Utorak, 29.08.2017.

07:35

Spreman novi zakon, za prvu bebu 100.000 dinara

Srbija bi trebalo do kraja godine da dobije novi zakon o finansijskoj podršci porodici. Kako piše "Blic", za prvu bebu u porodici dobijaće se 100.000 dinara.

Izvor: Blic

Spreman novi zakon, za prvu bebu 100.000 dinara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

86 Komentari

Sortiraj po:

Uskraćena majka

pre 6 godina

Ja od države nisam mogla da dobijem ni dinara, jer moj muž ima neku nekretninu. Na stranu što od te nekretnine nemamo ništa sem troškova, zanima me kakve to veze ima sa onim što mi pripada i što mi je neophodno, budući da je država omogućila mom poslodavcu da mi ne da više od 3 meseca trudničko-porodiljskog odustva plaćeno i 3 meseca neplaćeno. Nisam mogla da vodim trudnoću jer sam do ulaska u 9. mesec radila od jutra do mraka, pa su mi jedva dali u Domu zdravlja uput za porodilište itd. Zašto sam diskriminisana?Zašto se ne govori o primenama zakona, da se ne odnosi na sve??? Sad se ne usudjujem na 2. dete, jer ne znam da li ću sačuvati posao ako opet zatrudnim i tražim odsustvo 6 meseci plus sećam se kako je bilo kad nisam primala ništa, a muž bio nezaposlen. Obratila sam se Ombudsmanu i iskreno se nadam da će nešto učiniti. Zakoni treba da se primenjuju i treba da se primenjuju jednako na sve.

JelenaB

pre 6 godina

Od kog datuma onda novorodjencad dobijaju po sto Hiljada. U ja treba u septembru da se porodim a za podnose je je do sad bio 6 meseci pada li to kaci i moju bebu?

Pozdrav za sve roditelje

pre 6 godina

Zaje*ali sa ovim sto su ukinuli PDV ali ovo je pomak... Sa druge strane, roditelji nesto izmisljaju non stop, a zna se sta treba detetu, sta ono moze da iskoristi a sta je cisto proseravanje roditelja. Ove pare, skoro svi roditelji potrose na nesto drugo(kupuju se bracni kreveti, zida se nesto oko kuce, od toga se dodaje ili se na to dodaje za nov tj. drugi auto...), razumem ja da je nesto od toga neophodno ponekad, al ljudi sprcaju te pare na neke gluposti, a onda kukaju na drzavu kako drzava ne pomaze. Na strani sam roditelja, al roditelji ponekad preteraju sa stvarima koje detetu, a bebe pogotovo, ne mogu da iskoriste ni 20%... Ovo, meni bar, zvuci kao korak napred u ,,ubedjivanju" mladih da dobiju prvo dete.

Bojan

pre 6 godina

@komsa
U 21 veku govoriti o reprodukciji , o tome da nam je neophodno troje dece po bracnom paru, je besmisleno i zatucano. Ko jos radja decu zbog drzave i reprodukcije??? Ne moze se tocak istorije vratiti nazad. Vreme je donelo dosta promena i u danasnje vreme je neka optimala jedno - dvoje dece. Ko nece ni jedno , ne mora. Ko zeli vise nek radja ali nek ne ocekuje da drugi podrzavaju i placaju njihove odluke. Vreme se promenilo, ljudi rade drugacije radno vreme, uticaj drustva na dete je sve veci. Cemu radjati vise dece kada ionako ne bi uspeli da im se kvalitetno posvetite? To je glavno pitanje. Takodje nije ni resenje zatvoriti zene u kuci jer su zene danas mnogo obrazovanije i mozak im je zivlji u odnosu na njihove bake i prabake. Zenama bi danas bila smrtno dosadno da moraju da se samo bave decom i kucom. Resenje bi bilo u nekom skracenom radnom vremenu ( 4 sata dnevno) za zene. Ali opet tesko da bi i onda imale potrebu za vise dece jer se prosto danas sva zelja i ljubav za decom mogu ispuniti kroz jedno ili dvoje dece. Kroz dete od sestre ili brata. Prosto je prevazidjeno juriti neki prosek deteta samo radi reprodukcije. A o naseljenosti se ne brinite. Ako drzava bude vodila racuna i poboljsala uslove zivota uvek ce biti ljudi koji ce se naseljavati u Srbiji tako da nece biti opasnosti da izumremo.

Nenad

pre 6 godina

Nedovoljno.
Prva beba 3000, druga 5000, treća 7000. Ako su oboje roditelja fakultetski obrazovani +30%, za četvrto dete stambeni prostor.
Sve ovo samo u opštinama gde je stopa nataliteta u minusu u odnosu na mortalitet.

trn u oku

pre 6 godina

Ukinuo bih ovaj vid roditeljskog dodatka i umesto toga uveo:

- za prvih 30 meseci života naknadu 7 000 rsd
- za 31. mesec do polaska u školu 5 000 rsd.
- besplatna udžbenike i jedan obrok u školi za svu decu školskog uzrasta.
- dodatke za porodice u kojima je i otac nezaposlen, jer u slučaju da je žena zaposlena a on nije on mora da se posveti detetu po prestanku porodiljskog odsustva žene čime postaje privremeno sprečen da aktivno traži posao.

Petar

pre 6 godina

Mom prvom detetu je grad oteo oko 80 000 na pretplaceni vrtic i nije vratio, i ja sad da planiram drugo u ovakvoj zemlji koja otima na deci, mogu ali samo u inostranstvu kad odem za koji mesec, nema ove vise buducnosti ni za nas a kamoli za decu.

ТРОЈАНСКИ КОЊ

pre 6 godina

Зашто не напишу да је са 6 повећано на 18 месеци за надокнаду породиљама? Годину и по дана не сме жена сад да затрудни ако жели породиљаку накнаду....

Radivoje

pre 6 godina

Allo bree pa za prvo dete i ne treba se finasirati...(jadni ljudi..., 29. avgust 2017 13:13) Грешите. Управо је младе жене најтеже убедити да роде прво дете. Погледаје по великим градовима број мпадих, лепих и паметних девојака које стигну до четрдесете, а ниједном не постану мајке. Великим делом је то због страха од живота у беди и одбијања да гаје децу под условима којих се плаше.

Ana

pre 6 godina

@ jadni ljudi
Ja sam rodila jedno , i necu vise. Taman imamo dovoljno za jedno. Za njega mi ne treba pomoc drzave. Ali isto tako nisam ni za pomoc porodicama sa dvoje troje i vise dece jer svako treba da radja onoliko koliko moze finansijski da izdrzi. Zasto misliti da su oni bolji ljudi jer radjaju vise??? To je licna odluka. Briga me za natalitet za to da li drzava izumire. Kada se ta drzava bude brinula za nas gradjane tad i ja oko nje. Do tad use i u svoje kljuse.

Komša

pre 6 godina

Ako me sećanje dobro služi već je to bilo 2006. i 2008.Znam da smo mi dobili neku jednokratnu pomoć (u nekoliko rata ,čini mi se).
I čini mi se da je iznos bio veći za treće dete nego za drugo.
Znači roditeljima ta jednokratna pomoć ali bilo bi dobro da porodice koje imaju do troje dece dobijaju redovnu pomoć (5-6000 din po detetu).
Ono čemu Srbija treba da teži je tri deteta po porodici (dva su prosta reprodukcija). Svakom detetu 200 din/dan dok se redovno školuje je sasvim ok za situaciju u kojoj se nalazimo.
To bi trebalo na državnom nivou rešiti i možda čak povećati iznos u nenaseljenim krajevima (čitave oblasti iz kojih se ljudi iseljavaju moraju biti odvojene i tu bi i porez na imovonu,PDV morao biti ukinut ili znatno manji na duži vremenski period).

Džoni

pre 6 godina

Rešenje je podići limit za dečji dodatak tj da ima pravo da ga dobija svako dete čiji roditelji rade za primanja ispod tepubličkog proseka po roditelju i naravno povećati iznos dečjeg dodatka pa na više od prvog do trećeg deteta pa na dalje isto kao prvo.

Nikola

pre 6 godina

@ jovana
Bravo Jovana. Sto " obozavam " one koji previse idealisticki razmisljaju i nece istini da pogledaju u oci. Vecito idealizuju proslost i to kako su eto nase babe radjale desetoro dece i uspele da ih othrane i vaspitaju. A zaboravljaju da se tada deca nista skolovala , briga o deci je bila na minimumu u odnosu na danasnje vreme. Deca su se slobodno gajila, radila po zemlji i oko stoke. Troskovi oko dece su takodje bili minimalni. Danas je drustvo potpuno drugacije. Troskova sve vise, sve vise zahteva drustva. Kada sam ja isao u osnovnu skolu 90 tih samo ih je troje imalo racunar , a nama se nije nametalo da moramo da ga imamo. Sada u 2017 u nizim razredima osnovne skole dece dobijaju zadatke da rade na racunaru kuci, te je neophodno da im ga roditelji kupe. Knjige za skolu sve skuplje i ne mozete da uzimate od prosle godine jer svake godine izmisljaju nove autore pa ono sto je vazilo za proslu godinu vise ne vazi. A ja sam uzimao knjige od svoje starije sestre. To je jos i najmanji problem. Sve je vise droge, alkohola i kriminala na ulici. Kako zastititi dete od toga ? Kako je rekla Jovana nije dete ostrvo pa da samo mi roditelji mozemo da ga usmeravamo. Dete trpi uticaje sa svih strana i samo je pitanje srece ( da da srece , jer koliko god da dobro vaspitali ) da li ce krene stramputicom ili ne. Zato se ljudi danas i bolje da radjaju vise od jednog. Cak i ako odraste ( pored svih mogucih iskusenja) u normalnu osobu pitanje je kako ce da zivi kada je do posla sve teze doci. A kada nema posla nema ni para, nema ni devojke- decka, sve se vise upada u krug depresije. I onda tako gledati svoje dete bez ikakve buducnosti u zemlji Srbiji.I zasto onda radjati buljuk dece- da ih gledamo kako se pate???

jadni ljudi...

pre 6 godina

Allo bree pa za prvo dete i ne treba se finasirati...0000 din jer to je u coveku normalno da se za jedno dete bori bez ikakvih subvencija ....Citam Kommentare porodice mu se zena u decebru i ne ce dobiti nista...Sram vas Biloo!! ...subvencije trebaju biti za drugo 50 hiljada za 3 dete150 hiljda a 4 dete 50 hiljda za 5 nista ...prost zakon protiv bele kuge...

Svetski Mega Car

pre 6 godina

Treba da se uvede dečji dodatak za svu decu do 18. godine, kao što je u Nemačkoj. U Nemačkoj je dečji dodatak 200 evra po detetu, dete tj. roditelji to dobijaju dok dete ne napuni 18 godina. Naravno u Srbiji ne može da bude toliki iznos, ali ja bih uveo za prvo i drugo dete minimum po 5000 dinara mesečno, za treće minimum 10000 dinara mesečno. Tako da bi porodica koja ima na primer troje dece primala mesečno 20000 dinara dečjeg dodatka. Jedino tako će biti dece u Srbiji, i jedino tako ćemo se boriti protiv bele kuge. Ima tu i drugih velikih problema, mladi ljudi koji treba da prave decu ili nemaju posao ili rade za bedne pare, u državnim vrtićima nema mesta tj. treba ti veza da bi ti dete tamo išlo, a privatni vrtići su bezobrazno preskupi. Trudnicama se daje otkaz kad poslodavac sazna da je trudna (prestaje radni odnos nakon isteka porodiljskog), porodjaji su u srpskim bolnicama traumatično iskustvo, pogotovo ako nemate 500 evra da "podmažete"doktora, tolika je tarifa za porodjaj u bolnici u mom gradu... Ima tu još milion stvari... A ova jednokratna pomoć što država hoće da uvede, to hoće da zamažu oči ovom jadnom narodu pred beogradske izbore. Neće to uvesti, a čak i da uvedu, to je premalo, i sve manje i manje dece će da bude u Srbiji. Vidite da trenutno pršte otkazi u prosveti, jer se gase odeljenja u osnovnim i srednjim školama, a gase se jer je dece sve manje.

pozdrav iz Belgije

pre 6 godina

Odavno nisam procitala vise besmislenih komentara na jednom mestu. Mi Srbi nikad srecni nikad zadovoljni. Oni koji zele decu ce ih imati i bez ove pomoci, ali ce im svakako dobro doci bilo koja dodatna finansijka pomoc. Ne vidim sta u tome ima lose? U Belgiji se jednokratna pomoc isplacuje za prvo dete u najvisem iznosu a u nesto manjem za svako sledece. Istina je da Belgija isplacuje mesecni dodatak za svako dete dok ne navrsi osamnaest godina, ali da li je realno ocekivati da uporedjujemo Srbiju sa Belgijom (ili drugim razvijenijim zemljama koje su decenijama ispred Srbije po ovom i mnogim drugim pitanjima)? Mozda da za promenu budemo pozitivni i sagledamo ovu vest iz nekog drugog ugla...bilo kojoj porodici bez obzira na finansijski status ce ova pomoc dobro doci

Pantagruel

pre 6 godina

Надам се да моја жена није читала овај чланак, јер ће се много изнервирати. Она треба да роди прво дете почетком децембра, што значи да ће је буквално "за длаку" мимоићи. Логично је претпоставити да ће закон бити усвојен у другој половини децембра и неће моћи да се примењује ретроактивно, на жене које се породе две или три недеље пре његовог усвајања. А скоро седам месеци није хтела да отвори трудничко боловање, да не би примала умањену плату. Као и већина оних који раде код приватника, пријављена је на мањи износ, а разлику добија "на руке" и њу неће имати док буде била на трудничком и породиљском.

me

pre 6 godina

Ne bih volela da moj komentar bude pogresno shvaćen, ali kao nezaposlena zena u reproduktivnom periodu, meni prvenstveno treba POSAO da bih uopste mogla da budem u stanju da novui zivot (koji kosta) donesem na svet. I, ne ne mislim da je pogresno dati 100000 dinara, ali sta da rade majke (i ocevi) nakon sto taj novac potrose a nezaposleni su?!?
Da se zaposle na privremenim i povremenim poslovima (jer stalan u ovoj drzavi dobijaju partijski kadrovi i to je javna tajna)? Taj luksuz imaju dok brinu jedino o sebi, ali kad dete dođe na svet taj luksuz ne mogu sebi da priuste...

sturmmann

pre 6 godina

"Bela kuga" je u Srbiji zabeležena još 80 - ih godina XX veka. Samo što nije bilo poželjno javno govoriti o tome; razloga za to ima više.
Sada nije u pitanju "bela kuga", sada je prisutno GALOPIRAJUĆE IZUMIRANJE.
Pametnima dovoljno.

Goran

pre 6 godina

A mi sto smo dobili dete u maju ove godine izgleda najgore prošli. Vala sledeću decu ima u inostranstvu da pravimo, pa se češite sa vašim rešavanjem bele kuge.

S1

pre 6 godina

Da li će opet trebati 151 papir da bi se dobio novac? Nama je falio 1 papir i nismo dobili ništa za prvo dete. Ako je već država rešila da časti građane, onda treba po izlasku iz porodilišta svakoj ženi da uruči koverat, a ne da guši bespotrebnom papirologijom.

Mandrak

pre 6 godina

Malo.Zato ce Srbi nastaviti da izumiru.Zena sa troje dece treba automatski da dobije penziju jer mnogi koji su je zasluzili uplacivanjem doprinosa nisu je ni docekali.Pa ako date penziju takvoj zeni nece biti nikakvog gubitka za drzavu.
(nebojsa, 29. avgust 2017 09:03)

Da bi natalitet bio pozitivan, svaka majka treba da rodi troje dece, jer ima mnogo žena koje ne žele ili ne mogu da imaju decu. Za tako nešto u budžetu nikad neće biti novca, plus što treba i te žene da idu na posao i rade, a deca u vrtić, a ne da se penzionišu sa 25 godina i zakopaju u svojoj kući kao robinje.

Ona stvar

pre 6 godina

Pozdrav.
U januaru smo dobili treće dete, i još ništa nismo dobili od beograda.Naravno sve papire smo predali odmah,i čekamo.
Da li zna neko koliko kasni isplata za treće dete?
Hvala.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (darius, 29. avgust 2017 08:05)

271 put negativno ocenjen komentar. Zašto?!

zvrnda

pre 6 godina

par stvari

prvo, efikasne mere za podsticanje rasta populacije nisu trosak nego investicija, jer ekonomskog rasta bez nataliteta jednostavno nema.

Druga stvar je puno znacajnija, a to je razlika u pravima zaposlenih od nezaposlenih porodilja. Zaposlenim porodiljama drzava placa najmanje 15 meseci pune plate ako su pre toga radile 6 meseci. Nezaposlenim majkama drzava daje 35k rsd u 24 rate. Zbog ove diskriminacije buduce majke odlazu trudnocu dok se ne zaposle. Kad se zaposle odlazu trudnocu do boljeg statusa, plate ili unapredjenja. Kad do toga dodje, ili im bioloski sat ostavi vremena za samo jedno dete ili im vec nedostaje partner da bi se ostvarile kao roditelji. Ova druga grupa zaposlenih zena u kasnim tridesetim koje traze partnera za roditeljstvo je stvarno velika i to je osnovni razlog zasto nema vise dece.
Sa druge strane, seoske porodice koje su prirodom svog posla usmerene da imaju vise dece u mladjim roditeljskim godinama se sve vise iseljavaju iz ruralnih podrucja jer se poljoprivedom sve manje ima smisla baviti.

Dakle, batalite PDV i pausale, dajte ista prava nezaposlenim porodiljama kao i zaposlenim i stvorite uslove mladim porodicama da ostanu na selu i da se bave poljoprivredom i bice dece. Puno dece..

moje ime

pre 6 godina

Jedini odrziv nacin da se poveca natalitet je implementacija sledecih pravila. Svaka porodica za svako dete dobija mesecno X dinara (neka je X npr polovina minimalne zagarantovane penzije). Ovaj iznos bi poceo da se isplaceuje kada se dete zaposli i odvoji od roditelja i pod uslovom da dete nije nikad imalo policijski dosije.
Drugim recima, porodica koja odgaji pristojne i korisne ljude ostvaruje pravo na mesecnu novcanu nadoknadu. Ovo ne treba mesati sa penzijom koju svako svojim radom tokom karijere ostvari bez obzira na to da li ima/nema decu i kakva su ta deca.

Jovana

pre 6 godina

@ mladen mladenovic
Evo ja citam vas komentar i pitam se gde vi zivite. U danasnje vreme bilo gde u svetu, a narocito u Srbiji, reci da je dete samo radost i blagodet je utopija i nerealnost. Vole ljudi da imaju decu, ali su i te kako svesni da je danasnja klima za odrastanje, vaspitanje, zivot, kulturu, nikad gora. Dete nije izolovano ostrvo, pa da samo roditelj moze da ga oblikuje i usmerava. Zivot je pre 100 godina bio tezi ali daleko jednostavniji, jer nije postavljao velike zahteve. Danas je sve mnogo kompleksnije i komplikovanije. Mnogo je teze danas biti roditelj a narocito dobar roditelj nego ranije.

dzoni

pre 6 godina

Ovde lupetaju ljudi sve i svasta kad je osnovni problem pada nataliteta beda i siromastvo, treba prosecnoj porodici 200.000 din po glavi da bi ziveli bez veceg stresa i briga za najosnovnije stvari tako da.

aninimus

pre 6 godina

Ma sjajni ste. Celih 40e mesečno na 24 meseca će stvarno jako mnogo da promeni u borbi protiv bele kuge....
(Mitar Mrkela ofarbani, 29. avgust 2017 07:56)

Jesi li pismen? Ako jesi, procitaj ovo:
,,....On će se isplaćivati uz jednokratni iznos roditeljskog dodatka za prvo dete i prvu njegovu isplatu za drugo, treće i četvrto dete"

Dakle, dodatak za prvo dete se isplacuje jednokratno, a ne u ratama, kao dodaci za drugo i trece. To je po meni logicno, kao i to da dodatak za prvo bude veci nego za drugo, jer je manje izdataka na mladju decu.
Ovi sto kazu da rađaju decu zbog sebe, a ne zbog drzave ne moraju da uzmu pomoć, niko ih ne tera.

Sibica

pre 6 godina

Ova sredstva bolje da se uloze u vantelesnu oplodnju, vise pokusaja, za veci broj roditelja. Ima puno ljudi koji zele decu a ne mogu da ih dobiju. A niko ko ne zeli dete ga nece imati zbog 100000 dinara, sto je u stvari i dobro.

marija

pre 6 godina

Od 2010. broj osnovaca je smanjen za 35000, ugasilo se 800 odeljenja,..., pišu Novosti.
Mladi masovno beže iz Srbije, džaba jurite investicije.
Nećete imati koga da zapošljavate sa ovakvom politikom.

pPera

pre 6 godina

Ova vest je stara desetak meseci jer su to najavljivali i pre nove 2017 a usvojice se nikad cim prodju izbori niko nece ni da spominje do sledecih izbora

Milica

pre 6 godina

Lepo, svakako za pohvalu. Ali sustina problema je mnogo sira. Mladima treba obezbediti siguran posao, da mogu pristojno da zive od svog rada. Onda ce se lakse odluciti da prave porodicu jer nece strahovati da ce ih sutra gazda izbaciti na ulicu. 40E mesecno je ponizavajuce na ovu skupocu i lopovluk.

Реално

pre 6 godina

Реално, за прво дете треба да остане иста сума, или да се смањи, а за друго и треће да буде знатно увећена. Рецимо, за прво 30.000 за друго 200.000 и за треће 300.000, јер је нама проблем што мало људи има друго и треће дете. На једном сви стану, и повећањем од 250% износа за прво ништа се значајно неће променити. Треба подстаћи људе за друго или треће дете

ciljaj_viSOKO_

pre 6 godina

Kao neko ko nije iz Srbije mogu samo reci da vam nema spasa!!!Kada se pominje natalitet odmah kukate kako nemate novca i jadikujete na sav glas kako drzava ne vodi racuna i kako bi trebale akcije ovog tipa kako bi se povecao natalitet...Eto "citali" vas ovi iz Vlade sada kukate kako je malo i kako su ove akcije glupost i mantre tipa "ne zelim da odgajam decu u ovoj rupetini od drzave"...Nevejrovatno ste licemjerni a uz to trazite opravdanje za sve!Narocito kada je u pitanju prosirenje porodice na 5+ clanova,onda se nalaze razlozi gdje god je to moguce.Ne znam samo dal to zaista salju roditelji ili opozicioni komentatori nadju priliku da pljuju po vlasti.Volio bih da vidim sta bi ste sve napisali da Srbija ima standard recimo Danske i uporedim sa ovim komentarima,pa to bi bila komedija :)
Generalno, srpskom narodu se tesko pise!Kolicina hedonizma,pohlepe,samozivosti je na takvom nivou da ste osudjeni na propast!
Vasington i Brisel ne moraju nista da rade bez da cekaju...

Nikola

pre 6 godina

Ljudima koji zele da imaju decu treba obezbediti posao i takve plate da mogu da izdrzavaju porodice. Svaka jednokratna suma je dobrodosla, ali dete treba podici do 18 godine i vise ako ide na fakultet, a to se ne moze od jednokratne pomoci.

Srx

pre 6 godina

Roditeljima prve druge trece moraju se smanjiti svi porezi.Besplatne knjige i pristup rekreativnim centrima.Bolje nego za obnovu migova. Ovo je nasa buducnost.Sto pre shvatite bolje za nas.

Freelancer76

pre 6 godina

Da li nas neko zavitlava sa ovim zakonom?!
Zakonodavci, zapitajte se sledeće: Da li postoji i jedna porodica koja će rešiti da proširi porodicu donošenjem ovog vašeg novog zakona? Daću vam odgovor - NEĆE!
Ugledajte se malo na zemlje koje su porodičnim zakonima preokrenule stanje, moja kuma u Mađarskoj rađanjem trećeg deteta dobila porodiljsko 3 godine!

nebojsa

pre 6 godina

Malo.Zato ce Srbi nastaviti da izumiru.Zena sa troje dece treba automatski da dobije penziju jer mnogi koji su je zasluzili uplacivanjem doprinosa nisu je ni docekali.Pa ako date penziju takvoj zeni nece biti nikakvog gubitka za drzavu.

ernesto che

pre 6 godina

ovo nije socialni program i briga o porodiljama vec klasicno zamazivanje ociju zamazivanje ociju , 800 evra ce se potrositi za mesec dana , i ovo u sustini nece promeniti nista , bracnom paru a i svim ljudima treba dati normalnu platu , trudnicama treba obezbediti njihova prava a ne da dobijaju otkaze ako zatrudne ili moraju dva meseca posle porodjaja da rade , za brigu treba druge stvari a ne ovo zamajavanje sa 800 evra .

Sb

pre 6 godina

Skoro je neko rekao da ako u narednih 20 godina svaka ali svaka žena u Srbiji rodi četvoro dece, možda nam natalitet bude na 0. A ovi daju "pare"za prvo dete!

D

pre 6 godina

Prvo obezbedite da zene na porodiljskom dobijaju redovno platu,da bebi oprema ne kosta kao opremanje stana,da moze dete da se opusteno upise u vrtic.

Stop represiji nad pusacima

pre 6 godina

Hocu da i moja deca dobijaju deciji dodatak,svaka vlast diskriminise decu
Moja redovna mesecna primanja su 35 k rsd,nije ni za potrosacku korpu,ali je dovoljno da moja deca na primaju deciji.

masha.......

pre 6 godina

Samo smisljaju nesto sto dobro zvuci ....i zveci....

100.000 dinara,kako to mocno zvuci,ali ...na 24 rate.....a to je cak.4.167 dinara MESECNO!!!

Da li oni znaju koliko kostaju "sitnice" neophodne za bebu?!?

A da,ukidaju povracaj PDV-a za stvari za bebe...( da ne budu na gubitku!!!)

Goblin

pre 6 godina

Malo.Zato ce Srbi nastaviti da izumiru.Zena sa troje dece treba automatski da dobije penziju jer mnogi koji su je zasluzili uplacivanjem doprinosa nisu je ni docekali.Pa ako date penziju takvoj zeni nece biti nikakvog gubitka za drzavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nebojsa, 29. avgust 2017 09:03)

Da me ne shvatis pogresno, delimicno te podrzavam, jer nestajemo kao narod, ali moram da pitam odakle pare?

Imamo 1.735.000 penzionera + Bog sveti zna koliko ima javni sektor (ajd lekari, profesori, policija... al bre, mi pokrivamo gubitke javnih preduzeca).

Ko te penzije da isfinansira? 350.000 radnika koji rade za minimalac? Privreda? Mi nemamo privredu! BDP Srbije po stanovniku je manji od 5000 evra (toliko se u svim sverama privrede stvori za godinu dana kod nas) a BDP po stanovniku Nemacke je 50.000evra.

Drzava mora da odj.be, da smanji namete firmama da dozvoli da se razvijaju, da reformise skolstvo, pa kad smanji namete neka poveca minimalac.

Luminara Unduli

pre 6 godina

A sta kukate svi, da je napisano da se dobija 100 000 €, opet bi kukali. Jeste nedovoljno, ali za pocetak je dobro, znaci da se nesto radi i na tom polju. I ovaj komentar gdje se predlaze penzija za majke sa troje djece je na mjestu, slazem se. U Republici Srpskoj se ne dobija ni euro, zato i jesmo u problemu. Nemojte samo kukati, najlakse je kukati. Ja imam dvoje djece i nisam od drzave dobio ni marku. Pozdrav za ovaj zakon

Danijel

pre 6 godina

I prošle godine je isti taj zakon bio spreman pa smo u novu godinu ušli po starom. Zvonilo se na sva zvona, a onda razočarenje. Tako đe biti i ovoga puta!

vera

pre 6 godina

A da se donese zakon po kome porodilista imaju wc papir i sapun za porodilje, umesto sto moraju da ih nose od kuce? Mislim da bi pristojan tretman u porodilistima imao daleko bolje efekte.

Bane

pre 6 godina

Problem bele kuge nećete rešiti tako što ćete dati nekome jednokratno ovoliko ili onoliko, potrebno je sveobuhvatno ovu sredinu u kojoj živimo učiniti povljnom za rađanje, odgajanje i vaspitanje dece. Jedno je ekonomija, a šta sa obrazovnim sistemom?
A pogotovo ono što niko neće da kaže, zdravstvena zaštita mora da se unapredi. Trudnice nemaju gde da vode trudnoću. Ili da plaćaju privatno po 10.000 pregled, 5.000 analize krvi, 5.000 kojekakvi multivitamini i preparati, svakog meseca privatno. Ili da čekaju satima u redu u domu zdravlja da bi im neko posvetio površno 5 minuta, postavljao pogrešne dijagnoze i terapije, da bi na ultrazvuk mogle da odu dva u vrh galave tri puta u toku trudnoće. Da nemaju u porodilištu gde da leže kada se porode, da ih sestre i doktori tretiraju kao susprasne krmače a ne trudna ljudska bića. Da ih sa žuticom bebe i prepisanim gentamicinima zbog revizije materice izbace iz porodilišta nakon 24h da smanje troškove i oslobode mesto. Epidural šatro besplatan ali ne možeš više navijati anesteziologa da ti ga da. Te nije u smeni, te je već krenulo ne možeš da primiš, te neće da dođe kada ga zoveš. Naravno ako sa 500-600 evra podmažeš svuda gde treba i koga treba onda nema tih problema.
Znači moooooreeee stvari morate vi da promenite da bi se neko kada prođe jednom taj vaš pakao odlučio na drugo dete ili da i bez ovog prvog ne ostane zbog nemara i nepažnje zdravstvenih radnika. A onda da i to što smo jedva izrodili sačuvamo da ne ode put zapada.

Mladen Mladenović

pre 6 godina

Deca se ne radjaju zbog para već zato što neko voli decu, i pre svega, ima neodoljivu želju da ima svoju decu. Ove priče koje ovaj naš kolektivni poremećaj pokušavaju da dovedu u vezu sa novcem, i jedino sa njim, vode nas na put bez povratka. Uporno, svake godine, vrti se ista priča, uprkos tome što isti problem imaju i mnogo bogatije države od Srbije?! Ni one ne mogu da "potplate" svoje gradjane da "#podignu" natalitet?! Donose se zakoni, koji daju benificije budućim roditeljima ali, sve ostaje bez ikakvog rezultata. Dece je sve manje i manje?! I ovaj put će "premije" od 100.000 dinara pokupiti ljudi koji žele da imaju decu. Oni, koji su odlučili da ne radjaju decu kako se ne bi "patila" na ovom svetu u nemaštini i bedi ili da bi spasili planetu od prenaseljenosti, neće odustati od te svoje "humane" ali pre svega destruktivne i sterilne ideje. Treba podići svest kod ljudi, decu vaspitavati da je radjanje dece privilegija i blagodet a ne trošak i beda. Naučiti ih da je važnije imati porodicu sa puno dece nego gostovati na "pet minuta" u "Grand paradi" ili "Parovima", sa nadom da će postati slavna poput neka od aktuelnih starleta, koje predstavljaju naličje života?!

who cares

pre 6 godina

Ovo vidim samo kao mogucnost za spekulante i romsku populaciju. Ovo nam ne treba, treba nam full besplatno skolstvo kao i besplatne dopunske skole jezika, sporta, umetnosti i sl za decu!!!!
(Ljubo, 29. avgust 2017 08:57)
100 hiljada dinara nije cifra sa kojom neko moze nesto posebno da uradi. U svakom slucaju i da ode Romima, kako bese i oni su ljudi, i to su deca, a dobro je i za celo drustvo, oni ce te pare opet potrositi ovde kao i svi gradjani ove zemlje. Skole jesu besplatne, nisu knjige i udzbenici besplatni, i ne treba da budu, vec samo treba da imaju realnu cenu, a ne da komplet kosta 10-15 hiljada, posto je to apsolutno nenormalno, mozete kupiti isti broj autorskih knjiga poznatih pisaca za manje para od tih 10-tak udzbenika.

Ljubo

pre 6 godina

Ovo vidim samo kao mogucnost za spekulante i romsku populaciju. Ovo nam ne treba, treba nam full besplatno skolstvo kao i besplatne dopunske skole jezika, sporta, umetnosti i sl za decu!!!!

darius

pre 6 godina

Pozdrav.
U januaru smo dobili treće dete, i još ništa nismo dobili od beograda.Naravno sve papire smo predali odmah,i čekamo.
Da li zna neko koliko kasni isplata za treće dete?
Hvala.

kvalitet ne kvantitet

pre 6 godina

najlakse je decu roditi treba od njih napraviti dobre i vredne ljude. dajte sigurnost roditeljima a mi cemo znati kako da ih oblikujemo u prave ljude.

Otac

pre 6 godina

Decu smo hteli i zena i ja, nikad ih nismo zeleli zbog drzave ili zbog pomoci. Isto tako ne dam da mi se drzava mesa ni u vaspitanje ni odgajanje dece.

Gavro

pre 6 godina

Lep gest. Ali zar nije logicno da se da vece povecanje za npr.3 i preko dete? To bi mislim vise stimulisalo radjanje jer svaki bracni par ce se sigurno odluciti za 1 dete a drzava treba da da potsticaj za vise. A to ce uciti najpre tako sto ce mladima omoguciti siguran posao. Kada mladima drzava omoguci siguran posao i dobru platu,tada nikakva davanja poput ovih nece biti ni potrebna.

gari ns

pre 6 godina

Nisam pravio dete da bi od vas trazio pare, tacnije, pravio sam ga uprkos vama politicarima koji ste mi zivot zgadili. Pa i to sto sam dete dobio u ovoj smrdljivoj preriji nije tako strasno. Strasno je sto cu ga morati uciti kakvi ste svaki put kad me pita "zasto ovi ljudi lazu toliko".

XP

pre 6 godina

Smesna i jadna zemlja. Ovi bednici misle da je ovo nacin da se podigne natalitet kroz nesto sto je u najmanju ruku diskriminatorska politika, tako sto ce bacati pare ljudima koji su se porodili. A na drugoj strani jos jadniji i bedniji narod koji, kao oni bedni nesposobni goluzdravi ptici u gnezdu , samo drze gladna usta otvorena i mole da im nesto vlast baci. Pogledaj samo komentare ovde: samo neke rasprave o nekim pomocima. Stvarno smo bezvredni.

Ja necu mojim parama da placam da se natalitet podize, ovako se ne podie natalitet. Hocu mojim parama da placam da se pametno investira u ekonomiju , da se razvije zemlja, da se postuju zakoni i da svi, kao jednaki gradjani ove zemlje imamo koristi od toga, a ne samo oni koji su bili u odnosu njihovom voljom i dobili decu njihovom voljom. Neodgovorna nacija , neodgovorni ljudi, jadno i bedno, mozda i taj pad natileta dovede da ljudi na ovi prostorima izumru pa da dodju neki novi- odgovorniji, vredniji, pametniji trezveniji.

Miks

pre 6 godina

Хоће хоће, то ће се развлачити целу зиму све до избора и онда ће се након њих напрасно одустати од овог закона или ће 100000 постати 5000 што ће, наравно, бити највећа помоћ коју је та новорођена беба икад примила.

Mitar Mrkela ofarbani

pre 6 godina

Ma sjajni ste. Celih 40e mesečno na 24 meseca će stvarno jako mnogo da promeni u borbi protiv bele kuge. Dva paketa pelena mesečno. Sram vas bilo. I onda će posle predsednik da namešta naočare sa onim bolesničkim osmehom i da pametuje kako smo lideri.
Ma beži bre u ćošak i pokrij se ušima. Palma ti je kolega, babama i dedama deli 2-3000 dinara kao da iz svog novčanika vadi. Ponižavate naciju.

Mitar Mrkela ofarbani

pre 6 godina

Ma sjajni ste. Celih 40e mesečno na 24 meseca će stvarno jako mnogo da promeni u borbi protiv bele kuge. Dva paketa pelena mesečno. Sram vas bilo. I onda će posle predsednik da namešta naočare sa onim bolesničkim osmehom i da pametuje kako smo lideri.
Ma beži bre u ćošak i pokrij se ušima. Palma ti je kolega, babama i dedama deli 2-3000 dinara kao da iz svog novčanika vadi. Ponižavate naciju.

gari ns

pre 6 godina

Nisam pravio dete da bi od vas trazio pare, tacnije, pravio sam ga uprkos vama politicarima koji ste mi zivot zgadili. Pa i to sto sam dete dobio u ovoj smrdljivoj preriji nije tako strasno. Strasno je sto cu ga morati uciti kakvi ste svaki put kad me pita "zasto ovi ljudi lazu toliko".

kvalitet ne kvantitet

pre 6 godina

najlakse je decu roditi treba od njih napraviti dobre i vredne ljude. dajte sigurnost roditeljima a mi cemo znati kako da ih oblikujemo u prave ljude.

Miks

pre 6 godina

Хоће хоће, то ће се развлачити целу зиму све до избора и онда ће се након њих напрасно одустати од овог закона или ће 100000 постати 5000 што ће, наравно, бити највећа помоћ коју је та новорођена беба икад примила.

darius

pre 6 godina

Pozdrav.
U januaru smo dobili treće dete, i još ništa nismo dobili od beograda.Naravno sve papire smo predali odmah,i čekamo.
Da li zna neko koliko kasni isplata za treće dete?
Hvala.

Ljubo

pre 6 godina

Ovo vidim samo kao mogucnost za spekulante i romsku populaciju. Ovo nam ne treba, treba nam full besplatno skolstvo kao i besplatne dopunske skole jezika, sporta, umetnosti i sl za decu!!!!

Jovana

pre 6 godina

@ mladen mladenovic
Evo ja citam vas komentar i pitam se gde vi zivite. U danasnje vreme bilo gde u svetu, a narocito u Srbiji, reci da je dete samo radost i blagodet je utopija i nerealnost. Vole ljudi da imaju decu, ali su i te kako svesni da je danasnja klima za odrastanje, vaspitanje, zivot, kulturu, nikad gora. Dete nije izolovano ostrvo, pa da samo roditelj moze da ga oblikuje i usmerava. Zivot je pre 100 godina bio tezi ali daleko jednostavniji, jer nije postavljao velike zahteve. Danas je sve mnogo kompleksnije i komplikovanije. Mnogo je teze danas biti roditelj a narocito dobar roditelj nego ranije.

Otac

pre 6 godina

Decu smo hteli i zena i ja, nikad ih nismo zeleli zbog drzave ili zbog pomoci. Isto tako ne dam da mi se drzava mesa ni u vaspitanje ni odgajanje dece.

aninimus

pre 6 godina

Ma sjajni ste. Celih 40e mesečno na 24 meseca će stvarno jako mnogo da promeni u borbi protiv bele kuge....
(Mitar Mrkela ofarbani, 29. avgust 2017 07:56)

Jesi li pismen? Ako jesi, procitaj ovo:
,,....On će se isplaćivati uz jednokratni iznos roditeljskog dodatka za prvo dete i prvu njegovu isplatu za drugo, treće i četvrto dete"

Dakle, dodatak za prvo dete se isplacuje jednokratno, a ne u ratama, kao dodaci za drugo i trece. To je po meni logicno, kao i to da dodatak za prvo bude veci nego za drugo, jer je manje izdataka na mladju decu.
Ovi sto kazu da rađaju decu zbog sebe, a ne zbog drzave ne moraju da uzmu pomoć, niko ih ne tera.

zvrnda

pre 6 godina

par stvari

prvo, efikasne mere za podsticanje rasta populacije nisu trosak nego investicija, jer ekonomskog rasta bez nataliteta jednostavno nema.

Druga stvar je puno znacajnija, a to je razlika u pravima zaposlenih od nezaposlenih porodilja. Zaposlenim porodiljama drzava placa najmanje 15 meseci pune plate ako su pre toga radile 6 meseci. Nezaposlenim majkama drzava daje 35k rsd u 24 rate. Zbog ove diskriminacije buduce majke odlazu trudnocu dok se ne zaposle. Kad se zaposle odlazu trudnocu do boljeg statusa, plate ili unapredjenja. Kad do toga dodje, ili im bioloski sat ostavi vremena za samo jedno dete ili im vec nedostaje partner da bi se ostvarile kao roditelji. Ova druga grupa zaposlenih zena u kasnim tridesetim koje traze partnera za roditeljstvo je stvarno velika i to je osnovni razlog zasto nema vise dece.
Sa druge strane, seoske porodice koje su prirodom svog posla usmerene da imaju vise dece u mladjim roditeljskim godinama se sve vise iseljavaju iz ruralnih podrucja jer se poljoprivedom sve manje ima smisla baviti.

Dakle, batalite PDV i pausale, dajte ista prava nezaposlenim porodiljama kao i zaposlenim i stvorite uslove mladim porodicama da ostanu na selu i da se bave poljoprivredom i bice dece. Puno dece..

Mandrak

pre 6 godina

Malo.Zato ce Srbi nastaviti da izumiru.Zena sa troje dece treba automatski da dobije penziju jer mnogi koji su je zasluzili uplacivanjem doprinosa nisu je ni docekali.Pa ako date penziju takvoj zeni nece biti nikakvog gubitka za drzavu.
(nebojsa, 29. avgust 2017 09:03)

Da bi natalitet bio pozitivan, svaka majka treba da rodi troje dece, jer ima mnogo žena koje ne žele ili ne mogu da imaju decu. Za tako nešto u budžetu nikad neće biti novca, plus što treba i te žene da idu na posao i rade, a deca u vrtić, a ne da se penzionišu sa 25 godina i zakopaju u svojoj kući kao robinje.

pozdrav iz Belgije

pre 6 godina

Odavno nisam procitala vise besmislenih komentara na jednom mestu. Mi Srbi nikad srecni nikad zadovoljni. Oni koji zele decu ce ih imati i bez ove pomoci, ali ce im svakako dobro doci bilo koja dodatna finansijka pomoc. Ne vidim sta u tome ima lose? U Belgiji se jednokratna pomoc isplacuje za prvo dete u najvisem iznosu a u nesto manjem za svako sledece. Istina je da Belgija isplacuje mesecni dodatak za svako dete dok ne navrsi osamnaest godina, ali da li je realno ocekivati da uporedjujemo Srbiju sa Belgijom (ili drugim razvijenijim zemljama koje su decenijama ispred Srbije po ovom i mnogim drugim pitanjima)? Mozda da za promenu budemo pozitivni i sagledamo ovu vest iz nekog drugog ugla...bilo kojoj porodici bez obzira na finansijski status ce ova pomoc dobro doci

dzoni

pre 6 godina

Ovde lupetaju ljudi sve i svasta kad je osnovni problem pada nataliteta beda i siromastvo, treba prosecnoj porodici 200.000 din po glavi da bi ziveli bez veceg stresa i briga za najosnovnije stvari tako da.

Luminara Unduli

pre 6 godina

A sta kukate svi, da je napisano da se dobija 100 000 €, opet bi kukali. Jeste nedovoljno, ali za pocetak je dobro, znaci da se nesto radi i na tom polju. I ovaj komentar gdje se predlaze penzija za majke sa troje djece je na mjestu, slazem se. U Republici Srpskoj se ne dobija ni euro, zato i jesmo u problemu. Nemojte samo kukati, najlakse je kukati. Ja imam dvoje djece i nisam od drzave dobio ni marku. Pozdrav za ovaj zakon

jadni ljudi...

pre 6 godina

Allo bree pa za prvo dete i ne treba se finasirati...0000 din jer to je u coveku normalno da se za jedno dete bori bez ikakvih subvencija ....Citam Kommentare porodice mu se zena u decebru i ne ce dobiti nista...Sram vas Biloo!! ...subvencije trebaju biti za drugo 50 hiljada za 3 dete150 hiljda a 4 dete 50 hiljda za 5 nista ...prost zakon protiv bele kuge...

XP

pre 6 godina

Smesna i jadna zemlja. Ovi bednici misle da je ovo nacin da se podigne natalitet kroz nesto sto je u najmanju ruku diskriminatorska politika, tako sto ce bacati pare ljudima koji su se porodili. A na drugoj strani jos jadniji i bedniji narod koji, kao oni bedni nesposobni goluzdravi ptici u gnezdu , samo drze gladna usta otvorena i mole da im nesto vlast baci. Pogledaj samo komentare ovde: samo neke rasprave o nekim pomocima. Stvarno smo bezvredni.

Ja necu mojim parama da placam da se natalitet podize, ovako se ne podie natalitet. Hocu mojim parama da placam da se pametno investira u ekonomiju , da se razvije zemlja, da se postuju zakoni i da svi, kao jednaki gradjani ove zemlje imamo koristi od toga, a ne samo oni koji su bili u odnosu njihovom voljom i dobili decu njihovom voljom. Neodgovorna nacija , neodgovorni ljudi, jadno i bedno, mozda i taj pad natileta dovede da ljudi na ovi prostorima izumru pa da dodju neki novi- odgovorniji, vredniji, pametniji trezveniji.

Gavro

pre 6 godina

Lep gest. Ali zar nije logicno da se da vece povecanje za npr.3 i preko dete? To bi mislim vise stimulisalo radjanje jer svaki bracni par ce se sigurno odluciti za 1 dete a drzava treba da da potsticaj za vise. A to ce uciti najpre tako sto ce mladima omoguciti siguran posao. Kada mladima drzava omoguci siguran posao i dobru platu,tada nikakva davanja poput ovih nece biti ni potrebna.

nebojsa

pre 6 godina

Malo.Zato ce Srbi nastaviti da izumiru.Zena sa troje dece treba automatski da dobije penziju jer mnogi koji su je zasluzili uplacivanjem doprinosa nisu je ni docekali.Pa ako date penziju takvoj zeni nece biti nikakvog gubitka za drzavu.

Nikola

pre 6 godina

Ljudima koji zele da imaju decu treba obezbediti posao i takve plate da mogu da izdrzavaju porodice. Svaka jednokratna suma je dobrodosla, ali dete treba podici do 18 godine i vise ako ide na fakultet, a to se ne moze od jednokratne pomoci.

Реално

pre 6 godina

Реално, за прво дете треба да остане иста сума, или да се смањи, а за друго и треће да буде знатно увећена. Рецимо, за прво 30.000 за друго 200.000 и за треће 300.000, јер је нама проблем што мало људи има друго и треће дете. На једном сви стану, и повећањем од 250% износа за прво ништа се значајно неће променити. Треба подстаћи људе за друго или треће дете

pPera

pre 6 godina

Ova vest je stara desetak meseci jer su to najavljivali i pre nove 2017 a usvojice se nikad cim prodju izbori niko nece ni da spominje do sledecih izbora

Bane

pre 6 godina

Problem bele kuge nećete rešiti tako što ćete dati nekome jednokratno ovoliko ili onoliko, potrebno je sveobuhvatno ovu sredinu u kojoj živimo učiniti povljnom za rađanje, odgajanje i vaspitanje dece. Jedno je ekonomija, a šta sa obrazovnim sistemom?
A pogotovo ono što niko neće da kaže, zdravstvena zaštita mora da se unapredi. Trudnice nemaju gde da vode trudnoću. Ili da plaćaju privatno po 10.000 pregled, 5.000 analize krvi, 5.000 kojekakvi multivitamini i preparati, svakog meseca privatno. Ili da čekaju satima u redu u domu zdravlja da bi im neko posvetio površno 5 minuta, postavljao pogrešne dijagnoze i terapije, da bi na ultrazvuk mogle da odu dva u vrh galave tri puta u toku trudnoće. Da nemaju u porodilištu gde da leže kada se porode, da ih sestre i doktori tretiraju kao susprasne krmače a ne trudna ljudska bića. Da ih sa žuticom bebe i prepisanim gentamicinima zbog revizije materice izbace iz porodilišta nakon 24h da smanje troškove i oslobode mesto. Epidural šatro besplatan ali ne možeš više navijati anesteziologa da ti ga da. Te nije u smeni, te je već krenulo ne možeš da primiš, te neće da dođe kada ga zoveš. Naravno ako sa 500-600 evra podmažeš svuda gde treba i koga treba onda nema tih problema.
Znači moooooreeee stvari morate vi da promenite da bi se neko kada prođe jednom taj vaš pakao odlučio na drugo dete ili da i bez ovog prvog ne ostane zbog nemara i nepažnje zdravstvenih radnika. A onda da i to što smo jedva izrodili sačuvamo da ne ode put zapada.

marija

pre 6 godina

Od 2010. broj osnovaca je smanjen za 35000, ugasilo se 800 odeljenja,..., pišu Novosti.
Mladi masovno beže iz Srbije, džaba jurite investicije.
Nećete imati koga da zapošljavate sa ovakvom politikom.

Milica

pre 6 godina

Lepo, svakako za pohvalu. Ali sustina problema je mnogo sira. Mladima treba obezbediti siguran posao, da mogu pristojno da zive od svog rada. Onda ce se lakse odluciti da prave porodicu jer nece strahovati da ce ih sutra gazda izbaciti na ulicu. 40E mesecno je ponizavajuce na ovu skupocu i lopovluk.

D

pre 6 godina

Prvo obezbedite da zene na porodiljskom dobijaju redovno platu,da bebi oprema ne kosta kao opremanje stana,da moze dete da se opusteno upise u vrtic.

masha.......

pre 6 godina

Samo smisljaju nesto sto dobro zvuci ....i zveci....

100.000 dinara,kako to mocno zvuci,ali ...na 24 rate.....a to je cak.4.167 dinara MESECNO!!!

Da li oni znaju koliko kostaju "sitnice" neophodne za bebu?!?

A da,ukidaju povracaj PDV-a za stvari za bebe...( da ne budu na gubitku!!!)

vera

pre 6 godina

A da se donese zakon po kome porodilista imaju wc papir i sapun za porodilje, umesto sto moraju da ih nose od kuce? Mislim da bi pristojan tretman u porodilistima imao daleko bolje efekte.

ernesto che

pre 6 godina

ovo nije socialni program i briga o porodiljama vec klasicno zamazivanje ociju zamazivanje ociju , 800 evra ce se potrositi za mesec dana , i ovo u sustini nece promeniti nista , bracnom paru a i svim ljudima treba dati normalnu platu , trudnicama treba obezbediti njihova prava a ne da dobijaju otkaze ako zatrudne ili moraju dva meseca posle porodjaja da rade , za brigu treba druge stvari a ne ovo zamajavanje sa 800 evra .

Svetski Mega Car

pre 6 godina

Treba da se uvede dečji dodatak za svu decu do 18. godine, kao što je u Nemačkoj. U Nemačkoj je dečji dodatak 200 evra po detetu, dete tj. roditelji to dobijaju dok dete ne napuni 18 godina. Naravno u Srbiji ne može da bude toliki iznos, ali ja bih uveo za prvo i drugo dete minimum po 5000 dinara mesečno, za treće minimum 10000 dinara mesečno. Tako da bi porodica koja ima na primer troje dece primala mesečno 20000 dinara dečjeg dodatka. Jedino tako će biti dece u Srbiji, i jedino tako ćemo se boriti protiv bele kuge. Ima tu i drugih velikih problema, mladi ljudi koji treba da prave decu ili nemaju posao ili rade za bedne pare, u državnim vrtićima nema mesta tj. treba ti veza da bi ti dete tamo išlo, a privatni vrtići su bezobrazno preskupi. Trudnicama se daje otkaz kad poslodavac sazna da je trudna (prestaje radni odnos nakon isteka porodiljskog), porodjaji su u srpskim bolnicama traumatično iskustvo, pogotovo ako nemate 500 evra da "podmažete"doktora, tolika je tarifa za porodjaj u bolnici u mom gradu... Ima tu još milion stvari... A ova jednokratna pomoć što država hoće da uvede, to hoće da zamažu oči ovom jadnom narodu pred beogradske izbore. Neće to uvesti, a čak i da uvedu, to je premalo, i sve manje i manje dece će da bude u Srbiji. Vidite da trenutno pršte otkazi u prosveti, jer se gase odeljenja u osnovnim i srednjim školama, a gase se jer je dece sve manje.

Goblin

pre 6 godina

Malo.Zato ce Srbi nastaviti da izumiru.Zena sa troje dece treba automatski da dobije penziju jer mnogi koji su je zasluzili uplacivanjem doprinosa nisu je ni docekali.Pa ako date penziju takvoj zeni nece biti nikakvog gubitka za drzavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nebojsa, 29. avgust 2017 09:03)

Da me ne shvatis pogresno, delimicno te podrzavam, jer nestajemo kao narod, ali moram da pitam odakle pare?

Imamo 1.735.000 penzionera + Bog sveti zna koliko ima javni sektor (ajd lekari, profesori, policija... al bre, mi pokrivamo gubitke javnih preduzeca).

Ko te penzije da isfinansira? 350.000 radnika koji rade za minimalac? Privreda? Mi nemamo privredu! BDP Srbije po stanovniku je manji od 5000 evra (toliko se u svim sverama privrede stvori za godinu dana kod nas) a BDP po stanovniku Nemacke je 50.000evra.

Drzava mora da odj.be, da smanji namete firmama da dozvoli da se razvijaju, da reformise skolstvo, pa kad smanji namete neka poveca minimalac.

Ona stvar

pre 6 godina

Pozdrav.
U januaru smo dobili treće dete, i još ništa nismo dobili od beograda.Naravno sve papire smo predali odmah,i čekamo.
Da li zna neko koliko kasni isplata za treće dete?
Hvala.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (darius, 29. avgust 2017 08:05)

271 put negativno ocenjen komentar. Zašto?!

Danijel

pre 6 godina

I prošle godine je isti taj zakon bio spreman pa smo u novu godinu ušli po starom. Zvonilo se na sva zvona, a onda razočarenje. Tako đe biti i ovoga puta!

ciljaj_viSOKO_

pre 6 godina

Kao neko ko nije iz Srbije mogu samo reci da vam nema spasa!!!Kada se pominje natalitet odmah kukate kako nemate novca i jadikujete na sav glas kako drzava ne vodi racuna i kako bi trebale akcije ovog tipa kako bi se povecao natalitet...Eto "citali" vas ovi iz Vlade sada kukate kako je malo i kako su ove akcije glupost i mantre tipa "ne zelim da odgajam decu u ovoj rupetini od drzave"...Nevejrovatno ste licemjerni a uz to trazite opravdanje za sve!Narocito kada je u pitanju prosirenje porodice na 5+ clanova,onda se nalaze razlozi gdje god je to moguce.Ne znam samo dal to zaista salju roditelji ili opozicioni komentatori nadju priliku da pljuju po vlasti.Volio bih da vidim sta bi ste sve napisali da Srbija ima standard recimo Danske i uporedim sa ovim komentarima,pa to bi bila komedija :)
Generalno, srpskom narodu se tesko pise!Kolicina hedonizma,pohlepe,samozivosti je na takvom nivou da ste osudjeni na propast!
Vasington i Brisel ne moraju nista da rade bez da cekaju...

Freelancer76

pre 6 godina

Da li nas neko zavitlava sa ovim zakonom?!
Zakonodavci, zapitajte se sledeće: Da li postoji i jedna porodica koja će rešiti da proširi porodicu donošenjem ovog vašeg novog zakona? Daću vam odgovor - NEĆE!
Ugledajte se malo na zemlje koje su porodičnim zakonima preokrenule stanje, moja kuma u Mađarskoj rađanjem trećeg deteta dobila porodiljsko 3 godine!

Sb

pre 6 godina

Skoro je neko rekao da ako u narednih 20 godina svaka ali svaka žena u Srbiji rodi četvoro dece, možda nam natalitet bude na 0. A ovi daju "pare"za prvo dete!

Stop represiji nad pusacima

pre 6 godina

Hocu da i moja deca dobijaju deciji dodatak,svaka vlast diskriminise decu
Moja redovna mesecna primanja su 35 k rsd,nije ni za potrosacku korpu,ali je dovoljno da moja deca na primaju deciji.

me

pre 6 godina

Ne bih volela da moj komentar bude pogresno shvaćen, ali kao nezaposlena zena u reproduktivnom periodu, meni prvenstveno treba POSAO da bih uopste mogla da budem u stanju da novui zivot (koji kosta) donesem na svet. I, ne ne mislim da je pogresno dati 100000 dinara, ali sta da rade majke (i ocevi) nakon sto taj novac potrose a nezaposleni su?!?
Da se zaposle na privremenim i povremenim poslovima (jer stalan u ovoj drzavi dobijaju partijski kadrovi i to je javna tajna)? Taj luksuz imaju dok brinu jedino o sebi, ali kad dete dođe na svet taj luksuz ne mogu sebi da priuste...

Goran

pre 6 godina

A mi sto smo dobili dete u maju ove godine izgleda najgore prošli. Vala sledeću decu ima u inostranstvu da pravimo, pa se češite sa vašim rešavanjem bele kuge.

sturmmann

pre 6 godina

"Bela kuga" je u Srbiji zabeležena još 80 - ih godina XX veka. Samo što nije bilo poželjno javno govoriti o tome; razloga za to ima više.
Sada nije u pitanju "bela kuga", sada je prisutno GALOPIRAJUĆE IZUMIRANJE.
Pametnima dovoljno.

Sibica

pre 6 godina

Ova sredstva bolje da se uloze u vantelesnu oplodnju, vise pokusaja, za veci broj roditelja. Ima puno ljudi koji zele decu a ne mogu da ih dobiju. A niko ko ne zeli dete ga nece imati zbog 100000 dinara, sto je u stvari i dobro.

who cares

pre 6 godina

Ovo vidim samo kao mogucnost za spekulante i romsku populaciju. Ovo nam ne treba, treba nam full besplatno skolstvo kao i besplatne dopunske skole jezika, sporta, umetnosti i sl za decu!!!!
(Ljubo, 29. avgust 2017 08:57)
100 hiljada dinara nije cifra sa kojom neko moze nesto posebno da uradi. U svakom slucaju i da ode Romima, kako bese i oni su ljudi, i to su deca, a dobro je i za celo drustvo, oni ce te pare opet potrositi ovde kao i svi gradjani ove zemlje. Skole jesu besplatne, nisu knjige i udzbenici besplatni, i ne treba da budu, vec samo treba da imaju realnu cenu, a ne da komplet kosta 10-15 hiljada, posto je to apsolutno nenormalno, mozete kupiti isti broj autorskih knjiga poznatih pisaca za manje para od tih 10-tak udzbenika.

S1

pre 6 godina

Da li će opet trebati 151 papir da bi se dobio novac? Nama je falio 1 papir i nismo dobili ništa za prvo dete. Ako je već država rešila da časti građane, onda treba po izlasku iz porodilišta svakoj ženi da uruči koverat, a ne da guši bespotrebnom papirologijom.

Srx

pre 6 godina

Roditeljima prve druge trece moraju se smanjiti svi porezi.Besplatne knjige i pristup rekreativnim centrima.Bolje nego za obnovu migova. Ovo je nasa buducnost.Sto pre shvatite bolje za nas.

moje ime

pre 6 godina

Jedini odrziv nacin da se poveca natalitet je implementacija sledecih pravila. Svaka porodica za svako dete dobija mesecno X dinara (neka je X npr polovina minimalne zagarantovane penzije). Ovaj iznos bi poceo da se isplaceuje kada se dete zaposli i odvoji od roditelja i pod uslovom da dete nije nikad imalo policijski dosije.
Drugim recima, porodica koja odgaji pristojne i korisne ljude ostvaruje pravo na mesecnu novcanu nadoknadu. Ovo ne treba mesati sa penzijom koju svako svojim radom tokom karijere ostvari bez obzira na to da li ima/nema decu i kakva su ta deca.

Ana

pre 6 godina

@ jadni ljudi
Ja sam rodila jedno , i necu vise. Taman imamo dovoljno za jedno. Za njega mi ne treba pomoc drzave. Ali isto tako nisam ni za pomoc porodicama sa dvoje troje i vise dece jer svako treba da radja onoliko koliko moze finansijski da izdrzi. Zasto misliti da su oni bolji ljudi jer radjaju vise??? To je licna odluka. Briga me za natalitet za to da li drzava izumire. Kada se ta drzava bude brinula za nas gradjane tad i ja oko nje. Do tad use i u svoje kljuse.

Mladen Mladenović

pre 6 godina

Deca se ne radjaju zbog para već zato što neko voli decu, i pre svega, ima neodoljivu želju da ima svoju decu. Ove priče koje ovaj naš kolektivni poremećaj pokušavaju da dovedu u vezu sa novcem, i jedino sa njim, vode nas na put bez povratka. Uporno, svake godine, vrti se ista priča, uprkos tome što isti problem imaju i mnogo bogatije države od Srbije?! Ni one ne mogu da "potplate" svoje gradjane da "#podignu" natalitet?! Donose se zakoni, koji daju benificije budućim roditeljima ali, sve ostaje bez ikakvog rezultata. Dece je sve manje i manje?! I ovaj put će "premije" od 100.000 dinara pokupiti ljudi koji žele da imaju decu. Oni, koji su odlučili da ne radjaju decu kako se ne bi "patila" na ovom svetu u nemaštini i bedi ili da bi spasili planetu od prenaseljenosti, neće odustati od te svoje "humane" ali pre svega destruktivne i sterilne ideje. Treba podići svest kod ljudi, decu vaspitavati da je radjanje dece privilegija i blagodet a ne trošak i beda. Naučiti ih da je važnije imati porodicu sa puno dece nego gostovati na "pet minuta" u "Grand paradi" ili "Parovima", sa nadom da će postati slavna poput neka od aktuelnih starleta, koje predstavljaju naličje života?!

Pantagruel

pre 6 godina

Надам се да моја жена није читала овај чланак, јер ће се много изнервирати. Она треба да роди прво дете почетком децембра, што значи да ће је буквално "за длаку" мимоићи. Логично је претпоставити да ће закон бити усвојен у другој половини децембра и неће моћи да се примењује ретроактивно, на жене које се породе две или три недеље пре његовог усвајања. А скоро седам месеци није хтела да отвори трудничко боловање, да не би примала умањену плату. Као и већина оних који раде код приватника, пријављена је на мањи износ, а разлику добија "на руке" и њу неће имати док буде била на трудничком и породиљском.

Nikola

pre 6 godina

@ jovana
Bravo Jovana. Sto " obozavam " one koji previse idealisticki razmisljaju i nece istini da pogledaju u oci. Vecito idealizuju proslost i to kako su eto nase babe radjale desetoro dece i uspele da ih othrane i vaspitaju. A zaboravljaju da se tada deca nista skolovala , briga o deci je bila na minimumu u odnosu na danasnje vreme. Deca su se slobodno gajila, radila po zemlji i oko stoke. Troskovi oko dece su takodje bili minimalni. Danas je drustvo potpuno drugacije. Troskova sve vise, sve vise zahteva drustva. Kada sam ja isao u osnovnu skolu 90 tih samo ih je troje imalo racunar , a nama se nije nametalo da moramo da ga imamo. Sada u 2017 u nizim razredima osnovne skole dece dobijaju zadatke da rade na racunaru kuci, te je neophodno da im ga roditelji kupe. Knjige za skolu sve skuplje i ne mozete da uzimate od prosle godine jer svake godine izmisljaju nove autore pa ono sto je vazilo za proslu godinu vise ne vazi. A ja sam uzimao knjige od svoje starije sestre. To je jos i najmanji problem. Sve je vise droge, alkohola i kriminala na ulici. Kako zastititi dete od toga ? Kako je rekla Jovana nije dete ostrvo pa da samo mi roditelji mozemo da ga usmeravamo. Dete trpi uticaje sa svih strana i samo je pitanje srece ( da da srece , jer koliko god da dobro vaspitali ) da li ce krene stramputicom ili ne. Zato se ljudi danas i bolje da radjaju vise od jednog. Cak i ako odraste ( pored svih mogucih iskusenja) u normalnu osobu pitanje je kako ce da zivi kada je do posla sve teze doci. A kada nema posla nema ni para, nema ni devojke- decka, sve se vise upada u krug depresije. I onda tako gledati svoje dete bez ikakve buducnosti u zemlji Srbiji.I zasto onda radjati buljuk dece- da ih gledamo kako se pate???

Radivoje

pre 6 godina

Allo bree pa za prvo dete i ne treba se finasirati...(jadni ljudi..., 29. avgust 2017 13:13) Грешите. Управо је младе жене најтеже убедити да роде прво дете. Погледаје по великим градовима број мпадих, лепих и паметних девојака које стигну до четрдесете, а ниједном не постану мајке. Великим делом је то због страха од живота у беди и одбијања да гаје децу под условима којих се плаше.

Petar

pre 6 godina

Mom prvom detetu je grad oteo oko 80 000 na pretplaceni vrtic i nije vratio, i ja sad da planiram drugo u ovakvoj zemlji koja otima na deci, mogu ali samo u inostranstvu kad odem za koji mesec, nema ove vise buducnosti ni za nas a kamoli za decu.

Bojan

pre 6 godina

@komsa
U 21 veku govoriti o reprodukciji , o tome da nam je neophodno troje dece po bracnom paru, je besmisleno i zatucano. Ko jos radja decu zbog drzave i reprodukcije??? Ne moze se tocak istorije vratiti nazad. Vreme je donelo dosta promena i u danasnje vreme je neka optimala jedno - dvoje dece. Ko nece ni jedno , ne mora. Ko zeli vise nek radja ali nek ne ocekuje da drugi podrzavaju i placaju njihove odluke. Vreme se promenilo, ljudi rade drugacije radno vreme, uticaj drustva na dete je sve veci. Cemu radjati vise dece kada ionako ne bi uspeli da im se kvalitetno posvetite? To je glavno pitanje. Takodje nije ni resenje zatvoriti zene u kuci jer su zene danas mnogo obrazovanije i mozak im je zivlji u odnosu na njihove bake i prabake. Zenama bi danas bila smrtno dosadno da moraju da se samo bave decom i kucom. Resenje bi bilo u nekom skracenom radnom vremenu ( 4 sata dnevno) za zene. Ali opet tesko da bi i onda imale potrebu za vise dece jer se prosto danas sva zelja i ljubav za decom mogu ispuniti kroz jedno ili dvoje dece. Kroz dete od sestre ili brata. Prosto je prevazidjeno juriti neki prosek deteta samo radi reprodukcije. A o naseljenosti se ne brinite. Ako drzava bude vodila racuna i poboljsala uslove zivota uvek ce biti ljudi koji ce se naseljavati u Srbiji tako da nece biti opasnosti da izumremo.

ТРОЈАНСКИ КОЊ

pre 6 godina

Зашто не напишу да је са 6 повећано на 18 месеци за надокнаду породиљама? Годину и по дана не сме жена сад да затрудни ако жели породиљаку накнаду....

trn u oku

pre 6 godina

Ukinuo bih ovaj vid roditeljskog dodatka i umesto toga uveo:

- za prvih 30 meseci života naknadu 7 000 rsd
- za 31. mesec do polaska u školu 5 000 rsd.
- besplatna udžbenike i jedan obrok u školi za svu decu školskog uzrasta.
- dodatke za porodice u kojima je i otac nezaposlen, jer u slučaju da je žena zaposlena a on nije on mora da se posveti detetu po prestanku porodiljskog odsustva žene čime postaje privremeno sprečen da aktivno traži posao.

Džoni

pre 6 godina

Rešenje je podići limit za dečji dodatak tj da ima pravo da ga dobija svako dete čiji roditelji rade za primanja ispod tepubličkog proseka po roditelju i naravno povećati iznos dečjeg dodatka pa na više od prvog do trećeg deteta pa na dalje isto kao prvo.

Pozdrav za sve roditelje

pre 6 godina

Zaje*ali sa ovim sto su ukinuli PDV ali ovo je pomak... Sa druge strane, roditelji nesto izmisljaju non stop, a zna se sta treba detetu, sta ono moze da iskoristi a sta je cisto proseravanje roditelja. Ove pare, skoro svi roditelji potrose na nesto drugo(kupuju se bracni kreveti, zida se nesto oko kuce, od toga se dodaje ili se na to dodaje za nov tj. drugi auto...), razumem ja da je nesto od toga neophodno ponekad, al ljudi sprcaju te pare na neke gluposti, a onda kukaju na drzavu kako drzava ne pomaze. Na strani sam roditelja, al roditelji ponekad preteraju sa stvarima koje detetu, a bebe pogotovo, ne mogu da iskoriste ni 20%... Ovo, meni bar, zvuci kao korak napred u ,,ubedjivanju" mladih da dobiju prvo dete.

Nenad

pre 6 godina

Nedovoljno.
Prva beba 3000, druga 5000, treća 7000. Ako su oboje roditelja fakultetski obrazovani +30%, za četvrto dete stambeni prostor.
Sve ovo samo u opštinama gde je stopa nataliteta u minusu u odnosu na mortalitet.

Komša

pre 6 godina

Ako me sećanje dobro služi već je to bilo 2006. i 2008.Znam da smo mi dobili neku jednokratnu pomoć (u nekoliko rata ,čini mi se).
I čini mi se da je iznos bio veći za treće dete nego za drugo.
Znači roditeljima ta jednokratna pomoć ali bilo bi dobro da porodice koje imaju do troje dece dobijaju redovnu pomoć (5-6000 din po detetu).
Ono čemu Srbija treba da teži je tri deteta po porodici (dva su prosta reprodukcija). Svakom detetu 200 din/dan dok se redovno školuje je sasvim ok za situaciju u kojoj se nalazimo.
To bi trebalo na državnom nivou rešiti i možda čak povećati iznos u nenaseljenim krajevima (čitave oblasti iz kojih se ljudi iseljavaju moraju biti odvojene i tu bi i porez na imovonu,PDV morao biti ukinut ili znatno manji na duži vremenski period).

JelenaB

pre 6 godina

Od kog datuma onda novorodjencad dobijaju po sto Hiljada. U ja treba u septembru da se porodim a za podnose je je do sad bio 6 meseci pada li to kaci i moju bebu?

Uskraćena majka

pre 6 godina

Ja od države nisam mogla da dobijem ni dinara, jer moj muž ima neku nekretninu. Na stranu što od te nekretnine nemamo ništa sem troškova, zanima me kakve to veze ima sa onim što mi pripada i što mi je neophodno, budući da je država omogućila mom poslodavcu da mi ne da više od 3 meseca trudničko-porodiljskog odustva plaćeno i 3 meseca neplaćeno. Nisam mogla da vodim trudnoću jer sam do ulaska u 9. mesec radila od jutra do mraka, pa su mi jedva dali u Domu zdravlja uput za porodilište itd. Zašto sam diskriminisana?Zašto se ne govori o primenama zakona, da se ne odnosi na sve??? Sad se ne usudjujem na 2. dete, jer ne znam da li ću sačuvati posao ako opet zatrudnim i tražim odsustvo 6 meseci plus sećam se kako je bilo kad nisam primala ništa, a muž bio nezaposlen. Obratila sam se Ombudsmanu i iskreno se nadam da će nešto učiniti. Zakoni treba da se primenjuju i treba da se primenjuju jednako na sve.

Mitar Mrkela ofarbani

pre 6 godina

Ma sjajni ste. Celih 40e mesečno na 24 meseca će stvarno jako mnogo da promeni u borbi protiv bele kuge. Dva paketa pelena mesečno. Sram vas bilo. I onda će posle predsednik da namešta naočare sa onim bolesničkim osmehom i da pametuje kako smo lideri.
Ma beži bre u ćošak i pokrij se ušima. Palma ti je kolega, babama i dedama deli 2-3000 dinara kao da iz svog novčanika vadi. Ponižavate naciju.

darius

pre 6 godina

Pozdrav.
U januaru smo dobili treće dete, i još ništa nismo dobili od beograda.Naravno sve papire smo predali odmah,i čekamo.
Da li zna neko koliko kasni isplata za treće dete?
Hvala.

Miks

pre 6 godina

Хоће хоће, то ће се развлачити целу зиму све до избора и онда ће се након њих напрасно одустати од овог закона или ће 100000 постати 5000 што ће, наравно, бити највећа помоћ коју је та новорођена беба икад примила.

Gavro

pre 6 godina

Lep gest. Ali zar nije logicno da se da vece povecanje za npr.3 i preko dete? To bi mislim vise stimulisalo radjanje jer svaki bracni par ce se sigurno odluciti za 1 dete a drzava treba da da potsticaj za vise. A to ce uciti najpre tako sto ce mladima omoguciti siguran posao. Kada mladima drzava omoguci siguran posao i dobru platu,tada nikakva davanja poput ovih nece biti ni potrebna.

Otac

pre 6 godina

Decu smo hteli i zena i ja, nikad ih nismo zeleli zbog drzave ili zbog pomoci. Isto tako ne dam da mi se drzava mesa ni u vaspitanje ni odgajanje dece.

XP

pre 6 godina

Smesna i jadna zemlja. Ovi bednici misle da je ovo nacin da se podigne natalitet kroz nesto sto je u najmanju ruku diskriminatorska politika, tako sto ce bacati pare ljudima koji su se porodili. A na drugoj strani jos jadniji i bedniji narod koji, kao oni bedni nesposobni goluzdravi ptici u gnezdu , samo drze gladna usta otvorena i mole da im nesto vlast baci. Pogledaj samo komentare ovde: samo neke rasprave o nekim pomocima. Stvarno smo bezvredni.

Ja necu mojim parama da placam da se natalitet podize, ovako se ne podie natalitet. Hocu mojim parama da placam da se pametno investira u ekonomiju , da se razvije zemlja, da se postuju zakoni i da svi, kao jednaki gradjani ove zemlje imamo koristi od toga, a ne samo oni koji su bili u odnosu njihovom voljom i dobili decu njihovom voljom. Neodgovorna nacija , neodgovorni ljudi, jadno i bedno, mozda i taj pad natileta dovede da ljudi na ovi prostorima izumru pa da dodju neki novi- odgovorniji, vredniji, pametniji trezveniji.

gari ns

pre 6 godina

Nisam pravio dete da bi od vas trazio pare, tacnije, pravio sam ga uprkos vama politicarima koji ste mi zivot zgadili. Pa i to sto sam dete dobio u ovoj smrdljivoj preriji nije tako strasno. Strasno je sto cu ga morati uciti kakvi ste svaki put kad me pita "zasto ovi ljudi lazu toliko".

kvalitet ne kvantitet

pre 6 godina

najlakse je decu roditi treba od njih napraviti dobre i vredne ljude. dajte sigurnost roditeljima a mi cemo znati kako da ih oblikujemo u prave ljude.

nebojsa

pre 6 godina

Malo.Zato ce Srbi nastaviti da izumiru.Zena sa troje dece treba automatski da dobije penziju jer mnogi koji su je zasluzili uplacivanjem doprinosa nisu je ni docekali.Pa ako date penziju takvoj zeni nece biti nikakvog gubitka za drzavu.

Ljubo

pre 6 godina

Ovo vidim samo kao mogucnost za spekulante i romsku populaciju. Ovo nam ne treba, treba nam full besplatno skolstvo kao i besplatne dopunske skole jezika, sporta, umetnosti i sl za decu!!!!

moje ime

pre 6 godina

Jedini odrziv nacin da se poveca natalitet je implementacija sledecih pravila. Svaka porodica za svako dete dobija mesecno X dinara (neka je X npr polovina minimalne zagarantovane penzije). Ovaj iznos bi poceo da se isplaceuje kada se dete zaposli i odvoji od roditelja i pod uslovom da dete nije nikad imalo policijski dosije.
Drugim recima, porodica koja odgaji pristojne i korisne ljude ostvaruje pravo na mesecnu novcanu nadoknadu. Ovo ne treba mesati sa penzijom koju svako svojim radom tokom karijere ostvari bez obzira na to da li ima/nema decu i kakva su ta deca.

Srx

pre 6 godina

Roditeljima prve druge trece moraju se smanjiti svi porezi.Besplatne knjige i pristup rekreativnim centrima.Bolje nego za obnovu migova. Ovo je nasa buducnost.Sto pre shvatite bolje za nas.

D

pre 6 godina

Prvo obezbedite da zene na porodiljskom dobijaju redovno platu,da bebi oprema ne kosta kao opremanje stana,da moze dete da se opusteno upise u vrtic.

Nikola

pre 6 godina

Ljudima koji zele da imaju decu treba obezbediti posao i takve plate da mogu da izdrzavaju porodice. Svaka jednokratna suma je dobrodosla, ali dete treba podici do 18 godine i vise ako ide na fakultet, a to se ne moze od jednokratne pomoci.

Freelancer76

pre 6 godina

Da li nas neko zavitlava sa ovim zakonom?!
Zakonodavci, zapitajte se sledeće: Da li postoji i jedna porodica koja će rešiti da proširi porodicu donošenjem ovog vašeg novog zakona? Daću vam odgovor - NEĆE!
Ugledajte se malo na zemlje koje su porodičnim zakonima preokrenule stanje, moja kuma u Mađarskoj rađanjem trećeg deteta dobila porodiljsko 3 godine!

ciljaj_viSOKO_

pre 6 godina

Kao neko ko nije iz Srbije mogu samo reci da vam nema spasa!!!Kada se pominje natalitet odmah kukate kako nemate novca i jadikujete na sav glas kako drzava ne vodi racuna i kako bi trebale akcije ovog tipa kako bi se povecao natalitet...Eto "citali" vas ovi iz Vlade sada kukate kako je malo i kako su ove akcije glupost i mantre tipa "ne zelim da odgajam decu u ovoj rupetini od drzave"...Nevejrovatno ste licemjerni a uz to trazite opravdanje za sve!Narocito kada je u pitanju prosirenje porodice na 5+ clanova,onda se nalaze razlozi gdje god je to moguce.Ne znam samo dal to zaista salju roditelji ili opozicioni komentatori nadju priliku da pljuju po vlasti.Volio bih da vidim sta bi ste sve napisali da Srbija ima standard recimo Danske i uporedim sa ovim komentarima,pa to bi bila komedija :)
Generalno, srpskom narodu se tesko pise!Kolicina hedonizma,pohlepe,samozivosti je na takvom nivou da ste osudjeni na propast!
Vasington i Brisel ne moraju nista da rade bez da cekaju...

Milica

pre 6 godina

Lepo, svakako za pohvalu. Ali sustina problema je mnogo sira. Mladima treba obezbediti siguran posao, da mogu pristojno da zive od svog rada. Onda ce se lakse odluciti da prave porodicu jer nece strahovati da ce ih sutra gazda izbaciti na ulicu. 40E mesecno je ponizavajuce na ovu skupocu i lopovluk.

Pantagruel

pre 6 godina

Надам се да моја жена није читала овај чланак, јер ће се много изнервирати. Она треба да роди прво дете почетком децембра, што значи да ће је буквално "за длаку" мимоићи. Логично је претпоставити да ће закон бити усвојен у другој половини децембра и неће моћи да се примењује ретроактивно, на жене које се породе две или три недеље пре његовог усвајања. А скоро седам месеци није хтела да отвори трудничко боловање, да не би примала умањену плату. Као и већина оних који раде код приватника, пријављена је на мањи износ, а разлику добија "на руке" и њу неће имати док буде била на трудничком и породиљском.

Реално

pre 6 godina

Реално, за прво дете треба да остане иста сума, или да се смањи, а за друго и треће да буде знатно увећена. Рецимо, за прво 30.000 за друго 200.000 и за треће 300.000, јер је нама проблем што мало људи има друго и треће дете. На једном сви стану, и повећањем од 250% износа за прво ништа се значајно неће променити. Треба подстаћи људе за друго или треће дете

S1

pre 6 godina

Da li će opet trebati 151 papir da bi se dobio novac? Nama je falio 1 papir i nismo dobili ništa za prvo dete. Ako je već država rešila da časti građane, onda treba po izlasku iz porodilišta svakoj ženi da uruči koverat, a ne da guši bespotrebnom papirologijom.

Mladen Mladenović

pre 6 godina

Deca se ne radjaju zbog para već zato što neko voli decu, i pre svega, ima neodoljivu želju da ima svoju decu. Ove priče koje ovaj naš kolektivni poremećaj pokušavaju da dovedu u vezu sa novcem, i jedino sa njim, vode nas na put bez povratka. Uporno, svake godine, vrti se ista priča, uprkos tome što isti problem imaju i mnogo bogatije države od Srbije?! Ni one ne mogu da "potplate" svoje gradjane da "#podignu" natalitet?! Donose se zakoni, koji daju benificije budućim roditeljima ali, sve ostaje bez ikakvog rezultata. Dece je sve manje i manje?! I ovaj put će "premije" od 100.000 dinara pokupiti ljudi koji žele da imaju decu. Oni, koji su odlučili da ne radjaju decu kako se ne bi "patila" na ovom svetu u nemaštini i bedi ili da bi spasili planetu od prenaseljenosti, neće odustati od te svoje "humane" ali pre svega destruktivne i sterilne ideje. Treba podići svest kod ljudi, decu vaspitavati da je radjanje dece privilegija i blagodet a ne trošak i beda. Naučiti ih da je važnije imati porodicu sa puno dece nego gostovati na "pet minuta" u "Grand paradi" ili "Parovima", sa nadom da će postati slavna poput neka od aktuelnih starleta, koje predstavljaju naličje života?!

vera

pre 6 godina

A da se donese zakon po kome porodilista imaju wc papir i sapun za porodilje, umesto sto moraju da ih nose od kuce? Mislim da bi pristojan tretman u porodilistima imao daleko bolje efekte.

Bane

pre 6 godina

Problem bele kuge nećete rešiti tako što ćete dati nekome jednokratno ovoliko ili onoliko, potrebno je sveobuhvatno ovu sredinu u kojoj živimo učiniti povljnom za rađanje, odgajanje i vaspitanje dece. Jedno je ekonomija, a šta sa obrazovnim sistemom?
A pogotovo ono što niko neće da kaže, zdravstvena zaštita mora da se unapredi. Trudnice nemaju gde da vode trudnoću. Ili da plaćaju privatno po 10.000 pregled, 5.000 analize krvi, 5.000 kojekakvi multivitamini i preparati, svakog meseca privatno. Ili da čekaju satima u redu u domu zdravlja da bi im neko posvetio površno 5 minuta, postavljao pogrešne dijagnoze i terapije, da bi na ultrazvuk mogle da odu dva u vrh galave tri puta u toku trudnoće. Da nemaju u porodilištu gde da leže kada se porode, da ih sestre i doktori tretiraju kao susprasne krmače a ne trudna ljudska bića. Da ih sa žuticom bebe i prepisanim gentamicinima zbog revizije materice izbace iz porodilišta nakon 24h da smanje troškove i oslobode mesto. Epidural šatro besplatan ali ne možeš više navijati anesteziologa da ti ga da. Te nije u smeni, te je već krenulo ne možeš da primiš, te neće da dođe kada ga zoveš. Naravno ako sa 500-600 evra podmažeš svuda gde treba i koga treba onda nema tih problema.
Znači moooooreeee stvari morate vi da promenite da bi se neko kada prođe jednom taj vaš pakao odlučio na drugo dete ili da i bez ovog prvog ne ostane zbog nemara i nepažnje zdravstvenih radnika. A onda da i to što smo jedva izrodili sačuvamo da ne ode put zapada.

marija

pre 6 godina

Od 2010. broj osnovaca je smanjen za 35000, ugasilo se 800 odeljenja,..., pišu Novosti.
Mladi masovno beže iz Srbije, džaba jurite investicije.
Nećete imati koga da zapošljavate sa ovakvom politikom.

Ona stvar

pre 6 godina

Pozdrav.
U januaru smo dobili treće dete, i još ništa nismo dobili od beograda.Naravno sve papire smo predali odmah,i čekamo.
Da li zna neko koliko kasni isplata za treće dete?
Hvala.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (darius, 29. avgust 2017 08:05)

271 put negativno ocenjen komentar. Zašto?!

Sibica

pre 6 godina

Ova sredstva bolje da se uloze u vantelesnu oplodnju, vise pokusaja, za veci broj roditelja. Ima puno ljudi koji zele decu a ne mogu da ih dobiju. A niko ko ne zeli dete ga nece imati zbog 100000 dinara, sto je u stvari i dobro.

Danijel

pre 6 godina

I prošle godine je isti taj zakon bio spreman pa smo u novu godinu ušli po starom. Zvonilo se na sva zvona, a onda razočarenje. Tako đe biti i ovoga puta!

Svetski Mega Car

pre 6 godina

Treba da se uvede dečji dodatak za svu decu do 18. godine, kao što je u Nemačkoj. U Nemačkoj je dečji dodatak 200 evra po detetu, dete tj. roditelji to dobijaju dok dete ne napuni 18 godina. Naravno u Srbiji ne može da bude toliki iznos, ali ja bih uveo za prvo i drugo dete minimum po 5000 dinara mesečno, za treće minimum 10000 dinara mesečno. Tako da bi porodica koja ima na primer troje dece primala mesečno 20000 dinara dečjeg dodatka. Jedino tako će biti dece u Srbiji, i jedino tako ćemo se boriti protiv bele kuge. Ima tu i drugih velikih problema, mladi ljudi koji treba da prave decu ili nemaju posao ili rade za bedne pare, u državnim vrtićima nema mesta tj. treba ti veza da bi ti dete tamo išlo, a privatni vrtići su bezobrazno preskupi. Trudnicama se daje otkaz kad poslodavac sazna da je trudna (prestaje radni odnos nakon isteka porodiljskog), porodjaji su u srpskim bolnicama traumatično iskustvo, pogotovo ako nemate 500 evra da "podmažete"doktora, tolika je tarifa za porodjaj u bolnici u mom gradu... Ima tu još milion stvari... A ova jednokratna pomoć što država hoće da uvede, to hoće da zamažu oči ovom jadnom narodu pred beogradske izbore. Neće to uvesti, a čak i da uvedu, to je premalo, i sve manje i manje dece će da bude u Srbiji. Vidite da trenutno pršte otkazi u prosveti, jer se gase odeljenja u osnovnim i srednjim školama, a gase se jer je dece sve manje.

me

pre 6 godina

Ne bih volela da moj komentar bude pogresno shvaćen, ali kao nezaposlena zena u reproduktivnom periodu, meni prvenstveno treba POSAO da bih uopste mogla da budem u stanju da novui zivot (koji kosta) donesem na svet. I, ne ne mislim da je pogresno dati 100000 dinara, ali sta da rade majke (i ocevi) nakon sto taj novac potrose a nezaposleni su?!?
Da se zaposle na privremenim i povremenim poslovima (jer stalan u ovoj drzavi dobijaju partijski kadrovi i to je javna tajna)? Taj luksuz imaju dok brinu jedino o sebi, ali kad dete dođe na svet taj luksuz ne mogu sebi da priuste...

Goran

pre 6 godina

A mi sto smo dobili dete u maju ove godine izgleda najgore prošli. Vala sledeću decu ima u inostranstvu da pravimo, pa se češite sa vašim rešavanjem bele kuge.

Sb

pre 6 godina

Skoro je neko rekao da ako u narednih 20 godina svaka ali svaka žena u Srbiji rodi četvoro dece, možda nam natalitet bude na 0. A ovi daju "pare"za prvo dete!

masha.......

pre 6 godina

Samo smisljaju nesto sto dobro zvuci ....i zveci....

100.000 dinara,kako to mocno zvuci,ali ...na 24 rate.....a to je cak.4.167 dinara MESECNO!!!

Da li oni znaju koliko kostaju "sitnice" neophodne za bebu?!?

A da,ukidaju povracaj PDV-a za stvari za bebe...( da ne budu na gubitku!!!)

pPera

pre 6 godina

Ova vest je stara desetak meseci jer su to najavljivali i pre nove 2017 a usvojice se nikad cim prodju izbori niko nece ni da spominje do sledecih izbora

Goblin

pre 6 godina

Malo.Zato ce Srbi nastaviti da izumiru.Zena sa troje dece treba automatski da dobije penziju jer mnogi koji su je zasluzili uplacivanjem doprinosa nisu je ni docekali.Pa ako date penziju takvoj zeni nece biti nikakvog gubitka za drzavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nebojsa, 29. avgust 2017 09:03)

Da me ne shvatis pogresno, delimicno te podrzavam, jer nestajemo kao narod, ali moram da pitam odakle pare?

Imamo 1.735.000 penzionera + Bog sveti zna koliko ima javni sektor (ajd lekari, profesori, policija... al bre, mi pokrivamo gubitke javnih preduzeca).

Ko te penzije da isfinansira? 350.000 radnika koji rade za minimalac? Privreda? Mi nemamo privredu! BDP Srbije po stanovniku je manji od 5000 evra (toliko se u svim sverama privrede stvori za godinu dana kod nas) a BDP po stanovniku Nemacke je 50.000evra.

Drzava mora da odj.be, da smanji namete firmama da dozvoli da se razvijaju, da reformise skolstvo, pa kad smanji namete neka poveca minimalac.

who cares

pre 6 godina

Ovo vidim samo kao mogucnost za spekulante i romsku populaciju. Ovo nam ne treba, treba nam full besplatno skolstvo kao i besplatne dopunske skole jezika, sporta, umetnosti i sl za decu!!!!
(Ljubo, 29. avgust 2017 08:57)
100 hiljada dinara nije cifra sa kojom neko moze nesto posebno da uradi. U svakom slucaju i da ode Romima, kako bese i oni su ljudi, i to su deca, a dobro je i za celo drustvo, oni ce te pare opet potrositi ovde kao i svi gradjani ove zemlje. Skole jesu besplatne, nisu knjige i udzbenici besplatni, i ne treba da budu, vec samo treba da imaju realnu cenu, a ne da komplet kosta 10-15 hiljada, posto je to apsolutno nenormalno, mozete kupiti isti broj autorskih knjiga poznatih pisaca za manje para od tih 10-tak udzbenika.

ernesto che

pre 6 godina

ovo nije socialni program i briga o porodiljama vec klasicno zamazivanje ociju zamazivanje ociju , 800 evra ce se potrositi za mesec dana , i ovo u sustini nece promeniti nista , bracnom paru a i svim ljudima treba dati normalnu platu , trudnicama treba obezbediti njihova prava a ne da dobijaju otkaze ako zatrudne ili moraju dva meseca posle porodjaja da rade , za brigu treba druge stvari a ne ovo zamajavanje sa 800 evra .

Stop represiji nad pusacima

pre 6 godina

Hocu da i moja deca dobijaju deciji dodatak,svaka vlast diskriminise decu
Moja redovna mesecna primanja su 35 k rsd,nije ni za potrosacku korpu,ali je dovoljno da moja deca na primaju deciji.

sturmmann

pre 6 godina

"Bela kuga" je u Srbiji zabeležena još 80 - ih godina XX veka. Samo što nije bilo poželjno javno govoriti o tome; razloga za to ima više.
Sada nije u pitanju "bela kuga", sada je prisutno GALOPIRAJUĆE IZUMIRANJE.
Pametnima dovoljno.

Luminara Unduli

pre 6 godina

A sta kukate svi, da je napisano da se dobija 100 000 €, opet bi kukali. Jeste nedovoljno, ali za pocetak je dobro, znaci da se nesto radi i na tom polju. I ovaj komentar gdje se predlaze penzija za majke sa troje djece je na mjestu, slazem se. U Republici Srpskoj se ne dobija ni euro, zato i jesmo u problemu. Nemojte samo kukati, najlakse je kukati. Ja imam dvoje djece i nisam od drzave dobio ni marku. Pozdrav za ovaj zakon

jadni ljudi...

pre 6 godina

Allo bree pa za prvo dete i ne treba se finasirati...0000 din jer to je u coveku normalno da se za jedno dete bori bez ikakvih subvencija ....Citam Kommentare porodice mu se zena u decebru i ne ce dobiti nista...Sram vas Biloo!! ...subvencije trebaju biti za drugo 50 hiljada za 3 dete150 hiljda a 4 dete 50 hiljda za 5 nista ...prost zakon protiv bele kuge...

Pozdrav za sve roditelje

pre 6 godina

Zaje*ali sa ovim sto su ukinuli PDV ali ovo je pomak... Sa druge strane, roditelji nesto izmisljaju non stop, a zna se sta treba detetu, sta ono moze da iskoristi a sta je cisto proseravanje roditelja. Ove pare, skoro svi roditelji potrose na nesto drugo(kupuju se bracni kreveti, zida se nesto oko kuce, od toga se dodaje ili se na to dodaje za nov tj. drugi auto...), razumem ja da je nesto od toga neophodno ponekad, al ljudi sprcaju te pare na neke gluposti, a onda kukaju na drzavu kako drzava ne pomaze. Na strani sam roditelja, al roditelji ponekad preteraju sa stvarima koje detetu, a bebe pogotovo, ne mogu da iskoriste ni 20%... Ovo, meni bar, zvuci kao korak napred u ,,ubedjivanju" mladih da dobiju prvo dete.

pozdrav iz Belgije

pre 6 godina

Odavno nisam procitala vise besmislenih komentara na jednom mestu. Mi Srbi nikad srecni nikad zadovoljni. Oni koji zele decu ce ih imati i bez ove pomoci, ali ce im svakako dobro doci bilo koja dodatna finansijka pomoc. Ne vidim sta u tome ima lose? U Belgiji se jednokratna pomoc isplacuje za prvo dete u najvisem iznosu a u nesto manjem za svako sledece. Istina je da Belgija isplacuje mesecni dodatak za svako dete dok ne navrsi osamnaest godina, ali da li je realno ocekivati da uporedjujemo Srbiju sa Belgijom (ili drugim razvijenijim zemljama koje su decenijama ispred Srbije po ovom i mnogim drugim pitanjima)? Mozda da za promenu budemo pozitivni i sagledamo ovu vest iz nekog drugog ugla...bilo kojoj porodici bez obzira na finansijski status ce ova pomoc dobro doci

Ana

pre 6 godina

@ jadni ljudi
Ja sam rodila jedno , i necu vise. Taman imamo dovoljno za jedno. Za njega mi ne treba pomoc drzave. Ali isto tako nisam ni za pomoc porodicama sa dvoje troje i vise dece jer svako treba da radja onoliko koliko moze finansijski da izdrzi. Zasto misliti da su oni bolji ljudi jer radjaju vise??? To je licna odluka. Briga me za natalitet za to da li drzava izumire. Kada se ta drzava bude brinula za nas gradjane tad i ja oko nje. Do tad use i u svoje kljuse.

Bojan

pre 6 godina

@komsa
U 21 veku govoriti o reprodukciji , o tome da nam je neophodno troje dece po bracnom paru, je besmisleno i zatucano. Ko jos radja decu zbog drzave i reprodukcije??? Ne moze se tocak istorije vratiti nazad. Vreme je donelo dosta promena i u danasnje vreme je neka optimala jedno - dvoje dece. Ko nece ni jedno , ne mora. Ko zeli vise nek radja ali nek ne ocekuje da drugi podrzavaju i placaju njihove odluke. Vreme se promenilo, ljudi rade drugacije radno vreme, uticaj drustva na dete je sve veci. Cemu radjati vise dece kada ionako ne bi uspeli da im se kvalitetno posvetite? To je glavno pitanje. Takodje nije ni resenje zatvoriti zene u kuci jer su zene danas mnogo obrazovanije i mozak im je zivlji u odnosu na njihove bake i prabake. Zenama bi danas bila smrtno dosadno da moraju da se samo bave decom i kucom. Resenje bi bilo u nekom skracenom radnom vremenu ( 4 sata dnevno) za zene. Ali opet tesko da bi i onda imale potrebu za vise dece jer se prosto danas sva zelja i ljubav za decom mogu ispuniti kroz jedno ili dvoje dece. Kroz dete od sestre ili brata. Prosto je prevazidjeno juriti neki prosek deteta samo radi reprodukcije. A o naseljenosti se ne brinite. Ako drzava bude vodila racuna i poboljsala uslove zivota uvek ce biti ljudi koji ce se naseljavati u Srbiji tako da nece biti opasnosti da izumremo.

Nenad

pre 6 godina

Nedovoljno.
Prva beba 3000, druga 5000, treća 7000. Ako su oboje roditelja fakultetski obrazovani +30%, za četvrto dete stambeni prostor.
Sve ovo samo u opštinama gde je stopa nataliteta u minusu u odnosu na mortalitet.

aninimus

pre 6 godina

Ma sjajni ste. Celih 40e mesečno na 24 meseca će stvarno jako mnogo da promeni u borbi protiv bele kuge....
(Mitar Mrkela ofarbani, 29. avgust 2017 07:56)

Jesi li pismen? Ako jesi, procitaj ovo:
,,....On će se isplaćivati uz jednokratni iznos roditeljskog dodatka za prvo dete i prvu njegovu isplatu za drugo, treće i četvrto dete"

Dakle, dodatak za prvo dete se isplacuje jednokratno, a ne u ratama, kao dodaci za drugo i trece. To je po meni logicno, kao i to da dodatak za prvo bude veci nego za drugo, jer je manje izdataka na mladju decu.
Ovi sto kazu da rađaju decu zbog sebe, a ne zbog drzave ne moraju da uzmu pomoć, niko ih ne tera.

Jovana

pre 6 godina

@ mladen mladenovic
Evo ja citam vas komentar i pitam se gde vi zivite. U danasnje vreme bilo gde u svetu, a narocito u Srbiji, reci da je dete samo radost i blagodet je utopija i nerealnost. Vole ljudi da imaju decu, ali su i te kako svesni da je danasnja klima za odrastanje, vaspitanje, zivot, kulturu, nikad gora. Dete nije izolovano ostrvo, pa da samo roditelj moze da ga oblikuje i usmerava. Zivot je pre 100 godina bio tezi ali daleko jednostavniji, jer nije postavljao velike zahteve. Danas je sve mnogo kompleksnije i komplikovanije. Mnogo je teze danas biti roditelj a narocito dobar roditelj nego ranije.

trn u oku

pre 6 godina

Ukinuo bih ovaj vid roditeljskog dodatka i umesto toga uveo:

- za prvih 30 meseci života naknadu 7 000 rsd
- za 31. mesec do polaska u školu 5 000 rsd.
- besplatna udžbenike i jedan obrok u školi za svu decu školskog uzrasta.
- dodatke za porodice u kojima je i otac nezaposlen, jer u slučaju da je žena zaposlena a on nije on mora da se posveti detetu po prestanku porodiljskog odsustva žene čime postaje privremeno sprečen da aktivno traži posao.

zvrnda

pre 6 godina

par stvari

prvo, efikasne mere za podsticanje rasta populacije nisu trosak nego investicija, jer ekonomskog rasta bez nataliteta jednostavno nema.

Druga stvar je puno znacajnija, a to je razlika u pravima zaposlenih od nezaposlenih porodilja. Zaposlenim porodiljama drzava placa najmanje 15 meseci pune plate ako su pre toga radile 6 meseci. Nezaposlenim majkama drzava daje 35k rsd u 24 rate. Zbog ove diskriminacije buduce majke odlazu trudnocu dok se ne zaposle. Kad se zaposle odlazu trudnocu do boljeg statusa, plate ili unapredjenja. Kad do toga dodje, ili im bioloski sat ostavi vremena za samo jedno dete ili im vec nedostaje partner da bi se ostvarile kao roditelji. Ova druga grupa zaposlenih zena u kasnim tridesetim koje traze partnera za roditeljstvo je stvarno velika i to je osnovni razlog zasto nema vise dece.
Sa druge strane, seoske porodice koje su prirodom svog posla usmerene da imaju vise dece u mladjim roditeljskim godinama se sve vise iseljavaju iz ruralnih podrucja jer se poljoprivedom sve manje ima smisla baviti.

Dakle, batalite PDV i pausale, dajte ista prava nezaposlenim porodiljama kao i zaposlenim i stvorite uslove mladim porodicama da ostanu na selu i da se bave poljoprivredom i bice dece. Puno dece..

Mandrak

pre 6 godina

Malo.Zato ce Srbi nastaviti da izumiru.Zena sa troje dece treba automatski da dobije penziju jer mnogi koji su je zasluzili uplacivanjem doprinosa nisu je ni docekali.Pa ako date penziju takvoj zeni nece biti nikakvog gubitka za drzavu.
(nebojsa, 29. avgust 2017 09:03)

Da bi natalitet bio pozitivan, svaka majka treba da rodi troje dece, jer ima mnogo žena koje ne žele ili ne mogu da imaju decu. Za tako nešto u budžetu nikad neće biti novca, plus što treba i te žene da idu na posao i rade, a deca u vrtić, a ne da se penzionišu sa 25 godina i zakopaju u svojoj kući kao robinje.

Džoni

pre 6 godina

Rešenje je podići limit za dečji dodatak tj da ima pravo da ga dobija svako dete čiji roditelji rade za primanja ispod tepubličkog proseka po roditelju i naravno povećati iznos dečjeg dodatka pa na više od prvog do trećeg deteta pa na dalje isto kao prvo.

dzoni

pre 6 godina

Ovde lupetaju ljudi sve i svasta kad je osnovni problem pada nataliteta beda i siromastvo, treba prosecnoj porodici 200.000 din po glavi da bi ziveli bez veceg stresa i briga za najosnovnije stvari tako da.

Komša

pre 6 godina

Ako me sećanje dobro služi već je to bilo 2006. i 2008.Znam da smo mi dobili neku jednokratnu pomoć (u nekoliko rata ,čini mi se).
I čini mi se da je iznos bio veći za treće dete nego za drugo.
Znači roditeljima ta jednokratna pomoć ali bilo bi dobro da porodice koje imaju do troje dece dobijaju redovnu pomoć (5-6000 din po detetu).
Ono čemu Srbija treba da teži je tri deteta po porodici (dva su prosta reprodukcija). Svakom detetu 200 din/dan dok se redovno školuje je sasvim ok za situaciju u kojoj se nalazimo.
To bi trebalo na državnom nivou rešiti i možda čak povećati iznos u nenaseljenim krajevima (čitave oblasti iz kojih se ljudi iseljavaju moraju biti odvojene i tu bi i porez na imovonu,PDV morao biti ukinut ili znatno manji na duži vremenski period).

Nikola

pre 6 godina

@ jovana
Bravo Jovana. Sto " obozavam " one koji previse idealisticki razmisljaju i nece istini da pogledaju u oci. Vecito idealizuju proslost i to kako su eto nase babe radjale desetoro dece i uspele da ih othrane i vaspitaju. A zaboravljaju da se tada deca nista skolovala , briga o deci je bila na minimumu u odnosu na danasnje vreme. Deca su se slobodno gajila, radila po zemlji i oko stoke. Troskovi oko dece su takodje bili minimalni. Danas je drustvo potpuno drugacije. Troskova sve vise, sve vise zahteva drustva. Kada sam ja isao u osnovnu skolu 90 tih samo ih je troje imalo racunar , a nama se nije nametalo da moramo da ga imamo. Sada u 2017 u nizim razredima osnovne skole dece dobijaju zadatke da rade na racunaru kuci, te je neophodno da im ga roditelji kupe. Knjige za skolu sve skuplje i ne mozete da uzimate od prosle godine jer svake godine izmisljaju nove autore pa ono sto je vazilo za proslu godinu vise ne vazi. A ja sam uzimao knjige od svoje starije sestre. To je jos i najmanji problem. Sve je vise droge, alkohola i kriminala na ulici. Kako zastititi dete od toga ? Kako je rekla Jovana nije dete ostrvo pa da samo mi roditelji mozemo da ga usmeravamo. Dete trpi uticaje sa svih strana i samo je pitanje srece ( da da srece , jer koliko god da dobro vaspitali ) da li ce krene stramputicom ili ne. Zato se ljudi danas i bolje da radjaju vise od jednog. Cak i ako odraste ( pored svih mogucih iskusenja) u normalnu osobu pitanje je kako ce da zivi kada je do posla sve teze doci. A kada nema posla nema ni para, nema ni devojke- decka, sve se vise upada u krug depresije. I onda tako gledati svoje dete bez ikakve buducnosti u zemlji Srbiji.I zasto onda radjati buljuk dece- da ih gledamo kako se pate???

Radivoje

pre 6 godina

Allo bree pa za prvo dete i ne treba se finasirati...(jadni ljudi..., 29. avgust 2017 13:13) Грешите. Управо је младе жене најтеже убедити да роде прво дете. Погледаје по великим градовима број мпадих, лепих и паметних девојака које стигну до четрдесете, а ниједном не постану мајке. Великим делом је то због страха од живота у беди и одбијања да гаје децу под условима којих се плаше.

Petar

pre 6 godina

Mom prvom detetu je grad oteo oko 80 000 na pretplaceni vrtic i nije vratio, i ja sad da planiram drugo u ovakvoj zemlji koja otima na deci, mogu ali samo u inostranstvu kad odem za koji mesec, nema ove vise buducnosti ni za nas a kamoli za decu.

ТРОЈАНСКИ КОЊ

pre 6 godina

Зашто не напишу да је са 6 повећано на 18 месеци за надокнаду породиљама? Годину и по дана не сме жена сад да затрудни ако жели породиљаку накнаду....

JelenaB

pre 6 godina

Od kog datuma onda novorodjencad dobijaju po sto Hiljada. U ja treba u septembru da se porodim a za podnose je je do sad bio 6 meseci pada li to kaci i moju bebu?

Uskraćena majka

pre 6 godina

Ja od države nisam mogla da dobijem ni dinara, jer moj muž ima neku nekretninu. Na stranu što od te nekretnine nemamo ništa sem troškova, zanima me kakve to veze ima sa onim što mi pripada i što mi je neophodno, budući da je država omogućila mom poslodavcu da mi ne da više od 3 meseca trudničko-porodiljskog odustva plaćeno i 3 meseca neplaćeno. Nisam mogla da vodim trudnoću jer sam do ulaska u 9. mesec radila od jutra do mraka, pa su mi jedva dali u Domu zdravlja uput za porodilište itd. Zašto sam diskriminisana?Zašto se ne govori o primenama zakona, da se ne odnosi na sve??? Sad se ne usudjujem na 2. dete, jer ne znam da li ću sačuvati posao ako opet zatrudnim i tražim odsustvo 6 meseci plus sećam se kako je bilo kad nisam primala ništa, a muž bio nezaposlen. Obratila sam se Ombudsmanu i iskreno se nadam da će nešto učiniti. Zakoni treba da se primenjuju i treba da se primenjuju jednako na sve.