zix
pre 6 godina
Eto ti, i ti posle prijavljuj zvanično podstanara. Umesto da te država zaštiti jer si ga prijavio da tu živi, ona te tera da ga držiš na crno da bi izbegao peripetije
Ponedeljak, 20.11.2017.
12:13
Imovinu jednog našeg sugrađanina popisaće izvršitelji jer nema da plati 77.000 dinara za neplaćen telefonski račun unuke koja je prijavljena na njegovoj adresi.
Izvor: Politika
pre 6 godina
Eto ti, i ti posle prijavljuj zvanično podstanara. Umesto da te država zaštiti jer si ga prijavio da tu živi, ona te tera da ga držiš na crno da bi izbegao peripetije
pre 6 godina
Neko je napisao da savršen zakon ne postoji. Slažem se, ne postoji, ali je postojao: U Staljinovo vreme odnarođenoj vlasti je dosadilo da za svakog ko im smeta mora da organizuje suđenja, makar i nameštena, da traži svedoke, makar i lažne i da smišlja optužnice, makar i neosnovane. Na kraju su doneli savršen zakon: Dovedu optuženog, pročitaju mu optužnicu i pitaju da li priznaje krivicu. Ako prizna, nema šta da se dokazuje - priznao je. A ako ne prizna? Pa to je bar lako: "Ti dakle tvrdiš da sovjetska vlast hapsi bez razloga, a? Deset godina u Sibiru zbog antisovjetske propagande!"
Problem rešen.
Eto vidite - uz malo mašte za sve postoji rešenje...
pre 6 godina
Sve i da mu je rodjeni sin napravio dug, ako je punoletan sa završenom školom, otac ne duguje ništa ako neće sam da mu pomogne. Pa ne ostavlja sin ocu stan i kuću, pa otac kao naslednik sina da nasledjuje i dugove. Obrnuto bi čak i imalo smisla. Mogao bi on da dodje da popiše ali bi mi prvo evidentirao oružani list!
pre 6 godina
Napredno, nema sta. Pretpostavljam da su mnogi od njih i glasali za SNS. Sta se sada zale?
pre 6 godina
Mogu da popisu ali ne mogu da prodaju jer je imovina dede kao 3.lica, a ne duznikova.Ali popis i prodaja nisu iste stvari..
Prema tome, pogresili ste.
pre 6 godina
Imamo drzavu iz koje bi i najzatucanije pleme ljudozdera iz centralne Amazonije pobeglo glavom bez obzira...
pre 6 godina
Još mesec dana i zbogom ovakvim problemima...
pre 6 godina
"Vi ili zakupac stana, odnosno osoba prijavljena na adresi stana, (dakle, svejedno ko) napravite dug i dođu izvršitelji, te u slučaju da ste vi napravili dug u dogovoru sa zakupcem kažete istim (izvršiteljima) da su sve stvari koje se mogu zapleniti za neizmiren dug, a zatečene u stanu, zapravo, vlasništvo zakupca i obratno, on napravio dug, a dogovorom sve stvari su vaše, šta mislite kada bi se nešto zaplenilo.
Naravoučenije:
1. čuvajte račune za kupljene stvari, koje mogu biti predmet plenidbe
2. u slučaju da niste sačuvali račune, a želite da izdajete stan, tada napravite ugovor sa zakupcem stana, u kome su popisane sve vaše stvari i overite ga kod notara
Eto, dovoljno je samo malo odgovornosti vlasnika stana"
Petar Nikolic, 20. novembar 2017 14:01
1. Kako račun na kojem ne piše vaše ime može biti dokaz da ste baš vi vlasnik kupljene stvari? Može pravi vlasnik, ako ste u dogovoru, dati vama račun, ako ga je sačuvao.
2. Šta sprečava osobu koja je napravila dug da u dogovoru sa drugom osobom napravi spisak stvari, pa da zatim odu kod notara i overe da je ta druga osoba zapravo vlasnik, iako u stvarnosti nije?
pre 6 godina
Ovako nešto može postojati u idiotskoj državi kakva je Srbija. Bitno je da se potraživanje naplati, makar i od onoga ko dug nije napravio. Pa ovo je dno dna.
pre 6 godina
Daj prvo da vidimo zasto uopste moramo da se prijavljujemo na neku adresu u policiji i imamo licnu kartu. U Engleskoj npr. nema toga.
pre 6 godina
Ispada da je skupstina, sudstvo i advokati u dilu sa notarima i izvrsiteljima.
(Milos, 20. novembar 2017 16:07)
ma, neeee...
to je bilo tako za vreme žutih, kod vučića je sve u cilju zaštite građana.
pre 6 godina
Obišao sam celi svet ali, ovo nisam ni čuo ni doživeo?! Ja još uvek ne mogu da verujem da je to moguće? Ako je ovo zakon ŠTA JE ONDA BEZAKONJE? Kako da se čovek spasi dobro odganizovane mafije koja je dolaskom ove vladajuće koalicije na vlast ozakonjena? Znam da su 5. oktobra došli "lešinari" instruirani sa Zapada kako da unište državu na "zakonit način"?! Zato se danas u Srbiji ne mogu osuditi ni notorni lopovi, koji su za godinu-dve kupili pola Srbije. Uhapse ih a posle ih sud oslobodi a država plaća penale?! Ali, sa koalicijom na vlasti ozakonjeni su i nekadašnji uterivači dugova. Njihova beskrupuloznost, nezajažljivost, alavost i bezakonje prelazi svaku meru. Mislim da je krajnje vreme da se za njihov rad zainteresuje Skupština ili Ministarstvo pravde ako su oni u bilo čijoj nadležnosti jer, narodu je jedino preostalo da se protiv bezakonja bori bezakonjem. Mislim da su stvari blizu "pucanja". Pitanje je časa kada će neki očajnik, po meni sa pravom, braniti svoju mukotrpnu imovinu. Meni su skinuli oko 700 evra sa računa za neki dug za struju iz 1997 godine, dok sam se nalazio u inostranstvu?! Nikoga nije bilo briga, čak i da nisam taj iznos platio, što je dug APSOLUTNO zastareo. Naravno, to se sve odvijalo bez mog znanja. Kažu da su rešenje okačili na oglasnoj tabli u nekom sudu a pomoću JMBG nisu uspeli da "detektuju" mene i moju firmu ali su uspeli da pronadju moj bankovni račun?! Radi se o organizovanoj bandi, kojoj narod može samo organizovano da se odupre.
pre 6 godina
odem u mup da prijavim prebivaliste, a salterusa trazi da vlasnik prvo overi ugovor o kupovini stana. kako je stan kupljen 80ih od zadruge koja je 92 otisla u stecaj, prvo treba da se javim republickom pravobranilastvu da otkrije pravnog naslednika. nakon toga naslednik, notar... 300-400 evrica... vecu glupost nisam doziveo.
salterska radnica me pita: "p zar nemate nikoga drugoga kod koga mozete da se prijavite?"
na kraju sam obavio prijatan razgovor sa seficom i dobio prijavu, ali uvek se setim one:
od rigidne korumpirane drzave jedino je gora rigidna nekorumpirana drzava.
tesko nama iskorene li korupciju!
p.s. nemojte mesati mito sa korupcijom. pod korupcijom podrazumevam rad mimo propisa, a ne davanje para ili protivpravnu dobit.
pre 6 godina
Ako ste se bili u liftu zajedno sa dužnikom više od tri puta, ili sedeli u gradskom prevozu uz dužnika više od pet puta, automatski postajete treće lice, jer skoro izvesno je da ste razgovarali sa dužnikom i da ste propustili da ga upozorite na posledice neizmirenja duga. Ako kojim slučajem imate imovinu onda pored toga što ste automatski neprijatelj predsednika, idealni ste za naplatu dugovanja lica koja nemaju imovinu, ali pod ovakvim uslovima daju bezrerezervnu podršku predsedniku. Ovako može i moja baba od 95 godina da puni budžet.
pre 6 godina
Ne, ovo nije novinarska patka, a novinari čak nisu objasnili problematiku do kraja. Da se razumemo, nije toliki problem u tome što se popisuje pokretna imovina na adresi na kojoj je izvršni dužnik prijavljen, međutim ako tu ima tuđih stvari, normalno je da taj neko čije su stvari istakne prigovor trećeg lica na osnovu kojeg bi se te stvari izuzele od prodaje. I tu dolazi do izražaja naš genijalni zakonodavac sa idejom da je brzina postupka važnija od pravičnosti, i da se skidanje izvršnog dužnika do gaća mora obaviti čak i po cenu da i trećem licu gaće budu skinute jer - bolje je da se u korist izvršnog poverioca desetine nepravilnosti naprave nego da dužnik ijednu svoju (ili pozajmljenu) stvar uspe da sakrije. Naime, ni prigovor trećeg lica ni parnica koja bi se vodila u slučaju odbijanja prigovora trećeg lica NE ODLAŽU IZVRŠENJE. Da, dobro ste pročitali. To je kockica koja ne dostaje u svakoj priči Ministarstva pravde i Komore izvršitelja. Prigovor trećeg lica, koji ne odlaže izvršenje, ulaže se izvršitelju, koji, budući da je preduzetnik, ima direktni finansijski interes da NE usvoji prigovor jer on visinu svoje "nagrade" (koja se sada zove "naknada za uspešnost sprovođenja izvršenja") zasniva na stepenu naplate duga. Dakle, što više toga naplati u korist izvršnog poverioca, više će da zaradi. Ako i prekrši zakon, taknuto-maknuto. Imovina je već prodata, i treće lice može samo da se teši naknadom štete u parnici. Pobeđuje brži i bezobrazniji.
pre 6 godina
Prvo da se reši pitanje nemogućnosti naplate dugovanja (menjanje adresa, sporo sudstvo, zaštita velikih dužnika pre poverilaca), pa tek onda da se reše ta "manje bitna" pitanja - kako neko može da bude fiktivno prijavljen na adresi; kako je moguće da prijavljivanje zavisi od nečije dobre volje, a ne države; kako je država uspela u naumu da sve nas pretvori u istražne organe i organe gonjenja (obratite pažnju da kad vas preko suda obaveste da nekoga potražuju sa vaše adrese ili iz vaše firme, VI ste u obavezi da odgovorite da ne znate gde je lice, a ne da oni njega dalje jure; ili kad neko menja firmu - VI ste u obavezi da obaveštavate sud i banke da više nemate veze sa čovekom), i tako dalje.
Što se tiče oduzimanja imovine - sećam se pre par godina kada su prebogatom (a "kontrAverznom") predsedniku fudbalskog kluba koji volim, zbog milionskog duga oduzeli imovinu u vidu crvenog Juga 45 starog 30 godina, dok je on pored mirno sedeo u najnovijem "mercedesu" S klase... Vežba se na dedama, a pravi lopovi se puštaju sa "nanogicama". Od toga nema države, manite se i Kosmeta, i Srpske, i SANU, i ekonomije, čega god - dok god su lopovi zaštićeni, a običan narod sve plaća, ovo neće biti država. Pogledajte drugu vest na ovom sajtu - dete baci petardu, roditelji plaćaju i do 100 hiljada. Super - a ko (na primer) zgazi devojku na pešačkom, roditelj ne plaća ništa? Ili kad sinčić tera tuđe dete na oralni seks dve godine, takođe se ništa ne plaća za silovanje? More bando jedna...
pre 6 godina
mi smo cudo od naroda. u sve se razumemo, a sve sto radimo radimo najgore na svetu. clan zakona niti je citao novinar, niti komentatori. ali i jednima i drugima je sve jasno. kada bi ste se samo tako razumeli u svoj posao kao u tudji gde bi nam bio kraj.
pre 6 godina
A kako vlasnik moze da odjavi postanara sa adrese?? Ko se ikada presao da prijavi podstanara na adresu zna o cemu pricam.
pre 6 godina
Vidite , odmah se nudi advokat. Pa dokle bre više . Zamrsi pa zovi nekoga da odmrsi . Ništa podlije . I onda su advokati i pravnici jedino na dobitku .
pre 6 godina
@Spavač
Objasni mi, zašto bi uopšte neko, pa i ovaj deka morao da ulaže prigovor, upušta se u parnicu i plaća advokata ako nije nikome ništa dužan??? Možda je star, bolestan, teško pokretljiv.. Uostalom, ako je unuka sklopila ugovor sa operaterom neka poverioci potražuju novac od nje, a ne od vlasnika stana koji ju je prijavio. Ako je deka staratelj, ili mobilni na njegovo ime – to je druga priča.
Da li treba unapred da se odreknem unuka koji je prijavljen na mojoj adresi zbog studija,ili ga izbacim na ulicu, jer nemam načina da kontrolišem njegove razgovore i račun za mobilni??
Ili će možda biti da je ovakav zakon koji krši prava vlasnika stana i smislio neko čiju glavu krasi višak „logike“?
pre 6 godina
@Goran - "Aha, i završilo bi se sa "Đura će ti oprostiti što te je tukao", kao i nedavno za predsednikovo "obezbeđenje" ... ili za Savamalu." - e vidi, ja sam se sudio sa drzavom punih 17 godina jer mi je drzava oduzela zemlju (2 parcele) bez placanja i dobio sam konacno spor pre pola godine i vec su isplatili sudske troskove koje su izgubili. Naravoucenije: ako ne pokusas da tuzis ne mozes ni pobediti. Ako samo cutis i ne preduzimas nista neces se ni izboriti za svoja prava.
pre 6 godina
Zar nije svakonduzan da prijavinpodstanara i da placa porez na kiriju koju dobija? Pa na odlucan nacin se stimulisu ljudi da postuju zakone. Potpises dogovor, platis porez, ne mozes da ga izjuris iz sopstvenog stana i jos ti i dugove ostavi. Ima li jos neko utisak da je ovde mnogo pogresnih stvari??
pre 6 godina
Duznici ne mogu da oteraju izvrsitelje, posto su drzavne institucije jace od pojedinaca. U mnogobrojnim slucajevima nelegalne gradnje u Beogradu, drzava je "nemocna". Verovatno zato sto iza nelegalne gradnje stoji kapital koji je pokraden iz budzeta.
pre 6 godina
Imao sam slican problem, dodjem sa letovanja, na vratima obavestenje da ce neko da dodje da mi popise stvari jer tu navodno zivi neka zena koja nesto duguje nekome. Ja kupio stan pre dve godine, od ljudi koji su kupili stan od nje..Zovem izvrsitelja, on kaze moras hitno u policiju da odjavis nju jer on kao ima pravo da popise moje stvari jer zena i dalje tu zivi...Odem odmah u policiju napisem molbu da se odjave svi sa moje adrese, osim moje porodice i to posaljem izvrsitelju. Proslo 2 meseca niko me nije dirao, valjda je sve ok. Ali mi je neverovatno da prosto neko zivi na mojoj adresi. To znaci da je ta zena nedostupna za drzavu vec dugi niz godina!? kako !?
pre 6 godina
Aman ljudi, kada cete konacno ukinuti ovaj nakaradni zakon o izvrsenju koji krsi elementarna ljudska prava ?!!
pre 6 godina
udarili su na osnov, a to je porodica!
pre 6 godina
To je zloupotreba zakona.Ako unuka nije zaposlena,kako se u trkstu navodi svako normalan može zaključiti da nije mogla da kupi ništa od popisane imovine.
Svesno krše zakon stavljajući ljude u poziciju da plaćaju tudje račune kako bi izbegli dugogodišnje sporove.
Ako je zakonodavac ovo predvideo da zaštiti poverioca onda mora da postoji mehanizam koji će poverioca odvratiti od zloupotrebe.
Na primer - deda tuži one koji su mu popisali imovinu ,dokaže na sudu da unuka nije imala izvor prihoda (a ne da čuva račun od blendera,fena i usisivača ) i onda da onaj ko mu je uzurpirao imovinu da mu ,uz sudske troškove plati debelu oštetu ali i kaznu za zloupotrebu položaja.
Zašto su davali telefonski broj licu koje nema sopstvene prihode?
Rizikovali? Pa ako su prihvatili rizik onda neka prihvate posledice.
pre 6 godina
@Matrix
Najbitnije je načelo pravičnosti, dakle da posledice ne snosi neko ko nije kriv. Naplata duga onome ko za taj dug nije odgovoran nije nikakva pravda, već uvreda za zdrav razum. Ovde nije pitanje da li neko može da smisli nešto bolje, već da se ne mešaju prioriteti. Dakle, nije prioritet naplata duga nego pravda. Inače će sutra zakucati na tvoja vrata i optužiti te za nešto što nisi uradio. Ako je moguće nevinog optužiti, onda zakoni nemaju nikakvog smisla.
pre 6 godina
Ispada da je skupstina, sudstvo i advokati u dilu sa notarima i izvrsiteljima. Drzavni aparat ih je izmislila, dao im je tolika prava da su oni drzava u drzavi, niko im ne moze osporiti nista sta oni zamisle da sprovedu. Za uzvrat notari i izvrsitelji moraju da drzavi daju dobar deo svog kolaca. Sudstvo kad je videlo da je djavo odneo salu, i da ce ostati bez posla, formirali su klanove, prodaju izvrsiteljima predmete i ukljucili su se u mutne RADNJE IZVRSITELJA. E ako se desi da se neki izvrsitelj zbog mutnih radnji uhapsi, onda izvrsitelja preuzima neki kolega sudija koji izrice oslobadjajucu presudu izvrsitelju. Izvrsitelj nastavlja sa radom. Tako su skupstina i drzavni aparat napravili mafiju koja zari i pali kako joj je volja. I lepo svima a tesko nevinima koji nit su luk jeli, niti mirisali a jedino su oznaceni kao neko ko moze da vrati dug i da bi se dug naplatio i svi u lancu mafije ugradili u zaplenjenu lovinu.
pre 6 godina
ala placaju izvrsioci za sirenje straha i lazi...ne placa niko nista( ne zato sto nece, nego nema narod...) oni preuzeli dugove,sad ne mogu nista...
pre 6 godina
a sta se desava ako je podstanar napravio dug od 10.000e ili nedaj boze vise,sta onda?Tad uzimaju nekretninu?
pre 6 godina
Menjajte zakon,ovo nema veze sa zdravim razumom.
pre 6 godina
@Sinisa A zasto bi se popisivala ako se ne prodaje?
pre 6 godina
Wow kakva sumanuta ideja!
Nigde se u pravnoj državi ne može preneti dug na nekog drugog bez njegovog/njenog pristanka, niti popisivati niti otuđiti imovina zbog druga kojeg je napravio neki drugi koliko god taj neko bio u srodstvu ili na istoj adresi!
E zato Srbija mora u EU, da bi je ista doterala u red jer očito sama Srbija nije u stanju da se organizuje kao pravna država.
Ovo bi samo tako palo na bilo kom sudu u EU!
pre 6 godina
Sramota, kriminal i bahatost vlastodrzaca!
Pa i ono sto skidaju pare za dugove i kazne direktno sa bankovnih racuna od plate uz parolu: "Prvo plati nama pa posle hrani decu sa onim sto ti ostane".
Nema sta, platu primati u kesu (sto je 100% legalno) i svaki visak para prebaciti u bitcoin, njih nikako ne mogu da zaplene.
pre 6 godina
E ovo samo u zemlji Srbiji
(Nex, 20. novembar 2017 13:22) # Link komentara
Има у свим "цивилизованим" земљама али нема да се подстанарски уговори не пријављују а порез не плаћа. Уколико је стан намештен, у уговору тачно стоји коме припадају ствари. Телефон, ТВ претплата, грејање и слично се пријављују на име подстанара па само он одговара за дугове. Власник стана нема ништа са пријавом боравка јер то обавља сам подстанар а проверава локални полицајац.
pre 6 godina
To je taj fenomenalni zakon o izvrsenju i obezbedjenju u koji se kunu i Vucic a pre neki dan ga je branila i ministarka Kuburovic.
Tada je rekla da je sa tom praksom da se popisuje trecim licima imovina sve ok i da je to sve PO ZAKONU koji je kaze ministarka ODLICAN
Ali nikako da cujem opoziciju sta kaze za taj zakon
Hoce li ga promeniti ili NECE
Aj da pitate opoziciju za misljenje o tome
pre 6 godina
Sve je to tako samo niste pojasnili da se imovina popisuje , ali se još uvek ne prodaje i posle uloženog prigovora i dokaza da je imovina trećeg lica , prekida se prodaja.
pre 6 godina
Pitam se da li postoji I jedno ustavom garantovano pravo gradjanina ove zemlje koje vec nije prekrseno od strane vlade?
Kako se uopste boriti protiv ovakvih glupost!?
pre 6 godina
Pa ovo je rezultat toga sot u skupstini poslanici glasaju kada im Maja mahne zvoncetom umesto da stvarno promisle i prodiskutuju o tome o cemu se glasa.
pre 6 godina
Ne verujem sta citam???? Pa turci su bili amateri za ove legalne lopove i kriminalce! Dok neko ne ubije mirne duse par izvrsitelja, ovo nece bolhe biti.
pre 6 godina
a ko će da plati dug podstanara? mora neko pa nek stanodavac koji ga je prijavio na svoju adresu a ne i kroz porez i za njega plati dug!
pre 6 godina
Zakon jeste "konfuzan", ali hajde da pretpostavimo sledeću situaciju.
Vi ili zakupac stana, odnosno osoba prijavljena na adresi stana, (dakle, svejedno ko) napravite dug i dođu izvršitelji, te u slučaju da ste vi napravili dug u dogovoru sa zakupcem kažete istim (izvršiteljima) da su sve stvari koje se mogu zapleniti za neizmiren dug, a zatečene u stanu, zapravo, vlasništvo zakupca i obratno, on napravio dug, a dogovorom sve stvari su vaše, šta mislite kada bi se nešto zaplenilo.
Naravoučenije:
1. čuvajte račune za kupljene stvari, koje mogu biti predmet plenidbe
2. u slučaju da niste sačuvali račune, a želite da izdajete stan, tada napravite ugovor sa zakupcem stana, u kome su popisane sve vaše stvari i overite ga kod notara
Eto, dovoljno je samo malo odgovornosti vlasnika stana
pre 6 godina
"A po Porodicnom zakonu je imovina stecena u braku ZAJEDNICKA imovina, pa tako npr. bi bilo interesantno kada bi supruga tuzila izvrsioca zbog plenidbe zajednicke imovine - tj. zaplenili su i NJENU polovinu imovine.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nervozan tip, 20. novembar 2017 13:09) "
Aha, i završilo bi se sa "Đura će ti oprostiti što te je tukao", kao i nedavno za predsednikovo "obezbeđenje" ... ili za Savamalu.
pre 6 godina
Napišite kako se neko odjavljuje.
Banalan primer, kupili ste stan a sin bivšeg vlasnika se nije prijavio na drugoj adresi. Koji su koraci da vlasnik odjavi nekog ko to nije sam uradio?
pre 6 godina
Vraćamo se u vreme Gogolja i " Mrtvih duša"
pre 6 godina
Vi kao vlasnik stana, kuće, objekta, ne možete odjaviti nikog sa te adrese. Onaj koji se preselio, napustio mesto stanovanja, je dužan da se u predviđenom zakonskom roku prijavi u stanici MUPa u opštini u koju se preselio. U slučaju da se lice ne prijavi na neku drugu adresu, potrebno je u MUP-u zatražiti izveštaj da lice koje više ne živi na vašoj adresi, tu stvarno i ne živi. MUP izlazi na teren i izdaje potvrdu da lice ima fiktivnu adresu i kao takvo se potražuje, i snositi će zakonske posledice. Policiju i državu ne zanima vaš srodni odnos sa tim licem. Ovo postoji iz razloga da ljudi sami ne bi izbacivali napolje lica sa kojim zajedno žive ili im iznajmljuju prostor. Prijavu na novu adresu može da izvrši samo vlasnik objekta na toj adresi,(potvrda iz poreske uprave na kojoj se vidi vlasnik i potvrda da je bez neizmirenih obaveza) tj. vi sami ako ste vi vlasnik, u slučaju kad kupite novu nekretninu.
pre 6 godina
Каква бандитска држава.
pre 6 godina
Kakve veze ima prijava prebivalista sa dugom podstanara, tj u ovom slucaju deda, mada nebitno je dal su rod ili ne. Zar nebi trebalo svako da odgovara za svoja dela I nedela. To mu dodje kad uhapse I osude npr ubicu, pedofila, lopova da za njegova dela odgovara I vlasnik stana gde je doticni prijavljen ???!!!!
pre 6 godina
Ljudi morate da shvatite da ne postoji savrsen zakon, jasno je da je ovo jedna od rupa u zakonu koja moze da se koristi al isto tako zamislite situaciju neko vam duguje ogromne pare, vi ga tuzite on se odjavi sa svoje adrese prijavi recimo kod dede i vi vise nikad ne mozete da naplatitte dug. Znaci u ovom slučaju se ipak islo na to da je bitnije naplatiti dug a vi sad razmisljajte dal ce te i koga cete da prijavite na svoju adresu. Ako neko ima pametniji nacin kako to da regulise nek ga iznese a kritika bez resenja je nepotrebna i neefikasna.
pre 6 godina
Ne moze to tako. To su obaveze koje zastarevaju za godinu dana,drugo prigovor odmah vodi u parnicu i nema plenidbe itd. itd... Problem je sto ljudi ne znaju prava i nece da angazuju advokata, rokovi su kratki i ako se ne ispostuju, poaledice mogu biti velike. Odmah angazujte advokata i to mladjeg :-)
pre 6 godina
Zanimljivo je da se posle neko u drzavi cudi zasto stanodavci ne zele da prijave stanare, nije sve u porezu vec je mnogo vise u debilnim propisima koji bi mogli skupo da kostaju stanodavca.
pre 6 godina
Glupljeg zakona nisam video,on bi trebao da se primenjuje samo na mafijase i imovinu njegovih srodnika za koje nemaju opravdano poreklo.
pre 6 godina
brate mili ovo ko srednji vek...svako je odgovoran iskljucivo za svoje postupke a ne neki rodjaci babe dede mame tate i sl
pre 6 godina
Samo neka deda angazuje dobrog (skupog) advokata, pa kad ih dobije, jos ce oni da plate sve troskove. Posle ih tuzi za emocionalni stres i Bog da te vidi.
pre 6 godina
Franz Kafka likes this.
pre 6 godina
Да ли је могуће одјавити неког, а да немате контакт са тим неким? Како станодавац да одјави подстанара, ако се подсатанар одселио и није спреман за сарадњу?
pre 6 godina
Da li dobro čitam?
Po zakonu, najmodavac je odgovoran za SVE dugove koje na svoje ime napravi podstanar?!!!!
auuuuuuu! gde živimo?!
pre 6 godina
E ovo samo u zemlji Srbiji
pre 6 godina
Biće posla u Strazburu ako i ovo nije samo novinarska izmišljotina. Ovo je neverovatno kršenje ljudskih prava. Niko, ali niko ne može da otudji nečiju privatnu imovinu da bi naplatio dug trećeg lica. To bi bilo isto kao kada bi neka firma iznajmila halu, uzela kredit od banke, bankrotirala, a onda dodje banka i proda halu da naplati dug.
pre 6 godina
Pa ovi izvršitelji su jedan vid finansiranja ove nakaradne bande zvane SNS
pre 6 godina
A po Porodicnom zakonu je imovina stecena u braku ZAJEDNICKA imovina, pa tako npr. bi bilo interesantno kada bi supruga tuzila izvrsioca zbog plenidbe zajednicke imovine - tj. zaplenili su i NJENU polovinu imovine.
pre 6 godina
Hajducija na delu.....
pre 6 godina
Kakva zemlja, takvi zakoni..
pre 6 godina
debilna vlast i još debilniji zakoni ovo nije ni za komentarisati
pre 6 godina
Kakva lakrdija, ovo je kao u nekom lošem crtanom filmu!
Zamislite velike stanove sa 6-7 stanara, pa tu onda od imovine ništa nije sigurno... zamislite ja kupim TV na kredit i otplaćujem, na moje ime, a izvršitelj ima pravo da dođe i zapleni ga jer moj cimer ima dug za mobilni!?
I ko onda mora otplatiti ostatak kredita?!
Kako je moguće napraviti vezu između imovine na osnovu adrese, pa to je kriminal na državnom nivou!!
Logično je da u pomenutom slučaju maloletne unuke obavezu preuzima staratelj, ili potpisnik ugovora (otac, majka ili deda...), adresa nema nikakve veze sa time.
pre 6 godina
Kradja. Ne moze biti prebacaja duga na trece lice. Iole normalan advokat ce ovo dobiti na sudu.
pre 6 godina
Samo polako, angazovati advokata, podneti tuzbu, uci u parnicu, pa nek ih odere za troskove postupka koje su prouzrokovali pokusajem plenidbe imovine treceg lica
A ima i alterntivni metod koji ce pre ili kasnije neko potegnuti
pre 6 godina
Idu BG izbori pa vi pokazite da se ne slazete sa ovakvim zakonima.. Ah da, necete jer nemate za koga da glasate.. E onda cutite i postujte ovakve zakone.
pre 6 godina
Kakve su ovo gluposti?Ne verujem šta čitam.Zna li neko da podrobnije objasni ovo nakaradno pravilo?
pre 6 godina
dok neko ne pogine ovi izvrsitelji se nece smiriti.Alavi na pare a nakaradan zakon im ide na ruke.
pre 6 godina
Ovo postoji samo u naprednim drzavama kao sto je nasa.
pre 6 godina
"Dovoljno je da je dužnik prijavljen na njegovoj adresi bilo kao srodnik ili podstanar. Ovakvo pravo javnim izvršiteljima daju važeći propisi koji podrazumevaju da imovina može da se pleni i takozvanom trećem licu."
Mi zivimo u teskom FEUDALIZMU. Ovako nije radio ni Serif od Notingema u vreme Robina Huda. I onda hoce da prijavim na adresu podstanara ... koji, em ne placa na vreme kiriju, em mi nabije racun po bilo kom osnovu i nestane. A meni onda ovi lopovi dodju da popisuju imovinu .... kako da ne. Jel ste zato uveli nadzornike-spijune kako bi ljudima oduzimali imovinu?
pre 6 godina
Sramota i za zakon i za drzavu!Sta sad treba da radi ovaj penzioner,da izbaci unuku na ulicu?
pre 6 godina
"Dovoljno je da je dužnik prijavljen na njegovoj adresi bilo kao srodnik ili podstanar. Ovakvo pravo javnim izvršiteljima daju važeći propisi koji podrazumevaju da imovina može da se pleni i takozvanom trećem licu."
Mi zivimo u teskom FEUDALIZMU. Ovako nije radio ni Serif od Notingema u vreme Robina Huda. I onda hoce da prijavim na adresu podstanara ... koji, em ne placa na vreme kiriju, em mi nabije racun po bilo kom osnovu i nestane. A meni onda ovi lopovi dodju da popisuju imovinu .... kako da ne. Jel ste zato uveli nadzornike-spijune kako bi ljudima oduzimali imovinu?
pre 6 godina
brate mili ovo ko srednji vek...svako je odgovoran iskljucivo za svoje postupke a ne neki rodjaci babe dede mame tate i sl
pre 6 godina
dok neko ne pogine ovi izvrsitelji se nece smiriti.Alavi na pare a nakaradan zakon im ide na ruke.
pre 6 godina
Kradja. Ne moze biti prebacaja duga na trece lice. Iole normalan advokat ce ovo dobiti na sudu.
pre 6 godina
Franz Kafka likes this.
pre 6 godina
Kakva zemlja, takvi zakoni..
pre 6 godina
Да ли је могуће одјавити неког, а да немате контакт са тим неким? Како станодавац да одјави подстанара, ако се подсатанар одселио и није спреман за сарадњу?
pre 6 godina
Ovo postoji samo u naprednim drzavama kao sto je nasa.
pre 6 godina
Kakve su ovo gluposti?Ne verujem šta čitam.Zna li neko da podrobnije objasni ovo nakaradno pravilo?
pre 6 godina
debilna vlast i još debilniji zakoni ovo nije ni za komentarisati
pre 6 godina
Sramota i za zakon i za drzavu!Sta sad treba da radi ovaj penzioner,da izbaci unuku na ulicu?
pre 6 godina
Glupljeg zakona nisam video,on bi trebao da se primenjuje samo na mafijase i imovinu njegovih srodnika za koje nemaju opravdano poreklo.
pre 6 godina
A po Porodicnom zakonu je imovina stecena u braku ZAJEDNICKA imovina, pa tako npr. bi bilo interesantno kada bi supruga tuzila izvrsioca zbog plenidbe zajednicke imovine - tj. zaplenili su i NJENU polovinu imovine.
pre 6 godina
Da li dobro čitam?
Po zakonu, najmodavac je odgovoran za SVE dugove koje na svoje ime napravi podstanar?!!!!
auuuuuuu! gde živimo?!
pre 6 godina
Zanimljivo je da se posle neko u drzavi cudi zasto stanodavci ne zele da prijave stanare, nije sve u porezu vec je mnogo vise u debilnim propisima koji bi mogli skupo da kostaju stanodavca.
pre 6 godina
Hajducija na delu.....
pre 6 godina
To je zloupotreba zakona.Ako unuka nije zaposlena,kako se u trkstu navodi svako normalan može zaključiti da nije mogla da kupi ništa od popisane imovine.
Svesno krše zakon stavljajući ljude u poziciju da plaćaju tudje račune kako bi izbegli dugogodišnje sporove.
Ako je zakonodavac ovo predvideo da zaštiti poverioca onda mora da postoji mehanizam koji će poverioca odvratiti od zloupotrebe.
Na primer - deda tuži one koji su mu popisali imovinu ,dokaže na sudu da unuka nije imala izvor prihoda (a ne da čuva račun od blendera,fena i usisivača ) i onda da onaj ko mu je uzurpirao imovinu da mu ,uz sudske troškove plati debelu oštetu ali i kaznu za zloupotrebu položaja.
Zašto su davali telefonski broj licu koje nema sopstvene prihode?
Rizikovali? Pa ako su prihvatili rizik onda neka prihvate posledice.
pre 6 godina
Pa ovi izvršitelji su jedan vid finansiranja ove nakaradne bande zvane SNS
pre 6 godina
Idu BG izbori pa vi pokazite da se ne slazete sa ovakvim zakonima.. Ah da, necete jer nemate za koga da glasate.. E onda cutite i postujte ovakve zakone.
pre 6 godina
Kakva lakrdija, ovo je kao u nekom lošem crtanom filmu!
Zamislite velike stanove sa 6-7 stanara, pa tu onda od imovine ništa nije sigurno... zamislite ja kupim TV na kredit i otplaćujem, na moje ime, a izvršitelj ima pravo da dođe i zapleni ga jer moj cimer ima dug za mobilni!?
I ko onda mora otplatiti ostatak kredita?!
Kako je moguće napraviti vezu između imovine na osnovu adrese, pa to je kriminal na državnom nivou!!
Logično je da u pomenutom slučaju maloletne unuke obavezu preuzima staratelj, ili potpisnik ugovora (otac, majka ili deda...), adresa nema nikakve veze sa time.
pre 6 godina
Pitam se da li postoji I jedno ustavom garantovano pravo gradjanina ove zemlje koje vec nije prekrseno od strane vlade?
Kako se uopste boriti protiv ovakvih glupost!?
pre 6 godina
E ovo samo u zemlji Srbiji
pre 6 godina
Biće posla u Strazburu ako i ovo nije samo novinarska izmišljotina. Ovo je neverovatno kršenje ljudskih prava. Niko, ali niko ne može da otudji nečiju privatnu imovinu da bi naplatio dug trećeg lica. To bi bilo isto kao kada bi neka firma iznajmila halu, uzela kredit od banke, bankrotirala, a onda dodje banka i proda halu da naplati dug.
pre 6 godina
@Matrix
Najbitnije je načelo pravičnosti, dakle da posledice ne snosi neko ko nije kriv. Naplata duga onome ko za taj dug nije odgovoran nije nikakva pravda, već uvreda za zdrav razum. Ovde nije pitanje da li neko može da smisli nešto bolje, već da se ne mešaju prioriteti. Dakle, nije prioritet naplata duga nego pravda. Inače će sutra zakucati na tvoja vrata i optužiti te za nešto što nisi uradio. Ako je moguće nevinog optužiti, onda zakoni nemaju nikakvog smisla.
pre 6 godina
Ne verujem sta citam???? Pa turci su bili amateri za ove legalne lopove i kriminalce! Dok neko ne ubije mirne duse par izvrsitelja, ovo nece bolhe biti.
pre 6 godina
Wow kakva sumanuta ideja!
Nigde se u pravnoj državi ne može preneti dug na nekog drugog bez njegovog/njenog pristanka, niti popisivati niti otuđiti imovina zbog druga kojeg je napravio neki drugi koliko god taj neko bio u srodstvu ili na istoj adresi!
E zato Srbija mora u EU, da bi je ista doterala u red jer očito sama Srbija nije u stanju da se organizuje kao pravna država.
Ovo bi samo tako palo na bilo kom sudu u EU!
pre 6 godina
Каква бандитска држава.
pre 6 godina
Ne moze to tako. To su obaveze koje zastarevaju za godinu dana,drugo prigovor odmah vodi u parnicu i nema plenidbe itd. itd... Problem je sto ljudi ne znaju prava i nece da angazuju advokata, rokovi su kratki i ako se ne ispostuju, poaledice mogu biti velike. Odmah angazujte advokata i to mladjeg :-)
pre 6 godina
Samo neka deda angazuje dobrog (skupog) advokata, pa kad ih dobije, jos ce oni da plate sve troskove. Posle ih tuzi za emocionalni stres i Bog da te vidi.
pre 6 godina
Pa ovo je rezultat toga sot u skupstini poslanici glasaju kada im Maja mahne zvoncetom umesto da stvarno promisle i prodiskutuju o tome o cemu se glasa.
pre 6 godina
Prvo da se reši pitanje nemogućnosti naplate dugovanja (menjanje adresa, sporo sudstvo, zaštita velikih dužnika pre poverilaca), pa tek onda da se reše ta "manje bitna" pitanja - kako neko može da bude fiktivno prijavljen na adresi; kako je moguće da prijavljivanje zavisi od nečije dobre volje, a ne države; kako je država uspela u naumu da sve nas pretvori u istražne organe i organe gonjenja (obratite pažnju da kad vas preko suda obaveste da nekoga potražuju sa vaše adrese ili iz vaše firme, VI ste u obavezi da odgovorite da ne znate gde je lice, a ne da oni njega dalje jure; ili kad neko menja firmu - VI ste u obavezi da obaveštavate sud i banke da više nemate veze sa čovekom), i tako dalje.
Što se tiče oduzimanja imovine - sećam se pre par godina kada su prebogatom (a "kontrAverznom") predsedniku fudbalskog kluba koji volim, zbog milionskog duga oduzeli imovinu u vidu crvenog Juga 45 starog 30 godina, dok je on pored mirno sedeo u najnovijem "mercedesu" S klase... Vežba se na dedama, a pravi lopovi se puštaju sa "nanogicama". Od toga nema države, manite se i Kosmeta, i Srpske, i SANU, i ekonomije, čega god - dok god su lopovi zaštićeni, a običan narod sve plaća, ovo neće biti država. Pogledajte drugu vest na ovom sajtu - dete baci petardu, roditelji plaćaju i do 100 hiljada. Super - a ko (na primer) zgazi devojku na pešačkom, roditelj ne plaća ništa? Ili kad sinčić tera tuđe dete na oralni seks dve godine, takođe se ništa ne plaća za silovanje? More bando jedna...
pre 6 godina
Samo polako, angazovati advokata, podneti tuzbu, uci u parnicu, pa nek ih odere za troskove postupka koje su prouzrokovali pokusajem plenidbe imovine treceg lica
A ima i alterntivni metod koji ce pre ili kasnije neko potegnuti
pre 6 godina
a sta se desava ako je podstanar napravio dug od 10.000e ili nedaj boze vise,sta onda?Tad uzimaju nekretninu?
pre 6 godina
To je taj fenomenalni zakon o izvrsenju i obezbedjenju u koji se kunu i Vucic a pre neki dan ga je branila i ministarka Kuburovic.
Tada je rekla da je sa tom praksom da se popisuje trecim licima imovina sve ok i da je to sve PO ZAKONU koji je kaze ministarka ODLICAN
Ali nikako da cujem opoziciju sta kaze za taj zakon
Hoce li ga promeniti ili NECE
Aj da pitate opoziciju za misljenje o tome
pre 6 godina
Menjajte zakon,ovo nema veze sa zdravim razumom.
pre 6 godina
Ako ste se bili u liftu zajedno sa dužnikom više od tri puta, ili sedeli u gradskom prevozu uz dužnika više od pet puta, automatski postajete treće lice, jer skoro izvesno je da ste razgovarali sa dužnikom i da ste propustili da ga upozorite na posledice neizmirenja duga. Ako kojim slučajem imate imovinu onda pored toga što ste automatski neprijatelj predsednika, idealni ste za naplatu dugovanja lica koja nemaju imovinu, ali pod ovakvim uslovima daju bezrerezervnu podršku predsedniku. Ovako može i moja baba od 95 godina da puni budžet.
pre 6 godina
Ne, ovo nije novinarska patka, a novinari čak nisu objasnili problematiku do kraja. Da se razumemo, nije toliki problem u tome što se popisuje pokretna imovina na adresi na kojoj je izvršni dužnik prijavljen, međutim ako tu ima tuđih stvari, normalno je da taj neko čije su stvari istakne prigovor trećeg lica na osnovu kojeg bi se te stvari izuzele od prodaje. I tu dolazi do izražaja naš genijalni zakonodavac sa idejom da je brzina postupka važnija od pravičnosti, i da se skidanje izvršnog dužnika do gaća mora obaviti čak i po cenu da i trećem licu gaće budu skinute jer - bolje je da se u korist izvršnog poverioca desetine nepravilnosti naprave nego da dužnik ijednu svoju (ili pozajmljenu) stvar uspe da sakrije. Naime, ni prigovor trećeg lica ni parnica koja bi se vodila u slučaju odbijanja prigovora trećeg lica NE ODLAŽU IZVRŠENJE. Da, dobro ste pročitali. To je kockica koja ne dostaje u svakoj priči Ministarstva pravde i Komore izvršitelja. Prigovor trećeg lica, koji ne odlaže izvršenje, ulaže se izvršitelju, koji, budući da je preduzetnik, ima direktni finansijski interes da NE usvoji prigovor jer on visinu svoje "nagrade" (koja se sada zove "naknada za uspešnost sprovođenja izvršenja") zasniva na stepenu naplate duga. Dakle, što više toga naplati u korist izvršnog poverioca, više će da zaradi. Ako i prekrši zakon, taknuto-maknuto. Imovina je već prodata, i treće lice može samo da se teši naknadom štete u parnici. Pobeđuje brži i bezobrazniji.
pre 6 godina
udarili su na osnov, a to je porodica!
pre 6 godina
Imao sam slican problem, dodjem sa letovanja, na vratima obavestenje da ce neko da dodje da mi popise stvari jer tu navodno zivi neka zena koja nesto duguje nekome. Ja kupio stan pre dve godine, od ljudi koji su kupili stan od nje..Zovem izvrsitelja, on kaze moras hitno u policiju da odjavis nju jer on kao ima pravo da popise moje stvari jer zena i dalje tu zivi...Odem odmah u policiju napisem molbu da se odjave svi sa moje adrese, osim moje porodice i to posaljem izvrsitelju. Proslo 2 meseca niko me nije dirao, valjda je sve ok. Ali mi je neverovatno da prosto neko zivi na mojoj adresi. To znaci da je ta zena nedostupna za drzavu vec dugi niz godina!? kako !?
pre 6 godina
Kakve veze ima prijava prebivalista sa dugom podstanara, tj u ovom slucaju deda, mada nebitno je dal su rod ili ne. Zar nebi trebalo svako da odgovara za svoja dela I nedela. To mu dodje kad uhapse I osude npr ubicu, pedofila, lopova da za njegova dela odgovara I vlasnik stana gde je doticni prijavljen ???!!!!
pre 6 godina
Obišao sam celi svet ali, ovo nisam ni čuo ni doživeo?! Ja još uvek ne mogu da verujem da je to moguće? Ako je ovo zakon ŠTA JE ONDA BEZAKONJE? Kako da se čovek spasi dobro odganizovane mafije koja je dolaskom ove vladajuće koalicije na vlast ozakonjena? Znam da su 5. oktobra došli "lešinari" instruirani sa Zapada kako da unište državu na "zakonit način"?! Zato se danas u Srbiji ne mogu osuditi ni notorni lopovi, koji su za godinu-dve kupili pola Srbije. Uhapse ih a posle ih sud oslobodi a država plaća penale?! Ali, sa koalicijom na vlasti ozakonjeni su i nekadašnji uterivači dugova. Njihova beskrupuloznost, nezajažljivost, alavost i bezakonje prelazi svaku meru. Mislim da je krajnje vreme da se za njihov rad zainteresuje Skupština ili Ministarstvo pravde ako su oni u bilo čijoj nadležnosti jer, narodu je jedino preostalo da se protiv bezakonja bori bezakonjem. Mislim da su stvari blizu "pucanja". Pitanje je časa kada će neki očajnik, po meni sa pravom, braniti svoju mukotrpnu imovinu. Meni su skinuli oko 700 evra sa računa za neki dug za struju iz 1997 godine, dok sam se nalazio u inostranstvu?! Nikoga nije bilo briga, čak i da nisam taj iznos platio, što je dug APSOLUTNO zastareo. Naravno, to se sve odvijalo bez mog znanja. Kažu da su rešenje okačili na oglasnoj tabli u nekom sudu a pomoću JMBG nisu uspeli da "detektuju" mene i moju firmu ali su uspeli da pronadju moj bankovni račun?! Radi se o organizovanoj bandi, kojoj narod može samo organizovano da se odupre.
pre 6 godina
Vraćamo se u vreme Gogolja i " Mrtvih duša"
pre 6 godina
Napišite kako se neko odjavljuje.
Banalan primer, kupili ste stan a sin bivšeg vlasnika se nije prijavio na drugoj adresi. Koji su koraci da vlasnik odjavi nekog ko to nije sam uradio?
pre 6 godina
Ispada da je skupstina, sudstvo i advokati u dilu sa notarima i izvrsiteljima. Drzavni aparat ih je izmislila, dao im je tolika prava da su oni drzava u drzavi, niko im ne moze osporiti nista sta oni zamisle da sprovedu. Za uzvrat notari i izvrsitelji moraju da drzavi daju dobar deo svog kolaca. Sudstvo kad je videlo da je djavo odneo salu, i da ce ostati bez posla, formirali su klanove, prodaju izvrsiteljima predmete i ukljucili su se u mutne RADNJE IZVRSITELJA. E ako se desi da se neki izvrsitelj zbog mutnih radnji uhapsi, onda izvrsitelja preuzima neki kolega sudija koji izrice oslobadjajucu presudu izvrsitelju. Izvrsitelj nastavlja sa radom. Tako su skupstina i drzavni aparat napravili mafiju koja zari i pali kako joj je volja. I lepo svima a tesko nevinima koji nit su luk jeli, niti mirisali a jedino su oznaceni kao neko ko moze da vrati dug i da bi se dug naplatio i svi u lancu mafije ugradili u zaplenjenu lovinu.
pre 6 godina
"A po Porodicnom zakonu je imovina stecena u braku ZAJEDNICKA imovina, pa tako npr. bi bilo interesantno kada bi supruga tuzila izvrsioca zbog plenidbe zajednicke imovine - tj. zaplenili su i NJENU polovinu imovine.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nervozan tip, 20. novembar 2017 13:09) "
Aha, i završilo bi se sa "Đura će ti oprostiti što te je tukao", kao i nedavno za predsednikovo "obezbeđenje" ... ili za Savamalu.
pre 6 godina
Zar nije svakonduzan da prijavinpodstanara i da placa porez na kiriju koju dobija? Pa na odlucan nacin se stimulisu ljudi da postuju zakone. Potpises dogovor, platis porez, ne mozes da ga izjuris iz sopstvenog stana i jos ti i dugove ostavi. Ima li jos neko utisak da je ovde mnogo pogresnih stvari??
pre 6 godina
Ispada da je skupstina, sudstvo i advokati u dilu sa notarima i izvrsiteljima.
(Milos, 20. novembar 2017 16:07)
ma, neeee...
to je bilo tako za vreme žutih, kod vučića je sve u cilju zaštite građana.
pre 6 godina
Aman ljudi, kada cete konacno ukinuti ovaj nakaradni zakon o izvrsenju koji krsi elementarna ljudska prava ?!!
pre 6 godina
Sramota, kriminal i bahatost vlastodrzaca!
Pa i ono sto skidaju pare za dugove i kazne direktno sa bankovnih racuna od plate uz parolu: "Prvo plati nama pa posle hrani decu sa onim sto ti ostane".
Nema sta, platu primati u kesu (sto je 100% legalno) i svaki visak para prebaciti u bitcoin, njih nikako ne mogu da zaplene.
pre 6 godina
@Spavač
Objasni mi, zašto bi uopšte neko, pa i ovaj deka morao da ulaže prigovor, upušta se u parnicu i plaća advokata ako nije nikome ništa dužan??? Možda je star, bolestan, teško pokretljiv.. Uostalom, ako je unuka sklopila ugovor sa operaterom neka poverioci potražuju novac od nje, a ne od vlasnika stana koji ju je prijavio. Ako je deka staratelj, ili mobilni na njegovo ime – to je druga priča.
Da li treba unapred da se odreknem unuka koji je prijavljen na mojoj adresi zbog studija,ili ga izbacim na ulicu, jer nemam načina da kontrolišem njegove razgovore i račun za mobilni??
Ili će možda biti da je ovakav zakon koji krši prava vlasnika stana i smislio neko čiju glavu krasi višak „logike“?
pre 6 godina
Duznici ne mogu da oteraju izvrsitelje, posto su drzavne institucije jace od pojedinaca. U mnogobrojnim slucajevima nelegalne gradnje u Beogradu, drzava je "nemocna". Verovatno zato sto iza nelegalne gradnje stoji kapital koji je pokraden iz budzeta.
pre 6 godina
Vi kao vlasnik stana, kuće, objekta, ne možete odjaviti nikog sa te adrese. Onaj koji se preselio, napustio mesto stanovanja, je dužan da se u predviđenom zakonskom roku prijavi u stanici MUPa u opštini u koju se preselio. U slučaju da se lice ne prijavi na neku drugu adresu, potrebno je u MUP-u zatražiti izveštaj da lice koje više ne živi na vašoj adresi, tu stvarno i ne živi. MUP izlazi na teren i izdaje potvrdu da lice ima fiktivnu adresu i kao takvo se potražuje, i snositi će zakonske posledice. Policiju i državu ne zanima vaš srodni odnos sa tim licem. Ovo postoji iz razloga da ljudi sami ne bi izbacivali napolje lica sa kojim zajedno žive ili im iznajmljuju prostor. Prijavu na novu adresu može da izvrši samo vlasnik objekta na toj adresi,(potvrda iz poreske uprave na kojoj se vidi vlasnik i potvrda da je bez neizmirenih obaveza) tj. vi sami ako ste vi vlasnik, u slučaju kad kupite novu nekretninu.
pre 6 godina
Napredno, nema sta. Pretpostavljam da su mnogi od njih i glasali za SNS. Sta se sada zale?
pre 6 godina
odem u mup da prijavim prebivaliste, a salterusa trazi da vlasnik prvo overi ugovor o kupovini stana. kako je stan kupljen 80ih od zadruge koja je 92 otisla u stecaj, prvo treba da se javim republickom pravobranilastvu da otkrije pravnog naslednika. nakon toga naslednik, notar... 300-400 evrica... vecu glupost nisam doziveo.
salterska radnica me pita: "p zar nemate nikoga drugoga kod koga mozete da se prijavite?"
na kraju sam obavio prijatan razgovor sa seficom i dobio prijavu, ali uvek se setim one:
od rigidne korumpirane drzave jedino je gora rigidna nekorumpirana drzava.
tesko nama iskorene li korupciju!
p.s. nemojte mesati mito sa korupcijom. pod korupcijom podrazumevam rad mimo propisa, a ne davanje para ili protivpravnu dobit.
pre 6 godina
ala placaju izvrsioci za sirenje straha i lazi...ne placa niko nista( ne zato sto nece, nego nema narod...) oni preuzeli dugove,sad ne mogu nista...
pre 6 godina
E ovo samo u zemlji Srbiji
(Nex, 20. novembar 2017 13:22) # Link komentara
Има у свим "цивилизованим" земљама али нема да се подстанарски уговори не пријављују а порез не плаћа. Уколико је стан намештен, у уговору тачно стоји коме припадају ствари. Телефон, ТВ претплата, грејање и слично се пријављују на име подстанара па само он одговара за дугове. Власник стана нема ништа са пријавом боравка јер то обавља сам подстанар а проверава локални полицајац.
pre 6 godina
Imamo drzavu iz koje bi i najzatucanije pleme ljudozdera iz centralne Amazonije pobeglo glavom bez obzira...
pre 6 godina
@Goran - "Aha, i završilo bi se sa "Đura će ti oprostiti što te je tukao", kao i nedavno za predsednikovo "obezbeđenje" ... ili za Savamalu." - e vidi, ja sam se sudio sa drzavom punih 17 godina jer mi je drzava oduzela zemlju (2 parcele) bez placanja i dobio sam konacno spor pre pola godine i vec su isplatili sudske troskove koje su izgubili. Naravoucenije: ako ne pokusas da tuzis ne mozes ni pobediti. Ako samo cutis i ne preduzimas nista neces se ni izboriti za svoja prava.
pre 6 godina
Ovako nešto može postojati u idiotskoj državi kakva je Srbija. Bitno je da se potraživanje naplati, makar i od onoga ko dug nije napravio. Pa ovo je dno dna.
pre 6 godina
A kako vlasnik moze da odjavi postanara sa adrese?? Ko se ikada presao da prijavi podstanara na adresu zna o cemu pricam.
pre 6 godina
Neko je napisao da savršen zakon ne postoji. Slažem se, ne postoji, ali je postojao: U Staljinovo vreme odnarođenoj vlasti je dosadilo da za svakog ko im smeta mora da organizuje suđenja, makar i nameštena, da traži svedoke, makar i lažne i da smišlja optužnice, makar i neosnovane. Na kraju su doneli savršen zakon: Dovedu optuženog, pročitaju mu optužnicu i pitaju da li priznaje krivicu. Ako prizna, nema šta da se dokazuje - priznao je. A ako ne prizna? Pa to je bar lako: "Ti dakle tvrdiš da sovjetska vlast hapsi bez razloga, a? Deset godina u Sibiru zbog antisovjetske propagande!"
Problem rešen.
Eto vidite - uz malo mašte za sve postoji rešenje...
pre 6 godina
Daj prvo da vidimo zasto uopste moramo da se prijavljujemo na neku adresu u policiji i imamo licnu kartu. U Engleskoj npr. nema toga.
pre 6 godina
Sve i da mu je rodjeni sin napravio dug, ako je punoletan sa završenom školom, otac ne duguje ništa ako neće sam da mu pomogne. Pa ne ostavlja sin ocu stan i kuću, pa otac kao naslednik sina da nasledjuje i dugove. Obrnuto bi čak i imalo smisla. Mogao bi on da dodje da popiše ali bi mi prvo evidentirao oružani list!
pre 6 godina
@Sinisa A zasto bi se popisivala ako se ne prodaje?
pre 6 godina
Vidite , odmah se nudi advokat. Pa dokle bre više . Zamrsi pa zovi nekoga da odmrsi . Ništa podlije . I onda su advokati i pravnici jedino na dobitku .
pre 6 godina
a ko će da plati dug podstanara? mora neko pa nek stanodavac koji ga je prijavio na svoju adresu a ne i kroz porez i za njega plati dug!
pre 6 godina
Još mesec dana i zbogom ovakvim problemima...
pre 6 godina
Sve je to tako samo niste pojasnili da se imovina popisuje , ali se još uvek ne prodaje i posle uloženog prigovora i dokaza da je imovina trećeg lica , prekida se prodaja.
pre 6 godina
"Vi ili zakupac stana, odnosno osoba prijavljena na adresi stana, (dakle, svejedno ko) napravite dug i dođu izvršitelji, te u slučaju da ste vi napravili dug u dogovoru sa zakupcem kažete istim (izvršiteljima) da su sve stvari koje se mogu zapleniti za neizmiren dug, a zatečene u stanu, zapravo, vlasništvo zakupca i obratno, on napravio dug, a dogovorom sve stvari su vaše, šta mislite kada bi se nešto zaplenilo.
Naravoučenije:
1. čuvajte račune za kupljene stvari, koje mogu biti predmet plenidbe
2. u slučaju da niste sačuvali račune, a želite da izdajete stan, tada napravite ugovor sa zakupcem stana, u kome su popisane sve vaše stvari i overite ga kod notara
Eto, dovoljno je samo malo odgovornosti vlasnika stana"
Petar Nikolic, 20. novembar 2017 14:01
1. Kako račun na kojem ne piše vaše ime može biti dokaz da ste baš vi vlasnik kupljene stvari? Može pravi vlasnik, ako ste u dogovoru, dati vama račun, ako ga je sačuvao.
2. Šta sprečava osobu koja je napravila dug da u dogovoru sa drugom osobom napravi spisak stvari, pa da zatim odu kod notara i overe da je ta druga osoba zapravo vlasnik, iako u stvarnosti nije?
pre 6 godina
Zakon jeste "konfuzan", ali hajde da pretpostavimo sledeću situaciju.
Vi ili zakupac stana, odnosno osoba prijavljena na adresi stana, (dakle, svejedno ko) napravite dug i dođu izvršitelji, te u slučaju da ste vi napravili dug u dogovoru sa zakupcem kažete istim (izvršiteljima) da su sve stvari koje se mogu zapleniti za neizmiren dug, a zatečene u stanu, zapravo, vlasništvo zakupca i obratno, on napravio dug, a dogovorom sve stvari su vaše, šta mislite kada bi se nešto zaplenilo.
Naravoučenije:
1. čuvajte račune za kupljene stvari, koje mogu biti predmet plenidbe
2. u slučaju da niste sačuvali račune, a želite da izdajete stan, tada napravite ugovor sa zakupcem stana, u kome su popisane sve vaše stvari i overite ga kod notara
Eto, dovoljno je samo malo odgovornosti vlasnika stana
pre 6 godina
mi smo cudo od naroda. u sve se razumemo, a sve sto radimo radimo najgore na svetu. clan zakona niti je citao novinar, niti komentatori. ali i jednima i drugima je sve jasno. kada bi ste se samo tako razumeli u svoj posao kao u tudji gde bi nam bio kraj.
pre 6 godina
Ljudi morate da shvatite da ne postoji savrsen zakon, jasno je da je ovo jedna od rupa u zakonu koja moze da se koristi al isto tako zamislite situaciju neko vam duguje ogromne pare, vi ga tuzite on se odjavi sa svoje adrese prijavi recimo kod dede i vi vise nikad ne mozete da naplatitte dug. Znaci u ovom slučaju se ipak islo na to da je bitnije naplatiti dug a vi sad razmisljajte dal ce te i koga cete da prijavite na svoju adresu. Ako neko ima pametniji nacin kako to da regulise nek ga iznese a kritika bez resenja je nepotrebna i neefikasna.
pre 6 godina
Mogu da popisu ali ne mogu da prodaju jer je imovina dede kao 3.lica, a ne duznikova.Ali popis i prodaja nisu iste stvari..
Prema tome, pogresili ste.
pre 6 godina
Eto ti, i ti posle prijavljuj zvanično podstanara. Umesto da te država zaštiti jer si ga prijavio da tu živi, ona te tera da ga držiš na crno da bi izbegao peripetije
pre 6 godina
Ljudi morate da shvatite da ne postoji savrsen zakon, jasno je da je ovo jedna od rupa u zakonu koja moze da se koristi al isto tako zamislite situaciju neko vam duguje ogromne pare, vi ga tuzite on se odjavi sa svoje adrese prijavi recimo kod dede i vi vise nikad ne mozete da naplatitte dug. Znaci u ovom slučaju se ipak islo na to da je bitnije naplatiti dug a vi sad razmisljajte dal ce te i koga cete da prijavite na svoju adresu. Ako neko ima pametniji nacin kako to da regulise nek ga iznese a kritika bez resenja je nepotrebna i neefikasna.
pre 6 godina
Zakon jeste "konfuzan", ali hajde da pretpostavimo sledeću situaciju.
Vi ili zakupac stana, odnosno osoba prijavljena na adresi stana, (dakle, svejedno ko) napravite dug i dođu izvršitelji, te u slučaju da ste vi napravili dug u dogovoru sa zakupcem kažete istim (izvršiteljima) da su sve stvari koje se mogu zapleniti za neizmiren dug, a zatečene u stanu, zapravo, vlasništvo zakupca i obratno, on napravio dug, a dogovorom sve stvari su vaše, šta mislite kada bi se nešto zaplenilo.
Naravoučenije:
1. čuvajte račune za kupljene stvari, koje mogu biti predmet plenidbe
2. u slučaju da niste sačuvali račune, a želite da izdajete stan, tada napravite ugovor sa zakupcem stana, u kome su popisane sve vaše stvari i overite ga kod notara
Eto, dovoljno je samo malo odgovornosti vlasnika stana
pre 6 godina
mi smo cudo od naroda. u sve se razumemo, a sve sto radimo radimo najgore na svetu. clan zakona niti je citao novinar, niti komentatori. ali i jednima i drugima je sve jasno. kada bi ste se samo tako razumeli u svoj posao kao u tudji gde bi nam bio kraj.
pre 6 godina
E ovo samo u zemlji Srbiji
(Nex, 20. novembar 2017 13:22) # Link komentara
Има у свим "цивилизованим" земљама али нема да се подстанарски уговори не пријављују а порез не плаћа. Уколико је стан намештен, у уговору тачно стоји коме припадају ствари. Телефон, ТВ претплата, грејање и слично се пријављују на име подстанара па само он одговара за дугове. Власник стана нема ништа са пријавом боравка јер то обавља сам подстанар а проверава локални полицајац.
pre 6 godina
Sve je to tako samo niste pojasnili da se imovina popisuje , ali se još uvek ne prodaje i posle uloženog prigovora i dokaza da je imovina trećeg lica , prekida se prodaja.
pre 6 godina
a ko će da plati dug podstanara? mora neko pa nek stanodavac koji ga je prijavio na svoju adresu a ne i kroz porez i za njega plati dug!
pre 6 godina
Neko je napisao da savršen zakon ne postoji. Slažem se, ne postoji, ali je postojao: U Staljinovo vreme odnarođenoj vlasti je dosadilo da za svakog ko im smeta mora da organizuje suđenja, makar i nameštena, da traži svedoke, makar i lažne i da smišlja optužnice, makar i neosnovane. Na kraju su doneli savršen zakon: Dovedu optuženog, pročitaju mu optužnicu i pitaju da li priznaje krivicu. Ako prizna, nema šta da se dokazuje - priznao je. A ako ne prizna? Pa to je bar lako: "Ti dakle tvrdiš da sovjetska vlast hapsi bez razloga, a? Deset godina u Sibiru zbog antisovjetske propagande!"
Problem rešen.
Eto vidite - uz malo mašte za sve postoji rešenje...
pre 6 godina
"Dovoljno je da je dužnik prijavljen na njegovoj adresi bilo kao srodnik ili podstanar. Ovakvo pravo javnim izvršiteljima daju važeći propisi koji podrazumevaju da imovina može da se pleni i takozvanom trećem licu."
Mi zivimo u teskom FEUDALIZMU. Ovako nije radio ni Serif od Notingema u vreme Robina Huda. I onda hoce da prijavim na adresu podstanara ... koji, em ne placa na vreme kiriju, em mi nabije racun po bilo kom osnovu i nestane. A meni onda ovi lopovi dodju da popisuju imovinu .... kako da ne. Jel ste zato uveli nadzornike-spijune kako bi ljudima oduzimali imovinu?
pre 6 godina
Mogu da popisu ali ne mogu da prodaju jer je imovina dede kao 3.lica, a ne duznikova.Ali popis i prodaja nisu iste stvari..
Prema tome, pogresili ste.
pre 6 godina
Samo neka deda angazuje dobrog (skupog) advokata, pa kad ih dobije, jos ce oni da plate sve troskove. Posle ih tuzi za emocionalni stres i Bog da te vidi.
pre 6 godina
Ne moze to tako. To su obaveze koje zastarevaju za godinu dana,drugo prigovor odmah vodi u parnicu i nema plenidbe itd. itd... Problem je sto ljudi ne znaju prava i nece da angazuju advokata, rokovi su kratki i ako se ne ispostuju, poaledice mogu biti velike. Odmah angazujte advokata i to mladjeg :-)
pre 6 godina
Sramota, kriminal i bahatost vlastodrzaca!
Pa i ono sto skidaju pare za dugove i kazne direktno sa bankovnih racuna od plate uz parolu: "Prvo plati nama pa posle hrani decu sa onim sto ti ostane".
Nema sta, platu primati u kesu (sto je 100% legalno) i svaki visak para prebaciti u bitcoin, njih nikako ne mogu da zaplene.
pre 6 godina
A po Porodicnom zakonu je imovina stecena u braku ZAJEDNICKA imovina, pa tako npr. bi bilo interesantno kada bi supruga tuzila izvrsioca zbog plenidbe zajednicke imovine - tj. zaplenili su i NJENU polovinu imovine.
pre 6 godina
Kakva zemlja, takvi zakoni..
pre 6 godina
dok neko ne pogine ovi izvrsitelji se nece smiriti.Alavi na pare a nakaradan zakon im ide na ruke.
pre 6 godina
Idu BG izbori pa vi pokazite da se ne slazete sa ovakvim zakonima.. Ah da, necete jer nemate za koga da glasate.. E onda cutite i postujte ovakve zakone.
pre 6 godina
Zanimljivo je da se posle neko u drzavi cudi zasto stanodavci ne zele da prijave stanare, nije sve u porezu vec je mnogo vise u debilnim propisima koji bi mogli skupo da kostaju stanodavca.
pre 6 godina
Kradja. Ne moze biti prebacaja duga na trece lice. Iole normalan advokat ce ovo dobiti na sudu.
pre 6 godina
E ovo samo u zemlji Srbiji
pre 6 godina
Kakve su ovo gluposti?Ne verujem šta čitam.Zna li neko da podrobnije objasni ovo nakaradno pravilo?
pre 6 godina
Каква бандитска држава.
pre 6 godina
"A po Porodicnom zakonu je imovina stecena u braku ZAJEDNICKA imovina, pa tako npr. bi bilo interesantno kada bi supruga tuzila izvrsioca zbog plenidbe zajednicke imovine - tj. zaplenili su i NJENU polovinu imovine.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nervozan tip, 20. novembar 2017 13:09) "
Aha, i završilo bi se sa "Đura će ti oprostiti što te je tukao", kao i nedavno za predsednikovo "obezbeđenje" ... ili za Savamalu.
pre 6 godina
Wow kakva sumanuta ideja!
Nigde se u pravnoj državi ne može preneti dug na nekog drugog bez njegovog/njenog pristanka, niti popisivati niti otuđiti imovina zbog druga kojeg je napravio neki drugi koliko god taj neko bio u srodstvu ili na istoj adresi!
E zato Srbija mora u EU, da bi je ista doterala u red jer očito sama Srbija nije u stanju da se organizuje kao pravna država.
Ovo bi samo tako palo na bilo kom sudu u EU!
pre 6 godina
Daj prvo da vidimo zasto uopste moramo da se prijavljujemo na neku adresu u policiji i imamo licnu kartu. U Engleskoj npr. nema toga.
pre 6 godina
Ovo postoji samo u naprednim drzavama kao sto je nasa.
pre 6 godina
Sramota i za zakon i za drzavu!Sta sad treba da radi ovaj penzioner,da izbaci unuku na ulicu?
pre 6 godina
Да ли је могуће одјавити неког, а да немате контакт са тим неким? Како станодавац да одјави подстанара, ако се подсатанар одселио и није спреман за сарадњу?
pre 6 godina
Hajducija na delu.....
pre 6 godina
Kakve veze ima prijava prebivalista sa dugom podstanara, tj u ovom slucaju deda, mada nebitno je dal su rod ili ne. Zar nebi trebalo svako da odgovara za svoja dela I nedela. To mu dodje kad uhapse I osude npr ubicu, pedofila, lopova da za njegova dela odgovara I vlasnik stana gde je doticni prijavljen ???!!!!
pre 6 godina
Ako ste se bili u liftu zajedno sa dužnikom više od tri puta, ili sedeli u gradskom prevozu uz dužnika više od pet puta, automatski postajete treće lice, jer skoro izvesno je da ste razgovarali sa dužnikom i da ste propustili da ga upozorite na posledice neizmirenja duga. Ako kojim slučajem imate imovinu onda pored toga što ste automatski neprijatelj predsednika, idealni ste za naplatu dugovanja lica koja nemaju imovinu, ali pod ovakvim uslovima daju bezrerezervnu podršku predsedniku. Ovako može i moja baba od 95 godina da puni budžet.
pre 6 godina
Obišao sam celi svet ali, ovo nisam ni čuo ni doživeo?! Ja još uvek ne mogu da verujem da je to moguće? Ako je ovo zakon ŠTA JE ONDA BEZAKONJE? Kako da se čovek spasi dobro odganizovane mafije koja je dolaskom ove vladajuće koalicije na vlast ozakonjena? Znam da su 5. oktobra došli "lešinari" instruirani sa Zapada kako da unište državu na "zakonit način"?! Zato se danas u Srbiji ne mogu osuditi ni notorni lopovi, koji su za godinu-dve kupili pola Srbije. Uhapse ih a posle ih sud oslobodi a država plaća penale?! Ali, sa koalicijom na vlasti ozakonjeni su i nekadašnji uterivači dugova. Njihova beskrupuloznost, nezajažljivost, alavost i bezakonje prelazi svaku meru. Mislim da je krajnje vreme da se za njihov rad zainteresuje Skupština ili Ministarstvo pravde ako su oni u bilo čijoj nadležnosti jer, narodu je jedino preostalo da se protiv bezakonja bori bezakonjem. Mislim da su stvari blizu "pucanja". Pitanje je časa kada će neki očajnik, po meni sa pravom, braniti svoju mukotrpnu imovinu. Meni su skinuli oko 700 evra sa računa za neki dug za struju iz 1997 godine, dok sam se nalazio u inostranstvu?! Nikoga nije bilo briga, čak i da nisam taj iznos platio, što je dug APSOLUTNO zastareo. Naravno, to se sve odvijalo bez mog znanja. Kažu da su rešenje okačili na oglasnoj tabli u nekom sudu a pomoću JMBG nisu uspeli da "detektuju" mene i moju firmu ali su uspeli da pronadju moj bankovni račun?! Radi se o organizovanoj bandi, kojoj narod može samo organizovano da se odupre.
pre 6 godina
brate mili ovo ko srednji vek...svako je odgovoran iskljucivo za svoje postupke a ne neki rodjaci babe dede mame tate i sl
pre 6 godina
Kakva lakrdija, ovo je kao u nekom lošem crtanom filmu!
Zamislite velike stanove sa 6-7 stanara, pa tu onda od imovine ništa nije sigurno... zamislite ja kupim TV na kredit i otplaćujem, na moje ime, a izvršitelj ima pravo da dođe i zapleni ga jer moj cimer ima dug za mobilni!?
I ko onda mora otplatiti ostatak kredita?!
Kako je moguće napraviti vezu između imovine na osnovu adrese, pa to je kriminal na državnom nivou!!
Logično je da u pomenutom slučaju maloletne unuke obavezu preuzima staratelj, ili potpisnik ugovora (otac, majka ili deda...), adresa nema nikakve veze sa time.
pre 6 godina
Ne verujem sta citam???? Pa turci su bili amateri za ove legalne lopove i kriminalce! Dok neko ne ubije mirne duse par izvrsitelja, ovo nece bolhe biti.
pre 6 godina
Napišite kako se neko odjavljuje.
Banalan primer, kupili ste stan a sin bivšeg vlasnika se nije prijavio na drugoj adresi. Koji su koraci da vlasnik odjavi nekog ko to nije sam uradio?
pre 6 godina
Menjajte zakon,ovo nema veze sa zdravim razumom.
pre 6 godina
Ispada da je skupstina, sudstvo i advokati u dilu sa notarima i izvrsiteljima. Drzavni aparat ih je izmislila, dao im je tolika prava da su oni drzava u drzavi, niko im ne moze osporiti nista sta oni zamisle da sprovedu. Za uzvrat notari i izvrsitelji moraju da drzavi daju dobar deo svog kolaca. Sudstvo kad je videlo da je djavo odneo salu, i da ce ostati bez posla, formirali su klanove, prodaju izvrsiteljima predmete i ukljucili su se u mutne RADNJE IZVRSITELJA. E ako se desi da se neki izvrsitelj zbog mutnih radnji uhapsi, onda izvrsitelja preuzima neki kolega sudija koji izrice oslobadjajucu presudu izvrsitelju. Izvrsitelj nastavlja sa radom. Tako su skupstina i drzavni aparat napravili mafiju koja zari i pali kako joj je volja. I lepo svima a tesko nevinima koji nit su luk jeli, niti mirisali a jedino su oznaceni kao neko ko moze da vrati dug i da bi se dug naplatio i svi u lancu mafije ugradili u zaplenjenu lovinu.
pre 6 godina
To je zloupotreba zakona.Ako unuka nije zaposlena,kako se u trkstu navodi svako normalan može zaključiti da nije mogla da kupi ništa od popisane imovine.
Svesno krše zakon stavljajući ljude u poziciju da plaćaju tudje račune kako bi izbegli dugogodišnje sporove.
Ako je zakonodavac ovo predvideo da zaštiti poverioca onda mora da postoji mehanizam koji će poverioca odvratiti od zloupotrebe.
Na primer - deda tuži one koji su mu popisali imovinu ,dokaže na sudu da unuka nije imala izvor prihoda (a ne da čuva račun od blendera,fena i usisivača ) i onda da onaj ko mu je uzurpirao imovinu da mu ,uz sudske troškove plati debelu oštetu ali i kaznu za zloupotrebu položaja.
Zašto su davali telefonski broj licu koje nema sopstvene prihode?
Rizikovali? Pa ako su prihvatili rizik onda neka prihvate posledice.
pre 6 godina
udarili su na osnov, a to je porodica!
pre 6 godina
ala placaju izvrsioci za sirenje straha i lazi...ne placa niko nista( ne zato sto nece, nego nema narod...) oni preuzeli dugove,sad ne mogu nista...
pre 6 godina
debilna vlast i još debilniji zakoni ovo nije ni za komentarisati
pre 6 godina
Franz Kafka likes this.
pre 6 godina
Vi kao vlasnik stana, kuće, objekta, ne možete odjaviti nikog sa te adrese. Onaj koji se preselio, napustio mesto stanovanja, je dužan da se u predviđenom zakonskom roku prijavi u stanici MUPa u opštini u koju se preselio. U slučaju da se lice ne prijavi na neku drugu adresu, potrebno je u MUP-u zatražiti izveštaj da lice koje više ne živi na vašoj adresi, tu stvarno i ne živi. MUP izlazi na teren i izdaje potvrdu da lice ima fiktivnu adresu i kao takvo se potražuje, i snositi će zakonske posledice. Policiju i državu ne zanima vaš srodni odnos sa tim licem. Ovo postoji iz razloga da ljudi sami ne bi izbacivali napolje lica sa kojim zajedno žive ili im iznajmljuju prostor. Prijavu na novu adresu može da izvrši samo vlasnik objekta na toj adresi,(potvrda iz poreske uprave na kojoj se vidi vlasnik i potvrda da je bez neizmirenih obaveza) tj. vi sami ako ste vi vlasnik, u slučaju kad kupite novu nekretninu.
pre 6 godina
To je taj fenomenalni zakon o izvrsenju i obezbedjenju u koji se kunu i Vucic a pre neki dan ga je branila i ministarka Kuburovic.
Tada je rekla da je sa tom praksom da se popisuje trecim licima imovina sve ok i da je to sve PO ZAKONU koji je kaze ministarka ODLICAN
Ali nikako da cujem opoziciju sta kaze za taj zakon
Hoce li ga promeniti ili NECE
Aj da pitate opoziciju za misljenje o tome
pre 6 godina
@Sinisa A zasto bi se popisivala ako se ne prodaje?
pre 6 godina
odem u mup da prijavim prebivaliste, a salterusa trazi da vlasnik prvo overi ugovor o kupovini stana. kako je stan kupljen 80ih od zadruge koja je 92 otisla u stecaj, prvo treba da se javim republickom pravobranilastvu da otkrije pravnog naslednika. nakon toga naslednik, notar... 300-400 evrica... vecu glupost nisam doziveo.
salterska radnica me pita: "p zar nemate nikoga drugoga kod koga mozete da se prijavite?"
na kraju sam obavio prijatan razgovor sa seficom i dobio prijavu, ali uvek se setim one:
od rigidne korumpirane drzave jedino je gora rigidna nekorumpirana drzava.
tesko nama iskorene li korupciju!
p.s. nemojte mesati mito sa korupcijom. pod korupcijom podrazumevam rad mimo propisa, a ne davanje para ili protivpravnu dobit.
pre 6 godina
Glupljeg zakona nisam video,on bi trebao da se primenjuje samo na mafijase i imovinu njegovih srodnika za koje nemaju opravdano poreklo.
pre 6 godina
Biće posla u Strazburu ako i ovo nije samo novinarska izmišljotina. Ovo je neverovatno kršenje ljudskih prava. Niko, ali niko ne može da otudji nečiju privatnu imovinu da bi naplatio dug trećeg lica. To bi bilo isto kao kada bi neka firma iznajmila halu, uzela kredit od banke, bankrotirala, a onda dodje banka i proda halu da naplati dug.
pre 6 godina
Pa ovi izvršitelji su jedan vid finansiranja ove nakaradne bande zvane SNS
pre 6 godina
Pa ovo je rezultat toga sot u skupstini poslanici glasaju kada im Maja mahne zvoncetom umesto da stvarno promisle i prodiskutuju o tome o cemu se glasa.
pre 6 godina
A kako vlasnik moze da odjavi postanara sa adrese?? Ko se ikada presao da prijavi podstanara na adresu zna o cemu pricam.
pre 6 godina
Aman ljudi, kada cete konacno ukinuti ovaj nakaradni zakon o izvrsenju koji krsi elementarna ljudska prava ?!!
pre 6 godina
Zar nije svakonduzan da prijavinpodstanara i da placa porez na kiriju koju dobija? Pa na odlucan nacin se stimulisu ljudi da postuju zakone. Potpises dogovor, platis porez, ne mozes da ga izjuris iz sopstvenog stana i jos ti i dugove ostavi. Ima li jos neko utisak da je ovde mnogo pogresnih stvari??
pre 6 godina
"Vi ili zakupac stana, odnosno osoba prijavljena na adresi stana, (dakle, svejedno ko) napravite dug i dođu izvršitelji, te u slučaju da ste vi napravili dug u dogovoru sa zakupcem kažete istim (izvršiteljima) da su sve stvari koje se mogu zapleniti za neizmiren dug, a zatečene u stanu, zapravo, vlasništvo zakupca i obratno, on napravio dug, a dogovorom sve stvari su vaše, šta mislite kada bi se nešto zaplenilo.
Naravoučenije:
1. čuvajte račune za kupljene stvari, koje mogu biti predmet plenidbe
2. u slučaju da niste sačuvali račune, a želite da izdajete stan, tada napravite ugovor sa zakupcem stana, u kome su popisane sve vaše stvari i overite ga kod notara
Eto, dovoljno je samo malo odgovornosti vlasnika stana"
Petar Nikolic, 20. novembar 2017 14:01
1. Kako račun na kojem ne piše vaše ime može biti dokaz da ste baš vi vlasnik kupljene stvari? Može pravi vlasnik, ako ste u dogovoru, dati vama račun, ako ga je sačuvao.
2. Šta sprečava osobu koja je napravila dug da u dogovoru sa drugom osobom napravi spisak stvari, pa da zatim odu kod notara i overe da je ta druga osoba zapravo vlasnik, iako u stvarnosti nije?
pre 6 godina
Da li dobro čitam?
Po zakonu, najmodavac je odgovoran za SVE dugove koje na svoje ime napravi podstanar?!!!!
auuuuuuu! gde živimo?!
pre 6 godina
Vraćamo se u vreme Gogolja i " Mrtvih duša"
pre 6 godina
Pitam se da li postoji I jedno ustavom garantovano pravo gradjanina ove zemlje koje vec nije prekrseno od strane vlade?
Kako se uopste boriti protiv ovakvih glupost!?
pre 6 godina
@Matrix
Najbitnije je načelo pravičnosti, dakle da posledice ne snosi neko ko nije kriv. Naplata duga onome ko za taj dug nije odgovoran nije nikakva pravda, već uvreda za zdrav razum. Ovde nije pitanje da li neko može da smisli nešto bolje, već da se ne mešaju prioriteti. Dakle, nije prioritet naplata duga nego pravda. Inače će sutra zakucati na tvoja vrata i optužiti te za nešto što nisi uradio. Ako je moguće nevinog optužiti, onda zakoni nemaju nikakvog smisla.
pre 6 godina
Vidite , odmah se nudi advokat. Pa dokle bre više . Zamrsi pa zovi nekoga da odmrsi . Ništa podlije . I onda su advokati i pravnici jedino na dobitku .
pre 6 godina
Još mesec dana i zbogom ovakvim problemima...
pre 6 godina
Samo polako, angazovati advokata, podneti tuzbu, uci u parnicu, pa nek ih odere za troskove postupka koje su prouzrokovali pokusajem plenidbe imovine treceg lica
A ima i alterntivni metod koji ce pre ili kasnije neko potegnuti
pre 6 godina
a sta se desava ako je podstanar napravio dug od 10.000e ili nedaj boze vise,sta onda?Tad uzimaju nekretninu?
pre 6 godina
@Goran - "Aha, i završilo bi se sa "Đura će ti oprostiti što te je tukao", kao i nedavno za predsednikovo "obezbeđenje" ... ili za Savamalu." - e vidi, ja sam se sudio sa drzavom punih 17 godina jer mi je drzava oduzela zemlju (2 parcele) bez placanja i dobio sam konacno spor pre pola godine i vec su isplatili sudske troskove koje su izgubili. Naravoucenije: ako ne pokusas da tuzis ne mozes ni pobediti. Ako samo cutis i ne preduzimas nista neces se ni izboriti za svoja prava.
pre 6 godina
@Spavač
Objasni mi, zašto bi uopšte neko, pa i ovaj deka morao da ulaže prigovor, upušta se u parnicu i plaća advokata ako nije nikome ništa dužan??? Možda je star, bolestan, teško pokretljiv.. Uostalom, ako je unuka sklopila ugovor sa operaterom neka poverioci potražuju novac od nje, a ne od vlasnika stana koji ju je prijavio. Ako je deka staratelj, ili mobilni na njegovo ime – to je druga priča.
Da li treba unapred da se odreknem unuka koji je prijavljen na mojoj adresi zbog studija,ili ga izbacim na ulicu, jer nemam načina da kontrolišem njegove razgovore i račun za mobilni??
Ili će možda biti da je ovakav zakon koji krši prava vlasnika stana i smislio neko čiju glavu krasi višak „logike“?
pre 6 godina
Ispada da je skupstina, sudstvo i advokati u dilu sa notarima i izvrsiteljima.
(Milos, 20. novembar 2017 16:07)
ma, neeee...
to je bilo tako za vreme žutih, kod vučića je sve u cilju zaštite građana.
pre 6 godina
Sve i da mu je rodjeni sin napravio dug, ako je punoletan sa završenom školom, otac ne duguje ništa ako neće sam da mu pomogne. Pa ne ostavlja sin ocu stan i kuću, pa otac kao naslednik sina da nasledjuje i dugove. Obrnuto bi čak i imalo smisla. Mogao bi on da dodje da popiše ali bi mi prvo evidentirao oružani list!
pre 6 godina
Napredno, nema sta. Pretpostavljam da su mnogi od njih i glasali za SNS. Sta se sada zale?
pre 6 godina
Imao sam slican problem, dodjem sa letovanja, na vratima obavestenje da ce neko da dodje da mi popise stvari jer tu navodno zivi neka zena koja nesto duguje nekome. Ja kupio stan pre dve godine, od ljudi koji su kupili stan od nje..Zovem izvrsitelja, on kaze moras hitno u policiju da odjavis nju jer on kao ima pravo da popise moje stvari jer zena i dalje tu zivi...Odem odmah u policiju napisem molbu da se odjave svi sa moje adrese, osim moje porodice i to posaljem izvrsitelju. Proslo 2 meseca niko me nije dirao, valjda je sve ok. Ali mi je neverovatno da prosto neko zivi na mojoj adresi. To znaci da je ta zena nedostupna za drzavu vec dugi niz godina!? kako !?
pre 6 godina
Prvo da se reši pitanje nemogućnosti naplate dugovanja (menjanje adresa, sporo sudstvo, zaštita velikih dužnika pre poverilaca), pa tek onda da se reše ta "manje bitna" pitanja - kako neko može da bude fiktivno prijavljen na adresi; kako je moguće da prijavljivanje zavisi od nečije dobre volje, a ne države; kako je država uspela u naumu da sve nas pretvori u istražne organe i organe gonjenja (obratite pažnju da kad vas preko suda obaveste da nekoga potražuju sa vaše adrese ili iz vaše firme, VI ste u obavezi da odgovorite da ne znate gde je lice, a ne da oni njega dalje jure; ili kad neko menja firmu - VI ste u obavezi da obaveštavate sud i banke da više nemate veze sa čovekom), i tako dalje.
Što se tiče oduzimanja imovine - sećam se pre par godina kada su prebogatom (a "kontrAverznom") predsedniku fudbalskog kluba koji volim, zbog milionskog duga oduzeli imovinu u vidu crvenog Juga 45 starog 30 godina, dok je on pored mirno sedeo u najnovijem "mercedesu" S klase... Vežba se na dedama, a pravi lopovi se puštaju sa "nanogicama". Od toga nema države, manite se i Kosmeta, i Srpske, i SANU, i ekonomije, čega god - dok god su lopovi zaštićeni, a običan narod sve plaća, ovo neće biti država. Pogledajte drugu vest na ovom sajtu - dete baci petardu, roditelji plaćaju i do 100 hiljada. Super - a ko (na primer) zgazi devojku na pešačkom, roditelj ne plaća ništa? Ili kad sinčić tera tuđe dete na oralni seks dve godine, takođe se ništa ne plaća za silovanje? More bando jedna...
pre 6 godina
Ne, ovo nije novinarska patka, a novinari čak nisu objasnili problematiku do kraja. Da se razumemo, nije toliki problem u tome što se popisuje pokretna imovina na adresi na kojoj je izvršni dužnik prijavljen, međutim ako tu ima tuđih stvari, normalno je da taj neko čije su stvari istakne prigovor trećeg lica na osnovu kojeg bi se te stvari izuzele od prodaje. I tu dolazi do izražaja naš genijalni zakonodavac sa idejom da je brzina postupka važnija od pravičnosti, i da se skidanje izvršnog dužnika do gaća mora obaviti čak i po cenu da i trećem licu gaće budu skinute jer - bolje je da se u korist izvršnog poverioca desetine nepravilnosti naprave nego da dužnik ijednu svoju (ili pozajmljenu) stvar uspe da sakrije. Naime, ni prigovor trećeg lica ni parnica koja bi se vodila u slučaju odbijanja prigovora trećeg lica NE ODLAŽU IZVRŠENJE. Da, dobro ste pročitali. To je kockica koja ne dostaje u svakoj priči Ministarstva pravde i Komore izvršitelja. Prigovor trećeg lica, koji ne odlaže izvršenje, ulaže se izvršitelju, koji, budući da je preduzetnik, ima direktni finansijski interes da NE usvoji prigovor jer on visinu svoje "nagrade" (koja se sada zove "naknada za uspešnost sprovođenja izvršenja") zasniva na stepenu naplate duga. Dakle, što više toga naplati u korist izvršnog poverioca, više će da zaradi. Ako i prekrši zakon, taknuto-maknuto. Imovina je već prodata, i treće lice može samo da se teši naknadom štete u parnici. Pobeđuje brži i bezobrazniji.
pre 6 godina
Ovako nešto može postojati u idiotskoj državi kakva je Srbija. Bitno je da se potraživanje naplati, makar i od onoga ko dug nije napravio. Pa ovo je dno dna.
pre 6 godina
Duznici ne mogu da oteraju izvrsitelje, posto su drzavne institucije jace od pojedinaca. U mnogobrojnim slucajevima nelegalne gradnje u Beogradu, drzava je "nemocna". Verovatno zato sto iza nelegalne gradnje stoji kapital koji je pokraden iz budzeta.
pre 6 godina
Imamo drzavu iz koje bi i najzatucanije pleme ljudozdera iz centralne Amazonije pobeglo glavom bez obzira...
pre 6 godina
Eto ti, i ti posle prijavljuj zvanično podstanara. Umesto da te država zaštiti jer si ga prijavio da tu živi, ona te tera da ga držiš na crno da bi izbegao peripetije
74 Komentari
Sortiraj po: