Sreda, 14.09.2016.

12:33

"Lica iz prošlosti":Bregzit je bio zapravo "dimna zavesa"?

Referendum o izlasku Velike Britanije iz EU je trebalo da bude način za skretanje pažnje sa izveštaja ser Džona Čilkota o učešću Londona u invaziji na Irak.

Izvor: B92

"Lica iz prošlosti":Bregzit je bio zapravo "dimna zavesa"? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Mirko

pre 7 godina

Iz prve ruke mogu da ti kažem da je Amerika rado viđen i često poštovan partner u većem delu arapskog sveta, od Kuvajta preko Bahreina, Katara, Emirata, S.Arabije do Egipta, što se ni u jednom trenutku nije moglo reći za Irak i rahmetli Huseina.

Neki tajni centar moći puni glavu građanima Srbije besmislicama od 1990. i ništa se tu ne može uraditi dok ljudi ne počnu da razmišljaju svojim glavama.
(DXB, 14. septembar 2016 17:09)

Iz prve ruke mogu da ti kažem da sve države koje si naveo su među poslednjih diktatorskim i autokratskim državama na svetu. Od demokratije nemaju ni pola D. Da nemaju naftu, već bi ih odavno Ameri prevaspitavali i uvodili demokratiju, ali pošto imaju, jel, oni su sad super.
Njima je dozvoljeno da dalje "uvode demokratiju" u region i da ga izvoze i u Rusiju. Srećom da ih je Putin pozvao, pre olimpijade u Sočiju i rekao:
Ako budete napravili neki problem, baciću vam BOMBU i sve ću vas pobiti!

Eto, tolko o američkim demokratskim pudlicama.

"Tajni centar" - ovde je prijatelju ceo jedan narod BOMBARDOVAN, dok je CNN objavljivao logističku podršku i opravdanja. Da hoću da gledam iluzije, propagande i filmčiće, pre bih gledao neki dobar film nego CNN.
Smešan si.

Mirko

pre 7 godina

Mirko@ sve si rekao osim da ce ta ista Nemacka morati da klekne pred Rusima.
(sve se zna..)

Istina. Hvala ti! Naime, Bavarska koja je motor Nemačke, zahteva preko svojih organa i predstavnka da se politika prema Rusiji promeni jer je pogubna za njih i za celu Nemačku.
Lako je proveriti, ko ne veruje.
Italijani su takođe glasali za ukidanje sankcija Rusiji. Sad se "ubeđuju" u EU, pošto tamo svako misli za sebe ali moraju mesecima da se "usaglašavaju", čitaj ubeđuju i trguju sa ja-tebi-ti meni.

Puno pozdrava iz dijaspore

pre 7 godina

Prijatelju iz Dijaspore,


Interesantno vidis srpsku I "dijsporsku" demokratiju. Po meni nema tu nikakve razlike. Ko ima cerupa onog ko ima malo da ima jos manje a ovaj jos vise. Samo su sitemi napredniji u dijaspori ali su rezultati isti.

U dijaspori je vise zakona ali se isti obilaze na visem nivou dok se kod nas kokosari.
(Mr X, 14. septembar 2016 18:45)

Imaš demokratsko pravo na svoje mišljenje, kao što i ja imam demokratsko pravo da biram šta ću da mislim i koga ću da slušam. U principu, sve je kako si rekao - samo suprotno od toga. Ja nikoga ne čerupam, niti mene bilo ko čerupa. Nemam pojma kako je "na višem nivou", puna je Srbija eksperata opšte prakse koji su Rotšildima i Romanovima držali sveću, ja nisam jedan od tih.

Za demokratiju sam zainteresovan iz prostog razloga što želim sigurnost i pravnu regulisanost sebi i svojoj deci na ulici, u školi, u bolnici, kod kuće, u gostima, na putovanju. Što se novca tiče, mesečno zarađujem desetak prosečnih srpskih plata, letujem, zimujem, prolećujem i jesenjujem, ne žalim se. Tržište je surovo, ali nije anarhija i džungla, naprotiv, zakoni su svetinja. Sve ovo pišem zbog omladine u Srbiji koja čita ovo: kada napuste Srbiju moraće sve da zaborave ukoliko žele uspeh u inostranstvu. Te srpske budalaste priče važe još samo u beogradskom krugu dvojke i enklavama od Jaše Tomića do Jarinja. Neprimenjiva je ta "mudrost" bilo gde napolju, ničemu ne služi, nesvrsishodno gubljenje vremena i zatupljivanje.

Dejan Lučić

pre 7 godina

Tamo nema ni potrebe da se kradu jer i onako vlada diktatura koja je ponudila dve iste opcije, propaganda je gora nego u vreme Staljina. Dovoljno je otici u SAD, popricati sa par stotina Amerikanaca pa videti da svi imaju skoro isto misljenje, tj iluzije, koje su im servirane sa strane istih 5 medijskih kuca. Nekada je bilo drugacije, doduse
(Zile, 14. septembar 2016 17:32)

Potpuno si u pravu.

Što je mnogo - dosta je

pre 7 godina

Amerikanci napali Nemacku? Nisu se Amerikanci u Normandiji iskrcali zbog Nemaca...
(u skolu, 14. septembar 2016 18:16)

Ne, Amerikanci su se iskrcali u Normandiji zbog Aboridžina na periferiji Sidneja, to je bar opšte poznata stvar.

Ja razumem da je bolno to što su Amerikanci sa par šamara neutralisali uspešno velikosrpsku politiku i vratili nas u okvire koji nam pripadaju i u kojima nam je mesto, ali je neopravdano ići toliko daleko sa revizijom istorije, pa postavljati teze da su Amerikanci bili okupatori protiv nedužnih nacista i Hitlera i nemačkog suvereniteta i teritorijalnog integriteta.

cobo

pre 7 godina

Pozdrav iz dijaspore *
Ne znam u kojoj zemlji budes,i kakva je tamo demokratija ? Evo ja u Nemackoj,demokratski i slobodni izbori,dolaze stare bake i dedovi i odredjuju sudbinu deci i unucima !
Znaci demokratija ti je svake cetiri godine,taj jedan dan,imas pravo izabrati ko ce da ti vlada i opet cekaj cetiri godine .Ili je kod tebe bolje ?!

Emigrant

pre 7 godina

(Mirko, 14. septembar 2016 17:36)

Velike sile nisu nužno demokratski uređene iznutra (Sovjetski savez), a što se spoljne politike tiče - tu važi jedno pravilo koje se zove: interes. Ako je nekoj sili u interesu da gradi bezbednost u nekom delu sveta, gradiće je, ako nije, neće. Iluzija u Srbiji je da će se Kina ili Rusija ili X ponašati drugačije kada/ako smeni Ameriku na mestu svetske sile broj 1. Rusi bi najbolje na svetu obožavali da opet patroliraju Berlinom i gaze ljude tenkovima po Pragu i Bratislavi. Kinezi bi voleli da kontrolišu i Tajvan i sve vode do San Franciska, Njujorka i Paname.

Ne treba se gubiti u velikim pričama. Posle gubitka RSK, integracije RS u BiH i samostalnosti Kosova, Amerika i EU su zainteresovane za bezbednost tog dela Evrope. Građani Srbije sada imaju izbor: ili da gradimo demokratsku državu i održivu ekonomiju i priključujemo se civilizovanom svetu, ili da kreiramo nestabilnost u Srbiji u nadi da će se ona preliti preko granica. Pošteno je reći narodu da druga varijanta podrazumeva kockanje koje podrazumeva stavljanje u ulog Vojvodine, Sandžaka, Preševa, Medveđe i Bujanovca. Pismeni i zreli ljudi će izabrati opciju 1, ali ukoliko narod demokratski izabere opciju 2, ja nemam problem... samo srpsku kuknjavu na svetsku nepravdu ne slušam principijelno od 2003. pa ne bih ni posle izbora varijante broj 2.

Nemam ni uši, ni vremena za to.

Dobronamernik

pre 7 godina

Meni je interesantno to što se na Zapadu javljaju priče i u medijima i u stručnim i političkim krugovima da postoji mogućnost da su intervencije u Iraku i Libiji bile greška. Nigde nikad nisam pročitao, ni čuo da je bilo ko intervencije u Avganistanu i SRJ označio kao potencijalne greške.

Kosovo priznaju kao nezavisnu državu, Miloševića kao malog Hitlera i krenuli su dalje, jednoglasno, ovo uopšte nije bilo kakva tema za bilo koga van relacije Horgoš-Vranje.

Mr X

pre 7 godina

Prijatelju iz Dijaspore,


Interesantno vidis srpsku I "dijsporsku" demokratiju. Po meni nema tu nikakve razlike. Ko ima cerupa onog ko ima malo da ima jos manje a ovaj jos vise. Samo su sitemi napredniji u dijaspori ali su rezultati isti.

U dijaspori je vise zakona ali se isti obilaze na visem nivou dok se kod nas kokosari. Kad bi nasem demokrati rekao dans 100.000 ili za mesec dana million on bi rekao dans 100.000.

Sve je to isto sem ako nije sociajlizam.

Pozdrav iz dijaspore

pre 7 godina

Pozdrav iz dijaspore *
Ne znam u kojoj zemlji budes,i kakva je tamo demokratija ? Evo ja u Nemackoj,demokratski i slobodni izbori,dolaze stare bake i dedovi i odredjuju sudbinu deci i unucima !
Znaci demokratija ti je svake cetiri godine,taj jedan dan,imas pravo izabrati ko ce da ti vlada i opet cekaj cetiri godine .Ili je kod tebe bolje ?!
(cobo, 14. septembar 2016 18:10)

Pa šta ćeš u toj nedemokratskoj Nemačkoj? Ne časi časa, vraćaj se u Srbiju ili emigriraj u Iran, Severnu Koreju ili Zimbabve, šta se patiš tu sa babama i dedama?

DXB

pre 7 godina

Napravise oni cudo u arapskom svetu, napadose Irak na pravdi Boga i nikom nista.
(Gile, 14. septembar 2016 16:04)

Iz prve ruke mogu da ti kažem da je Amerika rado viđen i često poštovan partner u većem delu arapskog sveta, od Kuvajta preko Bahreina, Katara, Emirata, S.Arabije do Egipta, što se ni u jednom trenutku nije moglo reći za Irak i rahmetli Huseina.

Neki tajni centar moći puni glavu građanima Srbije besmislicama od 1990. i ništa se tu ne može uraditi dok ljudi ne počnu da razmišljaju svojim glavama.

Lacerta

pre 7 godina

I posle mi neko kaže da moram da razdvajam narod od politike njihovih vođa, da Amerikanci ne mrze nikoga, vole sve nacije, samo eto njihovi političari vode drugačiju politiku. Ne gospodo, očigledno je taj narod odgovoran koliko i njihove vođe, i tako ću ih i ja doživljavati.
(only fools and horses, 14. septembar 2016 16:35)

U redu, možeš i tako da "doživljavaš": narod je odgovoran isto koliko i njegove vođe.

Ali samo pod uslovom da ta tvoja "mudros'" važi za SVE narode, bez izuzetka, dakle i za Srbe, OK?

Posle nemoj da se ljutiš ako neko pamea kao ti kaže "ja doživljavam da su SVI Srbi, do poslednjeg, odgovorni za politiku S.Miloševića ili bilo kog drugog političara kojeg sebi izaberu i zato treba da snose posledice, kakve god bile. Pa makar te posledice bile i bombardovanje!"

Kako ti se to sviđa? Ili, možda ne sviđa?

Mirko

pre 7 godina

(Emigrant, 14. septembar 2016 16:58)

Evo pročitao sam šta si napisao i svaka rečenica za sebe ima smisla.
Ali kad se sve sagleda, ti govoriš o demokratiji, da kažem zagovaraš je,
pri čemu istovremeno govoriš da ne postoji globalna bezbedonosna stabilnost i da je to činjenica. Sad je pitanje, da li se te demokratije koje su najjače sile - nisu potrudile da obave posao, ili možda su one te koje za svoju održivost traže da takvi ratovi i nebezbednost postoje?
Ili možda misliš da ništa neće biti kako valja dok svi ne postanemo Švajcarska? Ima mnogo ljudi na planeti koji ne bi ni želeli da žive u Švajcarskoj zbog milion razloga, tako da treba odustati od nekog globalnog "američkog sna" od koga su i sami ameri odustali. Pre svega zato što je on trajno gledano nerealan jer se bazira na nenormalnom dugu i štancanju para, i vojnom moći, a svi se ti faktori evidentno srozavaju što svi možemo da posvedočimo. Ne kažem da će preko noći da se dese promene, ali mislim da se strahovito stvari ubrzavaju - to je isto očigledno.

Zile

pre 7 godina

"SAD i Velika Britanija jesu demokratske države makar svakih mesec dana napadale neku državu, jer nemaju diktaturu, ne kradu se izbori"

Ko kaze da se tamo ne kradu izbori? A Dzordz Bus Junior?

Tamo nema ni potrebe da se kradu jer i onako vlada diktatura koja je ponudila dve iste opcije, propaganda je gora nego u vreme Staljina. Dovoljno je otici u SAD, popricati sa par stotina Amerikanaca pa videti da svi imaju skoro isto misljenje, tj iluzije, koje su im servirane sa strane istih 5 medijskih kuca. Nekada je bilo drugacije, doduse

only fools and horses

pre 7 godina

Slučajnost ili ne, ali Amerika nikada nije napala Švajcarsku, Češku, Australiju ili Portugaliju. Napali su pre 60ak godina Nemačku i Japan, diktature odgovorne za sprovođenje genocida. Napali su Irak i Libiju čiji su diktatorski režimi direktno odgovorni za smrt hiljade ljudi. Ista priča i sa SR Jugoslavijom.
...
(Emigrant, 14. septembar 2016 16:58)

E pa sjajno, ajmo aplauz za Amerikance. Postoje države koje nisu napali.
I zar zaista neko ima obraza da pravda uništenje Iraka i Libije diktaturom njihovih vođa. Jeste li svesni da pravdate smrt 500.000 dece, kao što je Olbrajtova rekla - vredelo je. Pa samo pogledajte na šta sada liče te zemlje. Ako su ti diktatori odgovorni za smrt hiljade ljudi, onda valjda smatrate da nije problem što su Amerikanci direktno i indirektno krivi za smrt miliona. I pri tom napadaju nekog zato što je diktator uz pomoć još većeg diktatora, kao što je Saudi porodica.
Ne gospodine, možete da budete NATOfil, Amerofil, što god hoćete, ali opravdanje ne postoji, ni najmanje, samo ogroman zločin za koji niko nije odgovarao.

Mexicanac

pre 7 godina

Zavera ili ne, to se već dešavalo sa Srbijom kad je bombardovana. Razlog je bio sličan - impič Klintona, a njega to gotovo ništa nije koštalo, samo je malo pripucao vojskom nato, imao je i besplatan trening, nije prošao kako je očekivao, ali je ostvario cilj zbog koga je sve to uradio.
Dakle, moguće je i ovo.
(Mirko, 14. septembar 2016 14:00)

Netacna I jako opasna tvrdnja. Mi smo bombardovani zato sto smo kao gradjani na legalan nacin dali podrsku rezimu koji je deset godina destabilizovao region I napravio tri rata. Doduse na ovo za Kosovu je SM imao zeleno svetlo od Amerikanaca da brzo resi ali se ovom osladila ponovna siva zona I sverc, pa je onda imao opet jos jedno zeleno svetlo da resi u zamenu za Americku bazu I na kraju se sve zavrsilo kako se zavrsilo.

Emigrant

pre 7 godina

Napadneš jednu suverenu zemlju bez ikakvog opravdanog razloga.
(only fools and horses, 14. septembar 2016 16:35)

Slučajnost ili ne, ali Amerika nikada nije napala Švajcarsku, Češku, Australiju ili Portugaliju. Napali su pre 60ak godina Nemačku i Japan, diktature odgovorne za sprovođenje genocida. Napali su Irak i Libiju čiji su diktatorski režimi direktno odgovorni za smrt hiljade ljudi. Ista priča i sa SR Jugoslavijom.

Prosto, ne važe više definicije neprikosnovenog suvereniteta i integriteta država kao u doba Tita i Nesvrstanih. Pa i tada je Vijetnam napao Crvene Kmere u Kambodži kada su leleci i kuknjava obespravljenih i izmučenih stigli do neba. U današnjem svetu je dovoljno da se lokalni diktator zaigra malo više na račun ljudi kojima želi da se nametne kao robovlasnik, uz pojavu geopolitičkih i ekonomskih interesa, eto Amerike, Britanije, NATOa ili Rusije da izruči bombe i pošalje pešadiju kad sve bude poravnato sa kotom nula...

Ovo je postao zakon planete na kojoj živimo. Kao gravitacija. Glupo je da budeš za ili protiv gravitacije, zar ne? Gravitaciju samo konstatuješ kao deo realnosti u kojoj živiš i onda pokušavaš da budeš uspešan, a ne neuspešan, proživiš život što kvalitetnije, a potomstvu ostaviš što bolju državu i perspektive.

only fools and horses

pre 7 godina

"Pauel je uputio odgovor Strou, u kom je naveo da sve što je Čilkot naveo u izveštaju nije izazvalo veći efekat u američkoj javnosti, kao i da oseća da se neće napraviti “veća galama“ i da će sve to polako prestati da bude zanimljivo."

Napadneš jednu suverenu zemlju bez ikakvog opravdanog razloga. Izazoveš smrt na milione ljudi, dece, uništiš, razoriš i ostaviš nesagledive posledice. Ostaviš posledice koje traju i 15 godina posle toga bez ikakve naznake oporavka.
A zatim kad sve maske padnu, kad se ispostavi da su svi razlozi za napad bili lažni i izmišljeni, i kad se to i zvanično obelodani, u Američkoj javnosti to ne izazove nikakav efekat, niti im je to interesantno više od 2-3 dana. Čak i u Britanskoj javnosti to ne izazove skoro nikakav efekat, niko ne odgovara, jedino eto rođaci poginulih vojnika pokušaju na osnovu toga da dobiju neke pare.
I posle mi neko kaže da moram da razdvajam narod od politike njihovih vođa, da Amerikanci ne mrze nikoga, vole sve nacije, samo eto njihovi političari vode drugačiju politiku. Ne gospodo, očigledno je taj narod odgovoran koliko i njihove vođe, i tako ću ih i ja doživljavati.

Zamajavanje

pre 7 godina

Forsiranje crno-bele podele sveta. Mi "dobri" i oni "zli" To o politici i dimnim zavesama. Ako se toliko manipuliše, gdje je demokratija?
A sad o EU. Jedna paralela sa burzom. Nepisano pravilo je kad svi kupuju deonice (čistaćice, vozači tramvaja, taxisti) to je signal da sto prije napustiš burzu. Tako i EU i Bregzit. Čim su Britanci videli da u EU ulaze Balkanci i Turci, shvatili su da to više nije dobro društvo i pobegli glavom bez obzira. Problem siromašnih je što u svemu kasne. Tako i čistačica dok je do nje došao glas da se isplati nešto kupiti to je već zastarela informacija. Dok je Balkan postao "spreman" za EU, EU je već dala najbolje od sebe. Ostale su samo mrvice i problemi. Tragedija siromašnih je što više veruju drugima nego sebi.

Pozdrav iz dijaspore

pre 7 godina

A i da su nas primili, kako bi mi primili NATO?? To niko ne bi prihvatio, samo bi izbio građanski rat i bilo bi mnogo gadno.
(Mirko, 14. septembar 2016 14:58)

Kakav građanski rat? U kom veku ti živiš? Srbija priznaje Kosovo, ulazi u EU i NATO i uvodi sankcije Rusiji sa jednodnevnim demonstracijama u Beogradu na kojima neće biti više od 15.000 ljudi. Kraj priče.

Pozdrav iz dijaspore

pre 7 godina

gdje je demokratija?
(Zamajavanje, 14. septembar 2016 16:01)

Jedan od opasnijih propusta naše osnovne škole je neobjašnjavanje deci da se demokratija isključivo tiče unutrašnje organizacije države. Spoljna politika bilo koje države ne može biti demokratska ili nedemokratska. To je kao da pokušavaš rezultat košarkaške utakmice da predstaviš u golovima. Severna Koreja je nedemokratska država bez obzira da li će napasti Južnu Koreju. SAD i Velika Britanija jesu demokratske države makar svakih mesec dana napadale neku državu, jer nemaju diktaturu, ne kradu se izbori, funkcionišu sudovi, menjaju se predsednici odnosno premijeri, ministri, politike, sastavi parlamenata, održavaju se izbori, a sve po proceduri i zakonima.

Nije Amerika počistila Libiju i Irak, jer je širila demokratiju, nego iz svojih interesa. Ne brani Rusija Asada što voli Siriju i demokratiju, nego iz svojih interesa. Tek kada počnemo da razlikujemo demokratiju od spoljne politike, prilazimo suštini: na stranu spoljna politika i EU, koliko je demokratija napredovala u Srbiji? Jel nam rade sudovi i Skupština? Jel se kradu izbori? Jel Ustav neprikosnoven? Jel moguće da se pojavi neki idiot i zavede totalnu diktaturu? Jel su slobodni mediji? Jel se poštuju zakoni i slobode fizičkih i pravnih lica? Jel se plaća porez i jel se taj novac troši adekvatno? Jel ugovor važi ili ne?

Odgovori na ova pitanja veze nemaju ni sa NATOm, ni sa Amerikom, ni sa Rusijom, ni sa Kosovom, ni sa Dodikom, ni sa ustašama.

Vuk

pre 7 godina

@mirko


Previse citas Sputnjik i ostale opskurne Putinove propagandiste... To je tipicna staljinisticka glupost koja najavljuje raspad EU i kraj "trulog zapada" decenijama. A taj kraj nikako da dodje. EU sve brojnija, iseljavanje iz Rusije sve vece, njeno tehnolosko zaostajanje i zavisnost od gasa i dalje trend..

Ljudi, prodje vam zivot u diletantskim analizama geopolitike , analizama koje nikad nista pogodile nisu..

Gile

pre 7 godina

Napravise oni cudo u arapskom svetu, napadose Irak na pravdi Boga i nikom nista. Za nas su imali opravdanje i tu se otprilike niko ne pita kako su napali Srbiju bez UN, nikom nista, opusteno SAD i nj. poltroni izivljavaju se nekaznjeno nad nekim ko ne moze da im vrati. Junacine, napadnite Kinu, Rusiju ili Iran?

Evropljanin

pre 7 godina

EU je brod koji će potonuti, najkasnije do proleća iduće godine.
(Mirko, 14. septembar 2016 14:58)

Bez uvrede, ništa lično, ali tvoja analiza je cela manjkava sa još manjkavijim zaključkom. Da sam na tvom mestu, ukoliko se EU ne raspadne do 21. juna 2017. - prestao bih da bilo šta analiziram iz oblasti geopolitike, ekonomije i EU. Smatrao bih da sam tolikim promašajem svrstao sebe u intenzivno nekompetentne ljude za te oblasti i ne bih više trošio vreme tu. Da ne idemo sada u prošlost, 1989. sam kao dečak prvi put u Beogradu slušao predviđanja da će da se raspadnu Sjedinjene Američke Države "najkasnije do proleća", a raspali se Sovjetski savez i Jugoslavija. Sjedinjene Američke Države i NATO nikad jači od osnivanja, kidišu na granice Rusije iz ni oni sami ne znaju koliko pravaca. Estonija, Letonija, Ukrajina, Crno more, biraj...

Ukoliko Nemačka sa svojom drugom po obimu izvoza ekonomijom na svetu (iza Kine) politički odluči da joj je EU prioritet, a bez saplitanja od strane UK - EU postaje federacija. Neće taj put biti začinjen medom i mlekom, naprotiv, biće tu velikih troškova, bolova, lomova i problema, ali će Nemačka to izgurati u blisko-srednjem vremenskom okviru.

Zato i kažem da bi Srbija mogla imati problem, jer ukoliko do tog trenutka ne izboksuje članstvo i ne dočeka kraj EU reformi uz Hrvatsku, Bugarsku, Rumuniju, Slovačku i druge siromašnije članice EU... biće suočena sa drastično kompleksnijim standardima EU: NATO ili EUTO, evro, Šengen...

Милош

pre 7 godina

Не бих рекао да су то "владари из сенке", већ једноставна медијска манипулација, "спиновање". О томе је говорио Чомску у књизи "Manufacturing Consent".

Srbin

pre 7 godina

Mantra u Srbiji je od 1991. do 2000. bila: jeste da ti je plata od dve do 50 maraka, jeste da su korupcija i javašluk svuda oko tebe, jeste da kao običan građanin imaš problem da organizuješ biološki opstanak sebe i svoje porodice, ali čekaj da napravimo Veliku Srbiju/Jugoslaviju, kavijar, losos i šampanjac će u potocima teći Srbijom i biće ti glupo što si se žalio.

Sada je mantra u Srbiji: jeste da radiš za 150 do 250 evra, jeste da je situacija bezizlazna, jeste da Srbija ima najviše bolesnih, nepismenih, nezaposlenih i bednih ljudi u Evropi, ali čekaj da se raspadnu EU, NATO i Amerika, oslobodiće nas Rusi opet, vratićemo Kosovo, a nećemo morati da vraćamo sve kredite koje smo podigli.

Sve se svodi na: "ne lipši, magarče do zelene trave". Ne konstatujemo uopšte realnost ove planete.

Mirko

pre 7 godina

Zavera ili ne, to se već dešavalo sa Srbijom kad je bombardovana. Razlog je bio sličan - impič Klintona, a njega to gotovo ništa nije koštalo, samo je malo pripucao vojskom nato, imao je i besplatan trening, nije prošao kako je očekivao, ali je ostvario cilj zbog koga je sve to uradio.
Dakle, moguće je i ovo.

Nesa

pre 7 godina

Jedini problem ovde je hronologija koju iz nekog razloga zamagljujete. Referendum je zakazan pre izvestaja. Ako su pre izvestaja znali za izvrestaj, mogli su mnogo lakse da zabasure nego sa komplikovanim referendumom. Seks skandal nekog iz kraljevske porodice bi bio dovoljan.

Mirko

pre 7 godina

(Evropljanin, 14. septembar 2016 13:47)

Lepa analiza, ali zaključak je manjkav. Vidiš da lagano izbija trgovinski rat izeđu EU i Amerike, i on se realno neće završiti u korist Amerike.
Istovremeno, mnoge članice ne podržavaju ekonomsku politiku EU prema Rusiji, a Nemačka neće još dugo moći da štampa novac bez pokrića.
Češka se izjasnila da neće biti više štit Nato-a, Mađarska je na izlaznim vratima, Grčka i ostale grcaju u dugovima a nema ko da im pomogne osim Rusije.
Cia je preuzela bezbedonosne službe, tako da nije isključeno da bude ozbiljnih s... nja.
Austrija nije platila dve rate EU, a po svemu sudeći neće ni da ih plati jer loše stoje, koliko god to besmisleno zvučalo. Razdire ih izbeglička kriza kao i celu EU. Svi gledaju kako da se toga ratosiljaju, kao i Englezi.
EU je brod koji će potonuti, najkasnije do proleća iduće godine.
Već sada je zvanično rečeno da se EU više neće širiti, samo što nije nacrtano, pa se pravimo ludi, ali će realnost da nas udari, kao što je i Turke koji su čekali na članstvo 53 godine a nikad ga neće ni dočekati.
Zna se da ni mi od starta nismo bili predviđeni da uđemo u EU, samo što to niko nije smeo javno da kaže - ni od naših ni od njihovih. Igrala se igra da bi neko uzeo pare na ovu priču.
Da JESU hteli, odavno bi mi bili deo EU, isto kao što su hteli Ukrajinu naprasno da prime.
Džabe pričamo.
A i da su nas primili, kako bi mi primili NATO?? To niko ne bi prihvatio, samo bi izbio građanski rat i bilo bi mnogo gadno.

Logika

pre 7 godina

Netacno, proveravao sam hronologiju. Cilkot je prvi u oktobru 2015. najavio izvestaj za jul 2016. Da je trebalo da zamagli izvestaj, Kameron bi zakazao referendum (Bregzit) posle Cilkota - sredinom ili krajem jula, u avgustu, a ne u junu pre izvestaja. Drugo, Cilkot optuzuje Blerovu vladu (laburisti), a konzervativce na vlasti bas briga za Blera, odgovaraju im optuzbe na njegov racun. Dakle, nema logike da Bregzit zamagljuje Cilkota.

Evropljanin

pre 7 godina

Ni inicijatori, ni najveće pristalice opcije za izlazak UK iz EU nisu očekivale pobedu. Sada je aktualna varijanta "Pirova pobeda" sa elementima "Tresla se gora, rodio se miš". Britanci će po svaku cenu želeti da zadrže pristup evropskom tržištu i drugim tekovinama EU... što će voditi ka tome da će u budžet EU kao ne-članica uplaćivati 10% ili 20% manje novca u odnosu na period kada je UK bila članica EU. Smešna ušteda, a gube pravo glasa dok je taj glas bio najveća prepreka za reformisanje EU. U principu, ruke najviše trljaju Nemci. EU će postati superdržava sa jednom valutom, jednom granicom i jedinstvenim sistemom odbrane. Da je Rusija bila pametna, da nije prisvojila Krim, sada bi bila u poziciji da se nametne kao EU partner broj 2 ili čak broj 1. Ovako je za očekivati da će Ameri Briselu i Berlinu opet ponuditi ponude koje se ne mogu odbiti. Žao mi je samo što Srbija neće ni za 20 godina ispuniti sve standarde za ulazak u novu EU.

Millan

pre 7 godina

Podsjeća li vas to na "ustaše" i "četnike" na grafite, na tuču na "nacionalnoj" osnovi, na navijačke derneke, na optužbe druge strane iz visokih krugiva politike, pretnje referendumom? Piše se o proizvedenim i naručenim događajima koji su bez značaja (bez značaja su jer su naručeni, umjetno stvoreni) da bi se sakrilo nešto mnogo važnije kao priznanje Kosova, kao prekid veza sa Rusijom (vojnih i vanjskopolitičkih), Savamala, zaduživanje, iseljavanje, razne afere i izdaja nacionalnih interesa. To isto vrijedi i za Hrvatsku, i BiH, i Kosovo, i Makedoniju, čak i za Sloveniju, pa i generalno za svjetsku politiku u odnosu na domaću publiku.

Mcgregor

pre 7 godina

Sve sto se desi, a da je tako velika i strasna vest kao sto je Bregzit, izbeglice i tome slicne stvari su u stvari zavesa za neke druge i mnogo ozbiljnije stvari koje odradjuju oni iz senke.

menjam nick

pre 7 godina

Tako stvari funkcionisu danas.. Cesto vole ljudi da ovde napisu "hleba i igara", i to izgleda stvarno jeste slucaj.. Usmeravanje paznje javnosti na nebitne stvari, dok oni iza ledja rade sta hoce..

Mcgregor

pre 7 godina

Sve sto se desi, a da je tako velika i strasna vest kao sto je Bregzit, izbeglice i tome slicne stvari su u stvari zavesa za neke druge i mnogo ozbiljnije stvari koje odradjuju oni iz senke.

menjam nick

pre 7 godina

Tako stvari funkcionisu danas.. Cesto vole ljudi da ovde napisu "hleba i igara", i to izgleda stvarno jeste slucaj.. Usmeravanje paznje javnosti na nebitne stvari, dok oni iza ledja rade sta hoce..

Millan

pre 7 godina

Podsjeća li vas to na "ustaše" i "četnike" na grafite, na tuču na "nacionalnoj" osnovi, na navijačke derneke, na optužbe druge strane iz visokih krugiva politike, pretnje referendumom? Piše se o proizvedenim i naručenim događajima koji su bez značaja (bez značaja su jer su naručeni, umjetno stvoreni) da bi se sakrilo nešto mnogo važnije kao priznanje Kosova, kao prekid veza sa Rusijom (vojnih i vanjskopolitičkih), Savamala, zaduživanje, iseljavanje, razne afere i izdaja nacionalnih interesa. To isto vrijedi i za Hrvatsku, i BiH, i Kosovo, i Makedoniju, čak i za Sloveniju, pa i generalno za svjetsku politiku u odnosu na domaću publiku.

Mirko

pre 7 godina

Zavera ili ne, to se već dešavalo sa Srbijom kad je bombardovana. Razlog je bio sličan - impič Klintona, a njega to gotovo ništa nije koštalo, samo je malo pripucao vojskom nato, imao je i besplatan trening, nije prošao kako je očekivao, ali je ostvario cilj zbog koga je sve to uradio.
Dakle, moguće je i ovo.

Logika

pre 7 godina

Netacno, proveravao sam hronologiju. Cilkot je prvi u oktobru 2015. najavio izvestaj za jul 2016. Da je trebalo da zamagli izvestaj, Kameron bi zakazao referendum (Bregzit) posle Cilkota - sredinom ili krajem jula, u avgustu, a ne u junu pre izvestaja. Drugo, Cilkot optuzuje Blerovu vladu (laburisti), a konzervativce na vlasti bas briga za Blera, odgovaraju im optuzbe na njegov racun. Dakle, nema logike da Bregzit zamagljuje Cilkota.

Mirko

pre 7 godina

(Evropljanin, 14. septembar 2016 13:47)

Lepa analiza, ali zaključak je manjkav. Vidiš da lagano izbija trgovinski rat izeđu EU i Amerike, i on se realno neće završiti u korist Amerike.
Istovremeno, mnoge članice ne podržavaju ekonomsku politiku EU prema Rusiji, a Nemačka neće još dugo moći da štampa novac bez pokrića.
Češka se izjasnila da neće biti više štit Nato-a, Mađarska je na izlaznim vratima, Grčka i ostale grcaju u dugovima a nema ko da im pomogne osim Rusije.
Cia je preuzela bezbedonosne službe, tako da nije isključeno da bude ozbiljnih s... nja.
Austrija nije platila dve rate EU, a po svemu sudeći neće ni da ih plati jer loše stoje, koliko god to besmisleno zvučalo. Razdire ih izbeglička kriza kao i celu EU. Svi gledaju kako da se toga ratosiljaju, kao i Englezi.
EU je brod koji će potonuti, najkasnije do proleća iduće godine.
Već sada je zvanično rečeno da se EU više neće širiti, samo što nije nacrtano, pa se pravimo ludi, ali će realnost da nas udari, kao što je i Turke koji su čekali na članstvo 53 godine a nikad ga neće ni dočekati.
Zna se da ni mi od starta nismo bili predviđeni da uđemo u EU, samo što to niko nije smeo javno da kaže - ni od naših ni od njihovih. Igrala se igra da bi neko uzeo pare na ovu priču.
Da JESU hteli, odavno bi mi bili deo EU, isto kao što su hteli Ukrajinu naprasno da prime.
Džabe pričamo.
A i da su nas primili, kako bi mi primili NATO?? To niko ne bi prihvatio, samo bi izbio građanski rat i bilo bi mnogo gadno.

Nesa

pre 7 godina

Jedini problem ovde je hronologija koju iz nekog razloga zamagljujete. Referendum je zakazan pre izvestaja. Ako su pre izvestaja znali za izvrestaj, mogli su mnogo lakse da zabasure nego sa komplikovanim referendumom. Seks skandal nekog iz kraljevske porodice bi bio dovoljan.

Gile

pre 7 godina

Napravise oni cudo u arapskom svetu, napadose Irak na pravdi Boga i nikom nista. Za nas su imali opravdanje i tu se otprilike niko ne pita kako su napali Srbiju bez UN, nikom nista, opusteno SAD i nj. poltroni izivljavaju se nekaznjeno nad nekim ko ne moze da im vrati. Junacine, napadnite Kinu, Rusiju ili Iran?

Pozdrav iz dijaspore

pre 7 godina

gdje je demokratija?
(Zamajavanje, 14. septembar 2016 16:01)

Jedan od opasnijih propusta naše osnovne škole je neobjašnjavanje deci da se demokratija isključivo tiče unutrašnje organizacije države. Spoljna politika bilo koje države ne može biti demokratska ili nedemokratska. To je kao da pokušavaš rezultat košarkaške utakmice da predstaviš u golovima. Severna Koreja je nedemokratska država bez obzira da li će napasti Južnu Koreju. SAD i Velika Britanija jesu demokratske države makar svakih mesec dana napadale neku državu, jer nemaju diktaturu, ne kradu se izbori, funkcionišu sudovi, menjaju se predsednici odnosno premijeri, ministri, politike, sastavi parlamenata, održavaju se izbori, a sve po proceduri i zakonima.

Nije Amerika počistila Libiju i Irak, jer je širila demokratiju, nego iz svojih interesa. Ne brani Rusija Asada što voli Siriju i demokratiju, nego iz svojih interesa. Tek kada počnemo da razlikujemo demokratiju od spoljne politike, prilazimo suštini: na stranu spoljna politika i EU, koliko je demokratija napredovala u Srbiji? Jel nam rade sudovi i Skupština? Jel se kradu izbori? Jel Ustav neprikosnoven? Jel moguće da se pojavi neki idiot i zavede totalnu diktaturu? Jel su slobodni mediji? Jel se poštuju zakoni i slobode fizičkih i pravnih lica? Jel se plaća porez i jel se taj novac troši adekvatno? Jel ugovor važi ili ne?

Odgovori na ova pitanja veze nemaju ni sa NATOm, ni sa Amerikom, ni sa Rusijom, ni sa Kosovom, ni sa Dodikom, ni sa ustašama.

only fools and horses

pre 7 godina

Slučajnost ili ne, ali Amerika nikada nije napala Švajcarsku, Češku, Australiju ili Portugaliju. Napali su pre 60ak godina Nemačku i Japan, diktature odgovorne za sprovođenje genocida. Napali su Irak i Libiju čiji su diktatorski režimi direktno odgovorni za smrt hiljade ljudi. Ista priča i sa SR Jugoslavijom.
...
(Emigrant, 14. septembar 2016 16:58)

E pa sjajno, ajmo aplauz za Amerikance. Postoje države koje nisu napali.
I zar zaista neko ima obraza da pravda uništenje Iraka i Libije diktaturom njihovih vođa. Jeste li svesni da pravdate smrt 500.000 dece, kao što je Olbrajtova rekla - vredelo je. Pa samo pogledajte na šta sada liče te zemlje. Ako su ti diktatori odgovorni za smrt hiljade ljudi, onda valjda smatrate da nije problem što su Amerikanci direktno i indirektno krivi za smrt miliona. I pri tom napadaju nekog zato što je diktator uz pomoć još većeg diktatora, kao što je Saudi porodica.
Ne gospodine, možete da budete NATOfil, Amerofil, što god hoćete, ali opravdanje ne postoji, ni najmanje, samo ogroman zločin za koji niko nije odgovarao.

Srbin

pre 7 godina

Mantra u Srbiji je od 1991. do 2000. bila: jeste da ti je plata od dve do 50 maraka, jeste da su korupcija i javašluk svuda oko tebe, jeste da kao običan građanin imaš problem da organizuješ biološki opstanak sebe i svoje porodice, ali čekaj da napravimo Veliku Srbiju/Jugoslaviju, kavijar, losos i šampanjac će u potocima teći Srbijom i biće ti glupo što si se žalio.

Sada je mantra u Srbiji: jeste da radiš za 150 do 250 evra, jeste da je situacija bezizlazna, jeste da Srbija ima najviše bolesnih, nepismenih, nezaposlenih i bednih ljudi u Evropi, ali čekaj da se raspadnu EU, NATO i Amerika, oslobodiće nas Rusi opet, vratićemo Kosovo, a nećemo morati da vraćamo sve kredite koje smo podigli.

Sve se svodi na: "ne lipši, magarče do zelene trave". Ne konstatujemo uopšte realnost ove planete.

only fools and horses

pre 7 godina

"Pauel je uputio odgovor Strou, u kom je naveo da sve što je Čilkot naveo u izveštaju nije izazvalo veći efekat u američkoj javnosti, kao i da oseća da se neće napraviti “veća galama“ i da će sve to polako prestati da bude zanimljivo."

Napadneš jednu suverenu zemlju bez ikakvog opravdanog razloga. Izazoveš smrt na milione ljudi, dece, uništiš, razoriš i ostaviš nesagledive posledice. Ostaviš posledice koje traju i 15 godina posle toga bez ikakve naznake oporavka.
A zatim kad sve maske padnu, kad se ispostavi da su svi razlozi za napad bili lažni i izmišljeni, i kad se to i zvanično obelodani, u Američkoj javnosti to ne izazove nikakav efekat, niti im je to interesantno više od 2-3 dana. Čak i u Britanskoj javnosti to ne izazove skoro nikakav efekat, niko ne odgovara, jedino eto rođaci poginulih vojnika pokušaju na osnovu toga da dobiju neke pare.
I posle mi neko kaže da moram da razdvajam narod od politike njihovih vođa, da Amerikanci ne mrze nikoga, vole sve nacije, samo eto njihovi političari vode drugačiju politiku. Ne gospodo, očigledno je taj narod odgovoran koliko i njihove vođe, i tako ću ih i ja doživljavati.

Evropljanin

pre 7 godina

Ni inicijatori, ni najveće pristalice opcije za izlazak UK iz EU nisu očekivale pobedu. Sada je aktualna varijanta "Pirova pobeda" sa elementima "Tresla se gora, rodio se miš". Britanci će po svaku cenu želeti da zadrže pristup evropskom tržištu i drugim tekovinama EU... što će voditi ka tome da će u budžet EU kao ne-članica uplaćivati 10% ili 20% manje novca u odnosu na period kada je UK bila članica EU. Smešna ušteda, a gube pravo glasa dok je taj glas bio najveća prepreka za reformisanje EU. U principu, ruke najviše trljaju Nemci. EU će postati superdržava sa jednom valutom, jednom granicom i jedinstvenim sistemom odbrane. Da je Rusija bila pametna, da nije prisvojila Krim, sada bi bila u poziciji da se nametne kao EU partner broj 2 ili čak broj 1. Ovako je za očekivati da će Ameri Briselu i Berlinu opet ponuditi ponude koje se ne mogu odbiti. Žao mi je samo što Srbija neće ni za 20 godina ispuniti sve standarde za ulazak u novu EU.

Zamajavanje

pre 7 godina

Forsiranje crno-bele podele sveta. Mi "dobri" i oni "zli" To o politici i dimnim zavesama. Ako se toliko manipuliše, gdje je demokratija?
A sad o EU. Jedna paralela sa burzom. Nepisano pravilo je kad svi kupuju deonice (čistaćice, vozači tramvaja, taxisti) to je signal da sto prije napustiš burzu. Tako i EU i Bregzit. Čim su Britanci videli da u EU ulaze Balkanci i Turci, shvatili su da to više nije dobro društvo i pobegli glavom bez obzira. Problem siromašnih je što u svemu kasne. Tako i čistačica dok je do nje došao glas da se isplati nešto kupiti to je već zastarela informacija. Dok je Balkan postao "spreman" za EU, EU je već dala najbolje od sebe. Ostale su samo mrvice i problemi. Tragedija siromašnih je što više veruju drugima nego sebi.

Милош

pre 7 godina

Не бих рекао да су то "владари из сенке", већ једноставна медијска манипулација, "спиновање". О томе је говорио Чомску у књизи "Manufacturing Consent".

Evropljanin

pre 7 godina

EU je brod koji će potonuti, najkasnije do proleća iduće godine.
(Mirko, 14. septembar 2016 14:58)

Bez uvrede, ništa lično, ali tvoja analiza je cela manjkava sa još manjkavijim zaključkom. Da sam na tvom mestu, ukoliko se EU ne raspadne do 21. juna 2017. - prestao bih da bilo šta analiziram iz oblasti geopolitike, ekonomije i EU. Smatrao bih da sam tolikim promašajem svrstao sebe u intenzivno nekompetentne ljude za te oblasti i ne bih više trošio vreme tu. Da ne idemo sada u prošlost, 1989. sam kao dečak prvi put u Beogradu slušao predviđanja da će da se raspadnu Sjedinjene Američke Države "najkasnije do proleća", a raspali se Sovjetski savez i Jugoslavija. Sjedinjene Američke Države i NATO nikad jači od osnivanja, kidišu na granice Rusije iz ni oni sami ne znaju koliko pravaca. Estonija, Letonija, Ukrajina, Crno more, biraj...

Ukoliko Nemačka sa svojom drugom po obimu izvoza ekonomijom na svetu (iza Kine) politički odluči da joj je EU prioritet, a bez saplitanja od strane UK - EU postaje federacija. Neće taj put biti začinjen medom i mlekom, naprotiv, biće tu velikih troškova, bolova, lomova i problema, ali će Nemačka to izgurati u blisko-srednjem vremenskom okviru.

Zato i kažem da bi Srbija mogla imati problem, jer ukoliko do tog trenutka ne izboksuje članstvo i ne dočeka kraj EU reformi uz Hrvatsku, Bugarsku, Rumuniju, Slovačku i druge siromašnije članice EU... biće suočena sa drastično kompleksnijim standardima EU: NATO ili EUTO, evro, Šengen...

Zile

pre 7 godina

"SAD i Velika Britanija jesu demokratske države makar svakih mesec dana napadale neku državu, jer nemaju diktaturu, ne kradu se izbori"

Ko kaze da se tamo ne kradu izbori? A Dzordz Bus Junior?

Tamo nema ni potrebe da se kradu jer i onako vlada diktatura koja je ponudila dve iste opcije, propaganda je gora nego u vreme Staljina. Dovoljno je otici u SAD, popricati sa par stotina Amerikanaca pa videti da svi imaju skoro isto misljenje, tj iluzije, koje su im servirane sa strane istih 5 medijskih kuca. Nekada je bilo drugacije, doduse

Pozdrav iz dijaspore

pre 7 godina

A i da su nas primili, kako bi mi primili NATO?? To niko ne bi prihvatio, samo bi izbio građanski rat i bilo bi mnogo gadno.
(Mirko, 14. septembar 2016 14:58)

Kakav građanski rat? U kom veku ti živiš? Srbija priznaje Kosovo, ulazi u EU i NATO i uvodi sankcije Rusiji sa jednodnevnim demonstracijama u Beogradu na kojima neće biti više od 15.000 ljudi. Kraj priče.

Lacerta

pre 7 godina

I posle mi neko kaže da moram da razdvajam narod od politike njihovih vođa, da Amerikanci ne mrze nikoga, vole sve nacije, samo eto njihovi političari vode drugačiju politiku. Ne gospodo, očigledno je taj narod odgovoran koliko i njihove vođe, i tako ću ih i ja doživljavati.
(only fools and horses, 14. septembar 2016 16:35)

U redu, možeš i tako da "doživljavaš": narod je odgovoran isto koliko i njegove vođe.

Ali samo pod uslovom da ta tvoja "mudros'" važi za SVE narode, bez izuzetka, dakle i za Srbe, OK?

Posle nemoj da se ljutiš ako neko pamea kao ti kaže "ja doživljavam da su SVI Srbi, do poslednjeg, odgovorni za politiku S.Miloševića ili bilo kog drugog političara kojeg sebi izaberu i zato treba da snose posledice, kakve god bile. Pa makar te posledice bile i bombardovanje!"

Kako ti se to sviđa? Ili, možda ne sviđa?

Vuk

pre 7 godina

@mirko


Previse citas Sputnjik i ostale opskurne Putinove propagandiste... To je tipicna staljinisticka glupost koja najavljuje raspad EU i kraj "trulog zapada" decenijama. A taj kraj nikako da dodje. EU sve brojnija, iseljavanje iz Rusije sve vece, njeno tehnolosko zaostajanje i zavisnost od gasa i dalje trend..

Ljudi, prodje vam zivot u diletantskim analizama geopolitike , analizama koje nikad nista pogodile nisu..

Emigrant

pre 7 godina

Napadneš jednu suverenu zemlju bez ikakvog opravdanog razloga.
(only fools and horses, 14. septembar 2016 16:35)

Slučajnost ili ne, ali Amerika nikada nije napala Švajcarsku, Češku, Australiju ili Portugaliju. Napali su pre 60ak godina Nemačku i Japan, diktature odgovorne za sprovođenje genocida. Napali su Irak i Libiju čiji su diktatorski režimi direktno odgovorni za smrt hiljade ljudi. Ista priča i sa SR Jugoslavijom.

Prosto, ne važe više definicije neprikosnovenog suvereniteta i integriteta država kao u doba Tita i Nesvrstanih. Pa i tada je Vijetnam napao Crvene Kmere u Kambodži kada su leleci i kuknjava obespravljenih i izmučenih stigli do neba. U današnjem svetu je dovoljno da se lokalni diktator zaigra malo više na račun ljudi kojima želi da se nametne kao robovlasnik, uz pojavu geopolitičkih i ekonomskih interesa, eto Amerike, Britanije, NATOa ili Rusije da izruči bombe i pošalje pešadiju kad sve bude poravnato sa kotom nula...

Ovo je postao zakon planete na kojoj živimo. Kao gravitacija. Glupo je da budeš za ili protiv gravitacije, zar ne? Gravitaciju samo konstatuješ kao deo realnosti u kojoj živiš i onda pokušavaš da budeš uspešan, a ne neuspešan, proživiš život što kvalitetnije, a potomstvu ostaviš što bolju državu i perspektive.

Što je mnogo - dosta je

pre 7 godina

Amerikanci napali Nemacku? Nisu se Amerikanci u Normandiji iskrcali zbog Nemaca...
(u skolu, 14. septembar 2016 18:16)

Ne, Amerikanci su se iskrcali u Normandiji zbog Aboridžina na periferiji Sidneja, to je bar opšte poznata stvar.

Ja razumem da je bolno to što su Amerikanci sa par šamara neutralisali uspešno velikosrpsku politiku i vratili nas u okvire koji nam pripadaju i u kojima nam je mesto, ali je neopravdano ići toliko daleko sa revizijom istorije, pa postavljati teze da su Amerikanci bili okupatori protiv nedužnih nacista i Hitlera i nemačkog suvereniteta i teritorijalnog integriteta.

Mexicanac

pre 7 godina

Zavera ili ne, to se već dešavalo sa Srbijom kad je bombardovana. Razlog je bio sličan - impič Klintona, a njega to gotovo ništa nije koštalo, samo je malo pripucao vojskom nato, imao je i besplatan trening, nije prošao kako je očekivao, ali je ostvario cilj zbog koga je sve to uradio.
Dakle, moguće je i ovo.
(Mirko, 14. septembar 2016 14:00)

Netacna I jako opasna tvrdnja. Mi smo bombardovani zato sto smo kao gradjani na legalan nacin dali podrsku rezimu koji je deset godina destabilizovao region I napravio tri rata. Doduse na ovo za Kosovu je SM imao zeleno svetlo od Amerikanaca da brzo resi ali se ovom osladila ponovna siva zona I sverc, pa je onda imao opet jos jedno zeleno svetlo da resi u zamenu za Americku bazu I na kraju se sve zavrsilo kako se zavrsilo.

Mirko

pre 7 godina

(Emigrant, 14. septembar 2016 16:58)

Evo pročitao sam šta si napisao i svaka rečenica za sebe ima smisla.
Ali kad se sve sagleda, ti govoriš o demokratiji, da kažem zagovaraš je,
pri čemu istovremeno govoriš da ne postoji globalna bezbedonosna stabilnost i da je to činjenica. Sad je pitanje, da li se te demokratije koje su najjače sile - nisu potrudile da obave posao, ili možda su one te koje za svoju održivost traže da takvi ratovi i nebezbednost postoje?
Ili možda misliš da ništa neće biti kako valja dok svi ne postanemo Švajcarska? Ima mnogo ljudi na planeti koji ne bi ni želeli da žive u Švajcarskoj zbog milion razloga, tako da treba odustati od nekog globalnog "američkog sna" od koga su i sami ameri odustali. Pre svega zato što je on trajno gledano nerealan jer se bazira na nenormalnom dugu i štancanju para, i vojnom moći, a svi se ti faktori evidentno srozavaju što svi možemo da posvedočimo. Ne kažem da će preko noći da se dese promene, ali mislim da se strahovito stvari ubrzavaju - to je isto očigledno.

Emigrant

pre 7 godina

(Mirko, 14. septembar 2016 17:36)

Velike sile nisu nužno demokratski uređene iznutra (Sovjetski savez), a što se spoljne politike tiče - tu važi jedno pravilo koje se zove: interes. Ako je nekoj sili u interesu da gradi bezbednost u nekom delu sveta, gradiće je, ako nije, neće. Iluzija u Srbiji je da će se Kina ili Rusija ili X ponašati drugačije kada/ako smeni Ameriku na mestu svetske sile broj 1. Rusi bi najbolje na svetu obožavali da opet patroliraju Berlinom i gaze ljude tenkovima po Pragu i Bratislavi. Kinezi bi voleli da kontrolišu i Tajvan i sve vode do San Franciska, Njujorka i Paname.

Ne treba se gubiti u velikim pričama. Posle gubitka RSK, integracije RS u BiH i samostalnosti Kosova, Amerika i EU su zainteresovane za bezbednost tog dela Evrope. Građani Srbije sada imaju izbor: ili da gradimo demokratsku državu i održivu ekonomiju i priključujemo se civilizovanom svetu, ili da kreiramo nestabilnost u Srbiji u nadi da će se ona preliti preko granica. Pošteno je reći narodu da druga varijanta podrazumeva kockanje koje podrazumeva stavljanje u ulog Vojvodine, Sandžaka, Preševa, Medveđe i Bujanovca. Pismeni i zreli ljudi će izabrati opciju 1, ali ukoliko narod demokratski izabere opciju 2, ja nemam problem... samo srpsku kuknjavu na svetsku nepravdu ne slušam principijelno od 2003. pa ne bih ni posle izbora varijante broj 2.

Nemam ni uši, ni vremena za to.

Dejan Lučić

pre 7 godina

Tamo nema ni potrebe da se kradu jer i onako vlada diktatura koja je ponudila dve iste opcije, propaganda je gora nego u vreme Staljina. Dovoljno je otici u SAD, popricati sa par stotina Amerikanaca pa videti da svi imaju skoro isto misljenje, tj iluzije, koje su im servirane sa strane istih 5 medijskih kuca. Nekada je bilo drugacije, doduse
(Zile, 14. septembar 2016 17:32)

Potpuno si u pravu.

DXB

pre 7 godina

Napravise oni cudo u arapskom svetu, napadose Irak na pravdi Boga i nikom nista.
(Gile, 14. septembar 2016 16:04)

Iz prve ruke mogu da ti kažem da je Amerika rado viđen i često poštovan partner u većem delu arapskog sveta, od Kuvajta preko Bahreina, Katara, Emirata, S.Arabije do Egipta, što se ni u jednom trenutku nije moglo reći za Irak i rahmetli Huseina.

Neki tajni centar moći puni glavu građanima Srbije besmislicama od 1990. i ništa se tu ne može uraditi dok ljudi ne počnu da razmišljaju svojim glavama.

Pozdrav iz dijaspore

pre 7 godina

Pozdrav iz dijaspore *
Ne znam u kojoj zemlji budes,i kakva je tamo demokratija ? Evo ja u Nemackoj,demokratski i slobodni izbori,dolaze stare bake i dedovi i odredjuju sudbinu deci i unucima !
Znaci demokratija ti je svake cetiri godine,taj jedan dan,imas pravo izabrati ko ce da ti vlada i opet cekaj cetiri godine .Ili je kod tebe bolje ?!
(cobo, 14. septembar 2016 18:10)

Pa šta ćeš u toj nedemokratskoj Nemačkoj? Ne časi časa, vraćaj se u Srbiju ili emigriraj u Iran, Severnu Koreju ili Zimbabve, šta se patiš tu sa babama i dedama?

Puno pozdrava iz dijaspore

pre 7 godina

Prijatelju iz Dijaspore,


Interesantno vidis srpsku I "dijsporsku" demokratiju. Po meni nema tu nikakve razlike. Ko ima cerupa onog ko ima malo da ima jos manje a ovaj jos vise. Samo su sitemi napredniji u dijaspori ali su rezultati isti.

U dijaspori je vise zakona ali se isti obilaze na visem nivou dok se kod nas kokosari.
(Mr X, 14. septembar 2016 18:45)

Imaš demokratsko pravo na svoje mišljenje, kao što i ja imam demokratsko pravo da biram šta ću da mislim i koga ću da slušam. U principu, sve je kako si rekao - samo suprotno od toga. Ja nikoga ne čerupam, niti mene bilo ko čerupa. Nemam pojma kako je "na višem nivou", puna je Srbija eksperata opšte prakse koji su Rotšildima i Romanovima držali sveću, ja nisam jedan od tih.

Za demokratiju sam zainteresovan iz prostog razloga što želim sigurnost i pravnu regulisanost sebi i svojoj deci na ulici, u školi, u bolnici, kod kuće, u gostima, na putovanju. Što se novca tiče, mesečno zarađujem desetak prosečnih srpskih plata, letujem, zimujem, prolećujem i jesenjujem, ne žalim se. Tržište je surovo, ali nije anarhija i džungla, naprotiv, zakoni su svetinja. Sve ovo pišem zbog omladine u Srbiji koja čita ovo: kada napuste Srbiju moraće sve da zaborave ukoliko žele uspeh u inostranstvu. Te srpske budalaste priče važe još samo u beogradskom krugu dvojke i enklavama od Jaše Tomića do Jarinja. Neprimenjiva je ta "mudrost" bilo gde napolju, ničemu ne služi, nesvrsishodno gubljenje vremena i zatupljivanje.

Dobronamernik

pre 7 godina

Meni je interesantno to što se na Zapadu javljaju priče i u medijima i u stručnim i političkim krugovima da postoji mogućnost da su intervencije u Iraku i Libiji bile greška. Nigde nikad nisam pročitao, ni čuo da je bilo ko intervencije u Avganistanu i SRJ označio kao potencijalne greške.

Kosovo priznaju kao nezavisnu državu, Miloševića kao malog Hitlera i krenuli su dalje, jednoglasno, ovo uopšte nije bilo kakva tema za bilo koga van relacije Horgoš-Vranje.

Mirko

pre 7 godina

Iz prve ruke mogu da ti kažem da je Amerika rado viđen i često poštovan partner u većem delu arapskog sveta, od Kuvajta preko Bahreina, Katara, Emirata, S.Arabije do Egipta, što se ni u jednom trenutku nije moglo reći za Irak i rahmetli Huseina.

Neki tajni centar moći puni glavu građanima Srbije besmislicama od 1990. i ništa se tu ne može uraditi dok ljudi ne počnu da razmišljaju svojim glavama.
(DXB, 14. septembar 2016 17:09)

Iz prve ruke mogu da ti kažem da sve države koje si naveo su među poslednjih diktatorskim i autokratskim državama na svetu. Od demokratije nemaju ni pola D. Da nemaju naftu, već bi ih odavno Ameri prevaspitavali i uvodili demokratiju, ali pošto imaju, jel, oni su sad super.
Njima je dozvoljeno da dalje "uvode demokratiju" u region i da ga izvoze i u Rusiju. Srećom da ih je Putin pozvao, pre olimpijade u Sočiju i rekao:
Ako budete napravili neki problem, baciću vam BOMBU i sve ću vas pobiti!

Eto, tolko o američkim demokratskim pudlicama.

"Tajni centar" - ovde je prijatelju ceo jedan narod BOMBARDOVAN, dok je CNN objavljivao logističku podršku i opravdanja. Da hoću da gledam iluzije, propagande i filmčiće, pre bih gledao neki dobar film nego CNN.
Smešan si.

Mr X

pre 7 godina

Prijatelju iz Dijaspore,


Interesantno vidis srpsku I "dijsporsku" demokratiju. Po meni nema tu nikakve razlike. Ko ima cerupa onog ko ima malo da ima jos manje a ovaj jos vise. Samo su sitemi napredniji u dijaspori ali su rezultati isti.

U dijaspori je vise zakona ali se isti obilaze na visem nivou dok se kod nas kokosari. Kad bi nasem demokrati rekao dans 100.000 ili za mesec dana million on bi rekao dans 100.000.

Sve je to isto sem ako nije sociajlizam.

cobo

pre 7 godina

Pozdrav iz dijaspore *
Ne znam u kojoj zemlji budes,i kakva je tamo demokratija ? Evo ja u Nemackoj,demokratski i slobodni izbori,dolaze stare bake i dedovi i odredjuju sudbinu deci i unucima !
Znaci demokratija ti je svake cetiri godine,taj jedan dan,imas pravo izabrati ko ce da ti vlada i opet cekaj cetiri godine .Ili je kod tebe bolje ?!

Mirko

pre 7 godina

Mirko@ sve si rekao osim da ce ta ista Nemacka morati da klekne pred Rusima.
(sve se zna..)

Istina. Hvala ti! Naime, Bavarska koja je motor Nemačke, zahteva preko svojih organa i predstavnka da se politika prema Rusiji promeni jer je pogubna za njih i za celu Nemačku.
Lako je proveriti, ko ne veruje.
Italijani su takođe glasali za ukidanje sankcija Rusiji. Sad se "ubeđuju" u EU, pošto tamo svako misli za sebe ali moraju mesecima da se "usaglašavaju", čitaj ubeđuju i trguju sa ja-tebi-ti meni.

Evropljanin

pre 7 godina

Ni inicijatori, ni najveće pristalice opcije za izlazak UK iz EU nisu očekivale pobedu. Sada je aktualna varijanta "Pirova pobeda" sa elementima "Tresla se gora, rodio se miš". Britanci će po svaku cenu želeti da zadrže pristup evropskom tržištu i drugim tekovinama EU... što će voditi ka tome da će u budžet EU kao ne-članica uplaćivati 10% ili 20% manje novca u odnosu na period kada je UK bila članica EU. Smešna ušteda, a gube pravo glasa dok je taj glas bio najveća prepreka za reformisanje EU. U principu, ruke najviše trljaju Nemci. EU će postati superdržava sa jednom valutom, jednom granicom i jedinstvenim sistemom odbrane. Da je Rusija bila pametna, da nije prisvojila Krim, sada bi bila u poziciji da se nametne kao EU partner broj 2 ili čak broj 1. Ovako je za očekivati da će Ameri Briselu i Berlinu opet ponuditi ponude koje se ne mogu odbiti. Žao mi je samo što Srbija neće ni za 20 godina ispuniti sve standarde za ulazak u novu EU.

Mexicanac

pre 7 godina

Zavera ili ne, to se već dešavalo sa Srbijom kad je bombardovana. Razlog je bio sličan - impič Klintona, a njega to gotovo ništa nije koštalo, samo je malo pripucao vojskom nato, imao je i besplatan trening, nije prošao kako je očekivao, ali je ostvario cilj zbog koga je sve to uradio.
Dakle, moguće je i ovo.
(Mirko, 14. septembar 2016 14:00)

Netacna I jako opasna tvrdnja. Mi smo bombardovani zato sto smo kao gradjani na legalan nacin dali podrsku rezimu koji je deset godina destabilizovao region I napravio tri rata. Doduse na ovo za Kosovu je SM imao zeleno svetlo od Amerikanaca da brzo resi ali se ovom osladila ponovna siva zona I sverc, pa je onda imao opet jos jedno zeleno svetlo da resi u zamenu za Americku bazu I na kraju se sve zavrsilo kako se zavrsilo.

Evropljanin

pre 7 godina

EU je brod koji će potonuti, najkasnije do proleća iduće godine.
(Mirko, 14. septembar 2016 14:58)

Bez uvrede, ništa lično, ali tvoja analiza je cela manjkava sa još manjkavijim zaključkom. Da sam na tvom mestu, ukoliko se EU ne raspadne do 21. juna 2017. - prestao bih da bilo šta analiziram iz oblasti geopolitike, ekonomije i EU. Smatrao bih da sam tolikim promašajem svrstao sebe u intenzivno nekompetentne ljude za te oblasti i ne bih više trošio vreme tu. Da ne idemo sada u prošlost, 1989. sam kao dečak prvi put u Beogradu slušao predviđanja da će da se raspadnu Sjedinjene Američke Države "najkasnije do proleća", a raspali se Sovjetski savez i Jugoslavija. Sjedinjene Američke Države i NATO nikad jači od osnivanja, kidišu na granice Rusije iz ni oni sami ne znaju koliko pravaca. Estonija, Letonija, Ukrajina, Crno more, biraj...

Ukoliko Nemačka sa svojom drugom po obimu izvoza ekonomijom na svetu (iza Kine) politički odluči da joj je EU prioritet, a bez saplitanja od strane UK - EU postaje federacija. Neće taj put biti začinjen medom i mlekom, naprotiv, biće tu velikih troškova, bolova, lomova i problema, ali će Nemačka to izgurati u blisko-srednjem vremenskom okviru.

Zato i kažem da bi Srbija mogla imati problem, jer ukoliko do tog trenutka ne izboksuje članstvo i ne dočeka kraj EU reformi uz Hrvatsku, Bugarsku, Rumuniju, Slovačku i druge siromašnije članice EU... biće suočena sa drastično kompleksnijim standardima EU: NATO ili EUTO, evro, Šengen...

Emigrant

pre 7 godina

Napadneš jednu suverenu zemlju bez ikakvog opravdanog razloga.
(only fools and horses, 14. septembar 2016 16:35)

Slučajnost ili ne, ali Amerika nikada nije napala Švajcarsku, Češku, Australiju ili Portugaliju. Napali su pre 60ak godina Nemačku i Japan, diktature odgovorne za sprovođenje genocida. Napali su Irak i Libiju čiji su diktatorski režimi direktno odgovorni za smrt hiljade ljudi. Ista priča i sa SR Jugoslavijom.

Prosto, ne važe više definicije neprikosnovenog suvereniteta i integriteta država kao u doba Tita i Nesvrstanih. Pa i tada je Vijetnam napao Crvene Kmere u Kambodži kada su leleci i kuknjava obespravljenih i izmučenih stigli do neba. U današnjem svetu je dovoljno da se lokalni diktator zaigra malo više na račun ljudi kojima želi da se nametne kao robovlasnik, uz pojavu geopolitičkih i ekonomskih interesa, eto Amerike, Britanije, NATOa ili Rusije da izruči bombe i pošalje pešadiju kad sve bude poravnato sa kotom nula...

Ovo je postao zakon planete na kojoj živimo. Kao gravitacija. Glupo je da budeš za ili protiv gravitacije, zar ne? Gravitaciju samo konstatuješ kao deo realnosti u kojoj živiš i onda pokušavaš da budeš uspešan, a ne neuspešan, proživiš život što kvalitetnije, a potomstvu ostaviš što bolju državu i perspektive.

Vuk

pre 7 godina

@mirko


Previse citas Sputnjik i ostale opskurne Putinove propagandiste... To je tipicna staljinisticka glupost koja najavljuje raspad EU i kraj "trulog zapada" decenijama. A taj kraj nikako da dodje. EU sve brojnija, iseljavanje iz Rusije sve vece, njeno tehnolosko zaostajanje i zavisnost od gasa i dalje trend..

Ljudi, prodje vam zivot u diletantskim analizama geopolitike , analizama koje nikad nista pogodile nisu..

Pozdrav iz dijaspore

pre 7 godina

A i da su nas primili, kako bi mi primili NATO?? To niko ne bi prihvatio, samo bi izbio građanski rat i bilo bi mnogo gadno.
(Mirko, 14. septembar 2016 14:58)

Kakav građanski rat? U kom veku ti živiš? Srbija priznaje Kosovo, ulazi u EU i NATO i uvodi sankcije Rusiji sa jednodnevnim demonstracijama u Beogradu na kojima neće biti više od 15.000 ljudi. Kraj priče.

Mirko

pre 7 godina

(Evropljanin, 14. septembar 2016 13:47)

Lepa analiza, ali zaključak je manjkav. Vidiš da lagano izbija trgovinski rat izeđu EU i Amerike, i on se realno neće završiti u korist Amerike.
Istovremeno, mnoge članice ne podržavaju ekonomsku politiku EU prema Rusiji, a Nemačka neće još dugo moći da štampa novac bez pokrića.
Češka se izjasnila da neće biti više štit Nato-a, Mađarska je na izlaznim vratima, Grčka i ostale grcaju u dugovima a nema ko da im pomogne osim Rusije.
Cia je preuzela bezbedonosne službe, tako da nije isključeno da bude ozbiljnih s... nja.
Austrija nije platila dve rate EU, a po svemu sudeći neće ni da ih plati jer loše stoje, koliko god to besmisleno zvučalo. Razdire ih izbeglička kriza kao i celu EU. Svi gledaju kako da se toga ratosiljaju, kao i Englezi.
EU je brod koji će potonuti, najkasnije do proleća iduće godine.
Već sada je zvanično rečeno da se EU više neće širiti, samo što nije nacrtano, pa se pravimo ludi, ali će realnost da nas udari, kao što je i Turke koji su čekali na članstvo 53 godine a nikad ga neće ni dočekati.
Zna se da ni mi od starta nismo bili predviđeni da uđemo u EU, samo što to niko nije smeo javno da kaže - ni od naših ni od njihovih. Igrala se igra da bi neko uzeo pare na ovu priču.
Da JESU hteli, odavno bi mi bili deo EU, isto kao što su hteli Ukrajinu naprasno da prime.
Džabe pričamo.
A i da su nas primili, kako bi mi primili NATO?? To niko ne bi prihvatio, samo bi izbio građanski rat i bilo bi mnogo gadno.

Logika

pre 7 godina

Netacno, proveravao sam hronologiju. Cilkot je prvi u oktobru 2015. najavio izvestaj za jul 2016. Da je trebalo da zamagli izvestaj, Kameron bi zakazao referendum (Bregzit) posle Cilkota - sredinom ili krajem jula, u avgustu, a ne u junu pre izvestaja. Drugo, Cilkot optuzuje Blerovu vladu (laburisti), a konzervativce na vlasti bas briga za Blera, odgovaraju im optuzbe na njegov racun. Dakle, nema logike da Bregzit zamagljuje Cilkota.

DXB

pre 7 godina

Napravise oni cudo u arapskom svetu, napadose Irak na pravdi Boga i nikom nista.
(Gile, 14. septembar 2016 16:04)

Iz prve ruke mogu da ti kažem da je Amerika rado viđen i često poštovan partner u većem delu arapskog sveta, od Kuvajta preko Bahreina, Katara, Emirata, S.Arabije do Egipta, što se ni u jednom trenutku nije moglo reći za Irak i rahmetli Huseina.

Neki tajni centar moći puni glavu građanima Srbije besmislicama od 1990. i ništa se tu ne može uraditi dok ljudi ne počnu da razmišljaju svojim glavama.

Mcgregor

pre 7 godina

Sve sto se desi, a da je tako velika i strasna vest kao sto je Bregzit, izbeglice i tome slicne stvari su u stvari zavesa za neke druge i mnogo ozbiljnije stvari koje odradjuju oni iz senke.

Srbin

pre 7 godina

Mantra u Srbiji je od 1991. do 2000. bila: jeste da ti je plata od dve do 50 maraka, jeste da su korupcija i javašluk svuda oko tebe, jeste da kao običan građanin imaš problem da organizuješ biološki opstanak sebe i svoje porodice, ali čekaj da napravimo Veliku Srbiju/Jugoslaviju, kavijar, losos i šampanjac će u potocima teći Srbijom i biće ti glupo što si se žalio.

Sada je mantra u Srbiji: jeste da radiš za 150 do 250 evra, jeste da je situacija bezizlazna, jeste da Srbija ima najviše bolesnih, nepismenih, nezaposlenih i bednih ljudi u Evropi, ali čekaj da se raspadnu EU, NATO i Amerika, oslobodiće nas Rusi opet, vratićemo Kosovo, a nećemo morati da vraćamo sve kredite koje smo podigli.

Sve se svodi na: "ne lipši, magarče do zelene trave". Ne konstatujemo uopšte realnost ove planete.

Lacerta

pre 7 godina

I posle mi neko kaže da moram da razdvajam narod od politike njihovih vođa, da Amerikanci ne mrze nikoga, vole sve nacije, samo eto njihovi političari vode drugačiju politiku. Ne gospodo, očigledno je taj narod odgovoran koliko i njihove vođe, i tako ću ih i ja doživljavati.
(only fools and horses, 14. septembar 2016 16:35)

U redu, možeš i tako da "doživljavaš": narod je odgovoran isto koliko i njegove vođe.

Ali samo pod uslovom da ta tvoja "mudros'" važi za SVE narode, bez izuzetka, dakle i za Srbe, OK?

Posle nemoj da se ljutiš ako neko pamea kao ti kaže "ja doživljavam da su SVI Srbi, do poslednjeg, odgovorni za politiku S.Miloševića ili bilo kog drugog političara kojeg sebi izaberu i zato treba da snose posledice, kakve god bile. Pa makar te posledice bile i bombardovanje!"

Kako ti se to sviđa? Ili, možda ne sviđa?

Millan

pre 7 godina

Podsjeća li vas to na "ustaše" i "četnike" na grafite, na tuču na "nacionalnoj" osnovi, na navijačke derneke, na optužbe druge strane iz visokih krugiva politike, pretnje referendumom? Piše se o proizvedenim i naručenim događajima koji su bez značaja (bez značaja su jer su naručeni, umjetno stvoreni) da bi se sakrilo nešto mnogo važnije kao priznanje Kosova, kao prekid veza sa Rusijom (vojnih i vanjskopolitičkih), Savamala, zaduživanje, iseljavanje, razne afere i izdaja nacionalnih interesa. To isto vrijedi i za Hrvatsku, i BiH, i Kosovo, i Makedoniju, čak i za Sloveniju, pa i generalno za svjetsku politiku u odnosu na domaću publiku.

Što je mnogo - dosta je

pre 7 godina

Amerikanci napali Nemacku? Nisu se Amerikanci u Normandiji iskrcali zbog Nemaca...
(u skolu, 14. septembar 2016 18:16)

Ne, Amerikanci su se iskrcali u Normandiji zbog Aboridžina na periferiji Sidneja, to je bar opšte poznata stvar.

Ja razumem da je bolno to što su Amerikanci sa par šamara neutralisali uspešno velikosrpsku politiku i vratili nas u okvire koji nam pripadaju i u kojima nam je mesto, ali je neopravdano ići toliko daleko sa revizijom istorije, pa postavljati teze da su Amerikanci bili okupatori protiv nedužnih nacista i Hitlera i nemačkog suvereniteta i teritorijalnog integriteta.

menjam nick

pre 7 godina

Tako stvari funkcionisu danas.. Cesto vole ljudi da ovde napisu "hleba i igara", i to izgleda stvarno jeste slucaj.. Usmeravanje paznje javnosti na nebitne stvari, dok oni iza ledja rade sta hoce..

Nesa

pre 7 godina

Jedini problem ovde je hronologija koju iz nekog razloga zamagljujete. Referendum je zakazan pre izvestaja. Ako su pre izvestaja znali za izvrestaj, mogli su mnogo lakse da zabasure nego sa komplikovanim referendumom. Seks skandal nekog iz kraljevske porodice bi bio dovoljan.

cobo

pre 7 godina

Pozdrav iz dijaspore *
Ne znam u kojoj zemlji budes,i kakva je tamo demokratija ? Evo ja u Nemackoj,demokratski i slobodni izbori,dolaze stare bake i dedovi i odredjuju sudbinu deci i unucima !
Znaci demokratija ti je svake cetiri godine,taj jedan dan,imas pravo izabrati ko ce da ti vlada i opet cekaj cetiri godine .Ili je kod tebe bolje ?!

Puno pozdrava iz dijaspore

pre 7 godina

Prijatelju iz Dijaspore,


Interesantno vidis srpsku I "dijsporsku" demokratiju. Po meni nema tu nikakve razlike. Ko ima cerupa onog ko ima malo da ima jos manje a ovaj jos vise. Samo su sitemi napredniji u dijaspori ali su rezultati isti.

U dijaspori je vise zakona ali se isti obilaze na visem nivou dok se kod nas kokosari.
(Mr X, 14. septembar 2016 18:45)

Imaš demokratsko pravo na svoje mišljenje, kao što i ja imam demokratsko pravo da biram šta ću da mislim i koga ću da slušam. U principu, sve je kako si rekao - samo suprotno od toga. Ja nikoga ne čerupam, niti mene bilo ko čerupa. Nemam pojma kako je "na višem nivou", puna je Srbija eksperata opšte prakse koji su Rotšildima i Romanovima držali sveću, ja nisam jedan od tih.

Za demokratiju sam zainteresovan iz prostog razloga što želim sigurnost i pravnu regulisanost sebi i svojoj deci na ulici, u školi, u bolnici, kod kuće, u gostima, na putovanju. Što se novca tiče, mesečno zarađujem desetak prosečnih srpskih plata, letujem, zimujem, prolećujem i jesenjujem, ne žalim se. Tržište je surovo, ali nije anarhija i džungla, naprotiv, zakoni su svetinja. Sve ovo pišem zbog omladine u Srbiji koja čita ovo: kada napuste Srbiju moraće sve da zaborave ukoliko žele uspeh u inostranstvu. Te srpske budalaste priče važe još samo u beogradskom krugu dvojke i enklavama od Jaše Tomića do Jarinja. Neprimenjiva je ta "mudrost" bilo gde napolju, ničemu ne služi, nesvrsishodno gubljenje vremena i zatupljivanje.

Mirko

pre 7 godina

Zavera ili ne, to se već dešavalo sa Srbijom kad je bombardovana. Razlog je bio sličan - impič Klintona, a njega to gotovo ništa nije koštalo, samo je malo pripucao vojskom nato, imao je i besplatan trening, nije prošao kako je očekivao, ali je ostvario cilj zbog koga je sve to uradio.
Dakle, moguće je i ovo.

only fools and horses

pre 7 godina

Slučajnost ili ne, ali Amerika nikada nije napala Švajcarsku, Češku, Australiju ili Portugaliju. Napali su pre 60ak godina Nemačku i Japan, diktature odgovorne za sprovođenje genocida. Napali su Irak i Libiju čiji su diktatorski režimi direktno odgovorni za smrt hiljade ljudi. Ista priča i sa SR Jugoslavijom.
...
(Emigrant, 14. septembar 2016 16:58)

E pa sjajno, ajmo aplauz za Amerikance. Postoje države koje nisu napali.
I zar zaista neko ima obraza da pravda uništenje Iraka i Libije diktaturom njihovih vođa. Jeste li svesni da pravdate smrt 500.000 dece, kao što je Olbrajtova rekla - vredelo je. Pa samo pogledajte na šta sada liče te zemlje. Ako su ti diktatori odgovorni za smrt hiljade ljudi, onda valjda smatrate da nije problem što su Amerikanci direktno i indirektno krivi za smrt miliona. I pri tom napadaju nekog zato što je diktator uz pomoć još većeg diktatora, kao što je Saudi porodica.
Ne gospodine, možete da budete NATOfil, Amerofil, što god hoćete, ali opravdanje ne postoji, ni najmanje, samo ogroman zločin za koji niko nije odgovarao.

Pozdrav iz dijaspore

pre 7 godina

Pozdrav iz dijaspore *
Ne znam u kojoj zemlji budes,i kakva je tamo demokratija ? Evo ja u Nemackoj,demokratski i slobodni izbori,dolaze stare bake i dedovi i odredjuju sudbinu deci i unucima !
Znaci demokratija ti je svake cetiri godine,taj jedan dan,imas pravo izabrati ko ce da ti vlada i opet cekaj cetiri godine .Ili je kod tebe bolje ?!
(cobo, 14. septembar 2016 18:10)

Pa šta ćeš u toj nedemokratskoj Nemačkoj? Ne časi časa, vraćaj se u Srbiju ili emigriraj u Iran, Severnu Koreju ili Zimbabve, šta se patiš tu sa babama i dedama?

Pozdrav iz dijaspore

pre 7 godina

gdje je demokratija?
(Zamajavanje, 14. septembar 2016 16:01)

Jedan od opasnijih propusta naše osnovne škole je neobjašnjavanje deci da se demokratija isključivo tiče unutrašnje organizacije države. Spoljna politika bilo koje države ne može biti demokratska ili nedemokratska. To je kao da pokušavaš rezultat košarkaške utakmice da predstaviš u golovima. Severna Koreja je nedemokratska država bez obzira da li će napasti Južnu Koreju. SAD i Velika Britanija jesu demokratske države makar svakih mesec dana napadale neku državu, jer nemaju diktaturu, ne kradu se izbori, funkcionišu sudovi, menjaju se predsednici odnosno premijeri, ministri, politike, sastavi parlamenata, održavaju se izbori, a sve po proceduri i zakonima.

Nije Amerika počistila Libiju i Irak, jer je širila demokratiju, nego iz svojih interesa. Ne brani Rusija Asada što voli Siriju i demokratiju, nego iz svojih interesa. Tek kada počnemo da razlikujemo demokratiju od spoljne politike, prilazimo suštini: na stranu spoljna politika i EU, koliko je demokratija napredovala u Srbiji? Jel nam rade sudovi i Skupština? Jel se kradu izbori? Jel Ustav neprikosnoven? Jel moguće da se pojavi neki idiot i zavede totalnu diktaturu? Jel su slobodni mediji? Jel se poštuju zakoni i slobode fizičkih i pravnih lica? Jel se plaća porez i jel se taj novac troši adekvatno? Jel ugovor važi ili ne?

Odgovori na ova pitanja veze nemaju ni sa NATOm, ni sa Amerikom, ni sa Rusijom, ni sa Kosovom, ni sa Dodikom, ni sa ustašama.

Mr X

pre 7 godina

Prijatelju iz Dijaspore,


Interesantno vidis srpsku I "dijsporsku" demokratiju. Po meni nema tu nikakve razlike. Ko ima cerupa onog ko ima malo da ima jos manje a ovaj jos vise. Samo su sitemi napredniji u dijaspori ali su rezultati isti.

U dijaspori je vise zakona ali se isti obilaze na visem nivou dok se kod nas kokosari. Kad bi nasem demokrati rekao dans 100.000 ili za mesec dana million on bi rekao dans 100.000.

Sve je to isto sem ako nije sociajlizam.

Zamajavanje

pre 7 godina

Forsiranje crno-bele podele sveta. Mi "dobri" i oni "zli" To o politici i dimnim zavesama. Ako se toliko manipuliše, gdje je demokratija?
A sad o EU. Jedna paralela sa burzom. Nepisano pravilo je kad svi kupuju deonice (čistaćice, vozači tramvaja, taxisti) to je signal da sto prije napustiš burzu. Tako i EU i Bregzit. Čim su Britanci videli da u EU ulaze Balkanci i Turci, shvatili su da to više nije dobro društvo i pobegli glavom bez obzira. Problem siromašnih je što u svemu kasne. Tako i čistačica dok je do nje došao glas da se isplati nešto kupiti to je već zastarela informacija. Dok je Balkan postao "spreman" za EU, EU je već dala najbolje od sebe. Ostale su samo mrvice i problemi. Tragedija siromašnih je što više veruju drugima nego sebi.

only fools and horses

pre 7 godina

"Pauel je uputio odgovor Strou, u kom je naveo da sve što je Čilkot naveo u izveštaju nije izazvalo veći efekat u američkoj javnosti, kao i da oseća da se neće napraviti “veća galama“ i da će sve to polako prestati da bude zanimljivo."

Napadneš jednu suverenu zemlju bez ikakvog opravdanog razloga. Izazoveš smrt na milione ljudi, dece, uništiš, razoriš i ostaviš nesagledive posledice. Ostaviš posledice koje traju i 15 godina posle toga bez ikakve naznake oporavka.
A zatim kad sve maske padnu, kad se ispostavi da su svi razlozi za napad bili lažni i izmišljeni, i kad se to i zvanično obelodani, u Američkoj javnosti to ne izazove nikakav efekat, niti im je to interesantno više od 2-3 dana. Čak i u Britanskoj javnosti to ne izazove skoro nikakav efekat, niko ne odgovara, jedino eto rođaci poginulih vojnika pokušaju na osnovu toga da dobiju neke pare.
I posle mi neko kaže da moram da razdvajam narod od politike njihovih vođa, da Amerikanci ne mrze nikoga, vole sve nacije, samo eto njihovi političari vode drugačiju politiku. Ne gospodo, očigledno je taj narod odgovoran koliko i njihove vođe, i tako ću ih i ja doživljavati.

Zile

pre 7 godina

"SAD i Velika Britanija jesu demokratske države makar svakih mesec dana napadale neku državu, jer nemaju diktaturu, ne kradu se izbori"

Ko kaze da se tamo ne kradu izbori? A Dzordz Bus Junior?

Tamo nema ni potrebe da se kradu jer i onako vlada diktatura koja je ponudila dve iste opcije, propaganda je gora nego u vreme Staljina. Dovoljno je otici u SAD, popricati sa par stotina Amerikanaca pa videti da svi imaju skoro isto misljenje, tj iluzije, koje su im servirane sa strane istih 5 medijskih kuca. Nekada je bilo drugacije, doduse

Mirko

pre 7 godina

(Emigrant, 14. septembar 2016 16:58)

Evo pročitao sam šta si napisao i svaka rečenica za sebe ima smisla.
Ali kad se sve sagleda, ti govoriš o demokratiji, da kažem zagovaraš je,
pri čemu istovremeno govoriš da ne postoji globalna bezbedonosna stabilnost i da je to činjenica. Sad je pitanje, da li se te demokratije koje su najjače sile - nisu potrudile da obave posao, ili možda su one te koje za svoju održivost traže da takvi ratovi i nebezbednost postoje?
Ili možda misliš da ništa neće biti kako valja dok svi ne postanemo Švajcarska? Ima mnogo ljudi na planeti koji ne bi ni želeli da žive u Švajcarskoj zbog milion razloga, tako da treba odustati od nekog globalnog "američkog sna" od koga su i sami ameri odustali. Pre svega zato što je on trajno gledano nerealan jer se bazira na nenormalnom dugu i štancanju para, i vojnom moći, a svi se ti faktori evidentno srozavaju što svi možemo da posvedočimo. Ne kažem da će preko noći da se dese promene, ali mislim da se strahovito stvari ubrzavaju - to je isto očigledno.

Emigrant

pre 7 godina

(Mirko, 14. septembar 2016 17:36)

Velike sile nisu nužno demokratski uređene iznutra (Sovjetski savez), a što se spoljne politike tiče - tu važi jedno pravilo koje se zove: interes. Ako je nekoj sili u interesu da gradi bezbednost u nekom delu sveta, gradiće je, ako nije, neće. Iluzija u Srbiji je da će se Kina ili Rusija ili X ponašati drugačije kada/ako smeni Ameriku na mestu svetske sile broj 1. Rusi bi najbolje na svetu obožavali da opet patroliraju Berlinom i gaze ljude tenkovima po Pragu i Bratislavi. Kinezi bi voleli da kontrolišu i Tajvan i sve vode do San Franciska, Njujorka i Paname.

Ne treba se gubiti u velikim pričama. Posle gubitka RSK, integracije RS u BiH i samostalnosti Kosova, Amerika i EU su zainteresovane za bezbednost tog dela Evrope. Građani Srbije sada imaju izbor: ili da gradimo demokratsku državu i održivu ekonomiju i priključujemo se civilizovanom svetu, ili da kreiramo nestabilnost u Srbiji u nadi da će se ona preliti preko granica. Pošteno je reći narodu da druga varijanta podrazumeva kockanje koje podrazumeva stavljanje u ulog Vojvodine, Sandžaka, Preševa, Medveđe i Bujanovca. Pismeni i zreli ljudi će izabrati opciju 1, ali ukoliko narod demokratski izabere opciju 2, ja nemam problem... samo srpsku kuknjavu na svetsku nepravdu ne slušam principijelno od 2003. pa ne bih ni posle izbora varijante broj 2.

Nemam ni uši, ni vremena za to.

Милош

pre 7 godina

Не бих рекао да су то "владари из сенке", већ једноставна медијска манипулација, "спиновање". О томе је говорио Чомску у књизи "Manufacturing Consent".

Gile

pre 7 godina

Napravise oni cudo u arapskom svetu, napadose Irak na pravdi Boga i nikom nista. Za nas su imali opravdanje i tu se otprilike niko ne pita kako su napali Srbiju bez UN, nikom nista, opusteno SAD i nj. poltroni izivljavaju se nekaznjeno nad nekim ko ne moze da im vrati. Junacine, napadnite Kinu, Rusiju ili Iran?

Dobronamernik

pre 7 godina

Meni je interesantno to što se na Zapadu javljaju priče i u medijima i u stručnim i političkim krugovima da postoji mogućnost da su intervencije u Iraku i Libiji bile greška. Nigde nikad nisam pročitao, ni čuo da je bilo ko intervencije u Avganistanu i SRJ označio kao potencijalne greške.

Kosovo priznaju kao nezavisnu državu, Miloševića kao malog Hitlera i krenuli su dalje, jednoglasno, ovo uopšte nije bilo kakva tema za bilo koga van relacije Horgoš-Vranje.

Mirko

pre 7 godina

Mirko@ sve si rekao osim da ce ta ista Nemacka morati da klekne pred Rusima.
(sve se zna..)

Istina. Hvala ti! Naime, Bavarska koja je motor Nemačke, zahteva preko svojih organa i predstavnka da se politika prema Rusiji promeni jer je pogubna za njih i za celu Nemačku.
Lako je proveriti, ko ne veruje.
Italijani su takođe glasali za ukidanje sankcija Rusiji. Sad se "ubeđuju" u EU, pošto tamo svako misli za sebe ali moraju mesecima da se "usaglašavaju", čitaj ubeđuju i trguju sa ja-tebi-ti meni.

Mirko

pre 7 godina

Iz prve ruke mogu da ti kažem da je Amerika rado viđen i često poštovan partner u većem delu arapskog sveta, od Kuvajta preko Bahreina, Katara, Emirata, S.Arabije do Egipta, što se ni u jednom trenutku nije moglo reći za Irak i rahmetli Huseina.

Neki tajni centar moći puni glavu građanima Srbije besmislicama od 1990. i ništa se tu ne može uraditi dok ljudi ne počnu da razmišljaju svojim glavama.
(DXB, 14. septembar 2016 17:09)

Iz prve ruke mogu da ti kažem da sve države koje si naveo su među poslednjih diktatorskim i autokratskim državama na svetu. Od demokratije nemaju ni pola D. Da nemaju naftu, već bi ih odavno Ameri prevaspitavali i uvodili demokratiju, ali pošto imaju, jel, oni su sad super.
Njima je dozvoljeno da dalje "uvode demokratiju" u region i da ga izvoze i u Rusiju. Srećom da ih je Putin pozvao, pre olimpijade u Sočiju i rekao:
Ako budete napravili neki problem, baciću vam BOMBU i sve ću vas pobiti!

Eto, tolko o američkim demokratskim pudlicama.

"Tajni centar" - ovde je prijatelju ceo jedan narod BOMBARDOVAN, dok je CNN objavljivao logističku podršku i opravdanja. Da hoću da gledam iluzije, propagande i filmčiće, pre bih gledao neki dobar film nego CNN.
Smešan si.

Dejan Lučić

pre 7 godina

Tamo nema ni potrebe da se kradu jer i onako vlada diktatura koja je ponudila dve iste opcije, propaganda je gora nego u vreme Staljina. Dovoljno je otici u SAD, popricati sa par stotina Amerikanaca pa videti da svi imaju skoro isto misljenje, tj iluzije, koje su im servirane sa strane istih 5 medijskih kuca. Nekada je bilo drugacije, doduse
(Zile, 14. septembar 2016 17:32)

Potpuno si u pravu.