Trovach
pre 7 godina
@verba volant...Siguran sam da onda znate koliko je ta navala adrenalina vredna cekanja.
Utorak, 20.09.2016.
12:13
Izvor: Newser
pre 7 godina
@verba volant...Siguran sam da onda znate koliko je ta navala adrenalina vredna cekanja.
pre 7 godina
@Trovač,
samo sam se šalila. Moj muž takodje voli da peca, doduše, na pastrmskim vodama, Dok smo bili mladi ponekad sam išla i ja " da mrsim strunu", kako je govorio. On je mušičario , a ja sedela na kamenu i pecala na "čeku". Jednom sam uhvatila mrenu, borila se tako snažno da sam mislila da je ajkula.A adrenalin,ludilo.
Razumem strast preme ribolovu.
pre 7 godina
@verba volant...Mozda mi je sah dosadio jer sam i pored dosta truda bio tek malo iznad proseka, dok mi "Riziko" bas ide. Za to treba biti pomalo kvaran, ali sam uvek najavio ako raskidam neki privremeni pakt. Pecanje je nesto drugo. Neko jednostavno zabaci dubinku, pusti mozak na pasu i ceka. Ja vise volim match tehniku, jer je dinamicnija.
pre 7 godina
@Trovač,
šah Vam je dosadan, a ribolov Vam nije dosadan:)Čudni:)
pre 7 godina
Ovo je svakako tema za diskusiju. Jer, ima upravo i suprotnih primera, kao što je priča o sestrama Polgar:
http://www.detinjarije.com/zadivljujuca-prica-o-sestrama-polgar-jednom-od-najdrskijih-ljudskih-eksperimenata/
pre 7 godina
@Lola ja sam ubedjena da nije dokazao to sto je pokusao. Naime znam primere dece u koju se mnogo ulagalo od ranog detinjstva i koja nisu dala ocekivane rezultate. Naravno uz mnogo rada jesu uradila dosta al ne onoliko koliko se ocekivalo. Medjutim, sigurno da pravilan odgoj i usmeravanje moze da pomogne da se od deteta iznedri/izgradi/postigne najbolje sto moze.
pre 7 godina
Citao sam da inteligencija nije toliko bitna koliko je bitno "ucenje ili pamcenje" taktika. Dakle potrebno je da naucite "na pamet" sto vise resenja za odredjene situacije i da kad se nadjete u takvoj situaciji upotrijebite to nesto. Ja sam naucio par caka i dosta povecao rank, al i pored dosta igre ne mogu da predjem odredjeni nivo jer ne ucim i ne analiziram, sto ne znaci da bi neko inteligentniji sa til istim znanjem bio visi rank. Kazu da prosjecan velemajstor zna oko 100 000 partija, sto je isto kao da zavrsite 2 fakulteta. Zbog toga je Bobi Fiser prolupao, htio je da zna sve mogucnosti.. Napomena : Ovo je samo znanje i misljenje jednog rekreativca.
pre 7 godina
vrlo sam inteligentan (imam rezultate zvaničnih testova koji to pokazuju)
(VV, 20. septembar 2016 18:45)
IQ test? to je stvoreno za ljude sa kompleksima da im stvara jos vece komplekse. Intiligentan ces biti kad budes rekao "ja znam da nista ne znam"
pre 7 godina
Ne bih mogao zamisliti da se posvetim samo jednoj stvari, npr. sahu. U osnovnoj skoli mi je bio interesantan, pohadjao sam sahovsku sekciju, ali mi je dosadilo. "Riziko" mi je mnogo interesantniji jer ucestvuje veci broj ljudi, uz opusteniju atmosferu, ali je cesto problem naci dovoljan broj ljudi raspolozenih za igru. Najvise sam se posvetio pikadu i stvarno mislim da sam dosao do svog maksimuma, tako da nikakvo dalje treniranje nije davalo bolje rezultate. Neki su bili talentovaniji i uz mnogo manje truda ostvarivali bolje rezultate, ali daleko od toga da im povremeno nisam mogao parirati. Kada bi me krenulo pogadjao sam i tri triple dvadesetke, ali imao sam problem u vaznijim mecevima. Moj kum me je najbolje opisao kada je rekao da sam "drćavac" (tremaroš).
pre 7 godina
sah je 70%intuicija(neka vrsta osjecaja gdje ide koja figura ) i 30%trening(upornost)
pre 7 godina
Odlicno igram sah od rodjenja a inteligentan ocigledno nisam.
(Dzo, 20. septembar 2016 14:35)
Pa da te proverimo ?
pre 7 godina
Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nothing wrong with me,
Evo kako bi ti to izveo,
Na jednoj tabli bi imao crne,na drugoj bele figure.Prvi potez belog-tvog protivnika bi ti igrao na drugoj tabli kao beli.Onda bi čekao odgovor crnog i taj potez bi ti preneo na prvu tablu kao odgovor svom protivniku koji ima bele figure.
Dakle,na dve ploče ti bi dobio 1 poen,tj. ne bi bio lošiji taman da su u pitanju svetski prvaci,a ti pacer.
Tvoja uloga u tim mečevima je samo prenos poteza tvojih protivnika,ako na jednoj tabli izgubiđ na drugoj si pobednik,ako je remi na jednoj-remi je i na drugoj tabli.
Ali,šah je nešto drugo.Lako i brzo se napreduje ko ga uči,talenat dolazi samo kod izjednačenih igrača po znanju-učenju.
Možete igrati svaki dan po nekoliko sati,ceo život i nećete napredovati dalje od druge kategorije,za šta je nekome potrebno dva meseca učenja.
Moj najdraži poraz je bio na ulici u Banjaluci-izgubio sam od dečaka koji je imao 9 godina,a napravio sam samo malu grešku na početku talijanske partije.
Čuo sam da on ima sestru još jačeg šahistu-oboje su bili ili jesu prvaci BIH.
Pozdrav iz Kneževa
pre 7 godina
(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
Tako što bi kopirao poteze protivnika...
pre 7 godina
Ja sam dobar u kartanju saha.
pre 7 godina
Naravno da moze. Samo ako citate teoriju i zapamtite mnogo toga pobedicete svakog komsiju. Nije to vise igre gde mora da se misli, proslo je vreme Boby Fishera, danas ako znas teoriju daleko ces da doguras.
pre 7 godina
Sada ste me demoralisali, taman htedoh da pocnem da ucim da igram sah. Ko zna zbog cega je to dobro.
pre 7 godina
@(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
Ali da obe igraš beli!
Ako jednu igraš kao beli, a drugu kao crni, očigledno je da ćeš kopirati poteze pa će obe table biti iste.
pre 7 godina
Laslo Polgar je tvrdio drugacije - da svako moze sve da nauci, ukoliko radi dovoljno i pokusao da to dokaze na svojoj deci. E sada, sestre Polgar verovatno jesu inteligentne, tako da ne obaraju zakljucak ovog clanka. S druge strane, postavlja se i pitanje koliko je inteligencija urodjena, a koliko "naucena" u ranom detinjstvu...
pre 7 godina
@Marko: Da li si svestan da bez navedene osnove polaziš od pretpostavke da one nisu nadprosečno inteligentne?
Uzgred, solidno igram šah i to mi je jedan od hobija, lako i brzo sam stigao do tog nivoa (u poređenju sa drugim igračima moje snage i šahovske titule) i vrlo sam inteligentan (imam rezultate zvaničnih testova koji to pokazuju), tako da moj slučaj govori u prilog ovoj teoriji, tj. u skladu je sa rezultatima istraživanja.
pre 7 godina
"U intervjuu Hembrik kaže da je vežba verovatno važna za vrhunske rezultate na svakom polju, ali smatra da ne treba misliti da “svako može postići ono što želi samo na osnovu vrednog rada”."
Usput vam je rekao da nisu svi isto sposobni za sve, da isto vazi i za rase pasa, kao i rase ljudi. I rekao vam je da ne treba javno o tome da pricate iz samo jednog razloga: Uvreda na rasnoj osnovi. Inace je tacno.
pre 7 godina
@nothing wrong with me
Tako što bi drugom igraču kopirao poteze koje ti igra prvi igrač. Ili bi pobedio prvog igrača ili bi prvi igrač pobedio drugog, tj ti.
pre 7 godina
'Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33) '
ti bi u stvari bio samo posrednik, i vuk'o bi njihove poteze.
oni bi igrali jedan protiv drugog!
pre 7 godina
Svaka igra ima svoja pravila i svoja ograničenja. Svako može da nauči da igra, ako ga to zanima. Nije to fudbal pa da neko jednostavno ne može da nauči da šutne spoljni felš...
(Ra, 20. septembar 2016 14:50)
Da, svako može da nauči da igra ali ne može svako da bude dobar, to je poenta teksta.
pre 7 godina
Svako može da postane dobar u šahu, pod uslovom da je motivisan, da ima dobrog učitelja i da mnogo vežba. U šahu postoje pravila šta treba i šta ne treba raditi i to može svako da nauči, ako ga to zanima.
Ali da li svako može da postane vrhunski šahista? Ne može jer za to treba ono nedefinisano malo više koje izdvaja odlične i vrhunske od "samo" dobrih.
Da li je to nešto urođeno, što bismo nazvali "talenat" ili je samo pitanje lične motivacije i psihologije, ne znam, ali je za stizanje na vrh svakako obavezno.
Ako uporedimo sa kuvanjem: svako, ako je dovoljno lično motivisan i ima dobrog mentora, može da nauči da PRISTOJNO kuva. Ali da li svako može da bude VRHUNSKI kuvar? Naravno da ne!
Isto je i sa šahom. Ili sportom. Ili muzikom. Ili slikanjem, itd.
pre 7 godina
a bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
Nikako ako u obe partije igras istim figurama(toliko o inteligenciji).
pre 7 godina
Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
To se zove varanje i nije svojstveno pravim majstorima ove magične igre već kafanski priučenim pacerima.
pre 7 godina
Pored inteligencije šah zahteva dobru koncentraciju, strpljenje, upornost, kreativnost, maštovitost, dobru memoriju i ono najvažnije: pružiti ruku protivniku čak i ako vas je pobedio jer ste napravili previd.
Vratimo šah u škole,bilo kao fakultativni predmet, bilo kao sekciju. Sigurna sam da još uvek ima dece koju će ta divna, drevna igra opčiniti.
pre 7 godina
Opet vi o Kolumbu. Koliko još Amerika čeka da bude otkriveno?
pre 7 godina
Odlicno igram sah od rodjenja a inteligentan ocigledno nisam.
pre 7 godina
Svaka igra ima svoja pravila i svoja ograničenja. Svako može da nauči da igra, ako ga to zanima. Nije to fudbal pa da neko jednostavno ne može da nauči da šutne spoljni felš...
pre 7 godina
Igram ceo zivot sah sa bratom, odnos pobeda je nekih 60:40 procenata za njega. Zatim on igra sa tatom, pobedjuje ga, tata igra sa mnom, pobedjuje me. Igram sa likom koji je trenirao, psihopatom zabrinjavajuce visokog IQ-a, odnos pobeda 50:50, ja pobedjujem sve ostale na tom mestu, on ove preostale. Sah je svakako za ljude visokog IQ-a ali ima i mnogo toga u taktici i fokusu na igru. Pobedjujes ako vidis korake unapred. Neki te korake bolje citaju i bolje se brane. Sah je magija, sah je ljubav. Sad mi se igra.
pre 7 godina
Isto kao i kineski Weiqi (japanski: Go; korejski: Baduk), i tu je još očigledniji uticaj inteligencije, jer postoje ljudi koji iz prve nauče gomilu fazona, a neki ni posle 100 ponavljanja ne kapiraju osnovne principe.
Logičke i intelektualne igre obavezno treba uvesti u škole, i da budu jedan od faktora za formiranje naprednijih grupa učenika sa kojima će raditi najbolji nastavnici.
Većinu predmeta mnogi mogu da nabubaju, imamo gomilu odličnih studenata koji posle ni za šta nisu sposobni, osim za reprodukciju tog napament naučenog znanja.
Ali smisliti nešto novo... e, tu napamet naučeno bez imalo logike ne pomaže, ako nema razvijene kreativnosti.
A ovo školstvo ubija kreativnost kod većine dece.
Zato bi trebalo uvesti tzv. "mindgames" u škole kao obavezan predmet, jer tu deca bar mogu da pokažu malo kreativnosti.
pre 7 godina
Ako pogledate samo nekoliko partija Mihalja Talja (ili Bobija Fisera) shvatite da se to ne moze navezbati ni za 4 zivota. To je mozak.
pre 7 godina
Topla voda breg roni.
pre 7 godina
Zapravo i ta izjava ima svoje ograde. Kompjuter sam po sebi ima inteligenciju daleko manju od ljudske, ali ima program sa ZNANJEM i pravilima, pomocu kog pobedjuje i najboljeg ljudskog igraca. Dakle, moguce je biti neinteligentan i uspesan, ako se razumeju svoja ogranicenja i ona kompenzuju sakupljenim znanjem. Uostalom, sve je stvar skale: genijalan covek je mnogo inteligentniji od nekog debila, ali nije beskonacno inteligentniji. Pomocu logike i nesto vise vremena i koncentracije, narocito uz pomoc zapisivanja, debil takodje moze doci do ispravnih zakljucaka. Ako pogledamo sta rade vrhunski intelektualci - pa isto to, samo brze!
Prema tome, ko dobro nauci sahovsku teoriju, bez obzira na inteligenciju, moci ce da ne izgubi od vecine bistrih sahovskih amatera sa kojima bude igrao.
pre 7 godina
Ovo je u potpunoj suprotnosti sa rezultatima Judit i Zurze Polgar.
pre 7 godina
Citas li ovo Vranjo?
pre 7 godina
Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
pre 7 godina
viš viš nikad ne bi rekao
pre 7 godina
Pored inteligencije šah zahteva dobru koncentraciju, strpljenje, upornost, kreativnost, maštovitost, dobru memoriju i ono najvažnije: pružiti ruku protivniku čak i ako vas je pobedio jer ste napravili previd.
Vratimo šah u škole,bilo kao fakultativni predmet, bilo kao sekciju. Sigurna sam da još uvek ima dece koju će ta divna, drevna igra opčiniti.
pre 7 godina
Igram ceo zivot sah sa bratom, odnos pobeda je nekih 60:40 procenata za njega. Zatim on igra sa tatom, pobedjuje ga, tata igra sa mnom, pobedjuje me. Igram sa likom koji je trenirao, psihopatom zabrinjavajuce visokog IQ-a, odnos pobeda 50:50, ja pobedjujem sve ostale na tom mestu, on ove preostale. Sah je svakako za ljude visokog IQ-a ali ima i mnogo toga u taktici i fokusu na igru. Pobedjujes ako vidis korake unapred. Neki te korake bolje citaju i bolje se brane. Sah je magija, sah je ljubav. Sad mi se igra.
pre 7 godina
Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nothing wrong with me,
Evo kako bi ti to izveo,
Na jednoj tabli bi imao crne,na drugoj bele figure.Prvi potez belog-tvog protivnika bi ti igrao na drugoj tabli kao beli.Onda bi čekao odgovor crnog i taj potez bi ti preneo na prvu tablu kao odgovor svom protivniku koji ima bele figure.
Dakle,na dve ploče ti bi dobio 1 poen,tj. ne bi bio lošiji taman da su u pitanju svetski prvaci,a ti pacer.
Tvoja uloga u tim mečevima je samo prenos poteza tvojih protivnika,ako na jednoj tabli izgubiđ na drugoj si pobednik,ako je remi na jednoj-remi je i na drugoj tabli.
Ali,šah je nešto drugo.Lako i brzo se napreduje ko ga uči,talenat dolazi samo kod izjednačenih igrača po znanju-učenju.
Možete igrati svaki dan po nekoliko sati,ceo život i nećete napredovati dalje od druge kategorije,za šta je nekome potrebno dva meseca učenja.
Moj najdraži poraz je bio na ulici u Banjaluci-izgubio sam od dečaka koji je imao 9 godina,a napravio sam samo malu grešku na početku talijanske partije.
Čuo sam da on ima sestru još jačeg šahistu-oboje su bili ili jesu prvaci BIH.
Pozdrav iz Kneževa
pre 7 godina
Ovo je u potpunoj suprotnosti sa rezultatima Judit i Zurze Polgar.
pre 7 godina
Isto kao i kineski Weiqi (japanski: Go; korejski: Baduk), i tu je još očigledniji uticaj inteligencije, jer postoje ljudi koji iz prve nauče gomilu fazona, a neki ni posle 100 ponavljanja ne kapiraju osnovne principe.
Logičke i intelektualne igre obavezno treba uvesti u škole, i da budu jedan od faktora za formiranje naprednijih grupa učenika sa kojima će raditi najbolji nastavnici.
Većinu predmeta mnogi mogu da nabubaju, imamo gomilu odličnih studenata koji posle ni za šta nisu sposobni, osim za reprodukciju tog napament naučenog znanja.
Ali smisliti nešto novo... e, tu napamet naučeno bez imalo logike ne pomaže, ako nema razvijene kreativnosti.
A ovo školstvo ubija kreativnost kod većine dece.
Zato bi trebalo uvesti tzv. "mindgames" u škole kao obavezan predmet, jer tu deca bar mogu da pokažu malo kreativnosti.
pre 7 godina
Ako pogledate samo nekoliko partija Mihalja Talja (ili Bobija Fisera) shvatite da se to ne moze navezbati ni za 4 zivota. To je mozak.
pre 7 godina
viš viš nikad ne bi rekao
pre 7 godina
Topla voda breg roni.
pre 7 godina
Opet vi o Kolumbu. Koliko još Amerika čeka da bude otkriveno?
pre 7 godina
Citas li ovo Vranjo?
pre 7 godina
Laslo Polgar je tvrdio drugacije - da svako moze sve da nauci, ukoliko radi dovoljno i pokusao da to dokaze na svojoj deci. E sada, sestre Polgar verovatno jesu inteligentne, tako da ne obaraju zakljucak ovog clanka. S druge strane, postavlja se i pitanje koliko je inteligencija urodjena, a koliko "naucena" u ranom detinjstvu...
pre 7 godina
Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
pre 7 godina
Zapravo i ta izjava ima svoje ograde. Kompjuter sam po sebi ima inteligenciju daleko manju od ljudske, ali ima program sa ZNANJEM i pravilima, pomocu kog pobedjuje i najboljeg ljudskog igraca. Dakle, moguce je biti neinteligentan i uspesan, ako se razumeju svoja ogranicenja i ona kompenzuju sakupljenim znanjem. Uostalom, sve je stvar skale: genijalan covek je mnogo inteligentniji od nekog debila, ali nije beskonacno inteligentniji. Pomocu logike i nesto vise vremena i koncentracije, narocito uz pomoc zapisivanja, debil takodje moze doci do ispravnih zakljucaka. Ako pogledamo sta rade vrhunski intelektualci - pa isto to, samo brze!
Prema tome, ko dobro nauci sahovsku teoriju, bez obzira na inteligenciju, moci ce da ne izgubi od vecine bistrih sahovskih amatera sa kojima bude igrao.
pre 7 godina
Ja sam dobar u kartanju saha.
pre 7 godina
Svaka igra ima svoja pravila i svoja ograničenja. Svako može da nauči da igra, ako ga to zanima. Nije to fudbal pa da neko jednostavno ne može da nauči da šutne spoljni felš...
(Ra, 20. septembar 2016 14:50)
Da, svako može da nauči da igra ali ne može svako da bude dobar, to je poenta teksta.
pre 7 godina
Odlicno igram sah od rodjenja a inteligentan ocigledno nisam.
(Dzo, 20. septembar 2016 14:35)
Pa da te proverimo ?
pre 7 godina
Odlicno igram sah od rodjenja a inteligentan ocigledno nisam.
pre 7 godina
a bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
Nikako ako u obe partije igras istim figurama(toliko o inteligenciji).
pre 7 godina
Sada ste me demoralisali, taman htedoh da pocnem da ucim da igram sah. Ko zna zbog cega je to dobro.
pre 7 godina
'Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33) '
ti bi u stvari bio samo posrednik, i vuk'o bi njihove poteze.
oni bi igrali jedan protiv drugog!
pre 7 godina
(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
Tako što bi kopirao poteze protivnika...
pre 7 godina
@(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
Ali da obe igraš beli!
Ako jednu igraš kao beli, a drugu kao crni, očigledno je da ćeš kopirati poteze pa će obe table biti iste.
pre 7 godina
vrlo sam inteligentan (imam rezultate zvaničnih testova koji to pokazuju)
(VV, 20. septembar 2016 18:45)
IQ test? to je stvoreno za ljude sa kompleksima da im stvara jos vece komplekse. Intiligentan ces biti kad budes rekao "ja znam da nista ne znam"
pre 7 godina
Citao sam da inteligencija nije toliko bitna koliko je bitno "ucenje ili pamcenje" taktika. Dakle potrebno je da naucite "na pamet" sto vise resenja za odredjene situacije i da kad se nadjete u takvoj situaciji upotrijebite to nesto. Ja sam naucio par caka i dosta povecao rank, al i pored dosta igre ne mogu da predjem odredjeni nivo jer ne ucim i ne analiziram, sto ne znaci da bi neko inteligentniji sa til istim znanjem bio visi rank. Kazu da prosjecan velemajstor zna oko 100 000 partija, sto je isto kao da zavrsite 2 fakulteta. Zbog toga je Bobi Fiser prolupao, htio je da zna sve mogucnosti.. Napomena : Ovo je samo znanje i misljenje jednog rekreativca.
pre 7 godina
Svako može da postane dobar u šahu, pod uslovom da je motivisan, da ima dobrog učitelja i da mnogo vežba. U šahu postoje pravila šta treba i šta ne treba raditi i to može svako da nauči, ako ga to zanima.
Ali da li svako može da postane vrhunski šahista? Ne može jer za to treba ono nedefinisano malo više koje izdvaja odlične i vrhunske od "samo" dobrih.
Da li je to nešto urođeno, što bismo nazvali "talenat" ili je samo pitanje lične motivacije i psihologije, ne znam, ali je za stizanje na vrh svakako obavezno.
Ako uporedimo sa kuvanjem: svako, ako je dovoljno lično motivisan i ima dobrog mentora, može da nauči da PRISTOJNO kuva. Ali da li svako može da bude VRHUNSKI kuvar? Naravno da ne!
Isto je i sa šahom. Ili sportom. Ili muzikom. Ili slikanjem, itd.
pre 7 godina
@Trovač,
šah Vam je dosadan, a ribolov Vam nije dosadan:)Čudni:)
pre 7 godina
Svaka igra ima svoja pravila i svoja ograničenja. Svako može da nauči da igra, ako ga to zanima. Nije to fudbal pa da neko jednostavno ne može da nauči da šutne spoljni felš...
pre 7 godina
@nothing wrong with me
Tako što bi drugom igraču kopirao poteze koje ti igra prvi igrač. Ili bi pobedio prvog igrača ili bi prvi igrač pobedio drugog, tj ti.
pre 7 godina
Naravno da moze. Samo ako citate teoriju i zapamtite mnogo toga pobedicete svakog komsiju. Nije to vise igre gde mora da se misli, proslo je vreme Boby Fishera, danas ako znas teoriju daleko ces da doguras.
pre 7 godina
Ovo je svakako tema za diskusiju. Jer, ima upravo i suprotnih primera, kao što je priča o sestrama Polgar:
http://www.detinjarije.com/zadivljujuca-prica-o-sestrama-polgar-jednom-od-najdrskijih-ljudskih-eksperimenata/
pre 7 godina
@Lola ja sam ubedjena da nije dokazao to sto je pokusao. Naime znam primere dece u koju se mnogo ulagalo od ranog detinjstva i koja nisu dala ocekivane rezultate. Naravno uz mnogo rada jesu uradila dosta al ne onoliko koliko se ocekivalo. Medjutim, sigurno da pravilan odgoj i usmeravanje moze da pomogne da se od deteta iznedri/izgradi/postigne najbolje sto moze.
pre 7 godina
Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
To se zove varanje i nije svojstveno pravim majstorima ove magične igre već kafanski priučenim pacerima.
pre 7 godina
@Marko: Da li si svestan da bez navedene osnove polaziš od pretpostavke da one nisu nadprosečno inteligentne?
Uzgred, solidno igram šah i to mi je jedan od hobija, lako i brzo sam stigao do tog nivoa (u poređenju sa drugim igračima moje snage i šahovske titule) i vrlo sam inteligentan (imam rezultate zvaničnih testova koji to pokazuju), tako da moj slučaj govori u prilog ovoj teoriji, tj. u skladu je sa rezultatima istraživanja.
pre 7 godina
Ne bih mogao zamisliti da se posvetim samo jednoj stvari, npr. sahu. U osnovnoj skoli mi je bio interesantan, pohadjao sam sahovsku sekciju, ali mi je dosadilo. "Riziko" mi je mnogo interesantniji jer ucestvuje veci broj ljudi, uz opusteniju atmosferu, ali je cesto problem naci dovoljan broj ljudi raspolozenih za igru. Najvise sam se posvetio pikadu i stvarno mislim da sam dosao do svog maksimuma, tako da nikakvo dalje treniranje nije davalo bolje rezultate. Neki su bili talentovaniji i uz mnogo manje truda ostvarivali bolje rezultate, ali daleko od toga da im povremeno nisam mogao parirati. Kada bi me krenulo pogadjao sam i tri triple dvadesetke, ali imao sam problem u vaznijim mecevima. Moj kum me je najbolje opisao kada je rekao da sam "drćavac" (tremaroš).
pre 7 godina
@Trovač,
samo sam se šalila. Moj muž takodje voli da peca, doduše, na pastrmskim vodama, Dok smo bili mladi ponekad sam išla i ja " da mrsim strunu", kako je govorio. On je mušičario , a ja sedela na kamenu i pecala na "čeku". Jednom sam uhvatila mrenu, borila se tako snažno da sam mislila da je ajkula.A adrenalin,ludilo.
Razumem strast preme ribolovu.
pre 7 godina
@verba volant...Siguran sam da onda znate koliko je ta navala adrenalina vredna cekanja.
pre 7 godina
"U intervjuu Hembrik kaže da je vežba verovatno važna za vrhunske rezultate na svakom polju, ali smatra da ne treba misliti da “svako može postići ono što želi samo na osnovu vrednog rada”."
Usput vam je rekao da nisu svi isto sposobni za sve, da isto vazi i za rase pasa, kao i rase ljudi. I rekao vam je da ne treba javno o tome da pricate iz samo jednog razloga: Uvreda na rasnoj osnovi. Inace je tacno.
pre 7 godina
sah je 70%intuicija(neka vrsta osjecaja gdje ide koja figura ) i 30%trening(upornost)
pre 7 godina
@verba volant...Mozda mi je sah dosadio jer sam i pored dosta truda bio tek malo iznad proseka, dok mi "Riziko" bas ide. Za to treba biti pomalo kvaran, ali sam uvek najavio ako raskidam neki privremeni pakt. Pecanje je nesto drugo. Neko jednostavno zabaci dubinku, pusti mozak na pasu i ceka. Ja vise volim match tehniku, jer je dinamicnija.
pre 7 godina
Svaka igra ima svoja pravila i svoja ograničenja. Svako može da nauči da igra, ako ga to zanima. Nije to fudbal pa da neko jednostavno ne može da nauči da šutne spoljni felš...
pre 7 godina
Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
pre 7 godina
Naravno da moze. Samo ako citate teoriju i zapamtite mnogo toga pobedicete svakog komsiju. Nije to vise igre gde mora da se misli, proslo je vreme Boby Fishera, danas ako znas teoriju daleko ces da doguras.
pre 7 godina
Odlicno igram sah od rodjenja a inteligentan ocigledno nisam.
pre 7 godina
@Marko: Da li si svestan da bez navedene osnove polaziš od pretpostavke da one nisu nadprosečno inteligentne?
Uzgred, solidno igram šah i to mi je jedan od hobija, lako i brzo sam stigao do tog nivoa (u poređenju sa drugim igračima moje snage i šahovske titule) i vrlo sam inteligentan (imam rezultate zvaničnih testova koji to pokazuju), tako da moj slučaj govori u prilog ovoj teoriji, tj. u skladu je sa rezultatima istraživanja.
pre 7 godina
Ne bih mogao zamisliti da se posvetim samo jednoj stvari, npr. sahu. U osnovnoj skoli mi je bio interesantan, pohadjao sam sahovsku sekciju, ali mi je dosadilo. "Riziko" mi je mnogo interesantniji jer ucestvuje veci broj ljudi, uz opusteniju atmosferu, ali je cesto problem naci dovoljan broj ljudi raspolozenih za igru. Najvise sam se posvetio pikadu i stvarno mislim da sam dosao do svog maksimuma, tako da nikakvo dalje treniranje nije davalo bolje rezultate. Neki su bili talentovaniji i uz mnogo manje truda ostvarivali bolje rezultate, ali daleko od toga da im povremeno nisam mogao parirati. Kada bi me krenulo pogadjao sam i tri triple dvadesetke, ali imao sam problem u vaznijim mecevima. Moj kum me je najbolje opisao kada je rekao da sam "drćavac" (tremaroš).
pre 7 godina
Ovo je u potpunoj suprotnosti sa rezultatima Judit i Zurze Polgar.
pre 7 godina
sah je 70%intuicija(neka vrsta osjecaja gdje ide koja figura ) i 30%trening(upornost)
pre 7 godina
a bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
Nikako ako u obe partije igras istim figurama(toliko o inteligenciji).
pre 7 godina
Igram ceo zivot sah sa bratom, odnos pobeda je nekih 60:40 procenata za njega. Zatim on igra sa tatom, pobedjuje ga, tata igra sa mnom, pobedjuje me. Igram sa likom koji je trenirao, psihopatom zabrinjavajuce visokog IQ-a, odnos pobeda 50:50, ja pobedjujem sve ostale na tom mestu, on ove preostale. Sah je svakako za ljude visokog IQ-a ali ima i mnogo toga u taktici i fokusu na igru. Pobedjujes ako vidis korake unapred. Neki te korake bolje citaju i bolje se brane. Sah je magija, sah je ljubav. Sad mi se igra.
pre 7 godina
Citas li ovo Vranjo?
pre 7 godina
Ako pogledate samo nekoliko partija Mihalja Talja (ili Bobija Fisera) shvatite da se to ne moze navezbati ni za 4 zivota. To je mozak.
pre 7 godina
Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
To se zove varanje i nije svojstveno pravim majstorima ove magične igre već kafanski priučenim pacerima.
pre 7 godina
Svaka igra ima svoja pravila i svoja ograničenja. Svako može da nauči da igra, ako ga to zanima. Nije to fudbal pa da neko jednostavno ne može da nauči da šutne spoljni felš...
(Ra, 20. septembar 2016 14:50)
Da, svako može da nauči da igra ali ne može svako da bude dobar, to je poenta teksta.
pre 7 godina
"U intervjuu Hembrik kaže da je vežba verovatno važna za vrhunske rezultate na svakom polju, ali smatra da ne treba misliti da “svako može postići ono što želi samo na osnovu vrednog rada”."
Usput vam je rekao da nisu svi isto sposobni za sve, da isto vazi i za rase pasa, kao i rase ljudi. I rekao vam je da ne treba javno o tome da pricate iz samo jednog razloga: Uvreda na rasnoj osnovi. Inace je tacno.
pre 7 godina
'Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33) '
ti bi u stvari bio samo posrednik, i vuk'o bi njihove poteze.
oni bi igrali jedan protiv drugog!
pre 7 godina
Ja bih mogao da igram 2 meca
istovremeno protiv 2 najbolja na svetu,
i sigurno ne bih izgubio obe partije.
Mozgalica.
Kako bi to uspeo da uradim?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nothing wrong with me,
Evo kako bi ti to izveo,
Na jednoj tabli bi imao crne,na drugoj bele figure.Prvi potez belog-tvog protivnika bi ti igrao na drugoj tabli kao beli.Onda bi čekao odgovor crnog i taj potez bi ti preneo na prvu tablu kao odgovor svom protivniku koji ima bele figure.
Dakle,na dve ploče ti bi dobio 1 poen,tj. ne bi bio lošiji taman da su u pitanju svetski prvaci,a ti pacer.
Tvoja uloga u tim mečevima je samo prenos poteza tvojih protivnika,ako na jednoj tabli izgubiđ na drugoj si pobednik,ako je remi na jednoj-remi je i na drugoj tabli.
Ali,šah je nešto drugo.Lako i brzo se napreduje ko ga uči,talenat dolazi samo kod izjednačenih igrača po znanju-učenju.
Možete igrati svaki dan po nekoliko sati,ceo život i nećete napredovati dalje od druge kategorije,za šta je nekome potrebno dva meseca učenja.
Moj najdraži poraz je bio na ulici u Banjaluci-izgubio sam od dečaka koji je imao 9 godina,a napravio sam samo malu grešku na početku talijanske partije.
Čuo sam da on ima sestru još jačeg šahistu-oboje su bili ili jesu prvaci BIH.
Pozdrav iz Kneževa
pre 7 godina
Opet vi o Kolumbu. Koliko još Amerika čeka da bude otkriveno?
pre 7 godina
(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
Tako što bi kopirao poteze protivnika...
pre 7 godina
vrlo sam inteligentan (imam rezultate zvaničnih testova koji to pokazuju)
(VV, 20. septembar 2016 18:45)
IQ test? to je stvoreno za ljude sa kompleksima da im stvara jos vece komplekse. Intiligentan ces biti kad budes rekao "ja znam da nista ne znam"
pre 7 godina
Zapravo i ta izjava ima svoje ograde. Kompjuter sam po sebi ima inteligenciju daleko manju od ljudske, ali ima program sa ZNANJEM i pravilima, pomocu kog pobedjuje i najboljeg ljudskog igraca. Dakle, moguce je biti neinteligentan i uspesan, ako se razumeju svoja ogranicenja i ona kompenzuju sakupljenim znanjem. Uostalom, sve je stvar skale: genijalan covek je mnogo inteligentniji od nekog debila, ali nije beskonacno inteligentniji. Pomocu logike i nesto vise vremena i koncentracije, narocito uz pomoc zapisivanja, debil takodje moze doci do ispravnih zakljucaka. Ako pogledamo sta rade vrhunski intelektualci - pa isto to, samo brze!
Prema tome, ko dobro nauci sahovsku teoriju, bez obzira na inteligenciju, moci ce da ne izgubi od vecine bistrih sahovskih amatera sa kojima bude igrao.
pre 7 godina
Isto kao i kineski Weiqi (japanski: Go; korejski: Baduk), i tu je još očigledniji uticaj inteligencije, jer postoje ljudi koji iz prve nauče gomilu fazona, a neki ni posle 100 ponavljanja ne kapiraju osnovne principe.
Logičke i intelektualne igre obavezno treba uvesti u škole, i da budu jedan od faktora za formiranje naprednijih grupa učenika sa kojima će raditi najbolji nastavnici.
Većinu predmeta mnogi mogu da nabubaju, imamo gomilu odličnih studenata koji posle ni za šta nisu sposobni, osim za reprodukciju tog napament naučenog znanja.
Ali smisliti nešto novo... e, tu napamet naučeno bez imalo logike ne pomaže, ako nema razvijene kreativnosti.
A ovo školstvo ubija kreativnost kod većine dece.
Zato bi trebalo uvesti tzv. "mindgames" u škole kao obavezan predmet, jer tu deca bar mogu da pokažu malo kreativnosti.
pre 7 godina
Svako može da postane dobar u šahu, pod uslovom da je motivisan, da ima dobrog učitelja i da mnogo vežba. U šahu postoje pravila šta treba i šta ne treba raditi i to može svako da nauči, ako ga to zanima.
Ali da li svako može da postane vrhunski šahista? Ne može jer za to treba ono nedefinisano malo više koje izdvaja odlične i vrhunske od "samo" dobrih.
Da li je to nešto urođeno, što bismo nazvali "talenat" ili je samo pitanje lične motivacije i psihologije, ne znam, ali je za stizanje na vrh svakako obavezno.
Ako uporedimo sa kuvanjem: svako, ako je dovoljno lično motivisan i ima dobrog mentora, može da nauči da PRISTOJNO kuva. Ali da li svako može da bude VRHUNSKI kuvar? Naravno da ne!
Isto je i sa šahom. Ili sportom. Ili muzikom. Ili slikanjem, itd.
pre 7 godina
@nothing wrong with me
Tako što bi drugom igraču kopirao poteze koje ti igra prvi igrač. Ili bi pobedio prvog igrača ili bi prvi igrač pobedio drugog, tj ti.
pre 7 godina
@(nothing wrong with me, 20. septembar 2016 12:33)
Ali da obe igraš beli!
Ako jednu igraš kao beli, a drugu kao crni, očigledno je da ćeš kopirati poteze pa će obe table biti iste.
pre 7 godina
viš viš nikad ne bi rekao
pre 7 godina
Topla voda breg roni.
pre 7 godina
Pored inteligencije šah zahteva dobru koncentraciju, strpljenje, upornost, kreativnost, maštovitost, dobru memoriju i ono najvažnije: pružiti ruku protivniku čak i ako vas je pobedio jer ste napravili previd.
Vratimo šah u škole,bilo kao fakultativni predmet, bilo kao sekciju. Sigurna sam da još uvek ima dece koju će ta divna, drevna igra opčiniti.
pre 7 godina
Laslo Polgar je tvrdio drugacije - da svako moze sve da nauci, ukoliko radi dovoljno i pokusao da to dokaze na svojoj deci. E sada, sestre Polgar verovatno jesu inteligentne, tako da ne obaraju zakljucak ovog clanka. S druge strane, postavlja se i pitanje koliko je inteligencija urodjena, a koliko "naucena" u ranom detinjstvu...
pre 7 godina
Ja sam dobar u kartanju saha.
pre 7 godina
@Lola ja sam ubedjena da nije dokazao to sto je pokusao. Naime znam primere dece u koju se mnogo ulagalo od ranog detinjstva i koja nisu dala ocekivane rezultate. Naravno uz mnogo rada jesu uradila dosta al ne onoliko koliko se ocekivalo. Medjutim, sigurno da pravilan odgoj i usmeravanje moze da pomogne da se od deteta iznedri/izgradi/postigne najbolje sto moze.
pre 7 godina
Sada ste me demoralisali, taman htedoh da pocnem da ucim da igram sah. Ko zna zbog cega je to dobro.
pre 7 godina
Odlicno igram sah od rodjenja a inteligentan ocigledno nisam.
(Dzo, 20. septembar 2016 14:35)
Pa da te proverimo ?
pre 7 godina
Citao sam da inteligencija nije toliko bitna koliko je bitno "ucenje ili pamcenje" taktika. Dakle potrebno je da naucite "na pamet" sto vise resenja za odredjene situacije i da kad se nadjete u takvoj situaciji upotrijebite to nesto. Ja sam naucio par caka i dosta povecao rank, al i pored dosta igre ne mogu da predjem odredjeni nivo jer ne ucim i ne analiziram, sto ne znaci da bi neko inteligentniji sa til istim znanjem bio visi rank. Kazu da prosjecan velemajstor zna oko 100 000 partija, sto je isto kao da zavrsite 2 fakulteta. Zbog toga je Bobi Fiser prolupao, htio je da zna sve mogucnosti.. Napomena : Ovo je samo znanje i misljenje jednog rekreativca.
pre 7 godina
Ovo je svakako tema za diskusiju. Jer, ima upravo i suprotnih primera, kao što je priča o sestrama Polgar:
http://www.detinjarije.com/zadivljujuca-prica-o-sestrama-polgar-jednom-od-najdrskijih-ljudskih-eksperimenata/
pre 7 godina
@Trovač,
šah Vam je dosadan, a ribolov Vam nije dosadan:)Čudni:)
pre 7 godina
@verba volant...Mozda mi je sah dosadio jer sam i pored dosta truda bio tek malo iznad proseka, dok mi "Riziko" bas ide. Za to treba biti pomalo kvaran, ali sam uvek najavio ako raskidam neki privremeni pakt. Pecanje je nesto drugo. Neko jednostavno zabaci dubinku, pusti mozak na pasu i ceka. Ja vise volim match tehniku, jer je dinamicnija.
pre 7 godina
@Trovač,
samo sam se šalila. Moj muž takodje voli da peca, doduše, na pastrmskim vodama, Dok smo bili mladi ponekad sam išla i ja " da mrsim strunu", kako je govorio. On je mušičario , a ja sedela na kamenu i pecala na "čeku". Jednom sam uhvatila mrenu, borila se tako snažno da sam mislila da je ajkula.A adrenalin,ludilo.
Razumem strast preme ribolovu.
pre 7 godina
@verba volant...Siguran sam da onda znate koliko je ta navala adrenalina vredna cekanja.
39 Komentari
Sortiraj po: