Utorak, 13.12.2016.

14:50

Živi srpski san i ima 6x veću platu

Danijela je došla u Rostok da bude medicinska sestra, kao što je bila i u Nišu. Samo za šest puta više novca. Kako je prošla peripetije?

Izvor: Deutsche Welle

Živi srpski san i ima 6x veæu platu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

Srecno!

pre 7 godina

Super da je ona zadovoljnija nego u Srbiji, ali 2000 evra bruto je cca 1300 mozda 1400 evra neto svaki mesec. To je vrlo mala plata za Nemacku gde i frizerke pocetnice zaradjuju bez problema 1700 i vise evra mesecno. Ipak je ona medicinska sestra, sto znaci da je skolovanija i da radi tezi i slozeniji posao od frizerke. Znaci radi se o cistom izrabljivanju medicinskih radnika iz istocne evrope. Neka pita koleginicu Nemicu koja radi identican posao kolika joj je plata...

Logika

pre 7 godina

Neko je napisao da su na zapadu male penzije pa sam osetio potrebu da napisem nesto sto sam sasvim slucajno cuo u autobusu.Pricale dve babe u mojoj blizini o raznim temama i pocele i o penzijama,i sad ce jedna;ja da nisam radila 5 godina u Nemackoj sad ne bih imala sta da jedem,a druga je pita pa kolika ti je penzija,i ova odgovori 250€.Znaci 250€ penzija a radni staz 5 godina.Znam ja da ona ne bi mogla da zivi u Nemackoj sa 250€ ali u Srbiji je to30000 sto uopste nisu male pare.Sad su se opametili gore pa ne daju penzije bez 15 god radnog staza.Zato ajmo svi gore na jedno 15 godina za svaki slucaj :)

drekavac

pre 7 godina

Sasvim je jasno da imperativ svakom mladom coveku rodjenom u Srbiji treba da bude napustanje ove zemlje. Motive za ostanak imaju samo privilegovani clanovi drustva i jedan mali broj ljudi ciji obrazovni profil moze da se dobro unovci. Da mi je neko davne 95-te pokazao buducnost u kristalnoj kugli bezao bih glavom bez obzira umesto sto sam gubio vreme na studijama.

Ljuba

pre 7 godina

Pogledajte sajt numbeo.com koji pravi autenticne izvestaje o troskovima zivota u svim vecim gradovima Nemacke,Evrope i sveta.Plata u dinarima u Rostock-u Nemacka,bruto 280 hiljada dinara(2350 eura),jednosoban stancic 25 hiljada dinara(210 eura-ima i za 14 hiljada dinara,120 eura).

Cene su date u dinarima jer sajt ima opciju da automatski racuna valutu drzave u kojoj zivite a u kojoj zelite otici-da bi dobili blizu sliku u kakvom rezervatu od drzave zivimo.

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Rostock?displayCurrency=RSD

Dakle plata 2300 eura a stan 210 eura.U Srbiji stan 150 eura plata 190 eura.

I posle mi neko kaze "ostajte ovde nijedno sunce Vas nece grejati kao sto Vas ovde greje..."

Dule

pre 7 godina

@dule 

Cekaj brate.. 
Ti,supruga i djeca na hranu 400€ mjesecno potrosite ali se ne pazi sta se uzima. 
Dakle,sto ti srcu drago to uzmi??? 
Meni ovdje u Ch to ne moze biti(400e) samom,nisam nikad bio gore posto sam na Francuskoj granici nekad tamo idem i jeftino je ali ispada u Njemackoj je jeftinije nego dole kod nas???
(samo_da_se_zna, 13. decembar 2016 23:48)

U Nemačkoj je skupo voće i eventualno povrće. Sve ostalo što se tiče hrane je isto ili jeftinije nego u Srbiji. A kvalitet hrane ne može da se poredi. Osim toga usluge su jako skupe, kao što je neko dole pomenuo. Ali sa njihovim standardom.....

Medenko

pre 7 godina

Gde li ti Medenko živiš? Sestra 43000 platu? Pa doktorka u "hitnoj pomoći", moja kuma sa 10g iskustva ima 51000. Tek da znate Srbijo, zašto ćete se uskoro sami lečiti.

sn

pre 7 godina

sustinski nije bitno bruto,neto,,1500,2000,3000...bitno je da se osecas kao covek,da osecas samopostovanje,da ne mislis za sebe da si g...o....Kod nas ce svi sve da urade da te ubiju u pojam u svakom pogledu i da pocnes da mislis da si stvarno ti kriv ,jer si glup i nesposoban.
Svako,bukvalno svako bi trebalo da pokaze malo samoinicijative i hrabrosti i da krene negde,bilo gde,da promeni zivot,posao,uglove gledanja,da zavrne malo mozak i iskoci iz, rutine iz koloseka,da bi skontao kako je zivot velicanstvena stvar,da zivljenje na parce ili kasikicu nije zivot,da veciti grc za opstankom jeste prezivljavanje a ne zivljenje...

Dragan

pre 7 godina

Moja prva destinacija izvan Srbije - bratska Grcka. Ostao tamo oko pola godine. Voleo narod, voleli i oni mene ali - drzava totalna propast i dezorganizacija. A i tretirali su me kao g***o oni iz birokratije. Odem za Englesku. Problem na granici sa vizom, moraju da provere i da me ispitaju. Sednem za sto onako utucen, a one mi skuvaju caj. Nikad nisam bio bolje tretiran, moram da priznam. Dobijem posao i ziveo sam tamo svoju najbolju godinu. Znao sam da nazad u Srbiju idem samo sa nogama napred. Da ne rizikujem takav ishod, uzmem papire za Kanadu i odem pravo iz Londona tamo nisam ni svracao u Srbiju. Kanada ni blizu Engleske ni po kulturi ni po bilo kojem standardu ali soska je soska. Bio sam malo i u US, dve godine, svideli mi se ljudi, svideo se i ja njima, ali iz nekog razloga ujka Sam nije hteo da mu placam porez pa nazad u Kanadu. Bio u Srbiji jednom u 14 godina kada mi je otac imao operaciju na srcu. Nista me ne vuce, osim dva (jeste bukvalno dva) prijatelja, ali odbojne sile su jace. Voleo bih da Srbiji krene na bolje. Ne mrzim nikog tamo (osim par njih naravno). Znam ja da bez meni slicnih, tesko ce da krene na bolje, ali mislim da bi i sa nama bilo isto samo bi se i mi mucili.
Bezite ljudi ako Boga znate!
Ako jedno mesto ne valja ne vracajte se nego gledajte dalje. Veliki je svet ima mesta za svakog dobrog coveka i zenu.

Jason

pre 7 godina

Citam mnogo iskompleksiranih i zluradih komentara. Svakome ko ode iz svoje zemlje da radi u inostranstvo i da se bori za bolji zivot, dubok naklon i svaka cast. Mi koji smo imali hrabrosti za tako nesto potpuno razumemo druge koji su otisli.

ss

pre 7 godina

Medicinske sestre kod nas primaju oko 350 evra ali su im ukupna primanja oko 1000. Da se ne lažemo.

Evo ja sam zavrsio srednju medicinsku i sada staziram, staziranje se ne placa,radim dzaba 6 meseci no nebitno, sto se tice plata.... .... Pocetna plata u bolnici je 30 000 a u domu zdravlja 28 000 ..... Moj tata radi isto sa srednjom skolom u neuropsihijatrijskoj bolnici u kovinu i plata mu je
40 000 ... Raditi u kovinu u bolnici je 10x teze nego u domu zdravlja a 5x teze nego u opstoj bolnici.... 350 evra je jos malo pa blize plati doktoru opste prakse .... Sramota ali tako je... u takvoj zemlji zivimo...

ss

pre 7 godina

Ja to prvi x cujem,ali dozvoljavam da je neki izuzetak.


Ko si ti da dozvolis izuzetak...zena se spakovala i otisla... da spasi sebe i svoju decu...

sasvim normalno

pre 7 godina

Za pocetak ljudi u srbiji nisu realni, sto oni obrazovani, sto oni neobrazovani. Imamo na izvoz menadzera, ekonomista, zastitara zivotne sredine, a cemu sve to? Gledas kakvo je trziste i shodno tome ucis ili pravis zanat. Naravno da je u nemackoj sve to divno, ali to ne znaci dok zivis u srbiji da trebas da kukas i ne koristis mozak. Znam dosta ljudi koji su siromasni, ali i isto tako ljudi koji su od 0 krenuli, a sada su veoma uspesni. Drzava je problem, ali i ljudi!

samo_da_se_zna

pre 7 godina

@dule

Cekaj brate..
Ti,supruga i djeca na hranu 400€ mjesecno potrosite ali se ne pazi sta se uzima.
Dakle,sto ti srcu drago to uzmi???
Meni ovdje u Ch to ne moze biti(400e) samom,nisam nikad bio gore posto sam na Francuskoj granici nekad tamo idem i jeftino je ali ispada u Njemackoj je jeftinije nego dole kod nas???

Dragan

pre 7 godina

Moja prva destinacija izvan Srbije - bratska Grcka. Ostao tamo oko pola godine. Voleo narod, voleli i oni mene ali - drzava totalna propast i dezorganizacija. A i tretirali su me kao g***o oni iz birokratije. Odem za Englesku. Problem na granici sa vizom, moraju da provere i da me ispitaju. Sednem za sto onako utucen, a one mi skuvaju caj. Nikad nisam bio bolje tretiran, moram da priznam. Dobijem posao i ziveo sam tamo svoju najbolju godinu. Znao sam da nazad u Srbiju idem samo sa nogama napred. Da ne rizikujem takav ishod, uzmem papire za Kanadu i odem pravo iz Londona tamo nisam ni svracao u Srbiju. Kanada ni blizu Engleske ni po kulturi ni po bilo kojem standardu ali soska je soska. Bio sam malo i u US, dve godine, svideli mi se ljudi, svideo se i ja njima, ali iz nekog razloga ujka Sam nije hteo da mu placam porez pa nazad u Kanadu. Bio u Srbiji jednom u 14 godina kada mi je otac imao operaciju na srcu. Nista me ne vuce, osim dva (jeste bukvalno dva) prijatelja, ali odbojne sile su jace. Voleo bih da Srbiji krene na bolje. Ne mrzim nikog tamo (osim par njih naravno). Znam ja da bez meni slicnih, tesko ce da krene na bolje, ali mislim da bi i sa nama bilo isto samo bi se i mi mucili.
Bezite ljudi ako Boga znate!
Ako jedno mesto ne valja ne vracajte se nego gledajte dalje. Veliki je svet ima mesta za svakog dobrog coveka i zenu.

Dule

pre 7 godina

U poslednje vreme ima puno ovakvih članaka. Uvek sam ih čitao ali nisam komentarisao. Iz ličnog iskustva mogu da kažem sledeće. Da nije lako nije, ali da se isplati isplati se odlazak u Nemačku. Isplati se samo visoko obrazovanim ljudima.
Moja supruga je doktor i u Nišu nije mogla nikako da nadje posao. Ja sam imao solidan posao ali zbog sveukupne nesigurnosti odlučimo da probamo. Preko interneta nadje kliniku i obezbedi razgovor. Ode na razgovor i dobije posao. Naravno Nemački mora da se zna perfektno.
Ode sama ja ostanem kući sa decom. Dva meseca probni rad bez plate. Nakon toga joj ponude ugovor. Ostaje sama još 4 meseca dok se nama ne srede papiri.
Nakon svih peripetija i posle godinu dana sada sada smo svi zajedno. Supruga ima platu od 4100 bruto što mu neto dodje malo preko 3000e. Živimo u malom mestu. Stan, četvorosobni, plaćamo 630e sa troskovima. Deca idu u školu i u vrtić. Da ne pričam kako su ljubazni prema deci i ako ne znaju ni reč nemačkog. Vrtic je 160e škola je besplatna. Pored ovih troškova imamo internet mobilne telefone sve u svemu troškovi su oko 1000 e. Na hranu potrošio oko 400e ali se ne pazi sta se kupuje.
Ostatak se ostavlja.
Ja za sada ne radim, ne znam jezik.
Upoznali smo dosta ljudi mahom naših sa kojima se često druzimo. Tako da to što kažu nema društvenog života nije tačno.
Ko može i hoće moja preporuka da ide iz Srbije. Naravno sve ovo je iz ličnog iskustva.

Zoran

pre 7 godina

Pa jasam u Rusiji imao kao keramicar 2600$.Stan i hranu i prevoz firma placala.Kolko njoj moze cisto da ostane u Nemackoj?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Djura, 13. decembar 2016 19:31)

1500 brate. Tuga.

Galeb south

pre 7 godina

Naša realnost. I još veći broj ljudi će odlaziti. Mi za 7 miliona nemamo mesta a ni para a oni imaju za 80..gde je budućnost. Ovde bi med.teh.bili zadovoljni i sa 450 ali nemaju ni 300

C i n i k

pre 7 godina

To mesto na Baltiku je bas hladno. Nisam bas ni siguran da li je ovo istina jer sa 45 g Nemci tesko primaju na rad u bolnici,pogotovo bez znanja jezika a kako citam,ona ne da nije znala jezik nego ga ni sada ne zna? Ja to prvi x cujem,ali dozvoljavam da je neki izuzetak. Pored toga,na klinici u Nisu je mogla da zaradjuje oko 43.000 sto je 385 e a ne 300,ujedno,ako tamo radi kao sestra sto ja sumnjam, ne moze da ima vise od 1500 do 1700 e netto,sem ako mozda Univerzitet ne placa nesto dodatno. Sve u svemu,jeste naravno problem da se covek snadje u inostranstvu, ali ako uspe,to je zivotni dobitak.

Zoran

pre 7 godina

"I kako sada izgleda Danijelina računica? Nekih 1.700 kilometara severnije od Niša, plata je nekih 1.700 viša – oko 2.000 evra bruto."

U Srbiji racunamo neto a u Nemackoj bruto. To je jedno 350 prema 1500, nema ni 5 puta vecu platu.

zele

pre 7 godina

Ali, gde sad da odes, vucic je rekao da nas cekaju zlatnih 5 godina??
Otvaraju se fabrike cipova, BGH2O, mercedes autobusi, pa imamo izbore, i predsednicke i parlamentarne...
Borba protiv korupcije i kriminala....

objektivan

pre 7 godina

Ajde ti idi u Nemačkoj živi sam u stanu pa da te vidimo. Ne, nego odu u Nemačku i žive kao studenti. Pa zašto ako je to obećana zemlja?
Zato što je renta u nekim gradovima minimum 1000€(Minhen, Keln, Dizeldorf, Štutgart...).
Ako radiš za 1500€ neto pa ti živi sa 500€, plaćaj hranu, režije, benzin, garderobu, kozmetiku a privatno zdravstveno i neka štednja su pusti san. Za porodice gde dvoje rade je druga priča ali i dalje ima stiskanja. Ajde ti kupi stan ili kuću u toj Nemačkoj, plati učešće 20.000€-25.000€ , kvadrat 3500-4500€.
Ovi što uštede mesečno sa prosečnom platom 500€ -600€ žive kao crvi.

Kalimero EU

pre 7 godina

ali...da li ste svesni da neko sa fakultetom u Srbiji ima istu platu kao neko srednjom školom..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (???, 13. decembar 2016 17:01)


Kako glupo razmisljanje. Pa sta ako imas fakultet. U drzavnoj firmi u rbiji postoje one tablice na plate u zavisnosti od strucne spreme, a kod privatnika, placa se radno mesto a ne diploma. Ako je neko sposoban da obavi posao na konkretnom radnom mestu, ne vidim cemu ljutnja da fakutetlije i srednjoskolci imaju istu platu.

Ja imam fakultet, a moj nadredjeni srednju trogodisnju, i dobro obavlja svoj posao. Ne stanijem u Srbiji i verujem da cu trudom i radom da se izborim za bolje mesto.

I isto tako ne razumem zasto se ljudi smeju kad neko kaze da u Nemackoj ima platu 1 500 neto na primer. Ako zivi sa nekim i deli troskove iznajmljivanja stana, platice do 400 maximalno. hrana da ne stedi 300 eura, i to bogato da jede. Znaci 800 - 900 eura max potrosi za pokrivanje troskova, stana, markice za orevoz i hrane. Otaje u dzepu 500 eura. A sta u Srbiji ostane od 300 eura plate koju primi med sestra, ostane - 10 000 da se pokriju osnovni troskovi, i to da se stedi na hrani.

Ni ja ne zivim preko na visokoj nozi, al ima za hranu, ne razmisljam da li cu imati pare za novu obucu, neki komad garderobe. A uspem i da stedim, 50 - 200 eura mesecno, zavisi od i nepredvidjenih troskova. A u Srbiji bez posla preko 2 godine.

gojimir debeljački

pre 7 godina

Rostok, Baltik?!! Pa neka ide koga muka natera. To je ocajna lokacija, sa odvratnom klimom, zivot bez prijatelja, ali i bez izgleda da izgradite drustveni zivot. Takvo je podneblje, ljudi. Novac je jedini lajt motiv i u pocetku to prija, kasnije vam je bitnije sve ostalo. Pre bih radio u Spaniji/Italiji za 2000e nego u Skandinaviji za 10000e.
(Petar, 13. decembar 2016 19:23)

Možda te niko nije obavestio ali u Španiji i Italiji je gotovo nemoguće naći posao za 2.000 evra posebno ako si stranac. Za većinu stanovnika život u pomenutim zemljama je kao u Srbiji, ljudi sa fakultetima rade po dva tri posla, konobarišu, voze uber, rade neke uslužne delatnosti i navlače 800-1000. moji prijatelji doktori prava u Italiji rade za 2.000 i to im je super. Nemačka ne ubija sa platama kao Norveška, ali ceni rad i daje dovoljno da se živi dostojansveno. Niko tamo ne ide da se obogati i vrati kući sa mercedesom, sad se ide da se nikada i ni po koju cenu ne vrati.

muamer

pre 7 godina

Ja radim u Danskoj kao medicinski tehnicar i imam oko 3000 eura neto + 6 nedelja placenog odmora.Druga stvar je sto su bolnice ovde bolje sredjene nego hoteli po Srbiji a o usluzi i da ne pricam.

Rale

pre 7 godina

u americi medicinske sestre imaju oko 25$ na sat na floridi i oko 40$ u kaliforniji ali isto zavisi dal rade sa teskim slučajevima, npr. tesko bolesnim bebama, plus imaju milion beneficija

Petar

pre 7 godina

Rostok, Baltik?!! Pa neka ide koga muka natera. To je ocajna lokacija, sa odvratnom klimom, zivot bez prijatelja, ali i bez izgleda da izgradite drustveni zivot. Takvo je podneblje, ljudi. Novac je jedini lajt motiv i u pocetku to prija, kasnije vam je bitnije sve ostalo. Pre bih radio u Spaniji/Italiji za 2000e nego u Skandinaviji za 10000e.

Bez 2500€ neto, u EU možeš samo da zivotaris

pre 7 godina

Goblin svaka cast na komentaru.
Zivela, ali bas zivela u Nemackoj....a ne ko neki naši koji odu tamo da RADE, zarade i onda zivotare. I pravi život je tamo izuzetno skup ( ko svuda u svetu).
Jos jednu stvar bi da dodam, kad je tamo sve toliko lepo i bajno, zasto se svi sa naših ex YU prostora, cim zarade penziju vraćaju!!!!
Pa zasto tamo ne ostanu i ne uzivaju u penziji???? Nego kad shvate da imaju penziju 800€ i da jedva preživljavaju - Ajde nazad, i onda prosipaju priču kako su se zazeleli otadžbine i rodbine.
Ali i treba svi da odu i da vide kako je tamo negde i koliko se "bolje" živi.

mare

pre 7 godina

Ona u Nemčkoj može da bude samo negovateljica a ne medicinska sestra, gomila ispita mora da položi jer se ne priznaje naša diploma.
Ona ima 6x veću platu ali joj život nije sigurno 6x kvalitetniji, možda jeste 2-3x.

kvaziintelektualac

pre 7 godina

@pazljivi citalac, nije kljucna rec bruto nego 300 evra. A ako si toliko pazljiv citalac nadam se da si procitao i ono da ne radi 5 poslova kao u Srbiji i da se oseca kao covek.

valjdanormalan

pre 7 godina

znate li kako se predaje smena u Štutgardu na privatnoj klinici....na srpskom... znate li kako se predaje smena u apoteci u Norveškoj....na srpskom....

Lik

pre 7 godina

Podržavam i pozdravljam ovu hrabru ženu, imala je ono što inače mnogi muškarci nemaju.
Inače, smeta mi što su, svi do jednog komentari isti. Pominje se država i da odavde treba bežati. Niko da zagrebe ispod površine i da nazove stvari pravim imenom a to je sledeće: MI SMO TAKAV NAROD.
Imamo državu upravo onakvu kakvu zaslužujemo i to tako decenijama. Nisu ti ljudi pali s Marsa, oni si MI kao celina i MI smo ih tu postavili. To što neko tvrdi da nije glasao za njih ne znači apsolutno ništa, MI kao narod većinski ih uvek biramo što jednostavno znači da MI kao narod nismo sposobni da bolje vladamo sobom.
Otuda hrabri pojedinci odlaze tamo gde su neki drugi narodi bolje i pametnije organizovali svoje živote i to je zapravo poraz svih nas, kao narod smo jednostavno nesposobni.
Zato je ulazak u EU jedini izlaz, kada već nemamo (pa i ne poštujemo) svoja pravila onda ćemo poštovati tuđa da bi nam bilo bolje i to je realna istorijska činjenica, jači vladju nad slabima.

tatamata

pre 7 godina

@Znalac:

Umeju i Nemice da se doteraju i to mnogo bolje od tih devojaka koje si video, ali one to rade kada izlaze, idu na zurke itd. Za posao biraju komfor - duge ravne kose, uske farkmerke, patike za trcanje, kratke kozne jaknice ... Cak i zene na menadzerskim pozicijama na zapadu vrlo cesto mozete da vidite u savrsenoj elegantnoj suknjici, blejzeru, kaputu, a na nogama - patike. Cim dodje na posao iz torbe vadi stikle. Cesta slika ovde.

vasa

pre 7 godina

Surova istina i ko je kriv? Pa ovi bogati što se zovu političari, nisam ja prodao fabrike nisam ja donosio propise ne rukovodim ja pobogu, njima se ne žuri oni su se omastili, a narod ništa ne menja i ćuti kao hipnotisan, onaj ko se probudi iz narkoze uzme kartu bespovratno.Nemamo industriju?Ok pa ovde i ne treba podsticaj pomoć, samo oslobodite domaće proizvođače nameta i papirologije, ovde se plaća porez i na vazduh.

Goblin

pre 7 godina

Goblin to sto si nabrojao nisu vise nase fabrike,samo su nasi radnici za koje premijer kada nas nudi po svetu investitorima sa ponosom istice najjeftiniji i sta mi tu da uradimo.Zasto premijer ne kaze investitorima prosecna plata u Srbiji je toliko,to da vam bude osnovna plata ako hocete da ih platite vise,mozete.A ne da im se da po 10000 eura,zemljiste itd i da placaju radnika po 25 000 dinara.
(miki, 13. decembar 2016 17:20)

Slazem se da to nisunase fabrike, ali radnik je radnik i ima svoje obaveze i odgovornosti bez obzira na vlasnistvo firme.

Ove firme sto dolaze kod nas, nisu firme za primer, jer samo sklapaju delove. inovativne firme zaradjuju fise novca i mogu vise da plate radnika.

Ja bih voleo da kod nas dodju ozbiljne firme, kao recimo mercedes. Ali Miki, prijatelju kako bre da dodje mercedes kod nas? Mi nemamo dokaz da su nasi inzenjeri i dizajneri sposobni da ponude nesto inovativno.Jer smo do 2008 godine proizvodili Yuga, a taj automobil ni 80-ih nije bio dobar,ako uporedjujemo sa inostranom konkurencijom. To sto se mi busamo u grudi i vicemo da smo nebeski narod mercedesu ne znaci nista, on nema dokaz da smo mi spospobni za visi nivo igre.

Evo trebala bi da se otvori Ikea i Lidl kod nas, i ima puno kokmentara a svi su sopingholicarski i ni jedan komentator nije rekao kako su to kompanije sa visedecenijskim iskustvom gde moze dosta toga da se nauci. Ne, svi komentarisu kako jeda cekaju da se otvori da bi mogli da kupuju. E to je nas kadar.

miki

pre 7 godina

Goblin to sto si nabrojao nisu vise nase fabrike,samo su nasi radnici za koje premijer kada nas nudi po svetu investitorima sa ponosom istice najjeftiniji i sta mi tu da uradimo.Zasto premijer ne kaze investitorima prosecna plata u Srbiji je toliko,to da vam bude osnovna plata ako hocete da ih platite vise,mozete.A ne da im se da po 10000 eura,zemljiste itd i da placaju radnika po 25 000 dinara.

Vesna Nikolic

pre 7 godina

Srbija je siromašna zemlja iz mnogo razloga.
Glupo je ljutiti se (mislim na ove iz državnih službi) zbog visine primanja

i još jednom: SRBIJA JE SIROMAŠNA zemlja i svašta je preživela i dalje preživljava
nisu vam plate male zato što vas neko mrzi nego jednostavno - nema se

???

pre 7 godina

super, drago mi je...sve najbolje...
ali...da li ste svesni da neko sa fakultetom u Srbiji ima istu platu kao neko srednjom školom...džabe i diploma i godine radi i odricanja...isto i sa fakultetskom i sa srednjoškolskom diplomom..."tristotinak" i za jedne i za druge...

Znalac

pre 7 godina

Naravno da zivot u Nemackoj ima prednosti i da su mnoge stvari jeftinije nego u Srbiji, ali isto tako zavisi sta su vam prioriteti i na sta trosite novac. Licno poznajem 3 preslatke sestre koje rade u KC Nis (a koje po njohovoj prici nisu nikakvi izuzetni slucajevi po ovom pitanju) koje uvek imaju savrsene frizure, izvucene pramenove ili ombre, besprekorno sredjene nokte, jednom recju vidi se da devojke vode racuna o sebi urkos bednim platama koje zaradjuju. Sa druge strane, kroz posao sam imao sam dodirnih tacaka sa zdravstvenim radnicima u Nemackoj i nigde nisam video makar jedan, izolovan primer izgleda koji je medju nasim zaposlenim standardan. Jedino nisam uspeo da utvrdim da li je to usled toga sto se u Nemackoj ne trude da reprezentativno izgledaju, ili zato sto bi im pola plate otislo beauty tretmane pa ne mogu to sebi da priuste.

Slovenac

pre 7 godina

Dodijite slobodno na Zapad. I nemojte se cuditi. Tamo smo vecinom ko drogirani. Gledamo svoja posla, nismo agresivni u saobracaju i ne pricamo o politici.

salenacionale

pre 7 godina

Svaka čast, hrabra odluka. Ali, kako bi sve bilo jasno ljudima ovde, pojasnite koliko je neto tih 2.000€ bruto. To izlazi oko 1.400€ (koliko je to tačno, zavisi od puno uslova)

2000 bruto bez dezurstva. Neto se razlikuje imas li dece,jesi li udata-ozenjen. sve u svemu sa dezurstvima ne moze da bude manje od 1500-1600 eura.

Srbijo laku noc

pre 7 godina

Setam trgom danas stanem ispred bankomata,napolju stoji radnik obezbedjenja covek oko 40-tak godina i razgovara telefonom sa verovatno svojim pretpostavljenim i pita tuzno zasto sam platu dobio 21000 din imao sam i dve pratnje novca kao i 3 subote radne,ne bih dalje zaista...21000 dinara,ljudi moji,braco i sestre sta nam rade da li ima kraja ovom ludilu.

Maximus Decimus Meridius

pre 7 godina

Uskoro Danijela,idemo i supruga i ja tvojim putem.Oboje učimo nemački i zdravstveni smo radnici.Mi smo sa Kosova i Metohije živimo i radimo u Nišu. Nadam se uskoro da odemo gde se ceni rad a ne u našoj Srbiji gde sve radiš mnogo više,gde su pacijenti sa pravom uvek nervozni,jer redovima i čekanju nema kraja i zato nam je zdravstvo jedna velika 0.

PP

pre 7 godina

Tako treba,svaka cast zeni na hrabrosti da ode u kasnijim godinama. I lepo je rekla,tamo ljudi ne ogovaraju kao u srbiji,ne kukaju o materijalnom i razmisljaju o totalno drugim stvarima. Jednostavno su mnogo opusteniji a cene te vise nego u rodjenoj zemlji. A onima koji se uvek nadju u komentarima spominjajuci da ste preko gradjanin drugog reda. Njima zelim da ostanu u srbiji i uzivaju u njoj kao gradjani prvog reda. Pozdrav iz uk.

Goblin

pre 7 godina

Nemacka ima Mercedes, BMW, Audi, VW, Porse, Adidas, Siemens, Henkel...i mnoge druge kompanije koje prave kvalitetne proizvode i zaradjuju ogroman novac.

Sta mi Srbi proizvodimo?

Jel nasi inzenjeri u Kg rade na inovativnom motoru za automobil?
Jel nasi radnici uopste proizvode motor?
Jel nasi inzenjeri u gorenje rade na inovativnoj ves masini, el.sporetu...?
Jel nasi dizajneri u tekstilnim i industriji obice kreiraju nove modne trendove? Jel bar prate modne trendove?
Jel nasi menadzeri rade na unapredjenju procese proizvodnje, brendiranju proizvoda...?

Kako bre da imamo velike plate?

Mi smo yugo proizvodili do 2008 godine! Ej 2008! Kako je fabrika mogla da zaradi novac? Kako su radnici mogli da primaju platu?

Svetski Mega Car

pre 7 godina

Drago mi je da se žena snašla. Zašto da radi u Srbiji za platu od 300 evra, kada isti takav posao uz bolje uslove može da radi u Nemačkoj za 1500 evra. Tolika joj je neto plata ako je 2000 evra bruto, jer ima dvoje dece pa joj država skida oko 25% od bruto plate. U Nemačkoj se sve to gleda, da li si oženjen/udata, da li imaš dece i koliko. I to je sasvim pravedno. I moja snajka je otišla u Nemačku da radi i prezadovoljna je, oko 1500-1600 evra joj je plata (neto). Radi u bolnici, ne u staračkom domu. E sad će neko pametan da napiše kako je to isto kao 300 evra u Srbiji. E pa nije. Bio sam više puta u Nemačkoj, jednom sam čak ostao duže od mesec dana, i shvatio sam da je dosta toga jeftinije ili ista cena u odnosu na Srbiju. U Nemačkoj su veće kirije, računi, skuplji je nameštaj, skuplje su usluge (tipa frizer, vodoinstalater, zubar, automehaničar), skuplji je javni prevoz. Sve ostalo je ili ista cena, ili jeftinije. Hrana, piće, kozmetika, odeća, obuća - sve je jeftinije nego u Srbiji.

Igor

pre 7 godina

Bilo bi lepo da recimo za godinu/dve dana ponovo kontaktirate Danijelu i uradite isti razgovor kao i sada.

To je pocetna euforija. Mesec dana je tamo. Po mojoj licnoj proceni nostalgija/depresija/kriza krece od 3 do 9 meseci. Sve ce na novom poslu biti isto, mozda i plata veca, ali ce polako da se budi ideja "mozda meni u Srbiji nije ni bilo tako lose".

Ako to "pregura" i dalje joj se bude svidelo u Nemackoj, onda je to pravo mesto za nju.

Poruka za Danijelu, problemi i poteskoce tek predstoje, ali glavu gore i gurati napred!

milana

pre 7 godina

I treba svi kolektivno da se iselimo, dosta više tih priča o patriotizmu.... Neka ostanu samo političari i penzioneri da žive u svom "svetu blagostanja".

Peki

pre 7 godina

Radim kao radioloski tehnicar duplo vise a i u daleko losijim(nezdravijim-kancerogenijim)uslovima za 10ti deo plate mog kolege u Nemackoj.Sto znaci da sam rad nema nikakve veze sa platom.

DDD

pre 7 godina

Tužno je to što sam počeo da se radujem kada čujem da je neko otišao iz ove propale države, a do skoro mi je bilo tužno to što nas ovde ima sve manje. I ja cu uskoro otići, a ovde neka ostanu penzioneri, lopovi i stranački poltroni, ova država i ne zaslužuje bolje.

Alex

pre 7 godina

Svaka čast, hrabra odluka. Ali, kako bi sve bilo jasno ljudima ovde, pojasnite koliko je neto tih 2.000€ bruto. To izlazi oko 1.400€ (koliko je to tačno, zavisi od puno uslova). Jeste puno više nego ovde, ali uz znatno skuplji život, to ipak nije zemlja o kojoj maštamo da ćemo živeti fenomenalno. Odlično žive oni koji rade posao gde je potražnja veća od ponude. A takvi će zaraditi svuda, pa čak i u Srbiji. Da ne bude zabune, u Nemačkoj se ipak prilično bolje živi nego u ovoj propaloj zemlji :)

Nema

pre 7 godina

" Nemačka stari, sve je više pacijenata, "
Stari i Srbija, još brže, a šta mi preduzimamo?
Bedno plaćamo ljude, oni odlaze i ko će nas da leči?
Bićemo ostavljeni da umiremo bez adekvatnog lečenja.
Tužno.

Srbijo laku noc

pre 7 godina

Setam trgom danas stanem ispred bankomata,napolju stoji radnik obezbedjenja covek oko 40-tak godina i razgovara telefonom sa verovatno svojim pretpostavljenim i pita tuzno zasto sam platu dobio 21000 din imao sam i dve pratnje novca kao i 3 subote radne,ne bih dalje zaista...21000 dinara,ljudi moji,braco i sestre sta nam rade da li ima kraja ovom ludilu.

Nema

pre 7 godina

" Nemačka stari, sve je više pacijenata, "
Stari i Srbija, još brže, a šta mi preduzimamo?
Bedno plaćamo ljude, oni odlaze i ko će nas da leči?
Bićemo ostavljeni da umiremo bez adekvatnog lečenja.
Tužno.

Slovenac

pre 7 godina

Dodijite slobodno na Zapad. I nemojte se cuditi. Tamo smo vecinom ko drogirani. Gledamo svoja posla, nismo agresivni u saobracaju i ne pricamo o politici.

Svetski Mega Car

pre 7 godina

Drago mi je da se žena snašla. Zašto da radi u Srbiji za platu od 300 evra, kada isti takav posao uz bolje uslove može da radi u Nemačkoj za 1500 evra. Tolika joj je neto plata ako je 2000 evra bruto, jer ima dvoje dece pa joj država skida oko 25% od bruto plate. U Nemačkoj se sve to gleda, da li si oženjen/udata, da li imaš dece i koliko. I to je sasvim pravedno. I moja snajka je otišla u Nemačku da radi i prezadovoljna je, oko 1500-1600 evra joj je plata (neto). Radi u bolnici, ne u staračkom domu. E sad će neko pametan da napiše kako je to isto kao 300 evra u Srbiji. E pa nije. Bio sam više puta u Nemačkoj, jednom sam čak ostao duže od mesec dana, i shvatio sam da je dosta toga jeftinije ili ista cena u odnosu na Srbiju. U Nemačkoj su veće kirije, računi, skuplji je nameštaj, skuplje su usluge (tipa frizer, vodoinstalater, zubar, automehaničar), skuplji je javni prevoz. Sve ostalo je ili ista cena, ili jeftinije. Hrana, piće, kozmetika, odeća, obuća - sve je jeftinije nego u Srbiji.

DDD

pre 7 godina

Tužno je to što sam počeo da se radujem kada čujem da je neko otišao iz ove propale države, a do skoro mi je bilo tužno to što nas ovde ima sve manje. I ja cu uskoro otići, a ovde neka ostanu penzioneri, lopovi i stranački poltroni, ova država i ne zaslužuje bolje.

Goblin

pre 7 godina

Nemacka ima Mercedes, BMW, Audi, VW, Porse, Adidas, Siemens, Henkel...i mnoge druge kompanije koje prave kvalitetne proizvode i zaradjuju ogroman novac.

Sta mi Srbi proizvodimo?

Jel nasi inzenjeri u Kg rade na inovativnom motoru za automobil?
Jel nasi radnici uopste proizvode motor?
Jel nasi inzenjeri u gorenje rade na inovativnoj ves masini, el.sporetu...?
Jel nasi dizajneri u tekstilnim i industriji obice kreiraju nove modne trendove? Jel bar prate modne trendove?
Jel nasi menadzeri rade na unapredjenju procese proizvodnje, brendiranju proizvoda...?

Kako bre da imamo velike plate?

Mi smo yugo proizvodili do 2008 godine! Ej 2008! Kako je fabrika mogla da zaradi novac? Kako su radnici mogli da primaju platu?

milana

pre 7 godina

I treba svi kolektivno da se iselimo, dosta više tih priča o patriotizmu.... Neka ostanu samo političari i penzioneri da žive u svom "svetu blagostanja".

Peki

pre 7 godina

Radim kao radioloski tehnicar duplo vise a i u daleko losijim(nezdravijim-kancerogenijim)uslovima za 10ti deo plate mog kolege u Nemackoj.Sto znaci da sam rad nema nikakve veze sa platom.

Maximus Decimus Meridius

pre 7 godina

Uskoro Danijela,idemo i supruga i ja tvojim putem.Oboje učimo nemački i zdravstveni smo radnici.Mi smo sa Kosova i Metohije živimo i radimo u Nišu. Nadam se uskoro da odemo gde se ceni rad a ne u našoj Srbiji gde sve radiš mnogo više,gde su pacijenti sa pravom uvek nervozni,jer redovima i čekanju nema kraja i zato nam je zdravstvo jedna velika 0.

Igor

pre 7 godina

Bilo bi lepo da recimo za godinu/dve dana ponovo kontaktirate Danijelu i uradite isti razgovor kao i sada.

To je pocetna euforija. Mesec dana je tamo. Po mojoj licnoj proceni nostalgija/depresija/kriza krece od 3 do 9 meseci. Sve ce na novom poslu biti isto, mozda i plata veca, ali ce polako da se budi ideja "mozda meni u Srbiji nije ni bilo tako lose".

Ako to "pregura" i dalje joj se bude svidelo u Nemackoj, onda je to pravo mesto za nju.

Poruka za Danijelu, problemi i poteskoce tek predstoje, ali glavu gore i gurati napred!

Lik

pre 7 godina

Podržavam i pozdravljam ovu hrabru ženu, imala je ono što inače mnogi muškarci nemaju.
Inače, smeta mi što su, svi do jednog komentari isti. Pominje se država i da odavde treba bežati. Niko da zagrebe ispod površine i da nazove stvari pravim imenom a to je sledeće: MI SMO TAKAV NAROD.
Imamo državu upravo onakvu kakvu zaslužujemo i to tako decenijama. Nisu ti ljudi pali s Marsa, oni si MI kao celina i MI smo ih tu postavili. To što neko tvrdi da nije glasao za njih ne znači apsolutno ništa, MI kao narod većinski ih uvek biramo što jednostavno znači da MI kao narod nismo sposobni da bolje vladamo sobom.
Otuda hrabri pojedinci odlaze tamo gde su neki drugi narodi bolje i pametnije organizovali svoje živote i to je zapravo poraz svih nas, kao narod smo jednostavno nesposobni.
Zato je ulazak u EU jedini izlaz, kada već nemamo (pa i ne poštujemo) svoja pravila onda ćemo poštovati tuđa da bi nam bilo bolje i to je realna istorijska činjenica, jači vladju nad slabima.

muamer

pre 7 godina

Ja radim u Danskoj kao medicinski tehnicar i imam oko 3000 eura neto + 6 nedelja placenog odmora.Druga stvar je sto su bolnice ovde bolje sredjene nego hoteli po Srbiji a o usluzi i da ne pricam.

Dule

pre 7 godina

U poslednje vreme ima puno ovakvih članaka. Uvek sam ih čitao ali nisam komentarisao. Iz ličnog iskustva mogu da kažem sledeće. Da nije lako nije, ali da se isplati isplati se odlazak u Nemačku. Isplati se samo visoko obrazovanim ljudima.
Moja supruga je doktor i u Nišu nije mogla nikako da nadje posao. Ja sam imao solidan posao ali zbog sveukupne nesigurnosti odlučimo da probamo. Preko interneta nadje kliniku i obezbedi razgovor. Ode na razgovor i dobije posao. Naravno Nemački mora da se zna perfektno.
Ode sama ja ostanem kući sa decom. Dva meseca probni rad bez plate. Nakon toga joj ponude ugovor. Ostaje sama još 4 meseca dok se nama ne srede papiri.
Nakon svih peripetija i posle godinu dana sada sada smo svi zajedno. Supruga ima platu od 4100 bruto što mu neto dodje malo preko 3000e. Živimo u malom mestu. Stan, četvorosobni, plaćamo 630e sa troskovima. Deca idu u školu i u vrtić. Da ne pričam kako su ljubazni prema deci i ako ne znaju ni reč nemačkog. Vrtic je 160e škola je besplatna. Pored ovih troškova imamo internet mobilne telefone sve u svemu troškovi su oko 1000 e. Na hranu potrošio oko 400e ali se ne pazi sta se kupuje.
Ostatak se ostavlja.
Ja za sada ne radim, ne znam jezik.
Upoznali smo dosta ljudi mahom naših sa kojima se često druzimo. Tako da to što kažu nema društvenog života nije tačno.
Ko može i hoće moja preporuka da ide iz Srbije. Naravno sve ovo je iz ličnog iskustva.

gojimir debeljački

pre 7 godina

Rostok, Baltik?!! Pa neka ide koga muka natera. To je ocajna lokacija, sa odvratnom klimom, zivot bez prijatelja, ali i bez izgleda da izgradite drustveni zivot. Takvo je podneblje, ljudi. Novac je jedini lajt motiv i u pocetku to prija, kasnije vam je bitnije sve ostalo. Pre bih radio u Spaniji/Italiji za 2000e nego u Skandinaviji za 10000e.
(Petar, 13. decembar 2016 19:23)

Možda te niko nije obavestio ali u Španiji i Italiji je gotovo nemoguće naći posao za 2.000 evra posebno ako si stranac. Za većinu stanovnika život u pomenutim zemljama je kao u Srbiji, ljudi sa fakultetima rade po dva tri posla, konobarišu, voze uber, rade neke uslužne delatnosti i navlače 800-1000. moji prijatelji doktori prava u Italiji rade za 2.000 i to im je super. Nemačka ne ubija sa platama kao Norveška, ali ceni rad i daje dovoljno da se živi dostojansveno. Niko tamo ne ide da se obogati i vrati kući sa mercedesom, sad se ide da se nikada i ni po koju cenu ne vrati.

valjdanormalan

pre 7 godina

znate li kako se predaje smena u Štutgardu na privatnoj klinici....na srpskom... znate li kako se predaje smena u apoteci u Norveškoj....na srpskom....

???

pre 7 godina

super, drago mi je...sve najbolje...
ali...da li ste svesni da neko sa fakultetom u Srbiji ima istu platu kao neko srednjom školom...džabe i diploma i godine radi i odricanja...isto i sa fakultetskom i sa srednjoškolskom diplomom..."tristotinak" i za jedne i za druge...

kvaziintelektualac

pre 7 godina

@pazljivi citalac, nije kljucna rec bruto nego 300 evra. A ako si toliko pazljiv citalac nadam se da si procitao i ono da ne radi 5 poslova kao u Srbiji i da se oseca kao covek.

PP

pre 7 godina

Tako treba,svaka cast zeni na hrabrosti da ode u kasnijim godinama. I lepo je rekla,tamo ljudi ne ogovaraju kao u srbiji,ne kukaju o materijalnom i razmisljaju o totalno drugim stvarima. Jednostavno su mnogo opusteniji a cene te vise nego u rodjenoj zemlji. A onima koji se uvek nadju u komentarima spominjajuci da ste preko gradjanin drugog reda. Njima zelim da ostanu u srbiji i uzivaju u njoj kao gradjani prvog reda. Pozdrav iz uk.

Dragan

pre 7 godina

Moja prva destinacija izvan Srbije - bratska Grcka. Ostao tamo oko pola godine. Voleo narod, voleli i oni mene ali - drzava totalna propast i dezorganizacija. A i tretirali su me kao g***o oni iz birokratije. Odem za Englesku. Problem na granici sa vizom, moraju da provere i da me ispitaju. Sednem za sto onako utucen, a one mi skuvaju caj. Nikad nisam bio bolje tretiran, moram da priznam. Dobijem posao i ziveo sam tamo svoju najbolju godinu. Znao sam da nazad u Srbiju idem samo sa nogama napred. Da ne rizikujem takav ishod, uzmem papire za Kanadu i odem pravo iz Londona tamo nisam ni svracao u Srbiju. Kanada ni blizu Engleske ni po kulturi ni po bilo kojem standardu ali soska je soska. Bio sam malo i u US, dve godine, svideli mi se ljudi, svideo se i ja njima, ali iz nekog razloga ujka Sam nije hteo da mu placam porez pa nazad u Kanadu. Bio u Srbiji jednom u 14 godina kada mi je otac imao operaciju na srcu. Nista me ne vuce, osim dva (jeste bukvalno dva) prijatelja, ali odbojne sile su jace. Voleo bih da Srbiji krene na bolje. Ne mrzim nikog tamo (osim par njih naravno). Znam ja da bez meni slicnih, tesko ce da krene na bolje, ali mislim da bi i sa nama bilo isto samo bi se i mi mucili.
Bezite ljudi ako Boga znate!
Ako jedno mesto ne valja ne vracajte se nego gledajte dalje. Veliki je svet ima mesta za svakog dobrog coveka i zenu.

Alex

pre 7 godina

Svaka čast, hrabra odluka. Ali, kako bi sve bilo jasno ljudima ovde, pojasnite koliko je neto tih 2.000€ bruto. To izlazi oko 1.400€ (koliko je to tačno, zavisi od puno uslova). Jeste puno više nego ovde, ali uz znatno skuplji život, to ipak nije zemlja o kojoj maštamo da ćemo živeti fenomenalno. Odlično žive oni koji rade posao gde je potražnja veća od ponude. A takvi će zaraditi svuda, pa čak i u Srbiji. Da ne bude zabune, u Nemačkoj se ipak prilično bolje živi nego u ovoj propaloj zemlji :)

Kalimero EU

pre 7 godina

ali...da li ste svesni da neko sa fakultetom u Srbiji ima istu platu kao neko srednjom školom..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (???, 13. decembar 2016 17:01)


Kako glupo razmisljanje. Pa sta ako imas fakultet. U drzavnoj firmi u rbiji postoje one tablice na plate u zavisnosti od strucne spreme, a kod privatnika, placa se radno mesto a ne diploma. Ako je neko sposoban da obavi posao na konkretnom radnom mestu, ne vidim cemu ljutnja da fakutetlije i srednjoskolci imaju istu platu.

Ja imam fakultet, a moj nadredjeni srednju trogodisnju, i dobro obavlja svoj posao. Ne stanijem u Srbiji i verujem da cu trudom i radom da se izborim za bolje mesto.

I isto tako ne razumem zasto se ljudi smeju kad neko kaze da u Nemackoj ima platu 1 500 neto na primer. Ako zivi sa nekim i deli troskove iznajmljivanja stana, platice do 400 maximalno. hrana da ne stedi 300 eura, i to bogato da jede. Znaci 800 - 900 eura max potrosi za pokrivanje troskova, stana, markice za orevoz i hrane. Otaje u dzepu 500 eura. A sta u Srbiji ostane od 300 eura plate koju primi med sestra, ostane - 10 000 da se pokriju osnovni troskovi, i to da se stedi na hrani.

Ni ja ne zivim preko na visokoj nozi, al ima za hranu, ne razmisljam da li cu imati pare za novu obucu, neki komad garderobe. A uspem i da stedim, 50 - 200 eura mesecno, zavisi od i nepredvidjenih troskova. A u Srbiji bez posla preko 2 godine.

zele

pre 7 godina

Ali, gde sad da odes, vucic je rekao da nas cekaju zlatnih 5 godina??
Otvaraju se fabrike cipova, BGH2O, mercedes autobusi, pa imamo izbore, i predsednicke i parlamentarne...
Borba protiv korupcije i kriminala....

tatamata

pre 7 godina

@Znalac:

Umeju i Nemice da se doteraju i to mnogo bolje od tih devojaka koje si video, ali one to rade kada izlaze, idu na zurke itd. Za posao biraju komfor - duge ravne kose, uske farkmerke, patike za trcanje, kratke kozne jaknice ... Cak i zene na menadzerskim pozicijama na zapadu vrlo cesto mozete da vidite u savrsenoj elegantnoj suknjici, blejzeru, kaputu, a na nogama - patike. Cim dodje na posao iz torbe vadi stikle. Cesta slika ovde.

miki

pre 7 godina

Goblin to sto si nabrojao nisu vise nase fabrike,samo su nasi radnici za koje premijer kada nas nudi po svetu investitorima sa ponosom istice najjeftiniji i sta mi tu da uradimo.Zasto premijer ne kaze investitorima prosecna plata u Srbiji je toliko,to da vam bude osnovna plata ako hocete da ih platite vise,mozete.A ne da im se da po 10000 eura,zemljiste itd i da placaju radnika po 25 000 dinara.

salenacionale

pre 7 godina

Svaka čast, hrabra odluka. Ali, kako bi sve bilo jasno ljudima ovde, pojasnite koliko je neto tih 2.000€ bruto. To izlazi oko 1.400€ (koliko je to tačno, zavisi od puno uslova)

2000 bruto bez dezurstva. Neto se razlikuje imas li dece,jesi li udata-ozenjen. sve u svemu sa dezurstvima ne moze da bude manje od 1500-1600 eura.

Galeb south

pre 7 godina

Naša realnost. I još veći broj ljudi će odlaziti. Mi za 7 miliona nemamo mesta a ni para a oni imaju za 80..gde je budućnost. Ovde bi med.teh.bili zadovoljni i sa 450 ali nemaju ni 300

Goblin

pre 7 godina

Goblin to sto si nabrojao nisu vise nase fabrike,samo su nasi radnici za koje premijer kada nas nudi po svetu investitorima sa ponosom istice najjeftiniji i sta mi tu da uradimo.Zasto premijer ne kaze investitorima prosecna plata u Srbiji je toliko,to da vam bude osnovna plata ako hocete da ih platite vise,mozete.A ne da im se da po 10000 eura,zemljiste itd i da placaju radnika po 25 000 dinara.
(miki, 13. decembar 2016 17:20)

Slazem se da to nisunase fabrike, ali radnik je radnik i ima svoje obaveze i odgovornosti bez obzira na vlasnistvo firme.

Ove firme sto dolaze kod nas, nisu firme za primer, jer samo sklapaju delove. inovativne firme zaradjuju fise novca i mogu vise da plate radnika.

Ja bih voleo da kod nas dodju ozbiljne firme, kao recimo mercedes. Ali Miki, prijatelju kako bre da dodje mercedes kod nas? Mi nemamo dokaz da su nasi inzenjeri i dizajneri sposobni da ponude nesto inovativno.Jer smo do 2008 godine proizvodili Yuga, a taj automobil ni 80-ih nije bio dobar,ako uporedjujemo sa inostranom konkurencijom. To sto se mi busamo u grudi i vicemo da smo nebeski narod mercedesu ne znaci nista, on nema dokaz da smo mi spospobni za visi nivo igre.

Evo trebala bi da se otvori Ikea i Lidl kod nas, i ima puno kokmentara a svi su sopingholicarski i ni jedan komentator nije rekao kako su to kompanije sa visedecenijskim iskustvom gde moze dosta toga da se nauci. Ne, svi komentarisu kako jeda cekaju da se otvori da bi mogli da kupuju. E to je nas kadar.

Rale

pre 7 godina

u americi medicinske sestre imaju oko 25$ na sat na floridi i oko 40$ u kaliforniji ali isto zavisi dal rade sa teskim slučajevima, npr. tesko bolesnim bebama, plus imaju milion beneficija

Bez 2500€ neto, u EU možeš samo da zivotaris

pre 7 godina

Goblin svaka cast na komentaru.
Zivela, ali bas zivela u Nemackoj....a ne ko neki naši koji odu tamo da RADE, zarade i onda zivotare. I pravi život je tamo izuzetno skup ( ko svuda u svetu).
Jos jednu stvar bi da dodam, kad je tamo sve toliko lepo i bajno, zasto se svi sa naših ex YU prostora, cim zarade penziju vraćaju!!!!
Pa zasto tamo ne ostanu i ne uzivaju u penziji???? Nego kad shvate da imaju penziju 800€ i da jedva preživljavaju - Ajde nazad, i onda prosipaju priču kako su se zazeleli otadžbine i rodbine.
Ali i treba svi da odu i da vide kako je tamo negde i koliko se "bolje" živi.

vasa

pre 7 godina

Surova istina i ko je kriv? Pa ovi bogati što se zovu političari, nisam ja prodao fabrike nisam ja donosio propise ne rukovodim ja pobogu, njima se ne žuri oni su se omastili, a narod ništa ne menja i ćuti kao hipnotisan, onaj ko se probudi iz narkoze uzme kartu bespovratno.Nemamo industriju?Ok pa ovde i ne treba podsticaj pomoć, samo oslobodite domaće proizvođače nameta i papirologije, ovde se plaća porez i na vazduh.

objektivan

pre 7 godina

Ajde ti idi u Nemačkoj živi sam u stanu pa da te vidimo. Ne, nego odu u Nemačku i žive kao studenti. Pa zašto ako je to obećana zemlja?
Zato što je renta u nekim gradovima minimum 1000€(Minhen, Keln, Dizeldorf, Štutgart...).
Ako radiš za 1500€ neto pa ti živi sa 500€, plaćaj hranu, režije, benzin, garderobu, kozmetiku a privatno zdravstveno i neka štednja su pusti san. Za porodice gde dvoje rade je druga priča ali i dalje ima stiskanja. Ajde ti kupi stan ili kuću u toj Nemačkoj, plati učešće 20.000€-25.000€ , kvadrat 3500-4500€.
Ovi što uštede mesečno sa prosečnom platom 500€ -600€ žive kao crvi.

mare

pre 7 godina

Ona u Nemčkoj može da bude samo negovateljica a ne medicinska sestra, gomila ispita mora da položi jer se ne priznaje naša diploma.
Ona ima 6x veću platu ali joj život nije sigurno 6x kvalitetniji, možda jeste 2-3x.

Zoran

pre 7 godina

Pa jasam u Rusiji imao kao keramicar 2600$.Stan i hranu i prevoz firma placala.Kolko njoj moze cisto da ostane u Nemackoj?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Djura, 13. decembar 2016 19:31)

1500 brate. Tuga.

Ljuba

pre 7 godina

Pogledajte sajt numbeo.com koji pravi autenticne izvestaje o troskovima zivota u svim vecim gradovima Nemacke,Evrope i sveta.Plata u dinarima u Rostock-u Nemacka,bruto 280 hiljada dinara(2350 eura),jednosoban stancic 25 hiljada dinara(210 eura-ima i za 14 hiljada dinara,120 eura).

Cene su date u dinarima jer sajt ima opciju da automatski racuna valutu drzave u kojoj zivite a u kojoj zelite otici-da bi dobili blizu sliku u kakvom rezervatu od drzave zivimo.

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Rostock?displayCurrency=RSD

Dakle plata 2300 eura a stan 210 eura.U Srbiji stan 150 eura plata 190 eura.

I posle mi neko kaze "ostajte ovde nijedno sunce Vas nece grejati kao sto Vas ovde greje..."

Vesna Nikolic

pre 7 godina

Srbija je siromašna zemlja iz mnogo razloga.
Glupo je ljutiti se (mislim na ove iz državnih službi) zbog visine primanja

i još jednom: SRBIJA JE SIROMAŠNA zemlja i svašta je preživela i dalje preživljava
nisu vam plate male zato što vas neko mrzi nego jednostavno - nema se

Jason

pre 7 godina

Citam mnogo iskompleksiranih i zluradih komentara. Svakome ko ode iz svoje zemlje da radi u inostranstvo i da se bori za bolji zivot, dubok naklon i svaka cast. Mi koji smo imali hrabrosti za tako nesto potpuno razumemo druge koji su otisli.

Medenko

pre 7 godina

Gde li ti Medenko živiš? Sestra 43000 platu? Pa doktorka u "hitnoj pomoći", moja kuma sa 10g iskustva ima 51000. Tek da znate Srbijo, zašto ćete se uskoro sami lečiti.

Znalac

pre 7 godina

Naravno da zivot u Nemackoj ima prednosti i da su mnoge stvari jeftinije nego u Srbiji, ali isto tako zavisi sta su vam prioriteti i na sta trosite novac. Licno poznajem 3 preslatke sestre koje rade u KC Nis (a koje po njohovoj prici nisu nikakvi izuzetni slucajevi po ovom pitanju) koje uvek imaju savrsene frizure, izvucene pramenove ili ombre, besprekorno sredjene nokte, jednom recju vidi se da devojke vode racuna o sebi urkos bednim platama koje zaradjuju. Sa druge strane, kroz posao sam imao sam dodirnih tacaka sa zdravstvenim radnicima u Nemackoj i nigde nisam video makar jedan, izolovan primer izgleda koji je medju nasim zaposlenim standardan. Jedino nisam uspeo da utvrdim da li je to usled toga sto se u Nemackoj ne trude da reprezentativno izgledaju, ili zato sto bi im pola plate otislo beauty tretmane pa ne mogu to sebi da priuste.

Dragan

pre 7 godina

Moja prva destinacija izvan Srbije - bratska Grcka. Ostao tamo oko pola godine. Voleo narod, voleli i oni mene ali - drzava totalna propast i dezorganizacija. A i tretirali su me kao g***o oni iz birokratije. Odem za Englesku. Problem na granici sa vizom, moraju da provere i da me ispitaju. Sednem za sto onako utucen, a one mi skuvaju caj. Nikad nisam bio bolje tretiran, moram da priznam. Dobijem posao i ziveo sam tamo svoju najbolju godinu. Znao sam da nazad u Srbiju idem samo sa nogama napred. Da ne rizikujem takav ishod, uzmem papire za Kanadu i odem pravo iz Londona tamo nisam ni svracao u Srbiju. Kanada ni blizu Engleske ni po kulturi ni po bilo kojem standardu ali soska je soska. Bio sam malo i u US, dve godine, svideli mi se ljudi, svideo se i ja njima, ali iz nekog razloga ujka Sam nije hteo da mu placam porez pa nazad u Kanadu. Bio u Srbiji jednom u 14 godina kada mi je otac imao operaciju na srcu. Nista me ne vuce, osim dva (jeste bukvalno dva) prijatelja, ali odbojne sile su jace. Voleo bih da Srbiji krene na bolje. Ne mrzim nikog tamo (osim par njih naravno). Znam ja da bez meni slicnih, tesko ce da krene na bolje, ali mislim da bi i sa nama bilo isto samo bi se i mi mucili.
Bezite ljudi ako Boga znate!
Ako jedno mesto ne valja ne vracajte se nego gledajte dalje. Veliki je svet ima mesta za svakog dobrog coveka i zenu.

Petar

pre 7 godina

Rostok, Baltik?!! Pa neka ide koga muka natera. To je ocajna lokacija, sa odvratnom klimom, zivot bez prijatelja, ali i bez izgleda da izgradite drustveni zivot. Takvo je podneblje, ljudi. Novac je jedini lajt motiv i u pocetku to prija, kasnije vam je bitnije sve ostalo. Pre bih radio u Spaniji/Italiji za 2000e nego u Skandinaviji za 10000e.

samo_da_se_zna

pre 7 godina

@dule

Cekaj brate..
Ti,supruga i djeca na hranu 400€ mjesecno potrosite ali se ne pazi sta se uzima.
Dakle,sto ti srcu drago to uzmi???
Meni ovdje u Ch to ne moze biti(400e) samom,nisam nikad bio gore posto sam na Francuskoj granici nekad tamo idem i jeftino je ali ispada u Njemackoj je jeftinije nego dole kod nas???

sn

pre 7 godina

sustinski nije bitno bruto,neto,,1500,2000,3000...bitno je da se osecas kao covek,da osecas samopostovanje,da ne mislis za sebe da si g...o....Kod nas ce svi sve da urade da te ubiju u pojam u svakom pogledu i da pocnes da mislis da si stvarno ti kriv ,jer si glup i nesposoban.
Svako,bukvalno svako bi trebalo da pokaze malo samoinicijative i hrabrosti i da krene negde,bilo gde,da promeni zivot,posao,uglove gledanja,da zavrne malo mozak i iskoci iz, rutine iz koloseka,da bi skontao kako je zivot velicanstvena stvar,da zivljenje na parce ili kasikicu nije zivot,da veciti grc za opstankom jeste prezivljavanje a ne zivljenje...

C i n i k

pre 7 godina

To mesto na Baltiku je bas hladno. Nisam bas ni siguran da li je ovo istina jer sa 45 g Nemci tesko primaju na rad u bolnici,pogotovo bez znanja jezika a kako citam,ona ne da nije znala jezik nego ga ni sada ne zna? Ja to prvi x cujem,ali dozvoljavam da je neki izuzetak. Pored toga,na klinici u Nisu je mogla da zaradjuje oko 43.000 sto je 385 e a ne 300,ujedno,ako tamo radi kao sestra sto ja sumnjam, ne moze da ima vise od 1500 do 1700 e netto,sem ako mozda Univerzitet ne placa nesto dodatno. Sve u svemu,jeste naravno problem da se covek snadje u inostranstvu, ali ako uspe,to je zivotni dobitak.

Zoran

pre 7 godina

"I kako sada izgleda Danijelina računica? Nekih 1.700 kilometara severnije od Niša, plata je nekih 1.700 viša – oko 2.000 evra bruto."

U Srbiji racunamo neto a u Nemackoj bruto. To je jedno 350 prema 1500, nema ni 5 puta vecu platu.

drekavac

pre 7 godina

Sasvim je jasno da imperativ svakom mladom coveku rodjenom u Srbiji treba da bude napustanje ove zemlje. Motive za ostanak imaju samo privilegovani clanovi drustva i jedan mali broj ljudi ciji obrazovni profil moze da se dobro unovci. Da mi je neko davne 95-te pokazao buducnost u kristalnoj kugli bezao bih glavom bez obzira umesto sto sam gubio vreme na studijama.

ss

pre 7 godina

Medicinske sestre kod nas primaju oko 350 evra ali su im ukupna primanja oko 1000. Da se ne lažemo.

Evo ja sam zavrsio srednju medicinsku i sada staziram, staziranje se ne placa,radim dzaba 6 meseci no nebitno, sto se tice plata.... .... Pocetna plata u bolnici je 30 000 a u domu zdravlja 28 000 ..... Moj tata radi isto sa srednjom skolom u neuropsihijatrijskoj bolnici u kovinu i plata mu je
40 000 ... Raditi u kovinu u bolnici je 10x teze nego u domu zdravlja a 5x teze nego u opstoj bolnici.... 350 evra je jos malo pa blize plati doktoru opste prakse .... Sramota ali tako je... u takvoj zemlji zivimo...

ss

pre 7 godina

Ja to prvi x cujem,ali dozvoljavam da je neki izuzetak.


Ko si ti da dozvolis izuzetak...zena se spakovala i otisla... da spasi sebe i svoju decu...

Dule

pre 7 godina

@dule 

Cekaj brate.. 
Ti,supruga i djeca na hranu 400€ mjesecno potrosite ali se ne pazi sta se uzima. 
Dakle,sto ti srcu drago to uzmi??? 
Meni ovdje u Ch to ne moze biti(400e) samom,nisam nikad bio gore posto sam na Francuskoj granici nekad tamo idem i jeftino je ali ispada u Njemackoj je jeftinije nego dole kod nas???
(samo_da_se_zna, 13. decembar 2016 23:48)

U Nemačkoj je skupo voće i eventualno povrće. Sve ostalo što se tiče hrane je isto ili jeftinije nego u Srbiji. A kvalitet hrane ne može da se poredi. Osim toga usluge su jako skupe, kao što je neko dole pomenuo. Ali sa njihovim standardom.....

sasvim normalno

pre 7 godina

Za pocetak ljudi u srbiji nisu realni, sto oni obrazovani, sto oni neobrazovani. Imamo na izvoz menadzera, ekonomista, zastitara zivotne sredine, a cemu sve to? Gledas kakvo je trziste i shodno tome ucis ili pravis zanat. Naravno da je u nemackoj sve to divno, ali to ne znaci dok zivis u srbiji da trebas da kukas i ne koristis mozak. Znam dosta ljudi koji su siromasni, ali i isto tako ljudi koji su od 0 krenuli, a sada su veoma uspesni. Drzava je problem, ali i ljudi!

Logika

pre 7 godina

Neko je napisao da su na zapadu male penzije pa sam osetio potrebu da napisem nesto sto sam sasvim slucajno cuo u autobusu.Pricale dve babe u mojoj blizini o raznim temama i pocele i o penzijama,i sad ce jedna;ja da nisam radila 5 godina u Nemackoj sad ne bih imala sta da jedem,a druga je pita pa kolika ti je penzija,i ova odgovori 250€.Znaci 250€ penzija a radni staz 5 godina.Znam ja da ona ne bi mogla da zivi u Nemackoj sa 250€ ali u Srbiji je to30000 sto uopste nisu male pare.Sad su se opametili gore pa ne daju penzije bez 15 god radnog staza.Zato ajmo svi gore na jedno 15 godina za svaki slucaj :)

Srecno!

pre 7 godina

Super da je ona zadovoljnija nego u Srbiji, ali 2000 evra bruto je cca 1300 mozda 1400 evra neto svaki mesec. To je vrlo mala plata za Nemacku gde i frizerke pocetnice zaradjuju bez problema 1700 i vise evra mesecno. Ipak je ona medicinska sestra, sto znaci da je skolovanija i da radi tezi i slozeniji posao od frizerke. Znaci radi se o cistom izrabljivanju medicinskih radnika iz istocne evrope. Neka pita koleginicu Nemicu koja radi identican posao kolika joj je plata...

Znalac

pre 7 godina

Naravno da zivot u Nemackoj ima prednosti i da su mnoge stvari jeftinije nego u Srbiji, ali isto tako zavisi sta su vam prioriteti i na sta trosite novac. Licno poznajem 3 preslatke sestre koje rade u KC Nis (a koje po njohovoj prici nisu nikakvi izuzetni slucajevi po ovom pitanju) koje uvek imaju savrsene frizure, izvucene pramenove ili ombre, besprekorno sredjene nokte, jednom recju vidi se da devojke vode racuna o sebi urkos bednim platama koje zaradjuju. Sa druge strane, kroz posao sam imao sam dodirnih tacaka sa zdravstvenim radnicima u Nemackoj i nigde nisam video makar jedan, izolovan primer izgleda koji je medju nasim zaposlenim standardan. Jedino nisam uspeo da utvrdim da li je to usled toga sto se u Nemackoj ne trude da reprezentativno izgledaju, ili zato sto bi im pola plate otislo beauty tretmane pa ne mogu to sebi da priuste.

Vesna Nikolic

pre 7 godina

Srbija je siromašna zemlja iz mnogo razloga.
Glupo je ljutiti se (mislim na ove iz državnih službi) zbog visine primanja

i još jednom: SRBIJA JE SIROMAŠNA zemlja i svašta je preživela i dalje preživljava
nisu vam plate male zato što vas neko mrzi nego jednostavno - nema se

mare

pre 7 godina

Ona u Nemčkoj može da bude samo negovateljica a ne medicinska sestra, gomila ispita mora da položi jer se ne priznaje naša diploma.
Ona ima 6x veću platu ali joj život nije sigurno 6x kvalitetniji, možda jeste 2-3x.

Petar

pre 7 godina

Rostok, Baltik?!! Pa neka ide koga muka natera. To je ocajna lokacija, sa odvratnom klimom, zivot bez prijatelja, ali i bez izgleda da izgradite drustveni zivot. Takvo je podneblje, ljudi. Novac je jedini lajt motiv i u pocetku to prija, kasnije vam je bitnije sve ostalo. Pre bih radio u Spaniji/Italiji za 2000e nego u Skandinaviji za 10000e.

Bez 2500€ neto, u EU možeš samo da zivotaris

pre 7 godina

Goblin svaka cast na komentaru.
Zivela, ali bas zivela u Nemackoj....a ne ko neki naši koji odu tamo da RADE, zarade i onda zivotare. I pravi život je tamo izuzetno skup ( ko svuda u svetu).
Jos jednu stvar bi da dodam, kad je tamo sve toliko lepo i bajno, zasto se svi sa naših ex YU prostora, cim zarade penziju vraćaju!!!!
Pa zasto tamo ne ostanu i ne uzivaju u penziji???? Nego kad shvate da imaju penziju 800€ i da jedva preživljavaju - Ajde nazad, i onda prosipaju priču kako su se zazeleli otadžbine i rodbine.
Ali i treba svi da odu i da vide kako je tamo negde i koliko se "bolje" živi.

C i n i k

pre 7 godina

To mesto na Baltiku je bas hladno. Nisam bas ni siguran da li je ovo istina jer sa 45 g Nemci tesko primaju na rad u bolnici,pogotovo bez znanja jezika a kako citam,ona ne da nije znala jezik nego ga ni sada ne zna? Ja to prvi x cujem,ali dozvoljavam da je neki izuzetak. Pored toga,na klinici u Nisu je mogla da zaradjuje oko 43.000 sto je 385 e a ne 300,ujedno,ako tamo radi kao sestra sto ja sumnjam, ne moze da ima vise od 1500 do 1700 e netto,sem ako mozda Univerzitet ne placa nesto dodatno. Sve u svemu,jeste naravno problem da se covek snadje u inostranstvu, ali ako uspe,to je zivotni dobitak.

objektivan

pre 7 godina

Ajde ti idi u Nemačkoj živi sam u stanu pa da te vidimo. Ne, nego odu u Nemačku i žive kao studenti. Pa zašto ako je to obećana zemlja?
Zato što je renta u nekim gradovima minimum 1000€(Minhen, Keln, Dizeldorf, Štutgart...).
Ako radiš za 1500€ neto pa ti živi sa 500€, plaćaj hranu, režije, benzin, garderobu, kozmetiku a privatno zdravstveno i neka štednja su pusti san. Za porodice gde dvoje rade je druga priča ali i dalje ima stiskanja. Ajde ti kupi stan ili kuću u toj Nemačkoj, plati učešće 20.000€-25.000€ , kvadrat 3500-4500€.
Ovi što uštede mesečno sa prosečnom platom 500€ -600€ žive kao crvi.

Zoran

pre 7 godina

"I kako sada izgleda Danijelina računica? Nekih 1.700 kilometara severnije od Niša, plata je nekih 1.700 viša – oko 2.000 evra bruto."

U Srbiji racunamo neto a u Nemackoj bruto. To je jedno 350 prema 1500, nema ni 5 puta vecu platu.

Igor

pre 7 godina

Bilo bi lepo da recimo za godinu/dve dana ponovo kontaktirate Danijelu i uradite isti razgovor kao i sada.

To je pocetna euforija. Mesec dana je tamo. Po mojoj licnoj proceni nostalgija/depresija/kriza krece od 3 do 9 meseci. Sve ce na novom poslu biti isto, mozda i plata veca, ali ce polako da se budi ideja "mozda meni u Srbiji nije ni bilo tako lose".

Ako to "pregura" i dalje joj se bude svidelo u Nemackoj, onda je to pravo mesto za nju.

Poruka za Danijelu, problemi i poteskoce tek predstoje, ali glavu gore i gurati napred!

Alex

pre 7 godina

Svaka čast, hrabra odluka. Ali, kako bi sve bilo jasno ljudima ovde, pojasnite koliko je neto tih 2.000€ bruto. To izlazi oko 1.400€ (koliko je to tačno, zavisi od puno uslova). Jeste puno više nego ovde, ali uz znatno skuplji život, to ipak nije zemlja o kojoj maštamo da ćemo živeti fenomenalno. Odlično žive oni koji rade posao gde je potražnja veća od ponude. A takvi će zaraditi svuda, pa čak i u Srbiji. Da ne bude zabune, u Nemačkoj se ipak prilično bolje živi nego u ovoj propaloj zemlji :)

Zoran

pre 7 godina

Pa jasam u Rusiji imao kao keramicar 2600$.Stan i hranu i prevoz firma placala.Kolko njoj moze cisto da ostane u Nemackoj?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Djura, 13. decembar 2016 19:31)

1500 brate. Tuga.

Goblin

pre 7 godina

Nemacka ima Mercedes, BMW, Audi, VW, Porse, Adidas, Siemens, Henkel...i mnoge druge kompanije koje prave kvalitetne proizvode i zaradjuju ogroman novac.

Sta mi Srbi proizvodimo?

Jel nasi inzenjeri u Kg rade na inovativnom motoru za automobil?
Jel nasi radnici uopste proizvode motor?
Jel nasi inzenjeri u gorenje rade na inovativnoj ves masini, el.sporetu...?
Jel nasi dizajneri u tekstilnim i industriji obice kreiraju nove modne trendove? Jel bar prate modne trendove?
Jel nasi menadzeri rade na unapredjenju procese proizvodnje, brendiranju proizvoda...?

Kako bre da imamo velike plate?

Mi smo yugo proizvodili do 2008 godine! Ej 2008! Kako je fabrika mogla da zaradi novac? Kako su radnici mogli da primaju platu?

???

pre 7 godina

super, drago mi je...sve najbolje...
ali...da li ste svesni da neko sa fakultetom u Srbiji ima istu platu kao neko srednjom školom...džabe i diploma i godine radi i odricanja...isto i sa fakultetskom i sa srednjoškolskom diplomom..."tristotinak" i za jedne i za druge...

Dragan

pre 7 godina

Moja prva destinacija izvan Srbije - bratska Grcka. Ostao tamo oko pola godine. Voleo narod, voleli i oni mene ali - drzava totalna propast i dezorganizacija. A i tretirali su me kao g***o oni iz birokratije. Odem za Englesku. Problem na granici sa vizom, moraju da provere i da me ispitaju. Sednem za sto onako utucen, a one mi skuvaju caj. Nikad nisam bio bolje tretiran, moram da priznam. Dobijem posao i ziveo sam tamo svoju najbolju godinu. Znao sam da nazad u Srbiju idem samo sa nogama napred. Da ne rizikujem takav ishod, uzmem papire za Kanadu i odem pravo iz Londona tamo nisam ni svracao u Srbiju. Kanada ni blizu Engleske ni po kulturi ni po bilo kojem standardu ali soska je soska. Bio sam malo i u US, dve godine, svideli mi se ljudi, svideo se i ja njima, ali iz nekog razloga ujka Sam nije hteo da mu placam porez pa nazad u Kanadu. Bio u Srbiji jednom u 14 godina kada mi je otac imao operaciju na srcu. Nista me ne vuce, osim dva (jeste bukvalno dva) prijatelja, ali odbojne sile su jace. Voleo bih da Srbiji krene na bolje. Ne mrzim nikog tamo (osim par njih naravno). Znam ja da bez meni slicnih, tesko ce da krene na bolje, ali mislim da bi i sa nama bilo isto samo bi se i mi mucili.
Bezite ljudi ako Boga znate!
Ako jedno mesto ne valja ne vracajte se nego gledajte dalje. Veliki je svet ima mesta za svakog dobrog coveka i zenu.

milana

pre 7 godina

I treba svi kolektivno da se iselimo, dosta više tih priča o patriotizmu.... Neka ostanu samo političari i penzioneri da žive u svom "svetu blagostanja".

samo_da_se_zna

pre 7 godina

@dule

Cekaj brate..
Ti,supruga i djeca na hranu 400€ mjesecno potrosite ali se ne pazi sta se uzima.
Dakle,sto ti srcu drago to uzmi???
Meni ovdje u Ch to ne moze biti(400e) samom,nisam nikad bio gore posto sam na Francuskoj granici nekad tamo idem i jeftino je ali ispada u Njemackoj je jeftinije nego dole kod nas???

DDD

pre 7 godina

Tužno je to što sam počeo da se radujem kada čujem da je neko otišao iz ove propale države, a do skoro mi je bilo tužno to što nas ovde ima sve manje. I ja cu uskoro otići, a ovde neka ostanu penzioneri, lopovi i stranački poltroni, ova država i ne zaslužuje bolje.

Lik

pre 7 godina

Podržavam i pozdravljam ovu hrabru ženu, imala je ono što inače mnogi muškarci nemaju.
Inače, smeta mi što su, svi do jednog komentari isti. Pominje se država i da odavde treba bežati. Niko da zagrebe ispod površine i da nazove stvari pravim imenom a to je sledeće: MI SMO TAKAV NAROD.
Imamo državu upravo onakvu kakvu zaslužujemo i to tako decenijama. Nisu ti ljudi pali s Marsa, oni si MI kao celina i MI smo ih tu postavili. To što neko tvrdi da nije glasao za njih ne znači apsolutno ništa, MI kao narod većinski ih uvek biramo što jednostavno znači da MI kao narod nismo sposobni da bolje vladamo sobom.
Otuda hrabri pojedinci odlaze tamo gde su neki drugi narodi bolje i pametnije organizovali svoje živote i to je zapravo poraz svih nas, kao narod smo jednostavno nesposobni.
Zato je ulazak u EU jedini izlaz, kada već nemamo (pa i ne poštujemo) svoja pravila onda ćemo poštovati tuđa da bi nam bilo bolje i to je realna istorijska činjenica, jači vladju nad slabima.

Maximus Decimus Meridius

pre 7 godina

Uskoro Danijela,idemo i supruga i ja tvojim putem.Oboje učimo nemački i zdravstveni smo radnici.Mi smo sa Kosova i Metohije živimo i radimo u Nišu. Nadam se uskoro da odemo gde se ceni rad a ne u našoj Srbiji gde sve radiš mnogo više,gde su pacijenti sa pravom uvek nervozni,jer redovima i čekanju nema kraja i zato nam je zdravstvo jedna velika 0.

Dule

pre 7 godina

U poslednje vreme ima puno ovakvih članaka. Uvek sam ih čitao ali nisam komentarisao. Iz ličnog iskustva mogu da kažem sledeće. Da nije lako nije, ali da se isplati isplati se odlazak u Nemačku. Isplati se samo visoko obrazovanim ljudima.
Moja supruga je doktor i u Nišu nije mogla nikako da nadje posao. Ja sam imao solidan posao ali zbog sveukupne nesigurnosti odlučimo da probamo. Preko interneta nadje kliniku i obezbedi razgovor. Ode na razgovor i dobije posao. Naravno Nemački mora da se zna perfektno.
Ode sama ja ostanem kući sa decom. Dva meseca probni rad bez plate. Nakon toga joj ponude ugovor. Ostaje sama još 4 meseca dok se nama ne srede papiri.
Nakon svih peripetija i posle godinu dana sada sada smo svi zajedno. Supruga ima platu od 4100 bruto što mu neto dodje malo preko 3000e. Živimo u malom mestu. Stan, četvorosobni, plaćamo 630e sa troskovima. Deca idu u školu i u vrtić. Da ne pričam kako su ljubazni prema deci i ako ne znaju ni reč nemačkog. Vrtic je 160e škola je besplatna. Pored ovih troškova imamo internet mobilne telefone sve u svemu troškovi su oko 1000 e. Na hranu potrošio oko 400e ali se ne pazi sta se kupuje.
Ostatak se ostavlja.
Ja za sada ne radim, ne znam jezik.
Upoznali smo dosta ljudi mahom naših sa kojima se često druzimo. Tako da to što kažu nema društvenog života nije tačno.
Ko može i hoće moja preporuka da ide iz Srbije. Naravno sve ovo je iz ličnog iskustva.

Kalimero EU

pre 7 godina

ali...da li ste svesni da neko sa fakultetom u Srbiji ima istu platu kao neko srednjom školom..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (???, 13. decembar 2016 17:01)


Kako glupo razmisljanje. Pa sta ako imas fakultet. U drzavnoj firmi u rbiji postoje one tablice na plate u zavisnosti od strucne spreme, a kod privatnika, placa se radno mesto a ne diploma. Ako je neko sposoban da obavi posao na konkretnom radnom mestu, ne vidim cemu ljutnja da fakutetlije i srednjoskolci imaju istu platu.

Ja imam fakultet, a moj nadredjeni srednju trogodisnju, i dobro obavlja svoj posao. Ne stanijem u Srbiji i verujem da cu trudom i radom da se izborim za bolje mesto.

I isto tako ne razumem zasto se ljudi smeju kad neko kaze da u Nemackoj ima platu 1 500 neto na primer. Ako zivi sa nekim i deli troskove iznajmljivanja stana, platice do 400 maximalno. hrana da ne stedi 300 eura, i to bogato da jede. Znaci 800 - 900 eura max potrosi za pokrivanje troskova, stana, markice za orevoz i hrane. Otaje u dzepu 500 eura. A sta u Srbiji ostane od 300 eura plate koju primi med sestra, ostane - 10 000 da se pokriju osnovni troskovi, i to da se stedi na hrani.

Ni ja ne zivim preko na visokoj nozi, al ima za hranu, ne razmisljam da li cu imati pare za novu obucu, neki komad garderobe. A uspem i da stedim, 50 - 200 eura mesecno, zavisi od i nepredvidjenih troskova. A u Srbiji bez posla preko 2 godine.

PP

pre 7 godina

Tako treba,svaka cast zeni na hrabrosti da ode u kasnijim godinama. I lepo je rekla,tamo ljudi ne ogovaraju kao u srbiji,ne kukaju o materijalnom i razmisljaju o totalno drugim stvarima. Jednostavno su mnogo opusteniji a cene te vise nego u rodjenoj zemlji. A onima koji se uvek nadju u komentarima spominjajuci da ste preko gradjanin drugog reda. Njima zelim da ostanu u srbiji i uzivaju u njoj kao gradjani prvog reda. Pozdrav iz uk.

valjdanormalan

pre 7 godina

znate li kako se predaje smena u Štutgardu na privatnoj klinici....na srpskom... znate li kako se predaje smena u apoteci u Norveškoj....na srpskom....

Svetski Mega Car

pre 7 godina

Drago mi je da se žena snašla. Zašto da radi u Srbiji za platu od 300 evra, kada isti takav posao uz bolje uslove može da radi u Nemačkoj za 1500 evra. Tolika joj je neto plata ako je 2000 evra bruto, jer ima dvoje dece pa joj država skida oko 25% od bruto plate. U Nemačkoj se sve to gleda, da li si oženjen/udata, da li imaš dece i koliko. I to je sasvim pravedno. I moja snajka je otišla u Nemačku da radi i prezadovoljna je, oko 1500-1600 evra joj je plata (neto). Radi u bolnici, ne u staračkom domu. E sad će neko pametan da napiše kako je to isto kao 300 evra u Srbiji. E pa nije. Bio sam više puta u Nemačkoj, jednom sam čak ostao duže od mesec dana, i shvatio sam da je dosta toga jeftinije ili ista cena u odnosu na Srbiju. U Nemačkoj su veće kirije, računi, skuplji je nameštaj, skuplje su usluge (tipa frizer, vodoinstalater, zubar, automehaničar), skuplji je javni prevoz. Sve ostalo je ili ista cena, ili jeftinije. Hrana, piće, kozmetika, odeća, obuća - sve je jeftinije nego u Srbiji.

Peki

pre 7 godina

Radim kao radioloski tehnicar duplo vise a i u daleko losijim(nezdravijim-kancerogenijim)uslovima za 10ti deo plate mog kolege u Nemackoj.Sto znaci da sam rad nema nikakve veze sa platom.

gojimir debeljački

pre 7 godina

Rostok, Baltik?!! Pa neka ide koga muka natera. To je ocajna lokacija, sa odvratnom klimom, zivot bez prijatelja, ali i bez izgleda da izgradite drustveni zivot. Takvo je podneblje, ljudi. Novac je jedini lajt motiv i u pocetku to prija, kasnije vam je bitnije sve ostalo. Pre bih radio u Spaniji/Italiji za 2000e nego u Skandinaviji za 10000e.
(Petar, 13. decembar 2016 19:23)

Možda te niko nije obavestio ali u Španiji i Italiji je gotovo nemoguće naći posao za 2.000 evra posebno ako si stranac. Za većinu stanovnika život u pomenutim zemljama je kao u Srbiji, ljudi sa fakultetima rade po dva tri posla, konobarišu, voze uber, rade neke uslužne delatnosti i navlače 800-1000. moji prijatelji doktori prava u Italiji rade za 2.000 i to im je super. Nemačka ne ubija sa platama kao Norveška, ali ceni rad i daje dovoljno da se živi dostojansveno. Niko tamo ne ide da se obogati i vrati kući sa mercedesom, sad se ide da se nikada i ni po koju cenu ne vrati.

muamer

pre 7 godina

Ja radim u Danskoj kao medicinski tehnicar i imam oko 3000 eura neto + 6 nedelja placenog odmora.Druga stvar je sto su bolnice ovde bolje sredjene nego hoteli po Srbiji a o usluzi i da ne pricam.

Goblin

pre 7 godina

Goblin to sto si nabrojao nisu vise nase fabrike,samo su nasi radnici za koje premijer kada nas nudi po svetu investitorima sa ponosom istice najjeftiniji i sta mi tu da uradimo.Zasto premijer ne kaze investitorima prosecna plata u Srbiji je toliko,to da vam bude osnovna plata ako hocete da ih platite vise,mozete.A ne da im se da po 10000 eura,zemljiste itd i da placaju radnika po 25 000 dinara.
(miki, 13. decembar 2016 17:20)

Slazem se da to nisunase fabrike, ali radnik je radnik i ima svoje obaveze i odgovornosti bez obzira na vlasnistvo firme.

Ove firme sto dolaze kod nas, nisu firme za primer, jer samo sklapaju delove. inovativne firme zaradjuju fise novca i mogu vise da plate radnika.

Ja bih voleo da kod nas dodju ozbiljne firme, kao recimo mercedes. Ali Miki, prijatelju kako bre da dodje mercedes kod nas? Mi nemamo dokaz da su nasi inzenjeri i dizajneri sposobni da ponude nesto inovativno.Jer smo do 2008 godine proizvodili Yuga, a taj automobil ni 80-ih nije bio dobar,ako uporedjujemo sa inostranom konkurencijom. To sto se mi busamo u grudi i vicemo da smo nebeski narod mercedesu ne znaci nista, on nema dokaz da smo mi spospobni za visi nivo igre.

Evo trebala bi da se otvori Ikea i Lidl kod nas, i ima puno kokmentara a svi su sopingholicarski i ni jedan komentator nije rekao kako su to kompanije sa visedecenijskim iskustvom gde moze dosta toga da se nauci. Ne, svi komentarisu kako jeda cekaju da se otvori da bi mogli da kupuju. E to je nas kadar.

kvaziintelektualac

pre 7 godina

@pazljivi citalac, nije kljucna rec bruto nego 300 evra. A ako si toliko pazljiv citalac nadam se da si procitao i ono da ne radi 5 poslova kao u Srbiji i da se oseca kao covek.

Slovenac

pre 7 godina

Dodijite slobodno na Zapad. I nemojte se cuditi. Tamo smo vecinom ko drogirani. Gledamo svoja posla, nismo agresivni u saobracaju i ne pricamo o politici.

Nema

pre 7 godina

" Nemačka stari, sve je više pacijenata, "
Stari i Srbija, još brže, a šta mi preduzimamo?
Bedno plaćamo ljude, oni odlaze i ko će nas da leči?
Bićemo ostavljeni da umiremo bez adekvatnog lečenja.
Tužno.

zele

pre 7 godina

Ali, gde sad da odes, vucic je rekao da nas cekaju zlatnih 5 godina??
Otvaraju se fabrike cipova, BGH2O, mercedes autobusi, pa imamo izbore, i predsednicke i parlamentarne...
Borba protiv korupcije i kriminala....

miki

pre 7 godina

Goblin to sto si nabrojao nisu vise nase fabrike,samo su nasi radnici za koje premijer kada nas nudi po svetu investitorima sa ponosom istice najjeftiniji i sta mi tu da uradimo.Zasto premijer ne kaze investitorima prosecna plata u Srbiji je toliko,to da vam bude osnovna plata ako hocete da ih platite vise,mozete.A ne da im se da po 10000 eura,zemljiste itd i da placaju radnika po 25 000 dinara.

sasvim normalno

pre 7 godina

Za pocetak ljudi u srbiji nisu realni, sto oni obrazovani, sto oni neobrazovani. Imamo na izvoz menadzera, ekonomista, zastitara zivotne sredine, a cemu sve to? Gledas kakvo je trziste i shodno tome ucis ili pravis zanat. Naravno da je u nemackoj sve to divno, ali to ne znaci dok zivis u srbiji da trebas da kukas i ne koristis mozak. Znam dosta ljudi koji su siromasni, ali i isto tako ljudi koji su od 0 krenuli, a sada su veoma uspesni. Drzava je problem, ali i ljudi!

Dragan

pre 7 godina

Moja prva destinacija izvan Srbije - bratska Grcka. Ostao tamo oko pola godine. Voleo narod, voleli i oni mene ali - drzava totalna propast i dezorganizacija. A i tretirali su me kao g***o oni iz birokratije. Odem za Englesku. Problem na granici sa vizom, moraju da provere i da me ispitaju. Sednem za sto onako utucen, a one mi skuvaju caj. Nikad nisam bio bolje tretiran, moram da priznam. Dobijem posao i ziveo sam tamo svoju najbolju godinu. Znao sam da nazad u Srbiju idem samo sa nogama napred. Da ne rizikujem takav ishod, uzmem papire za Kanadu i odem pravo iz Londona tamo nisam ni svracao u Srbiju. Kanada ni blizu Engleske ni po kulturi ni po bilo kojem standardu ali soska je soska. Bio sam malo i u US, dve godine, svideli mi se ljudi, svideo se i ja njima, ali iz nekog razloga ujka Sam nije hteo da mu placam porez pa nazad u Kanadu. Bio u Srbiji jednom u 14 godina kada mi je otac imao operaciju na srcu. Nista me ne vuce, osim dva (jeste bukvalno dva) prijatelja, ali odbojne sile su jace. Voleo bih da Srbiji krene na bolje. Ne mrzim nikog tamo (osim par njih naravno). Znam ja da bez meni slicnih, tesko ce da krene na bolje, ali mislim da bi i sa nama bilo isto samo bi se i mi mucili.
Bezite ljudi ako Boga znate!
Ako jedno mesto ne valja ne vracajte se nego gledajte dalje. Veliki je svet ima mesta za svakog dobrog coveka i zenu.

Srecno!

pre 7 godina

Super da je ona zadovoljnija nego u Srbiji, ali 2000 evra bruto je cca 1300 mozda 1400 evra neto svaki mesec. To je vrlo mala plata za Nemacku gde i frizerke pocetnice zaradjuju bez problema 1700 i vise evra mesecno. Ipak je ona medicinska sestra, sto znaci da je skolovanija i da radi tezi i slozeniji posao od frizerke. Znaci radi se o cistom izrabljivanju medicinskih radnika iz istocne evrope. Neka pita koleginicu Nemicu koja radi identican posao kolika joj je plata...

Galeb south

pre 7 godina

Naša realnost. I još veći broj ljudi će odlaziti. Mi za 7 miliona nemamo mesta a ni para a oni imaju za 80..gde je budućnost. Ovde bi med.teh.bili zadovoljni i sa 450 ali nemaju ni 300

salenacionale

pre 7 godina

Svaka čast, hrabra odluka. Ali, kako bi sve bilo jasno ljudima ovde, pojasnite koliko je neto tih 2.000€ bruto. To izlazi oko 1.400€ (koliko je to tačno, zavisi od puno uslova)

2000 bruto bez dezurstva. Neto se razlikuje imas li dece,jesi li udata-ozenjen. sve u svemu sa dezurstvima ne moze da bude manje od 1500-1600 eura.

Srbijo laku noc

pre 7 godina

Setam trgom danas stanem ispred bankomata,napolju stoji radnik obezbedjenja covek oko 40-tak godina i razgovara telefonom sa verovatno svojim pretpostavljenim i pita tuzno zasto sam platu dobio 21000 din imao sam i dve pratnje novca kao i 3 subote radne,ne bih dalje zaista...21000 dinara,ljudi moji,braco i sestre sta nam rade da li ima kraja ovom ludilu.

vasa

pre 7 godina

Surova istina i ko je kriv? Pa ovi bogati što se zovu političari, nisam ja prodao fabrike nisam ja donosio propise ne rukovodim ja pobogu, njima se ne žuri oni su se omastili, a narod ništa ne menja i ćuti kao hipnotisan, onaj ko se probudi iz narkoze uzme kartu bespovratno.Nemamo industriju?Ok pa ovde i ne treba podsticaj pomoć, samo oslobodite domaće proizvođače nameta i papirologije, ovde se plaća porez i na vazduh.

tatamata

pre 7 godina

@Znalac:

Umeju i Nemice da se doteraju i to mnogo bolje od tih devojaka koje si video, ali one to rade kada izlaze, idu na zurke itd. Za posao biraju komfor - duge ravne kose, uske farkmerke, patike za trcanje, kratke kozne jaknice ... Cak i zene na menadzerskim pozicijama na zapadu vrlo cesto mozete da vidite u savrsenoj elegantnoj suknjici, blejzeru, kaputu, a na nogama - patike. Cim dodje na posao iz torbe vadi stikle. Cesta slika ovde.

Rale

pre 7 godina

u americi medicinske sestre imaju oko 25$ na sat na floridi i oko 40$ u kaliforniji ali isto zavisi dal rade sa teskim slučajevima, npr. tesko bolesnim bebama, plus imaju milion beneficija

ss

pre 7 godina

Medicinske sestre kod nas primaju oko 350 evra ali su im ukupna primanja oko 1000. Da se ne lažemo.

Evo ja sam zavrsio srednju medicinsku i sada staziram, staziranje se ne placa,radim dzaba 6 meseci no nebitno, sto se tice plata.... .... Pocetna plata u bolnici je 30 000 a u domu zdravlja 28 000 ..... Moj tata radi isto sa srednjom skolom u neuropsihijatrijskoj bolnici u kovinu i plata mu je
40 000 ... Raditi u kovinu u bolnici je 10x teze nego u domu zdravlja a 5x teze nego u opstoj bolnici.... 350 evra je jos malo pa blize plati doktoru opste prakse .... Sramota ali tako je... u takvoj zemlji zivimo...

Dule

pre 7 godina

@dule 

Cekaj brate.. 
Ti,supruga i djeca na hranu 400€ mjesecno potrosite ali se ne pazi sta se uzima. 
Dakle,sto ti srcu drago to uzmi??? 
Meni ovdje u Ch to ne moze biti(400e) samom,nisam nikad bio gore posto sam na Francuskoj granici nekad tamo idem i jeftino je ali ispada u Njemackoj je jeftinije nego dole kod nas???
(samo_da_se_zna, 13. decembar 2016 23:48)

U Nemačkoj je skupo voće i eventualno povrće. Sve ostalo što se tiče hrane je isto ili jeftinije nego u Srbiji. A kvalitet hrane ne može da se poredi. Osim toga usluge su jako skupe, kao što je neko dole pomenuo. Ali sa njihovim standardom.....

Jason

pre 7 godina

Citam mnogo iskompleksiranih i zluradih komentara. Svakome ko ode iz svoje zemlje da radi u inostranstvo i da se bori za bolji zivot, dubok naklon i svaka cast. Mi koji smo imali hrabrosti za tako nesto potpuno razumemo druge koji su otisli.

ss

pre 7 godina

Ja to prvi x cujem,ali dozvoljavam da je neki izuzetak.


Ko si ti da dozvolis izuzetak...zena se spakovala i otisla... da spasi sebe i svoju decu...

sn

pre 7 godina

sustinski nije bitno bruto,neto,,1500,2000,3000...bitno je da se osecas kao covek,da osecas samopostovanje,da ne mislis za sebe da si g...o....Kod nas ce svi sve da urade da te ubiju u pojam u svakom pogledu i da pocnes da mislis da si stvarno ti kriv ,jer si glup i nesposoban.
Svako,bukvalno svako bi trebalo da pokaze malo samoinicijative i hrabrosti i da krene negde,bilo gde,da promeni zivot,posao,uglove gledanja,da zavrne malo mozak i iskoci iz, rutine iz koloseka,da bi skontao kako je zivot velicanstvena stvar,da zivljenje na parce ili kasikicu nije zivot,da veciti grc za opstankom jeste prezivljavanje a ne zivljenje...

Ljuba

pre 7 godina

Pogledajte sajt numbeo.com koji pravi autenticne izvestaje o troskovima zivota u svim vecim gradovima Nemacke,Evrope i sveta.Plata u dinarima u Rostock-u Nemacka,bruto 280 hiljada dinara(2350 eura),jednosoban stancic 25 hiljada dinara(210 eura-ima i za 14 hiljada dinara,120 eura).

Cene su date u dinarima jer sajt ima opciju da automatski racuna valutu drzave u kojoj zivite a u kojoj zelite otici-da bi dobili blizu sliku u kakvom rezervatu od drzave zivimo.

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Rostock?displayCurrency=RSD

Dakle plata 2300 eura a stan 210 eura.U Srbiji stan 150 eura plata 190 eura.

I posle mi neko kaze "ostajte ovde nijedno sunce Vas nece grejati kao sto Vas ovde greje..."

Medenko

pre 7 godina

Gde li ti Medenko živiš? Sestra 43000 platu? Pa doktorka u "hitnoj pomoći", moja kuma sa 10g iskustva ima 51000. Tek da znate Srbijo, zašto ćete se uskoro sami lečiti.

drekavac

pre 7 godina

Sasvim je jasno da imperativ svakom mladom coveku rodjenom u Srbiji treba da bude napustanje ove zemlje. Motive za ostanak imaju samo privilegovani clanovi drustva i jedan mali broj ljudi ciji obrazovni profil moze da se dobro unovci. Da mi je neko davne 95-te pokazao buducnost u kristalnoj kugli bezao bih glavom bez obzira umesto sto sam gubio vreme na studijama.

Logika

pre 7 godina

Neko je napisao da su na zapadu male penzije pa sam osetio potrebu da napisem nesto sto sam sasvim slucajno cuo u autobusu.Pricale dve babe u mojoj blizini o raznim temama i pocele i o penzijama,i sad ce jedna;ja da nisam radila 5 godina u Nemackoj sad ne bih imala sta da jedem,a druga je pita pa kolika ti je penzija,i ova odgovori 250€.Znaci 250€ penzija a radni staz 5 godina.Znam ja da ona ne bi mogla da zivi u Nemackoj sa 250€ ali u Srbiji je to30000 sto uopste nisu male pare.Sad su se opametili gore pa ne daju penzije bez 15 god radnog staza.Zato ajmo svi gore na jedno 15 godina za svaki slucaj :)