Utorak, 14.02.2017.

15:12

"Za porez 2.000 EUR, a auto ne vredi ni blizu"

U Srbiji bi uskoro mogli da budu promenjeni kriterijumi za utvrđivanje poreza na automobile koji imaju više od 2.000 kubika.

Izvor: Tanjug

"Za porez 2.000 EUR, a auto ne vredi ni blizu" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

79 Komentari

Sortiraj po:

Mile

pre 7 godina

Zamislite besmislicu Volvo Xc90 2015god vrednost auta 75000 eura registracija 36000 din
Isti taj auto 2004 god vrednost 8000 eura registracija 74000 din

Nebitan

pre 7 godina

Priča da najnoviji dizel više zagađuje od benzinca starog 15 god ne pije vodu, pa samim tim ne tražite opravdanje za to da za novi auto treba manje platiti porez. A I bezbednost nema veze sa tim da li je auto nov. Možda vam nije palo na pamet da se samo bolja kontrola vrši na tehničkom i bezbednost novog auta je ista ko i onog starog deceniju...

Miloš Jović

pre 7 godina

Ono što sigurno znam je da sam prošle godine za registraciju mog auta Hyundai 1.6 2006. godište platio 20000 dinara, da sam ove za isti taj auto, koji je sada godinu dana stariji, platio 21500 dinara... Banda...

kiefer

pre 7 godina

Imam Pežo 807 zbog mnogo dece. Motor je 2,2 litre i registracija je 435€. Sticajem okolnosti sam morao da uzmem baš taj auto. Vrednost vozila je ispod 4000€. Preskupo za naš budžet. Porodični automobil koji se tretira kao luksuzni.

ZZMZ

pre 7 godina

Kako se samo neki raduju. Nema tog zakona koji je stupio na snagu kako bi se olakšao život građana. Nema izmene u zakonu koja u osnovi ne pretstavlja još bolji način kako bi se od naroda izvuklo još više

Paracinac

pre 7 godina

Ta taksa se NIKADA nece ukinuti, mozda je malo smanje za starija vozila, a o ukidanju nema ni reci.
Drugo, koja je to fora, sad svi treba da kupuju katalog AMSS-a dva puta godisnje? Dalje, svi znamo da jedan model postoji u milion varijanti opreme/motora/sasije itd. Ko ce da utvrdi koji je tacno model i kako da plati taksu, ako u saobracajnoj pise samo osnovni model?
U evropi se ta taksa placa (postoji matematicka formula), a izracunava se na osnovu: godista, snage, tezine i izduvnih gasova.
Kompleksno je pitanje, a drzava nikako nece hteti da se odrekne EXTRA prihoda. Samo ocekujte smanjenje za starija vozila, nista vise. Inace taksa postoji jos iz vremena kad su Vucic i Seselj bili u Vladi Slobodana Milosevica i na predlog radikala je usvojena.

j

pre 7 godina

Čemu služi taj porez. Čista otimačina. Kakav je to luksuz voziti auto od 2200cm3. To treba ukinuti. Ako hoćete da napunite budžet na luksuz, operuzujte nove automobile preko 20 hiljada evra i to je to. Kako raste cena vozila tako raste i taj porez na luksuz. Vrlo jednostavno. Kakav je luksuz imati auto od 10 hiljada nije mi jasno

mx5

pre 7 godina

Sve sto znam da ce cene poreza poskupeti za vozila do 2000ccm, ako bude po vrednosti opasce prodaja novih automobila, u svakom slucaj naci ce oni nacin da sve uprskaju kao i uvek, taman posla da se donese neki normalan zakon po ugledu na eu, toliko..

Nikola

pre 7 godina

Kupis auto za 3000, ispostavi se da si za taj isti auto dao drzavi preko 10.000€ za par godina na poreze, registracije i putne namete.
Ovo nema nigde u svetu da registracija najslabijeg auta bude skuplja od minimalne zarade. A gde su porezi..

Poreski obveznik

pre 7 godina

Ovde je u pitanju porez na lukzuz. Treba ga ukinuti što pre!
Tragična smo zemlja u kojoj se vozila sa više od 2000 cm3 smatraju luksuznom!
Da li se neko zapitao da su ovi automobili pitanje bezbednosti, pogotovo za one koji po prirodi posla moraju puno da putuju.

Xyz

pre 7 godina

Ovaj pametnjaković hoće da kaze da nemacki katalog Švake ne valja a nas akademski katalog od Auto Moto saveza bolji? Vi ste ljudi nesposobni,svi vi od auto moto saveza do ljudi koji smisljaju taj zakon koji ce verovatno biti najgori ikada izglasan zakon. Oni smisljaju zakon po nekim sablonima a ne po onome sto je u praksi.

txx

pre 7 godina

Drugar je u Kanadi promenio brdo kola. Registracija je smesna kaze do 100 kanadjana. Ali brale osiguranje posle stupa na scenu. Sto skuplji auto skuplje osiguranje. E sad nisam zalazio u tu njihovu skalu. Ali ima mi logike, ja vozim pezo 307 1.6 benzin 2003 godiste, pa ne mogu ja da placam isto oaiguranje kao neko ko vozi bmw od 30000e. Prosto nije pravedno, cena stete nije ista na mom i na tom vozilu. Ispada da mi koji vozimo jeftinija kola placamo drugima stetu?

Dragan

pre 7 godina

Zgubidani i dokolicari koji su za svoj "posao" cak i placeni, mogli su da pre podne pogledaju aktuelna resenja i pred kraj smene donesu nacrt.
Ovako misle da izgledaju pametnije.

goran

pre 7 godina

Zasto zamarate mozak kada ga skoro i da nemate. Verovatno ste culi za resavsku skolu. Pogledajte sta pametniji od vas rade pa lepo prepisite i sve ce biti u redu!

Savo

pre 7 godina

Zasto onda i osiguravajuca drustva nisu u obavezi da stete isplacuju po vrednostima iz AMSS kataloga?
Primer:
Audi a6 2006 2.0tdi u Nemackoj 5000-6000€. Kod nas realno oko 8000.
Po AMSS katalogu do 11000.
Totalna steta po osiguravajucim kucama 5000€.GDE NESTADE 6000€???!!!

kepa

pre 7 godina

živim u Australia o juče sam platio reg za vozilo koje ima 3000 cubic of $735.40 to je oko €500.00
razmislite gospodo kako treba voditi finansije.

drvobradi

pre 7 godina

Ovaj porez je čista glupost i ne treba da se naplaćuje. Zato je i teško da se odredi koliko je pravedno. Može da se naplaćuje neka taksa za puteve, ekološka taksa koja varira od izduvnih gasova (uzeti u obzir i TNG, hibride, el.vozila),možda neke sitne takse vezane za lokalne samouprave i to je to. Sve ostalo je otimacina. Svako ko vozi 3000 kubika troši 15-20 litara u gradu, plaća svoj luksuz kroz gorivo, servis i delove.

Vladan

pre 7 godina

Čuvene radne grupe, oni imaju zadatu cifru koju država mora da prikupi od registracije , oni se sad igraju malo dodaju malo oduzimaju, a masa novca ostaje ista ili je lagano povećavaju za visinu inflacije , rasta cena na malo i sl. Niko ovde ne pokušava da učini dobro narodu već da izvede matematiku da imaju što manje besnih ljudi zbog visine poreza a sto više prihoda u budžet.

Mile

pre 7 godina

Porez se po definiciji plaća na vrednost, a drugim taksama se reguliše starost vozila, nivo zagađenja... Logično je da država stimuliše kupovinu novog vozila, ugradnju planskog uređaja, strožije kontroliše tehničku ispravnost vozila i nivo zagađenja, ali kod nas je sve obrnuto jer je prioritet punjenje državne kase. Zato, pripremite buđelare, stižu novi nameti...

Bane

pre 7 godina

Ne moze porez po vrednosti jer je takav porez vec placen kroz pdv....znaci ko je kupio skuplji auto platio je drzavi vise poreza. Ovo je porez na UPOTREBU vozila, a ne vozilo, i poreski kriterijum mora biti vezan za tu poresku vrstu. Ja ne zalim vlasnike koji voze automobile preko 2 litre ali ic. Kupi auto sa manjim motorom umesto sto deceniju cekas da drzava nesto promeni i kukas.....i ne vidim kojom to potrebom neko opravdava da naprosto mora da vozi auto te radne zapremine iako nema para kad ja ceo zivot vozim motore do 2 litre a spektar potreba mi je jaaaako sirok. Uostalom, ovo je zestoko mazanje ociju jer ako hoces da olaksas i smanjis troskove vlasnicima automobila vece radne zapremine onda im naprosto smanji to nerealno povecanje poreza cim predju 2 litre i nemoj dirati ovo ostalo. Ali ne oni naprosto hoce da taj deo luksuznog poreza zadrze ali da prevale na drugu siru ciljnu grupu po mogucstvu u vecem obimu pa mozgaju kako i gde ce najvise i najlakse zavuci ruku u dzep narodu.

загор

pre 7 godina

праведно? као да је наука. нека погледају цене на тржишту с обзиром на годиште и километражу и то је то. не разумем шта је ту толико проблематично. постоји развијено, легално и транспарентно тржиште половних возила и нека га користе као референцу. нађеш 10 сличних возила, осредњиш цену и ето.

pedja

pre 7 godina

Sirotinja se raduje da imucniji plate vise. Ta im je radost jos ostala. Ima je dosta pa je i respektabilna zna se za koga. Ne treba mnogo pametariti vec preuzeti sustinski resenje neke uspesne drzave, npr. Francuske. Drzava treba da stimulise i bogate i siromasne a ne da destimulise. Ulagivanje sirotinji na kraju bude najskuplje za sve.

donkey kong - zeleni

pre 7 godina

Želim da električni automobili ne plaćaju porez na luksuz, da ih država dotira, da onaj ko ne zagađuje plaća manje, da se stimuliše odgovorno ponašanje što firmi što pojedinaca.
Kako je jednom neko rekao "ovu zemlju nismo nasledili od roditelja, nego pozajmili od svoje dece", tako i treba da se ponašamo....
Jeste se zapitali kako to da kad se vozite u inostranstvu danima, automobil se ne isprlja, a u Srbiji čas posla je prljav, to je zbog izduvnih gasova. Sve što ne sagori ode na put i u vazduh.
Dokle god možete da vidite autobus, kamion ili čuveni golf2 i slične kako za sobom ostavljaju crni oblak, porez nema smisla. I onda se pitamo odakle povećanje raznih bolesti u Srbiji....

lol

pre 7 godina

ako ce vec procentualno da naplacuju, realno bi bilo 1-1,5% max, sto je otprilike i srazmerno kupovnoj moci onih koji voze auto od 2000 evra i onih koji voze auto od 100000evra, a i mogli bi malo da srede taj katalog kojim se toliko hvale. Inace, moja pretpostavka nisam siguran 100% u to, nemci verovatno u svom katalogu nemaju automobile starije od 15-20 godina, za razliku od nas koji verovatno (opet moja pretpostavka) imamo sve automobile od kada se registruju automobili kod nas, sto nije bas za pohvalu jer govori u kom stanju nam je vozni park. takodje, kataloske vrednosti su besmislene, i pola "pod modela" fali, pa se tretiraju kao obicne varijante bazicne verzije iako su u startu bez opreme vredniji barem 30-40% vise od te verzije koja se uzima.
zakljucak, za auto koji vredi 2000 evra, ukupan trosak registracije i osiguranja ne bi smeo da bude veci od 60-70 evra. isto tako bi trebalo regulisati koliko auto zagadjuje, i destimulisati registraciju istih, kao i dati povlastice novijim skupljim automobilima koji su mali zagadjivaci.
takodje treba uzeti u obzir da bi se smanjivanjem registracije povecao broj automobila koji trose mnogo vise goriva od malih kubikaza, sto ce na dugorocnom planu drzavi doneti mnogo vise para nego sto ubiraju od registracija, posto je poznato da su akcize za gorivo daleko preko 50% od ukupne cene goriva

ukratko

pre 7 godina

Kad god se nada drzava i ministri uhvate nesto da rade onda obicno znaci dizanje cena, tako da kako god nadrljasmo ga bez obzira koliko kubika ima vozilo...

Andrea

pre 7 godina

Onaj koji kupi auto neto vrednosti 30.000 eur, placa drzavi 6.000 eur na ime pdv. Onaj koji kupi auto neto vrednosti 10.000 eur, placa drzavi 2.000 eur.
Dalje uzimanje novca po pitanju vrednosti je nemoguce isim ako se ne uvede porez na luksuz. Ako je plan da u Srbiji luksuz bude novi golf, civic ili astra npr, onda je taj plan zacrtao da budemo teska sirotinja i da ispraznimo nemacke parkove polovnjaka.
Hvala drzavi na lepom planiranju.
Znaci ko kupi svapski polovnjak star 10godina, dobije podsticaj od drzave.
Ekologija, smanjenje potrosnje energenata, koga briga za to.
I jedva cekam da vidim vlasnika novog Punta kada shvati da ce porez da mu bude veci od neke BMW krsine od 3000 kubika i 300 konja koja jednim pritiskom pedale gasa otruje 20 ljudi.

Milan

pre 7 godina

Zbog poreza na luksuz 80%registrovanih vozila u Srbiji je trenutno ispod 2000kubika.
Caka je sada kako opljackati te gradjane.
Vlasnici vozila preko 2000kubika registraciju ce placati 1000din vise ili manje ali ce zato vlasnici vozila ispod 2000kubika placati registraciju vecu za minimum 4000 do 5000din.
Toliko o tome.

milan

pre 7 godina

Ne ocekujem da se donese neko normalno resenje. Mi smo uvek bili jedinstveni u svetu po glupostima pa ne vidim da ce sada biti drugacije. Vecina zemalja u EU kola registruje na 3 godine samo mi svake godine. Takodje, zasto drasticno oporezivati automobile preko 2000 kubika kada ti automobili vise trose goriva. Svuda u svetu se stimulise potrosnja necega gde drzava ima interesa samo kod nas obrnuto. Onaj auto ispod 2000 kubika trosi 4,5 litara a onaj preko recimo 7,8,15 litara goriva na 100km. A znamo da drzava od akciza uzima oko 100 dinara po litru. I mnogo je bolje za drzavu stimulisati narod da kupuje automobile koji su veci potrosaci a ne udaljavati narod od takvih auta.

djole

pre 7 godina

Pa kad su videli da samo jos Ameri voze tenkove. Danas se kola proizvode od super kompozitnih materijala, kubikaža je postala smešna, tricilindraši osvajaju svet, e-automobili....

(Alo alo, 14. februar 2017 15:49) # Link komentara

Ti bas nisi u toku,jel da?
Super kompozitni materijali su toliko skupi da za automobile koji se prodaju za 99% svetske populacije su misaona imenica.
Drugo, kubikaza je postala smesna, dok nisu skapirali da je pouzdanost i trajnost ozbiljno narusena, a i vec neki naredni EURO 7 standard motori prosto nece moci da ispune, zato se vracaju realnijim kubikazama.
( http://www.reuters.com/article/us-autoshow-paris-engines-exclusive-idUSKBN12E11K )

Trece, tek su e-automobili za sire narodne mase egzotika, pogotovo u drzavi gde se najvise traze automobili od 2000-3000eur. Automobile mladje od 10-12 godina ces za te pare tesko naci, osim ako nisu presli 250-300,000, ceka ih ozbiljna opravka i verovatno deaktivacija filtera cestica, jer osoba sa navedenim budzetom za auto tesko da ce biti spreman da da 1000+ evra za novi...

Jedino pametno (mada ironicno) sto si rekao je da treba izaci narodu u susret,jer se na nove placa ionako solidan porez, koji se nece umanjiti, ali barem oni sa starijim automobilima da budu motivisani da placaju ono sto je realno. Bar ce se priblizno dovesti u red brljotine sa smanjivanjem kubikaze, registracijama na invalide, teretno i sl..

igor

pre 7 godina

Vako, ako imaš mercedes 220 dizel star 30 godina , plaćaš godišnji porez oko 500 evra , a ako imaš malo veću štetu na vozilu , osiguranje će ti to proceniti kao totalna šteta , a vrednost takvog , oštećenog vozila proceniće, daj bože, na 500, 600 evra!!! Radi ovde o još jednom načinu da gradjanin bude opljačkan i od države i od osiguranja...
(stanimir, 14. februar 2017 15:59)

U svakoj normalnoj državi morao bi da platiš 5 puta veću registraciju za takav krš jer nenormalno zagađuješ životnu sredinu. Drugo, nije bezbedno voziti auto star 30 godina. Treće, društvo nema nikakvu korist od toga da neko kupi auto jednom u životu i da ga vozi ceo život - nova roba (automobili) moraju da se prodaju da bi deca imala negde da rade i prime platu.
Slažem se, kriza je, ali kupi Sandero ili Fabiju pa vozi kao čovek, umesto Mercedesa starog 30 godina.
P.S. Ovo što ovde hoće, da po vrednosti auta oporezuju ljude, to je neviđeno. Ja sam već platio porez na svoju veliku zaradu, pa opet imam da kupim auto od 50.000 eur. Zašto bih opet od te zarade plaćao veliki porez na automobil kad su mi već uzeli novac jer imam velika primanja? Umesto da motivišu ljude da kupuju novo, da daju dobre uslove za lizing na 7-8 godina, oni motivišu ljude da voze krševe, da zagađuju još više i da ginu u nebezbednim atuomobilima? Teška budalaština, ali šta drugo očekivati od SNS

Saša

pre 7 godina

Treba preći na snagu (KW, odnosno konjske snage), umesto kubikaže. Tako bi se i hibridi, vozila na struju, i sve ostalo prosto i pravednije oporezovalo. Kubikažu treba potpuno zanemariti. Samo jos dodati uticaj godista i sve je veoma prosto.

Bundzije se vazda bune

pre 7 godina

Zasto se oni koji imaju puno novca stalno bune? Podrzavam da vlast najvise oporezuje one koji imaju vredne stvari, jer ako imaju, znaci mnogo zaradjuju. Ako mozes da vozis besna kola, ja bih uveo porez od 5000 evrica. Covek je mazohista verujte i onda bi placali, ma 10.000 bi placali samo ako bi zakon bio uveden, jer seljak hoce da ga vide kako on ima kola. Onima sa skupljim mobilnim aparatima bih takodje propisao odlican porez, recimo 500e godisnje. Kako bi se kasa napunila, jer ponavljam seljak zeli da ima S7 i tu ne mozes Srbina da izlecis od teskih bolesti kompleksa.

Prosto i jednostavno

pre 7 godina

Clan 91 Ustava :
"Обавеза плаћања пореза и других дажбина је општа и заснива се на економској моћи обвезника."

Osamnaest godina je trebalo da se neko seti ovog clana !

ukratko

pre 7 godina

Jedno mi nije jasno za koga vi ovde navijate, a sto bi uopste placali???
Ako toliko brinu neka stave isto koliko je minimalno za sva vozila putnicke klase po 10 000, nego nece ae da oderemo jos malo nekom kozu da se napuni budzet...

jedan je ETF

pre 7 godina

@PedjaZR

Potpuno pogresna percepcija koju proteziraju proizvodjaci automobila.

Tek trecina potrosene energije kod automobila je ona koju potrosi putem goriva. Dve trecine su vec potrosene da bi auto napravio ...

Sad razmisli kako si vise zagadio okolinu, da si kupio novog Golfa ili da vozis staru Golf 2

C i n i k

pre 7 godina

Ne verujem da ce biti izmena a ako ih i bude bice nepovoljnije za vozace,valjda svi znamo gde zivimo?
Kad je u pitanju ta bolesna otimacina od vozaca u vezi registracije preko 2000cm3,najpostenije bi bilo da se placa prema snazi motora. Npr. ko vozi auto sa 90 KS treba da plati 10.000 din,ko vozi onaj sa 200 KS treba da plati 22.000 dinara. Takodje treba da se uvede pravilo da tablice postanu svojina vozaca,prodajem auto ali bez tablica,znam da je to lose za rezim jer znaci manje para za njih, ali je to najnormalnije. Pored toga odmah ukinuti cuveni porez na prenos od 2.5 % prema katalogu AMSS. Taj katalog samo ima za cilj kao i sve ostalo da nas opljacka vozace. Ako je porez i Pdv placen kod uvoza,zasto placati svaki x kod prodaje porez? Sem toga el rezim zna kakve su vrednosti u novcu tamo napisane za kola koja na trzistu vrede i do 10 x manje?

Kenan

pre 7 godina

Za obavezno osiguranje auta, bitna je snaga u KW ili KS,kao što je u EU, ili konkretno9u Austriji. Jer metoda kubature motora, je nepravedna, baš kao što se navodi u tekstu. Ali vrednost auta nije uopšte bitna kod obaveznog osiguranja, već kod kasko osiguranja. Jer kasko osiguranje, je direktno proporcionalno, vrednosti auta. Jer ako već težimo ulasku u EU, onda bi smo trebali, prilagoditi i kriterijume, obaveznog osiguranja motornih vozila. Onda bi bilo,puno pravednije, da svako plaća, porez na snagu motora,jer kubatura je totalno prevaziđen kriterijum.
Na primer, kod modernih novih motora (Mercedes-Benz A 45 AMG,ima samo 2.0 litra 4 cilindra motor, a 381 KS),po kubaturi,bio bi nepravedno nisko oporezovan.

Harun el Rašid

pre 7 godina

Izvinite što smetam, ali šta je to AMSS? Mislim, ko je njihov osnivač, a ko ima upravljačka prava? Pre dve tri godine sam imao problem na auto putu, stignem nekako do benzinske stanice, a tu me upute na stanicu AMSS-a koja je odmah uz njihovu zgradu. Jeste da nisam u tom trenutku bio drug član, ali me je dotični gospodin ispratio i pokazao mi gde su vrata, pre nego što sam stigao da izustim reč dve o svom problemu. Pretpostavljam da je problem što sam ga prekinuo u spavanju u ranim jutarnjim satima ili igranju pasijansa. Ovih dana gledam da kupim "nov" auto, pa u oglasima uočavam jednu frazu: "plaćen pregled AMSS-a". Izvinte, molio buh amss, komitet za bezbednost saobraćaja, agenciju za bezbednost saobraćaja, auto moto savez i sve ostale komitete, agencije i saveze da malo sjašete i da me više ne štitite i ne brinete o mojoj bezbednosti. Ako ne to, moraću i sam da osnujem agenciju za bezbednost upotrebe rolki u zimskom periodu, tu sam inače veliki stručnjak, pa da lepo izdajem dozvole za upotrebu. Ne ne, ne bih ja to radio zbog novca, nego zbog vaše bezbednosti.

ecentar

pre 7 godina

Kakva kontradiktorna izjava direktora AMSS, ako vozilo po katalogu vredi 600,000RSD, i na njega je porez 2000€, kako onda može da kaže da to vozilo ne vredi ni toliko, pa zar njegov katalog ne kaže da vredi oko 5000€. Jel ovde neko lud ili taj katalog nema veze sa životom?!?

samo kukate

pre 7 godina

Ne razumem sta se bunite. Pa zar oni koji imaju kola od 3000e treba da placaju isto ili vise od onih koji imaju kola od 30000e. Sta je tu posteno? Uostalom vi treba da se borite da vi placate isto kao do sada a da oni sa jeftinim starim kolima placaju manje. Ali ovde se niko ne bori ni za sta, cekaju da vide sta ce se o njima odluciti. Nije ni na zapadu niko njima nista dao vec su izlazili na ulicu za sve i svasta a izlaze i danas mnogo vise od nas

panta

pre 7 godina

ovde se radi o tome da radna grupa traži najbolji način da što više para pokupi od gradjana a ne da nekome nešto olakša. Samo me već duže vreme nervira ta zamena teza i pokušaj zamazivanja očiju. Sramota.Kupio sam nov auto od 1600 ccm i to zato da ne bih previše plaćao registraciju i da bih imao najbezbednije vozilo što mogu, a da sam znao da će mi poskupeti registracija nikada to ne bih uradio. Običan čovek se u Srbiji oseća prevarenim iz dana u dan .

Zvezdan

pre 7 godina

Bozic sampion kaze da je katalog sa realnim vrednostima a zatim ustvrdi da ce vlasnik najjeftinijeg 3000 + kubika (po katalogu 600 hilj rsd) da plati 2 hilj eur poreza, iako auto na trzistu ne vredi ni priblizno tako puno. Pa sam je totalno devastirao kataloske vrednosti u jednoj jedinoj recenici. Jedino fer i normalno resenje je da ovog poreza na upotrebu vozila uopste nema! Porez na imovinu je generalno potpuno nefer jer stimulise rasipnistvo a destimulise ulaganja u imovinu.

Luka_Laban

pre 7 godina

Badava pricam, neka se drzava otvori i neka placa registraciju i kasko osiguranje u prve 3 godine, naravno ovo vazi samo za nove automobile i cvrsto verujem da ce se mnogi odluciti za neki nov auto, na rate, nekoliko godina i polako.
Tako se radi u jednoj od zemalja EU, ali prosecan Srbin je protiv EU, zasto, nema pojma ali je protiv!
Sto se tice automobila preko 2000 kubika, ja tu ne bi' nista menj'o, ionako svi znamo da postoji krater u zakonu po tom pitanju i svi koji imaju takva kola to obilato koriste i za njih ce biti problem ako se povuce ta rupa u zakonu, mada ne verujem da hoce i sve ce ostati isto, zasto, zato sto je ovo banana drzava!
Samo je pitanje dana kada ce se u Srbistanu uvesti obaveznu registraciju i porez za decije bicikle i trotinete!

Svetolik Popadić - Baćko

pre 7 godina

Teska besmislica je taj porez po vrednosti vozila. Kada je kupljeno vozilo placen je pdv koji zavisi od cene, zbog cega bi se sad opet uzimalo vise od nekog samo zato sto ima vise od nekog drugog. Jedino logicno je da svi placaju isto a onda na to dodatno u zavisnosti od izmerenih (ne deklarisanih) izduvnih gasova i tezine vozila.

Svedjanin

pre 7 godina

Uradite kso Svedjani, oporezujte p? tezini vozila i izduvnim gasovima. Sto manje ugljendioksida p? predjenom kilometru manji porez

XXL

pre 7 godina

Kad usvoje da se plaća porez na starost vozila onda će u jednom od članova tog novog zakona stajati da auto na putu ne sme biti stariji od tri godine. Je l` u tom pravcu ide novo otimanje para?

borivoje surdilovic

pre 7 godina

Odrace nas sve, koliko god kubika da je u pitanju, npr, narod koji nije imao stetu imao je popust,svake godine, sad kad ovo uvedu, posto su nesposobni da prepisu zakon neke druge drzave, lomice se preko nadih ledja, videcete, nece ovo na dobro da izadje.....ziveli....

Banjalučanin

pre 7 godina

Jedini pravedan način je da se porez na upotrebu plaća srazmjerno cijeni novog vozila. Znači, kupiš BMW serije 3 za 10k€ i porez za njega je stalno 1000€ godišnje. Ili kupiš 500L za isto novaca i plaćaš 100€ poreza godišnje. Samo tako bi ljudi bili stimulisani da voze mlađa vozila. U protivnom će većina i dalje kupovati polovnjake za 10k€, umjesto novih vozila. Vozilo ne treba da bude luksuz, ali luksuzno vozilo mora da ima i luksuzan porez, bez obzira na datum proizvodnje.

Ali taj zakon ne uvoditi naglo, nego postepeno u narednih 5-6 godina, kako bi ljudi bili u prilici da se prilagode, a ne da preko noći bude gomila vozila koja ne želi niko.

Bato

pre 7 godina

Porez po vrednosti je jos veća glupost od poreza po kubikaži.
Onaj koji je recimo kupio nov auto od 30 000 eur
On je državi već da 5000 eur pdv i tako srazmerno sto skuplji auto vise poreza vec uzela drzava. I ako ljudi budu placali porez na registraciju po osnovu vrednosti ima da se pretvorimo u Kubu sto neko već reče.
Jedino pravilo oporezivanje bi bilo po emisi izduvnih gasova i po težini vozila kako se već radi i po evropi.
Veći porez za dizela i veći porez za teško vozilo.
Da se jednom ljudi motivišu da kupuju vozila koja manje zagadjuju(benzince npr) i da se ljudi motivišu da voze manja i lakša vozila eto odmah manje habanje puteva i manje gužve.
Ali ne državu ne interesuje šta je bolje,državu interesuje samo kako da uzme još više novca i zato mislim da ce samo da podignu stopu oporezivanja za vozila do 2000 cm3 i eto još para.

Radovan III

pre 7 godina

... Božić posebno ističe da katalog AMSS sadrži najveći broj vozila u Evropi, jer se u njemu nalazi više od 80.000 tipova i modela, u odnosu na, recimo, nemački "Švake" katalog, koji je najprodavaniji u Evropi, a ima dvadesetak hiljada tipova vozila.

Pa stručnjak moj onih 60000 tipova više se i ne voze u Nemačkoj, već završe na našim putevima.

Hej

pre 7 godina

Niko se ne pita zašto uopšte porez za upotrebu motornog vozila. Svaki vlasnik je platio porez prilikom kupovine vozila. Tačka. Pljačka.

T

pre 7 godina

A cemu uopste porez na vrednost? Porez na benzin je jedino realan - ko vise trosi, vise zagadjuje i vise placa. A porez na benzin vec postoji, tako da sve sto treba da se uradi je da se ukine porez pri registraciji. Uostalom, svi smo platili PDV kada smo kupili auto.

Sila daje masi ubrzanje

pre 7 godina

@Tomy
"Porez po vrednosti,naknada za puteve po težini."

Glupost, jedino ispravno je kroz benzin. Ko vise ostecuje puteve, mali punto koji prelazi 15.000 km godisnje ili stari Mercedes koji prelazi 2000 km ?
Takodje kineticka energija ostecuje puteve znaci E= 0.5*m*v2. Znaci da brzi automobili treba da placaju vise a ne tezi !
(

Kobaja Grande

pre 7 godina

Dodatni porez ne moze da se naplacuje, jer je prilikom prve registracije naplacen PDV. Moze se jedino uvesti dodatni porez na luksuz kod NOVIH automibila, za cene preko 20.000eur. Svaki dodatni porez bio bi protiv-ustavan jer bi znacio duplo oporezivanje.
Takodje, moze jedino taksa za ekologiju, koja bi se sastojala iz 2 dela: deo za snagu motora (KW) i deo za zagadjenje (kolicina emitovanog CO2).

Dragan

pre 7 godina

A zašto se ne ukine taj porez? Porez se plaća na sve što ima veze sa motornim vozilima, rezervni delovi, gume, gorivo, ulja, kozmetika ... , i malo im je već mora porez i na vozila. Više će se poreza naplatiti na taj način, a ujedno će i ovaj osiromašeni narod bar malo osetiti da se stvarno misli na njega, a ne samo prazne priče i puna usta "naroda" onih koji se po ceo dan ne "skidaju" sa TV i ostalih medija.

Gonzo

pre 7 godina

Ne kažem da je sadašnji sistem pravedan,nije naravno,ali ti automobili koje svi navode kao loš primer oporezivanja skoro da više i ne postoje na ulicama.Jedini koji ih možda voze su invalidi i to samo zato što im je cena,zbog poreza,suludo pala poslednjih godina.Ako budu primenjivali naplatu poreza po vrednosti prodaja novih vozila će dodatno opasti a onda će nam vozni park biti još stariji nego što jeste.E to znači da će na ulicama biti još više trovača,bravo za vlast,to se zove kratkovidost!U celoj evropi se plaća danak na osnovu izduvnih gasova ali to nama izgleda nije bitno,subvencije za Eco vozila bolje da ne pominjem...

Če

pre 7 godina

Znači, sada će da klepaju one što na kredit kupe Fijat ili Dačiju, pošto vrede 10 hiljada, pa će da podstaknu kupovinu krševa, jer imaju malu vrednost! Bravo!

stanimir

pre 7 godina

Vako, ako imaš mercedes 220 dizel star 30 godina , plaćaš godišnji porez oko 500 evra , a ako imaš malo veću štetu na vozilu , osiguranje će ti to proceniti kao totalna šteta , a vrednost takvog , oštećenog vozila proceniće, daj bože, na 500, 600 evra!!! Radi ovde o još jednom načinu da gradjanin bude opljačkan i od države i od osiguranja...

PedjaZR

pre 7 godina

Super, prodaja novih automobila je svakako mala, da ne kazem nepostojeca, pa je i loginco da je drzava dodatno destimulise. Novi automobili su ujedno i najskuplji, pa cete za njih placati i veci porez. Koga briga sto manje zagadjujete, imate bezbedniji i savremeniji auto. Glupi Nemci mere izduvne gasove, sta oni znaju... Bitno da Golf 2 i dalje moze da bljuje kancerogena isparenja, za male pare...

Alo alo

pre 7 godina

Pa kad su videli da samo jos Ameri voze tenkove. Danas se kola proizvode od super kompozitnih materijala, kubikaža je postala smešna, tricilindraši osvajaju svet, e-automobili....
Sada kada je sve manje para u saobraćaju daj kao da izadjemo u susret narodu.
Malo morgen

Baxuz

pre 7 godina

Samo napred oporezujte po vrednosi pa cete imati balkansku Kubu. Hocete i ono malo ljudi koji kupuju nova kola da naterate da kupuju polovne dizele bez katalizatora. Stvarno ste genihalni.

Novosadjanin

pre 7 godina

Pa promenite porez vec jednom. Ovo je 100ta vest u nizu vesti "uskoro bi mogla biti promenjena uredba o porezu za kola sa preko 2000 kubika..."

PedjaZR

pre 7 godina

Super, prodaja novih automobila je svakako mala, da ne kazem nepostojeca, pa je i loginco da je drzava dodatno destimulise. Novi automobili su ujedno i najskuplji, pa cete za njih placati i veci porez. Koga briga sto manje zagadjujete, imate bezbedniji i savremeniji auto. Glupi Nemci mere izduvne gasove, sta oni znaju... Bitno da Golf 2 i dalje moze da bljuje kancerogena isparenja, za male pare...

Novosadjanin

pre 7 godina

Pa promenite porez vec jednom. Ovo je 100ta vest u nizu vesti "uskoro bi mogla biti promenjena uredba o porezu za kola sa preko 2000 kubika..."

stanimir

pre 7 godina

Vako, ako imaš mercedes 220 dizel star 30 godina , plaćaš godišnji porez oko 500 evra , a ako imaš malo veću štetu na vozilu , osiguranje će ti to proceniti kao totalna šteta , a vrednost takvog , oštećenog vozila proceniće, daj bože, na 500, 600 evra!!! Radi ovde o još jednom načinu da gradjanin bude opljačkan i od države i od osiguranja...

Baxuz

pre 7 godina

Samo napred oporezujte po vrednosi pa cete imati balkansku Kubu. Hocete i ono malo ljudi koji kupuju nova kola da naterate da kupuju polovne dizele bez katalizatora. Stvarno ste genihalni.

Hej

pre 7 godina

Niko se ne pita zašto uopšte porez za upotrebu motornog vozila. Svaki vlasnik je platio porez prilikom kupovine vozila. Tačka. Pljačka.

Savo

pre 7 godina

Zasto onda i osiguravajuca drustva nisu u obavezi da stete isplacuju po vrednostima iz AMSS kataloga?
Primer:
Audi a6 2006 2.0tdi u Nemackoj 5000-6000€. Kod nas realno oko 8000.
Po AMSS katalogu do 11000.
Totalna steta po osiguravajucim kucama 5000€.GDE NESTADE 6000€???!!!

Alo alo

pre 7 godina

Pa kad su videli da samo jos Ameri voze tenkove. Danas se kola proizvode od super kompozitnih materijala, kubikaža je postala smešna, tricilindraši osvajaju svet, e-automobili....
Sada kada je sve manje para u saobraćaju daj kao da izadjemo u susret narodu.
Malo morgen

T

pre 7 godina

A cemu uopste porez na vrednost? Porez na benzin je jedino realan - ko vise trosi, vise zagadjuje i vise placa. A porez na benzin vec postoji, tako da sve sto treba da se uradi je da se ukine porez pri registraciji. Uostalom, svi smo platili PDV kada smo kupili auto.

Radovan III

pre 7 godina

... Božić posebno ističe da katalog AMSS sadrži najveći broj vozila u Evropi, jer se u njemu nalazi više od 80.000 tipova i modela, u odnosu na, recimo, nemački "Švake" katalog, koji je najprodavaniji u Evropi, a ima dvadesetak hiljada tipova vozila.

Pa stručnjak moj onih 60000 tipova više se i ne voze u Nemačkoj, već završe na našim putevima.

kiefer

pre 7 godina

Imam Pežo 807 zbog mnogo dece. Motor je 2,2 litre i registracija je 435€. Sticajem okolnosti sam morao da uzmem baš taj auto. Vrednost vozila je ispod 4000€. Preskupo za naš budžet. Porodični automobil koji se tretira kao luksuzni.

panta

pre 7 godina

ovde se radi o tome da radna grupa traži najbolji način da što više para pokupi od gradjana a ne da nekome nešto olakša. Samo me već duže vreme nervira ta zamena teza i pokušaj zamazivanja očiju. Sramota.Kupio sam nov auto od 1600 ccm i to zato da ne bih previše plaćao registraciju i da bih imao najbezbednije vozilo što mogu, a da sam znao da će mi poskupeti registracija nikada to ne bih uradio. Običan čovek se u Srbiji oseća prevarenim iz dana u dan .

j

pre 7 godina

Čemu služi taj porez. Čista otimačina. Kakav je to luksuz voziti auto od 2200cm3. To treba ukinuti. Ako hoćete da napunite budžet na luksuz, operuzujte nove automobile preko 20 hiljada evra i to je to. Kako raste cena vozila tako raste i taj porez na luksuz. Vrlo jednostavno. Kakav je luksuz imati auto od 10 hiljada nije mi jasno

drvobradi

pre 7 godina

Ovaj porez je čista glupost i ne treba da se naplaćuje. Zato je i teško da se odredi koliko je pravedno. Može da se naplaćuje neka taksa za puteve, ekološka taksa koja varira od izduvnih gasova (uzeti u obzir i TNG, hibride, el.vozila),možda neke sitne takse vezane za lokalne samouprave i to je to. Sve ostalo je otimacina. Svako ko vozi 3000 kubika troši 15-20 litara u gradu, plaća svoj luksuz kroz gorivo, servis i delove.

Paracinac

pre 7 godina

Ta taksa se NIKADA nece ukinuti, mozda je malo smanje za starija vozila, a o ukidanju nema ni reci.
Drugo, koja je to fora, sad svi treba da kupuju katalog AMSS-a dva puta godisnje? Dalje, svi znamo da jedan model postoji u milion varijanti opreme/motora/sasije itd. Ko ce da utvrdi koji je tacno model i kako da plati taksu, ako u saobracajnoj pise samo osnovni model?
U evropi se ta taksa placa (postoji matematicka formula), a izracunava se na osnovu: godista, snage, tezine i izduvnih gasova.
Kompleksno je pitanje, a drzava nikako nece hteti da se odrekne EXTRA prihoda. Samo ocekujte smanjenje za starija vozila, nista vise. Inace taksa postoji jos iz vremena kad su Vucic i Seselj bili u Vladi Slobodana Milosevica i na predlog radikala je usvojena.

Harun el Rašid

pre 7 godina

Izvinite što smetam, ali šta je to AMSS? Mislim, ko je njihov osnivač, a ko ima upravljačka prava? Pre dve tri godine sam imao problem na auto putu, stignem nekako do benzinske stanice, a tu me upute na stanicu AMSS-a koja je odmah uz njihovu zgradu. Jeste da nisam u tom trenutku bio drug član, ali me je dotični gospodin ispratio i pokazao mi gde su vrata, pre nego što sam stigao da izustim reč dve o svom problemu. Pretpostavljam da je problem što sam ga prekinuo u spavanju u ranim jutarnjim satima ili igranju pasijansa. Ovih dana gledam da kupim "nov" auto, pa u oglasima uočavam jednu frazu: "plaćen pregled AMSS-a". Izvinte, molio buh amss, komitet za bezbednost saobraćaja, agenciju za bezbednost saobraćaja, auto moto savez i sve ostale komitete, agencije i saveze da malo sjašete i da me više ne štitite i ne brinete o mojoj bezbednosti. Ako ne to, moraću i sam da osnujem agenciju za bezbednost upotrebe rolki u zimskom periodu, tu sam inače veliki stručnjak, pa da lepo izdajem dozvole za upotrebu. Ne ne, ne bih ja to radio zbog novca, nego zbog vaše bezbednosti.

Xyz

pre 7 godina

Ovaj pametnjaković hoće da kaze da nemacki katalog Švake ne valja a nas akademski katalog od Auto Moto saveza bolji? Vi ste ljudi nesposobni,svi vi od auto moto saveza do ljudi koji smisljaju taj zakon koji ce verovatno biti najgori ikada izglasan zakon. Oni smisljaju zakon po nekim sablonima a ne po onome sto je u praksi.

ZZMZ

pre 7 godina

Kako se samo neki raduju. Nema tog zakona koji je stupio na snagu kako bi se olakšao život građana. Nema izmene u zakonu koja u osnovi ne pretstavlja još bolji način kako bi se od naroda izvuklo još više

txx

pre 7 godina

Drugar je u Kanadi promenio brdo kola. Registracija je smesna kaze do 100 kanadjana. Ali brale osiguranje posle stupa na scenu. Sto skuplji auto skuplje osiguranje. E sad nisam zalazio u tu njihovu skalu. Ali ima mi logike, ja vozim pezo 307 1.6 benzin 2003 godiste, pa ne mogu ja da placam isto oaiguranje kao neko ko vozi bmw od 30000e. Prosto nije pravedno, cena stete nije ista na mom i na tom vozilu. Ispada da mi koji vozimo jeftinija kola placamo drugima stetu?

Prosto i jednostavno

pre 7 godina

Clan 91 Ustava :
"Обавеза плаћања пореза и других дажбина је општа и заснива се на економској моћи обвезника."

Osamnaest godina je trebalo da se neko seti ovog clana !

Nikola

pre 7 godina

Kupis auto za 3000, ispostavi se da si za taj isti auto dao drzavi preko 10.000€ za par godina na poreze, registracije i putne namete.
Ovo nema nigde u svetu da registracija najslabijeg auta bude skuplja od minimalne zarade. A gde su porezi..

Če

pre 7 godina

Znači, sada će da klepaju one što na kredit kupe Fijat ili Dačiju, pošto vrede 10 hiljada, pa će da podstaknu kupovinu krševa, jer imaju malu vrednost! Bravo!

Dragan

pre 7 godina

Zgubidani i dokolicari koji su za svoj "posao" cak i placeni, mogli su da pre podne pogledaju aktuelna resenja i pred kraj smene donesu nacrt.
Ovako misle da izgledaju pametnije.

Vladan

pre 7 godina

Čuvene radne grupe, oni imaju zadatu cifru koju država mora da prikupi od registracije , oni se sad igraju malo dodaju malo oduzimaju, a masa novca ostaje ista ili je lagano povećavaju za visinu inflacije , rasta cena na malo i sl. Niko ovde ne pokušava da učini dobro narodu već da izvede matematiku da imaju što manje besnih ljudi zbog visine poreza a sto više prihoda u budžet.

Zvezdan

pre 7 godina

Bozic sampion kaze da je katalog sa realnim vrednostima a zatim ustvrdi da ce vlasnik najjeftinijeg 3000 + kubika (po katalogu 600 hilj rsd) da plati 2 hilj eur poreza, iako auto na trzistu ne vredi ni priblizno tako puno. Pa sam je totalno devastirao kataloske vrednosti u jednoj jedinoj recenici. Jedino fer i normalno resenje je da ovog poreza na upotrebu vozila uopste nema! Porez na imovinu je generalno potpuno nefer jer stimulise rasipnistvo a destimulise ulaganja u imovinu.

goran

pre 7 godina

Zasto zamarate mozak kada ga skoro i da nemate. Verovatno ste culi za resavsku skolu. Pogledajte sta pametniji od vas rade pa lepo prepisite i sve ce biti u redu!

pedja

pre 7 godina

Sirotinja se raduje da imucniji plate vise. Ta im je radost jos ostala. Ima je dosta pa je i respektabilna zna se za koga. Ne treba mnogo pametariti vec preuzeti sustinski resenje neke uspesne drzave, npr. Francuske. Drzava treba da stimulise i bogate i siromasne a ne da destimulise. Ulagivanje sirotinji na kraju bude najskuplje za sve.

mx5

pre 7 godina

Sve sto znam da ce cene poreza poskupeti za vozila do 2000ccm, ako bude po vrednosti opasce prodaja novih automobila, u svakom slucaj naci ce oni nacin da sve uprskaju kao i uvek, taman posla da se donese neki normalan zakon po ugledu na eu, toliko..

Poreski obveznik

pre 7 godina

Ovde je u pitanju porez na lukzuz. Treba ga ukinuti što pre!
Tragična smo zemlja u kojoj se vozila sa više od 2000 cm3 smatraju luksuznom!
Da li se neko zapitao da su ovi automobili pitanje bezbednosti, pogotovo za one koji po prirodi posla moraju puno da putuju.

borivoje surdilovic

pre 7 godina

Odrace nas sve, koliko god kubika da je u pitanju, npr, narod koji nije imao stetu imao je popust,svake godine, sad kad ovo uvedu, posto su nesposobni da prepisu zakon neke druge drzave, lomice se preko nadih ledja, videcete, nece ovo na dobro da izadje.....ziveli....

Bane

pre 7 godina

Ne moze porez po vrednosti jer je takav porez vec placen kroz pdv....znaci ko je kupio skuplji auto platio je drzavi vise poreza. Ovo je porez na UPOTREBU vozila, a ne vozilo, i poreski kriterijum mora biti vezan za tu poresku vrstu. Ja ne zalim vlasnike koji voze automobile preko 2 litre ali ic. Kupi auto sa manjim motorom umesto sto deceniju cekas da drzava nesto promeni i kukas.....i ne vidim kojom to potrebom neko opravdava da naprosto mora da vozi auto te radne zapremine iako nema para kad ja ceo zivot vozim motore do 2 litre a spektar potreba mi je jaaaako sirok. Uostalom, ovo je zestoko mazanje ociju jer ako hoces da olaksas i smanjis troskove vlasnicima automobila vece radne zapremine onda im naprosto smanji to nerealno povecanje poreza cim predju 2 litre i nemoj dirati ovo ostalo. Ali ne oni naprosto hoce da taj deo luksuznog poreza zadrze ali da prevale na drugu siru ciljnu grupu po mogucstvu u vecem obimu pa mozgaju kako i gde ce najvise i najlakse zavuci ruku u dzep narodu.

ecentar

pre 7 godina

Kakva kontradiktorna izjava direktora AMSS, ako vozilo po katalogu vredi 600,000RSD, i na njega je porez 2000€, kako onda može da kaže da to vozilo ne vredi ni toliko, pa zar njegov katalog ne kaže da vredi oko 5000€. Jel ovde neko lud ili taj katalog nema veze sa životom?!?

Miloš Jović

pre 7 godina

Ono što sigurno znam je da sam prošle godine za registraciju mog auta Hyundai 1.6 2006. godište platio 20000 dinara, da sam ove za isti taj auto, koji je sada godinu dana stariji, platio 21500 dinara... Banda...

Milan

pre 7 godina

Zbog poreza na luksuz 80%registrovanih vozila u Srbiji je trenutno ispod 2000kubika.
Caka je sada kako opljackati te gradjane.
Vlasnici vozila preko 2000kubika registraciju ce placati 1000din vise ili manje ali ce zato vlasnici vozila ispod 2000kubika placati registraciju vecu za minimum 4000 do 5000din.
Toliko o tome.

donkey kong - zeleni

pre 7 godina

Želim da električni automobili ne plaćaju porez na luksuz, da ih država dotira, da onaj ko ne zagađuje plaća manje, da se stimuliše odgovorno ponašanje što firmi što pojedinaca.
Kako je jednom neko rekao "ovu zemlju nismo nasledili od roditelja, nego pozajmili od svoje dece", tako i treba da se ponašamo....
Jeste se zapitali kako to da kad se vozite u inostranstvu danima, automobil se ne isprlja, a u Srbiji čas posla je prljav, to je zbog izduvnih gasova. Sve što ne sagori ode na put i u vazduh.
Dokle god možete da vidite autobus, kamion ili čuveni golf2 i slične kako za sobom ostavljaju crni oblak, porez nema smisla. I onda se pitamo odakle povećanje raznih bolesti u Srbiji....

Bato

pre 7 godina

Porez po vrednosti je jos veća glupost od poreza po kubikaži.
Onaj koji je recimo kupio nov auto od 30 000 eur
On je državi već da 5000 eur pdv i tako srazmerno sto skuplji auto vise poreza vec uzela drzava. I ako ljudi budu placali porez na registraciju po osnovu vrednosti ima da se pretvorimo u Kubu sto neko već reče.
Jedino pravilo oporezivanje bi bilo po emisi izduvnih gasova i po težini vozila kako se već radi i po evropi.
Veći porez za dizela i veći porez za teško vozilo.
Da se jednom ljudi motivišu da kupuju vozila koja manje zagadjuju(benzince npr) i da se ljudi motivišu da voze manja i lakša vozila eto odmah manje habanje puteva i manje gužve.
Ali ne državu ne interesuje šta je bolje,državu interesuje samo kako da uzme još više novca i zato mislim da ce samo da podignu stopu oporezivanja za vozila do 2000 cm3 i eto još para.

Svedjanin

pre 7 godina

Uradite kso Svedjani, oporezujte p? tezini vozila i izduvnim gasovima. Sto manje ugljendioksida p? predjenom kilometru manji porez

Dragan

pre 7 godina

A zašto se ne ukine taj porez? Porez se plaća na sve što ima veze sa motornim vozilima, rezervni delovi, gume, gorivo, ulja, kozmetika ... , i malo im je već mora porez i na vozila. Više će se poreza naplatiti na taj način, a ujedno će i ovaj osiromašeni narod bar malo osetiti da se stvarno misli na njega, a ne samo prazne priče i puna usta "naroda" onih koji se po ceo dan ne "skidaju" sa TV i ostalih medija.

Svetolik Popadić - Baćko

pre 7 godina

Teska besmislica je taj porez po vrednosti vozila. Kada je kupljeno vozilo placen je pdv koji zavisi od cene, zbog cega bi se sad opet uzimalo vise od nekog samo zato sto ima vise od nekog drugog. Jedino logicno je da svi placaju isto a onda na to dodatno u zavisnosti od izmerenih (ne deklarisanih) izduvnih gasova i tezine vozila.

Mile

pre 7 godina

Porez se po definiciji plaća na vrednost, a drugim taksama se reguliše starost vozila, nivo zagađenja... Logično je da država stimuliše kupovinu novog vozila, ugradnju planskog uređaja, strožije kontroliše tehničku ispravnost vozila i nivo zagađenja, ali kod nas je sve obrnuto jer je prioritet punjenje državne kase. Zato, pripremite buđelare, stižu novi nameti...

kepa

pre 7 godina

živim u Australia o juče sam platio reg za vozilo koje ima 3000 cubic of $735.40 to je oko €500.00
razmislite gospodo kako treba voditi finansije.

Andrea

pre 7 godina

Onaj koji kupi auto neto vrednosti 30.000 eur, placa drzavi 6.000 eur na ime pdv. Onaj koji kupi auto neto vrednosti 10.000 eur, placa drzavi 2.000 eur.
Dalje uzimanje novca po pitanju vrednosti je nemoguce isim ako se ne uvede porez na luksuz. Ako je plan da u Srbiji luksuz bude novi golf, civic ili astra npr, onda je taj plan zacrtao da budemo teska sirotinja i da ispraznimo nemacke parkove polovnjaka.
Hvala drzavi na lepom planiranju.
Znaci ko kupi svapski polovnjak star 10godina, dobije podsticaj od drzave.
Ekologija, smanjenje potrosnje energenata, koga briga za to.
I jedva cekam da vidim vlasnika novog Punta kada shvati da ce porez da mu bude veci od neke BMW krsine od 3000 kubika i 300 konja koja jednim pritiskom pedale gasa otruje 20 ljudi.

Kobaja Grande

pre 7 godina

Dodatni porez ne moze da se naplacuje, jer je prilikom prve registracije naplacen PDV. Moze se jedino uvesti dodatni porez na luksuz kod NOVIH automibila, za cene preko 20.000eur. Svaki dodatni porez bio bi protiv-ustavan jer bi znacio duplo oporezivanje.
Takodje, moze jedino taksa za ekologiju, koja bi se sastojala iz 2 dela: deo za snagu motora (KW) i deo za zagadjenje (kolicina emitovanog CO2).

igor

pre 7 godina

Vako, ako imaš mercedes 220 dizel star 30 godina , plaćaš godišnji porez oko 500 evra , a ako imaš malo veću štetu na vozilu , osiguranje će ti to proceniti kao totalna šteta , a vrednost takvog , oštećenog vozila proceniće, daj bože, na 500, 600 evra!!! Radi ovde o još jednom načinu da gradjanin bude opljačkan i od države i od osiguranja...
(stanimir, 14. februar 2017 15:59)

U svakoj normalnoj državi morao bi da platiš 5 puta veću registraciju za takav krš jer nenormalno zagađuješ životnu sredinu. Drugo, nije bezbedno voziti auto star 30 godina. Treće, društvo nema nikakvu korist od toga da neko kupi auto jednom u životu i da ga vozi ceo život - nova roba (automobili) moraju da se prodaju da bi deca imala negde da rade i prime platu.
Slažem se, kriza je, ali kupi Sandero ili Fabiju pa vozi kao čovek, umesto Mercedesa starog 30 godina.
P.S. Ovo što ovde hoće, da po vrednosti auta oporezuju ljude, to je neviđeno. Ja sam već platio porez na svoju veliku zaradu, pa opet imam da kupim auto od 50.000 eur. Zašto bih opet od te zarade plaćao veliki porez na automobil kad su mi već uzeli novac jer imam velika primanja? Umesto da motivišu ljude da kupuju novo, da daju dobre uslove za lizing na 7-8 godina, oni motivišu ljude da voze krševe, da zagađuju još više i da ginu u nebezbednim atuomobilima? Teška budalaština, ali šta drugo očekivati od SNS

samo kukate

pre 7 godina

Ne razumem sta se bunite. Pa zar oni koji imaju kola od 3000e treba da placaju isto ili vise od onih koji imaju kola od 30000e. Sta je tu posteno? Uostalom vi treba da se borite da vi placate isto kao do sada a da oni sa jeftinim starim kolima placaju manje. Ali ovde se niko ne bori ni za sta, cekaju da vide sta ce se o njima odluciti. Nije ni na zapadu niko njima nista dao vec su izlazili na ulicu za sve i svasta a izlaze i danas mnogo vise od nas

lol

pre 7 godina

ako ce vec procentualno da naplacuju, realno bi bilo 1-1,5% max, sto je otprilike i srazmerno kupovnoj moci onih koji voze auto od 2000 evra i onih koji voze auto od 100000evra, a i mogli bi malo da srede taj katalog kojim se toliko hvale. Inace, moja pretpostavka nisam siguran 100% u to, nemci verovatno u svom katalogu nemaju automobile starije od 15-20 godina, za razliku od nas koji verovatno (opet moja pretpostavka) imamo sve automobile od kada se registruju automobili kod nas, sto nije bas za pohvalu jer govori u kom stanju nam je vozni park. takodje, kataloske vrednosti su besmislene, i pola "pod modela" fali, pa se tretiraju kao obicne varijante bazicne verzije iako su u startu bez opreme vredniji barem 30-40% vise od te verzije koja se uzima.
zakljucak, za auto koji vredi 2000 evra, ukupan trosak registracije i osiguranja ne bi smeo da bude veci od 60-70 evra. isto tako bi trebalo regulisati koliko auto zagadjuje, i destimulisati registraciju istih, kao i dati povlastice novijim skupljim automobilima koji su mali zagadjivaci.
takodje treba uzeti u obzir da bi se smanjivanjem registracije povecao broj automobila koji trose mnogo vise goriva od malih kubikaza, sto ce na dugorocnom planu drzavi doneti mnogo vise para nego sto ubiraju od registracija, posto je poznato da su akcize za gorivo daleko preko 50% od ukupne cene goriva

C i n i k

pre 7 godina

Ne verujem da ce biti izmena a ako ih i bude bice nepovoljnije za vozace,valjda svi znamo gde zivimo?
Kad je u pitanju ta bolesna otimacina od vozaca u vezi registracije preko 2000cm3,najpostenije bi bilo da se placa prema snazi motora. Npr. ko vozi auto sa 90 KS treba da plati 10.000 din,ko vozi onaj sa 200 KS treba da plati 22.000 dinara. Takodje treba da se uvede pravilo da tablice postanu svojina vozaca,prodajem auto ali bez tablica,znam da je to lose za rezim jer znaci manje para za njih, ali je to najnormalnije. Pored toga odmah ukinuti cuveni porez na prenos od 2.5 % prema katalogu AMSS. Taj katalog samo ima za cilj kao i sve ostalo da nas opljacka vozace. Ako je porez i Pdv placen kod uvoza,zasto placati svaki x kod prodaje porez? Sem toga el rezim zna kakve su vrednosti u novcu tamo napisane za kola koja na trzistu vrede i do 10 x manje?

Luka_Laban

pre 7 godina

Badava pricam, neka se drzava otvori i neka placa registraciju i kasko osiguranje u prve 3 godine, naravno ovo vazi samo za nove automobile i cvrsto verujem da ce se mnogi odluciti za neki nov auto, na rate, nekoliko godina i polako.
Tako se radi u jednoj od zemalja EU, ali prosecan Srbin je protiv EU, zasto, nema pojma ali je protiv!
Sto se tice automobila preko 2000 kubika, ja tu ne bi' nista menj'o, ionako svi znamo da postoji krater u zakonu po tom pitanju i svi koji imaju takva kola to obilato koriste i za njih ce biti problem ako se povuce ta rupa u zakonu, mada ne verujem da hoce i sve ce ostati isto, zasto, zato sto je ovo banana drzava!
Samo je pitanje dana kada ce se u Srbistanu uvesti obaveznu registraciju i porez za decije bicikle i trotinete!

Gonzo

pre 7 godina

Ne kažem da je sadašnji sistem pravedan,nije naravno,ali ti automobili koje svi navode kao loš primer oporezivanja skoro da više i ne postoje na ulicama.Jedini koji ih možda voze su invalidi i to samo zato što im je cena,zbog poreza,suludo pala poslednjih godina.Ako budu primenjivali naplatu poreza po vrednosti prodaja novih vozila će dodatno opasti a onda će nam vozni park biti još stariji nego što jeste.E to znači da će na ulicama biti još više trovača,bravo za vlast,to se zove kratkovidost!U celoj evropi se plaća danak na osnovu izduvnih gasova ali to nama izgleda nije bitno,subvencije za Eco vozila bolje da ne pominjem...

ukratko

pre 7 godina

Kad god se nada drzava i ministri uhvate nesto da rade onda obicno znaci dizanje cena, tako da kako god nadrljasmo ga bez obzira koliko kubika ima vozilo...

milan

pre 7 godina

Ne ocekujem da se donese neko normalno resenje. Mi smo uvek bili jedinstveni u svetu po glupostima pa ne vidim da ce sada biti drugacije. Vecina zemalja u EU kola registruje na 3 godine samo mi svake godine. Takodje, zasto drasticno oporezivati automobile preko 2000 kubika kada ti automobili vise trose goriva. Svuda u svetu se stimulise potrosnja necega gde drzava ima interesa samo kod nas obrnuto. Onaj auto ispod 2000 kubika trosi 4,5 litara a onaj preko recimo 7,8,15 litara goriva na 100km. A znamo da drzava od akciza uzima oko 100 dinara po litru. I mnogo je bolje za drzavu stimulisati narod da kupuje automobile koji su veci potrosaci a ne udaljavati narod od takvih auta.

XXL

pre 7 godina

Kad usvoje da se plaća porez na starost vozila onda će u jednom od članova tog novog zakona stajati da auto na putu ne sme biti stariji od tri godine. Je l` u tom pravcu ide novo otimanje para?

Sila daje masi ubrzanje

pre 7 godina

@Tomy
"Porez po vrednosti,naknada za puteve po težini."

Glupost, jedino ispravno je kroz benzin. Ko vise ostecuje puteve, mali punto koji prelazi 15.000 km godisnje ili stari Mercedes koji prelazi 2000 km ?
Takodje kineticka energija ostecuje puteve znaci E= 0.5*m*v2. Znaci da brzi automobili treba da placaju vise a ne tezi !
(

загор

pre 7 godina

праведно? као да је наука. нека погледају цене на тржишту с обзиром на годиште и километражу и то је то. не разумем шта је ту толико проблематично. постоји развијено, легално и транспарентно тржиште половних возила и нека га користе као референцу. нађеш 10 сличних возила, осредњиш цену и ето.

Kenan

pre 7 godina

Za obavezno osiguranje auta, bitna je snaga u KW ili KS,kao što je u EU, ili konkretno9u Austriji. Jer metoda kubature motora, je nepravedna, baš kao što se navodi u tekstu. Ali vrednost auta nije uopšte bitna kod obaveznog osiguranja, već kod kasko osiguranja. Jer kasko osiguranje, je direktno proporcionalno, vrednosti auta. Jer ako već težimo ulasku u EU, onda bi smo trebali, prilagoditi i kriterijume, obaveznog osiguranja motornih vozila. Onda bi bilo,puno pravednije, da svako plaća, porez na snagu motora,jer kubatura je totalno prevaziđen kriterijum.
Na primer, kod modernih novih motora (Mercedes-Benz A 45 AMG,ima samo 2.0 litra 4 cilindra motor, a 381 KS),po kubaturi,bio bi nepravedno nisko oporezovan.

Banjalučanin

pre 7 godina

Jedini pravedan način je da se porez na upotrebu plaća srazmjerno cijeni novog vozila. Znači, kupiš BMW serije 3 za 10k€ i porez za njega je stalno 1000€ godišnje. Ili kupiš 500L za isto novaca i plaćaš 100€ poreza godišnje. Samo tako bi ljudi bili stimulisani da voze mlađa vozila. U protivnom će većina i dalje kupovati polovnjake za 10k€, umjesto novih vozila. Vozilo ne treba da bude luksuz, ali luksuzno vozilo mora da ima i luksuzan porez, bez obzira na datum proizvodnje.

Ali taj zakon ne uvoditi naglo, nego postepeno u narednih 5-6 godina, kako bi ljudi bili u prilici da se prilagode, a ne da preko noći bude gomila vozila koja ne želi niko.

Saša

pre 7 godina

Treba preći na snagu (KW, odnosno konjske snage), umesto kubikaže. Tako bi se i hibridi, vozila na struju, i sve ostalo prosto i pravednije oporezovalo. Kubikažu treba potpuno zanemariti. Samo jos dodati uticaj godista i sve je veoma prosto.

ukratko

pre 7 godina

Jedno mi nije jasno za koga vi ovde navijate, a sto bi uopste placali???
Ako toliko brinu neka stave isto koliko je minimalno za sva vozila putnicke klase po 10 000, nego nece ae da oderemo jos malo nekom kozu da se napuni budzet...

Nebitan

pre 7 godina

Priča da najnoviji dizel više zagađuje od benzinca starog 15 god ne pije vodu, pa samim tim ne tražite opravdanje za to da za novi auto treba manje platiti porez. A I bezbednost nema veze sa tim da li je auto nov. Možda vam nije palo na pamet da se samo bolja kontrola vrši na tehničkom i bezbednost novog auta je ista ko i onog starog deceniju...

djole

pre 7 godina

Pa kad su videli da samo jos Ameri voze tenkove. Danas se kola proizvode od super kompozitnih materijala, kubikaža je postala smešna, tricilindraši osvajaju svet, e-automobili....

(Alo alo, 14. februar 2017 15:49) # Link komentara

Ti bas nisi u toku,jel da?
Super kompozitni materijali su toliko skupi da za automobile koji se prodaju za 99% svetske populacije su misaona imenica.
Drugo, kubikaza je postala smesna, dok nisu skapirali da je pouzdanost i trajnost ozbiljno narusena, a i vec neki naredni EURO 7 standard motori prosto nece moci da ispune, zato se vracaju realnijim kubikazama.
( http://www.reuters.com/article/us-autoshow-paris-engines-exclusive-idUSKBN12E11K )

Trece, tek su e-automobili za sire narodne mase egzotika, pogotovo u drzavi gde se najvise traze automobili od 2000-3000eur. Automobile mladje od 10-12 godina ces za te pare tesko naci, osim ako nisu presli 250-300,000, ceka ih ozbiljna opravka i verovatno deaktivacija filtera cestica, jer osoba sa navedenim budzetom za auto tesko da ce biti spreman da da 1000+ evra za novi...

Jedino pametno (mada ironicno) sto si rekao je da treba izaci narodu u susret,jer se na nove placa ionako solidan porez, koji se nece umanjiti, ali barem oni sa starijim automobilima da budu motivisani da placaju ono sto je realno. Bar ce se priblizno dovesti u red brljotine sa smanjivanjem kubikaze, registracijama na invalide, teretno i sl..

Bundzije se vazda bune

pre 7 godina

Zasto se oni koji imaju puno novca stalno bune? Podrzavam da vlast najvise oporezuje one koji imaju vredne stvari, jer ako imaju, znaci mnogo zaradjuju. Ako mozes da vozis besna kola, ja bih uveo porez od 5000 evrica. Covek je mazohista verujte i onda bi placali, ma 10.000 bi placali samo ako bi zakon bio uveden, jer seljak hoce da ga vide kako on ima kola. Onima sa skupljim mobilnim aparatima bih takodje propisao odlican porez, recimo 500e godisnje. Kako bi se kasa napunila, jer ponavljam seljak zeli da ima S7 i tu ne mozes Srbina da izlecis od teskih bolesti kompleksa.

jedan je ETF

pre 7 godina

@PedjaZR

Potpuno pogresna percepcija koju proteziraju proizvodjaci automobila.

Tek trecina potrosene energije kod automobila je ona koju potrosi putem goriva. Dve trecine su vec potrosene da bi auto napravio ...

Sad razmisli kako si vise zagadio okolinu, da si kupio novog Golfa ili da vozis staru Golf 2

Mile

pre 7 godina

Zamislite besmislicu Volvo Xc90 2015god vrednost auta 75000 eura registracija 36000 din
Isti taj auto 2004 god vrednost 8000 eura registracija 74000 din

Bundzije se vazda bune

pre 7 godina

Zasto se oni koji imaju puno novca stalno bune? Podrzavam da vlast najvise oporezuje one koji imaju vredne stvari, jer ako imaju, znaci mnogo zaradjuju. Ako mozes da vozis besna kola, ja bih uveo porez od 5000 evrica. Covek je mazohista verujte i onda bi placali, ma 10.000 bi placali samo ako bi zakon bio uveden, jer seljak hoce da ga vide kako on ima kola. Onima sa skupljim mobilnim aparatima bih takodje propisao odlican porez, recimo 500e godisnje. Kako bi se kasa napunila, jer ponavljam seljak zeli da ima S7 i tu ne mozes Srbina da izlecis od teskih bolesti kompleksa.

PedjaZR

pre 7 godina

Super, prodaja novih automobila je svakako mala, da ne kazem nepostojeca, pa je i loginco da je drzava dodatno destimulise. Novi automobili su ujedno i najskuplji, pa cete za njih placati i veci porez. Koga briga sto manje zagadjujete, imate bezbedniji i savremeniji auto. Glupi Nemci mere izduvne gasove, sta oni znaju... Bitno da Golf 2 i dalje moze da bljuje kancerogena isparenja, za male pare...

Banjalučanin

pre 7 godina

Jedini pravedan način je da se porez na upotrebu plaća srazmjerno cijeni novog vozila. Znači, kupiš BMW serije 3 za 10k€ i porez za njega je stalno 1000€ godišnje. Ili kupiš 500L za isto novaca i plaćaš 100€ poreza godišnje. Samo tako bi ljudi bili stimulisani da voze mlađa vozila. U protivnom će većina i dalje kupovati polovnjake za 10k€, umjesto novih vozila. Vozilo ne treba da bude luksuz, ali luksuzno vozilo mora da ima i luksuzan porez, bez obzira na datum proizvodnje.

Ali taj zakon ne uvoditi naglo, nego postepeno u narednih 5-6 godina, kako bi ljudi bili u prilici da se prilagode, a ne da preko noći bude gomila vozila koja ne želi niko.

Baxuz

pre 7 godina

Samo napred oporezujte po vrednosi pa cete imati balkansku Kubu. Hocete i ono malo ljudi koji kupuju nova kola da naterate da kupuju polovne dizele bez katalizatora. Stvarno ste genihalni.

Sila daje masi ubrzanje

pre 7 godina

@Tomy
"Porez po vrednosti,naknada za puteve po težini."

Glupost, jedino ispravno je kroz benzin. Ko vise ostecuje puteve, mali punto koji prelazi 15.000 km godisnje ili stari Mercedes koji prelazi 2000 km ?
Takodje kineticka energija ostecuje puteve znaci E= 0.5*m*v2. Znaci da brzi automobili treba da placaju vise a ne tezi !
(

Bane

pre 7 godina

Ne moze porez po vrednosti jer je takav porez vec placen kroz pdv....znaci ko je kupio skuplji auto platio je drzavi vise poreza. Ovo je porez na UPOTREBU vozila, a ne vozilo, i poreski kriterijum mora biti vezan za tu poresku vrstu. Ja ne zalim vlasnike koji voze automobile preko 2 litre ali ic. Kupi auto sa manjim motorom umesto sto deceniju cekas da drzava nesto promeni i kukas.....i ne vidim kojom to potrebom neko opravdava da naprosto mora da vozi auto te radne zapremine iako nema para kad ja ceo zivot vozim motore do 2 litre a spektar potreba mi je jaaaako sirok. Uostalom, ovo je zestoko mazanje ociju jer ako hoces da olaksas i smanjis troskove vlasnicima automobila vece radne zapremine onda im naprosto smanji to nerealno povecanje poreza cim predju 2 litre i nemoj dirati ovo ostalo. Ali ne oni naprosto hoce da taj deo luksuznog poreza zadrze ali da prevale na drugu siru ciljnu grupu po mogucstvu u vecem obimu pa mozgaju kako i gde ce najvise i najlakse zavuci ruku u dzep narodu.

kepa

pre 7 godina

živim u Australia o juče sam platio reg za vozilo koje ima 3000 cubic of $735.40 to je oko €500.00
razmislite gospodo kako treba voditi finansije.

igor

pre 7 godina

Vako, ako imaš mercedes 220 dizel star 30 godina , plaćaš godišnji porez oko 500 evra , a ako imaš malo veću štetu na vozilu , osiguranje će ti to proceniti kao totalna šteta , a vrednost takvog , oštećenog vozila proceniće, daj bože, na 500, 600 evra!!! Radi ovde o još jednom načinu da gradjanin bude opljačkan i od države i od osiguranja...
(stanimir, 14. februar 2017 15:59)

U svakoj normalnoj državi morao bi da platiš 5 puta veću registraciju za takav krš jer nenormalno zagađuješ životnu sredinu. Drugo, nije bezbedno voziti auto star 30 godina. Treće, društvo nema nikakvu korist od toga da neko kupi auto jednom u životu i da ga vozi ceo život - nova roba (automobili) moraju da se prodaju da bi deca imala negde da rade i prime platu.
Slažem se, kriza je, ali kupi Sandero ili Fabiju pa vozi kao čovek, umesto Mercedesa starog 30 godina.
P.S. Ovo što ovde hoće, da po vrednosti auta oporezuju ljude, to je neviđeno. Ja sam već platio porez na svoju veliku zaradu, pa opet imam da kupim auto od 50.000 eur. Zašto bih opet od te zarade plaćao veliki porez na automobil kad su mi već uzeli novac jer imam velika primanja? Umesto da motivišu ljude da kupuju novo, da daju dobre uslove za lizing na 7-8 godina, oni motivišu ljude da voze krševe, da zagađuju još više i da ginu u nebezbednim atuomobilima? Teška budalaština, ali šta drugo očekivati od SNS

Luka_Laban

pre 7 godina

Badava pricam, neka se drzava otvori i neka placa registraciju i kasko osiguranje u prve 3 godine, naravno ovo vazi samo za nove automobile i cvrsto verujem da ce se mnogi odluciti za neki nov auto, na rate, nekoliko godina i polako.
Tako se radi u jednoj od zemalja EU, ali prosecan Srbin je protiv EU, zasto, nema pojma ali je protiv!
Sto se tice automobila preko 2000 kubika, ja tu ne bi' nista menj'o, ionako svi znamo da postoji krater u zakonu po tom pitanju i svi koji imaju takva kola to obilato koriste i za njih ce biti problem ako se povuce ta rupa u zakonu, mada ne verujem da hoce i sve ce ostati isto, zasto, zato sto je ovo banana drzava!
Samo je pitanje dana kada ce se u Srbistanu uvesti obaveznu registraciju i porez za decije bicikle i trotinete!

Nebitan

pre 7 godina

Priča da najnoviji dizel više zagađuje od benzinca starog 15 god ne pije vodu, pa samim tim ne tražite opravdanje za to da za novi auto treba manje platiti porez. A I bezbednost nema veze sa tim da li je auto nov. Možda vam nije palo na pamet da se samo bolja kontrola vrši na tehničkom i bezbednost novog auta je ista ko i onog starog deceniju...

j

pre 7 godina

Čemu služi taj porez. Čista otimačina. Kakav je to luksuz voziti auto od 2200cm3. To treba ukinuti. Ako hoćete da napunite budžet na luksuz, operuzujte nove automobile preko 20 hiljada evra i to je to. Kako raste cena vozila tako raste i taj porez na luksuz. Vrlo jednostavno. Kakav je luksuz imati auto od 10 hiljada nije mi jasno

jedan je ETF

pre 7 godina

@PedjaZR

Potpuno pogresna percepcija koju proteziraju proizvodjaci automobila.

Tek trecina potrosene energije kod automobila je ona koju potrosi putem goriva. Dve trecine su vec potrosene da bi auto napravio ...

Sad razmisli kako si vise zagadio okolinu, da si kupio novog Golfa ili da vozis staru Golf 2

samo kukate

pre 7 godina

Ne razumem sta se bunite. Pa zar oni koji imaju kola od 3000e treba da placaju isto ili vise od onih koji imaju kola od 30000e. Sta je tu posteno? Uostalom vi treba da se borite da vi placate isto kao do sada a da oni sa jeftinim starim kolima placaju manje. Ali ovde se niko ne bori ni za sta, cekaju da vide sta ce se o njima odluciti. Nije ni na zapadu niko njima nista dao vec su izlazili na ulicu za sve i svasta a izlaze i danas mnogo vise od nas

pedja

pre 7 godina

Sirotinja se raduje da imucniji plate vise. Ta im je radost jos ostala. Ima je dosta pa je i respektabilna zna se za koga. Ne treba mnogo pametariti vec preuzeti sustinski resenje neke uspesne drzave, npr. Francuske. Drzava treba da stimulise i bogate i siromasne a ne da destimulise. Ulagivanje sirotinji na kraju bude najskuplje za sve.

txx

pre 7 godina

Drugar je u Kanadi promenio brdo kola. Registracija je smesna kaze do 100 kanadjana. Ali brale osiguranje posle stupa na scenu. Sto skuplji auto skuplje osiguranje. E sad nisam zalazio u tu njihovu skalu. Ali ima mi logike, ja vozim pezo 307 1.6 benzin 2003 godiste, pa ne mogu ja da placam isto oaiguranje kao neko ko vozi bmw od 30000e. Prosto nije pravedno, cena stete nije ista na mom i na tom vozilu. Ispada da mi koji vozimo jeftinija kola placamo drugima stetu?

Svetolik Popadić - Baćko

pre 7 godina

Teska besmislica je taj porez po vrednosti vozila. Kada je kupljeno vozilo placen je pdv koji zavisi od cene, zbog cega bi se sad opet uzimalo vise od nekog samo zato sto ima vise od nekog drugog. Jedino logicno je da svi placaju isto a onda na to dodatno u zavisnosti od izmerenih (ne deklarisanih) izduvnih gasova i tezine vozila.

Alo alo

pre 7 godina

Pa kad su videli da samo jos Ameri voze tenkove. Danas se kola proizvode od super kompozitnih materijala, kubikaža je postala smešna, tricilindraši osvajaju svet, e-automobili....
Sada kada je sve manje para u saobraćaju daj kao da izadjemo u susret narodu.
Malo morgen

stanimir

pre 7 godina

Vako, ako imaš mercedes 220 dizel star 30 godina , plaćaš godišnji porez oko 500 evra , a ako imaš malo veću štetu na vozilu , osiguranje će ti to proceniti kao totalna šteta , a vrednost takvog , oštećenog vozila proceniće, daj bože, na 500, 600 evra!!! Radi ovde o još jednom načinu da gradjanin bude opljačkan i od države i od osiguranja...

Novosadjanin

pre 7 godina

Pa promenite porez vec jednom. Ovo je 100ta vest u nizu vesti "uskoro bi mogla biti promenjena uredba o porezu za kola sa preko 2000 kubika..."

donkey kong - zeleni

pre 7 godina

Želim da električni automobili ne plaćaju porez na luksuz, da ih država dotira, da onaj ko ne zagađuje plaća manje, da se stimuliše odgovorno ponašanje što firmi što pojedinaca.
Kako je jednom neko rekao "ovu zemlju nismo nasledili od roditelja, nego pozajmili od svoje dece", tako i treba da se ponašamo....
Jeste se zapitali kako to da kad se vozite u inostranstvu danima, automobil se ne isprlja, a u Srbiji čas posla je prljav, to je zbog izduvnih gasova. Sve što ne sagori ode na put i u vazduh.
Dokle god možete da vidite autobus, kamion ili čuveni golf2 i slične kako za sobom ostavljaju crni oblak, porez nema smisla. I onda se pitamo odakle povećanje raznih bolesti u Srbiji....

kiefer

pre 7 godina

Imam Pežo 807 zbog mnogo dece. Motor je 2,2 litre i registracija je 435€. Sticajem okolnosti sam morao da uzmem baš taj auto. Vrednost vozila je ispod 4000€. Preskupo za naš budžet. Porodični automobil koji se tretira kao luksuzni.

Bato

pre 7 godina

Porez po vrednosti je jos veća glupost od poreza po kubikaži.
Onaj koji je recimo kupio nov auto od 30 000 eur
On je državi već da 5000 eur pdv i tako srazmerno sto skuplji auto vise poreza vec uzela drzava. I ako ljudi budu placali porez na registraciju po osnovu vrednosti ima da se pretvorimo u Kubu sto neko već reče.
Jedino pravilo oporezivanje bi bilo po emisi izduvnih gasova i po težini vozila kako se već radi i po evropi.
Veći porez za dizela i veći porez za teško vozilo.
Da se jednom ljudi motivišu da kupuju vozila koja manje zagadjuju(benzince npr) i da se ljudi motivišu da voze manja i lakša vozila eto odmah manje habanje puteva i manje gužve.
Ali ne državu ne interesuje šta je bolje,državu interesuje samo kako da uzme još više novca i zato mislim da ce samo da podignu stopu oporezivanja za vozila do 2000 cm3 i eto još para.

Prosto i jednostavno

pre 7 godina

Clan 91 Ustava :
"Обавеза плаћања пореза и других дажбина је општа и заснива се на економској моћи обвезника."

Osamnaest godina je trebalo da se neko seti ovog clana !

Če

pre 7 godina

Znači, sada će da klepaju one što na kredit kupe Fijat ili Dačiju, pošto vrede 10 hiljada, pa će da podstaknu kupovinu krševa, jer imaju malu vrednost! Bravo!

Andrea

pre 7 godina

Onaj koji kupi auto neto vrednosti 30.000 eur, placa drzavi 6.000 eur na ime pdv. Onaj koji kupi auto neto vrednosti 10.000 eur, placa drzavi 2.000 eur.
Dalje uzimanje novca po pitanju vrednosti je nemoguce isim ako se ne uvede porez na luksuz. Ako je plan da u Srbiji luksuz bude novi golf, civic ili astra npr, onda je taj plan zacrtao da budemo teska sirotinja i da ispraznimo nemacke parkove polovnjaka.
Hvala drzavi na lepom planiranju.
Znaci ko kupi svapski polovnjak star 10godina, dobije podsticaj od drzave.
Ekologija, smanjenje potrosnje energenata, koga briga za to.
I jedva cekam da vidim vlasnika novog Punta kada shvati da ce porez da mu bude veci od neke BMW krsine od 3000 kubika i 300 konja koja jednim pritiskom pedale gasa otruje 20 ljudi.

milan

pre 7 godina

Ne ocekujem da se donese neko normalno resenje. Mi smo uvek bili jedinstveni u svetu po glupostima pa ne vidim da ce sada biti drugacije. Vecina zemalja u EU kola registruje na 3 godine samo mi svake godine. Takodje, zasto drasticno oporezivati automobile preko 2000 kubika kada ti automobili vise trose goriva. Svuda u svetu se stimulise potrosnja necega gde drzava ima interesa samo kod nas obrnuto. Onaj auto ispod 2000 kubika trosi 4,5 litara a onaj preko recimo 7,8,15 litara goriva na 100km. A znamo da drzava od akciza uzima oko 100 dinara po litru. I mnogo je bolje za drzavu stimulisati narod da kupuje automobile koji su veci potrosaci a ne udaljavati narod od takvih auta.

lol

pre 7 godina

ako ce vec procentualno da naplacuju, realno bi bilo 1-1,5% max, sto je otprilike i srazmerno kupovnoj moci onih koji voze auto od 2000 evra i onih koji voze auto od 100000evra, a i mogli bi malo da srede taj katalog kojim se toliko hvale. Inace, moja pretpostavka nisam siguran 100% u to, nemci verovatno u svom katalogu nemaju automobile starije od 15-20 godina, za razliku od nas koji verovatno (opet moja pretpostavka) imamo sve automobile od kada se registruju automobili kod nas, sto nije bas za pohvalu jer govori u kom stanju nam je vozni park. takodje, kataloske vrednosti su besmislene, i pola "pod modela" fali, pa se tretiraju kao obicne varijante bazicne verzije iako su u startu bez opreme vredniji barem 30-40% vise od te verzije koja se uzima.
zakljucak, za auto koji vredi 2000 evra, ukupan trosak registracije i osiguranja ne bi smeo da bude veci od 60-70 evra. isto tako bi trebalo regulisati koliko auto zagadjuje, i destimulisati registraciju istih, kao i dati povlastice novijim skupljim automobilima koji su mali zagadjivaci.
takodje treba uzeti u obzir da bi se smanjivanjem registracije povecao broj automobila koji trose mnogo vise goriva od malih kubikaza, sto ce na dugorocnom planu drzavi doneti mnogo vise para nego sto ubiraju od registracija, posto je poznato da su akcize za gorivo daleko preko 50% od ukupne cene goriva

Saša

pre 7 godina

Treba preći na snagu (KW, odnosno konjske snage), umesto kubikaže. Tako bi se i hibridi, vozila na struju, i sve ostalo prosto i pravednije oporezovalo. Kubikažu treba potpuno zanemariti. Samo jos dodati uticaj godista i sve je veoma prosto.

Poreski obveznik

pre 7 godina

Ovde je u pitanju porez na lukzuz. Treba ga ukinuti što pre!
Tragična smo zemlja u kojoj se vozila sa više od 2000 cm3 smatraju luksuznom!
Da li se neko zapitao da su ovi automobili pitanje bezbednosti, pogotovo za one koji po prirodi posla moraju puno da putuju.

Kobaja Grande

pre 7 godina

Dodatni porez ne moze da se naplacuje, jer je prilikom prve registracije naplacen PDV. Moze se jedino uvesti dodatni porez na luksuz kod NOVIH automibila, za cene preko 20.000eur. Svaki dodatni porez bio bi protiv-ustavan jer bi znacio duplo oporezivanje.
Takodje, moze jedino taksa za ekologiju, koja bi se sastojala iz 2 dela: deo za snagu motora (KW) i deo za zagadjenje (kolicina emitovanog CO2).

Gonzo

pre 7 godina

Ne kažem da je sadašnji sistem pravedan,nije naravno,ali ti automobili koje svi navode kao loš primer oporezivanja skoro da više i ne postoje na ulicama.Jedini koji ih možda voze su invalidi i to samo zato što im je cena,zbog poreza,suludo pala poslednjih godina.Ako budu primenjivali naplatu poreza po vrednosti prodaja novih vozila će dodatno opasti a onda će nam vozni park biti još stariji nego što jeste.E to znači da će na ulicama biti još više trovača,bravo za vlast,to se zove kratkovidost!U celoj evropi se plaća danak na osnovu izduvnih gasova ali to nama izgleda nije bitno,subvencije za Eco vozila bolje da ne pominjem...

Dragan

pre 7 godina

Zgubidani i dokolicari koji su za svoj "posao" cak i placeni, mogli su da pre podne pogledaju aktuelna resenja i pred kraj smene donesu nacrt.
Ovako misle da izgledaju pametnije.

Paracinac

pre 7 godina

Ta taksa se NIKADA nece ukinuti, mozda je malo smanje za starija vozila, a o ukidanju nema ni reci.
Drugo, koja je to fora, sad svi treba da kupuju katalog AMSS-a dva puta godisnje? Dalje, svi znamo da jedan model postoji u milion varijanti opreme/motora/sasije itd. Ko ce da utvrdi koji je tacno model i kako da plati taksu, ako u saobracajnoj pise samo osnovni model?
U evropi se ta taksa placa (postoji matematicka formula), a izracunava se na osnovu: godista, snage, tezine i izduvnih gasova.
Kompleksno je pitanje, a drzava nikako nece hteti da se odrekne EXTRA prihoda. Samo ocekujte smanjenje za starija vozila, nista vise. Inace taksa postoji jos iz vremena kad su Vucic i Seselj bili u Vladi Slobodana Milosevica i na predlog radikala je usvojena.

Svedjanin

pre 7 godina

Uradite kso Svedjani, oporezujte p? tezini vozila i izduvnim gasovima. Sto manje ugljendioksida p? predjenom kilometru manji porez

panta

pre 7 godina

ovde se radi o tome da radna grupa traži najbolji način da što više para pokupi od gradjana a ne da nekome nešto olakša. Samo me već duže vreme nervira ta zamena teza i pokušaj zamazivanja očiju. Sramota.Kupio sam nov auto od 1600 ccm i to zato da ne bih previše plaćao registraciju i da bih imao najbezbednije vozilo što mogu, a da sam znao da će mi poskupeti registracija nikada to ne bih uradio. Običan čovek se u Srbiji oseća prevarenim iz dana u dan .

загор

pre 7 godina

праведно? као да је наука. нека погледају цене на тржишту с обзиром на годиште и километражу и то је то. не разумем шта је ту толико проблематично. постоји развијено, легално и транспарентно тржиште половних возила и нека га користе као референцу. нађеш 10 сличних возила, осредњиш цену и ето.

ZZMZ

pre 7 godina

Kako se samo neki raduju. Nema tog zakona koji je stupio na snagu kako bi se olakšao život građana. Nema izmene u zakonu koja u osnovi ne pretstavlja još bolji način kako bi se od naroda izvuklo još više

borivoje surdilovic

pre 7 godina

Odrace nas sve, koliko god kubika da je u pitanju, npr, narod koji nije imao stetu imao je popust,svake godine, sad kad ovo uvedu, posto su nesposobni da prepisu zakon neke druge drzave, lomice se preko nadih ledja, videcete, nece ovo na dobro da izadje.....ziveli....

Hej

pre 7 godina

Niko se ne pita zašto uopšte porez za upotrebu motornog vozila. Svaki vlasnik je platio porez prilikom kupovine vozila. Tačka. Pljačka.

drvobradi

pre 7 godina

Ovaj porez je čista glupost i ne treba da se naplaćuje. Zato je i teško da se odredi koliko je pravedno. Može da se naplaćuje neka taksa za puteve, ekološka taksa koja varira od izduvnih gasova (uzeti u obzir i TNG, hibride, el.vozila),možda neke sitne takse vezane za lokalne samouprave i to je to. Sve ostalo je otimacina. Svako ko vozi 3000 kubika troši 15-20 litara u gradu, plaća svoj luksuz kroz gorivo, servis i delove.

Savo

pre 7 godina

Zasto onda i osiguravajuca drustva nisu u obavezi da stete isplacuju po vrednostima iz AMSS kataloga?
Primer:
Audi a6 2006 2.0tdi u Nemackoj 5000-6000€. Kod nas realno oko 8000.
Po AMSS katalogu do 11000.
Totalna steta po osiguravajucim kucama 5000€.GDE NESTADE 6000€???!!!

T

pre 7 godina

A cemu uopste porez na vrednost? Porez na benzin je jedino realan - ko vise trosi, vise zagadjuje i vise placa. A porez na benzin vec postoji, tako da sve sto treba da se uradi je da se ukine porez pri registraciji. Uostalom, svi smo platili PDV kada smo kupili auto.

ecentar

pre 7 godina

Kakva kontradiktorna izjava direktora AMSS, ako vozilo po katalogu vredi 600,000RSD, i na njega je porez 2000€, kako onda može da kaže da to vozilo ne vredi ni toliko, pa zar njegov katalog ne kaže da vredi oko 5000€. Jel ovde neko lud ili taj katalog nema veze sa životom?!?

djole

pre 7 godina

Pa kad su videli da samo jos Ameri voze tenkove. Danas se kola proizvode od super kompozitnih materijala, kubikaža je postala smešna, tricilindraši osvajaju svet, e-automobili....

(Alo alo, 14. februar 2017 15:49) # Link komentara

Ti bas nisi u toku,jel da?
Super kompozitni materijali su toliko skupi da za automobile koji se prodaju za 99% svetske populacije su misaona imenica.
Drugo, kubikaza je postala smesna, dok nisu skapirali da je pouzdanost i trajnost ozbiljno narusena, a i vec neki naredni EURO 7 standard motori prosto nece moci da ispune, zato se vracaju realnijim kubikazama.
( http://www.reuters.com/article/us-autoshow-paris-engines-exclusive-idUSKBN12E11K )

Trece, tek su e-automobili za sire narodne mase egzotika, pogotovo u drzavi gde se najvise traze automobili od 2000-3000eur. Automobile mladje od 10-12 godina ces za te pare tesko naci, osim ako nisu presli 250-300,000, ceka ih ozbiljna opravka i verovatno deaktivacija filtera cestica, jer osoba sa navedenim budzetom za auto tesko da ce biti spreman da da 1000+ evra za novi...

Jedino pametno (mada ironicno) sto si rekao je da treba izaci narodu u susret,jer se na nove placa ionako solidan porez, koji se nece umanjiti, ali barem oni sa starijim automobilima da budu motivisani da placaju ono sto je realno. Bar ce se priblizno dovesti u red brljotine sa smanjivanjem kubikaze, registracijama na invalide, teretno i sl..

Xyz

pre 7 godina

Ovaj pametnjaković hoće da kaze da nemacki katalog Švake ne valja a nas akademski katalog od Auto Moto saveza bolji? Vi ste ljudi nesposobni,svi vi od auto moto saveza do ljudi koji smisljaju taj zakon koji ce verovatno biti najgori ikada izglasan zakon. Oni smisljaju zakon po nekim sablonima a ne po onome sto je u praksi.

Dragan

pre 7 godina

A zašto se ne ukine taj porez? Porez se plaća na sve što ima veze sa motornim vozilima, rezervni delovi, gume, gorivo, ulja, kozmetika ... , i malo im je već mora porez i na vozila. Više će se poreza naplatiti na taj način, a ujedno će i ovaj osiromašeni narod bar malo osetiti da se stvarno misli na njega, a ne samo prazne priče i puna usta "naroda" onih koji se po ceo dan ne "skidaju" sa TV i ostalih medija.

XXL

pre 7 godina

Kad usvoje da se plaća porez na starost vozila onda će u jednom od članova tog novog zakona stajati da auto na putu ne sme biti stariji od tri godine. Je l` u tom pravcu ide novo otimanje para?

ukratko

pre 7 godina

Jedno mi nije jasno za koga vi ovde navijate, a sto bi uopste placali???
Ako toliko brinu neka stave isto koliko je minimalno za sva vozila putnicke klase po 10 000, nego nece ae da oderemo jos malo nekom kozu da se napuni budzet...

Kenan

pre 7 godina

Za obavezno osiguranje auta, bitna je snaga u KW ili KS,kao što je u EU, ili konkretno9u Austriji. Jer metoda kubature motora, je nepravedna, baš kao što se navodi u tekstu. Ali vrednost auta nije uopšte bitna kod obaveznog osiguranja, već kod kasko osiguranja. Jer kasko osiguranje, je direktno proporcionalno, vrednosti auta. Jer ako već težimo ulasku u EU, onda bi smo trebali, prilagoditi i kriterijume, obaveznog osiguranja motornih vozila. Onda bi bilo,puno pravednije, da svako plaća, porez na snagu motora,jer kubatura je totalno prevaziđen kriterijum.
Na primer, kod modernih novih motora (Mercedes-Benz A 45 AMG,ima samo 2.0 litra 4 cilindra motor, a 381 KS),po kubaturi,bio bi nepravedno nisko oporezovan.

goran

pre 7 godina

Zasto zamarate mozak kada ga skoro i da nemate. Verovatno ste culi za resavsku skolu. Pogledajte sta pametniji od vas rade pa lepo prepisite i sve ce biti u redu!

Vladan

pre 7 godina

Čuvene radne grupe, oni imaju zadatu cifru koju država mora da prikupi od registracije , oni se sad igraju malo dodaju malo oduzimaju, a masa novca ostaje ista ili je lagano povećavaju za visinu inflacije , rasta cena na malo i sl. Niko ovde ne pokušava da učini dobro narodu već da izvede matematiku da imaju što manje besnih ljudi zbog visine poreza a sto više prihoda u budžet.

Nikola

pre 7 godina

Kupis auto za 3000, ispostavi se da si za taj isti auto dao drzavi preko 10.000€ za par godina na poreze, registracije i putne namete.
Ovo nema nigde u svetu da registracija najslabijeg auta bude skuplja od minimalne zarade. A gde su porezi..

Miloš Jović

pre 7 godina

Ono što sigurno znam je da sam prošle godine za registraciju mog auta Hyundai 1.6 2006. godište platio 20000 dinara, da sam ove za isti taj auto, koji je sada godinu dana stariji, platio 21500 dinara... Banda...

C i n i k

pre 7 godina

Ne verujem da ce biti izmena a ako ih i bude bice nepovoljnije za vozace,valjda svi znamo gde zivimo?
Kad je u pitanju ta bolesna otimacina od vozaca u vezi registracije preko 2000cm3,najpostenije bi bilo da se placa prema snazi motora. Npr. ko vozi auto sa 90 KS treba da plati 10.000 din,ko vozi onaj sa 200 KS treba da plati 22.000 dinara. Takodje treba da se uvede pravilo da tablice postanu svojina vozaca,prodajem auto ali bez tablica,znam da je to lose za rezim jer znaci manje para za njih, ali je to najnormalnije. Pored toga odmah ukinuti cuveni porez na prenos od 2.5 % prema katalogu AMSS. Taj katalog samo ima za cilj kao i sve ostalo da nas opljacka vozace. Ako je porez i Pdv placen kod uvoza,zasto placati svaki x kod prodaje porez? Sem toga el rezim zna kakve su vrednosti u novcu tamo napisane za kola koja na trzistu vrede i do 10 x manje?

Harun el Rašid

pre 7 godina

Izvinite što smetam, ali šta je to AMSS? Mislim, ko je njihov osnivač, a ko ima upravljačka prava? Pre dve tri godine sam imao problem na auto putu, stignem nekako do benzinske stanice, a tu me upute na stanicu AMSS-a koja je odmah uz njihovu zgradu. Jeste da nisam u tom trenutku bio drug član, ali me je dotični gospodin ispratio i pokazao mi gde su vrata, pre nego što sam stigao da izustim reč dve o svom problemu. Pretpostavljam da je problem što sam ga prekinuo u spavanju u ranim jutarnjim satima ili igranju pasijansa. Ovih dana gledam da kupim "nov" auto, pa u oglasima uočavam jednu frazu: "plaćen pregled AMSS-a". Izvinte, molio buh amss, komitet za bezbednost saobraćaja, agenciju za bezbednost saobraćaja, auto moto savez i sve ostale komitete, agencije i saveze da malo sjašete i da me više ne štitite i ne brinete o mojoj bezbednosti. Ako ne to, moraću i sam da osnujem agenciju za bezbednost upotrebe rolki u zimskom periodu, tu sam inače veliki stručnjak, pa da lepo izdajem dozvole za upotrebu. Ne ne, ne bih ja to radio zbog novca, nego zbog vaše bezbednosti.

mx5

pre 7 godina

Sve sto znam da ce cene poreza poskupeti za vozila do 2000ccm, ako bude po vrednosti opasce prodaja novih automobila, u svakom slucaj naci ce oni nacin da sve uprskaju kao i uvek, taman posla da se donese neki normalan zakon po ugledu na eu, toliko..

Zvezdan

pre 7 godina

Bozic sampion kaze da je katalog sa realnim vrednostima a zatim ustvrdi da ce vlasnik najjeftinijeg 3000 + kubika (po katalogu 600 hilj rsd) da plati 2 hilj eur poreza, iako auto na trzistu ne vredi ni priblizno tako puno. Pa sam je totalno devastirao kataloske vrednosti u jednoj jedinoj recenici. Jedino fer i normalno resenje je da ovog poreza na upotrebu vozila uopste nema! Porez na imovinu je generalno potpuno nefer jer stimulise rasipnistvo a destimulise ulaganja u imovinu.

Milan

pre 7 godina

Zbog poreza na luksuz 80%registrovanih vozila u Srbiji je trenutno ispod 2000kubika.
Caka je sada kako opljackati te gradjane.
Vlasnici vozila preko 2000kubika registraciju ce placati 1000din vise ili manje ali ce zato vlasnici vozila ispod 2000kubika placati registraciju vecu za minimum 4000 do 5000din.
Toliko o tome.

Mile

pre 7 godina

Porez se po definiciji plaća na vrednost, a drugim taksama se reguliše starost vozila, nivo zagađenja... Logično je da država stimuliše kupovinu novog vozila, ugradnju planskog uređaja, strožije kontroliše tehničku ispravnost vozila i nivo zagađenja, ali kod nas je sve obrnuto jer je prioritet punjenje državne kase. Zato, pripremite buđelare, stižu novi nameti...

Radovan III

pre 7 godina

... Božić posebno ističe da katalog AMSS sadrži najveći broj vozila u Evropi, jer se u njemu nalazi više od 80.000 tipova i modela, u odnosu na, recimo, nemački "Švake" katalog, koji je najprodavaniji u Evropi, a ima dvadesetak hiljada tipova vozila.

Pa stručnjak moj onih 60000 tipova više se i ne voze u Nemačkoj, već završe na našim putevima.

ukratko

pre 7 godina

Kad god se nada drzava i ministri uhvate nesto da rade onda obicno znaci dizanje cena, tako da kako god nadrljasmo ga bez obzira koliko kubika ima vozilo...

Mile

pre 7 godina

Zamislite besmislicu Volvo Xc90 2015god vrednost auta 75000 eura registracija 36000 din
Isti taj auto 2004 god vrednost 8000 eura registracija 74000 din