Aktuelno

Četvrtak, 28.09.2017.

14:49

Ostavljate telefon na punjaču celu noć? Velika greška

Izvor: B92

Ostavljate telefon na punjaèu celu noæ? Velika greška IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

Lincoln

pre 6 godina

Apsolutno netačno, svaki telefon do sada mi je bio preko noći na punjaču i nikada u zadnjih 5-6 godina nisam imao problema sa baterijom. Punjač je ujutru hladan a telefon pokazuje od 96-100% bateriju, tako da ovo nema smisla.

Car

pre 6 godina

@Kobalt

Samo ako ih neodgovorno koristiš (što verovatno i radi većina korisnika kod nas). Otud negativni komentari tipa koči, baguje i slično.

Maks

pre 6 godina

@(dzigi, 28. septembar 2017 18:14)

Pa nije to rešo da neko koristi utikače sa tajmerom koje navija u koliko sati da isključe struju kao ako hoće da ostavi noću pasulj da se kuva na terasi, pa ako se uspava da se pasulj ne prekuva do ujutro 😂

Ako moderan telefon može da tera raznorazne aplikacije, da ima AR i VR mogućnosti, da senzorima detektuje kada je korisnik uređaj podigao sa stola, da prikaže stanje baterije... itd... pa bilo bi stvarno smešno ako ne bi imao funkciju da prestane da puni bateriju kada dođe do 100% 😂

Pa bre, telefoni sad počinju da koriste i Machine Learning, da prepoznaju i raznorazne predmete iz okoline... ima na YouTube demonstracija aplikacije koja koristi CoreML tehnologiju da prepoznaje šta je koji objekat na slici... upere kamericu prema šrafcigeru, telefon prepozna da je to šrafciger i na ekranu piše šta je, upere kamericu prema šolji za kafu, telefon prepozna da je to šolja za kafu, upere kamericu prema lenjiru, telefon prepozna da je to lenjir... itd... potraži "Vision framework and CoreML"... u jedom drugom klipu pod nazivom "CoreML in ARKit" telefon prepoznaje šta je u sobi novčanik, šta je monitor, šta je tastatura... šetaju kamericu po sobi i samo iskače tekst šta je šta (mada se aplikacija malo zeznula za pomorandžu i prikazala tekst pored nje da je to "Limun", ali blizu je bila... a i verovatno će to vremenom da se unapredi još)😃

Prepoznati da je baterija puna je jako prosto u poređenju sa tim 😃

Marinko

pre 6 godina

Pametni telefoni se po pravilu menjaju na dve-tri godine, i kao sto neko rece, kljuc je u ciklusima baterije. Ako telefon punite jednom dnevno, za tri godine ce biti nesto vise od hiljadu ciklusa, i ako je baterija ispravna, bice na nekih 80-85% zdravlja, sto znaci da je i dalje operativna i upotrebljiva.

Dr.Kadzija

pre 6 godina

Nije tačno, baterija slabi u zavisnosti od broja punjenja a ne od vremena provedenog na punjaču. Tako da bolje da stoji celu noć na punjaču nego da ga punimo 2 puta dnevno
(Pjotr, 28. septembar 2017 16:07)
Vidis,to bas i nije tako...
Naime,moderne litijumske baterije su ogranice brojem ciklusa punjenja,a jednim ciklusom se smara punjenje od minimuma do maksimuma.E,sad i tu postoji jedna caka,a ona je da litijumsku bateriju ne mozemo isprazniti do kraja,niti napuniti do maksimuma,posto se u svakoj nazali kolo koje prekida punjenje na 90% i praznjenje na 10%,kako bi se zastitila baterija.
Takodje,dopunjavanje apsolutno ne smeta i sta vise,pozeljno je .
Svaka LiON i LiPO baterija gubi deo kapaciteta posle nekih godinu dana,ali moze raditi jos dugo i tako.
Stajanje na punjacu ne smeta bas nista,osim sto punjac trosi izvesnu kolicinu struje,koja je ,istina,veoma mala ,ali na globalnom nivou to moze da generise neku znacajnu potrosnju.

Joca

pre 6 godina

Pa valjda kad se izjednace naponi baterija miruje i nema punjenja a samim tim ni nekog uticaja na njen kapacitet.
(srednjoskolac, 28. septembar 2017 15:13)
Ne. Litijumjonski akumulatori imaju nisku unutrašnju otpornost bilo da su pune ili prazne. Zbog toga ih praktično nije moguće puniti direktno prikopčanima na napon, već obavezno preko elektronskog sklopa za kontrolu punjenja koji omogućuje da sve pojedinačne ćelije budu jednako napunjene, bez pregrevanja i uništavanja baterije. Takođe, ta "automatika punjenja" programski menja način punjenja u režimu od 80-100% napunjenosti. Menjanjem logike punjenja u tom segmentu, Tesla je moga softverski da "poveća kapacitet" istih baterija, na primer.
Upravo zato, ako je kontroler ispravan, baterija ne može da se "prepunjava" odnosno greje. A ukoliko nema grejanja, znači da nema ni struje pa ni ispravljač (punjač) nije ni u kakvoj opasnosti od kvara, odnosno jednako koliko bi bio i da telefon (ili bilo koji drugi uređaj sa LiIon baterijom) nije ni priključen, odnosno kada ispravljač radi u "praznom hodu".
LiIon baterije same (ćelije) ne regulišu struju punjenja na način kako to čine olovni akumulatori koji sami regulišu struju punjenja, rastom unutrašnje otpornosti sa napunjenošću akumulatora. Sa istim (prikopčanim) naponom kod njih struja punjenja padne skoro na nulu, ali ne zato što su se "izjednačili naponi".

disko nindža

pre 6 godina

upravljanje punjenjem baterije na telefonu je toliko razrađen i kompleksan posao kojim se bave na hiljade inženjera već decenijama, a smartfon ima toliko procesorskih mogućnosti da stvarno ne treba ljudsku asistenciju.

brain...

pre 6 godina

koliko ja znam kada se baterija napuni softver odradi svoj deo posla i prestane punjenje,znam jer mi je ujutro punjač hladan a ne vreo kao kada je proces punjenja

Zero85

pre 6 godina

Demantujem pisca. Stavite telefon na punjac, punjac krece da puni, telefon povuce struju, greje se i punjac i baterija. Kada se naponi struja izjednace, to detektuje punjac i zaustavlja kretanje elektrona ka telefonu, zatim ceo sistem punjenja ulazi u standby i ohlade se i telefon i punjac. U elektronici, hladan punjac i baterija znaci neutralno stanje, odnosno, zavrsen proces punjenja. Hladan punjac je znak da trafo, kolo ili tranzistor unutar punjaca nema konvertovanje napona i struje, odnosno radi samo primarna jedinica, a posto sekundarna ne opterecuje primarnog, nema toplotnog sejanja protracene energije usled rada jer nema ni rada, stanje je nulto! Dakle, baterije bi explodirale kada bi ih forsirali strujom kao vazduhom balon. Ovo vazi za Ni-MH baterije koje smanjuju svoj vek punjenjem van vremena. Li-ion je pametna baterija jer kada je razvalite, ona ima kontroler na sebi.

4Q

pre 6 godina

Nemojte zamlacivati ljude ovakvim glupostima kompanije preve takve baterije da im to ne smeta i ne steti uopste. 21. vek je bilo bi glupo da pored ovakve tehnologije baterija slabi zbog toga sto ce te je ostaviti 2-3h duze. Gluposti

да да

pre 6 godina

Чиста лаж ! Овај који је написао ову глупост се много боље разуме од свих оних инжењера који су осмислили и чипове за пуњење и пуњаче и алгоритме за пуњење. Сви су они будале само је овај паметан. Слободно оставите телефон колико хоћете дуго и узмите га када вам затреба јер ће онда сигурно бити пун до краја, не брините за батерију !!!

kvazi englez na srpskom

pre 6 godina

Nebuloza. Imam J5 vise od dve godine. U pocetku baterija trajala vise od 60 sati sa modernim koristenjem telefona (sve je to individualno i diskutabilno sta je to umereno koristenje telefona.) Sada baterija drzi oko 40 sati. I tel se ne isprazni vec ga stavljam na punjac pred spavanje nebitno na procenat napunjenosti. Nekad bude 30% nekad vise, nekad manje. Hocu da imam napunjenu bateriju pre nego sto odem na posao. A to sto vi pricate, macku o rep okacite. Dok baterija radi svoj posao, ne slusam nikakve "ekspertske" savete. Kad telefon pocne da seni i sizi, kupujem novi.

topkek

pre 6 godina

@Kobalt

Cist skolski primer situacije gde se iz jednog jedinog komentara moze jasno zakljuciti neupucenost komentatora u temu, kao i u tehniku generalno

dzigi

pre 6 godina

Postoje jeftini tajmeri, mehanički i digitalni, bar jedno dve decenije.
Uključite u struju, podesite tajmer na 2-3 sata, uključite mobilni i mirni ste - nakon tog vremena se isključuje i nema "prepunjavanja" baterije.

Inzinjer

pre 6 godina

Boze dokle li ce neuki korporativni gmazovi da daju "tehnicke" savete?
Telefonu na punjacu apsolutno nista ne fali i to vec jedno 15-ak godina otkad je u baterije uvedena pametna elektronika. Telefon moze stajati iskljucen na punjacu 2 godine i imace priblizno isti kapacitet kao telefon koji je stajao u kutiji 2 godine i onda napunjen na punjacu po prvi put.

nebitno

pre 6 godina

Dakle, stvarno hoće da nas izlude...
Već imam osećaj da dnevno potrošim jedno 15 minuta na kojekakva čišćenja junk-a, pa na boost-ovanja, onda slede energy save-ri...
Taman posle cpu cooler-a kreneš nešto i da pročitaš kad eto ti notification cleaner-a !!??!
Joj, jednom kad ga otresem o beton....

Maks

pre 6 godina

Moderan telefon ili latptop ne bi trebalo da ima takav problem jer i da je 24 sata dnevno na punjaču, to definitivno ne znači da uređaj sve vreme pokušava da puni bateriju ne uzimajući u obzir da li je potrebno da je još puno, pa da se desi da je prepuni.

Pa nisu bre proizvođači modernih telefona/laptopova neki totalni diletanti da ne mogu da se sete da ubace funkciju da kada baterija dođe do 100% da prestane da se puni i da uređaj dok je na punjaču koristi struju iz punjača da ne bi praznio bateriju bespotrebno.

A to što neki možda kupe nekvalitetan uređaj kojem se baterija pokvari za možda godinu dana, pa onda pokušavaju sebi da objasne šta je razlog i ubede sebe da je to možda jer su ostavljali uređaj duže na punjaču (iako to možda nije razlog uopšte), to danas dođe više kao neka "urbana legenda"...

Kao ono što su neki ubeđeni da ako im se prospe sok na laptop/telefon da će kao da "pomogne" nešto ako mokar uređaj umotaju u kesu sa pirinčem (a to samo još više može da šteti uređaju jer će pirinač i kesa samo da otežaju da voda prirodnim putem ispari, plus što skrob iz pirinča može da se zalepi za komponente... to što se u fabrički zapakovane kutije stavlja "silica gel" nije isto jer to stavljaju iz sasvim drugog razloga... pošto su suve kutije zapakovane u celofan, pa ako spoljašnja vlaga probije celofan negde, da to bar malčice smanji nivo vlage koja nema gde da ispari jer kutija nije otvorena).

Cicvara

pre 6 godina

Imam iphone 4s, pojma nemam kad je napravljem, verovatno ima 5+ godina... Svaku noc je na punjacu, da je tvrdnja g. Zejna tacna, do sad bih sigurno menjao bateriju.

Aleksandar

pre 6 godina

Znam da jabuka ima problem sa trajanjem baterije ja od kad imam ovaj Honor 8 lite nemam problem sa baterijom traje ceo dan bez problema

kmet

pre 6 godina

Baterija je potrosna, imam iphone 6 tri godine sada u decembru ce biti, letos sam zamenio bateriju jer se jednostavno istrosila tj. kratko je trajala kada se napuni do 100 ili bilo koji procenat, i naravno gomila ljudi jednostavno kupi novi telefon kada vidi da baterija slabo traje :)

Pjotr

pre 6 godina

Nije tačno, baterija slabi u zavisnosti od broja punjenja a ne od vremena provedenog na punjaču. Tako da bolje da stoji celu noć na punjaču nego da ga punimo 2 puta dnevno

student

pre 6 godina

Većina današnjih telefona prekida punjenje kada se baterija napuni do 100%, i konkretno na Xperia telefonima, ako baterija u međuvremenu opadne na 98%, punjenje se neće pokrenuti sve dok baterija ne spadne barem na 95%... Ovo možete jednostavno proveriti tako što ćete videti su vam i baterija telefona, kao i punjač - hladni ujutru, što dokazuje da je punjenje prekinuto nakon dostignutih 100%

Kobe Bryant

pre 6 godina

A nedavno procitam isto ovde clanak u kome "strucnjaci" kazu kako telefon moze da se ostavi celu noc jer novije generacije telefona imaju, po difoltu, ugradjen sistem za prepoznavanje kad je baterija puna I jednostavno prekine dotok struje. Kome verovati pored tolíkih strucnjaka?!

Polo

pre 6 godina

Ovo je neistina. Slobodno ostavljajte telefone celu noc na punjacu. Pametni telefoni znaju sta rade, kada je baterija puna oni sami prekidaju dalje napajanje.

Kobalt

pre 6 godina

Logika je jasna. Proizvodjaci moraju nesto da prodaju i to sto cesce i sto vise. Androidi su vrv. najgori telefoni ikada proizvedeni. Jer su namenski pravljeni da sto krace traju, slaba baterija, losi procesori, punjenje virusima, malverima, kes memorijom itd.

Miki kontiki

pre 6 godina

Човек је рекао да То није добро за батерију, што је истина. Да ли вас "баш заболе ", да ли Он треба вама да служи, или ви њему", односно да не мислите да се будите ноћу и искључујуте телефон, као и обично, нема везе са поентом приче.

Gojaillusion

pre 6 godina

Pisac je samo preneo šta piše ... a poenta je da je bolje puniti kad god možete, kad je npr. na 40 ili 70% a onda kod takve navike neće biti rad baterije sa malo struje niti punjenje preko noći. Da li je bolje dopumpati gumu ili je pustiti da se isprazni pa onda... Da li ste primetili da se baterija brže prazni pri kraju? Tada elektronika baterije i izvor elektrona najviše trpe, to je opštepoznato a to što savremen baterije i to dobro podnose je druga stvar ... kao rezon, pio je (baš), pušio a živeo 80 godina. A da nije ...?

Marchelius

pre 6 godina

Punim telefon u toku noći već dve godine, ne vidim da se život baterije nešto smanjio, šta vise ako ne visim na whatsapp pozivima i na fejsbuku često mogu da izguram i vise od polovine drugog dana. Kraće vreme trajanja baterije postoji i potpuno je normalno u toku upotrebe.. Iphone 6s plus. Telefon ima veći ekran i zvanično nema neku zver bateriju. Zanimljivo kako se stalno plasiraju neka oprecna mišljenja.

Letacar

pre 6 godina

Mnogo puta vec istrazivano i dokazano je suprotno. Svi moderni telefoni kada se napune iskljuce dotok struje baterije... nema "prepunjavanja"...

Nebojša

pre 6 godina

Baterije na našim telefonima jedva da traju do kraja dana, a obično otkažu kada treba da pozovemo nekoga – a još gore, treba da okačimo sliku na Instagram.

Ako autor stvarno ovako razmišlja treba da uzme bolovanje da malo odmori od tehnopolisa a pogotovo od telefona mislim na ovaj deo o Instagramu.

sombor

pre 6 godina

Nema veze sa mozgom,nemoze se puniti celu noć, jer vecina pametnih telefona kada se napuni do 100% prekine se automatski punjenje i ako je telefon ostao na punjacu on nepuni dalje, sto znaci da se tokom cele noći puni samo par sati.

repus

pre 6 godina

meni je veca misterija gde je struja iz hidroelektrana u srbiji ko je prodaje I licno se bogati a narod srbije bi imao besplatnu struju koliko se proizvodi struje u srbiji iz termoelektrana energana preriđivaca repe I hidroelektrana a struje gotovo da nema I papreno se placa a zagađuje kao da smo naj gora kolonija ko je uzeo struju hidroelektrana

bananamen

pre 6 godina

Hatem Zejn, osnivač kompanije za bežično punjenje Ossia

Najbolje bi bilo da kupimo upravo vas proizvod za bezicno punjenje telefona. Sklop u telefonu izmedju baterije i kabla za punjenje uz posredstvo softvera koji je ugradjen u telefon prekida punjenje telefona kada dodje do 100%, i nece se puniti(dopunjavati) dok ne izvadite kabal i ponovo utaknete. Tako je u Qualcomm-ovoj izvedbi odradjeno, za druge ne znam. A bezicno punjenje je neminovno u buducnosti, to je sigurno!

Washington

pre 6 godina

A hocu morati uskoro da mu brisem guzicu i menjam pelene? Sta me bre briga, traje dok traje, nemam vremena da glumim kucnu pomocnicu mom mobilnom telefonu. Evo S6 imam vec 4 godine, uvek punim preko noci, baterija losa kao sto je bila i kad sam je dobio, odnosno brzo se prazni. Sreca ne koristim previse telefon preko dana pa mi traje taman za ceo dan.

Pedja

pre 6 godina

Nek proizvodjaci usklade uredjaje prema potrebama coveka, a ne covek da se uskladjuje prema uredjaju... Ko je ovde koga kupio, covek telefon, ili telefon coveka ?!?!

Nebojša

pre 6 godina

Ma šta vam je ljudi to tako treba da radi da bi se fanovi osetili posebno onaj osećaj kada jedini imaš telefon kojem krči zvuk revolucionarno.

sladoledsmesom

pre 6 godina

"a obično otkažu kada treba da pozovemo nekoga – a još gore, treba da okačimo sliku na Instagram."

E to je vec evropsko pitanje...

Moje misljenje!

pre 6 godina

da se budim u pola noci da ga skidam sa punjaca ili stavljam da se puni? ne razumem poentu teksta...svi to znamo manje vise al kad brale da ga punim onda. :D

ŠTANGLA BEZ OBLIKA

pre 6 godina

Baterije na našim telefonima jedva da traju do kraja dana, a obično otkažu kada treba da pozovemo nekoga – a još gore, treba da okačimo sliku na Instagram. 

Ako autor stvarno ovako razmišlja treba da uzme bolovanje da malo odmori od tehnopolisa a pogotovo od telefona mislim na ovaj deo o Instagramu.
(Nebojša, 28. septembar 2017 15:18)

A Vi, Nebojša, počnite malo da se družite sa živim ljudima, naučićete i šta je sarkazam.

маркеђани

pre 6 godina

Телефони имају заштиту када се напуне до 100%. А шта друго да раде људи када дођу увече а телефон празан? А неки од данашњих се пуне и три сата? Неће ваљда аларм са ставе да их буди у сред ноћи да изваде кабл из телефона? Ја пуним ноћу телефон стално. Батерија је ок увек била јер променим телефон сваке две, три године. На западу их мењају и чећше...

nbg

pre 6 godina

Tehnologija je naprednija od pre 10ak godina tako da je u svakom novom telefonu postoji automatski prekid struju cim se baterija napuni 100%. Nego sta nije dobro, nije dobro za punjaca jer nonstop prikljucen u struji sto umanjuje rok trajanje.

Pedja

pre 6 godina

Nek proizvodjaci usklade uredjaje prema potrebama coveka, a ne covek da se uskladjuje prema uredjaju... Ko je ovde koga kupio, covek telefon, ili telefon coveka ?!?!

sladoledsmesom

pre 6 godina

"a obično otkažu kada treba da pozovemo nekoga – a još gore, treba da okačimo sliku na Instagram."

E to je vec evropsko pitanje...

маркеђани

pre 6 godina

Телефони имају заштиту када се напуне до 100%. А шта друго да раде људи када дођу увече а телефон празан? А неки од данашњих се пуне и три сата? Неће ваљда аларм са ставе да их буди у сред ноћи да изваде кабл из телефона? Ја пуним ноћу телефон стално. Батерија је ок увек била јер променим телефон сваке две, три године. На западу их мењају и чећше...

Letacar

pre 6 godina

Mnogo puta vec istrazivano i dokazano je suprotno. Svi moderni telefoni kada se napune iskljuce dotok struje baterije... nema "prepunjavanja"...

Nebojša

pre 6 godina

Baterije na našim telefonima jedva da traju do kraja dana, a obično otkažu kada treba da pozovemo nekoga – a još gore, treba da okačimo sliku na Instagram.

Ako autor stvarno ovako razmišlja treba da uzme bolovanje da malo odmori od tehnopolisa a pogotovo od telefona mislim na ovaj deo o Instagramu.

Washington

pre 6 godina

A hocu morati uskoro da mu brisem guzicu i menjam pelene? Sta me bre briga, traje dok traje, nemam vremena da glumim kucnu pomocnicu mom mobilnom telefonu. Evo S6 imam vec 4 godine, uvek punim preko noci, baterija losa kao sto je bila i kad sam je dobio, odnosno brzo se prazni. Sreca ne koristim previse telefon preko dana pa mi traje taman za ceo dan.

student

pre 6 godina

Većina današnjih telefona prekida punjenje kada se baterija napuni do 100%, i konkretno na Xperia telefonima, ako baterija u međuvremenu opadne na 98%, punjenje se neće pokrenuti sve dok baterija ne spadne barem na 95%... Ovo možete jednostavno proveriti tako što ćete videti su vam i baterija telefona, kao i punjač - hladni ujutru, što dokazuje da je punjenje prekinuto nakon dostignutih 100%

Moje misljenje!

pre 6 godina

da se budim u pola noci da ga skidam sa punjaca ili stavljam da se puni? ne razumem poentu teksta...svi to znamo manje vise al kad brale da ga punim onda. :D

Kobe Bryant

pre 6 godina

A nedavno procitam isto ovde clanak u kome "strucnjaci" kazu kako telefon moze da se ostavi celu noc jer novije generacije telefona imaju, po difoltu, ugradjen sistem za prepoznavanje kad je baterija puna I jednostavno prekine dotok struje. Kome verovati pored tolíkih strucnjaka?!

Pjotr

pre 6 godina

Nije tačno, baterija slabi u zavisnosti od broja punjenja a ne od vremena provedenog na punjaču. Tako da bolje da stoji celu noć na punjaču nego da ga punimo 2 puta dnevno

repus

pre 6 godina

meni je veca misterija gde je struja iz hidroelektrana u srbiji ko je prodaje I licno se bogati a narod srbije bi imao besplatnu struju koliko se proizvodi struje u srbiji iz termoelektrana energana preriđivaca repe I hidroelektrana a struje gotovo da nema I papreno se placa a zagađuje kao da smo naj gora kolonija ko je uzeo struju hidroelektrana

brain...

pre 6 godina

koliko ja znam kada se baterija napuni softver odradi svoj deo posla i prestane punjenje,znam jer mi je ujutro punjač hladan a ne vreo kao kada je proces punjenja

disko nindža

pre 6 godina

upravljanje punjenjem baterije na telefonu je toliko razrađen i kompleksan posao kojim se bave na hiljade inženjera već decenijama, a smartfon ima toliko procesorskih mogućnosti da stvarno ne treba ljudsku asistenciju.

Nebojša

pre 6 godina

Ma šta vam je ljudi to tako treba da radi da bi se fanovi osetili posebno onaj osećaj kada jedini imaš telefon kojem krči zvuk revolucionarno.

4Q

pre 6 godina

Nemojte zamlacivati ljude ovakvim glupostima kompanije preve takve baterije da im to ne smeta i ne steti uopste. 21. vek je bilo bi glupo da pored ovakve tehnologije baterija slabi zbog toga sto ce te je ostaviti 2-3h duze. Gluposti

Zero85

pre 6 godina

Demantujem pisca. Stavite telefon na punjac, punjac krece da puni, telefon povuce struju, greje se i punjac i baterija. Kada se naponi struja izjednace, to detektuje punjac i zaustavlja kretanje elektrona ka telefonu, zatim ceo sistem punjenja ulazi u standby i ohlade se i telefon i punjac. U elektronici, hladan punjac i baterija znaci neutralno stanje, odnosno, zavrsen proces punjenja. Hladan punjac je znak da trafo, kolo ili tranzistor unutar punjaca nema konvertovanje napona i struje, odnosno radi samo primarna jedinica, a posto sekundarna ne opterecuje primarnog, nema toplotnog sejanja protracene energije usled rada jer nema ni rada, stanje je nulto! Dakle, baterije bi explodirale kada bi ih forsirali strujom kao vazduhom balon. Ovo vazi za Ni-MH baterije koje smanjuju svoj vek punjenjem van vremena. Li-ion je pametna baterija jer kada je razvalite, ona ima kontroler na sebi.

sombor

pre 6 godina

Nema veze sa mozgom,nemoze se puniti celu noć, jer vecina pametnih telefona kada se napuni do 100% prekine se automatski punjenje i ako je telefon ostao na punjacu on nepuni dalje, sto znaci da se tokom cele noći puni samo par sati.

да да

pre 6 godina

Чиста лаж ! Овај који је написао ову глупост се много боље разуме од свих оних инжењера који су осмислили и чипове за пуњење и пуњаче и алгоритме за пуњење. Сви су они будале само је овај паметан. Слободно оставите телефон колико хоћете дуго и узмите га када вам затреба јер ће онда сигурно бити пун до краја, не брините за батерију !!!

Aleksandar

pre 6 godina

Znam da jabuka ima problem sa trajanjem baterije ja od kad imam ovaj Honor 8 lite nemam problem sa baterijom traje ceo dan bez problema

bananamen

pre 6 godina

Hatem Zejn, osnivač kompanije za bežično punjenje Ossia

Najbolje bi bilo da kupimo upravo vas proizvod za bezicno punjenje telefona. Sklop u telefonu izmedju baterije i kabla za punjenje uz posredstvo softvera koji je ugradjen u telefon prekida punjenje telefona kada dodje do 100%, i nece se puniti(dopunjavati) dok ne izvadite kabal i ponovo utaknete. Tako je u Qualcomm-ovoj izvedbi odradjeno, za druge ne znam. A bezicno punjenje je neminovno u buducnosti, to je sigurno!

ŠTANGLA BEZ OBLIKA

pre 6 godina

Baterije na našim telefonima jedva da traju do kraja dana, a obično otkažu kada treba da pozovemo nekoga – a još gore, treba da okačimo sliku na Instagram. 

Ako autor stvarno ovako razmišlja treba da uzme bolovanje da malo odmori od tehnopolisa a pogotovo od telefona mislim na ovaj deo o Instagramu.
(Nebojša, 28. septembar 2017 15:18)

A Vi, Nebojša, počnite malo da se družite sa živim ljudima, naučićete i šta je sarkazam.

Marchelius

pre 6 godina

Punim telefon u toku noći već dve godine, ne vidim da se život baterije nešto smanjio, šta vise ako ne visim na whatsapp pozivima i na fejsbuku često mogu da izguram i vise od polovine drugog dana. Kraće vreme trajanja baterije postoji i potpuno je normalno u toku upotrebe.. Iphone 6s plus. Telefon ima veći ekran i zvanično nema neku zver bateriju. Zanimljivo kako se stalno plasiraju neka oprecna mišljenja.

nbg

pre 6 godina

Tehnologija je naprednija od pre 10ak godina tako da je u svakom novom telefonu postoji automatski prekid struju cim se baterija napuni 100%. Nego sta nije dobro, nije dobro za punjaca jer nonstop prikljucen u struji sto umanjuje rok trajanje.

Kobalt

pre 6 godina

Logika je jasna. Proizvodjaci moraju nesto da prodaju i to sto cesce i sto vise. Androidi su vrv. najgori telefoni ikada proizvedeni. Jer su namenski pravljeni da sto krace traju, slaba baterija, losi procesori, punjenje virusima, malverima, kes memorijom itd.

kvazi englez na srpskom

pre 6 godina

Nebuloza. Imam J5 vise od dve godine. U pocetku baterija trajala vise od 60 sati sa modernim koristenjem telefona (sve je to individualno i diskutabilno sta je to umereno koristenje telefona.) Sada baterija drzi oko 40 sati. I tel se ne isprazni vec ga stavljam na punjac pred spavanje nebitno na procenat napunjenosti. Nekad bude 30% nekad vise, nekad manje. Hocu da imam napunjenu bateriju pre nego sto odem na posao. A to sto vi pricate, macku o rep okacite. Dok baterija radi svoj posao, ne slusam nikakve "ekspertske" savete. Kad telefon pocne da seni i sizi, kupujem novi.

Gojaillusion

pre 6 godina

Pisac je samo preneo šta piše ... a poenta je da je bolje puniti kad god možete, kad je npr. na 40 ili 70% a onda kod takve navike neće biti rad baterije sa malo struje niti punjenje preko noći. Da li je bolje dopumpati gumu ili je pustiti da se isprazni pa onda... Da li ste primetili da se baterija brže prazni pri kraju? Tada elektronika baterije i izvor elektrona najviše trpe, to je opštepoznato a to što savremen baterije i to dobro podnose je druga stvar ... kao rezon, pio je (baš), pušio a živeo 80 godina. A da nije ...?

Inzinjer

pre 6 godina

Boze dokle li ce neuki korporativni gmazovi da daju "tehnicke" savete?
Telefonu na punjacu apsolutno nista ne fali i to vec jedno 15-ak godina otkad je u baterije uvedena pametna elektronika. Telefon moze stajati iskljucen na punjacu 2 godine i imace priblizno isti kapacitet kao telefon koji je stajao u kutiji 2 godine i onda napunjen na punjacu po prvi put.

nebitno

pre 6 godina

Dakle, stvarno hoće da nas izlude...
Već imam osećaj da dnevno potrošim jedno 15 minuta na kojekakva čišćenja junk-a, pa na boost-ovanja, onda slede energy save-ri...
Taman posle cpu cooler-a kreneš nešto i da pročitaš kad eto ti notification cleaner-a !!??!
Joj, jednom kad ga otresem o beton....

Lincoln

pre 6 godina

Apsolutno netačno, svaki telefon do sada mi je bio preko noći na punjaču i nikada u zadnjih 5-6 godina nisam imao problema sa baterijom. Punjač je ujutru hladan a telefon pokazuje od 96-100% bateriju, tako da ovo nema smisla.

Polo

pre 6 godina

Ovo je neistina. Slobodno ostavljajte telefone celu noc na punjacu. Pametni telefoni znaju sta rade, kada je baterija puna oni sami prekidaju dalje napajanje.

Maks

pre 6 godina

Moderan telefon ili latptop ne bi trebalo da ima takav problem jer i da je 24 sata dnevno na punjaču, to definitivno ne znači da uređaj sve vreme pokušava da puni bateriju ne uzimajući u obzir da li je potrebno da je još puno, pa da se desi da je prepuni.

Pa nisu bre proizvođači modernih telefona/laptopova neki totalni diletanti da ne mogu da se sete da ubace funkciju da kada baterija dođe do 100% da prestane da se puni i da uređaj dok je na punjaču koristi struju iz punjača da ne bi praznio bateriju bespotrebno.

A to što neki možda kupe nekvalitetan uređaj kojem se baterija pokvari za možda godinu dana, pa onda pokušavaju sebi da objasne šta je razlog i ubede sebe da je to možda jer su ostavljali uređaj duže na punjaču (iako to možda nije razlog uopšte), to danas dođe više kao neka "urbana legenda"...

Kao ono što su neki ubeđeni da ako im se prospe sok na laptop/telefon da će kao da "pomogne" nešto ako mokar uređaj umotaju u kesu sa pirinčem (a to samo još više može da šteti uređaju jer će pirinač i kesa samo da otežaju da voda prirodnim putem ispari, plus što skrob iz pirinča može da se zalepi za komponente... to što se u fabrički zapakovane kutije stavlja "silica gel" nije isto jer to stavljaju iz sasvim drugog razloga... pošto su suve kutije zapakovane u celofan, pa ako spoljašnja vlaga probije celofan negde, da to bar malčice smanji nivo vlage koja nema gde da ispari jer kutija nije otvorena).

topkek

pre 6 godina

@Kobalt

Cist skolski primer situacije gde se iz jednog jedinog komentara moze jasno zakljuciti neupucenost komentatora u temu, kao i u tehniku generalno

Cicvara

pre 6 godina

Imam iphone 4s, pojma nemam kad je napravljem, verovatno ima 5+ godina... Svaku noc je na punjacu, da je tvrdnja g. Zejna tacna, do sad bih sigurno menjao bateriju.

dzigi

pre 6 godina

Postoje jeftini tajmeri, mehanički i digitalni, bar jedno dve decenije.
Uključite u struju, podesite tajmer na 2-3 sata, uključite mobilni i mirni ste - nakon tog vremena se isključuje i nema "prepunjavanja" baterije.

Maks

pre 6 godina

@(dzigi, 28. septembar 2017 18:14)

Pa nije to rešo da neko koristi utikače sa tajmerom koje navija u koliko sati da isključe struju kao ako hoće da ostavi noću pasulj da se kuva na terasi, pa ako se uspava da se pasulj ne prekuva do ujutro 😂

Ako moderan telefon može da tera raznorazne aplikacije, da ima AR i VR mogućnosti, da senzorima detektuje kada je korisnik uređaj podigao sa stola, da prikaže stanje baterije... itd... pa bilo bi stvarno smešno ako ne bi imao funkciju da prestane da puni bateriju kada dođe do 100% 😂

Pa bre, telefoni sad počinju da koriste i Machine Learning, da prepoznaju i raznorazne predmete iz okoline... ima na YouTube demonstracija aplikacije koja koristi CoreML tehnologiju da prepoznaje šta je koji objekat na slici... upere kamericu prema šrafcigeru, telefon prepozna da je to šrafciger i na ekranu piše šta je, upere kamericu prema šolji za kafu, telefon prepozna da je to šolja za kafu, upere kamericu prema lenjiru, telefon prepozna da je to lenjir... itd... potraži "Vision framework and CoreML"... u jedom drugom klipu pod nazivom "CoreML in ARKit" telefon prepoznaje šta je u sobi novčanik, šta je monitor, šta je tastatura... šetaju kamericu po sobi i samo iskače tekst šta je šta (mada se aplikacija malo zeznula za pomorandžu i prikazala tekst pored nje da je to "Limun", ali blizu je bila... a i verovatno će to vremenom da se unapredi još)😃

Prepoznati da je baterija puna je jako prosto u poređenju sa tim 😃

kmet

pre 6 godina

Baterija je potrosna, imam iphone 6 tri godine sada u decembru ce biti, letos sam zamenio bateriju jer se jednostavno istrosila tj. kratko je trajala kada se napuni do 100 ili bilo koji procenat, i naravno gomila ljudi jednostavno kupi novi telefon kada vidi da baterija slabo traje :)

Dr.Kadzija

pre 6 godina

Nije tačno, baterija slabi u zavisnosti od broja punjenja a ne od vremena provedenog na punjaču. Tako da bolje da stoji celu noć na punjaču nego da ga punimo 2 puta dnevno
(Pjotr, 28. septembar 2017 16:07)
Vidis,to bas i nije tako...
Naime,moderne litijumske baterije su ogranice brojem ciklusa punjenja,a jednim ciklusom se smara punjenje od minimuma do maksimuma.E,sad i tu postoji jedna caka,a ona je da litijumsku bateriju ne mozemo isprazniti do kraja,niti napuniti do maksimuma,posto se u svakoj nazali kolo koje prekida punjenje na 90% i praznjenje na 10%,kako bi se zastitila baterija.
Takodje,dopunjavanje apsolutno ne smeta i sta vise,pozeljno je .
Svaka LiON i LiPO baterija gubi deo kapaciteta posle nekih godinu dana,ali moze raditi jos dugo i tako.
Stajanje na punjacu ne smeta bas nista,osim sto punjac trosi izvesnu kolicinu struje,koja je ,istina,veoma mala ,ali na globalnom nivou to moze da generise neku znacajnu potrosnju.

Marinko

pre 6 godina

Pametni telefoni se po pravilu menjaju na dve-tri godine, i kao sto neko rece, kljuc je u ciklusima baterije. Ako telefon punite jednom dnevno, za tri godine ce biti nesto vise od hiljadu ciklusa, i ako je baterija ispravna, bice na nekih 80-85% zdravlja, sto znaci da je i dalje operativna i upotrebljiva.

Car

pre 6 godina

@Kobalt

Samo ako ih neodgovorno koristiš (što verovatno i radi većina korisnika kod nas). Otud negativni komentari tipa koči, baguje i slično.

Miki kontiki

pre 6 godina

Човек је рекао да То није добро за батерију, што је истина. Да ли вас "баш заболе ", да ли Он треба вама да служи, или ви њему", односно да не мислите да се будите ноћу и искључујуте телефон, као и обично, нема везе са поентом приче.

Joca

pre 6 godina

Pa valjda kad se izjednace naponi baterija miruje i nema punjenja a samim tim ni nekog uticaja na njen kapacitet.
(srednjoskolac, 28. septembar 2017 15:13)
Ne. Litijumjonski akumulatori imaju nisku unutrašnju otpornost bilo da su pune ili prazne. Zbog toga ih praktično nije moguće puniti direktno prikopčanima na napon, već obavezno preko elektronskog sklopa za kontrolu punjenja koji omogućuje da sve pojedinačne ćelije budu jednako napunjene, bez pregrevanja i uništavanja baterije. Takođe, ta "automatika punjenja" programski menja način punjenja u režimu od 80-100% napunjenosti. Menjanjem logike punjenja u tom segmentu, Tesla je moga softverski da "poveća kapacitet" istih baterija, na primer.
Upravo zato, ako je kontroler ispravan, baterija ne može da se "prepunjava" odnosno greje. A ukoliko nema grejanja, znači da nema ni struje pa ni ispravljač (punjač) nije ni u kakvoj opasnosti od kvara, odnosno jednako koliko bi bio i da telefon (ili bilo koji drugi uređaj sa LiIon baterijom) nije ni priključen, odnosno kada ispravljač radi u "praznom hodu".
LiIon baterije same (ćelije) ne regulišu struju punjenja na način kako to čine olovni akumulatori koji sami regulišu struju punjenja, rastom unutrašnje otpornosti sa napunjenošću akumulatora. Sa istim (prikopčanim) naponom kod njih struja punjenja padne skoro na nulu, ali ne zato što su se "izjednačili naponi".

Kobalt

pre 6 godina

Logika je jasna. Proizvodjaci moraju nesto da prodaju i to sto cesce i sto vise. Androidi su vrv. najgori telefoni ikada proizvedeni. Jer su namenski pravljeni da sto krace traju, slaba baterija, losi procesori, punjenje virusima, malverima, kes memorijom itd.

Gojaillusion

pre 6 godina

Pisac je samo preneo šta piše ... a poenta je da je bolje puniti kad god možete, kad je npr. na 40 ili 70% a onda kod takve navike neće biti rad baterije sa malo struje niti punjenje preko noći. Da li je bolje dopumpati gumu ili je pustiti da se isprazni pa onda... Da li ste primetili da se baterija brže prazni pri kraju? Tada elektronika baterije i izvor elektrona najviše trpe, to je opštepoznato a to što savremen baterije i to dobro podnose je druga stvar ... kao rezon, pio je (baš), pušio a živeo 80 godina. A da nije ...?

ŠTANGLA BEZ OBLIKA

pre 6 godina

Baterije na našim telefonima jedva da traju do kraja dana, a obično otkažu kada treba da pozovemo nekoga – a još gore, treba da okačimo sliku na Instagram. 

Ako autor stvarno ovako razmišlja treba da uzme bolovanje da malo odmori od tehnopolisa a pogotovo od telefona mislim na ovaj deo o Instagramu.
(Nebojša, 28. septembar 2017 15:18)

A Vi, Nebojša, počnite malo da se družite sa živim ljudima, naučićete i šta je sarkazam.

Aleksandar

pre 6 godina

Znam da jabuka ima problem sa trajanjem baterije ja od kad imam ovaj Honor 8 lite nemam problem sa baterijom traje ceo dan bez problema

Nebojša

pre 6 godina

Baterije na našim telefonima jedva da traju do kraja dana, a obično otkažu kada treba da pozovemo nekoga – a još gore, treba da okačimo sliku na Instagram.

Ako autor stvarno ovako razmišlja treba da uzme bolovanje da malo odmori od tehnopolisa a pogotovo od telefona mislim na ovaj deo o Instagramu.

Pjotr

pre 6 godina

Nije tačno, baterija slabi u zavisnosti od broja punjenja a ne od vremena provedenog na punjaču. Tako da bolje da stoji celu noć na punjaču nego da ga punimo 2 puta dnevno

Pedja

pre 6 godina

Nek proizvodjaci usklade uredjaje prema potrebama coveka, a ne covek da se uskladjuje prema uredjaju... Ko je ovde koga kupio, covek telefon, ili telefon coveka ?!?!

Miki kontiki

pre 6 godina

Човек је рекао да То није добро за батерију, што је истина. Да ли вас "баш заболе ", да ли Он треба вама да служи, или ви њему", односно да не мислите да се будите ноћу и искључујуте телефон, као и обично, нема везе са поентом приче.

repus

pre 6 godina

meni je veca misterija gde je struja iz hidroelektrana u srbiji ko je prodaje I licno se bogati a narod srbije bi imao besplatnu struju koliko se proizvodi struje u srbiji iz termoelektrana energana preriđivaca repe I hidroelektrana a struje gotovo da nema I papreno se placa a zagađuje kao da smo naj gora kolonija ko je uzeo struju hidroelektrana

dzigi

pre 6 godina

Postoje jeftini tajmeri, mehanički i digitalni, bar jedno dve decenije.
Uključite u struju, podesite tajmer na 2-3 sata, uključite mobilni i mirni ste - nakon tog vremena se isključuje i nema "prepunjavanja" baterije.

sladoledsmesom

pre 6 godina

"a obično otkažu kada treba da pozovemo nekoga – a još gore, treba da okačimo sliku na Instagram."

E to je vec evropsko pitanje...

Moje misljenje!

pre 6 godina

da se budim u pola noci da ga skidam sa punjaca ili stavljam da se puni? ne razumem poentu teksta...svi to znamo manje vise al kad brale da ga punim onda. :D

Washington

pre 6 godina

A hocu morati uskoro da mu brisem guzicu i menjam pelene? Sta me bre briga, traje dok traje, nemam vremena da glumim kucnu pomocnicu mom mobilnom telefonu. Evo S6 imam vec 4 godine, uvek punim preko noci, baterija losa kao sto je bila i kad sam je dobio, odnosno brzo se prazni. Sreca ne koristim previse telefon preko dana pa mi traje taman za ceo dan.

маркеђани

pre 6 godina

Телефони имају заштиту када се напуне до 100%. А шта друго да раде људи када дођу увече а телефон празан? А неки од данашњих се пуне и три сата? Неће ваљда аларм са ставе да их буди у сред ноћи да изваде кабл из телефона? Ја пуним ноћу телефон стално. Батерија је ок увек била јер променим телефон сваке две, три године. На западу их мењају и чећше...

nbg

pre 6 godina

Tehnologija je naprednija od pre 10ak godina tako da je u svakom novom telefonu postoji automatski prekid struju cim se baterija napuni 100%. Nego sta nije dobro, nije dobro za punjaca jer nonstop prikljucen u struji sto umanjuje rok trajanje.

Letacar

pre 6 godina

Mnogo puta vec istrazivano i dokazano je suprotno. Svi moderni telefoni kada se napune iskljuce dotok struje baterije... nema "prepunjavanja"...

Nebojša

pre 6 godina

Ma šta vam je ljudi to tako treba da radi da bi se fanovi osetili posebno onaj osećaj kada jedini imaš telefon kojem krči zvuk revolucionarno.

sombor

pre 6 godina

Nema veze sa mozgom,nemoze se puniti celu noć, jer vecina pametnih telefona kada se napuni do 100% prekine se automatski punjenje i ako je telefon ostao na punjacu on nepuni dalje, sto znaci da se tokom cele noći puni samo par sati.

Kobe Bryant

pre 6 godina

A nedavno procitam isto ovde clanak u kome "strucnjaci" kazu kako telefon moze da se ostavi celu noc jer novije generacije telefona imaju, po difoltu, ugradjen sistem za prepoznavanje kad je baterija puna I jednostavno prekine dotok struje. Kome verovati pored tolíkih strucnjaka?!

brain...

pre 6 godina

koliko ja znam kada se baterija napuni softver odradi svoj deo posla i prestane punjenje,znam jer mi je ujutro punjač hladan a ne vreo kao kada je proces punjenja

Lincoln

pre 6 godina

Apsolutno netačno, svaki telefon do sada mi je bio preko noći na punjaču i nikada u zadnjih 5-6 godina nisam imao problema sa baterijom. Punjač je ujutru hladan a telefon pokazuje od 96-100% bateriju, tako da ovo nema smisla.

bananamen

pre 6 godina

Hatem Zejn, osnivač kompanije za bežično punjenje Ossia

Najbolje bi bilo da kupimo upravo vas proizvod za bezicno punjenje telefona. Sklop u telefonu izmedju baterije i kabla za punjenje uz posredstvo softvera koji je ugradjen u telefon prekida punjenje telefona kada dodje do 100%, i nece se puniti(dopunjavati) dok ne izvadite kabal i ponovo utaknete. Tako je u Qualcomm-ovoj izvedbi odradjeno, za druge ne znam. A bezicno punjenje je neminovno u buducnosti, to je sigurno!

student

pre 6 godina

Većina današnjih telefona prekida punjenje kada se baterija napuni do 100%, i konkretno na Xperia telefonima, ako baterija u međuvremenu opadne na 98%, punjenje se neće pokrenuti sve dok baterija ne spadne barem na 95%... Ovo možete jednostavno proveriti tako što ćete videti su vam i baterija telefona, kao i punjač - hladni ujutru, što dokazuje da je punjenje prekinuto nakon dostignutih 100%

kvazi englez na srpskom

pre 6 godina

Nebuloza. Imam J5 vise od dve godine. U pocetku baterija trajala vise od 60 sati sa modernim koristenjem telefona (sve je to individualno i diskutabilno sta je to umereno koristenje telefona.) Sada baterija drzi oko 40 sati. I tel se ne isprazni vec ga stavljam na punjac pred spavanje nebitno na procenat napunjenosti. Nekad bude 30% nekad vise, nekad manje. Hocu da imam napunjenu bateriju pre nego sto odem na posao. A to sto vi pricate, macku o rep okacite. Dok baterija radi svoj posao, ne slusam nikakve "ekspertske" savete. Kad telefon pocne da seni i sizi, kupujem novi.

Zero85

pre 6 godina

Demantujem pisca. Stavite telefon na punjac, punjac krece da puni, telefon povuce struju, greje se i punjac i baterija. Kada se naponi struja izjednace, to detektuje punjac i zaustavlja kretanje elektrona ka telefonu, zatim ceo sistem punjenja ulazi u standby i ohlade se i telefon i punjac. U elektronici, hladan punjac i baterija znaci neutralno stanje, odnosno, zavrsen proces punjenja. Hladan punjac je znak da trafo, kolo ili tranzistor unutar punjaca nema konvertovanje napona i struje, odnosno radi samo primarna jedinica, a posto sekundarna ne opterecuje primarnog, nema toplotnog sejanja protracene energije usled rada jer nema ni rada, stanje je nulto! Dakle, baterije bi explodirale kada bi ih forsirali strujom kao vazduhom balon. Ovo vazi za Ni-MH baterije koje smanjuju svoj vek punjenjem van vremena. Li-ion je pametna baterija jer kada je razvalite, ona ima kontroler na sebi.

disko nindža

pre 6 godina

upravljanje punjenjem baterije na telefonu je toliko razrađen i kompleksan posao kojim se bave na hiljade inženjera već decenijama, a smartfon ima toliko procesorskih mogućnosti da stvarno ne treba ljudsku asistenciju.

Marchelius

pre 6 godina

Punim telefon u toku noći već dve godine, ne vidim da se život baterije nešto smanjio, šta vise ako ne visim na whatsapp pozivima i na fejsbuku često mogu da izguram i vise od polovine drugog dana. Kraće vreme trajanja baterije postoji i potpuno je normalno u toku upotrebe.. Iphone 6s plus. Telefon ima veći ekran i zvanično nema neku zver bateriju. Zanimljivo kako se stalno plasiraju neka oprecna mišljenja.

Cicvara

pre 6 godina

Imam iphone 4s, pojma nemam kad je napravljem, verovatno ima 5+ godina... Svaku noc je na punjacu, da je tvrdnja g. Zejna tacna, do sad bih sigurno menjao bateriju.

Maks

pre 6 godina

Moderan telefon ili latptop ne bi trebalo da ima takav problem jer i da je 24 sata dnevno na punjaču, to definitivno ne znači da uređaj sve vreme pokušava da puni bateriju ne uzimajući u obzir da li je potrebno da je još puno, pa da se desi da je prepuni.

Pa nisu bre proizvođači modernih telefona/laptopova neki totalni diletanti da ne mogu da se sete da ubace funkciju da kada baterija dođe do 100% da prestane da se puni i da uređaj dok je na punjaču koristi struju iz punjača da ne bi praznio bateriju bespotrebno.

A to što neki možda kupe nekvalitetan uređaj kojem se baterija pokvari za možda godinu dana, pa onda pokušavaju sebi da objasne šta je razlog i ubede sebe da je to možda jer su ostavljali uređaj duže na punjaču (iako to možda nije razlog uopšte), to danas dođe više kao neka "urbana legenda"...

Kao ono što su neki ubeđeni da ako im se prospe sok na laptop/telefon da će kao da "pomogne" nešto ako mokar uređaj umotaju u kesu sa pirinčem (a to samo još više može da šteti uređaju jer će pirinač i kesa samo da otežaju da voda prirodnim putem ispari, plus što skrob iz pirinča može da se zalepi za komponente... to što se u fabrički zapakovane kutije stavlja "silica gel" nije isto jer to stavljaju iz sasvim drugog razloga... pošto su suve kutije zapakovane u celofan, pa ako spoljašnja vlaga probije celofan negde, da to bar malčice smanji nivo vlage koja nema gde da ispari jer kutija nije otvorena).

nebitno

pre 6 godina

Dakle, stvarno hoće da nas izlude...
Već imam osećaj da dnevno potrošim jedno 15 minuta na kojekakva čišćenja junk-a, pa na boost-ovanja, onda slede energy save-ri...
Taman posle cpu cooler-a kreneš nešto i da pročitaš kad eto ti notification cleaner-a !!??!
Joj, jednom kad ga otresem o beton....

да да

pre 6 godina

Чиста лаж ! Овај који је написао ову глупост се много боље разуме од свих оних инжењера који су осмислили и чипове за пуњење и пуњаче и алгоритме за пуњење. Сви су они будале само је овај паметан. Слободно оставите телефон колико хоћете дуго и узмите га када вам затреба јер ће онда сигурно бити пун до краја, не брините за батерију !!!

Car

pre 6 godina

@Kobalt

Samo ako ih neodgovorno koristiš (što verovatno i radi većina korisnika kod nas). Otud negativni komentari tipa koči, baguje i slično.

kmet

pre 6 godina

Baterija je potrosna, imam iphone 6 tri godine sada u decembru ce biti, letos sam zamenio bateriju jer se jednostavno istrosila tj. kratko je trajala kada se napuni do 100 ili bilo koji procenat, i naravno gomila ljudi jednostavno kupi novi telefon kada vidi da baterija slabo traje :)

Polo

pre 6 godina

Ovo je neistina. Slobodno ostavljajte telefone celu noc na punjacu. Pametni telefoni znaju sta rade, kada je baterija puna oni sami prekidaju dalje napajanje.

Inzinjer

pre 6 godina

Boze dokle li ce neuki korporativni gmazovi da daju "tehnicke" savete?
Telefonu na punjacu apsolutno nista ne fali i to vec jedno 15-ak godina otkad je u baterije uvedena pametna elektronika. Telefon moze stajati iskljucen na punjacu 2 godine i imace priblizno isti kapacitet kao telefon koji je stajao u kutiji 2 godine i onda napunjen na punjacu po prvi put.

topkek

pre 6 godina

@Kobalt

Cist skolski primer situacije gde se iz jednog jedinog komentara moze jasno zakljuciti neupucenost komentatora u temu, kao i u tehniku generalno

4Q

pre 6 godina

Nemojte zamlacivati ljude ovakvim glupostima kompanije preve takve baterije da im to ne smeta i ne steti uopste. 21. vek je bilo bi glupo da pored ovakve tehnologije baterija slabi zbog toga sto ce te je ostaviti 2-3h duze. Gluposti

Joca

pre 6 godina

Pa valjda kad se izjednace naponi baterija miruje i nema punjenja a samim tim ni nekog uticaja na njen kapacitet.
(srednjoskolac, 28. septembar 2017 15:13)
Ne. Litijumjonski akumulatori imaju nisku unutrašnju otpornost bilo da su pune ili prazne. Zbog toga ih praktično nije moguće puniti direktno prikopčanima na napon, već obavezno preko elektronskog sklopa za kontrolu punjenja koji omogućuje da sve pojedinačne ćelije budu jednako napunjene, bez pregrevanja i uništavanja baterije. Takođe, ta "automatika punjenja" programski menja način punjenja u režimu od 80-100% napunjenosti. Menjanjem logike punjenja u tom segmentu, Tesla je moga softverski da "poveća kapacitet" istih baterija, na primer.
Upravo zato, ako je kontroler ispravan, baterija ne može da se "prepunjava" odnosno greje. A ukoliko nema grejanja, znači da nema ni struje pa ni ispravljač (punjač) nije ni u kakvoj opasnosti od kvara, odnosno jednako koliko bi bio i da telefon (ili bilo koji drugi uređaj sa LiIon baterijom) nije ni priključen, odnosno kada ispravljač radi u "praznom hodu".
LiIon baterije same (ćelije) ne regulišu struju punjenja na način kako to čine olovni akumulatori koji sami regulišu struju punjenja, rastom unutrašnje otpornosti sa napunjenošću akumulatora. Sa istim (prikopčanim) naponom kod njih struja punjenja padne skoro na nulu, ali ne zato što su se "izjednačili naponi".

Dr.Kadzija

pre 6 godina

Nije tačno, baterija slabi u zavisnosti od broja punjenja a ne od vremena provedenog na punjaču. Tako da bolje da stoji celu noć na punjaču nego da ga punimo 2 puta dnevno
(Pjotr, 28. septembar 2017 16:07)
Vidis,to bas i nije tako...
Naime,moderne litijumske baterije su ogranice brojem ciklusa punjenja,a jednim ciklusom se smara punjenje od minimuma do maksimuma.E,sad i tu postoji jedna caka,a ona je da litijumsku bateriju ne mozemo isprazniti do kraja,niti napuniti do maksimuma,posto se u svakoj nazali kolo koje prekida punjenje na 90% i praznjenje na 10%,kako bi se zastitila baterija.
Takodje,dopunjavanje apsolutno ne smeta i sta vise,pozeljno je .
Svaka LiON i LiPO baterija gubi deo kapaciteta posle nekih godinu dana,ali moze raditi jos dugo i tako.
Stajanje na punjacu ne smeta bas nista,osim sto punjac trosi izvesnu kolicinu struje,koja je ,istina,veoma mala ,ali na globalnom nivou to moze da generise neku znacajnu potrosnju.

Marinko

pre 6 godina

Pametni telefoni se po pravilu menjaju na dve-tri godine, i kao sto neko rece, kljuc je u ciklusima baterije. Ako telefon punite jednom dnevno, za tri godine ce biti nesto vise od hiljadu ciklusa, i ako je baterija ispravna, bice na nekih 80-85% zdravlja, sto znaci da je i dalje operativna i upotrebljiva.

Maks

pre 6 godina

@(dzigi, 28. septembar 2017 18:14)

Pa nije to rešo da neko koristi utikače sa tajmerom koje navija u koliko sati da isključe struju kao ako hoće da ostavi noću pasulj da se kuva na terasi, pa ako se uspava da se pasulj ne prekuva do ujutro 😂

Ako moderan telefon može da tera raznorazne aplikacije, da ima AR i VR mogućnosti, da senzorima detektuje kada je korisnik uređaj podigao sa stola, da prikaže stanje baterije... itd... pa bilo bi stvarno smešno ako ne bi imao funkciju da prestane da puni bateriju kada dođe do 100% 😂

Pa bre, telefoni sad počinju da koriste i Machine Learning, da prepoznaju i raznorazne predmete iz okoline... ima na YouTube demonstracija aplikacije koja koristi CoreML tehnologiju da prepoznaje šta je koji objekat na slici... upere kamericu prema šrafcigeru, telefon prepozna da je to šrafciger i na ekranu piše šta je, upere kamericu prema šolji za kafu, telefon prepozna da je to šolja za kafu, upere kamericu prema lenjiru, telefon prepozna da je to lenjir... itd... potraži "Vision framework and CoreML"... u jedom drugom klipu pod nazivom "CoreML in ARKit" telefon prepoznaje šta je u sobi novčanik, šta je monitor, šta je tastatura... šetaju kamericu po sobi i samo iskače tekst šta je šta (mada se aplikacija malo zeznula za pomorandžu i prikazala tekst pored nje da je to "Limun", ali blizu je bila... a i verovatno će to vremenom da se unapredi još)😃

Prepoznati da je baterija puna je jako prosto u poređenju sa tim 😃