Petar
pre 6 godina
Izdvojiću par gradova koji mi prvi padaju na pamet, Solun, Pariz, Brisel, Rim, Milano... voze brže od nas, kreću svi istovremeno na zeleno (a ne kao kod nas). Generalno, sviđa mi se takva vožnja.
Utorak, 10.10.2017.
10:01
Izvor: B92
pre 6 godina
Izdvojiću par gradova koji mi prvi padaju na pamet, Solun, Pariz, Brisel, Rim, Milano... voze brže od nas, kreću svi istovremeno na zeleno (a ne kao kod nas). Generalno, sviđa mi se takva vožnja.
pre 6 godina
žuto nije isto što i zeleno, ali zato dve crvene rade posao.
pre 6 godina
Žuto nije ni crveno!
pre 6 godina
То што си закључио нема везе једно са другим. Брзина је ствар процене, коју могу да направим само ја, јер само ја знам стање пута, саобраћаја, кола и моје главе у том тренутку. Онај ко је налепио знак не зна, јер није ту. Не зна какве су ми гуме. Не зна колико сам спавао. Не зна да ли ми се деца свађају на задњем седишту. Зато и возим 30 поред паркираних кола, зато возим 200 кад видим 200 метара испред себе. Ја ћу за погрешну процену одговарати ако убијем неког, макар возио по ограничењу.
Блокирање раскрснице је ствар личне пристојности. Ко је нема, заслужује батине, не казну.
(Шумадинац, 10. oktobar 2017 14:00)
Daleko si ti od pristojnosti. Možeš da se uhvatiš ruku pod ruku sa ovima što su ti dali pluseve. Zamisli kada svuda u svetu postoje ograničenja brzine a našao se "pametni" Šumadinac da filozofira o stanju na putum itd. I još hoćeš da napustiš Srbiju. Prijatelju, svuda na Zapadu se poštuju zakoni.
pre 6 godina
Dodjite u Bukurešt, široki bulevari, kružni tokovi sa milion traka i sa semaforima. Tramvaji, trole, busevi. Podzemni tuneli i mostovi. Mojih 20 km do posla i isti put nazad prelazim za 45 minuta po smeru.
Svi su svesni da je gužva i niko ne trubi. Kada se uključuješ iz sporedne ulice, treći automobil će te propustiti u najgorem slučaju.
pre 6 godina
Umesto sto gradi Beograd na vodi, zasto ne izgradi metro kad je vec tako dugo na vlasti?
pre 6 godina
Zuto=daj gas
pre 6 godina
Deo puta Beograd-Pančevo, sa 10 semafora... Jao, majko mila... Svaki sa različitim brojem treptanja zelenog svetla, od nula do 6. Ajd tu pogodi šta će te snaći...
Izvinjavam se ako je ovaj tekst naručen iz AZBS.
pre 6 godina
Mislim da danas skoro i da nema semafora koji nema trepćuće zeleno, tako da više ne postoji izgovor da se žuto upalilo dok je neko prolazio. Upravo to zeleno što treperi tri puta ti da signal da se na vreme i lagano zaustaviš da ne bude posle "uhvatilo me žuto dok sam išao 50 10m pred semaforom pa nisam mogao da se zaustavim bezbedno".
pre 6 godina
Gužva u Kneza Miloša, čekam da se oslobodi put da uđem u crvenu mrežu iako je zeleno svetlo, a gospodin u kombiju iza mi trubi da krenem.
pre 6 godina
@rtt
Tu ima istine. Ali, uglavnom samo zato sto stavljaju novajlije da vezbaju.
pre 6 godina
Po posljednjem zakonu se zuto tretira kao crveno.
(Marioneta, 10. oktobar 2017 15:51)
Ne, nije tako po zakonu, ali jeste po sudijama za prekršaje. Imao sam čak i pomalo komičnu situaciju sa sudijom za prekršaje koja je rekla "Pa to vam je isto!". Ima tendencija da se žuto svetlo potpuno izbaci i zameni trepćućim zelenim, što jeste racionalno rešenje koje iz puno razloga nije bilo moguće kada su semafori standardizovani, ali najgore je kada se uvodi i tumači kako ko hoće, a najčešće po "ustaljenoj praksi", bilo vozača, bilo službi koji vozače kontrolišu.
Ukoliko bi žuto nestalo ili bilo tretirano jednako kao crveno, onda bi ABS sistem morao da bude obavezan kao uslov tehničke ispravnosti vozila, baš kao kočnice sada. Može i tako, naravno, ali ne polovično. Polovično rešenje je kao onaj vic o "postepenom" prelasku Engleza na vožnju desnom stranom, prvo kamioni, pa postepeno i ostali...
pre 6 godina
U Holandiji na primjer niko ne pravi problem ako se prodje na žuto. Policija to uopšte ne kažnjava, znam iz ličnog iskustva...
pre 6 godina
... vozicu kako meni ogdovara.
(Aca, 10. oktobar 2017 14:27)
Slika i prilika Srbije. Isfrustrirani baja koji se oseca zakinuto u zivotu pa je resio da to kompenzuje bahatoscu. Lepse ce se osecati, sitna dusa kakva jeste.
pre 6 godina
Kako god okrenes svodi se na kulturu, kaznjavanje i saobracajnice i ulice. U BG npr. mora da se srusi komplet stari deo grada i da sagrade sire ulice da mogu da naprave veci protok, tako da nista od toga. Ostaje samo da sve male ulice promene u jednosmerne i gde mogu da stave kruzne tokove, ali kako onda ortacka firma da ubira kajmak od semafora?
pre 6 godina
a sto novinari ne dodju malo u evropu,recimo u nemackoj je normalno da se prodje na zuto da bi se smanjivale guzve,ali je zato i migavac svetinja i svi propustaju jedni druge bez izuzetka,ali ne mi smo napredniji od evrope, samo kaznjavanje, a neko iz drzavnih jasli i kvazi agencije za bezbednost saobracaja da ukljuci mozak to nista.
pre 6 godina
Шумадинац - БРАВО за коментар, да нас је више оваквих не би морао да се селиш већ би ми били као Немачка.
pre 6 godina
to je zato sto je kod nas sve nakaradno i imamo strucnjake sa sbojim NVO samo da bi klepali pare iz budzeta. Uglavnom svuda u svetu zuto svetlo znaci da se moze proci i da ce se uskoro upaliti crveno. Kako u Qataru nije nikakav problem iako je dozvoljena brzina prolaska 80 km/h kroz raskrsnicu bez obzira na prethodno ogranicenje brzine (60/ 80/ 100), i niko ne zgazi liniju raskrsnice jer su kamere nemilosrdne?
pre 6 godina
generalno u Srbiji je slaba saobracajna kultura.a beograd je mozda kao grad jos gori sto se tice vozaca.pitams e samo dali se tako ponasaju i van granica Srbije.jedan od gradova u kojem sam bio autom je hamburg.velicine slicno.beogradu,ali ipak veci.,po broju stanovnika slican,ali po saobracajnog kulturi,nebo i zemlja razlika,mi u 17 a oni u 21 v.
pre 6 godina
Veci problem od "zutog' je zelena strelica.
Mnogo vozaca ne zna da zelena strelica ne znaci prednost vec USLOV!
Nagledao sam se(a i doziveo kao pesak u saobracaju) toliko situacija zbog ove svetlosne signalizacije u kojima samo pukom srecom niko nije stradao,mada je bilo situacija gde je i bilo nastradalih...
Uzas!
(Zeleni talas, 10. oktobar 2017 11:24)
Izgleda da ti ne znaš. Kada imamo semafor sa crvenim žutim, zelenim svetlom i dodatnim zelenim svetlom sa strelicom desno od normalnog zelenog svetla, da, onda je to uslovan prolaz odnosno nemaš prednost već prolaziš ako nema nikoga i ako je bezbedno. Sa druge strane, ako semafor ima SAMO tri svetla, tj. crveno, žuto i ZELENO SA STRELICOM, to znači da samo ti tada imaš prednost, čak ni pešaci nemaju, već isključivo ti. NBG je prepun takvih semafora za skretanje u levo ili u desno i obično su ti semafori kratki.
pre 6 godina
Saobracajna kultura je deo (slika) kulture uopste; ako nam, generalno, kultura nije jaca strana, onda nam je takva i kultura u saobracaju. A resenje je u efikasnom sistemu uocavanju prekrsaja i njihovom sankcionisanju; najpre strah, a potom navika...
pre 6 godina
Ma kakvi crni kruzni tokovi kad 80% vozaca ne ume da ih koristi. Ne znaju osnovna pravila voznje... niko ne gleda levu stranu, ne znaju ko ima prednost u samom kruznom toku, na ulazu... itd. HAOS!!!
Crveno svetlo je jedini spas od neznanja. Naravno cesto se ni crveno svetlo ne postuje ali ipak je to bahato ponasanje mnogo redji slucaj od neznanja koje vlada.
A posto se povela rec i o pesacima... tu imamo jedinstvenu situaciju u Evropi. Izgleda da se jedino u Srbiji uce deca ili je to opstenarodna mudrost da pesacki prelaz predstavlja nastavak trotoara. Jer pesaci istom brzinom hoda nastavljaju na pesacki prelaz... prava je retkost da pesak zastane na sekund i pogleda levo ili desno. Nikako... nego kao oslobodioci Beograda pravo na pesacki jer je to njihovo pravo.
Pesacki prelaz nije produzetak trotoara... nego mesto gde pesaci bezbedno (sa prednoscu) mogu preci kolovoz. Sto podrazumeva da stanu i pogledaju... DA ZASTANU na samo jednu sekundu i onda ostvare svoju prednost jer ce vozilo stati... a ne da naskacu na vozilo koje vec tockom gazi pesacki prelaz. PREDNOST - NE NASTAVAK TROTOARA!!!!
p.s. Naravno... u svemu postoji izuzetak od ponasanja, ne generalizujem.
pre 6 godina
zuto svetlo treba izbaciti i uvesto samo treptujuce zeleno 7-8'sekundi i kada vidis da trepce pocinjes da stajes a onaj ko se nasao na raskrsnici ili ispod semafofa ima vremena da napusti raskrsnicu dok se na upali crveno
zuto svetlo samo pravi problem i tera vozace da naglo koce ili daju gas u patos i tako prave saobracajke.
pre 6 godina
A tek što mrzim da vidim one trule fore kad se neko prestroji za levo i onda produži pravo i obiđe kolonu. Da ne pričam da je korišćenje migavaca obrnuto proporcionalno vrednosti auta.
pre 6 godina
Mi prvo treba da naučimo da koristimo kružne tokove. Pravi primer vam je kružni tok kod opštine Novi beograd, svaki dan imate nekoliko udesa zbog nepoznavanja pravila i kretanja u kružnom toku. Najčešći su kada se iz pravca Zemuna ulazi u kružni tok, niko ne usporava, ne poštuje prednost, ne gledaju da li se neko isključuje sa kružnog toka već samo uleću pa kako im se zadesi.
pre 6 godina
U NS je sve raskopano, treba mi pola sata da izadjem iz grada a pre.je trebalo 7 minuta. most rade 5 godina, sve zacepljeno, strasnooooo. gube ljudi zivce, gorivo skupo, redovi..strasno!!!
pre 6 godina
@Šumadinac
Voziš 200 na sat kada vidiš 200 metara ispred sebe? Gospode Bože.
pre 6 godina
Trepcuce zeleno bi moralo da se standardizuje. Moze da vam se desi da vozite ulicom i da 5 od 6 semafora ima trepcuce zeleno a da jedan semafor nema trepcuce zeleno. Ja bih to standardizovao, da se zna da ce semafor npr. 5 puta da trepne i da to traje tacno 5 sekundi i onda je jasno. Ovako kada vidis da treperi, ne znas da li imas vremena ili ne - kao imas indikaciju sta se desava, a u praksi ti nista nije rekao svojim treptanjem.
pre 6 godina
@mostarac
Te "mreže" u Beogradu stoje na raskrsnicama gde postoje posebni semafori za levo skretanje, tako da si skroz promašio sa svojim komentarom.
I opet na jedan normalan tekst mi nalazimo 1000 opravdanja za blokiranje raskrsnice.
pre 6 godina
Metro je jedino rešenje za saobraćajni haos u Bg.Jednostavno,previše nas je na tako malom prostoru.
pre 6 godina
@imamo meni omiljene vozace koji se sa 50km/h zakucaju u mestu tik ispred semafora jer se upalilo zuto svetlo i tako naprave rizik lancanog sudara jer ocekuju da ce svi iza njih da stitsnu kocnicu do poda isto kad i on
(Misko, 10. oktobar 2017 11:22)
...pa pametni zato I postoji ogranicenje brzine 50 I medjusobno rastojanje.... Na keca bih ti isekao plastiku
pre 6 godina
@NoName, 10. oktobar 2017 10:48)
ne daj boze da policija regulise, to su redoviiiiii strasno. bolje ovako, bar se brzo prodje
pre 6 godina
Svaka klasična dvosmjerna raskrsnica na kojoj se zeleno svjetlo pali kada i onima koji će pravo iz suprotnog smjera te jednostavno tjera da u raskrsnicu uđeš na zeleno i čekaš pa na kraju prođeš kad je već žuto ili crveno. Kad tome dodamo da je tada i pješacima koji prelaze ulicu u istom smjeru takođe zeleno i da moraš da ih propustiš, jedina šansa da ikako prođeš raskrsnicu je da svjesno praviš prekršaj. Ja već odavno izbjegavam rute gdje na raskrsnicama moram skretati lijevo, osim ako znam da ta raskrsnica ima posebnu traku i poseban semafor za taj smijer. Mislim da zaista kružni tokovi jesu najbolje rješenje ali i tada ostaje problem pješaka jer su prelazi napravljeni na svakom uključenju na kružni tok. U Beču sam vidio raskrsnice gdje su prelazi iscrtani na samo dvije od četiri ulice pa pješaci ipak moraju malo da obiđu ako će u neku određenu ulicu. Kod nas su pješački prelazi i prije i poslije raskrsnice.
pre 6 godina
Jos kada bi se pojedinci, a posebno taksisti naucili redu u voznji
Ja predlazem da se taksistima zabrani voznja u vremenu od 07-21h! Medjutim, u Beogradu ima registrovanih 560 000 vozila, a od toga je 6450 registrovanih taksista, sto je ispod 2%! Da li mislis da ce onih 98% savrseno funkcionisati ako ne bude tu ovih 2%?
pre 6 godina
Pre više od deset godina sam na jednom semaforu zalegao na kočnicu na žuto.Srećan što sam zakočio, jer znam da panduri često vrebaju iza, čujem zvuk gužvanja metala i vidim kombi koji me je tresnuo od pozadi.
pre 6 godina
Jedan primer nase svesti. Jedan od retkih sam koji uvek stane pesacima na prelazu i uvek mi je tuzno kada mi se ljudi zahvaljuju (mahnu rukom ili im sa usana citam "Hvala"). Pa ljudi moji to je vase pravo i ne cinim vam ja uslugu.
pre 6 godina
U tekstu se mešaju "babe i žabe". Žuto svetlo posle zelenog služi da možeš bezbedno da prođeš raskrsnicu bez naglog kočenja. Zeleno trepćuće je opcija, ne mora da postoji.
Žuto posle crvenog takođe ne postoji, postoji crveno_i_žuto zajedno. Pošto je na semaforu i dalje crveno nema polaska (ma koliko nestrpljivi trubili). U Italiji su ukinuli ovaj korak.
U raskrsnicu ne smaš da uđeš ako ne možeš da je napustiš, čekaš na zeleno svetlo dok se ne rasčisti. Nije tako teško kao što filozofi misle. Ko je malo više vozio po Evropi i neprimetno to sebi ubaci u naviku.
Srbija ima napretka.Pre 20ak godina sam tako hteo da budem civilizvan (posle višemesečnog boravka u EU) i dobio nogom u zadnja vrata od nadroogiranog majmuna iz keca iza mene. Danas verujem da ne bi bilo tako, ali polako klizimo u divljaštvo: parkiranje sa emeregncylight (4 migavca) svuda, zaksakanje trotoara, nepoznavanje propisa, telefoniranje, pisanje SMSova, Vibera i sl.
Zato kad idem napolje koristim mali fini SUV, a po Beogradu velikog offroudera - kad insitiram na mom prvenstvu obično se sete da ipak ja imam pravo. Koja smo mi stoka!
pre 6 godina
Jos kada bi se pojedinci, a posebno taksisti naucili redu u voznji, nacinu signalizacije i ne preticanju i bahatoscu, onda bi bilo u redu.
Mada, internet je prepun video zapisa (dash cam) takvih likova. Da je policija malo zainteresovana, pa da proveri sve te snimke, bilo bi ikakve vajde. Danas sam popizdeo na nekoliko taksista, bahato saltanje iz trake u traku, brbljanje u telefon, nigde pokazivaca da skrecu, parkiraju se ili sl.
A sto se tice signalizacije, u drzavi je signalizacija ocajna. Sto od semafora, pa do linija za obelezavanje.
I opet sam primetio, sad kada ovo budze Ruzveltovu (dotle su Japanci digli novi grad), pred raskrsnicu kraljice Marije prema Vukovom parku, stoje dva semafora za vozila. Sto je najgrdje, oni su zamenili semafor pred raskrsnicu, kao da nista nije bilo. Inace, taj semafor je nekada sluzio da zaustavi vozila, da bi tramvaj mogao da skrene levo, prema Bogosloviji. Taj tramvaj koji je davno nekada skretao, isti vise ne postoji, sto se tice putanje. A i sam semafor sadrzi stop i prolaz na desno za tramvaje. Jos jedan pokazatelj da debili "sredjuju" Srbiju.
pre 6 godina
Po posljednjem zakonu se zuto tretira kao crveno.
pre 6 godina
Prvo da se regulisu semofori. Negde treperi zeleno 3 puta, negde 2 puta, a negde odma zuto, pa me bukvalno presece i ukopam se da ne bih prosao kroz zuto...
pre 6 godina
Raskopali ste ceo grad, popravljate jedan most, guzve u gradu kakve beograd ne pamti i na sve to zatvarate saobracaj zbog posete stranih delegacija, a meni pricate o zutom svetlu i mrezi na putu. Evo da vam odgovorim. Krenem i stojim pa se pomerim i stojim na semaforu se izredjaju sve boje i ja i dalje stojim, a vozicu kako meni ogdovara.
pre 6 godina
Jednosmerne ulice i kružni tokovi gde god može (a može na mnogo mesta) su jedino rešenje. Dvoamerne raskrsbice su postle smrt za saobraćaj. Samo treba neko zaista strucan da se pozabavi ovim pitanjem. Mozda je u startu malo skuplje ali vec za godinu dana se isplati.
pre 6 godina
@Pametni
Ево ја возим 200 на сат аутопутем кад год могу. И иселићу се из ове комедије од земље да бих могао да путујем као човек. Само да зарадим довољно, пошто ми је куповна моћ већа овде него што ће бити у Немачкој.
Али ми не пада на памет да блокирам некоме пут у раскрсници. Нисам стока...
Такође, по граду често возим мање од 50, стајем увек на пешачком (нисам из Београда, па то дође некако нормално), генерално се трудим да не нервирам људе око себе.
То што си закључио нема везе једно са другим. Брзина је ствар процене, коју могу да направим само ја, јер само ја знам стање пута, саобраћаја, кола и моје главе у том тренутку. Онај ко је налепио знак не зна, јер није ту. Не зна какве су ми гуме. Не зна колико сам спавао. Не зна да ли ми се деца свађају на задњем седишту. Зато и возим 30 поред паркираних кола, зато возим 200 кад видим 200 метара испред себе. Ја ћу за погрешну процену одговарати ако убијем неког, макар возио по ограничењу.
Блокирање раскрснице је ствар личне пристојности. Ко је нема, заслужује батине, не казну.
pre 6 godina
Jos nisam cuo da je policija uvazila da neko nije mogao bezbedno da se zaustavi ispred semafora.
Inace,smatram da nam je,kao i opsta kultura,saobracajna kultura na vrlo niskom nivou.Svim ucesnicima u saobracaju,ne samo vozacima.
pre 6 godina
Podržavam apel, ali najveći problem u beogradskom saobraćaju leži u sinhronizaciji semafora, vremenu otvaranja i zatvaranja, dužini trajanja...
Naravno da će da se napravi guzva u otvorenoj raskrsnici, ako je raskrsnica ispred zatvorena! To je bilo prihvatljivo za manji protok vozila, a danas kada se broj vozila u Beogradu povećao za 300%, to nije moguće.
Znam da je to veliki poduhvat, ali jedino rešenje je potpuna reorganizacija saobraćaja u gradu.
Saobraćajni inženjeri bi morali da pod hitno promene mapu sinhronizovanja semafora!!!
pre 6 godina
Vrlo jednostavno: zato što se ne kažnjava i zna se gde su kamere.
pre 6 godina
Nije problem zuto svetlo koliko su problem desne trake bilo zute ili zaustavne kojima se obilazi i posle ukljucuje nasilno u pravu, levu traku.
A to se moze primetiti svakodnevno u Beogradu i na kraju naravno najvise cekaju posteni.
pre 6 godina
Tacno...ako vozis 10km/h i upali se zuto moras da stanes....ako si kod semafora gde se pali zuto a vozis 30 ilo 40km/h i ne mozes da se zaustavis normalno mozea da prodjes. Jednostavno je
pre 6 godina
@V meni su pisali kaznu zbog toga,a da sam kocio stao bih na sred raskrsnice ili na pesacki prelaz :D
pre 6 godina
A šta kad zeleno svetlo trepće? Da li i onda sme da se pređe na žuto? U poslednje vreme me uveravaju da od kada zeleno trepće, ne sme da se prođe kroz žuto? Zaista pitam?
pre 6 godina
(Cica, 10. oktobar 2017 10:56)
Cekaj da vidis kada 100 metara prema Rodi stave jos jedan kod skretanja za West 65 jer ce tamo cini mi se da otvore skretanje levo iz pravca bloka 70 a cini mi se da su poceli da kopaju za semafore. tek ce tada da bude veselje. Upropastili su celu ulicu Omladinskih brigada. Bar ovde ima mesta za kruzne tokove. A poznati izgovor strucnjaka da kruzni tok moze da se stavlja samo na raskrsnice sa manjom frekvencijom saobracaja? Verovatno su tu mislili na Slaviju i kruzni tok kod opstine Novi Beograd jer tamo bas nema kola. Kad tad ce neko morati ozbiljno da se pozabavi saobracajem u Beogradu jer ovo na nacin kako se sada radi nece moci jos dugo da traje. ALi tada ce to sve mnogo vise da kosta i do tada cemo svi da izludimo.
pre 6 godina
Sta da radim kada mi se na 10 ili 5 metara od semafora pri brzini 50 upali zuto, da nabodem kocnicu pa neko da me lupi od pozadi?
pre 6 godina
A znaci ovi sto prolaze na crveno ne mogu se bezbedno zaustaviti.
pre 6 godina
To su isti oni "pametni" koji voze autoputem 200 na sat pa staju da piju kafu na virtuelnoj pumpi koje nema ispred naplatne stanice da bi smanjili prosek brzine. Ne da ne sme da se prođe na žuto svetlo, nego ne sme da se prođe ni na zeleno svetlo ako vidiš da je tvoj pravac blokiran i da ćeš ostati u raskrsnici. Vreme čekanja se NE produžava ako se to poštuje jer je svejedno da li čekaš u raskrsnici ili čekaš prvi u redu da se ponovo upali zeleno svetlo. Oni kojima nije svejedno su stotine putnika koji se nalaze u autobusima i tramvajima koji se kreću poprečnim pravcem i koji ne mogu da prođu raskrsnicu zbog jednog bahatog koji je sam u autu i koji ne kapira da nije ubrzao svoje kretanje jer i dalje stoji u mestu.
pre 6 godina
Zato što smo bahati.
pre 6 godina
Култура једног народа најбоље се огледа у томе какви су им јавни тоалети и како се понашају у саобраћају.
pre 6 godina
Najjednostavniji odgovor jeste: zato sto se u Srbiji zakoni postuju samo mesec-dva od trenutka donosenja ili kada se priblizavaju izbori pa treba da se popuni budzet.
Pa samo se setite situacije oko vezivanja pojasa, kada su dva meseca zaustavljali sve zivo kadi kontrole a sada vam saobracajna policija pise kaznu za pojas jedino ako nemaju ni za sta drugo da vas kazne. Isto je bilo i sa ogranicenjem brzine, pisali su kazne i za prekoracenje od 1km/h a sada kontrolisu brzinu samo u debeloj 'ladovini
pre 6 godina
Mnogo puta mi se desavalo da u Krusevcu udjem u raskrsnicu na zeleno svetlo, a da jos ne izadjem a na semaforu se promeni u crveno. Stajao sam pored nekoliko semafora u gradu i merio koliko traje zuto svetlo na semaforu. Traje izmedju 2 i 3 sekunde. Iz raskrsnice mogu da izadju samo nekoliko vozila oni ostali rizikuju da ih uhvati crveno. Dodajte pesake, kamione, autobuse (a Vi iza njih) i dodjete do toga da vrlo cesto na izlazu iz raskrsnice stoje patrole policije koje cekaju da se upali zeleno svetlo iz suprotnog smera i odmah zaustavljaju i pisu prijavu zbog prolaska na crveno. Da se razumemo ja sam prvi da se kaznjavaju oni koji luduju prolaskom na crveno, ali ako bih postovao zakon da ne ulazim u raskrsnicu ako ne mogu iz nje da izadjem pre promene svetla, mogao bih mirne duse tu i da prespavam jer na pojedinim raskrsnicama je to nemoguce izvesti.
pre 6 godina
Da ne prolazimo na zuto, saobracali bi ko puzevi. Na stetu svih drugih ucesnika u ovom haosu.
pre 6 godina
(Aleksandar Savulov, 10. oktobar 2017 10:37)
U pravu si, i ja zivim u Kopenhagenu i postoje ri aktivni semafori na vaznijim mestima u gradu gde se se saobracaj menja od vrlo gustog do pustinje nocu i velikog broja pesaka nocu vikendom. Na vecini grada su obicni semafori pa opet retko dolazi do vog problema jer su ljudi jednostavno pristojni i vaspitani, postuju zakon ne jer ga se boje vec znaju da ce tako brze dovesti auto kuci. Odlazak u Beograd odavde je kao otici u Indiju, samo sto su u Srbiji saobracajni grmalji jos agresivni.
pre 6 godina
Kada bi se vozilo po Bukvalnim propisima - ( crvene linije za - ne blokiraj ..) kolaps bi bio totalan - na svim raskrsnicama gde god treba da se dozvoli uslovno desno i ako nema na semaforu ! Ovako stojim i cekam a nikoga nema ali stojim jer je tako odlucio Velecasni D. Okanovic sa njegovim Komitetom !
pre 6 godina
videli od Policije i politicara.
pre 6 godina
Mislim da kružni tokovi saobraćaja , gde god je to moguće realizovati , rešavaju čitav niz problema vezanih uz semafore. Ko vozi , siguran sam , složiće se !
pre 6 godina
Žuto je opasno zeleno !
pre 6 godina
Sve je to lepo i potpuno se slažem i razumem da bi tako trebalo, ali hajmo ovako: ja stanem na žuto, nakon što sam čekao 5 promena svetla na semaforu i dalje nisam prošao raskrsnicu, dešava se sledeće, ovi iz poprečne ulice ulaze i prolaze na njihovo žuto ispred mene i zagušuju da opet ne može da se prođe, ovi što su vozili po tramvajskom šinama uleću ispred jer se napravilo par metara prostora, kao i ovi iz trake za desno koji se u zadnji sekund prestrojavaju da idu pravo. Kako ide ona pesma Bijelog dugmeta, "kome ovde ne porastu zubi, kukala mu mati", ili ti ako nisi bezobrazan kao i ostali, nećeš daleko da doguraš. Ovo je Balkan. Lako je biti kulturan vozač u zapadnoj evropi i americi kad su svi takvi. Bio, znam.
pre 6 godina
Noću je najopasnije prolaziti na žuto.
Raskrsnica kod Miloševog konaka,Bulevar Vojvode Mišića i Ruske,Srpskih vladara i Kneza Miloša ... Retki su sudari ali kada se dogode budu gadni - redji saobraćaj,mnogo njih brzo voze -bolje kasniti na zeleno malo (makar vam svirali oni iza) nego da vas pokupi Mile s kombajnom koji je rešio da "ne ispusti zeleni talas".
pre 6 godina
Molim Vas Novinari - ako Boga znate - dodjite iz B. Palanke ka Karadjordjevu da vidite NAJBESMISLENIJI semafor na Svetu !! U sred njive regulise se saobracaj ! Kruzni tok postoji decenijama ali je Saobracajni Genije resio da se zeza sa nama !
pre 6 godina
Znaju da ce proci bez kazne pa zato tako voze jer ovo je Srbija i moze se tako,nazalost. U bilo kojoj drugoj drzavi bi cekali i duplo duze ako treba jer znaju da tamo nema prastanja i kazna stize na kucnu adresu.
pre 6 godina
i u drugin zemljama nekad se ceka po 2 do 3 puta da "uhvatis" zeleno pa ljudo ne histerisu to samo u Srbiji voze ludaci,o pesackom prelazu i propustanje pesaka tek bi trebalo da se pise...pa onda brza voznja tamo gde nema guzve,jel su i tu krivi semafori ili radovi na putu koji se odvijaji i susednom gradu,ogranicenje 40 oni voze 80...itd.
pre 6 godina
Da,ta crvena raskrsnica narocito pali na uglu Takovske i 27. marta...i jos policija stoji sa strane i nista ne radi a trola ili bus ili 3 auta blokiraju 100 automobila i tako skoro svaki dan,a danas ocekujem jedno 20 minuta cekanja, ali ja to bez nervoze,lagano pa kad stignem.
pre 6 godina
Veci problem od "zutog' je zelena strelica.
Mnogo vozaca ne zna da zelena strelica ne znaci prednost vec USLOV!
Nagledao sam se(a i doziveo kao pesak u saobracaju) toliko situacija zbog ove svetlosne signalizacije u kojima samo pukom srecom niko nije stradao,mada je bilo situacija gde je i bilo nastradalih...
Uzas!
pre 6 godina
Mislim da kružni tokovi saobraćaja , gde god je to moguće realizovati , rešavaju čitav niz problema vezanih uz semafore. Ko vozi , siguran sam , složiće se !
(Perpetuum, 10. oktobar 2017 11:11)
Ja zivim u zemlji roundabout-a, cak sta ta vise cesto prolazim kroz tzv. Magic roundabout. Tako nesto nije za nas - vozacka kultura nam je na veoma niskim granama. Prvo treba naci nacin kako da se procenat bahatih drasticno smanji.
pre 6 godina
Nekad su bili zeleni talasi, sad namerno rade da se što više goriva troši ,jer ipak se tu zarađuju milioni mesečno.
pre 6 godina
@Perpetuum
Slazem se da su kruzni tokovi dobra stvar, samo sto npr. u Novom Sadu mnogo ljudi ne zna pravila ili nece da ih se pridrzava. Tj. vrlo cesto se desava da ljudi idu spoljnom trakom (od ukupno 2) i izlaze na 3. izlaz. To onda rusi sistem jer ne ocekujes takvo nesto kad ides unutrasnjom trakom i hoces da prodjes pravo a neko se vozika okolo i prepreci ti put, samo zato sto mu je tako lakse. A inace, sam priznajem da ne znam kako se ispravno ponasati u BG u kruznim tokovima sa 3 trake (Slavija npr.). Ako treba da izadjem na nekom 5. izlazu, a udjem u krajnju levu traku kako uopste doci do izlaza :D (na polaganju pre nekoliko godina u varosi kod Novog Sada niti smo imali kruzne tokove niti je neko nesto objasnjavao o tome).
pre 6 godina
Kružni tok je sjajna stvar, slažem se... Ko ume propisno da prođe kroz njega. Ovde - malo ko.
pre 6 godina
U Srbiji saobracajna kultura ne postoji! Nama kad dodjemo u posetu non stop neko svira, psuje familiju zato jer smo stali na zuto, ne znaju da voze u kruznim tokovima (a misle da su najpametniji), presecaju, uskacu, sva cetri upaljena non stop gde god njima treba u odredjenom trenutku, a parkiranje je tek posebna prica(na trotoarima je najzastupljenije) Kako se vozi-malo se gine.
pre 6 godina
Mi imamo i zuto i treperuce zeleno koje niko ne zna cemu sluzi ali zato svi koce kada zeleno pocne da treperi. Naravno pogadjajte dva puta da trajanje zelenog svetla nije produzeno za to vreme koje ono treperi. Komentarisati nas saobracaj je smejurija krenuvsi od semafora koji su na nivu domaceg zadatka iz tehnickog i nemogucnosti da se napravi aktivni zeleni talas (ali zato jedan semafor kosta po par miliona dinara da se svi dobro ugrade) do saobrcajne policije koja je tu da puni budzet a ne da se brine o bezbednosti saobracaja. Ti isti semafori pustaju pesake u raskrsnicama koje pretezno vode saobracaj levo pa se onda napravi cep. Onda imamo pesacke semaphore koji ne postuju ni 100m udaljenosti ali naravno nisu na dugme vec rade kao redovini semafori. Pa onda imamo vozace koji uopste ne mogu da se naviknu na uslovno zeleno pa im nije jasno da li smeju da krenu u raskrsnicu i ako stoji zelena strelica pa onda na tenane idu kroz nju 20km/h kao da su sami u njoj. Doduse to uslovno levo se neki put pali pre redovnog zelenog a neki put na kraju zelenog svetla tako da nikada ne znas kada ce se upaliti, ocigledno je to jako tesko regulisati. I imamo meni omiljene vozace koji se sa 50km/h zakucaju u mestu tik ispred semafora jer se upalilo zuto svetlo i tako naprave rizik lancanog sudara jer ocekuju da ce svi iza njih da stitsnu kocnicu do poda isto kad i oni.
Medjutim Srpski special je stvaranje guzvi u neregulisanim raskrsnicama jer je jako tesko neizmenicno se propustati.
pre 6 godina
A kada imaš uslov levo pa se načička a ti taman ulaziš a uslov se gasi i ostaje crveno na semaforu a panduri 50 m dalje trljaju ruke i zaustavljaju, pa još kada im se požališ da se naglo ugasio uslov on ti kaže da je to tako na toj raskrsnici i da u proseku dva auta prođu tako na crveno pri svakom menjanju pa koga zapadne kao na lutriji. Skontali da to tako radi i ubiše se pišući kazne i kao tako rešavaju problem i pune budžet?
pre 6 godina
Bicikla i resen problem.
Vecina ljudi putuje do 10 km do posla, a za to rastojanje je bilo kakav bicikl idealan.U automobil ne sednem cele nedelje i nista mi ne fali. Stavise, cinim sebi (rekreacija) i drugima (jedan auto manje na ulici) uslugu.
pre 6 godina
Posto ste vec stavili sliku sa Tri lista duvana, verovatno znate da semafor za skretanje iz Bulevara u Kneza Milosa pusta citavih 2 automobila. Tu cu uvek proci kroz zuto bez razmisljanja jer sebi skrajucem cekanje za dobra 3 minuta a ujedno pomazem ostalima u koloni iza mene da brze prodju.
pre 6 godina
Svaka čast autoru teksta što je ostao staložen dok je pisao o ovako iritantnoj temi.
pre 6 godina
Ljudi, jedino haubica i par raznesenih auta pored puta, može da uspostavi red u raskrsnicama.
pre 6 godina
Lepo to zvuči kada se kaže, ali praktična vožnja je nešto drugo.
pre 6 godina
Radim u Danskoj i ovde imam praktican primer resenja problema signalizacije.Naime vecina semafora na neki nacin aktivno prate saobracaj I ako se desi da bas udjete na zuto u raskrsnicu semafor sam produzi trajanje zutog svetla i svi bezbedno prolaze.Ali ako vam to postane praksa ili udjeta na crveno mozete ocekivati postu sa kaznom.Ako postoje uslovi a narocito nocu semafori registruju da prilazite raskrsnici u daju vam zeleno svetlo ako nema drugih vozila u blizini.Ne verujem da ovaj sistem kosta mnogo a daje ogroman doprinos sigurnosti i ustedi energije.I onda samo pozdrav iz Danske.
pre 6 godina
Kada bi saobracajna policija izlazila i regulisala guzve, onda ljudi ne bi prolazili ni na to "zuto". Ali, njih boli uvo. Cak i na mestima gde ne rade semafori, a policijska stanica se nalazi pljucometar od iste, ne izlaze. Boli njih uvo.
pre 6 godina
U 99% slučajeva kada se zaustavim jer se upali žuto svetlo neki majmun me u punoj brzini zaobiđe. Naša saobraćajna (ne)kultura je za ispitivanje.
pre 6 godina
Eh da, da stanem na žuto, pa da mi neki "odranije poznat policiji" pripuca kroz staklo.
pre 6 godina
Dodjite i snimite situaciju na raskrsnici Omladinskih brigada i Milutina Milankovića u dnevnom špicu. U toj raskrsnici su svi stalno blokirani, a o skretanju levo nemojte ni da razmišljate. Popuni hao je nastao zbog novog bulevara i još jednog semofora koji je potpuno neuskladjen sa drugim.
pre 6 godina
U 99% slučajeva kada se zaustavim jer se upali žuto svetlo neki majmun me u punoj brzini zaobiđe. Naša saobraćajna (ne)kultura je za ispitivanje.
pre 6 godina
Radim u Danskoj i ovde imam praktican primer resenja problema signalizacije.Naime vecina semafora na neki nacin aktivno prate saobracaj I ako se desi da bas udjete na zuto u raskrsnicu semafor sam produzi trajanje zutog svetla i svi bezbedno prolaze.Ali ako vam to postane praksa ili udjeta na crveno mozete ocekivati postu sa kaznom.Ako postoje uslovi a narocito nocu semafori registruju da prilazite raskrsnici u daju vam zeleno svetlo ako nema drugih vozila u blizini.Ne verujem da ovaj sistem kosta mnogo a daje ogroman doprinos sigurnosti i ustedi energije.I onda samo pozdrav iz Danske.
pre 6 godina
Sve je to lepo i potpuno se slažem i razumem da bi tako trebalo, ali hajmo ovako: ja stanem na žuto, nakon što sam čekao 5 promena svetla na semaforu i dalje nisam prošao raskrsnicu, dešava se sledeće, ovi iz poprečne ulice ulaze i prolaze na njihovo žuto ispred mene i zagušuju da opet ne može da se prođe, ovi što su vozili po tramvajskom šinama uleću ispred jer se napravilo par metara prostora, kao i ovi iz trake za desno koji se u zadnji sekund prestrojavaju da idu pravo. Kako ide ona pesma Bijelog dugmeta, "kome ovde ne porastu zubi, kukala mu mati", ili ti ako nisi bezobrazan kao i ostali, nećeš daleko da doguraš. Ovo je Balkan. Lako je biti kulturan vozač u zapadnoj evropi i americi kad su svi takvi. Bio, znam.
pre 6 godina
Kada bi saobracajna policija izlazila i regulisala guzve, onda ljudi ne bi prolazili ni na to "zuto". Ali, njih boli uvo. Cak i na mestima gde ne rade semafori, a policijska stanica se nalazi pljucometar od iste, ne izlaze. Boli njih uvo.
pre 6 godina
Eh da, da stanem na žuto, pa da mi neki "odranije poznat policiji" pripuca kroz staklo.
pre 6 godina
Mislim da kružni tokovi saobraćaja , gde god je to moguće realizovati , rešavaju čitav niz problema vezanih uz semafore. Ko vozi , siguran sam , složiće se !
pre 6 godina
Svaka čast autoru teksta što je ostao staložen dok je pisao o ovako iritantnoj temi.
pre 6 godina
Култура једног народа најбоље се огледа у томе какви су им јавни тоалети и како се понашају у саобраћају.
pre 6 godina
Posto ste vec stavili sliku sa Tri lista duvana, verovatno znate da semafor za skretanje iz Bulevara u Kneza Milosa pusta citavih 2 automobila. Tu cu uvek proci kroz zuto bez razmisljanja jer sebi skrajucem cekanje za dobra 3 minuta a ujedno pomazem ostalima u koloni iza mene da brze prodju.
pre 6 godina
Jedan primer nase svesti. Jedan od retkih sam koji uvek stane pesacima na prelazu i uvek mi je tuzno kada mi se ljudi zahvaljuju (mahnu rukom ili im sa usana citam "Hvala"). Pa ljudi moji to je vase pravo i ne cinim vam ja uslugu.
pre 6 godina
Lepo to zvuči kada se kaže, ali praktična vožnja je nešto drugo.
pre 6 godina
Ljudi, jedino haubica i par raznesenih auta pored puta, može da uspostavi red u raskrsnicama.
pre 6 godina
(Aleksandar Savulov, 10. oktobar 2017 10:37)
U pravu si, i ja zivim u Kopenhagenu i postoje ri aktivni semafori na vaznijim mestima u gradu gde se se saobracaj menja od vrlo gustog do pustinje nocu i velikog broja pesaka nocu vikendom. Na vecini grada su obicni semafori pa opet retko dolazi do vog problema jer su ljudi jednostavno pristojni i vaspitani, postuju zakon ne jer ga se boje vec znaju da ce tako brze dovesti auto kuci. Odlazak u Beograd odavde je kao otici u Indiju, samo sto su u Srbiji saobracajni grmalji jos agresivni.
pre 6 godina
Molim Vas Novinari - ako Boga znate - dodjite iz B. Palanke ka Karadjordjevu da vidite NAJBESMISLENIJI semafor na Svetu !! U sred njive regulise se saobracaj ! Kruzni tok postoji decenijama ali je Saobracajni Genije resio da se zeza sa nama !
pre 6 godina
Dodjite i snimite situaciju na raskrsnici Omladinskih brigada i Milutina Milankovića u dnevnom špicu. U toj raskrsnici su svi stalno blokirani, a o skretanju levo nemojte ni da razmišljate. Popuni hao je nastao zbog novog bulevara i još jednog semofora koji je potpuno neuskladjen sa drugim.
pre 6 godina
U Srbiji saobracajna kultura ne postoji! Nama kad dodjemo u posetu non stop neko svira, psuje familiju zato jer smo stali na zuto, ne znaju da voze u kruznim tokovima (a misle da su najpametniji), presecaju, uskacu, sva cetri upaljena non stop gde god njima treba u odredjenom trenutku, a parkiranje je tek posebna prica(na trotoarima je najzastupljenije) Kako se vozi-malo se gine.
pre 6 godina
To su isti oni "pametni" koji voze autoputem 200 na sat pa staju da piju kafu na virtuelnoj pumpi koje nema ispred naplatne stanice da bi smanjili prosek brzine. Ne da ne sme da se prođe na žuto svetlo, nego ne sme da se prođe ni na zeleno svetlo ako vidiš da je tvoj pravac blokiran i da ćeš ostati u raskrsnici. Vreme čekanja se NE produžava ako se to poštuje jer je svejedno da li čekaš u raskrsnici ili čekaš prvi u redu da se ponovo upali zeleno svetlo. Oni kojima nije svejedno su stotine putnika koji se nalaze u autobusima i tramvajima koji se kreću poprečnim pravcem i koji ne mogu da prođu raskrsnicu zbog jednog bahatog koji je sam u autu i koji ne kapira da nije ubrzao svoje kretanje jer i dalje stoji u mestu.
pre 6 godina
Pre više od deset godina sam na jednom semaforu zalegao na kočnicu na žuto.Srećan što sam zakočio, jer znam da panduri često vrebaju iza, čujem zvuk gužvanja metala i vidim kombi koji me je tresnuo od pozadi.
pre 6 godina
Prvo da se regulisu semofori. Negde treperi zeleno 3 puta, negde 2 puta, a negde odma zuto, pa me bukvalno presece i ukopam se da ne bih prosao kroz zuto...
pre 6 godina
Kružni tok je sjajna stvar, slažem se... Ko ume propisno da prođe kroz njega. Ovde - malo ko.
pre 6 godina
Veci problem od "zutog' je zelena strelica.
Mnogo vozaca ne zna da zelena strelica ne znaci prednost vec USLOV!
Nagledao sam se(a i doziveo kao pesak u saobracaju) toliko situacija zbog ove svetlosne signalizacije u kojima samo pukom srecom niko nije stradao,mada je bilo situacija gde je i bilo nastradalih...
Uzas!
pre 6 godina
A kada imaš uslov levo pa se načička a ti taman ulaziš a uslov se gasi i ostaje crveno na semaforu a panduri 50 m dalje trljaju ruke i zaustavljaju, pa još kada im se požališ da se naglo ugasio uslov on ti kaže da je to tako na toj raskrsnici i da u proseku dva auta prođu tako na crveno pri svakom menjanju pa koga zapadne kao na lutriji. Skontali da to tako radi i ubiše se pišući kazne i kao tako rešavaju problem i pune budžet?
pre 6 godina
Raskopali ste ceo grad, popravljate jedan most, guzve u gradu kakve beograd ne pamti i na sve to zatvarate saobracaj zbog posete stranih delegacija, a meni pricate o zutom svetlu i mrezi na putu. Evo da vam odgovorim. Krenem i stojim pa se pomerim i stojim na semaforu se izredjaju sve boje i ja i dalje stojim, a vozicu kako meni ogdovara.
pre 6 godina
Nekad su bili zeleni talasi, sad namerno rade da se što više goriva troši ,jer ipak se tu zarađuju milioni mesečno.
pre 6 godina
Jos nisam cuo da je policija uvazila da neko nije mogao bezbedno da se zaustavi ispred semafora.
Inace,smatram da nam je,kao i opsta kultura,saobracajna kultura na vrlo niskom nivou.Svim ucesnicima u saobracaju,ne samo vozacima.
pre 6 godina
@Pametni
Ево ја возим 200 на сат аутопутем кад год могу. И иселићу се из ове комедије од земље да бих могао да путујем као човек. Само да зарадим довољно, пошто ми је куповна моћ већа овде него што ће бити у Немачкој.
Али ми не пада на памет да блокирам некоме пут у раскрсници. Нисам стока...
Такође, по граду често возим мање од 50, стајем увек на пешачком (нисам из Београда, па то дође некако нормално), генерално се трудим да не нервирам људе око себе.
То што си закључио нема везе једно са другим. Брзина је ствар процене, коју могу да направим само ја, јер само ја знам стање пута, саобраћаја, кола и моје главе у том тренутку. Онај ко је налепио знак не зна, јер није ту. Не зна какве су ми гуме. Не зна колико сам спавао. Не зна да ли ми се деца свађају на задњем седишту. Зато и возим 30 поред паркираних кола, зато возим 200 кад видим 200 метара испред себе. Ја ћу за погрешну процену одговарати ако убијем неког, макар возио по ограничењу.
Блокирање раскрснице је ствар личне пристојности. Ко је нема, заслужује батине, не казну.
pre 6 godina
Jos kada bi se pojedinci, a posebno taksisti naucili redu u voznji, nacinu signalizacije i ne preticanju i bahatoscu, onda bi bilo u redu.
Mada, internet je prepun video zapisa (dash cam) takvih likova. Da je policija malo zainteresovana, pa da proveri sve te snimke, bilo bi ikakve vajde. Danas sam popizdeo na nekoliko taksista, bahato saltanje iz trake u traku, brbljanje u telefon, nigde pokazivaca da skrecu, parkiraju se ili sl.
A sto se tice signalizacije, u drzavi je signalizacija ocajna. Sto od semafora, pa do linija za obelezavanje.
I opet sam primetio, sad kada ovo budze Ruzveltovu (dotle su Japanci digli novi grad), pred raskrsnicu kraljice Marije prema Vukovom parku, stoje dva semafora za vozila. Sto je najgrdje, oni su zamenili semafor pred raskrsnicu, kao da nista nije bilo. Inace, taj semafor je nekada sluzio da zaustavi vozila, da bi tramvaj mogao da skrene levo, prema Bogosloviji. Taj tramvaj koji je davno nekada skretao, isti vise ne postoji, sto se tice putanje. A i sam semafor sadrzi stop i prolaz na desno za tramvaje. Jos jedan pokazatelj da debili "sredjuju" Srbiju.
pre 6 godina
Mislim da kružni tokovi saobraćaja , gde god je to moguće realizovati , rešavaju čitav niz problema vezanih uz semafore. Ko vozi , siguran sam , složiće se !
(Perpetuum, 10. oktobar 2017 11:11)
Ja zivim u zemlji roundabout-a, cak sta ta vise cesto prolazim kroz tzv. Magic roundabout. Tako nesto nije za nas - vozacka kultura nam je na veoma niskim granama. Prvo treba naci nacin kako da se procenat bahatih drasticno smanji.
pre 6 godina
Tacno...ako vozis 10km/h i upali se zuto moras da stanes....ako si kod semafora gde se pali zuto a vozis 30 ilo 40km/h i ne mozes da se zaustavis normalno mozea da prodjes. Jednostavno je
pre 6 godina
@Perpetuum
Slazem se da su kruzni tokovi dobra stvar, samo sto npr. u Novom Sadu mnogo ljudi ne zna pravila ili nece da ih se pridrzava. Tj. vrlo cesto se desava da ljudi idu spoljnom trakom (od ukupno 2) i izlaze na 3. izlaz. To onda rusi sistem jer ne ocekujes takvo nesto kad ides unutrasnjom trakom i hoces da prodjes pravo a neko se vozika okolo i prepreci ti put, samo zato sto mu je tako lakse. A inace, sam priznajem da ne znam kako se ispravno ponasati u BG u kruznim tokovima sa 3 trake (Slavija npr.). Ako treba da izadjem na nekom 5. izlazu, a udjem u krajnju levu traku kako uopste doci do izlaza :D (na polaganju pre nekoliko godina u varosi kod Novog Sada niti smo imali kruzne tokove niti je neko nesto objasnjavao o tome).
pre 6 godina
Sta da radim kada mi se na 10 ili 5 metara od semafora pri brzini 50 upali zuto, da nabodem kocnicu pa neko da me lupi od pozadi?
pre 6 godina
Kada bi se vozilo po Bukvalnim propisima - ( crvene linije za - ne blokiraj ..) kolaps bi bio totalan - na svim raskrsnicama gde god treba da se dozvoli uslovno desno i ako nema na semaforu ! Ovako stojim i cekam a nikoga nema ali stojim jer je tako odlucio Velecasni D. Okanovic sa njegovim Komitetom !
pre 6 godina
videli od Policije i politicara.
pre 6 godina
Podržavam apel, ali najveći problem u beogradskom saobraćaju leži u sinhronizaciji semafora, vremenu otvaranja i zatvaranja, dužini trajanja...
Naravno da će da se napravi guzva u otvorenoj raskrsnici, ako je raskrsnica ispred zatvorena! To je bilo prihvatljivo za manji protok vozila, a danas kada se broj vozila u Beogradu povećao za 300%, to nije moguće.
Znam da je to veliki poduhvat, ali jedino rešenje je potpuna reorganizacija saobraćaja u gradu.
Saobraćajni inženjeri bi morali da pod hitno promene mapu sinhronizovanja semafora!!!
pre 6 godina
Noću je najopasnije prolaziti na žuto.
Raskrsnica kod Miloševog konaka,Bulevar Vojvode Mišića i Ruske,Srpskih vladara i Kneza Miloša ... Retki su sudari ali kada se dogode budu gadni - redji saobraćaj,mnogo njih brzo voze -bolje kasniti na zeleno malo (makar vam svirali oni iza) nego da vas pokupi Mile s kombajnom koji je rešio da "ne ispusti zeleni talas".
pre 6 godina
Zato što smo bahati.
pre 6 godina
Žuto je opasno zeleno !
pre 6 godina
Svaka klasična dvosmjerna raskrsnica na kojoj se zeleno svjetlo pali kada i onima koji će pravo iz suprotnog smjera te jednostavno tjera da u raskrsnicu uđeš na zeleno i čekaš pa na kraju prođeš kad je već žuto ili crveno. Kad tome dodamo da je tada i pješacima koji prelaze ulicu u istom smjeru takođe zeleno i da moraš da ih propustiš, jedina šansa da ikako prođeš raskrsnicu je da svjesno praviš prekršaj. Ja već odavno izbjegavam rute gdje na raskrsnicama moram skretati lijevo, osim ako znam da ta raskrsnica ima posebnu traku i poseban semafor za taj smijer. Mislim da zaista kružni tokovi jesu najbolje rješenje ali i tada ostaje problem pješaka jer su prelazi napravljeni na svakom uključenju na kružni tok. U Beču sam vidio raskrsnice gdje su prelazi iscrtani na samo dvije od četiri ulice pa pješaci ipak moraju malo da obiđu ako će u neku određenu ulicu. Kod nas su pješački prelazi i prije i poslije raskrsnice.
pre 6 godina
Najjednostavniji odgovor jeste: zato sto se u Srbiji zakoni postuju samo mesec-dva od trenutka donosenja ili kada se priblizavaju izbori pa treba da se popuni budzet.
Pa samo se setite situacije oko vezivanja pojasa, kada su dva meseca zaustavljali sve zivo kadi kontrole a sada vam saobracajna policija pise kaznu za pojas jedino ako nemaju ni za sta drugo da vas kazne. Isto je bilo i sa ogranicenjem brzine, pisali su kazne i za prekoracenje od 1km/h a sada kontrolisu brzinu samo u debeloj 'ladovini
pre 6 godina
Nije problem zuto svetlo koliko su problem desne trake bilo zute ili zaustavne kojima se obilazi i posle ukljucuje nasilno u pravu, levu traku.
A to se moze primetiti svakodnevno u Beogradu i na kraju naravno najvise cekaju posteni.
pre 6 godina
Mnogo puta mi se desavalo da u Krusevcu udjem u raskrsnicu na zeleno svetlo, a da jos ne izadjem a na semaforu se promeni u crveno. Stajao sam pored nekoliko semafora u gradu i merio koliko traje zuto svetlo na semaforu. Traje izmedju 2 i 3 sekunde. Iz raskrsnice mogu da izadju samo nekoliko vozila oni ostali rizikuju da ih uhvati crveno. Dodajte pesake, kamione, autobuse (a Vi iza njih) i dodjete do toga da vrlo cesto na izlazu iz raskrsnice stoje patrole policije koje cekaju da se upali zeleno svetlo iz suprotnog smera i odmah zaustavljaju i pisu prijavu zbog prolaska na crveno. Da se razumemo ja sam prvi da se kaznjavaju oni koji luduju prolaskom na crveno, ali ako bih postovao zakon da ne ulazim u raskrsnicu ako ne mogu iz nje da izadjem pre promene svetla, mogao bih mirne duse tu i da prespavam jer na pojedinim raskrsnicama je to nemoguce izvesti.
pre 6 godina
A tek što mrzim da vidim one trule fore kad se neko prestroji za levo i onda produži pravo i obiđe kolonu. Da ne pričam da je korišćenje migavaca obrnuto proporcionalno vrednosti auta.
pre 6 godina
Jednosmerne ulice i kružni tokovi gde god može (a može na mnogo mesta) su jedino rešenje. Dvoamerne raskrsbice su postle smrt za saobraćaj. Samo treba neko zaista strucan da se pozabavi ovim pitanjem. Mozda je u startu malo skuplje ali vec za godinu dana se isplati.
pre 6 godina
a sto novinari ne dodju malo u evropu,recimo u nemackoj je normalno da se prodje na zuto da bi se smanjivale guzve,ali je zato i migavac svetinja i svi propustaju jedni druge bez izuzetka,ali ne mi smo napredniji od evrope, samo kaznjavanje, a neko iz drzavnih jasli i kvazi agencije za bezbednost saobracaja da ukljuci mozak to nista.
pre 6 godina
... vozicu kako meni ogdovara.
(Aca, 10. oktobar 2017 14:27)
Slika i prilika Srbije. Isfrustrirani baja koji se oseca zakinuto u zivotu pa je resio da to kompenzuje bahatoscu. Lepse ce se osecati, sitna dusa kakva jeste.
pre 6 godina
(Cica, 10. oktobar 2017 10:56)
Cekaj da vidis kada 100 metara prema Rodi stave jos jedan kod skretanja za West 65 jer ce tamo cini mi se da otvore skretanje levo iz pravca bloka 70 a cini mi se da su poceli da kopaju za semafore. tek ce tada da bude veselje. Upropastili su celu ulicu Omladinskih brigada. Bar ovde ima mesta za kruzne tokove. A poznati izgovor strucnjaka da kruzni tok moze da se stavlja samo na raskrsnice sa manjom frekvencijom saobracaja? Verovatno su tu mislili na Slaviju i kruzni tok kod opstine Novi Beograd jer tamo bas nema kola. Kad tad ce neko morati ozbiljno da se pozabavi saobracajem u Beogradu jer ovo na nacin kako se sada radi nece moci jos dugo da traje. ALi tada ce to sve mnogo vise da kosta i do tada cemo svi da izludimo.
pre 6 godina
Mi imamo i zuto i treperuce zeleno koje niko ne zna cemu sluzi ali zato svi koce kada zeleno pocne da treperi. Naravno pogadjajte dva puta da trajanje zelenog svetla nije produzeno za to vreme koje ono treperi. Komentarisati nas saobracaj je smejurija krenuvsi od semafora koji su na nivu domaceg zadatka iz tehnickog i nemogucnosti da se napravi aktivni zeleni talas (ali zato jedan semafor kosta po par miliona dinara da se svi dobro ugrade) do saobrcajne policije koja je tu da puni budzet a ne da se brine o bezbednosti saobracaja. Ti isti semafori pustaju pesake u raskrsnicama koje pretezno vode saobracaj levo pa se onda napravi cep. Onda imamo pesacke semaphore koji ne postuju ni 100m udaljenosti ali naravno nisu na dugme vec rade kao redovini semafori. Pa onda imamo vozace koji uopste ne mogu da se naviknu na uslovno zeleno pa im nije jasno da li smeju da krenu u raskrsnicu i ako stoji zelena strelica pa onda na tenane idu kroz nju 20km/h kao da su sami u njoj. Doduse to uslovno levo se neki put pali pre redovnog zelenog a neki put na kraju zelenog svetla tako da nikada ne znas kada ce se upaliti, ocigledno je to jako tesko regulisati. I imamo meni omiljene vozace koji se sa 50km/h zakucaju u mestu tik ispred semafora jer se upalilo zuto svetlo i tako naprave rizik lancanog sudara jer ocekuju da ce svi iza njih da stitsnu kocnicu do poda isto kad i oni.
Medjutim Srpski special je stvaranje guzvi u neregulisanim raskrsnicama jer je jako tesko neizmenicno se propustati.
pre 6 godina
Da,ta crvena raskrsnica narocito pali na uglu Takovske i 27. marta...i jos policija stoji sa strane i nista ne radi a trola ili bus ili 3 auta blokiraju 100 automobila i tako skoro svaki dan,a danas ocekujem jedno 20 minuta cekanja, ali ja to bez nervoze,lagano pa kad stignem.
pre 6 godina
i u drugin zemljama nekad se ceka po 2 do 3 puta da "uhvatis" zeleno pa ljudo ne histerisu to samo u Srbiji voze ludaci,o pesackom prelazu i propustanje pesaka tek bi trebalo da se pise...pa onda brza voznja tamo gde nema guzve,jel su i tu krivi semafori ili radovi na putu koji se odvijaji i susednom gradu,ogranicenje 40 oni voze 80...itd.
pre 6 godina
Bicikla i resen problem.
Vecina ljudi putuje do 10 km do posla, a za to rastojanje je bilo kakav bicikl idealan.U automobil ne sednem cele nedelje i nista mi ne fali. Stavise, cinim sebi (rekreacija) i drugima (jedan auto manje na ulici) uslugu.
pre 6 godina
@imamo meni omiljene vozace koji se sa 50km/h zakucaju u mestu tik ispred semafora jer se upalilo zuto svetlo i tako naprave rizik lancanog sudara jer ocekuju da ce svi iza njih da stitsnu kocnicu do poda isto kad i on
(Misko, 10. oktobar 2017 11:22)
...pa pametni zato I postoji ogranicenje brzine 50 I medjusobno rastojanje.... Na keca bih ti isekao plastiku
pre 6 godina
Ma kakvi crni kruzni tokovi kad 80% vozaca ne ume da ih koristi. Ne znaju osnovna pravila voznje... niko ne gleda levu stranu, ne znaju ko ima prednost u samom kruznom toku, na ulazu... itd. HAOS!!!
Crveno svetlo je jedini spas od neznanja. Naravno cesto se ni crveno svetlo ne postuje ali ipak je to bahato ponasanje mnogo redji slucaj od neznanja koje vlada.
A posto se povela rec i o pesacima... tu imamo jedinstvenu situaciju u Evropi. Izgleda da se jedino u Srbiji uce deca ili je to opstenarodna mudrost da pesacki prelaz predstavlja nastavak trotoara. Jer pesaci istom brzinom hoda nastavljaju na pesacki prelaz... prava je retkost da pesak zastane na sekund i pogleda levo ili desno. Nikako... nego kao oslobodioci Beograda pravo na pesacki jer je to njihovo pravo.
Pesacki prelaz nije produzetak trotoara... nego mesto gde pesaci bezbedno (sa prednoscu) mogu preci kolovoz. Sto podrazumeva da stanu i pogledaju... DA ZASTANU na samo jednu sekundu i onda ostvare svoju prednost jer ce vozilo stati... a ne da naskacu na vozilo koje vec tockom gazi pesacki prelaz. PREDNOST - NE NASTAVAK TROTOARA!!!!
p.s. Naravno... u svemu postoji izuzetak od ponasanja, ne generalizujem.
pre 6 godina
Znaju da ce proci bez kazne pa zato tako voze jer ovo je Srbija i moze se tako,nazalost. U bilo kojoj drugoj drzavi bi cekali i duplo duze ako treba jer znaju da tamo nema prastanja i kazna stize na kucnu adresu.
pre 6 godina
A znaci ovi sto prolaze na crveno ne mogu se bezbedno zaustaviti.
pre 6 godina
A šta kad zeleno svetlo trepće? Da li i onda sme da se pređe na žuto? U poslednje vreme me uveravaju da od kada zeleno trepće, ne sme da se prođe kroz žuto? Zaista pitam?
pre 6 godina
U tekstu se mešaju "babe i žabe". Žuto svetlo posle zelenog služi da možeš bezbedno da prođeš raskrsnicu bez naglog kočenja. Zeleno trepćuće je opcija, ne mora da postoji.
Žuto posle crvenog takođe ne postoji, postoji crveno_i_žuto zajedno. Pošto je na semaforu i dalje crveno nema polaska (ma koliko nestrpljivi trubili). U Italiji su ukinuli ovaj korak.
U raskrsnicu ne smaš da uđeš ako ne možeš da je napustiš, čekaš na zeleno svetlo dok se ne rasčisti. Nije tako teško kao što filozofi misle. Ko je malo više vozio po Evropi i neprimetno to sebi ubaci u naviku.
Srbija ima napretka.Pre 20ak godina sam tako hteo da budem civilizvan (posle višemesečnog boravka u EU) i dobio nogom u zadnja vrata od nadroogiranog majmuna iz keca iza mene. Danas verujem da ne bi bilo tako, ali polako klizimo u divljaštvo: parkiranje sa emeregncylight (4 migavca) svuda, zaksakanje trotoara, nepoznavanje propisa, telefoniranje, pisanje SMSova, Vibera i sl.
Zato kad idem napolje koristim mali fini SUV, a po Beogradu velikog offroudera - kad insitiram na mom prvenstvu obično se sete da ipak ja imam pravo. Koja smo mi stoka!
pre 6 godina
Metro je jedino rešenje za saobraćajni haos u Bg.Jednostavno,previše nas je na tako malom prostoru.
pre 6 godina
Po posljednjem zakonu se zuto tretira kao crveno.
(Marioneta, 10. oktobar 2017 15:51)
Ne, nije tako po zakonu, ali jeste po sudijama za prekršaje. Imao sam čak i pomalo komičnu situaciju sa sudijom za prekršaje koja je rekla "Pa to vam je isto!". Ima tendencija da se žuto svetlo potpuno izbaci i zameni trepćućim zelenim, što jeste racionalno rešenje koje iz puno razloga nije bilo moguće kada su semafori standardizovani, ali najgore je kada se uvodi i tumači kako ko hoće, a najčešće po "ustaljenoj praksi", bilo vozača, bilo službi koji vozače kontrolišu.
Ukoliko bi žuto nestalo ili bilo tretirano jednako kao crveno, onda bi ABS sistem morao da bude obavezan kao uslov tehničke ispravnosti vozila, baš kao kočnice sada. Može i tako, naravno, ali ne polovično. Polovično rešenje je kao onaj vic o "postepenom" prelasku Engleza na vožnju desnom stranom, prvo kamioni, pa postepeno i ostali...
pre 6 godina
Trepcuce zeleno bi moralo da se standardizuje. Moze da vam se desi da vozite ulicom i da 5 od 6 semafora ima trepcuce zeleno a da jedan semafor nema trepcuce zeleno. Ja bih to standardizovao, da se zna da ce semafor npr. 5 puta da trepne i da to traje tacno 5 sekundi i onda je jasno. Ovako kada vidis da treperi, ne znas da li imas vremena ili ne - kao imas indikaciju sta se desava, a u praksi ti nista nije rekao svojim treptanjem.
pre 6 godina
Da ne prolazimo na zuto, saobracali bi ko puzevi. Na stetu svih drugih ucesnika u ovom haosu.
pre 6 godina
Vrlo jednostavno: zato što se ne kažnjava i zna se gde su kamere.
pre 6 godina
Kako god okrenes svodi se na kulturu, kaznjavanje i saobracajnice i ulice. U BG npr. mora da se srusi komplet stari deo grada i da sagrade sire ulice da mogu da naprave veci protok, tako da nista od toga. Ostaje samo da sve male ulice promene u jednosmerne i gde mogu da stave kruzne tokove, ali kako onda ortacka firma da ubira kajmak od semafora?
pre 6 godina
@V meni su pisali kaznu zbog toga,a da sam kocio stao bih na sred raskrsnice ili na pesacki prelaz :D
pre 6 godina
U Holandiji na primjer niko ne pravi problem ako se prodje na žuto. Policija to uopšte ne kažnjava, znam iz ličnog iskustva...
pre 6 godina
Mi prvo treba da naučimo da koristimo kružne tokove. Pravi primer vam je kružni tok kod opštine Novi beograd, svaki dan imate nekoliko udesa zbog nepoznavanja pravila i kretanja u kružnom toku. Najčešći su kada se iz pravca Zemuna ulazi u kružni tok, niko ne usporava, ne poštuje prednost, ne gledaju da li se neko isključuje sa kružnog toka već samo uleću pa kako im se zadesi.
pre 6 godina
Jos kada bi se pojedinci, a posebno taksisti naucili redu u voznji
Ja predlazem da se taksistima zabrani voznja u vremenu od 07-21h! Medjutim, u Beogradu ima registrovanih 560 000 vozila, a od toga je 6450 registrovanih taksista, sto je ispod 2%! Da li mislis da ce onih 98% savrseno funkcionisati ako ne bude tu ovih 2%?
pre 6 godina
U NS je sve raskopano, treba mi pola sata da izadjem iz grada a pre.je trebalo 7 minuta. most rade 5 godina, sve zacepljeno, strasnooooo. gube ljudi zivce, gorivo skupo, redovi..strasno!!!
pre 6 godina
Saobracajna kultura je deo (slika) kulture uopste; ako nam, generalno, kultura nije jaca strana, onda nam je takva i kultura u saobracaju. A resenje je u efikasnom sistemu uocavanju prekrsaja i njihovom sankcionisanju; najpre strah, a potom navika...
pre 6 godina
@mostarac
Te "mreže" u Beogradu stoje na raskrsnicama gde postoje posebni semafori za levo skretanje, tako da si skroz promašio sa svojim komentarom.
I opet na jedan normalan tekst mi nalazimo 1000 opravdanja za blokiranje raskrsnice.
pre 6 godina
@Šumadinac
Voziš 200 na sat kada vidiš 200 metara ispred sebe? Gospode Bože.
pre 6 godina
generalno u Srbiji je slaba saobracajna kultura.a beograd je mozda kao grad jos gori sto se tice vozaca.pitams e samo dali se tako ponasaju i van granica Srbije.jedan od gradova u kojem sam bio autom je hamburg.velicine slicno.beogradu,ali ipak veci.,po broju stanovnika slican,ali po saobracajnog kulturi,nebo i zemlja razlika,mi u 17 a oni u 21 v.
pre 6 godina
zuto svetlo treba izbaciti i uvesto samo treptujuce zeleno 7-8'sekundi i kada vidis da trepce pocinjes da stajes a onaj ko se nasao na raskrsnici ili ispod semafofa ima vremena da napusti raskrsnicu dok se na upali crveno
zuto svetlo samo pravi problem i tera vozace da naglo koce ili daju gas u patos i tako prave saobracajke.
pre 6 godina
to je zato sto je kod nas sve nakaradno i imamo strucnjake sa sbojim NVO samo da bi klepali pare iz budzeta. Uglavnom svuda u svetu zuto svetlo znaci da se moze proci i da ce se uskoro upaliti crveno. Kako u Qataru nije nikakav problem iako je dozvoljena brzina prolaska 80 km/h kroz raskrsnicu bez obzira na prethodno ogranicenje brzine (60/ 80/ 100), i niko ne zgazi liniju raskrsnice jer su kamere nemilosrdne?
pre 6 godina
Шумадинац - БРАВО за коментар, да нас је више оваквих не би морао да се селиш већ би ми били као Немачка.
pre 6 godina
Veci problem od "zutog' je zelena strelica.
Mnogo vozaca ne zna da zelena strelica ne znaci prednost vec USLOV!
Nagledao sam se(a i doziveo kao pesak u saobracaju) toliko situacija zbog ove svetlosne signalizacije u kojima samo pukom srecom niko nije stradao,mada je bilo situacija gde je i bilo nastradalih...
Uzas!
(Zeleni talas, 10. oktobar 2017 11:24)
Izgleda da ti ne znaš. Kada imamo semafor sa crvenim žutim, zelenim svetlom i dodatnim zelenim svetlom sa strelicom desno od normalnog zelenog svetla, da, onda je to uslovan prolaz odnosno nemaš prednost već prolaziš ako nema nikoga i ako je bezbedno. Sa druge strane, ako semafor ima SAMO tri svetla, tj. crveno, žuto i ZELENO SA STRELICOM, to znači da samo ti tada imaš prednost, čak ni pešaci nemaju, već isključivo ti. NBG je prepun takvih semafora za skretanje u levo ili u desno i obično su ti semafori kratki.
pre 6 godina
@NoName, 10. oktobar 2017 10:48)
ne daj boze da policija regulise, to su redoviiiiii strasno. bolje ovako, bar se brzo prodje
pre 6 godina
Gužva u Kneza Miloša, čekam da se oslobodi put da uđem u crvenu mrežu iako je zeleno svetlo, a gospodin u kombiju iza mi trubi da krenem.
pre 6 godina
Deo puta Beograd-Pančevo, sa 10 semafora... Jao, majko mila... Svaki sa različitim brojem treptanja zelenog svetla, od nula do 6. Ajd tu pogodi šta će te snaći...
Izvinjavam se ako je ovaj tekst naručen iz AZBS.
pre 6 godina
žuto nije isto što i zeleno, ali zato dve crvene rade posao.
pre 6 godina
Žuto nije ni crveno!
pre 6 godina
Dodjite u Bukurešt, široki bulevari, kružni tokovi sa milion traka i sa semaforima. Tramvaji, trole, busevi. Podzemni tuneli i mostovi. Mojih 20 km do posla i isti put nazad prelazim za 45 minuta po smeru.
Svi su svesni da je gužva i niko ne trubi. Kada se uključuješ iz sporedne ulice, treći automobil će te propustiti u najgorem slučaju.
pre 6 godina
Po posljednjem zakonu se zuto tretira kao crveno.
pre 6 godina
Zuto=daj gas
pre 6 godina
Umesto sto gradi Beograd na vodi, zasto ne izgradi metro kad je vec tako dugo na vlasti?
pre 6 godina
То што си закључио нема везе једно са другим. Брзина је ствар процене, коју могу да направим само ја, јер само ја знам стање пута, саобраћаја, кола и моје главе у том тренутку. Онај ко је налепио знак не зна, јер није ту. Не зна какве су ми гуме. Не зна колико сам спавао. Не зна да ли ми се деца свађају на задњем седишту. Зато и возим 30 поред паркираних кола, зато возим 200 кад видим 200 метара испред себе. Ја ћу за погрешну процену одговарати ако убијем неког, макар возио по ограничењу.
Блокирање раскрснице је ствар личне пристојности. Ко је нема, заслужује батине, не казну.
(Шумадинац, 10. oktobar 2017 14:00)
Daleko si ti od pristojnosti. Možeš da se uhvatiš ruku pod ruku sa ovima što su ti dali pluseve. Zamisli kada svuda u svetu postoje ograničenja brzine a našao se "pametni" Šumadinac da filozofira o stanju na putum itd. I još hoćeš da napustiš Srbiju. Prijatelju, svuda na Zapadu se poštuju zakoni.
pre 6 godina
@rtt
Tu ima istine. Ali, uglavnom samo zato sto stavljaju novajlije da vezbaju.
pre 6 godina
Mislim da danas skoro i da nema semafora koji nema trepćuće zeleno, tako da više ne postoji izgovor da se žuto upalilo dok je neko prolazio. Upravo to zeleno što treperi tri puta ti da signal da se na vreme i lagano zaustaviš da ne bude posle "uhvatilo me žuto dok sam išao 50 10m pred semaforom pa nisam mogao da se zaustavim bezbedno".
pre 6 godina
Izdvojiću par gradova koji mi prvi padaju na pamet, Solun, Pariz, Brisel, Rim, Milano... voze brže od nas, kreću svi istovremeno na zeleno (a ne kao kod nas). Generalno, sviđa mi se takva vožnja.
pre 6 godina
Da ne prolazimo na zuto, saobracali bi ko puzevi. Na stetu svih drugih ucesnika u ovom haosu.
pre 6 godina
@Pametni
Ево ја возим 200 на сат аутопутем кад год могу. И иселићу се из ове комедије од земље да бих могао да путујем као човек. Само да зарадим довољно, пошто ми је куповна моћ већа овде него што ће бити у Немачкој.
Али ми не пада на памет да блокирам некоме пут у раскрсници. Нисам стока...
Такође, по граду често возим мање од 50, стајем увек на пешачком (нисам из Београда, па то дође некако нормално), генерално се трудим да не нервирам људе око себе.
То што си закључио нема везе једно са другим. Брзина је ствар процене, коју могу да направим само ја, јер само ја знам стање пута, саобраћаја, кола и моје главе у том тренутку. Онај ко је налепио знак не зна, јер није ту. Не зна какве су ми гуме. Не зна колико сам спавао. Не зна да ли ми се деца свађају на задњем седишту. Зато и возим 30 поред паркираних кола, зато возим 200 кад видим 200 метара испред себе. Ја ћу за погрешну процену одговарати ако убијем неког, макар возио по ограничењу.
Блокирање раскрснице је ствар личне пристојности. Ко је нема, заслужује батине, не казну.
pre 6 godina
Veci problem od "zutog' je zelena strelica.
Mnogo vozaca ne zna da zelena strelica ne znaci prednost vec USLOV!
Nagledao sam se(a i doziveo kao pesak u saobracaju) toliko situacija zbog ove svetlosne signalizacije u kojima samo pukom srecom niko nije stradao,mada je bilo situacija gde je i bilo nastradalih...
Uzas!
(Zeleni talas, 10. oktobar 2017 11:24)
Izgleda da ti ne znaš. Kada imamo semafor sa crvenim žutim, zelenim svetlom i dodatnim zelenim svetlom sa strelicom desno od normalnog zelenog svetla, da, onda je to uslovan prolaz odnosno nemaš prednost već prolaziš ako nema nikoga i ako je bezbedno. Sa druge strane, ako semafor ima SAMO tri svetla, tj. crveno, žuto i ZELENO SA STRELICOM, to znači da samo ti tada imaš prednost, čak ni pešaci nemaju, već isključivo ti. NBG je prepun takvih semafora za skretanje u levo ili u desno i obično su ti semafori kratki.
pre 6 godina
Bicikla i resen problem.
Vecina ljudi putuje do 10 km do posla, a za to rastojanje je bilo kakav bicikl idealan.U automobil ne sednem cele nedelje i nista mi ne fali. Stavise, cinim sebi (rekreacija) i drugima (jedan auto manje na ulici) uslugu.
pre 6 godina
Kada bi se vozilo po Bukvalnim propisima - ( crvene linije za - ne blokiraj ..) kolaps bi bio totalan - na svim raskrsnicama gde god treba da se dozvoli uslovno desno i ako nema na semaforu ! Ovako stojim i cekam a nikoga nema ali stojim jer je tako odlucio Velecasni D. Okanovic sa njegovim Komitetom !
pre 6 godina
Lepo to zvuči kada se kaže, ali praktična vožnja je nešto drugo.
pre 6 godina
Sta da radim kada mi se na 10 ili 5 metara od semafora pri brzini 50 upali zuto, da nabodem kocnicu pa neko da me lupi od pozadi?
pre 6 godina
Posto ste vec stavili sliku sa Tri lista duvana, verovatno znate da semafor za skretanje iz Bulevara u Kneza Milosa pusta citavih 2 automobila. Tu cu uvek proci kroz zuto bez razmisljanja jer sebi skrajucem cekanje za dobra 3 minuta a ujedno pomazem ostalima u koloni iza mene da brze prodju.
pre 6 godina
Eh da, da stanem na žuto, pa da mi neki "odranije poznat policiji" pripuca kroz staklo.
pre 6 godina
Raskopali ste ceo grad, popravljate jedan most, guzve u gradu kakve beograd ne pamti i na sve to zatvarate saobracaj zbog posete stranih delegacija, a meni pricate o zutom svetlu i mrezi na putu. Evo da vam odgovorim. Krenem i stojim pa se pomerim i stojim na semaforu se izredjaju sve boje i ja i dalje stojim, a vozicu kako meni ogdovara.
pre 6 godina
Sve je to lepo i potpuno se slažem i razumem da bi tako trebalo, ali hajmo ovako: ja stanem na žuto, nakon što sam čekao 5 promena svetla na semaforu i dalje nisam prošao raskrsnicu, dešava se sledeće, ovi iz poprečne ulice ulaze i prolaze na njihovo žuto ispred mene i zagušuju da opet ne može da se prođe, ovi što su vozili po tramvajskom šinama uleću ispred jer se napravilo par metara prostora, kao i ovi iz trake za desno koji se u zadnji sekund prestrojavaju da idu pravo. Kako ide ona pesma Bijelog dugmeta, "kome ovde ne porastu zubi, kukala mu mati", ili ti ako nisi bezobrazan kao i ostali, nećeš daleko da doguraš. Ovo je Balkan. Lako je biti kulturan vozač u zapadnoj evropi i americi kad su svi takvi. Bio, znam.
pre 6 godina
Ljudi, jedino haubica i par raznesenih auta pored puta, može da uspostavi red u raskrsnicama.
pre 6 godina
U 99% slučajeva kada se zaustavim jer se upali žuto svetlo neki majmun me u punoj brzini zaobiđe. Naša saobraćajna (ne)kultura je za ispitivanje.
pre 6 godina
Mi imamo i zuto i treperuce zeleno koje niko ne zna cemu sluzi ali zato svi koce kada zeleno pocne da treperi. Naravno pogadjajte dva puta da trajanje zelenog svetla nije produzeno za to vreme koje ono treperi. Komentarisati nas saobracaj je smejurija krenuvsi od semafora koji su na nivu domaceg zadatka iz tehnickog i nemogucnosti da se napravi aktivni zeleni talas (ali zato jedan semafor kosta po par miliona dinara da se svi dobro ugrade) do saobrcajne policije koja je tu da puni budzet a ne da se brine o bezbednosti saobracaja. Ti isti semafori pustaju pesake u raskrsnicama koje pretezno vode saobracaj levo pa se onda napravi cep. Onda imamo pesacke semaphore koji ne postuju ni 100m udaljenosti ali naravno nisu na dugme vec rade kao redovini semafori. Pa onda imamo vozace koji uopste ne mogu da se naviknu na uslovno zeleno pa im nije jasno da li smeju da krenu u raskrsnicu i ako stoji zelena strelica pa onda na tenane idu kroz nju 20km/h kao da su sami u njoj. Doduse to uslovno levo se neki put pali pre redovnog zelenog a neki put na kraju zelenog svetla tako da nikada ne znas kada ce se upaliti, ocigledno je to jako tesko regulisati. I imamo meni omiljene vozace koji se sa 50km/h zakucaju u mestu tik ispred semafora jer se upalilo zuto svetlo i tako naprave rizik lancanog sudara jer ocekuju da ce svi iza njih da stitsnu kocnicu do poda isto kad i oni.
Medjutim Srpski special je stvaranje guzvi u neregulisanim raskrsnicama jer je jako tesko neizmenicno se propustati.
pre 6 godina
Jedan primer nase svesti. Jedan od retkih sam koji uvek stane pesacima na prelazu i uvek mi je tuzno kada mi se ljudi zahvaljuju (mahnu rukom ili im sa usana citam "Hvala"). Pa ljudi moji to je vase pravo i ne cinim vam ja uslugu.
pre 6 godina
Mislim da kružni tokovi saobraćaja , gde god je to moguće realizovati , rešavaju čitav niz problema vezanih uz semafore. Ko vozi , siguran sam , složiće se !
pre 6 godina
To su isti oni "pametni" koji voze autoputem 200 na sat pa staju da piju kafu na virtuelnoj pumpi koje nema ispred naplatne stanice da bi smanjili prosek brzine. Ne da ne sme da se prođe na žuto svetlo, nego ne sme da se prođe ni na zeleno svetlo ako vidiš da je tvoj pravac blokiran i da ćeš ostati u raskrsnici. Vreme čekanja se NE produžava ako se to poštuje jer je svejedno da li čekaš u raskrsnici ili čekaš prvi u redu da se ponovo upali zeleno svetlo. Oni kojima nije svejedno su stotine putnika koji se nalaze u autobusima i tramvajima koji se kreću poprečnim pravcem i koji ne mogu da prođu raskrsnicu zbog jednog bahatog koji je sam u autu i koji ne kapira da nije ubrzao svoje kretanje jer i dalje stoji u mestu.
pre 6 godina
Po posljednjem zakonu se zuto tretira kao crveno.
pre 6 godina
Nekad su bili zeleni talasi, sad namerno rade da se što više goriva troši ,jer ipak se tu zarađuju milioni mesečno.
pre 6 godina
@imamo meni omiljene vozace koji se sa 50km/h zakucaju u mestu tik ispred semafora jer se upalilo zuto svetlo i tako naprave rizik lancanog sudara jer ocekuju da ce svi iza njih da stitsnu kocnicu do poda isto kad i on
(Misko, 10. oktobar 2017 11:22)
...pa pametni zato I postoji ogranicenje brzine 50 I medjusobno rastojanje.... Na keca bih ti isekao plastiku
pre 6 godina
zuto svetlo treba izbaciti i uvesto samo treptujuce zeleno 7-8'sekundi i kada vidis da trepce pocinjes da stajes a onaj ko se nasao na raskrsnici ili ispod semafofa ima vremena da napusti raskrsnicu dok se na upali crveno
zuto svetlo samo pravi problem i tera vozace da naglo koce ili daju gas u patos i tako prave saobracajke.
pre 6 godina
Radim u Danskoj i ovde imam praktican primer resenja problema signalizacije.Naime vecina semafora na neki nacin aktivno prate saobracaj I ako se desi da bas udjete na zuto u raskrsnicu semafor sam produzi trajanje zutog svetla i svi bezbedno prolaze.Ali ako vam to postane praksa ili udjeta na crveno mozete ocekivati postu sa kaznom.Ako postoje uslovi a narocito nocu semafori registruju da prilazite raskrsnici u daju vam zeleno svetlo ako nema drugih vozila u blizini.Ne verujem da ovaj sistem kosta mnogo a daje ogroman doprinos sigurnosti i ustedi energije.I onda samo pozdrav iz Danske.
pre 6 godina
Mislim da kružni tokovi saobraćaja , gde god je to moguće realizovati , rešavaju čitav niz problema vezanih uz semafore. Ko vozi , siguran sam , složiće se !
(Perpetuum, 10. oktobar 2017 11:11)
Ja zivim u zemlji roundabout-a, cak sta ta vise cesto prolazim kroz tzv. Magic roundabout. Tako nesto nije za nas - vozacka kultura nam je na veoma niskim granama. Prvo treba naci nacin kako da se procenat bahatih drasticno smanji.
pre 6 godina
Mislim da danas skoro i da nema semafora koji nema trepćuće zeleno, tako da više ne postoji izgovor da se žuto upalilo dok je neko prolazio. Upravo to zeleno što treperi tri puta ti da signal da se na vreme i lagano zaustaviš da ne bude posle "uhvatilo me žuto dok sam išao 50 10m pred semaforom pa nisam mogao da se zaustavim bezbedno".
pre 6 godina
(Aleksandar Savulov, 10. oktobar 2017 10:37)
U pravu si, i ja zivim u Kopenhagenu i postoje ri aktivni semafori na vaznijim mestima u gradu gde se se saobracaj menja od vrlo gustog do pustinje nocu i velikog broja pesaka nocu vikendom. Na vecini grada su obicni semafori pa opet retko dolazi do vog problema jer su ljudi jednostavno pristojni i vaspitani, postuju zakon ne jer ga se boje vec znaju da ce tako brze dovesti auto kuci. Odlazak u Beograd odavde je kao otici u Indiju, samo sto su u Srbiji saobracajni grmalji jos agresivni.
pre 6 godina
Najjednostavniji odgovor jeste: zato sto se u Srbiji zakoni postuju samo mesec-dva od trenutka donosenja ili kada se priblizavaju izbori pa treba da se popuni budzet.
Pa samo se setite situacije oko vezivanja pojasa, kada su dva meseca zaustavljali sve zivo kadi kontrole a sada vam saobracajna policija pise kaznu za pojas jedino ako nemaju ni za sta drugo da vas kazne. Isto je bilo i sa ogranicenjem brzine, pisali su kazne i za prekoracenje od 1km/h a sada kontrolisu brzinu samo u debeloj 'ladovini
pre 6 godina
@V meni su pisali kaznu zbog toga,a da sam kocio stao bih na sred raskrsnice ili na pesacki prelaz :D
pre 6 godina
Pre više od deset godina sam na jednom semaforu zalegao na kočnicu na žuto.Srećan što sam zakočio, jer znam da panduri često vrebaju iza, čujem zvuk gužvanja metala i vidim kombi koji me je tresnuo od pozadi.
pre 6 godina
Svaka klasična dvosmjerna raskrsnica na kojoj se zeleno svjetlo pali kada i onima koji će pravo iz suprotnog smjera te jednostavno tjera da u raskrsnicu uđeš na zeleno i čekaš pa na kraju prođeš kad je već žuto ili crveno. Kad tome dodamo da je tada i pješacima koji prelaze ulicu u istom smjeru takođe zeleno i da moraš da ih propustiš, jedina šansa da ikako prođeš raskrsnicu je da svjesno praviš prekršaj. Ja već odavno izbjegavam rute gdje na raskrsnicama moram skretati lijevo, osim ako znam da ta raskrsnica ima posebnu traku i poseban semafor za taj smijer. Mislim da zaista kružni tokovi jesu najbolje rješenje ali i tada ostaje problem pješaka jer su prelazi napravljeni na svakom uključenju na kružni tok. U Beču sam vidio raskrsnice gdje su prelazi iscrtani na samo dvije od četiri ulice pa pješaci ipak moraju malo da obiđu ako će u neku određenu ulicu. Kod nas su pješački prelazi i prije i poslije raskrsnice.
pre 6 godina
Kada bi saobracajna policija izlazila i regulisala guzve, onda ljudi ne bi prolazili ni na to "zuto". Ali, njih boli uvo. Cak i na mestima gde ne rade semafori, a policijska stanica se nalazi pljucometar od iste, ne izlaze. Boli njih uvo.
pre 6 godina
A kada imaš uslov levo pa se načička a ti taman ulaziš a uslov se gasi i ostaje crveno na semaforu a panduri 50 m dalje trljaju ruke i zaustavljaju, pa još kada im se požališ da se naglo ugasio uslov on ti kaže da je to tako na toj raskrsnici i da u proseku dva auta prođu tako na crveno pri svakom menjanju pa koga zapadne kao na lutriji. Skontali da to tako radi i ubiše se pišući kazne i kao tako rešavaju problem i pune budžet?
pre 6 godina
Ma kakvi crni kruzni tokovi kad 80% vozaca ne ume da ih koristi. Ne znaju osnovna pravila voznje... niko ne gleda levu stranu, ne znaju ko ima prednost u samom kruznom toku, na ulazu... itd. HAOS!!!
Crveno svetlo je jedini spas od neznanja. Naravno cesto se ni crveno svetlo ne postuje ali ipak je to bahato ponasanje mnogo redji slucaj od neznanja koje vlada.
A posto se povela rec i o pesacima... tu imamo jedinstvenu situaciju u Evropi. Izgleda da se jedino u Srbiji uce deca ili je to opstenarodna mudrost da pesacki prelaz predstavlja nastavak trotoara. Jer pesaci istom brzinom hoda nastavljaju na pesacki prelaz... prava je retkost da pesak zastane na sekund i pogleda levo ili desno. Nikako... nego kao oslobodioci Beograda pravo na pesacki jer je to njihovo pravo.
Pesacki prelaz nije produzetak trotoara... nego mesto gde pesaci bezbedno (sa prednoscu) mogu preci kolovoz. Sto podrazumeva da stanu i pogledaju... DA ZASTANU na samo jednu sekundu i onda ostvare svoju prednost jer ce vozilo stati... a ne da naskacu na vozilo koje vec tockom gazi pesacki prelaz. PREDNOST - NE NASTAVAK TROTOARA!!!!
p.s. Naravno... u svemu postoji izuzetak od ponasanja, ne generalizujem.
pre 6 godina
i u drugin zemljama nekad se ceka po 2 do 3 puta da "uhvatis" zeleno pa ljudo ne histerisu to samo u Srbiji voze ludaci,o pesackom prelazu i propustanje pesaka tek bi trebalo da se pise...pa onda brza voznja tamo gde nema guzve,jel su i tu krivi semafori ili radovi na putu koji se odvijaji i susednom gradu,ogranicenje 40 oni voze 80...itd.
pre 6 godina
Prvo da se regulisu semofori. Negde treperi zeleno 3 puta, negde 2 puta, a negde odma zuto, pa me bukvalno presece i ukopam se da ne bih prosao kroz zuto...
pre 6 godina
Kako god okrenes svodi se na kulturu, kaznjavanje i saobracajnice i ulice. U BG npr. mora da se srusi komplet stari deo grada i da sagrade sire ulice da mogu da naprave veci protok, tako da nista od toga. Ostaje samo da sve male ulice promene u jednosmerne i gde mogu da stave kruzne tokove, ali kako onda ortacka firma da ubira kajmak od semafora?
pre 6 godina
@Perpetuum
Slazem se da su kruzni tokovi dobra stvar, samo sto npr. u Novom Sadu mnogo ljudi ne zna pravila ili nece da ih se pridrzava. Tj. vrlo cesto se desava da ljudi idu spoljnom trakom (od ukupno 2) i izlaze na 3. izlaz. To onda rusi sistem jer ne ocekujes takvo nesto kad ides unutrasnjom trakom i hoces da prodjes pravo a neko se vozika okolo i prepreci ti put, samo zato sto mu je tako lakse. A inace, sam priznajem da ne znam kako se ispravno ponasati u BG u kruznim tokovima sa 3 trake (Slavija npr.). Ako treba da izadjem na nekom 5. izlazu, a udjem u krajnju levu traku kako uopste doci do izlaza :D (na polaganju pre nekoliko godina u varosi kod Novog Sada niti smo imali kruzne tokove niti je neko nesto objasnjavao o tome).
pre 6 godina
Mnogo puta mi se desavalo da u Krusevcu udjem u raskrsnicu na zeleno svetlo, a da jos ne izadjem a na semaforu se promeni u crveno. Stajao sam pored nekoliko semafora u gradu i merio koliko traje zuto svetlo na semaforu. Traje izmedju 2 i 3 sekunde. Iz raskrsnice mogu da izadju samo nekoliko vozila oni ostali rizikuju da ih uhvati crveno. Dodajte pesake, kamione, autobuse (a Vi iza njih) i dodjete do toga da vrlo cesto na izlazu iz raskrsnice stoje patrole policije koje cekaju da se upali zeleno svetlo iz suprotnog smera i odmah zaustavljaju i pisu prijavu zbog prolaska na crveno. Da se razumemo ja sam prvi da se kaznjavaju oni koji luduju prolaskom na crveno, ali ako bih postovao zakon da ne ulazim u raskrsnicu ako ne mogu iz nje da izadjem pre promene svetla, mogao bih mirne duse tu i da prespavam jer na pojedinim raskrsnicama je to nemoguce izvesti.
pre 6 godina
Vrlo jednostavno: zato što se ne kažnjava i zna se gde su kamere.
pre 6 godina
A šta kad zeleno svetlo trepće? Da li i onda sme da se pređe na žuto? U poslednje vreme me uveravaju da od kada zeleno trepće, ne sme da se prođe kroz žuto? Zaista pitam?
pre 6 godina
Jos kada bi se pojedinci, a posebno taksisti naucili redu u voznji, nacinu signalizacije i ne preticanju i bahatoscu, onda bi bilo u redu.
Mada, internet je prepun video zapisa (dash cam) takvih likova. Da je policija malo zainteresovana, pa da proveri sve te snimke, bilo bi ikakve vajde. Danas sam popizdeo na nekoliko taksista, bahato saltanje iz trake u traku, brbljanje u telefon, nigde pokazivaca da skrecu, parkiraju se ili sl.
A sto se tice signalizacije, u drzavi je signalizacija ocajna. Sto od semafora, pa do linija za obelezavanje.
I opet sam primetio, sad kada ovo budze Ruzveltovu (dotle su Japanci digli novi grad), pred raskrsnicu kraljice Marije prema Vukovom parku, stoje dva semafora za vozila. Sto je najgrdje, oni su zamenili semafor pred raskrsnicu, kao da nista nije bilo. Inace, taj semafor je nekada sluzio da zaustavi vozila, da bi tramvaj mogao da skrene levo, prema Bogosloviji. Taj tramvaj koji je davno nekada skretao, isti vise ne postoji, sto se tice putanje. A i sam semafor sadrzi stop i prolaz na desno za tramvaje. Jos jedan pokazatelj da debili "sredjuju" Srbiju.
pre 6 godina
U tekstu se mešaju "babe i žabe". Žuto svetlo posle zelenog služi da možeš bezbedno da prođeš raskrsnicu bez naglog kočenja. Zeleno trepćuće je opcija, ne mora da postoji.
Žuto posle crvenog takođe ne postoji, postoji crveno_i_žuto zajedno. Pošto je na semaforu i dalje crveno nema polaska (ma koliko nestrpljivi trubili). U Italiji su ukinuli ovaj korak.
U raskrsnicu ne smaš da uđeš ako ne možeš da je napustiš, čekaš na zeleno svetlo dok se ne rasčisti. Nije tako teško kao što filozofi misle. Ko je malo više vozio po Evropi i neprimetno to sebi ubaci u naviku.
Srbija ima napretka.Pre 20ak godina sam tako hteo da budem civilizvan (posle višemesečnog boravka u EU) i dobio nogom u zadnja vrata od nadroogiranog majmuna iz keca iza mene. Danas verujem da ne bi bilo tako, ali polako klizimo u divljaštvo: parkiranje sa emeregncylight (4 migavca) svuda, zaksakanje trotoara, nepoznavanje propisa, telefoniranje, pisanje SMSova, Vibera i sl.
Zato kad idem napolje koristim mali fini SUV, a po Beogradu velikog offroudera - kad insitiram na mom prvenstvu obično se sete da ipak ja imam pravo. Koja smo mi stoka!
pre 6 godina
Kružni tok je sjajna stvar, slažem se... Ko ume propisno da prođe kroz njega. Ovde - malo ko.
pre 6 godina
Zato što smo bahati.
pre 6 godina
A znaci ovi sto prolaze na crveno ne mogu se bezbedno zaustaviti.
pre 6 godina
(Cica, 10. oktobar 2017 10:56)
Cekaj da vidis kada 100 metara prema Rodi stave jos jedan kod skretanja za West 65 jer ce tamo cini mi se da otvore skretanje levo iz pravca bloka 70 a cini mi se da su poceli da kopaju za semafore. tek ce tada da bude veselje. Upropastili su celu ulicu Omladinskih brigada. Bar ovde ima mesta za kruzne tokove. A poznati izgovor strucnjaka da kruzni tok moze da se stavlja samo na raskrsnice sa manjom frekvencijom saobracaja? Verovatno su tu mislili na Slaviju i kruzni tok kod opstine Novi Beograd jer tamo bas nema kola. Kad tad ce neko morati ozbiljno da se pozabavi saobracajem u Beogradu jer ovo na nacin kako se sada radi nece moci jos dugo da traje. ALi tada ce to sve mnogo vise da kosta i do tada cemo svi da izludimo.
pre 6 godina
Jednosmerne ulice i kružni tokovi gde god može (a može na mnogo mesta) su jedino rešenje. Dvoamerne raskrsbice su postle smrt za saobraćaj. Samo treba neko zaista strucan da se pozabavi ovim pitanjem. Mozda je u startu malo skuplje ali vec za godinu dana se isplati.
pre 6 godina
@mostarac
Te "mreže" u Beogradu stoje na raskrsnicama gde postoje posebni semafori za levo skretanje, tako da si skroz promašio sa svojim komentarom.
I opet na jedan normalan tekst mi nalazimo 1000 opravdanja za blokiranje raskrsnice.
pre 6 godina
U NS je sve raskopano, treba mi pola sata da izadjem iz grada a pre.je trebalo 7 minuta. most rade 5 godina, sve zacepljeno, strasnooooo. gube ljudi zivce, gorivo skupo, redovi..strasno!!!
pre 6 godina
Шумадинац - БРАВО за коментар, да нас је више оваквих не би морао да се селиш већ би ми били као Немачка.
pre 6 godina
a sto novinari ne dodju malo u evropu,recimo u nemackoj je normalno da se prodje na zuto da bi se smanjivale guzve,ali je zato i migavac svetinja i svi propustaju jedni druge bez izuzetka,ali ne mi smo napredniji od evrope, samo kaznjavanje, a neko iz drzavnih jasli i kvazi agencije za bezbednost saobracaja da ukljuci mozak to nista.
pre 6 godina
... vozicu kako meni ogdovara.
(Aca, 10. oktobar 2017 14:27)
Slika i prilika Srbije. Isfrustrirani baja koji se oseca zakinuto u zivotu pa je resio da to kompenzuje bahatoscu. Lepse ce se osecati, sitna dusa kakva jeste.
pre 6 godina
То што си закључио нема везе једно са другим. Брзина је ствар процене, коју могу да направим само ја, јер само ја знам стање пута, саобраћаја, кола и моје главе у том тренутку. Онај ко је налепио знак не зна, јер није ту. Не зна какве су ми гуме. Не зна колико сам спавао. Не зна да ли ми се деца свађају на задњем седишту. Зато и возим 30 поред паркираних кола, зато возим 200 кад видим 200 метара испред себе. Ја ћу за погрешну процену одговарати ако убијем неког, макар возио по ограничењу.
Блокирање раскрснице је ствар личне пристојности. Ко је нема, заслужује батине, не казну.
(Шумадинац, 10. oktobar 2017 14:00)
Daleko si ti od pristojnosti. Možeš da se uhvatiš ruku pod ruku sa ovima što su ti dali pluseve. Zamisli kada svuda u svetu postoje ograničenja brzine a našao se "pametni" Šumadinac da filozofira o stanju na putum itd. I još hoćeš da napustiš Srbiju. Prijatelju, svuda na Zapadu se poštuju zakoni.
pre 6 godina
Svaka čast autoru teksta što je ostao staložen dok je pisao o ovako iritantnoj temi.
pre 6 godina
Žuto je opasno zeleno !
pre 6 godina
U Srbiji saobracajna kultura ne postoji! Nama kad dodjemo u posetu non stop neko svira, psuje familiju zato jer smo stali na zuto, ne znaju da voze u kruznim tokovima (a misle da su najpametniji), presecaju, uskacu, sva cetri upaljena non stop gde god njima treba u odredjenom trenutku, a parkiranje je tek posebna prica(na trotoarima je najzastupljenije) Kako se vozi-malo se gine.
pre 6 godina
Jos kada bi se pojedinci, a posebno taksisti naucili redu u voznji
Ja predlazem da se taksistima zabrani voznja u vremenu od 07-21h! Medjutim, u Beogradu ima registrovanih 560 000 vozila, a od toga je 6450 registrovanih taksista, sto je ispod 2%! Da li mislis da ce onih 98% savrseno funkcionisati ako ne bude tu ovih 2%?
pre 6 godina
@Šumadinac
Voziš 200 na sat kada vidiš 200 metara ispred sebe? Gospode Bože.
pre 6 godina
U Holandiji na primjer niko ne pravi problem ako se prodje na žuto. Policija to uopšte ne kažnjava, znam iz ličnog iskustva...
pre 6 godina
videli od Policije i politicara.
pre 6 godina
Podržavam apel, ali najveći problem u beogradskom saobraćaju leži u sinhronizaciji semafora, vremenu otvaranja i zatvaranja, dužini trajanja...
Naravno da će da se napravi guzva u otvorenoj raskrsnici, ako je raskrsnica ispred zatvorena! To je bilo prihvatljivo za manji protok vozila, a danas kada se broj vozila u Beogradu povećao za 300%, to nije moguće.
Znam da je to veliki poduhvat, ali jedino rešenje je potpuna reorganizacija saobraćaja u gradu.
Saobraćajni inženjeri bi morali da pod hitno promene mapu sinhronizovanja semafora!!!
pre 6 godina
Tacno...ako vozis 10km/h i upali se zuto moras da stanes....ako si kod semafora gde se pali zuto a vozis 30 ilo 40km/h i ne mozes da se zaustavis normalno mozea da prodjes. Jednostavno je
pre 6 godina
to je zato sto je kod nas sve nakaradno i imamo strucnjake sa sbojim NVO samo da bi klepali pare iz budzeta. Uglavnom svuda u svetu zuto svetlo znaci da se moze proci i da ce se uskoro upaliti crveno. Kako u Qataru nije nikakav problem iako je dozvoljena brzina prolaska 80 km/h kroz raskrsnicu bez obzira na prethodno ogranicenje brzine (60/ 80/ 100), i niko ne zgazi liniju raskrsnice jer su kamere nemilosrdne?
pre 6 godina
@rtt
Tu ima istine. Ali, uglavnom samo zato sto stavljaju novajlije da vezbaju.
pre 6 godina
Po posljednjem zakonu se zuto tretira kao crveno.
(Marioneta, 10. oktobar 2017 15:51)
Ne, nije tako po zakonu, ali jeste po sudijama za prekršaje. Imao sam čak i pomalo komičnu situaciju sa sudijom za prekršaje koja je rekla "Pa to vam je isto!". Ima tendencija da se žuto svetlo potpuno izbaci i zameni trepćućim zelenim, što jeste racionalno rešenje koje iz puno razloga nije bilo moguće kada su semafori standardizovani, ali najgore je kada se uvodi i tumači kako ko hoće, a najčešće po "ustaljenoj praksi", bilo vozača, bilo službi koji vozače kontrolišu.
Ukoliko bi žuto nestalo ili bilo tretirano jednako kao crveno, onda bi ABS sistem morao da bude obavezan kao uslov tehničke ispravnosti vozila, baš kao kočnice sada. Može i tako, naravno, ali ne polovično. Polovično rešenje je kao onaj vic o "postepenom" prelasku Engleza na vožnju desnom stranom, prvo kamioni, pa postepeno i ostali...
pre 6 godina
Zuto=daj gas
pre 6 godina
Dodjite i snimite situaciju na raskrsnici Omladinskih brigada i Milutina Milankovića u dnevnom špicu. U toj raskrsnici su svi stalno blokirani, a o skretanju levo nemojte ni da razmišljate. Popuni hao je nastao zbog novog bulevara i još jednog semofora koji je potpuno neuskladjen sa drugim.
pre 6 godina
Da,ta crvena raskrsnica narocito pali na uglu Takovske i 27. marta...i jos policija stoji sa strane i nista ne radi a trola ili bus ili 3 auta blokiraju 100 automobila i tako skoro svaki dan,a danas ocekujem jedno 20 minuta cekanja, ali ja to bez nervoze,lagano pa kad stignem.
pre 6 godina
Veci problem od "zutog' je zelena strelica.
Mnogo vozaca ne zna da zelena strelica ne znaci prednost vec USLOV!
Nagledao sam se(a i doziveo kao pesak u saobracaju) toliko situacija zbog ove svetlosne signalizacije u kojima samo pukom srecom niko nije stradao,mada je bilo situacija gde je i bilo nastradalih...
Uzas!
pre 6 godina
Култура једног народа најбоље се огледа у томе какви су им јавни тоалети и како се понашају у саобраћају.
pre 6 godina
Nije problem zuto svetlo koliko su problem desne trake bilo zute ili zaustavne kojima se obilazi i posle ukljucuje nasilno u pravu, levu traku.
A to se moze primetiti svakodnevno u Beogradu i na kraju naravno najvise cekaju posteni.
pre 6 godina
Jos nisam cuo da je policija uvazila da neko nije mogao bezbedno da se zaustavi ispred semafora.
Inace,smatram da nam je,kao i opsta kultura,saobracajna kultura na vrlo niskom nivou.Svim ucesnicima u saobracaju,ne samo vozacima.
pre 6 godina
Trepcuce zeleno bi moralo da se standardizuje. Moze da vam se desi da vozite ulicom i da 5 od 6 semafora ima trepcuce zeleno a da jedan semafor nema trepcuce zeleno. Ja bih to standardizovao, da se zna da ce semafor npr. 5 puta da trepne i da to traje tacno 5 sekundi i onda je jasno. Ovako kada vidis da treperi, ne znas da li imas vremena ili ne - kao imas indikaciju sta se desava, a u praksi ti nista nije rekao svojim treptanjem.
pre 6 godina
Saobracajna kultura je deo (slika) kulture uopste; ako nam, generalno, kultura nije jaca strana, onda nam je takva i kultura u saobracaju. A resenje je u efikasnom sistemu uocavanju prekrsaja i njihovom sankcionisanju; najpre strah, a potom navika...
pre 6 godina
generalno u Srbiji je slaba saobracajna kultura.a beograd je mozda kao grad jos gori sto se tice vozaca.pitams e samo dali se tako ponasaju i van granica Srbije.jedan od gradova u kojem sam bio autom je hamburg.velicine slicno.beogradu,ali ipak veci.,po broju stanovnika slican,ali po saobracajnog kulturi,nebo i zemlja razlika,mi u 17 a oni u 21 v.
pre 6 godina
žuto nije isto što i zeleno, ali zato dve crvene rade posao.
pre 6 godina
Znaju da ce proci bez kazne pa zato tako voze jer ovo je Srbija i moze se tako,nazalost. U bilo kojoj drugoj drzavi bi cekali i duplo duze ako treba jer znaju da tamo nema prastanja i kazna stize na kucnu adresu.
pre 6 godina
Molim Vas Novinari - ako Boga znate - dodjite iz B. Palanke ka Karadjordjevu da vidite NAJBESMISLENIJI semafor na Svetu !! U sred njive regulise se saobracaj ! Kruzni tok postoji decenijama ali je Saobracajni Genije resio da se zeza sa nama !
pre 6 godina
Metro je jedino rešenje za saobraćajni haos u Bg.Jednostavno,previše nas je na tako malom prostoru.
pre 6 godina
@NoName, 10. oktobar 2017 10:48)
ne daj boze da policija regulise, to su redoviiiiii strasno. bolje ovako, bar se brzo prodje
pre 6 godina
A tek što mrzim da vidim one trule fore kad se neko prestroji za levo i onda produži pravo i obiđe kolonu. Da ne pričam da je korišćenje migavaca obrnuto proporcionalno vrednosti auta.
pre 6 godina
Dodjite u Bukurešt, široki bulevari, kružni tokovi sa milion traka i sa semaforima. Tramvaji, trole, busevi. Podzemni tuneli i mostovi. Mojih 20 km do posla i isti put nazad prelazim za 45 minuta po smeru.
Svi su svesni da je gužva i niko ne trubi. Kada se uključuješ iz sporedne ulice, treći automobil će te propustiti u najgorem slučaju.
pre 6 godina
Žuto nije ni crveno!
pre 6 godina
Noću je najopasnije prolaziti na žuto.
Raskrsnica kod Miloševog konaka,Bulevar Vojvode Mišića i Ruske,Srpskih vladara i Kneza Miloša ... Retki su sudari ali kada se dogode budu gadni - redji saobraćaj,mnogo njih brzo voze -bolje kasniti na zeleno malo (makar vam svirali oni iza) nego da vas pokupi Mile s kombajnom koji je rešio da "ne ispusti zeleni talas".
pre 6 godina
Mi prvo treba da naučimo da koristimo kružne tokove. Pravi primer vam je kružni tok kod opštine Novi beograd, svaki dan imate nekoliko udesa zbog nepoznavanja pravila i kretanja u kružnom toku. Najčešći su kada se iz pravca Zemuna ulazi u kružni tok, niko ne usporava, ne poštuje prednost, ne gledaju da li se neko isključuje sa kružnog toka već samo uleću pa kako im se zadesi.
pre 6 godina
Gužva u Kneza Miloša, čekam da se oslobodi put da uđem u crvenu mrežu iako je zeleno svetlo, a gospodin u kombiju iza mi trubi da krenem.
pre 6 godina
Deo puta Beograd-Pančevo, sa 10 semafora... Jao, majko mila... Svaki sa različitim brojem treptanja zelenog svetla, od nula do 6. Ajd tu pogodi šta će te snaći...
Izvinjavam se ako je ovaj tekst naručen iz AZBS.
pre 6 godina
Umesto sto gradi Beograd na vodi, zasto ne izgradi metro kad je vec tako dugo na vlasti?
pre 6 godina
Izdvojiću par gradova koji mi prvi padaju na pamet, Solun, Pariz, Brisel, Rim, Milano... voze brže od nas, kreću svi istovremeno na zeleno (a ne kao kod nas). Generalno, sviđa mi se takva vožnja.
88 Komentari
Sortiraj po: