Sreda, 19.10.2016.

20:35

"Nisu svi Hrvati ustaše, niti svi Srbi četnici"

Oni koji su se ratnih devedesetih gledali preko nišana, hrvatski branitelji i srpski veterani, uskoro bi mogli da sednu za isti sto.

Izvor: B92

"Nisu svi Hrvati ustaše, niti svi Srbi èetnici" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

jokejunior

pre 7 godina

S druge strane, cetnici su potom saradjivali sa okupatorom u okviru gradjanskog rata protiv drugog antifasistickog pokreta - Partizana, ali nisu imali fasisticku ideologiju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije(XY, 19. oktobar 2016 20:53)

E moj prijatelju, procitaj Drazinu "Instrukciju" pa onda pricaj o nekakvom cetnickom antifasizmu.

Tocka 2 instrukcije kaze:

Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije – Crne Gore – Bosne i Hercegovine – Srema – Banata i Bačke.

Jos gora je tocka 4:

Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata.

Ovo je dragi prijatelju fasizam po definiciji i to je upravo ono sto su sa druge strane (i nazalost uspjesnije) radili ustaski zlikovci.

Banjalučanin

pre 7 godina

A tko su ti vojnici koji se danas zovu "srpskim veteranima"?

Za što su se oni borili? Da su kojim slučajem pobjedili u toj svojoj borbi - da li bi i drugi hrvatski gradovi izgledali onako kako je Vukovar izgledao 1991. godine?
(Ante, Zadar, 19. oktobar 2016 21:09)

To su Srbi koji su se borili da odbrane svoje gradove, svoja sela i ognjišta na kojima vijekovima žive (isto kao što su se njihovi preci u Drugom svjetskom ratu borili za opstanak). Ako su Knin, Gračac, Korenica, Glina bili hrvatski gradovi (sa 90% - 100% Srba), zašto ste ih onda '95 granatirali, rušili i palili, protjerivali njihove stanovnike?!
A Vukovar '91 je u svakom slučaju bolje izgledao nego Mrkonjić grad '95... Puna su vam usta Vukovara, koji je razrušen tokom uličnih borbi (na području opštine Vukovar 1991. godine je živjelo preko 30 000 Srba), a šta radi hrvatska vojska u drugoj državi, u gradu koji je naseljen skoro isključivo Srbima?! Koga i šta su branili u Drvaru, Grahovu, Glamoču? Neku novu NDH?!
Samo u hrvatskoj verziji ''povijesti'' Jovo iz Knina i Rade iz Drvara su okupatori sopstvenih gradova, a ''oslobodioci'' su Hrvoje iz Zagreba i Domagoj iz Varaždina.

jura

pre 7 godina

Da se jednom za svagda rascisti ko su bili u stvari ustase a ko cetnici ??? Da li uopste postoje ljudi koji znaju istinu ??? Cetnik je bio covek koji se borio za srpski narod, covek koji nije ubijao i klao sve sto nije srpsko...za razliku od ustasa koji su na najbrutalniji nacin uz nemce ubili na milione Srba ! Ljudi, malo istine nije na odmet !!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Realno, 20. oktobar 2016 00:49)

Bio bi u pravu da nisu 90tih godina ti samoprozvani "četnici" ubijali, palili i silovali po HR i BiH. Tih se ja četnika sjećam, a ne od 1941. Razmišljam da su većina komentatora 90godišnjaci jer se samo sjećaju drugog svjetskog rata a imaju amneziju što se događalo HR 90tih godina. I u pravu si, malo istine nije na odmet...

Učitelj

pre 7 godina

...Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!

Možeš samo sanjati. Pročitaj više povijesnih knjiga. Npr. četnici su se na Neretvi i Sutjesci borili zajedno sa fašistima protiv partizana.

drz se teme

pre 7 godina

Naslov je-nisu svi hrvati ustase ni srbi cetnici!Ajde, ako ne citate tekst,al bar procitaj naslov.
Niko nikog ne izjednacava!Ili su se neki upecali u bas ono sto jesu ili zele biti?
Ali svaki put - tema drumom a oni sumom

Dejan

pre 7 godina

@Meister Jakob: Jevreji i ne-jevreji u Nemackoj nikad nisu ratovali. Genocid je izveden od ne-jevreja. Tako u celoj Evropi. Na Balkanu su svi ratovali protiv svih i uvek se argumentacija vraca na nesto sto je bilo pre. Pa opet pre toga i tako sve unazad. Hrvati mrze Srbe zbog 90ih, Srbi mrze Hrvate zbog 40ih, Hrvati mrze Srbe zbog 20ih, pa pre toga... Cekaj, sta je bilo pre toga? Sve dok u vasim i nasim udzbenicima pise da je uvek iskljucivo drugi kriv, dotle ce biti i mrznje.

кутловић

pre 7 godina

Нису сви Хрвати усташе, али су усташе све Хрвати. Тако иде реченица, без четника. Јер четници су били и Македонци, Словенци па чак и Хрвати. То је познато у историји.

Nije isto

pre 7 godina

Ustase i cetnici nisu isto, bez zelje da pozitivisem cetnike. Procitajte sami. A ustasa je bio zvanicnik hrvatske drzave, produzena ruka zlocina koja ide od vlasti. To cetnici bisu bili jer ih nije vidila drzava.

Meister Jakob

pre 7 godina

Ja poznajem noliko mladih Izraelaca koje sam upoznao u Minhenu. Oni se ni najmanje ne zamaraju s nacistima, Holokaustom i 2.svjetskim ratom, a pobili su ih 6 miliona.
Naravno, uče o tome u školi, obilježavaju neke veće godišnjica, za vrijeme škole eventualno jednom imaju ekskurziju u Auschwitz ili Dachau, ali niti mrze niti krive današnje Nijemce za ono što je bilo u 2. svjetskom ratu, i uopće o tome ne razmišljaju niti razgovaraju.
A mi niakako da se odmaknemo od ustaša, četnika, partizana i 2. svjetskog rata!

Harwy

pre 7 godina

Možda su četnici bili u početku II svjetskog rata i bili antifašisti, no činjenica je da su rat završili kao saveznici Njemaca. U Hrvatskoj su četnici (pop Đujić) bili saveznici Talijana od 1941 i oni nikad nisu ili antifašisti. Zbog suradnje s Njemcima i borbe protiv partizana 1944 su ih se odrekli Englezi (Winston Churchil) i na kraju ih se odrekla i vlada u izbjeglištvu i priznala partizanski pokret kao jedini antifšistički pokret na prostoru Jugoslavije. Konačno četnici iz Crne Gore, BiH i Hrvatske su zarobljeni na Bleiburgu zajedno s ustašama, domobranima, slovenskom belom gardom, čerkezima i svim ostalim saveznicima Njemaca.

kako?

pre 7 godina

Cetnici su samo saradjivali sa okupatorim u borbi protiv drugog antifasistickog pokrera, a bili su borci za slibodu nisu bili fasisti.

Kako si borac za slobodu ako saradjujes sa okupatorom i kako si antifasista ako se zajedno sa otvireno fasistickom silom koja je zauzela tvoju drzavu boris protiv anti fasistickog i anti okupatorskog pokreta? Vi stvarno mislite da nam je svima logika u glavi crkla?

heavy

pre 7 godina

ljudi koji du stradali hoce da ide dalje i da se mire..komentatori sa B92 bi ponovo da zakrve oko ustasa i cetnika.
(pentrit, 19. oktobar 2016 21:30)
Ne,ne želimo da se ponovo zakrvimo već ne dozvoljavamo da se istorija izvrće ovakvim perfidnim podvalama a svako izjednačavanje ustaša sa Četnicima(JVO)je lažiranje istorije koje služi samo tome da se sa hrvata spere ljaga zbog klanice koju su napravili u WWII.
Takodje je podvala(latinski pokvareno)njihove borce oslovljavati sa 'branitelji' jer oni su počeli secesiju i progone,dakle hrvati su separatisti i teroristi na prostoru SFRJ.
Pomirenje,tačnije mir može ali neka se gospoda hrvati izvine za sve zločine nad srbima i drugim antifašistima pa ćemo tek onda razmisliti da li ćemo im oprostiti a da zaboravimo nećemo NIKADA!

Miki

pre 7 godina

Cetnici su bili antifasisticki pokret a ustase suprtotno. Zasto stavljati ta dva pokreta u Isiti kos? Proslo je vreme "titoizma" ondnosno SFRJ ( DNRJ).

VETERINAR

pre 7 godina

(Ante, Zadar, 19. oktobar 2016 21:09) Da bi razumeo nacin razmisljanja prosecnog srpskog vojnika i dobijes odgovor na svoja pitanja ,neizostavno je secanje na ono sto se Srbima desilo u NDH.To secanje se vratilo sa konzervama " cistog hrvatskog zraka"...U ovom ratu nema nevinih,zato je ova akcija veterana za svaku pohvalu,jer i hrvatska i srpska majka jednako voli, i jednako je boli..Pozzz i sve najbolje

leptirica

pre 7 godina

Apsolutno je neprihvatljivo mešati Ustaše koji su bili nacisti i Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!
(aleks, 19. oktobar 2016 20:42)

Zato se i kralj javno odrekao Draže iz Londona,a prije toga od njega putem radija tražio da prekine suradnju sa nacistima i pridruži se partizanskom pokretu. Procitaj dokument Instrukcije Draže generalima,pa češ vidjeti tko je bio Draža i njegovi četnici. Istina ustaše su pocinili puno gore zlocine, ali nazivati četnike antifašistima i borcima za slobodu je van svake pameti.

zoki

pre 7 godina

Istoriju pise pobednik, tako je nasa vojska posle 2.sv.rata izvrgnuta ruglu i stavljena na stub srama....Na scenu su stupili lepi ,posteni, obrazovani ...partizani....Ovi sto sebe danas nazivaju cetnicima su drustveni talog srbije. Bruka koja kalja ugled i secanje na nase pretke.
btw. o ustasama je sve receno ranije, nemam komentar. O njima govori sve Jasenovac, Jadovno i druga stratista...

Butragenjo

pre 7 godina

Da se razumemo, duboko i iz sveg srca sam za mir i spokoj na svakom delu ne samo Balkana, nego planete. Ne treba nikome vise razaranje ni sa pocetka, a ni sa kraja devedesetih. E, ovde dodje ono "ali"... Ali, istorija nas je cinjenicno naucila da je sedanje za sto, hvatanje pod ruku, grljenje sa hrvatima jako skup hobi. Ali, izgleda da mi srbi imamo kratko pamcenje i jako duge ruke da svaki put cupamo noz iz sopstvenih ledja... moze ovde puno toga da se pise, ali... prosto, dovoljno je i dosta je aman braco Srbi...

Trifke

pre 7 godina

Tako i treba. Ljudi koji su krvarili i koji su izgubili svoje najmilije u tim prokletim ratovima moraju da uzmu stvar u svoje ruke i da se zajednickim snagama, jer jedino je tako moguce, izbore da se to zlo vise nikada ne dogodi na ovim prostorima. Ako politicarima ostavimo da to "resavaju" moze samo da dodje do novog rata u kome bi ginula, krvarila i nestajala sada nasa deca...njihova naravno ne, kao sto ni oni nisu stradali u prethodnim ratovima.

Братислав

pre 7 godina

...пжне разумем неке историчаре и побјесничаре који могу поредити четнички и усташки покрет поред свих доступних данас докумената и слика...па ја који нисам историчар имам око 100 и нешто слика где Немци разоружавају четнике,где четници спроводе заробљене Немце и сл...а тек докумената који говоре о акцијама Немаца против четника,објавама стрељаних четника тога има колико хоћете...и сад ти назови историчари прикажу слику неког четника Косте Пећанца како се грли са Немцима и то је за њих крунски доказ да су то радили Дражини четници,а не објаве уопште да је Коста Пећанац ликвидиран 1944 у околини Соко Бање због сарадње са Немцима по налогу Дражином...

Goran

pre 7 godina

Probajte malo da razmisljate drugacije. Evo ja sam srbin iz bosne kome su dedu 1946-te zaklali cetnici. Naravno da ja imam vecu mrznju prema cetnicima nego prema ustasama. Gledajuci sire ustase su pocinile ogromne zlocine po toj mojoj bosni. Poenta je da su i jedni i drugi bili zlo a meriti na kantar koje je vece ili manje nije potrebno. Ono sto mora da svatimo da ce razum pobediti kada svi pocistimo svoju kucu. Hrvati treba da se bore sa ustastvom a mi srbi sa cetnistvom. Kada svako ocisti svoju kucu lako cemo sa komsijama...

милош

pre 7 godina

Хрватска википедија врло пристрасно ради на том питању да се ми никад не помиримо. Шта год да има везе са Србијом, то је лоше и лажно. По хрватској википедији. Од Јасеновца до српских краљева.

Boris

pre 7 godina

Ja kao jugosloven i dete mogu samo da im se zahvalim za upropašteno detinjstvo i težak život bez porodice. Pa neka sad glume dobrosusedske odnose nekom drugom što se mene tiče rekli su svoje kad su trebali.

Someone

pre 7 godina

Nisu ti ljudi bili ni ustaše ni četnici, već uglavnom golobradi mladići kojima su uništili budućnost. Kojima su stari majmuni napunili groblja, davali milostinju za njihove ruke, noge, oči. ... Oduzeli im duše. .. Još padaju žrtve tog rata. Još nisu prestale ratne trube da sviraju. Pusta zemlja ostala... napunile nam se hronike... Ja kao dijete devedesetih nisam do sada shvatila taj pad ljudskosti, to odsustvo morala... Tu zlu kob koja nas još prati. Osramoceni, bijedni, još se borimo za neku pravednost. Koju pravednost? Koja pravda? Gladni i žedni smo neke pravde koju nećemo dobiti upiranjem prstiju.
Hvala Bogu, nisam nikog izgubila, izgubila sam samo materijalno u ratu, dva puta...žalije mi je što sam izgubila vjeru da su ljudi sposobni da budu ljudi. I srce me stegne kad vidim one, tek par godina starije od mene kojima je rat uzeo sve od duše i ostavio samo ljušturu i prazne oči.

iggy_cro

pre 7 godina

Naslov je sve rekao, postoje samo dobri i losi ljudi.

Rat je kada se ljudi, koji se pritom ne poznaju, medjusobno ubijaju na zapovjed ljudi koji se veoma dobro poznaju,a pritom se medjusobno ne ubijaju!

Mir svima.

Pozdrav od Hrvata za sve dobronamjerne ljude na Balkanu

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Ne mogu da prihvatim tu podelu na četnike i ustaše, jer ona ih ravna i stavlja u isti koš, što svakako nije istina. NDH i njeni vojnici(ustaše) je direkno ratovala na strani Nemačke, činili su neverovatne zločine, zločin je blaga reč, činili su zverstva nad srpskim civilnim stanovništvom. Četnicima se naziva ravnogorski pokret koji je osnovan kao pokret otpora Nemačkim okupacionim trupama, i da zaštiti srpsko stanovništvo na teritoriji današnje Bosne i Hrvatske. Ne znam za zločine četnika nad hrvatima u drugom svetskom ratu. To je sve plod komunističke propagande koja je tom pričom izravnala Srbiju i Hrvatsku, i ako su jedni bili na strani pobednika, a drugi nisu. Druga je stvar sto se u Srbiji paralelno sa svetskim vodio i gradjanski rat izmedju komunista i monarhista, izmedju njih je bilo ubijanja i zločina, ali to je Sasvim druga stvar. Amerika je odlikovala Djenerala za spašavanje pilota, a nisam čuo da su Pavelić i Šakić odlikovani. Opet kažem komunistička propaganda je neke jedinice koje jesu saradjivale sa okupatorima nazivala četnici, nedićevce i ljotićevce, i ako oni nisu imali vezu sa ravnogorskim pokretom,i nisu bili pod njihovom komandom.

Milan Misic

pre 7 godina

Jednostavno nikad se ne mogu uporediti cetnici da ne govorim JVO, sa ustasama.
Cetnici su se boriliprotiv Nemaca dok su ustase bili direktno pod komandom Nemaca. Cak i da to izuzmemo, gde su cetnicki logori za Hrvate, ili bilo koga.
Da ne govorimo o ogromnim masinerijama smrti, Jasenovcu itd...

mlekadzija

pre 7 godina

Nedavno je bila vest na istu temu, samo mnogi zaboravljaju sta je izjavio jedan od "vodja" branitelja, moze susret ali prvo da mi priznamo da smo izvrsili agresiju na Hrvatsku?!?!?! Cetnici nisu imali logore naspram kojih su nemacki izgledali kao vrtic... (ma koliko neukusno bilo poredjenje tako je). Ko ne zna neka malo prouci literaturu i pogleda neke slike....

Realno

pre 7 godina

Da se jednom za svagda rascisti ko su bili u stvari ustase a ko cetnici ??? Da li uopste postoje ljudi koji znaju istinu ??? Cetnik je bio covek koji se borio za srpski narod, covek koji nije ubijao i klao sve sto nije srpsko...za razliku od ustasa koji su na najbrutalniji nacin uz nemce ubili na milione Srba ! Ljudi, malo istine nije na odmet !!!

lemy L.

pre 7 godina

kada oprostis,ratosiljas se mrznje, oslobodio si zatvorenika, i zatim vidis da si svo vreme zarobljenik bio ti. Mrznja izjeda coveka,sputava u svim aspektima zivota. Mora da se traga,neko krace neko mnogo dugo,za onim sto te imalo cini srecnim,onda to prosirujes,produbljujes,ne das da ti se izmigolji,. A kada si srecan sve u zivotu ima smisla. Sa bilo kakvom mrznjom u sebi to je nemoguce,pa cak i onom malom,banalnom mrznjom prema npr. zici ili grani o koju si se sapleo.... dok ovo pisem isfrustriran sam zbog mnogo stvari,sto danas sto iz bliske proslosti.Samo cekam da prodje,i znam da sam opet na pravom koloseku.

LudiMilojko

pre 7 godina

Samo gledam gomilu ljudi i sa jedne i sa druge strane koji se nikada nisu upoznali a mrze se...nikada to neću razumeti i hvala Bogu na tome.

Miki

pre 7 godina

Hrvati su svojim braniteljima isplatili ratne dnevnice a ovi nasni di da pisnu o tome,zato sto je neko maznuo pate....Treba nam sastanak u Novom Sadu posto ni mi ni oni ne veruju politicarima koji su za vreme ratova bili po kojekakvim rupama daleko od rata.....

PROFA

pre 7 godina

Konačno počinje da radi mozak kod Balkanaca. Dobar znak, ali se protiv ratnih huškača mora boriti u sopstvenim zemljama. Mi smo bili zajedno u Jugoslaviji, to je bila naša zemlja, velika za sve, a mala za nacionaliste. Uništili smo je, ali ako smo već bili toliko maloumni da uništimo najlepšu zemlju na svetu, onda bar možemo da napravimo normalne odnose, jer toliko jedni drugima dugujemo. A što se rata tiče, neka veliki odmere svoje snage na drugom mestu, nama na Balkanu to nije potrebno, jer se mnogo krvi prolilo, za osvajanje teritorija, koje danas napuštaju oni zbog kojih smo te teritorije osvajali. To je glavni problem Balkana, ekonimija, posao i standard, a to se ne rešava ratom, već učenjem i radom, izgradnjom institucija, borbom protiv kriminala i korupcije, izgradnjom pravog vrednosnog sistema. Nadam se da će ovo biti samo jedan u nizu koraka, ka konačnoj normalizaciji odnosa između bivših Jugoslovenskih republika.

Jura

pre 7 godina

Kako neko može da izjebačava četnike i ustaše. Dražu i američki predsednik odkikovao...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bg, 19. oktobar 2016 21:46)

Američki predsednik je '99 naredio bombardovanje Srbije. Jel američki predsjednik uvjek u pravu i sam kad Vama odgovara?

my way

pre 7 godina

Apsolutno je neprihvatljivo mešati Ustaše koji su bili nacisti i Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!
(aleks, 19. oktobar 2016 20:42)

evo ga...i kad netko kaze neku rijec koja vidi pomirenju i boljim odnosima,javi se netko tko odmah udara kontru....
ok,opet idemo ispocetka,svatko iz svoga kuta gledanja...znaci ne mozemo zajedno,ne volimo se i nikad izgleda se ni necemo....
(wikipedija, 19. oktobar 2016 21:42)

Besmislene floskule kojima se istorija izvrće za 180, gazi po istini, pravdi i apokaliptičnim žrtvama nikako ne mogu biti reči pomirenja, naprotiv, onemogućavaju ga. Dovoljno je videti šta ta sramna izjava uradi od jedne dobre ideje kao što je susret ratnih veterana i jasno je koliko "doprinosi" miru i boljim odnosima. Dok god nema istine i pravde, već se te 2 najuzvišenije vrednosti gaze veštačkim izjednačavanjima suprotnosti, kompromisima između nekakvih uglova gledanja, o čemu mi pričamo?

jugosloven

pre 7 godina

da li ce cetnici i ustase da se mire ili nece - to je apsolutno samo njihova stvar i ne tice se nikog drugog osim njiha samih. neka jedni s drugima rade sta hoce ili nece, vazno je samo da vise nikada nikoga van svoje srbije i hrvatske nece moci da ugroze, osim svojih sopstvenih sledbenika ustasa i cetnika. samo sto dalje od svih nas ostalih.

mile dodik

pre 7 godina

Ovo su price za malu decu.Srbi i Hrvati su prosto iz takvog podneblje i tolikog civilizacijskog napretka da jedni drugima nece zaboraviti ratove i stradanja u XX Veku.Ovako je najbolje dve drzave i svako neka gleda svoja posla.

wikipedija

pre 7 godina

Apsolutno je neprihvatljivo mešati Ustaše koji su bili nacisti i Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!
(aleks, 19. oktobar 2016 20:42)

evo ga...i kad netko kaze neku rijec koja vidi pomirenju i boljim odnosima,javi se netko tko odmah udara kontru....
ok,opet idemo ispocetka,svatko iz svoga kuta gledanja...znaci ne mozemo zajedno,ne volimo se i nikad izgleda se ni necemo....

čovek

pre 7 godina

Saučešće gospodinu Vukeliću kao i razumevanje za bol koju mu je rat naneo ali ustaše se nikada ne mogu poistovetiti sa četničkim pokretom.
To što nas Brozova istorija učila moramo zaboraviti.

Dejan P.

pre 7 godina

Naravno da će doći do pomirenja svih boraca koji su se borili na muslimanskoj, hrvatskoj i srpskoj strani. Oni se razumeju izmedju sebe i postoji ogroman - većinski deo boraca na svim stranama koji nisu počinili nijedan ratni zločin.
Izmedju njih ne postoji mržnja - postoji poštovanje. Svaki srpski borac koji je stao uz srpski narod više posštuje hrvatskog i muslimanskog borca koji su stali uz svoj narod nego navodne mirotvorce koji su sa svećama u rukama tražili da srpski borci ne idu u Bosnu i Hrvatsku dok su njihovi sunarodnici ubijani i u Bosni i u Hrvatskoj.
Tako je i na drugoj strani: Svaki hrvatski i bosanski vojnik više poštuje srpskog vojnika nego hrvatske i muslimanske dezertere i navodne mirotvorce koji su bili protiv mobilizacije svojih sunardonika u borbi protiv Srba.
Ne znam koliko je srpskih dobrovoljaca iz Srbije otišlo u Hrvatsku da se bori na strani Srba ali znam da 400.000 Hrvata prima domovinske penzije za učešće u ratu devedesetih.
Na drugoj strani pobednička strana na izborima u Srbiji je 2000 godine praktično sve Srbe koji su se borili za Srbiju i Srbe proglasila praktično zločincima, kriminalcima i satanizovala ih u svim medijima dok su dezerteri postali narodni heroji u Srbiji.
Generali su penzionisani, pukovnici, kapetani, vodnici smenjeni i na njihova mesta došli su oni koji se nisu borili u ratovima devedesetih i koji nisu branili Srbiju u Nato bombardovanju.
DA LI JE TO POŠTENO_

aman vise

pre 7 godina

@aleks
Covjek prica o "ustasama" i "cetnicima" iz '91 a ne '41, a tim nazivima su te '91 vise nazivali jedni druge nego sami sebe i eto... ostalo do danas.

Dejan

pre 7 godina

A da pozovete i ponekog iz UCK, jer ipak nisu oni ratovali protiv Srbije, nego je ispalo tako. Ja ovo ne podrzavam, jer kao sto su Srbi ubijali i proterivali neduzne hrvatske civile, tako su i Hrvati to radili prema Srbima. Upravo ti takozvani branitelji, koji su prvi kada se treba buniti protiv cirilice u HR. Sada treba da sednu zajedno i da popiju kafu? Traziti nestale i mrtve, neka dodje do izmene poginulih. Ali nemojte, volim vas, od toga praviti TV-sou. Da ne bude opet kao 1945. god. Mir, mir, niko nije kriv.

да да

pre 7 godina

Нема ни балија ни усташа ни четника ! Све је то крмнална багра која ради за интересе још веће багре која се на легитиман начин докопала власти ! Народ се заправо пита, али народ к'о народ не види даље од носа е зато су му и потребне балије, усташе и четници а којих запрево и нема !!!

Beobrad

pre 7 godina

Prestanite da poredite ustaski i cetnicki pokret, aman ljudi, osnova istorije...
Ustaski je bio profasisticki i zlocinacki, a cetnicki antifasisticki!

Raspucin

pre 7 godina

To vam je isto kao sto nisu svi belci beli, nisu svi crnci crni, nisu svi ljudi dobri, nisu svi ljudi losi, u sustini glupa uporedba.
Dokaz : 1940.godine u Nemackoj 98% populacije je bilo za Hitlera. 1945. godine vise niko nije bio za Hitlera, cudo nevidjeno, kao da postoji neka cudotvorna gumica za brsanje mozdanih vijuga i samim tim secanja. Ljudi su cudo.

Ante, Zadar

pre 7 godina

Vi u komentarima ponovo o Četnicima i Ustašama.... ali mi ovdje ne pričamo o vojsci odnosno vojnicima iz Drugog svjetskog rata, već iz rata devedesetih...

A tko su ti vojnici koji se danas zovu "srpskim veteranima"?

Za što su se oni borili? Da su kojim slučajem pobjedili u toj svojoj borbi - da li bi i drugi hrvatski gradovi izgledali onako kako je Vukovar izgledao 1991. godine?

Da li bi Hrvatske uopće bilo kao države i kao da, u kojim granicama?

To su pitanja na koja je vama potreban odgovor, a ne istorijska interpretacija četničkog i ustaškog pokreta!

XY

pre 7 godina

Zasto je jedina platforma pomirenja da se cetnici poistovete sa ustasama? Cetnici su bili antifasisticki pokret dok su ustase od samog pocetka tvorevina iskljucivo fasisticke ideologije. S druge strane, cetnici su potom saradjivali sa okupatorom u okviru gradjanskog rata protiv drugog antifasistickog pokreta - Partizana, ali nisu imali fasisticku ideologiju.

XY

pre 7 godina

Zasto je jedina platforma pomirenja da se cetnici poistovete sa ustasama? Cetnici su bili antifasisticki pokret dok su ustase od samog pocetka tvorevina iskljucivo fasisticke ideologije. S druge strane, cetnici su potom saradjivali sa okupatorom u okviru gradjanskog rata protiv drugog antifasistickog pokreta - Partizana, ali nisu imali fasisticku ideologiju.

Beobrad

pre 7 godina

Prestanite da poredite ustaski i cetnicki pokret, aman ljudi, osnova istorije...
Ustaski je bio profasisticki i zlocinacki, a cetnicki antifasisticki!

Jura

pre 7 godina

Kako neko može da izjebačava četnike i ustaše. Dražu i američki predsednik odkikovao...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bg, 19. oktobar 2016 21:46)

Američki predsednik je '99 naredio bombardovanje Srbije. Jel američki predsjednik uvjek u pravu i sam kad Vama odgovara?

čovek

pre 7 godina

Saučešće gospodinu Vukeliću kao i razumevanje za bol koju mu je rat naneo ali ustaše se nikada ne mogu poistovetiti sa četničkim pokretom.
To što nas Brozova istorija učila moramo zaboraviti.

mile dodik

pre 7 godina

Ovo su price za malu decu.Srbi i Hrvati su prosto iz takvog podneblje i tolikog civilizacijskog napretka da jedni drugima nece zaboraviti ratove i stradanja u XX Veku.Ovako je najbolje dve drzave i svako neka gleda svoja posla.

да да

pre 7 godina

Нема ни балија ни усташа ни четника ! Све је то крмнална багра која ради за интересе још веће багре која се на легитиман начин докопала власти ! Народ се заправо пита, али народ к'о народ не види даље од носа е зато су му и потребне балије, усташе и четници а којих запрево и нема !!!

PROFA

pre 7 godina

Konačno počinje da radi mozak kod Balkanaca. Dobar znak, ali se protiv ratnih huškača mora boriti u sopstvenim zemljama. Mi smo bili zajedno u Jugoslaviji, to je bila naša zemlja, velika za sve, a mala za nacionaliste. Uništili smo je, ali ako smo već bili toliko maloumni da uništimo najlepšu zemlju na svetu, onda bar možemo da napravimo normalne odnose, jer toliko jedni drugima dugujemo. A što se rata tiče, neka veliki odmere svoje snage na drugom mestu, nama na Balkanu to nije potrebno, jer se mnogo krvi prolilo, za osvajanje teritorija, koje danas napuštaju oni zbog kojih smo te teritorije osvajali. To je glavni problem Balkana, ekonimija, posao i standard, a to se ne rešava ratom, već učenjem i radom, izgradnjom institucija, borbom protiv kriminala i korupcije, izgradnjom pravog vrednosnog sistema. Nadam se da će ovo biti samo jedan u nizu koraka, ka konačnoj normalizaciji odnosa između bivših Jugoslovenskih republika.

Ante, Zadar

pre 7 godina

Vi u komentarima ponovo o Četnicima i Ustašama.... ali mi ovdje ne pričamo o vojsci odnosno vojnicima iz Drugog svjetskog rata, već iz rata devedesetih...

A tko su ti vojnici koji se danas zovu "srpskim veteranima"?

Za što su se oni borili? Da su kojim slučajem pobjedili u toj svojoj borbi - da li bi i drugi hrvatski gradovi izgledali onako kako je Vukovar izgledao 1991. godine?

Da li bi Hrvatske uopće bilo kao države i kao da, u kojim granicama?

To su pitanja na koja je vama potreban odgovor, a ne istorijska interpretacija četničkog i ustaškog pokreta!

Raspucin

pre 7 godina

To vam je isto kao sto nisu svi belci beli, nisu svi crnci crni, nisu svi ljudi dobri, nisu svi ljudi losi, u sustini glupa uporedba.
Dokaz : 1940.godine u Nemackoj 98% populacije je bilo za Hitlera. 1945. godine vise niko nije bio za Hitlera, cudo nevidjeno, kao da postoji neka cudotvorna gumica za brsanje mozdanih vijuga i samim tim secanja. Ljudi su cudo.

LudiMilojko

pre 7 godina

Samo gledam gomilu ljudi i sa jedne i sa druge strane koji se nikada nisu upoznali a mrze se...nikada to neću razumeti i hvala Bogu na tome.

Dejan

pre 7 godina

A da pozovete i ponekog iz UCK, jer ipak nisu oni ratovali protiv Srbije, nego je ispalo tako. Ja ovo ne podrzavam, jer kao sto su Srbi ubijali i proterivali neduzne hrvatske civile, tako su i Hrvati to radili prema Srbima. Upravo ti takozvani branitelji, koji su prvi kada se treba buniti protiv cirilice u HR. Sada treba da sednu zajedno i da popiju kafu? Traziti nestale i mrtve, neka dodje do izmene poginulih. Ali nemojte, volim vas, od toga praviti TV-sou. Da ne bude opet kao 1945. god. Mir, mir, niko nije kriv.

wikipedija

pre 7 godina

Apsolutno je neprihvatljivo mešati Ustaše koji su bili nacisti i Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!
(aleks, 19. oktobar 2016 20:42)

evo ga...i kad netko kaze neku rijec koja vidi pomirenju i boljim odnosima,javi se netko tko odmah udara kontru....
ok,opet idemo ispocetka,svatko iz svoga kuta gledanja...znaci ne mozemo zajedno,ne volimo se i nikad izgleda se ni necemo....

aman vise

pre 7 godina

@aleks
Covjek prica o "ustasama" i "cetnicima" iz '91 a ne '41, a tim nazivima su te '91 vise nazivali jedni druge nego sami sebe i eto... ostalo do danas.

Dejan P.

pre 7 godina

Naravno da će doći do pomirenja svih boraca koji su se borili na muslimanskoj, hrvatskoj i srpskoj strani. Oni se razumeju izmedju sebe i postoji ogroman - većinski deo boraca na svim stranama koji nisu počinili nijedan ratni zločin.
Izmedju njih ne postoji mržnja - postoji poštovanje. Svaki srpski borac koji je stao uz srpski narod više posštuje hrvatskog i muslimanskog borca koji su stali uz svoj narod nego navodne mirotvorce koji su sa svećama u rukama tražili da srpski borci ne idu u Bosnu i Hrvatsku dok su njihovi sunarodnici ubijani i u Bosni i u Hrvatskoj.
Tako je i na drugoj strani: Svaki hrvatski i bosanski vojnik više poštuje srpskog vojnika nego hrvatske i muslimanske dezertere i navodne mirotvorce koji su bili protiv mobilizacije svojih sunardonika u borbi protiv Srba.
Ne znam koliko je srpskih dobrovoljaca iz Srbije otišlo u Hrvatsku da se bori na strani Srba ali znam da 400.000 Hrvata prima domovinske penzije za učešće u ratu devedesetih.
Na drugoj strani pobednička strana na izborima u Srbiji je 2000 godine praktično sve Srbe koji su se borili za Srbiju i Srbe proglasila praktično zločincima, kriminalcima i satanizovala ih u svim medijima dok su dezerteri postali narodni heroji u Srbiji.
Generali su penzionisani, pukovnici, kapetani, vodnici smenjeni i na njihova mesta došli su oni koji se nisu borili u ratovima devedesetih i koji nisu branili Srbiju u Nato bombardovanju.
DA LI JE TO POŠTENO_

Miki

pre 7 godina

Hrvati su svojim braniteljima isplatili ratne dnevnice a ovi nasni di da pisnu o tome,zato sto je neko maznuo pate....Treba nam sastanak u Novom Sadu posto ni mi ni oni ne veruju politicarima koji su za vreme ratova bili po kojekakvim rupama daleko od rata.....

my way

pre 7 godina

Apsolutno je neprihvatljivo mešati Ustaše koji su bili nacisti i Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!
(aleks, 19. oktobar 2016 20:42)

evo ga...i kad netko kaze neku rijec koja vidi pomirenju i boljim odnosima,javi se netko tko odmah udara kontru....
ok,opet idemo ispocetka,svatko iz svoga kuta gledanja...znaci ne mozemo zajedno,ne volimo se i nikad izgleda se ni necemo....
(wikipedija, 19. oktobar 2016 21:42)

Besmislene floskule kojima se istorija izvrće za 180, gazi po istini, pravdi i apokaliptičnim žrtvama nikako ne mogu biti reči pomirenja, naprotiv, onemogućavaju ga. Dovoljno je videti šta ta sramna izjava uradi od jedne dobre ideje kao što je susret ratnih veterana i jasno je koliko "doprinosi" miru i boljim odnosima. Dok god nema istine i pravde, već se te 2 najuzvišenije vrednosti gaze veštačkim izjednačavanjima suprotnosti, kompromisima između nekakvih uglova gledanja, o čemu mi pričamo?

jugosloven

pre 7 godina

da li ce cetnici i ustase da se mire ili nece - to je apsolutno samo njihova stvar i ne tice se nikog drugog osim njiha samih. neka jedni s drugima rade sta hoce ili nece, vazno je samo da vise nikada nikoga van svoje srbije i hrvatske nece moci da ugroze, osim svojih sopstvenih sledbenika ustasa i cetnika. samo sto dalje od svih nas ostalih.

Goran

pre 7 godina

Probajte malo da razmisljate drugacije. Evo ja sam srbin iz bosne kome su dedu 1946-te zaklali cetnici. Naravno da ja imam vecu mrznju prema cetnicima nego prema ustasama. Gledajuci sire ustase su pocinile ogromne zlocine po toj mojoj bosni. Poenta je da su i jedni i drugi bili zlo a meriti na kantar koje je vece ili manje nije potrebno. Ono sto mora da svatimo da ce razum pobediti kada svi pocistimo svoju kucu. Hrvati treba da se bore sa ustastvom a mi srbi sa cetnistvom. Kada svako ocisti svoju kucu lako cemo sa komsijama...

VETERINAR

pre 7 godina

(Ante, Zadar, 19. oktobar 2016 21:09) Da bi razumeo nacin razmisljanja prosecnog srpskog vojnika i dobijes odgovor na svoja pitanja ,neizostavno je secanje na ono sto se Srbima desilo u NDH.To secanje se vratilo sa konzervama " cistog hrvatskog zraka"...U ovom ratu nema nevinih,zato je ova akcija veterana za svaku pohvalu,jer i hrvatska i srpska majka jednako voli, i jednako je boli..Pozzz i sve najbolje

кутловић

pre 7 godina

Нису сви Хрвати усташе, али су усташе све Хрвати. Тако иде реченица, без четника. Јер четници су били и Македонци, Словенци па чак и Хрвати. То је познато у историји.

Meister Jakob

pre 7 godina

Ja poznajem noliko mladih Izraelaca koje sam upoznao u Minhenu. Oni se ni najmanje ne zamaraju s nacistima, Holokaustom i 2.svjetskim ratom, a pobili su ih 6 miliona.
Naravno, uče o tome u školi, obilježavaju neke veće godišnjica, za vrijeme škole eventualno jednom imaju ekskurziju u Auschwitz ili Dachau, ali niti mrze niti krive današnje Nijemce za ono što je bilo u 2. svjetskom ratu, i uopće o tome ne razmišljaju niti razgovaraju.
A mi niakako da se odmaknemo od ustaša, četnika, partizana i 2. svjetskog rata!

kako?

pre 7 godina

Cetnici su samo saradjivali sa okupatorim u borbi protiv drugog antifasistickog pokrera, a bili su borci za slibodu nisu bili fasisti.

Kako si borac za slobodu ako saradjujes sa okupatorom i kako si antifasista ako se zajedno sa otvireno fasistickom silom koja je zauzela tvoju drzavu boris protiv anti fasistickog i anti okupatorskog pokreta? Vi stvarno mislite da nam je svima logika u glavi crkla?

leptirica

pre 7 godina

Apsolutno je neprihvatljivo mešati Ustaše koji su bili nacisti i Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!
(aleks, 19. oktobar 2016 20:42)

Zato se i kralj javno odrekao Draže iz Londona,a prije toga od njega putem radija tražio da prekine suradnju sa nacistima i pridruži se partizanskom pokretu. Procitaj dokument Instrukcije Draže generalima,pa češ vidjeti tko je bio Draža i njegovi četnici. Istina ustaše su pocinili puno gore zlocine, ali nazivati četnike antifašistima i borcima za slobodu je van svake pameti.

Harwy

pre 7 godina

Možda su četnici bili u početku II svjetskog rata i bili antifašisti, no činjenica je da su rat završili kao saveznici Njemaca. U Hrvatskoj su četnici (pop Đujić) bili saveznici Talijana od 1941 i oni nikad nisu ili antifašisti. Zbog suradnje s Njemcima i borbe protiv partizana 1944 su ih se odrekli Englezi (Winston Churchil) i na kraju ih se odrekla i vlada u izbjeglištvu i priznala partizanski pokret kao jedini antifšistički pokret na prostoru Jugoslavije. Konačno četnici iz Crne Gore, BiH i Hrvatske su zarobljeni na Bleiburgu zajedno s ustašama, domobranima, slovenskom belom gardom, čerkezima i svim ostalim saveznicima Njemaca.

Milan Misic

pre 7 godina

Jednostavno nikad se ne mogu uporediti cetnici da ne govorim JVO, sa ustasama.
Cetnici su se boriliprotiv Nemaca dok su ustase bili direktno pod komandom Nemaca. Cak i da to izuzmemo, gde su cetnicki logori za Hrvate, ili bilo koga.
Da ne govorimo o ogromnim masinerijama smrti, Jasenovcu itd...

Miki

pre 7 godina

Cetnici su bili antifasisticki pokret a ustase suprtotno. Zasto stavljati ta dva pokreta u Isiti kos? Proslo je vreme "titoizma" ondnosno SFRJ ( DNRJ).

heavy

pre 7 godina

ljudi koji du stradali hoce da ide dalje i da se mire..komentatori sa B92 bi ponovo da zakrve oko ustasa i cetnika.
(pentrit, 19. oktobar 2016 21:30)
Ne,ne želimo da se ponovo zakrvimo već ne dozvoljavamo da se istorija izvrće ovakvim perfidnim podvalama a svako izjednačavanje ustaša sa Četnicima(JVO)je lažiranje istorije koje služi samo tome da se sa hrvata spere ljaga zbog klanice koju su napravili u WWII.
Takodje je podvala(latinski pokvareno)njihove borce oslovljavati sa 'branitelji' jer oni su počeli secesiju i progone,dakle hrvati su separatisti i teroristi na prostoru SFRJ.
Pomirenje,tačnije mir može ali neka se gospoda hrvati izvine za sve zločine nad srbima i drugim antifašistima pa ćemo tek onda razmisliti da li ćemo im oprostiti a da zaboravimo nećemo NIKADA!

iggy_cro

pre 7 godina

Naslov je sve rekao, postoje samo dobri i losi ljudi.

Rat je kada se ljudi, koji se pritom ne poznaju, medjusobno ubijaju na zapovjed ljudi koji se veoma dobro poznaju,a pritom se medjusobno ne ubijaju!

Mir svima.

Pozdrav od Hrvata za sve dobronamjerne ljude na Balkanu

Realno

pre 7 godina

Da se jednom za svagda rascisti ko su bili u stvari ustase a ko cetnici ??? Da li uopste postoje ljudi koji znaju istinu ??? Cetnik je bio covek koji se borio za srpski narod, covek koji nije ubijao i klao sve sto nije srpsko...za razliku od ustasa koji su na najbrutalniji nacin uz nemce ubili na milione Srba ! Ljudi, malo istine nije na odmet !!!

Butragenjo

pre 7 godina

Da se razumemo, duboko i iz sveg srca sam za mir i spokoj na svakom delu ne samo Balkana, nego planete. Ne treba nikome vise razaranje ni sa pocetka, a ni sa kraja devedesetih. E, ovde dodje ono "ali"... Ali, istorija nas je cinjenicno naucila da je sedanje za sto, hvatanje pod ruku, grljenje sa hrvatima jako skup hobi. Ali, izgleda da mi srbi imamo kratko pamcenje i jako duge ruke da svaki put cupamo noz iz sopstvenih ledja... moze ovde puno toga da se pise, ali... prosto, dovoljno je i dosta je aman braco Srbi...

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Ne mogu da prihvatim tu podelu na četnike i ustaše, jer ona ih ravna i stavlja u isti koš, što svakako nije istina. NDH i njeni vojnici(ustaše) je direkno ratovala na strani Nemačke, činili su neverovatne zločine, zločin je blaga reč, činili su zverstva nad srpskim civilnim stanovništvom. Četnicima se naziva ravnogorski pokret koji je osnovan kao pokret otpora Nemačkim okupacionim trupama, i da zaštiti srpsko stanovništvo na teritoriji današnje Bosne i Hrvatske. Ne znam za zločine četnika nad hrvatima u drugom svetskom ratu. To je sve plod komunističke propagande koja je tom pričom izravnala Srbiju i Hrvatsku, i ako su jedni bili na strani pobednika, a drugi nisu. Druga je stvar sto se u Srbiji paralelno sa svetskim vodio i gradjanski rat izmedju komunista i monarhista, izmedju njih je bilo ubijanja i zločina, ali to je Sasvim druga stvar. Amerika je odlikovala Djenerala za spašavanje pilota, a nisam čuo da su Pavelić i Šakić odlikovani. Opet kažem komunistička propaganda je neke jedinice koje jesu saradjivale sa okupatorima nazivala četnici, nedićevce i ljotićevce, i ako oni nisu imali vezu sa ravnogorskim pokretom,i nisu bili pod njihovom komandom.

mlekadzija

pre 7 godina

Nedavno je bila vest na istu temu, samo mnogi zaboravljaju sta je izjavio jedan od "vodja" branitelja, moze susret ali prvo da mi priznamo da smo izvrsili agresiju na Hrvatsku?!?!?! Cetnici nisu imali logore naspram kojih su nemacki izgledali kao vrtic... (ma koliko neukusno bilo poredjenje tako je). Ko ne zna neka malo prouci literaturu i pogleda neke slike....

zoki

pre 7 godina

Istoriju pise pobednik, tako je nasa vojska posle 2.sv.rata izvrgnuta ruglu i stavljena na stub srama....Na scenu su stupili lepi ,posteni, obrazovani ...partizani....Ovi sto sebe danas nazivaju cetnicima su drustveni talog srbije. Bruka koja kalja ugled i secanje na nase pretke.
btw. o ustasama je sve receno ranije, nemam komentar. O njima govori sve Jasenovac, Jadovno i druga stratista...

Banjalučanin

pre 7 godina

A tko su ti vojnici koji se danas zovu "srpskim veteranima"?

Za što su se oni borili? Da su kojim slučajem pobjedili u toj svojoj borbi - da li bi i drugi hrvatski gradovi izgledali onako kako je Vukovar izgledao 1991. godine?
(Ante, Zadar, 19. oktobar 2016 21:09)

To su Srbi koji su se borili da odbrane svoje gradove, svoja sela i ognjišta na kojima vijekovima žive (isto kao što su se njihovi preci u Drugom svjetskom ratu borili za opstanak). Ako su Knin, Gračac, Korenica, Glina bili hrvatski gradovi (sa 90% - 100% Srba), zašto ste ih onda '95 granatirali, rušili i palili, protjerivali njihove stanovnike?!
A Vukovar '91 je u svakom slučaju bolje izgledao nego Mrkonjić grad '95... Puna su vam usta Vukovara, koji je razrušen tokom uličnih borbi (na području opštine Vukovar 1991. godine je živjelo preko 30 000 Srba), a šta radi hrvatska vojska u drugoj državi, u gradu koji je naseljen skoro isključivo Srbima?! Koga i šta su branili u Drvaru, Grahovu, Glamoču? Neku novu NDH?!
Samo u hrvatskoj verziji ''povijesti'' Jovo iz Knina i Rade iz Drvara su okupatori sopstvenih gradova, a ''oslobodioci'' su Hrvoje iz Zagreba i Domagoj iz Varaždina.

Братислав

pre 7 godina

...пжне разумем неке историчаре и побјесничаре који могу поредити четнички и усташки покрет поред свих доступних данас докумената и слика...па ја који нисам историчар имам око 100 и нешто слика где Немци разоружавају четнике,где четници спроводе заробљене Немце и сл...а тек докумената који говоре о акцијама Немаца против четника,објавама стрељаних четника тога има колико хоћете...и сад ти назови историчари прикажу слику неког четника Косте Пећанца како се грли са Немцима и то је за њих крунски доказ да су то радили Дражини четници,а не објаве уопште да је Коста Пећанац ликвидиран 1944 у околини Соко Бање због сарадње са Немцима по налогу Дражином...

Someone

pre 7 godina

Nisu ti ljudi bili ni ustaše ni četnici, već uglavnom golobradi mladići kojima su uništili budućnost. Kojima su stari majmuni napunili groblja, davali milostinju za njihove ruke, noge, oči. ... Oduzeli im duše. .. Još padaju žrtve tog rata. Još nisu prestale ratne trube da sviraju. Pusta zemlja ostala... napunile nam se hronike... Ja kao dijete devedesetih nisam do sada shvatila taj pad ljudskosti, to odsustvo morala... Tu zlu kob koja nas još prati. Osramoceni, bijedni, još se borimo za neku pravednost. Koju pravednost? Koja pravda? Gladni i žedni smo neke pravde koju nećemo dobiti upiranjem prstiju.
Hvala Bogu, nisam nikog izgubila, izgubila sam samo materijalno u ratu, dva puta...žalije mi je što sam izgubila vjeru da su ljudi sposobni da budu ljudi. I srce me stegne kad vidim one, tek par godina starije od mene kojima je rat uzeo sve od duše i ostavio samo ljušturu i prazne oči.

милош

pre 7 godina

Хрватска википедија врло пристрасно ради на том питању да се ми никад не помиримо. Шта год да има везе са Србијом, то је лоше и лажно. По хрватској википедији. Од Јасеновца до српских краљева.

Nije isto

pre 7 godina

Ustase i cetnici nisu isto, bez zelje da pozitivisem cetnike. Procitajte sami. A ustasa je bio zvanicnik hrvatske drzave, produzena ruka zlocina koja ide od vlasti. To cetnici bisu bili jer ih nije vidila drzava.

jura

pre 7 godina

Da se jednom za svagda rascisti ko su bili u stvari ustase a ko cetnici ??? Da li uopste postoje ljudi koji znaju istinu ??? Cetnik je bio covek koji se borio za srpski narod, covek koji nije ubijao i klao sve sto nije srpsko...za razliku od ustasa koji su na najbrutalniji nacin uz nemce ubili na milione Srba ! Ljudi, malo istine nije na odmet !!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Realno, 20. oktobar 2016 00:49)

Bio bi u pravu da nisu 90tih godina ti samoprozvani "četnici" ubijali, palili i silovali po HR i BiH. Tih se ja četnika sjećam, a ne od 1941. Razmišljam da su većina komentatora 90godišnjaci jer se samo sjećaju drugog svjetskog rata a imaju amneziju što se događalo HR 90tih godina. I u pravu si, malo istine nije na odmet...

Boris

pre 7 godina

Ja kao jugosloven i dete mogu samo da im se zahvalim za upropašteno detinjstvo i težak život bez porodice. Pa neka sad glume dobrosusedske odnose nekom drugom što se mene tiče rekli su svoje kad su trebali.

Učitelj

pre 7 godina

...Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!

Možeš samo sanjati. Pročitaj više povijesnih knjiga. Npr. četnici su se na Neretvi i Sutjesci borili zajedno sa fašistima protiv partizana.

Dejan

pre 7 godina

@Meister Jakob: Jevreji i ne-jevreji u Nemackoj nikad nisu ratovali. Genocid je izveden od ne-jevreja. Tako u celoj Evropi. Na Balkanu su svi ratovali protiv svih i uvek se argumentacija vraca na nesto sto je bilo pre. Pa opet pre toga i tako sve unazad. Hrvati mrze Srbe zbog 90ih, Srbi mrze Hrvate zbog 40ih, Hrvati mrze Srbe zbog 20ih, pa pre toga... Cekaj, sta je bilo pre toga? Sve dok u vasim i nasim udzbenicima pise da je uvek iskljucivo drugi kriv, dotle ce biti i mrznje.

Trifke

pre 7 godina

Tako i treba. Ljudi koji su krvarili i koji su izgubili svoje najmilije u tim prokletim ratovima moraju da uzmu stvar u svoje ruke i da se zajednickim snagama, jer jedino je tako moguce, izbore da se to zlo vise nikada ne dogodi na ovim prostorima. Ako politicarima ostavimo da to "resavaju" moze samo da dodje do novog rata u kome bi ginula, krvarila i nestajala sada nasa deca...njihova naravno ne, kao sto ni oni nisu stradali u prethodnim ratovima.

lemy L.

pre 7 godina

kada oprostis,ratosiljas se mrznje, oslobodio si zatvorenika, i zatim vidis da si svo vreme zarobljenik bio ti. Mrznja izjeda coveka,sputava u svim aspektima zivota. Mora da se traga,neko krace neko mnogo dugo,za onim sto te imalo cini srecnim,onda to prosirujes,produbljujes,ne das da ti se izmigolji,. A kada si srecan sve u zivotu ima smisla. Sa bilo kakvom mrznjom u sebi to je nemoguce,pa cak i onom malom,banalnom mrznjom prema npr. zici ili grani o koju si se sapleo.... dok ovo pisem isfrustriran sam zbog mnogo stvari,sto danas sto iz bliske proslosti.Samo cekam da prodje,i znam da sam opet na pravom koloseku.

drz se teme

pre 7 godina

Naslov je-nisu svi hrvati ustase ni srbi cetnici!Ajde, ako ne citate tekst,al bar procitaj naslov.
Niko nikog ne izjednacava!Ili su se neki upecali u bas ono sto jesu ili zele biti?
Ali svaki put - tema drumom a oni sumom

jokejunior

pre 7 godina

S druge strane, cetnici su potom saradjivali sa okupatorom u okviru gradjanskog rata protiv drugog antifasistickog pokreta - Partizana, ali nisu imali fasisticku ideologiju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije(XY, 19. oktobar 2016 20:53)

E moj prijatelju, procitaj Drazinu "Instrukciju" pa onda pricaj o nekakvom cetnickom antifasizmu.

Tocka 2 instrukcije kaze:

Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije – Crne Gore – Bosne i Hercegovine – Srema – Banata i Bačke.

Jos gora je tocka 4:

Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata.

Ovo je dragi prijatelju fasizam po definiciji i to je upravo ono sto su sa druge strane (i nazalost uspjesnije) radili ustaski zlikovci.

Ante, Zadar

pre 7 godina

Vi u komentarima ponovo o Četnicima i Ustašama.... ali mi ovdje ne pričamo o vojsci odnosno vojnicima iz Drugog svjetskog rata, već iz rata devedesetih...

A tko su ti vojnici koji se danas zovu "srpskim veteranima"?

Za što su se oni borili? Da su kojim slučajem pobjedili u toj svojoj borbi - da li bi i drugi hrvatski gradovi izgledali onako kako je Vukovar izgledao 1991. godine?

Da li bi Hrvatske uopće bilo kao države i kao da, u kojim granicama?

To su pitanja na koja je vama potreban odgovor, a ne istorijska interpretacija četničkog i ustaškog pokreta!

Beobrad

pre 7 godina

Prestanite da poredite ustaski i cetnicki pokret, aman ljudi, osnova istorije...
Ustaski je bio profasisticki i zlocinacki, a cetnicki antifasisticki!

XY

pre 7 godina

Zasto je jedina platforma pomirenja da se cetnici poistovete sa ustasama? Cetnici su bili antifasisticki pokret dok su ustase od samog pocetka tvorevina iskljucivo fasisticke ideologije. S druge strane, cetnici su potom saradjivali sa okupatorom u okviru gradjanskog rata protiv drugog antifasistickog pokreta - Partizana, ali nisu imali fasisticku ideologiju.

wikipedija

pre 7 godina

Apsolutno je neprihvatljivo mešati Ustaše koji su bili nacisti i Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!
(aleks, 19. oktobar 2016 20:42)

evo ga...i kad netko kaze neku rijec koja vidi pomirenju i boljim odnosima,javi se netko tko odmah udara kontru....
ok,opet idemo ispocetka,svatko iz svoga kuta gledanja...znaci ne mozemo zajedno,ne volimo se i nikad izgleda se ni necemo....

čovek

pre 7 godina

Saučešće gospodinu Vukeliću kao i razumevanje za bol koju mu je rat naneo ali ustaše se nikada ne mogu poistovetiti sa četničkim pokretom.
To što nas Brozova istorija učila moramo zaboraviti.

Jura

pre 7 godina

Kako neko može da izjebačava četnike i ustaše. Dražu i američki predsednik odkikovao...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bg, 19. oktobar 2016 21:46)

Američki predsednik je '99 naredio bombardovanje Srbije. Jel američki predsjednik uvjek u pravu i sam kad Vama odgovara?

Dejan P.

pre 7 godina

Naravno da će doći do pomirenja svih boraca koji su se borili na muslimanskoj, hrvatskoj i srpskoj strani. Oni se razumeju izmedju sebe i postoji ogroman - većinski deo boraca na svim stranama koji nisu počinili nijedan ratni zločin.
Izmedju njih ne postoji mržnja - postoji poštovanje. Svaki srpski borac koji je stao uz srpski narod više posštuje hrvatskog i muslimanskog borca koji su stali uz svoj narod nego navodne mirotvorce koji su sa svećama u rukama tražili da srpski borci ne idu u Bosnu i Hrvatsku dok su njihovi sunarodnici ubijani i u Bosni i u Hrvatskoj.
Tako je i na drugoj strani: Svaki hrvatski i bosanski vojnik više poštuje srpskog vojnika nego hrvatske i muslimanske dezertere i navodne mirotvorce koji su bili protiv mobilizacije svojih sunardonika u borbi protiv Srba.
Ne znam koliko je srpskih dobrovoljaca iz Srbije otišlo u Hrvatsku da se bori na strani Srba ali znam da 400.000 Hrvata prima domovinske penzije za učešće u ratu devedesetih.
Na drugoj strani pobednička strana na izborima u Srbiji je 2000 godine praktično sve Srbe koji su se borili za Srbiju i Srbe proglasila praktično zločincima, kriminalcima i satanizovala ih u svim medijima dok su dezerteri postali narodni heroji u Srbiji.
Generali su penzionisani, pukovnici, kapetani, vodnici smenjeni i na njihova mesta došli su oni koji se nisu borili u ratovima devedesetih i koji nisu branili Srbiju u Nato bombardovanju.
DA LI JE TO POŠTENO_

Dejan

pre 7 godina

A da pozovete i ponekog iz UCK, jer ipak nisu oni ratovali protiv Srbije, nego je ispalo tako. Ja ovo ne podrzavam, jer kao sto su Srbi ubijali i proterivali neduzne hrvatske civile, tako su i Hrvati to radili prema Srbima. Upravo ti takozvani branitelji, koji su prvi kada se treba buniti protiv cirilice u HR. Sada treba da sednu zajedno i da popiju kafu? Traziti nestale i mrtve, neka dodje do izmene poginulih. Ali nemojte, volim vas, od toga praviti TV-sou. Da ne bude opet kao 1945. god. Mir, mir, niko nije kriv.

PROFA

pre 7 godina

Konačno počinje da radi mozak kod Balkanaca. Dobar znak, ali se protiv ratnih huškača mora boriti u sopstvenim zemljama. Mi smo bili zajedno u Jugoslaviji, to je bila naša zemlja, velika za sve, a mala za nacionaliste. Uništili smo je, ali ako smo već bili toliko maloumni da uništimo najlepšu zemlju na svetu, onda bar možemo da napravimo normalne odnose, jer toliko jedni drugima dugujemo. A što se rata tiče, neka veliki odmere svoje snage na drugom mestu, nama na Balkanu to nije potrebno, jer se mnogo krvi prolilo, za osvajanje teritorija, koje danas napuštaju oni zbog kojih smo te teritorije osvajali. To je glavni problem Balkana, ekonimija, posao i standard, a to se ne rešava ratom, već učenjem i radom, izgradnjom institucija, borbom protiv kriminala i korupcije, izgradnjom pravog vrednosnog sistema. Nadam se da će ovo biti samo jedan u nizu koraka, ka konačnoj normalizaciji odnosa između bivših Jugoslovenskih republika.

да да

pre 7 godina

Нема ни балија ни усташа ни четника ! Све је то крмнална багра која ради за интересе још веће багре која се на легитиман начин докопала власти ! Народ се заправо пита, али народ к'о народ не види даље од носа е зато су му и потребне балије, усташе и четници а којих запрево и нема !!!

jugosloven

pre 7 godina

da li ce cetnici i ustase da se mire ili nece - to je apsolutno samo njihova stvar i ne tice se nikog drugog osim njiha samih. neka jedni s drugima rade sta hoce ili nece, vazno je samo da vise nikada nikoga van svoje srbije i hrvatske nece moci da ugroze, osim svojih sopstvenih sledbenika ustasa i cetnika. samo sto dalje od svih nas ostalih.

my way

pre 7 godina

Apsolutno je neprihvatljivo mešati Ustaše koji su bili nacisti i Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!
(aleks, 19. oktobar 2016 20:42)

evo ga...i kad netko kaze neku rijec koja vidi pomirenju i boljim odnosima,javi se netko tko odmah udara kontru....
ok,opet idemo ispocetka,svatko iz svoga kuta gledanja...znaci ne mozemo zajedno,ne volimo se i nikad izgleda se ni necemo....
(wikipedija, 19. oktobar 2016 21:42)

Besmislene floskule kojima se istorija izvrće za 180, gazi po istini, pravdi i apokaliptičnim žrtvama nikako ne mogu biti reči pomirenja, naprotiv, onemogućavaju ga. Dovoljno je videti šta ta sramna izjava uradi od jedne dobre ideje kao što je susret ratnih veterana i jasno je koliko "doprinosi" miru i boljim odnosima. Dok god nema istine i pravde, već se te 2 najuzvišenije vrednosti gaze veštačkim izjednačavanjima suprotnosti, kompromisima između nekakvih uglova gledanja, o čemu mi pričamo?

Miki

pre 7 godina

Cetnici su bili antifasisticki pokret a ustase suprtotno. Zasto stavljati ta dva pokreta u Isiti kos? Proslo je vreme "titoizma" ondnosno SFRJ ( DNRJ).

mile dodik

pre 7 godina

Ovo su price za malu decu.Srbi i Hrvati su prosto iz takvog podneblje i tolikog civilizacijskog napretka da jedni drugima nece zaboraviti ratove i stradanja u XX Veku.Ovako je najbolje dve drzave i svako neka gleda svoja posla.

Nije isto

pre 7 godina

Ustase i cetnici nisu isto, bez zelje da pozitivisem cetnike. Procitajte sami. A ustasa je bio zvanicnik hrvatske drzave, produzena ruka zlocina koja ide od vlasti. To cetnici bisu bili jer ih nije vidila drzava.

Raspucin

pre 7 godina

To vam je isto kao sto nisu svi belci beli, nisu svi crnci crni, nisu svi ljudi dobri, nisu svi ljudi losi, u sustini glupa uporedba.
Dokaz : 1940.godine u Nemackoj 98% populacije je bilo za Hitlera. 1945. godine vise niko nije bio za Hitlera, cudo nevidjeno, kao da postoji neka cudotvorna gumica za brsanje mozdanih vijuga i samim tim secanja. Ljudi su cudo.

кутловић

pre 7 godina

Нису сви Хрвати усташе, али су усташе све Хрвати. Тако иде реченица, без четника. Јер четници су били и Македонци, Словенци па чак и Хрвати. То је познато у историји.

Realno

pre 7 godina

Da se jednom za svagda rascisti ko su bili u stvari ustase a ko cetnici ??? Da li uopste postoje ljudi koji znaju istinu ??? Cetnik je bio covek koji se borio za srpski narod, covek koji nije ubijao i klao sve sto nije srpsko...za razliku od ustasa koji su na najbrutalniji nacin uz nemce ubili na milione Srba ! Ljudi, malo istine nije na odmet !!!

LudiMilojko

pre 7 godina

Samo gledam gomilu ljudi i sa jedne i sa druge strane koji se nikada nisu upoznali a mrze se...nikada to neću razumeti i hvala Bogu na tome.

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Ne mogu da prihvatim tu podelu na četnike i ustaše, jer ona ih ravna i stavlja u isti koš, što svakako nije istina. NDH i njeni vojnici(ustaše) je direkno ratovala na strani Nemačke, činili su neverovatne zločine, zločin je blaga reč, činili su zverstva nad srpskim civilnim stanovništvom. Četnicima se naziva ravnogorski pokret koji je osnovan kao pokret otpora Nemačkim okupacionim trupama, i da zaštiti srpsko stanovništvo na teritoriji današnje Bosne i Hrvatske. Ne znam za zločine četnika nad hrvatima u drugom svetskom ratu. To je sve plod komunističke propagande koja je tom pričom izravnala Srbiju i Hrvatsku, i ako su jedni bili na strani pobednika, a drugi nisu. Druga je stvar sto se u Srbiji paralelno sa svetskim vodio i gradjanski rat izmedju komunista i monarhista, izmedju njih je bilo ubijanja i zločina, ali to je Sasvim druga stvar. Amerika je odlikovala Djenerala za spašavanje pilota, a nisam čuo da su Pavelić i Šakić odlikovani. Opet kažem komunistička propaganda je neke jedinice koje jesu saradjivale sa okupatorima nazivala četnici, nedićevce i ljotićevce, i ako oni nisu imali vezu sa ravnogorskim pokretom,i nisu bili pod njihovom komandom.

aman vise

pre 7 godina

@aleks
Covjek prica o "ustasama" i "cetnicima" iz '91 a ne '41, a tim nazivima su te '91 vise nazivali jedni druge nego sami sebe i eto... ostalo do danas.

Milan Misic

pre 7 godina

Jednostavno nikad se ne mogu uporediti cetnici da ne govorim JVO, sa ustasama.
Cetnici su se boriliprotiv Nemaca dok su ustase bili direktno pod komandom Nemaca. Cak i da to izuzmemo, gde su cetnicki logori za Hrvate, ili bilo koga.
Da ne govorimo o ogromnim masinerijama smrti, Jasenovcu itd...

heavy

pre 7 godina

ljudi koji du stradali hoce da ide dalje i da se mire..komentatori sa B92 bi ponovo da zakrve oko ustasa i cetnika.
(pentrit, 19. oktobar 2016 21:30)
Ne,ne želimo da se ponovo zakrvimo već ne dozvoljavamo da se istorija izvrće ovakvim perfidnim podvalama a svako izjednačavanje ustaša sa Četnicima(JVO)je lažiranje istorije koje služi samo tome da se sa hrvata spere ljaga zbog klanice koju su napravili u WWII.
Takodje je podvala(latinski pokvareno)njihove borce oslovljavati sa 'branitelji' jer oni su počeli secesiju i progone,dakle hrvati su separatisti i teroristi na prostoru SFRJ.
Pomirenje,tačnije mir može ali neka se gospoda hrvati izvine za sve zločine nad srbima i drugim antifašistima pa ćemo tek onda razmisliti da li ćemo im oprostiti a da zaboravimo nećemo NIKADA!

jura

pre 7 godina

Da se jednom za svagda rascisti ko su bili u stvari ustase a ko cetnici ??? Da li uopste postoje ljudi koji znaju istinu ??? Cetnik je bio covek koji se borio za srpski narod, covek koji nije ubijao i klao sve sto nije srpsko...za razliku od ustasa koji su na najbrutalniji nacin uz nemce ubili na milione Srba ! Ljudi, malo istine nije na odmet !!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Realno, 20. oktobar 2016 00:49)

Bio bi u pravu da nisu 90tih godina ti samoprozvani "četnici" ubijali, palili i silovali po HR i BiH. Tih se ja četnika sjećam, a ne od 1941. Razmišljam da su većina komentatora 90godišnjaci jer se samo sjećaju drugog svjetskog rata a imaju amneziju što se događalo HR 90tih godina. I u pravu si, malo istine nije na odmet...

Goran

pre 7 godina

Probajte malo da razmisljate drugacije. Evo ja sam srbin iz bosne kome su dedu 1946-te zaklali cetnici. Naravno da ja imam vecu mrznju prema cetnicima nego prema ustasama. Gledajuci sire ustase su pocinile ogromne zlocine po toj mojoj bosni. Poenta je da su i jedni i drugi bili zlo a meriti na kantar koje je vece ili manje nije potrebno. Ono sto mora da svatimo da ce razum pobediti kada svi pocistimo svoju kucu. Hrvati treba da se bore sa ustastvom a mi srbi sa cetnistvom. Kada svako ocisti svoju kucu lako cemo sa komsijama...

Učitelj

pre 7 godina

...Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!

Možeš samo sanjati. Pročitaj više povijesnih knjiga. Npr. četnici su se na Neretvi i Sutjesci borili zajedno sa fašistima protiv partizana.

Banjalučanin

pre 7 godina

A tko su ti vojnici koji se danas zovu "srpskim veteranima"?

Za što su se oni borili? Da su kojim slučajem pobjedili u toj svojoj borbi - da li bi i drugi hrvatski gradovi izgledali onako kako je Vukovar izgledao 1991. godine?
(Ante, Zadar, 19. oktobar 2016 21:09)

To su Srbi koji su se borili da odbrane svoje gradove, svoja sela i ognjišta na kojima vijekovima žive (isto kao što su se njihovi preci u Drugom svjetskom ratu borili za opstanak). Ako su Knin, Gračac, Korenica, Glina bili hrvatski gradovi (sa 90% - 100% Srba), zašto ste ih onda '95 granatirali, rušili i palili, protjerivali njihove stanovnike?!
A Vukovar '91 je u svakom slučaju bolje izgledao nego Mrkonjić grad '95... Puna su vam usta Vukovara, koji je razrušen tokom uličnih borbi (na području opštine Vukovar 1991. godine je živjelo preko 30 000 Srba), a šta radi hrvatska vojska u drugoj državi, u gradu koji je naseljen skoro isključivo Srbima?! Koga i šta su branili u Drvaru, Grahovu, Glamoču? Neku novu NDH?!
Samo u hrvatskoj verziji ''povijesti'' Jovo iz Knina i Rade iz Drvara su okupatori sopstvenih gradova, a ''oslobodioci'' su Hrvoje iz Zagreba i Domagoj iz Varaždina.

mlekadzija

pre 7 godina

Nedavno je bila vest na istu temu, samo mnogi zaboravljaju sta je izjavio jedan od "vodja" branitelja, moze susret ali prvo da mi priznamo da smo izvrsili agresiju na Hrvatsku?!?!?! Cetnici nisu imali logore naspram kojih su nemacki izgledali kao vrtic... (ma koliko neukusno bilo poredjenje tako je). Ko ne zna neka malo prouci literaturu i pogleda neke slike....

leptirica

pre 7 godina

Apsolutno je neprihvatljivo mešati Ustaše koji su bili nacisti i Četnike koji su bili antifašisti i borci za slobodu!!!!
(aleks, 19. oktobar 2016 20:42)

Zato se i kralj javno odrekao Draže iz Londona,a prije toga od njega putem radija tražio da prekine suradnju sa nacistima i pridruži se partizanskom pokretu. Procitaj dokument Instrukcije Draže generalima,pa češ vidjeti tko je bio Draža i njegovi četnici. Istina ustaše su pocinili puno gore zlocine, ali nazivati četnike antifašistima i borcima za slobodu je van svake pameti.

Butragenjo

pre 7 godina

Da se razumemo, duboko i iz sveg srca sam za mir i spokoj na svakom delu ne samo Balkana, nego planete. Ne treba nikome vise razaranje ni sa pocetka, a ni sa kraja devedesetih. E, ovde dodje ono "ali"... Ali, istorija nas je cinjenicno naucila da je sedanje za sto, hvatanje pod ruku, grljenje sa hrvatima jako skup hobi. Ali, izgleda da mi srbi imamo kratko pamcenje i jako duge ruke da svaki put cupamo noz iz sopstvenih ledja... moze ovde puno toga da se pise, ali... prosto, dovoljno je i dosta je aman braco Srbi...

Meister Jakob

pre 7 godina

Ja poznajem noliko mladih Izraelaca koje sam upoznao u Minhenu. Oni se ni najmanje ne zamaraju s nacistima, Holokaustom i 2.svjetskim ratom, a pobili su ih 6 miliona.
Naravno, uče o tome u školi, obilježavaju neke veće godišnjica, za vrijeme škole eventualno jednom imaju ekskurziju u Auschwitz ili Dachau, ali niti mrze niti krive današnje Nijemce za ono što je bilo u 2. svjetskom ratu, i uopće o tome ne razmišljaju niti razgovaraju.
A mi niakako da se odmaknemo od ustaša, četnika, partizana i 2. svjetskog rata!

Harwy

pre 7 godina

Možda su četnici bili u početku II svjetskog rata i bili antifašisti, no činjenica je da su rat završili kao saveznici Njemaca. U Hrvatskoj su četnici (pop Đujić) bili saveznici Talijana od 1941 i oni nikad nisu ili antifašisti. Zbog suradnje s Njemcima i borbe protiv partizana 1944 su ih se odrekli Englezi (Winston Churchil) i na kraju ih se odrekla i vlada u izbjeglištvu i priznala partizanski pokret kao jedini antifšistički pokret na prostoru Jugoslavije. Konačno četnici iz Crne Gore, BiH i Hrvatske su zarobljeni na Bleiburgu zajedno s ustašama, domobranima, slovenskom belom gardom, čerkezima i svim ostalim saveznicima Njemaca.

Miki

pre 7 godina

Hrvati su svojim braniteljima isplatili ratne dnevnice a ovi nasni di da pisnu o tome,zato sto je neko maznuo pate....Treba nam sastanak u Novom Sadu posto ni mi ni oni ne veruju politicarima koji su za vreme ratova bili po kojekakvim rupama daleko od rata.....

Boris

pre 7 godina

Ja kao jugosloven i dete mogu samo da im se zahvalim za upropašteno detinjstvo i težak život bez porodice. Pa neka sad glume dobrosusedske odnose nekom drugom što se mene tiče rekli su svoje kad su trebali.

Братислав

pre 7 godina

...пжне разумем неке историчаре и побјесничаре који могу поредити четнички и усташки покрет поред свих доступних данас докумената и слика...па ја који нисам историчар имам око 100 и нешто слика где Немци разоружавају четнике,где четници спроводе заробљене Немце и сл...а тек докумената који говоре о акцијама Немаца против четника,објавама стрељаних четника тога има колико хоћете...и сад ти назови историчари прикажу слику неког четника Косте Пећанца како се грли са Немцима и то је за њих крунски доказ да су то радили Дражини четници,а не објаве уопште да је Коста Пећанац ликвидиран 1944 у околини Соко Бање због сарадње са Немцима по налогу Дражином...

zoki

pre 7 godina

Istoriju pise pobednik, tako je nasa vojska posle 2.sv.rata izvrgnuta ruglu i stavljena na stub srama....Na scenu su stupili lepi ,posteni, obrazovani ...partizani....Ovi sto sebe danas nazivaju cetnicima su drustveni talog srbije. Bruka koja kalja ugled i secanje na nase pretke.
btw. o ustasama je sve receno ranije, nemam komentar. O njima govori sve Jasenovac, Jadovno i druga stratista...

VETERINAR

pre 7 godina

(Ante, Zadar, 19. oktobar 2016 21:09) Da bi razumeo nacin razmisljanja prosecnog srpskog vojnika i dobijes odgovor na svoja pitanja ,neizostavno je secanje na ono sto se Srbima desilo u NDH.To secanje se vratilo sa konzervama " cistog hrvatskog zraka"...U ovom ratu nema nevinih,zato je ova akcija veterana za svaku pohvalu,jer i hrvatska i srpska majka jednako voli, i jednako je boli..Pozzz i sve najbolje

милош

pre 7 godina

Хрватска википедија врло пристрасно ради на том питању да се ми никад не помиримо. Шта год да има везе са Србијом, то је лоше и лажно. По хрватској википедији. Од Јасеновца до српских краљева.

jokejunior

pre 7 godina

S druge strane, cetnici su potom saradjivali sa okupatorom u okviru gradjanskog rata protiv drugog antifasistickog pokreta - Partizana, ali nisu imali fasisticku ideologiju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije(XY, 19. oktobar 2016 20:53)

E moj prijatelju, procitaj Drazinu "Instrukciju" pa onda pricaj o nekakvom cetnickom antifasizmu.

Tocka 2 instrukcije kaze:

Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije – Crne Gore – Bosne i Hercegovine – Srema – Banata i Bačke.

Jos gora je tocka 4:

Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata.

Ovo je dragi prijatelju fasizam po definiciji i to je upravo ono sto su sa druge strane (i nazalost uspjesnije) radili ustaski zlikovci.

iggy_cro

pre 7 godina

Naslov je sve rekao, postoje samo dobri i losi ljudi.

Rat je kada se ljudi, koji se pritom ne poznaju, medjusobno ubijaju na zapovjed ljudi koji se veoma dobro poznaju,a pritom se medjusobno ne ubijaju!

Mir svima.

Pozdrav od Hrvata za sve dobronamjerne ljude na Balkanu

kako?

pre 7 godina

Cetnici su samo saradjivali sa okupatorim u borbi protiv drugog antifasistickog pokrera, a bili su borci za slibodu nisu bili fasisti.

Kako si borac za slobodu ako saradjujes sa okupatorom i kako si antifasista ako se zajedno sa otvireno fasistickom silom koja je zauzela tvoju drzavu boris protiv anti fasistickog i anti okupatorskog pokreta? Vi stvarno mislite da nam je svima logika u glavi crkla?

drz se teme

pre 7 godina

Naslov je-nisu svi hrvati ustase ni srbi cetnici!Ajde, ako ne citate tekst,al bar procitaj naslov.
Niko nikog ne izjednacava!Ili su se neki upecali u bas ono sto jesu ili zele biti?
Ali svaki put - tema drumom a oni sumom

lemy L.

pre 7 godina

kada oprostis,ratosiljas se mrznje, oslobodio si zatvorenika, i zatim vidis da si svo vreme zarobljenik bio ti. Mrznja izjeda coveka,sputava u svim aspektima zivota. Mora da se traga,neko krace neko mnogo dugo,za onim sto te imalo cini srecnim,onda to prosirujes,produbljujes,ne das da ti se izmigolji,. A kada si srecan sve u zivotu ima smisla. Sa bilo kakvom mrznjom u sebi to je nemoguce,pa cak i onom malom,banalnom mrznjom prema npr. zici ili grani o koju si se sapleo.... dok ovo pisem isfrustriran sam zbog mnogo stvari,sto danas sto iz bliske proslosti.Samo cekam da prodje,i znam da sam opet na pravom koloseku.

Someone

pre 7 godina

Nisu ti ljudi bili ni ustaše ni četnici, već uglavnom golobradi mladići kojima su uništili budućnost. Kojima su stari majmuni napunili groblja, davali milostinju za njihove ruke, noge, oči. ... Oduzeli im duše. .. Još padaju žrtve tog rata. Još nisu prestale ratne trube da sviraju. Pusta zemlja ostala... napunile nam se hronike... Ja kao dijete devedesetih nisam do sada shvatila taj pad ljudskosti, to odsustvo morala... Tu zlu kob koja nas još prati. Osramoceni, bijedni, još se borimo za neku pravednost. Koju pravednost? Koja pravda? Gladni i žedni smo neke pravde koju nećemo dobiti upiranjem prstiju.
Hvala Bogu, nisam nikog izgubila, izgubila sam samo materijalno u ratu, dva puta...žalije mi je što sam izgubila vjeru da su ljudi sposobni da budu ljudi. I srce me stegne kad vidim one, tek par godina starije od mene kojima je rat uzeo sve od duše i ostavio samo ljušturu i prazne oči.

Trifke

pre 7 godina

Tako i treba. Ljudi koji su krvarili i koji su izgubili svoje najmilije u tim prokletim ratovima moraju da uzmu stvar u svoje ruke i da se zajednickim snagama, jer jedino je tako moguce, izbore da se to zlo vise nikada ne dogodi na ovim prostorima. Ako politicarima ostavimo da to "resavaju" moze samo da dodje do novog rata u kome bi ginula, krvarila i nestajala sada nasa deca...njihova naravno ne, kao sto ni oni nisu stradali u prethodnim ratovima.

Dejan

pre 7 godina

@Meister Jakob: Jevreji i ne-jevreji u Nemackoj nikad nisu ratovali. Genocid je izveden od ne-jevreja. Tako u celoj Evropi. Na Balkanu su svi ratovali protiv svih i uvek se argumentacija vraca na nesto sto je bilo pre. Pa opet pre toga i tako sve unazad. Hrvati mrze Srbe zbog 90ih, Srbi mrze Hrvate zbog 40ih, Hrvati mrze Srbe zbog 20ih, pa pre toga... Cekaj, sta je bilo pre toga? Sve dok u vasim i nasim udzbenicima pise da je uvek iskljucivo drugi kriv, dotle ce biti i mrznje.