Četvrtak, 06.04.2017.

18:10

Protesti širom Srbije, dan četvrti FOTO

I četvrti dan zaredom u nekoliko gradova širom Srbije organizovani su protesti onih koji su, kako navode, nezadovoljni rezultatom predsedničkih izbora.

Izvor: B92

Protesti širom Srbije, dan èetvrti FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

Miodrag

pre 7 godina

Ljudi koji su na ulicama, ne žele više da nemaju posao samo zato što nisu SNS. Nemaju nikakvu budućnost u Srbiji ako SNS ne postanu. Studenti su na ulici jer ne žele više da im tamo neke Mali ljudi kupljenim diplomama i plagijatima uzimaju mesta, a da oni ostavljaju svoje porodice kako bi potražili život u drugim državama.Takođe, nećemo da se više deca leče SMS porukama i da sva umiru, dok se vlast razmeće svojim bilbordima, reklamicama po banderama i plakatima 365 dana u godini.Ne želimo da sedimo i gledamo samo vas na televiziji, non stop i da manipulišete nama.Ne želimo više da se sat rada plaća 130 dinara, da nas u rođenoj zemlji eksploatišu Korejanci, Japanci, Nemci, Amerikanci, Rusi, Šveđani.Ne želimo više da deca plaćaju udžbenike, da se u vrtiće upada preko veze.Sram vas bilo što ćutite, savijate glavu i glumite demokratsko društvo i što ste dozvolili da studenti i deca brane ovu jadnu državu koju ste nam VI stariji ostavili ovakvu kakva je danas! Sram vas bilo penzioneri što ste dozvolili da izdržavate svoju decu i unuke, što ne možemo da se zaposlimo, radimo, sagradimo kuće, kupimo stanove, napunimo frižider kako ste vi to nekada mogli!Sram vas bilo svakog sendivča, deterdženta, brašna, soli, šećera, blokčića, upaljača i novca koje ste uzeli i kojim ste pristali da čitavih 27 godina imamo samo ratove,siromaštvo, urušene institucije i državu u rasulu! Sram vas bilo za sve bre! Deca vam na ulici jer vi niste imali muda da se borite za nas.

Fidelio

pre 7 godina

(Potencijal, 6. april 2017 23:45)

Potpuno ste u pravu. Ja sam se oduvek pitao zašto glasački listići nisu numerisani kod štampanja. Svaki birački odbor bi pre glasanja dobio pakete lističa numerisanih u opsezima od-do, što bi se evidentralo zapisnički. Softver bi nasumično određivao koje serije listića dobija koji odbor. Kod brojanja glasova bi odbor kontrolisao da li se svaki broj listića nalazi u jednom od opsega za taj odbor i vrlo lako bi se otkrilo da li ima ubačenih lažnih listića.

Takva prevara bi prošla jedino ako bi se unapred štampale duplirane serije listića za ciljane biračke odbore, što bi bilo vrlo teško organizovati, ako bi "izvlačenje" serija brojeva bilo stvarno nasumično.

Za ove izbore sam saznao da se događa nešto vrlo uzemiravajuće, a to je da je redovna praksa da predsednici biračkih odbora dan-dva pred izbore primaju pakete listića koje zatim često čuvaju po svojim kućama!

Teorijski, to bi trebalo da budu zapečaćeni paketi, koji se komisijski otvaraju tek ujutro na dan izbora. Ali pečat kao pečat, jedan kao drugi, zar ne? Šta ako je predsednik biračkog odbora pouzdan "naš čovek", kome možemo "bezbedno" poveriti i pečat?! Onda bi on mogao bez problema da pre izbora popuni određen broj listića "kako treba" i razdeli ih takođe pouzdanim "našim ljudima", zar ne?

Ne tvrdim da se baš to dogodilo jer nemam dokaza, ali scenario je više nego moguć!

Taze boranija

pre 7 godina

Glasao sam.Ne iznenadjuje me rezultat izbora.Sada protestvujem.Protestvujem protiv sistema,protiv svih namazanih politicara koji su se smenjivali za ovih 30 godina.Zbog toga sto su ovaj napaceni narod pretvorili u amebe i zato sto nas i dalje dele...

Samosvesna gradjanka

pre 7 godina

Aman vise, nije protest protiv ishoda izbora, nego protiv metoda kojim se do ishoda doslo, i celokupne visegodisnje situacije koja je kulminirala proslog vikenda. Ma kome pa ja pricam...
(L23, 6. april 2017 22:40)
Zašto nisu protestovali odmah posle najavljenih predsedničkih izbora ili još ranije, jer se znalo kada Nikoliću ističe predsednički mandat i će izbori morati biti raspisani. Ali, ne: verovalo se da je sve (nas) koji su za Vučića svakodnevno nazivati krezubima, nepismenima, tehnoliški zaostalima, sendvičarima, botovima i starima, pa da neki od opozicionih predsedničkih kandidata dobije izbore. Međutim, Vučić je dobio većinu glasova i sada bi nezadovoljnici da od svih relevantnih domaćih i inostranih institucija i pojedinaca priznate rezultate izbora MENJAJU - istovremeno se krijući iza zahteva koje je trebalo zvanično podneti PRE ili dan-dva posle raspisivanja predsedničkih izbora.

Sami sebi smo visak

pre 7 godina

Nije mi jasno uopste. Ako ste vec toliko slozni, zasto se pre izbora niste slozili da glasate za nekog kandidata kojeg vi odaberete a da to nije Vucic? Menjali ste Milosevica i drzavu jer covek nije hteo nista da privatizuje, imali bismo nase fabrike, nase proizvode, ekonomiju niko ne bi mogao da nam srusi. Plate bi bile vece od kirija. Demokratija nam je donela privatizacije, manji broj radnih mesta, nizu cenu rada. A sve ste sami birali. I sad vam krivo. Pa pola ljudi koji protestvuju ne zna da nabroji stranke u Srbiji a kamoli nesto vise o politici u zemlji. Ne treba nama destabilizijacija zemlje od strane stranih zemalja, mi cemo sami da se destabilizujemo.

z

pre 7 godina

VA je pokrao izbore. Svako ko kaze da ih je posteno dobio ili je na platnom spisku svih nas a ovako ili onako je profitirao od nazadnjaka.
Vise od tih koji su glasali su ucenjeni, I u strahu za osnovnu porodicnu egzistenciju su glasali za njega. Dalje, sa onim izmisljenim pravilima uoci glasanja o popunjavanju listica su otvorili nesagledive nacine muljanja I kradje da od validnih naprave nevazece , listice I obrnuto. To su sve ponavljaci, plagijatori I falsifikatori smisljali. O glasanju na KIM-u da ne govorimo. O tome da smo culi od Rojtersa, od VA , pa tek od RIKA rezultate , da I ne govorimo. O medijskom mraku i pre i posle izbora da ne govorimo. Ovaj gradjanski protest, pokazuje da smo se trgli iz depresije, ludila, ucmalosti, da smo I pored 30 godina sistematskog unistavanja I genocida od svih vlasti a ova je najgora, ustali I rekli DOSTA !!!!

Pravo i pravda

pre 7 godina

Izbori su samo tehnički proces kojim se u parlamentarnoj demokratiji bira ličnost na koju se prenose "upravljačka prava" naroda.

Oni su samo jedan, završni postupak mnogo šireg izbornog ciklusa, u kome su predstavljanje stavova, razmena mišljenja i javna rasprava centralni aspekti.

Zato je insistiranje SNS-a da je samo rezultat izbora važan, a ne kako se do njega došlo - PROTIVNO DEMOKRATIJI.

Kad god zakaže "prenos ovlašćenja" sa naroda na ličnost izabranu da u njeno ime upravlja državom, desi se POVRATAK DIREKTNOJ DEMOKRATIJI, okupljanju naroda, zboru, saboru, "skupštini"...

To su i ovi protesti. Samo direktna demokratija na delu. Stoga ne mogu biti sporni već signal društvu da je u državnom aparatu došlo do kvara.

E, sad, što se to majstorima koji kvare ne sviđa....To je veći druga stvar.

Potencijal

pre 7 godina

Izneo bih svoje mišljene o mogućnostima manipulacije neažurnim biračkim spiskovima. Broj od 800 hiljada birača koji ne žive na postojećoj adresi i zato ne glasaju na izborima, a uglavnom se radi o dijaspori verovatno je i veći, moguće i do 890 hiljada. Ako posmatramo izborne procedure, od preuzimanja glasačkih listića pa sve do predaje glasačkog materijala, u celom procesu, svakako, figuriraju predsednici biračkih odbora kao mogući ključni igrači mogućih mahinacija.

Šta bi mogao da bude "Srpski voz" (ne "bugarski", jer mi se čini da je to prevaziđeno)? "Srpski voz" mogao bi da započne od trenutka kada RIK dostavi izborni materijal (listiće, kutije, spiskove) predsednicima biračkih odbora, dan do dva pre dan za glasanje. Tada može da započne ova vrsta "voza", tako što, predsednik biračkog odbora može da otpakuje pakovanja sa praznim listiima, i uz pomoć lokalne stranačke organizacije, jedan broj listića popuni "onako kako treba", onda se naredi članovima stranke da uzmu po jedan, dva, tri, pet ili deset popunjenih listića, daju svojoj najužoj familiji da ih ponesu na izbore i ubace u glasačku kutiju, a prazne listiće da obavezno vrate "čoveku za vezu" po završetku glasanja, kako bi se, neopaženo od ostalih članova biračkog odbora (iz drugih stranaka) vratili na gomilu sa neupotrebljenim listićima.

PS: Gore navedeno nije tvrdnja, već analiza mogućnosti zloupotrebe prevelikog broja glasačkih listića za koje se unapred zna da će biti neupotrebljeni za glasanje.

marija

pre 7 godina

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CJ, 6. april 2017 20:04)

A otkud tebi da je tih milion glasalo za Vucica????? To su ljudi koji su upisani u biracki spisak i nisu glasali ni za koga. Iz toga sledi da je jefino Vucic ostecen sa tim, jer bi pobedio sa 70 posto glasova kada bi te ljude izbacili iz birackog spiska
(Sasa, 6. april 2017 21:03)

U njegovih 55% ušlo je i tih 800 000 fantomskih glasova.
Gorica Gajević je svojevremeno za izbore pre 5.oktobra izjavila da stižu listići štampani u Banja Luci.
Šta misliš, ko je bio zaokružen u tim džakovima???

a ti nastavi da veruješ u Deda Mraza

pre 7 godina

Da objasnim malo matematiku botovima jer očito su bežali sa časova iste... 
Dakle, umesto 5.9 miliona, odjednom u Srbiji pravo glasa ima 6.7. 
Izašlo je oko 3.5 miliona a Vučić dobio oko 2. 
U ta dva miliona spada i 800 hiljada fantoma pa je zato i došao do 55 %. 
Da je izašlo 55 % od 5.9 miliona, to je oko 3.1 milion, Vučić dobija 1.2 što je jedva oko 36-37% što naravno nije dovoljno za pobedu u prvom krugu. 

Eto zašto je otprilike važno odakle se stvori odjednom 800 hiljada Srba. 
Prijatna noć.
(CJ, 06. april 2017 22:04)

Ajde malo matematike. Ako povećaš broj upisanih birača povećava se i broj potrebnih glasova da bi pobedio u prvom krugu. Nemoj samo da kažeš da su ubacili 800 hiljada listića u kutije. I još jedna bitnija stvar. Na kojim izborima je u biračkim spiskovima bilo ispod 6 miliona glasača. Pomoći ću ti - ni na jednim.

severac

pre 7 godina

Sve bi to Imalo smisla da je Vučic pobedio tesnim rezultatom, a ovako je nebuloza....pa oni ignorišu veliku većinu naroda Srbije....oduvao ih čovek sa 40% razlike

L23

pre 7 godina

Aman vise, nije protest protiv ishoda izbora, nego protiv metoda kojim se do ishoda doslo, i celokupne visegodisnje situacije koja je kulminirala proslog vikenda. Ma kome pa ja pricam...

Kad su cvetale tikve

pre 7 godina

Nisu izbori jedini način da se izrazi politička volja.

Protesti su legitiman i veoma demokratski način izražavanja mišljenja.

Ko god osuđuje ove proteste, koje nose ovi mladi ljudi, ima problem sa razumevanjem i društva i ljudskih sloboda.

Da je bilo više diskusija tokom kampanje, da su kandidati razmatrali našu sudbinu kroz debate, da nije medijske cenzure i opšte kontrole javne reči, ne bi bilo potrebe za protestima. Ovo je prirodna posledica načina na koji SNS upravlja državom:

KADA ZAKAŽE SKUPŠTINA - PREUZME ULICA!

asdf

pre 7 godina

Jedino pozitivno što vidim u ovim protestima je što stvarno ima slobode da se izrazi nezadovoljstvo i da vlast zna da ima protivnike, koliko god oni bili brojčano, i da vodi računa o tome šta radi, bez obzira na ubedljivu pobedu.
Inače zahtevi su stvarno čudni. U demokratiji se poštuje volja većine, a ovim pokazujemo da nismo još zreli za demokratiju i da je pogrešno shvaćena od onih koji bi trebalo da budu avangarda. Bio sam i sam učesnik protesta u vreme Miloševića, ali tad i sad nema veze jedno sa drugim.
Ovi mladi ljudi treba da shvate da država nije Zvezda i Partizan pa ko za koga navija. Sigurno ima protiv čega da se protestvuje u ovoj jadnoj državi, ali nije ovo za šta oni izlaze.

BeKo

pre 7 godina

Birači su upisani po prijavi prebivališta pa mi se čini da su građani isto krivi koliko i država za nesređene spiskove.Kada bi građani redovno prijavljivali promenu prebivališta onda bi i spisak bio ažurniji a posebno dijasporci koji žive u inostranstvu i baš ih briga što su na biračkom spisku opštine i države koju su većinom napustili glavom bez obzira.
Što se tiče diktature,Vučićeva vlast ima dosta elemenata, mada je po meni više autokratska ,ali ona postoji od 2014 i preuzimanja premijerske funkcije.
Medijski uslovi su takođe katastrofalni i oni su takođe loši već par godina.Prihvatiti ovakve uslove i izaći na izbore je samoubistvo.
Pre izbora sam bio za bojkot jer se samo tako ruši legitimitet vlasti a ujedno i svih političara (da su samo glasači Belog bojkotovali izbore izlaznost bi bila manja od 50%), jer time se najbolje daje do znanja da većina (u ovom slučaju "višak" upisanih birača je plus) ne podržava delovanje političara (vlast+opozicija).Tada bih ove proteste razumeo kao slavljenje jedne pobede i nastavak borbe za neko bolje organizovano društvo.
Ovako mi liči na ,košarkaški rečeno, grešku u koracima.

CJ

pre 7 godina

Da objasnim malo matematiku botovima jer očito su bežali sa časova iste...
Dakle, umesto 5.9 miliona, odjednom u Srbiji pravo glasa ima 6.7.
Izašlo je oko 3.5 miliona a Vučić dobio oko 2.
U ta dva miliona spada i 800 hiljada fantoma pa je zato i došao do 55 %.
Da je izašlo 55 % od 5.9 miliona, to je oko 3.1 milion, Vučić dobija 1.2 što je jedva oko 36-37% što naravno nije dovoljno za pobedu u prvom krugu.

Eto zašto je otprilike važno odakle se stvori odjednom 800 hiljada Srba.
Prijatna noć.

K-9 se javlja na raport

pre 7 godina

To su ljudi koji su upisani u biracki spisak i nisu glasali ni za koga. Iz toga sledi da je jefino Vucic ostecen sa tim, jer bi pobedio sa 70 posto glasova kada bi te ljude izbacili iz birackog spiska
(Sasa, 6. april 2017 21:03)

Valjda znate da Vucic ima 55% od IZASLIH na izbore, ne gleda se procenat osvojenih glasova u odnosu na celokupni biracki spisak (tj. oni koji ne izlaze na izbore se ne racunaju svakako).

No mene zaista nista vise ne cudi, evo zelim da vam cestitam na logici, samo nastavite tako. Prijatan dan, vi ste moj heroj.

Nev

pre 7 godina

"2+2=4

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?
(CJ, 6. april 2017 20:04)"
Tipican primer zna da cita ali nevidi sta pise. Ko je prosuo tu pricu o 800 hiljada glasova? Ako su glasali onda procitaj sta je @2+2=4 napisao.
Imas providnu kutiju i tu u prostoriji se nalaze predstavnici SVIH stranaka i za to su placeni. Svi ucestvuju u prebrojavanju i SVI potpisuju zapisnik. Svaki od njih javlja svojoj stranci koliko je bilo glasova a pri tome i se javlja dalje po kanalima zvanicno koliko je prebrojano uz potpise svih prisutnih da je tako kao sto je napisano. Stranke nisu negirale rezultate!!!
Ako podrazumevas da 800k glasaca ima vise nego sto treba opet dolazimo do toga da bez obzira koliko ih postoji vazni su oni koji su glasali a oni su identifikovani preko licne karte i poziva. Znaci opet nisu mogli uticati na glasanje, cak sta vise pada u vodu prica o tome da je samo 25% glasalo za AV nego veci procenat.
Ovo je protest pojedinih stranaka i to je svima jasno. Svi mi koji smo ucestvovali u rusenju Milosevica to znamo i zato nas ni nema na tim protestima. Mi neglasamo da bi zamenili osobe na stolicama nego da promenimo drzavu. A svi oni su se pokazali vec.
Najgore je sto i dalje nastavljate po starom a imali ste vlast i nastavili ste ko Milosevic. E zato vas vise nebiramo!

Mita

pre 7 godina

@Dunster
Ovde se ne protestuje protiv rezultata,nego protiv uslova za izbore.Znaci sloboda medija,ostavka direktora RTS-a,clanova REM-a,biracki spiskovi,sloboda!Svi na ulice i borite se za slobodnu i pravnu drzavu Srbiju.

Sasa

pre 7 godina

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CJ, 6. april 2017 20:04)

A otkud tebi da je tih milion glasalo za Vucica????? To su ljudi koji su upisani u biracki spisak i nisu glasali ni za koga. Iz toga sledi da je jefino Vucic ostecen sa tim, jer bi pobedio sa 70 posto glasova kada bi te ljude izbacili iz birackog spiska

Posmatrac

pre 7 godina

@Sasa
Vidim bas ste strucni po pitanju izbora...
Vucic je imao 55% od IZASLIH glasaca, ne od svih upisanih. Kada bi tih 800.000 sklonili on ne bi imao ni promila vise. A mi sumnjamo da bi u stvari imao i manje.

pera

pre 7 godina

Ako su izbori nefer zašto ste učestvovali na njima? Ako protestvujete zbog "medijskog mraka" zašto niste protestvovali pre izbora? Ako sada spominjete 50% od 50% izašlih zašto to niste govorili i ranije? Ako osporavate suceljavanke svih kandidata u prvom krugu, zašto to niste spominjali prethodnih godina? Zašto je Av kriv za razjedinjenu opoziciju koja niko čega nemozemo da se dogovori osim o tome da su protiv Av? Zašto vrednuje druge koji misle drugačije od vas? I na kraju, ako se pozivate na demokratije u Sad zašto nekažnjeno da u toj "demokratskoj" zemlji jedan čovek nije jedan glas?

Samo mi ne blokirate kretanje i najavite gde ćete protestvovati jer je to po zakonu, jer ako ga Av krši to ne znači da trebate i vi!

LondonCalling

pre 7 godina

Deo ljudi komentarise na portalima kako je Vucic osvojio preko 50% glasova, kako nisu mogli da se pokradu izbori, jer na svakom glasackom mestu su bili i pripadnici opozicije, kako ako se srede biracki spiskovi ce Vucic imati cak i veci procenat...
Slazem se u vezi ovih komentara...ALI...
U zemlji u kojoj velika vecina stanovnistva ne moze da vidi, niti upozna nikoga od opozicionih (ili bilo kojih drugih) kandidata, da cuje njihove poruke, isprati nekoliko emisija u kojima ce oni predstaviti svoje platforme itd..u zemlji u kojoj vladajuca garnitura drzi SVE medije i u tim medijima se pojavljuju samo oni, oni koji non-stop pricaju sve najgore o svojim protivnicima..E TO SE ZOVE IZBORNA KRADJA..
Ne mora samo da se mulja sa glasackim listicima...MEDIJSKA KRADJA je i najgora izborna kradja koja moze da se dogodi. Ukoliko za npr. Sasu Jankovica nije culo vise od pola ljudi, ili su culi samo najgore stvari (od ljudi u vlasti)...o kakvim demokratskim izborima mi govorimo?
TO JE UPRAVO ONO STO STUDENTI TRAZE...OSLOBODJENJE MEDIJA..tj. da se vladajuca garnitura ne mesa i ne diriguje medijima sta da pisu ili kakve emisije da prave. Vucic je u ovoj kampanji uzeo skoro 80% termina politickih emisija ili reklama za izbore na svim televizijama. Ljudi su mogli samo njega da gledaju...E TO JE PROBLEM..
Zato ja podrzavam studente sa njihovim zahtevima...ne obaranje vlade, nego promena ove odvratne diktatorske prakse...OSLOBODITE MEDIJE !!!!

tosa

pre 7 godina

Bio sam danas u centru grada da bih video koliko vas ima. Hajde bre, sa nekoliko hiljada, koliko vas je bilo, se ne moze menjati nista a pola od tih nekoliko hiljada su klinci koji i nemaju pravo glasa. Na fotografijama i kada neko snima cini se da ima vise ljudi a u stvari ih nema toliko. E da, od duvanja u pistaljke nema vajde...

novica

pre 7 godina

Najjači su mi ovi što ponavljaju kao papagaji da su izbori prošli, da je Vučić (njihov gospodar) "pošteno" dobio, da je to sada gotova priča i da oni siroti ne razumeju zašto se sada protestuje :D
Kuckajte vi gospodo šta god hoćete, a protesta će biti i biće još brojniji! Ćao

CJ

pre 7 godina

2+2=4

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?

Dunster

pre 7 godina

Pokušavam da shvatim, ne osudjujem ove ljude, al kako neko moze da protestuje protiv "rezultata izbora"!?
Pa šta hoćete da vratimo Savez Komunista i ukinemo izbore?

Istina

pre 7 godina

Vise me smaraju svakodnevna blokiranja ulica iz raznoraznih razloga(protesti, raznorazne delegacije, taksisti..), pola grada obidjem da bih stigao do kuce. Izadjite malo svi iz centra grada. Da su svi oni koje znam i vi sto setate izasli na izbore, mozda bi se nesto i promenilo, ovako ne ide vise. Svi smo kao protiv vlasti a oni i dalje ubedljivo pobedjuju, da li se nekada zapitate zasto? Ova tzv.opozicija je ista kao i trenutna vlast, izborili smo se za promenu Milosevica, a nakon njih smo dosli u situaciju da zalimo sto se to desilo. Nama trebaju novi ljudi a ne ovi izduvani koji se bore samo za svoj dzep.

Изногуд

pre 7 godina

Једна исправка: Минут ћутања био је посвећен ЖРТВАМА НЕМАЧКОГ БОМБАРДОВАЊА 6. АПРИЛА 1941.

Vulinizam

pre 7 godina

Imam neki osecaj da ce u subotu da bude 20 000 ljudi ispred skupstine,samo da nas vreme posluzi.
(David, 6. april 2017 19:00)

Jadni su ti protesti koji zavise od vremenskih (ne)prilika.
(Golijat, 6. april 2017 20:07)

ISTO SE ODNOSI I NA BDP KOJI ZAVISI OD KIŠE OKO SVETOG ILIJE.

Mihailo

pre 7 godina

Ima jedan problem na ovim prostorima kad su u pitanju izbori, jer ljudi koji pobede i dođu na vlast misle da time što su osvojili potrebnih 50+% glasova da su time dobili apsolutnu slobodu i legitimitet da donose odluke kakve u potpunosti oni hoće i sa kakvima se slažu samo oni koji su za njih glasali. Oni na vlasti ne razumeju da su sa tih 50% samo izabrani na funkciju, da oni budu predstavnici naroda, a kad je reč o donošenju odluka tu se onda pitaju svi, ceo narod jer na život celog naroda one i utiču i ako neko misli da donosi odluke koje su po volji samo polovine koja je izabrala vlast a protiv interesa one polovine koja je glasala za neku drugu politiku, e tu će onda da bude problema.

Gde ja živim

pre 7 godina

Samo nemojte da stajete na nekim kadrovskim promenama (neko će reći dovoljno za početak, ali nisam siguran). To će Alek (ili ko bude bio Oklop za njegov duh na mestu premijera) da promeni i postaviće neke još gore (ima ih) i onda ste džaba krečili. Nama je ceo sistem truo, mada ja mislim da i ne postoji. Poštovanje institucija, bolji kontrolni mehanizmi (zakoni) i nešto će da bude. Još bih samo dodao, političari nemoj da se pojavljuju. Moralna podrška može, ali fizičko prisustvo ne. Jer ako se pojave odmah će da bude "Vidite da to nisu studenti već podmladak DOS-a". I bez bilo kakvih vandalizama i slično molim vas. Fina ste deca i neka tako bude do kraja. SAMO JAKO

Golijat

pre 7 godina

Imam neki osecaj da ce u subotu da bude 20 000 ljudi ispred skupstine,samo da nas vreme posluzi.
(David, 6. april 2017 19:00)

Jadni su ti protesti koji zavise od vremenskih (ne)prilika.

Anon

pre 7 godina

Auuu, koliko je ljudi na onoj fotografiji!!!

Svaka cast!
(djeram, 6. april 2017 20:08)

Koliko? Jedva su uspeli da pokriju raskrsnicu KM i Bulevara. Do Slavije nakupili mozda 2 000 ljudi, pola tih seta s njim jer su se zadesili tu po gradu. Vidi se sve na naxi kamerama.

2+2=4

pre 7 godina

Iz petnih žila se trudim da razumem zahteve ljudi koji protestuju.
Kazu:"...mi tražimo obustavu sprovođenja mera štednji kroz plate i penzije..." a pri tome i sami priznaju (čak se i bune) da su stariji građani (penzioneri) glasali velikom većinom za Vučića. Neko tu hoće da bude veći katolik od Pape.
Traže reviziju biračkog spiska. Mi u zemlji imamo manji broj birača nego što je upisano u birački spisak (zbog ljudi koji imaju naše državljanstvo a pri tome žive u inostranstvu). Eventualna revizija, praktično znači smanjenje biračkog spiska što dalje znači da će Vučićevih 2000000 glasova predstavlja još veći udeo u biračkom spisku.
Kažu izbori su pokradeni. Na svakom izbornom mestu postoji kontrolor iz svake izborne liste. Dakle jedan kontrolor iz vladajuće koalicije i više kontrolora iz opozicije. Glasove prebrojavaju svi zajedno i na kraju svojim potpisom potvrđuju prebrojane listiće. Dakle, eventualna krađa izbora od strane vlasti je moguća samo ako svi kontrolori iz opozicije pristanu da potpišu zapisnik sa izbornog mesta.
Dovoljno bi bilo da ljudi pročitaju svoje zahteve i da malo porazmisle o onome šta pričaju. Malo klikera u glavi nije na odmet.
ps. Izborni sistem koji trenutno važi u Srbiji definisan je za vreme vladavine stranaka iz DOS-a.Doviđenja "Pristojna Srbijo" koja ne priznaje zakone i pravila ove zemlje.

Bg

pre 7 godina

Bogami, ovde u Beogradu ista ona energija iz 90tih. Mislio sam da se to vise ne moze ponoviti. A i podseca na devedesete. Alek, Dacic, Vulin (SRS, SPS, JUL).

A.

pre 7 godina

@(Bond, 6. april 2017 18:40)

Po meni su još više začuđujući slučajevi kada dobiješ poziv na glasanje, a nisi u biračkom spisku.
Dva slučaja su objavljena u javnosti. Ljudi odaaavno punoletni i na (svim) prethodnim izborima su glasali. Pretpostavljam da ne bi glasali za Vučića, tako da mi njihovo 'ispadanje' iz biračkog spiska ne deluje kao "omaška".

Podržavam proteste i baš bih volela da čujem komentar nekog učesnika na izjavu predsednice Skupštine da zbog njih ne može da zakaže sednicu (verovatno u 18h).

Bond

pre 7 godina

Zašto se nepiše da je u biračkim spisakovima upisano 800.000 glasača više nego što Srbija ima punoletnih stanovnika. Na to sve treba dodati da na ovim izborima mnogi građani i nisu dobili pozive za glasanje. Koliko je tu prostora bilo za manipulisanje! Ovo nije pobeda "čista kao suza", kako ističe aktuelni predsednik.

2+2=4

pre 7 godina

Iz petnih žila se trudim da razumem zahteve ljudi koji protestuju.
Kazu:"...mi tražimo obustavu sprovođenja mera štednji kroz plate i penzije..." a pri tome i sami priznaju (čak se i bune) da su stariji građani (penzioneri) glasali velikom većinom za Vučića. Neko tu hoće da bude veći katolik od Pape.
Traže reviziju biračkog spiska. Mi u zemlji imamo manji broj birača nego što je upisano u birački spisak (zbog ljudi koji imaju naše državljanstvo a pri tome žive u inostranstvu). Eventualna revizija, praktično znači smanjenje biračkog spiska što dalje znači da će Vučićevih 2000000 glasova predstavlja još veći udeo u biračkom spisku.
Kažu izbori su pokradeni. Na svakom izbornom mestu postoji kontrolor iz svake izborne liste. Dakle jedan kontrolor iz vladajuće koalicije i više kontrolora iz opozicije. Glasove prebrojavaju svi zajedno i na kraju svojim potpisom potvrđuju prebrojane listiće. Dakle, eventualna krađa izbora od strane vlasti je moguća samo ako svi kontrolori iz opozicije pristanu da potpišu zapisnik sa izbornog mesta.
Dovoljno bi bilo da ljudi pročitaju svoje zahteve i da malo porazmisle o onome šta pričaju. Malo klikera u glavi nije na odmet.
ps. Izborni sistem koji trenutno važi u Srbiji definisan je za vreme vladavine stranaka iz DOS-a.Doviđenja "Pristojna Srbijo" koja ne priznaje zakone i pravila ove zemlje.

Golijat

pre 7 godina

Imam neki osecaj da ce u subotu da bude 20 000 ljudi ispred skupstine,samo da nas vreme posluzi.
(David, 6. april 2017 19:00)

Jadni su ti protesti koji zavise od vremenskih (ne)prilika.

tosa

pre 7 godina

Bio sam danas u centru grada da bih video koliko vas ima. Hajde bre, sa nekoliko hiljada, koliko vas je bilo, se ne moze menjati nista a pola od tih nekoliko hiljada su klinci koji i nemaju pravo glasa. Na fotografijama i kada neko snima cini se da ima vise ljudi a u stvari ih nema toliko. E da, od duvanja u pistaljke nema vajde...

Dunster

pre 7 godina

Pokušavam da shvatim, ne osudjujem ove ljude, al kako neko moze da protestuje protiv "rezultata izbora"!?
Pa šta hoćete da vratimo Savez Komunista i ukinemo izbore?

Bond

pre 7 godina

Zašto se nepiše da je u biračkim spisakovima upisano 800.000 glasača više nego što Srbija ima punoletnih stanovnika. Na to sve treba dodati da na ovim izborima mnogi građani i nisu dobili pozive za glasanje. Koliko je tu prostora bilo za manipulisanje! Ovo nije pobeda "čista kao suza", kako ističe aktuelni predsednik.

Bg

pre 7 godina

Bogami, ovde u Beogradu ista ona energija iz 90tih. Mislio sam da se to vise ne moze ponoviti. A i podseca na devedesete. Alek, Dacic, Vulin (SRS, SPS, JUL).

Sasa

pre 7 godina

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CJ, 6. april 2017 20:04)

A otkud tebi da je tih milion glasalo za Vucica????? To su ljudi koji su upisani u biracki spisak i nisu glasali ni za koga. Iz toga sledi da je jefino Vucic ostecen sa tim, jer bi pobedio sa 70 posto glasova kada bi te ljude izbacili iz birackog spiska

Anon

pre 7 godina

Auuu, koliko je ljudi na onoj fotografiji!!!

Svaka cast!
(djeram, 6. april 2017 20:08)

Koliko? Jedva su uspeli da pokriju raskrsnicu KM i Bulevara. Do Slavije nakupili mozda 2 000 ljudi, pola tih seta s njim jer su se zadesili tu po gradu. Vidi se sve na naxi kamerama.

severac

pre 7 godina

Sve bi to Imalo smisla da je Vučic pobedio tesnim rezultatom, a ovako je nebuloza....pa oni ignorišu veliku većinu naroda Srbije....oduvao ih čovek sa 40% razlike

Vulinizam

pre 7 godina

Imam neki osecaj da ce u subotu da bude 20 000 ljudi ispred skupstine,samo da nas vreme posluzi.
(David, 6. april 2017 19:00)

Jadni su ti protesti koji zavise od vremenskih (ne)prilika.
(Golijat, 6. april 2017 20:07)

ISTO SE ODNOSI I NA BDP KOJI ZAVISI OD KIŠE OKO SVETOG ILIJE.

Sami sebi smo visak

pre 7 godina

Nije mi jasno uopste. Ako ste vec toliko slozni, zasto se pre izbora niste slozili da glasate za nekog kandidata kojeg vi odaberete a da to nije Vucic? Menjali ste Milosevica i drzavu jer covek nije hteo nista da privatizuje, imali bismo nase fabrike, nase proizvode, ekonomiju niko ne bi mogao da nam srusi. Plate bi bile vece od kirija. Demokratija nam je donela privatizacije, manji broj radnih mesta, nizu cenu rada. A sve ste sami birali. I sad vam krivo. Pa pola ljudi koji protestvuju ne zna da nabroji stranke u Srbiji a kamoli nesto vise o politici u zemlji. Ne treba nama destabilizijacija zemlje od strane stranih zemalja, mi cemo sami da se destabilizujemo.

novica

pre 7 godina

Najjači su mi ovi što ponavljaju kao papagaji da su izbori prošli, da je Vučić (njihov gospodar) "pošteno" dobio, da je to sada gotova priča i da oni siroti ne razumeju zašto se sada protestuje :D
Kuckajte vi gospodo šta god hoćete, a protesta će biti i biće još brojniji! Ćao

z

pre 7 godina

VA je pokrao izbore. Svako ko kaze da ih je posteno dobio ili je na platnom spisku svih nas a ovako ili onako je profitirao od nazadnjaka.
Vise od tih koji su glasali su ucenjeni, I u strahu za osnovnu porodicnu egzistenciju su glasali za njega. Dalje, sa onim izmisljenim pravilima uoci glasanja o popunjavanju listica su otvorili nesagledive nacine muljanja I kradje da od validnih naprave nevazece , listice I obrnuto. To su sve ponavljaci, plagijatori I falsifikatori smisljali. O glasanju na KIM-u da ne govorimo. O tome da smo culi od Rojtersa, od VA , pa tek od RIKA rezultate , da I ne govorimo. O medijskom mraku i pre i posle izbora da ne govorimo. Ovaj gradjanski protest, pokazuje da smo se trgli iz depresije, ludila, ucmalosti, da smo I pored 30 godina sistematskog unistavanja I genocida od svih vlasti a ova je najgora, ustali I rekli DOSTA !!!!

LondonCalling

pre 7 godina

Deo ljudi komentarise na portalima kako je Vucic osvojio preko 50% glasova, kako nisu mogli da se pokradu izbori, jer na svakom glasackom mestu su bili i pripadnici opozicije, kako ako se srede biracki spiskovi ce Vucic imati cak i veci procenat...
Slazem se u vezi ovih komentara...ALI...
U zemlji u kojoj velika vecina stanovnistva ne moze da vidi, niti upozna nikoga od opozicionih (ili bilo kojih drugih) kandidata, da cuje njihove poruke, isprati nekoliko emisija u kojima ce oni predstaviti svoje platforme itd..u zemlji u kojoj vladajuca garnitura drzi SVE medije i u tim medijima se pojavljuju samo oni, oni koji non-stop pricaju sve najgore o svojim protivnicima..E TO SE ZOVE IZBORNA KRADJA..
Ne mora samo da se mulja sa glasackim listicima...MEDIJSKA KRADJA je i najgora izborna kradja koja moze da se dogodi. Ukoliko za npr. Sasu Jankovica nije culo vise od pola ljudi, ili su culi samo najgore stvari (od ljudi u vlasti)...o kakvim demokratskim izborima mi govorimo?
TO JE UPRAVO ONO STO STUDENTI TRAZE...OSLOBODJENJE MEDIJA..tj. da se vladajuca garnitura ne mesa i ne diriguje medijima sta da pisu ili kakve emisije da prave. Vucic je u ovoj kampanji uzeo skoro 80% termina politickih emisija ili reklama za izbore na svim televizijama. Ljudi su mogli samo njega da gledaju...E TO JE PROBLEM..
Zato ja podrzavam studente sa njihovim zahtevima...ne obaranje vlade, nego promena ove odvratne diktatorske prakse...OSLOBODITE MEDIJE !!!!

CJ

pre 7 godina

2+2=4

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?

Kad su cvetale tikve

pre 7 godina

Nisu izbori jedini način da se izrazi politička volja.

Protesti su legitiman i veoma demokratski način izražavanja mišljenja.

Ko god osuđuje ove proteste, koje nose ovi mladi ljudi, ima problem sa razumevanjem i društva i ljudskih sloboda.

Da je bilo više diskusija tokom kampanje, da su kandidati razmatrali našu sudbinu kroz debate, da nije medijske cenzure i opšte kontrole javne reči, ne bi bilo potrebe za protestima. Ovo je prirodna posledica načina na koji SNS upravlja državom:

KADA ZAKAŽE SKUPŠTINA - PREUZME ULICA!

Samosvesna gradjanka

pre 7 godina

Aman vise, nije protest protiv ishoda izbora, nego protiv metoda kojim se do ishoda doslo, i celokupne visegodisnje situacije koja je kulminirala proslog vikenda. Ma kome pa ja pricam...
(L23, 6. april 2017 22:40)
Zašto nisu protestovali odmah posle najavljenih predsedničkih izbora ili još ranije, jer se znalo kada Nikoliću ističe predsednički mandat i će izbori morati biti raspisani. Ali, ne: verovalo se da je sve (nas) koji su za Vučića svakodnevno nazivati krezubima, nepismenima, tehnoliški zaostalima, sendvičarima, botovima i starima, pa da neki od opozicionih predsedničkih kandidata dobije izbore. Međutim, Vučić je dobio većinu glasova i sada bi nezadovoljnici da od svih relevantnih domaćih i inostranih institucija i pojedinaca priznate rezultate izbora MENJAJU - istovremeno se krijući iza zahteva koje je trebalo zvanično podneti PRE ili dan-dva posle raspisivanja predsedničkih izbora.

L23

pre 7 godina

Aman vise, nije protest protiv ishoda izbora, nego protiv metoda kojim se do ishoda doslo, i celokupne visegodisnje situacije koja je kulminirala proslog vikenda. Ma kome pa ja pricam...

asdf

pre 7 godina

Jedino pozitivno što vidim u ovim protestima je što stvarno ima slobode da se izrazi nezadovoljstvo i da vlast zna da ima protivnike, koliko god oni bili brojčano, i da vodi računa o tome šta radi, bez obzira na ubedljivu pobedu.
Inače zahtevi su stvarno čudni. U demokratiji se poštuje volja većine, a ovim pokazujemo da nismo još zreli za demokratiju i da je pogrešno shvaćena od onih koji bi trebalo da budu avangarda. Bio sam i sam učesnik protesta u vreme Miloševića, ali tad i sad nema veze jedno sa drugim.
Ovi mladi ljudi treba da shvate da država nije Zvezda i Partizan pa ko za koga navija. Sigurno ima protiv čega da se protestvuje u ovoj jadnoj državi, ali nije ovo za šta oni izlaze.

CJ

pre 7 godina

Da objasnim malo matematiku botovima jer očito su bežali sa časova iste...
Dakle, umesto 5.9 miliona, odjednom u Srbiji pravo glasa ima 6.7.
Izašlo je oko 3.5 miliona a Vučić dobio oko 2.
U ta dva miliona spada i 800 hiljada fantoma pa je zato i došao do 55 %.
Da je izašlo 55 % od 5.9 miliona, to je oko 3.1 milion, Vučić dobija 1.2 što je jedva oko 36-37% što naravno nije dovoljno za pobedu u prvom krugu.

Eto zašto je otprilike važno odakle se stvori odjednom 800 hiljada Srba.
Prijatna noć.

Изногуд

pre 7 godina

Једна исправка: Минут ћутања био је посвећен ЖРТВАМА НЕМАЧКОГ БОМБАРДОВАЊА 6. АПРИЛА 1941.

A.

pre 7 godina

@(Bond, 6. april 2017 18:40)

Po meni su još više začuđujući slučajevi kada dobiješ poziv na glasanje, a nisi u biračkom spisku.
Dva slučaja su objavljena u javnosti. Ljudi odaaavno punoletni i na (svim) prethodnim izborima su glasali. Pretpostavljam da ne bi glasali za Vučića, tako da mi njihovo 'ispadanje' iz biračkog spiska ne deluje kao "omaška".

Podržavam proteste i baš bih volela da čujem komentar nekog učesnika na izjavu predsednice Skupštine da zbog njih ne može da zakaže sednicu (verovatno u 18h).

Mita

pre 7 godina

@Dunster
Ovde se ne protestuje protiv rezultata,nego protiv uslova za izbore.Znaci sloboda medija,ostavka direktora RTS-a,clanova REM-a,biracki spiskovi,sloboda!Svi na ulice i borite se za slobodnu i pravnu drzavu Srbiju.

Mihailo

pre 7 godina

Ima jedan problem na ovim prostorima kad su u pitanju izbori, jer ljudi koji pobede i dođu na vlast misle da time što su osvojili potrebnih 50+% glasova da su time dobili apsolutnu slobodu i legitimitet da donose odluke kakve u potpunosti oni hoće i sa kakvima se slažu samo oni koji su za njih glasali. Oni na vlasti ne razumeju da su sa tih 50% samo izabrani na funkciju, da oni budu predstavnici naroda, a kad je reč o donošenju odluka tu se onda pitaju svi, ceo narod jer na život celog naroda one i utiču i ako neko misli da donosi odluke koje su po volji samo polovine koja je izabrala vlast a protiv interesa one polovine koja je glasala za neku drugu politiku, e tu će onda da bude problema.

marija

pre 7 godina

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CJ, 6. april 2017 20:04)

A otkud tebi da je tih milion glasalo za Vucica????? To su ljudi koji su upisani u biracki spisak i nisu glasali ni za koga. Iz toga sledi da je jefino Vucic ostecen sa tim, jer bi pobedio sa 70 posto glasova kada bi te ljude izbacili iz birackog spiska
(Sasa, 6. april 2017 21:03)

U njegovih 55% ušlo je i tih 800 000 fantomskih glasova.
Gorica Gajević je svojevremeno za izbore pre 5.oktobra izjavila da stižu listići štampani u Banja Luci.
Šta misliš, ko je bio zaokružen u tim džakovima???

Pravo i pravda

pre 7 godina

Izbori su samo tehnički proces kojim se u parlamentarnoj demokratiji bira ličnost na koju se prenose "upravljačka prava" naroda.

Oni su samo jedan, završni postupak mnogo šireg izbornog ciklusa, u kome su predstavljanje stavova, razmena mišljenja i javna rasprava centralni aspekti.

Zato je insistiranje SNS-a da je samo rezultat izbora važan, a ne kako se do njega došlo - PROTIVNO DEMOKRATIJI.

Kad god zakaže "prenos ovlašćenja" sa naroda na ličnost izabranu da u njeno ime upravlja državom, desi se POVRATAK DIREKTNOJ DEMOKRATIJI, okupljanju naroda, zboru, saboru, "skupštini"...

To su i ovi protesti. Samo direktna demokratija na delu. Stoga ne mogu biti sporni već signal društvu da je u državnom aparatu došlo do kvara.

E, sad, što se to majstorima koji kvare ne sviđa....To je veći druga stvar.

Gde ja živim

pre 7 godina

Samo nemojte da stajete na nekim kadrovskim promenama (neko će reći dovoljno za početak, ali nisam siguran). To će Alek (ili ko bude bio Oklop za njegov duh na mestu premijera) da promeni i postaviće neke još gore (ima ih) i onda ste džaba krečili. Nama je ceo sistem truo, mada ja mislim da i ne postoji. Poštovanje institucija, bolji kontrolni mehanizmi (zakoni) i nešto će da bude. Još bih samo dodao, političari nemoj da se pojavljuju. Moralna podrška može, ali fizičko prisustvo ne. Jer ako se pojave odmah će da bude "Vidite da to nisu studenti već podmladak DOS-a". I bez bilo kakvih vandalizama i slično molim vas. Fina ste deca i neka tako bude do kraja. SAMO JAKO

Potencijal

pre 7 godina

Izneo bih svoje mišljene o mogućnostima manipulacije neažurnim biračkim spiskovima. Broj od 800 hiljada birača koji ne žive na postojećoj adresi i zato ne glasaju na izborima, a uglavnom se radi o dijaspori verovatno je i veći, moguće i do 890 hiljada. Ako posmatramo izborne procedure, od preuzimanja glasačkih listića pa sve do predaje glasačkog materijala, u celom procesu, svakako, figuriraju predsednici biračkih odbora kao mogući ključni igrači mogućih mahinacija.

Šta bi mogao da bude "Srpski voz" (ne "bugarski", jer mi se čini da je to prevaziđeno)? "Srpski voz" mogao bi da započne od trenutka kada RIK dostavi izborni materijal (listiće, kutije, spiskove) predsednicima biračkih odbora, dan do dva pre dan za glasanje. Tada može da započne ova vrsta "voza", tako što, predsednik biračkog odbora može da otpakuje pakovanja sa praznim listiima, i uz pomoć lokalne stranačke organizacije, jedan broj listića popuni "onako kako treba", onda se naredi članovima stranke da uzmu po jedan, dva, tri, pet ili deset popunjenih listića, daju svojoj najužoj familiji da ih ponesu na izbore i ubace u glasačku kutiju, a prazne listiće da obavezno vrate "čoveku za vezu" po završetku glasanja, kako bi se, neopaženo od ostalih članova biračkog odbora (iz drugih stranaka) vratili na gomilu sa neupotrebljenim listićima.

PS: Gore navedeno nije tvrdnja, već analiza mogućnosti zloupotrebe prevelikog broja glasačkih listića za koje se unapred zna da će biti neupotrebljeni za glasanje.

K-9 se javlja na raport

pre 7 godina

To su ljudi koji su upisani u biracki spisak i nisu glasali ni za koga. Iz toga sledi da je jefino Vucic ostecen sa tim, jer bi pobedio sa 70 posto glasova kada bi te ljude izbacili iz birackog spiska
(Sasa, 6. april 2017 21:03)

Valjda znate da Vucic ima 55% od IZASLIH na izbore, ne gleda se procenat osvojenih glasova u odnosu na celokupni biracki spisak (tj. oni koji ne izlaze na izbore se ne racunaju svakako).

No mene zaista nista vise ne cudi, evo zelim da vam cestitam na logici, samo nastavite tako. Prijatan dan, vi ste moj heroj.

Posmatrac

pre 7 godina

@Sasa
Vidim bas ste strucni po pitanju izbora...
Vucic je imao 55% od IZASLIH glasaca, ne od svih upisanih. Kada bi tih 800.000 sklonili on ne bi imao ni promila vise. A mi sumnjamo da bi u stvari imao i manje.

Istina

pre 7 godina

Vise me smaraju svakodnevna blokiranja ulica iz raznoraznih razloga(protesti, raznorazne delegacije, taksisti..), pola grada obidjem da bih stigao do kuce. Izadjite malo svi iz centra grada. Da su svi oni koje znam i vi sto setate izasli na izbore, mozda bi se nesto i promenilo, ovako ne ide vise. Svi smo kao protiv vlasti a oni i dalje ubedljivo pobedjuju, da li se nekada zapitate zasto? Ova tzv.opozicija je ista kao i trenutna vlast, izborili smo se za promenu Milosevica, a nakon njih smo dosli u situaciju da zalimo sto se to desilo. Nama trebaju novi ljudi a ne ovi izduvani koji se bore samo za svoj dzep.

a ti nastavi da veruješ u Deda Mraza

pre 7 godina

Da objasnim malo matematiku botovima jer očito su bežali sa časova iste... 
Dakle, umesto 5.9 miliona, odjednom u Srbiji pravo glasa ima 6.7. 
Izašlo je oko 3.5 miliona a Vučić dobio oko 2. 
U ta dva miliona spada i 800 hiljada fantoma pa je zato i došao do 55 %. 
Da je izašlo 55 % od 5.9 miliona, to je oko 3.1 milion, Vučić dobija 1.2 što je jedva oko 36-37% što naravno nije dovoljno za pobedu u prvom krugu. 

Eto zašto je otprilike važno odakle se stvori odjednom 800 hiljada Srba. 
Prijatna noć.
(CJ, 06. april 2017 22:04)

Ajde malo matematike. Ako povećaš broj upisanih birača povećava se i broj potrebnih glasova da bi pobedio u prvom krugu. Nemoj samo da kažeš da su ubacili 800 hiljada listića u kutije. I još jedna bitnija stvar. Na kojim izborima je u biračkim spiskovima bilo ispod 6 miliona glasača. Pomoći ću ti - ni na jednim.

BeKo

pre 7 godina

Birači su upisani po prijavi prebivališta pa mi se čini da su građani isto krivi koliko i država za nesređene spiskove.Kada bi građani redovno prijavljivali promenu prebivališta onda bi i spisak bio ažurniji a posebno dijasporci koji žive u inostranstvu i baš ih briga što su na biračkom spisku opštine i države koju su većinom napustili glavom bez obzira.
Što se tiče diktature,Vučićeva vlast ima dosta elemenata, mada je po meni više autokratska ,ali ona postoji od 2014 i preuzimanja premijerske funkcije.
Medijski uslovi su takođe katastrofalni i oni su takođe loši već par godina.Prihvatiti ovakve uslove i izaći na izbore je samoubistvo.
Pre izbora sam bio za bojkot jer se samo tako ruši legitimitet vlasti a ujedno i svih političara (da su samo glasači Belog bojkotovali izbore izlaznost bi bila manja od 50%), jer time se najbolje daje do znanja da većina (u ovom slučaju "višak" upisanih birača je plus) ne podržava delovanje političara (vlast+opozicija).Tada bih ove proteste razumeo kao slavljenje jedne pobede i nastavak borbe za neko bolje organizovano društvo.
Ovako mi liči na ,košarkaški rečeno, grešku u koracima.

Nev

pre 7 godina

"2+2=4

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?
(CJ, 6. april 2017 20:04)"
Tipican primer zna da cita ali nevidi sta pise. Ko je prosuo tu pricu o 800 hiljada glasova? Ako su glasali onda procitaj sta je @2+2=4 napisao.
Imas providnu kutiju i tu u prostoriji se nalaze predstavnici SVIH stranaka i za to su placeni. Svi ucestvuju u prebrojavanju i SVI potpisuju zapisnik. Svaki od njih javlja svojoj stranci koliko je bilo glasova a pri tome i se javlja dalje po kanalima zvanicno koliko je prebrojano uz potpise svih prisutnih da je tako kao sto je napisano. Stranke nisu negirale rezultate!!!
Ako podrazumevas da 800k glasaca ima vise nego sto treba opet dolazimo do toga da bez obzira koliko ih postoji vazni su oni koji su glasali a oni su identifikovani preko licne karte i poziva. Znaci opet nisu mogli uticati na glasanje, cak sta vise pada u vodu prica o tome da je samo 25% glasalo za AV nego veci procenat.
Ovo je protest pojedinih stranaka i to je svima jasno. Svi mi koji smo ucestvovali u rusenju Milosevica to znamo i zato nas ni nema na tim protestima. Mi neglasamo da bi zamenili osobe na stolicama nego da promenimo drzavu. A svi oni su se pokazali vec.
Najgore je sto i dalje nastavljate po starom a imali ste vlast i nastavili ste ko Milosevic. E zato vas vise nebiramo!

pera

pre 7 godina

Ako su izbori nefer zašto ste učestvovali na njima? Ako protestvujete zbog "medijskog mraka" zašto niste protestvovali pre izbora? Ako sada spominjete 50% od 50% izašlih zašto to niste govorili i ranije? Ako osporavate suceljavanke svih kandidata u prvom krugu, zašto to niste spominjali prethodnih godina? Zašto je Av kriv za razjedinjenu opoziciju koja niko čega nemozemo da se dogovori osim o tome da su protiv Av? Zašto vrednuje druge koji misle drugačije od vas? I na kraju, ako se pozivate na demokratije u Sad zašto nekažnjeno da u toj "demokratskoj" zemlji jedan čovek nije jedan glas?

Samo mi ne blokirate kretanje i najavite gde ćete protestvovati jer je to po zakonu, jer ako ga Av krši to ne znači da trebate i vi!

Miodrag

pre 7 godina

Ljudi koji su na ulicama, ne žele više da nemaju posao samo zato što nisu SNS. Nemaju nikakvu budućnost u Srbiji ako SNS ne postanu. Studenti su na ulici jer ne žele više da im tamo neke Mali ljudi kupljenim diplomama i plagijatima uzimaju mesta, a da oni ostavljaju svoje porodice kako bi potražili život u drugim državama.Takođe, nećemo da se više deca leče SMS porukama i da sva umiru, dok se vlast razmeće svojim bilbordima, reklamicama po banderama i plakatima 365 dana u godini.Ne želimo da sedimo i gledamo samo vas na televiziji, non stop i da manipulišete nama.Ne želimo više da se sat rada plaća 130 dinara, da nas u rođenoj zemlji eksploatišu Korejanci, Japanci, Nemci, Amerikanci, Rusi, Šveđani.Ne želimo više da deca plaćaju udžbenike, da se u vrtiće upada preko veze.Sram vas bilo što ćutite, savijate glavu i glumite demokratsko društvo i što ste dozvolili da studenti i deca brane ovu jadnu državu koju ste nam VI stariji ostavili ovakvu kakva je danas! Sram vas bilo penzioneri što ste dozvolili da izdržavate svoju decu i unuke, što ne možemo da se zaposlimo, radimo, sagradimo kuće, kupimo stanove, napunimo frižider kako ste vi to nekada mogli!Sram vas bilo svakog sendivča, deterdženta, brašna, soli, šećera, blokčića, upaljača i novca koje ste uzeli i kojim ste pristali da čitavih 27 godina imamo samo ratove,siromaštvo, urušene institucije i državu u rasulu! Sram vas bilo za sve bre! Deca vam na ulici jer vi niste imali muda da se borite za nas.

Taze boranija

pre 7 godina

Glasao sam.Ne iznenadjuje me rezultat izbora.Sada protestvujem.Protestvujem protiv sistema,protiv svih namazanih politicara koji su se smenjivali za ovih 30 godina.Zbog toga sto su ovaj napaceni narod pretvorili u amebe i zato sto nas i dalje dele...

Fidelio

pre 7 godina

(Potencijal, 6. april 2017 23:45)

Potpuno ste u pravu. Ja sam se oduvek pitao zašto glasački listići nisu numerisani kod štampanja. Svaki birački odbor bi pre glasanja dobio pakete lističa numerisanih u opsezima od-do, što bi se evidentralo zapisnički. Softver bi nasumično određivao koje serije listića dobija koji odbor. Kod brojanja glasova bi odbor kontrolisao da li se svaki broj listića nalazi u jednom od opsega za taj odbor i vrlo lako bi se otkrilo da li ima ubačenih lažnih listića.

Takva prevara bi prošla jedino ako bi se unapred štampale duplirane serije listića za ciljane biračke odbore, što bi bilo vrlo teško organizovati, ako bi "izvlačenje" serija brojeva bilo stvarno nasumično.

Za ove izbore sam saznao da se događa nešto vrlo uzemiravajuće, a to je da je redovna praksa da predsednici biračkih odbora dan-dva pred izbore primaju pakete listića koje zatim često čuvaju po svojim kućama!

Teorijski, to bi trebalo da budu zapečaćeni paketi, koji se komisijski otvaraju tek ujutro na dan izbora. Ali pečat kao pečat, jedan kao drugi, zar ne? Šta ako je predsednik biračkog odbora pouzdan "naš čovek", kome možemo "bezbedno" poveriti i pečat?! Onda bi on mogao bez problema da pre izbora popuni određen broj listića "kako treba" i razdeli ih takođe pouzdanim "našim ljudima", zar ne?

Ne tvrdim da se baš to dogodilo jer nemam dokaza, ali scenario je više nego moguć!

Bond

pre 7 godina

Zašto se nepiše da je u biračkim spisakovima upisano 800.000 glasača više nego što Srbija ima punoletnih stanovnika. Na to sve treba dodati da na ovim izborima mnogi građani i nisu dobili pozive za glasanje. Koliko je tu prostora bilo za manipulisanje! Ovo nije pobeda "čista kao suza", kako ističe aktuelni predsednik.

Bg

pre 7 godina

Bogami, ovde u Beogradu ista ona energija iz 90tih. Mislio sam da se to vise ne moze ponoviti. A i podseca na devedesete. Alek, Dacic, Vulin (SRS, SPS, JUL).

CJ

pre 7 godina

2+2=4

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?

Vulinizam

pre 7 godina

Imam neki osecaj da ce u subotu da bude 20 000 ljudi ispred skupstine,samo da nas vreme posluzi.
(David, 6. april 2017 19:00)

Jadni su ti protesti koji zavise od vremenskih (ne)prilika.
(Golijat, 6. april 2017 20:07)

ISTO SE ODNOSI I NA BDP KOJI ZAVISI OD KIŠE OKO SVETOG ILIJE.

A.

pre 7 godina

@(Bond, 6. april 2017 18:40)

Po meni su još više začuđujući slučajevi kada dobiješ poziv na glasanje, a nisi u biračkom spisku.
Dva slučaja su objavljena u javnosti. Ljudi odaaavno punoletni i na (svim) prethodnim izborima su glasali. Pretpostavljam da ne bi glasali za Vučića, tako da mi njihovo 'ispadanje' iz biračkog spiska ne deluje kao "omaška".

Podržavam proteste i baš bih volela da čujem komentar nekog učesnika na izjavu predsednice Skupštine da zbog njih ne može da zakaže sednicu (verovatno u 18h).

Istina

pre 7 godina

Vise me smaraju svakodnevna blokiranja ulica iz raznoraznih razloga(protesti, raznorazne delegacije, taksisti..), pola grada obidjem da bih stigao do kuce. Izadjite malo svi iz centra grada. Da su svi oni koje znam i vi sto setate izasli na izbore, mozda bi se nesto i promenilo, ovako ne ide vise. Svi smo kao protiv vlasti a oni i dalje ubedljivo pobedjuju, da li se nekada zapitate zasto? Ova tzv.opozicija je ista kao i trenutna vlast, izborili smo se za promenu Milosevica, a nakon njih smo dosli u situaciju da zalimo sto se to desilo. Nama trebaju novi ljudi a ne ovi izduvani koji se bore samo za svoj dzep.

2+2=4

pre 7 godina

Iz petnih žila se trudim da razumem zahteve ljudi koji protestuju.
Kazu:"...mi tražimo obustavu sprovođenja mera štednji kroz plate i penzije..." a pri tome i sami priznaju (čak se i bune) da su stariji građani (penzioneri) glasali velikom većinom za Vučića. Neko tu hoće da bude veći katolik od Pape.
Traže reviziju biračkog spiska. Mi u zemlji imamo manji broj birača nego što je upisano u birački spisak (zbog ljudi koji imaju naše državljanstvo a pri tome žive u inostranstvu). Eventualna revizija, praktično znači smanjenje biračkog spiska što dalje znači da će Vučićevih 2000000 glasova predstavlja još veći udeo u biračkom spisku.
Kažu izbori su pokradeni. Na svakom izbornom mestu postoji kontrolor iz svake izborne liste. Dakle jedan kontrolor iz vladajuće koalicije i više kontrolora iz opozicije. Glasove prebrojavaju svi zajedno i na kraju svojim potpisom potvrđuju prebrojane listiće. Dakle, eventualna krađa izbora od strane vlasti je moguća samo ako svi kontrolori iz opozicije pristanu da potpišu zapisnik sa izbornog mesta.
Dovoljno bi bilo da ljudi pročitaju svoje zahteve i da malo porazmisle o onome šta pričaju. Malo klikera u glavi nije na odmet.
ps. Izborni sistem koji trenutno važi u Srbiji definisan je za vreme vladavine stranaka iz DOS-a.Doviđenja "Pristojna Srbijo" koja ne priznaje zakone i pravila ove zemlje.

Изногуд

pre 7 godina

Једна исправка: Минут ћутања био је посвећен ЖРТВАМА НЕМАЧКОГ БОМБАРДОВАЊА 6. АПРИЛА 1941.

novica

pre 7 godina

Najjači su mi ovi što ponavljaju kao papagaji da su izbori prošli, da je Vučić (njihov gospodar) "pošteno" dobio, da je to sada gotova priča i da oni siroti ne razumeju zašto se sada protestuje :D
Kuckajte vi gospodo šta god hoćete, a protesta će biti i biće još brojniji! Ćao

Mihailo

pre 7 godina

Ima jedan problem na ovim prostorima kad su u pitanju izbori, jer ljudi koji pobede i dođu na vlast misle da time što su osvojili potrebnih 50+% glasova da su time dobili apsolutnu slobodu i legitimitet da donose odluke kakve u potpunosti oni hoće i sa kakvima se slažu samo oni koji su za njih glasali. Oni na vlasti ne razumeju da su sa tih 50% samo izabrani na funkciju, da oni budu predstavnici naroda, a kad je reč o donošenju odluka tu se onda pitaju svi, ceo narod jer na život celog naroda one i utiču i ako neko misli da donosi odluke koje su po volji samo polovine koja je izabrala vlast a protiv interesa one polovine koja je glasala za neku drugu politiku, e tu će onda da bude problema.

LondonCalling

pre 7 godina

Deo ljudi komentarise na portalima kako je Vucic osvojio preko 50% glasova, kako nisu mogli da se pokradu izbori, jer na svakom glasackom mestu su bili i pripadnici opozicije, kako ako se srede biracki spiskovi ce Vucic imati cak i veci procenat...
Slazem se u vezi ovih komentara...ALI...
U zemlji u kojoj velika vecina stanovnistva ne moze da vidi, niti upozna nikoga od opozicionih (ili bilo kojih drugih) kandidata, da cuje njihove poruke, isprati nekoliko emisija u kojima ce oni predstaviti svoje platforme itd..u zemlji u kojoj vladajuca garnitura drzi SVE medije i u tim medijima se pojavljuju samo oni, oni koji non-stop pricaju sve najgore o svojim protivnicima..E TO SE ZOVE IZBORNA KRADJA..
Ne mora samo da se mulja sa glasackim listicima...MEDIJSKA KRADJA je i najgora izborna kradja koja moze da se dogodi. Ukoliko za npr. Sasu Jankovica nije culo vise od pola ljudi, ili su culi samo najgore stvari (od ljudi u vlasti)...o kakvim demokratskim izborima mi govorimo?
TO JE UPRAVO ONO STO STUDENTI TRAZE...OSLOBODJENJE MEDIJA..tj. da se vladajuca garnitura ne mesa i ne diriguje medijima sta da pisu ili kakve emisije da prave. Vucic je u ovoj kampanji uzeo skoro 80% termina politickih emisija ili reklama za izbore na svim televizijama. Ljudi su mogli samo njega da gledaju...E TO JE PROBLEM..
Zato ja podrzavam studente sa njihovim zahtevima...ne obaranje vlade, nego promena ove odvratne diktatorske prakse...OSLOBODITE MEDIJE !!!!

Mita

pre 7 godina

@Dunster
Ovde se ne protestuje protiv rezultata,nego protiv uslova za izbore.Znaci sloboda medija,ostavka direktora RTS-a,clanova REM-a,biracki spiskovi,sloboda!Svi na ulice i borite se za slobodnu i pravnu drzavu Srbiju.

Kad su cvetale tikve

pre 7 godina

Nisu izbori jedini način da se izrazi politička volja.

Protesti su legitiman i veoma demokratski način izražavanja mišljenja.

Ko god osuđuje ove proteste, koje nose ovi mladi ljudi, ima problem sa razumevanjem i društva i ljudskih sloboda.

Da je bilo više diskusija tokom kampanje, da su kandidati razmatrali našu sudbinu kroz debate, da nije medijske cenzure i opšte kontrole javne reči, ne bi bilo potrebe za protestima. Ovo je prirodna posledica načina na koji SNS upravlja državom:

KADA ZAKAŽE SKUPŠTINA - PREUZME ULICA!

Gde ja živim

pre 7 godina

Samo nemojte da stajete na nekim kadrovskim promenama (neko će reći dovoljno za početak, ali nisam siguran). To će Alek (ili ko bude bio Oklop za njegov duh na mestu premijera) da promeni i postaviće neke još gore (ima ih) i onda ste džaba krečili. Nama je ceo sistem truo, mada ja mislim da i ne postoji. Poštovanje institucija, bolji kontrolni mehanizmi (zakoni) i nešto će da bude. Još bih samo dodao, političari nemoj da se pojavljuju. Moralna podrška može, ali fizičko prisustvo ne. Jer ako se pojave odmah će da bude "Vidite da to nisu studenti već podmladak DOS-a". I bez bilo kakvih vandalizama i slično molim vas. Fina ste deca i neka tako bude do kraja. SAMO JAKO

tosa

pre 7 godina

Bio sam danas u centru grada da bih video koliko vas ima. Hajde bre, sa nekoliko hiljada, koliko vas je bilo, se ne moze menjati nista a pola od tih nekoliko hiljada su klinci koji i nemaju pravo glasa. Na fotografijama i kada neko snima cini se da ima vise ljudi a u stvari ih nema toliko. E da, od duvanja u pistaljke nema vajde...

CJ

pre 7 godina

Da objasnim malo matematiku botovima jer očito su bežali sa časova iste...
Dakle, umesto 5.9 miliona, odjednom u Srbiji pravo glasa ima 6.7.
Izašlo je oko 3.5 miliona a Vučić dobio oko 2.
U ta dva miliona spada i 800 hiljada fantoma pa je zato i došao do 55 %.
Da je izašlo 55 % od 5.9 miliona, to je oko 3.1 milion, Vučić dobija 1.2 što je jedva oko 36-37% što naravno nije dovoljno za pobedu u prvom krugu.

Eto zašto je otprilike važno odakle se stvori odjednom 800 hiljada Srba.
Prijatna noć.

Nev

pre 7 godina

"2+2=4

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?
(CJ, 6. april 2017 20:04)"
Tipican primer zna da cita ali nevidi sta pise. Ko je prosuo tu pricu o 800 hiljada glasova? Ako su glasali onda procitaj sta je @2+2=4 napisao.
Imas providnu kutiju i tu u prostoriji se nalaze predstavnici SVIH stranaka i za to su placeni. Svi ucestvuju u prebrojavanju i SVI potpisuju zapisnik. Svaki od njih javlja svojoj stranci koliko je bilo glasova a pri tome i se javlja dalje po kanalima zvanicno koliko je prebrojano uz potpise svih prisutnih da je tako kao sto je napisano. Stranke nisu negirale rezultate!!!
Ako podrazumevas da 800k glasaca ima vise nego sto treba opet dolazimo do toga da bez obzira koliko ih postoji vazni su oni koji su glasali a oni su identifikovani preko licne karte i poziva. Znaci opet nisu mogli uticati na glasanje, cak sta vise pada u vodu prica o tome da je samo 25% glasalo za AV nego veci procenat.
Ovo je protest pojedinih stranaka i to je svima jasno. Svi mi koji smo ucestvovali u rusenju Milosevica to znamo i zato nas ni nema na tim protestima. Mi neglasamo da bi zamenili osobe na stolicama nego da promenimo drzavu. A svi oni su se pokazali vec.
Najgore je sto i dalje nastavljate po starom a imali ste vlast i nastavili ste ko Milosevic. E zato vas vise nebiramo!

Dunster

pre 7 godina

Pokušavam da shvatim, ne osudjujem ove ljude, al kako neko moze da protestuje protiv "rezultata izbora"!?
Pa šta hoćete da vratimo Savez Komunista i ukinemo izbore?

z

pre 7 godina

VA je pokrao izbore. Svako ko kaze da ih je posteno dobio ili je na platnom spisku svih nas a ovako ili onako je profitirao od nazadnjaka.
Vise od tih koji su glasali su ucenjeni, I u strahu za osnovnu porodicnu egzistenciju su glasali za njega. Dalje, sa onim izmisljenim pravilima uoci glasanja o popunjavanju listica su otvorili nesagledive nacine muljanja I kradje da od validnih naprave nevazece , listice I obrnuto. To su sve ponavljaci, plagijatori I falsifikatori smisljali. O glasanju na KIM-u da ne govorimo. O tome da smo culi od Rojtersa, od VA , pa tek od RIKA rezultate , da I ne govorimo. O medijskom mraku i pre i posle izbora da ne govorimo. Ovaj gradjanski protest, pokazuje da smo se trgli iz depresije, ludila, ucmalosti, da smo I pored 30 godina sistematskog unistavanja I genocida od svih vlasti a ova je najgora, ustali I rekli DOSTA !!!!

K-9 se javlja na raport

pre 7 godina

To su ljudi koji su upisani u biracki spisak i nisu glasali ni za koga. Iz toga sledi da je jefino Vucic ostecen sa tim, jer bi pobedio sa 70 posto glasova kada bi te ljude izbacili iz birackog spiska
(Sasa, 6. april 2017 21:03)

Valjda znate da Vucic ima 55% od IZASLIH na izbore, ne gleda se procenat osvojenih glasova u odnosu na celokupni biracki spisak (tj. oni koji ne izlaze na izbore se ne racunaju svakako).

No mene zaista nista vise ne cudi, evo zelim da vam cestitam na logici, samo nastavite tako. Prijatan dan, vi ste moj heroj.

Sami sebi smo visak

pre 7 godina

Nije mi jasno uopste. Ako ste vec toliko slozni, zasto se pre izbora niste slozili da glasate za nekog kandidata kojeg vi odaberete a da to nije Vucic? Menjali ste Milosevica i drzavu jer covek nije hteo nista da privatizuje, imali bismo nase fabrike, nase proizvode, ekonomiju niko ne bi mogao da nam srusi. Plate bi bile vece od kirija. Demokratija nam je donela privatizacije, manji broj radnih mesta, nizu cenu rada. A sve ste sami birali. I sad vam krivo. Pa pola ljudi koji protestvuju ne zna da nabroji stranke u Srbiji a kamoli nesto vise o politici u zemlji. Ne treba nama destabilizijacija zemlje od strane stranih zemalja, mi cemo sami da se destabilizujemo.

BeKo

pre 7 godina

Birači su upisani po prijavi prebivališta pa mi se čini da su građani isto krivi koliko i država za nesređene spiskove.Kada bi građani redovno prijavljivali promenu prebivališta onda bi i spisak bio ažurniji a posebno dijasporci koji žive u inostranstvu i baš ih briga što su na biračkom spisku opštine i države koju su većinom napustili glavom bez obzira.
Što se tiče diktature,Vučićeva vlast ima dosta elemenata, mada je po meni više autokratska ,ali ona postoji od 2014 i preuzimanja premijerske funkcije.
Medijski uslovi su takođe katastrofalni i oni su takođe loši već par godina.Prihvatiti ovakve uslove i izaći na izbore je samoubistvo.
Pre izbora sam bio za bojkot jer se samo tako ruši legitimitet vlasti a ujedno i svih političara (da su samo glasači Belog bojkotovali izbore izlaznost bi bila manja od 50%), jer time se najbolje daje do znanja da većina (u ovom slučaju "višak" upisanih birača je plus) ne podržava delovanje političara (vlast+opozicija).Tada bih ove proteste razumeo kao slavljenje jedne pobede i nastavak borbe za neko bolje organizovano društvo.
Ovako mi liči na ,košarkaški rečeno, grešku u koracima.

marija

pre 7 godina

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CJ, 6. april 2017 20:04)

A otkud tebi da je tih milion glasalo za Vucica????? To su ljudi koji su upisani u biracki spisak i nisu glasali ni za koga. Iz toga sledi da je jefino Vucic ostecen sa tim, jer bi pobedio sa 70 posto glasova kada bi te ljude izbacili iz birackog spiska
(Sasa, 6. april 2017 21:03)

U njegovih 55% ušlo je i tih 800 000 fantomskih glasova.
Gorica Gajević je svojevremeno za izbore pre 5.oktobra izjavila da stižu listići štampani u Banja Luci.
Šta misliš, ko je bio zaokružen u tim džakovima???

Golijat

pre 7 godina

Imam neki osecaj da ce u subotu da bude 20 000 ljudi ispred skupstine,samo da nas vreme posluzi.
(David, 6. april 2017 19:00)

Jadni su ti protesti koji zavise od vremenskih (ne)prilika.

pera

pre 7 godina

Ako su izbori nefer zašto ste učestvovali na njima? Ako protestvujete zbog "medijskog mraka" zašto niste protestvovali pre izbora? Ako sada spominjete 50% od 50% izašlih zašto to niste govorili i ranije? Ako osporavate suceljavanke svih kandidata u prvom krugu, zašto to niste spominjali prethodnih godina? Zašto je Av kriv za razjedinjenu opoziciju koja niko čega nemozemo da se dogovori osim o tome da su protiv Av? Zašto vrednuje druge koji misle drugačije od vas? I na kraju, ako se pozivate na demokratije u Sad zašto nekažnjeno da u toj "demokratskoj" zemlji jedan čovek nije jedan glas?

Samo mi ne blokirate kretanje i najavite gde ćete protestvovati jer je to po zakonu, jer ako ga Av krši to ne znači da trebate i vi!

a ti nastavi da veruješ u Deda Mraza

pre 7 godina

Da objasnim malo matematiku botovima jer očito su bežali sa časova iste... 
Dakle, umesto 5.9 miliona, odjednom u Srbiji pravo glasa ima 6.7. 
Izašlo je oko 3.5 miliona a Vučić dobio oko 2. 
U ta dva miliona spada i 800 hiljada fantoma pa je zato i došao do 55 %. 
Da je izašlo 55 % od 5.9 miliona, to je oko 3.1 milion, Vučić dobija 1.2 što je jedva oko 36-37% što naravno nije dovoljno za pobedu u prvom krugu. 

Eto zašto je otprilike važno odakle se stvori odjednom 800 hiljada Srba. 
Prijatna noć.
(CJ, 06. april 2017 22:04)

Ajde malo matematike. Ako povećaš broj upisanih birača povećava se i broj potrebnih glasova da bi pobedio u prvom krugu. Nemoj samo da kažeš da su ubacili 800 hiljada listića u kutije. I još jedna bitnija stvar. Na kojim izborima je u biračkim spiskovima bilo ispod 6 miliona glasača. Pomoći ću ti - ni na jednim.

severac

pre 7 godina

Sve bi to Imalo smisla da je Vučic pobedio tesnim rezultatom, a ovako je nebuloza....pa oni ignorišu veliku većinu naroda Srbije....oduvao ih čovek sa 40% razlike

Potencijal

pre 7 godina

Izneo bih svoje mišljene o mogućnostima manipulacije neažurnim biračkim spiskovima. Broj od 800 hiljada birača koji ne žive na postojećoj adresi i zato ne glasaju na izborima, a uglavnom se radi o dijaspori verovatno je i veći, moguće i do 890 hiljada. Ako posmatramo izborne procedure, od preuzimanja glasačkih listića pa sve do predaje glasačkog materijala, u celom procesu, svakako, figuriraju predsednici biračkih odbora kao mogući ključni igrači mogućih mahinacija.

Šta bi mogao da bude "Srpski voz" (ne "bugarski", jer mi se čini da je to prevaziđeno)? "Srpski voz" mogao bi da započne od trenutka kada RIK dostavi izborni materijal (listiće, kutije, spiskove) predsednicima biračkih odbora, dan do dva pre dan za glasanje. Tada može da započne ova vrsta "voza", tako što, predsednik biračkog odbora može da otpakuje pakovanja sa praznim listiima, i uz pomoć lokalne stranačke organizacije, jedan broj listića popuni "onako kako treba", onda se naredi članovima stranke da uzmu po jedan, dva, tri, pet ili deset popunjenih listića, daju svojoj najužoj familiji da ih ponesu na izbore i ubace u glasačku kutiju, a prazne listiće da obavezno vrate "čoveku za vezu" po završetku glasanja, kako bi se, neopaženo od ostalih članova biračkog odbora (iz drugih stranaka) vratili na gomilu sa neupotrebljenim listićima.

PS: Gore navedeno nije tvrdnja, već analiza mogućnosti zloupotrebe prevelikog broja glasačkih listića za koje se unapred zna da će biti neupotrebljeni za glasanje.

Anon

pre 7 godina

Auuu, koliko je ljudi na onoj fotografiji!!!

Svaka cast!
(djeram, 6. april 2017 20:08)

Koliko? Jedva su uspeli da pokriju raskrsnicu KM i Bulevara. Do Slavije nakupili mozda 2 000 ljudi, pola tih seta s njim jer su se zadesili tu po gradu. Vidi se sve na naxi kamerama.

Sasa

pre 7 godina

Momče, devojko, ko si da si, gde ti misliš da živiš, u Norveškoj?
Kakvi demokratski izbori, kakvi bakrači?
800 hiljada glasova nekakvih fantoma se pojavilo i nikom to nije čudno?
Pa vidi gde je Vučić bez tih skoro milion glasova?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CJ, 6. april 2017 20:04)

A otkud tebi da je tih milion glasalo za Vucica????? To su ljudi koji su upisani u biracki spisak i nisu glasali ni za koga. Iz toga sledi da je jefino Vucic ostecen sa tim, jer bi pobedio sa 70 posto glasova kada bi te ljude izbacili iz birackog spiska

L23

pre 7 godina

Aman vise, nije protest protiv ishoda izbora, nego protiv metoda kojim se do ishoda doslo, i celokupne visegodisnje situacije koja je kulminirala proslog vikenda. Ma kome pa ja pricam...

Pravo i pravda

pre 7 godina

Izbori su samo tehnički proces kojim se u parlamentarnoj demokratiji bira ličnost na koju se prenose "upravljačka prava" naroda.

Oni su samo jedan, završni postupak mnogo šireg izbornog ciklusa, u kome su predstavljanje stavova, razmena mišljenja i javna rasprava centralni aspekti.

Zato je insistiranje SNS-a da je samo rezultat izbora važan, a ne kako se do njega došlo - PROTIVNO DEMOKRATIJI.

Kad god zakaže "prenos ovlašćenja" sa naroda na ličnost izabranu da u njeno ime upravlja državom, desi se POVRATAK DIREKTNOJ DEMOKRATIJI, okupljanju naroda, zboru, saboru, "skupštini"...

To su i ovi protesti. Samo direktna demokratija na delu. Stoga ne mogu biti sporni već signal društvu da je u državnom aparatu došlo do kvara.

E, sad, što se to majstorima koji kvare ne sviđa....To je veći druga stvar.

Posmatrac

pre 7 godina

@Sasa
Vidim bas ste strucni po pitanju izbora...
Vucic je imao 55% od IZASLIH glasaca, ne od svih upisanih. Kada bi tih 800.000 sklonili on ne bi imao ni promila vise. A mi sumnjamo da bi u stvari imao i manje.

Samosvesna gradjanka

pre 7 godina

Aman vise, nije protest protiv ishoda izbora, nego protiv metoda kojim se do ishoda doslo, i celokupne visegodisnje situacije koja je kulminirala proslog vikenda. Ma kome pa ja pricam...
(L23, 6. april 2017 22:40)
Zašto nisu protestovali odmah posle najavljenih predsedničkih izbora ili još ranije, jer se znalo kada Nikoliću ističe predsednički mandat i će izbori morati biti raspisani. Ali, ne: verovalo se da je sve (nas) koji su za Vučića svakodnevno nazivati krezubima, nepismenima, tehnoliški zaostalima, sendvičarima, botovima i starima, pa da neki od opozicionih predsedničkih kandidata dobije izbore. Međutim, Vučić je dobio većinu glasova i sada bi nezadovoljnici da od svih relevantnih domaćih i inostranih institucija i pojedinaca priznate rezultate izbora MENJAJU - istovremeno se krijući iza zahteva koje je trebalo zvanično podneti PRE ili dan-dva posle raspisivanja predsedničkih izbora.

Taze boranija

pre 7 godina

Glasao sam.Ne iznenadjuje me rezultat izbora.Sada protestvujem.Protestvujem protiv sistema,protiv svih namazanih politicara koji su se smenjivali za ovih 30 godina.Zbog toga sto su ovaj napaceni narod pretvorili u amebe i zato sto nas i dalje dele...

Miodrag

pre 7 godina

Ljudi koji su na ulicama, ne žele više da nemaju posao samo zato što nisu SNS. Nemaju nikakvu budućnost u Srbiji ako SNS ne postanu. Studenti su na ulici jer ne žele više da im tamo neke Mali ljudi kupljenim diplomama i plagijatima uzimaju mesta, a da oni ostavljaju svoje porodice kako bi potražili život u drugim državama.Takođe, nećemo da se više deca leče SMS porukama i da sva umiru, dok se vlast razmeće svojim bilbordima, reklamicama po banderama i plakatima 365 dana u godini.Ne želimo da sedimo i gledamo samo vas na televiziji, non stop i da manipulišete nama.Ne želimo više da se sat rada plaća 130 dinara, da nas u rođenoj zemlji eksploatišu Korejanci, Japanci, Nemci, Amerikanci, Rusi, Šveđani.Ne želimo više da deca plaćaju udžbenike, da se u vrtiće upada preko veze.Sram vas bilo što ćutite, savijate glavu i glumite demokratsko društvo i što ste dozvolili da studenti i deca brane ovu jadnu državu koju ste nam VI stariji ostavili ovakvu kakva je danas! Sram vas bilo penzioneri što ste dozvolili da izdržavate svoju decu i unuke, što ne možemo da se zaposlimo, radimo, sagradimo kuće, kupimo stanove, napunimo frižider kako ste vi to nekada mogli!Sram vas bilo svakog sendivča, deterdženta, brašna, soli, šećera, blokčića, upaljača i novca koje ste uzeli i kojim ste pristali da čitavih 27 godina imamo samo ratove,siromaštvo, urušene institucije i državu u rasulu! Sram vas bilo za sve bre! Deca vam na ulici jer vi niste imali muda da se borite za nas.

Fidelio

pre 7 godina

(Potencijal, 6. april 2017 23:45)

Potpuno ste u pravu. Ja sam se oduvek pitao zašto glasački listići nisu numerisani kod štampanja. Svaki birački odbor bi pre glasanja dobio pakete lističa numerisanih u opsezima od-do, što bi se evidentralo zapisnički. Softver bi nasumično određivao koje serije listića dobija koji odbor. Kod brojanja glasova bi odbor kontrolisao da li se svaki broj listića nalazi u jednom od opsega za taj odbor i vrlo lako bi se otkrilo da li ima ubačenih lažnih listića.

Takva prevara bi prošla jedino ako bi se unapred štampale duplirane serije listića za ciljane biračke odbore, što bi bilo vrlo teško organizovati, ako bi "izvlačenje" serija brojeva bilo stvarno nasumično.

Za ove izbore sam saznao da se događa nešto vrlo uzemiravajuće, a to je da je redovna praksa da predsednici biračkih odbora dan-dva pred izbore primaju pakete listića koje zatim često čuvaju po svojim kućama!

Teorijski, to bi trebalo da budu zapečaćeni paketi, koji se komisijski otvaraju tek ujutro na dan izbora. Ali pečat kao pečat, jedan kao drugi, zar ne? Šta ako je predsednik biračkog odbora pouzdan "naš čovek", kome možemo "bezbedno" poveriti i pečat?! Onda bi on mogao bez problema da pre izbora popuni određen broj listića "kako treba" i razdeli ih takođe pouzdanim "našim ljudima", zar ne?

Ne tvrdim da se baš to dogodilo jer nemam dokaza, ali scenario je više nego moguć!

asdf

pre 7 godina

Jedino pozitivno što vidim u ovim protestima je što stvarno ima slobode da se izrazi nezadovoljstvo i da vlast zna da ima protivnike, koliko god oni bili brojčano, i da vodi računa o tome šta radi, bez obzira na ubedljivu pobedu.
Inače zahtevi su stvarno čudni. U demokratiji se poštuje volja većine, a ovim pokazujemo da nismo još zreli za demokratiju i da je pogrešno shvaćena od onih koji bi trebalo da budu avangarda. Bio sam i sam učesnik protesta u vreme Miloševića, ali tad i sad nema veze jedno sa drugim.
Ovi mladi ljudi treba da shvate da država nije Zvezda i Partizan pa ko za koga navija. Sigurno ima protiv čega da se protestvuje u ovoj jadnoj državi, ali nije ovo za šta oni izlaze.