Utorak, 04.07.2017.

18:51

Počela inicijativa za "Republiku Istru": Nismo Hrvati...

Pre nedelju dana otvoren je blog pod nazivom Republika Istra, a odranije na Fejsbuku postoji stranica Republika Istra, piše zagrebački “Indeks”.

Izvor: index.hr

Poèela inicijativa za "Republiku Istru": Nismo Hrvati... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

leptirica

pre 6 godina

Samo konstatacija i pitanje. Šta mislite, što je JNA 1991. napala Dubrovnik? 
Zato što je bila potrebna nacionalna homogenizacija, Dubrovčani nisu bili dovoljno Hrvatski “nabrijani“ čak su bile neke gupe koje su tražile samostalnost Dubrovačke Republike i preko “drugova iz vojske“ Franjo je završio da im se malo pripuca, da bi shvatili i okrenuli se kamo treba. Strateški, da je zaista postojala politička volja “velikosrpskog agresora“ , JNA bi kroz Popovo polje došla do Neuma i odsekla celo područje.
(Pera, 05. jul 2017 09:35)

Znači po tvojoj teoriji Franjo je upravljao JNA i naredio raketiranje Dubrovnika?

Samostalnost Dubrovačke republike?
2011 po popisu stanovništva 90% se izjasnilo kao Hrvati, bez nabrijavanja i 16 godina nakon rata.

Teoretičar zavjere. Nisu odsjekli taj dio jer na njemu živi jako mali broj Srba, cilj su bile općine na kojima Srbi čine većinu ili bar žive u većem broju.

jos jedan Pirocanac

pre 6 godina

I mi Piroćanci hocemo da se odvojimo od Srbije, dosta nam je beogradske tiranije.
Ionako smo viče Šopi nego Srbi.
(kimi, 5. jul 2017 11:20)

More zemljak,kude da se odvajamo,da nji pojedu Bugareto.Tuka kude smo ce si sedimo,ce se pokrijemo sas usi i ce cutimo.Pa ako nas se u Beogradu sete=sete se,ako ne,nikom nista.Ali bolje i zadnji u Srbiji nego prvi u Bugarskoj.

hairlija

pre 6 godina

Čovječe, koliko na ovim prostorima ima ovih istoričara, historičara i povjesničara!? Sve znaju, čitali su, ili im je pričao neko (kome je pričao neko)! Šta je čije, ko je gdje bio većina, koji su kulturni a koji necivilizovani? A kad bi bar znali šta ne znaju, dosta bi znali!

Komifo

pre 6 godina

Istra i Vojvodina od pre rata su bile jedine kulturne sredine u Srb i Hrv. Sve ostalo je srednji vek.

(Boris, 5. jul 2017 03:46)

A od kako su kod nas u Vojvodini devedesetih na silu nagurali stotinak hiljada izbeglica i migranata iz pasivnih krajeva, ostala je samo Istra.

Lala na kvadrat

pre 6 godina

Opet se proziva Vojvodina, a nemaju pojma kako ovde funkcionisu stvari.

Zasto se Vojvodina nece odvojiti: Stanovnici Vojvodine nisu svadljiv narod, i kada bi doslo do nekog referenduma polovina najglasnijih ne bi izasla na glasanje. Drugo, Vojvodina se vec nekoliko puta naseljava Srbima, koji govore da su veci Srbi od nas rodjenih ovde, i takvi bi pre glasali da Vojvodina propadne nego da napreduje, bez obzira sto je njima kuca u njoj.

Zasto ce se Vojvodina odcepiti: Vojvodina nije vekovna teritorija Srbije, i druge zemlje je svojataju kao svoju, i mislim da ce jednom doci dan kada ce je zeleti nazad. nesto slicno kao mi sa Kosovom.

Hoce li sloboda pevati kao sto su suznji pevali o njoj......

pre 6 godina

Vrlo cudna i primitivna plemena na tako malom prostoru..
(Niko, 5. jul 2017 00:31) # Link komentara

Tako je Niko. Isto kao krajem 19og veka. Zato su vizionari i stvarali YU. Ali to je za nas Juzne Slovene i sve ostale na tim prostorima suvise komplikovano.

Pera

pre 6 godina

Samo konstatacija i pitanje. Šta mislite, što je JNA 1991. napala Dubrovnik?
Zato što je bila potrebna nacionalna homogenizacija, Dubrovčani nisu bili dovoljno Hrvatski “nabrijani“ čak su bile neke gupe koje su tražile samostalnost Dubrovačke Republike i preko “drugova iz vojske“ Franjo je završio da im se malo pripuca, da bi shvatili i okrenuli se kamo treba. Strateški, da je zaista postojala politička volja “velikosrpskog agresora“ , JNA bi kroz Popovo polje došla do Neuma i odsekla celo područje.

jд123

pre 6 godina

Po popisu stanovnika 1898. u Dubrovniku je zivelo 5823 Srba, 677 Italijana, 48 Ceha i niti jedan Hrvat.
(Pera, 04. jul 2017 22:30)

И шта се сада има од тога? Пре доласка Турака у Босни су такође живели Срби и Хрвати, али бивши Срби како у Босни, тако у Далмацији су данас махом велики Хрвати односно Бошњаци.

Ко је крив Србима што су то допустили? Прво краљу зинула задњица за већом територијом, уместо да послуша војводу Мишића да Хрвате препустити Италијанима да се они са њима усреће и уместо да створи Југославију, узме само територије где је био српски живаљ у већини и то буде Србија. А могао је после победе у 1. св. рату. Да се онда форсира да Срби могу бити и муслимани а не само православци, што је генетски и тачно, да се ту супротстави и СПЦ, да Србија буде где живи један народ са више вероисповести и да СПЦ и друге верске заједнице буду равноправни у држави, да нпр у школи деца уче и веронауку, православци православну, муслимани муслиманску, као што у Немачкој раде католици и протестанти.

Онда би данас већина муслимана били поносни Срби и не би имали проблеме, које данас имамо.

Што је краљ започео, докрајчили су комунисти. Тачно је да је Тито могао по истом принципу као за Војводину и Косово да да аутономију Истри, Дубровнику или Крајини. Али није то урадио. Шта више створен је назив Србијанци, да се Срби још више поделе, што Хрвати, Бошњаци али и Црногорци и дан данас форсирају у својим медијима. Како то да постоје Србијанци а не постоје Хрватијанци или Црногоријанци по истом принципу?

Али опет није крив Тито, него Срби, који су највише подржавали комунизам. И дан данас пола Срба је поносна на комунистичку прошлост. О чему ми онда причамо овде? Исти ти који су убеђени да је Тито Србима донео много доброга, ваде неке старе пописе и покушавају да убеде некога како је он уствари Србин, иако се данас не осећа тако. То је млаћење празне сламе. Одлучите шта је српски интерес, како треба да изгледа државотворна политика у следећим деценијама, па ће се можда за 100 година опет више људи изјашњавати као Срби.

Ја бих нпр почео са једном баналном ствари. У српским медијима би становнике Хрватске називао Хрватијанцима а становнике Црне Горе Црногоријанцима. То би сигурно изазвало бурне реакције у региону, али би онда више људи схватило шта комшије са својим Србијанци покушавају и барем мало смањило подељеност међу Србима. Када чујем и прочитам на хрватским медијима "србијански тенисач Новак Ђоковић", шта то значи? Пошто није српски тенисер, значи Срби ван Србије треба да су равнодушни?

ketiS

pre 6 godina

@leptirica. Po popisu stanovnika 1898. u Dubrovniku je zivelo 5823 Srba, 677 Italijana, 48 Ceha i niti jedan Hrvat.
(Pera, 4. jul 2017 22:30)

@Meister Jacob

Dubrovcani su (kao uostalom i najveci deo juznoslovenskih katolika u Dalmaciji i Slavoniji) sebe dozivljavli delom opsteg slovenskog korpusa bez ikakvog etnickog identiteta. Tek u 19-m veku,u doba nacionalnog romantizma,javljaju se etnicka podvajanja,pri cemu se znacajan deo tih dalmatinsko-dubrovackih katolika opredeljivao za srpski,a ne hrvatski etno-identitet. U danasnjoj post-YU Hrvatskoj,na delu je svojevrsna kroatomanija,te doslovno preslikavanje sadasnjosti na proslost,te otuda ne cude kroatocentricni misaoni diskursi.

Dalmatinac

pre 6 godina

Isto vazi i za Dalmaciju.
Napraviti popis i vidicete koliko se njih preselilo iz Slavonije i ostalih krajeva Hrvatske u Dalmaciju od 1998 do danas!

Niko

pre 6 godina

SFR Jugoslavija je imala 255.804 km² a i raspala se na : Sloveniju, Hrvatsku, Republuku Srpsku, Federaciju BIH, (defakto oped podeljena izmedju Hrvata i Muslimana), Crnu Goru, Srbiju, Kosovo, Makedoniju....Sto je najgore, u svim novonastalim drzavama osim Slovenije postoje tzv. krizna podrucja koja bi da se otcepe itd itd.. Vrlo cudna i primitivna plemena na tako malom prostoru..

marko

pre 6 godina

Ne pali te se jer ja koje znam Istrijane svi su nabrijane Hrvatine tako da sto bi Zeljko Joksimovic u svojoj numeri rekao Vise srece drugi put...

Mauro

pre 6 godina

Primjećujem da u posljednje vrijeme B.92 puno prenosi Index, što vam baš i nije neka reklama. Index je isto što i srpski Informer, bez sadržaja, bez znanja, bez pravih novinara, čisto napuhavanje samo da bi se pobvećao broj klikova... i u tome im, barem zasad ide solidno jer je puno ljudi razočarano, bez novca, posla itd. No, zaista su to vijesti koje nemaju nikakvu težinu, a ova je posebno glupa. Živim u Bujama, grad neposredno uz slovensku granicu, stanovništvo nacionalno mješovito, cca 55% Hrvata, 25% Talijana, 5 Srba, 5% Bošnjaka i 10% ostalih. I, vjerujte, ovo o čemu naklapa Index ne pada nikome na pamet, ni jednoj manjini, a ni matičnom narodu. Nama je ovdje dobro i nema nikakve potrebe da se bilo što po tom pitanju mijenja. Ako bi netko mogao razmišljati u tom smjeru, bili bi to npr. Talijani, ali - vjerujte, lokalnim Talijanima to ne pada na pamet. Njima je ovdje bolje nego da su zadnja rupa u Italiji, pogotovo u ovom diejlu na sjeveroistoku koji već više desetljeća lagano propada. Naravno, Index je Index, nije bitno što je, samo neka je protiv Hrvatske. Inače, tek usput, i ja sam iz tzv. miješanog braka, majka mi je Bošnjakinja, a otac Hrvat, sestra mi se udala za Srbina i nikome od nas ne padaju na pamet gluposti poput ovih o kojima drobi Index. Tko ne vjeruje, neka dođe i provjeri kako se živi u hrvatskoj Istri. Svi su dobro došli!

Perikle

pre 6 godina

Istina je da Istra ima svoj kulturološki identitet što je i čini regijom. Antifašizam jeste jedna od odlika tog identiteta što se dobro videlo na prvim izborima Republike Hrvatske nakon izdvajanja iz SFRJ kad je HDZ i njegova klerofašistička politika u Istri doživela fijasko. Smatram, medjutim, da nema potrebe za daljim cepanjem teritorija, već za pravom decentralizacijom. Ovde u Srbiji je takva promena takodje potrebna. Rekao bih neminovna. Funkcionalni modeli već postoje u Evropi, ne moramo dalje tražiti. Ali sve ovo podrazumeva nestanak s političke scene onih koji su vodili ratnohuškačku politiku na obe strane zarad interesa sadašnjih tajkuna - ratnih profitera.

Zurkolomac

pre 6 godina

Dakle dragi komšije ,, brinite se o Kosovu i Vojvodini,,, naša sr... ostavite nama. 
(komšija, 04. jul 2017 19:20) 

Haha, kada te hrvat savetuje da gledas u svoje dvoriste, a kod njih su svi albanski teroristi sa Kosova pocasni gosti i braca. Dobar si...

Petar

pre 6 godina

Ne verujem da ce imati bilo kakvog efekta taj njihov pokret..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (C i n i k, 4. jul 2017 20:13)

Blog i facebook, smiješno.

Ivan

pre 6 godina

Isto i Dubrovnik. Nije Hrvatsko. Nekada bila Dubrovacka republika. Pitanje?? Kako je to sve potpalo pod Hrvatsku? Malo da se razmotri i ostali deo Jadrana. Ne moze njima sve da pripadne a stalni su gubitnici. Jednostavno je nelogicno da cela obala ( u onakvom luku ) bude samo Hrvatska.
(M., 4. jul 2017 18:55)

Ti se još pitaš kako je sve to potpalo pod Hrvatsku? Zaboravio si na AVNOJ i na 29.novembar 1943.? Tada je sve to potpalo pod Hrvatsku! AVNOJ je dobro tu odluku u korist Hrvatske a na uštrb svih ostalih nacija. Desetine autohtonih viševekovnih naroda je u Jajcu tog dana jednostavno obrisano, oduzeta im je posebnost i autonomija a oni su zapravo jedini statosedroci na tim prostorima, ne Hrvati i Srbi ani Albanci. Stari Dubrovčani nemaju ni sa kim od tih naroda nikakve veze. Ali AVNOJ je tako hteo!

TT

pre 6 godina

@Da komsiji...

Ma samo ako je vama Hrvatima stalo do "kosovara" pa ste zato priznali tu njihovu "drzavu" a ne da komsiji (Srbiji) crkne krava. Zaista smatras da ste vi iz Hrvatske kvalifikovani da nekome drugome spocitavate zluradost? Pogledajte prvo sebe i kako se ponasate.

drd

pre 6 godina

Imamo mi svi svoje Istre,, samo gledajte što će biti u Vojvodini jednom kad uđete (a hoćete prije ili kasnije)u EU. Dok se vamo ratovalo oni su (čast iznimkama) redom bježali raditi u Italiju..bolio ih je K za neku tamo Slavoniju i Baniju..to je njima bio i još je drugi svemir. Malo im je ovaj turizam dao krila pa misle da su mali bogovi,, samo su se zafrkali ako misle da mogu glumiti Monaco,, začas bi Italija bacila oko na nje kao vi na neke druge dijelove Hr. 

Dakle dragi komšije ,, brinite se o Kosovu i Vojvodini,,, naša sr... ostavite nama.
(komšija, 04. jul 2017 19:20)


A jel te! Da mi gledamo naša posla, kad je vama problem pred vratima, a vi ste medju prvima požurili da priznate Kosovo! Što vi niste gledali svoja posla? I šta sa Vojvodinom? Tamo živi 70% Srba i to uglavnom onih koje ste vi oterali sa svojih ognjišta! Ne misliš valjda da će oni sad da prave svoju državu u sred Srbije? Malo teže, bato, da se to desi! Oni Srbiju vole više nego iko! A za Kosovo se ne sekiraj! Samo lagano!

Nikola

pre 6 godina

@leptirica
Bas je to razlog za autonomiju. Nas tome uce odvajkada. Srbija ima slicnu situaciju sa Vojvodinom, slican je odnos procenata kao kod vas u Istri. Zasto je Tito dao autonomiju Vojvodini i Kosovu, a ne recimo Istri, a i na teritoriji BiH i Hrv gdje zive Srbi? Istra je ista kao Vojvodina, a Krajina od Knina do Banja Luke je nesto slicno Kosovu. A nas Srbe kao narod je skupo kostalo to sto nismo dobili autonomije zapadno od Drine, iako smo bili konstitutivni narod, ali je to pogazeno, a prije samo 100 godina se to zvalo Kraljevina Srba Hrvata i Slovenaca.

Agramer

pre 6 godina

Ja sam Istrijan i time se ponosim.Moja obitelj je uvojek bila za autonomiju Istre i glasamo za IDS.Zelimo da ono sto se u Istri zaradi u Istri i ostane.Zelimo da se ocuva istarsko jedinstvo i nacin zivota a to je da je bitno tko je kakav covjek a ne jeli Hrvat,Talijan, Bosnjak, Srbin, Makedonac ili Eskim. Ipak, ova prica oko neovisnosti nije ozbiljna.Istra je moja majka domovina, ali je to i Hrvatska. Mi smo za to, kako kaze Nenad Canak, da smo braca, ali nam kese nisu sestre.
(Mario Dragonetic, Labin, 4. jul 2017 19:05)

Naravno Labin, Labinjonci su oduvijek bili posebni!
A šta ti misliš kad bi Zagreb sve šta zaradi zadrži sebi?
Suprotno općem mišljenju da živimo od ostatka države Zagreb itekako jako dobro zarađuje sam i bogat je sam, ovo šta se slijeva u državnu kasu od toga mi nemamo ništa.
I Zagreb i Istra su bogati, ali zato npr. Šibensko-kninska, Sisačko-moslavačka i Ličko-senjska županije nisu, njima treba pomoć, ne možeš gledati samo kako Dalmatinci kažu, u se, na se i poda se!

komšija

pre 6 godina

Imamo mi svi svoje Istre,, samo gledajte što će biti u Vojvodini jednom kad uđete (a hoćete prije ili kasnije)u EU. Dok se vamo ratovalo oni su (čast iznimkama) redom bježali raditi u Italiju..bolio ih je K za neku tamo Slavoniju i Baniju..to je njima bio i još je drugi svemir. Malo im je ovaj turizam dao krila pa misle da su mali bogovi,, samo su se zafrkali ako misle da mogu glumiti Monaco,, začas bi Italija bacila oko na nje kao vi na neke druge dijelove Hr.

Dakle dragi komšije ,, brinite se o Kosovu i Vojvodini,,, naša sr... ostavite nama.

Dragan

pre 6 godina

Ništa čudno, s obzirom da je EU stavila tzv. pravo na samoopredeljenje u provincijama EU ispred svakog oblika međunarodnog prava i unutrašnjeg pravnog poretka, dok iste pokrete u sopstvenim provincijama guše u samom začetku.

Zvonimir Buje

pre 6 godina

Nema ništa od toga. Mi Istrijani jesmo posebni, ali se većina smatra Hrvatima. Mi smo nešto kao Yankeesi u SADu. Napredni i vrijedni, svjesni svoje prošlosti i istodobno ponosni Hrvati!

Slavko

pre 6 godina

U Istri ima 70% Hrvata. Istriana ima oko 25.000. Eto imaju i fejsbuk stranicu i blog. Republika Vojvodina i Republika Sanđak imaju više od jedan blog a fejsbuk provjerite sami.

bane

pre 6 godina

Istra bi svakako bila ispred Hrvatske u svemu. Ima izuzetan geografski položaj a i istorija joj nije uprljana fašizmom i ekstremizmom kao Hrvatskoj. To bi se lepo osetilo u novčanicima stanovnika nezavisne Istre.
A ni realizacija nije više fantazija posle otcepljenja Kosova..

Dex

pre 6 godina

Istra je moja majka domovina, ali je to i Hrvatska. Mi smo za to, kako kaze Nenad Canak, da smo braca, ali nam kese nisu sestre.
(Mario Dragonetic, Labin, 04. jul 2017 19:05)

Da, ali nazalost, sve se danas svodi na kesu. Tako je pocelo i sa SFRJ (ono cuveno o tome gde se radi, a gde gradi).

Meister Jakob

pre 6 godina

Isto i Dubrovnik. Nije Hrvatsko. Nekada bila Dubrovacka republika. Pitanje?? Kako je to sve potpalo pod Hrvatsku? Malo da se razmotri i ostali deo Jadrana. Ne moze njima sve da pripadne a stalni su gubitnici. Jednostavno je nelogicno da cela obala ( u onakvom luku ) bude samo Hrvatska.
(M., 4. jul 2017 18:55)

Ivan Gundulić se je izjašnjavao da piše "varski harvatski", hrvatske stihove, a ko je veći Dubrovčanin od njega?!

PULA_ISTRA_HRVATSKA

pre 6 godina

To je blog, to može svatko pisati. Istrijani su porijeklom Histri , koji su poraženi iz drugog pokušaja od rimske vojske. Od tada su Istrom gospodarili Italija, Venecija, Napoleon, Hendrik IV, Austougarska........Nikad Istra nije bila suverena, postojala je Labinska republika, ali to nije tema. U Istri živi multietničko stanovništvo, samo jedan narod huška na autonomiju, a naivci se povode i bez razmišljanja pričaju o tim stvarima. Istra je Hrvatska i taj pokušaj destabilizacije neće uspjeti!

Republic of Ragusa

pre 6 godina

Dubrovcani su jos manje Hrvati, oni su nastali od prvobitnih juznih Slovena i Rimljana, bili su najnaprednija juznoslovenska drzava, i zaista im nije trebalo ovo srozavanje da se utapaju u hrvatsku ili srpsku naciju..

Da komsiji...

pre 6 godina

Presao sam na komentare ovog clanka samo da konstatujem kolicinu zluradosti - da komsiji crkne krava. I nisam se prevario. Nije vama do "otcepljene" Istre, vec da Hrvatska nestane.

Kad je knjizevnik Mirko Kovac iz protesta prema ratu iz 90-ih presao u Opatiju, onda je bio izdajnik i prodana dusa zato sto je "otisao Tudjmanu". A Tudjman, niti bilo ko iz HDZ, nikad nije (sluzbeno) bio u Istri. Istra je i tada bila samosvojna.

Zbog toga mi komentari na ovu vest izgledaju kao komentari na tenis Noleta-Federera-Nadala: pise ko sta hoce i kako mu IZGLEDA lepo.

leptirica

pre 6 godina

Ajde ne palite se bezveze, grupa postoji od prošle godine i ima 2700 članova. Inače po popisu stanovništva u Istri se Hrvatima izjašnjava 68% stanovništva. Onih koji se izjašnjavaju kao Istrijani ima 12%, Talijana 6%, Srba 3,5% ,Slovenaca 0,8%... Inače u Dubrovniku se po popisu iz 2011.g. 90,34% stanovnika izjasnilo se kao Hrvati.

Mario Dragonetic, Labin

pre 6 godina

Ja sam Istrijan i time se ponosim.Moja obitelj je uvojek bila za autonomiju Istre i glasamo za IDS.Zelimo da ono sto se u Istri zaradi u Istri i ostane.Zelimo da se ocuva istarsko jedinstvo i nacin zivota a to je da je bitno tko je kakav covjek a ne jeli Hrvat,Talijan, Bosnjak, Srbin, Makedonac ili Eskim. Ipak, ova prica oko neovisnosti nije ozbiljna.Istra je moja majka domovina, ali je to i Hrvatska. Mi smo za to, kako kaze Nenad Canak, da smo braca, ali nam kese nisu sestre.

M.

pre 6 godina

Isto i Dubrovnik. Nije Hrvatsko. Nekada bila Dubrovacka republika. Pitanje?? Kako je to sve potpalo pod Hrvatsku? Malo da se razmotri i ostali deo Jadrana. Ne moze njima sve da pripadne a stalni su gubitnici. Jednostavno je nelogicno da cela obala ( u onakvom luku ) bude samo Hrvatska.

bane

pre 6 godina

Istra bi svakako bila ispred Hrvatske u svemu. Ima izuzetan geografski položaj a i istorija joj nije uprljana fašizmom i ekstremizmom kao Hrvatskoj. To bi se lepo osetilo u novčanicima stanovnika nezavisne Istre.
A ni realizacija nije više fantazija posle otcepljenja Kosova..

M.

pre 6 godina

Isto i Dubrovnik. Nije Hrvatsko. Nekada bila Dubrovacka republika. Pitanje?? Kako je to sve potpalo pod Hrvatsku? Malo da se razmotri i ostali deo Jadrana. Ne moze njima sve da pripadne a stalni su gubitnici. Jednostavno je nelogicno da cela obala ( u onakvom luku ) bude samo Hrvatska.

drd

pre 6 godina

Imamo mi svi svoje Istre,, samo gledajte što će biti u Vojvodini jednom kad uđete (a hoćete prije ili kasnije)u EU. Dok se vamo ratovalo oni su (čast iznimkama) redom bježali raditi u Italiju..bolio ih je K za neku tamo Slavoniju i Baniju..to je njima bio i još je drugi svemir. Malo im je ovaj turizam dao krila pa misle da su mali bogovi,, samo su se zafrkali ako misle da mogu glumiti Monaco,, začas bi Italija bacila oko na nje kao vi na neke druge dijelove Hr. 

Dakle dragi komšije ,, brinite se o Kosovu i Vojvodini,,, naša sr... ostavite nama.
(komšija, 04. jul 2017 19:20)


A jel te! Da mi gledamo naša posla, kad je vama problem pred vratima, a vi ste medju prvima požurili da priznate Kosovo! Što vi niste gledali svoja posla? I šta sa Vojvodinom? Tamo živi 70% Srba i to uglavnom onih koje ste vi oterali sa svojih ognjišta! Ne misliš valjda da će oni sad da prave svoju državu u sred Srbije? Malo teže, bato, da se to desi! Oni Srbiju vole više nego iko! A za Kosovo se ne sekiraj! Samo lagano!

Mario Dragonetic, Labin

pre 6 godina

Ja sam Istrijan i time se ponosim.Moja obitelj je uvojek bila za autonomiju Istre i glasamo za IDS.Zelimo da ono sto se u Istri zaradi u Istri i ostane.Zelimo da se ocuva istarsko jedinstvo i nacin zivota a to je da je bitno tko je kakav covjek a ne jeli Hrvat,Talijan, Bosnjak, Srbin, Makedonac ili Eskim. Ipak, ova prica oko neovisnosti nije ozbiljna.Istra je moja majka domovina, ali je to i Hrvatska. Mi smo za to, kako kaze Nenad Canak, da smo braca, ali nam kese nisu sestre.

Zurkolomac

pre 6 godina

Dakle dragi komšije ,, brinite se o Kosovu i Vojvodini,,, naša sr... ostavite nama. 
(komšija, 04. jul 2017 19:20) 

Haha, kada te hrvat savetuje da gledas u svoje dvoriste, a kod njih su svi albanski teroristi sa Kosova pocasni gosti i braca. Dobar si...

Republic of Ragusa

pre 6 godina

Dubrovcani su jos manje Hrvati, oni su nastali od prvobitnih juznih Slovena i Rimljana, bili su najnaprednija juznoslovenska drzava, i zaista im nije trebalo ovo srozavanje da se utapaju u hrvatsku ili srpsku naciju..

Nikola

pre 6 godina

@leptirica
Bas je to razlog za autonomiju. Nas tome uce odvajkada. Srbija ima slicnu situaciju sa Vojvodinom, slican je odnos procenata kao kod vas u Istri. Zasto je Tito dao autonomiju Vojvodini i Kosovu, a ne recimo Istri, a i na teritoriji BiH i Hrv gdje zive Srbi? Istra je ista kao Vojvodina, a Krajina od Knina do Banja Luke je nesto slicno Kosovu. A nas Srbe kao narod je skupo kostalo to sto nismo dobili autonomije zapadno od Drine, iako smo bili konstitutivni narod, ali je to pogazeno, a prije samo 100 godina se to zvalo Kraljevina Srba Hrvata i Slovenaca.

TT

pre 6 godina

@Da komsiji...

Ma samo ako je vama Hrvatima stalo do "kosovara" pa ste zato priznali tu njihovu "drzavu" a ne da komsiji (Srbiji) crkne krava. Zaista smatras da ste vi iz Hrvatske kvalifikovani da nekome drugome spocitavate zluradost? Pogledajte prvo sebe i kako se ponasate.

Ivan

pre 6 godina

Isto i Dubrovnik. Nije Hrvatsko. Nekada bila Dubrovacka republika. Pitanje?? Kako je to sve potpalo pod Hrvatsku? Malo da se razmotri i ostali deo Jadrana. Ne moze njima sve da pripadne a stalni su gubitnici. Jednostavno je nelogicno da cela obala ( u onakvom luku ) bude samo Hrvatska.
(M., 4. jul 2017 18:55)

Ti se još pitaš kako je sve to potpalo pod Hrvatsku? Zaboravio si na AVNOJ i na 29.novembar 1943.? Tada je sve to potpalo pod Hrvatsku! AVNOJ je dobro tu odluku u korist Hrvatske a na uštrb svih ostalih nacija. Desetine autohtonih viševekovnih naroda je u Jajcu tog dana jednostavno obrisano, oduzeta im je posebnost i autonomija a oni su zapravo jedini statosedroci na tim prostorima, ne Hrvati i Srbi ani Albanci. Stari Dubrovčani nemaju ni sa kim od tih naroda nikakve veze. Ali AVNOJ je tako hteo!

Perikle

pre 6 godina

Istina je da Istra ima svoj kulturološki identitet što je i čini regijom. Antifašizam jeste jedna od odlika tog identiteta što se dobro videlo na prvim izborima Republike Hrvatske nakon izdvajanja iz SFRJ kad je HDZ i njegova klerofašistička politika u Istri doživela fijasko. Smatram, medjutim, da nema potrebe za daljim cepanjem teritorija, već za pravom decentralizacijom. Ovde u Srbiji je takva promena takodje potrebna. Rekao bih neminovna. Funkcionalni modeli već postoje u Evropi, ne moramo dalje tražiti. Ali sve ovo podrazumeva nestanak s političke scene onih koji su vodili ratnohuškačku politiku na obe strane zarad interesa sadašnjih tajkuna - ratnih profitera.

leptirica

pre 6 godina

Ajde ne palite se bezveze, grupa postoji od prošle godine i ima 2700 članova. Inače po popisu stanovništva u Istri se Hrvatima izjašnjava 68% stanovništva. Onih koji se izjašnjavaju kao Istrijani ima 12%, Talijana 6%, Srba 3,5% ,Slovenaca 0,8%... Inače u Dubrovniku se po popisu iz 2011.g. 90,34% stanovnika izjasnilo se kao Hrvati.

Dex

pre 6 godina

Istra je moja majka domovina, ali je to i Hrvatska. Mi smo za to, kako kaze Nenad Canak, da smo braca, ali nam kese nisu sestre.
(Mario Dragonetic, Labin, 04. jul 2017 19:05)

Da, ali nazalost, sve se danas svodi na kesu. Tako je pocelo i sa SFRJ (ono cuveno o tome gde se radi, a gde gradi).

jд123

pre 6 godina

Po popisu stanovnika 1898. u Dubrovniku je zivelo 5823 Srba, 677 Italijana, 48 Ceha i niti jedan Hrvat.
(Pera, 04. jul 2017 22:30)

И шта се сада има од тога? Пре доласка Турака у Босни су такође живели Срби и Хрвати, али бивши Срби како у Босни, тако у Далмацији су данас махом велики Хрвати односно Бошњаци.

Ко је крив Србима што су то допустили? Прво краљу зинула задњица за већом територијом, уместо да послуша војводу Мишића да Хрвате препустити Италијанима да се они са њима усреће и уместо да створи Југославију, узме само територије где је био српски живаљ у већини и то буде Србија. А могао је после победе у 1. св. рату. Да се онда форсира да Срби могу бити и муслимани а не само православци, што је генетски и тачно, да се ту супротстави и СПЦ, да Србија буде где живи један народ са више вероисповести и да СПЦ и друге верске заједнице буду равноправни у држави, да нпр у школи деца уче и веронауку, православци православну, муслимани муслиманску, као што у Немачкој раде католици и протестанти.

Онда би данас већина муслимана били поносни Срби и не би имали проблеме, које данас имамо.

Што је краљ започео, докрајчили су комунисти. Тачно је да је Тито могао по истом принципу као за Војводину и Косово да да аутономију Истри, Дубровнику или Крајини. Али није то урадио. Шта више створен је назив Србијанци, да се Срби још више поделе, што Хрвати, Бошњаци али и Црногорци и дан данас форсирају у својим медијима. Како то да постоје Србијанци а не постоје Хрватијанци или Црногоријанци по истом принципу?

Али опет није крив Тито, него Срби, који су највише подржавали комунизам. И дан данас пола Срба је поносна на комунистичку прошлост. О чему ми онда причамо овде? Исти ти који су убеђени да је Тито Србима донео много доброга, ваде неке старе пописе и покушавају да убеде некога како је он уствари Србин, иако се данас не осећа тако. То је млаћење празне сламе. Одлучите шта је српски интерес, како треба да изгледа државотворна политика у следећим деценијама, па ће се можда за 100 година опет више људи изјашњавати као Срби.

Ја бих нпр почео са једном баналном ствари. У српским медијима би становнике Хрватске називао Хрватијанцима а становнике Црне Горе Црногоријанцима. То би сигурно изазвало бурне реакције у региону, али би онда више људи схватило шта комшије са својим Србијанци покушавају и барем мало смањило подељеност међу Србима. Када чујем и прочитам на хрватским медијима "србијански тенисач Новак Ђоковић", шта то значи? Пошто није српски тенисер, значи Срби ван Србије треба да су равнодушни?

Dragan

pre 6 godina

Ništa čudno, s obzirom da je EU stavila tzv. pravo na samoopredeljenje u provincijama EU ispred svakog oblika međunarodnog prava i unutrašnjeg pravnog poretka, dok iste pokrete u sopstvenim provincijama guše u samom začetku.

Da komsiji...

pre 6 godina

Presao sam na komentare ovog clanka samo da konstatujem kolicinu zluradosti - da komsiji crkne krava. I nisam se prevario. Nije vama do "otcepljene" Istre, vec da Hrvatska nestane.

Kad je knjizevnik Mirko Kovac iz protesta prema ratu iz 90-ih presao u Opatiju, onda je bio izdajnik i prodana dusa zato sto je "otisao Tudjmanu". A Tudjman, niti bilo ko iz HDZ, nikad nije (sluzbeno) bio u Istri. Istra je i tada bila samosvojna.

Zbog toga mi komentari na ovu vest izgledaju kao komentari na tenis Noleta-Federera-Nadala: pise ko sta hoce i kako mu IZGLEDA lepo.

Agramer

pre 6 godina

Ja sam Istrijan i time se ponosim.Moja obitelj je uvojek bila za autonomiju Istre i glasamo za IDS.Zelimo da ono sto se u Istri zaradi u Istri i ostane.Zelimo da se ocuva istarsko jedinstvo i nacin zivota a to je da je bitno tko je kakav covjek a ne jeli Hrvat,Talijan, Bosnjak, Srbin, Makedonac ili Eskim. Ipak, ova prica oko neovisnosti nije ozbiljna.Istra je moja majka domovina, ali je to i Hrvatska. Mi smo za to, kako kaze Nenad Canak, da smo braca, ali nam kese nisu sestre.
(Mario Dragonetic, Labin, 4. jul 2017 19:05)

Naravno Labin, Labinjonci su oduvijek bili posebni!
A šta ti misliš kad bi Zagreb sve šta zaradi zadrži sebi?
Suprotno općem mišljenju da živimo od ostatka države Zagreb itekako jako dobro zarađuje sam i bogat je sam, ovo šta se slijeva u državnu kasu od toga mi nemamo ništa.
I Zagreb i Istra su bogati, ali zato npr. Šibensko-kninska, Sisačko-moslavačka i Ličko-senjska županije nisu, njima treba pomoć, ne možeš gledati samo kako Dalmatinci kažu, u se, na se i poda se!

Mauro

pre 6 godina

Primjećujem da u posljednje vrijeme B.92 puno prenosi Index, što vam baš i nije neka reklama. Index je isto što i srpski Informer, bez sadržaja, bez znanja, bez pravih novinara, čisto napuhavanje samo da bi se pobvećao broj klikova... i u tome im, barem zasad ide solidno jer je puno ljudi razočarano, bez novca, posla itd. No, zaista su to vijesti koje nemaju nikakvu težinu, a ova je posebno glupa. Živim u Bujama, grad neposredno uz slovensku granicu, stanovništvo nacionalno mješovito, cca 55% Hrvata, 25% Talijana, 5 Srba, 5% Bošnjaka i 10% ostalih. I, vjerujte, ovo o čemu naklapa Index ne pada nikome na pamet, ni jednoj manjini, a ni matičnom narodu. Nama je ovdje dobro i nema nikakve potrebe da se bilo što po tom pitanju mijenja. Ako bi netko mogao razmišljati u tom smjeru, bili bi to npr. Talijani, ali - vjerujte, lokalnim Talijanima to ne pada na pamet. Njima je ovdje bolje nego da su zadnja rupa u Italiji, pogotovo u ovom diejlu na sjeveroistoku koji već više desetljeća lagano propada. Naravno, Index je Index, nije bitno što je, samo neka je protiv Hrvatske. Inače, tek usput, i ja sam iz tzv. miješanog braka, majka mi je Bošnjakinja, a otac Hrvat, sestra mi se udala za Srbina i nikome od nas ne padaju na pamet gluposti poput ovih o kojima drobi Index. Tko ne vjeruje, neka dođe i provjeri kako se živi u hrvatskoj Istri. Svi su dobro došli!

Slavko

pre 6 godina

U Istri ima 70% Hrvata. Istriana ima oko 25.000. Eto imaju i fejsbuk stranicu i blog. Republika Vojvodina i Republika Sanđak imaju više od jedan blog a fejsbuk provjerite sami.

Zvonimir Buje

pre 6 godina

Nema ništa od toga. Mi Istrijani jesmo posebni, ali se većina smatra Hrvatima. Mi smo nešto kao Yankeesi u SADu. Napredni i vrijedni, svjesni svoje prošlosti i istodobno ponosni Hrvati!

komšija

pre 6 godina

Imamo mi svi svoje Istre,, samo gledajte što će biti u Vojvodini jednom kad uđete (a hoćete prije ili kasnije)u EU. Dok se vamo ratovalo oni su (čast iznimkama) redom bježali raditi u Italiju..bolio ih je K za neku tamo Slavoniju i Baniju..to je njima bio i još je drugi svemir. Malo im je ovaj turizam dao krila pa misle da su mali bogovi,, samo su se zafrkali ako misle da mogu glumiti Monaco,, začas bi Italija bacila oko na nje kao vi na neke druge dijelove Hr.

Dakle dragi komšije ,, brinite se o Kosovu i Vojvodini,,, naša sr... ostavite nama.

PULA_ISTRA_HRVATSKA

pre 6 godina

To je blog, to može svatko pisati. Istrijani su porijeklom Histri , koji su poraženi iz drugog pokušaja od rimske vojske. Od tada su Istrom gospodarili Italija, Venecija, Napoleon, Hendrik IV, Austougarska........Nikad Istra nije bila suverena, postojala je Labinska republika, ali to nije tema. U Istri živi multietničko stanovništvo, samo jedan narod huška na autonomiju, a naivci se povode i bez razmišljanja pričaju o tim stvarima. Istra je Hrvatska i taj pokušaj destabilizacije neće uspjeti!

Meister Jakob

pre 6 godina

Isto i Dubrovnik. Nije Hrvatsko. Nekada bila Dubrovacka republika. Pitanje?? Kako je to sve potpalo pod Hrvatsku? Malo da se razmotri i ostali deo Jadrana. Ne moze njima sve da pripadne a stalni su gubitnici. Jednostavno je nelogicno da cela obala ( u onakvom luku ) bude samo Hrvatska.
(M., 4. jul 2017 18:55)

Ivan Gundulić se je izjašnjavao da piše "varski harvatski", hrvatske stihove, a ko je veći Dubrovčanin od njega?!

Niko

pre 6 godina

SFR Jugoslavija je imala 255.804 km² a i raspala se na : Sloveniju, Hrvatsku, Republuku Srpsku, Federaciju BIH, (defakto oped podeljena izmedju Hrvata i Muslimana), Crnu Goru, Srbiju, Kosovo, Makedoniju....Sto je najgore, u svim novonastalim drzavama osim Slovenije postoje tzv. krizna podrucja koja bi da se otcepe itd itd.. Vrlo cudna i primitivna plemena na tako malom prostoru..

Petar

pre 6 godina

Ne verujem da ce imati bilo kakvog efekta taj njihov pokret..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (C i n i k, 4. jul 2017 20:13)

Blog i facebook, smiješno.

ketiS

pre 6 godina

@leptirica. Po popisu stanovnika 1898. u Dubrovniku je zivelo 5823 Srba, 677 Italijana, 48 Ceha i niti jedan Hrvat.
(Pera, 4. jul 2017 22:30)

@Meister Jacob

Dubrovcani su (kao uostalom i najveci deo juznoslovenskih katolika u Dalmaciji i Slavoniji) sebe dozivljavli delom opsteg slovenskog korpusa bez ikakvog etnickog identiteta. Tek u 19-m veku,u doba nacionalnog romantizma,javljaju se etnicka podvajanja,pri cemu se znacajan deo tih dalmatinsko-dubrovackih katolika opredeljivao za srpski,a ne hrvatski etno-identitet. U danasnjoj post-YU Hrvatskoj,na delu je svojevrsna kroatomanija,te doslovno preslikavanje sadasnjosti na proslost,te otuda ne cude kroatocentricni misaoni diskursi.

marko

pre 6 godina

Ne pali te se jer ja koje znam Istrijane svi su nabrijane Hrvatine tako da sto bi Zeljko Joksimovic u svojoj numeri rekao Vise srece drugi put...

Komifo

pre 6 godina

Istra i Vojvodina od pre rata su bile jedine kulturne sredine u Srb i Hrv. Sve ostalo je srednji vek.

(Boris, 5. jul 2017 03:46)

A od kako su kod nas u Vojvodini devedesetih na silu nagurali stotinak hiljada izbeglica i migranata iz pasivnih krajeva, ostala je samo Istra.

Pera

pre 6 godina

Samo konstatacija i pitanje. Šta mislite, što je JNA 1991. napala Dubrovnik?
Zato što je bila potrebna nacionalna homogenizacija, Dubrovčani nisu bili dovoljno Hrvatski “nabrijani“ čak su bile neke gupe koje su tražile samostalnost Dubrovačke Republike i preko “drugova iz vojske“ Franjo je završio da im se malo pripuca, da bi shvatili i okrenuli se kamo treba. Strateški, da je zaista postojala politička volja “velikosrpskog agresora“ , JNA bi kroz Popovo polje došla do Neuma i odsekla celo područje.

jos jedan Pirocanac

pre 6 godina

I mi Piroćanci hocemo da se odvojimo od Srbije, dosta nam je beogradske tiranije.
Ionako smo viče Šopi nego Srbi.
(kimi, 5. jul 2017 11:20)

More zemljak,kude da se odvajamo,da nji pojedu Bugareto.Tuka kude smo ce si sedimo,ce se pokrijemo sas usi i ce cutimo.Pa ako nas se u Beogradu sete=sete se,ako ne,nikom nista.Ali bolje i zadnji u Srbiji nego prvi u Bugarskoj.

Dalmatinac

pre 6 godina

Isto vazi i za Dalmaciju.
Napraviti popis i vidicete koliko se njih preselilo iz Slavonije i ostalih krajeva Hrvatske u Dalmaciju od 1998 do danas!

Lala na kvadrat

pre 6 godina

Opet se proziva Vojvodina, a nemaju pojma kako ovde funkcionisu stvari.

Zasto se Vojvodina nece odvojiti: Stanovnici Vojvodine nisu svadljiv narod, i kada bi doslo do nekog referenduma polovina najglasnijih ne bi izasla na glasanje. Drugo, Vojvodina se vec nekoliko puta naseljava Srbima, koji govore da su veci Srbi od nas rodjenih ovde, i takvi bi pre glasali da Vojvodina propadne nego da napreduje, bez obzira sto je njima kuca u njoj.

Zasto ce se Vojvodina odcepiti: Vojvodina nije vekovna teritorija Srbije, i druge zemlje je svojataju kao svoju, i mislim da ce jednom doci dan kada ce je zeleti nazad. nesto slicno kao mi sa Kosovom.

hairlija

pre 6 godina

Čovječe, koliko na ovim prostorima ima ovih istoričara, historičara i povjesničara!? Sve znaju, čitali su, ili im je pričao neko (kome je pričao neko)! Šta je čije, ko je gdje bio većina, koji su kulturni a koji necivilizovani? A kad bi bar znali šta ne znaju, dosta bi znali!

Hoce li sloboda pevati kao sto su suznji pevali o njoj......

pre 6 godina

Vrlo cudna i primitivna plemena na tako malom prostoru..
(Niko, 5. jul 2017 00:31) # Link komentara

Tako je Niko. Isto kao krajem 19og veka. Zato su vizionari i stvarali YU. Ali to je za nas Juzne Slovene i sve ostale na tim prostorima suvise komplikovano.

leptirica

pre 6 godina

Samo konstatacija i pitanje. Šta mislite, što je JNA 1991. napala Dubrovnik? 
Zato što je bila potrebna nacionalna homogenizacija, Dubrovčani nisu bili dovoljno Hrvatski “nabrijani“ čak su bile neke gupe koje su tražile samostalnost Dubrovačke Republike i preko “drugova iz vojske“ Franjo je završio da im se malo pripuca, da bi shvatili i okrenuli se kamo treba. Strateški, da je zaista postojala politička volja “velikosrpskog agresora“ , JNA bi kroz Popovo polje došla do Neuma i odsekla celo područje.
(Pera, 05. jul 2017 09:35)

Znači po tvojoj teoriji Franjo je upravljao JNA i naredio raketiranje Dubrovnika?

Samostalnost Dubrovačke republike?
2011 po popisu stanovništva 90% se izjasnilo kao Hrvati, bez nabrijavanja i 16 godina nakon rata.

Teoretičar zavjere. Nisu odsjekli taj dio jer na njemu živi jako mali broj Srba, cilj su bile općine na kojima Srbi čine većinu ili bar žive u većem broju.

komšija

pre 6 godina

Imamo mi svi svoje Istre,, samo gledajte što će biti u Vojvodini jednom kad uđete (a hoćete prije ili kasnije)u EU. Dok se vamo ratovalo oni su (čast iznimkama) redom bježali raditi u Italiju..bolio ih je K za neku tamo Slavoniju i Baniju..to je njima bio i još je drugi svemir. Malo im je ovaj turizam dao krila pa misle da su mali bogovi,, samo su se zafrkali ako misle da mogu glumiti Monaco,, začas bi Italija bacila oko na nje kao vi na neke druge dijelove Hr.

Dakle dragi komšije ,, brinite se o Kosovu i Vojvodini,,, naša sr... ostavite nama.

PULA_ISTRA_HRVATSKA

pre 6 godina

To je blog, to može svatko pisati. Istrijani su porijeklom Histri , koji su poraženi iz drugog pokušaja od rimske vojske. Od tada su Istrom gospodarili Italija, Venecija, Napoleon, Hendrik IV, Austougarska........Nikad Istra nije bila suverena, postojala je Labinska republika, ali to nije tema. U Istri živi multietničko stanovništvo, samo jedan narod huška na autonomiju, a naivci se povode i bez razmišljanja pričaju o tim stvarima. Istra je Hrvatska i taj pokušaj destabilizacije neće uspjeti!

Slavko

pre 6 godina

U Istri ima 70% Hrvata. Istriana ima oko 25.000. Eto imaju i fejsbuk stranicu i blog. Republika Vojvodina i Republika Sanđak imaju više od jedan blog a fejsbuk provjerite sami.

Zvonimir Buje

pre 6 godina

Nema ništa od toga. Mi Istrijani jesmo posebni, ali se većina smatra Hrvatima. Mi smo nešto kao Yankeesi u SADu. Napredni i vrijedni, svjesni svoje prošlosti i istodobno ponosni Hrvati!

Meister Jakob

pre 6 godina

Isto i Dubrovnik. Nije Hrvatsko. Nekada bila Dubrovacka republika. Pitanje?? Kako je to sve potpalo pod Hrvatsku? Malo da se razmotri i ostali deo Jadrana. Ne moze njima sve da pripadne a stalni su gubitnici. Jednostavno je nelogicno da cela obala ( u onakvom luku ) bude samo Hrvatska.
(M., 4. jul 2017 18:55)

Ivan Gundulić se je izjašnjavao da piše "varski harvatski", hrvatske stihove, a ko je veći Dubrovčanin od njega?!

leptirica

pre 6 godina

Ajde ne palite se bezveze, grupa postoji od prošle godine i ima 2700 članova. Inače po popisu stanovništva u Istri se Hrvatima izjašnjava 68% stanovništva. Onih koji se izjašnjavaju kao Istrijani ima 12%, Talijana 6%, Srba 3,5% ,Slovenaca 0,8%... Inače u Dubrovniku se po popisu iz 2011.g. 90,34% stanovnika izjasnilo se kao Hrvati.

M.

pre 6 godina

Isto i Dubrovnik. Nije Hrvatsko. Nekada bila Dubrovacka republika. Pitanje?? Kako je to sve potpalo pod Hrvatsku? Malo da se razmotri i ostali deo Jadrana. Ne moze njima sve da pripadne a stalni su gubitnici. Jednostavno je nelogicno da cela obala ( u onakvom luku ) bude samo Hrvatska.

drd

pre 6 godina

Imamo mi svi svoje Istre,, samo gledajte što će biti u Vojvodini jednom kad uđete (a hoćete prije ili kasnije)u EU. Dok se vamo ratovalo oni su (čast iznimkama) redom bježali raditi u Italiju..bolio ih je K za neku tamo Slavoniju i Baniju..to je njima bio i još je drugi svemir. Malo im je ovaj turizam dao krila pa misle da su mali bogovi,, samo su se zafrkali ako misle da mogu glumiti Monaco,, začas bi Italija bacila oko na nje kao vi na neke druge dijelove Hr. 

Dakle dragi komšije ,, brinite se o Kosovu i Vojvodini,,, naša sr... ostavite nama.
(komšija, 04. jul 2017 19:20)


A jel te! Da mi gledamo naša posla, kad je vama problem pred vratima, a vi ste medju prvima požurili da priznate Kosovo! Što vi niste gledali svoja posla? I šta sa Vojvodinom? Tamo živi 70% Srba i to uglavnom onih koje ste vi oterali sa svojih ognjišta! Ne misliš valjda da će oni sad da prave svoju državu u sred Srbije? Malo teže, bato, da se to desi! Oni Srbiju vole više nego iko! A za Kosovo se ne sekiraj! Samo lagano!

Da komsiji...

pre 6 godina

Presao sam na komentare ovog clanka samo da konstatujem kolicinu zluradosti - da komsiji crkne krava. I nisam se prevario. Nije vama do "otcepljene" Istre, vec da Hrvatska nestane.

Kad je knjizevnik Mirko Kovac iz protesta prema ratu iz 90-ih presao u Opatiju, onda je bio izdajnik i prodana dusa zato sto je "otisao Tudjmanu". A Tudjman, niti bilo ko iz HDZ, nikad nije (sluzbeno) bio u Istri. Istra je i tada bila samosvojna.

Zbog toga mi komentari na ovu vest izgledaju kao komentari na tenis Noleta-Federera-Nadala: pise ko sta hoce i kako mu IZGLEDA lepo.

Republic of Ragusa

pre 6 godina

Dubrovcani su jos manje Hrvati, oni su nastali od prvobitnih juznih Slovena i Rimljana, bili su najnaprednija juznoslovenska drzava, i zaista im nije trebalo ovo srozavanje da se utapaju u hrvatsku ili srpsku naciju..

bane

pre 6 godina

Istra bi svakako bila ispred Hrvatske u svemu. Ima izuzetan geografski položaj a i istorija joj nije uprljana fašizmom i ekstremizmom kao Hrvatskoj. To bi se lepo osetilo u novčanicima stanovnika nezavisne Istre.
A ni realizacija nije više fantazija posle otcepljenja Kosova..

Ivan

pre 6 godina

Isto i Dubrovnik. Nije Hrvatsko. Nekada bila Dubrovacka republika. Pitanje?? Kako je to sve potpalo pod Hrvatsku? Malo da se razmotri i ostali deo Jadrana. Ne moze njima sve da pripadne a stalni su gubitnici. Jednostavno je nelogicno da cela obala ( u onakvom luku ) bude samo Hrvatska.
(M., 4. jul 2017 18:55)

Ti se još pitaš kako je sve to potpalo pod Hrvatsku? Zaboravio si na AVNOJ i na 29.novembar 1943.? Tada je sve to potpalo pod Hrvatsku! AVNOJ je dobro tu odluku u korist Hrvatske a na uštrb svih ostalih nacija. Desetine autohtonih viševekovnih naroda je u Jajcu tog dana jednostavno obrisano, oduzeta im je posebnost i autonomija a oni su zapravo jedini statosedroci na tim prostorima, ne Hrvati i Srbi ani Albanci. Stari Dubrovčani nemaju ni sa kim od tih naroda nikakve veze. Ali AVNOJ je tako hteo!

Nikola

pre 6 godina

@leptirica
Bas je to razlog za autonomiju. Nas tome uce odvajkada. Srbija ima slicnu situaciju sa Vojvodinom, slican je odnos procenata kao kod vas u Istri. Zasto je Tito dao autonomiju Vojvodini i Kosovu, a ne recimo Istri, a i na teritoriji BiH i Hrv gdje zive Srbi? Istra je ista kao Vojvodina, a Krajina od Knina do Banja Luke je nesto slicno Kosovu. A nas Srbe kao narod je skupo kostalo to sto nismo dobili autonomije zapadno od Drine, iako smo bili konstitutivni narod, ali je to pogazeno, a prije samo 100 godina se to zvalo Kraljevina Srba Hrvata i Slovenaca.

Agramer

pre 6 godina

Ja sam Istrijan i time se ponosim.Moja obitelj je uvojek bila za autonomiju Istre i glasamo za IDS.Zelimo da ono sto se u Istri zaradi u Istri i ostane.Zelimo da se ocuva istarsko jedinstvo i nacin zivota a to je da je bitno tko je kakav covjek a ne jeli Hrvat,Talijan, Bosnjak, Srbin, Makedonac ili Eskim. Ipak, ova prica oko neovisnosti nije ozbiljna.Istra je moja majka domovina, ali je to i Hrvatska. Mi smo za to, kako kaze Nenad Canak, da smo braca, ali nam kese nisu sestre.
(Mario Dragonetic, Labin, 4. jul 2017 19:05)

Naravno Labin, Labinjonci su oduvijek bili posebni!
A šta ti misliš kad bi Zagreb sve šta zaradi zadrži sebi?
Suprotno općem mišljenju da živimo od ostatka države Zagreb itekako jako dobro zarađuje sam i bogat je sam, ovo šta se slijeva u državnu kasu od toga mi nemamo ništa.
I Zagreb i Istra su bogati, ali zato npr. Šibensko-kninska, Sisačko-moslavačka i Ličko-senjska županije nisu, njima treba pomoć, ne možeš gledati samo kako Dalmatinci kažu, u se, na se i poda se!

Mario Dragonetic, Labin

pre 6 godina

Ja sam Istrijan i time se ponosim.Moja obitelj je uvojek bila za autonomiju Istre i glasamo za IDS.Zelimo da ono sto se u Istri zaradi u Istri i ostane.Zelimo da se ocuva istarsko jedinstvo i nacin zivota a to je da je bitno tko je kakav covjek a ne jeli Hrvat,Talijan, Bosnjak, Srbin, Makedonac ili Eskim. Ipak, ova prica oko neovisnosti nije ozbiljna.Istra je moja majka domovina, ali je to i Hrvatska. Mi smo za to, kako kaze Nenad Canak, da smo braca, ali nam kese nisu sestre.

Zurkolomac

pre 6 godina

Dakle dragi komšije ,, brinite se o Kosovu i Vojvodini,,, naša sr... ostavite nama. 
(komšija, 04. jul 2017 19:20) 

Haha, kada te hrvat savetuje da gledas u svoje dvoriste, a kod njih su svi albanski teroristi sa Kosova pocasni gosti i braca. Dobar si...

Perikle

pre 6 godina

Istina je da Istra ima svoj kulturološki identitet što je i čini regijom. Antifašizam jeste jedna od odlika tog identiteta što se dobro videlo na prvim izborima Republike Hrvatske nakon izdvajanja iz SFRJ kad je HDZ i njegova klerofašistička politika u Istri doživela fijasko. Smatram, medjutim, da nema potrebe za daljim cepanjem teritorija, već za pravom decentralizacijom. Ovde u Srbiji je takva promena takodje potrebna. Rekao bih neminovna. Funkcionalni modeli već postoje u Evropi, ne moramo dalje tražiti. Ali sve ovo podrazumeva nestanak s političke scene onih koji su vodili ratnohuškačku politiku na obe strane zarad interesa sadašnjih tajkuna - ratnih profitera.

marko

pre 6 godina

Ne pali te se jer ja koje znam Istrijane svi su nabrijane Hrvatine tako da sto bi Zeljko Joksimovic u svojoj numeri rekao Vise srece drugi put...

jд123

pre 6 godina

Po popisu stanovnika 1898. u Dubrovniku je zivelo 5823 Srba, 677 Italijana, 48 Ceha i niti jedan Hrvat.
(Pera, 04. jul 2017 22:30)

И шта се сада има од тога? Пре доласка Турака у Босни су такође живели Срби и Хрвати, али бивши Срби како у Босни, тако у Далмацији су данас махом велики Хрвати односно Бошњаци.

Ко је крив Србима што су то допустили? Прво краљу зинула задњица за већом територијом, уместо да послуша војводу Мишића да Хрвате препустити Италијанима да се они са њима усреће и уместо да створи Југославију, узме само територије где је био српски живаљ у већини и то буде Србија. А могао је после победе у 1. св. рату. Да се онда форсира да Срби могу бити и муслимани а не само православци, што је генетски и тачно, да се ту супротстави и СПЦ, да Србија буде где живи један народ са више вероисповести и да СПЦ и друге верске заједнице буду равноправни у држави, да нпр у школи деца уче и веронауку, православци православну, муслимани муслиманску, као што у Немачкој раде католици и протестанти.

Онда би данас већина муслимана били поносни Срби и не би имали проблеме, које данас имамо.

Што је краљ започео, докрајчили су комунисти. Тачно је да је Тито могао по истом принципу као за Војводину и Косово да да аутономију Истри, Дубровнику или Крајини. Али није то урадио. Шта више створен је назив Србијанци, да се Срби још више поделе, што Хрвати, Бошњаци али и Црногорци и дан данас форсирају у својим медијима. Како то да постоје Србијанци а не постоје Хрватијанци или Црногоријанци по истом принципу?

Али опет није крив Тито, него Срби, који су највише подржавали комунизам. И дан данас пола Срба је поносна на комунистичку прошлост. О чему ми онда причамо овде? Исти ти који су убеђени да је Тито Србима донео много доброга, ваде неке старе пописе и покушавају да убеде некога како је он уствари Србин, иако се данас не осећа тако. То је млаћење празне сламе. Одлучите шта је српски интерес, како треба да изгледа државотворна политика у следећим деценијама, па ће се можда за 100 година опет више људи изјашњавати као Срби.

Ја бих нпр почео са једном баналном ствари. У српским медијима би становнике Хрватске називао Хрватијанцима а становнике Црне Горе Црногоријанцима. То би сигурно изазвало бурне реакције у региону, али би онда више људи схватило шта комшије са својим Србијанци покушавају и барем мало смањило подељеност међу Србима. Када чујем и прочитам на хрватским медијима "србијански тенисач Новак Ђоковић", шта то значи? Пошто није српски тенисер, значи Срби ван Србије треба да су равнодушни?

Lala na kvadrat

pre 6 godina

Opet se proziva Vojvodina, a nemaju pojma kako ovde funkcionisu stvari.

Zasto se Vojvodina nece odvojiti: Stanovnici Vojvodine nisu svadljiv narod, i kada bi doslo do nekog referenduma polovina najglasnijih ne bi izasla na glasanje. Drugo, Vojvodina se vec nekoliko puta naseljava Srbima, koji govore da su veci Srbi od nas rodjenih ovde, i takvi bi pre glasali da Vojvodina propadne nego da napreduje, bez obzira sto je njima kuca u njoj.

Zasto ce se Vojvodina odcepiti: Vojvodina nije vekovna teritorija Srbije, i druge zemlje je svojataju kao svoju, i mislim da ce jednom doci dan kada ce je zeleti nazad. nesto slicno kao mi sa Kosovom.

TT

pre 6 godina

@Da komsiji...

Ma samo ako je vama Hrvatima stalo do "kosovara" pa ste zato priznali tu njihovu "drzavu" a ne da komsiji (Srbiji) crkne krava. Zaista smatras da ste vi iz Hrvatske kvalifikovani da nekome drugome spocitavate zluradost? Pogledajte prvo sebe i kako se ponasate.

Petar

pre 6 godina

Ne verujem da ce imati bilo kakvog efekta taj njihov pokret..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (C i n i k, 4. jul 2017 20:13)

Blog i facebook, smiješno.

Dragan

pre 6 godina

Ništa čudno, s obzirom da je EU stavila tzv. pravo na samoopredeljenje u provincijama EU ispred svakog oblika međunarodnog prava i unutrašnjeg pravnog poretka, dok iste pokrete u sopstvenim provincijama guše u samom začetku.

Komifo

pre 6 godina

Istra i Vojvodina od pre rata su bile jedine kulturne sredine u Srb i Hrv. Sve ostalo je srednji vek.

(Boris, 5. jul 2017 03:46)

A od kako su kod nas u Vojvodini devedesetih na silu nagurali stotinak hiljada izbeglica i migranata iz pasivnih krajeva, ostala je samo Istra.

ketiS

pre 6 godina

@leptirica. Po popisu stanovnika 1898. u Dubrovniku je zivelo 5823 Srba, 677 Italijana, 48 Ceha i niti jedan Hrvat.
(Pera, 4. jul 2017 22:30)

@Meister Jacob

Dubrovcani su (kao uostalom i najveci deo juznoslovenskih katolika u Dalmaciji i Slavoniji) sebe dozivljavli delom opsteg slovenskog korpusa bez ikakvog etnickog identiteta. Tek u 19-m veku,u doba nacionalnog romantizma,javljaju se etnicka podvajanja,pri cemu se znacajan deo tih dalmatinsko-dubrovackih katolika opredeljivao za srpski,a ne hrvatski etno-identitet. U danasnjoj post-YU Hrvatskoj,na delu je svojevrsna kroatomanija,te doslovno preslikavanje sadasnjosti na proslost,te otuda ne cude kroatocentricni misaoni diskursi.

Pera

pre 6 godina

Samo konstatacija i pitanje. Šta mislite, što je JNA 1991. napala Dubrovnik?
Zato što je bila potrebna nacionalna homogenizacija, Dubrovčani nisu bili dovoljno Hrvatski “nabrijani“ čak su bile neke gupe koje su tražile samostalnost Dubrovačke Republike i preko “drugova iz vojske“ Franjo je završio da im se malo pripuca, da bi shvatili i okrenuli se kamo treba. Strateški, da je zaista postojala politička volja “velikosrpskog agresora“ , JNA bi kroz Popovo polje došla do Neuma i odsekla celo područje.

Dex

pre 6 godina

Istra je moja majka domovina, ali je to i Hrvatska. Mi smo za to, kako kaze Nenad Canak, da smo braca, ali nam kese nisu sestre.
(Mario Dragonetic, Labin, 04. jul 2017 19:05)

Da, ali nazalost, sve se danas svodi na kesu. Tako je pocelo i sa SFRJ (ono cuveno o tome gde se radi, a gde gradi).

Niko

pre 6 godina

SFR Jugoslavija je imala 255.804 km² a i raspala se na : Sloveniju, Hrvatsku, Republuku Srpsku, Federaciju BIH, (defakto oped podeljena izmedju Hrvata i Muslimana), Crnu Goru, Srbiju, Kosovo, Makedoniju....Sto je najgore, u svim novonastalim drzavama osim Slovenije postoje tzv. krizna podrucja koja bi da se otcepe itd itd.. Vrlo cudna i primitivna plemena na tako malom prostoru..

Mauro

pre 6 godina

Primjećujem da u posljednje vrijeme B.92 puno prenosi Index, što vam baš i nije neka reklama. Index je isto što i srpski Informer, bez sadržaja, bez znanja, bez pravih novinara, čisto napuhavanje samo da bi se pobvećao broj klikova... i u tome im, barem zasad ide solidno jer je puno ljudi razočarano, bez novca, posla itd. No, zaista su to vijesti koje nemaju nikakvu težinu, a ova je posebno glupa. Živim u Bujama, grad neposredno uz slovensku granicu, stanovništvo nacionalno mješovito, cca 55% Hrvata, 25% Talijana, 5 Srba, 5% Bošnjaka i 10% ostalih. I, vjerujte, ovo o čemu naklapa Index ne pada nikome na pamet, ni jednoj manjini, a ni matičnom narodu. Nama je ovdje dobro i nema nikakve potrebe da se bilo što po tom pitanju mijenja. Ako bi netko mogao razmišljati u tom smjeru, bili bi to npr. Talijani, ali - vjerujte, lokalnim Talijanima to ne pada na pamet. Njima je ovdje bolje nego da su zadnja rupa u Italiji, pogotovo u ovom diejlu na sjeveroistoku koji već više desetljeća lagano propada. Naravno, Index je Index, nije bitno što je, samo neka je protiv Hrvatske. Inače, tek usput, i ja sam iz tzv. miješanog braka, majka mi je Bošnjakinja, a otac Hrvat, sestra mi se udala za Srbina i nikome od nas ne padaju na pamet gluposti poput ovih o kojima drobi Index. Tko ne vjeruje, neka dođe i provjeri kako se živi u hrvatskoj Istri. Svi su dobro došli!

Dalmatinac

pre 6 godina

Isto vazi i za Dalmaciju.
Napraviti popis i vidicete koliko se njih preselilo iz Slavonije i ostalih krajeva Hrvatske u Dalmaciju od 1998 do danas!

leptirica

pre 6 godina

Samo konstatacija i pitanje. Šta mislite, što je JNA 1991. napala Dubrovnik? 
Zato što je bila potrebna nacionalna homogenizacija, Dubrovčani nisu bili dovoljno Hrvatski “nabrijani“ čak su bile neke gupe koje su tražile samostalnost Dubrovačke Republike i preko “drugova iz vojske“ Franjo je završio da im se malo pripuca, da bi shvatili i okrenuli se kamo treba. Strateški, da je zaista postojala politička volja “velikosrpskog agresora“ , JNA bi kroz Popovo polje došla do Neuma i odsekla celo područje.
(Pera, 05. jul 2017 09:35)

Znači po tvojoj teoriji Franjo je upravljao JNA i naredio raketiranje Dubrovnika?

Samostalnost Dubrovačke republike?
2011 po popisu stanovništva 90% se izjasnilo kao Hrvati, bez nabrijavanja i 16 godina nakon rata.

Teoretičar zavjere. Nisu odsjekli taj dio jer na njemu živi jako mali broj Srba, cilj su bile općine na kojima Srbi čine većinu ili bar žive u većem broju.

Hoce li sloboda pevati kao sto su suznji pevali o njoj......

pre 6 godina

Vrlo cudna i primitivna plemena na tako malom prostoru..
(Niko, 5. jul 2017 00:31) # Link komentara

Tako je Niko. Isto kao krajem 19og veka. Zato su vizionari i stvarali YU. Ali to je za nas Juzne Slovene i sve ostale na tim prostorima suvise komplikovano.

jos jedan Pirocanac

pre 6 godina

I mi Piroćanci hocemo da se odvojimo od Srbije, dosta nam je beogradske tiranije.
Ionako smo viče Šopi nego Srbi.
(kimi, 5. jul 2017 11:20)

More zemljak,kude da se odvajamo,da nji pojedu Bugareto.Tuka kude smo ce si sedimo,ce se pokrijemo sas usi i ce cutimo.Pa ako nas se u Beogradu sete=sete se,ako ne,nikom nista.Ali bolje i zadnji u Srbiji nego prvi u Bugarskoj.

hairlija

pre 6 godina

Čovječe, koliko na ovim prostorima ima ovih istoričara, historičara i povjesničara!? Sve znaju, čitali su, ili im je pričao neko (kome je pričao neko)! Šta je čije, ko je gdje bio većina, koji su kulturni a koji necivilizovani? A kad bi bar znali šta ne znaju, dosta bi znali!