Nedelja, 28.08.2016.

14:02

TTIP propao - Evropa ne pristaje na zahteve SAD

Pregovori o Sporazumu o slobodnoj trgovini između SAD i EU zvanično nisu uspeli, saopštio je nemački ministar ekonomije Zigmar Gabrijel.

Izvor: B92

TTIP propao - Evropa ne pristaje na zahteve SAD IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

98 Komentari

Sortiraj po:

Aca

pre 7 godina

vi zaista mislite samo vama je lose. ja sam odrastao u austriji becu. zaradivam 1267€ mesecno...kad isplatim stan struju...ostaje mi 450€ kad povuces pare za hranu ostanu mi 20-30€...nigde nije bas tako dobro kao sto mislite. a mi ovde moramo da radimo 9h na dan. i tu se nesme ici po kafanama ili na pice kad neko zeli. sve je odredeno...kada imas pauzu i to 30 min na dan
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boban, 29. avgust 2016 07:24)

Da, tebi ostanu 20-30e a u Srbiji se ljudi zadužuju da bi kupili hranu ili ne plaćaju komunalije pa imaju za hranu

sasa predic

pre 7 godina

Ko očekuje od političara nešto drugo nego da služe bogate? zar neko i dalje veruje u političare koji služe narod?

TTIP je slobodna trgovina na steroidima...

koreni

pre 7 godina

Najbolja fora je što mu je komentar sa Androida koji je, nekim čudom američki proizvod :-)
(NECU!!!, 29. avgust 2016 10:24)
@
Android je zasnovan na linux kernelu a njega je razvio Finac Linus Torvalds. Amerika je malo sta samostalno napravila uglavnom je doradjivala tudje proizvode i vesto ih komercijalizovala sto sa pozicije njihove vojne i finansijske moci i nije bilo previse tesko.
Mozda je android dosao iz Amerike ali je Amerika dosla iz Evrope.

lemi

pre 7 godina

Najbolja fora je što mu je komentar sa Androida koji je, nekim čudom američki proizvod :-)
(NECU!!!, 29. avgust 2016 10:24)

Jeste smešno ali tera na razmišljanje. S jedne strane Amerika je izvršila nemerljiv uticaj na ceo svet, i ako gledamo pozitivne strane mogli bi do sutra da nabrajamo. Danas ne možes bez bilo čega što je došlo iz amerike, pa sad da li su farmerice, android telefon, facebook, koka kola...Da li ih to (ameriku) abolira kritike? Da li smo licemerni ako se sa pravom bunimo protiv nekih zaista loših poteza US? Da li su amrikanci licemeri ako se bune protiv svoje vlasti? Hmm...

olivera

pre 7 godina

Hvala Bogu da je Evropa odbila da bude rob Americi jer da su potpisali dali bi sva ovlascenja Americkim kompanijama da rade sta hoce.Imali bi prava da tuze drzavu ako donese neki zakon koji njima nije u interesu,ako im klima ne odgovara opet tuzba,ako se otvori drzavna bolnica pored njihove privatne,opet tuzba jer im umanjuju zaradu i sve tako redom bolesne stvari..Ma bukvalno bi preuzeli kontrolu nad evropskim trzistem i svim ostalim institucijama,a sve tuzbe bi se podnosile sudu u americi.Bukvalno porobljavanje evropskog naroda.Asanz je sve to lepo objasnio.Tako da ne radi se samo o plasticnom vocu i povrcu vec o mnogo vecim stvarima koji idu samo Americi u korist.Sad samo da vidimo kako ce gospodar kazniti neposlusnu Evropu jer oni ne trpe odbijanja,jer ipak su oni "gospodari novog svetskog poretka".

Devetar

pre 7 godina

Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika, i za koje je svako otvaranje tržišta i omogućavanje poštene konkurencije anatema. Dakle, ovo je klasična "što je babi milo, to joj se i snilo" priča, iako je tačno da u Evropi ima dosta mračnjaka koji su protiv liberalizacije, ali lično mislim da će TTIP proći, jer bi dugoročni gubici i za američku i za evropsku ekonomiju bili ogromni ako ne prođe, pa mračnjake i njihove primedbe treba počistiti svim sredstvima :))
(EU Citizen, 28. avgust 2016 15:24)

Imam utisak kao da prechujes njutnijansku fiziku u postajnstajnovsko vreme, ili monarhizam u postrepublicko. Neoliberalni kapitlizam u obliku u kom ga znamo je na izdisaju. Poguban po jedinku, drustvo i drzavu jer je podlozan korupciji. Najbolji primer je SAD. Trziste radi savrseno, ali vlada i vojska nisu privatizovane, vec su podlozne korupciji, koja se kasnije preliva u sve slojeve drustva. Zato imamo sve veci jaz izmedju bogatih i siromasnih, a vojska koja ne mora da se takmici na trzistu, za novac bogatih kapitalista ce uraditi sve (i oni hoce deo svog imperijalnog kolaca). Zato razaraju suverene drzave uz pomoc Pentagona, Lenglija i Stejt dipartmenta. Britanci su sa tim poceli mnogo ranije pa znamo kakva su oni imperijalna sila bila. A TTIP je ekonomski ultimatum ravan onom koji je Srbija dobila 1914. Nijedan slobodarski narod ne bi pristao da mu sude americke korporacije umesto domacih sudova, koje je stvorio slobodarski narod boreci se za svoju drzavu i ustav.

NECU!!!

pre 7 godina

NECU da jedem njihove preslatke slatkise, NECU da jedem njihovo plasticno voce, NECU da vozim njihove odvratne automobile i NECU da vidim to smece u mojoj zemlji!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dar, 29. avgust 2016 01:07)
Najbolja fora je što mu je komentar sa Androida koji je, nekim čudom američki proizvod :-)

Deus

pre 7 godina

Sada treba ocekivati novi tlas izbeglica sa Bliskog istoka i severa Afrike. A FED bi mogao da podigne kamatne stope. Do sada su USA time "pretile" ali sada bi zaista moglo da se desi. To na kraci i srednji rok (tri do pet godina) znaci strmoglavi pad evra sto bi moglo cak i korisno da bude za evropsku privredu ali ne i za evropski standard - plate manje radis vise. Na duzi rok (tri godine i duze) je to velika opasnost za americki dolar kao svetsku rezervnu valutu. Protiv TTIP su listom sve nemacke firme iz tzv Mittelstand -a. /srednje velicine) a i najveci broj dominantno nemackih multinacionalnih. Jedna je stvar imati osigurano trziste EU gde su najveci i mogu da uivaju sve prednosti najmocnijeg, a sasvim druga je pustiti u svoju baru velikog krokodila - USA privredu. Za 20-30 godina skoro sve sto vredi u Nemackoj i Francuskoj bilo bi u americkim rukama ili podrzavljeno (citaj propalo). Liberlizacija trzista jeste donela bolji kvalitet zivota u odredjene sredine ali je isto tako lokalne ekonomije satrla a cele narode nacinila duznickim robovima bez mnogo sansi da se iz tog duznicko-politickog ropstva ikada izbave. Zasto se ne potpise TTIP na nivou cele planete? To i jeste poslednji cin ujedinjavanja covecanstva. To se u doglednoj buducnosti nece desiti jer bi tada povlasceni zapadni radnici iskusili sav uzas konkurencije masa koje rade za mnogo vise i brze za mnogo manje novca. tehnoloski jaz izmedju Zapada i Istoka sve je manji a efikasnost je na strani Istoka.

obi van

pre 7 godina

neko kaže dole šta je to loše u sporazumu, evo da dam jedan primer: u Evropi su u prehrambenoj industriji zabranjene 250 supstance a po TTIPu bi bile samo 12.

cobo

pre 7 godina

Sve izjave Gabriela zadnjih dana su u maniru predizborne kampanje. Ministerprezident od Baden Wirtemberg Krecman(zeleni) neki dan bio kod Merkel i izjavio da su zeleni spremni za koaliciju sa CDU .Nesto se sprema,lom velike koalicije ili novi izbori.TTIP nije prosao zato je VB napustila EU .PS u mojoj firmi smanjilo posla,radimo tehnicke komponente za ESA,Audi,VW,Samsung,Sony.......:(

boban

pre 7 godina

vi zaista mislite samo vama je lose. ja sam odrastao u austriji becu. zaradivam 1267€ mesecno...kad isplatim stan struju...ostaje mi 450€ kad povuces pare za hranu ostanu mi 20-30€...nigde nije bas tako dobro kao sto mislite. a mi ovde moramo da radimo 9h na dan. i tu se nesme ici po kafanama ili na pice kad neko zeli. sve je odredeno...kada imas pauzu i to 30 min na dan

Milan

pre 7 godina

Cudno je kako neki shvataju slobodnu trgovinu. Neki bi u Evropi slobodnu trgovinu da izvoze gde im se hoce a narocito u Ameriku. Sa druge strane kad Amerika hoce da im nesto proda onda pocinje "zastita" domaceg trzista (nesposobnosti, neproduktivnosti itd). Nekako kao u komunizmu: "sto je tvoje to je i moje" a "sto je moje, to je samo moje". Ha.. ha ... ha!

Dar

pre 7 godina

@EU Citizen

Ne radi se o slobodnom trzistu. Stvar je u tome sto evropski privrednici nece da dozvole americkim siledzijama da im unistavaju posao, da dodju sa gomilom para koje su stekli proizvodeci krs proizvode koje nigde ne mogu da izvezu, pocev od bezukusnog voca i povrca, do idiotskih automobila sa kamionskom kubikazom, kako bi mitili funkcionere, savijali, menjali i interpretirali zakone prema njihovoj volji, kako bi se taj njihov krs proizvod nasao u prodaji. Isto kao sto oni imaju prvo da ga nude, tako i ja imam pravo da ga ne vidim u prodavnici i da ne zelim da ga kupim. A takodje imam itekako pravo da mu ne dozvolim da unistava bolje i kvalitetnije proizvode od svojih, miteci, kupujuci i unistavajuci neuporedivo kvalitetnije evropske proizvodjace. NECU da jedem njihove preslatke slatkise, NECU da jedem njihovo plasticno voce, NECU da vozim njihove odvratne automobile i NECU da vidim to smece u mojoj zemlji!!!

EU Citizen

pre 7 godina

Mislio sam da pojedinčano odgovorim onima koji su mi se obratili, red je, :) a onda sam malo razmislio, i shvatio da ljudima koji, recimo, ozbiljno tvrde da se "poslednjih deset godina liberalno tržište pokazalo kao zabluda" ili drže da je to što danas u EU socijalistički birokrati i demagozi mogu da nekažnjeno zezaju u zdrav mozak firme koje su u evropske privrede uložile gomilu novca dobra stvar, a sporazum o slobodnoj trgovini koji bi povezao SAD sa Evropom i u velikoj meri ispujdao politiku iz privrede ili barem radikalno smanjio njen uticaj, naprotiv, loša, apsolutno nema smisla objašnjavati da su slobodno tržište i njegova globalna liberalizacija poslednjih decenija izvuikli milijarde iz siromaštva, stvorili ogromne srednje klase u zemljama u kojima nikada ili odavno nisu postojale i omogućili razdoblje neprevaziđeno visokog životnog standarda širom sveta, jer takvi ljudi jednostavno ne žive u ovom stoleću, i još uvek su zarobljenici totalitarnog mraka iz dvadesetog veka, najnemoralnijeg i najkrvavijeg perioda u istoriji. I da je njihov osećaj za realnost i moral do te mere poremećen decenijama ispiranja mozga, provlačenja kroz život, državnog tutorstva i kačenja na grbaču sposobnijih i uspešnijih, da su duboko ubeđeni da novac koji su drugi zaradili iz nekog razloga pripada i njima, samo zato što, eto, postoje, i da su sloboda, tržište i dobrovoljne interakcije među ljudima bez demagoško-birokratskog terora zlo. Buđenje iz tih toksičnih iluzija će biti vrlo bolno :))

Mayday

pre 7 godina

(Branko, 28. avgust 2016 20:36)

Nemoj da se brineš za odpad od hrane to već jedeš u Srbiji samo ne znaš jer nigde ne piše. Nigde ne piše da taj paradajz koji si kupio na pijaci nije odlezao karencu. Nigde ne piše da su sorte već genetski modifikovane. Nigde ne piše da je pšenica kao i kukuruz kod najvećih veleposednika GMO. I tako dalje.

Milos

pre 7 godina

Ludilo, ja zivi na zapadu. Tacnije je u UK, i moja plata nema veze sa platom u Srbiji.Ne pricam o platama vec o razmisljanju ljudi. Covek ladno izjavljuje kako su na zapadu ljudi robovi, a on u Srbiji slobodan. Pa ljudi u Srbji rade za 200-300 eur. I kakva je to sloboda? U glavi mozda. I tvrdi da su ljudi na zapadu koji imaju 2000-3000 eur ili funti robovi. Pa ti ljudi imaju da kupe garderobu, hranu, da putuju, ustede, zive normalno..plus rade manje nego ljudi u Srbiji, a on je ubedjen da su to robovi a on slobodan.wtf? A jedan od razloga zasto na zapadu dobro zive je taj sto nema carina.

conspiracy theory

pre 7 godina

Neko vas laže!
Delimičnom promenom teksta EU će ispuniti sve američke zahteve i potpisati TTIP zatvorenih očiju.
Ovaj zakon se zove "New World Order", a propale tuge imaju prava i da se kočopere kao borbeni pevci pre kuvanja.

Влада

pre 7 godina

Знам да је концепт тешко разумети али пробај да схватиш следеће : ако је на корист корпорација (крупног капитала) увек је на твоју штету. И то ти је просто тако. Кроз загађење, дерегулацију заштите животне средине, дерегулацију контроле квалитета, бег капитала у пореске рајеве, бег производње тамо где су трошкови мањи : увек је на твоју штету. Тако да краткорочно можда и ућариш нешто, али дугорочно друже....

boban

pre 7 godina

Molim da admin procita.
Molim da odobri moje pitanje.
Moze li neko od ljudi koji tako autoritativno iznose zakljucke da da neki link ka tekstu sporazuma?
Ali bez ikakvih nedostataka.

Hvala

CATAPA

pre 7 godina

Ne krivite Ameriku. Amerika radi samo ono što njeni vlasnici iz Kine i Saudijske Arabije od nje zahtevaju. Američka privreda nije opasnost za Evropu jer osim oružja i GMO oružja i ne proizvode ništa drugo. Ovaj "sporazum" treba samo Kini kako bi uklonila barijere zbog kojih EU uostalom i postoji. Amerika je već odavno samo kineski proksi.

Tako to biva kada se privatizuje država. Kupi je onaj koji ima para, a to su Kinezi i Saudijci.

Lanna

pre 7 godina

Ovi koji svaku kritiku USA docekuju pricom o komunjarama nemaju pojma koliko je javno mnenje Eu protiv ugovora.Veliki je otpor i u USA posto je jsano dabi ugovor bio u korist korporacija, a ne gradjana.Da je dobra ne bi bio tajan.
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/ttip-leak-could-spell-the-end-of-controversial-trade-deal-say-campaigners-a7009896.html

Zoki

pre 7 godina

Koji spin oko GMO... Pa nemački Bayer pokušava da kupi Mosanto. Idite na https://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_Trade_and_Investment_Partnership i pogledajte grafikon koji pokazuje gde se nije odmaklo sa pregovorima. Imate i informaciju da bi ugovor doneo 120 milijardi EU, a 90 milijardi SAD. Na temu tajnosti pregovora, Amerikanci su isto tražili i tokom pregovora sa Azijom, na veliku žalost "majstora" na berzi.

Djenka

pre 7 godina

Bolje za potrosace?? Eto sale eto poskocice. Bice nam bolje kao sa nutelom koja se pravi za nase i ostala trzista zemalja treceg sveta. Svako ko misli da je ovo nesto lose neka se obrazuje. Ovakvi dogovori sluze samo velikim korporacijama, a unistavaju sva lokalna trzista. Doduse ovo ce proci kad tad samo pod drugim imenom. Glasace se jos 100 puta dok se ne izglasa u korist onih koji ga guraju.

Odlican potez

pre 7 godina

Eh, kad bi se Evropa jos vise probudila i odbila ne samo ovaj ugovor, vec
i istupanje iz NATO-a i drugih povlastenih organizacija koje idu u korist SAD.
Sve dok ameri zapovedaju EU i vode ratove u blizini Evrope, taj kontinent
gubi svoju moc, kulturu i samosvest.

Tito

pre 7 godina

Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika, i za koje je svako otvaranje tržišta i omogućavanje poštene konkurencije anatema. Dakle, ovo je klasična "što je babi milo, to joj se i snilo" priča, iako je tačno da u Evropi ima dosta mračnjaka koji su protiv liberalizacije, ali lično mislim da će TTIP proći, jer bi dugoročni gubici i za američku i za evropsku ekonomiju bili ogromni ako ne prođe, pa mračnjake i njihove primedbe treba počistiti svim sredstvima :))
(EU Citizen, 28. avgust 2016 15:24)

pa upravo HDZ ima svoje glasače u neradnicima 500.000 branitelja ...(a realna cifra je maksimalno 30.000-40.000 ponavljam maksimalno) + državne firme itd. svaka cast iskrenim braniteljima pa svi normalni napuštaju Hrvatsku na kraju će te ostati samo Branitelji državni zaposlenici oni koji od turizma žive penzioneri i glupi fašisti

PS:preporučio bi ti da Googlaš Hrvatsku su stvorili Tito, partizani i UDBA

Milos

pre 7 godina

Ja ne verujem sta citam u ovim komentarima. O cemu vi ljudi pricate? Kakvo porobljavanje? Kakve korporacije da covek bude rob? Uzimanje dusa i slicno. Zar ovi ljudi sto zive u Srbiji zaista misle da su ljudi na zapadu robovi a oni slobodni i srecni? Osvestite se gospodo pod hitno. Jel znate kolike su vam plate? Jel znate kolike su na zapadu? Jel znate da se na zapadu radi manje i da ima vise odmora. Jel znate da je kupovna moc mnogo veca. Sa ovim sporazumom bi dobili i potrosaci i korporacije i EU i USD. Da li mislite da bi bilo bolje po drzave da nema sporazuma o trgovini ili po potrosace mozda.

MAT

pre 7 godina

Ja podrzavam evropljane da: unitarizuju EU, da povecaju izdatke za NATO, da prime 50-100 milion muslimana, da potpisu TTIP pod americkim uslovima, da legalizuju narkotike... Samo uzivajte ljudi :)

dusanmal

pre 7 godina

Kao i sve u zivotu, ima i dobrih i losih strana. Onima koji misle da je ovo na stetu "korporacijske demokratije", to je kako EU prodaje ovaj odgovor... Ako je igde utemeljena, "korporacijska demokratija" je to u EU, u birokratskom totalitarizmu. Sta EU trazi a SAD odbija je prosiravanje uticaja tih neizabranih birokrata u Briselu i njihove totalne moci. Toga se i mi u Srbiji moramo cuvati, al eto vlast (naravno) to hoce, te u EU.
U sustini obe strane pokusavaju da nature svoje birokrate onima drugima, no bar za sada u SAD te birokrate nisu jednako mocne kao ovi iz EU (ako izaberu onu Hilari, mozda za par godina...) te su manja opasnost. TTIP je bio prvi pokusaj Briselskih bitrokrata da postanu "svetska vlada". Na svu srecu, propada.
Losa strana je da je ovo dokaz svemoci pomenutih birokrata. Stvarni trgovinski ugovori koje samo zanima prosperitet i razmena su ocigledno nemoguci pod postojecim uslovima. To isto treba shvatiti pre no sto smo predaleko na putu ka EU.

danguba

pre 7 godina

Ovi anglofili sto podrzavaju TTP, treba da znaju da je sporazum pravljen po mjeri korporacija, a ne po mjeri covjeka. Dakle, cilj je uvecati profit, a ne poboljsati kvalitet zivota. Iz onoga sto sam imao prilike da procitam u medijima, sporazum uglavnom pogoduje SAD-u, barem sto se tice prehrambene industrije.
Na zalost, ne sumnjam da ce se sporazum prije ili kasnije progurati, uz odredjene modifikacije, jer je Evropa ipak talac SAD-a i podredjena je u svakom pogledu, i vojnom i politickom i ekonomskom...

2+2=5

pre 7 godina

inbev, kraftfood, unilevel... sve je u deset korporacija koje drze dva investiciona fonda. nikakva razlika nigde u svetu sve nam prodaje jedan covek. da li neko misli da je menadzer henkela sposoban, nije jer je u srbiji nasao potkupljivog politicara koji mu je jeftino prodao merimu i njeno trziste i tako po celom svetu KORUPCIJA

Branko

pre 7 godina

Eu citizen
Ti si izgleda prespavao poslednje 10 godine gde se liberalno trziste pokazalo kao totalna zabluda...
Jole
Zar stvarno mislis da bi mi dobili neku visoku tehnologiju? Pre bi reko da bi dobijali genetski modifikovani otpad od hrane...
Pre ili kasnije do sporazuma ce doci... Prevelike pare su u pitanju... Lobisti ce uciniti svoje... Ali jos neku deceniju mislim da smo bezbedni...

BCC

pre 7 godina

Ovo ne bi trebalo da se desi narednih 1000godina. Zapravo sledeci korak bi trebao da bude iskljucenje McDonalds i KFC. U slucaju da Monsanto dobije prolaz u Evropu to je kraj za sve poljoprivrednike.

Negde u EU

pre 7 godina

Vi sto pisete da je ovo lose za EU i nesto o nekom slobodnom trzistu vi izgleda nemate pojma sta znaci ovaj ugovor.
Taj ugovor je dobar samo za firme oni mogu da tuze jednu zemlju i kao sto je neko napisao gledajte Kanadski dokumentarni film sta se desilo sa Kanadom i drugim zemljama kad su to potpisali,katastrofa .
I neke zemlje kao Indonezija su raskinuli ugovor kad su videli sta znaci i firme kad tuze citave zemlje ,Amerikanci su najblizi sa tim sudom nikada nisu izgubili u sudu(firme iz SAD) .
U nekoj siromasnoj zemlji rudnik truje ljude ekoloska katastrofa ali oni ne smeju da zatvore rudnik jel se plase da ce da ih tuze za milijarde dolara,uvek su tuzbe u milijardima.

alex

pre 7 godina

Po TTIP-u bi mogle američke mulitkorporacije (Monsanto i slične) doč u evropske zemlje i prodavat svoje produkte.OK,zvuči normalno,ali ako ljudi to ne bi kupovali i oni ne bi imali profit kakvi su planirali,mogli bi tužit na sudu državu za razliku koja jim fali.Isto tako u Americi mogu prodavat hranu dok se ne dokaže da je štetna (ovako bi amerikanci evropu napunili GMO hranom te pilićima natopljenim u kloru),medjutim u EU se prodaje hrana ako se dokaže da je sigurna.I baš zbog tih stvari (sigurnost hrane i mogučnost privatnih tužbi) se nisu mogli dogovorit.

Surova istina boli neupucene.....

pre 7 godina

Nemojte misliti da svi Amerikanci podrzavaju ovaj sporazum.Zapravo samo Demokrate i Establisment podrzavaju ovo sve na celu sa Dzordz Sorosom.
Berni Sanders je protiv ovoga,Tramp je protiv ovoga,a takodje i Najdzel Faraz se zalagao protiv ovog sporazuma.

Jasdf

pre 7 godina

@Kol
Sta je konkretno lose u tom sporazumu?
To sto se americko trziste otvara za protok usluge, kapitala i robe iz EU?
Ili to sto bi tehnologije i ideje iz USA koje su do sada bile zasticene postale dostupne na trzistu EU?
ako uspes da objasnis zasto je to lose onda cu da prihvatim da je to los sporazum.
Najlosiji sporazum ikad je onaj o slobodnoj trgovini Srbije i Rusije koji Rusiji ostavlja mogucnost da onemoguci slobodan protok odredjenih vrsta robe iz Srbije.

Srdjan

pre 7 godina

Da li je neko od ljudi koji komentarisu ikada video o cemu se razgovaralo i sta je ko kome nudio? Ja nisam, tako da ne znam da li je ovo dobro ili ne. Na kraju, nas se ovo i ne tice jer nismo clan EU, bar za sada.

Kol

pre 7 godina

@(EU Citizen, 28. avgust 2016 15:24)

Komentar ti je po obicaju besmislen zaista je tuzno ako stvarno mislis vecinu stvari koje ovde napises odnosno ako nisi trol, odbijanje ovog sporazuma je odlicna stvar jedna od najboljih koje je Evropa mogla da uradi, jedan od najgorih sporazuma, barem ono sto sam imao priliku da procitam, ikada u kome samo jedna strana ima sve pogodnosti!

Legenda

pre 7 godina

“Evropljani nisu hteli da se podvrgnu američkim zahtevima” - teško je poverovati da briselske birokrate i zvaničnici država članica EU, poznatiji kao vašingtonske pudle, ne poslušaju svoje gospodare. Ali, ako je tačno, onda svaka čast... to je prvi korak u pravom smeru (što dalje od USA).

Achitwn

pre 7 godina

Dobro je. Bar je za neko vreme odlozeno napredovanje "korporacijiske demokratije".
(Slobodni Klikeri, 28. avgust 2016 17:0
...nije dobro za nas potrosace. Veca robna konkurencija u evropi bi snizila cene. Pogledajte kako je ista roba mnogo jeftinija u americi u odnosu na istu u evropi.

bora

pre 7 godina

Nije ovo vodilo slobodnom tržištu!!Ovo je vodilo potpunom porobljavanju stanovništva od strane velikih korporacija!!
Razaranju nezavisne ličnosti,razaranju tradicionalne porodice i razaranju nacionalnih država!! Ideja je da se čovek osami i pretvori u nomada koji luta za robovskim poslom.Bez kuće,bez porodice,bez države...okrenut svom ropskom radu i potrošnji na igračke (mobilni,auto..).Beslovesno,neobrazovano biće lišeno svih vrednosti!! Eto to je ideja!!
P.S.-Pravoslavac sam.Ako ikada napravim 'prvi milion',ne treba mi više ni jedan!!Protestantskom duhu je svaki malo ali meni ne.
I taj jedan bih teško za života potrošio,sve pomažući porodicu i prijatelje. A i ako ga nikada ne napravim,pa šta? Neka ide život..da su mi porodica i prijatelji živi i zdravi!!!

Achitwn

pre 7 godina

Ovo je jako losa vest za nerazvijenu Srbiju pre svega zbog ogranicenja tehnologija iz USA koje su megasvetlosnim godinama povoljnije efikasnije i jeftinije nego EU tehnologije (pre svega u poljoprivredno preradjivackom sektoru) a koje nama nedostaju .
(jole, 28. avgust 2016 16:19)
Tacno. I ne samo zbog ogranicenia tehnologija nego i drugih roba siroke potrosnje koje su u usa mnogo jeftinije.

bbb

pre 7 godina

Da je odgovarao Nemackoj verovatno bi bio potpisan cak i da se ostalih 26 clanica ne slazu.
Imamo situaciju sto jaca Nemacka to su slabije ostale clanice EU i obratno. Isto tako i trgovini sa SAD, sto jaca SAD to je Nemacka slabija. Ipak najvise robe u EU clanice izvozi Nemacka i bila bi ugozena da bez neki barijera umesto nemacke robe zemlje mogu da kupe americku robu (a ne moze se reci za sve americko da je GMO, krs...)

Kobster

pre 7 godina

"Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika..." EUcitizen

Ako sam te dobro razumeo, lenjo i razmazeno biracko telo zivi na racun potrosaca i poreskih obveznika. Mozes li, molim te, da pojasnis, posto sam ja mislio da su oni jedno te isto. Hvala.

jole

pre 7 godina

Od prethodnih 24 komentara samo 3oje zna o cemu je zapravo rec ostali hejtuju po inerciji na sve sto ima veze sa USA i EU .
PS Ovo je jako losa vest za nerazvijenu Srbiju pre svega zbog ogranicenja tehnologija iz USA koje su megasvetlosnim godinama povoljnije efikasnije i jeftinije nego EU tehnologije (pre svega u poljoprivredno preradjivackom sektoru) a koje nama nedostaju .

reciprocitet

pre 7 godina

Nekada davno je istu stvar GB predlagala Amerikancima. Aleksandar Hamilton je odbio predlog GB i uveo im carine od 200% dok se američka privreda ne razvije dovoljno da bi bila konkurentan GB. Na tim principima je došlo do razvoja Amerike. Danas se njegov lik nalazi na novčanici od 10 dolara. Slobodna trgovina izmedju džina i patuljka je besmislica ona može da se odvija samo izmedju ravnopravnih partnera sve ostalo je kolonijalizam i uvod u porobljavanje koje onemogućava bilo kakav razvoj zarobljenih. Danas je vreme da Evropa tako postupi u svom najboljem interesu. Videćemo da li ima snagu za tako nešto.

marko

pre 7 godina

Штета што овде нема да се погледа тај споразум, па то људи кад би видели вероватно би рекли да је то нешто као бриселски споразум за ЕУ. Па тај ТПП и сличне варијације на тему амери намећу свима на свету, и за сада га прихватају само мале земље које немају где. Одбиле су га Кина, Индија, нормално Русија којој се неће ни нудити, ево сад и ЕУ. Озбиљне личности у УСА су противници тог споразума јер се коси са основним начелима америчког друштва. Људи се боје да инсистирање на оваквим споразумима додатно руинира већ срушен углед америке у свету, и код њих је такође велика дебата између бизнисмена којима одговара слиеџијски протекционизам и оних озбиљних којима треба размена идеја и култура. Овај тзв споразум је много више од обичног споразума, и уопште није само питање економије, већ су суштинске ствари у питању.

zivela amerika i eu

pre 7 godina

Da nisu nemci gledali dokumentarac od kanadske televizije gde se pokazalo da velike americke korporacije sa svojim super advokatima tuze citave zemlje zbog neke klauzule u ugovoru. Isplacuju se basnoslovni iznosi korporacijama ako nesto zapne...
Novac je gadna stvar nikad dosta...
Zivela fer play trgovina bez advokata. Dobra cena,kvaliteta i kupujem. Amen.
Ziveli americki i evropski radnici koji rintaju 8 sati za platiti sve racune.

Влада

pre 7 godina

Већ виђен сценарио, народ се побуни, споразум пропадне, мало се нашминка и прође на кварно. Демократски.

Trajko

pre 7 godina

"Nedavno su procurile i informacije koja ovlašćenja EU, nakon sklapanja sporazuma, mora da da Sjedinjenim Američkim Državama." Zadnji pasus sve objasnio..

Lola

pre 7 godina

Pametno. Samo sad se plašim da će tek da se izazivaju problemi po Evropi. Grčka kriza, imigrantska kriza, terorizam, Bregzit...samo slep ne vidi da je Evropa pod napadom.

EU Citizen

pre 7 godina

Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika, i za koje je svako otvaranje tržišta i omogućavanje poštene konkurencije anatema. Dakle, ovo je klasična "što je babi milo, to joj se i snilo" priča, iako je tačno da u Evropi ima dosta mračnjaka koji su protiv liberalizacije, ali lično mislim da će TTIP proći, jer bi dugoročni gubici i za američku i za evropsku ekonomiju bili ogromni ako ne prođe, pa mračnjake i njihove primedbe treba počistiti svim sredstvima :))

dking

pre 7 godina

Jedna od retkih lepih vesti u zadnjih par godina. Bez ikakve potrebe je Evropa predala palicu vodeće sile sveta amerima, doduše iscrpljena ratovima u kojima su ameri upadali u zadnjih godinu ili dve kada se vec znao kraj.

sporting

pre 7 godina

zastitu potrosaca? kako da ne. sporazum se donosi u cilju zastite kompanija a ne potrosaca. kompanije mogu da tuze drzave u slucaju podizanja poreza i sl.
u svakom slucaju ako i ne prodje sad proci ce za koju godinu. sve se moze za pare. zanimljivo da trenutno u EU zemlje koje podrzavaju ovaj sporazum su banana republike tj. usa sateliti poput estonije, letonije, hrvatske i sl.

nemačka

pre 7 godina

Hvala dragom Bogu da je i zvanično potvrdjeno! Sa strahom smo mesecima iščekivali kako će se ovi pregovori završiti.
U suštini je trebalo da Evropa spusti svoje standarde o zaštiti potrošača i uvozi za skupe pare svo moguće đubre iz USA, koje oni ( na žalost) i u svojoj kući prodaju. Pre svega se to odnosi na genetski izmenjenu hranu, meso i žitarice. Odnosilo bi se i na to da se na etiketama ne navodi tačan sastav onoga što čini proizvod.
U Nemačkoj je, kao i u Srbiji, to kod uvek standard. Ipak, u vremenu kad se sve američko kopira bez razmišljanja, pitala sam se da li je ostalo još toliko zdravog razuma da se ovoj političkoj uceni kaže N E ...

Jasdf

pre 7 godina

Velika nepromisljenost i glupost EU. Slobodno trziste nas cini jacim i omogucava brzi i bolji razvoj svih strana. Ovako smo zbog nekih birokratskih besmislica ostali uskraceni za pristup jednom velikom trzistu.

ilija

pre 7 godina

Ni Francuska ni Nemačka nemaju prirodan protok kapitala kao SAD da bi pristale na njihovu viziju trgovine i privrede. U Nemačkoj postoje kompanije koje su nacionalni šampioni, a Francuska je kombinacija javnog i privatnog koje u stvari finansira Francusku državu. A u trenutku kada je bregzit još uvek aktuelan zaštita državnog kapitala je nužna. I nije toliko nepoverenje u SAD koliko u onoga do sebe.

Ono

pre 7 godina

Ameri hoce da Evropa spusti standarde jos nize kako bi USA roba mogla da se plasira u Evropi. Ovo se pre svega odnosi na hranu! Po meni to je ubedljivo najveća tačka spoticanja pored svih ostalih...

Sibirski tigar

pre 7 godina

Ljudi u Srbiji nisu svesni koliko je ovo bitno što nije potpisano.

Napokon i od strane EU jedno ne velikom kolonizatoru USA.

Mada, sad će USA da pusti niz vodu EU...

Još jedan ekser u kovčeg zvani EU.

Ono

pre 7 godina

Ameri hoce da Evropa spusti standarde jos nize kako bi USA roba mogla da se plasira u Evropi. Ovo se pre svega odnosi na hranu! Po meni to je ubedljivo najveća tačka spoticanja pored svih ostalih...

nemačka

pre 7 godina

Hvala dragom Bogu da je i zvanično potvrdjeno! Sa strahom smo mesecima iščekivali kako će se ovi pregovori završiti.
U suštini je trebalo da Evropa spusti svoje standarde o zaštiti potrošača i uvozi za skupe pare svo moguće đubre iz USA, koje oni ( na žalost) i u svojoj kući prodaju. Pre svega se to odnosi na genetski izmenjenu hranu, meso i žitarice. Odnosilo bi se i na to da se na etiketama ne navodi tačan sastav onoga što čini proizvod.
U Nemačkoj je, kao i u Srbiji, to kod uvek standard. Ipak, u vremenu kad se sve američko kopira bez razmišljanja, pitala sam se da li je ostalo još toliko zdravog razuma da se ovoj političkoj uceni kaže N E ...

sporting

pre 7 godina

zastitu potrosaca? kako da ne. sporazum se donosi u cilju zastite kompanija a ne potrosaca. kompanije mogu da tuze drzave u slucaju podizanja poreza i sl.
u svakom slucaju ako i ne prodje sad proci ce za koju godinu. sve se moze za pare. zanimljivo da trenutno u EU zemlje koje podrzavaju ovaj sporazum su banana republike tj. usa sateliti poput estonije, letonije, hrvatske i sl.

dking

pre 7 godina

Jedna od retkih lepih vesti u zadnjih par godina. Bez ikakve potrebe je Evropa predala palicu vodeće sile sveta amerima, doduše iscrpljena ratovima u kojima su ameri upadali u zadnjih godinu ili dve kada se vec znao kraj.

Sibirski tigar

pre 7 godina

Ljudi u Srbiji nisu svesni koliko je ovo bitno što nije potpisano.

Napokon i od strane EU jedno ne velikom kolonizatoru USA.

Mada, sad će USA da pusti niz vodu EU...

Još jedan ekser u kovčeg zvani EU.

reciprocitet

pre 7 godina

Nekada davno je istu stvar GB predlagala Amerikancima. Aleksandar Hamilton je odbio predlog GB i uveo im carine od 200% dok se američka privreda ne razvije dovoljno da bi bila konkurentan GB. Na tim principima je došlo do razvoja Amerike. Danas se njegov lik nalazi na novčanici od 10 dolara. Slobodna trgovina izmedju džina i patuljka je besmislica ona može da se odvija samo izmedju ravnopravnih partnera sve ostalo je kolonijalizam i uvod u porobljavanje koje onemogućava bilo kakav razvoj zarobljenih. Danas je vreme da Evropa tako postupi u svom najboljem interesu. Videćemo da li ima snagu za tako nešto.

Trajko

pre 7 godina

"Nedavno su procurile i informacije koja ovlašćenja EU, nakon sklapanja sporazuma, mora da da Sjedinjenim Američkim Državama." Zadnji pasus sve objasnio..

Kobster

pre 7 godina

"Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika..." EUcitizen

Ako sam te dobro razumeo, lenjo i razmazeno biracko telo zivi na racun potrosaca i poreskih obveznika. Mozes li, molim te, da pojasnis, posto sam ja mislio da su oni jedno te isto. Hvala.

Legenda

pre 7 godina

“Evropljani nisu hteli da se podvrgnu američkim zahtevima” - teško je poverovati da briselske birokrate i zvaničnici država članica EU, poznatiji kao vašingtonske pudle, ne poslušaju svoje gospodare. Ali, ako je tačno, onda svaka čast... to je prvi korak u pravom smeru (što dalje od USA).

Lola

pre 7 godina

Pametno. Samo sad se plašim da će tek da se izazivaju problemi po Evropi. Grčka kriza, imigrantska kriza, terorizam, Bregzit...samo slep ne vidi da je Evropa pod napadom.

Влада

pre 7 godina

Већ виђен сценарио, народ се побуни, споразум пропадне, мало се нашминка и прође на кварно. Демократски.

Kol

pre 7 godina

@(EU Citizen, 28. avgust 2016 15:24)

Komentar ti je po obicaju besmislen zaista je tuzno ako stvarno mislis vecinu stvari koje ovde napises odnosno ako nisi trol, odbijanje ovog sporazuma je odlicna stvar jedna od najboljih koje je Evropa mogla da uradi, jedan od najgorih sporazuma, barem ono sto sam imao priliku da procitam, ikada u kome samo jedna strana ima sve pogodnosti!

2+2=5

pre 7 godina

inbev, kraftfood, unilevel... sve je u deset korporacija koje drze dva investiciona fonda. nikakva razlika nigde u svetu sve nam prodaje jedan covek. da li neko misli da je menadzer henkela sposoban, nije jer je u srbiji nasao potkupljivog politicara koji mu je jeftino prodao merimu i njeno trziste i tako po celom svetu KORUPCIJA

bora

pre 7 godina

Nije ovo vodilo slobodnom tržištu!!Ovo je vodilo potpunom porobljavanju stanovništva od strane velikih korporacija!!
Razaranju nezavisne ličnosti,razaranju tradicionalne porodice i razaranju nacionalnih država!! Ideja je da se čovek osami i pretvori u nomada koji luta za robovskim poslom.Bez kuće,bez porodice,bez države...okrenut svom ropskom radu i potrošnji na igračke (mobilni,auto..).Beslovesno,neobrazovano biće lišeno svih vrednosti!! Eto to je ideja!!
P.S.-Pravoslavac sam.Ako ikada napravim 'prvi milion',ne treba mi više ni jedan!!Protestantskom duhu je svaki malo ali meni ne.
I taj jedan bih teško za života potrošio,sve pomažući porodicu i prijatelje. A i ako ga nikada ne napravim,pa šta? Neka ide život..da su mi porodica i prijatelji živi i zdravi!!!

Mayday

pre 7 godina

(Branko, 28. avgust 2016 20:36)

Nemoj da se brineš za odpad od hrane to već jedeš u Srbiji samo ne znaš jer nigde ne piše. Nigde ne piše da taj paradajz koji si kupio na pijaci nije odlezao karencu. Nigde ne piše da su sorte već genetski modifikovane. Nigde ne piše da je pšenica kao i kukuruz kod najvećih veleposednika GMO. I tako dalje.

ilija

pre 7 godina

Ni Francuska ni Nemačka nemaju prirodan protok kapitala kao SAD da bi pristale na njihovu viziju trgovine i privrede. U Nemačkoj postoje kompanije koje su nacionalni šampioni, a Francuska je kombinacija javnog i privatnog koje u stvari finansira Francusku državu. A u trenutku kada je bregzit još uvek aktuelan zaštita državnog kapitala je nužna. I nije toliko nepoverenje u SAD koliko u onoga do sebe.

zivela amerika i eu

pre 7 godina

Da nisu nemci gledali dokumentarac od kanadske televizije gde se pokazalo da velike americke korporacije sa svojim super advokatima tuze citave zemlje zbog neke klauzule u ugovoru. Isplacuju se basnoslovni iznosi korporacijama ako nesto zapne...
Novac je gadna stvar nikad dosta...
Zivela fer play trgovina bez advokata. Dobra cena,kvaliteta i kupujem. Amen.
Ziveli americki i evropski radnici koji rintaju 8 sati za platiti sve racune.

Milos

pre 7 godina

Ludilo, ja zivi na zapadu. Tacnije je u UK, i moja plata nema veze sa platom u Srbiji.Ne pricam o platama vec o razmisljanju ljudi. Covek ladno izjavljuje kako su na zapadu ljudi robovi, a on u Srbiji slobodan. Pa ljudi u Srbji rade za 200-300 eur. I kakva je to sloboda? U glavi mozda. I tvrdi da su ljudi na zapadu koji imaju 2000-3000 eur ili funti robovi. Pa ti ljudi imaju da kupe garderobu, hranu, da putuju, ustede, zive normalno..plus rade manje nego ljudi u Srbiji, a on je ubedjen da su to robovi a on slobodan.wtf? A jedan od razloga zasto na zapadu dobro zive je taj sto nema carina.

danguba

pre 7 godina

Ovi anglofili sto podrzavaju TTP, treba da znaju da je sporazum pravljen po mjeri korporacija, a ne po mjeri covjeka. Dakle, cilj je uvecati profit, a ne poboljsati kvalitet zivota. Iz onoga sto sam imao prilike da procitam u medijima, sporazum uglavnom pogoduje SAD-u, barem sto se tice prehrambene industrije.
Na zalost, ne sumnjam da ce se sporazum prije ili kasnije progurati, uz odredjene modifikacije, jer je Evropa ipak talac SAD-a i podredjena je u svakom pogledu, i vojnom i politickom i ekonomskom...

marko

pre 7 godina

Штета што овде нема да се погледа тај споразум, па то људи кад би видели вероватно би рекли да је то нешто као бриселски споразум за ЕУ. Па тај ТПП и сличне варијације на тему амери намећу свима на свету, и за сада га прихватају само мале земље које немају где. Одбиле су га Кина, Индија, нормално Русија којој се неће ни нудити, ево сад и ЕУ. Озбиљне личности у УСА су противници тог споразума јер се коси са основним начелима америчког друштва. Људи се боје да инсистирање на оваквим споразумима додатно руинира већ срушен углед америке у свету, и код њих је такође велика дебата између бизнисмена којима одговара слиеџијски протекционизам и оних озбиљних којима треба размена идеја и култура. Овај тзв споразум је много више од обичног споразума, и уопште није само питање економије, већ су суштинске ствари у питању.

Negde u EU

pre 7 godina

Vi sto pisete da je ovo lose za EU i nesto o nekom slobodnom trzistu vi izgleda nemate pojma sta znaci ovaj ugovor.
Taj ugovor je dobar samo za firme oni mogu da tuze jednu zemlju i kao sto je neko napisao gledajte Kanadski dokumentarni film sta se desilo sa Kanadom i drugim zemljama kad su to potpisali,katastrofa .
I neke zemlje kao Indonezija su raskinuli ugovor kad su videli sta znaci i firme kad tuze citave zemlje ,Amerikanci su najblizi sa tim sudom nikada nisu izgubili u sudu(firme iz SAD) .
U nekoj siromasnoj zemlji rudnik truje ljude ekoloska katastrofa ali oni ne smeju da zatvore rudnik jel se plase da ce da ih tuze za milijarde dolara,uvek su tuzbe u milijardima.

Branko

pre 7 godina

Eu citizen
Ti si izgleda prespavao poslednje 10 godine gde se liberalno trziste pokazalo kao totalna zabluda...
Jole
Zar stvarno mislis da bi mi dobili neku visoku tehnologiju? Pre bi reko da bi dobijali genetski modifikovani otpad od hrane...
Pre ili kasnije do sporazuma ce doci... Prevelike pare su u pitanju... Lobisti ce uciniti svoje... Ali jos neku deceniju mislim da smo bezbedni...

alex

pre 7 godina

Po TTIP-u bi mogle američke mulitkorporacije (Monsanto i slične) doč u evropske zemlje i prodavat svoje produkte.OK,zvuči normalno,ali ako ljudi to ne bi kupovali i oni ne bi imali profit kakvi su planirali,mogli bi tužit na sudu državu za razliku koja jim fali.Isto tako u Americi mogu prodavat hranu dok se ne dokaže da je štetna (ovako bi amerikanci evropu napunili GMO hranom te pilićima natopljenim u kloru),medjutim u EU se prodaje hrana ako se dokaže da je sigurna.I baš zbog tih stvari (sigurnost hrane i mogučnost privatnih tužbi) se nisu mogli dogovorit.

Влада

pre 7 godina

Знам да је концепт тешко разумети али пробај да схватиш следеће : ако је на корист корпорација (крупног капитала) увек је на твоју штету. И то ти је просто тако. Кроз загађење, дерегулацију заштите животне средине, дерегулацију контроле квалитета, бег капитала у пореске рајеве, бег производње тамо где су трошкови мањи : увек је на твоју штету. Тако да краткорочно можда и ућариш нешто, али дугорочно друже....

Surova istina boli neupucene.....

pre 7 godina

Nemojte misliti da svi Amerikanci podrzavaju ovaj sporazum.Zapravo samo Demokrate i Establisment podrzavaju ovo sve na celu sa Dzordz Sorosom.
Berni Sanders je protiv ovoga,Tramp je protiv ovoga,a takodje i Najdzel Faraz se zalagao protiv ovog sporazuma.

BCC

pre 7 godina

Ovo ne bi trebalo da se desi narednih 1000godina. Zapravo sledeci korak bi trebao da bude iskljucenje McDonalds i KFC. U slucaju da Monsanto dobije prolaz u Evropu to je kraj za sve poljoprivrednike.

Djenka

pre 7 godina

Bolje za potrosace?? Eto sale eto poskocice. Bice nam bolje kao sa nutelom koja se pravi za nase i ostala trzista zemalja treceg sveta. Svako ko misli da je ovo nesto lose neka se obrazuje. Ovakvi dogovori sluze samo velikim korporacijama, a unistavaju sva lokalna trzista. Doduse ovo ce proci kad tad samo pod drugim imenom. Glasace se jos 100 puta dok se ne izglasa u korist onih koji ga guraju.

Tito

pre 7 godina

Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika, i za koje je svako otvaranje tržišta i omogućavanje poštene konkurencije anatema. Dakle, ovo je klasična "što je babi milo, to joj se i snilo" priča, iako je tačno da u Evropi ima dosta mračnjaka koji su protiv liberalizacije, ali lično mislim da će TTIP proći, jer bi dugoročni gubici i za američku i za evropsku ekonomiju bili ogromni ako ne prođe, pa mračnjake i njihove primedbe treba počistiti svim sredstvima :))
(EU Citizen, 28. avgust 2016 15:24)

pa upravo HDZ ima svoje glasače u neradnicima 500.000 branitelja ...(a realna cifra je maksimalno 30.000-40.000 ponavljam maksimalno) + državne firme itd. svaka cast iskrenim braniteljima pa svi normalni napuštaju Hrvatsku na kraju će te ostati samo Branitelji državni zaposlenici oni koji od turizma žive penzioneri i glupi fašisti

PS:preporučio bi ti da Googlaš Hrvatsku su stvorili Tito, partizani i UDBA

MAT

pre 7 godina

Ja podrzavam evropljane da: unitarizuju EU, da povecaju izdatke za NATO, da prime 50-100 milion muslimana, da potpisu TTIP pod americkim uslovima, da legalizuju narkotike... Samo uzivajte ljudi :)

Lanna

pre 7 godina

Ovi koji svaku kritiku USA docekuju pricom o komunjarama nemaju pojma koliko je javno mnenje Eu protiv ugovora.Veliki je otpor i u USA posto je jsano dabi ugovor bio u korist korporacija, a ne gradjana.Da je dobra ne bi bio tajan.
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/ttip-leak-could-spell-the-end-of-controversial-trade-deal-say-campaigners-a7009896.html

Odlican potez

pre 7 godina

Eh, kad bi se Evropa jos vise probudila i odbila ne samo ovaj ugovor, vec
i istupanje iz NATO-a i drugih povlastenih organizacija koje idu u korist SAD.
Sve dok ameri zapovedaju EU i vode ratove u blizini Evrope, taj kontinent
gubi svoju moc, kulturu i samosvest.

Milos

pre 7 godina

Ja ne verujem sta citam u ovim komentarima. O cemu vi ljudi pricate? Kakvo porobljavanje? Kakve korporacije da covek bude rob? Uzimanje dusa i slicno. Zar ovi ljudi sto zive u Srbiji zaista misle da su ljudi na zapadu robovi a oni slobodni i srecni? Osvestite se gospodo pod hitno. Jel znate kolike su vam plate? Jel znate kolike su na zapadu? Jel znate da se na zapadu radi manje i da ima vise odmora. Jel znate da je kupovna moc mnogo veca. Sa ovim sporazumom bi dobili i potrosaci i korporacije i EU i USD. Da li mislite da bi bilo bolje po drzave da nema sporazuma o trgovini ili po potrosace mozda.

Dar

pre 7 godina

@EU Citizen

Ne radi se o slobodnom trzistu. Stvar je u tome sto evropski privrednici nece da dozvole americkim siledzijama da im unistavaju posao, da dodju sa gomilom para koje su stekli proizvodeci krs proizvode koje nigde ne mogu da izvezu, pocev od bezukusnog voca i povrca, do idiotskih automobila sa kamionskom kubikazom, kako bi mitili funkcionere, savijali, menjali i interpretirali zakone prema njihovoj volji, kako bi se taj njihov krs proizvod nasao u prodaji. Isto kao sto oni imaju prvo da ga nude, tako i ja imam pravo da ga ne vidim u prodavnici i da ne zelim da ga kupim. A takodje imam itekako pravo da mu ne dozvolim da unistava bolje i kvalitetnije proizvode od svojih, miteci, kupujuci i unistavajuci neuporedivo kvalitetnije evropske proizvodjace. NECU da jedem njihove preslatke slatkise, NECU da jedem njihovo plasticno voce, NECU da vozim njihove odvratne automobile i NECU da vidim to smece u mojoj zemlji!!!

conspiracy theory

pre 7 godina

Neko vas laže!
Delimičnom promenom teksta EU će ispuniti sve američke zahteve i potpisati TTIP zatvorenih očiju.
Ovaj zakon se zove "New World Order", a propale tuge imaju prava i da se kočopere kao borbeni pevci pre kuvanja.

EU Citizen

pre 7 godina

Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika, i za koje je svako otvaranje tržišta i omogućavanje poštene konkurencije anatema. Dakle, ovo je klasična "što je babi milo, to joj se i snilo" priča, iako je tačno da u Evropi ima dosta mračnjaka koji su protiv liberalizacije, ali lično mislim da će TTIP proći, jer bi dugoročni gubici i za američku i za evropsku ekonomiju bili ogromni ako ne prođe, pa mračnjake i njihove primedbe treba počistiti svim sredstvima :))

EU Citizen

pre 7 godina

Mislio sam da pojedinčano odgovorim onima koji su mi se obratili, red je, :) a onda sam malo razmislio, i shvatio da ljudima koji, recimo, ozbiljno tvrde da se "poslednjih deset godina liberalno tržište pokazalo kao zabluda" ili drže da je to što danas u EU socijalistički birokrati i demagozi mogu da nekažnjeno zezaju u zdrav mozak firme koje su u evropske privrede uložile gomilu novca dobra stvar, a sporazum o slobodnoj trgovini koji bi povezao SAD sa Evropom i u velikoj meri ispujdao politiku iz privrede ili barem radikalno smanjio njen uticaj, naprotiv, loša, apsolutno nema smisla objašnjavati da su slobodno tržište i njegova globalna liberalizacija poslednjih decenija izvuikli milijarde iz siromaštva, stvorili ogromne srednje klase u zemljama u kojima nikada ili odavno nisu postojale i omogućili razdoblje neprevaziđeno visokog životnog standarda širom sveta, jer takvi ljudi jednostavno ne žive u ovom stoleću, i još uvek su zarobljenici totalitarnog mraka iz dvadesetog veka, najnemoralnijeg i najkrvavijeg perioda u istoriji. I da je njihov osećaj za realnost i moral do te mere poremećen decenijama ispiranja mozga, provlačenja kroz život, državnog tutorstva i kačenja na grbaču sposobnijih i uspešnijih, da su duboko ubeđeni da novac koji su drugi zaradili iz nekog razloga pripada i njima, samo zato što, eto, postoje, i da su sloboda, tržište i dobrovoljne interakcije među ljudima bez demagoško-birokratskog terora zlo. Buđenje iz tih toksičnih iluzija će biti vrlo bolno :))

obi van

pre 7 godina

neko kaže dole šta je to loše u sporazumu, evo da dam jedan primer: u Evropi su u prehrambenoj industriji zabranjene 250 supstance a po TTIPu bi bile samo 12.

bbb

pre 7 godina

Da je odgovarao Nemackoj verovatno bi bio potpisan cak i da se ostalih 26 clanica ne slazu.
Imamo situaciju sto jaca Nemacka to su slabije ostale clanice EU i obratno. Isto tako i trgovini sa SAD, sto jaca SAD to je Nemacka slabija. Ipak najvise robe u EU clanice izvozi Nemacka i bila bi ugozena da bez neki barijera umesto nemacke robe zemlje mogu da kupe americku robu (a ne moze se reci za sve americko da je GMO, krs...)

boban

pre 7 godina

Molim da admin procita.
Molim da odobri moje pitanje.
Moze li neko od ljudi koji tako autoritativno iznose zakljucke da da neki link ka tekstu sporazuma?
Ali bez ikakvih nedostataka.

Hvala

boban

pre 7 godina

vi zaista mislite samo vama je lose. ja sam odrastao u austriji becu. zaradivam 1267€ mesecno...kad isplatim stan struju...ostaje mi 450€ kad povuces pare za hranu ostanu mi 20-30€...nigde nije bas tako dobro kao sto mislite. a mi ovde moramo da radimo 9h na dan. i tu se nesme ici po kafanama ili na pice kad neko zeli. sve je odredeno...kada imas pauzu i to 30 min na dan

jole

pre 7 godina

Od prethodnih 24 komentara samo 3oje zna o cemu je zapravo rec ostali hejtuju po inerciji na sve sto ima veze sa USA i EU .
PS Ovo je jako losa vest za nerazvijenu Srbiju pre svega zbog ogranicenja tehnologija iz USA koje su megasvetlosnim godinama povoljnije efikasnije i jeftinije nego EU tehnologije (pre svega u poljoprivredno preradjivackom sektoru) a koje nama nedostaju .

CATAPA

pre 7 godina

Ne krivite Ameriku. Amerika radi samo ono što njeni vlasnici iz Kine i Saudijske Arabije od nje zahtevaju. Američka privreda nije opasnost za Evropu jer osim oružja i GMO oružja i ne proizvode ništa drugo. Ovaj "sporazum" treba samo Kini kako bi uklonila barijere zbog kojih EU uostalom i postoji. Amerika je već odavno samo kineski proksi.

Tako to biva kada se privatizuje država. Kupi je onaj koji ima para, a to su Kinezi i Saudijci.

Deus

pre 7 godina

Sada treba ocekivati novi tlas izbeglica sa Bliskog istoka i severa Afrike. A FED bi mogao da podigne kamatne stope. Do sada su USA time "pretile" ali sada bi zaista moglo da se desi. To na kraci i srednji rok (tri do pet godina) znaci strmoglavi pad evra sto bi moglo cak i korisno da bude za evropsku privredu ali ne i za evropski standard - plate manje radis vise. Na duzi rok (tri godine i duze) je to velika opasnost za americki dolar kao svetsku rezervnu valutu. Protiv TTIP su listom sve nemacke firme iz tzv Mittelstand -a. /srednje velicine) a i najveci broj dominantno nemackih multinacionalnih. Jedna je stvar imati osigurano trziste EU gde su najveci i mogu da uivaju sve prednosti najmocnijeg, a sasvim druga je pustiti u svoju baru velikog krokodila - USA privredu. Za 20-30 godina skoro sve sto vredi u Nemackoj i Francuskoj bilo bi u americkim rukama ili podrzavljeno (citaj propalo). Liberlizacija trzista jeste donela bolji kvalitet zivota u odredjene sredine ali je isto tako lokalne ekonomije satrla a cele narode nacinila duznickim robovima bez mnogo sansi da se iz tog duznicko-politickog ropstva ikada izbave. Zasto se ne potpise TTIP na nivou cele planete? To i jeste poslednji cin ujedinjavanja covecanstva. To se u doglednoj buducnosti nece desiti jer bi tada povlasceni zapadni radnici iskusili sav uzas konkurencije masa koje rade za mnogo vise i brze za mnogo manje novca. tehnoloski jaz izmedju Zapada i Istoka sve je manji a efikasnost je na strani Istoka.

Devetar

pre 7 godina

Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika, i za koje je svako otvaranje tržišta i omogućavanje poštene konkurencije anatema. Dakle, ovo je klasična "što je babi milo, to joj se i snilo" priča, iako je tačno da u Evropi ima dosta mračnjaka koji su protiv liberalizacije, ali lično mislim da će TTIP proći, jer bi dugoročni gubici i za američku i za evropsku ekonomiju bili ogromni ako ne prođe, pa mračnjake i njihove primedbe treba počistiti svim sredstvima :))
(EU Citizen, 28. avgust 2016 15:24)

Imam utisak kao da prechujes njutnijansku fiziku u postajnstajnovsko vreme, ili monarhizam u postrepublicko. Neoliberalni kapitlizam u obliku u kom ga znamo je na izdisaju. Poguban po jedinku, drustvo i drzavu jer je podlozan korupciji. Najbolji primer je SAD. Trziste radi savrseno, ali vlada i vojska nisu privatizovane, vec su podlozne korupciji, koja se kasnije preliva u sve slojeve drustva. Zato imamo sve veci jaz izmedju bogatih i siromasnih, a vojska koja ne mora da se takmici na trzistu, za novac bogatih kapitalista ce uraditi sve (i oni hoce deo svog imperijalnog kolaca). Zato razaraju suverene drzave uz pomoc Pentagona, Lenglija i Stejt dipartmenta. Britanci su sa tim poceli mnogo ranije pa znamo kakva su oni imperijalna sila bila. A TTIP je ekonomski ultimatum ravan onom koji je Srbija dobila 1914. Nijedan slobodarski narod ne bi pristao da mu sude americke korporacije umesto domacih sudova, koje je stvorio slobodarski narod boreci se za svoju drzavu i ustav.

Jasdf

pre 7 godina

Velika nepromisljenost i glupost EU. Slobodno trziste nas cini jacim i omogucava brzi i bolji razvoj svih strana. Ovako smo zbog nekih birokratskih besmislica ostali uskraceni za pristup jednom velikom trzistu.

olivera

pre 7 godina

Hvala Bogu da je Evropa odbila da bude rob Americi jer da su potpisali dali bi sva ovlascenja Americkim kompanijama da rade sta hoce.Imali bi prava da tuze drzavu ako donese neki zakon koji njima nije u interesu,ako im klima ne odgovara opet tuzba,ako se otvori drzavna bolnica pored njihove privatne,opet tuzba jer im umanjuju zaradu i sve tako redom bolesne stvari..Ma bukvalno bi preuzeli kontrolu nad evropskim trzistem i svim ostalim institucijama,a sve tuzbe bi se podnosile sudu u americi.Bukvalno porobljavanje evropskog naroda.Asanz je sve to lepo objasnio.Tako da ne radi se samo o plasticnom vocu i povrcu vec o mnogo vecim stvarima koji idu samo Americi u korist.Sad samo da vidimo kako ce gospodar kazniti neposlusnu Evropu jer oni ne trpe odbijanja,jer ipak su oni "gospodari novog svetskog poretka".

NECU!!!

pre 7 godina

NECU da jedem njihove preslatke slatkise, NECU da jedem njihovo plasticno voce, NECU da vozim njihove odvratne automobile i NECU da vidim to smece u mojoj zemlji!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dar, 29. avgust 2016 01:07)
Najbolja fora je što mu je komentar sa Androida koji je, nekim čudom američki proizvod :-)

Srdjan

pre 7 godina

Da li je neko od ljudi koji komentarisu ikada video o cemu se razgovaralo i sta je ko kome nudio? Ja nisam, tako da ne znam da li je ovo dobro ili ne. Na kraju, nas se ovo i ne tice jer nismo clan EU, bar za sada.

koreni

pre 7 godina

Najbolja fora je što mu je komentar sa Androida koji je, nekim čudom američki proizvod :-)
(NECU!!!, 29. avgust 2016 10:24)
@
Android je zasnovan na linux kernelu a njega je razvio Finac Linus Torvalds. Amerika je malo sta samostalno napravila uglavnom je doradjivala tudje proizvode i vesto ih komercijalizovala sto sa pozicije njihove vojne i finansijske moci i nije bilo previse tesko.
Mozda je android dosao iz Amerike ali je Amerika dosla iz Evrope.

Achitwn

pre 7 godina

Ovo je jako losa vest za nerazvijenu Srbiju pre svega zbog ogranicenja tehnologija iz USA koje su megasvetlosnim godinama povoljnije efikasnije i jeftinije nego EU tehnologije (pre svega u poljoprivredno preradjivackom sektoru) a koje nama nedostaju .
(jole, 28. avgust 2016 16:19)
Tacno. I ne samo zbog ogranicenia tehnologija nego i drugih roba siroke potrosnje koje su u usa mnogo jeftinije.

Jasdf

pre 7 godina

@Kol
Sta je konkretno lose u tom sporazumu?
To sto se americko trziste otvara za protok usluge, kapitala i robe iz EU?
Ili to sto bi tehnologije i ideje iz USA koje su do sada bile zasticene postale dostupne na trzistu EU?
ako uspes da objasnis zasto je to lose onda cu da prihvatim da je to los sporazum.
Najlosiji sporazum ikad je onaj o slobodnoj trgovini Srbije i Rusije koji Rusiji ostavlja mogucnost da onemoguci slobodan protok odredjenih vrsta robe iz Srbije.

Achitwn

pre 7 godina

Dobro je. Bar je za neko vreme odlozeno napredovanje "korporacijiske demokratije".
(Slobodni Klikeri, 28. avgust 2016 17:0
...nije dobro za nas potrosace. Veca robna konkurencija u evropi bi snizila cene. Pogledajte kako je ista roba mnogo jeftinija u americi u odnosu na istu u evropi.

lemi

pre 7 godina

Najbolja fora je što mu je komentar sa Androida koji je, nekim čudom američki proizvod :-)
(NECU!!!, 29. avgust 2016 10:24)

Jeste smešno ali tera na razmišljanje. S jedne strane Amerika je izvršila nemerljiv uticaj na ceo svet, i ako gledamo pozitivne strane mogli bi do sutra da nabrajamo. Danas ne možes bez bilo čega što je došlo iz amerike, pa sad da li su farmerice, android telefon, facebook, koka kola...Da li ih to (ameriku) abolira kritike? Da li smo licemerni ako se sa pravom bunimo protiv nekih zaista loših poteza US? Da li su amrikanci licemeri ako se bune protiv svoje vlasti? Hmm...

dusanmal

pre 7 godina

Kao i sve u zivotu, ima i dobrih i losih strana. Onima koji misle da je ovo na stetu "korporacijske demokratije", to je kako EU prodaje ovaj odgovor... Ako je igde utemeljena, "korporacijska demokratija" je to u EU, u birokratskom totalitarizmu. Sta EU trazi a SAD odbija je prosiravanje uticaja tih neizabranih birokrata u Briselu i njihove totalne moci. Toga se i mi u Srbiji moramo cuvati, al eto vlast (naravno) to hoce, te u EU.
U sustini obe strane pokusavaju da nature svoje birokrate onima drugima, no bar za sada u SAD te birokrate nisu jednako mocne kao ovi iz EU (ako izaberu onu Hilari, mozda za par godina...) te su manja opasnost. TTIP je bio prvi pokusaj Briselskih bitrokrata da postanu "svetska vlada". Na svu srecu, propada.
Losa strana je da je ovo dokaz svemoci pomenutih birokrata. Stvarni trgovinski ugovori koje samo zanima prosperitet i razmena su ocigledno nemoguci pod postojecim uslovima. To isto treba shvatiti pre no sto smo predaleko na putu ka EU.

Zoki

pre 7 godina

Koji spin oko GMO... Pa nemački Bayer pokušava da kupi Mosanto. Idite na https://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_Trade_and_Investment_Partnership i pogledajte grafikon koji pokazuje gde se nije odmaklo sa pregovorima. Imate i informaciju da bi ugovor doneo 120 milijardi EU, a 90 milijardi SAD. Na temu tajnosti pregovora, Amerikanci su isto tražili i tokom pregovora sa Azijom, na veliku žalost "majstora" na berzi.

Milan

pre 7 godina

Cudno je kako neki shvataju slobodnu trgovinu. Neki bi u Evropi slobodnu trgovinu da izvoze gde im se hoce a narocito u Ameriku. Sa druge strane kad Amerika hoce da im nesto proda onda pocinje "zastita" domaceg trzista (nesposobnosti, neproduktivnosti itd). Nekako kao u komunizmu: "sto je tvoje to je i moje" a "sto je moje, to je samo moje". Ha.. ha ... ha!

cobo

pre 7 godina

Sve izjave Gabriela zadnjih dana su u maniru predizborne kampanje. Ministerprezident od Baden Wirtemberg Krecman(zeleni) neki dan bio kod Merkel i izjavio da su zeleni spremni za koaliciju sa CDU .Nesto se sprema,lom velike koalicije ili novi izbori.TTIP nije prosao zato je VB napustila EU .PS u mojoj firmi smanjilo posla,radimo tehnicke komponente za ESA,Audi,VW,Samsung,Sony.......:(

Aca

pre 7 godina

vi zaista mislite samo vama je lose. ja sam odrastao u austriji becu. zaradivam 1267€ mesecno...kad isplatim stan struju...ostaje mi 450€ kad povuces pare za hranu ostanu mi 20-30€...nigde nije bas tako dobro kao sto mislite. a mi ovde moramo da radimo 9h na dan. i tu se nesme ici po kafanama ili na pice kad neko zeli. sve je odredeno...kada imas pauzu i to 30 min na dan
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boban, 29. avgust 2016 07:24)

Da, tebi ostanu 20-30e a u Srbiji se ljudi zadužuju da bi kupili hranu ili ne plaćaju komunalije pa imaju za hranu

sasa predic

pre 7 godina

Ko očekuje od političara nešto drugo nego da služe bogate? zar neko i dalje veruje u političare koji služe narod?

TTIP je slobodna trgovina na steroidima...

EU Citizen

pre 7 godina

Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika, i za koje je svako otvaranje tržišta i omogućavanje poštene konkurencije anatema. Dakle, ovo je klasična "što je babi milo, to joj se i snilo" priča, iako je tačno da u Evropi ima dosta mračnjaka koji su protiv liberalizacije, ali lično mislim da će TTIP proći, jer bi dugoročni gubici i za američku i za evropsku ekonomiju bili ogromni ako ne prođe, pa mračnjake i njihove primedbe treba počistiti svim sredstvima :))

Jasdf

pre 7 godina

Velika nepromisljenost i glupost EU. Slobodno trziste nas cini jacim i omogucava brzi i bolji razvoj svih strana. Ovako smo zbog nekih birokratskih besmislica ostali uskraceni za pristup jednom velikom trzistu.

jole

pre 7 godina

Od prethodnih 24 komentara samo 3oje zna o cemu je zapravo rec ostali hejtuju po inerciji na sve sto ima veze sa USA i EU .
PS Ovo je jako losa vest za nerazvijenu Srbiju pre svega zbog ogranicenja tehnologija iz USA koje su megasvetlosnim godinama povoljnije efikasnije i jeftinije nego EU tehnologije (pre svega u poljoprivredno preradjivackom sektoru) a koje nama nedostaju .

Milos

pre 7 godina

Ja ne verujem sta citam u ovim komentarima. O cemu vi ljudi pricate? Kakvo porobljavanje? Kakve korporacije da covek bude rob? Uzimanje dusa i slicno. Zar ovi ljudi sto zive u Srbiji zaista misle da su ljudi na zapadu robovi a oni slobodni i srecni? Osvestite se gospodo pod hitno. Jel znate kolike su vam plate? Jel znate kolike su na zapadu? Jel znate da se na zapadu radi manje i da ima vise odmora. Jel znate da je kupovna moc mnogo veca. Sa ovim sporazumom bi dobili i potrosaci i korporacije i EU i USD. Da li mislite da bi bilo bolje po drzave da nema sporazuma o trgovini ili po potrosace mozda.

EU Citizen

pre 7 godina

Mislio sam da pojedinčano odgovorim onima koji su mi se obratili, red je, :) a onda sam malo razmislio, i shvatio da ljudima koji, recimo, ozbiljno tvrde da se "poslednjih deset godina liberalno tržište pokazalo kao zabluda" ili drže da je to što danas u EU socijalistički birokrati i demagozi mogu da nekažnjeno zezaju u zdrav mozak firme koje su u evropske privrede uložile gomilu novca dobra stvar, a sporazum o slobodnoj trgovini koji bi povezao SAD sa Evropom i u velikoj meri ispujdao politiku iz privrede ili barem radikalno smanjio njen uticaj, naprotiv, loša, apsolutno nema smisla objašnjavati da su slobodno tržište i njegova globalna liberalizacija poslednjih decenija izvuikli milijarde iz siromaštva, stvorili ogromne srednje klase u zemljama u kojima nikada ili odavno nisu postojale i omogućili razdoblje neprevaziđeno visokog životnog standarda širom sveta, jer takvi ljudi jednostavno ne žive u ovom stoleću, i još uvek su zarobljenici totalitarnog mraka iz dvadesetog veka, najnemoralnijeg i najkrvavijeg perioda u istoriji. I da je njihov osećaj za realnost i moral do te mere poremećen decenijama ispiranja mozga, provlačenja kroz život, državnog tutorstva i kačenja na grbaču sposobnijih i uspešnijih, da su duboko ubeđeni da novac koji su drugi zaradili iz nekog razloga pripada i njima, samo zato što, eto, postoje, i da su sloboda, tržište i dobrovoljne interakcije među ljudima bez demagoško-birokratskog terora zlo. Buđenje iz tih toksičnih iluzija će biti vrlo bolno :))

Achitwn

pre 7 godina

Dobro je. Bar je za neko vreme odlozeno napredovanje "korporacijiske demokratije".
(Slobodni Klikeri, 28. avgust 2016 17:0
...nije dobro za nas potrosace. Veca robna konkurencija u evropi bi snizila cene. Pogledajte kako je ista roba mnogo jeftinija u americi u odnosu na istu u evropi.

Achitwn

pre 7 godina

Ovo je jako losa vest za nerazvijenu Srbiju pre svega zbog ogranicenja tehnologija iz USA koje su megasvetlosnim godinama povoljnije efikasnije i jeftinije nego EU tehnologije (pre svega u poljoprivredno preradjivackom sektoru) a koje nama nedostaju .
(jole, 28. avgust 2016 16:19)
Tacno. I ne samo zbog ogranicenia tehnologija nego i drugih roba siroke potrosnje koje su u usa mnogo jeftinije.

Jasdf

pre 7 godina

@Kol
Sta je konkretno lose u tom sporazumu?
To sto se americko trziste otvara za protok usluge, kapitala i robe iz EU?
Ili to sto bi tehnologije i ideje iz USA koje su do sada bile zasticene postale dostupne na trzistu EU?
ako uspes da objasnis zasto je to lose onda cu da prihvatim da je to los sporazum.
Najlosiji sporazum ikad je onaj o slobodnoj trgovini Srbije i Rusije koji Rusiji ostavlja mogucnost da onemoguci slobodan protok odredjenih vrsta robe iz Srbije.

CATAPA

pre 7 godina

Ne krivite Ameriku. Amerika radi samo ono što njeni vlasnici iz Kine i Saudijske Arabije od nje zahtevaju. Američka privreda nije opasnost za Evropu jer osim oružja i GMO oružja i ne proizvode ništa drugo. Ovaj "sporazum" treba samo Kini kako bi uklonila barijere zbog kojih EU uostalom i postoji. Amerika je već odavno samo kineski proksi.

Tako to biva kada se privatizuje država. Kupi je onaj koji ima para, a to su Kinezi i Saudijci.

Sibirski tigar

pre 7 godina

Ljudi u Srbiji nisu svesni koliko je ovo bitno što nije potpisano.

Napokon i od strane EU jedno ne velikom kolonizatoru USA.

Mada, sad će USA da pusti niz vodu EU...

Još jedan ekser u kovčeg zvani EU.

Milan

pre 7 godina

Cudno je kako neki shvataju slobodnu trgovinu. Neki bi u Evropi slobodnu trgovinu da izvoze gde im se hoce a narocito u Ameriku. Sa druge strane kad Amerika hoce da im nesto proda onda pocinje "zastita" domaceg trzista (nesposobnosti, neproduktivnosti itd). Nekako kao u komunizmu: "sto je tvoje to je i moje" a "sto je moje, to je samo moje". Ha.. ha ... ha!

Milos

pre 7 godina

Ludilo, ja zivi na zapadu. Tacnije je u UK, i moja plata nema veze sa platom u Srbiji.Ne pricam o platama vec o razmisljanju ljudi. Covek ladno izjavljuje kako su na zapadu ljudi robovi, a on u Srbiji slobodan. Pa ljudi u Srbji rade za 200-300 eur. I kakva je to sloboda? U glavi mozda. I tvrdi da su ljudi na zapadu koji imaju 2000-3000 eur ili funti robovi. Pa ti ljudi imaju da kupe garderobu, hranu, da putuju, ustede, zive normalno..plus rade manje nego ljudi u Srbiji, a on je ubedjen da su to robovi a on slobodan.wtf? A jedan od razloga zasto na zapadu dobro zive je taj sto nema carina.

Srdjan

pre 7 godina

Da li je neko od ljudi koji komentarisu ikada video o cemu se razgovaralo i sta je ko kome nudio? Ja nisam, tako da ne znam da li je ovo dobro ili ne. Na kraju, nas se ovo i ne tice jer nismo clan EU, bar za sada.

NECU!!!

pre 7 godina

NECU da jedem njihove preslatke slatkise, NECU da jedem njihovo plasticno voce, NECU da vozim njihove odvratne automobile i NECU da vidim to smece u mojoj zemlji!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dar, 29. avgust 2016 01:07)
Najbolja fora je što mu je komentar sa Androida koji je, nekim čudom američki proizvod :-)

bbb

pre 7 godina

Da je odgovarao Nemackoj verovatno bi bio potpisan cak i da se ostalih 26 clanica ne slazu.
Imamo situaciju sto jaca Nemacka to su slabije ostale clanice EU i obratno. Isto tako i trgovini sa SAD, sto jaca SAD to je Nemacka slabija. Ipak najvise robe u EU clanice izvozi Nemacka i bila bi ugozena da bez neki barijera umesto nemacke robe zemlje mogu da kupe americku robu (a ne moze se reci za sve americko da je GMO, krs...)

MAT

pre 7 godina

Ja podrzavam evropljane da: unitarizuju EU, da povecaju izdatke za NATO, da prime 50-100 milion muslimana, da potpisu TTIP pod americkim uslovima, da legalizuju narkotike... Samo uzivajte ljudi :)

Legenda

pre 7 godina

“Evropljani nisu hteli da se podvrgnu američkim zahtevima” - teško je poverovati da briselske birokrate i zvaničnici država članica EU, poznatiji kao vašingtonske pudle, ne poslušaju svoje gospodare. Ali, ako je tačno, onda svaka čast... to je prvi korak u pravom smeru (što dalje od USA).

Zoki

pre 7 godina

Koji spin oko GMO... Pa nemački Bayer pokušava da kupi Mosanto. Idite na https://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_Trade_and_Investment_Partnership i pogledajte grafikon koji pokazuje gde se nije odmaklo sa pregovorima. Imate i informaciju da bi ugovor doneo 120 milijardi EU, a 90 milijardi SAD. Na temu tajnosti pregovora, Amerikanci su isto tražili i tokom pregovora sa Azijom, na veliku žalost "majstora" na berzi.

conspiracy theory

pre 7 godina

Neko vas laže!
Delimičnom promenom teksta EU će ispuniti sve američke zahteve i potpisati TTIP zatvorenih očiju.
Ovaj zakon se zove "New World Order", a propale tuge imaju prava i da se kočopere kao borbeni pevci pre kuvanja.

sporting

pre 7 godina

zastitu potrosaca? kako da ne. sporazum se donosi u cilju zastite kompanija a ne potrosaca. kompanije mogu da tuze drzave u slucaju podizanja poreza i sl.
u svakom slucaju ako i ne prodje sad proci ce za koju godinu. sve se moze za pare. zanimljivo da trenutno u EU zemlje koje podrzavaju ovaj sporazum su banana republike tj. usa sateliti poput estonije, letonije, hrvatske i sl.

nemačka

pre 7 godina

Hvala dragom Bogu da je i zvanično potvrdjeno! Sa strahom smo mesecima iščekivali kako će se ovi pregovori završiti.
U suštini je trebalo da Evropa spusti svoje standarde o zaštiti potrošača i uvozi za skupe pare svo moguće đubre iz USA, koje oni ( na žalost) i u svojoj kući prodaju. Pre svega se to odnosi na genetski izmenjenu hranu, meso i žitarice. Odnosilo bi se i na to da se na etiketama ne navodi tačan sastav onoga što čini proizvod.
U Nemačkoj je, kao i u Srbiji, to kod uvek standard. Ipak, u vremenu kad se sve američko kopira bez razmišljanja, pitala sam se da li je ostalo još toliko zdravog razuma da se ovoj političkoj uceni kaže N E ...

Влада

pre 7 godina

Већ виђен сценарио, народ се побуни, споразум пропадне, мало се нашминка и прође на кварно. Демократски.

dking

pre 7 godina

Jedna od retkih lepih vesti u zadnjih par godina. Bez ikakve potrebe je Evropa predala palicu vodeće sile sveta amerima, doduše iscrpljena ratovima u kojima su ameri upadali u zadnjih godinu ili dve kada se vec znao kraj.

bora

pre 7 godina

Nije ovo vodilo slobodnom tržištu!!Ovo je vodilo potpunom porobljavanju stanovništva od strane velikih korporacija!!
Razaranju nezavisne ličnosti,razaranju tradicionalne porodice i razaranju nacionalnih država!! Ideja je da se čovek osami i pretvori u nomada koji luta za robovskim poslom.Bez kuće,bez porodice,bez države...okrenut svom ropskom radu i potrošnji na igračke (mobilni,auto..).Beslovesno,neobrazovano biće lišeno svih vrednosti!! Eto to je ideja!!
P.S.-Pravoslavac sam.Ako ikada napravim 'prvi milion',ne treba mi više ni jedan!!Protestantskom duhu je svaki malo ali meni ne.
I taj jedan bih teško za života potrošio,sve pomažući porodicu i prijatelje. A i ako ga nikada ne napravim,pa šta? Neka ide život..da su mi porodica i prijatelji živi i zdravi!!!

Ono

pre 7 godina

Ameri hoce da Evropa spusti standarde jos nize kako bi USA roba mogla da se plasira u Evropi. Ovo se pre svega odnosi na hranu! Po meni to je ubedljivo najveća tačka spoticanja pored svih ostalih...

Lola

pre 7 godina

Pametno. Samo sad se plašim da će tek da se izazivaju problemi po Evropi. Grčka kriza, imigrantska kriza, terorizam, Bregzit...samo slep ne vidi da je Evropa pod napadom.

dusanmal

pre 7 godina

Kao i sve u zivotu, ima i dobrih i losih strana. Onima koji misle da je ovo na stetu "korporacijske demokratije", to je kako EU prodaje ovaj odgovor... Ako je igde utemeljena, "korporacijska demokratija" je to u EU, u birokratskom totalitarizmu. Sta EU trazi a SAD odbija je prosiravanje uticaja tih neizabranih birokrata u Briselu i njihove totalne moci. Toga se i mi u Srbiji moramo cuvati, al eto vlast (naravno) to hoce, te u EU.
U sustini obe strane pokusavaju da nature svoje birokrate onima drugima, no bar za sada u SAD te birokrate nisu jednako mocne kao ovi iz EU (ako izaberu onu Hilari, mozda za par godina...) te su manja opasnost. TTIP je bio prvi pokusaj Briselskih bitrokrata da postanu "svetska vlada". Na svu srecu, propada.
Losa strana je da je ovo dokaz svemoci pomenutih birokrata. Stvarni trgovinski ugovori koje samo zanima prosperitet i razmena su ocigledno nemoguci pod postojecim uslovima. To isto treba shvatiti pre no sto smo predaleko na putu ka EU.

boban

pre 7 godina

vi zaista mislite samo vama je lose. ja sam odrastao u austriji becu. zaradivam 1267€ mesecno...kad isplatim stan struju...ostaje mi 450€ kad povuces pare za hranu ostanu mi 20-30€...nigde nije bas tako dobro kao sto mislite. a mi ovde moramo da radimo 9h na dan. i tu se nesme ici po kafanama ili na pice kad neko zeli. sve je odredeno...kada imas pauzu i to 30 min na dan

Trajko

pre 7 godina

"Nedavno su procurile i informacije koja ovlašćenja EU, nakon sklapanja sporazuma, mora da da Sjedinjenim Američkim Državama." Zadnji pasus sve objasnio..

Branko

pre 7 godina

Eu citizen
Ti si izgleda prespavao poslednje 10 godine gde se liberalno trziste pokazalo kao totalna zabluda...
Jole
Zar stvarno mislis da bi mi dobili neku visoku tehnologiju? Pre bi reko da bi dobijali genetski modifikovani otpad od hrane...
Pre ili kasnije do sporazuma ce doci... Prevelike pare su u pitanju... Lobisti ce uciniti svoje... Ali jos neku deceniju mislim da smo bezbedni...

2+2=5

pre 7 godina

inbev, kraftfood, unilevel... sve je u deset korporacija koje drze dva investiciona fonda. nikakva razlika nigde u svetu sve nam prodaje jedan covek. da li neko misli da je menadzer henkela sposoban, nije jer je u srbiji nasao potkupljivog politicara koji mu je jeftino prodao merimu i njeno trziste i tako po celom svetu KORUPCIJA

marko

pre 7 godina

Штета што овде нема да се погледа тај споразум, па то људи кад би видели вероватно би рекли да је то нешто као бриселски споразум за ЕУ. Па тај ТПП и сличне варијације на тему амери намећу свима на свету, и за сада га прихватају само мале земље које немају где. Одбиле су га Кина, Индија, нормално Русија којој се неће ни нудити, ево сад и ЕУ. Озбиљне личности у УСА су противници тог споразума јер се коси са основним начелима америчког друштва. Људи се боје да инсистирање на оваквим споразумима додатно руинира већ срушен углед америке у свету, и код њих је такође велика дебата између бизнисмена којима одговара слиеџијски протекционизам и оних озбиљних којима треба размена идеја и култура. Овај тзв споразум је много више од обичног споразума, и уопште није само питање економије, већ су суштинске ствари у питању.

reciprocitet

pre 7 godina

Nekada davno je istu stvar GB predlagala Amerikancima. Aleksandar Hamilton je odbio predlog GB i uveo im carine od 200% dok se američka privreda ne razvije dovoljno da bi bila konkurentan GB. Na tim principima je došlo do razvoja Amerike. Danas se njegov lik nalazi na novčanici od 10 dolara. Slobodna trgovina izmedju džina i patuljka je besmislica ona može da se odvija samo izmedju ravnopravnih partnera sve ostalo je kolonijalizam i uvod u porobljavanje koje onemogućava bilo kakav razvoj zarobljenih. Danas je vreme da Evropa tako postupi u svom najboljem interesu. Videćemo da li ima snagu za tako nešto.

Tito

pre 7 godina

Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika, i za koje je svako otvaranje tržišta i omogućavanje poštene konkurencije anatema. Dakle, ovo je klasična "što je babi milo, to joj se i snilo" priča, iako je tačno da u Evropi ima dosta mračnjaka koji su protiv liberalizacije, ali lično mislim da će TTIP proći, jer bi dugoročni gubici i za američku i za evropsku ekonomiju bili ogromni ako ne prođe, pa mračnjake i njihove primedbe treba počistiti svim sredstvima :))
(EU Citizen, 28. avgust 2016 15:24)

pa upravo HDZ ima svoje glasače u neradnicima 500.000 branitelja ...(a realna cifra je maksimalno 30.000-40.000 ponavljam maksimalno) + državne firme itd. svaka cast iskrenim braniteljima pa svi normalni napuštaju Hrvatsku na kraju će te ostati samo Branitelji državni zaposlenici oni koji od turizma žive penzioneri i glupi fašisti

PS:preporučio bi ti da Googlaš Hrvatsku su stvorili Tito, partizani i UDBA

ilija

pre 7 godina

Ni Francuska ni Nemačka nemaju prirodan protok kapitala kao SAD da bi pristale na njihovu viziju trgovine i privrede. U Nemačkoj postoje kompanije koje su nacionalni šampioni, a Francuska je kombinacija javnog i privatnog koje u stvari finansira Francusku državu. A u trenutku kada je bregzit još uvek aktuelan zaštita državnog kapitala je nužna. I nije toliko nepoverenje u SAD koliko u onoga do sebe.

Влада

pre 7 godina

Знам да је концепт тешко разумети али пробај да схватиш следеће : ако је на корист корпорација (крупног капитала) увек је на твоју штету. И то ти је просто тако. Кроз загађење, дерегулацију заштите животне средине, дерегулацију контроле квалитета, бег капитала у пореске рајеве, бег производње тамо где су трошкови мањи : увек је на твоју штету. Тако да краткорочно можда и ућариш нешто, али дугорочно друже....

Kobster

pre 7 godina

"Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika..." EUcitizen

Ako sam te dobro razumeo, lenjo i razmazeno biracko telo zivi na racun potrosaca i poreskih obveznika. Mozes li, molim te, da pojasnis, posto sam ja mislio da su oni jedno te isto. Hvala.

danguba

pre 7 godina

Ovi anglofili sto podrzavaju TTP, treba da znaju da je sporazum pravljen po mjeri korporacija, a ne po mjeri covjeka. Dakle, cilj je uvecati profit, a ne poboljsati kvalitet zivota. Iz onoga sto sam imao prilike da procitam u medijima, sporazum uglavnom pogoduje SAD-u, barem sto se tice prehrambene industrije.
Na zalost, ne sumnjam da ce se sporazum prije ili kasnije progurati, uz odredjene modifikacije, jer je Evropa ipak talac SAD-a i podredjena je u svakom pogledu, i vojnom i politickom i ekonomskom...

Odlican potez

pre 7 godina

Eh, kad bi se Evropa jos vise probudila i odbila ne samo ovaj ugovor, vec
i istupanje iz NATO-a i drugih povlastenih organizacija koje idu u korist SAD.
Sve dok ameri zapovedaju EU i vode ratove u blizini Evrope, taj kontinent
gubi svoju moc, kulturu i samosvest.

Mayday

pre 7 godina

(Branko, 28. avgust 2016 20:36)

Nemoj da se brineš za odpad od hrane to već jedeš u Srbiji samo ne znaš jer nigde ne piše. Nigde ne piše da taj paradajz koji si kupio na pijaci nije odlezao karencu. Nigde ne piše da su sorte već genetski modifikovane. Nigde ne piše da je pšenica kao i kukuruz kod najvećih veleposednika GMO. I tako dalje.

Dar

pre 7 godina

@EU Citizen

Ne radi se o slobodnom trzistu. Stvar je u tome sto evropski privrednici nece da dozvole americkim siledzijama da im unistavaju posao, da dodju sa gomilom para koje su stekli proizvodeci krs proizvode koje nigde ne mogu da izvezu, pocev od bezukusnog voca i povrca, do idiotskih automobila sa kamionskom kubikazom, kako bi mitili funkcionere, savijali, menjali i interpretirali zakone prema njihovoj volji, kako bi se taj njihov krs proizvod nasao u prodaji. Isto kao sto oni imaju prvo da ga nude, tako i ja imam pravo da ga ne vidim u prodavnici i da ne zelim da ga kupim. A takodje imam itekako pravo da mu ne dozvolim da unistava bolje i kvalitetnije proizvode od svojih, miteci, kupujuci i unistavajuci neuporedivo kvalitetnije evropske proizvodjace. NECU da jedem njihove preslatke slatkise, NECU da jedem njihovo plasticno voce, NECU da vozim njihove odvratne automobile i NECU da vidim to smece u mojoj zemlji!!!

Kol

pre 7 godina

@(EU Citizen, 28. avgust 2016 15:24)

Komentar ti je po obicaju besmislen zaista je tuzno ako stvarno mislis vecinu stvari koje ovde napises odnosno ako nisi trol, odbijanje ovog sporazuma je odlicna stvar jedna od najboljih koje je Evropa mogla da uradi, jedan od najgorih sporazuma, barem ono sto sam imao priliku da procitam, ikada u kome samo jedna strana ima sve pogodnosti!

obi van

pre 7 godina

neko kaže dole šta je to loše u sporazumu, evo da dam jedan primer: u Evropi su u prehrambenoj industriji zabranjene 250 supstance a po TTIPu bi bile samo 12.

Deus

pre 7 godina

Sada treba ocekivati novi tlas izbeglica sa Bliskog istoka i severa Afrike. A FED bi mogao da podigne kamatne stope. Do sada su USA time "pretile" ali sada bi zaista moglo da se desi. To na kraci i srednji rok (tri do pet godina) znaci strmoglavi pad evra sto bi moglo cak i korisno da bude za evropsku privredu ali ne i za evropski standard - plate manje radis vise. Na duzi rok (tri godine i duze) je to velika opasnost za americki dolar kao svetsku rezervnu valutu. Protiv TTIP su listom sve nemacke firme iz tzv Mittelstand -a. /srednje velicine) a i najveci broj dominantno nemackih multinacionalnih. Jedna je stvar imati osigurano trziste EU gde su najveci i mogu da uivaju sve prednosti najmocnijeg, a sasvim druga je pustiti u svoju baru velikog krokodila - USA privredu. Za 20-30 godina skoro sve sto vredi u Nemackoj i Francuskoj bilo bi u americkim rukama ili podrzavljeno (citaj propalo). Liberlizacija trzista jeste donela bolji kvalitet zivota u odredjene sredine ali je isto tako lokalne ekonomije satrla a cele narode nacinila duznickim robovima bez mnogo sansi da se iz tog duznicko-politickog ropstva ikada izbave. Zasto se ne potpise TTIP na nivou cele planete? To i jeste poslednji cin ujedinjavanja covecanstva. To se u doglednoj buducnosti nece desiti jer bi tada povlasceni zapadni radnici iskusili sav uzas konkurencije masa koje rade za mnogo vise i brze za mnogo manje novca. tehnoloski jaz izmedju Zapada i Istoka sve je manji a efikasnost je na strani Istoka.

BCC

pre 7 godina

Ovo ne bi trebalo da se desi narednih 1000godina. Zapravo sledeci korak bi trebao da bude iskljucenje McDonalds i KFC. U slucaju da Monsanto dobije prolaz u Evropu to je kraj za sve poljoprivrednike.

Djenka

pre 7 godina

Bolje za potrosace?? Eto sale eto poskocice. Bice nam bolje kao sa nutelom koja se pravi za nase i ostala trzista zemalja treceg sveta. Svako ko misli da je ovo nesto lose neka se obrazuje. Ovakvi dogovori sluze samo velikim korporacijama, a unistavaju sva lokalna trzista. Doduse ovo ce proci kad tad samo pod drugim imenom. Glasace se jos 100 puta dok se ne izglasa u korist onih koji ga guraju.

Devetar

pre 7 godina

Ganriel i njegov SPD su protivnici TTIP, kao i sve komunajre, koje bi želele da protekcionističkim merama pomognu svom lenjom i razmaženom biračkom telu da i dalje živi lagodno na račun potrošača i poreskih obveznika, i za koje je svako otvaranje tržišta i omogućavanje poštene konkurencije anatema. Dakle, ovo je klasična "što je babi milo, to joj se i snilo" priča, iako je tačno da u Evropi ima dosta mračnjaka koji su protiv liberalizacije, ali lično mislim da će TTIP proći, jer bi dugoročni gubici i za američku i za evropsku ekonomiju bili ogromni ako ne prođe, pa mračnjake i njihove primedbe treba počistiti svim sredstvima :))
(EU Citizen, 28. avgust 2016 15:24)

Imam utisak kao da prechujes njutnijansku fiziku u postajnstajnovsko vreme, ili monarhizam u postrepublicko. Neoliberalni kapitlizam u obliku u kom ga znamo je na izdisaju. Poguban po jedinku, drustvo i drzavu jer je podlozan korupciji. Najbolji primer je SAD. Trziste radi savrseno, ali vlada i vojska nisu privatizovane, vec su podlozne korupciji, koja se kasnije preliva u sve slojeve drustva. Zato imamo sve veci jaz izmedju bogatih i siromasnih, a vojska koja ne mora da se takmici na trzistu, za novac bogatih kapitalista ce uraditi sve (i oni hoce deo svog imperijalnog kolaca). Zato razaraju suverene drzave uz pomoc Pentagona, Lenglija i Stejt dipartmenta. Britanci su sa tim poceli mnogo ranije pa znamo kakva su oni imperijalna sila bila. A TTIP je ekonomski ultimatum ravan onom koji je Srbija dobila 1914. Nijedan slobodarski narod ne bi pristao da mu sude americke korporacije umesto domacih sudova, koje je stvorio slobodarski narod boreci se za svoju drzavu i ustav.

olivera

pre 7 godina

Hvala Bogu da je Evropa odbila da bude rob Americi jer da su potpisali dali bi sva ovlascenja Americkim kompanijama da rade sta hoce.Imali bi prava da tuze drzavu ako donese neki zakon koji njima nije u interesu,ako im klima ne odgovara opet tuzba,ako se otvori drzavna bolnica pored njihove privatne,opet tuzba jer im umanjuju zaradu i sve tako redom bolesne stvari..Ma bukvalno bi preuzeli kontrolu nad evropskim trzistem i svim ostalim institucijama,a sve tuzbe bi se podnosile sudu u americi.Bukvalno porobljavanje evropskog naroda.Asanz je sve to lepo objasnio.Tako da ne radi se samo o plasticnom vocu i povrcu vec o mnogo vecim stvarima koji idu samo Americi u korist.Sad samo da vidimo kako ce gospodar kazniti neposlusnu Evropu jer oni ne trpe odbijanja,jer ipak su oni "gospodari novog svetskog poretka".

lemi

pre 7 godina

Najbolja fora je što mu je komentar sa Androida koji je, nekim čudom američki proizvod :-)
(NECU!!!, 29. avgust 2016 10:24)

Jeste smešno ali tera na razmišljanje. S jedne strane Amerika je izvršila nemerljiv uticaj na ceo svet, i ako gledamo pozitivne strane mogli bi do sutra da nabrajamo. Danas ne možes bez bilo čega što je došlo iz amerike, pa sad da li su farmerice, android telefon, facebook, koka kola...Da li ih to (ameriku) abolira kritike? Da li smo licemerni ako se sa pravom bunimo protiv nekih zaista loših poteza US? Da li su amrikanci licemeri ako se bune protiv svoje vlasti? Hmm...

zivela amerika i eu

pre 7 godina

Da nisu nemci gledali dokumentarac od kanadske televizije gde se pokazalo da velike americke korporacije sa svojim super advokatima tuze citave zemlje zbog neke klauzule u ugovoru. Isplacuju se basnoslovni iznosi korporacijama ako nesto zapne...
Novac je gadna stvar nikad dosta...
Zivela fer play trgovina bez advokata. Dobra cena,kvaliteta i kupujem. Amen.
Ziveli americki i evropski radnici koji rintaju 8 sati za platiti sve racune.

Lanna

pre 7 godina

Ovi koji svaku kritiku USA docekuju pricom o komunjarama nemaju pojma koliko je javno mnenje Eu protiv ugovora.Veliki je otpor i u USA posto je jsano dabi ugovor bio u korist korporacija, a ne gradjana.Da je dobra ne bi bio tajan.
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/ttip-leak-could-spell-the-end-of-controversial-trade-deal-say-campaigners-a7009896.html

boban

pre 7 godina

Molim da admin procita.
Molim da odobri moje pitanje.
Moze li neko od ljudi koji tako autoritativno iznose zakljucke da da neki link ka tekstu sporazuma?
Ali bez ikakvih nedostataka.

Hvala

koreni

pre 7 godina

Najbolja fora je što mu je komentar sa Androida koji je, nekim čudom američki proizvod :-)
(NECU!!!, 29. avgust 2016 10:24)
@
Android je zasnovan na linux kernelu a njega je razvio Finac Linus Torvalds. Amerika je malo sta samostalno napravila uglavnom je doradjivala tudje proizvode i vesto ih komercijalizovala sto sa pozicije njihove vojne i finansijske moci i nije bilo previse tesko.
Mozda je android dosao iz Amerike ali je Amerika dosla iz Evrope.

Aca

pre 7 godina

vi zaista mislite samo vama je lose. ja sam odrastao u austriji becu. zaradivam 1267€ mesecno...kad isplatim stan struju...ostaje mi 450€ kad povuces pare za hranu ostanu mi 20-30€...nigde nije bas tako dobro kao sto mislite. a mi ovde moramo da radimo 9h na dan. i tu se nesme ici po kafanama ili na pice kad neko zeli. sve je odredeno...kada imas pauzu i to 30 min na dan
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boban, 29. avgust 2016 07:24)

Da, tebi ostanu 20-30e a u Srbiji se ljudi zadužuju da bi kupili hranu ili ne plaćaju komunalije pa imaju za hranu

Negde u EU

pre 7 godina

Vi sto pisete da je ovo lose za EU i nesto o nekom slobodnom trzistu vi izgleda nemate pojma sta znaci ovaj ugovor.
Taj ugovor je dobar samo za firme oni mogu da tuze jednu zemlju i kao sto je neko napisao gledajte Kanadski dokumentarni film sta se desilo sa Kanadom i drugim zemljama kad su to potpisali,katastrofa .
I neke zemlje kao Indonezija su raskinuli ugovor kad su videli sta znaci i firme kad tuze citave zemlje ,Amerikanci su najblizi sa tim sudom nikada nisu izgubili u sudu(firme iz SAD) .
U nekoj siromasnoj zemlji rudnik truje ljude ekoloska katastrofa ali oni ne smeju da zatvore rudnik jel se plase da ce da ih tuze za milijarde dolara,uvek su tuzbe u milijardima.

alex

pre 7 godina

Po TTIP-u bi mogle američke mulitkorporacije (Monsanto i slične) doč u evropske zemlje i prodavat svoje produkte.OK,zvuči normalno,ali ako ljudi to ne bi kupovali i oni ne bi imali profit kakvi su planirali,mogli bi tužit na sudu državu za razliku koja jim fali.Isto tako u Americi mogu prodavat hranu dok se ne dokaže da je štetna (ovako bi amerikanci evropu napunili GMO hranom te pilićima natopljenim u kloru),medjutim u EU se prodaje hrana ako se dokaže da je sigurna.I baš zbog tih stvari (sigurnost hrane i mogučnost privatnih tužbi) se nisu mogli dogovorit.

Surova istina boli neupucene.....

pre 7 godina

Nemojte misliti da svi Amerikanci podrzavaju ovaj sporazum.Zapravo samo Demokrate i Establisment podrzavaju ovo sve na celu sa Dzordz Sorosom.
Berni Sanders je protiv ovoga,Tramp je protiv ovoga,a takodje i Najdzel Faraz se zalagao protiv ovog sporazuma.

cobo

pre 7 godina

Sve izjave Gabriela zadnjih dana su u maniru predizborne kampanje. Ministerprezident od Baden Wirtemberg Krecman(zeleni) neki dan bio kod Merkel i izjavio da su zeleni spremni za koaliciju sa CDU .Nesto se sprema,lom velike koalicije ili novi izbori.TTIP nije prosao zato je VB napustila EU .PS u mojoj firmi smanjilo posla,radimo tehnicke komponente za ESA,Audi,VW,Samsung,Sony.......:(

sasa predic

pre 7 godina

Ko očekuje od političara nešto drugo nego da služe bogate? zar neko i dalje veruje u političare koji služe narod?

TTIP je slobodna trgovina na steroidima...