Petak, 15.09.2017.

Preti li propast turističkim agencijama?

Turisti danas usluge i putovanja kupuju na razne načine, pa se postavilo pitanje šta to znači za turističke agencije.

Izvor: Express

Preti li propast turistièkim agencijama? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 6 godina

U agenciji samo ti kažu kako izgleda studio ili apartman ili eventualno neka slika, na nekom sajtu imaš slike iz svih uglova, vidiš svaki ćošak unutra i komšiluk. Nemaju sve agencije ponude za bugarsku a koje imaju to je nešto malo, početkom avgusta sam preko bokinga našao smeštaj u Nesebar, u sredu rezervisao za ponedeljak 250€ za 2 osobe, sve je bilo kako je i napisano wifi odličan gledao i partizan i zvezdu online.

B747

Kada su u pitanju daleke destinacije tu ce svakako primat agencija biti dok je sveta i veka . Ja licno ne koristim agencije ali imam vremena da mesecima citam po netu, gledam mape , gutam LP vodic , trazim sto jeftiniji smestaj , koristim lokalni prevoz, jurim sto jeftinije karte ali osnovno je da ja imam vremena za ovo . Vecina ljudi koji putuju na ovakve destinacije nema vremena za sve ovo i putovanja im nisu duza od 10-15 dana . Ti ljudi uglavnom odsedaju u 5 zvezdica , organizovano sve odlaze jer nije isto kada si u nekom gradu 2 dana ili kao ja 7 pa mi je nevazno da li ce neki bus doci i kada , da li cu izgubiti dan na neku neplaniranu aktivnost.Meni su moja putovanja mnogo lepsa , nepredvidiva , puna neocekivanih situacija ali retko ko ima vreme da planira ovakva putovanja.

pre 6 godina

Bili sa agencijom u Veneciji.Cena 69e,hotel odlican,dva nocenja sa doruckom,posetili Trst,Veronu,Trevizo.Pri tom odlican vodic,informacije do kojih treba da dodješ ako danima pre puta citas sam.Pri tom i voznja brodom do Venecije.Koliko smo racunali,da smo isli sami,minimum 300e po osobi za sve to.

cx

Mnogo puta sam sam organizovao putovanje, cak i na daleke destinacije, ali jednostavno, zavisi od slucaja sta je jeftinije. Nekad sam, nekad agencija.

pre 6 godina

Ja sam putovao svuda i u raznim rezijama i tu nema pravila. U zavisnosti od toga koji je tip odmora u pitanju i koja destinacija zavisi i koja varijanta ce te izaci najpovoljnije. Recimo obilasci evropskih gradova su najpovoljniji ipak preko agencija a imas i kakvu takvu uslugu vodica tu samo treba biti oprezan pa ne gledati broj dana te ture vec broj nocenja, tipa Rim 4 dana 79 evra a u stvari jedno nocenje u hotelu jer je prvi dan polazak nesto pre ponoci pa drugi dan stizes i taj dan nocis, treci dan kreces kuci popodne i cetvrti dan stizes kuci nakon ponoci...to onda i nije povoljno iako zvuci ali opet u sopstvrnoj reziji tesko da moze jeftinije. Po Srbiji je nekada najbolje jos i direktno sa hotelom rezervisati smestaj jer neretko sam hotel na svom sajtu ima neke pakete i akcije. Dok recimo za CG treba za svaki hotel proveriti sve tri varijante i booking i agencije i hotel direktno. Meni se desavalo da agencija za neki hotel bude povoljnija od samog hotela a booking papreno skup. I obrnuto negde sam nalazio najpovoljnije preko bookinga a nekada sam najbolje prosao kada sam se obratio direktno hotelu koji mi odobri neki popust. E sada neke dalje destinacije, ostrva i sl. gde se leti avionom pa jos ima presedanja tipa sa veceg aerodroma manjim avionom na ostrvski aerodrom pa trasnsfer aerodrom hotel jos ako tamo ides prvi put i ne poznajes kako stvari funkcionisu ipak je bolje prepustiti agenciji kao paket aranzman...cak i da bude nesto skuplje ipak bi morao dobro da se iscimas da sve skockas i da ti nesto ne promakne da se tamo ne nadjes u problemu ili da te lokalci nesto ne navozaju kada vide sta je pa te opeljese tako da nije problem ni dati malo vise da drugi to organizuje a ti ne mislis. I uvek kod proverenih agencija.

jednostavno

Od 2010 godine idem na letovanje u Grčku sa suprugom i decom u sopstvenoj režiji i uvcek sam se proveo bolje nego preko naših agencija.
2 godine zaredom sam bio prevaren od naših agencija i rekao sam nikad više, uzmem osiguranje sednemo u auto i pravac Grčka.

Primer za četvoročlanu porodicu 10 dana:
Agencija nudi studio u Stavrosu za 500/550e dok u sopstvenoj režiji sam našao APARTMAN za 350e i to prva ulica do plaže.

Leptokarija, 2 godine za redom u julu mesecu po ceni od 300 apartman na plaži u sopstvenoj režiji. Preko agencije 380e studio 150m od plaže.

Hanioti 400e početak septembra apartman u centru do parka. Agencije za isto 600e.

Agencije naplaćuju korišćenje klime koje je inače besplatno tj uračunato u cenu.

Takođe agencije nas deru u razlici u kursu tako da vas smeštaj u stvari košta 5-6% skuplje jer vam kažu cenu evrima a onda obračunaju u dinarima po kursu njihove poslovne banke.

Od 95% agencija nemate nikakvu podršku po pitanju sigurnosti jer ste to imali prilike da se uverite čitajući letos članke na ovom portalu.

pre 6 godina

Da dodam Prekjuče sam se vratio sa skiatosa u grčkoj 99 eura 10 noćenja sa sve prevozom.. Daj nek mi neko u svom aranžmanu preko Bokinga nadje jeftinije i bolje.. Nema teoretske šanse ni u ludilu.. . Samo prevoz tj gorivo putarine trajekt su 200 eura a na Boking nisam našao smeštaj ispod 25 eura Dnevno .. Takođe ekskurzije tipa italija, Francuska, Češka su em dosta puta jeftinije preko agencije em su zanimljivije jer preko agencije ide i ljudi iz mog grada i većinu upoznaš u putu tj nije mi dosadno ni sekund plus imaš i vodiča.. Naravno kome se ne svidja i misli da mu drugačije bolje samo nek pici ali nemoj ko ovde neki da vredja ove druge kao da su zaostali da ne znaju da koriste Internet a oni su kao napredni i pametni .. A ja ne da znam nego od interneta Živim.. Završio sam ETF i programiram u phpu tj sajtove..

Mia

Godinama letujem sa familijom preko dva britanska Internet portala ali ne preko Booking-a koji nije pogodan za letovanja. Moja iskustva su da je za porodicu najbolja FB opcija u hotelu 2-3 zvezdice (svedski sto dorucak, rucak, vecera). Najpogodnije cene su za Spaniju gde smo letovali vise puta u izvarednim mestima sa fantasticnim plazama. Jedne godine smo imali neverovatno dobru cenu za jedan hotel na Majorci FB sto je moguce jer svake godine neki hoteli su super povoljni. Problem je organizovati avionski let po povoljnim cenama i tu se najvise energije trosi. Ryanair iz Nisa nam je ove godine bio resenje i povoljno smo sa presedanjem stigli do Valensije. Potrebno je voditi racuna i o transferu od aerodroma do mesta boravka, to moze povecati troskove. U Spaniji srecom dobre su vozne linije a moze se naci i autobus koji direktno od aerodroma ide do mesta boravka. Prednosti agencije su sto uplatite i o nicemu ne razmisljate. Prednosti ovakvog nacina koji sam izabrala je mogucnost nalaza hotela po mnogo nizoj ceni i mnogo veci izbor mesta koje nase agencije nemaju u ponudi. Najpovoljnije je rezervisati hotel i avion u januaru, sto je blizi datum putovanja cene skacu. Last minute prema mojim kriterijumima nije pogodan jer su hoteli koje preferiram vec zauzeti a avio karte mnogo skuplje, i avioni znaju da budu vec popunjeni. Kada uplatite preko britanskih portala tretiraju vas u hotelu kao britanskog gosta. Nadam se da sam nekome pomogla, pisem na osnovu devetogodisnjeg iskustva.

pre 6 godina

Ne verujem.. Pravo preko neta ako sam organizujes je mnogo skuplje.. Takođe moraš sam prevoz da platiš.. Iskreno mene mrzi da vozim tako daleko.. Zamorim se.. Da ne pričam što je mnoogo skuplje u svom prevozu.. Za 280 eura sam obišao 1/4 italije sa sve 9 noćenja ..da sam isao u sopstvenom aranžmanu samo gorivo i putarine bi me koštale više plus smaranje oko vožnje, parkinga itd

matori grobar

ne smem da pominjem ime agencije u kojoj radim, ali svim potencijalnim kupcima koji dodju kazem da cemo im dati jos 5% jeftinije ako nadju povoljnije preko booking.com, a za neke destinacije gde smo specijalizovani smem da ponudim i besplatan smestaj ako nadju jeftinije. I nikad niko nije nasao. Tako da ta neverovatna online jeftinoca u realnosti ne postoji.
Najcesce kazu da su nasli jeftinije a onda vide da je na booking.com cena za nocenje sa doruckom za par evra niza ili ista kao nasa za polupansion.
Razervacija letovanja preko booking.com ili slicnih platformi je (kod nas) samo zadovoljenje sujete samozvanih "IT eksperata" koji ce posle ponosno pricati drustvu kako su jako sposobni i "nece mene niko da muze", a realno nemaju pojma da su mogli mnogo bolje da prodju da su to poverili profesionalcima.

pre 6 godina

Preteruju pojedinci ovde koji kazu da preko bukinga mogu rezervisati isti smestaj nekoliko puta jeftinije. Gomilu puta sam pre puta ispratio cene i preko bookinga i slicnih sajtova. Cene su uglavnom bile astronomske. Agencije koje imaju zakup u Grckoj i ostalim destinacijama dobijaju te objekte po super cenama tako da realno tesko mozete naci sami bolju cenu.

e

Ljudi su lenji i neće sami da organizuju putovanje. Kao što kozmetičarke imaju posao jer devojke mrzi da se same sredjuju. Onda im oni to naplate, ali definitvno turističke agencije gube trku sa internetom.

pre 6 godina

Online portali su takođe turističke agencije, formalno-pravno posmatrano. Da li je online jeftinije? Ponekad, ali ne nužno...avio-karte su obično online najjeftinije, ali hoteli nisu. Online je sve super dok ne nastane neki problem. Recimo kupili ste online kartu ili bookirali hotel, a vaše rezervacije nema. Šta ćete onda, zvati neki call centar u irskoj i čekati sat vremena da neko primi vaš poziv, ako ga uopšte i primi.

halotravel

Neće propasti sve agencije, naravno ugasiće se one koje slabo rade i ne prilagodjavaju se modernom turizmu. Nema svako vreme da istrazuje po internetu lakše je kada se ode u agenciju i ostaviti im odrešene ruke da oni sve reše. A nije beznačajno ni to što turističke agencije mogu d aponude velike popuste i plaćanje na rate.

pre 6 godina

Kod masovnih destinacija (Grcka,Turska) nece propasti zbog ekonomije obima jer mogu da postignu bolju cenu, a sto se tice malih grupa i custom destinacija tu solo putnik moze da postigne bolju cenu.

Zuba

Mislim da ce i dalje raditi ali ne onim intezitetom kao ranije. Jer se sve vise letuje trazenjem on line ponuda.
Meni licno vise odgovara agencija jer letujem sam pa mogu nekako da uhvatim neki popust u last minute varijanti za drugi prazan krevet sto na primer u booking.com ne bih mogao.

pre 6 godina

vidite ovako. prosle zime prag sa agencijom, 79eur 4 spavanja sa doruckom, pristojan hotel na liniji metroa, fenomenalan vodic koji mi je obelezio putovanje! pa nema sanse da mozes sam ni blizu. s druge strane letovanje kipar sve sami mnooogo jeftinije... tako da kako za sta... putovanja do metropola sa dobrim vodicem gde cu nesto cuti uvek sa agencijom, izlezavanja na plazi i skijanje prvo probam sam

bbb

Ne verujem uvec ce biti oni koji vole da imaju vodica sa kojim ce sa aerodroma ili autobuske stanice krenuti na neko putovanje u inostranstvo. I drugo agencije mogu da dobiju povoljnije cene soba nego da vi to radite sami preko nekog sajta za rezervacije smestaja u hotelima, jer oni zakupe vise soba i neke gazde hotela ne zele da rizikuju i ovako su sigurni prkeo agencija , agencija mora da im plati sobe bez obzira da li agencija uspe nekog da dovede ili ne, nego da rizikuju da im sobe budu prazne u toku sezone.

pre 6 godina

Letovao sam i preko agencija i direktno. U vansezoni su agencije nekoliko puta jeftinije, a u sezoni je otprilike isto. Gde u Grčkoj može direktno da se nađe smeštaj i autobuski prevoz (zajedno) po ceni od 39€? Ne za dan, već ukupno za deset dana, sve sa prevozom. I to krajem maja... Kupali smo se svakog dana, jedan od boljih odmora...

Aleksandar

Pa booking.com je, tehnički, turistička agencija. Njima ne preti ništa, zapošljavaju 20 i kusur hiljada ljudi i vrtoglavo rastu.

pre 6 godina

Убеђивали су нас да је 170€ по особи врло повољно, окренуо сам лист отишао у Грчку, мало потражио и нашао за 70 по особи !!! За такав су нам тражили 200+€ по агенцијама !!! Претерали су вала ! Те знаш ли ти да је сада сезона, те све је продато још у априлу те ово те оно. Те најјефтиније варијанте су биле само за паралију и олимпик бич где нико више не жели ни да иде !

igor

ne lupajte gluposti oko bookinga.Postoji opcija i da se ne plati nista,a da se rezervise smestaj.Odes, vidis i ako ti se ne svidi,uzmes drugi.Smestaja ima koliko hoces..Tu je sad i facebook.Tako smo ove godine pronasli smestaj u Grckoj,100 eur jeftiniji od agencijskog....

pre 6 godina

Sto se mene tice - agencije su kod mene propale odavno i mogu sve da se zatvore sutra, ne bih ni primetio. U poslednjih 10-tak godina sam obisao sve kontinente, 50-60 zemalja i nijednom nisam koristio usluge agencija. Ne zelim da putujem u grupi i ne zelim da mi drugi kroji itinerer. A i kada idem na letovanje - odem na sajt i nadjem sta mi odgovara, na Rodosu, ii na Kritu, ili na Palmi ili na Siciliji - zasto bih trazio agenciju da to uradi za mene? Agencije ce opstati jos neko vreme jer ima lenjih koje mrzi da sami traze (!?!), ali i dobrog dela ljudi u ovoj zemlji koji je jos uvek kompjuterski nepismen - no i jednih i drugih ce biti sve manje. Agencije definitivno nemaju svetlu buducnost...

Saša

Ako će da propadne ova preko koje sam sa porodicom ove godine letovao u Grčkoj - nije mi žao. Prethodnih nekoliko godina sam koristio direktne kontakte i na vreme. Ove smo zakasnili sa potragom, ostalo je nešto u domaćim agencijama i to ne za male pare (doduše početak avgusta je najskuplji uvek) ali daleko, daleko je taj smeštaj bio od novca koji smo dali. Ošišali su nas, ovčice, ove godine ali dogodine ćemo drugačije svakako, o ovakvim varijantama ne razmišljamo više.

pre 6 godina

Sudeci po tome kako veliki broj agencuja u Srbiji posluje, cudo je da i danas postoje. Nemacka je prica za sebe sa svojom kulturom poslovanja i drakonskim kaznama za ne postovanje poslovnih uzansi i obicaja

EnaE

Ne radi se samo o tome da ljudi ne umeju da koriste intetnet za booking i da su staromodni,jednostavno je lakse kada uplatite novac agenciji i sve je sredjeno-prevoz,smestaj,osiguranje.Verovatno moze da se ustedi ako sami organizujete put,ali neki jednostavno nemaju vremena da traze najbolju opciju za smeštaj,kalkulišu kad im je najbolje da rezervišu kartu i slično.

pre 6 godina

Da. One trenutno opstaju zahvaljujući navikama starijih generacija, koje ne žele da koriste internet i za bukiranje odmora.
Promet turističkih agencija medjutim opada naglo. A kada današnji tinejdžeri, koji su odrasli uz smartfonove, dostignu doba da putuju, biće gotovo.
Jedina mogućnost opstanka agencija je specijalizacije za neki delić tržišta koji je veoma specifičan i zahtevan za planiranje; naprimer Istočna Afrika ili slično.

pre 6 godina

Opstaće još dugo. Kad mi treba neko "custom" putovanje, naravno da ga organizujem sam. Međutim, kod standardnih tura, mnogo je lakše da sve to neko drugi uradi.

Obren

kod nas nece propasti sigurno, 70% ljudi ne zna bankomat da koristi. A ne sami da organizuji letovanje. Lepo odes u agenciju od 50do250e za svakog po nesto.

pre 6 godina

То је неминовно за највећи број малих агенција. У агенцији предамном скролају сајт и показују оно што сам већ код куће видео. Када питам за информацију више, немају. Онда одем кући и решим то букингом. Њихова услуга ми реално не треба.

Neko

Turističke agencije imaju veliku prednost jer nude plaćanje na rate, kao i osiguranje putovanja. Takođe, kada vam se smeštaj ne dopada, imate kome da se žalite i zahtevati drugi smeštaj, a ako sami rezervišete preko interneta, onda vam oni skinu novac i to je to. Na dan dolaska, otkazivanje smeštaja košta 100% celog aranžmana...