Petak, 20.01.2017.

13:17

Najskuplje borbeno čudo "ide" za 9 mlrd $

Lokid Martin i američko ministarstvo odbrane blizu su sklapanja ugovora o kupovini lovca F-35 za nešto manje od 9 milijardi dolara.

Izvor: B92

Najskuplje borbeno èudo "ide" za 9 mlrd $ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

leptirica

pre 7 godina

Volim kad ovoliko pametujete i nalupate gluposti!

Pravo na ovaj avion imaju samo drzave koje su "ucestvovale" u razvoju
Izrael
Japan
GB
Holandija
Amerika
Norveska
i Juzna Koreja

Australija, a pogotovo Italija nemaju para za to, nema ni Izrael, ali to ce ionako da im plate americki radnici, a da toga nisu ni svjesni.

Za sad je samo Izrael i dobio avion i to prike Pentagona zvanicno, to govori o moci Jevreja u Americi.
Ovi ostali ce da se nacekaju, pa cak i Amerika.

Sto se F22 tice, on se vec odavno ne proizvodi jer je preskup za proizvodnju i odrzavanje.

Ista ce stvar biti i sa ovim avionom, zivi bili pa vidjeli. ;-)
(Gigatron, 20. januar 2017 21:29)

Jel te mogu zamoliti da provjeriš prvo ono što želiš "stručno" komentirati.

1. F35 će moći kupiti svi kojima to SAD odobre i Saudijska Arabija je poslala upit za kupnju.
2. Italija koja po tebi nema za F35 je uložila milijardu dolara u razvoj F35.
3. F22 je trenutno najbolji lovac i iako se više ne proizvodi,a ne proizvodi se jer je bilo u planu da ga F35 zamjeni, radi se o takvoj tehnologiji da je Američki kongres stavio zabranu na prodaju čak i najvećim saveznicima.

srbijasine

pre 7 godina

Cena aviona je samo pola price, 40.000 usd kosta 1 sat leta. Cena odrzavanja je ono sto cini ovaj avion preskupim. Plan je da svaki od ovih aviona ima 250 sati godisnje sto je 10 mil na odrzavanje ili 200 miliona na 20 godina.

Aco

pre 7 godina

Da nadopunim tabele narudžbi, ovo je sadašnje stanje ISPORUKA: (dakle, zemlje koje trenutno poseduju i testiraju F-35)

SAD: 190 (operativni status)
Izrael: 2
Italija: 1
Nizozemska: 2
Velika Britanija: 4

Uzgred rečeno, nije istina da "B" verzija (vertikalno uzletanje) neće da bude za izvoz - Velika Britanija već ima 4 komada, i Italija je naručila 30 komada.

Plus - ovih 90 komada koje je naručilo američko ratno vazduhoplovstvo je samo prva narudžba. Samo za njihove potrebe USAF će da kupi 1,763 komada. Marinci trebaju 340 komada "B" verzije, a mornarica 80 komada "C" verzije. To su samo količine za domaće potrebe.

doboj

pre 7 godina

bane@a di su to americke rakete trebale obarat nekoga? Normalno da su ruske obarale kad su ameri napali svakoga ko nije bio sa njima a taj je imo ruske rakete a kad rusija bzde bombardirala americkog saveznika onda cemo vidjet kakve su americke

Gigatron

pre 7 godina

Narudzbe f 35: 
Australija 72 narucenih, jos 28 planiranih 
Danska 27 planiranih 
Izrael 2 isporucena, 50 kupljenih, ukupno 75 planiranih 
Italija 60 planiranih 
Japan 5 narucenih, 37 planiranih 
Holandija 8 narucenih, 27 planiranih 
Norveska 4 narucena, 48 planiranih 
Koreja 40 planiranih 
Turska 6 narucenih, 94 do 120 planiranih 
GB 14 narucenih, 138 planiranih.
(seljo, 20. januar 2017 15:40)

Volim kad ovoliko pametujete i nalupate gluposti!

Pravo na ovaj avion imaju samo drzave koje su "ucestvovale" u razvoju
Izrael
Japan
GB
Holandija
Amerika
Norveska
i Juzna Koreja

Australija, a pogotovo Italija nemaju para za to, nema ni Izrael, ali to ce ionako da im plate americki radnici, a da toga nisu ni svjesni.

Za sad je samo Izrael i dobio avion i to prike Pentagona zvanicno, to govori o moci Jevreja u Americi.
Ovi ostali ce da se nacekaju, pa cak i Amerika.

Sto se F22 tice, on se vec odavno ne proizvodi jer je preskup za proizvodnju i odrzavanje.

Ista ce stvar biti i sa ovim avionom, zivi bili pa vidjeli. ;-)

Sasa Rs

pre 7 godina

Ima ovde svega napisanog od podcjenjivanja f-35 do podcjenjivanja su-35 a i nekih ljudi koji nerazlikuju uopste avione 4 i 5 generaci a ni na kojem principu se zasniva njihova tehnologija.Kao sto neko rece f22 se neisporucuje nijednoj vojsci se vosjci SAD i taj avion je u teoriji dosta operativniji i bolje naoruzaniji od f35.Isto Ruski su 35 avion spada u avione 4++ generacije i njega se Ameri vise boje nego bilo kog drugog aviona trenutno operativnog u svijetu.Uglavnom suhoj t50 treba da udje u operativnu upotrebu ove godine i opet kazem u teoriji je bolji avion od f22 u skoro svakom parametru od doleta naoruzanja radara i mogucnosti gadjanja vise meta od jednom.Ruskim avionima je uvjek bio problem elektronika sve ostalo su imali ali bas ta elektronika je presudni faktor modernih aviona vec od 4 generacije.F 35 je sigurno sjajan avion i ovi ovde rusofili koji to spore su smijesni.Sta god da bude to nema nikakve veze sa nama jer smo mi premali da bilo sta odlucujemo.

Mika

pre 7 godina

Treba da se razbije ta teorija ispalim, imam elektroniku i vratim se u bazu. To jednostavno nije tacno. Cak i u situaciji 1999 gde smo napadani od mnogostruko jaceg neprijatelja ta taktika nije bila moguca. Staticke ciljeve tako mogu da gadjaju i u uslovima male dubine teritorije. Sve pada u vodu kod jednog ravnopravnijeg konflikta. Uspesnost jedne rakete dugog dometa je oko 20-30%. To su uslovi da nema ometanja i da nema drugih vidova odbrane nego samo lovac na lovca. Ako F35 ne uspe prvom prilikom onda je kao glineni golub. Tako]e njegov borbeni dolet je oko 1300 km. To je malo i ya uslove napada na Srbiju a kamoli na neku vecu drzavu. Napomena da su kao domaci NATO aerodromi korisceni svi aerodromi u okolini Srbije. Cinjenica da je F35 projakat JAK 141 koji je napusten u SSSR i sistem linkovanja aviona takodje projekat koji je pocetkom 80-tih koriscen na MIG 31 onda je to sigurno vec poznato vecini sveta pa i borba protiv toga ne bi trebala da bude komplikovana za zemlje koje tu tehnologiju poseduju. Avion koji mnogo zavisi od satelita, GPS-a i tako tih zezalica u slucaju ometanja postaju samo kanturine koje mozda mogu da lete.

Nindza

pre 7 godina

Jao strucnjaci, i f117 je bio super cudo dok nije "sleteo" u Budjanovce oboren od strane praistorijske "Neve".
F-35 ne donosi nijedno "tehnolosko cudo" koje ce se posle koristitu u civilstvu, niti ce bitno uticati na bezbednost zemlje. To je projekat iskljucivo za drzanje vojne industrije "u zivotu", jer imaju toliko oruzja da im do bukvalnog kraja planete ne treba ni metak, niti iko u najavi moze da im parira. Industrija samu sebe cuva zbog sebe.
Jednostavno - protiv Rusije im ne vredi, protiv ostalih im ne treba. Nikad, ikad. No, njihov budzet, njihova stvar.

Bane

pre 7 godina

@CCCP: Pronađi podatak koliko je aviona američke proizvodnje oboreno ruskim raketama V-V, a koliko je ruskih aviona oboreno američkim raketama V-V u poslednjih 40 godina i sve će biti jasnije.

Jura

pre 7 godina

Vi Srbi imate stručnjaka za avione ko mi Hrvati za nogomet. Sad šalu na stranu, Rusi kasne za Amerikom otprilike pol generacije, Ameri sad počinju štancat generaciju koja je kod Rusa u razvoju, odnosno oni će krenut prije sa razvojem slijedeće kako stvari stoje prije nego što će Rusi krenut u masovnu proizvodnju 5. generacije. Istina je da će vjerojatno Ruski avioni u istoj generaciji nadmašit Američke ali će Amerikanci to riješit sa brojevnim stanjem. Ruska 5 generacija će samo jedno kratko vrijeme za potencijalnog protivnika imat F22,F35, vrlo brzo će se ruski piloti sukobljavat vjerojatno sa američkim dronovima. Što se tiće kobra manevra, jel stručnjak misli da PAK/FA može nadmašit manevre propeleraca koji se natjeću na Red Bull Air Recu?

Aca

pre 7 godina

F22 Raptor je nakbolji borbeni avion kojwg koriste samo USA oruzane snage,F35 nihe ništa slabiji botbeni avion u odnosu na F22 Raptor jedino sto F35 finasira vise zemalja USA,Kanada,Turska,Izrael,Norveska ...... itd inace sjajan avion ! koji ima "manju radarsku uocljivost",ovaj Ruski pak 50 jos uvek je u fazi testiranja ... pokusavaju da kopiraju Amere sa avionima oete generacije ali tesko ....

kisa

pre 7 godina

Komad košta 100 milina dolara. Znaci 90 komada za tu cifru, to je odličan posao jer tih 90 aviona može napraviti takvo sranje u svijetu. Inače godišnji budžet SAD se mjeri u bilionima dolara, svi smo mi za njih jad...
(Trtmrt, 20. januar 2017 14:27)

Cudo. Za napad na minijaturnu Jugoslaviju trebalo im je preko 1200 letelica sa svih krajeva imperije. I to im jos nije bilo dovoljno pa su morali naknadne isporuke da organizuju i letelica i municije.
O kom to cudu pricas sa 90 aviona?

magnetizam

pre 7 godina

Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)


Ne lupetaj dete života ti,radi domaći....Izrael prvi kupio F22 još 2012. ako gresim ispravite.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (profesor fizičkog, 20. januar 2017 14:59)

Ne, Amerika je stavila zabranu za izvoz F22 i prodaju tehnologije koju poseduje avion, niko osim USA nema F22, čak je zabranjena prodaja i njihovim najjačim i najvećim saveznicima... F22 je bolji avion od F-35!

Beograđanin

pre 7 godina

@profesor fizičkog - Grešiš: "The F-22 cannot be exported under American federal law[39] to protect its stealth technology and other high-tech features.[40]" F-22 Raptor je prema mnogim aspektima bolji (ako tako mogu da se izrazim) od F-35 i koristi ga samo vojska SAD. To svakako ne znači da je F-35 loš, daleko od toga! Za početak, skup program kao što je F-35 upošljava ogroman broj ljudi i firmi u SAD, to je veliki privredni generator i milioni amerikanaca žive od toga. Plus amerčka vlada kroz takve projekte finansira i podstiče tehnološki razvoj, jer se sve inovacije prvo primenjuju u vojnoj industriji pa onda u civilnim sferama. Svi koji kritikuju ovaj program na zapadu ili ne znaju o čemu pričaju ili nisu dobili "deo kolača".

alex

pre 7 godina

Treba pothitno naći planet na kome bi sve borbene kerefeke preselili sa zemlje,i odigrati jedan rat da svi ispucaju sve bojeve glave i sva go*na koja su izmislili i izguštali se,bez civilnih žrtava. Ko pobijedi njemu priznanje bez ljutnje

Alex

pre 7 godina

Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.
(CCCP, 20. januar 2017 17:07)
Vazdusnu borbu ne dobija manevar nego elektronika i naoruzanje. Ko prvi vidi neprijatelja, prvi puca i prvi obara. Americki koncept bitke u vazfuhu je pobeda van vidnog polja. F-15 je od svih aviona 4. generacija odneo najvise vazdusnih pobeda. F-15 je oborio cak 105 neprijateljskih aviona, medju njima veliki broj Mig-29, na primer. Od tih 105 samo je 1 oboren u bliskoj borbi, kad je F-15 oborio iracki Mig-25 u bliskoj borbi. Cak i ako dodje do bliske borbe, F-22 ima odlicne manevarske sposobnosti i daleko vise energije nego bilo koji ruski avion danas. Sto se tice F-22 kobra manevra, mozes da pogledas ovde https://www.youtube.com/watch?v=GrBx6G2O6A4 mada kobra manevar nema nikakve prakticne primene u vazdusnoj borbi jer avion brzo gubi energiju. Sluzi samo za akrobacije. Rusija ima oko 50 Su-35 u svom vazduhoplovstvu. Svi oni mogu da budu oboreni sa 8 F-22 aviona, tolika je nadmoc ovog aviona u vazdusnoj borbi. Inace F-22 se ne izvozi, izvozi se samo F-35.

vidan

pre 7 godina

svi smo mi vozili mnogo bolje avione a posebno u poslednjih 25 godina. bar su nas trebali da pitaju o tome. ako se razumemo u tenis (fudbal, politiku, kako se pravi vetar, voda,....) sta su za nas avioni i takve glupisti od 100 miliona necega.....

Hit&Run

pre 7 godina

"jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar."
(CCCP, 20. januar 2017 17:07).

Americki avioni se i ne dizajniraju za manevre, vec za neopazen prilaz, lansiranje projektila sa vise desetina km udjenosti od mete i povratak u bazu. Vreme vazdusnih duela je proslo jos u Vijetnamskom ratu. A Rusi nek izvode kobra manevar po aeromitinzima, niko im ne brani.

miki

pre 7 godina

F-35 i F-22 najveci promasaji americke vojne industrije posle F-117A... Imaju jako lose manevarske sposobnosti, moze se reci i da su tromi... Ne mogu da se nose u borbi ni sa SU-35, a tek ne mogu sa SU-37 Terminator ili SU T-50 PAK/FA... jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.
(CCCP, 20. januar 2017 17:07)

Ovo je gomila besmislica bukvalnog od prvog do poslednjeg slova... SU-37 ne postoji, PAK-FA je jos prototip u razvoju, F-22 i F-35 naravno mogu da izvedu kobru (koja je stara caka, savremeni avioni sa vektorisanim potiskom danas izvode mnogo komplikovanije manevre), F-117 je u celini bio veoma uspesan avion sa minimalnim procentom obaranja, i tako dalje...

CCCP

pre 7 godina

@Nebojša Rijeka
Ja sam samo spoemnuo KOBRA manevar kao jedan od najboljih manevara, nisam rekao da amerikanci ne mogu da naprave avion koji moze da izvede kobra manevar nego da nijedan trenutno americki avion to ne moze da uradi... Postoje jos dosta drugih manervara za izbegavanje projektila od 3000 km/h uz pomoc mamaca... A ruski avionu imaju bolje manevarske sposobnosti voleo to ti ili ne...

CCCP

pre 7 godina

F-35 i F-22 najveci promasaji americke vojne industrije posle F-117A... Imaju jako lose manevarske sposobnosti, moze se reci i da su tromi... Ne mogu da se nose u borbi ni sa SU-35, a tek ne mogu sa SU-37 Terminator ili SU T-50 PAK/FA... jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.

Nebojša Rijeka

pre 7 godina

F-35 i F-22 najveci promasaji americke vojne industrije posle F-117A... Imaju jako lose manevarske sposobnosti, moze se reci i da su tromi... Ne mogu da se nose u borbi ni sa SU-35, a tek ne mogu sa SU-37 Terminator ili SU T-50 PAK/FA... jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CCCP, 20. januar 2017 17:07)

Ovaj rusofil je još u 2. svjetskom ratu, i dogfight-ovima. Konta, napravit će kobru i izbjeć projektil koji ide 3000 km/h.
A izjavu da "amerikanci ne mogu napravit avion koji napravi kobru" nije ni za komentirat. Možda s mojom djecom u vrtiću gdje sam kuhar.

abra

pre 7 godina

''Ne lupetaj dete života ti,radi domaći....Izrael prvi kupio F22 još 2012. ako gresim ispravite.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (profesor fizičkog, 20. januar 2017 14:59)''


gresis itekako. F22(raptor) iako stariji od f35, daleko je superiorniji (zato su mnogi piloti f35 nazvali 'craptor') i on se nikada nije pordavao izvan SAD, a njegova proizvodnja je obustavljena 2008 god nakon sto je proizvedeno 185kom. F35 s druge strane se prodaje i odavno postoje narudzbine, jedino se nece prodavati izvan SAD verzija koja ima mogucnost vertikalnog uzletanja.

Amerikanac

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)

F22 se nije prodavao nigde sem usa a F35 je joint project i prodavace se svim saveznicima usa, vec su svi porucili.

mikicar

pre 7 godina

(polo, 20. januar 2017 14:38)

Pa i nisi bas upucen. Ameri kad vezbaju vazdusne borbe F-22/35 ide na 4 protivnicka regularna, non-stealth, lovca. Daljina otkrivanja aviona kakav je F-22/35 je maksimum 60km. Za to vreme on moze da uoci neprijatelja na 200km i gadja ga sa 120km.

I meni su lepsi ruski avioni, ali cinjenice su cinjenice. Ne bi oni tek tako bacali toliko novca na nesto sto im ne donosi prednost. Opasan avion, ispred svog vremena, i zato i ima mnogo boljki koje se i dalje resavaju.

komsija

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)

Izrael je vec kupio nekoliko a 4 ili 5 su stigli na Izrael

iznogud

pre 7 godina

Izrael jeste kupio nekoliko ali tehnologija u njima je slabija od one koju ce koristiti americka avijacija. Nisu ameri ludi da prodaju full verziju, kao sto je to inace i slucaj kod bilo koje prodaje najnovije vojne tehnologije.

Tomy

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)
Izrael već dobio par komada.

seljo

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (hm, 20. januar 2017 14:36)

Narudzbe f 35:
Australija 72 narucenih, jos 28 planiranih
Danska 27 planiranih
Izrael 2 isporucena, 50 kupljenih, ukupno 75 planiranih
Italija 60 planiranih
Japan 5 narucenih, 37 planiranih
Holandija 8 narucenih, 27 planiranih
Norveska 4 narucena, 48 planiranih
Koreja 40 planiranih
Turska 6 narucenih, 94 do 120 planiranih
GB 14 narucenih, 138 planiranih.

e-političar

pre 7 godina

Prvo država da ogroman novac privatnoj firmi da razvije avion, a onda kupi od te firme, za velike pare, isti taj avion! Isto i sa bankama i osiguravajućim kućama. Čudno političko i ekonomsko uređenje imaju ovi ameri!

sasho

pre 7 godina

Avion je super klasa.Problem je nastao kada su otkrili da su im Kinezi skinuli 2,3 terabajta skica za ovaj avion.Novine su pisale kako su kinezi ustedeli 20godina istrazivanja tim lopovlukom.Od tada pa naovamo avionu stalno nesto fali do tada sve je bilo ok.
Pokusali su da zbune kineze tim problemima.

polo

pre 7 godina

Za cenu jednog Americkog, kupis tri Ruska. E sad da je Americki bolji od jednog, opet nije bolji od dva Ruska, a ti kupis za te pare tri. Nisam Rusofil nego realista... Jedina stvar, nisam bas upucen u cene naoruzanja...

profesor fizičkog

pre 7 godina

Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)


Ne lupetaj dete života ti,radi domaći....Izrael prvi kupio F22 još 2012. ako gresim ispravite.

K.G.

pre 7 godina

ulaganje u razvoj f35 je preko 400 milijardi $ a avion se prodaje za manje od 100 miliona. Koliko aviona treba napraviti i prodati da bi bili na pozitivnoj nuli i ko sanira gubitke ako ne bude prodan dovoljan broj aviona.

hm

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.

Trtmrt

pre 7 godina

Komad košta 100 milina dolara. Znaci 90 komada za tu cifru, to je odličan posao jer tih 90 aviona može napraviti takvo sranje u svijetu. Inače godišnji budžet SAD se mjeri u bilionima dolara, svi smo mi za njih jad...

e-političar

pre 7 godina

Prvo država da ogroman novac privatnoj firmi da razvije avion, a onda kupi od te firme, za velike pare, isti taj avion! Isto i sa bankama i osiguravajućim kućama. Čudno političko i ekonomsko uređenje imaju ovi ameri!

polo

pre 7 godina

Za cenu jednog Americkog, kupis tri Ruska. E sad da je Americki bolji od jednog, opet nije bolji od dva Ruska, a ti kupis za te pare tri. Nisam Rusofil nego realista... Jedina stvar, nisam bas upucen u cene naoruzanja...

Trtmrt

pre 7 godina

Komad košta 100 milina dolara. Znaci 90 komada za tu cifru, to je odličan posao jer tih 90 aviona može napraviti takvo sranje u svijetu. Inače godišnji budžet SAD se mjeri u bilionima dolara, svi smo mi za njih jad...

sasho

pre 7 godina

Avion je super klasa.Problem je nastao kada su otkrili da su im Kinezi skinuli 2,3 terabajta skica za ovaj avion.Novine su pisale kako su kinezi ustedeli 20godina istrazivanja tim lopovlukom.Od tada pa naovamo avionu stalno nesto fali do tada sve je bilo ok.
Pokusali su da zbune kineze tim problemima.

seljo

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (hm, 20. januar 2017 14:36)

Narudzbe f 35:
Australija 72 narucenih, jos 28 planiranih
Danska 27 planiranih
Izrael 2 isporucena, 50 kupljenih, ukupno 75 planiranih
Italija 60 planiranih
Japan 5 narucenih, 37 planiranih
Holandija 8 narucenih, 27 planiranih
Norveska 4 narucena, 48 planiranih
Koreja 40 planiranih
Turska 6 narucenih, 94 do 120 planiranih
GB 14 narucenih, 138 planiranih.

K.G.

pre 7 godina

ulaganje u razvoj f35 je preko 400 milijardi $ a avion se prodaje za manje od 100 miliona. Koliko aviona treba napraviti i prodati da bi bili na pozitivnoj nuli i ko sanira gubitke ako ne bude prodan dovoljan broj aviona.

mikicar

pre 7 godina

(polo, 20. januar 2017 14:38)

Pa i nisi bas upucen. Ameri kad vezbaju vazdusne borbe F-22/35 ide na 4 protivnicka regularna, non-stealth, lovca. Daljina otkrivanja aviona kakav je F-22/35 je maksimum 60km. Za to vreme on moze da uoci neprijatelja na 200km i gadja ga sa 120km.

I meni su lepsi ruski avioni, ali cinjenice su cinjenice. Ne bi oni tek tako bacali toliko novca na nesto sto im ne donosi prednost. Opasan avion, ispred svog vremena, i zato i ima mnogo boljki koje se i dalje resavaju.

profesor fizičkog

pre 7 godina

Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)


Ne lupetaj dete života ti,radi domaći....Izrael prvi kupio F22 još 2012. ako gresim ispravite.

kisa

pre 7 godina

Komad košta 100 milina dolara. Znaci 90 komada za tu cifru, to je odličan posao jer tih 90 aviona može napraviti takvo sranje u svijetu. Inače godišnji budžet SAD se mjeri u bilionima dolara, svi smo mi za njih jad...
(Trtmrt, 20. januar 2017 14:27)

Cudo. Za napad na minijaturnu Jugoslaviju trebalo im je preko 1200 letelica sa svih krajeva imperije. I to im jos nije bilo dovoljno pa su morali naknadne isporuke da organizuju i letelica i municije.
O kom to cudu pricas sa 90 aviona?

komsija

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)

Izrael je vec kupio nekoliko a 4 ili 5 su stigli na Izrael

Nebojša Rijeka

pre 7 godina

F-35 i F-22 najveci promasaji americke vojne industrije posle F-117A... Imaju jako lose manevarske sposobnosti, moze se reci i da su tromi... Ne mogu da se nose u borbi ni sa SU-35, a tek ne mogu sa SU-37 Terminator ili SU T-50 PAK/FA... jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CCCP, 20. januar 2017 17:07)

Ovaj rusofil je još u 2. svjetskom ratu, i dogfight-ovima. Konta, napravit će kobru i izbjeć projektil koji ide 3000 km/h.
A izjavu da "amerikanci ne mogu napravit avion koji napravi kobru" nije ni za komentirat. Možda s mojom djecom u vrtiću gdje sam kuhar.

Hit&Run

pre 7 godina

"jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar."
(CCCP, 20. januar 2017 17:07).

Americki avioni se i ne dizajniraju za manevre, vec za neopazen prilaz, lansiranje projektila sa vise desetina km udjenosti od mete i povratak u bazu. Vreme vazdusnih duela je proslo jos u Vijetnamskom ratu. A Rusi nek izvode kobra manevar po aeromitinzima, niko im ne brani.

Amerikanac

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)

F22 se nije prodavao nigde sem usa a F35 je joint project i prodavace se svim saveznicima usa, vec su svi porucili.

Tomy

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)
Izrael već dobio par komada.

Alex

pre 7 godina

Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.
(CCCP, 20. januar 2017 17:07)
Vazdusnu borbu ne dobija manevar nego elektronika i naoruzanje. Ko prvi vidi neprijatelja, prvi puca i prvi obara. Americki koncept bitke u vazfuhu je pobeda van vidnog polja. F-15 je od svih aviona 4. generacija odneo najvise vazdusnih pobeda. F-15 je oborio cak 105 neprijateljskih aviona, medju njima veliki broj Mig-29, na primer. Od tih 105 samo je 1 oboren u bliskoj borbi, kad je F-15 oborio iracki Mig-25 u bliskoj borbi. Cak i ako dodje do bliske borbe, F-22 ima odlicne manevarske sposobnosti i daleko vise energije nego bilo koji ruski avion danas. Sto se tice F-22 kobra manevra, mozes da pogledas ovde https://www.youtube.com/watch?v=GrBx6G2O6A4 mada kobra manevar nema nikakve prakticne primene u vazdusnoj borbi jer avion brzo gubi energiju. Sluzi samo za akrobacije. Rusija ima oko 50 Su-35 u svom vazduhoplovstvu. Svi oni mogu da budu oboreni sa 8 F-22 aviona, tolika je nadmoc ovog aviona u vazdusnoj borbi. Inace F-22 se ne izvozi, izvozi se samo F-35.

Beograđanin

pre 7 godina

@profesor fizičkog - Grešiš: "The F-22 cannot be exported under American federal law[39] to protect its stealth technology and other high-tech features.[40]" F-22 Raptor je prema mnogim aspektima bolji (ako tako mogu da se izrazim) od F-35 i koristi ga samo vojska SAD. To svakako ne znači da je F-35 loš, daleko od toga! Za početak, skup program kao što je F-35 upošljava ogroman broj ljudi i firmi u SAD, to je veliki privredni generator i milioni amerikanaca žive od toga. Plus amerčka vlada kroz takve projekte finansira i podstiče tehnološki razvoj, jer se sve inovacije prvo primenjuju u vojnoj industriji pa onda u civilnim sferama. Svi koji kritikuju ovaj program na zapadu ili ne znaju o čemu pričaju ili nisu dobili "deo kolača".

vidan

pre 7 godina

svi smo mi vozili mnogo bolje avione a posebno u poslednjih 25 godina. bar su nas trebali da pitaju o tome. ako se razumemo u tenis (fudbal, politiku, kako se pravi vetar, voda,....) sta su za nas avioni i takve glupisti od 100 miliona necega.....

magnetizam

pre 7 godina

Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)


Ne lupetaj dete života ti,radi domaći....Izrael prvi kupio F22 još 2012. ako gresim ispravite.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (profesor fizičkog, 20. januar 2017 14:59)

Ne, Amerika je stavila zabranu za izvoz F22 i prodaju tehnologije koju poseduje avion, niko osim USA nema F22, čak je zabranjena prodaja i njihovim najjačim i najvećim saveznicima... F22 je bolji avion od F-35!

CCCP

pre 7 godina

@Nebojša Rijeka
Ja sam samo spoemnuo KOBRA manevar kao jedan od najboljih manevara, nisam rekao da amerikanci ne mogu da naprave avion koji moze da izvede kobra manevar nego da nijedan trenutno americki avion to ne moze da uradi... Postoje jos dosta drugih manervara za izbegavanje projektila od 3000 km/h uz pomoc mamaca... A ruski avionu imaju bolje manevarske sposobnosti voleo to ti ili ne...

miki

pre 7 godina

F-35 i F-22 najveci promasaji americke vojne industrije posle F-117A... Imaju jako lose manevarske sposobnosti, moze se reci i da su tromi... Ne mogu da se nose u borbi ni sa SU-35, a tek ne mogu sa SU-37 Terminator ili SU T-50 PAK/FA... jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.
(CCCP, 20. januar 2017 17:07)

Ovo je gomila besmislica bukvalnog od prvog do poslednjeg slova... SU-37 ne postoji, PAK-FA je jos prototip u razvoju, F-22 i F-35 naravno mogu da izvedu kobru (koja je stara caka, savremeni avioni sa vektorisanim potiskom danas izvode mnogo komplikovanije manevre), F-117 je u celini bio veoma uspesan avion sa minimalnim procentom obaranja, i tako dalje...

CCCP

pre 7 godina

F-35 i F-22 najveci promasaji americke vojne industrije posle F-117A... Imaju jako lose manevarske sposobnosti, moze se reci i da su tromi... Ne mogu da se nose u borbi ni sa SU-35, a tek ne mogu sa SU-37 Terminator ili SU T-50 PAK/FA... jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.

alex

pre 7 godina

Treba pothitno naći planet na kome bi sve borbene kerefeke preselili sa zemlje,i odigrati jedan rat da svi ispucaju sve bojeve glave i sva go*na koja su izmislili i izguštali se,bez civilnih žrtava. Ko pobijedi njemu priznanje bez ljutnje

iznogud

pre 7 godina

Izrael jeste kupio nekoliko ali tehnologija u njima je slabija od one koju ce koristiti americka avijacija. Nisu ameri ludi da prodaju full verziju, kao sto je to inace i slucaj kod bilo koje prodaje najnovije vojne tehnologije.

Sasa Rs

pre 7 godina

Ima ovde svega napisanog od podcjenjivanja f-35 do podcjenjivanja su-35 a i nekih ljudi koji nerazlikuju uopste avione 4 i 5 generaci a ni na kojem principu se zasniva njihova tehnologija.Kao sto neko rece f22 se neisporucuje nijednoj vojsci se vosjci SAD i taj avion je u teoriji dosta operativniji i bolje naoruzaniji od f35.Isto Ruski su 35 avion spada u avione 4++ generacije i njega se Ameri vise boje nego bilo kog drugog aviona trenutno operativnog u svijetu.Uglavnom suhoj t50 treba da udje u operativnu upotrebu ove godine i opet kazem u teoriji je bolji avion od f22 u skoro svakom parametru od doleta naoruzanja radara i mogucnosti gadjanja vise meta od jednom.Ruskim avionima je uvjek bio problem elektronika sve ostalo su imali ali bas ta elektronika je presudni faktor modernih aviona vec od 4 generacije.F 35 je sigurno sjajan avion i ovi ovde rusofili koji to spore su smijesni.Sta god da bude to nema nikakve veze sa nama jer smo mi premali da bilo sta odlucujemo.

hm

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.

abra

pre 7 godina

''Ne lupetaj dete života ti,radi domaći....Izrael prvi kupio F22 još 2012. ako gresim ispravite.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (profesor fizičkog, 20. januar 2017 14:59)''


gresis itekako. F22(raptor) iako stariji od f35, daleko je superiorniji (zato su mnogi piloti f35 nazvali 'craptor') i on se nikada nije pordavao izvan SAD, a njegova proizvodnja je obustavljena 2008 god nakon sto je proizvedeno 185kom. F35 s druge strane se prodaje i odavno postoje narudzbine, jedino se nece prodavati izvan SAD verzija koja ima mogucnost vertikalnog uzletanja.

Nindza

pre 7 godina

Jao strucnjaci, i f117 je bio super cudo dok nije "sleteo" u Budjanovce oboren od strane praistorijske "Neve".
F-35 ne donosi nijedno "tehnolosko cudo" koje ce se posle koristitu u civilstvu, niti ce bitno uticati na bezbednost zemlje. To je projekat iskljucivo za drzanje vojne industrije "u zivotu", jer imaju toliko oruzja da im do bukvalnog kraja planete ne treba ni metak, niti iko u najavi moze da im parira. Industrija samu sebe cuva zbog sebe.
Jednostavno - protiv Rusije im ne vredi, protiv ostalih im ne treba. Nikad, ikad. No, njihov budzet, njihova stvar.

Jura

pre 7 godina

Vi Srbi imate stručnjaka za avione ko mi Hrvati za nogomet. Sad šalu na stranu, Rusi kasne za Amerikom otprilike pol generacije, Ameri sad počinju štancat generaciju koja je kod Rusa u razvoju, odnosno oni će krenut prije sa razvojem slijedeće kako stvari stoje prije nego što će Rusi krenut u masovnu proizvodnju 5. generacije. Istina je da će vjerojatno Ruski avioni u istoj generaciji nadmašit Američke ali će Amerikanci to riješit sa brojevnim stanjem. Ruska 5 generacija će samo jedno kratko vrijeme za potencijalnog protivnika imat F22,F35, vrlo brzo će se ruski piloti sukobljavat vjerojatno sa američkim dronovima. Što se tiće kobra manevra, jel stručnjak misli da PAK/FA može nadmašit manevre propeleraca koji se natjeću na Red Bull Air Recu?

Mika

pre 7 godina

Treba da se razbije ta teorija ispalim, imam elektroniku i vratim se u bazu. To jednostavno nije tacno. Cak i u situaciji 1999 gde smo napadani od mnogostruko jaceg neprijatelja ta taktika nije bila moguca. Staticke ciljeve tako mogu da gadjaju i u uslovima male dubine teritorije. Sve pada u vodu kod jednog ravnopravnijeg konflikta. Uspesnost jedne rakete dugog dometa je oko 20-30%. To su uslovi da nema ometanja i da nema drugih vidova odbrane nego samo lovac na lovca. Ako F35 ne uspe prvom prilikom onda je kao glineni golub. Tako]e njegov borbeni dolet je oko 1300 km. To je malo i ya uslove napada na Srbiju a kamoli na neku vecu drzavu. Napomena da su kao domaci NATO aerodromi korisceni svi aerodromi u okolini Srbije. Cinjenica da je F35 projakat JAK 141 koji je napusten u SSSR i sistem linkovanja aviona takodje projekat koji je pocetkom 80-tih koriscen na MIG 31 onda je to sigurno vec poznato vecini sveta pa i borba protiv toga ne bi trebala da bude komplikovana za zemlje koje tu tehnologiju poseduju. Avion koji mnogo zavisi od satelita, GPS-a i tako tih zezalica u slucaju ometanja postaju samo kanturine koje mozda mogu da lete.

Aca

pre 7 godina

F22 Raptor je nakbolji borbeni avion kojwg koriste samo USA oruzane snage,F35 nihe ništa slabiji botbeni avion u odnosu na F22 Raptor jedino sto F35 finasira vise zemalja USA,Kanada,Turska,Izrael,Norveska ...... itd inace sjajan avion ! koji ima "manju radarsku uocljivost",ovaj Ruski pak 50 jos uvek je u fazi testiranja ... pokusavaju da kopiraju Amere sa avionima oete generacije ali tesko ....

Gigatron

pre 7 godina

Narudzbe f 35: 
Australija 72 narucenih, jos 28 planiranih 
Danska 27 planiranih 
Izrael 2 isporucena, 50 kupljenih, ukupno 75 planiranih 
Italija 60 planiranih 
Japan 5 narucenih, 37 planiranih 
Holandija 8 narucenih, 27 planiranih 
Norveska 4 narucena, 48 planiranih 
Koreja 40 planiranih 
Turska 6 narucenih, 94 do 120 planiranih 
GB 14 narucenih, 138 planiranih.
(seljo, 20. januar 2017 15:40)

Volim kad ovoliko pametujete i nalupate gluposti!

Pravo na ovaj avion imaju samo drzave koje su "ucestvovale" u razvoju
Izrael
Japan
GB
Holandija
Amerika
Norveska
i Juzna Koreja

Australija, a pogotovo Italija nemaju para za to, nema ni Izrael, ali to ce ionako da im plate americki radnici, a da toga nisu ni svjesni.

Za sad je samo Izrael i dobio avion i to prike Pentagona zvanicno, to govori o moci Jevreja u Americi.
Ovi ostali ce da se nacekaju, pa cak i Amerika.

Sto se F22 tice, on se vec odavno ne proizvodi jer je preskup za proizvodnju i odrzavanje.

Ista ce stvar biti i sa ovim avionom, zivi bili pa vidjeli. ;-)

Bane

pre 7 godina

@CCCP: Pronađi podatak koliko je aviona američke proizvodnje oboreno ruskim raketama V-V, a koliko je ruskih aviona oboreno američkim raketama V-V u poslednjih 40 godina i sve će biti jasnije.

Aco

pre 7 godina

Da nadopunim tabele narudžbi, ovo je sadašnje stanje ISPORUKA: (dakle, zemlje koje trenutno poseduju i testiraju F-35)

SAD: 190 (operativni status)
Izrael: 2
Italija: 1
Nizozemska: 2
Velika Britanija: 4

Uzgred rečeno, nije istina da "B" verzija (vertikalno uzletanje) neće da bude za izvoz - Velika Britanija već ima 4 komada, i Italija je naručila 30 komada.

Plus - ovih 90 komada koje je naručilo američko ratno vazduhoplovstvo je samo prva narudžba. Samo za njihove potrebe USAF će da kupi 1,763 komada. Marinci trebaju 340 komada "B" verzije, a mornarica 80 komada "C" verzije. To su samo količine za domaće potrebe.

leptirica

pre 7 godina

Volim kad ovoliko pametujete i nalupate gluposti!

Pravo na ovaj avion imaju samo drzave koje su "ucestvovale" u razvoju
Izrael
Japan
GB
Holandija
Amerika
Norveska
i Juzna Koreja

Australija, a pogotovo Italija nemaju para za to, nema ni Izrael, ali to ce ionako da im plate americki radnici, a da toga nisu ni svjesni.

Za sad je samo Izrael i dobio avion i to prike Pentagona zvanicno, to govori o moci Jevreja u Americi.
Ovi ostali ce da se nacekaju, pa cak i Amerika.

Sto se F22 tice, on se vec odavno ne proizvodi jer je preskup za proizvodnju i odrzavanje.

Ista ce stvar biti i sa ovim avionom, zivi bili pa vidjeli. ;-)
(Gigatron, 20. januar 2017 21:29)

Jel te mogu zamoliti da provjeriš prvo ono što želiš "stručno" komentirati.

1. F35 će moći kupiti svi kojima to SAD odobre i Saudijska Arabija je poslala upit za kupnju.
2. Italija koja po tebi nema za F35 je uložila milijardu dolara u razvoj F35.
3. F22 je trenutno najbolji lovac i iako se više ne proizvodi,a ne proizvodi se jer je bilo u planu da ga F35 zamjeni, radi se o takvoj tehnologiji da je Američki kongres stavio zabranu na prodaju čak i najvećim saveznicima.

doboj

pre 7 godina

bane@a di su to americke rakete trebale obarat nekoga? Normalno da su ruske obarale kad su ameri napali svakoga ko nije bio sa njima a taj je imo ruske rakete a kad rusija bzde bombardirala americkog saveznika onda cemo vidjet kakve su americke

srbijasine

pre 7 godina

Cena aviona je samo pola price, 40.000 usd kosta 1 sat leta. Cena odrzavanja je ono sto cini ovaj avion preskupim. Plan je da svaki od ovih aviona ima 250 sati godisnje sto je 10 mil na odrzavanje ili 200 miliona na 20 godina.

hm

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.

CCCP

pre 7 godina

F-35 i F-22 najveci promasaji americke vojne industrije posle F-117A... Imaju jako lose manevarske sposobnosti, moze se reci i da su tromi... Ne mogu da se nose u borbi ni sa SU-35, a tek ne mogu sa SU-37 Terminator ili SU T-50 PAK/FA... jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.

polo

pre 7 godina

Za cenu jednog Americkog, kupis tri Ruska. E sad da je Americki bolji od jednog, opet nije bolji od dva Ruska, a ti kupis za te pare tri. Nisam Rusofil nego realista... Jedina stvar, nisam bas upucen u cene naoruzanja...

profesor fizičkog

pre 7 godina

Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)


Ne lupetaj dete života ti,radi domaći....Izrael prvi kupio F22 još 2012. ako gresim ispravite.

Trtmrt

pre 7 godina

Komad košta 100 milina dolara. Znaci 90 komada za tu cifru, to je odličan posao jer tih 90 aviona može napraviti takvo sranje u svijetu. Inače godišnji budžet SAD se mjeri u bilionima dolara, svi smo mi za njih jad...

sasho

pre 7 godina

Avion je super klasa.Problem je nastao kada su otkrili da su im Kinezi skinuli 2,3 terabajta skica za ovaj avion.Novine su pisale kako su kinezi ustedeli 20godina istrazivanja tim lopovlukom.Od tada pa naovamo avionu stalno nesto fali do tada sve je bilo ok.
Pokusali su da zbune kineze tim problemima.

Nebojša Rijeka

pre 7 godina

F-35 i F-22 najveci promasaji americke vojne industrije posle F-117A... Imaju jako lose manevarske sposobnosti, moze se reci i da su tromi... Ne mogu da se nose u borbi ni sa SU-35, a tek ne mogu sa SU-37 Terminator ili SU T-50 PAK/FA... jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CCCP, 20. januar 2017 17:07)

Ovaj rusofil je još u 2. svjetskom ratu, i dogfight-ovima. Konta, napravit će kobru i izbjeć projektil koji ide 3000 km/h.
A izjavu da "amerikanci ne mogu napravit avion koji napravi kobru" nije ni za komentirat. Možda s mojom djecom u vrtiću gdje sam kuhar.

Gigatron

pre 7 godina

Narudzbe f 35: 
Australija 72 narucenih, jos 28 planiranih 
Danska 27 planiranih 
Izrael 2 isporucena, 50 kupljenih, ukupno 75 planiranih 
Italija 60 planiranih 
Japan 5 narucenih, 37 planiranih 
Holandija 8 narucenih, 27 planiranih 
Norveska 4 narucena, 48 planiranih 
Koreja 40 planiranih 
Turska 6 narucenih, 94 do 120 planiranih 
GB 14 narucenih, 138 planiranih.
(seljo, 20. januar 2017 15:40)

Volim kad ovoliko pametujete i nalupate gluposti!

Pravo na ovaj avion imaju samo drzave koje su "ucestvovale" u razvoju
Izrael
Japan
GB
Holandija
Amerika
Norveska
i Juzna Koreja

Australija, a pogotovo Italija nemaju para za to, nema ni Izrael, ali to ce ionako da im plate americki radnici, a da toga nisu ni svjesni.

Za sad je samo Izrael i dobio avion i to prike Pentagona zvanicno, to govori o moci Jevreja u Americi.
Ovi ostali ce da se nacekaju, pa cak i Amerika.

Sto se F22 tice, on se vec odavno ne proizvodi jer je preskup za proizvodnju i odrzavanje.

Ista ce stvar biti i sa ovim avionom, zivi bili pa vidjeli. ;-)

mikicar

pre 7 godina

(polo, 20. januar 2017 14:38)

Pa i nisi bas upucen. Ameri kad vezbaju vazdusne borbe F-22/35 ide na 4 protivnicka regularna, non-stealth, lovca. Daljina otkrivanja aviona kakav je F-22/35 je maksimum 60km. Za to vreme on moze da uoci neprijatelja na 200km i gadja ga sa 120km.

I meni su lepsi ruski avioni, ali cinjenice su cinjenice. Ne bi oni tek tako bacali toliko novca na nesto sto im ne donosi prednost. Opasan avion, ispred svog vremena, i zato i ima mnogo boljki koje se i dalje resavaju.

Hit&Run

pre 7 godina

"jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar."
(CCCP, 20. januar 2017 17:07).

Americki avioni se i ne dizajniraju za manevre, vec za neopazen prilaz, lansiranje projektila sa vise desetina km udjenosti od mete i povratak u bazu. Vreme vazdusnih duela je proslo jos u Vijetnamskom ratu. A Rusi nek izvode kobra manevar po aeromitinzima, niko im ne brani.

kisa

pre 7 godina

Komad košta 100 milina dolara. Znaci 90 komada za tu cifru, to je odličan posao jer tih 90 aviona može napraviti takvo sranje u svijetu. Inače godišnji budžet SAD se mjeri u bilionima dolara, svi smo mi za njih jad...
(Trtmrt, 20. januar 2017 14:27)

Cudo. Za napad na minijaturnu Jugoslaviju trebalo im je preko 1200 letelica sa svih krajeva imperije. I to im jos nije bilo dovoljno pa su morali naknadne isporuke da organizuju i letelica i municije.
O kom to cudu pricas sa 90 aviona?

CCCP

pre 7 godina

@Nebojša Rijeka
Ja sam samo spoemnuo KOBRA manevar kao jedan od najboljih manevara, nisam rekao da amerikanci ne mogu da naprave avion koji moze da izvede kobra manevar nego da nijedan trenutno americki avion to ne moze da uradi... Postoje jos dosta drugih manervara za izbegavanje projektila od 3000 km/h uz pomoc mamaca... A ruski avionu imaju bolje manevarske sposobnosti voleo to ti ili ne...

K.G.

pre 7 godina

ulaganje u razvoj f35 je preko 400 milijardi $ a avion se prodaje za manje od 100 miliona. Koliko aviona treba napraviti i prodati da bi bili na pozitivnoj nuli i ko sanira gubitke ako ne bude prodan dovoljan broj aviona.

Alex

pre 7 godina

Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.
(CCCP, 20. januar 2017 17:07)
Vazdusnu borbu ne dobija manevar nego elektronika i naoruzanje. Ko prvi vidi neprijatelja, prvi puca i prvi obara. Americki koncept bitke u vazfuhu je pobeda van vidnog polja. F-15 je od svih aviona 4. generacija odneo najvise vazdusnih pobeda. F-15 je oborio cak 105 neprijateljskih aviona, medju njima veliki broj Mig-29, na primer. Od tih 105 samo je 1 oboren u bliskoj borbi, kad je F-15 oborio iracki Mig-25 u bliskoj borbi. Cak i ako dodje do bliske borbe, F-22 ima odlicne manevarske sposobnosti i daleko vise energije nego bilo koji ruski avion danas. Sto se tice F-22 kobra manevra, mozes da pogledas ovde https://www.youtube.com/watch?v=GrBx6G2O6A4 mada kobra manevar nema nikakve prakticne primene u vazdusnoj borbi jer avion brzo gubi energiju. Sluzi samo za akrobacije. Rusija ima oko 50 Su-35 u svom vazduhoplovstvu. Svi oni mogu da budu oboreni sa 8 F-22 aviona, tolika je nadmoc ovog aviona u vazdusnoj borbi. Inace F-22 se ne izvozi, izvozi se samo F-35.

Nindza

pre 7 godina

Jao strucnjaci, i f117 je bio super cudo dok nije "sleteo" u Budjanovce oboren od strane praistorijske "Neve".
F-35 ne donosi nijedno "tehnolosko cudo" koje ce se posle koristitu u civilstvu, niti ce bitno uticati na bezbednost zemlje. To je projekat iskljucivo za drzanje vojne industrije "u zivotu", jer imaju toliko oruzja da im do bukvalnog kraja planete ne treba ni metak, niti iko u najavi moze da im parira. Industrija samu sebe cuva zbog sebe.
Jednostavno - protiv Rusije im ne vredi, protiv ostalih im ne treba. Nikad, ikad. No, njihov budzet, njihova stvar.

miki

pre 7 godina

F-35 i F-22 najveci promasaji americke vojne industrije posle F-117A... Imaju jako lose manevarske sposobnosti, moze se reci i da su tromi... Ne mogu da se nose u borbi ni sa SU-35, a tek ne mogu sa SU-37 Terminator ili SU T-50 PAK/FA... jednostavno ruski avioni imaju bolje manevarske sposobnosti od americkih aviona... Kobra manevar je dokaz tome, a nijedan americki avion ne moze da izvede Kobra manevar.
(CCCP, 20. januar 2017 17:07)

Ovo je gomila besmislica bukvalnog od prvog do poslednjeg slova... SU-37 ne postoji, PAK-FA je jos prototip u razvoju, F-22 i F-35 naravno mogu da izvedu kobru (koja je stara caka, savremeni avioni sa vektorisanim potiskom danas izvode mnogo komplikovanije manevre), F-117 je u celini bio veoma uspesan avion sa minimalnim procentom obaranja, i tako dalje...

e-političar

pre 7 godina

Prvo država da ogroman novac privatnoj firmi da razvije avion, a onda kupi od te firme, za velike pare, isti taj avion! Isto i sa bankama i osiguravajućim kućama. Čudno političko i ekonomsko uređenje imaju ovi ameri!

Mika

pre 7 godina

Treba da se razbije ta teorija ispalim, imam elektroniku i vratim se u bazu. To jednostavno nije tacno. Cak i u situaciji 1999 gde smo napadani od mnogostruko jaceg neprijatelja ta taktika nije bila moguca. Staticke ciljeve tako mogu da gadjaju i u uslovima male dubine teritorije. Sve pada u vodu kod jednog ravnopravnijeg konflikta. Uspesnost jedne rakete dugog dometa je oko 20-30%. To su uslovi da nema ometanja i da nema drugih vidova odbrane nego samo lovac na lovca. Ako F35 ne uspe prvom prilikom onda je kao glineni golub. Tako]e njegov borbeni dolet je oko 1300 km. To je malo i ya uslove napada na Srbiju a kamoli na neku vecu drzavu. Napomena da su kao domaci NATO aerodromi korisceni svi aerodromi u okolini Srbije. Cinjenica da je F35 projakat JAK 141 koji je napusten u SSSR i sistem linkovanja aviona takodje projekat koji je pocetkom 80-tih koriscen na MIG 31 onda je to sigurno vec poznato vecini sveta pa i borba protiv toga ne bi trebala da bude komplikovana za zemlje koje tu tehnologiju poseduju. Avion koji mnogo zavisi od satelita, GPS-a i tako tih zezalica u slucaju ometanja postaju samo kanturine koje mozda mogu da lete.

Aca

pre 7 godina

F22 Raptor je nakbolji borbeni avion kojwg koriste samo USA oruzane snage,F35 nihe ništa slabiji botbeni avion u odnosu na F22 Raptor jedino sto F35 finasira vise zemalja USA,Kanada,Turska,Izrael,Norveska ...... itd inace sjajan avion ! koji ima "manju radarsku uocljivost",ovaj Ruski pak 50 jos uvek je u fazi testiranja ... pokusavaju da kopiraju Amere sa avionima oete generacije ali tesko ....

iznogud

pre 7 godina

Izrael jeste kupio nekoliko ali tehnologija u njima je slabija od one koju ce koristiti americka avijacija. Nisu ameri ludi da prodaju full verziju, kao sto je to inace i slucaj kod bilo koje prodaje najnovije vojne tehnologije.

Tomy

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)
Izrael već dobio par komada.

Bane

pre 7 godina

@CCCP: Pronađi podatak koliko je aviona američke proizvodnje oboreno ruskim raketama V-V, a koliko je ruskih aviona oboreno američkim raketama V-V u poslednjih 40 godina i sve će biti jasnije.

Jura

pre 7 godina

Vi Srbi imate stručnjaka za avione ko mi Hrvati za nogomet. Sad šalu na stranu, Rusi kasne za Amerikom otprilike pol generacije, Ameri sad počinju štancat generaciju koja je kod Rusa u razvoju, odnosno oni će krenut prije sa razvojem slijedeće kako stvari stoje prije nego što će Rusi krenut u masovnu proizvodnju 5. generacije. Istina je da će vjerojatno Ruski avioni u istoj generaciji nadmašit Američke ali će Amerikanci to riješit sa brojevnim stanjem. Ruska 5 generacija će samo jedno kratko vrijeme za potencijalnog protivnika imat F22,F35, vrlo brzo će se ruski piloti sukobljavat vjerojatno sa američkim dronovima. Što se tiće kobra manevra, jel stručnjak misli da PAK/FA može nadmašit manevre propeleraca koji se natjeću na Red Bull Air Recu?

komsija

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)

Izrael je vec kupio nekoliko a 4 ili 5 su stigli na Izrael

Beograđanin

pre 7 godina

@profesor fizičkog - Grešiš: "The F-22 cannot be exported under American federal law[39] to protect its stealth technology and other high-tech features.[40]" F-22 Raptor je prema mnogim aspektima bolji (ako tako mogu da se izrazim) od F-35 i koristi ga samo vojska SAD. To svakako ne znači da je F-35 loš, daleko od toga! Za početak, skup program kao što je F-35 upošljava ogroman broj ljudi i firmi u SAD, to je veliki privredni generator i milioni amerikanaca žive od toga. Plus amerčka vlada kroz takve projekte finansira i podstiče tehnološki razvoj, jer se sve inovacije prvo primenjuju u vojnoj industriji pa onda u civilnim sferama. Svi koji kritikuju ovaj program na zapadu ili ne znaju o čemu pričaju ili nisu dobili "deo kolača".

seljo

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (hm, 20. januar 2017 14:36)

Narudzbe f 35:
Australija 72 narucenih, jos 28 planiranih
Danska 27 planiranih
Izrael 2 isporucena, 50 kupljenih, ukupno 75 planiranih
Italija 60 planiranih
Japan 5 narucenih, 37 planiranih
Holandija 8 narucenih, 27 planiranih
Norveska 4 narucena, 48 planiranih
Koreja 40 planiranih
Turska 6 narucenih, 94 do 120 planiranih
GB 14 narucenih, 138 planiranih.

abra

pre 7 godina

''Ne lupetaj dete života ti,radi domaći....Izrael prvi kupio F22 još 2012. ako gresim ispravite.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (profesor fizičkog, 20. januar 2017 14:59)''


gresis itekako. F22(raptor) iako stariji od f35, daleko je superiorniji (zato su mnogi piloti f35 nazvali 'craptor') i on se nikada nije pordavao izvan SAD, a njegova proizvodnja je obustavljena 2008 god nakon sto je proizvedeno 185kom. F35 s druge strane se prodaje i odavno postoje narudzbine, jedino se nece prodavati izvan SAD verzija koja ima mogucnost vertikalnog uzletanja.

Sasa Rs

pre 7 godina

Ima ovde svega napisanog od podcjenjivanja f-35 do podcjenjivanja su-35 a i nekih ljudi koji nerazlikuju uopste avione 4 i 5 generaci a ni na kojem principu se zasniva njihova tehnologija.Kao sto neko rece f22 se neisporucuje nijednoj vojsci se vosjci SAD i taj avion je u teoriji dosta operativniji i bolje naoruzaniji od f35.Isto Ruski su 35 avion spada u avione 4++ generacije i njega se Ameri vise boje nego bilo kog drugog aviona trenutno operativnog u svijetu.Uglavnom suhoj t50 treba da udje u operativnu upotrebu ove godine i opet kazem u teoriji je bolji avion od f22 u skoro svakom parametru od doleta naoruzanja radara i mogucnosti gadjanja vise meta od jednom.Ruskim avionima je uvjek bio problem elektronika sve ostalo su imali ali bas ta elektronika je presudni faktor modernih aviona vec od 4 generacije.F 35 je sigurno sjajan avion i ovi ovde rusofili koji to spore su smijesni.Sta god da bude to nema nikakve veze sa nama jer smo mi premali da bilo sta odlucujemo.

vidan

pre 7 godina

svi smo mi vozili mnogo bolje avione a posebno u poslednjih 25 godina. bar su nas trebali da pitaju o tome. ako se razumemo u tenis (fudbal, politiku, kako se pravi vetar, voda,....) sta su za nas avioni i takve glupisti od 100 miliona necega.....

alex

pre 7 godina

Treba pothitno naći planet na kome bi sve borbene kerefeke preselili sa zemlje,i odigrati jedan rat da svi ispucaju sve bojeve glave i sva go*na koja su izmislili i izguštali se,bez civilnih žrtava. Ko pobijedi njemu priznanje bez ljutnje

magnetizam

pre 7 godina

Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)


Ne lupetaj dete života ti,radi domaći....Izrael prvi kupio F22 još 2012. ako gresim ispravite.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (profesor fizičkog, 20. januar 2017 14:59)

Ne, Amerika je stavila zabranu za izvoz F22 i prodaju tehnologije koju poseduje avion, niko osim USA nema F22, čak je zabranjena prodaja i njihovim najjačim i najvećim saveznicima... F22 je bolji avion od F-35!

doboj

pre 7 godina

bane@a di su to americke rakete trebale obarat nekoga? Normalno da su ruske obarale kad su ameri napali svakoga ko nije bio sa njima a taj je imo ruske rakete a kad rusija bzde bombardirala americkog saveznika onda cemo vidjet kakve su americke

srbijasine

pre 7 godina

Cena aviona je samo pola price, 40.000 usd kosta 1 sat leta. Cena odrzavanja je ono sto cini ovaj avion preskupim. Plan je da svaki od ovih aviona ima 250 sati godisnje sto je 10 mil na odrzavanje ili 200 miliona na 20 godina.

Aco

pre 7 godina

Da nadopunim tabele narudžbi, ovo je sadašnje stanje ISPORUKA: (dakle, zemlje koje trenutno poseduju i testiraju F-35)

SAD: 190 (operativni status)
Izrael: 2
Italija: 1
Nizozemska: 2
Velika Britanija: 4

Uzgred rečeno, nije istina da "B" verzija (vertikalno uzletanje) neće da bude za izvoz - Velika Britanija već ima 4 komada, i Italija je naručila 30 komada.

Plus - ovih 90 komada koje je naručilo američko ratno vazduhoplovstvo je samo prva narudžba. Samo za njihove potrebe USAF će da kupi 1,763 komada. Marinci trebaju 340 komada "B" verzije, a mornarica 80 komada "C" verzije. To su samo količine za domaće potrebe.

Amerikanac

pre 7 godina

Nije njima cilj da vrate ulaganje od 400 milijardi, nego da imaju superiornu avijaciu, f-35 niko ni nece moci da kupi osim americke vojske sledecih bar 20 godina. Cak ni F-22 se ne prodaje izvan Amerike.
(hm, 20. januar 2017 14:36)

F22 se nije prodavao nigde sem usa a F35 je joint project i prodavace se svim saveznicima usa, vec su svi porucili.

leptirica

pre 7 godina

Volim kad ovoliko pametujete i nalupate gluposti!

Pravo na ovaj avion imaju samo drzave koje su "ucestvovale" u razvoju
Izrael
Japan
GB
Holandija
Amerika
Norveska
i Juzna Koreja

Australija, a pogotovo Italija nemaju para za to, nema ni Izrael, ali to ce ionako da im plate americki radnici, a da toga nisu ni svjesni.

Za sad je samo Izrael i dobio avion i to prike Pentagona zvanicno, to govori o moci Jevreja u Americi.
Ovi ostali ce da se nacekaju, pa cak i Amerika.

Sto se F22 tice, on se vec odavno ne proizvodi jer je preskup za proizvodnju i odrzavanje.

Ista ce stvar biti i sa ovim avionom, zivi bili pa vidjeli. ;-)
(Gigatron, 20. januar 2017 21:29)

Jel te mogu zamoliti da provjeriš prvo ono što želiš "stručno" komentirati.

1. F35 će moći kupiti svi kojima to SAD odobre i Saudijska Arabija je poslala upit za kupnju.
2. Italija koja po tebi nema za F35 je uložila milijardu dolara u razvoj F35.
3. F22 je trenutno najbolji lovac i iako se više ne proizvodi,a ne proizvodi se jer je bilo u planu da ga F35 zamjeni, radi se o takvoj tehnologiji da je Američki kongres stavio zabranu na prodaju čak i najvećim saveznicima.