Subota, 07.01.2017.

19:32

Irinej: Crkva neće plaćati porez sve dok...

Patrijarh Irinej je za Televiziju Hram rekao da SPC neće plaćati porez sve dok joj se ne vrati celokupna imovina.

Izvor: B92

Irinej: Crkva neæe plaæati porez sve dok... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

166 Komentari

Sortiraj po:

Stan

pre 7 godina

Crkva na ovakav nacin organizirana treba da placa porez ali oslobodena od dela koji se ulaze u javne kuhinje,solidarnu pomoć i ulaganja u objekte zastićene kao kulturno blago od strane druge.

Ja sam

pre 7 godina

Ni meni nije nista vraceno pa se ne ponasam tako bahato, jedina razlika je sto bi meni oduzeli kucu zbog ne placanja, a vama crkvu ne bi. I nemojte da se ponasate kao da su jedino vama komunisti oduzeli imovinu, pored vas ima i naroda koji su tako isto prosli, ako uopste mislite na narod osim kad dodje do naplate i dobrotvora

011

pre 7 godina

@Milos, nigde u Evropi ne postoji zvanicna religija. Bilo u Grckoj, ali su i tamo ukinuli. Crkva nije neka siromasna organizacija pa da kazemo kako su siroti pa da I'm pomognemo oslobadjanjem od poreza. Zaradjuju velike pare od sluzbe, prodaje skupocenih stvari, popovima drzava uplacuje staz, bahate se najgore moguce, a nece svoju drzavu I narod da pomognu ako nista bar placanjem poreza.

stari vic

pre 7 godina

vic ide ovako:
pop upao u hladnu reku i gotovo, hipotermija. dolazi dobra dusa i zeli da pomogne pa vice 'daj pope ruku, DAJ POPE RUKU...'. pop se udavio a posmatrac kaze dobroj dusi: 'eeee, trebao si da kazes EVO POPE RUKA, EVO POPE RUKA ...'

Dipl.ing

pre 7 godina

Dugo vec vi veze sa Bogom nemate... Da je srece da Crkva deli tesku sudbinu ovog naroda, da pomaze, da plati i kada narod placa... Ne, vi samo znate da se kitite u decu u ratove saljete.
Opet, kakav narod, takva muni drzava i crkva.

M

pre 7 godina

Evo i ja objavljujem da od danas vise necu da placam porez dok drzava ne vrati mojoj porodici svu dedinu imovinu. Jel moze tako?
Koji umisljeni klovnovi.

Nemaju ovi blage veze sa Hristom

pre 7 godina

Ima onaj stari.. kada je pop upao u reku a ljudi vikali daj pope ruku a on nista pa se udavi. Pri tome se nadje jedan pametan i rece, zasto niste vikali "na" pope ruku posto je navikao samo da uzima.

M

pre 7 godina

Pazi sto ovaj misli da je na njemu da odlucuje da li ce placati porez ili ne. Sta ti dileri magle vise umisljaju da su? Najneproduktivnija organizacija u drzavi, bez proizvoda, svrhe i poente, najobicniji vestigijalni relikt davno proslog vremena.

Vesna Nikolic

pre 7 godina

Ja sam mislilila da je Irinej pametniji.
Gura siromasnom narodu prst u oko jer ne moze da sakrije svoju pohlepu.

KOMUNISTI, SVE VAM JE OPROSTENO

Jednom Čedo, uvek Čedo

pre 7 godina

Ko ovaj čovek umišlja da je? On će da određuje hoće li crkva da plaća porez?! Očigledno je njegovo geslo DRŽAVA, TO SAM JA!

rex

pre 7 godina

zanimljivo. crkva nece. necu ni ja dok mi drzava ne vrati imovinu oduzetu mojom porodici. naravno da ja nisam institucija i da sam neopisivo beznacajan, ali drzavi je stalo do pireza koji mi naplacuje uredno, redovno i pod pretnjim. more, motka treba da radi

UDBA

pre 7 godina

''Političke partije su jedina preduzeća u kojima je moguće dobiti sigurno zaposlenje. Na sceni imamo tipičnu fašizaciju društva. Kada se te snage još i udruže sa crkvama i vjerskim zajednicama tada je teško odbraniti se od teopolitike i klerofašizma.''

Gen. u penziji, Blagoje Grahovac

JocaBGD

pre 7 godina

kod mene u kraju je crkva upravo nadzidala stambenu zgradu... izgradili 3 sprata, sad prodaju stanove a za sve to nece platiti porez jer je crkva investitor... sramota!

Vlada

pre 7 godina

@Bojana

Mnogo si naivna! Od tog novca se bogate popovi a parohije su rasulo u odnosu kakve bi trebale da budu. Jedna od nasih najvecih svetinja je Hilandar koliko ne moze da se oporavi i restaurira? A ispred sedista SPC bolji vozni park nego kada je jedan lokalni krimos otvarao lokal pa mu dosli ortaci na slavlje. Nema automobila ispod 50000 evra kada se okupi svita. Zasto ne zaradjuju malo vise kao manastiri? Vino, rakija, privesci, duborezi i sve i svakakve rukotvorine. A ne ikone i brojanice koje oni kupe pa preprodaju za relativno debele pare!

Srcko

pre 7 godina

Ne vidim razlog što crkva ne bi plaćala porez. Zaradu imaju. Imovinu imaju. Svetovna su organizacija. I porez, i završni racun i sve da bude objavljeno na internetu. Da se zna i da bude javno. Ko je pošten nema čega da se plaši. I da se razumemo, nije dobrovoljni prilog ako sveštenik pošteno odradi posao i pošteno ga platiš za to. I cenovnik da se objavi.

Jolly Roger

pre 7 godina

Bacanje prasine u oci. Ako je crkva toliko volela Kosovo zasto se preselila jos davno prije rata u Beograd?
(Bacuska, 7. januar 2017 20:27)

Zato da bi bili bliže koritu jer su odmah skontali da su sva moć i glavna lova u Beogradu. Da su ostali u Peći, bili bi potpuno marginalizovani. Na opšte dobro, ali to je neka druga priča.

A inače, podržao ih ideju da crkva ne plaća porez dok joj se ne vrati imovina, ali pod uslovom da NIKO ko potražuje određenu imovinu od države ne plaća porez dok njegovo potraživanje od države ne bude namireno. Na primer, oni kojima je imovina nacionalizovana 1945. godine, ali takođe svi penzioneri kojima je oteto 10% od penzije. Može?

A, ne može! To u Srbji može samo za popove, ostala boranija - stop!

Dejan

pre 7 godina

Nije crkvino da ima imovinu.

Nije bilo religije koja je imala imovinu do hrišćanskih crkava u srednjem veku.
Svi drugi su imali hramove i živeli od milostinje vernika.
Sve druge religije i danas žive tako.
Feudalizma iz kog Vam je potekla sva ta imovina i u kom ste dobili tu moć da odlučujete o sudbinama ljudi se odrecite i budite čista obraza pred narodom i Bogom jer ovako ne ličite na išta više od neke sekte iz Amerike o kojima čitamo u novinama
Kao što nije Vaše da delite ljude na ove i one već da ih SVE predstavljate pred tvorcem i za SVE se založite.
Pred Bogom nema Srba, Rusa, Italijana, Nemaca,
Pred Njim nema nacionalnih crkava i On ne daje opravdanja za zlodela u njegovo ime
Trebalo bi da Patrijarsi, Pape, Vladike i Biskupi znaju više o tom Bogu

Milos

pre 7 godina

Crkva i država su po ustavu odvojeni pa niti država sme da se meša u organizaciju crkve(osim ako želi da pomogne jer to smatra nacionalnim kulturnim dobrom, spomenikom kulture) niti crkva može da se meša u posao države. Ako bi SPC dobila status državne crkve kakav je slučaj u mnogim evropskim zemljama onda bi crkva mogla da se meša u poslove crkve ali i da iz budžeta na ime poreza dobija osnovne prihode.

ma daj

pre 7 godina

Za krstenje, za vencanje, za sahrane, a da ne govorimo o tome da sam na liturgijama cesto slusala politicke govore
U crkvu idem kad osetim potrebu za tim, pomolim se, zapalim svece za zdravlje i toliko!

Bojana

pre 7 godina

Ovako, ne treba da plaćaju. Ako odem u crkvu i dam prilog, platim uslugu ceremonije venčanja, krštenja i sl. dala sam crkvi i time je za mene priča završena. Sveštenici žive od toga, crkva se gradi od toga. Da dam i da 20% ide u budžet RS, nisam za to, radije sam misljenja da se sa tim novcem odradi ikonostas, da onim crkvama koje nemaju (crkva u većim mestima ima daleko više nego ona u selu, a oba sveštenika hrane porodice). Ikonostasi trenutno ne postoje u crkvama npr. u Novim Kozarcima, Banatskom Velikom Selu, to je moja okolina pa znam. Sredstva se teško prikupljaju, a sveštena lica moraju da žive od tih sredstava i da grade...i još da državi daju...kome? Za šta? U pravu je patrijarh, sveštenik je nekad imao par jutara zemlje pa je hranio porodicu, a sad zavisi od toga koliko će se skupiti od slava i sl. a narod nema novaca.
Ali ako baš mora da se plaća 20%, ok nek crkva izdvoji taj "porez" na mesečnom, godišnjem nivou, pa nek ima obavezu da pomogne onima koji nemaju, a takvih je mnogo...mada crkva to već radi i u većem procentu!

evo predlog

pre 7 godina

Ja se ne slazem ni sa jednim komentaro koji ste objavili. Smatram da crkva nije duzna da placa bilo kakav porez drzavi. 90% ljudi u Srbiji su vjernici, i siguran sam da i oni dijele to misljenje. To sto se komentatorima dole ne svidja, to je samo njihovo misljenje koje nista ne znaci.
(objavite drugacije misljenje, 7. januar 2017 22:45)
OK, ne mora crkva da placa porez, kao u USA. Ali onda ni jedan pop ne sme ni za jednu uslugu da uzme ni paru, isto kao tamo, a crkva i svestenstvo ce se izdrzavati iskljucivo od donacija i priloga. Pa da vidimo onda ko je šta, ko će ići u popove, kako će se obavljati služba i sve. Jel može?

miro split

pre 7 godina

@Marija
Nisan ni bija u Splitu.Zatvorilo me nevrime dva dana na Visu.Večeras san doša i bura se smirila,ali je i dalje ladno ka na igmanskom maršu.Jedva san nagovorija ženu da izađemo vanka na piće.

dusan

pre 7 godina

u jednoj civilizovanoj zemlji, kao sto je recimo Nemacka, drzava skida crkveni porez sa plate svakom zaposlenom i prosledjuje ga crkvi kojoj zaposleni pripada. ako zaposleni izjavi u opstini da vise ne zeli da placa porez, drzava prestaje da ga uzima. i to je to. naravno, u Nemackoj sve crkve placaju porez.

Savamala

pre 7 godina

crkva mora odmah da placa porez! Po cemu se ona razlikuje od nekog drugog poreskog obveznika???
Ima dovoljno imovine i zaradjuje dovoljno novca od svojih usluga!
Izjava ovog coveka je skandalozna!!

gari

pre 7 godina

More plaćaj pope i ne pravi se naivan !!!! Kad možete da naplaćujete krstenja, slave, sahrane i ostale "usluge" ima da plaćate porez pa ima da "pevate" !!!!!! Fiskalne kase, a donacije samo preko banke, da se vidi gde idu pare !!!! A na kraju godine lutrija !!!!!

Dragan_BL

pre 7 godina

Meister Jakob, 07. januar 2017 19:56)
Više zlata i dragog kamenja ima kod pravoslavnih sveštenika, kad stave krune i tijare, kad obese zlatne krsteve i one "pastirske" štapove od zlata i slinovače, to ipak ne vidim kod katoličkih sveštenika.Ali oni naši sa carskim krunama i milionima na glavama u ovo vreme siromaštva i solidarnosti ne ide zajedno.SPC treba više solidarnosti i istinske vere a manje zlata, luksuza i skupih limuzina.

Udarajte minuse do mile volje ?

pre 7 godina

Normalno da ne treba da plaća, ne pričamo o bilo kakvoj ustanovi ili organizaciji ili NVO većo CRKVI, tijelu Hrista Boga čija je on glava i dobri pastir. Crkvi treba sve vratiti. Neka je slava Bogu našem Tvorcu !!!

kalimero

pre 7 godina

Pa i ja cekam da se restitucijom vrati ono sto su komunisti posle II sv rata, pravnim recnikom - nacionalizovali, a prostim narodnim - oteli, opljackali, isterali vlasnike u onom sto su imali na sebi ili im dali jednu sobu, a ostatak uzeli sebi. I sta sada, znaci zvanicno sam oslobodjen poreza dok se to ne vrati? Pa izgleda me niko nije obavestio da to moze. Sramota. Ista bagra i jedni i drugi.

objavite drugacije misljenje

pre 7 godina

Ja se ne slazem ni sa jednim komentaro koji ste objavili. Smatram da crkva nije duzna da placa bilo kakav porez drzavi. 90% ljudi u Srbiji su vjernici, i siguran sam da i oni dijele to misljenje. To sto se komentatorima dole ne svidja, to je samo njihovo misljenje koje nista ne znaci.

Sale123

pre 7 godina

Da stvarno volite Srbiju kao sto to pricate platili bi vi porez, ali to je licemerje i mi to znamo, samo se ceka prava licnost u Srbiji, koja vas nece nista ni pitati, vec dostaviti racun ili plijeniti imovinu( vozne parkove Audija, Mercedesa i sl. ) Dosta je parazita ovoj drzavi!

uredni neplatisa

pre 7 godina

A da mi lepo prestanemo da finansiramo ovu organizaciji?

Ne znam kakve veze sa Bogom imaju oni, njihovi posedi, zakoni, kanoni, palate...

Bojkot crkvenih usluga!

bg

pre 7 godina

Stalno se SPC i ostale crkve vade na to, da nece placati porez sve dok im se ne vrati celokupna imovina. Zasto ja moramo da platim porez na imovinu, a nezaposlen sam i ne dobijam od drzave ni dinar prihoda. Zasto im se ne naplacuje na ono sto im je vraceno. Znaci crvki vrate zemljiste, nekretnine , lokale, oni to iznajme i ne plate drzavi nikakav porez.
I zasto drzava konacno ne vrati sve, pa da SPC i ostale crkve placaju porez , da im se uvedu fiskalne kase, da se uvede tarifnik usluga.

zoranzoran

pre 7 godina

Šta je vernici, zanemeli ste!Nemate reči na ovu bahatost. Ja imam ali mi ne bi objavili komentar zbog nedoličnih reči.
Nek vam je srećan praznik.

SrbEUin

pre 7 godina

U stvari država (narod) treba da plaća porez crkvi.
Ili da se osnuje JP Crkva.
Kako bi se inače ona izdržavala? Pa neće valjda od vernika!

optimist

pre 7 godina

Neću ni ja crkvi da plaćam parohijal, ni da ih zovem da mi svete vodicu, dok se ne promene... Ali bez obzira na ove sadašnje, koji više liče na one iz Hristovog vremena, u nešto se mora verovati. Nadam se da će se crkva vratiti na pravi put... Mir Božiji, Hristos se rodi.

Profesor Doktor

pre 7 godina

Zar nije kad su farizeji u namjeri da ga zeznu Isusa pitali treba li plaćati porez, a Isus je odgovorio, caru carevo, Bogu Božje!
Izgleda da ja poznajem Bibliju i Evanđelja bolje od Vas dragi patrijarše.

marija

pre 7 godina

Ne znan ko je na današnji dan promašija temu ja ili Patrijah,ali bi van tija iskreno i iz srca čestita Božić i poželit da budete sritni i zadovoljni.
(miro split, 7. januar 2017 21:36)

Hvala Miro,
srećno i tebi od srca.

Jeste li se smrzli u Splitu?

Veljko

pre 7 godina

Kosovo i METOHIJA...alo i Metohija. Patrijarh, a zaboravlja da pomene Metohiju.
O porezu ne zelim ni da pisem. Isuvise je uvredljivo, drsko i bezobrazno kako razmislja.
Ipak je Bozic.
Mir Bozji, Hristos se rodi.
Srecan nam Bozic. Mira i proseriteta nam svima zelim. Trebace nam pored ljudi koji trebaju da pomenu Metohiju i koji trebaju, bar, pauslni porez da placaju.

miro split

pre 7 godina

Ne znan ko je na današnji dan promašija temu ja ili Patrijah,ali bi van tija iskreno i iz srca čestita Božić i poželit da budete sritni i zadovoljni.

Goran

pre 7 godina

Koliko ja shvatam tamo gde ima protoka novca odnosno gde gradjani daju svoj novac za neku uslugu ili proizvod, taj sto vrsi uslugu ili prodaje proizvod duzan je da izda fiskalni racun, za sve ostalo sto se ne izda fiskalni racun je siva ekonomija, ja mislim da tako to funkcionise. Sto znaci ako crkva ima cenovnik i vrsi neku uslugu tj. krstenja, slave, sahrane itd. duzna je da izda fiskalni racun ili u suprotnom ista radi na "crno" i ubira sav prihod, sto slozice se svi nije po zakonu. A svi znamo koja je njihova misija, da ne podsecam pripovedanje ljubavi, mira, skromnosti, postenja itd. a ne bahato ponasanje, skupi automobili, velelepna privatna zdanja itd. sto je kod njih slucaj. Da li sam u pravu ili ne?

dejvid

pre 7 godina

Kako to uslovlavati placanje poreza za drzavu, za koju svakodnevno imas jaku retoriku za jaku Srbiju. Ne znam kako moze da bude jaka drzava, kada glavni poglavar SPC odbija da plati porez drzavi!? a sta ce vernici reci na to!

Vaistinu se rodi!

pre 7 godina

Danas je najradosniji dan za nas hriscane, veliki praznik.

Pricam sa decom o rodjenju Hristovom, da je rodjen u stali i kako ga je jagnje grejalo. Mladji pita zasto Bog, koji sve moze, nije svom sinu omogucio da se rodi na lepsem mestu.

Stariji, koji je vec 12 Bozica sa nama, pogleda ga i kaze: " Zato sto bogatstvo nije potrebno da bi neko bio srecan. Da je to toliko vazno, pa valjda bi Bog svom jedinom sinu dao svo blago koje postoji."

Steta sto svi ne misle tako.

Mir Boziji, Hristos se rodi!

neni

pre 7 godina

Njima treba odmah uvesti fiskalne kase posto imaju cenovnike za krstenje, vencanja itd. Tacno se zna iznos za sve a na sve to se ne placa porez. Teraju narod od crkve na taj nacin!!!

Zmaj

pre 7 godina

A zasto u crkvi ne izdaju fiskalne racune? Jel smem ja da registrujem auto za dzabe dok mi drzava ne vrati onih 10% sto mu je skinula od penzije?

C

pre 7 godina

glupost! jedna od premisa crkve je odricanje od ovozemaljskog tj. materijalnog da bi se imalo na nebeskom carstvu. crkva i crkveni ljudi ne bi trebali da imaju nista ako zele da budu verni svom sopstvenom ucenju.

maksimilijan

pre 7 godina

Неприкосновеност приватне својине је светиња свуда у свету, нарочито тамо где ми настојимо да будемо кроз неку годину. Питање религиозности и духивности не лично питање и искључиво зависи од слободе појединца. Ко не воли цркву, или му сметају попови има потпуно право да тамо не залази и нико нема шта да му замери на томе. Али је грајње глупо покушавати да се прилагоди све потребама и жељама појединаца, поготово кад су исте нереалне, тенденциозне и крајње малициозне. Теолошка школа је одувек била доступна свима, а зашто се неко није определио за њу него за нешто друго нико му није крив до он сам. Имовина да се врати, свакако, свима а не само цркви, порез да се плаћа, а ко хоће да реже колач нек реже, ко неће не мора, али свакако треба већ једном престати са загвиривањем у "туђи тањир" и бавити се собом. Постало је баш дегутантно коментарисање било чега само на основу личног нахођења и површних информација. И још једнођ да поновим: Црква није обавезна и они који су у њој нису ничим исловљени шта ће, како ће, и колико имати. Исто као ни они који јој не припадају.

NS

pre 7 godina

Istinski patriotizam se iskazuje u tome da li plaćamo porez ili ne, što znači ko ne plaća porez taj nije patriota. To nisu izmislili ovi sto su na vlasti već je tako oduvek. A da ne pričam o tome da me živo interesuje koju je to bolnicu SPC izgradila ili već kada se zalažu za radjanje što više dece, gde je to porodilište koje su izgradili.....

dolina grka

pre 7 godina

Nije samo da ne trebate placat porez, nego vam treba vratiti pravo da ljude koji se ne slazu sa vasim misljenjem proglasite vampirima, vjesticama i da ih imate pravo javno zapaliti.

Vladimir

pre 7 godina

Crkva generalno a nasa posebno je daleko od bilo kakvog osecaja za bilo sta sem za imovinu. materijalno. To su interesne zajednice grupe ljudi koje prodaju bajku za odrasle i na tome debelo zaradjaju. A posebna je sramota da ne placaju porez, ne izdaju fiskalne racune, ne pplacaju porez...
Crkva je finansiski Eldorado za razno pranje para i kriminal. P a dovoljno je pogčedati vozni park na crkvenim saborima. Uzasno je sve to.

Hmmmm

pre 7 godina

Necu ni ja da placam porez dok mi ne vrate dedovinu...
A crkvu necu komentarisem u Boga verujem, a crkvu i popove postujem toliko da mi se gade vera je za njih biznis... isao sam od svoje 10 godine sve do sad u crkvu da nosim kolac ove tj 19.12.3016 sam odlucio da me vise crkva videti nece iz vise razloga a najvise zbog pohlepe svestenika koji je mrtav ladan trazio pare za secenje kolaca rekavsi da moze neko da nema 1-2 al stalno da nema to je bezobrazluk...
Ne znam da li mi pravoavci imamo kao katolici ispisnice iz crkve ali ako imamo rado bih je uzeo i ispisao bih se iz SPC...

bogi

pre 7 godina

U kojoj državi živi ovaj lik?Bez obzira da li je sva imovina vraćena,na onu koju poswduje crkva,a poseduje ogromno bogatstvo, MORA platiti porez kao i svaki građanin što mora.Sram ih bilo.Nisu oni iznad države i naroda.Ili ,možda ,jesu?

Zoran

pre 7 godina

U EU necemo sve dok se imovina koju su oteli komunisti ne vrati pravim vlasnicima. A pravi vlasnici su Karadjordjevici, Crkva i potomci kapitalista. A komunisticka sirotinja i potomci koji su sve oteli sada moraju da vrate, hteli su da zive na tudjem i otetom, ali to je prokleto. Vecina ljudi misli da je svet nastao danom njihovog rodjenja, da nista pre toga nije postojalo...

HOKUS-POKUS

pre 7 godina

Svestenici bi trebalo da imaju fiksnu platu kao ucitelji ili lekari na primer, a sav ostali novac bi trebalo da se ulozi u infrastrukturu, na primer u obnovu crkvi, manastira, puteva do tih crkava i manastira, u osnovne i srednje skole jer se u njima skoluju svestena lica i u bogoslovski fakultet, zatim u bolnice i porodilista jer se u njima lece i radjaju vernici i to bi bilo to, porez ne bi morao da se placa uopste ako bi tok novca iz crkve bio ovakav, jer taj porez politicari na primer mogu da koriste za svoju kampanju i marketing, a slozicete se da novac iz crkve nikako ne bi trebalo da ide za te svrhe.

Srbin sa Kosova

pre 7 godina

Ne zna se ko je gori od ove božje administracije na zemlji, čast izuzecima.
Nemate pravo glasa u propovedanju morala dok ne prodate one silne džipurine i audije. Lade i jugiće gospodo!
Znate, postoje neki Srbi ovde koji leba nemaju da jedu i neki Romi koji bosi hodaju.
Samo fiskalizacija je za vas, na taj način će makar mali delić da ode u javno dobro.

Cacanin

pre 7 godina

Mislim da je od naplate crkvenog poreza vaznije da crkveno knjigovodstvo tj da vidimo ko, kako i odakle ulaze novac. Ne slazem se sa tim da ti ljudi nista ne rade, jer vecina nas koji kupimo svecu i damo po kohivdinar na krst bez fiskalnog racuna, na taj nacin kupujemo neki svoj mir. Isto je kao da smo otisli kod psihijatra koji bi nas odrao a takodje nam ne bi dao racun. Prvo treba uvesti fiskalne kase u Novom Pazaru, natretati Kineze, Cacnske kafedzije, i jos poneke da vam izdaju fiskalni racun, pa onda naplatiti porez crkvi.

Svi su isti

pre 7 godina

Zar posle Pavla ovo da dočekamo? (CJ, 7. januar 2017 19:37)

Da malo demistifikujemo Pavla - ni njemu nije padalo na pamet da placa porez.

ivan78bg

pre 7 godina

Znaci i sva privatna lica cija imaovina nije vracena ne treba uopste bilo koji porez da placaju!Otvaram odmah firmu na zenu jer njenoj pordici jos nisu vraceni svi objekti po centru BEograda.I mene sigurno nece drzava da pleni imovinu kao i crkvi zbog neplacenog poreza jel tako SNSovci najmiliji.

Србин

pre 7 godina

Патријарх треба да живи у Пећи а не у Београду.О плаћању пореза и бризи за своје стадо сувишно је трошити речи.

paroslavlje

pre 7 godina

Ne dam Srbiji i narodu sto im pripada, nisu dovoljno ginuli za crkvenu imovinu. Paroslavni patrijarh, eurougodni. U ime Oca i Sina i Svetoga duha, bljak.

Ok?

pre 7 godina

Moooooooooooooooooooooooooooolim? Mojoj porodici su uzeti stanovi, njive . . . A nekima su zgrade, fabrike, hoteli, vinogradi! Znaci ni mi od sutra ne placamo porez, Vucicu obrati se Irineju!

SPC i njeni pripadnici pisu nove granice bahatosti, bezobrazluka, arogancije i sl. O pedofiliji i klasicnom lopovluku drugom prilikom. Ako je od patrijarha, ako je i na Bozic, pa mnogo je!

Preddy Baer

pre 7 godina

Da sam ja premijer, kako bih vam slatko uveo porez da se samo cesete. I fiskalne kase, sa obavezom objavljivanja cenovnika!

pa ako necete, onda lepo pocnem sa oduzimanjem imovine, krenuvsi prvo od dzipova na dalje

kako vas samo nije sramota!

mi nismo veverice

pre 7 godina

Kad je crkva podržala 27.mart.koja bi crkva to učinila svom narodu.što posejes to i zanjes.mi smo državu izgubili tada možda i pre kad smo skinuli obrenovića al smo uspeli slučajno da pobedimo 18.a crkva nikad nije išla uz narod već nekako štitila samo svoj interes i na kraju se ispostavilo da je i ona i srbija izgubila

нико

pre 7 godina

вратити имовину српској православној цркви која ће из прихода од имовине стимулисати наталитет православаца у решен проблем на дууууугггггееее стазе, уместо додатака из буџета.све како конфесије исто чине али се мало пише о томе.увести унутрашњу контролу и санкционисати сваки прекршај типа проневере, педофилије или одосмо из православних.8c/o аустријанаца се ишчланило из католичке цркве исте године када се сазнало за обредно силовање дечака из бечког хора у протеклих 300 година.избацимо кукољ и ојачамо цркву здравим језгром а не трулим компромисима

Rock

pre 7 godina

A zato vladike kuju zlatnike sa sopstvenim likom,voze audije,mercedese i jaguare,kupaju se u đakuzijima sa pozlatom itd itd,može im se,nemaju ništa sa državom i ne plaćaju joj porez? Narod plaća tarife za koje niko ne zna ko ih je odredio i po kom aršinu? Lepo! I hrišćanski!

drax

pre 7 godina

A,odakle crkvi imovina?Da to nisu popovi kupovali imovino ili im je to narod dao.Znaci,niko ne treba da placa porez dok se crkvi ne vrati sva NARODNA imovina.

Botko

pre 7 godina

Uveo bih ja vama takav porez da se sav novac slije u fond za obrazovanje kako bi učitelji, nastavnici i profesori mogli lakše da popravljaju štetu koju nanosite ovom jadnom narodu.

na putu samounistenja

pre 7 godina

A odakle im ta imovina pre nacionalizacije? Ko im dao? Turci, Nemanjici, Vizantija, Rimljani? Bog licno? Gde su dokazi?
Samo vi i dalje vozite luxuzne SUVove i naplacujte krstenja, vencanja i sahrane i gradite stotine novih nebitnih crkvi (umesto da renovirate prave vekovima stare svetinje) pa ce i ova saka jada sto jos ponekad svrati u crkvu prestati to da radi

Banezi

pre 7 godina

Pa nije crkva kriva sto je drzava drzi van poreskog sistema drzave. I ja da sam mocan bih gledao da nametnem pravila koja meni odgovaraju. Kriva je drzava koja to dozvoljava.

Arya Stark

pre 7 godina

Crkva, koja ima možda najveće prihode u zemlji, da ne plaća porez, zato što živimo u Miki Maus državi, pa je to savršeno logično. Nije me briga koliko je imovine oduzeto crkvi, i običnim smrtnicima je, pa svi uredno plaćaju porez, jer ako ne plate, izvršitelji dolaze i plene (što je savršeno normalno, jer se u normalnim državama plaćanje poreza podrazumeva, samo je ovde to vid "ugnjetavanja od strane tiranske vlade").
Što se tiče Kosova, ono nije srpsko i kraj priče, nema tu šta da se duskutuje, Albanci su većina, proglasili su svoju državu, imaju vladu, parlament, ustav, zastavu i podršku velikih sila, šta vam još treba? Sad je Kosovo odjednom srpsko, a niko se ne pita kako su Albanci postali većina, zato što se gospodi Srbima dolazilo u bogatiji Beograd (pričam o periodu pre rata, koliko god da je ljudi raseljeno za vreme istog, opet je manje od ljudi koji su decenijama unazad odlazili odatle, dok su se Albanci množili, nisu oni odjednom postali većina tamo).

Miksajlo

pre 7 godina

Pa dobro sad...makar porez na nekretninu koju trenutno posedujete, zatim prijava popova i svih svestenih lica kao redovno zaposlenih i uredno placanje poreza i doprinosa na zarade, zatim aktivnije ukljucenje u humanitarne organizacije, pa onda recimo kontrole finansijske i poreske inspekcije i tako dalje, da ne nabrajam vise. Mislim, ovo samo za pocetak.

Lalans

pre 7 godina

Kakav bezobrazluk! A sto bi mi onda placali porez drzavi? Mi smo ovce i ovako i onako pa smo za sisanje!? Sto ja koji imam 300eura plate i djonove od pre dve godine na cipelama da placam ista drzavi? Da placam stanodavcu stan? Sto? Dok got mi drzava ne vrati moje dostojanstvo necu placati nista! Obican narod to ne moze, a vi mozete! Vama se moze! Sto ja nemam kao vasi svestenici mogucost da obradjujem "vasu" vracenu zemlju (koju da samo usput kazem, niste nikada uzivoti platili nego ste dobili za dzabe) i uzimam zaradu za sebe? Da vozim auto golf, audi, mercedes... koje su mi platili svi kojima sam dosao da osvetim slavu, krstim dete, sahranim itd.. Sto ste toliko prokleti, nista ne placate, sve vam drzava tj. narod placa, porez na plate neplacate, porez... ma nista ne placate... I jos drzavu ne postujete iz koje ste potekli! Mi Srbi smo stvrano... najlosiji za sebe.
Mir Boziji, Hrsitos se rodi!
A vi sa B92 ni ovo nemojte objaviti slucajno!

Rock

pre 7 godina

Kakav izgovor,neverovatno? Zato se vladike voze crnim audijima i mercedesima jer sve pare od naroda ostaju kod njih u kasi? A pomogoše li nekad oni materijalno ugrožene slojeve naroda sem verbalnom podrškom?

Ateista ali ne i ne-vernik

pre 7 godina

Dakle,ovo je vrhunac drskosti.Ako je i od patrijarha mnogo je.Pravo pitanje je zašto je srazmerno gledajući, više i pre vraćeno imovine SPC nego građanima,umesto da je majčica crkva, kojoj su, ili bi trebalo da budu, duhovna dobra važnija od materijalnih , sama tražila da se građanima među kojima je i dosta vernika SPC, ta imovina pre vrati.Potpuni duhovni i moralni pad SPC koji je započeo od tzv. patrijotskih ratova 90 tih godina i traje do danas.Patrijarh Pavle je za sve njih više nego svetac.Ali šta njih briga očekuju da im Bog oprosti.Narod im ipak ne sme to oprostiti ako želi da sačuva svoju duhovnost i moralnost.

Cakma

pre 7 godina

Nakaradna i bezobrazna logika. U fazonu može nam se. Država treba da se odredi prema porezu, a ne crkva. Ovo je još uvek sekularna država u kojoj poresku politiku vodi zakonodavna i izvršna vlast. A vi u mantijama ih tužite ako mislite da imate osnova.

cobo

pre 7 godina

Normalno crkva ne bi trebala ni da poseduje imovinu .Crkve su narodne i sve je narodno a crkva samo treba da koordinise i organizuje delatnost crkvenog osoblja i propagira veroispovest.Nema imovine ,nema poreza :)

alan ford

pre 7 godina

Ljudi ne kudite crkvu, samo joj ne dajte pare! Ja sa spc imam problem koliko i sa adventistickom npr. Znaci nemam uopste. Ne zalazim kod njih, oni ne dolaze kod mene i svi zadovoljni.

Vragolan

pre 7 godina

Poznajem ga još dok je službovao u Nišu, jako jako dobar čovek.
Nažalost, kao kod Patrijarha Pavla, oni ispod njega su problem u SPC, a Patrijarh bez podrške i ne može mnogo, pa još tako blag čovek...
Što se poreza tiče, crkva treba da plaća porez na dobit i ostale dažbine, ali i imovina treba da joj se vrati.

sacha

pre 7 godina

Idi kod Karića opet da mu osvestavas viku za slavu, moralna gromado. Ej bre, ponasaju se kao da su iznad svih, otimali ste vekovima unazad, jasate narod jos duže, a sve ste bezobrazniji. Sve bih vam oduzeo i oporezovao vas sa 50% da lepo vratite sve sto ste oteli.

nikola

pre 7 godina

Ovako bahata izjava odslikava stanje u društvu!.Kakvo iscaseno razmisljanje.Pa nije čudo onda da ovde krade ko šta stigne,a institucije samo simuliraju da postoje.

Јабучило

pre 7 godina

Господине, онда примерно столуј у Пећи и скрушено се одреци раскоши док не вратимо Косово.

Agnostik

pre 7 godina

ne pitaš se ti da li hoćeš ili nećeš, već država! Ko si ti da odlučuješ? Nego treba da platiš porez za SVE što trenutno poseduje crkva, a posle ćemo da vidimo... Evo, ni je neću da plaćam porez dok ne vrate mojoj majci 10% od penzije što joj je NEZAKONITO uzeto! I šta ćemo sad?!

buha

pre 7 godina

Alo biznismeni, naravno da treba da placate porez! Imovina koju ste stekli pre drugog sv rata je manje vise nastala iz poreza koji ste VI uzimali!

Black

pre 7 godina

Ovo je sramota. Da li su građani uopšte svesni koliko bi se para ulilo u državnu kasu da crkva plaća porez? A oni žive za džabe, a narod ih finansira. Zbog čega? Šta tačno rade? Čime doprinose narodu pa su zaslužili da ne plaćaju porez? Sramota. Voze mercedese, krajslere, žive u zlatu i to za džabe.

da namirimo prvo svoje stomake

pre 7 godina

Znači ni ja ne treba da plaćam jer mi je država oduzela bogatstvo pre 70 godina. Koliko vidim u restituciji je najviše vraćeno crkvi... Dakle sramno!

sofronije

pre 7 godina

Au brate, vise mi nije dobro. Svaki Bozic i svaki Uskrs ista prica. Kosovo! Pa idite dole, a ne daju vam, pa kako kad je nase? A tek prica o porezu, Toma koji unosi badnjak, pa nismo nista bolji od ISIS-a po fanatizmu.

Jovan

pre 7 godina

A, mogu li i građani tako da biraju šta žele a šta ne žele da plaćaju, recimo porez, dažbine, crkvene tarife i slično? Užasna je dvoličnost i bahatost ovih ljudi, strašno.

Meister Jakob

pre 7 godina

A zašto bi crkva trebala biti bogata i imati neprocjenjive nekretnine, aute, nakit, itd. pravoslavna i katolička crkva jednako?!
Isus je hodao okolo u izlizanim sandalama i drvenim štapom, nije imao ni masivni zlatni lanac s dragim kamenjem oko vrata, niti je živio raskalašeno u raskošnoj vili, a bome se nije vozio ni u Porsche džipu!

Samosvesna gradjanka

pre 7 godina

Da li su od plaćanja poreza izuzeti (i) oni kojima je posle završetka II svetskog rata oduzeti njihovi vlastiti stanovi i/li njihove vlastite kuće i oduzete im pa nacionalizovane fabrike? Zašto da SPC bude povlašćena?
Može li bar jedan crkveni pravoslavni praznik da prođe a da neko visoko ili najviše poziocioniran u hijerarhiji SPC ne pomene Kosovo i uopšte neko važno političko pitanje? Još nešto: zašto misle da je malo nas koji smo ubeđeni da Kosovo nije deo Srbije već da je Kosovo nezavisna država i da tu nezavisnost što pre treba da prizna i zvanična Srbija?!

Чедомир

pre 7 godina

Скандалозно. Замислите да пензионери и државни службеници одбију да плаћају порез док им се отети делови пензија и зарада не врате, оштећени у поступку реституције док се процеси не реше, сви они који су изгубили стару девизну штедњу...

Ова држава је спрдња од државе, а патријарх обичан пилићар.

Nikolav

pre 7 godina

Pa ovo je fenomenalno! Hajde sad svi vlasnici kojima je oduzeta imovina nacionalizacijom da, dok im se ne vrati imovina u celosti, ne placaju porez! Na sudu dobijaju 100%!

Propo vednik

pre 7 godina

Šta je Srbija bez pola miliona obrazovanih duša, Grešniče?
Pogrešna je postavka da je Kosovo srce Srbije. Taj deo kopna je fantomski ud, koji i dalje pulsira u svakodnevnim prepucavanjima među vama, samoprozvanom elitom i kriminalcima. Mir Božji, Hristos se rodi, a vi okajte grehe, prljavci.

pedja

pre 7 godina

Znaci,dok nam Majstor ne vrati otete penzije i plate,i mi ne treba da placamo porez,dakle,Patrijarh bi odista bio u pravu da njegovi "cinovnici" ne voze audije,bentlije,mercedese,i ne zive u vilama sa unutrasnjim dekoracijama u zlatu!?Nego,da Crkva ipak pocne da placa porez a ono svoje kad dobiju, dobice!

Ok?

pre 7 godina

Moooooooooooooooooooooooooooolim? Mojoj porodici su uzeti stanovi, njive . . . A nekima su zgrade, fabrike, hoteli, vinogradi! Znaci ni mi od sutra ne placamo porez, Vucicu obrati se Irineju!

SPC i njeni pripadnici pisu nove granice bahatosti, bezobrazluka, arogancije i sl. O pedofiliji i klasicnom lopovluku drugom prilikom. Ako je od patrijarha, ako je i na Bozic, pa mnogo je!

Black

pre 7 godina

Ovo je sramota. Da li su građani uopšte svesni koliko bi se para ulilo u državnu kasu da crkva plaća porez? A oni žive za džabe, a narod ih finansira. Zbog čega? Šta tačno rade? Čime doprinose narodu pa su zaslužili da ne plaćaju porez? Sramota. Voze mercedese, krajslere, žive u zlatu i to za džabe.

Nikolav

pre 7 godina

Pa ovo je fenomenalno! Hajde sad svi vlasnici kojima je oduzeta imovina nacionalizacijom da, dok im se ne vrati imovina u celosti, ne placaju porez! Na sudu dobijaju 100%!

sofronije

pre 7 godina

Au brate, vise mi nije dobro. Svaki Bozic i svaki Uskrs ista prica. Kosovo! Pa idite dole, a ne daju vam, pa kako kad je nase? A tek prica o porezu, Toma koji unosi badnjak, pa nismo nista bolji od ISIS-a po fanatizmu.

Agnostik

pre 7 godina

ne pitaš se ti da li hoćeš ili nećeš, već država! Ko si ti da odlučuješ? Nego treba da platiš porez za SVE što trenutno poseduje crkva, a posle ćemo da vidimo... Evo, ni je neću da plaćam porez dok ne vrate mojoj majci 10% od penzije što joj je NEZAKONITO uzeto! I šta ćemo sad?!

da namirimo prvo svoje stomake

pre 7 godina

Znači ni ja ne treba da plaćam jer mi je država oduzela bogatstvo pre 70 godina. Koliko vidim u restituciji je najviše vraćeno crkvi... Dakle sramno!

Чедомир

pre 7 godina

Скандалозно. Замислите да пензионери и државни службеници одбију да плаћају порез док им се отети делови пензија и зарада не врате, оштећени у поступку реституције док се процеси не реше, сви они који су изгубили стару девизну штедњу...

Ова држава је спрдња од државе, а патријарх обичан пилићар.

Jolly Roger

pre 7 godina

Bacanje prasine u oci. Ako je crkva toliko volela Kosovo zasto se preselila jos davno prije rata u Beograd?
(Bacuska, 7. januar 2017 20:27)

Zato da bi bili bliže koritu jer su odmah skontali da su sva moć i glavna lova u Beogradu. Da su ostali u Peći, bili bi potpuno marginalizovani. Na opšte dobro, ali to je neka druga priča.

A inače, podržao ih ideju da crkva ne plaća porez dok joj se ne vrati imovina, ali pod uslovom da NIKO ko potražuje određenu imovinu od države ne plaća porez dok njegovo potraživanje od države ne bude namireno. Na primer, oni kojima je imovina nacionalizovana 1945. godine, ali takođe svi penzioneri kojima je oteto 10% od penzije. Može?

A, ne može! To u Srbji može samo za popove, ostala boranija - stop!

evo predlog

pre 7 godina

Ja se ne slazem ni sa jednim komentaro koji ste objavili. Smatram da crkva nije duzna da placa bilo kakav porez drzavi. 90% ljudi u Srbiji su vjernici, i siguran sam da i oni dijele to misljenje. To sto se komentatorima dole ne svidja, to je samo njihovo misljenje koje nista ne znaci.
(objavite drugacije misljenje, 7. januar 2017 22:45)
OK, ne mora crkva da placa porez, kao u USA. Ali onda ni jedan pop ne sme ni za jednu uslugu da uzme ni paru, isto kao tamo, a crkva i svestenstvo ce se izdrzavati iskljucivo od donacija i priloga. Pa da vidimo onda ko je šta, ko će ići u popove, kako će se obavljati služba i sve. Jel može?

Samosvesna gradjanka

pre 7 godina

Da li su od plaćanja poreza izuzeti (i) oni kojima je posle završetka II svetskog rata oduzeti njihovi vlastiti stanovi i/li njihove vlastite kuće i oduzete im pa nacionalizovane fabrike? Zašto da SPC bude povlašćena?
Može li bar jedan crkveni pravoslavni praznik da prođe a da neko visoko ili najviše poziocioniran u hijerarhiji SPC ne pomene Kosovo i uopšte neko važno političko pitanje? Još nešto: zašto misle da je malo nas koji smo ubeđeni da Kosovo nije deo Srbije već da je Kosovo nezavisna država i da tu nezavisnost što pre treba da prizna i zvanična Srbija?!

Botko

pre 7 godina

Uveo bih ja vama takav porez da se sav novac slije u fond za obrazovanje kako bi učitelji, nastavnici i profesori mogli lakše da popravljaju štetu koju nanosite ovom jadnom narodu.

Dejan

pre 7 godina

Nije crkvino da ima imovinu.

Nije bilo religije koja je imala imovinu do hrišćanskih crkava u srednjem veku.
Svi drugi su imali hramove i živeli od milostinje vernika.
Sve druge religije i danas žive tako.
Feudalizma iz kog Vam je potekla sva ta imovina i u kom ste dobili tu moć da odlučujete o sudbinama ljudi se odrecite i budite čista obraza pred narodom i Bogom jer ovako ne ličite na išta više od neke sekte iz Amerike o kojima čitamo u novinama
Kao što nije Vaše da delite ljude na ove i one već da ih SVE predstavljate pred tvorcem i za SVE se založite.
Pred Bogom nema Srba, Rusa, Italijana, Nemaca,
Pred Njim nema nacionalnih crkava i On ne daje opravdanja za zlodela u njegovo ime
Trebalo bi da Patrijarsi, Pape, Vladike i Biskupi znaju više o tom Bogu

Jovan

pre 7 godina

A, mogu li i građani tako da biraju šta žele a šta ne žele da plaćaju, recimo porez, dažbine, crkvene tarife i slično? Užasna je dvoličnost i bahatost ovih ljudi, strašno.

pedja

pre 7 godina

Znaci,dok nam Majstor ne vrati otete penzije i plate,i mi ne treba da placamo porez,dakle,Patrijarh bi odista bio u pravu da njegovi "cinovnici" ne voze audije,bentlije,mercedese,i ne zive u vilama sa unutrasnjim dekoracijama u zlatu!?Nego,da Crkva ipak pocne da placa porez a ono svoje kad dobiju, dobice!

Sale123

pre 7 godina

Da stvarno volite Srbiju kao sto to pricate platili bi vi porez, ali to je licemerje i mi to znamo, samo se ceka prava licnost u Srbiji, koja vas nece nista ni pitati, vec dostaviti racun ili plijeniti imovinu( vozne parkove Audija, Mercedesa i sl. ) Dosta je parazita ovoj drzavi!

dusan

pre 7 godina

u jednoj civilizovanoj zemlji, kao sto je recimo Nemacka, drzava skida crkveni porez sa plate svakom zaposlenom i prosledjuje ga crkvi kojoj zaposleni pripada. ako zaposleni izjavi u opstini da vise ne zeli da placa porez, drzava prestaje da ga uzima. i to je to. naravno, u Nemackoj sve crkve placaju porez.

Meister Jakob

pre 7 godina

A zašto bi crkva trebala biti bogata i imati neprocjenjive nekretnine, aute, nakit, itd. pravoslavna i katolička crkva jednako?!
Isus je hodao okolo u izlizanim sandalama i drvenim štapom, nije imao ni masivni zlatni lanac s dragim kamenjem oko vrata, niti je živio raskalašeno u raskošnoj vili, a bome se nije vozio ni u Porsche džipu!

Zmaj

pre 7 godina

A zasto u crkvi ne izdaju fiskalne racune? Jel smem ja da registrujem auto za dzabe dok mi drzava ne vrati onih 10% sto mu je skinula od penzije?

Miksajlo

pre 7 godina

Pa dobro sad...makar porez na nekretninu koju trenutno posedujete, zatim prijava popova i svih svestenih lica kao redovno zaposlenih i uredno placanje poreza i doprinosa na zarade, zatim aktivnije ukljucenje u humanitarne organizacije, pa onda recimo kontrole finansijske i poreske inspekcije i tako dalje, da ne nabrajam vise. Mislim, ovo samo za pocetak.

Arya Stark

pre 7 godina

Crkva, koja ima možda najveće prihode u zemlji, da ne plaća porez, zato što živimo u Miki Maus državi, pa je to savršeno logično. Nije me briga koliko je imovine oduzeto crkvi, i običnim smrtnicima je, pa svi uredno plaćaju porez, jer ako ne plate, izvršitelji dolaze i plene (što je savršeno normalno, jer se u normalnim državama plaćanje poreza podrazumeva, samo je ovde to vid "ugnjetavanja od strane tiranske vlade").
Što se tiče Kosova, ono nije srpsko i kraj priče, nema tu šta da se duskutuje, Albanci su većina, proglasili su svoju državu, imaju vladu, parlament, ustav, zastavu i podršku velikih sila, šta vam još treba? Sad je Kosovo odjednom srpsko, a niko se ne pita kako su Albanci postali većina, zato što se gospodi Srbima dolazilo u bogatiji Beograd (pričam o periodu pre rata, koliko god da je ljudi raseljeno za vreme istog, opet je manje od ljudi koji su decenijama unazad odlazili odatle, dok su se Albanci množili, nisu oni odjednom postali većina tamo).

sacha

pre 7 godina

Idi kod Karića opet da mu osvestavas viku za slavu, moralna gromado. Ej bre, ponasaju se kao da su iznad svih, otimali ste vekovima unazad, jasate narod jos duže, a sve ste bezobrazniji. Sve bih vam oduzeo i oporezovao vas sa 50% da lepo vratite sve sto ste oteli.

ma daj

pre 7 godina

Za krstenje, za vencanje, za sahrane, a da ne govorimo o tome da sam na liturgijama cesto slusala politicke govore
U crkvu idem kad osetim potrebu za tim, pomolim se, zapalim svece za zdravlje i toliko!

Rock

pre 7 godina

A zato vladike kuju zlatnike sa sopstvenim likom,voze audije,mercedese i jaguare,kupaju se u đakuzijima sa pozlatom itd itd,može im se,nemaju ništa sa državom i ne plaćaju joj porez? Narod plaća tarife za koje niko ne zna ko ih je odredio i po kom aršinu? Lepo! I hrišćanski!

nikola

pre 7 godina

Ovako bahata izjava odslikava stanje u društvu!.Kakvo iscaseno razmisljanje.Pa nije čudo onda da ovde krade ko šta stigne,a institucije samo simuliraju da postoje.

Hmmmm

pre 7 godina

Necu ni ja da placam porez dok mi ne vrate dedovinu...
A crkvu necu komentarisem u Boga verujem, a crkvu i popove postujem toliko da mi se gade vera je za njih biznis... isao sam od svoje 10 godine sve do sad u crkvu da nosim kolac ove tj 19.12.3016 sam odlucio da me vise crkva videti nece iz vise razloga a najvise zbog pohlepe svestenika koji je mrtav ladan trazio pare za secenje kolaca rekavsi da moze neko da nema 1-2 al stalno da nema to je bezobrazluk...
Ne znam da li mi pravoavci imamo kao katolici ispisnice iz crkve ali ako imamo rado bih je uzeo i ispisao bih se iz SPC...

gari

pre 7 godina

More plaćaj pope i ne pravi se naivan !!!! Kad možete da naplaćujete krstenja, slave, sahrane i ostale "usluge" ima da plaćate porez pa ima da "pevate" !!!!!! Fiskalne kase, a donacije samo preko banke, da se vidi gde idu pare !!!! A na kraju godine lutrija !!!!!

buha

pre 7 godina

Alo biznismeni, naravno da treba da placate porez! Imovina koju ste stekli pre drugog sv rata je manje vise nastala iz poreza koji ste VI uzimali!

Propo vednik

pre 7 godina

Šta je Srbija bez pola miliona obrazovanih duša, Grešniče?
Pogrešna je postavka da je Kosovo srce Srbije. Taj deo kopna je fantomski ud, koji i dalje pulsira u svakodnevnim prepucavanjima među vama, samoprozvanom elitom i kriminalcima. Mir Božji, Hristos se rodi, a vi okajte grehe, prljavci.

dejvid

pre 7 godina

Kako to uslovlavati placanje poreza za drzavu, za koju svakodnevno imas jaku retoriku za jaku Srbiju. Ne znam kako moze da bude jaka drzava, kada glavni poglavar SPC odbija da plati porez drzavi!? a sta ce vernici reci na to!

Savamala

pre 7 godina

crkva mora odmah da placa porez! Po cemu se ona razlikuje od nekog drugog poreskog obveznika???
Ima dovoljno imovine i zaradjuje dovoljno novca od svojih usluga!
Izjava ovog coveka je skandalozna!!

Goran

pre 7 godina

Koliko ja shvatam tamo gde ima protoka novca odnosno gde gradjani daju svoj novac za neku uslugu ili proizvod, taj sto vrsi uslugu ili prodaje proizvod duzan je da izda fiskalni racun, za sve ostalo sto se ne izda fiskalni racun je siva ekonomija, ja mislim da tako to funkcionise. Sto znaci ako crkva ima cenovnik i vrsi neku uslugu tj. krstenja, slave, sahrane itd. duzna je da izda fiskalni racun ili u suprotnom ista radi na "crno" i ubira sav prihod, sto slozice se svi nije po zakonu. A svi znamo koja je njihova misija, da ne podsecam pripovedanje ljubavi, mira, skromnosti, postenja itd. a ne bahato ponasanje, skupi automobili, velelepna privatna zdanja itd. sto je kod njih slucaj. Da li sam u pravu ili ne?

zoranzoran

pre 7 godina

Šta je vernici, zanemeli ste!Nemate reči na ovu bahatost. Ja imam ali mi ne bi objavili komentar zbog nedoličnih reči.
Nek vam je srećan praznik.

miro split

pre 7 godina

Ne znan ko je na današnji dan promašija temu ja ili Patrijah,ali bi van tija iskreno i iz srca čestita Božić i poželit da budete sritni i zadovoljni.

NS

pre 7 godina

Istinski patriotizam se iskazuje u tome da li plaćamo porez ili ne, što znači ko ne plaća porez taj nije patriota. To nisu izmislili ovi sto su na vlasti već je tako oduvek. A da ne pričam o tome da me živo interesuje koju je to bolnicu SPC izgradila ili već kada se zalažu za radjanje što više dece, gde je to porodilište koje su izgradili.....

Preddy Baer

pre 7 godina

Da sam ja premijer, kako bih vam slatko uveo porez da se samo cesete. I fiskalne kase, sa obavezom objavljivanja cenovnika!

pa ako necete, onda lepo pocnem sa oduzimanjem imovine, krenuvsi prvo od dzipova na dalje

kako vas samo nije sramota!

Profesor Doktor

pre 7 godina

Zar nije kad su farizeji u namjeri da ga zeznu Isusa pitali treba li plaćati porez, a Isus je odgovorio, caru carevo, Bogu Božje!
Izgleda da ja poznajem Bibliju i Evanđelja bolje od Vas dragi patrijarše.

Srbin sa Kosova

pre 7 godina

Ne zna se ko je gori od ove božje administracije na zemlji, čast izuzecima.
Nemate pravo glasa u propovedanju morala dok ne prodate one silne džipurine i audije. Lade i jugiće gospodo!
Znate, postoje neki Srbi ovde koji leba nemaju da jedu i neki Romi koji bosi hodaju.
Samo fiskalizacija je za vas, na taj način će makar mali delić da ode u javno dobro.

bg

pre 7 godina

Stalno se SPC i ostale crkve vade na to, da nece placati porez sve dok im se ne vrati celokupna imovina. Zasto ja moramo da platim porez na imovinu, a nezaposlen sam i ne dobijam od drzave ni dinar prihoda. Zasto im se ne naplacuje na ono sto im je vraceno. Znaci crvki vrate zemljiste, nekretnine , lokale, oni to iznajme i ne plate drzavi nikakav porez.
I zasto drzava konacno ne vrati sve, pa da SPC i ostale crkve placaju porez , da im se uvedu fiskalne kase, da se uvede tarifnik usluga.

Јабучило

pre 7 godina

Господине, онда примерно столуј у Пећи и скрушено се одреци раскоши док не вратимо Косово.

neni

pre 7 godina

Njima treba odmah uvesti fiskalne kase posto imaju cenovnike za krstenje, vencanja itd. Tacno se zna iznos za sve a na sve to se ne placa porez. Teraju narod od crkve na taj nacin!!!

drax

pre 7 godina

A,odakle crkvi imovina?Da to nisu popovi kupovali imovino ili im je to narod dao.Znaci,niko ne treba da placa porez dok se crkvi ne vrati sva NARODNA imovina.

Србин

pre 7 godina

Патријарх треба да живи у Пећи а не у Београду.О плаћању пореза и бризи за своје стадо сувишно је трошити речи.

uredni neplatisa

pre 7 godina

A da mi lepo prestanemo da finansiramo ovu organizaciji?

Ne znam kakve veze sa Bogom imaju oni, njihovi posedi, zakoni, kanoni, palate...

Bojkot crkvenih usluga!

kalimero

pre 7 godina

Pa i ja cekam da se restitucijom vrati ono sto su komunisti posle II sv rata, pravnim recnikom - nacionalizovali, a prostim narodnim - oteli, opljackali, isterali vlasnike u onom sto su imali na sebi ili im dali jednu sobu, a ostatak uzeli sebi. I sta sada, znaci zvanicno sam oslobodjen poreza dok se to ne vrati? Pa izgleda me niko nije obavestio da to moze. Sramota. Ista bagra i jedni i drugi.

dolina grka

pre 7 godina

Nije samo da ne trebate placat porez, nego vam treba vratiti pravo da ljude koji se ne slazu sa vasim misljenjem proglasite vampirima, vjesticama i da ih imate pravo javno zapaliti.

Vesna Nikolic

pre 7 godina

Ja sam mislilila da je Irinej pametniji.
Gura siromasnom narodu prst u oko jer ne moze da sakrije svoju pohlepu.

KOMUNISTI, SVE VAM JE OPROSTENO

bogi

pre 7 godina

U kojoj državi živi ovaj lik?Bez obzira da li je sva imovina vraćena,na onu koju poswduje crkva,a poseduje ogromno bogatstvo, MORA platiti porez kao i svaki građanin što mora.Sram ih bilo.Nisu oni iznad države i naroda.Ili ,možda ,jesu?

SrbEUin

pre 7 godina

U stvari država (narod) treba da plaća porez crkvi.
Ili da se osnuje JP Crkva.
Kako bi se inače ona izdržavala? Pa neće valjda od vernika!

Cakma

pre 7 godina

Nakaradna i bezobrazna logika. U fazonu može nam se. Država treba da se odredi prema porezu, a ne crkva. Ovo je još uvek sekularna država u kojoj poresku politiku vodi zakonodavna i izvršna vlast. A vi u mantijama ih tužite ako mislite da imate osnova.

C

pre 7 godina

glupost! jedna od premisa crkve je odricanje od ovozemaljskog tj. materijalnog da bi se imalo na nebeskom carstvu. crkva i crkveni ljudi ne bi trebali da imaju nista ako zele da budu verni svom sopstvenom ucenju.

alan ford

pre 7 godina

Ljudi ne kudite crkvu, samo joj ne dajte pare! Ja sa spc imam problem koliko i sa adventistickom npr. Znaci nemam uopste. Ne zalazim kod njih, oni ne dolaze kod mene i svi zadovoljni.

ivan78bg

pre 7 godina

Znaci i sva privatna lica cija imaovina nije vracena ne treba uopste bilo koji porez da placaju!Otvaram odmah firmu na zenu jer njenoj pordici jos nisu vraceni svi objekti po centru BEograda.I mene sigurno nece drzava da pleni imovinu kao i crkvi zbog neplacenog poreza jel tako SNSovci najmiliji.

Svi su isti

pre 7 godina

Zar posle Pavla ovo da dočekamo? (CJ, 7. januar 2017 19:37)

Da malo demistifikujemo Pavla - ni njemu nije padalo na pamet da placa porez.

na putu samounistenja

pre 7 godina

A odakle im ta imovina pre nacionalizacije? Ko im dao? Turci, Nemanjici, Vizantija, Rimljani? Bog licno? Gde su dokazi?
Samo vi i dalje vozite luxuzne SUVove i naplacujte krstenja, vencanja i sahrane i gradite stotine novih nebitnih crkvi (umesto da renovirate prave vekovima stare svetinje) pa ce i ova saka jada sto jos ponekad svrati u crkvu prestati to da radi

Vaistinu se rodi!

pre 7 godina

Danas je najradosniji dan za nas hriscane, veliki praznik.

Pricam sa decom o rodjenju Hristovom, da je rodjen u stali i kako ga je jagnje grejalo. Mladji pita zasto Bog, koji sve moze, nije svom sinu omogucio da se rodi na lepsem mestu.

Stariji, koji je vec 12 Bozica sa nama, pogleda ga i kaze: " Zato sto bogatstvo nije potrebno da bi neko bio srecan. Da je to toliko vazno, pa valjda bi Bog svom jedinom sinu dao svo blago koje postoji."

Steta sto svi ne misle tako.

Mir Boziji, Hristos se rodi!

mi nismo veverice

pre 7 godina

Kad je crkva podržala 27.mart.koja bi crkva to učinila svom narodu.što posejes to i zanjes.mi smo državu izgubili tada možda i pre kad smo skinuli obrenovića al smo uspeli slučajno da pobedimo 18.a crkva nikad nije išla uz narod već nekako štitila samo svoj interes i na kraju se ispostavilo da je i ona i srbija izgubila

Vladimir

pre 7 godina

Crkva generalno a nasa posebno je daleko od bilo kakvog osecaja za bilo sta sem za imovinu. materijalno. To su interesne zajednice grupe ljudi koje prodaju bajku za odrasle i na tome debelo zaradjaju. A posebna je sramota da ne placaju porez, ne izdaju fiskalne racune, ne pplacaju porez...
Crkva je finansiski Eldorado za razno pranje para i kriminal. P a dovoljno je pogčedati vozni park na crkvenim saborima. Uzasno je sve to.

Dragan_BL

pre 7 godina

Meister Jakob, 07. januar 2017 19:56)
Više zlata i dragog kamenja ima kod pravoslavnih sveštenika, kad stave krune i tijare, kad obese zlatne krsteve i one "pastirske" štapove od zlata i slinovače, to ipak ne vidim kod katoličkih sveštenika.Ali oni naši sa carskim krunama i milionima na glavama u ovo vreme siromaštva i solidarnosti ne ide zajedno.SPC treba više solidarnosti i istinske vere a manje zlata, luksuza i skupih limuzina.

Lalans

pre 7 godina

Kakav bezobrazluk! A sto bi mi onda placali porez drzavi? Mi smo ovce i ovako i onako pa smo za sisanje!? Sto ja koji imam 300eura plate i djonove od pre dve godine na cipelama da placam ista drzavi? Da placam stanodavcu stan? Sto? Dok got mi drzava ne vrati moje dostojanstvo necu placati nista! Obican narod to ne moze, a vi mozete! Vama se moze! Sto ja nemam kao vasi svestenici mogucost da obradjujem "vasu" vracenu zemlju (koju da samo usput kazem, niste nikada uzivoti platili nego ste dobili za dzabe) i uzimam zaradu za sebe? Da vozim auto golf, audi, mercedes... koje su mi platili svi kojima sam dosao da osvetim slavu, krstim dete, sahranim itd.. Sto ste toliko prokleti, nista ne placate, sve vam drzava tj. narod placa, porez na plate neplacate, porez... ma nista ne placate... I jos drzavu ne postujete iz koje ste potekli! Mi Srbi smo stvrano... najlosiji za sebe.
Mir Boziji, Hrsitos se rodi!
A vi sa B92 ni ovo nemojte objaviti slucajno!

marija

pre 7 godina

Ne znan ko je na današnji dan promašija temu ja ili Patrijah,ali bi van tija iskreno i iz srca čestita Božić i poželit da budete sritni i zadovoljni.
(miro split, 7. januar 2017 21:36)

Hvala Miro,
srećno i tebi od srca.

Jeste li se smrzli u Splitu?

Jednom Čedo, uvek Čedo

pre 7 godina

Ko ovaj čovek umišlja da je? On će da određuje hoće li crkva da plaća porez?! Očigledno je njegovo geslo DRŽAVA, TO SAM JA!

Veljko

pre 7 godina

Kosovo i METOHIJA...alo i Metohija. Patrijarh, a zaboravlja da pomene Metohiju.
O porezu ne zelim ni da pisem. Isuvise je uvredljivo, drsko i bezobrazno kako razmislja.
Ipak je Bozic.
Mir Bozji, Hristos se rodi.
Srecan nam Bozic. Mira i proseriteta nam svima zelim. Trebace nam pored ljudi koji trebaju da pomenu Metohiju i koji trebaju, bar, pauslni porez da placaju.

Ateista ali ne i ne-vernik

pre 7 godina

Dakle,ovo je vrhunac drskosti.Ako je i od patrijarha mnogo je.Pravo pitanje je zašto je srazmerno gledajući, više i pre vraćeno imovine SPC nego građanima,umesto da je majčica crkva, kojoj su, ili bi trebalo da budu, duhovna dobra važnija od materijalnih , sama tražila da se građanima među kojima je i dosta vernika SPC, ta imovina pre vrati.Potpuni duhovni i moralni pad SPC koji je započeo od tzv. patrijotskih ratova 90 tih godina i traje do danas.Patrijarh Pavle je za sve njih više nego svetac.Ali šta njih briga očekuju da im Bog oprosti.Narod im ipak ne sme to oprostiti ako želi da sačuva svoju duhovnost i moralnost.

Rock

pre 7 godina

Kakav izgovor,neverovatno? Zato se vladike voze crnim audijima i mercedesima jer sve pare od naroda ostaju kod njih u kasi? A pomogoše li nekad oni materijalno ugrožene slojeve naroda sem verbalnom podrškom?

HOKUS-POKUS

pre 7 godina

Svestenici bi trebalo da imaju fiksnu platu kao ucitelji ili lekari na primer, a sav ostali novac bi trebalo da se ulozi u infrastrukturu, na primer u obnovu crkvi, manastira, puteva do tih crkava i manastira, u osnovne i srednje skole jer se u njima skoluju svestena lica i u bogoslovski fakultet, zatim u bolnice i porodilista jer se u njima lece i radjaju vernici i to bi bilo to, porez ne bi morao da se placa uopste ako bi tok novca iz crkve bio ovakav, jer taj porez politicari na primer mogu da koriste za svoju kampanju i marketing, a slozicete se da novac iz crkve nikako ne bi trebalo da ide za te svrhe.

Banezi

pre 7 godina

Pa nije crkva kriva sto je drzava drzi van poreskog sistema drzave. I ja da sam mocan bih gledao da nametnem pravila koja meni odgovaraju. Kriva je drzava koja to dozvoljava.

JocaBGD

pre 7 godina

kod mene u kraju je crkva upravo nadzidala stambenu zgradu... izgradili 3 sprata, sad prodaju stanove a za sve to nece platiti porez jer je crkva investitor... sramota!

UDBA

pre 7 godina

''Političke partije su jedina preduzeća u kojima je moguće dobiti sigurno zaposlenje. Na sceni imamo tipičnu fašizaciju društva. Kada se te snage još i udruže sa crkvama i vjerskim zajednicama tada je teško odbraniti se od teopolitike i klerofašizma.''

Gen. u penziji, Blagoje Grahovac

optimist

pre 7 godina

Neću ni ja crkvi da plaćam parohijal, ni da ih zovem da mi svete vodicu, dok se ne promene... Ali bez obzira na ove sadašnje, koji više liče na one iz Hristovog vremena, u nešto se mora verovati. Nadam se da će se crkva vratiti na pravi put... Mir Božiji, Hristos se rodi.

Vlada

pre 7 godina

@Bojana

Mnogo si naivna! Od tog novca se bogate popovi a parohije su rasulo u odnosu kakve bi trebale da budu. Jedna od nasih najvecih svetinja je Hilandar koliko ne moze da se oporavi i restaurira? A ispred sedista SPC bolji vozni park nego kada je jedan lokalni krimos otvarao lokal pa mu dosli ortaci na slavlje. Nema automobila ispod 50000 evra kada se okupi svita. Zasto ne zaradjuju malo vise kao manastiri? Vino, rakija, privesci, duborezi i sve i svakakve rukotvorine. A ne ikone i brojanice koje oni kupe pa preprodaju za relativno debele pare!

cobo

pre 7 godina

Normalno crkva ne bi trebala ni da poseduje imovinu .Crkve su narodne i sve je narodno a crkva samo treba da koordinise i organizuje delatnost crkvenog osoblja i propagira veroispovest.Nema imovine ,nema poreza :)

Srcko

pre 7 godina

Ne vidim razlog što crkva ne bi plaćala porez. Zaradu imaju. Imovinu imaju. Svetovna su organizacija. I porez, i završni racun i sve da bude objavljeno na internetu. Da se zna i da bude javno. Ko je pošten nema čega da se plaši. I da se razumemo, nije dobrovoljni prilog ako sveštenik pošteno odradi posao i pošteno ga platiš za to. I cenovnik da se objavi.

Bojana

pre 7 godina

Ovako, ne treba da plaćaju. Ako odem u crkvu i dam prilog, platim uslugu ceremonije venčanja, krštenja i sl. dala sam crkvi i time je za mene priča završena. Sveštenici žive od toga, crkva se gradi od toga. Da dam i da 20% ide u budžet RS, nisam za to, radije sam misljenja da se sa tim novcem odradi ikonostas, da onim crkvama koje nemaju (crkva u većim mestima ima daleko više nego ona u selu, a oba sveštenika hrane porodice). Ikonostasi trenutno ne postoje u crkvama npr. u Novim Kozarcima, Banatskom Velikom Selu, to je moja okolina pa znam. Sredstva se teško prikupljaju, a sveštena lica moraju da žive od tih sredstava i da grade...i još da državi daju...kome? Za šta? U pravu je patrijarh, sveštenik je nekad imao par jutara zemlje pa je hranio porodicu, a sad zavisi od toga koliko će se skupiti od slava i sl. a narod nema novaca.
Ali ako baš mora da se plaća 20%, ok nek crkva izdvoji taj "porez" na mesečnom, godišnjem nivou, pa nek ima obavezu da pomogne onima koji nemaju, a takvih je mnogo...mada crkva to već radi i u većem procentu!

miro split

pre 7 godina

@Marija
Nisan ni bija u Splitu.Zatvorilo me nevrime dva dana na Visu.Večeras san doša i bura se smirila,ali je i dalje ladno ka na igmanskom maršu.Jedva san nagovorija ženu da izađemo vanka na piće.

paroslavlje

pre 7 godina

Ne dam Srbiji i narodu sto im pripada, nisu dovoljno ginuli za crkvenu imovinu. Paroslavni patrijarh, eurougodni. U ime Oca i Sina i Svetoga duha, bljak.

rex

pre 7 godina

zanimljivo. crkva nece. necu ni ja dok mi drzava ne vrati imovinu oduzetu mojom porodici. naravno da ja nisam institucija i da sam neopisivo beznacajan, ali drzavi je stalo do pireza koji mi naplacuje uredno, redovno i pod pretnjim. more, motka treba da radi

M

pre 7 godina

Evo i ja objavljujem da od danas vise necu da placam porez dok drzava ne vrati mojoj porodici svu dedinu imovinu. Jel moze tako?
Koji umisljeni klovnovi.

Dipl.ing

pre 7 godina

Dugo vec vi veze sa Bogom nemate... Da je srece da Crkva deli tesku sudbinu ovog naroda, da pomaze, da plati i kada narod placa... Ne, vi samo znate da se kitite u decu u ratove saljete.
Opet, kakav narod, takva muni drzava i crkva.

011

pre 7 godina

@Milos, nigde u Evropi ne postoji zvanicna religija. Bilo u Grckoj, ali su i tamo ukinuli. Crkva nije neka siromasna organizacija pa da kazemo kako su siroti pa da I'm pomognemo oslobadjanjem od poreza. Zaradjuju velike pare od sluzbe, prodaje skupocenih stvari, popovima drzava uplacuje staz, bahate se najgore moguce, a nece svoju drzavu I narod da pomognu ako nista bar placanjem poreza.

M

pre 7 godina

Pazi sto ovaj misli da je na njemu da odlucuje da li ce placati porez ili ne. Sta ti dileri magle vise umisljaju da su? Najneproduktivnija organizacija u drzavi, bez proizvoda, svrhe i poente, najobicniji vestigijalni relikt davno proslog vremena.

Zoran

pre 7 godina

U EU necemo sve dok se imovina koju su oteli komunisti ne vrati pravim vlasnicima. A pravi vlasnici su Karadjordjevici, Crkva i potomci kapitalista. A komunisticka sirotinja i potomci koji su sve oteli sada moraju da vrate, hteli su da zive na tudjem i otetom, ali to je prokleto. Vecina ljudi misli da je svet nastao danom njihovog rodjenja, da nista pre toga nije postojalo...

Vragolan

pre 7 godina

Poznajem ga još dok je službovao u Nišu, jako jako dobar čovek.
Nažalost, kao kod Patrijarha Pavla, oni ispod njega su problem u SPC, a Patrijarh bez podrške i ne može mnogo, pa još tako blag čovek...
Što se poreza tiče, crkva treba da plaća porez na dobit i ostale dažbine, ali i imovina treba da joj se vrati.

Nemaju ovi blage veze sa Hristom

pre 7 godina

Ima onaj stari.. kada je pop upao u reku a ljudi vikali daj pope ruku a on nista pa se udavi. Pri tome se nadje jedan pametan i rece, zasto niste vikali "na" pope ruku posto je navikao samo da uzima.

нико

pre 7 godina

вратити имовину српској православној цркви која ће из прихода од имовине стимулисати наталитет православаца у решен проблем на дууууугггггееее стазе, уместо додатака из буџета.све како конфесије исто чине али се мало пише о томе.увести унутрашњу контролу и санкционисати сваки прекршај типа проневере, педофилије или одосмо из православних.8c/o аустријанаца се ишчланило из католичке цркве исте године када се сазнало за обредно силовање дечака из бечког хора у протеклих 300 година.избацимо кукољ и ојачамо цркву здравим језгром а не трулим компромисима

stari vic

pre 7 godina

vic ide ovako:
pop upao u hladnu reku i gotovo, hipotermija. dolazi dobra dusa i zeli da pomogne pa vice 'daj pope ruku, DAJ POPE RUKU...'. pop se udavio a posmatrac kaze dobroj dusi: 'eeee, trebao si da kazes EVO POPE RUKA, EVO POPE RUKA ...'

Ja sam

pre 7 godina

Ni meni nije nista vraceno pa se ne ponasam tako bahato, jedina razlika je sto bi meni oduzeli kucu zbog ne placanja, a vama crkvu ne bi. I nemojte da se ponasate kao da su jedino vama komunisti oduzeli imovinu, pored vas ima i naroda koji su tako isto prosli, ako uopste mislite na narod osim kad dodje do naplate i dobrotvora

Udarajte minuse do mile volje ?

pre 7 godina

Normalno da ne treba da plaća, ne pričamo o bilo kakvoj ustanovi ili organizaciji ili NVO većo CRKVI, tijelu Hrista Boga čija je on glava i dobri pastir. Crkvi treba sve vratiti. Neka je slava Bogu našem Tvorcu !!!

objavite drugacije misljenje

pre 7 godina

Ja se ne slazem ni sa jednim komentaro koji ste objavili. Smatram da crkva nije duzna da placa bilo kakav porez drzavi. 90% ljudi u Srbiji su vjernici, i siguran sam da i oni dijele to misljenje. To sto se komentatorima dole ne svidja, to je samo njihovo misljenje koje nista ne znaci.

maksimilijan

pre 7 godina

Неприкосновеност приватне својине је светиња свуда у свету, нарочито тамо где ми настојимо да будемо кроз неку годину. Питање религиозности и духивности не лично питање и искључиво зависи од слободе појединца. Ко не воли цркву, или му сметају попови има потпуно право да тамо не залази и нико нема шта да му замери на томе. Али је грајње глупо покушавати да се прилагоди све потребама и жељама појединаца, поготово кад су исте нереалне, тенденциозне и крајње малициозне. Теолошка школа је одувек била доступна свима, а зашто се неко није определио за њу него за нешто друго нико му није крив до он сам. Имовина да се врати, свакако, свима а не само цркви, порез да се плаћа, а ко хоће да реже колач нек реже, ко неће не мора, али свакако треба већ једном престати са загвиривањем у "туђи тањир" и бавити се собом. Постало је баш дегутантно коментарисање било чега само на основу личног нахођења и површних информација. И још једнођ да поновим: Црква није обавезна и они који су у њој нису ничим исловљени шта ће, како ће, и колико имати. Исто као ни они који јој не припадају.

Cacanin

pre 7 godina

Mislim da je od naplate crkvenog poreza vaznije da crkveno knjigovodstvo tj da vidimo ko, kako i odakle ulaze novac. Ne slazem se sa tim da ti ljudi nista ne rade, jer vecina nas koji kupimo svecu i damo po kohivdinar na krst bez fiskalnog racuna, na taj nacin kupujemo neki svoj mir. Isto je kao da smo otisli kod psihijatra koji bi nas odrao a takodje nam ne bi dao racun. Prvo treba uvesti fiskalne kase u Novom Pazaru, natretati Kineze, Cacnske kafedzije, i jos poneke da vam izdaju fiskalni racun, pa onda naplatiti porez crkvi.

Milos

pre 7 godina

Crkva i država su po ustavu odvojeni pa niti država sme da se meša u organizaciju crkve(osim ako želi da pomogne jer to smatra nacionalnim kulturnim dobrom, spomenikom kulture) niti crkva može da se meša u posao države. Ako bi SPC dobila status državne crkve kakav je slučaj u mnogim evropskim zemljama onda bi crkva mogla da se meša u poslove crkve ali i da iz budžeta na ime poreza dobija osnovne prihode.

Stan

pre 7 godina

Crkva na ovakav nacin organizirana treba da placa porez ali oslobodena od dela koji se ulaze u javne kuhinje,solidarnu pomoć i ulaganja u objekte zastićene kao kulturno blago od strane druge.

Bojana

pre 7 godina

Ovako, ne treba da plaćaju. Ako odem u crkvu i dam prilog, platim uslugu ceremonije venčanja, krštenja i sl. dala sam crkvi i time je za mene priča završena. Sveštenici žive od toga, crkva se gradi od toga. Da dam i da 20% ide u budžet RS, nisam za to, radije sam misljenja da se sa tim novcem odradi ikonostas, da onim crkvama koje nemaju (crkva u većim mestima ima daleko više nego ona u selu, a oba sveštenika hrane porodice). Ikonostasi trenutno ne postoje u crkvama npr. u Novim Kozarcima, Banatskom Velikom Selu, to je moja okolina pa znam. Sredstva se teško prikupljaju, a sveštena lica moraju da žive od tih sredstava i da grade...i još da državi daju...kome? Za šta? U pravu je patrijarh, sveštenik je nekad imao par jutara zemlje pa je hranio porodicu, a sad zavisi od toga koliko će se skupiti od slava i sl. a narod nema novaca.
Ali ako baš mora da se plaća 20%, ok nek crkva izdvoji taj "porez" na mesečnom, godišnjem nivou, pa nek ima obavezu da pomogne onima koji nemaju, a takvih je mnogo...mada crkva to već radi i u većem procentu!

objavite drugacije misljenje

pre 7 godina

Ja se ne slazem ni sa jednim komentaro koji ste objavili. Smatram da crkva nije duzna da placa bilo kakav porez drzavi. 90% ljudi u Srbiji su vjernici, i siguran sam da i oni dijele to misljenje. To sto se komentatorima dole ne svidja, to je samo njihovo misljenje koje nista ne znaci.

Udarajte minuse do mile volje ?

pre 7 godina

Normalno da ne treba da plaća, ne pričamo o bilo kakvoj ustanovi ili organizaciji ili NVO većo CRKVI, tijelu Hrista Boga čija je on glava i dobri pastir. Crkvi treba sve vratiti. Neka je slava Bogu našem Tvorcu !!!

Zoran

pre 7 godina

U EU necemo sve dok se imovina koju su oteli komunisti ne vrati pravim vlasnicima. A pravi vlasnici su Karadjordjevici, Crkva i potomci kapitalista. A komunisticka sirotinja i potomci koji su sve oteli sada moraju da vrate, hteli su da zive na tudjem i otetom, ali to je prokleto. Vecina ljudi misli da je svet nastao danom njihovog rodjenja, da nista pre toga nije postojalo...

Vragolan

pre 7 godina

Poznajem ga još dok je službovao u Nišu, jako jako dobar čovek.
Nažalost, kao kod Patrijarha Pavla, oni ispod njega su problem u SPC, a Patrijarh bez podrške i ne može mnogo, pa još tako blag čovek...
Što se poreza tiče, crkva treba da plaća porez na dobit i ostale dažbine, ali i imovina treba da joj se vrati.

maksimilijan

pre 7 godina

Неприкосновеност приватне својине је светиња свуда у свету, нарочито тамо где ми настојимо да будемо кроз неку годину. Питање религиозности и духивности не лично питање и искључиво зависи од слободе појединца. Ко не воли цркву, или му сметају попови има потпуно право да тамо не залази и нико нема шта да му замери на томе. Али је грајње глупо покушавати да се прилагоди све потребама и жељама појединаца, поготово кад су исте нереалне, тенденциозне и крајње малициозне. Теолошка школа је одувек била доступна свима, а зашто се неко није определио за њу него за нешто друго нико му није крив до он сам. Имовина да се врати, свакако, свима а не само цркви, порез да се плаћа, а ко хоће да реже колач нек реже, ко неће не мора, али свакако треба већ једном престати са загвиривањем у "туђи тањир" и бавити се собом. Постало је баш дегутантно коментарисање било чега само на основу личног нахођења и површних информација. И још једнођ да поновим: Црква није обавезна и они који су у њој нису ничим исловљени шта ће, како ће, и колико имати. Исто као ни они који јој не припадају.

Milos

pre 7 godina

Crkva i država su po ustavu odvojeni pa niti država sme da se meša u organizaciju crkve(osim ako želi da pomogne jer to smatra nacionalnim kulturnim dobrom, spomenikom kulture) niti crkva može da se meša u posao države. Ako bi SPC dobila status državne crkve kakav je slučaj u mnogim evropskim zemljama onda bi crkva mogla da se meša u poslove crkve ali i da iz budžeta na ime poreza dobija osnovne prihode.

Ok?

pre 7 godina

Moooooooooooooooooooooooooooolim? Mojoj porodici su uzeti stanovi, njive . . . A nekima su zgrade, fabrike, hoteli, vinogradi! Znaci ni mi od sutra ne placamo porez, Vucicu obrati se Irineju!

SPC i njeni pripadnici pisu nove granice bahatosti, bezobrazluka, arogancije i sl. O pedofiliji i klasicnom lopovluku drugom prilikom. Ako je od patrijarha, ako je i na Bozic, pa mnogo je!

sofronije

pre 7 godina

Au brate, vise mi nije dobro. Svaki Bozic i svaki Uskrs ista prica. Kosovo! Pa idite dole, a ne daju vam, pa kako kad je nase? A tek prica o porezu, Toma koji unosi badnjak, pa nismo nista bolji od ISIS-a po fanatizmu.

Black

pre 7 godina

Ovo je sramota. Da li su građani uopšte svesni koliko bi se para ulilo u državnu kasu da crkva plaća porez? A oni žive za džabe, a narod ih finansira. Zbog čega? Šta tačno rade? Čime doprinose narodu pa su zaslužili da ne plaćaju porez? Sramota. Voze mercedese, krajslere, žive u zlatu i to za džabe.

Cacanin

pre 7 godina

Mislim da je od naplate crkvenog poreza vaznije da crkveno knjigovodstvo tj da vidimo ko, kako i odakle ulaze novac. Ne slazem se sa tim da ti ljudi nista ne rade, jer vecina nas koji kupimo svecu i damo po kohivdinar na krst bez fiskalnog racuna, na taj nacin kupujemo neki svoj mir. Isto je kao da smo otisli kod psihijatra koji bi nas odrao a takodje nam ne bi dao racun. Prvo treba uvesti fiskalne kase u Novom Pazaru, natretati Kineze, Cacnske kafedzije, i jos poneke da vam izdaju fiskalni racun, pa onda naplatiti porez crkvi.

Samosvesna gradjanka

pre 7 godina

Da li su od plaćanja poreza izuzeti (i) oni kojima je posle završetka II svetskog rata oduzeti njihovi vlastiti stanovi i/li njihove vlastite kuće i oduzete im pa nacionalizovane fabrike? Zašto da SPC bude povlašćena?
Može li bar jedan crkveni pravoslavni praznik da prođe a da neko visoko ili najviše poziocioniran u hijerarhiji SPC ne pomene Kosovo i uopšte neko važno političko pitanje? Još nešto: zašto misle da je malo nas koji smo ubeđeni da Kosovo nije deo Srbije već da je Kosovo nezavisna država i da tu nezavisnost što pre treba da prizna i zvanična Srbija?!

evo predlog

pre 7 godina

Ja se ne slazem ni sa jednim komentaro koji ste objavili. Smatram da crkva nije duzna da placa bilo kakav porez drzavi. 90% ljudi u Srbiji su vjernici, i siguran sam da i oni dijele to misljenje. To sto se komentatorima dole ne svidja, to je samo njihovo misljenje koje nista ne znaci.
(objavite drugacije misljenje, 7. januar 2017 22:45)
OK, ne mora crkva da placa porez, kao u USA. Ali onda ni jedan pop ne sme ni za jednu uslugu da uzme ni paru, isto kao tamo, a crkva i svestenstvo ce se izdrzavati iskljucivo od donacija i priloga. Pa da vidimo onda ko je šta, ko će ići u popove, kako će se obavljati služba i sve. Jel može?

Jolly Roger

pre 7 godina

Bacanje prasine u oci. Ako je crkva toliko volela Kosovo zasto se preselila jos davno prije rata u Beograd?
(Bacuska, 7. januar 2017 20:27)

Zato da bi bili bliže koritu jer su odmah skontali da su sva moć i glavna lova u Beogradu. Da su ostali u Peći, bili bi potpuno marginalizovani. Na opšte dobro, ali to je neka druga priča.

A inače, podržao ih ideju da crkva ne plaća porez dok joj se ne vrati imovina, ali pod uslovom da NIKO ko potražuje određenu imovinu od države ne plaća porez dok njegovo potraživanje od države ne bude namireno. Na primer, oni kojima je imovina nacionalizovana 1945. godine, ali takođe svi penzioneri kojima je oteto 10% od penzije. Može?

A, ne može! To u Srbji može samo za popove, ostala boranija - stop!

Arya Stark

pre 7 godina

Crkva, koja ima možda najveće prihode u zemlji, da ne plaća porez, zato što živimo u Miki Maus državi, pa je to savršeno logično. Nije me briga koliko je imovine oduzeto crkvi, i običnim smrtnicima je, pa svi uredno plaćaju porez, jer ako ne plate, izvršitelji dolaze i plene (što je savršeno normalno, jer se u normalnim državama plaćanje poreza podrazumeva, samo je ovde to vid "ugnjetavanja od strane tiranske vlade").
Što se tiče Kosova, ono nije srpsko i kraj priče, nema tu šta da se duskutuje, Albanci su većina, proglasili su svoju državu, imaju vladu, parlament, ustav, zastavu i podršku velikih sila, šta vam još treba? Sad je Kosovo odjednom srpsko, a niko se ne pita kako su Albanci postali većina, zato što se gospodi Srbima dolazilo u bogatiji Beograd (pričam o periodu pre rata, koliko god da je ljudi raseljeno za vreme istog, opet je manje od ljudi koji su decenijama unazad odlazili odatle, dok su se Albanci množili, nisu oni odjednom postali većina tamo).

Nikolav

pre 7 godina

Pa ovo je fenomenalno! Hajde sad svi vlasnici kojima je oduzeta imovina nacionalizacijom da, dok im se ne vrati imovina u celosti, ne placaju porez! Na sudu dobijaju 100%!

Botko

pre 7 godina

Uveo bih ja vama takav porez da se sav novac slije u fond za obrazovanje kako bi učitelji, nastavnici i profesori mogli lakše da popravljaju štetu koju nanosite ovom jadnom narodu.

Dejan

pre 7 godina

Nije crkvino da ima imovinu.

Nije bilo religije koja je imala imovinu do hrišćanskih crkava u srednjem veku.
Svi drugi su imali hramove i živeli od milostinje vernika.
Sve druge religije i danas žive tako.
Feudalizma iz kog Vam je potekla sva ta imovina i u kom ste dobili tu moć da odlučujete o sudbinama ljudi se odrecite i budite čista obraza pred narodom i Bogom jer ovako ne ličite na išta više od neke sekte iz Amerike o kojima čitamo u novinama
Kao što nije Vaše da delite ljude na ove i one već da ih SVE predstavljate pred tvorcem i za SVE se založite.
Pred Bogom nema Srba, Rusa, Italijana, Nemaca,
Pred Njim nema nacionalnih crkava i On ne daje opravdanja za zlodela u njegovo ime
Trebalo bi da Patrijarsi, Pape, Vladike i Biskupi znaju više o tom Bogu

Agnostik

pre 7 godina

ne pitaš se ti da li hoćeš ili nećeš, već država! Ko si ti da odlučuješ? Nego treba da platiš porez za SVE što trenutno poseduje crkva, a posle ćemo da vidimo... Evo, ni je neću da plaćam porez dok ne vrate mojoj majci 10% od penzije što joj je NEZAKONITO uzeto! I šta ćemo sad?!

Svi su isti

pre 7 godina

Zar posle Pavla ovo da dočekamo? (CJ, 7. januar 2017 19:37)

Da malo demistifikujemo Pavla - ni njemu nije padalo na pamet da placa porez.

Hmmmm

pre 7 godina

Necu ni ja da placam porez dok mi ne vrate dedovinu...
A crkvu necu komentarisem u Boga verujem, a crkvu i popove postujem toliko da mi se gade vera je za njih biznis... isao sam od svoje 10 godine sve do sad u crkvu da nosim kolac ove tj 19.12.3016 sam odlucio da me vise crkva videti nece iz vise razloga a najvise zbog pohlepe svestenika koji je mrtav ladan trazio pare za secenje kolaca rekavsi da moze neko da nema 1-2 al stalno da nema to je bezobrazluk...
Ne znam da li mi pravoavci imamo kao katolici ispisnice iz crkve ali ako imamo rado bih je uzeo i ispisao bih se iz SPC...

SrbEUin

pre 7 godina

U stvari država (narod) treba da plaća porez crkvi.
Ili da se osnuje JP Crkva.
Kako bi se inače ona izdržavala? Pa neće valjda od vernika!

ma daj

pre 7 godina

Za krstenje, za vencanje, za sahrane, a da ne govorimo o tome da sam na liturgijama cesto slusala politicke govore
U crkvu idem kad osetim potrebu za tim, pomolim se, zapalim svece za zdravlje i toliko!

dejvid

pre 7 godina

Kako to uslovlavati placanje poreza za drzavu, za koju svakodnevno imas jaku retoriku za jaku Srbiju. Ne znam kako moze da bude jaka drzava, kada glavni poglavar SPC odbija da plati porez drzavi!? a sta ce vernici reci na to!

Jovan

pre 7 godina

A, mogu li i građani tako da biraju šta žele a šta ne žele da plaćaju, recimo porez, dažbine, crkvene tarife i slično? Užasna je dvoličnost i bahatost ovih ljudi, strašno.

Чедомир

pre 7 godina

Скандалозно. Замислите да пензионери и државни службеници одбију да плаћају порез док им се отети делови пензија и зарада не врате, оштећени у поступку реституције док се процеси не реше, сви они који су изгубили стару девизну штедњу...

Ова држава је спрдња од државе, а патријарх обичан пилићар.

mi nismo veverice

pre 7 godina

Kad je crkva podržala 27.mart.koja bi crkva to učinila svom narodu.što posejes to i zanjes.mi smo državu izgubili tada možda i pre kad smo skinuli obrenovića al smo uspeli slučajno da pobedimo 18.a crkva nikad nije išla uz narod već nekako štitila samo svoj interes i na kraju se ispostavilo da je i ona i srbija izgubila

sacha

pre 7 godina

Idi kod Karića opet da mu osvestavas viku za slavu, moralna gromado. Ej bre, ponasaju se kao da su iznad svih, otimali ste vekovima unazad, jasate narod jos duže, a sve ste bezobrazniji. Sve bih vam oduzeo i oporezovao vas sa 50% da lepo vratite sve sto ste oteli.

uredni neplatisa

pre 7 godina

A da mi lepo prestanemo da finansiramo ovu organizaciji?

Ne znam kakve veze sa Bogom imaju oni, njihovi posedi, zakoni, kanoni, palate...

Bojkot crkvenih usluga!

Sale123

pre 7 godina

Da stvarno volite Srbiju kao sto to pricate platili bi vi porez, ali to je licemerje i mi to znamo, samo se ceka prava licnost u Srbiji, koja vas nece nista ni pitati, vec dostaviti racun ili plijeniti imovinu( vozne parkove Audija, Mercedesa i sl. ) Dosta je parazita ovoj drzavi!

optimist

pre 7 godina

Neću ni ja crkvi da plaćam parohijal, ni da ih zovem da mi svete vodicu, dok se ne promene... Ali bez obzira na ove sadašnje, koji više liče na one iz Hristovog vremena, u nešto se mora verovati. Nadam se da će se crkva vratiti na pravi put... Mir Božiji, Hristos se rodi.

miro split

pre 7 godina

@Marija
Nisan ni bija u Splitu.Zatvorilo me nevrime dva dana na Visu.Večeras san doša i bura se smirila,ali je i dalje ladno ka na igmanskom maršu.Jedva san nagovorija ženu da izađemo vanka na piće.

Vaistinu se rodi!

pre 7 godina

Danas je najradosniji dan za nas hriscane, veliki praznik.

Pricam sa decom o rodjenju Hristovom, da je rodjen u stali i kako ga je jagnje grejalo. Mladji pita zasto Bog, koji sve moze, nije svom sinu omogucio da se rodi na lepsem mestu.

Stariji, koji je vec 12 Bozica sa nama, pogleda ga i kaze: " Zato sto bogatstvo nije potrebno da bi neko bio srecan. Da je to toliko vazno, pa valjda bi Bog svom jedinom sinu dao svo blago koje postoji."

Steta sto svi ne misle tako.

Mir Boziji, Hristos se rodi!

Dragan_BL

pre 7 godina

Meister Jakob, 07. januar 2017 19:56)
Više zlata i dragog kamenja ima kod pravoslavnih sveštenika, kad stave krune i tijare, kad obese zlatne krsteve i one "pastirske" štapove od zlata i slinovače, to ipak ne vidim kod katoličkih sveštenika.Ali oni naši sa carskim krunama i milionima na glavama u ovo vreme siromaštva i solidarnosti ne ide zajedno.SPC treba više solidarnosti i istinske vere a manje zlata, luksuza i skupih limuzina.

zoranzoran

pre 7 godina

Šta je vernici, zanemeli ste!Nemate reči na ovu bahatost. Ja imam ali mi ne bi objavili komentar zbog nedoličnih reči.
Nek vam je srećan praznik.

da namirimo prvo svoje stomake

pre 7 godina

Znači ni ja ne treba da plaćam jer mi je država oduzela bogatstvo pre 70 godina. Koliko vidim u restituciji je najviše vraćeno crkvi... Dakle sramno!

Propo vednik

pre 7 godina

Šta je Srbija bez pola miliona obrazovanih duša, Grešniče?
Pogrešna je postavka da je Kosovo srce Srbije. Taj deo kopna je fantomski ud, koji i dalje pulsira u svakodnevnim prepucavanjima među vama, samoprozvanom elitom i kriminalcima. Mir Božji, Hristos se rodi, a vi okajte grehe, prljavci.

alan ford

pre 7 godina

Ljudi ne kudite crkvu, samo joj ne dajte pare! Ja sa spc imam problem koliko i sa adventistickom npr. Znaci nemam uopste. Ne zalazim kod njih, oni ne dolaze kod mene i svi zadovoljni.

gari

pre 7 godina

More plaćaj pope i ne pravi se naivan !!!! Kad možete da naplaćujete krstenja, slave, sahrane i ostale "usluge" ima da plaćate porez pa ima da "pevate" !!!!!! Fiskalne kase, a donacije samo preko banke, da se vidi gde idu pare !!!! A na kraju godine lutrija !!!!!

Profesor Doktor

pre 7 godina

Zar nije kad su farizeji u namjeri da ga zeznu Isusa pitali treba li plaćati porez, a Isus je odgovorio, caru carevo, Bogu Božje!
Izgleda da ja poznajem Bibliju i Evanđelja bolje od Vas dragi patrijarše.

Meister Jakob

pre 7 godina

A zašto bi crkva trebala biti bogata i imati neprocjenjive nekretnine, aute, nakit, itd. pravoslavna i katolička crkva jednako?!
Isus je hodao okolo u izlizanim sandalama i drvenim štapom, nije imao ni masivni zlatni lanac s dragim kamenjem oko vrata, niti je živio raskalašeno u raskošnoj vili, a bome se nije vozio ni u Porsche džipu!

Preddy Baer

pre 7 godina

Da sam ja premijer, kako bih vam slatko uveo porez da se samo cesete. I fiskalne kase, sa obavezom objavljivanja cenovnika!

pa ako necete, onda lepo pocnem sa oduzimanjem imovine, krenuvsi prvo od dzipova na dalje

kako vas samo nije sramota!

Savamala

pre 7 godina

crkva mora odmah da placa porez! Po cemu se ona razlikuje od nekog drugog poreskog obveznika???
Ima dovoljno imovine i zaradjuje dovoljno novca od svojih usluga!
Izjava ovog coveka je skandalozna!!

Vesna Nikolic

pre 7 godina

Ja sam mislilila da je Irinej pametniji.
Gura siromasnom narodu prst u oko jer ne moze da sakrije svoju pohlepu.

KOMUNISTI, SVE VAM JE OPROSTENO

dolina grka

pre 7 godina

Nije samo da ne trebate placat porez, nego vam treba vratiti pravo da ljude koji se ne slazu sa vasim misljenjem proglasite vampirima, vjesticama i da ih imate pravo javno zapaliti.

Veljko

pre 7 godina

Kosovo i METOHIJA...alo i Metohija. Patrijarh, a zaboravlja da pomene Metohiju.
O porezu ne zelim ni da pisem. Isuvise je uvredljivo, drsko i bezobrazno kako razmislja.
Ipak je Bozic.
Mir Bozji, Hristos se rodi.
Srecan nam Bozic. Mira i proseriteta nam svima zelim. Trebace nam pored ljudi koji trebaju da pomenu Metohiju i koji trebaju, bar, pauslni porez da placaju.

na putu samounistenja

pre 7 godina

A odakle im ta imovina pre nacionalizacije? Ko im dao? Turci, Nemanjici, Vizantija, Rimljani? Bog licno? Gde su dokazi?
Samo vi i dalje vozite luxuzne SUVove i naplacujte krstenja, vencanja i sahrane i gradite stotine novih nebitnih crkvi (umesto da renovirate prave vekovima stare svetinje) pa ce i ova saka jada sto jos ponekad svrati u crkvu prestati to da radi

Rock

pre 7 godina

A zato vladike kuju zlatnike sa sopstvenim likom,voze audije,mercedese i jaguare,kupaju se u đakuzijima sa pozlatom itd itd,može im se,nemaju ništa sa državom i ne plaćaju joj porez? Narod plaća tarife za koje niko ne zna ko ih je odredio i po kom aršinu? Lepo! I hrišćanski!

neni

pre 7 godina

Njima treba odmah uvesti fiskalne kase posto imaju cenovnike za krstenje, vencanja itd. Tacno se zna iznos za sve a na sve to se ne placa porez. Teraju narod od crkve na taj nacin!!!

pedja

pre 7 godina

Znaci,dok nam Majstor ne vrati otete penzije i plate,i mi ne treba da placamo porez,dakle,Patrijarh bi odista bio u pravu da njegovi "cinovnici" ne voze audije,bentlije,mercedese,i ne zive u vilama sa unutrasnjim dekoracijama u zlatu!?Nego,da Crkva ipak pocne da placa porez a ono svoje kad dobiju, dobice!

нико

pre 7 godina

вратити имовину српској православној цркви која ће из прихода од имовине стимулисати наталитет православаца у решен проблем на дууууугггггееее стазе, уместо додатака из буџета.све како конфесије исто чине али се мало пише о томе.увести унутрашњу контролу и санкционисати сваки прекршај типа проневере, педофилије или одосмо из православних.8c/o аустријанаца се ишчланило из католичке цркве исте године када се сазнало за обредно силовање дечака из бечког хора у протеклих 300 година.избацимо кукољ и ојачамо цркву здравим језгром а не трулим компромисима

Miksajlo

pre 7 godina

Pa dobro sad...makar porez na nekretninu koju trenutno posedujete, zatim prijava popova i svih svestenih lica kao redovno zaposlenih i uredno placanje poreza i doprinosa na zarade, zatim aktivnije ukljucenje u humanitarne organizacije, pa onda recimo kontrole finansijske i poreske inspekcije i tako dalje, da ne nabrajam vise. Mislim, ovo samo za pocetak.

paroslavlje

pre 7 godina

Ne dam Srbiji i narodu sto im pripada, nisu dovoljno ginuli za crkvenu imovinu. Paroslavni patrijarh, eurougodni. U ime Oca i Sina i Svetoga duha, bljak.

cobo

pre 7 godina

Normalno crkva ne bi trebala ni da poseduje imovinu .Crkve su narodne i sve je narodno a crkva samo treba da koordinise i organizuje delatnost crkvenog osoblja i propagira veroispovest.Nema imovine ,nema poreza :)

Vladimir

pre 7 godina

Crkva generalno a nasa posebno je daleko od bilo kakvog osecaja za bilo sta sem za imovinu. materijalno. To su interesne zajednice grupe ljudi koje prodaju bajku za odrasle i na tome debelo zaradjaju. A posebna je sramota da ne placaju porez, ne izdaju fiskalne racune, ne pplacaju porez...
Crkva je finansiski Eldorado za razno pranje para i kriminal. P a dovoljno je pogčedati vozni park na crkvenim saborima. Uzasno je sve to.

Zmaj

pre 7 godina

A zasto u crkvi ne izdaju fiskalne racune? Jel smem ja da registrujem auto za dzabe dok mi drzava ne vrati onih 10% sto mu je skinula od penzije?

C

pre 7 godina

glupost! jedna od premisa crkve je odricanje od ovozemaljskog tj. materijalnog da bi se imalo na nebeskom carstvu. crkva i crkveni ljudi ne bi trebali da imaju nista ako zele da budu verni svom sopstvenom ucenju.

kalimero

pre 7 godina

Pa i ja cekam da se restitucijom vrati ono sto su komunisti posle II sv rata, pravnim recnikom - nacionalizovali, a prostim narodnim - oteli, opljackali, isterali vlasnike u onom sto su imali na sebi ili im dali jednu sobu, a ostatak uzeli sebi. I sta sada, znaci zvanicno sam oslobodjen poreza dok se to ne vrati? Pa izgleda me niko nije obavestio da to moze. Sramota. Ista bagra i jedni i drugi.

bg

pre 7 godina

Stalno se SPC i ostale crkve vade na to, da nece placati porez sve dok im se ne vrati celokupna imovina. Zasto ja moramo da platim porez na imovinu, a nezaposlen sam i ne dobijam od drzave ni dinar prihoda. Zasto im se ne naplacuje na ono sto im je vraceno. Znaci crvki vrate zemljiste, nekretnine , lokale, oni to iznajme i ne plate drzavi nikakav porez.
I zasto drzava konacno ne vrati sve, pa da SPC i ostale crkve placaju porez , da im se uvedu fiskalne kase, da se uvede tarifnik usluga.

NS

pre 7 godina

Istinski patriotizam se iskazuje u tome da li plaćamo porez ili ne, što znači ko ne plaća porez taj nije patriota. To nisu izmislili ovi sto su na vlasti već je tako oduvek. A da ne pričam o tome da me živo interesuje koju je to bolnicu SPC izgradila ili već kada se zalažu za radjanje što više dece, gde je to porodilište koje su izgradili.....

HOKUS-POKUS

pre 7 godina

Svestenici bi trebalo da imaju fiksnu platu kao ucitelji ili lekari na primer, a sav ostali novac bi trebalo da se ulozi u infrastrukturu, na primer u obnovu crkvi, manastira, puteva do tih crkava i manastira, u osnovne i srednje skole jer se u njima skoluju svestena lica i u bogoslovski fakultet, zatim u bolnice i porodilista jer se u njima lece i radjaju vernici i to bi bilo to, porez ne bi morao da se placa uopste ako bi tok novca iz crkve bio ovakav, jer taj porez politicari na primer mogu da koriste za svoju kampanju i marketing, a slozicete se da novac iz crkve nikako ne bi trebalo da ide za te svrhe.

nikola

pre 7 godina

Ovako bahata izjava odslikava stanje u društvu!.Kakvo iscaseno razmisljanje.Pa nije čudo onda da ovde krade ko šta stigne,a institucije samo simuliraju da postoje.

buha

pre 7 godina

Alo biznismeni, naravno da treba da placate porez! Imovina koju ste stekli pre drugog sv rata je manje vise nastala iz poreza koji ste VI uzimali!

Srbin sa Kosova

pre 7 godina

Ne zna se ko je gori od ove božje administracije na zemlji, čast izuzecima.
Nemate pravo glasa u propovedanju morala dok ne prodate one silne džipurine i audije. Lade i jugiće gospodo!
Znate, postoje neki Srbi ovde koji leba nemaju da jedu i neki Romi koji bosi hodaju.
Samo fiskalizacija je za vas, na taj način će makar mali delić da ode u javno dobro.

drax

pre 7 godina

A,odakle crkvi imovina?Da to nisu popovi kupovali imovino ili im je to narod dao.Znaci,niko ne treba da placa porez dok se crkvi ne vrati sva NARODNA imovina.

dusan

pre 7 godina

u jednoj civilizovanoj zemlji, kao sto je recimo Nemacka, drzava skida crkveni porez sa plate svakom zaposlenom i prosledjuje ga crkvi kojoj zaposleni pripada. ako zaposleni izjavi u opstini da vise ne zeli da placa porez, drzava prestaje da ga uzima. i to je to. naravno, u Nemackoj sve crkve placaju porez.

UDBA

pre 7 godina

''Političke partije su jedina preduzeća u kojima je moguće dobiti sigurno zaposlenje. Na sceni imamo tipičnu fašizaciju društva. Kada se te snage još i udruže sa crkvama i vjerskim zajednicama tada je teško odbraniti se od teopolitike i klerofašizma.''

Gen. u penziji, Blagoje Grahovac

Goran

pre 7 godina

Koliko ja shvatam tamo gde ima protoka novca odnosno gde gradjani daju svoj novac za neku uslugu ili proizvod, taj sto vrsi uslugu ili prodaje proizvod duzan je da izda fiskalni racun, za sve ostalo sto se ne izda fiskalni racun je siva ekonomija, ja mislim da tako to funkcionise. Sto znaci ako crkva ima cenovnik i vrsi neku uslugu tj. krstenja, slave, sahrane itd. duzna je da izda fiskalni racun ili u suprotnom ista radi na "crno" i ubira sav prihod, sto slozice se svi nije po zakonu. A svi znamo koja je njihova misija, da ne podsecam pripovedanje ljubavi, mira, skromnosti, postenja itd. a ne bahato ponasanje, skupi automobili, velelepna privatna zdanja itd. sto je kod njih slucaj. Da li sam u pravu ili ne?

bogi

pre 7 godina

U kojoj državi živi ovaj lik?Bez obzira da li je sva imovina vraćena,na onu koju poswduje crkva,a poseduje ogromno bogatstvo, MORA platiti porez kao i svaki građanin što mora.Sram ih bilo.Nisu oni iznad države i naroda.Ili ,možda ,jesu?

Ateista ali ne i ne-vernik

pre 7 godina

Dakle,ovo je vrhunac drskosti.Ako je i od patrijarha mnogo je.Pravo pitanje je zašto je srazmerno gledajući, više i pre vraćeno imovine SPC nego građanima,umesto da je majčica crkva, kojoj su, ili bi trebalo da budu, duhovna dobra važnija od materijalnih , sama tražila da se građanima među kojima je i dosta vernika SPC, ta imovina pre vrati.Potpuni duhovni i moralni pad SPC koji je započeo od tzv. patrijotskih ratova 90 tih godina i traje do danas.Patrijarh Pavle je za sve njih više nego svetac.Ali šta njih briga očekuju da im Bog oprosti.Narod im ipak ne sme to oprostiti ako želi da sačuva svoju duhovnost i moralnost.

Rock

pre 7 godina

Kakav izgovor,neverovatno? Zato se vladike voze crnim audijima i mercedesima jer sve pare od naroda ostaju kod njih u kasi? A pomogoše li nekad oni materijalno ugrožene slojeve naroda sem verbalnom podrškom?

Србин

pre 7 godina

Патријарх треба да живи у Пећи а не у Београду.О плаћању пореза и бризи за своје стадо сувишно је трошити речи.

Јабучило

pre 7 godina

Господине, онда примерно столуј у Пећи и скрушено се одреци раскоши док не вратимо Косово.

miro split

pre 7 godina

Ne znan ko je na današnji dan promašija temu ja ili Patrijah,ali bi van tija iskreno i iz srca čestita Božić i poželit da budete sritni i zadovoljni.

Cakma

pre 7 godina

Nakaradna i bezobrazna logika. U fazonu može nam se. Država treba da se odredi prema porezu, a ne crkva. Ovo je još uvek sekularna država u kojoj poresku politiku vodi zakonodavna i izvršna vlast. A vi u mantijama ih tužite ako mislite da imate osnova.

Jednom Čedo, uvek Čedo

pre 7 godina

Ko ovaj čovek umišlja da je? On će da određuje hoće li crkva da plaća porez?! Očigledno je njegovo geslo DRŽAVA, TO SAM JA!

Lalans

pre 7 godina

Kakav bezobrazluk! A sto bi mi onda placali porez drzavi? Mi smo ovce i ovako i onako pa smo za sisanje!? Sto ja koji imam 300eura plate i djonove od pre dve godine na cipelama da placam ista drzavi? Da placam stanodavcu stan? Sto? Dok got mi drzava ne vrati moje dostojanstvo necu placati nista! Obican narod to ne moze, a vi mozete! Vama se moze! Sto ja nemam kao vasi svestenici mogucost da obradjujem "vasu" vracenu zemlju (koju da samo usput kazem, niste nikada uzivoti platili nego ste dobili za dzabe) i uzimam zaradu za sebe? Da vozim auto golf, audi, mercedes... koje su mi platili svi kojima sam dosao da osvetim slavu, krstim dete, sahranim itd.. Sto ste toliko prokleti, nista ne placate, sve vam drzava tj. narod placa, porez na plate neplacate, porez... ma nista ne placate... I jos drzavu ne postujete iz koje ste potekli! Mi Srbi smo stvrano... najlosiji za sebe.
Mir Boziji, Hrsitos se rodi!
A vi sa B92 ni ovo nemojte objaviti slucajno!

Banezi

pre 7 godina

Pa nije crkva kriva sto je drzava drzi van poreskog sistema drzave. I ja da sam mocan bih gledao da nametnem pravila koja meni odgovaraju. Kriva je drzava koja to dozvoljava.

ivan78bg

pre 7 godina

Znaci i sva privatna lica cija imaovina nije vracena ne treba uopste bilo koji porez da placaju!Otvaram odmah firmu na zenu jer njenoj pordici jos nisu vraceni svi objekti po centru BEograda.I mene sigurno nece drzava da pleni imovinu kao i crkvi zbog neplacenog poreza jel tako SNSovci najmiliji.

marija

pre 7 godina

Ne znan ko je na današnji dan promašija temu ja ili Patrijah,ali bi van tija iskreno i iz srca čestita Božić i poželit da budete sritni i zadovoljni.
(miro split, 7. januar 2017 21:36)

Hvala Miro,
srećno i tebi od srca.

Jeste li se smrzli u Splitu?

Srcko

pre 7 godina

Ne vidim razlog što crkva ne bi plaćala porez. Zaradu imaju. Imovinu imaju. Svetovna su organizacija. I porez, i završni racun i sve da bude objavljeno na internetu. Da se zna i da bude javno. Ko je pošten nema čega da se plaši. I da se razumemo, nije dobrovoljni prilog ako sveštenik pošteno odradi posao i pošteno ga platiš za to. I cenovnik da se objavi.

Vlada

pre 7 godina

@Bojana

Mnogo si naivna! Od tog novca se bogate popovi a parohije su rasulo u odnosu kakve bi trebale da budu. Jedna od nasih najvecih svetinja je Hilandar koliko ne moze da se oporavi i restaurira? A ispred sedista SPC bolji vozni park nego kada je jedan lokalni krimos otvarao lokal pa mu dosli ortaci na slavlje. Nema automobila ispod 50000 evra kada se okupi svita. Zasto ne zaradjuju malo vise kao manastiri? Vino, rakija, privesci, duborezi i sve i svakakve rukotvorine. A ne ikone i brojanice koje oni kupe pa preprodaju za relativno debele pare!

Nemaju ovi blage veze sa Hristom

pre 7 godina

Ima onaj stari.. kada je pop upao u reku a ljudi vikali daj pope ruku a on nista pa se udavi. Pri tome se nadje jedan pametan i rece, zasto niste vikali "na" pope ruku posto je navikao samo da uzima.

M

pre 7 godina

Pazi sto ovaj misli da je na njemu da odlucuje da li ce placati porez ili ne. Sta ti dileri magle vise umisljaju da su? Najneproduktivnija organizacija u drzavi, bez proizvoda, svrhe i poente, najobicniji vestigijalni relikt davno proslog vremena.

011

pre 7 godina

@Milos, nigde u Evropi ne postoji zvanicna religija. Bilo u Grckoj, ali su i tamo ukinuli. Crkva nije neka siromasna organizacija pa da kazemo kako su siroti pa da I'm pomognemo oslobadjanjem od poreza. Zaradjuju velike pare od sluzbe, prodaje skupocenih stvari, popovima drzava uplacuje staz, bahate se najgore moguce, a nece svoju drzavu I narod da pomognu ako nista bar placanjem poreza.

JocaBGD

pre 7 godina

kod mene u kraju je crkva upravo nadzidala stambenu zgradu... izgradili 3 sprata, sad prodaju stanove a za sve to nece platiti porez jer je crkva investitor... sramota!

Dipl.ing

pre 7 godina

Dugo vec vi veze sa Bogom nemate... Da je srece da Crkva deli tesku sudbinu ovog naroda, da pomaze, da plati i kada narod placa... Ne, vi samo znate da se kitite u decu u ratove saljete.
Opet, kakav narod, takva muni drzava i crkva.

M

pre 7 godina

Evo i ja objavljujem da od danas vise necu da placam porez dok drzava ne vrati mojoj porodici svu dedinu imovinu. Jel moze tako?
Koji umisljeni klovnovi.

Ja sam

pre 7 godina

Ni meni nije nista vraceno pa se ne ponasam tako bahato, jedina razlika je sto bi meni oduzeli kucu zbog ne placanja, a vama crkvu ne bi. I nemojte da se ponasate kao da su jedino vama komunisti oduzeli imovinu, pored vas ima i naroda koji su tako isto prosli, ako uopste mislite na narod osim kad dodje do naplate i dobrotvora

Stan

pre 7 godina

Crkva na ovakav nacin organizirana treba da placa porez ali oslobodena od dela koji se ulaze u javne kuhinje,solidarnu pomoć i ulaganja u objekte zastićene kao kulturno blago od strane druge.

rex

pre 7 godina

zanimljivo. crkva nece. necu ni ja dok mi drzava ne vrati imovinu oduzetu mojom porodici. naravno da ja nisam institucija i da sam neopisivo beznacajan, ali drzavi je stalo do pireza koji mi naplacuje uredno, redovno i pod pretnjim. more, motka treba da radi

stari vic

pre 7 godina

vic ide ovako:
pop upao u hladnu reku i gotovo, hipotermija. dolazi dobra dusa i zeli da pomogne pa vice 'daj pope ruku, DAJ POPE RUKU...'. pop se udavio a posmatrac kaze dobroj dusi: 'eeee, trebao si da kazes EVO POPE RUKA, EVO POPE RUKA ...'