Aktuelno

Ponedeljak, 03.07.2017.

19:59

Kako su zaista sagrađene egipatske piramide

Izvor: Popular Mechanics

Kako su zaista sagraðene egipatske piramide IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

92 Komentari

Sortiraj po:

strašno šta tastatura trpi

pre 6 godina

Piramide je konstruisao Napoleon kad je isao u "naucnu ekspediciju" (1798.) paralelno sa vojnim ekspedicijama, a o piramidama pocnje da se javljaju tragovi tek u 19-om veku sto strasno smrdi, kao pola istorije uostalom. Niko ziv nije video piramide vekovima, pa jos su sve opljackane (kao) da bi se odjednom nasle sve relikvije u jednoj jedinoj piramidi - tek da se ilustruje i ispravi greska - napredni narod Egipta koji je (navodno) koristio piramide za prikupljanje kosmicke energije - crtao je crteze u dve boje, sa smesnim znakovima i likovima koji podsecaju jedni na druge... Ali, dobro, sve je super, idemo dalje...
(Pera, 4. jul 2017 01:01)

Ono što "smrdi" je tvoje epsko neznanje. O piramidama postoje hiljade i hiljade zapisa raznih civilizacija (starogrčki, persijski, rimski, arapski, turski zapisi) pre Napoleona. Još je Herodot pisao o njima pre 2500 godina. Ali svi ti istorijski dokazi za tebe prosto NE POSTOJE, jer se ti verovatno obrazuješ u Farmi i Parovima.

Dr. King Šulc

pre 6 godina

@Matematičar, 4. jul 2017 02:34
Loš ti je račun.
Ako imaš 2,3 miliona blokova i ako ti je potrebno 23 godine da to obradiš, transportuješ i postaviš, to znači da se otprilike 100.000 blokova godišnje odradi ili 274 bloka po danu ili 11,4 bloka po satu što znači da se 1 blok obradi i postavi za 5 minuta (računica izvedena za 1 osobu koja radi non stop).
Plus, moraš imati na umu da je to bio sistem gde su verovatno radili na hiljade ljudi i gde je svako znao svoj deo posla.
Pročitaj celu vest i pogledaj video koji stoji uz ovu vest i biće ti jasnije.

neutralni felsh

pre 6 godina

zna se da ih nisu gradili robovi vec slobodni ljudi, koji su za to bili placeni. sacuvani su natpisi koji cine nesto poput platnog spiska za jednu od piramida - posebna premija se sastojala od piva, koje je u to doba (doba vina) bilo vrlo skupo i retko. inace naravno da se zna vrlo dobro kako su gradjene piramide, ali posto vecinu ljudi mrzi da cita (...), radije posezu za lakonskim odgovorima kojih na internetu bar ima koliko ti dusa pozeli. tuzno je kako je sa razvojem tehnologije covecanstvo sve vise zatupljuje i zaglupljuje.
(andreas kisser, 3. jul 2017 23:17)


naravno! nadjena su velika dundjerska naselja, sa alatima i grncarijom, i tragovima jakog drustvenog zivota. placeni i ponosni, majstori svog zanata. svako malo upucen zna da ovako grandiozne projekte ne mozes zasnivati na nemotivisanoj i nestrucnoj robovskoj snazi (ok, mozda su klesali kamenje, kao tupa radna snaga, ali vise od toga tesko), ali vecina ljudi danas o gradjevini sudi zato sto nekako ume da zamesa kofu maltera i video zidare u komsiluku, u drzavama za koje je danas projekat kao npr brana na djerdapu cista fantastika - apstraktan pojam. tu je vrlo lako uplesti vanzemaljce. u doba bagera i pumpi za beton, mnogi ljudi ne kapiraju da je danas teze napraviti asuansku branu nego piramidu, jer ih zabole ledja ili glava ako se uhvate za lopatu ili dublji umni rad. sve bi to kod druga keopsa moglo samo da kleše kamen i nista vise, i da se cudi gde su nestali vanzemaljci haha ;)

RA

pre 6 godina

Ajde vi meni recite kako se je u laboratorijskom odlomljenom bloku s piramide našla vlas ljudske kose duga 32 cm i povelik komad ovčjeg runa? I zbog čega blokovi imaju osobine cementnih blokova, gušći su u bazi a rijeđi na vrhu. Da možda neko nije ubacivao neku smešu u šalong na samom terenu?

Papageno

pre 6 godina

Potpuno si u pravu, mi danas vrlo arogantno potcenjujemo znanje starih naroda i starog sveta. Kad god nešto ne razumemo kako su oni napravili, mi pođemo od toga da bi i danas, sa današnjim znanjem i tehnologijom bilo teško napraviti nešto slično, pa pošto znamo da oni to nisu imali, onda mora da su im pomogli vanzemaljci i kraj priče!

Da, ali šta i koliko mi znamo o ondašnjem znanju i tehnologijama? Vrlo malo i svakako nedovoljno! Nažalost, svo napredno znanje je bilo ogranično na izuzetno mali broj ljudi, pa se zato gubilo njihovom smrću. Lep primer i dokaz toga je dnašnji tekst o rimskom betonu.

Nije bilo fakulteta i znanje se slabo zapisivalo, a i to što je bilo zapisano je nestalo, često i namerno uništeno zbog neznanja i ljudske gluposti, kao u slučaju aleksandrijske bibloteke. Novi hrišćanski varvari su je u ime "borbe protiv paganizma i jeresi" spalili i time napravili nepopravljivu štetu i sebi i celom čovečanstvu!

miro split

pre 6 godina

Lako ti je onda bilo dić ovoliku vikendicu kad pravna država nije radila svoj posal.
Nije ti tribala nikakva dozvola za udrit temelje.Dovedeš lipo mišalicu,tamić žala i cimenta i udri šalovat i nalivat temelje.
Di će Faraonu doć građevinska inspekcija i reć mu da se objekt ne uklapa sa urbanističkim planom.

neutralni felsh

pre 6 godina

i onda ti dodju pametni naučnici koji misle da sve znaju, a toliko puta su pogrešili. posebno koliko je zemlja stara. kad u nešto ne veruješ ili ne znaš kako je nastalo, najlakše je izmisliti kako je to pravljeno.
(gile, 04. jul 2017 09:08)



jok, nego ce da veruju podacima u nekoj zbirci bajki i da ne mrdaju ni pedalj odatle puna dva milenijuma? naravno da su naucnici "toliko puta pogresili", ali kad uvide gresku oni je isprave - a ne ko neki talibani, ako se neki novi podaci ne slazu sa onim u sta oni veruju, oni se naljute na dokaze.

blaf

pre 6 godina

Па да користе савремен чекић и длето колко људи и времена би требало да се углача и премести 100 метара , само један камен од 2 тоне?

Djenka

pre 6 godina

Piramide je konstruisao Napoleon kad je isao u "naucnu ekspediciju" (1798.) paralelno sa vojnim ekspedicijama, a o piramidama pocnje da se javljaju tragovi tek u 19-om veku sto strasno smrdi, kao pola istorije uostalom. Niko ziv nije video piramide vekovima, pa jos su sve opljackane (kao) da bi se odjednom nasle sve relikvije u jednoj jedinoj piramidi - tek da se ilustruje i ispravi greska - napredni narod Egipta koji je (navodno) koristio piramide za prikupljanje kosmicke energije - crtao je crteze u dve boje, sa smesnim znakovima i likovima koji podsecaju jedni na druge... Ali, dobro, sve je super, idemo dalje...
(Pera, 4. jul 2017 01:01)

Gresis. Napoleonova vojska je unistila omotac velike piramide koji je bio u odlicnom stanju i iscrtan hijeroglifima. Postoje zabelezena svedocanstva o tome, dosli i pucali u piramide. Kao sto su pucali u Sfingu, tj. u njeno lice. Zasto? Taj deo ne mogu da ukapiram nikako, ali su starosedeoci lepo zabelezili sta su Francuzi uradili.

Low Key Lyesmith

pre 6 godina

A među komentarima, gomila onih čiji autori čini se s odobravanjem gledaju na budalaštine koje iznose Swiss nutcases von Däniken i Tsoukalos. I/ili njihovi istomišljenici. Disturbing.
@Zoran, 3. jul 2017 23:42
Piramide su, zahvaljujući svom obliku, manje-više potpuno otporne na zemljotrese. Postoji razlog zašto projekti akrologija, koji za sada postoje samo na papiru ili kao 3D renders, imaju oblik piramide ili kupe.
@svi oni koji tvrde da su blokovi savršeno precizno isečeni, i savršeno uklopljeni, otidite u Egipat - Giza Plateau - posetite piramide, i videćete da to baš i nije istina.
Na temu toga kako su blokovi isečeni, pa, iznenadili biste se kada bi znali šta se sve može uraditi sa silica i quartz peskom, i nekim mekanim metalom i/ili legurom - bakar, bronza...
@Leks, 3. jul 2017 22:03
Komentar koji pogađa suštinu.

kitić

pre 6 godina

Haha,vlažili pesak da bi gurali kameni blok od 1000 tona,važi!
(Wtf, 04. jul 2017 08:43)
Baš su budale... Ti probao i uverio se da ne može... Pogledaj klip na netu gde čovek podiže kameni blok on nekoliko tona na visinu od metar i nešto potpuno sam bez korišćenja mehanizacije... Sve što ti treba je malo pameti

Da kazem..

pre 6 godina

Najvise mi se ovde dopada teorija o pivu, da su ljudi isplacivani u pivu i da su onda pod gasom, dobijali vanljudske sposobnosti, tako da im je prevoz i ugradnja blokova bila maciji kasalj ! Na taj nacin svi problemi i nedoumice svode se samo na jedno, od cega su pravili pivo i kako !

aninimus

pre 6 godina

Lepo. Kamen po kamen, sto kaze poslovica. Treba se osvrnuti na razvoj egipatskih grobnica. Prvo su gradili mastabe, zatim kasnije ređali vise mastaba jednu na drugu, iz toga se razvila stepenasta piramida i na kraju piramida s glatkim ivicama. Nisu uzeli i prvo sagradili Keopsovu od 147m, već su pre toga imali akumulirano iskustvo. To sto nisu imali sva znanja kao mi, ne znači da su bili manje inteligentni. podizanje tako velikih i monolitnih građevina zahtevalo je mnogo radne snage, mnogo vremena i dobru organizaciju. Dakle ključni faktor u izgradnji nisu bila samo tehnička dostignuća, već stabilno društveno uređenje, jaka država u kojoj se znalo ko šta radi. To je omogućilo koordinaciju poslova i njihovu stabilnost kroz više decenija.

Novosadjanin

pre 6 godina

Nek neko danas tim "spravama" koje su imali Egipćani podigne blok od 17 tona na 20 m visine, pa će shvatiti zašto su naučnici u čudu.

A NAUCNICI NEK PRICAJU

pre 6 godina

Po njihovom obliku,velicini i tezini blokova vidi se da u ono vreme kad su sagradjene to nisu mogli da urade ljudi.

gile

pre 6 godina

i onda ti dodju pametni naučnici koji misle da sve znaju, a toliko puta su pogrešili. posebno koliko je zemlja stara. kad u nešto ne veruješ ili ne znaš kako je nastalo, najlakše je izmisliti kako je to pravljeno.

koki

pre 6 godina

Napraviti takve rampe bi bilo teze nego napraviti piramide. postoje druge teorije sa dokazima kako su pravljene piramide. Takodje, ova pricica da nije bilo robova je budalastina. Postoje grobovi dece-tinejdzera gde se vidi prema kostima da su bili podvrgavani teskom fizickom radu i mucenju od najranijeg detinjstva, umrli su praveci piramide za faraona. Jadni su ovi pokusaji da se zasladi prica o piramidama.

Steve G

pre 6 godina

Nisam siguran da Egipcani nisu imali tocak u vreme gradjenja piramida. Prvi su koristili bojne dvokolice pre 4000 godina. Jednostavno, blokovi su preteski da bi ih prevozili bilo kakvom "prikolicom" na tockovima. I cemu su sluzile piramide? Kazu da su to grobnice, ali nikada ni u jednoj od velikih piramida Gize nije nadjeno nista sto dokazuje tu tvrdnju. A, opet, drevni vanzemaljci... Piramide su bile neka vrsta elektrane, kaze Jorgo Cukalos i u nedostatku boljih objasnjenja, ja cu njemu da verujem :)

Novi Beograd

pre 6 godina

Najveci poduhvat i pitanje u gradnji piramida nije bilo podizanje i dovlacenje kamenja vec nacin na koji su slagani.
Danasnji inzinjeri i arhitekte tvrde da bi bilo izuzetno tesko (gotovo nemoguce) sloziti ih tako da se dobije prakticno nikakvo geometrijsko odstupanje izmedju osnove i vrha piramide.
To je samo jedna od zagonetki vezana za piramidu.

Tralaja

pre 6 godina

Ne secam se davno bilo... Salu na stranu, ljudi su pre bili inovativnia sada kada imaju tehniku nema potrebe da se muce... Nisu ljudi gluplji nego ih mrzi da razmisljaju i sve je na dohvat ruke

jaa

pre 6 godina

to je teorija ona kod koje niko ne moze da ti kaze da nisi u pravu,ni da jesi,jer niko ne moze da dokaze suprotno od onoga sto ti kazes!

M

pre 6 godina

Kako li su ih sagradili? Pa bacali su ljudsku patnju i smrt na gomilu dok nisu bile gotove. Prosto je neverovatno sta sve mozes postici kada te nije briga za izvesnu grupu ljudi.

kiza

pre 6 godina

Da li uopste znate da pojedine blokove ne moze da podigne moderna dizalica? Toliko su teski.
Pravo pitanje uopste nije kako nego zasto je neko odlucio da pravi ta cuda...
Drugo, egipcani nisu znali osnovnu astronomiju vec veoma naprednu astronomiju, znali su za precesiju sto je prilicno napredno.
Trece, tamo su tri piramide a ne jedna, kamenolom nije blizu, vec su blokove dovlacili brodovima Nilom i naravno tu je i Sfinga.

Matematičar

pre 6 godina

U tekstu se pominje da je velika piramida građena oko 23 godine. Ako znamo da je za njenu gradnju utrošeno 2.3 miliona kamenih blokova, dolazimo do računice da je svakog minuta bilo potrebno isklesani, transportovati i pravilno postaviti na svoje mesto oko 5 blokova. Ovo je pod pretpostavkom da se radilo 24 sata dnevno, 365 dana u godini, što je naravno malo verovatno. Treba uzeti u obzir da je svaki kameni blok težio između 2.5 i 15 tona. Voleo BiH da neko uradi nešto slično u današnje vreme sa današnjom tehnologijom.

aca

pre 6 godina

Postoji emisija serijal Ancient Aliens sa History channel - neki od unutrašnjih zidova piramide su izgrađeni od materijala tvrđeg od granita (zaboravio sam ime), čime su sekli taj materijal ako su danas potrebne dijamantske brusilice? Druga još bitnija stvar je to da su ti isti zidovi ravniji od 'idealno ravnog' (postoji jedinica ne znam ime, kojim se meri koliko je nešto ravno).

amarko

pre 6 godina

generalno pocenjivanje, diskriminacija egipcana. Svremena na vreme se rodi neki genije, dok kod njih je verovatno postojao matematicki fakultet

ljAXE

pre 6 godina

Ljudska vrsta je neverovatno podcenjivacka. Egipcani I drugi narodi itekako su bili pametni i sposobni za ono vreme. Zamislite za 200-300 godina kada buduce generacije budu gledale na nas podcenjivacki tipa: "Neverovatno je da su ljudi poslali Habl teleskop u orbitu. Mora da su to uradili vanzemaljci umesto njih". Ili, "nemoguce je da su ondasnje generacije znale za kvantnu fiziku, to je suvise apstraktno za njih". Braca Rajt su poletela avionom a da vecina sveta nije imala struju i kanalizaciju. Vecina zemaljske kugle je zivela malo bolje od Egipcana. Pre njih, 1905, Ajnstajn je obznanio teoriju relativiteta koja je bez premca vise od 100 godina. Sa danasnjeg gledista, tesko je poverovati da su ljudi u to vreme jahali konje, pisali pod svecom, bez tekuce vode i kanalizacije ali su znali za elektromagnetne talase (Maksvel, hiljaduosamsto i neke). Ponekad verujem da su ljudi u proslosti bili mnogo pametniji od nas jer su morali da prezive bolesti, zaraze, ratove, glad .... da bi opstali. Prirodna selekcija je bila mnogo neumitnija nego danas.

Pera

pre 6 godina

Piramide je konstruisao Napoleon kad je isao u "naucnu ekspediciju" (1798.) paralelno sa vojnim ekspedicijama, a o piramidama pocnje da se javljaju tragovi tek u 19-om veku sto strasno smrdi, kao pola istorije uostalom. Niko ziv nije video piramide vekovima, pa jos su sve opljackane (kao) da bi se odjednom nasle sve relikvije u jednoj jedinoj piramidi - tek da se ilustruje i ispravi greska - napredni narod Egipta koji je (navodno) koristio piramide za prikupljanje kosmicke energije - crtao je crteze u dve boje, sa smesnim znakovima i likovima koji podsecaju jedni na druge... Ali, dobro, sve je super, idemo dalje...

Nikola

pre 6 godina

Nisu koristili nikakve sprave vec su pomocu vode prenosili kamenje. Detaljnije u klipu: Building the pyramids of egypt detailed step by step guide.

Kibo

pre 6 godina

Sumnjam da su oh napravili ljudi sa tehnologijom kojom mislimo. Možda jesu ljudi ali su tada imali neka druga oruđa ili tehnologiju danas nepoznatu...
Pa danas da ih prave, bio bi problem a ne pre 5,6,7 hiljada godina!!

davor

pre 6 godina

da da,polugoli i bosonogi su pravili to....ma daj...a pritom vladar koji je narucio najvecu piramidu za sebe je zaboravio da to i istakne...O Keopsu nema skoro nikakvih zapisa na piramidi osim malo nazvrljanog pisma na samoj osnovi piramide gde pise Cufu,tj Keops...i zbog toga je ona nazvana Keopsova piramida

mile

pre 6 godina

Ha ha ha.. Ma da, pravili su pomocu dleta i malo kanapa. Da se ne lazemo, ove 3 piramide su izgradjene pomocu veoma napredne tehnologije, kamen je secen pod uglovima i uklapan na nacin da je apsolutno nemoguce izgraditi ih alatima za koje se pretpostavlja da su bili na raspolaganju, tako da bi zvanicni egiptolozi mogli da prestanu da insistiraju na neistinama koje samo potpuno neupucen covek moze da proguta. Piramide koje su kasnije gradili faraoni u nastojanju da imitiraju ove tri piramide su verovatno gradjene pomocu robova i zato je danas od njih ostala gomila rusevina. Ove kao sto vidimo stoje i danas i definitivno nisu pravljene od kamencica vucenih po pesku. Takodje, piramide nisu grobnice vec instrument zasnovan na delovanju zakona i energija koje su danas zaboravljene.

Zoran

pre 6 godina

hm 2000 ljudi za 23 godine, da nije malo mnogo, 2 mil blokova, mada ih ima i vise, da rade 24 sata dnevno, 365 dana u godini, bi trebali da svakih 10.06 minuta isklesaju blok, prevezu ga na odrediste, i postave ga na mesto. Malo mi to izgleda preterano, idemo dalje, koliko im je trebalo da izravnaju Giza plato gde su sagradjene piramide, kako su prevezni granitni blokovi nekih 500km daleko, kako je moguce da su sobe izgradjene s tolikom preciznoscu, pa se i posle 3 zemljotresa nisu pomirili ni za milimetar, Ima veooooooma mnogo pitanja na kojima jos nisu dati odgovori i pitanje je da li ce ikada. Po meni najbolji film o piramidama na ypoutube je "Secrets of the Egyptian pyramids" i stvarno ga preporucujem da ga pogledate i tek onda ce videti koliko se nista ne zna o piramidama

Milutin Milankovic

pre 6 godina

Razlika između naučnika i "običnog" čoveka je u tome što se naučnik u svrhu spoznaje određene pojave služi činjenicama obrađujući raznorazne podatke ili poetski "igrajući se detektiva" dok ovaj drugi veruje na osnovu svoje intuicije i bla bla bla. Smešno mi je to: ha, ha, e, a zajednička stvar ove dvojice je što čitaju isti tekst...
Sto te ne ubije, zamalo te ne ubi' ?

Kralj Beljo

pre 6 godina

Svakako radili neki tamo ljudi, ne ovi danasnji Egipcani... Dokaz tome da prije nego sto su uspjeli da naprave ove velelepne, da su imali dosta losih gradjevina.

najluđa teorija svih vremena

pre 6 godina

Pa lako su to uradili. Kamenje su sekli laserom, transportovali do gradilišta overkraftom, gradili bagerima i kranovima. 300 radnika za 3 godine. Šta je tu čudno?

andreas kisser

pre 6 godina

Sve što je bilo potrebno za ovaj poduhvat je vreme, dovoljno radne snage i strpljenje. I naravno more znoja.... i patnje verovatno.
(dudule, 3. jul 2017 20:35)

ovo za patnju nije neophodno. zna se da ih nisu gradili robovi vec slobodni ljudi, koji su za to bili placeni. sacuvani su natpisi koji cine nesto poput platnog spiska za jednu od piramida - posebna premija se sastojala od piva, koje je u to doba (doba vina) bilo vrlo skupo i retko. inace naravno da se zna vrlo dobro kako su gradjene piramide, ali posto vecinu ljudi mrzi da cita, kada se konacno zainteresuju za nesto sto nije sport, seks ili selebriti lajfstajl, radije posezu za lakonskim odgovorima kojih na internetu bar ima koliko ti dusa pozeli. tuzno je kako je sa razvojem tehnologije covecanstvo sve vise zatupljuje i zaglupljuje.

Džoni

pre 6 godina

Posebno ovo sa zalivanjem peska da bi vukli blokove? Samo me interesuje da li su koristili vodu iz gradskog vodovoda ili možda kišnicu? A naravno tu je i čuveni kamenolom, ma to se bre tada samo pravilo, pesma jedna.

Dejan

pre 6 godina

Pa ako vec navodno znaju kako su napravljene Piramide, zasto onda ti isti genijalci ne naprave neku?
Sad je 21 vek, savremena tehnologija, masine, pa izvolite pametnjakovici i probajte da napravite makar upola od najmanje piramide koja je izgradjena.
Aha, kako da ne, malo sutra, u stvari mozda jednog dana kad takodje uspe na vrbi da rodi grozdje.

ls

pre 6 godina

Da su ih vukli po vlaznom pesku, posle 2 bloka bi napravili nesto poput recnog korita, a i probajte vuci kamen po pesku, posle 5 metara bi se toliko peska skupilo ispred tog bloka, da bi totalno zaustavilo kretanje. A i jos jedno pitanje, sta je sa ostalih 5000 piramida na svetu? Pa nisu valjda samo piramide gradili? U Kini postoji polje piramida, otkud u Bosni itd... Nidje veze.

LaleGator

pre 6 godina

Ja ne znam zasto ih je "sramota" da kazu:

ne znamo kako su sagradjene, imamo neke ideje kako su ih gradili ali nismo sigurni u to!

Naravno, nisu ih gradili vanzemaljci,
sve je vise dokaza da su ljudi nekada davno imali mnogo vece znanje( nego sto to istoricari danas misle) i neku drugaciju tehnologiju a koja je vremenim izgubljena usled neke kataklizme!!

p.s.
pre oko 10godina radjeno je istrazivanje velike piramide,
unutar piramide postoji nekoliko malih cetvrtastih tunela (oko 40cm precnik)
robotom su ih istrazivali, duboko unutar jednog tunela su pronasli stap duzine oko 2m, stap je ocito tu od kada je piramida napravljena jer nije imalo sanse drugacije da dospe tu!

Do dan danas, vlasti Egipta nisu dozvolile da se iseče deo tog stapa,
starost kamena ne moze da se izmeri ali starist drveta moze da se izmeri radiometrijskim metodama ugljenika!

kada bi izmerili starost tog stapa
znali bi i tacnu starist piramida!

Zbog cega to nece da urade?

LMX

pre 6 godina

@Behemoth - pronađeni su kamenolomi i nedovršeni kameni blokovi. Zašto bi se toliko mučili da ih seku da su imali tehnologiju da izlivaju blokove poput betonskih?

vlajko

pre 6 godina

Prema ovom videu, i deca mogu da ih naprave u dvorištu. Samo treba kofice i lopatice, i par drugara iz kraja,i za vikend imate planinu ispred kuce.
Nista lakse.
Piramide su toliko složene, da bi i sa danasnjom tehnologijom i znanjem bilo
vrlo teško napraviti ih.
Ako su ih oni sagradili, a ne recimo vanzemaljaci, to znaci da su napredne civilizacije postojale mnogo pre starih grka, a to znaci da bi sve ono sto smo ucili u skolama iz udžbenika moralo da se menja, i da se pise nova istorija.
To je podjednako sokantno, kao kad bi rekli da su ih pravili neka bica sa druge planete.
Mozda su naucnici i dosli do saznanja KAKO su napravljene piramide, ali to nije sigurno prikazano na ovom videu, vec se nalazi negde zaključano u nekom sefu, i ceka pravi trenutak da bude obelodanjeno.

Капетан Немо

pre 6 godina

Гледао сам на телевизији неки научно-документарни програм о изградњи пирамида и у тој емисији су тврдили да су Египћани знали да троугао са страницама 3 - 4 - 5 има један прав угао. Зато мислим да њима није било потребно да гледају у звезде да би добили прав угао. Такође, мало ми је невероватно да нису знали за точак. Претпостављам да га нису користили за изградњу порамида јер су камени блокови превише тешки а пустињски песак превише мекан да би се користила некаква кола са точковима. Теорија о наквашеном песку ми делује да је вероватна. Без обзира на све теорије, изградња онаквих грађевина на онаквом технолошком нивоу какав је био пре 5-6000 година, свакако је био инпресиван подухват.

absolutezero

pre 6 godina

23 godine = 8395 dana = 201480 sati. U veliku piramidu ugrađeno 2 miliona blokova. Znači, deset blokova na sat ili svakih 6 minuta jedan, dan i noć bez prekida. Blokovi težine od dve do dvesta tona. 2000 ljudi za 23 godine?! Nemojte vređati zdrav razum.

Na zapadu nista novo

pre 6 godina

Ja i dalje ne verujem da su ih stvorili ljudi, ali dobro. :)
(sj, 03. jul 2017 20:25)
Pa i nisu, bar ne ljudi kekve mi poznajemo, i za sve to ima dokaza tona. Ni sa najsavremenijim masinama i laserima nebi mogli a kamoli kamenjem. Al ajde

Balkan

pre 6 godina

To je pravila neka nama nepoznata civilizacija koja je nestala posle 6000 godina,to je ciklus jedne civilizacije a ova nasa je pri kraju .

Leks

pre 6 godina

Čemu toliko čuđenje? Prvo, matematičko znanje potrebno za tako nešto je poprilično jednostavno - vaši klinci do četvrtog osnovne znaju više matematike nego egipatske arhitekte. Samo što nisu ni svesni svog znanja.

A što se same tehnologije tiče, nije da postoje objašnjenja, kamenolomi, ostaci, alat itd. je l' da?

I nije da su po ostatku sveta i mnogo veće kloce prenosene i dizane po potrebi. Ja ne znam da li je iko ikad ušao kod boljeg automehaničara u radionicu - oni uglavnom imaju onaj lanac što visi sa plafona kojim jedan čovek bez problema podigne ceo motor - prenosni sistemi kotura koji su čoveku poznati odavno, uključujući i Egipćane. A iz nekog razloga se zaboravlja gde su ti ljudi živeli i koje su sve životinje imali.

Nije izgradnja piramide problem onima koji se time i bave, problem je modernom čoveku koji ne može da pojmi neke stvari. On svaki dan u ruci drži računar hiljadu puta moćniji od onog koji je korišćen za slanje čoveka na Mesec... da bi igrao Candy Crush. On do četvrtog osnovne zna više matematike nego egipatski dvorski arhitekta... ali ne zna da primeni van kontrolnog zadatka.

Uopšte nije misterija ko ih je gradio i kako, misterija je kako je nekim ljudima u 21. veku to i dalje misterija. Ali šta da se radi, zavera i misterija se prodaju, znanje i razmišljanje nije na ceni već dugo vreme.

ProkopijeElGrande

pre 6 godina

Izlivali su blokove na licu mesta. U jednom su nasli ljudsku dlaku kose. To je jedina teorija koju cak ni Deniken nije uspeo da "opovrgne".

Gde ja živim

pre 6 godina

Kogod da ih je napravio, napravio je remek-delo ljudske civilizacije. Ako pođemo od toga da su ih ljudi napravili (što je za sada najverovatnije) bilo bi lepo da do kraja dokučimo metod, tehnike i alate koji su korišćeni. A i namene objekata u potpunosti. Ne samo kod piramida, već i kod Naska linija, Stounhendža i sl. Ne da bismo sad opovrgavali vanzemaljce, Boga i tako to, već da bi nam možda ta znanja pomogla u današnjem svetu. Koliko god da je tehnologija uznapredovala, ljudi su postali nesposobniji i tupaviji nego ikad, baš zato što im je sve na dohvat ruke. Nekadašnji ljudi su da bi preživeli morali da se dovijaju na razne načine. U svakom slučaju o ovakvim stvarima je uvek lepo čitati i prosto pustiti mašti na volju.

Veliki brat

pre 6 godina

Lepo je to kad se crtkaju sličice i animacije, ali kad tim naučnicima date čekić i dleto, ne mogu jedan kamen da isklešu za godinu dana!

A da kažu kojom brzinom su vukli kamenove, koliko ljudi za svaki kamen, koliko je rastojanje?
Piramide u Gizi nisu baš blizu kamenoloma, ali taj problem su "tumači" rešili odgovorom da su kamenovi dovoženi na čamcima Nilom. Lepo, samo kakve su i kolike te rampe bile da bi se toliki kamenovi dovukli ili nagurali na splav ili čamac? I koliki je morao biti taj čamac ili splav da bi nosio one najveće kamenove?
OK, možemo da prihvatimo da 200 ili 500 ljudi vuče kamen od nekoliko hiljada tona po pesku, ali kako da ga navuče ili ugura na čamac, koliki moraju biti dokovi oko čamca ili kanal u kome se nalazi čamac pri utovaru ili istovaru?


Zatim, u Veliku piramidu je ugrađeno oko 2.300.000 blokova. Ako je gradnja trajala 20-23 godine, morali bi svakih 3-4 minuta da ugrade po jedan kamen, neprekidno i danju i noću.
Neka pokušaju da postignu tu brzinu danas sa modernim kranovima!


Na stranu što je Sfinga očigledno starija, i što tri piramide u Gizi zauzimaju položaj sličan položaju zvezda u sazvežđu Orion, i to najpribližnije oko 10.500 godina pre nove ere.


A tek, ako krenemo da objašnjavamo piramide u Južnoj Americi, Indiji, Kini, i kipove na Uskršnjem ostrvu, pa još se upitamo zašto su svi ti objekti na liniji koja čini "veliki krug" oko Zemlje... otišli bi mnogo daleko...

Boža zvani pub

pre 6 godina

Malo mi je sumnjiva činjenica da nisu znali za točak, a bavili su se astronomijom i svakih 28 dana posmatrali pun mesec okrugao k'o točak!?! Nešto mi se tu ne slaže. Šta kaže nauka i istorija? Kad i gde je prvi put upotrebljen točak?

pilgrim

pre 6 godina

Keopsova piramida je gradjena oko trideset godina, a na njoj je radilo oko sto hiljada ljudi. Tako kazu turisticki vodici kad odete tamo.

ff

pre 6 godina

U odnosu na Balbek piramide su igracke. U Balbeku imate kamenje istesano i preneseno 1000metara po neravnom terenu, a tezine 1400 TONA. Da ne govorim da je sve uredno slozeno u platformu sa neverovatnom preciznoscu, 5000 god pre egipcana, a rimljani su posle na tome napravili hram

Marko B

pre 6 godina

To su im Kinezi napravili za male pare. Skuplji je bio Kineski zid i to dosta pa kad su videli koliko im je ostalo materijala ponudise se Egipcanima, da se kamen ne baci. Bio dokumentarac na Discoveryju pre neko vece. Poyy

Gremlin

pre 6 godina

Gledao sam skoro dokumentarac gde naucnici sa nekog univerziteta pokusavaju da naprave skulpturu sfinge manjih dimenzija sa alatom koji je kor?scen u to vreme,odustali su posle par sati jer alat za koji su smatrali da je bio koriscen nije bio za upotrebu posle nekoliko udaraca. Tako da nisam bas siguran u teoriju da se zna kako su piramide napravljene.

Petar

pre 6 godina

Da, koristili su zvezde za prav ugao. :) Egipatski trougao: stranice su 3, 4 i 5. Sve sto ti treba za njega je 12 stapova iste duzine - bilo koje duzine... i eto pravog ugla

Slobodan Milošević

pre 6 godina

Najfantastičnije gradjevine na svetu. Trebalo bi svakom da bude žao ako ih za života ne obidje. Jedino što mi je žao što su baš u Egiptu, današnji egipćani su narod koji nimalo ne poštuje to što ima. Pustili su ogroman broj lopova i prevaranata oko piramida, neprijatnosti se dese gotovo svakom drugom turisti. Ako se i odbraniš, dugo smaranje je pod obavezno. Takodje put do piramida je zatrpan smećem. Ljudi koliko to kvari utisak, strašno. Da su kojim slučajem u nekoj razvijenoj zemlji, tipa Francuska, donosile bi milijarde i milijarde evra prihoda svake godine. Najveće čudo ljudske istorije.

Gremlin

pre 6 godina

Gledao sam skoro dokumentarac gde naucnici sa nekog univerziteta pokusavaju da naprave skulpturu sfinge manjih dimenzija sa alatom koji je kor?scen u to vreme,odustali su posle par sati jer alat za koji su smatrali da je bio koriscen nije bio za upotrebu posle nekoliko udaraca. Tako da nisam bas siguran u teoriju da se zna kako su piramide napravljene.

Slobodan Milošević

pre 6 godina

Najfantastičnije gradjevine na svetu. Trebalo bi svakom da bude žao ako ih za života ne obidje. Jedino što mi je žao što su baš u Egiptu, današnji egipćani su narod koji nimalo ne poštuje to što ima. Pustili su ogroman broj lopova i prevaranata oko piramida, neprijatnosti se dese gotovo svakom drugom turisti. Ako se i odbraniš, dugo smaranje je pod obavezno. Takodje put do piramida je zatrpan smećem. Ljudi koliko to kvari utisak, strašno. Da su kojim slučajem u nekoj razvijenoj zemlji, tipa Francuska, donosile bi milijarde i milijarde evra prihoda svake godine. Najveće čudo ljudske istorije.

ljAXE

pre 6 godina

Ljudska vrsta je neverovatno podcenjivacka. Egipcani I drugi narodi itekako su bili pametni i sposobni za ono vreme. Zamislite za 200-300 godina kada buduce generacije budu gledale na nas podcenjivacki tipa: "Neverovatno je da su ljudi poslali Habl teleskop u orbitu. Mora da su to uradili vanzemaljci umesto njih". Ili, "nemoguce je da su ondasnje generacije znale za kvantnu fiziku, to je suvise apstraktno za njih". Braca Rajt su poletela avionom a da vecina sveta nije imala struju i kanalizaciju. Vecina zemaljske kugle je zivela malo bolje od Egipcana. Pre njih, 1905, Ajnstajn je obznanio teoriju relativiteta koja je bez premca vise od 100 godina. Sa danasnjeg gledista, tesko je poverovati da su ljudi u to vreme jahali konje, pisali pod svecom, bez tekuce vode i kanalizacije ali su znali za elektromagnetne talase (Maksvel, hiljaduosamsto i neke). Ponekad verujem da su ljudi u proslosti bili mnogo pametniji od nas jer su morali da prezive bolesti, zaraze, ratove, glad .... da bi opstali. Prirodna selekcija je bila mnogo neumitnija nego danas.

Novi Beograd

pre 6 godina

Najveci poduhvat i pitanje u gradnji piramida nije bilo podizanje i dovlacenje kamenja vec nacin na koji su slagani.
Danasnji inzinjeri i arhitekte tvrde da bi bilo izuzetno tesko (gotovo nemoguce) sloziti ih tako da se dobije prakticno nikakvo geometrijsko odstupanje izmedju osnove i vrha piramide.
To je samo jedna od zagonetki vezana za piramidu.

absolutezero

pre 6 godina

23 godine = 8395 dana = 201480 sati. U veliku piramidu ugrađeno 2 miliona blokova. Znači, deset blokova na sat ili svakih 6 minuta jedan, dan i noć bez prekida. Blokovi težine od dve do dvesta tona. 2000 ljudi za 23 godine?! Nemojte vređati zdrav razum.

kiza

pre 6 godina

Da li uopste znate da pojedine blokove ne moze da podigne moderna dizalica? Toliko su teski.
Pravo pitanje uopste nije kako nego zasto je neko odlucio da pravi ta cuda...
Drugo, egipcani nisu znali osnovnu astronomiju vec veoma naprednu astronomiju, znali su za precesiju sto je prilicno napredno.
Trece, tamo su tri piramide a ne jedna, kamenolom nije blizu, vec su blokove dovlacili brodovima Nilom i naravno tu je i Sfinga.

Matematičar

pre 6 godina

U tekstu se pominje da je velika piramida građena oko 23 godine. Ako znamo da je za njenu gradnju utrošeno 2.3 miliona kamenih blokova, dolazimo do računice da je svakog minuta bilo potrebno isklesani, transportovati i pravilno postaviti na svoje mesto oko 5 blokova. Ovo je pod pretpostavkom da se radilo 24 sata dnevno, 365 dana u godini, što je naravno malo verovatno. Treba uzeti u obzir da je svaki kameni blok težio između 2.5 i 15 tona. Voleo BiH da neko uradi nešto slično u današnje vreme sa današnjom tehnologijom.

Steve G

pre 6 godina

Nisam siguran da Egipcani nisu imali tocak u vreme gradjenja piramida. Prvi su koristili bojne dvokolice pre 4000 godina. Jednostavno, blokovi su preteski da bi ih prevozili bilo kakvom "prikolicom" na tockovima. I cemu su sluzile piramide? Kazu da su to grobnice, ali nikada ni u jednoj od velikih piramida Gize nije nadjeno nista sto dokazuje tu tvrdnju. A, opet, drevni vanzemaljci... Piramide su bile neka vrsta elektrane, kaze Jorgo Cukalos i u nedostatku boljih objasnjenja, ja cu njemu da verujem :)

Veliki brat

pre 6 godina

Lepo je to kad se crtkaju sličice i animacije, ali kad tim naučnicima date čekić i dleto, ne mogu jedan kamen da isklešu za godinu dana!

A da kažu kojom brzinom su vukli kamenove, koliko ljudi za svaki kamen, koliko je rastojanje?
Piramide u Gizi nisu baš blizu kamenoloma, ali taj problem su "tumači" rešili odgovorom da su kamenovi dovoženi na čamcima Nilom. Lepo, samo kakve su i kolike te rampe bile da bi se toliki kamenovi dovukli ili nagurali na splav ili čamac? I koliki je morao biti taj čamac ili splav da bi nosio one najveće kamenove?
OK, možemo da prihvatimo da 200 ili 500 ljudi vuče kamen od nekoliko hiljada tona po pesku, ali kako da ga navuče ili ugura na čamac, koliki moraju biti dokovi oko čamca ili kanal u kome se nalazi čamac pri utovaru ili istovaru?


Zatim, u Veliku piramidu je ugrađeno oko 2.300.000 blokova. Ako je gradnja trajala 20-23 godine, morali bi svakih 3-4 minuta da ugrade po jedan kamen, neprekidno i danju i noću.
Neka pokušaju da postignu tu brzinu danas sa modernim kranovima!


Na stranu što je Sfinga očigledno starija, i što tri piramide u Gizi zauzimaju položaj sličan položaju zvezda u sazvežđu Orion, i to najpribližnije oko 10.500 godina pre nove ere.


A tek, ako krenemo da objašnjavamo piramide u Južnoj Americi, Indiji, Kini, i kipove na Uskršnjem ostrvu, pa još se upitamo zašto su svi ti objekti na liniji koja čini "veliki krug" oko Zemlje... otišli bi mnogo daleko...

aca

pre 6 godina

Postoji emisija serijal Ancient Aliens sa History channel - neki od unutrašnjih zidova piramide su izgrađeni od materijala tvrđeg od granita (zaboravio sam ime), čime su sekli taj materijal ako su danas potrebne dijamantske brusilice? Druga još bitnija stvar je to da su ti isti zidovi ravniji od 'idealno ravnog' (postoji jedinica ne znam ime, kojim se meri koliko je nešto ravno).

gile

pre 6 godina

i onda ti dodju pametni naučnici koji misle da sve znaju, a toliko puta su pogrešili. posebno koliko je zemlja stara. kad u nešto ne veruješ ili ne znaš kako je nastalo, najlakše je izmisliti kako je to pravljeno.

mile

pre 6 godina

Ha ha ha.. Ma da, pravili su pomocu dleta i malo kanapa. Da se ne lazemo, ove 3 piramide su izgradjene pomocu veoma napredne tehnologije, kamen je secen pod uglovima i uklapan na nacin da je apsolutno nemoguce izgraditi ih alatima za koje se pretpostavlja da su bili na raspolaganju, tako da bi zvanicni egiptolozi mogli da prestanu da insistiraju na neistinama koje samo potpuno neupucen covek moze da proguta. Piramide koje su kasnije gradili faraoni u nastojanju da imitiraju ove tri piramide su verovatno gradjene pomocu robova i zato je danas od njih ostala gomila rusevina. Ove kao sto vidimo stoje i danas i definitivno nisu pravljene od kamencica vucenih po pesku. Takodje, piramide nisu grobnice vec instrument zasnovan na delovanju zakona i energija koje su danas zaboravljene.

jaa

pre 6 godina

to je teorija ona kod koje niko ne moze da ti kaze da nisi u pravu,ni da jesi,jer niko ne moze da dokaze suprotno od onoga sto ti kazes!

Leks

pre 6 godina

Čemu toliko čuđenje? Prvo, matematičko znanje potrebno za tako nešto je poprilično jednostavno - vaši klinci do četvrtog osnovne znaju više matematike nego egipatske arhitekte. Samo što nisu ni svesni svog znanja.

A što se same tehnologije tiče, nije da postoje objašnjenja, kamenolomi, ostaci, alat itd. je l' da?

I nije da su po ostatku sveta i mnogo veće kloce prenosene i dizane po potrebi. Ja ne znam da li je iko ikad ušao kod boljeg automehaničara u radionicu - oni uglavnom imaju onaj lanac što visi sa plafona kojim jedan čovek bez problema podigne ceo motor - prenosni sistemi kotura koji su čoveku poznati odavno, uključujući i Egipćane. A iz nekog razloga se zaboravlja gde su ti ljudi živeli i koje su sve životinje imali.

Nije izgradnja piramide problem onima koji se time i bave, problem je modernom čoveku koji ne može da pojmi neke stvari. On svaki dan u ruci drži računar hiljadu puta moćniji od onog koji je korišćen za slanje čoveka na Mesec... da bi igrao Candy Crush. On do četvrtog osnovne zna više matematike nego egipatski dvorski arhitekta... ali ne zna da primeni van kontrolnog zadatka.

Uopšte nije misterija ko ih je gradio i kako, misterija je kako je nekim ljudima u 21. veku to i dalje misterija. Ali šta da se radi, zavera i misterija se prodaju, znanje i razmišljanje nije na ceni već dugo vreme.

koki

pre 6 godina

Napraviti takve rampe bi bilo teze nego napraviti piramide. postoje druge teorije sa dokazima kako su pravljene piramide. Takodje, ova pricica da nije bilo robova je budalastina. Postoje grobovi dece-tinejdzera gde se vidi prema kostima da su bili podvrgavani teskom fizickom radu i mucenju od najranijeg detinjstva, umrli su praveci piramide za faraona. Jadni su ovi pokusaji da se zasladi prica o piramidama.

M

pre 6 godina

Kako li su ih sagradili? Pa bacali su ljudsku patnju i smrt na gomilu dok nisu bile gotove. Prosto je neverovatno sta sve mozes postici kada te nije briga za izvesnu grupu ljudi.

LaleGator

pre 6 godina

Ja ne znam zasto ih je "sramota" da kazu:

ne znamo kako su sagradjene, imamo neke ideje kako su ih gradili ali nismo sigurni u to!

Naravno, nisu ih gradili vanzemaljci,
sve je vise dokaza da su ljudi nekada davno imali mnogo vece znanje( nego sto to istoricari danas misle) i neku drugaciju tehnologiju a koja je vremenim izgubljena usled neke kataklizme!!

p.s.
pre oko 10godina radjeno je istrazivanje velike piramide,
unutar piramide postoji nekoliko malih cetvrtastih tunela (oko 40cm precnik)
robotom su ih istrazivali, duboko unutar jednog tunela su pronasli stap duzine oko 2m, stap je ocito tu od kada je piramida napravljena jer nije imalo sanse drugacije da dospe tu!

Do dan danas, vlasti Egipta nisu dozvolile da se iseče deo tog stapa,
starost kamena ne moze da se izmeri ali starist drveta moze da se izmeri radiometrijskim metodama ugljenika!

kada bi izmerili starost tog stapa
znali bi i tacnu starist piramida!

Zbog cega to nece da urade?

miro split

pre 6 godina

Lako ti je onda bilo dić ovoliku vikendicu kad pravna država nije radila svoj posal.
Nije ti tribala nikakva dozvola za udrit temelje.Dovedeš lipo mišalicu,tamić žala i cimenta i udri šalovat i nalivat temelje.
Di će Faraonu doć građevinska inspekcija i reć mu da se objekt ne uklapa sa urbanističkim planom.

Tralaja

pre 6 godina

Ne secam se davno bilo... Salu na stranu, ljudi su pre bili inovativnia sada kada imaju tehniku nema potrebe da se muce... Nisu ljudi gluplji nego ih mrzi da razmisljaju i sve je na dohvat ruke

Boža zvani pub

pre 6 godina

Malo mi je sumnjiva činjenica da nisu znali za točak, a bavili su se astronomijom i svakih 28 dana posmatrali pun mesec okrugao k'o točak!?! Nešto mi se tu ne slaže. Šta kaže nauka i istorija? Kad i gde je prvi put upotrebljen točak?

andreas kisser

pre 6 godina

Sve što je bilo potrebno za ovaj poduhvat je vreme, dovoljno radne snage i strpljenje. I naravno more znoja.... i patnje verovatno.
(dudule, 3. jul 2017 20:35)

ovo za patnju nije neophodno. zna se da ih nisu gradili robovi vec slobodni ljudi, koji su za to bili placeni. sacuvani su natpisi koji cine nesto poput platnog spiska za jednu od piramida - posebna premija se sastojala od piva, koje je u to doba (doba vina) bilo vrlo skupo i retko. inace naravno da se zna vrlo dobro kako su gradjene piramide, ali posto vecinu ljudi mrzi da cita, kada se konacno zainteresuju za nesto sto nije sport, seks ili selebriti lajfstajl, radije posezu za lakonskim odgovorima kojih na internetu bar ima koliko ti dusa pozeli. tuzno je kako je sa razvojem tehnologije covecanstvo sve vise zatupljuje i zaglupljuje.

Marko B

pre 6 godina

To su im Kinezi napravili za male pare. Skuplji je bio Kineski zid i to dosta pa kad su videli koliko im je ostalo materijala ponudise se Egipcanima, da se kamen ne baci. Bio dokumentarac na Discoveryju pre neko vece. Poyy

Petar

pre 6 godina

Da, koristili su zvezde za prav ugao. :) Egipatski trougao: stranice su 3, 4 i 5. Sve sto ti treba za njega je 12 stapova iste duzine - bilo koje duzine... i eto pravog ugla

ff

pre 6 godina

U odnosu na Balbek piramide su igracke. U Balbeku imate kamenje istesano i preneseno 1000metara po neravnom terenu, a tezine 1400 TONA. Da ne govorim da je sve uredno slozeno u platformu sa neverovatnom preciznoscu, 5000 god pre egipcana, a rimljani su posle na tome napravili hram

Gde ja živim

pre 6 godina

Kogod da ih je napravio, napravio je remek-delo ljudske civilizacije. Ako pođemo od toga da su ih ljudi napravili (što je za sada najverovatnije) bilo bi lepo da do kraja dokučimo metod, tehnike i alate koji su korišćeni. A i namene objekata u potpunosti. Ne samo kod piramida, već i kod Naska linija, Stounhendža i sl. Ne da bismo sad opovrgavali vanzemaljce, Boga i tako to, već da bi nam možda ta znanja pomogla u današnjem svetu. Koliko god da je tehnologija uznapredovala, ljudi su postali nesposobniji i tupaviji nego ikad, baš zato što im je sve na dohvat ruke. Nekadašnji ljudi su da bi preživeli morali da se dovijaju na razne načine. U svakom slučaju o ovakvim stvarima je uvek lepo čitati i prosto pustiti mašti na volju.

Капетан Немо

pre 6 godina

Гледао сам на телевизији неки научно-документарни програм о изградњи пирамида и у тој емисији су тврдили да су Египћани знали да троугао са страницама 3 - 4 - 5 има један прав угао. Зато мислим да њима није било потребно да гледају у звезде да би добили прав угао. Такође, мало ми је невероватно да нису знали за точак. Претпостављам да га нису користили за изградњу порамида јер су камени блокови превише тешки а пустињски песак превише мекан да би се користила некаква кола са точковима. Теорија о наквашеном песку ми делује да је вероватна. Без обзира на све теорије, изградња онаквих грађевина на онаквом технолошком нивоу какав је био пре 5-6000 година, свакако је био инпресиван подухват.

Balkan

pre 6 godina

To je pravila neka nama nepoznata civilizacija koja je nestala posle 6000 godina,to je ciklus jedne civilizacije a ova nasa je pri kraju .

amarko

pre 6 godina

generalno pocenjivanje, diskriminacija egipcana. Svremena na vreme se rodi neki genije, dok kod njih je verovatno postojao matematicki fakultet

Zoran

pre 6 godina

hm 2000 ljudi za 23 godine, da nije malo mnogo, 2 mil blokova, mada ih ima i vise, da rade 24 sata dnevno, 365 dana u godini, bi trebali da svakih 10.06 minuta isklesaju blok, prevezu ga na odrediste, i postave ga na mesto. Malo mi to izgleda preterano, idemo dalje, koliko im je trebalo da izravnaju Giza plato gde su sagradjene piramide, kako su prevezni granitni blokovi nekih 500km daleko, kako je moguce da su sobe izgradjene s tolikom preciznoscu, pa se i posle 3 zemljotresa nisu pomirili ni za milimetar, Ima veooooooma mnogo pitanja na kojima jos nisu dati odgovori i pitanje je da li ce ikada. Po meni najbolji film o piramidama na ypoutube je "Secrets of the Egyptian pyramids" i stvarno ga preporucujem da ga pogledate i tek onda ce videti koliko se nista ne zna o piramidama

vlajko

pre 6 godina

Prema ovom videu, i deca mogu da ih naprave u dvorištu. Samo treba kofice i lopatice, i par drugara iz kraja,i za vikend imate planinu ispred kuce.
Nista lakse.
Piramide su toliko složene, da bi i sa danasnjom tehnologijom i znanjem bilo
vrlo teško napraviti ih.
Ako su ih oni sagradili, a ne recimo vanzemaljaci, to znaci da su napredne civilizacije postojale mnogo pre starih grka, a to znaci da bi sve ono sto smo ucili u skolama iz udžbenika moralo da se menja, i da se pise nova istorija.
To je podjednako sokantno, kao kad bi rekli da su ih pravili neka bica sa druge planete.
Mozda su naucnici i dosli do saznanja KAKO su napravljene piramide, ali to nije sigurno prikazano na ovom videu, vec se nalazi negde zaključano u nekom sefu, i ceka pravi trenutak da bude obelodanjeno.

Dejan

pre 6 godina

Pa ako vec navodno znaju kako su napravljene Piramide, zasto onda ti isti genijalci ne naprave neku?
Sad je 21 vek, savremena tehnologija, masine, pa izvolite pametnjakovici i probajte da napravite makar upola od najmanje piramide koja je izgradjena.
Aha, kako da ne, malo sutra, u stvari mozda jednog dana kad takodje uspe na vrbi da rodi grozdje.

davor

pre 6 godina

da da,polugoli i bosonogi su pravili to....ma daj...a pritom vladar koji je narucio najvecu piramidu za sebe je zaboravio da to i istakne...O Keopsu nema skoro nikakvih zapisa na piramidi osim malo nazvrljanog pisma na samoj osnovi piramide gde pise Cufu,tj Keops...i zbog toga je ona nazvana Keopsova piramida

Kibo

pre 6 godina

Sumnjam da su oh napravili ljudi sa tehnologijom kojom mislimo. Možda jesu ljudi ali su tada imali neka druga oruđa ili tehnologiju danas nepoznatu...
Pa danas da ih prave, bio bi problem a ne pre 5,6,7 hiljada godina!!

Papageno

pre 6 godina

Potpuno si u pravu, mi danas vrlo arogantno potcenjujemo znanje starih naroda i starog sveta. Kad god nešto ne razumemo kako su oni napravili, mi pođemo od toga da bi i danas, sa današnjim znanjem i tehnologijom bilo teško napraviti nešto slično, pa pošto znamo da oni to nisu imali, onda mora da su im pomogli vanzemaljci i kraj priče!

Da, ali šta i koliko mi znamo o ondašnjem znanju i tehnologijama? Vrlo malo i svakako nedovoljno! Nažalost, svo napredno znanje je bilo ogranično na izuzetno mali broj ljudi, pa se zato gubilo njihovom smrću. Lep primer i dokaz toga je dnašnji tekst o rimskom betonu.

Nije bilo fakulteta i znanje se slabo zapisivalo, a i to što je bilo zapisano je nestalo, često i namerno uništeno zbog neznanja i ljudske gluposti, kao u slučaju aleksandrijske bibloteke. Novi hrišćanski varvari su je u ime "borbe protiv paganizma i jeresi" spalili i time napravili nepopravljivu štetu i sebi i celom čovečanstvu!

neutralni felsh

pre 6 godina

i onda ti dodju pametni naučnici koji misle da sve znaju, a toliko puta su pogrešili. posebno koliko je zemlja stara. kad u nešto ne veruješ ili ne znaš kako je nastalo, najlakše je izmisliti kako je to pravljeno.
(gile, 04. jul 2017 09:08)



jok, nego ce da veruju podacima u nekoj zbirci bajki i da ne mrdaju ni pedalj odatle puna dva milenijuma? naravno da su naucnici "toliko puta pogresili", ali kad uvide gresku oni je isprave - a ne ko neki talibani, ako se neki novi podaci ne slazu sa onim u sta oni veruju, oni se naljute na dokaze.

strašno šta tastatura trpi

pre 6 godina

Piramide je konstruisao Napoleon kad je isao u "naucnu ekspediciju" (1798.) paralelno sa vojnim ekspedicijama, a o piramidama pocnje da se javljaju tragovi tek u 19-om veku sto strasno smrdi, kao pola istorije uostalom. Niko ziv nije video piramide vekovima, pa jos su sve opljackane (kao) da bi se odjednom nasle sve relikvije u jednoj jedinoj piramidi - tek da se ilustruje i ispravi greska - napredni narod Egipta koji je (navodno) koristio piramide za prikupljanje kosmicke energije - crtao je crteze u dve boje, sa smesnim znakovima i likovima koji podsecaju jedni na druge... Ali, dobro, sve je super, idemo dalje...
(Pera, 4. jul 2017 01:01)

Ono što "smrdi" je tvoje epsko neznanje. O piramidama postoje hiljade i hiljade zapisa raznih civilizacija (starogrčki, persijski, rimski, arapski, turski zapisi) pre Napoleona. Još je Herodot pisao o njima pre 2500 godina. Ali svi ti istorijski dokazi za tebe prosto NE POSTOJE, jer se ti verovatno obrazuješ u Farmi i Parovima.

Na zapadu nista novo

pre 6 godina

Ja i dalje ne verujem da su ih stvorili ljudi, ali dobro. :)
(sj, 03. jul 2017 20:25)
Pa i nisu, bar ne ljudi kekve mi poznajemo, i za sve to ima dokaza tona. Ni sa najsavremenijim masinama i laserima nebi mogli a kamoli kamenjem. Al ajde

neutralni felsh

pre 6 godina

zna se da ih nisu gradili robovi vec slobodni ljudi, koji su za to bili placeni. sacuvani su natpisi koji cine nesto poput platnog spiska za jednu od piramida - posebna premija se sastojala od piva, koje je u to doba (doba vina) bilo vrlo skupo i retko. inace naravno da se zna vrlo dobro kako su gradjene piramide, ali posto vecinu ljudi mrzi da cita (...), radije posezu za lakonskim odgovorima kojih na internetu bar ima koliko ti dusa pozeli. tuzno je kako je sa razvojem tehnologije covecanstvo sve vise zatupljuje i zaglupljuje.
(andreas kisser, 3. jul 2017 23:17)


naravno! nadjena su velika dundjerska naselja, sa alatima i grncarijom, i tragovima jakog drustvenog zivota. placeni i ponosni, majstori svog zanata. svako malo upucen zna da ovako grandiozne projekte ne mozes zasnivati na nemotivisanoj i nestrucnoj robovskoj snazi (ok, mozda su klesali kamenje, kao tupa radna snaga, ali vise od toga tesko), ali vecina ljudi danas o gradjevini sudi zato sto nekako ume da zamesa kofu maltera i video zidare u komsiluku, u drzavama za koje je danas projekat kao npr brana na djerdapu cista fantastika - apstraktan pojam. tu je vrlo lako uplesti vanzemaljce. u doba bagera i pumpi za beton, mnogi ljudi ne kapiraju da je danas teze napraviti asuansku branu nego piramidu, jer ih zabole ledja ili glava ako se uhvate za lopatu ili dublji umni rad. sve bi to kod druga keopsa moglo samo da kleše kamen i nista vise, i da se cudi gde su nestali vanzemaljci haha ;)

pilgrim

pre 6 godina

Keopsova piramida je gradjena oko trideset godina, a na njoj je radilo oko sto hiljada ljudi. Tako kazu turisticki vodici kad odete tamo.

LMX

pre 6 godina

@Behemoth - pronađeni su kamenolomi i nedovršeni kameni blokovi. Zašto bi se toliko mučili da ih seku da su imali tehnologiju da izlivaju blokove poput betonskih?

Milutin Milankovic

pre 6 godina

Razlika između naučnika i "običnog" čoveka je u tome što se naučnik u svrhu spoznaje određene pojave služi činjenicama obrađujući raznorazne podatke ili poetski "igrajući se detektiva" dok ovaj drugi veruje na osnovu svoje intuicije i bla bla bla. Smešno mi je to: ha, ha, e, a zajednička stvar ove dvojice je što čitaju isti tekst...
Sto te ne ubije, zamalo te ne ubi' ?

ls

pre 6 godina

Da su ih vukli po vlaznom pesku, posle 2 bloka bi napravili nesto poput recnog korita, a i probajte vuci kamen po pesku, posle 5 metara bi se toliko peska skupilo ispred tog bloka, da bi totalno zaustavilo kretanje. A i jos jedno pitanje, sta je sa ostalih 5000 piramida na svetu? Pa nisu valjda samo piramide gradili? U Kini postoji polje piramida, otkud u Bosni itd... Nidje veze.

Džoni

pre 6 godina

Posebno ovo sa zalivanjem peska da bi vukli blokove? Samo me interesuje da li su koristili vodu iz gradskog vodovoda ili možda kišnicu? A naravno tu je i čuveni kamenolom, ma to se bre tada samo pravilo, pesma jedna.

aninimus

pre 6 godina

Lepo. Kamen po kamen, sto kaze poslovica. Treba se osvrnuti na razvoj egipatskih grobnica. Prvo su gradili mastabe, zatim kasnije ređali vise mastaba jednu na drugu, iz toga se razvila stepenasta piramida i na kraju piramida s glatkim ivicama. Nisu uzeli i prvo sagradili Keopsovu od 147m, već su pre toga imali akumulirano iskustvo. To sto nisu imali sva znanja kao mi, ne znači da su bili manje inteligentni. podizanje tako velikih i monolitnih građevina zahtevalo je mnogo radne snage, mnogo vremena i dobru organizaciju. Dakle ključni faktor u izgradnji nisu bila samo tehnička dostignuća, već stabilno društveno uređenje, jaka država u kojoj se znalo ko šta radi. To je omogućilo koordinaciju poslova i njihovu stabilnost kroz više decenija.

Novosadjanin

pre 6 godina

Nek neko danas tim "spravama" koje su imali Egipćani podigne blok od 17 tona na 20 m visine, pa će shvatiti zašto su naučnici u čudu.

Dr. King Šulc

pre 6 godina

@Matematičar, 4. jul 2017 02:34
Loš ti je račun.
Ako imaš 2,3 miliona blokova i ako ti je potrebno 23 godine da to obradiš, transportuješ i postaviš, to znači da se otprilike 100.000 blokova godišnje odradi ili 274 bloka po danu ili 11,4 bloka po satu što znači da se 1 blok obradi i postavi za 5 minuta (računica izvedena za 1 osobu koja radi non stop).
Plus, moraš imati na umu da je to bio sistem gde su verovatno radili na hiljade ljudi i gde je svako znao svoj deo posla.
Pročitaj celu vest i pogledaj video koji stoji uz ovu vest i biće ti jasnije.

RA

pre 6 godina

Ajde vi meni recite kako se je u laboratorijskom odlomljenom bloku s piramide našla vlas ljudske kose duga 32 cm i povelik komad ovčjeg runa? I zbog čega blokovi imaju osobine cementnih blokova, gušći su u bazi a rijeđi na vrhu. Da možda neko nije ubacivao neku smešu u šalong na samom terenu?

ProkopijeElGrande

pre 6 godina

Izlivali su blokove na licu mesta. U jednom su nasli ljudsku dlaku kose. To je jedina teorija koju cak ni Deniken nije uspeo da "opovrgne".

najluđa teorija svih vremena

pre 6 godina

Pa lako su to uradili. Kamenje su sekli laserom, transportovali do gradilišta overkraftom, gradili bagerima i kranovima. 300 radnika za 3 godine. Šta je tu čudno?

Nikola

pre 6 godina

Nisu koristili nikakve sprave vec su pomocu vode prenosili kamenje. Detaljnije u klipu: Building the pyramids of egypt detailed step by step guide.

Djenka

pre 6 godina

Piramide je konstruisao Napoleon kad je isao u "naucnu ekspediciju" (1798.) paralelno sa vojnim ekspedicijama, a o piramidama pocnje da se javljaju tragovi tek u 19-om veku sto strasno smrdi, kao pola istorije uostalom. Niko ziv nije video piramide vekovima, pa jos su sve opljackane (kao) da bi se odjednom nasle sve relikvije u jednoj jedinoj piramidi - tek da se ilustruje i ispravi greska - napredni narod Egipta koji je (navodno) koristio piramide za prikupljanje kosmicke energije - crtao je crteze u dve boje, sa smesnim znakovima i likovima koji podsecaju jedni na druge... Ali, dobro, sve je super, idemo dalje...
(Pera, 4. jul 2017 01:01)

Gresis. Napoleonova vojska je unistila omotac velike piramide koji je bio u odlicnom stanju i iscrtan hijeroglifima. Postoje zabelezena svedocanstva o tome, dosli i pucali u piramide. Kao sto su pucali u Sfingu, tj. u njeno lice. Zasto? Taj deo ne mogu da ukapiram nikako, ali su starosedeoci lepo zabelezili sta su Francuzi uradili.

blaf

pre 6 godina

Па да користе савремен чекић и длето колко људи и времена би требало да се углача и премести 100 метара , само један камен од 2 тоне?

Kralj Beljo

pre 6 godina

Svakako radili neki tamo ljudi, ne ovi danasnji Egipcani... Dokaz tome da prije nego sto su uspjeli da naprave ove velelepne, da su imali dosta losih gradjevina.

kitić

pre 6 godina

Haha,vlažili pesak da bi gurali kameni blok od 1000 tona,važi!
(Wtf, 04. jul 2017 08:43)
Baš su budale... Ti probao i uverio se da ne može... Pogledaj klip na netu gde čovek podiže kameni blok on nekoliko tona na visinu od metar i nešto potpuno sam bez korišćenja mehanizacije... Sve što ti treba je malo pameti

Da kazem..

pre 6 godina

Najvise mi se ovde dopada teorija o pivu, da su ljudi isplacivani u pivu i da su onda pod gasom, dobijali vanljudske sposobnosti, tako da im je prevoz i ugradnja blokova bila maciji kasalj ! Na taj nacin svi problemi i nedoumice svode se samo na jedno, od cega su pravili pivo i kako !

Low Key Lyesmith

pre 6 godina

A među komentarima, gomila onih čiji autori čini se s odobravanjem gledaju na budalaštine koje iznose Swiss nutcases von Däniken i Tsoukalos. I/ili njihovi istomišljenici. Disturbing.
@Zoran, 3. jul 2017 23:42
Piramide su, zahvaljujući svom obliku, manje-više potpuno otporne na zemljotrese. Postoji razlog zašto projekti akrologija, koji za sada postoje samo na papiru ili kao 3D renders, imaju oblik piramide ili kupe.
@svi oni koji tvrde da su blokovi savršeno precizno isečeni, i savršeno uklopljeni, otidite u Egipat - Giza Plateau - posetite piramide, i videćete da to baš i nije istina.
Na temu toga kako su blokovi isečeni, pa, iznenadili biste se kada bi znali šta se sve može uraditi sa silica i quartz peskom, i nekim mekanim metalom i/ili legurom - bakar, bronza...
@Leks, 3. jul 2017 22:03
Komentar koji pogađa suštinu.

A NAUCNICI NEK PRICAJU

pre 6 godina

Po njihovom obliku,velicini i tezini blokova vidi se da u ono vreme kad su sagradjene to nisu mogli da urade ljudi.

Pera

pre 6 godina

Piramide je konstruisao Napoleon kad je isao u "naucnu ekspediciju" (1798.) paralelno sa vojnim ekspedicijama, a o piramidama pocnje da se javljaju tragovi tek u 19-om veku sto strasno smrdi, kao pola istorije uostalom. Niko ziv nije video piramide vekovima, pa jos su sve opljackane (kao) da bi se odjednom nasle sve relikvije u jednoj jedinoj piramidi - tek da se ilustruje i ispravi greska - napredni narod Egipta koji je (navodno) koristio piramide za prikupljanje kosmicke energije - crtao je crteze u dve boje, sa smesnim znakovima i likovima koji podsecaju jedni na druge... Ali, dobro, sve je super, idemo dalje...

Gremlin

pre 6 godina

Gledao sam skoro dokumentarac gde naucnici sa nekog univerziteta pokusavaju da naprave skulpturu sfinge manjih dimenzija sa alatom koji je kor?scen u to vreme,odustali su posle par sati jer alat za koji su smatrali da je bio koriscen nije bio za upotrebu posle nekoliko udaraca. Tako da nisam bas siguran u teoriju da se zna kako su piramide napravljene.

Pera

pre 6 godina

Piramide je konstruisao Napoleon kad je isao u "naucnu ekspediciju" (1798.) paralelno sa vojnim ekspedicijama, a o piramidama pocnje da se javljaju tragovi tek u 19-om veku sto strasno smrdi, kao pola istorije uostalom. Niko ziv nije video piramide vekovima, pa jos su sve opljackane (kao) da bi se odjednom nasle sve relikvije u jednoj jedinoj piramidi - tek da se ilustruje i ispravi greska - napredni narod Egipta koji je (navodno) koristio piramide za prikupljanje kosmicke energije - crtao je crteze u dve boje, sa smesnim znakovima i likovima koji podsecaju jedni na druge... Ali, dobro, sve je super, idemo dalje...

Slobodan Milošević

pre 6 godina

Najfantastičnije gradjevine na svetu. Trebalo bi svakom da bude žao ako ih za života ne obidje. Jedino što mi je žao što su baš u Egiptu, današnji egipćani su narod koji nimalo ne poštuje to što ima. Pustili su ogroman broj lopova i prevaranata oko piramida, neprijatnosti se dese gotovo svakom drugom turisti. Ako se i odbraniš, dugo smaranje je pod obavezno. Takodje put do piramida je zatrpan smećem. Ljudi koliko to kvari utisak, strašno. Da su kojim slučajem u nekoj razvijenoj zemlji, tipa Francuska, donosile bi milijarde i milijarde evra prihoda svake godine. Najveće čudo ljudske istorije.

aca

pre 6 godina

Postoji emisija serijal Ancient Aliens sa History channel - neki od unutrašnjih zidova piramide su izgrađeni od materijala tvrđeg od granita (zaboravio sam ime), čime su sekli taj materijal ako su danas potrebne dijamantske brusilice? Druga još bitnija stvar je to da su ti isti zidovi ravniji od 'idealno ravnog' (postoji jedinica ne znam ime, kojim se meri koliko je nešto ravno).

gile

pre 6 godina

i onda ti dodju pametni naučnici koji misle da sve znaju, a toliko puta su pogrešili. posebno koliko je zemlja stara. kad u nešto ne veruješ ili ne znaš kako je nastalo, najlakše je izmisliti kako je to pravljeno.

Steve G

pre 6 godina

Nisam siguran da Egipcani nisu imali tocak u vreme gradjenja piramida. Prvi su koristili bojne dvokolice pre 4000 godina. Jednostavno, blokovi su preteski da bi ih prevozili bilo kakvom "prikolicom" na tockovima. I cemu su sluzile piramide? Kazu da su to grobnice, ali nikada ni u jednoj od velikih piramida Gize nije nadjeno nista sto dokazuje tu tvrdnju. A, opet, drevni vanzemaljci... Piramide su bile neka vrsta elektrane, kaze Jorgo Cukalos i u nedostatku boljih objasnjenja, ja cu njemu da verujem :)

Leks

pre 6 godina

Čemu toliko čuđenje? Prvo, matematičko znanje potrebno za tako nešto je poprilično jednostavno - vaši klinci do četvrtog osnovne znaju više matematike nego egipatske arhitekte. Samo što nisu ni svesni svog znanja.

A što se same tehnologije tiče, nije da postoje objašnjenja, kamenolomi, ostaci, alat itd. je l' da?

I nije da su po ostatku sveta i mnogo veće kloce prenosene i dizane po potrebi. Ja ne znam da li je iko ikad ušao kod boljeg automehaničara u radionicu - oni uglavnom imaju onaj lanac što visi sa plafona kojim jedan čovek bez problema podigne ceo motor - prenosni sistemi kotura koji su čoveku poznati odavno, uključujući i Egipćane. A iz nekog razloga se zaboravlja gde su ti ljudi živeli i koje su sve životinje imali.

Nije izgradnja piramide problem onima koji se time i bave, problem je modernom čoveku koji ne može da pojmi neke stvari. On svaki dan u ruci drži računar hiljadu puta moćniji od onog koji je korišćen za slanje čoveka na Mesec... da bi igrao Candy Crush. On do četvrtog osnovne zna više matematike nego egipatski dvorski arhitekta... ali ne zna da primeni van kontrolnog zadatka.

Uopšte nije misterija ko ih je gradio i kako, misterija je kako je nekim ljudima u 21. veku to i dalje misterija. Ali šta da se radi, zavera i misterija se prodaju, znanje i razmišljanje nije na ceni već dugo vreme.

mile

pre 6 godina

Ha ha ha.. Ma da, pravili su pomocu dleta i malo kanapa. Da se ne lazemo, ove 3 piramide su izgradjene pomocu veoma napredne tehnologije, kamen je secen pod uglovima i uklapan na nacin da je apsolutno nemoguce izgraditi ih alatima za koje se pretpostavlja da su bili na raspolaganju, tako da bi zvanicni egiptolozi mogli da prestanu da insistiraju na neistinama koje samo potpuno neupucen covek moze da proguta. Piramide koje su kasnije gradili faraoni u nastojanju da imitiraju ove tri piramide su verovatno gradjene pomocu robova i zato je danas od njih ostala gomila rusevina. Ove kao sto vidimo stoje i danas i definitivno nisu pravljene od kamencica vucenih po pesku. Takodje, piramide nisu grobnice vec instrument zasnovan na delovanju zakona i energija koje su danas zaboravljene.

ljAXE

pre 6 godina

Ljudska vrsta je neverovatno podcenjivacka. Egipcani I drugi narodi itekako su bili pametni i sposobni za ono vreme. Zamislite za 200-300 godina kada buduce generacije budu gledale na nas podcenjivacki tipa: "Neverovatno je da su ljudi poslali Habl teleskop u orbitu. Mora da su to uradili vanzemaljci umesto njih". Ili, "nemoguce je da su ondasnje generacije znale za kvantnu fiziku, to je suvise apstraktno za njih". Braca Rajt su poletela avionom a da vecina sveta nije imala struju i kanalizaciju. Vecina zemaljske kugle je zivela malo bolje od Egipcana. Pre njih, 1905, Ajnstajn je obznanio teoriju relativiteta koja je bez premca vise od 100 godina. Sa danasnjeg gledista, tesko je poverovati da su ljudi u to vreme jahali konje, pisali pod svecom, bez tekuce vode i kanalizacije ali su znali za elektromagnetne talase (Maksvel, hiljaduosamsto i neke). Ponekad verujem da su ljudi u proslosti bili mnogo pametniji od nas jer su morali da prezive bolesti, zaraze, ratove, glad .... da bi opstali. Prirodna selekcija je bila mnogo neumitnija nego danas.

koki

pre 6 godina

Napraviti takve rampe bi bilo teze nego napraviti piramide. postoje druge teorije sa dokazima kako su pravljene piramide. Takodje, ova pricica da nije bilo robova je budalastina. Postoje grobovi dece-tinejdzera gde se vidi prema kostima da su bili podvrgavani teskom fizickom radu i mucenju od najranijeg detinjstva, umrli su praveci piramide za faraona. Jadni su ovi pokusaji da se zasladi prica o piramidama.

andreas kisser

pre 6 godina

Sve što je bilo potrebno za ovaj poduhvat je vreme, dovoljno radne snage i strpljenje. I naravno more znoja.... i patnje verovatno.
(dudule, 3. jul 2017 20:35)

ovo za patnju nije neophodno. zna se da ih nisu gradili robovi vec slobodni ljudi, koji su za to bili placeni. sacuvani su natpisi koji cine nesto poput platnog spiska za jednu od piramida - posebna premija se sastojala od piva, koje je u to doba (doba vina) bilo vrlo skupo i retko. inace naravno da se zna vrlo dobro kako su gradjene piramide, ali posto vecinu ljudi mrzi da cita, kada se konacno zainteresuju za nesto sto nije sport, seks ili selebriti lajfstajl, radije posezu za lakonskim odgovorima kojih na internetu bar ima koliko ti dusa pozeli. tuzno je kako je sa razvojem tehnologije covecanstvo sve vise zatupljuje i zaglupljuje.

davor

pre 6 godina

da da,polugoli i bosonogi su pravili to....ma daj...a pritom vladar koji je narucio najvecu piramidu za sebe je zaboravio da to i istakne...O Keopsu nema skoro nikakvih zapisa na piramidi osim malo nazvrljanog pisma na samoj osnovi piramide gde pise Cufu,tj Keops...i zbog toga je ona nazvana Keopsova piramida

Matematičar

pre 6 godina

U tekstu se pominje da je velika piramida građena oko 23 godine. Ako znamo da je za njenu gradnju utrošeno 2.3 miliona kamenih blokova, dolazimo do računice da je svakog minuta bilo potrebno isklesani, transportovati i pravilno postaviti na svoje mesto oko 5 blokova. Ovo je pod pretpostavkom da se radilo 24 sata dnevno, 365 dana u godini, što je naravno malo verovatno. Treba uzeti u obzir da je svaki kameni blok težio između 2.5 i 15 tona. Voleo BiH da neko uradi nešto slično u današnje vreme sa današnjom tehnologijom.

vlajko

pre 6 godina

Prema ovom videu, i deca mogu da ih naprave u dvorištu. Samo treba kofice i lopatice, i par drugara iz kraja,i za vikend imate planinu ispred kuce.
Nista lakse.
Piramide su toliko složene, da bi i sa danasnjom tehnologijom i znanjem bilo
vrlo teško napraviti ih.
Ako su ih oni sagradili, a ne recimo vanzemaljaci, to znaci da su napredne civilizacije postojale mnogo pre starih grka, a to znaci da bi sve ono sto smo ucili u skolama iz udžbenika moralo da se menja, i da se pise nova istorija.
To je podjednako sokantno, kao kad bi rekli da su ih pravili neka bica sa druge planete.
Mozda su naucnici i dosli do saznanja KAKO su napravljene piramide, ali to nije sigurno prikazano na ovom videu, vec se nalazi negde zaključano u nekom sefu, i ceka pravi trenutak da bude obelodanjeno.

M

pre 6 godina

Kako li su ih sagradili? Pa bacali su ljudsku patnju i smrt na gomilu dok nisu bile gotove. Prosto je neverovatno sta sve mozes postici kada te nije briga za izvesnu grupu ljudi.

Dejan

pre 6 godina

Pa ako vec navodno znaju kako su napravljene Piramide, zasto onda ti isti genijalci ne naprave neku?
Sad je 21 vek, savremena tehnologija, masine, pa izvolite pametnjakovici i probajte da napravite makar upola od najmanje piramide koja je izgradjena.
Aha, kako da ne, malo sutra, u stvari mozda jednog dana kad takodje uspe na vrbi da rodi grozdje.

A NAUCNICI NEK PRICAJU

pre 6 godina

Po njihovom obliku,velicini i tezini blokova vidi se da u ono vreme kad su sagradjene to nisu mogli da urade ljudi.

Veliki brat

pre 6 godina

Lepo je to kad se crtkaju sličice i animacije, ali kad tim naučnicima date čekić i dleto, ne mogu jedan kamen da isklešu za godinu dana!

A da kažu kojom brzinom su vukli kamenove, koliko ljudi za svaki kamen, koliko je rastojanje?
Piramide u Gizi nisu baš blizu kamenoloma, ali taj problem su "tumači" rešili odgovorom da su kamenovi dovoženi na čamcima Nilom. Lepo, samo kakve su i kolike te rampe bile da bi se toliki kamenovi dovukli ili nagurali na splav ili čamac? I koliki je morao biti taj čamac ili splav da bi nosio one najveće kamenove?
OK, možemo da prihvatimo da 200 ili 500 ljudi vuče kamen od nekoliko hiljada tona po pesku, ali kako da ga navuče ili ugura na čamac, koliki moraju biti dokovi oko čamca ili kanal u kome se nalazi čamac pri utovaru ili istovaru?


Zatim, u Veliku piramidu je ugrađeno oko 2.300.000 blokova. Ako je gradnja trajala 20-23 godine, morali bi svakih 3-4 minuta da ugrade po jedan kamen, neprekidno i danju i noću.
Neka pokušaju da postignu tu brzinu danas sa modernim kranovima!


Na stranu što je Sfinga očigledno starija, i što tri piramide u Gizi zauzimaju položaj sličan položaju zvezda u sazvežđu Orion, i to najpribližnije oko 10.500 godina pre nove ere.


A tek, ako krenemo da objašnjavamo piramide u Južnoj Americi, Indiji, Kini, i kipove na Uskršnjem ostrvu, pa još se upitamo zašto su svi ti objekti na liniji koja čini "veliki krug" oko Zemlje... otišli bi mnogo daleko...

ls

pre 6 godina

Da su ih vukli po vlaznom pesku, posle 2 bloka bi napravili nesto poput recnog korita, a i probajte vuci kamen po pesku, posle 5 metara bi se toliko peska skupilo ispred tog bloka, da bi totalno zaustavilo kretanje. A i jos jedno pitanje, sta je sa ostalih 5000 piramida na svetu? Pa nisu valjda samo piramide gradili? U Kini postoji polje piramida, otkud u Bosni itd... Nidje veze.

Balkan

pre 6 godina

To je pravila neka nama nepoznata civilizacija koja je nestala posle 6000 godina,to je ciklus jedne civilizacije a ova nasa je pri kraju .

kiza

pre 6 godina

Da li uopste znate da pojedine blokove ne moze da podigne moderna dizalica? Toliko su teski.
Pravo pitanje uopste nije kako nego zasto je neko odlucio da pravi ta cuda...
Drugo, egipcani nisu znali osnovnu astronomiju vec veoma naprednu astronomiju, znali su za precesiju sto je prilicno napredno.
Trece, tamo su tri piramide a ne jedna, kamenolom nije blizu, vec su blokove dovlacili brodovima Nilom i naravno tu je i Sfinga.

Boža zvani pub

pre 6 godina

Malo mi je sumnjiva činjenica da nisu znali za točak, a bavili su se astronomijom i svakih 28 dana posmatrali pun mesec okrugao k'o točak!?! Nešto mi se tu ne slaže. Šta kaže nauka i istorija? Kad i gde je prvi put upotrebljen točak?

najluđa teorija svih vremena

pre 6 godina

Pa lako su to uradili. Kamenje su sekli laserom, transportovali do gradilišta overkraftom, gradili bagerima i kranovima. 300 radnika za 3 godine. Šta je tu čudno?

Zoran

pre 6 godina

hm 2000 ljudi za 23 godine, da nije malo mnogo, 2 mil blokova, mada ih ima i vise, da rade 24 sata dnevno, 365 dana u godini, bi trebali da svakih 10.06 minuta isklesaju blok, prevezu ga na odrediste, i postave ga na mesto. Malo mi to izgleda preterano, idemo dalje, koliko im je trebalo da izravnaju Giza plato gde su sagradjene piramide, kako su prevezni granitni blokovi nekih 500km daleko, kako je moguce da su sobe izgradjene s tolikom preciznoscu, pa se i posle 3 zemljotresa nisu pomirili ni za milimetar, Ima veooooooma mnogo pitanja na kojima jos nisu dati odgovori i pitanje je da li ce ikada. Po meni najbolji film o piramidama na ypoutube je "Secrets of the Egyptian pyramids" i stvarno ga preporucujem da ga pogledate i tek onda ce videti koliko se nista ne zna o piramidama

Nikola

pre 6 godina

Nisu koristili nikakve sprave vec su pomocu vode prenosili kamenje. Detaljnije u klipu: Building the pyramids of egypt detailed step by step guide.

Marko B

pre 6 godina

To su im Kinezi napravili za male pare. Skuplji je bio Kineski zid i to dosta pa kad su videli koliko im je ostalo materijala ponudise se Egipcanima, da se kamen ne baci. Bio dokumentarac na Discoveryju pre neko vece. Poyy

absolutezero

pre 6 godina

23 godine = 8395 dana = 201480 sati. U veliku piramidu ugrađeno 2 miliona blokova. Znači, deset blokova na sat ili svakih 6 minuta jedan, dan i noć bez prekida. Blokovi težine od dve do dvesta tona. 2000 ljudi za 23 godine?! Nemojte vređati zdrav razum.

Na zapadu nista novo

pre 6 godina

Ja i dalje ne verujem da su ih stvorili ljudi, ali dobro. :)
(sj, 03. jul 2017 20:25)
Pa i nisu, bar ne ljudi kekve mi poznajemo, i za sve to ima dokaza tona. Ni sa najsavremenijim masinama i laserima nebi mogli a kamoli kamenjem. Al ajde

Džoni

pre 6 godina

Posebno ovo sa zalivanjem peska da bi vukli blokove? Samo me interesuje da li su koristili vodu iz gradskog vodovoda ili možda kišnicu? A naravno tu je i čuveni kamenolom, ma to se bre tada samo pravilo, pesma jedna.

Kibo

pre 6 godina

Sumnjam da su oh napravili ljudi sa tehnologijom kojom mislimo. Možda jesu ljudi ali su tada imali neka druga oruđa ili tehnologiju danas nepoznatu...
Pa danas da ih prave, bio bi problem a ne pre 5,6,7 hiljada godina!!

Low Key Lyesmith

pre 6 godina

A među komentarima, gomila onih čiji autori čini se s odobravanjem gledaju na budalaštine koje iznose Swiss nutcases von Däniken i Tsoukalos. I/ili njihovi istomišljenici. Disturbing.
@Zoran, 3. jul 2017 23:42
Piramide su, zahvaljujući svom obliku, manje-više potpuno otporne na zemljotrese. Postoji razlog zašto projekti akrologija, koji za sada postoje samo na papiru ili kao 3D renders, imaju oblik piramide ili kupe.
@svi oni koji tvrde da su blokovi savršeno precizno isečeni, i savršeno uklopljeni, otidite u Egipat - Giza Plateau - posetite piramide, i videćete da to baš i nije istina.
Na temu toga kako su blokovi isečeni, pa, iznenadili biste se kada bi znali šta se sve može uraditi sa silica i quartz peskom, i nekim mekanim metalom i/ili legurom - bakar, bronza...
@Leks, 3. jul 2017 22:03
Komentar koji pogađa suštinu.

amarko

pre 6 godina

generalno pocenjivanje, diskriminacija egipcana. Svremena na vreme se rodi neki genije, dok kod njih je verovatno postojao matematicki fakultet

Novi Beograd

pre 6 godina

Najveci poduhvat i pitanje u gradnji piramida nije bilo podizanje i dovlacenje kamenja vec nacin na koji su slagani.
Danasnji inzinjeri i arhitekte tvrde da bi bilo izuzetno tesko (gotovo nemoguce) sloziti ih tako da se dobije prakticno nikakvo geometrijsko odstupanje izmedju osnove i vrha piramide.
To je samo jedna od zagonetki vezana za piramidu.

ff

pre 6 godina

U odnosu na Balbek piramide su igracke. U Balbeku imate kamenje istesano i preneseno 1000metara po neravnom terenu, a tezine 1400 TONA. Da ne govorim da je sve uredno slozeno u platformu sa neverovatnom preciznoscu, 5000 god pre egipcana, a rimljani su posle na tome napravili hram

ProkopijeElGrande

pre 6 godina

Izlivali su blokove na licu mesta. U jednom su nasli ljudsku dlaku kose. To je jedina teorija koju cak ni Deniken nije uspeo da "opovrgne".

LaleGator

pre 6 godina

Ja ne znam zasto ih je "sramota" da kazu:

ne znamo kako su sagradjene, imamo neke ideje kako su ih gradili ali nismo sigurni u to!

Naravno, nisu ih gradili vanzemaljci,
sve je vise dokaza da su ljudi nekada davno imali mnogo vece znanje( nego sto to istoricari danas misle) i neku drugaciju tehnologiju a koja je vremenim izgubljena usled neke kataklizme!!

p.s.
pre oko 10godina radjeno je istrazivanje velike piramide,
unutar piramide postoji nekoliko malih cetvrtastih tunela (oko 40cm precnik)
robotom su ih istrazivali, duboko unutar jednog tunela su pronasli stap duzine oko 2m, stap je ocito tu od kada je piramida napravljena jer nije imalo sanse drugacije da dospe tu!

Do dan danas, vlasti Egipta nisu dozvolile da se iseče deo tog stapa,
starost kamena ne moze da se izmeri ali starist drveta moze da se izmeri radiometrijskim metodama ugljenika!

kada bi izmerili starost tog stapa
znali bi i tacnu starist piramida!

Zbog cega to nece da urade?

jaa

pre 6 godina

to je teorija ona kod koje niko ne moze da ti kaze da nisi u pravu,ni da jesi,jer niko ne moze da dokaze suprotno od onoga sto ti kazes!

neutralni felsh

pre 6 godina

i onda ti dodju pametni naučnici koji misle da sve znaju, a toliko puta su pogrešili. posebno koliko je zemlja stara. kad u nešto ne veruješ ili ne znaš kako je nastalo, najlakše je izmisliti kako je to pravljeno.
(gile, 04. jul 2017 09:08)



jok, nego ce da veruju podacima u nekoj zbirci bajki i da ne mrdaju ni pedalj odatle puna dva milenijuma? naravno da su naucnici "toliko puta pogresili", ali kad uvide gresku oni je isprave - a ne ko neki talibani, ako se neki novi podaci ne slazu sa onim u sta oni veruju, oni se naljute na dokaze.

Milutin Milankovic

pre 6 godina

Razlika između naučnika i "običnog" čoveka je u tome što se naučnik u svrhu spoznaje određene pojave služi činjenicama obrađujući raznorazne podatke ili poetski "igrajući se detektiva" dok ovaj drugi veruje na osnovu svoje intuicije i bla bla bla. Smešno mi je to: ha, ha, e, a zajednička stvar ove dvojice je što čitaju isti tekst...
Sto te ne ubije, zamalo te ne ubi' ?

neutralni felsh

pre 6 godina

zna se da ih nisu gradili robovi vec slobodni ljudi, koji su za to bili placeni. sacuvani su natpisi koji cine nesto poput platnog spiska za jednu od piramida - posebna premija se sastojala od piva, koje je u to doba (doba vina) bilo vrlo skupo i retko. inace naravno da se zna vrlo dobro kako su gradjene piramide, ali posto vecinu ljudi mrzi da cita (...), radije posezu za lakonskim odgovorima kojih na internetu bar ima koliko ti dusa pozeli. tuzno je kako je sa razvojem tehnologije covecanstvo sve vise zatupljuje i zaglupljuje.
(andreas kisser, 3. jul 2017 23:17)


naravno! nadjena su velika dundjerska naselja, sa alatima i grncarijom, i tragovima jakog drustvenog zivota. placeni i ponosni, majstori svog zanata. svako malo upucen zna da ovako grandiozne projekte ne mozes zasnivati na nemotivisanoj i nestrucnoj robovskoj snazi (ok, mozda su klesali kamenje, kao tupa radna snaga, ali vise od toga tesko), ali vecina ljudi danas o gradjevini sudi zato sto nekako ume da zamesa kofu maltera i video zidare u komsiluku, u drzavama za koje je danas projekat kao npr brana na djerdapu cista fantastika - apstraktan pojam. tu je vrlo lako uplesti vanzemaljce. u doba bagera i pumpi za beton, mnogi ljudi ne kapiraju da je danas teze napraviti asuansku branu nego piramidu, jer ih zabole ledja ili glava ako se uhvate za lopatu ili dublji umni rad. sve bi to kod druga keopsa moglo samo da kleše kamen i nista vise, i da se cudi gde su nestali vanzemaljci haha ;)

RA

pre 6 godina

Ajde vi meni recite kako se je u laboratorijskom odlomljenom bloku s piramide našla vlas ljudske kose duga 32 cm i povelik komad ovčjeg runa? I zbog čega blokovi imaju osobine cementnih blokova, gušći su u bazi a rijeđi na vrhu. Da možda neko nije ubacivao neku smešu u šalong na samom terenu?

Tralaja

pre 6 godina

Ne secam se davno bilo... Salu na stranu, ljudi su pre bili inovativnia sada kada imaju tehniku nema potrebe da se muce... Nisu ljudi gluplji nego ih mrzi da razmisljaju i sve je na dohvat ruke

Da kazem..

pre 6 godina

Najvise mi se ovde dopada teorija o pivu, da su ljudi isplacivani u pivu i da su onda pod gasom, dobijali vanljudske sposobnosti, tako da im je prevoz i ugradnja blokova bila maciji kasalj ! Na taj nacin svi problemi i nedoumice svode se samo na jedno, od cega su pravili pivo i kako !

kitić

pre 6 godina

Haha,vlažili pesak da bi gurali kameni blok od 1000 tona,važi!
(Wtf, 04. jul 2017 08:43)
Baš su budale... Ti probao i uverio se da ne može... Pogledaj klip na netu gde čovek podiže kameni blok on nekoliko tona na visinu od metar i nešto potpuno sam bez korišćenja mehanizacije... Sve što ti treba je malo pameti

blaf

pre 6 godina

Па да користе савремен чекић и длето колко људи и времена би требало да се углача и премести 100 метара , само један камен од 2 тоне?

Gde ja živim

pre 6 godina

Kogod da ih je napravio, napravio je remek-delo ljudske civilizacije. Ako pođemo od toga da su ih ljudi napravili (što je za sada najverovatnije) bilo bi lepo da do kraja dokučimo metod, tehnike i alate koji su korišćeni. A i namene objekata u potpunosti. Ne samo kod piramida, već i kod Naska linija, Stounhendža i sl. Ne da bismo sad opovrgavali vanzemaljce, Boga i tako to, već da bi nam možda ta znanja pomogla u današnjem svetu. Koliko god da je tehnologija uznapredovala, ljudi su postali nesposobniji i tupaviji nego ikad, baš zato što im je sve na dohvat ruke. Nekadašnji ljudi su da bi preživeli morali da se dovijaju na razne načine. U svakom slučaju o ovakvim stvarima je uvek lepo čitati i prosto pustiti mašti na volju.

Капетан Немо

pre 6 godina

Гледао сам на телевизији неки научно-документарни програм о изградњи пирамида и у тој емисији су тврдили да су Египћани знали да троугао са страницама 3 - 4 - 5 има један прав угао. Зато мислим да њима није било потребно да гледају у звезде да би добили прав угао. Такође, мало ми је невероватно да нису знали за точак. Претпостављам да га нису користили за изградњу порамида јер су камени блокови превише тешки а пустињски песак превише мекан да би се користила некаква кола са точковима. Теорија о наквашеном песку ми делује да је вероватна. Без обзира на све теорије, изградња онаквих грађевина на онаквом технолошком нивоу какав је био пре 5-6000 година, свакако је био инпресиван подухват.

Kralj Beljo

pre 6 godina

Svakako radili neki tamo ljudi, ne ovi danasnji Egipcani... Dokaz tome da prije nego sto su uspjeli da naprave ove velelepne, da su imali dosta losih gradjevina.

Novosadjanin

pre 6 godina

Nek neko danas tim "spravama" koje su imali Egipćani podigne blok od 17 tona na 20 m visine, pa će shvatiti zašto su naučnici u čudu.

aninimus

pre 6 godina

Lepo. Kamen po kamen, sto kaze poslovica. Treba se osvrnuti na razvoj egipatskih grobnica. Prvo su gradili mastabe, zatim kasnije ređali vise mastaba jednu na drugu, iz toga se razvila stepenasta piramida i na kraju piramida s glatkim ivicama. Nisu uzeli i prvo sagradili Keopsovu od 147m, već su pre toga imali akumulirano iskustvo. To sto nisu imali sva znanja kao mi, ne znači da su bili manje inteligentni. podizanje tako velikih i monolitnih građevina zahtevalo je mnogo radne snage, mnogo vremena i dobru organizaciju. Dakle ključni faktor u izgradnji nisu bila samo tehnička dostignuća, već stabilno društveno uređenje, jaka država u kojoj se znalo ko šta radi. To je omogućilo koordinaciju poslova i njihovu stabilnost kroz više decenija.

miro split

pre 6 godina

Lako ti je onda bilo dić ovoliku vikendicu kad pravna država nije radila svoj posal.
Nije ti tribala nikakva dozvola za udrit temelje.Dovedeš lipo mišalicu,tamić žala i cimenta i udri šalovat i nalivat temelje.
Di će Faraonu doć građevinska inspekcija i reć mu da se objekt ne uklapa sa urbanističkim planom.

Papageno

pre 6 godina

Potpuno si u pravu, mi danas vrlo arogantno potcenjujemo znanje starih naroda i starog sveta. Kad god nešto ne razumemo kako su oni napravili, mi pođemo od toga da bi i danas, sa današnjim znanjem i tehnologijom bilo teško napraviti nešto slično, pa pošto znamo da oni to nisu imali, onda mora da su im pomogli vanzemaljci i kraj priče!

Da, ali šta i koliko mi znamo o ondašnjem znanju i tehnologijama? Vrlo malo i svakako nedovoljno! Nažalost, svo napredno znanje je bilo ogranično na izuzetno mali broj ljudi, pa se zato gubilo njihovom smrću. Lep primer i dokaz toga je dnašnji tekst o rimskom betonu.

Nije bilo fakulteta i znanje se slabo zapisivalo, a i to što je bilo zapisano je nestalo, često i namerno uništeno zbog neznanja i ljudske gluposti, kao u slučaju aleksandrijske bibloteke. Novi hrišćanski varvari su je u ime "borbe protiv paganizma i jeresi" spalili i time napravili nepopravljivu štetu i sebi i celom čovečanstvu!

strašno šta tastatura trpi

pre 6 godina

Piramide je konstruisao Napoleon kad je isao u "naucnu ekspediciju" (1798.) paralelno sa vojnim ekspedicijama, a o piramidama pocnje da se javljaju tragovi tek u 19-om veku sto strasno smrdi, kao pola istorije uostalom. Niko ziv nije video piramide vekovima, pa jos su sve opljackane (kao) da bi se odjednom nasle sve relikvije u jednoj jedinoj piramidi - tek da se ilustruje i ispravi greska - napredni narod Egipta koji je (navodno) koristio piramide za prikupljanje kosmicke energije - crtao je crteze u dve boje, sa smesnim znakovima i likovima koji podsecaju jedni na druge... Ali, dobro, sve je super, idemo dalje...
(Pera, 4. jul 2017 01:01)

Ono što "smrdi" je tvoje epsko neznanje. O piramidama postoje hiljade i hiljade zapisa raznih civilizacija (starogrčki, persijski, rimski, arapski, turski zapisi) pre Napoleona. Još je Herodot pisao o njima pre 2500 godina. Ali svi ti istorijski dokazi za tebe prosto NE POSTOJE, jer se ti verovatno obrazuješ u Farmi i Parovima.

Petar

pre 6 godina

Da, koristili su zvezde za prav ugao. :) Egipatski trougao: stranice su 3, 4 i 5. Sve sto ti treba za njega je 12 stapova iste duzine - bilo koje duzine... i eto pravog ugla

pilgrim

pre 6 godina

Keopsova piramida je gradjena oko trideset godina, a na njoj je radilo oko sto hiljada ljudi. Tako kazu turisticki vodici kad odete tamo.

LMX

pre 6 godina

@Behemoth - pronađeni su kamenolomi i nedovršeni kameni blokovi. Zašto bi se toliko mučili da ih seku da su imali tehnologiju da izlivaju blokove poput betonskih?

Djenka

pre 6 godina

Piramide je konstruisao Napoleon kad je isao u "naucnu ekspediciju" (1798.) paralelno sa vojnim ekspedicijama, a o piramidama pocnje da se javljaju tragovi tek u 19-om veku sto strasno smrdi, kao pola istorije uostalom. Niko ziv nije video piramide vekovima, pa jos su sve opljackane (kao) da bi se odjednom nasle sve relikvije u jednoj jedinoj piramidi - tek da se ilustruje i ispravi greska - napredni narod Egipta koji je (navodno) koristio piramide za prikupljanje kosmicke energije - crtao je crteze u dve boje, sa smesnim znakovima i likovima koji podsecaju jedni na druge... Ali, dobro, sve je super, idemo dalje...
(Pera, 4. jul 2017 01:01)

Gresis. Napoleonova vojska je unistila omotac velike piramide koji je bio u odlicnom stanju i iscrtan hijeroglifima. Postoje zabelezena svedocanstva o tome, dosli i pucali u piramide. Kao sto su pucali u Sfingu, tj. u njeno lice. Zasto? Taj deo ne mogu da ukapiram nikako, ali su starosedeoci lepo zabelezili sta su Francuzi uradili.

Dr. King Šulc

pre 6 godina

@Matematičar, 4. jul 2017 02:34
Loš ti je račun.
Ako imaš 2,3 miliona blokova i ako ti je potrebno 23 godine da to obradiš, transportuješ i postaviš, to znači da se otprilike 100.000 blokova godišnje odradi ili 274 bloka po danu ili 11,4 bloka po satu što znači da se 1 blok obradi i postavi za 5 minuta (računica izvedena za 1 osobu koja radi non stop).
Plus, moraš imati na umu da je to bio sistem gde su verovatno radili na hiljade ljudi i gde je svako znao svoj deo posla.
Pročitaj celu vest i pogledaj video koji stoji uz ovu vest i biće ti jasnije.