Aktuelno

Sreda, 05.04.2017.

17:45

Pronađene nove planete u Sunčevom sistemu?

Izvor: Independent

Pronaðene nove planete u Sunèevom sistemu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

amaterski filozof

pre 7 godina

Imam ja još bolje teorije. Kako udišemo kiseonik, a ne vidimo ga? Kako nas drži gravitacija, a niko je nije video? Ako nešto nema ni miris, ni ukus, ni oblik, onda znači da toga nema.
Lažu nas vekovima narode moj! Svakome ko se malo bavio internet edukacijom jasno je da udišemo ništa i da hodamo u prazno. Planete ne postoje, fizika ne postoji, svi smo mi deo džinovskog pihtijastog drevnog bića po imenu Yog Sothoth.

M

pre 7 godina

"zanimljivo je kako znaju za galaksije udaljene i do 20 svetlosnih godina a ne znaju za ovu planetu 
(dd, 06. april 2017 07:47)"

Galaksije udaljene 20 svetlosnih godina??
Najbliza galaksija udaljena je 2.5 miliona svetlosnih godina, astronome.
Jel znas sta je stvarni zanimljivo? Kako oni koji ne znaju nista ni o cemu, najvise imaju potrebu da pricaju svasta o svacemu.

glupander

pre 7 godina

Ne znaju ni u prašumama šta imamo, a kamo li okeanima, a otkrivaju tajne svemira. Nivo znanja nam je smešno mali, ali tražimo, a ko traži, dobiće. Zar ne?
"Ne znam šta sam rekao,ali ne škodi, a šta ne škodi, korisno je!"

wolf204

pre 7 godina

zanimljivo je kako znaju za galaksije udaljene i do 20 svetlosnih godina a ne znaju za ovu planetu
(dd, 06. april 2017 07:47)

20 svetlosnih godina je najuži svemirski komšiluk, u kome se nalazi manje od stotinu zvezda. Najbliža galaksija je udaljena preko 2.000.000 svetlosnih godina.

chombe

pre 7 godina

Niko nikad nije video planete van suncevog sistema, nego se doslo do zakljucka da postoje na osnovu drugih parametara koje koriste astronomi, kao sto niko nikad nije video mi atom, a postoji, bar se nadamo da je tako.

cobo

pre 7 godina

Marlon Brendon@
Zasto ruski astronomi nista ne otkriju ? Kao prvo ruski kosmonauti su jedini sposobni da lete svemirom ali oni to rade za pare a Amerikanci dobro plate dok ruski astronomi nemaju para.I tako dok ruski kosmonauti voze i koncentrisu se na saobracaj Amerikanci razgledaju okolinu i pronadju Sunce,Mesec,......i tako.

Astronom iz hobija

pre 7 godina

ma daj bre
videli sistem od 7 planeta 40 svetlosnih godina udaljenje
a ne mogu da istraze suncev sistem (nothing wrong with me, 5. april 2017 19:18)

Nisu "videli" opticki ali su zakljucili na onsovu drugih parameara: gravitacione anomalije, istrazivanja iz podrucja infracrvene svetlosti i tome slicno. Uostalom, svemir je suvise veliki da bi bilo kome zamerali sto nije istrazen.

Lejla

pre 7 godina

zanimljivo je kako znaju za galaksije udaljene i do 20 svetlosnih godina a ne znaju za ovu planetu
(dd, 06. april 2017 07:47)

Zato sto su galaksije svetli, ogromni i lako uocljivi objekti, imaju ogroman gravitacioni uticaj na objekte oko sebe, za razliku od planeta koje ne emituju svetlost i sicusne su. Posebno objekti sa ivice suncevog sistema koji ne dobijaju, a samim tim i ne reflektuju suncevu svetlost u kolicini merljivoj savremenim instrumentima.

tachyon

pre 7 godina

@ ooo boze zasto nisam naucnik da ceo zivot nesto nagadjam
(aca, 06. april 2017 06:19)

Niste dovoljno pohađali školu da biste bili naučnik, pa zato i mislite da oni nagađaju.

007

pre 7 godina

Mi jos ne znamo ni sta je u nasem suncevom sistemu, a kamoli nasoj galaksiji.. gde su sve ostale galaksije... I hoćemo da trazimo vanzemaljce???

Halle-ON

pre 7 godina

Za ove sto se pitaju kako naucnici znaju koliko planeta ima oko neke svetlosnim godinama udaljene zvezda, a sada tek otkrivaju planete u nasem suncanom sistemu, evo objasnjenja:

Stojite u mrklom mraku na nekoj planini. Ne vidite nista oko vas, samo udaljenu vatru nekih kampera. Kako znate da ima nekoga pored vatre? Jednostavno vidite da nesto povremeno zakloni vatru. Izvadite dvogled, i pogledajte oko vas, necete videti nista, ali ako pogledate u pravcu vatre, verovatno cete videti ljude pored nje.


Neko je pomenuo dvadesetak sondi koje su otisle van suncevog sistema, a koliko se secam jedni objekat sa zemlje koji je napustio suncev sistem je Voyager, i to jos uvek nisu sigurni da li je uospte napustio.

Ok, i da su te sonde dosle do granica solarnog sistema, znate li kolike su orbite mogucih planeta i koliko traje? Ko zna gde su se nalazile u tom trenutku? Evo par primera za posnate planete:
Merkur: 88 dana

Venera: 224 dana

Mars: 1 godina 322 dana

Jupiter: 11 godina 315 dana

Saturn: 29 godina 267 dana

Uran: 84 godine 7 dana

Neptun: 164 godine 285 dana

Pluton: 248 godina 157 dana

Veliki brat

pre 7 godina

Naravno, opet gomila komentara kako to da vidimo milionima svetlosnih godina daleko, a ne vidimo šta se dešava "u našem dvorištu".

Takve stvari može da izjavi samo neko ko je GLUP i NEĆE DA RAZMIŠLJA.

Pa ne vidite ni šta se dešava u susednom selu, a vidite šta se dešava u Njujorku ili Sidneju.

Tako isto "vidimo" planete oko udaljenih zvezda, jer se detektuju merenjem promene intenziteta svetlosti sa tih zvezda, a ove najudaljenije unutar sunčevog sistema možemo da "vidimo" samo ako privremeno zaklone neku udaljenu zvezdu.


Ali, mnogo je lakše pametovati kroz komentare nego nešto pročitati na internetu. Koliko je samo onih koji tvrde da je zemlja ravna samo zato što iz aviona nisu videli zakrivljenje horizonta... Koliki debil neko može da bude pa da poveruje u toliki obim zavere na svetskom nivou, a neki damo dogoni u Africi znali za Sirijus B pre nego što ga je moderna nauka otkrila!

Jasno

pre 7 godina

Kada se setim koliko su nas maltretirali time u skoli. Svaka nova generacija ispasta nivo znanja prethodne. To je kao kada bi deci sada neko pricao ucite skolu. A u sustini pola od njih ce ziveti od zarade na internetu. A tome ih niko ne uci

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Razumem da u pojasu oko naseg sistema je tesko videti da li ima planeta jer nema svetlosti i slicno, medjutim u samom suncevom sistemu sa do sada barem 10-tak sondi koje su isle do kraja skoro sistema i najudaljenijih planeta niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj. Ili zaista nemaju pojma sta rade i apsolutno sve nagadjaju, ili ipak sto je vise verovatno samo prave smesne vesti, nagadjaju radi vesti, samo da kao reklama da bi se pricalo i sverimski programi izvukli novac od drzava i privatnih sponzora.
(voodoo, 5. april 2017 19:20)

Ne, oni znaju sta rade, ovo je program ispitivanja ogromnog broja snimaka ljudskim ocima i mozgom, najboljim alatom za prepoznavanje vizuelnih promena na snimcima. Snimci su dobijeni dugogodisnjim infracrvenim osmatranjem celokupnog neba.
Za sada su nadjena 4 kandidata cija priroda tek treba da bude utvrdjena. A ovo da " niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj" i da su "sonde isle do kraja sistema" govori da nemas pojma o razmerama Suncevog sistema i velicini objekata u njemu. I koliko je tesko otkriti udaljeni objekat na nekoliko stotina astronomskih jedinica daljine.

marko

pre 7 godina

@samir te daleke planete u drugim solarnim sistemima je daleko lakse otkriti nego objekte duboko u nasem sistemu jer se prvi otkrivaju uz pomoc njihovih zvezda dok ovde imas visestruko teze uslove da pronadjes veliki objekat jer nema te bitne stavke.

vuk

pre 7 godina

Ljudi malo surfovanja po netu nije na odmet pre pisanja komentara.Zasto ne mozemo da vidimo ovu planetu a vidimo galaksije necu ni da komentarisem.Ko ne zna neka izgugla.Osnovni dokaz da se tamo nesto nalazi jeste cinjenica da su sve sonde koje su izlazile iz naseg sistema belezile promenu trajektorije koja se moze objasniti samo uticajem gravitacionog polja nekog velikog objekta.I uvek su sa Zemlje morali da vrse korekcije putanje.Malo vise citanja a manje pametovanja.

Dex

pre 7 godina

Razumem da u pojasu oko naseg sistema je tesko videti da li ima planeta jer nema svetlosti i slicno, medjutim u samom suncevom sistemu sa do sada barem 10-tak sondi koje su isle do kraja skoro sistema i najudaljenijih planeta niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj. Ili zaista nemaju pojma sta rade i apsolutno sve nagadjaju, ili ipak sto je vise verovatno samo prave smesne vesti, nagadjaju radi vesti, samo da kao reklama da bi se pricalo i sverimski programi izvukli novac od drzava i privatnih sponzora.
[voodoo, 5. april 2017 19:20)

Znas li ti kolika je zapremina Suncevog sistema, tj. koliki prostor obuhvata? Petsto miliona sondi ne bi istrazilo mali procenat naseg sistema. A pre nego sto pocnete o novcu, o (ne)uspesima NASA, prvo proucite sta je dosad otkriveno. Doduse, i sam priznajes da ne poznajes tematiku, ali znas da je NASA prevara. Ja se pametnijima i obrazovanijima od sebe divim i trudim se da ih dostignem, a ne ovo...

Burazi jaci od cele kafane

pre 7 godina

@ majstor

Eh...a taman htedoh da napisem da nema ni jednog komentara da je u pitanju Nibiru.

Elem,kao sto je sad prava navala "ravnozemljasa",tako je pre koju godinu bila ista takva o Nibiru,pa pre toga 'smak 2012',pa pre toga 'ljudi-gmizavci' i 'drevni astronauti'...i tako.

Ne znam da li su u pitanju isti ljudi...pitam se...

Dex

pre 7 godina

Neka su...
(ne zanima me, 5. april 2017 19:54)

Ma zanima te (jer inace ne bi citao vest, pa jos komentarisao na istu), ali na pretparackom nivou. Nije nauka za svakog. Nisam se ni ja pokazao u ovom polju, ali me znanje svakako interesuje. Naravno, u Srbiji postoji milion alternativa ovakvim clancima.

Arthur Dent

pre 7 godina

@Punisa: drugar mislim da si u tih par rijeci sve rekao, zamisli nova grudva kamenja se gore pojavi...lele kakva zbrka oko coroskopa, mijenjaj pravila, coroskopski znaci i zabluda za lakoumne.

a ekvator ispupčen

pre 7 godina

pa jel zemlja okrugla?
(niš, 5. april 2017 18:45)
Jeste,ima ona jedna ista fotografija u više boja,sa različitom veličinom kontinenata...

Arthur Dent

pre 7 godina

Vlado Banja Luka: zemljace cekam tvoj komentar na vijest sta bi bilo kad bi se desilo ovo ono, ma... gornja vijest pametni, hajde udri, ispucaj svoju pamet svega ti. Uvijek me od srca nasmije ovaj dvonozni ugljenicni organizam :) Hezaah!!!

my way

pre 7 godina

Ето, када нам Плутон није ваљао сада ћемо добити неку Мики Маус планету...

Trovach

pre 7 godina

@voodoo...Zamisli sebe da si "sonda", tj, pesak koji ucestvuje u saobracaju, a gledas u svoj mobilni telefon, jer te to trenutno interesuje, pa ni ne primetis kamion koji je srecom projurio iza tebe. Sonde istrazuju premali delic neba na svom putu i prava sreca bi bila potrebna da prodju dovoljno blizu neke nepoznate (patuljaste) planete da bi je primetile.

manipulišu a novinari pišu šta vide i čuju

pre 7 godina

Pronađeno nekoliko malo većih kamenja. Još će i pesal da dobije status planete (planetoida).

voodoo

pre 7 godina

Razumem da u pojasu oko naseg sistema je tesko videti da li ima planeta jer nema svetlosti i slicno, medjutim u samom suncevom sistemu sa do sada barem 10-tak sondi koje su isle do kraja skoro sistema i najudaljenijih planeta niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj. Ili zaista nemaju pojma sta rade i apsolutno sve nagadjaju, ili ipak sto je vise verovatno samo prave smesne vesti, nagadjaju radi vesti, samo da kao reklama da bi se pricalo i sverimski programi izvukli novac od drzava i privatnih sponzora.

StarLord

pre 7 godina

Inace, radi se o najpopularnijoj platformi za volontersko istrazivanje koja se zove Zooniverse. Najvaznije je da svako moze biti istrazivac i dati svoj doprinos ovom i drugim projektima, sto me je i privuklo...

BSN

pre 7 godina

...uz pozdrav jednom Ivanu, koji je pre mesec-dva, kad je objavljena vest o pocetku ovog volonterskog projekta, rekao da bi se ukljucio samo ako mu plate.
E, pa, njih 60000 razmislja suprotno, i prvi rezultati stizu.

Владо Бања Лука

pre 7 godina

И ова, као и сличне вијести везане за "астрономију" и "свемир" су наравно испраћене јефтином анимацијом и CGI-ијем. Толико о томе и о тим фамозним "открићима" са којима нас бомбардују сваки дан. Лажи, лажи и још мало лажи...

BSN

pre 7 godina

...uz pozdrav jednom Ivanu, koji je pre mesec-dva, kad je objavljena vest o pocetku ovog volonterskog projekta, rekao da bi se ukljucio samo ako mu plate.
E, pa, njih 60000 razmislja suprotno, i prvi rezultati stizu.

StarLord

pre 7 godina

Inace, radi se o najpopularnijoj platformi za volontersko istrazivanje koja se zove Zooniverse. Najvaznije je da svako moze biti istrazivac i dati svoj doprinos ovom i drugim projektima, sto me je i privuklo...

Halle-ON

pre 7 godina

Za ove sto se pitaju kako naucnici znaju koliko planeta ima oko neke svetlosnim godinama udaljene zvezda, a sada tek otkrivaju planete u nasem suncanom sistemu, evo objasnjenja:

Stojite u mrklom mraku na nekoj planini. Ne vidite nista oko vas, samo udaljenu vatru nekih kampera. Kako znate da ima nekoga pored vatre? Jednostavno vidite da nesto povremeno zakloni vatru. Izvadite dvogled, i pogledajte oko vas, necete videti nista, ali ako pogledate u pravcu vatre, verovatno cete videti ljude pored nje.


Neko je pomenuo dvadesetak sondi koje su otisle van suncevog sistema, a koliko se secam jedni objekat sa zemlje koji je napustio suncev sistem je Voyager, i to jos uvek nisu sigurni da li je uospte napustio.

Ok, i da su te sonde dosle do granica solarnog sistema, znate li kolike su orbite mogucih planeta i koliko traje? Ko zna gde su se nalazile u tom trenutku? Evo par primera za posnate planete:
Merkur: 88 dana

Venera: 224 dana

Mars: 1 godina 322 dana

Jupiter: 11 godina 315 dana

Saturn: 29 godina 267 dana

Uran: 84 godine 7 dana

Neptun: 164 godine 285 dana

Pluton: 248 godina 157 dana

Владо Бања Лука

pre 7 godina

И ова, као и сличне вијести везане за "астрономију" и "свемир" су наравно испраћене јефтином анимацијом и CGI-ијем. Толико о томе и о тим фамозним "открићима" са којима нас бомбардују сваки дан. Лажи, лажи и још мало лажи...

voodoo

pre 7 godina

Razumem da u pojasu oko naseg sistema je tesko videti da li ima planeta jer nema svetlosti i slicno, medjutim u samom suncevom sistemu sa do sada barem 10-tak sondi koje su isle do kraja skoro sistema i najudaljenijih planeta niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj. Ili zaista nemaju pojma sta rade i apsolutno sve nagadjaju, ili ipak sto je vise verovatno samo prave smesne vesti, nagadjaju radi vesti, samo da kao reklama da bi se pricalo i sverimski programi izvukli novac od drzava i privatnih sponzora.

Veliki brat

pre 7 godina

Naravno, opet gomila komentara kako to da vidimo milionima svetlosnih godina daleko, a ne vidimo šta se dešava "u našem dvorištu".

Takve stvari može da izjavi samo neko ko je GLUP i NEĆE DA RAZMIŠLJA.

Pa ne vidite ni šta se dešava u susednom selu, a vidite šta se dešava u Njujorku ili Sidneju.

Tako isto "vidimo" planete oko udaljenih zvezda, jer se detektuju merenjem promene intenziteta svetlosti sa tih zvezda, a ove najudaljenije unutar sunčevog sistema možemo da "vidimo" samo ako privremeno zaklone neku udaljenu zvezdu.


Ali, mnogo je lakše pametovati kroz komentare nego nešto pročitati na internetu. Koliko je samo onih koji tvrde da je zemlja ravna samo zato što iz aviona nisu videli zakrivljenje horizonta... Koliki debil neko može da bude pa da poveruje u toliki obim zavere na svetskom nivou, a neki damo dogoni u Africi znali za Sirijus B pre nego što ga je moderna nauka otkrila!

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Razumem da u pojasu oko naseg sistema je tesko videti da li ima planeta jer nema svetlosti i slicno, medjutim u samom suncevom sistemu sa do sada barem 10-tak sondi koje su isle do kraja skoro sistema i najudaljenijih planeta niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj. Ili zaista nemaju pojma sta rade i apsolutno sve nagadjaju, ili ipak sto je vise verovatno samo prave smesne vesti, nagadjaju radi vesti, samo da kao reklama da bi se pricalo i sverimski programi izvukli novac od drzava i privatnih sponzora.
(voodoo, 5. april 2017 19:20)

Ne, oni znaju sta rade, ovo je program ispitivanja ogromnog broja snimaka ljudskim ocima i mozgom, najboljim alatom za prepoznavanje vizuelnih promena na snimcima. Snimci su dobijeni dugogodisnjim infracrvenim osmatranjem celokupnog neba.
Za sada su nadjena 4 kandidata cija priroda tek treba da bude utvrdjena. A ovo da " niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj" i da su "sonde isle do kraja sistema" govori da nemas pojma o razmerama Suncevog sistema i velicini objekata u njemu. I koliko je tesko otkriti udaljeni objekat na nekoliko stotina astronomskih jedinica daljine.

tachyon

pre 7 godina

@ ooo boze zasto nisam naucnik da ceo zivot nesto nagadjam
(aca, 06. april 2017 06:19)

Niste dovoljno pohađali školu da biste bili naučnik, pa zato i mislite da oni nagađaju.

Dex

pre 7 godina

Razumem da u pojasu oko naseg sistema je tesko videti da li ima planeta jer nema svetlosti i slicno, medjutim u samom suncevom sistemu sa do sada barem 10-tak sondi koje su isle do kraja skoro sistema i najudaljenijih planeta niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj. Ili zaista nemaju pojma sta rade i apsolutno sve nagadjaju, ili ipak sto je vise verovatno samo prave smesne vesti, nagadjaju radi vesti, samo da kao reklama da bi se pricalo i sverimski programi izvukli novac od drzava i privatnih sponzora.
[voodoo, 5. april 2017 19:20)

Znas li ti kolika je zapremina Suncevog sistema, tj. koliki prostor obuhvata? Petsto miliona sondi ne bi istrazilo mali procenat naseg sistema. A pre nego sto pocnete o novcu, o (ne)uspesima NASA, prvo proucite sta je dosad otkriveno. Doduse, i sam priznajes da ne poznajes tematiku, ali znas da je NASA prevara. Ja se pametnijima i obrazovanijima od sebe divim i trudim se da ih dostignem, a ne ovo...

Astronom iz hobija

pre 7 godina

ma daj bre
videli sistem od 7 planeta 40 svetlosnih godina udaljenje
a ne mogu da istraze suncev sistem (nothing wrong with me, 5. april 2017 19:18)

Nisu "videli" opticki ali su zakljucili na onsovu drugih parameara: gravitacione anomalije, istrazivanja iz podrucja infracrvene svetlosti i tome slicno. Uostalom, svemir je suvise veliki da bi bilo kome zamerali sto nije istrazen.

Burazi jaci od cele kafane

pre 7 godina

@ majstor

Eh...a taman htedoh da napisem da nema ni jednog komentara da je u pitanju Nibiru.

Elem,kao sto je sad prava navala "ravnozemljasa",tako je pre koju godinu bila ista takva o Nibiru,pa pre toga 'smak 2012',pa pre toga 'ljudi-gmizavci' i 'drevni astronauti'...i tako.

Ne znam da li su u pitanju isti ljudi...pitam se...

M

pre 7 godina

"zanimljivo je kako znaju za galaksije udaljene i do 20 svetlosnih godina a ne znaju za ovu planetu 
(dd, 06. april 2017 07:47)"

Galaksije udaljene 20 svetlosnih godina??
Najbliza galaksija udaljena je 2.5 miliona svetlosnih godina, astronome.
Jel znas sta je stvarni zanimljivo? Kako oni koji ne znaju nista ni o cemu, najvise imaju potrebu da pricaju svasta o svacemu.

marko

pre 7 godina

@samir te daleke planete u drugim solarnim sistemima je daleko lakse otkriti nego objekte duboko u nasem sistemu jer se prvi otkrivaju uz pomoc njihovih zvezda dok ovde imas visestruko teze uslove da pronadjes veliki objekat jer nema te bitne stavke.

Dex

pre 7 godina

Neka su...
(ne zanima me, 5. april 2017 19:54)

Ma zanima te (jer inace ne bi citao vest, pa jos komentarisao na istu), ali na pretparackom nivou. Nije nauka za svakog. Nisam se ni ja pokazao u ovom polju, ali me znanje svakako interesuje. Naravno, u Srbiji postoji milion alternativa ovakvim clancima.

Lejla

pre 7 godina

zanimljivo je kako znaju za galaksije udaljene i do 20 svetlosnih godina a ne znaju za ovu planetu
(dd, 06. april 2017 07:47)

Zato sto su galaksije svetli, ogromni i lako uocljivi objekti, imaju ogroman gravitacioni uticaj na objekte oko sebe, za razliku od planeta koje ne emituju svetlost i sicusne su. Posebno objekti sa ivice suncevog sistema koji ne dobijaju, a samim tim i ne reflektuju suncevu svetlost u kolicini merljivoj savremenim instrumentima.

wolf204

pre 7 godina

zanimljivo je kako znaju za galaksije udaljene i do 20 svetlosnih godina a ne znaju za ovu planetu
(dd, 06. april 2017 07:47)

20 svetlosnih godina je najuži svemirski komšiluk, u kome se nalazi manje od stotinu zvezda. Najbliža galaksija je udaljena preko 2.000.000 svetlosnih godina.

Trovach

pre 7 godina

@voodoo...Zamisli sebe da si "sonda", tj, pesak koji ucestvuje u saobracaju, a gledas u svoj mobilni telefon, jer te to trenutno interesuje, pa ni ne primetis kamion koji je srecom projurio iza tebe. Sonde istrazuju premali delic neba na svom putu i prava sreca bi bila potrebna da prodju dovoljno blizu neke nepoznate (patuljaste) planete da bi je primetile.

vuk

pre 7 godina

Ljudi malo surfovanja po netu nije na odmet pre pisanja komentara.Zasto ne mozemo da vidimo ovu planetu a vidimo galaksije necu ni da komentarisem.Ko ne zna neka izgugla.Osnovni dokaz da se tamo nesto nalazi jeste cinjenica da su sve sonde koje su izlazile iz naseg sistema belezile promenu trajektorije koja se moze objasniti samo uticajem gravitacionog polja nekog velikog objekta.I uvek su sa Zemlje morali da vrse korekcije putanje.Malo vise citanja a manje pametovanja.

my way

pre 7 godina

Ето, када нам Плутон није ваљао сада ћемо добити неку Мики Маус планету...

a ekvator ispupčen

pre 7 godina

pa jel zemlja okrugla?
(niš, 5. april 2017 18:45)
Jeste,ima ona jedna ista fotografija u više boja,sa različitom veličinom kontinenata...

Arthur Dent

pre 7 godina

Vlado Banja Luka: zemljace cekam tvoj komentar na vijest sta bi bilo kad bi se desilo ovo ono, ma... gornja vijest pametni, hajde udri, ispucaj svoju pamet svega ti. Uvijek me od srca nasmije ovaj dvonozni ugljenicni organizam :) Hezaah!!!

Arthur Dent

pre 7 godina

@Punisa: drugar mislim da si u tih par rijeci sve rekao, zamisli nova grudva kamenja se gore pojavi...lele kakva zbrka oko coroskopa, mijenjaj pravila, coroskopski znaci i zabluda za lakoumne.

Jasno

pre 7 godina

Kada se setim koliko su nas maltretirali time u skoli. Svaka nova generacija ispasta nivo znanja prethodne. To je kao kada bi deci sada neko pricao ucite skolu. A u sustini pola od njih ce ziveti od zarade na internetu. A tome ih niko ne uci

chombe

pre 7 godina

Niko nikad nije video planete van suncevog sistema, nego se doslo do zakljucka da postoje na osnovu drugih parametara koje koriste astronomi, kao sto niko nikad nije video mi atom, a postoji, bar se nadamo da je tako.

007

pre 7 godina

Mi jos ne znamo ni sta je u nasem suncevom sistemu, a kamoli nasoj galaksiji.. gde su sve ostale galaksije... I hoćemo da trazimo vanzemaljce???

glupander

pre 7 godina

Ne znaju ni u prašumama šta imamo, a kamo li okeanima, a otkrivaju tajne svemira. Nivo znanja nam je smešno mali, ali tražimo, a ko traži, dobiće. Zar ne?
"Ne znam šta sam rekao,ali ne škodi, a šta ne škodi, korisno je!"

cobo

pre 7 godina

Marlon Brendon@
Zasto ruski astronomi nista ne otkriju ? Kao prvo ruski kosmonauti su jedini sposobni da lete svemirom ali oni to rade za pare a Amerikanci dobro plate dok ruski astronomi nemaju para.I tako dok ruski kosmonauti voze i koncentrisu se na saobracaj Amerikanci razgledaju okolinu i pronadju Sunce,Mesec,......i tako.

manipulišu a novinari pišu šta vide i čuju

pre 7 godina

Pronađeno nekoliko malo većih kamenja. Još će i pesal da dobije status planete (planetoida).

amaterski filozof

pre 7 godina

Imam ja još bolje teorije. Kako udišemo kiseonik, a ne vidimo ga? Kako nas drži gravitacija, a niko je nije video? Ako nešto nema ni miris, ni ukus, ni oblik, onda znači da toga nema.
Lažu nas vekovima narode moj! Svakome ko se malo bavio internet edukacijom jasno je da udišemo ništa i da hodamo u prazno. Planete ne postoje, fizika ne postoji, svi smo mi deo džinovskog pihtijastog drevnog bića po imenu Yog Sothoth.

Владо Бања Лука

pre 7 godina

И ова, као и сличне вијести везане за "астрономију" и "свемир" су наравно испраћене јефтином анимацијом и CGI-ијем. Толико о томе и о тим фамозним "открићима" са којима нас бомбардују сваки дан. Лажи, лажи и још мало лажи...

voodoo

pre 7 godina

Razumem da u pojasu oko naseg sistema je tesko videti da li ima planeta jer nema svetlosti i slicno, medjutim u samom suncevom sistemu sa do sada barem 10-tak sondi koje su isle do kraja skoro sistema i najudaljenijih planeta niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj. Ili zaista nemaju pojma sta rade i apsolutno sve nagadjaju, ili ipak sto je vise verovatno samo prave smesne vesti, nagadjaju radi vesti, samo da kao reklama da bi se pricalo i sverimski programi izvukli novac od drzava i privatnih sponzora.

Jasno

pre 7 godina

Kada se setim koliko su nas maltretirali time u skoli. Svaka nova generacija ispasta nivo znanja prethodne. To je kao kada bi deci sada neko pricao ucite skolu. A u sustini pola od njih ce ziveti od zarade na internetu. A tome ih niko ne uci

BSN

pre 7 godina

...uz pozdrav jednom Ivanu, koji je pre mesec-dva, kad je objavljena vest o pocetku ovog volonterskog projekta, rekao da bi se ukljucio samo ako mu plate.
E, pa, njih 60000 razmislja suprotno, i prvi rezultati stizu.

cobo

pre 7 godina

Marlon Brendon@
Zasto ruski astronomi nista ne otkriju ? Kao prvo ruski kosmonauti su jedini sposobni da lete svemirom ali oni to rade za pare a Amerikanci dobro plate dok ruski astronomi nemaju para.I tako dok ruski kosmonauti voze i koncentrisu se na saobracaj Amerikanci razgledaju okolinu i pronadju Sunce,Mesec,......i tako.

StarLord

pre 7 godina

Inace, radi se o najpopularnijoj platformi za volontersko istrazivanje koja se zove Zooniverse. Najvaznije je da svako moze biti istrazivac i dati svoj doprinos ovom i drugim projektima, sto me je i privuklo...

a ekvator ispupčen

pre 7 godina

pa jel zemlja okrugla?
(niš, 5. april 2017 18:45)
Jeste,ima ona jedna ista fotografija u više boja,sa različitom veličinom kontinenata...

glupander

pre 7 godina

Ne znaju ni u prašumama šta imamo, a kamo li okeanima, a otkrivaju tajne svemira. Nivo znanja nam je smešno mali, ali tražimo, a ko traži, dobiće. Zar ne?
"Ne znam šta sam rekao,ali ne škodi, a šta ne škodi, korisno je!"

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Razumem da u pojasu oko naseg sistema je tesko videti da li ima planeta jer nema svetlosti i slicno, medjutim u samom suncevom sistemu sa do sada barem 10-tak sondi koje su isle do kraja skoro sistema i najudaljenijih planeta niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj. Ili zaista nemaju pojma sta rade i apsolutno sve nagadjaju, ili ipak sto je vise verovatno samo prave smesne vesti, nagadjaju radi vesti, samo da kao reklama da bi se pricalo i sverimski programi izvukli novac od drzava i privatnih sponzora.
(voodoo, 5. april 2017 19:20)

Ne, oni znaju sta rade, ovo je program ispitivanja ogromnog broja snimaka ljudskim ocima i mozgom, najboljim alatom za prepoznavanje vizuelnih promena na snimcima. Snimci su dobijeni dugogodisnjim infracrvenim osmatranjem celokupnog neba.
Za sada su nadjena 4 kandidata cija priroda tek treba da bude utvrdjena. A ovo da " niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj" i da su "sonde isle do kraja sistema" govori da nemas pojma o razmerama Suncevog sistema i velicini objekata u njemu. I koliko je tesko otkriti udaljeni objekat na nekoliko stotina astronomskih jedinica daljine.

007

pre 7 godina

Mi jos ne znamo ni sta je u nasem suncevom sistemu, a kamoli nasoj galaksiji.. gde su sve ostale galaksije... I hoćemo da trazimo vanzemaljce???

Astronom iz hobija

pre 7 godina

ma daj bre
videli sistem od 7 planeta 40 svetlosnih godina udaljenje
a ne mogu da istraze suncev sistem (nothing wrong with me, 5. april 2017 19:18)

Nisu "videli" opticki ali su zakljucili na onsovu drugih parameara: gravitacione anomalije, istrazivanja iz podrucja infracrvene svetlosti i tome slicno. Uostalom, svemir je suvise veliki da bi bilo kome zamerali sto nije istrazen.

Arthur Dent

pre 7 godina

Vlado Banja Luka: zemljace cekam tvoj komentar na vijest sta bi bilo kad bi se desilo ovo ono, ma... gornja vijest pametni, hajde udri, ispucaj svoju pamet svega ti. Uvijek me od srca nasmije ovaj dvonozni ugljenicni organizam :) Hezaah!!!

tachyon

pre 7 godina

@ ooo boze zasto nisam naucnik da ceo zivot nesto nagadjam
(aca, 06. april 2017 06:19)

Niste dovoljno pohađali školu da biste bili naučnik, pa zato i mislite da oni nagađaju.

Veliki brat

pre 7 godina

Naravno, opet gomila komentara kako to da vidimo milionima svetlosnih godina daleko, a ne vidimo šta se dešava "u našem dvorištu".

Takve stvari može da izjavi samo neko ko je GLUP i NEĆE DA RAZMIŠLJA.

Pa ne vidite ni šta se dešava u susednom selu, a vidite šta se dešava u Njujorku ili Sidneju.

Tako isto "vidimo" planete oko udaljenih zvezda, jer se detektuju merenjem promene intenziteta svetlosti sa tih zvezda, a ove najudaljenije unutar sunčevog sistema možemo da "vidimo" samo ako privremeno zaklone neku udaljenu zvezdu.


Ali, mnogo je lakše pametovati kroz komentare nego nešto pročitati na internetu. Koliko je samo onih koji tvrde da je zemlja ravna samo zato što iz aviona nisu videli zakrivljenje horizonta... Koliki debil neko može da bude pa da poveruje u toliki obim zavere na svetskom nivou, a neki damo dogoni u Africi znali za Sirijus B pre nego što ga je moderna nauka otkrila!

Arthur Dent

pre 7 godina

@Punisa: drugar mislim da si u tih par rijeci sve rekao, zamisli nova grudva kamenja se gore pojavi...lele kakva zbrka oko coroskopa, mijenjaj pravila, coroskopski znaci i zabluda za lakoumne.

vuk

pre 7 godina

Ljudi malo surfovanja po netu nije na odmet pre pisanja komentara.Zasto ne mozemo da vidimo ovu planetu a vidimo galaksije necu ni da komentarisem.Ko ne zna neka izgugla.Osnovni dokaz da se tamo nesto nalazi jeste cinjenica da su sve sonde koje su izlazile iz naseg sistema belezile promenu trajektorije koja se moze objasniti samo uticajem gravitacionog polja nekog velikog objekta.I uvek su sa Zemlje morali da vrse korekcije putanje.Malo vise citanja a manje pametovanja.

Halle-ON

pre 7 godina

Za ove sto se pitaju kako naucnici znaju koliko planeta ima oko neke svetlosnim godinama udaljene zvezda, a sada tek otkrivaju planete u nasem suncanom sistemu, evo objasnjenja:

Stojite u mrklom mraku na nekoj planini. Ne vidite nista oko vas, samo udaljenu vatru nekih kampera. Kako znate da ima nekoga pored vatre? Jednostavno vidite da nesto povremeno zakloni vatru. Izvadite dvogled, i pogledajte oko vas, necete videti nista, ali ako pogledate u pravcu vatre, verovatno cete videti ljude pored nje.


Neko je pomenuo dvadesetak sondi koje su otisle van suncevog sistema, a koliko se secam jedni objekat sa zemlje koji je napustio suncev sistem je Voyager, i to jos uvek nisu sigurni da li je uospte napustio.

Ok, i da su te sonde dosle do granica solarnog sistema, znate li kolike su orbite mogucih planeta i koliko traje? Ko zna gde su se nalazile u tom trenutku? Evo par primera za posnate planete:
Merkur: 88 dana

Venera: 224 dana

Mars: 1 godina 322 dana

Jupiter: 11 godina 315 dana

Saturn: 29 godina 267 dana

Uran: 84 godine 7 dana

Neptun: 164 godine 285 dana

Pluton: 248 godina 157 dana

Burazi jaci od cele kafane

pre 7 godina

@ majstor

Eh...a taman htedoh da napisem da nema ni jednog komentara da je u pitanju Nibiru.

Elem,kao sto je sad prava navala "ravnozemljasa",tako je pre koju godinu bila ista takva o Nibiru,pa pre toga 'smak 2012',pa pre toga 'ljudi-gmizavci' i 'drevni astronauti'...i tako.

Ne znam da li su u pitanju isti ljudi...pitam se...

Lejla

pre 7 godina

zanimljivo je kako znaju za galaksije udaljene i do 20 svetlosnih godina a ne znaju za ovu planetu
(dd, 06. april 2017 07:47)

Zato sto su galaksije svetli, ogromni i lako uocljivi objekti, imaju ogroman gravitacioni uticaj na objekte oko sebe, za razliku od planeta koje ne emituju svetlost i sicusne su. Posebno objekti sa ivice suncevog sistema koji ne dobijaju, a samim tim i ne reflektuju suncevu svetlost u kolicini merljivoj savremenim instrumentima.

M

pre 7 godina

"zanimljivo je kako znaju za galaksije udaljene i do 20 svetlosnih godina a ne znaju za ovu planetu 
(dd, 06. april 2017 07:47)"

Galaksije udaljene 20 svetlosnih godina??
Najbliza galaksija udaljena je 2.5 miliona svetlosnih godina, astronome.
Jel znas sta je stvarni zanimljivo? Kako oni koji ne znaju nista ni o cemu, najvise imaju potrebu da pricaju svasta o svacemu.

manipulišu a novinari pišu šta vide i čuju

pre 7 godina

Pronađeno nekoliko malo većih kamenja. Još će i pesal da dobije status planete (planetoida).

Dex

pre 7 godina

Razumem da u pojasu oko naseg sistema je tesko videti da li ima planeta jer nema svetlosti i slicno, medjutim u samom suncevom sistemu sa do sada barem 10-tak sondi koje su isle do kraja skoro sistema i najudaljenijih planeta niko do sada sa toliko teleskopa i istrazivanja nije primetio ne jednu, nego 4 planete, ma daj. Ili zaista nemaju pojma sta rade i apsolutno sve nagadjaju, ili ipak sto je vise verovatno samo prave smesne vesti, nagadjaju radi vesti, samo da kao reklama da bi se pricalo i sverimski programi izvukli novac od drzava i privatnih sponzora.
[voodoo, 5. april 2017 19:20)

Znas li ti kolika je zapremina Suncevog sistema, tj. koliki prostor obuhvata? Petsto miliona sondi ne bi istrazilo mali procenat naseg sistema. A pre nego sto pocnete o novcu, o (ne)uspesima NASA, prvo proucite sta je dosad otkriveno. Doduse, i sam priznajes da ne poznajes tematiku, ali znas da je NASA prevara. Ja se pametnijima i obrazovanijima od sebe divim i trudim se da ih dostignem, a ne ovo...

amaterski filozof

pre 7 godina

Imam ja još bolje teorije. Kako udišemo kiseonik, a ne vidimo ga? Kako nas drži gravitacija, a niko je nije video? Ako nešto nema ni miris, ni ukus, ni oblik, onda znači da toga nema.
Lažu nas vekovima narode moj! Svakome ko se malo bavio internet edukacijom jasno je da udišemo ništa i da hodamo u prazno. Planete ne postoje, fizika ne postoji, svi smo mi deo džinovskog pihtijastog drevnog bića po imenu Yog Sothoth.

Trovach

pre 7 godina

@voodoo...Zamisli sebe da si "sonda", tj, pesak koji ucestvuje u saobracaju, a gledas u svoj mobilni telefon, jer te to trenutno interesuje, pa ni ne primetis kamion koji je srecom projurio iza tebe. Sonde istrazuju premali delic neba na svom putu i prava sreca bi bila potrebna da prodju dovoljno blizu neke nepoznate (patuljaste) planete da bi je primetile.

marko

pre 7 godina

@samir te daleke planete u drugim solarnim sistemima je daleko lakse otkriti nego objekte duboko u nasem sistemu jer se prvi otkrivaju uz pomoc njihovih zvezda dok ovde imas visestruko teze uslove da pronadjes veliki objekat jer nema te bitne stavke.

Dex

pre 7 godina

Neka su...
(ne zanima me, 5. april 2017 19:54)

Ma zanima te (jer inace ne bi citao vest, pa jos komentarisao na istu), ali na pretparackom nivou. Nije nauka za svakog. Nisam se ni ja pokazao u ovom polju, ali me znanje svakako interesuje. Naravno, u Srbiji postoji milion alternativa ovakvim clancima.

wolf204

pre 7 godina

zanimljivo je kako znaju za galaksije udaljene i do 20 svetlosnih godina a ne znaju za ovu planetu
(dd, 06. april 2017 07:47)

20 svetlosnih godina je najuži svemirski komšiluk, u kome se nalazi manje od stotinu zvezda. Najbliža galaksija je udaljena preko 2.000.000 svetlosnih godina.

my way

pre 7 godina

Ето, када нам Плутон није ваљао сада ћемо добити неку Мики Маус планету...

chombe

pre 7 godina

Niko nikad nije video planete van suncevog sistema, nego se doslo do zakljucka da postoje na osnovu drugih parametara koje koriste astronomi, kao sto niko nikad nije video mi atom, a postoji, bar se nadamo da je tako.