Četvrtak, 13.04.2017.

08:20

Nova rampa posle 4 decenije, nikad više gužve FOTO

Nova naplatna stanica kod Vrčina na auto-putu Beograd-Niš puštena je danas u rad.

Izvor: Beta

Nova rampa posle 4 decenije, nikad više gužve FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

vinko

pre 7 godina

da je lepo,lepo je ali da neće biti gužvi ne verujem jer posle naplate rampe imamo auto-put sa 2 trake tako da se opet stvara čep.Pogledajte naplatu rampu mestre kod Venecije gde ima mnogo više naplatnih rampi pa se u sezoni čeka i po 3 sata a iskusio sam na svojoj koži.

neko

pre 7 godina

koje gluposti. sad sam došao iz beograda, 4 enp rampe i jedno 5-6 za regularnu putarinu. dakle ništa nisu dobili ovim izmeštanjem osim što su učinili ikei. ovo za 25 traka je glupost neviđena jer fizički ne postoji toliko traka tamo. a da podsetimo da su najavili oko 20 traka za enp i oko 10 traka obične putarine. odjednom spadosmo na 10 rampi u stvarnosti. u ostalom ko ne veruje, nije daleko, ni za novinare...

sasa

pre 7 godina

Guzvi nece biti samo ukoliko se visestruko poveca procenat vozila koja koriste ENP.Kada bi ga koristilo 80 procenata vozila i pola od ovih rampi bi bilo dovoljno,Nisam siguran da je cena os preko 2000 dinara za TAG uredjaj primerena i opravdana.Verujem da je to glavni razlog zasto ga vise ljudi ne koristi.

Spale

pre 7 godina

Masha


Al si se nalupetala, za medalju. Put jeste lošiji, al ne toliko koliko želiš da ocrniš. Kad si već ušla u Srbiju mogla si odmah sipati gorivo na Molu, pa na Oktanu kod Adaševaca, pa na OMV kod Martinaca, a ti baš stala kod Mitrovice na pumpu koja ne radi 5 godina. Svaki dan idem tim putem, auto mi je skroz ok. Nemoj preterivati.

Lala

pre 7 godina

Sad posto imaju kamere mogu lepo krenuti da kaznjavaju one koji lepe nalepnice i ostalo po kucicama!
Svaki put kada stanem na rampu em neki ludak trazi prevoz, em su cele kucice izlepljene reklamama a odmah do rampe su i kamiondzije na kebabu! Kulturno kao i cucavci duz koridora!

Reno

pre 7 godina

Boze kako su ovo lepo napravili. U zivotu ne videh lepsu naplatnu rampu. Ovdo moze i muzej da posluzi dok se onaj Savremene Umetnosti renovira.

Veliki brat

pre 7 godina

Koja smo mi banana država kad premijer svaki dan uči neke cifre vezane za neki objekat koji je potpuno nebitan za makro ekonomiju cele države - koliko miliona vozila godišnje, koliko dnevno, koliko je para Vlada uložila...

Zar je posao premijera da svaki dan priča takve cifre, ili je posao da brine o makro-parametrima cele države, o tome da li rade ili ne rade sudovi, kakav nam je izvoz, a kakav uvoz, u kom pravcu treba da razvijamo poljoprivredu, indusdtriju, uslužne delatnosti, kakve su nam zakonske regulative, kakav efekat imaju subvencije...


A većina onih koji izlaze na izbore i glasaju, kao ovce, eto premijer se brine za njih koliko će brzo moći da prođu kroz naplatnu rampu, da li je ta naplatna rampa moderna... a što kao narod nestjemo polako, to premijer nijednom nije pomenuo, a što nema mesta u vrtićima svake godine iako je raširena "bela kuga" isto ne pominje...


Mi smo neka čudna zemlja kontradiktornosti:
- bela kuga, a nema mesta u vrtićima,
- obrazovanje katastrofalno, a naši mladi po svetu među najcenjenijim stručnjacima u svim oblastima.

Stefan

pre 7 godina

Konacno! Mada propusna moc nece biti 40% vec jer se 10 traka uliva u 2. Trebao je autoput da se siri sa obe strane na 4 trake pa spadne na 3 pa onda na 2 trake plus zaustavna kao sto je standardan. Onda se ne bi pravio levak.

Masha

pre 7 godina

Vozila sam od Austrije do Beograda autoputem, super put uglavnom, u Hrvatskoj klizi, nista se ne oseca ni kad vozis 150. A kada se udje u Srbiju ono put kao da se voze zaprezna vozila! Uzas, ne mozes da vozis vise od 100 mislis auto ce ti stradati. A onda smo kod Mitrovice videli oznaku d aje pumpa blizu, pa smo svratitli do nje, videli i neko svetlo tamo, kad ono ispostavilo se da pumpe nema, smao ostaci jedne rasturene, stare pumpe. Ubrzavam ka autoputu, kad vozilo nalete na 5-6 ogromnih rupa na putu, to su krateri a ne rupe! Sve lampice se upalise, felne se iskrivile, mislila sam da je auto gotov! Zvala policiju zbog kaska, oni dosli, slikali, otisli, kazu mi "gospodjo, ovo je Srbija". Nekoliko sati sam tu provela dok me nisu odslepovali da mi servis detaljno pregleda vozilo. Sa jedne strane ta slika, sa druge ova rampa. Ne znam sta da kazem o kolicini javasluka i neodgovornosti! Vinjete su super, ali one unose red, a nama je potrebno da se radnici ne otpuste i da se pomalo kraducka, sto je za nase uslove normalno (kraduckanje nije isto sto i kradja, kako nam je to bilo ranije pojasnjeno).

achitwn

pre 7 godina

Nenad, 13. april 2017 11:30)
najbolji sistem su transponderi kao u americi. naplatne rampe su otvotenog tipa, nema zaustavljanja ni usporavanja, samo se proveze ispod okcira koji se proteze preko celog autoputa. sistem refistruje transponder u kolima i sa racuna skine iznos. ako si turista i nemas transponder, imaju par rampi sa strane da se plati tradicionalnom metodom. ako se zeznes i profuras, uslikaju ti tablice i imas 7 dana da odes online i uplatis kao da se nista nije desilo. posle toga sa dodaje kazna. i to je to nema vinjeta nema rampi.

milos

pre 7 godina

Ako nisam u pravu molim nekog upucenog komentatora da me ispravi?
(pcelar, 13. april 2017 14:12)

Nisi u pravu, pisalo je da ima 4-5 reverzibilnih (promenjivih traka) tako da moze da se menja smer :)

coa

pre 7 godina

Upravo prošao kroz novu naplatu rampu. Evo par stvari koje sam video:

Dosta ljudi ne zna da stara naplatna rampa ne radi - zalepili su traku u X preko znaka STOP i nalepili papire na kojima piše da se ne treba zaustavljati, ali to se iz kola baš i ne vidi, pa vozači staju, zbunjeni, pokušavaju da nekako uzmu karticu - rezultat, gužva i zastoj na rampi koja čak i ne radi.

Nova rampa ima dosta traka, nigde žive duše (oko podne). Oznake brzine na asfaltu su okrenute naopako. U smeru ka Nišu, odmah posle rampe, gde se sve trake spajaju u tri, linije koje obeležavaju traje se seku i deluju konfuzno potpuno, ne deluje mi logično, pa čak i pomalo opasno.

Sad, da li je moderno, naplatna rampa ko naplatna rampa, nije lansirna rampa za shuttle.

pcelar

pre 7 godina

Jedna stvar koji sam primetio je da su naplatne rampe "fiksne" tj. ne moze se menjati smer naplate sto po mom skromnom misljenju nije u redu jer se u odredjenim periodima iz jednog pravca stvaraju vece guzve nego iz drugog. Tada bi recimo trebalo sa jedne strane otvoriti vise naplatnih rampi.

Ako nisam u pravu molim nekog upucenog komentatora da me ispravi?

infidel

pre 7 godina

ništa moderno nema u naplatnoj stanici. jedina moderna stvar koju priznajem je vinjeta ili automatizovan sistem za kontrolu ili naplatu sa minimalnim učešćem ljudi u naplati. Sve ostalo je starinski i služi održavanju nepotrebnih radnih mesta inkasanata - prekvalifikujte te ljude da rade nešto korisno a ne da sede i broje novac i cepaju kartice...

ZZZ

pre 7 godina

Naravno, pazario si dosta minusa, na ovkavim vestima znači da si u pravu.Ipak, to što predlažeš kod nas nije moguće, prosto zato što nema kamere koja može da napravi razliku između D i Đ, između C, C i Ć, S i Š. Za prekršaje to nekako i radi jer vide tip vozila, pa znaju koje je od svih mogućih, ali za putarinu to ne može da se na taj način utvrđuje.E sad, bio tada ministar policije, pa ga pitaj: Dačiću, zašto naše tablice imaju ovako očajan font i koriste slova Đ, Č, ć, Š, pa sve zajedno sa Y, X, W.PoŽdraW i ŠreČN0!
(TA8l1ČA, 13. april 2017 12:36)

Eto ti se izlupetao samo tako. U arapskom svetu imas arapske znakove na tablicama, u Kinu imas kineska slova. I svuda kamere kontrolisu saobracaj i ljudi bivaji kaznjavani na osnovu tih snikama. Druga stvar koju si lupio je to da kamera treba da pravi razliku izmedju slova. Ja jos nisam video tako nesto. Kamera snima. Kompjuter obradjuje snimke i on lravi razliku izmedju slova! Bilo koji amater programer ce umeti da konfigurise program da prepozna bilo koji znak. Zivimo u eri pametnih telefona, glasovnih komandi, qr i bar kodove cita svaki cak i najjeftiniji kineski telefon, a ti ovde prosipas pamet kako racunar ne moze da razlikuje š i s! Malo se obrazuj.

Obilaznica i vinjeta

pre 7 godina

Svako vozilo koje cekaju te mnogobrojne naplatne rampe mora da prodje pored pijace polovnih automobila u Bubanj Potoku.

Tu postoji samo po jedna traka u svakom smeru, po kojoj se parkira, a musterije buvljaka po koridoru 10 hodaju u japankama i majcama-gilipterkama sa sve pljeskavicom u ruci do svojih kola.

Da pomenem i semafor u Resniku, valjda jedini na panevropskom koridoru 11.

Letnjim vikendima kolona je od Bubanj Potoka pa skoro do Orlovace.

mica2

pre 7 godina

@nenad
Te dnevne vinjete stvarno ne postoje ali su zato ove 10to dnevne u svim ovim zemljama koje si nabrojao jeftinije od jednog prolaska kroz nase naplatne rampe u jednom smeru. Sem toga ovde se hvale jednom naplatnom rampom sa jedne strane autoputa a kada dodjete do Nisha ceka vas i dalje 4-5 kapija tako da vam guzva ne gine u svakom slucaju

TA8l1ČA

pre 7 godina

"sto bi ista lepili? u razvijenim zemljama platis putarinu, nista ne lepis, kamere same detektuju tablice, i ako nije placena putarina, stize ti kazna...
(mrk, 13. april 2017 09:12)"

Naravno, pazario si dosta minusa, na ovkavim vestima znači da si u pravu.

Ipak, to što predlažeš kod nas nije moguće, prosto zato što nema kamere koja može da napravi razliku između D i Đ, između C, C i Ć, S i Š. Za prekršaje to nekako i radi jer vide tip vozila, pa znaju koje je od svih mogućih, ali za putarinu to ne može da se na taj način utvrđuje.

E sad, bio tada ministar policije, pa ga pitaj: Dačiću, zašto naše tablice imaju ovako očajan font i koriste slova Đ, Č, ć, Š, pa sve zajedno sa Y, X, W.

PoŽdraW i ŠreČN0!

Nenad

pre 7 godina

Austrija,Bugarska,Rumunija,Madjarska,Ceska,Slovenija,Svajcarska i Slovacka su zemlje u Evropi koje koriste vinjete. To je 8 zemalja.
Citajuci komentara covek bi pomislio da ste mladost potrosili cekajuci na putarinama a siguran sam da vecina izadje na auto put samo kad krene na letovanje/zimovanje.
Ogroman broj ljudi koristi auto-put jednom do dva puta mesecno i njima je svakako nenormalno da kupuju vinjete za godinu dana, mesec dana ili nedelju dana. Dnevne nigde ne postoje, a i da postoje to bi znacilo da treba ici do prodajnog mesta i kupovati je pred sam put pritom sigurno bi bile skuplje od putarine.
Za nestrpljive i one koji cesto koriste autoput (kao ja) postoji ENP koji radi odlicno, samo prozujis kroz putarinu bez ikakvog zadrzavanja.
I ono najbitnije, ko bi kontrolisao te vinjete? Policije bi bilo na svim izlazima sa auto puta koje bi zaustavljale automobile na malo duzi period nego sto to radi putarina. A uz proveru vinjete ide i pojas na zadnjem seistu, prva pomoc i ostala oprema. Kontrole bi bile rigorozne svakako jer bi se masa naravno pravila pametna i pokusavala da se "svercuje".

Pukovnik Vranic

pre 7 godina

Prvo, nista vi niste izgradili, nego ste samo zavrsili zapoceto, tj pokupili kajmak, onako zargonski receno.
A drugo, ne interesuje stranca sto ce da skrati vreme voznje za 3.5h kako Vi kazete, jer ce na nasim granicama da ih zadrze bar duplo toliko. Dakle, nije toliki problem u nasoj putnoj infrastrukturi, koliki je problem u carinskom sistemu. To odvraca kamiondzije od tranzitiranja kroz Srbiju.
A sto se tice ovih koji su ubedjeni da su vinjete najbolje resenje i da ih koristi cela Evropa (koristi ih samo nekoliko zemalja), nisu, jer nisu bas lake za kontrolu, a i prave problem korisnicima, jer moraju da se zaustave i kupe te iste vinjete. Resenje za sve probleme je MLFF (Multi Line Free Flow), tj elektronska naplata putarine, prilagodjena na ocitavanje i pri nesto vecim brzinama i to je to. Kupite tzv. tag uredjaj, uplatite nesto novca na njega (mada postoji i opcija postpaid-a) i vozi!

abc

pre 7 godina

Mirko, ajde ne blamiraj se. Neće biti gužve u Nišu, nije ni do sada, jer ne idu svi iz Bubanj Potoka za Niš. Mali Požarevac, Smederevo, Batočina.... postoje isključenja sa auto puta, znaš

Petar

pre 7 godina

Moderno ... Pa za početak bi mogli da obezbede ljudima pristojan i pouzdan ENP, a ne da svaki drugi vozač mora da staje, izlazi iz kola, maše onim uređajem kao ludak da bi nakako "uhvatio" signal ...
Već to samo bi mnogim ljudima uštedelo vreme i živce, al koga još briga za narod ... ili privatnike.

Boris Kmdž

pre 7 godina

Da, lepo je za rampu, a kako će te rešiti kolone turista i putnika na kružnom putu između Ostružnice i Bubanj Potoka, džaba tamo i 300rampi kad je do nje tuga jad i beda. Jedan semafor koji je prema naselju Resnik uspori saobraćaj i kolone da je to užas. Svaki dan sam na tom potezu, dve dodatne trake za ljude koji skreću da ne ometaju suprotni smer i kolone nisu u stanju da naprave, užas.

deki

pre 7 godina

nije bila mala ni prethodna rampa več je problem bio taj što su uvek radila dva coveka na rampi a nekad jedan.Sve druge kućice su bile prazne tj.niko nije radio! sad će od 23 garant raditi samo 2-3 prolaza!

Pa kako ne

pre 7 godina

@Pukovnik Vranic
Iskreno da ti kazem, vinjete su najbolje. Kazes trebas da stanes da je kupis, pa bolje da stanes na nekoj od pumpi i kupis za cas i ides nego da cekas na rampama ili da uplacujes nekad na tome sto pominjes pa da li imas, da l si uplatio, kako god okrenes i to moras kao i vinjetu. Takodje vinjeta uopste nije teska za kontrolisanje. Evo ja u Svajcarskoj zivim i ovde su vinjete. Kako oni proveravaju, imaju kamere po autoputu, a takodje imas policiju na autoputu, na vecim prosirenjima gde su ogranicenje stavili 80 i oni odatle gledaju ko prolazi i ima li vinjetu ili ne. Takodje najvise tokom januara i februara imaju na izlazima sa autoputevima policiju koja parkirana i samo gleda da li ima vinjete na soferkama. Uostalom, sta drugo policija da radi ako ne sprovodi zakon. Kod nas sta radi policajac, obican? Pogotovo po manjim opstinama, nista sem sto sede u stanicama i kafanama. Ili saobracajci ne mora samo da cekaju iza zbunova, vec neka kontrolisu vinjete. Drugo, Svajcarska ima auto puteve vise nego Srbija, cela zemlja povezana auto putevima. U Srb bi morali da kontrolisu samo deo od Novog Sada do Leskovca. Medjutim u Srb zele rampe zato sto treba da se stavlja i u dzep. Hvala na citanju, a B92 na slobodi govora koju jedini postuju

Bec opet ceka titulu

pre 7 godina

Da su kojim slucajem uvedene vinjete, svi vi koji se sada busate u grudi bi se zalili kako retko koristite autoput, i da vam Vucic krade novac iz dzepa.

jeremija10

pre 7 godina

Znači, kaže da ima 42 miliona vozila. Podeljeno na 365 dana, to ispadne oko 115 hiljada vozila dnevno. Podeljeno na 24 časa, to ispadne oko 4790 vozila na sat, a propusta moć je oko 5600. Znaci, opet gužve u najavi, pošto prolazak vozila naravno nije ravnomerno raspoređen. A kažu da ide i na preko 50 miliona. To na sat ispadne malo preko 5700, što znači da će za neku godinu tek biti krkljanac na na naplatnoj rampi. Zar stvarno ništa ne može da se uradi kako treba. Ukinite rampe, dajte vinjete, svima će biti lakše.

xnah

pre 7 godina

"Premijer je izrazio zadovoljstvo što je vlada uspela da napravi nešto moderno, jer je naplatna rampa Bubanj potok napravljena pre četiri decenije."

dodati nov asfalt i izgraditi objekat koji nije ništa posebno, pogotovo u 2017. godini i reći da je moderno? pa i vinjete da su uvedene, kao što je trebalo, ni to ne bi bilo moderno jer se koristi već dugo dugo u drugim zemljama... moderno je kad se u suštini isti objekat+još malo asfalta izgradi na mestu objekta koji je izgrađen pre četiri decenije??

Igor

pre 7 godina

Divno... Sad kad su otvorili lepu novu rampu, mogli bi svi koliko ih ima da uzmu sundjere, krpe i metle u ruke pa da malo operu, srede i urede one stare i vec postojeće naplatne kucice. Sramota na sta lice. Ako je staro ne mora da bude polupano, prljavo i lepljeno seljotepom...

neko

pre 7 godina

Bez uvrede, ali putevi su vam ocajni. Zivim u BiH, znam da mnogi ovu drzavu gledaju kao neki sou, ali BiH ima deset puta bolje puteve od Srbije. Kad god ulazim iz Hrvatske u Srbiju, uhvati me neka muka. Ne mogu vjerovati, da prvih par kilometara autoputa na ulazu u zemlju (od Batrovaca) izgleda onako ocajno. Kao da sidjes na makadam sa hrvatskog autoputa. To je prva stvar koju stranac vidi kad udje u zemlju. Zelim da Srbija bude jaka ali trenutno je ocaj.
Obecao sam sebi, da ako izaberete Vucica, vise necu pratiti sta se desava u Srbiji uopste, ali ne mogu, jednostavno me nesto vuce. Mada bi bilo dosta zdravije za mene da uopste ne obracam paznju...

mrk

pre 7 godina

(sasa, 13. april 2017 08:38)

sto bi ista lepili? u razvijenim zemljama platis putarinu, nista ne lepis, kamere same detektuju tablice, i ako nije placena putarina, stize ti kazna...

sasa

pre 7 godina

Treba nam sto vise takvih rampi sto vise radnika na budzetu pa direktora pa zamenika pa servisa pa oko tih rampi a ne samo zalepire vinjetku i nista vise

Putnik namernik

pre 7 godina

Sinoc smo prosli tuda, nevidjena guzva i kilometarska kolona na prilazu toj rampi (dok uopste nije ni radila). Pola sata nam je produzen put zbog toga.
Verovatno zivim u nekom paralelnom univerzumu.

sasa

pre 7 godina

Treba nam sto vise takvih rampi sto vise radnika na budzetu pa direktora pa zamenika pa servisa pa oko tih rampi a ne samo zalepire vinjetku i nista vise

neko

pre 7 godina

Bez uvrede, ali putevi su vam ocajni. Zivim u BiH, znam da mnogi ovu drzavu gledaju kao neki sou, ali BiH ima deset puta bolje puteve od Srbije. Kad god ulazim iz Hrvatske u Srbiju, uhvati me neka muka. Ne mogu vjerovati, da prvih par kilometara autoputa na ulazu u zemlju (od Batrovaca) izgleda onako ocajno. Kao da sidjes na makadam sa hrvatskog autoputa. To je prva stvar koju stranac vidi kad udje u zemlju. Zelim da Srbija bude jaka ali trenutno je ocaj.
Obecao sam sebi, da ako izaberete Vucica, vise necu pratiti sta se desava u Srbiji uopste, ali ne mogu, jednostavno me nesto vuce. Mada bi bilo dosta zdravije za mene da uopste ne obracam paznju...

xnah

pre 7 godina

"Premijer je izrazio zadovoljstvo što je vlada uspela da napravi nešto moderno, jer je naplatna rampa Bubanj potok napravljena pre četiri decenije."

dodati nov asfalt i izgraditi objekat koji nije ništa posebno, pogotovo u 2017. godini i reći da je moderno? pa i vinjete da su uvedene, kao što je trebalo, ni to ne bi bilo moderno jer se koristi već dugo dugo u drugim zemljama... moderno je kad se u suštini isti objekat+još malo asfalta izgradi na mestu objekta koji je izgrađen pre četiri decenije??

jeremija10

pre 7 godina

Znači, kaže da ima 42 miliona vozila. Podeljeno na 365 dana, to ispadne oko 115 hiljada vozila dnevno. Podeljeno na 24 časa, to ispadne oko 4790 vozila na sat, a propusta moć je oko 5600. Znaci, opet gužve u najavi, pošto prolazak vozila naravno nije ravnomerno raspoređen. A kažu da ide i na preko 50 miliona. To na sat ispadne malo preko 5700, što znači da će za neku godinu tek biti krkljanac na na naplatnoj rampi. Zar stvarno ništa ne može da se uradi kako treba. Ukinite rampe, dajte vinjete, svima će biti lakše.

Putnik namernik

pre 7 godina

Sinoc smo prosli tuda, nevidjena guzva i kilometarska kolona na prilazu toj rampi (dok uopste nije ni radila). Pola sata nam je produzen put zbog toga.
Verovatno zivim u nekom paralelnom univerzumu.

coa

pre 7 godina

Upravo prošao kroz novu naplatu rampu. Evo par stvari koje sam video:

Dosta ljudi ne zna da stara naplatna rampa ne radi - zalepili su traku u X preko znaka STOP i nalepili papire na kojima piše da se ne treba zaustavljati, ali to se iz kola baš i ne vidi, pa vozači staju, zbunjeni, pokušavaju da nekako uzmu karticu - rezultat, gužva i zastoj na rampi koja čak i ne radi.

Nova rampa ima dosta traka, nigde žive duše (oko podne). Oznake brzine na asfaltu su okrenute naopako. U smeru ka Nišu, odmah posle rampe, gde se sve trake spajaju u tri, linije koje obeležavaju traje se seku i deluju konfuzno potpuno, ne deluje mi logično, pa čak i pomalo opasno.

Sad, da li je moderno, naplatna rampa ko naplatna rampa, nije lansirna rampa za shuttle.

Igor

pre 7 godina

Divno... Sad kad su otvorili lepu novu rampu, mogli bi svi koliko ih ima da uzmu sundjere, krpe i metle u ruke pa da malo operu, srede i urede one stare i vec postojeće naplatne kucice. Sramota na sta lice. Ako je staro ne mora da bude polupano, prljavo i lepljeno seljotepom...

Veliki brat

pre 7 godina

Koja smo mi banana država kad premijer svaki dan uči neke cifre vezane za neki objekat koji je potpuno nebitan za makro ekonomiju cele države - koliko miliona vozila godišnje, koliko dnevno, koliko je para Vlada uložila...

Zar je posao premijera da svaki dan priča takve cifre, ili je posao da brine o makro-parametrima cele države, o tome da li rade ili ne rade sudovi, kakav nam je izvoz, a kakav uvoz, u kom pravcu treba da razvijamo poljoprivredu, indusdtriju, uslužne delatnosti, kakve su nam zakonske regulative, kakav efekat imaju subvencije...


A većina onih koji izlaze na izbore i glasaju, kao ovce, eto premijer se brine za njih koliko će brzo moći da prođu kroz naplatnu rampu, da li je ta naplatna rampa moderna... a što kao narod nestjemo polako, to premijer nijednom nije pomenuo, a što nema mesta u vrtićima svake godine iako je raširena "bela kuga" isto ne pominje...


Mi smo neka čudna zemlja kontradiktornosti:
- bela kuga, a nema mesta u vrtićima,
- obrazovanje katastrofalno, a naši mladi po svetu među najcenjenijim stručnjacima u svim oblastima.

Pa kako ne

pre 7 godina

@Pukovnik Vranic
Iskreno da ti kazem, vinjete su najbolje. Kazes trebas da stanes da je kupis, pa bolje da stanes na nekoj od pumpi i kupis za cas i ides nego da cekas na rampama ili da uplacujes nekad na tome sto pominjes pa da li imas, da l si uplatio, kako god okrenes i to moras kao i vinjetu. Takodje vinjeta uopste nije teska za kontrolisanje. Evo ja u Svajcarskoj zivim i ovde su vinjete. Kako oni proveravaju, imaju kamere po autoputu, a takodje imas policiju na autoputu, na vecim prosirenjima gde su ogranicenje stavili 80 i oni odatle gledaju ko prolazi i ima li vinjetu ili ne. Takodje najvise tokom januara i februara imaju na izlazima sa autoputevima policiju koja parkirana i samo gleda da li ima vinjete na soferkama. Uostalom, sta drugo policija da radi ako ne sprovodi zakon. Kod nas sta radi policajac, obican? Pogotovo po manjim opstinama, nista sem sto sede u stanicama i kafanama. Ili saobracajci ne mora samo da cekaju iza zbunova, vec neka kontrolisu vinjete. Drugo, Svajcarska ima auto puteve vise nego Srbija, cela zemlja povezana auto putevima. U Srb bi morali da kontrolisu samo deo od Novog Sada do Leskovca. Medjutim u Srb zele rampe zato sto treba da se stavlja i u dzep. Hvala na citanju, a B92 na slobodi govora koju jedini postuju

Masha

pre 7 godina

Vozila sam od Austrije do Beograda autoputem, super put uglavnom, u Hrvatskoj klizi, nista se ne oseca ni kad vozis 150. A kada se udje u Srbiju ono put kao da se voze zaprezna vozila! Uzas, ne mozes da vozis vise od 100 mislis auto ce ti stradati. A onda smo kod Mitrovice videli oznaku d aje pumpa blizu, pa smo svratitli do nje, videli i neko svetlo tamo, kad ono ispostavilo se da pumpe nema, smao ostaci jedne rasturene, stare pumpe. Ubrzavam ka autoputu, kad vozilo nalete na 5-6 ogromnih rupa na putu, to su krateri a ne rupe! Sve lampice se upalise, felne se iskrivile, mislila sam da je auto gotov! Zvala policiju zbog kaska, oni dosli, slikali, otisli, kazu mi "gospodjo, ovo je Srbija". Nekoliko sati sam tu provela dok me nisu odslepovali da mi servis detaljno pregleda vozilo. Sa jedne strane ta slika, sa druge ova rampa. Ne znam sta da kazem o kolicini javasluka i neodgovornosti! Vinjete su super, ali one unose red, a nama je potrebno da se radnici ne otpuste i da se pomalo kraducka, sto je za nase uslove normalno (kraduckanje nije isto sto i kradja, kako nam je to bilo ranije pojasnjeno).

mrk

pre 7 godina

(sasa, 13. april 2017 08:38)

sto bi ista lepili? u razvijenim zemljama platis putarinu, nista ne lepis, kamere same detektuju tablice, i ako nije placena putarina, stize ti kazna...

infidel

pre 7 godina

ništa moderno nema u naplatnoj stanici. jedina moderna stvar koju priznajem je vinjeta ili automatizovan sistem za kontrolu ili naplatu sa minimalnim učešćem ljudi u naplati. Sve ostalo je starinski i služi održavanju nepotrebnih radnih mesta inkasanata - prekvalifikujte te ljude da rade nešto korisno a ne da sede i broje novac i cepaju kartice...

Reno

pre 7 godina

Boze kako su ovo lepo napravili. U zivotu ne videh lepsu naplatnu rampu. Ovdo moze i muzej da posluzi dok se onaj Savremene Umetnosti renovira.

Boris Kmdž

pre 7 godina

Da, lepo je za rampu, a kako će te rešiti kolone turista i putnika na kružnom putu između Ostružnice i Bubanj Potoka, džaba tamo i 300rampi kad je do nje tuga jad i beda. Jedan semafor koji je prema naselju Resnik uspori saobraćaj i kolone da je to užas. Svaki dan sam na tom potezu, dve dodatne trake za ljude koji skreću da ne ometaju suprotni smer i kolone nisu u stanju da naprave, užas.

deki

pre 7 godina

nije bila mala ni prethodna rampa več je problem bio taj što su uvek radila dva coveka na rampi a nekad jedan.Sve druge kućice su bile prazne tj.niko nije radio! sad će od 23 garant raditi samo 2-3 prolaza!

mica2

pre 7 godina

@nenad
Te dnevne vinjete stvarno ne postoje ali su zato ove 10to dnevne u svim ovim zemljama koje si nabrojao jeftinije od jednog prolaska kroz nase naplatne rampe u jednom smeru. Sem toga ovde se hvale jednom naplatnom rampom sa jedne strane autoputa a kada dodjete do Nisha ceka vas i dalje 4-5 kapija tako da vam guzva ne gine u svakom slucaju

neko

pre 7 godina

koje gluposti. sad sam došao iz beograda, 4 enp rampe i jedno 5-6 za regularnu putarinu. dakle ništa nisu dobili ovim izmeštanjem osim što su učinili ikei. ovo za 25 traka je glupost neviđena jer fizički ne postoji toliko traka tamo. a da podsetimo da su najavili oko 20 traka za enp i oko 10 traka obične putarine. odjednom spadosmo na 10 rampi u stvarnosti. u ostalom ko ne veruje, nije daleko, ni za novinare...

achitwn

pre 7 godina

Nenad, 13. april 2017 11:30)
najbolji sistem su transponderi kao u americi. naplatne rampe su otvotenog tipa, nema zaustavljanja ni usporavanja, samo se proveze ispod okcira koji se proteze preko celog autoputa. sistem refistruje transponder u kolima i sa racuna skine iznos. ako si turista i nemas transponder, imaju par rampi sa strane da se plati tradicionalnom metodom. ako se zeznes i profuras, uslikaju ti tablice i imas 7 dana da odes online i uplatis kao da se nista nije desilo. posle toga sa dodaje kazna. i to je to nema vinjeta nema rampi.

TA8l1ČA

pre 7 godina

"sto bi ista lepili? u razvijenim zemljama platis putarinu, nista ne lepis, kamere same detektuju tablice, i ako nije placena putarina, stize ti kazna...
(mrk, 13. april 2017 09:12)"

Naravno, pazario si dosta minusa, na ovkavim vestima znači da si u pravu.

Ipak, to što predlažeš kod nas nije moguće, prosto zato što nema kamere koja može da napravi razliku između D i Đ, između C, C i Ć, S i Š. Za prekršaje to nekako i radi jer vide tip vozila, pa znaju koje je od svih mogućih, ali za putarinu to ne može da se na taj način utvrđuje.

E sad, bio tada ministar policije, pa ga pitaj: Dačiću, zašto naše tablice imaju ovako očajan font i koriste slova Đ, Č, ć, Š, pa sve zajedno sa Y, X, W.

PoŽdraW i ŠreČN0!

Petar

pre 7 godina

Moderno ... Pa za početak bi mogli da obezbede ljudima pristojan i pouzdan ENP, a ne da svaki drugi vozač mora da staje, izlazi iz kola, maše onim uređajem kao ludak da bi nakako "uhvatio" signal ...
Već to samo bi mnogim ljudima uštedelo vreme i živce, al koga još briga za narod ... ili privatnike.

ZZZ

pre 7 godina

Naravno, pazario si dosta minusa, na ovkavim vestima znači da si u pravu.Ipak, to što predlažeš kod nas nije moguće, prosto zato što nema kamere koja može da napravi razliku između D i Đ, između C, C i Ć, S i Š. Za prekršaje to nekako i radi jer vide tip vozila, pa znaju koje je od svih mogućih, ali za putarinu to ne može da se na taj način utvrđuje.E sad, bio tada ministar policije, pa ga pitaj: Dačiću, zašto naše tablice imaju ovako očajan font i koriste slova Đ, Č, ć, Š, pa sve zajedno sa Y, X, W.PoŽdraW i ŠreČN0!
(TA8l1ČA, 13. april 2017 12:36)

Eto ti se izlupetao samo tako. U arapskom svetu imas arapske znakove na tablicama, u Kinu imas kineska slova. I svuda kamere kontrolisu saobracaj i ljudi bivaji kaznjavani na osnovu tih snikama. Druga stvar koju si lupio je to da kamera treba da pravi razliku izmedju slova. Ja jos nisam video tako nesto. Kamera snima. Kompjuter obradjuje snimke i on lravi razliku izmedju slova! Bilo koji amater programer ce umeti da konfigurise program da prepozna bilo koji znak. Zivimo u eri pametnih telefona, glasovnih komandi, qr i bar kodove cita svaki cak i najjeftiniji kineski telefon, a ti ovde prosipas pamet kako racunar ne moze da razlikuje š i s! Malo se obrazuj.

milos

pre 7 godina

Ako nisam u pravu molim nekog upucenog komentatora da me ispravi?
(pcelar, 13. april 2017 14:12)

Nisi u pravu, pisalo je da ima 4-5 reverzibilnih (promenjivih traka) tako da moze da se menja smer :)

abc

pre 7 godina

Mirko, ajde ne blamiraj se. Neće biti gužve u Nišu, nije ni do sada, jer ne idu svi iz Bubanj Potoka za Niš. Mali Požarevac, Smederevo, Batočina.... postoje isključenja sa auto puta, znaš

sasa

pre 7 godina

Guzvi nece biti samo ukoliko se visestruko poveca procenat vozila koja koriste ENP.Kada bi ga koristilo 80 procenata vozila i pola od ovih rampi bi bilo dovoljno,Nisam siguran da je cena os preko 2000 dinara za TAG uredjaj primerena i opravdana.Verujem da je to glavni razlog zasto ga vise ljudi ne koristi.

Pukovnik Vranic

pre 7 godina

Prvo, nista vi niste izgradili, nego ste samo zavrsili zapoceto, tj pokupili kajmak, onako zargonski receno.
A drugo, ne interesuje stranca sto ce da skrati vreme voznje za 3.5h kako Vi kazete, jer ce na nasim granicama da ih zadrze bar duplo toliko. Dakle, nije toliki problem u nasoj putnoj infrastrukturi, koliki je problem u carinskom sistemu. To odvraca kamiondzije od tranzitiranja kroz Srbiju.
A sto se tice ovih koji su ubedjeni da su vinjete najbolje resenje i da ih koristi cela Evropa (koristi ih samo nekoliko zemalja), nisu, jer nisu bas lake za kontrolu, a i prave problem korisnicima, jer moraju da se zaustave i kupe te iste vinjete. Resenje za sve probleme je MLFF (Multi Line Free Flow), tj elektronska naplata putarine, prilagodjena na ocitavanje i pri nesto vecim brzinama i to je to. Kupite tzv. tag uredjaj, uplatite nesto novca na njega (mada postoji i opcija postpaid-a) i vozi!

Spale

pre 7 godina

Masha


Al si se nalupetala, za medalju. Put jeste lošiji, al ne toliko koliko želiš da ocrniš. Kad si već ušla u Srbiju mogla si odmah sipati gorivo na Molu, pa na Oktanu kod Adaševaca, pa na OMV kod Martinaca, a ti baš stala kod Mitrovice na pumpu koja ne radi 5 godina. Svaki dan idem tim putem, auto mi je skroz ok. Nemoj preterivati.

Lala

pre 7 godina

Sad posto imaju kamere mogu lepo krenuti da kaznjavaju one koji lepe nalepnice i ostalo po kucicama!
Svaki put kada stanem na rampu em neki ludak trazi prevoz, em su cele kucice izlepljene reklamama a odmah do rampe su i kamiondzije na kebabu! Kulturno kao i cucavci duz koridora!

Obilaznica i vinjeta

pre 7 godina

Svako vozilo koje cekaju te mnogobrojne naplatne rampe mora da prodje pored pijace polovnih automobila u Bubanj Potoku.

Tu postoji samo po jedna traka u svakom smeru, po kojoj se parkira, a musterije buvljaka po koridoru 10 hodaju u japankama i majcama-gilipterkama sa sve pljeskavicom u ruci do svojih kola.

Da pomenem i semafor u Resniku, valjda jedini na panevropskom koridoru 11.

Letnjim vikendima kolona je od Bubanj Potoka pa skoro do Orlovace.

Stefan

pre 7 godina

Konacno! Mada propusna moc nece biti 40% vec jer se 10 traka uliva u 2. Trebao je autoput da se siri sa obe strane na 4 trake pa spadne na 3 pa onda na 2 trake plus zaustavna kao sto je standardan. Onda se ne bi pravio levak.

Bec opet ceka titulu

pre 7 godina

Da su kojim slucajem uvedene vinjete, svi vi koji se sada busate u grudi bi se zalili kako retko koristite autoput, i da vam Vucic krade novac iz dzepa.

Nenad

pre 7 godina

Austrija,Bugarska,Rumunija,Madjarska,Ceska,Slovenija,Svajcarska i Slovacka su zemlje u Evropi koje koriste vinjete. To je 8 zemalja.
Citajuci komentara covek bi pomislio da ste mladost potrosili cekajuci na putarinama a siguran sam da vecina izadje na auto put samo kad krene na letovanje/zimovanje.
Ogroman broj ljudi koristi auto-put jednom do dva puta mesecno i njima je svakako nenormalno da kupuju vinjete za godinu dana, mesec dana ili nedelju dana. Dnevne nigde ne postoje, a i da postoje to bi znacilo da treba ici do prodajnog mesta i kupovati je pred sam put pritom sigurno bi bile skuplje od putarine.
Za nestrpljive i one koji cesto koriste autoput (kao ja) postoji ENP koji radi odlicno, samo prozujis kroz putarinu bez ikakvog zadrzavanja.
I ono najbitnije, ko bi kontrolisao te vinjete? Policije bi bilo na svim izlazima sa auto puta koje bi zaustavljale automobile na malo duzi period nego sto to radi putarina. A uz proveru vinjete ide i pojas na zadnjem seistu, prva pomoc i ostala oprema. Kontrole bi bile rigorozne svakako jer bi se masa naravno pravila pametna i pokusavala da se "svercuje".

pcelar

pre 7 godina

Jedna stvar koji sam primetio je da su naplatne rampe "fiksne" tj. ne moze se menjati smer naplate sto po mom skromnom misljenju nije u redu jer se u odredjenim periodima iz jednog pravca stvaraju vece guzve nego iz drugog. Tada bi recimo trebalo sa jedne strane otvoriti vise naplatnih rampi.

Ako nisam u pravu molim nekog upucenog komentatora da me ispravi?

vinko

pre 7 godina

da je lepo,lepo je ali da neće biti gužvi ne verujem jer posle naplate rampe imamo auto-put sa 2 trake tako da se opet stvara čep.Pogledajte naplatu rampu mestre kod Venecije gde ima mnogo više naplatnih rampi pa se u sezoni čeka i po 3 sata a iskusio sam na svojoj koži.

sasa

pre 7 godina

Treba nam sto vise takvih rampi sto vise radnika na budzetu pa direktora pa zamenika pa servisa pa oko tih rampi a ne samo zalepire vinjetku i nista vise

neko

pre 7 godina

Bez uvrede, ali putevi su vam ocajni. Zivim u BiH, znam da mnogi ovu drzavu gledaju kao neki sou, ali BiH ima deset puta bolje puteve od Srbije. Kad god ulazim iz Hrvatske u Srbiju, uhvati me neka muka. Ne mogu vjerovati, da prvih par kilometara autoputa na ulazu u zemlju (od Batrovaca) izgleda onako ocajno. Kao da sidjes na makadam sa hrvatskog autoputa. To je prva stvar koju stranac vidi kad udje u zemlju. Zelim da Srbija bude jaka ali trenutno je ocaj.
Obecao sam sebi, da ako izaberete Vucica, vise necu pratiti sta se desava u Srbiji uopste, ali ne mogu, jednostavno me nesto vuce. Mada bi bilo dosta zdravije za mene da uopste ne obracam paznju...

xnah

pre 7 godina

"Premijer je izrazio zadovoljstvo što je vlada uspela da napravi nešto moderno, jer je naplatna rampa Bubanj potok napravljena pre četiri decenije."

dodati nov asfalt i izgraditi objekat koji nije ništa posebno, pogotovo u 2017. godini i reći da je moderno? pa i vinjete da su uvedene, kao što je trebalo, ni to ne bi bilo moderno jer se koristi već dugo dugo u drugim zemljama... moderno je kad se u suštini isti objekat+još malo asfalta izgradi na mestu objekta koji je izgrađen pre četiri decenije??

Putnik namernik

pre 7 godina

Sinoc smo prosli tuda, nevidjena guzva i kilometarska kolona na prilazu toj rampi (dok uopste nije ni radila). Pola sata nam je produzen put zbog toga.
Verovatno zivim u nekom paralelnom univerzumu.

mrk

pre 7 godina

(sasa, 13. april 2017 08:38)

sto bi ista lepili? u razvijenim zemljama platis putarinu, nista ne lepis, kamere same detektuju tablice, i ako nije placena putarina, stize ti kazna...

jeremija10

pre 7 godina

Znači, kaže da ima 42 miliona vozila. Podeljeno na 365 dana, to ispadne oko 115 hiljada vozila dnevno. Podeljeno na 24 časa, to ispadne oko 4790 vozila na sat, a propusta moć je oko 5600. Znaci, opet gužve u najavi, pošto prolazak vozila naravno nije ravnomerno raspoređen. A kažu da ide i na preko 50 miliona. To na sat ispadne malo preko 5700, što znači da će za neku godinu tek biti krkljanac na na naplatnoj rampi. Zar stvarno ništa ne može da se uradi kako treba. Ukinite rampe, dajte vinjete, svima će biti lakše.

deki

pre 7 godina

nije bila mala ni prethodna rampa več je problem bio taj što su uvek radila dva coveka na rampi a nekad jedan.Sve druge kućice su bile prazne tj.niko nije radio! sad će od 23 garant raditi samo 2-3 prolaza!

abc

pre 7 godina

Mirko, ajde ne blamiraj se. Neće biti gužve u Nišu, nije ni do sada, jer ne idu svi iz Bubanj Potoka za Niš. Mali Požarevac, Smederevo, Batočina.... postoje isključenja sa auto puta, znaš

Petar

pre 7 godina

Moderno ... Pa za početak bi mogli da obezbede ljudima pristojan i pouzdan ENP, a ne da svaki drugi vozač mora da staje, izlazi iz kola, maše onim uređajem kao ludak da bi nakako "uhvatio" signal ...
Već to samo bi mnogim ljudima uštedelo vreme i živce, al koga još briga za narod ... ili privatnike.

Nenad

pre 7 godina

Austrija,Bugarska,Rumunija,Madjarska,Ceska,Slovenija,Svajcarska i Slovacka su zemlje u Evropi koje koriste vinjete. To je 8 zemalja.
Citajuci komentara covek bi pomislio da ste mladost potrosili cekajuci na putarinama a siguran sam da vecina izadje na auto put samo kad krene na letovanje/zimovanje.
Ogroman broj ljudi koristi auto-put jednom do dva puta mesecno i njima je svakako nenormalno da kupuju vinjete za godinu dana, mesec dana ili nedelju dana. Dnevne nigde ne postoje, a i da postoje to bi znacilo da treba ici do prodajnog mesta i kupovati je pred sam put pritom sigurno bi bile skuplje od putarine.
Za nestrpljive i one koji cesto koriste autoput (kao ja) postoji ENP koji radi odlicno, samo prozujis kroz putarinu bez ikakvog zadrzavanja.
I ono najbitnije, ko bi kontrolisao te vinjete? Policije bi bilo na svim izlazima sa auto puta koje bi zaustavljale automobile na malo duzi period nego sto to radi putarina. A uz proveru vinjete ide i pojas na zadnjem seistu, prva pomoc i ostala oprema. Kontrole bi bile rigorozne svakako jer bi se masa naravno pravila pametna i pokusavala da se "svercuje".

Igor

pre 7 godina

Divno... Sad kad su otvorili lepu novu rampu, mogli bi svi koliko ih ima da uzmu sundjere, krpe i metle u ruke pa da malo operu, srede i urede one stare i vec postojeće naplatne kucice. Sramota na sta lice. Ako je staro ne mora da bude polupano, prljavo i lepljeno seljotepom...

Bec opet ceka titulu

pre 7 godina

Da su kojim slucajem uvedene vinjete, svi vi koji se sada busate u grudi bi se zalili kako retko koristite autoput, i da vam Vucic krade novac iz dzepa.

Pukovnik Vranic

pre 7 godina

Prvo, nista vi niste izgradili, nego ste samo zavrsili zapoceto, tj pokupili kajmak, onako zargonski receno.
A drugo, ne interesuje stranca sto ce da skrati vreme voznje za 3.5h kako Vi kazete, jer ce na nasim granicama da ih zadrze bar duplo toliko. Dakle, nije toliki problem u nasoj putnoj infrastrukturi, koliki je problem u carinskom sistemu. To odvraca kamiondzije od tranzitiranja kroz Srbiju.
A sto se tice ovih koji su ubedjeni da su vinjete najbolje resenje i da ih koristi cela Evropa (koristi ih samo nekoliko zemalja), nisu, jer nisu bas lake za kontrolu, a i prave problem korisnicima, jer moraju da se zaustave i kupe te iste vinjete. Resenje za sve probleme je MLFF (Multi Line Free Flow), tj elektronska naplata putarine, prilagodjena na ocitavanje i pri nesto vecim brzinama i to je to. Kupite tzv. tag uredjaj, uplatite nesto novca na njega (mada postoji i opcija postpaid-a) i vozi!

Boris Kmdž

pre 7 godina

Da, lepo je za rampu, a kako će te rešiti kolone turista i putnika na kružnom putu između Ostružnice i Bubanj Potoka, džaba tamo i 300rampi kad je do nje tuga jad i beda. Jedan semafor koji je prema naselju Resnik uspori saobraćaj i kolone da je to užas. Svaki dan sam na tom potezu, dve dodatne trake za ljude koji skreću da ne ometaju suprotni smer i kolone nisu u stanju da naprave, užas.

Pa kako ne

pre 7 godina

@Pukovnik Vranic
Iskreno da ti kazem, vinjete su najbolje. Kazes trebas da stanes da je kupis, pa bolje da stanes na nekoj od pumpi i kupis za cas i ides nego da cekas na rampama ili da uplacujes nekad na tome sto pominjes pa da li imas, da l si uplatio, kako god okrenes i to moras kao i vinjetu. Takodje vinjeta uopste nije teska za kontrolisanje. Evo ja u Svajcarskoj zivim i ovde su vinjete. Kako oni proveravaju, imaju kamere po autoputu, a takodje imas policiju na autoputu, na vecim prosirenjima gde su ogranicenje stavili 80 i oni odatle gledaju ko prolazi i ima li vinjetu ili ne. Takodje najvise tokom januara i februara imaju na izlazima sa autoputevima policiju koja parkirana i samo gleda da li ima vinjete na soferkama. Uostalom, sta drugo policija da radi ako ne sprovodi zakon. Kod nas sta radi policajac, obican? Pogotovo po manjim opstinama, nista sem sto sede u stanicama i kafanama. Ili saobracajci ne mora samo da cekaju iza zbunova, vec neka kontrolisu vinjete. Drugo, Svajcarska ima auto puteve vise nego Srbija, cela zemlja povezana auto putevima. U Srb bi morali da kontrolisu samo deo od Novog Sada do Leskovca. Medjutim u Srb zele rampe zato sto treba da se stavlja i u dzep. Hvala na citanju, a B92 na slobodi govora koju jedini postuju

TA8l1ČA

pre 7 godina

"sto bi ista lepili? u razvijenim zemljama platis putarinu, nista ne lepis, kamere same detektuju tablice, i ako nije placena putarina, stize ti kazna...
(mrk, 13. april 2017 09:12)"

Naravno, pazario si dosta minusa, na ovkavim vestima znači da si u pravu.

Ipak, to što predlažeš kod nas nije moguće, prosto zato što nema kamere koja može da napravi razliku između D i Đ, između C, C i Ć, S i Š. Za prekršaje to nekako i radi jer vide tip vozila, pa znaju koje je od svih mogućih, ali za putarinu to ne može da se na taj način utvrđuje.

E sad, bio tada ministar policije, pa ga pitaj: Dačiću, zašto naše tablice imaju ovako očajan font i koriste slova Đ, Č, ć, Š, pa sve zajedno sa Y, X, W.

PoŽdraW i ŠreČN0!

mica2

pre 7 godina

@nenad
Te dnevne vinjete stvarno ne postoje ali su zato ove 10to dnevne u svim ovim zemljama koje si nabrojao jeftinije od jednog prolaska kroz nase naplatne rampe u jednom smeru. Sem toga ovde se hvale jednom naplatnom rampom sa jedne strane autoputa a kada dodjete do Nisha ceka vas i dalje 4-5 kapija tako da vam guzva ne gine u svakom slucaju

infidel

pre 7 godina

ništa moderno nema u naplatnoj stanici. jedina moderna stvar koju priznajem je vinjeta ili automatizovan sistem za kontrolu ili naplatu sa minimalnim učešćem ljudi u naplati. Sve ostalo je starinski i služi održavanju nepotrebnih radnih mesta inkasanata - prekvalifikujte te ljude da rade nešto korisno a ne da sede i broje novac i cepaju kartice...

pcelar

pre 7 godina

Jedna stvar koji sam primetio je da su naplatne rampe "fiksne" tj. ne moze se menjati smer naplate sto po mom skromnom misljenju nije u redu jer se u odredjenim periodima iz jednog pravca stvaraju vece guzve nego iz drugog. Tada bi recimo trebalo sa jedne strane otvoriti vise naplatnih rampi.

Ako nisam u pravu molim nekog upucenog komentatora da me ispravi?

Obilaznica i vinjeta

pre 7 godina

Svako vozilo koje cekaju te mnogobrojne naplatne rampe mora da prodje pored pijace polovnih automobila u Bubanj Potoku.

Tu postoji samo po jedna traka u svakom smeru, po kojoj se parkira, a musterije buvljaka po koridoru 10 hodaju u japankama i majcama-gilipterkama sa sve pljeskavicom u ruci do svojih kola.

Da pomenem i semafor u Resniku, valjda jedini na panevropskom koridoru 11.

Letnjim vikendima kolona je od Bubanj Potoka pa skoro do Orlovace.

coa

pre 7 godina

Upravo prošao kroz novu naplatu rampu. Evo par stvari koje sam video:

Dosta ljudi ne zna da stara naplatna rampa ne radi - zalepili su traku u X preko znaka STOP i nalepili papire na kojima piše da se ne treba zaustavljati, ali to se iz kola baš i ne vidi, pa vozači staju, zbunjeni, pokušavaju da nekako uzmu karticu - rezultat, gužva i zastoj na rampi koja čak i ne radi.

Nova rampa ima dosta traka, nigde žive duše (oko podne). Oznake brzine na asfaltu su okrenute naopako. U smeru ka Nišu, odmah posle rampe, gde se sve trake spajaju u tri, linije koje obeležavaju traje se seku i deluju konfuzno potpuno, ne deluje mi logično, pa čak i pomalo opasno.

Sad, da li je moderno, naplatna rampa ko naplatna rampa, nije lansirna rampa za shuttle.

Masha

pre 7 godina

Vozila sam od Austrije do Beograda autoputem, super put uglavnom, u Hrvatskoj klizi, nista se ne oseca ni kad vozis 150. A kada se udje u Srbiju ono put kao da se voze zaprezna vozila! Uzas, ne mozes da vozis vise od 100 mislis auto ce ti stradati. A onda smo kod Mitrovice videli oznaku d aje pumpa blizu, pa smo svratitli do nje, videli i neko svetlo tamo, kad ono ispostavilo se da pumpe nema, smao ostaci jedne rasturene, stare pumpe. Ubrzavam ka autoputu, kad vozilo nalete na 5-6 ogromnih rupa na putu, to su krateri a ne rupe! Sve lampice se upalise, felne se iskrivile, mislila sam da je auto gotov! Zvala policiju zbog kaska, oni dosli, slikali, otisli, kazu mi "gospodjo, ovo je Srbija". Nekoliko sati sam tu provela dok me nisu odslepovali da mi servis detaljno pregleda vozilo. Sa jedne strane ta slika, sa druge ova rampa. Ne znam sta da kazem o kolicini javasluka i neodgovornosti! Vinjete su super, ali one unose red, a nama je potrebno da se radnici ne otpuste i da se pomalo kraducka, sto je za nase uslove normalno (kraduckanje nije isto sto i kradja, kako nam je to bilo ranije pojasnjeno).

neko

pre 7 godina

koje gluposti. sad sam došao iz beograda, 4 enp rampe i jedno 5-6 za regularnu putarinu. dakle ništa nisu dobili ovim izmeštanjem osim što su učinili ikei. ovo za 25 traka je glupost neviđena jer fizički ne postoji toliko traka tamo. a da podsetimo da su najavili oko 20 traka za enp i oko 10 traka obične putarine. odjednom spadosmo na 10 rampi u stvarnosti. u ostalom ko ne veruje, nije daleko, ni za novinare...

Spale

pre 7 godina

Masha


Al si se nalupetala, za medalju. Put jeste lošiji, al ne toliko koliko želiš da ocrniš. Kad si već ušla u Srbiju mogla si odmah sipati gorivo na Molu, pa na Oktanu kod Adaševaca, pa na OMV kod Martinaca, a ti baš stala kod Mitrovice na pumpu koja ne radi 5 godina. Svaki dan idem tim putem, auto mi je skroz ok. Nemoj preterivati.

ZZZ

pre 7 godina

Naravno, pazario si dosta minusa, na ovkavim vestima znači da si u pravu.Ipak, to što predlažeš kod nas nije moguće, prosto zato što nema kamere koja može da napravi razliku između D i Đ, između C, C i Ć, S i Š. Za prekršaje to nekako i radi jer vide tip vozila, pa znaju koje je od svih mogućih, ali za putarinu to ne može da se na taj način utvrđuje.E sad, bio tada ministar policije, pa ga pitaj: Dačiću, zašto naše tablice imaju ovako očajan font i koriste slova Đ, Č, ć, Š, pa sve zajedno sa Y, X, W.PoŽdraW i ŠreČN0!
(TA8l1ČA, 13. april 2017 12:36)

Eto ti se izlupetao samo tako. U arapskom svetu imas arapske znakove na tablicama, u Kinu imas kineska slova. I svuda kamere kontrolisu saobracaj i ljudi bivaji kaznjavani na osnovu tih snikama. Druga stvar koju si lupio je to da kamera treba da pravi razliku izmedju slova. Ja jos nisam video tako nesto. Kamera snima. Kompjuter obradjuje snimke i on lravi razliku izmedju slova! Bilo koji amater programer ce umeti da konfigurise program da prepozna bilo koji znak. Zivimo u eri pametnih telefona, glasovnih komandi, qr i bar kodove cita svaki cak i najjeftiniji kineski telefon, a ti ovde prosipas pamet kako racunar ne moze da razlikuje š i s! Malo se obrazuj.

Veliki brat

pre 7 godina

Koja smo mi banana država kad premijer svaki dan uči neke cifre vezane za neki objekat koji je potpuno nebitan za makro ekonomiju cele države - koliko miliona vozila godišnje, koliko dnevno, koliko je para Vlada uložila...

Zar je posao premijera da svaki dan priča takve cifre, ili je posao da brine o makro-parametrima cele države, o tome da li rade ili ne rade sudovi, kakav nam je izvoz, a kakav uvoz, u kom pravcu treba da razvijamo poljoprivredu, indusdtriju, uslužne delatnosti, kakve su nam zakonske regulative, kakav efekat imaju subvencije...


A većina onih koji izlaze na izbore i glasaju, kao ovce, eto premijer se brine za njih koliko će brzo moći da prođu kroz naplatnu rampu, da li je ta naplatna rampa moderna... a što kao narod nestjemo polako, to premijer nijednom nije pomenuo, a što nema mesta u vrtićima svake godine iako je raširena "bela kuga" isto ne pominje...


Mi smo neka čudna zemlja kontradiktornosti:
- bela kuga, a nema mesta u vrtićima,
- obrazovanje katastrofalno, a naši mladi po svetu među najcenjenijim stručnjacima u svim oblastima.

Lala

pre 7 godina

Sad posto imaju kamere mogu lepo krenuti da kaznjavaju one koji lepe nalepnice i ostalo po kucicama!
Svaki put kada stanem na rampu em neki ludak trazi prevoz, em su cele kucice izlepljene reklamama a odmah do rampe su i kamiondzije na kebabu! Kulturno kao i cucavci duz koridora!

Reno

pre 7 godina

Boze kako su ovo lepo napravili. U zivotu ne videh lepsu naplatnu rampu. Ovdo moze i muzej da posluzi dok se onaj Savremene Umetnosti renovira.

Stefan

pre 7 godina

Konacno! Mada propusna moc nece biti 40% vec jer se 10 traka uliva u 2. Trebao je autoput da se siri sa obe strane na 4 trake pa spadne na 3 pa onda na 2 trake plus zaustavna kao sto je standardan. Onda se ne bi pravio levak.

vinko

pre 7 godina

da je lepo,lepo je ali da neće biti gužvi ne verujem jer posle naplate rampe imamo auto-put sa 2 trake tako da se opet stvara čep.Pogledajte naplatu rampu mestre kod Venecije gde ima mnogo više naplatnih rampi pa se u sezoni čeka i po 3 sata a iskusio sam na svojoj koži.

achitwn

pre 7 godina

Nenad, 13. april 2017 11:30)
najbolji sistem su transponderi kao u americi. naplatne rampe su otvotenog tipa, nema zaustavljanja ni usporavanja, samo se proveze ispod okcira koji se proteze preko celog autoputa. sistem refistruje transponder u kolima i sa racuna skine iznos. ako si turista i nemas transponder, imaju par rampi sa strane da se plati tradicionalnom metodom. ako se zeznes i profuras, uslikaju ti tablice i imas 7 dana da odes online i uplatis kao da se nista nije desilo. posle toga sa dodaje kazna. i to je to nema vinjeta nema rampi.

milos

pre 7 godina

Ako nisam u pravu molim nekog upucenog komentatora da me ispravi?
(pcelar, 13. april 2017 14:12)

Nisi u pravu, pisalo je da ima 4-5 reverzibilnih (promenjivih traka) tako da moze da se menja smer :)

sasa

pre 7 godina

Guzvi nece biti samo ukoliko se visestruko poveca procenat vozila koja koriste ENP.Kada bi ga koristilo 80 procenata vozila i pola od ovih rampi bi bilo dovoljno,Nisam siguran da je cena os preko 2000 dinara za TAG uredjaj primerena i opravdana.Verujem da je to glavni razlog zasto ga vise ljudi ne koristi.