Nedelja, 11.06.2017.

11:47

Zalutali metak sa svadbe u Novom Sadu ranio devojčicu

Zalutali metak ranio je u subotu desetogodišnju devojčicu u novosadskom naselju Alibegovac, prenose beogradski mediji.

Izvor: Blic

Zalutali metak sa svadbe u Novom Sadu ranio devojèicu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

88 Komentari

Sortiraj po:

JadiBeda

pre 6 godina

Najjadnije je sto su me vise sokirali nesposobni lekari koji ne mogu da vide da je rana od metka, ej bre pa ja bih video koji nemam veze sa tom strukom, ko nas bre leci vise u ovoj jadnoj drzavi. Kad je zdravstvo jadnije od policajca koji u principu puca okolo nasumicno sa sansom da nekog slucajno pogodi sto je i uspeo, onda smo stvarno na samome dnu...

Marko

pre 6 godina

Međutin ne vidim sta ima loše u pucanju startnim pištoljem koji nikog ne može povrediti
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aninimus, 11. jun 2017 19:45) # Link komentara

Ima lose, zato sto se odrzava i ohrabruje jedan sustinski primitivni i plemenski obicaj, kao i kultura ciji je on deo.

disko nindža

pre 6 godina

Ima na netu snimak kako negde u SAD-u za Badnji Dan Srbi prangijaju po ulicama. Sve prijavljeno i uz dozvolu lokalnih vlasti ali sa ćorcima.
E sad zar se ne seti niko da prangija nebojevom municijom ili to nije to?
Kao seks sa kondomom.

aninimus

pre 6 godina

Izvini, ali možeš li ukratko da objasniš ZAŠTO je lepo(?) pucati u tim slučajevima? A zašto NIJE lepo pucati, na primer, na sahrani?!
(Maslačak, 11. jun 2017 12:42)
Zato što se pucnjem oznacava neki vazan događaj. U nasim narodnim obicajima pucalo se kad se dovede devojka u kucu, kada bi se rodilo dete, za Božić se pucalo posle ručka, cime se davao znak okolini o navedenim događajima. Naravno pucalo se na otvorenom, naselja nisu bila gusta, oružje je bilo drugačije. Danas vojska ispaljuje plotune kao pozdrav o važnim događajima, npr kod nas Dan drzavnosti, Dan pobede, u UK za rođendan kraljice, rođenje prinčeva i sl. Puca se čak i na sahrana vojnih lica.
Naravno da je loše i opasno pucati iz oruzja, da ne pricam o pucanju u zarvorenom prostoru, i da to treba sankcionisati. Međutin ne vidim sta ima loše u pucanju startnim pištoljem koji nikog ne može povrediti

ivana

pre 6 godina

Ulazna rana od metka nije obavezno rupa i krater kako mi zamisljamo. Iz jako velike blizine jeste, ali sa udaljenosti nije. Sad, nije mi jasno, dete nije malo, sta su rekli doktoru, kako se povredila. A i taj uzeo zdravo za gotovo i nije eksplorisao ranu. Sacuvaj boze

A.

pre 6 godina

Svi grešite. To nije "običaj" kod nas.To je bahatost i glupost SAMO onih koji poseduju neko oružje. A, ako je ovaj policajac koristio službeno oružje, trebalo bi ga najstrožije kazniti uz trajno udaljenje iz službe i uz obavezno lečenje, jer je tokom školovanja sigurno učio kakve su posledice moguće u ovakvim slučajevima.

PS: U Srbiji bi na svadbama, krštenjima, sahranama, slavama i ostalim proslavama trebali da dežuraju policajci u civilu....
(poltron, 11. jun 2017 11:56)
I gle čuda, upravo policajac u civilu upucao dete! Ne daj Bože da ih je više bilo, ko zna kako bi se završilo.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mladosti Srbije mirno spavaj, 11. jun 2017 14:20)

Pretpostavljam da ovaj "policajac u civilu" nije bio na dužnosti, već samo gost koji je verovatno bio i u alkoholisanom stanju (što naše sudstvo najčešće uzima za olakšavajuću okolnost!?). A, da je bio na dužnosti sigurno ne bi smeo da šenluči službenim pištoljem.

sasa

pre 6 godina

"Što su mi interesantni ovi koji su ranu od metka videli samo u filmu a osuđuju doktore što je nisu prepoznali... "
ispada da su i doktori tako nesto videli samo na filmu,cim im je promaklo u praksi

mladosti Srbije mirno spavaj

pre 6 godina

U Srbiji bi na svadbama, krštenjima, sahranama, slavama i ostalim proslavama trebali da dežuraju policajci u civilu. Izgledali bi kao gosti, ali kad bi neko pokušao da izvadi pištolj i puca u vazduh - BAM u rebra, a onda u aps, a onda i po džepu pa nek se puši od muke kasnije! 
Kad će ljudi da shvate da ovo nije 19. vek više. Sledeći put će neko poginuti. Kakav divljački običaj.
(poltron, 11. jun 2017 11:56) I gle čuda, upravo policajac u civilu upucao dete! Ne daj Bože da ih je više bilo, ko zna kako bi se završilo.

Bozidar

pre 6 godina

Zatvor i necasno otpustanje iz sluzbe: bez stana, bez otpremnine, bez staza za vreme provedeno u policiji, sa ponistenim diplomama i sertifikatima, pa cak i vozackom dozvolom (ako ju je stekao na skolovanju za policajca). I nikad vise drzavna sluzba! Gotovo.

Mile

pre 6 godina

"... U celom svetu ljudi pucaju i prangijaju po veseljima i svadnama ..."

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mali radojica, 11. jun 2017 13:17) #


Jel to vazi i za Svedsku, Dansku, Nemacku, Svajcarsku, ...? I te zemlje pripadaju "celom svetu"?

Ili u ceo svet spadaju samo Srbija, Bugarska, Grcka, Turska, ...?

ivan78bg

pre 6 godina

Kako su roditelji mogli da znaju da je rana od metka?Zasto bolnica svoju nesposobnost i nestrucnost(nisu prepoznali da je rana od metka??)pokusava da prikrije time sto optuzuje roditelje da su KRILI?!?! da je rana nastala od metka?STRASNO

milan

pre 6 godina

@Srdjan Taj obicaj je nesto najprimitivnije sto imamo u "tradiciji".Vrlo surovu kaznu treba uvesti za to.A zakoni fizike kazu sledece - Svaki metak ispaljen u vazduh mora pasti na zemlju i to brzinom 2 puta vecom od one kojom je izleteo iz cevi.

Slazem se sa prvim delom komentara da je ovo vrlo primitivno, ali i prvenstveno opasno. A ovo drugo da metak pada brzinom 2 puta vecom od ispaljene je totalno netacno i u najmanju ruku smesno. Metak dostigne neku visinu prilikom ispaljenja, a onda se oblik njegove energije menja, gubi kineticku, gubi osu rotacije, otpor vazduha itd... - fizika 6-7 razred osnovne skole. Tako da brzina pada metka ne moze biti ni priblizna brzini ispaljenja vec nekoliko puta manja, ali i dalje izuzetno opasna.

Zato se treba sklanjati od prozora kad su neka veselja, praznici jer uvek ima , ako ne u mozgu i po skoli onda bar po huliganstvu ili glupostima samo njima znanim.

mali radojica

pre 6 godina

zigzag informiši se pre komentarisanja. U celom svetu ljudi pucaju i prangijaju po veseljima i svadnama pa i tu kod vas u vašoj lepoj. Samo što i kod vas kao kod nas policija ne interveniše dok nije kasno a i trebalo bi propisati surovo stroge kazne zatvora+novčanu kaznu

vrscanin

pre 6 godina

Kod nas se sve svodi na isticanje i privlacenje paznje, nista ruznije u tome da se puca iz pistolja...Pistolj simbolizuje samo smrt, nista drugo..

Kako ko, pa ja

pre 6 godina

I vatromet puca jako...lep je za oko i atmosferu slavlja, a bezbedan po okolinu ukoliko se pravilno koristi - cemu pucanja iz vatrenog oruzija!?

Hocemo li mi ikada izaci iz mracnog doba...

ls

pre 6 godina

Vole pucati po svadbama, a kad dobiju od drzave poziv za vojnu vezbu (pucanja do mile volje) onda vicu kako im je dosta pusaka i pistolja za ceo zivot.

Sasa

pre 6 godina

da li roditelji moraju da znaju dijagnozu dal je dete upucano ili ne? na doktoru je da odradi svoj posao a posto su ocigledno dobri doktori emigrirali sad ce sve cesce da nam se desava da nas vrate kuci a da ne postave pravu dijagnozu

Nikola

pre 6 godina

Cista neodgovornost pucati na javnom mestu i to u gradskoj sredini, na selu je bezbednije, ali ni tamo nije potpuno sigurno. Ako je vec uzeo da puca mogao je pucati u travu i bar bi bio siguran gde ce metak zavrsiti i da se nece desiti ovo sto se desilo. Postoji manevarska 9mm municija (ne startna) i ona moze da se koristi u pistolju. Ali svakako je zabranjena upotreba oruzja na javnim mestima. I startni pistolji po zakonu nisu dozvoljeni kod nas. Ovde je neko rekao da fizika kaze da zrno pri padu ima duplo vecu brznu nego kad se ispali. Slabo se razumete u fiziku, a i u balistiku. Zrno kal.7,62mm ispaljemo iz pistolja CZM57 tetejca ima pocetnu brzinu 450m/s i rotira se jer je ispaljeno iz olucene cevi. Hipoteticki kad bi ispalili metak pod uglom od 90 stepeni kad zrno dosegne krajnji domet u vazduhu staje i pocinje da pada pod uticajem gravitacije, tu vise nema uticaja barutnog pritiska. Zrno ima masu 8,5g x 9,81m/s i padace brzinom od oko 83m/s. Prema tome, taj Vas zakon fizike gde zrno ispaljeno iz cevi pri brzini od npr 450m/s u slobodnom padu ima brzinu 900m/s je netacan. Naravno, ukoliko je zrno ispaljeno pod manjim uglom, a uvek je tako(pri 90stepeni prakticno bi se vratilo na nas) onda je ono opasnije, jer nema zaustavljanja metka u vazduhu i ono pravi parabolu, pada lucno. Maksimalan domet zrno ostvaruje kada se ispali pod uglom od 45 stepeni. U svakom slucaju, ne pucajte ja javnim mestima, kome se puca ima streliste i neka gadja, bolje je i za njega i za druge.

Mister Vo

pre 6 godina

@ srdjan
Malo je van teme ali ipak ne treba lupati. Metak pada duplo vecom brzinom nego prilikom izlaska iz cevi?! Kakva glupost. Mozda u vakuumu...

bole

pre 6 godina

Pre neku noć je kod mene u kraju takođe bilo veselje i pucalo se iz pištolja i rafalno par puta, sreća da niko nije nastradao a policija? Mislite da je bila da interveniše ma kakvi, bili svratili popili pojeli otišli pa je pucnjava mogla da se nastavi do tri sata posle ponoći

Feniks

pre 6 godina

Trebalo bi svako pucanje na svadbama bojevom municijom okarkterisati kao krivično delo. Za svako oružje postoji vežbovna municija, tzv ćorci, pa s njom pucajte do mile volje. Ali posle nje se teže čisti oružje.

Bili Kid

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (aninimus, 11. jun 2017 12:12)

Ne vidim sta je tu "lepo" u pucanju? Bolje piti i pevati nego gruvati ko da je rat.. a onda se BUNIMO ZA POZIVE NA VOJNE VEZBE A? Inace, i petarde mogu da povrede... A sto se tice "startnog pistolja" , posebno REPLIKE od 9mm, za to ti treba dozvola od policije. Cena replike od 9mm je oko 28.000 dinara, cene PRAVIH pistolja su tek nesto vise od toga, imas na netu specijalizovane prodavnice pa proveri cene. Ljudi se u tom slucaju opredeljuju za PRAVE pistolje jer je razlika u ceni samo par hiljada din, pa racunaju, kad vec kupujem i treba mi dozvola, uzecu pravi...

Rumpel Stickin

pre 6 godina

Užas jedan od običaja, koliko je samo ljudi izgubilo život zbog šenlučenja po raznim proslavama.Sreća u nesreći je što devojčicu metak nije pogodio u neki vitalni deo tela, hvala Bogu.Inače me ovo podsetilo na nešto od pre više od deset godina...elem, moj drugar ima taticu koga nikako nisu mogli da emancipaciju ni da urazume jer čovek je takav kakav jeste(...), voli da šenluči i da puca u vazduh, te kako ne bi više razmišljali da li će ubiti nekog nedužnog a i da ne plaćaju više rupe na šatorima... kupi on njemu jedan "blank" poštolj i svi mirni (sem onih nesrećnika koji sede u njegovoj blizini kad ga uhvati manija divljaštva).

Jegood

pre 6 godina

Tu nasu staru tradiciju pucanja na svadbi, pucanja na ispracaju za vojsku, pucanja za Novu Godinu treba ozbiljno kaznjavati. Pucanje ne sme biti dozvoljeno upravo zbog ovakvih nesrecnih slucajeva. Mogao je metak da je pogodi i u glavu..

Igor

pre 6 godina

Apsolutno je nemoguce da niko u okolini nije cuo pucanje iz oruzja i slavlje sa svadbe i povezalo jedno s drugim.

Pitanje je koliko je vas pozvalo policiju da prijavi?
Da li ste bili u fazonu, sto da im kvarim slavlje?

Mislite o tome...

Meister Jakob

pre 6 godina

Ne znam, moguće da se kod nas po selndrama puca na svabama i krstitkama, ali u gradu nema šanse, odrali bi ti toliku kaznu, pogotovo ako nemaš dozvolu za nošenje, s običnom dozvolom za držanje možeš držati kod kuće okolo hodati samo s praznim pištoljem, do streljane na primjer, kazna je mislim 100.000 kuna, to je 1.6 miliona dinara!

djox

pre 6 godina

pre nekoliko godina u Podgorici je pogodjen na sletanju komercijalni avion. Pogodjen je metkom iz pistolja koji je ispaljen na svadbi. Sreca pa ga nije pogodio u neko osetljivo mesto...

son of a gun

pre 6 godina

U Bosni oglas: prodajem pištolj, kao nov, pucano samo par puta na svadbama...
Inače, iako to ovi što pucaju verovatno i neznaju, puca se zbog starog verovanja da jaka buka tera zle duhove. Otuda se i bacaju petarde npr u Kini za Novu godinu i slično.

Tost

pre 6 godina

Što su mi interesantni ovi koji su ranu od metka videli samo u filmu a osuđuju doktore što je nisu prepoznali...

Ovaj obučaj svakako treba zakonom zabraniti i nadam se da će devojčici biti bolje.

drmr

pre 6 godina

Taj obicaj je nesto najprimitivnije sto imamo u "tradiciji".Vrlo surovu kaznu treba uvesti za to.A zakoni fizike kazu sledece - Svaki metak ispaljen u vazduh mora pasti na zemlju i to brzinom 2 puta vecom od one kojom je izleteo iz cevi.
(Srdjan, 11. jun 2017 12:12)

Brzina puscanog zrna kalibra 7.62 i 7.9mm iznosi oko 800m/s na izlazu iz usta cevi. Zrno ispaljeno vertikalno u vazduh će u jednom trenutku doseci maksimalnu visinu i tada zapoceti pad ka zemlji, i tada postići konačnu brzinu, koja iznosi 90m/s. Dokazano je da zrno pri toj brzini može probiti ljudsku kožu. Za pištoljsku municiju, vrednosti su još manje. I nije samo balkan u pitanju, pročitajte statistiku za ceo svet. Naravno, oružje na proslavama = zatvor. Ali nemojte lupetati ako nemate sta pametno i provereno reći.

Maslačak

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
(aninimus, 11. jun 2017 12:12)

Izvini, ali možeš li ukratko da objasniš ZAŠTO je lepo(?) pucati u tim slučajevima? A zašto NIJE lepo pucati, na primer, na sahrani?!

koki

pre 6 godina

U Kaliforniji pre par godina, na svadbi srpskih gastosa, likovi povadili automatsko oruzje i rafale u vazduh... istinu za volju, dobili su odobrenje lokalnih vlasti kao postovanje tradicije i koristili su corke...

Svejedno, stanovnistvo se uspanicilo i posakrivalo po kucama. Izasla vest na tv-u njihovom u fazonu: "verovali ili ne".. koja je zavrsena anegdotom: Posto se svadba poklopila sa Bozicem, devojcica neka pitala mamu "kada ce doci Bozic Bata?"..a mama joj odgovara besna i uznemirena zbog pucnjave: "nece doci, ubili ga Srbi"..

Posle odavde ljudima nije jasno zasto "imamo losu sliku u svetu"... stvarno "neopravdano"...

Ostavka, Stefanoviću

pre 6 godina

Zalutali metak i nesposobni lekari.

Eto, to vas, deco, čeka u svakodnevnici Srbije!

Ljudi, bežimo odavde dok je glava još na ramenima!

DDOS

pre 6 godina

@aninimus

Alo druže o čemu to pričaš?! Svako ko puca u naseljenom mestu van streljane i u šumi van lovišta i lovne sezone treba da ide u zatvor, pa kod psihijatra i da se dobro oglobi. Da ne bude zabune, nemam ništa protiv oružja, posedujem par komada ali nikada nisam pucao van streljane, lovišta i u ratu. Šenlučenje kao odraz krajnjeg primitivizma treba najstrašnije sankcionisati.

Drogba

pre 6 godina

Zar ovo nije zakonom zabranjeno? Znam da se ovo u Bosni kažnjava žestoko, i po pravilu uvijek će neko prijaviti, tako da pucnjave više odavno nema. I ako se desi, kao što je onaj Hercegovac slavio Noleta, vrlo brzo je uhapšen... Drugo, kakvi nas doktori liječe danas, žalost. Normalni odoše, a stranački nas liječe...

max

pre 6 godina

pa nisu roditelji nista prikrivali, zalutali metak nisu ni oni znali sta se desilo.. dezurni lekar je morao da prepozna ustrelnu ranu od metka a svakako da uradi rengenski snimak

Pokondirena tikvica

pre 6 godina

Ovakva svakodnevnica obesmisljava postojanje njuz neta.Pa ni oni se ovoga ne bi setili,i pucac i svadba i nesposobno osoblje u bolnici.

exs m. mila

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
(aninimus, 11. jun 2017 12:12)

nikad mi nece biti jasno sta je tu lepo, dane pričam dalje...

Kapetan Ahab

pre 6 godina

ako im se vec puca ne razumem zasto ne pucaju iz slepe municije,coraka. Puca isto nema zrno,ne postoji strah da nekog povredi... nego sa bojevom municijom,svako zrno ima svoju balisticku putanju i ko zna gde ce da zavrsi,eto, u ovom neusamljenom slucaju , ranise dete ,daleko bilo.
(lemy L., 11. jun 2017 12:15)

To sam isto i ja jednom pitao par njih što šenluče po svadbama s pištoljima. I znaš šta je bilo njihvoo naučno "obrazloženje"?

"Ćorak mnogo više nagaravi cev od standardnog metka, pa posle moraš da se više namučiš da očistiš cev."

Ja nisam mogao da verujem šta sam čuo! Ti idioti radije rizikuju da povrede ili čak ubiju nekoga, nego da se previše umore čisteći oružje!

Bugarski grafolog

pre 6 godina

Zar doktor nije pitao kako je nastala povreda. Rana od metka je vrlo specificna, morao je da bar posumnja u nacin povredjivanja.

Če

pre 6 godina

To se lako rešava rigoroznim zakonom i njegovom primenom! I budala koja ponese pištolj na svadbeno veselje, kada bi znao da zbog toga može ekspresno da popije 5 godina zatvora, ne bi ga poneo! Zapravo, ne vidim šta će nama običnim gradjanima oružje po kućama?! Najstrožije zabraniti posedovanje, a pogotovo nošenje i rešen problem! Primenom rigoroznih zakona se sve rešava, pa zar nisu pravi primer engleski navijači, eno ih ko u pozorištu gledaju utakmice, a kakvi su bili!

Јабучило

pre 6 godina

Крива је будала која пуца у насељеном месту. По мени је то у старту покушај убиства.
Нису далеко ни врли доктори који превиде цео метак у телу. "Очистили и зашили"...

lemy L.

pre 6 godina

ako im se vec puca ne razumem zasto ne pucaju iz slepe municije,coraka. Puca isto nema zrno,ne postoji strah da nekog povredi... nego sa bojevom municijom,svako zrno ima svoju balisticku putanju i ko zna gde ce da zavrsi,eto, u ovom neusamljenom slucaju , ranise dete ,daleko bilo.

BgHQ

pre 6 godina

Sramno saopstenje lekara da bi prikrili sopstvenu gresku i nestrucnost.Mada,ovi su jos i dobri kakvi nas cekaju u bliskoj buducnosti jer svi sto iole vrede nece ostati ovde.

Ursa Minor

pre 6 godina

pa nisu roditelji nista prikrivali, zalutali metak nisu ni oni znali sta se desilo.. dezurni lekar je morao da prepozna ustrelnu ranu od metka a svakako da uradi rengenski snimak
(max, 11. jun 2017 12:21)

Pod uslovom da dom zdravlja ima rentgen i da uređaj radi, što uopšte nije garantovano u Srbiji.

Mene mnogo više čudi da se lekar zadovoljio objašnjenjem "dete se poseklo" i nije dalje pitao kako je došlo do povrede. Dete ima takvu posekotinu da je potrebna lekarska intervencija, a doktora ni ne zanima kako je ona nastala?!!

Šta će biti ako mu sutra dovedu pretučeno dete, polumrtvo do batina? Hoće li mu biti dovoljno objašnjenje "spotaklo se i palo na kamen, 26 puta"?! U normalnim i civilizovanim državama, lekari imaju zakonsku obavezu da prijavljuju policiji sve sumnjive povrede, a naročito ako može biti od vatrenog oružja!

Da, ali pojmovi "Srbija" i "normalna država" ne pasuju u istu rečenicu...

Srdjan

pre 6 godina

Taj obicaj je nesto najprimitivnije sto imamo u "tradiciji".Vrlo surovu kaznu treba uvesti za to.A zakoni fizike kazu sledece - Svaki metak ispaljen u vazduh mora pasti na zemlju i to brzinom 2 puta vecom od one kojom je izleteo iz cevi.

Bojan

pre 6 godina

Postavlja se pitanje u kakvom smo mi to civilizacijskom smetlistu kad jos uvek ljudi senluce pistoljima po svadbama? To zakon osudjuje, ali je, na zalost, mrtvo slovo na papiru.

Srboljub

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
(aninimus, 11. jun 2017 12:12)
Daj, dopiši par reči, ti ili ovi sa plusevima: ŠTA tu ima lepo? Mi smo carstvo bahatih, neotesanih veseljaka i veseljačina, eto šta smo.

recept

pre 6 godina

Ovo prostacko divljanje na proslavama se nece promeniti sve dok prisutni ne podignu nivo svesti do nivoa da obavezno neko pozove policiju kad se pripuca. A policajci podignu nivo svesti da kada dodju po prijavi, obavezno naprave sto veci "performans", da svima presedne senlucenje kretena. A kretena(e), obavezno u pritvor, da tamo nastave "veselje", bar na 24 casa (hladjenje glave i sprecavanje izazivanja opste opasnosti).
Tek kada se skupi 100-tinak takvih primera, moze da pocne da se ocekuje poboljsanje (narod ce da prepricava takve dogadjaje).
A do tada, ko prezivi.

LadySylvanas

pre 6 godina

Ali mene zgrožava to što su joj u bolnici 'očistili i previli' ranu. I tek kada su otišli u bolnicu po drugi put, videli su da je detetu metak i ruci. Žalosno je ko sve u zdravstvu radi!!!

zvezdarac

pre 6 godina

Ne zna se ko je veći idiot, ovaj što je pucao, roditelji koji nisu prijavili da je dete UPUCANO ili doktori koji nisu videli da je u pitanju rana drugačija od obične ogrebotine (čuj, stavili zavoj na otvorenu ranu od metka!).

marrssa

pre 6 godina

Jel postoji uopste milicija u nasoj drzavi i cemu sluze.Ako je samo za saltere, licne karte, dozvole i pasose onda nam stvarno ne trebaju.To mugu da obavljaju i ostali....

poltron

pre 6 godina

U Srbiji bi na svadbama, krštenjima, sahranama, slavama i ostalim proslavama trebali da dežuraju policajci u civilu. Izgledali bi kao gosti, ali kad bi neko pokušao da izvadi pištolj i puca u vazduh - BAM u rebra, a onda u aps, a onda i po džepu pa nek se puši od muke kasnije!
Kad će ljudi da shvate da ovo nije 19. vek više. Sledeći put će neko poginuti. Kakav divljački običaj.

exs m. mila

pre 6 godina

a malopre čitam kako ćemo evoluirati za 1000 godina. siguran sam da neki hoće, ali balkan stoji tu na prelasku kamenog doba, trajno.

Bika

pre 6 godina

I kada će napokon taj užas od običaja da se tretira drugačije? Koliko još tragedija treba da se dogodi da kromanjonci shvate da se pištoljem ne veseli...

KORN

pre 6 godina

Udavicemo se u primitivizmu i bahatosti.Ej sediš na svadbi i vadiš pištolj da pucaš ,verovatno si pre toga uneo jedno litar neke brlje od 60 stepeni i deset piva pa si sav zajapuren rešio da pokazes kakav si baja.Srbija XV vek.

Petar

pre 6 godina

Uvek ali uvek sam se kao dete pitao sta se desi sa metkom ispaljenim u vazduh, gde pristane, jel moze nekog da povredi, da razbije prozor, sta god..

KORN

pre 6 godina

Udavicemo se u primitivizmu i bahatosti.Ej sediš na svadbi i vadiš pištolj da pucaš ,verovatno si pre toga uneo jedno litar neke brlje od 60 stepeni i deset piva pa si sav zajapuren rešio da pokazes kakav si baja.Srbija XV vek.

poltron

pre 6 godina

U Srbiji bi na svadbama, krštenjima, sahranama, slavama i ostalim proslavama trebali da dežuraju policajci u civilu. Izgledali bi kao gosti, ali kad bi neko pokušao da izvadi pištolj i puca u vazduh - BAM u rebra, a onda u aps, a onda i po džepu pa nek se puši od muke kasnije!
Kad će ljudi da shvate da ovo nije 19. vek više. Sledeći put će neko poginuti. Kakav divljački običaj.

exs m. mila

pre 6 godina

a malopre čitam kako ćemo evoluirati za 1000 godina. siguran sam da neki hoće, ali balkan stoji tu na prelasku kamenog doba, trajno.

Bika

pre 6 godina

I kada će napokon taj užas od običaja da se tretira drugačije? Koliko još tragedija treba da se dogodi da kromanjonci shvate da se pištoljem ne veseli...

zvezdarac

pre 6 godina

Ne zna se ko je veći idiot, ovaj što je pucao, roditelji koji nisu prijavili da je dete UPUCANO ili doktori koji nisu videli da je u pitanju rana drugačija od obične ogrebotine (čuj, stavili zavoj na otvorenu ranu od metka!).

Petar

pre 6 godina

Uvek ali uvek sam se kao dete pitao sta se desi sa metkom ispaljenim u vazduh, gde pristane, jel moze nekog da povredi, da razbije prozor, sta god..

ls

pre 6 godina

Vole pucati po svadbama, a kad dobiju od drzave poziv za vojnu vezbu (pucanja do mile volje) onda vicu kako im je dosta pusaka i pistolja za ceo zivot.

Ostavka, Stefanoviću

pre 6 godina

Zalutali metak i nesposobni lekari.

Eto, to vas, deco, čeka u svakodnevnici Srbije!

Ljudi, bežimo odavde dok je glava još na ramenima!

LadySylvanas

pre 6 godina

Ali mene zgrožava to što su joj u bolnici 'očistili i previli' ranu. I tek kada su otišli u bolnicu po drugi put, videli su da je detetu metak i ruci. Žalosno je ko sve u zdravstvu radi!!!

Srdjan

pre 6 godina

Taj obicaj je nesto najprimitivnije sto imamo u "tradiciji".Vrlo surovu kaznu treba uvesti za to.A zakoni fizike kazu sledece - Svaki metak ispaljen u vazduh mora pasti na zemlju i to brzinom 2 puta vecom od one kojom je izleteo iz cevi.

lemy L.

pre 6 godina

ako im se vec puca ne razumem zasto ne pucaju iz slepe municije,coraka. Puca isto nema zrno,ne postoji strah da nekog povredi... nego sa bojevom municijom,svako zrno ima svoju balisticku putanju i ko zna gde ce da zavrsi,eto, u ovom neusamljenom slucaju , ranise dete ,daleko bilo.

max

pre 6 godina

pa nisu roditelji nista prikrivali, zalutali metak nisu ni oni znali sta se desilo.. dezurni lekar je morao da prepozna ustrelnu ranu od metka a svakako da uradi rengenski snimak

exs m. mila

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
(aninimus, 11. jun 2017 12:12)

nikad mi nece biti jasno sta je tu lepo, dane pričam dalje...

Kapetan Ahab

pre 6 godina

ako im se vec puca ne razumem zasto ne pucaju iz slepe municije,coraka. Puca isto nema zrno,ne postoji strah da nekog povredi... nego sa bojevom municijom,svako zrno ima svoju balisticku putanju i ko zna gde ce da zavrsi,eto, u ovom neusamljenom slucaju , ranise dete ,daleko bilo.
(lemy L., 11. jun 2017 12:15)

To sam isto i ja jednom pitao par njih što šenluče po svadbama s pištoljima. I znaš šta je bilo njihvoo naučno "obrazloženje"?

"Ćorak mnogo više nagaravi cev od standardnog metka, pa posle moraš da se više namučiš da očistiš cev."

Ja nisam mogao da verujem šta sam čuo! Ti idioti radije rizikuju da povrede ili čak ubiju nekoga, nego da se previše umore čisteći oružje!

Maslačak

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
(aninimus, 11. jun 2017 12:12)

Izvini, ali možeš li ukratko da objasniš ZAŠTO je lepo(?) pucati u tim slučajevima? A zašto NIJE lepo pucati, na primer, na sahrani?!

drmr

pre 6 godina

Taj obicaj je nesto najprimitivnije sto imamo u "tradiciji".Vrlo surovu kaznu treba uvesti za to.A zakoni fizike kazu sledece - Svaki metak ispaljen u vazduh mora pasti na zemlju i to brzinom 2 puta vecom od one kojom je izleteo iz cevi.
(Srdjan, 11. jun 2017 12:12)

Brzina puscanog zrna kalibra 7.62 i 7.9mm iznosi oko 800m/s na izlazu iz usta cevi. Zrno ispaljeno vertikalno u vazduh će u jednom trenutku doseci maksimalnu visinu i tada zapoceti pad ka zemlji, i tada postići konačnu brzinu, koja iznosi 90m/s. Dokazano je da zrno pri toj brzini može probiti ljudsku kožu. Za pištoljsku municiju, vrednosti su još manje. I nije samo balkan u pitanju, pročitajte statistiku za ceo svet. Naravno, oružje na proslavama = zatvor. Ali nemojte lupetati ako nemate sta pametno i provereno reći.

koki

pre 6 godina

U Kaliforniji pre par godina, na svadbi srpskih gastosa, likovi povadili automatsko oruzje i rafale u vazduh... istinu za volju, dobili su odobrenje lokalnih vlasti kao postovanje tradicije i koristili su corke...

Svejedno, stanovnistvo se uspanicilo i posakrivalo po kucama. Izasla vest na tv-u njihovom u fazonu: "verovali ili ne".. koja je zavrsena anegdotom: Posto se svadba poklopila sa Bozicem, devojcica neka pitala mamu "kada ce doci Bozic Bata?"..a mama joj odgovara besna i uznemirena zbog pucnjave: "nece doci, ubili ga Srbi"..

Posle odavde ljudima nije jasno zasto "imamo losu sliku u svetu"... stvarno "neopravdano"...

DDOS

pre 6 godina

@aninimus

Alo druže o čemu to pričaš?! Svako ko puca u naseljenom mestu van streljane i u šumi van lovišta i lovne sezone treba da ide u zatvor, pa kod psihijatra i da se dobro oglobi. Da ne bude zabune, nemam ništa protiv oružja, posedujem par komada ali nikada nisam pucao van streljane, lovišta i u ratu. Šenlučenje kao odraz krajnjeg primitivizma treba najstrašnije sankcionisati.

Јабучило

pre 6 godina

Крива је будала која пуца у насељеном месту. По мени је то у старту покушај убиства.
Нису далеко ни врли доктори који превиде цео метак у телу. "Очистили и зашили"...

Bugarski grafolog

pre 6 godina

Zar doktor nije pitao kako je nastala povreda. Rana od metka je vrlo specificna, morao je da bar posumnja u nacin povredjivanja.

Srboljub

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
(aninimus, 11. jun 2017 12:12)
Daj, dopiši par reči, ti ili ovi sa plusevima: ŠTA tu ima lepo? Mi smo carstvo bahatih, neotesanih veseljaka i veseljačina, eto šta smo.

marrssa

pre 6 godina

Jel postoji uopste milicija u nasoj drzavi i cemu sluze.Ako je samo za saltere, licne karte, dozvole i pasose onda nam stvarno ne trebaju.To mugu da obavljaju i ostali....

recept

pre 6 godina

Ovo prostacko divljanje na proslavama se nece promeniti sve dok prisutni ne podignu nivo svesti do nivoa da obavezno neko pozove policiju kad se pripuca. A policajci podignu nivo svesti da kada dodju po prijavi, obavezno naprave sto veci "performans", da svima presedne senlucenje kretena. A kretena(e), obavezno u pritvor, da tamo nastave "veselje", bar na 24 casa (hladjenje glave i sprecavanje izazivanja opste opasnosti).
Tek kada se skupi 100-tinak takvih primera, moze da pocne da se ocekuje poboljsanje (narod ce da prepricava takve dogadjaje).
A do tada, ko prezivi.

Pokondirena tikvica

pre 6 godina

Ovakva svakodnevnica obesmisljava postojanje njuz neta.Pa ni oni se ovoga ne bi setili,i pucac i svadba i nesposobno osoblje u bolnici.

BgHQ

pre 6 godina

Sramno saopstenje lekara da bi prikrili sopstvenu gresku i nestrucnost.Mada,ovi su jos i dobri kakvi nas cekaju u bliskoj buducnosti jer svi sto iole vrede nece ostati ovde.

Ursa Minor

pre 6 godina

pa nisu roditelji nista prikrivali, zalutali metak nisu ni oni znali sta se desilo.. dezurni lekar je morao da prepozna ustrelnu ranu od metka a svakako da uradi rengenski snimak
(max, 11. jun 2017 12:21)

Pod uslovom da dom zdravlja ima rentgen i da uređaj radi, što uopšte nije garantovano u Srbiji.

Mene mnogo više čudi da se lekar zadovoljio objašnjenjem "dete se poseklo" i nije dalje pitao kako je došlo do povrede. Dete ima takvu posekotinu da je potrebna lekarska intervencija, a doktora ni ne zanima kako je ona nastala?!!

Šta će biti ako mu sutra dovedu pretučeno dete, polumrtvo do batina? Hoće li mu biti dovoljno objašnjenje "spotaklo se i palo na kamen, 26 puta"?! U normalnim i civilizovanim državama, lekari imaju zakonsku obavezu da prijavljuju policiji sve sumnjive povrede, a naročito ako može biti od vatrenog oružja!

Da, ali pojmovi "Srbija" i "normalna država" ne pasuju u istu rečenicu...

Drogba

pre 6 godina

Zar ovo nije zakonom zabranjeno? Znam da se ovo u Bosni kažnjava žestoko, i po pravilu uvijek će neko prijaviti, tako da pucnjave više odavno nema. I ako se desi, kao što je onaj Hercegovac slavio Noleta, vrlo brzo je uhapšen... Drugo, kakvi nas doktori liječe danas, žalost. Normalni odoše, a stranački nas liječe...

Bojan

pre 6 godina

Postavlja se pitanje u kakvom smo mi to civilizacijskom smetlistu kad jos uvek ljudi senluce pistoljima po svadbama? To zakon osudjuje, ali je, na zalost, mrtvo slovo na papiru.

Če

pre 6 godina

To se lako rešava rigoroznim zakonom i njegovom primenom! I budala koja ponese pištolj na svadbeno veselje, kada bi znao da zbog toga može ekspresno da popije 5 godina zatvora, ne bi ga poneo! Zapravo, ne vidim šta će nama običnim gradjanima oružje po kućama?! Najstrožije zabraniti posedovanje, a pogotovo nošenje i rešen problem! Primenom rigoroznih zakona se sve rešava, pa zar nisu pravi primer engleski navijači, eno ih ko u pozorištu gledaju utakmice, a kakvi su bili!

Mile

pre 6 godina

"... U celom svetu ljudi pucaju i prangijaju po veseljima i svadnama ..."

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mali radojica, 11. jun 2017 13:17) #


Jel to vazi i za Svedsku, Dansku, Nemacku, Svajcarsku, ...? I te zemlje pripadaju "celom svetu"?

Ili u ceo svet spadaju samo Srbija, Bugarska, Grcka, Turska, ...?

Bozidar

pre 6 godina

Zatvor i necasno otpustanje iz sluzbe: bez stana, bez otpremnine, bez staza za vreme provedeno u policiji, sa ponistenim diplomama i sertifikatima, pa cak i vozackom dozvolom (ako ju je stekao na skolovanju za policajca). I nikad vise drzavna sluzba! Gotovo.

ivan78bg

pre 6 godina

Kako su roditelji mogli da znaju da je rana od metka?Zasto bolnica svoju nesposobnost i nestrucnost(nisu prepoznali da je rana od metka??)pokusava da prikrije time sto optuzuje roditelje da su KRILI?!?! da je rana nastala od metka?STRASNO

djox

pre 6 godina

pre nekoliko godina u Podgorici je pogodjen na sletanju komercijalni avion. Pogodjen je metkom iz pistolja koji je ispaljen na svadbi. Sreca pa ga nije pogodio u neko osetljivo mesto...

mladosti Srbije mirno spavaj

pre 6 godina

U Srbiji bi na svadbama, krštenjima, sahranama, slavama i ostalim proslavama trebali da dežuraju policajci u civilu. Izgledali bi kao gosti, ali kad bi neko pokušao da izvadi pištolj i puca u vazduh - BAM u rebra, a onda u aps, a onda i po džepu pa nek se puši od muke kasnije! 
Kad će ljudi da shvate da ovo nije 19. vek više. Sledeći put će neko poginuti. Kakav divljački običaj.
(poltron, 11. jun 2017 11:56) I gle čuda, upravo policajac u civilu upucao dete! Ne daj Bože da ih je više bilo, ko zna kako bi se završilo.

Jegood

pre 6 godina

Tu nasu staru tradiciju pucanja na svadbi, pucanja na ispracaju za vojsku, pucanja za Novu Godinu treba ozbiljno kaznjavati. Pucanje ne sme biti dozvoljeno upravo zbog ovakvih nesrecnih slucajeva. Mogao je metak da je pogodi i u glavu..

Bili Kid

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (aninimus, 11. jun 2017 12:12)

Ne vidim sta je tu "lepo" u pucanju? Bolje piti i pevati nego gruvati ko da je rat.. a onda se BUNIMO ZA POZIVE NA VOJNE VEZBE A? Inace, i petarde mogu da povrede... A sto se tice "startnog pistolja" , posebno REPLIKE od 9mm, za to ti treba dozvola od policije. Cena replike od 9mm je oko 28.000 dinara, cene PRAVIH pistolja su tek nesto vise od toga, imas na netu specijalizovane prodavnice pa proveri cene. Ljudi se u tom slucaju opredeljuju za PRAVE pistolje jer je razlika u ceni samo par hiljada din, pa racunaju, kad vec kupujem i treba mi dozvola, uzecu pravi...

Feniks

pre 6 godina

Trebalo bi svako pucanje na svadbama bojevom municijom okarkterisati kao krivično delo. Za svako oružje postoji vežbovna municija, tzv ćorci, pa s njom pucajte do mile volje. Ali posle nje se teže čisti oružje.

milan

pre 6 godina

@Srdjan Taj obicaj je nesto najprimitivnije sto imamo u "tradiciji".Vrlo surovu kaznu treba uvesti za to.A zakoni fizike kazu sledece - Svaki metak ispaljen u vazduh mora pasti na zemlju i to brzinom 2 puta vecom od one kojom je izleteo iz cevi.

Slazem se sa prvim delom komentara da je ovo vrlo primitivno, ali i prvenstveno opasno. A ovo drugo da metak pada brzinom 2 puta vecom od ispaljene je totalno netacno i u najmanju ruku smesno. Metak dostigne neku visinu prilikom ispaljenja, a onda se oblik njegove energije menja, gubi kineticku, gubi osu rotacije, otpor vazduha itd... - fizika 6-7 razred osnovne skole. Tako da brzina pada metka ne moze biti ni priblizna brzini ispaljenja vec nekoliko puta manja, ali i dalje izuzetno opasna.

Zato se treba sklanjati od prozora kad su neka veselja, praznici jer uvek ima , ako ne u mozgu i po skoli onda bar po huliganstvu ili glupostima samo njima znanim.

son of a gun

pre 6 godina

U Bosni oglas: prodajem pištolj, kao nov, pucano samo par puta na svadbama...
Inače, iako to ovi što pucaju verovatno i neznaju, puca se zbog starog verovanja da jaka buka tera zle duhove. Otuda se i bacaju petarde npr u Kini za Novu godinu i slično.

bole

pre 6 godina

Pre neku noć je kod mene u kraju takođe bilo veselje i pucalo se iz pištolja i rafalno par puta, sreća da niko nije nastradao a policija? Mislite da je bila da interveniše ma kakvi, bili svratili popili pojeli otišli pa je pucnjava mogla da se nastavi do tri sata posle ponoći

Sasa

pre 6 godina

da li roditelji moraju da znaju dijagnozu dal je dete upucano ili ne? na doktoru je da odradi svoj posao a posto su ocigledno dobri doktori emigrirali sad ce sve cesce da nam se desava da nas vrate kuci a da ne postave pravu dijagnozu

Meister Jakob

pre 6 godina

Ne znam, moguće da se kod nas po selndrama puca na svabama i krstitkama, ali u gradu nema šanse, odrali bi ti toliku kaznu, pogotovo ako nemaš dozvolu za nošenje, s običnom dozvolom za držanje možeš držati kod kuće okolo hodati samo s praznim pištoljem, do streljane na primjer, kazna je mislim 100.000 kuna, to je 1.6 miliona dinara!

vrscanin

pre 6 godina

Kod nas se sve svodi na isticanje i privlacenje paznje, nista ruznije u tome da se puca iz pistolja...Pistolj simbolizuje samo smrt, nista drugo..

Igor

pre 6 godina

Apsolutno je nemoguce da niko u okolini nije cuo pucanje iz oruzja i slavlje sa svadbe i povezalo jedno s drugim.

Pitanje je koliko je vas pozvalo policiju da prijavi?
Da li ste bili u fazonu, sto da im kvarim slavlje?

Mislite o tome...

Kako ko, pa ja

pre 6 godina

I vatromet puca jako...lep je za oko i atmosferu slavlja, a bezbedan po okolinu ukoliko se pravilno koristi - cemu pucanja iz vatrenog oruzija!?

Hocemo li mi ikada izaci iz mracnog doba...

Nikola

pre 6 godina

Cista neodgovornost pucati na javnom mestu i to u gradskoj sredini, na selu je bezbednije, ali ni tamo nije potpuno sigurno. Ako je vec uzeo da puca mogao je pucati u travu i bar bi bio siguran gde ce metak zavrsiti i da se nece desiti ovo sto se desilo. Postoji manevarska 9mm municija (ne startna) i ona moze da se koristi u pistolju. Ali svakako je zabranjena upotreba oruzja na javnim mestima. I startni pistolji po zakonu nisu dozvoljeni kod nas. Ovde je neko rekao da fizika kaze da zrno pri padu ima duplo vecu brznu nego kad se ispali. Slabo se razumete u fiziku, a i u balistiku. Zrno kal.7,62mm ispaljemo iz pistolja CZM57 tetejca ima pocetnu brzinu 450m/s i rotira se jer je ispaljeno iz olucene cevi. Hipoteticki kad bi ispalili metak pod uglom od 90 stepeni kad zrno dosegne krajnji domet u vazduhu staje i pocinje da pada pod uticajem gravitacije, tu vise nema uticaja barutnog pritiska. Zrno ima masu 8,5g x 9,81m/s i padace brzinom od oko 83m/s. Prema tome, taj Vas zakon fizike gde zrno ispaljeno iz cevi pri brzini od npr 450m/s u slobodnom padu ima brzinu 900m/s je netacan. Naravno, ukoliko je zrno ispaljeno pod manjim uglom, a uvek je tako(pri 90stepeni prakticno bi se vratilo na nas) onda je ono opasnije, jer nema zaustavljanja metka u vazduhu i ono pravi parabolu, pada lucno. Maksimalan domet zrno ostvaruje kada se ispali pod uglom od 45 stepeni. U svakom slucaju, ne pucajte ja javnim mestima, kome se puca ima streliste i neka gadja, bolje je i za njega i za druge.

Rumpel Stickin

pre 6 godina

Užas jedan od običaja, koliko je samo ljudi izgubilo život zbog šenlučenja po raznim proslavama.Sreća u nesreći je što devojčicu metak nije pogodio u neki vitalni deo tela, hvala Bogu.Inače me ovo podsetilo na nešto od pre više od deset godina...elem, moj drugar ima taticu koga nikako nisu mogli da emancipaciju ni da urazume jer čovek je takav kakav jeste(...), voli da šenluči i da puca u vazduh, te kako ne bi više razmišljali da li će ubiti nekog nedužnog a i da ne plaćaju više rupe na šatorima... kupi on njemu jedan "blank" poštolj i svi mirni (sem onih nesrećnika koji sede u njegovoj blizini kad ga uhvati manija divljaštva).

sasa

pre 6 godina

"Što su mi interesantni ovi koji su ranu od metka videli samo u filmu a osuđuju doktore što je nisu prepoznali... "
ispada da su i doktori tako nesto videli samo na filmu,cim im je promaklo u praksi

Mister Vo

pre 6 godina

@ srdjan
Malo je van teme ali ipak ne treba lupati. Metak pada duplo vecom brzinom nego prilikom izlaska iz cevi?! Kakva glupost. Mozda u vakuumu...

disko nindža

pre 6 godina

Ima na netu snimak kako negde u SAD-u za Badnji Dan Srbi prangijaju po ulicama. Sve prijavljeno i uz dozvolu lokalnih vlasti ali sa ćorcima.
E sad zar se ne seti niko da prangija nebojevom municijom ili to nije to?
Kao seks sa kondomom.

Tost

pre 6 godina

Što su mi interesantni ovi koji su ranu od metka videli samo u filmu a osuđuju doktore što je nisu prepoznali...

Ovaj obučaj svakako treba zakonom zabraniti i nadam se da će devojčici biti bolje.

ivana

pre 6 godina

Ulazna rana od metka nije obavezno rupa i krater kako mi zamisljamo. Iz jako velike blizine jeste, ali sa udaljenosti nije. Sad, nije mi jasno, dete nije malo, sta su rekli doktoru, kako se povredila. A i taj uzeo zdravo za gotovo i nije eksplorisao ranu. Sacuvaj boze

A.

pre 6 godina

Svi grešite. To nije "običaj" kod nas.To je bahatost i glupost SAMO onih koji poseduju neko oružje. A, ako je ovaj policajac koristio službeno oružje, trebalo bi ga najstrožije kazniti uz trajno udaljenje iz službe i uz obavezno lečenje, jer je tokom školovanja sigurno učio kakve su posledice moguće u ovakvim slučajevima.

PS: U Srbiji bi na svadbama, krštenjima, sahranama, slavama i ostalim proslavama trebali da dežuraju policajci u civilu....
(poltron, 11. jun 2017 11:56)
I gle čuda, upravo policajac u civilu upucao dete! Ne daj Bože da ih je više bilo, ko zna kako bi se završilo.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mladosti Srbije mirno spavaj, 11. jun 2017 14:20)

Pretpostavljam da ovaj "policajac u civilu" nije bio na dužnosti, već samo gost koji je verovatno bio i u alkoholisanom stanju (što naše sudstvo najčešće uzima za olakšavajuću okolnost!?). A, da je bio na dužnosti sigurno ne bi smeo da šenluči službenim pištoljem.

aninimus

pre 6 godina

Izvini, ali možeš li ukratko da objasniš ZAŠTO je lepo(?) pucati u tim slučajevima? A zašto NIJE lepo pucati, na primer, na sahrani?!
(Maslačak, 11. jun 2017 12:42)
Zato što se pucnjem oznacava neki vazan događaj. U nasim narodnim obicajima pucalo se kad se dovede devojka u kucu, kada bi se rodilo dete, za Božić se pucalo posle ručka, cime se davao znak okolini o navedenim događajima. Naravno pucalo se na otvorenom, naselja nisu bila gusta, oružje je bilo drugačije. Danas vojska ispaljuje plotune kao pozdrav o važnim događajima, npr kod nas Dan drzavnosti, Dan pobede, u UK za rođendan kraljice, rođenje prinčeva i sl. Puca se čak i na sahrana vojnih lica.
Naravno da je loše i opasno pucati iz oruzja, da ne pricam o pucanju u zarvorenom prostoru, i da to treba sankcionisati. Međutin ne vidim sta ima loše u pucanju startnim pištoljem koji nikog ne može povrediti

mali radojica

pre 6 godina

zigzag informiši se pre komentarisanja. U celom svetu ljudi pucaju i prangijaju po veseljima i svadnama pa i tu kod vas u vašoj lepoj. Samo što i kod vas kao kod nas policija ne interveniše dok nije kasno a i trebalo bi propisati surovo stroge kazne zatvora+novčanu kaznu

Marko

pre 6 godina

Međutin ne vidim sta ima loše u pucanju startnim pištoljem koji nikog ne može povrediti
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aninimus, 11. jun 2017 19:45) # Link komentara

Ima lose, zato sto se odrzava i ohrabruje jedan sustinski primitivni i plemenski obicaj, kao i kultura ciji je on deo.

JadiBeda

pre 6 godina

Najjadnije je sto su me vise sokirali nesposobni lekari koji ne mogu da vide da je rana od metka, ej bre pa ja bih video koji nemam veze sa tom strukom, ko nas bre leci vise u ovoj jadnoj drzavi. Kad je zdravstvo jadnije od policajca koji u principu puca okolo nasumicno sa sansom da nekog slucajno pogodi sto je i uspeo, onda smo stvarno na samome dnu...

Srdjan

pre 6 godina

Taj obicaj je nesto najprimitivnije sto imamo u "tradiciji".Vrlo surovu kaznu treba uvesti za to.A zakoni fizike kazu sledece - Svaki metak ispaljen u vazduh mora pasti na zemlju i to brzinom 2 puta vecom od one kojom je izleteo iz cevi.

mali radojica

pre 6 godina

zigzag informiši se pre komentarisanja. U celom svetu ljudi pucaju i prangijaju po veseljima i svadnama pa i tu kod vas u vašoj lepoj. Samo što i kod vas kao kod nas policija ne interveniše dok nije kasno a i trebalo bi propisati surovo stroge kazne zatvora+novčanu kaznu

aninimus

pre 6 godina

Izvini, ali možeš li ukratko da objasniš ZAŠTO je lepo(?) pucati u tim slučajevima? A zašto NIJE lepo pucati, na primer, na sahrani?!
(Maslačak, 11. jun 2017 12:42)
Zato što se pucnjem oznacava neki vazan događaj. U nasim narodnim obicajima pucalo se kad se dovede devojka u kucu, kada bi se rodilo dete, za Božić se pucalo posle ručka, cime se davao znak okolini o navedenim događajima. Naravno pucalo se na otvorenom, naselja nisu bila gusta, oružje je bilo drugačije. Danas vojska ispaljuje plotune kao pozdrav o važnim događajima, npr kod nas Dan drzavnosti, Dan pobede, u UK za rođendan kraljice, rođenje prinčeva i sl. Puca se čak i na sahrana vojnih lica.
Naravno da je loše i opasno pucati iz oruzja, da ne pricam o pucanju u zarvorenom prostoru, i da to treba sankcionisati. Međutin ne vidim sta ima loše u pucanju startnim pištoljem koji nikog ne može povrediti

KORN

pre 6 godina

Udavicemo se u primitivizmu i bahatosti.Ej sediš na svadbi i vadiš pištolj da pucaš ,verovatno si pre toga uneo jedno litar neke brlje od 60 stepeni i deset piva pa si sav zajapuren rešio da pokazes kakav si baja.Srbija XV vek.

LadySylvanas

pre 6 godina

Ali mene zgrožava to što su joj u bolnici 'očistili i previli' ranu. I tek kada su otišli u bolnicu po drugi put, videli su da je detetu metak i ruci. Žalosno je ko sve u zdravstvu radi!!!

Ostavka, Stefanoviću

pre 6 godina

Zalutali metak i nesposobni lekari.

Eto, to vas, deco, čeka u svakodnevnici Srbije!

Ljudi, bežimo odavde dok je glava još na ramenima!

zvezdarac

pre 6 godina

Ne zna se ko je veći idiot, ovaj što je pucao, roditelji koji nisu prijavili da je dete UPUCANO ili doktori koji nisu videli da je u pitanju rana drugačija od obične ogrebotine (čuj, stavili zavoj na otvorenu ranu od metka!).

poltron

pre 6 godina

U Srbiji bi na svadbama, krštenjima, sahranama, slavama i ostalim proslavama trebali da dežuraju policajci u civilu. Izgledali bi kao gosti, ali kad bi neko pokušao da izvadi pištolj i puca u vazduh - BAM u rebra, a onda u aps, a onda i po džepu pa nek se puši od muke kasnije!
Kad će ljudi da shvate da ovo nije 19. vek više. Sledeći put će neko poginuti. Kakav divljački običaj.

koki

pre 6 godina

U Kaliforniji pre par godina, na svadbi srpskih gastosa, likovi povadili automatsko oruzje i rafale u vazduh... istinu za volju, dobili su odobrenje lokalnih vlasti kao postovanje tradicije i koristili su corke...

Svejedno, stanovnistvo se uspanicilo i posakrivalo po kucama. Izasla vest na tv-u njihovom u fazonu: "verovali ili ne".. koja je zavrsena anegdotom: Posto se svadba poklopila sa Bozicem, devojcica neka pitala mamu "kada ce doci Bozic Bata?"..a mama joj odgovara besna i uznemirena zbog pucnjave: "nece doci, ubili ga Srbi"..

Posle odavde ljudima nije jasno zasto "imamo losu sliku u svetu"... stvarno "neopravdano"...

exs m. mila

pre 6 godina

a malopre čitam kako ćemo evoluirati za 1000 godina. siguran sam da neki hoće, ali balkan stoji tu na prelasku kamenog doba, trajno.

Bika

pre 6 godina

I kada će napokon taj užas od običaja da se tretira drugačije? Koliko još tragedija treba da se dogodi da kromanjonci shvate da se pištoljem ne veseli...

Če

pre 6 godina

To se lako rešava rigoroznim zakonom i njegovom primenom! I budala koja ponese pištolj na svadbeno veselje, kada bi znao da zbog toga može ekspresno da popije 5 godina zatvora, ne bi ga poneo! Zapravo, ne vidim šta će nama običnim gradjanima oružje po kućama?! Najstrožije zabraniti posedovanje, a pogotovo nošenje i rešen problem! Primenom rigoroznih zakona se sve rešava, pa zar nisu pravi primer engleski navijači, eno ih ko u pozorištu gledaju utakmice, a kakvi su bili!

Maslačak

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
(aninimus, 11. jun 2017 12:12)

Izvini, ali možeš li ukratko da objasniš ZAŠTO je lepo(?) pucati u tim slučajevima? A zašto NIJE lepo pucati, na primer, na sahrani?!

exs m. mila

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
(aninimus, 11. jun 2017 12:12)

nikad mi nece biti jasno sta je tu lepo, dane pričam dalje...

ls

pre 6 godina

Vole pucati po svadbama, a kad dobiju od drzave poziv za vojnu vezbu (pucanja do mile volje) onda vicu kako im je dosta pusaka i pistolja za ceo zivot.

max

pre 6 godina

pa nisu roditelji nista prikrivali, zalutali metak nisu ni oni znali sta se desilo.. dezurni lekar je morao da prepozna ustrelnu ranu od metka a svakako da uradi rengenski snimak

Srboljub

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
(aninimus, 11. jun 2017 12:12)
Daj, dopiši par reči, ti ili ovi sa plusevima: ŠTA tu ima lepo? Mi smo carstvo bahatih, neotesanih veseljaka i veseljačina, eto šta smo.

drmr

pre 6 godina

Taj obicaj je nesto najprimitivnije sto imamo u "tradiciji".Vrlo surovu kaznu treba uvesti za to.A zakoni fizike kazu sledece - Svaki metak ispaljen u vazduh mora pasti na zemlju i to brzinom 2 puta vecom od one kojom je izleteo iz cevi.
(Srdjan, 11. jun 2017 12:12)

Brzina puscanog zrna kalibra 7.62 i 7.9mm iznosi oko 800m/s na izlazu iz usta cevi. Zrno ispaljeno vertikalno u vazduh će u jednom trenutku doseci maksimalnu visinu i tada zapoceti pad ka zemlji, i tada postići konačnu brzinu, koja iznosi 90m/s. Dokazano je da zrno pri toj brzini može probiti ljudsku kožu. Za pištoljsku municiju, vrednosti su još manje. I nije samo balkan u pitanju, pročitajte statistiku za ceo svet. Naravno, oružje na proslavama = zatvor. Ali nemojte lupetati ako nemate sta pametno i provereno reći.

ivan78bg

pre 6 godina

Kako su roditelji mogli da znaju da je rana od metka?Zasto bolnica svoju nesposobnost i nestrucnost(nisu prepoznali da je rana od metka??)pokusava da prikrije time sto optuzuje roditelje da su KRILI?!?! da je rana nastala od metka?STRASNO

Petar

pre 6 godina

Uvek ali uvek sam se kao dete pitao sta se desi sa metkom ispaljenim u vazduh, gde pristane, jel moze nekog da povredi, da razbije prozor, sta god..

Ursa Minor

pre 6 godina

pa nisu roditelji nista prikrivali, zalutali metak nisu ni oni znali sta se desilo.. dezurni lekar je morao da prepozna ustrelnu ranu od metka a svakako da uradi rengenski snimak
(max, 11. jun 2017 12:21)

Pod uslovom da dom zdravlja ima rentgen i da uređaj radi, što uopšte nije garantovano u Srbiji.

Mene mnogo više čudi da se lekar zadovoljio objašnjenjem "dete se poseklo" i nije dalje pitao kako je došlo do povrede. Dete ima takvu posekotinu da je potrebna lekarska intervencija, a doktora ni ne zanima kako je ona nastala?!!

Šta će biti ako mu sutra dovedu pretučeno dete, polumrtvo do batina? Hoće li mu biti dovoljno objašnjenje "spotaklo se i palo na kamen, 26 puta"?! U normalnim i civilizovanim državama, lekari imaju zakonsku obavezu da prijavljuju policiji sve sumnjive povrede, a naročito ako može biti od vatrenog oružja!

Da, ali pojmovi "Srbija" i "normalna država" ne pasuju u istu rečenicu...

ivana

pre 6 godina

Ulazna rana od metka nije obavezno rupa i krater kako mi zamisljamo. Iz jako velike blizine jeste, ali sa udaljenosti nije. Sad, nije mi jasno, dete nije malo, sta su rekli doktoru, kako se povredila. A i taj uzeo zdravo za gotovo i nije eksplorisao ranu. Sacuvaj boze

DDOS

pre 6 godina

@aninimus

Alo druže o čemu to pričaš?! Svako ko puca u naseljenom mestu van streljane i u šumi van lovišta i lovne sezone treba da ide u zatvor, pa kod psihijatra i da se dobro oglobi. Da ne bude zabune, nemam ništa protiv oružja, posedujem par komada ali nikada nisam pucao van streljane, lovišta i u ratu. Šenlučenje kao odraz krajnjeg primitivizma treba najstrašnije sankcionisati.

Bugarski grafolog

pre 6 godina

Zar doktor nije pitao kako je nastala povreda. Rana od metka je vrlo specificna, morao je da bar posumnja u nacin povredjivanja.

Bojan

pre 6 godina

Postavlja se pitanje u kakvom smo mi to civilizacijskom smetlistu kad jos uvek ljudi senluce pistoljima po svadbama? To zakon osudjuje, ali je, na zalost, mrtvo slovo na papiru.

BgHQ

pre 6 godina

Sramno saopstenje lekara da bi prikrili sopstvenu gresku i nestrucnost.Mada,ovi su jos i dobri kakvi nas cekaju u bliskoj buducnosti jer svi sto iole vrede nece ostati ovde.

Mile

pre 6 godina

"... U celom svetu ljudi pucaju i prangijaju po veseljima i svadnama ..."

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mali radojica, 11. jun 2017 13:17) #


Jel to vazi i za Svedsku, Dansku, Nemacku, Svajcarsku, ...? I te zemlje pripadaju "celom svetu"?

Ili u ceo svet spadaju samo Srbija, Bugarska, Grcka, Turska, ...?

A.

pre 6 godina

Svi grešite. To nije "običaj" kod nas.To je bahatost i glupost SAMO onih koji poseduju neko oružje. A, ako je ovaj policajac koristio službeno oružje, trebalo bi ga najstrožije kazniti uz trajno udaljenje iz službe i uz obavezno lečenje, jer je tokom školovanja sigurno učio kakve su posledice moguće u ovakvim slučajevima.

PS: U Srbiji bi na svadbama, krštenjima, sahranama, slavama i ostalim proslavama trebali da dežuraju policajci u civilu....
(poltron, 11. jun 2017 11:56)
I gle čuda, upravo policajac u civilu upucao dete! Ne daj Bože da ih je više bilo, ko zna kako bi se završilo.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mladosti Srbije mirno spavaj, 11. jun 2017 14:20)

Pretpostavljam da ovaj "policajac u civilu" nije bio na dužnosti, već samo gost koji je verovatno bio i u alkoholisanom stanju (što naše sudstvo najčešće uzima za olakšavajuću okolnost!?). A, da je bio na dužnosti sigurno ne bi smeo da šenluči službenim pištoljem.

lemy L.

pre 6 godina

ako im se vec puca ne razumem zasto ne pucaju iz slepe municije,coraka. Puca isto nema zrno,ne postoji strah da nekog povredi... nego sa bojevom municijom,svako zrno ima svoju balisticku putanju i ko zna gde ce da zavrsi,eto, u ovom neusamljenom slucaju , ranise dete ,daleko bilo.

recept

pre 6 godina

Ovo prostacko divljanje na proslavama se nece promeniti sve dok prisutni ne podignu nivo svesti do nivoa da obavezno neko pozove policiju kad se pripuca. A policajci podignu nivo svesti da kada dodju po prijavi, obavezno naprave sto veci "performans", da svima presedne senlucenje kretena. A kretena(e), obavezno u pritvor, da tamo nastave "veselje", bar na 24 casa (hladjenje glave i sprecavanje izazivanja opste opasnosti).
Tek kada se skupi 100-tinak takvih primera, moze da pocne da se ocekuje poboljsanje (narod ce da prepricava takve dogadjaje).
A do tada, ko prezivi.

Јабучило

pre 6 godina

Крива је будала која пуца у насељеном месту. По мени је то у старту покушај убиства.
Нису далеко ни врли доктори који превиде цео метак у телу. "Очистили и зашили"...

marrssa

pre 6 godina

Jel postoji uopste milicija u nasoj drzavi i cemu sluze.Ako je samo za saltere, licne karte, dozvole i pasose onda nam stvarno ne trebaju.To mugu da obavljaju i ostali....

Tost

pre 6 godina

Što su mi interesantni ovi koji su ranu od metka videli samo u filmu a osuđuju doktore što je nisu prepoznali...

Ovaj obučaj svakako treba zakonom zabraniti i nadam se da će devojčici biti bolje.

Igor

pre 6 godina

Apsolutno je nemoguce da niko u okolini nije cuo pucanje iz oruzja i slavlje sa svadbe i povezalo jedno s drugim.

Pitanje je koliko je vas pozvalo policiju da prijavi?
Da li ste bili u fazonu, sto da im kvarim slavlje?

Mislite o tome...

Bozidar

pre 6 godina

Zatvor i necasno otpustanje iz sluzbe: bez stana, bez otpremnine, bez staza za vreme provedeno u policiji, sa ponistenim diplomama i sertifikatima, pa cak i vozackom dozvolom (ako ju je stekao na skolovanju za policajca). I nikad vise drzavna sluzba! Gotovo.

sasa

pre 6 godina

"Što su mi interesantni ovi koji su ranu od metka videli samo u filmu a osuđuju doktore što je nisu prepoznali... "
ispada da su i doktori tako nesto videli samo na filmu,cim im je promaklo u praksi

Jegood

pre 6 godina

Tu nasu staru tradiciju pucanja na svadbi, pucanja na ispracaju za vojsku, pucanja za Novu Godinu treba ozbiljno kaznjavati. Pucanje ne sme biti dozvoljeno upravo zbog ovakvih nesrecnih slucajeva. Mogao je metak da je pogodi i u glavu..

Meister Jakob

pre 6 godina

Ne znam, moguće da se kod nas po selndrama puca na svabama i krstitkama, ali u gradu nema šanse, odrali bi ti toliku kaznu, pogotovo ako nemaš dozvolu za nošenje, s običnom dozvolom za držanje možeš držati kod kuće okolo hodati samo s praznim pištoljem, do streljane na primjer, kazna je mislim 100.000 kuna, to je 1.6 miliona dinara!

Mister Vo

pre 6 godina

@ srdjan
Malo je van teme ali ipak ne treba lupati. Metak pada duplo vecom brzinom nego prilikom izlaska iz cevi?! Kakva glupost. Mozda u vakuumu...

mladosti Srbije mirno spavaj

pre 6 godina

U Srbiji bi na svadbama, krštenjima, sahranama, slavama i ostalim proslavama trebali da dežuraju policajci u civilu. Izgledali bi kao gosti, ali kad bi neko pokušao da izvadi pištolj i puca u vazduh - BAM u rebra, a onda u aps, a onda i po džepu pa nek se puši od muke kasnije! 
Kad će ljudi da shvate da ovo nije 19. vek više. Sledeći put će neko poginuti. Kakav divljački običaj.
(poltron, 11. jun 2017 11:56) I gle čuda, upravo policajac u civilu upucao dete! Ne daj Bože da ih je više bilo, ko zna kako bi se završilo.

Drogba

pre 6 godina

Zar ovo nije zakonom zabranjeno? Znam da se ovo u Bosni kažnjava žestoko, i po pravilu uvijek će neko prijaviti, tako da pucnjave više odavno nema. I ako se desi, kao što je onaj Hercegovac slavio Noleta, vrlo brzo je uhapšen... Drugo, kakvi nas doktori liječe danas, žalost. Normalni odoše, a stranački nas liječe...

Pokondirena tikvica

pre 6 godina

Ovakva svakodnevnica obesmisljava postojanje njuz neta.Pa ni oni se ovoga ne bi setili,i pucac i svadba i nesposobno osoblje u bolnici.

Sasa

pre 6 godina

da li roditelji moraju da znaju dijagnozu dal je dete upucano ili ne? na doktoru je da odradi svoj posao a posto su ocigledno dobri doktori emigrirali sad ce sve cesce da nam se desava da nas vrate kuci a da ne postave pravu dijagnozu

Kako ko, pa ja

pre 6 godina

I vatromet puca jako...lep je za oko i atmosferu slavlja, a bezbedan po okolinu ukoliko se pravilno koristi - cemu pucanja iz vatrenog oruzija!?

Hocemo li mi ikada izaci iz mracnog doba...

Feniks

pre 6 godina

Trebalo bi svako pucanje na svadbama bojevom municijom okarkterisati kao krivično delo. Za svako oružje postoji vežbovna municija, tzv ćorci, pa s njom pucajte do mile volje. Ali posle nje se teže čisti oružje.

Nikola

pre 6 godina

Cista neodgovornost pucati na javnom mestu i to u gradskoj sredini, na selu je bezbednije, ali ni tamo nije potpuno sigurno. Ako je vec uzeo da puca mogao je pucati u travu i bar bi bio siguran gde ce metak zavrsiti i da se nece desiti ovo sto se desilo. Postoji manevarska 9mm municija (ne startna) i ona moze da se koristi u pistolju. Ali svakako je zabranjena upotreba oruzja na javnim mestima. I startni pistolji po zakonu nisu dozvoljeni kod nas. Ovde je neko rekao da fizika kaze da zrno pri padu ima duplo vecu brznu nego kad se ispali. Slabo se razumete u fiziku, a i u balistiku. Zrno kal.7,62mm ispaljemo iz pistolja CZM57 tetejca ima pocetnu brzinu 450m/s i rotira se jer je ispaljeno iz olucene cevi. Hipoteticki kad bi ispalili metak pod uglom od 90 stepeni kad zrno dosegne krajnji domet u vazduhu staje i pocinje da pada pod uticajem gravitacije, tu vise nema uticaja barutnog pritiska. Zrno ima masu 8,5g x 9,81m/s i padace brzinom od oko 83m/s. Prema tome, taj Vas zakon fizike gde zrno ispaljeno iz cevi pri brzini od npr 450m/s u slobodnom padu ima brzinu 900m/s je netacan. Naravno, ukoliko je zrno ispaljeno pod manjim uglom, a uvek je tako(pri 90stepeni prakticno bi se vratilo na nas) onda je ono opasnije, jer nema zaustavljanja metka u vazduhu i ono pravi parabolu, pada lucno. Maksimalan domet zrno ostvaruje kada se ispali pod uglom od 45 stepeni. U svakom slucaju, ne pucajte ja javnim mestima, kome se puca ima streliste i neka gadja, bolje je i za njega i za druge.

Bili Kid

pre 6 godina

Lepo je ispucati koji put kad se rodi dete ili kad je svadba, ali u tom slučaju treba koristiti ćorke, petarde ili startni pištolj
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (aninimus, 11. jun 2017 12:12)

Ne vidim sta je tu "lepo" u pucanju? Bolje piti i pevati nego gruvati ko da je rat.. a onda se BUNIMO ZA POZIVE NA VOJNE VEZBE A? Inace, i petarde mogu da povrede... A sto se tice "startnog pistolja" , posebno REPLIKE od 9mm, za to ti treba dozvola od policije. Cena replike od 9mm je oko 28.000 dinara, cene PRAVIH pistolja su tek nesto vise od toga, imas na netu specijalizovane prodavnice pa proveri cene. Ljudi se u tom slucaju opredeljuju za PRAVE pistolje jer je razlika u ceni samo par hiljada din, pa racunaju, kad vec kupujem i treba mi dozvola, uzecu pravi...

son of a gun

pre 6 godina

U Bosni oglas: prodajem pištolj, kao nov, pucano samo par puta na svadbama...
Inače, iako to ovi što pucaju verovatno i neznaju, puca se zbog starog verovanja da jaka buka tera zle duhove. Otuda se i bacaju petarde npr u Kini za Novu godinu i slično.

milan

pre 6 godina

@Srdjan Taj obicaj je nesto najprimitivnije sto imamo u "tradiciji".Vrlo surovu kaznu treba uvesti za to.A zakoni fizike kazu sledece - Svaki metak ispaljen u vazduh mora pasti na zemlju i to brzinom 2 puta vecom od one kojom je izleteo iz cevi.

Slazem se sa prvim delom komentara da je ovo vrlo primitivno, ali i prvenstveno opasno. A ovo drugo da metak pada brzinom 2 puta vecom od ispaljene je totalno netacno i u najmanju ruku smesno. Metak dostigne neku visinu prilikom ispaljenja, a onda se oblik njegove energije menja, gubi kineticku, gubi osu rotacije, otpor vazduha itd... - fizika 6-7 razred osnovne skole. Tako da brzina pada metka ne moze biti ni priblizna brzini ispaljenja vec nekoliko puta manja, ali i dalje izuzetno opasna.

Zato se treba sklanjati od prozora kad su neka veselja, praznici jer uvek ima , ako ne u mozgu i po skoli onda bar po huliganstvu ili glupostima samo njima znanim.

disko nindža

pre 6 godina

Ima na netu snimak kako negde u SAD-u za Badnji Dan Srbi prangijaju po ulicama. Sve prijavljeno i uz dozvolu lokalnih vlasti ali sa ćorcima.
E sad zar se ne seti niko da prangija nebojevom municijom ili to nije to?
Kao seks sa kondomom.

Kapetan Ahab

pre 6 godina

ako im se vec puca ne razumem zasto ne pucaju iz slepe municije,coraka. Puca isto nema zrno,ne postoji strah da nekog povredi... nego sa bojevom municijom,svako zrno ima svoju balisticku putanju i ko zna gde ce da zavrsi,eto, u ovom neusamljenom slucaju , ranise dete ,daleko bilo.
(lemy L., 11. jun 2017 12:15)

To sam isto i ja jednom pitao par njih što šenluče po svadbama s pištoljima. I znaš šta je bilo njihvoo naučno "obrazloženje"?

"Ćorak mnogo više nagaravi cev od standardnog metka, pa posle moraš da se više namučiš da očistiš cev."

Ja nisam mogao da verujem šta sam čuo! Ti idioti radije rizikuju da povrede ili čak ubiju nekoga, nego da se previše umore čisteći oružje!

vrscanin

pre 6 godina

Kod nas se sve svodi na isticanje i privlacenje paznje, nista ruznije u tome da se puca iz pistolja...Pistolj simbolizuje samo smrt, nista drugo..

Rumpel Stickin

pre 6 godina

Užas jedan od običaja, koliko je samo ljudi izgubilo život zbog šenlučenja po raznim proslavama.Sreća u nesreći je što devojčicu metak nije pogodio u neki vitalni deo tela, hvala Bogu.Inače me ovo podsetilo na nešto od pre više od deset godina...elem, moj drugar ima taticu koga nikako nisu mogli da emancipaciju ni da urazume jer čovek je takav kakav jeste(...), voli da šenluči i da puca u vazduh, te kako ne bi više razmišljali da li će ubiti nekog nedužnog a i da ne plaćaju više rupe na šatorima... kupi on njemu jedan "blank" poštolj i svi mirni (sem onih nesrećnika koji sede u njegovoj blizini kad ga uhvati manija divljaštva).

djox

pre 6 godina

pre nekoliko godina u Podgorici je pogodjen na sletanju komercijalni avion. Pogodjen je metkom iz pistolja koji je ispaljen na svadbi. Sreca pa ga nije pogodio u neko osetljivo mesto...

Marko

pre 6 godina

Međutin ne vidim sta ima loše u pucanju startnim pištoljem koji nikog ne može povrediti
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aninimus, 11. jun 2017 19:45) # Link komentara

Ima lose, zato sto se odrzava i ohrabruje jedan sustinski primitivni i plemenski obicaj, kao i kultura ciji je on deo.

bole

pre 6 godina

Pre neku noć je kod mene u kraju takođe bilo veselje i pucalo se iz pištolja i rafalno par puta, sreća da niko nije nastradao a policija? Mislite da je bila da interveniše ma kakvi, bili svratili popili pojeli otišli pa je pucnjava mogla da se nastavi do tri sata posle ponoći

JadiBeda

pre 6 godina

Najjadnije je sto su me vise sokirali nesposobni lekari koji ne mogu da vide da je rana od metka, ej bre pa ja bih video koji nemam veze sa tom strukom, ko nas bre leci vise u ovoj jadnoj drzavi. Kad je zdravstvo jadnije od policajca koji u principu puca okolo nasumicno sa sansom da nekog slucajno pogodi sto je i uspeo, onda smo stvarno na samome dnu...