Zlatko
pre 7 godina
(Haha, 9. januar 2017 09:09) Ne,on nije kasnio, kao ni vozovi ka Splitu, Rijeci, Zagrebu... dok su se pruge održavale i dok je na ovoj teritoriji postojala jednom jedna država ma kako na nju danas gledali.
Nedelja, 08.01.2017.
14:25
Ministarka Zorana Mihajlović izrazila je očekivanje da će tokom ove godine biti potpisani ugovori o daljoj modernizaciji pruga Beograd-Bar i Beograd-Niš.
Izvor: Beta
pre 7 godina
(Haha, 9. januar 2017 09:09) Ne,on nije kasnio, kao ni vozovi ka Splitu, Rijeci, Zagrebu... dok su se pruge održavale i dok je na ovoj teritoriji postojala jednom jedna država ma kako na nju danas gledali.
pre 7 godina
@dz evo kao saobracajni inz. mogu da ti kazem da je razlog zasto se kod nas projektuju pruge samo do 160 km/h je prosta cinjenica da za vece brzine cena izgradnje pruga visestruko raste, jer je potrebno graditi daleko vise mostova, tunela, nadvoznjaka itd. jer se na prugama tih brzina izbegavaju vece krivine i ukrstanje sa ostalim saobracajem (drumskim pre svega ) i to je samo segment vezan za prugu a da i ne pricam da su sami vozovi za te brzine daleko skuplji nego ovi koje mi npr. sad uzimam od rusa. srbija trenutno treba da dovede glavne linije na ovih 160 i bice dovoljno za narednih 20-30 godina, para za ultra brze pruge nemamo i necemo imati minimum jos 50 godina po sadasnjim ekonomskim pokazateljima.
pre 7 godina
"Juricemo" ka Nisu 110 kmh , znaci idemo u bolje juce, toliko su vozovi isli pre 20 god... Tadasnji takozvani poslovni Nis - Bg ko se seca.
(Kiza, 8. januar 2017 23:17)
Onaj sto je kasnio po 25 sati?
pre 7 godina
@saobracajni inzenjer, kolega tesko da mogu sa vama da se slozim pogotovu sto sam radio na zeleznici i imao priliku da se vozim i TGV om kao i IC vozovima u svetu. Razlika u izgradnji jeste visa, ali pogledajte sta traze stranci da bi ulagali? Aerodrom? Nemaju oni vremena da se vozikaju po Srbiji. Sa vozovima koji voze 200 h izmedju glavnih centara Srbija postaje Beograd u velikom, ako me razumete. Drugo mnogo bitnije nije ovde Srbija kljucna prica vec tranzit kroz Srbiju. To vam je kao avio saobracaj. Sada Srbiju prelece 7000 aviona dnevno a nekada je za celu godinu preletalo 2000. Kao saobracajni ing.verujem da znate da integralni transport sve vise dobija prioritet. Sa ovim brzinama mozete tovariti u 18h navece malinu, a ona ce ujutro biti u Nemackim marketima. Mislite globalno. Ulaganje od 160-200 km nije mnogo veca a dobit je visestruka. Trece presudna stvar u tome je buducnost nase dece. EKOLOGIJA! Vozovi trose struju i vrse veliki prevoz sa malim aero zagadjenjem u svim vremenskim uslovima, a klima postaje sve surovija.
pre 7 godina
Dobro jutro iz IC voza za Nijmegen u Holandiji. Između Castricuma i Zaandama smo i voz ide oko 60km/h. Na relaciji na kojoj se vozim ne prelazi 120km/h, a Holandija je ravna u sve tri dimenzije. Ono što cenim kod ovog voza je pouzdanost, čistoća, besplatan wifi. Mesečno me, za relaciju od 30km, košta 175€. Dajte da Srbija ima makar 50% od ovoga.
pre 7 godina
Ili 300 km/s ili nista!!!
pre 7 godina
Pre neki dan vozim se vozom Rim-Milano koji ide 300 km na sat, udaljenost preko 500 km. Ovi nasi ne mogu 150 km brze pruge da izgrade za sto godina
pre 7 godina
Na 3 km od centra kraljeva nemamo kanalizaciju,koristimo septicke jame,a platili pre desetak godina!!!
pre 7 godina
Pa valjda treba da nam bude prioritet da povezemo brzim prugama gradove u nasoj zemlji Priboj,Cacak,Uzice-Bg, Presevo,Nis,Moravski kraj - Bg,
Kv,Kg-Bg ??
pre 7 godina
Пруга Сопот Космајски - Ковачевац ремонтована прошле године. Планирано и плаћено за 120км/сат, возови иду 80 са све поквареним путним прелазима. Ковачевац - Велика Плана планирано 160км/сат, по завршеном ремонту пуштено 120, са лаганим вожњама од 50км/сат и поквареним путним прелазима и сигналима. Пруга од Прокопа до Батајнице ремонтована кад је кренуо БГ воз пре 5,6 година, ево поново почиње нов ремонт за Суботицу, уместо нове пруге за Будимпешту. Ј... луд збуњеног. Иначе изградња другог колосека је око 50% цене изградње једног колосека, тако да се то исплати где има довољно возова.
pre 7 godina
Ministarka nam obecava da cemo do 2020. dostici Angolu?
Uzas!
pre 7 godina
Vidim ovde, žustra rasprava, ima i vrlo stručnih. Ali ljudi, pa pogledajte ssmo WC-e. a našim stanicama. Ni za to nema para ili niko ne brine. Kakvi, bre, brzi. vozovi ! Pa, jel nije videla onaj hrast i one aheološke iskopine na trasi budućeg autoputa, pa jel joj most Zemun-Borča uži nego što treba (priznala na TV). Nemojte, molim vas s njom još i o železnici.
pre 7 godina
@ Rip Kirbi, 8. januar 2017 16:15
Alternativa je: da se u drugoj i trećoj deceniji 21. veka gradi železnica koja je savremena i koja prevazilazi brzine automobila i autobusa, i to angažovanjem što više domaće privrede i što više iz sopstvenih sredstava. A alternativa je u Srbiji i da ministarka sad ne pomera termin izgradnje koridora 10 na 2018. (kao njen šef bolji život uvek za 2 godine), i da održe obećanje o 160km/h na srpskim prugama.
Uzgred prijatelju, uz to što sam diplomirani ekonomista (a to je za ovu temu potpuno nebitno) i inženjer sam tehničke struke, i dobro znam šta govorim i sa te strane.
pre 7 godina
Ишао сам возом из Пеште у Беч са аустријским ÖBB RailJet-ом. Најбрже је ишао 160кмч. Просек му је био око 110кмч. Стигне се за 2:36 минута. Знам да он на другим релацијама иде и до 250. Милина једна возити се у њему. За Србију би брзина 160кмч била идеална. Све преко тога би била прескупа инвестиција јер смо мала земља којој нису потребни супер брзи возови. Иначе кад се прича о железници људи углавном помисле на путнички саобраћај. Железница највећи профит остварује на теретном саобраћају и он је најбитнији за једну земљу јер је јефтин вид транспорта огромних количина робе.
pre 7 godina
Isao sam danas 1h 20 min Vrbas-Novi Sad. Stojali smo svi ko sardine, prokuvao pa onda na -20 da me dotuce. Toliko o tome.
pre 7 godina
U Nemackoj je ovakva situacija:
Flensburg-Hamburg (~250km Regio voz karta 25 evra brzina ~120km/h)
Hamburg-Berlin (IC voz 190km/h cena 50 evra ili ICE voz 220km/h i nikada brze od toga za 65€)
Hamburg-Wien (Euronight -raspad sistema, austrijska zeleznica ponekad bez grejanja, 45€ brzina 150km/h)
Koeln-Paris (Thalis 330km/h cena 150€).
Ko ce u Srbiji moci da plati ovo?
pre 7 godina
Premijer je svojevremeno govorio da ce Koridor 10 biti gotov do 1. marta 2017. pa je docnije spominjao kao rok 1. april 2017. Postoje video zaposi koji ovo mogu da potvrde. A mi vec dodjosmo do pocetka 2018. Obrazi odavno ne crvene u nasoj Srbiji za javno izgovorenu rec
pre 7 godina
@bucko lazmisljam
Ljudi u Srbiji vide na tv-u TGV vozove i slične i odmah se popale kako to nama treba, kako je to najbolje, bla bla bla. Svako ko se razume u železnicu će reći da nama ne treba brzina veća od 160km/h (sve preko toga su vozovi velikih brzina) i to iz više razloga. Jedan je da nam je zemlja malaa takvi vozovi ne staju na svakom ćošku. Drugi je što su karte za naš standard preskupe, jer se ovi vozovi u inostranstvu takmiče sa avio saobraćajem i struktura putnika je mnogo drugačija nego kod nas. Treće, izgradnja takve pruge, prateće signalizacije, kao i implementacija sistema koje ona koristi je znatno skuplja od konvencionalne železnice(koja sama po sebi ionako nije jeftina) , kao i samo održavanje, a mi ni za ovo nemamo novca. Za nas bi pruga do 160km/h bila sasvim dovoljna i vratila bi putnike na železnicu pošto bi i cena karte bila pristupačna našem džepu, a stizalo bi se za sasvim pristojno vreme gde god treba.
pre 7 godina
Mi smo nesposobni da od ove zemlje napravimo bilo sta uspesno. Koridor je prvo trebalo da bude gotov krajem 2016. pa onda u aprilu 2017. Sad je to vec kraj 2017. a evo prvi put cujem i 2018. da se pominje. Ovo za ove brzine vozova necu ni da komentarisem. Neki narodi izgleda jednostavno ne umeju da napreduju.
pre 7 godina
"Juricemo" ka Nisu 110 kmh , znaci idemo u bolje juce, toliko su vozovi isli pre 20 god... Tadasnji takozvani poslovni Nis - Bg ko se seca.
pre 7 godina
Prvo kanalizacija i vodovod pa putevi.
pre 7 godina
Za Madjarsku ipak do 100 ili 120 km na cas maksimum jer nemamo para za nadvoznjake i pasarele za pesake i zatvoreni sistem sa ogradama kao na auto putu. To je fakat i ne treba gajiti iluzuje kod sebe i zaludjivati narod.
pre 7 godina
Zasto ne remontujete Uzice-Drzavna granica gde je brzina 30km/h a radite Resnik-Valjevo gde je ponegde i 100km/h?????
pre 7 godina
@Maksa
„Dzaba im intergalakticki vozovi ako 10 km nakon Subotice voz mora da stane na Kelebiji, isprazni se potpuno, saceka nase i madjarske carinike da obave pregled, ljudi stanu u red ... pa nazad u voz.“
Na granici između Srbije i Mađarske putnici ne izlaze iz voza već policajci i carinici ulaze u voz - srpski u Subotici, mađarski u Kelebiji. Ali svakako bi trebalo skratiti zadržavanje zbog carine. Trenutno je 30–45 minuta sa svake strane, a moglo bi ukupno da bude ispod 30 minuta i da se obavlja dok se voz kreće.
pre 7 godina
Profesionalna najvaljivacica dogadjaja, za vreme svog ministrovanja sve se svodilo na najave i najave i najave u nedogled, a realizacija porazavajuca. Sreca pa narod ima pamcenje ko kolibri tako da cemo se nagledati jos puno ovoga.
pre 7 godina
@Nemanja samo si delimicno u pravu. Jednokolosecna pruga koja je modernizovana tj.uvedena signalizacija koja je omogucila poveca saobracaja za 50-60% , jer tu vozovi saobracaju u tkz.snopovima serija vozova iz jednog pa iz drugog pravca iki naiznenicno propustanje vozova. Na dvokolosecnoj je druga prica. Dvokolosecna pruga je kao auto put. Izgradnja jeste nesto visa, ali se i brze otplacuje zbog vece propusne moci. Postavljanjem adekvatne signalizacije moguce je cak da u istom pravcu istovremeno idu dva voza pa i letece preticanje. Normalna eksplataciona brzina u Nemackoj, Francuskoj, Spaniji, Svajcarskoj, Italiji na mnogim prugama redovna brzina tkz.IC vozova je 200 i vise km na sat, a u Francuskoj na nekim relacijama i 380 (TGV). Medjunarodni i IC vozovi bi saobracali 160 - 200 na sat. Kocenje takvih vozova traje 3 minuta, a ubrzanje do 200 2-3 minuta. Beograd Subotica sa kocenjem i voznjom u podrucju grada Beograda, N.Sada i Subotice od 100 km na sat trajao bi oko 80-95 minuta. Nemamo vise vremena da se klackamo 4-5 sati kao sada za 173 km koliko recimo putuje voz do Uzica. Uzmi u obzir da vozovi i po ovakvim ekstremno hladnim ili sneznim uslovima voz moze saobracati istom brzinom kao i po lepom vremenu.
pre 7 godina
Treba da doživite putovanje vozom Palermo -Milano
pre 7 godina
Mogli bi prvo da ocistite put so Nisa i sam Nis posto smo okovani ledom a vasa lokalna SNS garnitura je totalno neaposobna.
pre 7 godina
Samo da se nadovezem na temu... Velika Britanija gradi novi railway link izmedju Londona i Manchestera koji su udaljeni jedan od drugog oko 330km i koji ce se zvati HS2 ili High Speed 2, a stizace se za 45 minuta, sto je poboljsanje sa sadasnjih 2 sata koliko je potrebno Vrigin Pendolino vozu da stigne izmedju ova dva grada. Za to vreme veliki neimari iz SNS-a grade prugu Beograd - Budimpesta za brzinu od samo 160km na sat, a do Nisa od 110km na sat... potpuno nebulozno.
pre 7 godina
Dz: posle 100 na sat cena raste eksponencijalno sa rastom maksimalne brzine. Te pruge treba i održavati. Rastojanja u Srbiji su mala, a gradovi još manji. Subotica-Beograd je 180km, računajući 5min za usporavanje, stajanje i ubrzavanje po stanici (2 stanice do NS i još 2 do BG), brzinom of 120 km/h voz stiže za 2 sata do Beograda. Kada bi ta brzina bila 180 na sat put bi trajao 1h 30min. Brzinom od 240 na sat, put bi trajao 1h 15min. Računaj da se cene odnose kao 1:2:3 za ove tri brzine. Očigledno je da druge dve opcije služe samo za hvalisanje. Od Beograda do Niša ima oko 200km, do Užica 160. Najveće rastojanje između dva grada sa barem 100.000 stanovnika je manje od 400km. Potrebu za vozovima koji idu preko 120 na sat imaju mnogo veće države od naše a finansijske mogućnosti - mnogo bogatije. I nemoj da misliš da se tim brzim vozovima služi obično građanstvo, da njima idu na posao svaki dan - cene to ne dozvoljavaju ni u znatno bogatijim državama. Trenutno se od Subotice do Novog Sada putuje 2,5 sata (100 km). Kada bi se stizalo za 1h (120 na sat) to bi bila ogromna razlika za građane. Ljudi bi mogli da rade u NS a žive u Vrbasu ili Subotici - što bi smanjilo pritisak na cene nekretnina i to bi bilo dovoljno za početak. Štaviše, ako se ta dva pravca celom dužinom osposobe da rade 120 na sat i baš ne znamo šta ćemo sa parama, onda treba to omogućiti na drugim pravcima (CG, kolosek kroz Banat, drugi kolosek na svakom od ovih pravaca) a ne ulagati u megalomanske projekte bez finansijske logike.
(Nemanja C, 08. januar 2017 17:01)
Uopšte se ne slažem sa tobom. Za početak, pruge ne koriste samo putnički vozovi, već i teretni, a u ozbiljnim poslovima, vreme je novac i bitno je da se roba što brže preveze. Zatim, znaš li ti koliko košta izgradnja drugog koloseka na bilo kom pravcu? Ako to nije rasipanje novca, ka stvarno ne znam šta je. Zašto bi slabo frekventna pruga u Banatu imala 2 koloseka? Nakon toga, voz uopšte ne usporava 5 minuta pre stajanja, što se možeš uveriti i vožnjom bg vozom (120km/h). Država bi trebalo da investira u pruge, pre svega u elektrifikaciju pruga, jeste skupo ali je isplativo... A sramota je da na glavnom železničkom pravcu u zemlji, naši vozovi idu samo 110 km/h, a dodao bih još da je pruga Niš - Dimitrovgrad JEDINI deo železničkog koridora 10 koji nije elektrifikovan. Pružene prelaze ne bih ni spominjao. Sve u svemu država ima 100 prečih stvari gde bi mogla da investira od dvokolosečnih pruga u Banatu, gde su sasvim dovoljne jednokolosečne pruge
pre 7 godina
(Vlada, 08. januar 2017 17:00)
Što se tiče Nemačke apsolutno si u pravu. Ali SAD...... sad će neki zlurado da se smeškaju ali stanje im je gore nego kod nas. To im je jedan od prioriteta, da im pruge dostignu barem 150 km, za sada služe im samo za teretni saobraćaj a nekad je bilo drugačije.
pre 7 godina
Postovana ministarko, nedozvolite da vas rukovoduoci sa zeleznice pogresno informisu ili tacnije manipulisu sa vama!? Pored toga sami sebe negirate. Nije li skoro pruga remontovana od Kusadka do ,(nemogu da se setim stanice) i da ste tada vi i remonteri sa RDZ izjavili da je na tom delu sada pruga osposobljna za brzinu 120 km/h. Od Velike Plane do Nisa najvecim delom isada vozovi saobracaju 100 km/h i podici na 110 mozete i u ovom momentu bez remonta. Da vas podsetim na jos jednu relaciju gde je pruga u duzini od 10 km sa novim mostom kod Cuprije pustena u rad pruga gde je moguca brzina od 155 km/h. Molim vas ne podsecajte me na jednog neobavestenog. Da vas podsetim i da je relacija V.Plana - M.Krsna remontovana pruga iz kredita koji su nam odobrili Rusi i da je na tom delu pruga osposobljena za 120km/h. Znaci na koridoru 10 imate vec oko 40 km od 223 koji je remontovn za vece brzine od 110 km/h. Od V.Plane do Nisa nije potrebno veliko ulaganje da se na toj relaciji podigne brzina do 160km/h, a da bi iz Beograda do V.Plane saobracali vozovi tom brzinom pocnite projektovanje pruge od Prokopa pa do V.Plane sa probijanjem tunela kroz begaljicko brdo sa opcijom da probijete i tunele za auto put koji tu prolazi i tu prugu kao novu odmah radite za velike brzine. Pravac Bg-Resnik- Mladenovac - V.Plana neisplati se preradjivati a teren je takav da bi vas remont kostao vise nego nova trasa. Isto vazi i za Pravac Bg-Rakovica-Jajinci-M.Krsna-V.Plana. Od Nisa treba projektovati dvokolosecnu prugu tj.drugi kolosek za pocetak do Leskovca a zatim dalje zbog Grdelicke klisure do Preseva. Cak od Vladicinog Hana takodje moze da se uradi drugi kolosek do Preseva, jer teren to dozvoljava. To vamje draga ministarko situacija zel.koridora 10.
pre 7 godina
(Nemanja C, 8. januar 2017 17:01)
Nije istina, u Njemačkoj na puno manje udaljenosti od 200km se ICE voz "zaleti" skoro 300km/h, ima na svakom kraju vagona monitor gdje točno piše koliko brzo ide i Njemačke željeznice nonstop imaju nekakve akcije da se možeš relativno povoljno voziti, nastoje za udaljenosti manje od 500km se takmičiti s avionom, i stvarno se isplati, imaju specijalne pogodnosti za putovanja unutar tzv. DACH Zone, Njemačka, Švicarska i Austrija.
pre 7 godina
Pa zar nije APRIL 2017 zavrsetak Koridora 10 do makedske granice?
pre 7 godina
Otkud sad Koridor 10 i u 2018-oj? Zar nije Zorka obecala da ce biti gotov do kraja 2017-e, oba kraka?
Napravite na svim najvaznijim zeleznickim pravcima po 100km/h i narod ce biti zadovoljan. To znaci 3h Beograd-Nis, isto kao i autobusom, ali mnogo udobnije i prijatnije.
pre 7 godina
(Nemanja C, 8. januar 2017 17:01)
U Belgiji i Holandiji vozovi idu standardnom brzinom od 140 km/h (Intercity), odnosno 130 km/h (stoptrein - staje na svakoj stanici). A rastojanja izmedju gradova su po 20-100 km. Te dve drzave zajedno po povrsini su kao Srbija. Znaci, Beograd-Nis bi morao da dostigne makar 140 km/h. Preko toga nema smisla, slazem se.
Nego, ima jedna druga stvar o kojoj nasi ministri cute. Ne zato sto nesto kriju, vec zato sto nemaju pojma o cemu pricaju! A to su zeleznicki granicni prelazi. Dzaba im intergalakticki vozovi ako 10 km nakon Subotice voz mora da stane na Kelebiji, isprazni se potpuno, saceka nase i madjarske carinike da obave pregled, ljudi stanu u red ... pa nazad u voz. Znaci, treba sto pre zapoceti pregovore sa Madjarima da se u Subotici, Novom Sadu, Beogradu i Budimpesti naprave posebni peroni i granicni prelazi gde bi se obavljala pasoska kontrola pre ulaska u voz. Kao Eurostar (Brisel-London), gde ti na Bruxelles-Midi britanski carinici kontrolisu pasose i kada izadjes u Londonu nema nikakve kontrole. To se moze uraditi, ali zahteva pregovore i dogovore. Ali dzaba kada nam zemlju vode diletanti!
pre 7 godina
Zavrsetak kodridora 10 ka Makedoniji je obecan do marta 2017. god. Danas se prvi put pominje i 2018 god. Raduje me napredak napredne vlasti koja je ranije pomerala rokove na dve a sada skratila to pomeranje rokova na jednu godinu.
pre 7 godina
110 је смешно. Па аутопут дозвољава 120. Све испод 180 је смешно. Како су кренули можда до 2300 године подигнемо на 200km/h.
pre 7 godina
Nemci i Ameri su imali pruge brzine do 160km/h jos 30-ih godina 20-og veka. Mi taman na vreme pravimo iste, posle 100 godina, ali ipak cemo prvo do Nisa da se zadovoljimo brzinom od 110km/h.
pre 7 godina
Dz: posle 100 na sat cena raste eksponencijalno sa rastom maksimalne brzine. Te pruge treba i održavati. Rastojanja u Srbiji su mala, a gradovi još manji. Subotica-Beograd je 180km, računajući 5min za usporavanje, stajanje i ubrzavanje po stanici (2 stanice do NS i još 2 do BG), brzinom of 120 km/h voz stiže za 2 sata do Beograda. Kada bi ta brzina bila 180 na sat put bi trajao 1h 30min. Brzinom od 240 na sat, put bi trajao 1h 15min. Računaj da se cene odnose kao 1:2:3 za ove tri brzine. Očigledno je da druge dve opcije služe samo za hvalisanje. Od Beograda do Niša ima oko 200km, do Užica 160. Najveće rastojanje između dva grada sa barem 100.000 stanovnika je manje od 400km. Potrebu za vozovima koji idu preko 120 na sat imaju mnogo veće države od naše a finansijske mogućnosti - mnogo bogatije. I nemoj da misliš da se tim brzim vozovima služi obično građanstvo, da njima idu na posao svaki dan - cene to ne dozvoljavaju ni u znatno bogatijim državama. Trenutno se od Subotice do Novog Sada putuje 2,5 sata (100 km). Kada bi se stizalo za 1h (120 na sat) to bi bila ogromna razlika za građane. Ljudi bi mogli da rade u NS a žive u Vrbasu ili Subotici - što bi smanjilo pritisak na cene nekretnina i to bi bilo dovoljno za početak. Štaviše, ako se ta dva pravca celom dužinom osposobe da rade 120 na sat i baš ne znamo šta ćemo sa parama, onda treba to omogućiti na drugim pravcima (CG, kolosek kroz Banat, drugi kolosek na svakom od ovih pravaca) a ne ulagati u megalomanske projekte bez finansijske logike.
pre 7 godina
110kmh danas nije tehnoloski standardna brzina izmedju dva najveca grada jedne zemlje. Regionalni vozovi (ne TGV ili ICE) u Spaniji, nemackoj, Francuskoj voze 160, nekad brze nekad sporije. U Austriji izmedju Beca i Linza (otprilike gradovi i restojanje kao izmedju Beograda i Nisa) brzina ide do 220. Uzgred, u Francuskoj vozovi ne idu 500kmh (to je rekord oboren eksperimentalnom lokomotivom) nego maksimalno 350 ali na vrlo malom broju deonica. Inace Japanci grade izmedju Tokija i Osake deonicu magnetnog voza nove generacije sa max. brzinom 500kmh. Ako voz treba da ide za NIs 110 na sat, onda je autobus i automobil i dalje bolja opcija...
pre 7 godina
@Swarog Nis nije drugi grad po velicini u Srbiji.
pre 7 godina
Kad vec licitirate brzinama,zasto ne 125km/h ka Nišu?Gospodjo Mihailovic,pozija ministra je uglavnom politicke prirode,ali to nije opravdanje da ne pitate nekog od vasih saradnika kojima je posao zeleznica,da je uobicajena brzina vozova u Evropi 140-150km/h izuzev brzih vozova koji dostizu ~300km/h(npr. Thalys).Sta podrazumeva modernizacija pruga po sns standardima?Svaki vas dalji ostanak na vlasti je veoma stetan i skup po zemlju i njene gradjane.Iskren savet,bavite se samo svojom strukom.
pre 7 godina
Koliki ste strucnjaci bice dobro ako uopste budemo imali zeleznicu!
pre 7 godina
Najavljene brzine: 250, 220, 200, 160... Doci cemo na projektovanu brzinu od 120 uskoro
pre 7 godina
Brzina voza na relaciji Beograd - Nis je tek malo bolja nego 1884. godine.
pre 7 godina
ali cemo zato bg-prijepolje i dalje 29 km na sat. Sramota
pre 7 godina
bice, bice, isto kao i nacionalni stadion.
pre 7 godina
Samo da bude prohodno?
pre 7 godina
Ovde u Milanu izmedju predgradja idem tom brzinom a kod nas u buducnost izmedju dve inostrane metropole 160km.
Presporo je to ako se vec radi.
pre 7 godina
2018? novo odlaganje gospođo?
pre 7 godina
Aко већ улажете у нешто, урадите како би требало, дакле минимум 200 км на сат, то је свакако испод европског просека, али би нама значило и то.
pre 7 godina
@sdned
A alternativa je ?? Očito niste dobro shvatili ekonomiju - krediti nisu samo za megalomane i nestrpljive koji ih potroše na luksuzna putovanja i automobile nego posuđivanje novca služi i za ulaganje u nešto što će vam u budućnosti obezbjediti dovoljno novca za vraćanje duga i ostale potrebe, zbog kojih ste se uostalom upustili u investiciju.
pre 7 godina
a Leskovac?
pre 7 godina
Hehe vec se spominje pocetak 2018. za koridor 10! Sampioni ste!
pre 7 godina
Zaista mi nije jasno zasto se ovakve vesti docekuju sa zadovoljstvom,pa u Francuskoj vozovi mogu da idu i do 500 na sat, a mi ovde pricamo o brzini od 100...ako se vec zaduzujete tolke pare zaduzite se onda i napravite to kako treba sa brzinama od minimum 200...to se isplati,a ovo je cisto zamajavanje u 21 veku..
pre 7 godina
Da vam kaže diplomirani ekonomista kako ovu vest treba čitati:
1. Do Niša će se putovati brzo,
2. do Budimpešte veoma brzo,
3. do prezaduženja - prebrzo.
pre 7 godina
Hehe vec se spominje pocetak 2018. za koridor 10! Sampioni ste!
pre 7 godina
Da vam kaže diplomirani ekonomista kako ovu vest treba čitati:
1. Do Niša će se putovati brzo,
2. do Budimpešte veoma brzo,
3. do prezaduženja - prebrzo.
pre 7 godina
Zaista mi nije jasno zasto se ovakve vesti docekuju sa zadovoljstvom,pa u Francuskoj vozovi mogu da idu i do 500 na sat, a mi ovde pricamo o brzini od 100...ako se vec zaduzujete tolke pare zaduzite se onda i napravite to kako treba sa brzinama od minimum 200...to se isplati,a ovo je cisto zamajavanje u 21 veku..
pre 7 godina
Najavljene brzine: 250, 220, 200, 160... Doci cemo na projektovanu brzinu od 120 uskoro
pre 7 godina
ali cemo zato bg-prijepolje i dalje 29 km na sat. Sramota
pre 7 godina
bice, bice, isto kao i nacionalni stadion.
pre 7 godina
Koliki ste strucnjaci bice dobro ako uopste budemo imali zeleznicu!
pre 7 godina
Aко већ улажете у нешто, урадите како би требало, дакле минимум 200 км на сат, то је свакако испод европског просека, али би нама значило и то.
pre 7 godina
Brzina voza na relaciji Beograd - Nis je tek malo bolja nego 1884. godine.
pre 7 godina
Dz: posle 100 na sat cena raste eksponencijalno sa rastom maksimalne brzine. Te pruge treba i održavati. Rastojanja u Srbiji su mala, a gradovi još manji. Subotica-Beograd je 180km, računajući 5min za usporavanje, stajanje i ubrzavanje po stanici (2 stanice do NS i još 2 do BG), brzinom of 120 km/h voz stiže za 2 sata do Beograda. Kada bi ta brzina bila 180 na sat put bi trajao 1h 30min. Brzinom od 240 na sat, put bi trajao 1h 15min. Računaj da se cene odnose kao 1:2:3 za ove tri brzine. Očigledno je da druge dve opcije služe samo za hvalisanje. Od Beograda do Niša ima oko 200km, do Užica 160. Najveće rastojanje između dva grada sa barem 100.000 stanovnika je manje od 400km. Potrebu za vozovima koji idu preko 120 na sat imaju mnogo veće države od naše a finansijske mogućnosti - mnogo bogatije. I nemoj da misliš da se tim brzim vozovima služi obično građanstvo, da njima idu na posao svaki dan - cene to ne dozvoljavaju ni u znatno bogatijim državama. Trenutno se od Subotice do Novog Sada putuje 2,5 sata (100 km). Kada bi se stizalo za 1h (120 na sat) to bi bila ogromna razlika za građane. Ljudi bi mogli da rade u NS a žive u Vrbasu ili Subotici - što bi smanjilo pritisak na cene nekretnina i to bi bilo dovoljno za početak. Štaviše, ako se ta dva pravca celom dužinom osposobe da rade 120 na sat i baš ne znamo šta ćemo sa parama, onda treba to omogućiti na drugim pravcima (CG, kolosek kroz Banat, drugi kolosek na svakom od ovih pravaca) a ne ulagati u megalomanske projekte bez finansijske logike.
pre 7 godina
2018? novo odlaganje gospođo?
pre 7 godina
Kad vec licitirate brzinama,zasto ne 125km/h ka Nišu?Gospodjo Mihailovic,pozija ministra je uglavnom politicke prirode,ali to nije opravdanje da ne pitate nekog od vasih saradnika kojima je posao zeleznica,da je uobicajena brzina vozova u Evropi 140-150km/h izuzev brzih vozova koji dostizu ~300km/h(npr. Thalys).Sta podrazumeva modernizacija pruga po sns standardima?Svaki vas dalji ostanak na vlasti je veoma stetan i skup po zemlju i njene gradjane.Iskren savet,bavite se samo svojom strukom.
pre 7 godina
Mi smo nesposobni da od ove zemlje napravimo bilo sta uspesno. Koridor je prvo trebalo da bude gotov krajem 2016. pa onda u aprilu 2017. Sad je to vec kraj 2017. a evo prvi put cujem i 2018. da se pominje. Ovo za ove brzine vozova necu ni da komentarisem. Neki narodi izgleda jednostavno ne umeju da napreduju.
pre 7 godina
110kmh danas nije tehnoloski standardna brzina izmedju dva najveca grada jedne zemlje. Regionalni vozovi (ne TGV ili ICE) u Spaniji, nemackoj, Francuskoj voze 160, nekad brze nekad sporije. U Austriji izmedju Beca i Linza (otprilike gradovi i restojanje kao izmedju Beograda i Nisa) brzina ide do 220. Uzgred, u Francuskoj vozovi ne idu 500kmh (to je rekord oboren eksperimentalnom lokomotivom) nego maksimalno 350 ali na vrlo malom broju deonica. Inace Japanci grade izmedju Tokija i Osake deonicu magnetnog voza nove generacije sa max. brzinom 500kmh. Ako voz treba da ide za NIs 110 na sat, onda je autobus i automobil i dalje bolja opcija...
pre 7 godina
Zavrsetak kodridora 10 ka Makedoniji je obecan do marta 2017. god. Danas se prvi put pominje i 2018 god. Raduje me napredak napredne vlasti koja je ranije pomerala rokove na dve a sada skratila to pomeranje rokova na jednu godinu.
pre 7 godina
Nemci i Ameri su imali pruge brzine do 160km/h jos 30-ih godina 20-og veka. Mi taman na vreme pravimo iste, posle 100 godina, ali ipak cemo prvo do Nisa da se zadovoljimo brzinom od 110km/h.
pre 7 godina
110 је смешно. Па аутопут дозвољава 120. Све испод 180 је смешно. Како су кренули можда до 2300 године подигнемо на 200km/h.
pre 7 godina
@bucko lazmisljam
Ljudi u Srbiji vide na tv-u TGV vozove i slične i odmah se popale kako to nama treba, kako je to najbolje, bla bla bla. Svako ko se razume u železnicu će reći da nama ne treba brzina veća od 160km/h (sve preko toga su vozovi velikih brzina) i to iz više razloga. Jedan je da nam je zemlja malaa takvi vozovi ne staju na svakom ćošku. Drugi je što su karte za naš standard preskupe, jer se ovi vozovi u inostranstvu takmiče sa avio saobraćajem i struktura putnika je mnogo drugačija nego kod nas. Treće, izgradnja takve pruge, prateće signalizacije, kao i implementacija sistema koje ona koristi je znatno skuplja od konvencionalne železnice(koja sama po sebi ionako nije jeftina) , kao i samo održavanje, a mi ni za ovo nemamo novca. Za nas bi pruga do 160km/h bila sasvim dovoljna i vratila bi putnike na železnicu pošto bi i cena karte bila pristupačna našem džepu, a stizalo bi se za sasvim pristojno vreme gde god treba.
pre 7 godina
Ovde u Milanu izmedju predgradja idem tom brzinom a kod nas u buducnost izmedju dve inostrane metropole 160km.
Presporo je to ako se vec radi.
pre 7 godina
a Leskovac?
pre 7 godina
Profesionalna najvaljivacica dogadjaja, za vreme svog ministrovanja sve se svodilo na najave i najave i najave u nedogled, a realizacija porazavajuca. Sreca pa narod ima pamcenje ko kolibri tako da cemo se nagledati jos puno ovoga.
pre 7 godina
Mogli bi prvo da ocistite put so Nisa i sam Nis posto smo okovani ledom a vasa lokalna SNS garnitura je totalno neaposobna.
pre 7 godina
Pa zar nije APRIL 2017 zavrsetak Koridora 10 do makedske granice?
pre 7 godina
"Juricemo" ka Nisu 110 kmh , znaci idemo u bolje juce, toliko su vozovi isli pre 20 god... Tadasnji takozvani poslovni Nis - Bg ko se seca.
pre 7 godina
(Nemanja C, 8. januar 2017 17:01)
U Belgiji i Holandiji vozovi idu standardnom brzinom od 140 km/h (Intercity), odnosno 130 km/h (stoptrein - staje na svakoj stanici). A rastojanja izmedju gradova su po 20-100 km. Te dve drzave zajedno po povrsini su kao Srbija. Znaci, Beograd-Nis bi morao da dostigne makar 140 km/h. Preko toga nema smisla, slazem se.
Nego, ima jedna druga stvar o kojoj nasi ministri cute. Ne zato sto nesto kriju, vec zato sto nemaju pojma o cemu pricaju! A to su zeleznicki granicni prelazi. Dzaba im intergalakticki vozovi ako 10 km nakon Subotice voz mora da stane na Kelebiji, isprazni se potpuno, saceka nase i madjarske carinike da obave pregled, ljudi stanu u red ... pa nazad u voz. Znaci, treba sto pre zapoceti pregovore sa Madjarima da se u Subotici, Novom Sadu, Beogradu i Budimpesti naprave posebni peroni i granicni prelazi gde bi se obavljala pasoska kontrola pre ulaska u voz. Kao Eurostar (Brisel-London), gde ti na Bruxelles-Midi britanski carinici kontrolisu pasose i kada izadjes u Londonu nema nikakve kontrole. To se moze uraditi, ali zahteva pregovore i dogovore. Ali dzaba kada nam zemlju vode diletanti!
pre 7 godina
@sdned
A alternativa je ?? Očito niste dobro shvatili ekonomiju - krediti nisu samo za megalomane i nestrpljive koji ih potroše na luksuzna putovanja i automobile nego posuđivanje novca služi i za ulaganje u nešto što će vam u budućnosti obezbjediti dovoljno novca za vraćanje duga i ostale potrebe, zbog kojih ste se uostalom upustili u investiciju.
pre 7 godina
Samo da bude prohodno?
pre 7 godina
Otkud sad Koridor 10 i u 2018-oj? Zar nije Zorka obecala da ce biti gotov do kraja 2017-e, oba kraka?
Napravite na svim najvaznijim zeleznickim pravcima po 100km/h i narod ce biti zadovoljan. To znaci 3h Beograd-Nis, isto kao i autobusom, ali mnogo udobnije i prijatnije.
pre 7 godina
Treba da doživite putovanje vozom Palermo -Milano
pre 7 godina
Prvo kanalizacija i vodovod pa putevi.
pre 7 godina
Samo da se nadovezem na temu... Velika Britanija gradi novi railway link izmedju Londona i Manchestera koji su udaljeni jedan od drugog oko 330km i koji ce se zvati HS2 ili High Speed 2, a stizace se za 45 minuta, sto je poboljsanje sa sadasnjih 2 sata koliko je potrebno Vrigin Pendolino vozu da stigne izmedju ova dva grada. Za to vreme veliki neimari iz SNS-a grade prugu Beograd - Budimpesta za brzinu od samo 160km na sat, a do Nisa od 110km na sat... potpuno nebulozno.
pre 7 godina
Postovana ministarko, nedozvolite da vas rukovoduoci sa zeleznice pogresno informisu ili tacnije manipulisu sa vama!? Pored toga sami sebe negirate. Nije li skoro pruga remontovana od Kusadka do ,(nemogu da se setim stanice) i da ste tada vi i remonteri sa RDZ izjavili da je na tom delu sada pruga osposobljna za brzinu 120 km/h. Od Velike Plane do Nisa najvecim delom isada vozovi saobracaju 100 km/h i podici na 110 mozete i u ovom momentu bez remonta. Da vas podsetim na jos jednu relaciju gde je pruga u duzini od 10 km sa novim mostom kod Cuprije pustena u rad pruga gde je moguca brzina od 155 km/h. Molim vas ne podsecajte me na jednog neobavestenog. Da vas podsetim i da je relacija V.Plana - M.Krsna remontovana pruga iz kredita koji su nam odobrili Rusi i da je na tom delu pruga osposobljena za 120km/h. Znaci na koridoru 10 imate vec oko 40 km od 223 koji je remontovn za vece brzine od 110 km/h. Od V.Plane do Nisa nije potrebno veliko ulaganje da se na toj relaciji podigne brzina do 160km/h, a da bi iz Beograda do V.Plane saobracali vozovi tom brzinom pocnite projektovanje pruge od Prokopa pa do V.Plane sa probijanjem tunela kroz begaljicko brdo sa opcijom da probijete i tunele za auto put koji tu prolazi i tu prugu kao novu odmah radite za velike brzine. Pravac Bg-Resnik- Mladenovac - V.Plana neisplati se preradjivati a teren je takav da bi vas remont kostao vise nego nova trasa. Isto vazi i za Pravac Bg-Rakovica-Jajinci-M.Krsna-V.Plana. Od Nisa treba projektovati dvokolosecnu prugu tj.drugi kolosek za pocetak do Leskovca a zatim dalje zbog Grdelicke klisure do Preseva. Cak od Vladicinog Hana takodje moze da se uradi drugi kolosek do Preseva, jer teren to dozvoljava. To vamje draga ministarko situacija zel.koridora 10.
pre 7 godina
(Nemanja C, 8. januar 2017 17:01)
Nije istina, u Njemačkoj na puno manje udaljenosti od 200km se ICE voz "zaleti" skoro 300km/h, ima na svakom kraju vagona monitor gdje točno piše koliko brzo ide i Njemačke željeznice nonstop imaju nekakve akcije da se možeš relativno povoljno voziti, nastoje za udaljenosti manje od 500km se takmičiti s avionom, i stvarno se isplati, imaju specijalne pogodnosti za putovanja unutar tzv. DACH Zone, Njemačka, Švicarska i Austrija.
pre 7 godina
Dz: posle 100 na sat cena raste eksponencijalno sa rastom maksimalne brzine. Te pruge treba i održavati. Rastojanja u Srbiji su mala, a gradovi još manji. Subotica-Beograd je 180km, računajući 5min za usporavanje, stajanje i ubrzavanje po stanici (2 stanice do NS i još 2 do BG), brzinom of 120 km/h voz stiže za 2 sata do Beograda. Kada bi ta brzina bila 180 na sat put bi trajao 1h 30min. Brzinom od 240 na sat, put bi trajao 1h 15min. Računaj da se cene odnose kao 1:2:3 za ove tri brzine. Očigledno je da druge dve opcije služe samo za hvalisanje. Od Beograda do Niša ima oko 200km, do Užica 160. Najveće rastojanje između dva grada sa barem 100.000 stanovnika je manje od 400km. Potrebu za vozovima koji idu preko 120 na sat imaju mnogo veće države od naše a finansijske mogućnosti - mnogo bogatije. I nemoj da misliš da se tim brzim vozovima služi obično građanstvo, da njima idu na posao svaki dan - cene to ne dozvoljavaju ni u znatno bogatijim državama. Trenutno se od Subotice do Novog Sada putuje 2,5 sata (100 km). Kada bi se stizalo za 1h (120 na sat) to bi bila ogromna razlika za građane. Ljudi bi mogli da rade u NS a žive u Vrbasu ili Subotici - što bi smanjilo pritisak na cene nekretnina i to bi bilo dovoljno za početak. Štaviše, ako se ta dva pravca celom dužinom osposobe da rade 120 na sat i baš ne znamo šta ćemo sa parama, onda treba to omogućiti na drugim pravcima (CG, kolosek kroz Banat, drugi kolosek na svakom od ovih pravaca) a ne ulagati u megalomanske projekte bez finansijske logike.
(Nemanja C, 08. januar 2017 17:01)
Uopšte se ne slažem sa tobom. Za početak, pruge ne koriste samo putnički vozovi, već i teretni, a u ozbiljnim poslovima, vreme je novac i bitno je da se roba što brže preveze. Zatim, znaš li ti koliko košta izgradnja drugog koloseka na bilo kom pravcu? Ako to nije rasipanje novca, ka stvarno ne znam šta je. Zašto bi slabo frekventna pruga u Banatu imala 2 koloseka? Nakon toga, voz uopšte ne usporava 5 minuta pre stajanja, što se možeš uveriti i vožnjom bg vozom (120km/h). Država bi trebalo da investira u pruge, pre svega u elektrifikaciju pruga, jeste skupo ali je isplativo... A sramota je da na glavnom železničkom pravcu u zemlji, naši vozovi idu samo 110 km/h, a dodao bih još da je pruga Niš - Dimitrovgrad JEDINI deo železničkog koridora 10 koji nije elektrifikovan. Pružene prelaze ne bih ni spominjao. Sve u svemu država ima 100 prečih stvari gde bi mogla da investira od dvokolosečnih pruga u Banatu, gde su sasvim dovoljne jednokolosečne pruge
pre 7 godina
Za Madjarsku ipak do 100 ili 120 km na cas maksimum jer nemamo para za nadvoznjake i pasarele za pesake i zatvoreni sistem sa ogradama kao na auto putu. To je fakat i ne treba gajiti iluzuje kod sebe i zaludjivati narod.
pre 7 godina
@Swarog Nis nije drugi grad po velicini u Srbiji.
pre 7 godina
@Nemanja samo si delimicno u pravu. Jednokolosecna pruga koja je modernizovana tj.uvedena signalizacija koja je omogucila poveca saobracaja za 50-60% , jer tu vozovi saobracaju u tkz.snopovima serija vozova iz jednog pa iz drugog pravca iki naiznenicno propustanje vozova. Na dvokolosecnoj je druga prica. Dvokolosecna pruga je kao auto put. Izgradnja jeste nesto visa, ali se i brze otplacuje zbog vece propusne moci. Postavljanjem adekvatne signalizacije moguce je cak da u istom pravcu istovremeno idu dva voza pa i letece preticanje. Normalna eksplataciona brzina u Nemackoj, Francuskoj, Spaniji, Svajcarskoj, Italiji na mnogim prugama redovna brzina tkz.IC vozova je 200 i vise km na sat, a u Francuskoj na nekim relacijama i 380 (TGV). Medjunarodni i IC vozovi bi saobracali 160 - 200 na sat. Kocenje takvih vozova traje 3 minuta, a ubrzanje do 200 2-3 minuta. Beograd Subotica sa kocenjem i voznjom u podrucju grada Beograda, N.Sada i Subotice od 100 km na sat trajao bi oko 80-95 minuta. Nemamo vise vremena da se klackamo 4-5 sati kao sada za 173 km koliko recimo putuje voz do Uzica. Uzmi u obzir da vozovi i po ovakvim ekstremno hladnim ili sneznim uslovima voz moze saobracati istom brzinom kao i po lepom vremenu.
pre 7 godina
@Maksa
„Dzaba im intergalakticki vozovi ako 10 km nakon Subotice voz mora da stane na Kelebiji, isprazni se potpuno, saceka nase i madjarske carinike da obave pregled, ljudi stanu u red ... pa nazad u voz.“
Na granici između Srbije i Mađarske putnici ne izlaze iz voza već policajci i carinici ulaze u voz - srpski u Subotici, mađarski u Kelebiji. Ali svakako bi trebalo skratiti zadržavanje zbog carine. Trenutno je 30–45 minuta sa svake strane, a moglo bi ukupno da bude ispod 30 minuta i da se obavlja dok se voz kreće.
pre 7 godina
Zasto ne remontujete Uzice-Drzavna granica gde je brzina 30km/h a radite Resnik-Valjevo gde je ponegde i 100km/h?????
pre 7 godina
(Vlada, 08. januar 2017 17:00)
Što se tiče Nemačke apsolutno si u pravu. Ali SAD...... sad će neki zlurado da se smeškaju ali stanje im je gore nego kod nas. To im je jedan od prioriteta, da im pruge dostignu barem 150 km, za sada služe im samo za teretni saobraćaj a nekad je bilo drugačije.
pre 7 godina
Na 3 km od centra kraljeva nemamo kanalizaciju,koristimo septicke jame,a platili pre desetak godina!!!
pre 7 godina
@saobracajni inzenjer, kolega tesko da mogu sa vama da se slozim pogotovu sto sam radio na zeleznici i imao priliku da se vozim i TGV om kao i IC vozovima u svetu. Razlika u izgradnji jeste visa, ali pogledajte sta traze stranci da bi ulagali? Aerodrom? Nemaju oni vremena da se vozikaju po Srbiji. Sa vozovima koji voze 200 h izmedju glavnih centara Srbija postaje Beograd u velikom, ako me razumete. Drugo mnogo bitnije nije ovde Srbija kljucna prica vec tranzit kroz Srbiju. To vam je kao avio saobracaj. Sada Srbiju prelece 7000 aviona dnevno a nekada je za celu godinu preletalo 2000. Kao saobracajni ing.verujem da znate da integralni transport sve vise dobija prioritet. Sa ovim brzinama mozete tovariti u 18h navece malinu, a ona ce ujutro biti u Nemackim marketima. Mislite globalno. Ulaganje od 160-200 km nije mnogo veca a dobit je visestruka. Trece presudna stvar u tome je buducnost nase dece. EKOLOGIJA! Vozovi trose struju i vrse veliki prevoz sa malim aero zagadjenjem u svim vremenskim uslovima, a klima postaje sve surovija.
pre 7 godina
Ministarka nam obecava da cemo do 2020. dostici Angolu?
Uzas!
pre 7 godina
Premijer je svojevremeno govorio da ce Koridor 10 biti gotov do 1. marta 2017. pa je docnije spominjao kao rok 1. april 2017. Postoje video zaposi koji ovo mogu da potvrde. A mi vec dodjosmo do pocetka 2018. Obrazi odavno ne crvene u nasoj Srbiji za javno izgovorenu rec
pre 7 godina
Isao sam danas 1h 20 min Vrbas-Novi Sad. Stojali smo svi ko sardine, prokuvao pa onda na -20 da me dotuce. Toliko o tome.
pre 7 godina
Vidim ovde, žustra rasprava, ima i vrlo stručnih. Ali ljudi, pa pogledajte ssmo WC-e. a našim stanicama. Ni za to nema para ili niko ne brine. Kakvi, bre, brzi. vozovi ! Pa, jel nije videla onaj hrast i one aheološke iskopine na trasi budućeg autoputa, pa jel joj most Zemun-Borča uži nego što treba (priznala na TV). Nemojte, molim vas s njom još i o železnici.
pre 7 godina
Пруга Сопот Космајски - Ковачевац ремонтована прошле године. Планирано и плаћено за 120км/сат, возови иду 80 са све поквареним путним прелазима. Ковачевац - Велика Плана планирано 160км/сат, по завршеном ремонту пуштено 120, са лаганим вожњама од 50км/сат и поквареним путним прелазима и сигналима. Пруга од Прокопа до Батајнице ремонтована кад је кренуо БГ воз пре 5,6 година, ево поново почиње нов ремонт за Суботицу, уместо нове пруге за Будимпешту. Ј... луд збуњеног. Иначе изградња другог колосека је око 50% цене изградње једног колосека, тако да се то исплати где има довољно возова.
pre 7 godina
Ili 300 km/s ili nista!!!
pre 7 godina
Dobro jutro iz IC voza za Nijmegen u Holandiji. Između Castricuma i Zaandama smo i voz ide oko 60km/h. Na relaciji na kojoj se vozim ne prelazi 120km/h, a Holandija je ravna u sve tri dimenzije. Ono što cenim kod ovog voza je pouzdanost, čistoća, besplatan wifi. Mesečno me, za relaciju od 30km, košta 175€. Dajte da Srbija ima makar 50% od ovoga.
pre 7 godina
"Juricemo" ka Nisu 110 kmh , znaci idemo u bolje juce, toliko su vozovi isli pre 20 god... Tadasnji takozvani poslovni Nis - Bg ko se seca.
(Kiza, 8. januar 2017 23:17)
Onaj sto je kasnio po 25 sati?
pre 7 godina
Pre neki dan vozim se vozom Rim-Milano koji ide 300 km na sat, udaljenost preko 500 km. Ovi nasi ne mogu 150 km brze pruge da izgrade za sto godina
pre 7 godina
@dz evo kao saobracajni inz. mogu da ti kazem da je razlog zasto se kod nas projektuju pruge samo do 160 km/h je prosta cinjenica da za vece brzine cena izgradnje pruga visestruko raste, jer je potrebno graditi daleko vise mostova, tunela, nadvoznjaka itd. jer se na prugama tih brzina izbegavaju vece krivine i ukrstanje sa ostalim saobracajem (drumskim pre svega ) i to je samo segment vezan za prugu a da i ne pricam da su sami vozovi za te brzine daleko skuplji nego ovi koje mi npr. sad uzimam od rusa. srbija trenutno treba da dovede glavne linije na ovih 160 i bice dovoljno za narednih 20-30 godina, para za ultra brze pruge nemamo i necemo imati minimum jos 50 godina po sadasnjim ekonomskim pokazateljima.
pre 7 godina
U Nemackoj je ovakva situacija:
Flensburg-Hamburg (~250km Regio voz karta 25 evra brzina ~120km/h)
Hamburg-Berlin (IC voz 190km/h cena 50 evra ili ICE voz 220km/h i nikada brze od toga za 65€)
Hamburg-Wien (Euronight -raspad sistema, austrijska zeleznica ponekad bez grejanja, 45€ brzina 150km/h)
Koeln-Paris (Thalis 330km/h cena 150€).
Ko ce u Srbiji moci da plati ovo?
pre 7 godina
Pa valjda treba da nam bude prioritet da povezemo brzim prugama gradove u nasoj zemlji Priboj,Cacak,Uzice-Bg, Presevo,Nis,Moravski kraj - Bg,
Kv,Kg-Bg ??
pre 7 godina
Ишао сам возом из Пеште у Беч са аустријским ÖBB RailJet-ом. Најбрже је ишао 160кмч. Просек му је био око 110кмч. Стигне се за 2:36 минута. Знам да он на другим релацијама иде и до 250. Милина једна возити се у њему. За Србију би брзина 160кмч била идеална. Све преко тога би била прескупа инвестиција јер смо мала земља којој нису потребни супер брзи возови. Иначе кад се прича о железници људи углавном помисле на путнички саобраћај. Железница највећи профит остварује на теретном саобраћају и он је најбитнији за једну земљу јер је јефтин вид транспорта огромних количина робе.
pre 7 godina
@ Rip Kirbi, 8. januar 2017 16:15
Alternativa je: da se u drugoj i trećoj deceniji 21. veka gradi železnica koja je savremena i koja prevazilazi brzine automobila i autobusa, i to angažovanjem što više domaće privrede i što više iz sopstvenih sredstava. A alternativa je u Srbiji i da ministarka sad ne pomera termin izgradnje koridora 10 na 2018. (kao njen šef bolji život uvek za 2 godine), i da održe obećanje o 160km/h na srpskim prugama.
Uzgred prijatelju, uz to što sam diplomirani ekonomista (a to je za ovu temu potpuno nebitno) i inženjer sam tehničke struke, i dobro znam šta govorim i sa te strane.
pre 7 godina
(Haha, 9. januar 2017 09:09) Ne,on nije kasnio, kao ni vozovi ka Splitu, Rijeci, Zagrebu... dok su se pruge održavale i dok je na ovoj teritoriji postojala jednom jedna država ma kako na nju danas gledali.
pre 7 godina
@Swarog Nis nije drugi grad po velicini u Srbiji.
pre 7 godina
Zaista mi nije jasno zasto se ovakve vesti docekuju sa zadovoljstvom,pa u Francuskoj vozovi mogu da idu i do 500 na sat, a mi ovde pricamo o brzini od 100...ako se vec zaduzujete tolke pare zaduzite se onda i napravite to kako treba sa brzinama od minimum 200...to se isplati,a ovo je cisto zamajavanje u 21 veku..
pre 7 godina
Dz: posle 100 na sat cena raste eksponencijalno sa rastom maksimalne brzine. Te pruge treba i održavati. Rastojanja u Srbiji su mala, a gradovi još manji. Subotica-Beograd je 180km, računajući 5min za usporavanje, stajanje i ubrzavanje po stanici (2 stanice do NS i još 2 do BG), brzinom of 120 km/h voz stiže za 2 sata do Beograda. Kada bi ta brzina bila 180 na sat put bi trajao 1h 30min. Brzinom od 240 na sat, put bi trajao 1h 15min. Računaj da se cene odnose kao 1:2:3 za ove tri brzine. Očigledno je da druge dve opcije služe samo za hvalisanje. Od Beograda do Niša ima oko 200km, do Užica 160. Najveće rastojanje između dva grada sa barem 100.000 stanovnika je manje od 400km. Potrebu za vozovima koji idu preko 120 na sat imaju mnogo veće države od naše a finansijske mogućnosti - mnogo bogatije. I nemoj da misliš da se tim brzim vozovima služi obično građanstvo, da njima idu na posao svaki dan - cene to ne dozvoljavaju ni u znatno bogatijim državama. Trenutno se od Subotice do Novog Sada putuje 2,5 sata (100 km). Kada bi se stizalo za 1h (120 na sat) to bi bila ogromna razlika za građane. Ljudi bi mogli da rade u NS a žive u Vrbasu ili Subotici - što bi smanjilo pritisak na cene nekretnina i to bi bilo dovoljno za početak. Štaviše, ako se ta dva pravca celom dužinom osposobe da rade 120 na sat i baš ne znamo šta ćemo sa parama, onda treba to omogućiti na drugim pravcima (CG, kolosek kroz Banat, drugi kolosek na svakom od ovih pravaca) a ne ulagati u megalomanske projekte bez finansijske logike.
pre 7 godina
110kmh danas nije tehnoloski standardna brzina izmedju dva najveca grada jedne zemlje. Regionalni vozovi (ne TGV ili ICE) u Spaniji, nemackoj, Francuskoj voze 160, nekad brze nekad sporije. U Austriji izmedju Beca i Linza (otprilike gradovi i restojanje kao izmedju Beograda i Nisa) brzina ide do 220. Uzgred, u Francuskoj vozovi ne idu 500kmh (to je rekord oboren eksperimentalnom lokomotivom) nego maksimalno 350 ali na vrlo malom broju deonica. Inace Japanci grade izmedju Tokija i Osake deonicu magnetnog voza nove generacije sa max. brzinom 500kmh. Ako voz treba da ide za NIs 110 na sat, onda je autobus i automobil i dalje bolja opcija...
pre 7 godina
@sdned
A alternativa je ?? Očito niste dobro shvatili ekonomiju - krediti nisu samo za megalomane i nestrpljive koji ih potroše na luksuzna putovanja i automobile nego posuđivanje novca služi i za ulaganje u nešto što će vam u budućnosti obezbjediti dovoljno novca za vraćanje duga i ostale potrebe, zbog kojih ste se uostalom upustili u investiciju.
pre 7 godina
Aко већ улажете у нешто, урадите како би требало, дакле минимум 200 км на сат, то је свакако испод европског просека, али би нама значило и то.
pre 7 godina
Da vam kaže diplomirani ekonomista kako ovu vest treba čitati:
1. Do Niša će se putovati brzo,
2. do Budimpešte veoma brzo,
3. do prezaduženja - prebrzo.
pre 7 godina
bice, bice, isto kao i nacionalni stadion.
pre 7 godina
Dz: posle 100 na sat cena raste eksponencijalno sa rastom maksimalne brzine. Te pruge treba i održavati. Rastojanja u Srbiji su mala, a gradovi još manji. Subotica-Beograd je 180km, računajući 5min za usporavanje, stajanje i ubrzavanje po stanici (2 stanice do NS i još 2 do BG), brzinom of 120 km/h voz stiže za 2 sata do Beograda. Kada bi ta brzina bila 180 na sat put bi trajao 1h 30min. Brzinom od 240 na sat, put bi trajao 1h 15min. Računaj da se cene odnose kao 1:2:3 za ove tri brzine. Očigledno je da druge dve opcije služe samo za hvalisanje. Od Beograda do Niša ima oko 200km, do Užica 160. Najveće rastojanje između dva grada sa barem 100.000 stanovnika je manje od 400km. Potrebu za vozovima koji idu preko 120 na sat imaju mnogo veće države od naše a finansijske mogućnosti - mnogo bogatije. I nemoj da misliš da se tim brzim vozovima služi obično građanstvo, da njima idu na posao svaki dan - cene to ne dozvoljavaju ni u znatno bogatijim državama. Trenutno se od Subotice do Novog Sada putuje 2,5 sata (100 km). Kada bi se stizalo za 1h (120 na sat) to bi bila ogromna razlika za građane. Ljudi bi mogli da rade u NS a žive u Vrbasu ili Subotici - što bi smanjilo pritisak na cene nekretnina i to bi bilo dovoljno za početak. Štaviše, ako se ta dva pravca celom dužinom osposobe da rade 120 na sat i baš ne znamo šta ćemo sa parama, onda treba to omogućiti na drugim pravcima (CG, kolosek kroz Banat, drugi kolosek na svakom od ovih pravaca) a ne ulagati u megalomanske projekte bez finansijske logike.
(Nemanja C, 08. januar 2017 17:01)
Uopšte se ne slažem sa tobom. Za početak, pruge ne koriste samo putnički vozovi, već i teretni, a u ozbiljnim poslovima, vreme je novac i bitno je da se roba što brže preveze. Zatim, znaš li ti koliko košta izgradnja drugog koloseka na bilo kom pravcu? Ako to nije rasipanje novca, ka stvarno ne znam šta je. Zašto bi slabo frekventna pruga u Banatu imala 2 koloseka? Nakon toga, voz uopšte ne usporava 5 minuta pre stajanja, što se možeš uveriti i vožnjom bg vozom (120km/h). Država bi trebalo da investira u pruge, pre svega u elektrifikaciju pruga, jeste skupo ali je isplativo... A sramota je da na glavnom železničkom pravcu u zemlji, naši vozovi idu samo 110 km/h, a dodao bih još da je pruga Niš - Dimitrovgrad JEDINI deo železničkog koridora 10 koji nije elektrifikovan. Pružene prelaze ne bih ni spominjao. Sve u svemu država ima 100 prečih stvari gde bi mogla da investira od dvokolosečnih pruga u Banatu, gde su sasvim dovoljne jednokolosečne pruge
pre 7 godina
110 је смешно. Па аутопут дозвољава 120. Све испод 180 је смешно. Како су кренули можда до 2300 године подигнемо на 200km/h.
pre 7 godina
Hehe vec se spominje pocetak 2018. za koridor 10! Sampioni ste!
pre 7 godina
Nemci i Ameri su imali pruge brzine do 160km/h jos 30-ih godina 20-og veka. Mi taman na vreme pravimo iste, posle 100 godina, ali ipak cemo prvo do Nisa da se zadovoljimo brzinom od 110km/h.
pre 7 godina
Kad vec licitirate brzinama,zasto ne 125km/h ka Nišu?Gospodjo Mihailovic,pozija ministra je uglavnom politicke prirode,ali to nije opravdanje da ne pitate nekog od vasih saradnika kojima je posao zeleznica,da je uobicajena brzina vozova u Evropi 140-150km/h izuzev brzih vozova koji dostizu ~300km/h(npr. Thalys).Sta podrazumeva modernizacija pruga po sns standardima?Svaki vas dalji ostanak na vlasti je veoma stetan i skup po zemlju i njene gradjane.Iskren savet,bavite se samo svojom strukom.
pre 7 godina
Zasto ne remontujete Uzice-Drzavna granica gde je brzina 30km/h a radite Resnik-Valjevo gde je ponegde i 100km/h?????
pre 7 godina
Ovde u Milanu izmedju predgradja idem tom brzinom a kod nas u buducnost izmedju dve inostrane metropole 160km.
Presporo je to ako se vec radi.
pre 7 godina
ali cemo zato bg-prijepolje i dalje 29 km na sat. Sramota
pre 7 godina
Zavrsetak kodridora 10 ka Makedoniji je obecan do marta 2017. god. Danas se prvi put pominje i 2018 god. Raduje me napredak napredne vlasti koja je ranije pomerala rokove na dve a sada skratila to pomeranje rokova na jednu godinu.
pre 7 godina
Samo da bude prohodno?
pre 7 godina
Najavljene brzine: 250, 220, 200, 160... Doci cemo na projektovanu brzinu od 120 uskoro
pre 7 godina
Brzina voza na relaciji Beograd - Nis je tek malo bolja nego 1884. godine.
pre 7 godina
(Vlada, 08. januar 2017 17:00)
Što se tiče Nemačke apsolutno si u pravu. Ali SAD...... sad će neki zlurado da se smeškaju ali stanje im je gore nego kod nas. To im je jedan od prioriteta, da im pruge dostignu barem 150 km, za sada služe im samo za teretni saobraćaj a nekad je bilo drugačije.
pre 7 godina
Samo da se nadovezem na temu... Velika Britanija gradi novi railway link izmedju Londona i Manchestera koji su udaljeni jedan od drugog oko 330km i koji ce se zvati HS2 ili High Speed 2, a stizace se za 45 minuta, sto je poboljsanje sa sadasnjih 2 sata koliko je potrebno Vrigin Pendolino vozu da stigne izmedju ova dva grada. Za to vreme veliki neimari iz SNS-a grade prugu Beograd - Budimpesta za brzinu od samo 160km na sat, a do Nisa od 110km na sat... potpuno nebulozno.
pre 7 godina
Postovana ministarko, nedozvolite da vas rukovoduoci sa zeleznice pogresno informisu ili tacnije manipulisu sa vama!? Pored toga sami sebe negirate. Nije li skoro pruga remontovana od Kusadka do ,(nemogu da se setim stanice) i da ste tada vi i remonteri sa RDZ izjavili da je na tom delu sada pruga osposobljna za brzinu 120 km/h. Od Velike Plane do Nisa najvecim delom isada vozovi saobracaju 100 km/h i podici na 110 mozete i u ovom momentu bez remonta. Da vas podsetim na jos jednu relaciju gde je pruga u duzini od 10 km sa novim mostom kod Cuprije pustena u rad pruga gde je moguca brzina od 155 km/h. Molim vas ne podsecajte me na jednog neobavestenog. Da vas podsetim i da je relacija V.Plana - M.Krsna remontovana pruga iz kredita koji su nam odobrili Rusi i da je na tom delu pruga osposobljena za 120km/h. Znaci na koridoru 10 imate vec oko 40 km od 223 koji je remontovn za vece brzine od 110 km/h. Od V.Plane do Nisa nije potrebno veliko ulaganje da se na toj relaciji podigne brzina do 160km/h, a da bi iz Beograda do V.Plane saobracali vozovi tom brzinom pocnite projektovanje pruge od Prokopa pa do V.Plane sa probijanjem tunela kroz begaljicko brdo sa opcijom da probijete i tunele za auto put koji tu prolazi i tu prugu kao novu odmah radite za velike brzine. Pravac Bg-Resnik- Mladenovac - V.Plana neisplati se preradjivati a teren je takav da bi vas remont kostao vise nego nova trasa. Isto vazi i za Pravac Bg-Rakovica-Jajinci-M.Krsna-V.Plana. Od Nisa treba projektovati dvokolosecnu prugu tj.drugi kolosek za pocetak do Leskovca a zatim dalje zbog Grdelicke klisure do Preseva. Cak od Vladicinog Hana takodje moze da se uradi drugi kolosek do Preseva, jer teren to dozvoljava. To vamje draga ministarko situacija zel.koridora 10.
pre 7 godina
"Juricemo" ka Nisu 110 kmh , znaci idemo u bolje juce, toliko su vozovi isli pre 20 god... Tadasnji takozvani poslovni Nis - Bg ko se seca.
pre 7 godina
"Juricemo" ka Nisu 110 kmh , znaci idemo u bolje juce, toliko su vozovi isli pre 20 god... Tadasnji takozvani poslovni Nis - Bg ko se seca.
(Kiza, 8. januar 2017 23:17)
Onaj sto je kasnio po 25 sati?
pre 7 godina
(Nemanja C, 8. januar 2017 17:01)
U Belgiji i Holandiji vozovi idu standardnom brzinom od 140 km/h (Intercity), odnosno 130 km/h (stoptrein - staje na svakoj stanici). A rastojanja izmedju gradova su po 20-100 km. Te dve drzave zajedno po povrsini su kao Srbija. Znaci, Beograd-Nis bi morao da dostigne makar 140 km/h. Preko toga nema smisla, slazem se.
Nego, ima jedna druga stvar o kojoj nasi ministri cute. Ne zato sto nesto kriju, vec zato sto nemaju pojma o cemu pricaju! A to su zeleznicki granicni prelazi. Dzaba im intergalakticki vozovi ako 10 km nakon Subotice voz mora da stane na Kelebiji, isprazni se potpuno, saceka nase i madjarske carinike da obave pregled, ljudi stanu u red ... pa nazad u voz. Znaci, treba sto pre zapoceti pregovore sa Madjarima da se u Subotici, Novom Sadu, Beogradu i Budimpesti naprave posebni peroni i granicni prelazi gde bi se obavljala pasoska kontrola pre ulaska u voz. Kao Eurostar (Brisel-London), gde ti na Bruxelles-Midi britanski carinici kontrolisu pasose i kada izadjes u Londonu nema nikakve kontrole. To se moze uraditi, ali zahteva pregovore i dogovore. Ali dzaba kada nam zemlju vode diletanti!
pre 7 godina
Mogli bi prvo da ocistite put so Nisa i sam Nis posto smo okovani ledom a vasa lokalna SNS garnitura je totalno neaposobna.
pre 7 godina
@Nemanja samo si delimicno u pravu. Jednokolosecna pruga koja je modernizovana tj.uvedena signalizacija koja je omogucila poveca saobracaja za 50-60% , jer tu vozovi saobracaju u tkz.snopovima serija vozova iz jednog pa iz drugog pravca iki naiznenicno propustanje vozova. Na dvokolosecnoj je druga prica. Dvokolosecna pruga je kao auto put. Izgradnja jeste nesto visa, ali se i brze otplacuje zbog vece propusne moci. Postavljanjem adekvatne signalizacije moguce je cak da u istom pravcu istovremeno idu dva voza pa i letece preticanje. Normalna eksplataciona brzina u Nemackoj, Francuskoj, Spaniji, Svajcarskoj, Italiji na mnogim prugama redovna brzina tkz.IC vozova je 200 i vise km na sat, a u Francuskoj na nekim relacijama i 380 (TGV). Medjunarodni i IC vozovi bi saobracali 160 - 200 na sat. Kocenje takvih vozova traje 3 minuta, a ubrzanje do 200 2-3 minuta. Beograd Subotica sa kocenjem i voznjom u podrucju grada Beograda, N.Sada i Subotice od 100 km na sat trajao bi oko 80-95 minuta. Nemamo vise vremena da se klackamo 4-5 sati kao sada za 173 km koliko recimo putuje voz do Uzica. Uzmi u obzir da vozovi i po ovakvim ekstremno hladnim ili sneznim uslovima voz moze saobracati istom brzinom kao i po lepom vremenu.
pre 7 godina
@Maksa
„Dzaba im intergalakticki vozovi ako 10 km nakon Subotice voz mora da stane na Kelebiji, isprazni se potpuno, saceka nase i madjarske carinike da obave pregled, ljudi stanu u red ... pa nazad u voz.“
Na granici između Srbije i Mađarske putnici ne izlaze iz voza već policajci i carinici ulaze u voz - srpski u Subotici, mađarski u Kelebiji. Ali svakako bi trebalo skratiti zadržavanje zbog carine. Trenutno je 30–45 minuta sa svake strane, a moglo bi ukupno da bude ispod 30 minuta i da se obavlja dok se voz kreće.
pre 7 godina
Prvo kanalizacija i vodovod pa putevi.
pre 7 godina
Mi smo nesposobni da od ove zemlje napravimo bilo sta uspesno. Koridor je prvo trebalo da bude gotov krajem 2016. pa onda u aprilu 2017. Sad je to vec kraj 2017. a evo prvi put cujem i 2018. da se pominje. Ovo za ove brzine vozova necu ni da komentarisem. Neki narodi izgleda jednostavno ne umeju da napreduju.
pre 7 godina
a Leskovac?
pre 7 godina
(Nemanja C, 8. januar 2017 17:01)
Nije istina, u Njemačkoj na puno manje udaljenosti od 200km se ICE voz "zaleti" skoro 300km/h, ima na svakom kraju vagona monitor gdje točno piše koliko brzo ide i Njemačke željeznice nonstop imaju nekakve akcije da se možeš relativno povoljno voziti, nastoje za udaljenosti manje od 500km se takmičiti s avionom, i stvarno se isplati, imaju specijalne pogodnosti za putovanja unutar tzv. DACH Zone, Njemačka, Švicarska i Austrija.
pre 7 godina
Za Madjarsku ipak do 100 ili 120 km na cas maksimum jer nemamo para za nadvoznjake i pasarele za pesake i zatvoreni sistem sa ogradama kao na auto putu. To je fakat i ne treba gajiti iluzuje kod sebe i zaludjivati narod.
pre 7 godina
@bucko lazmisljam
Ljudi u Srbiji vide na tv-u TGV vozove i slične i odmah se popale kako to nama treba, kako je to najbolje, bla bla bla. Svako ko se razume u železnicu će reći da nama ne treba brzina veća od 160km/h (sve preko toga su vozovi velikih brzina) i to iz više razloga. Jedan je da nam je zemlja malaa takvi vozovi ne staju na svakom ćošku. Drugi je što su karte za naš standard preskupe, jer se ovi vozovi u inostranstvu takmiče sa avio saobraćajem i struktura putnika je mnogo drugačija nego kod nas. Treće, izgradnja takve pruge, prateće signalizacije, kao i implementacija sistema koje ona koristi je znatno skuplja od konvencionalne železnice(koja sama po sebi ionako nije jeftina) , kao i samo održavanje, a mi ni za ovo nemamo novca. Za nas bi pruga do 160km/h bila sasvim dovoljna i vratila bi putnike na železnicu pošto bi i cena karte bila pristupačna našem džepu, a stizalo bi se za sasvim pristojno vreme gde god treba.
pre 7 godina
2018? novo odlaganje gospođo?
pre 7 godina
Otkud sad Koridor 10 i u 2018-oj? Zar nije Zorka obecala da ce biti gotov do kraja 2017-e, oba kraka?
Napravite na svim najvaznijim zeleznickim pravcima po 100km/h i narod ce biti zadovoljan. To znaci 3h Beograd-Nis, isto kao i autobusom, ali mnogo udobnije i prijatnije.
pre 7 godina
Treba da doživite putovanje vozom Palermo -Milano
pre 7 godina
Profesionalna najvaljivacica dogadjaja, za vreme svog ministrovanja sve se svodilo na najave i najave i najave u nedogled, a realizacija porazavajuca. Sreca pa narod ima pamcenje ko kolibri tako da cemo se nagledati jos puno ovoga.
pre 7 godina
U Nemackoj je ovakva situacija:
Flensburg-Hamburg (~250km Regio voz karta 25 evra brzina ~120km/h)
Hamburg-Berlin (IC voz 190km/h cena 50 evra ili ICE voz 220km/h i nikada brze od toga za 65€)
Hamburg-Wien (Euronight -raspad sistema, austrijska zeleznica ponekad bez grejanja, 45€ brzina 150km/h)
Koeln-Paris (Thalis 330km/h cena 150€).
Ko ce u Srbiji moci da plati ovo?
pre 7 godina
Pa valjda treba da nam bude prioritet da povezemo brzim prugama gradove u nasoj zemlji Priboj,Cacak,Uzice-Bg, Presevo,Nis,Moravski kraj - Bg,
Kv,Kg-Bg ??
pre 7 godina
Dobro jutro iz IC voza za Nijmegen u Holandiji. Između Castricuma i Zaandama smo i voz ide oko 60km/h. Na relaciji na kojoj se vozim ne prelazi 120km/h, a Holandija je ravna u sve tri dimenzije. Ono što cenim kod ovog voza je pouzdanost, čistoća, besplatan wifi. Mesečno me, za relaciju od 30km, košta 175€. Dajte da Srbija ima makar 50% od ovoga.
pre 7 godina
@dz evo kao saobracajni inz. mogu da ti kazem da je razlog zasto se kod nas projektuju pruge samo do 160 km/h je prosta cinjenica da za vece brzine cena izgradnje pruga visestruko raste, jer je potrebno graditi daleko vise mostova, tunela, nadvoznjaka itd. jer se na prugama tih brzina izbegavaju vece krivine i ukrstanje sa ostalim saobracajem (drumskim pre svega ) i to je samo segment vezan za prugu a da i ne pricam da su sami vozovi za te brzine daleko skuplji nego ovi koje mi npr. sad uzimam od rusa. srbija trenutno treba da dovede glavne linije na ovih 160 i bice dovoljno za narednih 20-30 godina, para za ultra brze pruge nemamo i necemo imati minimum jos 50 godina po sadasnjim ekonomskim pokazateljima.
pre 7 godina
Koliki ste strucnjaci bice dobro ako uopste budemo imali zeleznicu!
pre 7 godina
Pa zar nije APRIL 2017 zavrsetak Koridora 10 do makedske granice?
pre 7 godina
Pre neki dan vozim se vozom Rim-Milano koji ide 300 km na sat, udaljenost preko 500 km. Ovi nasi ne mogu 150 km brze pruge da izgrade za sto godina
pre 7 godina
Ili 300 km/s ili nista!!!
pre 7 godina
Premijer je svojevremeno govorio da ce Koridor 10 biti gotov do 1. marta 2017. pa je docnije spominjao kao rok 1. april 2017. Postoje video zaposi koji ovo mogu da potvrde. A mi vec dodjosmo do pocetka 2018. Obrazi odavno ne crvene u nasoj Srbiji za javno izgovorenu rec
pre 7 godina
@saobracajni inzenjer, kolega tesko da mogu sa vama da se slozim pogotovu sto sam radio na zeleznici i imao priliku da se vozim i TGV om kao i IC vozovima u svetu. Razlika u izgradnji jeste visa, ali pogledajte sta traze stranci da bi ulagali? Aerodrom? Nemaju oni vremena da se vozikaju po Srbiji. Sa vozovima koji voze 200 h izmedju glavnih centara Srbija postaje Beograd u velikom, ako me razumete. Drugo mnogo bitnije nije ovde Srbija kljucna prica vec tranzit kroz Srbiju. To vam je kao avio saobracaj. Sada Srbiju prelece 7000 aviona dnevno a nekada je za celu godinu preletalo 2000. Kao saobracajni ing.verujem da znate da integralni transport sve vise dobija prioritet. Sa ovim brzinama mozete tovariti u 18h navece malinu, a ona ce ujutro biti u Nemackim marketima. Mislite globalno. Ulaganje od 160-200 km nije mnogo veca a dobit je visestruka. Trece presudna stvar u tome je buducnost nase dece. EKOLOGIJA! Vozovi trose struju i vrse veliki prevoz sa malim aero zagadjenjem u svim vremenskim uslovima, a klima postaje sve surovija.
pre 7 godina
Isao sam danas 1h 20 min Vrbas-Novi Sad. Stojali smo svi ko sardine, prokuvao pa onda na -20 da me dotuce. Toliko o tome.
pre 7 godina
Ишао сам возом из Пеште у Беч са аустријским ÖBB RailJet-ом. Најбрже је ишао 160кмч. Просек му је био око 110кмч. Стигне се за 2:36 минута. Знам да он на другим релацијама иде и до 250. Милина једна возити се у њему. За Србију би брзина 160кмч била идеална. Све преко тога би била прескупа инвестиција јер смо мала земља којој нису потребни супер брзи возови. Иначе кад се прича о железници људи углавном помисле на путнички саобраћај. Железница највећи профит остварује на теретном саобраћају и он је најбитнији за једну земљу јер је јефтин вид транспорта огромних количина робе.
pre 7 godina
@ Rip Kirbi, 8. januar 2017 16:15
Alternativa je: da se u drugoj i trećoj deceniji 21. veka gradi železnica koja je savremena i koja prevazilazi brzine automobila i autobusa, i to angažovanjem što više domaće privrede i što više iz sopstvenih sredstava. A alternativa je u Srbiji i da ministarka sad ne pomera termin izgradnje koridora 10 na 2018. (kao njen šef bolji život uvek za 2 godine), i da održe obećanje o 160km/h na srpskim prugama.
Uzgred prijatelju, uz to što sam diplomirani ekonomista (a to je za ovu temu potpuno nebitno) i inženjer sam tehničke struke, i dobro znam šta govorim i sa te strane.
pre 7 godina
Vidim ovde, žustra rasprava, ima i vrlo stručnih. Ali ljudi, pa pogledajte ssmo WC-e. a našim stanicama. Ni za to nema para ili niko ne brine. Kakvi, bre, brzi. vozovi ! Pa, jel nije videla onaj hrast i one aheološke iskopine na trasi budućeg autoputa, pa jel joj most Zemun-Borča uži nego što treba (priznala na TV). Nemojte, molim vas s njom još i o železnici.
pre 7 godina
Ministarka nam obecava da cemo do 2020. dostici Angolu?
Uzas!
pre 7 godina
Пруга Сопот Космајски - Ковачевац ремонтована прошле године. Планирано и плаћено за 120км/сат, возови иду 80 са све поквареним путним прелазима. Ковачевац - Велика Плана планирано 160км/сат, по завршеном ремонту пуштено 120, са лаганим вожњама од 50км/сат и поквареним путним прелазима и сигналима. Пруга од Прокопа до Батајнице ремонтована кад је кренуо БГ воз пре 5,6 година, ево поново почиње нов ремонт за Суботицу, уместо нове пруге за Будимпешту. Ј... луд збуњеног. Иначе изградња другог колосека је око 50% цене изградње једног колосека, тако да се то исплати где има довољно возова.
pre 7 godina
Na 3 km od centra kraljeva nemamo kanalizaciju,koristimo septicke jame,a platili pre desetak godina!!!
pre 7 godina
(Haha, 9. januar 2017 09:09) Ne,on nije kasnio, kao ni vozovi ka Splitu, Rijeci, Zagrebu... dok su se pruge održavale i dok je na ovoj teritoriji postojala jednom jedna država ma kako na nju danas gledali.
57 Komentari
Sortiraj po: