Aktuelno

Sreda, 24.08.2016.

16:40

Ovako izgleda vožnja ruskog lovca MiG-29 (VIDEO)

Izvor: Daily Mail

Ovako izgleda vožnja ruskog lovca MiG-29 (VIDEO) IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

zeljko

pre 6 godina

Poljaci su vrhunski piloti na mig 29. Procitajte ili se raspitajte kako prolazi F 16 u duelu sa 29 kom. Posto cesto imaju trenazne letove i vezbe vazdusnih borbi sa clanicama nato. Ja nisam pilot , a ne razumem se ni u avione . Ali umem da citam sta sami nato piloti pisu o mig 29. Pozdrav svim strucnjacima . Za avione .

drekavac

pre 7 godina

@milan
Rusi imaju pandan AMRAAM-u u formi R-77. Danas se oružje testira mnogo bolje nego nekad, mogućnosti simulacije ratnih uslova su gotovo potpune. Nema razloga za sumnju u njihov kvalitet. Vimpel je forma sa dobrom reputacijom. Podrazumeva se da je uz MiG-29M2 u paketu i R-77, bez toga bi bilo besmisleno. Što se tiče argumenta da do sada nije imao nijednu pobedu, to je omiljena linija među političarima i fanovima koji drže postere na zidu. Mogućnosti aviona cene se po njegovim tehničkim karakteristikama, a ne po tome koliko je do sada aviona oborio. Na kraju krajeva, već sam pomenuo da je MiG-29 "oborio" mnogo protivnika u rukama istočnonemačkih pilota u simuliranim borbama. Takođe je imao i mnogo gubitaka protiv AMRAAM-a, tu nema šta, bez obzira na to ko je protvinik. Takođe, možeš da uzmeš kao primer i moj kuhinjski nož od 30cm. Ni on (srećom) nije imao nijednu pobedu, ali ga nikako ne bih potcenio. Naši piloti se nisu žalili na MIG-29, već na uslove eksploatacije i nemogućnost održavanja. Kao što sam već rekao, solidna sirotinjska alternativa je Gripen, ali isključivo zbog transfera tehnologije i političkih razloga. Objektivno gledano, odnos cena-performanse debelo favorizuje 29-ku u odnosu na bilo koji lovac četvrte generacije.

milan

pre 7 godina

@drekavac: apsurdno, ali ja se dobrim delom slažem s tobom. Ono gde različito gledamo je što ti braniš avion kao avion, a ja potenciram da je to u suštini nebitno. Avion je samo nosilac naoružanja koje treba da pobeđuje i gotovo. To što rusi nemaju recimo AMRAAM i jeste glavni nedostatak koji 29-ku diskvalifikuje za bilo kakvu lovačku upotrebu u XIX veku. Baš me briga kakvi su zmaj i motori, da li imaju podršku Avaxa ili čega god - gledaju se samo rezultati a statistika je tu neumoljiva: MiG 29 je lovac bez ijedne ratne pobede. Porediti ga sa F16 koji ima stotine oborenih protivničkih aviona je, već sam naveo, kao porediti mercedes i ladu.
O RD-33, radarima, piropatronima, kvalitetu izrade poslednjih decenija, indijskom fijasku i svemu ostalom drugom prilikom.

drekavac

pre 7 godina

@dobar je samo AK-47
A u kojoj to vazdušnoj bici su se susreli F-16 i podjednako dobro održavan i opremljen MiG-29? Kada su se zapadni avioni sukobili sa 29-kama, a da nisu imali brojčanu nadmoć i AWACS? I sami Amerikanci smatraju MiG-29 odličnim avionom. A da li je imao pobede u realnim uslovima pitaj istočnonemače pilote koji su se sukobljavali sa američkim u simuliranim duelima. Čak i sa oslabljenim motorima, MiG-29 je u bliskoj borbi potpuno dominirao, pogotovu u kombinaciji Šlem/R-73. U suštini, jedini problem za 29-ku su pod tim uslovima predstavljali AMRAAM-i, ali to su rakete, a ne avioni. Čak i zapadnonemački F-4 je bio u stanju da pobedi 29-ku kada je naoružan AMRAAM-om. Dakle reč je o raketama, a ne o avionima. Amerika naduvanu statistiku svojih lovaca duguje: A-asimetričnim ratovima protiv inferiornog protivnika, B-iskustvima odličnih izraelskih pilota protiv arapskih, koje je teško objektivno opisati, a ostati u domenu političke korektnosti. F-16 je odličan avion, tu nema šta, ali je svoju statističku suprematiju nad MiG-29 doživeo tek u vreme kada je opremljen AMRAAM-ima i unapređen na C verziju, počev od bloka 25. Baš bih voleo da vidim sukob MiG-29 protiv F-16 na nebu 1988. godine, kada je MiG imao R-73 i R-27, a F-16C samo AIM-9L. Pa još da nema AWACS-a da pomaže, nego "ferka" 1 vs 1. Jedina osnovana kritika na račun 29-ke je loš resurs motora. To je inače slabost ruske vazduhoplovne industrije. Sada su to unapredili, ali pitanje je koliko.

UDBA

pre 7 godina

:) 

Ја сам чуо да су нам Руси поклонили шест Миг-29-ки, и да само требамо да их ремонтујемо, и спремни су за употребу. 

БЕСПЛАТНО!
(Џејмс 007Bond, 24. avgust 2016 19:52)

Pa sto ti nekome ne poklonis kola svoja?!

- Ja ne znam zasto ljudi uopste ista ocekuju od nekoga da im poklanja, to je tako mizerno, nisko, pih!
Oces da ti poklone par aviona i jos da ti odrade servis, pa oces i da ti ga jos i odrzavaju rodjace?!
To sto svaka nasa vlada od '90 na ovamo sistemski unistava vojsku i ne ulaze dinara jednog je nas problem, nisu nam Rusi za to krivi!
Mi bismo sve da dobijemo nesto, a da ne damo centa za to.

Ovaj sto kaze da je prva generacija (kao srpski) Mig29 izgubio svaki duel sa zapadnim avionima, to je tacno, ali razlog nije los avion vec nesposobni piloti!

Dovoljno ti je da pogledas rat u Siriji, dok ruske avione i helikoptere sa sirijskom posadom prilicno olako obaraju skoro iste takve avione i helikoptere sa ruskom posadom jedva da su 2 oborili a i to znamo na koji nacin, dakle ne u direktnom okrsaju.

Posmatrac

pre 7 godina

@Stojko Krivi
@sremac
Obojica niste u pravu.
Jeste bio u pitanju MIG-25, inace najbrzi masovno pravljen lovac presretac. Amerikanci su vise bili sokirani cinjenicom da je za trup koriscen celik i zakovice, a ne recimo titanijum. Sto se tice "lampaske" tehnologije, kljuc nije otpornost na radijaciju, vec na elektro-magnetni puls koji nastaje eksplozijom nuklearne bombe (vidjeno u Matrix-u, na primer). Tako da bi i pilot preziveo. Potraziti "rainbow nuclear test"

STEFAN

pre 7 godina

Sve cesce vidim kako se pominju rusofili i rusofobi. Ja iskreno ovu grupu pre delim na rusofili i mazohisti. Posto oni koji idalje guraju Ameriku prosto imaju problem u glavi i to je cist mazohizam.

Ali takodje je zanimljivo videti kako ce opet dovesti Srbiju do toga da kada se opet zapuca u celoj evropi mi prvo da imamo civilni rat da odlucimo skim cemo pa cemo tek onda da udjemo u rat sa evropom. Standardna srpska istorija i glupost.

Narod koji misli da je najpametniji samo nikako to i da dokaze.

dobar je samo AK47

pre 7 godina

Za sve ljubitelje miga-29: ovaj avion nikada i nijednom u svojoj višedecenijskoj istoriji nije pobedio u vazdušnom boju. Eto, toliko, a učestvovao je...
A kako su prošli naši migovi 99-e protiv f-16 to svi znate. Da smo imali sto aviona - svih sto bi nam oborili jer jednostavno: MiG 29 je loš avion, tačka. Irački migovi 29 su takođe uništeni do zadnjeg. Lep je za fotografisanje ali za lovačku borbu je slabo opremljen a takav autogol se u ratu ne prašta.
Još jedan detalj: motori sa 29-tke izdržavaju po 2000 sati pre generalke a sa f16 normalno guraju 5-6x duže, poneki i više. Ista priča o pouzdanosti kao kad biste poredili Ladu i Mercedes - na jednom autu se radi generalna na 100 hiljada a na drugom na milion. Pogodite koji je od njih ruski...

drekavac

pre 7 godina

Jedina teza koja zavredjuje paznju je MiG-29M2 (35) ili Gripen. Nesporno je da je Gripen najsirotinjskiji zapadni lovac. Rafal i Eurofajter su sposobnije i mnogo skuplje masine, osobito EF. Ipak, uz Gripena su Svedjani nudili i transfer tehnologije, sto je krajnje velikodusno i povoljno za kupca. Setimo se koliko je kod nas MIG 21 bolje prosao u eksploataciji jer se remontuje ovde. Ipak, ne treba zanemariti to da je MIG ipak i dalje dosta brzi, bolji u penjanju i ima veci plafon leta. Prica o elektronici je deplasirana, jer su Rusi tu nadomestili jaz, a uz MIG pravi kupac dobija i radar sa elektronskim skeniranjem, sto je dosta bolje nego mehanicka antena na Gripenu. Realno gledano, oba aviona su dobra resenja za nas, ali bih ipak blagu prednost dao MIGu zbog performansi i poznavanja aviona, dok je glavni adut Gripena transfer tehnologije.

Llewellyn

pre 7 godina

Nazalost, mi najbolje znamo koliko je MIG-29 los avion. Obarali su ih '99. sa 50 km udaljenosti. Zali boze onih pilota koji su izginuli. Oni su hrabro poletali u borbu isko su znali da nemaju sanse.

infidel

pre 7 godina

Joj što me nervira kad se lupa o 29tkama - alo, to je lovac kratkog dometa i vrlo velike efikasnosti - druga ili treća linija odbrane u sistemu odbrane SSSR-a. Njegovo korišćenje kao deo sistema ima smisla u tim uslovima! Kao model aviona, ima fenomenalne manevarske sposobnosti i, za to vreme, neprevaziđene nišanske sisteme za ulogu koju obavlja, ali opet, to može da bude efikasno kada deluje kao jedinica sistema a ne kao flota od 10 aviona istog tipa koja brani državu od NATO. Stalno poredite sisteme sa jedinicima sistema, mešate babe i žabe. MIG29 vs bilo koji zapadni lovac jedan na jedan se neće desiti nikada! Uvek je i takav obračun, u realnim uslovima, deo sistema sa obe strane, navođenje, javljanje, ometanje, dometi, vreme bla bla... Apsurdno je pričati o tome da li je bolji ili je krntija - sistem u kom se koristi je bitan!

Stojko

pre 7 godina

@Veliki brat
Nijedan B117-a nije oboren u istoriji ratovanja, ali F117 jeste. Ali ni u kojoj vatijanti slucajno pronadjenom IC kamerom.

Revolucionar

pre 7 godina

@mug
Jel ti to porediš avione ruske i američke proizvodnje kojima su leteli irački piloti? Pa daj meni najbolji reli auto a neka u auto serijske proizvodnje sedne profi reli vozač, šta misliš ko bi pobedio?

neutralni felsh

pre 7 godina

A Neutralni F., po obicaju u centar! Ovim komentarom, kao da si im "lock"-ovao avion. Mogu da zamislim da kad lupe minus, zamisljaju da krece projektil iz MiG-a prema nepozeljnim komentatorima! :)
(Gradjanin, 24. avgust 2016 18:49)


hvala, kolega gradjanin, sluzimo narodu, makar i kao staticna meta. kao nacija batalili smo igre odavno, narod sada zeli hleba i projektila. ako mozda i ponestane, narod sam nadje ;)

neutralni felsh

pre 7 godina

@neutralni felsh 

Evo ga... Da li je tvoje zanimanje, kojim slucajem, "redovni posecivac vesti o Rusiji, sa namerom da ispadne klovn"? Klasican nolifer.
(Dar, 24. avgust 2016 19:41)


svidja mi se kad se srdite, onda se pokazete u pravom svetlu. mrzite klovnove i mnogo ste ozbiljni, mozda cak i brkove pustate ko drug koba ;)

neutralni felsh

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;) 
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52) 

A zapadoljupci maštaju kako su pobedili kod Staljingrada, ahahaha
(Skakač unazad, 24. avgust 2016 18:02)


naravno, rusoljupci se i dalje nekriticki kite tudjim perjem.

neutralni felsh

pre 7 godina

@neutralni 

Hahaha, pa ti svaki dan visis ovde, k'o poslednji zgubidan. Sta je, slaba turisticka sezona kod vas, pa nema posla za konobare, a dva poraza jos bole, a?
(Nema veze, vi ste sampioni u gadjanju glinenih golubova, hahaha, 24. avgust 2016 19:33)


svim olimpijcima svaka cast na uspesima, na tom nivou takmicenja nikad nema sujete. ali ti na zalost dokazujes da je nekad bolje biti porazen nego biti sampion u iracionalnom ponasanju i losim pretpostavkama.

goran

pre 7 godina

@Sremac

Elektro mangentski puls, ili na engleskom E.M.P. Kada se visoko u orbiti detonira nuklearno oruzje dolazi do elektro-magnetskog pulsa koji unistava i sprzi sva integralna kola i tranzistore (ne mora uopste da sprzi ljude, zivoptinje i zgrade). Jedina elektronika koja je otporna na EMP su lampe i lampaska tehnologija. Poznata fora i Amerikancima i Rusima i svim ostalim nuklearnim silama.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_electromagnetic_pulse#Characteristics_of_nuclear_EMP

neutralni felsh

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;) 
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52) Da vozimo i sekica je sa nama haha :)))
(Mile Kontraš, 24. avgust 2016 19:10)


bas lepo, a batici menjate brzinu na manuelno? ;)

Zeljko

pre 7 godina

Kad citam komentare , odusevim se znanjem prosecnog srbina o avionima , tehnici , i sl. Predlazem da svi vi znalci , napravite udruzenje pa kao " trust mozgova " napravite avion koji ce vas zadovoljiti. Ajde bre sto svako misli da moze biti mi istar ili selektor a sad vidim da mozete i avione da pravite koliko se razumete. Procitali ste poneki clanak o avionima a polemisete kao da ste vazduhoplovne akademije zavrsili. Cudo smo.

Hrvoje iz Zg

pre 7 godina

@Pametnjaković, F-16 bombarder??? HAHA Sjedi, jedan. F-16 je uvijek bio i bit će prvenstveno lovac. Projektiran i smišljen kao lovac, a nakon toga preuređen u višenamjesnski, mada mu je to sekundarni zadatak. Svaki ruski pilot, kada je pitan koji bi avion najrađe probali, je izjavio: F-16!!

maxim

pre 7 godina

Lock-on. Probajte kako stvarno izgleda upravljati avionom .
(Boj, 24. avgust 2016 17:53)

upravo sam hteo da kazem isto. igrao sam ga godinama. vrlo verna simulacija, cini mi se da je f 15 najlaksi za voznju. mada sa su-27 sam izvodio nezaboravne manevre iako palicom konstantno moram trimovati pomalo na dole

tomy

pre 7 godina

@che Gevara, pozdtavljam tvoj rezon, kamo sreće da je više takvih. Mig29 je odradio svoje i već odavno se povlači iz upotrebe u Ruskoj armiji. Jedino kod mas još uvek traje fama oko njegove efikasnosti koja je iskreno pala na ispitu. Treba prwći ma Su 35 ili na zapadne avione : f35, f18SH, Eurofajter, Gripen N. Životi naših pilota nemaju cenu, oko toga ne sme biti kompromisa. (Dragan, 24. avgust 2016 19:37)

Treba preci na te samo da znas da na te trideset petice koje pominjes jos nisu presli ni Rusija ni Amerika a Eurofajter i Gripen sebi tesko moze da priusti jedna Austrija ili Holandija koja jedva da imaju po.par komada.

Che Guevara

pre 7 godina

@ RX

Pa kakve veze ima sto su nekad rakete R-73 bile najbolje kad su smesno malog dometa
za moderne avione (a volio bih da vidim i broj srusenih aviona u svetu s tom raketom),pogledaj malo na Tango six portalu izjave pilota koji imaju iskustva sa Ruskom tehnikom.Kod rusa na papiru sve super izgleda al u praksi zakaze,procitaj zadnju izjavu indijskog ministra obrane za mornaricke verzije MIG-29,radi se o relativno novim avionima a covek naglasava katastrofalnu zavrsnu kontrolu i stalne probleme sa motorima i elektronikom,zbog nekog kvara stalno im je prizemljeno 40% aviona.Tako da sam uvek za Gripen ili neku slicnu varijantu,recimo madjari su na konto kupovine Gripena dobili tvornicu Elektrolux usisavaca i zaposlili stotinjak radnika.Tako da ono sto se u pocetku cini skupo na duze staze se isplati,kroz vece sate naleta,efikasnije odrzavanje itd.itd.

Zvekan

pre 7 godina

Bravo Snupi. I meni je smijesno da b92 nema nikog da ih nauci srpski jezik. No, moram te ispraviti. Kola se ne voze vec se vuku, vuku ih konji. Automobili odnosno auti se voze.

Mike

pre 7 godina

Prelep avion.U svoje vreme je MIG 29 Fulcrum parirao zapadnoj konkurenciji.Koliko sad moze nisam siguran.
(laki78, 24. avgust 2016 20:02)
"U scoje vreme"?! Da li znas koje je to vreme? MiG29 je napravljen da parira americkim lovcima cetvrte generacije. U svoje vreme (sic) je imao veliki broj vazdusnih borbi sa americkimlovcima za koje je bio namenjen. Nikada nije ostvario nijednu vazdusnu pobedu. Bio je obaran mnogo puta (preko davdeset) od strane americkih lovaca u SAD i Izraelu. To je avion koji drzava kupi za jeftine pare da bi imala privid da joj nebo cuvaju lovci cetvrte generacije. Ali to je samo privid. Nikada nije odbranio nijedno nebo. U zavrsonm skoru sa zapadnim lovcima, svaki put je oboren a da nije znao ni sta ga je oborilo. Svaki oboreni MiG29 nije uspeo da se priblizi ni do granice vidljivosti americkim lovcima. Ni da se priblizu. Toliko o sposobnostima. Ali da je lep, jeste. prava baleruna. Takav je doduse i u vazdusnoj borbi. Kakav je to lovacki avion koji se nije ni priblizio protivniku, a naoruzan je raketama srednjeg dometa i dosta dobrim radarom. To je ono kao SAD protiv Srbije u basketu. Lepo igraju ali ne mogu ni da im pridju.

sremac

pre 7 godina

@Stojko Krivi kad već prepisuješ iz Vikipedije, pogledaj još jedanput tamo, nije bio MIG-21 već MiG-25. A to sa lampama u avionu... SSSR je bio u Hladnom ratu i nije imao pristup savremenijim tranzistorskim rešenjima. Radili su sa onim što su imali, a ne neka "otpornost" od radijacije u slučaju nuklearnog napada. A šta bi bilo sa pilotom? On bi kao izrdžao radijaciju. Jes', malo sutra.

Veliki brat

pre 7 godina

@(Stojko Krivi, 24. avgust 2016 18:33)

Nisu se začudili samo po pitanju elektronike.

Prvo su se smejali jer je trup aviona napravljen od nerđajućeg čelika, umesto da je od titanijuma kao što se rade američki avioni.

A kad ono međutim... kad su malo razmislili, skontali su da je taj čelik mnogo mnogo jeftiniji, ali ameri ga nisu koristili jer nisu imali tehnologiju VARENJA čelika neophodnog kvaliteta za avione.

I ono što ih je interesovalo je MOTOR, jer je taj avion tada bio najbrži serijski avion, a i danas, ako se ne varam, spada u najbrže.
Da poleti više sigurno nije mogao, jer je taj pilot toliko isforsirao motor da bi što pre izašao sa teritorije SSSR da je motor nakon što se ohladio bio nepovratno oštećen.


Inače, rusi još oko Moskve koriste zastarele S-125 Neva sisteme bazirane na analognoj elektronici bez neke veće automatike (za vreme rata u Hrvatskoj automatika nije mogla da pogodi ni poljoprivredni avion za zaprašivanje koji su hrvati valjda koristili za izviđanje ili šta već), ali zato radi perfektno i posle nuklearne eksplozije.


Inače, ta Neva je PVO najdaljeg dometa (18km horizontalno, 15 vertikalno i 25km po dijagonali), ali je ubija bočno raspianje nišanskog radara pa se lako otkriva lokacija.

B117-A su oborili koristeći IC kameru umesto nišanskog radara (slučajno pronađena u nekom skladištu).


Poljaci su S-125 Neva unapredili postavljanjem lansirnih rampi na modifikovani tenk, a u kabinu za navođenje ubacili digitalne računare.

HanSolo

pre 7 godina

Koji crni gripen, ubedljivo najgori avion ocito si lupio jer nisi se informisao.. avion koji je inzinjerijski neispravan pa su morali elektronski da ga stabilizuju u vazduhu.. nas orao je bolji samo da ima bolju elektroniku i jace motore jer je konstruisan za brzinu od skoro 2 maha a ima rumunski motor koji ide jedva 1 mah.. mig 29 je veoma dobar avion ali nije konkurent zapadnim avionima za to sluzi Suhoj
(Maksa, 24. avgust 2016 17:29)

Kad neko priča o nečemu što nema pojma.. Svi moderni avioni su napravljeni da budu "instabilni" bez kompjutera.. Radi agilnosti... Bože, bože.. I onda ko šlag na torti poređuješ našeg krša sa Gripenom.. Pfhahahaaaa! Ti si izgleda pravi Srpski pilot.. Onaj što je MOŽDA video avion u stvarnosti..

MIG29

pre 7 godina

Mig29 4++ koriste Rusija, Indija, Njemacka, Ceska, Madjarska, Grcka, Bjelorusija... One sto Srbija ima su izvorna verzija koju jos koristi Ukrajina, bisve SSSR zemlje i jos pojedine... Taj Mig je odavno zastario za danasnje standarde.

Mig 29 koji Rusija koristi je uveliko modernizovan i od aviona generacije 3 je dosao do lovca 4++ sto je u klasi Su30, americkoh F18...

Takodje Mig sad radi na novom avionu generacije 5-Mig35 koji treba da bude odgovor Suhoju za SU35 iliti PAK FA50.

Mig kompanija je 20 god kuburila finansijski i nista novo nije proizvodia zato je Suhoi uzeo primat.

Mug

pre 7 godina

Rusi ne koriste MiG-29 već neko vreme :), ali da je jedna od lepših mašina - jeste.
(politikologapsolvent, 24. avgust 2016 17:19)
MiG 29 je nakon Su-27 najmnogobrojniji lovac u ruskoj avijaciji. Modernizovana verzija MiG35 jos nije u zvanicnoj upotrebi, uci ce u zvanicnu upotrebu 2017. Verovatno ce natuciti 35 aviona. Inace rusko vazduhoplovstvo ima 280 komada. Vise jedino ima Su27, 320 komada. MiG29 se nije proslavio u vazdusnim borbama sa zapadnim lovcima cetvrte generacije. Samo u Iraku izgubljeno je 25 MiG29. MiG29 nije oborio nijednog zapadnog lovca iz svoje generacije. Interesantno je da americko vazduhoplovstvo ima 21 MiG29 raznih verzija.

HanSolo

pre 7 godina

Sedamdesetih godina ruski pilot je prebegao u Japan sa tada najmodernijim MIG-21. Ameri jedva docekali da vide to cudo ruske tehnike i kako je napravljen. Zinuli su od cuda kad su u radio uredjajima za komunikaciju videli lampe, tj. elektonske cevi. Nisu mogli da veruju. Onda uzmu lepo pa rasklope avion do zadnjeg srafa tj. skeniraju ga do koske. Neko bese pametan pa primeti da u slucaju nuklearnog udara taj avion ne gubi komunikaciju bas zato sto je radio napravljen sa lampama. Kad su zadovoljili znatizelju onda su ga sve lepo sklopili kao sto je i bio pre rasklapanja. E sad su hteli da vide kako leti. Ali avaj. Ne da nije poleteo nego nije se ni pomerio na pisti. E to je Ruska tehnika.
(Stojko Krivi, 24. avgust 2016 18:33)


To je priča jednog rusofili.. Nisu niti zinuli niti su bili impresionirani.. To što su uradili bi i rusi kad bi bilo obratno.. Zašto bi bili impresionirani kad su u to vreme imali jedan čuveni i možda najlepši crni avion..

Pametnjaković

pre 7 godina

Mig-29 i F-16 su namenski različiti avioni. Dok je ,,rus'' presretač, ,,amerikanac'' je bombarder i ne postoji poređenje ko je bolji a ko ne. Kao kad bi poredio efikasnost nekog motocikla i kamiona.

артиљерац

pre 7 godina

@ che guevara Ти си иначе пилот-ловац-ваздухопловац,имаш једно
600 сати налета на Мигу 29,па си мериторан да оцениш."Мушичава
електроника",ма кеве ти.Има ли још нешто да се вашем Превасходству
не допада?Можда,што Миг-29 нема решо да се кува кафа?Или фрижидер
да се лади пиво?Што,јелте,сви западни ловачки авиони имају.Неки чак
и туш,да се плакну пилоти.Да не смрде кад слете.Е свашта.

markoc

pre 7 godina

@Stojko Krivi... nije Mig 29 vec Mig 31. Taj avion ne rastavljen, ispitan i onda je vracen Rusima i kutijama. Nikad ni Japanci ni Amerikanci nisu pokusavali da lete njime niti su mogli ! Tako da ne izmisljaj gluposti !

DPolitika

pre 7 godina

@Mig trenutno jeste krsina i ono sto su nam nudili MIG-29M2 je najveca prevara, koja jos nije uvedena nigde u operativnu upotrebu

Malo bi da te ispravim i naucim ako zelis da ucis, MiG-29M ili ti MiG-35 kupio je Egipat a da ga pre njega nije ga kupila Rusija. Nije ni po jednom parametri krsina vec avion koji je fabricki ispitan i od strane fabrike je davno moguc za proizvodnju, sto mu ne smeta da se i dalje usavrsava cak i kada bude u operativnoj upotrebi pa i pre nje. Sta to znaci da li je Egipat prevaren, naravno da nije. Slicno je bilo i sa Su-30 itd.

Na primer nase Nora haubice kupila prvo Burma a da mi nismo imali ni komad u nasoj vosci, ni danas nemamo a preko 72 komada smo prodali, ta ista Nora se dosa sada 3 puta znacajno unapredjivala od kada je prototip napravljen, na test u nasu vojsku ici ce najnoviji model opet unapredjen itd... primera takvih je bezbroj.

Dakle neko treba PRVI da kupi, to sto neko nije kupio neki uredjaj ili borbeni sistem ako pricamo o vojsci ne znaci automatski da je nesto lose ili da nesto ne postoji ili da je prevara...

Dacu ti jos jedan primer za ucenje a to je Beloruski 2T Stalker. Jedno izuzetno gusenicko vozilo, u buducnosti ces vidjati dosta slicnih njemu(mislim na uvlacece lansere tj oruzija), a to sto ga jos niko nije kupio ne cini ga prevarom ili losim modelom, naprotiv, to vozilo je vlazni san snova mnogih vojski koji ce postati realnost samo ako izvade pare, pozdrav...

Sapke

pre 7 godina

@krivi stojko

Kad već pričaš priče, onda nauči šta se stvarno dogodilo. Prvo Mig21 je u upotrebi od '59 godine. '76 Belenko je prebegao u Japan u MIG-u 25. Ono čime su Ameri ostali fascinirani, nisu bile nikakve lampe, već to da je avion napravljen od čelika i koliko ima svažne motore. Drugo, avion je u delovima vraćen brodom u SSSR.

laki78

pre 7 godina

Prelep avion.U svoje vreme je MIG 29 Fulcrum parirao zapadnoj konkurenciji.Koliko sad moze nisam siguran.Deluje mi da su se i Rusi u potpunosti okrenuli SU 27 Flanker familiji aviona i njenim novijim izvedbama.

Богдан

pre 7 godina

Видим да су људи потковани овде. Мени се лично МИГ-29 са свим својим верзијама не допада превише, за разлику од рецимо МИГ-21 који је истинска легенда и икона. Разлог је једноставан. Чак га ни Руси много не користе већ га пикирају за извоз. Сухој је по мени права ствар. И као што је неко написао, добро би нам дошао неки половни,повољан и тако... Могли би Руси то. Е сада што неће, то је нека друга прича. Овако ценим само да нас гледају као овце за шишање.

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

:)

Ја сам чуо да су нам Руси поклонили шест Миг-29-ки, и да само требамо да их ремонтујемо, и спремни су за употребу.

БЕСПЛАТНО!

хаџија

pre 7 godina

(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52)
није ми јасно што ти русофиличари налупаше минусе !?
и они би ваљда волели путина највише, ал док се возе у Ф-35

Dar

pre 7 godina

@neutralni felsh

Evo ga... Da li je tvoje zanimanje, kojim slucajem, "redovni posecivac vesti o Rusiji, sa namerom da ispadne klovn"? Klasican nolifer.

Ivan

pre 7 godina

Jedno su MIG-ovi 29 koje smo mi imali '99 god a drugo su oni koji su modernizovani na 4++ generaciju i koje imaju mnoge zemlje, cak ni neke clanice NATO nisu htele da ih se odreknu vec ih modernizovale iako su bile pod pritiskom saveznika iz pakta. Ovaj avion ce jos dugo leteti.

Nema veze, vi ste sampioni u gadjanju glinenih golubova, hahaha

pre 7 godina

@neutralni

Hahaha, pa ti svaki dan visis ovde, k'o poslednji zgubidan. Sta je, slaba turisticka sezona kod vas, pa nema posla za konobare, a dva poraza jos bole, a?

Dragan

pre 7 godina

@che Gevara, pozdtavljam tvoj rezon, kamo sreće da je više takvih. Mig29 je odradio svoje i već odavno se povlači iz upotrebe u Ruskoj armiji. Jedino kod mas još uvek traje fama oko njegove efikasnosti koja je iskreno pala na ispitu. Treba prwći ma Su 35 ili na zapadne avione : f35, f18SH, Eurofajter, Gripen N. Životi naših pilota nemaju cenu, oko toga ne sme biti kompromisa.

Skakač unazad

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;)
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52)

A zapadoljupci maštaju kako su pobedili kod Staljingrada, ahahaha

RX

pre 7 godina

@Che Guevara

ajde ne laprdaj. Taj Gripen kosta toliko da zemlje snaznije od nase (Madjari) ne mogu da ga odrzavaju. Mi cak i da nekim slucajem imamo pare za Gripena nase tehnicare bi strefio slog kada bi videli onoliku elektroniku i cipove. Tuzno, ali zbog sistematskog neulaganja u vojsku mi nismo osposobljeni za zapadne avione, ni tehnicki, ni tehnoloski (a naravno nemamo ni novca za njih). Takodej, prisutna je takodje nasa tradicionalna aljkavost, koja bi svaki borbeni avion srusila, naravno sem ruskog.
Dalje, te smesne rakete kratkog dometa su R-73, dugo vremena UBEDLJIVO NAJBOLJE vazduh-vazduh rakete. Problem nasih 1999. je bio to sto je Sloba sistemski unistavao vojsku, a ulagao u policiju, sto mu se osvetilo kada su svi MIG-29 koji su poleteli bili tehnicki neispravni... Plus NATO je imao AWACS i umrezen ceo sistem koji je navodio avione i preko radara na zemlji, mi sa druge strane nismo imali nista, cak su i neki radari na 29 kama bili neispravni.

Mig trenutno jeste krsina i ono sto su nam nudili MIG-29M2 je najveca prevara, koja jos nije uvedena nigde u operativnu upotrebu, a samo budala moze da kupi takve avione. Sa druge strane, ako su Rusi spremni da nam doniraju nesto sto su oni koristili, a mi da platimo remont (mada je to najverovatnije nova AV laz) to je trenutno jedina moguca opcija. Ne zato sto nemamo para (samo partijski kadrovi Srbiju kostaju godisnje 150 mil EUR, a to su likovi koji su nebitni), dakle 2 SU30MKI, vec nema politicke volje i smelosti.

Gradjanin

pre 7 godina

A Neutralni F., po obicaju u centar! Ovim komentarom, kao da si im "lock"-ovao avion. Mogu da zamislim da kad lupe minus, zamisljaju da krece projektil iz MiG-a prema nepozeljnim komentatorima! :)

Baba Mara

pre 7 godina

Koja je to masinerija, koja je to tehnika! I ispaljuje rakete, i puca iz mitraljeza - i to u isto vreme, samo j taj avion ipak malcice onako bajat, ali bas po meri nase mocne avijacije, koja se sigurno sprema da pazari bar jedan komad, pa evo sada uveseljava narodne mase zeljnih aeromitinga.

Stojko Krivi

pre 7 godina

Sedamdesetih godina ruski pilot je prebegao u Japan sa tada najmodernijim MIG-21. Ameri jedva docekali da vide to cudo ruske tehnike i kako je napravljen. Zinuli su od cuda kad su u radio uredjajima za komunikaciju videli lampe, tj. elektonske cevi. Nisu mogli da veruju. Onda uzmu lepo pa rasklope avion do zadnjeg srafa tj. skeniraju ga do koske. Neko bese pametan pa primeti da u slucaju nuklearnog udara taj avion ne gubi komunikaciju bas zato sto je radio napravljen sa lampama. Kad su zadovoljili znatizelju onda su ga sve lepo sklopili kao sto je i bio pre rasklapanja. E sad su hteli da vide kako leti. Ali avaj. Ne da nije poleteo nego nije se ni pomerio na pisti. E to je Ruska tehnika.

Top Gun

pre 7 godina

@Che Guevara: Nemas pojma sta pricas MIG 29 je dobar avion i sve zavisi koju elektroniku ugrade.
U modernizovani MIG29M ako se ugradi fazni radar i bolja elektronika dobar je, moze da se mesa ruska elektronika i senzori zapadne proizvodnje to mnoge zemlje i rade kad kupe Ruske avione.
Nasi avioni 1999 godine nisu bili na remont 10godina covece pa naravno da su bili pokvareni ali to ne znaci da je lös avion.

Rezimske sluge objavite mi komentar

pre 7 godina

MiG 29 je do sada modernizovan vise puta i poslednja modernizacija se toliko razlikuje od svoje izvorne varijante da je dovila i novi naziv MiG 35

Maksa

pre 7 godina

Koji crni gripen, ubedljivo najgori avion ocito si lupio jer nisi se informisao.. avion koji je inzinjerijski neispravan pa su morali elektronski da ga stabilizuju u vazduhu.. nas orao je bolji samo da ima bolju elektroniku i jace motore jer je konstruisan za brzinu od skoro 2 maha a ima rumunski motor koji ide jedva 1 mah.. mig 29 je veoma dobar avion ali nije konkurent zapadnim avionima za to sluzi Suhoj

iz drugesrbije, zemlje splavova

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;)
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52)

Samo ti njima kazi, vise vrede alu felne za moj pasat (2004., ko casa, 120.000) od tamo nekog miga

Che Guevara

pre 7 godina

Dajte nasim pilotima moderan avion sa klimatiziranom kabinom a ne da iz aviona izlaze ko iz saune,recimo Gripen,a ovog MiG-a se resava i ruska vojska,koliko god mi je drag uvek je bio poluproizvod,a o njegovoj musicavoj elektronici da i ne govorimo.Setite se samo 99-te,neispravne avionike i raketa sa smesno malim dometom.

Skakač unazad

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;)
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52)

A zapadoljupci maštaju kako su pobedili kod Staljingrada, ahahaha

Che Guevara

pre 7 godina

Dajte nasim pilotima moderan avion sa klimatiziranom kabinom a ne da iz aviona izlaze ko iz saune,recimo Gripen,a ovog MiG-a se resava i ruska vojska,koliko god mi je drag uvek je bio poluproizvod,a o njegovoj musicavoj elektronici da i ne govorimo.Setite se samo 99-te,neispravne avionike i raketa sa smesno malim dometom.

RX

pre 7 godina

@Che Guevara

ajde ne laprdaj. Taj Gripen kosta toliko da zemlje snaznije od nase (Madjari) ne mogu da ga odrzavaju. Mi cak i da nekim slucajem imamo pare za Gripena nase tehnicare bi strefio slog kada bi videli onoliku elektroniku i cipove. Tuzno, ali zbog sistematskog neulaganja u vojsku mi nismo osposobljeni za zapadne avione, ni tehnicki, ni tehnoloski (a naravno nemamo ni novca za njih). Takodej, prisutna je takodje nasa tradicionalna aljkavost, koja bi svaki borbeni avion srusila, naravno sem ruskog.
Dalje, te smesne rakete kratkog dometa su R-73, dugo vremena UBEDLJIVO NAJBOLJE vazduh-vazduh rakete. Problem nasih 1999. je bio to sto je Sloba sistemski unistavao vojsku, a ulagao u policiju, sto mu se osvetilo kada su svi MIG-29 koji su poleteli bili tehnicki neispravni... Plus NATO je imao AWACS i umrezen ceo sistem koji je navodio avione i preko radara na zemlji, mi sa druge strane nismo imali nista, cak su i neki radari na 29 kama bili neispravni.

Mig trenutno jeste krsina i ono sto su nam nudili MIG-29M2 je najveca prevara, koja jos nije uvedena nigde u operativnu upotrebu, a samo budala moze da kupi takve avione. Sa druge strane, ako su Rusi spremni da nam doniraju nesto sto su oni koristili, a mi da platimo remont (mada je to najverovatnije nova AV laz) to je trenutno jedina moguca opcija. Ne zato sto nemamo para (samo partijski kadrovi Srbiju kostaju godisnje 150 mil EUR, a to su likovi koji su nebitni), dakle 2 SU30MKI, vec nema politicke volje i smelosti.

Ivan

pre 7 godina

Jedno su MIG-ovi 29 koje smo mi imali '99 god a drugo su oni koji su modernizovani na 4++ generaciju i koje imaju mnoge zemlje, cak ni neke clanice NATO nisu htele da ih se odreknu vec ih modernizovale iako su bile pod pritiskom saveznika iz pakta. Ovaj avion ce jos dugo leteti.

Rezimske sluge objavite mi komentar

pre 7 godina

MiG 29 je do sada modernizovan vise puta i poslednja modernizacija se toliko razlikuje od svoje izvorne varijante da je dovila i novi naziv MiG 35

Dar

pre 7 godina

@neutralni felsh

Evo ga... Da li je tvoje zanimanje, kojim slucajem, "redovni posecivac vesti o Rusiji, sa namerom da ispadne klovn"? Klasican nolifer.

iz drugesrbije, zemlje splavova

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;)
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52)

Samo ti njima kazi, vise vrede alu felne za moj pasat (2004., ko casa, 120.000) od tamo nekog miga

Maksa

pre 7 godina

Koji crni gripen, ubedljivo najgori avion ocito si lupio jer nisi se informisao.. avion koji je inzinjerijski neispravan pa su morali elektronski da ga stabilizuju u vazduhu.. nas orao je bolji samo da ima bolju elektroniku i jace motore jer je konstruisan za brzinu od skoro 2 maha a ima rumunski motor koji ide jedva 1 mah.. mig 29 je veoma dobar avion ali nije konkurent zapadnim avionima za to sluzi Suhoj

Stojko Krivi

pre 7 godina

Sedamdesetih godina ruski pilot je prebegao u Japan sa tada najmodernijim MIG-21. Ameri jedva docekali da vide to cudo ruske tehnike i kako je napravljen. Zinuli su od cuda kad su u radio uredjajima za komunikaciju videli lampe, tj. elektonske cevi. Nisu mogli da veruju. Onda uzmu lepo pa rasklope avion do zadnjeg srafa tj. skeniraju ga do koske. Neko bese pametan pa primeti da u slucaju nuklearnog udara taj avion ne gubi komunikaciju bas zato sto je radio napravljen sa lampama. Kad su zadovoljili znatizelju onda su ga sve lepo sklopili kao sto je i bio pre rasklapanja. E sad su hteli da vide kako leti. Ali avaj. Ne da nije poleteo nego nije se ni pomerio na pisti. E to je Ruska tehnika.

Sapke

pre 7 godina

@krivi stojko

Kad već pričaš priče, onda nauči šta se stvarno dogodilo. Prvo Mig21 je u upotrebi od '59 godine. '76 Belenko je prebegao u Japan u MIG-u 25. Ono čime su Ameri ostali fascinirani, nisu bile nikakve lampe, već to da je avion napravljen od čelika i koliko ima svažne motore. Drugo, avion je u delovima vraćen brodom u SSSR.

Baba Mara

pre 7 godina

Koja je to masinerija, koja je to tehnika! I ispaljuje rakete, i puca iz mitraljeza - i to u isto vreme, samo j taj avion ipak malcice onako bajat, ali bas po meri nase mocne avijacije, koja se sigurno sprema da pazari bar jedan komad, pa evo sada uveseljava narodne mase zeljnih aeromitinga.

tomy

pre 7 godina

@che Gevara, pozdtavljam tvoj rezon, kamo sreće da je više takvih. Mig29 je odradio svoje i već odavno se povlači iz upotrebe u Ruskoj armiji. Jedino kod mas još uvek traje fama oko njegove efikasnosti koja je iskreno pala na ispitu. Treba prwći ma Su 35 ili na zapadne avione : f35, f18SH, Eurofajter, Gripen N. Životi naših pilota nemaju cenu, oko toga ne sme biti kompromisa. (Dragan, 24. avgust 2016 19:37)

Treba preci na te samo da znas da na te trideset petice koje pominjes jos nisu presli ni Rusija ni Amerika a Eurofajter i Gripen sebi tesko moze da priusti jedna Austrija ili Holandija koja jedva da imaju po.par komada.

laki78

pre 7 godina

Prelep avion.U svoje vreme je MIG 29 Fulcrum parirao zapadnoj konkurenciji.Koliko sad moze nisam siguran.Deluje mi da su se i Rusi u potpunosti okrenuli SU 27 Flanker familiji aviona i njenim novijim izvedbama.

Top Gun

pre 7 godina

@Che Guevara: Nemas pojma sta pricas MIG 29 je dobar avion i sve zavisi koju elektroniku ugrade.
U modernizovani MIG29M ako se ugradi fazni radar i bolja elektronika dobar je, moze da se mesa ruska elektronika i senzori zapadne proizvodnje to mnoge zemlje i rade kad kupe Ruske avione.
Nasi avioni 1999 godine nisu bili na remont 10godina covece pa naravno da su bili pokvareni ali to ne znaci da je lös avion.

sremac

pre 7 godina

@Stojko Krivi kad već prepisuješ iz Vikipedije, pogledaj još jedanput tamo, nije bio MIG-21 već MiG-25. A to sa lampama u avionu... SSSR je bio u Hladnom ratu i nije imao pristup savremenijim tranzistorskim rešenjima. Radili su sa onim što su imali, a ne neka "otpornost" od radijacije u slučaju nuklearnog napada. A šta bi bilo sa pilotom? On bi kao izrdžao radijaciju. Jes', malo sutra.

артиљерац

pre 7 godina

@ che guevara Ти си иначе пилот-ловац-ваздухопловац,имаш једно
600 сати налета на Мигу 29,па си мериторан да оцениш."Мушичава
електроника",ма кеве ти.Има ли још нешто да се вашем Превасходству
не допада?Можда,што Миг-29 нема решо да се кува кафа?Или фрижидер
да се лади пиво?Што,јелте,сви западни ловачки авиони имају.Неки чак
и туш,да се плакну пилоти.Да не смрде кад слете.Е свашта.

Gradjanin

pre 7 godina

A Neutralni F., po obicaju u centar! Ovim komentarom, kao da si im "lock"-ovao avion. Mogu da zamislim da kad lupe minus, zamisljaju da krece projektil iz MiG-a prema nepozeljnim komentatorima! :)

HanSolo

pre 7 godina

Koji crni gripen, ubedljivo najgori avion ocito si lupio jer nisi se informisao.. avion koji je inzinjerijski neispravan pa su morali elektronski da ga stabilizuju u vazduhu.. nas orao je bolji samo da ima bolju elektroniku i jace motore jer je konstruisan za brzinu od skoro 2 maha a ima rumunski motor koji ide jedva 1 mah.. mig 29 je veoma dobar avion ali nije konkurent zapadnim avionima za to sluzi Suhoj
(Maksa, 24. avgust 2016 17:29)

Kad neko priča o nečemu što nema pojma.. Svi moderni avioni su napravljeni da budu "instabilni" bez kompjutera.. Radi agilnosti... Bože, bože.. I onda ko šlag na torti poređuješ našeg krša sa Gripenom.. Pfhahahaaaa! Ti si izgleda pravi Srpski pilot.. Onaj što je MOŽDA video avion u stvarnosti..

HanSolo

pre 7 godina

Sedamdesetih godina ruski pilot je prebegao u Japan sa tada najmodernijim MIG-21. Ameri jedva docekali da vide to cudo ruske tehnike i kako je napravljen. Zinuli su od cuda kad su u radio uredjajima za komunikaciju videli lampe, tj. elektonske cevi. Nisu mogli da veruju. Onda uzmu lepo pa rasklope avion do zadnjeg srafa tj. skeniraju ga do koske. Neko bese pametan pa primeti da u slucaju nuklearnog udara taj avion ne gubi komunikaciju bas zato sto je radio napravljen sa lampama. Kad su zadovoljili znatizelju onda su ga sve lepo sklopili kao sto je i bio pre rasklapanja. E sad su hteli da vide kako leti. Ali avaj. Ne da nije poleteo nego nije se ni pomerio na pisti. E to je Ruska tehnika.
(Stojko Krivi, 24. avgust 2016 18:33)


To je priča jednog rusofili.. Nisu niti zinuli niti su bili impresionirani.. To što su uradili bi i rusi kad bi bilo obratno.. Zašto bi bili impresionirani kad su u to vreme imali jedan čuveni i možda najlepši crni avion..

DPolitika

pre 7 godina

@Mig trenutno jeste krsina i ono sto su nam nudili MIG-29M2 je najveca prevara, koja jos nije uvedena nigde u operativnu upotrebu

Malo bi da te ispravim i naucim ako zelis da ucis, MiG-29M ili ti MiG-35 kupio je Egipat a da ga pre njega nije ga kupila Rusija. Nije ni po jednom parametri krsina vec avion koji je fabricki ispitan i od strane fabrike je davno moguc za proizvodnju, sto mu ne smeta da se i dalje usavrsava cak i kada bude u operativnoj upotrebi pa i pre nje. Sta to znaci da li je Egipat prevaren, naravno da nije. Slicno je bilo i sa Su-30 itd.

Na primer nase Nora haubice kupila prvo Burma a da mi nismo imali ni komad u nasoj vosci, ni danas nemamo a preko 72 komada smo prodali, ta ista Nora se dosa sada 3 puta znacajno unapredjivala od kada je prototip napravljen, na test u nasu vojsku ici ce najnoviji model opet unapredjen itd... primera takvih je bezbroj.

Dakle neko treba PRVI da kupi, to sto neko nije kupio neki uredjaj ili borbeni sistem ako pricamo o vojsci ne znaci automatski da je nesto lose ili da nesto ne postoji ili da je prevara...

Dacu ti jos jedan primer za ucenje a to je Beloruski 2T Stalker. Jedno izuzetno gusenicko vozilo, u buducnosti ces vidjati dosta slicnih njemu(mislim na uvlacece lansere tj oruzija), a to sto ga jos niko nije kupio ne cini ga prevarom ili losim modelom, naprotiv, to vozilo je vlazni san snova mnogih vojski koji ce postati realnost samo ako izvade pare, pozdrav...

Zvekan

pre 7 godina

Bravo Snupi. I meni je smijesno da b92 nema nikog da ih nauci srpski jezik. No, moram te ispraviti. Kola se ne voze vec se vuku, vuku ih konji. Automobili odnosno auti se voze.

Nema veze, vi ste sampioni u gadjanju glinenih golubova, hahaha

pre 7 godina

@neutralni

Hahaha, pa ti svaki dan visis ovde, k'o poslednji zgubidan. Sta je, slaba turisticka sezona kod vas, pa nema posla za konobare, a dva poraza jos bole, a?

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

:)

Ја сам чуо да су нам Руси поклонили шест Миг-29-ки, и да само требамо да их ремонтујемо, и спремни су за употребу.

БЕСПЛАТНО!

Mug

pre 7 godina

Rusi ne koriste MiG-29 već neko vreme :), ali da je jedna od lepših mašina - jeste.
(politikologapsolvent, 24. avgust 2016 17:19)
MiG 29 je nakon Su-27 najmnogobrojniji lovac u ruskoj avijaciji. Modernizovana verzija MiG35 jos nije u zvanicnoj upotrebi, uci ce u zvanicnu upotrebu 2017. Verovatno ce natuciti 35 aviona. Inace rusko vazduhoplovstvo ima 280 komada. Vise jedino ima Su27, 320 komada. MiG29 se nije proslavio u vazdusnim borbama sa zapadnim lovcima cetvrte generacije. Samo u Iraku izgubljeno je 25 MiG29. MiG29 nije oborio nijednog zapadnog lovca iz svoje generacije. Interesantno je da americko vazduhoplovstvo ima 21 MiG29 raznih verzija.

Veliki brat

pre 7 godina

@(Stojko Krivi, 24. avgust 2016 18:33)

Nisu se začudili samo po pitanju elektronike.

Prvo su se smejali jer je trup aviona napravljen od nerđajućeg čelika, umesto da je od titanijuma kao što se rade američki avioni.

A kad ono međutim... kad su malo razmislili, skontali su da je taj čelik mnogo mnogo jeftiniji, ali ameri ga nisu koristili jer nisu imali tehnologiju VARENJA čelika neophodnog kvaliteta za avione.

I ono što ih je interesovalo je MOTOR, jer je taj avion tada bio najbrži serijski avion, a i danas, ako se ne varam, spada u najbrže.
Da poleti više sigurno nije mogao, jer je taj pilot toliko isforsirao motor da bi što pre izašao sa teritorije SSSR da je motor nakon što se ohladio bio nepovratno oštećen.


Inače, rusi još oko Moskve koriste zastarele S-125 Neva sisteme bazirane na analognoj elektronici bez neke veće automatike (za vreme rata u Hrvatskoj automatika nije mogla da pogodi ni poljoprivredni avion za zaprašivanje koji su hrvati valjda koristili za izviđanje ili šta već), ali zato radi perfektno i posle nuklearne eksplozije.


Inače, ta Neva je PVO najdaljeg dometa (18km horizontalno, 15 vertikalno i 25km po dijagonali), ali je ubija bočno raspianje nišanskog radara pa se lako otkriva lokacija.

B117-A su oborili koristeći IC kameru umesto nišanskog radara (slučajno pronađena u nekom skladištu).


Poljaci su S-125 Neva unapredili postavljanjem lansirnih rampi na modifikovani tenk, a u kabinu za navođenje ubacili digitalne računare.

MIG29

pre 7 godina

Mig29 4++ koriste Rusija, Indija, Njemacka, Ceska, Madjarska, Grcka, Bjelorusija... One sto Srbija ima su izvorna verzija koju jos koristi Ukrajina, bisve SSSR zemlje i jos pojedine... Taj Mig je odavno zastario za danasnje standarde.

Mig 29 koji Rusija koristi je uveliko modernizovan i od aviona generacije 3 je dosao do lovca 4++ sto je u klasi Su30, americkoh F18...

Takodje Mig sad radi na novom avionu generacije 5-Mig35 koji treba da bude odgovor Suhoju za SU35 iliti PAK FA50.

Mig kompanija je 20 god kuburila finansijski i nista novo nije proizvodia zato je Suhoi uzeo primat.

neutralni felsh

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;) 
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52) 

A zapadoljupci maštaju kako su pobedili kod Staljingrada, ahahaha
(Skakač unazad, 24. avgust 2016 18:02)


naravno, rusoljupci se i dalje nekriticki kite tudjim perjem.

Богдан

pre 7 godina

Видим да су људи потковани овде. Мени се лично МИГ-29 са свим својим верзијама не допада превише, за разлику од рецимо МИГ-21 који је истинска легенда и икона. Разлог је једноставан. Чак га ни Руси много не користе већ га пикирају за извоз. Сухој је по мени права ствар. И као што је неко написао, добро би нам дошао неки половни,повољан и тако... Могли би Руси то. Е сада што неће, то је нека друга прича. Овако ценим само да нас гледају као овце за шишање.

Pametnjaković

pre 7 godina

Mig-29 i F-16 su namenski različiti avioni. Dok je ,,rus'' presretač, ,,amerikanac'' je bombarder i ne postoji poređenje ko je bolji a ko ne. Kao kad bi poredio efikasnost nekog motocikla i kamiona.

neutralni felsh

pre 7 godina

@neutralni 

Hahaha, pa ti svaki dan visis ovde, k'o poslednji zgubidan. Sta je, slaba turisticka sezona kod vas, pa nema posla za konobare, a dva poraza jos bole, a?
(Nema veze, vi ste sampioni u gadjanju glinenih golubova, hahaha, 24. avgust 2016 19:33)


svim olimpijcima svaka cast na uspesima, na tom nivou takmicenja nikad nema sujete. ali ti na zalost dokazujes da je nekad bolje biti porazen nego biti sampion u iracionalnom ponasanju i losim pretpostavkama.

markoc

pre 7 godina

@Stojko Krivi... nije Mig 29 vec Mig 31. Taj avion ne rastavljen, ispitan i onda je vracen Rusima i kutijama. Nikad ni Japanci ni Amerikanci nisu pokusavali da lete njime niti su mogli ! Tako da ne izmisljaj gluposti !

Dragan

pre 7 godina

@che Gevara, pozdtavljam tvoj rezon, kamo sreće da je više takvih. Mig29 je odradio svoje i već odavno se povlači iz upotrebe u Ruskoj armiji. Jedino kod mas još uvek traje fama oko njegove efikasnosti koja je iskreno pala na ispitu. Treba prwći ma Su 35 ili na zapadne avione : f35, f18SH, Eurofajter, Gripen N. Životi naših pilota nemaju cenu, oko toga ne sme biti kompromisa.

хаџија

pre 7 godina

(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52)
није ми јасно што ти русофиличари налупаше минусе !?
и они би ваљда волели путина највише, ал док се возе у Ф-35

neutralni felsh

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;) 
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52) Da vozimo i sekica je sa nama haha :)))
(Mile Kontraš, 24. avgust 2016 19:10)


bas lepo, a batici menjate brzinu na manuelno? ;)

neutralni felsh

pre 7 godina

@neutralni felsh 

Evo ga... Da li je tvoje zanimanje, kojim slucajem, "redovni posecivac vesti o Rusiji, sa namerom da ispadne klovn"? Klasican nolifer.
(Dar, 24. avgust 2016 19:41)


svidja mi se kad se srdite, onda se pokazete u pravom svetlu. mrzite klovnove i mnogo ste ozbiljni, mozda cak i brkove pustate ko drug koba ;)

neutralni felsh

pre 7 godina

A Neutralni F., po obicaju u centar! Ovim komentarom, kao da si im "lock"-ovao avion. Mogu da zamislim da kad lupe minus, zamisljaju da krece projektil iz MiG-a prema nepozeljnim komentatorima! :)
(Gradjanin, 24. avgust 2016 18:49)


hvala, kolega gradjanin, sluzimo narodu, makar i kao staticna meta. kao nacija batalili smo igre odavno, narod sada zeli hleba i projektila. ako mozda i ponestane, narod sam nadje ;)

drekavac

pre 7 godina

@dobar je samo AK-47
A u kojoj to vazdušnoj bici su se susreli F-16 i podjednako dobro održavan i opremljen MiG-29? Kada su se zapadni avioni sukobili sa 29-kama, a da nisu imali brojčanu nadmoć i AWACS? I sami Amerikanci smatraju MiG-29 odličnim avionom. A da li je imao pobede u realnim uslovima pitaj istočnonemače pilote koji su se sukobljavali sa američkim u simuliranim duelima. Čak i sa oslabljenim motorima, MiG-29 je u bliskoj borbi potpuno dominirao, pogotovu u kombinaciji Šlem/R-73. U suštini, jedini problem za 29-ku su pod tim uslovima predstavljali AMRAAM-i, ali to su rakete, a ne avioni. Čak i zapadnonemački F-4 je bio u stanju da pobedi 29-ku kada je naoružan AMRAAM-om. Dakle reč je o raketama, a ne o avionima. Amerika naduvanu statistiku svojih lovaca duguje: A-asimetričnim ratovima protiv inferiornog protivnika, B-iskustvima odličnih izraelskih pilota protiv arapskih, koje je teško objektivno opisati, a ostati u domenu političke korektnosti. F-16 je odličan avion, tu nema šta, ali je svoju statističku suprematiju nad MiG-29 doživeo tek u vreme kada je opremljen AMRAAM-ima i unapređen na C verziju, počev od bloka 25. Baš bih voleo da vidim sukob MiG-29 protiv F-16 na nebu 1988. godine, kada je MiG imao R-73 i R-27, a F-16C samo AIM-9L. Pa još da nema AWACS-a da pomaže, nego "ferka" 1 vs 1. Jedina osnovana kritika na račun 29-ke je loš resurs motora. To je inače slabost ruske vazduhoplovne industrije. Sada su to unapredili, ali pitanje je koliko.

STEFAN

pre 7 godina

Sve cesce vidim kako se pominju rusofili i rusofobi. Ja iskreno ovu grupu pre delim na rusofili i mazohisti. Posto oni koji idalje guraju Ameriku prosto imaju problem u glavi i to je cist mazohizam.

Ali takodje je zanimljivo videti kako ce opet dovesti Srbiju do toga da kada se opet zapuca u celoj evropi mi prvo da imamo civilni rat da odlucimo skim cemo pa cemo tek onda da udjemo u rat sa evropom. Standardna srpska istorija i glupost.

Narod koji misli da je najpametniji samo nikako to i da dokaze.

Revolucionar

pre 7 godina

@mug
Jel ti to porediš avione ruske i američke proizvodnje kojima su leteli irački piloti? Pa daj meni najbolji reli auto a neka u auto serijske proizvodnje sedne profi reli vozač, šta misliš ko bi pobedio?

dobar je samo AK47

pre 7 godina

Za sve ljubitelje miga-29: ovaj avion nikada i nijednom u svojoj višedecenijskoj istoriji nije pobedio u vazdušnom boju. Eto, toliko, a učestvovao je...
A kako su prošli naši migovi 99-e protiv f-16 to svi znate. Da smo imali sto aviona - svih sto bi nam oborili jer jednostavno: MiG 29 je loš avion, tačka. Irački migovi 29 su takođe uništeni do zadnjeg. Lep je za fotografisanje ali za lovačku borbu je slabo opremljen a takav autogol se u ratu ne prašta.
Još jedan detalj: motori sa 29-tke izdržavaju po 2000 sati pre generalke a sa f16 normalno guraju 5-6x duže, poneki i više. Ista priča o pouzdanosti kao kad biste poredili Ladu i Mercedes - na jednom autu se radi generalna na 100 hiljada a na drugom na milion. Pogodite koji je od njih ruski...

Hrvoje iz Zg

pre 7 godina

@Pametnjaković, F-16 bombarder??? HAHA Sjedi, jedan. F-16 je uvijek bio i bit će prvenstveno lovac. Projektiran i smišljen kao lovac, a nakon toga preuređen u višenamjesnski, mada mu je to sekundarni zadatak. Svaki ruski pilot, kada je pitan koji bi avion najrađe probali, je izjavio: F-16!!

infidel

pre 7 godina

Joj što me nervira kad se lupa o 29tkama - alo, to je lovac kratkog dometa i vrlo velike efikasnosti - druga ili treća linija odbrane u sistemu odbrane SSSR-a. Njegovo korišćenje kao deo sistema ima smisla u tim uslovima! Kao model aviona, ima fenomenalne manevarske sposobnosti i, za to vreme, neprevaziđene nišanske sisteme za ulogu koju obavlja, ali opet, to može da bude efikasno kada deluje kao jedinica sistema a ne kao flota od 10 aviona istog tipa koja brani državu od NATO. Stalno poredite sisteme sa jedinicima sistema, mešate babe i žabe. MIG29 vs bilo koji zapadni lovac jedan na jedan se neće desiti nikada! Uvek je i takav obračun, u realnim uslovima, deo sistema sa obe strane, navođenje, javljanje, ometanje, dometi, vreme bla bla... Apsurdno je pričati o tome da li je bolji ili je krntija - sistem u kom se koristi je bitan!

Llewellyn

pre 7 godina

Nazalost, mi najbolje znamo koliko je MIG-29 los avion. Obarali su ih '99. sa 50 km udaljenosti. Zali boze onih pilota koji su izginuli. Oni su hrabro poletali u borbu isko su znali da nemaju sanse.

Posmatrac

pre 7 godina

@Stojko Krivi
@sremac
Obojica niste u pravu.
Jeste bio u pitanju MIG-25, inace najbrzi masovno pravljen lovac presretac. Amerikanci su vise bili sokirani cinjenicom da je za trup koriscen celik i zakovice, a ne recimo titanijum. Sto se tice "lampaske" tehnologije, kljuc nije otpornost na radijaciju, vec na elektro-magnetni puls koji nastaje eksplozijom nuklearne bombe (vidjeno u Matrix-u, na primer). Tako da bi i pilot preziveo. Potraziti "rainbow nuclear test"

UDBA

pre 7 godina

:) 

Ја сам чуо да су нам Руси поклонили шест Миг-29-ки, и да само требамо да их ремонтујемо, и спремни су за употребу. 

БЕСПЛАТНО!
(Џејмс 007Bond, 24. avgust 2016 19:52)

Pa sto ti nekome ne poklonis kola svoja?!

- Ja ne znam zasto ljudi uopste ista ocekuju od nekoga da im poklanja, to je tako mizerno, nisko, pih!
Oces da ti poklone par aviona i jos da ti odrade servis, pa oces i da ti ga jos i odrzavaju rodjace?!
To sto svaka nasa vlada od '90 na ovamo sistemski unistava vojsku i ne ulaze dinara jednog je nas problem, nisu nam Rusi za to krivi!
Mi bismo sve da dobijemo nesto, a da ne damo centa za to.

Ovaj sto kaze da je prva generacija (kao srpski) Mig29 izgubio svaki duel sa zapadnim avionima, to je tacno, ali razlog nije los avion vec nesposobni piloti!

Dovoljno ti je da pogledas rat u Siriji, dok ruske avione i helikoptere sa sirijskom posadom prilicno olako obaraju skoro iste takve avione i helikoptere sa ruskom posadom jedva da su 2 oborili a i to znamo na koji nacin, dakle ne u direktnom okrsaju.

Che Guevara

pre 7 godina

@ RX

Pa kakve veze ima sto su nekad rakete R-73 bile najbolje kad su smesno malog dometa
za moderne avione (a volio bih da vidim i broj srusenih aviona u svetu s tom raketom),pogledaj malo na Tango six portalu izjave pilota koji imaju iskustva sa Ruskom tehnikom.Kod rusa na papiru sve super izgleda al u praksi zakaze,procitaj zadnju izjavu indijskog ministra obrane za mornaricke verzije MIG-29,radi se o relativno novim avionima a covek naglasava katastrofalnu zavrsnu kontrolu i stalne probleme sa motorima i elektronikom,zbog nekog kvara stalno im je prizemljeno 40% aviona.Tako da sam uvek za Gripen ili neku slicnu varijantu,recimo madjari su na konto kupovine Gripena dobili tvornicu Elektrolux usisavaca i zaposlili stotinjak radnika.Tako da ono sto se u pocetku cini skupo na duze staze se isplati,kroz vece sate naleta,efikasnije odrzavanje itd.itd.

Stojko

pre 7 godina

@Veliki brat
Nijedan B117-a nije oboren u istoriji ratovanja, ali F117 jeste. Ali ni u kojoj vatijanti slucajno pronadjenom IC kamerom.

milan

pre 7 godina

@drekavac: apsurdno, ali ja se dobrim delom slažem s tobom. Ono gde različito gledamo je što ti braniš avion kao avion, a ja potenciram da je to u suštini nebitno. Avion je samo nosilac naoružanja koje treba da pobeđuje i gotovo. To što rusi nemaju recimo AMRAAM i jeste glavni nedostatak koji 29-ku diskvalifikuje za bilo kakvu lovačku upotrebu u XIX veku. Baš me briga kakvi su zmaj i motori, da li imaju podršku Avaxa ili čega god - gledaju se samo rezultati a statistika je tu neumoljiva: MiG 29 je lovac bez ijedne ratne pobede. Porediti ga sa F16 koji ima stotine oborenih protivničkih aviona je, već sam naveo, kao porediti mercedes i ladu.
O RD-33, radarima, piropatronima, kvalitetu izrade poslednjih decenija, indijskom fijasku i svemu ostalom drugom prilikom.

Zeljko

pre 7 godina

Kad citam komentare , odusevim se znanjem prosecnog srbina o avionima , tehnici , i sl. Predlazem da svi vi znalci , napravite udruzenje pa kao " trust mozgova " napravite avion koji ce vas zadovoljiti. Ajde bre sto svako misli da moze biti mi istar ili selektor a sad vidim da mozete i avione da pravite koliko se razumete. Procitali ste poneki clanak o avionima a polemisete kao da ste vazduhoplovne akademije zavrsili. Cudo smo.

goran

pre 7 godina

@Sremac

Elektro mangentski puls, ili na engleskom E.M.P. Kada se visoko u orbiti detonira nuklearno oruzje dolazi do elektro-magnetskog pulsa koji unistava i sprzi sva integralna kola i tranzistore (ne mora uopste da sprzi ljude, zivoptinje i zgrade). Jedina elektronika koja je otporna na EMP su lampe i lampaska tehnologija. Poznata fora i Amerikancima i Rusima i svim ostalim nuklearnim silama.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_electromagnetic_pulse#Characteristics_of_nuclear_EMP

drekavac

pre 7 godina

Jedina teza koja zavredjuje paznju je MiG-29M2 (35) ili Gripen. Nesporno je da je Gripen najsirotinjskiji zapadni lovac. Rafal i Eurofajter su sposobnije i mnogo skuplje masine, osobito EF. Ipak, uz Gripena su Svedjani nudili i transfer tehnologije, sto je krajnje velikodusno i povoljno za kupca. Setimo se koliko je kod nas MIG 21 bolje prosao u eksploataciji jer se remontuje ovde. Ipak, ne treba zanemariti to da je MIG ipak i dalje dosta brzi, bolji u penjanju i ima veci plafon leta. Prica o elektronici je deplasirana, jer su Rusi tu nadomestili jaz, a uz MIG pravi kupac dobija i radar sa elektronskim skeniranjem, sto je dosta bolje nego mehanicka antena na Gripenu. Realno gledano, oba aviona su dobra resenja za nas, ali bih ipak blagu prednost dao MIGu zbog performansi i poznavanja aviona, dok je glavni adut Gripena transfer tehnologije.

drekavac

pre 7 godina

@milan
Rusi imaju pandan AMRAAM-u u formi R-77. Danas se oružje testira mnogo bolje nego nekad, mogućnosti simulacije ratnih uslova su gotovo potpune. Nema razloga za sumnju u njihov kvalitet. Vimpel je forma sa dobrom reputacijom. Podrazumeva se da je uz MiG-29M2 u paketu i R-77, bez toga bi bilo besmisleno. Što se tiče argumenta da do sada nije imao nijednu pobedu, to je omiljena linija među političarima i fanovima koji drže postere na zidu. Mogućnosti aviona cene se po njegovim tehničkim karakteristikama, a ne po tome koliko je do sada aviona oborio. Na kraju krajeva, već sam pomenuo da je MiG-29 "oborio" mnogo protivnika u rukama istočnonemačkih pilota u simuliranim borbama. Takođe je imao i mnogo gubitaka protiv AMRAAM-a, tu nema šta, bez obzira na to ko je protvinik. Takođe, možeš da uzmeš kao primer i moj kuhinjski nož od 30cm. Ni on (srećom) nije imao nijednu pobedu, ali ga nikako ne bih potcenio. Naši piloti se nisu žalili na MIG-29, već na uslove eksploatacije i nemogućnost održavanja. Kao što sam već rekao, solidna sirotinjska alternativa je Gripen, ali isključivo zbog transfera tehnologije i političkih razloga. Objektivno gledano, odnos cena-performanse debelo favorizuje 29-ku u odnosu na bilo koji lovac četvrte generacije.

Mike

pre 7 godina

Prelep avion.U svoje vreme je MIG 29 Fulcrum parirao zapadnoj konkurenciji.Koliko sad moze nisam siguran.
(laki78, 24. avgust 2016 20:02)
"U scoje vreme"?! Da li znas koje je to vreme? MiG29 je napravljen da parira americkim lovcima cetvrte generacije. U svoje vreme (sic) je imao veliki broj vazdusnih borbi sa americkimlovcima za koje je bio namenjen. Nikada nije ostvario nijednu vazdusnu pobedu. Bio je obaran mnogo puta (preko davdeset) od strane americkih lovaca u SAD i Izraelu. To je avion koji drzava kupi za jeftine pare da bi imala privid da joj nebo cuvaju lovci cetvrte generacije. Ali to je samo privid. Nikada nije odbranio nijedno nebo. U zavrsonm skoru sa zapadnim lovcima, svaki put je oboren a da nije znao ni sta ga je oborilo. Svaki oboreni MiG29 nije uspeo da se priblizi ni do granice vidljivosti americkim lovcima. Ni da se priblizu. Toliko o sposobnostima. Ali da je lep, jeste. prava baleruna. Takav je doduse i u vazdusnoj borbi. Kakav je to lovacki avion koji se nije ni priblizio protivniku, a naoruzan je raketama srednjeg dometa i dosta dobrim radarom. To je ono kao SAD protiv Srbije u basketu. Lepo igraju ali ne mogu ni da im pridju.

maxim

pre 7 godina

Lock-on. Probajte kako stvarno izgleda upravljati avionom .
(Boj, 24. avgust 2016 17:53)

upravo sam hteo da kazem isto. igrao sam ga godinama. vrlo verna simulacija, cini mi se da je f 15 najlaksi za voznju. mada sa su-27 sam izvodio nezaboravne manevre iako palicom konstantno moram trimovati pomalo na dole

zeljko

pre 6 godina

Poljaci su vrhunski piloti na mig 29. Procitajte ili se raspitajte kako prolazi F 16 u duelu sa 29 kom. Posto cesto imaju trenazne letove i vezbe vazdusnih borbi sa clanicama nato. Ja nisam pilot , a ne razumem se ni u avione . Ali umem da citam sta sami nato piloti pisu o mig 29. Pozdrav svim strucnjacima . Za avione .

Che Guevara

pre 7 godina

Dajte nasim pilotima moderan avion sa klimatiziranom kabinom a ne da iz aviona izlaze ko iz saune,recimo Gripen,a ovog MiG-a se resava i ruska vojska,koliko god mi je drag uvek je bio poluproizvod,a o njegovoj musicavoj elektronici da i ne govorimo.Setite se samo 99-te,neispravne avionike i raketa sa smesno malim dometom.

Stojko Krivi

pre 7 godina

Sedamdesetih godina ruski pilot je prebegao u Japan sa tada najmodernijim MIG-21. Ameri jedva docekali da vide to cudo ruske tehnike i kako je napravljen. Zinuli su od cuda kad su u radio uredjajima za komunikaciju videli lampe, tj. elektonske cevi. Nisu mogli da veruju. Onda uzmu lepo pa rasklope avion do zadnjeg srafa tj. skeniraju ga do koske. Neko bese pametan pa primeti da u slucaju nuklearnog udara taj avion ne gubi komunikaciju bas zato sto je radio napravljen sa lampama. Kad su zadovoljili znatizelju onda su ga sve lepo sklopili kao sto je i bio pre rasklapanja. E sad su hteli da vide kako leti. Ali avaj. Ne da nije poleteo nego nije se ni pomerio na pisti. E to je Ruska tehnika.

Baba Mara

pre 7 godina

Koja je to masinerija, koja je to tehnika! I ispaljuje rakete, i puca iz mitraljeza - i to u isto vreme, samo j taj avion ipak malcice onako bajat, ali bas po meri nase mocne avijacije, koja se sigurno sprema da pazari bar jedan komad, pa evo sada uveseljava narodne mase zeljnih aeromitinga.

Gradjanin

pre 7 godina

A Neutralni F., po obicaju u centar! Ovim komentarom, kao da si im "lock"-ovao avion. Mogu da zamislim da kad lupe minus, zamisljaju da krece projektil iz MiG-a prema nepozeljnim komentatorima! :)

Skakač unazad

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;)
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52)

A zapadoljupci maštaju kako su pobedili kod Staljingrada, ahahaha

Maksa

pre 7 godina

Koji crni gripen, ubedljivo najgori avion ocito si lupio jer nisi se informisao.. avion koji je inzinjerijski neispravan pa su morali elektronski da ga stabilizuju u vazduhu.. nas orao je bolji samo da ima bolju elektroniku i jace motore jer je konstruisan za brzinu od skoro 2 maha a ima rumunski motor koji ide jedva 1 mah.. mig 29 je veoma dobar avion ali nije konkurent zapadnim avionima za to sluzi Suhoj

neutralni felsh

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;) 
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52) 

A zapadoljupci maštaju kako su pobedili kod Staljingrada, ahahaha
(Skakač unazad, 24. avgust 2016 18:02)


naravno, rusoljupci se i dalje nekriticki kite tudjim perjem.

хаџија

pre 7 godina

(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52)
није ми јасно што ти русофиличари налупаше минусе !?
и они би ваљда волели путина највише, ал док се возе у Ф-35

Pametnjaković

pre 7 godina

Mig-29 i F-16 su namenski različiti avioni. Dok je ,,rus'' presretač, ,,amerikanac'' je bombarder i ne postoji poređenje ko je bolji a ko ne. Kao kad bi poredio efikasnost nekog motocikla i kamiona.

Dar

pre 7 godina

@neutralni felsh

Evo ga... Da li je tvoje zanimanje, kojim slucajem, "redovni posecivac vesti o Rusiji, sa namerom da ispadne klovn"? Klasican nolifer.

Dragan

pre 7 godina

@che Gevara, pozdtavljam tvoj rezon, kamo sreće da je više takvih. Mig29 je odradio svoje i već odavno se povlači iz upotrebe u Ruskoj armiji. Jedino kod mas još uvek traje fama oko njegove efikasnosti koja je iskreno pala na ispitu. Treba prwći ma Su 35 ili na zapadne avione : f35, f18SH, Eurofajter, Gripen N. Životi naših pilota nemaju cenu, oko toga ne sme biti kompromisa.

neutralni felsh

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;) 
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52) Da vozimo i sekica je sa nama haha :)))
(Mile Kontraš, 24. avgust 2016 19:10)


bas lepo, a batici menjate brzinu na manuelno? ;)

Mug

pre 7 godina

Rusi ne koriste MiG-29 već neko vreme :), ali da je jedna od lepših mašina - jeste.
(politikologapsolvent, 24. avgust 2016 17:19)
MiG 29 je nakon Su-27 najmnogobrojniji lovac u ruskoj avijaciji. Modernizovana verzija MiG35 jos nije u zvanicnoj upotrebi, uci ce u zvanicnu upotrebu 2017. Verovatno ce natuciti 35 aviona. Inace rusko vazduhoplovstvo ima 280 komada. Vise jedino ima Su27, 320 komada. MiG29 se nije proslavio u vazdusnim borbama sa zapadnim lovcima cetvrte generacije. Samo u Iraku izgubljeno je 25 MiG29. MiG29 nije oborio nijednog zapadnog lovca iz svoje generacije. Interesantno je da americko vazduhoplovstvo ima 21 MiG29 raznih verzija.

HanSolo

pre 7 godina

Sedamdesetih godina ruski pilot je prebegao u Japan sa tada najmodernijim MIG-21. Ameri jedva docekali da vide to cudo ruske tehnike i kako je napravljen. Zinuli su od cuda kad su u radio uredjajima za komunikaciju videli lampe, tj. elektonske cevi. Nisu mogli da veruju. Onda uzmu lepo pa rasklope avion do zadnjeg srafa tj. skeniraju ga do koske. Neko bese pametan pa primeti da u slucaju nuklearnog udara taj avion ne gubi komunikaciju bas zato sto je radio napravljen sa lampama. Kad su zadovoljili znatizelju onda su ga sve lepo sklopili kao sto je i bio pre rasklapanja. E sad su hteli da vide kako leti. Ali avaj. Ne da nije poleteo nego nije se ni pomerio na pisti. E to je Ruska tehnika.
(Stojko Krivi, 24. avgust 2016 18:33)


To je priča jednog rusofili.. Nisu niti zinuli niti su bili impresionirani.. To što su uradili bi i rusi kad bi bilo obratno.. Zašto bi bili impresionirani kad su u to vreme imali jedan čuveni i možda najlepši crni avion..

neutralni felsh

pre 7 godina

@neutralni felsh 

Evo ga... Da li je tvoje zanimanje, kojim slucajem, "redovni posecivac vesti o Rusiji, sa namerom da ispadne klovn"? Klasican nolifer.
(Dar, 24. avgust 2016 19:41)


svidja mi se kad se srdite, onda se pokazete u pravom svetlu. mrzite klovnove i mnogo ste ozbiljni, mozda cak i brkove pustate ko drug koba ;)

RX

pre 7 godina

@Che Guevara

ajde ne laprdaj. Taj Gripen kosta toliko da zemlje snaznije od nase (Madjari) ne mogu da ga odrzavaju. Mi cak i da nekim slucajem imamo pare za Gripena nase tehnicare bi strefio slog kada bi videli onoliku elektroniku i cipove. Tuzno, ali zbog sistematskog neulaganja u vojsku mi nismo osposobljeni za zapadne avione, ni tehnicki, ni tehnoloski (a naravno nemamo ni novca za njih). Takodej, prisutna je takodje nasa tradicionalna aljkavost, koja bi svaki borbeni avion srusila, naravno sem ruskog.
Dalje, te smesne rakete kratkog dometa su R-73, dugo vremena UBEDLJIVO NAJBOLJE vazduh-vazduh rakete. Problem nasih 1999. je bio to sto je Sloba sistemski unistavao vojsku, a ulagao u policiju, sto mu se osvetilo kada su svi MIG-29 koji su poleteli bili tehnicki neispravni... Plus NATO je imao AWACS i umrezen ceo sistem koji je navodio avione i preko radara na zemlji, mi sa druge strane nismo imali nista, cak su i neki radari na 29 kama bili neispravni.

Mig trenutno jeste krsina i ono sto su nam nudili MIG-29M2 je najveca prevara, koja jos nije uvedena nigde u operativnu upotrebu, a samo budala moze da kupi takve avione. Sa druge strane, ako su Rusi spremni da nam doniraju nesto sto su oni koristili, a mi da platimo remont (mada je to najverovatnije nova AV laz) to je trenutno jedina moguca opcija. Ne zato sto nemamo para (samo partijski kadrovi Srbiju kostaju godisnje 150 mil EUR, a to su likovi koji su nebitni), dakle 2 SU30MKI, vec nema politicke volje i smelosti.

markoc

pre 7 godina

@Stojko Krivi... nije Mig 29 vec Mig 31. Taj avion ne rastavljen, ispitan i onda je vracen Rusima i kutijama. Nikad ni Japanci ni Amerikanci nisu pokusavali da lete njime niti su mogli ! Tako da ne izmisljaj gluposti !

iz drugesrbije, zemlje splavova

pre 7 godina

sad rusoljupci zamisljaju da voze avion haha ;)
(neutralni felsh, 24. avgust 2016 16:52)

Samo ti njima kazi, vise vrede alu felne za moj pasat (2004., ko casa, 120.000) od tamo nekog miga

HanSolo

pre 7 godina

Koji crni gripen, ubedljivo najgori avion ocito si lupio jer nisi se informisao.. avion koji je inzinjerijski neispravan pa su morali elektronski da ga stabilizuju u vazduhu.. nas orao je bolji samo da ima bolju elektroniku i jace motore jer je konstruisan za brzinu od skoro 2 maha a ima rumunski motor koji ide jedva 1 mah.. mig 29 je veoma dobar avion ali nije konkurent zapadnim avionima za to sluzi Suhoj
(Maksa, 24. avgust 2016 17:29)

Kad neko priča o nečemu što nema pojma.. Svi moderni avioni su napravljeni da budu "instabilni" bez kompjutera.. Radi agilnosti... Bože, bože.. I onda ko šlag na torti poređuješ našeg krša sa Gripenom.. Pfhahahaaaa! Ti si izgleda pravi Srpski pilot.. Onaj što je MOŽDA video avion u stvarnosti..

Ivan

pre 7 godina

Jedno su MIG-ovi 29 koje smo mi imali '99 god a drugo su oni koji su modernizovani na 4++ generaciju i koje imaju mnoge zemlje, cak ni neke clanice NATO nisu htele da ih se odreknu vec ih modernizovale iako su bile pod pritiskom saveznika iz pakta. Ovaj avion ce jos dugo leteti.

sremac

pre 7 godina

@Stojko Krivi kad već prepisuješ iz Vikipedije, pogledaj još jedanput tamo, nije bio MIG-21 već MiG-25. A to sa lampama u avionu... SSSR je bio u Hladnom ratu i nije imao pristup savremenijim tranzistorskim rešenjima. Radili su sa onim što su imali, a ne neka "otpornost" od radijacije u slučaju nuklearnog napada. A šta bi bilo sa pilotom? On bi kao izrdžao radijaciju. Jes', malo sutra.

Veliki brat

pre 7 godina

@(Stojko Krivi, 24. avgust 2016 18:33)

Nisu se začudili samo po pitanju elektronike.

Prvo su se smejali jer je trup aviona napravljen od nerđajućeg čelika, umesto da je od titanijuma kao što se rade američki avioni.

A kad ono međutim... kad su malo razmislili, skontali su da je taj čelik mnogo mnogo jeftiniji, ali ameri ga nisu koristili jer nisu imali tehnologiju VARENJA čelika neophodnog kvaliteta za avione.

I ono što ih je interesovalo je MOTOR, jer je taj avion tada bio najbrži serijski avion, a i danas, ako se ne varam, spada u najbrže.
Da poleti više sigurno nije mogao, jer je taj pilot toliko isforsirao motor da bi što pre izašao sa teritorije SSSR da je motor nakon što se ohladio bio nepovratno oštećen.


Inače, rusi još oko Moskve koriste zastarele S-125 Neva sisteme bazirane na analognoj elektronici bez neke veće automatike (za vreme rata u Hrvatskoj automatika nije mogla da pogodi ni poljoprivredni avion za zaprašivanje koji su hrvati valjda koristili za izviđanje ili šta već), ali zato radi perfektno i posle nuklearne eksplozije.


Inače, ta Neva je PVO najdaljeg dometa (18km horizontalno, 15 vertikalno i 25km po dijagonali), ali je ubija bočno raspianje nišanskog radara pa se lako otkriva lokacija.

B117-A su oborili koristeći IC kameru umesto nišanskog radara (slučajno pronađena u nekom skladištu).


Poljaci su S-125 Neva unapredili postavljanjem lansirnih rampi na modifikovani tenk, a u kabinu za navođenje ubacili digitalne računare.

neutralni felsh

pre 7 godina

@neutralni 

Hahaha, pa ti svaki dan visis ovde, k'o poslednji zgubidan. Sta je, slaba turisticka sezona kod vas, pa nema posla za konobare, a dva poraza jos bole, a?
(Nema veze, vi ste sampioni u gadjanju glinenih golubova, hahaha, 24. avgust 2016 19:33)


svim olimpijcima svaka cast na uspesima, na tom nivou takmicenja nikad nema sujete. ali ti na zalost dokazujes da je nekad bolje biti porazen nego biti sampion u iracionalnom ponasanju i losim pretpostavkama.

Богдан

pre 7 godina

Видим да су људи потковани овде. Мени се лично МИГ-29 са свим својим верзијама не допада превише, за разлику од рецимо МИГ-21 који је истинска легенда и икона. Разлог је једноставан. Чак га ни Руси много не користе већ га пикирају за извоз. Сухој је по мени права ствар. И као што је неко написао, добро би нам дошао неки половни,повољан и тако... Могли би Руси то. Е сада што неће, то је нека друга прича. Овако ценим само да нас гледају као овце за шишање.

артиљерац

pre 7 godina

@ che guevara Ти си иначе пилот-ловац-ваздухопловац,имаш једно
600 сати налета на Мигу 29,па си мериторан да оцениш."Мушичава
електроника",ма кеве ти.Има ли још нешто да се вашем Превасходству
не допада?Можда,што Миг-29 нема решо да се кува кафа?Или фрижидер
да се лади пиво?Што,јелте,сви западни ловачки авиони имају.Неки чак
и туш,да се плакну пилоти.Да не смрде кад слете.Е свашта.

MIG29

pre 7 godina

Mig29 4++ koriste Rusija, Indija, Njemacka, Ceska, Madjarska, Grcka, Bjelorusija... One sto Srbija ima su izvorna verzija koju jos koristi Ukrajina, bisve SSSR zemlje i jos pojedine... Taj Mig je odavno zastario za danasnje standarde.

Mig 29 koji Rusija koristi je uveliko modernizovan i od aviona generacije 3 je dosao do lovca 4++ sto je u klasi Su30, americkoh F18...

Takodje Mig sad radi na novom avionu generacije 5-Mig35 koji treba da bude odgovor Suhoju za SU35 iliti PAK FA50.

Mig kompanija je 20 god kuburila finansijski i nista novo nije proizvodia zato je Suhoi uzeo primat.

Nema veze, vi ste sampioni u gadjanju glinenih golubova, hahaha

pre 7 godina

@neutralni

Hahaha, pa ti svaki dan visis ovde, k'o poslednji zgubidan. Sta je, slaba turisticka sezona kod vas, pa nema posla za konobare, a dva poraza jos bole, a?

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

:)

Ја сам чуо да су нам Руси поклонили шест Миг-29-ки, и да само требамо да их ремонтујемо, и спремни су за употребу.

БЕСПЛАТНО!

DPolitika

pre 7 godina

@Mig trenutno jeste krsina i ono sto su nam nudili MIG-29M2 je najveca prevara, koja jos nije uvedena nigde u operativnu upotrebu

Malo bi da te ispravim i naucim ako zelis da ucis, MiG-29M ili ti MiG-35 kupio je Egipat a da ga pre njega nije ga kupila Rusija. Nije ni po jednom parametri krsina vec avion koji je fabricki ispitan i od strane fabrike je davno moguc za proizvodnju, sto mu ne smeta da se i dalje usavrsava cak i kada bude u operativnoj upotrebi pa i pre nje. Sta to znaci da li je Egipat prevaren, naravno da nije. Slicno je bilo i sa Su-30 itd.

Na primer nase Nora haubice kupila prvo Burma a da mi nismo imali ni komad u nasoj vosci, ni danas nemamo a preko 72 komada smo prodali, ta ista Nora se dosa sada 3 puta znacajno unapredjivala od kada je prototip napravljen, na test u nasu vojsku ici ce najnoviji model opet unapredjen itd... primera takvih je bezbroj.

Dakle neko treba PRVI da kupi, to sto neko nije kupio neki uredjaj ili borbeni sistem ako pricamo o vojsci ne znaci automatski da je nesto lose ili da nesto ne postoji ili da je prevara...

Dacu ti jos jedan primer za ucenje a to je Beloruski 2T Stalker. Jedno izuzetno gusenicko vozilo, u buducnosti ces vidjati dosta slicnih njemu(mislim na uvlacece lansere tj oruzija), a to sto ga jos niko nije kupio ne cini ga prevarom ili losim modelom, naprotiv, to vozilo je vlazni san snova mnogih vojski koji ce postati realnost samo ako izvade pare, pozdrav...

Rezimske sluge objavite mi komentar

pre 7 godina

MiG 29 je do sada modernizovan vise puta i poslednja modernizacija se toliko razlikuje od svoje izvorne varijante da je dovila i novi naziv MiG 35

Zvekan

pre 7 godina

Bravo Snupi. I meni je smijesno da b92 nema nikog da ih nauci srpski jezik. No, moram te ispraviti. Kola se ne voze vec se vuku, vuku ih konji. Automobili odnosno auti se voze.

UDBA

pre 7 godina

:) 

Ја сам чуо да су нам Руси поклонили шест Миг-29-ки, и да само требамо да их ремонтујемо, и спремни су за употребу. 

БЕСПЛАТНО!
(Џејмс 007Bond, 24. avgust 2016 19:52)

Pa sto ti nekome ne poklonis kola svoja?!

- Ja ne znam zasto ljudi uopste ista ocekuju od nekoga da im poklanja, to je tako mizerno, nisko, pih!
Oces da ti poklone par aviona i jos da ti odrade servis, pa oces i da ti ga jos i odrzavaju rodjace?!
To sto svaka nasa vlada od '90 na ovamo sistemski unistava vojsku i ne ulaze dinara jednog je nas problem, nisu nam Rusi za to krivi!
Mi bismo sve da dobijemo nesto, a da ne damo centa za to.

Ovaj sto kaze da je prva generacija (kao srpski) Mig29 izgubio svaki duel sa zapadnim avionima, to je tacno, ali razlog nije los avion vec nesposobni piloti!

Dovoljno ti je da pogledas rat u Siriji, dok ruske avione i helikoptere sa sirijskom posadom prilicno olako obaraju skoro iste takve avione i helikoptere sa ruskom posadom jedva da su 2 oborili a i to znamo na koji nacin, dakle ne u direktnom okrsaju.

Top Gun

pre 7 godina

@Che Guevara: Nemas pojma sta pricas MIG 29 je dobar avion i sve zavisi koju elektroniku ugrade.
U modernizovani MIG29M ako se ugradi fazni radar i bolja elektronika dobar je, moze da se mesa ruska elektronika i senzori zapadne proizvodnje to mnoge zemlje i rade kad kupe Ruske avione.
Nasi avioni 1999 godine nisu bili na remont 10godina covece pa naravno da su bili pokvareni ali to ne znaci da je lös avion.

laki78

pre 7 godina

Prelep avion.U svoje vreme je MIG 29 Fulcrum parirao zapadnoj konkurenciji.Koliko sad moze nisam siguran.Deluje mi da su se i Rusi u potpunosti okrenuli SU 27 Flanker familiji aviona i njenim novijim izvedbama.

tomy

pre 7 godina

@che Gevara, pozdtavljam tvoj rezon, kamo sreće da je više takvih. Mig29 je odradio svoje i već odavno se povlači iz upotrebe u Ruskoj armiji. Jedino kod mas još uvek traje fama oko njegove efikasnosti koja je iskreno pala na ispitu. Treba prwći ma Su 35 ili na zapadne avione : f35, f18SH, Eurofajter, Gripen N. Životi naših pilota nemaju cenu, oko toga ne sme biti kompromisa. (Dragan, 24. avgust 2016 19:37)

Treba preci na te samo da znas da na te trideset petice koje pominjes jos nisu presli ni Rusija ni Amerika a Eurofajter i Gripen sebi tesko moze da priusti jedna Austrija ili Holandija koja jedva da imaju po.par komada.

milan

pre 7 godina

@drekavac: apsurdno, ali ja se dobrim delom slažem s tobom. Ono gde različito gledamo je što ti braniš avion kao avion, a ja potenciram da je to u suštini nebitno. Avion je samo nosilac naoružanja koje treba da pobeđuje i gotovo. To što rusi nemaju recimo AMRAAM i jeste glavni nedostatak koji 29-ku diskvalifikuje za bilo kakvu lovačku upotrebu u XIX veku. Baš me briga kakvi su zmaj i motori, da li imaju podršku Avaxa ili čega god - gledaju se samo rezultati a statistika je tu neumoljiva: MiG 29 je lovac bez ijedne ratne pobede. Porediti ga sa F16 koji ima stotine oborenih protivničkih aviona je, već sam naveo, kao porediti mercedes i ladu.
O RD-33, radarima, piropatronima, kvalitetu izrade poslednjih decenija, indijskom fijasku i svemu ostalom drugom prilikom.

STEFAN

pre 7 godina

Sve cesce vidim kako se pominju rusofili i rusofobi. Ja iskreno ovu grupu pre delim na rusofili i mazohisti. Posto oni koji idalje guraju Ameriku prosto imaju problem u glavi i to je cist mazohizam.

Ali takodje je zanimljivo videti kako ce opet dovesti Srbiju do toga da kada se opet zapuca u celoj evropi mi prvo da imamo civilni rat da odlucimo skim cemo pa cemo tek onda da udjemo u rat sa evropom. Standardna srpska istorija i glupost.

Narod koji misli da je najpametniji samo nikako to i da dokaze.

dobar je samo AK47

pre 7 godina

Za sve ljubitelje miga-29: ovaj avion nikada i nijednom u svojoj višedecenijskoj istoriji nije pobedio u vazdušnom boju. Eto, toliko, a učestvovao je...
A kako su prošli naši migovi 99-e protiv f-16 to svi znate. Da smo imali sto aviona - svih sto bi nam oborili jer jednostavno: MiG 29 je loš avion, tačka. Irački migovi 29 su takođe uništeni do zadnjeg. Lep je za fotografisanje ali za lovačku borbu je slabo opremljen a takav autogol se u ratu ne prašta.
Još jedan detalj: motori sa 29-tke izdržavaju po 2000 sati pre generalke a sa f16 normalno guraju 5-6x duže, poneki i više. Ista priča o pouzdanosti kao kad biste poredili Ladu i Mercedes - na jednom autu se radi generalna na 100 hiljada a na drugom na milion. Pogodite koji je od njih ruski...

drekavac

pre 7 godina

@dobar je samo AK-47
A u kojoj to vazdušnoj bici su se susreli F-16 i podjednako dobro održavan i opremljen MiG-29? Kada su se zapadni avioni sukobili sa 29-kama, a da nisu imali brojčanu nadmoć i AWACS? I sami Amerikanci smatraju MiG-29 odličnim avionom. A da li je imao pobede u realnim uslovima pitaj istočnonemače pilote koji su se sukobljavali sa američkim u simuliranim duelima. Čak i sa oslabljenim motorima, MiG-29 je u bliskoj borbi potpuno dominirao, pogotovu u kombinaciji Šlem/R-73. U suštini, jedini problem za 29-ku su pod tim uslovima predstavljali AMRAAM-i, ali to su rakete, a ne avioni. Čak i zapadnonemački F-4 je bio u stanju da pobedi 29-ku kada je naoružan AMRAAM-om. Dakle reč je o raketama, a ne o avionima. Amerika naduvanu statistiku svojih lovaca duguje: A-asimetričnim ratovima protiv inferiornog protivnika, B-iskustvima odličnih izraelskih pilota protiv arapskih, koje je teško objektivno opisati, a ostati u domenu političke korektnosti. F-16 je odličan avion, tu nema šta, ali je svoju statističku suprematiju nad MiG-29 doživeo tek u vreme kada je opremljen AMRAAM-ima i unapređen na C verziju, počev od bloka 25. Baš bih voleo da vidim sukob MiG-29 protiv F-16 na nebu 1988. godine, kada je MiG imao R-73 i R-27, a F-16C samo AIM-9L. Pa još da nema AWACS-a da pomaže, nego "ferka" 1 vs 1. Jedina osnovana kritika na račun 29-ke je loš resurs motora. To je inače slabost ruske vazduhoplovne industrije. Sada su to unapredili, ali pitanje je koliko.

Che Guevara

pre 7 godina

@ RX

Pa kakve veze ima sto su nekad rakete R-73 bile najbolje kad su smesno malog dometa
za moderne avione (a volio bih da vidim i broj srusenih aviona u svetu s tom raketom),pogledaj malo na Tango six portalu izjave pilota koji imaju iskustva sa Ruskom tehnikom.Kod rusa na papiru sve super izgleda al u praksi zakaze,procitaj zadnju izjavu indijskog ministra obrane za mornaricke verzije MIG-29,radi se o relativno novim avionima a covek naglasava katastrofalnu zavrsnu kontrolu i stalne probleme sa motorima i elektronikom,zbog nekog kvara stalno im je prizemljeno 40% aviona.Tako da sam uvek za Gripen ili neku slicnu varijantu,recimo madjari su na konto kupovine Gripena dobili tvornicu Elektrolux usisavaca i zaposlili stotinjak radnika.Tako da ono sto se u pocetku cini skupo na duze staze se isplati,kroz vece sate naleta,efikasnije odrzavanje itd.itd.

Mike

pre 7 godina

Prelep avion.U svoje vreme je MIG 29 Fulcrum parirao zapadnoj konkurenciji.Koliko sad moze nisam siguran.
(laki78, 24. avgust 2016 20:02)
"U scoje vreme"?! Da li znas koje je to vreme? MiG29 je napravljen da parira americkim lovcima cetvrte generacije. U svoje vreme (sic) je imao veliki broj vazdusnih borbi sa americkimlovcima za koje je bio namenjen. Nikada nije ostvario nijednu vazdusnu pobedu. Bio je obaran mnogo puta (preko davdeset) od strane americkih lovaca u SAD i Izraelu. To je avion koji drzava kupi za jeftine pare da bi imala privid da joj nebo cuvaju lovci cetvrte generacije. Ali to je samo privid. Nikada nije odbranio nijedno nebo. U zavrsonm skoru sa zapadnim lovcima, svaki put je oboren a da nije znao ni sta ga je oborilo. Svaki oboreni MiG29 nije uspeo da se priblizi ni do granice vidljivosti americkim lovcima. Ni da se priblizu. Toliko o sposobnostima. Ali da je lep, jeste. prava baleruna. Takav je doduse i u vazdusnoj borbi. Kakav je to lovacki avion koji se nije ni priblizio protivniku, a naoruzan je raketama srednjeg dometa i dosta dobrim radarom. To je ono kao SAD protiv Srbije u basketu. Lepo igraju ali ne mogu ni da im pridju.

Hrvoje iz Zg

pre 7 godina

@Pametnjaković, F-16 bombarder??? HAHA Sjedi, jedan. F-16 je uvijek bio i bit će prvenstveno lovac. Projektiran i smišljen kao lovac, a nakon toga preuređen u višenamjesnski, mada mu je to sekundarni zadatak. Svaki ruski pilot, kada je pitan koji bi avion najrađe probali, je izjavio: F-16!!

Zeljko

pre 7 godina

Kad citam komentare , odusevim se znanjem prosecnog srbina o avionima , tehnici , i sl. Predlazem da svi vi znalci , napravite udruzenje pa kao " trust mozgova " napravite avion koji ce vas zadovoljiti. Ajde bre sto svako misli da moze biti mi istar ili selektor a sad vidim da mozete i avione da pravite koliko se razumete. Procitali ste poneki clanak o avionima a polemisete kao da ste vazduhoplovne akademije zavrsili. Cudo smo.

Stojko

pre 7 godina

@Veliki brat
Nijedan B117-a nije oboren u istoriji ratovanja, ali F117 jeste. Ali ni u kojoj vatijanti slucajno pronadjenom IC kamerom.

Revolucionar

pre 7 godina

@mug
Jel ti to porediš avione ruske i američke proizvodnje kojima su leteli irački piloti? Pa daj meni najbolji reli auto a neka u auto serijske proizvodnje sedne profi reli vozač, šta misliš ko bi pobedio?

Llewellyn

pre 7 godina

Nazalost, mi najbolje znamo koliko je MIG-29 los avion. Obarali su ih '99. sa 50 km udaljenosti. Zali boze onih pilota koji su izginuli. Oni su hrabro poletali u borbu isko su znali da nemaju sanse.

Posmatrac

pre 7 godina

@Stojko Krivi
@sremac
Obojica niste u pravu.
Jeste bio u pitanju MIG-25, inace najbrzi masovno pravljen lovac presretac. Amerikanci su vise bili sokirani cinjenicom da je za trup koriscen celik i zakovice, a ne recimo titanijum. Sto se tice "lampaske" tehnologije, kljuc nije otpornost na radijaciju, vec na elektro-magnetni puls koji nastaje eksplozijom nuklearne bombe (vidjeno u Matrix-u, na primer). Tako da bi i pilot preziveo. Potraziti "rainbow nuclear test"

Sapke

pre 7 godina

@krivi stojko

Kad već pričaš priče, onda nauči šta se stvarno dogodilo. Prvo Mig21 je u upotrebi od '59 godine. '76 Belenko je prebegao u Japan u MIG-u 25. Ono čime su Ameri ostali fascinirani, nisu bile nikakve lampe, već to da je avion napravljen od čelika i koliko ima svažne motore. Drugo, avion je u delovima vraćen brodom u SSSR.

maxim

pre 7 godina

Lock-on. Probajte kako stvarno izgleda upravljati avionom .
(Boj, 24. avgust 2016 17:53)

upravo sam hteo da kazem isto. igrao sam ga godinama. vrlo verna simulacija, cini mi se da je f 15 najlaksi za voznju. mada sa su-27 sam izvodio nezaboravne manevre iako palicom konstantno moram trimovati pomalo na dole

goran

pre 7 godina

@Sremac

Elektro mangentski puls, ili na engleskom E.M.P. Kada se visoko u orbiti detonira nuklearno oruzje dolazi do elektro-magnetskog pulsa koji unistava i sprzi sva integralna kola i tranzistore (ne mora uopste da sprzi ljude, zivoptinje i zgrade). Jedina elektronika koja je otporna na EMP su lampe i lampaska tehnologija. Poznata fora i Amerikancima i Rusima i svim ostalim nuklearnim silama.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_electromagnetic_pulse#Characteristics_of_nuclear_EMP

drekavac

pre 7 godina

Jedina teza koja zavredjuje paznju je MiG-29M2 (35) ili Gripen. Nesporno je da je Gripen najsirotinjskiji zapadni lovac. Rafal i Eurofajter su sposobnije i mnogo skuplje masine, osobito EF. Ipak, uz Gripena su Svedjani nudili i transfer tehnologije, sto je krajnje velikodusno i povoljno za kupca. Setimo se koliko je kod nas MIG 21 bolje prosao u eksploataciji jer se remontuje ovde. Ipak, ne treba zanemariti to da je MIG ipak i dalje dosta brzi, bolji u penjanju i ima veci plafon leta. Prica o elektronici je deplasirana, jer su Rusi tu nadomestili jaz, a uz MIG pravi kupac dobija i radar sa elektronskim skeniranjem, sto je dosta bolje nego mehanicka antena na Gripenu. Realno gledano, oba aviona su dobra resenja za nas, ali bih ipak blagu prednost dao MIGu zbog performansi i poznavanja aviona, dok je glavni adut Gripena transfer tehnologije.

infidel

pre 7 godina

Joj što me nervira kad se lupa o 29tkama - alo, to je lovac kratkog dometa i vrlo velike efikasnosti - druga ili treća linija odbrane u sistemu odbrane SSSR-a. Njegovo korišćenje kao deo sistema ima smisla u tim uslovima! Kao model aviona, ima fenomenalne manevarske sposobnosti i, za to vreme, neprevaziđene nišanske sisteme za ulogu koju obavlja, ali opet, to može da bude efikasno kada deluje kao jedinica sistema a ne kao flota od 10 aviona istog tipa koja brani državu od NATO. Stalno poredite sisteme sa jedinicima sistema, mešate babe i žabe. MIG29 vs bilo koji zapadni lovac jedan na jedan se neće desiti nikada! Uvek je i takav obračun, u realnim uslovima, deo sistema sa obe strane, navođenje, javljanje, ometanje, dometi, vreme bla bla... Apsurdno je pričati o tome da li je bolji ili je krntija - sistem u kom se koristi je bitan!

neutralni felsh

pre 7 godina

A Neutralni F., po obicaju u centar! Ovim komentarom, kao da si im "lock"-ovao avion. Mogu da zamislim da kad lupe minus, zamisljaju da krece projektil iz MiG-a prema nepozeljnim komentatorima! :)
(Gradjanin, 24. avgust 2016 18:49)


hvala, kolega gradjanin, sluzimo narodu, makar i kao staticna meta. kao nacija batalili smo igre odavno, narod sada zeli hleba i projektila. ako mozda i ponestane, narod sam nadje ;)

drekavac

pre 7 godina

@milan
Rusi imaju pandan AMRAAM-u u formi R-77. Danas se oružje testira mnogo bolje nego nekad, mogućnosti simulacije ratnih uslova su gotovo potpune. Nema razloga za sumnju u njihov kvalitet. Vimpel je forma sa dobrom reputacijom. Podrazumeva se da je uz MiG-29M2 u paketu i R-77, bez toga bi bilo besmisleno. Što se tiče argumenta da do sada nije imao nijednu pobedu, to je omiljena linija među političarima i fanovima koji drže postere na zidu. Mogućnosti aviona cene se po njegovim tehničkim karakteristikama, a ne po tome koliko je do sada aviona oborio. Na kraju krajeva, već sam pomenuo da je MiG-29 "oborio" mnogo protivnika u rukama istočnonemačkih pilota u simuliranim borbama. Takođe je imao i mnogo gubitaka protiv AMRAAM-a, tu nema šta, bez obzira na to ko je protvinik. Takođe, možeš da uzmeš kao primer i moj kuhinjski nož od 30cm. Ni on (srećom) nije imao nijednu pobedu, ali ga nikako ne bih potcenio. Naši piloti se nisu žalili na MIG-29, već na uslove eksploatacije i nemogućnost održavanja. Kao što sam već rekao, solidna sirotinjska alternativa je Gripen, ali isključivo zbog transfera tehnologije i političkih razloga. Objektivno gledano, odnos cena-performanse debelo favorizuje 29-ku u odnosu na bilo koji lovac četvrte generacije.

zeljko

pre 6 godina

Poljaci su vrhunski piloti na mig 29. Procitajte ili se raspitajte kako prolazi F 16 u duelu sa 29 kom. Posto cesto imaju trenazne letove i vezbe vazdusnih borbi sa clanicama nato. Ja nisam pilot , a ne razumem se ni u avione . Ali umem da citam sta sami nato piloti pisu o mig 29. Pozdrav svim strucnjacima . Za avione .