Sreda, 25.01.2017.

15:23

"Doktor nauka ima manju platu od spremačice u EPS"

Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije zatražila je da se ispune odredbe potpisanog sporazuma kojim je završen štrajk prosvetara pre dve godine.

Izvor: Beta

"Doktor nauka ima manju platu od spremaèice u EPS" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

99 Komentari

Sortiraj po:

Milenica

pre 7 godina

Iskreno se nadam da tvrdjenje iz naslova ne pripada domenu istine, jer bi protivno znacilo katastrofalno godina rada i truda koje osvescen covek ulozi u svoje obrazovanje.Moram istaci da licno majstore veoma postujem, jer pored obavezne srednje skole (neretko ima i visokoobrazovanih) oni moraju imati i odredjene kreativne sposobnosti.Medjutim, moram da primetim da su mnogi nazalost veoma neodgovorni i bezobrazni.Moja porodica poseduje letnjikovac na planini (Crna Gora je u pitanju) koji je izgradjen pre mnogo godina, ostalo je jos samo da se urede dodatne sobe , postavi lamperija u potkrovlju i okreci fasada, ali takvi poslovi su . zbog broja clanova porodice spadali u domen urgentnih.Godinama trazimo majstore koji su kadri da obave odgovarajuce poslove, za adekvatnu cenu koju sami odrede, da ne napominjem da je obim posla toliki da sve moze da se uradi za godinu dana, eventualno dve, i to je mesto gde pocinju da se nizu problemi.Oni nas naime,uopste nisu udostojili odgovora, stalno su odlagali dolazak , izgovarajuci se kojekakvim dopunskim obavezama, sto je bila ocigledna i ortodoksna laz.Da bude jos gore, zakon izricito zabranjuje turistima da dovode majstore iz Srbije, jer daju prednost sopstvenim radnicima, sto ne bi bilo neopravdano da nisu vrlo neprofesionalni, bezobzirni i indiferentni, a nista im ne znaci da vreme tece, i da dva meseca nije isto kao 20 godina.Tek su nakon navedenog vremena dosli da ponesto obave, opet ne u celosti.

Marko

pre 7 godina

Ovi sto pominju kapitalizam i trziste, da im cika objasni jer su prokleti glupi. Uzmemo primer da sada recimo spremacica u EPS ima 60 000. Treba 500 spremacica ukupno. Postavis uslove i raspises konkurs. Javi se na konkurs njih 5000. A ti onda smanjujes platu dok ne ostane 500 najocajnijih koji ce taj posao da rade za 20 000. Opaaaaaaa e to je trziste rodjaci a ne kao eto doktori nikome ne trebaju a nicemu ne sluze (osim sto se bave naukom i prakticno unapredjuju ovu zemlju i pri tom prenose znanje), a cistacice trebaju. Trebaju, ali otvorite trziste rodjaci da se tako formira cena rada pa da vidite kako ce vam gladni uzeti radna mesta za 20 000 a radice vise i bolje od vas. Isto vazi za sve struke i profesije. Tek kad neko zanimanje postane deficitarno e onda ide logicno rast plate. Teze je srbende u pamet dozvati nego zemlju iz orbite pomeriti polugom.

hoga985

pre 7 godina

Ja podržavam inicijativu uvodjenja platnih razreda ali da se ne lažemo...
Pročitao sam prva tri pasusa članka i odlučio da napišem komentar zbog izjave da najškolovaniji ljudi rade u prosveti.
Ne globalizujem ali kada se setim koji djaci iz moje gimnazije su sada prosvetni radnici i ovo sto imate je mnogo

Sta ova hoce?

pre 7 godina

Gospodjo, posto si resila da zivis u Srtbiji, to ti je sto ti je.
Zato ne kukaj, nego se uclani u SNS, mozda te prime za cistacicu u EPS-u, pa ces tako resiti svoj problem.
Ako neces ni to, cuti!

Miki Brat

pre 7 godina

Moja sestra je doktor nauka a nema ni posao, jedina opcija joj je da radi u kiosku ili kod kineza, tako da ova ne bi trebalo da se žali.

Dr Miggyy

pre 7 godina

KO IMA SVOGA IMA I BOGA!

Informaciju koju je predsednica USPRS Jasna Janković iznela u javnosti, da je doktor nauka koji je direktor škole manje plaćen od spremačice u EPS-u, nije jedini slučaj. To što je gospodin nauka i director škole, ne znači da on prima platru doktora nauka, već samo platu direktora. Ovakva situacija kaže koji je odnos društva prema nastavnom osoblju, a koje prema spremačicama i činovnika u javnim preduzećima i ustanovama. Što se tiče EPS-a, tu je jasna stvar, plate su solidne, a kada ponestane novca uhvate se sa greškama u očitavanju i računanja potrebne potrošnje građana, kako bi pokrili minuse. Ovde ispade da je komplikovaniji i značajniji za društvo posao spremačice od posla profesora. Da li to ima još negde na ovoj brdovitoj planeti? Da nije tužno, bilo bi žalosno. Za koga?

Noa

pre 7 godina

@(Petar, 25. januar 2017 23:15)
@(Monter, 25. januar 2017 22:32)

Jedan inženjer, jedan monter. Jedan platu 75000, drugi 70000. Obojica rade u EPS-u. Dogovorite se koji laže od vas dvojice.

Izgubljen u tranziciji

pre 7 godina

Šta ti je naš čovek. Nije on nezadovoljan samo što je njegova plata nepravedno mala, nego što je plata nekoj spremačici možda veća od njegove. Da se razumemo, puna podrška prosvetarima za veću platu, ali sigurno vas ne bi usrećilo da nekoj spremačici, rudaru, radniku plata bude još manja nego što je inače..
Uostalom, koje to spremačice iz javnih preduzeća imaju veću platu od prosv.radnka, kad te iste spremačice unazad 10-ak godina rade preko agencija za iznajmljivanje (robova) i plate su im tako „velike“ da im se više isplati da sami sebi polome ruke jer bi na bolovanju preko 30 dana primale republički minimalac koji je veći od njihove „velike“ plate..

Monter

pre 7 godina

Radim u epsu.Vkv vodeci monter 70000 plata.Spremacice,portiri,kuvarice rade preko agencija za saku pirinca kao i citaci struje.Slazem se da su plate u zdravstvu i prosveti male ali daleko od toga da mi imamo velike.Zena prosvetni radnik,nezaposlena,deca...Sklapanje kraja sa krajem na malo visem nivou od ostalih.Smanje li mi platu odlazim iz zemlje.U normalnim zemljama bi imao platu2-3000 evra jer tamo ljudi cene kada rizikujes zivot zbog opsteg dobra.Tako vam je u zdravstvu,odose ljudi a vi kukajte kako nema ko da vas leci

sun

pre 7 godina

Skolstvo nam je uruseno, na svim poljima, na svim. Nijedan ministar prosvete nece da se uhvati u kostac sa problemima, vec se svi bave perifernim stvarima, djackim uniformama, na primer. Profesija prosvetnog radnika je toliko degradirana i unizena, ne samo platama, da je od privilegije, sto je nekada bila, postala robija.

SaleKuleas

pre 7 godina

Stoti put ista priča!Netačna. U EPS-u NEMA spremačica na platnom spisku.Angažuju se preko specijalizovanih firmi,teško da su im plate veće od 20000 rsd ! Takođe,radnici EPS-a NE PRIMAJU platu kao učitelji,iz budžeta,kao što jedna neznalica napisa u komentaru.EPS je prihodna firma,ima svoj proizvod,cenu koštanja tog proizvoda,troškove,dakle,EPS je firma, a ne budžetski korisnik.To što SVE vlasti koriste EPS za neke svoje 'šeme' je druga priča.

Ribnikar

pre 7 godina

Ljudi,da se ne lažemo u Srbiji ima i doktora nauka za koje svi znamo kako su to zvanje dobili. A da nije normalno nije,ali Srbija je zemlja čuda. U njoj pametni postaju glupi,glupi pametni,lopovi pričaju o poštenju i pravdi...

.орг

pre 7 godina

радници епс-а примају зараде као и учитељи -- из државне касе. зато просветари траже увођење платних разреда.

Lol

pre 7 godina

@milos ilic
Nije ni mene mrzelo pa sam potražila statistiku.
Prosečna plata u Nemačkoj je između 2,500 i 3000e(i neki kusur) , znači da vaš prijatelj, kao lekar u Nemačkoj zarađuje prosečnu platu. U Srbiji je prosečna plata od 350e do 450e,što znači da prosvetni radnici u Srbiji zarađuju prosečnu platu.

almeida

pre 7 godina

Šta se tu može. Onaj ko je odlučio da platu zarađuje u obrazovanju u Srbiji nalazi se u istom položaju kao onaj što je odlučio da živi od uzgoja svinja u muslimanskoj državi. Ne treba Srbiji obrazovanje, morate se prekvalifikovati i živeti od nekog drugog zanimanja. Možemo mi pričati šta hoćemo, ovde primitivci i nepismeni odlučuju o svemu, oni usmeravaju državu u ovom pravcu. Veliki je promašaj ulagati u svoje obrazovanje i ostati u Srbiji. Ovo je crna rupa.

neki flazmid

pre 7 godina

Spremacica u EPS-u posteno zaradi tu svoju platu. Cemu njeno omalovazavanje ? To sto nam je drustvo neuredjeno i nema potrebe za doktorima ili se njihov rad ne ceni dovoljno je sasvim drugaciji problem... Svakom svoje

velicanstveni

pre 7 godina

Korvin@Ja ne radim u EPS vec radim u privatnom sektoru i to kao konj,da li bi ti kao prosvetni radnik mogao da platis deci skolovanje kao sto si predlozio,ja recimo ne a zaradjujem dva puta vise nego moja supruga kao profesor,samo hocu da kazem da ne uporedjuje doticna gospodja babe i zabe vec da se izbore za svoja prava na pravi nacin a to nije da se nekome smanji plata,poenta je da se ona izbori da ima puno vecu platu nego cistacica u Epsu a cistacici da ostane ista.

PpxA

pre 7 godina

Ja naucio hakeraj, radim koliko ja hocu i koliko treba, sam svoj gazda, ionako svi nesto muvaju. Ko ceka nesto od ove drzave nece docekati nikad, ne znam kako vam to vise nije jasno. Ako ne mozes ovde da se snadjes idi preko, tu pre svega mislim na ove skolovane. Evropi trebaju skolovani kadrovi, Kanadi, Australiji itd takodje.

gradinar

pre 7 godina

Ovde, po nekim komentarima, EPS zarađuje za budžet, a prosveta ne, pa je iz toga logično da imaju takve plate...
Ma nemojte...
Da li lekari (kao i prosvetari) zarađuju za budžet?
Pa ne zarađuju...
Da li to znači da treba ukinuti lekare? M?

EPS zarađuje tako što ima ekskluzivno pravo da koristi opšta dobra ove zemlje - prirodna bogatstva. To od čega oni zarađuju nije njihova prćija, njima je samo upala sekira u med, oni rade u firmi koju je cela država gradila (iz budžeta), i koja eksploatiše prirodne resurse ove zemlje... Ej...

Milos Ilic

pre 7 godina

ste hteli kapitalizam? jeste glasali za to? e, to vam je to. I nema kukanja, sto ste trazili, to ste dobili.

Kiss
(perax, 25. januar 2017 17:27)

Nije me mrzelo da pustim poruku mom drugaru koji je lekar u Berlinu. Kaze da mu je plata za decembar bila 3.100 E. Ah, da, bolnica je drzavna, a Nemacka je kapitalisticka zemlja.

Meister Jakob

pre 7 godina

Sada imate situaciju da je doktor nauka koji je direktor škole manje plaćen od spremačice u EPS-u.
Pa taj doktor nauka koji je direktor škole ne radi ništa, dok se jadna čistačica cijeli dan grbi nad usisavačem, pere prozore, briše prašinu, žena se pošteno naradi cijeli dan, dok se ovaj doktor nauka za*ebava na Facebooku, Instagramu i Twitteru, odigra možda neku online multi-player igricu, i onda ide kući.
Pa znam moja majka je je 37 godina radila u biblioteci, od toga 20 godina šefica, skoro ništa nisu radili, možda 20% radnog vremena su stvarno radili. Ista priča, Facebook, igrice, plac, trgovina, banka, frizer, sve za vrijeme radnog vremena, i još k tome su bili opako plaćeni, moja mama je pred penziju imala nekih €1200!

Duci0167

pre 7 godina

POENTA treba da je da nema cistacica preveliku vec ostali PREMALE! Da nekome smanji,vama se nece povecati,znate? Trazite bre 100.000!niko nikoga ne sprecava da ide ka boljem! Zasto nam urezano da sve preko 300e je plata iha haaaj?? To nije ni za prezivljavanje. Toliko malo postujete sebe i svoj rad? Vi radite posteno,drzava neka plati posteno. SVE cene,SVI porezi i takse su nam kao u EU drzavama a plata Africka. Pa frendovi nesto tu smrdi a to nisam ja. Kada otkrijete kako zivot treba da izgleda,mozda cete i ici ka cilju. Ovako ...

Zoran

pre 7 godina

Podržavam da se svima podignu plate. Školstvo nam je kao i zdravstvo na nivou afričkog plemena. Škole se kriju i samo su im bitni izleti gde će da uzmu ekstra lovu a šta deca uče i kako NULA čast izuzecima.

Negotinac

pre 7 godina

Izgleda da je, ponovo, na red došao EPS. I čim se nešto krupno iza brda valja, odmah neko potegne EPS. Međutim, toliko malo ljudi u Srbiji zna tačnu priču o EPS-u da to nije normalno. Na našu žalost, kad nešto treba da se objasni ovom narodu, niko se i ne trudi da to učini. Svi su skloni senzacionalizmu. Plasira se neka informacija, pa nek bude šta bude. Iskreno se nadam da će neko (vrlo brzo) odlučiti da proda EPS pa ćemo onda videti ko će i koliko da ima koristi. Uostalom, imamo takvih primera u okruženju. O EPS- pričaju svi, a malo ih zna pravu situaciju. Ovih dana, čitava lavina se obrušila na EPS. A niko ne želi da objasni da u EPS spadaju i proizvođači struje i distributeri (prodavci struje). Pa neće biti da su svi krivi. Osim toga, laž je da u EPS-u ima spremačica, kafe kuvarica, kuvara i sličnih zanimanja. U okviru jedne od transformacija (pre više od 10 godina) EPS se "oslobodio" ljudi sa ovim zanimanjima. Za te poslove sada se (putem tendera) angažuju druge firme. Kao i za stražare, obezbeđenja i slično. Dakle, u EPS-u je sada angažovana "čista" struka. I to sa veoma visokim obrazovanjem. Otuda i ispada da je u EPS-u veoma visok "prosek" plata. Ali i to je diskutabilno. Realna slika je mnogo drugačija. A problem je i u tome što je EPS jako "hermetična" firma, čijih predstavnika nema mnogo u javnosti. A to bi pomoglo da se mnoge stvari objasne. A čak i kad bi neko odlučio da se time bavi, bojim se da ne bi bilo medija koji bi imao vremena (prostora) da to i objavi.

dr nauka

pre 7 godina

Šta da vam kažem na ovu temu osim da me je sramota. Naime i ja sam doktor nauka koji na poznatom beogradskom privatnom univerzitetu zarađujem 35000 din. Svi zaposleni su pod stalnim video nadzorom i ne smeju da pisnu. Srpski kapitalizam:(

igor

pre 7 godina

Hocu i ja da budem spremacica. Protracio sam najbolje godine u Vojnoj skoli i jos 25 godina pride ali nema veze. Za svoj posao ionako nisam adekvatno placen a od kad je ukinuto redovno sluzenje radimo kao spremacice pride. Tako da ako vec moram i to da radim onda neka to bude za ozbiljniju platu. Alalicu trud ulozen u znanje i obrazovanje,to ionako nije potrebno ni bitno u ovoj drzavi. Bicu spremacica u EPS-u !

Duci0167

pre 7 godina

Jos nesto ... cistacice ne postoje u EPSu vec se uzimaju preko izvodjackih firmi koje su krajnje degradirane. I zasto vam je uvek neko drugi kriv? Zasto odma na cistacice? Kao glupe,preko veze,ljubavnice ...? Prvo,ucite za sebe valjda a nigde nije garantovano zaposlenje. Svi imamo pravo na rad i zivot bez obzira na stepen obrazovanja. Mogu i oni da kazu "ja dok sam radio,tebe su tata i mama hranili i oblacili dok si ucio u svojoj sobici". Zato,zajedno samo mozemo.

Ana Sotirovic

pre 7 godina

No, hajmo zbog ove ujudurme oko racuna da popljujemo sve u EPS-u, pa su bas krenuli od cistacica, zaboga! Ne od silnih sefova nepostojecih radnih mesta, koordinatora ringispila, pomenimo i sluzbenika koji s fakultetom ima 100 000, koji su za decje paketice dobijali 7000 (!) dinara po detetu, nego od cistacica, koje, kao i kafe kuvarice i portiri rade preko agencije za mizeran novac!

Goran Stefanovic

pre 7 godina

EPS nema spremačice, one su angažovane preko drugih firmi i imaju platu 22000 dinara. Tako da napisano nema veze sa istinom. Sramota šta se sve objavljuje.

almeida

pre 7 godina

@perax Nisam ja glasao za kapitalizam. Nije me niko ništa pitao, krenuli su naoružani da ruše državu, izveli su tenkove, mobilisali i naoružali ljude, poslali preko granice i za to vreme izvršili pljačku društvene i državne imovine. Ogromna većina naroda se tome nije mogla suprotstaviti kao što to ne može ni danas. Ne treba okrivljavati nedužne.

charlie

pre 7 godina

Čistačica u npr Microsoftu će uvek imati veću platu od Srpskog profesora.EPS nije pravi uzorak za upoređivanje pošto se ne finansira iz budžeta.Profesori svakako zaslužuju veće plate.

Korvin

pre 7 godina

uporedjivati sektor koji zaradjuje i plate iz budzeta je naivno.
(velicanstveni, 25. januar 2017 16:29
#####
Pa hajde onda da napravimo da i prosveta bude sektor koji zarađuje. Recimo, godina u osnovnoj školi 3000 evra, u srednjoj od 5 do 10 hiljada zavisno od škole. E, onda vi iz EPS-a lepo platite ako hoćete da vam deca steknu neko obrazovanje. Onda bi možda i stvorili neko poštovanje prema nastavnicima i profesorima.

ZZMZ

pre 7 godina

Od kada ja pamtim u Srbiji se najmanje vrednuju obrazovanje, kultura, zdravstvo.
Ljudi završe fakultete, pa budu sretni ako nađu posao u struci. Recept za uspeh kod nas je da si rođen bogat, ili da na ulici ispečeš zanat, pa ga praktikuješ kasnije na visokim položajima u društvu...

istina

pre 7 godina

Cistacice u celom EPS-u rade preko agencija za posredovanje pri zaposljavanju i imaju platu 16.000,00 din neto...tako da ova gospodja siri dezinformacije bez potrebe...

sumarski inzenjer

pre 7 godina

U istom preduzecu zvanom "Srbijasume" plata cistacice u generalnoj direkciji u Beogradu je duplo veca od sumarskog inzenjera u Vranju. Uslovi rada su neuporedivi,teren, blato,kisa sneg...U ovoj firmi je svako dao za pravo da za isti rad (poredjene inzenjer u beogradu i inzenjer u vranju)prima razlicitu platu sto je u suprotnosti zakona o radu clan 104.

burma

pre 7 godina

@dex, 25. januar 2017 17:40
AMIN, potpisujem svaku rec. briga bi me bilo za Vucica, Dacica i ostale kad bi bio adekvatno placen i mogao da zivim od svoje plate a ne da prezivljavam. Vec 17 godina slusam kako ce biti bolje ali mi nekako strpljenja ponestaje.

goranh

pre 7 godina

Ako pod srpremačica se misli na čistačice moram da kažem da u EPS-u to radno mesto ne postoji, te poslove im radi agencija i te žene primaju neke sitne pare, koliko oni plaćaju agenciju, e to se ne zna.
Ovo pišem samo istine radi, inače nemam ništa protiv da prosvetari imaju adekvatana primanja u skladu kolika su kod svih koji su na budžetu.

burma

pre 7 godina

@goranh, 25. januar 2017
ne lupaj, zakon zabranjuje javnim firmama da unajmljunu firme za ciscenje vec svaka javna ili drzavna firma mora da ima svoje higijenicare, kao i skole, bolnice itd itd itd

barba

pre 7 godina

Niska primanja su veliki problem za prosvetu, ali ima i drugih pokazatelja da je prosveta ponizena, a buducnost ugrozena. Nadtavnici nisu zadticeni od ucenika, roditelja i drugih. Nemaju nikakav uticaj na strateske odluke u prosveti, dok se njome eksperimentise. Inace, primanja prosvetara su veca cak i u Makedoniji.

Pera

pre 7 godina

@(Nemanja, 25. januar 2017 16:47)

Da je tacno to sto ste napisali, oni ne bi imali problema sa platama, jer bi dobro zaradjivali, posto bi jednostavno vodili uspesno svoju firmu, a ta firma se zove - Srbija. Bas suprotno, oni su skroz nesposobni, ti doktori, kao sto je Stefanovic, magistri, kao sto je Velja Ilic, su amateri. Ovi ostali su ili u istim tim politckim partijama, ili su apsolutno neaktivni u politickom zivotu i time preuzimaju odgovornost za stanje u kojem su se nasli. Samo imati papir i na osnovu toga dobiti zagarantovanu platu je u najmanju ruku sumanuto i ekonomski i eticki veoma pogresno. Pogresno, jer garantuje novac na poverenje koje se zove papir skole, a ne garantuje novac na stvarnu vrednost koju ta osoba svojim aktivnostima stvara. Slobodno je trziste, ne bi trebalo biti protekcije, narocito ne u korumpiranom i rodjackom drustvu kakvo je Srbija - papir skole moze za saku novca ili na rodjacke veze dobiti svaka susa. I za kraj, visoko obrazovane osobe su poslednje koje bi trebale imati ikakvih poteskoca da svoje znanje, strucnost i kvalitete ne unovce veoma dobro; ako su nesposobni da sa takovisokim kredencijalima to sebi obezbede, da li su zaista dostojni takvog papira?

Miki

pre 7 godina

1. Zasto je nivo plate drzavni problem?

Gde na svetu drzava koja nije komunisticka propisuje nivo plate, samo se propisuje minimalac

2. Zasto mora doktor nauka da ima vecu platu od spremacice? Trziste odredjuje nivo plate

3. U svetu doktori nauka u proseku ne zaradjuju vise nego ljudi bez doktorata

Gomilanje titula i zvanja je nepotrebno sem ako ste profesor na univerzitetu. Danas je bitna odlucnost, sigurnost u sebe i radna etika. Sama cinjenica da imate doktorat vas ne stavlja u privilegovan polozaj radne snage.

Mora Srbija da se probudi i prati sta se trazi a ne da insistira da drzava resava probleme!!!

zabe i babe

pre 7 godina

(velicanstveni, 25. januar 2017 16:29)
(Хвала!, 25. januar 2017 17:12)

Pokusacu da dam nesto drugaciji odgovor. Postoji veoma bitna razlika izmedju javnog i privatnog sektora, kao i jos bitnija razlika izmedju slobodnog trzista i monopola. Ovde niko ne dovodi pitanja plata u privatnom sektoru. Cak i u mnogo razvijenijim zemljama talentovani softverasi sa srednjom ili visom skolom zaradjuju vise od uciteljice koja ima mnogo odgovorniji posao od njih, samo zato sto ti softverasi rade za bogate PRIVATNE kompanije koje dobro placaju. Privatne firme su privatna stvar gazde, odnosno akcionara i tu se drzava nista ne pita. Medjutim, JAVNA PREDUZECA ciji je vlasnik drzava su vec druga stvar. A EPS je tu sasvim treca prica - jeste da zaradjuje pare, ali oni te pare zaradjuju samo zato sto su MONOPOLISTI na srpskom trzistu. Drugim recima, ne mozes struju da kupujes od npr. TV Pinka ili Radio Mileve, vec moras od EPS. A EPS takodje ima u svom vlasnistvu i neke rudnike koji su prirodno dobro Srbije. S obzirom da je drzava poslodavac lekara, ucitelja i te spremacice u EPS morala bi da postoji kakva-takva fer raspodela prihoda. To ne znaci da bi ta sirota cistacica trebalo da bude placena manje, vec da bi nastavnici trebalo da budu placeni vise. Znaci:

1. DA, profesor u skoli mora da bude bolje placen od spremacice u EPS.
2. NE, spremacica u PRIVATNOJ FIRMI Zika & Sinovi moze da bude i 10 puta vise placena od profesora u skoli, ako to Ziki i njegovim sinovima tako odgovara.

Dragan

pre 7 godina

Lijekari dok zaveše osnovne studije od šest godina ,pa specijalizacija.
Sačuvaj bože koliko odricanja i NIŠTA.
Jedino vam preostaje da štrajkujete,jer drugog puta za vas za sada nema.

realan

pre 7 godina

biti doktor nauka samo po sebi ne garantuje nista...izuzetno postujem obrazovane ljude i divim se tome koliko su vremena proveli i provode uceci...cistacica u EPS je neobrazovana i verovatno primljena preko veze...e sad zaplet - doktore, napusti neradnicku fotelju i idi u struku pa zaradi milione i ostavi cistacicu da posteno cisti tudje svinjarije

XXL

pre 7 godina

A znate li Vi da su u našoj državi uvek za sve krivi čistačice i portiri? Zato i treba da imaju ogromne plate eto ko će da odgovara za uvećene račune za struju sigurno neće direktori jer su smenjeni da odu na druge položaje al' će 'strujni udar' da podnesu upravo ovi iz 'prvih' redova.

Marko

pre 7 godina

Cak i da otpuste pola EPS-a, i da preostaloj polovini smanje plate za 50%, vi i dalje necete imati bolje plate. EPS i prosveta sto se tice isplacivanja zarada nemaju zajednickih tacaka. EPS puni budzet, vi uzimate iz njega. P.S. Nije da se slazem da profesori imaju mala primanja.

burma

pre 7 godina

@(Dragan, 25. januar 2017 16:33)
ne pricamo o monterima nego o cistacicama i neradnicima koji imaju velike plate. terenski rad i treba da bude placen ali ne salterska radnica sa 45000 med sestra sa 33000.

Sindikalac

pre 7 godina

Zašto se ne udružite svi sindikati prosvete, zdravstva, sudstva i ne insistirate da se uvedu platni razredi za sve javne službe, javna državna i lokalna javna preduzeća? Dokle više dozvoljavate da se parcijalno zadovoljavaju interesi svake grupacije. I plate svih javnih pozicija-radnih mesta u državi i lokalu, a posebno javnim preduzećima, moraju biti javno objavljene i svima dostupne za proveru. Da nam onda deca ne gube pola života učeći za doktora nauka i budu plaćena manje od nekvalifikovanog radnika u javnom preduzeću i da se konačno drastično smanji broj administrativaca!

BPK

pre 7 godina

@Dragan
Pođi ti sa 100 deteta na ekskurziju i vrati ih žive i zdrave. Upoređuješ montere i lopatare sa školovanim ljudima, to samo kod nas ima.

ALEKSANDAR

pre 7 godina

Svakoj vlasti u Srbiji uopšte nisu potrebni školovani ljudi. Njima je bitno da ima što više poslušne neobrazovane...
Mladi nam masovno odlaze iz zemlje,jer kad vide svoje roditelje koji su se školovavi i koji sad primaju manju platu od sekretarice u EPS-u,vladi, oni beže što dalje...

bata

pre 7 godina

Svima su plate male, ali ako bi smo posmatrali prioritete, smatram da lekari specijalisti, vrhunski hirurzi, stvarno zaslužuju daleko bolja primanja, a ovako imamo situaciju da ti vrhunski kadrovi odlaze u inostranstvo! Nije mi poznato da prosvetari napuštaju zemlju, pogotovo oni iz državnih škola, a na birou ih ima sasvim dovoljno.
Drugo, gde su rezultati rada prosvetara, ne mogu oni svi linearno da zaslužuju veća primanja. Kvalitet znanja dece je sve lošiji, često se prelazne ocene daju nezasluženo, pogotovo u provinciji.

xoxo

pre 7 godina

Treba neko da zavrsava fakultet da bi imao za trecinu manju platu nego neko ko je isao u Visu uzaludnu i zaposlio se preko veze u drzavno preduzece?U firmama gubitašima,ako bas necete da gledate primer EPS-a,sede srednjoskolci koji primaju vece plate od profesora...po logici u Srbiji,ne treba uopšte ici na fakultet neki ozbiljan,treba zavrsiti neku glupost i tražiti vezu od da bi se dobro zaposlio..usput,takvi ljudi nipodastavaju znacaj obrazovanja,njima to ne treba.

Хвала!

pre 7 godina

@(velicanstveni, 25. januar 2017 16:29)
Сад се умало не посвађах с мужем. Аргументација му је била иста као и твоја. ЕПС зарађује, а школе су на буџету.
Молим вас да ставите + ако мислите да сам ја у праву, одн. да докторка наука и директорка школе треба да има већу плату од чистачице.
А минус, ако мислите да чистачица у ЕПС-у треба да има већу плату од директорке.

Gidra

pre 7 godina

Nije tacno da doktori nauka imaju manju platu od spremačice u EPS. Pogledajte recimo doktore nauka u vladi, predsednistvu i javnim preduzecima, oni su odlicno placeni.

Ma stvarno

pre 7 godina

Argument da direktor škole, doktor nauka, treba da ima veću platu zbog toga što je doktor nauka je, u najmanju ruku, besmislen. Zvanje doktora nauka bi trebalo da nosi sa sobom sposobnost donošenja novih vrednosti i potpuno je neupotrebljivo na mestu direktora škole. Plate budžetskih korisnika i zaposlenih u Javnim preduzećima u Srbiji mogu da se upoređuju sa onim u evropskim zemljama samo procentualno u odnosu na prosečnu zaradu u realnom sektoru, a ne i apsolutnom iznosu. O broju stvarnih radnih sati u toku godine i zaradi u odnosu na te sate, bolje da ne pričamo!

M

pre 7 godina

Evo prvom prilikom kada se prosvetari sami budu založili za uvođenje ozbiljne kontrole kvaliteta rada nastavnika, kada se sami založite da ti masteri i doktorati koje skupljate imaju zapravo veze sa pedagogijom, učenjem i obrazovanjem a ne u vašoj individualnoj oblasti interesovanja, kada se sami založite za rad na inkluziji umesto da mu se opirete na svakom koraku. Kada prestanete javnosti da pričate da su loši rezultati naše dece njihov problem jer su deca loša. Žao mi je manjine nastavnika koji se zapravo trude.

P.S. Nastavnici kod nas imaju prosečne plate u skladu sa evropskim zemljama u odnosu na bdp.

lila

pre 7 godina

ste hteli kapitalizam? jeste glasali za to? e, to vam je to. I nema kukanja, sto ste trazili, to ste dobili.

Kiss
(perax, 25. januar 2017 17:27)


Ovo su ostaci socijalizma i to loseg socijalizma. U kapitalizmu ne moze ovako. Privatnik tj. kapitalista placa onoliko koliko trziste i strucna radna snaga vrede na tržištu.

Zoran

pre 7 godina

@rudar sasa
Nije mi poznato da su neki rudnik, neku branu, neki avion, odlazak u svemir... projektovali rudar, čistaćica, bravar, predsednik vlade... jer to rade inženjeri, magistri, doktori nauka, stručnjaci, profesori...Tako se radi u ozbiljnim zemljama. Tamo se ne može u istu ravan stavljati fizički radnici i inženjeri, niti se dolaskom na vlast može preko noći postati doktor. Uostalom, zašto se ne operišete kod baba Vange, a ne da tražite vrhunske hirurge.

ej bre

pre 7 godina

Tragicno je sto ce spremacici smanjiti plate a doktorima ce ostati iste. To ce biti sustina platnog razreda. Nacin da se smanje plate. Posteno bi bilo samo povecati platu doktorima.

jedan je ETF, ostalo su vise skole

pre 7 godina

Radim u JP EPS.
Supruga mi je zavrsila pravni fakultet (drzavni) i nema posao.
Vkv majstor u JP EPS ima platu 100 000 din.
Da li je to u redu?
Naravno da jeste!
On da da otkaz, sutra bi nasao posao za 120 000.
Kapitalizam, trziste rada, los sistem...

pedja

pre 7 godina

Pogrešno pristupate problemu,čistačica NEMA veliku platu,nego Doktor nauka ima MALU,znači,posmatrajte potrošačku korpu!?Uostalom,ministar u vladi ima isto tako manju platu od čistačice i EPS-u pa se ne pravi tolika buka!?Šta vi prosvetari uopšte hoćete!?

C i n i k

pre 7 godina

Nama ne treba obrazovanje,to je ocigledno. Oni koji ostanu ovde za poslove motaca kablova treba samo da mogu da izdrze u 1 polozaju 6 sati,a ako cete drzavna jasla,samo kupovina diplome i stranacka legitimacija,prema tome skole u Srbiji su visak,zato ucitelji i imaju 35000 platu...

rudar sasa

pre 7 godina

nemam nista protiva vas..ali ako kazete tako i ponizavate druge profesije pogotove te cistacice uhvati se ti metle pa radi taj poso...a ne da sedite u toplo u fotelju i jos da imas extra platu..ako si doktor neki nisi bogu dana da uzivas na poslu i da imas platu i sve privilegije...i jos nesto profesori dragi kada imate puno radno vreme onda se javite za vece plate..znamo se kako i sta radite...a ono najvaznije kada znam strajkuju vas bas briga...a kada treba onda zovete sve...nece da moze da samo vi zivite bolje a ostali ne....
znam dobicu gomilu minusa

burma

pre 7 godina

i u zdravstvu su potrebni platni razredi, ne moze Beograd da ima vece plate od ostatka zemlje, ne moze ni da postoji razlika izmedju Nisa i Leskovca i Vranja i naravno ne moze tehnicar na hirurgiji koji po 12 sati u smeni sa nocnim radom bude manje placen od higijenicarke u EPS. Sramota me je koliko nam dobro ide

Logika

pre 7 godina

Trebalo bi da se otpusti 50% zaposlenih u EPSu zato sto su visak,a ovi koji ostanu da im se smanje plate bar 30% realno,i opet bi imali natprosecne plate u Srbiji!Jer nema smisla da javno preduzece koje smo svi stvorili kroz poreze sluzi za zaposljavanje nesposobnih preko veze a mi da i dalje placamo zaduzivanje EPS kroz budzet i kroz dalje poskupljenje struje!Znam profesora koji je dao otkaz u skoli da bi bio portir u EPSu,duplo mu veca plata.

velicanstveni

pre 7 godina

Smatram da je poredjenje u namanju ruku glupo,naravno da profesor treba da ima vecu platu ali porediti firmu koja zaradjuje i to puno iako vlast tvrdi da je gubitas sto apsolutno nije tacno i porediti plate koje se isplacuje iz budzeta je glupo.Ako je doticna htela poredjenje,trebala je da uporedi plate iz neke javne institucije pa platni razred prema skolskoj spremi, ja radim kod privatnika i radim po 12 sati dnevno i zaradjujem vise nego prof.na fakultetu a nemam fakultet ali moj gazda ceni znanje i pozrtvovan rad a ne diplomu.Supruga mi je profesor i voleo bih da joj plata pet puta veca ali uporedjivati sektor koji zaradjuje i plate iz budzeta je naivno.

Nemanja

pre 7 godina

@ (rudar sasa, 25. januar 2017 16:17)

Sta si po profesiji i koji stepen strucne spreme imas? Posto takvo razmisljanje nema veze sa vezom, nigde u svetu (od Rusije, SAD, Nemacke, Francuske, Kine, Juzne i Severne Koreje itd.). Ti profesori, od osnovne skole do univerziteta, skoluju buduce najstrucnije ljude: lekare, inzenjere, pravnike, ekonomiste, naucnike itd. Ti ljudi kasnije donose strateske odluke u brojnim kompanijama, drzavama, projektuju kapitalne projekte itd. Dakle donose i sprovode najvaznije odluke i projekte. Zato i gule skole i po 20 i vise godina.
Skolovanje i poslovi koji oni obavljaju nakon toga (iz toplih kancelarija) su izuzetno stresni i daleko odgovorniji i tezi od fizickih poslova, ma koliko to nekom delovalo cudno. Zato i imaju i treba da imaju vece plate.
Naravno, svako zanimanje treba postovati jer je svaki castan posao za postovanje. Svakom drustvu su potrebne sve vrste radnika. Ali da doktori nauka (koji se skoluju daleko vise od 20 godina) svakako treba da imaju vece plate od spremacica...

Marko

pre 7 godina

Potrebno je obrazovanje,itekako.Ali ni svako ne koze da bude doktor nauka,da se razumemo.
Nego kad smo vec kod obrazovanja...ne opterecujte vise one jadne osnovce.Ja nisam mogao da verujem koliko težak ranac nosi na ledjima.Sada je 5. razred,i vec ima spazam i fibrozite.A koliko cujem i od drugih roditelja cija su deca osnovci,svi imaju taj problem.
Naša deca uče previše nepotrebnih stvari.U početku su nadprosečna u odnosu na vršnjake iz drugih zemalja,ali vec posle par godina zaostaju u etici.

Uzmite primer Finske,njihovo skolstvo je najbolje.

Хвала!

pre 7 godina

@(velicanstveni, 25. januar 2017 16:29)
Сад се умало не посвађах с мужем. Аргументација му је била иста као и твоја. ЕПС зарађује, а школе су на буџету.
Молим вас да ставите + ако мислите да сам ја у праву, одн. да докторка наука и директорка школе треба да има већу плату од чистачице.
А минус, ако мислите да чистачица у ЕПС-у треба да има већу плату од директорке.

Nemanja

pre 7 godina

@ (rudar sasa, 25. januar 2017 16:17)

Sta si po profesiji i koji stepen strucne spreme imas? Posto takvo razmisljanje nema veze sa vezom, nigde u svetu (od Rusije, SAD, Nemacke, Francuske, Kine, Juzne i Severne Koreje itd.). Ti profesori, od osnovne skole do univerziteta, skoluju buduce najstrucnije ljude: lekare, inzenjere, pravnike, ekonomiste, naucnike itd. Ti ljudi kasnije donose strateske odluke u brojnim kompanijama, drzavama, projektuju kapitalne projekte itd. Dakle donose i sprovode najvaznije odluke i projekte. Zato i gule skole i po 20 i vise godina.
Skolovanje i poslovi koji oni obavljaju nakon toga (iz toplih kancelarija) su izuzetno stresni i daleko odgovorniji i tezi od fizickih poslova, ma koliko to nekom delovalo cudno. Zato i imaju i treba da imaju vece plate.
Naravno, svako zanimanje treba postovati jer je svaki castan posao za postovanje. Svakom drustvu su potrebne sve vrste radnika. Ali da doktori nauka (koji se skoluju daleko vise od 20 godina) svakako treba da imaju vece plate od spremacica...

Logika

pre 7 godina

Trebalo bi da se otpusti 50% zaposlenih u EPSu zato sto su visak,a ovi koji ostanu da im se smanje plate bar 30% realno,i opet bi imali natprosecne plate u Srbiji!Jer nema smisla da javno preduzece koje smo svi stvorili kroz poreze sluzi za zaposljavanje nesposobnih preko veze a mi da i dalje placamo zaduzivanje EPS kroz budzet i kroz dalje poskupljenje struje!Znam profesora koji je dao otkaz u skoli da bi bio portir u EPSu,duplo mu veca plata.

Korvin

pre 7 godina

uporedjivati sektor koji zaradjuje i plate iz budzeta je naivno.
(velicanstveni, 25. januar 2017 16:29
#####
Pa hajde onda da napravimo da i prosveta bude sektor koji zarađuje. Recimo, godina u osnovnoj školi 3000 evra, u srednjoj od 5 do 10 hiljada zavisno od škole. E, onda vi iz EPS-a lepo platite ako hoćete da vam deca steknu neko obrazovanje. Onda bi možda i stvorili neko poštovanje prema nastavnicima i profesorima.

gradinar

pre 7 godina

Ovde, po nekim komentarima, EPS zarađuje za budžet, a prosveta ne, pa je iz toga logično da imaju takve plate...
Ma nemojte...
Da li lekari (kao i prosvetari) zarađuju za budžet?
Pa ne zarađuju...
Da li to znači da treba ukinuti lekare? M?

EPS zarađuje tako što ima ekskluzivno pravo da koristi opšta dobra ove zemlje - prirodna bogatstva. To od čega oni zarađuju nije njihova prćija, njima je samo upala sekira u med, oni rade u firmi koju je cela država gradila (iz budžeta), i koja eksploatiše prirodne resurse ove zemlje... Ej...

burma

pre 7 godina

i u zdravstvu su potrebni platni razredi, ne moze Beograd da ima vece plate od ostatka zemlje, ne moze ni da postoji razlika izmedju Nisa i Leskovca i Vranja i naravno ne moze tehnicar na hirurgiji koji po 12 sati u smeni sa nocnim radom bude manje placen od higijenicarke u EPS. Sramota me je koliko nam dobro ide

almeida

pre 7 godina

Šta se tu može. Onaj ko je odlučio da platu zarađuje u obrazovanju u Srbiji nalazi se u istom položaju kao onaj što je odlučio da živi od uzgoja svinja u muslimanskoj državi. Ne treba Srbiji obrazovanje, morate se prekvalifikovati i živeti od nekog drugog zanimanja. Možemo mi pričati šta hoćemo, ovde primitivci i nepismeni odlučuju o svemu, oni usmeravaju državu u ovom pravcu. Veliki je promašaj ulagati u svoje obrazovanje i ostati u Srbiji. Ovo je crna rupa.

zabe i babe

pre 7 godina

(velicanstveni, 25. januar 2017 16:29)
(Хвала!, 25. januar 2017 17:12)

Pokusacu da dam nesto drugaciji odgovor. Postoji veoma bitna razlika izmedju javnog i privatnog sektora, kao i jos bitnija razlika izmedju slobodnog trzista i monopola. Ovde niko ne dovodi pitanja plata u privatnom sektoru. Cak i u mnogo razvijenijim zemljama talentovani softverasi sa srednjom ili visom skolom zaradjuju vise od uciteljice koja ima mnogo odgovorniji posao od njih, samo zato sto ti softverasi rade za bogate PRIVATNE kompanije koje dobro placaju. Privatne firme su privatna stvar gazde, odnosno akcionara i tu se drzava nista ne pita. Medjutim, JAVNA PREDUZECA ciji je vlasnik drzava su vec druga stvar. A EPS je tu sasvim treca prica - jeste da zaradjuje pare, ali oni te pare zaradjuju samo zato sto su MONOPOLISTI na srpskom trzistu. Drugim recima, ne mozes struju da kupujes od npr. TV Pinka ili Radio Mileve, vec moras od EPS. A EPS takodje ima u svom vlasnistvu i neke rudnike koji su prirodno dobro Srbije. S obzirom da je drzava poslodavac lekara, ucitelja i te spremacice u EPS morala bi da postoji kakva-takva fer raspodela prihoda. To ne znaci da bi ta sirota cistacica trebalo da bude placena manje, vec da bi nastavnici trebalo da budu placeni vise. Znaci:

1. DA, profesor u skoli mora da bude bolje placen od spremacice u EPS.
2. NE, spremacica u PRIVATNOJ FIRMI Zika & Sinovi moze da bude i 10 puta vise placena od profesora u skoli, ako to Ziki i njegovim sinovima tako odgovara.

C i n i k

pre 7 godina

Nama ne treba obrazovanje,to je ocigledno. Oni koji ostanu ovde za poslove motaca kablova treba samo da mogu da izdrze u 1 polozaju 6 sati,a ako cete drzavna jasla,samo kupovina diplome i stranacka legitimacija,prema tome skole u Srbiji su visak,zato ucitelji i imaju 35000 platu...

Ribnikar

pre 7 godina

Ljudi,da se ne lažemo u Srbiji ima i doktora nauka za koje svi znamo kako su to zvanje dobili. A da nije normalno nije,ali Srbija je zemlja čuda. U njoj pametni postaju glupi,glupi pametni,lopovi pričaju o poštenju i pravdi...

sun

pre 7 godina

Skolstvo nam je uruseno, na svim poljima, na svim. Nijedan ministar prosvete nece da se uhvati u kostac sa problemima, vec se svi bave perifernim stvarima, djackim uniformama, na primer. Profesija prosvetnog radnika je toliko degradirana i unizena, ne samo platama, da je od privilegije, sto je nekada bila, postala robija.

Ana Sotirovic

pre 7 godina

No, hajmo zbog ove ujudurme oko racuna da popljujemo sve u EPS-u, pa su bas krenuli od cistacica, zaboga! Ne od silnih sefova nepostojecih radnih mesta, koordinatora ringispila, pomenimo i sluzbenika koji s fakultetom ima 100 000, koji su za decje paketice dobijali 7000 (!) dinara po detetu, nego od cistacica, koje, kao i kafe kuvarice i portiri rade preko agencije za mizeran novac!

BPK

pre 7 godina

@Dragan
Pođi ti sa 100 deteta na ekskurziju i vrati ih žive i zdrave. Upoređuješ montere i lopatare sa školovanim ljudima, to samo kod nas ima.

Marko

pre 7 godina

Potrebno je obrazovanje,itekako.Ali ni svako ne koze da bude doktor nauka,da se razumemo.
Nego kad smo vec kod obrazovanja...ne opterecujte vise one jadne osnovce.Ja nisam mogao da verujem koliko težak ranac nosi na ledjima.Sada je 5. razred,i vec ima spazam i fibrozite.A koliko cujem i od drugih roditelja cija su deca osnovci,svi imaju taj problem.
Naša deca uče previše nepotrebnih stvari.U početku su nadprosečna u odnosu na vršnjake iz drugih zemalja,ali vec posle par godina zaostaju u etici.

Uzmite primer Finske,njihovo skolstvo je najbolje.

Milos Ilic

pre 7 godina

ste hteli kapitalizam? jeste glasali za to? e, to vam je to. I nema kukanja, sto ste trazili, to ste dobili.

Kiss
(perax, 25. januar 2017 17:27)

Nije me mrzelo da pustim poruku mom drugaru koji je lekar u Berlinu. Kaze da mu je plata za decembar bila 3.100 E. Ah, da, bolnica je drzavna, a Nemacka je kapitalisticka zemlja.

Monter

pre 7 godina

Radim u epsu.Vkv vodeci monter 70000 plata.Spremacice,portiri,kuvarice rade preko agencija za saku pirinca kao i citaci struje.Slazem se da su plate u zdravstvu i prosveti male ali daleko od toga da mi imamo velike.Zena prosvetni radnik,nezaposlena,deca...Sklapanje kraja sa krajem na malo visem nivou od ostalih.Smanje li mi platu odlazim iz zemlje.U normalnim zemljama bi imao platu2-3000 evra jer tamo ljudi cene kada rizikujes zivot zbog opsteg dobra.Tako vam je u zdravstvu,odose ljudi a vi kukajte kako nema ko da vas leci

.орг

pre 7 godina

радници епс-а примају зараде као и учитељи -- из државне касе. зато просветари траже увођење платних разреда.

velicanstveni

pre 7 godina

Korvin@Ja ne radim u EPS vec radim u privatnom sektoru i to kao konj,da li bi ti kao prosvetni radnik mogao da platis deci skolovanje kao sto si predlozio,ja recimo ne a zaradjujem dva puta vise nego moja supruga kao profesor,samo hocu da kazem da ne uporedjuje doticna gospodja babe i zabe vec da se izbore za svoja prava na pravi nacin a to nije da se nekome smanji plata,poenta je da se ona izbori da ima puno vecu platu nego cistacica u Epsu a cistacici da ostane ista.

goranh

pre 7 godina

Ako pod srpremačica se misli na čistačice moram da kažem da u EPS-u to radno mesto ne postoji, te poslove im radi agencija i te žene primaju neke sitne pare, koliko oni plaćaju agenciju, e to se ne zna.
Ovo pišem samo istine radi, inače nemam ništa protiv da prosvetari imaju adekvatana primanja u skladu kolika su kod svih koji su na budžetu.

Goran Stefanovic

pre 7 godina

EPS nema spremačice, one su angažovane preko drugih firmi i imaju platu 22000 dinara. Tako da napisano nema veze sa istinom. Sramota šta se sve objavljuje.

Izgubljen u tranziciji

pre 7 godina

Šta ti je naš čovek. Nije on nezadovoljan samo što je njegova plata nepravedno mala, nego što je plata nekoj spremačici možda veća od njegove. Da se razumemo, puna podrška prosvetarima za veću platu, ali sigurno vas ne bi usrećilo da nekoj spremačici, rudaru, radniku plata bude još manja nego što je inače..
Uostalom, koje to spremačice iz javnih preduzeća imaju veću platu od prosv.radnka, kad te iste spremačice unazad 10-ak godina rade preko agencija za iznajmljivanje (robova) i plate su im tako „velike“ da im se više isplati da sami sebi polome ruke jer bi na bolovanju preko 30 dana primale republički minimalac koji je veći od njihove „velike“ plate..

sumarski inzenjer

pre 7 godina

U istom preduzecu zvanom "Srbijasume" plata cistacice u generalnoj direkciji u Beogradu je duplo veca od sumarskog inzenjera u Vranju. Uslovi rada su neuporedivi,teren, blato,kisa sneg...U ovoj firmi je svako dao za pravo da za isti rad (poredjene inzenjer u beogradu i inzenjer u vranju)prima razlicitu platu sto je u suprotnosti zakona o radu clan 104.

Zoran

pre 7 godina

Podržavam da se svima podignu plate. Školstvo nam je kao i zdravstvo na nivou afričkog plemena. Škole se kriju i samo su im bitni izleti gde će da uzmu ekstra lovu a šta deca uče i kako NULA čast izuzecima.

ALEKSANDAR

pre 7 godina

Svakoj vlasti u Srbiji uopšte nisu potrebni školovani ljudi. Njima je bitno da ima što više poslušne neobrazovane...
Mladi nam masovno odlaze iz zemlje,jer kad vide svoje roditelje koji su se školovavi i koji sad primaju manju platu od sekretarice u EPS-u,vladi, oni beže što dalje...

PpxA

pre 7 godina

Ja naucio hakeraj, radim koliko ja hocu i koliko treba, sam svoj gazda, ionako svi nesto muvaju. Ko ceka nesto od ove drzave nece docekati nikad, ne znam kako vam to vise nije jasno. Ako ne mozes ovde da se snadjes idi preko, tu pre svega mislim na ove skolovane. Evropi trebaju skolovani kadrovi, Kanadi, Australiji itd takodje.

Zoran

pre 7 godina

@rudar sasa
Nije mi poznato da su neki rudnik, neku branu, neki avion, odlazak u svemir... projektovali rudar, čistaćica, bravar, predsednik vlade... jer to rade inženjeri, magistri, doktori nauka, stručnjaci, profesori...Tako se radi u ozbiljnim zemljama. Tamo se ne može u istu ravan stavljati fizički radnici i inženjeri, niti se dolaskom na vlast može preko noći postati doktor. Uostalom, zašto se ne operišete kod baba Vange, a ne da tražite vrhunske hirurge.

SaleKuleas

pre 7 godina

Stoti put ista priča!Netačna. U EPS-u NEMA spremačica na platnom spisku.Angažuju se preko specijalizovanih firmi,teško da su im plate veće od 20000 rsd ! Takođe,radnici EPS-a NE PRIMAJU platu kao učitelji,iz budžeta,kao što jedna neznalica napisa u komentaru.EPS je prihodna firma,ima svoj proizvod,cenu koštanja tog proizvoda,troškove,dakle,EPS je firma, a ne budžetski korisnik.To što SVE vlasti koriste EPS za neke svoje 'šeme' je druga priča.

dr nauka

pre 7 godina

Šta da vam kažem na ovu temu osim da me je sramota. Naime i ja sam doktor nauka koji na poznatom beogradskom privatnom univerzitetu zarađujem 35000 din. Svi zaposleni su pod stalnim video nadzorom i ne smeju da pisnu. Srpski kapitalizam:(

Duci0167

pre 7 godina

POENTA treba da je da nema cistacica preveliku vec ostali PREMALE! Da nekome smanji,vama se nece povecati,znate? Trazite bre 100.000!niko nikoga ne sprecava da ide ka boljem! Zasto nam urezano da sve preko 300e je plata iha haaaj?? To nije ni za prezivljavanje. Toliko malo postujete sebe i svoj rad? Vi radite posteno,drzava neka plati posteno. SVE cene,SVI porezi i takse su nam kao u EU drzavama a plata Africka. Pa frendovi nesto tu smrdi a to nisam ja. Kada otkrijete kako zivot treba da izgleda,mozda cete i ici ka cilju. Ovako ...

igor

pre 7 godina

Hocu i ja da budem spremacica. Protracio sam najbolje godine u Vojnoj skoli i jos 25 godina pride ali nema veze. Za svoj posao ionako nisam adekvatno placen a od kad je ukinuto redovno sluzenje radimo kao spremacice pride. Tako da ako vec moram i to da radim onda neka to bude za ozbiljniju platu. Alalicu trud ulozen u znanje i obrazovanje,to ionako nije potrebno ni bitno u ovoj drzavi. Bicu spremacica u EPS-u !

almeida

pre 7 godina

@perax Nisam ja glasao za kapitalizam. Nije me niko ništa pitao, krenuli su naoružani da ruše državu, izveli su tenkove, mobilisali i naoružali ljude, poslali preko granice i za to vreme izvršili pljačku društvene i državne imovine. Ogromna većina naroda se tome nije mogla suprotstaviti kao što to ne može ni danas. Ne treba okrivljavati nedužne.

neki flazmid

pre 7 godina

Spremacica u EPS-u posteno zaradi tu svoju platu. Cemu njeno omalovazavanje ? To sto nam je drustvo neuredjeno i nema potrebe za doktorima ili se njihov rad ne ceni dovoljno je sasvim drugaciji problem... Svakom svoje

Duci0167

pre 7 godina

Jos nesto ... cistacice ne postoje u EPSu vec se uzimaju preko izvodjackih firmi koje su krajnje degradirane. I zasto vam je uvek neko drugi kriv? Zasto odma na cistacice? Kao glupe,preko veze,ljubavnice ...? Prvo,ucite za sebe valjda a nigde nije garantovano zaposlenje. Svi imamo pravo na rad i zivot bez obzira na stepen obrazovanja. Mogu i oni da kazu "ja dok sam radio,tebe su tata i mama hranili i oblacili dok si ucio u svojoj sobici". Zato,zajedno samo mozemo.

xoxo

pre 7 godina

Treba neko da zavrsava fakultet da bi imao za trecinu manju platu nego neko ko je isao u Visu uzaludnu i zaposlio se preko veze u drzavno preduzece?U firmama gubitašima,ako bas necete da gledate primer EPS-a,sede srednjoskolci koji primaju vece plate od profesora...po logici u Srbiji,ne treba uopšte ici na fakultet neki ozbiljan,treba zavrsiti neku glupost i tražiti vezu od da bi se dobro zaposlio..usput,takvi ljudi nipodastavaju znacaj obrazovanja,njima to ne treba.

burma

pre 7 godina

@(Dragan, 25. januar 2017 16:33)
ne pricamo o monterima nego o cistacicama i neradnicima koji imaju velike plate. terenski rad i treba da bude placen ali ne salterska radnica sa 45000 med sestra sa 33000.

Dragan

pre 7 godina

Lijekari dok zaveše osnovne studije od šest godina ,pa specijalizacija.
Sačuvaj bože koliko odricanja i NIŠTA.
Jedino vam preostaje da štrajkujete,jer drugog puta za vas za sada nema.

istina

pre 7 godina

Cistacice u celom EPS-u rade preko agencija za posredovanje pri zaposljavanju i imaju platu 16.000,00 din neto...tako da ova gospodja siri dezinformacije bez potrebe...

XXL

pre 7 godina

A znate li Vi da su u našoj državi uvek za sve krivi čistačice i portiri? Zato i treba da imaju ogromne plate eto ko će da odgovara za uvećene račune za struju sigurno neće direktori jer su smenjeni da odu na druge položaje al' će 'strujni udar' da podnesu upravo ovi iz 'prvih' redova.

Gidra

pre 7 godina

Nije tacno da doktori nauka imaju manju platu od spremačice u EPS. Pogledajte recimo doktore nauka u vladi, predsednistvu i javnim preduzecima, oni su odlicno placeni.

ZZMZ

pre 7 godina

Od kada ja pamtim u Srbiji se najmanje vrednuju obrazovanje, kultura, zdravstvo.
Ljudi završe fakultete, pa budu sretni ako nađu posao u struci. Recept za uspeh kod nas je da si rođen bogat, ili da na ulici ispečeš zanat, pa ga praktikuješ kasnije na visokim položajima u društvu...

Sindikalac

pre 7 godina

Zašto se ne udružite svi sindikati prosvete, zdravstva, sudstva i ne insistirate da se uvedu platni razredi za sve javne službe, javna državna i lokalna javna preduzeća? Dokle više dozvoljavate da se parcijalno zadovoljavaju interesi svake grupacije. I plate svih javnih pozicija-radnih mesta u državi i lokalu, a posebno javnim preduzećima, moraju biti javno objavljene i svima dostupne za proveru. Da nam onda deca ne gube pola života učeći za doktora nauka i budu plaćena manje od nekvalifikovanog radnika u javnom preduzeću i da se konačno drastično smanji broj administrativaca!

ej bre

pre 7 godina

Tragicno je sto ce spremacici smanjiti plate a doktorima ce ostati iste. To ce biti sustina platnog razreda. Nacin da se smanje plate. Posteno bi bilo samo povecati platu doktorima.

Meister Jakob

pre 7 godina

Sada imate situaciju da je doktor nauka koji je direktor škole manje plaćen od spremačice u EPS-u.
Pa taj doktor nauka koji je direktor škole ne radi ništa, dok se jadna čistačica cijeli dan grbi nad usisavačem, pere prozore, briše prašinu, žena se pošteno naradi cijeli dan, dok se ovaj doktor nauka za*ebava na Facebooku, Instagramu i Twitteru, odigra možda neku online multi-player igricu, i onda ide kući.
Pa znam moja majka je je 37 godina radila u biblioteci, od toga 20 godina šefica, skoro ništa nisu radili, možda 20% radnog vremena su stvarno radili. Ista priča, Facebook, igrice, plac, trgovina, banka, frizer, sve za vrijeme radnog vremena, i još k tome su bili opako plaćeni, moja mama je pred penziju imala nekih €1200!

velicanstveni

pre 7 godina

Smatram da je poredjenje u namanju ruku glupo,naravno da profesor treba da ima vecu platu ali porediti firmu koja zaradjuje i to puno iako vlast tvrdi da je gubitas sto apsolutno nije tacno i porediti plate koje se isplacuje iz budzeta je glupo.Ako je doticna htela poredjenje,trebala je da uporedi plate iz neke javne institucije pa platni razred prema skolskoj spremi, ja radim kod privatnika i radim po 12 sati dnevno i zaradjujem vise nego prof.na fakultetu a nemam fakultet ali moj gazda ceni znanje i pozrtvovan rad a ne diplomu.Supruga mi je profesor i voleo bih da joj plata pet puta veca ali uporedjivati sektor koji zaradjuje i plate iz budzeta je naivno.

burma

pre 7 godina

@dex, 25. januar 2017 17:40
AMIN, potpisujem svaku rec. briga bi me bilo za Vucica, Dacica i ostale kad bi bio adekvatno placen i mogao da zivim od svoje plate a ne da prezivljavam. Vec 17 godina slusam kako ce biti bolje ali mi nekako strpljenja ponestaje.

rudar sasa

pre 7 godina

nemam nista protiva vas..ali ako kazete tako i ponizavate druge profesije pogotove te cistacice uhvati se ti metle pa radi taj poso...a ne da sedite u toplo u fotelju i jos da imas extra platu..ako si doktor neki nisi bogu dana da uzivas na poslu i da imas platu i sve privilegije...i jos nesto profesori dragi kada imate puno radno vreme onda se javite za vece plate..znamo se kako i sta radite...a ono najvaznije kada znam strajkuju vas bas briga...a kada treba onda zovete sve...nece da moze da samo vi zivite bolje a ostali ne....
znam dobicu gomilu minusa

barba

pre 7 godina

Niska primanja su veliki problem za prosvetu, ali ima i drugih pokazatelja da je prosveta ponizena, a buducnost ugrozena. Nadtavnici nisu zadticeni od ucenika, roditelja i drugih. Nemaju nikakav uticaj na strateske odluke u prosveti, dok se njome eksperimentise. Inace, primanja prosvetara su veca cak i u Makedoniji.

charlie

pre 7 godina

Čistačica u npr Microsoftu će uvek imati veću platu od Srpskog profesora.EPS nije pravi uzorak za upoređivanje pošto se ne finansira iz budžeta.Profesori svakako zaslužuju veće plate.

realan

pre 7 godina

biti doktor nauka samo po sebi ne garantuje nista...izuzetno postujem obrazovane ljude i divim se tome koliko su vremena proveli i provode uceci...cistacica u EPS je neobrazovana i verovatno primljena preko veze...e sad zaplet - doktore, napusti neradnicku fotelju i idi u struku pa zaradi milione i ostavi cistacicu da posteno cisti tudje svinjarije

pedja

pre 7 godina

Pogrešno pristupate problemu,čistačica NEMA veliku platu,nego Doktor nauka ima MALU,znači,posmatrajte potrošačku korpu!?Uostalom,ministar u vladi ima isto tako manju platu od čistačice i EPS-u pa se ne pravi tolika buka!?Šta vi prosvetari uopšte hoćete!?

lila

pre 7 godina

ste hteli kapitalizam? jeste glasali za to? e, to vam je to. I nema kukanja, sto ste trazili, to ste dobili.

Kiss
(perax, 25. januar 2017 17:27)


Ovo su ostaci socijalizma i to loseg socijalizma. U kapitalizmu ne moze ovako. Privatnik tj. kapitalista placa onoliko koliko trziste i strucna radna snaga vrede na tržištu.

M

pre 7 godina

Evo prvom prilikom kada se prosvetari sami budu založili za uvođenje ozbiljne kontrole kvaliteta rada nastavnika, kada se sami založite da ti masteri i doktorati koje skupljate imaju zapravo veze sa pedagogijom, učenjem i obrazovanjem a ne u vašoj individualnoj oblasti interesovanja, kada se sami založite za rad na inkluziji umesto da mu se opirete na svakom koraku. Kada prestanete javnosti da pričate da su loši rezultati naše dece njihov problem jer su deca loša. Žao mi je manjine nastavnika koji se zapravo trude.

P.S. Nastavnici kod nas imaju prosečne plate u skladu sa evropskim zemljama u odnosu na bdp.

Lol

pre 7 godina

@milos ilic
Nije ni mene mrzelo pa sam potražila statistiku.
Prosečna plata u Nemačkoj je između 2,500 i 3000e(i neki kusur) , znači da vaš prijatelj, kao lekar u Nemačkoj zarađuje prosečnu platu. U Srbiji je prosečna plata od 350e do 450e,što znači da prosvetni radnici u Srbiji zarađuju prosečnu platu.

jedan je ETF, ostalo su vise skole

pre 7 godina

Radim u JP EPS.
Supruga mi je zavrsila pravni fakultet (drzavni) i nema posao.
Vkv majstor u JP EPS ima platu 100 000 din.
Da li je to u redu?
Naravno da jeste!
On da da otkaz, sutra bi nasao posao za 120 000.
Kapitalizam, trziste rada, los sistem...

Negotinac

pre 7 godina

Izgleda da je, ponovo, na red došao EPS. I čim se nešto krupno iza brda valja, odmah neko potegne EPS. Međutim, toliko malo ljudi u Srbiji zna tačnu priču o EPS-u da to nije normalno. Na našu žalost, kad nešto treba da se objasni ovom narodu, niko se i ne trudi da to učini. Svi su skloni senzacionalizmu. Plasira se neka informacija, pa nek bude šta bude. Iskreno se nadam da će neko (vrlo brzo) odlučiti da proda EPS pa ćemo onda videti ko će i koliko da ima koristi. Uostalom, imamo takvih primera u okruženju. O EPS- pričaju svi, a malo ih zna pravu situaciju. Ovih dana, čitava lavina se obrušila na EPS. A niko ne želi da objasni da u EPS spadaju i proizvođači struje i distributeri (prodavci struje). Pa neće biti da su svi krivi. Osim toga, laž je da u EPS-u ima spremačica, kafe kuvarica, kuvara i sličnih zanimanja. U okviru jedne od transformacija (pre više od 10 godina) EPS se "oslobodio" ljudi sa ovim zanimanjima. Za te poslove sada se (putem tendera) angažuju druge firme. Kao i za stražare, obezbeđenja i slično. Dakle, u EPS-u je sada angažovana "čista" struka. I to sa veoma visokim obrazovanjem. Otuda i ispada da je u EPS-u veoma visok "prosek" plata. Ali i to je diskutabilno. Realna slika je mnogo drugačija. A problem je i u tome što je EPS jako "hermetična" firma, čijih predstavnika nema mnogo u javnosti. A to bi pomoglo da se mnoge stvari objasne. A čak i kad bi neko odlučio da se time bavi, bojim se da ne bi bilo medija koji bi imao vremena (prostora) da to i objavi.

Pera

pre 7 godina

@(Nemanja, 25. januar 2017 16:47)

Da je tacno to sto ste napisali, oni ne bi imali problema sa platama, jer bi dobro zaradjivali, posto bi jednostavno vodili uspesno svoju firmu, a ta firma se zove - Srbija. Bas suprotno, oni su skroz nesposobni, ti doktori, kao sto je Stefanovic, magistri, kao sto je Velja Ilic, su amateri. Ovi ostali su ili u istim tim politckim partijama, ili su apsolutno neaktivni u politickom zivotu i time preuzimaju odgovornost za stanje u kojem su se nasli. Samo imati papir i na osnovu toga dobiti zagarantovanu platu je u najmanju ruku sumanuto i ekonomski i eticki veoma pogresno. Pogresno, jer garantuje novac na poverenje koje se zove papir skole, a ne garantuje novac na stvarnu vrednost koju ta osoba svojim aktivnostima stvara. Slobodno je trziste, ne bi trebalo biti protekcije, narocito ne u korumpiranom i rodjackom drustvu kakvo je Srbija - papir skole moze za saku novca ili na rodjacke veze dobiti svaka susa. I za kraj, visoko obrazovane osobe su poslednje koje bi trebale imati ikakvih poteskoca da svoje znanje, strucnost i kvalitete ne unovce veoma dobro; ako su nesposobni da sa takovisokim kredencijalima to sebi obezbede, da li su zaista dostojni takvog papira?

Marko

pre 7 godina

Cak i da otpuste pola EPS-a, i da preostaloj polovini smanje plate za 50%, vi i dalje necete imati bolje plate. EPS i prosveta sto se tice isplacivanja zarada nemaju zajednickih tacaka. EPS puni budzet, vi uzimate iz njega. P.S. Nije da se slazem da profesori imaju mala primanja.

bata

pre 7 godina

Svima su plate male, ali ako bi smo posmatrali prioritete, smatram da lekari specijalisti, vrhunski hirurzi, stvarno zaslužuju daleko bolja primanja, a ovako imamo situaciju da ti vrhunski kadrovi odlaze u inostranstvo! Nije mi poznato da prosvetari napuštaju zemlju, pogotovo oni iz državnih škola, a na birou ih ima sasvim dovoljno.
Drugo, gde su rezultati rada prosvetara, ne mogu oni svi linearno da zaslužuju veća primanja. Kvalitet znanja dece je sve lošiji, često se prelazne ocene daju nezasluženo, pogotovo u provinciji.

Miki

pre 7 godina

1. Zasto je nivo plate drzavni problem?

Gde na svetu drzava koja nije komunisticka propisuje nivo plate, samo se propisuje minimalac

2. Zasto mora doktor nauka da ima vecu platu od spremacice? Trziste odredjuje nivo plate

3. U svetu doktori nauka u proseku ne zaradjuju vise nego ljudi bez doktorata

Gomilanje titula i zvanja je nepotrebno sem ako ste profesor na univerzitetu. Danas je bitna odlucnost, sigurnost u sebe i radna etika. Sama cinjenica da imate doktorat vas ne stavlja u privilegovan polozaj radne snage.

Mora Srbija da se probudi i prati sta se trazi a ne da insistira da drzava resava probleme!!!

Ma stvarno

pre 7 godina

Argument da direktor škole, doktor nauka, treba da ima veću platu zbog toga što je doktor nauka je, u najmanju ruku, besmislen. Zvanje doktora nauka bi trebalo da nosi sa sobom sposobnost donošenja novih vrednosti i potpuno je neupotrebljivo na mestu direktora škole. Plate budžetskih korisnika i zaposlenih u Javnim preduzećima u Srbiji mogu da se upoređuju sa onim u evropskim zemljama samo procentualno u odnosu na prosečnu zaradu u realnom sektoru, a ne i apsolutnom iznosu. O broju stvarnih radnih sati u toku godine i zaradi u odnosu na te sate, bolje da ne pričamo!

burma

pre 7 godina

@goranh, 25. januar 2017
ne lupaj, zakon zabranjuje javnim firmama da unajmljunu firme za ciscenje vec svaka javna ili drzavna firma mora da ima svoje higijenicare, kao i skole, bolnice itd itd itd

Dr Miggyy

pre 7 godina

KO IMA SVOGA IMA I BOGA!

Informaciju koju je predsednica USPRS Jasna Janković iznela u javnosti, da je doktor nauka koji je direktor škole manje plaćen od spremačice u EPS-u, nije jedini slučaj. To što je gospodin nauka i director škole, ne znači da on prima platru doktora nauka, već samo platu direktora. Ovakva situacija kaže koji je odnos društva prema nastavnom osoblju, a koje prema spremačicama i činovnika u javnim preduzećima i ustanovama. Što se tiče EPS-a, tu je jasna stvar, plate su solidne, a kada ponestane novca uhvate se sa greškama u očitavanju i računanja potrebne potrošnje građana, kako bi pokrili minuse. Ovde ispade da je komplikovaniji i značajniji za društvo posao spremačice od posla profesora. Da li to ima još negde na ovoj brdovitoj planeti? Da nije tužno, bilo bi žalosno. Za koga?

Noa

pre 7 godina

@(Petar, 25. januar 2017 23:15)
@(Monter, 25. januar 2017 22:32)

Jedan inženjer, jedan monter. Jedan platu 75000, drugi 70000. Obojica rade u EPS-u. Dogovorite se koji laže od vas dvojice.

Miki Brat

pre 7 godina

Moja sestra je doktor nauka a nema ni posao, jedina opcija joj je da radi u kiosku ili kod kineza, tako da ova ne bi trebalo da se žali.

Marko

pre 7 godina

Ovi sto pominju kapitalizam i trziste, da im cika objasni jer su prokleti glupi. Uzmemo primer da sada recimo spremacica u EPS ima 60 000. Treba 500 spremacica ukupno. Postavis uslove i raspises konkurs. Javi se na konkurs njih 5000. A ti onda smanjujes platu dok ne ostane 500 najocajnijih koji ce taj posao da rade za 20 000. Opaaaaaaa e to je trziste rodjaci a ne kao eto doktori nikome ne trebaju a nicemu ne sluze (osim sto se bave naukom i prakticno unapredjuju ovu zemlju i pri tom prenose znanje), a cistacice trebaju. Trebaju, ali otvorite trziste rodjaci da se tako formira cena rada pa da vidite kako ce vam gladni uzeti radna mesta za 20 000 a radice vise i bolje od vas. Isto vazi za sve struke i profesije. Tek kad neko zanimanje postane deficitarno e onda ide logicno rast plate. Teze je srbende u pamet dozvati nego zemlju iz orbite pomeriti polugom.

Sta ova hoce?

pre 7 godina

Gospodjo, posto si resila da zivis u Srtbiji, to ti je sto ti je.
Zato ne kukaj, nego se uclani u SNS, mozda te prime za cistacicu u EPS-u, pa ces tako resiti svoj problem.
Ako neces ni to, cuti!

hoga985

pre 7 godina

Ja podržavam inicijativu uvodjenja platnih razreda ali da se ne lažemo...
Pročitao sam prva tri pasusa članka i odlučio da napišem komentar zbog izjave da najškolovaniji ljudi rade u prosveti.
Ne globalizujem ali kada se setim koji djaci iz moje gimnazije su sada prosvetni radnici i ovo sto imate je mnogo

Milenica

pre 7 godina

Iskreno se nadam da tvrdjenje iz naslova ne pripada domenu istine, jer bi protivno znacilo katastrofalno godina rada i truda koje osvescen covek ulozi u svoje obrazovanje.Moram istaci da licno majstore veoma postujem, jer pored obavezne srednje skole (neretko ima i visokoobrazovanih) oni moraju imati i odredjene kreativne sposobnosti.Medjutim, moram da primetim da su mnogi nazalost veoma neodgovorni i bezobrazni.Moja porodica poseduje letnjikovac na planini (Crna Gora je u pitanju) koji je izgradjen pre mnogo godina, ostalo je jos samo da se urede dodatne sobe , postavi lamperija u potkrovlju i okreci fasada, ali takvi poslovi su . zbog broja clanova porodice spadali u domen urgentnih.Godinama trazimo majstore koji su kadri da obave odgovarajuce poslove, za adekvatnu cenu koju sami odrede, da ne napominjem da je obim posla toliki da sve moze da se uradi za godinu dana, eventualno dve, i to je mesto gde pocinju da se nizu problemi.Oni nas naime,uopste nisu udostojili odgovora, stalno su odlagali dolazak , izgovarajuci se kojekakvim dopunskim obavezama, sto je bila ocigledna i ortodoksna laz.Da bude jos gore, zakon izricito zabranjuje turistima da dovode majstore iz Srbije, jer daju prednost sopstvenim radnicima, sto ne bi bilo neopravdano da nisu vrlo neprofesionalni, bezobzirni i indiferentni, a nista im ne znaci da vreme tece, i da dva meseca nije isto kao 20 godina.Tek su nakon navedenog vremena dosli da ponesto obave, opet ne u celosti.

rudar sasa

pre 7 godina

nemam nista protiva vas..ali ako kazete tako i ponizavate druge profesije pogotove te cistacice uhvati se ti metle pa radi taj poso...a ne da sedite u toplo u fotelju i jos da imas extra platu..ako si doktor neki nisi bogu dana da uzivas na poslu i da imas platu i sve privilegije...i jos nesto profesori dragi kada imate puno radno vreme onda se javite za vece plate..znamo se kako i sta radite...a ono najvaznije kada znam strajkuju vas bas briga...a kada treba onda zovete sve...nece da moze da samo vi zivite bolje a ostali ne....
znam dobicu gomilu minusa

velicanstveni

pre 7 godina

Smatram da je poredjenje u namanju ruku glupo,naravno da profesor treba da ima vecu platu ali porediti firmu koja zaradjuje i to puno iako vlast tvrdi da je gubitas sto apsolutno nije tacno i porediti plate koje se isplacuje iz budzeta je glupo.Ako je doticna htela poredjenje,trebala je da uporedi plate iz neke javne institucije pa platni razred prema skolskoj spremi, ja radim kod privatnika i radim po 12 sati dnevno i zaradjujem vise nego prof.na fakultetu a nemam fakultet ali moj gazda ceni znanje i pozrtvovan rad a ne diplomu.Supruga mi je profesor i voleo bih da joj plata pet puta veca ali uporedjivati sektor koji zaradjuje i plate iz budzeta je naivno.

SaleKuleas

pre 7 godina

Stoti put ista priča!Netačna. U EPS-u NEMA spremačica na platnom spisku.Angažuju se preko specijalizovanih firmi,teško da su im plate veće od 20000 rsd ! Takođe,radnici EPS-a NE PRIMAJU platu kao učitelji,iz budžeta,kao što jedna neznalica napisa u komentaru.EPS je prihodna firma,ima svoj proizvod,cenu koštanja tog proizvoda,troškove,dakle,EPS je firma, a ne budžetski korisnik.To što SVE vlasti koriste EPS za neke svoje 'šeme' je druga priča.

Meister Jakob

pre 7 godina

Sada imate situaciju da je doktor nauka koji je direktor škole manje plaćen od spremačice u EPS-u.
Pa taj doktor nauka koji je direktor škole ne radi ništa, dok se jadna čistačica cijeli dan grbi nad usisavačem, pere prozore, briše prašinu, žena se pošteno naradi cijeli dan, dok se ovaj doktor nauka za*ebava na Facebooku, Instagramu i Twitteru, odigra možda neku online multi-player igricu, i onda ide kući.
Pa znam moja majka je je 37 godina radila u biblioteci, od toga 20 godina šefica, skoro ništa nisu radili, možda 20% radnog vremena su stvarno radili. Ista priča, Facebook, igrice, plac, trgovina, banka, frizer, sve za vrijeme radnog vremena, i još k tome su bili opako plaćeni, moja mama je pred penziju imala nekih €1200!

Lol

pre 7 godina

@milos ilic
Nije ni mene mrzelo pa sam potražila statistiku.
Prosečna plata u Nemačkoj je između 2,500 i 3000e(i neki kusur) , znači da vaš prijatelj, kao lekar u Nemačkoj zarađuje prosečnu platu. U Srbiji je prosečna plata od 350e do 450e,što znači da prosvetni radnici u Srbiji zarađuju prosečnu platu.

M

pre 7 godina

Evo prvom prilikom kada se prosvetari sami budu založili za uvođenje ozbiljne kontrole kvaliteta rada nastavnika, kada se sami založite da ti masteri i doktorati koje skupljate imaju zapravo veze sa pedagogijom, učenjem i obrazovanjem a ne u vašoj individualnoj oblasti interesovanja, kada se sami založite za rad na inkluziji umesto da mu se opirete na svakom koraku. Kada prestanete javnosti da pričate da su loši rezultati naše dece njihov problem jer su deca loša. Žao mi je manjine nastavnika koji se zapravo trude.

P.S. Nastavnici kod nas imaju prosečne plate u skladu sa evropskim zemljama u odnosu na bdp.

jedan je ETF, ostalo su vise skole

pre 7 godina

Radim u JP EPS.
Supruga mi je zavrsila pravni fakultet (drzavni) i nema posao.
Vkv majstor u JP EPS ima platu 100 000 din.
Da li je to u redu?
Naravno da jeste!
On da da otkaz, sutra bi nasao posao za 120 000.
Kapitalizam, trziste rada, los sistem...

Marko

pre 7 godina

Cak i da otpuste pola EPS-a, i da preostaloj polovini smanje plate za 50%, vi i dalje necete imati bolje plate. EPS i prosveta sto se tice isplacivanja zarada nemaju zajednickih tacaka. EPS puni budzet, vi uzimate iz njega. P.S. Nije da se slazem da profesori imaju mala primanja.

Goran Stefanovic

pre 7 godina

EPS nema spremačice, one su angažovane preko drugih firmi i imaju platu 22000 dinara. Tako da napisano nema veze sa istinom. Sramota šta se sve objavljuje.

Izgubljen u tranziciji

pre 7 godina

Šta ti je naš čovek. Nije on nezadovoljan samo što je njegova plata nepravedno mala, nego što je plata nekoj spremačici možda veća od njegove. Da se razumemo, puna podrška prosvetarima za veću platu, ali sigurno vas ne bi usrećilo da nekoj spremačici, rudaru, radniku plata bude još manja nego što je inače..
Uostalom, koje to spremačice iz javnih preduzeća imaju veću platu od prosv.radnka, kad te iste spremačice unazad 10-ak godina rade preko agencija za iznajmljivanje (robova) i plate su im tako „velike“ da im se više isplati da sami sebi polome ruke jer bi na bolovanju preko 30 dana primale republički minimalac koji je veći od njihove „velike“ plate..

burma

pre 7 godina

@goranh, 25. januar 2017
ne lupaj, zakon zabranjuje javnim firmama da unajmljunu firme za ciscenje vec svaka javna ili drzavna firma mora da ima svoje higijenicare, kao i skole, bolnice itd itd itd

Ma stvarno

pre 7 godina

Argument da direktor škole, doktor nauka, treba da ima veću platu zbog toga što je doktor nauka je, u najmanju ruku, besmislen. Zvanje doktora nauka bi trebalo da nosi sa sobom sposobnost donošenja novih vrednosti i potpuno je neupotrebljivo na mestu direktora škole. Plate budžetskih korisnika i zaposlenih u Javnim preduzećima u Srbiji mogu da se upoređuju sa onim u evropskim zemljama samo procentualno u odnosu na prosečnu zaradu u realnom sektoru, a ne i apsolutnom iznosu. O broju stvarnih radnih sati u toku godine i zaradi u odnosu na te sate, bolje da ne pričamo!

neki flazmid

pre 7 godina

Spremacica u EPS-u posteno zaradi tu svoju platu. Cemu njeno omalovazavanje ? To sto nam je drustvo neuredjeno i nema potrebe za doktorima ili se njihov rad ne ceni dovoljno je sasvim drugaciji problem... Svakom svoje

.орг

pre 7 godina

радници епс-а примају зараде као и учитељи -- из државне касе. зато просветари траже увођење платних разреда.

Хвала!

pre 7 godina

@(velicanstveni, 25. januar 2017 16:29)
Сад се умало не посвађах с мужем. Аргументација му је била иста као и твоја. ЕПС зарађује, а школе су на буџету.
Молим вас да ставите + ако мислите да сам ја у праву, одн. да докторка наука и директорка школе треба да има већу плату од чистачице.
А минус, ако мислите да чистачица у ЕПС-у треба да има већу плату од директорке.

Miki

pre 7 godina

1. Zasto je nivo plate drzavni problem?

Gde na svetu drzava koja nije komunisticka propisuje nivo plate, samo se propisuje minimalac

2. Zasto mora doktor nauka da ima vecu platu od spremacice? Trziste odredjuje nivo plate

3. U svetu doktori nauka u proseku ne zaradjuju vise nego ljudi bez doktorata

Gomilanje titula i zvanja je nepotrebno sem ako ste profesor na univerzitetu. Danas je bitna odlucnost, sigurnost u sebe i radna etika. Sama cinjenica da imate doktorat vas ne stavlja u privilegovan polozaj radne snage.

Mora Srbija da se probudi i prati sta se trazi a ne da insistira da drzava resava probleme!!!

Duci0167

pre 7 godina

Jos nesto ... cistacice ne postoje u EPSu vec se uzimaju preko izvodjackih firmi koje su krajnje degradirane. I zasto vam je uvek neko drugi kriv? Zasto odma na cistacice? Kao glupe,preko veze,ljubavnice ...? Prvo,ucite za sebe valjda a nigde nije garantovano zaposlenje. Svi imamo pravo na rad i zivot bez obzira na stepen obrazovanja. Mogu i oni da kazu "ja dok sam radio,tebe su tata i mama hranili i oblacili dok si ucio u svojoj sobici". Zato,zajedno samo mozemo.

pedja

pre 7 godina

Pogrešno pristupate problemu,čistačica NEMA veliku platu,nego Doktor nauka ima MALU,znači,posmatrajte potrošačku korpu!?Uostalom,ministar u vladi ima isto tako manju platu od čistačice i EPS-u pa se ne pravi tolika buka!?Šta vi prosvetari uopšte hoćete!?

BPK

pre 7 godina

@Dragan
Pođi ti sa 100 deteta na ekskurziju i vrati ih žive i zdrave. Upoređuješ montere i lopatare sa školovanim ljudima, to samo kod nas ima.

Negotinac

pre 7 godina

Izgleda da je, ponovo, na red došao EPS. I čim se nešto krupno iza brda valja, odmah neko potegne EPS. Međutim, toliko malo ljudi u Srbiji zna tačnu priču o EPS-u da to nije normalno. Na našu žalost, kad nešto treba da se objasni ovom narodu, niko se i ne trudi da to učini. Svi su skloni senzacionalizmu. Plasira se neka informacija, pa nek bude šta bude. Iskreno se nadam da će neko (vrlo brzo) odlučiti da proda EPS pa ćemo onda videti ko će i koliko da ima koristi. Uostalom, imamo takvih primera u okruženju. O EPS- pričaju svi, a malo ih zna pravu situaciju. Ovih dana, čitava lavina se obrušila na EPS. A niko ne želi da objasni da u EPS spadaju i proizvođači struje i distributeri (prodavci struje). Pa neće biti da su svi krivi. Osim toga, laž je da u EPS-u ima spremačica, kafe kuvarica, kuvara i sličnih zanimanja. U okviru jedne od transformacija (pre više od 10 godina) EPS se "oslobodio" ljudi sa ovim zanimanjima. Za te poslove sada se (putem tendera) angažuju druge firme. Kao i za stražare, obezbeđenja i slično. Dakle, u EPS-u je sada angažovana "čista" struka. I to sa veoma visokim obrazovanjem. Otuda i ispada da je u EPS-u veoma visok "prosek" plata. Ali i to je diskutabilno. Realna slika je mnogo drugačija. A problem je i u tome što je EPS jako "hermetična" firma, čijih predstavnika nema mnogo u javnosti. A to bi pomoglo da se mnoge stvari objasne. A čak i kad bi neko odlučio da se time bavi, bojim se da ne bi bilo medija koji bi imao vremena (prostora) da to i objavi.

Korvin

pre 7 godina

uporedjivati sektor koji zaradjuje i plate iz budzeta je naivno.
(velicanstveni, 25. januar 2017 16:29
#####
Pa hajde onda da napravimo da i prosveta bude sektor koji zarađuje. Recimo, godina u osnovnoj školi 3000 evra, u srednjoj od 5 do 10 hiljada zavisno od škole. E, onda vi iz EPS-a lepo platite ako hoćete da vam deca steknu neko obrazovanje. Onda bi možda i stvorili neko poštovanje prema nastavnicima i profesorima.

realan

pre 7 godina

biti doktor nauka samo po sebi ne garantuje nista...izuzetno postujem obrazovane ljude i divim se tome koliko su vremena proveli i provode uceci...cistacica u EPS je neobrazovana i verovatno primljena preko veze...e sad zaplet - doktore, napusti neradnicku fotelju i idi u struku pa zaradi milione i ostavi cistacicu da posteno cisti tudje svinjarije

bata

pre 7 godina

Svima su plate male, ali ako bi smo posmatrali prioritete, smatram da lekari specijalisti, vrhunski hirurzi, stvarno zaslužuju daleko bolja primanja, a ovako imamo situaciju da ti vrhunski kadrovi odlaze u inostranstvo! Nije mi poznato da prosvetari napuštaju zemlju, pogotovo oni iz državnih škola, a na birou ih ima sasvim dovoljno.
Drugo, gde su rezultati rada prosvetara, ne mogu oni svi linearno da zaslužuju veća primanja. Kvalitet znanja dece je sve lošiji, često se prelazne ocene daju nezasluženo, pogotovo u provinciji.

Marko

pre 7 godina

Potrebno je obrazovanje,itekako.Ali ni svako ne koze da bude doktor nauka,da se razumemo.
Nego kad smo vec kod obrazovanja...ne opterecujte vise one jadne osnovce.Ja nisam mogao da verujem koliko težak ranac nosi na ledjima.Sada je 5. razred,i vec ima spazam i fibrozite.A koliko cujem i od drugih roditelja cija su deca osnovci,svi imaju taj problem.
Naša deca uče previše nepotrebnih stvari.U početku su nadprosečna u odnosu na vršnjake iz drugih zemalja,ali vec posle par godina zaostaju u etici.

Uzmite primer Finske,njihovo skolstvo je najbolje.

Logika

pre 7 godina

Trebalo bi da se otpusti 50% zaposlenih u EPSu zato sto su visak,a ovi koji ostanu da im se smanje plate bar 30% realno,i opet bi imali natprosecne plate u Srbiji!Jer nema smisla da javno preduzece koje smo svi stvorili kroz poreze sluzi za zaposljavanje nesposobnih preko veze a mi da i dalje placamo zaduzivanje EPS kroz budzet i kroz dalje poskupljenje struje!Znam profesora koji je dao otkaz u skoli da bi bio portir u EPSu,duplo mu veca plata.

Monter

pre 7 godina

Radim u epsu.Vkv vodeci monter 70000 plata.Spremacice,portiri,kuvarice rade preko agencija za saku pirinca kao i citaci struje.Slazem se da su plate u zdravstvu i prosveti male ali daleko od toga da mi imamo velike.Zena prosvetni radnik,nezaposlena,deca...Sklapanje kraja sa krajem na malo visem nivou od ostalih.Smanje li mi platu odlazim iz zemlje.U normalnim zemljama bi imao platu2-3000 evra jer tamo ljudi cene kada rizikujes zivot zbog opsteg dobra.Tako vam je u zdravstvu,odose ljudi a vi kukajte kako nema ko da vas leci

istina

pre 7 godina

Cistacice u celom EPS-u rade preko agencija za posredovanje pri zaposljavanju i imaju platu 16.000,00 din neto...tako da ova gospodja siri dezinformacije bez potrebe...

Miki Brat

pre 7 godina

Moja sestra je doktor nauka a nema ni posao, jedina opcija joj je da radi u kiosku ili kod kineza, tako da ova ne bi trebalo da se žali.

Nemanja

pre 7 godina

@ (rudar sasa, 25. januar 2017 16:17)

Sta si po profesiji i koji stepen strucne spreme imas? Posto takvo razmisljanje nema veze sa vezom, nigde u svetu (od Rusije, SAD, Nemacke, Francuske, Kine, Juzne i Severne Koreje itd.). Ti profesori, od osnovne skole do univerziteta, skoluju buduce najstrucnije ljude: lekare, inzenjere, pravnike, ekonomiste, naucnike itd. Ti ljudi kasnije donose strateske odluke u brojnim kompanijama, drzavama, projektuju kapitalne projekte itd. Dakle donose i sprovode najvaznije odluke i projekte. Zato i gule skole i po 20 i vise godina.
Skolovanje i poslovi koji oni obavljaju nakon toga (iz toplih kancelarija) su izuzetno stresni i daleko odgovorniji i tezi od fizickih poslova, ma koliko to nekom delovalo cudno. Zato i imaju i treba da imaju vece plate.
Naravno, svako zanimanje treba postovati jer je svaki castan posao za postovanje. Svakom drustvu su potrebne sve vrste radnika. Ali da doktori nauka (koji se skoluju daleko vise od 20 godina) svakako treba da imaju vece plate od spremacica...

Zoran

pre 7 godina

Podržavam da se svima podignu plate. Školstvo nam je kao i zdravstvo na nivou afričkog plemena. Škole se kriju i samo su im bitni izleti gde će da uzmu ekstra lovu a šta deca uče i kako NULA čast izuzecima.

charlie

pre 7 godina

Čistačica u npr Microsoftu će uvek imati veću platu od Srpskog profesora.EPS nije pravi uzorak za upoređivanje pošto se ne finansira iz budžeta.Profesori svakako zaslužuju veće plate.

velicanstveni

pre 7 godina

Korvin@Ja ne radim u EPS vec radim u privatnom sektoru i to kao konj,da li bi ti kao prosvetni radnik mogao da platis deci skolovanje kao sto si predlozio,ja recimo ne a zaradjujem dva puta vise nego moja supruga kao profesor,samo hocu da kazem da ne uporedjuje doticna gospodja babe i zabe vec da se izbore za svoja prava na pravi nacin a to nije da se nekome smanji plata,poenta je da se ona izbori da ima puno vecu platu nego cistacica u Epsu a cistacici da ostane ista.

igor

pre 7 godina

Hocu i ja da budem spremacica. Protracio sam najbolje godine u Vojnoj skoli i jos 25 godina pride ali nema veze. Za svoj posao ionako nisam adekvatno placen a od kad je ukinuto redovno sluzenje radimo kao spremacice pride. Tako da ako vec moram i to da radim onda neka to bude za ozbiljniju platu. Alalicu trud ulozen u znanje i obrazovanje,to ionako nije potrebno ni bitno u ovoj drzavi. Bicu spremacica u EPS-u !

burma

pre 7 godina

i u zdravstvu su potrebni platni razredi, ne moze Beograd da ima vece plate od ostatka zemlje, ne moze ni da postoji razlika izmedju Nisa i Leskovca i Vranja i naravno ne moze tehnicar na hirurgiji koji po 12 sati u smeni sa nocnim radom bude manje placen od higijenicarke u EPS. Sramota me je koliko nam dobro ide

gradinar

pre 7 godina

Ovde, po nekim komentarima, EPS zarađuje za budžet, a prosveta ne, pa je iz toga logično da imaju takve plate...
Ma nemojte...
Da li lekari (kao i prosvetari) zarađuju za budžet?
Pa ne zarađuju...
Da li to znači da treba ukinuti lekare? M?

EPS zarađuje tako što ima ekskluzivno pravo da koristi opšta dobra ove zemlje - prirodna bogatstva. To od čega oni zarađuju nije njihova prćija, njima je samo upala sekira u med, oni rade u firmi koju je cela država gradila (iz budžeta), i koja eksploatiše prirodne resurse ove zemlje... Ej...

Pera

pre 7 godina

@(Nemanja, 25. januar 2017 16:47)

Da je tacno to sto ste napisali, oni ne bi imali problema sa platama, jer bi dobro zaradjivali, posto bi jednostavno vodili uspesno svoju firmu, a ta firma se zove - Srbija. Bas suprotno, oni su skroz nesposobni, ti doktori, kao sto je Stefanovic, magistri, kao sto je Velja Ilic, su amateri. Ovi ostali su ili u istim tim politckim partijama, ili su apsolutno neaktivni u politickom zivotu i time preuzimaju odgovornost za stanje u kojem su se nasli. Samo imati papir i na osnovu toga dobiti zagarantovanu platu je u najmanju ruku sumanuto i ekonomski i eticki veoma pogresno. Pogresno, jer garantuje novac na poverenje koje se zove papir skole, a ne garantuje novac na stvarnu vrednost koju ta osoba svojim aktivnostima stvara. Slobodno je trziste, ne bi trebalo biti protekcije, narocito ne u korumpiranom i rodjackom drustvu kakvo je Srbija - papir skole moze za saku novca ili na rodjacke veze dobiti svaka susa. I za kraj, visoko obrazovane osobe su poslednje koje bi trebale imati ikakvih poteskoca da svoje znanje, strucnost i kvalitete ne unovce veoma dobro; ako su nesposobni da sa takovisokim kredencijalima to sebi obezbede, da li su zaista dostojni takvog papira?

XXL

pre 7 godina

A znate li Vi da su u našoj državi uvek za sve krivi čistačice i portiri? Zato i treba da imaju ogromne plate eto ko će da odgovara za uvećene račune za struju sigurno neće direktori jer su smenjeni da odu na druge položaje al' će 'strujni udar' da podnesu upravo ovi iz 'prvih' redova.

dr nauka

pre 7 godina

Šta da vam kažem na ovu temu osim da me je sramota. Naime i ja sam doktor nauka koji na poznatom beogradskom privatnom univerzitetu zarađujem 35000 din. Svi zaposleni su pod stalnim video nadzorom i ne smeju da pisnu. Srpski kapitalizam:(

Ana Sotirovic

pre 7 godina

No, hajmo zbog ove ujudurme oko racuna da popljujemo sve u EPS-u, pa su bas krenuli od cistacica, zaboga! Ne od silnih sefova nepostojecih radnih mesta, koordinatora ringispila, pomenimo i sluzbenika koji s fakultetom ima 100 000, koji su za decje paketice dobijali 7000 (!) dinara po detetu, nego od cistacica, koje, kao i kafe kuvarice i portiri rade preko agencije za mizeran novac!

PpxA

pre 7 godina

Ja naucio hakeraj, radim koliko ja hocu i koliko treba, sam svoj gazda, ionako svi nesto muvaju. Ko ceka nesto od ove drzave nece docekati nikad, ne znam kako vam to vise nije jasno. Ako ne mozes ovde da se snadjes idi preko, tu pre svega mislim na ove skolovane. Evropi trebaju skolovani kadrovi, Kanadi, Australiji itd takodje.

almeida

pre 7 godina

@perax Nisam ja glasao za kapitalizam. Nije me niko ništa pitao, krenuli su naoružani da ruše državu, izveli su tenkove, mobilisali i naoružali ljude, poslali preko granice i za to vreme izvršili pljačku društvene i državne imovine. Ogromna većina naroda se tome nije mogla suprotstaviti kao što to ne može ni danas. Ne treba okrivljavati nedužne.

Sta ova hoce?

pre 7 godina

Gospodjo, posto si resila da zivis u Srtbiji, to ti je sto ti je.
Zato ne kukaj, nego se uclani u SNS, mozda te prime za cistacicu u EPS-u, pa ces tako resiti svoj problem.
Ako neces ni to, cuti!

Zoran

pre 7 godina

@rudar sasa
Nije mi poznato da su neki rudnik, neku branu, neki avion, odlazak u svemir... projektovali rudar, čistaćica, bravar, predsednik vlade... jer to rade inženjeri, magistri, doktori nauka, stručnjaci, profesori...Tako se radi u ozbiljnim zemljama. Tamo se ne može u istu ravan stavljati fizički radnici i inženjeri, niti se dolaskom na vlast može preko noći postati doktor. Uostalom, zašto se ne operišete kod baba Vange, a ne da tražite vrhunske hirurge.

Milos Ilic

pre 7 godina

ste hteli kapitalizam? jeste glasali za to? e, to vam je to. I nema kukanja, sto ste trazili, to ste dobili.

Kiss
(perax, 25. januar 2017 17:27)

Nije me mrzelo da pustim poruku mom drugaru koji je lekar u Berlinu. Kaze da mu je plata za decembar bila 3.100 E. Ah, da, bolnica je drzavna, a Nemacka je kapitalisticka zemlja.

almeida

pre 7 godina

Šta se tu može. Onaj ko je odlučio da platu zarađuje u obrazovanju u Srbiji nalazi se u istom položaju kao onaj što je odlučio da živi od uzgoja svinja u muslimanskoj državi. Ne treba Srbiji obrazovanje, morate se prekvalifikovati i živeti od nekog drugog zanimanja. Možemo mi pričati šta hoćemo, ovde primitivci i nepismeni odlučuju o svemu, oni usmeravaju državu u ovom pravcu. Veliki je promašaj ulagati u svoje obrazovanje i ostati u Srbiji. Ovo je crna rupa.

zabe i babe

pre 7 godina

(velicanstveni, 25. januar 2017 16:29)
(Хвала!, 25. januar 2017 17:12)

Pokusacu da dam nesto drugaciji odgovor. Postoji veoma bitna razlika izmedju javnog i privatnog sektora, kao i jos bitnija razlika izmedju slobodnog trzista i monopola. Ovde niko ne dovodi pitanja plata u privatnom sektoru. Cak i u mnogo razvijenijim zemljama talentovani softverasi sa srednjom ili visom skolom zaradjuju vise od uciteljice koja ima mnogo odgovorniji posao od njih, samo zato sto ti softverasi rade za bogate PRIVATNE kompanije koje dobro placaju. Privatne firme su privatna stvar gazde, odnosno akcionara i tu se drzava nista ne pita. Medjutim, JAVNA PREDUZECA ciji je vlasnik drzava su vec druga stvar. A EPS je tu sasvim treca prica - jeste da zaradjuje pare, ali oni te pare zaradjuju samo zato sto su MONOPOLISTI na srpskom trzistu. Drugim recima, ne mozes struju da kupujes od npr. TV Pinka ili Radio Mileve, vec moras od EPS. A EPS takodje ima u svom vlasnistvu i neke rudnike koji su prirodno dobro Srbije. S obzirom da je drzava poslodavac lekara, ucitelja i te spremacice u EPS morala bi da postoji kakva-takva fer raspodela prihoda. To ne znaci da bi ta sirota cistacica trebalo da bude placena manje, vec da bi nastavnici trebalo da budu placeni vise. Znaci:

1. DA, profesor u skoli mora da bude bolje placen od spremacice u EPS.
2. NE, spremacica u PRIVATNOJ FIRMI Zika & Sinovi moze da bude i 10 puta vise placena od profesora u skoli, ako to Ziki i njegovim sinovima tako odgovara.

Ribnikar

pre 7 godina

Ljudi,da se ne lažemo u Srbiji ima i doktora nauka za koje svi znamo kako su to zvanje dobili. A da nije normalno nije,ali Srbija je zemlja čuda. U njoj pametni postaju glupi,glupi pametni,lopovi pričaju o poštenju i pravdi...

lila

pre 7 godina

ste hteli kapitalizam? jeste glasali za to? e, to vam je to. I nema kukanja, sto ste trazili, to ste dobili.

Kiss
(perax, 25. januar 2017 17:27)


Ovo su ostaci socijalizma i to loseg socijalizma. U kapitalizmu ne moze ovako. Privatnik tj. kapitalista placa onoliko koliko trziste i strucna radna snaga vrede na tržištu.

Gidra

pre 7 godina

Nije tacno da doktori nauka imaju manju platu od spremačice u EPS. Pogledajte recimo doktore nauka u vladi, predsednistvu i javnim preduzecima, oni su odlicno placeni.

burma

pre 7 godina

@(Dragan, 25. januar 2017 16:33)
ne pricamo o monterima nego o cistacicama i neradnicima koji imaju velike plate. terenski rad i treba da bude placen ali ne salterska radnica sa 45000 med sestra sa 33000.

sun

pre 7 godina

Skolstvo nam je uruseno, na svim poljima, na svim. Nijedan ministar prosvete nece da se uhvati u kostac sa problemima, vec se svi bave perifernim stvarima, djackim uniformama, na primer. Profesija prosvetnog radnika je toliko degradirana i unizena, ne samo platama, da je od privilegije, sto je nekada bila, postala robija.

Dragan

pre 7 godina

Lijekari dok zaveše osnovne studije od šest godina ,pa specijalizacija.
Sačuvaj bože koliko odricanja i NIŠTA.
Jedino vam preostaje da štrajkujete,jer drugog puta za vas za sada nema.

goranh

pre 7 godina

Ako pod srpremačica se misli na čistačice moram da kažem da u EPS-u to radno mesto ne postoji, te poslove im radi agencija i te žene primaju neke sitne pare, koliko oni plaćaju agenciju, e to se ne zna.
Ovo pišem samo istine radi, inače nemam ništa protiv da prosvetari imaju adekvatana primanja u skladu kolika su kod svih koji su na budžetu.

xoxo

pre 7 godina

Treba neko da zavrsava fakultet da bi imao za trecinu manju platu nego neko ko je isao u Visu uzaludnu i zaposlio se preko veze u drzavno preduzece?U firmama gubitašima,ako bas necete da gledate primer EPS-a,sede srednjoskolci koji primaju vece plate od profesora...po logici u Srbiji,ne treba uopšte ici na fakultet neki ozbiljan,treba zavrsiti neku glupost i tražiti vezu od da bi se dobro zaposlio..usput,takvi ljudi nipodastavaju znacaj obrazovanja,njima to ne treba.

Marko

pre 7 godina

Ovi sto pominju kapitalizam i trziste, da im cika objasni jer su prokleti glupi. Uzmemo primer da sada recimo spremacica u EPS ima 60 000. Treba 500 spremacica ukupno. Postavis uslove i raspises konkurs. Javi se na konkurs njih 5000. A ti onda smanjujes platu dok ne ostane 500 najocajnijih koji ce taj posao da rade za 20 000. Opaaaaaaa e to je trziste rodjaci a ne kao eto doktori nikome ne trebaju a nicemu ne sluze (osim sto se bave naukom i prakticno unapredjuju ovu zemlju i pri tom prenose znanje), a cistacice trebaju. Trebaju, ali otvorite trziste rodjaci da se tako formira cena rada pa da vidite kako ce vam gladni uzeti radna mesta za 20 000 a radice vise i bolje od vas. Isto vazi za sve struke i profesije. Tek kad neko zanimanje postane deficitarno e onda ide logicno rast plate. Teze je srbende u pamet dozvati nego zemlju iz orbite pomeriti polugom.

C i n i k

pre 7 godina

Nama ne treba obrazovanje,to je ocigledno. Oni koji ostanu ovde za poslove motaca kablova treba samo da mogu da izdrze u 1 polozaju 6 sati,a ako cete drzavna jasla,samo kupovina diplome i stranacka legitimacija,prema tome skole u Srbiji su visak,zato ucitelji i imaju 35000 platu...

ALEKSANDAR

pre 7 godina

Svakoj vlasti u Srbiji uopšte nisu potrebni školovani ljudi. Njima je bitno da ima što više poslušne neobrazovane...
Mladi nam masovno odlaze iz zemlje,jer kad vide svoje roditelje koji su se školovavi i koji sad primaju manju platu od sekretarice u EPS-u,vladi, oni beže što dalje...

sumarski inzenjer

pre 7 godina

U istom preduzecu zvanom "Srbijasume" plata cistacice u generalnoj direkciji u Beogradu je duplo veca od sumarskog inzenjera u Vranju. Uslovi rada su neuporedivi,teren, blato,kisa sneg...U ovoj firmi je svako dao za pravo da za isti rad (poredjene inzenjer u beogradu i inzenjer u vranju)prima razlicitu platu sto je u suprotnosti zakona o radu clan 104.

hoga985

pre 7 godina

Ja podržavam inicijativu uvodjenja platnih razreda ali da se ne lažemo...
Pročitao sam prva tri pasusa članka i odlučio da napišem komentar zbog izjave da najškolovaniji ljudi rade u prosveti.
Ne globalizujem ali kada se setim koji djaci iz moje gimnazije su sada prosvetni radnici i ovo sto imate je mnogo

ej bre

pre 7 godina

Tragicno je sto ce spremacici smanjiti plate a doktorima ce ostati iste. To ce biti sustina platnog razreda. Nacin da se smanje plate. Posteno bi bilo samo povecati platu doktorima.

barba

pre 7 godina

Niska primanja su veliki problem za prosvetu, ali ima i drugih pokazatelja da je prosveta ponizena, a buducnost ugrozena. Nadtavnici nisu zadticeni od ucenika, roditelja i drugih. Nemaju nikakav uticaj na strateske odluke u prosveti, dok se njome eksperimentise. Inace, primanja prosvetara su veca cak i u Makedoniji.

burma

pre 7 godina

@dex, 25. januar 2017 17:40
AMIN, potpisujem svaku rec. briga bi me bilo za Vucica, Dacica i ostale kad bi bio adekvatno placen i mogao da zivim od svoje plate a ne da prezivljavam. Vec 17 godina slusam kako ce biti bolje ali mi nekako strpljenja ponestaje.

Sindikalac

pre 7 godina

Zašto se ne udružite svi sindikati prosvete, zdravstva, sudstva i ne insistirate da se uvedu platni razredi za sve javne službe, javna državna i lokalna javna preduzeća? Dokle više dozvoljavate da se parcijalno zadovoljavaju interesi svake grupacije. I plate svih javnih pozicija-radnih mesta u državi i lokalu, a posebno javnim preduzećima, moraju biti javno objavljene i svima dostupne za proveru. Da nam onda deca ne gube pola života učeći za doktora nauka i budu plaćena manje od nekvalifikovanog radnika u javnom preduzeću i da se konačno drastično smanji broj administrativaca!

Dr Miggyy

pre 7 godina

KO IMA SVOGA IMA I BOGA!

Informaciju koju je predsednica USPRS Jasna Janković iznela u javnosti, da je doktor nauka koji je direktor škole manje plaćen od spremačice u EPS-u, nije jedini slučaj. To što je gospodin nauka i director škole, ne znači da on prima platru doktora nauka, već samo platu direktora. Ovakva situacija kaže koji je odnos društva prema nastavnom osoblju, a koje prema spremačicama i činovnika u javnim preduzećima i ustanovama. Što se tiče EPS-a, tu je jasna stvar, plate su solidne, a kada ponestane novca uhvate se sa greškama u očitavanju i računanja potrebne potrošnje građana, kako bi pokrili minuse. Ovde ispade da je komplikovaniji i značajniji za društvo posao spremačice od posla profesora. Da li to ima još negde na ovoj brdovitoj planeti? Da nije tužno, bilo bi žalosno. Za koga?

Duci0167

pre 7 godina

POENTA treba da je da nema cistacica preveliku vec ostali PREMALE! Da nekome smanji,vama se nece povecati,znate? Trazite bre 100.000!niko nikoga ne sprecava da ide ka boljem! Zasto nam urezano da sve preko 300e je plata iha haaaj?? To nije ni za prezivljavanje. Toliko malo postujete sebe i svoj rad? Vi radite posteno,drzava neka plati posteno. SVE cene,SVI porezi i takse su nam kao u EU drzavama a plata Africka. Pa frendovi nesto tu smrdi a to nisam ja. Kada otkrijete kako zivot treba da izgleda,mozda cete i ici ka cilju. Ovako ...

ZZMZ

pre 7 godina

Od kada ja pamtim u Srbiji se najmanje vrednuju obrazovanje, kultura, zdravstvo.
Ljudi završe fakultete, pa budu sretni ako nađu posao u struci. Recept za uspeh kod nas je da si rođen bogat, ili da na ulici ispečeš zanat, pa ga praktikuješ kasnije na visokim položajima u društvu...

Noa

pre 7 godina

@(Petar, 25. januar 2017 23:15)
@(Monter, 25. januar 2017 22:32)

Jedan inženjer, jedan monter. Jedan platu 75000, drugi 70000. Obojica rade u EPS-u. Dogovorite se koji laže od vas dvojice.

Milenica

pre 7 godina

Iskreno se nadam da tvrdjenje iz naslova ne pripada domenu istine, jer bi protivno znacilo katastrofalno godina rada i truda koje osvescen covek ulozi u svoje obrazovanje.Moram istaci da licno majstore veoma postujem, jer pored obavezne srednje skole (neretko ima i visokoobrazovanih) oni moraju imati i odredjene kreativne sposobnosti.Medjutim, moram da primetim da su mnogi nazalost veoma neodgovorni i bezobrazni.Moja porodica poseduje letnjikovac na planini (Crna Gora je u pitanju) koji je izgradjen pre mnogo godina, ostalo je jos samo da se urede dodatne sobe , postavi lamperija u potkrovlju i okreci fasada, ali takvi poslovi su . zbog broja clanova porodice spadali u domen urgentnih.Godinama trazimo majstore koji su kadri da obave odgovarajuce poslove, za adekvatnu cenu koju sami odrede, da ne napominjem da je obim posla toliki da sve moze da se uradi za godinu dana, eventualno dve, i to je mesto gde pocinju da se nizu problemi.Oni nas naime,uopste nisu udostojili odgovora, stalno su odlagali dolazak , izgovarajuci se kojekakvim dopunskim obavezama, sto je bila ocigledna i ortodoksna laz.Da bude jos gore, zakon izricito zabranjuje turistima da dovode majstore iz Srbije, jer daju prednost sopstvenim radnicima, sto ne bi bilo neopravdano da nisu vrlo neprofesionalni, bezobzirni i indiferentni, a nista im ne znaci da vreme tece, i da dva meseca nije isto kao 20 godina.Tek su nakon navedenog vremena dosli da ponesto obave, opet ne u celosti.