Petak, 14.04.2017.

13:30

Džordž Lukas: “Ratovi zvezda" su za 12-godišnjake

Izvor: Independent

Džordž Lukas: “Ratovi zvezda" su za 12-godišnjake IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

108 Komentari

Sortiraj po:

Keti

pre 7 godina

naravno da jesu za uzrast od 10-15 godina i onda kad ih gledas sa 30 ili 50 smesno ti je ali ti je i toplo oko sra jer te seca na divne dane kad si bio mali i kad je svet bio tvoj. ovo naravno ne mislim na sve prikvele i sikvele i kojestarije, zna se koji su pravi ratovi zvezda. jedna jedina trilogija za mene postoji.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

Sudeći po komentarima, čini se da preovlađuje jedan prilično negativan stav o SW serijalu. I mišljenje da isti, eto, nije naučna fantastika. U svom prethodnom komentaru sam već pomenuo da Star Wars serijal - naročito A New Hope i delom Return of the Jedi - stvarno više deluje kao naivna fantasy saga, nego kao proper SF. Naglasak na deluje. Zapravo jeste SF - od space opera sorte, ali ipak SF.
Trekkies među komentatorima najviše zastupaju stav da SW nije SF. Što je bilo za očekivati. Pritom je facepalm-worthy. Pitanje - da li je Star Trek, naročito originalni serijal, zaista SF? Fantasy tropes and pseudo-science galore, kao i gomila drugih non-SF stvari - "olimpijski bogovi" (Who Mourns for Adonais), western epizode (za ceo originalni Trek bi se moglo reći da je western in space), proud warrior race (the Klingons, natch, tek od Next Generation doduše), warp drive, Pah Wraiths... A tu je i The Trouble with Tribbles, naravno. Mogao bih ovako ceo dan. Da ne grešim dušu, postoje Trek epizode - na nivou cele franšize - koje možda nisu SF per se, pa ipak epitomizuju SF. I univerzalno su hvaljene - The City on the Edge of Forever, recimo.

Usput, što se tiče 2001: A Space Odyssey (pomenuto u nekoliko komentara), mada se i knjiga i ekranizacija smatraju možda i najboljim primerom hard naučne fantastike u istoriji žanra, to prosto nije slučaj. Čini se da fanovi Clarkeovog dela, i Kubrickove ekranizacije istog, konvinijentno zaboravljaju jedan ne tako beznačajan detalj - monolit...

CATAPA

pre 7 godina

samo za neke koji ovu fransizu nazivaju sf-om, ovo spada u zanr fantazije
sf je nesto drugo
(boris stefanovic, 14. april 2017 22:37)
Samo još detaljnije da podvučem ovo što kaže Boris. Uvredljivo je za simpatizere i poznavaoce SF ovaj serijal filmovanih bajki nazivati naučnom fantastikom. Ta dva žanra su se davno i precizno podelila: bajke su nerealni likovi u realnim okolnostima, naučna fantastika realni likovi u nerealnim okolnostima. "Okolnosti" su nerealni ili nemogući ambijenti ili odnosi. Zvezdani Ratovi su bajka sa SF elementima, koliko i sa ljubavnim elementima, političkog trilera ili elementima ratnog filma. Premalo ima naučnofantastičnog da bi se naučnofantastičnim zvalo. Ovo rečeno još više važi za drugi (ili prvi) holivudski žanr, filmove o superherojima.

Bajke i jesu literatura prevashodno za decu, dakle ništa čudno. A vole ih i odrasli, još manje čudno.

да да

pre 7 godina

Када данас погледам Ратове звезда, није то више то. Када данас погледам Одисеју 2001. рецимо, нема се ту шта ни одузети ни додати ! Филм за барем наредних 50-100 година !

N4

pre 7 godina

Kad sam bio klinac propustio sam serial i onda sam sa 30 resio da odgledam sve. Tesko razocarenje. To je poenta, krenes kao klinac zaljubis se i onda volis ceo zivot.

r2d2

pre 7 godina

...prodao dizniju za 4 milijarde dolara...4 milijarde dolara...dolara...milijarde...4...milijarde dolara...eeee, jos se secam trejlera na RTB krajem sedamdesetih, klinac bio...taj serijal generacije prati od detinjstva, potsecajuci nas na doba detinjstva kada je sve bilo daleko pitomije i normalnije...makar u ovom nasem mikrokosmosu...i drago mi je sto je dizni uzeo pod svoje...odlicni su nastavci...i bit ce tu mnogo jos lepih trikova i magije za nove generacije...uz sve to i 4 milijarde dolara...milijarde...4...

PihtijaTheGreat

pre 7 godina

Veliki sam fan sf-a, dok sam bio klinac do mene je prvo dosao Star Trek i ucinio svoje... Kada sam pokusao da gledam Star Wars (i dalje sam bio klinac) sve mi je delovalo kao prosecni crtani film, dok sam npr zaboravljao da disem gledajuci Star Trek.

sani

pre 7 godina

Sad kad je prodao vlasnistvo za vise od 4 milijarde ovo kaze a kad je bio vlasnik ni rijeci. A posto je kupio Dizni fransizu a zna se da Dizni je fokusiran na dijecu on izjavi da je za dijecu. Znaci reklama njima.

M.

pre 7 godina

To su predivni filmovi, nalik westernima sa Džon Vejnom, Kuperom... , da li se neko seća Šejna? Stara priča borbe dobrog protiv zla. Sve isto, drugačiji set, drugo vreme. Otvorenih usta sam to gledao kao klinac, tako gledam ponovo i sad.
Ko nije shvatio Lukasovu izjavu, kao i njegove filmove neka ih ne gleda. Postoji čitav niz drugih sadržaja, od Pinka.... do pornića, pa birajte;)

M.

pre 7 godina

@ Gospodar prstenova i Hobit su tata za ovu nebulozu od fransize..
(vlado, 14. april 2017 23:21)

veće smeće od ovog što si naveo nisam skoro gledao.

Bojan

pre 7 godina

Covek jeste u pravu, tema jeste donekle za tinejdzerski period, odrastanja, susretanja sa strasnim svetom i pobedjivanja zla. Sto ne znaci nikako da stariji ne mogu da uzivaju u tome. Ko misli da su bajke samo za decu taj... pa ne znam sta da kazem.
ono sto film cini tinejdzerskim jesu ostri kontrasti izmedju dobra i zla. film je striktno podeljen na dobre i lose karaktere, mozda se jedino moze reci da han solo ima i taj neki dark side u sebi kao krijumcar, i darth vader ima promenu pred kraj zbog ljubavi prema sinu. pored toga motiv izlaska iz nebitnosti. luk je decak sa zabacene planete koji menja ceo svemir, ista stvar sa Frodom, ili kraljem Arturom.
te price ulepsavaju odrastanje i formiraju osobu.

Miki

pre 7 godina

Ovi filmovi usađuju pogrešne ideje i kvare budućnost. Eto ja sa trideset i kusur na ko zna koje proteste po redu izlazim jer mi je usađena ta glupa ideja o pobedi pravde kao klincu...

Vladimir

pre 7 godina

Car je go!!! Niajzad je dosla istina u lice svim zaludjenicima ovog krajnje banalnog serijala koji su pronalazili i medju poznatim filmskim kriticarima one koji su Ratove Zvezda poredili sa 2001: Odisjeom u svemiru.
Taj serijal je toliko banalan i prepun opstih mesta i zaista namenjen bas maloj deci cak ne i onima u nekom zrelijem dobu.
A podatak koliko je serijal bilona dolara okrenuo i da ga do te zarade nisu sigurno doveli 12- godisnjaci razbijajuci svoje kasice-prasice vec je gomila odraslih kao zaludjeni zavisnici pronalazili "dubokomisaone" i slozene alegorije, skrivena znacenja...

Nena

pre 7 godina

Svi Starwars hejteri zaboravljaju najvaznije: pravi covek mora da sacuva dete u sebi. Kako ce drugacije da ima sopstvenu decu, kako ce da ih odgaja, kako da se seti svih lepih trenutaka zivota. Ko nikad ne zaboravi Pink Pantera, Star wars, Doroti i Oza, Rsumove pesme, Denisa, Snupija, Asteriksa, Sreka, Talicnog Toma, Hajdi, a tek Giblijeve filmove... mozda ima sanse da mu dete ne gleda Pink i Hepi.

hmm...

pre 7 godina

Covek je skroz u pravu. Dok sam bio mladji lozio sam se na SW, zamisljao, igrao se kao klinac na tu foru ( mogu misliti kako je tek u Americi, gde je sve bilo podreceno zabavi od igracaka,majci, predstava i ostalog ) ... i onda kad su poceli novi nastavci, prvo sam se zezao sa drugarom dok smo isli na 3D dela pre Rogue one, daj da odgledamo prethodne nastavke da se prisetimo :)....nakon projekcije, ok, nije los film, efekti isve, ali nema bog zna neku pricu da te uvuce malo dublje..opet, kad he izasao ovaj poslednji, isli smo da gledamo, jer ipak je to Star wars , posle projekcije, utisci NIKAKVI..nit smo sta gledali, niti doziveli..totalna glupost za decu kao sto i sam tvorac kaze.. Ljudi vise gledaju SW iz neke navike iz detinjstva.

Maja

pre 7 godina

Moj petogodišnji sin i ja sa istim entuzijazmom gledamo i uživamo, i u staroj trilogiji i u novim nastavcima. Naravno da su za decu, ali i za sve koji su sačuvali dete u sebi. Lep su uvod u svet naučne fantastike. Jedva čekamo decembar i Poslednjeg džedaja!

Bronco

pre 7 godina

To je isto pričao i 77' nakon što je snimio film i kada su ga montirali, zvao je Spilberga da mu se žali kako je potrošio brdo para da snimi dečiji film, postoji intervju sa njim iz tog perioda, nije niko ni pretpostavio koliko će film zaraditi i kakvu će budućnost razviti.

Vikiliks i Snouden

pre 7 godina

TO JE TAJ ZAPAD I ZAPADNE VREDNSOTI, ali vazno je da se kaze kako je ginalno i onda se to pumpa i pumapa a ostali ponavljaju misleci kako su u trendu i kako nesto znaju, a sve koji misle drugacije ili ovako kao sto kaze tvorac ali samo 4o godina posle, sitnica, prozivaju i etiketiraju i preziru hahaha kao glupi, neznalice, teoreticari zavere...

Јабучило

pre 7 godina

Бајка са витезовима, принцезама, добрим и лошим чаробњацима. Али лепа бајка :-)

objektivno

pre 7 godina

Slazem se. Odgledah skoro prvi deo (4-ti) i ono je stvarno pricica za decu. Jedino sto je zanimljivo je svet u kome se prica desava. Precenjen film.(Hackerman, 14. april 2017 15:04)

4,5,6 su odlični filmovi za tinedjere u koji ma su donekle mogli da uzivaju stariji. Kao na primer i prvi deo Lord of te rings. Danas vise ne umeju ni da naprave odlične filmove za klince! Ja vise posmatram izjavu Lukasa kroz tu prizmu, nekada smo barem to
uspevali...

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

Kakva besmislena i licemerna izjava. "Kako uništiti i poslednji trag poštovanja koje je SW fandom nekoć imao prema meni" by George Lucas. Oh, well...
Star Wars NIJE za dvanaestogodišnjake. Fact. Da li bi bilo pogrešno reći da se - posmatramo li A New Hope i donekle Return of the Jedi - radi o naivnom fantasy ostvarenju, bajci takoreći, koje se samo maskira kao SF? Ne. Ali, postoji kvaka - kada je o SW reč, ništa nije onako kakvim se na prvi pogled čini. Mogao bih ovde govoriti o brojnim cultural references kojima serijal obiluje - reference na Herbertovu Dinu, zaboravljena filmska ostvarenja (The Dam Busters recimo), Jidaigeki i slično, koje većini dvanaestogodišnjaka sigurno nisu očigledne - no, dovoljno bi bilo reći da je SW saga u suštini filmski omaž Campbellovom The Hero's Journey konceptu. Zapravo, SW saga je istodobno i omaž i kulminacija nekakvog narativnog arhetipa u samom središtu tog koncepta - narativnog arhetipa koji je u biti star koliko i naša civilizacija.
Dodamo li svemu tome i prisustvo jednog essentially anti-heroja među protagonistima (Han Solo; mada je Lucas kroz SW Trilogy SE pokušao ublažiti, čak anulirati tu činjenicu), te pobedu negativaca (u The Empire Strikes Back), teško da se radi o nečemu namenjenom dvanaestogodišnjacima. Kad već pominjem The Empire Strikes Back - - valjalo bi se podsetiti da se radi ne samo najboljem SW filmu, već i o jednom od najboljih filmova ikad snimljenih.

Joker

pre 7 godina

Bas me zanima sta gleadju ovi sto im je to "za decu" i "glupo"???
Jedni ce reci neku glupu frazu koju su culi od jednako pametnog prijatelja tipa "filmove Vima Vendersa", drugi su juce culi eto za neki "LaLaLand", a treci verovatno obozavaju "Fast & Furious 8" :)
Toliko je sve otislo u neke jadne krajnosti, da se nikako ne bi trebalo podsmevati nekadasnjim vrednostima!

LaleGator

pre 7 godina

Slazem se ali ja cu i kada budem inao 90 godina da gledan te filmove.
deo mene ce uvek biti dete spremno za zabavu i avanturu!

Ratovi zvezda promovisu borbu dobra i zla i prave vrednosti koje bi covek trebao da ima,
ako to uporedimo sa danasnjim filmovima i "moralnim" porukama koje nose, jasno se vidi razlika u kvalitetu!

Darth Millennium

pre 7 godina

I dalje gledam animirane filmove, sa radošću odgledam Priče bez kraja, i naravno ne gledam kad konj umire, kao i sve fimove moje mladosti. A SW univerzum mi je nešto više od filma. Tako da, nije za koga je pravljeno, nego kako se u duši osećamo.

Filozof

pre 7 godina

upravo tako, filmovi su realno za tinedjzere, ali to ne znaci da i stariji ne mogu da uzivaju u njima.
(marko, 14. april 2017 15:26)
Naravno, ako su na nivou tinejdzera, onda je opravdano.

Diktat

pre 7 godina

Nikad mi nije jasno zasto ljudi ne mogu da ostanu dosledni vec se ... po sebi.Gluma u prvom / cetvrtom / delu filma je ravna pozorisnoj a o izboru glavnih glumaca da i ne govorim sve as do asa.Potpuno je nebitno da li diajlog vodite sa bicem od 1 metra , biljkom ili plisanim medom vazna je sustina i poruka koju neko delo nosi.Ako moze da inspirise i probudi emocije tvorac je uspeo bez obzira sta je stvorio.Inace dvanesto- godisnjake a i bogami mladje je jako tesko prevariti. Do 12. godine covek je zdravo bice nakon toga upada u socijalno- patoloska odnosno nametnuta ponasanja gde se od njega trazi da se ne ponasa u skladu sa emocijama.Pitam se sto ga nije pre 40 godina reklamirao kao film za decu i nezrele odrasle ljude.Stvarno sramota , bolje da je cutao.

kil roy

pre 7 godina

čitam komentare, i sad kao svi su to znali ...
meni se sviđa i sa 40, kao i kad sam ga prvi put gledao sa 14 ...
mislim na one delove iz 70-tih ...

pn

pre 7 godina

Pa on ih je i napravio za decu sa njegovom prequel trilogijom. Ubacio malog Anakina da pravi slatke stvarčiće, tipa ona trka, let avionom i sada već čuvenog Jar Jar Binksa koji je i osmišljen tako da se samo klinci smeju njegovim glupostima i posle traže da im roditelji igračke kupuju.

Meincheroff

pre 7 godina

Skoro svi filmovi, bajke, pozorišne predstave, knjige i baleti su za mlade ispod 15 godina. Za odrasle i zrele ljude su nauka i filozofija.

Ivana

pre 7 godina

Imala sam skoro 50 kad sam gledala Ratove zvezda,i bila ocarana....

Teme su univerzalne i bezvremene: borba dobra i zla, ljubav, prijateljstvo, carolije....sa zrncima humora. Ma predivno....

a

pre 7 godina

Bez panike,Lukas je "pun ko brod",pa izbacuje ovakve "stavove".Ozbiljni
filmovi se prave za sve od 7 do 107 leta,pre svega što žele i veću zaradu.

parx

pre 7 godina

Nisam strucan da objasnim. Ali prvih 6 epizoda mogu 100 puta da gledam, ove nove, iako su tehnicki daleko bolje, izgledaju kao teleshop reklama.

makac

pre 7 godina

Interesantno da kada je Lukas u epizodama I - III probao da unese nešto od politike (manipulacija sa Anakinom Skajvokerom i njegov prelazak na tamnu stranu, rečenica "Tako umire demokratija" kada premijer postaje Imperator bez ikakvog otpora...), kritika i publika nisu to baš dobro primili, te je epizoda VII, koja je reciklaža Epizode IV (prvog snimljenog filma), ponovo vratila stvari na svoje mesto. I kod većine kritičara, a naročito na blagajnama.

marko

pre 7 godina

Sada kada je prodao Dizniju prava na Star Wars, pa se u međuvrmenu pokajao, tako priča. Zanimljivo da nije to pričao kada je imao autorska prava nad serijalom za koji nije očekivao da će zaraditi još više para pod Diznijem...

Fan

pre 7 godina

Naslov je malo pogresan. Lepo pise u clanku, rekao je da je film bio namenjen tom uzrastu. Ali je na kraju ispao nesto potpuno drugo i pogodno za sve generacije. I ja sam prvi put gledao Star Wars sa 12 godina i ostao sam potpuno opcinjen fransizom. Svidja mi se u kom se smeru krece, ponosan sam sto sam fanatik i sto sam okruzen gomilom prijatelja i clanovima familije koji se osecaju na isti nacin. Vi koji nas ne razumete, licno nemam nista protiv vas. Samo ne razumem ni ja vase stavove tako da smo kvit.

Kihot

pre 7 godina

Trebao je to da kaže dok je još firma bila njegova, a ne sad kad je prodao drugoj kompaniji i uzeo milijarde dolara da ih diskredituje i potkopava.

Hackerman

pre 7 godina

Slazem se. Odgledah skoro prvi deo (4-ti) i ono je stvarno pricica za decu. Jedino sto je zanimljivo je svet u kome se prica desava. Precenjen film.

Trovach

pre 7 godina

U pravu je. Imao sam 13 kada sam sa odusevljenjem gledao "Imperija uzvraca udarac", samo danas deca ranije sazrevaju, tako da sam po danasnjim merilima imao 10 godina :)

urke

pre 7 godina

To je istina ali volim pogledati i dan danas, dete je jos u meni :) a svemir mi je stalna fascinacija, ne smeta mi iako je ovo grubo rečeno, kao da debilima smatra starije gledaoce i nije mogao da se obuzda a da ne kaze.

Ranger

pre 7 godina

Ne razumem.Kaže to kao da je nešto loše...

Čovek koji je tvorac tog predivnog sveta.

Ako nije shvatio do sada upravo to i jeste najveći kvalitet i razlog što je ova franšiza toliko popularna.

Univerzalna priča o dobru i borbi protiv zla,pravdi,ljudskosti,herojstvu,ljubavi,moralnosti podjednako bliska i jasna nekom malom amerikancu ili nekom dvanaestogodišnjaku iz Bangladeša npr.

Blagosloveni su oni koji su i kao odrasli ostali dvanaestogodišnjaci u duši
i koji baštine vrednosti koje propagiraju,upravo njegovi filmovi.

Sa druge strane,kada pogledamo kakve nam se danas "vrednosti"serviraju kroz pojedine medije i u novim holivudskim ostvarenjima,eto još jednog razloga za uspeh i dugovečnost "Zvezdanih ratova"...

Aron

pre 7 godina

Pa, otprilike. Ne kažem "Star Wars" je dobra franšiza ali taj kultni ststus je malo preteran. Taj fenomen je nažalost izraz nezrelosti novijeg postindustiskog društva. Ranijim generacijama su fenomeni bili filmovi poput "Lesi se vraća kući", "Čarobnjak iz oza", "Moje pesme moji snovi"... Daleko ozbiljniji i kvalitetniji dečji filmovi. uopšte gledano ta ogromna zarada, gledanost iopsednutost kod svih slojeva društva je takođe besmislena. Da se takav film pojavio recimo 50-i bio bi samo normalno prihvaćen. Što i ne čudi jer su tada blagajne punili filmovi poput "Most na reci Kvaj", "Prohujalo sa vihorom", "Lorens od Arabije"...

zz

pre 7 godina

lazna skromnost velikog rezisera...on je napravio SF serijal koji se vise nikada nece ponoviti umetnicko delo koje ce vecno trajati...ja imam 45g i u nedostatku dobrih filmova pustim star wars ali onaj stari original iz 70-tih kojeg se secam kao klinac iz osnovne skole(ovaj novi ne),nostalgija za lepim detinjstvom i boljem vremenom....Ridly Scot,George Lucas,Steven Spilberg...su heroji moje mladosti,tri musketara...ne vredi trositi reci sta su oni uradili,svaka im cast

hvala na ovome

pre 7 godina

Ja sam ga u to doba negde gledao RZ. Sad znam da nije problem sa mnom sto mi to vise nije zanimljivo nego da postoji tendencija tinejdziranja.

Pedja

pre 7 godina

9 od 10 holivudskih filmova su za 12- godisnjake.
9 od 10 filmova koji se prikazuju u bioskopima po trznim centrima
su za 12- godisnjake.
9 od 10 ljubitelja tvpinkestetike voli takve filmove.

urke

pre 7 godina

To je istina ali volim pogledati i dan danas, dete je jos u meni :) a svemir mi je stalna fascinacija, ne smeta mi iako je ovo grubo rečeno, kao da debilima smatra starije gledaoce i nije mogao da se obuzda a da ne kaze.

zz

pre 7 godina

lazna skromnost velikog rezisera...on je napravio SF serijal koji se vise nikada nece ponoviti umetnicko delo koje ce vecno trajati...ja imam 45g i u nedostatku dobrih filmova pustim star wars ali onaj stari original iz 70-tih kojeg se secam kao klinac iz osnovne skole(ovaj novi ne),nostalgija za lepim detinjstvom i boljem vremenom....Ridly Scot,George Lucas,Steven Spilberg...su heroji moje mladosti,tri musketara...ne vredi trositi reci sta su oni uradili,svaka im cast

Ranger

pre 7 godina

Ne razumem.Kaže to kao da je nešto loše...

Čovek koji je tvorac tog predivnog sveta.

Ako nije shvatio do sada upravo to i jeste najveći kvalitet i razlog što je ova franšiza toliko popularna.

Univerzalna priča o dobru i borbi protiv zla,pravdi,ljudskosti,herojstvu,ljubavi,moralnosti podjednako bliska i jasna nekom malom amerikancu ili nekom dvanaestogodišnjaku iz Bangladeša npr.

Blagosloveni su oni koji su i kao odrasli ostali dvanaestogodišnjaci u duši
i koji baštine vrednosti koje propagiraju,upravo njegovi filmovi.

Sa druge strane,kada pogledamo kakve nam se danas "vrednosti"serviraju kroz pojedine medije i u novim holivudskim ostvarenjima,eto još jednog razloga za uspeh i dugovečnost "Zvezdanih ratova"...

Hackerman

pre 7 godina

Slazem se. Odgledah skoro prvi deo (4-ti) i ono je stvarno pricica za decu. Jedino sto je zanimljivo je svet u kome se prica desava. Precenjen film.

Pedja

pre 7 godina

9 od 10 holivudskih filmova su za 12- godisnjake.
9 od 10 filmova koji se prikazuju u bioskopima po trznim centrima
su za 12- godisnjake.
9 od 10 ljubitelja tvpinkestetike voli takve filmove.

Trovach

pre 7 godina

U pravu je. Imao sam 13 kada sam sa odusevljenjem gledao "Imperija uzvraca udarac", samo danas deca ranije sazrevaju, tako da sam po danasnjim merilima imao 10 godina :)

hvala na ovome

pre 7 godina

Ja sam ga u to doba negde gledao RZ. Sad znam da nije problem sa mnom sto mi to vise nije zanimljivo nego da postoji tendencija tinejdziranja.

LaleGator

pre 7 godina

Slazem se ali ja cu i kada budem inao 90 godina da gledan te filmove.
deo mene ce uvek biti dete spremno za zabavu i avanturu!

Ratovi zvezda promovisu borbu dobra i zla i prave vrednosti koje bi covek trebao da ima,
ako to uporedimo sa danasnjim filmovima i "moralnim" porukama koje nose, jasno se vidi razlika u kvalitetu!

Ivana

pre 7 godina

Imala sam skoro 50 kad sam gledala Ratove zvezda,i bila ocarana....

Teme su univerzalne i bezvremene: borba dobra i zla, ljubav, prijateljstvo, carolije....sa zrncima humora. Ma predivno....

Darth Millennium

pre 7 godina

I dalje gledam animirane filmove, sa radošću odgledam Priče bez kraja, i naravno ne gledam kad konj umire, kao i sve fimove moje mladosti. A SW univerzum mi je nešto više od filma. Tako da, nije za koga je pravljeno, nego kako se u duši osećamo.

Nena

pre 7 godina

Svi Starwars hejteri zaboravljaju najvaznije: pravi covek mora da sacuva dete u sebi. Kako ce drugacije da ima sopstvenu decu, kako ce da ih odgaja, kako da se seti svih lepih trenutaka zivota. Ko nikad ne zaboravi Pink Pantera, Star wars, Doroti i Oza, Rsumove pesme, Denisa, Snupija, Asteriksa, Sreka, Talicnog Toma, Hajdi, a tek Giblijeve filmove... mozda ima sanse da mu dete ne gleda Pink i Hepi.

Joker

pre 7 godina

Bas me zanima sta gleadju ovi sto im je to "za decu" i "glupo"???
Jedni ce reci neku glupu frazu koju su culi od jednako pametnog prijatelja tipa "filmove Vima Vendersa", drugi su juce culi eto za neki "LaLaLand", a treci verovatno obozavaju "Fast & Furious 8" :)
Toliko je sve otislo u neke jadne krajnosti, da se nikako ne bi trebalo podsmevati nekadasnjim vrednostima!

Miki

pre 7 godina

Ovi filmovi usađuju pogrešne ideje i kvare budućnost. Eto ja sa trideset i kusur na ko zna koje proteste po redu izlazim jer mi je usađena ta glupa ideja o pobedi pravde kao klincu...

Bojan

pre 7 godina

Covek jeste u pravu, tema jeste donekle za tinejdzerski period, odrastanja, susretanja sa strasnim svetom i pobedjivanja zla. Sto ne znaci nikako da stariji ne mogu da uzivaju u tome. Ko misli da su bajke samo za decu taj... pa ne znam sta da kazem.
ono sto film cini tinejdzerskim jesu ostri kontrasti izmedju dobra i zla. film je striktno podeljen na dobre i lose karaktere, mozda se jedino moze reci da han solo ima i taj neki dark side u sebi kao krijumcar, i darth vader ima promenu pred kraj zbog ljubavi prema sinu. pored toga motiv izlaska iz nebitnosti. luk je decak sa zabacene planete koji menja ceo svemir, ista stvar sa Frodom, ili kraljem Arturom.
te price ulepsavaju odrastanje i formiraju osobu.

kil roy

pre 7 godina

čitam komentare, i sad kao svi su to znali ...
meni se sviđa i sa 40, kao i kad sam ga prvi put gledao sa 14 ...
mislim na one delove iz 70-tih ...

Fan

pre 7 godina

Naslov je malo pogresan. Lepo pise u clanku, rekao je da je film bio namenjen tom uzrastu. Ali je na kraju ispao nesto potpuno drugo i pogodno za sve generacije. I ja sam prvi put gledao Star Wars sa 12 godina i ostao sam potpuno opcinjen fransizom. Svidja mi se u kom se smeru krece, ponosan sam sto sam fanatik i sto sam okruzen gomilom prijatelja i clanovima familije koji se osecaju na isti nacin. Vi koji nas ne razumete, licno nemam nista protiv vas. Samo ne razumem ni ja vase stavove tako da smo kvit.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

Kakva besmislena i licemerna izjava. "Kako uništiti i poslednji trag poštovanja koje je SW fandom nekoć imao prema meni" by George Lucas. Oh, well...
Star Wars NIJE za dvanaestogodišnjake. Fact. Da li bi bilo pogrešno reći da se - posmatramo li A New Hope i donekle Return of the Jedi - radi o naivnom fantasy ostvarenju, bajci takoreći, koje se samo maskira kao SF? Ne. Ali, postoji kvaka - kada je o SW reč, ništa nije onako kakvim se na prvi pogled čini. Mogao bih ovde govoriti o brojnim cultural references kojima serijal obiluje - reference na Herbertovu Dinu, zaboravljena filmska ostvarenja (The Dam Busters recimo), Jidaigeki i slično, koje većini dvanaestogodišnjaka sigurno nisu očigledne - no, dovoljno bi bilo reći da je SW saga u suštini filmski omaž Campbellovom The Hero's Journey konceptu. Zapravo, SW saga je istodobno i omaž i kulminacija nekakvog narativnog arhetipa u samom središtu tog koncepta - narativnog arhetipa koji je u biti star koliko i naša civilizacija.
Dodamo li svemu tome i prisustvo jednog essentially anti-heroja među protagonistima (Han Solo; mada je Lucas kroz SW Trilogy SE pokušao ublažiti, čak anulirati tu činjenicu), te pobedu negativaca (u The Empire Strikes Back), teško da se radi o nečemu namenjenom dvanaestogodišnjacima. Kad već pominjem The Empire Strikes Back - - valjalo bi se podsetiti da se radi ne samo najboljem SW filmu, već i o jednom od najboljih filmova ikad snimljenih.

objektivno

pre 7 godina

Slazem se. Odgledah skoro prvi deo (4-ti) i ono je stvarno pricica za decu. Jedino sto je zanimljivo je svet u kome se prica desava. Precenjen film.(Hackerman, 14. april 2017 15:04)

4,5,6 su odlični filmovi za tinedjere u koji ma su donekle mogli da uzivaju stariji. Kao na primer i prvi deo Lord of te rings. Danas vise ne umeju ni da naprave odlične filmove za klince! Ja vise posmatram izjavu Lukasa kroz tu prizmu, nekada smo barem to
uspevali...

Vladimir

pre 7 godina

Car je go!!! Niajzad je dosla istina u lice svim zaludjenicima ovog krajnje banalnog serijala koji su pronalazili i medju poznatim filmskim kriticarima one koji su Ratove Zvezda poredili sa 2001: Odisjeom u svemiru.
Taj serijal je toliko banalan i prepun opstih mesta i zaista namenjen bas maloj deci cak ne i onima u nekom zrelijem dobu.
A podatak koliko je serijal bilona dolara okrenuo i da ga do te zarade nisu sigurno doveli 12- godisnjaci razbijajuci svoje kasice-prasice vec je gomila odraslih kao zaludjeni zavisnici pronalazili "dubokomisaone" i slozene alegorije, skrivena znacenja...

Diktat

pre 7 godina

Nikad mi nije jasno zasto ljudi ne mogu da ostanu dosledni vec se ... po sebi.Gluma u prvom / cetvrtom / delu filma je ravna pozorisnoj a o izboru glavnih glumaca da i ne govorim sve as do asa.Potpuno je nebitno da li diajlog vodite sa bicem od 1 metra , biljkom ili plisanim medom vazna je sustina i poruka koju neko delo nosi.Ako moze da inspirise i probudi emocije tvorac je uspeo bez obzira sta je stvorio.Inace dvanesto- godisnjake a i bogami mladje je jako tesko prevariti. Do 12. godine covek je zdravo bice nakon toga upada u socijalno- patoloska odnosno nametnuta ponasanja gde se od njega trazi da se ne ponasa u skladu sa emocijama.Pitam se sto ga nije pre 40 godina reklamirao kao film za decu i nezrele odrasle ljude.Stvarno sramota , bolje da je cutao.

Maja

pre 7 godina

Moj petogodišnji sin i ja sa istim entuzijazmom gledamo i uživamo, i u staroj trilogiji i u novim nastavcima. Naravno da su za decu, ali i za sve koji su sačuvali dete u sebi. Lep su uvod u svet naučne fantastike. Jedva čekamo decembar i Poslednjeg džedaja!

pn

pre 7 godina

Pa on ih je i napravio za decu sa njegovom prequel trilogijom. Ubacio malog Anakina da pravi slatke stvarčiće, tipa ona trka, let avionom i sada već čuvenog Jar Jar Binksa koji je i osmišljen tako da se samo klinci smeju njegovim glupostima i posle traže da im roditelji igračke kupuju.

parx

pre 7 godina

Nisam strucan da objasnim. Ali prvih 6 epizoda mogu 100 puta da gledam, ove nove, iako su tehnicki daleko bolje, izgledaju kao teleshop reklama.

hmm...

pre 7 godina

Covek je skroz u pravu. Dok sam bio mladji lozio sam se na SW, zamisljao, igrao se kao klinac na tu foru ( mogu misliti kako je tek u Americi, gde je sve bilo podreceno zabavi od igracaka,majci, predstava i ostalog ) ... i onda kad su poceli novi nastavci, prvo sam se zezao sa drugarom dok smo isli na 3D dela pre Rogue one, daj da odgledamo prethodne nastavke da se prisetimo :)....nakon projekcije, ok, nije los film, efekti isve, ali nema bog zna neku pricu da te uvuce malo dublje..opet, kad he izasao ovaj poslednji, isli smo da gledamo, jer ipak je to Star wars , posle projekcije, utisci NIKAKVI..nit smo sta gledali, niti doziveli..totalna glupost za decu kao sto i sam tvorac kaze.. Ljudi vise gledaju SW iz neke navike iz detinjstva.

Kihot

pre 7 godina

Trebao je to da kaže dok je još firma bila njegova, a ne sad kad je prodao drugoj kompaniji i uzeo milijarde dolara da ih diskredituje i potkopava.

makac

pre 7 godina

Interesantno da kada je Lukas u epizodama I - III probao da unese nešto od politike (manipulacija sa Anakinom Skajvokerom i njegov prelazak na tamnu stranu, rečenica "Tako umire demokratija" kada premijer postaje Imperator bez ikakvog otpora...), kritika i publika nisu to baš dobro primili, te je epizoda VII, koja je reciklaža Epizode IV (prvog snimljenog filma), ponovo vratila stvari na svoje mesto. I kod većine kritičara, a naročito na blagajnama.

Јабучило

pre 7 godina

Бајка са витезовима, принцезама, добрим и лошим чаробњацима. Али лепа бајка :-)

marko

pre 7 godina

Sada kada je prodao Dizniju prava na Star Wars, pa se u međuvrmenu pokajao, tako priča. Zanimljivo da nije to pričao kada je imao autorska prava nad serijalom za koji nije očekivao da će zaraditi još više para pod Diznijem...

Aron

pre 7 godina

Pa, otprilike. Ne kažem "Star Wars" je dobra franšiza ali taj kultni ststus je malo preteran. Taj fenomen je nažalost izraz nezrelosti novijeg postindustiskog društva. Ranijim generacijama su fenomeni bili filmovi poput "Lesi se vraća kući", "Čarobnjak iz oza", "Moje pesme moji snovi"... Daleko ozbiljniji i kvalitetniji dečji filmovi. uopšte gledano ta ogromna zarada, gledanost iopsednutost kod svih slojeva društva je takođe besmislena. Da se takav film pojavio recimo 50-i bio bi samo normalno prihvaćen. Što i ne čudi jer su tada blagajne punili filmovi poput "Most na reci Kvaj", "Prohujalo sa vihorom", "Lorens od Arabije"...

a

pre 7 godina

Bez panike,Lukas je "pun ko brod",pa izbacuje ovakve "stavove".Ozbiljni
filmovi se prave za sve od 7 do 107 leta,pre svega što žele i veću zaradu.

Bronco

pre 7 godina

To je isto pričao i 77' nakon što je snimio film i kada su ga montirali, zvao je Spilberga da mu se žali kako je potrošio brdo para da snimi dečiji film, postoji intervju sa njim iz tog perioda, nije niko ni pretpostavio koliko će film zaraditi i kakvu će budućnost razviti.

Filozof

pre 7 godina

upravo tako, filmovi su realno za tinedjzere, ali to ne znaci da i stariji ne mogu da uzivaju u njima.
(marko, 14. april 2017 15:26)
Naravno, ako su na nivou tinejdzera, onda je opravdano.

Vikiliks i Snouden

pre 7 godina

TO JE TAJ ZAPAD I ZAPADNE VREDNSOTI, ali vazno je da se kaze kako je ginalno i onda se to pumpa i pumapa a ostali ponavljaju misleci kako su u trendu i kako nesto znaju, a sve koji misle drugacije ili ovako kao sto kaze tvorac ali samo 4o godina posle, sitnica, prozivaju i etiketiraju i preziru hahaha kao glupi, neznalice, teoreticari zavere...

Meincheroff

pre 7 godina

Skoro svi filmovi, bajke, pozorišne predstave, knjige i baleti su za mlade ispod 15 godina. Za odrasle i zrele ljude su nauka i filozofija.

N4

pre 7 godina

Kad sam bio klinac propustio sam serial i onda sam sa 30 resio da odgledam sve. Tesko razocarenje. To je poenta, krenes kao klinac zaljubis se i onda volis ceo zivot.

да да

pre 7 godina

Када данас погледам Ратове звезда, није то више то. Када данас погледам Одисеју 2001. рецимо, нема се ту шта ни одузети ни додати ! Филм за барем наредних 50-100 година !

PihtijaTheGreat

pre 7 godina

Veliki sam fan sf-a, dok sam bio klinac do mene je prvo dosao Star Trek i ucinio svoje... Kada sam pokusao da gledam Star Wars (i dalje sam bio klinac) sve mi je delovalo kao prosecni crtani film, dok sam npr zaboravljao da disem gledajuci Star Trek.

CATAPA

pre 7 godina

samo za neke koji ovu fransizu nazivaju sf-om, ovo spada u zanr fantazije
sf je nesto drugo
(boris stefanovic, 14. april 2017 22:37)
Samo još detaljnije da podvučem ovo što kaže Boris. Uvredljivo je za simpatizere i poznavaoce SF ovaj serijal filmovanih bajki nazivati naučnom fantastikom. Ta dva žanra su se davno i precizno podelila: bajke su nerealni likovi u realnim okolnostima, naučna fantastika realni likovi u nerealnim okolnostima. "Okolnosti" su nerealni ili nemogući ambijenti ili odnosi. Zvezdani Ratovi su bajka sa SF elementima, koliko i sa ljubavnim elementima, političkog trilera ili elementima ratnog filma. Premalo ima naučnofantastičnog da bi se naučnofantastičnim zvalo. Ovo rečeno još više važi za drugi (ili prvi) holivudski žanr, filmove o superherojima.

Bajke i jesu literatura prevashodno za decu, dakle ništa čudno. A vole ih i odrasli, još manje čudno.

M.

pre 7 godina

To su predivni filmovi, nalik westernima sa Džon Vejnom, Kuperom... , da li se neko seća Šejna? Stara priča borbe dobrog protiv zla. Sve isto, drugačiji set, drugo vreme. Otvorenih usta sam to gledao kao klinac, tako gledam ponovo i sad.
Ko nije shvatio Lukasovu izjavu, kao i njegove filmove neka ih ne gleda. Postoji čitav niz drugih sadržaja, od Pinka.... do pornića, pa birajte;)

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

Sudeći po komentarima, čini se da preovlađuje jedan prilično negativan stav o SW serijalu. I mišljenje da isti, eto, nije naučna fantastika. U svom prethodnom komentaru sam već pomenuo da Star Wars serijal - naročito A New Hope i delom Return of the Jedi - stvarno više deluje kao naivna fantasy saga, nego kao proper SF. Naglasak na deluje. Zapravo jeste SF - od space opera sorte, ali ipak SF.
Trekkies među komentatorima najviše zastupaju stav da SW nije SF. Što je bilo za očekivati. Pritom je facepalm-worthy. Pitanje - da li je Star Trek, naročito originalni serijal, zaista SF? Fantasy tropes and pseudo-science galore, kao i gomila drugih non-SF stvari - "olimpijski bogovi" (Who Mourns for Adonais), western epizode (za ceo originalni Trek bi se moglo reći da je western in space), proud warrior race (the Klingons, natch, tek od Next Generation doduše), warp drive, Pah Wraiths... A tu je i The Trouble with Tribbles, naravno. Mogao bih ovako ceo dan. Da ne grešim dušu, postoje Trek epizode - na nivou cele franšize - koje možda nisu SF per se, pa ipak epitomizuju SF. I univerzalno su hvaljene - The City on the Edge of Forever, recimo.

Usput, što se tiče 2001: A Space Odyssey (pomenuto u nekoliko komentara), mada se i knjiga i ekranizacija smatraju možda i najboljim primerom hard naučne fantastike u istoriji žanra, to prosto nije slučaj. Čini se da fanovi Clarkeovog dela, i Kubrickove ekranizacije istog, konvinijentno zaboravljaju jedan ne tako beznačajan detalj - monolit...

M.

pre 7 godina

@ Gospodar prstenova i Hobit su tata za ovu nebulozu od fransize..
(vlado, 14. april 2017 23:21)

veće smeće od ovog što si naveo nisam skoro gledao.

r2d2

pre 7 godina

...prodao dizniju za 4 milijarde dolara...4 milijarde dolara...dolara...milijarde...4...milijarde dolara...eeee, jos se secam trejlera na RTB krajem sedamdesetih, klinac bio...taj serijal generacije prati od detinjstva, potsecajuci nas na doba detinjstva kada je sve bilo daleko pitomije i normalnije...makar u ovom nasem mikrokosmosu...i drago mi je sto je dizni uzeo pod svoje...odlicni su nastavci...i bit ce tu mnogo jos lepih trikova i magije za nove generacije...uz sve to i 4 milijarde dolara...milijarde...4...

sani

pre 7 godina

Sad kad je prodao vlasnistvo za vise od 4 milijarde ovo kaze a kad je bio vlasnik ni rijeci. A posto je kupio Dizni fransizu a zna se da Dizni je fokusiran na dijecu on izjavi da je za dijecu. Znaci reklama njima.

Keti

pre 7 godina

naravno da jesu za uzrast od 10-15 godina i onda kad ih gledas sa 30 ili 50 smesno ti je ali ti je i toplo oko sra jer te seca na divne dane kad si bio mali i kad je svet bio tvoj. ovo naravno ne mislim na sve prikvele i sikvele i kojestarije, zna se koji su pravi ratovi zvezda. jedna jedina trilogija za mene postoji.

Hackerman

pre 7 godina

Slazem se. Odgledah skoro prvi deo (4-ti) i ono je stvarno pricica za decu. Jedino sto je zanimljivo je svet u kome se prica desava. Precenjen film.

zz

pre 7 godina

lazna skromnost velikog rezisera...on je napravio SF serijal koji se vise nikada nece ponoviti umetnicko delo koje ce vecno trajati...ja imam 45g i u nedostatku dobrih filmova pustim star wars ali onaj stari original iz 70-tih kojeg se secam kao klinac iz osnovne skole(ovaj novi ne),nostalgija za lepim detinjstvom i boljem vremenom....Ridly Scot,George Lucas,Steven Spilberg...su heroji moje mladosti,tri musketara...ne vredi trositi reci sta su oni uradili,svaka im cast

Pedja

pre 7 godina

9 od 10 holivudskih filmova su za 12- godisnjake.
9 od 10 filmova koji se prikazuju u bioskopima po trznim centrima
su za 12- godisnjake.
9 od 10 ljubitelja tvpinkestetike voli takve filmove.

hvala na ovome

pre 7 godina

Ja sam ga u to doba negde gledao RZ. Sad znam da nije problem sa mnom sto mi to vise nije zanimljivo nego da postoji tendencija tinejdziranja.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

Kakva besmislena i licemerna izjava. "Kako uništiti i poslednji trag poštovanja koje je SW fandom nekoć imao prema meni" by George Lucas. Oh, well...
Star Wars NIJE za dvanaestogodišnjake. Fact. Da li bi bilo pogrešno reći da se - posmatramo li A New Hope i donekle Return of the Jedi - radi o naivnom fantasy ostvarenju, bajci takoreći, koje se samo maskira kao SF? Ne. Ali, postoji kvaka - kada je o SW reč, ništa nije onako kakvim se na prvi pogled čini. Mogao bih ovde govoriti o brojnim cultural references kojima serijal obiluje - reference na Herbertovu Dinu, zaboravljena filmska ostvarenja (The Dam Busters recimo), Jidaigeki i slično, koje većini dvanaestogodišnjaka sigurno nisu očigledne - no, dovoljno bi bilo reći da je SW saga u suštini filmski omaž Campbellovom The Hero's Journey konceptu. Zapravo, SW saga je istodobno i omaž i kulminacija nekakvog narativnog arhetipa u samom središtu tog koncepta - narativnog arhetipa koji je u biti star koliko i naša civilizacija.
Dodamo li svemu tome i prisustvo jednog essentially anti-heroja među protagonistima (Han Solo; mada je Lucas kroz SW Trilogy SE pokušao ublažiti, čak anulirati tu činjenicu), te pobedu negativaca (u The Empire Strikes Back), teško da se radi o nečemu namenjenom dvanaestogodišnjacima. Kad već pominjem The Empire Strikes Back - - valjalo bi se podsetiti da se radi ne samo najboljem SW filmu, već i o jednom od najboljih filmova ikad snimljenih.

Filozof

pre 7 godina

upravo tako, filmovi su realno za tinedjzere, ali to ne znaci da i stariji ne mogu da uzivaju u njima.
(marko, 14. april 2017 15:26)
Naravno, ako su na nivou tinejdzera, onda je opravdano.

Vladimir

pre 7 godina

Car je go!!! Niajzad je dosla istina u lice svim zaludjenicima ovog krajnje banalnog serijala koji su pronalazili i medju poznatim filmskim kriticarima one koji su Ratove Zvezda poredili sa 2001: Odisjeom u svemiru.
Taj serijal je toliko banalan i prepun opstih mesta i zaista namenjen bas maloj deci cak ne i onima u nekom zrelijem dobu.
A podatak koliko je serijal bilona dolara okrenuo i da ga do te zarade nisu sigurno doveli 12- godisnjaci razbijajuci svoje kasice-prasice vec je gomila odraslih kao zaludjeni zavisnici pronalazili "dubokomisaone" i slozene alegorije, skrivena znacenja...

Meincheroff

pre 7 godina

Skoro svi filmovi, bajke, pozorišne predstave, knjige i baleti su za mlade ispod 15 godina. Za odrasle i zrele ljude su nauka i filozofija.

Ranger

pre 7 godina

Ne razumem.Kaže to kao da je nešto loše...

Čovek koji je tvorac tog predivnog sveta.

Ako nije shvatio do sada upravo to i jeste najveći kvalitet i razlog što je ova franšiza toliko popularna.

Univerzalna priča o dobru i borbi protiv zla,pravdi,ljudskosti,herojstvu,ljubavi,moralnosti podjednako bliska i jasna nekom malom amerikancu ili nekom dvanaestogodišnjaku iz Bangladeša npr.

Blagosloveni su oni koji su i kao odrasli ostali dvanaestogodišnjaci u duši
i koji baštine vrednosti koje propagiraju,upravo njegovi filmovi.

Sa druge strane,kada pogledamo kakve nam se danas "vrednosti"serviraju kroz pojedine medije i u novim holivudskim ostvarenjima,eto još jednog razloga za uspeh i dugovečnost "Zvezdanih ratova"...

urke

pre 7 godina

To je istina ali volim pogledati i dan danas, dete je jos u meni :) a svemir mi je stalna fascinacija, ne smeta mi iako je ovo grubo rečeno, kao da debilima smatra starije gledaoce i nije mogao da se obuzda a da ne kaze.

Trovach

pre 7 godina

U pravu je. Imao sam 13 kada sam sa odusevljenjem gledao "Imperija uzvraca udarac", samo danas deca ranije sazrevaju, tako da sam po danasnjim merilima imao 10 godina :)

Joker

pre 7 godina

Bas me zanima sta gleadju ovi sto im je to "za decu" i "glupo"???
Jedni ce reci neku glupu frazu koju su culi od jednako pametnog prijatelja tipa "filmove Vima Vendersa", drugi su juce culi eto za neki "LaLaLand", a treci verovatno obozavaju "Fast & Furious 8" :)
Toliko je sve otislo u neke jadne krajnosti, da se nikako ne bi trebalo podsmevati nekadasnjim vrednostima!

Vikiliks i Snouden

pre 7 godina

TO JE TAJ ZAPAD I ZAPADNE VREDNSOTI, ali vazno je da se kaze kako je ginalno i onda se to pumpa i pumapa a ostali ponavljaju misleci kako su u trendu i kako nesto znaju, a sve koji misle drugacije ili ovako kao sto kaze tvorac ali samo 4o godina posle, sitnica, prozivaju i etiketiraju i preziru hahaha kao glupi, neznalice, teoreticari zavere...

hmm...

pre 7 godina

Covek je skroz u pravu. Dok sam bio mladji lozio sam se na SW, zamisljao, igrao se kao klinac na tu foru ( mogu misliti kako je tek u Americi, gde je sve bilo podreceno zabavi od igracaka,majci, predstava i ostalog ) ... i onda kad su poceli novi nastavci, prvo sam se zezao sa drugarom dok smo isli na 3D dela pre Rogue one, daj da odgledamo prethodne nastavke da se prisetimo :)....nakon projekcije, ok, nije los film, efekti isve, ali nema bog zna neku pricu da te uvuce malo dublje..opet, kad he izasao ovaj poslednji, isli smo da gledamo, jer ipak je to Star wars , posle projekcije, utisci NIKAKVI..nit smo sta gledali, niti doziveli..totalna glupost za decu kao sto i sam tvorac kaze.. Ljudi vise gledaju SW iz neke navike iz detinjstva.

Miki

pre 7 godina

Ovi filmovi usađuju pogrešne ideje i kvare budućnost. Eto ja sa trideset i kusur na ko zna koje proteste po redu izlazim jer mi je usađena ta glupa ideja o pobedi pravde kao klincu...

Aron

pre 7 godina

Pa, otprilike. Ne kažem "Star Wars" je dobra franšiza ali taj kultni ststus je malo preteran. Taj fenomen je nažalost izraz nezrelosti novijeg postindustiskog društva. Ranijim generacijama su fenomeni bili filmovi poput "Lesi se vraća kući", "Čarobnjak iz oza", "Moje pesme moji snovi"... Daleko ozbiljniji i kvalitetniji dečji filmovi. uopšte gledano ta ogromna zarada, gledanost iopsednutost kod svih slojeva društva je takođe besmislena. Da se takav film pojavio recimo 50-i bio bi samo normalno prihvaćen. Što i ne čudi jer su tada blagajne punili filmovi poput "Most na reci Kvaj", "Prohujalo sa vihorom", "Lorens od Arabije"...

Diktat

pre 7 godina

Nikad mi nije jasno zasto ljudi ne mogu da ostanu dosledni vec se ... po sebi.Gluma u prvom / cetvrtom / delu filma je ravna pozorisnoj a o izboru glavnih glumaca da i ne govorim sve as do asa.Potpuno je nebitno da li diajlog vodite sa bicem od 1 metra , biljkom ili plisanim medom vazna je sustina i poruka koju neko delo nosi.Ako moze da inspirise i probudi emocije tvorac je uspeo bez obzira sta je stvorio.Inace dvanesto- godisnjake a i bogami mladje je jako tesko prevariti. Do 12. godine covek je zdravo bice nakon toga upada u socijalno- patoloska odnosno nametnuta ponasanja gde se od njega trazi da se ne ponasa u skladu sa emocijama.Pitam se sto ga nije pre 40 godina reklamirao kao film za decu i nezrele odrasle ljude.Stvarno sramota , bolje da je cutao.

Maja

pre 7 godina

Moj petogodišnji sin i ja sa istim entuzijazmom gledamo i uživamo, i u staroj trilogiji i u novim nastavcima. Naravno da su za decu, ali i za sve koji su sačuvali dete u sebi. Lep su uvod u svet naučne fantastike. Jedva čekamo decembar i Poslednjeg džedaja!

Nena

pre 7 godina

Svi Starwars hejteri zaboravljaju najvaznije: pravi covek mora da sacuva dete u sebi. Kako ce drugacije da ima sopstvenu decu, kako ce da ih odgaja, kako da se seti svih lepih trenutaka zivota. Ko nikad ne zaboravi Pink Pantera, Star wars, Doroti i Oza, Rsumove pesme, Denisa, Snupija, Asteriksa, Sreka, Talicnog Toma, Hajdi, a tek Giblijeve filmove... mozda ima sanse da mu dete ne gleda Pink i Hepi.

Kihot

pre 7 godina

Trebao je to da kaže dok je još firma bila njegova, a ne sad kad je prodao drugoj kompaniji i uzeo milijarde dolara da ih diskredituje i potkopava.

objektivno

pre 7 godina

Slazem se. Odgledah skoro prvi deo (4-ti) i ono je stvarno pricica za decu. Jedino sto je zanimljivo je svet u kome se prica desava. Precenjen film.(Hackerman, 14. april 2017 15:04)

4,5,6 su odlični filmovi za tinedjere u koji ma su donekle mogli da uzivaju stariji. Kao na primer i prvi deo Lord of te rings. Danas vise ne umeju ni da naprave odlične filmove za klince! Ja vise posmatram izjavu Lukasa kroz tu prizmu, nekada smo barem to
uspevali...

Ivana

pre 7 godina

Imala sam skoro 50 kad sam gledala Ratove zvezda,i bila ocarana....

Teme su univerzalne i bezvremene: borba dobra i zla, ljubav, prijateljstvo, carolije....sa zrncima humora. Ma predivno....

pn

pre 7 godina

Pa on ih je i napravio za decu sa njegovom prequel trilogijom. Ubacio malog Anakina da pravi slatke stvarčiće, tipa ona trka, let avionom i sada već čuvenog Jar Jar Binksa koji je i osmišljen tako da se samo klinci smeju njegovim glupostima i posle traže da im roditelji igračke kupuju.

LaleGator

pre 7 godina

Slazem se ali ja cu i kada budem inao 90 godina da gledan te filmove.
deo mene ce uvek biti dete spremno za zabavu i avanturu!

Ratovi zvezda promovisu borbu dobra i zla i prave vrednosti koje bi covek trebao da ima,
ako to uporedimo sa danasnjim filmovima i "moralnim" porukama koje nose, jasno se vidi razlika u kvalitetu!

marko

pre 7 godina

Sada kada je prodao Dizniju prava na Star Wars, pa se u međuvrmenu pokajao, tako priča. Zanimljivo da nije to pričao kada je imao autorska prava nad serijalom za koji nije očekivao da će zaraditi još više para pod Diznijem...

Darth Millennium

pre 7 godina

I dalje gledam animirane filmove, sa radošću odgledam Priče bez kraja, i naravno ne gledam kad konj umire, kao i sve fimove moje mladosti. A SW univerzum mi je nešto više od filma. Tako da, nije za koga je pravljeno, nego kako se u duši osećamo.

Јабучило

pre 7 godina

Бајка са витезовима, принцезама, добрим и лошим чаробњацима. Али лепа бајка :-)

a

pre 7 godina

Bez panike,Lukas je "pun ko brod",pa izbacuje ovakve "stavove".Ozbiljni
filmovi se prave za sve od 7 do 107 leta,pre svega što žele i veću zaradu.

makac

pre 7 godina

Interesantno da kada je Lukas u epizodama I - III probao da unese nešto od politike (manipulacija sa Anakinom Skajvokerom i njegov prelazak na tamnu stranu, rečenica "Tako umire demokratija" kada premijer postaje Imperator bez ikakvog otpora...), kritika i publika nisu to baš dobro primili, te je epizoda VII, koja je reciklaža Epizode IV (prvog snimljenog filma), ponovo vratila stvari na svoje mesto. I kod većine kritičara, a naročito na blagajnama.

parx

pre 7 godina

Nisam strucan da objasnim. Ali prvih 6 epizoda mogu 100 puta da gledam, ove nove, iako su tehnicki daleko bolje, izgledaju kao teleshop reklama.

CATAPA

pre 7 godina

samo za neke koji ovu fransizu nazivaju sf-om, ovo spada u zanr fantazije
sf je nesto drugo
(boris stefanovic, 14. april 2017 22:37)
Samo još detaljnije da podvučem ovo što kaže Boris. Uvredljivo je za simpatizere i poznavaoce SF ovaj serijal filmovanih bajki nazivati naučnom fantastikom. Ta dva žanra su se davno i precizno podelila: bajke su nerealni likovi u realnim okolnostima, naučna fantastika realni likovi u nerealnim okolnostima. "Okolnosti" su nerealni ili nemogući ambijenti ili odnosi. Zvezdani Ratovi su bajka sa SF elementima, koliko i sa ljubavnim elementima, političkog trilera ili elementima ratnog filma. Premalo ima naučnofantastičnog da bi se naučnofantastičnim zvalo. Ovo rečeno još više važi za drugi (ili prvi) holivudski žanr, filmove o superherojima.

Bajke i jesu literatura prevashodno za decu, dakle ništa čudno. A vole ih i odrasli, još manje čudno.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

Sudeći po komentarima, čini se da preovlađuje jedan prilično negativan stav o SW serijalu. I mišljenje da isti, eto, nije naučna fantastika. U svom prethodnom komentaru sam već pomenuo da Star Wars serijal - naročito A New Hope i delom Return of the Jedi - stvarno više deluje kao naivna fantasy saga, nego kao proper SF. Naglasak na deluje. Zapravo jeste SF - od space opera sorte, ali ipak SF.
Trekkies među komentatorima najviše zastupaju stav da SW nije SF. Što je bilo za očekivati. Pritom je facepalm-worthy. Pitanje - da li je Star Trek, naročito originalni serijal, zaista SF? Fantasy tropes and pseudo-science galore, kao i gomila drugih non-SF stvari - "olimpijski bogovi" (Who Mourns for Adonais), western epizode (za ceo originalni Trek bi se moglo reći da je western in space), proud warrior race (the Klingons, natch, tek od Next Generation doduše), warp drive, Pah Wraiths... A tu je i The Trouble with Tribbles, naravno. Mogao bih ovako ceo dan. Da ne grešim dušu, postoje Trek epizode - na nivou cele franšize - koje možda nisu SF per se, pa ipak epitomizuju SF. I univerzalno su hvaljene - The City on the Edge of Forever, recimo.

Usput, što se tiče 2001: A Space Odyssey (pomenuto u nekoliko komentara), mada se i knjiga i ekranizacija smatraju možda i najboljim primerom hard naučne fantastike u istoriji žanra, to prosto nije slučaj. Čini se da fanovi Clarkeovog dela, i Kubrickove ekranizacije istog, konvinijentno zaboravljaju jedan ne tako beznačajan detalj - monolit...

kil roy

pre 7 godina

čitam komentare, i sad kao svi su to znali ...
meni se sviđa i sa 40, kao i kad sam ga prvi put gledao sa 14 ...
mislim na one delove iz 70-tih ...

M.

pre 7 godina

@ Gospodar prstenova i Hobit su tata za ovu nebulozu od fransize..
(vlado, 14. april 2017 23:21)

veće smeće od ovog što si naveo nisam skoro gledao.

sani

pre 7 godina

Sad kad je prodao vlasnistvo za vise od 4 milijarde ovo kaze a kad je bio vlasnik ni rijeci. A posto je kupio Dizni fransizu a zna se da Dizni je fokusiran na dijecu on izjavi da je za dijecu. Znaci reklama njima.

Fan

pre 7 godina

Naslov je malo pogresan. Lepo pise u clanku, rekao je da je film bio namenjen tom uzrastu. Ali je na kraju ispao nesto potpuno drugo i pogodno za sve generacije. I ja sam prvi put gledao Star Wars sa 12 godina i ostao sam potpuno opcinjen fransizom. Svidja mi se u kom se smeru krece, ponosan sam sto sam fanatik i sto sam okruzen gomilom prijatelja i clanovima familije koji se osecaju na isti nacin. Vi koji nas ne razumete, licno nemam nista protiv vas. Samo ne razumem ni ja vase stavove tako da smo kvit.

Bojan

pre 7 godina

Covek jeste u pravu, tema jeste donekle za tinejdzerski period, odrastanja, susretanja sa strasnim svetom i pobedjivanja zla. Sto ne znaci nikako da stariji ne mogu da uzivaju u tome. Ko misli da su bajke samo za decu taj... pa ne znam sta da kazem.
ono sto film cini tinejdzerskim jesu ostri kontrasti izmedju dobra i zla. film je striktno podeljen na dobre i lose karaktere, mozda se jedino moze reci da han solo ima i taj neki dark side u sebi kao krijumcar, i darth vader ima promenu pred kraj zbog ljubavi prema sinu. pored toga motiv izlaska iz nebitnosti. luk je decak sa zabacene planete koji menja ceo svemir, ista stvar sa Frodom, ili kraljem Arturom.
te price ulepsavaju odrastanje i formiraju osobu.

M.

pre 7 godina

To su predivni filmovi, nalik westernima sa Džon Vejnom, Kuperom... , da li se neko seća Šejna? Stara priča borbe dobrog protiv zla. Sve isto, drugačiji set, drugo vreme. Otvorenih usta sam to gledao kao klinac, tako gledam ponovo i sad.
Ko nije shvatio Lukasovu izjavu, kao i njegove filmove neka ih ne gleda. Postoji čitav niz drugih sadržaja, od Pinka.... do pornića, pa birajte;)

PihtijaTheGreat

pre 7 godina

Veliki sam fan sf-a, dok sam bio klinac do mene je prvo dosao Star Trek i ucinio svoje... Kada sam pokusao da gledam Star Wars (i dalje sam bio klinac) sve mi je delovalo kao prosecni crtani film, dok sam npr zaboravljao da disem gledajuci Star Trek.

r2d2

pre 7 godina

...prodao dizniju za 4 milijarde dolara...4 milijarde dolara...dolara...milijarde...4...milijarde dolara...eeee, jos se secam trejlera na RTB krajem sedamdesetih, klinac bio...taj serijal generacije prati od detinjstva, potsecajuci nas na doba detinjstva kada je sve bilo daleko pitomije i normalnije...makar u ovom nasem mikrokosmosu...i drago mi je sto je dizni uzeo pod svoje...odlicni su nastavci...i bit ce tu mnogo jos lepih trikova i magije za nove generacije...uz sve to i 4 milijarde dolara...milijarde...4...

да да

pre 7 godina

Када данас погледам Ратове звезда, није то више то. Када данас погледам Одисеју 2001. рецимо, нема се ту шта ни одузети ни додати ! Филм за барем наредних 50-100 година !

Bronco

pre 7 godina

To je isto pričao i 77' nakon što je snimio film i kada su ga montirali, zvao je Spilberga da mu se žali kako je potrošio brdo para da snimi dečiji film, postoji intervju sa njim iz tog perioda, nije niko ni pretpostavio koliko će film zaraditi i kakvu će budućnost razviti.

N4

pre 7 godina

Kad sam bio klinac propustio sam serial i onda sam sa 30 resio da odgledam sve. Tesko razocarenje. To je poenta, krenes kao klinac zaljubis se i onda volis ceo zivot.

Keti

pre 7 godina

naravno da jesu za uzrast od 10-15 godina i onda kad ih gledas sa 30 ili 50 smesno ti je ali ti je i toplo oko sra jer te seca na divne dane kad si bio mali i kad je svet bio tvoj. ovo naravno ne mislim na sve prikvele i sikvele i kojestarije, zna se koji su pravi ratovi zvezda. jedna jedina trilogija za mene postoji.