Aktuelno

Četvrtak, 08.12.2016.

20:15

Najveće svetske misterije koje nikada nisu rešene

Izvor: Punkufer

Najveæe svetske misterije koje nikada nisu rešene IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

lako je pismenom objasniti

pre 7 godina

::: (kurs iz engleskog)
S obzirom da sam nepismen, a engleski još nisam naučio...
Source: "The Programme for International Student Assessment" (PISA)

.

pre 7 godina

Nista nije OBJASNJENO u vezi piramida, postoje TEORIJE ali dokaza za te teorije je jako malo. Nauka se bazira na dokazima a ne teorijama!

M&M

pre 7 godina

Kad vec pisete ovakve clanke mogli bi ste da dodate i Teotihuacan (do danas se ne zna ko ga je tacno izgradio),Puma Punku (savrseno i neverovatno precizno obradjeno kamenje,graditelji isto nepoznati),mogli bi ste da pomenete i Dogone (prenose price o svemiru usmeno generacijama a za neke su i naucno potvrdjene,odakle njima to znanje niko ne zna).Ima jos zanimljivih misterija ali trenutno ne mogu da se setim.

M&M

pre 7 godina

@djoka

Te genijalce koji su "otkrili" kako su gradjene piramide demantuje jednostavna matematika,iskoristi sad taj isti internet i pronadji koliko je kamenih blokova ugradjeno u piramidu i podeli to sa vremenom gradnje pa ces i sam shvatiti koliko su se izlupetali sa tom teorijom.Uzmi u obzir tadasnju "tehnologiju" i cinjenicu da su mogli da grade samo oko 6 meseci godisnje zbog plavljenja Nil-a,racunaj i to da neki blokovi teze oko 30 tona i da su sve radili rucno i to sa bronzanim alatima.Dosta ljudi ne zna da je piramida bila pokrivena poliranim kamenim plocama (vide se na samom vrhu malo) koje su bile toliko dobro obradjene da ne mozes noz izmedju njih da zabodes.Ko voli misterije neka pogleda i Puma Punku koji je tik uz Machu.

.

pre 7 godina

@simon
Pa ne bas. Platon je pisao o istorijskim dogadjajima, malo ih obogacivao doduse, ali to je normalno. Kao film. Prica o nekom istorijskom dogadjaju koji se dogodio, iz ugla cesto izmisljenih likova. Eto zahvaljujuci Platonu Trojanski rat je tako poznat, ako nije lagao o Troji zasto bi lagao o Atlantidi? On je pisao za "publiku" tog vremena tako da nije bas mogao da prica o necemu za sta oni nisu znali.

ffff

pre 7 godina

Pa znaci da u nedostatku vise izvora daj sta das. Nema veze dal je to bio plod maste il neki u trenutku potrebni trac ili saga koja je kolala vekovima pre te Platanove zabeleske. Meni je to skroz ograniceno stanoviste Koje mi otkriva samo ljudsku senzacionalisticku potrebu uvek kad nema neko logicno objasnjnje. Od prilike ko kad bi za jedno 1500 godina tadasnji ljudi na osnovu dubokog uverenja i materijalnih dokaza tvrdili da su u stara vremana (nasa danasnja) zaista ziveo Deda Mraz. Jer ima materijalnih dokaza, deca su dobijala poklone. E tako je i sa Atlantidom.
(simon, 9. decembar 2016 07:07)

Ne, ne znaci, jer ovo nije pisao Deda Mraz nego Platon. Istorija nije fizika, ne dokazuje se uvek eksperimentalno jer onda bi vrlo malo nje postojalo. Niko nije ni rekao da je pisanje Platona dokaz da je Atlantida postojala, ali je svakako znak da se to pitanje nikako ne treba iskljuciti. Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida nije fikcija, on je prenosio informaciju od drugog izvora, takodje krediblnog, od Solona koji je bio jedan od vecih zakonodavaca u grckoj istoriji. Ne dramaturg vec zakonodavac i utemeljivac drzave koja je tada donela covecanstvu najeci skok ikad zabelezen u istoriji. Nacin na koji je nastalo nase shvatanje istorije predhriscanskog doba ima mnogo manje kredibiliteta. Uglavnom se svodi na to sta pise u Bibliji i sta imamo od Herodota koji je putovao po starom svetu i prikupljo price i legende. Pa sad ti izaberi sta ti je od tih izvora ozbiljnije.

kurs iz engleskog

pre 7 godina

S'obzirom na orjentaciju piramida(svaka strana je okrenuta ka odredjenom nebeskom telu), "fasadu" (za koju se zna da je bila od glatkog reflektujuceg kamena), pada mi na pamet da su sluzile za svetlosnu komunikaciju izmedju dva sveta. Mozda je odredjena vrsta greskom natrcala na zemlju, I tu zaglavila. Znajuci odakle dolaze, a kako bi trazili pomoc, sagradili su dzinovska ogledala koja ce dati znak maticnoj planeti da su zaglavljeni, ili da su pronasli naseljivu planetu. S'obzirom da svetlost dugo putuje do odredjenih sazvezdja, moguce je da je informacija tek sad primljena, I da se organizuje kolonizacija, ili spasilacka misija...

Srđan

pre 7 godina

Keopsova piramida oko 2700.000 kamenih blokova težine 2,20,80 i 120 TONA! Ako uzmemo da su radili svaki dan od 7-7 pošto nisu mogli nikako da osvetle gradilište, 23 godine koliko su je gradili. (podatci sa kanala Discoveri) Sad podelimo broj kamenja i vreme ispadne da su svaki blok stavili na mesto za manje od 2 minuta!!!! Ako dodamo vreme za malterisanje (stranice su bile ravne a ne kao sad) i krečenje (bila je bela) to vreme će se još smanjiti! A ako dodamo i pripremu temelja..... Uglavnom najbolja gradjevinska firma današnjice sa najmoćnijim mašinama današnjice ne bi stigla tu minutazu!

Hanibal

pre 7 godina

Ja koliko sam pratio poslednjih deset godina nakon silnih skeniranja unutrasnjosti velike piramide uspostavio se jasan stav da njena namena nije bila grobnica, jer nema nicega u njoj sto ukazuje na to, koja je tacna namena jos uvek se ne zna.

simon

pre 7 godina

Platonova dela zasluzuju da se o njima raspravlja kao o istorijskom izvoru, ne samo zato sto ih je napisao neko ko ocigledno ima ogroman kredibilitet, vec i zato sto iz tog perioda nemamo bas previse ozbiljnih izvora. Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida u njegovom delu nije nikakva fikcija.
(ffff, 8. decembar 2016 22:13)

Pa znaci da u nedostatku vise izvora daj sta das. Nema veze dal je to bio plod maste il neki u trenutku potrebni trac ili saga koja je kolala vekovima pre te Platanove zabeleske. Meni je to skroz ograniceno stanoviste Koje mi otkriva samo ljudsku senzacionalisticku potrebu uvek kad nema neko logicno objasnjnje. Od prilike ko kad bi za jedno 1500 godina tadasnji ljudi na osnovu dubokog uverenja i materijalnih dokaza tvrdili da su u stara vremana (nasa danasnja) zaista ziveo Deda Mraz. Jer ima materijalnih dokaza, deca su dobijala poklone. E tako je i sa Atlantidom.

Legend

pre 7 godina

atlantide nema, nikad je nije ni bilo. Bermudski trougao cista glupost. A stounhendz datira od 3000-2000 pne
(gandalf, 8. decembar 2016 21:00)


Kako možeš da tvrdiš da nečega nema ako ni sam ne znaš? Kako znaš da je nešto čista glupost ako nikada nisi video? Kako znaš kada je nešto napravljeno ako tome nisi prisustvovao?

marko

pre 7 godina

Antartika je mesto gde je antlantida (kako god da se zvala) najverovatnije bila smestena. Nauka je dokazala da je u relativno bliskoj proslosti Antartika bila plodno tlo sa umerenom klimom i sada je to deo sveta koji jedini nije dostupan za arheoloska istrazivanja. Imate npr. vise mapa iz srednjeg veka (Piri Reisova najpoznatija), iz perioda kad taj kontinent nije ni otkriven, sa precizno ucrtanim obalama, jezerima i rekama (sto je bilo nepoznato modernoj nauci do pre 40 godina usled ledenog pokrivaca). Sve to ukazuje da je postojala veoma razvijena civilizacija koja je ostavila odredjeno znanje modernim civilizacijama, ali je to izgubljeno vremenom usled ratova, unistavanja itd.

amebe

pre 7 godina

Nekada davno desila se velika eksplozija u Svemiru (koju su izazvale sile mraka i haosa) i nastala je planeta Zemlja. Ono malo prezivelog srpskog zivlja naselilo je ovu malu i ubogu planetu. Narod se razvijao u sreci i veselju sve dok jedno djubre izdajnicko nije dozvolilo amebama da nasele mora i okeane. I naravno amebe ,poznate u galaksiji kao jedna od osvajackih vrsta, pocele su da napustaju vodu i osvajaju vekovne srpske teritorije. Ponosan i hrabar srpski narod je junacki odolevao daleko mocnijem i tehnicki superiornijem neprijatelju. I odoleo bi, da nije bilo izdajnika i saradnika okupatora u samom srpskom narodu. Unistena su milenijumska srpska ognjista u SAO Antarktik i Grenland, SAO Paulo, SAO Kamcatka, SAO Ognjena zemlja, SAO Rt Dobre nade...

djoka

pre 7 godina

Imate na internetu da nadjete , koga zanima, rekonstrukcuju gradnje i piramida i Stonehenge-a i ljudi su lepo objasnili i čak pokazali kako je uz pomoc tadašnjih alata i tehnologije moglo sve to izgraditi.
Bermutski trougao odavno više nije misterija jer su vršena ozbiljna isptivanja i ništa neobično nije registrovano, štaviše broj potonuća brodova u Bermudskom trouglu nije ništa veći nego na bilo kojim drugim frekventnim pomorskim rutama. Imate emisije i o tome.
Inke su napustile Machu Picchu zbog par godina suše i velike gladi a grad su napustili organizovano, verovatno po naredbi, pa zato deluje malo mistično. I za to imate podrobne naučne dokaze.
Atlantida nikad nije postojala i ona je jedna vrsta antičke urbane legende.
Što se tiče Petre, grad su izgradili Nabatejci i o tog grada se zna dosta.

AcaS

pre 7 godina

Pola nisu misterije... Macu Pikcu je bio prestonica vrlo kratko, kada su se povlacili pred Spancima, a glavni grad mislim da je bio Kusko. Ogroman...

zexxx

pre 7 godina

Za ostalo ne znam, mada licno mislim da stounhendz nije bilo toliko tesko napraviti, verujem da je priroda sama obavila dobar deo posla a ostalo su napravili sistemom poluga i primitivnih dizalica, kranova. Ali sto se piramida tice, ja mislim da to nema nikakve misterije, uradili su najlogicniju stvar iskoristivsi ono cega ima u izobilju, pesak, naredjali su prvi nivo blokova zatim su nasuli pesak okolo do te visine i preko njega dovlacili sledeci red blokova pa opet pesak sve do kraja, na kraju su samo razbacali taj pesak i ostalo je remek delo. prosto! :)

andreas kisser

pre 7 godina

Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida u njegovom delu nije nikakva fikcija.
(ffff, 8. decembar 2016 22:13)

pojasni!

inace ne znam sta je to misticno u vezi petre?

ffff

pre 7 godina

Platon je živeo 400-500 godina pre naše ere (otprilike), tako da Atlantidu nije mogao da pomene pre 4400 godina nikako.
A to što se o nečemu što je književno delo raspravlja kao o istorijskom izvoru...
(Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville, 8. decembar 2016 21:14)

Platonova dela zasluzuju da se o njima raspravlja kao o istorijskom izvoru, ne samo zato sto ih je napisao neko ko ocigledno ima ogroman kredibilitet, vec i zato sto iz tog perioda nemamo bas previse ozbiljnih izvora. Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida u njegovom delu nije nikakva fikcija.

Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville

pre 7 godina

Platon je živeo 400-500 godina pre naše ere (otprilike), tako da Atlantidu nije mogao da pomene pre 4400 godina nikako.
A to što se o nečemu što je književno delo raspravlja kao o istorijskom izvoru...

Konstantin

pre 7 godina

Sećam se, imao sam temperaturu i patio od groznice. Vladi Musa nadomak Petre, tu na poslednjem spratu neke zgrade sam spavao i preznojavao se misleći da neću ni obići Petru.
I sutradan odem pešice do Petre.
Popio sam čaj sa jednom beduinkom, bio je vreo dan i imao sam temperaturu.
Šetao sam sam kroz pustinju i stenje na kome sreces ljude.Tako sam otišao do nekoga vrha i tu je bio pod šatorom neki čovek, svirao je u nešto.
Pamticu Petru po čaju koji sam popio sa tom zenom i jednoj slici dečaka koji sedi na steni koga sam fotografisao, kako čeka nešto.
On mi je bio inspiracija za Joana, onoga koji mi otkriva tajne i uvodi u svet misticnoga, koji je tu mene radi.

Titicaca

pre 7 godina

Petra (Jordan) i Lalibela (Ethiopia) su tesali robovi tokom 500 godina, a neobaveštena etnička grupa Amara sagnute glave veruje u anđele građevinare.

Machu Picchu (Peru), tvrđavu, zamak, čitav grad, stepenice i navodnjavanje su gradili robovi diktatora i ubica Inka. Razbežali su se u sušnim godinama kada je broj stanovnika narastao i kukuruz prestao da raste.
U tom delu visokih planina i danas žive naslednici Inka, imaju prirodnu hranu u izobilju, ali sunce satima peče po glavi i ljudsko biće sene nema.
Deca imaju samo retke katoličke škole bez teologije, jer zakon štiti dece od vatikanske napasti. Malo je školovanih.

Titicaca

pre 7 godina

Petra (Jordan) i Lalibela (Ethiopia) su tesali robovi tokom 500 godina, a neobaveštena etnička grupa Amara sagnute glave veruje u anđele građevinare.

Machu Picchu (Peru), tvrđavu, zamak, čitav grad, stepenice i navodnjavanje su gradili robovi diktatora i ubica Inka. Razbežali su se u sušnim godinama kada je broj stanovnika narastao i kukuruz prestao da raste.
U tom delu visokih planina i danas žive naslednici Inka, imaju prirodnu hranu u izobilju, ali sunce satima peče po glavi i ljudsko biće sene nema.
Deca imaju samo retke katoličke škole bez teologije, jer zakon štiti dece od vatikanske napasti. Malo je školovanih.

ffff

pre 7 godina

Platon je živeo 400-500 godina pre naše ere (otprilike), tako da Atlantidu nije mogao da pomene pre 4400 godina nikako.
A to što se o nečemu što je književno delo raspravlja kao o istorijskom izvoru...
(Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville, 8. decembar 2016 21:14)

Platonova dela zasluzuju da se o njima raspravlja kao o istorijskom izvoru, ne samo zato sto ih je napisao neko ko ocigledno ima ogroman kredibilitet, vec i zato sto iz tog perioda nemamo bas previse ozbiljnih izvora. Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida u njegovom delu nije nikakva fikcija.

Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville

pre 7 godina

Platon je živeo 400-500 godina pre naše ere (otprilike), tako da Atlantidu nije mogao da pomene pre 4400 godina nikako.
A to što se o nečemu što je književno delo raspravlja kao o istorijskom izvoru...

Konstantin

pre 7 godina

Sećam se, imao sam temperaturu i patio od groznice. Vladi Musa nadomak Petre, tu na poslednjem spratu neke zgrade sam spavao i preznojavao se misleći da neću ni obići Petru.
I sutradan odem pešice do Petre.
Popio sam čaj sa jednom beduinkom, bio je vreo dan i imao sam temperaturu.
Šetao sam sam kroz pustinju i stenje na kome sreces ljude.Tako sam otišao do nekoga vrha i tu je bio pod šatorom neki čovek, svirao je u nešto.
Pamticu Petru po čaju koji sam popio sa tom zenom i jednoj slici dečaka koji sedi na steni koga sam fotografisao, kako čeka nešto.
On mi je bio inspiracija za Joana, onoga koji mi otkriva tajne i uvodi u svet misticnoga, koji je tu mene radi.

amebe

pre 7 godina

Nekada davno desila se velika eksplozija u Svemiru (koju su izazvale sile mraka i haosa) i nastala je planeta Zemlja. Ono malo prezivelog srpskog zivlja naselilo je ovu malu i ubogu planetu. Narod se razvijao u sreci i veselju sve dok jedno djubre izdajnicko nije dozvolilo amebama da nasele mora i okeane. I naravno amebe ,poznate u galaksiji kao jedna od osvajackih vrsta, pocele su da napustaju vodu i osvajaju vekovne srpske teritorije. Ponosan i hrabar srpski narod je junacki odolevao daleko mocnijem i tehnicki superiornijem neprijatelju. I odoleo bi, da nije bilo izdajnika i saradnika okupatora u samom srpskom narodu. Unistena su milenijumska srpska ognjista u SAO Antarktik i Grenland, SAO Paulo, SAO Kamcatka, SAO Ognjena zemlja, SAO Rt Dobre nade...

Hanibal

pre 7 godina

Ja koliko sam pratio poslednjih deset godina nakon silnih skeniranja unutrasnjosti velike piramide uspostavio se jasan stav da njena namena nije bila grobnica, jer nema nicega u njoj sto ukazuje na to, koja je tacna namena jos uvek se ne zna.

Legend

pre 7 godina

atlantide nema, nikad je nije ni bilo. Bermudski trougao cista glupost. A stounhendz datira od 3000-2000 pne
(gandalf, 8. decembar 2016 21:00)


Kako možeš da tvrdiš da nečega nema ako ni sam ne znaš? Kako znaš da je nešto čista glupost ako nikada nisi video? Kako znaš kada je nešto napravljeno ako tome nisi prisustvovao?

AcaS

pre 7 godina

Pola nisu misterije... Macu Pikcu je bio prestonica vrlo kratko, kada su se povlacili pred Spancima, a glavni grad mislim da je bio Kusko. Ogroman...

djoka

pre 7 godina

Imate na internetu da nadjete , koga zanima, rekonstrukcuju gradnje i piramida i Stonehenge-a i ljudi su lepo objasnili i čak pokazali kako je uz pomoc tadašnjih alata i tehnologije moglo sve to izgraditi.
Bermutski trougao odavno više nije misterija jer su vršena ozbiljna isptivanja i ništa neobično nije registrovano, štaviše broj potonuća brodova u Bermudskom trouglu nije ništa veći nego na bilo kojim drugim frekventnim pomorskim rutama. Imate emisije i o tome.
Inke su napustile Machu Picchu zbog par godina suše i velike gladi a grad su napustili organizovano, verovatno po naredbi, pa zato deluje malo mistično. I za to imate podrobne naučne dokaze.
Atlantida nikad nije postojala i ona je jedna vrsta antičke urbane legende.
Što se tiče Petre, grad su izgradili Nabatejci i o tog grada se zna dosta.

simon

pre 7 godina

Platonova dela zasluzuju da se o njima raspravlja kao o istorijskom izvoru, ne samo zato sto ih je napisao neko ko ocigledno ima ogroman kredibilitet, vec i zato sto iz tog perioda nemamo bas previse ozbiljnih izvora. Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida u njegovom delu nije nikakva fikcija.
(ffff, 8. decembar 2016 22:13)

Pa znaci da u nedostatku vise izvora daj sta das. Nema veze dal je to bio plod maste il neki u trenutku potrebni trac ili saga koja je kolala vekovima pre te Platanove zabeleske. Meni je to skroz ograniceno stanoviste Koje mi otkriva samo ljudsku senzacionalisticku potrebu uvek kad nema neko logicno objasnjnje. Od prilike ko kad bi za jedno 1500 godina tadasnji ljudi na osnovu dubokog uverenja i materijalnih dokaza tvrdili da su u stara vremana (nasa danasnja) zaista ziveo Deda Mraz. Jer ima materijalnih dokaza, deca su dobijala poklone. E tako je i sa Atlantidom.

Srđan

pre 7 godina

Keopsova piramida oko 2700.000 kamenih blokova težine 2,20,80 i 120 TONA! Ako uzmemo da su radili svaki dan od 7-7 pošto nisu mogli nikako da osvetle gradilište, 23 godine koliko su je gradili. (podatci sa kanala Discoveri) Sad podelimo broj kamenja i vreme ispadne da su svaki blok stavili na mesto za manje od 2 minuta!!!! Ako dodamo vreme za malterisanje (stranice su bile ravne a ne kao sad) i krečenje (bila je bela) to vreme će se još smanjiti! A ako dodamo i pripremu temelja..... Uglavnom najbolja gradjevinska firma današnjice sa najmoćnijim mašinama današnjice ne bi stigla tu minutazu!

marko

pre 7 godina

Antartika je mesto gde je antlantida (kako god da se zvala) najverovatnije bila smestena. Nauka je dokazala da je u relativno bliskoj proslosti Antartika bila plodno tlo sa umerenom klimom i sada je to deo sveta koji jedini nije dostupan za arheoloska istrazivanja. Imate npr. vise mapa iz srednjeg veka (Piri Reisova najpoznatija), iz perioda kad taj kontinent nije ni otkriven, sa precizno ucrtanim obalama, jezerima i rekama (sto je bilo nepoznato modernoj nauci do pre 40 godina usled ledenog pokrivaca). Sve to ukazuje da je postojala veoma razvijena civilizacija koja je ostavila odredjeno znanje modernim civilizacijama, ali je to izgubljeno vremenom usled ratova, unistavanja itd.

M&M

pre 7 godina

@djoka

Te genijalce koji su "otkrili" kako su gradjene piramide demantuje jednostavna matematika,iskoristi sad taj isti internet i pronadji koliko je kamenih blokova ugradjeno u piramidu i podeli to sa vremenom gradnje pa ces i sam shvatiti koliko su se izlupetali sa tom teorijom.Uzmi u obzir tadasnju "tehnologiju" i cinjenicu da su mogli da grade samo oko 6 meseci godisnje zbog plavljenja Nil-a,racunaj i to da neki blokovi teze oko 30 tona i da su sve radili rucno i to sa bronzanim alatima.Dosta ljudi ne zna da je piramida bila pokrivena poliranim kamenim plocama (vide se na samom vrhu malo) koje su bile toliko dobro obradjene da ne mozes noz izmedju njih da zabodes.Ko voli misterije neka pogleda i Puma Punku koji je tik uz Machu.

andreas kisser

pre 7 godina

Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida u njegovom delu nije nikakva fikcija.
(ffff, 8. decembar 2016 22:13)

pojasni!

inace ne znam sta je to misticno u vezi petre?

kurs iz engleskog

pre 7 godina

S'obzirom na orjentaciju piramida(svaka strana je okrenuta ka odredjenom nebeskom telu), "fasadu" (za koju se zna da je bila od glatkog reflektujuceg kamena), pada mi na pamet da su sluzile za svetlosnu komunikaciju izmedju dva sveta. Mozda je odredjena vrsta greskom natrcala na zemlju, I tu zaglavila. Znajuci odakle dolaze, a kako bi trazili pomoc, sagradili su dzinovska ogledala koja ce dati znak maticnoj planeti da su zaglavljeni, ili da su pronasli naseljivu planetu. S'obzirom da svetlost dugo putuje do odredjenih sazvezdja, moguce je da je informacija tek sad primljena, I da se organizuje kolonizacija, ili spasilacka misija...

.

pre 7 godina

Nista nije OBJASNJENO u vezi piramida, postoje TEORIJE ali dokaza za te teorije je jako malo. Nauka se bazira na dokazima a ne teorijama!

zexxx

pre 7 godina

Za ostalo ne znam, mada licno mislim da stounhendz nije bilo toliko tesko napraviti, verujem da je priroda sama obavila dobar deo posla a ostalo su napravili sistemom poluga i primitivnih dizalica, kranova. Ali sto se piramida tice, ja mislim da to nema nikakve misterije, uradili su najlogicniju stvar iskoristivsi ono cega ima u izobilju, pesak, naredjali su prvi nivo blokova zatim su nasuli pesak okolo do te visine i preko njega dovlacili sledeci red blokova pa opet pesak sve do kraja, na kraju su samo razbacali taj pesak i ostalo je remek delo. prosto! :)

M&M

pre 7 godina

Kad vec pisete ovakve clanke mogli bi ste da dodate i Teotihuacan (do danas se ne zna ko ga je tacno izgradio),Puma Punku (savrseno i neverovatno precizno obradjeno kamenje,graditelji isto nepoznati),mogli bi ste da pomenete i Dogone (prenose price o svemiru usmeno generacijama a za neke su i naucno potvrdjene,odakle njima to znanje niko ne zna).Ima jos zanimljivih misterija ali trenutno ne mogu da se setim.

ffff

pre 7 godina

Pa znaci da u nedostatku vise izvora daj sta das. Nema veze dal je to bio plod maste il neki u trenutku potrebni trac ili saga koja je kolala vekovima pre te Platanove zabeleske. Meni je to skroz ograniceno stanoviste Koje mi otkriva samo ljudsku senzacionalisticku potrebu uvek kad nema neko logicno objasnjnje. Od prilike ko kad bi za jedno 1500 godina tadasnji ljudi na osnovu dubokog uverenja i materijalnih dokaza tvrdili da su u stara vremana (nasa danasnja) zaista ziveo Deda Mraz. Jer ima materijalnih dokaza, deca su dobijala poklone. E tako je i sa Atlantidom.
(simon, 9. decembar 2016 07:07)

Ne, ne znaci, jer ovo nije pisao Deda Mraz nego Platon. Istorija nije fizika, ne dokazuje se uvek eksperimentalno jer onda bi vrlo malo nje postojalo. Niko nije ni rekao da je pisanje Platona dokaz da je Atlantida postojala, ali je svakako znak da se to pitanje nikako ne treba iskljuciti. Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida nije fikcija, on je prenosio informaciju od drugog izvora, takodje krediblnog, od Solona koji je bio jedan od vecih zakonodavaca u grckoj istoriji. Ne dramaturg vec zakonodavac i utemeljivac drzave koja je tada donela covecanstvu najeci skok ikad zabelezen u istoriji. Nacin na koji je nastalo nase shvatanje istorije predhriscanskog doba ima mnogo manje kredibiliteta. Uglavnom se svodi na to sta pise u Bibliji i sta imamo od Herodota koji je putovao po starom svetu i prikupljo price i legende. Pa sad ti izaberi sta ti je od tih izvora ozbiljnije.

.

pre 7 godina

@simon
Pa ne bas. Platon je pisao o istorijskim dogadjajima, malo ih obogacivao doduse, ali to je normalno. Kao film. Prica o nekom istorijskom dogadjaju koji se dogodio, iz ugla cesto izmisljenih likova. Eto zahvaljujuci Platonu Trojanski rat je tako poznat, ako nije lagao o Troji zasto bi lagao o Atlantidi? On je pisao za "publiku" tog vremena tako da nije bas mogao da prica o necemu za sta oni nisu znali.

lako je pismenom objasniti

pre 7 godina

::: (kurs iz engleskog)
S obzirom da sam nepismen, a engleski još nisam naučio...
Source: "The Programme for International Student Assessment" (PISA)

Konstantin

pre 7 godina

Sećam se, imao sam temperaturu i patio od groznice. Vladi Musa nadomak Petre, tu na poslednjem spratu neke zgrade sam spavao i preznojavao se misleći da neću ni obići Petru.
I sutradan odem pešice do Petre.
Popio sam čaj sa jednom beduinkom, bio je vreo dan i imao sam temperaturu.
Šetao sam sam kroz pustinju i stenje na kome sreces ljude.Tako sam otišao do nekoga vrha i tu je bio pod šatorom neki čovek, svirao je u nešto.
Pamticu Petru po čaju koji sam popio sa tom zenom i jednoj slici dečaka koji sedi na steni koga sam fotografisao, kako čeka nešto.
On mi je bio inspiracija za Joana, onoga koji mi otkriva tajne i uvodi u svet misticnoga, koji je tu mene radi.

Titicaca

pre 7 godina

Petra (Jordan) i Lalibela (Ethiopia) su tesali robovi tokom 500 godina, a neobaveštena etnička grupa Amara sagnute glave veruje u anđele građevinare.

Machu Picchu (Peru), tvrđavu, zamak, čitav grad, stepenice i navodnjavanje su gradili robovi diktatora i ubica Inka. Razbežali su se u sušnim godinama kada je broj stanovnika narastao i kukuruz prestao da raste.
U tom delu visokih planina i danas žive naslednici Inka, imaju prirodnu hranu u izobilju, ali sunce satima peče po glavi i ljudsko biće sene nema.
Deca imaju samo retke katoličke škole bez teologije, jer zakon štiti dece od vatikanske napasti. Malo je školovanih.

Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville

pre 7 godina

Platon je živeo 400-500 godina pre naše ere (otprilike), tako da Atlantidu nije mogao da pomene pre 4400 godina nikako.
A to što se o nečemu što je književno delo raspravlja kao o istorijskom izvoru...

amebe

pre 7 godina

Nekada davno desila se velika eksplozija u Svemiru (koju su izazvale sile mraka i haosa) i nastala je planeta Zemlja. Ono malo prezivelog srpskog zivlja naselilo je ovu malu i ubogu planetu. Narod se razvijao u sreci i veselju sve dok jedno djubre izdajnicko nije dozvolilo amebama da nasele mora i okeane. I naravno amebe ,poznate u galaksiji kao jedna od osvajackih vrsta, pocele su da napustaju vodu i osvajaju vekovne srpske teritorije. Ponosan i hrabar srpski narod je junacki odolevao daleko mocnijem i tehnicki superiornijem neprijatelju. I odoleo bi, da nije bilo izdajnika i saradnika okupatora u samom srpskom narodu. Unistena su milenijumska srpska ognjista u SAO Antarktik i Grenland, SAO Paulo, SAO Kamcatka, SAO Ognjena zemlja, SAO Rt Dobre nade...

marko

pre 7 godina

Antartika je mesto gde je antlantida (kako god da se zvala) najverovatnije bila smestena. Nauka je dokazala da je u relativno bliskoj proslosti Antartika bila plodno tlo sa umerenom klimom i sada je to deo sveta koji jedini nije dostupan za arheoloska istrazivanja. Imate npr. vise mapa iz srednjeg veka (Piri Reisova najpoznatija), iz perioda kad taj kontinent nije ni otkriven, sa precizno ucrtanim obalama, jezerima i rekama (sto je bilo nepoznato modernoj nauci do pre 40 godina usled ledenog pokrivaca). Sve to ukazuje da je postojala veoma razvijena civilizacija koja je ostavila odredjeno znanje modernim civilizacijama, ali je to izgubljeno vremenom usled ratova, unistavanja itd.

zexxx

pre 7 godina

Za ostalo ne znam, mada licno mislim da stounhendz nije bilo toliko tesko napraviti, verujem da je priroda sama obavila dobar deo posla a ostalo su napravili sistemom poluga i primitivnih dizalica, kranova. Ali sto se piramida tice, ja mislim da to nema nikakve misterije, uradili su najlogicniju stvar iskoristivsi ono cega ima u izobilju, pesak, naredjali su prvi nivo blokova zatim su nasuli pesak okolo do te visine i preko njega dovlacili sledeci red blokova pa opet pesak sve do kraja, na kraju su samo razbacali taj pesak i ostalo je remek delo. prosto! :)

simon

pre 7 godina

Platonova dela zasluzuju da se o njima raspravlja kao o istorijskom izvoru, ne samo zato sto ih je napisao neko ko ocigledno ima ogroman kredibilitet, vec i zato sto iz tog perioda nemamo bas previse ozbiljnih izvora. Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida u njegovom delu nije nikakva fikcija.
(ffff, 8. decembar 2016 22:13)

Pa znaci da u nedostatku vise izvora daj sta das. Nema veze dal je to bio plod maste il neki u trenutku potrebni trac ili saga koja je kolala vekovima pre te Platanove zabeleske. Meni je to skroz ograniceno stanoviste Koje mi otkriva samo ljudsku senzacionalisticku potrebu uvek kad nema neko logicno objasnjnje. Od prilike ko kad bi za jedno 1500 godina tadasnji ljudi na osnovu dubokog uverenja i materijalnih dokaza tvrdili da su u stara vremana (nasa danasnja) zaista ziveo Deda Mraz. Jer ima materijalnih dokaza, deca su dobijala poklone. E tako je i sa Atlantidom.

ffff

pre 7 godina

Platon je živeo 400-500 godina pre naše ere (otprilike), tako da Atlantidu nije mogao da pomene pre 4400 godina nikako.
A to što se o nečemu što je književno delo raspravlja kao o istorijskom izvoru...
(Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville, 8. decembar 2016 21:14)

Platonova dela zasluzuju da se o njima raspravlja kao o istorijskom izvoru, ne samo zato sto ih je napisao neko ko ocigledno ima ogroman kredibilitet, vec i zato sto iz tog perioda nemamo bas previse ozbiljnih izvora. Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida u njegovom delu nije nikakva fikcija.

djoka

pre 7 godina

Imate na internetu da nadjete , koga zanima, rekonstrukcuju gradnje i piramida i Stonehenge-a i ljudi su lepo objasnili i čak pokazali kako je uz pomoc tadašnjih alata i tehnologije moglo sve to izgraditi.
Bermutski trougao odavno više nije misterija jer su vršena ozbiljna isptivanja i ništa neobično nije registrovano, štaviše broj potonuća brodova u Bermudskom trouglu nije ništa veći nego na bilo kojim drugim frekventnim pomorskim rutama. Imate emisije i o tome.
Inke su napustile Machu Picchu zbog par godina suše i velike gladi a grad su napustili organizovano, verovatno po naredbi, pa zato deluje malo mistično. I za to imate podrobne naučne dokaze.
Atlantida nikad nije postojala i ona je jedna vrsta antičke urbane legende.
Što se tiče Petre, grad su izgradili Nabatejci i o tog grada se zna dosta.

Legend

pre 7 godina

atlantide nema, nikad je nije ni bilo. Bermudski trougao cista glupost. A stounhendz datira od 3000-2000 pne
(gandalf, 8. decembar 2016 21:00)


Kako možeš da tvrdiš da nečega nema ako ni sam ne znaš? Kako znaš da je nešto čista glupost ako nikada nisi video? Kako znaš kada je nešto napravljeno ako tome nisi prisustvovao?

kurs iz engleskog

pre 7 godina

S'obzirom na orjentaciju piramida(svaka strana je okrenuta ka odredjenom nebeskom telu), "fasadu" (za koju se zna da je bila od glatkog reflektujuceg kamena), pada mi na pamet da su sluzile za svetlosnu komunikaciju izmedju dva sveta. Mozda je odredjena vrsta greskom natrcala na zemlju, I tu zaglavila. Znajuci odakle dolaze, a kako bi trazili pomoc, sagradili su dzinovska ogledala koja ce dati znak maticnoj planeti da su zaglavljeni, ili da su pronasli naseljivu planetu. S'obzirom da svetlost dugo putuje do odredjenih sazvezdja, moguce je da je informacija tek sad primljena, I da se organizuje kolonizacija, ili spasilacka misija...

andreas kisser

pre 7 godina

Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida u njegovom delu nije nikakva fikcija.
(ffff, 8. decembar 2016 22:13)

pojasni!

inace ne znam sta je to misticno u vezi petre?

Hanibal

pre 7 godina

Ja koliko sam pratio poslednjih deset godina nakon silnih skeniranja unutrasnjosti velike piramide uspostavio se jasan stav da njena namena nije bila grobnica, jer nema nicega u njoj sto ukazuje na to, koja je tacna namena jos uvek se ne zna.

Srđan

pre 7 godina

Keopsova piramida oko 2700.000 kamenih blokova težine 2,20,80 i 120 TONA! Ako uzmemo da su radili svaki dan od 7-7 pošto nisu mogli nikako da osvetle gradilište, 23 godine koliko su je gradili. (podatci sa kanala Discoveri) Sad podelimo broj kamenja i vreme ispadne da su svaki blok stavili na mesto za manje od 2 minuta!!!! Ako dodamo vreme za malterisanje (stranice su bile ravne a ne kao sad) i krečenje (bila je bela) to vreme će se još smanjiti! A ako dodamo i pripremu temelja..... Uglavnom najbolja gradjevinska firma današnjice sa najmoćnijim mašinama današnjice ne bi stigla tu minutazu!

.

pre 7 godina

@simon
Pa ne bas. Platon je pisao o istorijskim dogadjajima, malo ih obogacivao doduse, ali to je normalno. Kao film. Prica o nekom istorijskom dogadjaju koji se dogodio, iz ugla cesto izmisljenih likova. Eto zahvaljujuci Platonu Trojanski rat je tako poznat, ako nije lagao o Troji zasto bi lagao o Atlantidi? On je pisao za "publiku" tog vremena tako da nije bas mogao da prica o necemu za sta oni nisu znali.

M&M

pre 7 godina

@djoka

Te genijalce koji su "otkrili" kako su gradjene piramide demantuje jednostavna matematika,iskoristi sad taj isti internet i pronadji koliko je kamenih blokova ugradjeno u piramidu i podeli to sa vremenom gradnje pa ces i sam shvatiti koliko su se izlupetali sa tom teorijom.Uzmi u obzir tadasnju "tehnologiju" i cinjenicu da su mogli da grade samo oko 6 meseci godisnje zbog plavljenja Nil-a,racunaj i to da neki blokovi teze oko 30 tona i da su sve radili rucno i to sa bronzanim alatima.Dosta ljudi ne zna da je piramida bila pokrivena poliranim kamenim plocama (vide se na samom vrhu malo) koje su bile toliko dobro obradjene da ne mozes noz izmedju njih da zabodes.Ko voli misterije neka pogleda i Puma Punku koji je tik uz Machu.

AcaS

pre 7 godina

Pola nisu misterije... Macu Pikcu je bio prestonica vrlo kratko, kada su se povlacili pred Spancima, a glavni grad mislim da je bio Kusko. Ogroman...

.

pre 7 godina

Nista nije OBJASNJENO u vezi piramida, postoje TEORIJE ali dokaza za te teorije je jako malo. Nauka se bazira na dokazima a ne teorijama!

M&M

pre 7 godina

Kad vec pisete ovakve clanke mogli bi ste da dodate i Teotihuacan (do danas se ne zna ko ga je tacno izgradio),Puma Punku (savrseno i neverovatno precizno obradjeno kamenje,graditelji isto nepoznati),mogli bi ste da pomenete i Dogone (prenose price o svemiru usmeno generacijama a za neke su i naucno potvrdjene,odakle njima to znanje niko ne zna).Ima jos zanimljivih misterija ali trenutno ne mogu da se setim.

ffff

pre 7 godina

Pa znaci da u nedostatku vise izvora daj sta das. Nema veze dal je to bio plod maste il neki u trenutku potrebni trac ili saga koja je kolala vekovima pre te Platanove zabeleske. Meni je to skroz ograniceno stanoviste Koje mi otkriva samo ljudsku senzacionalisticku potrebu uvek kad nema neko logicno objasnjnje. Od prilike ko kad bi za jedno 1500 godina tadasnji ljudi na osnovu dubokog uverenja i materijalnih dokaza tvrdili da su u stara vremana (nasa danasnja) zaista ziveo Deda Mraz. Jer ima materijalnih dokaza, deca su dobijala poklone. E tako je i sa Atlantidom.
(simon, 9. decembar 2016 07:07)

Ne, ne znaci, jer ovo nije pisao Deda Mraz nego Platon. Istorija nije fizika, ne dokazuje se uvek eksperimentalno jer onda bi vrlo malo nje postojalo. Niko nije ni rekao da je pisanje Platona dokaz da je Atlantida postojala, ali je svakako znak da se to pitanje nikako ne treba iskljuciti. Kontekst u kojem je pomenuta Atlantida nije fikcija, on je prenosio informaciju od drugog izvora, takodje krediblnog, od Solona koji je bio jedan od vecih zakonodavaca u grckoj istoriji. Ne dramaturg vec zakonodavac i utemeljivac drzave koja je tada donela covecanstvu najeci skok ikad zabelezen u istoriji. Nacin na koji je nastalo nase shvatanje istorije predhriscanskog doba ima mnogo manje kredibiliteta. Uglavnom se svodi na to sta pise u Bibliji i sta imamo od Herodota koji je putovao po starom svetu i prikupljo price i legende. Pa sad ti izaberi sta ti je od tih izvora ozbiljnije.

lako je pismenom objasniti

pre 7 godina

::: (kurs iz engleskog)
S obzirom da sam nepismen, a engleski još nisam naučio...
Source: "The Programme for International Student Assessment" (PISA)