Ponedeljak, 05.09.2016.

18:18

Konačno će se saznati kako je nastao život na Zemlji?

Izvor: Sputnik

Konaèno æe se saznati kako je nastao život na Zemlji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

106 Komentari

Sortiraj po:

Spike

pre 7 godina

1/2

Uh, gomila logickih gresaka, polucinjenica i izvrtanja sagovornikovih reci, ali, 'ajd da probam:

"@Spike koji sve vreme meša evoluciju i aboigenezu tako što u teoriju evolucije "ugurava" abiogenezu"

Naprotiv. Upravo insistiram da su evolucija i abiogeneza dve razlicite nauke, sa razlicitim predmetom (i slicnim metodama, doduse). Nema nikakvog "uguravanja" osim "uguravanja" tvojih(pogresnih) stavova u moje reci. Los pokusaj crvene haringe.

"se poziva na autoritet srednjoškolsko-komunističkog udžbenika"

Los pokusaj tzv. trovanja bunara. U osnovnoskolsko-komunistickom udzbeniku sam naucio i Pitagorinu teoremu. Sledeci tvoj rezon, ispada da je ona jos vise pogresna, jer je osnovna skola, ipak, stepenica nize u odnosnu na srednu, a i komunisticka indoktrinacija bolje radi u mladjem uzrastu.

"a ipak, kaže on, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije ili dokazane činjenice"

Ako me citiras, citiraj me dosledno. Ovde si samo onako, elegantno, ubacio "dokazane cinjenice". Los, i pomalo perfidan pokusaj straw man logicke logicke greske. Nemam problem da prihvatim naucni metod sa svim njegovim ogranicenjima. Zato se i ogradim. Ako je zakljucak induktivan, naravno da se ogradim. Zasto - pa zato sto nije deduktivan. To vazi i za hipoteze vs. naucne teorije. Ipak, induktivan zakljucak nije nista manje dobar (ceo periodni sistem elemenata je izgradjen na njemu itd.), a svakako je superioran u odnosu na ideju o inteligentnom dizajnu.

Spike

pre 7 godina

2/2

"Opet zapanjujuće banalizovanje života. otkud svest i emocija kao karakteristika ličnosti? od evolucije?"

Izbacujes gomilu pojmova u jedinici vremena i, onda, nije ni cudo sto se mesaju. Zivot, kao jedan od parametera, ima samoreprodukciju u definiciji. Zato su i biljke zive. Svest i licnost su nesto drugo. To si to ubacio, onako, en paassant, i onda, prosto ne zna covek o cemu
govoris. Ili tvrdis da biljke nisu zive ili da imaju svest? Odluci se.

"abiogeneza nije naučno potvrdjena i ti to dobro znaš. eksperimenti, o kojima govoriš, su samo stvorili organsku materiju ali ne i Život."

Abiogeneza jeste eksperimentalno potvrdjena i eksperiment ti je naveden (narocito analozi, jer, zamisli, nije se stalo na Milerovom eksperimentu). Evolucijom (ne abiogenezom) dalje je nastalo nesto, sto ti oznacavas kao "Zivot" (sic!), posto ti uz zivot vezujes svest i licnost (jadne biljke, a mozda i zivotinje).

"Psihologija- klizav teren za tebe, zato se ogradjuješ izjavom "uz mogućnost da grešim".

Ogradujem se, kako sam naveo, zbog indukcije. Nema veze sa psihologijom, ali YouTube ekspertiza opste prakse tesko da to moze da detektuje...

"pasivna agresija je vrlo nezgodna pojava jer gubiš kontrolu nad emocijama... ?može i dublja analiza a za to postoji tarifa"

Hvala na pitanju, dobro sam. :) Inace, mislim da je ocigledno ciji komentari imaju gubitak ciljne predstave i determinisuce tendencije, tako da, ipak, ne bih placao samoreklamersku psiholosku hobi analizu.

protivotrov

pre 7 godina

@Spike
"Abiogeneza jeste naucno/eksperimentalno dokazana cinjenica. Miller-Urey eksperimenti i analozi (akcenat na ovom drugom) su to nedvosmisleno pokazali. Ipak, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije, prvenstveno zbog sastava atmosfere i sl, ali abiogeneza kao takva - jeste naucno potvrdjena"
Treba da te je sramota da tako bezočno lažeš. abiogeneza nije naučno potvrdjena i ti to dobro znaš. eksperimenti, o kojima govoriš, su samo stvorili organsku materiju ali ne i Život. kako ti to nije jasno?
daj neku referencu ili link gde je to nedvosmisleni dokazano
"Zivot jeste, po definiciji, samo-reprodukujuca materija. To je jedno od osnovnih svojstava DNK molekula (i RNK) "
Opet zapanjujuće banalizovanje života. otkud svest i emocija kao karakteristika ličnosti? od evolucije? lol
"Kao sto se ti, navodno, "bavis problemima i bolescu licnosti", postoji ljude koji se bave evolucionom biologijom, astrofizikom i sl. A sudeci po tvom vidjenju depresije, uz mogucnost da gresim, rekao bih da se istim bavis iz hobija, pa ne cudi sto su ti i (ne)znanja iz biologije na nivou YouTube ekpertize opste prakse"
Psihologija- klizav teren za tebe, zato se ogradjuješ izjavom "uz mogućnost da grešim". ti si duhovni analfabeta i opet si imao neuspešni histerično-narcisoidni hepening. poradi malo na sebi. pasivna agresija je vrlo nezgodna pojava jer gubiš kontrolu nad emocijama i šta onda biva s tvojom emocionalnom inteligencijom? može i dublja analiza a za to postoji tarifa

protivotrov

pre 7 godina

@protivotrov...Jos uvek niko ne zna kako je nastao zivot iz nezivog, ali je cinjenica da zivot postoji. Nekom je najlakse da kaze da je Bog stvorio sve za 7 dana, neki tih 7 dana uzimaju kao metaforu, dok neki smatraju da smo vanzemaljski eksperiment. Zasto niko ne veruje dokazima u vidu fosila, njihovog preciznog datiranja, genetskim dokazima i, najzad, cistoj logici. Da ne zaboravim i razvoj ljudskog embriona koji ima "nepotrebne delove", ili organe na mestu gde nije logicno da se nalaze, ali se posle spuste na pravo mesto.
(Trovach, 7. septembar 2016 17:44)
kako niko ne veruje fosilima? pa ima ovaj @Spike koji sve vreme meša evoluciju i aboigenezu tako što u teoriju evolucije "ugurava" abiogenezu. naučio čovek na prvom času prvog razreda gimnazije, bar tako on kaže za njega je to naučno/eksperimentalno dokazana činjenica, pre svega samo zbog sastava atmosfere. a ipak, kaže on, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije ili dokazane činjenice i za to se poziva na autoritet srednjoškolsko-komunističkog udžbenika. kao potvrdu toga navodi da postoje ljudi koji se bave evolucionom biologijom i astrofizikom. pa još tvrdi da je naučnik. uz mogućnost da grešim, ali jeste naučnik

prva rečenica ti je iskrena, sve posle toga je nepotrebno. život je činjenica. ali otkud život ako je bilo Ništa, Ničega, Ništavila? nastao abiogenezom? to je bajka namenjena za one što tvrde da misle isključivo svojom glavom

Spike

pre 7 godina

@protivotrov

"podmećete abigenezu kao da je to naučno dokazana činjenica"

Abiogeneza jeste naucno/eksperimentalno dokazana cinjenica. Miller-Urey eksperimenti i analozi (akcenat na ovom drugom) su to nedvosmisleno pokazali. Ipak, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije, prvenstveno zbog sastava atmosfere i sl, ali abiogeneza kao takva - jeste naucno potvrdjena.

"NIKAD nećete dokazati da je život nastao spontano iz mrtve organske materije"
Prvi razred srednje skole (gimnazije da budem precizniji). Prvi cas iz biologije.

"zato što život pokušavate da prikažete kao samo-reprodukujuću materiju"

Zivot jeste, po definiciji, samo-reprodukujuca materija. To je jedno od osnovnih svojstava DNK molekula (i RNK).

"na ovim komentarima nema naučnika (kao i teologa) sem pojedinih školovanih, koji ovo koriste za ateističko misionaranje"

Odakle ti znas ko je ovde sta po vokaciji i zanimanju?

"tako da smo svi ovde mediokriteti"

Govori u svoje ime.

"kao neko ko se dugo bavi problemima i bolešću ličnosti"

Kao sto se ti, navodno, "bavis problemima i bolescu licnosti", postoji ljude koji se bave evolucionom biologijom, astrofizikom i sl. A sudeci po tvom vidjenju depresije, uz mogucnost da gresim, rekao bih da se istim bavis iz hobija, pa ne cudi sto su ti i (ne)znanja iz biologije na nivou YouTube ekpertize opste prakse.

Trovach

pre 7 godina

@protivotrov...Jos uvek niko ne zna kako je nastao zivot iz nezivog, ali je cinjenica da zivot postoji. Nekom je najlakse da kaze da je Bog stvorio sve za 7 dana, neki tih 7 dana uzimaju kao metaforu, dok neki smatraju da smo vanzemaljski eksperiment. Zasto niko ne veruje dokazima u vidu fosila, njihovog preciznog datiranja, genetskim dokazima i, najzad, cistoj logici. Da ne zaboravim i razvoj ljudskog embriona koji ima "nepotrebne delove", ili organe na mestu gde nije logicno da se nalaze, ali se posle spuste na pravo mesto.

protivotrov

pre 7 godina

(neutralni felsh, 6. septembar 2016 10:17)
####
ima vas nekoliko koji sta zatucaniji od nas (na ovom sajtu)... uporno, ali najupornije, podmećete abigenezu kao da je to naučno dokazana činjenica i još se hvalite kako ste za istinu, kako ste prosvetljeni ateizmom... imaš veze s naukom kolko ja sa baletom i još se usudjuješ da svima, koji ne misle kao ti, deliš nekakve moralne pridike... kakve veze ti imaš sa naukom (sem što si kvazi-simpatizer), sem što, kao i svaki ateista prisvaja nauku kao svoju prćiju... NIKAD nećete dokazati da je život nastao spontano iz mrtve organske materije, jer ateisti ne razumeju šta je život, svest, ličnost zato što život pokušavate da prikažete kao samo-reprodukujuću materiju, ali vam to nimalo ne smeta da LAŽETE i PODMEĆETE nauci,kako je tobož, dokazala abiogenezu i svima koji reaguju na toliku bestidnu agresivnu propagandu, govoriš najružnije rači... na ovim komentarima nema naučnika (kao i teologa) sem pojedinih školovanih, koji ovo koriste za ateističko misionaranje...tako da smo svi ovde mediokriteti a ti uporno pokušavaš da pokažeš kako je tvoja nula mnogo, mnogo veća od naše nule... i još preporučuješ nekakvu knjigu gde je, navodno, abiogeneza dokazana... kao neko ko se dugo bavi problemima i bolešću ličnosti, savetujem ti da ne čitaš komentare koji te iritiraju, jer depresija je posledica pasivne agresivnosti prema drugima, tj. od gneva najviše strada onaj koji se gnevi. zato ti je bolje da se upristojiš (najviše zbog sebe, naravno)

Veroljub

pre 7 godina

Neki materijalni dokaz za tvoju tvrdnju?
(razuma bez, 5. septembar 2016 23:35)

Ne postoje materijalni dokazi ni za druge tvrdnje, tako da to dodje na isto. Ili verujes u Boga ili verujes u primordijalnu supu.

protivotrov

pre 7 godina

1) Hajmo sada srpski naucnici sa osnovnom skolom. Recite nam sta je u stvari istina.
(Zaq, 5. septembar 2016 22:56)
====
2) covek nije nastao na zemlji sam od sebe. Tacka.
(Nele, 05. septembar 2016 21:49)
Jeste! Zarez.
(Zaq, 5. septembar 2016 22:54)
####
1) verovatno imaš sveučilišnu diplomu... ajde onda i nama reci i objasni šta je istina
2) može li neki dokaščić, onako usput, neobavezno, pošto tako suvereno vladaš tematikom

protivotrov

pre 7 godina

(neutralni felsh, 6. septembar 2016 10:17)
####
ima vas nekoliko koji sta zatucaniji od nas (na ovom sajtu)... uporno, ali najupornije, podmećete abigenezu kao da je to naučno dokazana činjenica i još se hvalite kako ste za istinu, kako ste prosvetljeni ateizmom... imaš veze s naukom kolko ja sa baletom i još se usudjuješ da svima, koji ne misle kao ti, deliš nekakve moralne pridike... kakve veze ti imaš sa naukom (sem što si kvazi-simpatizer), sem što, kao i svaki ateista prisvaja nauku kao svoju prćiju... NIKAD nećete dokazati da je život nastao spontano iz mrtve organske materije, jer ateisti ne razumeju šta je život, svest, ličnost zato što život pokušavate da prikažete kao samo-reprodukujuću materiju, ali vam to nimalo ne smeta da LAŽETE i PODMEĆETE nauci,kako je tobož, dokazala abiogenezu i svima koji reaguju na toliku bestidnu agresivnu propagandu, govoriš najružnije rači... na ovim komentarima nema naučnika (kao i teologa) sem pojedinih školovanih, koji ovo koriste za ateističko misionaranje...tako da smo svi ovde mediokriteti a ti uporno pokušavaš da pokažeš kako je tvoja nula mnogo, mnogo veća od naše nule... i još preporučuješ nekakvu knjigu gde je, navodno, abiogeneza dokazana... kao neko ko se dugo bavi problemima i bolešću ličnosti, savetujem ti da ne čitaš komentare koji te iritiraju, jer depresija je posledica pasivne agresivnosti prema drugima, tj. od gneva najviše strada onaj koji se gnevi. zato ti je bolje da se upristojiš (najviše zbog sebe, naravno)

dominus

pre 7 godina

@ neutralni felsh

Mnogo grešiš, nisi svestan koliko. Tvoje verovanje NASI i sličnima je jednako slepo kao i onih koji istima ne veruju. Ne možeš svoje tvrdnje dokazati, kao što ih ne može dokazati ni ova druga strana. Što dođe na isto, s razlikom što ti omalovažavaš neistomišljenike i nazivaš zaostalim i neobrazovanim. Čovek i da pročita 100 knjiga ne znači da je samim tim sveznajuć.
A ovo što spominješ za pomračenje....ono se u mnogim krajevima nije moglo videti jer je bilo oblačno vreme...posmatrati pomračenje pri sunčanom i vedrom danu i kad je oblačno - nije isto. A dobro se sećam da su na TVu nekoliko dana pre samog fenomena brujali o štetnom dejstvu pomračenja...neviđena panika je stvarana. Pa gde su bili naučnici da objasne narodu da ono nije štetno??
A ti nastavi sa svojom praksom... to ti je zaštitni znak gos'n neutralni.

Joc@

pre 7 godina

@ (Prometej, 5. septembar 2016 23:14)

Lepo je da se pitaš ali nije dovoljno. Moraš se LIČNO truditi da otkriješ odgovore. Samo takav uvid daje validna saznanja na ove teme. Neprestano, ovako postupaju vernici, još od početka, u svom ''prenatalnom'' dobu, još pre nego su postali vernici.

David

pre 7 godina

(Veliki brat, 5. septembar 2016 20:19)

Koje su te bakterije koje stvaraju kiseonik...

Imaš ih aerobnih i anaerobnih...

Jedne koriste kiseonik za disanje i rast, druge ne pa čak i umiru u prisustvu kiseonika. Koje god da pogledamo u većini reakcija stvara se ugljen dioksid a ne O2... Tako da nisu bakterije stvorile kiseonik... I dan danas ga stvaraju samo rganizmi (biljke i po neka životinja) sa hlorofilnim pigmentom... Što opet ne dokazuje ništa niti su ovi "naučnici" u stanju da dokažu bilo šta... Šta je starije kiseonik ili biljka koja ga stvara... ili pak aerobna bakterija koja ga koristi za rast i život.

Vlada

pre 7 godina

"„Dokazi o postojanju jednoćelijskog života samo 800 miliona godina posle velikog praska su fascinantni"

Ili je gospodja pogresila za 10 milijardi godina ili autor teksta. Veliki prasak je bio pre oko 13 milijardi godina, a Zemlja je nastala pre 4.5 milijardi po zvanicnim podacima

Данијел

pre 7 godina

Како од нуле може да настане јединица, и то случајно, математички је немогуће. Тако је и са случајним настанком живота ни из чега. А посебно је питање сврха свега, ако је бесмртност, што се логички намеће и рецимо да човек достигне то иако је немогуће да физички заштити своје тело од смрти у времену, шта је са онима који су живели пре нас, где је њихова правда, где је сврха њиховог плстојања? Зато Христос силази у ад на Велику Суботу и васкрсава паведнике и пророке који су живели пре Његовог доласка. То је једино смислено, све остало је неправда за наше преминуле очеве, сестре и браћу.

CATAPA

pre 7 godina

Najveća tehnološka revolucija u istoriji će biti kada se u potpunosti ovlada procesom fotosinteze, odnosno kada se proces simulira na veštački način. Svaka informacija u tom pogledu je dobrodošla i dragocena, pa makar i ako ne objasni nastanak samog mehanizma.
Da pojasnim, ljudi su napravili avione i pre nego što su objasnili kako zapravo ptice lete i zašto znaju da lete. Još značajnije bi bilo napraviti "veštačku fotosintezu", makar posedovali samo informaciju da je moguća prirodna.

neutralni felsh

pre 7 godina

po kolicini verski zatucanih i bahato nesvesnih, srbija je lider u evropi.
koga bre briga sta vi osporitelji mislite o letu na mesec, o NASA i ostalim svemirskim agencijama, o evoluciji, o geologiji, biologiji, konkretno o ovom poduhvatu?
mislite da oni sednu i naklapaju kao vi? mislite da je vase misljenje vredno poput njihovog?
izadjite negde pa probajte da kazete to sto pricate ovde? ko ce da vas saslusa, vase misljenje da uvazi? uvazava li bilo ko vase misljenje u vezi bilo cega?
pateticni mracnjaci, bezali ste od pomracenja sunca u mracne sobe i podrume dok se svet smejao i zezao po trgovima. par godina kasnije, eto vas na internetu, vi nasli nekom da prigovarate, ne secate se kad ste neku knjigu kupili...

Markos

pre 7 godina

Sta ovom naucniku znaci recenica da je gascinantno da je zivot na zemlji nastao samo 800 miliona godina posle velikog praska.Koliko sam ja do sad naucio veliki prasak je bio pre 13 milijardi godina a zemlja nastala pre 4,5 milijardi.Tako da je ta recenica besmislena skroz.

Alas

pre 7 godina

Prema nekim procenama verovatnoca da od 24 aminokiseline dobijete zivot u obliku u koji danasnja nauka veruje, jednaka je verovatnoci da vetar koji dune preko auto-otpada napravi potpuno funkcionalan svemirski brod! Dakle moguce je, ali je izuzetno malo verovatno. Mislim da je najveca draz zivota upravo u misteriji njegovog nastanka, ali i lepoti njegove kreacije, a ko zeli da veruje u neku teoriju ili dogmu ima slobodu to da cini, ali je svakako pozeljno da ne namece svoje verovanje o tome drugima.

Makarido

pre 7 godina

Dakle, nemoguce je da nas je stvorio Bog jer je to bajka, ali je moguce da smo nastali iz nicega, kad je to nista eksplodiralo iako nista nije iniciralo eksploziju toga nicega niti je bilo energije za to? Zanimljivo.
Toliko o samomo stvaranju.

Sto se evolucije tice, s obzirom da su sanse da se saamo jedan protein stvori nasumice od aminokiselina su gotovo nemoguce, odnosno ravne broju sa vise od 20 cifara, a da ne pricamo onda o visecelijskim organizmima, te da nikada nismo nasli prelaznu formu, evolucija je takodje nesto nedokazivo.

Ali bitno da se to gura, samo da nema Boga i ljubavi koju propagira.
Svaka cast. Ovo vise nije nauka vec rijalii sou.

DarkoWW

pre 7 godina

Život na zemlji je nastao transspermiom, odnosno, bakterije i mikro organizmi su preko asteroida dospevali na zemlji iz daljine svemira i zbog pogodnih uslova, bakterije i mikro organizmi su počeli da zauzimaju neke pozicije u stvaranju raznih vrsta. Nijedna od tih vrsta nije čovek. Čovek kao živo biće je nastao mnogo, mnogo kasnije i nikada nebi ni nastao kao vrsta da nije sudelovala iterakcija drugih živih bića koja su posećivala našu zemlju kao što mi sada posećujemo Mars. Naša tehnologija je sada još uvek primitivna, ali smo kao takvi poslali razne stvari u svemir i na Marsu. Zamislite da su sada na marsu neke vrste živih bića i mi na njima vršimo eksperimente i ukrštamo im DNK kako bi stvorili vrstu koja miže živeti pod tim uslovima a da biće bude inteligentno kako bi opstalo. Isto tako su DNK paraistorijkih humanoida malo štimnuli i dobili smo čoveka kao rezultat čiji je DNK samo 2% drugačiji od majmuna a ipak smo mnogo puta inteligentniji od njih. Naša jedina evolucija je gubljenje dlake sa tela iz razloga nošenja odeće pa je organizam generacijama sve manje i manje imao potrebu za krznom. Stvaranje čoveka od ameba je priča za malu decu u predskolskom. Na planeti zemlji nikada nije bilo u planu da postoji nijedna inteligentna vrsta što se prirodne selekcije tiče jer je naša planeta samo planeta životinja koja bi prelepo izgledala bez čoveka.

maxi

pre 7 godina

Zivot nastao,jednocelijski, 800 miliona godina nakon velikog praska. Zemlja postoji 4,5 milijarde godina a veliki prasak se desio pre 13 milijardi godina. Nista mi nije jasno...

bahati biciklista

pre 7 godina

panspermija - nastajnje života na planetama prenosom biološkog materijala sa druge planete. to je po meni najverovatniji način.

mi smo to već uradili na marsu jer nema trika da su tamo poslati roveri i sonde načisto sterilni. mada postojže da na marsu život već ne postoji.

i nije 800.000.000 godina od velikog praska jer je on bio pre 13.700.000.000 god. već od nastanka zemlje koja je 4.500.000.000 god. stara

Norvezanin

pre 7 godina

Neverovatno je da toliko mnogo ljudi veruje u ove gluposti. U sadasnjosti je dovoljno upotrebiti reci "naucnici" "nauka" "naucni" nekoliko puta u recenici i tome mora slepo da se veruje.
Sve neke teorije...teorija ovog, teorija onog, ali nema veze sto su to TEORIJE kada su ih mnogi uzeli kao aksiome, iako bez pravih dokaza
Svi ti naucnici ce jednog dana kada dodje njihovo vreme doci "Bogu na istinu", ali Bog je milostiv, mozda i imaju necemu da se nadaju.
Sam Darvin se pred smrt pokajao pred Bogom, mozda je bilo iskreno i sada je s Bogom, dok ostale koji veruju u njegovu teroriju tek ceka iskupljenje...
Veliki pozdrav svim vernicima

Кафа добра

pre 7 godina

Како се фрљају милијардама година, као наши политичари милијардама динара...

Vlada M

pre 7 godina

Opet preporučujem ovde knjigu Vital Question od Nick Lane-a koja predlaže najbolji odgovor na ovo pitanje do sada. Naravno, naučni odgovor (komentari su neverovatni).

Dragoljub

pre 7 godina

@Nemir. Ja,mislim da i druge planete sa cvrstom povrsinom u Suncevom sistemu imaju magnetno polje. Jupiter ima i magnetno polje a mislim i atmosferu. Hipoteza oborena ;)

yappy ns

pre 7 godina

Odlican film "Misija na Mars" a pred kraj filma, ekipa ulazi u "nesto" i tu im se prikaze hologramski prikaz kako je jedan brod za genetskim zapisom sa Marsa (na kojem je nastala kataklizma udarom asteroida) dosao na zemlju, i iz vode polako nastaje SVE!!! Odlican hologramski deo filma...

Павлимир

pre 7 godina

Други закон термодинамике, ентропија.. све тежи хаосу. То је рецимо доказиво, експериментално поновљиво.
А они тек сад најављују да ће наћи доказе како је настао живот?! Шоу програм.. у школама већ одавно учимо да је живот сам од себе настао, а Били још није ископао ни један доказ.. :-)

nenad

pre 7 godina

Milioni,milijarde.. Kao da brojim cifre na novčanicama iz '93 .. hiperinflacija.. Hvala ti Gospode što još trpiš ovakvu bahatost palog ljudskog roda.

Bee Bee

pre 7 godina

I tako su roboti otkril da je davne 1947-me nastao prvi tranzistor. Vec negde oko 2016 taj tranzistor je nekako uspeo da se iskomplikuje i pretvori u Samsung i I-phone i jos neke varijacije. A onda...

idimidodjimi@gmail.com

pre 7 godina

nastao je isto kao i poslednja bakterioloska epidemija na odelenju intenzivne nege. neko uneo bakteriju, ona se razmnozila. e sad, dal je bio meteorit ili neko inteligentan, ne bih znao kasti ... ko zna kakva bi sve stvorenja nasli na odelenju intenzivne posle milijardu godina da ne vrse redovnu dezinfekciju...

3rd rock

pre 7 godina

(Xepoj, 05. septembar 2016 22:2

još nešto da te pitam, jesi li ti iz budućnosti? mislim, ovo je prvi put da je objavljen ovaj naslov, a ti tvrdiš da je omiljen. a pošto znaš sve, još nešto me interesuje, koji je smisao života i ko je u pravu? rišćani, musulmani, hebreji, budisti, konfučijanisti, zoroasteri, maje, inke, egipćani, maori, gnostici, eskimi, mormoni ili ovi što se realno klanjaju suncu? doživljavaš li slovenski paganizam kao greh ili nasilan prelazak u hrišćanstvo izdajom? uhuhuh, mnogo je faktora da bi bio toliko samouveren da si u pravu. nadam se da nisi vernik, pošto se za takvu gordost leti iz raja. Ja čit'o.

Teča rasa

pre 7 godina

Не знам само какве везе има прављење аутомобила са настанком живота. Уствари мораш бити прилично глуп да правиш такве паралеле и немоћан у покушају да (и даље, после свих научних сазнања и доказа) се држиш стварања као објашњења за било шта. Али, ако неко може да верује како је све настало у неколико дана, џабе прича.

Nebo

pre 7 godina

Haha...Citam komentare zanimljivi su!Ja mislim da ako neko da odgovor kako je nastao univerzum i gde je njegov kraj i pocetak naci ce odgovor o o nastanku zivota , a to je pretesko za nas obicne ljude.Budimo srecni sto postojimo.Pozdrav svima😃😃

razuma bez

pre 7 godina

Život je stvorio Tvorac života. Bog. I nas ljude, po Svom obličju. Ni manje ni više. Eto s kolikom čašću i dostojanstvom nas On ljubi.
(Joc@, 5. septembar 2016 20:57) # Link komentara

Neki materijalni dokaz za tvoju tvrdnju?

spartanac

pre 7 godina

Pogledajte puste planete i ostale grozote,
a pogledajte prirodu oko nas . Koja sreća da se to stvori i da mi živimo tu .
ps. ko je stvorio boga ?
Nema tu početka ni kraja.

Prometej

pre 7 godina

(Joc@, 05. septembar 2016 20:57)

Nešto mi se čini da taj tvorac ili nije savršen ili nije bog. Ako nas je po svom liku pravio, malo se zeznuo negde, nešto je zaboravio. Logiku možda? Jel taj bog crn, beo, azijat, muško, žensko? Kojim jezikom govori. Hiljade pitanja, ali znam odgovor apologeta na sva, kad god ne znaju kažu "čudni su putevi..." i samozadovoljno uživaju u sopstvenom egoizmu. Taj mali delić egoizma ih čini ponosnim. Što uopšte nije hrišćanski. Ja bih najviše voleo da su hrišani poput Hrista, on je bio dobar čovek lepih metafora i blag, ni nalik današnjim hrišćanima punim božje osvete.

2+2=5

pre 7 godina

da su ljudi inteligentna bica stvorili bi sistem u kojem svi rade na dobrobit svih, ovako nista. ko je stvorio ili kako je sve nastalo saznat cemo kada budemo znali ko je tito.

Коментатор

pre 7 godina

мени је искрено мука од ових милијарди година, милиона година неких старих стена и фосила. нека фарбају неког другог. причају о послатим сателитима, шаљу слике неких планета а немају појма шта све има у океану, нити могу поћи у велике дубине. вјерујте ви браћи Грим

Zaq

pre 7 godina

...Ukratko, priča se svodi na to da je potrebna inteligencija da se napravi automobil i da nikakvim slučajnostima u svim kombinacijama u univerzumu ne bi mogao da nastane automobil, takav kakav je sa svim svojim sistemima. Koliko je neizmerno više potrebno inteligencije za nastajanje svih sistema, uzevši ljudski organizam kao primer.
(Ertz, 05. septembar 2016 21:59)
Greska, matemticki je vrlo lako dokazivo da je sa kombinacijama u univerzumu moguce napraviti automobil kao i vaseg dvojnika a ako se pokaze da postoki vise univerzuma onda su mogucnosti neogranicene.

pope

pre 7 godina

naslov me podseti na film 'Smisao zivota' Monti Pajtona. Negde pred kraj filma spiker kaze ' za koji minut cete saznati ono sto ceo film cekate, a to je...SMISAO ZIVOTA! i naravno do kraja nista.

nemir

pre 7 godina

zemlja je toliko specifična (metalno jezgro, magnetno polje, atmosfera...) da mislim da je veštački stvorena da bi se život razvio na njoj. izgleda da je naš zadatak da naselimo svemir.

Ertz

pre 7 godina

Rado razmišljam o priči koju je jedan posetilac portala pomenuo. Ukratko, priča se svodi na to da je potrebna inteligencija da se napravi automobil i da nikakvim slučajnostima u svim kombinacijama u univerzumu ne bi mogao da nastane automobil, takav kakav je sa svim svojim sistemima. Koliko je neizmerno više potrebno inteligencije za nastajanje svih sistema, uzevši ljudski organizam kao primer.

man

pre 7 godina

Ja iskreno odavno ne gledam naučnu fantastiku , tako da je ovo čista laž. Stalno nagađaju, Te bio veliki prasak te nije.... Koga oni to zezaju.

oxen

pre 7 godina

Sve ovo sto do sad znamo govori mi jednu stvar - zivot je takva vrsta stvari da nije lako ispuniti uslove za njegovo javljanje, ali da onda kada se oni stvore, on jako brzo nastaje. Postoje indicije da je on vise puta nestajao sa Zemlje i potom ponovo zapocinjao. Stavise, ako mu date dovoljno stabilnosti, on ce se samo usloznjavati. To sugerise da bi uz prave uslove, svemir mogao da bude naseljen vrlo kompleksnim bicima. Koliko kompleksnim, to zavisi od spoljnih faktora. Cini se, dakle, da postoji kontinuum izmedju mikrofizickog, fizickog, hemijskog i bioloskog nivoa stvarnosti. Relacije kvarkova se usloznjavaju u atome, atomi u molekule i u okviru molekula vec mogu da se jave jednostavni nacini prenosa informacija i replikacije. RNK je kiselina, skup molekula koji imaju tendenciju da se kopiraju. Jedva cekam da saznam kako se i zasto to zaista desilo.

Smuleco

pre 7 godina

Ok. Jednoćelijski život je nastao "rano". Ali KAKO je nastao iz "primordijalne supe", je mnogo značajnije, i kompleksnije pitanje, na koje nauka nema odgovor, i teško da će ga ikada imati. Tajna života je "zabravljena", u samoj suštini Univerzuma.

dragan

pre 7 godina

Astrobiologa NASA Abigejl Elvud je jedna velika lepa bela ptica. Kaže da je život nastao 800 miliona godina pe velikog praska, koji je inače bio pre 13,7 milijardi godina. Znači da život postoji skoro 13 milijardi godina.

Veliki brat

pre 7 godina

Pa normalno je da Zemlju prvo nastani milijarde i milijarde bakterija koje bi stvarale kiseonik. Tek kada kiseonik veže svo postojeće gvožđe i poveća se koncentracija kiseonika u atmosferi, može da se krene dalje sa složenijim organizmima.


Naučnicima i danas još uvek nije jasno kako su nastali jednoćelijski organizmi sa JEDROM, tj. kako je od ćelije bez jedra tek tako nastala ćelija sa jedrom (navodno, jedna ćelija bez jedra "pojela" drugu od koje je nastalo jedro - pa neka tako nešto urade u laboratoriji).


A tek ono rešenje da je živoz na Zemlju došao sa asteroidima koji su kao meteori padali na Zemlju - prvo, preživeli su pad kroz atmosferu, što je neverovatno, i drugo, odakle život na asteroidima?


Možda je život na Zemlji nastao slučajno. A možda je nastao i slično kao što bi mi sada mogli da bakterijama naselimo Mars, i tamo se za nekoliko milijardi godina razviju složeniji organizmi taman kad temperatura postane idealna kao što je sada na Zemlji.

Veroljub

pre 7 godina

Datiranje stena je vrlo nezahvalan i vrlo aproksimatan posao. Nazalost kad neko kaze 3.7 milijardi godina, malo ljudi to dovodi u pitanje, vec se to uzima zdravo za gotovo.

Joc@

pre 7 godina

Mnogo pretpostavki (veliki prasak; planeta nepogodna za život; ipak život se samostvorio; mogao bi da evoluira i na drugim planetama...)... i na kraju: PROGLAŠENJE DOKAZA!!!
*
Život, naj naj prostiji koji poznajemo, toliko je složen da mi čak nemamo ni ideju kako bismo ga mogli mi stvoriti, pored sve naše pameti, materijala, energija, instrumenata, računara itd. Ali imamo DOKAZA da je on sam sebe stvorio!?
*
Život je stvorio Tvorac života. Bog. I nas ljude, po Svom obličju. Ni manje ni više. Eto s kolikom čašću i dostojanstvom nas On ljubi.

Provincijalka

pre 7 godina

Nabubati u tekst što više milijardi godina, što više jednoćelijskih i bogzna kakvih organizama, obavezno ubaciti i NASA i po koje dr Ime i Prezime i evo, ježe se čitaoci od tolike nauke i istine... ;)

Znate kad će oni saznati istinu o postanku života i Zemlje, nikada...

oxen

pre 7 godina

Sve ovo sto do sad znamo govori mi jednu stvar - zivot je takva vrsta stvari da nije lako ispuniti uslove za njegovo javljanje, ali da onda kada se oni stvore, on jako brzo nastaje. Postoje indicije da je on vise puta nestajao sa Zemlje i potom ponovo zapocinjao. Stavise, ako mu date dovoljno stabilnosti, on ce se samo usloznjavati. To sugerise da bi uz prave uslove, svemir mogao da bude naseljen vrlo kompleksnim bicima. Koliko kompleksnim, to zavisi od spoljnih faktora. Cini se, dakle, da postoji kontinuum izmedju mikrofizickog, fizickog, hemijskog i bioloskog nivoa stvarnosti. Relacije kvarkova se usloznjavaju u atome, atomi u molekule i u okviru molekula vec mogu da se jave jednostavni nacini prenosa informacija i replikacije. RNK je kiselina, skup molekula koji imaju tendenciju da se kopiraju. Jedva cekam da saznam kako se i zasto to zaista desilo.

Ertz

pre 7 godina

Rado razmišljam o priči koju je jedan posetilac portala pomenuo. Ukratko, priča se svodi na to da je potrebna inteligencija da se napravi automobil i da nikakvim slučajnostima u svim kombinacijama u univerzumu ne bi mogao da nastane automobil, takav kakav je sa svim svojim sistemima. Koliko je neizmerno više potrebno inteligencije za nastajanje svih sistema, uzevši ljudski organizam kao primer.

Provincijalka

pre 7 godina

Nabubati u tekst što više milijardi godina, što više jednoćelijskih i bogzna kakvih organizama, obavezno ubaciti i NASA i po koje dr Ime i Prezime i evo, ježe se čitaoci od tolike nauke i istine... ;)

Znate kad će oni saznati istinu o postanku života i Zemlje, nikada...

Joc@

pre 7 godina

Mnogo pretpostavki (veliki prasak; planeta nepogodna za život; ipak život se samostvorio; mogao bi da evoluira i na drugim planetama...)... i na kraju: PROGLAŠENJE DOKAZA!!!
*
Život, naj naj prostiji koji poznajemo, toliko je složen da mi čak nemamo ni ideju kako bismo ga mogli mi stvoriti, pored sve naše pameti, materijala, energija, instrumenata, računara itd. Ali imamo DOKAZA da je on sam sebe stvorio!?
*
Život je stvorio Tvorac života. Bog. I nas ljude, po Svom obličju. Ni manje ni više. Eto s kolikom čašću i dostojanstvom nas On ljubi.

Veroljub

pre 7 godina

Datiranje stena je vrlo nezahvalan i vrlo aproksimatan posao. Nazalost kad neko kaze 3.7 milijardi godina, malo ljudi to dovodi u pitanje, vec se to uzima zdravo za gotovo.

Smuleco

pre 7 godina

Ok. Jednoćelijski život je nastao "rano". Ali KAKO je nastao iz "primordijalne supe", je mnogo značajnije, i kompleksnije pitanje, na koje nauka nema odgovor, i teško da će ga ikada imati. Tajna života je "zabravljena", u samoj suštini Univerzuma.

Veliki brat

pre 7 godina

Pa normalno je da Zemlju prvo nastani milijarde i milijarde bakterija koje bi stvarale kiseonik. Tek kada kiseonik veže svo postojeće gvožđe i poveća se koncentracija kiseonika u atmosferi, može da se krene dalje sa složenijim organizmima.


Naučnicima i danas još uvek nije jasno kako su nastali jednoćelijski organizmi sa JEDROM, tj. kako je od ćelije bez jedra tek tako nastala ćelija sa jedrom (navodno, jedna ćelija bez jedra "pojela" drugu od koje je nastalo jedro - pa neka tako nešto urade u laboratoriji).


A tek ono rešenje da je živoz na Zemlju došao sa asteroidima koji su kao meteori padali na Zemlju - prvo, preživeli su pad kroz atmosferu, što je neverovatno, i drugo, odakle život na asteroidima?


Možda je život na Zemlji nastao slučajno. A možda je nastao i slično kao što bi mi sada mogli da bakterijama naselimo Mars, i tamo se za nekoliko milijardi godina razviju složeniji organizmi taman kad temperatura postane idealna kao što je sada na Zemlji.

2+2=5

pre 7 godina

da su ljudi inteligentna bica stvorili bi sistem u kojem svi rade na dobrobit svih, ovako nista. ko je stvorio ili kako je sve nastalo saznat cemo kada budemo znali ko je tito.

man

pre 7 godina

Ja iskreno odavno ne gledam naučnu fantastiku , tako da je ovo čista laž. Stalno nagađaju, Te bio veliki prasak te nije.... Koga oni to zezaju.

nemir

pre 7 godina

zemlja je toliko specifična (metalno jezgro, magnetno polje, atmosfera...) da mislim da je veštački stvorena da bi se život razvio na njoj. izgleda da je naš zadatak da naselimo svemir.

dragan

pre 7 godina

Astrobiologa NASA Abigejl Elvud je jedna velika lepa bela ptica. Kaže da je život nastao 800 miliona godina pe velikog praska, koji je inače bio pre 13,7 milijardi godina. Znači da život postoji skoro 13 milijardi godina.

Makarido

pre 7 godina

Dakle, nemoguce je da nas je stvorio Bog jer je to bajka, ali je moguce da smo nastali iz nicega, kad je to nista eksplodiralo iako nista nije iniciralo eksploziju toga nicega niti je bilo energije za to? Zanimljivo.
Toliko o samomo stvaranju.

Sto se evolucije tice, s obzirom da su sanse da se saamo jedan protein stvori nasumice od aminokiselina su gotovo nemoguce, odnosno ravne broju sa vise od 20 cifara, a da ne pricamo onda o visecelijskim organizmima, te da nikada nismo nasli prelaznu formu, evolucija je takodje nesto nedokazivo.

Ali bitno da se to gura, samo da nema Boga i ljubavi koju propagira.
Svaka cast. Ovo vise nije nauka vec rijalii sou.

Norvezanin

pre 7 godina

Neverovatno je da toliko mnogo ljudi veruje u ove gluposti. U sadasnjosti je dovoljno upotrebiti reci "naucnici" "nauka" "naucni" nekoliko puta u recenici i tome mora slepo da se veruje.
Sve neke teorije...teorija ovog, teorija onog, ali nema veze sto su to TEORIJE kada su ih mnogi uzeli kao aksiome, iako bez pravih dokaza
Svi ti naucnici ce jednog dana kada dodje njihovo vreme doci "Bogu na istinu", ali Bog je milostiv, mozda i imaju necemu da se nadaju.
Sam Darvin se pred smrt pokajao pred Bogom, mozda je bilo iskreno i sada je s Bogom, dok ostale koji veruju u njegovu teroriju tek ceka iskupljenje...
Veliki pozdrav svim vernicima

DarkoWW

pre 7 godina

Život na zemlji je nastao transspermiom, odnosno, bakterije i mikro organizmi su preko asteroida dospevali na zemlji iz daljine svemira i zbog pogodnih uslova, bakterije i mikro organizmi su počeli da zauzimaju neke pozicije u stvaranju raznih vrsta. Nijedna od tih vrsta nije čovek. Čovek kao živo biće je nastao mnogo, mnogo kasnije i nikada nebi ni nastao kao vrsta da nije sudelovala iterakcija drugih živih bića koja su posećivala našu zemlju kao što mi sada posećujemo Mars. Naša tehnologija je sada još uvek primitivna, ali smo kao takvi poslali razne stvari u svemir i na Marsu. Zamislite da su sada na marsu neke vrste živih bića i mi na njima vršimo eksperimente i ukrštamo im DNK kako bi stvorili vrstu koja miže živeti pod tim uslovima a da biće bude inteligentno kako bi opstalo. Isto tako su DNK paraistorijkih humanoida malo štimnuli i dobili smo čoveka kao rezultat čiji je DNK samo 2% drugačiji od majmuna a ipak smo mnogo puta inteligentniji od njih. Naša jedina evolucija je gubljenje dlake sa tela iz razloga nošenja odeće pa je organizam generacijama sve manje i manje imao potrebu za krznom. Stvaranje čoveka od ameba je priča za malu decu u predskolskom. Na planeti zemlji nikada nije bilo u planu da postoji nijedna inteligentna vrsta što se prirodne selekcije tiče jer je naša planeta samo planeta životinja koja bi prelepo izgledala bez čoveka.

neutralni felsh

pre 7 godina

po kolicini verski zatucanih i bahato nesvesnih, srbija je lider u evropi.
koga bre briga sta vi osporitelji mislite o letu na mesec, o NASA i ostalim svemirskim agencijama, o evoluciji, o geologiji, biologiji, konkretno o ovom poduhvatu?
mislite da oni sednu i naklapaju kao vi? mislite da je vase misljenje vredno poput njihovog?
izadjite negde pa probajte da kazete to sto pricate ovde? ko ce da vas saslusa, vase misljenje da uvazi? uvazava li bilo ko vase misljenje u vezi bilo cega?
pateticni mracnjaci, bezali ste od pomracenja sunca u mracne sobe i podrume dok se svet smejao i zezao po trgovima. par godina kasnije, eto vas na internetu, vi nasli nekom da prigovarate, ne secate se kad ste neku knjigu kupili...

razuma bez

pre 7 godina

Život je stvorio Tvorac života. Bog. I nas ljude, po Svom obličju. Ni manje ni više. Eto s kolikom čašću i dostojanstvom nas On ljubi.
(Joc@, 5. septembar 2016 20:57) # Link komentara

Neki materijalni dokaz za tvoju tvrdnju?

protivotrov

pre 7 godina

(neutralni felsh, 6. septembar 2016 10:17)
####
ima vas nekoliko koji sta zatucaniji od nas (na ovom sajtu)... uporno, ali najupornije, podmećete abigenezu kao da je to naučno dokazana činjenica i još se hvalite kako ste za istinu, kako ste prosvetljeni ateizmom... imaš veze s naukom kolko ja sa baletom i još se usudjuješ da svima, koji ne misle kao ti, deliš nekakve moralne pridike... kakve veze ti imaš sa naukom (sem što si kvazi-simpatizer), sem što, kao i svaki ateista prisvaja nauku kao svoju prćiju... NIKAD nećete dokazati da je život nastao spontano iz mrtve organske materije, jer ateisti ne razumeju šta je život, svest, ličnost zato što život pokušavate da prikažete kao samo-reprodukujuću materiju, ali vam to nimalo ne smeta da LAŽETE i PODMEĆETE nauci,kako je tobož, dokazala abiogenezu i svima koji reaguju na toliku bestidnu agresivnu propagandu, govoriš najružnije rači... na ovim komentarima nema naučnika (kao i teologa) sem pojedinih školovanih, koji ovo koriste za ateističko misionaranje...tako da smo svi ovde mediokriteti a ti uporno pokušavaš da pokažeš kako je tvoja nula mnogo, mnogo veća od naše nule... i još preporučuješ nekakvu knjigu gde je, navodno, abiogeneza dokazana... kao neko ko se dugo bavi problemima i bolešću ličnosti, savetujem ti da ne čitaš komentare koji te iritiraju, jer depresija je posledica pasivne agresivnosti prema drugima, tj. od gneva najviše strada onaj koji se gnevi. zato ti je bolje da se upristojiš (najviše zbog sebe, naravno)

Prometej

pre 7 godina

(Joc@, 05. septembar 2016 20:57)

Nešto mi se čini da taj tvorac ili nije savršen ili nije bog. Ako nas je po svom liku pravio, malo se zeznuo negde, nešto je zaboravio. Logiku možda? Jel taj bog crn, beo, azijat, muško, žensko? Kojim jezikom govori. Hiljade pitanja, ali znam odgovor apologeta na sva, kad god ne znaju kažu "čudni su putevi..." i samozadovoljno uživaju u sopstvenom egoizmu. Taj mali delić egoizma ih čini ponosnim. Što uopšte nije hrišćanski. Ja bih najviše voleo da su hrišani poput Hrista, on je bio dobar čovek lepih metafora i blag, ni nalik današnjim hrišćanima punim božje osvete.

Zaq

pre 7 godina

...Ukratko, priča se svodi na to da je potrebna inteligencija da se napravi automobil i da nikakvim slučajnostima u svim kombinacijama u univerzumu ne bi mogao da nastane automobil, takav kakav je sa svim svojim sistemima. Koliko je neizmerno više potrebno inteligencije za nastajanje svih sistema, uzevši ljudski organizam kao primer.
(Ertz, 05. septembar 2016 21:59)
Greska, matemticki je vrlo lako dokazivo da je sa kombinacijama u univerzumu moguce napraviti automobil kao i vaseg dvojnika a ako se pokaze da postoki vise univerzuma onda su mogucnosti neogranicene.

Кафа добра

pre 7 godina

Како се фрљају милијардама година, као наши политичари милијардама динара...

protivotrov

pre 7 godina

1) Hajmo sada srpski naucnici sa osnovnom skolom. Recite nam sta je u stvari istina.
(Zaq, 5. septembar 2016 22:56)
====
2) covek nije nastao na zemlji sam od sebe. Tacka.
(Nele, 05. septembar 2016 21:49)
Jeste! Zarez.
(Zaq, 5. septembar 2016 22:54)
####
1) verovatno imaš sveučilišnu diplomu... ajde onda i nama reci i objasni šta je istina
2) može li neki dokaščić, onako usput, neobavezno, pošto tako suvereno vladaš tematikom

nenad

pre 7 godina

Milioni,milijarde.. Kao da brojim cifre na novčanicama iz '93 .. hiperinflacija.. Hvala ti Gospode što još trpiš ovakvu bahatost palog ljudskog roda.

dominus

pre 7 godina

@ neutralni felsh

Mnogo grešiš, nisi svestan koliko. Tvoje verovanje NASI i sličnima je jednako slepo kao i onih koji istima ne veruju. Ne možeš svoje tvrdnje dokazati, kao što ih ne može dokazati ni ova druga strana. Što dođe na isto, s razlikom što ti omalovažavaš neistomišljenike i nazivaš zaostalim i neobrazovanim. Čovek i da pročita 100 knjiga ne znači da je samim tim sveznajuć.
A ovo što spominješ za pomračenje....ono se u mnogim krajevima nije moglo videti jer je bilo oblačno vreme...posmatrati pomračenje pri sunčanom i vedrom danu i kad je oblačno - nije isto. A dobro se sećam da su na TVu nekoliko dana pre samog fenomena brujali o štetnom dejstvu pomračenja...neviđena panika je stvarana. Pa gde su bili naučnici da objasne narodu da ono nije štetno??
A ti nastavi sa svojom praksom... to ti je zaštitni znak gos'n neutralni.

protivotrov

pre 7 godina

@protivotrov...Jos uvek niko ne zna kako je nastao zivot iz nezivog, ali je cinjenica da zivot postoji. Nekom je najlakse da kaze da je Bog stvorio sve za 7 dana, neki tih 7 dana uzimaju kao metaforu, dok neki smatraju da smo vanzemaljski eksperiment. Zasto niko ne veruje dokazima u vidu fosila, njihovog preciznog datiranja, genetskim dokazima i, najzad, cistoj logici. Da ne zaboravim i razvoj ljudskog embriona koji ima "nepotrebne delove", ili organe na mestu gde nije logicno da se nalaze, ali se posle spuste na pravo mesto.
(Trovach, 7. septembar 2016 17:44)
kako niko ne veruje fosilima? pa ima ovaj @Spike koji sve vreme meša evoluciju i aboigenezu tako što u teoriju evolucije "ugurava" abiogenezu. naučio čovek na prvom času prvog razreda gimnazije, bar tako on kaže za njega je to naučno/eksperimentalno dokazana činjenica, pre svega samo zbog sastava atmosfere. a ipak, kaže on, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije ili dokazane činjenice i za to se poziva na autoritet srednjoškolsko-komunističkog udžbenika. kao potvrdu toga navodi da postoje ljudi koji se bave evolucionom biologijom i astrofizikom. pa još tvrdi da je naučnik. uz mogućnost da grešim, ali jeste naučnik

prva rečenica ti je iskrena, sve posle toga je nepotrebno. život je činjenica. ali otkud život ako je bilo Ništa, Ničega, Ništavila? nastao abiogenezom? to je bajka namenjena za one što tvrde da misle isključivo svojom glavom

Veroljub

pre 7 godina

Neki materijalni dokaz za tvoju tvrdnju?
(razuma bez, 5. septembar 2016 23:35)

Ne postoje materijalni dokazi ni za druge tvrdnje, tako da to dodje na isto. Ili verujes u Boga ili verujes u primordijalnu supu.

3rd rock

pre 7 godina

(Xepoj, 05. septembar 2016 22:2

još nešto da te pitam, jesi li ti iz budućnosti? mislim, ovo je prvi put da je objavljen ovaj naslov, a ti tvrdiš da je omiljen. a pošto znaš sve, još nešto me interesuje, koji je smisao života i ko je u pravu? rišćani, musulmani, hebreji, budisti, konfučijanisti, zoroasteri, maje, inke, egipćani, maori, gnostici, eskimi, mormoni ili ovi što se realno klanjaju suncu? doživljavaš li slovenski paganizam kao greh ili nasilan prelazak u hrišćanstvo izdajom? uhuhuh, mnogo je faktora da bi bio toliko samouveren da si u pravu. nadam se da nisi vernik, pošto se za takvu gordost leti iz raja. Ja čit'o.

Bee Bee

pre 7 godina

I tako su roboti otkril da je davne 1947-me nastao prvi tranzistor. Vec negde oko 2016 taj tranzistor je nekako uspeo da se iskomplikuje i pretvori u Samsung i I-phone i jos neke varijacije. A onda...

CATAPA

pre 7 godina

Najveća tehnološka revolucija u istoriji će biti kada se u potpunosti ovlada procesom fotosinteze, odnosno kada se proces simulira na veštački način. Svaka informacija u tom pogledu je dobrodošla i dragocena, pa makar i ako ne objasni nastanak samog mehanizma.
Da pojasnim, ljudi su napravili avione i pre nego što su objasnili kako zapravo ptice lete i zašto znaju da lete. Još značajnije bi bilo napraviti "veštačku fotosintezu", makar posedovali samo informaciju da je moguća prirodna.

protivotrov

pre 7 godina

(neutralni felsh, 6. septembar 2016 10:17)
####
ima vas nekoliko koji sta zatucaniji od nas (na ovom sajtu)... uporno, ali najupornije, podmećete abigenezu kao da je to naučno dokazana činjenica i još se hvalite kako ste za istinu, kako ste prosvetljeni ateizmom... imaš veze s naukom kolko ja sa baletom i još se usudjuješ da svima, koji ne misle kao ti, deliš nekakve moralne pridike... kakve veze ti imaš sa naukom (sem što si kvazi-simpatizer), sem što, kao i svaki ateista prisvaja nauku kao svoju prćiju... NIKAD nećete dokazati da je život nastao spontano iz mrtve organske materije, jer ateisti ne razumeju šta je život, svest, ličnost zato što život pokušavate da prikažete kao samo-reprodukujuću materiju, ali vam to nimalo ne smeta da LAŽETE i PODMEĆETE nauci,kako je tobož, dokazala abiogenezu i svima koji reaguju na toliku bestidnu agresivnu propagandu, govoriš najružnije rači... na ovim komentarima nema naučnika (kao i teologa) sem pojedinih školovanih, koji ovo koriste za ateističko misionaranje...tako da smo svi ovde mediokriteti a ti uporno pokušavaš da pokažeš kako je tvoja nula mnogo, mnogo veća od naše nule... i još preporučuješ nekakvu knjigu gde je, navodno, abiogeneza dokazana... kao neko ko se dugo bavi problemima i bolešću ličnosti, savetujem ti da ne čitaš komentare koji te iritiraju, jer depresija je posledica pasivne agresivnosti prema drugima, tj. od gneva najviše strada onaj koji se gnevi. zato ti je bolje da se upristojiš (najviše zbog sebe, naravno)

protivotrov

pre 7 godina

@Spike
"Abiogeneza jeste naucno/eksperimentalno dokazana cinjenica. Miller-Urey eksperimenti i analozi (akcenat na ovom drugom) su to nedvosmisleno pokazali. Ipak, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije, prvenstveno zbog sastava atmosfere i sl, ali abiogeneza kao takva - jeste naucno potvrdjena"
Treba da te je sramota da tako bezočno lažeš. abiogeneza nije naučno potvrdjena i ti to dobro znaš. eksperimenti, o kojima govoriš, su samo stvorili organsku materiju ali ne i Život. kako ti to nije jasno?
daj neku referencu ili link gde je to nedvosmisleni dokazano
"Zivot jeste, po definiciji, samo-reprodukujuca materija. To je jedno od osnovnih svojstava DNK molekula (i RNK) "
Opet zapanjujuće banalizovanje života. otkud svest i emocija kao karakteristika ličnosti? od evolucije? lol
"Kao sto se ti, navodno, "bavis problemima i bolescu licnosti", postoji ljude koji se bave evolucionom biologijom, astrofizikom i sl. A sudeci po tvom vidjenju depresije, uz mogucnost da gresim, rekao bih da se istim bavis iz hobija, pa ne cudi sto su ti i (ne)znanja iz biologije na nivou YouTube ekpertize opste prakse"
Psihologija- klizav teren za tebe, zato se ogradjuješ izjavom "uz mogućnost da grešim". ti si duhovni analfabeta i opet si imao neuspešni histerično-narcisoidni hepening. poradi malo na sebi. pasivna agresija je vrlo nezgodna pojava jer gubiš kontrolu nad emocijama i šta onda biva s tvojom emocionalnom inteligencijom? može i dublja analiza a za to postoji tarifa

Teča rasa

pre 7 godina

Не знам само какве везе има прављење аутомобила са настанком живота. Уствари мораш бити прилично глуп да правиш такве паралеле и немоћан у покушају да (и даље, после свих научних сазнања и доказа) се држиш стварања као објашњења за било шта. Али, ако неко може да верује како је све настало у неколико дана, џабе прича.

Павлимир

pre 7 godina

Други закон термодинамике, ентропија.. све тежи хаосу. То је рецимо доказиво, експериментално поновљиво.
А они тек сад најављују да ће наћи доказе како је настао живот?! Шоу програм.. у школама већ одавно учимо да је живот сам од себе настао, а Били још није ископао ни један доказ.. :-)

maxi

pre 7 godina

Zivot nastao,jednocelijski, 800 miliona godina nakon velikog praska. Zemlja postoji 4,5 milijarde godina a veliki prasak se desio pre 13 milijardi godina. Nista mi nije jasno...

bahati biciklista

pre 7 godina

panspermija - nastajnje života na planetama prenosom biološkog materijala sa druge planete. to je po meni najverovatniji način.

mi smo to već uradili na marsu jer nema trika da su tamo poslati roveri i sonde načisto sterilni. mada postojže da na marsu život već ne postoji.

i nije 800.000.000 godina od velikog praska jer je on bio pre 13.700.000.000 god. već od nastanka zemlje koja je 4.500.000.000 god. stara

Alas

pre 7 godina

Prema nekim procenama verovatnoca da od 24 aminokiseline dobijete zivot u obliku u koji danasnja nauka veruje, jednaka je verovatnoci da vetar koji dune preko auto-otpada napravi potpuno funkcionalan svemirski brod! Dakle moguce je, ali je izuzetno malo verovatno. Mislim da je najveca draz zivota upravo u misteriji njegovog nastanka, ali i lepoti njegove kreacije, a ko zeli da veruje u neku teoriju ili dogmu ima slobodu to da cini, ali je svakako pozeljno da ne namece svoje verovanje o tome drugima.

Данијел

pre 7 godina

Како од нуле може да настане јединица, и то случајно, математички је немогуће. Тако је и са случајним настанком живота ни из чега. А посебно је питање сврха свега, ако је бесмртност, што се логички намеће и рецимо да човек достигне то иако је немогуће да физички заштити своје тело од смрти у времену, шта је са онима који су живели пре нас, где је њихова правда, где је сврха њиховог плстојања? Зато Христос силази у ад на Велику Суботу и васкрсава паведнике и пророке који су живели пре Његовог доласка. То је једино смислено, све остало је неправда за наше преминуле очеве, сестре и браћу.

spartanac

pre 7 godina

Pogledajte puste planete i ostale grozote,
a pogledajte prirodu oko nas . Koja sreća da se to stvori i da mi živimo tu .
ps. ko je stvorio boga ?
Nema tu početka ni kraja.

Markos

pre 7 godina

Sta ovom naucniku znaci recenica da je gascinantno da je zivot na zemlji nastao samo 800 miliona godina posle velikog praska.Koliko sam ja do sad naucio veliki prasak je bio pre 13 milijardi godina a zemlja nastala pre 4,5 milijardi.Tako da je ta recenica besmislena skroz.

Joc@

pre 7 godina

@ (Prometej, 5. septembar 2016 23:14)

Lepo je da se pitaš ali nije dovoljno. Moraš se LIČNO truditi da otkriješ odgovore. Samo takav uvid daje validna saznanja na ove teme. Neprestano, ovako postupaju vernici, još od početka, u svom ''prenatalnom'' dobu, još pre nego su postali vernici.

Nebo

pre 7 godina

Haha...Citam komentare zanimljivi su!Ja mislim da ako neko da odgovor kako je nastao univerzum i gde je njegov kraj i pocetak naci ce odgovor o o nastanku zivota , a to je pretesko za nas obicne ljude.Budimo srecni sto postojimo.Pozdrav svima😃😃

pope

pre 7 godina

naslov me podseti na film 'Smisao zivota' Monti Pajtona. Negde pred kraj filma spiker kaze ' za koji minut cete saznati ono sto ceo film cekate, a to je...SMISAO ZIVOTA! i naravno do kraja nista.

Коментатор

pre 7 godina

мени је искрено мука од ових милијарди година, милиона година неких старих стена и фосила. нека фарбају неког другог. причају о послатим сателитима, шаљу слике неких планета а немају појма шта све има у океану, нити могу поћи у велике дубине. вјерујте ви браћи Грим

Dragoljub

pre 7 godina

@Nemir. Ja,mislim da i druge planete sa cvrstom povrsinom u Suncevom sistemu imaju magnetno polje. Jupiter ima i magnetno polje a mislim i atmosferu. Hipoteza oborena ;)

Vlada

pre 7 godina

"„Dokazi o postojanju jednoćelijskog života samo 800 miliona godina posle velikog praska su fascinantni"

Ili je gospodja pogresila za 10 milijardi godina ili autor teksta. Veliki prasak je bio pre oko 13 milijardi godina, a Zemlja je nastala pre 4.5 milijardi po zvanicnim podacima

David

pre 7 godina

(Veliki brat, 5. septembar 2016 20:19)

Koje su te bakterije koje stvaraju kiseonik...

Imaš ih aerobnih i anaerobnih...

Jedne koriste kiseonik za disanje i rast, druge ne pa čak i umiru u prisustvu kiseonika. Koje god da pogledamo u većini reakcija stvara se ugljen dioksid a ne O2... Tako da nisu bakterije stvorile kiseonik... I dan danas ga stvaraju samo rganizmi (biljke i po neka životinja) sa hlorofilnim pigmentom... Što opet ne dokazuje ništa niti su ovi "naučnici" u stanju da dokažu bilo šta... Šta je starije kiseonik ili biljka koja ga stvara... ili pak aerobna bakterija koja ga koristi za rast i život.

yappy ns

pre 7 godina

Odlican film "Misija na Mars" a pred kraj filma, ekipa ulazi u "nesto" i tu im se prikaze hologramski prikaz kako je jedan brod za genetskim zapisom sa Marsa (na kojem je nastala kataklizma udarom asteroida) dosao na zemlju, i iz vode polako nastaje SVE!!! Odlican hologramski deo filma...

Vlada M

pre 7 godina

Opet preporučujem ovde knjigu Vital Question od Nick Lane-a koja predlaže najbolji odgovor na ovo pitanje do sada. Naravno, naučni odgovor (komentari su neverovatni).

Spike

pre 7 godina

@protivotrov

"podmećete abigenezu kao da je to naučno dokazana činjenica"

Abiogeneza jeste naucno/eksperimentalno dokazana cinjenica. Miller-Urey eksperimenti i analozi (akcenat na ovom drugom) su to nedvosmisleno pokazali. Ipak, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije, prvenstveno zbog sastava atmosfere i sl, ali abiogeneza kao takva - jeste naucno potvrdjena.

"NIKAD nećete dokazati da je život nastao spontano iz mrtve organske materije"
Prvi razred srednje skole (gimnazije da budem precizniji). Prvi cas iz biologije.

"zato što život pokušavate da prikažete kao samo-reprodukujuću materiju"

Zivot jeste, po definiciji, samo-reprodukujuca materija. To je jedno od osnovnih svojstava DNK molekula (i RNK).

"na ovim komentarima nema naučnika (kao i teologa) sem pojedinih školovanih, koji ovo koriste za ateističko misionaranje"

Odakle ti znas ko je ovde sta po vokaciji i zanimanju?

"tako da smo svi ovde mediokriteti"

Govori u svoje ime.

"kao neko ko se dugo bavi problemima i bolešću ličnosti"

Kao sto se ti, navodno, "bavis problemima i bolescu licnosti", postoji ljude koji se bave evolucionom biologijom, astrofizikom i sl. A sudeci po tvom vidjenju depresije, uz mogucnost da gresim, rekao bih da se istim bavis iz hobija, pa ne cudi sto su ti i (ne)znanja iz biologije na nivou YouTube ekpertize opste prakse.

Spike

pre 7 godina

1/2

Uh, gomila logickih gresaka, polucinjenica i izvrtanja sagovornikovih reci, ali, 'ajd da probam:

"@Spike koji sve vreme meša evoluciju i aboigenezu tako što u teoriju evolucije "ugurava" abiogenezu"

Naprotiv. Upravo insistiram da su evolucija i abiogeneza dve razlicite nauke, sa razlicitim predmetom (i slicnim metodama, doduse). Nema nikakvog "uguravanja" osim "uguravanja" tvojih(pogresnih) stavova u moje reci. Los pokusaj crvene haringe.

"se poziva na autoritet srednjoškolsko-komunističkog udžbenika"

Los pokusaj tzv. trovanja bunara. U osnovnoskolsko-komunistickom udzbeniku sam naucio i Pitagorinu teoremu. Sledeci tvoj rezon, ispada da je ona jos vise pogresna, jer je osnovna skola, ipak, stepenica nize u odnosnu na srednu, a i komunisticka indoktrinacija bolje radi u mladjem uzrastu.

"a ipak, kaže on, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije ili dokazane činjenice"

Ako me citiras, citiraj me dosledno. Ovde si samo onako, elegantno, ubacio "dokazane cinjenice". Los, i pomalo perfidan pokusaj straw man logicke logicke greske. Nemam problem da prihvatim naucni metod sa svim njegovim ogranicenjima. Zato se i ogradim. Ako je zakljucak induktivan, naravno da se ogradim. Zasto - pa zato sto nije deduktivan. To vazi i za hipoteze vs. naucne teorije. Ipak, induktivan zakljucak nije nista manje dobar (ceo periodni sistem elemenata je izgradjen na njemu itd.), a svakako je superioran u odnosu na ideju o inteligentnom dizajnu.

idimidodjimi@gmail.com

pre 7 godina

nastao je isto kao i poslednja bakterioloska epidemija na odelenju intenzivne nege. neko uneo bakteriju, ona se razmnozila. e sad, dal je bio meteorit ili neko inteligentan, ne bih znao kasti ... ko zna kakva bi sve stvorenja nasli na odelenju intenzivne posle milijardu godina da ne vrse redovnu dezinfekciju...

Spike

pre 7 godina

2/2

"Opet zapanjujuće banalizovanje života. otkud svest i emocija kao karakteristika ličnosti? od evolucije?"

Izbacujes gomilu pojmova u jedinici vremena i, onda, nije ni cudo sto se mesaju. Zivot, kao jedan od parametera, ima samoreprodukciju u definiciji. Zato su i biljke zive. Svest i licnost su nesto drugo. To si to ubacio, onako, en paassant, i onda, prosto ne zna covek o cemu
govoris. Ili tvrdis da biljke nisu zive ili da imaju svest? Odluci se.

"abiogeneza nije naučno potvrdjena i ti to dobro znaš. eksperimenti, o kojima govoriš, su samo stvorili organsku materiju ali ne i Život."

Abiogeneza jeste eksperimentalno potvrdjena i eksperiment ti je naveden (narocito analozi, jer, zamisli, nije se stalo na Milerovom eksperimentu). Evolucijom (ne abiogenezom) dalje je nastalo nesto, sto ti oznacavas kao "Zivot" (sic!), posto ti uz zivot vezujes svest i licnost (jadne biljke, a mozda i zivotinje).

"Psihologija- klizav teren za tebe, zato se ogradjuješ izjavom "uz mogućnost da grešim".

Ogradujem se, kako sam naveo, zbog indukcije. Nema veze sa psihologijom, ali YouTube ekspertiza opste prakse tesko da to moze da detektuje...

"pasivna agresija je vrlo nezgodna pojava jer gubiš kontrolu nad emocijama... ?može i dublja analiza a za to postoji tarifa"

Hvala na pitanju, dobro sam. :) Inace, mislim da je ocigledno ciji komentari imaju gubitak ciljne predstave i determinisuce tendencije, tako da, ipak, ne bih placao samoreklamersku psiholosku hobi analizu.

Trovach

pre 7 godina

@protivotrov...Jos uvek niko ne zna kako je nastao zivot iz nezivog, ali je cinjenica da zivot postoji. Nekom je najlakse da kaze da je Bog stvorio sve za 7 dana, neki tih 7 dana uzimaju kao metaforu, dok neki smatraju da smo vanzemaljski eksperiment. Zasto niko ne veruje dokazima u vidu fosila, njihovog preciznog datiranja, genetskim dokazima i, najzad, cistoj logici. Da ne zaboravim i razvoj ljudskog embriona koji ima "nepotrebne delove", ili organe na mestu gde nije logicno da se nalaze, ali se posle spuste na pravo mesto.

Joc@

pre 7 godina

Mnogo pretpostavki (veliki prasak; planeta nepogodna za život; ipak život se samostvorio; mogao bi da evoluira i na drugim planetama...)... i na kraju: PROGLAŠENJE DOKAZA!!!
*
Život, naj naj prostiji koji poznajemo, toliko je složen da mi čak nemamo ni ideju kako bismo ga mogli mi stvoriti, pored sve naše pameti, materijala, energija, instrumenata, računara itd. Ali imamo DOKAZA da je on sam sebe stvorio!?
*
Život je stvorio Tvorac života. Bog. I nas ljude, po Svom obličju. Ni manje ni više. Eto s kolikom čašću i dostojanstvom nas On ljubi.

Provincijalka

pre 7 godina

Nabubati u tekst što više milijardi godina, što više jednoćelijskih i bogzna kakvih organizama, obavezno ubaciti i NASA i po koje dr Ime i Prezime i evo, ježe se čitaoci od tolike nauke i istine... ;)

Znate kad će oni saznati istinu o postanku života i Zemlje, nikada...

man

pre 7 godina

Ja iskreno odavno ne gledam naučnu fantastiku , tako da je ovo čista laž. Stalno nagađaju, Te bio veliki prasak te nije.... Koga oni to zezaju.

nemir

pre 7 godina

zemlja je toliko specifična (metalno jezgro, magnetno polje, atmosfera...) da mislim da je veštački stvorena da bi se život razvio na njoj. izgleda da je naš zadatak da naselimo svemir.

Ertz

pre 7 godina

Rado razmišljam o priči koju je jedan posetilac portala pomenuo. Ukratko, priča se svodi na to da je potrebna inteligencija da se napravi automobil i da nikakvim slučajnostima u svim kombinacijama u univerzumu ne bi mogao da nastane automobil, takav kakav je sa svim svojim sistemima. Koliko je neizmerno više potrebno inteligencije za nastajanje svih sistema, uzevši ljudski organizam kao primer.

dragan

pre 7 godina

Astrobiologa NASA Abigejl Elvud je jedna velika lepa bela ptica. Kaže da je život nastao 800 miliona godina pe velikog praska, koji je inače bio pre 13,7 milijardi godina. Znači da život postoji skoro 13 milijardi godina.

2+2=5

pre 7 godina

da su ljudi inteligentna bica stvorili bi sistem u kojem svi rade na dobrobit svih, ovako nista. ko je stvorio ili kako je sve nastalo saznat cemo kada budemo znali ko je tito.

Veroljub

pre 7 godina

Datiranje stena je vrlo nezahvalan i vrlo aproksimatan posao. Nazalost kad neko kaze 3.7 milijardi godina, malo ljudi to dovodi u pitanje, vec se to uzima zdravo za gotovo.

Veliki brat

pre 7 godina

Pa normalno je da Zemlju prvo nastani milijarde i milijarde bakterija koje bi stvarale kiseonik. Tek kada kiseonik veže svo postojeće gvožđe i poveća se koncentracija kiseonika u atmosferi, može da se krene dalje sa složenijim organizmima.


Naučnicima i danas još uvek nije jasno kako su nastali jednoćelijski organizmi sa JEDROM, tj. kako je od ćelije bez jedra tek tako nastala ćelija sa jedrom (navodno, jedna ćelija bez jedra "pojela" drugu od koje je nastalo jedro - pa neka tako nešto urade u laboratoriji).


A tek ono rešenje da je živoz na Zemlju došao sa asteroidima koji su kao meteori padali na Zemlju - prvo, preživeli su pad kroz atmosferu, što je neverovatno, i drugo, odakle život na asteroidima?


Možda je život na Zemlji nastao slučajno. A možda je nastao i slično kao što bi mi sada mogli da bakterijama naselimo Mars, i tamo se za nekoliko milijardi godina razviju složeniji organizmi taman kad temperatura postane idealna kao što je sada na Zemlji.

Smuleco

pre 7 godina

Ok. Jednoćelijski život je nastao "rano". Ali KAKO je nastao iz "primordijalne supe", je mnogo značajnije, i kompleksnije pitanje, na koje nauka nema odgovor, i teško da će ga ikada imati. Tajna života je "zabravljena", u samoj suštini Univerzuma.

Norvezanin

pre 7 godina

Neverovatno je da toliko mnogo ljudi veruje u ove gluposti. U sadasnjosti je dovoljno upotrebiti reci "naucnici" "nauka" "naucni" nekoliko puta u recenici i tome mora slepo da se veruje.
Sve neke teorije...teorija ovog, teorija onog, ali nema veze sto su to TEORIJE kada su ih mnogi uzeli kao aksiome, iako bez pravih dokaza
Svi ti naucnici ce jednog dana kada dodje njihovo vreme doci "Bogu na istinu", ali Bog je milostiv, mozda i imaju necemu da se nadaju.
Sam Darvin se pred smrt pokajao pred Bogom, mozda je bilo iskreno i sada je s Bogom, dok ostale koji veruju u njegovu teroriju tek ceka iskupljenje...
Veliki pozdrav svim vernicima

Makarido

pre 7 godina

Dakle, nemoguce je da nas je stvorio Bog jer je to bajka, ali je moguce da smo nastali iz nicega, kad je to nista eksplodiralo iako nista nije iniciralo eksploziju toga nicega niti je bilo energije za to? Zanimljivo.
Toliko o samomo stvaranju.

Sto se evolucije tice, s obzirom da su sanse da se saamo jedan protein stvori nasumice od aminokiselina su gotovo nemoguce, odnosno ravne broju sa vise od 20 cifara, a da ne pricamo onda o visecelijskim organizmima, te da nikada nismo nasli prelaznu formu, evolucija je takodje nesto nedokazivo.

Ali bitno da se to gura, samo da nema Boga i ljubavi koju propagira.
Svaka cast. Ovo vise nije nauka vec rijalii sou.

oxen

pre 7 godina

Sve ovo sto do sad znamo govori mi jednu stvar - zivot je takva vrsta stvari da nije lako ispuniti uslove za njegovo javljanje, ali da onda kada se oni stvore, on jako brzo nastaje. Postoje indicije da je on vise puta nestajao sa Zemlje i potom ponovo zapocinjao. Stavise, ako mu date dovoljno stabilnosti, on ce se samo usloznjavati. To sugerise da bi uz prave uslove, svemir mogao da bude naseljen vrlo kompleksnim bicima. Koliko kompleksnim, to zavisi od spoljnih faktora. Cini se, dakle, da postoji kontinuum izmedju mikrofizickog, fizickog, hemijskog i bioloskog nivoa stvarnosti. Relacije kvarkova se usloznjavaju u atome, atomi u molekule i u okviru molekula vec mogu da se jave jednostavni nacini prenosa informacija i replikacije. RNK je kiselina, skup molekula koji imaju tendenciju da se kopiraju. Jedva cekam da saznam kako se i zasto to zaista desilo.

DarkoWW

pre 7 godina

Život na zemlji je nastao transspermiom, odnosno, bakterije i mikro organizmi su preko asteroida dospevali na zemlji iz daljine svemira i zbog pogodnih uslova, bakterije i mikro organizmi su počeli da zauzimaju neke pozicije u stvaranju raznih vrsta. Nijedna od tih vrsta nije čovek. Čovek kao živo biće je nastao mnogo, mnogo kasnije i nikada nebi ni nastao kao vrsta da nije sudelovala iterakcija drugih živih bića koja su posećivala našu zemlju kao što mi sada posećujemo Mars. Naša tehnologija je sada još uvek primitivna, ali smo kao takvi poslali razne stvari u svemir i na Marsu. Zamislite da su sada na marsu neke vrste živih bića i mi na njima vršimo eksperimente i ukrštamo im DNK kako bi stvorili vrstu koja miže živeti pod tim uslovima a da biće bude inteligentno kako bi opstalo. Isto tako su DNK paraistorijkih humanoida malo štimnuli i dobili smo čoveka kao rezultat čiji je DNK samo 2% drugačiji od majmuna a ipak smo mnogo puta inteligentniji od njih. Naša jedina evolucija je gubljenje dlake sa tela iz razloga nošenja odeće pa je organizam generacijama sve manje i manje imao potrebu za krznom. Stvaranje čoveka od ameba je priča za malu decu u predskolskom. Na planeti zemlji nikada nije bilo u planu da postoji nijedna inteligentna vrsta što se prirodne selekcije tiče jer je naša planeta samo planeta životinja koja bi prelepo izgledala bez čoveka.

Коментатор

pre 7 godina

мени је искрено мука од ових милијарди година, милиона година неких старих стена и фосила. нека фарбају неког другог. причају о послатим сателитима, шаљу слике неких планета а немају појма шта све има у океану, нити могу поћи у велике дубине. вјерујте ви браћи Грим

nenad

pre 7 godina

Milioni,milijarde.. Kao da brojim cifre na novčanicama iz '93 .. hiperinflacija.. Hvala ti Gospode što još trpiš ovakvu bahatost palog ljudskog roda.

Данијел

pre 7 godina

Како од нуле може да настане јединица, и то случајно, математички је немогуће. Тако је и са случајним настанком живота ни из чега. А посебно је питање сврха свега, ако је бесмртност, што се логички намеће и рецимо да човек достигне то иако је немогуће да физички заштити своје тело од смрти у времену, шта је са онима који су живели пре нас, где је њихова правда, где је сврха њиховог плстојања? Зато Христос силази у ад на Велику Суботу и васкрсава паведнике и пророке који су живели пре Његовог доласка. То је једино смислено, све остало је неправда за наше преминуле очеве, сестре и браћу.

razuma bez

pre 7 godina

Život je stvorio Tvorac života. Bog. I nas ljude, po Svom obličju. Ni manje ni više. Eto s kolikom čašću i dostojanstvom nas On ljubi.
(Joc@, 5. septembar 2016 20:57) # Link komentara

Neki materijalni dokaz za tvoju tvrdnju?

Spike

pre 7 godina

@protivotrov

"podmećete abigenezu kao da je to naučno dokazana činjenica"

Abiogeneza jeste naucno/eksperimentalno dokazana cinjenica. Miller-Urey eksperimenti i analozi (akcenat na ovom drugom) su to nedvosmisleno pokazali. Ipak, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije, prvenstveno zbog sastava atmosfere i sl, ali abiogeneza kao takva - jeste naucno potvrdjena.

"NIKAD nećete dokazati da je život nastao spontano iz mrtve organske materije"
Prvi razred srednje skole (gimnazije da budem precizniji). Prvi cas iz biologije.

"zato što život pokušavate da prikažete kao samo-reprodukujuću materiju"

Zivot jeste, po definiciji, samo-reprodukujuca materija. To je jedno od osnovnih svojstava DNK molekula (i RNK).

"na ovim komentarima nema naučnika (kao i teologa) sem pojedinih školovanih, koji ovo koriste za ateističko misionaranje"

Odakle ti znas ko je ovde sta po vokaciji i zanimanju?

"tako da smo svi ovde mediokriteti"

Govori u svoje ime.

"kao neko ko se dugo bavi problemima i bolešću ličnosti"

Kao sto se ti, navodno, "bavis problemima i bolescu licnosti", postoji ljude koji se bave evolucionom biologijom, astrofizikom i sl. A sudeci po tvom vidjenju depresije, uz mogucnost da gresim, rekao bih da se istim bavis iz hobija, pa ne cudi sto su ti i (ne)znanja iz biologije na nivou YouTube ekpertize opste prakse.

Павлимир

pre 7 godina

Други закон термодинамике, ентропија.. све тежи хаосу. То је рецимо доказиво, експериментално поновљиво.
А они тек сад најављују да ће наћи доказе како је настао живот?! Шоу програм.. у школама већ одавно учимо да је живот сам од себе настао, а Били још није ископао ни један доказ.. :-)

neutralni felsh

pre 7 godina

po kolicini verski zatucanih i bahato nesvesnih, srbija je lider u evropi.
koga bre briga sta vi osporitelji mislite o letu na mesec, o NASA i ostalim svemirskim agencijama, o evoluciji, o geologiji, biologiji, konkretno o ovom poduhvatu?
mislite da oni sednu i naklapaju kao vi? mislite da je vase misljenje vredno poput njihovog?
izadjite negde pa probajte da kazete to sto pricate ovde? ko ce da vas saslusa, vase misljenje da uvazi? uvazava li bilo ko vase misljenje u vezi bilo cega?
pateticni mracnjaci, bezali ste od pomracenja sunca u mracne sobe i podrume dok se svet smejao i zezao po trgovima. par godina kasnije, eto vas na internetu, vi nasli nekom da prigovarate, ne secate se kad ste neku knjigu kupili...

Trovach

pre 7 godina

@protivotrov...Jos uvek niko ne zna kako je nastao zivot iz nezivog, ali je cinjenica da zivot postoji. Nekom je najlakse da kaze da je Bog stvorio sve za 7 dana, neki tih 7 dana uzimaju kao metaforu, dok neki smatraju da smo vanzemaljski eksperiment. Zasto niko ne veruje dokazima u vidu fosila, njihovog preciznog datiranja, genetskim dokazima i, najzad, cistoj logici. Da ne zaboravim i razvoj ljudskog embriona koji ima "nepotrebne delove", ili organe na mestu gde nije logicno da se nalaze, ali se posle spuste na pravo mesto.

Кафа добра

pre 7 godina

Како се фрљају милијардама година, као наши политичари милијардама динара...

Teča rasa

pre 7 godina

Не знам само какве везе има прављење аутомобила са настанком живота. Уствари мораш бити прилично глуп да правиш такве паралеле и немоћан у покушају да (и даље, после свих научних сазнања и доказа) се држиш стварања као објашњења за било шта. Али, ако неко може да верује како је све настало у неколико дана, џабе прича.

yappy ns

pre 7 godina

Odlican film "Misija na Mars" a pred kraj filma, ekipa ulazi u "nesto" i tu im se prikaze hologramski prikaz kako je jedan brod za genetskim zapisom sa Marsa (na kojem je nastala kataklizma udarom asteroida) dosao na zemlju, i iz vode polako nastaje SVE!!! Odlican hologramski deo filma...

3rd rock

pre 7 godina

(Xepoj, 05. septembar 2016 22:2

još nešto da te pitam, jesi li ti iz budućnosti? mislim, ovo je prvi put da je objavljen ovaj naslov, a ti tvrdiš da je omiljen. a pošto znaš sve, još nešto me interesuje, koji je smisao života i ko je u pravu? rišćani, musulmani, hebreji, budisti, konfučijanisti, zoroasteri, maje, inke, egipćani, maori, gnostici, eskimi, mormoni ili ovi što se realno klanjaju suncu? doživljavaš li slovenski paganizam kao greh ili nasilan prelazak u hrišćanstvo izdajom? uhuhuh, mnogo je faktora da bi bio toliko samouveren da si u pravu. nadam se da nisi vernik, pošto se za takvu gordost leti iz raja. Ja čit'o.

Zaq

pre 7 godina

...Ukratko, priča se svodi na to da je potrebna inteligencija da se napravi automobil i da nikakvim slučajnostima u svim kombinacijama u univerzumu ne bi mogao da nastane automobil, takav kakav je sa svim svojim sistemima. Koliko je neizmerno više potrebno inteligencije za nastajanje svih sistema, uzevši ljudski organizam kao primer.
(Ertz, 05. septembar 2016 21:59)
Greska, matemticki je vrlo lako dokazivo da je sa kombinacijama u univerzumu moguce napraviti automobil kao i vaseg dvojnika a ako se pokaze da postoki vise univerzuma onda su mogucnosti neogranicene.

Prometej

pre 7 godina

(Joc@, 05. septembar 2016 20:57)

Nešto mi se čini da taj tvorac ili nije savršen ili nije bog. Ako nas je po svom liku pravio, malo se zeznuo negde, nešto je zaboravio. Logiku možda? Jel taj bog crn, beo, azijat, muško, žensko? Kojim jezikom govori. Hiljade pitanja, ali znam odgovor apologeta na sva, kad god ne znaju kažu "čudni su putevi..." i samozadovoljno uživaju u sopstvenom egoizmu. Taj mali delić egoizma ih čini ponosnim. Što uopšte nije hrišćanski. Ja bih najviše voleo da su hrišani poput Hrista, on je bio dobar čovek lepih metafora i blag, ni nalik današnjim hrišćanima punim božje osvete.

idimidodjimi@gmail.com

pre 7 godina

nastao je isto kao i poslednja bakterioloska epidemija na odelenju intenzivne nege. neko uneo bakteriju, ona se razmnozila. e sad, dal je bio meteorit ili neko inteligentan, ne bih znao kasti ... ko zna kakva bi sve stvorenja nasli na odelenju intenzivne posle milijardu godina da ne vrse redovnu dezinfekciju...

bahati biciklista

pre 7 godina

panspermija - nastajnje života na planetama prenosom biološkog materijala sa druge planete. to je po meni najverovatniji način.

mi smo to već uradili na marsu jer nema trika da su tamo poslati roveri i sonde načisto sterilni. mada postojže da na marsu život već ne postoji.

i nije 800.000.000 godina od velikog praska jer je on bio pre 13.700.000.000 god. već od nastanka zemlje koja je 4.500.000.000 god. stara

Spike

pre 7 godina

2/2

"Opet zapanjujuće banalizovanje života. otkud svest i emocija kao karakteristika ličnosti? od evolucije?"

Izbacujes gomilu pojmova u jedinici vremena i, onda, nije ni cudo sto se mesaju. Zivot, kao jedan od parametera, ima samoreprodukciju u definiciji. Zato su i biljke zive. Svest i licnost su nesto drugo. To si to ubacio, onako, en paassant, i onda, prosto ne zna covek o cemu
govoris. Ili tvrdis da biljke nisu zive ili da imaju svest? Odluci se.

"abiogeneza nije naučno potvrdjena i ti to dobro znaš. eksperimenti, o kojima govoriš, su samo stvorili organsku materiju ali ne i Život."

Abiogeneza jeste eksperimentalno potvrdjena i eksperiment ti je naveden (narocito analozi, jer, zamisli, nije se stalo na Milerovom eksperimentu). Evolucijom (ne abiogenezom) dalje je nastalo nesto, sto ti oznacavas kao "Zivot" (sic!), posto ti uz zivot vezujes svest i licnost (jadne biljke, a mozda i zivotinje).

"Psihologija- klizav teren za tebe, zato se ogradjuješ izjavom "uz mogućnost da grešim".

Ogradujem se, kako sam naveo, zbog indukcije. Nema veze sa psihologijom, ali YouTube ekspertiza opste prakse tesko da to moze da detektuje...

"pasivna agresija je vrlo nezgodna pojava jer gubiš kontrolu nad emocijama... ?može i dublja analiza a za to postoji tarifa"

Hvala na pitanju, dobro sam. :) Inace, mislim da je ocigledno ciji komentari imaju gubitak ciljne predstave i determinisuce tendencije, tako da, ipak, ne bih placao samoreklamersku psiholosku hobi analizu.

maxi

pre 7 godina

Zivot nastao,jednocelijski, 800 miliona godina nakon velikog praska. Zemlja postoji 4,5 milijarde godina a veliki prasak se desio pre 13 milijardi godina. Nista mi nije jasno...

Bee Bee

pre 7 godina

I tako su roboti otkril da je davne 1947-me nastao prvi tranzistor. Vec negde oko 2016 taj tranzistor je nekako uspeo da se iskomplikuje i pretvori u Samsung i I-phone i jos neke varijacije. A onda...

Alas

pre 7 godina

Prema nekim procenama verovatnoca da od 24 aminokiseline dobijete zivot u obliku u koji danasnja nauka veruje, jednaka je verovatnoci da vetar koji dune preko auto-otpada napravi potpuno funkcionalan svemirski brod! Dakle moguce je, ali je izuzetno malo verovatno. Mislim da je najveca draz zivota upravo u misteriji njegovog nastanka, ali i lepoti njegove kreacije, a ko zeli da veruje u neku teoriju ili dogmu ima slobodu to da cini, ali je svakako pozeljno da ne namece svoje verovanje o tome drugima.

dominus

pre 7 godina

@ neutralni felsh

Mnogo grešiš, nisi svestan koliko. Tvoje verovanje NASI i sličnima je jednako slepo kao i onih koji istima ne veruju. Ne možeš svoje tvrdnje dokazati, kao što ih ne može dokazati ni ova druga strana. Što dođe na isto, s razlikom što ti omalovažavaš neistomišljenike i nazivaš zaostalim i neobrazovanim. Čovek i da pročita 100 knjiga ne znači da je samim tim sveznajuć.
A ovo što spominješ za pomračenje....ono se u mnogim krajevima nije moglo videti jer je bilo oblačno vreme...posmatrati pomračenje pri sunčanom i vedrom danu i kad je oblačno - nije isto. A dobro se sećam da su na TVu nekoliko dana pre samog fenomena brujali o štetnom dejstvu pomračenja...neviđena panika je stvarana. Pa gde su bili naučnici da objasne narodu da ono nije štetno??
A ti nastavi sa svojom praksom... to ti je zaštitni znak gos'n neutralni.

Spike

pre 7 godina

1/2

Uh, gomila logickih gresaka, polucinjenica i izvrtanja sagovornikovih reci, ali, 'ajd da probam:

"@Spike koji sve vreme meša evoluciju i aboigenezu tako što u teoriju evolucije "ugurava" abiogenezu"

Naprotiv. Upravo insistiram da su evolucija i abiogeneza dve razlicite nauke, sa razlicitim predmetom (i slicnim metodama, doduse). Nema nikakvog "uguravanja" osim "uguravanja" tvojih(pogresnih) stavova u moje reci. Los pokusaj crvene haringe.

"se poziva na autoritet srednjoškolsko-komunističkog udžbenika"

Los pokusaj tzv. trovanja bunara. U osnovnoskolsko-komunistickom udzbeniku sam naucio i Pitagorinu teoremu. Sledeci tvoj rezon, ispada da je ona jos vise pogresna, jer je osnovna skola, ipak, stepenica nize u odnosnu na srednu, a i komunisticka indoktrinacija bolje radi u mladjem uzrastu.

"a ipak, kaže on, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije ili dokazane činjenice"

Ako me citiras, citiraj me dosledno. Ovde si samo onako, elegantno, ubacio "dokazane cinjenice". Los, i pomalo perfidan pokusaj straw man logicke logicke greske. Nemam problem da prihvatim naucni metod sa svim njegovim ogranicenjima. Zato se i ogradim. Ako je zakljucak induktivan, naravno da se ogradim. Zasto - pa zato sto nije deduktivan. To vazi i za hipoteze vs. naucne teorije. Ipak, induktivan zakljucak nije nista manje dobar (ceo periodni sistem elemenata je izgradjen na njemu itd.), a svakako je superioran u odnosu na ideju o inteligentnom dizajnu.

Nebo

pre 7 godina

Haha...Citam komentare zanimljivi su!Ja mislim da ako neko da odgovor kako je nastao univerzum i gde je njegov kraj i pocetak naci ce odgovor o o nastanku zivota , a to je pretesko za nas obicne ljude.Budimo srecni sto postojimo.Pozdrav svima😃😃

Vlada M

pre 7 godina

Opet preporučujem ovde knjigu Vital Question od Nick Lane-a koja predlaže najbolji odgovor na ovo pitanje do sada. Naravno, naučni odgovor (komentari su neverovatni).

protivotrov

pre 7 godina

(neutralni felsh, 6. septembar 2016 10:17)
####
ima vas nekoliko koji sta zatucaniji od nas (na ovom sajtu)... uporno, ali najupornije, podmećete abigenezu kao da je to naučno dokazana činjenica i još se hvalite kako ste za istinu, kako ste prosvetljeni ateizmom... imaš veze s naukom kolko ja sa baletom i još se usudjuješ da svima, koji ne misle kao ti, deliš nekakve moralne pridike... kakve veze ti imaš sa naukom (sem što si kvazi-simpatizer), sem što, kao i svaki ateista prisvaja nauku kao svoju prćiju... NIKAD nećete dokazati da je život nastao spontano iz mrtve organske materije, jer ateisti ne razumeju šta je život, svest, ličnost zato što život pokušavate da prikažete kao samo-reprodukujuću materiju, ali vam to nimalo ne smeta da LAŽETE i PODMEĆETE nauci,kako je tobož, dokazala abiogenezu i svima koji reaguju na toliku bestidnu agresivnu propagandu, govoriš najružnije rači... na ovim komentarima nema naučnika (kao i teologa) sem pojedinih školovanih, koji ovo koriste za ateističko misionaranje...tako da smo svi ovde mediokriteti a ti uporno pokušavaš da pokažeš kako je tvoja nula mnogo, mnogo veća od naše nule... i još preporučuješ nekakvu knjigu gde je, navodno, abiogeneza dokazana... kao neko ko se dugo bavi problemima i bolešću ličnosti, savetujem ti da ne čitaš komentare koji te iritiraju, jer depresija je posledica pasivne agresivnosti prema drugima, tj. od gneva najviše strada onaj koji se gnevi. zato ti je bolje da se upristojiš (najviše zbog sebe, naravno)

protivotrov

pre 7 godina

(neutralni felsh, 6. septembar 2016 10:17)
####
ima vas nekoliko koji sta zatucaniji od nas (na ovom sajtu)... uporno, ali najupornije, podmećete abigenezu kao da je to naučno dokazana činjenica i još se hvalite kako ste za istinu, kako ste prosvetljeni ateizmom... imaš veze s naukom kolko ja sa baletom i još se usudjuješ da svima, koji ne misle kao ti, deliš nekakve moralne pridike... kakve veze ti imaš sa naukom (sem što si kvazi-simpatizer), sem što, kao i svaki ateista prisvaja nauku kao svoju prćiju... NIKAD nećete dokazati da je život nastao spontano iz mrtve organske materije, jer ateisti ne razumeju šta je život, svest, ličnost zato što život pokušavate da prikažete kao samo-reprodukujuću materiju, ali vam to nimalo ne smeta da LAŽETE i PODMEĆETE nauci,kako je tobož, dokazala abiogenezu i svima koji reaguju na toliku bestidnu agresivnu propagandu, govoriš najružnije rači... na ovim komentarima nema naučnika (kao i teologa) sem pojedinih školovanih, koji ovo koriste za ateističko misionaranje...tako da smo svi ovde mediokriteti a ti uporno pokušavaš da pokažeš kako je tvoja nula mnogo, mnogo veća od naše nule... i još preporučuješ nekakvu knjigu gde je, navodno, abiogeneza dokazana... kao neko ko se dugo bavi problemima i bolešću ličnosti, savetujem ti da ne čitaš komentare koji te iritiraju, jer depresija je posledica pasivne agresivnosti prema drugima, tj. od gneva najviše strada onaj koji se gnevi. zato ti je bolje da se upristojiš (najviše zbog sebe, naravno)

spartanac

pre 7 godina

Pogledajte puste planete i ostale grozote,
a pogledajte prirodu oko nas . Koja sreća da se to stvori i da mi živimo tu .
ps. ko je stvorio boga ?
Nema tu početka ni kraja.

Dragoljub

pre 7 godina

@Nemir. Ja,mislim da i druge planete sa cvrstom povrsinom u Suncevom sistemu imaju magnetno polje. Jupiter ima i magnetno polje a mislim i atmosferu. Hipoteza oborena ;)

CATAPA

pre 7 godina

Najveća tehnološka revolucija u istoriji će biti kada se u potpunosti ovlada procesom fotosinteze, odnosno kada se proces simulira na veštački način. Svaka informacija u tom pogledu je dobrodošla i dragocena, pa makar i ako ne objasni nastanak samog mehanizma.
Da pojasnim, ljudi su napravili avione i pre nego što su objasnili kako zapravo ptice lete i zašto znaju da lete. Još značajnije bi bilo napraviti "veštačku fotosintezu", makar posedovali samo informaciju da je moguća prirodna.

Joc@

pre 7 godina

@ (Prometej, 5. septembar 2016 23:14)

Lepo je da se pitaš ali nije dovoljno. Moraš se LIČNO truditi da otkriješ odgovore. Samo takav uvid daje validna saznanja na ove teme. Neprestano, ovako postupaju vernici, još od početka, u svom ''prenatalnom'' dobu, još pre nego su postali vernici.

protivotrov

pre 7 godina

@protivotrov...Jos uvek niko ne zna kako je nastao zivot iz nezivog, ali je cinjenica da zivot postoji. Nekom je najlakse da kaze da je Bog stvorio sve za 7 dana, neki tih 7 dana uzimaju kao metaforu, dok neki smatraju da smo vanzemaljski eksperiment. Zasto niko ne veruje dokazima u vidu fosila, njihovog preciznog datiranja, genetskim dokazima i, najzad, cistoj logici. Da ne zaboravim i razvoj ljudskog embriona koji ima "nepotrebne delove", ili organe na mestu gde nije logicno da se nalaze, ali se posle spuste na pravo mesto.
(Trovach, 7. septembar 2016 17:44)
kako niko ne veruje fosilima? pa ima ovaj @Spike koji sve vreme meša evoluciju i aboigenezu tako što u teoriju evolucije "ugurava" abiogenezu. naučio čovek na prvom času prvog razreda gimnazije, bar tako on kaže za njega je to naučno/eksperimentalno dokazana činjenica, pre svega samo zbog sastava atmosfere. a ipak, kaže on, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije ili dokazane činjenice i za to se poziva na autoritet srednjoškolsko-komunističkog udžbenika. kao potvrdu toga navodi da postoje ljudi koji se bave evolucionom biologijom i astrofizikom. pa još tvrdi da je naučnik. uz mogućnost da grešim, ali jeste naučnik

prva rečenica ti je iskrena, sve posle toga je nepotrebno. život je činjenica. ali otkud život ako je bilo Ništa, Ničega, Ništavila? nastao abiogenezom? to je bajka namenjena za one što tvrde da misle isključivo svojom glavom

pope

pre 7 godina

naslov me podseti na film 'Smisao zivota' Monti Pajtona. Negde pred kraj filma spiker kaze ' za koji minut cete saznati ono sto ceo film cekate, a to je...SMISAO ZIVOTA! i naravno do kraja nista.

Veroljub

pre 7 godina

Neki materijalni dokaz za tvoju tvrdnju?
(razuma bez, 5. septembar 2016 23:35)

Ne postoje materijalni dokazi ni za druge tvrdnje, tako da to dodje na isto. Ili verujes u Boga ili verujes u primordijalnu supu.

protivotrov

pre 7 godina

1) Hajmo sada srpski naucnici sa osnovnom skolom. Recite nam sta je u stvari istina.
(Zaq, 5. septembar 2016 22:56)
====
2) covek nije nastao na zemlji sam od sebe. Tacka.
(Nele, 05. septembar 2016 21:49)
Jeste! Zarez.
(Zaq, 5. septembar 2016 22:54)
####
1) verovatno imaš sveučilišnu diplomu... ajde onda i nama reci i objasni šta je istina
2) može li neki dokaščić, onako usput, neobavezno, pošto tako suvereno vladaš tematikom

protivotrov

pre 7 godina

@Spike
"Abiogeneza jeste naucno/eksperimentalno dokazana cinjenica. Miller-Urey eksperimenti i analozi (akcenat na ovom drugom) su to nedvosmisleno pokazali. Ipak, u pitanju su naucne hipoteze, a ne naucne teorije, prvenstveno zbog sastava atmosfere i sl, ali abiogeneza kao takva - jeste naucno potvrdjena"
Treba da te je sramota da tako bezočno lažeš. abiogeneza nije naučno potvrdjena i ti to dobro znaš. eksperimenti, o kojima govoriš, su samo stvorili organsku materiju ali ne i Život. kako ti to nije jasno?
daj neku referencu ili link gde je to nedvosmisleni dokazano
"Zivot jeste, po definiciji, samo-reprodukujuca materija. To je jedno od osnovnih svojstava DNK molekula (i RNK) "
Opet zapanjujuće banalizovanje života. otkud svest i emocija kao karakteristika ličnosti? od evolucije? lol
"Kao sto se ti, navodno, "bavis problemima i bolescu licnosti", postoji ljude koji se bave evolucionom biologijom, astrofizikom i sl. A sudeci po tvom vidjenju depresije, uz mogucnost da gresim, rekao bih da se istim bavis iz hobija, pa ne cudi sto su ti i (ne)znanja iz biologije na nivou YouTube ekpertize opste prakse"
Psihologija- klizav teren za tebe, zato se ogradjuješ izjavom "uz mogućnost da grešim". ti si duhovni analfabeta i opet si imao neuspešni histerično-narcisoidni hepening. poradi malo na sebi. pasivna agresija je vrlo nezgodna pojava jer gubiš kontrolu nad emocijama i šta onda biva s tvojom emocionalnom inteligencijom? može i dublja analiza a za to postoji tarifa

Markos

pre 7 godina

Sta ovom naucniku znaci recenica da je gascinantno da je zivot na zemlji nastao samo 800 miliona godina posle velikog praska.Koliko sam ja do sad naucio veliki prasak je bio pre 13 milijardi godina a zemlja nastala pre 4,5 milijardi.Tako da je ta recenica besmislena skroz.

Vlada

pre 7 godina

"„Dokazi o postojanju jednoćelijskog života samo 800 miliona godina posle velikog praska su fascinantni"

Ili je gospodja pogresila za 10 milijardi godina ili autor teksta. Veliki prasak je bio pre oko 13 milijardi godina, a Zemlja je nastala pre 4.5 milijardi po zvanicnim podacima

David

pre 7 godina

(Veliki brat, 5. septembar 2016 20:19)

Koje su te bakterije koje stvaraju kiseonik...

Imaš ih aerobnih i anaerobnih...

Jedne koriste kiseonik za disanje i rast, druge ne pa čak i umiru u prisustvu kiseonika. Koje god da pogledamo u većini reakcija stvara se ugljen dioksid a ne O2... Tako da nisu bakterije stvorile kiseonik... I dan danas ga stvaraju samo rganizmi (biljke i po neka životinja) sa hlorofilnim pigmentom... Što opet ne dokazuje ništa niti su ovi "naučnici" u stanju da dokažu bilo šta... Šta je starije kiseonik ili biljka koja ga stvara... ili pak aerobna bakterija koja ga koristi za rast i život.