Sreda, 25.01.2017.

08:32

Počelo je: Rataru zbog duga oduzeto 6 jutara VIDEO

Mnogi poljoprivrednici imaju problem sa dugovanjima za doprinose. Država je počela da popisuje imovinu i da oduzima.

Izvor: B92

Poèelo je: Rataru zbog duga oduzeto 6 jutara VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

Branislav

pre 7 godina

Kiparski bankare, svaka ti čast na inspiraciji...samo je narod ovde u delirijumu od besa i nemoći, pa ne shvata Ironiju na prvu.

Kiparski bankar

pre 7 godina

Došlo je vreme da se sve uredi. Ako ja mogu da plaćam porez koji nije mali jer radim u ministarstvu može i paor koji sada cecka slaninu dok ja radim i ne ustajem sa stolice osam sati. Da bi naša država funkcionisala u svom obimu mora se sve naplatiti, ako treba i prinudno. Potrebno je skratiti procedure za oduzimanje stanova, kuša, poslovnog prostora i poljoprivrednog zemljišta. Hitno napraviti agenciju koja će da se bavi smao ovim pitanjima i koju treba da čine najiskusniji policajci, poreznici, uterivači, sudije. Da građani vide da nema šale sa ovako uređenom i ozbiljnom državom. Bitno je da se vlast ponovo potvrdi da bi se do kraja mandata sve što treba oduzelo od vlasnika koji ne plaćaju porez. Na kraju će i tajkuni doći na red.

Robi

pre 7 godina

Ovde je problem u tome sto jednake doprinose za zdravstveno i penziono osiguranje jednako placaju manji registrovani poljoprivrednici,sa npr.dvadesetak hektara i oni koji imaju vec par stotina hektara-lokalni kulaci. U pitanju je oko 96.000 din. godisnje. Nije fer,posteno je da se uplacuje po povrsini koliko ko poseduje. Jos zalosnije je i to da je u organizovanoj otimacini Poreske uprave-najvise nas nagrabusilo iz Vojvodine. Nije ni cudo-mi smo teska kolonija.Sreca,skinuo sam sebe sa svih registracija.

Svi sistemi su ok

pre 7 godina

I treba. Da nesto nije u redu bilo bi pokreta nezadovoljnih i vrlo nervoznih narodnih masa. Ali, toga nema, sto znaci da je sve ok.
Kad dodju izbori - sve sistemske patije bivaju masovno izglasavane.
Narod sve to podrzava.

Centralnosrbin

pre 7 godina

Isto kako mi u centralnoj Srbiji moramo da plaćamo sve, trebaju tako i ljudi sa severa, iz bačke, iz srema.Ovako mi plaćamo sve, a Bačvani i Ovi dole iz Bujanovca nikom ništa.A što se zemljoradnika tiče. Apsolutno se slažem da se zakon poštuje od prvog slova pa do poslednje tačno.Nije mi drago što je nekom nešto oduzeto, ali takav je zakon.Ako vozite 200km/h auto putem platićete veeeliku kaznu i neće novine pisati o tome.Takav je zakon.Prema tome. Gospodinu ništa nije oduzeto već je izvršena transakcija. Ponavljam nije mi drago zbog toga, ali seljaci su naviknuti da ne plaćaju nikom ništa.Niko nema registrovano poljoprivredno gazdinstvo.Ne rade po 5 meseci godišnje. Sede pored peći piju rakijicu, greju se i nešto im ne valja. Ma ajde bre!

Svi se prave ludi

pre 7 godina

I sad ce drzava da se vadi na to da su seljaci bili obavesteni putem medija da treba da placaju porez kvartalno, kao i do tada, jer im je tesko (citaj: skupo) da dostavljaju uplatnice.

ivica

pre 7 godina

Samo da kazem ovo, nije isto biti poljoprivrednik sa 100 hektara zemlje u posedu i poljoprivrednik sa 5 hektara, njih dvojicu ne mozes izjednacavati ni u cemu pa ni u obavezama prema drzavi

Luna

pre 7 godina

Kao prvi molim da razlikujete ljude koji su od devedesetih pa do sada naglo obogatili i kupili zemlju pa postali poljoprivrednici koji zive na visokoj nozi,a takvih je troje cetvoro u selu od dve hiljade stanovnika svi ostali poljoprivrednici zive od danas do sutra kao i vecina ljudi u Srbiji.Ako nekad i dodjete u selo videcete po stanju kuca,poljoprivrednih masina,automobila,ali i po stanju tih istih ljudi ko spada gde.Naravno opste je poznato da tajkunima u poljoprivredi je pomogla drzava ili ljudi iz drzavnih ustanova koji su u vlasti jos od devedesetih,ali menjaju stranke i opstaju do danas.

Deks

pre 7 godina

@znalac - Uopšte se ne šalim, to je činjenica. Kada bismo govorili samo o Vojvodini, činjenica da u svakom vojvođanskom selu postoji više porodica koje su za proteklih 30 godina stekli ogromne površine zemlje. Sve to istovremeno sa propadanjem istih tih sela. Evo samo kao ilustracija: pitali su jednu gospođu iz takve porodice čime se bavi njena ćerka, da li je zaposlena. Odgovorila je da njena ćerka nema šta da bude zaposlena jer ima 100 jutara zemlje, prodala je nekoliko jutara i kupila stan u gradu gde želi da nastavi život... Ova ilustracija govori o pravim razmerama bogatstva velikih vojvođanskih poljoprivrednika koje ne treba žaliti ako nisu u stanju da plate porez ne zato što nemaju već što su neodgovorni. Titova Jugoslavija je bar bila u pravu kada je 1945. stala na put takvoj praksi i stavila zemlju u službu države i društva a ne malog broja bogatih poljoprivrednika.

Preduzetnik

pre 7 godina

@Swarog
TI mora da si poljoprivrednik a ne šta znam npr. IT.
Poljoprivrednik po tebi treba da radi šta tačno ako mu je loša godina. Zatvori firmu i kako to tačno zamišljaš. Iskoči iz svoje kože i ode da radi u grad? Tako nekako? Nije to isto. Da ne bude zabune i ja plaćam sebi obaveze ali ne možemo mi koji radimo drugi posao bez iskustva da pričamo o uspešnosti u poljoprivredi. Meni nijedan od njih nije objašnjavao kako da radim svoj. Dođu plate i odu a ne mudruju jer znaju da nije lako i da danas jesi a sutra nisi. Inače taj famozni IT je prvo godinama a i danas dobar deo tako tera na crnjaka radio a tek kad se skupilo za sve setili se da možda nije loše da ne budu vazda familiji na osiguranju ili nezaposleni. Ne svi ali ima ih dosta i to se zna(m). Baš si njih našao za primer :)

Papageno

pre 7 godina

E sad recite vi meni za koga ja da glasam? Sta trebam da radim da biram po sistemu manje zlo? neka hvala ja ostajem kuci i pozivam sve neodlucne i istomisljenike da ne izlaze na izbore jer su svi isti.
(Cika Kosta, 25. januar 2017 11:18)

Bravo, čika Kosto, alal vera za "rešenje" problema!

Ma, kako se samo ja nisam toga setio! Ostanem kući, ne izlazim na izbore "jer su svi oni isti". A meni leeeeeeeepo - da jedva dišem!

I tako 20, 30 ili 50 godina, dok jednog lepog dana, "oni", sami od sebe i ničim izazvani, prestanu da kradu i postanu drugačiji, bolji i najzad počnu da upravljaju kako treba ovom nesrećom od države.

Ili dok mi ne postanemo pokojni, zavisi šta se prvo desi.

E, pa grešiš, dragi moj čika Kosto, mnoooogo grešiš!

Na izbore TREBA obavezno izlaziti! Ako ne zbog drugog, da bi se političarima utuvilo u glavu da su smenjivi i da im se previše laži, na duži rok, jednostavno ne isplati!

A nesumnjivo ima i nekog meraka (bar za mene) u saznanju da se barem malo pred izbore, mnogi među njima preznojavaju i pitaju da li će i ovog puta proći iste fore i šibicarenja kao prošli put i da li će možda ovog puta ipak ispasti iz igre. A ako ispadnu iz igre onda, s obzirom na količinu putera na glavi, postoje realne šanse da ih barem vuku po sudovima. Niko od političara dosad još nije zaglavio zatvor, ali nikad se ne zna, možda baš od njih počne nova moda!

Malo li je, a?

Vojvodjanin

pre 7 godina

@ zasto propadamo Problem je u tome sto u Srbiji zakon NIJE isti za sve. Ako mi u Vojvodini redovno placamo struju jer ce nam je iskljuciti ako je ne placamo, zasto vlast dozvoljava gradjanima Juzne Srbije da je ne placaju uopste i otpisuje im dugove?

Deks

pre 7 godina

Ako se običnim ljudima zbog dugovanja može oduzimati sva imovina uključujući i jedinu kuću za stanovanje, zašto to ne bi važilo za poljoprivrednike? Spominje se 6 jutara a ne spominje koliko taj poljoprivrednik ukupno ima, čak sam siguran da mu je i pored oduzete zemlje ostalo još mnogo (PDV plaćaju samo veliki poljoprivrednici). Olako smo prešli preko činjenice da su se mnogi poljoprivrednici proteklih 20-30g. basnoslovno obogatili, stekli ogromnu površinu zemlje, obezbedili mnoge svoje buduće generacije. Pritom od te zemlje država ima malo koristi jer se ne koristi za intenzivnu poljoprivredu koja bi mogla obezbediti mnoga radna mesta. Umesto toga zemlja koju poseduju je "mrtvi kapital" od koje ima koristi samo ta porodica. Oni su u mogućnosti da žive luksuznim životom dok istovremeno naselja kojima ta zemlja pripada propadaju, mladi ih napuštaju a umesto fabrika otvaraju se javne kuhinje...

Јабучило

pre 7 godina

 @ "E sad recite vi meni za koga ja da glasam? Sta trebam da radim da biram po sistemu manje zlo? neka hvala ja ostajem kuci i pozivam sve neodlucne i istomisljenike da ne izlaze na izbore jer su svi isti."

Да. Треба да изађеш и гласаш за најмање зло. Ако ништа друго, да сви, и политичари и ми, постану свесни да је власт смењива и није богом дана. Да лажи не пролазе тек тако. Затим да не будемо лењи, већ да за сваки скандал, од политичког до економског, правимо озбиљне демонстрације. Апатија је оно што политичари прижељкују. Не пружајмо им то задовољство.

Logika

pre 7 godina

Znaci donesu zakon da moramo da placamo penziono i to u drzavni monopol PIO fond,i kad narod nema da plati onda mu uzmi ono od cega ZIVI da bi se uplatio dug za penziju!Pa jel ovo normalno?

Maja

pre 7 godina

Užas od države Srbije, ili bolje rečeno od birtije Srbije. Zakon nije za sve isti, a i sam zakon je nakaradan ,e podstiče na rad, državnih službenika, ako dobijem račun i imam pravo žalbe 8 dana, žasto onda moram da platim pa da mesecima godinama čekam šta se desilo sa mojom žalbom. Živim na zapadu, ako mislim da nešto nije sa mojim računom u redu, žalim se i za par dana dobijem odgovor, pa te onda platim. Da je tako u Srbiji onda bi i birokrati radili brže, ili ih možda malo ima na leđima seljaka i radnika. Ah zaboravila sam da napišem, mora da i veliki vođa nadje vreme, da odredi sta šta je pravilo, i šta treba da se radi ako su netačni računi za struju... Kava beda, ili bolje rečeno veliko blato.
Samo se natod bori za neke vodje, a ne bori se da mu institucije rade, stršno brate strašno. Možda u tome imamo liderstvo na Balkanu, neznam u čemu bi već drugo imali

Swarog

pre 7 godina

Vidim po komentarima da socijalizam jos nije izasao iz glava vecine. Poljoprivrednici su kao firme, rade ljudi samostalno, placaju porez, socijalno i zdravstveno. Isto kao neko u gradu ko radi sta znam u IT sektoru. Zaposleni po firmama takodje placaju sve te stvari (nesto firma, nesto ti sam, pogledaj malo kolika to je bruto plata), ne znam gde je problem? Ako ne mozes da platis porez i socijalno nesto nije u redu sa tvojim businessom. Ne zaradjujes dovoljno. Srbi vide poljuprivredu kao kontratezu omrznutom zapadnom, liberalnom kapitalizmu. Selo je neka vrsta idealizovanog, ruralnog raja u kome vladaju red, rad i disciplina. Konzervativna idila. Otuda napadi na bilo kakav pousaj da se uvede red.

Graoran

pre 7 godina

Na ovim prostorima narod je uspevao da prezivi ratna razaranja u poslednjh 100 godina iskljucivo zahvaljujuci selima u kojima se proizvodila hrana... Isto toliko dugo drzava radi seljaku o glavi, sto raznim nametima, sto otkupnom cenom koja je nerealna, sto nedostakom subvencija i stimulisanja... Na taj nacin drzava urusava samu sebe... Onaj ko proizvodi, stvara novu vrednost, ne sme biti zrtva netransparentnosti, aljkavosti i bahatosti drzave, jer ona na taj nacin dovodi u pitanje sopstveno postojanje...

znalac

pre 7 godina

Olako smo prešli preko činjenice da su se mnogi poljoprivrednici proteklih 20-30g. basnoslovno obogatili, stekli ogromnu površinu zemlje, obezbedili mnoge svoje buduće generacije.
(Deks, 25. januar 2017 12:15)
reci nam da se zezas i da je ovaj komentar cinican...

Scholes

pre 7 godina

Srbi su oguglali na cinjenice. Svaku prevaru, aferu, kradju, laz... Srbi cas zaborave i nastavljaju da klicu imena onih koji ce ih ostaviti bez najosnovnijih stvari u zivotu. Slika drustva koje je godinama unistavano..

zasto propadamo

pre 7 godina

Propadamo jer ne umemo da citamo. Ako zanemarimo naslov, u celom tekstu pise samo o tome kako je covek uradio sve da mu oduzmu zemlju. Ignorisao poresku, to su mu obaveze po zakonu, nije placao dinara, ignorisao je savete kolega, sve je ucinio da do ovoga dodje. Jedinu pomoc koju je ocekivao jeste da neko plati za njega. I molim lepo. Jedini razlog sto ja nemam privatni avion, je sto nemam para za njega, pa se nikom ne zalim i novine ne pisu o meni. A ovakvi naslovi su tipicni u Srbiji jer se ljudi pecaju na te price o tome kako mocni su nepravedni nad siromasnima. NE, gospodo zakon je isti za sve. Ako politicari kradu, to ne amnestira vas da radite isto. A i oni kradu jer i vi kradete. Politicari su nekad bili obicni narod. To vam je sve do kako su vas roditelji vaspitali. Ima postenih ljudi u srbiji i oni mnogo rade i placaju poreze i imaju svoje probleme, ali ne kukaju.

Brko

pre 7 godina

Tajkuni, Zvezda i Partizan, stotine miliona eura duga i nikom nista, drzava pokriva! A obicnog coveka jasu. I treba! Jesu dobili izbore? Jesu! Hoce li dobiti sledece? Hoce! I sta onda? Beee, beee...

Bez sumnje

pre 7 godina

Mnogim ljudima treba pomoc a nema ko da im pomogne. Komunikacija izmedju drzave i naroda u Srbiji ne postoji....gde se nadjose svi ti predstavnici moci.... srpski horor bez presedana

Džo

pre 7 godina

Juce je objavljeno da investitori koji nisu izmirili dugovanja za gradjevinsko zemljiste ako plate u roku od cetiri meseca otpisuje im se kamata kao i 50% duga glavnice, pa ti vidi.

Stiv

pre 7 godina

Ne razumem ove ljude sto komentarisu kako to nije pravedno itd..
Ljudi dokle vi imate snage??
Ko nam je kriv? Jel su vanzemaljci glasali, jel oni zive na ovoj teritoriji?

Cika Kosta

pre 7 godina

Lakse je udariti na seljaka, nego na tajkuna... vazda bilo i bice na zalost
(Pravda, 25. januar 2017 10:04)

Cek ovde semesaju babe i zabe. Nista novo niste rekli. U svakoj drzavi postoje tajkuni ili biznismeni sa sumnjivim kapitalom. To ni jedna vlas nikada nece hteti da resi kao ni problem huligana. E sad recite vi meni za koga ja da glasam? Sta trebam da radim da biram po sistemu manje zlo? neka hvala ja ostajem kuci i pozivam sve neodlucne i istomisljenike da ne izlaze na izbore jer su svi isti. Drzava koja toliko voli i propagira sport, upumpava toliki novac u sport, a gradjani tesko zive nije drzava. Prvo se mora obezbediti bolji zivot svih a potom finansirati sport. Najgore sto sirotinja zeli da se bavi necim cime ne moze, u stvari moze, uzmes gradjanima koji zbog toga zive tesko da bi se culo kako ti imas sportiste. A sportisti mucenici izgaraju ne zeljom za pobedama vec vide kakva je drzava i da ce se obogatiti. Srbija je zlo zla za zivot.

Milan Nis

pre 7 godina

Apsolutno sam siguran da ga niko nije obavestavao godinama o visini duga.Ovde se poreska zamislja kao preki sud,a ne da ti CINOVNICI pomazu ljudima kako da rese i plate ono sto su duzni.Mom pokojnom ocu je pre mesec dva stiglo nesto za doprinose,a covek nije medju zivima vise od 12 godina.

Desa

pre 7 godina

Ako jedan hektar najlosije zemlje kosta 5000 evra, a najbolje 15 - 20 000, koliki je onda njegov dug? Oduzeto mu je 6 jutara, to je oko 3 ha, znaci li to da duguje najmanje 15 000 evra?! Ko je to dopustio? I od kud tolika cifra, kad se zna da su doprinosi za poljoprivrednike najmanji?

Cudno mi je i ovo sa PDV - om. U sistem PDV - a se ulazi ako je godisnji promet veci od osam miliona. Od dva - osam miliona, moze, ali ne mora, a ispod dva miliona, nema ni smisla da ulazi u sistem.

Osoba koja ima dovoljan promet da ima racunovodju (obavezno za one koji su u sistemu), ne bi sebi dopustila da ne placa ono sto duguje drzavi. Osim ako je neki tajkun, sto ovde nije slucaj, inace mu ne bi oduzimali zemlju.

Ima mnogo nelogicnosti u ovoj prici, ali se mozda sve moze objasniti cinjenicom da od 2017. drzavljani zemalja EU imaju pravo da kupuju posede u Srbiji.

petar

pre 7 godina

To da mi se desi,nedo bog,ja bih istog momenta spakovao kofer i otisao iz ove drzave.Ovde bi dolazio samo na odmor,čisto da obilazim familiju,i da obidjem svoju rodnu kuću.

Vlada

pre 7 godina

"Problem je nejasna poreska politika. Poresko rešenje za nekretnine stigne u maju, junu, dotle kamata naraste i tako svake godine. Država je uvek u pravu, a građanin ne, njegovo je samo da plaća. Niko od vlasti se nije ozbiljno pozabavio poreskom politikom, samo represijom. Rezultat toga je na kraju oduzimanje imovine. Građani, pobuna!!!
(porez, 25. januar 2017 09:41)"

Naprotiv. Poreska resenja su veoma jasna. Na svakom pise da si do donosenja novog resenja duzan da placas rate po starom. Kad se donese novo, akontacije se storniraju i ako ima razlike, tj. ako je iznos na novom resenju veci nego na starom, u obavezi si da tu razliku doplatis u roku od 15 dana od dana kad si primio resenje. Ne moze biti jasnije. To sto ti ne citas resenje je tvoj problem. I onda ti je drzava kriva. Drzava moze biti kriva ako donosi visoke poreze, ali nacin placanja je toliko jasno definisan da i dete od 10 godina moze razumeti. Pod uslovom da procita resenje.

Vladimir Ilic

pre 7 godina

Opstina Plandiste,vlasnici zemljoradnickih zadruga se dogovore da se pridruze blokadi puteva ka Beogradu,njih oko 150. Skup u 5h.ujutru i da se krene traktorima ka Pancevu,odnosno Beogradu. Pitanje,koliko se ljudi pojavilo ujutro? Dacu vam odgovor koliko odmah,DESETAK. Vlast zna kakva smo G..... i zato jase u velikom stilu...

Sasa Radulovic

pre 7 godina

Zaboravicete vi i ovo. Za tri dana niko se nece secati. Izbori ce pokazati da vam je pamcenje kao u vrapca. Zivi bili pa videli.

Seljacko dete POBEGLO u grad

pre 7 godina

Ovde se radi o dugovanjima za penziono i zdrastveno osiguranje koje ima isti iznos za sve poljoprivrednike, oko 100.000 rsd godisnje. Mojim roditeljima iako su u istom domacinstvu stizu posebna resenja. Znaci za njih dvoje 200.000 rsd godisnje! Placali dok su mogli,16 godina, pa odustali. Nisu mladi, ne mogu zaraditi toliko a ja od svoje plate ne mogu da im pomognem u ovom slucaju. Dosta sam im pomogla i sto sam sebe zbrinula i njima dajem za osnovne stvari kad god zatreba (struja, porez na imovinu, kafa...). Zasto ne mogu da se odjave sa penzionog? Imaju 16 godina uplacenog 'staza' zasto ne mogu samo da sacekaju jos par godina do 65 i da dobiju minimalnu penziju? Zasto se ljudi terete za zdravstveno osiguranje unazad kada u tom periodu nisu ni mogli koristiti usluge drzavnih zdravstvenih ustanova? Isli smo par puta u poresko i PIO da se raspitamo da li nekako mozemo odustati od placanja, koja je najbolja opcija slizbenici su nas gledali kao budale i pitali se odakle nam i pravo da ih tako nesto pitamo, samo platite i cutite. Jadni seljaci su neobrazovani a u tim sluzbama rade nadmeni ljuti, beyobrayni i bezobzirni... uh svasta bih pisala na ovu temu ali malo karaktera... nepravda

Bezite mladi i obrazovani odavde na vreme

pre 7 godina

I opet ce ti isti ratari i seljaci dva dana pred izbore glasati istu ekipu od politicara i iste face koje glasa 25+ godina zaredom nebitno kako im se stranka sada zove ili kako ce im stranka zvati pred izbore i koja im je i uzela zemlju sada i koja ce mu uzeti zemlju kasnije.

Jednostavno takav smo narod-ovce od naroda.Bez zelje da vredjam bilo koga.Politicari to jako dobro znaju kada stanu isped mikrofona u toku politickih kampanja dva dana pred izbore.

Nemam konkurenciju

pre 7 godina

Vidim svi postavljate isto pitanje sta je sa tajkunima, ali zanemarujete da isto tako ima seljaka koji su redovni placali, pa da li je fer prema njima i svim drugim malim i srednjim privrednicima koje drzava ni ne pita da li ima, niti im daje ikakve subvencije. S druge strane mogao je i on da proda deo zemlje, dobio bi vise i deo bi ostao, uvek postoji mogucnost i da se sporazumno dogovori vracanje i slicno, meni ovo lici na onaj tipican primer necu da dam drzavi sve ce da mi otpise. I bio neko tajkun ili mali seljak, obaveza pdva je za sve ista, a povreda zakona nije manja time sto su siromasniji. Ja sam za to da im se izadje u susret, otpise kamata npr. jer nisu obavesteni ili da povoljniji rok za povracaj, ali ne treba otpisivati glavni dug, jer su svi drugi onda namagarcni. A postoji i zakonski nad koliko poljoprivrednog z. ne ide izvrsenje.

Miloš

pre 7 godina

Sve dok drzava oprasta dugove velikim duznicima ja ne mogu da kritikujem obicne ljude sto duguju. Juce bila vest ko plati pola duga ne placa kamatu u BG za gradsko gradjevinsko zemljiste!? Naravno radi se o investitorima koji su zidali stambene zgrade ne o nekoj sirotinji.

Prcreca

pre 7 godina

To jedino u Srbiji ima da zbog doprinosa koji su lično tvoji država karika kamate i pleni imovinu, što znači da država krade doprinose. U Nemačkoj ti poslodavac da bruto platu i ti od toga sam sebi uplatiš doprinose i posle je na tebi dal ćeš uplatiti ili ne i naravno imaju i privatne fondove. Gde ima u svetu da doprinose uplaćuješ poreskoj upravi a ne PIO fondu.

Gille

pre 7 godina

Zasto se stidis drzavo moja?
Zasto implicitno priznajes da je drzava vaznija od nacije? A da li je bas tako kako ti mislis?
Da li je srpski, jevrjeski ili bilo koj drugi narod opstajao i bez drzave? Naravno da jeste?
Ali ti koja si mocna, ne znam kome, ali znam protiv koga, umesto da stitis i sluzis svojoj naciji, ti joj se pretpostavljas i svojim postupcima, istoj toj naciji, dajes do znanja da je ona manje vazna, da je tvoj opstanak vazniji od opstanka nacije. Nije drzavo moja. I kada nismo imali drzavu nacija je opstajala, da bi te ponovo izgradila. Zato, ako mislis da nam trajes, cuvaj nas, pazi, osluskuj, ne daj da se razbolimo, osipamo, umiremo, nestajemo... Sto duze trajemo, mi, tvoja nacija i ti ces, a ne obrnuto. Mi smo stvorili tebe, a ne ti nas.

Joca

pre 7 godina

Bitno je da se gradjevinarima opisuju dugovi. Onaj ko pokušava da preživi od svog rada se dovodi do ruba propasti a oni što prodaju jedan stan pet puta i grade bez dozvole se nagrađuju.

Јабучило

pre 7 godina

Држава је лоповска и неозбиљна, ту нема збора. Пример са отписом од пре неки дан је довољно сликовит и није први сличан случај. Али, какви грађани, таква и држава. Овај човек је, мада зна за дуг, "мислио да је дуг отписан", а није проверио? Ја обавезно бар двапут годишње проверавам стање пореза, иако ми решења редовно стижу и редовно плаћам порез.

Punkd

pre 7 godina

Tako je, udri po postenom narodu, koji krvavo zaradjuje svoj dinar. Ali zato najveci duznicima otpisujte sve, strane investitore subvencionisite, a mafijase abolirajte..Da se promeni jos 100 vlasti mislim da se nista ne bi promenilo! Svi su isti!

Koja

pre 7 godina

Kakav PDV, šta ovaj Arpad priča? Reč je o doprinosima, ako ovaj članak ima veze sa člankom o pre nekoliko dana. To su doprinosi za penzioni fond, u koji moraju da uplaćuju svi vlasnici poljoprivrednih gazdinstva. Zakon koji to reguliše je loš, malo je reći loš, to je pljačkaški, okupatorski, kolonijalistički zakon.

zex

pre 7 godina

Evo u Sumadiji masovno stizu tuzbe za kratkorocne kredite iz 2007godine te susne gidine seljaci koji su uzeli 120000din nisu mogli da vrate isti.Rok je bio produzen za jednu godinu ali kad jedne godine propadnes a nemas kapital kako onda da vratis.Proslo je 9godina niko nista nije trazio e sada je dug 300000.sve je vec presudjeno ko ne plati bice suocen sa sudskim izvrsiteljem.Niko te ne pita zasto nisi vratio i dal si mogao da vratis.Posto idu izbori mislim da ce tu biti neke kompezacije ali videcemo ovo ovako nevalja nista.Ljudi nemaju odakle da prezive sela u centralnoj Srbiji izumiru masovno.

ten yard penalty

pre 7 godina

Seljaka prvo po labrnji!...OBAVEZNO PRVO SELJAKA!...Seljak vam je najvecci problem i najvecci duzznik u celoj raspaloj drzzavi,nanu li vam "sherifsko-notingemsku"!...ovde cce morati neshto iz temelja da se menja. i da se ponovo sve gradi ali na principima iskonske pravde a ne pljachke,obmane,harachenja i otimachine....ili odosmo u krasni k.... kao nacija i kao "drzzava"!...

А. Петров

pre 7 godina

Страшно. Не шаљу решења, па ти сам треба да знаш колико да платиш и на који рачун. А онда ти ударе камату и на крају плене имовину.
То је само доказ да власт у Србији људе не гледа као грађане, него као поданике

ATG

pre 7 godina

Bas me zanima kome su to oduzeli. Nekom dedi sigurno. A juce citamo kako ce gradjevincima da otpisu kamatu i treba samo pola glavnice da plati. Pa 6 jutara je oko 10000e, mozda i vise. Gde mu se moglo toliko nakupiti? Mora da racunali jutro u par stotina evra i prodali na livitaciji na koju je dosla odredjena osoba.

Ivan

pre 7 godina

Očigledno da je i on malo tvrdoglav, ali zar nema nekog ko malo razmišlja? Uzećeš čoveku zemlju sa sledećim epilogom: namirio si dug, šta će država sa tom zemljom - novac neće videti, čovek će ostati bez primarnih prihoda, eto socijalnog slučaja... i tako u krug.

Zar nije moglo pre 5 godina da se detektuje da čovek ima problem i da mu se nagomilava kamata pa da se pozove na razgovor i nađe rešenje?
Ili možda država nije servis građana nego građani servis države?

porez

pre 7 godina

Problem je nejasna poreska politika. Poresko rešenje za nekretnine stigne u maju, junu, dotle kamata naraste i tako svake godine. Država je uvek u pravu, a građanin ne, njegovo je samo da plaća. Niko od vlasti se nije ozbiljno pozabavio poreskom politikom, samo represijom. Rezultat toga je na kraju oduzimanje imovine. Građani, pobuna!!!

Pekapele

pre 7 godina

Bedno.Zamislite sada tog koliko znam starijeg coveka kome uzimaju ocevinu,dedovinu...Bedno.Znam sta je PIO preko zemlje,placa se skoro 100000 godisnje i sam ga placam i bio sam u slicnoj situaciji.Samo ti jave posle 5 godina da si duzan.Svima otpis a jadnog i bednog sitnog seljaka udri.I sta sad.Porodicu drzava ovog jadnog coveka otera u bedu,socijalni slucajevi.Njegovu otetu zemlju ce verovatno kupiti neki,,jadnik''koji vec ima hiljade jutara i koji se bogati na ovakvim slucajevima.Stvarno smo bedna drzava.

Srdjan

pre 7 godina

Kamate su sumanuto velike i potpuno pogrešno će ispaštati oni koji se bore da plate osnovni dug. Ne logino je od očekivati od nekoga ko ne može redovno da isplati dug da na to sve mora da plati još duplo. A realnost u Srbiji je takva da većina ljudi izbegava plaćanje nekih obaveza kako bi sastavili kraj sa krajem, a ne kako bi se baškarili sa skupim kolima i slično.

ja

pre 7 godina

Sta se pravite tose? Pa bar ta zemlja moze da se isparcelise i da se oduzme deo koji treba a ne sve. Ovde je na delu najobicniji lopovluk drzave a ne bi me cudilo cak i da tako oduzeta zemlja zavrsi u rukama arapskih investitora koji dolaze iz peska da te uce kako se obradjuje zemlja.

Marko

pre 7 godina

Nigde nema vesti da je najvecim duznicima za porez i struju bilo sta oduzeto! A da, borbu protiv tajkuna smo vec zavrsili. A vi i dalje glasajte....

Glas razuma

pre 7 godina

“Tako da je i kod ovog našeg slučaja poljoprivrednik računao da nema dugovanja, ..."

Kako bre računao? Sve što je trebao da uradi je da pročita na računu koliko duguje u da uplati koliko je dužan. Ako je izgubio spor pred sudom onda treba da plati onoliko koliko piše u pravosnažnoj presudi. Nema on tu šta dalje da računa.

Sledeći put pre nego što dozida još jedan sprat na kući ili kupi novog mercedesa da impresionira najbližeg komšiju neka dobro razmisli da li je pre toga podmitio sve obaveze za ono što je potrošio.

Djura

pre 7 godina

Politicari na vlasti unistavaju posten narod a bogate se beskrupolozno
dajte subvencije strancima a unistite naseg seljaka, sta ce covek 60 godina seljak on je vec isplacao poreza za 3 zivota za vreme milosevica ni tadasnja vlast nije placala zito nego kad pojede inflacija, tada smo 10 godian za dzabe hranili Srbiju a mi propali, a sada nam otimaju zemlju i uzimaju porez da bi davali strancima manjinama socijalnim sluicajevima i da bi imali 10 politicara na jednog zemljoradnika to se izdrzati ne moze
zato politicari placaju budzasto vile po dedinju a od nas sirotinje otimaju

ZZMZ

pre 7 godina

Da, seljaci koji ustanu u 4 ujutro i ceo dan provedu radeći na njivi, sa stokom, jedino vreme koje provedu sedeći je dok jedu, moraju biti upoznati sa svim odredbama zakona, sami izvoditi zaključke i sprovoditi ih tačno onako kako se od njih očekuje.

Vasa Ladački

pre 7 godina

Njemu je oduzeta zemlja, a onda će da je kupi neki "tajfun". Tako će polako da se gase mala poljoprivredna gazdinstva u Vojvodini, nastaće nova klasa velikih zemljoposednika koji će vremenom verovatno prodavati zemlju stranim vlasnicima za velike pare, a sirotinja raja će da radi za bednu nadnicu kod novih vlasnika. Dakle, napraviće se novi ciklus istorije koja je počela sa velikim zemljoposednicima i završiće se sa njima. Zar nije bilo pametnije sačuvati velike kombinate tzv. fabrike hrane na otvorenom i napraviti model upravljanja koji bi obezbedio njihov uspešan rad? Moglo se, ali niko nije hteo da o tome razmišlja.

Зоки

pre 7 godina

Можда није лоше мало обновити градиво из историје. Када је Никола Пашић дошао на власт у Србији, уведена је забрана продаје сеоске куће и окућнице (око 6 хектара) ради дугова. Пре тога су зеленаши ”на добош” продали целу Србију два пута.

Marko

pre 7 godina

Nigde nema vesti da je najvecim duznicima za porez i struju bilo sta oduzeto! A da, borbu protiv tajkuna smo vec zavrsili. A vi i dalje glasajte....

А. Петров

pre 7 godina

Страшно. Не шаљу решења, па ти сам треба да знаш колико да платиш и на који рачун. А онда ти ударе камату и на крају плене имовину.
То је само доказ да власт у Србији људе не гледа као грађане, него као поданике

Зоки

pre 7 godina

Можда није лоше мало обновити градиво из историје. Када је Никола Пашић дошао на власт у Србији, уведена је забрана продаје сеоске куће и окућнице (око 6 хектара) ради дугова. Пре тога су зеленаши ”на добош” продали целу Србију два пута.

Vladimir Ilic

pre 7 godina

Opstina Plandiste,vlasnici zemljoradnickih zadruga se dogovore da se pridruze blokadi puteva ka Beogradu,njih oko 150. Skup u 5h.ujutru i da se krene traktorima ka Pancevu,odnosno Beogradu. Pitanje,koliko se ljudi pojavilo ujutro? Dacu vam odgovor koliko odmah,DESETAK. Vlast zna kakva smo G..... i zato jase u velikom stilu...

Vasa Ladački

pre 7 godina

Njemu je oduzeta zemlja, a onda će da je kupi neki "tajfun". Tako će polako da se gase mala poljoprivredna gazdinstva u Vojvodini, nastaće nova klasa velikih zemljoposednika koji će vremenom verovatno prodavati zemlju stranim vlasnicima za velike pare, a sirotinja raja će da radi za bednu nadnicu kod novih vlasnika. Dakle, napraviće se novi ciklus istorije koja je počela sa velikim zemljoposednicima i završiće se sa njima. Zar nije bilo pametnije sačuvati velike kombinate tzv. fabrike hrane na otvorenom i napraviti model upravljanja koji bi obezbedio njihov uspešan rad? Moglo se, ali niko nije hteo da o tome razmišlja.

Punkd

pre 7 godina

Tako je, udri po postenom narodu, koji krvavo zaradjuje svoj dinar. Ali zato najveci duznicima otpisujte sve, strane investitore subvencionisite, a mafijase abolirajte..Da se promeni jos 100 vlasti mislim da se nista ne bi promenilo! Svi su isti!

Koja

pre 7 godina

Kakav PDV, šta ovaj Arpad priča? Reč je o doprinosima, ako ovaj članak ima veze sa člankom o pre nekoliko dana. To su doprinosi za penzioni fond, u koji moraju da uplaćuju svi vlasnici poljoprivrednih gazdinstva. Zakon koji to reguliše je loš, malo je reći loš, to je pljačkaški, okupatorski, kolonijalistički zakon.

Ivan

pre 7 godina

Očigledno da je i on malo tvrdoglav, ali zar nema nekog ko malo razmišlja? Uzećeš čoveku zemlju sa sledećim epilogom: namirio si dug, šta će država sa tom zemljom - novac neće videti, čovek će ostati bez primarnih prihoda, eto socijalnog slučaja... i tako u krug.

Zar nije moglo pre 5 godina da se detektuje da čovek ima problem i da mu se nagomilava kamata pa da se pozove na razgovor i nađe rešenje?
Ili možda država nije servis građana nego građani servis države?

Pekapele

pre 7 godina

Bedno.Zamislite sada tog koliko znam starijeg coveka kome uzimaju ocevinu,dedovinu...Bedno.Znam sta je PIO preko zemlje,placa se skoro 100000 godisnje i sam ga placam i bio sam u slicnoj situaciji.Samo ti jave posle 5 godina da si duzan.Svima otpis a jadnog i bednog sitnog seljaka udri.I sta sad.Porodicu drzava ovog jadnog coveka otera u bedu,socijalni slucajevi.Njegovu otetu zemlju ce verovatno kupiti neki,,jadnik''koji vec ima hiljade jutara i koji se bogati na ovakvim slucajevima.Stvarno smo bedna drzava.

ja

pre 7 godina

Sta se pravite tose? Pa bar ta zemlja moze da se isparcelise i da se oduzme deo koji treba a ne sve. Ovde je na delu najobicniji lopovluk drzave a ne bi me cudilo cak i da tako oduzeta zemlja zavrsi u rukama arapskih investitora koji dolaze iz peska da te uce kako se obradjuje zemlja.

Seljacko dete POBEGLO u grad

pre 7 godina

Ovde se radi o dugovanjima za penziono i zdrastveno osiguranje koje ima isti iznos za sve poljoprivrednike, oko 100.000 rsd godisnje. Mojim roditeljima iako su u istom domacinstvu stizu posebna resenja. Znaci za njih dvoje 200.000 rsd godisnje! Placali dok su mogli,16 godina, pa odustali. Nisu mladi, ne mogu zaraditi toliko a ja od svoje plate ne mogu da im pomognem u ovom slucaju. Dosta sam im pomogla i sto sam sebe zbrinula i njima dajem za osnovne stvari kad god zatreba (struja, porez na imovinu, kafa...). Zasto ne mogu da se odjave sa penzionog? Imaju 16 godina uplacenog 'staza' zasto ne mogu samo da sacekaju jos par godina do 65 i da dobiju minimalnu penziju? Zasto se ljudi terete za zdravstveno osiguranje unazad kada u tom periodu nisu ni mogli koristiti usluge drzavnih zdravstvenih ustanova? Isli smo par puta u poresko i PIO da se raspitamo da li nekako mozemo odustati od placanja, koja je najbolja opcija slizbenici su nas gledali kao budale i pitali se odakle nam i pravo da ih tako nesto pitamo, samo platite i cutite. Jadni seljaci su neobrazovani a u tim sluzbama rade nadmeni ljuti, beyobrayni i bezobzirni... uh svasta bih pisala na ovu temu ali malo karaktera... nepravda

ten yard penalty

pre 7 godina

Seljaka prvo po labrnji!...OBAVEZNO PRVO SELJAKA!...Seljak vam je najvecci problem i najvecci duzznik u celoj raspaloj drzzavi,nanu li vam "sherifsko-notingemsku"!...ovde cce morati neshto iz temelja da se menja. i da se ponovo sve gradi ali na principima iskonske pravde a ne pljachke,obmane,harachenja i otimachine....ili odosmo u krasni k.... kao nacija i kao "drzzava"!...

porez

pre 7 godina

Problem je nejasna poreska politika. Poresko rešenje za nekretnine stigne u maju, junu, dotle kamata naraste i tako svake godine. Država je uvek u pravu, a građanin ne, njegovo je samo da plaća. Niko od vlasti se nije ozbiljno pozabavio poreskom politikom, samo represijom. Rezultat toga je na kraju oduzimanje imovine. Građani, pobuna!!!

Djura

pre 7 godina

Politicari na vlasti unistavaju posten narod a bogate se beskrupolozno
dajte subvencije strancima a unistite naseg seljaka, sta ce covek 60 godina seljak on je vec isplacao poreza za 3 zivota za vreme milosevica ni tadasnja vlast nije placala zito nego kad pojede inflacija, tada smo 10 godian za dzabe hranili Srbiju a mi propali, a sada nam otimaju zemlju i uzimaju porez da bi davali strancima manjinama socijalnim sluicajevima i da bi imali 10 politicara na jednog zemljoradnika to se izdrzati ne moze
zato politicari placaju budzasto vile po dedinju a od nas sirotinje otimaju

ZZMZ

pre 7 godina

Da, seljaci koji ustanu u 4 ujutro i ceo dan provedu radeći na njivi, sa stokom, jedino vreme koje provedu sedeći je dok jedu, moraju biti upoznati sa svim odredbama zakona, sami izvoditi zaključke i sprovoditi ih tačno onako kako se od njih očekuje.

Džo

pre 7 godina

Juce je objavljeno da investitori koji nisu izmirili dugovanja za gradjevinsko zemljiste ako plate u roku od cetiri meseca otpisuje im se kamata kao i 50% duga glavnice, pa ti vidi.

ATG

pre 7 godina

Bas me zanima kome su to oduzeli. Nekom dedi sigurno. A juce citamo kako ce gradjevincima da otpisu kamatu i treba samo pola glavnice da plati. Pa 6 jutara je oko 10000e, mozda i vise. Gde mu se moglo toliko nakupiti? Mora da racunali jutro u par stotina evra i prodali na livitaciji na koju je dosla odredjena osoba.

Bezite mladi i obrazovani odavde na vreme

pre 7 godina

I opet ce ti isti ratari i seljaci dva dana pred izbore glasati istu ekipu od politicara i iste face koje glasa 25+ godina zaredom nebitno kako im se stranka sada zove ili kako ce im stranka zvati pred izbore i koja im je i uzela zemlju sada i koja ce mu uzeti zemlju kasnije.

Jednostavno takav smo narod-ovce od naroda.Bez zelje da vredjam bilo koga.Politicari to jako dobro znaju kada stanu isped mikrofona u toku politickih kampanja dva dana pred izbore.

Srdjan

pre 7 godina

Kamate su sumanuto velike i potpuno pogrešno će ispaštati oni koji se bore da plate osnovni dug. Ne logino je od očekivati od nekoga ko ne može redovno da isplati dug da na to sve mora da plati još duplo. A realnost u Srbiji je takva da većina ljudi izbegava plaćanje nekih obaveza kako bi sastavili kraj sa krajem, a ne kako bi se baškarili sa skupim kolima i slično.

Sasa Radulovic

pre 7 godina

Zaboravicete vi i ovo. Za tri dana niko se nece secati. Izbori ce pokazati da vam je pamcenje kao u vrapca. Zivi bili pa videli.

zex

pre 7 godina

Evo u Sumadiji masovno stizu tuzbe za kratkorocne kredite iz 2007godine te susne gidine seljaci koji su uzeli 120000din nisu mogli da vrate isti.Rok je bio produzen za jednu godinu ali kad jedne godine propadnes a nemas kapital kako onda da vratis.Proslo je 9godina niko nista nije trazio e sada je dug 300000.sve je vec presudjeno ko ne plati bice suocen sa sudskim izvrsiteljem.Niko te ne pita zasto nisi vratio i dal si mogao da vratis.Posto idu izbori mislim da ce tu biti neke kompezacije ali videcemo ovo ovako nevalja nista.Ljudi nemaju odakle da prezive sela u centralnoj Srbiji izumiru masovno.

Vojvodjanin

pre 7 godina

@ zasto propadamo Problem je u tome sto u Srbiji zakon NIJE isti za sve. Ako mi u Vojvodini redovno placamo struju jer ce nam je iskljuciti ako je ne placamo, zasto vlast dozvoljava gradjanima Juzne Srbije da je ne placaju uopste i otpisuje im dugove?

Јабучило

pre 7 godina

 @ "E sad recite vi meni za koga ja da glasam? Sta trebam da radim da biram po sistemu manje zlo? neka hvala ja ostajem kuci i pozivam sve neodlucne i istomisljenike da ne izlaze na izbore jer su svi isti."

Да. Треба да изађеш и гласаш за најмање зло. Ако ништа друго, да сви, и политичари и ми, постану свесни да је власт смењива и није богом дана. Да лажи не пролазе тек тако. Затим да не будемо лењи, већ да за сваки скандал, од политичког до економског, правимо озбиљне демонстрације. Апатија је оно што политичари прижељкују. Не пружајмо им то задовољство.

Brko

pre 7 godina

Tajkuni, Zvezda i Partizan, stotine miliona eura duga i nikom nista, drzava pokriva! A obicnog coveka jasu. I treba! Jesu dobili izbore? Jesu! Hoce li dobiti sledece? Hoce! I sta onda? Beee, beee...

znalac

pre 7 godina

Olako smo prešli preko činjenice da su se mnogi poljoprivrednici proteklih 20-30g. basnoslovno obogatili, stekli ogromnu površinu zemlje, obezbedili mnoge svoje buduće generacije.
(Deks, 25. januar 2017 12:15)
reci nam da se zezas i da je ovaj komentar cinican...

Logika

pre 7 godina

Znaci donesu zakon da moramo da placamo penziono i to u drzavni monopol PIO fond,i kad narod nema da plati onda mu uzmi ono od cega ZIVI da bi se uplatio dug za penziju!Pa jel ovo normalno?

Scholes

pre 7 godina

Srbi su oguglali na cinjenice. Svaku prevaru, aferu, kradju, laz... Srbi cas zaborave i nastavljaju da klicu imena onih koji ce ih ostaviti bez najosnovnijih stvari u zivotu. Slika drustva koje je godinama unistavano..

Milan Nis

pre 7 godina

Apsolutno sam siguran da ga niko nije obavestavao godinama o visini duga.Ovde se poreska zamislja kao preki sud,a ne da ti CINOVNICI pomazu ljudima kako da rese i plate ono sto su duzni.Mom pokojnom ocu je pre mesec dva stiglo nesto za doprinose,a covek nije medju zivima vise od 12 godina.

ivica

pre 7 godina

Samo da kazem ovo, nije isto biti poljoprivrednik sa 100 hektara zemlje u posedu i poljoprivrednik sa 5 hektara, njih dvojicu ne mozes izjednacavati ni u cemu pa ni u obavezama prema drzavi

Gille

pre 7 godina

Zasto se stidis drzavo moja?
Zasto implicitno priznajes da je drzava vaznija od nacije? A da li je bas tako kako ti mislis?
Da li je srpski, jevrjeski ili bilo koj drugi narod opstajao i bez drzave? Naravno da jeste?
Ali ti koja si mocna, ne znam kome, ali znam protiv koga, umesto da stitis i sluzis svojoj naciji, ti joj se pretpostavljas i svojim postupcima, istoj toj naciji, dajes do znanja da je ona manje vazna, da je tvoj opstanak vazniji od opstanka nacije. Nije drzavo moja. I kada nismo imali drzavu nacija je opstajala, da bi te ponovo izgradila. Zato, ako mislis da nam trajes, cuvaj nas, pazi, osluskuj, ne daj da se razbolimo, osipamo, umiremo, nestajemo... Sto duze trajemo, mi, tvoja nacija i ti ces, a ne obrnuto. Mi smo stvorili tebe, a ne ti nas.

Luna

pre 7 godina

Kao prvi molim da razlikujete ljude koji su od devedesetih pa do sada naglo obogatili i kupili zemlju pa postali poljoprivrednici koji zive na visokoj nozi,a takvih je troje cetvoro u selu od dve hiljade stanovnika svi ostali poljoprivrednici zive od danas do sutra kao i vecina ljudi u Srbiji.Ako nekad i dodjete u selo videcete po stanju kuca,poljoprivrednih masina,automobila,ali i po stanju tih istih ljudi ko spada gde.Naravno opste je poznato da tajkunima u poljoprivredi je pomogla drzava ili ljudi iz drzavnih ustanova koji su u vlasti jos od devedesetih,ali menjaju stranke i opstaju do danas.

Graoran

pre 7 godina

Na ovim prostorima narod je uspevao da prezivi ratna razaranja u poslednjh 100 godina iskljucivo zahvaljujuci selima u kojima se proizvodila hrana... Isto toliko dugo drzava radi seljaku o glavi, sto raznim nametima, sto otkupnom cenom koja je nerealna, sto nedostakom subvencija i stimulisanja... Na taj nacin drzava urusava samu sebe... Onaj ko proizvodi, stvara novu vrednost, ne sme biti zrtva netransparentnosti, aljkavosti i bahatosti drzave, jer ona na taj nacin dovodi u pitanje sopstveno postojanje...

Desa

pre 7 godina

Ako jedan hektar najlosije zemlje kosta 5000 evra, a najbolje 15 - 20 000, koliki je onda njegov dug? Oduzeto mu je 6 jutara, to je oko 3 ha, znaci li to da duguje najmanje 15 000 evra?! Ko je to dopustio? I od kud tolika cifra, kad se zna da su doprinosi za poljoprivrednike najmanji?

Cudno mi je i ovo sa PDV - om. U sistem PDV - a se ulazi ako je godisnji promet veci od osam miliona. Od dva - osam miliona, moze, ali ne mora, a ispod dva miliona, nema ni smisla da ulazi u sistem.

Osoba koja ima dovoljan promet da ima racunovodju (obavezno za one koji su u sistemu), ne bi sebi dopustila da ne placa ono sto duguje drzavi. Osim ako je neki tajkun, sto ovde nije slucaj, inace mu ne bi oduzimali zemlju.

Ima mnogo nelogicnosti u ovoj prici, ali se mozda sve moze objasniti cinjenicom da od 2017. drzavljani zemalja EU imaju pravo da kupuju posede u Srbiji.

Miloš

pre 7 godina

Sve dok drzava oprasta dugove velikim duznicima ja ne mogu da kritikujem obicne ljude sto duguju. Juce bila vest ko plati pola duga ne placa kamatu u BG za gradsko gradjevinsko zemljiste!? Naravno radi se o investitorima koji su zidali stambene zgrade ne o nekoj sirotinji.

Papageno

pre 7 godina

E sad recite vi meni za koga ja da glasam? Sta trebam da radim da biram po sistemu manje zlo? neka hvala ja ostajem kuci i pozivam sve neodlucne i istomisljenike da ne izlaze na izbore jer su svi isti.
(Cika Kosta, 25. januar 2017 11:18)

Bravo, čika Kosto, alal vera za "rešenje" problema!

Ma, kako se samo ja nisam toga setio! Ostanem kući, ne izlazim na izbore "jer su svi oni isti". A meni leeeeeeeepo - da jedva dišem!

I tako 20, 30 ili 50 godina, dok jednog lepog dana, "oni", sami od sebe i ničim izazvani, prestanu da kradu i postanu drugačiji, bolji i najzad počnu da upravljaju kako treba ovom nesrećom od države.

Ili dok mi ne postanemo pokojni, zavisi šta se prvo desi.

E, pa grešiš, dragi moj čika Kosto, mnoooogo grešiš!

Na izbore TREBA obavezno izlaziti! Ako ne zbog drugog, da bi se političarima utuvilo u glavu da su smenjivi i da im se previše laži, na duži rok, jednostavno ne isplati!

A nesumnjivo ima i nekog meraka (bar za mene) u saznanju da se barem malo pred izbore, mnogi među njima preznojavaju i pitaju da li će i ovog puta proći iste fore i šibicarenja kao prošli put i da li će možda ovog puta ipak ispasti iz igre. A ako ispadnu iz igre onda, s obzirom na količinu putera na glavi, postoje realne šanse da ih barem vuku po sudovima. Niko od političara dosad još nije zaglavio zatvor, ali nikad se ne zna, možda baš od njih počne nova moda!

Malo li je, a?

Bez sumnje

pre 7 godina

Mnogim ljudima treba pomoc a nema ko da im pomogne. Komunikacija izmedju drzave i naroda u Srbiji ne postoji....gde se nadjose svi ti predstavnici moci.... srpski horor bez presedana

Prcreca

pre 7 godina

To jedino u Srbiji ima da zbog doprinosa koji su lično tvoji država karika kamate i pleni imovinu, što znači da država krade doprinose. U Nemačkoj ti poslodavac da bruto platu i ti od toga sam sebi uplatiš doprinose i posle je na tebi dal ćeš uplatiti ili ne i naravno imaju i privatne fondove. Gde ima u svetu da doprinose uplaćuješ poreskoj upravi a ne PIO fondu.

Stiv

pre 7 godina

Ne razumem ove ljude sto komentarisu kako to nije pravedno itd..
Ljudi dokle vi imate snage??
Ko nam je kriv? Jel su vanzemaljci glasali, jel oni zive na ovoj teritoriji?

Maja

pre 7 godina

Užas od države Srbije, ili bolje rečeno od birtije Srbije. Zakon nije za sve isti, a i sam zakon je nakaradan ,e podstiče na rad, državnih službenika, ako dobijem račun i imam pravo žalbe 8 dana, žasto onda moram da platim pa da mesecima godinama čekam šta se desilo sa mojom žalbom. Živim na zapadu, ako mislim da nešto nije sa mojim računom u redu, žalim se i za par dana dobijem odgovor, pa te onda platim. Da je tako u Srbiji onda bi i birokrati radili brže, ili ih možda malo ima na leđima seljaka i radnika. Ah zaboravila sam da napišem, mora da i veliki vođa nadje vreme, da odredi sta šta je pravilo, i šta treba da se radi ako su netačni računi za struju... Kava beda, ili bolje rečeno veliko blato.
Samo se natod bori za neke vodje, a ne bori se da mu institucije rade, stršno brate strašno. Možda u tome imamo liderstvo na Balkanu, neznam u čemu bi već drugo imali

Joca

pre 7 godina

Bitno je da se gradjevinarima opisuju dugovi. Onaj ko pokušava da preživi od svog rada se dovodi do ruba propasti a oni što prodaju jedan stan pet puta i grade bez dozvole se nagrađuju.

Svi se prave ludi

pre 7 godina

I sad ce drzava da se vadi na to da su seljaci bili obavesteni putem medija da treba da placaju porez kvartalno, kao i do tada, jer im je tesko (citaj: skupo) da dostavljaju uplatnice.

Cika Kosta

pre 7 godina

Lakse je udariti na seljaka, nego na tajkuna... vazda bilo i bice na zalost
(Pravda, 25. januar 2017 10:04)

Cek ovde semesaju babe i zabe. Nista novo niste rekli. U svakoj drzavi postoje tajkuni ili biznismeni sa sumnjivim kapitalom. To ni jedna vlas nikada nece hteti da resi kao ni problem huligana. E sad recite vi meni za koga ja da glasam? Sta trebam da radim da biram po sistemu manje zlo? neka hvala ja ostajem kuci i pozivam sve neodlucne i istomisljenike da ne izlaze na izbore jer su svi isti. Drzava koja toliko voli i propagira sport, upumpava toliki novac u sport, a gradjani tesko zive nije drzava. Prvo se mora obezbediti bolji zivot svih a potom finansirati sport. Najgore sto sirotinja zeli da se bavi necim cime ne moze, u stvari moze, uzmes gradjanima koji zbog toga zive tesko da bi se culo kako ti imas sportiste. A sportisti mucenici izgaraju ne zeljom za pobedama vec vide kakva je drzava i da ce se obogatiti. Srbija je zlo zla za zivot.

petar

pre 7 godina

To da mi se desi,nedo bog,ja bih istog momenta spakovao kofer i otisao iz ove drzave.Ovde bi dolazio samo na odmor,čisto da obilazim familiju,i da obidjem svoju rodnu kuću.

Јабучило

pre 7 godina

Држава је лоповска и неозбиљна, ту нема збора. Пример са отписом од пре неки дан је довољно сликовит и није први сличан случај. Али, какви грађани, таква и држава. Овај човек је, мада зна за дуг, "мислио да је дуг отписан", а није проверио? Ја обавезно бар двапут годишње проверавам стање пореза, иако ми решења редовно стижу и редовно плаћам порез.

Preduzetnik

pre 7 godina

@Swarog
TI mora da si poljoprivrednik a ne šta znam npr. IT.
Poljoprivrednik po tebi treba da radi šta tačno ako mu je loša godina. Zatvori firmu i kako to tačno zamišljaš. Iskoči iz svoje kože i ode da radi u grad? Tako nekako? Nije to isto. Da ne bude zabune i ja plaćam sebi obaveze ali ne možemo mi koji radimo drugi posao bez iskustva da pričamo o uspešnosti u poljoprivredi. Meni nijedan od njih nije objašnjavao kako da radim svoj. Dođu plate i odu a ne mudruju jer znaju da nije lako i da danas jesi a sutra nisi. Inače taj famozni IT je prvo godinama a i danas dobar deo tako tera na crnjaka radio a tek kad se skupilo za sve setili se da možda nije loše da ne budu vazda familiji na osiguranju ili nezaposleni. Ne svi ali ima ih dosta i to se zna(m). Baš si njih našao za primer :)

Svi sistemi su ok

pre 7 godina

I treba. Da nesto nije u redu bilo bi pokreta nezadovoljnih i vrlo nervoznih narodnih masa. Ali, toga nema, sto znaci da je sve ok.
Kad dodju izbori - sve sistemske patije bivaju masovno izglasavane.
Narod sve to podrzava.

zasto propadamo

pre 7 godina

Propadamo jer ne umemo da citamo. Ako zanemarimo naslov, u celom tekstu pise samo o tome kako je covek uradio sve da mu oduzmu zemlju. Ignorisao poresku, to su mu obaveze po zakonu, nije placao dinara, ignorisao je savete kolega, sve je ucinio da do ovoga dodje. Jedinu pomoc koju je ocekivao jeste da neko plati za njega. I molim lepo. Jedini razlog sto ja nemam privatni avion, je sto nemam para za njega, pa se nikom ne zalim i novine ne pisu o meni. A ovakvi naslovi su tipicni u Srbiji jer se ljudi pecaju na te price o tome kako mocni su nepravedni nad siromasnima. NE, gospodo zakon je isti za sve. Ako politicari kradu, to ne amnestira vas da radite isto. A i oni kradu jer i vi kradete. Politicari su nekad bili obicni narod. To vam je sve do kako su vas roditelji vaspitali. Ima postenih ljudi u srbiji i oni mnogo rade i placaju poreze i imaju svoje probleme, ali ne kukaju.

Glas razuma

pre 7 godina

“Tako da je i kod ovog našeg slučaja poljoprivrednik računao da nema dugovanja, ..."

Kako bre računao? Sve što je trebao da uradi je da pročita na računu koliko duguje u da uplati koliko je dužan. Ako je izgubio spor pred sudom onda treba da plati onoliko koliko piše u pravosnažnoj presudi. Nema on tu šta dalje da računa.

Sledeći put pre nego što dozida još jedan sprat na kući ili kupi novog mercedesa da impresionira najbližeg komšiju neka dobro razmisli da li je pre toga podmitio sve obaveze za ono što je potrošio.

Deks

pre 7 godina

@znalac - Uopšte se ne šalim, to je činjenica. Kada bismo govorili samo o Vojvodini, činjenica da u svakom vojvođanskom selu postoji više porodica koje su za proteklih 30 godina stekli ogromne površine zemlje. Sve to istovremeno sa propadanjem istih tih sela. Evo samo kao ilustracija: pitali su jednu gospođu iz takve porodice čime se bavi njena ćerka, da li je zaposlena. Odgovorila je da njena ćerka nema šta da bude zaposlena jer ima 100 jutara zemlje, prodala je nekoliko jutara i kupila stan u gradu gde želi da nastavi život... Ova ilustracija govori o pravim razmerama bogatstva velikih vojvođanskih poljoprivrednika koje ne treba žaliti ako nisu u stanju da plate porez ne zato što nemaju već što su neodgovorni. Titova Jugoslavija je bar bila u pravu kada je 1945. stala na put takvoj praksi i stavila zemlju u službu države i društva a ne malog broja bogatih poljoprivrednika.

Nemam konkurenciju

pre 7 godina

Vidim svi postavljate isto pitanje sta je sa tajkunima, ali zanemarujete da isto tako ima seljaka koji su redovni placali, pa da li je fer prema njima i svim drugim malim i srednjim privrednicima koje drzava ni ne pita da li ima, niti im daje ikakve subvencije. S druge strane mogao je i on da proda deo zemlje, dobio bi vise i deo bi ostao, uvek postoji mogucnost i da se sporazumno dogovori vracanje i slicno, meni ovo lici na onaj tipican primer necu da dam drzavi sve ce da mi otpise. I bio neko tajkun ili mali seljak, obaveza pdva je za sve ista, a povreda zakona nije manja time sto su siromasniji. Ja sam za to da im se izadje u susret, otpise kamata npr. jer nisu obavesteni ili da povoljniji rok za povracaj, ali ne treba otpisivati glavni dug, jer su svi drugi onda namagarcni. A postoji i zakonski nad koliko poljoprivrednog z. ne ide izvrsenje.

Vlada

pre 7 godina

"Problem je nejasna poreska politika. Poresko rešenje za nekretnine stigne u maju, junu, dotle kamata naraste i tako svake godine. Država je uvek u pravu, a građanin ne, njegovo je samo da plaća. Niko od vlasti se nije ozbiljno pozabavio poreskom politikom, samo represijom. Rezultat toga je na kraju oduzimanje imovine. Građani, pobuna!!!
(porez, 25. januar 2017 09:41)"

Naprotiv. Poreska resenja su veoma jasna. Na svakom pise da si do donosenja novog resenja duzan da placas rate po starom. Kad se donese novo, akontacije se storniraju i ako ima razlike, tj. ako je iznos na novom resenju veci nego na starom, u obavezi si da tu razliku doplatis u roku od 15 dana od dana kad si primio resenje. Ne moze biti jasnije. To sto ti ne citas resenje je tvoj problem. I onda ti je drzava kriva. Drzava moze biti kriva ako donosi visoke poreze, ali nacin placanja je toliko jasno definisan da i dete od 10 godina moze razumeti. Pod uslovom da procita resenje.

Deks

pre 7 godina

Ako se običnim ljudima zbog dugovanja može oduzimati sva imovina uključujući i jedinu kuću za stanovanje, zašto to ne bi važilo za poljoprivrednike? Spominje se 6 jutara a ne spominje koliko taj poljoprivrednik ukupno ima, čak sam siguran da mu je i pored oduzete zemlje ostalo još mnogo (PDV plaćaju samo veliki poljoprivrednici). Olako smo prešli preko činjenice da su se mnogi poljoprivrednici proteklih 20-30g. basnoslovno obogatili, stekli ogromnu površinu zemlje, obezbedili mnoge svoje buduće generacije. Pritom od te zemlje država ima malo koristi jer se ne koristi za intenzivnu poljoprivredu koja bi mogla obezbediti mnoga radna mesta. Umesto toga zemlja koju poseduju je "mrtvi kapital" od koje ima koristi samo ta porodica. Oni su u mogućnosti da žive luksuznim životom dok istovremeno naselja kojima ta zemlja pripada propadaju, mladi ih napuštaju a umesto fabrika otvaraju se javne kuhinje...

Swarog

pre 7 godina

Vidim po komentarima da socijalizam jos nije izasao iz glava vecine. Poljoprivrednici su kao firme, rade ljudi samostalno, placaju porez, socijalno i zdravstveno. Isto kao neko u gradu ko radi sta znam u IT sektoru. Zaposleni po firmama takodje placaju sve te stvari (nesto firma, nesto ti sam, pogledaj malo kolika to je bruto plata), ne znam gde je problem? Ako ne mozes da platis porez i socijalno nesto nije u redu sa tvojim businessom. Ne zaradjujes dovoljno. Srbi vide poljuprivredu kao kontratezu omrznutom zapadnom, liberalnom kapitalizmu. Selo je neka vrsta idealizovanog, ruralnog raja u kome vladaju red, rad i disciplina. Konzervativna idila. Otuda napadi na bilo kakav pousaj da se uvede red.

Robi

pre 7 godina

Ovde je problem u tome sto jednake doprinose za zdravstveno i penziono osiguranje jednako placaju manji registrovani poljoprivrednici,sa npr.dvadesetak hektara i oni koji imaju vec par stotina hektara-lokalni kulaci. U pitanju je oko 96.000 din. godisnje. Nije fer,posteno je da se uplacuje po povrsini koliko ko poseduje. Jos zalosnije je i to da je u organizovanoj otimacini Poreske uprave-najvise nas nagrabusilo iz Vojvodine. Nije ni cudo-mi smo teska kolonija.Sreca,skinuo sam sebe sa svih registracija.

Centralnosrbin

pre 7 godina

Isto kako mi u centralnoj Srbiji moramo da plaćamo sve, trebaju tako i ljudi sa severa, iz bačke, iz srema.Ovako mi plaćamo sve, a Bačvani i Ovi dole iz Bujanovca nikom ništa.A što se zemljoradnika tiče. Apsolutno se slažem da se zakon poštuje od prvog slova pa do poslednje tačno.Nije mi drago što je nekom nešto oduzeto, ali takav je zakon.Ako vozite 200km/h auto putem platićete veeeliku kaznu i neće novine pisati o tome.Takav je zakon.Prema tome. Gospodinu ništa nije oduzeto već je izvršena transakcija. Ponavljam nije mi drago zbog toga, ali seljaci su naviknuti da ne plaćaju nikom ništa.Niko nema registrovano poljoprivredno gazdinstvo.Ne rade po 5 meseci godišnje. Sede pored peći piju rakijicu, greju se i nešto im ne valja. Ma ajde bre!

Kiparski bankar

pre 7 godina

Došlo je vreme da se sve uredi. Ako ja mogu da plaćam porez koji nije mali jer radim u ministarstvu može i paor koji sada cecka slaninu dok ja radim i ne ustajem sa stolice osam sati. Da bi naša država funkcionisala u svom obimu mora se sve naplatiti, ako treba i prinudno. Potrebno je skratiti procedure za oduzimanje stanova, kuša, poslovnog prostora i poljoprivrednog zemljišta. Hitno napraviti agenciju koja će da se bavi smao ovim pitanjima i koju treba da čine najiskusniji policajci, poreznici, uterivači, sudije. Da građani vide da nema šale sa ovako uređenom i ozbiljnom državom. Bitno je da se vlast ponovo potvrdi da bi se do kraja mandata sve što treba oduzelo od vlasnika koji ne plaćaju porez. Na kraju će i tajkuni doći na red.

Branislav

pre 7 godina

Kiparski bankare, svaka ti čast na inspiraciji...samo je narod ovde u delirijumu od besa i nemoći, pa ne shvata Ironiju na prvu.

Glas razuma

pre 7 godina

“Tako da je i kod ovog našeg slučaja poljoprivrednik računao da nema dugovanja, ..."

Kako bre računao? Sve što je trebao da uradi je da pročita na računu koliko duguje u da uplati koliko je dužan. Ako je izgubio spor pred sudom onda treba da plati onoliko koliko piše u pravosnažnoj presudi. Nema on tu šta dalje da računa.

Sledeći put pre nego što dozida još jedan sprat na kući ili kupi novog mercedesa da impresionira najbližeg komšiju neka dobro razmisli da li je pre toga podmitio sve obaveze za ono što je potrošio.

Deks

pre 7 godina

Ako se običnim ljudima zbog dugovanja može oduzimati sva imovina uključujući i jedinu kuću za stanovanje, zašto to ne bi važilo za poljoprivrednike? Spominje se 6 jutara a ne spominje koliko taj poljoprivrednik ukupno ima, čak sam siguran da mu je i pored oduzete zemlje ostalo još mnogo (PDV plaćaju samo veliki poljoprivrednici). Olako smo prešli preko činjenice da su se mnogi poljoprivrednici proteklih 20-30g. basnoslovno obogatili, stekli ogromnu površinu zemlje, obezbedili mnoge svoje buduće generacije. Pritom od te zemlje država ima malo koristi jer se ne koristi za intenzivnu poljoprivredu koja bi mogla obezbediti mnoga radna mesta. Umesto toga zemlja koju poseduju je "mrtvi kapital" od koje ima koristi samo ta porodica. Oni su u mogućnosti da žive luksuznim životom dok istovremeno naselja kojima ta zemlja pripada propadaju, mladi ih napuštaju a umesto fabrika otvaraju se javne kuhinje...

Centralnosrbin

pre 7 godina

Isto kako mi u centralnoj Srbiji moramo da plaćamo sve, trebaju tako i ljudi sa severa, iz bačke, iz srema.Ovako mi plaćamo sve, a Bačvani i Ovi dole iz Bujanovca nikom ništa.A što se zemljoradnika tiče. Apsolutno se slažem da se zakon poštuje od prvog slova pa do poslednje tačno.Nije mi drago što je nekom nešto oduzeto, ali takav je zakon.Ako vozite 200km/h auto putem platićete veeeliku kaznu i neće novine pisati o tome.Takav je zakon.Prema tome. Gospodinu ništa nije oduzeto već je izvršena transakcija. Ponavljam nije mi drago zbog toga, ali seljaci su naviknuti da ne plaćaju nikom ništa.Niko nema registrovano poljoprivredno gazdinstvo.Ne rade po 5 meseci godišnje. Sede pored peći piju rakijicu, greju se i nešto im ne valja. Ma ajde bre!

Swarog

pre 7 godina

Vidim po komentarima da socijalizam jos nije izasao iz glava vecine. Poljoprivrednici su kao firme, rade ljudi samostalno, placaju porez, socijalno i zdravstveno. Isto kao neko u gradu ko radi sta znam u IT sektoru. Zaposleni po firmama takodje placaju sve te stvari (nesto firma, nesto ti sam, pogledaj malo kolika to je bruto plata), ne znam gde je problem? Ako ne mozes da platis porez i socijalno nesto nije u redu sa tvojim businessom. Ne zaradjujes dovoljno. Srbi vide poljuprivredu kao kontratezu omrznutom zapadnom, liberalnom kapitalizmu. Selo je neka vrsta idealizovanog, ruralnog raja u kome vladaju red, rad i disciplina. Konzervativna idila. Otuda napadi na bilo kakav pousaj da se uvede red.

Deks

pre 7 godina

@znalac - Uopšte se ne šalim, to je činjenica. Kada bismo govorili samo o Vojvodini, činjenica da u svakom vojvođanskom selu postoji više porodica koje su za proteklih 30 godina stekli ogromne površine zemlje. Sve to istovremeno sa propadanjem istih tih sela. Evo samo kao ilustracija: pitali su jednu gospođu iz takve porodice čime se bavi njena ćerka, da li je zaposlena. Odgovorila je da njena ćerka nema šta da bude zaposlena jer ima 100 jutara zemlje, prodala je nekoliko jutara i kupila stan u gradu gde želi da nastavi život... Ova ilustracija govori o pravim razmerama bogatstva velikih vojvođanskih poljoprivrednika koje ne treba žaliti ako nisu u stanju da plate porez ne zato što nemaju već što su neodgovorni. Titova Jugoslavija je bar bila u pravu kada je 1945. stala na put takvoj praksi i stavila zemlju u službu države i društva a ne malog broja bogatih poljoprivrednika.

Vlada

pre 7 godina

"Problem je nejasna poreska politika. Poresko rešenje za nekretnine stigne u maju, junu, dotle kamata naraste i tako svake godine. Država je uvek u pravu, a građanin ne, njegovo je samo da plaća. Niko od vlasti se nije ozbiljno pozabavio poreskom politikom, samo represijom. Rezultat toga je na kraju oduzimanje imovine. Građani, pobuna!!!
(porez, 25. januar 2017 09:41)"

Naprotiv. Poreska resenja su veoma jasna. Na svakom pise da si do donosenja novog resenja duzan da placas rate po starom. Kad se donese novo, akontacije se storniraju i ako ima razlike, tj. ako je iznos na novom resenju veci nego na starom, u obavezi si da tu razliku doplatis u roku od 15 dana od dana kad si primio resenje. Ne moze biti jasnije. To sto ti ne citas resenje je tvoj problem. I onda ti je drzava kriva. Drzava moze biti kriva ako donosi visoke poreze, ali nacin placanja je toliko jasno definisan da i dete od 10 godina moze razumeti. Pod uslovom da procita resenje.

zasto propadamo

pre 7 godina

Propadamo jer ne umemo da citamo. Ako zanemarimo naslov, u celom tekstu pise samo o tome kako je covek uradio sve da mu oduzmu zemlju. Ignorisao poresku, to su mu obaveze po zakonu, nije placao dinara, ignorisao je savete kolega, sve je ucinio da do ovoga dodje. Jedinu pomoc koju je ocekivao jeste da neko plati za njega. I molim lepo. Jedini razlog sto ja nemam privatni avion, je sto nemam para za njega, pa se nikom ne zalim i novine ne pisu o meni. A ovakvi naslovi su tipicni u Srbiji jer se ljudi pecaju na te price o tome kako mocni su nepravedni nad siromasnima. NE, gospodo zakon je isti za sve. Ako politicari kradu, to ne amnestira vas da radite isto. A i oni kradu jer i vi kradete. Politicari su nekad bili obicni narod. To vam je sve do kako su vas roditelji vaspitali. Ima postenih ljudi u srbiji i oni mnogo rade i placaju poreze i imaju svoje probleme, ali ne kukaju.

Nemam konkurenciju

pre 7 godina

Vidim svi postavljate isto pitanje sta je sa tajkunima, ali zanemarujete da isto tako ima seljaka koji su redovni placali, pa da li je fer prema njima i svim drugim malim i srednjim privrednicima koje drzava ni ne pita da li ima, niti im daje ikakve subvencije. S druge strane mogao je i on da proda deo zemlje, dobio bi vise i deo bi ostao, uvek postoji mogucnost i da se sporazumno dogovori vracanje i slicno, meni ovo lici na onaj tipican primer necu da dam drzavi sve ce da mi otpise. I bio neko tajkun ili mali seljak, obaveza pdva je za sve ista, a povreda zakona nije manja time sto su siromasniji. Ja sam za to da im se izadje u susret, otpise kamata npr. jer nisu obavesteni ili da povoljniji rok za povracaj, ali ne treba otpisivati glavni dug, jer su svi drugi onda namagarcni. A postoji i zakonski nad koliko poljoprivrednog z. ne ide izvrsenje.

Cika Kosta

pre 7 godina

Lakse je udariti na seljaka, nego na tajkuna... vazda bilo i bice na zalost
(Pravda, 25. januar 2017 10:04)

Cek ovde semesaju babe i zabe. Nista novo niste rekli. U svakoj drzavi postoje tajkuni ili biznismeni sa sumnjivim kapitalom. To ni jedna vlas nikada nece hteti da resi kao ni problem huligana. E sad recite vi meni za koga ja da glasam? Sta trebam da radim da biram po sistemu manje zlo? neka hvala ja ostajem kuci i pozivam sve neodlucne i istomisljenike da ne izlaze na izbore jer su svi isti. Drzava koja toliko voli i propagira sport, upumpava toliki novac u sport, a gradjani tesko zive nije drzava. Prvo se mora obezbediti bolji zivot svih a potom finansirati sport. Najgore sto sirotinja zeli da se bavi necim cime ne moze, u stvari moze, uzmes gradjanima koji zbog toga zive tesko da bi se culo kako ti imas sportiste. A sportisti mucenici izgaraju ne zeljom za pobedama vec vide kakva je drzava i da ce se obogatiti. Srbija je zlo zla za zivot.

Kiparski bankar

pre 7 godina

Došlo je vreme da se sve uredi. Ako ja mogu da plaćam porez koji nije mali jer radim u ministarstvu može i paor koji sada cecka slaninu dok ja radim i ne ustajem sa stolice osam sati. Da bi naša država funkcionisala u svom obimu mora se sve naplatiti, ako treba i prinudno. Potrebno je skratiti procedure za oduzimanje stanova, kuša, poslovnog prostora i poljoprivrednog zemljišta. Hitno napraviti agenciju koja će da se bavi smao ovim pitanjima i koju treba da čine najiskusniji policajci, poreznici, uterivači, sudije. Da građani vide da nema šale sa ovako uređenom i ozbiljnom državom. Bitno je da se vlast ponovo potvrdi da bi se do kraja mandata sve što treba oduzelo od vlasnika koji ne plaćaju porez. Na kraju će i tajkuni doći na red.

Vojvodjanin

pre 7 godina

@ zasto propadamo Problem je u tome sto u Srbiji zakon NIJE isti za sve. Ako mi u Vojvodini redovno placamo struju jer ce nam je iskljuciti ako je ne placamo, zasto vlast dozvoljava gradjanima Juzne Srbije da je ne placaju uopste i otpisuje im dugove?

Stiv

pre 7 godina

Ne razumem ove ljude sto komentarisu kako to nije pravedno itd..
Ljudi dokle vi imate snage??
Ko nam je kriv? Jel su vanzemaljci glasali, jel oni zive na ovoj teritoriji?

Punkd

pre 7 godina

Tako je, udri po postenom narodu, koji krvavo zaradjuje svoj dinar. Ali zato najveci duznicima otpisujte sve, strane investitore subvencionisite, a mafijase abolirajte..Da se promeni jos 100 vlasti mislim da se nista ne bi promenilo! Svi su isti!

znalac

pre 7 godina

Olako smo prešli preko činjenice da su se mnogi poljoprivrednici proteklih 20-30g. basnoslovno obogatili, stekli ogromnu površinu zemlje, obezbedili mnoge svoje buduće generacije.
(Deks, 25. januar 2017 12:15)
reci nam da se zezas i da je ovaj komentar cinican...

Јабучило

pre 7 godina

Држава је лоповска и неозбиљна, ту нема збора. Пример са отписом од пре неки дан је довољно сликовит и није први сличан случај. Али, какви грађани, таква и држава. Овај човек је, мада зна за дуг, "мислио да је дуг отписан", а није проверио? Ја обавезно бар двапут годишње проверавам стање пореза, иако ми решења редовно стижу и редовно плаћам порез.

Vasa Ladački

pre 7 godina

Njemu je oduzeta zemlja, a onda će da je kupi neki "tajfun". Tako će polako da se gase mala poljoprivredna gazdinstva u Vojvodini, nastaće nova klasa velikih zemljoposednika koji će vremenom verovatno prodavati zemlju stranim vlasnicima za velike pare, a sirotinja raja će da radi za bednu nadnicu kod novih vlasnika. Dakle, napraviće se novi ciklus istorije koja je počela sa velikim zemljoposednicima i završiće se sa njima. Zar nije bilo pametnije sačuvati velike kombinate tzv. fabrike hrane na otvorenom i napraviti model upravljanja koji bi obezbedio njihov uspešan rad? Moglo se, ali niko nije hteo da o tome razmišlja.

petar

pre 7 godina

To da mi se desi,nedo bog,ja bih istog momenta spakovao kofer i otisao iz ove drzave.Ovde bi dolazio samo na odmor,čisto da obilazim familiju,i da obidjem svoju rodnu kuću.

Vladimir Ilic

pre 7 godina

Opstina Plandiste,vlasnici zemljoradnickih zadruga se dogovore da se pridruze blokadi puteva ka Beogradu,njih oko 150. Skup u 5h.ujutru i da se krene traktorima ka Pancevu,odnosno Beogradu. Pitanje,koliko se ljudi pojavilo ujutro? Dacu vam odgovor koliko odmah,DESETAK. Vlast zna kakva smo G..... i zato jase u velikom stilu...

Papageno

pre 7 godina

E sad recite vi meni za koga ja da glasam? Sta trebam da radim da biram po sistemu manje zlo? neka hvala ja ostajem kuci i pozivam sve neodlucne i istomisljenike da ne izlaze na izbore jer su svi isti.
(Cika Kosta, 25. januar 2017 11:18)

Bravo, čika Kosto, alal vera za "rešenje" problema!

Ma, kako se samo ja nisam toga setio! Ostanem kući, ne izlazim na izbore "jer su svi oni isti". A meni leeeeeeeepo - da jedva dišem!

I tako 20, 30 ili 50 godina, dok jednog lepog dana, "oni", sami od sebe i ničim izazvani, prestanu da kradu i postanu drugačiji, bolji i najzad počnu da upravljaju kako treba ovom nesrećom od države.

Ili dok mi ne postanemo pokojni, zavisi šta se prvo desi.

E, pa grešiš, dragi moj čika Kosto, mnoooogo grešiš!

Na izbore TREBA obavezno izlaziti! Ako ne zbog drugog, da bi se političarima utuvilo u glavu da su smenjivi i da im se previše laži, na duži rok, jednostavno ne isplati!

A nesumnjivo ima i nekog meraka (bar za mene) u saznanju da se barem malo pred izbore, mnogi među njima preznojavaju i pitaju da li će i ovog puta proći iste fore i šibicarenja kao prošli put i da li će možda ovog puta ipak ispasti iz igre. A ako ispadnu iz igre onda, s obzirom na količinu putera na glavi, postoje realne šanse da ih barem vuku po sudovima. Niko od političara dosad još nije zaglavio zatvor, ali nikad se ne zna, možda baš od njih počne nova moda!

Malo li je, a?

Зоки

pre 7 godina

Можда није лоше мало обновити градиво из историје. Када је Никола Пашић дошао на власт у Србији, уведена је забрана продаје сеоске куће и окућнице (око 6 хектара) ради дугова. Пре тога су зеленаши ”на добош” продали целу Србију два пута.

Graoran

pre 7 godina

Na ovim prostorima narod je uspevao da prezivi ratna razaranja u poslednjh 100 godina iskljucivo zahvaljujuci selima u kojima se proizvodila hrana... Isto toliko dugo drzava radi seljaku o glavi, sto raznim nametima, sto otkupnom cenom koja je nerealna, sto nedostakom subvencija i stimulisanja... Na taj nacin drzava urusava samu sebe... Onaj ko proizvodi, stvara novu vrednost, ne sme biti zrtva netransparentnosti, aljkavosti i bahatosti drzave, jer ona na taj nacin dovodi u pitanje sopstveno postojanje...

Marko

pre 7 godina

Nigde nema vesti da je najvecim duznicima za porez i struju bilo sta oduzeto! A da, borbu protiv tajkuna smo vec zavrsili. A vi i dalje glasajte....

ZZMZ

pre 7 godina

Da, seljaci koji ustanu u 4 ujutro i ceo dan provedu radeći na njivi, sa stokom, jedino vreme koje provedu sedeći je dok jedu, moraju biti upoznati sa svim odredbama zakona, sami izvoditi zaključke i sprovoditi ih tačno onako kako se od njih očekuje.

Brko

pre 7 godina

Tajkuni, Zvezda i Partizan, stotine miliona eura duga i nikom nista, drzava pokriva! A obicnog coveka jasu. I treba! Jesu dobili izbore? Jesu! Hoce li dobiti sledece? Hoce! I sta onda? Beee, beee...

Јабучило

pre 7 godina

 @ "E sad recite vi meni za koga ja da glasam? Sta trebam da radim da biram po sistemu manje zlo? neka hvala ja ostajem kuci i pozivam sve neodlucne i istomisljenike da ne izlaze na izbore jer su svi isti."

Да. Треба да изађеш и гласаш за најмање зло. Ако ништа друго, да сви, и политичари и ми, постану свесни да је власт смењива и није богом дана. Да лажи не пролазе тек тако. Затим да не будемо лењи, већ да за сваки скандал, од политичког до економског, правимо озбиљне демонстрације. Апатија је оно што политичари прижељкују. Не пружајмо им то задовољство.

Logika

pre 7 godina

Znaci donesu zakon da moramo da placamo penziono i to u drzavni monopol PIO fond,i kad narod nema da plati onda mu uzmi ono od cega ZIVI da bi se uplatio dug za penziju!Pa jel ovo normalno?

zex

pre 7 godina

Evo u Sumadiji masovno stizu tuzbe za kratkorocne kredite iz 2007godine te susne gidine seljaci koji su uzeli 120000din nisu mogli da vrate isti.Rok je bio produzen za jednu godinu ali kad jedne godine propadnes a nemas kapital kako onda da vratis.Proslo je 9godina niko nista nije trazio e sada je dug 300000.sve je vec presudjeno ko ne plati bice suocen sa sudskim izvrsiteljem.Niko te ne pita zasto nisi vratio i dal si mogao da vratis.Posto idu izbori mislim da ce tu biti neke kompezacije ali videcemo ovo ovako nevalja nista.Ljudi nemaju odakle da prezive sela u centralnoj Srbiji izumiru masovno.

Djura

pre 7 godina

Politicari na vlasti unistavaju posten narod a bogate se beskrupolozno
dajte subvencije strancima a unistite naseg seljaka, sta ce covek 60 godina seljak on je vec isplacao poreza za 3 zivota za vreme milosevica ni tadasnja vlast nije placala zito nego kad pojede inflacija, tada smo 10 godian za dzabe hranili Srbiju a mi propali, a sada nam otimaju zemlju i uzimaju porez da bi davali strancima manjinama socijalnim sluicajevima i da bi imali 10 politicara na jednog zemljoradnika to se izdrzati ne moze
zato politicari placaju budzasto vile po dedinju a od nas sirotinje otimaju

porez

pre 7 godina

Problem je nejasna poreska politika. Poresko rešenje za nekretnine stigne u maju, junu, dotle kamata naraste i tako svake godine. Država je uvek u pravu, a građanin ne, njegovo je samo da plaća. Niko od vlasti se nije ozbiljno pozabavio poreskom politikom, samo represijom. Rezultat toga je na kraju oduzimanje imovine. Građani, pobuna!!!

Ivan

pre 7 godina

Očigledno da je i on malo tvrdoglav, ali zar nema nekog ko malo razmišlja? Uzećeš čoveku zemlju sa sledećim epilogom: namirio si dug, šta će država sa tom zemljom - novac neće videti, čovek će ostati bez primarnih prihoda, eto socijalnog slučaja... i tako u krug.

Zar nije moglo pre 5 godina da se detektuje da čovek ima problem i da mu se nagomilava kamata pa da se pozove na razgovor i nađe rešenje?
Ili možda država nije servis građana nego građani servis države?

Bezite mladi i obrazovani odavde na vreme

pre 7 godina

I opet ce ti isti ratari i seljaci dva dana pred izbore glasati istu ekipu od politicara i iste face koje glasa 25+ godina zaredom nebitno kako im se stranka sada zove ili kako ce im stranka zvati pred izbore i koja im je i uzela zemlju sada i koja ce mu uzeti zemlju kasnije.

Jednostavno takav smo narod-ovce od naroda.Bez zelje da vredjam bilo koga.Politicari to jako dobro znaju kada stanu isped mikrofona u toku politickih kampanja dva dana pred izbore.

Gille

pre 7 godina

Zasto se stidis drzavo moja?
Zasto implicitno priznajes da je drzava vaznija od nacije? A da li je bas tako kako ti mislis?
Da li je srpski, jevrjeski ili bilo koj drugi narod opstajao i bez drzave? Naravno da jeste?
Ali ti koja si mocna, ne znam kome, ali znam protiv koga, umesto da stitis i sluzis svojoj naciji, ti joj se pretpostavljas i svojim postupcima, istoj toj naciji, dajes do znanja da je ona manje vazna, da je tvoj opstanak vazniji od opstanka nacije. Nije drzavo moja. I kada nismo imali drzavu nacija je opstajala, da bi te ponovo izgradila. Zato, ako mislis da nam trajes, cuvaj nas, pazi, osluskuj, ne daj da se razbolimo, osipamo, umiremo, nestajemo... Sto duze trajemo, mi, tvoja nacija i ti ces, a ne obrnuto. Mi smo stvorili tebe, a ne ti nas.

Preduzetnik

pre 7 godina

@Swarog
TI mora da si poljoprivrednik a ne šta znam npr. IT.
Poljoprivrednik po tebi treba da radi šta tačno ako mu je loša godina. Zatvori firmu i kako to tačno zamišljaš. Iskoči iz svoje kože i ode da radi u grad? Tako nekako? Nije to isto. Da ne bude zabune i ja plaćam sebi obaveze ali ne možemo mi koji radimo drugi posao bez iskustva da pričamo o uspešnosti u poljoprivredi. Meni nijedan od njih nije objašnjavao kako da radim svoj. Dođu plate i odu a ne mudruju jer znaju da nije lako i da danas jesi a sutra nisi. Inače taj famozni IT je prvo godinama a i danas dobar deo tako tera na crnjaka radio a tek kad se skupilo za sve setili se da možda nije loše da ne budu vazda familiji na osiguranju ili nezaposleni. Ne svi ali ima ih dosta i to se zna(m). Baš si njih našao za primer :)

Svi se prave ludi

pre 7 godina

I sad ce drzava da se vadi na to da su seljaci bili obavesteni putem medija da treba da placaju porez kvartalno, kao i do tada, jer im je tesko (citaj: skupo) da dostavljaju uplatnice.

Svi sistemi su ok

pre 7 godina

I treba. Da nesto nije u redu bilo bi pokreta nezadovoljnih i vrlo nervoznih narodnih masa. Ali, toga nema, sto znaci da je sve ok.
Kad dodju izbori - sve sistemske patije bivaju masovno izglasavane.
Narod sve to podrzava.

Koja

pre 7 godina

Kakav PDV, šta ovaj Arpad priča? Reč je o doprinosima, ako ovaj članak ima veze sa člankom o pre nekoliko dana. To su doprinosi za penzioni fond, u koji moraju da uplaćuju svi vlasnici poljoprivrednih gazdinstva. Zakon koji to reguliše je loš, malo je reći loš, to je pljačkaški, okupatorski, kolonijalistički zakon.

А. Петров

pre 7 godina

Страшно. Не шаљу решења, па ти сам треба да знаш колико да платиш и на који рачун. А онда ти ударе камату и на крају плене имовину.
То је само доказ да власт у Србији људе не гледа као грађане, него као поданике

Srdjan

pre 7 godina

Kamate su sumanuto velike i potpuno pogrešno će ispaštati oni koji se bore da plate osnovni dug. Ne logino je od očekivati od nekoga ko ne može redovno da isplati dug da na to sve mora da plati još duplo. A realnost u Srbiji je takva da većina ljudi izbegava plaćanje nekih obaveza kako bi sastavili kraj sa krajem, a ne kako bi se baškarili sa skupim kolima i slično.

ja

pre 7 godina

Sta se pravite tose? Pa bar ta zemlja moze da se isparcelise i da se oduzme deo koji treba a ne sve. Ovde je na delu najobicniji lopovluk drzave a ne bi me cudilo cak i da tako oduzeta zemlja zavrsi u rukama arapskih investitora koji dolaze iz peska da te uce kako se obradjuje zemlja.

Pekapele

pre 7 godina

Bedno.Zamislite sada tog koliko znam starijeg coveka kome uzimaju ocevinu,dedovinu...Bedno.Znam sta je PIO preko zemlje,placa se skoro 100000 godisnje i sam ga placam i bio sam u slicnoj situaciji.Samo ti jave posle 5 godina da si duzan.Svima otpis a jadnog i bednog sitnog seljaka udri.I sta sad.Porodicu drzava ovog jadnog coveka otera u bedu,socijalni slucajevi.Njegovu otetu zemlju ce verovatno kupiti neki,,jadnik''koji vec ima hiljade jutara i koji se bogati na ovakvim slucajevima.Stvarno smo bedna drzava.

Desa

pre 7 godina

Ako jedan hektar najlosije zemlje kosta 5000 evra, a najbolje 15 - 20 000, koliki je onda njegov dug? Oduzeto mu je 6 jutara, to je oko 3 ha, znaci li to da duguje najmanje 15 000 evra?! Ko je to dopustio? I od kud tolika cifra, kad se zna da su doprinosi za poljoprivrednike najmanji?

Cudno mi je i ovo sa PDV - om. U sistem PDV - a se ulazi ako je godisnji promet veci od osam miliona. Od dva - osam miliona, moze, ali ne mora, a ispod dva miliona, nema ni smisla da ulazi u sistem.

Osoba koja ima dovoljan promet da ima racunovodju (obavezno za one koji su u sistemu), ne bi sebi dopustila da ne placa ono sto duguje drzavi. Osim ako je neki tajkun, sto ovde nije slucaj, inace mu ne bi oduzimali zemlju.

Ima mnogo nelogicnosti u ovoj prici, ali se mozda sve moze objasniti cinjenicom da od 2017. drzavljani zemalja EU imaju pravo da kupuju posede u Srbiji.

Seljacko dete POBEGLO u grad

pre 7 godina

Ovde se radi o dugovanjima za penziono i zdrastveno osiguranje koje ima isti iznos za sve poljoprivrednike, oko 100.000 rsd godisnje. Mojim roditeljima iako su u istom domacinstvu stizu posebna resenja. Znaci za njih dvoje 200.000 rsd godisnje! Placali dok su mogli,16 godina, pa odustali. Nisu mladi, ne mogu zaraditi toliko a ja od svoje plate ne mogu da im pomognem u ovom slucaju. Dosta sam im pomogla i sto sam sebe zbrinula i njima dajem za osnovne stvari kad god zatreba (struja, porez na imovinu, kafa...). Zasto ne mogu da se odjave sa penzionog? Imaju 16 godina uplacenog 'staza' zasto ne mogu samo da sacekaju jos par godina do 65 i da dobiju minimalnu penziju? Zasto se ljudi terete za zdravstveno osiguranje unazad kada u tom periodu nisu ni mogli koristiti usluge drzavnih zdravstvenih ustanova? Isli smo par puta u poresko i PIO da se raspitamo da li nekako mozemo odustati od placanja, koja je najbolja opcija slizbenici su nas gledali kao budale i pitali se odakle nam i pravo da ih tako nesto pitamo, samo platite i cutite. Jadni seljaci su neobrazovani a u tim sluzbama rade nadmeni ljuti, beyobrayni i bezobzirni... uh svasta bih pisala na ovu temu ali malo karaktera... nepravda

Milan Nis

pre 7 godina

Apsolutno sam siguran da ga niko nije obavestavao godinama o visini duga.Ovde se poreska zamislja kao preki sud,a ne da ti CINOVNICI pomazu ljudima kako da rese i plate ono sto su duzni.Mom pokojnom ocu je pre mesec dva stiglo nesto za doprinose,a covek nije medju zivima vise od 12 godina.

Scholes

pre 7 godina

Srbi su oguglali na cinjenice. Svaku prevaru, aferu, kradju, laz... Srbi cas zaborave i nastavljaju da klicu imena onih koji ce ih ostaviti bez najosnovnijih stvari u zivotu. Slika drustva koje je godinama unistavano..

Sasa Radulovic

pre 7 godina

Zaboravicete vi i ovo. Za tri dana niko se nece secati. Izbori ce pokazati da vam je pamcenje kao u vrapca. Zivi bili pa videli.

Maja

pre 7 godina

Užas od države Srbije, ili bolje rečeno od birtije Srbije. Zakon nije za sve isti, a i sam zakon je nakaradan ,e podstiče na rad, državnih službenika, ako dobijem račun i imam pravo žalbe 8 dana, žasto onda moram da platim pa da mesecima godinama čekam šta se desilo sa mojom žalbom. Živim na zapadu, ako mislim da nešto nije sa mojim računom u redu, žalim se i za par dana dobijem odgovor, pa te onda platim. Da je tako u Srbiji onda bi i birokrati radili brže, ili ih možda malo ima na leđima seljaka i radnika. Ah zaboravila sam da napišem, mora da i veliki vođa nadje vreme, da odredi sta šta je pravilo, i šta treba da se radi ako su netačni računi za struju... Kava beda, ili bolje rečeno veliko blato.
Samo se natod bori za neke vodje, a ne bori se da mu institucije rade, stršno brate strašno. Možda u tome imamo liderstvo na Balkanu, neznam u čemu bi već drugo imali

ivica

pre 7 godina

Samo da kazem ovo, nije isto biti poljoprivrednik sa 100 hektara zemlje u posedu i poljoprivrednik sa 5 hektara, njih dvojicu ne mozes izjednacavati ni u cemu pa ni u obavezama prema drzavi

Luna

pre 7 godina

Kao prvi molim da razlikujete ljude koji su od devedesetih pa do sada naglo obogatili i kupili zemlju pa postali poljoprivrednici koji zive na visokoj nozi,a takvih je troje cetvoro u selu od dve hiljade stanovnika svi ostali poljoprivrednici zive od danas do sutra kao i vecina ljudi u Srbiji.Ako nekad i dodjete u selo videcete po stanju kuca,poljoprivrednih masina,automobila,ali i po stanju tih istih ljudi ko spada gde.Naravno opste je poznato da tajkunima u poljoprivredi je pomogla drzava ili ljudi iz drzavnih ustanova koji su u vlasti jos od devedesetih,ali menjaju stranke i opstaju do danas.

ten yard penalty

pre 7 godina

Seljaka prvo po labrnji!...OBAVEZNO PRVO SELJAKA!...Seljak vam je najvecci problem i najvecci duzznik u celoj raspaloj drzzavi,nanu li vam "sherifsko-notingemsku"!...ovde cce morati neshto iz temelja da se menja. i da se ponovo sve gradi ali na principima iskonske pravde a ne pljachke,obmane,harachenja i otimachine....ili odosmo u krasni k.... kao nacija i kao "drzzava"!...

ATG

pre 7 godina

Bas me zanima kome su to oduzeli. Nekom dedi sigurno. A juce citamo kako ce gradjevincima da otpisu kamatu i treba samo pola glavnice da plati. Pa 6 jutara je oko 10000e, mozda i vise. Gde mu se moglo toliko nakupiti? Mora da racunali jutro u par stotina evra i prodali na livitaciji na koju je dosla odredjena osoba.

Prcreca

pre 7 godina

To jedino u Srbiji ima da zbog doprinosa koji su lično tvoji država karika kamate i pleni imovinu, što znači da država krade doprinose. U Nemačkoj ti poslodavac da bruto platu i ti od toga sam sebi uplatiš doprinose i posle je na tebi dal ćeš uplatiti ili ne i naravno imaju i privatne fondove. Gde ima u svetu da doprinose uplaćuješ poreskoj upravi a ne PIO fondu.

Džo

pre 7 godina

Juce je objavljeno da investitori koji nisu izmirili dugovanja za gradjevinsko zemljiste ako plate u roku od cetiri meseca otpisuje im se kamata kao i 50% duga glavnice, pa ti vidi.

Bez sumnje

pre 7 godina

Mnogim ljudima treba pomoc a nema ko da im pomogne. Komunikacija izmedju drzave i naroda u Srbiji ne postoji....gde se nadjose svi ti predstavnici moci.... srpski horor bez presedana

Joca

pre 7 godina

Bitno je da se gradjevinarima opisuju dugovi. Onaj ko pokušava da preživi od svog rada se dovodi do ruba propasti a oni što prodaju jedan stan pet puta i grade bez dozvole se nagrađuju.

Miloš

pre 7 godina

Sve dok drzava oprasta dugove velikim duznicima ja ne mogu da kritikujem obicne ljude sto duguju. Juce bila vest ko plati pola duga ne placa kamatu u BG za gradsko gradjevinsko zemljiste!? Naravno radi se o investitorima koji su zidali stambene zgrade ne o nekoj sirotinji.

Robi

pre 7 godina

Ovde je problem u tome sto jednake doprinose za zdravstveno i penziono osiguranje jednako placaju manji registrovani poljoprivrednici,sa npr.dvadesetak hektara i oni koji imaju vec par stotina hektara-lokalni kulaci. U pitanju je oko 96.000 din. godisnje. Nije fer,posteno je da se uplacuje po povrsini koliko ko poseduje. Jos zalosnije je i to da je u organizovanoj otimacini Poreske uprave-najvise nas nagrabusilo iz Vojvodine. Nije ni cudo-mi smo teska kolonija.Sreca,skinuo sam sebe sa svih registracija.

Branislav

pre 7 godina

Kiparski bankare, svaka ti čast na inspiraciji...samo je narod ovde u delirijumu od besa i nemoći, pa ne shvata Ironiju na prvu.