Četvrtak, 05.10.2017.

11:07

Kinezi se žalili vladi na bolovanja u Železari

Ministri vlade dogovorili su sa ambasadorom Kine u Srbiji i direktorom smederevske železare mehanizam kontrole bolovanja u toj kompniji.

Izvor: Tanjug

Kinezi se žalili vladi na bolovanja u Železari IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Milan Mratinković

pre 6 godina

Istina je negde izmedju. Naime, ima ljudi koji su stvarno bolesni i koji trebaju da idu na bolovanje i ima ljudi koji to obilno zloupotrebljavaju pa drugi radnici moraju da rade za njih. Pozitivan pristup rešenju problema je otvaranje ambulante u krugu fabrike sa stalnim prisustvom kompanijskog lekara i priznanjem kraćih bolovanja od tog lekara, i stalnom revizijom bolovanja. Mi kao privatna ZU smo otvorili ambulantu u nekoliko fabrika i rezultati su odlični, a zaposleni imaju stalnu zdrastvenu zaštitu, vrlo su zadovoljni uz veliku uštedu za poslodavca na danima bolovanja.

C i n i k

pre 6 godina

Bolovanje je "majka jana" za sve koji su na drzavna jasla, e vec kod privatnika to jeste problem, sad je sezona poslova na selima pa zato i verujem da ima mnogo otvorenih "bolovanja" ..

posmatrac

pre 6 godina

Ne znam kako je kod njih ali meni u Domu zdravlja za jedan dan bolovanja skinu lep deo plate, ako sam vise na bolovanju skidaju manje. Uglavnom kolika nam je plata svi gledamo da i bolesni dolazimo na posao.

acaca

pre 6 godina

Vecina ljudi ce nesto zloupotrebiti ako znaju da ce proci nekaznjeno.
Zakon je taj koji to treba da spreci.
Nebitno ko je poslodavac drzava to pitanje treba da resi u saradnji sa lekarima.Za lazno bolovanje lekaru i radniku otkaz,postoje komisije koje to mogu utvrditi.
Apsolutno sam protiv laznog bolovanja a podrzavam 100 posto placanje ljudima koji su bolesni i moraju na bolovanje.
Ovako da drzava reaguje samo na zahtev Kineza je pilicarski i brukanje drzave,ali od ovih na vlasti nista bolje nisam ni ocekivao.
Sistemsko sredjivanje tog pitanja je potrebno a ne na zahtev Kurte,Murte ili u ovom slucaju kineza.

kina

pre 6 godina

@NF_70

Poenta života ti nije u u brutalnom radu, da nekom gazdi puniš džep, i da zaradiš te pare šta će ti kad nemaš život. Poenta je da zaradiš platu 5 dana u nedelji 8h rads i da ideš kući da se baviš onim što voliš, pošto samo 10% radnika voli svoj posao. Niko ne voli svoj posao, a kidati se ima smisla samo kad radiš za sebe.

Gorosei

pre 6 godina

Nisu vam valjali Ameri,uživajte sa Ruskom i Kineskom braćom.
(charlie, 05. oktobar 2017 13:17)
Isto je i bilo kod amera, firma ko firma. Za sve se vodi statistika u ozbiljnim firmama. To se najvise zloupotrebljava u drzavnim firmama. U nekim se cak placa bolovanje 100% plate, nekim 85%. Kod privatnika ume prijavljen si na 20.000din, radis za 35.000din on ti preracuna na minimalac. Tako da nije ni zakonski minimum.

Klodovik

pre 6 godina

Čuj, bolovanje! Pa zar nisu radnici u Srbiji obespravljeno roblje? Otkud im pravo bolovanje.

Ozbiljno govoreći, vi treba sad da velikom brzinom prođete kroz stotinjak godina razvoja odnosa između poslodavaca i zaposlenih, radničkih prava i obaveza, radno-pravnog zakonodavstva itd.
Kad jednom sve strae shvate da je bolovanje nije za odmor, nego za slučaj bolesti, i to bolesti koja onemogućava normalno obavljanje posla ili predstavlja opasnost po ostale zaposlene, možda i krenete naprijed.

Goran

pre 6 godina

Da cujemo uslove rada u toj fabrici pa da se vidi sto ljudi idu na bolovanja. Obzirom da se zna pre svega u Kini kakvi su uslovi i okolnim zemljama gde su oni vlasnici, nebi me cudilo zasto ljudi odlaze na bolovanja.

Јабучило

pre 6 godina

Злоупотреба боловања је могућа, не оспоравам. Али злоупотреба радника гарантована.

NF_70

pre 6 godina

Hajde da se ne lažemo. Radim u javnom preduzeću i znam kako zaposleni zloupotrebljavaju bolovanja. Lično, nisam išao na bolovanje već 3.5 godine i u manjini sam tamo gde sam zaposlen.
Naš svet ne shvata da u Kini, Japanu i Južnoj Koreji, ljudi još od malih nogu bivaju pripremani za jedan dril koji traje gotovo ceo radni vek, do penzije. Radi se zvanično 8-9 sati ali se na poslu ostaje i po 10-12 sati i to se smatra gotovo normalnim. Radi se mukotrpno, odgovorno, vredno i ljudi su posvećeni svom poslu, jer su naviknuti da time obogaćuju svoju zajednicu, državu i porodicu. Rad, rad i samo rad. Oni su prosto naučeni da trpe i ćute. Uspehe dalekoistočnih naroda vidimo golim okom svakog dana gde god da se okrenemo. Tako su oni uspeli uz adekvatno nagrađivanje za takav rad, što kod nas, kao što znamo, nije slučaj.
Zato mi tu nemamo šta da tražimo sa sve ostalim evropskim narodima zajedno. Mi bi smo na kafu, na pauzu, uveče sa društvom u izlaske, da radimo onoliko koliko nama to odgovara, da filozofiramo i razmišljamo o opštim pitanjima uz činjenicu da gotovo niko od nas ne smatra (niti mu je do toga stalo) da velikim radom i izgaranjem doprinosi progresu zajednice i cele države. Evropljani generalno to ne smatraju bitinim. Pogedajte samo koliko francuzi malo rade (čak i u odnosu na nas), pa grci, a i skandinavci vole na pivo i večere, o italijanima da i ne govorimo.

Skjavoneska

pre 6 godina

Ne znam kakva je situacija u Zelezari, ali u fabrici gde ja radim ljudi itekako zloupotrebljavaju bolovanje. Sa druge strane, plate su niske pa ih ne osudjujem...

rango

pre 6 godina

Vrlo zanimljivo kako to kad se kinez žali vladi za nešto, to prolazi i vlada reaguje, a kad se radnici žale vladi zato što ne dobijaju plate, nemaju nikakva prava, štrajkuju itd, vlada okreće glavu i priča kako tu ne može ništa da uradi. Pa zar naša vlada ne bi trebalo da štiti naše gradjane i naša prava ???
(moje ime, 05. oktobar 2017 12:47)
Pa vi opet na sledecim izborima gasajte za iste.

M

pre 6 godina

@neutralni posmatrac
zloupotreba je uvek bilo, ali odgovorno tvrdim da je kod nas trenutno daleko veci problem sto se ljudi plase da otvore bolovanje kada zaista jesu bolesni, jer se plase da im nece produziti ugovor. Onda dolaze bolesni i zaraze druge radnike i nastane havarija.

Magic

pre 6 godina

Praksa iz socijalizma
Kada krenu poljoprivredni radovi , setva, zetva svi na bolovanje.Kada dodje vreme za penziju pocne kuknjava zasto im je penzija mala.Zbog bolovanja. Ne moze i jare i pare

moje ime

pre 6 godina

Vrlo zanimljivo kako to kad se kinez žali vladi za nešto, to prolazi i vlada reaguje, a kad se radnici žale vladi zato što ne dobijaju plate, nemaju nikakva prava, štrajkuju itd, vlada okreće glavu i priča kako tu ne može ništa da uradi. Pa zar naša vlada ne bi trebalo da štiti naše gradjane i naša prava ???

Neutralni posmatrac

pre 6 godina

Mi smo navikli na ono "doktore daj par dana da odmorim". Ako hocemo napred ne mozemo tako. Bitno je da poslodavci postuju pravo zaposlenog na bolovanje, ali isyo tako da zaposleni to ne iskoriscava kako mi dune

miki

pre 6 godina

Kinezi su cisti robovlasnici. Uslovi nemoguci,ucenjivaci,radi se maltene rukama,sa sklepanim alatima,bez mehanizacije... Radio sam,licno se uverio. Zao mi je sto ne mogu slike da postavim,da vide svi sta je to.

Spearman

pre 6 godina

Moguce je da se kod nas zloupotrebljava bolovanje, pogotovo u fabrikama gde su ljudi navikli na samoupravljanje i da ih niko ne kontrolise. Ali takodje treba znati da je azijski vid kapitalizma najsuroviji. To je ta zvanicno "komunisticka" drzava gde je jedinka samo broj za ekploatisanje. Najsurovija je kombinacija zvanicnog komunizma i nezvanicnog kapitalizma. Ali izgleda da mi tome tezimo. Nije nam dobra EU gde se (u vecini zemalja) prava radnika postuju kao nigde drugde na svetu.

repus

pre 6 godina

pišem non stop u komentarima da je kina socijalna bomba kod njih ima na stotine miliona mladih od 17 do 23godine su totalni ivalidi radeci u ne adekvatnim uslovima garažama bez ikakve opreme manjina kineza je od svoje zemlje napravila kkoloniju sada hoce da se I u srbiji cim se neko razboli odmah menja zdravim a da ne odgovaraju a naši ih hvale kako je to ekonomski zmaj istoka

Slav

pre 6 godina

Dostavljaju se doznake, kao i svuda u svetu. U cemu je problem? Ako hoces radnik da ti bude citav, mora da ide na bolovanje u slucaju bolesti. Pride, da ne zarazi celu kompaniju, a posebno sebe da ne zezne. Zdravlje coveka je primarna stvar. To sto su Kinezi budale, to je njihov problem.Aj' malo logike.
(NoName, 05. oktobar 2017 11:39)
A ti kao neznas kako to ide kod nas sa bolovanjem. To je način života još iz socijalizma.. treba ti koji slobodan dan.. pijan, rodjendan, slava, krečenje , oranje, žetva , setva, Il ti se prosto neide na posao.. Aj na bolovanje.

bigserb

pre 6 godina

Neverovatno sta smo dozvolili u nasoj drzavi, da nam Kinezi odredjuju da li smemo i na koliko smemo da odemo na bolovanje!!! Umesto da im vlada zapreti kaznama zbog ociglednog mobinga na radnike, oni im obecavaju pomoc u sikaniranju radnika, jer stvarno je neobicno da se razboli neko ko radi u zelezari, valjda Vucic misli da je to kao rad u vladi ili predsednistvu Srbije!!!

Чије паре његова музика

pre 6 godina

Има једна пословица на енглеском Beggars can't be choosers. У преводу Просјаци не могу да бирају. То звучи доста ружно на српском али у основи је тачно. Железару нико није хтео. Алтернативе нема. Или Кинези са њиховим условима или пропаст. Ако хоћемо да се извучемо из блата у који смо упали пре седамнаест година морамо да радимо као они.

Smiljka

pre 6 godina

U firmi u kojoj radim je to reseno ugovorom o radu. Za svako bolovanje duzem od 3 dana poslodavac ima pravo da nas posalje u kliniku ili kod doktora koji/kojeg ce firma platiti kako bi dijagnoza bila potvrdjena. Kako cujem to su smislili posle par zloupotreba, bolovanja od mesec dana sa sifrom 043, pa im puko film. Inace poslodavci savim na mestu, plate pristojne.

srbin u kini

pre 6 godina

kao neko ko radi u kineskoj skoli mogu da vam dam uvid iz prve ruke kako je ovde... ovde bolovanja nema, ako ne dodjem na posao odbijaju mi od plate bio ja bolestan ili ne... najcrnje, deca dolaze u skolu mrtva bolesna, zato se i ja na svaka 2 meseca razbolim po par dana... nema ovde ljudskih prava, pretpostavljam da tako hoce da bude i u zelezari... nazalost...
bolje bilo kakav gazda nego kinez, oni su ljudi opsednuti radom, za njih ne postoji zivot van posla... mozda zvuci bizarno ovo sto cu da kazem, ali mislim da bi 90% mojih kineskih kolega bilo srecno i ponosno da crkne na poslu. e takvi su oni, na nasu nesrecu...

antiprotivan

pre 6 godina

Pola grada bolesno zbog zagadjenja iz zelezare... Prasina i dim se vide kilometrima unaokolo, a cik prodjite kroz sela u okolini. Sve crveno...

Ostin A

pre 6 godina

Kad zapošljavate ljude gledajte da ne zapošljavate one koji su državnoj firmi duže od par godina. Ako jesu, navikli su na uzimanje bolovanja, slobodnih dana, kašnjenja itd.

Ne želim da ispadne da ih podržavam. Ali radio sam u Domu kulture Studentski grad. Imali smo 8 tetkica. Dom kulture je radio jednu smenu i nikad nije bilo više od 1-2 tetkice na poslu.

Tetkice rade mesec dana, a onda odu na 3 meseca bolovanja, pa opet tako, zakonski dozvoljeno. A i tih mesec dana rade sve na odlaganje. Očiste WC jednom nedeljno i sl. Da ne spominjem topli obrok i plaćen prevoz do posla. Ne rade 3 meseca, ali uvek dođu da bi pokupili tih 2000 dinara za prevoz.

Da smo imali dve radne tetkice, imale bi platu od 800 evra (teorijski), ovako ispadnu socijalni slučaj sa minimalcem.

Radnik crbc

pre 6 godina

Sram da bude Kineze. Radim u Kineskoj kompaniji i mogu reci da su Kinezi opasni manipulatori.Tumace ugovor kako im volja, a mimo ugovora usmeno te obaveste kako ces i koliko da radis i pritom se osiguraju nekim papirom koji te nateraju da potpises u slucaju da neko proverava. Potpises radno vreme od 8. sati i slobodan vikend ali papir trpi sve, ocas posla radis 10. sati uz radnu subotu ili nedelju, sto naravno odbijaju da plate. Jednu zaposlenu su maltretirali da raskine ugovor kada su saznali da boluje od raka, strasno. Nemaju nimalo ljudskosti, svi smo roba.
Ako je radnik uzeo bolovanje to znaci da je doktor procenio da taj radnik nije sposoban za rad i tacka. Jadna drzava gde joj stranci rukovode!

Sims

pre 6 godina

Zivo me zanima kako funkcionise taj pilot projekat, mozda ukida bolovanje, kao sto je u FIJATU ukinuto pravo na strajk? Obzirom da se na bolovanju primi samo 1/2 plate, nesto ne verujem da su sa tim preterivali, kao u "stara, dobra" vremena?

josip broz

pre 6 godina

Hoce da kazu da bolovanje vise ne postoji.
(rade, 05. oktobar 2017 11:22)
Ne, hoće da kažu da Srbi ne treba da zloupotrebljavaju bolovanje.

NoName

pre 6 godina

Dostavljaju se doznake, kao i svuda u svetu. U cemu je problem? Ako hoces radnik da ti bude citav, mora da ide na bolovanje u slucaju bolesti. Pride, da ne zarazi celu kompaniju, a posebno sebe da ne zezne. Zdravlje coveka je primarna stvar. To sto su Kinezi budale, to je njihov problem.
Aj' malo logike.

Radnik crbc

pre 6 godina

Sram da bude Kineze. Radim u Kineskoj kompaniji i mogu reci da su Kinezi opasni manipulatori.Tumace ugovor kako im volja, a mimo ugovora usmeno te obaveste kako ces i koliko da radis i pritom se osiguraju nekim papirom koji te nateraju da potpises u slucaju da neko proverava. Potpises radno vreme od 8. sati i slobodan vikend ali papir trpi sve, ocas posla radis 10. sati uz radnu subotu ili nedelju, sto naravno odbijaju da plate. Jednu zaposlenu su maltretirali da raskine ugovor kada su saznali da boluje od raka, strasno. Nemaju nimalo ljudskosti, svi smo roba.
Ako je radnik uzeo bolovanje to znaci da je doktor procenio da taj radnik nije sposoban za rad i tacka. Jadna drzava gde joj stranci rukovode!

Sims

pre 6 godina

Zivo me zanima kako funkcionise taj pilot projekat, mozda ukida bolovanje, kao sto je u FIJATU ukinuto pravo na strajk? Obzirom da se na bolovanju primi samo 1/2 plate, nesto ne verujem da su sa tim preterivali, kao u "stara, dobra" vremena?

NoName

pre 6 godina

Dostavljaju se doznake, kao i svuda u svetu. U cemu je problem? Ako hoces radnik da ti bude citav, mora da ide na bolovanje u slucaju bolesti. Pride, da ne zarazi celu kompaniju, a posebno sebe da ne zezne. Zdravlje coveka je primarna stvar. To sto su Kinezi budale, to je njihov problem.
Aj' malo logike.

josip broz

pre 6 godina

Hoce da kazu da bolovanje vise ne postoji.
(rade, 05. oktobar 2017 11:22)
Ne, hoće da kažu da Srbi ne treba da zloupotrebljavaju bolovanje.

moje ime

pre 6 godina

Vrlo zanimljivo kako to kad se kinez žali vladi za nešto, to prolazi i vlada reaguje, a kad se radnici žale vladi zato što ne dobijaju plate, nemaju nikakva prava, štrajkuju itd, vlada okreće glavu i priča kako tu ne može ništa da uradi. Pa zar naša vlada ne bi trebalo da štiti naše gradjane i naša prava ???

srbin u kini

pre 6 godina

kao neko ko radi u kineskoj skoli mogu da vam dam uvid iz prve ruke kako je ovde... ovde bolovanja nema, ako ne dodjem na posao odbijaju mi od plate bio ja bolestan ili ne... najcrnje, deca dolaze u skolu mrtva bolesna, zato se i ja na svaka 2 meseca razbolim po par dana... nema ovde ljudskih prava, pretpostavljam da tako hoce da bude i u zelezari... nazalost...
bolje bilo kakav gazda nego kinez, oni su ljudi opsednuti radom, za njih ne postoji zivot van posla... mozda zvuci bizarno ovo sto cu da kazem, ali mislim da bi 90% mojih kineskih kolega bilo srecno i ponosno da crkne na poslu. e takvi su oni, na nasu nesrecu...

bigserb

pre 6 godina

Neverovatno sta smo dozvolili u nasoj drzavi, da nam Kinezi odredjuju da li smemo i na koliko smemo da odemo na bolovanje!!! Umesto da im vlada zapreti kaznama zbog ociglednog mobinga na radnike, oni im obecavaju pomoc u sikaniranju radnika, jer stvarno je neobicno da se razboli neko ko radi u zelezari, valjda Vucic misli da je to kao rad u vladi ili predsednistvu Srbije!!!

Spearman

pre 6 godina

Moguce je da se kod nas zloupotrebljava bolovanje, pogotovo u fabrikama gde su ljudi navikli na samoupravljanje i da ih niko ne kontrolise. Ali takodje treba znati da je azijski vid kapitalizma najsuroviji. To je ta zvanicno "komunisticka" drzava gde je jedinka samo broj za ekploatisanje. Najsurovija je kombinacija zvanicnog komunizma i nezvanicnog kapitalizma. Ali izgleda da mi tome tezimo. Nije nam dobra EU gde se (u vecini zemalja) prava radnika postuju kao nigde drugde na svetu.

Slav

pre 6 godina

Dostavljaju se doznake, kao i svuda u svetu. U cemu je problem? Ako hoces radnik da ti bude citav, mora da ide na bolovanje u slucaju bolesti. Pride, da ne zarazi celu kompaniju, a posebno sebe da ne zezne. Zdravlje coveka je primarna stvar. To sto su Kinezi budale, to je njihov problem.Aj' malo logike.
(NoName, 05. oktobar 2017 11:39)
A ti kao neznas kako to ide kod nas sa bolovanjem. To je način života još iz socijalizma.. treba ti koji slobodan dan.. pijan, rodjendan, slava, krečenje , oranje, žetva , setva, Il ti se prosto neide na posao.. Aj na bolovanje.

rango

pre 6 godina

Vrlo zanimljivo kako to kad se kinez žali vladi za nešto, to prolazi i vlada reaguje, a kad se radnici žale vladi zato što ne dobijaju plate, nemaju nikakva prava, štrajkuju itd, vlada okreće glavu i priča kako tu ne može ništa da uradi. Pa zar naša vlada ne bi trebalo da štiti naše gradjane i naša prava ???
(moje ime, 05. oktobar 2017 12:47)
Pa vi opet na sledecim izborima gasajte za iste.

antiprotivan

pre 6 godina

Pola grada bolesno zbog zagadjenja iz zelezare... Prasina i dim se vide kilometrima unaokolo, a cik prodjite kroz sela u okolini. Sve crveno...

miki

pre 6 godina

Kinezi su cisti robovlasnici. Uslovi nemoguci,ucenjivaci,radi se maltene rukama,sa sklepanim alatima,bez mehanizacije... Radio sam,licno se uverio. Zao mi je sto ne mogu slike da postavim,da vide svi sta je to.

Јабучило

pre 6 godina

Злоупотреба боловања је могућа, не оспоравам. Али злоупотреба радника гарантована.

M

pre 6 godina

@neutralni posmatrac
zloupotreba je uvek bilo, ali odgovorno tvrdim da je kod nas trenutno daleko veci problem sto se ljudi plase da otvore bolovanje kada zaista jesu bolesni, jer se plase da im nece produziti ugovor. Onda dolaze bolesni i zaraze druge radnike i nastane havarija.

repus

pre 6 godina

pišem non stop u komentarima da je kina socijalna bomba kod njih ima na stotine miliona mladih od 17 do 23godine su totalni ivalidi radeci u ne adekvatnim uslovima garažama bez ikakve opreme manjina kineza je od svoje zemlje napravila kkoloniju sada hoce da se I u srbiji cim se neko razboli odmah menja zdravim a da ne odgovaraju a naši ih hvale kako je to ekonomski zmaj istoka

Smiljka

pre 6 godina

U firmi u kojoj radim je to reseno ugovorom o radu. Za svako bolovanje duzem od 3 dana poslodavac ima pravo da nas posalje u kliniku ili kod doktora koji/kojeg ce firma platiti kako bi dijagnoza bila potvrdjena. Kako cujem to su smislili posle par zloupotreba, bolovanja od mesec dana sa sifrom 043, pa im puko film. Inace poslodavci savim na mestu, plate pristojne.

Чије паре његова музика

pre 6 godina

Има једна пословица на енглеском Beggars can't be choosers. У преводу Просјаци не могу да бирају. То звучи доста ружно на српском али у основи је тачно. Железару нико није хтео. Алтернативе нема. Или Кинези са њиховим условима или пропаст. Ако хоћемо да се извучемо из блата у који смо упали пре седамнаест година морамо да радимо као они.

Magic

pre 6 godina

Praksa iz socijalizma
Kada krenu poljoprivredni radovi , setva, zetva svi na bolovanje.Kada dodje vreme za penziju pocne kuknjava zasto im je penzija mala.Zbog bolovanja. Ne moze i jare i pare

Skjavoneska

pre 6 godina

Ne znam kakva je situacija u Zelezari, ali u fabrici gde ja radim ljudi itekako zloupotrebljavaju bolovanje. Sa druge strane, plate su niske pa ih ne osudjujem...

Goran

pre 6 godina

Da cujemo uslove rada u toj fabrici pa da se vidi sto ljudi idu na bolovanja. Obzirom da se zna pre svega u Kini kakvi su uslovi i okolnim zemljama gde su oni vlasnici, nebi me cudilo zasto ljudi odlaze na bolovanja.

Klodovik

pre 6 godina

Čuj, bolovanje! Pa zar nisu radnici u Srbiji obespravljeno roblje? Otkud im pravo bolovanje.

Ozbiljno govoreći, vi treba sad da velikom brzinom prođete kroz stotinjak godina razvoja odnosa između poslodavaca i zaposlenih, radničkih prava i obaveza, radno-pravnog zakonodavstva itd.
Kad jednom sve strae shvate da je bolovanje nije za odmor, nego za slučaj bolesti, i to bolesti koja onemogućava normalno obavljanje posla ili predstavlja opasnost po ostale zaposlene, možda i krenete naprijed.

Ostin A

pre 6 godina

Kad zapošljavate ljude gledajte da ne zapošljavate one koji su državnoj firmi duže od par godina. Ako jesu, navikli su na uzimanje bolovanja, slobodnih dana, kašnjenja itd.

Ne želim da ispadne da ih podržavam. Ali radio sam u Domu kulture Studentski grad. Imali smo 8 tetkica. Dom kulture je radio jednu smenu i nikad nije bilo više od 1-2 tetkice na poslu.

Tetkice rade mesec dana, a onda odu na 3 meseca bolovanja, pa opet tako, zakonski dozvoljeno. A i tih mesec dana rade sve na odlaganje. Očiste WC jednom nedeljno i sl. Da ne spominjem topli obrok i plaćen prevoz do posla. Ne rade 3 meseca, ali uvek dođu da bi pokupili tih 2000 dinara za prevoz.

Da smo imali dve radne tetkice, imale bi platu od 800 evra (teorijski), ovako ispadnu socijalni slučaj sa minimalcem.

NF_70

pre 6 godina

Hajde da se ne lažemo. Radim u javnom preduzeću i znam kako zaposleni zloupotrebljavaju bolovanja. Lično, nisam išao na bolovanje već 3.5 godine i u manjini sam tamo gde sam zaposlen.
Naš svet ne shvata da u Kini, Japanu i Južnoj Koreji, ljudi još od malih nogu bivaju pripremani za jedan dril koji traje gotovo ceo radni vek, do penzije. Radi se zvanično 8-9 sati ali se na poslu ostaje i po 10-12 sati i to se smatra gotovo normalnim. Radi se mukotrpno, odgovorno, vredno i ljudi su posvećeni svom poslu, jer su naviknuti da time obogaćuju svoju zajednicu, državu i porodicu. Rad, rad i samo rad. Oni su prosto naučeni da trpe i ćute. Uspehe dalekoistočnih naroda vidimo golim okom svakog dana gde god da se okrenemo. Tako su oni uspeli uz adekvatno nagrađivanje za takav rad, što kod nas, kao što znamo, nije slučaj.
Zato mi tu nemamo šta da tražimo sa sve ostalim evropskim narodima zajedno. Mi bi smo na kafu, na pauzu, uveče sa društvom u izlaske, da radimo onoliko koliko nama to odgovara, da filozofiramo i razmišljamo o opštim pitanjima uz činjenicu da gotovo niko od nas ne smatra (niti mu je do toga stalo) da velikim radom i izgaranjem doprinosi progresu zajednice i cele države. Evropljani generalno to ne smatraju bitinim. Pogedajte samo koliko francuzi malo rade (čak i u odnosu na nas), pa grci, a i skandinavci vole na pivo i večere, o italijanima da i ne govorimo.

acaca

pre 6 godina

Vecina ljudi ce nesto zloupotrebiti ako znaju da ce proci nekaznjeno.
Zakon je taj koji to treba da spreci.
Nebitno ko je poslodavac drzava to pitanje treba da resi u saradnji sa lekarima.Za lazno bolovanje lekaru i radniku otkaz,postoje komisije koje to mogu utvrditi.
Apsolutno sam protiv laznog bolovanja a podrzavam 100 posto placanje ljudima koji su bolesni i moraju na bolovanje.
Ovako da drzava reaguje samo na zahtev Kineza je pilicarski i brukanje drzave,ali od ovih na vlasti nista bolje nisam ni ocekivao.
Sistemsko sredjivanje tog pitanja je potrebno a ne na zahtev Kurte,Murte ili u ovom slucaju kineza.

Neutralni posmatrac

pre 6 godina

Mi smo navikli na ono "doktore daj par dana da odmorim". Ako hocemo napred ne mozemo tako. Bitno je da poslodavci postuju pravo zaposlenog na bolovanje, ali isyo tako da zaposleni to ne iskoriscava kako mi dune

kina

pre 6 godina

@NF_70

Poenta života ti nije u u brutalnom radu, da nekom gazdi puniš džep, i da zaradiš te pare šta će ti kad nemaš život. Poenta je da zaradiš platu 5 dana u nedelji 8h rads i da ideš kući da se baviš onim što voliš, pošto samo 10% radnika voli svoj posao. Niko ne voli svoj posao, a kidati se ima smisla samo kad radiš za sebe.

Gorosei

pre 6 godina

Nisu vam valjali Ameri,uživajte sa Ruskom i Kineskom braćom.
(charlie, 05. oktobar 2017 13:17)
Isto je i bilo kod amera, firma ko firma. Za sve se vodi statistika u ozbiljnim firmama. To se najvise zloupotrebljava u drzavnim firmama. U nekim se cak placa bolovanje 100% plate, nekim 85%. Kod privatnika ume prijavljen si na 20.000din, radis za 35.000din on ti preracuna na minimalac. Tako da nije ni zakonski minimum.

posmatrac

pre 6 godina

Ne znam kako je kod njih ali meni u Domu zdravlja za jedan dan bolovanja skinu lep deo plate, ako sam vise na bolovanju skidaju manje. Uglavnom kolika nam je plata svi gledamo da i bolesni dolazimo na posao.

C i n i k

pre 6 godina

Bolovanje je "majka jana" za sve koji su na drzavna jasla, e vec kod privatnika to jeste problem, sad je sezona poslova na selima pa zato i verujem da ima mnogo otvorenih "bolovanja" ..

Milan Mratinković

pre 6 godina

Istina je negde izmedju. Naime, ima ljudi koji su stvarno bolesni i koji trebaju da idu na bolovanje i ima ljudi koji to obilno zloupotrebljavaju pa drugi radnici moraju da rade za njih. Pozitivan pristup rešenju problema je otvaranje ambulante u krugu fabrike sa stalnim prisustvom kompanijskog lekara i priznanjem kraćih bolovanja od tog lekara, i stalnom revizijom bolovanja. Mi kao privatna ZU smo otvorili ambulantu u nekoliko fabrika i rezultati su odlični, a zaposleni imaju stalnu zdrastvenu zaštitu, vrlo su zadovoljni uz veliku uštedu za poslodavca na danima bolovanja.

josip broz

pre 6 godina

Hoce da kazu da bolovanje vise ne postoji.
(rade, 05. oktobar 2017 11:22)
Ne, hoće da kažu da Srbi ne treba da zloupotrebljavaju bolovanje.

Neutralni posmatrac

pre 6 godina

Mi smo navikli na ono "doktore daj par dana da odmorim". Ako hocemo napred ne mozemo tako. Bitno je da poslodavci postuju pravo zaposlenog na bolovanje, ali isyo tako da zaposleni to ne iskoriscava kako mi dune

Slav

pre 6 godina

Dostavljaju se doznake, kao i svuda u svetu. U cemu je problem? Ako hoces radnik da ti bude citav, mora da ide na bolovanje u slucaju bolesti. Pride, da ne zarazi celu kompaniju, a posebno sebe da ne zezne. Zdravlje coveka je primarna stvar. To sto su Kinezi budale, to je njihov problem.Aj' malo logike.
(NoName, 05. oktobar 2017 11:39)
A ti kao neznas kako to ide kod nas sa bolovanjem. To je način života još iz socijalizma.. treba ti koji slobodan dan.. pijan, rodjendan, slava, krečenje , oranje, žetva , setva, Il ti se prosto neide na posao.. Aj na bolovanje.

Чије паре његова музика

pre 6 godina

Има једна пословица на енглеском Beggars can't be choosers. У преводу Просјаци не могу да бирају. То звучи доста ружно на српском али у основи је тачно. Железару нико није хтео. Алтернативе нема. Или Кинези са њиховим условима или пропаст. Ако хоћемо да се извучемо из блата у који смо упали пре седамнаест година морамо да радимо као они.

NoName

pre 6 godina

Dostavljaju se doznake, kao i svuda u svetu. U cemu je problem? Ako hoces radnik da ti bude citav, mora da ide na bolovanje u slucaju bolesti. Pride, da ne zarazi celu kompaniju, a posebno sebe da ne zezne. Zdravlje coveka je primarna stvar. To sto su Kinezi budale, to je njihov problem.
Aj' malo logike.

NF_70

pre 6 godina

Hajde da se ne lažemo. Radim u javnom preduzeću i znam kako zaposleni zloupotrebljavaju bolovanja. Lično, nisam išao na bolovanje već 3.5 godine i u manjini sam tamo gde sam zaposlen.
Naš svet ne shvata da u Kini, Japanu i Južnoj Koreji, ljudi još od malih nogu bivaju pripremani za jedan dril koji traje gotovo ceo radni vek, do penzije. Radi se zvanično 8-9 sati ali se na poslu ostaje i po 10-12 sati i to se smatra gotovo normalnim. Radi se mukotrpno, odgovorno, vredno i ljudi su posvećeni svom poslu, jer su naviknuti da time obogaćuju svoju zajednicu, državu i porodicu. Rad, rad i samo rad. Oni su prosto naučeni da trpe i ćute. Uspehe dalekoistočnih naroda vidimo golim okom svakog dana gde god da se okrenemo. Tako su oni uspeli uz adekvatno nagrađivanje za takav rad, što kod nas, kao što znamo, nije slučaj.
Zato mi tu nemamo šta da tražimo sa sve ostalim evropskim narodima zajedno. Mi bi smo na kafu, na pauzu, uveče sa društvom u izlaske, da radimo onoliko koliko nama to odgovara, da filozofiramo i razmišljamo o opštim pitanjima uz činjenicu da gotovo niko od nas ne smatra (niti mu je do toga stalo) da velikim radom i izgaranjem doprinosi progresu zajednice i cele države. Evropljani generalno to ne smatraju bitinim. Pogedajte samo koliko francuzi malo rade (čak i u odnosu na nas), pa grci, a i skandinavci vole na pivo i večere, o italijanima da i ne govorimo.

Radnik crbc

pre 6 godina

Sram da bude Kineze. Radim u Kineskoj kompaniji i mogu reci da su Kinezi opasni manipulatori.Tumace ugovor kako im volja, a mimo ugovora usmeno te obaveste kako ces i koliko da radis i pritom se osiguraju nekim papirom koji te nateraju da potpises u slucaju da neko proverava. Potpises radno vreme od 8. sati i slobodan vikend ali papir trpi sve, ocas posla radis 10. sati uz radnu subotu ili nedelju, sto naravno odbijaju da plate. Jednu zaposlenu su maltretirali da raskine ugovor kada su saznali da boluje od raka, strasno. Nemaju nimalo ljudskosti, svi smo roba.
Ako je radnik uzeo bolovanje to znaci da je doktor procenio da taj radnik nije sposoban za rad i tacka. Jadna drzava gde joj stranci rukovode!

Magic

pre 6 godina

Praksa iz socijalizma
Kada krenu poljoprivredni radovi , setva, zetva svi na bolovanje.Kada dodje vreme za penziju pocne kuknjava zasto im je penzija mala.Zbog bolovanja. Ne moze i jare i pare

bigserb

pre 6 godina

Neverovatno sta smo dozvolili u nasoj drzavi, da nam Kinezi odredjuju da li smemo i na koliko smemo da odemo na bolovanje!!! Umesto da im vlada zapreti kaznama zbog ociglednog mobinga na radnike, oni im obecavaju pomoc u sikaniranju radnika, jer stvarno je neobicno da se razboli neko ko radi u zelezari, valjda Vucic misli da je to kao rad u vladi ili predsednistvu Srbije!!!

Sims

pre 6 godina

Zivo me zanima kako funkcionise taj pilot projekat, mozda ukida bolovanje, kao sto je u FIJATU ukinuto pravo na strajk? Obzirom da se na bolovanju primi samo 1/2 plate, nesto ne verujem da su sa tim preterivali, kao u "stara, dobra" vremena?

Klodovik

pre 6 godina

Čuj, bolovanje! Pa zar nisu radnici u Srbiji obespravljeno roblje? Otkud im pravo bolovanje.

Ozbiljno govoreći, vi treba sad da velikom brzinom prođete kroz stotinjak godina razvoja odnosa između poslodavaca i zaposlenih, radničkih prava i obaveza, radno-pravnog zakonodavstva itd.
Kad jednom sve strae shvate da je bolovanje nije za odmor, nego za slučaj bolesti, i to bolesti koja onemogućava normalno obavljanje posla ili predstavlja opasnost po ostale zaposlene, možda i krenete naprijed.

Gorosei

pre 6 godina

Nisu vam valjali Ameri,uživajte sa Ruskom i Kineskom braćom.
(charlie, 05. oktobar 2017 13:17)
Isto je i bilo kod amera, firma ko firma. Za sve se vodi statistika u ozbiljnim firmama. To se najvise zloupotrebljava u drzavnim firmama. U nekim se cak placa bolovanje 100% plate, nekim 85%. Kod privatnika ume prijavljen si na 20.000din, radis za 35.000din on ti preracuna na minimalac. Tako da nije ni zakonski minimum.

miki

pre 6 godina

Kinezi su cisti robovlasnici. Uslovi nemoguci,ucenjivaci,radi se maltene rukama,sa sklepanim alatima,bez mehanizacije... Radio sam,licno se uverio. Zao mi je sto ne mogu slike da postavim,da vide svi sta je to.

Goran

pre 6 godina

Da cujemo uslove rada u toj fabrici pa da se vidi sto ljudi idu na bolovanja. Obzirom da se zna pre svega u Kini kakvi su uslovi i okolnim zemljama gde su oni vlasnici, nebi me cudilo zasto ljudi odlaze na bolovanja.

srbin u kini

pre 6 godina

kao neko ko radi u kineskoj skoli mogu da vam dam uvid iz prve ruke kako je ovde... ovde bolovanja nema, ako ne dodjem na posao odbijaju mi od plate bio ja bolestan ili ne... najcrnje, deca dolaze u skolu mrtva bolesna, zato se i ja na svaka 2 meseca razbolim po par dana... nema ovde ljudskih prava, pretpostavljam da tako hoce da bude i u zelezari... nazalost...
bolje bilo kakav gazda nego kinez, oni su ljudi opsednuti radom, za njih ne postoji zivot van posla... mozda zvuci bizarno ovo sto cu da kazem, ali mislim da bi 90% mojih kineskih kolega bilo srecno i ponosno da crkne na poslu. e takvi su oni, na nasu nesrecu...

repus

pre 6 godina

pišem non stop u komentarima da je kina socijalna bomba kod njih ima na stotine miliona mladih od 17 do 23godine su totalni ivalidi radeci u ne adekvatnim uslovima garažama bez ikakve opreme manjina kineza je od svoje zemlje napravila kkoloniju sada hoce da se I u srbiji cim se neko razboli odmah menja zdravim a da ne odgovaraju a naši ih hvale kako je to ekonomski zmaj istoka

Ostin A

pre 6 godina

Kad zapošljavate ljude gledajte da ne zapošljavate one koji su državnoj firmi duže od par godina. Ako jesu, navikli su na uzimanje bolovanja, slobodnih dana, kašnjenja itd.

Ne želim da ispadne da ih podržavam. Ali radio sam u Domu kulture Studentski grad. Imali smo 8 tetkica. Dom kulture je radio jednu smenu i nikad nije bilo više od 1-2 tetkice na poslu.

Tetkice rade mesec dana, a onda odu na 3 meseca bolovanja, pa opet tako, zakonski dozvoljeno. A i tih mesec dana rade sve na odlaganje. Očiste WC jednom nedeljno i sl. Da ne spominjem topli obrok i plaćen prevoz do posla. Ne rade 3 meseca, ali uvek dođu da bi pokupili tih 2000 dinara za prevoz.

Da smo imali dve radne tetkice, imale bi platu od 800 evra (teorijski), ovako ispadnu socijalni slučaj sa minimalcem.

Spearman

pre 6 godina

Moguce je da se kod nas zloupotrebljava bolovanje, pogotovo u fabrikama gde su ljudi navikli na samoupravljanje i da ih niko ne kontrolise. Ali takodje treba znati da je azijski vid kapitalizma najsuroviji. To je ta zvanicno "komunisticka" drzava gde je jedinka samo broj za ekploatisanje. Najsurovija je kombinacija zvanicnog komunizma i nezvanicnog kapitalizma. Ali izgleda da mi tome tezimo. Nije nam dobra EU gde se (u vecini zemalja) prava radnika postuju kao nigde drugde na svetu.

Јабучило

pre 6 godina

Злоупотреба боловања је могућа, не оспоравам. Али злоупотреба радника гарантована.

moje ime

pre 6 godina

Vrlo zanimljivo kako to kad se kinez žali vladi za nešto, to prolazi i vlada reaguje, a kad se radnici žale vladi zato što ne dobijaju plate, nemaju nikakva prava, štrajkuju itd, vlada okreće glavu i priča kako tu ne može ništa da uradi. Pa zar naša vlada ne bi trebalo da štiti naše gradjane i naša prava ???

M

pre 6 godina

@neutralni posmatrac
zloupotreba je uvek bilo, ali odgovorno tvrdim da je kod nas trenutno daleko veci problem sto se ljudi plase da otvore bolovanje kada zaista jesu bolesni, jer se plase da im nece produziti ugovor. Onda dolaze bolesni i zaraze druge radnike i nastane havarija.

kina

pre 6 godina

@NF_70

Poenta života ti nije u u brutalnom radu, da nekom gazdi puniš džep, i da zaradiš te pare šta će ti kad nemaš život. Poenta je da zaradiš platu 5 dana u nedelji 8h rads i da ideš kući da se baviš onim što voliš, pošto samo 10% radnika voli svoj posao. Niko ne voli svoj posao, a kidati se ima smisla samo kad radiš za sebe.

antiprotivan

pre 6 godina

Pola grada bolesno zbog zagadjenja iz zelezare... Prasina i dim se vide kilometrima unaokolo, a cik prodjite kroz sela u okolini. Sve crveno...

Skjavoneska

pre 6 godina

Ne znam kakva je situacija u Zelezari, ali u fabrici gde ja radim ljudi itekako zloupotrebljavaju bolovanje. Sa druge strane, plate su niske pa ih ne osudjujem...

rango

pre 6 godina

Vrlo zanimljivo kako to kad se kinez žali vladi za nešto, to prolazi i vlada reaguje, a kad se radnici žale vladi zato što ne dobijaju plate, nemaju nikakva prava, štrajkuju itd, vlada okreće glavu i priča kako tu ne može ništa da uradi. Pa zar naša vlada ne bi trebalo da štiti naše gradjane i naša prava ???
(moje ime, 05. oktobar 2017 12:47)
Pa vi opet na sledecim izborima gasajte za iste.

Smiljka

pre 6 godina

U firmi u kojoj radim je to reseno ugovorom o radu. Za svako bolovanje duzem od 3 dana poslodavac ima pravo da nas posalje u kliniku ili kod doktora koji/kojeg ce firma platiti kako bi dijagnoza bila potvrdjena. Kako cujem to su smislili posle par zloupotreba, bolovanja od mesec dana sa sifrom 043, pa im puko film. Inace poslodavci savim na mestu, plate pristojne.

C i n i k

pre 6 godina

Bolovanje je "majka jana" za sve koji su na drzavna jasla, e vec kod privatnika to jeste problem, sad je sezona poslova na selima pa zato i verujem da ima mnogo otvorenih "bolovanja" ..

acaca

pre 6 godina

Vecina ljudi ce nesto zloupotrebiti ako znaju da ce proci nekaznjeno.
Zakon je taj koji to treba da spreci.
Nebitno ko je poslodavac drzava to pitanje treba da resi u saradnji sa lekarima.Za lazno bolovanje lekaru i radniku otkaz,postoje komisije koje to mogu utvrditi.
Apsolutno sam protiv laznog bolovanja a podrzavam 100 posto placanje ljudima koji su bolesni i moraju na bolovanje.
Ovako da drzava reaguje samo na zahtev Kineza je pilicarski i brukanje drzave,ali od ovih na vlasti nista bolje nisam ni ocekivao.
Sistemsko sredjivanje tog pitanja je potrebno a ne na zahtev Kurte,Murte ili u ovom slucaju kineza.

posmatrac

pre 6 godina

Ne znam kako je kod njih ali meni u Domu zdravlja za jedan dan bolovanja skinu lep deo plate, ako sam vise na bolovanju skidaju manje. Uglavnom kolika nam je plata svi gledamo da i bolesni dolazimo na posao.

Milan Mratinković

pre 6 godina

Istina je negde izmedju. Naime, ima ljudi koji su stvarno bolesni i koji trebaju da idu na bolovanje i ima ljudi koji to obilno zloupotrebljavaju pa drugi radnici moraju da rade za njih. Pozitivan pristup rešenju problema je otvaranje ambulante u krugu fabrike sa stalnim prisustvom kompanijskog lekara i priznanjem kraćih bolovanja od tog lekara, i stalnom revizijom bolovanja. Mi kao privatna ZU smo otvorili ambulantu u nekoliko fabrika i rezultati su odlični, a zaposleni imaju stalnu zdrastvenu zaštitu, vrlo su zadovoljni uz veliku uštedu za poslodavca na danima bolovanja.