Aktuelno

Sreda, 01.03.2017.

21:35

Pronađeni tragovi najstarijih životnih formi na Zemlji?

Izvor: BBC

Pronaðeni tragovi najstarijih životnih formi na Zemlji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Alex

pre 7 godina

(BSN)
Sto se tice kalijum-argona normalno je da se ne meri jedan atom, ali ako izvetri samo jedan atom, naravno da ce doci do greske u merenju i to velike. A to da moze sav argon da se "zarobi u steni" u to ne mogu da poverujem kao sto rekoh na zemlji nema zatvorenih sistema, postoji mogucnost da se prilikom kristalizacije stena argon apsorbuje iz vazduha.
Ovo cetvrto dobro znam sta je kosmos, a to da vodonik i helijum teze da se sazmu to vec nije ozbilljno, to bi znacilo da bi promenili svoja hemijska svojstva, to ne bi vise bio vodonik niti helijum nego neki drugi hemijski elementi.
Paster je pokazao eksperimetima da zivo moze da nastane samo od zivog a ne od nezive materije.
Verovatnoca da je zivot nastao slucajno je kao da pitate nekog arhitektu kako je nastala kuca a on vam odgovori. Pre nekih 100 godina ovde iznad proletela je letelica i ona je izrucila malter blokove i crepove i tako kad je sve to palo na zemlju u roku od 100 godina slucajnim procesom formirala se kuca, nije to zidar zidao.
Isto tako kada je religiozni naucnik pitao najveceg ateistu profesora filozofije na Oxfordu kako je nastala knjiga, on kaze u stampariji, naucnik ga pita gde je nastala informacija u knjizi a on mu odgovori u umu pisca. Zatim ga naucnik pita "Slazete li se da DNK sadrzi slozenu informaciju po kome zivi sistem funkcionise, gde je nastala ta informacija?" Ateista Antony Flew je pokusavao godinu dana da odgovori. Ubrzo posle toga je napisao knjigu "Postoji Bog"

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 4. mart 2017 11:17)

Prvo svaka cast Pasteru, jednom od Najvecih, ali u svojim eksperimentima nije se ni priblizio primordijalnim uslovima na Zemlji. Nista on nije pokazao o pocecima zivota na Zemlji a nije mu to ni bilo na umu.

Drugo, argon na Zemlji je argon40, iskljucivo radiogenog porekla, raspadom kalijuma40, za razliku od kosmickog argona36, Bozjeg miljenika, kako bi vi kreacionisti zamislili. Mala kolicina kalijuma40 u odnosu na ostale izotope ne znaci da je on beznacajan (on je treci grejac Zemlje!) niti znaci da je kalijum-argon datiranje nepouzdano. Izjava "zamislite samo jedan atom da izvetri vi pravite gresku od 1,3 milijarde godina." nema veze s mozgom. Pa ne meri se jedan atom.

Trece, argon40 posle raspada ostaje zarobljen u steni, ne vetri. Moze samo da migrira, kao sto migrira i radon, iz kojeg nastaje misteriozni polonijum, koji daje radiohalo pomeren u odnosu na halo uranijuma. Tim pre sto misteriozni polonijumski haloi vole da se grupisu oko mikropukotina prema kojima radon tezi.

Cetvrto, vodonik i helijum naravno teze da se sire prema oblastima manje koncentracije, ali i teze da se sazmu pod uticajem sopstvene gravitacije. Nije kosmos kao kada otvoris flasu pa gasovi izlete u prazninu.

Alex

pre 7 godina

(Flix, 3. mart 2017 23:10)
Pre nego sto nesto kazes, procitaj bolje sta sam napisao. Polonijum u prirodi ne moze da nastane sam od sebe vec samo od raspada urana. U granitu je pronadjen bez roditeljskih prstenova odnosno bez raspada urana sto je naucno nemoguce. Posto nisi ozbiljan nema potrebe da te komentarisem vise.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 3. mart 2017 23:39)

"1. Ugljenikom C14 moze da se meri samo 2-3 poluraspada jer se posle toga C14 ne moze ni detektovati. Kolicina ugljenika C14 koja se proizvede na godisnjem nivou je jako mala i iznosi 10kg na celu atmosveru a vreme poluraspada iznosi 5.730 godina."

Hajdemo brojni primer. U jednom gramu ugljenika nalazi se 5x10^22 atoma ugljenika, a s obzirom na prinos C14 od 10^-12, to je 50 milijardi atoma C14. S obzirom na vreme poluraspada od 5730 godina, taj jedan gram ugljenika daje 995 beta-raspada na cas i teorijski toliko karakteristicnih impulsa u detektoru, sto je sasvim merljivo. Cak i posle 5730 godina taj odbroj spadne na 500/h sto je opet merljivo. Posle tri poluraspada preostaje 120 impulsa na cas sto je opet merljivo uz pravilnu eksperimentalnu tehniku. Naucnici znaju granice svog metoda.

Za ostale odgovore necu se truditi jer je ocito ja u klin - ti u plocu.

Alex

pre 7 godina

(BSN)
Pa dobro vidim da ste poceli sad da izmisljate kao i svi evolucionisti koji nemaju odgovor na kljucna pitanja, naravno da je Dzentri analizirao granit a ne biotit, procitajte njegovu knigu "Mala misterija stvaranja" tu cete naci jos detaljnija objasnjenja njegovih istrazivanja koja je sprovodio u najvecoj laboratoriji na svetu u to vreme. Sto se tice metode kalijum-argon, kako moze ta metoda da bude merodavna, pa kalijum je gas ima tendenciju da izvetri kad se raspada, zamislite samo jedan atom da izvetri vi pravite gresku od 1,3 milijarde godina. Vreme poluraspada kalijuma40 je 1.3 milijarde godina a u atmosferi imate skoro 1 posto argona. U prirodi imate 93 posto kalijuma39, samo 0.1 posto kalijuma40 koji vi spominjete i imate oko 6.9 posto kalijuma41. Od kalijuma40 samo se 11 posto raspada u argon. Mislim da je ovo dovoljno da kazemo da nije merodavna. Sami evoulucionisti kazu da su uran-ovolo i C14 "najpouzdanije" metode a o njima smo pricali vec i videli zasto nisu. Zasto nam evolucionisti ne kazu kako su se posle velikog praska formirale galaksije ako znamo, kako oni kazu, da su nastala samo dva hemijska elementa vodonik i helijum a oni nemaju tendenciju da se skupljaju i formiraju galaksije vec imaju tendenciju da se sire jer je to gas? Kako je nastao zivot ako je Lui Paster dokazao eksperimentima da zivo moze da nastane samo od zivog, osnovni zakon biogeneze, a ne tamo od neke primordijalne supe? Naravno nemaju odgovore na ova pitanja nego izmisljaju.

Smuleco

pre 7 godina

@dominus: Nauku je "stvorio" čovek. Iz tog razloga, neće i ne može da da odgovore na sva pitanja, upravo zato što je to produkt ljudskog saznanja, znatiželje, definisanja i dokazivanja najrazličitijih procesa i događaja. A naše saznanje i spoznanje je ograničeno, jer nemamo moć i sposobnost, kao inteligentni životni entitet, da shvatimo u potpunosti SVE mehanizme, koji ishoduju, SVE rezultate istih.

Trovach

pre 7 godina

@dominus...Bas je zgodno sve nelogicnosti iz Biblije nazvati metaforama. Stotine godina zivota Metuzalema i 7 dana stvaranja sveta su metafore, bas cudno, u potpuno obrnutim vremenskim pravcima.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 3. mart 2017 21:43)

Prvo da pitam sta gosp. Gentry misli o kalijumu-40 i njegovom raspadu, koji se takodje koristi u datiranju? Ili o stroncijum-rubidijum metodi? Tu nema polonijuma i njegovih prstenova (haloa). Oni se javljaju kada uranijum iz cirkona, i clanovi njegovog lanca raspada, ozrace stenu u kojoj je cirkon ukljucen. Medjutim, cirkoni, koji nisu u sastavu stena u kojima se javlja radiohalo, lepo datiraju starost preko sadrzaja uranijumskog lanca raspada. Drugo, sta ako je geohemija terena takva da su uranijumska jedinjenja rastvarana i nosena dalje, i natalozena tamo odakle je gosp. Gentri uzeo svoje uzorke, ali ne iz primordijalnih stena, jos od, kako kaze, Bozje kreacije? Jer polonijum se stvara mnogo, mnogo kasnije od uranijuma. A Gentri nije analizirao granit, nego biotit.

Alex

pre 7 godina

(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 3. mart 2017 19:39)
4. Vulkan prilikom erupcije ne izbacuje stene nego izbacuje lavu koja se hladi i formira stene. Znaci da su te stene stvorene posle erupcije vulkana.
2. Odgovor na ovo sam dao u obrazlozenju i pitanju kako je nastao granit tako da u prirodi mozemo naci primere da raspadanje nije konstantno. Ne postoje u prirodi zatvoreni sistemi svi elementi cirkulisu ulaze i izlaze.
1. Ugljenikom C14 moze da se meri samo 2-3 poluraspada jer se posle toga C14 ne moze ni detektovati. Kolicina ugljenika C14 koja se proizvede na godisnjem nivou je jako mala i iznosi 10kg na celu atmosveru a vreme poluraspada iznosi 5.730 godina.

Flix

pre 7 godina

(Alex, 03. mart 2017 21:43)

To o cemu ti pricas samo dokazuje da je granit nastao u kratkom periodu. A da li je nastao juce ili pre 4 milijarde godina, to pojma nemas.

Alex

pre 7 godina

(BSN, 2. mart 2017 20:52)
Kako je nastala stena granit? Granit je stena koja predstavlja bazu kontinenata, to je jedina stena koja ne moze da se sintetise u laboratoriji. Ako granit istopite i ocvrsnete ga ponovo dobija se ariolit sitnozrna stena, to nije vise granit. Uran kada se raspada do olova ima 13 koraka a 8 od njih emituju alfa zracenje i to zracenje deluje na stenu tako sto je ostecuje i obrazuje prstenove. Kada su naucnici datirali granit pronasli su samo 3 poslednja prstena, od polonijuma koje ima kratko vreme poluraspada. Gde je predhodih 5 prstenova ako znamo da polonijum u prirodi moze da nastane samo od radioaktivnog raspada urana? Ako se granit hladio milijardama godina polonijum nikada ne bi mogao da se nadje u granitu jer je njegovo vreme poluraspada 3 minuta. Granit je morao da nastane za kratko vreme brzim hladjenjem, to je stvorena stena."I na pocetku Bog stvori nebo i zemlju"

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 3. mart 2017 10:29)

Da krenem unatrag:

4) Izotopski sastav stena, na osnovu kojih se odredjuje njihova starost, nema veze sa datumom erupcije. Kad se kaze "odredili su starost stena" ne misli se na "odredili su kad je vulkan eruptirao". Podzemne vode nisam spominjao. Rekao sam "iz podzemnih izvora", jasno da nisam mislio na vodu nego na poreklo stena.

3) mislim da mozemo ovo o "promeni raspada elemenata za 30 posto" da odbacimo kao besmislicu.

2) Stabilne izotope olova mozemo razdvojiti masenom spektroskopijom. Nas zanima Pb206 kao krajnji proizvod raspada U238 u njegovoj rudi. A zanima nas i Pb204 kao primordijalni stabilni marker. U metodi uran-olovo nezagadjene uzorke olova nalazimo, recimo, pod ledom Grenlanda ili Kanade, koji su primeri najstarijeg kopna. Gubitak Pb206 u Pb207 preko (n,gama) procesa od interesa je za fiziku zvezda i na Zemlji je zanemarljiv. Odakle ti neutroni? U uranijumskoj rudi sve se desava alfa i beta raspadom.

1) Od kosmickih zraka koji N14 pretvaraju u C14, Zemljino magnetno polje je slaba zastita. Ono nas stiti od Suncevog vetra pre svega. Promena koncentracije C14 se moze desiti usled bljeska supernovih pracenih emisijom tezih cestica, koji onda u gornjim slojevima atmosfere izazivaju pomenuti prelaz. Promena prinosa C14 u bliskoj proslosti (dokle ima smisla C14 datiranje) je predmet intenzivnog proucavanja i sigurno se uracunava.

dominus

pre 7 godina

@ Trovach

Biblija se dosta pogrešno tumači. Većina biblijskih događaja počev od Adama i Eve, je zapravo vid metafore u odnosu na ono što se u stvarnosti dogodilo. Knjiga "Istorija galaksije, zemlje i coveka" (mislim da se tako zove), mnogo vernije opisuje iste ili slične događaje iz Biblije.

dominus

pre 7 godina

@verba volant: Nikada neće naći, odgovor na SVA pitanja, ni čovek, ni nauka. To ti kažem, kao neko, kome je nauka jako bliska, i ko veruje u nju, i njenu moć.
(Smuleco, 2. mart 2017 19:36)

Nije tačno. Čovek kao pojedinac će naći odgovor na svako pitanje, mnogo lakše nego nauka objektivno (treba vremena, ali će naći). Za nauku (kao nauku materijalnog sveta) se već ne može reći, pre svega jer je na pogrešnom tragu, kao i svi koji veruju u nju. Dzaba ti ceo vek da si posvećen nauci ako pratiš pogrešan trag.

Alex

pre 7 godina

(BSN, 2. mart 2017 20:52)

1. Kosmickim zracenjem nastaje ugljenik C14. Zemljino magnetno polje koje vremenom slabi, stiti zemlju od kosmickog zracenja. Samim tim mi smo u proslosti imali manju proizvodnju ugljnika C14. Ako znamo da nismo imali istu proizvodnju ugljenika C14 tokom celog vremena ovu metodu ne mozemo da koristimo.
2. U metodi uran-olovo, kako moze da se vodi racuna o uzimanju uzoraka i o mogucem zagadjenju uzoraka od strane olova iz novijeg vremena kada u prirodi nema zatvorenih sistema koji bi sprecili da noviji elementi ulaze i izlaze. Olovo206 moze da hvata neutrone i postane olovo207 samim tim dolazimo do greske u merenju. Kako to mozemo u prirodi tokom vremena da kontrolisemo.
3. Ovo sam procitao davno u nekim evolucionistickim novinama na netu i ne mogu da nadjem taj link.
4. Kako nema veze? Pa formiraju se stene, od cege se sastoje stene ako ne od hemijskih elemenata. Stene nastaju očvršćavanjem magme u zemljinoj unutrašnjosti odnosno očvršćavanjem lave na površini Zemlje. Nisu to neke istopljene stene iz prastarih podzemnih voda.

BSN

pre 7 godina

(Alex, 02. mart 2017 13:54)

1) raspad se ne menja sa vremenom i nema veze sa hemijom ili magnetnim poljem. To je svojstvo samog atomskog jezgra.
2) Sto se tice pouzdanosti datiranja, metoda uran-olovo zahteva da se pri uzimanju uzorka strogo vodi racuna o mogucem zagadjenju uzorka olovom iz novijih vremena; metoda C14 zahteva da se pravilno uracuna promenljivo stvaranje C14 u atmosferi usled kosmickih uzroka. Naucnici znaju za moguce uzroke greski u merenju i velik trud je ulozen da se greske izbegnu.
3) "sami su izjavili da se raspad nekih hemijskih elemenata promenio za 30 posto." E, ovo je zanimljivo ali nejasno. Molim za link! Siguran sam da je neka zabuna u pitanju.
4) starost vulkanske erupcije nema veze sa staroscu izlivenog stenja; pa ne stvara vulkan hemijske elemente, te istopljene stene dolaze iz prastarih podzemnih izvora.

Smuleco

pre 7 godina

@verba volant: Nikada neće naći, odgovor na SVA pitanja, ni čovek, ni nauka. To ti kažem, kao neko, kome je nauka jako bliska, i ko veruje u nju, i njenu moć.

Trovach

pre 7 godina

@Makarid...Biblijska genetika se zasnivala na kloniranju, tj. nastanku Eve od Adamovog rebra. Oni su imali dva sina, jedan je ubio drugog, a od "preostalih zena" je (putem incesta) nastalo celokupno covecanstvo. To cak nema veze ni sa zdravim razumom.
Biblijska biologija i medicina nisu znali ni za celije, pa samim tim ni za uzrocnike infekcija i zaraznih bolesti.
Astronomija je bila geocentricka. Za sve ostalo nisu ni znali.
Zatim je Noje napravio brod na koji je smestio parove svih zivotinjskih vrsta (kako su kenguri doplivali?). Da je tako velik brod postojao vec bi bio pronadjen.

neutralni felsh

pre 7 godina

Teorija evolucije i jeste samo teorija, tj ne može se dokazati, tako da nema šta da pada u vodu. Da je istinita i tačna zvala bi se TEOREMA. Ali srbi vole da veličaju ili boga ili darvina, a ne znaju razliku između teorije i teoreme .
(smesno, 02. mart 2017 12:05)


ne mora da znaci.

Makarid

pre 7 godina

(Trovach, 2. mart 2017 11:14)

Kad vec pominjes Bibliju, podrzava je oko 50.000 istorijskih nalaza. Govori o genetici, biologiji, astronomiji, medicini. Ali treba je procitati a to ti je tesko, zar ne?

Radje ces verovati ovima sto ispiraju mozgove i sto te lisavaju moralne odgovornosti.

mali perica

pre 7 godina

@smesno
Pa ispao si smesan jel ocito ne znas razliku izmedju naucne teorije i teorije u kolokvijalnom smislu. U nauci teroija je upravo ono sto je dokazano.

Данијел

pre 7 godina

Али пет милијарди година..., и неко заиста поверује у ово!
Сумњива је вера стара 2000 година а ово није, свака част!

verba volant

pre 7 godina

Ovakva otkrića nas sve više približavaju odgovoru na pitanje : kako je nastao prvi damar života na Zemlji. Malo po malo čovek će rešiti i tu zagonetku.
Mnogo toga nekada nismo znali pa sad znamo. Radoznalost ljudske vrste je bezgranična. Nauka će vremenom naći odgovore na sva pitanja. Polako....

Alex

pre 7 godina

Te metode datiranja sa kojima su oni dosli do ovakvih rezultata su nepouzdane: Radioaktivno datiranje ( Uran-Olovo, Kalijum-Argon..) Ugljenik C14. Primer kada su geolozi datirali vulkanske stene na Havajima dosli su do rezultata da su stare 3 milijarde godina iako se zna da je vulkan proradio pre 200 godina i formirao stene. Kako mogu generalno da dodju do zakljucka da je raspadanje ovih elemenata, pomocu kojih datiraju, bilo konstantno kroz ceo vremenski period kada znamo da magnetno polje zemlje vremenom slabi i da nema zatvorenog sistema. I sami su izjavili da se raspad nekih hemijskih elemenata promenio za 30 posto.

smesno

pre 7 godina

Teorija evolucije ovim automatki pada u vodu, a niko ne sme da prizna
(srbin iz cikaga, 01. mart 2017 22:25)

Teorija evolucije i jeste samo teorija, tj ne može se dokazati, tako da nema šta da pada u vodu. Da je istinita i tačna zvala bi se TEOREMA. Ali srbi vole da veličaju ili boga ili darvina, a ne znaju razliku između teorije i teoreme .

lol

pre 7 godina

Evo ga još jedan You Tube stručnjak koji teoriju evolucije obara u jednoj rečenici. Šta je za tebe Harvard, Oxford, Kembridž, sitna boranija
(stoper4, 02. mart 2017 11:20)

To su institucije zla generalno gledano, kao i Vatikan nekada.

stoper4

pre 7 godina

Teorija evolucije ovim automatki pada u vodu, a niko ne sme da prizna
(srbin iz cikaga, 01. mart 2017 22:25)

Evo ga još jedan You Tube stručnjak koji teoriju evolucije obara u jednoj rečenici. Šta je za tebe Harvard, Oxford, Kembridž, sitna boranija

Eleftherios

pre 7 godina

ajde ako su oni najstariji znaci da je covek nastao od njih a u to ni sami ne verujete.
(nebojsanele, 01. mart 2017 22:06)

Da verujem, jer na kraju krajeva i ti i ja smo nastali samo od dve ćelije.

Joc@

pre 7 godina

Živ stvor, makar bio najjednostavniji mogući kao što su mikrobi, na granici živog i neživog sveta, koji su toliko jednostavni da čak mogu i da kristališu, ipak su do te mere složeni da naša nauka ni blizu nije da ih u potpunosti shvati, kako funkcionišu i kako se razmnožavaju i kako ''čitaju'' svoj DNK, itd. A tek da takvo nekakvo stvorenje sačini... tek je daleko. Pored svih naših uzdanja kao što su naše znanje, naši alati, instrumenti, računari i sl. Ovo iznosim tek stoga da bismo znali gde je naša nauka u odnosu na život. Tako tvrdnje ''naučnika'' iz ovog teksta da sada ''najzad sve razumeju'', ustvari razobličava njih same.
*
Život je na Zemlji stvorio Bog. Kao i sve ostalo što vidimo i ne vidimo, i živo i neživo. I Njegova je odluka da stvori i ostale svetove i civilizacije, od kojih mi vrlo dobro poznajemo dve inteligentne duhovne civilizacije s kojima smo vitalno povezani: civilizaciju naših predaka (oko 100.000.000.000 ljudi od Adama i Eve do danas) i anđelsku hijerarhiju (od kojih se anđeo čuvar dodeljuje svakom krštenom čoveku i prati ga neprestano u ovom i u narednom životu).

Butragenjo

pre 7 godina

4.280.000.000 godina??? Pa, ovo je veci hit od onih bakterija sa dna mora koje su stare "samo" 540.000.000 godina... komedija... jel realno da neko u ovo veruje...

Vernik

pre 7 godina

Kako to? Zar vernici ne kazu da je Zemlja stara 6000 godina?
(Gogi, 1. mart 2017 22:22)

NE. Vernici to ne kažu. To tvrdi grupa zaluđenih Evanđelista u Americi. Nisu svi vernici u Americi, i pogotovu nisu svi Evanđelisti (Protestanti). Štaviše nijedna zvanična Pravoslavna crkva, kao ni Katolička crkva to ne tvrde. dakle tvoj komentar je trebao ovako da izgleda:

Kako to? Zar grupa zaluđenih Evandđelista iz Amerike ne kaze da je Zemlja stara 6000 godina?
(Gogi, 1. mart 2017 22:22)

Hvala lepo.

Јабучило

pre 7 godina

Како су кренули, "доказаће" да је живот на Земљи настао 500 милиона година пре Земљиног настанка.

pera

pre 7 godina

Ravnozemljasi i kreacionisti, vi ste jedna potpuno druga ljudska vrsta. Onaj nanji stepen evolucioje. Drugacije objasnjenje ne postoji za vasebglupe komentare. "Ja sam postao od mame i tate", ma sta kazes!?

Naucnik

pre 7 godina

Zivot nije mogao nastati slucajno jer dnk je neverovatno slozen i komplexan sistem..i najgore od svega ako fali samo jedan mali deo samo jedan od milion u lancu ostatak ne vredi ama bas nista..to je kao imate najbolji ferari samo nema kocnice.. ne vredi vam nista..

тарми.п.ф.к..ц.г

pre 7 godina

Помислих најстарије фарме , па реко како су ови британци паметни да открију фарму прије 4 милијарде година!! Баш су чудо острвљани, видиш дубоко у прошлост залазе..

да да

pre 7 godina

Недуго након формирања ? Ма шта зна дете колико је милијарду-две година ...

stoper4

pre 7 godina

Teorija evolucije ovim automatki pada u vodu, a niko ne sme da prizna
(srbin iz cikaga, 01. mart 2017 22:25)

Evo ga još jedan You Tube stručnjak koji teoriju evolucije obara u jednoj rečenici. Šta je za tebe Harvard, Oxford, Kembridž, sitna boranija

pera

pre 7 godina

Ravnozemljasi i kreacionisti, vi ste jedna potpuno druga ljudska vrsta. Onaj nanji stepen evolucioje. Drugacije objasnjenje ne postoji za vasebglupe komentare. "Ja sam postao od mame i tate", ma sta kazes!?

да да

pre 7 godina

Недуго након формирања ? Ма шта зна дете колико је милијарду-две година ...

Eleftherios

pre 7 godina

ajde ako su oni najstariji znaci da je covek nastao od njih a u to ni sami ne verujete.
(nebojsanele, 01. mart 2017 22:06)

Da verujem, jer na kraju krajeva i ti i ja smo nastali samo od dve ćelije.

Vernik

pre 7 godina

Kako to? Zar vernici ne kazu da je Zemlja stara 6000 godina?
(Gogi, 1. mart 2017 22:22)

NE. Vernici to ne kažu. To tvrdi grupa zaluđenih Evanđelista u Americi. Nisu svi vernici u Americi, i pogotovu nisu svi Evanđelisti (Protestanti). Štaviše nijedna zvanična Pravoslavna crkva, kao ni Katolička crkva to ne tvrde. dakle tvoj komentar je trebao ovako da izgleda:

Kako to? Zar grupa zaluđenih Evandđelista iz Amerike ne kaze da je Zemlja stara 6000 godina?
(Gogi, 1. mart 2017 22:22)

Hvala lepo.

Naucnik

pre 7 godina

Zivot nije mogao nastati slucajno jer dnk je neverovatno slozen i komplexan sistem..i najgore od svega ako fali samo jedan mali deo samo jedan od milion u lancu ostatak ne vredi ama bas nista..to je kao imate najbolji ferari samo nema kocnice.. ne vredi vam nista..

BSN

pre 7 godina

(Alex, 02. mart 2017 13:54)

1) raspad se ne menja sa vremenom i nema veze sa hemijom ili magnetnim poljem. To je svojstvo samog atomskog jezgra.
2) Sto se tice pouzdanosti datiranja, metoda uran-olovo zahteva da se pri uzimanju uzorka strogo vodi racuna o mogucem zagadjenju uzorka olovom iz novijih vremena; metoda C14 zahteva da se pravilno uracuna promenljivo stvaranje C14 u atmosferi usled kosmickih uzroka. Naucnici znaju za moguce uzroke greski u merenju i velik trud je ulozen da se greske izbegnu.
3) "sami su izjavili da se raspad nekih hemijskih elemenata promenio za 30 posto." E, ovo je zanimljivo ali nejasno. Molim za link! Siguran sam da je neka zabuna u pitanju.
4) starost vulkanske erupcije nema veze sa staroscu izlivenog stenja; pa ne stvara vulkan hemijske elemente, te istopljene stene dolaze iz prastarih podzemnih izvora.

Joc@

pre 7 godina

Živ stvor, makar bio najjednostavniji mogući kao što su mikrobi, na granici živog i neživog sveta, koji su toliko jednostavni da čak mogu i da kristališu, ipak su do te mere složeni da naša nauka ni blizu nije da ih u potpunosti shvati, kako funkcionišu i kako se razmnožavaju i kako ''čitaju'' svoj DNK, itd. A tek da takvo nekakvo stvorenje sačini... tek je daleko. Pored svih naših uzdanja kao što su naše znanje, naši alati, instrumenti, računari i sl. Ovo iznosim tek stoga da bismo znali gde je naša nauka u odnosu na život. Tako tvrdnje ''naučnika'' iz ovog teksta da sada ''najzad sve razumeju'', ustvari razobličava njih same.
*
Život je na Zemlji stvorio Bog. Kao i sve ostalo što vidimo i ne vidimo, i živo i neživo. I Njegova je odluka da stvori i ostale svetove i civilizacije, od kojih mi vrlo dobro poznajemo dve inteligentne duhovne civilizacije s kojima smo vitalno povezani: civilizaciju naših predaka (oko 100.000.000.000 ljudi od Adama i Eve do danas) i anđelsku hijerarhiju (od kojih se anđeo čuvar dodeljuje svakom krštenom čoveku i prati ga neprestano u ovom i u narednom životu).

Јабучило

pre 7 godina

Како су кренули, "доказаће" да је живот на Земљи настао 500 милиона година пре Земљиног настанка.

Butragenjo

pre 7 godina

4.280.000.000 godina??? Pa, ovo je veci hit od onih bakterija sa dna mora koje su stare "samo" 540.000.000 godina... komedija... jel realno da neko u ovo veruje...

smesno

pre 7 godina

Teorija evolucije ovim automatki pada u vodu, a niko ne sme da prizna
(srbin iz cikaga, 01. mart 2017 22:25)

Teorija evolucije i jeste samo teorija, tj ne može se dokazati, tako da nema šta da pada u vodu. Da je istinita i tačna zvala bi se TEOREMA. Ali srbi vole da veličaju ili boga ili darvina, a ne znaju razliku između teorije i teoreme .

verba volant

pre 7 godina

Ovakva otkrića nas sve više približavaju odgovoru na pitanje : kako je nastao prvi damar života na Zemlji. Malo po malo čovek će rešiti i tu zagonetku.
Mnogo toga nekada nismo znali pa sad znamo. Radoznalost ljudske vrste je bezgranična. Nauka će vremenom naći odgovore na sva pitanja. Polako....

mali perica

pre 7 godina

@smesno
Pa ispao si smesan jel ocito ne znas razliku izmedju naucne teorije i teorije u kolokvijalnom smislu. U nauci teroija je upravo ono sto je dokazano.

Alex

pre 7 godina

Te metode datiranja sa kojima su oni dosli do ovakvih rezultata su nepouzdane: Radioaktivno datiranje ( Uran-Olovo, Kalijum-Argon..) Ugljenik C14. Primer kada su geolozi datirali vulkanske stene na Havajima dosli su do rezultata da su stare 3 milijarde godina iako se zna da je vulkan proradio pre 200 godina i formirao stene. Kako mogu generalno da dodju do zakljucka da je raspadanje ovih elemenata, pomocu kojih datiraju, bilo konstantno kroz ceo vremenski period kada znamo da magnetno polje zemlje vremenom slabi i da nema zatvorenog sistema. I sami su izjavili da se raspad nekih hemijskih elemenata promenio za 30 posto.

Trovach

pre 7 godina

@Makarid...Biblijska genetika se zasnivala na kloniranju, tj. nastanku Eve od Adamovog rebra. Oni su imali dva sina, jedan je ubio drugog, a od "preostalih zena" je (putem incesta) nastalo celokupno covecanstvo. To cak nema veze ni sa zdravim razumom.
Biblijska biologija i medicina nisu znali ni za celije, pa samim tim ni za uzrocnike infekcija i zaraznih bolesti.
Astronomija je bila geocentricka. Za sve ostalo nisu ni znali.
Zatim je Noje napravio brod na koji je smestio parove svih zivotinjskih vrsta (kako su kenguri doplivali?). Da je tako velik brod postojao vec bi bio pronadjen.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 3. mart 2017 10:29)

Da krenem unatrag:

4) Izotopski sastav stena, na osnovu kojih se odredjuje njihova starost, nema veze sa datumom erupcije. Kad se kaze "odredili su starost stena" ne misli se na "odredili su kad je vulkan eruptirao". Podzemne vode nisam spominjao. Rekao sam "iz podzemnih izvora", jasno da nisam mislio na vodu nego na poreklo stena.

3) mislim da mozemo ovo o "promeni raspada elemenata za 30 posto" da odbacimo kao besmislicu.

2) Stabilne izotope olova mozemo razdvojiti masenom spektroskopijom. Nas zanima Pb206 kao krajnji proizvod raspada U238 u njegovoj rudi. A zanima nas i Pb204 kao primordijalni stabilni marker. U metodi uran-olovo nezagadjene uzorke olova nalazimo, recimo, pod ledom Grenlanda ili Kanade, koji su primeri najstarijeg kopna. Gubitak Pb206 u Pb207 preko (n,gama) procesa od interesa je za fiziku zvezda i na Zemlji je zanemarljiv. Odakle ti neutroni? U uranijumskoj rudi sve se desava alfa i beta raspadom.

1) Od kosmickih zraka koji N14 pretvaraju u C14, Zemljino magnetno polje je slaba zastita. Ono nas stiti od Suncevog vetra pre svega. Promena koncentracije C14 se moze desiti usled bljeska supernovih pracenih emisijom tezih cestica, koji onda u gornjim slojevima atmosfere izazivaju pomenuti prelaz. Promena prinosa C14 u bliskoj proslosti (dokle ima smisla C14 datiranje) je predmet intenzivnog proucavanja i sigurno se uracunava.

lol

pre 7 godina

Evo ga još jedan You Tube stručnjak koji teoriju evolucije obara u jednoj rečenici. Šta je za tebe Harvard, Oxford, Kembridž, sitna boranija
(stoper4, 02. mart 2017 11:20)

To su institucije zla generalno gledano, kao i Vatikan nekada.

neutralni felsh

pre 7 godina

Teorija evolucije i jeste samo teorija, tj ne može se dokazati, tako da nema šta da pada u vodu. Da je istinita i tačna zvala bi se TEOREMA. Ali srbi vole da veličaju ili boga ili darvina, a ne znaju razliku između teorije i teoreme .
(smesno, 02. mart 2017 12:05)


ne mora da znaci.

Alex

pre 7 godina

(BSN, 2. mart 2017 20:52)
Kako je nastala stena granit? Granit je stena koja predstavlja bazu kontinenata, to je jedina stena koja ne moze da se sintetise u laboratoriji. Ako granit istopite i ocvrsnete ga ponovo dobija se ariolit sitnozrna stena, to nije vise granit. Uran kada se raspada do olova ima 13 koraka a 8 od njih emituju alfa zracenje i to zracenje deluje na stenu tako sto je ostecuje i obrazuje prstenove. Kada su naucnici datirali granit pronasli su samo 3 poslednja prstena, od polonijuma koje ima kratko vreme poluraspada. Gde je predhodih 5 prstenova ako znamo da polonijum u prirodi moze da nastane samo od radioaktivnog raspada urana? Ako se granit hladio milijardama godina polonijum nikada ne bi mogao da se nadje u granitu jer je njegovo vreme poluraspada 3 minuta. Granit je morao da nastane za kratko vreme brzim hladjenjem, to je stvorena stena."I na pocetku Bog stvori nebo i zemlju"

Smuleco

pre 7 godina

@dominus: Nauku je "stvorio" čovek. Iz tog razloga, neće i ne može da da odgovore na sva pitanja, upravo zato što je to produkt ljudskog saznanja, znatiželje, definisanja i dokazivanja najrazličitijih procesa i događaja. A naše saznanje i spoznanje je ograničeno, jer nemamo moć i sposobnost, kao inteligentni životni entitet, da shvatimo u potpunosti SVE mehanizme, koji ishoduju, SVE rezultate istih.

Данијел

pre 7 godina

Али пет милијарди година..., и неко заиста поверује у ово!
Сумњива је вера стара 2000 година а ово није, свака част!

Alex

pre 7 godina

(BSN)
Sto se tice kalijum-argona normalno je da se ne meri jedan atom, ali ako izvetri samo jedan atom, naravno da ce doci do greske u merenju i to velike. A to da moze sav argon da se "zarobi u steni" u to ne mogu da poverujem kao sto rekoh na zemlji nema zatvorenih sistema, postoji mogucnost da se prilikom kristalizacije stena argon apsorbuje iz vazduha.
Ovo cetvrto dobro znam sta je kosmos, a to da vodonik i helijum teze da se sazmu to vec nije ozbilljno, to bi znacilo da bi promenili svoja hemijska svojstva, to ne bi vise bio vodonik niti helijum nego neki drugi hemijski elementi.
Paster je pokazao eksperimetima da zivo moze da nastane samo od zivog a ne od nezive materije.
Verovatnoca da je zivot nastao slucajno je kao da pitate nekog arhitektu kako je nastala kuca a on vam odgovori. Pre nekih 100 godina ovde iznad proletela je letelica i ona je izrucila malter blokove i crepove i tako kad je sve to palo na zemlju u roku od 100 godina slucajnim procesom formirala se kuca, nije to zidar zidao.
Isto tako kada je religiozni naucnik pitao najveceg ateistu profesora filozofije na Oxfordu kako je nastala knjiga, on kaze u stampariji, naucnik ga pita gde je nastala informacija u knjizi a on mu odgovori u umu pisca. Zatim ga naucnik pita "Slazete li se da DNK sadrzi slozenu informaciju po kome zivi sistem funkcionise, gde je nastala ta informacija?" Ateista Antony Flew je pokusavao godinu dana da odgovori. Ubrzo posle toga je napisao knjigu "Postoji Bog"

Makarid

pre 7 godina

(Trovach, 2. mart 2017 11:14)

Kad vec pominjes Bibliju, podrzava je oko 50.000 istorijskih nalaza. Govori o genetici, biologiji, astronomiji, medicini. Ali treba je procitati a to ti je tesko, zar ne?

Radje ces verovati ovima sto ispiraju mozgove i sto te lisavaju moralne odgovornosti.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 4. mart 2017 11:17)

Prvo svaka cast Pasteru, jednom od Najvecih, ali u svojim eksperimentima nije se ni priblizio primordijalnim uslovima na Zemlji. Nista on nije pokazao o pocecima zivota na Zemlji a nije mu to ni bilo na umu.

Drugo, argon na Zemlji je argon40, iskljucivo radiogenog porekla, raspadom kalijuma40, za razliku od kosmickog argona36, Bozjeg miljenika, kako bi vi kreacionisti zamislili. Mala kolicina kalijuma40 u odnosu na ostale izotope ne znaci da je on beznacajan (on je treci grejac Zemlje!) niti znaci da je kalijum-argon datiranje nepouzdano. Izjava "zamislite samo jedan atom da izvetri vi pravite gresku od 1,3 milijarde godina." nema veze s mozgom. Pa ne meri se jedan atom.

Trece, argon40 posle raspada ostaje zarobljen u steni, ne vetri. Moze samo da migrira, kao sto migrira i radon, iz kojeg nastaje misteriozni polonijum, koji daje radiohalo pomeren u odnosu na halo uranijuma. Tim pre sto misteriozni polonijumski haloi vole da se grupisu oko mikropukotina prema kojima radon tezi.

Cetvrto, vodonik i helijum naravno teze da se sire prema oblastima manje koncentracije, ali i teze da se sazmu pod uticajem sopstvene gravitacije. Nije kosmos kao kada otvoris flasu pa gasovi izlete u prazninu.

Alex

pre 7 godina

(BSN, 2. mart 2017 20:52)

1. Kosmickim zracenjem nastaje ugljenik C14. Zemljino magnetno polje koje vremenom slabi, stiti zemlju od kosmickog zracenja. Samim tim mi smo u proslosti imali manju proizvodnju ugljnika C14. Ako znamo da nismo imali istu proizvodnju ugljenika C14 tokom celog vremena ovu metodu ne mozemo da koristimo.
2. U metodi uran-olovo, kako moze da se vodi racuna o uzimanju uzoraka i o mogucem zagadjenju uzoraka od strane olova iz novijeg vremena kada u prirodi nema zatvorenih sistema koji bi sprecili da noviji elementi ulaze i izlaze. Olovo206 moze da hvata neutrone i postane olovo207 samim tim dolazimo do greske u merenju. Kako to mozemo u prirodi tokom vremena da kontrolisemo.
3. Ovo sam procitao davno u nekim evolucionistickim novinama na netu i ne mogu da nadjem taj link.
4. Kako nema veze? Pa formiraju se stene, od cege se sastoje stene ako ne od hemijskih elemenata. Stene nastaju očvršćavanjem magme u zemljinoj unutrašnjosti odnosno očvršćavanjem lave na površini Zemlje. Nisu to neke istopljene stene iz prastarih podzemnih voda.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 3. mart 2017 21:43)

Prvo da pitam sta gosp. Gentry misli o kalijumu-40 i njegovom raspadu, koji se takodje koristi u datiranju? Ili o stroncijum-rubidijum metodi? Tu nema polonijuma i njegovih prstenova (haloa). Oni se javljaju kada uranijum iz cirkona, i clanovi njegovog lanca raspada, ozrace stenu u kojoj je cirkon ukljucen. Medjutim, cirkoni, koji nisu u sastavu stena u kojima se javlja radiohalo, lepo datiraju starost preko sadrzaja uranijumskog lanca raspada. Drugo, sta ako je geohemija terena takva da su uranijumska jedinjenja rastvarana i nosena dalje, i natalozena tamo odakle je gosp. Gentri uzeo svoje uzorke, ali ne iz primordijalnih stena, jos od, kako kaze, Bozje kreacije? Jer polonijum se stvara mnogo, mnogo kasnije od uranijuma. A Gentri nije analizirao granit, nego biotit.

Alex

pre 7 godina

(BSN)
Pa dobro vidim da ste poceli sad da izmisljate kao i svi evolucionisti koji nemaju odgovor na kljucna pitanja, naravno da je Dzentri analizirao granit a ne biotit, procitajte njegovu knigu "Mala misterija stvaranja" tu cete naci jos detaljnija objasnjenja njegovih istrazivanja koja je sprovodio u najvecoj laboratoriji na svetu u to vreme. Sto se tice metode kalijum-argon, kako moze ta metoda da bude merodavna, pa kalijum je gas ima tendenciju da izvetri kad se raspada, zamislite samo jedan atom da izvetri vi pravite gresku od 1,3 milijarde godina. Vreme poluraspada kalijuma40 je 1.3 milijarde godina a u atmosferi imate skoro 1 posto argona. U prirodi imate 93 posto kalijuma39, samo 0.1 posto kalijuma40 koji vi spominjete i imate oko 6.9 posto kalijuma41. Od kalijuma40 samo se 11 posto raspada u argon. Mislim da je ovo dovoljno da kazemo da nije merodavna. Sami evoulucionisti kazu da su uran-ovolo i C14 "najpouzdanije" metode a o njima smo pricali vec i videli zasto nisu. Zasto nam evolucionisti ne kazu kako su se posle velikog praska formirale galaksije ako znamo, kako oni kazu, da su nastala samo dva hemijska elementa vodonik i helijum a oni nemaju tendenciju da se skupljaju i formiraju galaksije vec imaju tendenciju da se sire jer je to gas? Kako je nastao zivot ako je Lui Paster dokazao eksperimentima da zivo moze da nastane samo od zivog, osnovni zakon biogeneze, a ne tamo od neke primordijalne supe? Naravno nemaju odgovore na ova pitanja nego izmisljaju.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 3. mart 2017 23:39)

"1. Ugljenikom C14 moze da se meri samo 2-3 poluraspada jer se posle toga C14 ne moze ni detektovati. Kolicina ugljenika C14 koja se proizvede na godisnjem nivou je jako mala i iznosi 10kg na celu atmosveru a vreme poluraspada iznosi 5.730 godina."

Hajdemo brojni primer. U jednom gramu ugljenika nalazi se 5x10^22 atoma ugljenika, a s obzirom na prinos C14 od 10^-12, to je 50 milijardi atoma C14. S obzirom na vreme poluraspada od 5730 godina, taj jedan gram ugljenika daje 995 beta-raspada na cas i teorijski toliko karakteristicnih impulsa u detektoru, sto je sasvim merljivo. Cak i posle 5730 godina taj odbroj spadne na 500/h sto je opet merljivo. Posle tri poluraspada preostaje 120 impulsa na cas sto je opet merljivo uz pravilnu eksperimentalnu tehniku. Naucnici znaju granice svog metoda.

Za ostale odgovore necu se truditi jer je ocito ja u klin - ti u plocu.

тарми.п.ф.к..ц.г

pre 7 godina

Помислих најстарије фарме , па реко како су ови британци паметни да открију фарму прије 4 милијарде година!! Баш су чудо острвљани, видиш дубоко у прошлост залазе..

Trovach

pre 7 godina

@dominus...Bas je zgodno sve nelogicnosti iz Biblije nazvati metaforama. Stotine godina zivota Metuzalema i 7 dana stvaranja sveta su metafore, bas cudno, u potpuno obrnutim vremenskim pravcima.

Alex

pre 7 godina

(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 3. mart 2017 19:39)
4. Vulkan prilikom erupcije ne izbacuje stene nego izbacuje lavu koja se hladi i formira stene. Znaci da su te stene stvorene posle erupcije vulkana.
2. Odgovor na ovo sam dao u obrazlozenju i pitanju kako je nastao granit tako da u prirodi mozemo naci primere da raspadanje nije konstantno. Ne postoje u prirodi zatvoreni sistemi svi elementi cirkulisu ulaze i izlaze.
1. Ugljenikom C14 moze da se meri samo 2-3 poluraspada jer se posle toga C14 ne moze ni detektovati. Kolicina ugljenika C14 koja se proizvede na godisnjem nivou je jako mala i iznosi 10kg na celu atmosveru a vreme poluraspada iznosi 5.730 godina.

Alex

pre 7 godina

(Flix, 3. mart 2017 23:10)
Pre nego sto nesto kazes, procitaj bolje sta sam napisao. Polonijum u prirodi ne moze da nastane sam od sebe vec samo od raspada urana. U granitu je pronadjen bez roditeljskih prstenova odnosno bez raspada urana sto je naucno nemoguce. Posto nisi ozbiljan nema potrebe da te komentarisem vise.

Smuleco

pre 7 godina

@verba volant: Nikada neće naći, odgovor na SVA pitanja, ni čovek, ni nauka. To ti kažem, kao neko, kome je nauka jako bliska, i ko veruje u nju, i njenu moć.

Flix

pre 7 godina

(Alex, 03. mart 2017 21:43)

To o cemu ti pricas samo dokazuje da je granit nastao u kratkom periodu. A da li je nastao juce ili pre 4 milijarde godina, to pojma nemas.

dominus

pre 7 godina

@verba volant: Nikada neće naći, odgovor na SVA pitanja, ni čovek, ni nauka. To ti kažem, kao neko, kome je nauka jako bliska, i ko veruje u nju, i njenu moć.
(Smuleco, 2. mart 2017 19:36)

Nije tačno. Čovek kao pojedinac će naći odgovor na svako pitanje, mnogo lakše nego nauka objektivno (treba vremena, ali će naći). Za nauku (kao nauku materijalnog sveta) se već ne može reći, pre svega jer je na pogrešnom tragu, kao i svi koji veruju u nju. Dzaba ti ceo vek da si posvećen nauci ako pratiš pogrešan trag.

dominus

pre 7 godina

@ Trovach

Biblija se dosta pogrešno tumači. Većina biblijskih događaja počev od Adama i Eve, je zapravo vid metafore u odnosu na ono što se u stvarnosti dogodilo. Knjiga "Istorija galaksije, zemlje i coveka" (mislim da se tako zove), mnogo vernije opisuje iste ili slične događaje iz Biblije.

да да

pre 7 godina

Недуго након формирања ? Ма шта зна дете колико је милијарду-две година ...

Joc@

pre 7 godina

Živ stvor, makar bio najjednostavniji mogući kao što su mikrobi, na granici živog i neživog sveta, koji su toliko jednostavni da čak mogu i da kristališu, ipak su do te mere složeni da naša nauka ni blizu nije da ih u potpunosti shvati, kako funkcionišu i kako se razmnožavaju i kako ''čitaju'' svoj DNK, itd. A tek da takvo nekakvo stvorenje sačini... tek je daleko. Pored svih naših uzdanja kao što su naše znanje, naši alati, instrumenti, računari i sl. Ovo iznosim tek stoga da bismo znali gde je naša nauka u odnosu na život. Tako tvrdnje ''naučnika'' iz ovog teksta da sada ''najzad sve razumeju'', ustvari razobličava njih same.
*
Život je na Zemlji stvorio Bog. Kao i sve ostalo što vidimo i ne vidimo, i živo i neživo. I Njegova je odluka da stvori i ostale svetove i civilizacije, od kojih mi vrlo dobro poznajemo dve inteligentne duhovne civilizacije s kojima smo vitalno povezani: civilizaciju naših predaka (oko 100.000.000.000 ljudi od Adama i Eve do danas) i anđelsku hijerarhiju (od kojih se anđeo čuvar dodeljuje svakom krštenom čoveku i prati ga neprestano u ovom i u narednom životu).

Butragenjo

pre 7 godina

4.280.000.000 godina??? Pa, ovo je veci hit od onih bakterija sa dna mora koje su stare "samo" 540.000.000 godina... komedija... jel realno da neko u ovo veruje...

smesno

pre 7 godina

Teorija evolucije ovim automatki pada u vodu, a niko ne sme da prizna
(srbin iz cikaga, 01. mart 2017 22:25)

Teorija evolucije i jeste samo teorija, tj ne može se dokazati, tako da nema šta da pada u vodu. Da je istinita i tačna zvala bi se TEOREMA. Ali srbi vole da veličaju ili boga ili darvina, a ne znaju razliku između teorije i teoreme .

lol

pre 7 godina

Evo ga još jedan You Tube stručnjak koji teoriju evolucije obara u jednoj rečenici. Šta je za tebe Harvard, Oxford, Kembridž, sitna boranija
(stoper4, 02. mart 2017 11:20)

To su institucije zla generalno gledano, kao i Vatikan nekada.

Јабучило

pre 7 godina

Како су кренули, "доказаће" да је живот на Земљи настао 500 милиона година пре Земљиног настанка.

Naucnik

pre 7 godina

Zivot nije mogao nastati slucajno jer dnk je neverovatno slozen i komplexan sistem..i najgore od svega ako fali samo jedan mali deo samo jedan od milion u lancu ostatak ne vredi ama bas nista..to je kao imate najbolji ferari samo nema kocnice.. ne vredi vam nista..

Makarid

pre 7 godina

(Trovach, 2. mart 2017 11:14)

Kad vec pominjes Bibliju, podrzava je oko 50.000 istorijskih nalaza. Govori o genetici, biologiji, astronomiji, medicini. Ali treba je procitati a to ti je tesko, zar ne?

Radje ces verovati ovima sto ispiraju mozgove i sto te lisavaju moralne odgovornosti.

Данијел

pre 7 godina

Али пет милијарди година..., и неко заиста поверује у ово!
Сумњива је вера стара 2000 година а ово није, свака част!

pera

pre 7 godina

Ravnozemljasi i kreacionisti, vi ste jedna potpuno druga ljudska vrsta. Onaj nanji stepen evolucioje. Drugacije objasnjenje ne postoji za vasebglupe komentare. "Ja sam postao od mame i tate", ma sta kazes!?

Alex

pre 7 godina

Te metode datiranja sa kojima su oni dosli do ovakvih rezultata su nepouzdane: Radioaktivno datiranje ( Uran-Olovo, Kalijum-Argon..) Ugljenik C14. Primer kada su geolozi datirali vulkanske stene na Havajima dosli su do rezultata da su stare 3 milijarde godina iako se zna da je vulkan proradio pre 200 godina i formirao stene. Kako mogu generalno da dodju do zakljucka da je raspadanje ovih elemenata, pomocu kojih datiraju, bilo konstantno kroz ceo vremenski period kada znamo da magnetno polje zemlje vremenom slabi i da nema zatvorenog sistema. I sami su izjavili da se raspad nekih hemijskih elemenata promenio za 30 posto.

stoper4

pre 7 godina

Teorija evolucije ovim automatki pada u vodu, a niko ne sme da prizna
(srbin iz cikaga, 01. mart 2017 22:25)

Evo ga još jedan You Tube stručnjak koji teoriju evolucije obara u jednoj rečenici. Šta je za tebe Harvard, Oxford, Kembridž, sitna boranija

тарми.п.ф.к..ц.г

pre 7 godina

Помислих најстарије фарме , па реко како су ови британци паметни да открију фарму прије 4 милијарде година!! Баш су чудо острвљани, видиш дубоко у прошлост залазе..

Eleftherios

pre 7 godina

ajde ako su oni najstariji znaci da je covek nastao od njih a u to ni sami ne verujete.
(nebojsanele, 01. mart 2017 22:06)

Da verujem, jer na kraju krajeva i ti i ja smo nastali samo od dve ćelije.

verba volant

pre 7 godina

Ovakva otkrića nas sve više približavaju odgovoru na pitanje : kako je nastao prvi damar života na Zemlji. Malo po malo čovek će rešiti i tu zagonetku.
Mnogo toga nekada nismo znali pa sad znamo. Radoznalost ljudske vrste je bezgranična. Nauka će vremenom naći odgovore na sva pitanja. Polako....

BSN

pre 7 godina

(Alex, 02. mart 2017 13:54)

1) raspad se ne menja sa vremenom i nema veze sa hemijom ili magnetnim poljem. To je svojstvo samog atomskog jezgra.
2) Sto se tice pouzdanosti datiranja, metoda uran-olovo zahteva da se pri uzimanju uzorka strogo vodi racuna o mogucem zagadjenju uzorka olovom iz novijih vremena; metoda C14 zahteva da se pravilno uracuna promenljivo stvaranje C14 u atmosferi usled kosmickih uzroka. Naucnici znaju za moguce uzroke greski u merenju i velik trud je ulozen da se greske izbegnu.
3) "sami su izjavili da se raspad nekih hemijskih elemenata promenio za 30 posto." E, ovo je zanimljivo ali nejasno. Molim za link! Siguran sam da je neka zabuna u pitanju.
4) starost vulkanske erupcije nema veze sa staroscu izlivenog stenja; pa ne stvara vulkan hemijske elemente, te istopljene stene dolaze iz prastarih podzemnih izvora.

Alex

pre 7 godina

(BSN, 2. mart 2017 20:52)
Kako je nastala stena granit? Granit je stena koja predstavlja bazu kontinenata, to je jedina stena koja ne moze da se sintetise u laboratoriji. Ako granit istopite i ocvrsnete ga ponovo dobija se ariolit sitnozrna stena, to nije vise granit. Uran kada se raspada do olova ima 13 koraka a 8 od njih emituju alfa zracenje i to zracenje deluje na stenu tako sto je ostecuje i obrazuje prstenove. Kada su naucnici datirali granit pronasli su samo 3 poslednja prstena, od polonijuma koje ima kratko vreme poluraspada. Gde je predhodih 5 prstenova ako znamo da polonijum u prirodi moze da nastane samo od radioaktivnog raspada urana? Ako se granit hladio milijardama godina polonijum nikada ne bi mogao da se nadje u granitu jer je njegovo vreme poluraspada 3 minuta. Granit je morao da nastane za kratko vreme brzim hladjenjem, to je stvorena stena."I na pocetku Bog stvori nebo i zemlju"

Vernik

pre 7 godina

Kako to? Zar vernici ne kazu da je Zemlja stara 6000 godina?
(Gogi, 1. mart 2017 22:22)

NE. Vernici to ne kažu. To tvrdi grupa zaluđenih Evanđelista u Americi. Nisu svi vernici u Americi, i pogotovu nisu svi Evanđelisti (Protestanti). Štaviše nijedna zvanična Pravoslavna crkva, kao ni Katolička crkva to ne tvrde. dakle tvoj komentar je trebao ovako da izgleda:

Kako to? Zar grupa zaluđenih Evandđelista iz Amerike ne kaze da je Zemlja stara 6000 godina?
(Gogi, 1. mart 2017 22:22)

Hvala lepo.

Alex

pre 7 godina

(BSN, 2. mart 2017 20:52)

1. Kosmickim zracenjem nastaje ugljenik C14. Zemljino magnetno polje koje vremenom slabi, stiti zemlju od kosmickog zracenja. Samim tim mi smo u proslosti imali manju proizvodnju ugljnika C14. Ako znamo da nismo imali istu proizvodnju ugljenika C14 tokom celog vremena ovu metodu ne mozemo da koristimo.
2. U metodi uran-olovo, kako moze da se vodi racuna o uzimanju uzoraka i o mogucem zagadjenju uzoraka od strane olova iz novijeg vremena kada u prirodi nema zatvorenih sistema koji bi sprecili da noviji elementi ulaze i izlaze. Olovo206 moze da hvata neutrone i postane olovo207 samim tim dolazimo do greske u merenju. Kako to mozemo u prirodi tokom vremena da kontrolisemo.
3. Ovo sam procitao davno u nekim evolucionistickim novinama na netu i ne mogu da nadjem taj link.
4. Kako nema veze? Pa formiraju se stene, od cege se sastoje stene ako ne od hemijskih elemenata. Stene nastaju očvršćavanjem magme u zemljinoj unutrašnjosti odnosno očvršćavanjem lave na površini Zemlje. Nisu to neke istopljene stene iz prastarih podzemnih voda.

Trovach

pre 7 godina

@Makarid...Biblijska genetika se zasnivala na kloniranju, tj. nastanku Eve od Adamovog rebra. Oni su imali dva sina, jedan je ubio drugog, a od "preostalih zena" je (putem incesta) nastalo celokupno covecanstvo. To cak nema veze ni sa zdravim razumom.
Biblijska biologija i medicina nisu znali ni za celije, pa samim tim ni za uzrocnike infekcija i zaraznih bolesti.
Astronomija je bila geocentricka. Za sve ostalo nisu ni znali.
Zatim je Noje napravio brod na koji je smestio parove svih zivotinjskih vrsta (kako su kenguri doplivali?). Da je tako velik brod postojao vec bi bio pronadjen.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 3. mart 2017 10:29)

Da krenem unatrag:

4) Izotopski sastav stena, na osnovu kojih se odredjuje njihova starost, nema veze sa datumom erupcije. Kad se kaze "odredili su starost stena" ne misli se na "odredili su kad je vulkan eruptirao". Podzemne vode nisam spominjao. Rekao sam "iz podzemnih izvora", jasno da nisam mislio na vodu nego na poreklo stena.

3) mislim da mozemo ovo o "promeni raspada elemenata za 30 posto" da odbacimo kao besmislicu.

2) Stabilne izotope olova mozemo razdvojiti masenom spektroskopijom. Nas zanima Pb206 kao krajnji proizvod raspada U238 u njegovoj rudi. A zanima nas i Pb204 kao primordijalni stabilni marker. U metodi uran-olovo nezagadjene uzorke olova nalazimo, recimo, pod ledom Grenlanda ili Kanade, koji su primeri najstarijeg kopna. Gubitak Pb206 u Pb207 preko (n,gama) procesa od interesa je za fiziku zvezda i na Zemlji je zanemarljiv. Odakle ti neutroni? U uranijumskoj rudi sve se desava alfa i beta raspadom.

1) Od kosmickih zraka koji N14 pretvaraju u C14, Zemljino magnetno polje je slaba zastita. Ono nas stiti od Suncevog vetra pre svega. Promena koncentracije C14 se moze desiti usled bljeska supernovih pracenih emisijom tezih cestica, koji onda u gornjim slojevima atmosfere izazivaju pomenuti prelaz. Promena prinosa C14 u bliskoj proslosti (dokle ima smisla C14 datiranje) je predmet intenzivnog proucavanja i sigurno se uracunava.

neutralni felsh

pre 7 godina

Teorija evolucije i jeste samo teorija, tj ne može se dokazati, tako da nema šta da pada u vodu. Da je istinita i tačna zvala bi se TEOREMA. Ali srbi vole da veličaju ili boga ili darvina, a ne znaju razliku između teorije i teoreme .
(smesno, 02. mart 2017 12:05)


ne mora da znaci.

Alex

pre 7 godina

(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 3. mart 2017 19:39)
4. Vulkan prilikom erupcije ne izbacuje stene nego izbacuje lavu koja se hladi i formira stene. Znaci da su te stene stvorene posle erupcije vulkana.
2. Odgovor na ovo sam dao u obrazlozenju i pitanju kako je nastao granit tako da u prirodi mozemo naci primere da raspadanje nije konstantno. Ne postoje u prirodi zatvoreni sistemi svi elementi cirkulisu ulaze i izlaze.
1. Ugljenikom C14 moze da se meri samo 2-3 poluraspada jer se posle toga C14 ne moze ni detektovati. Kolicina ugljenika C14 koja se proizvede na godisnjem nivou je jako mala i iznosi 10kg na celu atmosveru a vreme poluraspada iznosi 5.730 godina.

dominus

pre 7 godina

@ Trovach

Biblija se dosta pogrešno tumači. Većina biblijskih događaja počev od Adama i Eve, je zapravo vid metafore u odnosu na ono što se u stvarnosti dogodilo. Knjiga "Istorija galaksije, zemlje i coveka" (mislim da se tako zove), mnogo vernije opisuje iste ili slične događaje iz Biblije.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 3. mart 2017 21:43)

Prvo da pitam sta gosp. Gentry misli o kalijumu-40 i njegovom raspadu, koji se takodje koristi u datiranju? Ili o stroncijum-rubidijum metodi? Tu nema polonijuma i njegovih prstenova (haloa). Oni se javljaju kada uranijum iz cirkona, i clanovi njegovog lanca raspada, ozrace stenu u kojoj je cirkon ukljucen. Medjutim, cirkoni, koji nisu u sastavu stena u kojima se javlja radiohalo, lepo datiraju starost preko sadrzaja uranijumskog lanca raspada. Drugo, sta ako je geohemija terena takva da su uranijumska jedinjenja rastvarana i nosena dalje, i natalozena tamo odakle je gosp. Gentri uzeo svoje uzorke, ali ne iz primordijalnih stena, jos od, kako kaze, Bozje kreacije? Jer polonijum se stvara mnogo, mnogo kasnije od uranijuma. A Gentri nije analizirao granit, nego biotit.

Alex

pre 7 godina

(BSN)
Pa dobro vidim da ste poceli sad da izmisljate kao i svi evolucionisti koji nemaju odgovor na kljucna pitanja, naravno da je Dzentri analizirao granit a ne biotit, procitajte njegovu knigu "Mala misterija stvaranja" tu cete naci jos detaljnija objasnjenja njegovih istrazivanja koja je sprovodio u najvecoj laboratoriji na svetu u to vreme. Sto se tice metode kalijum-argon, kako moze ta metoda da bude merodavna, pa kalijum je gas ima tendenciju da izvetri kad se raspada, zamislite samo jedan atom da izvetri vi pravite gresku od 1,3 milijarde godina. Vreme poluraspada kalijuma40 je 1.3 milijarde godina a u atmosferi imate skoro 1 posto argona. U prirodi imate 93 posto kalijuma39, samo 0.1 posto kalijuma40 koji vi spominjete i imate oko 6.9 posto kalijuma41. Od kalijuma40 samo se 11 posto raspada u argon. Mislim da je ovo dovoljno da kazemo da nije merodavna. Sami evoulucionisti kazu da su uran-ovolo i C14 "najpouzdanije" metode a o njima smo pricali vec i videli zasto nisu. Zasto nam evolucionisti ne kazu kako su se posle velikog praska formirale galaksije ako znamo, kako oni kazu, da su nastala samo dva hemijska elementa vodonik i helijum a oni nemaju tendenciju da se skupljaju i formiraju galaksije vec imaju tendenciju da se sire jer je to gas? Kako je nastao zivot ako je Lui Paster dokazao eksperimentima da zivo moze da nastane samo od zivog, osnovni zakon biogeneze, a ne tamo od neke primordijalne supe? Naravno nemaju odgovore na ova pitanja nego izmisljaju.

Alex

pre 7 godina

(Flix, 3. mart 2017 23:10)
Pre nego sto nesto kazes, procitaj bolje sta sam napisao. Polonijum u prirodi ne moze da nastane sam od sebe vec samo od raspada urana. U granitu je pronadjen bez roditeljskih prstenova odnosno bez raspada urana sto je naucno nemoguce. Posto nisi ozbiljan nema potrebe da te komentarisem vise.

Alex

pre 7 godina

(BSN)
Sto se tice kalijum-argona normalno je da se ne meri jedan atom, ali ako izvetri samo jedan atom, naravno da ce doci do greske u merenju i to velike. A to da moze sav argon da se "zarobi u steni" u to ne mogu da poverujem kao sto rekoh na zemlji nema zatvorenih sistema, postoji mogucnost da se prilikom kristalizacije stena argon apsorbuje iz vazduha.
Ovo cetvrto dobro znam sta je kosmos, a to da vodonik i helijum teze da se sazmu to vec nije ozbilljno, to bi znacilo da bi promenili svoja hemijska svojstva, to ne bi vise bio vodonik niti helijum nego neki drugi hemijski elementi.
Paster je pokazao eksperimetima da zivo moze da nastane samo od zivog a ne od nezive materije.
Verovatnoca da je zivot nastao slucajno je kao da pitate nekog arhitektu kako je nastala kuca a on vam odgovori. Pre nekih 100 godina ovde iznad proletela je letelica i ona je izrucila malter blokove i crepove i tako kad je sve to palo na zemlju u roku od 100 godina slucajnim procesom formirala se kuca, nije to zidar zidao.
Isto tako kada je religiozni naucnik pitao najveceg ateistu profesora filozofije na Oxfordu kako je nastala knjiga, on kaze u stampariji, naucnik ga pita gde je nastala informacija u knjizi a on mu odgovori u umu pisca. Zatim ga naucnik pita "Slazete li se da DNK sadrzi slozenu informaciju po kome zivi sistem funkcionise, gde je nastala ta informacija?" Ateista Antony Flew je pokusavao godinu dana da odgovori. Ubrzo posle toga je napisao knjigu "Postoji Bog"

Smuleco

pre 7 godina

@verba volant: Nikada neće naći, odgovor na SVA pitanja, ni čovek, ni nauka. To ti kažem, kao neko, kome je nauka jako bliska, i ko veruje u nju, i njenu moć.

mali perica

pre 7 godina

@smesno
Pa ispao si smesan jel ocito ne znas razliku izmedju naucne teorije i teorije u kolokvijalnom smislu. U nauci teroija je upravo ono sto je dokazano.

Flix

pre 7 godina

(Alex, 03. mart 2017 21:43)

To o cemu ti pricas samo dokazuje da je granit nastao u kratkom periodu. A da li je nastao juce ili pre 4 milijarde godina, to pojma nemas.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 3. mart 2017 23:39)

"1. Ugljenikom C14 moze da se meri samo 2-3 poluraspada jer se posle toga C14 ne moze ni detektovati. Kolicina ugljenika C14 koja se proizvede na godisnjem nivou je jako mala i iznosi 10kg na celu atmosveru a vreme poluraspada iznosi 5.730 godina."

Hajdemo brojni primer. U jednom gramu ugljenika nalazi se 5x10^22 atoma ugljenika, a s obzirom na prinos C14 od 10^-12, to je 50 milijardi atoma C14. S obzirom na vreme poluraspada od 5730 godina, taj jedan gram ugljenika daje 995 beta-raspada na cas i teorijski toliko karakteristicnih impulsa u detektoru, sto je sasvim merljivo. Cak i posle 5730 godina taj odbroj spadne na 500/h sto je opet merljivo. Posle tri poluraspada preostaje 120 impulsa na cas sto je opet merljivo uz pravilnu eksperimentalnu tehniku. Naucnici znaju granice svog metoda.

Za ostale odgovore necu se truditi jer je ocito ja u klin - ti u plocu.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

(Alex, 4. mart 2017 11:17)

Prvo svaka cast Pasteru, jednom od Najvecih, ali u svojim eksperimentima nije se ni priblizio primordijalnim uslovima na Zemlji. Nista on nije pokazao o pocecima zivota na Zemlji a nije mu to ni bilo na umu.

Drugo, argon na Zemlji je argon40, iskljucivo radiogenog porekla, raspadom kalijuma40, za razliku od kosmickog argona36, Bozjeg miljenika, kako bi vi kreacionisti zamislili. Mala kolicina kalijuma40 u odnosu na ostale izotope ne znaci da je on beznacajan (on je treci grejac Zemlje!) niti znaci da je kalijum-argon datiranje nepouzdano. Izjava "zamislite samo jedan atom da izvetri vi pravite gresku od 1,3 milijarde godina." nema veze s mozgom. Pa ne meri se jedan atom.

Trece, argon40 posle raspada ostaje zarobljen u steni, ne vetri. Moze samo da migrira, kao sto migrira i radon, iz kojeg nastaje misteriozni polonijum, koji daje radiohalo pomeren u odnosu na halo uranijuma. Tim pre sto misteriozni polonijumski haloi vole da se grupisu oko mikropukotina prema kojima radon tezi.

Cetvrto, vodonik i helijum naravno teze da se sire prema oblastima manje koncentracije, ali i teze da se sazmu pod uticajem sopstvene gravitacije. Nije kosmos kao kada otvoris flasu pa gasovi izlete u prazninu.

dominus

pre 7 godina

@verba volant: Nikada neće naći, odgovor na SVA pitanja, ni čovek, ni nauka. To ti kažem, kao neko, kome je nauka jako bliska, i ko veruje u nju, i njenu moć.
(Smuleco, 2. mart 2017 19:36)

Nije tačno. Čovek kao pojedinac će naći odgovor na svako pitanje, mnogo lakše nego nauka objektivno (treba vremena, ali će naći). Za nauku (kao nauku materijalnog sveta) se već ne može reći, pre svega jer je na pogrešnom tragu, kao i svi koji veruju u nju. Dzaba ti ceo vek da si posvećen nauci ako pratiš pogrešan trag.

Trovach

pre 7 godina

@dominus...Bas je zgodno sve nelogicnosti iz Biblije nazvati metaforama. Stotine godina zivota Metuzalema i 7 dana stvaranja sveta su metafore, bas cudno, u potpuno obrnutim vremenskim pravcima.

Smuleco

pre 7 godina

@dominus: Nauku je "stvorio" čovek. Iz tog razloga, neće i ne može da da odgovore na sva pitanja, upravo zato što je to produkt ljudskog saznanja, znatiželje, definisanja i dokazivanja najrazličitijih procesa i događaja. A naše saznanje i spoznanje je ograničeno, jer nemamo moć i sposobnost, kao inteligentni životni entitet, da shvatimo u potpunosti SVE mehanizme, koji ishoduju, SVE rezultate istih.