Utorak, 11.04.2017.

08:30

Tramp potpisao: Crna Gora ide u NATO

Predsednik SAD Donald Tramp potpisao je Protokol o pristupanju Crne Gore NATO-u, čime je okončana procedura njegove ratifikacije u SAD.

Izvor: Glas Amerike

Tramp potpisao: Crna Gora ide u NATO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

bb

pre 7 godina

Ako se dobro secam prvi projektili 1999 pogodili Novi Sad i Podgoricu.
@(glupan, 12. april 2017 00:18)

Ja se jos bolje secam da su u pomenutim gradovima pogodili vojne objekte pod kontrolom jednog suludog rezima, u potpuno nepotrebnom sukobu koji se mogao nebrojeno puno puta bez problema izbeci. To je sada proslost, da li sad treba da nastavimo da sami sebi pucamo u noge i tonemo u blato, umesto da se okrenemo buducnosti ? Zamislite sta bi danas bilo sa jednim Japanom ili Nemackom, da su se nakon drugog svetskog rata tako neracionalno ponasali. Normalni ljudi hoce da zive u miru i stabilnosti
,a ne da se bave politickim igrama.

Cestitke

pre 7 godina

Cestitke Crnoj Gori! Bas gledam mapu Evrope, ovim je Rusija i teoretski proterana sa svih juznoevropskih obala. Daleko im bila kuca, nek se sire u Sibiru :)

Magista

pre 7 godina

Pazite kao tradicionalnom Crnogorcu krivo mi je sto je NATO postao savez koji je u potpunosti anti Ruski sa jedne strane ali mi je nekako milo da smo clanica zbog sopstvene bezbjednosti. E sad, ova moja konstatacija moze bit i pogresna, no ja sam optimista i nadam se da ce Rusija NATO SAD ipak premostiti svoje razlike za dobrobit svih. Sto se CG konkretno tice i cirilice, ovamo se cirilica uci od prvog razreda osnovne skole, svuda je prisutna. Ja sam iz Budve pa evo i dalje na zgradi opstine stoji ispisano sve na cirilici, u Starom Gradu takodje, i na gotovo 99% tabli.
Isto tako zao mi je sto je situacija ovakva, da nas guraju u alijanse bez pitanja no opet referendum je skup a i znamo da bi bio namjesten iako sam i vise nego siguran da 50% naroda ima itekakve rezerve prema NATO-u.
Sad, zelim da se nadoveze i na jucerasnji intervju Marine Le Pen za BBC u kom je rekla da FRA sigurno izlazi iz NATO-a ukoliko ona pobijedi. Pa opet i taj NATO mogu samo da konstatujem da je na neki nacin zastarela organizacija, a Boga mi i EU. Mi zivimo u novoj epohi i jednoj eri koja nam, nadam se donosi bolju buducnost u kojoj mozemo svi mi da pocnemo ispocetka. Evropa nacija i nacionalnih demokratija je ponovo itekakva realnost.

podgoricanin

pre 7 godina

80% gradjana crne gore je protiv natoa, a sjutra da se odrzi taj famozni referendum svi znamo da bi bilo barem 60-70% za nato, bilo bi kao 2006. jer narod niko nista ne pita. E sad koliko god ovo da zvuci glupo nama je bolje sto ulazimo, obezbijedili smo se da nas taj isti nato vise nikad ne dira, albanija moze da sanja veliku albaniju makar sto se cg dijela tice, povecace se strane investicije u zemlji, do sad dosta investitora nije htjelo da ulaze u cg jer smo realno statisticka greska, a ovako smo dio necega... Srce i dalje kaze ne, mozak kaze da. treba biti pametan

Petar S.

pre 7 godina

Po meni je ovo Anti-kapanja za NATO.

Nato je primio drzavu na cijem celu je jedini politicar u Evropi (a i sire) sa duzim stazom vladanja od Lukasenka iz Belorusije (koga na Zapadu zovu Diktatorom).

A na stranu to sto je prema poslednjim istrazivanjima 36% Crnogoraca ZA ulazak CG u NATO, 39 PROTIV, dok su ostali bez stava.

40% stanovnistva je protiv Severno Atlanske Alijanse.
Da je cifra barem priblizno tacna dokazuje i to sto nece biti referenduma.

Mislim da je ovo presedan za NATO.
Mirovni pokreti postoje u SVIM clanicama Nato ali ni u jednoj broj protivnika nije toliki.

бт

pre 7 godina

svi nadrljasmo...kako premestaju arsenale na balkan...a oni iz svojih fotelja sa distance, dok nasa deca ponovo na popriste. E moji zaludjeni sefovi malih drzava.
(zodijak ns, 11. april 2017 08:30)

Камо среће да су "залуђени", они су само добро "подмазани". Њихова деца су одавно обезбеђена као и Клинтонова и Бушова и сигурно неће на поприште са нашом.

vanzemaljac

pre 7 godina

Nista im to ne vredi, taj NATO. Kada mi dovedemo nase saveznike Kirgistan, Kazahstan, Turkmenistan, Azerbejdzan i ostalu bracu, ima NATO da bezi u panici.

Steel tribute

pre 7 godina

Zambezi, latinica se vise koristi na jugu, ajde da kazem i da se generalno vise koristi ali niko ne brani koriscenje cirilice, nije zabranjena!

leptirica

pre 7 godina

(Gavrilo, 11. april 2017 10:37)

Da razjasnim da u prvom redu razumijem određenu odbojnost Srba prema NATO-u i da je moja zemlja bila bombardirana od strane NATO snaga trebalo bi dosta vremena da prihvatim ideju članstva u NATO-U. Svejedno ljudi iz nekakvog neznanja ovdje iznose neistine pa da riješimo i to, a opet neću ulaziti u to dal je pametno uci u NATO, vezati se uz Rusiju ili ostati "neutralan".

1. Srbija nije neutralna, podilazi i Rusima i NATO-u, a neke koristi od toga nema. Neutralnost bi značila da niti jedni, niti drugi nemaju nikakve povlaštene položaje u Srbiji.
Dal bi CG ili Srbija ikada bile kao Švicarska sa i bez NATO-a? Mislim da je bespredmetno o ovome i raspravljati.

2.Teroristički napadi se desavaju i u drugim zemljama, evo ti nedavno u Rusiji koja opet nije u NATO-u tako da i ta teorija pada u vodu. Inače nisam ni primjetila da je bio neki teroristički napad po tom ključu, već se takvi napadi dešavaju u politički jače utjecajnim zemljama, tako da mislim da je CG sigurna ili relativno sigurna.

3. U izdvajanje od 2% proračuna za vojsku ulaze i plaće za vojsku, obroci, uređenje vojnih objekata, nabava uniformi i naravno opremanje vozilima i naoružanjem. Srbija će u ovoj godini izdvojiti i puno više od 2% proračuna za vojsku pošto nabavlja mig29.

4.Nitko ne traži od CG ili bilo koje druge članice da šalje svoju vojsku u npr. Afganistan, ali ako na to pristane ima pristup donacijama oružja od strane saveznika. Hrvatska ima desetak vojnika u Afganistanu koji su zaduženi za obuku tamošnje vojske, smješteni su u dobro zaštićenoj Američkoj bazi, a Hrvatska je zauzvrat dobila od SAD 16 helikoptera i 220 MRAP oklopnjaka kao donaciju ( plaćen je samo PDV u vlastiti proračun).

Na kraju bez obzira dal ce Srbija ikada razmatrati ulazak u NATO već sad ima partnerske odnose sa njima, a i potpisala je sporazum koji dozvoljava NATO akcije na njezinom teritoriju i daje imunitet vojnicima NATO od bilo kakvog progona.

Objavite

pre 7 godina

Kad si u nekoj organizaciji, onda sa njima ne dolazis u sukob, jel da... zar nije pametno uclaniti se?
(rango_unchained, 11. april 2017 09:52)

Bilo je pametno učlaniti se 1999, 2004. ili najkasnije 2009. Tada je Rusija imala mnogo manji uticaj nego sada. Sada je pametnije ne zamerati se Rusiji, jer sam siguran da bismo zamerajući se Rusiji ili zamerajući se NATO-u podjednako skupo platili.

lole

pre 7 godina

Vrlo brzo ce CG u EU, VRLO BRZO ! ! !
(Rasha, 11. april 2017 10:50)

Вала кад је Бугарска ушла... скоро сам био тамо, Софија и личи на нешто изградило се доста тога мада углавном су то стране банке, и шопинг центри! Али кад зађеш мало у унутрашнњост... јад и чемер!

Gavrilo

pre 7 godina

@nebo i zemlja

Da, poredim u kontekstu teze kojom se tvrdi da bez clanstva u NATO nema mira i prosperiteta.
To je laž.
Evo Srbija neće u NATO.
To je teška borba ali dugoročno ona će pokazati svoj rezultat.
To je uzak put ali pravi.
Jedina nezavisnost je ona nezavisnost kada ti odlucujes sta je ispravno ili ne a ne drugi umesto tebe.
Za NATO je ispravno što su bombardovali televiziju, bolnice, voz, zgrade po Srbiji.
Je li za gradjane CG to ispravno?
Neće ih ni pitati!

Veseli

pre 7 godina

Ljudi od odcepljenja znaju gde i šta hoće,sve što im je traženo oni su potpisali zadnjih 10-tak godina,glupo bi bilo da se izašta sad nećkaju kad su im do sada udovoljavali.
To je jedna stvar,a druga je da li je nešto ljudski ili ne,da li je istorijski ispravno ili ne,oni su zacrtali svoj put i ne skreću sa njega,a i činjenica je da dosta bolje žive,realno njima su plate 50% veće nego kod nas,i u državnim i u privatnim firmama.
Kod njih niko ne bi za 200€ iz kuće izašao,a ne rmbačio 8-10h ,to se sigurno!

Nikola

pre 7 godina

Jedino ima veze što mnogi u Srbiji ne znaju koliko je braće iz CG izginulo 1916. da drži odstupnicu srpskoj vojsci.
(zambezi, 11. april 2017 09:43)

Znamo. Mi to u Srbiji znamo dosta dobro, i ucimo to cak i u skoli. Bas zbog toga sto smo toliko blizak narod, skoro identican, mi ovde u Srbiji smo gledali i pitali se sta vi radite tamo dole kada hocete da se odvojite. Dva potpuno ista naroda koji su toliko toga prosli zajedno, a vi se odbajate. I Srbija puno radi za vas, daje besplatno skolovanje, zdravstvo, smestaj za studente, dozvoljava da lako radite u Srbiji, ako nadjete posao naravno (i Crna Gora takodje, ali ipak po kapacitetima manje nego Srbija). Tako da nemoj misliti da ne znamo. Znamo sve, samo su vama uvrteli u glavu da mi vas necemo. Bas naprotiv!

kalauz

pre 7 godina

nisam nesto bajno odusevljen ulaskom u NATO. mozda bi bilo bolje da smo ostali po strani ili da je bio referendum ali sta je tu je. mozda na kraju i ne bude tako lose.

samo da se obratim ovima sto pricaju o nasem posrnucu, o izdaji NJEGOSA, pravoslavlja i slicnim glupostima. da vas podsjetim, ko ono bjese dao nemanjicima krunu? bjese li papa? pravoslavci smo jer smo se priklonili tadasnjem "nato-u" odnosno "eu" u liku vizantije. tadasnja najbolja opcija. drugo je to sto SPC iz sopstvenih interesa forsira pricu. sta bi jelte radili onda?! to ne znaci da treba se odricati pravoslavlja koje je po meni ljepse i to je dio mene i moje kulture. ali zapitajte se malo - mozda su nam preci bili daleko mudriji od nas i daleko su bolje shvatali nasu poziciju i moc tj. nemoc. taj isti njegos je vrlo cesto isao na zapad ali i na istok. nista nije crno-bijelo. ali to je izgleda postao srpski brend. barem mainstream-a.

Vracarac

pre 7 godina

Bio sam sad dve nedelje u Podgorici, Nikšiću i Baru. Više je ćirilice nego u Srbiji. Hajde malo da se ne laže. Nigde nisam osetio antisrpsko raspoloženje. Ljudi u Srbiji svašta pričaju, a to je daleko od istine.

zambezi

pre 7 godina

(Damjan, 11. april 2017 10:17)
(Steel tribute, 11. april 2017 10:19)
Ustavom su latinica i ćirilica ravnopravni. U praksi je potpuno drugačije. Sva državna komunikacija, sva nova vertikalna signalizacija (uklj. ulične table) je na latinici - ćirilične su samo table starije od 20 godina. Sajt predsednika je samo na latinici, a sajt vlade je, tek posle pritiska opozicije, dobio i ćiriličnu stranicu. Kada sam napisao da je "ukinuta ćirilica" mislim na praktično skrajnuće - i stojim iza toga. Nekada je u CG ćirilica potpuno dominirala još kad su Beograd i Vojvodina postali dominantno latinični, a sada je na delu praksa države. Da se razumemo - ja sam pobornik srpske ćirilice i latinice i sam pišem uglavnom latinicom. Moj komentar je bio na liniji izmena tradicionalnog identiteta Crnogoraca, uklj. jezik, pismo i istoriografiju. A braći želim sve najbolje i da samo furaju i što dalje od ovakve Srbije!

Realista

pre 7 godina

Pa i Nemacka je clanica NATO-a i ako ih je NATO sravnio sa zemljom. Treba se okanuti proslosti. Mozemo mi da pricamo sta hocemo al Crnogorci su pametni, na ovaj nacin su uspeli da se odbrane od raznih spoljnih uticaja i nalaze se svega na korak od ulaska u EU.

slobodan

pre 7 godina

Uskoro cemo biti u potpunom okruzenju clanicama Nato pakta , i konflikt sa bilo kojim susedom znaci konflikt sa celim Nato paktom !!!

[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Davor, 11. april 2017 08:37)

Da, sa celim nato paktom. A do sada je bilo drugacije...

banana

pre 7 godina

Srbija nije u NATO,ali zato vojnici NATO-a mogu da ulaze i izlaze iz Srbije kad zazele, setaju se po Srbuji gde zazele, mogu da urade sta im se svidi i da niko nema (od srpskih vlasti ni dradjana) prava ni da ih hapsi a jos manje da im sudi. Molim da mi neko strucan u tom medjunarodnom "pravu" objasni statut Srbije.

Damjan

pre 7 godina

@zambezi: u Crnoj Gori nije ukinuta ćirilica, naprotiv - ravnopravna je u upotrebi. Table sa nazivima ulica i imenima institucija su na oba pisma.

Gavrilo

pre 7 godina

@zambezi

Švajcarska niti je u NATO niti u EU. I kako joj je?
Od čega će NATO štititi CG?
Da li primecujes da su meta terorista u Evropi upravo države članice NATO?
To je sigurnost koju pruža NATO.
NATO je meta terorizma u buducnosti, koja želi da bude što veća meta, zato im je važan ulazak drugih država.
To nije interes CG

Gavrilo

pre 7 godina

@zambezi

Još ovo da dodam.
Tvrdnja da će CG ulaskom u NATO sačuvati svoju nezavisnost je laz, istina je da će je izgubiti jer svako članstvo su prava i obaveze, preuzimanje odgovornosti.
NATO je političko vojna tvorevina kojom komanduje interesni centar.
CG ce postati sredstvo toga centra, u njeno ime će se delovati vojno i politički. Jel to očuvanje nezavisnosti?
Sasvim je jasno zašto NATO želi CG uz sebe što pre.

nebo i zemlja

pre 7 godina

(Gavrilo, 11. april 2017 10:09)
Hahaha, poredis Svajcarsku i Crnu Goru. Hahahaahahahaaha, komedija

(Life is a remix, 11. april 2017 09:12)
Albanija je odavno u NATO, Makedonija u procesu uclanjenja.

mario

pre 7 godina

Zar nisu velike patriote pričale i pisale da Trump neće potpisati zbog Rusije da će sada Srbija prosperirati? Ljepili su se bilbordi Trumpe srbine.
Kako ste naivni. Što kaže sada Šešelj nešto je zašutio??

Crnogorac

pre 7 godina

Crna Gora je otvorila gotovo sva poglavlja pregovora za clanstvo u Evropskoj Uniji. A sada, kada je otkacila bezbjednost s dnevnog reda, moze u potpunosti da se posveti finaliziranju pregovora sa EU i ekonomiji. Tako da mogu sto bi Beli rekao.. Idemo! Samo jako!

djuro

pre 7 godina

@...
A ti to impliciras da je NATO nesto lose, neki nas vekovni neprijatelj? 
Pa ti isti Crnogorci (a i mi Srbi) su sa vecinom NATO zemalja, a posebno sa USA, ratovali rame uz rame u 1. i 2. svetskom ratu.......


misliš preko rovova uz rame!??? u 2 svjetskom ratu su se na tlu evrope borile jedino Sovjetske i Jugoslovenske vojske protiv fašizma, ne računam Engleze... ostali su bili saradnici na razne načine.. pokreti otpora su bili na nivou statističke greške... posle rata su skoro svi ušli u NATO sa sačuvanim vojskama i sad drugima sole pamet...

kiza

pre 7 godina

Najupečatljiviji primer posrnuća identiteta jednog dela naroda u istoriji čovečanstva su Milogorci. Od bitke na Mojkovcu do NATO-a, za svega jedan vek...
(Dejan, 11. april 2017 08:39)

A ti to impliciras da je NATO nesto lose, neki nas vekovni neprijatelj?
Pa ti isti Crnogorci (a i mi Srbi) su sa vecinom NATO zemalja, a posebno sa USA, ratovali rame uz rame u 1. i 2. svetskom ratu.

Na nasu veliku zalost Milosevic je Srbiju uspeo da zavadi sa NATO, i celim svetom, a neki kod nas i dalje smatraju da je tih 10 godina katastrofe dovoljno da nam je NATO sad zauvek neprijatelj.
To su Rusi i zeleli, da preko svog coveka Milosevica zavade Srbiju, i onda da mi ovde ostanemo crna rupa evrope i sveta, za potrebe ruske globalne politike.
Dakle, bravo Crnogorci pametna odluka.

gari

pre 7 godina

sa srecom im bilo, cenim da je vojna neutralnost povoljnija opcija, ipak je bolje uloziti 2% budzeta drzave u nauku i obrazovanje, medicinu nego u remintovano gvozdje koje ce ds trune u kasarnama

zex1

pre 7 godina

dele clanstvo u nato...promocija, prva tri meseca 1e, a posle ce da vidimo... mi smo siromasna drzava, nemamo ni za najosnovnije stvari, a kamoli luksuz da ih placamo da nas stite od koga vec...

No name

pre 7 godina

Neki ljudi jos uvek misle da mi moramo u NATO da bi usli u EU ali nije tako.
Svedska nije u alijansi ali oni imaju saradnju na najvisi moguci nivo kao i mi.

Life is a remix

pre 7 godina

I tako ostaju Srbija, BiH, Makedonija, Kosovo i Albanija koji će, kako i kaže naš premijer i predsednik, činiti ekonomsku uniju koja će ostati van EU i služiti joj za skladištenje otpada.

zambezi

pre 7 godina

Najupečatljiviji primer posrnuća identiteta jednog dela naroda u istoriji čovečanstva su Milogorci. Od bitke na Mojkovcu do NATO-a, za svega jedan vek... (Dejan, 11. april 2017 08:39)
Primer posrnuća identiteta je što je u CG ukinuta ćirilica i što se ističu razlike između njih i "Srba". A ulazak u NATO je krajnje pragmatična odluka jedne države koja je prvi put ispred Srbije po svim ekonomskim parametrima, i sva je prilika da će se još više udaljavati. I po prvi put se "Srbijanci" naseljavaju u Crnu Goru, gde su mnogo bolje plaćeni za svoj posao. Nemojte Mojkovac da gurate u ovu priču, to nema veze. Jedino ima veze što mnogi u Srbiji ne znaju koliko je braće iz CG izginulo 1916. da drži odstupnicu srpskoj vojsci.

cane...

pre 7 godina

rade što ih je volja. Kod nas su zadnjih 25 god izbori su kao kod vas ovi poslednji. Svaki put za jedan mandat sa još par manjinskih partija vladajuća partija uzme većinu. Cista matematika. Tako da se mi tu ne pitamo ništa. Ušli smo u nato a niko nije pitao ovaj jadan narod da li to želi. Uz to i da se raspiše referendum siguran sam da bi opet prošao kao onaj 2006.

LDP u srcu

pre 7 godina

Srdačne čestitke susedima! Za par godina će ovdašnje rusofilne patriJote stajati u redu za CG pasoš (a i danas imaju značajno bolji standard od srpskog).

Zoran Simic

pre 7 godina

Nista se nece promeniti u americkoj spoljnoj politici i Tramp ce biti samo jos jedan u nizu marioneta u Beloj kuci. Sve sto je pricao u kampanji, sto je planirao da uradi, nece nista ispostovati jer je to nemoguca misija. U Americi postoji jaka grupa bogatih i uticajnih ljudi, koja ustvari vlada tom drzavom a tako i celom planetom. Napadom na Siriju, ne pocinjanjem dijaloga sa Rusijom a i poslednjim potezima oko NATO pakta, Tramp je svima pokazao da on nema veze sa donosenjem odluka u spoljnoj politici i da sve radi po davno trasiranoj ruti americke imperijalisticke politike.

Dejan

pre 7 godina

Najupečatljiviji primer posrnuća identiteta jednog dela naroda u istoriji čovečanstva su Milogorci. Od bitke na Mojkovcu do NATO-a, za svega jedan vek...

sarajlija

pre 7 godina

svaka cast za potez.. sacemo vidjeti ko ce zveckati oruzjem posebno ovim iz RS kod Drine.. kada im je NATO iza ledja a ne Srbija kao 92.. nadam se dugorocnom miru na ovim prostorima. I napokon prosparitetu naroda svih..

Davor

pre 7 godina

Uskoro cemo biti u potpunom okruzenju clanicama Nato pakta , i konflikt sa bilo kojim susedom znaci konflikt sa celim Nato paktom !!!
Ubedljivo smo najgluplji narod na svetu , i zato smo tu gde smo ! Nista nije slucajno !!!

ronin

pre 7 godina

ima li veće ironije od ovog naslova???
tramp potpisao - crna gora ide u nato...
ili je tramp crnogorski predsednik, ili je crna gora jedna od sjedinjenih americkih drzava...
ovako mi to liči na okupaciju ili koloninalni status (što su nijanse iste boje)

zlatna ribica

pre 7 godina

Spasili se bede. Ajd sad udrite po njima, a sto su vodili srpske ratove i bili jedini lojalni prijatelj Srbije, to cemo sve da zaboravimo, sto smo zavidni i nesposobni za bolje.

zodijak ns

pre 7 godina

svi nadrljasmo...kako premestaju arsenale na balkan...a oni iz svojih fotelja sa distance, dok nasa deca ponovo na popriste. E moji zaludjeni sefovi malih drzava.

Davor

pre 7 godina

Uskoro cemo biti u potpunom okruzenju clanicama Nato pakta , i konflikt sa bilo kojim susedom znaci konflikt sa celim Nato paktom !!!
Ubedljivo smo najgluplji narod na svetu , i zato smo tu gde smo ! Nista nije slucajno !!!

Dejan

pre 7 godina

Najupečatljiviji primer posrnuća identiteta jednog dela naroda u istoriji čovečanstva su Milogorci. Od bitke na Mojkovcu do NATO-a, za svega jedan vek...

Zoran Simic

pre 7 godina

Nista se nece promeniti u americkoj spoljnoj politici i Tramp ce biti samo jos jedan u nizu marioneta u Beloj kuci. Sve sto je pricao u kampanji, sto je planirao da uradi, nece nista ispostovati jer je to nemoguca misija. U Americi postoji jaka grupa bogatih i uticajnih ljudi, koja ustvari vlada tom drzavom a tako i celom planetom. Napadom na Siriju, ne pocinjanjem dijaloga sa Rusijom a i poslednjim potezima oko NATO pakta, Tramp je svima pokazao da on nema veze sa donosenjem odluka u spoljnoj politici i da sve radi po davno trasiranoj ruti americke imperijalisticke politike.

zodijak ns

pre 7 godina

svi nadrljasmo...kako premestaju arsenale na balkan...a oni iz svojih fotelja sa distance, dok nasa deca ponovo na popriste. E moji zaludjeni sefovi malih drzava.

LDP u srcu

pre 7 godina

Srdačne čestitke susedima! Za par godina će ovdašnje rusofilne patriJote stajati u redu za CG pasoš (a i danas imaju značajno bolji standard od srpskog).

zlatna ribica

pre 7 godina

Spasili se bede. Ajd sad udrite po njima, a sto su vodili srpske ratove i bili jedini lojalni prijatelj Srbije, to cemo sve da zaboravimo, sto smo zavidni i nesposobni za bolje.

kiza

pre 7 godina

Najupečatljiviji primer posrnuća identiteta jednog dela naroda u istoriji čovečanstva su Milogorci. Od bitke na Mojkovcu do NATO-a, za svega jedan vek...
(Dejan, 11. april 2017 08:39)

A ti to impliciras da je NATO nesto lose, neki nas vekovni neprijatelj?
Pa ti isti Crnogorci (a i mi Srbi) su sa vecinom NATO zemalja, a posebno sa USA, ratovali rame uz rame u 1. i 2. svetskom ratu.

Na nasu veliku zalost Milosevic je Srbiju uspeo da zavadi sa NATO, i celim svetom, a neki kod nas i dalje smatraju da je tih 10 godina katastrofe dovoljno da nam je NATO sad zauvek neprijatelj.
To su Rusi i zeleli, da preko svog coveka Milosevica zavade Srbiju, i onda da mi ovde ostanemo crna rupa evrope i sveta, za potrebe ruske globalne politike.
Dakle, bravo Crnogorci pametna odluka.

ronin

pre 7 godina

ima li veće ironije od ovog naslova???
tramp potpisao - crna gora ide u nato...
ili je tramp crnogorski predsednik, ili je crna gora jedna od sjedinjenih americkih drzava...
ovako mi to liči na okupaciju ili koloninalni status (što su nijanse iste boje)

sarajlija

pre 7 godina

svaka cast za potez.. sacemo vidjeti ko ce zveckati oruzjem posebno ovim iz RS kod Drine.. kada im je NATO iza ledja a ne Srbija kao 92.. nadam se dugorocnom miru na ovim prostorima. I napokon prosparitetu naroda svih..

Life is a remix

pre 7 godina

I tako ostaju Srbija, BiH, Makedonija, Kosovo i Albanija koji će, kako i kaže naš premijer i predsednik, činiti ekonomsku uniju koja će ostati van EU i služiti joj za skladištenje otpada.

cane...

pre 7 godina

rade što ih je volja. Kod nas su zadnjih 25 god izbori su kao kod vas ovi poslednji. Svaki put za jedan mandat sa još par manjinskih partija vladajuća partija uzme većinu. Cista matematika. Tako da se mi tu ne pitamo ništa. Ušli smo u nato a niko nije pitao ovaj jadan narod da li to želi. Uz to i da se raspiše referendum siguran sam da bi opet prošao kao onaj 2006.

zambezi

pre 7 godina

Najupečatljiviji primer posrnuća identiteta jednog dela naroda u istoriji čovečanstva su Milogorci. Od bitke na Mojkovcu do NATO-a, za svega jedan vek... (Dejan, 11. april 2017 08:39)
Primer posrnuća identiteta je što je u CG ukinuta ćirilica i što se ističu razlike između njih i "Srba". A ulazak u NATO je krajnje pragmatična odluka jedne države koja je prvi put ispred Srbije po svim ekonomskim parametrima, i sva je prilika da će se još više udaljavati. I po prvi put se "Srbijanci" naseljavaju u Crnu Goru, gde su mnogo bolje plaćeni za svoj posao. Nemojte Mojkovac da gurate u ovu priču, to nema veze. Jedino ima veze što mnogi u Srbiji ne znaju koliko je braće iz CG izginulo 1916. da drži odstupnicu srpskoj vojsci.

mario

pre 7 godina

Zar nisu velike patriote pričale i pisale da Trump neće potpisati zbog Rusije da će sada Srbija prosperirati? Ljepili su se bilbordi Trumpe srbine.
Kako ste naivni. Što kaže sada Šešelj nešto je zašutio??

Vracarac

pre 7 godina

Bio sam sad dve nedelje u Podgorici, Nikšiću i Baru. Više je ćirilice nego u Srbiji. Hajde malo da se ne laže. Nigde nisam osetio antisrpsko raspoloženje. Ljudi u Srbiji svašta pričaju, a to je daleko od istine.

Crnogorac

pre 7 godina

Crna Gora je otvorila gotovo sva poglavlja pregovora za clanstvo u Evropskoj Uniji. A sada, kada je otkacila bezbjednost s dnevnog reda, moze u potpunosti da se posveti finaliziranju pregovora sa EU i ekonomiji. Tako da mogu sto bi Beli rekao.. Idemo! Samo jako!

slobodan

pre 7 godina

Uskoro cemo biti u potpunom okruzenju clanicama Nato pakta , i konflikt sa bilo kojim susedom znaci konflikt sa celim Nato paktom !!!

[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Davor, 11. april 2017 08:37)

Da, sa celim nato paktom. A do sada je bilo drugacije...

Realista

pre 7 godina

Pa i Nemacka je clanica NATO-a i ako ih je NATO sravnio sa zemljom. Treba se okanuti proslosti. Mozemo mi da pricamo sta hocemo al Crnogorci su pametni, na ovaj nacin su uspeli da se odbrane od raznih spoljnih uticaja i nalaze se svega na korak od ulaska u EU.

kalauz

pre 7 godina

nisam nesto bajno odusevljen ulaskom u NATO. mozda bi bilo bolje da smo ostali po strani ili da je bio referendum ali sta je tu je. mozda na kraju i ne bude tako lose.

samo da se obratim ovima sto pricaju o nasem posrnucu, o izdaji NJEGOSA, pravoslavlja i slicnim glupostima. da vas podsjetim, ko ono bjese dao nemanjicima krunu? bjese li papa? pravoslavci smo jer smo se priklonili tadasnjem "nato-u" odnosno "eu" u liku vizantije. tadasnja najbolja opcija. drugo je to sto SPC iz sopstvenih interesa forsira pricu. sta bi jelte radili onda?! to ne znaci da treba se odricati pravoslavlja koje je po meni ljepse i to je dio mene i moje kulture. ali zapitajte se malo - mozda su nam preci bili daleko mudriji od nas i daleko su bolje shvatali nasu poziciju i moc tj. nemoc. taj isti njegos je vrlo cesto isao na zapad ali i na istok. nista nije crno-bijelo. ali to je izgleda postao srpski brend. barem mainstream-a.

djuro

pre 7 godina

@...
A ti to impliciras da je NATO nesto lose, neki nas vekovni neprijatelj? 
Pa ti isti Crnogorci (a i mi Srbi) su sa vecinom NATO zemalja, a posebno sa USA, ratovali rame uz rame u 1. i 2. svetskom ratu.......


misliš preko rovova uz rame!??? u 2 svjetskom ratu su se na tlu evrope borile jedino Sovjetske i Jugoslovenske vojske protiv fašizma, ne računam Engleze... ostali su bili saradnici na razne načine.. pokreti otpora su bili na nivou statističke greške... posle rata su skoro svi ušli u NATO sa sačuvanim vojskama i sad drugima sole pamet...

Damjan

pre 7 godina

@zambezi: u Crnoj Gori nije ukinuta ćirilica, naprotiv - ravnopravna je u upotrebi. Table sa nazivima ulica i imenima institucija su na oba pisma.

vanzemaljac

pre 7 godina

Nista im to ne vredi, taj NATO. Kada mi dovedemo nase saveznike Kirgistan, Kazahstan, Turkmenistan, Azerbejdzan i ostalu bracu, ima NATO da bezi u panici.

Veseli

pre 7 godina

Ljudi od odcepljenja znaju gde i šta hoće,sve što im je traženo oni su potpisali zadnjih 10-tak godina,glupo bi bilo da se izašta sad nećkaju kad su im do sada udovoljavali.
To je jedna stvar,a druga je da li je nešto ljudski ili ne,da li je istorijski ispravno ili ne,oni su zacrtali svoj put i ne skreću sa njega,a i činjenica je da dosta bolje žive,realno njima su plate 50% veće nego kod nas,i u državnim i u privatnim firmama.
Kod njih niko ne bi za 200€ iz kuće izašao,a ne rmbačio 8-10h ,to se sigurno!

leptirica

pre 7 godina

(Gavrilo, 11. april 2017 10:37)

Da razjasnim da u prvom redu razumijem određenu odbojnost Srba prema NATO-u i da je moja zemlja bila bombardirana od strane NATO snaga trebalo bi dosta vremena da prihvatim ideju članstva u NATO-U. Svejedno ljudi iz nekakvog neznanja ovdje iznose neistine pa da riješimo i to, a opet neću ulaziti u to dal je pametno uci u NATO, vezati se uz Rusiju ili ostati "neutralan".

1. Srbija nije neutralna, podilazi i Rusima i NATO-u, a neke koristi od toga nema. Neutralnost bi značila da niti jedni, niti drugi nemaju nikakve povlaštene položaje u Srbiji.
Dal bi CG ili Srbija ikada bile kao Švicarska sa i bez NATO-a? Mislim da je bespredmetno o ovome i raspravljati.

2.Teroristički napadi se desavaju i u drugim zemljama, evo ti nedavno u Rusiji koja opet nije u NATO-u tako da i ta teorija pada u vodu. Inače nisam ni primjetila da je bio neki teroristički napad po tom ključu, već se takvi napadi dešavaju u politički jače utjecajnim zemljama, tako da mislim da je CG sigurna ili relativno sigurna.

3. U izdvajanje od 2% proračuna za vojsku ulaze i plaće za vojsku, obroci, uređenje vojnih objekata, nabava uniformi i naravno opremanje vozilima i naoružanjem. Srbija će u ovoj godini izdvojiti i puno više od 2% proračuna za vojsku pošto nabavlja mig29.

4.Nitko ne traži od CG ili bilo koje druge članice da šalje svoju vojsku u npr. Afganistan, ali ako na to pristane ima pristup donacijama oružja od strane saveznika. Hrvatska ima desetak vojnika u Afganistanu koji su zaduženi za obuku tamošnje vojske, smješteni su u dobro zaštićenoj Američkoj bazi, a Hrvatska je zauzvrat dobila od SAD 16 helikoptera i 220 MRAP oklopnjaka kao donaciju ( plaćen je samo PDV u vlastiti proračun).

Na kraju bez obzira dal ce Srbija ikada razmatrati ulazak u NATO već sad ima partnerske odnose sa njima, a i potpisala je sporazum koji dozvoljava NATO akcije na njezinom teritoriju i daje imunitet vojnicima NATO od bilo kakvog progona.

banana

pre 7 godina

Srbija nije u NATO,ali zato vojnici NATO-a mogu da ulaze i izlaze iz Srbije kad zazele, setaju se po Srbuji gde zazele, mogu da urade sta im se svidi i da niko nema (od srpskih vlasti ni dradjana) prava ni da ih hapsi a jos manje da im sudi. Molim da mi neko strucan u tom medjunarodnom "pravu" objasni statut Srbije.

nebo i zemlja

pre 7 godina

(Gavrilo, 11. april 2017 10:09)
Hahaha, poredis Svajcarsku i Crnu Goru. Hahahaahahahaaha, komedija

(Life is a remix, 11. april 2017 09:12)
Albanija je odavno u NATO, Makedonija u procesu uclanjenja.

Gavrilo

pre 7 godina

@zambezi

Švajcarska niti je u NATO niti u EU. I kako joj je?
Od čega će NATO štititi CG?
Da li primecujes da su meta terorista u Evropi upravo države članice NATO?
To je sigurnost koju pruža NATO.
NATO je meta terorizma u buducnosti, koja želi da bude što veća meta, zato im je važan ulazak drugih država.
To nije interes CG

No name

pre 7 godina

Neki ljudi jos uvek misle da mi moramo u NATO da bi usli u EU ali nije tako.
Svedska nije u alijansi ali oni imaju saradnju na najvisi moguci nivo kao i mi.

Nikola

pre 7 godina

Jedino ima veze što mnogi u Srbiji ne znaju koliko je braće iz CG izginulo 1916. da drži odstupnicu srpskoj vojsci.
(zambezi, 11. april 2017 09:43)

Znamo. Mi to u Srbiji znamo dosta dobro, i ucimo to cak i u skoli. Bas zbog toga sto smo toliko blizak narod, skoro identican, mi ovde u Srbiji smo gledali i pitali se sta vi radite tamo dole kada hocete da se odvojite. Dva potpuno ista naroda koji su toliko toga prosli zajedno, a vi se odbajate. I Srbija puno radi za vas, daje besplatno skolovanje, zdravstvo, smestaj za studente, dozvoljava da lako radite u Srbiji, ako nadjete posao naravno (i Crna Gora takodje, ali ipak po kapacitetima manje nego Srbija). Tako da nemoj misliti da ne znamo. Znamo sve, samo su vama uvrteli u glavu da mi vas necemo. Bas naprotiv!

gari

pre 7 godina

sa srecom im bilo, cenim da je vojna neutralnost povoljnija opcija, ipak je bolje uloziti 2% budzeta drzave u nauku i obrazovanje, medicinu nego u remintovano gvozdje koje ce ds trune u kasarnama

zex1

pre 7 godina

dele clanstvo u nato...promocija, prva tri meseca 1e, a posle ce da vidimo... mi smo siromasna drzava, nemamo ni za najosnovnije stvari, a kamoli luksuz da ih placamo da nas stite od koga vec...

Gavrilo

pre 7 godina

@zambezi

Još ovo da dodam.
Tvrdnja da će CG ulaskom u NATO sačuvati svoju nezavisnost je laz, istina je da će je izgubiti jer svako članstvo su prava i obaveze, preuzimanje odgovornosti.
NATO je političko vojna tvorevina kojom komanduje interesni centar.
CG ce postati sredstvo toga centra, u njeno ime će se delovati vojno i politički. Jel to očuvanje nezavisnosti?
Sasvim je jasno zašto NATO želi CG uz sebe što pre.

lole

pre 7 godina

Vrlo brzo ce CG u EU, VRLO BRZO ! ! !
(Rasha, 11. april 2017 10:50)

Вала кад је Бугарска ушла... скоро сам био тамо, Софија и личи на нешто изградило се доста тога мада углавном су то стране банке, и шопинг центри! Али кад зађеш мало у унутрашнњост... јад и чемер!

zambezi

pre 7 godina

(Damjan, 11. april 2017 10:17)
(Steel tribute, 11. april 2017 10:19)
Ustavom su latinica i ćirilica ravnopravni. U praksi je potpuno drugačije. Sva državna komunikacija, sva nova vertikalna signalizacija (uklj. ulične table) je na latinici - ćirilične su samo table starije od 20 godina. Sajt predsednika je samo na latinici, a sajt vlade je, tek posle pritiska opozicije, dobio i ćiriličnu stranicu. Kada sam napisao da je "ukinuta ćirilica" mislim na praktično skrajnuće - i stojim iza toga. Nekada je u CG ćirilica potpuno dominirala još kad su Beograd i Vojvodina postali dominantno latinični, a sada je na delu praksa države. Da se razumemo - ja sam pobornik srpske ćirilice i latinice i sam pišem uglavnom latinicom. Moj komentar je bio na liniji izmena tradicionalnog identiteta Crnogoraca, uklj. jezik, pismo i istoriografiju. A braći želim sve najbolje i da samo furaju i što dalje od ovakve Srbije!

бт

pre 7 godina

svi nadrljasmo...kako premestaju arsenale na balkan...a oni iz svojih fotelja sa distance, dok nasa deca ponovo na popriste. E moji zaludjeni sefovi malih drzava.
(zodijak ns, 11. april 2017 08:30)

Камо среће да су "залуђени", они су само добро "подмазани". Њихова деца су одавно обезбеђена као и Клинтонова и Бушова и сигурно неће на поприште са нашом.

Steel tribute

pre 7 godina

Zambezi, latinica se vise koristi na jugu, ajde da kazem i da se generalno vise koristi ali niko ne brani koriscenje cirilice, nije zabranjena!

podgoricanin

pre 7 godina

80% gradjana crne gore je protiv natoa, a sjutra da se odrzi taj famozni referendum svi znamo da bi bilo barem 60-70% za nato, bilo bi kao 2006. jer narod niko nista ne pita. E sad koliko god ovo da zvuci glupo nama je bolje sto ulazimo, obezbijedili smo se da nas taj isti nato vise nikad ne dira, albanija moze da sanja veliku albaniju makar sto se cg dijela tice, povecace se strane investicije u zemlji, do sad dosta investitora nije htjelo da ulaze u cg jer smo realno statisticka greska, a ovako smo dio necega... Srce i dalje kaze ne, mozak kaze da. treba biti pametan

Gavrilo

pre 7 godina

@nebo i zemlja

Da, poredim u kontekstu teze kojom se tvrdi da bez clanstva u NATO nema mira i prosperiteta.
To je laž.
Evo Srbija neće u NATO.
To je teška borba ali dugoročno ona će pokazati svoj rezultat.
To je uzak put ali pravi.
Jedina nezavisnost je ona nezavisnost kada ti odlucujes sta je ispravno ili ne a ne drugi umesto tebe.
Za NATO je ispravno što su bombardovali televiziju, bolnice, voz, zgrade po Srbiji.
Je li za gradjane CG to ispravno?
Neće ih ni pitati!

Objavite

pre 7 godina

Kad si u nekoj organizaciji, onda sa njima ne dolazis u sukob, jel da... zar nije pametno uclaniti se?
(rango_unchained, 11. april 2017 09:52)

Bilo je pametno učlaniti se 1999, 2004. ili najkasnije 2009. Tada je Rusija imala mnogo manji uticaj nego sada. Sada je pametnije ne zamerati se Rusiji, jer sam siguran da bismo zamerajući se Rusiji ili zamerajući se NATO-u podjednako skupo platili.

Magista

pre 7 godina

Pazite kao tradicionalnom Crnogorcu krivo mi je sto je NATO postao savez koji je u potpunosti anti Ruski sa jedne strane ali mi je nekako milo da smo clanica zbog sopstvene bezbjednosti. E sad, ova moja konstatacija moze bit i pogresna, no ja sam optimista i nadam se da ce Rusija NATO SAD ipak premostiti svoje razlike za dobrobit svih. Sto se CG konkretno tice i cirilice, ovamo se cirilica uci od prvog razreda osnovne skole, svuda je prisutna. Ja sam iz Budve pa evo i dalje na zgradi opstine stoji ispisano sve na cirilici, u Starom Gradu takodje, i na gotovo 99% tabli.
Isto tako zao mi je sto je situacija ovakva, da nas guraju u alijanse bez pitanja no opet referendum je skup a i znamo da bi bio namjesten iako sam i vise nego siguran da 50% naroda ima itekakve rezerve prema NATO-u.
Sad, zelim da se nadoveze i na jucerasnji intervju Marine Le Pen za BBC u kom je rekla da FRA sigurno izlazi iz NATO-a ukoliko ona pobijedi. Pa opet i taj NATO mogu samo da konstatujem da je na neki nacin zastarela organizacija, a Boga mi i EU. Mi zivimo u novoj epohi i jednoj eri koja nam, nadam se donosi bolju buducnost u kojoj mozemo svi mi da pocnemo ispocetka. Evropa nacija i nacionalnih demokratija je ponovo itekakva realnost.

Petar S.

pre 7 godina

Po meni je ovo Anti-kapanja za NATO.

Nato je primio drzavu na cijem celu je jedini politicar u Evropi (a i sire) sa duzim stazom vladanja od Lukasenka iz Belorusije (koga na Zapadu zovu Diktatorom).

A na stranu to sto je prema poslednjim istrazivanjima 36% Crnogoraca ZA ulazak CG u NATO, 39 PROTIV, dok su ostali bez stava.

40% stanovnistva je protiv Severno Atlanske Alijanse.
Da je cifra barem priblizno tacna dokazuje i to sto nece biti referenduma.

Mislim da je ovo presedan za NATO.
Mirovni pokreti postoje u SVIM clanicama Nato ali ni u jednoj broj protivnika nije toliki.

Cestitke

pre 7 godina

Cestitke Crnoj Gori! Bas gledam mapu Evrope, ovim je Rusija i teoretski proterana sa svih juznoevropskih obala. Daleko im bila kuca, nek se sire u Sibiru :)

bb

pre 7 godina

Ako se dobro secam prvi projektili 1999 pogodili Novi Sad i Podgoricu.
@(glupan, 12. april 2017 00:18)

Ja se jos bolje secam da su u pomenutim gradovima pogodili vojne objekte pod kontrolom jednog suludog rezima, u potpuno nepotrebnom sukobu koji se mogao nebrojeno puno puta bez problema izbeci. To je sada proslost, da li sad treba da nastavimo da sami sebi pucamo u noge i tonemo u blato, umesto da se okrenemo buducnosti ? Zamislite sta bi danas bilo sa jednim Japanom ili Nemackom, da su se nakon drugog svetskog rata tako neracionalno ponasali. Normalni ljudi hoce da zive u miru i stabilnosti
,a ne da se bave politickim igrama.

Dejan

pre 7 godina

Najupečatljiviji primer posrnuća identiteta jednog dela naroda u istoriji čovečanstva su Milogorci. Od bitke na Mojkovcu do NATO-a, za svega jedan vek...

LDP u srcu

pre 7 godina

Srdačne čestitke susedima! Za par godina će ovdašnje rusofilne patriJote stajati u redu za CG pasoš (a i danas imaju značajno bolji standard od srpskog).

Davor

pre 7 godina

Uskoro cemo biti u potpunom okruzenju clanicama Nato pakta , i konflikt sa bilo kojim susedom znaci konflikt sa celim Nato paktom !!!
Ubedljivo smo najgluplji narod na svetu , i zato smo tu gde smo ! Nista nije slucajno !!!

sarajlija

pre 7 godina

svaka cast za potez.. sacemo vidjeti ko ce zveckati oruzjem posebno ovim iz RS kod Drine.. kada im je NATO iza ledja a ne Srbija kao 92.. nadam se dugorocnom miru na ovim prostorima. I napokon prosparitetu naroda svih..

ronin

pre 7 godina

ima li veće ironije od ovog naslova???
tramp potpisao - crna gora ide u nato...
ili je tramp crnogorski predsednik, ili je crna gora jedna od sjedinjenih americkih drzava...
ovako mi to liči na okupaciju ili koloninalni status (što su nijanse iste boje)

zlatna ribica

pre 7 godina

Spasili se bede. Ajd sad udrite po njima, a sto su vodili srpske ratove i bili jedini lojalni prijatelj Srbije, to cemo sve da zaboravimo, sto smo zavidni i nesposobni za bolje.

kiza

pre 7 godina

Najupečatljiviji primer posrnuća identiteta jednog dela naroda u istoriji čovečanstva su Milogorci. Od bitke na Mojkovcu do NATO-a, za svega jedan vek...
(Dejan, 11. april 2017 08:39)

A ti to impliciras da je NATO nesto lose, neki nas vekovni neprijatelj?
Pa ti isti Crnogorci (a i mi Srbi) su sa vecinom NATO zemalja, a posebno sa USA, ratovali rame uz rame u 1. i 2. svetskom ratu.

Na nasu veliku zalost Milosevic je Srbiju uspeo da zavadi sa NATO, i celim svetom, a neki kod nas i dalje smatraju da je tih 10 godina katastrofe dovoljno da nam je NATO sad zauvek neprijatelj.
To su Rusi i zeleli, da preko svog coveka Milosevica zavade Srbiju, i onda da mi ovde ostanemo crna rupa evrope i sveta, za potrebe ruske globalne politike.
Dakle, bravo Crnogorci pametna odluka.

Gavrilo

pre 7 godina

@zambezi

Švajcarska niti je u NATO niti u EU. I kako joj je?
Od čega će NATO štititi CG?
Da li primecujes da su meta terorista u Evropi upravo države članice NATO?
To je sigurnost koju pruža NATO.
NATO je meta terorizma u buducnosti, koja želi da bude što veća meta, zato im je važan ulazak drugih država.
To nije interes CG

zodijak ns

pre 7 godina

svi nadrljasmo...kako premestaju arsenale na balkan...a oni iz svojih fotelja sa distance, dok nasa deca ponovo na popriste. E moji zaludjeni sefovi malih drzava.

No name

pre 7 godina

Neki ljudi jos uvek misle da mi moramo u NATO da bi usli u EU ali nije tako.
Svedska nije u alijansi ali oni imaju saradnju na najvisi moguci nivo kao i mi.

Gavrilo

pre 7 godina

@zambezi

Još ovo da dodam.
Tvrdnja da će CG ulaskom u NATO sačuvati svoju nezavisnost je laz, istina je da će je izgubiti jer svako članstvo su prava i obaveze, preuzimanje odgovornosti.
NATO je političko vojna tvorevina kojom komanduje interesni centar.
CG ce postati sredstvo toga centra, u njeno ime će se delovati vojno i politički. Jel to očuvanje nezavisnosti?
Sasvim je jasno zašto NATO želi CG uz sebe što pre.

djuro

pre 7 godina

@...
A ti to impliciras da je NATO nesto lose, neki nas vekovni neprijatelj? 
Pa ti isti Crnogorci (a i mi Srbi) su sa vecinom NATO zemalja, a posebno sa USA, ratovali rame uz rame u 1. i 2. svetskom ratu.......


misliš preko rovova uz rame!??? u 2 svjetskom ratu su se na tlu evrope borile jedino Sovjetske i Jugoslovenske vojske protiv fašizma, ne računam Engleze... ostali su bili saradnici na razne načine.. pokreti otpora su bili na nivou statističke greške... posle rata su skoro svi ušli u NATO sa sačuvanim vojskama i sad drugima sole pamet...

zambezi

pre 7 godina

Najupečatljiviji primer posrnuća identiteta jednog dela naroda u istoriji čovečanstva su Milogorci. Od bitke na Mojkovcu do NATO-a, za svega jedan vek... (Dejan, 11. april 2017 08:39)
Primer posrnuća identiteta je što je u CG ukinuta ćirilica i što se ističu razlike između njih i "Srba". A ulazak u NATO je krajnje pragmatična odluka jedne države koja je prvi put ispred Srbije po svim ekonomskim parametrima, i sva je prilika da će se još više udaljavati. I po prvi put se "Srbijanci" naseljavaju u Crnu Goru, gde su mnogo bolje plaćeni za svoj posao. Nemojte Mojkovac da gurate u ovu priču, to nema veze. Jedino ima veze što mnogi u Srbiji ne znaju koliko je braće iz CG izginulo 1916. da drži odstupnicu srpskoj vojsci.

cane...

pre 7 godina

rade što ih je volja. Kod nas su zadnjih 25 god izbori su kao kod vas ovi poslednji. Svaki put za jedan mandat sa još par manjinskih partija vladajuća partija uzme većinu. Cista matematika. Tako da se mi tu ne pitamo ništa. Ušli smo u nato a niko nije pitao ovaj jadan narod da li to želi. Uz to i da se raspiše referendum siguran sam da bi opet prošao kao onaj 2006.

gari

pre 7 godina

sa srecom im bilo, cenim da je vojna neutralnost povoljnija opcija, ipak je bolje uloziti 2% budzeta drzave u nauku i obrazovanje, medicinu nego u remintovano gvozdje koje ce ds trune u kasarnama

Gavrilo

pre 7 godina

@nebo i zemlja

Da, poredim u kontekstu teze kojom se tvrdi da bez clanstva u NATO nema mira i prosperiteta.
To je laž.
Evo Srbija neće u NATO.
To je teška borba ali dugoročno ona će pokazati svoj rezultat.
To je uzak put ali pravi.
Jedina nezavisnost je ona nezavisnost kada ti odlucujes sta je ispravno ili ne a ne drugi umesto tebe.
Za NATO je ispravno što su bombardovali televiziju, bolnice, voz, zgrade po Srbiji.
Je li za gradjane CG to ispravno?
Neće ih ni pitati!

Zoran Simic

pre 7 godina

Nista se nece promeniti u americkoj spoljnoj politici i Tramp ce biti samo jos jedan u nizu marioneta u Beloj kuci. Sve sto je pricao u kampanji, sto je planirao da uradi, nece nista ispostovati jer je to nemoguca misija. U Americi postoji jaka grupa bogatih i uticajnih ljudi, koja ustvari vlada tom drzavom a tako i celom planetom. Napadom na Siriju, ne pocinjanjem dijaloga sa Rusijom a i poslednjim potezima oko NATO pakta, Tramp je svima pokazao da on nema veze sa donosenjem odluka u spoljnoj politici i da sve radi po davno trasiranoj ruti americke imperijalisticke politike.

Nikola

pre 7 godina

Jedino ima veze što mnogi u Srbiji ne znaju koliko je braće iz CG izginulo 1916. da drži odstupnicu srpskoj vojsci.
(zambezi, 11. april 2017 09:43)

Znamo. Mi to u Srbiji znamo dosta dobro, i ucimo to cak i u skoli. Bas zbog toga sto smo toliko blizak narod, skoro identican, mi ovde u Srbiji smo gledali i pitali se sta vi radite tamo dole kada hocete da se odvojite. Dva potpuno ista naroda koji su toliko toga prosli zajedno, a vi se odbajate. I Srbija puno radi za vas, daje besplatno skolovanje, zdravstvo, smestaj za studente, dozvoljava da lako radite u Srbiji, ako nadjete posao naravno (i Crna Gora takodje, ali ipak po kapacitetima manje nego Srbija). Tako da nemoj misliti da ne znamo. Znamo sve, samo su vama uvrteli u glavu da mi vas necemo. Bas naprotiv!

zex1

pre 7 godina

dele clanstvo u nato...promocija, prva tri meseca 1e, a posle ce da vidimo... mi smo siromasna drzava, nemamo ni za najosnovnije stvari, a kamoli luksuz da ih placamo da nas stite od koga vec...

Objavite

pre 7 godina

Kad si u nekoj organizaciji, onda sa njima ne dolazis u sukob, jel da... zar nije pametno uclaniti se?
(rango_unchained, 11. april 2017 09:52)

Bilo je pametno učlaniti se 1999, 2004. ili najkasnije 2009. Tada je Rusija imala mnogo manji uticaj nego sada. Sada je pametnije ne zamerati se Rusiji, jer sam siguran da bismo zamerajući se Rusiji ili zamerajući se NATO-u podjednako skupo platili.

Petar S.

pre 7 godina

Po meni je ovo Anti-kapanja za NATO.

Nato je primio drzavu na cijem celu je jedini politicar u Evropi (a i sire) sa duzim stazom vladanja od Lukasenka iz Belorusije (koga na Zapadu zovu Diktatorom).

A na stranu to sto je prema poslednjim istrazivanjima 36% Crnogoraca ZA ulazak CG u NATO, 39 PROTIV, dok su ostali bez stava.

40% stanovnistva je protiv Severno Atlanske Alijanse.
Da je cifra barem priblizno tacna dokazuje i to sto nece biti referenduma.

Mislim da je ovo presedan za NATO.
Mirovni pokreti postoje u SVIM clanicama Nato ali ni u jednoj broj protivnika nije toliki.

kalauz

pre 7 godina

nisam nesto bajno odusevljen ulaskom u NATO. mozda bi bilo bolje da smo ostali po strani ili da je bio referendum ali sta je tu je. mozda na kraju i ne bude tako lose.

samo da se obratim ovima sto pricaju o nasem posrnucu, o izdaji NJEGOSA, pravoslavlja i slicnim glupostima. da vas podsjetim, ko ono bjese dao nemanjicima krunu? bjese li papa? pravoslavci smo jer smo se priklonili tadasnjem "nato-u" odnosno "eu" u liku vizantije. tadasnja najbolja opcija. drugo je to sto SPC iz sopstvenih interesa forsira pricu. sta bi jelte radili onda?! to ne znaci da treba se odricati pravoslavlja koje je po meni ljepse i to je dio mene i moje kulture. ali zapitajte se malo - mozda su nam preci bili daleko mudriji od nas i daleko su bolje shvatali nasu poziciju i moc tj. nemoc. taj isti njegos je vrlo cesto isao na zapad ali i na istok. nista nije crno-bijelo. ali to je izgleda postao srpski brend. barem mainstream-a.

Crnogorac

pre 7 godina

Crna Gora je otvorila gotovo sva poglavlja pregovora za clanstvo u Evropskoj Uniji. A sada, kada je otkacila bezbjednost s dnevnog reda, moze u potpunosti da se posveti finaliziranju pregovora sa EU i ekonomiji. Tako da mogu sto bi Beli rekao.. Idemo! Samo jako!

Realista

pre 7 godina

Pa i Nemacka je clanica NATO-a i ako ih je NATO sravnio sa zemljom. Treba se okanuti proslosti. Mozemo mi da pricamo sta hocemo al Crnogorci su pametni, na ovaj nacin su uspeli da se odbrane od raznih spoljnih uticaja i nalaze se svega na korak od ulaska u EU.

Life is a remix

pre 7 godina

I tako ostaju Srbija, BiH, Makedonija, Kosovo i Albanija koji će, kako i kaže naš premijer i predsednik, činiti ekonomsku uniju koja će ostati van EU i služiti joj za skladištenje otpada.

podgoricanin

pre 7 godina

80% gradjana crne gore je protiv natoa, a sjutra da se odrzi taj famozni referendum svi znamo da bi bilo barem 60-70% za nato, bilo bi kao 2006. jer narod niko nista ne pita. E sad koliko god ovo da zvuci glupo nama je bolje sto ulazimo, obezbijedili smo se da nas taj isti nato vise nikad ne dira, albanija moze da sanja veliku albaniju makar sto se cg dijela tice, povecace se strane investicije u zemlji, do sad dosta investitora nije htjelo da ulaze u cg jer smo realno statisticka greska, a ovako smo dio necega... Srce i dalje kaze ne, mozak kaze da. treba biti pametan

lole

pre 7 godina

Vrlo brzo ce CG u EU, VRLO BRZO ! ! !
(Rasha, 11. april 2017 10:50)

Вала кад је Бугарска ушла... скоро сам био тамо, Софија и личи на нешто изградило се доста тога мада углавном су то стране банке, и шопинг центри! Али кад зађеш мало у унутрашнњост... јад и чемер!

Vracarac

pre 7 godina

Bio sam sad dve nedelje u Podgorici, Nikšiću i Baru. Više je ćirilice nego u Srbiji. Hajde malo da se ne laže. Nigde nisam osetio antisrpsko raspoloženje. Ljudi u Srbiji svašta pričaju, a to je daleko od istine.

vanzemaljac

pre 7 godina

Nista im to ne vredi, taj NATO. Kada mi dovedemo nase saveznike Kirgistan, Kazahstan, Turkmenistan, Azerbejdzan i ostalu bracu, ima NATO da bezi u panici.

zambezi

pre 7 godina

(Damjan, 11. april 2017 10:17)
(Steel tribute, 11. april 2017 10:19)
Ustavom su latinica i ćirilica ravnopravni. U praksi je potpuno drugačije. Sva državna komunikacija, sva nova vertikalna signalizacija (uklj. ulične table) je na latinici - ćirilične su samo table starije od 20 godina. Sajt predsednika je samo na latinici, a sajt vlade je, tek posle pritiska opozicije, dobio i ćiriličnu stranicu. Kada sam napisao da je "ukinuta ćirilica" mislim na praktično skrajnuće - i stojim iza toga. Nekada je u CG ćirilica potpuno dominirala još kad su Beograd i Vojvodina postali dominantno latinični, a sada je na delu praksa države. Da se razumemo - ja sam pobornik srpske ćirilice i latinice i sam pišem uglavnom latinicom. Moj komentar je bio na liniji izmena tradicionalnog identiteta Crnogoraca, uklj. jezik, pismo i istoriografiju. A braći želim sve najbolje i da samo furaju i što dalje od ovakve Srbije!

Damjan

pre 7 godina

@zambezi: u Crnoj Gori nije ukinuta ćirilica, naprotiv - ravnopravna je u upotrebi. Table sa nazivima ulica i imenima institucija su na oba pisma.

leptirica

pre 7 godina

(Gavrilo, 11. april 2017 10:37)

Da razjasnim da u prvom redu razumijem određenu odbojnost Srba prema NATO-u i da je moja zemlja bila bombardirana od strane NATO snaga trebalo bi dosta vremena da prihvatim ideju članstva u NATO-U. Svejedno ljudi iz nekakvog neznanja ovdje iznose neistine pa da riješimo i to, a opet neću ulaziti u to dal je pametno uci u NATO, vezati se uz Rusiju ili ostati "neutralan".

1. Srbija nije neutralna, podilazi i Rusima i NATO-u, a neke koristi od toga nema. Neutralnost bi značila da niti jedni, niti drugi nemaju nikakve povlaštene položaje u Srbiji.
Dal bi CG ili Srbija ikada bile kao Švicarska sa i bez NATO-a? Mislim da je bespredmetno o ovome i raspravljati.

2.Teroristički napadi se desavaju i u drugim zemljama, evo ti nedavno u Rusiji koja opet nije u NATO-u tako da i ta teorija pada u vodu. Inače nisam ni primjetila da je bio neki teroristički napad po tom ključu, već se takvi napadi dešavaju u politički jače utjecajnim zemljama, tako da mislim da je CG sigurna ili relativno sigurna.

3. U izdvajanje od 2% proračuna za vojsku ulaze i plaće za vojsku, obroci, uređenje vojnih objekata, nabava uniformi i naravno opremanje vozilima i naoružanjem. Srbija će u ovoj godini izdvojiti i puno više od 2% proračuna za vojsku pošto nabavlja mig29.

4.Nitko ne traži od CG ili bilo koje druge članice da šalje svoju vojsku u npr. Afganistan, ali ako na to pristane ima pristup donacijama oružja od strane saveznika. Hrvatska ima desetak vojnika u Afganistanu koji su zaduženi za obuku tamošnje vojske, smješteni su u dobro zaštićenoj Američkoj bazi, a Hrvatska je zauzvrat dobila od SAD 16 helikoptera i 220 MRAP oklopnjaka kao donaciju ( plaćen je samo PDV u vlastiti proračun).

Na kraju bez obzira dal ce Srbija ikada razmatrati ulazak u NATO već sad ima partnerske odnose sa njima, a i potpisala je sporazum koji dozvoljava NATO akcije na njezinom teritoriju i daje imunitet vojnicima NATO od bilo kakvog progona.

mario

pre 7 godina

Zar nisu velike patriote pričale i pisale da Trump neće potpisati zbog Rusije da će sada Srbija prosperirati? Ljepili su se bilbordi Trumpe srbine.
Kako ste naivni. Što kaže sada Šešelj nešto je zašutio??

Veseli

pre 7 godina

Ljudi od odcepljenja znaju gde i šta hoće,sve što im je traženo oni su potpisali zadnjih 10-tak godina,glupo bi bilo da se izašta sad nećkaju kad su im do sada udovoljavali.
To je jedna stvar,a druga je da li je nešto ljudski ili ne,da li je istorijski ispravno ili ne,oni su zacrtali svoj put i ne skreću sa njega,a i činjenica je da dosta bolje žive,realno njima su plate 50% veće nego kod nas,i u državnim i u privatnim firmama.
Kod njih niko ne bi za 200€ iz kuće izašao,a ne rmbačio 8-10h ,to se sigurno!

slobodan

pre 7 godina

Uskoro cemo biti u potpunom okruzenju clanicama Nato pakta , i konflikt sa bilo kojim susedom znaci konflikt sa celim Nato paktom !!!

[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Davor, 11. april 2017 08:37)

Da, sa celim nato paktom. A do sada je bilo drugacije...

banana

pre 7 godina

Srbija nije u NATO,ali zato vojnici NATO-a mogu da ulaze i izlaze iz Srbije kad zazele, setaju se po Srbuji gde zazele, mogu da urade sta im se svidi i da niko nema (od srpskih vlasti ni dradjana) prava ni da ih hapsi a jos manje da im sudi. Molim da mi neko strucan u tom medjunarodnom "pravu" objasni statut Srbije.

Magista

pre 7 godina

Pazite kao tradicionalnom Crnogorcu krivo mi je sto je NATO postao savez koji je u potpunosti anti Ruski sa jedne strane ali mi je nekako milo da smo clanica zbog sopstvene bezbjednosti. E sad, ova moja konstatacija moze bit i pogresna, no ja sam optimista i nadam se da ce Rusija NATO SAD ipak premostiti svoje razlike za dobrobit svih. Sto se CG konkretno tice i cirilice, ovamo se cirilica uci od prvog razreda osnovne skole, svuda je prisutna. Ja sam iz Budve pa evo i dalje na zgradi opstine stoji ispisano sve na cirilici, u Starom Gradu takodje, i na gotovo 99% tabli.
Isto tako zao mi je sto je situacija ovakva, da nas guraju u alijanse bez pitanja no opet referendum je skup a i znamo da bi bio namjesten iako sam i vise nego siguran da 50% naroda ima itekakve rezerve prema NATO-u.
Sad, zelim da se nadoveze i na jucerasnji intervju Marine Le Pen za BBC u kom je rekla da FRA sigurno izlazi iz NATO-a ukoliko ona pobijedi. Pa opet i taj NATO mogu samo da konstatujem da je na neki nacin zastarela organizacija, a Boga mi i EU. Mi zivimo u novoj epohi i jednoj eri koja nam, nadam se donosi bolju buducnost u kojoj mozemo svi mi da pocnemo ispocetka. Evropa nacija i nacionalnih demokratija je ponovo itekakva realnost.

Steel tribute

pre 7 godina

Zambezi, latinica se vise koristi na jugu, ajde da kazem i da se generalno vise koristi ali niko ne brani koriscenje cirilice, nije zabranjena!

бт

pre 7 godina

svi nadrljasmo...kako premestaju arsenale na balkan...a oni iz svojih fotelja sa distance, dok nasa deca ponovo na popriste. E moji zaludjeni sefovi malih drzava.
(zodijak ns, 11. april 2017 08:30)

Камо среће да су "залуђени", они су само добро "подмазани". Њихова деца су одавно обезбеђена као и Клинтонова и Бушова и сигурно неће на поприште са нашом.

nebo i zemlja

pre 7 godina

(Gavrilo, 11. april 2017 10:09)
Hahaha, poredis Svajcarsku i Crnu Goru. Hahahaahahahaaha, komedija

(Life is a remix, 11. april 2017 09:12)
Albanija je odavno u NATO, Makedonija u procesu uclanjenja.

Cestitke

pre 7 godina

Cestitke Crnoj Gori! Bas gledam mapu Evrope, ovim je Rusija i teoretski proterana sa svih juznoevropskih obala. Daleko im bila kuca, nek se sire u Sibiru :)

bb

pre 7 godina

Ako se dobro secam prvi projektili 1999 pogodili Novi Sad i Podgoricu.
@(glupan, 12. april 2017 00:18)

Ja se jos bolje secam da su u pomenutim gradovima pogodili vojne objekte pod kontrolom jednog suludog rezima, u potpuno nepotrebnom sukobu koji se mogao nebrojeno puno puta bez problema izbeci. To je sada proslost, da li sad treba da nastavimo da sami sebi pucamo u noge i tonemo u blato, umesto da se okrenemo buducnosti ? Zamislite sta bi danas bilo sa jednim Japanom ili Nemackom, da su se nakon drugog svetskog rata tako neracionalno ponasali. Normalni ljudi hoce da zive u miru i stabilnosti
,a ne da se bave politickim igrama.