Petak, 04.08.2017.

13:53

"U CG manje mrze Srbe, ali brišu sve veze sa Srbijom"

Stanje političkih prava Srba u regionu iz godine u godinu sve lošije, a to je najviše izraženo u Crnoj Gori, ocenjeno u godišnjem izveštaju "Naprednog kluba"

Izvor: Tanjug

"U CG manje mrze Srbe, ali brišu sve veze sa Srbijom" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

aleksandar grozni

pre 6 godina

Nikada srpski vrli politicari nisu seli i javno raspravili razlog zasto su svi pobegli od nas?i zasto niko nece sa nama da ima bilo sta.Pa niko ma najrodjeniji bio nece da mu Beograd diriguje,dodeljuje ili ne milostinju,odredjuje pravila.Centralizam je nesto naj strasnije sto je zarazilo srpske politicare od cega nemaju ni zelju ni moc da se oslobode jer im izuzetno odgovara,i iz te centralisticke posasti se neprimetno preslo u feudalno ustrojstvo drzave Srbije,ej ljudi u 21 vom veku?.Zato se tvrdim a mogu i da dokazem i raspala Jugoslavija,jer su politicari u Beogradu hteli posto poto da svim silama zadrze centralizam,koji im je omogucavao da zive bolje od najbogatijih seika na planeti zemlji.A price o pravima ili ne pravima Srba na ovim prostorima je odavno izlizana,jer ja u sumadiji nemam nikakva prava naspram nekog polu pismenog politicara u Srbiji,i sve price tu padaju u vodu.Nikada i nigde nisam imao osecaj da me neko mrzi samo zato sto sam Srbin,a kretao sam se po svim delovima bivse Jugoslavije,jer sam svojim ponasanjem nametnuo postovanje.

zorzo

pre 6 godina

ko nece sa nama? pogledajte ko je gazda u DB, pogledajte ko cini politicku, kulturnu elitu, ko je sef u sportu u Srbiji. obratite paznju odakle su ti ljudi poreklom...

brza fotografija

pre 6 godina

Ja bih voljeo da odem neđe daleko da me niko ne pita jesam li srbin ili crnogorac,partizan ili četnik, partizanovac ili zvezdaš, itd itd muka mi je više od toga

Komša

pre 6 godina

@duduk
Srbijanac je naziv za čoveka iz Srbije.Nije to posprdan naziv nego je zloupotrebljavan u poslednjih dvadesetak godina SFRJ- koristili su ga samo za stanovnika "uže Srbije".
Sada je u pitanju druga podvala - pokušavaju da nam podmetnu da su Srbi samo oni koji žive u Srbiji.
Ljudi kao @Rajo imaju najzdraviji stav - on tačno,jasno razlikuje Srbijanca (pravog) od Crnogorca i shvata da su i jedan i drugi Srbi ali da postoje kulturološke razlike i da postoje dve srpske države na Balkanu.
Negiranje srpskog identiteta Crne Gore je negiranje njene državnosti,istorije,identiteta.
Odakle nama Srbima iz Srbije pravo da tvrdimo da je naša država matica svim Srbima? I što bi Srbi iz CG gledali u Beograd kada su im dedovi stvorili državu da budu svoj na svome.
Braća jesmo al' kese nam nisu sestre.
Ne dele nas oni koji prave jasnu razliku,već oni koji ne shvataju da Srbi imaju tri vere,dva pisma i tri države.Oni koji bi nas nekako ukalupili - sve u jedno i gotovo.
Nadam se da će mi objaviti komentar.

duduk

pre 6 godina

Budale.
Delimo se delimo, na sve i svašta i mrzimo.
Srbijanac je posprdan naziv a sami sebe tako zovemo.
Svi naši neprijatelji se vesele zbog toga.
Setite se kad smo bili najjači. Kad smo bili zajedno.
Naši neprijatelji nas rastaviše i nikad više nećemo biti zajedno.

realno

pre 6 godina

cim to vise ne bude in, svi ce se crnogorci vratiti u srbe jer smo isti narod.
privatno se maltene svi tako i osjecaju.
sve je to samo jos jedan pink reality.
ja ne kazem da sam srbin vec crnogorac, ali meni je to isto. tako i trba da bude.
busanje u grudi srbijanskim srpstvom u cg prosto ne ide, brate.
slazem se s ovim sto rece to ide na ruku samo milu jer pucaju sebi u nogu.

vedro

pre 6 godina

Nikola...Srpska pravoslavna crkva je nastala veoma kasno,pa bi tako Rusi i Grci mogli da nam govore,a i ceo svet,da smo izmislili nasu crkvu jer smo pre toga bili pod njihovom.Isto tako,Cg je imala svoju nezavisnu drzavu dok smo se mi glupirali sa kraljevinom Srba,Hrvata i Slovenaca.Latinicom je normalno pisati vise ne cirilicom iz istog razloga sto treba znati Engleski jezik,ne zvog Engleza nego zato sto je najlaksi za ucenje i tako se povezujes sa celim svetom.Pola zaposlenih u drzavim upravama,ministarstvima,javnim firmama,policiji,vojsci,se izjasnjavaju kao Srbi(pre razdravajanja drava bili su Crnogorci,ali politika je takva da su sad iz inata odjednom Srbi).Crna Gora je krajem devedesetih bombardovana iskljucivo zbog Srbije jer je nasa vojska isla i radila svasta na Kosovu a hvalila se i da su usli u Albaniju.Cg danas je bar za 10 godina ispred nas po mnogim stvarima,standardu,zdravstvenoj zastiti,socijalnoj pomoći.(coki, 04. avgust 2017 15:42)SPC je nastala pre 8 vekova,a ruska crkva je malo starija.Rumunska pravoslavna crkva je autokefalnost dobila krajem 19-og veka,a na rang patrijaršije je doba tek posle Prvog svetskog rata,pa ima ista prava kao i sve ostale pravoslavne crkve.Druga je stvar kada se neka crkva pravi na silu i kada je prave političari,koji to ne rade iz verskih ubeđenja,već kako bi manipulisali građanima.Zato nisu priznate od strane Carigradske patrijaršije,kao najvažnije pravoslavne crkve,ali i ostalih crkava na Vazneseljskom saboru.Makedonsku u crnogorsku crkvu su napravili komunisti,koji su ateisti.Niko ne spori da se građani mogu udružiti i napraviti svoju relegijsku zajednicu,kao NGO,ali niko ne može da natera ostale crkve da je priznaju i prihvate kao ravnopravnu.Ipak su potrebni neki preduslovi,tradicija i organizacija...Ćirilica je najjednostavnije i najsavršenije pismo na svetu i zato se treba boriti da se sačuva.Naravno da treba znati latinicu i poznavati neki strani jezik.1999-e je vojska bila zajednička,a ne podeljena po republikama.Tako da zločine koja je počinila nisu bili samo srpski zločini.Crna Gora je bila pošteđena bimbardovanja.Zaboravljaš ulogu crnogorskog rukovodstva u granatiranju Dubrovnika i delova Hrvatske.Takvih akcija Srbija nije imala,a desilo se da su mesta u blizini granice sa Hrvatskom gađana projektilima preko Dunava.90-ih godina najveći srpski nacionalisti su dolazili iz Crne Gore.Đukanović je bio jedan od njih,a sada ih napada,jer mu je takav politički program.Ako je C.G toliko ispred Srbije zašto njeni građani dolaze ovde da se školuju,leče,rade,kupuju nekretnine...Na kraju građani Srbije i C.G ne treba da dozvole političarima da ih svađaju i dele.

Izgubljni srbocrnogorac

pre 6 godina

Crnogorci su najveći Srbi a napisaću i zbog čega.
Kad ih je štitila od Turaka, voleli si Srbiju i Rusiju.
Kad im je trebalo more i obala dobra je bila srpska vojska.
Kad im treba zaštita od Albanaca, dobar je i NATO.
Kralj Nikola je imao aspiraciju da bude najveći Srbin posle Njegoša ali ga spreči drugi Crnogorac, Aleksandar.
Ko je ovde Srbin a ko Crnogorac? Ko nije kršten od iste crkve?
Gde je moj predak koji je otišao u Šumadiju iz CG pa završio u Nišu?
Nemojte da vas nagovaraju političari na gluposti.
U CG letujem 45g i opet ću, iako nemam tamo ništa.
Ko može da mi kaže da to i nije moje more kad je najlepše na svetu?
Zaradio ga moj čukun ded na Mojkovcu.
Pozdrav i objavite, ne vređam nikog.

Komša

pre 6 godina

@Rajo
Bravo Rajo.U crntar.Mala greška ti se potkrala samo - "kulturno i etnički Srbijanci" Ne mogu oni biti etnički ni Srbijanci ni Crnogorci.Srbi su kao i ti,samo si ti svestan etničkog i kulturnog identiteta za razliku od njih koji daju za pravo drugoj državi da ima monopol nad Srpstvom (Srbiji). Time duvaju u jedra jednoj drugoj pojavi - izvitoperenom,izveštačenom zelenaštvu - pravi crnogorski zelenaši nisu negirali srpski karakter Crne Gore već su tražili pravo da budu svoj ma svome a ne da im komanduju iz Beograda.
Ti novokomponovani Srbijanci (bjelaši) prave ogromnu štetu jer zajedno sa ovim drugima cepaju nacionalno biće srpskog naroda.
Njihova država je CG i moraju biti okrenuti Podgorici a ne Beogradu.
Nemam nikalve veze sa CG (Kosovo- seoba,Mačva,Banat,Beograd) ali se me slažem da Beograd "vodi računa" o "Srbijancima" u CG.Pravi Srbijanci su u Srbiji a u CG nas ima kad odemo na more.

Celtic

pre 6 godina

Mržnja prema Srbima? Ovo je zaista pretjerano bez obzira sto i ovdje ima idiota kojima se nekad daje previse pažnje u medijma. U CG je glavni problem DPS, svi koji nisu njihovi glasaci ili glasaci satelitskih partija imaju problem nevazno koje su nacije. Sa druge strane, četnicko-nacionalisticki blok je ovdje i dalje jak, podrzan od strane nekih jastrebova iz SPC i politicara iz Srbije. A ono sto je interesantno je da oni idu savrseno na ruku Đukanoviću, kao da im on govori šta da rade. Zaključak, u CG nema mržnje prema Srbima, postoji samo pokvarena vlast koja koristi sve što može ne bi li ostala na vlasti, u tom smislu i nacionalno pitanje.

Gischmann

pre 6 godina

U Cg Srbi su samo popisna kategorija. Nikakva prava nemaju i nikoga to ne interesuje, uključujući i Srbiju. Tačno je sve što je Čeda rekao, to se zna.

gargleblaster

pre 6 godina

Ovo su gluposti, srbi imaju sva prava u CG kao I ostali gradjani.
A asimilacija je carobna rec, kad si u Rimu budi rimljanin.
Zasto da ne, pa to si hteo.

svetlana

pre 6 godina

Ne mogu oni nikad unistiti Srpstvo u CG.CG i Srbija su vezane pupcanim vrpcama bukvalno jer smo toliko izmijesani porodicno i krvno da je to nemoguce prekinuti.Zvanicna vlast je nesto drugo i crnogorci kojima je to zanimanje.Vecina crnogoraca su to kad idu na posao i u razgovoru sa sefom.A i on isto tako.Tesko je priznati,alu mi smo globalno jedan kukavicki poltronski narod.Srbin se postaje odmah kad popuste stege i malo se opusti.

ne pricaj gluposti

pre 6 godina

@coki: molim te, ne pricaj gluposti da treba da se koristi latinica zbog engleskog jezika. Da li Kinezi, Japanci, Arapi koriste latinicu?

Rajo

pre 6 godina

U Crnoj Gori se sa Srbima desava nesto drugo sto nema veze sa tekstom. Srbi u Crnoj Gori su asimilirani u Srbijance a ne u Crnogorce. Svi nose sajkace, niko nece da stavi crnogorsku kapu. Kada se okupljaju, igraju Moravac i Uzicko Kolo. Beograd im je glavni grad. Najozbiljnije, postali su i kukturno i etnicki, Srbijanci. Takodje, kao i u Srbiji, oni ne podnose ostale narode ex-YU. Ja ne kazem da je to lose, samo kazem da nemaju veze sa Srbima koji su vjekovima nastanjivali Crnu Goru i da je to asimilacija o kojoj treba ozbiljno pricati. Ja nijesam cinican, najozbiljnije tvrdim da su Srbi iz Crne Gore asimilirani u Srbijance. Posljedica toga je da oni Srbiju smatraju svojom drzavom i Srbija ima sva prava da se angazuje oko njih. Ali nazovimo to pravim imenom. Za rekord, ja sam Srbin iz Crne Gore koji nema ama bas nikakve veze sa Srbijom, niti zelim da se Srbija angazuje za mene i moja prava. Crna Gora je moja zemlja. Ali smatram da Srbija ima puno pravo da se angazuje oko Srbijanaca u Crnoj Gori.

Brdo

pre 6 godina

Steta. Moglo je da bude bolje, da letujemo u CG, da CG nema los imidz u Srbiji, da zivimo u saradnji nenametnutoj od politicara. Ovako, nista. CG prelecem kad idem na Krf.

nevrmajnd

pre 6 godina

najbolje je sebi odgovorio pominjanjem cinjenice da vise Srba iz Makedonije ima bugarski, nego srpski pasos. Da ista vredimo kao drzava i Srbima van Srbije bi bilo bolje, ne bi jurili druge pasose.

Sinak

pre 6 godina

Koliko pogresnih tumacenja i ubedjenja, neko je izgleda naucio klince da postoji neki srpsko ruski zagrljaj, nato i takve gluposti, ne zivite vi dovoljno dugo da mozete znati to. Ono sto nama i sa i bez natoa sledi, makar zamrzeli ruse i pokunjili se pred natoom ,je beda jos veca kao sto ce biti.
A to sto se prave vestacke nacije po naziva toponima je druga prica. Ti sto mrze srbiju su isti oni kai npr ustase ili bilo koji drugi sto veruju u neke izmisljotine devetnaestog veka. Nema od toga nista, to je sve vestacki i maska ce pasti kad tad.
A botovanje za nato nista nece doneti. Srbija ce i u matou biti jos vise odrzabana slabom, jer su srbi najveci i ima ih vise od svih onih koji ih ne vole zajedno. Zato nama nema srece dok se ne ujedinimo i napravimo svoju drzavu, koje danas nema. To sto je danas srbija je isto tako neka bleda imaginacija,kao i ova danasnja cg . rusija i nato ne postoje tu, cg nece nista biti bolje ekstremno nego pre, to su zablude.

coki

pre 6 godina

Nikola...Srpska pravoslavna crkva je nastala veoma kasno,pa bi tako Rusi i Grci mogli da nam govore,a i ceo svet,da smo izmislili nasu crkvu jer smo pre toga bili pod njihovom.Isto tako,Cg je imala svoju nezavisnu drzavu dok smo se mi glupirali sa kraljevinom Srba,Hrvata i Slovenaca.Latinicom je normalno pisati vise ne cirilicom iz istog razloga sto treba znati Engleski jezik,ne zvog Engleza nego zato sto je najlaksi za ucenje i tako se povezujes sa celim svetom.Pola zaposlenih u drzavim upravama,ministarstvima,javnim firmama,policiji,vojsci,se izjasnjavaju kao Srbi(pre razdravajanja drava bili su Crnogorci,ali politika je takva da su sad iz inata odjednom Srbi).Crna Gora je krajem devedesetih bombardovana iskljucivo zbog Srbije jer je nasa vojska isla i radila svasta na Kosovu a hvalila se i da su usli u Albaniju.Cg danas je bar za 10 godina ispred nas po mnogim stvarima,standardu,zdravstvenoj zastiti,socijalnoj pomoci.umesto da samo pametujemo mozda bi bilo dobro da i mi pocnemo nesto da radimo!Rumuni nam ukinuli voznu liniju Vrsac-Temisvar jer nasi nisu godinama hteli nista Rumunima da plate a zato naplacuju karte.

max

pre 6 godina

Ogromna, maliciozna zamena teza u komentarima. Ili hocete reci da srbe treba biti sramota sto su srbi? I da to dalje implicira da ako su srbi, onda su obavezno po automatizmu i mali rusi, rusofili? A ako i jesu, da moraju odmah da prestanu da budu Srbi? Ako je tako, to je nista drugo do latentni fasizam i autosovinizam.
Ovo pisem kao neko ko se zgrazava nad desnicarima, rusofilima, kao neko ko je za to da Srbija udje u nato. Sramota od komentara. Zbog takvih komentara i stavova u jednom delu naroda se i radja svojevrsni bunt (kontraproduktivan) protiv ulaska Srbije u EU, a radja se ksenofobija i mrznja.

DEX

pre 6 godina

Konacno da neko progovori javno o ovoj temi. Ravnopravnost.
Mnogo Srba iz Srbije ima imovinu u Crnoj Gori naročito na primorju.
Status građana Crne Gore koji poseduju imovinu u Srbiji nije isti.

U Crnoj Gori se intenzivno radi na maltretiranju Srba koji su izloženi različitim vidovima pritisaka...da ne obrazlazem...

Iz tog razloga,dobro bi bilo da se malo vise prica javno o ovom problemu,kako bi se zaštitili interesi gradana Srbije u Crnoj Gori.

iz iskustva

pre 6 godina

Bezocna laz! U Crnoj Gori ne postoji ni naznaka mrznje prema Srbima. Ni od koga!
Politicki otklon od drzave Srbije - da, ali mrznja prema narodu - ne.
Cak naprotiv.

Nikola

pre 6 godina

Ja sam iz Crne Gore. Poenta je sto si u Crnoj Gori stranac ako nisi Crnogorac koji dize 2 prsta, prica crnogorskim jezikom, pretezno koristis latinicu, i po mogucnosti glasas za DPS, moze i neka satelit partija. I u svakom trenutku iskazujes mrznju prema Srbiji, i Srbima uopste. Uglavnom tiha i spora asimilacija, ali funkcionise.

e viva

pre 6 godina

Srbi u Crnoj Gori imaju sva prava. Ovo su neistine najstrasnije. Druga je stvar sto medju njima ima dosta neprijatelja drzave u kojoj zive pa je i odnos prema njima takav.

besna glista

pre 6 godina

Srbija je zemlja od koje je pobeglo pet republika i jedna pokrajina. Sada, od nje beze njena deca. Mislim da je vreme da se ova i ovakva Srbija zapita cime to tera sve od sebe i zasto nema ni jednog prijatelja ni saveznika. Ako od nje beze i odricu je se cak i njeni stanovnici, onda tu nesto debelo nije u redu. Desetine hiljada ljudi godisnje izbegne od nacionalnih frasova, pravoslavnog ekstremizma i opste kleptokratije.

Bgd

pre 6 godina

Svi koji su se otrgli Bratskog Srpsko/Ruskog zaglrljaja,zive Neuporedivo Bolje.
Primer:Hrvatska,Slovenija,Madjarska,Rumunija,Bugarska,CG,Balticke zemlje,Ceska,Slovacka,Istocna Nemacka,Gruzija,Moldavija.
Bukvalno sve zemlje.

Dur

pre 6 godina

Zasluzeno zele da imaju što manje veza sa Srbijom.

Danas kao da je 1990. svi hoće u EU i NATO a mi i dalje se flertujemo sa rusijom , kao da nismo naucili lekciju.

I zato nije ni čudo što nas ne vole i sto nas zovu mali rusima.
Mali Rusi-kakav uzasan nadimak i uvreda.Zastrasujuce.

Nikola

pre 6 godina

Ja sam iz Crne Gore. Poenta je sto si u Crnoj Gori stranac ako nisi Crnogorac koji dize 2 prsta, prica crnogorskim jezikom, pretezno koristis latinicu, i po mogucnosti glasas za DPS, moze i neka satelit partija. I u svakom trenutku iskazujes mrznju prema Srbiji, i Srbima uopste. Uglavnom tiha i spora asimilacija, ali funkcionise.

besna glista

pre 6 godina

Srbija je zemlja od koje je pobeglo pet republika i jedna pokrajina. Sada, od nje beze njena deca. Mislim da je vreme da se ova i ovakva Srbija zapita cime to tera sve od sebe i zasto nema ni jednog prijatelja ni saveznika. Ako od nje beze i odricu je se cak i njeni stanovnici, onda tu nesto debelo nije u redu. Desetine hiljada ljudi godisnje izbegne od nacionalnih frasova, pravoslavnog ekstremizma i opste kleptokratije.

Bgd

pre 6 godina

Svi koji su se otrgli Bratskog Srpsko/Ruskog zaglrljaja,zive Neuporedivo Bolje.
Primer:Hrvatska,Slovenija,Madjarska,Rumunija,Bugarska,CG,Balticke zemlje,Ceska,Slovacka,Istocna Nemacka,Gruzija,Moldavija.
Bukvalno sve zemlje.

Dur

pre 6 godina

Zasluzeno zele da imaju što manje veza sa Srbijom.

Danas kao da je 1990. svi hoće u EU i NATO a mi i dalje se flertujemo sa rusijom , kao da nismo naucili lekciju.

I zato nije ni čudo što nas ne vole i sto nas zovu mali rusima.
Mali Rusi-kakav uzasan nadimak i uvreda.Zastrasujuce.

e viva

pre 6 godina

Srbi u Crnoj Gori imaju sva prava. Ovo su neistine najstrasnije. Druga je stvar sto medju njima ima dosta neprijatelja drzave u kojoj zive pa je i odnos prema njima takav.

brza fotografija

pre 6 godina

Ja bih voljeo da odem neđe daleko da me niko ne pita jesam li srbin ili crnogorac,partizan ili četnik, partizanovac ili zvezdaš, itd itd muka mi je više od toga

Gischmann

pre 6 godina

U Cg Srbi su samo popisna kategorija. Nikakva prava nemaju i nikoga to ne interesuje, uključujući i Srbiju. Tačno je sve što je Čeda rekao, to se zna.

Brdo

pre 6 godina

Steta. Moglo je da bude bolje, da letujemo u CG, da CG nema los imidz u Srbiji, da zivimo u saradnji nenametnutoj od politicara. Ovako, nista. CG prelecem kad idem na Krf.

nevrmajnd

pre 6 godina

najbolje je sebi odgovorio pominjanjem cinjenice da vise Srba iz Makedonije ima bugarski, nego srpski pasos. Da ista vredimo kao drzava i Srbima van Srbije bi bilo bolje, ne bi jurili druge pasose.

DEX

pre 6 godina

Konacno da neko progovori javno o ovoj temi. Ravnopravnost.
Mnogo Srba iz Srbije ima imovinu u Crnoj Gori naročito na primorju.
Status građana Crne Gore koji poseduju imovinu u Srbiji nije isti.

U Crnoj Gori se intenzivno radi na maltretiranju Srba koji su izloženi različitim vidovima pritisaka...da ne obrazlazem...

Iz tog razloga,dobro bi bilo da se malo vise prica javno o ovom problemu,kako bi se zaštitili interesi gradana Srbije u Crnoj Gori.

svetlana

pre 6 godina

Ne mogu oni nikad unistiti Srpstvo u CG.CG i Srbija su vezane pupcanim vrpcama bukvalno jer smo toliko izmijesani porodicno i krvno da je to nemoguce prekinuti.Zvanicna vlast je nesto drugo i crnogorci kojima je to zanimanje.Vecina crnogoraca su to kad idu na posao i u razgovoru sa sefom.A i on isto tako.Tesko je priznati,alu mi smo globalno jedan kukavicki poltronski narod.Srbin se postaje odmah kad popuste stege i malo se opusti.

iz iskustva

pre 6 godina

Bezocna laz! U Crnoj Gori ne postoji ni naznaka mrznje prema Srbima. Ni od koga!
Politicki otklon od drzave Srbije - da, ali mrznja prema narodu - ne.
Cak naprotiv.

Celtic

pre 6 godina

Mržnja prema Srbima? Ovo je zaista pretjerano bez obzira sto i ovdje ima idiota kojima se nekad daje previse pažnje u medijma. U CG je glavni problem DPS, svi koji nisu njihovi glasaci ili glasaci satelitskih partija imaju problem nevazno koje su nacije. Sa druge strane, četnicko-nacionalisticki blok je ovdje i dalje jak, podrzan od strane nekih jastrebova iz SPC i politicara iz Srbije. A ono sto je interesantno je da oni idu savrseno na ruku Đukanoviću, kao da im on govori šta da rade. Zaključak, u CG nema mržnje prema Srbima, postoji samo pokvarena vlast koja koristi sve što može ne bi li ostala na vlasti, u tom smislu i nacionalno pitanje.

Izgubljni srbocrnogorac

pre 6 godina

Crnogorci su najveći Srbi a napisaću i zbog čega.
Kad ih je štitila od Turaka, voleli si Srbiju i Rusiju.
Kad im je trebalo more i obala dobra je bila srpska vojska.
Kad im treba zaštita od Albanaca, dobar je i NATO.
Kralj Nikola je imao aspiraciju da bude najveći Srbin posle Njegoša ali ga spreči drugi Crnogorac, Aleksandar.
Ko je ovde Srbin a ko Crnogorac? Ko nije kršten od iste crkve?
Gde je moj predak koji je otišao u Šumadiju iz CG pa završio u Nišu?
Nemojte da vas nagovaraju političari na gluposti.
U CG letujem 45g i opet ću, iako nemam tamo ništa.
Ko može da mi kaže da to i nije moje more kad je najlepše na svetu?
Zaradio ga moj čukun ded na Mojkovcu.
Pozdrav i objavite, ne vređam nikog.

Komša

pre 6 godina

@duduk
Srbijanac je naziv za čoveka iz Srbije.Nije to posprdan naziv nego je zloupotrebljavan u poslednjih dvadesetak godina SFRJ- koristili su ga samo za stanovnika "uže Srbije".
Sada je u pitanju druga podvala - pokušavaju da nam podmetnu da su Srbi samo oni koji žive u Srbiji.
Ljudi kao @Rajo imaju najzdraviji stav - on tačno,jasno razlikuje Srbijanca (pravog) od Crnogorca i shvata da su i jedan i drugi Srbi ali da postoje kulturološke razlike i da postoje dve srpske države na Balkanu.
Negiranje srpskog identiteta Crne Gore je negiranje njene državnosti,istorije,identiteta.
Odakle nama Srbima iz Srbije pravo da tvrdimo da je naša država matica svim Srbima? I što bi Srbi iz CG gledali u Beograd kada su im dedovi stvorili državu da budu svoj na svome.
Braća jesmo al' kese nam nisu sestre.
Ne dele nas oni koji prave jasnu razliku,već oni koji ne shvataju da Srbi imaju tri vere,dva pisma i tri države.Oni koji bi nas nekako ukalupili - sve u jedno i gotovo.
Nadam se da će mi objaviti komentar.

ne pricaj gluposti

pre 6 godina

@coki: molim te, ne pricaj gluposti da treba da se koristi latinica zbog engleskog jezika. Da li Kinezi, Japanci, Arapi koriste latinicu?

Rajo

pre 6 godina

U Crnoj Gori se sa Srbima desava nesto drugo sto nema veze sa tekstom. Srbi u Crnoj Gori su asimilirani u Srbijance a ne u Crnogorce. Svi nose sajkace, niko nece da stavi crnogorsku kapu. Kada se okupljaju, igraju Moravac i Uzicko Kolo. Beograd im je glavni grad. Najozbiljnije, postali su i kukturno i etnicki, Srbijanci. Takodje, kao i u Srbiji, oni ne podnose ostale narode ex-YU. Ja ne kazem da je to lose, samo kazem da nemaju veze sa Srbima koji su vjekovima nastanjivali Crnu Goru i da je to asimilacija o kojoj treba ozbiljno pricati. Ja nijesam cinican, najozbiljnije tvrdim da su Srbi iz Crne Gore asimilirani u Srbijance. Posljedica toga je da oni Srbiju smatraju svojom drzavom i Srbija ima sva prava da se angazuje oko njih. Ali nazovimo to pravim imenom. Za rekord, ja sam Srbin iz Crne Gore koji nema ama bas nikakve veze sa Srbijom, niti zelim da se Srbija angazuje za mene i moja prava. Crna Gora je moja zemlja. Ali smatram da Srbija ima puno pravo da se angazuje oko Srbijanaca u Crnoj Gori.

coki

pre 6 godina

Nikola...Srpska pravoslavna crkva je nastala veoma kasno,pa bi tako Rusi i Grci mogli da nam govore,a i ceo svet,da smo izmislili nasu crkvu jer smo pre toga bili pod njihovom.Isto tako,Cg je imala svoju nezavisnu drzavu dok smo se mi glupirali sa kraljevinom Srba,Hrvata i Slovenaca.Latinicom je normalno pisati vise ne cirilicom iz istog razloga sto treba znati Engleski jezik,ne zvog Engleza nego zato sto je najlaksi za ucenje i tako se povezujes sa celim svetom.Pola zaposlenih u drzavim upravama,ministarstvima,javnim firmama,policiji,vojsci,se izjasnjavaju kao Srbi(pre razdravajanja drava bili su Crnogorci,ali politika je takva da su sad iz inata odjednom Srbi).Crna Gora je krajem devedesetih bombardovana iskljucivo zbog Srbije jer je nasa vojska isla i radila svasta na Kosovu a hvalila se i da su usli u Albaniju.Cg danas je bar za 10 godina ispred nas po mnogim stvarima,standardu,zdravstvenoj zastiti,socijalnoj pomoci.umesto da samo pametujemo mozda bi bilo dobro da i mi pocnemo nesto da radimo!Rumuni nam ukinuli voznu liniju Vrsac-Temisvar jer nasi nisu godinama hteli nista Rumunima da plate a zato naplacuju karte.

vedro

pre 6 godina

Nikola...Srpska pravoslavna crkva je nastala veoma kasno,pa bi tako Rusi i Grci mogli da nam govore,a i ceo svet,da smo izmislili nasu crkvu jer smo pre toga bili pod njihovom.Isto tako,Cg je imala svoju nezavisnu drzavu dok smo se mi glupirali sa kraljevinom Srba,Hrvata i Slovenaca.Latinicom je normalno pisati vise ne cirilicom iz istog razloga sto treba znati Engleski jezik,ne zvog Engleza nego zato sto je najlaksi za ucenje i tako se povezujes sa celim svetom.Pola zaposlenih u drzavim upravama,ministarstvima,javnim firmama,policiji,vojsci,se izjasnjavaju kao Srbi(pre razdravajanja drava bili su Crnogorci,ali politika je takva da su sad iz inata odjednom Srbi).Crna Gora je krajem devedesetih bombardovana iskljucivo zbog Srbije jer je nasa vojska isla i radila svasta na Kosovu a hvalila se i da su usli u Albaniju.Cg danas je bar za 10 godina ispred nas po mnogim stvarima,standardu,zdravstvenoj zastiti,socijalnoj pomoći.(coki, 04. avgust 2017 15:42)SPC je nastala pre 8 vekova,a ruska crkva je malo starija.Rumunska pravoslavna crkva je autokefalnost dobila krajem 19-og veka,a na rang patrijaršije je doba tek posle Prvog svetskog rata,pa ima ista prava kao i sve ostale pravoslavne crkve.Druga je stvar kada se neka crkva pravi na silu i kada je prave političari,koji to ne rade iz verskih ubeđenja,već kako bi manipulisali građanima.Zato nisu priznate od strane Carigradske patrijaršije,kao najvažnije pravoslavne crkve,ali i ostalih crkava na Vazneseljskom saboru.Makedonsku u crnogorsku crkvu su napravili komunisti,koji su ateisti.Niko ne spori da se građani mogu udružiti i napraviti svoju relegijsku zajednicu,kao NGO,ali niko ne može da natera ostale crkve da je priznaju i prihvate kao ravnopravnu.Ipak su potrebni neki preduslovi,tradicija i organizacija...Ćirilica je najjednostavnije i najsavršenije pismo na svetu i zato se treba boriti da se sačuva.Naravno da treba znati latinicu i poznavati neki strani jezik.1999-e je vojska bila zajednička,a ne podeljena po republikama.Tako da zločine koja je počinila nisu bili samo srpski zločini.Crna Gora je bila pošteđena bimbardovanja.Zaboravljaš ulogu crnogorskog rukovodstva u granatiranju Dubrovnika i delova Hrvatske.Takvih akcija Srbija nije imala,a desilo se da su mesta u blizini granice sa Hrvatskom gađana projektilima preko Dunava.90-ih godina najveći srpski nacionalisti su dolazili iz Crne Gore.Đukanović je bio jedan od njih,a sada ih napada,jer mu je takav politički program.Ako je C.G toliko ispred Srbije zašto njeni građani dolaze ovde da se školuju,leče,rade,kupuju nekretnine...Na kraju građani Srbije i C.G ne treba da dozvole političarima da ih svađaju i dele.

gargleblaster

pre 6 godina

Ovo su gluposti, srbi imaju sva prava u CG kao I ostali gradjani.
A asimilacija je carobna rec, kad si u Rimu budi rimljanin.
Zasto da ne, pa to si hteo.

max

pre 6 godina

Ogromna, maliciozna zamena teza u komentarima. Ili hocete reci da srbe treba biti sramota sto su srbi? I da to dalje implicira da ako su srbi, onda su obavezno po automatizmu i mali rusi, rusofili? A ako i jesu, da moraju odmah da prestanu da budu Srbi? Ako je tako, to je nista drugo do latentni fasizam i autosovinizam.
Ovo pisem kao neko ko se zgrazava nad desnicarima, rusofilima, kao neko ko je za to da Srbija udje u nato. Sramota od komentara. Zbog takvih komentara i stavova u jednom delu naroda se i radja svojevrsni bunt (kontraproduktivan) protiv ulaska Srbije u EU, a radja se ksenofobija i mrznja.

Sinak

pre 6 godina

Koliko pogresnih tumacenja i ubedjenja, neko je izgleda naucio klince da postoji neki srpsko ruski zagrljaj, nato i takve gluposti, ne zivite vi dovoljno dugo da mozete znati to. Ono sto nama i sa i bez natoa sledi, makar zamrzeli ruse i pokunjili se pred natoom ,je beda jos veca kao sto ce biti.
A to sto se prave vestacke nacije po naziva toponima je druga prica. Ti sto mrze srbiju su isti oni kai npr ustase ili bilo koji drugi sto veruju u neke izmisljotine devetnaestog veka. Nema od toga nista, to je sve vestacki i maska ce pasti kad tad.
A botovanje za nato nista nece doneti. Srbija ce i u matou biti jos vise odrzabana slabom, jer su srbi najveci i ima ih vise od svih onih koji ih ne vole zajedno. Zato nama nema srece dok se ne ujedinimo i napravimo svoju drzavu, koje danas nema. To sto je danas srbija je isto tako neka bleda imaginacija,kao i ova danasnja cg . rusija i nato ne postoje tu, cg nece nista biti bolje ekstremno nego pre, to su zablude.

realno

pre 6 godina

cim to vise ne bude in, svi ce se crnogorci vratiti u srbe jer smo isti narod.
privatno se maltene svi tako i osjecaju.
sve je to samo jos jedan pink reality.
ja ne kazem da sam srbin vec crnogorac, ali meni je to isto. tako i trba da bude.
busanje u grudi srbijanskim srpstvom u cg prosto ne ide, brate.
slazem se s ovim sto rece to ide na ruku samo milu jer pucaju sebi u nogu.

duduk

pre 6 godina

Budale.
Delimo se delimo, na sve i svašta i mrzimo.
Srbijanac je posprdan naziv a sami sebe tako zovemo.
Svi naši neprijatelji se vesele zbog toga.
Setite se kad smo bili najjači. Kad smo bili zajedno.
Naši neprijatelji nas rastaviše i nikad više nećemo biti zajedno.

Komša

pre 6 godina

@Rajo
Bravo Rajo.U crntar.Mala greška ti se potkrala samo - "kulturno i etnički Srbijanci" Ne mogu oni biti etnički ni Srbijanci ni Crnogorci.Srbi su kao i ti,samo si ti svestan etničkog i kulturnog identiteta za razliku od njih koji daju za pravo drugoj državi da ima monopol nad Srpstvom (Srbiji). Time duvaju u jedra jednoj drugoj pojavi - izvitoperenom,izveštačenom zelenaštvu - pravi crnogorski zelenaši nisu negirali srpski karakter Crne Gore već su tražili pravo da budu svoj ma svome a ne da im komanduju iz Beograda.
Ti novokomponovani Srbijanci (bjelaši) prave ogromnu štetu jer zajedno sa ovim drugima cepaju nacionalno biće srpskog naroda.
Njihova država je CG i moraju biti okrenuti Podgorici a ne Beogradu.
Nemam nikalve veze sa CG (Kosovo- seoba,Mačva,Banat,Beograd) ali se me slažem da Beograd "vodi računa" o "Srbijancima" u CG.Pravi Srbijanci su u Srbiji a u CG nas ima kad odemo na more.

zorzo

pre 6 godina

ko nece sa nama? pogledajte ko je gazda u DB, pogledajte ko cini politicku, kulturnu elitu, ko je sef u sportu u Srbiji. obratite paznju odakle su ti ljudi poreklom...

aleksandar grozni

pre 6 godina

Nikada srpski vrli politicari nisu seli i javno raspravili razlog zasto su svi pobegli od nas?i zasto niko nece sa nama da ima bilo sta.Pa niko ma najrodjeniji bio nece da mu Beograd diriguje,dodeljuje ili ne milostinju,odredjuje pravila.Centralizam je nesto naj strasnije sto je zarazilo srpske politicare od cega nemaju ni zelju ni moc da se oslobode jer im izuzetno odgovara,i iz te centralisticke posasti se neprimetno preslo u feudalno ustrojstvo drzave Srbije,ej ljudi u 21 vom veku?.Zato se tvrdim a mogu i da dokazem i raspala Jugoslavija,jer su politicari u Beogradu hteli posto poto da svim silama zadrze centralizam,koji im je omogucavao da zive bolje od najbogatijih seika na planeti zemlji.A price o pravima ili ne pravima Srba na ovim prostorima je odavno izlizana,jer ja u sumadiji nemam nikakva prava naspram nekog polu pismenog politicara u Srbiji,i sve price tu padaju u vodu.Nikada i nigde nisam imao osecaj da me neko mrzi samo zato sto sam Srbin,a kretao sam se po svim delovima bivse Jugoslavije,jer sam svojim ponasanjem nametnuo postovanje.

e viva

pre 6 godina

Srbi u Crnoj Gori imaju sva prava. Ovo su neistine najstrasnije. Druga je stvar sto medju njima ima dosta neprijatelja drzave u kojoj zive pa je i odnos prema njima takav.

Bgd

pre 6 godina

Svi koji su se otrgli Bratskog Srpsko/Ruskog zaglrljaja,zive Neuporedivo Bolje.
Primer:Hrvatska,Slovenija,Madjarska,Rumunija,Bugarska,CG,Balticke zemlje,Ceska,Slovacka,Istocna Nemacka,Gruzija,Moldavija.
Bukvalno sve zemlje.

Dur

pre 6 godina

Zasluzeno zele da imaju što manje veza sa Srbijom.

Danas kao da je 1990. svi hoće u EU i NATO a mi i dalje se flertujemo sa rusijom , kao da nismo naucili lekciju.

I zato nije ni čudo što nas ne vole i sto nas zovu mali rusima.
Mali Rusi-kakav uzasan nadimak i uvreda.Zastrasujuce.

besna glista

pre 6 godina

Srbija je zemlja od koje je pobeglo pet republika i jedna pokrajina. Sada, od nje beze njena deca. Mislim da je vreme da se ova i ovakva Srbija zapita cime to tera sve od sebe i zasto nema ni jednog prijatelja ni saveznika. Ako od nje beze i odricu je se cak i njeni stanovnici, onda tu nesto debelo nije u redu. Desetine hiljada ljudi godisnje izbegne od nacionalnih frasova, pravoslavnog ekstremizma i opste kleptokratije.

coki

pre 6 godina

Nikola...Srpska pravoslavna crkva je nastala veoma kasno,pa bi tako Rusi i Grci mogli da nam govore,a i ceo svet,da smo izmislili nasu crkvu jer smo pre toga bili pod njihovom.Isto tako,Cg je imala svoju nezavisnu drzavu dok smo se mi glupirali sa kraljevinom Srba,Hrvata i Slovenaca.Latinicom je normalno pisati vise ne cirilicom iz istog razloga sto treba znati Engleski jezik,ne zvog Engleza nego zato sto je najlaksi za ucenje i tako se povezujes sa celim svetom.Pola zaposlenih u drzavim upravama,ministarstvima,javnim firmama,policiji,vojsci,se izjasnjavaju kao Srbi(pre razdravajanja drava bili su Crnogorci,ali politika je takva da su sad iz inata odjednom Srbi).Crna Gora je krajem devedesetih bombardovana iskljucivo zbog Srbije jer je nasa vojska isla i radila svasta na Kosovu a hvalila se i da su usli u Albaniju.Cg danas je bar za 10 godina ispred nas po mnogim stvarima,standardu,zdravstvenoj zastiti,socijalnoj pomoci.umesto da samo pametujemo mozda bi bilo dobro da i mi pocnemo nesto da radimo!Rumuni nam ukinuli voznu liniju Vrsac-Temisvar jer nasi nisu godinama hteli nista Rumunima da plate a zato naplacuju karte.

Rajo

pre 6 godina

U Crnoj Gori se sa Srbima desava nesto drugo sto nema veze sa tekstom. Srbi u Crnoj Gori su asimilirani u Srbijance a ne u Crnogorce. Svi nose sajkace, niko nece da stavi crnogorsku kapu. Kada se okupljaju, igraju Moravac i Uzicko Kolo. Beograd im je glavni grad. Najozbiljnije, postali su i kukturno i etnicki, Srbijanci. Takodje, kao i u Srbiji, oni ne podnose ostale narode ex-YU. Ja ne kazem da je to lose, samo kazem da nemaju veze sa Srbima koji su vjekovima nastanjivali Crnu Goru i da je to asimilacija o kojoj treba ozbiljno pricati. Ja nijesam cinican, najozbiljnije tvrdim da su Srbi iz Crne Gore asimilirani u Srbijance. Posljedica toga je da oni Srbiju smatraju svojom drzavom i Srbija ima sva prava da se angazuje oko njih. Ali nazovimo to pravim imenom. Za rekord, ja sam Srbin iz Crne Gore koji nema ama bas nikakve veze sa Srbijom, niti zelim da se Srbija angazuje za mene i moja prava. Crna Gora je moja zemlja. Ali smatram da Srbija ima puno pravo da se angazuje oko Srbijanaca u Crnoj Gori.

iz iskustva

pre 6 godina

Bezocna laz! U Crnoj Gori ne postoji ni naznaka mrznje prema Srbima. Ni od koga!
Politicki otklon od drzave Srbije - da, ali mrznja prema narodu - ne.
Cak naprotiv.

Nikola

pre 6 godina

Ja sam iz Crne Gore. Poenta je sto si u Crnoj Gori stranac ako nisi Crnogorac koji dize 2 prsta, prica crnogorskim jezikom, pretezno koristis latinicu, i po mogucnosti glasas za DPS, moze i neka satelit partija. I u svakom trenutku iskazujes mrznju prema Srbiji, i Srbima uopste. Uglavnom tiha i spora asimilacija, ali funkcionise.

gargleblaster

pre 6 godina

Ovo su gluposti, srbi imaju sva prava u CG kao I ostali gradjani.
A asimilacija je carobna rec, kad si u Rimu budi rimljanin.
Zasto da ne, pa to si hteo.

svetlana

pre 6 godina

Ne mogu oni nikad unistiti Srpstvo u CG.CG i Srbija su vezane pupcanim vrpcama bukvalno jer smo toliko izmijesani porodicno i krvno da je to nemoguce prekinuti.Zvanicna vlast je nesto drugo i crnogorci kojima je to zanimanje.Vecina crnogoraca su to kad idu na posao i u razgovoru sa sefom.A i on isto tako.Tesko je priznati,alu mi smo globalno jedan kukavicki poltronski narod.Srbin se postaje odmah kad popuste stege i malo se opusti.

realno

pre 6 godina

cim to vise ne bude in, svi ce se crnogorci vratiti u srbe jer smo isti narod.
privatno se maltene svi tako i osjecaju.
sve je to samo jos jedan pink reality.
ja ne kazem da sam srbin vec crnogorac, ali meni je to isto. tako i trba da bude.
busanje u grudi srbijanskim srpstvom u cg prosto ne ide, brate.
slazem se s ovim sto rece to ide na ruku samo milu jer pucaju sebi u nogu.

DEX

pre 6 godina

Konacno da neko progovori javno o ovoj temi. Ravnopravnost.
Mnogo Srba iz Srbije ima imovinu u Crnoj Gori naročito na primorju.
Status građana Crne Gore koji poseduju imovinu u Srbiji nije isti.

U Crnoj Gori se intenzivno radi na maltretiranju Srba koji su izloženi različitim vidovima pritisaka...da ne obrazlazem...

Iz tog razloga,dobro bi bilo da se malo vise prica javno o ovom problemu,kako bi se zaštitili interesi gradana Srbije u Crnoj Gori.

Izgubljni srbocrnogorac

pre 6 godina

Crnogorci su najveći Srbi a napisaću i zbog čega.
Kad ih je štitila od Turaka, voleli si Srbiju i Rusiju.
Kad im je trebalo more i obala dobra je bila srpska vojska.
Kad im treba zaštita od Albanaca, dobar je i NATO.
Kralj Nikola je imao aspiraciju da bude najveći Srbin posle Njegoša ali ga spreči drugi Crnogorac, Aleksandar.
Ko je ovde Srbin a ko Crnogorac? Ko nije kršten od iste crkve?
Gde je moj predak koji je otišao u Šumadiju iz CG pa završio u Nišu?
Nemojte da vas nagovaraju političari na gluposti.
U CG letujem 45g i opet ću, iako nemam tamo ništa.
Ko može da mi kaže da to i nije moje more kad je najlepše na svetu?
Zaradio ga moj čukun ded na Mojkovcu.
Pozdrav i objavite, ne vređam nikog.

Celtic

pre 6 godina

Mržnja prema Srbima? Ovo je zaista pretjerano bez obzira sto i ovdje ima idiota kojima se nekad daje previse pažnje u medijma. U CG je glavni problem DPS, svi koji nisu njihovi glasaci ili glasaci satelitskih partija imaju problem nevazno koje su nacije. Sa druge strane, četnicko-nacionalisticki blok je ovdje i dalje jak, podrzan od strane nekih jastrebova iz SPC i politicara iz Srbije. A ono sto je interesantno je da oni idu savrseno na ruku Đukanoviću, kao da im on govori šta da rade. Zaključak, u CG nema mržnje prema Srbima, postoji samo pokvarena vlast koja koristi sve što može ne bi li ostala na vlasti, u tom smislu i nacionalno pitanje.

duduk

pre 6 godina

Budale.
Delimo se delimo, na sve i svašta i mrzimo.
Srbijanac je posprdan naziv a sami sebe tako zovemo.
Svi naši neprijatelji se vesele zbog toga.
Setite se kad smo bili najjači. Kad smo bili zajedno.
Naši neprijatelji nas rastaviše i nikad više nećemo biti zajedno.

Gischmann

pre 6 godina

U Cg Srbi su samo popisna kategorija. Nikakva prava nemaju i nikoga to ne interesuje, uključujući i Srbiju. Tačno je sve što je Čeda rekao, to se zna.

vedro

pre 6 godina

Nikola...Srpska pravoslavna crkva je nastala veoma kasno,pa bi tako Rusi i Grci mogli da nam govore,a i ceo svet,da smo izmislili nasu crkvu jer smo pre toga bili pod njihovom.Isto tako,Cg je imala svoju nezavisnu drzavu dok smo se mi glupirali sa kraljevinom Srba,Hrvata i Slovenaca.Latinicom je normalno pisati vise ne cirilicom iz istog razloga sto treba znati Engleski jezik,ne zvog Engleza nego zato sto je najlaksi za ucenje i tako se povezujes sa celim svetom.Pola zaposlenih u drzavim upravama,ministarstvima,javnim firmama,policiji,vojsci,se izjasnjavaju kao Srbi(pre razdravajanja drava bili su Crnogorci,ali politika je takva da su sad iz inata odjednom Srbi).Crna Gora je krajem devedesetih bombardovana iskljucivo zbog Srbije jer je nasa vojska isla i radila svasta na Kosovu a hvalila se i da su usli u Albaniju.Cg danas je bar za 10 godina ispred nas po mnogim stvarima,standardu,zdravstvenoj zastiti,socijalnoj pomoći.(coki, 04. avgust 2017 15:42)SPC je nastala pre 8 vekova,a ruska crkva je malo starija.Rumunska pravoslavna crkva je autokefalnost dobila krajem 19-og veka,a na rang patrijaršije je doba tek posle Prvog svetskog rata,pa ima ista prava kao i sve ostale pravoslavne crkve.Druga je stvar kada se neka crkva pravi na silu i kada je prave političari,koji to ne rade iz verskih ubeđenja,već kako bi manipulisali građanima.Zato nisu priznate od strane Carigradske patrijaršije,kao najvažnije pravoslavne crkve,ali i ostalih crkava na Vazneseljskom saboru.Makedonsku u crnogorsku crkvu su napravili komunisti,koji su ateisti.Niko ne spori da se građani mogu udružiti i napraviti svoju relegijsku zajednicu,kao NGO,ali niko ne može da natera ostale crkve da je priznaju i prihvate kao ravnopravnu.Ipak su potrebni neki preduslovi,tradicija i organizacija...Ćirilica je najjednostavnije i najsavršenije pismo na svetu i zato se treba boriti da se sačuva.Naravno da treba znati latinicu i poznavati neki strani jezik.1999-e je vojska bila zajednička,a ne podeljena po republikama.Tako da zločine koja je počinila nisu bili samo srpski zločini.Crna Gora je bila pošteđena bimbardovanja.Zaboravljaš ulogu crnogorskog rukovodstva u granatiranju Dubrovnika i delova Hrvatske.Takvih akcija Srbija nije imala,a desilo se da su mesta u blizini granice sa Hrvatskom gađana projektilima preko Dunava.90-ih godina najveći srpski nacionalisti su dolazili iz Crne Gore.Đukanović je bio jedan od njih,a sada ih napada,jer mu je takav politički program.Ako je C.G toliko ispred Srbije zašto njeni građani dolaze ovde da se školuju,leče,rade,kupuju nekretnine...Na kraju građani Srbije i C.G ne treba da dozvole političarima da ih svađaju i dele.

Sinak

pre 6 godina

Koliko pogresnih tumacenja i ubedjenja, neko je izgleda naucio klince da postoji neki srpsko ruski zagrljaj, nato i takve gluposti, ne zivite vi dovoljno dugo da mozete znati to. Ono sto nama i sa i bez natoa sledi, makar zamrzeli ruse i pokunjili se pred natoom ,je beda jos veca kao sto ce biti.
A to sto se prave vestacke nacije po naziva toponima je druga prica. Ti sto mrze srbiju su isti oni kai npr ustase ili bilo koji drugi sto veruju u neke izmisljotine devetnaestog veka. Nema od toga nista, to je sve vestacki i maska ce pasti kad tad.
A botovanje za nato nista nece doneti. Srbija ce i u matou biti jos vise odrzabana slabom, jer su srbi najveci i ima ih vise od svih onih koji ih ne vole zajedno. Zato nama nema srece dok se ne ujedinimo i napravimo svoju drzavu, koje danas nema. To sto je danas srbija je isto tako neka bleda imaginacija,kao i ova danasnja cg . rusija i nato ne postoje tu, cg nece nista biti bolje ekstremno nego pre, to su zablude.

Komša

pre 6 godina

@Rajo
Bravo Rajo.U crntar.Mala greška ti se potkrala samo - "kulturno i etnički Srbijanci" Ne mogu oni biti etnički ni Srbijanci ni Crnogorci.Srbi su kao i ti,samo si ti svestan etničkog i kulturnog identiteta za razliku od njih koji daju za pravo drugoj državi da ima monopol nad Srpstvom (Srbiji). Time duvaju u jedra jednoj drugoj pojavi - izvitoperenom,izveštačenom zelenaštvu - pravi crnogorski zelenaši nisu negirali srpski karakter Crne Gore već su tražili pravo da budu svoj ma svome a ne da im komanduju iz Beograda.
Ti novokomponovani Srbijanci (bjelaši) prave ogromnu štetu jer zajedno sa ovim drugima cepaju nacionalno biće srpskog naroda.
Njihova država je CG i moraju biti okrenuti Podgorici a ne Beogradu.
Nemam nikalve veze sa CG (Kosovo- seoba,Mačva,Banat,Beograd) ali se me slažem da Beograd "vodi računa" o "Srbijancima" u CG.Pravi Srbijanci su u Srbiji a u CG nas ima kad odemo na more.

ne pricaj gluposti

pre 6 godina

@coki: molim te, ne pricaj gluposti da treba da se koristi latinica zbog engleskog jezika. Da li Kinezi, Japanci, Arapi koriste latinicu?

Komša

pre 6 godina

@duduk
Srbijanac je naziv za čoveka iz Srbije.Nije to posprdan naziv nego je zloupotrebljavan u poslednjih dvadesetak godina SFRJ- koristili su ga samo za stanovnika "uže Srbije".
Sada je u pitanju druga podvala - pokušavaju da nam podmetnu da su Srbi samo oni koji žive u Srbiji.
Ljudi kao @Rajo imaju najzdraviji stav - on tačno,jasno razlikuje Srbijanca (pravog) od Crnogorca i shvata da su i jedan i drugi Srbi ali da postoje kulturološke razlike i da postoje dve srpske države na Balkanu.
Negiranje srpskog identiteta Crne Gore je negiranje njene državnosti,istorije,identiteta.
Odakle nama Srbima iz Srbije pravo da tvrdimo da je naša država matica svim Srbima? I što bi Srbi iz CG gledali u Beograd kada su im dedovi stvorili državu da budu svoj na svome.
Braća jesmo al' kese nam nisu sestre.
Ne dele nas oni koji prave jasnu razliku,već oni koji ne shvataju da Srbi imaju tri vere,dva pisma i tri države.Oni koji bi nas nekako ukalupili - sve u jedno i gotovo.
Nadam se da će mi objaviti komentar.

Brdo

pre 6 godina

Steta. Moglo je da bude bolje, da letujemo u CG, da CG nema los imidz u Srbiji, da zivimo u saradnji nenametnutoj od politicara. Ovako, nista. CG prelecem kad idem na Krf.

max

pre 6 godina

Ogromna, maliciozna zamena teza u komentarima. Ili hocete reci da srbe treba biti sramota sto su srbi? I da to dalje implicira da ako su srbi, onda su obavezno po automatizmu i mali rusi, rusofili? A ako i jesu, da moraju odmah da prestanu da budu Srbi? Ako je tako, to je nista drugo do latentni fasizam i autosovinizam.
Ovo pisem kao neko ko se zgrazava nad desnicarima, rusofilima, kao neko ko je za to da Srbija udje u nato. Sramota od komentara. Zbog takvih komentara i stavova u jednom delu naroda se i radja svojevrsni bunt (kontraproduktivan) protiv ulaska Srbije u EU, a radja se ksenofobija i mrznja.

nevrmajnd

pre 6 godina

najbolje je sebi odgovorio pominjanjem cinjenice da vise Srba iz Makedonije ima bugarski, nego srpski pasos. Da ista vredimo kao drzava i Srbima van Srbije bi bilo bolje, ne bi jurili druge pasose.

brza fotografija

pre 6 godina

Ja bih voljeo da odem neđe daleko da me niko ne pita jesam li srbin ili crnogorac,partizan ili četnik, partizanovac ili zvezdaš, itd itd muka mi je više od toga

aleksandar grozni

pre 6 godina

Nikada srpski vrli politicari nisu seli i javno raspravili razlog zasto su svi pobegli od nas?i zasto niko nece sa nama da ima bilo sta.Pa niko ma najrodjeniji bio nece da mu Beograd diriguje,dodeljuje ili ne milostinju,odredjuje pravila.Centralizam je nesto naj strasnije sto je zarazilo srpske politicare od cega nemaju ni zelju ni moc da se oslobode jer im izuzetno odgovara,i iz te centralisticke posasti se neprimetno preslo u feudalno ustrojstvo drzave Srbije,ej ljudi u 21 vom veku?.Zato se tvrdim a mogu i da dokazem i raspala Jugoslavija,jer su politicari u Beogradu hteli posto poto da svim silama zadrze centralizam,koji im je omogucavao da zive bolje od najbogatijih seika na planeti zemlji.A price o pravima ili ne pravima Srba na ovim prostorima je odavno izlizana,jer ja u sumadiji nemam nikakva prava naspram nekog polu pismenog politicara u Srbiji,i sve price tu padaju u vodu.Nikada i nigde nisam imao osecaj da me neko mrzi samo zato sto sam Srbin,a kretao sam se po svim delovima bivse Jugoslavije,jer sam svojim ponasanjem nametnuo postovanje.

zorzo

pre 6 godina

ko nece sa nama? pogledajte ko je gazda u DB, pogledajte ko cini politicku, kulturnu elitu, ko je sef u sportu u Srbiji. obratite paznju odakle su ti ljudi poreklom...