Petar
pre 7 godina
To je nesprovodivo i nemoguce
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dule, 20. novembar 2016 15:39
E pa to su rekli iza kradju penzija. Zato pazi sledeci ut kako glasas.
Nedelja, 20.11.2016.
09:39
Zakon o stanovanju, čije je donošenje inicirao Grad Beograd, ove nedelje usvojila je Vlada Srbije, a u skupštinskoj proceduri će se naći do kraja meseca.
Izvor: Tanjug
pre 7 godina
To je nesprovodivo i nemoguce
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dule, 20. novembar 2016 15:39
E pa to su rekli iza kradju penzija. Zato pazi sledeci ut kako glasas.
pre 7 godina
OK, nemas pare za popravke? Pa nema problema, dakle nemas para da zivis u gradu, pa izvoli, prodaj stan i lepo kupi neku jeftinu kucu na selu - toga bar ima - pa neka TEBI lipti voda, curi iz krova na glavu, a lift ionako neces imati!
(Vala, dosta je i bilo!, 20. novembar 2016 23:28)
Prika, potpuno sam saglasan sa tvojim mišljenjem samo što to isto važi i za tebe! Jeftina kuća, para imaš(predpostavljam) čim živiš u gradu, a i ostaće ti razlika! Ima da skockaš kućicu k'o u Irskoj a klima srpska...
Inače, da ne bude zabune! SMILJA(89) PIROĆANKA sa drugog živi sama samcijata (capno deda Todor predprošle godine) i ostavio baki porodičnu penzijicu(13.000). Stančić je 28 m2 i nema nigde nikoga.
Ja rek'o ono, Ugovor o doživotnom, samoposluga, računi, troškovi, apoteka, Dom zdravlja, sitne popravke, ma i u mleku da je kupam, ali baba namćor ni da čuje. Jes' mala gajba ali centar jbg...
Tako da "Vala, dosta je bilo", razmisli malo o ovome. Ide starost, prika. Ti bi, reklo bi se, SILOM nekog da najuriš a taj tu, recimo, rođen i živi u trećoj...četvrtoj generaciji? Ne ide to druškane tako lako... Sem sa fantomkom preko prazne glave ali, opet će kraj biti tužan, veruj mi. Kraj UVEK bude tužan!
pre 7 godina
jel ovi misle da zivimo u svajcarskoj kao sve je u najboljem redu ekonomija cveta, zdravstvo na visokom nivou, plate isto visoke i stopa nezaposlenosti pa samo ovo ostalo da se sredi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Q, 20. novembar 2016 14:43)
Prvo, u Srbiji STA GOD da se pokusa srediti, UVEK se nadje neko ko postavi ovakvo isto GLUPO pitanje - kao toliko toga ne valja, a bas to i to hoce da srede i to bas sada!
Pa znate sta, MENI je ogroman problem ako iz necijeg stana lipti voda meni na glavu, ako krov prokisnjava, a neko se pravi pametan, jer je tri sprata ispod i bas ga briga da se to popravi, ako ne radi lift, a pametnjakovicima do 3. sprata to "ne smeta"...
OK, nemas pare za popravke? Pa nema problema, dakle nemas para da zivis u gradu, pa izvoli, prodaj stan i lepo kupi neku jeftinu kucu na selu - toga bar ima - pa neka TEBI lipti voda, curi iz krova na glavu, a lift ionako neces imati!
pre 7 godina
sve su ovo lepe price ako se ne regulise obaveza i kazna za ne izvrsavanje obaveze placanja participacije za odrzavanje zgrade od strane stanara
pre 7 godina
Znaci tu ce sad da se udomljuju podobni partijski kadrovi. Upravnik ulaza, plata 100 hiljada. Placaj narode! Placaj odrzavanja fasade, popravke i slicno i Infostanu, ali od sada i upravniku i domaru! Ako ne platis, eto uterivaca dugova da pokupe stvari!
pre 7 godina
U NS-u, skoro svaka zgrada ima predsednika ili profesionalnog zastupnika i niko ne pravi problem. Evo primer moje zgrade. 30 stanova, senilani bezobrazan predsednik, stanar, već desetak godina, zato što niko neće. Ništa popravljano, krečeno, nema servisa niti teh.kontrolelifta. Ogromni računi za vodu.Odlučimo prosle godine i napravimo sastanak, dovedemo firmu, neku malu, koja se time bavi. Prva stavka na sastanku, prijavila sve stanare, imali 15 njih više! Sada kada mi curi od komšije, ne idem gore da molimda popravi. Nazovem njih i ovi gore moraju da poprave. Uslugu plaćamo preko Prihoda skupstine stanara, stavka na računu Informatike, 200din. Za one koji se pitaju da li nas potkradaju, ovi ne. Zato što imamo savet od nas pet, bez kojih ne može da plati ni jedan račun, ako ne potpišemo svih nas pet. Ima i onih koji potkradaju ali valjdaniste toliko glupi da ne učestvujete i vi u odlukama bitnim za vašu zgradu. Ima strasno bezobraznih stanara koji misle da su nestobitno, neće da prisustvuju sastancima, nemaju kao vremena... Onda ćuti i saglasi se sa odlukom ili aktivno učestvuj.
Još samo nešto. Sestra živi u BG-u, svaki put se istraumiram zbogliftai idem peske. Mislim da tehnicka nikada nije rađena, svaki putsezaglavim ili odem u podrum. O prljavstini u ulazima i smecu ispred zgrada, necu ni da pricam.
pre 7 godina
Molim odgovor na sledece pitanje:
Na osnovu cega ce se utvrdjivati vlasnistvo nad stanom, odnosno kako ce se i na osnovu cega dokazivati necije pravo da uopste ucestvuje u izboru upravnika zgrade u skladu sa novim zakonom.
Kad pogledam podatke u elektronskom katastru za moju zgradu, tacnije stanje upisanih vlasnika, moram priznati da bolji film nisam gledao jos od ``Apocalypse Now``
Nemoj posle da mi se na izboru upravnika pojavljuju oni koji nemaju uredan vlasnicki list (1/1), kojim dokazuju svoje pravo da se uopste nesto pitaju!
Prvo katastar, ondak - izbor upravnika! Plati pa klati!
pre 7 godina
Privatna svojina ne postoji ! Vasi stanovi su u stvari drzavni i drzava vam ih iznajmljuje nazivajuci stanarinu porezom na imovinu. Takodje ona ima pravo, ako se pobunite, da dodje sa oruzjem i da vas izbaci napolje a a stan da nekom drugom ko ce da se ponasa po njenim pravilima.
pre 7 godina
@Dule
Neće Vam niko nametati upravnika, imate na internetu predlog zakona. Biće kao i do sada, u zgradama kao što je Vaša, gde su stanari izabrali Vas, sve ostaje isto, samo se menja ime Vaše funkcije. Ovim se rešava problem u onim zgradama u kojima stanari ne mogu ili neće da se dogovore, pa kad padne deo fasade sa njihove zgrade nekome na glavu onda im niko ništa ne može jer nemaju skupštinu stanara odnosno upravnika, pa niko nije odgovoran.
pre 7 godina
Profesionalni upravnik ce postojati samo u zgradama u kojima stanari ne zele ili nisu sposobni da se dogovore izmedju sebe ko ce da ih zastupa ili ako izmedju sebe nemaju poverenja. Rekonstrukcija fasade? Ako se stanari izmedju sebe dogovore i nadju izvodjaca koji im najvise odgovara niko sa strane nece moci da im nametne nekog drugog.
Da se ja pitam, nikoga ni na sta ne bih prisiljavao ali dozvolio bih svakom stanaru koji zeli da rekonstruise svoj deo fasade u istoj boji kao pre rekonstrukcije ako je nemoguc dogovor na nivou zgrade, ali bih istovremeno udesetostrucio porez svakome cija fasada nije u isravnom stanju i kao takva predstavlja i ruglo i opasnost za prolaznike.
pre 7 godina
Hvala Vam na odgovoru.
Ja sam doduse procitao da ce zgrade koje imaju preko 30 stanova morati da imaju profesionalnog upravnika.
Za zgrade ispod 30stanova znam da stanari mogu da biraju upravnika izmedju sebe i da sve ostaje isto ali za preko 30 stanova mislim da ne mogu po novom zakonu...
Mozda sam i pogresno informisan
Zato sam i postavio to pitanje
pre 7 godina
Ja sam predsednik 7 godina u zgradi koja ima 60 stanova i koja ima razne specificnosti a to je da samo onaj ko zivi u zgradi moze da bude predsednik zbog mnogo stvari koje su ovde komplokovane za objasnjavanje
Imam podrsku 55 stanova i moje pitanje je??
Da li ce sada nama neko nametati profesionalnog upravnika i kako ce on bolje raditi za zgradu od mene koji zivim tu od pocetka i znam sve sta treba u zgradi
Profesionalni predsefnik niti zna pola stvari o nasoj zgradi niti poznaje ljude,niti poznaje podatanare i kako ce to nama biti bolje sa njim????
I sada on treba mene da zove kada curi voda ili kada je neki problem u zgradi ili kada mu treba neciji telefon i ja treba da radim umesto njega a on da dobija platu za to ???
To je nesprovodivo i nemoguce
pre 7 godina
pranje para.
pre 7 godina
Ovaj zakon ima dve stvari koje propagira:
- zaposljavanje botova
- bespravno rusenje
Ko je procitao taj zakon jasno mu je kao dan.
pre 7 godina
Koai i kod svake vlasti dosad, dobra ideja je iskoriscena za najbrutalniju otimacinu. Citajte pazljivo! Upravnik zgrade mozete da se izaberete, ali mora biti "profesionalni" sa sns kursom - u prevodu moci cete da izaberete upravnika, bas kao sto sad mozete da izaberete notara.
pre 7 godina
Posle odkupa stanova 1993.godine donet je Zakon o održavanju stambenih zgrada.Sa dve mogućnosti.
-Da se formira skupština zgrade više od 10 stanova ili
-da se formira savet zgrade sa manje od 10 stanova.
Ukoliko se ne formira skupština zgrade nad zgradom Javno stambeno preduzeće vrši prinudnu upravu i raspolaže sa svim sredsvima koje su stanari dužni da plate a za taj novac samo se obavljaju hitne intervencije.
Ukoliko je skupština zgrade oformljena i registrovana ona donosi pravna akta i registruje se ima svoj matični broj PIM i tekući račun.
Skupština zgrade odlučuje da li će te poslove obavljati samostalno ili će poveriti stambenom preduzeću ili nekom drugom licu.
Da ne duljim interes svih vlasnika stanova je da postoji skupština zgrade i da se odlučuje kako će se sredstva trošiti. Skupština zgrade po tom zakonu mogla je da donese odluku da poslove tekućeg i investicionog održavanja obavlja samostalno.
Interes vlasnika stanova je da su organizovani.
pre 7 godina
U Sloveniji imamo taj zakon već godinama, svaki mesec plaćamo dodatno svotu za koju se dogovorimo (stanari) i iz tog fonda se vrše popravke, zamene krovova, farbanje fasade i sl. U teoriji je super ali u praksi smo već ukapirali da nas potkradaju svi, od upravitelja do izvođača radova (koji su obično u dogovoru sa upraviteljem i zajedno dele novac, koji ostaje od naših uplaćenih iznosa). Slabiji materijal, cena koja se od predračuna promeni do neviđenih razmera, nestručni podizvođači... sve je to deo te priče u praksi.
pre 7 godina
jel ovi misle da zivimo u svajcarskoj kao sve je u najboljem redu ekonomija cveta, zdravstvo na visokom nivou, plate isto visoke i stopa nezaposlenosti pa samo ovo ostalo da se sredi.
pre 7 godina
I to će u Srbiji izgledati ovako:
Imam (na primer) firmu koja radi fasade i izolacije.Prijaviću ljude koji će obavljati usluge domara.Moji ljudi nabavljaće posao mojim firmama...od održavanja krovova do fasada i izolacija.Kako će to biti super.Imaćemo nekoliko enormno bogatih i stotine hiljada koji neće moći da odbiju usluge jer će automatski biti optuženi za blokiranje "poboljšanja uslova stanovanja" i biće primorani da plate.
Kada sve dovedemo u red,prikupimo neviđena sredstva i ponestane nam poslova donosićemo nove zakone...na primer od danas svaka zgrada mora da ima kantu u hodniku...zatim raspišemo tender a "moja" firma se opet javi kao potencijalni dobavljač ovog artikla.Super!
pre 7 godina
Sa mojim pivatnim vlasnistvom cu da radim sta zelim,a skupstina SNS upravnika me ne zanima.Rado cu tuziti drzavu medjunarodnom sudu,ako je ovde se mimo smisla i zakona,ima gde nije.
pre 7 godina
Skupstina stanara bira predsenika ili upravitelja.Ne grad.samo ako se stanari ne mogu dogovoriti, a ima vise od dvadeset stanova,grad donosi odluku o privremenom upravniku,koga ce stanari placati vise ,ako ne mogu sami da izaberu predsednika,nekog od svojih stanara.Zgrade sa manje od dvadeset stanova za sada nisu u obavezi da imaju svoju skupstinu stanara.
pre 7 godina
platili smo "remont" dva lifta 2007 god. preko skupstine grada 1,5 miliona dinara a preostalih 3 miliona( posto je vrednost remonta izracunata na 4,5 miliona)je navodno donirao grad.Svaki stan je odprilike dao oko 500 eura .Od remonta je uradjeno farbanje kabine i zamena displejana liftovima.Od tada se dosta cesto kvare.Cena remonta je preuvelicana ali je razlika para otisla u ko zna koji dzep.
pre 7 godina
Ukinite pljačkaški "Infostan", pa ponudite domare, upravitelje i koga već ne!
Ovako, to je samo još jedan trošak vaših "novotarija" na već totalno osiromašeno stanovništivo, od vašeg pravljenja evropljana, od samih evropljana.
Sve svetske trendove pratite, osim trenda života dostojnog čoveka, koji je itekako u Evropi, bio u EU ili ne.
pre 7 godina
Lepo je sve to sto kaze gradski menadzercic ali da vecina stanare ima plate bar jao u Sloveniji, ovako Komora profesionalnih upravitelja, vec vidim novi namet na uplatnicama za stanare, i dodatni posao za izvrsitelje.
pre 7 godina
infostan pokriva sve troskove odrzavanja zgrade, a osiguranje stana isto.
pre 7 godina
Da ponovim ovaj sjajan komentar, u momentu zaboravih ime komentatora, ali čestitke! :
Slažem se da treba uvesti red u ovoj oblasti, ali ne jednostrano, sve ovo podrazumeva finansijska sredstva. Mislim da zakonodavc treba da deo poreza od imovine koji plaćaju vlasnici nekretnina, a na trošenje istog nemaju nikakvog uticaja, da se upotrebi za investiciono održavanje zgrada, a ne na zvučne fontane i koje kakve gluposti.
pre 7 godina
Zakon kaze da zgrade koje imaju manje od 20 stanova a ne pet nece morati da imaju profesionalnog upravitelja
pre 7 godina
Ajde ne talasaj nego uvedi one stvari koje su stvarno neophodne, recimo kontrola rada predsednika/upravitelja?? Ko kontrolise rad predsednika, rashode, da li su sastanci imaju dovoljnu vecinu, da li odluka skupstine stanara ima vecinu glasova??? Ko sada to kontrolise, NIKO. Ako predsednik donese odluku sa 3 clada umesto 30, ne mozete nikome da se zalite osim sudu, privatna tuzba. Tu treba uvesti red da komunalac moze da kontrolise rad predsednika/upravitelja i ispravnost donesenih odluka.
pre 7 godina
Neka neka kad Srbi ne.mogu da se dogovore. U mojoj zgradi nema kucnog saveta godinama, nema interfona, nista ne radi. Pa kad ne mozemo sami onda cemo da dobijemo sa strane.
pre 7 godina
Evo nama još jednog izvora korupcije, pored tolikih drugih!
Teorijski, uvođenje upravnika zgrada je u redu i da ne živim u Srbiji potpuno bih podržao. Ali samo teorijski. Pošto je ovo (nažalost) Srbija, to će se kao i uvek izvitoperiti, iskriviti i pretvoriti se u svoju suprotnost, na veliku štetu onih na drugom kraju lanca, tj. stanara.
Zna se ko će biti ti "profesionalni" upravnici: samo provereni "naši ljudi", koje će Stranka postavljati, nakon uplate skromne "nadoknade" u stranačku kasu. Biće potpuno isto kao za notare ili **** komunalne policajce.
Neko će reći "možete sami da ga izaberete". Da, kaoda u svakoj zgradi ih ima njih bar pet po spratu, koji nemaju drugog zanimanja u životu, nego da jure majstore za popravku krova, lifta, svetla u hodniku ili ko zna čega još. A svi da ga psuju i kukaju kako ne radi svoj posao! Znam iz prve ruke kako to izgleda jer sam se samo jednom zeznuo u životu da budem predsednik kućnog saveta. Nikad više!
Nije sporno da to mora da bude neko ko je stručan i ko se profesionalno bavi time. I pošten je čovek. Problem je u tome što je u Srbiji nemoguće naći stručnog čoveka koji hoće pošteno da radi. Ovi naši "profesionalni" uravnici će samo gledati da se omaste gde god mogu. Na primer, kad se bira izvođač za popravku krova ili postavljanje izolacije.
Tako da već mogu reći da će se cela priča svesti na hranjenje još jedne nove kategorije beskorisnih parazita, ovog puta će to biti "profesionalni upravnci".
pre 7 godina
Mali su nameti i niske cene režija i ostalog za stanovnike grada!?
Sve dok se naša sela prazne, vlastodršci treba da podižu cene, i smišljaju modele uzimanja para stanovnicima grada!
Sela su tužna i pusta :(
pre 7 godina
Vesic jos uvek nije saznao da skupstine stanara ne postoje vec vise od dvadeset godina. Pravno lice je ZGRADA, te samo ona moze imati skupstinu.
pre 7 godina
U smederevu se ljudi skidaju sa toplana. A ostalih 60% duguje boga oca za grejanje. Dakle umesto da se prave prpgrami da sve veci dwo grada ima centralno a samim tim ono postane jeftinije oni su dozvolili da se ljudi skidaju sa centralnog. Na sve to ljudi vec nemaju odakle da placaju 7.000 svakog meseca koliko grejanje iznosi u smederevu tokom cele godine a oni bi da se ljudi zezaju sa gasadama krovovima itd? Drugo kod mene u zgradi se toliko struktura promenila da od 50 stanova 10 zna da se potpise ostali ne znaju osnovnu razliku izmedju coveka i goveda...
pre 7 godina
Botovi postaju polako nezadovoljni. Botuju 4 godine i 100 dana, a obecano radno mesto nikako da im se otvori. Zato se sada izmisljaju radna mesta. Nije vise dovoljan sendvic i sokic.
pre 7 godina
U prevodu: "Spremite jos novca, posto cemo vam ga uzeti"
pre 7 godina
Ako se pitate zasto se tako jadno i nesigurno osecate, to je zato sto ne postoji socijalna drzava i ona ne vodi racuna nego gleda na svoje grdjane kao robove. Ovo je vid represije i dodatnog mentlanog pritiska na obespravljen i bedan narod, bas kao sto su to naplate parking mesta,uterivaci ili komunalna policija, povecanje taxi,poreza, registracija,atesta na auto gas i slicno.Drzavu vode nesposobni,korumpirani,pokvareni cije je razmisljanje na nivou srednjeg veka.Oni ne mogu da stvore novu vrednost,oni mogu samo da otimaju i koriste poluge vlasti kako bi to uradili.Srbi,vi ste robovi,shvatite to, niste vise sigurni ni u svom stanu ni u svojoj kuci a kamoli na ulici.Koliko puta ste ovde citali o izbacivnaju porodica na ulice?Pod stalnom ste presijom i ucenom i tome nema kraja jer ne glasate, ne pruzate otpor i nemate inicijativu.Ubijeni ste u mozak bas kao kada oni iz IS odvode ljude na pogubljenje a mi se pitamo zasto cute pognute glave.Konkretno,ovo je jos jedna alat za uhlebljenje stranackih poslusnika i povecavanje lojalnih glasaca (i njihovih porodica) kojima je prihod obezbedjen otimajuci od drugih i izmisljajuci nesto na racun drugih.U praksi ovo znaci da cete imati jednog podlong,neskolovanog koji odgovara vladajucoj partiji i otkucava sve podatke policiji bas kao sto je to nekada bilo u istocnoj nemackoj.Znace ko zivi,gde zivi,cime se bavite i kada niste tu i kakvo vam je materijalno stanje.Ocekujte kriminal i otimanje zajednicke imovine (parkinga,prostorija).
pre 7 godina
@Osveta A gde je to Vesić uveo red?! Propali DS kadar
pre 7 godina
Neka se zove Skupstina zgrade, ulaza, stanara...apsolutno me ne zanima. I radujem se danu kada ce mojoj zgradi nametnuti upravitelja, posto je sa prosecnim stanarom moje zgrade, koji sve o svemu najbolje znaju, nemoguce dogovoriti I da ulaz mora biti cist, da je isti dobro I okreciti, I da postoji gomila stvari koja su od zajednickog interesa svih stanara, a ne samo njegovih n kvadrata koji obicno u ovom gradu izgledaju kao svinjci, a ne prostor u kom zive ljudi. Al vazno da su u ovom drustvu svi eksperti za sva pitanja osim za sebe same. Elem, donesite I primenite zakon sto pre I nametnite upravitelja svakom ko nije u stanju oko osnovnih civilizacijskih normi da se dogovori.
pre 7 godina
@dzonsova savest Zakucaće na vrata sudski izvršitelj, popisaće sve šta unutra nađe, prodati po bagatelnoj ceni i na kraju će stanar morati da proda nekretninu jer od polovnih stvari neće imati da se nemiri izvršitelj i onaj ko ga je poslao. A ako je nekretnina iole vredna u stan će se useliti uskoro useliti lokalni diler koji valja drogu deci u školskom dvorištu preko ekipe ili lokalni finansijer političke stranke.
pre 7 godina
Dalje mešanje države i gaženje vlasničih i građanskih sloboda i prava. "Javni interes" je samo eufemistična floskula za opravdavanje birokratskog terora i pljačke. U posednje vreme, naprednjaci se ponašaju kao veće komunjare od svih levičara u parlamentarnoj i neparlamentarnoj opoziciji, vreme je da idu, samo ne znam ko će da ih zameni, nisam optimista.
pre 7 godina
Zato sto konstantno sputavate zakone (stanari kojima nista ne odgovara)i dalje cete ziveti u ruznom, prljavom, crno-sivom gradu. Bez liftova, smrdljivih i isaranih hodnika, memljivim podrumima i dzunglom ispred zgrada. Bitno da za mobilne telefone, letovanje u Grckoj i za cigarete, imate novca. Za uredjenje zivotne sredine i zgrade, necete imati nikada. Koga u Srbiji briga za to. Znam, jer sam ziveo tu gde i vi.
pre 7 godina
Samo vidimo negativnu stranu. To sto nece moci zadrti Srbin da iz svog kupatila, zaliva sve dole i nepusta majstore u stan, jel nece nista da plati, to nije bitno ??? To sto ce neko voditi racuna o zgradi a ne da lice na Rumunske iz '73 nema veze ?? Beogradjani bi da zive u gradu ali po pravilima svojih rodnih livada i brda.
pre 7 godina
Već plaćamo porez na imovinu tako da je država dužna da brine o fasadama zgrada tako i o fasadama privatnih kuća.
pre 7 godina
Aha, tako sto privatne firme traze za fasadu zgrade od desetak spratova cirka 40-50000 evra, a preko Infostana vi date ponudu doduse na rate za 110000 evra. Ma super ste.
pre 7 godina
Kakve velike izmene? Pa ovo sve vazi i sada po Zakonu o odrzavanju stambenih zgrada. Nije skupstina stanara, vec skupstina zgrade. Za tekuce odrzavanje glasa nadpolovicni broj vlasnika stanova, a za investiciono odrzavanje nadpolovicna kvadratura. Troskovi se dele prema kvadraturi. U Novom Sadu vam se to nalepi na Informatiku - u Beogradu je to racun Infostana. Ako ne platite posalju izvrsitelje. Mi vec godinama imamo profesionalnog predsednika skupstine zgrade koga placamo 300 din mesecno, mislim. Problem je sto ni stanari, ni vlasnici stanova, ni taj profi predsednik ne poznaju zakon.
Jedan stanar/vlasnik ni sada ne moze da blokira radove na odrzavanju zgrade. Jedino sto je mogao da blokira, mada je to zakonski nejasno jer se sukobljavaju dva zakona po istoj stvari, je otudjenje zajednickih prostorija, dvorista, parkinga, tavana, vesernice, koje je nedeljivo vlasinstvo svih stanara...
pre 7 godina
Eeee tako je to kad prave evropska resenja u zemlji gde ljudi ne primaju 2000 evra platu. Jos hoce i profi upravitelje, mozda u nekoj zgradi gde bi stan kupili Beko ili Miskovic, pa imas recepciju i kamere, itd. Ima toga u Kopenhagenu, u zgradama gde stan kosta milion evra.
pre 7 godina
Vidim po komentarima - većina Srbalja i dalje želi da živi u haosu. U stanovima za koje kada ih ponude na prodaju traže bogatstvo (a uzgred, "kupljene" u doba hiperinfalcije za 100 DM), ali kada treba da se uloži u nešto zajedničko - ništa, ne daju ni 5 evra. Pa fino, valjda bi država trebalo da odvoji, jedno 100 miliona evra da nam sredi sve ove propale zgrade koje smatramo ničijim, odnosno koje ne postoje van naših ulaznih vrata. Čudo smo mi - jedino nas brine da se neko slucajno ne obogati od tih naših 5 evra koje država pokušava da nas nekako natera da damo. Ludilo, braćo!!!
pre 7 godina
@ Zorane u pravu ste,
Ukoliko neko nema a tražite nepto, takvih je 90% i više stanara, to je kao da od slepog čoveka tražite oči.
Drugo je pitanje kultura stanovanja, ja bi pojedincima razbio glavu zbog te be kulture.
Takođe i taj što nema plaća porez na imovinu i država je onda dužna da se brine o toj imovini. Ukoliko država neće da se brine o našoj imovini, ukinuti taj porez.
pre 7 godina
Napokon nešto pametno i od ove vlasti. Onaj ko neće da plaća održavanje zgrade treba da ide na selo da živi sam u kući, pa ako želi da živi u đubretu i raspadu ima šansu.
pre 7 godina
To vec odavno postoji u CH,ne znam za ostale u EU. Ne mozes da iznajmis stan u CH ako ti ni odobri upravitelj zgrade,a ako nemas papire,tj.imas samo pasos,nema sanse,mozes samo u Hotel. Medjutim,kod nas ce biti problem jer ce ovo postati veliki business za upravitelje,i bice veoma bogati na racun stanara kojima ce se ovim dodati jos jedan veliki trosak.
pre 7 godina
Naravno da je fer plaćati po kvadraturi. Moj drug je u svojoj zgradi rekonstrukciju krova platio po kvadratu stana. On je dao više novca od pojedinih komšija jer ima veći stan.
pre 7 godina
Slažem se da treba uvesti red u ovoj oblasti, ali ne jednostrano, sve ovo podrazumeva finansijska sredstva. Mislim da zakonodavc treba da deo poreza od imovine koji plaćaju vlasnici nekretnina, a na trošenje istog nemaju nikakvog uticaja, da se upotrebi za investiciono održavanje zgrada, a ne na zvučne fontane i koje kakve gluposti.
pre 7 godina
Svaki pokusaj da se zivot u gradu pretvori kako tako pristojno mesto za zivot, Srbi odmah ispljuju. Lepse im je da zive u svinjcima, raspalim zgradama u kojima caruju lenji i nezainteresovani dozivotni predsednici kucnog saveta, nego da imaju upravitelja koji ce brinuti da lift bude ispravan i cist, hodnici cisti, sijalice rade...
Ako se iko zapita zasto zivimo u najruznijim zgradama, eto vam odgovora. Nije kriv Nato, masoni, EU, kominterna. Sami tako hocemo/volimo. Nije to samo do para, problem je u glavama ljudi. Ko nema para da da za odrzavanje zgrade onda neka se preseli negde gde je jeftinije. Muka mi je vise od raspalih zgrada gde neka penzionerka zivi u 80 kvadrata i kuka kako je sve skupo i da nema 200 dinara mesecno za odrzavanje. Lepo u manji stan pa ce da ima, ali da zivimo kao ljudi a ne pacovi. Isto tako ovi sto izdaju stanove. Uzimaju kiriju, ne placaju porez, a ne pada im na pamet da plate ni osnovno odrzavanje.
pre 7 godina
Čemu frka zbog profesionalnih upravitelja? Stanari se fino dogovore i nema potrebe za angažovanjem istog. Ako neće da se dogovore, udri po džepu. Da vidiš onda kako lako padne dogovor ;-)
pre 7 godina
Da prevedem uveden je sistem zapošljavanja bahatih SNS kadrova ka upravitelje i otimačina privatne imovine u najavi. Ko nema da plati "javni interes" da se SNS firma zaposli da se redi fasada po nerealnoj ceni moraće da se odrekne svoje imovine. Sjano Vesići naučio si ove u SNS zbog čeka su te žuti oterali.
pre 7 godina
al ce napredni upravitelji da se ovajde!
pre 7 godina
Nije skupština zgrade već stanara, odnosno ulaza, jer postoje veće zgrade sa više ulaza. A konačno da se uvede red u tu oblast, ne mora da bude i neće biti savršeno i svakom po volji, ali da se pomeri sa mrtve tačke ...
pre 7 godina
Ne znam ma koji način će neko, zvao se on Predsednik kućnog saveta, Skupštine zgrade, Upravnik, klinac, palac.... da NATERA komšinicu Smilju Piroćanku sa drugog da se tali u popravku razvaljene kapije ako OVA, prvo NEĆE, a drugo brate, I NEMA ODAKLE da participira sa 50 Evra a JA ZNAM da joj penzija 13.000??? Kako osim Sudom. A dok to presudi srsko reformisano sudstvo (reformisao Šicer skoro pet godina a sad i ne znamo ko je novi koji reformiše) ima kapija da se odvali i da ubije nekoga, nedajBože neko dete....
Moj mendžeru! Narod je u takvoj bedi da ako kisne neka kisne, ako pada fasada, neka pada, neće baš mene itd... A vi, što ste zavalili sajlcug oko vrata i zašiljili cipele iz frula pantalona i šepurite se u tesnim sakoima po TV-u, lako je vama da palam***te o menadžmentu o agencijama, upravnicima i komisijama.
pre 7 godina
Nadam se da ce i za trzne centre biti isti slucaj.
Strasno je kako nam fizicki propadaju trzni centar samo zato sto su vlasnici/zakupci toliko bezobrazni da nece ni 5 evra mesecno da izdvoje za odrzavanje.
Zato ce nam stranci biti vlasnici svih trznih i poslovnih centara za par godina. Ko nam kriv kad smo neorganizovani.
Daj Boze da ovaj zakon zazivi.
pre 7 godina
a jel ce i ovde upravnik morati da bude iz vladajuce stranke?
pre 7 godina
Kod nas u Skoplju uveliko rade te profesionalne firme za upravljanje....mogucnost da neko ko je blizak vlasti unovci svoje botovanje.
pre 7 godina
Skupi se 50%+1 stanara da odluče da se održavanje zgrade plaća po kvadraturi stana (jer su vlasnici malih stanova pa im je jeftinije) ali zbir kvadrature njihovih stanova ne prelazi zbir kvadrature stanova onih koji su protiv. Mislite da je to fer?
pre 7 godina
Sad je na stanarima da se organizuju jer tamo gde opstina instalira svog "sluzbenika"zna se da sleduje muza. Izvori finansiranja danguba polako presusuju, potrebne su nove ovce za sisanje.
pre 7 godina
To je super vest, znaci jasad mogu da isecem krov zgrade i dovoljno mi je 50% 1 glas za to... Cool O_o
pre 7 godina
stariji se sigurno sećaju da je ovo još pre postojalo, čak su stanovi upravnika-domara bili u prizemlju. tako da je njihovo zanimanje tj. plata bila isključivo od stanara. Ovaj koncept nije zaživeo zbog plaćanja koji stanari nisu imali da plaćaju tj socijalnog statusa -čitaj nemaštine
pre 7 godina
Vesic laze, po starom zakonu pojedinac nije mogao da blokira rad skupstine. Problem je sto to nije imao ko da sprovede. Novi zakon se donosi opet zbog Beograda. Ovim zakonom se ponovo novim nametima opterecuje budzet stanara. Glavni problem je sto narod nema para. Svi bi dali da im se sredi zgrada ali cime, kojim parama. Ko ce da sprovede odluke. Info stan tuzi stanare za sitan dug a velike duznike ne. Nece tuziti NIS ( naftnu industriju Srbije) za stanove gde su oni duznici , tuzice neku baku koja je duzna par hiljada dinara.
pre 7 godina
I šta ako taj jedan neće da učestvuje u npr. zameni interfona, vrata i sl? Da li će biti sankcija za pojedince koji ne poštuju volju većine?
pre 7 godina
Da li to znaci kad budem hteo da se odjavim sa gradskog grejanja, da me nece blokirati jedan stanar ili toplana
pre 7 godina
ukratko, sve troskove cemo kompletno prebaciti na stanare, a zadrzacemo pravo naplate licenci, i pravo da donosimo odluku kako cete izvoditi radove urodjenim zgradama. jel to Vesic doneo iz svog rodnog grada nama u Beograd?
pre 7 godina
U suatini zakon je uveden kako bi stranka imala jos jednu firmu na budzetu gde ce zaposljavati svoje botove.
pre 7 godina
a pravilnik o kolektivnoj ishrani dece vec godinama cami cekajuci u skupstini...
i republika srpska je proslog meseca donela novi pravilnik, hrvatska i crna gora odavno rade po kvalitetnijim standardima i normativima, dok mi u srbiji jos uvek radimo po pravilniku iz 80-ih godina proslog veka
vrtici nam se raspadaju, roditelji nas pritiskaju sa svojim zahtevima, a nama ruke vezane zbog prastarog pravilnika. ali zato ce nam zgrade imati domare, i jos stosta nebitno i nepotrebno u ovom trenutku
toliko toga nam je bitnije da se zakonski ozvanici, od ovog pravilnika o zgradama!
toliko o natalitetu, i generalnom prosperitetu i kvalitetu
pre 7 godina
u prevodu sad će svaka zgrada u srbiji biti poput JP i imace direktora iz SnS koji će da rukovodi stanarima. placace se iz budzeta ali će i stanari biti oporezovani. uz to stanari će morati da imaju ski pass za koriscenje sopstvene zgrade-stana koji se morati da plate.
pre 7 godina
Koje su sankcije za one koji nece da placaju odrzavanje ili upravljanje?
pre 7 godina
Bravo!
pre 7 godina
Ovo pretpostavljam da znači više para iz džepova stanara. I uhlebljenje za SNS botove koji će glumiti profesionalne upravitelje.
pre 7 godina
vesićevi zakoni?
pre 7 godina
U zgradi jedan crnogorcac kupio stan pre više godina, rentira ga studentima, živi u cg i neće da plaća ni dinar za održavanje zgrade godinama, jer njegov poslovni potez podrzumeva dobit a ne gubitke. Sa čovekom se ne može izaći na kraj. Zato neki od ovakvih zakona su više nego dobrodošli. A sa druge strane uređujemo sitne zakone a još uvek ne mogu da kažem da živim u pravnoj državi pored svih dešavanja... prosto ne verujem u apart koji će sprovoditi ove dobre zakone na pravi način, nadam se da grešim što se tiče budućnosti...
pre 7 godina
samo ako taj zakon obezbedjuje mehanizam da se svi stanari nateraju da ucestvuju u troskovima odrzavanja zgrade, onda moze biti ok. Problem je sto nece svi da daju potrebni novac, jednostavno kazu nemam.
pre 7 godina
očekujemo i formiranje bar 5-6 državnih agencija i regulatornih tela koje će nadzirati "akcioni plan" i primati platu po 1000 evra mesečno za nerad.
Državi treba novac, pa je tako uvek radila
pre 7 godina
I opet teror vecine nad manjinom,pa ce ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem,morati da placaju razne izmisljotine partijskih kadrova.Ja od svog dosadasnjeg predsednika ne mogu godinama da izmolim statut,da vidim gde ide novac,koji nije mali,a sa zgrade otpada malter,koji ce nekog,ne daj boze da povredi,jer je krenulo sve cesce i zesce da otpada.
pre 7 godina
Opaaaa novo uhlebljenje za sendvičare, pazi "komora upravitelja", idi begaj.
pre 7 godina
Koje je to zanimanje Profesionalni upravitelj zgrada,koja skola treba da se zavrsi I sta u opisu tog zanimanja treba da bude.
Ko sve moze da konkurise za taj posao?
pre 7 godina
Ne postoji Skupština stanara, već Skupština zgrade!
pre 7 godina
Opaaaa novo uhlebljenje za sendvičare, pazi "komora upravitelja", idi begaj.
pre 7 godina
U suatini zakon je uveden kako bi stranka imala jos jednu firmu na budzetu gde ce zaposljavati svoje botove.
pre 7 godina
Ne znam ma koji način će neko, zvao se on Predsednik kućnog saveta, Skupštine zgrade, Upravnik, klinac, palac.... da NATERA komšinicu Smilju Piroćanku sa drugog da se tali u popravku razvaljene kapije ako OVA, prvo NEĆE, a drugo brate, I NEMA ODAKLE da participira sa 50 Evra a JA ZNAM da joj penzija 13.000??? Kako osim Sudom. A dok to presudi srsko reformisano sudstvo (reformisao Šicer skoro pet godina a sad i ne znamo ko je novi koji reformiše) ima kapija da se odvali i da ubije nekoga, nedajBože neko dete....
Moj mendžeru! Narod je u takvoj bedi da ako kisne neka kisne, ako pada fasada, neka pada, neće baš mene itd... A vi, što ste zavalili sajlcug oko vrata i zašiljili cipele iz frula pantalona i šepurite se u tesnim sakoima po TV-u, lako je vama da palam***te o menadžmentu o agencijama, upravnicima i komisijama.
pre 7 godina
očekujemo i formiranje bar 5-6 državnih agencija i regulatornih tela koje će nadzirati "akcioni plan" i primati platu po 1000 evra mesečno za nerad.
Državi treba novac, pa je tako uvek radila
pre 7 godina
Koje je to zanimanje Profesionalni upravitelj zgrada,koja skola treba da se zavrsi I sta u opisu tog zanimanja treba da bude.
Ko sve moze da konkurise za taj posao?
pre 7 godina
a jel ce i ovde upravnik morati da bude iz vladajuce stranke?
pre 7 godina
Kod nas u Skoplju uveliko rade te profesionalne firme za upravljanje....mogucnost da neko ko je blizak vlasti unovci svoje botovanje.
pre 7 godina
ukratko, sve troskove cemo kompletno prebaciti na stanare, a zadrzacemo pravo naplate licenci, i pravo da donosimo odluku kako cete izvoditi radove urodjenim zgradama. jel to Vesic doneo iz svog rodnog grada nama u Beograd?
pre 7 godina
Ovo pretpostavljam da znači više para iz džepova stanara. I uhlebljenje za SNS botove koji će glumiti profesionalne upravitelje.
pre 7 godina
u prevodu sad će svaka zgrada u srbiji biti poput JP i imace direktora iz SnS koji će da rukovodi stanarima. placace se iz budzeta ali će i stanari biti oporezovani. uz to stanari će morati da imaju ski pass za koriscenje sopstvene zgrade-stana koji se morati da plate.
pre 7 godina
Vesic laze, po starom zakonu pojedinac nije mogao da blokira rad skupstine. Problem je sto to nije imao ko da sprovede. Novi zakon se donosi opet zbog Beograda. Ovim zakonom se ponovo novim nametima opterecuje budzet stanara. Glavni problem je sto narod nema para. Svi bi dali da im se sredi zgrada ali cime, kojim parama. Ko ce da sprovede odluke. Info stan tuzi stanare za sitan dug a velike duznike ne. Nece tuziti NIS ( naftnu industriju Srbije) za stanove gde su oni duznici , tuzice neku baku koja je duzna par hiljada dinara.
pre 7 godina
Da li to znaci kad budem hteo da se odjavim sa gradskog grejanja, da me nece blokirati jedan stanar ili toplana
pre 7 godina
stariji se sigurno sećaju da je ovo još pre postojalo, čak su stanovi upravnika-domara bili u prizemlju. tako da je njihovo zanimanje tj. plata bila isključivo od stanara. Ovaj koncept nije zaživeo zbog plaćanja koji stanari nisu imali da plaćaju tj socijalnog statusa -čitaj nemaštine
pre 7 godina
Aha, tako sto privatne firme traze za fasadu zgrade od desetak spratova cirka 40-50000 evra, a preko Infostana vi date ponudu doduse na rate za 110000 evra. Ma super ste.
pre 7 godina
Sad je na stanarima da se organizuju jer tamo gde opstina instalira svog "sluzbenika"zna se da sleduje muza. Izvori finansiranja danguba polako presusuju, potrebne su nove ovce za sisanje.
pre 7 godina
U zgradi jedan crnogorcac kupio stan pre više godina, rentira ga studentima, živi u cg i neće da plaća ni dinar za održavanje zgrade godinama, jer njegov poslovni potez podrzumeva dobit a ne gubitke. Sa čovekom se ne može izaći na kraj. Zato neki od ovakvih zakona su više nego dobrodošli. A sa druge strane uređujemo sitne zakone a još uvek ne mogu da kažem da živim u pravnoj državi pored svih dešavanja... prosto ne verujem u apart koji će sprovoditi ove dobre zakone na pravi način, nadam se da grešim što se tiče budućnosti...
pre 7 godina
a pravilnik o kolektivnoj ishrani dece vec godinama cami cekajuci u skupstini...
i republika srpska je proslog meseca donela novi pravilnik, hrvatska i crna gora odavno rade po kvalitetnijim standardima i normativima, dok mi u srbiji jos uvek radimo po pravilniku iz 80-ih godina proslog veka
vrtici nam se raspadaju, roditelji nas pritiskaju sa svojim zahtevima, a nama ruke vezane zbog prastarog pravilnika. ali zato ce nam zgrade imati domare, i jos stosta nebitno i nepotrebno u ovom trenutku
toliko toga nam je bitnije da se zakonski ozvanici, od ovog pravilnika o zgradama!
toliko o natalitetu, i generalnom prosperitetu i kvalitetu
pre 7 godina
To vec odavno postoji u CH,ne znam za ostale u EU. Ne mozes da iznajmis stan u CH ako ti ni odobri upravitelj zgrade,a ako nemas papire,tj.imas samo pasos,nema sanse,mozes samo u Hotel. Medjutim,kod nas ce biti problem jer ce ovo postati veliki business za upravitelje,i bice veoma bogati na racun stanara kojima ce se ovim dodati jos jedan veliki trosak.
pre 7 godina
samo ako taj zakon obezbedjuje mehanizam da se svi stanari nateraju da ucestvuju u troskovima odrzavanja zgrade, onda moze biti ok. Problem je sto nece svi da daju potrebni novac, jednostavno kazu nemam.
pre 7 godina
Skupi se 50%+1 stanara da odluče da se održavanje zgrade plaća po kvadraturi stana (jer su vlasnici malih stanova pa im je jeftinije) ali zbir kvadrature njihovih stanova ne prelazi zbir kvadrature stanova onih koji su protiv. Mislite da je to fer?
pre 7 godina
vesićevi zakoni?
pre 7 godina
I opet teror vecine nad manjinom,pa ce ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem,morati da placaju razne izmisljotine partijskih kadrova.Ja od svog dosadasnjeg predsednika ne mogu godinama da izmolim statut,da vidim gde ide novac,koji nije mali,a sa zgrade otpada malter,koji ce nekog,ne daj boze da povredi,jer je krenulo sve cesce i zesce da otpada.
pre 7 godina
Ne postoji Skupština stanara, već Skupština zgrade!
pre 7 godina
I to će u Srbiji izgledati ovako:
Imam (na primer) firmu koja radi fasade i izolacije.Prijaviću ljude koji će obavljati usluge domara.Moji ljudi nabavljaće posao mojim firmama...od održavanja krovova do fasada i izolacija.Kako će to biti super.Imaćemo nekoliko enormno bogatih i stotine hiljada koji neće moći da odbiju usluge jer će automatski biti optuženi za blokiranje "poboljšanja uslova stanovanja" i biće primorani da plate.
Kada sve dovedemo u red,prikupimo neviđena sredstva i ponestane nam poslova donosićemo nove zakone...na primer od danas svaka zgrada mora da ima kantu u hodniku...zatim raspišemo tender a "moja" firma se opet javi kao potencijalni dobavljač ovog artikla.Super!
pre 7 godina
Ovaj zakon ima dve stvari koje propagira:
- zaposljavanje botova
- bespravno rusenje
Ko je procitao taj zakon jasno mu je kao dan.
pre 7 godina
I šta ako taj jedan neće da učestvuje u npr. zameni interfona, vrata i sl? Da li će biti sankcija za pojedince koji ne poštuju volju većine?
pre 7 godina
Koje su sankcije za one koji nece da placaju odrzavanje ili upravljanje?
pre 7 godina
Da ponovim ovaj sjajan komentar, u momentu zaboravih ime komentatora, ali čestitke! :
Slažem se da treba uvesti red u ovoj oblasti, ali ne jednostrano, sve ovo podrazumeva finansijska sredstva. Mislim da zakonodavc treba da deo poreza od imovine koji plaćaju vlasnici nekretnina, a na trošenje istog nemaju nikakvog uticaja, da se upotrebi za investiciono održavanje zgrada, a ne na zvučne fontane i koje kakve gluposti.
pre 7 godina
To je super vest, znaci jasad mogu da isecem krov zgrade i dovoljno mi je 50% 1 glas za to... Cool O_o
pre 7 godina
Ako se pitate zasto se tako jadno i nesigurno osecate, to je zato sto ne postoji socijalna drzava i ona ne vodi racuna nego gleda na svoje grdjane kao robove. Ovo je vid represije i dodatnog mentlanog pritiska na obespravljen i bedan narod, bas kao sto su to naplate parking mesta,uterivaci ili komunalna policija, povecanje taxi,poreza, registracija,atesta na auto gas i slicno.Drzavu vode nesposobni,korumpirani,pokvareni cije je razmisljanje na nivou srednjeg veka.Oni ne mogu da stvore novu vrednost,oni mogu samo da otimaju i koriste poluge vlasti kako bi to uradili.Srbi,vi ste robovi,shvatite to, niste vise sigurni ni u svom stanu ni u svojoj kuci a kamoli na ulici.Koliko puta ste ovde citali o izbacivnaju porodica na ulice?Pod stalnom ste presijom i ucenom i tome nema kraja jer ne glasate, ne pruzate otpor i nemate inicijativu.Ubijeni ste u mozak bas kao kada oni iz IS odvode ljude na pogubljenje a mi se pitamo zasto cute pognute glave.Konkretno,ovo je jos jedna alat za uhlebljenje stranackih poslusnika i povecavanje lojalnih glasaca (i njihovih porodica) kojima je prihod obezbedjen otimajuci od drugih i izmisljajuci nesto na racun drugih.U praksi ovo znaci da cete imati jednog podlong,neskolovanog koji odgovara vladajucoj partiji i otkucava sve podatke policiji bas kao sto je to nekada bilo u istocnoj nemackoj.Znace ko zivi,gde zivi,cime se bavite i kada niste tu i kakvo vam je materijalno stanje.Ocekujte kriminal i otimanje zajednicke imovine (parkinga,prostorija).
pre 7 godina
Botovi postaju polako nezadovoljni. Botuju 4 godine i 100 dana, a obecano radno mesto nikako da im se otvori. Zato se sada izmisljaju radna mesta. Nije vise dovoljan sendvic i sokic.
pre 7 godina
platili smo "remont" dva lifta 2007 god. preko skupstine grada 1,5 miliona dinara a preostalih 3 miliona( posto je vrednost remonta izracunata na 4,5 miliona)je navodno donirao grad.Svaki stan je odprilike dao oko 500 eura .Od remonta je uradjeno farbanje kabine i zamena displejana liftovima.Od tada se dosta cesto kvare.Cena remonta je preuvelicana ali je razlika para otisla u ko zna koji dzep.
pre 7 godina
U Sloveniji imamo taj zakon već godinama, svaki mesec plaćamo dodatno svotu za koju se dogovorimo (stanari) i iz tog fonda se vrše popravke, zamene krovova, farbanje fasade i sl. U teoriji je super ali u praksi smo već ukapirali da nas potkradaju svi, od upravitelja do izvođača radova (koji su obično u dogovoru sa upraviteljem i zajedno dele novac, koji ostaje od naših uplaćenih iznosa). Slabiji materijal, cena koja se od predračuna promeni do neviđenih razmera, nestručni podizvođači... sve je to deo te priče u praksi.
pre 7 godina
Ukinite pljačkaški "Infostan", pa ponudite domare, upravitelje i koga već ne!
Ovako, to je samo još jedan trošak vaših "novotarija" na već totalno osiromašeno stanovništivo, od vašeg pravljenja evropljana, od samih evropljana.
Sve svetske trendove pratite, osim trenda života dostojnog čoveka, koji je itekako u Evropi, bio u EU ili ne.
pre 7 godina
Sa mojim pivatnim vlasnistvom cu da radim sta zelim,a skupstina SNS upravnika me ne zanima.Rado cu tuziti drzavu medjunarodnom sudu,ako je ovde se mimo smisla i zakona,ima gde nije.
pre 7 godina
Nije skupština zgrade već stanara, odnosno ulaza, jer postoje veće zgrade sa više ulaza. A konačno da se uvede red u tu oblast, ne mora da bude i neće biti savršeno i svakom po volji, ali da se pomeri sa mrtve tačke ...
pre 7 godina
Evo nama još jednog izvora korupcije, pored tolikih drugih!
Teorijski, uvođenje upravnika zgrada je u redu i da ne živim u Srbiji potpuno bih podržao. Ali samo teorijski. Pošto je ovo (nažalost) Srbija, to će se kao i uvek izvitoperiti, iskriviti i pretvoriti se u svoju suprotnost, na veliku štetu onih na drugom kraju lanca, tj. stanara.
Zna se ko će biti ti "profesionalni" upravnici: samo provereni "naši ljudi", koje će Stranka postavljati, nakon uplate skromne "nadoknade" u stranačku kasu. Biće potpuno isto kao za notare ili **** komunalne policajce.
Neko će reći "možete sami da ga izaberete". Da, kaoda u svakoj zgradi ih ima njih bar pet po spratu, koji nemaju drugog zanimanja u životu, nego da jure majstore za popravku krova, lifta, svetla u hodniku ili ko zna čega još. A svi da ga psuju i kukaju kako ne radi svoj posao! Znam iz prve ruke kako to izgleda jer sam se samo jednom zeznuo u životu da budem predsednik kućnog saveta. Nikad više!
Nije sporno da to mora da bude neko ko je stručan i ko se profesionalno bavi time. I pošten je čovek. Problem je u tome što je u Srbiji nemoguće naći stručnog čoveka koji hoće pošteno da radi. Ovi naši "profesionalni" uravnici će samo gledati da se omaste gde god mogu. Na primer, kad se bira izvođač za popravku krova ili postavljanje izolacije.
Tako da već mogu reći da će se cela priča svesti na hranjenje još jedne nove kategorije beskorisnih parazita, ovog puta će to biti "profesionalni upravnci".
pre 7 godina
U prevodu: "Spremite jos novca, posto cemo vam ga uzeti"
pre 7 godina
U smederevu se ljudi skidaju sa toplana. A ostalih 60% duguje boga oca za grejanje. Dakle umesto da se prave prpgrami da sve veci dwo grada ima centralno a samim tim ono postane jeftinije oni su dozvolili da se ljudi skidaju sa centralnog. Na sve to ljudi vec nemaju odakle da placaju 7.000 svakog meseca koliko grejanje iznosi u smederevu tokom cele godine a oni bi da se ljudi zezaju sa gasadama krovovima itd? Drugo kod mene u zgradi se toliko struktura promenila da od 50 stanova 10 zna da se potpise ostali ne znaju osnovnu razliku izmedju coveka i goveda...
pre 7 godina
Da prevedem uveden je sistem zapošljavanja bahatih SNS kadrova ka upravitelje i otimačina privatne imovine u najavi. Ko nema da plati "javni interes" da se SNS firma zaposli da se redi fasada po nerealnoj ceni moraće da se odrekne svoje imovine. Sjano Vesići naučio si ove u SNS zbog čeka su te žuti oterali.
pre 7 godina
Lepo je sve to sto kaze gradski menadzercic ali da vecina stanare ima plate bar jao u Sloveniji, ovako Komora profesionalnih upravitelja, vec vidim novi namet na uplatnicama za stanare, i dodatni posao za izvrsitelje.
pre 7 godina
Privatna svojina ne postoji ! Vasi stanovi su u stvari drzavni i drzava vam ih iznajmljuje nazivajuci stanarinu porezom na imovinu. Takodje ona ima pravo, ako se pobunite, da dodje sa oruzjem i da vas izbaci napolje a a stan da nekom drugom ko ce da se ponasa po njenim pravilima.
pre 7 godina
jel ovi misle da zivimo u svajcarskoj kao sve je u najboljem redu ekonomija cveta, zdravstvo na visokom nivou, plate isto visoke i stopa nezaposlenosti pa samo ovo ostalo da se sredi.
pre 7 godina
Ja sam predsednik 7 godina u zgradi koja ima 60 stanova i koja ima razne specificnosti a to je da samo onaj ko zivi u zgradi moze da bude predsednik zbog mnogo stvari koje su ovde komplokovane za objasnjavanje
Imam podrsku 55 stanova i moje pitanje je??
Da li ce sada nama neko nametati profesionalnog upravnika i kako ce on bolje raditi za zgradu od mene koji zivim tu od pocetka i znam sve sta treba u zgradi
Profesionalni predsefnik niti zna pola stvari o nasoj zgradi niti poznaje ljude,niti poznaje podatanare i kako ce to nama biti bolje sa njim????
I sada on treba mene da zove kada curi voda ili kada je neki problem u zgradi ili kada mu treba neciji telefon i ja treba da radim umesto njega a on da dobija platu za to ???
To je nesprovodivo i nemoguce
pre 7 godina
U NS-u, skoro svaka zgrada ima predsednika ili profesionalnog zastupnika i niko ne pravi problem. Evo primer moje zgrade. 30 stanova, senilani bezobrazan predsednik, stanar, već desetak godina, zato što niko neće. Ništa popravljano, krečeno, nema servisa niti teh.kontrolelifta. Ogromni računi za vodu.Odlučimo prosle godine i napravimo sastanak, dovedemo firmu, neku malu, koja se time bavi. Prva stavka na sastanku, prijavila sve stanare, imali 15 njih više! Sada kada mi curi od komšije, ne idem gore da molimda popravi. Nazovem njih i ovi gore moraju da poprave. Uslugu plaćamo preko Prihoda skupstine stanara, stavka na računu Informatike, 200din. Za one koji se pitaju da li nas potkradaju, ovi ne. Zato što imamo savet od nas pet, bez kojih ne može da plati ni jedan račun, ako ne potpišemo svih nas pet. Ima i onih koji potkradaju ali valjdaniste toliko glupi da ne učestvujete i vi u odlukama bitnim za vašu zgradu. Ima strasno bezobraznih stanara koji misle da su nestobitno, neće da prisustvuju sastancima, nemaju kao vremena... Onda ćuti i saglasi se sa odlukom ili aktivno učestvuj.
Još samo nešto. Sestra živi u BG-u, svaki put se istraumiram zbogliftai idem peske. Mislim da tehnicka nikada nije rađena, svaki putsezaglavim ili odem u podrum. O prljavstini u ulazima i smecu ispred zgrada, necu ni da pricam.
pre 7 godina
@dzonsova savest Zakucaće na vrata sudski izvršitelj, popisaće sve šta unutra nađe, prodati po bagatelnoj ceni i na kraju će stanar morati da proda nekretninu jer od polovnih stvari neće imati da se nemiri izvršitelj i onaj ko ga je poslao. A ako je nekretnina iole vredna u stan će se useliti uskoro useliti lokalni diler koji valja drogu deci u školskom dvorištu preko ekipe ili lokalni finansijer političke stranke.
pre 7 godina
infostan pokriva sve troskove odrzavanja zgrade, a osiguranje stana isto.
pre 7 godina
Slažem se da treba uvesti red u ovoj oblasti, ali ne jednostrano, sve ovo podrazumeva finansijska sredstva. Mislim da zakonodavc treba da deo poreza od imovine koji plaćaju vlasnici nekretnina, a na trošenje istog nemaju nikakvog uticaja, da se upotrebi za investiciono održavanje zgrada, a ne na zvučne fontane i koje kakve gluposti.
pre 7 godina
Nadam se da ce i za trzne centre biti isti slucaj.
Strasno je kako nam fizicki propadaju trzni centar samo zato sto su vlasnici/zakupci toliko bezobrazni da nece ni 5 evra mesecno da izdvoje za odrzavanje.
Zato ce nam stranci biti vlasnici svih trznih i poslovnih centara za par godina. Ko nam kriv kad smo neorganizovani.
Daj Boze da ovaj zakon zazivi.
pre 7 godina
Koai i kod svake vlasti dosad, dobra ideja je iskoriscena za najbrutalniju otimacinu. Citajte pazljivo! Upravnik zgrade mozete da se izaberete, ali mora biti "profesionalni" sa sns kursom - u prevodu moci cete da izaberete upravnika, bas kao sto sad mozete da izaberete notara.
pre 7 godina
Molim odgovor na sledece pitanje:
Na osnovu cega ce se utvrdjivati vlasnistvo nad stanom, odnosno kako ce se i na osnovu cega dokazivati necije pravo da uopste ucestvuje u izboru upravnika zgrade u skladu sa novim zakonom.
Kad pogledam podatke u elektronskom katastru za moju zgradu, tacnije stanje upisanih vlasnika, moram priznati da bolji film nisam gledao jos od ``Apocalypse Now``
Nemoj posle da mi se na izboru upravnika pojavljuju oni koji nemaju uredan vlasnicki list (1/1), kojim dokazuju svoje pravo da se uopste nesto pitaju!
Prvo katastar, ondak - izbor upravnika! Plati pa klati!
pre 7 godina
al ce napredni upravitelji da se ovajde!
pre 7 godina
Vidim po komentarima - većina Srbalja i dalje želi da živi u haosu. U stanovima za koje kada ih ponude na prodaju traže bogatstvo (a uzgred, "kupljene" u doba hiperinfalcije za 100 DM), ali kada treba da se uloži u nešto zajedničko - ništa, ne daju ni 5 evra. Pa fino, valjda bi država trebalo da odvoji, jedno 100 miliona evra da nam sredi sve ove propale zgrade koje smatramo ničijim, odnosno koje ne postoje van naših ulaznih vrata. Čudo smo mi - jedino nas brine da se neko slucajno ne obogati od tih naših 5 evra koje država pokušava da nas nekako natera da damo. Ludilo, braćo!!!
pre 7 godina
jel ovi misle da zivimo u svajcarskoj kao sve je u najboljem redu ekonomija cveta, zdravstvo na visokom nivou, plate isto visoke i stopa nezaposlenosti pa samo ovo ostalo da se sredi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Q, 20. novembar 2016 14:43)
Prvo, u Srbiji STA GOD da se pokusa srediti, UVEK se nadje neko ko postavi ovakvo isto GLUPO pitanje - kao toliko toga ne valja, a bas to i to hoce da srede i to bas sada!
Pa znate sta, MENI je ogroman problem ako iz necijeg stana lipti voda meni na glavu, ako krov prokisnjava, a neko se pravi pametan, jer je tri sprata ispod i bas ga briga da se to popravi, ako ne radi lift, a pametnjakovicima do 3. sprata to "ne smeta"...
OK, nemas pare za popravke? Pa nema problema, dakle nemas para da zivis u gradu, pa izvoli, prodaj stan i lepo kupi neku jeftinu kucu na selu - toga bar ima - pa neka TEBI lipti voda, curi iz krova na glavu, a lift ionako neces imati!
pre 7 godina
Kakve velike izmene? Pa ovo sve vazi i sada po Zakonu o odrzavanju stambenih zgrada. Nije skupstina stanara, vec skupstina zgrade. Za tekuce odrzavanje glasa nadpolovicni broj vlasnika stanova, a za investiciono odrzavanje nadpolovicna kvadratura. Troskovi se dele prema kvadraturi. U Novom Sadu vam se to nalepi na Informatiku - u Beogradu je to racun Infostana. Ako ne platite posalju izvrsitelje. Mi vec godinama imamo profesionalnog predsednika skupstine zgrade koga placamo 300 din mesecno, mislim. Problem je sto ni stanari, ni vlasnici stanova, ni taj profi predsednik ne poznaju zakon.
Jedan stanar/vlasnik ni sada ne moze da blokira radove na odrzavanju zgrade. Jedino sto je mogao da blokira, mada je to zakonski nejasno jer se sukobljavaju dva zakona po istoj stvari, je otudjenje zajednickih prostorija, dvorista, parkinga, tavana, vesernice, koje je nedeljivo vlasinstvo svih stanara...
pre 7 godina
Već plaćamo porez na imovinu tako da je država dužna da brine o fasadama zgrada tako i o fasadama privatnih kuća.
pre 7 godina
Čemu frka zbog profesionalnih upravitelja? Stanari se fino dogovore i nema potrebe za angažovanjem istog. Ako neće da se dogovore, udri po džepu. Da vidiš onda kako lako padne dogovor ;-)
pre 7 godina
Ajde ne talasaj nego uvedi one stvari koje su stvarno neophodne, recimo kontrola rada predsednika/upravitelja?? Ko kontrolise rad predsednika, rashode, da li su sastanci imaju dovoljnu vecinu, da li odluka skupstine stanara ima vecinu glasova??? Ko sada to kontrolise, NIKO. Ako predsednik donese odluku sa 3 clada umesto 30, ne mozete nikome da se zalite osim sudu, privatna tuzba. Tu treba uvesti red da komunalac moze da kontrolise rad predsednika/upravitelja i ispravnost donesenih odluka.
pre 7 godina
Dalje mešanje države i gaženje vlasničih i građanskih sloboda i prava. "Javni interes" je samo eufemistična floskula za opravdavanje birokratskog terora i pljačke. U posednje vreme, naprednjaci se ponašaju kao veće komunjare od svih levičara u parlamentarnoj i neparlamentarnoj opoziciji, vreme je da idu, samo ne znam ko će da ih zameni, nisam optimista.
pre 7 godina
Svaki pokusaj da se zivot u gradu pretvori kako tako pristojno mesto za zivot, Srbi odmah ispljuju. Lepse im je da zive u svinjcima, raspalim zgradama u kojima caruju lenji i nezainteresovani dozivotni predsednici kucnog saveta, nego da imaju upravitelja koji ce brinuti da lift bude ispravan i cist, hodnici cisti, sijalice rade...
Ako se iko zapita zasto zivimo u najruznijim zgradama, eto vam odgovora. Nije kriv Nato, masoni, EU, kominterna. Sami tako hocemo/volimo. Nije to samo do para, problem je u glavama ljudi. Ko nema para da da za odrzavanje zgrade onda neka se preseli negde gde je jeftinije. Muka mi je vise od raspalih zgrada gde neka penzionerka zivi u 80 kvadrata i kuka kako je sve skupo i da nema 200 dinara mesecno za odrzavanje. Lepo u manji stan pa ce da ima, ali da zivimo kao ljudi a ne pacovi. Isto tako ovi sto izdaju stanove. Uzimaju kiriju, ne placaju porez, a ne pada im na pamet da plate ni osnovno odrzavanje.
pre 7 godina
Znaci tu ce sad da se udomljuju podobni partijski kadrovi. Upravnik ulaza, plata 100 hiljada. Placaj narode! Placaj odrzavanja fasade, popravke i slicno i Infostanu, ali od sada i upravniku i domaru! Ako ne platis, eto uterivaca dugova da pokupe stvari!
pre 7 godina
@Osveta A gde je to Vesić uveo red?! Propali DS kadar
pre 7 godina
Eeee tako je to kad prave evropska resenja u zemlji gde ljudi ne primaju 2000 evra platu. Jos hoce i profi upravitelje, mozda u nekoj zgradi gde bi stan kupili Beko ili Miskovic, pa imas recepciju i kamere, itd. Ima toga u Kopenhagenu, u zgradama gde stan kosta milion evra.
pre 7 godina
Zato sto konstantno sputavate zakone (stanari kojima nista ne odgovara)i dalje cete ziveti u ruznom, prljavom, crno-sivom gradu. Bez liftova, smrdljivih i isaranih hodnika, memljivim podrumima i dzunglom ispred zgrada. Bitno da za mobilne telefone, letovanje u Grckoj i za cigarete, imate novca. Za uredjenje zivotne sredine i zgrade, necete imati nikada. Koga u Srbiji briga za to. Znam, jer sam ziveo tu gde i vi.
pre 7 godina
Vesic jos uvek nije saznao da skupstine stanara ne postoje vec vise od dvadeset godina. Pravno lice je ZGRADA, te samo ona moze imati skupstinu.
pre 7 godina
@ Zorane u pravu ste,
Ukoliko neko nema a tražite nepto, takvih je 90% i više stanara, to je kao da od slepog čoveka tražite oči.
Drugo je pitanje kultura stanovanja, ja bi pojedincima razbio glavu zbog te be kulture.
Takođe i taj što nema plaća porez na imovinu i država je onda dužna da se brine o toj imovini. Ukoliko država neće da se brine o našoj imovini, ukinuti taj porez.
pre 7 godina
Zakon kaze da zgrade koje imaju manje od 20 stanova a ne pet nece morati da imaju profesionalnog upravitelja
pre 7 godina
Samo vidimo negativnu stranu. To sto nece moci zadrti Srbin da iz svog kupatila, zaliva sve dole i nepusta majstore u stan, jel nece nista da plati, to nije bitno ??? To sto ce neko voditi racuna o zgradi a ne da lice na Rumunske iz '73 nema veze ?? Beogradjani bi da zive u gradu ali po pravilima svojih rodnih livada i brda.
pre 7 godina
Neka neka kad Srbi ne.mogu da se dogovore. U mojoj zgradi nema kucnog saveta godinama, nema interfona, nista ne radi. Pa kad ne mozemo sami onda cemo da dobijemo sa strane.
pre 7 godina
Neka se zove Skupstina zgrade, ulaza, stanara...apsolutno me ne zanima. I radujem se danu kada ce mojoj zgradi nametnuti upravitelja, posto je sa prosecnim stanarom moje zgrade, koji sve o svemu najbolje znaju, nemoguce dogovoriti I da ulaz mora biti cist, da je isti dobro I okreciti, I da postoji gomila stvari koja su od zajednickog interesa svih stanara, a ne samo njegovih n kvadrata koji obicno u ovom gradu izgledaju kao svinjci, a ne prostor u kom zive ljudi. Al vazno da su u ovom drustvu svi eksperti za sva pitanja osim za sebe same. Elem, donesite I primenite zakon sto pre I nametnite upravitelja svakom ko nije u stanju oko osnovnih civilizacijskih normi da se dogovori.
pre 7 godina
pranje para.
pre 7 godina
@Dule
Neće Vam niko nametati upravnika, imate na internetu predlog zakona. Biće kao i do sada, u zgradama kao što je Vaša, gde su stanari izabrali Vas, sve ostaje isto, samo se menja ime Vaše funkcije. Ovim se rešava problem u onim zgradama u kojima stanari ne mogu ili neće da se dogovore, pa kad padne deo fasade sa njihove zgrade nekome na glavu onda im niko ništa ne može jer nemaju skupštinu stanara odnosno upravnika, pa niko nije odgovoran.
pre 7 godina
Napokon nešto pametno i od ove vlasti. Onaj ko neće da plaća održavanje zgrade treba da ide na selo da živi sam u kući, pa ako želi da živi u đubretu i raspadu ima šansu.
pre 7 godina
Mali su nameti i niske cene režija i ostalog za stanovnike grada!?
Sve dok se naša sela prazne, vlastodršci treba da podižu cene, i smišljaju modele uzimanja para stanovnicima grada!
Sela su tužna i pusta :(
pre 7 godina
Bravo!
pre 7 godina
Naravno da je fer plaćati po kvadraturi. Moj drug je u svojoj zgradi rekonstrukciju krova platio po kvadratu stana. On je dao više novca od pojedinih komšija jer ima veći stan.
pre 7 godina
Posle odkupa stanova 1993.godine donet je Zakon o održavanju stambenih zgrada.Sa dve mogućnosti.
-Da se formira skupština zgrade više od 10 stanova ili
-da se formira savet zgrade sa manje od 10 stanova.
Ukoliko se ne formira skupština zgrade nad zgradom Javno stambeno preduzeće vrši prinudnu upravu i raspolaže sa svim sredsvima koje su stanari dužni da plate a za taj novac samo se obavljaju hitne intervencije.
Ukoliko je skupština zgrade oformljena i registrovana ona donosi pravna akta i registruje se ima svoj matični broj PIM i tekući račun.
Skupština zgrade odlučuje da li će te poslove obavljati samostalno ili će poveriti stambenom preduzeću ili nekom drugom licu.
Da ne duljim interes svih vlasnika stanova je da postoji skupština zgrade i da se odlučuje kako će se sredstva trošiti. Skupština zgrade po tom zakonu mogla je da donese odluku da poslove tekućeg i investicionog održavanja obavlja samostalno.
Interes vlasnika stanova je da su organizovani.
pre 7 godina
Skupstina stanara bira predsenika ili upravitelja.Ne grad.samo ako se stanari ne mogu dogovoriti, a ima vise od dvadeset stanova,grad donosi odluku o privremenom upravniku,koga ce stanari placati vise ,ako ne mogu sami da izaberu predsednika,nekog od svojih stanara.Zgrade sa manje od dvadeset stanova za sada nisu u obavezi da imaju svoju skupstinu stanara.
pre 7 godina
Hvala Vam na odgovoru.
Ja sam doduse procitao da ce zgrade koje imaju preko 30 stanova morati da imaju profesionalnog upravnika.
Za zgrade ispod 30stanova znam da stanari mogu da biraju upravnika izmedju sebe i da sve ostaje isto ali za preko 30 stanova mislim da ne mogu po novom zakonu...
Mozda sam i pogresno informisan
Zato sam i postavio to pitanje
pre 7 godina
Profesionalni upravnik ce postojati samo u zgradama u kojima stanari ne zele ili nisu sposobni da se dogovore izmedju sebe ko ce da ih zastupa ili ako izmedju sebe nemaju poverenja. Rekonstrukcija fasade? Ako se stanari izmedju sebe dogovore i nadju izvodjaca koji im najvise odgovara niko sa strane nece moci da im nametne nekog drugog.
Da se ja pitam, nikoga ni na sta ne bih prisiljavao ali dozvolio bih svakom stanaru koji zeli da rekonstruise svoj deo fasade u istoj boji kao pre rekonstrukcije ako je nemoguc dogovor na nivou zgrade, ali bih istovremeno udesetostrucio porez svakome cija fasada nije u isravnom stanju i kao takva predstavlja i ruglo i opasnost za prolaznike.
pre 7 godina
sve su ovo lepe price ako se ne regulise obaveza i kazna za ne izvrsavanje obaveze placanja participacije za odrzavanje zgrade od strane stanara
pre 7 godina
OK, nemas pare za popravke? Pa nema problema, dakle nemas para da zivis u gradu, pa izvoli, prodaj stan i lepo kupi neku jeftinu kucu na selu - toga bar ima - pa neka TEBI lipti voda, curi iz krova na glavu, a lift ionako neces imati!
(Vala, dosta je i bilo!, 20. novembar 2016 23:28)
Prika, potpuno sam saglasan sa tvojim mišljenjem samo što to isto važi i za tebe! Jeftina kuća, para imaš(predpostavljam) čim živiš u gradu, a i ostaće ti razlika! Ima da skockaš kućicu k'o u Irskoj a klima srpska...
Inače, da ne bude zabune! SMILJA(89) PIROĆANKA sa drugog živi sama samcijata (capno deda Todor predprošle godine) i ostavio baki porodičnu penzijicu(13.000). Stančić je 28 m2 i nema nigde nikoga.
Ja rek'o ono, Ugovor o doživotnom, samoposluga, računi, troškovi, apoteka, Dom zdravlja, sitne popravke, ma i u mleku da je kupam, ali baba namćor ni da čuje. Jes' mala gajba ali centar jbg...
Tako da "Vala, dosta je bilo", razmisli malo o ovome. Ide starost, prika. Ti bi, reklo bi se, SILOM nekog da najuriš a taj tu, recimo, rođen i živi u trećoj...četvrtoj generaciji? Ne ide to druškane tako lako... Sem sa fantomkom preko prazne glave ali, opet će kraj biti tužan, veruj mi. Kraj UVEK bude tužan!
pre 7 godina
To je nesprovodivo i nemoguce
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dule, 20. novembar 2016 15:39
E pa to su rekli iza kradju penzija. Zato pazi sledeci ut kako glasas.
pre 7 godina
Bravo!
pre 7 godina
Nadam se da ce i za trzne centre biti isti slucaj.
Strasno je kako nam fizicki propadaju trzni centar samo zato sto su vlasnici/zakupci toliko bezobrazni da nece ni 5 evra mesecno da izdvoje za odrzavanje.
Zato ce nam stranci biti vlasnici svih trznih i poslovnih centara za par godina. Ko nam kriv kad smo neorganizovani.
Daj Boze da ovaj zakon zazivi.
pre 7 godina
Skupi se 50%+1 stanara da odluče da se održavanje zgrade plaća po kvadraturi stana (jer su vlasnici malih stanova pa im je jeftinije) ali zbir kvadrature njihovih stanova ne prelazi zbir kvadrature stanova onih koji su protiv. Mislite da je to fer?
pre 7 godina
Vidim po komentarima - većina Srbalja i dalje želi da živi u haosu. U stanovima za koje kada ih ponude na prodaju traže bogatstvo (a uzgred, "kupljene" u doba hiperinfalcije za 100 DM), ali kada treba da se uloži u nešto zajedničko - ništa, ne daju ni 5 evra. Pa fino, valjda bi država trebalo da odvoji, jedno 100 miliona evra da nam sredi sve ove propale zgrade koje smatramo ničijim, odnosno koje ne postoje van naših ulaznih vrata. Čudo smo mi - jedino nas brine da se neko slucajno ne obogati od tih naših 5 evra koje država pokušava da nas nekako natera da damo. Ludilo, braćo!!!
pre 7 godina
U suatini zakon je uveden kako bi stranka imala jos jednu firmu na budzetu gde ce zaposljavati svoje botove.
pre 7 godina
Nije skupština zgrade već stanara, odnosno ulaza, jer postoje veće zgrade sa više ulaza. A konačno da se uvede red u tu oblast, ne mora da bude i neće biti savršeno i svakom po volji, ali da se pomeri sa mrtve tačke ...
pre 7 godina
To je super vest, znaci jasad mogu da isecem krov zgrade i dovoljno mi je 50% 1 glas za to... Cool O_o
pre 7 godina
Napokon nešto pametno i od ove vlasti. Onaj ko neće da plaća održavanje zgrade treba da ide na selo da živi sam u kući, pa ako želi da živi u đubretu i raspadu ima šansu.
pre 7 godina
Svaki pokusaj da se zivot u gradu pretvori kako tako pristojno mesto za zivot, Srbi odmah ispljuju. Lepse im je da zive u svinjcima, raspalim zgradama u kojima caruju lenji i nezainteresovani dozivotni predsednici kucnog saveta, nego da imaju upravitelja koji ce brinuti da lift bude ispravan i cist, hodnici cisti, sijalice rade...
Ako se iko zapita zasto zivimo u najruznijim zgradama, eto vam odgovora. Nije kriv Nato, masoni, EU, kominterna. Sami tako hocemo/volimo. Nije to samo do para, problem je u glavama ljudi. Ko nema para da da za odrzavanje zgrade onda neka se preseli negde gde je jeftinije. Muka mi je vise od raspalih zgrada gde neka penzionerka zivi u 80 kvadrata i kuka kako je sve skupo i da nema 200 dinara mesecno za odrzavanje. Lepo u manji stan pa ce da ima, ali da zivimo kao ljudi a ne pacovi. Isto tako ovi sto izdaju stanove. Uzimaju kiriju, ne placaju porez, a ne pada im na pamet da plate ni osnovno odrzavanje.
pre 7 godina
To vec odavno postoji u CH,ne znam za ostale u EU. Ne mozes da iznajmis stan u CH ako ti ni odobri upravitelj zgrade,a ako nemas papire,tj.imas samo pasos,nema sanse,mozes samo u Hotel. Medjutim,kod nas ce biti problem jer ce ovo postati veliki business za upravitelje,i bice veoma bogati na racun stanara kojima ce se ovim dodati jos jedan veliki trosak.
pre 7 godina
Ne znam ma koji način će neko, zvao se on Predsednik kućnog saveta, Skupštine zgrade, Upravnik, klinac, palac.... da NATERA komšinicu Smilju Piroćanku sa drugog da se tali u popravku razvaljene kapije ako OVA, prvo NEĆE, a drugo brate, I NEMA ODAKLE da participira sa 50 Evra a JA ZNAM da joj penzija 13.000??? Kako osim Sudom. A dok to presudi srsko reformisano sudstvo (reformisao Šicer skoro pet godina a sad i ne znamo ko je novi koji reformiše) ima kapija da se odvali i da ubije nekoga, nedajBože neko dete....
Moj mendžeru! Narod je u takvoj bedi da ako kisne neka kisne, ako pada fasada, neka pada, neće baš mene itd... A vi, što ste zavalili sajlcug oko vrata i zašiljili cipele iz frula pantalona i šepurite se u tesnim sakoima po TV-u, lako je vama da palam***te o menadžmentu o agencijama, upravnicima i komisijama.
pre 7 godina
Samo vidimo negativnu stranu. To sto nece moci zadrti Srbin da iz svog kupatila, zaliva sve dole i nepusta majstore u stan, jel nece nista da plati, to nije bitno ??? To sto ce neko voditi racuna o zgradi a ne da lice na Rumunske iz '73 nema veze ?? Beogradjani bi da zive u gradu ali po pravilima svojih rodnih livada i brda.
pre 7 godina
jel ovi misle da zivimo u svajcarskoj kao sve je u najboljem redu ekonomija cveta, zdravstvo na visokom nivou, plate isto visoke i stopa nezaposlenosti pa samo ovo ostalo da se sredi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Q, 20. novembar 2016 14:43)
Prvo, u Srbiji STA GOD da se pokusa srediti, UVEK se nadje neko ko postavi ovakvo isto GLUPO pitanje - kao toliko toga ne valja, a bas to i to hoce da srede i to bas sada!
Pa znate sta, MENI je ogroman problem ako iz necijeg stana lipti voda meni na glavu, ako krov prokisnjava, a neko se pravi pametan, jer je tri sprata ispod i bas ga briga da se to popravi, ako ne radi lift, a pametnjakovicima do 3. sprata to "ne smeta"...
OK, nemas pare za popravke? Pa nema problema, dakle nemas para da zivis u gradu, pa izvoli, prodaj stan i lepo kupi neku jeftinu kucu na selu - toga bar ima - pa neka TEBI lipti voda, curi iz krova na glavu, a lift ionako neces imati!
pre 7 godina
Opaaaa novo uhlebljenje za sendvičare, pazi "komora upravitelja", idi begaj.
pre 7 godina
Već plaćamo porez na imovinu tako da je država dužna da brine o fasadama zgrada tako i o fasadama privatnih kuća.
pre 7 godina
Sa mojim pivatnim vlasnistvom cu da radim sta zelim,a skupstina SNS upravnika me ne zanima.Rado cu tuziti drzavu medjunarodnom sudu,ako je ovde se mimo smisla i zakona,ima gde nije.
pre 7 godina
u prevodu sad će svaka zgrada u srbiji biti poput JP i imace direktora iz SnS koji će da rukovodi stanarima. placace se iz budzeta ali će i stanari biti oporezovani. uz to stanari će morati da imaju ski pass za koriscenje sopstvene zgrade-stana koji se morati da plate.
pre 7 godina
jel ovi misle da zivimo u svajcarskoj kao sve je u najboljem redu ekonomija cveta, zdravstvo na visokom nivou, plate isto visoke i stopa nezaposlenosti pa samo ovo ostalo da se sredi.
pre 7 godina
Čemu frka zbog profesionalnih upravitelja? Stanari se fino dogovore i nema potrebe za angažovanjem istog. Ako neće da se dogovore, udri po džepu. Da vidiš onda kako lako padne dogovor ;-)
pre 7 godina
Ja sam predsednik 7 godina u zgradi koja ima 60 stanova i koja ima razne specificnosti a to je da samo onaj ko zivi u zgradi moze da bude predsednik zbog mnogo stvari koje su ovde komplokovane za objasnjavanje
Imam podrsku 55 stanova i moje pitanje je??
Da li ce sada nama neko nametati profesionalnog upravnika i kako ce on bolje raditi za zgradu od mene koji zivim tu od pocetka i znam sve sta treba u zgradi
Profesionalni predsefnik niti zna pola stvari o nasoj zgradi niti poznaje ljude,niti poznaje podatanare i kako ce to nama biti bolje sa njim????
I sada on treba mene da zove kada curi voda ili kada je neki problem u zgradi ili kada mu treba neciji telefon i ja treba da radim umesto njega a on da dobija platu za to ???
To je nesprovodivo i nemoguce
pre 7 godina
I opet teror vecine nad manjinom,pa ce ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem,morati da placaju razne izmisljotine partijskih kadrova.Ja od svog dosadasnjeg predsednika ne mogu godinama da izmolim statut,da vidim gde ide novac,koji nije mali,a sa zgrade otpada malter,koji ce nekog,ne daj boze da povredi,jer je krenulo sve cesce i zesce da otpada.
pre 7 godina
Zato sto konstantno sputavate zakone (stanari kojima nista ne odgovara)i dalje cete ziveti u ruznom, prljavom, crno-sivom gradu. Bez liftova, smrdljivih i isaranih hodnika, memljivim podrumima i dzunglom ispred zgrada. Bitno da za mobilne telefone, letovanje u Grckoj i za cigarete, imate novca. Za uredjenje zivotne sredine i zgrade, necete imati nikada. Koga u Srbiji briga za to. Znam, jer sam ziveo tu gde i vi.
pre 7 godina
Profesionalni upravnik ce postojati samo u zgradama u kojima stanari ne zele ili nisu sposobni da se dogovore izmedju sebe ko ce da ih zastupa ili ako izmedju sebe nemaju poverenja. Rekonstrukcija fasade? Ako se stanari izmedju sebe dogovore i nadju izvodjaca koji im najvise odgovara niko sa strane nece moci da im nametne nekog drugog.
Da se ja pitam, nikoga ni na sta ne bih prisiljavao ali dozvolio bih svakom stanaru koji zeli da rekonstruise svoj deo fasade u istoj boji kao pre rekonstrukcije ako je nemoguc dogovor na nivou zgrade, ali bih istovremeno udesetostrucio porez svakome cija fasada nije u isravnom stanju i kao takva predstavlja i ruglo i opasnost za prolaznike.
pre 7 godina
očekujemo i formiranje bar 5-6 državnih agencija i regulatornih tela koje će nadzirati "akcioni plan" i primati platu po 1000 evra mesečno za nerad.
Državi treba novac, pa je tako uvek radila
pre 7 godina
U zgradi jedan crnogorcac kupio stan pre više godina, rentira ga studentima, živi u cg i neće da plaća ni dinar za održavanje zgrade godinama, jer njegov poslovni potez podrzumeva dobit a ne gubitke. Sa čovekom se ne može izaći na kraj. Zato neki od ovakvih zakona su više nego dobrodošli. A sa druge strane uređujemo sitne zakone a još uvek ne mogu da kažem da živim u pravnoj državi pored svih dešavanja... prosto ne verujem u apart koji će sprovoditi ove dobre zakone na pravi način, nadam se da grešim što se tiče budućnosti...
pre 7 godina
Vesic laze, po starom zakonu pojedinac nije mogao da blokira rad skupstine. Problem je sto to nije imao ko da sprovede. Novi zakon se donosi opet zbog Beograda. Ovim zakonom se ponovo novim nametima opterecuje budzet stanara. Glavni problem je sto narod nema para. Svi bi dali da im se sredi zgrada ali cime, kojim parama. Ko ce da sprovede odluke. Info stan tuzi stanare za sitan dug a velike duznike ne. Nece tuziti NIS ( naftnu industriju Srbije) za stanove gde su oni duznici , tuzice neku baku koja je duzna par hiljada dinara.
pre 7 godina
Neka se zove Skupstina zgrade, ulaza, stanara...apsolutno me ne zanima. I radujem se danu kada ce mojoj zgradi nametnuti upravitelja, posto je sa prosecnim stanarom moje zgrade, koji sve o svemu najbolje znaju, nemoguce dogovoriti I da ulaz mora biti cist, da je isti dobro I okreciti, I da postoji gomila stvari koja su od zajednickog interesa svih stanara, a ne samo njegovih n kvadrata koji obicno u ovom gradu izgledaju kao svinjci, a ne prostor u kom zive ljudi. Al vazno da su u ovom drustvu svi eksperti za sva pitanja osim za sebe same. Elem, donesite I primenite zakon sto pre I nametnite upravitelja svakom ko nije u stanju oko osnovnih civilizacijskih normi da se dogovori.
pre 7 godina
Mali su nameti i niske cene režija i ostalog za stanovnike grada!?
Sve dok se naša sela prazne, vlastodršci treba da podižu cene, i smišljaju modele uzimanja para stanovnicima grada!
Sela su tužna i pusta :(
pre 7 godina
Ne postoji Skupština stanara, već Skupština zgrade!
pre 7 godina
Aha, tako sto privatne firme traze za fasadu zgrade od desetak spratova cirka 40-50000 evra, a preko Infostana vi date ponudu doduse na rate za 110000 evra. Ma super ste.
pre 7 godina
Koje je to zanimanje Profesionalni upravitelj zgrada,koja skola treba da se zavrsi I sta u opisu tog zanimanja treba da bude.
Ko sve moze da konkurise za taj posao?
pre 7 godina
a jel ce i ovde upravnik morati da bude iz vladajuce stranke?
pre 7 godina
Privatna svojina ne postoji ! Vasi stanovi su u stvari drzavni i drzava vam ih iznajmljuje nazivajuci stanarinu porezom na imovinu. Takodje ona ima pravo, ako se pobunite, da dodje sa oruzjem i da vas izbaci napolje a a stan da nekom drugom ko ce da se ponasa po njenim pravilima.
pre 7 godina
Ovo pretpostavljam da znači više para iz džepova stanara. I uhlebljenje za SNS botove koji će glumiti profesionalne upravitelje.
pre 7 godina
Da prevedem uveden je sistem zapošljavanja bahatih SNS kadrova ka upravitelje i otimačina privatne imovine u najavi. Ko nema da plati "javni interes" da se SNS firma zaposli da se redi fasada po nerealnoj ceni moraće da se odrekne svoje imovine. Sjano Vesići naučio si ove u SNS zbog čeka su te žuti oterali.
pre 7 godina
Ajde ne talasaj nego uvedi one stvari koje su stvarno neophodne, recimo kontrola rada predsednika/upravitelja?? Ko kontrolise rad predsednika, rashode, da li su sastanci imaju dovoljnu vecinu, da li odluka skupstine stanara ima vecinu glasova??? Ko sada to kontrolise, NIKO. Ako predsednik donese odluku sa 3 clada umesto 30, ne mozete nikome da se zalite osim sudu, privatna tuzba. Tu treba uvesti red da komunalac moze da kontrolise rad predsednika/upravitelja i ispravnost donesenih odluka.
pre 7 godina
Koje su sankcije za one koji nece da placaju odrzavanje ili upravljanje?
pre 7 godina
ukratko, sve troskove cemo kompletno prebaciti na stanare, a zadrzacemo pravo naplate licenci, i pravo da donosimo odluku kako cete izvoditi radove urodjenim zgradama. jel to Vesic doneo iz svog rodnog grada nama u Beograd?
pre 7 godina
Neka neka kad Srbi ne.mogu da se dogovore. U mojoj zgradi nema kucnog saveta godinama, nema interfona, nista ne radi. Pa kad ne mozemo sami onda cemo da dobijemo sa strane.
pre 7 godina
pranje para.
pre 7 godina
Kod nas u Skoplju uveliko rade te profesionalne firme za upravljanje....mogucnost da neko ko je blizak vlasti unovci svoje botovanje.
pre 7 godina
Dalje mešanje države i gaženje vlasničih i građanskih sloboda i prava. "Javni interes" je samo eufemistična floskula za opravdavanje birokratskog terora i pljačke. U posednje vreme, naprednjaci se ponašaju kao veće komunjare od svih levičara u parlamentarnoj i neparlamentarnoj opoziciji, vreme je da idu, samo ne znam ko će da ih zameni, nisam optimista.
pre 7 godina
a pravilnik o kolektivnoj ishrani dece vec godinama cami cekajuci u skupstini...
i republika srpska je proslog meseca donela novi pravilnik, hrvatska i crna gora odavno rade po kvalitetnijim standardima i normativima, dok mi u srbiji jos uvek radimo po pravilniku iz 80-ih godina proslog veka
vrtici nam se raspadaju, roditelji nas pritiskaju sa svojim zahtevima, a nama ruke vezane zbog prastarog pravilnika. ali zato ce nam zgrade imati domare, i jos stosta nebitno i nepotrebno u ovom trenutku
toliko toga nam je bitnije da se zakonski ozvanici, od ovog pravilnika o zgradama!
toliko o natalitetu, i generalnom prosperitetu i kvalitetu
pre 7 godina
Sad je na stanarima da se organizuju jer tamo gde opstina instalira svog "sluzbenika"zna se da sleduje muza. Izvori finansiranja danguba polako presusuju, potrebne su nove ovce za sisanje.
pre 7 godina
Naravno da je fer plaćati po kvadraturi. Moj drug je u svojoj zgradi rekonstrukciju krova platio po kvadratu stana. On je dao više novca od pojedinih komšija jer ima veći stan.
pre 7 godina
infostan pokriva sve troskove odrzavanja zgrade, a osiguranje stana isto.
pre 7 godina
Koai i kod svake vlasti dosad, dobra ideja je iskoriscena za najbrutalniju otimacinu. Citajte pazljivo! Upravnik zgrade mozete da se izaberete, ali mora biti "profesionalni" sa sns kursom - u prevodu moci cete da izaberete upravnika, bas kao sto sad mozete da izaberete notara.
pre 7 godina
I šta ako taj jedan neće da učestvuje u npr. zameni interfona, vrata i sl? Da li će biti sankcija za pojedince koji ne poštuju volju većine?
pre 7 godina
U NS-u, skoro svaka zgrada ima predsednika ili profesionalnog zastupnika i niko ne pravi problem. Evo primer moje zgrade. 30 stanova, senilani bezobrazan predsednik, stanar, već desetak godina, zato što niko neće. Ništa popravljano, krečeno, nema servisa niti teh.kontrolelifta. Ogromni računi za vodu.Odlučimo prosle godine i napravimo sastanak, dovedemo firmu, neku malu, koja se time bavi. Prva stavka na sastanku, prijavila sve stanare, imali 15 njih više! Sada kada mi curi od komšije, ne idem gore da molimda popravi. Nazovem njih i ovi gore moraju da poprave. Uslugu plaćamo preko Prihoda skupstine stanara, stavka na računu Informatike, 200din. Za one koji se pitaju da li nas potkradaju, ovi ne. Zato što imamo savet od nas pet, bez kojih ne može da plati ni jedan račun, ako ne potpišemo svih nas pet. Ima i onih koji potkradaju ali valjdaniste toliko glupi da ne učestvujete i vi u odlukama bitnim za vašu zgradu. Ima strasno bezobraznih stanara koji misle da su nestobitno, neće da prisustvuju sastancima, nemaju kao vremena... Onda ćuti i saglasi se sa odlukom ili aktivno učestvuj.
Još samo nešto. Sestra živi u BG-u, svaki put se istraumiram zbogliftai idem peske. Mislim da tehnicka nikada nije rađena, svaki putsezaglavim ili odem u podrum. O prljavstini u ulazima i smecu ispred zgrada, necu ni da pricam.
pre 7 godina
samo ako taj zakon obezbedjuje mehanizam da se svi stanari nateraju da ucestvuju u troskovima odrzavanja zgrade, onda moze biti ok. Problem je sto nece svi da daju potrebni novac, jednostavno kazu nemam.
pre 7 godina
Eeee tako je to kad prave evropska resenja u zemlji gde ljudi ne primaju 2000 evra platu. Jos hoce i profi upravitelje, mozda u nekoj zgradi gde bi stan kupili Beko ili Miskovic, pa imas recepciju i kamere, itd. Ima toga u Kopenhagenu, u zgradama gde stan kosta milion evra.
pre 7 godina
Ovaj zakon ima dve stvari koje propagira:
- zaposljavanje botova
- bespravno rusenje
Ko je procitao taj zakon jasno mu je kao dan.
pre 7 godina
Ako se pitate zasto se tako jadno i nesigurno osecate, to je zato sto ne postoji socijalna drzava i ona ne vodi racuna nego gleda na svoje grdjane kao robove. Ovo je vid represije i dodatnog mentlanog pritiska na obespravljen i bedan narod, bas kao sto su to naplate parking mesta,uterivaci ili komunalna policija, povecanje taxi,poreza, registracija,atesta na auto gas i slicno.Drzavu vode nesposobni,korumpirani,pokvareni cije je razmisljanje na nivou srednjeg veka.Oni ne mogu da stvore novu vrednost,oni mogu samo da otimaju i koriste poluge vlasti kako bi to uradili.Srbi,vi ste robovi,shvatite to, niste vise sigurni ni u svom stanu ni u svojoj kuci a kamoli na ulici.Koliko puta ste ovde citali o izbacivnaju porodica na ulice?Pod stalnom ste presijom i ucenom i tome nema kraja jer ne glasate, ne pruzate otpor i nemate inicijativu.Ubijeni ste u mozak bas kao kada oni iz IS odvode ljude na pogubljenje a mi se pitamo zasto cute pognute glave.Konkretno,ovo je jos jedna alat za uhlebljenje stranackih poslusnika i povecavanje lojalnih glasaca (i njihovih porodica) kojima je prihod obezbedjen otimajuci od drugih i izmisljajuci nesto na racun drugih.U praksi ovo znaci da cete imati jednog podlong,neskolovanog koji odgovara vladajucoj partiji i otkucava sve podatke policiji bas kao sto je to nekada bilo u istocnoj nemackoj.Znace ko zivi,gde zivi,cime se bavite i kada niste tu i kakvo vam je materijalno stanje.Ocekujte kriminal i otimanje zajednicke imovine (parkinga,prostorija).
pre 7 godina
Ukinite pljačkaški "Infostan", pa ponudite domare, upravitelje i koga već ne!
Ovako, to je samo još jedan trošak vaših "novotarija" na već totalno osiromašeno stanovništivo, od vašeg pravljenja evropljana, od samih evropljana.
Sve svetske trendove pratite, osim trenda života dostojnog čoveka, koji je itekako u Evropi, bio u EU ili ne.
pre 7 godina
Znaci tu ce sad da se udomljuju podobni partijski kadrovi. Upravnik ulaza, plata 100 hiljada. Placaj narode! Placaj odrzavanja fasade, popravke i slicno i Infostanu, ali od sada i upravniku i domaru! Ako ne platis, eto uterivaca dugova da pokupe stvari!
pre 7 godina
@ Zorane u pravu ste,
Ukoliko neko nema a tražite nepto, takvih je 90% i više stanara, to je kao da od slepog čoveka tražite oči.
Drugo je pitanje kultura stanovanja, ja bi pojedincima razbio glavu zbog te be kulture.
Takođe i taj što nema plaća porez na imovinu i država je onda dužna da se brine o toj imovini. Ukoliko država neće da se brine o našoj imovini, ukinuti taj porez.
pre 7 godina
I to će u Srbiji izgledati ovako:
Imam (na primer) firmu koja radi fasade i izolacije.Prijaviću ljude koji će obavljati usluge domara.Moji ljudi nabavljaće posao mojim firmama...od održavanja krovova do fasada i izolacija.Kako će to biti super.Imaćemo nekoliko enormno bogatih i stotine hiljada koji neće moći da odbiju usluge jer će automatski biti optuženi za blokiranje "poboljšanja uslova stanovanja" i biće primorani da plate.
Kada sve dovedemo u red,prikupimo neviđena sredstva i ponestane nam poslova donosićemo nove zakone...na primer od danas svaka zgrada mora da ima kantu u hodniku...zatim raspišemo tender a "moja" firma se opet javi kao potencijalni dobavljač ovog artikla.Super!
pre 7 godina
@dzonsova savest Zakucaće na vrata sudski izvršitelj, popisaće sve šta unutra nađe, prodati po bagatelnoj ceni i na kraju će stanar morati da proda nekretninu jer od polovnih stvari neće imati da se nemiri izvršitelj i onaj ko ga je poslao. A ako je nekretnina iole vredna u stan će se useliti uskoro useliti lokalni diler koji valja drogu deci u školskom dvorištu preko ekipe ili lokalni finansijer političke stranke.
pre 7 godina
Botovi postaju polako nezadovoljni. Botuju 4 godine i 100 dana, a obecano radno mesto nikako da im se otvori. Zato se sada izmisljaju radna mesta. Nije vise dovoljan sendvic i sokic.
pre 7 godina
sve su ovo lepe price ako se ne regulise obaveza i kazna za ne izvrsavanje obaveze placanja participacije za odrzavanje zgrade od strane stanara
pre 7 godina
vesićevi zakoni?
pre 7 godina
Slažem se da treba uvesti red u ovoj oblasti, ali ne jednostrano, sve ovo podrazumeva finansijska sredstva. Mislim da zakonodavc treba da deo poreza od imovine koji plaćaju vlasnici nekretnina, a na trošenje istog nemaju nikakvog uticaja, da se upotrebi za investiciono održavanje zgrada, a ne na zvučne fontane i koje kakve gluposti.
pre 7 godina
U smederevu se ljudi skidaju sa toplana. A ostalih 60% duguje boga oca za grejanje. Dakle umesto da se prave prpgrami da sve veci dwo grada ima centralno a samim tim ono postane jeftinije oni su dozvolili da se ljudi skidaju sa centralnog. Na sve to ljudi vec nemaju odakle da placaju 7.000 svakog meseca koliko grejanje iznosi u smederevu tokom cele godine a oni bi da se ljudi zezaju sa gasadama krovovima itd? Drugo kod mene u zgradi se toliko struktura promenila da od 50 stanova 10 zna da se potpise ostali ne znaju osnovnu razliku izmedju coveka i goveda...
pre 7 godina
U prevodu: "Spremite jos novca, posto cemo vam ga uzeti"
pre 7 godina
@Dule
Neće Vam niko nametati upravnika, imate na internetu predlog zakona. Biće kao i do sada, u zgradama kao što je Vaša, gde su stanari izabrali Vas, sve ostaje isto, samo se menja ime Vaše funkcije. Ovim se rešava problem u onim zgradama u kojima stanari ne mogu ili neće da se dogovore, pa kad padne deo fasade sa njihove zgrade nekome na glavu onda im niko ništa ne može jer nemaju skupštinu stanara odnosno upravnika, pa niko nije odgovoran.
pre 7 godina
OK, nemas pare za popravke? Pa nema problema, dakle nemas para da zivis u gradu, pa izvoli, prodaj stan i lepo kupi neku jeftinu kucu na selu - toga bar ima - pa neka TEBI lipti voda, curi iz krova na glavu, a lift ionako neces imati!
(Vala, dosta je i bilo!, 20. novembar 2016 23:28)
Prika, potpuno sam saglasan sa tvojim mišljenjem samo što to isto važi i za tebe! Jeftina kuća, para imaš(predpostavljam) čim živiš u gradu, a i ostaće ti razlika! Ima da skockaš kućicu k'o u Irskoj a klima srpska...
Inače, da ne bude zabune! SMILJA(89) PIROĆANKA sa drugog živi sama samcijata (capno deda Todor predprošle godine) i ostavio baki porodičnu penzijicu(13.000). Stančić je 28 m2 i nema nigde nikoga.
Ja rek'o ono, Ugovor o doživotnom, samoposluga, računi, troškovi, apoteka, Dom zdravlja, sitne popravke, ma i u mleku da je kupam, ali baba namćor ni da čuje. Jes' mala gajba ali centar jbg...
Tako da "Vala, dosta je bilo", razmisli malo o ovome. Ide starost, prika. Ti bi, reklo bi se, SILOM nekog da najuriš a taj tu, recimo, rođen i živi u trećoj...četvrtoj generaciji? Ne ide to druškane tako lako... Sem sa fantomkom preko prazne glave ali, opet će kraj biti tužan, veruj mi. Kraj UVEK bude tužan!
pre 7 godina
Da li to znaci kad budem hteo da se odjavim sa gradskog grejanja, da me nece blokirati jedan stanar ili toplana
pre 7 godina
Evo nama još jednog izvora korupcije, pored tolikih drugih!
Teorijski, uvođenje upravnika zgrada je u redu i da ne živim u Srbiji potpuno bih podržao. Ali samo teorijski. Pošto je ovo (nažalost) Srbija, to će se kao i uvek izvitoperiti, iskriviti i pretvoriti se u svoju suprotnost, na veliku štetu onih na drugom kraju lanca, tj. stanara.
Zna se ko će biti ti "profesionalni" upravnici: samo provereni "naši ljudi", koje će Stranka postavljati, nakon uplate skromne "nadoknade" u stranačku kasu. Biće potpuno isto kao za notare ili **** komunalne policajce.
Neko će reći "možete sami da ga izaberete". Da, kaoda u svakoj zgradi ih ima njih bar pet po spratu, koji nemaju drugog zanimanja u životu, nego da jure majstore za popravku krova, lifta, svetla u hodniku ili ko zna čega još. A svi da ga psuju i kukaju kako ne radi svoj posao! Znam iz prve ruke kako to izgleda jer sam se samo jednom zeznuo u životu da budem predsednik kućnog saveta. Nikad više!
Nije sporno da to mora da bude neko ko je stručan i ko se profesionalno bavi time. I pošten je čovek. Problem je u tome što je u Srbiji nemoguće naći stručnog čoveka koji hoće pošteno da radi. Ovi naši "profesionalni" uravnici će samo gledati da se omaste gde god mogu. Na primer, kad se bira izvođač za popravku krova ili postavljanje izolacije.
Tako da već mogu reći da će se cela priča svesti na hranjenje još jedne nove kategorije beskorisnih parazita, ovog puta će to biti "profesionalni upravnci".
pre 7 godina
Lepo je sve to sto kaze gradski menadzercic ali da vecina stanare ima plate bar jao u Sloveniji, ovako Komora profesionalnih upravitelja, vec vidim novi namet na uplatnicama za stanare, i dodatni posao za izvrsitelje.
pre 7 godina
Da ponovim ovaj sjajan komentar, u momentu zaboravih ime komentatora, ali čestitke! :
Slažem se da treba uvesti red u ovoj oblasti, ali ne jednostrano, sve ovo podrazumeva finansijska sredstva. Mislim da zakonodavc treba da deo poreza od imovine koji plaćaju vlasnici nekretnina, a na trošenje istog nemaju nikakvog uticaja, da se upotrebi za investiciono održavanje zgrada, a ne na zvučne fontane i koje kakve gluposti.
pre 7 godina
Molim odgovor na sledece pitanje:
Na osnovu cega ce se utvrdjivati vlasnistvo nad stanom, odnosno kako ce se i na osnovu cega dokazivati necije pravo da uopste ucestvuje u izboru upravnika zgrade u skladu sa novim zakonom.
Kad pogledam podatke u elektronskom katastru za moju zgradu, tacnije stanje upisanih vlasnika, moram priznati da bolji film nisam gledao jos od ``Apocalypse Now``
Nemoj posle da mi se na izboru upravnika pojavljuju oni koji nemaju uredan vlasnicki list (1/1), kojim dokazuju svoje pravo da se uopste nesto pitaju!
Prvo katastar, ondak - izbor upravnika! Plati pa klati!
pre 7 godina
Vesic jos uvek nije saznao da skupstine stanara ne postoje vec vise od dvadeset godina. Pravno lice je ZGRADA, te samo ona moze imati skupstinu.
pre 7 godina
Zakon kaze da zgrade koje imaju manje od 20 stanova a ne pet nece morati da imaju profesionalnog upravitelja
pre 7 godina
Hvala Vam na odgovoru.
Ja sam doduse procitao da ce zgrade koje imaju preko 30 stanova morati da imaju profesionalnog upravnika.
Za zgrade ispod 30stanova znam da stanari mogu da biraju upravnika izmedju sebe i da sve ostaje isto ali za preko 30 stanova mislim da ne mogu po novom zakonu...
Mozda sam i pogresno informisan
Zato sam i postavio to pitanje
pre 7 godina
al ce napredni upravitelji da se ovajde!
pre 7 godina
stariji se sigurno sećaju da je ovo još pre postojalo, čak su stanovi upravnika-domara bili u prizemlju. tako da je njihovo zanimanje tj. plata bila isključivo od stanara. Ovaj koncept nije zaživeo zbog plaćanja koji stanari nisu imali da plaćaju tj socijalnog statusa -čitaj nemaštine
pre 7 godina
Skupstina stanara bira predsenika ili upravitelja.Ne grad.samo ako se stanari ne mogu dogovoriti, a ima vise od dvadeset stanova,grad donosi odluku o privremenom upravniku,koga ce stanari placati vise ,ako ne mogu sami da izaberu predsednika,nekog od svojih stanara.Zgrade sa manje od dvadeset stanova za sada nisu u obavezi da imaju svoju skupstinu stanara.
pre 7 godina
U Sloveniji imamo taj zakon već godinama, svaki mesec plaćamo dodatno svotu za koju se dogovorimo (stanari) i iz tog fonda se vrše popravke, zamene krovova, farbanje fasade i sl. U teoriji je super ali u praksi smo već ukapirali da nas potkradaju svi, od upravitelja do izvođača radova (koji su obično u dogovoru sa upraviteljem i zajedno dele novac, koji ostaje od naših uplaćenih iznosa). Slabiji materijal, cena koja se od predračuna promeni do neviđenih razmera, nestručni podizvođači... sve je to deo te priče u praksi.
pre 7 godina
Kakve velike izmene? Pa ovo sve vazi i sada po Zakonu o odrzavanju stambenih zgrada. Nije skupstina stanara, vec skupstina zgrade. Za tekuce odrzavanje glasa nadpolovicni broj vlasnika stanova, a za investiciono odrzavanje nadpolovicna kvadratura. Troskovi se dele prema kvadraturi. U Novom Sadu vam se to nalepi na Informatiku - u Beogradu je to racun Infostana. Ako ne platite posalju izvrsitelje. Mi vec godinama imamo profesionalnog predsednika skupstine zgrade koga placamo 300 din mesecno, mislim. Problem je sto ni stanari, ni vlasnici stanova, ni taj profi predsednik ne poznaju zakon.
Jedan stanar/vlasnik ni sada ne moze da blokira radove na odrzavanju zgrade. Jedino sto je mogao da blokira, mada je to zakonski nejasno jer se sukobljavaju dva zakona po istoj stvari, je otudjenje zajednickih prostorija, dvorista, parkinga, tavana, vesernice, koje je nedeljivo vlasinstvo svih stanara...
pre 7 godina
@Osveta A gde je to Vesić uveo red?! Propali DS kadar
pre 7 godina
platili smo "remont" dva lifta 2007 god. preko skupstine grada 1,5 miliona dinara a preostalih 3 miliona( posto je vrednost remonta izracunata na 4,5 miliona)je navodno donirao grad.Svaki stan je odprilike dao oko 500 eura .Od remonta je uradjeno farbanje kabine i zamena displejana liftovima.Od tada se dosta cesto kvare.Cena remonta je preuvelicana ali je razlika para otisla u ko zna koji dzep.
pre 7 godina
Posle odkupa stanova 1993.godine donet je Zakon o održavanju stambenih zgrada.Sa dve mogućnosti.
-Da se formira skupština zgrade više od 10 stanova ili
-da se formira savet zgrade sa manje od 10 stanova.
Ukoliko se ne formira skupština zgrade nad zgradom Javno stambeno preduzeće vrši prinudnu upravu i raspolaže sa svim sredsvima koje su stanari dužni da plate a za taj novac samo se obavljaju hitne intervencije.
Ukoliko je skupština zgrade oformljena i registrovana ona donosi pravna akta i registruje se ima svoj matični broj PIM i tekući račun.
Skupština zgrade odlučuje da li će te poslove obavljati samostalno ili će poveriti stambenom preduzeću ili nekom drugom licu.
Da ne duljim interes svih vlasnika stanova je da postoji skupština zgrade i da se odlučuje kako će se sredstva trošiti. Skupština zgrade po tom zakonu mogla je da donese odluku da poslove tekućeg i investicionog održavanja obavlja samostalno.
Interes vlasnika stanova je da su organizovani.
pre 7 godina
To je nesprovodivo i nemoguce
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dule, 20. novembar 2016 15:39
E pa to su rekli iza kradju penzija. Zato pazi sledeci ut kako glasas.
83 Komentari
Sortiraj po: