Aktuelno

Sreda, 15.02.2017.

18:57

Raskrinkano: Lažni dokazi o štetnosti pasivnog pušenja?

Izvor: Express

Raskrinkano: Lažni dokazi o štetnosti pasivnog pušenja? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

104 Komentari

Sortiraj po:

Keke

pre 7 godina

@Antonije, Anotnije nadam se da je jasno da se nezadovoljstvo nepušača ne odnosi na lepo vaspitane osobe poput tebe koje se trude da ne nameću svoj dim drugima da ga udišu i upijaju odećom. Problem su oni kojima je potpuno u redu da istovremeno nekome duvaju dim u lice i nazivaju ga "netolerantnim" ako mu se taj dim ne sviđa.

Duvandzija

pre 7 godina

Kada smo mi bili za da se lokali prave odojeno za pusace i ne pusace, da firme imaju prostoriju za pusace i dr. vi ste svi bili ma ne, da se zabrani skroz! E zato vas nepostujem i bas me briga za vase zdravlje!

Rosa Bajičić

pre 7 godina

Pušenje je štetno po zdravlje i za pasivne i aktivne!!!
A tek koji užasan miris, kosa, odeća, stiče se utisak da vam koža ima neugodan miris...
Pojačati preventivne mere,jer kako vidimo Zakonska regulativa o zabrani pušenja se ne poštuje....

periferija

pre 7 godina

Privatnik sam, nikad nebi zaposlio pušača! Šta god neko mislio, ne interesuje me. Smrde i tačka!

Privatnik?
Predpostavljam da bi uzeo novac od musterije pusaca i sve bi ih lepo saslusao, pare im ne smrde, jel tako?? Ili ako kojim slucajem treba pogurati auto, cekao bi samo nepusace da ti pomognu...?!
Vidis kad treba zadovoljiti sopstvene potrebe ili se naci sam u nevolji, odjednom sve to manje smrdi.

Cojko

pre 7 godina

Ali ne vezano za ove studije, duvanski dim mi kvari ukus hrane, miris hrane, miris kafe. Na kraj krajeve usmrdi mi se odeća i kosa kada sedim sa pušačima duže od 20 minuta.
I zato treba da bude iskorenjeno na javnim mestima! A ako neko ne može da se odrekne dima, posebne prostorije za nji nešto tipa javnih WC-a. Da im mi a i oni nama ne smetaju...

djura

pre 7 godina

P-76

Ehhhh...da nisi ti neki nepusacki bot ili sta li vec...oprobani recept tzv. anecdotal evidence (zena kupuje sebi cigarete, a dete jadno ne moze da dobije cokoladicu), ali razumem ja to, vi ste nepusaci = zrtve i odmah potezete velike, nevine, decije oci kao argument.

-Sta ako je dete, recimo, bolesno, pa ne sme da jede cokoladicu?

-Sta ako je zena nepusac vec kupuje cigarete za komsinicu/rodjaku/koleginicu od para koje su joj date u tu svrhu?

-Sta ako... itd. itd.?

Sve je to nebitno, jedino je vazno to sto si ti video/la i procesuirala na nacin na koji ti najvise odgovara, to jest stavljas tebe i tebi slicne u kontekst zrtve. Provaljeni ste sa tim vise...i smarate.

Anotnije

pre 7 godina

Pusim u svojoj kuci, vani jako jako retko, a kada sam u tudjim kucama, uvek, ali bas uvek pitam da li sme da se zapali, i ta pravila POSTUJEM.

Nikada ne duvam ljudima u lice, cigarete drzim koliko god je moguce dalje od sagovornika bio on pusac ili ne, u kolima nikada nisam zapalio, prostorije provetravam redovno...uglavnom trudim se da sto manje opterecujem druge ljude svojim porokom.

Ali kada citam ove, pa skoro fasisticke opaske nepusaca, pa znate kako, meni je jako zao ako ste imali drugacija iskustva, ali ovim izlivima mrznje cete samo dovesti do toga da ce mnogi poput mene poceti da vode MANJE racuna i da budu manje uvidjavni od sada pa nadalje.

Neko nize napisa da ga vise nije briga ako nekome smeta to sto pusi, i mogu reci da pocinjem da ga razumem.

Robin

pre 7 godina

Krivili su pusenje za negativne efekte koje izaziva mobilna telefonija. Nedavno je dokazano da pametni telefoni imaju jako stetan uticaj na srce.

Rock

pre 7 godina

Ljudi,nije nama pušačima lako. Zar mislite da ne bih voleo da sam nepušač kao vi? Jednom mi je uspelo da ostavim na pola godine ali sam se ugojio kao prasac. S druge strane gorim pare na ovu krizu pred očima. Nije sve tako prosto,ne osuđujte tako nemilosrdno. Svaki pušač planira da jednom ostavi tu glupost,budite sigurni!

žika

pre 7 godina

Ne idem u zapušene i smrdjive kafiće godinama trošim svoj novac na drugim mestima a ima nas samo par miliona.
Ako vlasnicima kafica nije bitan taj novac onda sta reći 😊😊😊

Keke

pre 7 godina

Kakva crna marginalizacija pušača? To što ja ne želim da udišem njihov dim, time ih ja kao marginalizujem? Ako vam i dalje nije jasno, hajde zamislite primer da ja recimo volim da jedem pihtije i lepo prohte mi se da jedem pihtije, recimo u autobusu, otvorim torbu, izvadim pihtije, koje inače stalno nosim sa sobom, i počnem da jedem, ali istovremeno guram te iste pihtije u usta svima koji se zadese u blizini u tom autobusu. Ljudi se naravno bune i hoće da me izbace iz autobusa, a ja onda pišem u novine kako su me diskriminisali i hteli da marginalizuju. Pušenje na javnom mestu je čista agresija. Ubrizgavajte nikotin u venu ako ste zavisni, radite bilo šta drugo što ne utiče na nedužne ljude oko vas.

P-76ers

pre 7 godina

Smrdite, a plus što ste nekulturni i bezobrazni.

Smrad vam opraštam (to je vaše) , ali bacanje pikavaca svugde samo ne gde treba NIKAD.
Nosite ih kući svojoj deci da se igraju.

Na trafici žena plaća cigarete i upaljač oko 300 dinara, a njeno dete traži čokoladicu od 30 dinara. Nije mu kupila.

Život me je vodio svuda, pa i u kuću gde žive tri generacije siromašnih ljudi. Baka, deka, dva sina sa suprugama i punoletnom decom. Puna kuća ljudi većina radno sposobnih. Na stolu osam kutija raznih cigarete, valjda da se zna koje su čije i da se ne diraju tuđe. Kuća zadnji put okrečena pre 20 godina, a vrednost cigareta na stolu uveliko premašuje cenu kante polikolora.

P-76ers

pre 7 godina

(krivi stojko, 16. februar 2017 14:42)

Nikad ti kafedžija nećeš biti.

Više para ostavim u kafani ja kao nepušač, nego svi pušači iz mog okruženja. Svoju pauzu na poslu iskoristim u kafiću uz kaficu, dok pušači iz firme vuku 100g raznoraznih vrsta kafe da popiju na poslu uz kaficu.

Registruj UO po tvom opisu pa ćeš shvatiti o čemu pričam. Lokal će ti smrdeti za sve pare, dok nećeš zaraditi ni za krečenje.

pffff

pre 7 godina

(epistofan, 16. februar 2017 13:29)
Ma da mi nepusaci smo nezdravi, glupavi i prljavi dok ste vi pusaci svi okupani, mirisljavi, ne jedete beli luk, ne pijete alkohol i svi ste intelektualci.

Press red button for selfdestruction

pre 7 godina

au koliko smaraju ovi sto puse, nikom ne smeta i nikog ne boli sto vi pusite, ako hocete i u venu se bodite, to je vasa stvar, ali brate, imajte razumevanja i obraza prema drugima, necu da mi neko cadi u lice i da me smrdlja i gusi, shvati, smetta !!!!! najmanje smeta cinjenica sto me truje.. pusaci, ljudi koji uvek imaju izgovor i opravdanje za svoje postupke, pri tom mnogo manje rade jer uvek nalaze neke pauze za pusenje koje su jako ceste i traju po 15 minuta, kada se sve zbroji u pusenje provedu i po 2 sata na poslu ne radeci nista a koriste i redovne pauze kao i ostali, zbog njih se otvaraju prozori na -10 jer nece da stoje napolju na hladnom pa se svi redom porazboljevaju, uvek neke posebne mere za njih, u mojoj firmi prednost bi uvek imali nepusaci i to debelu, gotovo iskljucivu!! cist primer, smena koja radi i pusi ima za 15% manju efikasnost od smene koja ne pusi, na mom poslu slucaj!!

Grrrrunf

pre 7 godina

Pitao bi pušače kako bi prokomentarisali osobu koja se npr. na radnom mestu svakih pola sata, celo radno vreme iz dana u dan prska omljenim parfemom, onako malo sebe malo druge ili da npr. savakih sat vremena jede sendvič sa belim lukom ;) i sl.

Pa prijatelju upravo si dao kontraargument svome stavu... Poenta je da sva ta ponasanja koja si naveo mogu da jednako smetaju drugima ali niti su zakonski kaznjiva niti se ti ljudi marginalizuju i diskriminisu.

proluftirani

pre 7 godina

@epistofan
uskoro ces moci to da radis samo u svojoj kuci I na ulici, pa duvaj dim I horizontalno I vertikalno ili kako god hoces. Naravno, sa svakim udahom si blizi bogu, ali to je tvoja stvar, sam si to izabrao.

Ivan

pre 7 godina

Možda je za tebe i jedan Prever primitivan, ili bilo koji pesnik, novinar, knjizevnik, glumac itd. Zao mi je, ali tvoj komentar odise fašizmom, bas bezveze. Meni recimo smeta što mnogi nepusaci mirisu na przeni luk i kuhinju dok drobe o tome kako im mirisi smetaju. Ili su gojazni preko svake granice dok drobe o zdravstvenom osiguranju za pusace.
(jovana, 15. februar 2017 21:43)
Ima nepusaca koji ne smrde i nisu debeli, a uz to se obaziru na okolinu oko sebe. Pusaci ne mogu da ukapiraju da vecina ljudi oko njih ne voli duvanski dim i da ne zele da uzivaju u blagodetima smrada koji pusaci prave oko sebe. O pljuvanju i kaslju da ne pricamo.

Wtf

pre 7 godina

Nemam reči da opišem ove komentare.

Potpuno je nebitno što se radi o pušenju, zluradost, mržnja i jednostavno rešenje "marginalizovati i izbaciti iz društva" bilo koga ko ima problem koji se nama ne dopada. Ej! Pa lajkujete čoveka koji kaže da treba marginalizovati ljude jer je to proces za samoubistvo koje je protiv zakona?!
Dakle ne pomoći ljudima, ne pružiti im podršku i pomoć da izađu iz problema nego izbaciti ih iz društva. Jer ste svi vi savršeni i bez problema? Koji problem/bolest ćemo sledeće da izbacimo iz društva?

krivi stojko

pre 7 godina

Nedate nam pravo da biramo jer tražite da ste vi nepušači apsolutno u pravu. Hoću da svoj ugostiteljski objekat registrujem za pušače a nepušači ne moraju uopšte da uđu u njega, nisu mi potrebni kao mušterije. Posebno iritira briga lekara za naše zdravlje a guraju nam lekove kompanija koje bolje plaćaju seminare, putovanja i slično bez da imalo razmisle koliko su dobri. Licemerje.

klnton

pre 7 godina

Pusenje, odnosno pasivno pusenje, te njihov efekt na zdravlje I okolinu, je tema o kojoj se bave bogate I napredne zemlje. Imaju vremena za to, jer im je ostalo uglavnom vec poslozeno I funkcionira. U zemljama kako npr. Indonezija, Afganistan, Sudan, Albanija I jos neke... jednostavno ta tema je na samom dnu prioriteta. Nema se niti vremena, a niti sredstava ozbiljnije uhvatiti u kostac s time. A I mentalitet ljudi je drugaciji. I svedjani neki puse, ali za njega preobratiti u nepusaca, vjerojatno treba manje vremena nego ove druge. Ako u nekom vozilu se voze pusac koji pusi I nepusac. Do juce, smatralo se da je pasivno pusenje jednako opasno kao I samo pusenje. Dakle, u tom vozilu, pusac se truje duplo vise od suvozaca. Jer uvlaci dim, a istovremeno ga I udise. Pusi I pasivno pusi. Eto, od danas je mnogo jasnije. To je bila zabluda...

epistofan

pre 7 godina

Da pitam samo nepusace sta bi radili kada bismo mi (pusaci) nestali? Ostali biste bez svog bednog osecaja da ste nekakvi krstasi u danasnje vreme, koji se bore protiv velikog, zadimljenog i smrdljivog zla, duboko uvereni u svoju ispravnost, dok locete alkohol, ne kupate se, i kuce vam smrde na beli luk i ko zna koji jos uzas jer nikada ni ne vetrite svoje stanove, vec ste ucmali u svojoj memljivoj svakodnevici.

Upravo zbog toga sam poceo da dim (pusim 25 godina) duvam horizontalno, briga me da li ce nekome to da smeta ili ne, koliko god da sam 24 godine bio obziran to je uvek nekome smetalo na neki nacin, jednostavno me je briga vise.

Ah da, cisto da se zna - i nepusaci umiru i razboljevaju se, ili ste mozda otkrili nesto sto mi, pusaci, ne znamo?

ja

pre 7 godina

Ne posecujem ni svadbe i slave a o kaficima da ne pricame jer mi smeta dim. gusi me. ko je tu diskriminisan?
(ja, 16. februar 2017 10:14)

Ne posećujem svadbe i slave jer mi smeta "miris" mesa. Smrdi mi i tera na povraćanje. Ne osećam se diskriminisano. Jednostavno ne posećujem takva mesta.

K.G.

pre 7 godina

Citam ove komentare nepušača i mogu reci da sam iznenađen koliko u njima ima mrznje, licemerja, diskriminacije, frustracije a neki komentari su potpuno fašistički.
Moj savet nepusacima je; skuvajte kafu lepo se zavalite i zapalite cigaretu, i to onu bez akcize. Opustite se, nikotin to dobro radi pa ce vam mnoge stvari oko vas manje smetati a samim tim ce te biti i srecniji.
Uostalom od neceg se mora i umreti pa je bolje umreti srecan a ne nesrećan kakvi su postali nepusaci.
Who wants live forever?

zoka_mip

pre 7 godina

zavisnost kao i svaka druga. ne znam zasto ove pristalice pusenja su toliko gadljivi na nase prijedloge da su svugdje zabrani pusenje?! i sad kao izadje na nekom sajtu vijest da pasivno pusenje nije stetno, a ja znam da ujutro poslije kafane hripam u plucima a nisam pusac. pa kako onda ne utice?! pusaci kao da su rodjeni s cigarom pa se cude zasto bi se kao 'njima nesto zabranjivalo'...

wer

pre 7 godina

pusenje u javnim i zatvorenim prostorijama ne ide (office, cekaonice, bus, voz), i to je za zabranu

ali zabrana pusenja na ulici, parkovima je ultimativno licemerje.. zabranite onda dizel, benzin, termoelektrane, to je X puta gore

zvezdarac

pre 7 godina

@jokso dim nije štetan samo za pluća nego su pogođeni i usna duplja i grlo. Time što ne uvlačiš dim u pluća nisu mnogo postigao.

zvezdarac

pre 7 godina

Evo neko veče odosmo u kafanu, nas 4 para. Od osmoro, samo dvoje su pušači. Ali u kafani je bilo još bar 20ak pušača. Kad smo došli kući, deca nisu htela da me poljube ni za laku noć, sva odeća mi je užasno smrdela na mešavinu duvanskog dima, ustajalog kafanskog vazduha i hrane. Kosa da ne pričam. Ma ceo sam smrdeo na duvan. I spolja i iznutra. Posle kupanja, nekako sam se rešio toga ali sam do ujutro imao utisak da mi se taj gadan smrad zaglavio negde u plućima.

obren

pre 7 godina

Placen tekst od strane pusackog lobija. Svako normalan zna da i prava nepusaca treba da se postuju. Zbog agresije manjine nad vecinom (nepusaci) je i donet zakon protiv pusenja u celom svetu.

Porez na imovinu povecan 800% !

pre 7 godina

Sto manje se naplati poreza i akciza od pusaca, morace vise od nepusaca ! Pa se vi lepo i dalje zlazite za zabranu pusenja.

niko

pre 7 godina

И ја сам непушач,али коме смета дувански дим у кафани нек иде тамо где га нема.Мени смета мирис траве кад пуше по клубовима и парковима увече или кад видим да се дрогирају у неком ћошку,ал видим да се други небуне због тога.

Mr. Realno

pre 7 godina

Pad broja srčanih udara i slučaja kancera se nije dogodio jer su ljudi u međuvremenu ( par decenija kako kažu ) postali 20-40kila deblji. Ozon se istanjio, količina hemikalija koje koristimo u svakodnevnom životu se povećala za 1000%, broj automobila je porastao nenormalno, ljudi se kreću i bave sportom nikad manje, hrana je modifikovana i puna hormona i pesticida...... Tako da duvanski lobi može da jede g***a i da prestane da traži opravdanja za prodaju svog otrova.

Zec

pre 7 godina

ja ne mogu da verujem da u Srbiji u 21. veku uopste iko dovodi u pitanje stetnost pusenja...ovakve tekstove kao da su pisali vlasnici kafana u susret novom Zakonu o zabrani pusenja...procitajte zdravstvenu statistiku u Srbiji pa stavite prst na celo...sramno!

dr NS

pre 7 godina

Sve i da pasivno pušenje nije štetno što je notorna laž, pušače i treba marginalizovati jer je dovoljan smrad koji ostavljaju za sobom. U svoja 4 zida nek izvole lečiti svoju oralnu fiksaciju koja odgovara negde dobi od 3-5 godina

Zec

pre 7 godina

Zabrana pusenja se odnosi na javna mesta...kafane, kafice, restorane, a mimo toga ko voli da se truje I ubija moze to da nastavi slobodno...ali nece moci da utice na ostatak naroda koji ne zeli da pusi I smrdi ko piksla

ssss

pre 7 godina

Nasa planeta je u ovom trenutku jedno divno, cisto i zdravo mjesto, samo je zakla taj duvanski dim. Da nije duvanskog dima ljudi bi zivjeli mnogo duze, doktori ne bi imali sta raditi.

mrk

pre 7 godina

najgori su oni koji kad cekaju autobus, pri zaustavljanju istog, uvlace jos 2-3 puta nabrzinu ne bili sto vise droge uneli od te jedne jadne cigare. pa posto im ostane 90% dima u plucima, kad stanu pored vas i zasmrde, tacno bih ih naglavacke izbacio iz autobusa....

Vlada

pre 7 godina

Ja sam ostavio pušenje pre dve godine kada mi se rodio sin. Potpuno sam zaboravio na duvan. Bio sam u Srbiji u decembru tri nedelje i gde god sam ušao bukvalno sam se najeo dima. Kada sam se vratio ovde gde živim, toliko mi se tražilo da zapalim da sam opet propušio. Prosto toliko sam u Srbiji udahnuo dima da je isto kao da sam ponovo počeo. Kada sam to shvatio, bacio sam ponovo cigarete jer neće me drugi vući dole.

Objektivno ako se nepušaču podiže rizik od raka 12-45% to je vrhunski razlog da se pušenje iskoreni. Da li se time pušači guraju na margine - da, a i treba jer truju sebe i druge. I samoubistvo je takođe protivzakonito, na margini.

drsassa

pre 7 godina

Pitao bi pušače kako bi prokomentarisali osobu koja se npr. na radnom mestu svakih pola sata, celo radno vreme iz dana u dan prska omljenim parfemom, onako malo sebe malo druge ili da npr. savakih sat vremena jede sendvič sa belim lukom ;) i sl.
A ovi što prete privatnicima kaznama protiv diskriminacije zato što ne bi primili pušače, posebno su smešni. Poslodavac to ne mora ni da pomene niti da obrazlaže. U tolikom višku kandidata za neko radno mesto i onako će većinu morati da odbije, da li zato što proceni da su nekompetentni, lenji, nervozni, neprilagodljivi ili jednostavni ne želi pušače u timu, svejedno je. Kandidati koji ne zadovoljavaju, jednostavno ne dobijaju poziv za dalju procenu (test, razgovor ili sl,). Obično i ako je i to jako retko u našoj zemlji, dobijete e-mail sa kratkom učtivom rečenicom tipa ’’nemamo potrebe za vašim profilom’’ i sl. Da li je neko pušač to čak ne morate ni da pitate, odmah zanate po mirisu, na žalost .

staki

pre 7 godina

Napisao tip koji je pre radio u Cato Institute (za one koji ne znaju, sve sto treba da znaju je da su ga osnovali i podrzavaju braca Koh), u listu koji pisanja protiv uvazenih misljenja.

Dejan

pre 7 godina

U istoj Montani se desilo da se broj smtno stradalih u saobraćaju smanjio za 50% kada je ukinuto ograničenje brzine i ponovo vratio na isto kada je to ograničenje vraćeno federalnom uredbom.

nikolass83 Pančevo

pre 7 godina

Ta statistika nema veze sa Srbijom koja je bombardovana 1999 godine i na nju bačeno sve što se moglo baciti od hemijskog odpada ... u Srbiji umiru i pušači i nepušači od kojekakvih tumora i boleština , deca se rađaju bolesna ... prestao sam da pušim pre 7 meseci i smeta mi dim cigarete , ali i dok sam pušio poštovao sam nepušače i izlazio iz prostorije ... sa 33 godine imam gomilu dijagnoza i papira od doktora za 2,5 godine i nisam jedini , moji vršnjaci masovno obolevaju i umiru , a među njima nisu svi pušači ... još za vreme bombardovanja '99-te je rečeno da će za 10-15 godina svi da osetimo posledice ... stres koji svi proživljavamo u ovoj zemlji već 30 godina je najveći ubica ... 8(

Srki

pre 7 godina

Pobegnem u prirodu i sednem na klupu na Adi da uzivam u cistom vazduhu. Pusac sedne na klupu pored i zapali cigaru. Ja se izujem i skinem carape i stavim pored. Sto samo on meni da smrdi a ja treba da vodim racuna o drustvenim normama da ne ugrozavam druge?

cirkuzant

pre 7 godina

Pa ne isplati se duvanskoj industriji da ikome duvan smeta, ne isplati se ni farmaceutskoj industriji da se smanji broj obolelih or raka i kardiovaskularnih oboljenja, tako da vrlo je jasno.

Milan

pre 7 godina

Ukoliko bi svi pušači u Srbiji prestali odjednom da puše morao bi da se odmah radi rebalalans budžeta. A još kad bi ptestalo da se pije i voze kola država bi bankrotirala momentalno. A građani nikad zdraviji.

spin

pre 7 godina

Al' mi kasnimo za svetom. Dok kod nas još zabrane pušenja nisu ni zaživele, oni polako oslobađaju sve više mesta da se može pušiti

Miloš

pre 7 godina

Slejt? Zaista? Prvo, kada nešto slično bude u New England Journal of Medicine, sa zanimanjem ću da pročitam, mada nešto mi miriše da taj dan neću dočekati. Drugo, bilo bi lepo da, kao što je to običaj, objavite da je u pitanju plaćeni tekst ili oglas, kao i ko ga je platio.

Mirjana

pre 7 godina

Da li je ovo kutak za nepušače? Da nije nas pušača živo me zanima na koga biste iskaljivali nakupljeni bes...Znate i on izaziva srčani udar i rak

Mirko Pantic

pre 7 godina

Pusio sam 24 godine i prestao.Nisam to ucinio ni zbog zdravlja,ni zbog kampanje ,vec zato sto sam osetio da sam jezivo zavistan i da se moj zivot svodi na vreme izmedju cigareta.Normalno i finansijski momenat je bitan,jer kada sam izracunao da mesecno trosim oko 200 evra na smrdljivi uzas,u meni se nesto prelomilo i taj uzas sam prestao da koristim.

Pasivno pusenje ne moze biti stetno kao pravo,osim sto jezivo smrdi.Ranije to nisam osecao,sada,kao nepusac ,osecam.Primetio sam da mi dim ne smeta,vec onaj smrad koji se uvlaci u odecu i tera te da smrdis kao piksla.Nekada sam i ja tako srdeo,ali nisam to osecao...
Zbog toga ne branim ljudima da puse oko mene,samo ih teram da pikavce gase i bacaju sto dalje od mene.
Apsolutno sam protiv zabrane pusenja,jer se time nista ne postize.Pusac ce uvek naci nacin da zapali,bez obzira na zabranu.Takodje,kampanje suvise pokusavaju da uplase narod razlicitim bolestima,umesto da se fokusiraju na ono sto ljude stvarno boli,a to su pare i koliko ih bacaju na taj uzas.
Prestanak pusenja,takodje ima svoje negativne strane,a kod mene se manifestuju kao dobijanje na kilazi,koju ne mogu da skinem,problem sa nemirnim zelucem,koji nisam imao dok sam pusio...Pozitivne strane ne mogu da stanu na 1500 karaktera ,koliko skripta dopusta !

Nepusac

pre 7 godina

Ovo je pusac pisao. Nepusaci su ti koji su gurnuti na rub drustva. Niti mogu da izadju u restoran, kafic, klub, niti mogu na radnom mestu da udisu nezagadjen vazduh, jer se zabrane skoro nigde ne postuju. Konstatacija da nekom smeta dim je zlonamerna - pa nije u pitanju prdez, nešto sto dodje i prodje - duvanski dim izaziva glavobolje, bol u grlu, kasalj, mucninu, taj smrad se uvlaci u odecu i prati nepusaca do ves masine. Pa sutradan ispocetka

Rozenkranc

pre 7 godina

Ne zanima me da li je štetno, necu da smrdim na dim i da se gusim u zadimljenim prostorijama, zato treba zabraniti pušenje svuda na javnim mestima i lokalima...
Ko hoće da puši, neka pusi gde ne utiče na druge...

pedja

pre 7 godina

Pusenje je drugi po snazi oblik zavisnosti od droge. Prvi je heroin. Bivsi sam pusac. I pre i sada mi je zao ljudi koji puse i sebe i svoje zdravlje ruse. Bukvalno. Mladji to bolje podnose a posle 45te pusenje melje coveka. Pusacev organizam je neprestano drogiran i svakih pola sata uzima dozu droge i drugih raznih otrova i tako godinama. Neverovatno ali istinito. Zato droga i jeste toliko zlo. Ne mozete da je se otarasite. Za ostavljanje pusenja potreban je dovoljno jak razlog, za vecinu. I skoro uvek je to zdravstveni. Za neke ni sam zivot nije dovoljno jak razlog. Zavisnost je jaca od zelje za zivotom, za neke. Zato ovi sto govore ja bih to sve zabranio i sl. nemaju pojma o svemu tome pa neka barem cute.

la_maria

pre 7 godina

@Stanko
Imas minus zbog "nebi",ali slazem se sa tobom,neko ko nema obzira prema okolini,nije svestan koliko sam sebi steti,a opet nije dovoljno jak karakter da od toga odustane,po meni nije jaka,dobra,stabilna licnost.

Pedja

pre 7 godina

U USA je pusenje proterano iz svih prostorija na osnovu zakona o zastiti na radu. Konobari u New Yorku su tuzili poslodavce da im korisnici ugrozavaju zdravlje svojim pusenjem i da oni moraju da to zabrane a onda su im se drugi/drzava pridrizili. Pusaci su se malo verbalno bunili ali kad je stupilo na snagu par njih platilo kaznu i onda nema vise.Sad je mnogo lepse svima.

ona dole

pre 7 godina

pusenje je ko droga,stvara zavist koju pusac nikad nece prihvatiti samo zato sto je legalno.draze im da daju poslednjih 200 din na paklicu pa makar crkavali od gladi ceo dan, cak su i izuzetno opasni kad krenu da kriziraju za cigarom,recimo primera u autobusu dok putuju negde na duze...strasne stvari

ivana

pre 7 godina

Pa taj zakljucak kao da je neki trogodisnjak doneo. Cuj,nije pala stopa obolevanja od kardiovaskularnih oboljenja! Pa naravno, ta oboljenja izazvana su i drugim, vaznijim faktorima kao sto je hrana i nekretanje. Sto nisu merili stopu plucnih oboljenja da li je pala? Zato sto nisu hteli taj rezultat. Jasno ko dan.

hiavata

pre 7 godina

Privatnik sam, nikad nebi zaposlio pušača! Šta god neko mislio, ne interesuje me. Smrde i tačka!
(Stanko, 15. februar 2017 19:18)

E vidis privatnice ja bi tebi zbog ovoga zveknuo na firmu takvu kaznu da bi sledeci put dobro razmislio da li ces da diskriminises tek tako. PS: nisam pusac
Posle se cudimo sto ljudi rade kao stoka kod privatnika na crno 6 dana u nedelji.

Bojan

pre 7 godina

šta je, platili duvanske firme da širite "dokaze" iz izvora koji osporavaju i Sletanje na MEsec, e da bis prečile KONAČNo da se i u Srbiji uvede red i zabrani trovanje po restoranima. Svaka vam čast! (NOT)

jovana

pre 7 godina

"Pusaci se obicno skupe ko beskucnici pored ulaza, stoje polusmrznuti i prave oblake smrdljivog dima oko sebe. Pikavce naravno bace na trotoar, ispljuju sve oko sebe, a kada udju u lift smrde ko sulundari. Pusaci su vecinom ekipa koju ne interesuje cinjenica da pored njih jos neko zivi i misle da je totalno ok da se ljudi pored njih poguse od smrada. Ja ne podnosim pusenje i podigao bih cenu cigareta bar 20 puta, a cenu zdravstvenog osiguranja za pusace bar 5 puta. Zabranio bih pusenje na apsolutno svim javnim mestima. Ekstremno primitivna i odvratna navika."
Možda je za tebe i jedan Prever primitivan, ili bilo koji pesnik, novinar, knjizevnik, glumac itd. Zao mi je, ali tvoj komentar odise fašizmom, bas bezveze. Meni recimo smeta što mnogi nepusaci mirisu na przeni luk i kuhinju dok drobe o tome kako im mirisi smetaju. Ili su gojazni preko svake granice dok drobe o zdravstvenom osiguranju za pusace.

Trovach

pre 7 godina

Bivsi sam pusac, ali mi ne smeta dim, ako nije bas preterano. Niko ne spori da je cak i pasivno pusenje stetno, ali svima je promakla poenta u tekstu. Rezultati su preuvelicani da bi se pusaci sto vise satanizovali.

živčan_neki_lik

pre 7 godina

Pošten članak. Pušač sam ali ne zapalim u zatvorenim prostorijama, blizu dece i ako sam u društvu većeg broja nepušača - izađem napolje kakvo god da je vreme u pitanju.

Protiv-pusac

pre 7 godina

Zakljucak clanka je u najmanju ruku kontradiktoran. Znaci iako je dokazano da je pusenje stetno i za nepusace, samo ne u meri u kojoj se pre mislilo, nije moralno zabranjivati pusenje na javnim mestima?
Ako mene pitate, pusenje u prisustvu nepusaca je potpuno amoralno - zasto bi uzivanje samog pusaca skodilo ili smetalo nekom drugom?
Pitanje za pusace (ocekujem puno negativnih reakcija) - zasto kada pusite, dobar deo vremena drzite cigaru u ruci (npr. kroz prozor automobila)? Ako vec toliko uzivate u dimu iste, drzite je u ustima svo vreme, povremeno istresite pepeo i onda brzo nazad u usta - sto vise dima u vama, a manje u okolini, to bolje i za vas i za okolinu, zar ne.

Bane

pre 7 godina

Za pusace nemam apsolutno nikakvog razumevanja , uglavnom nemaju ama bas nikakvog obzira prema nepusacima , da ne pricam o tome sto bacaju pare na nesto sto ih truje !

Gmaz

pre 7 godina

Ja imam strastvenu pasiju da palim stiropor u kafićima i restoranima. Srećom, nije dokazano da je to štetno za zdravlje, pa mi ne mogu ništa.

Danilo

pre 7 godina

Ne znam koja je svrha ovakvih napisa?
Da teraju ljude da krše propise o zabrani pušenja?
Da promoviš pasivno pušenje kao neštetno?!
Dakle, 21. vek je i informacije su dostupne o svemu.
Najjače američke duvanske firme su pristale da zdravstvenom sistemu USA uplate za 25 godina , od 1998. više od 200 milijardi dolara!?
Nisu to uradili zato što su divni već zato što nenormalno zarađujnu oštećujući ljudsko zdravlje.
Ne postoji relevantna studija o pušenjiu, aktivnom ili pasivnom, koja pokazuje da ono nije štetno. Tačka.
Da li pasivno pušenje povećava rizik od ozbiljnih bolesti za 14% ili za 42%, koliko se navodi u ovom članku- kao malo je to?- ili to čini 200%, i nije toliko važno, koliko je važno da je pušenje najštetniji događaj koji nam se dešava u životu.
Pušenje, stres,debljina i neaktivnost su 4 jahača Apokalipse i nauka tu više nema šta da kaže jer je već sve rekla.
Naravno, ljudi imaju pravo i da skoče sa mosta, pa tako imaju pravo i da puše.
Ali onda ih valja klasifikovati kao takve a ne davati lažne nade...

M

pre 7 godina

Ta razlika između 1,12 i 1,43 puta je 31%. Naravno da onaj ko truje druge ljude, ili maltretira druge ljude radi zadovoljenja sopstvenih sebičnih potreba, treba da bude izguran na rub društva.

Joe

pre 7 godina

Bivsi sam pusac, ostavio sam pre tri godine. Apsolutno sam za smoke barove i odvojene prostorije za pusace, oni su klijentela i imaju pravo da uzivaju ali sto dalje od nepusaca.

Ivan

pre 7 godina

Pusaci se obicno skupe ko beskucnici pored ulaza, stoje polusmrznuti i prave oblake smrdljivog dima oko sebe. Pikavce naravno bace na trotoar, ispljuju sve oko sebe, a kada udju u lift smrde ko sulundari. Pusaci su vecinom ekipa koju ne interesuje cinjenica da pored njih jos neko zivi i misle da je totalno ok da se ljudi pored njih poguse od smrada. Ja ne podnosim pusenje i podigao bih cenu cigareta bar 20 puta, a cenu zdravstvenog osiguranja za pusace bar 5 puta. Zabranio bih pusenje na apsolutno svim javnim mestima. Ekstremno primitivna i odvratna navika.

Prle

pre 7 godina

Koliko brige za jadne pušače koje guramo na marginu društva. Šta je sa surovim nepušačima koji su prinuđeni da smrde i da se sami gurnu na marginu društva i da ne idu na mesta gde se puši? Uostalom, zašto toliko branjenje prava na pušenje? Gde je odbrana drugih prava? Zašto je npr. loše/nepristojno u restoranu podrigivati, puštati gasove iz analnog otvora ili vrištati iz sve snage - to nije nimalo opasno po zdravlje bilo koga, ali se to jednostavno ne radi!

jokso

pre 7 godina

Prestao sam da pusim cigarete ima 4 godine tako sto sam presao na cigare i cigarilose koji se ne uvlace u pluca i osjecam se mnogo bolje i zdravije....pluca su mi se toliko ocistila da kad mi se omakne ponekad malo deo dima da uvucem umirem kao kad sam pocinjao sa cigaretama.
Jedino kad bi ovi nasi slepci smanjili malo akcize, u spaniji su jeftiniji tompusi od obicnih cigareta jer ih ne tretiraju isto

Maja

pre 7 godina

A da li ja mogu da kazem "Pusim od svoje dvanaeste i nista mi nije. Laz je da se dobija rak od pusenja"?

Posto neki koriste taj argument za monogo drugih stvari. Na primer:
"Igram nasilne igre od detinjstva, pa evo nisam postao nasilan ili ubica. Istrazivanje vam nije tacno".

Ma ne, filmovi i igre neamju nikakvog uticaja na ljude, zali boze para koje su firme potrosile na reklame u filmovima. Trebalo je da im kazete, da ne bacaju pare uzalud, jer slike u filmovima nemaju uticaja na ljude i decu.

Ili: "Ja i moji roditelji smo tu hranu jeli godinama i nista nam nije. Ne lupajte gluposti!".

Ivan

pre 7 godina

Pusaci se obicno skupe ko beskucnici pored ulaza, stoje polusmrznuti i prave oblake smrdljivog dima oko sebe. Pikavce naravno bace na trotoar, ispljuju sve oko sebe, a kada udju u lift smrde ko sulundari. Pusaci su vecinom ekipa koju ne interesuje cinjenica da pored njih jos neko zivi i misle da je totalno ok da se ljudi pored njih poguse od smrada. Ja ne podnosim pusenje i podigao bih cenu cigareta bar 20 puta, a cenu zdravstvenog osiguranja za pusace bar 5 puta. Zabranio bih pusenje na apsolutno svim javnim mestima. Ekstremno primitivna i odvratna navika.

Joe

pre 7 godina

Bivsi sam pusac, ostavio sam pre tri godine. Apsolutno sam za smoke barove i odvojene prostorije za pusace, oni su klijentela i imaju pravo da uzivaju ali sto dalje od nepusaca.

Gmaz

pre 7 godina

Ja imam strastvenu pasiju da palim stiropor u kafićima i restoranima. Srećom, nije dokazano da je to štetno za zdravlje, pa mi ne mogu ništa.

Nepusac

pre 7 godina

Ovo je pusac pisao. Nepusaci su ti koji su gurnuti na rub drustva. Niti mogu da izadju u restoran, kafic, klub, niti mogu na radnom mestu da udisu nezagadjen vazduh, jer se zabrane skoro nigde ne postuju. Konstatacija da nekom smeta dim je zlonamerna - pa nije u pitanju prdez, nešto sto dodje i prodje - duvanski dim izaziva glavobolje, bol u grlu, kasalj, mucninu, taj smrad se uvlaci u odecu i prati nepusaca do ves masine. Pa sutradan ispocetka

hiavata

pre 7 godina

Privatnik sam, nikad nebi zaposlio pušača! Šta god neko mislio, ne interesuje me. Smrde i tačka!
(Stanko, 15. februar 2017 19:18)

E vidis privatnice ja bi tebi zbog ovoga zveknuo na firmu takvu kaznu da bi sledeci put dobro razmislio da li ces da diskriminises tek tako. PS: nisam pusac
Posle se cudimo sto ljudi rade kao stoka kod privatnika na crno 6 dana u nedelji.

Rozenkranc

pre 7 godina

Ne zanima me da li je štetno, necu da smrdim na dim i da se gusim u zadimljenim prostorijama, zato treba zabraniti pušenje svuda na javnim mestima i lokalima...
Ko hoće da puši, neka pusi gde ne utiče na druge...

jovana

pre 7 godina

"Pusaci se obicno skupe ko beskucnici pored ulaza, stoje polusmrznuti i prave oblake smrdljivog dima oko sebe. Pikavce naravno bace na trotoar, ispljuju sve oko sebe, a kada udju u lift smrde ko sulundari. Pusaci su vecinom ekipa koju ne interesuje cinjenica da pored njih jos neko zivi i misle da je totalno ok da se ljudi pored njih poguse od smrada. Ja ne podnosim pusenje i podigao bih cenu cigareta bar 20 puta, a cenu zdravstvenog osiguranja za pusace bar 5 puta. Zabranio bih pusenje na apsolutno svim javnim mestima. Ekstremno primitivna i odvratna navika."
Možda je za tebe i jedan Prever primitivan, ili bilo koji pesnik, novinar, knjizevnik, glumac itd. Zao mi je, ali tvoj komentar odise fašizmom, bas bezveze. Meni recimo smeta što mnogi nepusaci mirisu na przeni luk i kuhinju dok drobe o tome kako im mirisi smetaju. Ili su gojazni preko svake granice dok drobe o zdravstvenom osiguranju za pusace.

Trovach

pre 7 godina

Bivsi sam pusac, ali mi ne smeta dim, ako nije bas preterano. Niko ne spori da je cak i pasivno pusenje stetno, ali svima je promakla poenta u tekstu. Rezultati su preuvelicani da bi se pusaci sto vise satanizovali.

Danilo

pre 7 godina

Ne znam koja je svrha ovakvih napisa?
Da teraju ljude da krše propise o zabrani pušenja?
Da promoviš pasivno pušenje kao neštetno?!
Dakle, 21. vek je i informacije su dostupne o svemu.
Najjače američke duvanske firme su pristale da zdravstvenom sistemu USA uplate za 25 godina , od 1998. više od 200 milijardi dolara!?
Nisu to uradili zato što su divni već zato što nenormalno zarađujnu oštećujući ljudsko zdravlje.
Ne postoji relevantna studija o pušenjiu, aktivnom ili pasivnom, koja pokazuje da ono nije štetno. Tačka.
Da li pasivno pušenje povećava rizik od ozbiljnih bolesti za 14% ili za 42%, koliko se navodi u ovom članku- kao malo je to?- ili to čini 200%, i nije toliko važno, koliko je važno da je pušenje najštetniji događaj koji nam se dešava u životu.
Pušenje, stres,debljina i neaktivnost su 4 jahača Apokalipse i nauka tu više nema šta da kaže jer je već sve rekla.
Naravno, ljudi imaju pravo i da skoče sa mosta, pa tako imaju pravo i da puše.
Ali onda ih valja klasifikovati kao takve a ne davati lažne nade...

Mirko Pantic

pre 7 godina

Pusio sam 24 godine i prestao.Nisam to ucinio ni zbog zdravlja,ni zbog kampanje ,vec zato sto sam osetio da sam jezivo zavistan i da se moj zivot svodi na vreme izmedju cigareta.Normalno i finansijski momenat je bitan,jer kada sam izracunao da mesecno trosim oko 200 evra na smrdljivi uzas,u meni se nesto prelomilo i taj uzas sam prestao da koristim.

Pasivno pusenje ne moze biti stetno kao pravo,osim sto jezivo smrdi.Ranije to nisam osecao,sada,kao nepusac ,osecam.Primetio sam da mi dim ne smeta,vec onaj smrad koji se uvlaci u odecu i tera te da smrdis kao piksla.Nekada sam i ja tako srdeo,ali nisam to osecao...
Zbog toga ne branim ljudima da puse oko mene,samo ih teram da pikavce gase i bacaju sto dalje od mene.
Apsolutno sam protiv zabrane pusenja,jer se time nista ne postize.Pusac ce uvek naci nacin da zapali,bez obzira na zabranu.Takodje,kampanje suvise pokusavaju da uplase narod razlicitim bolestima,umesto da se fokusiraju na ono sto ljude stvarno boli,a to su pare i koliko ih bacaju na taj uzas.
Prestanak pusenja,takodje ima svoje negativne strane,a kod mene se manifestuju kao dobijanje na kilazi,koju ne mogu da skinem,problem sa nemirnim zelucem,koji nisam imao dok sam pusio...Pozitivne strane ne mogu da stanu na 1500 karaktera ,koliko skripta dopusta !

živčan_neki_lik

pre 7 godina

Pošten članak. Pušač sam ali ne zapalim u zatvorenim prostorijama, blizu dece i ako sam u društvu većeg broja nepušača - izađem napolje kakvo god da je vreme u pitanju.

ivana

pre 7 godina

Pa taj zakljucak kao da je neki trogodisnjak doneo. Cuj,nije pala stopa obolevanja od kardiovaskularnih oboljenja! Pa naravno, ta oboljenja izazvana su i drugim, vaznijim faktorima kao sto je hrana i nekretanje. Sto nisu merili stopu plucnih oboljenja da li je pala? Zato sto nisu hteli taj rezultat. Jasno ko dan.

pedja

pre 7 godina

Pusenje je drugi po snazi oblik zavisnosti od droge. Prvi je heroin. Bivsi sam pusac. I pre i sada mi je zao ljudi koji puse i sebe i svoje zdravlje ruse. Bukvalno. Mladji to bolje podnose a posle 45te pusenje melje coveka. Pusacev organizam je neprestano drogiran i svakih pola sata uzima dozu droge i drugih raznih otrova i tako godinama. Neverovatno ali istinito. Zato droga i jeste toliko zlo. Ne mozete da je se otarasite. Za ostavljanje pusenja potreban je dovoljno jak razlog, za vecinu. I skoro uvek je to zdravstveni. Za neke ni sam zivot nije dovoljno jak razlog. Zavisnost je jaca od zelje za zivotom, za neke. Zato ovi sto govore ja bih to sve zabranio i sl. nemaju pojma o svemu tome pa neka barem cute.

Protiv-pusac

pre 7 godina

Zakljucak clanka je u najmanju ruku kontradiktoran. Znaci iako je dokazano da je pusenje stetno i za nepusace, samo ne u meri u kojoj se pre mislilo, nije moralno zabranjivati pusenje na javnim mestima?
Ako mene pitate, pusenje u prisustvu nepusaca je potpuno amoralno - zasto bi uzivanje samog pusaca skodilo ili smetalo nekom drugom?
Pitanje za pusace (ocekujem puno negativnih reakcija) - zasto kada pusite, dobar deo vremena drzite cigaru u ruci (npr. kroz prozor automobila)? Ako vec toliko uzivate u dimu iste, drzite je u ustima svo vreme, povremeno istresite pepeo i onda brzo nazad u usta - sto vise dima u vama, a manje u okolini, to bolje i za vas i za okolinu, zar ne.

Pedja

pre 7 godina

U USA je pusenje proterano iz svih prostorija na osnovu zakona o zastiti na radu. Konobari u New Yorku su tuzili poslodavce da im korisnici ugrozavaju zdravlje svojim pusenjem i da oni moraju da to zabrane a onda su im se drugi/drzava pridrizili. Pusaci su se malo verbalno bunili ali kad je stupilo na snagu par njih platilo kaznu i onda nema vise.Sad je mnogo lepse svima.

Mirjana

pre 7 godina

Da li je ovo kutak za nepušače? Da nije nas pušača živo me zanima na koga biste iskaljivali nakupljeni bes...Znate i on izaziva srčani udar i rak

Prle

pre 7 godina

Koliko brige za jadne pušače koje guramo na marginu društva. Šta je sa surovim nepušačima koji su prinuđeni da smrde i da se sami gurnu na marginu društva i da ne idu na mesta gde se puši? Uostalom, zašto toliko branjenje prava na pušenje? Gde je odbrana drugih prava? Zašto je npr. loše/nepristojno u restoranu podrigivati, puštati gasove iz analnog otvora ili vrištati iz sve snage - to nije nimalo opasno po zdravlje bilo koga, ali se to jednostavno ne radi!

M

pre 7 godina

Ta razlika između 1,12 i 1,43 puta je 31%. Naravno da onaj ko truje druge ljude, ili maltretira druge ljude radi zadovoljenja sopstvenih sebičnih potreba, treba da bude izguran na rub društva.

Bane

pre 7 godina

Za pusace nemam apsolutno nikakvog razumevanja , uglavnom nemaju ama bas nikakvog obzira prema nepusacima , da ne pricam o tome sto bacaju pare na nesto sto ih truje !

ona dole

pre 7 godina

pusenje je ko droga,stvara zavist koju pusac nikad nece prihvatiti samo zato sto je legalno.draze im da daju poslednjih 200 din na paklicu pa makar crkavali od gladi ceo dan, cak su i izuzetno opasni kad krenu da kriziraju za cigarom,recimo primera u autobusu dok putuju negde na duze...strasne stvari

Bojan

pre 7 godina

šta je, platili duvanske firme da širite "dokaze" iz izvora koji osporavaju i Sletanje na MEsec, e da bis prečile KONAČNo da se i u Srbiji uvede red i zabrani trovanje po restoranima. Svaka vam čast! (NOT)

jokso

pre 7 godina

Prestao sam da pusim cigarete ima 4 godine tako sto sam presao na cigare i cigarilose koji se ne uvlace u pluca i osjecam se mnogo bolje i zdravije....pluca su mi se toliko ocistila da kad mi se omakne ponekad malo deo dima da uvucem umirem kao kad sam pocinjao sa cigaretama.
Jedino kad bi ovi nasi slepci smanjili malo akcize, u spaniji su jeftiniji tompusi od obicnih cigareta jer ih ne tretiraju isto

wer

pre 7 godina

pusenje u javnim i zatvorenim prostorijama ne ide (office, cekaonice, bus, voz), i to je za zabranu

ali zabrana pusenja na ulici, parkovima je ultimativno licemerje.. zabranite onda dizel, benzin, termoelektrane, to je X puta gore

Maja

pre 7 godina

A da li ja mogu da kazem "Pusim od svoje dvanaeste i nista mi nije. Laz je da se dobija rak od pusenja"?

Posto neki koriste taj argument za monogo drugih stvari. Na primer:
"Igram nasilne igre od detinjstva, pa evo nisam postao nasilan ili ubica. Istrazivanje vam nije tacno".

Ma ne, filmovi i igre neamju nikakvog uticaja na ljude, zali boze para koje su firme potrosile na reklame u filmovima. Trebalo je da im kazete, da ne bacaju pare uzalud, jer slike u filmovima nemaju uticaja na ljude i decu.

Ili: "Ja i moji roditelji smo tu hranu jeli godinama i nista nam nije. Ne lupajte gluposti!".

la_maria

pre 7 godina

@Stanko
Imas minus zbog "nebi",ali slazem se sa tobom,neko ko nema obzira prema okolini,nije svestan koliko sam sebi steti,a opet nije dovoljno jak karakter da od toga odustane,po meni nije jaka,dobra,stabilna licnost.

Keke

pre 7 godina

Kakva crna marginalizacija pušača? To što ja ne želim da udišem njihov dim, time ih ja kao marginalizujem? Ako vam i dalje nije jasno, hajde zamislite primer da ja recimo volim da jedem pihtije i lepo prohte mi se da jedem pihtije, recimo u autobusu, otvorim torbu, izvadim pihtije, koje inače stalno nosim sa sobom, i počnem da jedem, ali istovremeno guram te iste pihtije u usta svima koji se zadese u blizini u tom autobusu. Ljudi se naravno bune i hoće da me izbace iz autobusa, a ja onda pišem u novine kako su me diskriminisali i hteli da marginalizuju. Pušenje na javnom mestu je čista agresija. Ubrizgavajte nikotin u venu ako ste zavisni, radite bilo šta drugo što ne utiče na nedužne ljude oko vas.

zvezdarac

pre 7 godina

Evo neko veče odosmo u kafanu, nas 4 para. Od osmoro, samo dvoje su pušači. Ali u kafani je bilo još bar 20ak pušača. Kad smo došli kući, deca nisu htela da me poljube ni za laku noć, sva odeća mi je užasno smrdela na mešavinu duvanskog dima, ustajalog kafanskog vazduha i hrane. Kosa da ne pričam. Ma ceo sam smrdeo na duvan. I spolja i iznutra. Posle kupanja, nekako sam se rešio toga ali sam do ujutro imao utisak da mi se taj gadan smrad zaglavio negde u plućima.

Milan

pre 7 godina

Ukoliko bi svi pušači u Srbiji prestali odjednom da puše morao bi da se odmah radi rebalalans budžeta. A još kad bi ptestalo da se pije i voze kola država bi bankrotirala momentalno. A građani nikad zdraviji.

P-76ers

pre 7 godina

Smrdite, a plus što ste nekulturni i bezobrazni.

Smrad vam opraštam (to je vaše) , ali bacanje pikavaca svugde samo ne gde treba NIKAD.
Nosite ih kući svojoj deci da se igraju.

Na trafici žena plaća cigarete i upaljač oko 300 dinara, a njeno dete traži čokoladicu od 30 dinara. Nije mu kupila.

Život me je vodio svuda, pa i u kuću gde žive tri generacije siromašnih ljudi. Baka, deka, dva sina sa suprugama i punoletnom decom. Puna kuća ljudi većina radno sposobnih. Na stolu osam kutija raznih cigarete, valjda da se zna koje su čije i da se ne diraju tuđe. Kuća zadnji put okrečena pre 20 godina, a vrednost cigareta na stolu uveliko premašuje cenu kante polikolora.

krivi stojko

pre 7 godina

Nedate nam pravo da biramo jer tražite da ste vi nepušači apsolutno u pravu. Hoću da svoj ugostiteljski objekat registrujem za pušače a nepušači ne moraju uopšte da uđu u njega, nisu mi potrebni kao mušterije. Posebno iritira briga lekara za naše zdravlje a guraju nam lekove kompanija koje bolje plaćaju seminare, putovanja i slično bez da imalo razmisle koliko su dobri. Licemerje.

niko

pre 7 godina

И ја сам непушач,али коме смета дувански дим у кафани нек иде тамо где га нема.Мени смета мирис траве кад пуше по клубовима и парковима увече или кад видим да се дрогирају у неком ћошку,ал видим да се други небуне због тога.

mrk

pre 7 godina

najgori su oni koji kad cekaju autobus, pri zaustavljanju istog, uvlace jos 2-3 puta nabrzinu ne bili sto vise droge uneli od te jedne jadne cigare. pa posto im ostane 90% dima u plucima, kad stanu pored vas i zasmrde, tacno bih ih naglavacke izbacio iz autobusa....

zoka_mip

pre 7 godina

zavisnost kao i svaka druga. ne znam zasto ove pristalice pusenja su toliko gadljivi na nase prijedloge da su svugdje zabrani pusenje?! i sad kao izadje na nekom sajtu vijest da pasivno pusenje nije stetno, a ja znam da ujutro poslije kafane hripam u plucima a nisam pusac. pa kako onda ne utice?! pusaci kao da su rodjeni s cigarom pa se cude zasto bi se kao 'njima nesto zabranjivalo'...

ssss

pre 7 godina

Nasa planeta je u ovom trenutku jedno divno, cisto i zdravo mjesto, samo je zakla taj duvanski dim. Da nije duvanskog dima ljudi bi zivjeli mnogo duze, doktori ne bi imali sta raditi.

obren

pre 7 godina

Placen tekst od strane pusackog lobija. Svako normalan zna da i prava nepusaca treba da se postuju. Zbog agresije manjine nad vecinom (nepusaci) je i donet zakon protiv pusenja u celom svetu.

Wtf

pre 7 godina

Nemam reči da opišem ove komentare.

Potpuno je nebitno što se radi o pušenju, zluradost, mržnja i jednostavno rešenje "marginalizovati i izbaciti iz društva" bilo koga ko ima problem koji se nama ne dopada. Ej! Pa lajkujete čoveka koji kaže da treba marginalizovati ljude jer je to proces za samoubistvo koje je protiv zakona?!
Dakle ne pomoći ljudima, ne pružiti im podršku i pomoć da izađu iz problema nego izbaciti ih iz društva. Jer ste svi vi savršeni i bez problema? Koji problem/bolest ćemo sledeće da izbacimo iz društva?

Mr. Realno

pre 7 godina

Pad broja srčanih udara i slučaja kancera se nije dogodio jer su ljudi u međuvremenu ( par decenija kako kažu ) postali 20-40kila deblji. Ozon se istanjio, količina hemikalija koje koristimo u svakodnevnom životu se povećala za 1000%, broj automobila je porastao nenormalno, ljudi se kreću i bave sportom nikad manje, hrana je modifikovana i puna hormona i pesticida...... Tako da duvanski lobi može da jede g***a i da prestane da traži opravdanja za prodaju svog otrova.

Porez na imovinu povecan 800% !

pre 7 godina

Sto manje se naplati poreza i akciza od pusaca, morace vise od nepusaca ! Pa se vi lepo i dalje zlazite za zabranu pusenja.

K.G.

pre 7 godina

Citam ove komentare nepušača i mogu reci da sam iznenađen koliko u njima ima mrznje, licemerja, diskriminacije, frustracije a neki komentari su potpuno fašistički.
Moj savet nepusacima je; skuvajte kafu lepo se zavalite i zapalite cigaretu, i to onu bez akcize. Opustite se, nikotin to dobro radi pa ce vam mnoge stvari oko vas manje smetati a samim tim ce te biti i srecniji.
Uostalom od neceg se mora i umreti pa je bolje umreti srecan a ne nesrećan kakvi su postali nepusaci.
Who wants live forever?

pffff

pre 7 godina

(epistofan, 16. februar 2017 13:29)
Ma da mi nepusaci smo nezdravi, glupavi i prljavi dok ste vi pusaci svi okupani, mirisljavi, ne jedete beli luk, ne pijete alkohol i svi ste intelektualci.

zvezdarac

pre 7 godina

@jokso dim nije štetan samo za pluća nego su pogođeni i usna duplja i grlo. Time što ne uvlačiš dim u pluća nisu mnogo postigao.

Rock

pre 7 godina

Ljudi,nije nama pušačima lako. Zar mislite da ne bih voleo da sam nepušač kao vi? Jednom mi je uspelo da ostavim na pola godine ali sam se ugojio kao prasac. S druge strane gorim pare na ovu krizu pred očima. Nije sve tako prosto,ne osuđujte tako nemilosrdno. Svaki pušač planira da jednom ostavi tu glupost,budite sigurni!

periferija

pre 7 godina

Privatnik sam, nikad nebi zaposlio pušača! Šta god neko mislio, ne interesuje me. Smrde i tačka!

Privatnik?
Predpostavljam da bi uzeo novac od musterije pusaca i sve bi ih lepo saslusao, pare im ne smrde, jel tako?? Ili ako kojim slucajem treba pogurati auto, cekao bi samo nepusace da ti pomognu...?!
Vidis kad treba zadovoljiti sopstvene potrebe ili se naci sam u nevolji, odjednom sve to manje smrdi.

nikolass83 Pančevo

pre 7 godina

Ta statistika nema veze sa Srbijom koja je bombardovana 1999 godine i na nju bačeno sve što se moglo baciti od hemijskog odpada ... u Srbiji umiru i pušači i nepušači od kojekakvih tumora i boleština , deca se rađaju bolesna ... prestao sam da pušim pre 7 meseci i smeta mi dim cigarete , ali i dok sam pušio poštovao sam nepušače i izlazio iz prostorije ... sa 33 godine imam gomilu dijagnoza i papira od doktora za 2,5 godine i nisam jedini , moji vršnjaci masovno obolevaju i umiru , a među njima nisu svi pušači ... još za vreme bombardovanja '99-te je rečeno da će za 10-15 godina svi da osetimo posledice ... stres koji svi proživljavamo u ovoj zemlji već 30 godina je najveći ubica ... 8(

dr NS

pre 7 godina

Sve i da pasivno pušenje nije štetno što je notorna laž, pušače i treba marginalizovati jer je dovoljan smrad koji ostavljaju za sobom. U svoja 4 zida nek izvole lečiti svoju oralnu fiksaciju koja odgovara negde dobi od 3-5 godina

Zec

pre 7 godina

ja ne mogu da verujem da u Srbiji u 21. veku uopste iko dovodi u pitanje stetnost pusenja...ovakve tekstove kao da su pisali vlasnici kafana u susret novom Zakonu o zabrani pusenja...procitajte zdravstvenu statistiku u Srbiji pa stavite prst na celo...sramno!

Zec

pre 7 godina

Zabrana pusenja se odnosi na javna mesta...kafane, kafice, restorane, a mimo toga ko voli da se truje I ubija moze to da nastavi slobodno...ali nece moci da utice na ostatak naroda koji ne zeli da pusi I smrdi ko piksla

ja

pre 7 godina

Ne posecujem ni svadbe i slave a o kaficima da ne pricame jer mi smeta dim. gusi me. ko je tu diskriminisan?
(ja, 16. februar 2017 10:14)

Ne posećujem svadbe i slave jer mi smeta "miris" mesa. Smrdi mi i tera na povraćanje. Ne osećam se diskriminisano. Jednostavno ne posećujem takva mesta.

Press red button for selfdestruction

pre 7 godina

au koliko smaraju ovi sto puse, nikom ne smeta i nikog ne boli sto vi pusite, ako hocete i u venu se bodite, to je vasa stvar, ali brate, imajte razumevanja i obraza prema drugima, necu da mi neko cadi u lice i da me smrdlja i gusi, shvati, smetta !!!!! najmanje smeta cinjenica sto me truje.. pusaci, ljudi koji uvek imaju izgovor i opravdanje za svoje postupke, pri tom mnogo manje rade jer uvek nalaze neke pauze za pusenje koje su jako ceste i traju po 15 minuta, kada se sve zbroji u pusenje provedu i po 2 sata na poslu ne radeci nista a koriste i redovne pauze kao i ostali, zbog njih se otvaraju prozori na -10 jer nece da stoje napolju na hladnom pa se svi redom porazboljevaju, uvek neke posebne mere za njih, u mojoj firmi prednost bi uvek imali nepusaci i to debelu, gotovo iskljucivu!! cist primer, smena koja radi i pusi ima za 15% manju efikasnost od smene koja ne pusi, na mom poslu slucaj!!

Srki

pre 7 godina

Pobegnem u prirodu i sednem na klupu na Adi da uzivam u cistom vazduhu. Pusac sedne na klupu pored i zapali cigaru. Ja se izujem i skinem carape i stavim pored. Sto samo on meni da smrdi a ja treba da vodim racuna o drustvenim normama da ne ugrozavam druge?

Vlada

pre 7 godina

Ja sam ostavio pušenje pre dve godine kada mi se rodio sin. Potpuno sam zaboravio na duvan. Bio sam u Srbiji u decembru tri nedelje i gde god sam ušao bukvalno sam se najeo dima. Kada sam se vratio ovde gde živim, toliko mi se tražilo da zapalim da sam opet propušio. Prosto toliko sam u Srbiji udahnuo dima da je isto kao da sam ponovo počeo. Kada sam to shvatio, bacio sam ponovo cigarete jer neće me drugi vući dole.

Objektivno ako se nepušaču podiže rizik od raka 12-45% to je vrhunski razlog da se pušenje iskoreni. Da li se time pušači guraju na margine - da, a i treba jer truju sebe i druge. I samoubistvo je takođe protivzakonito, na margini.

epistofan

pre 7 godina

Da pitam samo nepusace sta bi radili kada bismo mi (pusaci) nestali? Ostali biste bez svog bednog osecaja da ste nekakvi krstasi u danasnje vreme, koji se bore protiv velikog, zadimljenog i smrdljivog zla, duboko uvereni u svoju ispravnost, dok locete alkohol, ne kupate se, i kuce vam smrde na beli luk i ko zna koji jos uzas jer nikada ni ne vetrite svoje stanove, vec ste ucmali u svojoj memljivoj svakodnevici.

Upravo zbog toga sam poceo da dim (pusim 25 godina) duvam horizontalno, briga me da li ce nekome to da smeta ili ne, koliko god da sam 24 godine bio obziran to je uvek nekome smetalo na neki nacin, jednostavno me je briga vise.

Ah da, cisto da se zna - i nepusaci umiru i razboljevaju se, ili ste mozda otkrili nesto sto mi, pusaci, ne znamo?

drsassa

pre 7 godina

Pitao bi pušače kako bi prokomentarisali osobu koja se npr. na radnom mestu svakih pola sata, celo radno vreme iz dana u dan prska omljenim parfemom, onako malo sebe malo druge ili da npr. savakih sat vremena jede sendvič sa belim lukom ;) i sl.
A ovi što prete privatnicima kaznama protiv diskriminacije zato što ne bi primili pušače, posebno su smešni. Poslodavac to ne mora ni da pomene niti da obrazlaže. U tolikom višku kandidata za neko radno mesto i onako će većinu morati da odbije, da li zato što proceni da su nekompetentni, lenji, nervozni, neprilagodljivi ili jednostavni ne želi pušače u timu, svejedno je. Kandidati koji ne zadovoljavaju, jednostavno ne dobijaju poziv za dalju procenu (test, razgovor ili sl,). Obično i ako je i to jako retko u našoj zemlji, dobijete e-mail sa kratkom učtivom rečenicom tipa ’’nemamo potrebe za vašim profilom’’ i sl. Da li je neko pušač to čak ne morate ni da pitate, odmah zanate po mirisu, na žalost .

Anotnije

pre 7 godina

Pusim u svojoj kuci, vani jako jako retko, a kada sam u tudjim kucama, uvek, ali bas uvek pitam da li sme da se zapali, i ta pravila POSTUJEM.

Nikada ne duvam ljudima u lice, cigarete drzim koliko god je moguce dalje od sagovornika bio on pusac ili ne, u kolima nikada nisam zapalio, prostorije provetravam redovno...uglavnom trudim se da sto manje opterecujem druge ljude svojim porokom.

Ali kada citam ove, pa skoro fasisticke opaske nepusaca, pa znate kako, meni je jako zao ako ste imali drugacija iskustva, ali ovim izlivima mrznje cete samo dovesti do toga da ce mnogi poput mene poceti da vode MANJE racuna i da budu manje uvidjavni od sada pa nadalje.

Neko nize napisa da ga vise nije briga ako nekome smeta to sto pusi, i mogu reci da pocinjem da ga razumem.

Rosa Bajičić

pre 7 godina

Pušenje je štetno po zdravlje i za pasivne i aktivne!!!
A tek koji užasan miris, kosa, odeća, stiče se utisak da vam koža ima neugodan miris...
Pojačati preventivne mere,jer kako vidimo Zakonska regulativa o zabrani pušenja se ne poštuje....

žika

pre 7 godina

Ne idem u zapušene i smrdjive kafiće godinama trošim svoj novac na drugim mestima a ima nas samo par miliona.
Ako vlasnicima kafica nije bitan taj novac onda sta reći 😊😊😊

proluftirani

pre 7 godina

@epistofan
uskoro ces moci to da radis samo u svojoj kuci I na ulici, pa duvaj dim I horizontalno I vertikalno ili kako god hoces. Naravno, sa svakim udahom si blizi bogu, ali to je tvoja stvar, sam si to izabrao.

Miloš

pre 7 godina

Slejt? Zaista? Prvo, kada nešto slično bude u New England Journal of Medicine, sa zanimanjem ću da pročitam, mada nešto mi miriše da taj dan neću dočekati. Drugo, bilo bi lepo da, kao što je to običaj, objavite da je u pitanju plaćeni tekst ili oglas, kao i ko ga je platio.

cirkuzant

pre 7 godina

Pa ne isplati se duvanskoj industriji da ikome duvan smeta, ne isplati se ni farmaceutskoj industriji da se smanji broj obolelih or raka i kardiovaskularnih oboljenja, tako da vrlo je jasno.

spin

pre 7 godina

Al' mi kasnimo za svetom. Dok kod nas još zabrane pušenja nisu ni zaživele, oni polako oslobađaju sve više mesta da se može pušiti

Ivan

pre 7 godina

Možda je za tebe i jedan Prever primitivan, ili bilo koji pesnik, novinar, knjizevnik, glumac itd. Zao mi je, ali tvoj komentar odise fašizmom, bas bezveze. Meni recimo smeta što mnogi nepusaci mirisu na przeni luk i kuhinju dok drobe o tome kako im mirisi smetaju. Ili su gojazni preko svake granice dok drobe o zdravstvenom osiguranju za pusace.
(jovana, 15. februar 2017 21:43)
Ima nepusaca koji ne smrde i nisu debeli, a uz to se obaziru na okolinu oko sebe. Pusaci ne mogu da ukapiraju da vecina ljudi oko njih ne voli duvanski dim i da ne zele da uzivaju u blagodetima smrada koji pusaci prave oko sebe. O pljuvanju i kaslju da ne pricamo.

Cojko

pre 7 godina

Ali ne vezano za ove studije, duvanski dim mi kvari ukus hrane, miris hrane, miris kafe. Na kraj krajeve usmrdi mi se odeća i kosa kada sedim sa pušačima duže od 20 minuta.
I zato treba da bude iskorenjeno na javnim mestima! A ako neko ne može da se odrekne dima, posebne prostorije za nji nešto tipa javnih WC-a. Da im mi a i oni nama ne smetaju...

Grrrrunf

pre 7 godina

Pitao bi pušače kako bi prokomentarisali osobu koja se npr. na radnom mestu svakih pola sata, celo radno vreme iz dana u dan prska omljenim parfemom, onako malo sebe malo druge ili da npr. savakih sat vremena jede sendvič sa belim lukom ;) i sl.

Pa prijatelju upravo si dao kontraargument svome stavu... Poenta je da sva ta ponasanja koja si naveo mogu da jednako smetaju drugima ali niti su zakonski kaznjiva niti se ti ljudi marginalizuju i diskriminisu.

staki

pre 7 godina

Napisao tip koji je pre radio u Cato Institute (za one koji ne znaju, sve sto treba da znaju je da su ga osnovali i podrzavaju braca Koh), u listu koji pisanja protiv uvazenih misljenja.

P-76ers

pre 7 godina

(krivi stojko, 16. februar 2017 14:42)

Nikad ti kafedžija nećeš biti.

Više para ostavim u kafani ja kao nepušač, nego svi pušači iz mog okruženja. Svoju pauzu na poslu iskoristim u kafiću uz kaficu, dok pušači iz firme vuku 100g raznoraznih vrsta kafe da popiju na poslu uz kaficu.

Registruj UO po tvom opisu pa ćeš shvatiti o čemu pričam. Lokal će ti smrdeti za sve pare, dok nećeš zaraditi ni za krečenje.

djura

pre 7 godina

P-76

Ehhhh...da nisi ti neki nepusacki bot ili sta li vec...oprobani recept tzv. anecdotal evidence (zena kupuje sebi cigarete, a dete jadno ne moze da dobije cokoladicu), ali razumem ja to, vi ste nepusaci = zrtve i odmah potezete velike, nevine, decije oci kao argument.

-Sta ako je dete, recimo, bolesno, pa ne sme da jede cokoladicu?

-Sta ako je zena nepusac vec kupuje cigarete za komsinicu/rodjaku/koleginicu od para koje su joj date u tu svrhu?

-Sta ako... itd. itd.?

Sve je to nebitno, jedino je vazno to sto si ti video/la i procesuirala na nacin na koji ti najvise odgovara, to jest stavljas tebe i tebi slicne u kontekst zrtve. Provaljeni ste sa tim vise...i smarate.

Robin

pre 7 godina

Krivili su pusenje za negativne efekte koje izaziva mobilna telefonija. Nedavno je dokazano da pametni telefoni imaju jako stetan uticaj na srce.

Dejan

pre 7 godina

U istoj Montani se desilo da se broj smtno stradalih u saobraćaju smanjio za 50% kada je ukinuto ograničenje brzine i ponovo vratio na isto kada je to ograničenje vraćeno federalnom uredbom.

klnton

pre 7 godina

Pusenje, odnosno pasivno pusenje, te njihov efekt na zdravlje I okolinu, je tema o kojoj se bave bogate I napredne zemlje. Imaju vremena za to, jer im je ostalo uglavnom vec poslozeno I funkcionira. U zemljama kako npr. Indonezija, Afganistan, Sudan, Albanija I jos neke... jednostavno ta tema je na samom dnu prioriteta. Nema se niti vremena, a niti sredstava ozbiljnije uhvatiti u kostac s time. A I mentalitet ljudi je drugaciji. I svedjani neki puse, ali za njega preobratiti u nepusaca, vjerojatno treba manje vremena nego ove druge. Ako u nekom vozilu se voze pusac koji pusi I nepusac. Do juce, smatralo se da je pasivno pusenje jednako opasno kao I samo pusenje. Dakle, u tom vozilu, pusac se truje duplo vise od suvozaca. Jer uvlaci dim, a istovremeno ga I udise. Pusi I pasivno pusi. Eto, od danas je mnogo jasnije. To je bila zabluda...

Duvandzija

pre 7 godina

Kada smo mi bili za da se lokali prave odojeno za pusace i ne pusace, da firme imaju prostoriju za pusace i dr. vi ste svi bili ma ne, da se zabrani skroz! E zato vas nepostujem i bas me briga za vase zdravlje!

Keke

pre 7 godina

@Antonije, Anotnije nadam se da je jasno da se nezadovoljstvo nepušača ne odnosi na lepo vaspitane osobe poput tebe koje se trude da ne nameću svoj dim drugima da ga udišu i upijaju odećom. Problem su oni kojima je potpuno u redu da istovremeno nekome duvaju dim u lice i nazivaju ga "netolerantnim" ako mu se taj dim ne sviđa.

Ivan

pre 7 godina

Pusaci se obicno skupe ko beskucnici pored ulaza, stoje polusmrznuti i prave oblake smrdljivog dima oko sebe. Pikavce naravno bace na trotoar, ispljuju sve oko sebe, a kada udju u lift smrde ko sulundari. Pusaci su vecinom ekipa koju ne interesuje cinjenica da pored njih jos neko zivi i misle da je totalno ok da se ljudi pored njih poguse od smrada. Ja ne podnosim pusenje i podigao bih cenu cigareta bar 20 puta, a cenu zdravstvenog osiguranja za pusace bar 5 puta. Zabranio bih pusenje na apsolutno svim javnim mestima. Ekstremno primitivna i odvratna navika.

hiavata

pre 7 godina

Privatnik sam, nikad nebi zaposlio pušača! Šta god neko mislio, ne interesuje me. Smrde i tačka!
(Stanko, 15. februar 2017 19:18)

E vidis privatnice ja bi tebi zbog ovoga zveknuo na firmu takvu kaznu da bi sledeci put dobro razmislio da li ces da diskriminises tek tako. PS: nisam pusac
Posle se cudimo sto ljudi rade kao stoka kod privatnika na crno 6 dana u nedelji.

jovana

pre 7 godina

"Pusaci se obicno skupe ko beskucnici pored ulaza, stoje polusmrznuti i prave oblake smrdljivog dima oko sebe. Pikavce naravno bace na trotoar, ispljuju sve oko sebe, a kada udju u lift smrde ko sulundari. Pusaci su vecinom ekipa koju ne interesuje cinjenica da pored njih jos neko zivi i misle da je totalno ok da se ljudi pored njih poguse od smrada. Ja ne podnosim pusenje i podigao bih cenu cigareta bar 20 puta, a cenu zdravstvenog osiguranja za pusace bar 5 puta. Zabranio bih pusenje na apsolutno svim javnim mestima. Ekstremno primitivna i odvratna navika."
Možda je za tebe i jedan Prever primitivan, ili bilo koji pesnik, novinar, knjizevnik, glumac itd. Zao mi je, ali tvoj komentar odise fašizmom, bas bezveze. Meni recimo smeta što mnogi nepusaci mirisu na przeni luk i kuhinju dok drobe o tome kako im mirisi smetaju. Ili su gojazni preko svake granice dok drobe o zdravstvenom osiguranju za pusace.

Nepusac

pre 7 godina

Ovo je pusac pisao. Nepusaci su ti koji su gurnuti na rub drustva. Niti mogu da izadju u restoran, kafic, klub, niti mogu na radnom mestu da udisu nezagadjen vazduh, jer se zabrane skoro nigde ne postuju. Konstatacija da nekom smeta dim je zlonamerna - pa nije u pitanju prdez, nešto sto dodje i prodje - duvanski dim izaziva glavobolje, bol u grlu, kasalj, mucninu, taj smrad se uvlaci u odecu i prati nepusaca do ves masine. Pa sutradan ispocetka

Mirjana

pre 7 godina

Da li je ovo kutak za nepušače? Da nije nas pušača živo me zanima na koga biste iskaljivali nakupljeni bes...Znate i on izaziva srčani udar i rak

Rozenkranc

pre 7 godina

Ne zanima me da li je štetno, necu da smrdim na dim i da se gusim u zadimljenim prostorijama, zato treba zabraniti pušenje svuda na javnim mestima i lokalima...
Ko hoće da puši, neka pusi gde ne utiče na druge...

Protiv-pusac

pre 7 godina

Zakljucak clanka je u najmanju ruku kontradiktoran. Znaci iako je dokazano da je pusenje stetno i za nepusace, samo ne u meri u kojoj se pre mislilo, nije moralno zabranjivati pusenje na javnim mestima?
Ako mene pitate, pusenje u prisustvu nepusaca je potpuno amoralno - zasto bi uzivanje samog pusaca skodilo ili smetalo nekom drugom?
Pitanje za pusace (ocekujem puno negativnih reakcija) - zasto kada pusite, dobar deo vremena drzite cigaru u ruci (npr. kroz prozor automobila)? Ako vec toliko uzivate u dimu iste, drzite je u ustima svo vreme, povremeno istresite pepeo i onda brzo nazad u usta - sto vise dima u vama, a manje u okolini, to bolje i za vas i za okolinu, zar ne.

M

pre 7 godina

Ta razlika između 1,12 i 1,43 puta je 31%. Naravno da onaj ko truje druge ljude, ili maltretira druge ljude radi zadovoljenja sopstvenih sebičnih potreba, treba da bude izguran na rub društva.

Bane

pre 7 godina

Za pusace nemam apsolutno nikakvog razumevanja , uglavnom nemaju ama bas nikakvog obzira prema nepusacima , da ne pricam o tome sto bacaju pare na nesto sto ih truje !

Danilo

pre 7 godina

Ne znam koja je svrha ovakvih napisa?
Da teraju ljude da krše propise o zabrani pušenja?
Da promoviš pasivno pušenje kao neštetno?!
Dakle, 21. vek je i informacije su dostupne o svemu.
Najjače američke duvanske firme su pristale da zdravstvenom sistemu USA uplate za 25 godina , od 1998. više od 200 milijardi dolara!?
Nisu to uradili zato što su divni već zato što nenormalno zarađujnu oštećujući ljudsko zdravlje.
Ne postoji relevantna studija o pušenjiu, aktivnom ili pasivnom, koja pokazuje da ono nije štetno. Tačka.
Da li pasivno pušenje povećava rizik od ozbiljnih bolesti za 14% ili za 42%, koliko se navodi u ovom članku- kao malo je to?- ili to čini 200%, i nije toliko važno, koliko je važno da je pušenje najštetniji događaj koji nam se dešava u životu.
Pušenje, stres,debljina i neaktivnost su 4 jahača Apokalipse i nauka tu više nema šta da kaže jer je već sve rekla.
Naravno, ljudi imaju pravo i da skoče sa mosta, pa tako imaju pravo i da puše.
Ali onda ih valja klasifikovati kao takve a ne davati lažne nade...

Prle

pre 7 godina

Koliko brige za jadne pušače koje guramo na marginu društva. Šta je sa surovim nepušačima koji su prinuđeni da smrde i da se sami gurnu na marginu društva i da ne idu na mesta gde se puši? Uostalom, zašto toliko branjenje prava na pušenje? Gde je odbrana drugih prava? Zašto je npr. loše/nepristojno u restoranu podrigivati, puštati gasove iz analnog otvora ili vrištati iz sve snage - to nije nimalo opasno po zdravlje bilo koga, ali se to jednostavno ne radi!

la_maria

pre 7 godina

@Stanko
Imas minus zbog "nebi",ali slazem se sa tobom,neko ko nema obzira prema okolini,nije svestan koliko sam sebi steti,a opet nije dovoljno jak karakter da od toga odustane,po meni nije jaka,dobra,stabilna licnost.

Bojan

pre 7 godina

šta je, platili duvanske firme da širite "dokaze" iz izvora koji osporavaju i Sletanje na MEsec, e da bis prečile KONAČNo da se i u Srbiji uvede red i zabrani trovanje po restoranima. Svaka vam čast! (NOT)

ona dole

pre 7 godina

pusenje je ko droga,stvara zavist koju pusac nikad nece prihvatiti samo zato sto je legalno.draze im da daju poslednjih 200 din na paklicu pa makar crkavali od gladi ceo dan, cak su i izuzetno opasni kad krenu da kriziraju za cigarom,recimo primera u autobusu dok putuju negde na duze...strasne stvari

Trovach

pre 7 godina

Bivsi sam pusac, ali mi ne smeta dim, ako nije bas preterano. Niko ne spori da je cak i pasivno pusenje stetno, ali svima je promakla poenta u tekstu. Rezultati su preuvelicani da bi se pusaci sto vise satanizovali.

Gmaz

pre 7 godina

Ja imam strastvenu pasiju da palim stiropor u kafićima i restoranima. Srećom, nije dokazano da je to štetno za zdravlje, pa mi ne mogu ništa.

Pedja

pre 7 godina

U USA je pusenje proterano iz svih prostorija na osnovu zakona o zastiti na radu. Konobari u New Yorku su tuzili poslodavce da im korisnici ugrozavaju zdravlje svojim pusenjem i da oni moraju da to zabrane a onda su im se drugi/drzava pridrizili. Pusaci su se malo verbalno bunili ali kad je stupilo na snagu par njih platilo kaznu i onda nema vise.Sad je mnogo lepse svima.

ivana

pre 7 godina

Pa taj zakljucak kao da je neki trogodisnjak doneo. Cuj,nije pala stopa obolevanja od kardiovaskularnih oboljenja! Pa naravno, ta oboljenja izazvana su i drugim, vaznijim faktorima kao sto je hrana i nekretanje. Sto nisu merili stopu plucnih oboljenja da li je pala? Zato sto nisu hteli taj rezultat. Jasno ko dan.

Maja

pre 7 godina

A da li ja mogu da kazem "Pusim od svoje dvanaeste i nista mi nije. Laz je da se dobija rak od pusenja"?

Posto neki koriste taj argument za monogo drugih stvari. Na primer:
"Igram nasilne igre od detinjstva, pa evo nisam postao nasilan ili ubica. Istrazivanje vam nije tacno".

Ma ne, filmovi i igre neamju nikakvog uticaja na ljude, zali boze para koje su firme potrosile na reklame u filmovima. Trebalo je da im kazete, da ne bacaju pare uzalud, jer slike u filmovima nemaju uticaja na ljude i decu.

Ili: "Ja i moji roditelji smo tu hranu jeli godinama i nista nam nije. Ne lupajte gluposti!".

Mirko Pantic

pre 7 godina

Pusio sam 24 godine i prestao.Nisam to ucinio ni zbog zdravlja,ni zbog kampanje ,vec zato sto sam osetio da sam jezivo zavistan i da se moj zivot svodi na vreme izmedju cigareta.Normalno i finansijski momenat je bitan,jer kada sam izracunao da mesecno trosim oko 200 evra na smrdljivi uzas,u meni se nesto prelomilo i taj uzas sam prestao da koristim.

Pasivno pusenje ne moze biti stetno kao pravo,osim sto jezivo smrdi.Ranije to nisam osecao,sada,kao nepusac ,osecam.Primetio sam da mi dim ne smeta,vec onaj smrad koji se uvlaci u odecu i tera te da smrdis kao piksla.Nekada sam i ja tako srdeo,ali nisam to osecao...
Zbog toga ne branim ljudima da puse oko mene,samo ih teram da pikavce gase i bacaju sto dalje od mene.
Apsolutno sam protiv zabrane pusenja,jer se time nista ne postize.Pusac ce uvek naci nacin da zapali,bez obzira na zabranu.Takodje,kampanje suvise pokusavaju da uplase narod razlicitim bolestima,umesto da se fokusiraju na ono sto ljude stvarno boli,a to su pare i koliko ih bacaju na taj uzas.
Prestanak pusenja,takodje ima svoje negativne strane,a kod mene se manifestuju kao dobijanje na kilazi,koju ne mogu da skinem,problem sa nemirnim zelucem,koji nisam imao dok sam pusio...Pozitivne strane ne mogu da stanu na 1500 karaktera ,koliko skripta dopusta !

Joe

pre 7 godina

Bivsi sam pusac, ostavio sam pre tri godine. Apsolutno sam za smoke barove i odvojene prostorije za pusace, oni su klijentela i imaju pravo da uzivaju ali sto dalje od nepusaca.

epistofan

pre 7 godina

Da pitam samo nepusace sta bi radili kada bismo mi (pusaci) nestali? Ostali biste bez svog bednog osecaja da ste nekakvi krstasi u danasnje vreme, koji se bore protiv velikog, zadimljenog i smrdljivog zla, duboko uvereni u svoju ispravnost, dok locete alkohol, ne kupate se, i kuce vam smrde na beli luk i ko zna koji jos uzas jer nikada ni ne vetrite svoje stanove, vec ste ucmali u svojoj memljivoj svakodnevici.

Upravo zbog toga sam poceo da dim (pusim 25 godina) duvam horizontalno, briga me da li ce nekome to da smeta ili ne, koliko god da sam 24 godine bio obziran to je uvek nekome smetalo na neki nacin, jednostavno me je briga vise.

Ah da, cisto da se zna - i nepusaci umiru i razboljevaju se, ili ste mozda otkrili nesto sto mi, pusaci, ne znamo?

K.G.

pre 7 godina

Citam ove komentare nepušača i mogu reci da sam iznenađen koliko u njima ima mrznje, licemerja, diskriminacije, frustracije a neki komentari su potpuno fašistički.
Moj savet nepusacima je; skuvajte kafu lepo se zavalite i zapalite cigaretu, i to onu bez akcize. Opustite se, nikotin to dobro radi pa ce vam mnoge stvari oko vas manje smetati a samim tim ce te biti i srecniji.
Uostalom od neceg se mora i umreti pa je bolje umreti srecan a ne nesrećan kakvi su postali nepusaci.
Who wants live forever?

pedja

pre 7 godina

Pusenje je drugi po snazi oblik zavisnosti od droge. Prvi je heroin. Bivsi sam pusac. I pre i sada mi je zao ljudi koji puse i sebe i svoje zdravlje ruse. Bukvalno. Mladji to bolje podnose a posle 45te pusenje melje coveka. Pusacev organizam je neprestano drogiran i svakih pola sata uzima dozu droge i drugih raznih otrova i tako godinama. Neverovatno ali istinito. Zato droga i jeste toliko zlo. Ne mozete da je se otarasite. Za ostavljanje pusenja potreban je dovoljno jak razlog, za vecinu. I skoro uvek je to zdravstveni. Za neke ni sam zivot nije dovoljno jak razlog. Zavisnost je jaca od zelje za zivotom, za neke. Zato ovi sto govore ja bih to sve zabranio i sl. nemaju pojma o svemu tome pa neka barem cute.

zvezdarac

pre 7 godina

Evo neko veče odosmo u kafanu, nas 4 para. Od osmoro, samo dvoje su pušači. Ali u kafani je bilo još bar 20ak pušača. Kad smo došli kući, deca nisu htela da me poljube ni za laku noć, sva odeća mi je užasno smrdela na mešavinu duvanskog dima, ustajalog kafanskog vazduha i hrane. Kosa da ne pričam. Ma ceo sam smrdeo na duvan. I spolja i iznutra. Posle kupanja, nekako sam se rešio toga ali sam do ujutro imao utisak da mi se taj gadan smrad zaglavio negde u plućima.

dr NS

pre 7 godina

Sve i da pasivno pušenje nije štetno što je notorna laž, pušače i treba marginalizovati jer je dovoljan smrad koji ostavljaju za sobom. U svoja 4 zida nek izvole lečiti svoju oralnu fiksaciju koja odgovara negde dobi od 3-5 godina

obren

pre 7 godina

Placen tekst od strane pusackog lobija. Svako normalan zna da i prava nepusaca treba da se postuju. Zbog agresije manjine nad vecinom (nepusaci) je i donet zakon protiv pusenja u celom svetu.

Srki

pre 7 godina

Pobegnem u prirodu i sednem na klupu na Adi da uzivam u cistom vazduhu. Pusac sedne na klupu pored i zapali cigaru. Ja se izujem i skinem carape i stavim pored. Sto samo on meni da smrdi a ja treba da vodim racuna o drustvenim normama da ne ugrozavam druge?

Zec

pre 7 godina

ja ne mogu da verujem da u Srbiji u 21. veku uopste iko dovodi u pitanje stetnost pusenja...ovakve tekstove kao da su pisali vlasnici kafana u susret novom Zakonu o zabrani pusenja...procitajte zdravstvenu statistiku u Srbiji pa stavite prst na celo...sramno!

zoka_mip

pre 7 godina

zavisnost kao i svaka druga. ne znam zasto ove pristalice pusenja su toliko gadljivi na nase prijedloge da su svugdje zabrani pusenje?! i sad kao izadje na nekom sajtu vijest da pasivno pusenje nije stetno, a ja znam da ujutro poslije kafane hripam u plucima a nisam pusac. pa kako onda ne utice?! pusaci kao da su rodjeni s cigarom pa se cude zasto bi se kao 'njima nesto zabranjivalo'...

jokso

pre 7 godina

Prestao sam da pusim cigarete ima 4 godine tako sto sam presao na cigare i cigarilose koji se ne uvlace u pluca i osjecam se mnogo bolje i zdravije....pluca su mi se toliko ocistila da kad mi se omakne ponekad malo deo dima da uvucem umirem kao kad sam pocinjao sa cigaretama.
Jedino kad bi ovi nasi slepci smanjili malo akcize, u spaniji su jeftiniji tompusi od obicnih cigareta jer ih ne tretiraju isto

Vlada

pre 7 godina

Ja sam ostavio pušenje pre dve godine kada mi se rodio sin. Potpuno sam zaboravio na duvan. Bio sam u Srbiji u decembru tri nedelje i gde god sam ušao bukvalno sam se najeo dima. Kada sam se vratio ovde gde živim, toliko mi se tražilo da zapalim da sam opet propušio. Prosto toliko sam u Srbiji udahnuo dima da je isto kao da sam ponovo počeo. Kada sam to shvatio, bacio sam ponovo cigarete jer neće me drugi vući dole.

Objektivno ako se nepušaču podiže rizik od raka 12-45% to je vrhunski razlog da se pušenje iskoreni. Da li se time pušači guraju na margine - da, a i treba jer truju sebe i druge. I samoubistvo je takođe protivzakonito, na margini.

mrk

pre 7 godina

najgori su oni koji kad cekaju autobus, pri zaustavljanju istog, uvlace jos 2-3 puta nabrzinu ne bili sto vise droge uneli od te jedne jadne cigare. pa posto im ostane 90% dima u plucima, kad stanu pored vas i zasmrde, tacno bih ih naglavacke izbacio iz autobusa....

niko

pre 7 godina

И ја сам непушач,али коме смета дувански дим у кафани нек иде тамо где га нема.Мени смета мирис траве кад пуше по клубовима и парковима увече или кад видим да се дрогирају у неком ћошку,ал видим да се други небуне због тога.

živčan_neki_lik

pre 7 godina

Pošten članak. Pušač sam ali ne zapalim u zatvorenim prostorijama, blizu dece i ako sam u društvu većeg broja nepušača - izađem napolje kakvo god da je vreme u pitanju.

krivi stojko

pre 7 godina

Nedate nam pravo da biramo jer tražite da ste vi nepušači apsolutno u pravu. Hoću da svoj ugostiteljski objekat registrujem za pušače a nepušači ne moraju uopšte da uđu u njega, nisu mi potrebni kao mušterije. Posebno iritira briga lekara za naše zdravlje a guraju nam lekove kompanija koje bolje plaćaju seminare, putovanja i slično bez da imalo razmisle koliko su dobri. Licemerje.

Keke

pre 7 godina

Kakva crna marginalizacija pušača? To što ja ne želim da udišem njihov dim, time ih ja kao marginalizujem? Ako vam i dalje nije jasno, hajde zamislite primer da ja recimo volim da jedem pihtije i lepo prohte mi se da jedem pihtije, recimo u autobusu, otvorim torbu, izvadim pihtije, koje inače stalno nosim sa sobom, i počnem da jedem, ali istovremeno guram te iste pihtije u usta svima koji se zadese u blizini u tom autobusu. Ljudi se naravno bune i hoće da me izbace iz autobusa, a ja onda pišem u novine kako su me diskriminisali i hteli da marginalizuju. Pušenje na javnom mestu je čista agresija. Ubrizgavajte nikotin u venu ako ste zavisni, radite bilo šta drugo što ne utiče na nedužne ljude oko vas.

ssss

pre 7 godina

Nasa planeta je u ovom trenutku jedno divno, cisto i zdravo mjesto, samo je zakla taj duvanski dim. Da nije duvanskog dima ljudi bi zivjeli mnogo duze, doktori ne bi imali sta raditi.

P-76ers

pre 7 godina

Smrdite, a plus što ste nekulturni i bezobrazni.

Smrad vam opraštam (to je vaše) , ali bacanje pikavaca svugde samo ne gde treba NIKAD.
Nosite ih kući svojoj deci da se igraju.

Na trafici žena plaća cigarete i upaljač oko 300 dinara, a njeno dete traži čokoladicu od 30 dinara. Nije mu kupila.

Život me je vodio svuda, pa i u kuću gde žive tri generacije siromašnih ljudi. Baka, deka, dva sina sa suprugama i punoletnom decom. Puna kuća ljudi većina radno sposobnih. Na stolu osam kutija raznih cigarete, valjda da se zna koje su čije i da se ne diraju tuđe. Kuća zadnji put okrečena pre 20 godina, a vrednost cigareta na stolu uveliko premašuje cenu kante polikolora.

Porez na imovinu povecan 800% !

pre 7 godina

Sto manje se naplati poreza i akciza od pusaca, morace vise od nepusaca ! Pa se vi lepo i dalje zlazite za zabranu pusenja.

Grrrrunf

pre 7 godina

Pitao bi pušače kako bi prokomentarisali osobu koja se npr. na radnom mestu svakih pola sata, celo radno vreme iz dana u dan prska omljenim parfemom, onako malo sebe malo druge ili da npr. savakih sat vremena jede sendvič sa belim lukom ;) i sl.

Pa prijatelju upravo si dao kontraargument svome stavu... Poenta je da sva ta ponasanja koja si naveo mogu da jednako smetaju drugima ali niti su zakonski kaznjiva niti se ti ljudi marginalizuju i diskriminisu.

ja

pre 7 godina

Ne posecujem ni svadbe i slave a o kaficima da ne pricame jer mi smeta dim. gusi me. ko je tu diskriminisan?
(ja, 16. februar 2017 10:14)

Ne posećujem svadbe i slave jer mi smeta "miris" mesa. Smrdi mi i tera na povraćanje. Ne osećam se diskriminisano. Jednostavno ne posećujem takva mesta.

Zec

pre 7 godina

Zabrana pusenja se odnosi na javna mesta...kafane, kafice, restorane, a mimo toga ko voli da se truje I ubija moze to da nastavi slobodno...ali nece moci da utice na ostatak naroda koji ne zeli da pusi I smrdi ko piksla

Mr. Realno

pre 7 godina

Pad broja srčanih udara i slučaja kancera se nije dogodio jer su ljudi u međuvremenu ( par decenija kako kažu ) postali 20-40kila deblji. Ozon se istanjio, količina hemikalija koje koristimo u svakodnevnom životu se povećala za 1000%, broj automobila je porastao nenormalno, ljudi se kreću i bave sportom nikad manje, hrana je modifikovana i puna hormona i pesticida...... Tako da duvanski lobi može da jede g***a i da prestane da traži opravdanja za prodaju svog otrova.

drsassa

pre 7 godina

Pitao bi pušače kako bi prokomentarisali osobu koja se npr. na radnom mestu svakih pola sata, celo radno vreme iz dana u dan prska omljenim parfemom, onako malo sebe malo druge ili da npr. savakih sat vremena jede sendvič sa belim lukom ;) i sl.
A ovi što prete privatnicima kaznama protiv diskriminacije zato što ne bi primili pušače, posebno su smešni. Poslodavac to ne mora ni da pomene niti da obrazlaže. U tolikom višku kandidata za neko radno mesto i onako će većinu morati da odbije, da li zato što proceni da su nekompetentni, lenji, nervozni, neprilagodljivi ili jednostavni ne želi pušače u timu, svejedno je. Kandidati koji ne zadovoljavaju, jednostavno ne dobijaju poziv za dalju procenu (test, razgovor ili sl,). Obično i ako je i to jako retko u našoj zemlji, dobijete e-mail sa kratkom učtivom rečenicom tipa ’’nemamo potrebe za vašim profilom’’ i sl. Da li je neko pušač to čak ne morate ni da pitate, odmah zanate po mirisu, na žalost .

Press red button for selfdestruction

pre 7 godina

au koliko smaraju ovi sto puse, nikom ne smeta i nikog ne boli sto vi pusite, ako hocete i u venu se bodite, to je vasa stvar, ali brate, imajte razumevanja i obraza prema drugima, necu da mi neko cadi u lice i da me smrdlja i gusi, shvati, smetta !!!!! najmanje smeta cinjenica sto me truje.. pusaci, ljudi koji uvek imaju izgovor i opravdanje za svoje postupke, pri tom mnogo manje rade jer uvek nalaze neke pauze za pusenje koje su jako ceste i traju po 15 minuta, kada se sve zbroji u pusenje provedu i po 2 sata na poslu ne radeci nista a koriste i redovne pauze kao i ostali, zbog njih se otvaraju prozori na -10 jer nece da stoje napolju na hladnom pa se svi redom porazboljevaju, uvek neke posebne mere za njih, u mojoj firmi prednost bi uvek imali nepusaci i to debelu, gotovo iskljucivu!! cist primer, smena koja radi i pusi ima za 15% manju efikasnost od smene koja ne pusi, na mom poslu slucaj!!

pffff

pre 7 godina

(epistofan, 16. februar 2017 13:29)
Ma da mi nepusaci smo nezdravi, glupavi i prljavi dok ste vi pusaci svi okupani, mirisljavi, ne jedete beli luk, ne pijete alkohol i svi ste intelektualci.

Wtf

pre 7 godina

Nemam reči da opišem ove komentare.

Potpuno je nebitno što se radi o pušenju, zluradost, mržnja i jednostavno rešenje "marginalizovati i izbaciti iz društva" bilo koga ko ima problem koji se nama ne dopada. Ej! Pa lajkujete čoveka koji kaže da treba marginalizovati ljude jer je to proces za samoubistvo koje je protiv zakona?!
Dakle ne pomoći ljudima, ne pružiti im podršku i pomoć da izađu iz problema nego izbaciti ih iz društva. Jer ste svi vi savršeni i bez problema? Koji problem/bolest ćemo sledeće da izbacimo iz društva?

P-76ers

pre 7 godina

(krivi stojko, 16. februar 2017 14:42)

Nikad ti kafedžija nećeš biti.

Više para ostavim u kafani ja kao nepušač, nego svi pušači iz mog okruženja. Svoju pauzu na poslu iskoristim u kafiću uz kaficu, dok pušači iz firme vuku 100g raznoraznih vrsta kafe da popiju na poslu uz kaficu.

Registruj UO po tvom opisu pa ćeš shvatiti o čemu pričam. Lokal će ti smrdeti za sve pare, dok nećeš zaraditi ni za krečenje.

periferija

pre 7 godina

Privatnik sam, nikad nebi zaposlio pušača! Šta god neko mislio, ne interesuje me. Smrde i tačka!

Privatnik?
Predpostavljam da bi uzeo novac od musterije pusaca i sve bi ih lepo saslusao, pare im ne smrde, jel tako?? Ili ako kojim slucajem treba pogurati auto, cekao bi samo nepusace da ti pomognu...?!
Vidis kad treba zadovoljiti sopstvene potrebe ili se naci sam u nevolji, odjednom sve to manje smrdi.

Cojko

pre 7 godina

Ali ne vezano za ove studije, duvanski dim mi kvari ukus hrane, miris hrane, miris kafe. Na kraj krajeve usmrdi mi se odeća i kosa kada sedim sa pušačima duže od 20 minuta.
I zato treba da bude iskorenjeno na javnim mestima! A ako neko ne može da se odrekne dima, posebne prostorije za nji nešto tipa javnih WC-a. Da im mi a i oni nama ne smetaju...

nikolass83 Pančevo

pre 7 godina

Ta statistika nema veze sa Srbijom koja je bombardovana 1999 godine i na nju bačeno sve što se moglo baciti od hemijskog odpada ... u Srbiji umiru i pušači i nepušači od kojekakvih tumora i boleština , deca se rađaju bolesna ... prestao sam da pušim pre 7 meseci i smeta mi dim cigarete , ali i dok sam pušio poštovao sam nepušače i izlazio iz prostorije ... sa 33 godine imam gomilu dijagnoza i papira od doktora za 2,5 godine i nisam jedini , moji vršnjaci masovno obolevaju i umiru , a među njima nisu svi pušači ... još za vreme bombardovanja '99-te je rečeno da će za 10-15 godina svi da osetimo posledice ... stres koji svi proživljavamo u ovoj zemlji već 30 godina je najveći ubica ... 8(

klnton

pre 7 godina

Pusenje, odnosno pasivno pusenje, te njihov efekt na zdravlje I okolinu, je tema o kojoj se bave bogate I napredne zemlje. Imaju vremena za to, jer im je ostalo uglavnom vec poslozeno I funkcionira. U zemljama kako npr. Indonezija, Afganistan, Sudan, Albanija I jos neke... jednostavno ta tema je na samom dnu prioriteta. Nema se niti vremena, a niti sredstava ozbiljnije uhvatiti u kostac s time. A I mentalitet ljudi je drugaciji. I svedjani neki puse, ali za njega preobratiti u nepusaca, vjerojatno treba manje vremena nego ove druge. Ako u nekom vozilu se voze pusac koji pusi I nepusac. Do juce, smatralo se da je pasivno pusenje jednako opasno kao I samo pusenje. Dakle, u tom vozilu, pusac se truje duplo vise od suvozaca. Jer uvlaci dim, a istovremeno ga I udise. Pusi I pasivno pusi. Eto, od danas je mnogo jasnije. To je bila zabluda...

žika

pre 7 godina

Ne idem u zapušene i smrdjive kafiće godinama trošim svoj novac na drugim mestima a ima nas samo par miliona.
Ako vlasnicima kafica nije bitan taj novac onda sta reći 😊😊😊

proluftirani

pre 7 godina

@epistofan
uskoro ces moci to da radis samo u svojoj kuci I na ulici, pa duvaj dim I horizontalno I vertikalno ili kako god hoces. Naravno, sa svakim udahom si blizi bogu, ali to je tvoja stvar, sam si to izabrao.

Ivan

pre 7 godina

Možda je za tebe i jedan Prever primitivan, ili bilo koji pesnik, novinar, knjizevnik, glumac itd. Zao mi je, ali tvoj komentar odise fašizmom, bas bezveze. Meni recimo smeta što mnogi nepusaci mirisu na przeni luk i kuhinju dok drobe o tome kako im mirisi smetaju. Ili su gojazni preko svake granice dok drobe o zdravstvenom osiguranju za pusace.
(jovana, 15. februar 2017 21:43)
Ima nepusaca koji ne smrde i nisu debeli, a uz to se obaziru na okolinu oko sebe. Pusaci ne mogu da ukapiraju da vecina ljudi oko njih ne voli duvanski dim i da ne zele da uzivaju u blagodetima smrada koji pusaci prave oko sebe. O pljuvanju i kaslju da ne pricamo.

Miloš

pre 7 godina

Slejt? Zaista? Prvo, kada nešto slično bude u New England Journal of Medicine, sa zanimanjem ću da pročitam, mada nešto mi miriše da taj dan neću dočekati. Drugo, bilo bi lepo da, kao što je to običaj, objavite da je u pitanju plaćeni tekst ili oglas, kao i ko ga je platio.

Rosa Bajičić

pre 7 godina

Pušenje je štetno po zdravlje i za pasivne i aktivne!!!
A tek koji užasan miris, kosa, odeća, stiče se utisak da vam koža ima neugodan miris...
Pojačati preventivne mere,jer kako vidimo Zakonska regulativa o zabrani pušenja se ne poštuje....

zvezdarac

pre 7 godina

@jokso dim nije štetan samo za pluća nego su pogođeni i usna duplja i grlo. Time što ne uvlačiš dim u pluća nisu mnogo postigao.

wer

pre 7 godina

pusenje u javnim i zatvorenim prostorijama ne ide (office, cekaonice, bus, voz), i to je za zabranu

ali zabrana pusenja na ulici, parkovima je ultimativno licemerje.. zabranite onda dizel, benzin, termoelektrane, to je X puta gore

Rock

pre 7 godina

Ljudi,nije nama pušačima lako. Zar mislite da ne bih voleo da sam nepušač kao vi? Jednom mi je uspelo da ostavim na pola godine ali sam se ugojio kao prasac. S druge strane gorim pare na ovu krizu pred očima. Nije sve tako prosto,ne osuđujte tako nemilosrdno. Svaki pušač planira da jednom ostavi tu glupost,budite sigurni!

cirkuzant

pre 7 godina

Pa ne isplati se duvanskoj industriji da ikome duvan smeta, ne isplati se ni farmaceutskoj industriji da se smanji broj obolelih or raka i kardiovaskularnih oboljenja, tako da vrlo je jasno.

Dejan

pre 7 godina

U istoj Montani se desilo da se broj smtno stradalih u saobraćaju smanjio za 50% kada je ukinuto ograničenje brzine i ponovo vratio na isto kada je to ograničenje vraćeno federalnom uredbom.

staki

pre 7 godina

Napisao tip koji je pre radio u Cato Institute (za one koji ne znaju, sve sto treba da znaju je da su ga osnovali i podrzavaju braca Koh), u listu koji pisanja protiv uvazenih misljenja.

djura

pre 7 godina

P-76

Ehhhh...da nisi ti neki nepusacki bot ili sta li vec...oprobani recept tzv. anecdotal evidence (zena kupuje sebi cigarete, a dete jadno ne moze da dobije cokoladicu), ali razumem ja to, vi ste nepusaci = zrtve i odmah potezete velike, nevine, decije oci kao argument.

-Sta ako je dete, recimo, bolesno, pa ne sme da jede cokoladicu?

-Sta ako je zena nepusac vec kupuje cigarete za komsinicu/rodjaku/koleginicu od para koje su joj date u tu svrhu?

-Sta ako... itd. itd.?

Sve je to nebitno, jedino je vazno to sto si ti video/la i procesuirala na nacin na koji ti najvise odgovara, to jest stavljas tebe i tebi slicne u kontekst zrtve. Provaljeni ste sa tim vise...i smarate.

Robin

pre 7 godina

Krivili su pusenje za negativne efekte koje izaziva mobilna telefonija. Nedavno je dokazano da pametni telefoni imaju jako stetan uticaj na srce.

Anotnije

pre 7 godina

Pusim u svojoj kuci, vani jako jako retko, a kada sam u tudjim kucama, uvek, ali bas uvek pitam da li sme da se zapali, i ta pravila POSTUJEM.

Nikada ne duvam ljudima u lice, cigarete drzim koliko god je moguce dalje od sagovornika bio on pusac ili ne, u kolima nikada nisam zapalio, prostorije provetravam redovno...uglavnom trudim se da sto manje opterecujem druge ljude svojim porokom.

Ali kada citam ove, pa skoro fasisticke opaske nepusaca, pa znate kako, meni je jako zao ako ste imali drugacija iskustva, ali ovim izlivima mrznje cete samo dovesti do toga da ce mnogi poput mene poceti da vode MANJE racuna i da budu manje uvidjavni od sada pa nadalje.

Neko nize napisa da ga vise nije briga ako nekome smeta to sto pusi, i mogu reci da pocinjem da ga razumem.

Duvandzija

pre 7 godina

Kada smo mi bili za da se lokali prave odojeno za pusace i ne pusace, da firme imaju prostoriju za pusace i dr. vi ste svi bili ma ne, da se zabrani skroz! E zato vas nepostujem i bas me briga za vase zdravlje!

spin

pre 7 godina

Al' mi kasnimo za svetom. Dok kod nas još zabrane pušenja nisu ni zaživele, oni polako oslobađaju sve više mesta da se može pušiti

Milan

pre 7 godina

Ukoliko bi svi pušači u Srbiji prestali odjednom da puše morao bi da se odmah radi rebalalans budžeta. A još kad bi ptestalo da se pije i voze kola država bi bankrotirala momentalno. A građani nikad zdraviji.

Keke

pre 7 godina

@Antonije, Anotnije nadam se da je jasno da se nezadovoljstvo nepušača ne odnosi na lepo vaspitane osobe poput tebe koje se trude da ne nameću svoj dim drugima da ga udišu i upijaju odećom. Problem su oni kojima je potpuno u redu da istovremeno nekome duvaju dim u lice i nazivaju ga "netolerantnim" ako mu se taj dim ne sviđa.