Četvrtak, 10.11.2016.

18:45

Muškarac mesecima živeo u mukama, lekari nisu znali šta je

Izvor: express.hr

Muškarac mesecima živeo u mukama, lekari nisu znali šta je IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

spirogira

pre 7 godina

Mene ponekad boli koža na jednoj polovini glave i/ili ušna školjka sa te strane. U pitanju je nepredvidiv jak probadajući bol, nema veze sa pokretima, jednostavno se pojavi i kada mirujem. Na osnovu svega što sam pročitala deluje mi kao isto što je mučilo ovog čoveka. To je takav bol da razumem zašto "bolest samoubistva".

naši lekari

pre 7 godina

znaju ali neće da rade bez mita, lično sam osetila na koži svoje majke zbog operacije kuka, ako nekog interesuje cena je 1000 evra.
E sad, možda nisu svi takvi ali juče je medicinski brat ( piše na plpčici da je pripravnik) koji je odvezao kolicima mamoju majku od ambulante do izlaza čekao da ga častimo. Moja majka je htela da da tom "finom" mladiću neki dinar, ja nisam dozvolila, neka podeli sa doktorom.
Nemojte da mi pričati da je opravdanje mala plata, povratiću ako to čujem. Zar mislite da su svi ostali dobro plaćeni, neka otvore svoje ordinacije, izbore se sa sistemom, ne lakše im je da pljačkaju narod nego da se udruže i pokrenu stvari, ovako više zarađuju a ne plaćaju porez.

U Americi kao i ovde ima i dobrih i loših lekara, da naši znaju više, čisto sumljam, volimo mi da pričamo o sebi na takav način

Nikola

pre 7 godina

Kao lekaru, na prvi opis, prvo mi je trigeminus pao na pamet. Tacka.
(veeegi, 10. novembar 2016 19:24)

Naravno,nama lekarima iz Srbije,ali ko nas šta pita....radimo za cirka 500eur i to ti je to.

Berezutsky

pre 7 godina

Meni svaki put nesto pucne u predelu potiljka i to samo kad okrenem glavu u levu stranu,a u desnu ne.Sta to moze da bude?Jel to ima veze sa nekim od prsljena?

Dzo

pre 7 godina

@CrniEvo ja kao gradjevinac sam pogodio sta je ovom nesrecniku pa da pokusam i tebi. :) Kicma je problem. Kicma i ramena. 'Ajde sad da cujemo prave lekare. ;) Sve najbolje ti zelim i nadam se da ces da ozdravis, tj da neces vise da trnes. :)

žan

pre 7 godina

@crni: ako je praćeno sa bolovima u ramenima i ledjima kod lopatica, moguće da imaš upalu 5 i/ili 6 kičmenog pršljena, idi kod dobrog fizijatra da te pregleda

Onaj koji zna

pre 7 godina

Doveo sam mamu sa hitnom u bolnicu. Nije joj dobro, jako ju boli i priča potpuno nesuvislo. Pregledali ju, izvadili krv (CRP 60) i dali joj neki antibiotik jer je kao neka infekcija bubrega ili mjehura. I poslali kući. Sutradan dolazimo opet u istu bolnicu. Njoj još gore. Vade krv, ultrazvuk svega i svačega - prošla je valjda 5 specijalista i ništa. CRP kao pokazatelj nedavne upale je 200. Više ju ne mogu sa ovakvim nalazima poslat kući, a nemaju pojma što joj je.
Dok nije povratila žuč! U 21. stoljeću cijela bolnica puna doktora, a nikakve koristi od njih. Oprema u bolnici vrijedi više od 20 miliona eura, a ne mogu prepoznati upalu žuči!
Trenutak prije pucanja žučne kese i sepse završila je na operaciji. da nije povratila možda bi i umrla u bolnici pokraj svih doktora.

Doktori se sve više oslanjaju na razne dijagnostičke aparate, a pri tome gube iz vida cijelu sliku i stanje pacjenta. Svaki specijalist je otklonio sumnju u njegov dio tijela, a nitko nije promatrao pacjenta kao čovjeka. Po meni su svi ovi specijalisti MORALI prepoznat upalu žuči.
Tako da se boljim da je znanje doktora sve manje umjesto sve veće. Nitko više ne upotrebljava zdravi razum i logiku pa mnogi od naočala na nosu ne vide slona koji im stoji na nozi.

Svi koji imaju problema sa živcima morali bi piti kompleks B vitamina sa barem po 50 mg ili mcg, dva puta dnevno. Svi sa bilo kakvim jačim upalama morali bi piti jaki miks antioksidansa (A,C,E vitamin + selen i cink).To je puno bolje od lijekova.

Boža zvani pub

pre 7 godina

Moja žena živi sa neuralgijom trigeminusa 28 godina. I mi smo zbog nesnošljivih periodičnih bolova obijali pragove raznih specijalista koji su takodje mislili da je luda i izmišlja, sve dok jednog dana obična doktorka opšte prakse u hitnoj pomoći nije postavila ovu dijagnozu (kako li je samo znala?) i naravno, neurologu u tadašnjoj Željezničkoj bolnici (sada "dr-Dragiša Mišović") nije ostalo ništa drugo nego da potvrdi dijagnozu koleginice sa rečima "kako li je znala?". I još nam reče doktorka: Od toga se ne umire, s tim se umire, ako čovek može da trpi bol da sam sebi ne presudi. A kod nje nažalost nije operativno, jer je upaljen krak nerva koji drži mišiće lica, pa bi u slučaju operacije dobila lice nakaze u bukvalnom smislu - pola lica bi joj palo jer mišiće ništa ne bi držalo u tonusu. Ali ne bi više bolelo!?! Ćuti i trpi. Kaže da su porođajni bolovi u odnosu na ovaj bol obično golicanje!?!

Ultra kratki talasi

pre 7 godina

Ne mogu da verujem da nisu to znali. Mislim jos nisam postala lekar, u Srbiji verovatno nikad i necu, znaci nemam iskustva i ovo mi je prvo palo na pamet. Ali dobri profesori i asistenti na neurologiji.

a mozda i nije

pre 7 godina

@Crni

Evo ti pretpostavka nekog ko nije lekar. Sindrom karpalnog tunela.
Radis li tokom dana neki manuelni posao? Drzis saku u cudnom polozaju? Nosis teret u toj ruci? Igras igricu satima? Da li ti je bolje posle nekoliko dana odmaranja te sake? Otkriva se rentgenom.
Googlaj brate, sto ja da to radim umesto tebe pa da ti prepricavam.

Alex

pre 7 godina

Pa nemojte dragi doktori i stomatolozi da se cudite i da pomislite da je ova prica izmisljena. Kao prvo nazalost Vasa struka je veoma potcenjena ovde, jer se upisuje jako veliki broj studenata i kao rezultat toga je veliki broj lekara nezaposleno. Ponuda je veća od traznje. A inace moj drug i drugarica iz gimnazije, koji su zavrsili bg medicinski pre 30 godina su uvazeni profesori na americkim univerzitetima i vrhunski istrazivaci. Andreja Terzic, proguglajte malo je na Mayo, vodeći istrazivac u oblasri primene maticnih ćelija. U USA samo ako ste izuzetno bogati mozete upisati medicinski fakultet. Takav sistem ne dozvoljava najpametnijim i najboljima da se bave strukom. Za većinu stvari dijagnostika se resava softverski, posto imaju jako kvalitetnu opremu. Potpuno je drugačiji sistem obrazovanja. Sa druge strane tamo se ne bi verovatno desio slucaj, kao u Loznici, a ako bi se desio odsteta porodici bi bila astronomska. Navešću primer nase prijatelhice iz Majamiha, koha je imala crevne probleme i dihagnostikovali su joj kancer i lecili citostaticima. Nije joj bilo nimalo bolje, za 2 dana lečenja cifra je dostigla 20k USD. Promenila je posle nekog vremena doktora, koji je rešio problem. Uopste nije bio kancer, već neki netpičan slučaj. Ziva i zdrava, na sreću, morala je da povede računa o ishrani, ne sećam se detalja, koji je problem bio, ali je baš tako.

Vader

pre 7 godina

@crni

Nisam lekar, ali proveri kičmu (mislim da je to vratni deo). Verovatno u položaju u kom spavaš neki pršljenovi pritiskaju nerv.

Nisam doktor

pre 7 godina

@crni

Nervi iz vratnog dela kičmenog stuba se spuštaju duž ruke sve do prstiju. Nešto vrši kompresiju na nerv (radijalni nerv je u pitanju ako trne palac, kažiprst i srednji prst). Može biti mišić ili problem sa vratim pršljenovima.

Vader

pre 7 godina

Kad vec ima puno lekara, da pitam i ja nešto :)

Pre par godina sam imala jak bol u vilici sa obe strane (kod zglobova), nisam mogla da otvorim usta dovoljno da jedem. I trajalo je par meseci i povuklo se samo od sebe. Od tad se nije vraćalo, ali eto, volela bih da znam šta je to bilo.

I drugi slučaj, isto pre par godina, svi zubi su me jako boleli, počelo je odjednom i trajalo nekih 10ak dana. Inače, svi zubi su mi zdravi, desni zdrave, nikakav karijes ili slično. Mislila sam da je neka upala nekog nerva, ali mi je čudno što su me baš svi zubi boleli. Nisam ni pomfrit mogla da žvaćem, i to mi je bilo bolno.

Crni

pre 7 godina

Ej doktori da vas ozbiljno pitam: Kakva je dijagnoza ako mi trnu 3 prsta na rukama dok spavam. Ona 3 od placa do srednjeg. Stvarno pitam, ne šalim se... Unapred hvala. I nemoj da me ložite.:)

realni

pre 7 godina

Znaci stomatolog sam ali cim sam cuo da kaze nesnosljivi bolovi u vidu elktrosokova odma sam znao da je trigeminalna neuralgija. Prosto mislim da je tekst izmisljen zato sto mi je neverovatno da iskusni doktori mogu ovako da nagadjaju netacne dijagnoze. ...

Čika Zuba

pre 7 godina

Na studijama na vežbama iz maksilofacijalne hirurgije čovek je doveo oca na pregled koga je bukvalno sat vremena pre toga skinuo sa prozora jer je jadan čovek hteo da izvrši samoubistvo. Nakon alkoholne blokade nerva čovek je plakao kao malo dete . Bubreg jaaako boli ali kratko ovo boli kao bubreg ali danima, nedeljama, mesecima.......

Mile

pre 7 godina

Nisam mislio da komentarisem, ali je neko dole pomenuo da je, parafraziram, nas prosek znanja lekara bolji od onoga u SAD. To je netacno, da netacnije ne moze biti. Zasto...

Zato sto da bi neko dobio licencu u SAD mora da polaze cuveni USMLE (licencni ispit) koji je jedan od najtezih medicinskih ispita na svetu, ako ne i najtezi i najzahtevniji. Zahteve ogromno znanje, vanrednu koncentraciju i inteligeniciju. Nas ispit za licencu (drzavni) je spram toga - na nivou obdanista, i tvrdim da bi kod nas na tom ispitu popadalo vise od 2/3 nastavnika i saradnika na fakultetu.

Sto se ovog slucaja tice, da, simptomi se lako prepoznaju - ako su predstavljeni ovako kako je napisano! Nema teoretske sanse da ovo nije prepoznato na nivou primarne, a kamoli vise zdravstvene zastite jer je na nivou ispodprosecne klinicke vinjete za USMLE. Mozda je prezentacija bila atipicna, mozda se islo sa karbamazepinom bez rezultata itd, itd. To nikome, u naletu samozadovoljne afirmacije pameti nije palo na pamet jer Ego odbrambeni mehanizmi rade posao...

Zalosno je sto je vest docekana kao povod za likovanje nad neznalackim lekarima iz SAD, a svima koji zaista misle da su toliko bolji od kolega iz SAD (a tvrdim da nisu) preporuka - skinite banku za pripremu ispita sa neta (UWorld, recimo - pitanja su slicna) i odradite samo jedan blok (cetrdesetak pitanja za sat vremena) iz svoje specijlanosti. Onda uporedite sa tim da student (ne specijalista) polaze sve oblasti izmesano u 8 ili 9 blokova.

ii

pre 7 godina

Kakvi crni doktori u americi,ha odveo malu za uho,doktorica uzvadila telefon i kaze da vidimo sta google kaze o tome...takodje dijagnoze i operacije ,nedaj boze nikome.cijene da ne spominjem,magnet 5milja,ct 4 milje.

Help :)

pre 7 godina

Vidim da se ovde javlja dosta lekara pa bih da postavim jedno pitanje :D. 2001 sam imala operaciju slepog creva. Ove godine se javlja ostar bol na mestu oziljka, kocenje desne noge, leukociti preko 20, kolonoskopija nije pokazala nista znacajno posto se sumnjalo na Krona a nije, skener u urgentnom pokaze inflamaciju tkiva gde je bilo slepo crevo. Otpustena iz bolnice, bolovi i dalje prisutni, ako neko ima ikakvu ideju sta raditi neka pise :D jer ne zelim da prodjem kao gospodin iz teksta :D hvala.

euforija

pre 7 godina

Nisam lekar ali u porodici imam lekare, a i mamu kojoj je povredjen zivac u saobracajnoj nesreci. Posle prvih par recenica sam pomislila da je trigeminus, ali reko nema sanse da nisu prepoznali, kad ono..

lilibg

pre 7 godina

Priča je više nego glupa, lekar opšte prakse bi mogao i trebalo da zna da postavi dijagnozu, a da ne govorimo o neurologu. Na početku priče je već bilo jasno o čemu se radi.

Vlad

pre 7 godina

Imam 27 godina i sličan problem. Periodično preoštar bol u levoj strani grudi od kojeg ne mogu da dišem pomeram se ništa. Svi pregledi, ekg snimci , internisti kažu da je sve ok. No ja u trenucima tih napada mislim od ovog bi mogao umreti. Takav bol nije moguce da je ništa? Vidim da mnogi doktori čitaju članak vrede bi mi neki odgovor u vidu podkomentara.

Vatra

pre 7 godina

Ma joj ti doktori. Pa mene već 5 godina boli neki djavo ispod desnih rebara, skroz čudan i neodredjen bol koji je teško locorati i radio sam CT, Magmetnu rezonancu, tamanio gomilu lekova i ništa, još uvek boli, ali na sreću nije neizdrživo za sada, ako se pogorša ne znam šta ću, ne znaju ni doktori.

DK

pre 7 godina

Na osnovu nekoliko prvih recenica bi i prosecan student medicine zavrsnih godina morao da prepozna o cemu se radi, ili da makar pomisli na neuralgiju trigeminusa. Neurologiju sam polozio pre 20ak godina, nikada nisam radio kao lekar, ali mi je to prvo palo na pamet. Prosto ne mogu da verujem da nisu prepoznali ovo stanje (ako se ne varam, jedan od najintenzivnijih bolova koje covek moze osetiti).

psycho-path

pre 7 godina

@covo
otidi kod nekog neurologa koji se bavi EMMGom i metodom evociranih potencijala, nek ti postavi dijagnozu...
posle toga imas opciju da ti na stomatoloskom fakultetu u beogradu rese problem plasiranjem igle koja se postepeno zagreva u ganglion trigeminusa...
problem nije resen zauvek, ali olaksava simptome uveliko

mix

pre 7 godina

Ma i nasi doktori bi to dijagnostikovali, al' bi mu i rekli "Sta ces, moraces da zivis s time, ima i gorih stvari" dok zapadni dr. odmah smilja kako da mu otkloni uzrok bola, u tome je razlika..

Lemmy Pop

pre 7 godina

Za sve vas koji sumnjate, našao sam izvorne članke na engleskom. Izgleda da je članak istinit, što znači da bi mu kod nas dijagnoza odmah bila postavljena. Ili se naši lekari preterano hvale posle pročitanog teksta (šala mala, nemojte se odmah ljutiti :-))

Banjalučanin

pre 7 godina

@ čak i naši neurolozi postave dijagnozu na prvu na osnovu svega dva, tri simptoma...
(Ja, 10. novembar 2016 19:23)

Naši ljekari su generalno jako dobri. Mnogi toga nisu ni svjesni, već pljuju na neviđeno. Naravno, izuzetaka ima, ali mislim da nam je prosjek (još uvijek) doata bolji nego prosjek u US.

covo

pre 7 godina

veeegi *
Cini mi se da nisi jedini lekar komentator veceras,napisite jos nesto o tom bla bla zivcu,glava me boli vec godinu dana bez prestanka ,zubi,vilica,oko. Sve se desilo za vreme seksa,ko da me grom udario u mozak ,sumnjali na aurizmu ,radio mrt,ct ,nista .Bocka me u kozu ali kao prava igla,,probleme sa ravnotezom, cudne pojave.

Zlatko

pre 7 godina

Medicina je čudo kao i svaka druga prirodna nauka, oni koji se bave tim poslom malo znaju, ali u odnosu na nas ostale koji se ne bavimo medicinom znaju ogromno mnogo. Jedino rešenje - obostrana saradnja pacijenta i doktora da bi se došlo do rešenja.

kraja

pre 7 godina

...posle citanja nekoliko redova mi je na umu bila upravo ta "nemoguca" dijagnoza...
...ponekad se od drveta ne vidi suma...
...ali posle toliko "specijalista"...
...tuzno...

Ja

pre 7 godina

Ovu neuralgiju nije teško dijagnostifikovati. U stvari, bol u jednoj strani lica je vrlo specifičan. Baš me čudi da im je toliko trebalo, pa čak i naši neurolozi postave dijagnozu na prvu na osnovu svega dva, tri simptoma. Osim ovoga, može da se leči i sa gama nožem, pa možda nije morao odmah na operaciju...

risus_sardonicus

pre 7 godina

Da l' me zezas da nisu provalili da je trigeminalna neuralgija!? Sve vreme citam i to je prvo sto mi oada na pamet. Video sam par slucajeva, simptomi su isti kao sto su opisani u clanku, najcesce jednostrani bolovi tipa probadanja, 'elektrosokova', zarenja, pecenja... Jako se tesko leci, i u velikom broju slucajeva je idiopatska neuralgija u pitanju.

Dzo

pre 7 godina

Posle druge recenice sam pomislio, idi kod neurologa. Jadan covek. Dobrog dijagnosticara tesko je naci. Zato svi vi koji studirate medicinu, ucite, citajte i negde nekad cete se setiti da bol u ramenu moze znaciti da imate upalu slepog creva (bez standardnih bolova u stomaku), da bol ispod unutrasnje strane kolena moze znaciti da imate tumor na mozgu...

sokiran

pre 7 godina

Neuralgija trigeminusa. Znao sam kad sam poceo da citam. To je inace ispitno pitanje iz neurologije na med. fakultetu. Dakle svaki dr opste prakse mora da prepozna. O neurolozima da ne pricam. Ne kapiram kako nisu mogli da postave dijagnozu tako dugo. Inace je jedan od najjacih bolova. Ruku na srce mozda je imao ocajno stanje zuba (diabetes) pa je to skretalo dijagnostiku sa puta.

kraja

pre 7 godina

...posle citanja nekoliko redova mi je na umu bila upravo ta "nemoguca" dijagnoza...
...ponekad se od drveta ne vidi suma...
...ali posle toliko "specijalista"...
...tuzno...

sokiran

pre 7 godina

Neuralgija trigeminusa. Znao sam kad sam poceo da citam. To je inace ispitno pitanje iz neurologije na med. fakultetu. Dakle svaki dr opste prakse mora da prepozna. O neurolozima da ne pricam. Ne kapiram kako nisu mogli da postave dijagnozu tako dugo. Inace je jedan od najjacih bolova. Ruku na srce mozda je imao ocajno stanje zuba (diabetes) pa je to skretalo dijagnostiku sa puta.

Ja

pre 7 godina

Ovu neuralgiju nije teško dijagnostifikovati. U stvari, bol u jednoj strani lica je vrlo specifičan. Baš me čudi da im je toliko trebalo, pa čak i naši neurolozi postave dijagnozu na prvu na osnovu svega dva, tri simptoma. Osim ovoga, može da se leči i sa gama nožem, pa možda nije morao odmah na operaciju...

risus_sardonicus

pre 7 godina

Da l' me zezas da nisu provalili da je trigeminalna neuralgija!? Sve vreme citam i to je prvo sto mi oada na pamet. Video sam par slucajeva, simptomi su isti kao sto su opisani u clanku, najcesce jednostrani bolovi tipa probadanja, 'elektrosokova', zarenja, pecenja... Jako se tesko leci, i u velikom broju slucajeva je idiopatska neuralgija u pitanju.

Dzo

pre 7 godina

Posle druge recenice sam pomislio, idi kod neurologa. Jadan covek. Dobrog dijagnosticara tesko je naci. Zato svi vi koji studirate medicinu, ucite, citajte i negde nekad cete se setiti da bol u ramenu moze znaciti da imate upalu slepog creva (bez standardnih bolova u stomaku), da bol ispod unutrasnje strane kolena moze znaciti da imate tumor na mozgu...

Banjalučanin

pre 7 godina

@ čak i naši neurolozi postave dijagnozu na prvu na osnovu svega dva, tri simptoma...
(Ja, 10. novembar 2016 19:23)

Naši ljekari su generalno jako dobri. Mnogi toga nisu ni svjesni, već pljuju na neviđeno. Naravno, izuzetaka ima, ali mislim da nam je prosjek (još uvijek) doata bolji nego prosjek u US.

covo

pre 7 godina

veeegi *
Cini mi se da nisi jedini lekar komentator veceras,napisite jos nesto o tom bla bla zivcu,glava me boli vec godinu dana bez prestanka ,zubi,vilica,oko. Sve se desilo za vreme seksa,ko da me grom udario u mozak ,sumnjali na aurizmu ,radio mrt,ct ,nista .Bocka me u kozu ali kao prava igla,,probleme sa ravnotezom, cudne pojave.

Zlatko

pre 7 godina

Medicina je čudo kao i svaka druga prirodna nauka, oni koji se bave tim poslom malo znaju, ali u odnosu na nas ostale koji se ne bavimo medicinom znaju ogromno mnogo. Jedino rešenje - obostrana saradnja pacijenta i doktora da bi se došlo do rešenja.

realni

pre 7 godina

Znaci stomatolog sam ali cim sam cuo da kaze nesnosljivi bolovi u vidu elktrosokova odma sam znao da je trigeminalna neuralgija. Prosto mislim da je tekst izmisljen zato sto mi je neverovatno da iskusni doktori mogu ovako da nagadjaju netacne dijagnoze. ...

Čika Zuba

pre 7 godina

Na studijama na vežbama iz maksilofacijalne hirurgije čovek je doveo oca na pregled koga je bukvalno sat vremena pre toga skinuo sa prozora jer je jadan čovek hteo da izvrši samoubistvo. Nakon alkoholne blokade nerva čovek je plakao kao malo dete . Bubreg jaaako boli ali kratko ovo boli kao bubreg ali danima, nedeljama, mesecima.......

Mile

pre 7 godina

Nisam mislio da komentarisem, ali je neko dole pomenuo da je, parafraziram, nas prosek znanja lekara bolji od onoga u SAD. To je netacno, da netacnije ne moze biti. Zasto...

Zato sto da bi neko dobio licencu u SAD mora da polaze cuveni USMLE (licencni ispit) koji je jedan od najtezih medicinskih ispita na svetu, ako ne i najtezi i najzahtevniji. Zahteve ogromno znanje, vanrednu koncentraciju i inteligeniciju. Nas ispit za licencu (drzavni) je spram toga - na nivou obdanista, i tvrdim da bi kod nas na tom ispitu popadalo vise od 2/3 nastavnika i saradnika na fakultetu.

Sto se ovog slucaja tice, da, simptomi se lako prepoznaju - ako su predstavljeni ovako kako je napisano! Nema teoretske sanse da ovo nije prepoznato na nivou primarne, a kamoli vise zdravstvene zastite jer je na nivou ispodprosecne klinicke vinjete za USMLE. Mozda je prezentacija bila atipicna, mozda se islo sa karbamazepinom bez rezultata itd, itd. To nikome, u naletu samozadovoljne afirmacije pameti nije palo na pamet jer Ego odbrambeni mehanizmi rade posao...

Zalosno je sto je vest docekana kao povod za likovanje nad neznalackim lekarima iz SAD, a svima koji zaista misle da su toliko bolji od kolega iz SAD (a tvrdim da nisu) preporuka - skinite banku za pripremu ispita sa neta (UWorld, recimo - pitanja su slicna) i odradite samo jedan blok (cetrdesetak pitanja za sat vremena) iz svoje specijlanosti. Onda uporedite sa tim da student (ne specijalista) polaze sve oblasti izmesano u 8 ili 9 blokova.

DK

pre 7 godina

Na osnovu nekoliko prvih recenica bi i prosecan student medicine zavrsnih godina morao da prepozna o cemu se radi, ili da makar pomisli na neuralgiju trigeminusa. Neurologiju sam polozio pre 20ak godina, nikada nisam radio kao lekar, ali mi je to prvo palo na pamet. Prosto ne mogu da verujem da nisu prepoznali ovo stanje (ako se ne varam, jedan od najintenzivnijih bolova koje covek moze osetiti).

Crni

pre 7 godina

Ej doktori da vas ozbiljno pitam: Kakva je dijagnoza ako mi trnu 3 prsta na rukama dok spavam. Ona 3 od placa do srednjeg. Stvarno pitam, ne šalim se... Unapred hvala. I nemoj da me ložite.:)

euforija

pre 7 godina

Nisam lekar ali u porodici imam lekare, a i mamu kojoj je povredjen zivac u saobracajnoj nesreci. Posle prvih par recenica sam pomislila da je trigeminus, ali reko nema sanse da nisu prepoznali, kad ono..

lilibg

pre 7 godina

Priča je više nego glupa, lekar opšte prakse bi mogao i trebalo da zna da postavi dijagnozu, a da ne govorimo o neurologu. Na početku priče je već bilo jasno o čemu se radi.

Boža zvani pub

pre 7 godina

Moja žena živi sa neuralgijom trigeminusa 28 godina. I mi smo zbog nesnošljivih periodičnih bolova obijali pragove raznih specijalista koji su takodje mislili da je luda i izmišlja, sve dok jednog dana obična doktorka opšte prakse u hitnoj pomoći nije postavila ovu dijagnozu (kako li je samo znala?) i naravno, neurologu u tadašnjoj Željezničkoj bolnici (sada "dr-Dragiša Mišović") nije ostalo ništa drugo nego da potvrdi dijagnozu koleginice sa rečima "kako li je znala?". I još nam reče doktorka: Od toga se ne umire, s tim se umire, ako čovek može da trpi bol da sam sebi ne presudi. A kod nje nažalost nije operativno, jer je upaljen krak nerva koji drži mišiće lica, pa bi u slučaju operacije dobila lice nakaze u bukvalnom smislu - pola lica bi joj palo jer mišiće ništa ne bi držalo u tonusu. Ali ne bi više bolelo!?! Ćuti i trpi. Kaže da su porođajni bolovi u odnosu na ovaj bol obično golicanje!?!

Lemmy Pop

pre 7 godina

Za sve vas koji sumnjate, našao sam izvorne članke na engleskom. Izgleda da je članak istinit, što znači da bi mu kod nas dijagnoza odmah bila postavljena. Ili se naši lekari preterano hvale posle pročitanog teksta (šala mala, nemojte se odmah ljutiti :-))

mix

pre 7 godina

Ma i nasi doktori bi to dijagnostikovali, al' bi mu i rekli "Sta ces, moraces da zivis s time, ima i gorih stvari" dok zapadni dr. odmah smilja kako da mu otkloni uzrok bola, u tome je razlika..

Onaj koji zna

pre 7 godina

Doveo sam mamu sa hitnom u bolnicu. Nije joj dobro, jako ju boli i priča potpuno nesuvislo. Pregledali ju, izvadili krv (CRP 60) i dali joj neki antibiotik jer je kao neka infekcija bubrega ili mjehura. I poslali kući. Sutradan dolazimo opet u istu bolnicu. Njoj još gore. Vade krv, ultrazvuk svega i svačega - prošla je valjda 5 specijalista i ništa. CRP kao pokazatelj nedavne upale je 200. Više ju ne mogu sa ovakvim nalazima poslat kući, a nemaju pojma što joj je.
Dok nije povratila žuč! U 21. stoljeću cijela bolnica puna doktora, a nikakve koristi od njih. Oprema u bolnici vrijedi više od 20 miliona eura, a ne mogu prepoznati upalu žuči!
Trenutak prije pucanja žučne kese i sepse završila je na operaciji. da nije povratila možda bi i umrla u bolnici pokraj svih doktora.

Doktori se sve više oslanjaju na razne dijagnostičke aparate, a pri tome gube iz vida cijelu sliku i stanje pacjenta. Svaki specijalist je otklonio sumnju u njegov dio tijela, a nitko nije promatrao pacjenta kao čovjeka. Po meni su svi ovi specijalisti MORALI prepoznat upalu žuči.
Tako da se boljim da je znanje doktora sve manje umjesto sve veće. Nitko više ne upotrebljava zdravi razum i logiku pa mnogi od naočala na nosu ne vide slona koji im stoji na nozi.

Svi koji imaju problema sa živcima morali bi piti kompleks B vitamina sa barem po 50 mg ili mcg, dva puta dnevno. Svi sa bilo kakvim jačim upalama morali bi piti jaki miks antioksidansa (A,C,E vitamin + selen i cink).To je puno bolje od lijekova.

Vatra

pre 7 godina

Ma joj ti doktori. Pa mene već 5 godina boli neki djavo ispod desnih rebara, skroz čudan i neodredjen bol koji je teško locorati i radio sam CT, Magmetnu rezonancu, tamanio gomilu lekova i ništa, još uvek boli, ali na sreću nije neizdrživo za sada, ako se pogorša ne znam šta ću, ne znaju ni doktori.

Help :)

pre 7 godina

Vidim da se ovde javlja dosta lekara pa bih da postavim jedno pitanje :D. 2001 sam imala operaciju slepog creva. Ove godine se javlja ostar bol na mestu oziljka, kocenje desne noge, leukociti preko 20, kolonoskopija nije pokazala nista znacajno posto se sumnjalo na Krona a nije, skener u urgentnom pokaze inflamaciju tkiva gde je bilo slepo crevo. Otpustena iz bolnice, bolovi i dalje prisutni, ako neko ima ikakvu ideju sta raditi neka pise :D jer ne zelim da prodjem kao gospodin iz teksta :D hvala.

Vlad

pre 7 godina

Imam 27 godina i sličan problem. Periodično preoštar bol u levoj strani grudi od kojeg ne mogu da dišem pomeram se ništa. Svi pregledi, ekg snimci , internisti kažu da je sve ok. No ja u trenucima tih napada mislim od ovog bi mogao umreti. Takav bol nije moguce da je ništa? Vidim da mnogi doktori čitaju članak vrede bi mi neki odgovor u vidu podkomentara.

psycho-path

pre 7 godina

@covo
otidi kod nekog neurologa koji se bavi EMMGom i metodom evociranih potencijala, nek ti postavi dijagnozu...
posle toga imas opciju da ti na stomatoloskom fakultetu u beogradu rese problem plasiranjem igle koja se postepeno zagreva u ganglion trigeminusa...
problem nije resen zauvek, ali olaksava simptome uveliko

ii

pre 7 godina

Kakvi crni doktori u americi,ha odveo malu za uho,doktorica uzvadila telefon i kaze da vidimo sta google kaze o tome...takodje dijagnoze i operacije ,nedaj boze nikome.cijene da ne spominjem,magnet 5milja,ct 4 milje.

naši lekari

pre 7 godina

znaju ali neće da rade bez mita, lično sam osetila na koži svoje majke zbog operacije kuka, ako nekog interesuje cena je 1000 evra.
E sad, možda nisu svi takvi ali juče je medicinski brat ( piše na plpčici da je pripravnik) koji je odvezao kolicima mamoju majku od ambulante do izlaza čekao da ga častimo. Moja majka je htela da da tom "finom" mladiću neki dinar, ja nisam dozvolila, neka podeli sa doktorom.
Nemojte da mi pričati da je opravdanje mala plata, povratiću ako to čujem. Zar mislite da su svi ostali dobro plaćeni, neka otvore svoje ordinacije, izbore se sa sistemom, ne lakše im je da pljačkaju narod nego da se udruže i pokrenu stvari, ovako više zarađuju a ne plaćaju porez.

U Americi kao i ovde ima i dobrih i loših lekara, da naši znaju više, čisto sumljam, volimo mi da pričamo o sebi na takav način

Ultra kratki talasi

pre 7 godina

Ne mogu da verujem da nisu to znali. Mislim jos nisam postala lekar, u Srbiji verovatno nikad i necu, znaci nemam iskustva i ovo mi je prvo palo na pamet. Ali dobri profesori i asistenti na neurologiji.

Dzo

pre 7 godina

@CrniEvo ja kao gradjevinac sam pogodio sta je ovom nesrecniku pa da pokusam i tebi. :) Kicma je problem. Kicma i ramena. 'Ajde sad da cujemo prave lekare. ;) Sve najbolje ti zelim i nadam se da ces da ozdravis, tj da neces vise da trnes. :)

spirogira

pre 7 godina

Mene ponekad boli koža na jednoj polovini glave i/ili ušna školjka sa te strane. U pitanju je nepredvidiv jak probadajući bol, nema veze sa pokretima, jednostavno se pojavi i kada mirujem. Na osnovu svega što sam pročitala deluje mi kao isto što je mučilo ovog čoveka. To je takav bol da razumem zašto "bolest samoubistva".

Vader

pre 7 godina

Kad vec ima puno lekara, da pitam i ja nešto :)

Pre par godina sam imala jak bol u vilici sa obe strane (kod zglobova), nisam mogla da otvorim usta dovoljno da jedem. I trajalo je par meseci i povuklo se samo od sebe. Od tad se nije vraćalo, ali eto, volela bih da znam šta je to bilo.

I drugi slučaj, isto pre par godina, svi zubi su me jako boleli, počelo je odjednom i trajalo nekih 10ak dana. Inače, svi zubi su mi zdravi, desni zdrave, nikakav karijes ili slično. Mislila sam da je neka upala nekog nerva, ali mi je čudno što su me baš svi zubi boleli. Nisam ni pomfrit mogla da žvaćem, i to mi je bilo bolno.

Nikola

pre 7 godina

Kao lekaru, na prvi opis, prvo mi je trigeminus pao na pamet. Tacka.
(veeegi, 10. novembar 2016 19:24)

Naravno,nama lekarima iz Srbije,ali ko nas šta pita....radimo za cirka 500eur i to ti je to.

Alex

pre 7 godina

Pa nemojte dragi doktori i stomatolozi da se cudite i da pomislite da je ova prica izmisljena. Kao prvo nazalost Vasa struka je veoma potcenjena ovde, jer se upisuje jako veliki broj studenata i kao rezultat toga je veliki broj lekara nezaposleno. Ponuda je veća od traznje. A inace moj drug i drugarica iz gimnazije, koji su zavrsili bg medicinski pre 30 godina su uvazeni profesori na americkim univerzitetima i vrhunski istrazivaci. Andreja Terzic, proguglajte malo je na Mayo, vodeći istrazivac u oblasri primene maticnih ćelija. U USA samo ako ste izuzetno bogati mozete upisati medicinski fakultet. Takav sistem ne dozvoljava najpametnijim i najboljima da se bave strukom. Za većinu stvari dijagnostika se resava softverski, posto imaju jako kvalitetnu opremu. Potpuno je drugačiji sistem obrazovanja. Sa druge strane tamo se ne bi verovatno desio slucaj, kao u Loznici, a ako bi se desio odsteta porodici bi bila astronomska. Navešću primer nase prijatelhice iz Majamiha, koha je imala crevne probleme i dihagnostikovali su joj kancer i lecili citostaticima. Nije joj bilo nimalo bolje, za 2 dana lečenja cifra je dostigla 20k USD. Promenila je posle nekog vremena doktora, koji je rešio problem. Uopste nije bio kancer, već neki netpičan slučaj. Ziva i zdrava, na sreću, morala je da povede računa o ishrani, ne sećam se detalja, koji je problem bio, ali je baš tako.

Nisam doktor

pre 7 godina

@crni

Nervi iz vratnog dela kičmenog stuba se spuštaju duž ruke sve do prstiju. Nešto vrši kompresiju na nerv (radijalni nerv je u pitanju ako trne palac, kažiprst i srednji prst). Može biti mišić ili problem sa vratim pršljenovima.

Vader

pre 7 godina

@crni

Nisam lekar, ali proveri kičmu (mislim da je to vratni deo). Verovatno u položaju u kom spavaš neki pršljenovi pritiskaju nerv.

žan

pre 7 godina

@crni: ako je praćeno sa bolovima u ramenima i ledjima kod lopatica, moguće da imaš upalu 5 i/ili 6 kičmenog pršljena, idi kod dobrog fizijatra da te pregleda

a mozda i nije

pre 7 godina

@Crni

Evo ti pretpostavka nekog ko nije lekar. Sindrom karpalnog tunela.
Radis li tokom dana neki manuelni posao? Drzis saku u cudnom polozaju? Nosis teret u toj ruci? Igras igricu satima? Da li ti je bolje posle nekoliko dana odmaranja te sake? Otkriva se rentgenom.
Googlaj brate, sto ja da to radim umesto tebe pa da ti prepricavam.

Berezutsky

pre 7 godina

Meni svaki put nesto pucne u predelu potiljka i to samo kad okrenem glavu u levu stranu,a u desnu ne.Sta to moze da bude?Jel to ima veze sa nekim od prsljena?

ii

pre 7 godina

Kakvi crni doktori u americi,ha odveo malu za uho,doktorica uzvadila telefon i kaze da vidimo sta google kaze o tome...takodje dijagnoze i operacije ,nedaj boze nikome.cijene da ne spominjem,magnet 5milja,ct 4 milje.

Banjalučanin

pre 7 godina

@ čak i naši neurolozi postave dijagnozu na prvu na osnovu svega dva, tri simptoma...
(Ja, 10. novembar 2016 19:23)

Naši ljekari su generalno jako dobri. Mnogi toga nisu ni svjesni, već pljuju na neviđeno. Naravno, izuzetaka ima, ali mislim da nam je prosjek (još uvijek) doata bolji nego prosjek u US.

Ja

pre 7 godina

Ovu neuralgiju nije teško dijagnostifikovati. U stvari, bol u jednoj strani lica je vrlo specifičan. Baš me čudi da im je toliko trebalo, pa čak i naši neurolozi postave dijagnozu na prvu na osnovu svega dva, tri simptoma. Osim ovoga, može da se leči i sa gama nožem, pa možda nije morao odmah na operaciju...

mix

pre 7 godina

Ma i nasi doktori bi to dijagnostikovali, al' bi mu i rekli "Sta ces, moraces da zivis s time, ima i gorih stvari" dok zapadni dr. odmah smilja kako da mu otkloni uzrok bola, u tome je razlika..

Mile

pre 7 godina

Nisam mislio da komentarisem, ali je neko dole pomenuo da je, parafraziram, nas prosek znanja lekara bolji od onoga u SAD. To je netacno, da netacnije ne moze biti. Zasto...

Zato sto da bi neko dobio licencu u SAD mora da polaze cuveni USMLE (licencni ispit) koji je jedan od najtezih medicinskih ispita na svetu, ako ne i najtezi i najzahtevniji. Zahteve ogromno znanje, vanrednu koncentraciju i inteligeniciju. Nas ispit za licencu (drzavni) je spram toga - na nivou obdanista, i tvrdim da bi kod nas na tom ispitu popadalo vise od 2/3 nastavnika i saradnika na fakultetu.

Sto se ovog slucaja tice, da, simptomi se lako prepoznaju - ako su predstavljeni ovako kako je napisano! Nema teoretske sanse da ovo nije prepoznato na nivou primarne, a kamoli vise zdravstvene zastite jer je na nivou ispodprosecne klinicke vinjete za USMLE. Mozda je prezentacija bila atipicna, mozda se islo sa karbamazepinom bez rezultata itd, itd. To nikome, u naletu samozadovoljne afirmacije pameti nije palo na pamet jer Ego odbrambeni mehanizmi rade posao...

Zalosno je sto je vest docekana kao povod za likovanje nad neznalackim lekarima iz SAD, a svima koji zaista misle da su toliko bolji od kolega iz SAD (a tvrdim da nisu) preporuka - skinite banku za pripremu ispita sa neta (UWorld, recimo - pitanja su slicna) i odradite samo jedan blok (cetrdesetak pitanja za sat vremena) iz svoje specijlanosti. Onda uporedite sa tim da student (ne specijalista) polaze sve oblasti izmesano u 8 ili 9 blokova.

Dzo

pre 7 godina

Posle druge recenice sam pomislio, idi kod neurologa. Jadan covek. Dobrog dijagnosticara tesko je naci. Zato svi vi koji studirate medicinu, ucite, citajte i negde nekad cete se setiti da bol u ramenu moze znaciti da imate upalu slepog creva (bez standardnih bolova u stomaku), da bol ispod unutrasnje strane kolena moze znaciti da imate tumor na mozgu...

kraja

pre 7 godina

...posle citanja nekoliko redova mi je na umu bila upravo ta "nemoguca" dijagnoza...
...ponekad se od drveta ne vidi suma...
...ali posle toliko "specijalista"...
...tuzno...

covo

pre 7 godina

veeegi *
Cini mi se da nisi jedini lekar komentator veceras,napisite jos nesto o tom bla bla zivcu,glava me boli vec godinu dana bez prestanka ,zubi,vilica,oko. Sve se desilo za vreme seksa,ko da me grom udario u mozak ,sumnjali na aurizmu ,radio mrt,ct ,nista .Bocka me u kozu ali kao prava igla,,probleme sa ravnotezom, cudne pojave.

Crni

pre 7 godina

Ej doktori da vas ozbiljno pitam: Kakva je dijagnoza ako mi trnu 3 prsta na rukama dok spavam. Ona 3 od placa do srednjeg. Stvarno pitam, ne šalim se... Unapred hvala. I nemoj da me ložite.:)

Zlatko

pre 7 godina

Medicina je čudo kao i svaka druga prirodna nauka, oni koji se bave tim poslom malo znaju, ali u odnosu na nas ostale koji se ne bavimo medicinom znaju ogromno mnogo. Jedino rešenje - obostrana saradnja pacijenta i doktora da bi se došlo do rešenja.

sokiran

pre 7 godina

Neuralgija trigeminusa. Znao sam kad sam poceo da citam. To je inace ispitno pitanje iz neurologije na med. fakultetu. Dakle svaki dr opste prakse mora da prepozna. O neurolozima da ne pricam. Ne kapiram kako nisu mogli da postave dijagnozu tako dugo. Inace je jedan od najjacih bolova. Ruku na srce mozda je imao ocajno stanje zuba (diabetes) pa je to skretalo dijagnostiku sa puta.

Vader

pre 7 godina

Kad vec ima puno lekara, da pitam i ja nešto :)

Pre par godina sam imala jak bol u vilici sa obe strane (kod zglobova), nisam mogla da otvorim usta dovoljno da jedem. I trajalo je par meseci i povuklo se samo od sebe. Od tad se nije vraćalo, ali eto, volela bih da znam šta je to bilo.

I drugi slučaj, isto pre par godina, svi zubi su me jako boleli, počelo je odjednom i trajalo nekih 10ak dana. Inače, svi zubi su mi zdravi, desni zdrave, nikakav karijes ili slično. Mislila sam da je neka upala nekog nerva, ali mi je čudno što su me baš svi zubi boleli. Nisam ni pomfrit mogla da žvaćem, i to mi je bilo bolno.

risus_sardonicus

pre 7 godina

Da l' me zezas da nisu provalili da je trigeminalna neuralgija!? Sve vreme citam i to je prvo sto mi oada na pamet. Video sam par slucajeva, simptomi su isti kao sto su opisani u clanku, najcesce jednostrani bolovi tipa probadanja, 'elektrosokova', zarenja, pecenja... Jako se tesko leci, i u velikom broju slucajeva je idiopatska neuralgija u pitanju.

Lemmy Pop

pre 7 godina

Za sve vas koji sumnjate, našao sam izvorne članke na engleskom. Izgleda da je članak istinit, što znači da bi mu kod nas dijagnoza odmah bila postavljena. Ili se naši lekari preterano hvale posle pročitanog teksta (šala mala, nemojte se odmah ljutiti :-))

Help :)

pre 7 godina

Vidim da se ovde javlja dosta lekara pa bih da postavim jedno pitanje :D. 2001 sam imala operaciju slepog creva. Ove godine se javlja ostar bol na mestu oziljka, kocenje desne noge, leukociti preko 20, kolonoskopija nije pokazala nista znacajno posto se sumnjalo na Krona a nije, skener u urgentnom pokaze inflamaciju tkiva gde je bilo slepo crevo. Otpustena iz bolnice, bolovi i dalje prisutni, ako neko ima ikakvu ideju sta raditi neka pise :D jer ne zelim da prodjem kao gospodin iz teksta :D hvala.

a mozda i nije

pre 7 godina

@Crni

Evo ti pretpostavka nekog ko nije lekar. Sindrom karpalnog tunela.
Radis li tokom dana neki manuelni posao? Drzis saku u cudnom polozaju? Nosis teret u toj ruci? Igras igricu satima? Da li ti je bolje posle nekoliko dana odmaranja te sake? Otkriva se rentgenom.
Googlaj brate, sto ja da to radim umesto tebe pa da ti prepricavam.

Onaj koji zna

pre 7 godina

Doveo sam mamu sa hitnom u bolnicu. Nije joj dobro, jako ju boli i priča potpuno nesuvislo. Pregledali ju, izvadili krv (CRP 60) i dali joj neki antibiotik jer je kao neka infekcija bubrega ili mjehura. I poslali kući. Sutradan dolazimo opet u istu bolnicu. Njoj još gore. Vade krv, ultrazvuk svega i svačega - prošla je valjda 5 specijalista i ništa. CRP kao pokazatelj nedavne upale je 200. Više ju ne mogu sa ovakvim nalazima poslat kući, a nemaju pojma što joj je.
Dok nije povratila žuč! U 21. stoljeću cijela bolnica puna doktora, a nikakve koristi od njih. Oprema u bolnici vrijedi više od 20 miliona eura, a ne mogu prepoznati upalu žuči!
Trenutak prije pucanja žučne kese i sepse završila je na operaciji. da nije povratila možda bi i umrla u bolnici pokraj svih doktora.

Doktori se sve više oslanjaju na razne dijagnostičke aparate, a pri tome gube iz vida cijelu sliku i stanje pacjenta. Svaki specijalist je otklonio sumnju u njegov dio tijela, a nitko nije promatrao pacjenta kao čovjeka. Po meni su svi ovi specijalisti MORALI prepoznat upalu žuči.
Tako da se boljim da je znanje doktora sve manje umjesto sve veće. Nitko više ne upotrebljava zdravi razum i logiku pa mnogi od naočala na nosu ne vide slona koji im stoji na nozi.

Svi koji imaju problema sa živcima morali bi piti kompleks B vitamina sa barem po 50 mg ili mcg, dva puta dnevno. Svi sa bilo kakvim jačim upalama morali bi piti jaki miks antioksidansa (A,C,E vitamin + selen i cink).To je puno bolje od lijekova.

Nikola

pre 7 godina

Kao lekaru, na prvi opis, prvo mi je trigeminus pao na pamet. Tacka.
(veeegi, 10. novembar 2016 19:24)

Naravno,nama lekarima iz Srbije,ali ko nas šta pita....radimo za cirka 500eur i to ti je to.

Čika Zuba

pre 7 godina

Na studijama na vežbama iz maksilofacijalne hirurgije čovek je doveo oca na pregled koga je bukvalno sat vremena pre toga skinuo sa prozora jer je jadan čovek hteo da izvrši samoubistvo. Nakon alkoholne blokade nerva čovek je plakao kao malo dete . Bubreg jaaako boli ali kratko ovo boli kao bubreg ali danima, nedeljama, mesecima.......

Berezutsky

pre 7 godina

Meni svaki put nesto pucne u predelu potiljka i to samo kad okrenem glavu u levu stranu,a u desnu ne.Sta to moze da bude?Jel to ima veze sa nekim od prsljena?

Vatra

pre 7 godina

Ma joj ti doktori. Pa mene već 5 godina boli neki djavo ispod desnih rebara, skroz čudan i neodredjen bol koji je teško locorati i radio sam CT, Magmetnu rezonancu, tamanio gomilu lekova i ništa, još uvek boli, ali na sreću nije neizdrživo za sada, ako se pogorša ne znam šta ću, ne znaju ni doktori.

euforija

pre 7 godina

Nisam lekar ali u porodici imam lekare, a i mamu kojoj je povredjen zivac u saobracajnoj nesreci. Posle prvih par recenica sam pomislila da je trigeminus, ali reko nema sanse da nisu prepoznali, kad ono..

realni

pre 7 godina

Znaci stomatolog sam ali cim sam cuo da kaze nesnosljivi bolovi u vidu elktrosokova odma sam znao da je trigeminalna neuralgija. Prosto mislim da je tekst izmisljen zato sto mi je neverovatno da iskusni doktori mogu ovako da nagadjaju netacne dijagnoze. ...

Alex

pre 7 godina

Pa nemojte dragi doktori i stomatolozi da se cudite i da pomislite da je ova prica izmisljena. Kao prvo nazalost Vasa struka je veoma potcenjena ovde, jer se upisuje jako veliki broj studenata i kao rezultat toga je veliki broj lekara nezaposleno. Ponuda je veća od traznje. A inace moj drug i drugarica iz gimnazije, koji su zavrsili bg medicinski pre 30 godina su uvazeni profesori na americkim univerzitetima i vrhunski istrazivaci. Andreja Terzic, proguglajte malo je na Mayo, vodeći istrazivac u oblasri primene maticnih ćelija. U USA samo ako ste izuzetno bogati mozete upisati medicinski fakultet. Takav sistem ne dozvoljava najpametnijim i najboljima da se bave strukom. Za većinu stvari dijagnostika se resava softverski, posto imaju jako kvalitetnu opremu. Potpuno je drugačiji sistem obrazovanja. Sa druge strane tamo se ne bi verovatno desio slucaj, kao u Loznici, a ako bi se desio odsteta porodici bi bila astronomska. Navešću primer nase prijatelhice iz Majamiha, koha je imala crevne probleme i dihagnostikovali su joj kancer i lecili citostaticima. Nije joj bilo nimalo bolje, za 2 dana lečenja cifra je dostigla 20k USD. Promenila je posle nekog vremena doktora, koji je rešio problem. Uopste nije bio kancer, već neki netpičan slučaj. Ziva i zdrava, na sreću, morala je da povede računa o ishrani, ne sećam se detalja, koji je problem bio, ali je baš tako.

Boža zvani pub

pre 7 godina

Moja žena živi sa neuralgijom trigeminusa 28 godina. I mi smo zbog nesnošljivih periodičnih bolova obijali pragove raznih specijalista koji su takodje mislili da je luda i izmišlja, sve dok jednog dana obična doktorka opšte prakse u hitnoj pomoći nije postavila ovu dijagnozu (kako li je samo znala?) i naravno, neurologu u tadašnjoj Željezničkoj bolnici (sada "dr-Dragiša Mišović") nije ostalo ništa drugo nego da potvrdi dijagnozu koleginice sa rečima "kako li je znala?". I još nam reče doktorka: Od toga se ne umire, s tim se umire, ako čovek može da trpi bol da sam sebi ne presudi. A kod nje nažalost nije operativno, jer je upaljen krak nerva koji drži mišiće lica, pa bi u slučaju operacije dobila lice nakaze u bukvalnom smislu - pola lica bi joj palo jer mišiće ništa ne bi držalo u tonusu. Ali ne bi više bolelo!?! Ćuti i trpi. Kaže da su porođajni bolovi u odnosu na ovaj bol obično golicanje!?!

Dzo

pre 7 godina

@CrniEvo ja kao gradjevinac sam pogodio sta je ovom nesrecniku pa da pokusam i tebi. :) Kicma je problem. Kicma i ramena. 'Ajde sad da cujemo prave lekare. ;) Sve najbolje ti zelim i nadam se da ces da ozdravis, tj da neces vise da trnes. :)

psycho-path

pre 7 godina

@covo
otidi kod nekog neurologa koji se bavi EMMGom i metodom evociranih potencijala, nek ti postavi dijagnozu...
posle toga imas opciju da ti na stomatoloskom fakultetu u beogradu rese problem plasiranjem igle koja se postepeno zagreva u ganglion trigeminusa...
problem nije resen zauvek, ali olaksava simptome uveliko

Vlad

pre 7 godina

Imam 27 godina i sličan problem. Periodično preoštar bol u levoj strani grudi od kojeg ne mogu da dišem pomeram se ništa. Svi pregledi, ekg snimci , internisti kažu da je sve ok. No ja u trenucima tih napada mislim od ovog bi mogao umreti. Takav bol nije moguce da je ništa? Vidim da mnogi doktori čitaju članak vrede bi mi neki odgovor u vidu podkomentara.

lilibg

pre 7 godina

Priča je više nego glupa, lekar opšte prakse bi mogao i trebalo da zna da postavi dijagnozu, a da ne govorimo o neurologu. Na početku priče je već bilo jasno o čemu se radi.

naši lekari

pre 7 godina

znaju ali neće da rade bez mita, lično sam osetila na koži svoje majke zbog operacije kuka, ako nekog interesuje cena je 1000 evra.
E sad, možda nisu svi takvi ali juče je medicinski brat ( piše na plpčici da je pripravnik) koji je odvezao kolicima mamoju majku od ambulante do izlaza čekao da ga častimo. Moja majka je htela da da tom "finom" mladiću neki dinar, ja nisam dozvolila, neka podeli sa doktorom.
Nemojte da mi pričati da je opravdanje mala plata, povratiću ako to čujem. Zar mislite da su svi ostali dobro plaćeni, neka otvore svoje ordinacije, izbore se sa sistemom, ne lakše im je da pljačkaju narod nego da se udruže i pokrenu stvari, ovako više zarađuju a ne plaćaju porez.

U Americi kao i ovde ima i dobrih i loših lekara, da naši znaju više, čisto sumljam, volimo mi da pričamo o sebi na takav način

DK

pre 7 godina

Na osnovu nekoliko prvih recenica bi i prosecan student medicine zavrsnih godina morao da prepozna o cemu se radi, ili da makar pomisli na neuralgiju trigeminusa. Neurologiju sam polozio pre 20ak godina, nikada nisam radio kao lekar, ali mi je to prvo palo na pamet. Prosto ne mogu da verujem da nisu prepoznali ovo stanje (ako se ne varam, jedan od najintenzivnijih bolova koje covek moze osetiti).

Nisam doktor

pre 7 godina

@crni

Nervi iz vratnog dela kičmenog stuba se spuštaju duž ruke sve do prstiju. Nešto vrši kompresiju na nerv (radijalni nerv je u pitanju ako trne palac, kažiprst i srednji prst). Može biti mišić ili problem sa vratim pršljenovima.

Vader

pre 7 godina

@crni

Nisam lekar, ali proveri kičmu (mislim da je to vratni deo). Verovatno u položaju u kom spavaš neki pršljenovi pritiskaju nerv.

Ultra kratki talasi

pre 7 godina

Ne mogu da verujem da nisu to znali. Mislim jos nisam postala lekar, u Srbiji verovatno nikad i necu, znaci nemam iskustva i ovo mi je prvo palo na pamet. Ali dobri profesori i asistenti na neurologiji.

žan

pre 7 godina

@crni: ako je praćeno sa bolovima u ramenima i ledjima kod lopatica, moguće da imaš upalu 5 i/ili 6 kičmenog pršljena, idi kod dobrog fizijatra da te pregleda

spirogira

pre 7 godina

Mene ponekad boli koža na jednoj polovini glave i/ili ušna školjka sa te strane. U pitanju je nepredvidiv jak probadajući bol, nema veze sa pokretima, jednostavno se pojavi i kada mirujem. Na osnovu svega što sam pročitala deluje mi kao isto što je mučilo ovog čoveka. To je takav bol da razumem zašto "bolest samoubistva".