Sreda, 25.10.2017.

22:03

Poslanici EP traže ukidanje pomeranja kazaljki na satu

Grupa od 70 poslanika Evropskog parlamenta zalaže se za ukidanje direktive Evropske komisije o pomeranju kazaljki na satu dva puta godišnje.

Izvor: Tanjug

Poslanici EP traže ukidanje pomeranja kazaljki na satu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

126 Komentari

Sortiraj po:

Milosav

pre 6 godina

Desavalo mi se nekoliko godina zaredom da dodjem u Srbiju krajem oktobra i dozivim "pomeranje sata" onda se iduceg vikenda vratim u Kanadu pa sve ponovo.
Ne znas gde ti je d, a gde glava...

vlado

pre 6 godina

Po ovakvom sistemu mi treba da budemo u vremenskoj zoni GMT+2 (pustite geometriju i meridijane), mi treba da napravimo sebi da nam bude dobro. Takodje problem je i sto nicim izazvani i apsolutno bez potrebe preuzimamo radno vreme zapadne evrope od 9-17h i onda upadamo u nakaradnu situaciju da leti "bacamo" 4 sata svetla pre 9 sati, a onda uvece dok stignemo kuci i dok se opasuljimo posle posla eto mraka... o zimi necu ni da pricam...mrak u 16h ubija u pojam. Uglavnom kako god okrenes ovo ne valja, a posto mi nista ne umemo da uradimo da nama bude lepo i za ovo cemo cekati da se svi ostale prebace pa cemo onda mi opet izabrati najgore po nas i tako u nedogled...

Aleksandar

pre 6 godina

@(dex, 26. oktobar 2017 08:40)

Još je veći paradoks to što je SPC od Milankovića i bila naručila astronomski precizniji kalendar od gregorijanskog i povela Milankovića sa sobom na svevaseljenski sabor gde je trebalo da sve pravoslavne crkve usvoje taj kalendar - onda je RPC iz bog-te-pita kog razloga rešila da neće i onda je i SPC, krajnje slugerajski, odbila da usvoji kalendar koji je sama predložila.

Zato danas imamo paradoks da Rumunska, Grčka, Aleksandrijska... Pravoslavna Crkva koriste Milankovićev kalendar dok crkva koja je isti predložila uporno odbija da to učini. Čeka valda da vidi šta će ničim zaslužna RPC da uradi pa tek onda može i ona... Da se vazda zna ko vozi traktor a ko otvara kapiju.

Zona zamfirska

pre 6 godina

Ne razumes uopste materiju ali ti to daje pravo da autoritativno tvrdis da Srbija ne pripada Centralno evropskoj casovnoj zoni. Tvoje eventualne simpatije ka istoku nemaju ama bas nikave veze sa realnim stanjem. Cela zemaljska kugla ili 360 stepeni je podeljena na 24 casovne zone, sto znaci da jedan stepen "pokriva" 15 stepeni. Centralni, Grinvic, meridijan je nulti. To znaci da je nulta casovna zona (GMT) od 7,5 stepeni na zapad, do 7.5 stepeni na istok. GMT+1, kojoj Srbija i geografski pripada, pokriva od 7.5 istocne duzine do 22.5 istocne duzine. Dakle, samo Negotin, Kladovo i par sela u okolini zaista geografski ne pripadaju GMT+1. Sve ostalo u Srbiji, da, pripada GMT+1.
Ali, mozemo mi da se dogovorimo da Srbija pripada i GMT+5, pa da Sunce izlazi u 10 prepodne a da se smrkava oko 1 po "ponoci" (po satu) ali je to malo iscaseno.
(Zoran, 25. oktobar 2017 23:40)
Po ovome "Grinvič" koliko vidim ni ti ne bi trebalo previše da se hvališ poznavanjem geografije. Postoje usvojene vremenske zone, i prave, solarne. Mi zaista pripadamo samoj ivici +1 solarne vremenske zone, ali je problem upravo u onima koji "teže zapadu", pa smo zbog njih nekritički usvojili zapadnoevropsko radno vreme ("nine-to-five"). To radno vreme odgovara Francuskoj, Belgiji itd. koji su celih sat i više van svoje prirodne zone, pa na taj način nadoknađuju to što im sunce prekasno izlazi. Mi ili treba da vratimo normalno radno vreme (7-15 leti obavezno) ili da pređemo u Istočnoevropsku vremensku zonu.

Branka

pre 6 godina

Lepo kaže jedan grafit: Bacite sat i kupite kompas, šta vam vredi da znate koliko ima sati ako idete u pogrešnom smeru. Tako i nama ništa ne znači 1 sat gore dole kad smo na pogrešnom putu.

BSN

pre 6 godina

нешто није уреду са чињеницом да смо у истој временској зони са шпанијом, а не са грчком (360°:24h=15°). најзападнија тачка србије има гео. дужину од 18°49'. дакле, гринич +1h.
(.орг, 26. oktobar 2017 08:26)

Pa nije u redu to sto je generalisimus Franko politickom odlukom pomerio racunanje vremena u Spaniji da bi se uskladio sa svojim saveznikom Nemackom. Nije u redu ni da se do dan danas ta geopoliticka perverzija nije promenila.

Ivan

pre 6 godina

Leto. U 22h u Spaniji, Francuskoj, Engleskoj i ostalim zapadnoevropskim drzavama jos uvek dan, sija sunce.
U Srbiji mrkli mrak.

Zima. Umesto da ustajemo ranije i da vidimo nesto od dana koji je kraci kada se vratimo sa posla, da lezemo ranije i manje trosimo struju na osvetljenje i sl. mi bas radimo obrnuto.

Kome je u interesu ovo?

Ko nas drzi u mracnom srednjem veku?

Qgob

pre 6 godina

Ja se obicno posle nekog vremena uskladim sa satom da se budim minut dva tri pre nego sto mi alarm na fonu zazvoni (tacan mi inner clock jbg). Kada se pomeri vreme sve mi se poremeti sa snom, od budjenja sat vremena ispred ili do toga da cak nekad prespavam i sat vremena iza iako je telefon zvonio. Sve to traje opet dok se 'nazovi ga' automatski ponovno naviknem.
Ovo je tolko neznacajna stvar u ocima drugih ali i mnogo znacajna stvar koja realno remeti bio ritam ko sto su napisali.
Sto se mene tice lepo bi bilo kada bi se to i kod nas uvelo, nemam nista protiv ukoliko se ustanem a da jos nije svanulo a ne da moram da svaki put podesavam alarm da me istrese iz gaca zvukom ne bi li se razbudio na svoju ruku.

dragan

pre 6 godina

Mi treba da smo u vremenskoj zoni sa Grckom, Bugarskom, Rumunijom jer smo na toj gegorafskoj duzini, a ne sa Parizom i Briselom i da po mraku treba da ustajemo zimi i da vremensgranica prolazi izmedju nas i Hrvatske, da budemo sat ispred njih.

dex

pre 6 godina

@djenka

Vi ocigledno ne znate zasto se Bozic slavi 7. januara. Nasa crkva koristi paganski kalendar koji nije tacan. Po tom kalendaru je zapravo Bozic takodje u decembru, samo sto je u regularnom kalendaru koji danas koristimo to 7. januar. Vama preporucujem ako koristite taj kalendar, da onda i rodjendan slavite po tom kalendaru, kao i sve druge praznike i neradne dane. Bilo bi interesantno da recimo 1. maj slavite 14.5. Inace, samo mi i Rusi koristimo taj kalendar, ostali pravoslavci su presli na regularan. Inace, Milutin Milankovic je autor najpreciznijeg kalendara, pa ga ignorisemo, vec koristimo paganski.
Sto se kineske nive godine tice, oni je slave po njihovom uverenju koje nema veze sa kalendarom. Kod njih u februaru nije decembar.

.орг

pre 6 godina

-лакше ми је ујутру устати и кренути на посао када је обданица.
-нешто није уреду са чињеницом да смо у истој временској зони са шпанијом, а не са грчком (360°:24h=15°). најзападнија тачка србије има гео. дужину од 18°49'. дакле, гринич +1h.

Wtf

pre 6 godina

@Nikki

Mislim da je 1924 na Saboru Pravoslavnih crkvi to dogovoreno ali nikada sprovedeno od strane naše,većina ostalih je promenila kalendar jer je julijanski nepouzdan i ima velika odstupanja,jedino ostaje pitanje tradicije i navika u narodu.

Bachi

pre 6 godina

Ma šta god neko stravstveno branio, mi jesmo u pogrešnoj vremenskoj zoni! Tačnije, na granici smo.

Treba ko Grčka +2. Zašto? Pa zato što nije normalno da u Srbiji leti kreće da sviće u 4 (četiri!) ujutru, a Sunce izlazi pre 5. Isto tako nije normalno zimi da mrak počinje da pada od 16h! To što bi pomeranjem vremenske zone kao Grčka bio mrak zimi do 7:30 i to čitava 2 meseca godišnje, pa koga briga, manje je to zlo, nego gore navedeno.

A zamisli da Srbija ukine letnje računanje vremena. Pa leti bi dan počinjao u 3 (tri!) ujutru.

Rusofil

pre 6 godina

Februar 2011.
Predsednik Rusije Dmitrij Medvedev odustao od letnjeg i zimskog računanja vremena. Medvedev je uveren da je neophodnost prilagođavanja pomeranju kazaljki povezana, između ostalog, sa stresom i oboljevanjem.

Dok nesposobni EU parlament ovo izglasa, Rusija je će već biti 10 godina u prednosti.

bata

pre 6 godina

Za ove što spominju dva šoka, zar vam smeta da se spava sat vremena duže? Kome i zašto to može smetati, pobogu!? Meni najsrećniji dan u godini...

Pomorac

pre 6 godina

Jedno vrijeme sam mjenjao 6 sati u osam dana. pa par dana normalno e onda nazad. Nije lako al se nekako i navikne. Problem kad dodjem kuci posle 6-7 sati vremenske razlike. U pocetku ustanem u sred noci i nema vise spavanja. Al i tonprodje za par dana, tako da se i taj sat nekako navikne.
Znam da nije prirodno i da se najbolje budit sa izlaskom sunca, al nekako se lakse budit po mraku da da traje duze, nego ustat sa zorom a mrak u 4 popodne.


Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje???  
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene?  
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu?  
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje. 
(cholak, 25. oktobar 2017 22:44)

Danguba

pre 6 godina

@djula:

Ne! Francuska Belgija, Holandija, Lukaemburg i Spanija treba da se pridruze Britaniji i Portugaliji (GMT), ostatak da bude kao i do sada i svi zadovoljni. Ali Francuzi nece nikada priatati na englesko vreme jer ne mogu da prezale kada je pre stotinak godina niulti pariski meridijan zamenjen Grinicom.

đenka

pre 6 godina

A ima li neko pametan u ovoj zemlji da predlozi da ne slavimo vise Bozic 7. januara nego kao ceo normalan svet?
(Nikki, 25. oktobar 2017 23:59)

I u Kini da više prestanu da slave Kinesku, nego kao sav normalan svet. A šta je to normalan svet? Ako slaviš 25-tog, tad postaješ normalan?

ukratko

pre 6 godina

Ja sam za to da se nadje medju zona..kad leti i zimi svice i da se odredi vreme u Nemackoj je preko leta i u 23 sati cak dan kod nas ni leti, ni zimi...
Napravimo vreme koje nama odgovara a ne kako je u Eu i okolini...

rex

pre 6 godina

noc zimi pada oko cetri. ako ne pomerite vreme. ima da bude u tri popodne. jednostavno je prkaticnije. i zbog ulicnog osvetlenja ima brda rqzloga. a sto se zdravlja tice ae molim vas ko da ljudi lezu svako vece u 10-00 a ustaju u 6-00. pa ce im nesto zasmetati promena od sat vremena. medjutim kako ljudi lezu jedan dan u 10 drugi u 12 treci u 3 itd tih sat vremena ama bas nista ne znaci

dsf

pre 6 godina

Neka ostane letnje racunanje vremena, a ne da zimi u 16h bude mrak i da palimo svetlo, a ujutru kad 70 posto stanovnika spava 2-3 sata dana prodje po vidnom danu a tada vecina ne funkcionise i ne trosi struju.

(Normalni, 25. oktobar 2017 22:28)

Ne moze "ostati" letnje racunanje vremena. Zimsko racunanje vremena je ono sto se kaze "bozje", to je pravo vreme, a letnje racunanje vremena i pomeranje kazaljki u prolece je uvedeno da bi leti bio duzi dan (otud i naziv na engleskom, daylight saving time). Ako se ovo ukine ostace zimsko vreme, letnje ne moze ostati nikako. Sto meni licno i ne smeta, ali velika vecina ovde ne razume o cemu se radi.

as

pre 6 godina

Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje??? 
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene? 
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu? 
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje.
(cholak, 25. oktobar 2017 22:44)

Bravo kolega,imamo isto radno vreme.A posle dve trece dobijemo kao dva dana slobodna.Prvi slobodni dan prspavas,drugi se osvestis a onda sve nanovo.Pa ja i neprimetim pomeranje sata,bre pa ja retko pogodim I koji je dan u nedelji.

Neko iz publike

pre 6 godina

Predlog da se ne pomera sat na letnje vreme podržavam! Što se tiče vremenske zone, Srbija je cela u pravoj vremenskoj zoni. Geografska granica gde počinje Istočnoevropska vremenska zona počinje na 22,5°g. dužine i zona se pruža sve do 37,5° na istok. Oni koji misle da Srbija pripada toj zoni, neka pogledaju geografsku kartu i provere gde je to. Ispravno vreme je kada je Sunce u podne tačno na jugu. S obzirom na to da bi svaki grad onda imao svoje vreme, uvedene su vremenske zone. Ako je Sunce na jugu, sa greškom od +/- najviše pola sata, mi smo u ispravnoj vremenskoj zoni. Nečije želje da duže spava pa da onda bude duži dan je već drugi problem.

Aleksandar

pre 6 godina

Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje??? 
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene? 
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu? 
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje.
(cholak, 25. oktobar 2017 22:44)

Imaš ti tu i dosta slobodnog vremena, budi iskren. Radio sam i ja u tom režimu godinu dana. Ima svojih prednosti.Uopšte mi nije teško padalo.
E, jedino što mi je to bio posao van struke. Ostavio sam ga kad sam našao posao za koji sam se školovao.

Sasa

pre 6 godina

@cholak

Tako je brate po smeni, sve neke seka perse, sta mi da kazemo, odes uvece na poso mrak, izadjes ujtru u 6 opet mrak, dodjes kuci, legnes da spavas, kad se probudis opet mrak :D
Kad radim zimi u trecu dan i ne vidim, kao da sam u Skandinaviji.

smuki

pre 6 godina

Srbija treba da se vrati na GMT +2. GMT +1 je imalo mozda smisla ranije kad je bila Yuga koja se prostirala sve do Trsta. Najzapadniji delovi Grcke (Krf) su skoro u istom meridijanu kao i najzapadniji deo Srbije (Loznica) pa su oni opet u GMT+2 vremenskoj zoni. Kada na Krfu 21.30 leti pada mrak u Loznici je 20.30 gde isto pada mrak. Da ne pricamo o istocnim delovima Srbije gde mrak mnogo ranije dodje.

Pimbe

pre 6 godina

Konačno nešto pametno i od ovih iz EU.
5 dana ne znam kako se zovem zbog tog pomeranja sata!!! Neka sviće i smrkava kad oće samo neka ostave taj sat na miru!!!

Aleksandar

pre 6 godina

Pomeranje časovnika je uvedeno početkom osamdesetih. Ja sam tada imao 2-3 godine i ne pamtim. Ali pamtim da je ćale godinama unapred psovao "one koji izmisliše pomeranje sata" :-)

Zoran

pre 6 godina

A i Srbija takodje da uskladi vremensku zonu sa istocnom Evropom, da se uskladi sa regionom... Ako smo vec prihvatili zapadno radno vreme ne vidim vise razlog da delimo i vremensku zonu (kojoj ne pripadamo, a usvojili smo je da bismo se uskladili sa Zapadom)...

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (gugl, 25. oktobar 2017 22:31)

Ne razumes uopste materiju ali ti to daje pravo da autoritativno tvrdis da Srbija ne pripada Centralno evropskoj casovnoj zoni. Tvoje eventualne simpatije ka istoku nemaju ama bas nikave veze sa realnim stanjem. Cela zemaljska kugla ili 360 stepeni je podeljena na 24 casovne zone, sto znaci da jedan stepen "pokriva" 15 stepeni. Centralni, Grinvic, meridijan je nulti. To znaci da je nulta casovna zona (GMT) od 7,5 stepeni na zapad, do 7.5 stepeni na istok. GMT+1, kojoj Srbija i geografski pripada, pokriva od 7.5 istocne duzine do 22.5 istocne duzine. Dakle, samo Negotin, Kladovo i par sela u okolini zaista geografski ne pripadaju GMT+1. Sve ostalo u Srbiji, da, pripada GMT+1.
Ali, mozemo mi da se dogovorimo da Srbija pripada i GMT+5, pa da Sunce izlazi u 10 prepodne a da se smrkava oko 1 po "ponoci" (po satu) ali je to malo iscaseno.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

Odmah da kazem da sam protiv bilo kakvog pomeranja vremena jer mislim da je to sok za organizam i da treba ziveti u skladu sa prirodnim smenama duzine dana i noci. Problem je u tome sto smo mi na 45 stepeni geogr. sirine i sto duzina dana tokom godine varira od 9h do 15.5h. Ne mozemo da ucinimo nista da rastegnemo dan zimi ili skupimo leti. Ovo su vremena izlaska i zalaska Sunca za Beograd:
22.dec: izl. 7:12 zal. 16:00
21.mar: izl. 5:38 zal. 17:51
22.jun: izl. 3:52 zal. 19:27
22.sep: izl. 5:24 zal. 17:34.
Ovo su vremena bez pomeranja casovnika (zimsko vreme). Rezon pomeranja kazaljki je da se koliko god moguce imitira pocetak dana kao u vreme ravnodnevnice, da bi dnevno svetlo sto vise trajalo za vreme radnih aktivnosti. Tako za leto pomeramo sat unapred da bi sunce izlazilo najranije u 4:52 (22. juna). To nam se vraca kao zalazak Sunca u 20:27, sto je isto uvrnuto kao i izlazak u 3:52, ali dug letnji dan se ne moze skratiti.
Ako bismo se preselili u EET zonu, (npr. Bugarska), dobili bismo da zimi Sunce izlazi u 8:12 i zalazi u 17:00, znaci ujutru je jos mrak, a leti bi zalazilo u 21:27, sto je perverzija za ove geogr. sirine. Srbija, osim u krajnje istocnim delovima, pripada CET zoni a ne EET. Grci su usvojili EET zonu iako su cisto juzno od nas, tako da su leti pomereni za DVA sata u odnosu na "normalu". Uostalom za razliku od dva sata u odnosu na realnost pitajte Spance koji se drze CET vremena jos od doba Franka, iako im je bolje cak GMT-1.

Let the sunshine

pre 6 godina

Imalo bi smisla kada bi se zadrzalo letnje vreme, a s obzirom da je po starom bilo zimsko - neka 'fala!!!

Nema vece depresije od mraka pre 4pm!!!

srky8019

pre 6 godina

podrzavam. i pored toga da se Srbija prebaci u Istocnoevropsku zonu, tj. da sat bude kao i sad, letnje racunanje vremena. sredjeevropska zona je imala smisla dok je postojala sfrj koja se pruzala dosta u pravcu istok-zapad i vecim svojim delom ( zapadno od drine i dunava) bila u srednjeevropskoj vremenskoj zoni. Sada je prirodnije da imamo vreme kao Grcka, Bugarska i Rumunija. na ovom racunanju vremena trebao bi da ostane i Montenegro jer bi im to bilo znacajno za turizam, tj. kasnije bi padao mrak na obali.

Maja

pre 6 godina

Ne znam odakle toliko ljudi koji spavaju svaku noć isto sati, pa još i ležu i ustaju u isto vreme, pa ih ovo kao pogodi??? Ja ni ne osetim, samo je važno da pomerim sve satove i to je to... Gore mi je kada ne mogu dugo da zaspim,negde do 3-4, a ustajem u 6-7, nego pomeranje sata dva puta godišnje. Zapitam se kako ste svi živi kada vas to toliko ometa. Onda se setim koliko neki kukaju kada imaju malu decu, kao nikako da se naspavaju... Sve je to razmaženo i kilavo.

Циник

pre 6 godina

А паљење светла дању?Троше аутомобили више горива,повећава се температура околине,веће загађење...

Hrabri krojac

pre 6 godina

Prosto neverovatno da svi komentatori ovde komentarisu samo vreme zalaska sunca kao da bi im ukidanje pomeranja kazaljki produzilo dan. A sto bi u tom slucaju zimi za posao ustajali citava 2 sata pre svitanja, to je kao zdravo?? Neki cak predlazu da predjemo u zonu sa Grckom da bi im dan bio jos malo duzi. A tek u tom slucaju bi se zimi ustajalo 3 sata pre svitanja! To su izgleda oni koji spavaju do podne i nemaju pojma kada svice. Grcka koristi to vreme kao srednje vreme za celu Grcku zbog toga sto istocni delovi Grcke stizu skoro do Istanbula! Pa koja je geografska logika da mi koristimo to vreme?!?

mra

pre 6 godina

A i Srbija takodje da uskladi vremensku zonu sa istocnom Evropom, da se uskladi sa regionom... Ako smo vec prihvatili zapadno radno vreme ne vidim vise razlog da delimo i vremensku zonu (kojoj ne pripadamo, a usvojili smo je da bismo se uskladili sa Zapadom). Vracanjem prave vremenske zone i nama bi leti "padao mrak" tek posle 22h. Kada vec radimo do 17 ili 18h onda bi ostatak "scetlog" dana trebao da bude duzi...
(gugl, 25. oktobar 2017 22:31)
Apsolutno se slazem!!!

Torrente

pre 6 godina

Verujem da 95% ovih koji podržavaju prestanak pomeramja vremena jednostavno ne shvata da bi se početkom leta kada je dan najduži smrkavalo već oko 19.30h umesto sat kasnije, dok bi tokom avgusta svitalo već oko 3.15h ujutru!

Da li bi vam to odgovaralo?

I to sve zbog toga što je nekima jako teško da posledenjeg vikenda u martu ustanu sat vremena ranije jednom godišnje!

Z (CET)

pre 6 godina

Kod nas je letnje računanje vremena (Daylight Saving Time), po uzoru na Evropsku zajednicu, uvedeno poslednjeg vikenda u martu 1983. godine (dobro se sećam da niko nije bio siguran koliko je sati). Ni tada, a ni sada, nije mi potpuno jasno obrazloženje. Mogu da shvatim da je cilj ušteda energije za uključena svetla i grejanje, ali od aprila do oktobra u Evropi dan je dug i u radno vreme niko ne bi ni uključivao svtla na poslu, ukoliko ima dnevno svetlo u radnom prostoru. Ni moguća ušteda u grejanju ne može da bude argument, jer, od maja do septembra nije potrebno grejanje u Evropi, izuzev krajnjeg severa kontinenta. Drugi argument mogle bi da budu letnje vrućine u južnim delovima Evrope, ali to je već problem lokalne prirode, u žarkim letnjim danaima mogu da pomere početak radnog vremena za sat ili dva ranije, pa i da ga skrate, npr do 12 ili 1 popodne (što i jeste praksa u nekim gradovima koji imaju žarka leta).

Sve sam ubeđeniji da je neko pogrešno sračunao ovakav koncept i da je trebalo da bude obrnuto - da se zimi vreme pomera za sat ranije, kako bi ljudi, kad je kraći dan, ustajali sat kasnije i po danu išli na posao, a ne po mraku. Sa druge strane, neprirodno je da na zapadu Evrope, na obali Atlantika, krajem juna mrak pada tek posle 22h!

Dakle, slažem se da sadašnju, višedecenijsku praksu letnjeg računanja vremena u Evropi treba ukinuti. A radno vreme uskladiti sa lokalnim vremenom, godišnjim dobima i biološkim, prirodnim časovnikom.

Jaroslav

pre 6 godina

Da se ja pitam ja bi ukinuo da se zimi sedi na poslu dok je napolju dan, a da se ide sa posla kada padne mrak. Tako mi ceo dan prođe u kancelariji a kada sam slobodan onda sam u mraku. Totalno depresivno i jedva dočekam proleće.

T

pre 6 godina

"To je zato što se nalazimo u pogrešnooj vremenskoj zoni."
To cesto moze da se cuje, ali zapravo nije tacno. Mi smo malo na ivici nase zone ali to je i dalje najbolja zona u kojoj mozemo da budemo. Nadjite na Interentu mapu "how wrong is your time zone".

011

pre 6 godina

@Odlično, ali bilo bi dobro i da se promeni vremenska zona. Ova je totalno neprikladna, zimi mrak pada u 17h.
(scholes, 25. oktobar 2017 22:30)

Mislis bilo bi bolje da svane izmedju 9 i 10 ili da se zemlja malkice zarotira pa dan traje 12 sati i zimi???

Djoksa

pre 6 godina

Da. Ali svi zaboravljate da je normalno vreme ono "zimsko". Tako da će leti svitati u 4h ujutro a noć će pasti posle 20h a ne posle 21h kao dosad.

Maja

pre 6 godina

Hvala Bogu da i oni nešto pametno predlože. ne pamtim da su išta pametnije i predložili. Ljudi dobiju Nobelovu nagradu oko unutrašnjeg sata, opisuju ga, a kako tek na ljude utiče to vještačko mijenjanje vremena. Nisu svi mijenjali vrijeme a EU kao slijepci. Da li ste vidjeli u studiju opravdanosti promjene vremena kada su nas ubjeđivali da se štedi energija. Bilo i ostalo glupo.

Equinox

pre 6 godina

Nekome ova praksa odgovara više, nekome manje. Posebno je problematična centralnoevropska vremenska zona (CET). Idealno, CET treba da "pokriva" pojas geografske dužine 07°30'-22°30' (za neupućene, 360° na 24 vremenske zone "daje" 15° svakoj, a LMT je na 0°). Srbija prirodno pripada ovoj zoni, iako je na njenom istočnom rubu i iako mnogi u Srbiji misle da treba da budemo u zoni sa Bugarskom, Rumunijom i Grčkom. "Problem" je što Francuska i Španija uopšte ne pripadaju prirodno CET, ali su iz političkih i ekonomskih razloga uključene. Zato imamo da kod nas generalno sunce zalazi najranije leti, nešto kasnije zimi. U Španiji i Francuskoj uvek zalazi kasnije, a u Nemačkoj, Češkoj, Poljskoj i pogotovo Skandinaviji dani su svakako zimi kraći (pa je efekat pomeranja sata upitan), a leti imaju duge dane (17-18 sati), pa im je i tu svejedno. Prevedeno na srpski - kod nas se najviše oseća pozitivan efekat pomeranja sata, jer vraćanjem sata u jesen ipak većina stanovništva ne ustaje po mrklom mraku, a leti "uživa" u dužim danima, makar to bilo do 20:30 u poređenju sa Hihonom u Španiji, gde zalazi u 22:10...

djula

pre 6 godina

Srbija je u zoni CET, kao Francuska, Nemacka, Austrija, odnosno GMT +1, a trebalo bi da budemo EET kao Grcka, Bugarska, Turska, odnosno GMT +2. Ako ostanemo na CET, leti ce svitati u 03:30, a mrak padati u 19:30.

Rokatanski

pre 6 godina

Najgore od svega je što gotovo niko nije "pomerao sat" na vreme. Ja sam uvek budio ukućane i terao ih da u 2 sata pomere na 3 (u proleće) i u 3 sata da vrate na 2 (u jesen). Niko nije hteo da poštuje, svi su pomerali po svom ćefu i hiru. A voz koji polazi u 2 i 30??? Sa budalama morate biti budala. Pozdrav!

Pera Detlić

pre 6 godina

Na smanjenu produktivnost na poslu mnogo više utiču mala primanja, isto kao i problemi u porodici, a na saobraćajne nesreće, neprilagođena brzina uslovima puta, alkohol u krvi itd.

Maximus Decimus Meridius

pre 6 godina

Hvala Bogu da se neko setio da ne pomera vreme. Još kao mali uvek sam se pitao i postavljao pitanja na tu temu. Nikada mi nije bilo jasno zašto se vreme pomera. Izglasajte to.

milos

pre 6 godina

@gugl O cemu ti pricas pobogu. Pa mi prpadamo istoj vremenskoj zoni kao zapadna i srednja evropa. Mi bi zapravo trebao da predjemo na +2 kao Grcka Bugarska i Turska. Tako bi imali sunce duze uvece i leti i zimi.

veca v

pre 6 godina

A mi se onda vracamo na tzv zimsko vreme, koje je nase "pravo" , odnosno ranije ce padati mrak leti, kao sad zimi.
Sad, za nedelju dana, kad vrate kazaljke na vreme koje bi u slucaju ukidanja ostalo cele godine, nemojte da kukate kako rano smrkava.

Setite se kako je lepo leti kad se u devet vidi, kad duze mozete ostati na bilo kojoj plazi u Evropi.
Kad ukinu pomeranje, onda, u devet u krevet.

.

pre 6 godina

Ne znam za ovo ali, nevezano za temu, mislim da bi mi trebali ozbiljno da razmislimo o tome da promenimo vremensku zonu na +2 kao grci i bugari. Realno smo previše na istok za +1 ali mi hoćemo u korak sa evropom ...

Kanadjanin

pre 6 godina

Slazem se. Medjutim u slucaju da se vreme ne pomera onda zimsko racunanje vremena ostaje. Onda ce letnje veceri zavrsavati u 8 uvece dok ce svitanje biti pre 4 ujutro.

mile boy

pre 6 godina

Poslednji put kad se sat pomerio unapred ja nisam mogao da dodjem sebi dugo,zakasnio sam na posao i nedelju dana bio u haosu.A ima dosta ljudi koji takodje imaju problem.

Normalni

pre 6 godina

Neka ostane letnje racunanje vremena, a ne da zimi u 16h bude mrak i da palimo svetlo, a ujutru kad 70 posto stanovnika spava 2-3 sata dana prodje po vidnom danu a tada vecina ne funkcionise i ne trosi struju.

gugl

pre 6 godina

A i Srbija takodje da uskladi vremensku zonu sa istocnom Evropom, da se uskladi sa regionom... Ako smo vec prihvatili zapadno radno vreme ne vidim vise razlog da delimo i vremensku zonu (kojoj ne pripadamo, a usvojili smo je da bismo se uskladili sa Zapadom). Vracanjem prave vremenske zone i nama bi leti "padao mrak" tek posle 22h. Kada vec radimo do 17 ili 18h onda bi ostatak "scetlog" dana trebao da bude duzi...

Gmaz

pre 6 godina

Poštovani komentatori, vi, naravno, razumete da smo mi onda zaglavljeni cele godine u zimskom vremenu? To znači da leti sviće u četiri, a mrak je u sedam-osam. Meni lično više znači da sviće u pet, a da bude svetla do osam-devet uveče.

Ako se ukida promena vremena, onda treba promeniti i vremensku zonu Srbije. Nema logike da bude u CET sa, na primer, Španijom koja je 25 stepeni zapadno. Preračunato u vreme, 25 stepeni je 1,6 sati.

Izvinjavam se onima koji ne veruju u matematiku.

cholak

pre 6 godina

Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje???
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene?
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu?
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje.

deki

pre 6 godina

šta nas briga za to kad Srbija nikad neće biti EU! kod nas je sve cakum pakum još samo eto to vreme da se ne menja i idealna država za život!
ovi što im smeta pomeranje sata nek više obrate pažnju na svoj džep i standard,možda je tu problem a ne u nekakvom satu i kazaljkama!

Zeleni zmaj

pre 6 godina

Pomeranje sata ima smisla, za one koji vide dalje od kazaljki i brojeva. Ti svako proleće nateraš milijarde ljudi da ustane sat vremena ranije i tako bude produktivnije u toku 6 meseci. Taman ljudi krenu da ustaju kasnije i zabušavaju, ti vratiš zimsko vreme pa ispadne da opet ustaju tačno na vreme. Kad ne bi pomerali sat, brzo bi pomerili radni dan na od 10 do 18, umesto sadašnjih od 9 do 17.

dule

pre 6 godina

Podržavam. Doslovno ne mogu nedelju dana da dođem sebi posle pomeranja.

Što se tiče premeštanja Srbije u istočniju vremensku zonu nisam pametan - geografski veći deo Srbije ipak pripada CET zoni, svi veći gradovi pripadaju toj zoni. E sad, Englezi jesu organizovali zone tako da njima odgovara a mi smo na granici.

gugl

pre 6 godina

A i Srbija takodje da uskladi vremensku zonu sa istocnom Evropom, da se uskladi sa regionom... Ako smo vec prihvatili zapadno radno vreme ne vidim vise razlog da delimo i vremensku zonu (kojoj ne pripadamo, a usvojili smo je da bismo se uskladili sa Zapadom). Vracanjem prave vremenske zone i nama bi leti "padao mrak" tek posle 22h. Kada vec radimo do 17 ili 18h onda bi ostatak "scetlog" dana trebao da bude duzi...

.

pre 6 godina

Ne znam za ovo ali, nevezano za temu, mislim da bi mi trebali ozbiljno da razmislimo o tome da promenimo vremensku zonu na +2 kao grci i bugari. Realno smo previše na istok za +1 ali mi hoćemo u korak sa evropom ...

Gmaz

pre 6 godina

Poštovani komentatori, vi, naravno, razumete da smo mi onda zaglavljeni cele godine u zimskom vremenu? To znači da leti sviće u četiri, a mrak je u sedam-osam. Meni lično više znači da sviće u pet, a da bude svetla do osam-devet uveče.

Ako se ukida promena vremena, onda treba promeniti i vremensku zonu Srbije. Nema logike da bude u CET sa, na primer, Španijom koja je 25 stepeni zapadno. Preračunato u vreme, 25 stepeni je 1,6 sati.

Izvinjavam se onima koji ne veruju u matematiku.

djula

pre 6 godina

Srbija je u zoni CET, kao Francuska, Nemacka, Austrija, odnosno GMT +1, a trebalo bi da budemo EET kao Grcka, Bugarska, Turska, odnosno GMT +2. Ako ostanemo na CET, leti ce svitati u 03:30, a mrak padati u 19:30.

dsf

pre 6 godina

Neka ostane letnje racunanje vremena, a ne da zimi u 16h bude mrak i da palimo svetlo, a ujutru kad 70 posto stanovnika spava 2-3 sata dana prodje po vidnom danu a tada vecina ne funkcionise i ne trosi struju.

(Normalni, 25. oktobar 2017 22:28)

Ne moze "ostati" letnje racunanje vremena. Zimsko racunanje vremena je ono sto se kaze "bozje", to je pravo vreme, a letnje racunanje vremena i pomeranje kazaljki u prolece je uvedeno da bi leti bio duzi dan (otud i naziv na engleskom, daylight saving time). Ako se ovo ukine ostace zimsko vreme, letnje ne moze ostati nikako. Sto meni licno i ne smeta, ali velika vecina ovde ne razume o cemu se radi.

Maja

pre 6 godina

Hvala Bogu da i oni nešto pametno predlože. ne pamtim da su išta pametnije i predložili. Ljudi dobiju Nobelovu nagradu oko unutrašnjeg sata, opisuju ga, a kako tek na ljude utiče to vještačko mijenjanje vremena. Nisu svi mijenjali vrijeme a EU kao slijepci. Da li ste vidjeli u studiju opravdanosti promjene vremena kada su nas ubjeđivali da se štedi energija. Bilo i ostalo glupo.

Normalni

pre 6 godina

Neka ostane letnje racunanje vremena, a ne da zimi u 16h bude mrak i da palimo svetlo, a ujutru kad 70 posto stanovnika spava 2-3 sata dana prodje po vidnom danu a tada vecina ne funkcionise i ne trosi struju.

Aleksandar

pre 6 godina

Pomeranje časovnika je uvedeno početkom osamdesetih. Ja sam tada imao 2-3 godine i ne pamtim. Ali pamtim da je ćale godinama unapred psovao "one koji izmisliše pomeranje sata" :-)

Zoran

pre 6 godina

A i Srbija takodje da uskladi vremensku zonu sa istocnom Evropom, da se uskladi sa regionom... Ako smo vec prihvatili zapadno radno vreme ne vidim vise razlog da delimo i vremensku zonu (kojoj ne pripadamo, a usvojili smo je da bismo se uskladili sa Zapadom)...

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (gugl, 25. oktobar 2017 22:31)

Ne razumes uopste materiju ali ti to daje pravo da autoritativno tvrdis da Srbija ne pripada Centralno evropskoj casovnoj zoni. Tvoje eventualne simpatije ka istoku nemaju ama bas nikave veze sa realnim stanjem. Cela zemaljska kugla ili 360 stepeni je podeljena na 24 casovne zone, sto znaci da jedan stepen "pokriva" 15 stepeni. Centralni, Grinvic, meridijan je nulti. To znaci da je nulta casovna zona (GMT) od 7,5 stepeni na zapad, do 7.5 stepeni na istok. GMT+1, kojoj Srbija i geografski pripada, pokriva od 7.5 istocne duzine do 22.5 istocne duzine. Dakle, samo Negotin, Kladovo i par sela u okolini zaista geografski ne pripadaju GMT+1. Sve ostalo u Srbiji, da, pripada GMT+1.
Ali, mozemo mi da se dogovorimo da Srbija pripada i GMT+5, pa da Sunce izlazi u 10 prepodne a da se smrkava oko 1 po "ponoci" (po satu) ali je to malo iscaseno.

Equinox

pre 6 godina

Nekome ova praksa odgovara više, nekome manje. Posebno je problematična centralnoevropska vremenska zona (CET). Idealno, CET treba da "pokriva" pojas geografske dužine 07°30'-22°30' (za neupućene, 360° na 24 vremenske zone "daje" 15° svakoj, a LMT je na 0°). Srbija prirodno pripada ovoj zoni, iako je na njenom istočnom rubu i iako mnogi u Srbiji misle da treba da budemo u zoni sa Bugarskom, Rumunijom i Grčkom. "Problem" je što Francuska i Španija uopšte ne pripadaju prirodno CET, ali su iz političkih i ekonomskih razloga uključene. Zato imamo da kod nas generalno sunce zalazi najranije leti, nešto kasnije zimi. U Španiji i Francuskoj uvek zalazi kasnije, a u Nemačkoj, Češkoj, Poljskoj i pogotovo Skandinaviji dani su svakako zimi kraći (pa je efekat pomeranja sata upitan), a leti imaju duge dane (17-18 sati), pa im je i tu svejedno. Prevedeno na srpski - kod nas se najviše oseća pozitivan efekat pomeranja sata, jer vraćanjem sata u jesen ipak većina stanovništva ne ustaje po mrklom mraku, a leti "uživa" u dužim danima, makar to bilo do 20:30 u poređenju sa Hihonom u Španiji, gde zalazi u 22:10...

milos

pre 6 godina

@gugl O cemu ti pricas pobogu. Pa mi prpadamo istoj vremenskoj zoni kao zapadna i srednja evropa. Mi bi zapravo trebao da predjemo na +2 kao Grcka Bugarska i Turska. Tako bi imali sunce duze uvece i leti i zimi.

mile boy

pre 6 godina

Poslednji put kad se sat pomerio unapred ja nisam mogao da dodjem sebi dugo,zakasnio sam na posao i nedelju dana bio u haosu.A ima dosta ljudi koji takodje imaju problem.

Z (CET)

pre 6 godina

Kod nas je letnje računanje vremena (Daylight Saving Time), po uzoru na Evropsku zajednicu, uvedeno poslednjeg vikenda u martu 1983. godine (dobro se sećam da niko nije bio siguran koliko je sati). Ni tada, a ni sada, nije mi potpuno jasno obrazloženje. Mogu da shvatim da je cilj ušteda energije za uključena svetla i grejanje, ali od aprila do oktobra u Evropi dan je dug i u radno vreme niko ne bi ni uključivao svtla na poslu, ukoliko ima dnevno svetlo u radnom prostoru. Ni moguća ušteda u grejanju ne može da bude argument, jer, od maja do septembra nije potrebno grejanje u Evropi, izuzev krajnjeg severa kontinenta. Drugi argument mogle bi da budu letnje vrućine u južnim delovima Evrope, ali to je već problem lokalne prirode, u žarkim letnjim danaima mogu da pomere početak radnog vremena za sat ili dva ranije, pa i da ga skrate, npr do 12 ili 1 popodne (što i jeste praksa u nekim gradovima koji imaju žarka leta).

Sve sam ubeđeniji da je neko pogrešno sračunao ovakav koncept i da je trebalo da bude obrnuto - da se zimi vreme pomera za sat ranije, kako bi ljudi, kad je kraći dan, ustajali sat kasnije i po danu išli na posao, a ne po mraku. Sa druge strane, neprirodno je da na zapadu Evrope, na obali Atlantika, krajem juna mrak pada tek posle 22h!

Dakle, slažem se da sadašnju, višedecenijsku praksu letnjeg računanja vremena u Evropi treba ukinuti. A radno vreme uskladiti sa lokalnim vremenom, godišnjim dobima i biološkim, prirodnim časovnikom.

Neko iz publike

pre 6 godina

Predlog da se ne pomera sat na letnje vreme podržavam! Što se tiče vremenske zone, Srbija je cela u pravoj vremenskoj zoni. Geografska granica gde počinje Istočnoevropska vremenska zona počinje na 22,5°g. dužine i zona se pruža sve do 37,5° na istok. Oni koji misle da Srbija pripada toj zoni, neka pogledaju geografsku kartu i provere gde je to. Ispravno vreme je kada je Sunce u podne tačno na jugu. S obzirom na to da bi svaki grad onda imao svoje vreme, uvedene su vremenske zone. Ako je Sunce na jugu, sa greškom od +/- najviše pola sata, mi smo u ispravnoj vremenskoj zoni. Nečije želje da duže spava pa da onda bude duži dan je već drugi problem.

Djoksa

pre 6 godina

Da. Ali svi zaboravljate da je normalno vreme ono "zimsko". Tako da će leti svitati u 4h ujutro a noć će pasti posle 20h a ne posle 21h kao dosad.

Sasa

pre 6 godina

@cholak

Tako je brate po smeni, sve neke seka perse, sta mi da kazemo, odes uvece na poso mrak, izadjes ujtru u 6 opet mrak, dodjes kuci, legnes da spavas, kad se probudis opet mrak :D
Kad radim zimi u trecu dan i ne vidim, kao da sam u Skandinaviji.

Hrabri krojac

pre 6 godina

Prosto neverovatno da svi komentatori ovde komentarisu samo vreme zalaska sunca kao da bi im ukidanje pomeranja kazaljki produzilo dan. A sto bi u tom slucaju zimi za posao ustajali citava 2 sata pre svitanja, to je kao zdravo?? Neki cak predlazu da predjemo u zonu sa Grckom da bi im dan bio jos malo duzi. A tek u tom slucaju bi se zimi ustajalo 3 sata pre svitanja! To su izgleda oni koji spavaju do podne i nemaju pojma kada svice. Grcka koristi to vreme kao srednje vreme za celu Grcku zbog toga sto istocni delovi Grcke stizu skoro do Istanbula! Pa koja je geografska logika da mi koristimo to vreme?!?

Maximus Decimus Meridius

pre 6 godina

Hvala Bogu da se neko setio da ne pomera vreme. Još kao mali uvek sam se pitao i postavljao pitanja na tu temu. Nikada mi nije bilo jasno zašto se vreme pomera. Izglasajte to.

Maja

pre 6 godina

Ne znam odakle toliko ljudi koji spavaju svaku noć isto sati, pa još i ležu i ustaju u isto vreme, pa ih ovo kao pogodi??? Ja ni ne osetim, samo je važno da pomerim sve satove i to je to... Gore mi je kada ne mogu dugo da zaspim,negde do 3-4, a ustajem u 6-7, nego pomeranje sata dva puta godišnje. Zapitam se kako ste svi živi kada vas to toliko ometa. Onda se setim koliko neki kukaju kada imaju malu decu, kao nikako da se naspavaju... Sve je to razmaženo i kilavo.

Pera Detlić

pre 6 godina

Na smanjenu produktivnost na poslu mnogo više utiču mala primanja, isto kao i problemi u porodici, a na saobraćajne nesreće, neprilagođena brzina uslovima puta, alkohol u krvi itd.

Циник

pre 6 godina

А паљење светла дању?Троше аутомобили више горива,повећава се температура околине,веће загађење...

Let the sunshine

pre 6 godina

Imalo bi smisla kada bi se zadrzalo letnje vreme, a s obzirom da je po starom bilo zimsko - neka 'fala!!!

Nema vece depresije od mraka pre 4pm!!!

as

pre 6 godina

Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje??? 
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene? 
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu? 
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje.
(cholak, 25. oktobar 2017 22:44)

Bravo kolega,imamo isto radno vreme.A posle dve trece dobijemo kao dva dana slobodna.Prvi slobodni dan prspavas,drugi se osvestis a onda sve nanovo.Pa ja i neprimetim pomeranje sata,bre pa ja retko pogodim I koji je dan u nedelji.

Kanadjanin

pre 6 godina

Slazem se. Medjutim u slucaju da se vreme ne pomera onda zimsko racunanje vremena ostaje. Onda ce letnje veceri zavrsavati u 8 uvece dok ce svitanje biti pre 4 ujutro.

cholak

pre 6 godina

Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje???
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene?
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu?
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje.

đenka

pre 6 godina

A ima li neko pametan u ovoj zemlji da predlozi da ne slavimo vise Bozic 7. januara nego kao ceo normalan svet?
(Nikki, 25. oktobar 2017 23:59)

I u Kini da više prestanu da slave Kinesku, nego kao sav normalan svet. A šta je to normalan svet? Ako slaviš 25-tog, tad postaješ normalan?

Torrente

pre 6 godina

Verujem da 95% ovih koji podržavaju prestanak pomeramja vremena jednostavno ne shvata da bi se početkom leta kada je dan najduži smrkavalo već oko 19.30h umesto sat kasnije, dok bi tokom avgusta svitalo već oko 3.15h ujutru!

Da li bi vam to odgovaralo?

I to sve zbog toga što je nekima jako teško da posledenjeg vikenda u martu ustanu sat vremena ranije jednom godišnje!

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

Odmah da kazem da sam protiv bilo kakvog pomeranja vremena jer mislim da je to sok za organizam i da treba ziveti u skladu sa prirodnim smenama duzine dana i noci. Problem je u tome sto smo mi na 45 stepeni geogr. sirine i sto duzina dana tokom godine varira od 9h do 15.5h. Ne mozemo da ucinimo nista da rastegnemo dan zimi ili skupimo leti. Ovo su vremena izlaska i zalaska Sunca za Beograd:
22.dec: izl. 7:12 zal. 16:00
21.mar: izl. 5:38 zal. 17:51
22.jun: izl. 3:52 zal. 19:27
22.sep: izl. 5:24 zal. 17:34.
Ovo su vremena bez pomeranja casovnika (zimsko vreme). Rezon pomeranja kazaljki je da se koliko god moguce imitira pocetak dana kao u vreme ravnodnevnice, da bi dnevno svetlo sto vise trajalo za vreme radnih aktivnosti. Tako za leto pomeramo sat unapred da bi sunce izlazilo najranije u 4:52 (22. juna). To nam se vraca kao zalazak Sunca u 20:27, sto je isto uvrnuto kao i izlazak u 3:52, ali dug letnji dan se ne moze skratiti.
Ako bismo se preselili u EET zonu, (npr. Bugarska), dobili bismo da zimi Sunce izlazi u 8:12 i zalazi u 17:00, znaci ujutru je jos mrak, a leti bi zalazilo u 21:27, sto je perverzija za ove geogr. sirine. Srbija, osim u krajnje istocnim delovima, pripada CET zoni a ne EET. Grci su usvojili EET zonu iako su cisto juzno od nas, tako da su leti pomereni za DVA sata u odnosu na "normalu". Uostalom za razliku od dva sata u odnosu na realnost pitajte Spance koji se drze CET vremena jos od doba Franka, iako im je bolje cak GMT-1.

T

pre 6 godina

"To je zato što se nalazimo u pogrešnooj vremenskoj zoni."
To cesto moze da se cuje, ali zapravo nije tacno. Mi smo malo na ivici nase zone ali to je i dalje najbolja zona u kojoj mozemo da budemo. Nadjite na Interentu mapu "how wrong is your time zone".

veca v

pre 6 godina

A mi se onda vracamo na tzv zimsko vreme, koje je nase "pravo" , odnosno ranije ce padati mrak leti, kao sad zimi.
Sad, za nedelju dana, kad vrate kazaljke na vreme koje bi u slucaju ukidanja ostalo cele godine, nemojte da kukate kako rano smrkava.

Setite se kako je lepo leti kad se u devet vidi, kad duze mozete ostati na bilo kojoj plazi u Evropi.
Kad ukinu pomeranje, onda, u devet u krevet.

011

pre 6 godina

@Odlično, ali bilo bi dobro i da se promeni vremenska zona. Ova je totalno neprikladna, zimi mrak pada u 17h.
(scholes, 25. oktobar 2017 22:30)

Mislis bilo bi bolje da svane izmedju 9 i 10 ili da se zemlja malkice zarotira pa dan traje 12 sati i zimi???

dex

pre 6 godina

@djenka

Vi ocigledno ne znate zasto se Bozic slavi 7. januara. Nasa crkva koristi paganski kalendar koji nije tacan. Po tom kalendaru je zapravo Bozic takodje u decembru, samo sto je u regularnom kalendaru koji danas koristimo to 7. januar. Vama preporucujem ako koristite taj kalendar, da onda i rodjendan slavite po tom kalendaru, kao i sve druge praznike i neradne dane. Bilo bi interesantno da recimo 1. maj slavite 14.5. Inace, samo mi i Rusi koristimo taj kalendar, ostali pravoslavci su presli na regularan. Inace, Milutin Milankovic je autor najpreciznijeg kalendara, pa ga ignorisemo, vec koristimo paganski.
Sto se kineske nive godine tice, oni je slave po njihovom uverenju koje nema veze sa kalendarom. Kod njih u februaru nije decembar.

ukratko

pre 6 godina

Ja sam za to da se nadje medju zona..kad leti i zimi svice i da se odredi vreme u Nemackoj je preko leta i u 23 sati cak dan kod nas ni leti, ni zimi...
Napravimo vreme koje nama odgovara a ne kako je u Eu i okolini...

Jaroslav

pre 6 godina

Da se ja pitam ja bi ukinuo da se zimi sedi na poslu dok je napolju dan, a da se ide sa posla kada padne mrak. Tako mi ceo dan prođe u kancelariji a kada sam slobodan onda sam u mraku. Totalno depresivno i jedva dočekam proleće.

Bachi

pre 6 godina

Ma šta god neko stravstveno branio, mi jesmo u pogrešnoj vremenskoj zoni! Tačnije, na granici smo.

Treba ko Grčka +2. Zašto? Pa zato što nije normalno da u Srbiji leti kreće da sviće u 4 (četiri!) ujutru, a Sunce izlazi pre 5. Isto tako nije normalno zimi da mrak počinje da pada od 16h! To što bi pomeranjem vremenske zone kao Grčka bio mrak zimi do 7:30 i to čitava 2 meseca godišnje, pa koga briga, manje je to zlo, nego gore navedeno.

A zamisli da Srbija ukine letnje računanje vremena. Pa leti bi dan počinjao u 3 (tri!) ujutru.

Pimbe

pre 6 godina

Konačno nešto pametno i od ovih iz EU.
5 dana ne znam kako se zovem zbog tog pomeranja sata!!! Neka sviće i smrkava kad oće samo neka ostave taj sat na miru!!!

Rokatanski

pre 6 godina

Najgore od svega je što gotovo niko nije "pomerao sat" na vreme. Ja sam uvek budio ukućane i terao ih da u 2 sata pomere na 3 (u proleće) i u 3 sata da vrate na 2 (u jesen). Niko nije hteo da poštuje, svi su pomerali po svom ćefu i hiru. A voz koji polazi u 2 i 30??? Sa budalama morate biti budala. Pozdrav!

smuki

pre 6 godina

Srbija treba da se vrati na GMT +2. GMT +1 je imalo mozda smisla ranije kad je bila Yuga koja se prostirala sve do Trsta. Najzapadniji delovi Grcke (Krf) su skoro u istom meridijanu kao i najzapadniji deo Srbije (Loznica) pa su oni opet u GMT+2 vremenskoj zoni. Kada na Krfu 21.30 leti pada mrak u Loznici je 20.30 gde isto pada mrak. Da ne pricamo o istocnim delovima Srbije gde mrak mnogo ranije dodje.

dule

pre 6 godina

Podržavam. Doslovno ne mogu nedelju dana da dođem sebi posle pomeranja.

Što se tiče premeštanja Srbije u istočniju vremensku zonu nisam pametan - geografski veći deo Srbije ipak pripada CET zoni, svi veći gradovi pripadaju toj zoni. E sad, Englezi jesu organizovali zone tako da njima odgovara a mi smo na granici.

rex

pre 6 godina

noc zimi pada oko cetri. ako ne pomerite vreme. ima da bude u tri popodne. jednostavno je prkaticnije. i zbog ulicnog osvetlenja ima brda rqzloga. a sto se zdravlja tice ae molim vas ko da ljudi lezu svako vece u 10-00 a ustaju u 6-00. pa ce im nesto zasmetati promena od sat vremena. medjutim kako ljudi lezu jedan dan u 10 drugi u 12 treci u 3 itd tih sat vremena ama bas nista ne znaci

Danguba

pre 6 godina

@djula:

Ne! Francuska Belgija, Holandija, Lukaemburg i Spanija treba da se pridruze Britaniji i Portugaliji (GMT), ostatak da bude kao i do sada i svi zadovoljni. Ali Francuzi nece nikada priatati na englesko vreme jer ne mogu da prezale kada je pre stotinak godina niulti pariski meridijan zamenjen Grinicom.

Rusofil

pre 6 godina

Februar 2011.
Predsednik Rusije Dmitrij Medvedev odustao od letnjeg i zimskog računanja vremena. Medvedev je uveren da je neophodnost prilagođavanja pomeranju kazaljki povezana, između ostalog, sa stresom i oboljevanjem.

Dok nesposobni EU parlament ovo izglasa, Rusija je će već biti 10 godina u prednosti.

Zeleni zmaj

pre 6 godina

Pomeranje sata ima smisla, za one koji vide dalje od kazaljki i brojeva. Ti svako proleće nateraš milijarde ljudi da ustane sat vremena ranije i tako bude produktivnije u toku 6 meseci. Taman ljudi krenu da ustaju kasnije i zabušavaju, ti vratiš zimsko vreme pa ispadne da opet ustaju tačno na vreme. Kad ne bi pomerali sat, brzo bi pomerili radni dan na od 10 do 18, umesto sadašnjih od 9 do 17.

srky8019

pre 6 godina

podrzavam. i pored toga da se Srbija prebaci u Istocnoevropsku zonu, tj. da sat bude kao i sad, letnje racunanje vremena. sredjeevropska zona je imala smisla dok je postojala sfrj koja se pruzala dosta u pravcu istok-zapad i vecim svojim delom ( zapadno od drine i dunava) bila u srednjeevropskoj vremenskoj zoni. Sada je prirodnije da imamo vreme kao Grcka, Bugarska i Rumunija. na ovom racunanju vremena trebao bi da ostane i Montenegro jer bi im to bilo znacajno za turizam, tj. kasnije bi padao mrak na obali.

Wtf

pre 6 godina

@Nikki

Mislim da je 1924 na Saboru Pravoslavnih crkvi to dogovoreno ali nikada sprovedeno od strane naše,većina ostalih je promenila kalendar jer je julijanski nepouzdan i ima velika odstupanja,jedino ostaje pitanje tradicije i navika u narodu.

deki

pre 6 godina

šta nas briga za to kad Srbija nikad neće biti EU! kod nas je sve cakum pakum još samo eto to vreme da se ne menja i idealna država za život!
ovi što im smeta pomeranje sata nek više obrate pažnju na svoj džep i standard,možda je tu problem a ne u nekakvom satu i kazaljkama!

Aleksandar

pre 6 godina

Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje??? 
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene? 
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu? 
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje.
(cholak, 25. oktobar 2017 22:44)

Imaš ti tu i dosta slobodnog vremena, budi iskren. Radio sam i ja u tom režimu godinu dana. Ima svojih prednosti.Uopšte mi nije teško padalo.
E, jedino što mi je to bio posao van struke. Ostavio sam ga kad sam našao posao za koji sam se školovao.

.орг

pre 6 godina

-лакше ми је ујутру устати и кренути на посао када је обданица.
-нешто није уреду са чињеницом да смо у истој временској зони са шпанијом, а не са грчком (360°:24h=15°). најзападнија тачка србије има гео. дужину од 18°49'. дакле, гринич +1h.

mra

pre 6 godina

A i Srbija takodje da uskladi vremensku zonu sa istocnom Evropom, da se uskladi sa regionom... Ako smo vec prihvatili zapadno radno vreme ne vidim vise razlog da delimo i vremensku zonu (kojoj ne pripadamo, a usvojili smo je da bismo se uskladili sa Zapadom). Vracanjem prave vremenske zone i nama bi leti "padao mrak" tek posle 22h. Kada vec radimo do 17 ili 18h onda bi ostatak "scetlog" dana trebao da bude duzi...
(gugl, 25. oktobar 2017 22:31)
Apsolutno se slazem!!!

Pomorac

pre 6 godina

Jedno vrijeme sam mjenjao 6 sati u osam dana. pa par dana normalno e onda nazad. Nije lako al se nekako i navikne. Problem kad dodjem kuci posle 6-7 sati vremenske razlike. U pocetku ustanem u sred noci i nema vise spavanja. Al i tonprodje za par dana, tako da se i taj sat nekako navikne.
Znam da nije prirodno i da se najbolje budit sa izlaskom sunca, al nekako se lakse budit po mraku da da traje duze, nego ustat sa zorom a mrak u 4 popodne.


Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje???  
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene?  
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu?  
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje. 
(cholak, 25. oktobar 2017 22:44)

bata

pre 6 godina

Za ove što spominju dva šoka, zar vam smeta da se spava sat vremena duže? Kome i zašto to može smetati, pobogu!? Meni najsrećniji dan u godini...

Aleksandar

pre 6 godina

@(dex, 26. oktobar 2017 08:40)

Još je veći paradoks to što je SPC od Milankovića i bila naručila astronomski precizniji kalendar od gregorijanskog i povela Milankovića sa sobom na svevaseljenski sabor gde je trebalo da sve pravoslavne crkve usvoje taj kalendar - onda je RPC iz bog-te-pita kog razloga rešila da neće i onda je i SPC, krajnje slugerajski, odbila da usvoji kalendar koji je sama predložila.

Zato danas imamo paradoks da Rumunska, Grčka, Aleksandrijska... Pravoslavna Crkva koriste Milankovićev kalendar dok crkva koja je isti predložila uporno odbija da to učini. Čeka valda da vidi šta će ničim zaslužna RPC da uradi pa tek onda može i ona... Da se vazda zna ko vozi traktor a ko otvara kapiju.

Branka

pre 6 godina

Lepo kaže jedan grafit: Bacite sat i kupite kompas, šta vam vredi da znate koliko ima sati ako idete u pogrešnom smeru. Tako i nama ništa ne znači 1 sat gore dole kad smo na pogrešnom putu.

vlado

pre 6 godina

Po ovakvom sistemu mi treba da budemo u vremenskoj zoni GMT+2 (pustite geometriju i meridijane), mi treba da napravimo sebi da nam bude dobro. Takodje problem je i sto nicim izazvani i apsolutno bez potrebe preuzimamo radno vreme zapadne evrope od 9-17h i onda upadamo u nakaradnu situaciju da leti "bacamo" 4 sata svetla pre 9 sati, a onda uvece dok stignemo kuci i dok se opasuljimo posle posla eto mraka... o zimi necu ni da pricam...mrak u 16h ubija u pojam. Uglavnom kako god okrenes ovo ne valja, a posto mi nista ne umemo da uradimo da nama bude lepo i za ovo cemo cekati da se svi ostale prebace pa cemo onda mi opet izabrati najgore po nas i tako u nedogled...

Ivan

pre 6 godina

Leto. U 22h u Spaniji, Francuskoj, Engleskoj i ostalim zapadnoevropskim drzavama jos uvek dan, sija sunce.
U Srbiji mrkli mrak.

Zima. Umesto da ustajemo ranije i da vidimo nesto od dana koji je kraci kada se vratimo sa posla, da lezemo ranije i manje trosimo struju na osvetljenje i sl. mi bas radimo obrnuto.

Kome je u interesu ovo?

Ko nas drzi u mracnom srednjem veku?

BSN

pre 6 godina

нешто није уреду са чињеницом да смо у истој временској зони са шпанијом, а не са грчком (360°:24h=15°). најзападнија тачка србије има гео. дужину од 18°49'. дакле, гринич +1h.
(.орг, 26. oktobar 2017 08:26)

Pa nije u redu to sto je generalisimus Franko politickom odlukom pomerio racunanje vremena u Spaniji da bi se uskladio sa svojim saveznikom Nemackom. Nije u redu ni da se do dan danas ta geopoliticka perverzija nije promenila.

Qgob

pre 6 godina

Ja se obicno posle nekog vremena uskladim sa satom da se budim minut dva tri pre nego sto mi alarm na fonu zazvoni (tacan mi inner clock jbg). Kada se pomeri vreme sve mi se poremeti sa snom, od budjenja sat vremena ispred ili do toga da cak nekad prespavam i sat vremena iza iako je telefon zvonio. Sve to traje opet dok se 'nazovi ga' automatski ponovno naviknem.
Ovo je tolko neznacajna stvar u ocima drugih ali i mnogo znacajna stvar koja realno remeti bio ritam ko sto su napisali.
Sto se mene tice lepo bi bilo kada bi se to i kod nas uvelo, nemam nista protiv ukoliko se ustanem a da jos nije svanulo a ne da moram da svaki put podesavam alarm da me istrese iz gaca zvukom ne bi li se razbudio na svoju ruku.

Zona zamfirska

pre 6 godina

Ne razumes uopste materiju ali ti to daje pravo da autoritativno tvrdis da Srbija ne pripada Centralno evropskoj casovnoj zoni. Tvoje eventualne simpatije ka istoku nemaju ama bas nikave veze sa realnim stanjem. Cela zemaljska kugla ili 360 stepeni je podeljena na 24 casovne zone, sto znaci da jedan stepen "pokriva" 15 stepeni. Centralni, Grinvic, meridijan je nulti. To znaci da je nulta casovna zona (GMT) od 7,5 stepeni na zapad, do 7.5 stepeni na istok. GMT+1, kojoj Srbija i geografski pripada, pokriva od 7.5 istocne duzine do 22.5 istocne duzine. Dakle, samo Negotin, Kladovo i par sela u okolini zaista geografski ne pripadaju GMT+1. Sve ostalo u Srbiji, da, pripada GMT+1.
Ali, mozemo mi da se dogovorimo da Srbija pripada i GMT+5, pa da Sunce izlazi u 10 prepodne a da se smrkava oko 1 po "ponoci" (po satu) ali je to malo iscaseno.
(Zoran, 25. oktobar 2017 23:40)
Po ovome "Grinvič" koliko vidim ni ti ne bi trebalo previše da se hvališ poznavanjem geografije. Postoje usvojene vremenske zone, i prave, solarne. Mi zaista pripadamo samoj ivici +1 solarne vremenske zone, ali je problem upravo u onima koji "teže zapadu", pa smo zbog njih nekritički usvojili zapadnoevropsko radno vreme ("nine-to-five"). To radno vreme odgovara Francuskoj, Belgiji itd. koji su celih sat i više van svoje prirodne zone, pa na taj način nadoknađuju to što im sunce prekasno izlazi. Mi ili treba da vratimo normalno radno vreme (7-15 leti obavezno) ili da pređemo u Istočnoevropsku vremensku zonu.

dragan

pre 6 godina

Mi treba da smo u vremenskoj zoni sa Grckom, Bugarskom, Rumunijom jer smo na toj gegorafskoj duzini, a ne sa Parizom i Briselom i da po mraku treba da ustajemo zimi i da vremensgranica prolazi izmedju nas i Hrvatske, da budemo sat ispred njih.

Milosav

pre 6 godina

Desavalo mi se nekoliko godina zaredom da dodjem u Srbiju krajem oktobra i dozivim "pomeranje sata" onda se iduceg vikenda vratim u Kanadu pa sve ponovo.
Ne znas gde ti je d, a gde glava...

cholak

pre 6 godina

Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje???
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene?
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu?
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje.

rex

pre 6 godina

noc zimi pada oko cetri. ako ne pomerite vreme. ima da bude u tri popodne. jednostavno je prkaticnije. i zbog ulicnog osvetlenja ima brda rqzloga. a sto se zdravlja tice ae molim vas ko da ljudi lezu svako vece u 10-00 a ustaju u 6-00. pa ce im nesto zasmetati promena od sat vremena. medjutim kako ljudi lezu jedan dan u 10 drugi u 12 treci u 3 itd tih sat vremena ama bas nista ne znaci

gugl

pre 6 godina

A i Srbija takodje da uskladi vremensku zonu sa istocnom Evropom, da se uskladi sa regionom... Ako smo vec prihvatili zapadno radno vreme ne vidim vise razlog da delimo i vremensku zonu (kojoj ne pripadamo, a usvojili smo je da bismo se uskladili sa Zapadom). Vracanjem prave vremenske zone i nama bi leti "padao mrak" tek posle 22h. Kada vec radimo do 17 ili 18h onda bi ostatak "scetlog" dana trebao da bude duzi...

Maja

pre 6 godina

Ne znam odakle toliko ljudi koji spavaju svaku noć isto sati, pa još i ležu i ustaju u isto vreme, pa ih ovo kao pogodi??? Ja ni ne osetim, samo je važno da pomerim sve satove i to je to... Gore mi je kada ne mogu dugo da zaspim,negde do 3-4, a ustajem u 6-7, nego pomeranje sata dva puta godišnje. Zapitam se kako ste svi živi kada vas to toliko ometa. Onda se setim koliko neki kukaju kada imaju malu decu, kao nikako da se naspavaju... Sve je to razmaženo i kilavo.

dsf

pre 6 godina

Neka ostane letnje racunanje vremena, a ne da zimi u 16h bude mrak i da palimo svetlo, a ujutru kad 70 posto stanovnika spava 2-3 sata dana prodje po vidnom danu a tada vecina ne funkcionise i ne trosi struju.

(Normalni, 25. oktobar 2017 22:28)

Ne moze "ostati" letnje racunanje vremena. Zimsko racunanje vremena je ono sto se kaze "bozje", to je pravo vreme, a letnje racunanje vremena i pomeranje kazaljki u prolece je uvedeno da bi leti bio duzi dan (otud i naziv na engleskom, daylight saving time). Ako se ovo ukine ostace zimsko vreme, letnje ne moze ostati nikako. Sto meni licno i ne smeta, ali velika vecina ovde ne razume o cemu se radi.

Zeleni zmaj

pre 6 godina

Pomeranje sata ima smisla, za one koji vide dalje od kazaljki i brojeva. Ti svako proleće nateraš milijarde ljudi da ustane sat vremena ranije i tako bude produktivnije u toku 6 meseci. Taman ljudi krenu da ustaju kasnije i zabušavaju, ti vratiš zimsko vreme pa ispadne da opet ustaju tačno na vreme. Kad ne bi pomerali sat, brzo bi pomerili radni dan na od 10 do 18, umesto sadašnjih od 9 do 17.

srky8019

pre 6 godina

podrzavam. i pored toga da se Srbija prebaci u Istocnoevropsku zonu, tj. da sat bude kao i sad, letnje racunanje vremena. sredjeevropska zona je imala smisla dok je postojala sfrj koja se pruzala dosta u pravcu istok-zapad i vecim svojim delom ( zapadno od drine i dunava) bila u srednjeevropskoj vremenskoj zoni. Sada je prirodnije da imamo vreme kao Grcka, Bugarska i Rumunija. na ovom racunanju vremena trebao bi da ostane i Montenegro jer bi im to bilo znacajno za turizam, tj. kasnije bi padao mrak na obali.

ukratko

pre 6 godina

Ja sam za to da se nadje medju zona..kad leti i zimi svice i da se odredi vreme u Nemackoj je preko leta i u 23 sati cak dan kod nas ni leti, ni zimi...
Napravimo vreme koje nama odgovara a ne kako je u Eu i okolini...

Hrabri krojac

pre 6 godina

Prosto neverovatno da svi komentatori ovde komentarisu samo vreme zalaska sunca kao da bi im ukidanje pomeranja kazaljki produzilo dan. A sto bi u tom slucaju zimi za posao ustajali citava 2 sata pre svitanja, to je kao zdravo?? Neki cak predlazu da predjemo u zonu sa Grckom da bi im dan bio jos malo duzi. A tek u tom slucaju bi se zimi ustajalo 3 sata pre svitanja! To su izgleda oni koji spavaju do podne i nemaju pojma kada svice. Grcka koristi to vreme kao srednje vreme za celu Grcku zbog toga sto istocni delovi Grcke stizu skoro do Istanbula! Pa koja je geografska logika da mi koristimo to vreme?!?

đenka

pre 6 godina

A ima li neko pametan u ovoj zemlji da predlozi da ne slavimo vise Bozic 7. januara nego kao ceo normalan svet?
(Nikki, 25. oktobar 2017 23:59)

I u Kini da više prestanu da slave Kinesku, nego kao sav normalan svet. A šta je to normalan svet? Ako slaviš 25-tog, tad postaješ normalan?

Neko iz publike

pre 6 godina

Predlog da se ne pomera sat na letnje vreme podržavam! Što se tiče vremenske zone, Srbija je cela u pravoj vremenskoj zoni. Geografska granica gde počinje Istočnoevropska vremenska zona počinje na 22,5°g. dužine i zona se pruža sve do 37,5° na istok. Oni koji misle da Srbija pripada toj zoni, neka pogledaju geografsku kartu i provere gde je to. Ispravno vreme je kada je Sunce u podne tačno na jugu. S obzirom na to da bi svaki grad onda imao svoje vreme, uvedene su vremenske zone. Ako je Sunce na jugu, sa greškom od +/- najviše pola sata, mi smo u ispravnoj vremenskoj zoni. Nečije želje da duže spava pa da onda bude duži dan je već drugi problem.

Rokatanski

pre 6 godina

Najgore od svega je što gotovo niko nije "pomerao sat" na vreme. Ja sam uvek budio ukućane i terao ih da u 2 sata pomere na 3 (u proleće) i u 3 sata da vrate na 2 (u jesen). Niko nije hteo da poštuje, svi su pomerali po svom ćefu i hiru. A voz koji polazi u 2 i 30??? Sa budalama morate biti budala. Pozdrav!

.

pre 6 godina

Ne znam za ovo ali, nevezano za temu, mislim da bi mi trebali ozbiljno da razmislimo o tome da promenimo vremensku zonu na +2 kao grci i bugari. Realno smo previše na istok za +1 ali mi hoćemo u korak sa evropom ...

djula

pre 6 godina

Srbija je u zoni CET, kao Francuska, Nemacka, Austrija, odnosno GMT +1, a trebalo bi da budemo EET kao Grcka, Bugarska, Turska, odnosno GMT +2. Ako ostanemo na CET, leti ce svitati u 03:30, a mrak padati u 19:30.

mile boy

pre 6 godina

Poslednji put kad se sat pomerio unapred ja nisam mogao da dodjem sebi dugo,zakasnio sam na posao i nedelju dana bio u haosu.A ima dosta ljudi koji takodje imaju problem.

Pimbe

pre 6 godina

Konačno nešto pametno i od ovih iz EU.
5 dana ne znam kako se zovem zbog tog pomeranja sata!!! Neka sviće i smrkava kad oće samo neka ostave taj sat na miru!!!

mra

pre 6 godina

A i Srbija takodje da uskladi vremensku zonu sa istocnom Evropom, da se uskladi sa regionom... Ako smo vec prihvatili zapadno radno vreme ne vidim vise razlog da delimo i vremensku zonu (kojoj ne pripadamo, a usvojili smo je da bismo se uskladili sa Zapadom). Vracanjem prave vremenske zone i nama bi leti "padao mrak" tek posle 22h. Kada vec radimo do 17 ili 18h onda bi ostatak "scetlog" dana trebao da bude duzi...
(gugl, 25. oktobar 2017 22:31)
Apsolutno se slazem!!!

deki

pre 6 godina

šta nas briga za to kad Srbija nikad neće biti EU! kod nas je sve cakum pakum još samo eto to vreme da se ne menja i idealna država za život!
ovi što im smeta pomeranje sata nek više obrate pažnju na svoj džep i standard,možda je tu problem a ne u nekakvom satu i kazaljkama!

Torrente

pre 6 godina

Verujem da 95% ovih koji podržavaju prestanak pomeramja vremena jednostavno ne shvata da bi se početkom leta kada je dan najduži smrkavalo već oko 19.30h umesto sat kasnije, dok bi tokom avgusta svitalo već oko 3.15h ujutru!

Da li bi vam to odgovaralo?

I to sve zbog toga što je nekima jako teško da posledenjeg vikenda u martu ustanu sat vremena ranije jednom godišnje!

smuki

pre 6 godina

Srbija treba da se vrati na GMT +2. GMT +1 je imalo mozda smisla ranije kad je bila Yuga koja se prostirala sve do Trsta. Najzapadniji delovi Grcke (Krf) su skoro u istom meridijanu kao i najzapadniji deo Srbije (Loznica) pa su oni opet u GMT+2 vremenskoj zoni. Kada na Krfu 21.30 leti pada mrak u Loznici je 20.30 gde isto pada mrak. Da ne pricamo o istocnim delovima Srbije gde mrak mnogo ranije dodje.

dule

pre 6 godina

Podržavam. Doslovno ne mogu nedelju dana da dođem sebi posle pomeranja.

Što se tiče premeštanja Srbije u istočniju vremensku zonu nisam pametan - geografski veći deo Srbije ipak pripada CET zoni, svi veći gradovi pripadaju toj zoni. E sad, Englezi jesu organizovali zone tako da njima odgovara a mi smo na granici.

Let the sunshine

pre 6 godina

Imalo bi smisla kada bi se zadrzalo letnje vreme, a s obzirom da je po starom bilo zimsko - neka 'fala!!!

Nema vece depresije od mraka pre 4pm!!!

Normalni

pre 6 godina

Neka ostane letnje racunanje vremena, a ne da zimi u 16h bude mrak i da palimo svetlo, a ujutru kad 70 posto stanovnika spava 2-3 sata dana prodje po vidnom danu a tada vecina ne funkcionise i ne trosi struju.

Gmaz

pre 6 godina

Poštovani komentatori, vi, naravno, razumete da smo mi onda zaglavljeni cele godine u zimskom vremenu? To znači da leti sviće u četiri, a mrak je u sedam-osam. Meni lično više znači da sviće u pet, a da bude svetla do osam-devet uveče.

Ako se ukida promena vremena, onda treba promeniti i vremensku zonu Srbije. Nema logike da bude u CET sa, na primer, Španijom koja je 25 stepeni zapadno. Preračunato u vreme, 25 stepeni je 1,6 sati.

Izvinjavam se onima koji ne veruju u matematiku.

Z (CET)

pre 6 godina

Kod nas je letnje računanje vremena (Daylight Saving Time), po uzoru na Evropsku zajednicu, uvedeno poslednjeg vikenda u martu 1983. godine (dobro se sećam da niko nije bio siguran koliko je sati). Ni tada, a ni sada, nije mi potpuno jasno obrazloženje. Mogu da shvatim da je cilj ušteda energije za uključena svetla i grejanje, ali od aprila do oktobra u Evropi dan je dug i u radno vreme niko ne bi ni uključivao svtla na poslu, ukoliko ima dnevno svetlo u radnom prostoru. Ni moguća ušteda u grejanju ne može da bude argument, jer, od maja do septembra nije potrebno grejanje u Evropi, izuzev krajnjeg severa kontinenta. Drugi argument mogle bi da budu letnje vrućine u južnim delovima Evrope, ali to je već problem lokalne prirode, u žarkim letnjim danaima mogu da pomere početak radnog vremena za sat ili dva ranije, pa i da ga skrate, npr do 12 ili 1 popodne (što i jeste praksa u nekim gradovima koji imaju žarka leta).

Sve sam ubeđeniji da je neko pogrešno sračunao ovakav koncept i da je trebalo da bude obrnuto - da se zimi vreme pomera za sat ranije, kako bi ljudi, kad je kraći dan, ustajali sat kasnije i po danu išli na posao, a ne po mraku. Sa druge strane, neprirodno je da na zapadu Evrope, na obali Atlantika, krajem juna mrak pada tek posle 22h!

Dakle, slažem se da sadašnju, višedecenijsku praksu letnjeg računanja vremena u Evropi treba ukinuti. A radno vreme uskladiti sa lokalnim vremenom, godišnjim dobima i biološkim, prirodnim časovnikom.

Maja

pre 6 godina

Hvala Bogu da i oni nešto pametno predlože. ne pamtim da su išta pametnije i predložili. Ljudi dobiju Nobelovu nagradu oko unutrašnjeg sata, opisuju ga, a kako tek na ljude utiče to vještačko mijenjanje vremena. Nisu svi mijenjali vrijeme a EU kao slijepci. Da li ste vidjeli u studiju opravdanosti promjene vremena kada su nas ubjeđivali da se štedi energija. Bilo i ostalo glupo.

milos

pre 6 godina

@gugl O cemu ti pricas pobogu. Pa mi prpadamo istoj vremenskoj zoni kao zapadna i srednja evropa. Mi bi zapravo trebao da predjemo na +2 kao Grcka Bugarska i Turska. Tako bi imali sunce duze uvece i leti i zimi.

veca v

pre 6 godina

A mi se onda vracamo na tzv zimsko vreme, koje je nase "pravo" , odnosno ranije ce padati mrak leti, kao sad zimi.
Sad, za nedelju dana, kad vrate kazaljke na vreme koje bi u slucaju ukidanja ostalo cele godine, nemojte da kukate kako rano smrkava.

Setite se kako je lepo leti kad se u devet vidi, kad duze mozete ostati na bilo kojoj plazi u Evropi.
Kad ukinu pomeranje, onda, u devet u krevet.

Циник

pre 6 godina

А паљење светла дању?Троше аутомобили више горива,повећава се температура околине,веће загађење...

Zoran

pre 6 godina

A i Srbija takodje da uskladi vremensku zonu sa istocnom Evropom, da se uskladi sa regionom... Ako smo vec prihvatili zapadno radno vreme ne vidim vise razlog da delimo i vremensku zonu (kojoj ne pripadamo, a usvojili smo je da bismo se uskladili sa Zapadom)...

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (gugl, 25. oktobar 2017 22:31)

Ne razumes uopste materiju ali ti to daje pravo da autoritativno tvrdis da Srbija ne pripada Centralno evropskoj casovnoj zoni. Tvoje eventualne simpatije ka istoku nemaju ama bas nikave veze sa realnim stanjem. Cela zemaljska kugla ili 360 stepeni je podeljena na 24 casovne zone, sto znaci da jedan stepen "pokriva" 15 stepeni. Centralni, Grinvic, meridijan je nulti. To znaci da je nulta casovna zona (GMT) od 7,5 stepeni na zapad, do 7.5 stepeni na istok. GMT+1, kojoj Srbija i geografski pripada, pokriva od 7.5 istocne duzine do 22.5 istocne duzine. Dakle, samo Negotin, Kladovo i par sela u okolini zaista geografski ne pripadaju GMT+1. Sve ostalo u Srbiji, da, pripada GMT+1.
Ali, mozemo mi da se dogovorimo da Srbija pripada i GMT+5, pa da Sunce izlazi u 10 prepodne a da se smrkava oko 1 po "ponoci" (po satu) ali je to malo iscaseno.

Maximus Decimus Meridius

pre 6 godina

Hvala Bogu da se neko setio da ne pomera vreme. Još kao mali uvek sam se pitao i postavljao pitanja na tu temu. Nikada mi nije bilo jasno zašto se vreme pomera. Izglasajte to.

Rusofil

pre 6 godina

Februar 2011.
Predsednik Rusije Dmitrij Medvedev odustao od letnjeg i zimskog računanja vremena. Medvedev je uveren da je neophodnost prilagođavanja pomeranju kazaljki povezana, između ostalog, sa stresom i oboljevanjem.

Dok nesposobni EU parlament ovo izglasa, Rusija je će već biti 10 godina u prednosti.

dex

pre 6 godina

@djenka

Vi ocigledno ne znate zasto se Bozic slavi 7. januara. Nasa crkva koristi paganski kalendar koji nije tacan. Po tom kalendaru je zapravo Bozic takodje u decembru, samo sto je u regularnom kalendaru koji danas koristimo to 7. januar. Vama preporucujem ako koristite taj kalendar, da onda i rodjendan slavite po tom kalendaru, kao i sve druge praznike i neradne dane. Bilo bi interesantno da recimo 1. maj slavite 14.5. Inace, samo mi i Rusi koristimo taj kalendar, ostali pravoslavci su presli na regularan. Inace, Milutin Milankovic je autor najpreciznijeg kalendara, pa ga ignorisemo, vec koristimo paganski.
Sto se kineske nive godine tice, oni je slave po njihovom uverenju koje nema veze sa kalendarom. Kod njih u februaru nije decembar.

Pera Detlić

pre 6 godina

Na smanjenu produktivnost na poslu mnogo više utiču mala primanja, isto kao i problemi u porodici, a na saobraćajne nesreće, neprilagođena brzina uslovima puta, alkohol u krvi itd.

as

pre 6 godina

Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje??? 
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene? 
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu? 
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje.
(cholak, 25. oktobar 2017 22:44)

Bravo kolega,imamo isto radno vreme.A posle dve trece dobijemo kao dva dana slobodna.Prvi slobodni dan prspavas,drugi se osvestis a onda sve nanovo.Pa ja i neprimetim pomeranje sata,bre pa ja retko pogodim I koji je dan u nedelji.

Equinox

pre 6 godina

Nekome ova praksa odgovara više, nekome manje. Posebno je problematična centralnoevropska vremenska zona (CET). Idealno, CET treba da "pokriva" pojas geografske dužine 07°30'-22°30' (za neupućene, 360° na 24 vremenske zone "daje" 15° svakoj, a LMT je na 0°). Srbija prirodno pripada ovoj zoni, iako je na njenom istočnom rubu i iako mnogi u Srbiji misle da treba da budemo u zoni sa Bugarskom, Rumunijom i Grčkom. "Problem" je što Francuska i Španija uopšte ne pripadaju prirodno CET, ali su iz političkih i ekonomskih razloga uključene. Zato imamo da kod nas generalno sunce zalazi najranije leti, nešto kasnije zimi. U Španiji i Francuskoj uvek zalazi kasnije, a u Nemačkoj, Češkoj, Poljskoj i pogotovo Skandinaviji dani su svakako zimi kraći (pa je efekat pomeranja sata upitan), a leti imaju duge dane (17-18 sati), pa im je i tu svejedno. Prevedeno na srpski - kod nas se najviše oseća pozitivan efekat pomeranja sata, jer vraćanjem sata u jesen ipak većina stanovništva ne ustaje po mrklom mraku, a leti "uživa" u dužim danima, makar to bilo do 20:30 u poređenju sa Hihonom u Španiji, gde zalazi u 22:10...

Djoksa

pre 6 godina

Da. Ali svi zaboravljate da je normalno vreme ono "zimsko". Tako da će leti svitati u 4h ujutro a noć će pasti posle 20h a ne posle 21h kao dosad.

011

pre 6 godina

@Odlično, ali bilo bi dobro i da se promeni vremenska zona. Ova je totalno neprikladna, zimi mrak pada u 17h.
(scholes, 25. oktobar 2017 22:30)

Mislis bilo bi bolje da svane izmedju 9 i 10 ili da se zemlja malkice zarotira pa dan traje 12 sati i zimi???

Kanadjanin

pre 6 godina

Slazem se. Medjutim u slucaju da se vreme ne pomera onda zimsko racunanje vremena ostaje. Onda ce letnje veceri zavrsavati u 8 uvece dok ce svitanje biti pre 4 ujutro.

bata

pre 6 godina

Za ove što spominju dva šoka, zar vam smeta da se spava sat vremena duže? Kome i zašto to može smetati, pobogu!? Meni najsrećniji dan u godini...

Aleksandar

pre 6 godina

Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje??? 
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene? 
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu? 
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje.
(cholak, 25. oktobar 2017 22:44)

Imaš ti tu i dosta slobodnog vremena, budi iskren. Radio sam i ja u tom režimu godinu dana. Ima svojih prednosti.Uopšte mi nije teško padalo.
E, jedino što mi je to bio posao van struke. Ostavio sam ga kad sam našao posao za koji sam se školovao.

Aleksandar

pre 6 godina

Pomeranje časovnika je uvedeno početkom osamdesetih. Ja sam tada imao 2-3 godine i ne pamtim. Ali pamtim da je ćale godinama unapred psovao "one koji izmisliše pomeranje sata" :-)

T

pre 6 godina

"To je zato što se nalazimo u pogrešnooj vremenskoj zoni."
To cesto moze da se cuje, ali zapravo nije tacno. Mi smo malo na ivici nase zone ali to je i dalje najbolja zona u kojoj mozemo da budemo. Nadjite na Interentu mapu "how wrong is your time zone".

Jaroslav

pre 6 godina

Da se ja pitam ja bi ukinuo da se zimi sedi na poslu dok je napolju dan, a da se ide sa posla kada padne mrak. Tako mi ceo dan prođe u kancelariji a kada sam slobodan onda sam u mraku. Totalno depresivno i jedva dočekam proleće.

Zona zamfirska

pre 6 godina

Ne razumes uopste materiju ali ti to daje pravo da autoritativno tvrdis da Srbija ne pripada Centralno evropskoj casovnoj zoni. Tvoje eventualne simpatije ka istoku nemaju ama bas nikave veze sa realnim stanjem. Cela zemaljska kugla ili 360 stepeni je podeljena na 24 casovne zone, sto znaci da jedan stepen "pokriva" 15 stepeni. Centralni, Grinvic, meridijan je nulti. To znaci da je nulta casovna zona (GMT) od 7,5 stepeni na zapad, do 7.5 stepeni na istok. GMT+1, kojoj Srbija i geografski pripada, pokriva od 7.5 istocne duzine do 22.5 istocne duzine. Dakle, samo Negotin, Kladovo i par sela u okolini zaista geografski ne pripadaju GMT+1. Sve ostalo u Srbiji, da, pripada GMT+1.
Ali, mozemo mi da se dogovorimo da Srbija pripada i GMT+5, pa da Sunce izlazi u 10 prepodne a da se smrkava oko 1 po "ponoci" (po satu) ali je to malo iscaseno.
(Zoran, 25. oktobar 2017 23:40)
Po ovome "Grinvič" koliko vidim ni ti ne bi trebalo previše da se hvališ poznavanjem geografije. Postoje usvojene vremenske zone, i prave, solarne. Mi zaista pripadamo samoj ivici +1 solarne vremenske zone, ali je problem upravo u onima koji "teže zapadu", pa smo zbog njih nekritički usvojili zapadnoevropsko radno vreme ("nine-to-five"). To radno vreme odgovara Francuskoj, Belgiji itd. koji su celih sat i više van svoje prirodne zone, pa na taj način nadoknađuju to što im sunce prekasno izlazi. Mi ili treba da vratimo normalno radno vreme (7-15 leti obavezno) ili da pređemo u Istočnoevropsku vremensku zonu.

Pomorac

pre 6 godina

Jedno vrijeme sam mjenjao 6 sati u osam dana. pa par dana normalno e onda nazad. Nije lako al se nekako i navikne. Problem kad dodjem kuci posle 6-7 sati vremenske razlike. U pocetku ustanem u sred noci i nema vise spavanja. Al i tonprodje za par dana, tako da se i taj sat nekako navikne.
Znam da nije prirodno i da se najbolje budit sa izlaskom sunca, al nekako se lakse budit po mraku da da traje duze, nego ustat sa zorom a mrak u 4 popodne.


Pazi ove komentatore,sve neke seka perse,smeta vam promena sata dva puta godisnje???  
Pa sta ja da kazem sto radim dve prve, dve druge,dve trece smene?  
Da dam otkaz?Kazem sefu ne mogu?  
Vi svi kao po kancelariji da "visite"8 sati pa je smak sveta sat vremena 2 puta godisnje. 
(cholak, 25. oktobar 2017 22:44)

dragan

pre 6 godina

Mi treba da smo u vremenskoj zoni sa Grckom, Bugarskom, Rumunijom jer smo na toj gegorafskoj duzini, a ne sa Parizom i Briselom i da po mraku treba da ustajemo zimi i da vremensgranica prolazi izmedju nas i Hrvatske, da budemo sat ispred njih.

Bachi

pre 6 godina

Ma šta god neko stravstveno branio, mi jesmo u pogrešnoj vremenskoj zoni! Tačnije, na granici smo.

Treba ko Grčka +2. Zašto? Pa zato što nije normalno da u Srbiji leti kreće da sviće u 4 (četiri!) ujutru, a Sunce izlazi pre 5. Isto tako nije normalno zimi da mrak počinje da pada od 16h! To što bi pomeranjem vremenske zone kao Grčka bio mrak zimi do 7:30 i to čitava 2 meseca godišnje, pa koga briga, manje je to zlo, nego gore navedeno.

A zamisli da Srbija ukine letnje računanje vremena. Pa leti bi dan počinjao u 3 (tri!) ujutru.

Ivan

pre 6 godina

Leto. U 22h u Spaniji, Francuskoj, Engleskoj i ostalim zapadnoevropskim drzavama jos uvek dan, sija sunce.
U Srbiji mrkli mrak.

Zima. Umesto da ustajemo ranije i da vidimo nesto od dana koji je kraci kada se vratimo sa posla, da lezemo ranije i manje trosimo struju na osvetljenje i sl. mi bas radimo obrnuto.

Kome je u interesu ovo?

Ko nas drzi u mracnom srednjem veku?

Sasa

pre 6 godina

@cholak

Tako je brate po smeni, sve neke seka perse, sta mi da kazemo, odes uvece na poso mrak, izadjes ujtru u 6 opet mrak, dodjes kuci, legnes da spavas, kad se probudis opet mrak :D
Kad radim zimi u trecu dan i ne vidim, kao da sam u Skandinaviji.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

Odmah da kazem da sam protiv bilo kakvog pomeranja vremena jer mislim da je to sok za organizam i da treba ziveti u skladu sa prirodnim smenama duzine dana i noci. Problem je u tome sto smo mi na 45 stepeni geogr. sirine i sto duzina dana tokom godine varira od 9h do 15.5h. Ne mozemo da ucinimo nista da rastegnemo dan zimi ili skupimo leti. Ovo su vremena izlaska i zalaska Sunca za Beograd:
22.dec: izl. 7:12 zal. 16:00
21.mar: izl. 5:38 zal. 17:51
22.jun: izl. 3:52 zal. 19:27
22.sep: izl. 5:24 zal. 17:34.
Ovo su vremena bez pomeranja casovnika (zimsko vreme). Rezon pomeranja kazaljki je da se koliko god moguce imitira pocetak dana kao u vreme ravnodnevnice, da bi dnevno svetlo sto vise trajalo za vreme radnih aktivnosti. Tako za leto pomeramo sat unapred da bi sunce izlazilo najranije u 4:52 (22. juna). To nam se vraca kao zalazak Sunca u 20:27, sto je isto uvrnuto kao i izlazak u 3:52, ali dug letnji dan se ne moze skratiti.
Ako bismo se preselili u EET zonu, (npr. Bugarska), dobili bismo da zimi Sunce izlazi u 8:12 i zalazi u 17:00, znaci ujutru je jos mrak, a leti bi zalazilo u 21:27, sto je perverzija za ove geogr. sirine. Srbija, osim u krajnje istocnim delovima, pripada CET zoni a ne EET. Grci su usvojili EET zonu iako su cisto juzno od nas, tako da su leti pomereni za DVA sata u odnosu na "normalu". Uostalom za razliku od dva sata u odnosu na realnost pitajte Spance koji se drze CET vremena jos od doba Franka, iako im je bolje cak GMT-1.

.орг

pre 6 godina

-лакше ми је ујутру устати и кренути на посао када је обданица.
-нешто није уреду са чињеницом да смо у истој временској зони са шпанијом, а не са грчком (360°:24h=15°). најзападнија тачка србије има гео. дужину од 18°49'. дакле, гринич +1h.

Wtf

pre 6 godina

@Nikki

Mislim da je 1924 na Saboru Pravoslavnih crkvi to dogovoreno ali nikada sprovedeno od strane naše,većina ostalih je promenila kalendar jer je julijanski nepouzdan i ima velika odstupanja,jedino ostaje pitanje tradicije i navika u narodu.

Aleksandar

pre 6 godina

@(dex, 26. oktobar 2017 08:40)

Još je veći paradoks to što je SPC od Milankovića i bila naručila astronomski precizniji kalendar od gregorijanskog i povela Milankovića sa sobom na svevaseljenski sabor gde je trebalo da sve pravoslavne crkve usvoje taj kalendar - onda je RPC iz bog-te-pita kog razloga rešila da neće i onda je i SPC, krajnje slugerajski, odbila da usvoji kalendar koji je sama predložila.

Zato danas imamo paradoks da Rumunska, Grčka, Aleksandrijska... Pravoslavna Crkva koriste Milankovićev kalendar dok crkva koja je isti predložila uporno odbija da to učini. Čeka valda da vidi šta će ničim zaslužna RPC da uradi pa tek onda može i ona... Da se vazda zna ko vozi traktor a ko otvara kapiju.

Milosav

pre 6 godina

Desavalo mi se nekoliko godina zaredom da dodjem u Srbiju krajem oktobra i dozivim "pomeranje sata" onda se iduceg vikenda vratim u Kanadu pa sve ponovo.
Ne znas gde ti je d, a gde glava...

Danguba

pre 6 godina

@djula:

Ne! Francuska Belgija, Holandija, Lukaemburg i Spanija treba da se pridruze Britaniji i Portugaliji (GMT), ostatak da bude kao i do sada i svi zadovoljni. Ali Francuzi nece nikada priatati na englesko vreme jer ne mogu da prezale kada je pre stotinak godina niulti pariski meridijan zamenjen Grinicom.

BSN

pre 6 godina

нешто није уреду са чињеницом да смо у истој временској зони са шпанијом, а не са грчком (360°:24h=15°). најзападнија тачка србије има гео. дужину од 18°49'. дакле, гринич +1h.
(.орг, 26. oktobar 2017 08:26)

Pa nije u redu to sto je generalisimus Franko politickom odlukom pomerio racunanje vremena u Spaniji da bi se uskladio sa svojim saveznikom Nemackom. Nije u redu ni da se do dan danas ta geopoliticka perverzija nije promenila.

vlado

pre 6 godina

Po ovakvom sistemu mi treba da budemo u vremenskoj zoni GMT+2 (pustite geometriju i meridijane), mi treba da napravimo sebi da nam bude dobro. Takodje problem je i sto nicim izazvani i apsolutno bez potrebe preuzimamo radno vreme zapadne evrope od 9-17h i onda upadamo u nakaradnu situaciju da leti "bacamo" 4 sata svetla pre 9 sati, a onda uvece dok stignemo kuci i dok se opasuljimo posle posla eto mraka... o zimi necu ni da pricam...mrak u 16h ubija u pojam. Uglavnom kako god okrenes ovo ne valja, a posto mi nista ne umemo da uradimo da nama bude lepo i za ovo cemo cekati da se svi ostale prebace pa cemo onda mi opet izabrati najgore po nas i tako u nedogled...

Qgob

pre 6 godina

Ja se obicno posle nekog vremena uskladim sa satom da se budim minut dva tri pre nego sto mi alarm na fonu zazvoni (tacan mi inner clock jbg). Kada se pomeri vreme sve mi se poremeti sa snom, od budjenja sat vremena ispred ili do toga da cak nekad prespavam i sat vremena iza iako je telefon zvonio. Sve to traje opet dok se 'nazovi ga' automatski ponovno naviknem.
Ovo je tolko neznacajna stvar u ocima drugih ali i mnogo znacajna stvar koja realno remeti bio ritam ko sto su napisali.
Sto se mene tice lepo bi bilo kada bi se to i kod nas uvelo, nemam nista protiv ukoliko se ustanem a da jos nije svanulo a ne da moram da svaki put podesavam alarm da me istrese iz gaca zvukom ne bi li se razbudio na svoju ruku.

Branka

pre 6 godina

Lepo kaže jedan grafit: Bacite sat i kupite kompas, šta vam vredi da znate koliko ima sati ako idete u pogrešnom smeru. Tako i nama ništa ne znači 1 sat gore dole kad smo na pogrešnom putu.