Petak, 07.10.2016.

17:33

Lovac na Tita: Kako smo pokušali da smaknemo maršala

Nesuđeni sveštenik Radoš Stevlić je umesto krsta i molitvenika u ruke uzeo oružje i pre pola veka krenuo u borbu protiv Josipa Broza Tita i komunizma.

Izvor: B92

Lovac na Tita: Kako smo pokušali da smaknemo maršala IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

102 Komentari

Sortiraj po:

NACIonalisti

pre 7 godina

Eto sad nema Tita. Dosle su na vlastt SPC, cetnici, nacionalisti, rehabilituju se fasisiti koje je Tito pobedio sa golorukim narodom. Jeste li sada srecni pope? Jel sad bolje u Srbiji? ?

nista ja neznam

pre 7 godina

Danas imamo vise proizvoda,nema voznje par nepar,kavu i ulje kad god pozelis,stuju ako placas imas - a zasto ja osjecam da imamo manje?Nema mira,moj brale,pola drzave je na nekim ljekovima,bez Xanaxa,normabela ni u krpe.Ovaj nesudjeni pop sto htjede ubit starog,ocito nije sav svoj pa ga i netreba uzimati zdravoza gotovo.zamisli da je on bio na titovom mjestu,kakva bi to katastrofa bila.Za sve vas,koji osudjujete starog i njegovo "carstvo",u pravu ste...nije bilo divno,ali je bilo ugodno...kako je danas,jel ugodno?

Viktor

pre 7 godina

Evo bas gledam po kuci, imam elektricni sporet, imam zamrzivac, ves masinu, TV koji i ne koristim, imam auto i drva za celu zimu i jos da pretekne.

Nista od toga nismo imali kod Tita, sve do Titove smtri ga.e smo plati na ruke a grejali se taluskama i sisarkama. Pozdrav.

Tadasnje fabrikante, koji su na livadama podigli fabrike pobise a skorojevici postadose gazde.
(Goblin, 7. oktobar 2016 20:51)

Ja stvarno ne znam gde si ti to ziveo kad nista od toga nisi imao. Kod mojih na selu bilo je bas svega, po 2-3 zamrzivaca, da ima gde meso da se stavi, TV u boji cim je to postalo normalno svuda u svetu. I da, celom svetu je standard tada bio nizi, pa nemojte svi, kao sto je to obicaj, da uporedjujete danasnji standard sa standardom pre 40 godina. Nigde se tada nije zivelo kao danas, nemojte da se zavaravate. Inace, 1980. godine, kad je Tito umro, Jugoslavija je imala visi standard od Italije, Spanije, Portugalije.

Neki pricaju da se nije putovalo osim do Trsta, na to mogu samo da se nasmejem. Putovalo se svuda i to znaju svi koji su ziveli u to doba.

A tadasnji fabrikanti nisu bas na livadama podigli fabrike, kao sto to nisu ni danasnji uradili, a ponasali su se prema radnicima kao prema robovima, bas kao i danas sto se ponasaju. Toga u doba komunizma nije bilo.

A inace Sloba je bio komunista bas kao sto sam ja Kinez. To nije imalo nikakve veze sa onim prethodnim rezimom, sa njim je ova farsa od demokratije pocela, a vi se samo zaludjujte da vam je sada bolje.

velibor

pre 7 godina

tito je srbima uzeo drzavu, crkvu, ponos i sto je najvaznije nacionalni identitet, sto se vidi iz komentara, prodali smo veru za veceru. (ser)

Mozda si ti izgubio (uzeo ti sve) sve a meni i mom ocu ni dedi sigurno nije niko nista uzeo za vreme Tita am niti moji ni otac ni deda. Jugoslavija je samo dodala na ono sto smo imali a oduzela ono sto nikada nismo trebali da imamo (vera nije bila zabranjena zbranjeno je bilo klerikovane drzave) Verovatno mi totalno razlicito shvatamo "srpstvo", drzavu nacionalni identitet sto ti zoves prodajom vere za veceru. Ako cemo o srednjovekovnim mitovima o prodavanju vere za veceru, Nemanja je prvi prodao veru za veceru kada je od katolika postao pravoslavan iz interesa (Vizantija) i za racun Vizantije prognao i vlastitu cerku bogumilku u Bosnu a hiljade dobrih ljudi pobio. Mada su to za mene sve mitski dogadjaji koji u savremenom drustvu imaju ogranicenu "upotrebu".

ser

pre 7 godina

tito je srbima uzeo drzavu, crkvu, ponos i sto je najvaznije nacionalni identitet, sto se vidi iz komentara, prodali smo veru za veceru. Ljudi mi smo srbi, a bili smo stanovnici jugoslavije, kao sto smo balkana ili evrope. Hocemo li ako ikada udjemo u eu biti evrounijci ili i dalje srbi?

bosko

pre 7 godina

iz bivse SFRJ je otislo 1 milion ljudi za 45 godina, to je oko 4% populacije, pogledajte danas Hrvatsku, njima je 4% otislo za 4 godine.
Toliko o uspesnosti kapitalizma na Balkanu.

seljadin

pre 7 godina

Kriviti komunizam da je Srbija zaostala zbog njega nije istorijski tacno.
Srbija je 1945te bila u 18stom veku, zemlja gde je najveci deo naroda bio nepismen, gladan i sa blatom u kucama. Komunisti su za 25 godina napravili ono sto zapad je pravio 150 godina.
Neka se uporedi sta je uradio komunizam u Srbiji za 25 godina, a sta je uradio kapitalizam za ovih 25 godina.
Sva infrastruktura je napravljena za 25 godina komunizma, u BG 10.000 stanova godisnje, u ostatku Srbije jos 10.000, fabrike, putevi, elektrane, skole, bolnice, itd itd. Danas se zida 10 puta manje stanova....
Znate li vi da je Srbiji 1990te nekadasnji CCCP i Irak dugovao ukupno 4 milijarde dolara ? Dug Iraku je oprosten 2000te godine.

Zoki

pre 7 godina

@Adriano_Galliani - Uzalud im pričaš... Vidiš da su do 2000. imali po 1000 DM platu. Inostranstvo prosečnog Jugoslovena je bio Ponte Rosso u Trstu i bauštela u Frankfurtu "na Majci". Stotine hiljada su odlazile "na privremeni rad" zato što u domovini nisu mogli da nađu posao. Hiljade drugih su putovale na šverc ture da donesu ono čega nije bilo. Išlo se u Trst i po kafu - pošto je italijanska kafa jače pržena kupovala se nepržena, pa onda pržila u rerni, da bude po ukusu za tursku kafu.

Kada mi je porodica dolazila u posetu u JNA, skupljali su bonove od rodbine i kupovali na crno. Te godine sam leto proveo na "radnom terenu", vojska je seljacima napravila par kilometara puta u planinu. Nisam siguran da li je put pravljen radi seljaka ili radi benzina. Oficiri su dovukli na teren pincgauer (benzinac) i redovno dovozili benzin u buradima. Nije prešao ni kilometar, ali su oni noću prelazili po 20-30 km u jednom pravcu da sipaju gorivo iz buradi benzina.

Zoks

pre 7 godina

Za ovog dole sto spominje da sad ima sve u kuci a za vreme komunizma
kupovao frizider na rate...

To se zove tehnoloski napredak brate i to nema veze sa ideologijom
Ni na zapadu sedamdesetih nisi imao te stvari sto sad imas ...Razumes majstore?

Da je i sad komunizam imao bi i smartfonove i internet i kompjetere itd

I ne poredite Tita sa Milosevicem
MIlosevic je bio oportunista sa malom elitom uzeo sve od naroda
Cist primer teskog diktatorskog kapitaliste kao PInochet
On je sociajlista samo na papiru

Tile je itekako brinuo o tome kako zivi narod

Milo

pre 7 godina

@(a koje su boje te kantice i lopatice?, 07. oktobar 2016 22:04) U socijalizmu Yu tipa su resursi "kradeni" tako što se svaki stanovnik "ogrebao" za stančić ili vikendicu. U neoliberalnom kapitalizmu 0.01% krade toliko da države odlaze u abnormalna zaduživanja, radnicima su plate prikovane na minimum alatom monopolizma a uskoro će penzije postati simbol prošlosti. Ja sam više za to da svi ukradu kiflu ili hleb nego da jedan čovek potovari milijarde vekni jer je on zaboga toliko gladan. Plašim se da zaključke donosiš vodjen naslovima žute štampe i pseudo istorije.

Milanče

pre 7 godina

Zašto ove teroriste ne nazovete pravim imenom? Ovo je teroristička grupa koja je ubijala konzule, ambasadore i dizala u vazduh naša predstavništva u inostranstvu. Zločinci!

iz Finiksa

pre 7 godina

Dobro poznajem gospodina Stevlica.To je covek kome je Gospod podario fizicku lepotu,intiligenciju,postenje,veliku veru u BOGA, Rodoljublje i mada to njemu nije mnogo vazno i materijalno bogastvo. Mnoga su gladna usta nahranjena njegovom dobrotom,crkve ,manastiri dobili priloge. To je covek ponos svoje nacije.

Majstor Mile

pre 7 godina

Da dodam za ove što ne znaju a pričaju... Broz je bio genije , jer je, izmedju drugih stvari, 1965 . shvatio da će biti ekonomskih problema (tzv.reforma), pa je otvorio granice, a u dogovoru sa Vilijem Brantom omogućio da višak zaposlenih ode na "privremeni rad" u Nemačku, pa dalje! Tako je verovatno milion ljudi , umesto ovde nezaposleni na birou , radilo u inostranstvu i - slalo devize Jugi...
A ostali sa Istoka su videli kako izgleda pasoš tek po padu Berlinskog zida...

vaske

pre 7 godina

koliko ima totalno neobaveštenih, da ne kažem nešto drugo, ljudi to nije normalno... kažu Juga živela od kredita, Juga bila prezadužena... pa jel znate bre koliki je trenutno dug jedne na primer Austrije... nemate bre pojma...raspitajte se malo.. nije poenta koliko si uzeo kredita već šta si sa tim parama uradio i da li redovno vraćaš kredit tj da li si platežno sposoban... a svi znamo šta je u ono vreme napravljeno i šta je u ono vreme radilo a šta danas... ispravka... ne znamo svi..

Komša

pre 7 godina

@Zoki
U pravu si.Odrasli smo u redovima za kafu,šećer,ulje,isključivali nam struju po grupama (kvartovima) i mnogo toga još...
Rekao bih da narod idealizuje prošlost (kao i uvek) ali postoji nešto - SFRJ je bila uredjena država.Nije bila pravedna,idealna nije bila svakako ali se znao red i zakon je važio za većinu gradjana.Mislim da je to ono što joj daje prednost u odnosu na ovo (ne znam kako da definišem današnju Srbiju) i da ljudi uglavnom na to misle.
Takva uredjenost daje osećaj izvesnosti,sigurnosti,što sada nemamo.
Morala je da propadne.Da nije ne bi.Teraj dalje...

laik

pre 7 godina

za hejtere,85-te sam poceo da rsdim u firmi,koja je prodavala 120 hiljada tona materijala,skupog.godisnji izvoz za konvertibilnu valutu bio 70 miliona dolara,plus trziste sfrj.sirovina domaca,uvozilo se po potrebi kad nije moglo da se obezbedi domace,dolazili turci grci,slovaci da uce kako se radi,institut za osvajanje novih proizvoda itd,itd...pripravnicka plata bila oko 1000 ondasnjih DM,sve je uruseno posle 2000-te,ja prvi trazio promene,BUDALA.a sad postali smo banglades.

Bus

pre 7 godina

@danguba

To što si napisao je dobra definicija komunizma ;)

Što se komunizma tiče to je trajalo jedno 50 godina, za ostalo ćemo da vidimo :)

Todor

pre 7 godina

„Niko na svetu se ne može obogatiti dok neko ne osiromaši“. Za vreme komunizma VIŠAK VREDNOSTI koji je stvarala privreda je ostajao u zemlji i ulagan u infrastrukturu i ono što se zvalo „proširenje materijalne osnove rada“ a deo ravnomerno raspoređivan na sve građane u vidu ličnog dohodka. Zato je ogromna većina bila podjednako bogata i podjednako zadovoljna. Sada strani i domaći investitori plate radnike samo onoliko koliko moraju, državi daju onoliko koliko moraju, a VIŠAK VREDNOSTI prisvajau i iznose iz zemlje. Zato sada samo pojedinci mogu biti zadovoljni a ogromna većina radi za goli život.

skordisk

pre 7 godina

Pa eto, nema vise ni Tita, ni Jugoslavije, ni Komunizma. Jesi sad srecan i jel sad zivis bolje, osim sto smes da dajes izjave o necemu za sta bi u svakoj pravnoj drzavi bio zatvoren?

LLLL

pre 7 godina

Besplatno obavestenje. Nikad nije postojala nijedna zemlja sa komunistickim drustvenim uredjenjem. Jesu bile komunisticke partije na vlasti, ali uredjenje je svuda bilo socijalisticko.

Za komunizam jos nije doslo vreme. Nesto cudno ce se dogoditi kad roboti budu radili 99% poslova, kad sve bude svakome dostupno i kad niko vise ne bude imao para.

pukovnik Bjelajac

pre 7 godina

@kimi
Nijedna zemlja istocne Evrope nije mogla niti ce moci da po standardu prismrdi zemljama zapadne Evrope.

@a koje su boje loptice i kantice
Ono sto zagovornici slicnog stava ne shvataju - nisu zemlje istocne Evrope siromasne jer su bile komunisticke, vec su bile komunisticke zato sto su oduvek bile siromasne.

Razmislite malo, sve drzave u kojima se desila komunisticka revolucija bile su jako zaostale i siromasne.

a koje su boje te kantice i lopatice?

pre 7 godina

A ovaj sistem je bolji od komuniza???
Sve sto je napravljeno do 1980 koristi se i danas,nismo makli ni korak dalje! Pogledajte skole i bolnice,puteve,javne ustanove ....nisu ni kvale na vratima zamenili,sve je isto onako kako im je tito napravio!
@Nikola

Pazi .. ono sto ti ne kapiras je da je komunizam zlo za ljude. Super je za mrave, ali za ljude je zlo. Nijedan covek nije isti, tako da ne mogu svi da imaju isto. Ne mogu od iste plate da zive covek koji ima 2 bivse zene, sadasnju, ljubavnicu i sestoro dece i onaj koji nema ni kuceta ni maceta. Kako ce taj koji ima zene, ljubavnice, decu da zaradi za vise? Lako, krasce od drzave/preduzeca .. Zasto su sve bivse komunisticke zemlje siromasnije od kapitalistickih? Zato sto je drugacije kada se zna sta je cije, a ne drzavno, radnicko i sta ti ja znam. Sta direktora drzavne firme briga da li firma posluje sa dobitkom ili ne? On prima platu, mozda nesto i ukrade .. E vidis, da ta firma ima gazdu, njega bi interesovalo da li njegova firma posluje sa gubicima i ko krade od njega ..
Komunizam traje 10-20-30 godina i ljudima lepo dok vecina nista ne radi a svi primaju plate i onda jednostavno sve pukne ...

Zoki

pre 7 godina

Ovaj narod ima kratko pamćenje. Titova Jugoslavija nikada u ekonomskom smislu nije stala na svoje noge. Nakon raskida sa Staljinom opstajala je zahvaljujući američkoj pomoći, a šezdesetih je prešla na nemačke jasle. Posle je do smrti velikog vođe živela od kredita. Standard i kupovna moć su od polovine sedamdesetih bili u padu. Reč "stabilizacija" sam prvi put čuo tokom Titovog novogodišnjeg govora 1.1.1980. Nakon njegove smrti pao je kreditni rejting i poskupelo zaduživanje. Da li se neko ko priča o tim zlatnim sedamdesetim seća vožnje par-nepar, bonova za benzin, kafu, ulje i šećer... Ti silni stanovi koji su podeljeni i krediti za kuće kod kojih je radi inflacije mesečna rata bila u visini cene kutije cigareta - sve je to moralo da bude plaćeno na ovaj ili na onaj način.

Tito je bio diktator. Prosvećeni diktator - ali i dalje diktator.

danguba

pre 7 godina

Mislim da nije poenta da li smo imali više ili manje para sa Titom ili nakon njega, već je društvo bilo mnogo humanije. Ovaj sistem danas je potpuno dehumaniziran. Nema ljudske empatije, već samo trka za posjedovanjem..., najnovijeg modela iphona, patika ili auta...
Cijeli zapad, gdje pripadamo i mi (barem geografski), živi na račun ostatka planete. Dakle milijarda ljudi živi na račun preostali 6 milardi. Da bi mi mogli da budemo marketinški stručnjaci, copywriteri, PR-ovi i sl., tamo neki kinez mora danas da iskopa tonu rude ili sastavi 100 iphonova. Takav sistem je prosto neodrživ, da oni rade, a mi trošimo i trošimo još više... Pitanje je samo, dokle?

Majstor Mile

pre 7 godina

Kimi: Početkom 70-tih godina sam u Minhenu u menjačnici menjao onu našu crvenu za marke, a kao student ćaletovim pežoom 404 išao kod njegovog prijatelja u Berlin ,gde je držao kafanu! U Nemačkoj su tad najluksuzniji bili mercedes, tzv.reponja , opel rekordi i ford taunusi...a moj ćale je bio fotograf ...pežo za taunus bio limuzina...toliko, tek da te ne lažu...

runner

pre 7 godina

SFRJ je bila prezaduzena i prskticno je ekonomski propala vec 60ih. Tuzno je samo sto je za vreme Srbija za vreme Tita bila daleko najbliza normalnom razvijenom svetu. Pre i posle toga smo bili slepo crevo Evrope.
(Wagner, 7. oktobar 2016 19:14)
Nemoj lupati, majke Ti! Ja sam 1972 polagao Političku ekonomiju II na drugoj godini Ekonomskog fakulteta u Sarajevu i dobro znam da smo tada bili 15-ta zemlja po razvoju u Evropi, ispred Grčke, Španije i Portugala i da je u doba Džemala Bijedića, predsednika vlade ili Ti SIV-a dinar bio konvertibilno sredstvo plaćanja u svim zemljama sveta. A što se tiče zaduženosti, pa svaka zemlja na svetu je zadužena. I Nemačka je zadužena. Razlika je u tome što neke zemlje mogu vraćati svoje dugove a neke ne.

kimi

pre 7 godina

Neverovatno je koliko idealizujete Titovo vreme a vecina vas verovatno nije živelo tada već je rodeno posle 80-tih.
Da li znate da su posle 66 horde ljudi odlazili iz Juge i više se nisu vraćali. Neko ce reći to su neobrazovani, ok jesu ali su i dalje ljudi. Moj stric je igrom slučaja otišao odmah po sticanju diplome ETF-a, ono što je zaradio na trulom zapadu(USA) ovde je mogao samo da sanja.
Jugoslavija ni ona pre ni Titova nije po zivotnom standardu migla da prismrdi zapadnoj Evropi.

runner

pre 7 godina

“Tito je bio neka vrsta Zevsa, vrhunski bog koji je bio nedodirljiv. Mislim da je komunizam bio najgori sistem vladavine od Adama i Eve”, rekao je Stevlić.
Не никако, поштовани господине! Историја света не памти горе друштвено уређење од овог англосаксонског, похлепног, бесрамног и бездушног, неолибералног, корпоративног капитализма или боље речено: КАПИТАЛИЗМА КАТАСТРОФЕ који је милионе људи широм ове планете гурнуо у беду и сиромаштво. Размислите само о томе колико очајника у Латинској Америци, Азији и Африци продаје своје органе да би прехранило породицу док се амерички тајкуни размећу својим богатством стеченим пљачком и отимачином туђих природних ресурса.

selektivno secanje

pre 7 godina

A posle pada komunizma nam je sve krenulo na bolje?
(Viktor, 7. oktobar 2016 20:13)

Ne znam samo sta uzimate kao vremenski trenutak koji se racuna kao odlazak komunizma?
Ako je to 1989 godina, onda je istina da nam je od te tacke krenulo na losije. Al ja ne mislim da je 89' godina kada su otisli komunisti, jer Milosevici su bili komunisti i vladali su jos 10-ak godina nakon toga. A tom vremenskom periodu unistili su dobar deo onoga nasledjenog od pre 89'.
Jer danas je ta nostalgija odradila posao, i sve ono lepo iz Titovog vremena se pripisuje komunistima, a sve lose danas se pripisuje ovim drugima, a pri tome se zaboravlja, onaj mracni period od 10 godina, kada je vladao Milosevic, koji je bio komunista, i njegove najblize saradnici su upravo bili bivsi clanovi komunisticke partije, i ceo drzavni aparat je upravo nasledjen iz komunizma. Sto ce reci da su za najvece posrnuce i potonuce upravo zasluzni komunisti, koji su novim vlastima 2000 godine, predali prakticno unistenu drzavu na upravljanje, iako su 89' ta drzava kojom su vladali bila pristojna i kvalitetna. Uporedite gospodine kakva je drzava bila pre 89', a kakva 2000', pa nam onda recite jel se u tom periodu dogodio taj procvat i blagostanje na koje nas podsecate.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Mnogi mladi danas, koji nemaju apsolutno nikakvog znanja o zivotu pre pada komunizma nevidjeno hejtuju sve sto je za njega vezano, a ne znaju nista. Ne znaju kako se opusteno, lepo i sigurno zivelo, kako nije bilo gazda koji te cede za minimalac, kako te niko nije ponizavao, kako si bio dostojanstven, kako se bez problema islo na more, planinu, u inostranstvo...

A koja je bila cena? Da se ne prica lose o Titu. Pa ja bih takvu cenu placao bez problema sto godina za takav zivot.
(Viktor, 7. oktobar 2016 20:13)

Све, све, али "путовало у иностранство", па срам те било! Путовало се, али у једном правцу! Најдаље што си могао јесте до Трста по фармерке. Било је и оних који су путовали, исто ко и данас, чланови Партије. Сви смо једнаки али су неки...

Имала је СФРЈ својих добрих страна, али да се имало више пара није сигурно. Људи су живели потпуно другачије животе али смо сиромашни били и остали. Неодговорно је лагани данашњу младеж о европском стандарду када то ни близу није била истина.

mina

pre 7 godina

@Ja 07. oktobar 2016. 19:30
Mislim da narod sve vise uvidja da nam je pod Titom bilo najbolje.

A narod bi mogao da mucne glavom, sve je to bila sarena laza....

Sto kaze micko(u 19:28) : zidali smo kuce, kupovali kola,isli na more na zimovanje,putovali po svetu, lecili se ko ljudi,imali ustedjevinu....

I....sve je nestalo kad je Tito umro....

Znaci da to nisu bila pametna ulaganja, vec kao ono decje:hajde da se nauzivamo,pa sutra sta bude......

ej mladosti...

pre 7 godina

Davno sam zakljucio, da kad se pomene Tito i bivsa Jugoslavija vecina ima hvalospeve o dobrom i boljem zivotu. Ali to nije nista drugo nego zal za mladoscu istih tih. U to vreme se pravila festa, proslava, kad neko kupi frizder ili sporet, a danas je to normalna pojava. U mojoj zgradi od 50 ak stanova je bilo 6 auta tada, danas svaki stan ima po minimum jedan. Slicnih primera je gomila...

Alan Ford

pre 7 godina

Nesuđeni sveštenik je bio još nesuđeniji atentator. A bio je i kod Staljina na konsultacijama. I lepo mu predlozio dok su srkali vodku uz Volgu. Druze Staljine posto vi niste uspeli, dozvolite da ja probam. The rest is history.

Viktor

pre 7 godina

A posle pada komunizma nam je sve krenulo na bolje?

Neka svako pogleda u svoj dzep, nek pogleda koliko je putovao, sta je radio i kako je ziveo, koliko je ponizavan od drzave, bahatih gazda, koliko poznaje ljudi koji su ostali bez icega, pa neka onda kaze kako je to bilo najstrasnije doba.

Mnogi mladi danas, koji nemaju apsolutno nikakvog znanja o zivotu pre pada komunizma nevidjeno hejtuju sve sto je za njega vezano, a ne znaju nista. Ne znaju kako se opusteno, lepo i sigurno zivelo, kako nije bilo gazda koji te cede za minimalac, kako te niko nije ponizavao, kako si bio dostojanstven, kako se bez problema islo na more, planinu, u inostranstvo...

A koja je bila cena? Da se ne prica lose o Titu. Pa ja bih takvu cenu placao bez problema sto godina za takav zivot.

aleks

pre 7 godina

I da ga je neko lepo smakao i likvidirao odmah posle rata, ne bi Srbija niti ostali imali ni tih par decenija lepog i normalnog zivota u celoj njihovoj bednoj i kukavnoj istoriji. Sta bih ja dao da mi deca odrastaju u SFRJ a ne u ovom sr..u od drzave.

Paul Kersey

pre 7 godina

Pogledajte film Hoston, we have a problem. Bice vam sve mnogo jasnije...
(Nije bas tako kako su nam pricali, 07. oktobar 2016 18:52)

Taj film je fikcija. Zapravo, demonstracija kako se od mozaika istinitih događaja lako sačini lažna priča u koju se lako poveruje. Ti si primer koliko je metod uspešan. Sličan primer su i glasači SPS/SNS...

Goblin

pre 7 godina

A posle pada komunizma nam je sve krenulo na bolje?

Neka svako pogleda u svoj dzep, nek pogleda koliko je putovao, sta je radio i kako je ziveo, koliko je ponizavan od drzave, bahatih gazda, koliko poznaje ljudi koji su ostali bez icega, pa neka onda kaze kako je to bilo najstrasnije doba.

Mnogi mladi danas, koji nemaju apsolutno nikakvog znanja o zivotu pre pada komunizma nevidjeno hejtuju sve sto je za njega vezano, a ne znaju nista. Ne znaju kako se opusteno, lepo i sigurno zivelo, kako nije bilo gazda koji te cede za minimalac, kako te niko nije ponizavao, kako si bio dostojanstven, kako se bez problema islo na more, planinu, u inostranstvo...

A koja je bila cena? Da se ne prica lose o Titu. Pa ja bih takvu cenu placao bez problema sto godina za takav zivot.
(Viktor, 7. oktobar 2016 20:13)

Evo bas gledam po kuci, imam elektricni sporet, imam zamrzivac, ves masinu, TV koji i ne koristim, imam auto i drva za celu zimu i jos da pretekne.

Nista od toga nismo imali kod Tita, sve do Titove smtri ga.e smo plati na ruke a grejali se taluskama i sisarkama. Pozdrav.

Tadasnje fabrikante, koji su na livadama podigli fabrike pobise a skorojevici postadose gazde.

Nikola

pre 7 godina

A ovaj sistem je bolji od komuniza???
Sve sto je napravljeno do 1980 koristi se i danas,nismo makli ni korak dalje! Pogledajte skole i bolnice,puteve,javne ustanove ....nisu ni kvale na vratima zamenili,sve je isto onako kako im je tito napravio!

Goblin

pre 7 godina

U to vreme , Titovo, austrijski vozaci su imali nesto vecu platu od jugoslovenskih ali su jugoslovenski vozači bolje živeli i bili cenjenija društvena grupa od svojih kolega u Austriji. To je istina.
(hehe, 7. oktobar 2016 19:33)

Ako su nasi radnici bili stvarno toliko postovani, ako su im plate bile stvarno tek nestno nize nego u Austriju, ako je stvarno postojala puna zaposlenost i ako je komunizam bio stvarno toliko dobar, sto onda onolki narod ode u Austriju i ostale najkapitalistiickije dryave?

mami milojica

pre 7 godina

Šteta što tebe i ostale ne pokažnjavaše , ni doživotna nije malo... i ti si hteo da budeš vernik... gde to piše ubij..stidi se ... ništavilo ljudsko

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

Све што је вредело, то је било убијено, или су планирали да их убију:

Михаило Обреновић

Јосип Броз Тито

Зоран Ђинђић
...
Али су зато сви пробисвети доживели дубоку старост, и нико их није ни пипнуо.

DR

pre 7 godina

Ne kapiram sto se ovi silni cetnici loze da bi bilo bolje da su oni bili na mestu ovih komunista,tj.da su oni vladali?Pa,drugar mi otisao pre deset godina u Hamburg,danas sam ga video posle deset godina,kaze zaboravio je da psuje....Necemo o bilo cemu drugom...........

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Pogledajte film Hoston, we have a problem. Bice vam sve mnogo jasnije...
(Nije bas tako kako su nam pricali, 07. oktobar 2016 18:52)

Nadam se da je i tebi i svima ostalima jasno da je u pitanju sprdnja?

Wagner

pre 7 godina

SFRJ je bila prezaduzena i prskticno je ekonomski propala vec 60ih. Tuzno je samo sto je za vreme Srbija za vreme Tita bila daleko najbliza normalnom razvijenom svetu. Pre i posle toga smo bili slepo crevo Evrope.

Pametnjakovic

pre 7 godina

Nikada prije a evo ni poslije na ovim prostorima nije bilo bolje zemlje za obicnog covjeka. Da je bila savrsena - nije. Kao i svaka drzava i svaki sistem imao je i dobre i lose strane naravno ali ipak 25god je proslo od raspada Jugoslavije i ni jedna od sest republika nije ni ugledom u svijetu, niti ekonomijom, niti vojnom moci, ni blizu onoga gdje je bila kao dio Jugoslavije.

lalo

pre 7 godina

Poziv sveštenika nema ništa zajedničko sa pozivom atentatora. Zašto se ovaj lik hvali i ko je njegova ciljna grupa kojoj će možda imponovati njegova biografija neuspešnog u svemu što je pokušao je pitanje za analitičare srbijanskog društva. Titov sistem je bio daleko od idealnog ali je bio pravedniji od ovog današnjeg i to za sve društvene grupe osim današnje tajkunske grupe.

neutralni felsh

pre 7 godina

“Prva akcija bila je takozvana ‘Šest svetosavskih bombi’. Šest bombi eksplodiralo je u isto vreme u svim konzulatima i ambasadama Jugoslavije, u Njujorku, Torontu, Čikagu, Los Anđelesu, San Francisku i Klivlendu“, dodao je on.



sve lici na komendiju, pogotovo naziv akcije :)

Goblin

pre 7 godina

Hteli su vlast, briga njih za narod i poštenje. Uzgred, tadašnja Jugoslavija je bila jedna od najboljih ekonomija u Evropi
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (BrB, 7. oktobar 2016 18:11)

E sad sam sve procitao. A i pre neki dan jedan napisa` kako su tad vozaci u Jugoslaviji imali 2000 maraka platu. Pa majka mu stara, ispasce da je Tito ²`66 potpisao sporazum sa Austrijom da austrijanci dodju kod nas da rade a ne obrnuto.

micko

pre 7 godina

baš nam je bilo loše, zidali smo kuće kupovali kola išli na more na zimovanje putovali po svetu lečili se kao ljudi imali ušteđevinu užasno užasno a sad kuku meni kakav idiot

SKJ

pre 7 godina

Macke nema skoro 40 godina. Misevi i raznorazni gmizavci izlaze pazljivo na povrsinu da pripovedaju svoje hrabre pripovetke o napadima na macku pre pola veka. Njihova tragicna prica je ustvari komedija. Nisu to nikakvi Lovci to su LOLci.

hehe

pre 7 godina

att (Goblin, 7. oktobar 2016 19:00)
U to vreme , Titovo, austrijski vozaci su imali nesto vecu platu od jugoslovenskih ali su jugoslovenski vozači bolje živeli i bili cenjenija društvena grupa od svojih kolega u Austriji. To je istina.

istorija

pre 7 godina

E, moj druze pope! Ti nisi uspeo da Titu uzmes zivot, ali jeste onaj koji je jedini za to zaduzen - Bog. I, je li nam bolje? Tebi je isto, i sa Titom i bez njega, a nama?

Blavor

pre 7 godina

Komunizam jeste bio najgori vid uredjenja drzave al istina je da taj vidi konunizma kao u sssr i albaniji,kini,odje nikad nije zazivio,bio je balans komunizna i kapitalizma.A ako je gospodin htjeo da kaze da je tad u Jug bilo lose,evo docekao je da se razori ta nakaradna Jug i da sad uziva u plodovima njegovog razmisljanja.Neko gore vec pomenubda su komunisti imali vecih i manjih propusta,ovakvi su im bili veci...

John

pre 7 godina

Tito je krao ali je krao za narod!
(Buria, 07. oktobar 2016 18:20)

Druže Tito, ti si krao
al' si i nama dao.
Ovi sad kradu
a nama ništa ne dadu.

Kobreti

pre 7 godina

Ovo je tacno 100%. Tu pricu mi je pricao jedan od Titovih pratilaca iz obezbedjenja prilikom posete USA i napada isped hotela Valdof Astorija u Njujorku kad se telohranitelj nasao izmedju Kavaje i Tita.

Mare

pre 7 godina

@srb.bg Hoce druze bice revolucije ali onog momenta kada bude dovoljno onih koji razmisljaju kao ti (i ja) i kada se budu osmelili da nesto o tom pitanju i urade! A to moze biti za 50 ili 100 godina tek. Svi mi vidimo sta se dogadja da postoje samo ekstremno bogati i surovo siromasni svi mi znamo da je njima sve dozvoljeno a da mi ne smemo da pisnemo i svi mi znamo da se bogate preko nasih ledja i sto je veca beda u zemlji vise je dzipova na ulici! I svi mi gledamo u nebo i pricamo puci ce ovo bice revolucija a niko od nas da nesto preduzme glasno kaze sta mu smeta i izadjd na ulicu ili skrene paznju. Sve dok je tako nema promene sve dok se be pojavi neko ko ce uraditi pno sto mora

pero

pre 7 godina

Pa mogao je tu energiju da iskoristi u drustveni rad ili slicno. Hehe, oni da ubiju Tita, ajde dobro nekog predsjednika kucnog savjeta, ali Tita, hej....

Operativac

pre 7 godina

Oni da sklone Tita boze me sacuvaj sta sve ljudi nece da lupnu i ostanu zivi. Tito je bio vrhunski obavestajac operativac. Covek je stvorio iza sebe toliko jaku mrezu tj. Drzavu posle da u tom trenutku je Jugoslavija bila jedina zemlja koja je smela da sedi na dve stolice izmedju rusije i amerike i da joj niko nista ne sme. A tek posle kada su dosli nesvrstani to je bilo xa udzbenike. Tito nije imao srecu da bude jedno 20god mladji inace bi sada Jugoslavija bila medju 5 vodecih zemalja evrope jer pod njim ne bi palo nikom na pamet da rastura zemlju.

srb.bg.

pre 7 godina

Hteli da ubiju Tita. To znači da su planirali da narodu piju krv kao sada privatnici. Znam da Tito nije bio dobar za Srbiju ali se ipak dobro i sigurno živelo. Ovo sada je kao robo-vlasničko društvo. Radiš da bi jeo i životario. A bogataši mogu sve i sve im je dozvoljeno. Biće neke revolucije 100%!

srb.bg.

pre 7 godina

Hteli da ubiju Tita. To znači da su planirali da narodu piju krv kao sada privatnici. Znam da Tito nije bio dobar za Srbiju ali se ipak dobro i sigurno živelo. Ovo sada je kao robo-vlasničko društvo. Radiš da bi jeo i životario. A bogataši mogu sve i sve im je dozvoljeno. Biće neke revolucije 100%!

Pametnjakovic

pre 7 godina

Nikada prije a evo ni poslije na ovim prostorima nije bilo bolje zemlje za obicnog covjeka. Da je bila savrsena - nije. Kao i svaka drzava i svaki sistem imao je i dobre i lose strane naravno ali ipak 25god je proslo od raspada Jugoslavije i ni jedna od sest republika nije ni ugledom u svijetu, niti ekonomijom, niti vojnom moci, ni blizu onoga gdje je bila kao dio Jugoslavije.

pero

pre 7 godina

Pa mogao je tu energiju da iskoristi u drustveni rad ili slicno. Hehe, oni da ubiju Tita, ajde dobro nekog predsjednika kucnog savjeta, ali Tita, hej....

John

pre 7 godina

Tito je krao ali je krao za narod!
(Buria, 07. oktobar 2016 18:20)

Druže Tito, ti si krao
al' si i nama dao.
Ovi sad kradu
a nama ništa ne dadu.

Operativac

pre 7 godina

Oni da sklone Tita boze me sacuvaj sta sve ljudi nece da lupnu i ostanu zivi. Tito je bio vrhunski obavestajac operativac. Covek je stvorio iza sebe toliko jaku mrezu tj. Drzavu posle da u tom trenutku je Jugoslavija bila jedina zemlja koja je smela da sedi na dve stolice izmedju rusije i amerike i da joj niko nista ne sme. A tek posle kada su dosli nesvrstani to je bilo xa udzbenike. Tito nije imao srecu da bude jedno 20god mladji inace bi sada Jugoslavija bila medju 5 vodecih zemalja evrope jer pod njim ne bi palo nikom na pamet da rastura zemlju.

SKJ

pre 7 godina

Macke nema skoro 40 godina. Misevi i raznorazni gmizavci izlaze pazljivo na povrsinu da pripovedaju svoje hrabre pripovetke o napadima na macku pre pola veka. Njihova tragicna prica je ustvari komedija. Nisu to nikakvi Lovci to su LOLci.

lalo

pre 7 godina

Poziv sveštenika nema ništa zajedničko sa pozivom atentatora. Zašto se ovaj lik hvali i ko je njegova ciljna grupa kojoj će možda imponovati njegova biografija neuspešnog u svemu što je pokušao je pitanje za analitičare srbijanskog društva. Titov sistem je bio daleko od idealnog ali je bio pravedniji od ovog današnjeg i to za sve društvene grupe osim današnje tajkunske grupe.

aleks

pre 7 godina

I da ga je neko lepo smakao i likvidirao odmah posle rata, ne bi Srbija niti ostali imali ni tih par decenija lepog i normalnog zivota u celoj njihovoj bednoj i kukavnoj istoriji. Sta bih ja dao da mi deca odrastaju u SFRJ a ne u ovom sr..u od drzave.

micko

pre 7 godina

baš nam je bilo loše, zidali smo kuće kupovali kola išli na more na zimovanje putovali po svetu lečili se kao ljudi imali ušteđevinu užasno užasno a sad kuku meni kakav idiot

skordisk

pre 7 godina

Pa eto, nema vise ni Tita, ni Jugoslavije, ni Komunizma. Jesi sad srecan i jel sad zivis bolje, osim sto smes da dajes izjave o necemu za sta bi u svakoj pravnoj drzavi bio zatvoren?

Viktor

pre 7 godina

A posle pada komunizma nam je sve krenulo na bolje?

Neka svako pogleda u svoj dzep, nek pogleda koliko je putovao, sta je radio i kako je ziveo, koliko je ponizavan od drzave, bahatih gazda, koliko poznaje ljudi koji su ostali bez icega, pa neka onda kaze kako je to bilo najstrasnije doba.

Mnogi mladi danas, koji nemaju apsolutno nikakvog znanja o zivotu pre pada komunizma nevidjeno hejtuju sve sto je za njega vezano, a ne znaju nista. Ne znaju kako se opusteno, lepo i sigurno zivelo, kako nije bilo gazda koji te cede za minimalac, kako te niko nije ponizavao, kako si bio dostojanstven, kako se bez problema islo na more, planinu, u inostranstvo...

A koja je bila cena? Da se ne prica lose o Titu. Pa ja bih takvu cenu placao bez problema sto godina za takav zivot.

Paul Kersey

pre 7 godina

Pogledajte film Hoston, we have a problem. Bice vam sve mnogo jasnije...
(Nije bas tako kako su nam pricali, 07. oktobar 2016 18:52)

Taj film je fikcija. Zapravo, demonstracija kako se od mozaika istinitih događaja lako sačini lažna priča u koju se lako poveruje. Ti si primer koliko je metod uspešan. Sličan primer su i glasači SPS/SNS...

istorija

pre 7 godina

E, moj druze pope! Ti nisi uspeo da Titu uzmes zivot, ali jeste onaj koji je jedini za to zaduzen - Bog. I, je li nam bolje? Tebi je isto, i sa Titom i bez njega, a nama?

laik

pre 7 godina

za hejtere,85-te sam poceo da rsdim u firmi,koja je prodavala 120 hiljada tona materijala,skupog.godisnji izvoz za konvertibilnu valutu bio 70 miliona dolara,plus trziste sfrj.sirovina domaca,uvozilo se po potrebi kad nije moglo da se obezbedi domace,dolazili turci grci,slovaci da uce kako se radi,institut za osvajanje novih proizvoda itd,itd...pripravnicka plata bila oko 1000 ondasnjih DM,sve je uruseno posle 2000-te,ja prvi trazio promene,BUDALA.a sad postali smo banglades.

neutralni felsh

pre 7 godina

“Prva akcija bila je takozvana ‘Šest svetosavskih bombi’. Šest bombi eksplodiralo je u isto vreme u svim konzulatima i ambasadama Jugoslavije, u Njujorku, Torontu, Čikagu, Los Anđelesu, San Francisku i Klivlendu“, dodao je on.



sve lici na komendiju, pogotovo naziv akcije :)

hehe

pre 7 godina

att (Goblin, 7. oktobar 2016 19:00)
U to vreme , Titovo, austrijski vozaci su imali nesto vecu platu od jugoslovenskih ali su jugoslovenski vozači bolje živeli i bili cenjenija društvena grupa od svojih kolega u Austriji. To je istina.

runner

pre 7 godina

SFRJ je bila prezaduzena i prskticno je ekonomski propala vec 60ih. Tuzno je samo sto je za vreme Srbija za vreme Tita bila daleko najbliza normalnom razvijenom svetu. Pre i posle toga smo bili slepo crevo Evrope.
(Wagner, 7. oktobar 2016 19:14)
Nemoj lupati, majke Ti! Ja sam 1972 polagao Političku ekonomiju II na drugoj godini Ekonomskog fakulteta u Sarajevu i dobro znam da smo tada bili 15-ta zemlja po razvoju u Evropi, ispred Grčke, Španije i Portugala i da je u doba Džemala Bijedića, predsednika vlade ili Ti SIV-a dinar bio konvertibilno sredstvo plaćanja u svim zemljama sveta. A što se tiče zaduženosti, pa svaka zemlja na svetu je zadužena. I Nemačka je zadužena. Razlika je u tome što neke zemlje mogu vraćati svoje dugove a neke ne.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Pogledajte film Hoston, we have a problem. Bice vam sve mnogo jasnije...
(Nije bas tako kako su nam pricali, 07. oktobar 2016 18:52)

Nadam se da je i tebi i svima ostalima jasno da je u pitanju sprdnja?

Blavor

pre 7 godina

Komunizam jeste bio najgori vid uredjenja drzave al istina je da taj vidi konunizma kao u sssr i albaniji,kini,odje nikad nije zazivio,bio je balans komunizna i kapitalizma.A ako je gospodin htjeo da kaze da je tad u Jug bilo lose,evo docekao je da se razori ta nakaradna Jug i da sad uziva u plodovima njegovog razmisljanja.Neko gore vec pomenubda su komunisti imali vecih i manjih propusta,ovakvi su im bili veci...

Todor

pre 7 godina

„Niko na svetu se ne može obogatiti dok neko ne osiromaši“. Za vreme komunizma VIŠAK VREDNOSTI koji je stvarala privreda je ostajao u zemlji i ulagan u infrastrukturu i ono što se zvalo „proširenje materijalne osnove rada“ a deo ravnomerno raspoređivan na sve građane u vidu ličnog dohodka. Zato je ogromna većina bila podjednako bogata i podjednako zadovoljna. Sada strani i domaći investitori plate radnike samo onoliko koliko moraju, državi daju onoliko koliko moraju, a VIŠAK VREDNOSTI prisvajau i iznose iz zemlje. Zato sada samo pojedinci mogu biti zadovoljni a ogromna većina radi za goli život.

Nikola

pre 7 godina

A ovaj sistem je bolji od komuniza???
Sve sto je napravljeno do 1980 koristi se i danas,nismo makli ni korak dalje! Pogledajte skole i bolnice,puteve,javne ustanove ....nisu ni kvale na vratima zamenili,sve je isto onako kako im je tito napravio!

Mare

pre 7 godina

@srb.bg Hoce druze bice revolucije ali onog momenta kada bude dovoljno onih koji razmisljaju kao ti (i ja) i kada se budu osmelili da nesto o tom pitanju i urade! A to moze biti za 50 ili 100 godina tek. Svi mi vidimo sta se dogadja da postoje samo ekstremno bogati i surovo siromasni svi mi znamo da je njima sve dozvoljeno a da mi ne smemo da pisnemo i svi mi znamo da se bogate preko nasih ledja i sto je veca beda u zemlji vise je dzipova na ulici! I svi mi gledamo u nebo i pricamo puci ce ovo bice revolucija a niko od nas da nesto preduzme glasno kaze sta mu smeta i izadjd na ulicu ili skrene paznju. Sve dok je tako nema promene sve dok se be pojavi neko ko ce uraditi pno sto mora

Goblin

pre 7 godina

Hteli su vlast, briga njih za narod i poštenje. Uzgred, tadašnja Jugoslavija je bila jedna od najboljih ekonomija u Evropi
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (BrB, 7. oktobar 2016 18:11)

E sad sam sve procitao. A i pre neki dan jedan napisa` kako su tad vozaci u Jugoslaviji imali 2000 maraka platu. Pa majka mu stara, ispasce da je Tito ²`66 potpisao sporazum sa Austrijom da austrijanci dodju kod nas da rade a ne obrnuto.

mami milojica

pre 7 godina

Šteta što tebe i ostale ne pokažnjavaše , ni doživotna nije malo... i ti si hteo da budeš vernik... gde to piše ubij..stidi se ... ništavilo ljudsko

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

Све што је вредело, то је било убијено, или су планирали да их убију:

Михаило Обреновић

Јосип Броз Тито

Зоран Ђинђић
...
Али су зато сви пробисвети доживели дубоку старост, и нико их није ни пипнуо.

danguba

pre 7 godina

Mislim da nije poenta da li smo imali više ili manje para sa Titom ili nakon njega, već je društvo bilo mnogo humanije. Ovaj sistem danas je potpuno dehumaniziran. Nema ljudske empatije, već samo trka za posjedovanjem..., najnovijeg modela iphona, patika ili auta...
Cijeli zapad, gdje pripadamo i mi (barem geografski), živi na račun ostatka planete. Dakle milijarda ljudi živi na račun preostali 6 milardi. Da bi mi mogli da budemo marketinški stručnjaci, copywriteri, PR-ovi i sl., tamo neki kinez mora danas da iskopa tonu rude ili sastavi 100 iphonova. Takav sistem je prosto neodrživ, da oni rade, a mi trošimo i trošimo još više... Pitanje je samo, dokle?

runner

pre 7 godina

“Tito je bio neka vrsta Zevsa, vrhunski bog koji je bio nedodirljiv. Mislim da je komunizam bio najgori sistem vladavine od Adama i Eve”, rekao je Stevlić.
Не никако, поштовани господине! Историја света не памти горе друштвено уређење од овог англосаксонског, похлепног, бесрамног и бездушног, неолибералног, корпоративног капитализма или боље речено: КАПИТАЛИЗМА КАТАСТРОФЕ који је милионе људи широм ове планете гурнуо у беду и сиромаштво. Размислите само о томе колико очајника у Латинској Америци, Азији и Африци продаје своје органе да би прехранило породицу док се амерички тајкуни размећу својим богатством стеченим пљачком и отимачином туђих природних ресурса.

LLLL

pre 7 godina

Besplatno obavestenje. Nikad nije postojala nijedna zemlja sa komunistickim drustvenim uredjenjem. Jesu bile komunisticke partije na vlasti, ali uredjenje je svuda bilo socijalisticko.

Za komunizam jos nije doslo vreme. Nesto cudno ce se dogoditi kad roboti budu radili 99% poslova, kad sve bude svakome dostupno i kad niko vise ne bude imao para.

Kobreti

pre 7 godina

Ovo je tacno 100%. Tu pricu mi je pricao jedan od Titovih pratilaca iz obezbedjenja prilikom posete USA i napada isped hotela Valdof Astorija u Njujorku kad se telohranitelj nasao izmedju Kavaje i Tita.

Majstor Mile

pre 7 godina

Kimi: Početkom 70-tih godina sam u Minhenu u menjačnici menjao onu našu crvenu za marke, a kao student ćaletovim pežoom 404 išao kod njegovog prijatelja u Berlin ,gde je držao kafanu! U Nemačkoj su tad najluksuzniji bili mercedes, tzv.reponja , opel rekordi i ford taunusi...a moj ćale je bio fotograf ...pežo za taunus bio limuzina...toliko, tek da te ne lažu...

vaske

pre 7 godina

koliko ima totalno neobaveštenih, da ne kažem nešto drugo, ljudi to nije normalno... kažu Juga živela od kredita, Juga bila prezadužena... pa jel znate bre koliki je trenutno dug jedne na primer Austrije... nemate bre pojma...raspitajte se malo.. nije poenta koliko si uzeo kredita već šta si sa tim parama uradio i da li redovno vraćaš kredit tj da li si platežno sposoban... a svi znamo šta je u ono vreme napravljeno i šta je u ono vreme radilo a šta danas... ispravka... ne znamo svi..

DR

pre 7 godina

Ne kapiram sto se ovi silni cetnici loze da bi bilo bolje da su oni bili na mestu ovih komunista,tj.da su oni vladali?Pa,drugar mi otisao pre deset godina u Hamburg,danas sam ga video posle deset godina,kaze zaboravio je da psuje....Necemo o bilo cemu drugom...........

Wagner

pre 7 godina

SFRJ je bila prezaduzena i prskticno je ekonomski propala vec 60ih. Tuzno je samo sto je za vreme Srbija za vreme Tita bila daleko najbliza normalnom razvijenom svetu. Pre i posle toga smo bili slepo crevo Evrope.

Milanče

pre 7 godina

Zašto ove teroriste ne nazovete pravim imenom? Ovo je teroristička grupa koja je ubijala konzule, ambasadore i dizala u vazduh naša predstavništva u inostranstvu. Zločinci!

Zoki

pre 7 godina

Ovaj narod ima kratko pamćenje. Titova Jugoslavija nikada u ekonomskom smislu nije stala na svoje noge. Nakon raskida sa Staljinom opstajala je zahvaljujući američkoj pomoći, a šezdesetih je prešla na nemačke jasle. Posle je do smrti velikog vođe živela od kredita. Standard i kupovna moć su od polovine sedamdesetih bili u padu. Reč "stabilizacija" sam prvi put čuo tokom Titovog novogodišnjeg govora 1.1.1980. Nakon njegove smrti pao je kreditni rejting i poskupelo zaduživanje. Da li se neko ko priča o tim zlatnim sedamdesetim seća vožnje par-nepar, bonova za benzin, kafu, ulje i šećer... Ti silni stanovi koji su podeljeni i krediti za kuće kod kojih je radi inflacije mesečna rata bila u visini cene kutije cigareta - sve je to moralo da bude plaćeno na ovaj ili na onaj način.

Tito je bio diktator. Prosvećeni diktator - ali i dalje diktator.

seljadin

pre 7 godina

Kriviti komunizam da je Srbija zaostala zbog njega nije istorijski tacno.
Srbija je 1945te bila u 18stom veku, zemlja gde je najveci deo naroda bio nepismen, gladan i sa blatom u kucama. Komunisti su za 25 godina napravili ono sto zapad je pravio 150 godina.
Neka se uporedi sta je uradio komunizam u Srbiji za 25 godina, a sta je uradio kapitalizam za ovih 25 godina.
Sva infrastruktura je napravljena za 25 godina komunizma, u BG 10.000 stanova godisnje, u ostatku Srbije jos 10.000, fabrike, putevi, elektrane, skole, bolnice, itd itd. Danas se zida 10 puta manje stanova....
Znate li vi da je Srbiji 1990te nekadasnji CCCP i Irak dugovao ukupno 4 milijarde dolara ? Dug Iraku je oprosten 2000te godine.

Zoks

pre 7 godina

Za ovog dole sto spominje da sad ima sve u kuci a za vreme komunizma
kupovao frizider na rate...

To se zove tehnoloski napredak brate i to nema veze sa ideologijom
Ni na zapadu sedamdesetih nisi imao te stvari sto sad imas ...Razumes majstore?

Da je i sad komunizam imao bi i smartfonove i internet i kompjetere itd

I ne poredite Tita sa Milosevicem
MIlosevic je bio oportunista sa malom elitom uzeo sve od naroda
Cist primer teskog diktatorskog kapitaliste kao PInochet
On je sociajlista samo na papiru

Tile je itekako brinuo o tome kako zivi narod

Komša

pre 7 godina

@Zoki
U pravu si.Odrasli smo u redovima za kafu,šećer,ulje,isključivali nam struju po grupama (kvartovima) i mnogo toga još...
Rekao bih da narod idealizuje prošlost (kao i uvek) ali postoji nešto - SFRJ je bila uredjena država.Nije bila pravedna,idealna nije bila svakako ali se znao red i zakon je važio za većinu gradjana.Mislim da je to ono što joj daje prednost u odnosu na ovo (ne znam kako da definišem današnju Srbiju) i da ljudi uglavnom na to misle.
Takva uredjenost daje osećaj izvesnosti,sigurnosti,što sada nemamo.
Morala je da propadne.Da nije ne bi.Teraj dalje...

Alan Ford

pre 7 godina

Nesuđeni sveštenik je bio još nesuđeniji atentator. A bio je i kod Staljina na konsultacijama. I lepo mu predlozio dok su srkali vodku uz Volgu. Druze Staljine posto vi niste uspeli, dozvolite da ja probam. The rest is history.

kimi

pre 7 godina

Neverovatno je koliko idealizujete Titovo vreme a vecina vas verovatno nije živelo tada već je rodeno posle 80-tih.
Da li znate da su posle 66 horde ljudi odlazili iz Juge i više se nisu vraćali. Neko ce reći to su neobrazovani, ok jesu ali su i dalje ljudi. Moj stric je igrom slučaja otišao odmah po sticanju diplome ETF-a, ono što je zaradio na trulom zapadu(USA) ovde je mogao samo da sanja.
Jugoslavija ni ona pre ni Titova nije po zivotnom standardu migla da prismrdi zapadnoj Evropi.

pukovnik Bjelajac

pre 7 godina

@kimi
Nijedna zemlja istocne Evrope nije mogla niti ce moci da po standardu prismrdi zemljama zapadne Evrope.

@a koje su boje loptice i kantice
Ono sto zagovornici slicnog stava ne shvataju - nisu zemlje istocne Evrope siromasne jer su bile komunisticke, vec su bile komunisticke zato sto su oduvek bile siromasne.

Razmislite malo, sve drzave u kojima se desila komunisticka revolucija bile su jako zaostale i siromasne.

Majstor Mile

pre 7 godina

Da dodam za ove što ne znaju a pričaju... Broz je bio genije , jer je, izmedju drugih stvari, 1965 . shvatio da će biti ekonomskih problema (tzv.reforma), pa je otvorio granice, a u dogovoru sa Vilijem Brantom omogućio da višak zaposlenih ode na "privremeni rad" u Nemačku, pa dalje! Tako je verovatno milion ljudi , umesto ovde nezaposleni na birou , radilo u inostranstvu i - slalo devize Jugi...
A ostali sa Istoka su videli kako izgleda pasoš tek po padu Berlinskog zida...

ej mladosti...

pre 7 godina

Davno sam zakljucio, da kad se pomene Tito i bivsa Jugoslavija vecina ima hvalospeve o dobrom i boljem zivotu. Ali to nije nista drugo nego zal za mladoscu istih tih. U to vreme se pravila festa, proslava, kad neko kupi frizder ili sporet, a danas je to normalna pojava. U mojoj zgradi od 50 ak stanova je bilo 6 auta tada, danas svaki stan ima po minimum jedan. Slicnih primera je gomila...

bosko

pre 7 godina

iz bivse SFRJ je otislo 1 milion ljudi za 45 godina, to je oko 4% populacije, pogledajte danas Hrvatsku, njima je 4% otislo za 4 godine.
Toliko o uspesnosti kapitalizma na Balkanu.

Goblin

pre 7 godina

U to vreme , Titovo, austrijski vozaci su imali nesto vecu platu od jugoslovenskih ali su jugoslovenski vozači bolje živeli i bili cenjenija društvena grupa od svojih kolega u Austriji. To je istina.
(hehe, 7. oktobar 2016 19:33)

Ako su nasi radnici bili stvarno toliko postovani, ako su im plate bile stvarno tek nestno nize nego u Austriju, ako je stvarno postojala puna zaposlenost i ako je komunizam bio stvarno toliko dobar, sto onda onolki narod ode u Austriju i ostale najkapitalistiickije dryave?

a koje su boje te kantice i lopatice?

pre 7 godina

A ovaj sistem je bolji od komuniza???
Sve sto je napravljeno do 1980 koristi se i danas,nismo makli ni korak dalje! Pogledajte skole i bolnice,puteve,javne ustanove ....nisu ni kvale na vratima zamenili,sve je isto onako kako im je tito napravio!
@Nikola

Pazi .. ono sto ti ne kapiras je da je komunizam zlo za ljude. Super je za mrave, ali za ljude je zlo. Nijedan covek nije isti, tako da ne mogu svi da imaju isto. Ne mogu od iste plate da zive covek koji ima 2 bivse zene, sadasnju, ljubavnicu i sestoro dece i onaj koji nema ni kuceta ni maceta. Kako ce taj koji ima zene, ljubavnice, decu da zaradi za vise? Lako, krasce od drzave/preduzeca .. Zasto su sve bivse komunisticke zemlje siromasnije od kapitalistickih? Zato sto je drugacije kada se zna sta je cije, a ne drzavno, radnicko i sta ti ja znam. Sta direktora drzavne firme briga da li firma posluje sa dobitkom ili ne? On prima platu, mozda nesto i ukrade .. E vidis, da ta firma ima gazdu, njega bi interesovalo da li njegova firma posluje sa gubicima i ko krade od njega ..
Komunizam traje 10-20-30 godina i ljudima lepo dok vecina nista ne radi a svi primaju plate i onda jednostavno sve pukne ...

selektivno secanje

pre 7 godina

A posle pada komunizma nam je sve krenulo na bolje?
(Viktor, 7. oktobar 2016 20:13)

Ne znam samo sta uzimate kao vremenski trenutak koji se racuna kao odlazak komunizma?
Ako je to 1989 godina, onda je istina da nam je od te tacke krenulo na losije. Al ja ne mislim da je 89' godina kada su otisli komunisti, jer Milosevici su bili komunisti i vladali su jos 10-ak godina nakon toga. A tom vremenskom periodu unistili su dobar deo onoga nasledjenog od pre 89'.
Jer danas je ta nostalgija odradila posao, i sve ono lepo iz Titovog vremena se pripisuje komunistima, a sve lose danas se pripisuje ovim drugima, a pri tome se zaboravlja, onaj mracni period od 10 godina, kada je vladao Milosevic, koji je bio komunista, i njegove najblize saradnici su upravo bili bivsi clanovi komunisticke partije, i ceo drzavni aparat je upravo nasledjen iz komunizma. Sto ce reci da su za najvece posrnuce i potonuce upravo zasluzni komunisti, koji su novim vlastima 2000 godine, predali prakticno unistenu drzavu na upravljanje, iako su 89' ta drzava kojom su vladali bila pristojna i kvalitetna. Uporedite gospodine kakva je drzava bila pre 89', a kakva 2000', pa nam onda recite jel se u tom periodu dogodio taj procvat i blagostanje na koje nas podsecate.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Mnogi mladi danas, koji nemaju apsolutno nikakvog znanja o zivotu pre pada komunizma nevidjeno hejtuju sve sto je za njega vezano, a ne znaju nista. Ne znaju kako se opusteno, lepo i sigurno zivelo, kako nije bilo gazda koji te cede za minimalac, kako te niko nije ponizavao, kako si bio dostojanstven, kako se bez problema islo na more, planinu, u inostranstvo...

A koja je bila cena? Da se ne prica lose o Titu. Pa ja bih takvu cenu placao bez problema sto godina za takav zivot.
(Viktor, 7. oktobar 2016 20:13)

Све, све, али "путовало у иностранство", па срам те било! Путовало се, али у једном правцу! Најдаље што си могао јесте до Трста по фармерке. Било је и оних који су путовали, исто ко и данас, чланови Партије. Сви смо једнаки али су неки...

Имала је СФРЈ својих добрих страна, али да се имало више пара није сигурно. Људи су живели потпуно другачије животе али смо сиромашни били и остали. Неодговорно је лагани данашњу младеж о европском стандарду када то ни близу није била истина.

Goblin

pre 7 godina

A posle pada komunizma nam je sve krenulo na bolje?

Neka svako pogleda u svoj dzep, nek pogleda koliko je putovao, sta je radio i kako je ziveo, koliko je ponizavan od drzave, bahatih gazda, koliko poznaje ljudi koji su ostali bez icega, pa neka onda kaze kako je to bilo najstrasnije doba.

Mnogi mladi danas, koji nemaju apsolutno nikakvog znanja o zivotu pre pada komunizma nevidjeno hejtuju sve sto je za njega vezano, a ne znaju nista. Ne znaju kako se opusteno, lepo i sigurno zivelo, kako nije bilo gazda koji te cede za minimalac, kako te niko nije ponizavao, kako si bio dostojanstven, kako se bez problema islo na more, planinu, u inostranstvo...

A koja je bila cena? Da se ne prica lose o Titu. Pa ja bih takvu cenu placao bez problema sto godina za takav zivot.
(Viktor, 7. oktobar 2016 20:13)

Evo bas gledam po kuci, imam elektricni sporet, imam zamrzivac, ves masinu, TV koji i ne koristim, imam auto i drva za celu zimu i jos da pretekne.

Nista od toga nismo imali kod Tita, sve do Titove smtri ga.e smo plati na ruke a grejali se taluskama i sisarkama. Pozdrav.

Tadasnje fabrikante, koji su na livadama podigli fabrike pobise a skorojevici postadose gazde.

Milo

pre 7 godina

@(a koje su boje te kantice i lopatice?, 07. oktobar 2016 22:04) U socijalizmu Yu tipa su resursi "kradeni" tako što se svaki stanovnik "ogrebao" za stančić ili vikendicu. U neoliberalnom kapitalizmu 0.01% krade toliko da države odlaze u abnormalna zaduživanja, radnicima su plate prikovane na minimum alatom monopolizma a uskoro će penzije postati simbol prošlosti. Ja sam više za to da svi ukradu kiflu ili hleb nego da jedan čovek potovari milijarde vekni jer je on zaboga toliko gladan. Plašim se da zaključke donosiš vodjen naslovima žute štampe i pseudo istorije.

mina

pre 7 godina

@Ja 07. oktobar 2016. 19:30
Mislim da narod sve vise uvidja da nam je pod Titom bilo najbolje.

A narod bi mogao da mucne glavom, sve je to bila sarena laza....

Sto kaze micko(u 19:28) : zidali smo kuce, kupovali kola,isli na more na zimovanje,putovali po svetu, lecili se ko ljudi,imali ustedjevinu....

I....sve je nestalo kad je Tito umro....

Znaci da to nisu bila pametna ulaganja, vec kao ono decje:hajde da se nauzivamo,pa sutra sta bude......

NACIonalisti

pre 7 godina

Eto sad nema Tita. Dosle su na vlastt SPC, cetnici, nacionalisti, rehabilituju se fasisiti koje je Tito pobedio sa golorukim narodom. Jeste li sada srecni pope? Jel sad bolje u Srbiji? ?

nista ja neznam

pre 7 godina

Danas imamo vise proizvoda,nema voznje par nepar,kavu i ulje kad god pozelis,stuju ako placas imas - a zasto ja osjecam da imamo manje?Nema mira,moj brale,pola drzave je na nekim ljekovima,bez Xanaxa,normabela ni u krpe.Ovaj nesudjeni pop sto htjede ubit starog,ocito nije sav svoj pa ga i netreba uzimati zdravoza gotovo.zamisli da je on bio na titovom mjestu,kakva bi to katastrofa bila.Za sve vas,koji osudjujete starog i njegovo "carstvo",u pravu ste...nije bilo divno,ali je bilo ugodno...kako je danas,jel ugodno?

Viktor

pre 7 godina

Evo bas gledam po kuci, imam elektricni sporet, imam zamrzivac, ves masinu, TV koji i ne koristim, imam auto i drva za celu zimu i jos da pretekne.

Nista od toga nismo imali kod Tita, sve do Titove smtri ga.e smo plati na ruke a grejali se taluskama i sisarkama. Pozdrav.

Tadasnje fabrikante, koji su na livadama podigli fabrike pobise a skorojevici postadose gazde.
(Goblin, 7. oktobar 2016 20:51)

Ja stvarno ne znam gde si ti to ziveo kad nista od toga nisi imao. Kod mojih na selu bilo je bas svega, po 2-3 zamrzivaca, da ima gde meso da se stavi, TV u boji cim je to postalo normalno svuda u svetu. I da, celom svetu je standard tada bio nizi, pa nemojte svi, kao sto je to obicaj, da uporedjujete danasnji standard sa standardom pre 40 godina. Nigde se tada nije zivelo kao danas, nemojte da se zavaravate. Inace, 1980. godine, kad je Tito umro, Jugoslavija je imala visi standard od Italije, Spanije, Portugalije.

Neki pricaju da se nije putovalo osim do Trsta, na to mogu samo da se nasmejem. Putovalo se svuda i to znaju svi koji su ziveli u to doba.

A tadasnji fabrikanti nisu bas na livadama podigli fabrike, kao sto to nisu ni danasnji uradili, a ponasali su se prema radnicima kao prema robovima, bas kao i danas sto se ponasaju. Toga u doba komunizma nije bilo.

A inace Sloba je bio komunista bas kao sto sam ja Kinez. To nije imalo nikakve veze sa onim prethodnim rezimom, sa njim je ova farsa od demokratije pocela, a vi se samo zaludjujte da vam je sada bolje.

ser

pre 7 godina

tito je srbima uzeo drzavu, crkvu, ponos i sto je najvaznije nacionalni identitet, sto se vidi iz komentara, prodali smo veru za veceru. Ljudi mi smo srbi, a bili smo stanovnici jugoslavije, kao sto smo balkana ili evrope. Hocemo li ako ikada udjemo u eu biti evrounijci ili i dalje srbi?

velibor

pre 7 godina

tito je srbima uzeo drzavu, crkvu, ponos i sto je najvaznije nacionalni identitet, sto se vidi iz komentara, prodali smo veru za veceru. (ser)

Mozda si ti izgubio (uzeo ti sve) sve a meni i mom ocu ni dedi sigurno nije niko nista uzeo za vreme Tita am niti moji ni otac ni deda. Jugoslavija je samo dodala na ono sto smo imali a oduzela ono sto nikada nismo trebali da imamo (vera nije bila zabranjena zbranjeno je bilo klerikovane drzave) Verovatno mi totalno razlicito shvatamo "srpstvo", drzavu nacionalni identitet sto ti zoves prodajom vere za veceru. Ako cemo o srednjovekovnim mitovima o prodavanju vere za veceru, Nemanja je prvi prodao veru za veceru kada je od katolika postao pravoslavan iz interesa (Vizantija) i za racun Vizantije prognao i vlastitu cerku bogumilku u Bosnu a hiljade dobrih ljudi pobio. Mada su to za mene sve mitski dogadjaji koji u savremenom drustvu imaju ogranicenu "upotrebu".

iz Finiksa

pre 7 godina

Dobro poznajem gospodina Stevlica.To je covek kome je Gospod podario fizicku lepotu,intiligenciju,postenje,veliku veru u BOGA, Rodoljublje i mada to njemu nije mnogo vazno i materijalno bogastvo. Mnoga su gladna usta nahranjena njegovom dobrotom,crkve ,manastiri dobili priloge. To je covek ponos svoje nacije.

Zoki

pre 7 godina

@Adriano_Galliani - Uzalud im pričaš... Vidiš da su do 2000. imali po 1000 DM platu. Inostranstvo prosečnog Jugoslovena je bio Ponte Rosso u Trstu i bauštela u Frankfurtu "na Majci". Stotine hiljada su odlazile "na privremeni rad" zato što u domovini nisu mogli da nađu posao. Hiljade drugih su putovale na šverc ture da donesu ono čega nije bilo. Išlo se u Trst i po kafu - pošto je italijanska kafa jače pržena kupovala se nepržena, pa onda pržila u rerni, da bude po ukusu za tursku kafu.

Kada mi je porodica dolazila u posetu u JNA, skupljali su bonove od rodbine i kupovali na crno. Te godine sam leto proveo na "radnom terenu", vojska je seljacima napravila par kilometara puta u planinu. Nisam siguran da li je put pravljen radi seljaka ili radi benzina. Oficiri su dovukli na teren pincgauer (benzinac) i redovno dovozili benzin u buradima. Nije prešao ni kilometar, ali su oni noću prelazili po 20-30 km u jednom pravcu da sipaju gorivo iz buradi benzina.

Bus

pre 7 godina

@danguba

To što si napisao je dobra definicija komunizma ;)

Što se komunizma tiče to je trajalo jedno 50 godina, za ostalo ćemo da vidimo :)

Zoki

pre 7 godina

Ovaj narod ima kratko pamćenje. Titova Jugoslavija nikada u ekonomskom smislu nije stala na svoje noge. Nakon raskida sa Staljinom opstajala je zahvaljujući američkoj pomoći, a šezdesetih je prešla na nemačke jasle. Posle je do smrti velikog vođe živela od kredita. Standard i kupovna moć su od polovine sedamdesetih bili u padu. Reč "stabilizacija" sam prvi put čuo tokom Titovog novogodišnjeg govora 1.1.1980. Nakon njegove smrti pao je kreditni rejting i poskupelo zaduživanje. Da li se neko ko priča o tim zlatnim sedamdesetim seća vožnje par-nepar, bonova za benzin, kafu, ulje i šećer... Ti silni stanovi koji su podeljeni i krediti za kuće kod kojih je radi inflacije mesečna rata bila u visini cene kutije cigareta - sve je to moralo da bude plaćeno na ovaj ili na onaj način.

Tito je bio diktator. Prosvećeni diktator - ali i dalje diktator.

Wagner

pre 7 godina

SFRJ je bila prezaduzena i prskticno je ekonomski propala vec 60ih. Tuzno je samo sto je za vreme Srbija za vreme Tita bila daleko najbliza normalnom razvijenom svetu. Pre i posle toga smo bili slepo crevo Evrope.

ej mladosti...

pre 7 godina

Davno sam zakljucio, da kad se pomene Tito i bivsa Jugoslavija vecina ima hvalospeve o dobrom i boljem zivotu. Ali to nije nista drugo nego zal za mladoscu istih tih. U to vreme se pravila festa, proslava, kad neko kupi frizder ili sporet, a danas je to normalna pojava. U mojoj zgradi od 50 ak stanova je bilo 6 auta tada, danas svaki stan ima po minimum jedan. Slicnih primera je gomila...

srb.bg.

pre 7 godina

Hteli da ubiju Tita. To znači da su planirali da narodu piju krv kao sada privatnici. Znam da Tito nije bio dobar za Srbiju ali se ipak dobro i sigurno živelo. Ovo sada je kao robo-vlasničko društvo. Radiš da bi jeo i životario. A bogataši mogu sve i sve im je dozvoljeno. Biće neke revolucije 100%!

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Mnogi mladi danas, koji nemaju apsolutno nikakvog znanja o zivotu pre pada komunizma nevidjeno hejtuju sve sto je za njega vezano, a ne znaju nista. Ne znaju kako se opusteno, lepo i sigurno zivelo, kako nije bilo gazda koji te cede za minimalac, kako te niko nije ponizavao, kako si bio dostojanstven, kako se bez problema islo na more, planinu, u inostranstvo...

A koja je bila cena? Da se ne prica lose o Titu. Pa ja bih takvu cenu placao bez problema sto godina za takav zivot.
(Viktor, 7. oktobar 2016 20:13)

Све, све, али "путовало у иностранство", па срам те било! Путовало се, али у једном правцу! Најдаље што си могао јесте до Трста по фармерке. Било је и оних који су путовали, исто ко и данас, чланови Партије. Сви смо једнаки али су неки...

Имала је СФРЈ својих добрих страна, али да се имало више пара није сигурно. Људи су живели потпуно другачије животе али смо сиромашни били и остали. Неодговорно је лагани данашњу младеж о европском стандарду када то ни близу није била истина.

pero

pre 7 godina

Pa mogao je tu energiju da iskoristi u drustveni rad ili slicno. Hehe, oni da ubiju Tita, ajde dobro nekog predsjednika kucnog savjeta, ali Tita, hej....

kimi

pre 7 godina

Neverovatno je koliko idealizujete Titovo vreme a vecina vas verovatno nije živelo tada već je rodeno posle 80-tih.
Da li znate da su posle 66 horde ljudi odlazili iz Juge i više se nisu vraćali. Neko ce reći to su neobrazovani, ok jesu ali su i dalje ljudi. Moj stric je igrom slučaja otišao odmah po sticanju diplome ETF-a, ono što je zaradio na trulom zapadu(USA) ovde je mogao samo da sanja.
Jugoslavija ni ona pre ni Titova nije po zivotnom standardu migla da prismrdi zapadnoj Evropi.

Goblin

pre 7 godina

A posle pada komunizma nam je sve krenulo na bolje?

Neka svako pogleda u svoj dzep, nek pogleda koliko je putovao, sta je radio i kako je ziveo, koliko je ponizavan od drzave, bahatih gazda, koliko poznaje ljudi koji su ostali bez icega, pa neka onda kaze kako je to bilo najstrasnije doba.

Mnogi mladi danas, koji nemaju apsolutno nikakvog znanja o zivotu pre pada komunizma nevidjeno hejtuju sve sto je za njega vezano, a ne znaju nista. Ne znaju kako se opusteno, lepo i sigurno zivelo, kako nije bilo gazda koji te cede za minimalac, kako te niko nije ponizavao, kako si bio dostojanstven, kako se bez problema islo na more, planinu, u inostranstvo...

A koja je bila cena? Da se ne prica lose o Titu. Pa ja bih takvu cenu placao bez problema sto godina za takav zivot.
(Viktor, 7. oktobar 2016 20:13)

Evo bas gledam po kuci, imam elektricni sporet, imam zamrzivac, ves masinu, TV koji i ne koristim, imam auto i drva za celu zimu i jos da pretekne.

Nista od toga nismo imali kod Tita, sve do Titove smtri ga.e smo plati na ruke a grejali se taluskama i sisarkama. Pozdrav.

Tadasnje fabrikante, koji su na livadama podigli fabrike pobise a skorojevici postadose gazde.

a koje su boje te kantice i lopatice?

pre 7 godina

A ovaj sistem je bolji od komuniza???
Sve sto je napravljeno do 1980 koristi se i danas,nismo makli ni korak dalje! Pogledajte skole i bolnice,puteve,javne ustanove ....nisu ni kvale na vratima zamenili,sve je isto onako kako im je tito napravio!
@Nikola

Pazi .. ono sto ti ne kapiras je da je komunizam zlo za ljude. Super je za mrave, ali za ljude je zlo. Nijedan covek nije isti, tako da ne mogu svi da imaju isto. Ne mogu od iste plate da zive covek koji ima 2 bivse zene, sadasnju, ljubavnicu i sestoro dece i onaj koji nema ni kuceta ni maceta. Kako ce taj koji ima zene, ljubavnice, decu da zaradi za vise? Lako, krasce od drzave/preduzeca .. Zasto su sve bivse komunisticke zemlje siromasnije od kapitalistickih? Zato sto je drugacije kada se zna sta je cije, a ne drzavno, radnicko i sta ti ja znam. Sta direktora drzavne firme briga da li firma posluje sa dobitkom ili ne? On prima platu, mozda nesto i ukrade .. E vidis, da ta firma ima gazdu, njega bi interesovalo da li njegova firma posluje sa gubicima i ko krade od njega ..
Komunizam traje 10-20-30 godina i ljudima lepo dok vecina nista ne radi a svi primaju plate i onda jednostavno sve pukne ...

Goblin

pre 7 godina

Hteli su vlast, briga njih za narod i poštenje. Uzgred, tadašnja Jugoslavija je bila jedna od najboljih ekonomija u Evropi
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (BrB, 7. oktobar 2016 18:11)

E sad sam sve procitao. A i pre neki dan jedan napisa` kako su tad vozaci u Jugoslaviji imali 2000 maraka platu. Pa majka mu stara, ispasce da je Tito ²`66 potpisao sporazum sa Austrijom da austrijanci dodju kod nas da rade a ne obrnuto.

mina

pre 7 godina

@Ja 07. oktobar 2016. 19:30
Mislim da narod sve vise uvidja da nam je pod Titom bilo najbolje.

A narod bi mogao da mucne glavom, sve je to bila sarena laza....

Sto kaze micko(u 19:28) : zidali smo kuce, kupovali kola,isli na more na zimovanje,putovali po svetu, lecili se ko ljudi,imali ustedjevinu....

I....sve je nestalo kad je Tito umro....

Znaci da to nisu bila pametna ulaganja, vec kao ono decje:hajde da se nauzivamo,pa sutra sta bude......

iz Finiksa

pre 7 godina

Dobro poznajem gospodina Stevlica.To je covek kome je Gospod podario fizicku lepotu,intiligenciju,postenje,veliku veru u BOGA, Rodoljublje i mada to njemu nije mnogo vazno i materijalno bogastvo. Mnoga su gladna usta nahranjena njegovom dobrotom,crkve ,manastiri dobili priloge. To je covek ponos svoje nacije.

Goblin

pre 7 godina

U to vreme , Titovo, austrijski vozaci su imali nesto vecu platu od jugoslovenskih ali su jugoslovenski vozači bolje živeli i bili cenjenija društvena grupa od svojih kolega u Austriji. To je istina.
(hehe, 7. oktobar 2016 19:33)

Ako su nasi radnici bili stvarno toliko postovani, ako su im plate bile stvarno tek nestno nize nego u Austriju, ako je stvarno postojala puna zaposlenost i ako je komunizam bio stvarno toliko dobar, sto onda onolki narod ode u Austriju i ostale najkapitalistiickije dryave?

Operativac

pre 7 godina

Oni da sklone Tita boze me sacuvaj sta sve ljudi nece da lupnu i ostanu zivi. Tito je bio vrhunski obavestajac operativac. Covek je stvorio iza sebe toliko jaku mrezu tj. Drzavu posle da u tom trenutku je Jugoslavija bila jedina zemlja koja je smela da sedi na dve stolice izmedju rusije i amerike i da joj niko nista ne sme. A tek posle kada su dosli nesvrstani to je bilo xa udzbenike. Tito nije imao srecu da bude jedno 20god mladji inace bi sada Jugoslavija bila medju 5 vodecih zemalja evrope jer pod njim ne bi palo nikom na pamet da rastura zemlju.

Pametnjakovic

pre 7 godina

Nikada prije a evo ni poslije na ovim prostorima nije bilo bolje zemlje za obicnog covjeka. Da je bila savrsena - nije. Kao i svaka drzava i svaki sistem imao je i dobre i lose strane naravno ali ipak 25god je proslo od raspada Jugoslavije i ni jedna od sest republika nije ni ugledom u svijetu, niti ekonomijom, niti vojnom moci, ni blizu onoga gdje je bila kao dio Jugoslavije.

John

pre 7 godina

Tito je krao ali je krao za narod!
(Buria, 07. oktobar 2016 18:20)

Druže Tito, ti si krao
al' si i nama dao.
Ovi sad kradu
a nama ništa ne dadu.

skordisk

pre 7 godina

Pa eto, nema vise ni Tita, ni Jugoslavije, ni Komunizma. Jesi sad srecan i jel sad zivis bolje, osim sto smes da dajes izjave o necemu za sta bi u svakoj pravnoj drzavi bio zatvoren?

aleks

pre 7 godina

I da ga je neko lepo smakao i likvidirao odmah posle rata, ne bi Srbija niti ostali imali ni tih par decenija lepog i normalnog zivota u celoj njihovoj bednoj i kukavnoj istoriji. Sta bih ja dao da mi deca odrastaju u SFRJ a ne u ovom sr..u od drzave.

micko

pre 7 godina

baš nam je bilo loše, zidali smo kuće kupovali kola išli na more na zimovanje putovali po svetu lečili se kao ljudi imali ušteđevinu užasno užasno a sad kuku meni kakav idiot

ser

pre 7 godina

tito je srbima uzeo drzavu, crkvu, ponos i sto je najvaznije nacionalni identitet, sto se vidi iz komentara, prodali smo veru za veceru. Ljudi mi smo srbi, a bili smo stanovnici jugoslavije, kao sto smo balkana ili evrope. Hocemo li ako ikada udjemo u eu biti evrounijci ili i dalje srbi?

Zoki

pre 7 godina

@Adriano_Galliani - Uzalud im pričaš... Vidiš da su do 2000. imali po 1000 DM platu. Inostranstvo prosečnog Jugoslovena je bio Ponte Rosso u Trstu i bauštela u Frankfurtu "na Majci". Stotine hiljada su odlazile "na privremeni rad" zato što u domovini nisu mogli da nađu posao. Hiljade drugih su putovale na šverc ture da donesu ono čega nije bilo. Išlo se u Trst i po kafu - pošto je italijanska kafa jače pržena kupovala se nepržena, pa onda pržila u rerni, da bude po ukusu za tursku kafu.

Kada mi je porodica dolazila u posetu u JNA, skupljali su bonove od rodbine i kupovali na crno. Te godine sam leto proveo na "radnom terenu", vojska je seljacima napravila par kilometara puta u planinu. Nisam siguran da li je put pravljen radi seljaka ili radi benzina. Oficiri su dovukli na teren pincgauer (benzinac) i redovno dovozili benzin u buradima. Nije prešao ni kilometar, ali su oni noću prelazili po 20-30 km u jednom pravcu da sipaju gorivo iz buradi benzina.

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

Све што је вредело, то је било убијено, или су планирали да их убију:

Михаило Обреновић

Јосип Броз Тито

Зоран Ђинђић
...
Али су зато сви пробисвети доживели дубоку старост, и нико их није ни пипнуо.

runner

pre 7 godina

“Tito je bio neka vrsta Zevsa, vrhunski bog koji je bio nedodirljiv. Mislim da je komunizam bio najgori sistem vladavine od Adama i Eve”, rekao je Stevlić.
Не никако, поштовани господине! Историја света не памти горе друштвено уређење од овог англосаксонског, похлепног, бесрамног и бездушног, неолибералног, корпоративног капитализма или боље речено: КАПИТАЛИЗМА КАТАСТРОФЕ који је милионе људи широм ове планете гурнуо у беду и сиромаштво. Размислите само о томе колико очајника у Латинској Америци, Азији и Африци продаје своје органе да би прехранило породицу док се амерички тајкуни размећу својим богатством стеченим пљачком и отимачином туђих природних ресурса.

hehe

pre 7 godina

att (Goblin, 7. oktobar 2016 19:00)
U to vreme , Titovo, austrijski vozaci su imali nesto vecu platu od jugoslovenskih ali su jugoslovenski vozači bolje živeli i bili cenjenija društvena grupa od svojih kolega u Austriji. To je istina.

lalo

pre 7 godina

Poziv sveštenika nema ništa zajedničko sa pozivom atentatora. Zašto se ovaj lik hvali i ko je njegova ciljna grupa kojoj će možda imponovati njegova biografija neuspešnog u svemu što je pokušao je pitanje za analitičare srbijanskog društva. Titov sistem je bio daleko od idealnog ali je bio pravedniji od ovog današnjeg i to za sve društvene grupe osim današnje tajkunske grupe.

SKJ

pre 7 godina

Macke nema skoro 40 godina. Misevi i raznorazni gmizavci izlaze pazljivo na povrsinu da pripovedaju svoje hrabre pripovetke o napadima na macku pre pola veka. Njihova tragicna prica je ustvari komedija. Nisu to nikakvi Lovci to su LOLci.

runner

pre 7 godina

SFRJ je bila prezaduzena i prskticno je ekonomski propala vec 60ih. Tuzno je samo sto je za vreme Srbija za vreme Tita bila daleko najbliza normalnom razvijenom svetu. Pre i posle toga smo bili slepo crevo Evrope.
(Wagner, 7. oktobar 2016 19:14)
Nemoj lupati, majke Ti! Ja sam 1972 polagao Političku ekonomiju II na drugoj godini Ekonomskog fakulteta u Sarajevu i dobro znam da smo tada bili 15-ta zemlja po razvoju u Evropi, ispred Grčke, Španije i Portugala i da je u doba Džemala Bijedića, predsednika vlade ili Ti SIV-a dinar bio konvertibilno sredstvo plaćanja u svim zemljama sveta. A što se tiče zaduženosti, pa svaka zemlja na svetu je zadužena. I Nemačka je zadužena. Razlika je u tome što neke zemlje mogu vraćati svoje dugove a neke ne.

Viktor

pre 7 godina

A posle pada komunizma nam je sve krenulo na bolje?

Neka svako pogleda u svoj dzep, nek pogleda koliko je putovao, sta je radio i kako je ziveo, koliko je ponizavan od drzave, bahatih gazda, koliko poznaje ljudi koji su ostali bez icega, pa neka onda kaze kako je to bilo najstrasnije doba.

Mnogi mladi danas, koji nemaju apsolutno nikakvog znanja o zivotu pre pada komunizma nevidjeno hejtuju sve sto je za njega vezano, a ne znaju nista. Ne znaju kako se opusteno, lepo i sigurno zivelo, kako nije bilo gazda koji te cede za minimalac, kako te niko nije ponizavao, kako si bio dostojanstven, kako se bez problema islo na more, planinu, u inostranstvo...

A koja je bila cena? Da se ne prica lose o Titu. Pa ja bih takvu cenu placao bez problema sto godina za takav zivot.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Pogledajte film Hoston, we have a problem. Bice vam sve mnogo jasnije...
(Nije bas tako kako su nam pricali, 07. oktobar 2016 18:52)

Nadam se da je i tebi i svima ostalima jasno da je u pitanju sprdnja?

mami milojica

pre 7 godina

Šteta što tebe i ostale ne pokažnjavaše , ni doživotna nije malo... i ti si hteo da budeš vernik... gde to piše ubij..stidi se ... ništavilo ljudsko

istorija

pre 7 godina

E, moj druze pope! Ti nisi uspeo da Titu uzmes zivot, ali jeste onaj koji je jedini za to zaduzen - Bog. I, je li nam bolje? Tebi je isto, i sa Titom i bez njega, a nama?

laik

pre 7 godina

za hejtere,85-te sam poceo da rsdim u firmi,koja je prodavala 120 hiljada tona materijala,skupog.godisnji izvoz za konvertibilnu valutu bio 70 miliona dolara,plus trziste sfrj.sirovina domaca,uvozilo se po potrebi kad nije moglo da se obezbedi domace,dolazili turci grci,slovaci da uce kako se radi,institut za osvajanje novih proizvoda itd,itd...pripravnicka plata bila oko 1000 ondasnjih DM,sve je uruseno posle 2000-te,ja prvi trazio promene,BUDALA.a sad postali smo banglades.

Mare

pre 7 godina

@srb.bg Hoce druze bice revolucije ali onog momenta kada bude dovoljno onih koji razmisljaju kao ti (i ja) i kada se budu osmelili da nesto o tom pitanju i urade! A to moze biti za 50 ili 100 godina tek. Svi mi vidimo sta se dogadja da postoje samo ekstremno bogati i surovo siromasni svi mi znamo da je njima sve dozvoljeno a da mi ne smemo da pisnemo i svi mi znamo da se bogate preko nasih ledja i sto je veca beda u zemlji vise je dzipova na ulici! I svi mi gledamo u nebo i pricamo puci ce ovo bice revolucija a niko od nas da nesto preduzme glasno kaze sta mu smeta i izadjd na ulicu ili skrene paznju. Sve dok je tako nema promene sve dok se be pojavi neko ko ce uraditi pno sto mora

Kobreti

pre 7 godina

Ovo je tacno 100%. Tu pricu mi je pricao jedan od Titovih pratilaca iz obezbedjenja prilikom posete USA i napada isped hotela Valdof Astorija u Njujorku kad se telohranitelj nasao izmedju Kavaje i Tita.

selektivno secanje

pre 7 godina

A posle pada komunizma nam je sve krenulo na bolje?
(Viktor, 7. oktobar 2016 20:13)

Ne znam samo sta uzimate kao vremenski trenutak koji se racuna kao odlazak komunizma?
Ako je to 1989 godina, onda je istina da nam je od te tacke krenulo na losije. Al ja ne mislim da je 89' godina kada su otisli komunisti, jer Milosevici su bili komunisti i vladali su jos 10-ak godina nakon toga. A tom vremenskom periodu unistili su dobar deo onoga nasledjenog od pre 89'.
Jer danas je ta nostalgija odradila posao, i sve ono lepo iz Titovog vremena se pripisuje komunistima, a sve lose danas se pripisuje ovim drugima, a pri tome se zaboravlja, onaj mracni period od 10 godina, kada je vladao Milosevic, koji je bio komunista, i njegove najblize saradnici su upravo bili bivsi clanovi komunisticke partije, i ceo drzavni aparat je upravo nasledjen iz komunizma. Sto ce reci da su za najvece posrnuce i potonuce upravo zasluzni komunisti, koji su novim vlastima 2000 godine, predali prakticno unistenu drzavu na upravljanje, iako su 89' ta drzava kojom su vladali bila pristojna i kvalitetna. Uporedite gospodine kakva je drzava bila pre 89', a kakva 2000', pa nam onda recite jel se u tom periodu dogodio taj procvat i blagostanje na koje nas podsecate.

seljadin

pre 7 godina

Kriviti komunizam da je Srbija zaostala zbog njega nije istorijski tacno.
Srbija je 1945te bila u 18stom veku, zemlja gde je najveci deo naroda bio nepismen, gladan i sa blatom u kucama. Komunisti su za 25 godina napravili ono sto zapad je pravio 150 godina.
Neka se uporedi sta je uradio komunizam u Srbiji za 25 godina, a sta je uradio kapitalizam za ovih 25 godina.
Sva infrastruktura je napravljena za 25 godina komunizma, u BG 10.000 stanova godisnje, u ostatku Srbije jos 10.000, fabrike, putevi, elektrane, skole, bolnice, itd itd. Danas se zida 10 puta manje stanova....
Znate li vi da je Srbiji 1990te nekadasnji CCCP i Irak dugovao ukupno 4 milijarde dolara ? Dug Iraku je oprosten 2000te godine.

neutralni felsh

pre 7 godina

“Prva akcija bila je takozvana ‘Šest svetosavskih bombi’. Šest bombi eksplodiralo je u isto vreme u svim konzulatima i ambasadama Jugoslavije, u Njujorku, Torontu, Čikagu, Los Anđelesu, San Francisku i Klivlendu“, dodao je on.



sve lici na komendiju, pogotovo naziv akcije :)

Nikola

pre 7 godina

A ovaj sistem je bolji od komuniza???
Sve sto je napravljeno do 1980 koristi se i danas,nismo makli ni korak dalje! Pogledajte skole i bolnice,puteve,javne ustanove ....nisu ni kvale na vratima zamenili,sve je isto onako kako im je tito napravio!

Blavor

pre 7 godina

Komunizam jeste bio najgori vid uredjenja drzave al istina je da taj vidi konunizma kao u sssr i albaniji,kini,odje nikad nije zazivio,bio je balans komunizna i kapitalizma.A ako je gospodin htjeo da kaze da je tad u Jug bilo lose,evo docekao je da se razori ta nakaradna Jug i da sad uziva u plodovima njegovog razmisljanja.Neko gore vec pomenubda su komunisti imali vecih i manjih propusta,ovakvi su im bili veci...

DR

pre 7 godina

Ne kapiram sto se ovi silni cetnici loze da bi bilo bolje da su oni bili na mestu ovih komunista,tj.da su oni vladali?Pa,drugar mi otisao pre deset godina u Hamburg,danas sam ga video posle deset godina,kaze zaboravio je da psuje....Necemo o bilo cemu drugom...........

pukovnik Bjelajac

pre 7 godina

@kimi
Nijedna zemlja istocne Evrope nije mogla niti ce moci da po standardu prismrdi zemljama zapadne Evrope.

@a koje su boje loptice i kantice
Ono sto zagovornici slicnog stava ne shvataju - nisu zemlje istocne Evrope siromasne jer su bile komunisticke, vec su bile komunisticke zato sto su oduvek bile siromasne.

Razmislite malo, sve drzave u kojima se desila komunisticka revolucija bile su jako zaostale i siromasne.

velibor

pre 7 godina

tito je srbima uzeo drzavu, crkvu, ponos i sto je najvaznije nacionalni identitet, sto se vidi iz komentara, prodali smo veru za veceru. (ser)

Mozda si ti izgubio (uzeo ti sve) sve a meni i mom ocu ni dedi sigurno nije niko nista uzeo za vreme Tita am niti moji ni otac ni deda. Jugoslavija je samo dodala na ono sto smo imali a oduzela ono sto nikada nismo trebali da imamo (vera nije bila zabranjena zbranjeno je bilo klerikovane drzave) Verovatno mi totalno razlicito shvatamo "srpstvo", drzavu nacionalni identitet sto ti zoves prodajom vere za veceru. Ako cemo o srednjovekovnim mitovima o prodavanju vere za veceru, Nemanja je prvi prodao veru za veceru kada je od katolika postao pravoslavan iz interesa (Vizantija) i za racun Vizantije prognao i vlastitu cerku bogumilku u Bosnu a hiljade dobrih ljudi pobio. Mada su to za mene sve mitski dogadjaji koji u savremenom drustvu imaju ogranicenu "upotrebu".

Komša

pre 7 godina

@Zoki
U pravu si.Odrasli smo u redovima za kafu,šećer,ulje,isključivali nam struju po grupama (kvartovima) i mnogo toga još...
Rekao bih da narod idealizuje prošlost (kao i uvek) ali postoji nešto - SFRJ je bila uredjena država.Nije bila pravedna,idealna nije bila svakako ali se znao red i zakon je važio za većinu gradjana.Mislim da je to ono što joj daje prednost u odnosu na ovo (ne znam kako da definišem današnju Srbiju) i da ljudi uglavnom na to misle.
Takva uredjenost daje osećaj izvesnosti,sigurnosti,što sada nemamo.
Morala je da propadne.Da nije ne bi.Teraj dalje...

Milanče

pre 7 godina

Zašto ove teroriste ne nazovete pravim imenom? Ovo je teroristička grupa koja je ubijala konzule, ambasadore i dizala u vazduh naša predstavništva u inostranstvu. Zločinci!

Alan Ford

pre 7 godina

Nesuđeni sveštenik je bio još nesuđeniji atentator. A bio je i kod Staljina na konsultacijama. I lepo mu predlozio dok su srkali vodku uz Volgu. Druze Staljine posto vi niste uspeli, dozvolite da ja probam. The rest is history.

danguba

pre 7 godina

Mislim da nije poenta da li smo imali više ili manje para sa Titom ili nakon njega, već je društvo bilo mnogo humanije. Ovaj sistem danas je potpuno dehumaniziran. Nema ljudske empatije, već samo trka za posjedovanjem..., najnovijeg modela iphona, patika ili auta...
Cijeli zapad, gdje pripadamo i mi (barem geografski), živi na račun ostatka planete. Dakle milijarda ljudi živi na račun preostali 6 milardi. Da bi mi mogli da budemo marketinški stručnjaci, copywriteri, PR-ovi i sl., tamo neki kinez mora danas da iskopa tonu rude ili sastavi 100 iphonova. Takav sistem je prosto neodrživ, da oni rade, a mi trošimo i trošimo još više... Pitanje je samo, dokle?

Zoks

pre 7 godina

Za ovog dole sto spominje da sad ima sve u kuci a za vreme komunizma
kupovao frizider na rate...

To se zove tehnoloski napredak brate i to nema veze sa ideologijom
Ni na zapadu sedamdesetih nisi imao te stvari sto sad imas ...Razumes majstore?

Da je i sad komunizam imao bi i smartfonove i internet i kompjetere itd

I ne poredite Tita sa Milosevicem
MIlosevic je bio oportunista sa malom elitom uzeo sve od naroda
Cist primer teskog diktatorskog kapitaliste kao PInochet
On je sociajlista samo na papiru

Tile je itekako brinuo o tome kako zivi narod

Paul Kersey

pre 7 godina

Pogledajte film Hoston, we have a problem. Bice vam sve mnogo jasnije...
(Nije bas tako kako su nam pricali, 07. oktobar 2016 18:52)

Taj film je fikcija. Zapravo, demonstracija kako se od mozaika istinitih događaja lako sačini lažna priča u koju se lako poveruje. Ti si primer koliko je metod uspešan. Sličan primer su i glasači SPS/SNS...

LLLL

pre 7 godina

Besplatno obavestenje. Nikad nije postojala nijedna zemlja sa komunistickim drustvenim uredjenjem. Jesu bile komunisticke partije na vlasti, ali uredjenje je svuda bilo socijalisticko.

Za komunizam jos nije doslo vreme. Nesto cudno ce se dogoditi kad roboti budu radili 99% poslova, kad sve bude svakome dostupno i kad niko vise ne bude imao para.

bosko

pre 7 godina

iz bivse SFRJ je otislo 1 milion ljudi za 45 godina, to je oko 4% populacije, pogledajte danas Hrvatsku, njima je 4% otislo za 4 godine.
Toliko o uspesnosti kapitalizma na Balkanu.

NACIonalisti

pre 7 godina

Eto sad nema Tita. Dosle su na vlastt SPC, cetnici, nacionalisti, rehabilituju se fasisiti koje je Tito pobedio sa golorukim narodom. Jeste li sada srecni pope? Jel sad bolje u Srbiji? ?

Todor

pre 7 godina

„Niko na svetu se ne može obogatiti dok neko ne osiromaši“. Za vreme komunizma VIŠAK VREDNOSTI koji je stvarala privreda je ostajao u zemlji i ulagan u infrastrukturu i ono što se zvalo „proširenje materijalne osnove rada“ a deo ravnomerno raspoređivan na sve građane u vidu ličnog dohodka. Zato je ogromna većina bila podjednako bogata i podjednako zadovoljna. Sada strani i domaći investitori plate radnike samo onoliko koliko moraju, državi daju onoliko koliko moraju, a VIŠAK VREDNOSTI prisvajau i iznose iz zemlje. Zato sada samo pojedinci mogu biti zadovoljni a ogromna većina radi za goli život.

Majstor Mile

pre 7 godina

Kimi: Početkom 70-tih godina sam u Minhenu u menjačnici menjao onu našu crvenu za marke, a kao student ćaletovim pežoom 404 išao kod njegovog prijatelja u Berlin ,gde je držao kafanu! U Nemačkoj su tad najluksuzniji bili mercedes, tzv.reponja , opel rekordi i ford taunusi...a moj ćale je bio fotograf ...pežo za taunus bio limuzina...toliko, tek da te ne lažu...

vaske

pre 7 godina

koliko ima totalno neobaveštenih, da ne kažem nešto drugo, ljudi to nije normalno... kažu Juga živela od kredita, Juga bila prezadužena... pa jel znate bre koliki je trenutno dug jedne na primer Austrije... nemate bre pojma...raspitajte se malo.. nije poenta koliko si uzeo kredita već šta si sa tim parama uradio i da li redovno vraćaš kredit tj da li si platežno sposoban... a svi znamo šta je u ono vreme napravljeno i šta je u ono vreme radilo a šta danas... ispravka... ne znamo svi..

Majstor Mile

pre 7 godina

Da dodam za ove što ne znaju a pričaju... Broz je bio genije , jer je, izmedju drugih stvari, 1965 . shvatio da će biti ekonomskih problema (tzv.reforma), pa je otvorio granice, a u dogovoru sa Vilijem Brantom omogućio da višak zaposlenih ode na "privremeni rad" u Nemačku, pa dalje! Tako je verovatno milion ljudi , umesto ovde nezaposleni na birou , radilo u inostranstvu i - slalo devize Jugi...
A ostali sa Istoka su videli kako izgleda pasoš tek po padu Berlinskog zida...

Viktor

pre 7 godina

Evo bas gledam po kuci, imam elektricni sporet, imam zamrzivac, ves masinu, TV koji i ne koristim, imam auto i drva za celu zimu i jos da pretekne.

Nista od toga nismo imali kod Tita, sve do Titove smtri ga.e smo plati na ruke a grejali se taluskama i sisarkama. Pozdrav.

Tadasnje fabrikante, koji su na livadama podigli fabrike pobise a skorojevici postadose gazde.
(Goblin, 7. oktobar 2016 20:51)

Ja stvarno ne znam gde si ti to ziveo kad nista od toga nisi imao. Kod mojih na selu bilo je bas svega, po 2-3 zamrzivaca, da ima gde meso da se stavi, TV u boji cim je to postalo normalno svuda u svetu. I da, celom svetu je standard tada bio nizi, pa nemojte svi, kao sto je to obicaj, da uporedjujete danasnji standard sa standardom pre 40 godina. Nigde se tada nije zivelo kao danas, nemojte da se zavaravate. Inace, 1980. godine, kad je Tito umro, Jugoslavija je imala visi standard od Italije, Spanije, Portugalije.

Neki pricaju da se nije putovalo osim do Trsta, na to mogu samo da se nasmejem. Putovalo se svuda i to znaju svi koji su ziveli u to doba.

A tadasnji fabrikanti nisu bas na livadama podigli fabrike, kao sto to nisu ni danasnji uradili, a ponasali su se prema radnicima kao prema robovima, bas kao i danas sto se ponasaju. Toga u doba komunizma nije bilo.

A inace Sloba je bio komunista bas kao sto sam ja Kinez. To nije imalo nikakve veze sa onim prethodnim rezimom, sa njim je ova farsa od demokratije pocela, a vi se samo zaludjujte da vam je sada bolje.

nista ja neznam

pre 7 godina

Danas imamo vise proizvoda,nema voznje par nepar,kavu i ulje kad god pozelis,stuju ako placas imas - a zasto ja osjecam da imamo manje?Nema mira,moj brale,pola drzave je na nekim ljekovima,bez Xanaxa,normabela ni u krpe.Ovaj nesudjeni pop sto htjede ubit starog,ocito nije sav svoj pa ga i netreba uzimati zdravoza gotovo.zamisli da je on bio na titovom mjestu,kakva bi to katastrofa bila.Za sve vas,koji osudjujete starog i njegovo "carstvo",u pravu ste...nije bilo divno,ali je bilo ugodno...kako je danas,jel ugodno?

Bus

pre 7 godina

@danguba

To što si napisao je dobra definicija komunizma ;)

Što se komunizma tiče to je trajalo jedno 50 godina, za ostalo ćemo da vidimo :)

Milo

pre 7 godina

@(a koje su boje te kantice i lopatice?, 07. oktobar 2016 22:04) U socijalizmu Yu tipa su resursi "kradeni" tako što se svaki stanovnik "ogrebao" za stančić ili vikendicu. U neoliberalnom kapitalizmu 0.01% krade toliko da države odlaze u abnormalna zaduživanja, radnicima su plate prikovane na minimum alatom monopolizma a uskoro će penzije postati simbol prošlosti. Ja sam više za to da svi ukradu kiflu ili hleb nego da jedan čovek potovari milijarde vekni jer je on zaboga toliko gladan. Plašim se da zaključke donosiš vodjen naslovima žute štampe i pseudo istorije.