Ponedeljak, 03.10.2016.

09:14

Cene nikad niže, kamate takođe - kupite stan

Ekonomisti već poduže savetuju građane koji još nemaju svoj krov nad glavom da je sada pravo vreme da uđu u kupovinu nekretnina ako imaju iole siguran posao.

Izvor: Dnevnik

Cene nikad niže, kamate takoðe - kupite stan IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

107 Komentari

Sortiraj po:

alienware

pre 7 godina

Cena stanova ce opasti kada se bude izgradila dobra infrastruktura,Ja sam putovao 13 godina 48 km u jednim pravcu na posao, 35 minuta ,ziveo u drugom gradu. u Kanadi.Za sad nemate kuda pa morate da se nasbijete u stan od 30 kvadrata i da placate 1500 evra kvadrat.

Zoran

pre 7 godina

Pre pola veka stan od 60 kvadrata bio mali, sada je tiha patnja mnogih. Pre pola veka jedan ceo zid zauzimao je prozor, stanovi su bili svetli i osunčani. Danas stanovi izgledaju kao puškarnice sa onim minijaturnim pvc prozorima pa je unutra kao u tunelu. Stvarno smo napredovali, nema šta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Statuskan, 3. oktobar 2016 11:30)


Sto se malih prozora tice, puskarnica, proipremite se za to. Isto je u Americi i Kanadi. Ja u Americi. Bio i u Kanadi, tamo je tek SSSR stil zgrada, kao da sma u SSSR-u kad avidim mnoge zgrade. Sto kvadrature tice, e to vam je vasa borba dala. A kad skoci struja, kada se privatizuje, nece imati mnogo za dazbine.

California

pre 7 godina

ljudi, nikako nikada ne uzimajte kredit vezan za euribor! recite i svojim rodjacima, ovo je kljucno. ja radim na tržištu obveznica i ZNAM da će u budućnosti euribor skočiti (ne znam kada, da li za godinu-dve ili za 5-6) i to će sigurno skočiti pre nego što vi otplatite kredit. skočiće vam kamata znatno! Ne igrajte se sa tim stvarima, u USA su uveli gomilu ograničenja vezana za varijabilnu kamatnu stopu jer je to najjednostavniji način za banke da namame narod. povrh toga, za sada, u BG-u se jako isplati iznajmljivati a NE isplati se kupovati.

gilex

pre 7 godina

Sacekajte jos 4-5 godina. Tada ce trziste konacno da pobedi babe koje formiraju cene za onoliko koliko treba unuku da studira ili da mu kupi lokal. Znaci ovako kvadrat u uzem centru BG, krug dvojke popularni max 1000 evra. Dedinje ce jedino biti na nekih 1200 po kvadratu. Novi BG oko 600 evra po kvadratu. Ostali delovi max 500 po kvadratu. NS oko 500 u najluksuznijim delovima. Nis i ostali gradovi idu ispod 500 evra. Kragujevac 400 evra kvadrat, Jagodina 250 evra kvadrat itd. Ovo su cene zapadnih gradova. Pa ne moze da BG bude skuplji od Beca
(Super, 3. oktobar 2016 14:21)
A kako je onda "Ablok" prodao celu treću fazu za 2.300 EUR/m2? Niže niz ulicu, objekt presmešnog imena "Suncity" je takođe skoro sve prodao, i "Central Garden" na Paliluli. Cene formira tržište, a to se zove mehanizam ponude i potražnje. Posebna je priča zašto kupci u Beogradu smatraju da su "ablokovi" i "sansitiji" vrhunski proizvod, ali to očigledno ide. I ima kupaca. A ne može nikad da padne mnogo, jer izgradnja prodajnog kvadrata, iole kvalitetnog (sa cenom lokacije, izgradnjom, ogromnim gradskim taksama i kamatama) ne košta skoro nikad ispod 1.000 EUR/m2.

drHaus

pre 7 godina

Pitanje za one što pišu da su otišli iz Beograda u sremsko mesto i sagradili 200kvadrata, gde radite od čega živite ?!? Putovanje na posao je ono zašto se ljudi(ako se više možemo zvati ljudima) guramo u ovom jadnom Beogradu u jednoiposobnim stanovima. Putovanje u školu, fakultet, posao, KO će to da putuje svaki dan 50km u našim uslovima puteva, prevoza, i plata !? Hajde rešite mi tu nedoumicu i eto me u Prokuplju !

Lacerta

pre 7 godina

Potpuno se zaobilaze prigradska naselja. Bolech Ritopek Zaklopaca i brda na obodu Dunava, Avala, Zuce... Takve lokacije bi u NORMALNIM zemljama bile vrh nad vrhovima sto se pozeljnosti tice. Svi se guraju u centar, arhitektura je OCAJNA, stanovi jeftini i losi, buka, zagadjenost, los kvalitet radova. Uzas, a na 15-20min kolima ili 45mim-1h gradskim autobusom - mali raj na zemlji!
(Neki, 3. oktobar 2016 10:23)

Mali raj na zemlji?! Bio bi u pravu (i znam o čemu govorim jer imam kućicu Baajevu) da nije jednog malog, ali nažalost ne nevažnog detalja: veze sa Beogradom su O-Č-A-J-N-E!

U celom svetu, u NORMALNIM zemljama, prigradska naselja su vrlo dobro povezana i nemaš nikakvih problema da javnim prevozom (progradski vozovi, metro) vrlo brzo, relativno udobno i jeftino, a pre svega POUZDANO, stigneš u koji god deo grada si krenuo.

A šta imaš kod nas? Raspale Lastine krševe koji kreću kad kreću, a stižu kad stignu. Druga opcija ti je vlastiti auto, što je sve samo ne jeftino, da o prijatnoj vožnji ni ne govorimo.

Eto zato niko neće u dalja predgrađa, nego se svi guraju u Beograd. Da je bilo pameti i da se ravnomerno razvijala saobraćajna i komunalna infrastruktura, ne bi bilo ni ovolike navale na Beograd (i Novi Sad), niti bi Beograd bio ovoliko prenaseljen i pretrpan.

E, ali... Pošto Pamet, Razum i Logika odavno ne stanuju u Srbiji, umesto toga mi smo poslednjih 25 godina rešavali srpsko pitanje na Balkanu. I rešismo ga, nema šta...

lokator

pre 7 godina

Ne uzimajte kredit za stan u Srbiji.Ovde se sve radi da bi se zagorcao zivot postenom i normalnom coveku.Razmislite koji je zakon poslednjih godina donet a da je olaksao zivot ljudima

T2

pre 7 godina

S obzirom da je cena gradnje znacajno pala poslednjih decenija, i da stambenog prostora ipak treba, da su cene u prodaji visoke, ocekivalo bi se da ljudi zidaju. Ali grad Beograd sve radi da bi sprecio privatnu gradnju. Nameti po kvadratu su takvi da se jedino isplati zidati ilegalno, pa onda legalizovati. Grad je prakticno "u dilu" sa investitorima i sprecava gradjanstvo da resi svoje stambene probleme. Dodatni problem je sto grad i kada uzme te silne pare za uredjenje gradskog gradjevinskog zemljista ne ulaze nista, pa su vrtici, domovi zdravlja i slicne institucije na periferiji grada skoro pa nepostojece. Kada su cene nekretnine visoke, kao sto su bile u SAD, drzava je to iskoristila da preko gradjevinske industrije pokrene privredu. Kod nas je spoj najgoreg - cene visoke, a niko ne zida.

sd

pre 7 godina

Naslov nema nikakve veze sa istinom, pre svega kada se radi o Beogradu. Sadašnje cene stanova u Beogradu su duplo više nego na primer pre desetak godina! Od 2002.-2003. pa do 2008. cene stanova u Beogradu su se više nego udvostručile. To što su posle toga pale za 10-20 % procenata je beznačajno samnjenje u odnosu na prethodno povećanje. U gradovima u ostalom delu Srbije situacija je drugačija jer tu i nije bilo nekog većeg povećanja cena stanova, kao što je to slučaj bio sa Beogradom.

Tata spalio Đenku

pre 7 godina

Ovaj tekst nema veze s vezom!!! Cene nekretnina se nisu mnogo menjale,a koje su se menjale, otišle su na više.. Pa kvadrat novogradnje u Batajnici je oko 1.000 evra, Zemun preko 1.300, a o centru da ne pričamo..

xex

pre 7 godina

(malo pitanje, 03. oktobar 2016 15:01)

prvo, kakve veze ima moj prethodni komentar sa ovim sto si ti napisao. ja sam pisao o gluposti u vezi sa zracenjem blokova, a ne cime bih gradio
drugo, poredjenje ti nema veze sa vezom. i siporeks blokovima i supljom ciglom sa demit fasadom moze da se uradi kvalitetno, a to je mnogo jeftinija varijanta od tvoje druge opcije sa punom opekom od 36cm i fasadom od kamena. naravno da je ova druga opcija bolja i lepsa, ali tako grade ljudi koji imaju dosta para, jer je to preskupo, a ovde se govori pre svega o nekom prosecnom coveku

malo pitanje

pre 7 godina

(xex, 3. oktobar 2016 14:30)
Zidate kucu, imate dovoljno novca, kako bi to radili? Siporeks blokovima, izolacijom, demit fasadom, ili zidom od pune opeke 36 cm sa fasadom od vestackog kamena?

Srki

pre 7 godina

Ovaj tekst deluje kao poslednji vapaj da se vestacki uzdigne trziste nekretnina u Srbiji. Ja ne razumem kako neko moze i da pomisli da kupi stan u ovakvim uslovima u Srbiji. Ne radi se samo o kamatnim stopama. Ko se iole razume u ekonomiju, zna da se trziste uredjuje vrlo jednostavno. Ponudom i potraznjom. Sa prosecnom srpskom platom od 300eur, nije mi jasno kako neko sme i da pomisli da podigne kredit od npr 50.000eur i kupi 1.5 ili dvosoban stan u Novom Sadu ili Beogradu. Rata za taj novac je oko 300 eur mesecno na 25 godina. I sta onda? Od cega ljudi da zive kada krenu da placaju racune za taj isti stan. Jel znamo da je prosecna potrosacka korpa za troclanu porodicu oko 300eur takodje i to minimalno. I sta kada platimo ratu, racune i jedemo? Sta onda? Zaduzujemo se dalje za skolu, za odecu, za zubara, za vrtic, za bus plus. Jednostavno receno, preskupi su kvadrati u ova 2 grada i mehur mora da pukne u nekom trenutku. Verujem da ce cene, osim strogog centra u Bg-u biti 20 posto jeftinije vec u naredne 2 godine, a do 2020-e i svih 30 posto. To naravno zavisi i od same vlasti i ukoliko smanje namete investitorima, ubrzaju procedure, daju vece pogodnosti za novogradnju prvim vlasnicima stanova, e onda ce trziste oziveti i onda ce biti pravi bum

deki

pre 7 godina

stan na vracaru od 73 kv sam stavio fore radi 2200€ da probam - ljudi kupci se pobili ...prodao sam za 7 dana ! jos sam pod utiskom !
a te price centar na zapadu 1000€ okacite macku o rep !
pariz bez 5000/7000 zaboravite
milano bez 6000 zaboravite
rim takodje
( pricamo o centru grada ).
nego nasi gastarbajteri umislili da barake gde zive gde idu metroom 30 minuta su centar !
druga stvar pricamo o beogradu - glavnom gradu .i kod nas je beograd skuplji duplo i troduplo i petoduplo od unutrasnjosti.
ne mozete porediti recimo rim i trst !

Marko

pre 7 godina

@babe i zabe
Stvarno mi nije jasno o čemu govorite,pa upravo na tom Vašem Vračaru ima mali milion kafića u kojima se skupljaju razni krimogeni tipovi,zadnje 2 pucnjave su bile blizu Vracarskih osnovnih skola ne na Karaburmi...ja sam neko ko je rodjen u centru O.Venac i tamo živeo prvih 25 godina vrlo dobro znam "koliko"taj vaš Vračar ima veze sa pravim centrom...ni krug 2 niste....dakle guzva,gomila kafića sa raznim opasnim tipovima,nedostatak parking prostora i naravno minimum 2,5 kilometra od Terazija....to je Vračar,nikada centar..nema veze sa starim delom grafa..arhitektonsko čudovište....ako zelite da zaista zivite u centru kupite stan na potezu Dusanova-Zeleznicka stanica i Kalemegdan - London....ostalo su samo kompleksi...Pozdrav svim dobrim ljudima iz kisovitog Krakowa

Goblin

pre 7 godina

Pre pola veka stan od 60 kvadrata bio mali, sada je tiha patnja mnogih. Pre pola veka jedan ceo zid zauzimao je prozor, stanovi su bili svetli i osunčani. Danas stanovi izgledaju kao puškarnice sa onim minijaturnim pvc prozorima pa je unutra kao u tunelu. Stvarno smo napredovali, nema šta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Statuskan, 3. oktobar 2016 11:30)

Pre pola veka porodice su bile brojnije. Vremenom stanovnistvo se sve vise smanjivalo a stanovi se vise izgradjivali.

xex

pre 7 godina

@saša,ali cigla je prirodni materijal a siporeks ima zračenje....nije fora u parama već u kvalitetu....
(andrijano, 03. oktobar 2016 13:28)

to je najveca izmisljotina onih koji proizvode cigle, da siporeks, ytong odnosno gas-beton blokovi zrace. o tome nema nijedan dokaz. pa ne bi te blokove koristili toliko na zapadu, gde su standardi mnogo rigorozniji nego kod nas, da je stetan

Super

pre 7 godina

Sacekajte jos 4-5 godina. Tada ce trziste konacno da pobedi babe koje formiraju cene za onoliko koliko treba unuku da studira ili da mu kupi lokal. Znaci ovako kvadrat u uzem centru BG, krug dvojke popularni max 1000 evra. Dedinje ce jedino biti na nekih 1200 po kvadratu. Novi BG oko 600 evra po kvadratu. Ostali delovi max 500 po kvadratu. NS oko 500 u najluksuznijim delovima. Nis i ostali gradovi idu ispod 500 evra. Kragujevac 400 evra kvadrat, Jagodina 250 evra kvadrat itd. Ovo su cene zapadnih gradova. Pa ne moze da BG bude skuplji od Beca

022

pre 7 godina

Znam dobro da u mom gradu Sremskoj Mitrovici investitore kvadrat košta 350-400 e sa svim dozvolama i ako je neka skuplja lokacija onda MAKSIMALNO 500 e m2.Trenutno su toliko alavi traže 750-850 e za m2 što je previše.

Znači više od 600-650 e ni u ludilu ne treba platiti više.

Pfc

pre 7 godina

Niko ne racuna vrednost nekretnine koja je nakon isplacenog kredita.Uzmimo neki prosek 25 godina.Na zapadu je obicno duplo veca od kupljenog pa mozda negde i trostruko veca.Ovde mislim da moze da bude samo kontra tipa dva ili tri puta niza jer je poznat kvalitet novografnje a starogradnja kod koje odrzavanje skoro da ne postoji.

Mile Vozd

pre 7 godina

Obozavam ove nase gastose, koji dodju ovde samo da se pohvale kako nikad ne bi da kupe stan u Beogradu i sl. Ne znam zasto ne posecuju francuske i nemacke portale i tamo ne komentarisu sa njihovim sugradjanima - mozda zato sto bi ih tamo ne konstatuju . Postoje i ovde ljudi, koji posteno rade i trude se da zarade, pri tom ne kukaju 24/7 i tim parama gledaju da prozive svoj zivot u ovakvoj Srbiji. Ja sam kupio stan na kredit 2008 i evo sad gledam da ga preprodam i kupim veci. Uglavnom se cene drze, agenti kazu da kupuju uglavnom gasterbajteri (ocigledno takvi ovde ne komentarisu) i ljudi iz 'unutrasnjosti' (kad prodaju tamo sta imaju). Do sada su moja iskustva takva, da su svi stari stanovi zreli za renoviranje ili kompletnu adaptaciju, a novi su mi skupi. Cene se krecu u proseku od 1500 EUR za nove i 1200-1300 EUR za stare. Naravno sve zavisi od kvadrature i lokacije.

Babe i zabe

pre 7 godina

@MArko obozavam ta tesenja kako Vracar i Karaburma nemaju nekih razlika. A onda ti dete izadje na ulicu na Karaburmi i upucaju ga ili izbodu navijaci kriminalci.
A i to sto je na 4km od Terazija ti bas nista ne znaci jer peske tesko da mozes do centra. Posebno nocu.

Del Boj

pre 7 godina

Jedva sam prodao stan kod Fontane za 890e po m2. 10 meseci sam prodavao. Terasu isprva nisu hteli da uracunaju u cenu, jedva smo se nagodili. Pa, sad vi meni recite da je sve ok. Cene pale, a niko nece da kupi. Moja sreca, pa nisam jedan od onih nevoljnika sto su placali stan po 1500e 2007-8, nego sam ga nasledio. Da vidim kako ce robovi banaka ikada povratiti pare koje daju za stan.

Del Boj

pre 7 godina

@BB
Naci ces kad naucis da izbegavas prodavce koji prodaju, a mole Boga da ga ne prodaju.
Ja sam moj na NBG prodao kad sam spustio cenu 26%. Sad kupujem stan gore u naselju Save Kovacevica i nerviram se isto kao i ti.

Nikol

pre 7 godina

Cene se ocigledno drasticno razlikuju od grada do grada, dok Beograd ima nerealno visoke cene, istina da se u manjim mestima moze pristupacnije pazariti. Npr mi smo proletos uzeli kredit za stan od 60m2 (u trenutno najtrazenijem delu Subotice) i sa cenom od oko 325eura/m2 super prosli (prosecna cena u zgradama 30-40 godina starim sa liftom je oko 400-450eura) i u sustini dosli smo na to da placamo ratu za stan manje nego kiriju ... ali nisam siguran da bi se smeo upustiti u kredit sa 250-300 eura mesecnom ratom kao sto su prinudjeni mnogi beogradjani.

Petar

pre 7 godina

Samo da znate, za cenu od 350 eura/kvm dobijate kuću ključ u ruke, građevinski preduzimač vam daje italijanske kataloge za kupatilo, kuhinju itd.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Brutus, 3. oktobar 2016 13:08)
Pozovi gradjevinskog preduzimaca kada hitna pomoc ne bude mogla da te nadje i kada joj bude trebalo 45 minuta da se probije u jednom pravcu. Kuca je ok,i ja se razmisljam da prodam stan u centru, ali nije sve tako jednostavno. Ne zele svi da rade oko kuce, da trpe domace zivotinje i ne mogu da podnesu manjak sadrzaja i infrastrukture.Trziste sve regulise samo,i posotji razlog zasto su cene u toj proporciji.

ccc

pre 7 godina

Evo iz prve ruke posto sam bas u proceduri kupovine stana u NS. Konkretno moja kamata je 3 posto, a novi stan se ne moze naci ispod 1150e po kvm, tj. moze, ali to su onda delovi grada za koji postoji razlog zasto je tako. Pored kamate, ucesca, tu su i troskovi obrade kredita raznorazni koji izadju jos oko 1200e. Povrat poreza je samo za novi i stan i to za lice koje nema nijednu drugu nekretninu na svom imenu. Mozemo da se raspravljamo da li je to povoljno ili ne, samo znam da mi je to jedino resenje da se skucim, a radije cu uplacivati banci kamatu nego trpati raznoraznim stanodavcima kiriju u dzep, jer i kiriju i onako placam u visini rate.

misko

pre 7 godina

Da podelim iskustvo sa vama, kupio sam stan 2006 g. i to za CHF kredit, tada je to bilo najpovoljnije na trzistu. Onda znamo sta se desilo sa CHF i nasim ratama. U medjuvremenu se i vlada postarala i smanjila nam plate i penzije za 10% i vise a mi smo se nasli na ivici ponora. Otplacujem 10 g. redovno a duzan sam vise neko kada sam uzeo kredit. Da sada prodas stan bio bi dodatno u gubitku jer im je vrednost pala a padace jos. DECO OPREZ i ko moze neka pali iz ove banana drzave.

Brutus

pre 7 godina

Ne treba mi kredit. Prodao sam ćumez, odrekao se epiteta "rođeni beograđanin" , na svom placu u sremu na manje od 30km od kneza miloša, za cenu stana od 50kvm na zvezdari napravio kuću od 200kvm sređenu kao iz bajke. Dođem u goste kod drugova u bg i ne mogu da verujem sta sam trpeo 25 godina. Samo da znate, za cenu od 350 eura/kvm dobijate kuću ključ u ruke, građevinski preduzimač vam daje italijanske kataloge za kupatilo, kuhinju itd.

NS

pre 7 godina

NS bas i nema periferiju jer se iz bilo kog dela grada do centra stize za 45-60 min hoda a autom ako bas nije spic treba 10 min. Duze se trazi parking nego voznja!

Brđani i šarani

pre 7 godina

Ovi jednostavno kukaju da neko kupi stan. Ali nemaju ljudi love shvatite! Radi se za račune i hranu. Nema para kakvi stanovi???

Marko

pre 7 godina

Moze da prica ko sta hoce...cene su zaista pale,ja sam prodao stan na B.Brdu za 850 evra po kvadratu,super sredjen,cg,parking a kupi na Karaburmi za 800 novogradnja extra uradjena zgrada,parking 4 km od Terazija...gledao sam stanove i u Mirijevu za po 750 eur,NBG za po 1000 eur.....a trenutno sam u Krakowu i ovde NE POSTOJI kvadrat ispod 4800 zlota to jest 1200 evra a prosek je 6400 zlota 1600 evra....dakle BGD izuzev Vračara,koji je bez ikakvog razloga preskup, ostatak grada nije skup

Baxuz

pre 7 godina

(ow-beta, 03. oktobar 2016 11:31)

Bezite deco odavde! Sta cekate? Bolji zivot za dve godine?.Da ti je zena zaposlena pa da razumem sto se neckate jer sa 102.000 i mozete nekako da guzeljate od prvog do prvog.

S

pre 7 godina

Ono sto primecujem citajuci komentare je da ljudi pojma nemaju da obracunaju ucinak kamate na kompletan dug.
Evo samo jednog primera gde komentator smatra da je na 100000e razlika u kamati od 2.5% i 5% na 20 godina 31000e, a razlika je preko 65000e!

Dejan

pre 7 godina

Ozbiljno,evo idem odma sutra,ma kakvi sutra danas,nisam znao,Srbija izgleda stvarno ide krupnim koracima napred i postaje jedna moderna i normalna drzava,samo jos da nadjem stabilan posao sa platim od najmanje 1200 evra da bi mogao da placam ratu kredita i eto stana,odlicno

069

pre 7 godina

Uzeo sam stambeni kredit 2007. sa 7,4% a danas mi je 3%. Sasvim slučajno sam sjajno prošao ali oni koji sada uzimaju kredite treba da znaju da će kamate ići u suprotnom smeru. Obzirom da protiv toga nema leka, najbolje je uzeti kredit na najkraći rok koji svako može sebi da priušti.

ow-beta

pre 7 godina

Evo ja sam mladi lekar sa platom od 51000 din i da li mogu sa tim da uzmem stan, placam racune i zivim sa zenom, isto lekar ali nezaposlen? U ovoj zemlji ako hoete posteno da raditi onda je najispltivije da se umre ili da se bezi glavom bez obzira. Sreca te mi dobro idu eng/ger jezici...

Sasa

pre 7 godina

kad pogledam novogradnju sa onim pvc prozorima,siporeks blokovima i sobicama od 12 kvadrata muka mi bude...
Siparex blokovi su samo prednost. Za tvoju informaciju su skuplji od cigle.

Peki

pre 7 godina

Samo ste zaboravili da i primanja nisu bila nikad niza,moja plata zahvaljujuci reformama,tj umanjenjem 10 posto i ukidanjem minulog staza kod prethodnog poslodavcajos 10 posto je na nivou 2006 godine,jedino ako nista u medjuvremenu nije poskupelo.

bbb

pre 7 godina

Neki,

U pravu ste ali je za to kriva gradska vlast. Tu moze ziveti neko super ko ima auto i novca za vozikanje. Problem je sto stanovnici tih naselja nemaju npr direktne gradske linije sa centrom grada nego su to obicno prigradkse linije sa ne bas dobro organizovanim gradskim prevozom.

Богдан

pre 7 godina

povoljne kamate, 5 posto godisnje na 20 godina je 100 posto
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (maki, 3. oktobar 2016 09:58)
Заправо, још више јер је у питању ”камата на камату” тј када се камата из претходне године придодаје главници и онда се камата за наредну годину зарачунава на нову главницу (минус 12 рата). То је легално зеленашење, са све 2-4.000е ”трошкова” које ти банка и НКОСК узму за ”обраду” кредита. Још ми најбоље када видим ”одржавање кредита” као годишњи трошак... WTF?! Дефинитивно нас третирају као овце.

Zeka

pre 7 godina

cene u Beogradu su 30% veće nego u Budimpešti što je nenormalno.
Cene nekretnina u Srbiji moraju da padnu za još makar 30% da bi smo pričali o realnim.
(Denis Napast, 03. oktobar 2016 09:59)
+210 -15

Previse je jednostavno uporediti cene stanova u 2 razlicita grada, a tek u 2 razlicite zemlje. U Budimpesti je pre nekoliko godina porez na stan, u kojem vlasnik ne zivi toliko podignut, da se iznajmljivanjem nije mogao pokriti porez i zaraditi. Imucniji ljudi su prodali stanove i ulozili u banke, biznise ili nekretnine u nekoj drugoj drzavi. Moj poznanik je kupio pre 4 godine 70kv u Budimpesti za manje od 50.000€ stan za sredjivanje 20 min od centra.

Igor

pre 7 godina

U Beogradu od novogradnje vrede jedino blokovi u kojima su kao standard ugrađeni kalorimetri a plaća se OBAVEZNO ODRŽAVANJE zgrade i dvorišta u proseku 0,50€ po kvadratu. To je garancija da će stanari imati čiste zgrade i uređeno dvorište i u narednih 20 godina. E sada, najjeftiniji kvadrat u takvim blokovima je 1800€.Za stan od 50 kvadrata: 90.000€.
Za učešće i troškove kredita oko 20.000€.
Za opremanje minimum 10.000€
Parking mesto: 10.000€
Mesečna rata oko 350€.
Obavezno održavanje 25€.
Komunalije: 100€.

Narod ovo može da sanja, a pričam o bednih 50 kvadrata. Sirotinji tj. narodu (i jadnom premijeru) ostaje periferija, zgrade u blatu od sumnjivih investitora gde ne znate koga da jurite kada se sve raspadne. E tu je stan za "džabe", samo 1100€/kvadratu, uz veru u Boga da se krov/terasa neće srušiti bar 5 godina.
Kupite nekretninu u Grčkoj i uživajte, ovde ne kupujte ništa osim hleba, jogurta i salame.

sax

pre 7 godina

da i onda ce opet nesto da pukne kao svajcarac i posle ce da budu prepametni komentari tipa "kako ste naseli" i slicno, ma bezi bre, ne verujem ja vise ni sebi kamo li drugima...

Statuskan

pre 7 godina

Pre pola veka stan od 60 kvadrata bio mali, sada je tiha patnja mnogih. Pre pola veka jedan ceo zid zauzimao je prozor, stanovi su bili svetli i osunčani. Danas stanovi izgledaju kao puškarnice sa onim minijaturnim pvc prozorima pa je unutra kao u tunelu. Stvarno smo napredovali, nema šta.

bobi

pre 7 godina

inace trenutne kamatne stope u evropi su od 1.2 do 3 max.
Strana firma nas placa 20% od onoga sto placaju u njivoj zemlji a finalni proizvod.kupujemo.po istoj ili skupljoj a zbog toga strana pa i.domaca banka podigne kamatnu stopu puta dva tri i eto ti danasnje globalne politike...gde ide razlika? u disciplinovanu radnu nemacku, dobro organizovanu skandinaviju u socijalnu francuski...
moderno robovlasnistvo naucno opravdano brojevima definicijama grafikonima, svi smo prihvatili dato stanje jer je jednacina tacna

nema

pre 7 godina

Cene nikad niže!
A porez na imovinu nikad viši, poreska uprava nije obaveštena o padu cena nekretnina? Oni i dalje koriste osnovice iz 2008.
Troškovi ,koje indukuje vlasništvo nekretnine, su u konstantnom rastu.

BB

pre 7 godina

Padaju malo sutra! Ja vec 2 mesec dana trazim stan u Beogradu i nemogu da se nacudim kakve rupe ljudi prodaju i za koje pare!!!

Cenu su previsoke a krediti imaju gomilu skrivenih troskova.

inzenjer

pre 7 godina

@maki
kredit od 5% na 20god je 165.32% i to je glavna kvaka. kamata ide na ostatak duga a racuna se odmah po godini.
a onda u dinamici otplate kredita prvo ide otplata kamate pa onda duga. zakon ogranicava da ne mozes samo kamatu da placas ali je odnos 90-10 neko vreme. tako se banka osigurava da im je dobra zarada cak i kod prevremene otplate.
samo je tuga sto kod nas samo retki mogu da zaobidju kredite...

dedukcija

pre 7 godina

Ko je bio nestrpljiv, pa kupovao nekretnine poslednjih 10ak godina, taj je gubitaš. Cene su ko u Beču!

Nego.

Svake godine 35k više umre nego se rodi.

Nekoliko hiljada zauvek napusti zemlju.

Biće stanovi još jeftiniji.

Biće stanova, nas biti neće.

Aleksandar

pre 7 godina

A šta ćemo kada kamate poskupe za desetak godina. Neka nova Gevernerka ili Guverner NBS će reći: niko vas nije terao da uzimate kredite! Šta onda?

marko

pre 7 godina

Ultra povoljna kamatna stopa od 5%...
U EU su trenuntno stope od 2-2,8%. Za 2,8 mozete da uzmete kredit sa fiksnom stopom u prvih 10-15 godina.
Razlika izmedju npr. 2,5 i 5% za kredit od 100.000 EUR na 20god je oko 31.000 evra. Pa vi vidite koliko su povoljni nasi krediti.

Mily

pre 7 godina

Kupio stan pre par god za kes.
Sledeca nekretnina je, Solunska regija,Trst ili nesto sl.Kakav Beograd ni u ludilu..
Ah da, radim u inostranstvu...

bb

pre 7 godina

Problem je sto vecina stanova u novogradnji mora na legalizaciju tj dokumetnacija invetitrao nije cista tj zgrada ima gradjevnisku nema upotrebnu dozvolu, negde nema ni gradjevinsku...., dok su stanovi investitora novogradnje kojima su papiri cisti obicno skupi za vecinu gradjana tj obicno su to stanovi na skupljim lokacijama u gradu.
A i pitanje je kvaliteta novogradnje, npr pogledajte neke novogradnje koje su stare npr tek nekoliko godina, fasada vec pocinje da se raspada kako li ce izgledati za 10, 20 godina ...

look

pre 7 godina

kako su odvratni ovi stambeni blokovi, stan u njima trebao bi biti besplatan. srbija je drzava sa malo stanovnistva a ovi se naguravaju kao da su kinezi. da smo bar 5% mentaliteta amerikanaca koji cene zivot u predgradju sa dosta prostora, a ne naguravanje u mravljim kolonijama.

Peđa

pre 7 godina

Super...evo idem sutra da uzmem kredit,ovo je baš ekstra povoljno.Ratu će mi pokriti plata,a jedino me brine šta da radim za račune i hranu...Moraću da recikliram sledećih 30 godina ovo što sam danas pojeo.

Hvali predgrađe, drž' se centra

pre 7 godina

kako su odvratni ovi stambeni blokovi, stan u njima trebao bi biti besplatan. srbija je drzava sa malo stanovnistva a ovi se naguravaju kao da su kinezi. da smo bar 5% mentaliteta amerikanaca koji cene zivot u predgradju sa dosta prostora, a ne naguravanje u mravljim kolonijama.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (look, 3. oktobar 2016 10:02

Živim u centru, Beograda. Vrlo rado bih živela u predgrađu u lepom naselju kada bi mogla da sednem u čist autobus, tramvaj, trolejbus, metro, koji će ići po redu vožnje i dovesti me u centar bez kašnjenja, zbog gužve u saobraćaju. Ili sednem u kola, a gde da ih parkiram? Beograd nije projektovan za ovoliko veliki broj stanovnika, ratovi 90-tih, migracije, ogroman priliv stanovništva. Kad se još uzmu svi problemi sa kojima se srećemo u predgrađima: česti nestanci struje, vode, prekidi na telefonskoj mreži, (ne)čišćenje ulica od snega... ne hvala. Ne možete uzeti Ameriku i porediti sa Srbijom, niti bilo koju "normalnu" evropsku zemlju.

Sasa

pre 7 godina

Ljudi ne budite naivni. Svi stambeni krediti indeksirani su uz 6m euribor koji je sad zbog krize i politike centralnih banaka negativan. 2007 6m euribor bio je 4.5% sto znaci ako se ekonomija oporavi placat ce te 8% kamatu 30 godina.

Luise

pre 7 godina

Pa kome da se prodaju stanovi kada mladih sve manje? Kako bih rekla to se samo sporadično kupuje na neku veću prodaju....zaboravite.

Neki

pre 7 godina

Potpuno se zaobilaze prigradska naselja. Bolech Ritopek Zaklopaca i brda na obodu Dunava, Avala, Zuce... Takve lokacije bi u NORMALNIM zemljama bile vrh nad vrhovima sto se pozeljnosti tice. Svi se guraju u centar, arhitektura je OCAJNA, stanovi jeftini i losi, buka, zagadjenost, los kvalitet radova. Uzas, a na 15-20min kolima ili 45mim-1h gradskim autobusom - mali raj na zemlji!

T

pre 7 godina

Kod nas 5% sa varijabilnom stopom zavisno od Euribora, u Nemackoj 2% fiksno. Kupujte ako imate "iole siguran posao". Kredit traje 20-30 godina. Sta ako/kada ECB podigne kamate pa tih nasih 5% postane 7 ili 8?

adam

pre 7 godina

U Beogradu nice dosta novih zgrada i za njih cene ne padaju, a stare stanove slabo ko hoce. Tako da vlasnici stanova u starim zgradama, moracete vi to jos dosta da spustite, ako zelite da prodate. Znam iz iskustva.

Takvo vreme došlo...

pre 7 godina

Ljudi, ajde da probamo da budemo samo malo objektivni i da logički neke stvari izvedemo. Sa jedne strane imamo veoma teško finansijskog stanje velike većine stanovništva koji nikako ne mogu da plate ni troškove stanova koje imaju trenutno...sa druge strane, imamo masovni egzodus stanovništva, hiljade i hiljade mladih svakog meseca odlazi da se ne vrati. Treće, 100% sam siguran da stanova ima više nego što ima kupaca u ovom momentu i u samom Beogradu. Zbog svega ovoga i zato što se ne vidi neki veliki ekonomski razvoj u narednih desetak godina, cene stanova moraju dole. Na kraju , svi znam da ako se pojavi kupac sa kešom u rukama, cena ide drastično dole u momentu...Jednostavno kriza je i cena kvadrata u Bg je ipak visoka...

Alpha

pre 7 godina

Cuvajte se EURIBORA i Belibora jel mozete proci skoro kao oni u Svajcarcima!!! Cene stanova padaju cekajte kmate sa FIKSNOM ratom a ne one koje su sada 3% a porasce na astronomskih 8.4% vracanjem EURIBORA na vrednosti koliko je vec vise puta bio

C i n i k

pre 7 godina

Obzirom na standard,i dalje su to visoke cene. Ima kupaca,ima ljudi koji mogu da plate i skuplje,ali mislim da vecina nema te pare ili nema hrabrosti da udje u kredit na 30 godina.

Denis Napast

pre 7 godina

cene u Beogradu su 30% veće nego u Budimpešti što je nenormalno.
Cene nekretnina u Srbiji moraju da padnu za još makar 30% da bi smo pričali o realnim.

hehe

pre 7 godina

Uvek je bolje kupiti stari stan na dobroj lokaciji nego novi zabacen.
I na stare stanove postoje poreske olaksice ako se kupuje prva nekretnina. Adaptacija stana kosta maksimalno 100 eura po metru kvadratnom i to je to. Stare zgrade su izdržale i bombardovnaja i zemljotrese a nove ?

Voodoo

pre 7 godina

Za cene i kamate je tacno, ali to nije bez razloga, zarade su istvremeno opale, kao i zaposlenost, iako drzava tvrdi drugacije. Takodje banke su i dalje nepredvidive i nikada nisu jasni svi uslovi kredita, i svi nacini na koje mogu da vam povecavaju ratu, a drzava je jasno na primeru kredita u svajcarcima pokazala da nece zastiti svoje gradjane od bankarskih naduvavanja kredita.

Peđa

pre 7 godina

Super...evo idem sutra da uzmem kredit,ovo je baš ekstra povoljno.Ratu će mi pokriti plata,a jedino me brine šta da radim za račune i hranu...Moraću da recikliram sledećih 30 godina ovo što sam danas pojeo.

Denis Napast

pre 7 godina

cene u Beogradu su 30% veće nego u Budimpešti što je nenormalno.
Cene nekretnina u Srbiji moraju da padnu za još makar 30% da bi smo pričali o realnim.

T

pre 7 godina

Kod nas 5% sa varijabilnom stopom zavisno od Euribora, u Nemackoj 2% fiksno. Kupujte ako imate "iole siguran posao". Kredit traje 20-30 godina. Sta ako/kada ECB podigne kamate pa tih nasih 5% postane 7 ili 8?

dedukcija

pre 7 godina

Ko je bio nestrpljiv, pa kupovao nekretnine poslednjih 10ak godina, taj je gubitaš. Cene su ko u Beču!

Nego.

Svake godine 35k više umre nego se rodi.

Nekoliko hiljada zauvek napusti zemlju.

Biće stanovi još jeftiniji.

Biće stanova, nas biti neće.

look

pre 7 godina

kako su odvratni ovi stambeni blokovi, stan u njima trebao bi biti besplatan. srbija je drzava sa malo stanovnistva a ovi se naguravaju kao da su kinezi. da smo bar 5% mentaliteta amerikanaca koji cene zivot u predgradju sa dosta prostora, a ne naguravanje u mravljim kolonijama.

Statuskan

pre 7 godina

Pre pola veka stan od 60 kvadrata bio mali, sada je tiha patnja mnogih. Pre pola veka jedan ceo zid zauzimao je prozor, stanovi su bili svetli i osunčani. Danas stanovi izgledaju kao puškarnice sa onim minijaturnim pvc prozorima pa je unutra kao u tunelu. Stvarno smo napredovali, nema šta.

Takvo vreme došlo...

pre 7 godina

Ljudi, ajde da probamo da budemo samo malo objektivni i da logički neke stvari izvedemo. Sa jedne strane imamo veoma teško finansijskog stanje velike većine stanovništva koji nikako ne mogu da plate ni troškove stanova koje imaju trenutno...sa druge strane, imamo masovni egzodus stanovništva, hiljade i hiljade mladih svakog meseca odlazi da se ne vrati. Treće, 100% sam siguran da stanova ima više nego što ima kupaca u ovom momentu i u samom Beogradu. Zbog svega ovoga i zato što se ne vidi neki veliki ekonomski razvoj u narednih desetak godina, cene stanova moraju dole. Na kraju , svi znam da ako se pojavi kupac sa kešom u rukama, cena ide drastično dole u momentu...Jednostavno kriza je i cena kvadrata u Bg je ipak visoka...

ow-beta

pre 7 godina

Evo ja sam mladi lekar sa platom od 51000 din i da li mogu sa tim da uzmem stan, placam racune i zivim sa zenom, isto lekar ali nezaposlen? U ovoj zemlji ako hoete posteno da raditi onda je najispltivije da se umre ili da se bezi glavom bez obzira. Sreca te mi dobro idu eng/ger jezici...

Hvali predgrađe, drž' se centra

pre 7 godina

kako su odvratni ovi stambeni blokovi, stan u njima trebao bi biti besplatan. srbija je drzava sa malo stanovnistva a ovi se naguravaju kao da su kinezi. da smo bar 5% mentaliteta amerikanaca koji cene zivot u predgradju sa dosta prostora, a ne naguravanje u mravljim kolonijama.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (look, 3. oktobar 2016 10:02

Živim u centru, Beograda. Vrlo rado bih živela u predgrađu u lepom naselju kada bi mogla da sednem u čist autobus, tramvaj, trolejbus, metro, koji će ići po redu vožnje i dovesti me u centar bez kašnjenja, zbog gužve u saobraćaju. Ili sednem u kola, a gde da ih parkiram? Beograd nije projektovan za ovoliko veliki broj stanovnika, ratovi 90-tih, migracije, ogroman priliv stanovništva. Kad se još uzmu svi problemi sa kojima se srećemo u predgrađima: česti nestanci struje, vode, prekidi na telefonskoj mreži, (ne)čišćenje ulica od snega... ne hvala. Ne možete uzeti Ameriku i porediti sa Srbijom, niti bilo koju "normalnu" evropsku zemlju.

Alpha

pre 7 godina

Cuvajte se EURIBORA i Belibora jel mozete proci skoro kao oni u Svajcarcima!!! Cene stanova padaju cekajte kmate sa FIKSNOM ratom a ne one koje su sada 3% a porasce na astronomskih 8.4% vracanjem EURIBORA na vrednosti koliko je vec vise puta bio

BB

pre 7 godina

Padaju malo sutra! Ja vec 2 mesec dana trazim stan u Beogradu i nemogu da se nacudim kakve rupe ljudi prodaju i za koje pare!!!

Cenu su previsoke a krediti imaju gomilu skrivenih troskova.

misko

pre 7 godina

Da podelim iskustvo sa vama, kupio sam stan 2006 g. i to za CHF kredit, tada je to bilo najpovoljnije na trzistu. Onda znamo sta se desilo sa CHF i nasim ratama. U medjuvremenu se i vlada postarala i smanjila nam plate i penzije za 10% i vise a mi smo se nasli na ivici ponora. Otplacujem 10 g. redovno a duzan sam vise neko kada sam uzeo kredit. Da sada prodas stan bio bi dodatno u gubitku jer im je vrednost pala a padace jos. DECO OPREZ i ko moze neka pali iz ove banana drzave.

Brutus

pre 7 godina

Ne treba mi kredit. Prodao sam ćumez, odrekao se epiteta "rođeni beograđanin" , na svom placu u sremu na manje od 30km od kneza miloša, za cenu stana od 50kvm na zvezdari napravio kuću od 200kvm sređenu kao iz bajke. Dođem u goste kod drugova u bg i ne mogu da verujem sta sam trpeo 25 godina. Samo da znate, za cenu od 350 eura/kvm dobijate kuću ključ u ruke, građevinski preduzimač vam daje italijanske kataloge za kupatilo, kuhinju itd.

Voodoo

pre 7 godina

Za cene i kamate je tacno, ali to nije bez razloga, zarade su istvremeno opale, kao i zaposlenost, iako drzava tvrdi drugacije. Takodje banke su i dalje nepredvidive i nikada nisu jasni svi uslovi kredita, i svi nacini na koje mogu da vam povecavaju ratu, a drzava je jasno na primeru kredita u svajcarcima pokazala da nece zastiti svoje gradjane od bankarskih naduvavanja kredita.

Igor

pre 7 godina

U Beogradu od novogradnje vrede jedino blokovi u kojima su kao standard ugrađeni kalorimetri a plaća se OBAVEZNO ODRŽAVANJE zgrade i dvorišta u proseku 0,50€ po kvadratu. To je garancija da će stanari imati čiste zgrade i uređeno dvorište i u narednih 20 godina. E sada, najjeftiniji kvadrat u takvim blokovima je 1800€.Za stan od 50 kvadrata: 90.000€.
Za učešće i troškove kredita oko 20.000€.
Za opremanje minimum 10.000€
Parking mesto: 10.000€
Mesečna rata oko 350€.
Obavezno održavanje 25€.
Komunalije: 100€.

Narod ovo može da sanja, a pričam o bednih 50 kvadrata. Sirotinji tj. narodu (i jadnom premijeru) ostaje periferija, zgrade u blatu od sumnjivih investitora gde ne znate koga da jurite kada se sve raspadne. E tu je stan za "džabe", samo 1100€/kvadratu, uz veru u Boga da se krov/terasa neće srušiti bar 5 godina.
Kupite nekretninu u Grčkoj i uživajte, ovde ne kupujte ništa osim hleba, jogurta i salame.

Neki

pre 7 godina

Potpuno se zaobilaze prigradska naselja. Bolech Ritopek Zaklopaca i brda na obodu Dunava, Avala, Zuce... Takve lokacije bi u NORMALNIM zemljama bile vrh nad vrhovima sto se pozeljnosti tice. Svi se guraju u centar, arhitektura je OCAJNA, stanovi jeftini i losi, buka, zagadjenost, los kvalitet radova. Uzas, a na 15-20min kolima ili 45mim-1h gradskim autobusom - mali raj na zemlji!

inzenjer

pre 7 godina

@maki
kredit od 5% na 20god je 165.32% i to je glavna kvaka. kamata ide na ostatak duga a racuna se odmah po godini.
a onda u dinamici otplate kredita prvo ide otplata kamate pa onda duga. zakon ogranicava da ne mozes samo kamatu da placas ali je odnos 90-10 neko vreme. tako se banka osigurava da im je dobra zarada cak i kod prevremene otplate.
samo je tuga sto kod nas samo retki mogu da zaobidju kredite...

C i n i k

pre 7 godina

Obzirom na standard,i dalje su to visoke cene. Ima kupaca,ima ljudi koji mogu da plate i skuplje,ali mislim da vecina nema te pare ili nema hrabrosti da udje u kredit na 30 godina.

hehe

pre 7 godina

Uvek je bolje kupiti stari stan na dobroj lokaciji nego novi zabacen.
I na stare stanove postoje poreske olaksice ako se kupuje prva nekretnina. Adaptacija stana kosta maksimalno 100 eura po metru kvadratnom i to je to. Stare zgrade su izdržale i bombardovnaja i zemljotrese a nove ?

Богдан

pre 7 godina

povoljne kamate, 5 posto godisnje na 20 godina je 100 posto
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (maki, 3. oktobar 2016 09:58)
Заправо, још више јер је у питању ”камата на камату” тј када се камата из претходне године придодаје главници и онда се камата за наредну годину зарачунава на нову главницу (минус 12 рата). То је легално зеленашење, са све 2-4.000е ”трошкова” које ти банка и НКОСК узму за ”обраду” кредита. Још ми најбоље када видим ”одржавање кредита” као годишњи трошак... WTF?! Дефинитивно нас третирају као овце.

Dejan

pre 7 godina

Ozbiljno,evo idem odma sutra,ma kakvi sutra danas,nisam znao,Srbija izgleda stvarno ide krupnim koracima napred i postaje jedna moderna i normalna drzava,samo jos da nadjem stabilan posao sa platim od najmanje 1200 evra da bi mogao da placam ratu kredita i eto stana,odlicno

Aleksandar

pre 7 godina

A šta ćemo kada kamate poskupe za desetak godina. Neka nova Gevernerka ili Guverner NBS će reći: niko vas nije terao da uzimate kredite! Šta onda?

bb

pre 7 godina

Problem je sto vecina stanova u novogradnji mora na legalizaciju tj dokumetnacija invetitrao nije cista tj zgrada ima gradjevnisku nema upotrebnu dozvolu, negde nema ni gradjevinsku...., dok su stanovi investitora novogradnje kojima su papiri cisti obicno skupi za vecinu gradjana tj obicno su to stanovi na skupljim lokacijama u gradu.
A i pitanje je kvaliteta novogradnje, npr pogledajte neke novogradnje koje su stare npr tek nekoliko godina, fasada vec pocinje da se raspada kako li ce izgledati za 10, 20 godina ...

marko

pre 7 godina

Ultra povoljna kamatna stopa od 5%...
U EU su trenuntno stope od 2-2,8%. Za 2,8 mozete da uzmete kredit sa fiksnom stopom u prvih 10-15 godina.
Razlika izmedju npr. 2,5 i 5% za kredit od 100.000 EUR na 20god je oko 31.000 evra. Pa vi vidite koliko su povoljni nasi krediti.

Sasa

pre 7 godina

Ljudi ne budite naivni. Svi stambeni krediti indeksirani su uz 6m euribor koji je sad zbog krize i politike centralnih banaka negativan. 2007 6m euribor bio je 4.5% sto znaci ako se ekonomija oporavi placat ce te 8% kamatu 30 godina.

Lacerta

pre 7 godina

Potpuno se zaobilaze prigradska naselja. Bolech Ritopek Zaklopaca i brda na obodu Dunava, Avala, Zuce... Takve lokacije bi u NORMALNIM zemljama bile vrh nad vrhovima sto se pozeljnosti tice. Svi se guraju u centar, arhitektura je OCAJNA, stanovi jeftini i losi, buka, zagadjenost, los kvalitet radova. Uzas, a na 15-20min kolima ili 45mim-1h gradskim autobusom - mali raj na zemlji!
(Neki, 3. oktobar 2016 10:23)

Mali raj na zemlji?! Bio bi u pravu (i znam o čemu govorim jer imam kućicu Baajevu) da nije jednog malog, ali nažalost ne nevažnog detalja: veze sa Beogradom su O-Č-A-J-N-E!

U celom svetu, u NORMALNIM zemljama, prigradska naselja su vrlo dobro povezana i nemaš nikakvih problema da javnim prevozom (progradski vozovi, metro) vrlo brzo, relativno udobno i jeftino, a pre svega POUZDANO, stigneš u koji god deo grada si krenuo.

A šta imaš kod nas? Raspale Lastine krševe koji kreću kad kreću, a stižu kad stignu. Druga opcija ti je vlastiti auto, što je sve samo ne jeftino, da o prijatnoj vožnji ni ne govorimo.

Eto zato niko neće u dalja predgrađa, nego se svi guraju u Beograd. Da je bilo pameti i da se ravnomerno razvijala saobraćajna i komunalna infrastruktura, ne bi bilo ni ovolike navale na Beograd (i Novi Sad), niti bi Beograd bio ovoliko prenaseljen i pretrpan.

E, ali... Pošto Pamet, Razum i Logika odavno ne stanuju u Srbiji, umesto toga mi smo poslednjih 25 godina rešavali srpsko pitanje na Balkanu. I rešismo ga, nema šta...

adam

pre 7 godina

U Beogradu nice dosta novih zgrada i za njih cene ne padaju, a stare stanove slabo ko hoce. Tako da vlasnici stanova u starim zgradama, moracete vi to jos dosta da spustite, ako zelite da prodate. Znam iz iskustva.

Brđani i šarani

pre 7 godina

Ovi jednostavno kukaju da neko kupi stan. Ali nemaju ljudi love shvatite! Radi se za račune i hranu. Nema para kakvi stanovi???

nema

pre 7 godina

Cene nikad niže!
A porez na imovinu nikad viši, poreska uprava nije obaveštena o padu cena nekretnina? Oni i dalje koriste osnovice iz 2008.
Troškovi ,koje indukuje vlasništvo nekretnine, su u konstantnom rastu.

Marko

pre 7 godina

@babe i zabe
Stvarno mi nije jasno o čemu govorite,pa upravo na tom Vašem Vračaru ima mali milion kafića u kojima se skupljaju razni krimogeni tipovi,zadnje 2 pucnjave su bile blizu Vracarskih osnovnih skola ne na Karaburmi...ja sam neko ko je rodjen u centru O.Venac i tamo živeo prvih 25 godina vrlo dobro znam "koliko"taj vaš Vračar ima veze sa pravim centrom...ni krug 2 niste....dakle guzva,gomila kafića sa raznim opasnim tipovima,nedostatak parking prostora i naravno minimum 2,5 kilometra od Terazija....to je Vračar,nikada centar..nema veze sa starim delom grafa..arhitektonsko čudovište....ako zelite da zaista zivite u centru kupite stan na potezu Dusanova-Zeleznicka stanica i Kalemegdan - London....ostalo su samo kompleksi...Pozdrav svim dobrim ljudima iz kisovitog Krakowa

lokator

pre 7 godina

Ne uzimajte kredit za stan u Srbiji.Ovde se sve radi da bi se zagorcao zivot postenom i normalnom coveku.Razmislite koji je zakon poslednjih godina donet a da je olaksao zivot ljudima

sax

pre 7 godina

da i onda ce opet nesto da pukne kao svajcarac i posle ce da budu prepametni komentari tipa "kako ste naseli" i slicno, ma bezi bre, ne verujem ja vise ni sebi kamo li drugima...

NS

pre 7 godina

NS bas i nema periferiju jer se iz bilo kog dela grada do centra stize za 45-60 min hoda a autom ako bas nije spic treba 10 min. Duze se trazi parking nego voznja!

Del Boj

pre 7 godina

Jedva sam prodao stan kod Fontane za 890e po m2. 10 meseci sam prodavao. Terasu isprva nisu hteli da uracunaju u cenu, jedva smo se nagodili. Pa, sad vi meni recite da je sve ok. Cene pale, a niko nece da kupi. Moja sreca, pa nisam jedan od onih nevoljnika sto su placali stan po 1500e 2007-8, nego sam ga nasledio. Da vidim kako ce robovi banaka ikada povratiti pare koje daju za stan.

Mily

pre 7 godina

Kupio stan pre par god za kes.
Sledeca nekretnina je, Solunska regija,Trst ili nesto sl.Kakav Beograd ni u ludilu..
Ah da, radim u inostranstvu...

Peki

pre 7 godina

Samo ste zaboravili da i primanja nisu bila nikad niza,moja plata zahvaljujuci reformama,tj umanjenjem 10 posto i ukidanjem minulog staza kod prethodnog poslodavcajos 10 posto je na nivou 2006 godine,jedino ako nista u medjuvremenu nije poskupelo.

bobi

pre 7 godina

inace trenutne kamatne stope u evropi su od 1.2 do 3 max.
Strana firma nas placa 20% od onoga sto placaju u njivoj zemlji a finalni proizvod.kupujemo.po istoj ili skupljoj a zbog toga strana pa i.domaca banka podigne kamatnu stopu puta dva tri i eto ti danasnje globalne politike...gde ide razlika? u disciplinovanu radnu nemacku, dobro organizovanu skandinaviju u socijalnu francuski...
moderno robovlasnistvo naucno opravdano brojevima definicijama grafikonima, svi smo prihvatili dato stanje jer je jednacina tacna

069

pre 7 godina

Uzeo sam stambeni kredit 2007. sa 7,4% a danas mi je 3%. Sasvim slučajno sam sjajno prošao ali oni koji sada uzimaju kredite treba da znaju da će kamate ići u suprotnom smeru. Obzirom da protiv toga nema leka, najbolje je uzeti kredit na najkraći rok koji svako može sebi da priušti.

drHaus

pre 7 godina

Pitanje za one što pišu da su otišli iz Beograda u sremsko mesto i sagradili 200kvadrata, gde radite od čega živite ?!? Putovanje na posao je ono zašto se ljudi(ako se više možemo zvati ljudima) guramo u ovom jadnom Beogradu u jednoiposobnim stanovima. Putovanje u školu, fakultet, posao, KO će to da putuje svaki dan 50km u našim uslovima puteva, prevoza, i plata !? Hajde rešite mi tu nedoumicu i eto me u Prokuplju !

Srki

pre 7 godina

Ovaj tekst deluje kao poslednji vapaj da se vestacki uzdigne trziste nekretnina u Srbiji. Ja ne razumem kako neko moze i da pomisli da kupi stan u ovakvim uslovima u Srbiji. Ne radi se samo o kamatnim stopama. Ko se iole razume u ekonomiju, zna da se trziste uredjuje vrlo jednostavno. Ponudom i potraznjom. Sa prosecnom srpskom platom od 300eur, nije mi jasno kako neko sme i da pomisli da podigne kredit od npr 50.000eur i kupi 1.5 ili dvosoban stan u Novom Sadu ili Beogradu. Rata za taj novac je oko 300 eur mesecno na 25 godina. I sta onda? Od cega ljudi da zive kada krenu da placaju racune za taj isti stan. Jel znamo da je prosecna potrosacka korpa za troclanu porodicu oko 300eur takodje i to minimalno. I sta kada platimo ratu, racune i jedemo? Sta onda? Zaduzujemo se dalje za skolu, za odecu, za zubara, za vrtic, za bus plus. Jednostavno receno, preskupi su kvadrati u ova 2 grada i mehur mora da pukne u nekom trenutku. Verujem da ce cene, osim strogog centra u Bg-u biti 20 posto jeftinije vec u naredne 2 godine, a do 2020-e i svih 30 posto. To naravno zavisi i od same vlasti i ukoliko smanje namete investitorima, ubrzaju procedure, daju vece pogodnosti za novogradnju prvim vlasnicima stanova, e onda ce trziste oziveti i onda ce biti pravi bum

Baxuz

pre 7 godina

(ow-beta, 03. oktobar 2016 11:31)

Bezite deco odavde! Sta cekate? Bolji zivot za dve godine?.Da ti je zena zaposlena pa da razumem sto se neckate jer sa 102.000 i mozete nekako da guzeljate od prvog do prvog.

Babe i zabe

pre 7 godina

@MArko obozavam ta tesenja kako Vracar i Karaburma nemaju nekih razlika. A onda ti dete izadje na ulicu na Karaburmi i upucaju ga ili izbodu navijaci kriminalci.
A i to sto je na 4km od Terazija ti bas nista ne znaci jer peske tesko da mozes do centra. Posebno nocu.

Nikol

pre 7 godina

Cene se ocigledno drasticno razlikuju od grada do grada, dok Beograd ima nerealno visoke cene, istina da se u manjim mestima moze pristupacnije pazariti. Npr mi smo proletos uzeli kredit za stan od 60m2 (u trenutno najtrazenijem delu Subotice) i sa cenom od oko 325eura/m2 super prosli (prosecna cena u zgradama 30-40 godina starim sa liftom je oko 400-450eura) i u sustini dosli smo na to da placamo ratu za stan manje nego kiriju ... ali nisam siguran da bi se smeo upustiti u kredit sa 250-300 eura mesecnom ratom kao sto su prinudjeni mnogi beogradjani.

sd

pre 7 godina

Naslov nema nikakve veze sa istinom, pre svega kada se radi o Beogradu. Sadašnje cene stanova u Beogradu su duplo više nego na primer pre desetak godina! Od 2002.-2003. pa do 2008. cene stanova u Beogradu su se više nego udvostručile. To što su posle toga pale za 10-20 % procenata je beznačajno samnjenje u odnosu na prethodno povećanje. U gradovima u ostalom delu Srbije situacija je drugačija jer tu i nije bilo nekog većeg povećanja cena stanova, kao što je to slučaj bio sa Beogradom.

T2

pre 7 godina

S obzirom da je cena gradnje znacajno pala poslednjih decenija, i da stambenog prostora ipak treba, da su cene u prodaji visoke, ocekivalo bi se da ljudi zidaju. Ali grad Beograd sve radi da bi sprecio privatnu gradnju. Nameti po kvadratu su takvi da se jedino isplati zidati ilegalno, pa onda legalizovati. Grad je prakticno "u dilu" sa investitorima i sprecava gradjanstvo da resi svoje stambene probleme. Dodatni problem je sto grad i kada uzme te silne pare za uredjenje gradskog gradjevinskog zemljista ne ulaze nista, pa su vrtici, domovi zdravlja i slicne institucije na periferiji grada skoro pa nepostojece. Kada su cene nekretnine visoke, kao sto su bile u SAD, drzava je to iskoristila da preko gradjevinske industrije pokrene privredu. Kod nas je spoj najgoreg - cene visoke, a niko ne zida.

Zeka

pre 7 godina

cene u Beogradu su 30% veće nego u Budimpešti što je nenormalno.
Cene nekretnina u Srbiji moraju da padnu za još makar 30% da bi smo pričali o realnim.
(Denis Napast, 03. oktobar 2016 09:59)
+210 -15

Previse je jednostavno uporediti cene stanova u 2 razlicita grada, a tek u 2 razlicite zemlje. U Budimpesti je pre nekoliko godina porez na stan, u kojem vlasnik ne zivi toliko podignut, da se iznajmljivanjem nije mogao pokriti porez i zaraditi. Imucniji ljudi su prodali stanove i ulozili u banke, biznise ili nekretnine u nekoj drugoj drzavi. Moj poznanik je kupio pre 4 godine 70kv u Budimpesti za manje od 50.000€ stan za sredjivanje 20 min od centra.

Tata spalio Đenku

pre 7 godina

Ovaj tekst nema veze s vezom!!! Cene nekretnina se nisu mnogo menjale,a koje su se menjale, otišle su na više.. Pa kvadrat novogradnje u Batajnici je oko 1.000 evra, Zemun preko 1.300, a o centru da ne pričamo..

Super

pre 7 godina

Sacekajte jos 4-5 godina. Tada ce trziste konacno da pobedi babe koje formiraju cene za onoliko koliko treba unuku da studira ili da mu kupi lokal. Znaci ovako kvadrat u uzem centru BG, krug dvojke popularni max 1000 evra. Dedinje ce jedino biti na nekih 1200 po kvadratu. Novi BG oko 600 evra po kvadratu. Ostali delovi max 500 po kvadratu. NS oko 500 u najluksuznijim delovima. Nis i ostali gradovi idu ispod 500 evra. Kragujevac 400 evra kvadrat, Jagodina 250 evra kvadrat itd. Ovo su cene zapadnih gradova. Pa ne moze da BG bude skuplji od Beca

ccc

pre 7 godina

Evo iz prve ruke posto sam bas u proceduri kupovine stana u NS. Konkretno moja kamata je 3 posto, a novi stan se ne moze naci ispod 1150e po kvm, tj. moze, ali to su onda delovi grada za koji postoji razlog zasto je tako. Pored kamate, ucesca, tu su i troskovi obrade kredita raznorazni koji izadju jos oko 1200e. Povrat poreza je samo za novi i stan i to za lice koje nema nijednu drugu nekretninu na svom imenu. Mozemo da se raspravljamo da li je to povoljno ili ne, samo znam da mi je to jedino resenje da se skucim, a radije cu uplacivati banci kamatu nego trpati raznoraznim stanodavcima kiriju u dzep, jer i kiriju i onako placam u visini rate.

Petar

pre 7 godina

Samo da znate, za cenu od 350 eura/kvm dobijate kuću ključ u ruke, građevinski preduzimač vam daje italijanske kataloge za kupatilo, kuhinju itd.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Brutus, 3. oktobar 2016 13:08)
Pozovi gradjevinskog preduzimaca kada hitna pomoc ne bude mogla da te nadje i kada joj bude trebalo 45 minuta da se probije u jednom pravcu. Kuca je ok,i ja se razmisljam da prodam stan u centru, ali nije sve tako jednostavno. Ne zele svi da rade oko kuce, da trpe domace zivotinje i ne mogu da podnesu manjak sadrzaja i infrastrukture.Trziste sve regulise samo,i posotji razlog zasto su cene u toj proporciji.

California

pre 7 godina

ljudi, nikako nikada ne uzimajte kredit vezan za euribor! recite i svojim rodjacima, ovo je kljucno. ja radim na tržištu obveznica i ZNAM da će u budućnosti euribor skočiti (ne znam kada, da li za godinu-dve ili za 5-6) i to će sigurno skočiti pre nego što vi otplatite kredit. skočiće vam kamata znatno! Ne igrajte se sa tim stvarima, u USA su uveli gomilu ograničenja vezana za varijabilnu kamatnu stopu jer je to najjednostavniji način za banke da namame narod. povrh toga, za sada, u BG-u se jako isplati iznajmljivati a NE isplati se kupovati.

xex

pre 7 godina

@saša,ali cigla je prirodni materijal a siporeks ima zračenje....nije fora u parama već u kvalitetu....
(andrijano, 03. oktobar 2016 13:28)

to je najveca izmisljotina onih koji proizvode cigle, da siporeks, ytong odnosno gas-beton blokovi zrace. o tome nema nijedan dokaz. pa ne bi te blokove koristili toliko na zapadu, gde su standardi mnogo rigorozniji nego kod nas, da je stetan

022

pre 7 godina

Znam dobro da u mom gradu Sremskoj Mitrovici investitore kvadrat košta 350-400 e sa svim dozvolama i ako je neka skuplja lokacija onda MAKSIMALNO 500 e m2.Trenutno su toliko alavi traže 750-850 e za m2 što je previše.

Znači više od 600-650 e ni u ludilu ne treba platiti više.

Del Boj

pre 7 godina

@BB
Naci ces kad naucis da izbegavas prodavce koji prodaju, a mole Boga da ga ne prodaju.
Ja sam moj na NBG prodao kad sam spustio cenu 26%. Sad kupujem stan gore u naselju Save Kovacevica i nerviram se isto kao i ti.

S

pre 7 godina

Ono sto primecujem citajuci komentare je da ljudi pojma nemaju da obracunaju ucinak kamate na kompletan dug.
Evo samo jednog primera gde komentator smatra da je na 100000e razlika u kamati od 2.5% i 5% na 20 godina 31000e, a razlika je preko 65000e!

Luise

pre 7 godina

Pa kome da se prodaju stanovi kada mladih sve manje? Kako bih rekla to se samo sporadično kupuje na neku veću prodaju....zaboravite.

gilex

pre 7 godina

Sacekajte jos 4-5 godina. Tada ce trziste konacno da pobedi babe koje formiraju cene za onoliko koliko treba unuku da studira ili da mu kupi lokal. Znaci ovako kvadrat u uzem centru BG, krug dvojke popularni max 1000 evra. Dedinje ce jedino biti na nekih 1200 po kvadratu. Novi BG oko 600 evra po kvadratu. Ostali delovi max 500 po kvadratu. NS oko 500 u najluksuznijim delovima. Nis i ostali gradovi idu ispod 500 evra. Kragujevac 400 evra kvadrat, Jagodina 250 evra kvadrat itd. Ovo su cene zapadnih gradova. Pa ne moze da BG bude skuplji od Beca
(Super, 3. oktobar 2016 14:21)
A kako je onda "Ablok" prodao celu treću fazu za 2.300 EUR/m2? Niže niz ulicu, objekt presmešnog imena "Suncity" je takođe skoro sve prodao, i "Central Garden" na Paliluli. Cene formira tržište, a to se zove mehanizam ponude i potražnje. Posebna je priča zašto kupci u Beogradu smatraju da su "ablokovi" i "sansitiji" vrhunski proizvod, ali to očigledno ide. I ima kupaca. A ne može nikad da padne mnogo, jer izgradnja prodajnog kvadrata, iole kvalitetnog (sa cenom lokacije, izgradnjom, ogromnim gradskim taksama i kamatama) ne košta skoro nikad ispod 1.000 EUR/m2.

Goblin

pre 7 godina

Pre pola veka stan od 60 kvadrata bio mali, sada je tiha patnja mnogih. Pre pola veka jedan ceo zid zauzimao je prozor, stanovi su bili svetli i osunčani. Danas stanovi izgledaju kao puškarnice sa onim minijaturnim pvc prozorima pa je unutra kao u tunelu. Stvarno smo napredovali, nema šta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Statuskan, 3. oktobar 2016 11:30)

Pre pola veka porodice su bile brojnije. Vremenom stanovnistvo se sve vise smanjivalo a stanovi se vise izgradjivali.

deki

pre 7 godina

stan na vracaru od 73 kv sam stavio fore radi 2200€ da probam - ljudi kupci se pobili ...prodao sam za 7 dana ! jos sam pod utiskom !
a te price centar na zapadu 1000€ okacite macku o rep !
pariz bez 5000/7000 zaboravite
milano bez 6000 zaboravite
rim takodje
( pricamo o centru grada ).
nego nasi gastarbajteri umislili da barake gde zive gde idu metroom 30 minuta su centar !
druga stvar pricamo o beogradu - glavnom gradu .i kod nas je beograd skuplji duplo i troduplo i petoduplo od unutrasnjosti.
ne mozete porediti recimo rim i trst !

Mile Vozd

pre 7 godina

Obozavam ove nase gastose, koji dodju ovde samo da se pohvale kako nikad ne bi da kupe stan u Beogradu i sl. Ne znam zasto ne posecuju francuske i nemacke portale i tamo ne komentarisu sa njihovim sugradjanima - mozda zato sto bi ih tamo ne konstatuju . Postoje i ovde ljudi, koji posteno rade i trude se da zarade, pri tom ne kukaju 24/7 i tim parama gledaju da prozive svoj zivot u ovakvoj Srbiji. Ja sam kupio stan na kredit 2008 i evo sad gledam da ga preprodam i kupim veci. Uglavnom se cene drze, agenti kazu da kupuju uglavnom gasterbajteri (ocigledno takvi ovde ne komentarisu) i ljudi iz 'unutrasnjosti' (kad prodaju tamo sta imaju). Do sada su moja iskustva takva, da su svi stari stanovi zreli za renoviranje ili kompletnu adaptaciju, a novi su mi skupi. Cene se krecu u proseku od 1500 EUR za nove i 1200-1300 EUR za stare. Naravno sve zavisi od kvadrature i lokacije.

Sasa

pre 7 godina

kad pogledam novogradnju sa onim pvc prozorima,siporeks blokovima i sobicama od 12 kvadrata muka mi bude...
Siparex blokovi su samo prednost. Za tvoju informaciju su skuplji od cigle.

Marko

pre 7 godina

Moze da prica ko sta hoce...cene su zaista pale,ja sam prodao stan na B.Brdu za 850 evra po kvadratu,super sredjen,cg,parking a kupi na Karaburmi za 800 novogradnja extra uradjena zgrada,parking 4 km od Terazija...gledao sam stanove i u Mirijevu za po 750 eur,NBG za po 1000 eur.....a trenutno sam u Krakowu i ovde NE POSTOJI kvadrat ispod 4800 zlota to jest 1200 evra a prosek je 6400 zlota 1600 evra....dakle BGD izuzev Vračara,koji je bez ikakvog razloga preskup, ostatak grada nije skup

bbb

pre 7 godina

Neki,

U pravu ste ali je za to kriva gradska vlast. Tu moze ziveti neko super ko ima auto i novca za vozikanje. Problem je sto stanovnici tih naselja nemaju npr direktne gradske linije sa centrom grada nego su to obicno prigradkse linije sa ne bas dobro organizovanim gradskim prevozom.

Pfc

pre 7 godina

Niko ne racuna vrednost nekretnine koja je nakon isplacenog kredita.Uzmimo neki prosek 25 godina.Na zapadu je obicno duplo veca od kupljenog pa mozda negde i trostruko veca.Ovde mislim da moze da bude samo kontra tipa dva ili tri puta niza jer je poznat kvalitet novografnje a starogradnja kod koje odrzavanje skoro da ne postoji.

xex

pre 7 godina

(malo pitanje, 03. oktobar 2016 15:01)

prvo, kakve veze ima moj prethodni komentar sa ovim sto si ti napisao. ja sam pisao o gluposti u vezi sa zracenjem blokova, a ne cime bih gradio
drugo, poredjenje ti nema veze sa vezom. i siporeks blokovima i supljom ciglom sa demit fasadom moze da se uradi kvalitetno, a to je mnogo jeftinija varijanta od tvoje druge opcije sa punom opekom od 36cm i fasadom od kamena. naravno da je ova druga opcija bolja i lepsa, ali tako grade ljudi koji imaju dosta para, jer je to preskupo, a ovde se govori pre svega o nekom prosecnom coveku

malo pitanje

pre 7 godina

(xex, 3. oktobar 2016 14:30)
Zidate kucu, imate dovoljno novca, kako bi to radili? Siporeks blokovima, izolacijom, demit fasadom, ili zidom od pune opeke 36 cm sa fasadom od vestackog kamena?

alienware

pre 7 godina

Cena stanova ce opasti kada se bude izgradila dobra infrastruktura,Ja sam putovao 13 godina 48 km u jednim pravcu na posao, 35 minuta ,ziveo u drugom gradu. u Kanadi.Za sad nemate kuda pa morate da se nasbijete u stan od 30 kvadrata i da placate 1500 evra kvadrat.

Zoran

pre 7 godina

Pre pola veka stan od 60 kvadrata bio mali, sada je tiha patnja mnogih. Pre pola veka jedan ceo zid zauzimao je prozor, stanovi su bili svetli i osunčani. Danas stanovi izgledaju kao puškarnice sa onim minijaturnim pvc prozorima pa je unutra kao u tunelu. Stvarno smo napredovali, nema šta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Statuskan, 3. oktobar 2016 11:30)


Sto se malih prozora tice, puskarnica, proipremite se za to. Isto je u Americi i Kanadi. Ja u Americi. Bio i u Kanadi, tamo je tek SSSR stil zgrada, kao da sma u SSSR-u kad avidim mnoge zgrade. Sto kvadrature tice, e to vam je vasa borba dala. A kad skoci struja, kada se privatizuje, nece imati mnogo za dazbine.

deki

pre 7 godina

stan na vracaru od 73 kv sam stavio fore radi 2200€ da probam - ljudi kupci se pobili ...prodao sam za 7 dana ! jos sam pod utiskom !
a te price centar na zapadu 1000€ okacite macku o rep !
pariz bez 5000/7000 zaboravite
milano bez 6000 zaboravite
rim takodje
( pricamo o centru grada ).
nego nasi gastarbajteri umislili da barake gde zive gde idu metroom 30 minuta su centar !
druga stvar pricamo o beogradu - glavnom gradu .i kod nas je beograd skuplji duplo i troduplo i petoduplo od unutrasnjosti.
ne mozete porediti recimo rim i trst !

Super

pre 7 godina

Sacekajte jos 4-5 godina. Tada ce trziste konacno da pobedi babe koje formiraju cene za onoliko koliko treba unuku da studira ili da mu kupi lokal. Znaci ovako kvadrat u uzem centru BG, krug dvojke popularni max 1000 evra. Dedinje ce jedino biti na nekih 1200 po kvadratu. Novi BG oko 600 evra po kvadratu. Ostali delovi max 500 po kvadratu. NS oko 500 u najluksuznijim delovima. Nis i ostali gradovi idu ispod 500 evra. Kragujevac 400 evra kvadrat, Jagodina 250 evra kvadrat itd. Ovo su cene zapadnih gradova. Pa ne moze da BG bude skuplji od Beca

Mily

pre 7 godina

Kupio stan pre par god za kes.
Sledeca nekretnina je, Solunska regija,Trst ili nesto sl.Kakav Beograd ni u ludilu..
Ah da, radim u inostranstvu...

look

pre 7 godina

kako su odvratni ovi stambeni blokovi, stan u njima trebao bi biti besplatan. srbija je drzava sa malo stanovnistva a ovi se naguravaju kao da su kinezi. da smo bar 5% mentaliteta amerikanaca koji cene zivot u predgradju sa dosta prostora, a ne naguravanje u mravljim kolonijama.

Neki

pre 7 godina

Potpuno se zaobilaze prigradska naselja. Bolech Ritopek Zaklopaca i brda na obodu Dunava, Avala, Zuce... Takve lokacije bi u NORMALNIM zemljama bile vrh nad vrhovima sto se pozeljnosti tice. Svi se guraju u centar, arhitektura je OCAJNA, stanovi jeftini i losi, buka, zagadjenost, los kvalitet radova. Uzas, a na 15-20min kolima ili 45mim-1h gradskim autobusom - mali raj na zemlji!

Marko

pre 7 godina

Moze da prica ko sta hoce...cene su zaista pale,ja sam prodao stan na B.Brdu za 850 evra po kvadratu,super sredjen,cg,parking a kupi na Karaburmi za 800 novogradnja extra uradjena zgrada,parking 4 km od Terazija...gledao sam stanove i u Mirijevu za po 750 eur,NBG za po 1000 eur.....a trenutno sam u Krakowu i ovde NE POSTOJI kvadrat ispod 4800 zlota to jest 1200 evra a prosek je 6400 zlota 1600 evra....dakle BGD izuzev Vračara,koji je bez ikakvog razloga preskup, ostatak grada nije skup

hehe

pre 7 godina

Uvek je bolje kupiti stari stan na dobroj lokaciji nego novi zabacen.
I na stare stanove postoje poreske olaksice ako se kupuje prva nekretnina. Adaptacija stana kosta maksimalno 100 eura po metru kvadratnom i to je to. Stare zgrade su izdržale i bombardovnaja i zemljotrese a nove ?

Denis Napast

pre 7 godina

cene u Beogradu su 30% veće nego u Budimpešti što je nenormalno.
Cene nekretnina u Srbiji moraju da padnu za još makar 30% da bi smo pričali o realnim.

Babe i zabe

pre 7 godina

@MArko obozavam ta tesenja kako Vracar i Karaburma nemaju nekih razlika. A onda ti dete izadje na ulicu na Karaburmi i upucaju ga ili izbodu navijaci kriminalci.
A i to sto je na 4km od Terazija ti bas nista ne znaci jer peske tesko da mozes do centra. Posebno nocu.

gilex

pre 7 godina

Sacekajte jos 4-5 godina. Tada ce trziste konacno da pobedi babe koje formiraju cene za onoliko koliko treba unuku da studira ili da mu kupi lokal. Znaci ovako kvadrat u uzem centru BG, krug dvojke popularni max 1000 evra. Dedinje ce jedino biti na nekih 1200 po kvadratu. Novi BG oko 600 evra po kvadratu. Ostali delovi max 500 po kvadratu. NS oko 500 u najluksuznijim delovima. Nis i ostali gradovi idu ispod 500 evra. Kragujevac 400 evra kvadrat, Jagodina 250 evra kvadrat itd. Ovo su cene zapadnih gradova. Pa ne moze da BG bude skuplji od Beca
(Super, 3. oktobar 2016 14:21)
A kako je onda "Ablok" prodao celu treću fazu za 2.300 EUR/m2? Niže niz ulicu, objekt presmešnog imena "Suncity" je takođe skoro sve prodao, i "Central Garden" na Paliluli. Cene formira tržište, a to se zove mehanizam ponude i potražnje. Posebna je priča zašto kupci u Beogradu smatraju da su "ablokovi" i "sansitiji" vrhunski proizvod, ali to očigledno ide. I ima kupaca. A ne može nikad da padne mnogo, jer izgradnja prodajnog kvadrata, iole kvalitetnog (sa cenom lokacije, izgradnjom, ogromnim gradskim taksama i kamatama) ne košta skoro nikad ispod 1.000 EUR/m2.

Petar

pre 7 godina

Samo da znate, za cenu od 350 eura/kvm dobijate kuću ključ u ruke, građevinski preduzimač vam daje italijanske kataloge za kupatilo, kuhinju itd.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Brutus, 3. oktobar 2016 13:08)
Pozovi gradjevinskog preduzimaca kada hitna pomoc ne bude mogla da te nadje i kada joj bude trebalo 45 minuta da se probije u jednom pravcu. Kuca je ok,i ja se razmisljam da prodam stan u centru, ali nije sve tako jednostavno. Ne zele svi da rade oko kuce, da trpe domace zivotinje i ne mogu da podnesu manjak sadrzaja i infrastrukture.Trziste sve regulise samo,i posotji razlog zasto su cene u toj proporciji.

adam

pre 7 godina

U Beogradu nice dosta novih zgrada i za njih cene ne padaju, a stare stanove slabo ko hoce. Tako da vlasnici stanova u starim zgradama, moracete vi to jos dosta da spustite, ako zelite da prodate. Znam iz iskustva.

Mile Vozd

pre 7 godina

Obozavam ove nase gastose, koji dodju ovde samo da se pohvale kako nikad ne bi da kupe stan u Beogradu i sl. Ne znam zasto ne posecuju francuske i nemacke portale i tamo ne komentarisu sa njihovim sugradjanima - mozda zato sto bi ih tamo ne konstatuju . Postoje i ovde ljudi, koji posteno rade i trude se da zarade, pri tom ne kukaju 24/7 i tim parama gledaju da prozive svoj zivot u ovakvoj Srbiji. Ja sam kupio stan na kredit 2008 i evo sad gledam da ga preprodam i kupim veci. Uglavnom se cene drze, agenti kazu da kupuju uglavnom gasterbajteri (ocigledno takvi ovde ne komentarisu) i ljudi iz 'unutrasnjosti' (kad prodaju tamo sta imaju). Do sada su moja iskustva takva, da su svi stari stanovi zreli za renoviranje ili kompletnu adaptaciju, a novi su mi skupi. Cene se krecu u proseku od 1500 EUR za nove i 1200-1300 EUR za stare. Naravno sve zavisi od kvadrature i lokacije.

Brutus

pre 7 godina

Ne treba mi kredit. Prodao sam ćumez, odrekao se epiteta "rođeni beograđanin" , na svom placu u sremu na manje od 30km od kneza miloša, za cenu stana od 50kvm na zvezdari napravio kuću od 200kvm sređenu kao iz bajke. Dođem u goste kod drugova u bg i ne mogu da verujem sta sam trpeo 25 godina. Samo da znate, za cenu od 350 eura/kvm dobijate kuću ključ u ruke, građevinski preduzimač vam daje italijanske kataloge za kupatilo, kuhinju itd.

Sasa

pre 7 godina

kad pogledam novogradnju sa onim pvc prozorima,siporeks blokovima i sobicama od 12 kvadrata muka mi bude...
Siparex blokovi su samo prednost. Za tvoju informaciju su skuplji od cigle.

Goblin

pre 7 godina

Pre pola veka stan od 60 kvadrata bio mali, sada je tiha patnja mnogih. Pre pola veka jedan ceo zid zauzimao je prozor, stanovi su bili svetli i osunčani. Danas stanovi izgledaju kao puškarnice sa onim minijaturnim pvc prozorima pa je unutra kao u tunelu. Stvarno smo napredovali, nema šta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Statuskan, 3. oktobar 2016 11:30)

Pre pola veka porodice su bile brojnije. Vremenom stanovnistvo se sve vise smanjivalo a stanovi se vise izgradjivali.

Marko

pre 7 godina

@babe i zabe
Stvarno mi nije jasno o čemu govorite,pa upravo na tom Vašem Vračaru ima mali milion kafića u kojima se skupljaju razni krimogeni tipovi,zadnje 2 pucnjave su bile blizu Vracarskih osnovnih skola ne na Karaburmi...ja sam neko ko je rodjen u centru O.Venac i tamo živeo prvih 25 godina vrlo dobro znam "koliko"taj vaš Vračar ima veze sa pravim centrom...ni krug 2 niste....dakle guzva,gomila kafića sa raznim opasnim tipovima,nedostatak parking prostora i naravno minimum 2,5 kilometra od Terazija....to je Vračar,nikada centar..nema veze sa starim delom grafa..arhitektonsko čudovište....ako zelite da zaista zivite u centru kupite stan na potezu Dusanova-Zeleznicka stanica i Kalemegdan - London....ostalo su samo kompleksi...Pozdrav svim dobrim ljudima iz kisovitog Krakowa

malo pitanje

pre 7 godina

(xex, 3. oktobar 2016 14:30)
Zidate kucu, imate dovoljno novca, kako bi to radili? Siporeks blokovima, izolacijom, demit fasadom, ili zidom od pune opeke 36 cm sa fasadom od vestackog kamena?

misko

pre 7 godina

Da podelim iskustvo sa vama, kupio sam stan 2006 g. i to za CHF kredit, tada je to bilo najpovoljnije na trzistu. Onda znamo sta se desilo sa CHF i nasim ratama. U medjuvremenu se i vlada postarala i smanjila nam plate i penzije za 10% i vise a mi smo se nasli na ivici ponora. Otplacujem 10 g. redovno a duzan sam vise neko kada sam uzeo kredit. Da sada prodas stan bio bi dodatno u gubitku jer im je vrednost pala a padace jos. DECO OPREZ i ko moze neka pali iz ove banana drzave.

Hvali predgrađe, drž' se centra

pre 7 godina

kako su odvratni ovi stambeni blokovi, stan u njima trebao bi biti besplatan. srbija je drzava sa malo stanovnistva a ovi se naguravaju kao da su kinezi. da smo bar 5% mentaliteta amerikanaca koji cene zivot u predgradju sa dosta prostora, a ne naguravanje u mravljim kolonijama.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (look, 3. oktobar 2016 10:02

Živim u centru, Beograda. Vrlo rado bih živela u predgrađu u lepom naselju kada bi mogla da sednem u čist autobus, tramvaj, trolejbus, metro, koji će ići po redu vožnje i dovesti me u centar bez kašnjenja, zbog gužve u saobraćaju. Ili sednem u kola, a gde da ih parkiram? Beograd nije projektovan za ovoliko veliki broj stanovnika, ratovi 90-tih, migracije, ogroman priliv stanovništva. Kad se još uzmu svi problemi sa kojima se srećemo u predgrađima: česti nestanci struje, vode, prekidi na telefonskoj mreži, (ne)čišćenje ulica od snega... ne hvala. Ne možete uzeti Ameriku i porediti sa Srbijom, niti bilo koju "normalnu" evropsku zemlju.

ow-beta

pre 7 godina

Evo ja sam mladi lekar sa platom od 51000 din i da li mogu sa tim da uzmem stan, placam racune i zivim sa zenom, isto lekar ali nezaposlen? U ovoj zemlji ako hoete posteno da raditi onda je najispltivije da se umre ili da se bezi glavom bez obzira. Sreca te mi dobro idu eng/ger jezici...

ccc

pre 7 godina

Evo iz prve ruke posto sam bas u proceduri kupovine stana u NS. Konkretno moja kamata je 3 posto, a novi stan se ne moze naci ispod 1150e po kvm, tj. moze, ali to su onda delovi grada za koji postoji razlog zasto je tako. Pored kamate, ucesca, tu su i troskovi obrade kredita raznorazni koji izadju jos oko 1200e. Povrat poreza je samo za novi i stan i to za lice koje nema nijednu drugu nekretninu na svom imenu. Mozemo da se raspravljamo da li je to povoljno ili ne, samo znam da mi je to jedino resenje da se skucim, a radije cu uplacivati banci kamatu nego trpati raznoraznim stanodavcima kiriju u dzep, jer i kiriju i onako placam u visini rate.

Takvo vreme došlo...

pre 7 godina

Ljudi, ajde da probamo da budemo samo malo objektivni i da logički neke stvari izvedemo. Sa jedne strane imamo veoma teško finansijskog stanje velike većine stanovništva koji nikako ne mogu da plate ni troškove stanova koje imaju trenutno...sa druge strane, imamo masovni egzodus stanovništva, hiljade i hiljade mladih svakog meseca odlazi da se ne vrati. Treće, 100% sam siguran da stanova ima više nego što ima kupaca u ovom momentu i u samom Beogradu. Zbog svega ovoga i zato što se ne vidi neki veliki ekonomski razvoj u narednih desetak godina, cene stanova moraju dole. Na kraju , svi znam da ako se pojavi kupac sa kešom u rukama, cena ide drastično dole u momentu...Jednostavno kriza je i cena kvadrata u Bg je ipak visoka...

Igor

pre 7 godina

U Beogradu od novogradnje vrede jedino blokovi u kojima su kao standard ugrađeni kalorimetri a plaća se OBAVEZNO ODRŽAVANJE zgrade i dvorišta u proseku 0,50€ po kvadratu. To je garancija da će stanari imati čiste zgrade i uređeno dvorište i u narednih 20 godina. E sada, najjeftiniji kvadrat u takvim blokovima je 1800€.Za stan od 50 kvadrata: 90.000€.
Za učešće i troškove kredita oko 20.000€.
Za opremanje minimum 10.000€
Parking mesto: 10.000€
Mesečna rata oko 350€.
Obavezno održavanje 25€.
Komunalije: 100€.

Narod ovo može da sanja, a pričam o bednih 50 kvadrata. Sirotinji tj. narodu (i jadnom premijeru) ostaje periferija, zgrade u blatu od sumnjivih investitora gde ne znate koga da jurite kada se sve raspadne. E tu je stan za "džabe", samo 1100€/kvadratu, uz veru u Boga da se krov/terasa neće srušiti bar 5 godina.
Kupite nekretninu u Grčkoj i uživajte, ovde ne kupujte ništa osim hleba, jogurta i salame.

Del Boj

pre 7 godina

Jedva sam prodao stan kod Fontane za 890e po m2. 10 meseci sam prodavao. Terasu isprva nisu hteli da uracunaju u cenu, jedva smo se nagodili. Pa, sad vi meni recite da je sve ok. Cene pale, a niko nece da kupi. Moja sreca, pa nisam jedan od onih nevoljnika sto su placali stan po 1500e 2007-8, nego sam ga nasledio. Da vidim kako ce robovi banaka ikada povratiti pare koje daju za stan.

Srki

pre 7 godina

Ovaj tekst deluje kao poslednji vapaj da se vestacki uzdigne trziste nekretnina u Srbiji. Ja ne razumem kako neko moze i da pomisli da kupi stan u ovakvim uslovima u Srbiji. Ne radi se samo o kamatnim stopama. Ko se iole razume u ekonomiju, zna da se trziste uredjuje vrlo jednostavno. Ponudom i potraznjom. Sa prosecnom srpskom platom od 300eur, nije mi jasno kako neko sme i da pomisli da podigne kredit od npr 50.000eur i kupi 1.5 ili dvosoban stan u Novom Sadu ili Beogradu. Rata za taj novac je oko 300 eur mesecno na 25 godina. I sta onda? Od cega ljudi da zive kada krenu da placaju racune za taj isti stan. Jel znamo da je prosecna potrosacka korpa za troclanu porodicu oko 300eur takodje i to minimalno. I sta kada platimo ratu, racune i jedemo? Sta onda? Zaduzujemo se dalje za skolu, za odecu, za zubara, za vrtic, za bus plus. Jednostavno receno, preskupi su kvadrati u ova 2 grada i mehur mora da pukne u nekom trenutku. Verujem da ce cene, osim strogog centra u Bg-u biti 20 posto jeftinije vec u naredne 2 godine, a do 2020-e i svih 30 posto. To naravno zavisi i od same vlasti i ukoliko smanje namete investitorima, ubrzaju procedure, daju vece pogodnosti za novogradnju prvim vlasnicima stanova, e onda ce trziste oziveti i onda ce biti pravi bum

Baxuz

pre 7 godina

(ow-beta, 03. oktobar 2016 11:31)

Bezite deco odavde! Sta cekate? Bolji zivot za dve godine?.Da ti je zena zaposlena pa da razumem sto se neckate jer sa 102.000 i mozete nekako da guzeljate od prvog do prvog.

S

pre 7 godina

Ono sto primecujem citajuci komentare je da ljudi pojma nemaju da obracunaju ucinak kamate na kompletan dug.
Evo samo jednog primera gde komentator smatra da je na 100000e razlika u kamati od 2.5% i 5% na 20 godina 31000e, a razlika je preko 65000e!

022

pre 7 godina

Znam dobro da u mom gradu Sremskoj Mitrovici investitore kvadrat košta 350-400 e sa svim dozvolama i ako je neka skuplja lokacija onda MAKSIMALNO 500 e m2.Trenutno su toliko alavi traže 750-850 e za m2 što je previše.

Znači više od 600-650 e ni u ludilu ne treba platiti više.

xex

pre 7 godina

@saša,ali cigla je prirodni materijal a siporeks ima zračenje....nije fora u parama već u kvalitetu....
(andrijano, 03. oktobar 2016 13:28)

to je najveca izmisljotina onih koji proizvode cigle, da siporeks, ytong odnosno gas-beton blokovi zrace. o tome nema nijedan dokaz. pa ne bi te blokove koristili toliko na zapadu, gde su standardi mnogo rigorozniji nego kod nas, da je stetan

xex

pre 7 godina

(malo pitanje, 03. oktobar 2016 15:01)

prvo, kakve veze ima moj prethodni komentar sa ovim sto si ti napisao. ja sam pisao o gluposti u vezi sa zracenjem blokova, a ne cime bih gradio
drugo, poredjenje ti nema veze sa vezom. i siporeks blokovima i supljom ciglom sa demit fasadom moze da se uradi kvalitetno, a to je mnogo jeftinija varijanta od tvoje druge opcije sa punom opekom od 36cm i fasadom od kamena. naravno da je ova druga opcija bolja i lepsa, ali tako grade ljudi koji imaju dosta para, jer je to preskupo, a ovde se govori pre svega o nekom prosecnom coveku

Богдан

pre 7 godina

povoljne kamate, 5 posto godisnje na 20 godina je 100 posto
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (maki, 3. oktobar 2016 09:58)
Заправо, још више јер је у питању ”камата на камату” тј када се камата из претходне године придодаје главници и онда се камата за наредну годину зарачунава на нову главницу (минус 12 рата). То је легално зеленашење, са све 2-4.000е ”трошкова” које ти банка и НКОСК узму за ”обраду” кредита. Још ми најбоље када видим ”одржавање кредита” као годишњи трошак... WTF?! Дефинитивно нас третирају као овце.

Zeka

pre 7 godina

cene u Beogradu su 30% veće nego u Budimpešti što je nenormalno.
Cene nekretnina u Srbiji moraju da padnu za još makar 30% da bi smo pričali o realnim.
(Denis Napast, 03. oktobar 2016 09:59)
+210 -15

Previse je jednostavno uporediti cene stanova u 2 razlicita grada, a tek u 2 razlicite zemlje. U Budimpesti je pre nekoliko godina porez na stan, u kojem vlasnik ne zivi toliko podignut, da se iznajmljivanjem nije mogao pokriti porez i zaraditi. Imucniji ljudi su prodali stanove i ulozili u banke, biznise ili nekretnine u nekoj drugoj drzavi. Moj poznanik je kupio pre 4 godine 70kv u Budimpesti za manje od 50.000€ stan za sredjivanje 20 min od centra.

Tata spalio Đenku

pre 7 godina

Ovaj tekst nema veze s vezom!!! Cene nekretnina se nisu mnogo menjale,a koje su se menjale, otišle su na više.. Pa kvadrat novogradnje u Batajnici je oko 1.000 evra, Zemun preko 1.300, a o centru da ne pričamo..

T2

pre 7 godina

S obzirom da je cena gradnje znacajno pala poslednjih decenija, i da stambenog prostora ipak treba, da su cene u prodaji visoke, ocekivalo bi se da ljudi zidaju. Ali grad Beograd sve radi da bi sprecio privatnu gradnju. Nameti po kvadratu su takvi da se jedino isplati zidati ilegalno, pa onda legalizovati. Grad je prakticno "u dilu" sa investitorima i sprecava gradjanstvo da resi svoje stambene probleme. Dodatni problem je sto grad i kada uzme te silne pare za uredjenje gradskog gradjevinskog zemljista ne ulaze nista, pa su vrtici, domovi zdravlja i slicne institucije na periferiji grada skoro pa nepostojece. Kada su cene nekretnine visoke, kao sto su bile u SAD, drzava je to iskoristila da preko gradjevinske industrije pokrene privredu. Kod nas je spoj najgoreg - cene visoke, a niko ne zida.

drHaus

pre 7 godina

Pitanje za one što pišu da su otišli iz Beograda u sremsko mesto i sagradili 200kvadrata, gde radite od čega živite ?!? Putovanje na posao je ono zašto se ljudi(ako se više možemo zvati ljudima) guramo u ovom jadnom Beogradu u jednoiposobnim stanovima. Putovanje u školu, fakultet, posao, KO će to da putuje svaki dan 50km u našim uslovima puteva, prevoza, i plata !? Hajde rešite mi tu nedoumicu i eto me u Prokuplju !

inzenjer

pre 7 godina

@maki
kredit od 5% na 20god je 165.32% i to je glavna kvaka. kamata ide na ostatak duga a racuna se odmah po godini.
a onda u dinamici otplate kredita prvo ide otplata kamate pa onda duga. zakon ogranicava da ne mozes samo kamatu da placas ali je odnos 90-10 neko vreme. tako se banka osigurava da im je dobra zarada cak i kod prevremene otplate.
samo je tuga sto kod nas samo retki mogu da zaobidju kredite...

bb

pre 7 godina

Problem je sto vecina stanova u novogradnji mora na legalizaciju tj dokumetnacija invetitrao nije cista tj zgrada ima gradjevnisku nema upotrebnu dozvolu, negde nema ni gradjevinsku...., dok su stanovi investitora novogradnje kojima su papiri cisti obicno skupi za vecinu gradjana tj obicno su to stanovi na skupljim lokacijama u gradu.
A i pitanje je kvaliteta novogradnje, npr pogledajte neke novogradnje koje su stare npr tek nekoliko godina, fasada vec pocinje da se raspada kako li ce izgledati za 10, 20 godina ...

dedukcija

pre 7 godina

Ko je bio nestrpljiv, pa kupovao nekretnine poslednjih 10ak godina, taj je gubitaš. Cene su ko u Beču!

Nego.

Svake godine 35k više umre nego se rodi.

Nekoliko hiljada zauvek napusti zemlju.

Biće stanovi još jeftiniji.

Biće stanova, nas biti neće.

sd

pre 7 godina

Naslov nema nikakve veze sa istinom, pre svega kada se radi o Beogradu. Sadašnje cene stanova u Beogradu su duplo više nego na primer pre desetak godina! Od 2002.-2003. pa do 2008. cene stanova u Beogradu su se više nego udvostručile. To što su posle toga pale za 10-20 % procenata je beznačajno samnjenje u odnosu na prethodno povećanje. U gradovima u ostalom delu Srbije situacija je drugačija jer tu i nije bilo nekog većeg povećanja cena stanova, kao što je to slučaj bio sa Beogradom.

California

pre 7 godina

ljudi, nikako nikada ne uzimajte kredit vezan za euribor! recite i svojim rodjacima, ovo je kljucno. ja radim na tržištu obveznica i ZNAM da će u budućnosti euribor skočiti (ne znam kada, da li za godinu-dve ili za 5-6) i to će sigurno skočiti pre nego što vi otplatite kredit. skočiće vam kamata znatno! Ne igrajte se sa tim stvarima, u USA su uveli gomilu ograničenja vezana za varijabilnu kamatnu stopu jer je to najjednostavniji način za banke da namame narod. povrh toga, za sada, u BG-u se jako isplati iznajmljivati a NE isplati se kupovati.

T

pre 7 godina

Kod nas 5% sa varijabilnom stopom zavisno od Euribora, u Nemackoj 2% fiksno. Kupujte ako imate "iole siguran posao". Kredit traje 20-30 godina. Sta ako/kada ECB podigne kamate pa tih nasih 5% postane 7 ili 8?

BB

pre 7 godina

Padaju malo sutra! Ja vec 2 mesec dana trazim stan u Beogradu i nemogu da se nacudim kakve rupe ljudi prodaju i za koje pare!!!

Cenu su previsoke a krediti imaju gomilu skrivenih troskova.

Voodoo

pre 7 godina

Za cene i kamate je tacno, ali to nije bez razloga, zarade su istvremeno opale, kao i zaposlenost, iako drzava tvrdi drugacije. Takodje banke su i dalje nepredvidive i nikada nisu jasni svi uslovi kredita, i svi nacini na koje mogu da vam povecavaju ratu, a drzava je jasno na primeru kredita u svajcarcima pokazala da nece zastiti svoje gradjane od bankarskih naduvavanja kredita.

Statuskan

pre 7 godina

Pre pola veka stan od 60 kvadrata bio mali, sada je tiha patnja mnogih. Pre pola veka jedan ceo zid zauzimao je prozor, stanovi su bili svetli i osunčani. Danas stanovi izgledaju kao puškarnice sa onim minijaturnim pvc prozorima pa je unutra kao u tunelu. Stvarno smo napredovali, nema šta.

NS

pre 7 godina

NS bas i nema periferiju jer se iz bilo kog dela grada do centra stize za 45-60 min hoda a autom ako bas nije spic treba 10 min. Duze se trazi parking nego voznja!

lokator

pre 7 godina

Ne uzimajte kredit za stan u Srbiji.Ovde se sve radi da bi se zagorcao zivot postenom i normalnom coveku.Razmislite koji je zakon poslednjih godina donet a da je olaksao zivot ljudima

Lacerta

pre 7 godina

Potpuno se zaobilaze prigradska naselja. Bolech Ritopek Zaklopaca i brda na obodu Dunava, Avala, Zuce... Takve lokacije bi u NORMALNIM zemljama bile vrh nad vrhovima sto se pozeljnosti tice. Svi se guraju u centar, arhitektura je OCAJNA, stanovi jeftini i losi, buka, zagadjenost, los kvalitet radova. Uzas, a na 15-20min kolima ili 45mim-1h gradskim autobusom - mali raj na zemlji!
(Neki, 3. oktobar 2016 10:23)

Mali raj na zemlji?! Bio bi u pravu (i znam o čemu govorim jer imam kućicu Baajevu) da nije jednog malog, ali nažalost ne nevažnog detalja: veze sa Beogradom su O-Č-A-J-N-E!

U celom svetu, u NORMALNIM zemljama, prigradska naselja su vrlo dobro povezana i nemaš nikakvih problema da javnim prevozom (progradski vozovi, metro) vrlo brzo, relativno udobno i jeftino, a pre svega POUZDANO, stigneš u koji god deo grada si krenuo.

A šta imaš kod nas? Raspale Lastine krševe koji kreću kad kreću, a stižu kad stignu. Druga opcija ti je vlastiti auto, što je sve samo ne jeftino, da o prijatnoj vožnji ni ne govorimo.

Eto zato niko neće u dalja predgrađa, nego se svi guraju u Beograd. Da je bilo pameti i da se ravnomerno razvijala saobraćajna i komunalna infrastruktura, ne bi bilo ni ovolike navale na Beograd (i Novi Sad), niti bi Beograd bio ovoliko prenaseljen i pretrpan.

E, ali... Pošto Pamet, Razum i Logika odavno ne stanuju u Srbiji, umesto toga mi smo poslednjih 25 godina rešavali srpsko pitanje na Balkanu. I rešismo ga, nema šta...

Alpha

pre 7 godina

Cuvajte se EURIBORA i Belibora jel mozete proci skoro kao oni u Svajcarcima!!! Cene stanova padaju cekajte kmate sa FIKSNOM ratom a ne one koje su sada 3% a porasce na astronomskih 8.4% vracanjem EURIBORA na vrednosti koliko je vec vise puta bio

marko

pre 7 godina

Ultra povoljna kamatna stopa od 5%...
U EU su trenuntno stope od 2-2,8%. Za 2,8 mozete da uzmete kredit sa fiksnom stopom u prvih 10-15 godina.
Razlika izmedju npr. 2,5 i 5% za kredit od 100.000 EUR na 20god je oko 31.000 evra. Pa vi vidite koliko su povoljni nasi krediti.

bobi

pre 7 godina

inace trenutne kamatne stope u evropi su od 1.2 do 3 max.
Strana firma nas placa 20% od onoga sto placaju u njivoj zemlji a finalni proizvod.kupujemo.po istoj ili skupljoj a zbog toga strana pa i.domaca banka podigne kamatnu stopu puta dva tri i eto ti danasnje globalne politike...gde ide razlika? u disciplinovanu radnu nemacku, dobro organizovanu skandinaviju u socijalnu francuski...
moderno robovlasnistvo naucno opravdano brojevima definicijama grafikonima, svi smo prihvatili dato stanje jer je jednacina tacna

Brđani i šarani

pre 7 godina

Ovi jednostavno kukaju da neko kupi stan. Ali nemaju ljudi love shvatite! Radi se za račune i hranu. Nema para kakvi stanovi???

Peđa

pre 7 godina

Super...evo idem sutra da uzmem kredit,ovo je baš ekstra povoljno.Ratu će mi pokriti plata,a jedino me brine šta da radim za račune i hranu...Moraću da recikliram sledećih 30 godina ovo što sam danas pojeo.

Sasa

pre 7 godina

Ljudi ne budite naivni. Svi stambeni krediti indeksirani su uz 6m euribor koji je sad zbog krize i politike centralnih banaka negativan. 2007 6m euribor bio je 4.5% sto znaci ako se ekonomija oporavi placat ce te 8% kamatu 30 godina.

nema

pre 7 godina

Cene nikad niže!
A porez na imovinu nikad viši, poreska uprava nije obaveštena o padu cena nekretnina? Oni i dalje koriste osnovice iz 2008.
Troškovi ,koje indukuje vlasništvo nekretnine, su u konstantnom rastu.

069

pre 7 godina

Uzeo sam stambeni kredit 2007. sa 7,4% a danas mi je 3%. Sasvim slučajno sam sjajno prošao ali oni koji sada uzimaju kredite treba da znaju da će kamate ići u suprotnom smeru. Obzirom da protiv toga nema leka, najbolje je uzeti kredit na najkraći rok koji svako može sebi da priušti.

Nikol

pre 7 godina

Cene se ocigledno drasticno razlikuju od grada do grada, dok Beograd ima nerealno visoke cene, istina da se u manjim mestima moze pristupacnije pazariti. Npr mi smo proletos uzeli kredit za stan od 60m2 (u trenutno najtrazenijem delu Subotice) i sa cenom od oko 325eura/m2 super prosli (prosecna cena u zgradama 30-40 godina starim sa liftom je oko 400-450eura) i u sustini dosli smo na to da placamo ratu za stan manje nego kiriju ... ali nisam siguran da bi se smeo upustiti u kredit sa 250-300 eura mesecnom ratom kao sto su prinudjeni mnogi beogradjani.

Aleksandar

pre 7 godina

A šta ćemo kada kamate poskupe za desetak godina. Neka nova Gevernerka ili Guverner NBS će reći: niko vas nije terao da uzimate kredite! Šta onda?

bbb

pre 7 godina

Neki,

U pravu ste ali je za to kriva gradska vlast. Tu moze ziveti neko super ko ima auto i novca za vozikanje. Problem je sto stanovnici tih naselja nemaju npr direktne gradske linije sa centrom grada nego su to obicno prigradkse linije sa ne bas dobro organizovanim gradskim prevozom.

Peki

pre 7 godina

Samo ste zaboravili da i primanja nisu bila nikad niza,moja plata zahvaljujuci reformama,tj umanjenjem 10 posto i ukidanjem minulog staza kod prethodnog poslodavcajos 10 posto je na nivou 2006 godine,jedino ako nista u medjuvremenu nije poskupelo.

Dejan

pre 7 godina

Ozbiljno,evo idem odma sutra,ma kakvi sutra danas,nisam znao,Srbija izgleda stvarno ide krupnim koracima napred i postaje jedna moderna i normalna drzava,samo jos da nadjem stabilan posao sa platim od najmanje 1200 evra da bi mogao da placam ratu kredita i eto stana,odlicno

Zoran

pre 7 godina

Pre pola veka stan od 60 kvadrata bio mali, sada je tiha patnja mnogih. Pre pola veka jedan ceo zid zauzimao je prozor, stanovi su bili svetli i osunčani. Danas stanovi izgledaju kao puškarnice sa onim minijaturnim pvc prozorima pa je unutra kao u tunelu. Stvarno smo napredovali, nema šta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Statuskan, 3. oktobar 2016 11:30)


Sto se malih prozora tice, puskarnica, proipremite se za to. Isto je u Americi i Kanadi. Ja u Americi. Bio i u Kanadi, tamo je tek SSSR stil zgrada, kao da sma u SSSR-u kad avidim mnoge zgrade. Sto kvadrature tice, e to vam je vasa borba dala. A kad skoci struja, kada se privatizuje, nece imati mnogo za dazbine.

C i n i k

pre 7 godina

Obzirom na standard,i dalje su to visoke cene. Ima kupaca,ima ljudi koji mogu da plate i skuplje,ali mislim da vecina nema te pare ili nema hrabrosti da udje u kredit na 30 godina.

Luise

pre 7 godina

Pa kome da se prodaju stanovi kada mladih sve manje? Kako bih rekla to se samo sporadično kupuje na neku veću prodaju....zaboravite.

Pfc

pre 7 godina

Niko ne racuna vrednost nekretnine koja je nakon isplacenog kredita.Uzmimo neki prosek 25 godina.Na zapadu je obicno duplo veca od kupljenog pa mozda negde i trostruko veca.Ovde mislim da moze da bude samo kontra tipa dva ili tri puta niza jer je poznat kvalitet novografnje a starogradnja kod koje odrzavanje skoro da ne postoji.

alienware

pre 7 godina

Cena stanova ce opasti kada se bude izgradila dobra infrastruktura,Ja sam putovao 13 godina 48 km u jednim pravcu na posao, 35 minuta ,ziveo u drugom gradu. u Kanadi.Za sad nemate kuda pa morate da se nasbijete u stan od 30 kvadrata i da placate 1500 evra kvadrat.

sax

pre 7 godina

da i onda ce opet nesto da pukne kao svajcarac i posle ce da budu prepametni komentari tipa "kako ste naseli" i slicno, ma bezi bre, ne verujem ja vise ni sebi kamo li drugima...

Del Boj

pre 7 godina

@BB
Naci ces kad naucis da izbegavas prodavce koji prodaju, a mole Boga da ga ne prodaju.
Ja sam moj na NBG prodao kad sam spustio cenu 26%. Sad kupujem stan gore u naselju Save Kovacevica i nerviram se isto kao i ti.