crnobradi
pre 6 godina
Opet sputnjik kreira krizu...za rusiju to ne vazi???
Nedelja, 15.10.2017.
15:56
Glavni uzroci neizbežne nove ekonomske krize biće gotovo isti kao i oni koji su izazvali krizu 2007-2008.
Izvor: Sputnik
pre 6 godina
Opet sputnjik kreira krizu...za rusiju to ne vazi???
pre 6 godina
Procitajte program od 25 tacaka onih iz Nemacke 33. Videcete da dosta tacka regulise berzu, centralnu banku, monopole, proizvodjaca i trgovca - zapravo zabranjuje sve ovo na sta se mnogi upuceni danas zale. Sluzbena istina je uvek najdalja od Istine.
pre 6 godina
@ logika
Problem je upravo u tome što imaš ljude koji ne razumeju poštenje, nije ih briga, prosto nemaju to u sebi. Zato je jedino rešenje odstraniti novac iz upotrebe jer je pogodan za malverzacije, manipulaciju i mnoge kriminalne radnje i zloupotrebe koje se upravo dešavaju zbog njega. novi sistem gde bi ljudi mdjusobno i bezuslovno saradjivali je dugoročno rešenje.
pre 6 godina
Novac je imaginarna stvar kojoj je neko izmislio vrijednost i štampa ga. Jedina prava i istinska vrijednost je zemlja po kojoj hodamo i iz koje možemo proizvoditi hranu . Kada dođe do gladi onaj koji je gladan dati će i 3 kg zlata za 1 kg krumpira. Kada vam sa tom imaginarnom valutom kupe svu zemlju tada više nema budučnosti,niko neće jesti štok od vrata svoje vile ili volan Mercedesa.
pre 6 godina
Ljudska pohlepa će uništiti sve.
pre 6 godina
Kapitalizam je najbolji izum ikada u ljudskoj istoriji.Za funkcionisanje kapitalizma su potrebni samo posteno i efikasno pravosudje da bi se dogovori izmedju dva lica postovali.To je sve.To je pravo jednog coveka da radi i stvara za sebe i svoju porodicu i to postujuci zakone,zato je najbolje trzisna privreda sa vladom koja nema moc da odlucuje o privredi jer kada politicari imaju moc da odlucuju oni su podmitljivi i donose odluke u korist nekih pojedinaca ili grupa a ne postoji covek kog moc ne opije posle dovoljno vremena.Kako spreciti da politicari ne mogu da uniste drzavu i stvore krizu,tako sto ce imati malo mogucnosti da uticu na stvari u drzavi,ako je zdravstvo,skolstvo,penzioni sistem privatan,ako su sve kompanije privatne(sad ih ima 120 drzavnih),ako ne postoji porez na dobit i nekretnine,ako SVI primaju bruto platu,to je oduzimanje moci politicarima i sistem koji ne moze da se urusi zato sto politicari ne bi mogli da zaduzuju desetine buducih generacija zbog svoje promocije.U nadleznost vlade treba da ostanu sudstvo,vojska i policija i mozda bi tad i ove oblasti bile uredjene efikasno ako bi samo njih morali da urede.
pre 6 godina
Tu nema ničeg novog. Čitav svet izdržava svetskog policajca i njegove pse rata. Skoro su štampali 1000 milijardi dolara i dali ih "City bank". Šta mislite, ko je to platio? Naravno, države koje imaju devizne rezerve u dolarima. To isto rade i zemlje EU koje imaju štamparije novca. Zbog toga je evro sada vrednosti 1.2 nekadašnjih DM, a u startu je bio 2.0 istih novčanica. Zašto je rast švajcarskog franka prisilno "zaustavljena"? Iz dva razloga. Prvi je da ne bi građani primetili sopstvenu pljačku od strane svetskih krvopija, a drugi je da bi se Švajcarska zaštitila od toga-sopstvenim štampanjem novca. Ko tu plaća čije račune, zaključite sami. Putevi novca su "čudni", dok malo ne uključite mozak, a onda shvatite koliko je svet lažan, kao i vrednosti koje se propagiraju...
pre 6 godina
Procitao sam clanak nadajuci se da ce bivsi srpski guverner imati nesto novo da kaze... Nazalost on ostade u zacaranom krugu stampanja novca "bez pokrica". Premalo za bivseg guvernera. Btw, centralne banke u Americi i Evropi su reprogramirale sovereign debt. U prevodu koristile su stampanje kako bi zamenile stari dug sa kamatama od oko 6% sa dugom sa kamatama od oko 3% (prinos na dugorocne obveznice 10+godina). Sama cinjenica da su to uradili je napredak. Oni (centralne banke) su pristali da obore vrednost svog posla. To je korak napred. Inace uglavnom se bankrotira od kamata a ne od "duga"...
Propratni efekti ovih transakcija su nesto sto moze da izazove rast volatilnosti. Sa druge strane reci "ima previse novca" nije ni dovoljno ni uverljivo. Mnogo zavisi od sektora. Prosla kriza je pocela od hipoteka koje nisu smele da budu odobrene... Ako nesto slicno postoji, postoji i opasnost. Jos uvek niko ne govori o sektoru koji nosi opasnost. A o Nobelovcima koji kao prorocice gledaju u buducnost nemam komentara. Pomoglo bi im malo citanje literature o Markov Chains i martingales.
pre 6 godina
Ja pre pola godine prebacio sve u dinare, pa oročenje u banku 'Poštansku Štedionicu'... baš me briga za njihove krize... :)
pre 6 godina
Marks i Engels su izgleda bili u pravu, da je radnik jedini proizvođač nove vrednosti. Sve ostalo, mešetarenje i zajmovi sa kamatama, su nužno zlo. Ali to zlo je naraslo u vrednosti mnogo više nego što zaista vredi i pretvorilo radnike u nove robove. Radnici danas nemaju sredstva za proizvodnju - ona su u vlasništvu bogataša. Radnik danas vredi samo ako radi. Čim ne radi, zamenjuje ga drugi radnik. Sav višak prihoda od vrednosti stvorene radom ide vlasniku sredstva za proizvodnju, a radnik je uvek na minimalcu.
pre 6 godina
Zivim u NY. Sticajem okolnosti cesto dolazim u dodir sa ljudima koji imaju gomilu novca koja je nezamisliva nama obicnim ljudima. Jedno im je zajednicko a to je da nikad dosta. Gaze se svi za jos i jos. Jako porazavajuce okruzenje.
(ime i prezime, 15. oktobar 2017)
Očigledno i ostatak živi dobro, inače ti ne bi živeo tamo
pre 6 godina
Nama kriza ne može ništa! Ona pogadja zemlje koje imaju privredu!
pre 6 godina
Najvaznije je da krize nece biti u rusiji jer tako kaze sputnjik!
pre 6 godina
Potrebno je izvici glavu iz peska i prstom pokazati u Ameriku. Zabraniti vojne intervencije u svetu i naravno osnovati EU finansijsku instituciju za kvalitet kredita.
pre 6 godina
Ako hoćeš kredit, banka ti neće dati više para nego što vredi polovina tvoje holipoteke, tako da ne stoji tvrdnja da banke imaju nenaplative kredite. Stan koji vredi 50.000 uvek možeš preprodati ako si za njega dao 25.000.
pre 6 godina
Vratite nam jugoslovenski socijalizam! Bolje nema niti će biti!
pre 6 godina
Ekonomska moc se seli u Aziju,sto ce imati za posledicu krize ili rat.
pre 6 godina
Ovo pošteni ekonomisti govore godinama , vrlo temeljno analizirajući današnji ekonomski sistem . Nikome to nije bilo interesantno , a sada kada kriza kuca na vrata , e sada su mediji pametni ?
Zašto nema ni u jednom mediju prostog pitanja ,,Da li je ovaj sistem problem ? '' . Na youtube imate pametne ljude , iznose činjenice i poštuju logiku i zdravu pamet : richard wolff -ekonomista
pre 6 godina
Dok je novca i berze nemoguće je da ne bude krize, veliki moćnici zaradjuju na tome i koristiće svaku priliku, izmanipulisaće da stvore uslove za to.
Veliki smo zavisnici od novca, postali smo konzumatorsko društvo, kupujemo sve što se reklamira. svako po svojoj mogućnosti, a i oni bez se uvaljuju u dugove bespotrebno. Ne možemo ni da zamislimo da živimo bez njega, iako smo se rodili bez novca, iako nam je on veštački nametnut, najveći strah je da bez njega ostanemo.
pre 6 godina
ma nema nista od toga o ovoj krizi se prica i pise vec godinama i jos uvek nije izbila,samo mlatite praznu slamu vi u medijama.
pre 6 godina
Ovo znaci da ako ponovo bude krize bitcoin i ostale kriptovalute ima da vrede mnogo mnogo vise.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (SRB, 15. oktobar 2017 18:15)
Meni nije samo jasno ko upumpava pare u bitcoin, vrednost za mesec dana mu je skocila sa 3200 na 5500 dolara..
pre 6 godina
Sve ce to da pukne za koju godinu kad ljudi shvate da su kripto valute buducnost o najbolji finansijski model ikad izmisljen, nema centralne banke, nema nekontrolisanog stampanja dolara i upumpavanja u budzet i slicno.
Ko je pametan investirace u kripto, ne u bitcoin vec u rig za kopanje ili u kupovinu neke trenutno manje vredne valute kao sto su ethereum,zcash,monero itd, moj rig odavno kopa, vec nastancao 10 ethereuma i 2 zeca.
pre 6 godina
E sad malo proguglajte koliko je zaduzen kineski privatni sektor gdp-a, zatim koliko imaju para na racunima i sve to usporedite sa americkim kompanijama i njihovim parama na racunu...i onda ce vam biti jasno, da ce da pukne u Kini...ali tako ce da pukne...gore nego u americi...tada cete da vidite koliko je kineska privreda "jaka"
pre 6 godina
daj jos jednu krizu, da se malo popravimo!
pre 6 godina
Problem je sto alava manjina otpusta i ostavlja bez posla siromasnu vecinu, jer nisu zadovoljni zaradom od milijarde vec mora da se zaradi sto milijardi...ako su ljudi zaposleni i primaju platu oni trose i pokrecu zamajac, ako njih pet posto na planeti drzi sve pa i radna mesta, odlucjju o sudbini 95 posto, pa ko onda izaziva krizu? Upravo oni jer hoce jos, hoce da svi budu jos siromasniji i ocajniji. A drzave, pa i one najjace im cute i to dozvoljavaju jer ih se plase. Ali nicija nije dovijeka, mozda se te velike sile sete nacionalizacije, pa tim cudovistima otmu tu ogromnu moc...ali ne znam kada.
pre 6 godina
@kap, 15. oktobar 2017 22:04
Daj, molim te, jedan primer gde je taj model funckionisao. Nece biti bas tako. Totalno liberalni kapitalizam je nekoliko puta spasavan drzavnim intervencionizmom. Recimo, 1921.
Ciklnicni su naravno tokovi, ono sto ja licno vidim ka problem je "kratkorocnost" povezana sa derivatima. Uprave su tu po 3-6 godina. U tom, rekao bih, kratkom periodu nastoje da napumpaju bilanse, podignu bonuse i premeste se na drugo, sicno mesto u drugoj kompaniji. Nije bas libertijanski ovo, ali mozda bi se bonusi za prethodni mogli deliti nakon kraja drugog ciklusa. Dakle, da se rok za merenje uspesnosti pomeri na vreme nakon zavrsetka mandata. Ovako, se samo pospesuje gramzivost i "hocu sve i hocu sad" sto je normalno ljudskoj prirodi.
pre 6 godina
Krizu prave tako sto zaduze svakoga koga mogu, idelano - svakoga. Pare koje se upumpavaju ne dele se kao poklon nego kao krediti (citaj dugovi). Krediti pojedincima, firmama, drzavama. Plus geopolitikom, politikom i zakonima ucine sve sto mogu da onemoguci vracanje dugova, i onda sledi dranje koze s ledja duznika, bankroti i gubitak nekreatnina (sto prepoznajemo kao krizu), a davaoci kredita dobri, jer sve prelazi u njihovo ruke.
(dragan, 15. oktobar 2017 19:51)
Ne, bas suprotno je u pitanju. Davaocu kredita se najvise isplati da taj kredit bude isplacen u celosti jer drugacije ima samo problema da se naplati. Kada svi puknu sa nekretninama I banke uzmu nekretnine kome ce oni te nekretnine da prodaju a da budu u plusu kada je cello triste nekretnina obezvredjeno? Nikome. Znaci idu u minus tipa daj sta das ako vec dodje do toga da ti banka plevi nekretninu. Pa samo u Srbiji znam par slucajeva gde banke nece da prodaju nekretnine po vrednosti od sto hiljada eura jer pod 1) nema kupaca 2) oni se sa tim nista ne namiruju jer je propali kredit sedam puta veci.
To je za nekretnine samo a sada zamislite kako ide recimo za automobile kada korisnik kredita pukne posle godinu dana i banka ostane sa autom koji vredi samo 2/3 novca koji su oni dali na kredit. Sta su oni tu dobri?
To mega bogacenje u krizi vazi samo za individualce koji imaju debeli visak novca i mogu da priuste da ga zarobe na desetak godina.
pre 6 godina
(Marjan, 15. oktobar 2017 20:13)
pazi, ta naucna otkrica i njihovo sirenje imaju dosta veze sa nacinom finansiranja stvari.
tako da to i te kako ima veze sa finansijskim sektorom.
inace, nije tacno da je sada gora preraspodela bogatstva nego ikada ranije. Losija je recimo nego pre 10 godina, ali je bolja nego bre 100 godina. u medjuvremenu nikada manje nije bilo siromasnih.
sto se tice kriptovaluta, skeptican sam, ali videcemo, realno ne umem dobro da procenim jer tek sad istrazujem materiju
pre 6 godina
Zanimljivo je koliko ekonomski “eksperti” mnogo govore, a ništa ne kažu. Naime međunarodni finasijki sistem funkcijoniše na bazi nekoliko rezervnih valuta (G-7) zemalja gde $ još uvek ima vodeću ulogu. Tu su još nekoliko Međ. fin. organizacija gde opet MMF ima vodeću ulogu. Države imaju apsolutni monetarni suverenitet odnosno jedine pravo da štampaju novac. Šta to zapravo znači? To znači da nepostoji liberalna ekonomija i kapitalizam sve dok država ima monopol na štampanje para, jer novac je zapravo najlikvidnija roba, koja povezuje i prožima sve ostale elemente ekonomije i društva uopšte. Ako se toma doda i da država ima monopol i prinudu nad fiskalnim sistemom jasno je da je državni intervionizam ogomon i direktan, samo je prikriven složenim mehanizmima fiskalnog i monetarnog delovanja. Ako se tome doda i sitem banaka i ostalih finansijskih institucija prvenstveno skoncentrisanih na Vol Stritu, koji su za sebe razradili alternativne metode kreiranja “virtualnog” novca, kroz hedž fondove, hartije od vrednosti, akcije i finansijseke derivate dođete do jednostavnog zaključka da pored ozbiljnog državnog intervencionizma imate i finansijski špekulativni intervencionizam krupnih banaka i fondova. E sada zamislite svetsku trgovinu u kojoj se dnevno obrću hiljade milijardi, koliko je to transakcija i prometa u pojedinim bankama, berzama i fondovima? Znači iz monopola na štmpanje novca (država) i monopola na bakarstvo (privatnici) stiče se ogromna moć kojom se upravlja svetom .
pre 6 godina
Kriza ce izbiti sledece godina ili posle nje ali se zna da ce izbiti sigurno i bice mnogo teza i gora nego ona 2008 zato sto se ekonomija uopste i nije oporavila!I nije volstrit kriv za krizu vec drzave!Vlade u celom svetu zaduzuju i trose preko mere i podsticu svoje centralne banke da smanje kamate i cak ih spuste do minusa da bi privatna lica i kompanije vise pozajmljivale i na taj nacin vestacki podstakli potrosnju i odglumili privredni rast koji uopste ne postoji!A porezi su ogromni i birokratija je sve veca i javni sektor raste sve vise i vise,na primer u nasoj drzavi polovina ljudi rade za drzavu.Drzava ne sme da se mesa u privredu jer sto se vise mesa siromastvo je vece i krize su cesce.
pre 6 godina
@ Milojko
pa kada vlada SAD da 700 mld $ za otkup tih nekretnina kako bi ponovo profunkcionisalo trziste, plus FED par hiljada mld $, ti sam zakljuci ko tu ima korist. Da li su to zajmoprimci koji su proglasili licni bankrot pa im drzava dodeli finansijskog staratelja ili banke koje su debelo profitirale pre krize, a zatim su bail out (isplacene), tj. drzava je otkupila bezvredne nekretnine od njih u cilju ponovnog funkcionisanja finansijskog trzista, odnosno kreditiranja stanovnista. Ali gle cuda, banke taj novac ne pozajmise ljudima koji su zbog njih ostali bez posla vec spekulantima koji ulazu u akcije I Njujorska berza danas ima najvecu vrednost u istoriji, znacajno vecu nego pre krize.
pre 6 godina
NASTAVAK...Pumpanje i izduvavanje “balona” je samo alat da se ostvare politički ciljevi i usput zgrne ogromno bogatstvo. Svetska ekonomija je odavno ušla u virtelnu stvarnost i novac nije ništa drugo nego digitalni zapis u nekom računaru koji šeta sa konta na konto odnosno sa računa na račun. Zanimljivo je ko sada kreira i kripto valute i kako da MMF ne reaguje na to i kakav je zakonski okvir za isti. Da bih sve objasnio trebalo bi mi najmanje 100 stranica teksta jer stvari su vrlo složene.Grčka je dobar primer za analizu, ali suština je da su Vlade najrazvijenijih zemalja glavni krivci, odnosno izvršioci radoca malog broja porodica koje vladaju sveto i sva ta priča o demokratiji je najobičnija farsa za nas iz banana država, kao i naši “experti”!!
pre 6 godina
Pročitajte na netu članak iz 2008 godine. Napisao ga je Mihail Leonidovič Hazin. "Oligarsi će propasti" gde čovek piše o krizi koja će tek da počne i da traje do 2023 godine. Svi ovi Nobelovci su samo prepisali njega i tupe u prazno.
pre 6 godina
Svi uzroci iz krize 2008.godine su tu samo barem 10x veci. I da, ovoga puta zapad nema ni jednu meru da je zaustavi ili ublazi. I ovoga puta Istok je spreman i ima sredstva da prezivi krizu pa nece ici niz dlaku zapadu. Uzroci nove krize ce biti slicni ali nakon nje ovu prethodnu cemo pamtiti samo kao najavu predstojece. Srecno svima, i spremnima i nespremnima.
pre 6 godina
Kriza je neizbezna ako se ima u vidu da su kamatne stope vec skoro 10 godina na minimumu ne u zadnjih 10 ili 100 godina nego u vecini slucajeva u istoriji centralnih banaka mnogih razvijenih drzava. Tako niske kamatne stope nisu dovele do velikih stopa rasta u zapadnim zemljama, ali su zato dovele do ogromnog porasta drzavnih dugova i dugova stanovnistva. To ce puci u jednom trenutku, cim kamatnu stope pocnu ponovo da rastu sto je neizbezno.
pre 6 godina
svaku veću ekonomsku krizu u istoriji su izazvale države kada su se mešale u privredu i onda za to okrivljivale "slobodno tržište". Čak ni sada, ekonomisti nemaju obraza da uplitanje države u tržište i rast ekonomija van rasta produktivnosti nazovu KEJNZIJANIZMOM nego "novim kapitalizmom" iako je uplitanje države u ekonomiju zarad "narodnih ciljeva" osobina socijaizma a ne kapitalizma i pogotovo ne liberalnog kapitalizma sa kojim je u direktnoj suprotnosti.
Svaka kriza u zadnjih 100 godina je rezultat pucanja mehura koji su napumpale države gurajući rast proizvodnje van tržištne potrebe i veštački "stimulišući" tražnju na tržištu da bi se to ostvarilo. Vreme je da ekonomisti priznaju da je liberalni kapitalizam jedino rešenje i jedini spas, bez rasta državnog duga, bez rasta državnih plata, bez regulacija proizvođača, bez državnog uplitanja u ekonomiju i ikakvih mera za njenu kontrolu/rast.
pre 6 godina
Kod mene kriza traje od 91...
pre 6 godina
Znaci rat...
pre 6 godina
ne postoji finansijska kriza i slicno to je samo verbalna floskula. u stvari sve se svodi na obracun mocnih u pokusaju da valorizuju svoje i devalorizuju tudje na osnovu virtualnih finansijskih vrednosti koje ionako odavno nemaju realna pokrica.
pre 6 godina
Kriptovalute! Bitcoin i kompanija. Tamo nema wallstreeta i banaka koje kontrolisu stvari. Nema ni inflacije da neko stampa (pumpa) vrednost. Paralelna ekonomija bez ikoga da drzi sapu. Cisto pravilo ponude i potraznje. Ako krene kriza, ja sam spreman. Ljudi ce bezati ili u zlato ili u bitcoin. Zbog toga ga i ne vole institucije - nema banke koja moze da ga kontrolise, tako je napravljen :-)
pre 6 godina
Pa naravno da je ekonomska kriza i izazvana da bi bogati postsli bogatiji a siromašni još siromašniji.
pre 6 godina
znaci kod nas sve normalno
pre 6 godina
Narodna pesma "Pocetak bune na dahije" je najbolji udzbenik politicke ekonomine ikada napisan... a pisali ga "nepismeni" pastiri.... njima nije trebalo da cekaju sta ce reci Nobelovski laureati...
pre 6 godina
Zivim u NY. Sticajem okolnosti cesto dolazim u dodir sa ljudima koji imaju gomilu novca koja je nezamisliva nama obicnim ljudima. Jedno im je zajednicko a to je da nikad dosta. Gaze se svi za jos i jos. Jako porazavajuce okruzenje.
pre 6 godina
Šteta, taman smo dosegli nivo iz 1974. Eh...
pre 6 godina
- "Nema krize. Novca uvek ima jednako, samo je drugačije raspoređen."
Novca nema uvek jednako. Ima ga sve vise i vise jer ga drzave stampaju kako im se prohte. Zato novac sve manje i manje vredi kako dani i godine prolaze.
- "Kakva bolja vremena? Nikada se u proslosti nije zivelo bolje nego danas, objektivno."
Zivi se dobro zbog naucnih orktica (internet, mobilni, medicina...) a ne zbog aktivnosti politicara ili bankara. Trenutno vlada najveca i najneujednacenija raspodela kapitala u istoriji vremena. 1% ljudi kontrolise polovinu svog bogatstva na svetu; 10% kontrolise 85%. To nije bilo ni u vremenu faraona...
Jos samo da dodam da smatram da su Crypto valute (Bitcoin) buducnost.
pre 6 godina
Jel ovo vazi za Srbe, posto vidim da toliko poricu istinu, da ce wallstreet braniti do poslednjeg komentara...
pre 6 godina
Čim pročitam da je "xy izjavio za Sputnjik" - odustajem.
Dosta mi je i ovdašnje propagandne da bi čitao isto iz drugih zemalja...
pre 6 godina
Sta kazu ovi dole kriptonci...mnogo vrede...LOL...bum videli :)
pre 6 godina
Krizu prave tako sto zaduze svakoga koga mogu, idelano - svakoga. Pare koje se upumpavaju ne dele se kao poklon nego kao krediti (citaj dugovi). Krediti pojedincima, firmama, drzavama. Plus geopolitikom, politikom i zakonima ucine sve sto mogu da onemoguci vracanje dugova, i onda sledi dranje koze s ledja duznika, bankroti i gubitak nekreatnina (sto prepoznajemo kao krizu), a davaoci kredita dobri, jer sve prelazi u njihovo ruke.
pre 6 godina
Sto duze pratim ekonomiju i desavana na marketu, a pratim je vec preko 20 godina, sve mi se vise cini da ljudi koji o ekonomiji pricaju zaista nemaju ideju sta ce se dogoditi u buducnosti. Znaci, sad se sve vise i vise spominje prica da ce doci do jos vece krize nego 2008 i da je krivac ovaj ili onaj. Tema je sledeca: samo kad bi "odgovorni" bli odgovorniji ili pametniji ili ne bili "toliko zli" sve bi bilo u redu. S druge strane isti ti ekonomisti su ove godine Nobelovu Nagradu za ekonomske nauke dodelili Richard Thaler-u, coveku koji ceo svoj radni vek prica samo jedno: ekonomija zavisi od ponasanja ekonomskih cinilaca (Behavioral Economics). A ti cinioci smo svi mi. Verujem da je ta teorija ispravna. Potpuno je logicno da kad stvari idu dobro ljudi, velike grupe ljudi, videvsi kako drugi zaradjuju pocinju da hrle u rizike zeleci da profitiraju i oni sami. Time se stvaraju baloni, nekad veci, nekad manji. Volstrit je tu samo da njihove zahteve kanalise. Da nije nas i nase pohlepe ne bi bilo ni balona ni volstrit bogatstva. S druge strane, da nije nase pohlepe ne bi ni napredovali nego bi sedeli zadovoljni ispred ducana i pijuckali hladno pivo. Zakljucak: krize su prirodni fenomen, ne treba ih se bojati i druge za njih kriviti. Krivac je u psihi coveka.
pre 6 godina
Kakva bolja vremena? Nikada se u proslosti nije zivelo bolje nego danas, objektivno.
pre 6 godina
ta kriza pogadja ljude koji kupuju na kredit!e sad ima i drzava koje zive na kredit
pre 6 godina
sojble je upozorio na ono sto njega godinama upozorava Varufakis. koja komedija
pre 6 godina
Znači, došlo vreme da kopamo zlato.
pre 6 godina
Evropa je prezaduzena!
pre 6 godina
Novca nema uvek jednako. Banke kreiraju i poništavaju novac, tako da je količina novca različita svakog dana.
pre 6 godina
Samo neka je otišao. Pa ćemo lako za krizu.
pre 6 godina
Ovo znaci da ako ponovo bude krize bitcoin i ostale kriptovalute ima da vrede mnogo mnogo vise.
pre 6 godina
spremaju legalizovanje bitnijih kriptovaluta kako bi sve kontrolisali....mnogo su vredne i tesko dostupne...prebacice gro trgovine vremenom tamo i kontrolisati apsolutno sve....ko na vreme udje bice dobar
pre 6 godina
zato BTC, ETH, ZEC, BCC, XMR otd... dolaze
pre 6 godina
Na prvu misao Schojblea odmah pomislih da treba da nesto kazem o podgrevanju visokorizicnih plasmana i, sta sada i, Schojle je ' kumovao' tzv. kvantitativnom labavljenju - mesecnom ubrizgavanju 60. mild. evra ECB u cilju podsticanja inflacije na ciljnu meru - za dinamizovanje Evropske realne privrede. Ali, prof. Soskic, za razliku od brojnih nobelovaca, ekonomista to plasticno objasni i obrazlizi. Ne sumnjam da su, kao i 2008., u f-ji " savetnika" Limen Bradersa" i drugih generatora krize nobelovci ekonomisti' izgleda u novoj funkciji ' osmisljavanja' nove krize ali, bar na licnom planu, na nivou mikroekonomije, samo kazem i predlazem: ' u pamet' u finansijskim odlukama.
pre 6 godina
Ništa novo. Sve krize i svi veliki ratovi kreću sa Volstrita.
pre 6 godina
Tako je. Ne radi se o krizi već o profitiranju velikih. Tako je bilo više puta u istoriji i tako će se i sada desiti. To je normalna posledica liberalne ekonomije u kojoj nema kontrolora (zato je liberalna). I biće ih i dalje u budućnosti osim ako države ponovo ne uspostave kontrolu.
pre 6 godina
Nema krize. Novca uvek ima jednako, samo je drugačije raspoređen. To što dozvoljavamo da nas veliki kapital pljačka, to je samo naša krivica. Svakako su Francuzi jednom davno, izmislili uređaj za rešavanje takvih problema, samo što je civilizacija u međuvremenu toliko ogljpela, da ljudima nije jasno da je odavno bilo vreme da radi giljotina...
pre 6 godina
Sve znaju oni ali jedno ne znaju.Kako kaže pesma :Nemoj da brigaš, život se stara, dok bude ljudi , biće i para...
pre 6 godina
I šta kažete? Izvor: Sputnjik.
:-) :-) :-)
pre 6 godina
Rusija živi u bedi upravo zbog Srbina Trampa i njegovih neoliberala.
Niko ko čita ovaj tekst neće doživeti neka bolja vremena, ali uvek možemo gajiti nadu za naše unike.
pre 6 godina
Zivim u NY. Sticajem okolnosti cesto dolazim u dodir sa ljudima koji imaju gomilu novca koja je nezamisliva nama obicnim ljudima. Jedno im je zajednicko a to je da nikad dosta. Gaze se svi za jos i jos. Jako porazavajuce okruzenje.
pre 6 godina
Nema krize. Novca uvek ima jednako, samo je drugačije raspoređen. To što dozvoljavamo da nas veliki kapital pljačka, to je samo naša krivica. Svakako su Francuzi jednom davno, izmislili uređaj za rešavanje takvih problema, samo što je civilizacija u međuvremenu toliko ogljpela, da ljudima nije jasno da je odavno bilo vreme da radi giljotina...
pre 6 godina
Sto duze pratim ekonomiju i desavana na marketu, a pratim je vec preko 20 godina, sve mi se vise cini da ljudi koji o ekonomiji pricaju zaista nemaju ideju sta ce se dogoditi u buducnosti. Znaci, sad se sve vise i vise spominje prica da ce doci do jos vece krize nego 2008 i da je krivac ovaj ili onaj. Tema je sledeca: samo kad bi "odgovorni" bli odgovorniji ili pametniji ili ne bili "toliko zli" sve bi bilo u redu. S druge strane isti ti ekonomisti su ove godine Nobelovu Nagradu za ekonomske nauke dodelili Richard Thaler-u, coveku koji ceo svoj radni vek prica samo jedno: ekonomija zavisi od ponasanja ekonomskih cinilaca (Behavioral Economics). A ti cinioci smo svi mi. Verujem da je ta teorija ispravna. Potpuno je logicno da kad stvari idu dobro ljudi, velike grupe ljudi, videvsi kako drugi zaradjuju pocinju da hrle u rizike zeleci da profitiraju i oni sami. Time se stvaraju baloni, nekad veci, nekad manji. Volstrit je tu samo da njihove zahteve kanalise. Da nije nas i nase pohlepe ne bi bilo ni balona ni volstrit bogatstva. S druge strane, da nije nase pohlepe ne bi ni napredovali nego bi sedeli zadovoljni ispred ducana i pijuckali hladno pivo. Zakljucak: krize su prirodni fenomen, ne treba ih se bojati i druge za njih kriviti. Krivac je u psihi coveka.
pre 6 godina
- "Nema krize. Novca uvek ima jednako, samo je drugačije raspoređen."
Novca nema uvek jednako. Ima ga sve vise i vise jer ga drzave stampaju kako im se prohte. Zato novac sve manje i manje vredi kako dani i godine prolaze.
- "Kakva bolja vremena? Nikada se u proslosti nije zivelo bolje nego danas, objektivno."
Zivi se dobro zbog naucnih orktica (internet, mobilni, medicina...) a ne zbog aktivnosti politicara ili bankara. Trenutno vlada najveca i najneujednacenija raspodela kapitala u istoriji vremena. 1% ljudi kontrolise polovinu svog bogatstva na svetu; 10% kontrolise 85%. To nije bilo ni u vremenu faraona...
Jos samo da dodam da smatram da su Crypto valute (Bitcoin) buducnost.
pre 6 godina
Sve znaju oni ali jedno ne znaju.Kako kaže pesma :Nemoj da brigaš, život se stara, dok bude ljudi , biće i para...
pre 6 godina
Tako je. Ne radi se o krizi već o profitiranju velikih. Tako je bilo više puta u istoriji i tako će se i sada desiti. To je normalna posledica liberalne ekonomije u kojoj nema kontrolora (zato je liberalna). I biće ih i dalje u budućnosti osim ako države ponovo ne uspostave kontrolu.
pre 6 godina
Narodna pesma "Pocetak bune na dahije" je najbolji udzbenik politicke ekonomine ikada napisan... a pisali ga "nepismeni" pastiri.... njima nije trebalo da cekaju sta ce reci Nobelovski laureati...
pre 6 godina
Ništa novo. Sve krize i svi veliki ratovi kreću sa Volstrita.
pre 6 godina
sojble je upozorio na ono sto njega godinama upozorava Varufakis. koja komedija
pre 6 godina
Kakva bolja vremena? Nikada se u proslosti nije zivelo bolje nego danas, objektivno.
pre 6 godina
Krizu prave tako sto zaduze svakoga koga mogu, idelano - svakoga. Pare koje se upumpavaju ne dele se kao poklon nego kao krediti (citaj dugovi). Krediti pojedincima, firmama, drzavama. Plus geopolitikom, politikom i zakonima ucine sve sto mogu da onemoguci vracanje dugova, i onda sledi dranje koze s ledja duznika, bankroti i gubitak nekreatnina (sto prepoznajemo kao krizu), a davaoci kredita dobri, jer sve prelazi u njihovo ruke.
pre 6 godina
ne postoji finansijska kriza i slicno to je samo verbalna floskula. u stvari sve se svodi na obracun mocnih u pokusaju da valorizuju svoje i devalorizuju tudje na osnovu virtualnih finansijskih vrednosti koje ionako odavno nemaju realna pokrica.
pre 6 godina
Kod mene kriza traje od 91...
pre 6 godina
Na prvu misao Schojblea odmah pomislih da treba da nesto kazem o podgrevanju visokorizicnih plasmana i, sta sada i, Schojle je ' kumovao' tzv. kvantitativnom labavljenju - mesecnom ubrizgavanju 60. mild. evra ECB u cilju podsticanja inflacije na ciljnu meru - za dinamizovanje Evropske realne privrede. Ali, prof. Soskic, za razliku od brojnih nobelovaca, ekonomista to plasticno objasni i obrazlizi. Ne sumnjam da su, kao i 2008., u f-ji " savetnika" Limen Bradersa" i drugih generatora krize nobelovci ekonomisti' izgleda u novoj funkciji ' osmisljavanja' nove krize ali, bar na licnom planu, na nivou mikroekonomije, samo kazem i predlazem: ' u pamet' u finansijskim odlukama.
pre 6 godina
Kriza ce izbiti sledece godina ili posle nje ali se zna da ce izbiti sigurno i bice mnogo teza i gora nego ona 2008 zato sto se ekonomija uopste i nije oporavila!I nije volstrit kriv za krizu vec drzave!Vlade u celom svetu zaduzuju i trose preko mere i podsticu svoje centralne banke da smanje kamate i cak ih spuste do minusa da bi privatna lica i kompanije vise pozajmljivale i na taj nacin vestacki podstakli potrosnju i odglumili privredni rast koji uopste ne postoji!A porezi su ogromni i birokratija je sve veca i javni sektor raste sve vise i vise,na primer u nasoj drzavi polovina ljudi rade za drzavu.Drzava ne sme da se mesa u privredu jer sto se vise mesa siromastvo je vece i krize su cesce.
pre 6 godina
Pa naravno da je ekonomska kriza i izazvana da bi bogati postsli bogatiji a siromašni još siromašniji.
pre 6 godina
Znaci rat...
pre 6 godina
@ Milojko
pa kada vlada SAD da 700 mld $ za otkup tih nekretnina kako bi ponovo profunkcionisalo trziste, plus FED par hiljada mld $, ti sam zakljuci ko tu ima korist. Da li su to zajmoprimci koji su proglasili licni bankrot pa im drzava dodeli finansijskog staratelja ili banke koje su debelo profitirale pre krize, a zatim su bail out (isplacene), tj. drzava je otkupila bezvredne nekretnine od njih u cilju ponovnog funkcionisanja finansijskog trzista, odnosno kreditiranja stanovnista. Ali gle cuda, banke taj novac ne pozajmise ljudima koji su zbog njih ostali bez posla vec spekulantima koji ulazu u akcije I Njujorska berza danas ima najvecu vrednost u istoriji, znacajno vecu nego pre krize.
pre 6 godina
Šteta, taman smo dosegli nivo iz 1974. Eh...
pre 6 godina
I šta kažete? Izvor: Sputnjik.
:-) :-) :-)
pre 6 godina
Znači, došlo vreme da kopamo zlato.
pre 6 godina
Evropa je prezaduzena!
pre 6 godina
Ovo znaci da ako ponovo bude krize bitcoin i ostale kriptovalute ima da vrede mnogo mnogo vise.
pre 6 godina
znaci kod nas sve normalno
pre 6 godina
Novca nema uvek jednako. Banke kreiraju i poništavaju novac, tako da je količina novca različita svakog dana.
pre 6 godina
@kap, 15. oktobar 2017 22:04
Daj, molim te, jedan primer gde je taj model funckionisao. Nece biti bas tako. Totalno liberalni kapitalizam je nekoliko puta spasavan drzavnim intervencionizmom. Recimo, 1921.
Ciklnicni su naravno tokovi, ono sto ja licno vidim ka problem je "kratkorocnost" povezana sa derivatima. Uprave su tu po 3-6 godina. U tom, rekao bih, kratkom periodu nastoje da napumpaju bilanse, podignu bonuse i premeste se na drugo, sicno mesto u drugoj kompaniji. Nije bas libertijanski ovo, ali mozda bi se bonusi za prethodni mogli deliti nakon kraja drugog ciklusa. Dakle, da se rok za merenje uspesnosti pomeri na vreme nakon zavrsetka mandata. Ovako, se samo pospesuje gramzivost i "hocu sve i hocu sad" sto je normalno ljudskoj prirodi.
pre 6 godina
ta kriza pogadja ljude koji kupuju na kredit!e sad ima i drzava koje zive na kredit
pre 6 godina
NASTAVAK...Pumpanje i izduvavanje “balona” je samo alat da se ostvare politički ciljevi i usput zgrne ogromno bogatstvo. Svetska ekonomija je odavno ušla u virtelnu stvarnost i novac nije ništa drugo nego digitalni zapis u nekom računaru koji šeta sa konta na konto odnosno sa računa na račun. Zanimljivo je ko sada kreira i kripto valute i kako da MMF ne reaguje na to i kakav je zakonski okvir za isti. Da bih sve objasnio trebalo bi mi najmanje 100 stranica teksta jer stvari su vrlo složene.Grčka je dobar primer za analizu, ali suština je da su Vlade najrazvijenijih zemalja glavni krivci, odnosno izvršioci radoca malog broja porodica koje vladaju sveto i sva ta priča o demokratiji je najobičnija farsa za nas iz banana država, kao i naši “experti”!!
pre 6 godina
Problem je sto alava manjina otpusta i ostavlja bez posla siromasnu vecinu, jer nisu zadovoljni zaradom od milijarde vec mora da se zaradi sto milijardi...ako su ljudi zaposleni i primaju platu oni trose i pokrecu zamajac, ako njih pet posto na planeti drzi sve pa i radna mesta, odlucjju o sudbini 95 posto, pa ko onda izaziva krizu? Upravo oni jer hoce jos, hoce da svi budu jos siromasniji i ocajniji. A drzave, pa i one najjace im cute i to dozvoljavaju jer ih se plase. Ali nicija nije dovijeka, mozda se te velike sile sete nacionalizacije, pa tim cudovistima otmu tu ogromnu moc...ali ne znam kada.
pre 6 godina
Pročitajte na netu članak iz 2008 godine. Napisao ga je Mihail Leonidovič Hazin. "Oligarsi će propasti" gde čovek piše o krizi koja će tek da počne i da traje do 2023 godine. Svi ovi Nobelovci su samo prepisali njega i tupe u prazno.
pre 6 godina
Čim pročitam da je "xy izjavio za Sputnjik" - odustajem.
Dosta mi je i ovdašnje propagandne da bi čitao isto iz drugih zemalja...
pre 6 godina
Kriptovalute! Bitcoin i kompanija. Tamo nema wallstreeta i banaka koje kontrolisu stvari. Nema ni inflacije da neko stampa (pumpa) vrednost. Paralelna ekonomija bez ikoga da drzi sapu. Cisto pravilo ponude i potraznje. Ako krene kriza, ja sam spreman. Ljudi ce bezati ili u zlato ili u bitcoin. Zbog toga ga i ne vole institucije - nema banke koja moze da ga kontrolise, tako je napravljen :-)
pre 6 godina
Sta kazu ovi dole kriptonci...mnogo vrede...LOL...bum videli :)
pre 6 godina
spremaju legalizovanje bitnijih kriptovaluta kako bi sve kontrolisali....mnogo su vredne i tesko dostupne...prebacice gro trgovine vremenom tamo i kontrolisati apsolutno sve....ko na vreme udje bice dobar
pre 6 godina
Rusija živi u bedi upravo zbog Srbina Trampa i njegovih neoliberala.
Niko ko čita ovaj tekst neće doživeti neka bolja vremena, ali uvek možemo gajiti nadu za naše unike.
pre 6 godina
zato BTC, ETH, ZEC, BCC, XMR otd... dolaze
pre 6 godina
Jel ovo vazi za Srbe, posto vidim da toliko poricu istinu, da ce wallstreet braniti do poslednjeg komentara...
pre 6 godina
Svi uzroci iz krize 2008.godine su tu samo barem 10x veci. I da, ovoga puta zapad nema ni jednu meru da je zaustavi ili ublazi. I ovoga puta Istok je spreman i ima sredstva da prezivi krizu pa nece ici niz dlaku zapadu. Uzroci nove krize ce biti slicni ali nakon nje ovu prethodnu cemo pamtiti samo kao najavu predstojece. Srecno svima, i spremnima i nespremnima.
pre 6 godina
Kriza je neizbezna ako se ima u vidu da su kamatne stope vec skoro 10 godina na minimumu ne u zadnjih 10 ili 100 godina nego u vecini slucajeva u istoriji centralnih banaka mnogih razvijenih drzava. Tako niske kamatne stope nisu dovele do velikih stopa rasta u zapadnim zemljama, ali su zato dovele do ogromnog porasta drzavnih dugova i dugova stanovnistva. To ce puci u jednom trenutku, cim kamatnu stope pocnu ponovo da rastu sto je neizbezno.
pre 6 godina
Krizu prave tako sto zaduze svakoga koga mogu, idelano - svakoga. Pare koje se upumpavaju ne dele se kao poklon nego kao krediti (citaj dugovi). Krediti pojedincima, firmama, drzavama. Plus geopolitikom, politikom i zakonima ucine sve sto mogu da onemoguci vracanje dugova, i onda sledi dranje koze s ledja duznika, bankroti i gubitak nekreatnina (sto prepoznajemo kao krizu), a davaoci kredita dobri, jer sve prelazi u njihovo ruke.
(dragan, 15. oktobar 2017 19:51)
Ne, bas suprotno je u pitanju. Davaocu kredita se najvise isplati da taj kredit bude isplacen u celosti jer drugacije ima samo problema da se naplati. Kada svi puknu sa nekretninama I banke uzmu nekretnine kome ce oni te nekretnine da prodaju a da budu u plusu kada je cello triste nekretnina obezvredjeno? Nikome. Znaci idu u minus tipa daj sta das ako vec dodje do toga da ti banka plevi nekretninu. Pa samo u Srbiji znam par slucajeva gde banke nece da prodaju nekretnine po vrednosti od sto hiljada eura jer pod 1) nema kupaca 2) oni se sa tim nista ne namiruju jer je propali kredit sedam puta veci.
To je za nekretnine samo a sada zamislite kako ide recimo za automobile kada korisnik kredita pukne posle godinu dana i banka ostane sa autom koji vredi samo 2/3 novca koji su oni dali na kredit. Sta su oni tu dobri?
To mega bogacenje u krizi vazi samo za individualce koji imaju debeli visak novca i mogu da priuste da ga zarobe na desetak godina.
pre 6 godina
Zanimljivo je koliko ekonomski “eksperti” mnogo govore, a ništa ne kažu. Naime međunarodni finasijki sistem funkcijoniše na bazi nekoliko rezervnih valuta (G-7) zemalja gde $ još uvek ima vodeću ulogu. Tu su još nekoliko Međ. fin. organizacija gde opet MMF ima vodeću ulogu. Države imaju apsolutni monetarni suverenitet odnosno jedine pravo da štampaju novac. Šta to zapravo znači? To znači da nepostoji liberalna ekonomija i kapitalizam sve dok država ima monopol na štampanje para, jer novac je zapravo najlikvidnija roba, koja povezuje i prožima sve ostale elemente ekonomije i društva uopšte. Ako se toma doda i da država ima monopol i prinudu nad fiskalnim sistemom jasno je da je državni intervionizam ogomon i direktan, samo je prikriven složenim mehanizmima fiskalnog i monetarnog delovanja. Ako se tome doda i sitem banaka i ostalih finansijskih institucija prvenstveno skoncentrisanih na Vol Stritu, koji su za sebe razradili alternativne metode kreiranja “virtualnog” novca, kroz hedž fondove, hartije od vrednosti, akcije i finansijseke derivate dođete do jednostavnog zaključka da pored ozbiljnog državnog intervencionizma imate i finansijski špekulativni intervencionizam krupnih banaka i fondova. E sada zamislite svetsku trgovinu u kojoj se dnevno obrću hiljade milijardi, koliko je to transakcija i prometa u pojedinim bankama, berzama i fondovima? Znači iz monopola na štmpanje novca (država) i monopola na bakarstvo (privatnici) stiče se ogromna moć kojom se upravlja svetom .
pre 6 godina
Nama kriza ne može ništa! Ona pogadja zemlje koje imaju privredu!
pre 6 godina
svaku veću ekonomsku krizu u istoriji su izazvale države kada su se mešale u privredu i onda za to okrivljivale "slobodno tržište". Čak ni sada, ekonomisti nemaju obraza da uplitanje države u tržište i rast ekonomija van rasta produktivnosti nazovu KEJNZIJANIZMOM nego "novim kapitalizmom" iako je uplitanje države u ekonomiju zarad "narodnih ciljeva" osobina socijaizma a ne kapitalizma i pogotovo ne liberalnog kapitalizma sa kojim je u direktnoj suprotnosti.
Svaka kriza u zadnjih 100 godina je rezultat pucanja mehura koji su napumpale države gurajući rast proizvodnje van tržištne potrebe i veštački "stimulišući" tražnju na tržištu da bi se to ostvarilo. Vreme je da ekonomisti priznaju da je liberalni kapitalizam jedino rešenje i jedini spas, bez rasta državnog duga, bez rasta državnih plata, bez regulacija proizvođača, bez državnog uplitanja u ekonomiju i ikakvih mera za njenu kontrolu/rast.
pre 6 godina
Samo neka je otišao. Pa ćemo lako za krizu.
pre 6 godina
Tu nema ničeg novog. Čitav svet izdržava svetskog policajca i njegove pse rata. Skoro su štampali 1000 milijardi dolara i dali ih "City bank". Šta mislite, ko je to platio? Naravno, države koje imaju devizne rezerve u dolarima. To isto rade i zemlje EU koje imaju štamparije novca. Zbog toga je evro sada vrednosti 1.2 nekadašnjih DM, a u startu je bio 2.0 istih novčanica. Zašto je rast švajcarskog franka prisilno "zaustavljena"? Iz dva razloga. Prvi je da ne bi građani primetili sopstvenu pljačku od strane svetskih krvopija, a drugi je da bi se Švajcarska zaštitila od toga-sopstvenim štampanjem novca. Ko tu plaća čije račune, zaključite sami. Putevi novca su "čudni", dok malo ne uključite mozak, a onda shvatite koliko je svet lažan, kao i vrednosti koje se propagiraju...
pre 6 godina
Marks i Engels su izgleda bili u pravu, da je radnik jedini proizvođač nove vrednosti. Sve ostalo, mešetarenje i zajmovi sa kamatama, su nužno zlo. Ali to zlo je naraslo u vrednosti mnogo više nego što zaista vredi i pretvorilo radnike u nove robove. Radnici danas nemaju sredstva za proizvodnju - ona su u vlasništvu bogataša. Radnik danas vredi samo ako radi. Čim ne radi, zamenjuje ga drugi radnik. Sav višak prihoda od vrednosti stvorene radom ide vlasniku sredstva za proizvodnju, a radnik je uvek na minimalcu.
pre 6 godina
Kapitalizam je najbolji izum ikada u ljudskoj istoriji.Za funkcionisanje kapitalizma su potrebni samo posteno i efikasno pravosudje da bi se dogovori izmedju dva lica postovali.To je sve.To je pravo jednog coveka da radi i stvara za sebe i svoju porodicu i to postujuci zakone,zato je najbolje trzisna privreda sa vladom koja nema moc da odlucuje o privredi jer kada politicari imaju moc da odlucuju oni su podmitljivi i donose odluke u korist nekih pojedinaca ili grupa a ne postoji covek kog moc ne opije posle dovoljno vremena.Kako spreciti da politicari ne mogu da uniste drzavu i stvore krizu,tako sto ce imati malo mogucnosti da uticu na stvari u drzavi,ako je zdravstvo,skolstvo,penzioni sistem privatan,ako su sve kompanije privatne(sad ih ima 120 drzavnih),ako ne postoji porez na dobit i nekretnine,ako SVI primaju bruto platu,to je oduzimanje moci politicarima i sistem koji ne moze da se urusi zato sto politicari ne bi mogli da zaduzuju desetine buducih generacija zbog svoje promocije.U nadleznost vlade treba da ostanu sudstvo,vojska i policija i mozda bi tad i ove oblasti bile uredjene efikasno ako bi samo njih morali da urede.
pre 6 godina
(Marjan, 15. oktobar 2017 20:13)
pazi, ta naucna otkrica i njihovo sirenje imaju dosta veze sa nacinom finansiranja stvari.
tako da to i te kako ima veze sa finansijskim sektorom.
inace, nije tacno da je sada gora preraspodela bogatstva nego ikada ranije. Losija je recimo nego pre 10 godina, ali je bolja nego bre 100 godina. u medjuvremenu nikada manje nije bilo siromasnih.
sto se tice kriptovaluta, skeptican sam, ali videcemo, realno ne umem dobro da procenim jer tek sad istrazujem materiju
pre 6 godina
Dok je novca i berze nemoguće je da ne bude krize, veliki moćnici zaradjuju na tome i koristiće svaku priliku, izmanipulisaće da stvore uslove za to.
Veliki smo zavisnici od novca, postali smo konzumatorsko društvo, kupujemo sve što se reklamira. svako po svojoj mogućnosti, a i oni bez se uvaljuju u dugove bespotrebno. Ne možemo ni da zamislimo da živimo bez njega, iako smo se rodili bez novca, iako nam je on veštački nametnut, najveći strah je da bez njega ostanemo.
pre 6 godina
Najvaznije je da krize nece biti u rusiji jer tako kaze sputnjik!
pre 6 godina
Zivim u NY. Sticajem okolnosti cesto dolazim u dodir sa ljudima koji imaju gomilu novca koja je nezamisliva nama obicnim ljudima. Jedno im je zajednicko a to je da nikad dosta. Gaze se svi za jos i jos. Jako porazavajuce okruzenje.
(ime i prezime, 15. oktobar 2017)
Očigledno i ostatak živi dobro, inače ti ne bi živeo tamo
pre 6 godina
Ovo znaci da ako ponovo bude krize bitcoin i ostale kriptovalute ima da vrede mnogo mnogo vise.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (SRB, 15. oktobar 2017 18:15)
Meni nije samo jasno ko upumpava pare u bitcoin, vrednost za mesec dana mu je skocila sa 3200 na 5500 dolara..
pre 6 godina
Ovo pošteni ekonomisti govore godinama , vrlo temeljno analizirajući današnji ekonomski sistem . Nikome to nije bilo interesantno , a sada kada kriza kuca na vrata , e sada su mediji pametni ?
Zašto nema ni u jednom mediju prostog pitanja ,,Da li je ovaj sistem problem ? '' . Na youtube imate pametne ljude , iznose činjenice i poštuju logiku i zdravu pamet : richard wolff -ekonomista
pre 6 godina
Vratite nam jugoslovenski socijalizam! Bolje nema niti će biti!
pre 6 godina
Ako hoćeš kredit, banka ti neće dati više para nego što vredi polovina tvoje holipoteke, tako da ne stoji tvrdnja da banke imaju nenaplative kredite. Stan koji vredi 50.000 uvek možeš preprodati ako si za njega dao 25.000.
pre 6 godina
E sad malo proguglajte koliko je zaduzen kineski privatni sektor gdp-a, zatim koliko imaju para na racunima i sve to usporedite sa americkim kompanijama i njihovim parama na racunu...i onda ce vam biti jasno, da ce da pukne u Kini...ali tako ce da pukne...gore nego u americi...tada cete da vidite koliko je kineska privreda "jaka"
pre 6 godina
daj jos jednu krizu, da se malo popravimo!
pre 6 godina
Novac je imaginarna stvar kojoj je neko izmislio vrijednost i štampa ga. Jedina prava i istinska vrijednost je zemlja po kojoj hodamo i iz koje možemo proizvoditi hranu . Kada dođe do gladi onaj koji je gladan dati će i 3 kg zlata za 1 kg krumpira. Kada vam sa tom imaginarnom valutom kupe svu zemlju tada više nema budučnosti,niko neće jesti štok od vrata svoje vile ili volan Mercedesa.
pre 6 godina
Potrebno je izvici glavu iz peska i prstom pokazati u Ameriku. Zabraniti vojne intervencije u svetu i naravno osnovati EU finansijsku instituciju za kvalitet kredita.
pre 6 godina
Ekonomska moc se seli u Aziju,sto ce imati za posledicu krize ili rat.
pre 6 godina
Sve ce to da pukne za koju godinu kad ljudi shvate da su kripto valute buducnost o najbolji finansijski model ikad izmisljen, nema centralne banke, nema nekontrolisanog stampanja dolara i upumpavanja u budzet i slicno.
Ko je pametan investirace u kripto, ne u bitcoin vec u rig za kopanje ili u kupovinu neke trenutno manje vredne valute kao sto su ethereum,zcash,monero itd, moj rig odavno kopa, vec nastancao 10 ethereuma i 2 zeca.
pre 6 godina
ma nema nista od toga o ovoj krizi se prica i pise vec godinama i jos uvek nije izbila,samo mlatite praznu slamu vi u medijama.
pre 6 godina
Ja pre pola godine prebacio sve u dinare, pa oročenje u banku 'Poštansku Štedionicu'... baš me briga za njihove krize... :)
pre 6 godina
Ljudska pohlepa će uništiti sve.
pre 6 godina
Procitajte program od 25 tacaka onih iz Nemacke 33. Videcete da dosta tacka regulise berzu, centralnu banku, monopole, proizvodjaca i trgovca - zapravo zabranjuje sve ovo na sta se mnogi upuceni danas zale. Sluzbena istina je uvek najdalja od Istine.
pre 6 godina
Procitao sam clanak nadajuci se da ce bivsi srpski guverner imati nesto novo da kaze... Nazalost on ostade u zacaranom krugu stampanja novca "bez pokrica". Premalo za bivseg guvernera. Btw, centralne banke u Americi i Evropi su reprogramirale sovereign debt. U prevodu koristile su stampanje kako bi zamenile stari dug sa kamatama od oko 6% sa dugom sa kamatama od oko 3% (prinos na dugorocne obveznice 10+godina). Sama cinjenica da su to uradili je napredak. Oni (centralne banke) su pristali da obore vrednost svog posla. To je korak napred. Inace uglavnom se bankrotira od kamata a ne od "duga"...
Propratni efekti ovih transakcija su nesto sto moze da izazove rast volatilnosti. Sa druge strane reci "ima previse novca" nije ni dovoljno ni uverljivo. Mnogo zavisi od sektora. Prosla kriza je pocela od hipoteka koje nisu smele da budu odobrene... Ako nesto slicno postoji, postoji i opasnost. Jos uvek niko ne govori o sektoru koji nosi opasnost. A o Nobelovcima koji kao prorocice gledaju u buducnost nemam komentara. Pomoglo bi im malo citanje literature o Markov Chains i martingales.
pre 6 godina
@ logika
Problem je upravo u tome što imaš ljude koji ne razumeju poštenje, nije ih briga, prosto nemaju to u sebi. Zato je jedino rešenje odstraniti novac iz upotrebe jer je pogodan za malverzacije, manipulaciju i mnoge kriminalne radnje i zloupotrebe koje se upravo dešavaju zbog njega. novi sistem gde bi ljudi mdjusobno i bezuslovno saradjivali je dugoročno rešenje.
pre 6 godina
Opet sputnjik kreira krizu...za rusiju to ne vazi???
pre 6 godina
Rusija živi u bedi upravo zbog Srbina Trampa i njegovih neoliberala.
Niko ko čita ovaj tekst neće doživeti neka bolja vremena, ali uvek možemo gajiti nadu za naše unike.
pre 6 godina
I šta kažete? Izvor: Sputnjik.
:-) :-) :-)
pre 6 godina
Čim pročitam da je "xy izjavio za Sputnjik" - odustajem.
Dosta mi je i ovdašnje propagandne da bi čitao isto iz drugih zemalja...
pre 6 godina
svaku veću ekonomsku krizu u istoriji su izazvale države kada su se mešale u privredu i onda za to okrivljivale "slobodno tržište". Čak ni sada, ekonomisti nemaju obraza da uplitanje države u tržište i rast ekonomija van rasta produktivnosti nazovu KEJNZIJANIZMOM nego "novim kapitalizmom" iako je uplitanje države u ekonomiju zarad "narodnih ciljeva" osobina socijaizma a ne kapitalizma i pogotovo ne liberalnog kapitalizma sa kojim je u direktnoj suprotnosti.
Svaka kriza u zadnjih 100 godina je rezultat pucanja mehura koji su napumpale države gurajući rast proizvodnje van tržištne potrebe i veštački "stimulišući" tražnju na tržištu da bi se to ostvarilo. Vreme je da ekonomisti priznaju da je liberalni kapitalizam jedino rešenje i jedini spas, bez rasta državnog duga, bez rasta državnih plata, bez regulacija proizvođača, bez državnog uplitanja u ekonomiju i ikakvih mera za njenu kontrolu/rast.
pre 6 godina
Kakva bolja vremena? Nikada se u proslosti nije zivelo bolje nego danas, objektivno.
pre 6 godina
Nema krize. Novca uvek ima jednako, samo je drugačije raspoređen. To što dozvoljavamo da nas veliki kapital pljačka, to je samo naša krivica. Svakako su Francuzi jednom davno, izmislili uređaj za rešavanje takvih problema, samo što je civilizacija u međuvremenu toliko ogljpela, da ljudima nije jasno da je odavno bilo vreme da radi giljotina...
pre 6 godina
spremaju legalizovanje bitnijih kriptovaluta kako bi sve kontrolisali....mnogo su vredne i tesko dostupne...prebacice gro trgovine vremenom tamo i kontrolisati apsolutno sve....ko na vreme udje bice dobar
pre 6 godina
Kriptovalute! Bitcoin i kompanija. Tamo nema wallstreeta i banaka koje kontrolisu stvari. Nema ni inflacije da neko stampa (pumpa) vrednost. Paralelna ekonomija bez ikoga da drzi sapu. Cisto pravilo ponude i potraznje. Ako krene kriza, ja sam spreman. Ljudi ce bezati ili u zlato ili u bitcoin. Zbog toga ga i ne vole institucije - nema banke koja moze da ga kontrolise, tako je napravljen :-)
pre 6 godina
Ovo znaci da ako ponovo bude krize bitcoin i ostale kriptovalute ima da vrede mnogo mnogo vise.
pre 6 godina
Sto duze pratim ekonomiju i desavana na marketu, a pratim je vec preko 20 godina, sve mi se vise cini da ljudi koji o ekonomiji pricaju zaista nemaju ideju sta ce se dogoditi u buducnosti. Znaci, sad se sve vise i vise spominje prica da ce doci do jos vece krize nego 2008 i da je krivac ovaj ili onaj. Tema je sledeca: samo kad bi "odgovorni" bli odgovorniji ili pametniji ili ne bili "toliko zli" sve bi bilo u redu. S druge strane isti ti ekonomisti su ove godine Nobelovu Nagradu za ekonomske nauke dodelili Richard Thaler-u, coveku koji ceo svoj radni vek prica samo jedno: ekonomija zavisi od ponasanja ekonomskih cinilaca (Behavioral Economics). A ti cinioci smo svi mi. Verujem da je ta teorija ispravna. Potpuno je logicno da kad stvari idu dobro ljudi, velike grupe ljudi, videvsi kako drugi zaradjuju pocinju da hrle u rizike zeleci da profitiraju i oni sami. Time se stvaraju baloni, nekad veci, nekad manji. Volstrit je tu samo da njihove zahteve kanalise. Da nije nas i nase pohlepe ne bi bilo ni balona ni volstrit bogatstva. S druge strane, da nije nase pohlepe ne bi ni napredovali nego bi sedeli zadovoljni ispred ducana i pijuckali hladno pivo. Zakljucak: krize su prirodni fenomen, ne treba ih se bojati i druge za njih kriviti. Krivac je u psihi coveka.
pre 6 godina
Ništa novo. Sve krize i svi veliki ratovi kreću sa Volstrita.
pre 6 godina
Sve znaju oni ali jedno ne znaju.Kako kaže pesma :Nemoj da brigaš, život se stara, dok bude ljudi , biće i para...
pre 6 godina
Krizu prave tako sto zaduze svakoga koga mogu, idelano - svakoga. Pare koje se upumpavaju ne dele se kao poklon nego kao krediti (citaj dugovi). Krediti pojedincima, firmama, drzavama. Plus geopolitikom, politikom i zakonima ucine sve sto mogu da onemoguci vracanje dugova, i onda sledi dranje koze s ledja duznika, bankroti i gubitak nekreatnina (sto prepoznajemo kao krizu), a davaoci kredita dobri, jer sve prelazi u njihovo ruke.
(dragan, 15. oktobar 2017 19:51)
Ne, bas suprotno je u pitanju. Davaocu kredita se najvise isplati da taj kredit bude isplacen u celosti jer drugacije ima samo problema da se naplati. Kada svi puknu sa nekretninama I banke uzmu nekretnine kome ce oni te nekretnine da prodaju a da budu u plusu kada je cello triste nekretnina obezvredjeno? Nikome. Znaci idu u minus tipa daj sta das ako vec dodje do toga da ti banka plevi nekretninu. Pa samo u Srbiji znam par slucajeva gde banke nece da prodaju nekretnine po vrednosti od sto hiljada eura jer pod 1) nema kupaca 2) oni se sa tim nista ne namiruju jer je propali kredit sedam puta veci.
To je za nekretnine samo a sada zamislite kako ide recimo za automobile kada korisnik kredita pukne posle godinu dana i banka ostane sa autom koji vredi samo 2/3 novca koji su oni dali na kredit. Sta su oni tu dobri?
To mega bogacenje u krizi vazi samo za individualce koji imaju debeli visak novca i mogu da priuste da ga zarobe na desetak godina.
pre 6 godina
Samo neka je otišao. Pa ćemo lako za krizu.
pre 6 godina
- "Nema krize. Novca uvek ima jednako, samo je drugačije raspoređen."
Novca nema uvek jednako. Ima ga sve vise i vise jer ga drzave stampaju kako im se prohte. Zato novac sve manje i manje vredi kako dani i godine prolaze.
- "Kakva bolja vremena? Nikada se u proslosti nije zivelo bolje nego danas, objektivno."
Zivi se dobro zbog naucnih orktica (internet, mobilni, medicina...) a ne zbog aktivnosti politicara ili bankara. Trenutno vlada najveca i najneujednacenija raspodela kapitala u istoriji vremena. 1% ljudi kontrolise polovinu svog bogatstva na svetu; 10% kontrolise 85%. To nije bilo ni u vremenu faraona...
Jos samo da dodam da smatram da su Crypto valute (Bitcoin) buducnost.
pre 6 godina
zato BTC, ETH, ZEC, BCC, XMR otd... dolaze
pre 6 godina
Pročitajte na netu članak iz 2008 godine. Napisao ga je Mihail Leonidovič Hazin. "Oligarsi će propasti" gde čovek piše o krizi koja će tek da počne i da traje do 2023 godine. Svi ovi Nobelovci su samo prepisali njega i tupe u prazno.
pre 6 godina
ma nema nista od toga o ovoj krizi se prica i pise vec godinama i jos uvek nije izbila,samo mlatite praznu slamu vi u medijama.
pre 6 godina
Zivim u NY. Sticajem okolnosti cesto dolazim u dodir sa ljudima koji imaju gomilu novca koja je nezamisliva nama obicnim ljudima. Jedno im je zajednicko a to je da nikad dosta. Gaze se svi za jos i jos. Jako porazavajuce okruzenje.
pre 6 godina
Vratite nam jugoslovenski socijalizam! Bolje nema niti će biti!
pre 6 godina
Na prvu misao Schojblea odmah pomislih da treba da nesto kazem o podgrevanju visokorizicnih plasmana i, sta sada i, Schojle je ' kumovao' tzv. kvantitativnom labavljenju - mesecnom ubrizgavanju 60. mild. evra ECB u cilju podsticanja inflacije na ciljnu meru - za dinamizovanje Evropske realne privrede. Ali, prof. Soskic, za razliku od brojnih nobelovaca, ekonomista to plasticno objasni i obrazlizi. Ne sumnjam da su, kao i 2008., u f-ji " savetnika" Limen Bradersa" i drugih generatora krize nobelovci ekonomisti' izgleda u novoj funkciji ' osmisljavanja' nove krize ali, bar na licnom planu, na nivou mikroekonomije, samo kazem i predlazem: ' u pamet' u finansijskim odlukama.
pre 6 godina
Tako je. Ne radi se o krizi već o profitiranju velikih. Tako je bilo više puta u istoriji i tako će se i sada desiti. To je normalna posledica liberalne ekonomije u kojoj nema kontrolora (zato je liberalna). I biće ih i dalje u budućnosti osim ako države ponovo ne uspostave kontrolu.
pre 6 godina
Evropa je prezaduzena!
pre 6 godina
Sta kazu ovi dole kriptonci...mnogo vrede...LOL...bum videli :)
pre 6 godina
Zanimljivo je koliko ekonomski “eksperti” mnogo govore, a ništa ne kažu. Naime međunarodni finasijki sistem funkcijoniše na bazi nekoliko rezervnih valuta (G-7) zemalja gde $ još uvek ima vodeću ulogu. Tu su još nekoliko Međ. fin. organizacija gde opet MMF ima vodeću ulogu. Države imaju apsolutni monetarni suverenitet odnosno jedine pravo da štampaju novac. Šta to zapravo znači? To znači da nepostoji liberalna ekonomija i kapitalizam sve dok država ima monopol na štampanje para, jer novac je zapravo najlikvidnija roba, koja povezuje i prožima sve ostale elemente ekonomije i društva uopšte. Ako se toma doda i da država ima monopol i prinudu nad fiskalnim sistemom jasno je da je državni intervionizam ogomon i direktan, samo je prikriven složenim mehanizmima fiskalnog i monetarnog delovanja. Ako se tome doda i sitem banaka i ostalih finansijskih institucija prvenstveno skoncentrisanih na Vol Stritu, koji su za sebe razradili alternativne metode kreiranja “virtualnog” novca, kroz hedž fondove, hartije od vrednosti, akcije i finansijseke derivate dođete do jednostavnog zaključka da pored ozbiljnog državnog intervencionizma imate i finansijski špekulativni intervencionizam krupnih banaka i fondova. E sada zamislite svetsku trgovinu u kojoj se dnevno obrću hiljade milijardi, koliko je to transakcija i prometa u pojedinim bankama, berzama i fondovima? Znači iz monopola na štmpanje novca (država) i monopola na bakarstvo (privatnici) stiče se ogromna moć kojom se upravlja svetom .
pre 6 godina
sojble je upozorio na ono sto njega godinama upozorava Varufakis. koja komedija
pre 6 godina
Kriza ce izbiti sledece godina ili posle nje ali se zna da ce izbiti sigurno i bice mnogo teza i gora nego ona 2008 zato sto se ekonomija uopste i nije oporavila!I nije volstrit kriv za krizu vec drzave!Vlade u celom svetu zaduzuju i trose preko mere i podsticu svoje centralne banke da smanje kamate i cak ih spuste do minusa da bi privatna lica i kompanije vise pozajmljivale i na taj nacin vestacki podstakli potrosnju i odglumili privredni rast koji uopste ne postoji!A porezi su ogromni i birokratija je sve veca i javni sektor raste sve vise i vise,na primer u nasoj drzavi polovina ljudi rade za drzavu.Drzava ne sme da se mesa u privredu jer sto se vise mesa siromastvo je vece i krize su cesce.
pre 6 godina
Novca nema uvek jednako. Banke kreiraju i poništavaju novac, tako da je količina novca različita svakog dana.
pre 6 godina
Jel ovo vazi za Srbe, posto vidim da toliko poricu istinu, da ce wallstreet braniti do poslednjeg komentara...
pre 6 godina
(Marjan, 15. oktobar 2017 20:13)
pazi, ta naucna otkrica i njihovo sirenje imaju dosta veze sa nacinom finansiranja stvari.
tako da to i te kako ima veze sa finansijskim sektorom.
inace, nije tacno da je sada gora preraspodela bogatstva nego ikada ranije. Losija je recimo nego pre 10 godina, ali je bolja nego bre 100 godina. u medjuvremenu nikada manje nije bilo siromasnih.
sto se tice kriptovaluta, skeptican sam, ali videcemo, realno ne umem dobro da procenim jer tek sad istrazujem materiju
pre 6 godina
Ako hoćeš kredit, banka ti neće dati više para nego što vredi polovina tvoje holipoteke, tako da ne stoji tvrdnja da banke imaju nenaplative kredite. Stan koji vredi 50.000 uvek možeš preprodati ako si za njega dao 25.000.
pre 6 godina
ne postoji finansijska kriza i slicno to je samo verbalna floskula. u stvari sve se svodi na obracun mocnih u pokusaju da valorizuju svoje i devalorizuju tudje na osnovu virtualnih finansijskih vrednosti koje ionako odavno nemaju realna pokrica.
pre 6 godina
Problem je sto alava manjina otpusta i ostavlja bez posla siromasnu vecinu, jer nisu zadovoljni zaradom od milijarde vec mora da se zaradi sto milijardi...ako su ljudi zaposleni i primaju platu oni trose i pokrecu zamajac, ako njih pet posto na planeti drzi sve pa i radna mesta, odlucjju o sudbini 95 posto, pa ko onda izaziva krizu? Upravo oni jer hoce jos, hoce da svi budu jos siromasniji i ocajniji. A drzave, pa i one najjace im cute i to dozvoljavaju jer ih se plase. Ali nicija nije dovijeka, mozda se te velike sile sete nacionalizacije, pa tim cudovistima otmu tu ogromnu moc...ali ne znam kada.
pre 6 godina
Sve ce to da pukne za koju godinu kad ljudi shvate da su kripto valute buducnost o najbolji finansijski model ikad izmisljen, nema centralne banke, nema nekontrolisanog stampanja dolara i upumpavanja u budzet i slicno.
Ko je pametan investirace u kripto, ne u bitcoin vec u rig za kopanje ili u kupovinu neke trenutno manje vredne valute kao sto su ethereum,zcash,monero itd, moj rig odavno kopa, vec nastancao 10 ethereuma i 2 zeca.
pre 6 godina
Najvaznije je da krize nece biti u rusiji jer tako kaze sputnjik!
pre 6 godina
Zivim u NY. Sticajem okolnosti cesto dolazim u dodir sa ljudima koji imaju gomilu novca koja je nezamisliva nama obicnim ljudima. Jedno im je zajednicko a to je da nikad dosta. Gaze se svi za jos i jos. Jako porazavajuce okruzenje.
(ime i prezime, 15. oktobar 2017)
Očigledno i ostatak živi dobro, inače ti ne bi živeo tamo
pre 6 godina
Znaci rat...
pre 6 godina
Svi uzroci iz krize 2008.godine su tu samo barem 10x veci. I da, ovoga puta zapad nema ni jednu meru da je zaustavi ili ublazi. I ovoga puta Istok je spreman i ima sredstva da prezivi krizu pa nece ici niz dlaku zapadu. Uzroci nove krize ce biti slicni ali nakon nje ovu prethodnu cemo pamtiti samo kao najavu predstojece. Srecno svima, i spremnima i nespremnima.
pre 6 godina
Kapitalizam je najbolji izum ikada u ljudskoj istoriji.Za funkcionisanje kapitalizma su potrebni samo posteno i efikasno pravosudje da bi se dogovori izmedju dva lica postovali.To je sve.To je pravo jednog coveka da radi i stvara za sebe i svoju porodicu i to postujuci zakone,zato je najbolje trzisna privreda sa vladom koja nema moc da odlucuje o privredi jer kada politicari imaju moc da odlucuju oni su podmitljivi i donose odluke u korist nekih pojedinaca ili grupa a ne postoji covek kog moc ne opije posle dovoljno vremena.Kako spreciti da politicari ne mogu da uniste drzavu i stvore krizu,tako sto ce imati malo mogucnosti da uticu na stvari u drzavi,ako je zdravstvo,skolstvo,penzioni sistem privatan,ako su sve kompanije privatne(sad ih ima 120 drzavnih),ako ne postoji porez na dobit i nekretnine,ako SVI primaju bruto platu,to je oduzimanje moci politicarima i sistem koji ne moze da se urusi zato sto politicari ne bi mogli da zaduzuju desetine buducih generacija zbog svoje promocije.U nadleznost vlade treba da ostanu sudstvo,vojska i policija i mozda bi tad i ove oblasti bile uredjene efikasno ako bi samo njih morali da urede.
pre 6 godina
Šteta, taman smo dosegli nivo iz 1974. Eh...
pre 6 godina
Krizu prave tako sto zaduze svakoga koga mogu, idelano - svakoga. Pare koje se upumpavaju ne dele se kao poklon nego kao krediti (citaj dugovi). Krediti pojedincima, firmama, drzavama. Plus geopolitikom, politikom i zakonima ucine sve sto mogu da onemoguci vracanje dugova, i onda sledi dranje koze s ledja duznika, bankroti i gubitak nekreatnina (sto prepoznajemo kao krizu), a davaoci kredita dobri, jer sve prelazi u njihovo ruke.
pre 6 godina
Narodna pesma "Pocetak bune na dahije" je najbolji udzbenik politicke ekonomine ikada napisan... a pisali ga "nepismeni" pastiri.... njima nije trebalo da cekaju sta ce reci Nobelovski laureati...
pre 6 godina
@kap, 15. oktobar 2017 22:04
Daj, molim te, jedan primer gde je taj model funckionisao. Nece biti bas tako. Totalno liberalni kapitalizam je nekoliko puta spasavan drzavnim intervencionizmom. Recimo, 1921.
Ciklnicni su naravno tokovi, ono sto ja licno vidim ka problem je "kratkorocnost" povezana sa derivatima. Uprave su tu po 3-6 godina. U tom, rekao bih, kratkom periodu nastoje da napumpaju bilanse, podignu bonuse i premeste se na drugo, sicno mesto u drugoj kompaniji. Nije bas libertijanski ovo, ali mozda bi se bonusi za prethodni mogli deliti nakon kraja drugog ciklusa. Dakle, da se rok za merenje uspesnosti pomeri na vreme nakon zavrsetka mandata. Ovako, se samo pospesuje gramzivost i "hocu sve i hocu sad" sto je normalno ljudskoj prirodi.
pre 6 godina
Potrebno je izvici glavu iz peska i prstom pokazati u Ameriku. Zabraniti vojne intervencije u svetu i naravno osnovati EU finansijsku instituciju za kvalitet kredita.
pre 6 godina
E sad malo proguglajte koliko je zaduzen kineski privatni sektor gdp-a, zatim koliko imaju para na racunima i sve to usporedite sa americkim kompanijama i njihovim parama na racunu...i onda ce vam biti jasno, da ce da pukne u Kini...ali tako ce da pukne...gore nego u americi...tada cete da vidite koliko je kineska privreda "jaka"
pre 6 godina
ta kriza pogadja ljude koji kupuju na kredit!e sad ima i drzava koje zive na kredit
pre 6 godina
NASTAVAK...Pumpanje i izduvavanje “balona” je samo alat da se ostvare politički ciljevi i usput zgrne ogromno bogatstvo. Svetska ekonomija je odavno ušla u virtelnu stvarnost i novac nije ništa drugo nego digitalni zapis u nekom računaru koji šeta sa konta na konto odnosno sa računa na račun. Zanimljivo je ko sada kreira i kripto valute i kako da MMF ne reaguje na to i kakav je zakonski okvir za isti. Da bih sve objasnio trebalo bi mi najmanje 100 stranica teksta jer stvari su vrlo složene.Grčka je dobar primer za analizu, ali suština je da su Vlade najrazvijenijih zemalja glavni krivci, odnosno izvršioci radoca malog broja porodica koje vladaju sveto i sva ta priča o demokratiji je najobičnija farsa za nas iz banana država, kao i naši “experti”!!
pre 6 godina
Marks i Engels su izgleda bili u pravu, da je radnik jedini proizvođač nove vrednosti. Sve ostalo, mešetarenje i zajmovi sa kamatama, su nužno zlo. Ali to zlo je naraslo u vrednosti mnogo više nego što zaista vredi i pretvorilo radnike u nove robove. Radnici danas nemaju sredstva za proizvodnju - ona su u vlasništvu bogataša. Radnik danas vredi samo ako radi. Čim ne radi, zamenjuje ga drugi radnik. Sav višak prihoda od vrednosti stvorene radom ide vlasniku sredstva za proizvodnju, a radnik je uvek na minimalcu.
pre 6 godina
Ja pre pola godine prebacio sve u dinare, pa oročenje u banku 'Poštansku Štedionicu'... baš me briga za njihove krize... :)
pre 6 godina
Kod mene kriza traje od 91...
pre 6 godina
@ Milojko
pa kada vlada SAD da 700 mld $ za otkup tih nekretnina kako bi ponovo profunkcionisalo trziste, plus FED par hiljada mld $, ti sam zakljuci ko tu ima korist. Da li su to zajmoprimci koji su proglasili licni bankrot pa im drzava dodeli finansijskog staratelja ili banke koje su debelo profitirale pre krize, a zatim su bail out (isplacene), tj. drzava je otkupila bezvredne nekretnine od njih u cilju ponovnog funkcionisanja finansijskog trzista, odnosno kreditiranja stanovnista. Ali gle cuda, banke taj novac ne pozajmise ljudima koji su zbog njih ostali bez posla vec spekulantima koji ulazu u akcije I Njujorska berza danas ima najvecu vrednost u istoriji, znacajno vecu nego pre krize.
pre 6 godina
Dok je novca i berze nemoguće je da ne bude krize, veliki moćnici zaradjuju na tome i koristiće svaku priliku, izmanipulisaće da stvore uslove za to.
Veliki smo zavisnici od novca, postali smo konzumatorsko društvo, kupujemo sve što se reklamira. svako po svojoj mogućnosti, a i oni bez se uvaljuju u dugove bespotrebno. Ne možemo ni da zamislimo da živimo bez njega, iako smo se rodili bez novca, iako nam je on veštački nametnut, najveći strah je da bez njega ostanemo.
pre 6 godina
Opet sputnjik kreira krizu...za rusiju to ne vazi???
pre 6 godina
Znači, došlo vreme da kopamo zlato.
pre 6 godina
Pa naravno da je ekonomska kriza i izazvana da bi bogati postsli bogatiji a siromašni još siromašniji.
pre 6 godina
@ logika
Problem je upravo u tome što imaš ljude koji ne razumeju poštenje, nije ih briga, prosto nemaju to u sebi. Zato je jedino rešenje odstraniti novac iz upotrebe jer je pogodan za malverzacije, manipulaciju i mnoge kriminalne radnje i zloupotrebe koje se upravo dešavaju zbog njega. novi sistem gde bi ljudi mdjusobno i bezuslovno saradjivali je dugoročno rešenje.
pre 6 godina
Kriza je neizbezna ako se ima u vidu da su kamatne stope vec skoro 10 godina na minimumu ne u zadnjih 10 ili 100 godina nego u vecini slucajeva u istoriji centralnih banaka mnogih razvijenih drzava. Tako niske kamatne stope nisu dovele do velikih stopa rasta u zapadnim zemljama, ali su zato dovele do ogromnog porasta drzavnih dugova i dugova stanovnistva. To ce puci u jednom trenutku, cim kamatnu stope pocnu ponovo da rastu sto je neizbezno.
pre 6 godina
Ovo pošteni ekonomisti govore godinama , vrlo temeljno analizirajući današnji ekonomski sistem . Nikome to nije bilo interesantno , a sada kada kriza kuca na vrata , e sada su mediji pametni ?
Zašto nema ni u jednom mediju prostog pitanja ,,Da li je ovaj sistem problem ? '' . Na youtube imate pametne ljude , iznose činjenice i poštuju logiku i zdravu pamet : richard wolff -ekonomista
pre 6 godina
Tu nema ničeg novog. Čitav svet izdržava svetskog policajca i njegove pse rata. Skoro su štampali 1000 milijardi dolara i dali ih "City bank". Šta mislite, ko je to platio? Naravno, države koje imaju devizne rezerve u dolarima. To isto rade i zemlje EU koje imaju štamparije novca. Zbog toga je evro sada vrednosti 1.2 nekadašnjih DM, a u startu je bio 2.0 istih novčanica. Zašto je rast švajcarskog franka prisilno "zaustavljena"? Iz dva razloga. Prvi je da ne bi građani primetili sopstvenu pljačku od strane svetskih krvopija, a drugi je da bi se Švajcarska zaštitila od toga-sopstvenim štampanjem novca. Ko tu plaća čije račune, zaključite sami. Putevi novca su "čudni", dok malo ne uključite mozak, a onda shvatite koliko je svet lažan, kao i vrednosti koje se propagiraju...
pre 6 godina
Ovo znaci da ako ponovo bude krize bitcoin i ostale kriptovalute ima da vrede mnogo mnogo vise.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (SRB, 15. oktobar 2017 18:15)
Meni nije samo jasno ko upumpava pare u bitcoin, vrednost za mesec dana mu je skocila sa 3200 na 5500 dolara..
pre 6 godina
Procitao sam clanak nadajuci se da ce bivsi srpski guverner imati nesto novo da kaze... Nazalost on ostade u zacaranom krugu stampanja novca "bez pokrica". Premalo za bivseg guvernera. Btw, centralne banke u Americi i Evropi su reprogramirale sovereign debt. U prevodu koristile su stampanje kako bi zamenile stari dug sa kamatama od oko 6% sa dugom sa kamatama od oko 3% (prinos na dugorocne obveznice 10+godina). Sama cinjenica da su to uradili je napredak. Oni (centralne banke) su pristali da obore vrednost svog posla. To je korak napred. Inace uglavnom se bankrotira od kamata a ne od "duga"...
Propratni efekti ovih transakcija su nesto sto moze da izazove rast volatilnosti. Sa druge strane reci "ima previse novca" nije ni dovoljno ni uverljivo. Mnogo zavisi od sektora. Prosla kriza je pocela od hipoteka koje nisu smele da budu odobrene... Ako nesto slicno postoji, postoji i opasnost. Jos uvek niko ne govori o sektoru koji nosi opasnost. A o Nobelovcima koji kao prorocice gledaju u buducnost nemam komentara. Pomoglo bi im malo citanje literature o Markov Chains i martingales.
pre 6 godina
znaci kod nas sve normalno
pre 6 godina
Ekonomska moc se seli u Aziju,sto ce imati za posledicu krize ili rat.
pre 6 godina
Ljudska pohlepa će uništiti sve.
pre 6 godina
Novac je imaginarna stvar kojoj je neko izmislio vrijednost i štampa ga. Jedina prava i istinska vrijednost je zemlja po kojoj hodamo i iz koje možemo proizvoditi hranu . Kada dođe do gladi onaj koji je gladan dati će i 3 kg zlata za 1 kg krumpira. Kada vam sa tom imaginarnom valutom kupe svu zemlju tada više nema budučnosti,niko neće jesti štok od vrata svoje vile ili volan Mercedesa.
pre 6 godina
daj jos jednu krizu, da se malo popravimo!
pre 6 godina
Nama kriza ne može ništa! Ona pogadja zemlje koje imaju privredu!
pre 6 godina
Procitajte program od 25 tacaka onih iz Nemacke 33. Videcete da dosta tacka regulise berzu, centralnu banku, monopole, proizvodjaca i trgovca - zapravo zabranjuje sve ovo na sta se mnogi upuceni danas zale. Sluzbena istina je uvek najdalja od Istine.
68 Komentari
Sortiraj po: