Četvrtak, 18.08.2016.

18:11

Poslovi koji u Srbiji donose i do 4.000 EUR

U Srbiji, u kojoj prosečna plata iznosi manje od 400 evra, ima i poslova koji pružaju mnogo veće zarade. Plate za neka zanimanja donose i 4.000 evra mesečno.

Izvor: 24.sata

Poslovi koji u Srbiji donose i do 4.000 EUR IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

Rale

pre 7 godina

Poslaničke plate su velike,barem u inostranstvu, da bi se osigurala samostalnost i nepodmitljivost. Kod nas je potpuno neizvesna sudbina poslanika posle mandata, pa je i to razlog što su laki u preletanjima.

dipl.ing.

pre 7 godina

Čak i u Srbiji tržište u IT sektoru funkcioniše. Ima raznolikih plata, kao i razlika u kvalitetu onih koji se time bave. Lično sam pre 8 godina napustio posao u Srbiji sa prijavljenom neto platom od 1000E pošto nisam mogao se dogovorim za više napustio sam firmu i otišao u inostranstvo. Sada sa 15 godina radnog iskustva zaradjujem oko 6.000E neto.
U Srbiji, moji prijatelji sa sličnim znanjem i iskustvom zaradjuju od 1.500-4.000E. Zavisi ko u kakvoj firmi radi, kako zna da se proda, itd. Pozdrav svim poštenim ljudima koji žive od svog rada.

Petar

pre 7 godina

Zao mi je sta citam. Preko 10 godina zaradujem novac online. Bilo je i do 1500 ili 1700 dolara mesecno. Da li je to IT? Ne znam,ali znam da koristim wordpress, editujem slike i govorim engleski. Nazalost,profit mi je drasticno pao jer sam bio naivan i poceo da razvijam nesto ovde umesto da se sam se drzao interneta. Ali radim sada na tome da povratim i kamo srece da vise nikada ne moram ovde nista da radim jer ovo je agonija. Logisticka,organizaciona, ljudska.

Inace, sustina kvalitetnog zivota je pasivna zarada. A ne da mislite kako ste super zato sto za neki iznos sedite vezani za stolicu. To je robija,i to vecina ljudi na zalost ne zna,dok ne proba suprotno. Recurring billing,sta god da radite, nadam se da sam barem nekoga malo usmerio.

Lola

pre 7 godina

Zašto novinari kada pišu o kontroli letenja nikad ne napišu da se ta agencija ne finansira iz budžeta Srbije nego Eurocontrol-a I da za njihove plate pa I sve druge troškove jedan jedini dinar ne ide iz našeg džepa?Srbiji kao državi se isplati da oni dobijaju što veće plate.Što se tiče CG, ide im 8% I to se Srbiji isplati.A što se tiče nepotizma, to je istina. Nemoguće je zaposliti se tamo bez veoma jake veze.
(Nenad, 18. avgust 2016 21:30)

Zato što je to za temu irelevantno, niko ne spočitava da oštećuju budžet. Ma kako da su finansirani, oni su u tu poziciju došli preko monopola koji im je ta ista država omogućila po prirodi stvari. Nisu privatna kompanija koja se za poziciju izborila na tržištu medju konkurencijom. Nisu u sistemu Eurokontrola zato što su lepi i pametni nego zato što su jedini. A pošto zaradjuju od monopolističkog eksploatisanja prirodnog resursa države Srbije (kontrola vazdušnog prostora), dužni su da ne budu zatvorena nepotistička tvrdjava.

Nenad

pre 7 godina

Direktor prodaje u firmi u kojoj radim ima platu 3.000 eur s' tim da u toku godine mora da proda robe najmanje 5.000.000 eur. Za sve preko te cifre dobija godišnji bonus pa na kraju godine izađe na još dve do tri plate. Naravno, gazdi je zaradio svoju zaradu puta deset. Prema tome, može i u Srbiji dobro da se zaradi samo treba znati svoj posao i vredno raditi.
(Bilja, 18. avgust 2016 19:53)
Al je neko tog tvog direktora prevario, dakle njegov provenat je manji od 1 % , ja radim u usluznoj delatnosti i procenti su naravno veci nego u prodaju, uz to radim u Kanadi pa mi bi sve zvuci suludo.
Imam samo jedno pitanje , sta covek koji moze i ume da proda robe godisnje za 5 miliona radi sa tricavih 35 hiljada ?

dule

pre 7 godina

(Cirilo, 19. avgust 2016 09:22)

Evo ja radim u IT-u već 10 godina, stan sam nasledio a vozim auto od 3000 EUR. Plata oko 1000 EUR. I da, imam comfort zonu kako ti kažeš, radim 8h dnevno (tek ponekad prekovremeno ili neka intervencija) i posle toga manje-više mogu da zaboravim na posao do sledećeg dana.

Ono što ti ne razumeš je sledeće: ne žale se ljudi toliko na plate već tvrde da je ovih minimalno 700 EUR čista laž. 700 EUR minimalna plata znači da to dobija početnik i to za bilo koji posao u IT a to nema nigde u Srbiji.

To je LAŽ.

Inače, IT je mnogo širi pojam od programiranja. Ima tu mnogo programera (imamo gomilu firmi za outsourcing), ali ima i sistem administratora, db admina, mreže, ... a ima i servisera. I to je IT, a sumnjam da serviseri i posle deset godina iskustva imaju 700 EUR platu (možda i grešim, ali sumnjam).

IT Menadžer

pre 7 godina

Gubimo po nekoliko projekata mesečno, samo u mojoj firmi, jer ne možemo da nađemo ljude. Na oglas za juniora se jave dva ili tri kandidata, seniora isto tako.
Problem takođe predstavlja i to što se klinci upuštaju samo u one tehnologije koje su trenutno hype. Jednom prilikom nam je klijent iz SAD tražio 37 Erlang programera, za dugoročni projekat. U Srbiji nema 37 ljudi koji su čuli za Erlang.
Da zaposliš iOS/OSX programera? Nema šanse, ni za koju platu. Svi koji to rade imaju svoje firme i rade isključivo kao podizvođači.

Za one koji pametuju o kontroli letenja nekoliko informacija:
1. Da bi neko postao kontrolor letenja, mora da prođe iste zdravstvene kriterijume kao i za vojnog pilota.
2. Kontrolore letenja u Srbiji i Cg plaća Evropska kontrola leta, sa tim država Srbija nema ništa.
3. Kontrolor letenja odgovara za avion i 150-250 putnika u njemu. Obzirom na veličinu teritorije koju pokriva, ima svega nekoliko minuta da ga bezbedno prevede preko svoje teritorije ili dovede do aerodroma, a zatim omah preuzima sledeći.
4. Nema problema, smanjite im plate, pa će se pokupiti i otići u inostranstvo a vazdušnim saobraćajem iznad Srbije će upravljati Hrvatska ili Bugarska kontrola leta.

sdf

pre 7 godina

@ stefan : evo ovako to nekako ide. ja zaradjujem oko 5-6000E, moj brat nesto malo manje, cale oko 1500E, moji drugari od 1000E do 2500E... tako da pokrijemo vas koji radite u shop&go. Ne mozes ako ne znas nista da radis, da ocekujes u propaloj zemlji kakva je Srbija, da te neko puno placa... Takvih kao ti ima verovatno 1000000 koji cekaju da se prijave za taj minimalac....

ime

pre 7 godina

(Nenad-EU, 18. avgust 2016 19:09)

Moji drugovi hirurzi imaju duplo vecu platu od kontrolora letenja...prodajom viskija i parfema koje dobijaju.

sdf

pre 7 godina

@ Cirilo : "vozim mercedesa" ? Au brate ne brukaj struku, bolje cuti... Ti si verovatno od onih mrava koga gaze i placaju 1700E, a on vozi mercedesa i najveci baja u selo... hahaha

mrmlj

pre 7 godina

@(mikojed, 19. avgust 2016 00:13)
pa dobro, logicno je da imas na osnovu cega da trazis toliku i toliku platu.
to nije ograniceno samo na juniore, i seniori mogu da dodju i kazu da hoce platu od 4.000 koliko se pominje u ovom tekstu ali mora da je zasluzi znanjem, trudom i radom.
ako nemas zavrsen fakultet i, jos bitnije, nisi se dobro pokazao, dobar je rezultat ako uopste dobijes posao.
na kraju krajeva, odradi godinu dana za 300 evra pa promeni posao. mnogo je lakse sa iskustvom.

@(S70, 19. avgust 2016 09:27)
da makar otvori profil na linkedin-u ili nekoj slicnoj mrezi, i vukli bi ga za rukav.

@(stefan, 19. avgust 2016 09:10)
radnici na pumpi, u prodavnici, nocni cuvari i sl. nigde na svetu nemaju velike plate, pogotovo ne u zemlji gde je nezaposlenost 30%. doduse, u sredjenijim drustvima se od tih plata moze ziveti.
sto se tice "ne znam nikoga sa platom vecom od 35.000", ja mislim da ne znam nikoga sa platom manjom od toga. znam ljude koji su radili za manje, ali su vremenom napredovali i zasluzili vece pare.

boris

pre 7 godina

Mislim da je ovo zabluda... Mozda ta plata ali sa barem 6 godina iskustva, mozda bolje sa 8 godina i vise. Ovi ljudi sto komentarisu o fakultetu je to sto i ja kad sam zvarsio faks pa sam zaradjivao 200e dok ne naucis posao tako 2 godine onda drugi posao 500e pa nadalje. Fakultet jedino garantuje da znas da ucis ne garantuje znanje a u IT-u se racuna znanje a ne kvalifikacije. Najbolji programeri koje ja znam su ljudi koju su obrazovani i koji su u tome da kidaju a ne zbog para. Pare su dosle kao bonus kad dobro radis i puno znas. Inace u Beogradu, ne znam za sire, je jako tesko naci nekog ko zna i ima iskustva u IT-u vecina ljudi sa kojima sam pricao za posao i ne zna toliko kao sto se predstavljaju da znaju i jedina ogorman vecina koji su apsoluti pocetnici.

Dragan

pre 7 godina

Posao u IT-u, opis razgovora za posao. Stručni deo smo završili, hajde sad da razgovaramo o plati. Vaša željena plata? 400 eura. Znate to je mnogo za početnika u javi. Da slažem se ali ja sam veoma uspešno prošao vaše testove o stručnoj osposobljenosti, znači da imam znanje juniora početnika, osim toga imam završen fakultet. Jeste ali Vi imate privatan fakultet a to nije garancija da ste dobili neophodan minimum u vašem stručnom obrazovanju. A vaši testovi koje sam uspešno prošao? Vidite mi u principu ne primamo diplomce sa privatnih univerziteta nema veze što je akreditovan ali u vašem slučaju napravili bi izuzetak. Naravno ako pristanete za platu od 250 eura i 50 satnu radnu nedelju, za početak.

Marko

pre 7 godina

U It-u i nema bas toliko posla koliko se istice, mnoge firme samo ponavljaju oglase, ocenjuju i testiraju kandidate i onda kao prave bazu podataka.
Plate u domacim IT firmama su ocajne i jos kasne jer zavise od eksternih klijenata kojima razvijaju softver. Malo je IT prenapumpan da se mladima zamazu oci.

Mufljuz

pre 7 godina

Ovi sto savetuju da u "tim godinama" nema problema promeniti posao ocito nemaju neko iskustvo. Mogu promeniti ali za istu platu! Koja je onda svrha promene posla? Ova je vlada poslodavcima dala odresene ruke - zar se ne reklamiraju kao drzava pametnih i obrazovanih ljudi koji malo kostaju?
I nije u IT-u jedino biti programer (kako vecina ovde misli) ... a posle toliko staza u IT-u otici nazad na mesto programera je kao kada bi ste specijalisti lekaru ponudili da bude lekar opste prakse.

Cirilo

pre 7 godina

Radim u IT sektoru skoro 5 godina. Plata 1700e. Kupio sam stan, vozim mercedesa, putujem gde hocu i kad hocu.

Jake su plate u IT-ju za one koji hoce da rade. Ali onda radno vreme od 8 sati i nije uvek 8 sati.

Tako da vi koji imate male plate, odvazite se, dajte otkaz, idite radite u nekoj privatnoj kompaniji i zaradite novac.

Sto bi rekli napustite svoju komfort zonu :)

hiavata

pre 7 godina

Kakva nebuloza ova cifra za IT...
(kafu, 18. avgust 2016 22:42)

Pa mora biti nebuloza kad je neukima sve vezano za racunare IT. Isto kao kad bi pilota prekookeanskih letova i onog na mopedu sto razvozi brzu hranu strpao pod isti naziv, vozac, jer oba opravljaju masinama sa motorom i dolaze od tacke A do tacke B.

Jos bolji su mi ovi sto komentarisu kako godinama rade u IT-u ili su java programeri a ne mogu da nadju posao za 400eur. Java programeri su trenutni najtrazeniji programeri u svetu a i kod nas. Nisu najvise placeni ali jesu trazeni. Samo neko ko je kompletno nesposoban nece uspeti da nadje posao u toj bransi.

SoftIng

pre 7 godina

@moje iskustvo i njemu slicnima: tako male plate u IT industriji i nemogucnost nalazenja bolje placenog posla imaju samo jaaaako losi i netalentovani inzenjeri. U firmi u kojoj ja radim pocetna plata za juniore (bez radnog iskustva) je nesto vise od 500 evra, a pri tom vecina primljenih su sasvim prosecni inzenjeri... Pri tom, moja firma bas i nije konkurenta drugim firmama po pitanju visine plata. Imam prijatelje programere koji zaradjuju i po nekoliko hiljada evra... tako da ako zaista mislite da ste talentovani i vredite vise, sredite taj CV i saljite ga na sto vise adresa.

flyer

pre 7 godina

Kobster,
nije ni cudo sto tvoja zena ne moze da nadje posao...Ako joj nije palo na pamet da klikne na sajt SMATSA-e onda i ne treba tamo da radi.
Ali evo, da ne kazes da sam drzak, stize pomoc...
http://www.smatsa.rs/Cyr/Konkurs.aspx
Inace, ako se kaze da je prosecna plata oko 3200eur to ne znaci da su sve plate, kako naslov nepismenog novinara kaze, od 3000eur. Ima tu i mnogo manjih.

stefan

pre 7 godina

Da li moze neko da mi navede a gde je to plata 46.000...ja sam radio na pumpi Eko za 24.000 dinara..moja supruga radi u shop&go ima 26.000 dinara...moj drug radi na obezbedjenju ima 22.000.. zena od mog druga ima kako gerontolog 25.000..itd itd..niko u nasem naselju nema vecu platu od 35.000 i sad mi recite a gde je taj prosek od 46.000...mozda u jugoimport sdpr...dajtw bre..koga oni lazu..

S70

pre 7 godina

@molim

Pa ako već imaš toliko znanja i iskustva, a radiš za tih 700 i kusur, postavlja se pitanje - šta nije u redu? Čekaš da te neko povuče za rukav i ponudi bolje plaćen posao? Ili je nešto drugo u pitanju?

sdf

pre 7 godina

@Profesor Doktor Magistar Kosarke : U Briselu i EU parlamentu je jos gore, dakle nije samo u Srbiji... a koga to briga, bitno je kako je u nasem selu i tako mora biti u celom svetu...

;)

pre 7 godina

Radno mesto narodni poslanik ne postoji, to je listopadna funkcija, poput predsedničke, premijerske, savetničke, ministarske...Na jugu se ne biju ko će na poslaničku listu, nego ko ostaje na lokalu, jer poslanik sa juga dnevno svojim kolima pređe više od 500km, uništava auto, plaća održavanje, putarinu, nema službeni mobilni, nema piće na poslu za dž, nema kafanu za dž, poput svih ostalih funkcionera. Isplativije je biti levo smetalo na lokalu, imaš službeni auto, telefon, rad u komisijama, nakupi se više nego što poslaniku ostane...Kada upadneš bilo gde na lokalu, ostaješ na neodređeo tu gde si se uvalio, a poslanik nema takvu mogućnost.

ScalaDev

pre 7 godina

Ajde kolege da se ne lazemo, svaki programer koji radi za manje oda 1200 evra u Srbiji je ili teska neznalica ili apsolutni pocetnik ili lud. Sada sam u Palo Altu i zaradjujem oko 170 hiljada bruto bez bonusa u Srbiji sam pre dve godine zaradjivao 2 hiljade mesecno cisto.

Kosta

pre 7 godina

Malo je nabacan ovaj članak, a tek način obračuna plate instruktora.... ako radite po ceo dan, uz individualne treninge, kada je sezona i lepo vreme možda namaknete 1000€!?
Što se tiče IT sektora, informacija je netačna, početna plata uglavnom se odnosi na početnike i daleko su niže, kada preuzimate zaposlenog sa iskustvom, uglavnom se o plati pregovara, i stvar je pojedinca i potreba kompanije, kakve veštine i sertifikate poseduje, iskustvo...
Poslovi u IT sektoru zahtevaju dosta predanosti i posvećenosti kada se prebaci cifra od 700€, prekovremeni rad, fleksibilno radno vreme, intervencije sa godišnjeg odmora.... s tim da se podrazumeva da ste dostupni na mobilnom i van radnog vremena...
Ovo ne zvuči kao problem ali ako ste u tome godinama, pored usavršavanja i drugih obaveza može postati neizdrživo.
Uobičajeno je da u kompaniji gde radi više IT inženjera, svi imaju različite plate, zavisno od veština, statusa, preporuke, veze.... a rade naizgled isti posao!

Pogan

pre 7 godina

Sto se IT-a tice, plata tu zavisi od vise faktora, ali neke stvari su vrlo izvesne pa cu ih ovde navesti.
1) Strane kompanije koje posluju u Srbiji u 90c/o slucajeva daju znacajno vece plate za sve pozicije nego domace firme. Te sto nude plate kao nasi zaobidjite, jer su po pravilu robovlasnici koji ce vas kostati zivaca i vremena.
2) Osim gore navedenog, plata zavisi i od toga sta znas, ali i bas dosta od toga koliko dobro umes da se "prodas". Naravno, sto se cifre tice svaki poslodavac u glavi ima neki limit, ali ne treba da prihvatite da radite za kikiriki posebno ako znate nesto u ovoj bednoj Srbiji gde konkurencije u tom smislu trenutno ima vrlo malo. Verujte da su oni toga vrlo svesni.
3) Nisu svi u IT bransi programeri, niti je programiranje nesto cime se morate baviti da bi ste radili u IT-u.

Vracarac

pre 7 godina

IT za 700 evra?? pa ti lezelebovici nece da ustanu iz krebeta za te pare. Vi, koji ste u toj industriji, ili mislite da se bavite tum poslom, a imate manje od ove sume, znaci da nemate pojma! Pitajte klince koji ubijaju, koliko zaradjuju. A plata ima od 20k do 1m mesecno..ako ste ucili, trudili u zivotu, borili..sada uzivate. Nema sedenja po kafanama , zavrsavanja srednjih skola i ocekivati da vam pare padaju s'neba. Prodajte se stranim kompanijama i dokazujte se!

Cammi

pre 7 godina

@moje iskustvo

isti slučaj i kod mene.
U NS-u je katastrofalna situacija povodom toga, svelo se na to ko koga poznaje.
Ja konkurišem za neku poziciju i dobijem odgovor nemam dovoljnog IT background-a. a neka osoba što je dobra sa tim istim HRom prođe sa daleko slabijim znanjem, i to glatko, pri čemu sam joj ja pokazivao.
A gde steći to iskustvo?
Baš mi se smučilo, napravili su mi neki fenseraj od svega toga....

ekonomik

pre 7 godina

"Greška hirurga jedan nastrada greška kontrolora nastrada gomila ljudi to je ipak puno stresnije zanimanje" - I kad pogreši vozač autobusa pa autobus sleti u provaliju nastrada gomila ljudi. To znači da kontrolor leta ima odgovornost, a samim tim treba da ima i platu, kao vozač autobusa u zemlji u kojoj radi.

Milan

pre 7 godina

@ moje iskustvo
Ja zbilja ne znam gde vi to radite i sta tacno radite u IT sektoru sa tom platom??? Jedino su u državnom sektoru u IT u takve plate ali realno tu se maltene nista ozbiljno ni ne radi. Probajte sa stranim firmama u Srbiji. Ako ste toliko stručni kako pišete firme ce se otimati oko vas. Ja radim već 14 godina u IT sektoru, programer sam, radio na raznim programima, zadnjih 4 godine sam na mobilnim aplikacijama. Počeo sa 450 evra sad imam 2500. I taj pocetak sa 450 evra je bila drzavna firma gde nista nije moglo da se nauci i usavsava. Samoinicijativno sam ucio iz knjiga i sa interneta i na prvom sledecem poslu sam imao pocetnu platu 700 evra koja je rasla za 6 meseci na 850 evra. Prosao razne intervjue i testove. Od tada je sve krenulo super. Promenio 6 firmi za to vreme- 14 godina. Stalno pristizu nove ponude od raznih firmi da radim za njih. Sto vise menjas vise ucis , stices iskustva na raznim projektima. Ko se od početka zakopa u samo jednu firmu on ce ostati bez većih znanja a i sa malom platom. U firmi gde ja radim početnici imaju oko 700 evra dok mi sa iskustvom svi imamo izmedju 1400-2800 evra, zavisi od znanja i iskustva.I u prošle dve firme ko god je radio bar 2 godine imao je 1000 evra. Al naravno imam jednog kolegu koji se zakopao u jednu firmu i on godinama ne mrda, ostaje na 700 evra godinama. Al isto tako ne mrda ni sa znanjem i iskustvom. Ne uci nista novo ne usavrsava se. Da mu pukne ta firma ne bi mogao naci posao godinama.

neko tamo

pre 7 godina

Kao prvo i prvo da se razumemo ne postoji fakultet za pilota, a jos manje drzavni u Srbiji. To sto se zove akademija u Vrscu ne znaci da je fakultet. To ima u Americi ali ne i kod nas.

mrmlj

pre 7 godina

Iz licnog iskustva, pocetna plata u IT-u u srbiji je oko 500€ uz mogucnost relativno brzog rasta. to je moje iskustvo i iskustvo mojih kolega sa fakulteta. garantujem da komentator sto je napisao da sa 32 godine staza radi za 350€ i kuka kako ne moze da promeni posao nije posteno ni probao inace bi nasao nesto za MINIMUM duplo toliko para ako je ista naucio za tih 32 godine. da ne pominjem ovog sto misli da zna za vise od juniorske pozicije ali jos nije uspeo da se "zakaci za taj IT sektor". bas bih voleo da cujem u kojim su mu to firmama zakolutali ocima kad je trazioplatu od 400-500€ za poziciju java junior developera.

milan

pre 7 godina

Ako je neko "IT strucnjak" i radi godinama za neku drzavnu firmu za 350 eura pored interneta gde bi opusteno mogao da nagura par hiljada radeci za inostrane klijente, onda je taj ili nesposoban i ne zasluzuje vise ili jako lenj.

Sloba

pre 7 godina

@ moje iskustvo
Da ja vodim IT firmu i da mi dodje programer na razgovor za posao i proceni svoj rad na 400 -500 evra nikada ga ne bih primio. Cim tako malo vrednuje svoj rad onda ne vredi ni toliko .Odmah bih pomislio da taj nema pojma da radi. Mozda je u tome vas problem ,sami sebe ukopavate trazeci tako male pare,mozda prevrcu ocima jer trazite malo a ne puno. Sami sebe tako diskreditujete. U firmi gde ja radim pocetnici traze oko 700 evra a mi sa iskustvom imamo 1500-2500 evra kako ko. Osim ako radite u drzavnom sektoru onda razumem te plate . Ali onda sigurno nemate ni znanje ni iskustvo , jedan drugar tamo radi al to sto on radi to bi znao i laik da uradi.

Reka Sava

pre 7 godina

Realno u IT sektoru ima dosta njih koji su sa platama od 2000-3000 eura....
Vrlo retko sretnem neke koji rade u IT-ju a da su na 700e to samo ili pocetnici ili tehnicka podrska.

simke

pre 7 godina

samo beda radi za platu cak i ako je plata 4000 evra. Bogate ne rade za platu vec drugi rade za njih. Kostic zaradi 4 hiljade evra za sat vremena.

Savanova

pre 7 godina

LOL pa sta znaci ovo minimum za IT. Tako isto mozete da kazete minimum 200 eura za pekara pa sigurno ce ispasti vise od toga. Trebali ste barem prosek da napisete 1500e i ok.

Savski Venac

pre 7 godina

Licno radim kao network (CCIE) remote za firmu iz Kalifornije u Beogradu. Oko $9.000 mesecno ali mi od toga uzmu za porez 45% i jos 15% kad ja moron hocu sve legalno.

Mikiriki

pre 7 godina

Citam komentare ovih IT-evaca (prvenstveno programera) i u neverici sam. Ukoliko mislite da niste dovoljno placeni vi lepo dajte otkaz i freelance sajtovi, oprobajte se na globalnom trzistu. Tu ne samo da cete morati da budete programer vec i dobar prodavac svojih usluga, pa da vidim kada posaljete preko 30 ponuda a dobijete jedan ili ni jedan posao, a saljete ponude po ceo dan. Ako imate vestine i smisla neba vam je granica!

Moje iskustvo dizajnera je da sam nakon dve godine usao i u vode marketinga, trenutno imam dva stalna klijenta (dizajn, jednog sam nasao putem freelancera a drugog na nekom sajtu malih oglasa) i jedan freelance full time posao (koji je 50% marketing a 50% dizajn) plata je od 800 do 1300$. Jos uvek ulazim u marketinske vode i verujem da cu nakon godinu dana imati platu do 2000$. Svaki dan odvojim barem 1-2h na slusanje audio knjiga ili citanje nekih clanaka ili radjenja tutorijala. Ucinite sebi uslugu i barem se finansijski izopstite iz ovog ludackog drustva, nemojte da zavisite od raznih gazdi i gazdica!

Gishka

pre 7 godina

Bicu direktan. Vi iz IT-a koji radite za manje od 700e, iskreno nijeste bas dobri u tom poslu. Iz licnog iskustva, proscecan developer (mislim na sebe) je placen bar 900+ eura. Jako dobar developer moze da racuna na 1500+ eura. Vrhunski developer moze da uzme mapu i bira gdje ce da radi za mnogo dobre pare. IT je kao sport. Talenat + rad. Ako si zavrsio fakultet za IT uopste ne znaci da si dobar u tome. Tacka.

antibiotik

pre 7 godina

programeri seniori, koji rade iz srbije za strane firme, imaju tih 4 soma, ali njih nije mnogo. ne znam sta i kome treba da pokazu ove (dez)informacije??

ivica

pre 7 godina

Posle 18 meseci rada u domaćoj IT firmi sam došao do 1400€, a počeo sam sa 500€. Trud, rad, učenje svakog dana i po koji zdravstveni problem vezan za struku. Kolege seniori bez problema zarade preko 2000€ mesečno.

Voodoo

pre 7 godina

Samo ste zaboravili da napomenete da vecina poslanika ucestvuje u odborima i dobija dnevnice, kao i da radi jos ponegde, vode privatne firme i sta jos ne, sve to bez ogranicenja.

Ljuba

pre 7 godina

Gde nadjete ove stručnjake sa tim izjavama? Kopiloti u evropi zaradjuju od 1500-2000€ ako imaju sreće pošto veliki broj njih čak plaća da bi leteli a platu uopšte ne primaju. I to je sve češća pojava i postaje praksa u sve većem broju kompanija. Plati da bi leteo, to je moto. I onda kad potrošiš 100.000-150.000€ tek onda možeš da juriš posao sa platom. I onda ponovo dodjemo na tih 1500-2000€ u većini evropskih kompanija, ne računajući nacionalne kao Air France, British i Lufthansu jer tamo i onako ne moze da se udje ako nisi francuz, englez ili nemac.

mikojed

pre 7 godina

u itju je pocetna plata 500 evra ako ste dosli da trazite posao za zavrsenim fakultetom iz it-ja i dobro ste se pokazali. inace mozete da ocekujete oko 300

Alessandro Florenzi

pre 7 godina

Sto se tice IT-sektora. Sve je ISTINA!!!
Samo ne u Srbiji XD. Imam brata koji je u Istanbulu i tek je zavrsio programerski fakultet I odmah se zaposlio ima platu 2.000 Turskih Lira tj. oko 700e.

Evroskeptik

pre 7 godina

Najvise se isplati narodni poslanik! Ne treba ti nikakva obuka, skola, pamet. Na poslu mozes da citas novine, spavas, igras igrice na telefonu i jedes u skupstinskom restoranu skoro za dzabe!!! I za sve to jos i dobijes 850 evra mesecno!!!

Zivimo u letecem cirkusu Montija Pajtona

pre 7 godina

Info iz prve ruke, kopiloti u Er Srbiji imaju 1.800 evra i zbog toga ih oporezuju kao ekstraprofitere... sramota! Isti posao u firmi-majci u Emiratima se placa 15.000 dolara mesecno.

молим

pre 7 godina

Докле ћете више да лажете народ за те плате од минимум 700 евра ?!? Лично сам у ИТ-ју од раних осамдесетих, имам невероватно пуно знања и искуства па једва имам тих 700 и кусур !!! Не причајте народу бајке јер ће неко и поверовати у то а када буде схватио како стоје ствари грдно ће се изненадити ! Да, просек примања јесте већи него у другим струкама али у србији ту нема незнам каквих пара осум ако нисте власник неке успешне фирме а онда је ионакнебитно чиме се бавите !!!

Profesor Doktor Magistar Kosarke

pre 7 godina

Dakle u Srbiji imaš 2 "prosečne" plate ako prodaješ maglu odnosno 850eur. Ako pošteno radiš, doprinosiš društvu i državi, onda imaš duplo manju platu od prosečne. Sramota me je koliko nam dobro ide.

Gale

pre 7 godina

@Kobster. Već stoti put čitam kritike na račun "novinara B92" ispod tekstova koji vema jasno navode IZVOR. Dakle, ljudi samo prenose tekst sa drugih portala, kao što i ovi prenose sa B92 i tako ukrug. U ovom slučaju: 24 sata. Da li je moguće da toliki broj ljudi to ne vidi i ne shvata? Da se razumemo, i to moderno "link novinarstvo" je za punu osudu i po meni isto ne bi trebalo da ima mesta na ovome što je nekad bio ozbiljan portal. Ali to je već druga tema.

WakeUpSheeple

pre 7 godina

"IT sektor – minimum 700 evra"  
LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni. 
(mufljuz, 18. avgust 2016 19:09)
Pocetna je 700e, a svi ti koji rade u drzavnoj u it-iju nisu programeri nego neki preko veze

Nenad

pre 7 godina

Zašto novinari kada pišu o kontroli letenja nikad ne napišu da se ta agencija ne finansira iz budžeta Srbije nego Eurocontrol-a I da za njihove plate pa I sve druge troškove jedan jedini dinar ne ide iz našeg džepa?
Srbiji kao državi se isplati da oni dobijaju što veće plate.
Što se tiče CG, ide im 8% I to se Srbiji isplati.

A što se tiče nepotizma, to je istina. Nemoguće je zaposliti se tamo bez veoma jake veze.

moje iskustvo

pre 7 godina

Kada sam na intervjuu za posao (Java Junior) zatrazio 500 evra platu ljudi su prevrtali ocima. Inace mislim da imam vise znanja od juniorske pozicije, ali sam u ocaju snizio sve kriterijume ne bi li se bilo kako zakacio u taj IT sektor.
Kada me sada pitaju na intervjuu za koje bi pare radio, ja kazem 400 evra, i opet slaba vajda za zaposlenje.
Jos malo, pa cu najverovatnije dici ruke od trazenja posla u tom IT sektoru, posto se mora od necega ziveti, a konkurencija je zestoka i veoma brojna, a i stvarne potrebe za tim kadrovima su daleko manje od onoga koliko se o tome prica. Jedina stvar koja me i dalje tera da tu pokusavam je ogromna kolicina rada i truda koji sam ulozio u svo to ucenje te materije, pa mi se ne odustaje tako lako.
Ovo vam je stvarna informacija, bez foliranja, iz mog licnog iskustva. A vi verujte u novinske clanke, reklamne clanke i u sta god zelite.
Ovaj tip sto vam je napisao da radi u IT-u za 350 evra, vas nista nije slagao, verujem mu sve od reci do reci sto je napisao.
Naravno, imate vi azdaje koje tu rade i za 2000-3000 evra platu, al 97% vas nikada nece biti azdaja cime god da se bavi, nego ce uglavnom imati nekakve osrednje kapacitete (eventualno malo naprednije).

Paul Kersey

pre 7 godina

Када би се упоредило радно време и плата, сигурно би посланички сат рада испао најскупљи!(Милош, 18. avgust 2016 18:36)

Poslačnički sat rada? Kog rada?

as

pre 7 godina

@kobster Konkurs za kontrolore je bio proletos i bilo je na svim medijima, školovanje je samofinansirajuće, a cena je oko 30 000 eura, a može i na kredit.

nikola

pre 7 godina

u lufthansi piloti koji su pred penzijom imaju 27hiljada mesecno.. od toga kad se plate razna cuda drzavi ostane nesto vise od polovine za zivot

paja

pre 7 godina

LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni.
(mufljuz, 18. avgust 2016 19:09)

Zasto nema sanse da promenite posao u tim godinama? Znate da radite ili ne? Za kvalitetnog programera uvek ima posla, moze biti i deda.

Milun

pre 7 godina

"IT sektor – minimum 700 evra" 
LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni.
(mufljuz, 18. avgust 2016 19:09)

A što nema šanse da promeniš posao? Ako si savetnik, to znači da si baš stručan, realno plata preko 2000€. Počni da šalješ CV.

Nenad-EU

pre 7 godina

Ovo iz kontrole su baš precenjeni. Slažem se ja da je to stresan i odgovoran posao ali isto važi i za hirurga koji u Srbiji ima 4x manju platu.

mufljuz

pre 7 godina

"IT sektor – minimum 700 evra"
LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni.

Bilja

pre 7 godina

Direktor prodaje u firmi u kojoj radim ima platu 3.000 eur s' tim da u toku godine mora da proda robe najmanje 5.000.000 eur. Za sve preko te cifre dobija godišnji bonus pa na kraju godine izađe na još dve do tri plate. Naravno, gazdi je zaradio svoju zaradu puta deset. Prema tome, može i u Srbiji dobro da se zaradi samo treba znati svoj posao i vredno raditi.

Nebojša

pre 7 godina

Ovo iz kontrole su baš precenjeni. Slažem se ja da je to stresan i odgovoran posao ali isto važi i za hirurga koji u Srbiji ima 4x manju platu.
(Nenad-EU, 18. avgust 2016 19:09)

Greška hirurga jedan nastrada greška kontrolora nastrada gomila ljudi to je ipak puno stresnije zanimanje.

Милош

pre 7 godina

Када би се упоредило радно време и плата, сигурно би посланички сат рада испао најскупљи!

Kobster

pre 7 godina

Zasto je B92 prestao da se bavi pravim novinarstvom? Lepo ste napisali prosecnu platu u kontroli leta, slazem se i da ti ljudi treba da imaju visoke zarade zbog izuzetnog stresa i ogromne odgovornosti sa kojom se susrecu. Ali zasto ne istrazite kada je kontrola leta objavila poslednji konkurs za posao? Naravno, u isto vreme mozete videti i koliko su ljudi primili u poslednjih, recimo, 5 godina i videti da nesto nije u redu. Tamo, ako nisi treca generacija kontrolora, nemas nikakve sanse da dobijes posao. Sticajem okolnosti, moja zena je na dokrtorskim studijama na Saobracajnom, smer avio saobracaj. Posao u struci ne moze naci naravno, ali oglase uporno proverava od pocetka osnovnih studija, i NIKAD nije videla konkurs za posao u kontroli leta. Zasto? Nije to njihova privatna svojina, svaki gradjanin ima jednako pravo da se bori za to radno mesto (naravno ko ima realne kvalifikacije).

pitalica

pre 7 godina

Jedno pitanje zasto mi nemamo samostalnu kontrolu letenja nego je ona zajednicka sa Crnom Gorom. I da li delimo zaradu od letacke skole u Vrscu i preleta u Srbiji i Crnoj Gori 50 % Srbiji a 50 % Crnoj Gori. Ako je tako onda je Srbija u velikom gubitku zarade.

Kobster

pre 7 godina

Zasto je B92 prestao da se bavi pravim novinarstvom? Lepo ste napisali prosecnu platu u kontroli leta, slazem se i da ti ljudi treba da imaju visoke zarade zbog izuzetnog stresa i ogromne odgovornosti sa kojom se susrecu. Ali zasto ne istrazite kada je kontrola leta objavila poslednji konkurs za posao? Naravno, u isto vreme mozete videti i koliko su ljudi primili u poslednjih, recimo, 5 godina i videti da nesto nije u redu. Tamo, ako nisi treca generacija kontrolora, nemas nikakve sanse da dobijes posao. Sticajem okolnosti, moja zena je na dokrtorskim studijama na Saobracajnom, smer avio saobracaj. Posao u struci ne moze naci naravno, ali oglase uporno proverava od pocetka osnovnih studija, i NIKAD nije videla konkurs za posao u kontroli leta. Zasto? Nije to njihova privatna svojina, svaki gradjanin ima jednako pravo da se bori za to radno mesto (naravno ko ima realne kvalifikacije).

Милош

pre 7 godina

Када би се упоредило радно време и плата, сигурно би посланички сат рада испао најскупљи!

Milun

pre 7 godina

"IT sektor – minimum 700 evra" 
LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni.
(mufljuz, 18. avgust 2016 19:09)

A što nema šanse da promeniš posao? Ako si savetnik, to znači da si baš stručan, realno plata preko 2000€. Počni da šalješ CV.

paja

pre 7 godina

LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni.
(mufljuz, 18. avgust 2016 19:09)

Zasto nema sanse da promenite posao u tim godinama? Znate da radite ili ne? Za kvalitetnog programera uvek ima posla, moze biti i deda.

Nenad

pre 7 godina

Zašto novinari kada pišu o kontroli letenja nikad ne napišu da se ta agencija ne finansira iz budžeta Srbije nego Eurocontrol-a I da za njihove plate pa I sve druge troškove jedan jedini dinar ne ide iz našeg džepa?
Srbiji kao državi se isplati da oni dobijaju što veće plate.
Što se tiče CG, ide im 8% I to se Srbiji isplati.

A što se tiče nepotizma, to je istina. Nemoguće je zaposliti se tamo bez veoma jake veze.

Evroskeptik

pre 7 godina

Najvise se isplati narodni poslanik! Ne treba ti nikakva obuka, skola, pamet. Na poslu mozes da citas novine, spavas, igras igrice na telefonu i jedes u skupstinskom restoranu skoro za dzabe!!! I za sve to jos i dobijes 850 evra mesecno!!!

Profesor Doktor Magistar Kosarke

pre 7 godina

Dakle u Srbiji imaš 2 "prosečne" plate ako prodaješ maglu odnosno 850eur. Ako pošteno radiš, doprinosiš društvu i državi, onda imaš duplo manju platu od prosečne. Sramota me je koliko nam dobro ide.

Bilja

pre 7 godina

Direktor prodaje u firmi u kojoj radim ima platu 3.000 eur s' tim da u toku godine mora da proda robe najmanje 5.000.000 eur. Za sve preko te cifre dobija godišnji bonus pa na kraju godine izađe na još dve do tri plate. Naravno, gazdi je zaradio svoju zaradu puta deset. Prema tome, može i u Srbiji dobro da se zaradi samo treba znati svoj posao i vredno raditi.

moje iskustvo

pre 7 godina

Kada sam na intervjuu za posao (Java Junior) zatrazio 500 evra platu ljudi su prevrtali ocima. Inace mislim da imam vise znanja od juniorske pozicije, ali sam u ocaju snizio sve kriterijume ne bi li se bilo kako zakacio u taj IT sektor.
Kada me sada pitaju na intervjuu za koje bi pare radio, ja kazem 400 evra, i opet slaba vajda za zaposlenje.
Jos malo, pa cu najverovatnije dici ruke od trazenja posla u tom IT sektoru, posto se mora od necega ziveti, a konkurencija je zestoka i veoma brojna, a i stvarne potrebe za tim kadrovima su daleko manje od onoga koliko se o tome prica. Jedina stvar koja me i dalje tera da tu pokusavam je ogromna kolicina rada i truda koji sam ulozio u svo to ucenje te materije, pa mi se ne odustaje tako lako.
Ovo vam je stvarna informacija, bez foliranja, iz mog licnog iskustva. A vi verujte u novinske clanke, reklamne clanke i u sta god zelite.
Ovaj tip sto vam je napisao da radi u IT-u za 350 evra, vas nista nije slagao, verujem mu sve od reci do reci sto je napisao.
Naravno, imate vi azdaje koje tu rade i za 2000-3000 evra platu, al 97% vas nikada nece biti azdaja cime god da se bavi, nego ce uglavnom imati nekakve osrednje kapacitete (eventualno malo naprednije).

Zivimo u letecem cirkusu Montija Pajtona

pre 7 godina

Info iz prve ruke, kopiloti u Er Srbiji imaju 1.800 evra i zbog toga ih oporezuju kao ekstraprofitere... sramota! Isti posao u firmi-majci u Emiratima se placa 15.000 dolara mesecno.

Paul Kersey

pre 7 godina

Када би се упоредило радно време и плата, сигурно би посланички сат рада испао најскупљи!(Милош, 18. avgust 2016 18:36)

Poslačnički sat rada? Kog rada?

WakeUpSheeple

pre 7 godina

"IT sektor – minimum 700 evra"  
LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni. 
(mufljuz, 18. avgust 2016 19:09)
Pocetna je 700e, a svi ti koji rade u drzavnoj u it-iju nisu programeri nego neki preko veze

Nenad-EU

pre 7 godina

Ovo iz kontrole su baš precenjeni. Slažem se ja da je to stresan i odgovoran posao ali isto važi i za hirurga koji u Srbiji ima 4x manju platu.

молим

pre 7 godina

Докле ћете више да лажете народ за те плате од минимум 700 евра ?!? Лично сам у ИТ-ју од раних осамдесетих, имам невероватно пуно знања и искуства па једва имам тих 700 и кусур !!! Не причајте народу бајке јер ће неко и поверовати у то а када буде схватио како стоје ствари грдно ће се изненадити ! Да, просек примања јесте већи него у другим струкама али у србији ту нема незнам каквих пара осум ако нисте власник неке успешне фирме а онда је ионакнебитно чиме се бавите !!!

Nebojša

pre 7 godina

Ovo iz kontrole su baš precenjeni. Slažem se ja da je to stresan i odgovoran posao ali isto važi i za hirurga koji u Srbiji ima 4x manju platu.
(Nenad-EU, 18. avgust 2016 19:09)

Greška hirurga jedan nastrada greška kontrolora nastrada gomila ljudi to je ipak puno stresnije zanimanje.

pitalica

pre 7 godina

Jedno pitanje zasto mi nemamo samostalnu kontrolu letenja nego je ona zajednicka sa Crnom Gorom. I da li delimo zaradu od letacke skole u Vrscu i preleta u Srbiji i Crnoj Gori 50 % Srbiji a 50 % Crnoj Gori. Ako je tako onda je Srbija u velikom gubitku zarade.

Gale

pre 7 godina

@Kobster. Već stoti put čitam kritike na račun "novinara B92" ispod tekstova koji vema jasno navode IZVOR. Dakle, ljudi samo prenose tekst sa drugih portala, kao što i ovi prenose sa B92 i tako ukrug. U ovom slučaju: 24 sata. Da li je moguće da toliki broj ljudi to ne vidi i ne shvata? Da se razumemo, i to moderno "link novinarstvo" je za punu osudu i po meni isto ne bi trebalo da ima mesta na ovome što je nekad bio ozbiljan portal. Ali to je već druga tema.

mufljuz

pre 7 godina

"IT sektor – minimum 700 evra"
LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni.

nikola

pre 7 godina

u lufthansi piloti koji su pred penzijom imaju 27hiljada mesecno.. od toga kad se plate razna cuda drzavi ostane nesto vise od polovine za zivot

as

pre 7 godina

@kobster Konkurs za kontrolore je bio proletos i bilo je na svim medijima, školovanje je samofinansirajuće, a cena je oko 30 000 eura, a može i na kredit.

Dragan

pre 7 godina

Posao u IT-u, opis razgovora za posao. Stručni deo smo završili, hajde sad da razgovaramo o plati. Vaša željena plata? 400 eura. Znate to je mnogo za početnika u javi. Da slažem se ali ja sam veoma uspešno prošao vaše testove o stručnoj osposobljenosti, znači da imam znanje juniora početnika, osim toga imam završen fakultet. Jeste ali Vi imate privatan fakultet a to nije garancija da ste dobili neophodan minimum u vašem stručnom obrazovanju. A vaši testovi koje sam uspešno prošao? Vidite mi u principu ne primamo diplomce sa privatnih univerziteta nema veze što je akreditovan ali u vašem slučaju napravili bi izuzetak. Naravno ako pristanete za platu od 250 eura i 50 satnu radnu nedelju, za početak.

Gishka

pre 7 godina

Bicu direktan. Vi iz IT-a koji radite za manje od 700e, iskreno nijeste bas dobri u tom poslu. Iz licnog iskustva, proscecan developer (mislim na sebe) je placen bar 900+ eura. Jako dobar developer moze da racuna na 1500+ eura. Vrhunski developer moze da uzme mapu i bira gdje ce da radi za mnogo dobre pare. IT je kao sport. Talenat + rad. Ako si zavrsio fakultet za IT uopste ne znaci da si dobar u tome. Tacka.

Cirilo

pre 7 godina

Radim u IT sektoru skoro 5 godina. Plata 1700e. Kupio sam stan, vozim mercedesa, putujem gde hocu i kad hocu.

Jake su plate u IT-ju za one koji hoce da rade. Ali onda radno vreme od 8 sati i nije uvek 8 sati.

Tako da vi koji imate male plate, odvazite se, dajte otkaz, idite radite u nekoj privatnoj kompaniji i zaradite novac.

Sto bi rekli napustite svoju komfort zonu :)

dipl.ing.

pre 7 godina

Čak i u Srbiji tržište u IT sektoru funkcioniše. Ima raznolikih plata, kao i razlika u kvalitetu onih koji se time bave. Lično sam pre 8 godina napustio posao u Srbiji sa prijavljenom neto platom od 1000E pošto nisam mogao se dogovorim za više napustio sam firmu i otišao u inostranstvo. Sada sa 15 godina radnog iskustva zaradjujem oko 6.000E neto.
U Srbiji, moji prijatelji sa sličnim znanjem i iskustvom zaradjuju od 1.500-4.000E. Zavisi ko u kakvoj firmi radi, kako zna da se proda, itd. Pozdrav svim poštenim ljudima koji žive od svog rada.

stefan

pre 7 godina

Da li moze neko da mi navede a gde je to plata 46.000...ja sam radio na pumpi Eko za 24.000 dinara..moja supruga radi u shop&go ima 26.000 dinara...moj drug radi na obezbedjenju ima 22.000.. zena od mog druga ima kako gerontolog 25.000..itd itd..niko u nasem naselju nema vecu platu od 35.000 i sad mi recite a gde je taj prosek od 46.000...mozda u jugoimport sdpr...dajtw bre..koga oni lazu..

hiavata

pre 7 godina

Kakva nebuloza ova cifra za IT...
(kafu, 18. avgust 2016 22:42)

Pa mora biti nebuloza kad je neukima sve vezano za racunare IT. Isto kao kad bi pilota prekookeanskih letova i onog na mopedu sto razvozi brzu hranu strpao pod isti naziv, vozac, jer oba opravljaju masinama sa motorom i dolaze od tacke A do tacke B.

Jos bolji su mi ovi sto komentarisu kako godinama rade u IT-u ili su java programeri a ne mogu da nadju posao za 400eur. Java programeri su trenutni najtrazeniji programeri u svetu a i kod nas. Nisu najvise placeni ali jesu trazeni. Samo neko ko je kompletno nesposoban nece uspeti da nadje posao u toj bransi.

IT Menadžer

pre 7 godina

Gubimo po nekoliko projekata mesečno, samo u mojoj firmi, jer ne možemo da nađemo ljude. Na oglas za juniora se jave dva ili tri kandidata, seniora isto tako.
Problem takođe predstavlja i to što se klinci upuštaju samo u one tehnologije koje su trenutno hype. Jednom prilikom nam je klijent iz SAD tražio 37 Erlang programera, za dugoročni projekat. U Srbiji nema 37 ljudi koji su čuli za Erlang.
Da zaposliš iOS/OSX programera? Nema šanse, ni za koju platu. Svi koji to rade imaju svoje firme i rade isključivo kao podizvođači.

Za one koji pametuju o kontroli letenja nekoliko informacija:
1. Da bi neko postao kontrolor letenja, mora da prođe iste zdravstvene kriterijume kao i za vojnog pilota.
2. Kontrolore letenja u Srbiji i Cg plaća Evropska kontrola leta, sa tim država Srbija nema ništa.
3. Kontrolor letenja odgovara za avion i 150-250 putnika u njemu. Obzirom na veličinu teritorije koju pokriva, ima svega nekoliko minuta da ga bezbedno prevede preko svoje teritorije ili dovede do aerodroma, a zatim omah preuzima sledeći.
4. Nema problema, smanjite im plate, pa će se pokupiti i otići u inostranstvo a vazdušnim saobraćajem iznad Srbije će upravljati Hrvatska ili Bugarska kontrola leta.

Sloba

pre 7 godina

@ moje iskustvo
Da ja vodim IT firmu i da mi dodje programer na razgovor za posao i proceni svoj rad na 400 -500 evra nikada ga ne bih primio. Cim tako malo vrednuje svoj rad onda ne vredi ni toliko .Odmah bih pomislio da taj nema pojma da radi. Mozda je u tome vas problem ,sami sebe ukopavate trazeci tako male pare,mozda prevrcu ocima jer trazite malo a ne puno. Sami sebe tako diskreditujete. U firmi gde ja radim pocetnici traze oko 700 evra a mi sa iskustvom imamo 1500-2500 evra kako ko. Osim ako radite u drzavnom sektoru onda razumem te plate . Ali onda sigurno nemate ni znanje ni iskustvo , jedan drugar tamo radi al to sto on radi to bi znao i laik da uradi.

Milan

pre 7 godina

@ moje iskustvo
Ja zbilja ne znam gde vi to radite i sta tacno radite u IT sektoru sa tom platom??? Jedino su u državnom sektoru u IT u takve plate ali realno tu se maltene nista ozbiljno ni ne radi. Probajte sa stranim firmama u Srbiji. Ako ste toliko stručni kako pišete firme ce se otimati oko vas. Ja radim već 14 godina u IT sektoru, programer sam, radio na raznim programima, zadnjih 4 godine sam na mobilnim aplikacijama. Počeo sa 450 evra sad imam 2500. I taj pocetak sa 450 evra je bila drzavna firma gde nista nije moglo da se nauci i usavsava. Samoinicijativno sam ucio iz knjiga i sa interneta i na prvom sledecem poslu sam imao pocetnu platu 700 evra koja je rasla za 6 meseci na 850 evra. Prosao razne intervjue i testove. Od tada je sve krenulo super. Promenio 6 firmi za to vreme- 14 godina. Stalno pristizu nove ponude od raznih firmi da radim za njih. Sto vise menjas vise ucis , stices iskustva na raznim projektima. Ko se od početka zakopa u samo jednu firmu on ce ostati bez većih znanja a i sa malom platom. U firmi gde ja radim početnici imaju oko 700 evra dok mi sa iskustvom svi imamo izmedju 1400-2800 evra, zavisi od znanja i iskustva.I u prošle dve firme ko god je radio bar 2 godine imao je 1000 evra. Al naravno imam jednog kolegu koji se zakopao u jednu firmu i on godinama ne mrda, ostaje na 700 evra godinama. Al isto tako ne mrda ni sa znanjem i iskustvom. Ne uci nista novo ne usavrsava se. Da mu pukne ta firma ne bi mogao naci posao godinama.

ime

pre 7 godina

(Nenad-EU, 18. avgust 2016 19:09)

Moji drugovi hirurzi imaju duplo vecu platu od kontrolora letenja...prodajom viskija i parfema koje dobijaju.

boris

pre 7 godina

Mislim da je ovo zabluda... Mozda ta plata ali sa barem 6 godina iskustva, mozda bolje sa 8 godina i vise. Ovi ljudi sto komentarisu o fakultetu je to sto i ja kad sam zvarsio faks pa sam zaradjivao 200e dok ne naucis posao tako 2 godine onda drugi posao 500e pa nadalje. Fakultet jedino garantuje da znas da ucis ne garantuje znanje a u IT-u se racuna znanje a ne kvalifikacije. Najbolji programeri koje ja znam su ljudi koju su obrazovani i koji su u tome da kidaju a ne zbog para. Pare su dosle kao bonus kad dobro radis i puno znas. Inace u Beogradu, ne znam za sire, je jako tesko naci nekog ko zna i ima iskustva u IT-u vecina ljudi sa kojima sam pricao za posao i ne zna toliko kao sto se predstavljaju da znaju i jedina ogorman vecina koji su apsoluti pocetnici.

Marko

pre 7 godina

U It-u i nema bas toliko posla koliko se istice, mnoge firme samo ponavljaju oglase, ocenjuju i testiraju kandidate i onda kao prave bazu podataka.
Plate u domacim IT firmama su ocajne i jos kasne jer zavise od eksternih klijenata kojima razvijaju softver. Malo je IT prenapumpan da se mladima zamazu oci.

ivica

pre 7 godina

Posle 18 meseci rada u domaćoj IT firmi sam došao do 1400€, a počeo sam sa 500€. Trud, rad, učenje svakog dana i po koji zdravstveni problem vezan za struku. Kolege seniori bez problema zarade preko 2000€ mesečno.

Pogan

pre 7 godina

Sto se IT-a tice, plata tu zavisi od vise faktora, ali neke stvari su vrlo izvesne pa cu ih ovde navesti.
1) Strane kompanije koje posluju u Srbiji u 90c/o slucajeva daju znacajno vece plate za sve pozicije nego domace firme. Te sto nude plate kao nasi zaobidjite, jer su po pravilu robovlasnici koji ce vas kostati zivaca i vremena.
2) Osim gore navedenog, plata zavisi i od toga sta znas, ali i bas dosta od toga koliko dobro umes da se "prodas". Naravno, sto se cifre tice svaki poslodavac u glavi ima neki limit, ali ne treba da prihvatite da radite za kikiriki posebno ako znate nesto u ovoj bednoj Srbiji gde konkurencije u tom smislu trenutno ima vrlo malo. Verujte da su oni toga vrlo svesni.
3) Nisu svi u IT bransi programeri, niti je programiranje nesto cime se morate baviti da bi ste radili u IT-u.

Mikiriki

pre 7 godina

Citam komentare ovih IT-evaca (prvenstveno programera) i u neverici sam. Ukoliko mislite da niste dovoljno placeni vi lepo dajte otkaz i freelance sajtovi, oprobajte se na globalnom trzistu. Tu ne samo da cete morati da budete programer vec i dobar prodavac svojih usluga, pa da vidim kada posaljete preko 30 ponuda a dobijete jedan ili ni jedan posao, a saljete ponude po ceo dan. Ako imate vestine i smisla neba vam je granica!

Moje iskustvo dizajnera je da sam nakon dve godine usao i u vode marketinga, trenutno imam dva stalna klijenta (dizajn, jednog sam nasao putem freelancera a drugog na nekom sajtu malih oglasa) i jedan freelance full time posao (koji je 50% marketing a 50% dizajn) plata je od 800 do 1300$. Jos uvek ulazim u marketinske vode i verujem da cu nakon godinu dana imati platu do 2000$. Svaki dan odvojim barem 1-2h na slusanje audio knjiga ili citanje nekih clanaka ili radjenja tutorijala. Ucinite sebi uslugu i barem se finansijski izopstite iz ovog ludackog drustva, nemojte da zavisite od raznih gazdi i gazdica!

ScalaDev

pre 7 godina

Ajde kolege da se ne lazemo, svaki programer koji radi za manje oda 1200 evra u Srbiji je ili teska neznalica ili apsolutni pocetnik ili lud. Sada sam u Palo Altu i zaradjujem oko 170 hiljada bruto bez bonusa u Srbiji sam pre dve godine zaradjivao 2 hiljade mesecno cisto.

milan

pre 7 godina

Ako je neko "IT strucnjak" i radi godinama za neku drzavnu firmu za 350 eura pored interneta gde bi opusteno mogao da nagura par hiljada radeci za inostrane klijente, onda je taj ili nesposoban i ne zasluzuje vise ili jako lenj.

Savski Venac

pre 7 godina

Licno radim kao network (CCIE) remote za firmu iz Kalifornije u Beogradu. Oko $9.000 mesecno ali mi od toga uzmu za porez 45% i jos 15% kad ja moron hocu sve legalno.

dule

pre 7 godina

(Cirilo, 19. avgust 2016 09:22)

Evo ja radim u IT-u već 10 godina, stan sam nasledio a vozim auto od 3000 EUR. Plata oko 1000 EUR. I da, imam comfort zonu kako ti kažeš, radim 8h dnevno (tek ponekad prekovremeno ili neka intervencija) i posle toga manje-više mogu da zaboravim na posao do sledećeg dana.

Ono što ti ne razumeš je sledeće: ne žale se ljudi toliko na plate već tvrde da je ovih minimalno 700 EUR čista laž. 700 EUR minimalna plata znači da to dobija početnik i to za bilo koji posao u IT a to nema nigde u Srbiji.

To je LAŽ.

Inače, IT je mnogo širi pojam od programiranja. Ima tu mnogo programera (imamo gomilu firmi za outsourcing), ali ima i sistem administratora, db admina, mreže, ... a ima i servisera. I to je IT, a sumnjam da serviseri i posle deset godina iskustva imaju 700 EUR platu (možda i grešim, ali sumnjam).

flyer

pre 7 godina

Kobster,
nije ni cudo sto tvoja zena ne moze da nadje posao...Ako joj nije palo na pamet da klikne na sajt SMATSA-e onda i ne treba tamo da radi.
Ali evo, da ne kazes da sam drzak, stize pomoc...
http://www.smatsa.rs/Cyr/Konkurs.aspx
Inace, ako se kaze da je prosecna plata oko 3200eur to ne znaci da su sve plate, kako naslov nepismenog novinara kaze, od 3000eur. Ima tu i mnogo manjih.

Mufljuz

pre 7 godina

Ovi sto savetuju da u "tim godinama" nema problema promeniti posao ocito nemaju neko iskustvo. Mogu promeniti ali za istu platu! Koja je onda svrha promene posla? Ova je vlada poslodavcima dala odresene ruke - zar se ne reklamiraju kao drzava pametnih i obrazovanih ljudi koji malo kostaju?
I nije u IT-u jedino biti programer (kako vecina ovde misli) ... a posle toliko staza u IT-u otici nazad na mesto programera je kao kada bi ste specijalisti lekaru ponudili da bude lekar opste prakse.

Reka Sava

pre 7 godina

Realno u IT sektoru ima dosta njih koji su sa platama od 2000-3000 eura....
Vrlo retko sretnem neke koji rade u IT-ju a da su na 700e to samo ili pocetnici ili tehnicka podrska.

SoftIng

pre 7 godina

@moje iskustvo i njemu slicnima: tako male plate u IT industriji i nemogucnost nalazenja bolje placenog posla imaju samo jaaaako losi i netalentovani inzenjeri. U firmi u kojoj ja radim pocetna plata za juniore (bez radnog iskustva) je nesto vise od 500 evra, a pri tom vecina primljenih su sasvim prosecni inzenjeri... Pri tom, moja firma bas i nije konkurenta drugim firmama po pitanju visine plata. Imam prijatelje programere koji zaradjuju i po nekoliko hiljada evra... tako da ako zaista mislite da ste talentovani i vredite vise, sredite taj CV i saljite ga na sto vise adresa.

Cammi

pre 7 godina

@moje iskustvo

isti slučaj i kod mene.
U NS-u je katastrofalna situacija povodom toga, svelo se na to ko koga poznaje.
Ja konkurišem za neku poziciju i dobijem odgovor nemam dovoljnog IT background-a. a neka osoba što je dobra sa tim istim HRom prođe sa daleko slabijim znanjem, i to glatko, pri čemu sam joj ja pokazivao.
A gde steći to iskustvo?
Baš mi se smučilo, napravili su mi neki fenseraj od svega toga....

simke

pre 7 godina

samo beda radi za platu cak i ako je plata 4000 evra. Bogate ne rade za platu vec drugi rade za njih. Kostic zaradi 4 hiljade evra za sat vremena.

Kosta

pre 7 godina

Malo je nabacan ovaj članak, a tek način obračuna plate instruktora.... ako radite po ceo dan, uz individualne treninge, kada je sezona i lepo vreme možda namaknete 1000€!?
Što se tiče IT sektora, informacija je netačna, početna plata uglavnom se odnosi na početnike i daleko su niže, kada preuzimate zaposlenog sa iskustvom, uglavnom se o plati pregovara, i stvar je pojedinca i potreba kompanije, kakve veštine i sertifikate poseduje, iskustvo...
Poslovi u IT sektoru zahtevaju dosta predanosti i posvećenosti kada se prebaci cifra od 700€, prekovremeni rad, fleksibilno radno vreme, intervencije sa godišnjeg odmora.... s tim da se podrazumeva da ste dostupni na mobilnom i van radnog vremena...
Ovo ne zvuči kao problem ali ako ste u tome godinama, pored usavršavanja i drugih obaveza može postati neizdrživo.
Uobičajeno je da u kompaniji gde radi više IT inženjera, svi imaju različite plate, zavisno od veština, statusa, preporuke, veze.... a rade naizgled isti posao!

mrmlj

pre 7 godina

Iz licnog iskustva, pocetna plata u IT-u u srbiji je oko 500€ uz mogucnost relativno brzog rasta. to je moje iskustvo i iskustvo mojih kolega sa fakulteta. garantujem da komentator sto je napisao da sa 32 godine staza radi za 350€ i kuka kako ne moze da promeni posao nije posteno ni probao inace bi nasao nesto za MINIMUM duplo toliko para ako je ista naucio za tih 32 godine. da ne pominjem ovog sto misli da zna za vise od juniorske pozicije ali jos nije uspeo da se "zakaci za taj IT sektor". bas bih voleo da cujem u kojim su mu to firmama zakolutali ocima kad je trazioplatu od 400-500€ za poziciju java junior developera.

Petar

pre 7 godina

Zao mi je sta citam. Preko 10 godina zaradujem novac online. Bilo je i do 1500 ili 1700 dolara mesecno. Da li je to IT? Ne znam,ali znam da koristim wordpress, editujem slike i govorim engleski. Nazalost,profit mi je drasticno pao jer sam bio naivan i poceo da razvijam nesto ovde umesto da se sam se drzao interneta. Ali radim sada na tome da povratim i kamo srece da vise nikada ne moram ovde nista da radim jer ovo je agonija. Logisticka,organizaciona, ljudska.

Inace, sustina kvalitetnog zivota je pasivna zarada. A ne da mislite kako ste super zato sto za neki iznos sedite vezani za stolicu. To je robija,i to vecina ljudi na zalost ne zna,dok ne proba suprotno. Recurring billing,sta god da radite, nadam se da sam barem nekoga malo usmerio.

ekonomik

pre 7 godina

"Greška hirurga jedan nastrada greška kontrolora nastrada gomila ljudi to je ipak puno stresnije zanimanje" - I kad pogreši vozač autobusa pa autobus sleti u provaliju nastrada gomila ljudi. To znači da kontrolor leta ima odgovornost, a samim tim treba da ima i platu, kao vozač autobusa u zemlji u kojoj radi.

sdf

pre 7 godina

@ stefan : evo ovako to nekako ide. ja zaradjujem oko 5-6000E, moj brat nesto malo manje, cale oko 1500E, moji drugari od 1000E do 2500E... tako da pokrijemo vas koji radite u shop&go. Ne mozes ako ne znas nista da radis, da ocekujes u propaloj zemlji kakva je Srbija, da te neko puno placa... Takvih kao ti ima verovatno 1000000 koji cekaju da se prijave za taj minimalac....

Lola

pre 7 godina

Zašto novinari kada pišu o kontroli letenja nikad ne napišu da se ta agencija ne finansira iz budžeta Srbije nego Eurocontrol-a I da za njihove plate pa I sve druge troškove jedan jedini dinar ne ide iz našeg džepa?Srbiji kao državi se isplati da oni dobijaju što veće plate.Što se tiče CG, ide im 8% I to se Srbiji isplati.A što se tiče nepotizma, to je istina. Nemoguće je zaposliti se tamo bez veoma jake veze.
(Nenad, 18. avgust 2016 21:30)

Zato što je to za temu irelevantno, niko ne spočitava da oštećuju budžet. Ma kako da su finansirani, oni su u tu poziciju došli preko monopola koji im je ta ista država omogućila po prirodi stvari. Nisu privatna kompanija koja se za poziciju izborila na tržištu medju konkurencijom. Nisu u sistemu Eurokontrola zato što su lepi i pametni nego zato što su jedini. A pošto zaradjuju od monopolističkog eksploatisanja prirodnog resursa države Srbije (kontrola vazdušnog prostora), dužni su da ne budu zatvorena nepotistička tvrdjava.

neko tamo

pre 7 godina

Kao prvo i prvo da se razumemo ne postoji fakultet za pilota, a jos manje drzavni u Srbiji. To sto se zove akademija u Vrscu ne znaci da je fakultet. To ima u Americi ali ne i kod nas.

Vracarac

pre 7 godina

IT za 700 evra?? pa ti lezelebovici nece da ustanu iz krebeta za te pare. Vi, koji ste u toj industriji, ili mislite da se bavite tum poslom, a imate manje od ove sume, znaci da nemate pojma! Pitajte klince koji ubijaju, koliko zaradjuju. A plata ima od 20k do 1m mesecno..ako ste ucili, trudili u zivotu, borili..sada uzivate. Nema sedenja po kafanama , zavrsavanja srednjih skola i ocekivati da vam pare padaju s'neba. Prodajte se stranim kompanijama i dokazujte se!

antibiotik

pre 7 godina

programeri seniori, koji rade iz srbije za strane firme, imaju tih 4 soma, ali njih nije mnogo. ne znam sta i kome treba da pokazu ove (dez)informacije??

Nenad

pre 7 godina

Direktor prodaje u firmi u kojoj radim ima platu 3.000 eur s' tim da u toku godine mora da proda robe najmanje 5.000.000 eur. Za sve preko te cifre dobija godišnji bonus pa na kraju godine izađe na još dve do tri plate. Naravno, gazdi je zaradio svoju zaradu puta deset. Prema tome, može i u Srbiji dobro da se zaradi samo treba znati svoj posao i vredno raditi.
(Bilja, 18. avgust 2016 19:53)
Al je neko tog tvog direktora prevario, dakle njegov provenat je manji od 1 % , ja radim u usluznoj delatnosti i procenti su naravno veci nego u prodaju, uz to radim u Kanadi pa mi bi sve zvuci suludo.
Imam samo jedno pitanje , sta covek koji moze i ume da proda robe godisnje za 5 miliona radi sa tricavih 35 hiljada ?

;)

pre 7 godina

Radno mesto narodni poslanik ne postoji, to je listopadna funkcija, poput predsedničke, premijerske, savetničke, ministarske...Na jugu se ne biju ko će na poslaničku listu, nego ko ostaje na lokalu, jer poslanik sa juga dnevno svojim kolima pređe više od 500km, uništava auto, plaća održavanje, putarinu, nema službeni mobilni, nema piće na poslu za dž, nema kafanu za dž, poput svih ostalih funkcionera. Isplativije je biti levo smetalo na lokalu, imaš službeni auto, telefon, rad u komisijama, nakupi se više nego što poslaniku ostane...Kada upadneš bilo gde na lokalu, ostaješ na neodređeo tu gde si se uvalio, a poslanik nema takvu mogućnost.

S70

pre 7 godina

@molim

Pa ako već imaš toliko znanja i iskustva, a radiš za tih 700 i kusur, postavlja se pitanje - šta nije u redu? Čekaš da te neko povuče za rukav i ponudi bolje plaćen posao? Ili je nešto drugo u pitanju?

Voodoo

pre 7 godina

Samo ste zaboravili da napomenete da vecina poslanika ucestvuje u odborima i dobija dnevnice, kao i da radi jos ponegde, vode privatne firme i sta jos ne, sve to bez ogranicenja.

sdf

pre 7 godina

@ Cirilo : "vozim mercedesa" ? Au brate ne brukaj struku, bolje cuti... Ti si verovatno od onih mrava koga gaze i placaju 1700E, a on vozi mercedesa i najveci baja u selo... hahaha

mrmlj

pre 7 godina

@(mikojed, 19. avgust 2016 00:13)
pa dobro, logicno je da imas na osnovu cega da trazis toliku i toliku platu.
to nije ograniceno samo na juniore, i seniori mogu da dodju i kazu da hoce platu od 4.000 koliko se pominje u ovom tekstu ali mora da je zasluzi znanjem, trudom i radom.
ako nemas zavrsen fakultet i, jos bitnije, nisi se dobro pokazao, dobar je rezultat ako uopste dobijes posao.
na kraju krajeva, odradi godinu dana za 300 evra pa promeni posao. mnogo je lakse sa iskustvom.

@(S70, 19. avgust 2016 09:27)
da makar otvori profil na linkedin-u ili nekoj slicnoj mrezi, i vukli bi ga za rukav.

@(stefan, 19. avgust 2016 09:10)
radnici na pumpi, u prodavnici, nocni cuvari i sl. nigde na svetu nemaju velike plate, pogotovo ne u zemlji gde je nezaposlenost 30%. doduse, u sredjenijim drustvima se od tih plata moze ziveti.
sto se tice "ne znam nikoga sa platom vecom od 35.000", ja mislim da ne znam nikoga sa platom manjom od toga. znam ljude koji su radili za manje, ali su vremenom napredovali i zasluzili vece pare.

Alessandro Florenzi

pre 7 godina

Sto se tice IT-sektora. Sve je ISTINA!!!
Samo ne u Srbiji XD. Imam brata koji je u Istanbulu i tek je zavrsio programerski fakultet I odmah se zaposlio ima platu 2.000 Turskih Lira tj. oko 700e.

Savanova

pre 7 godina

LOL pa sta znaci ovo minimum za IT. Tako isto mozete da kazete minimum 200 eura za pekara pa sigurno ce ispasti vise od toga. Trebali ste barem prosek da napisete 1500e i ok.

sdf

pre 7 godina

@Profesor Doktor Magistar Kosarke : U Briselu i EU parlamentu je jos gore, dakle nije samo u Srbiji... a koga to briga, bitno je kako je u nasem selu i tako mora biti u celom svetu...

mikojed

pre 7 godina

u itju je pocetna plata 500 evra ako ste dosli da trazite posao za zavrsenim fakultetom iz it-ja i dobro ste se pokazali. inace mozete da ocekujete oko 300

Ljuba

pre 7 godina

Gde nadjete ove stručnjake sa tim izjavama? Kopiloti u evropi zaradjuju od 1500-2000€ ako imaju sreće pošto veliki broj njih čak plaća da bi leteli a platu uopšte ne primaju. I to je sve češća pojava i postaje praksa u sve većem broju kompanija. Plati da bi leteo, to je moto. I onda kad potrošiš 100.000-150.000€ tek onda možeš da juriš posao sa platom. I onda ponovo dodjemo na tih 1500-2000€ u većini evropskih kompanija, ne računajući nacionalne kao Air France, British i Lufthansu jer tamo i onako ne moze da se udje ako nisi francuz, englez ili nemac.

Rale

pre 7 godina

Poslaničke plate su velike,barem u inostranstvu, da bi se osigurala samostalnost i nepodmitljivost. Kod nas je potpuno neizvesna sudbina poslanika posle mandata, pa je i to razlog što su laki u preletanjima.

mufljuz

pre 7 godina

"IT sektor – minimum 700 evra"
LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni.

Nenad-EU

pre 7 godina

Ovo iz kontrole su baš precenjeni. Slažem se ja da je to stresan i odgovoran posao ali isto važi i za hirurga koji u Srbiji ima 4x manju platu.

молим

pre 7 godina

Докле ћете више да лажете народ за те плате од минимум 700 евра ?!? Лично сам у ИТ-ју од раних осамдесетих, имам невероватно пуно знања и искуства па једва имам тих 700 и кусур !!! Не причајте народу бајке јер ће неко и поверовати у то а када буде схватио како стоје ствари грдно ће се изненадити ! Да, просек примања јесте већи него у другим струкама али у србији ту нема незнам каквих пара осум ако нисте власник неке успешне фирме а онда је ионакнебитно чиме се бавите !!!

Nebojša

pre 7 godina

Ovo iz kontrole su baš precenjeni. Slažem se ja da je to stresan i odgovoran posao ali isto važi i za hirurga koji u Srbiji ima 4x manju platu.
(Nenad-EU, 18. avgust 2016 19:09)

Greška hirurga jedan nastrada greška kontrolora nastrada gomila ljudi to je ipak puno stresnije zanimanje.

pitalica

pre 7 godina

Jedno pitanje zasto mi nemamo samostalnu kontrolu letenja nego je ona zajednicka sa Crnom Gorom. I da li delimo zaradu od letacke skole u Vrscu i preleta u Srbiji i Crnoj Gori 50 % Srbiji a 50 % Crnoj Gori. Ako je tako onda je Srbija u velikom gubitku zarade.

WakeUpSheeple

pre 7 godina

"IT sektor – minimum 700 evra"  
LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni. 
(mufljuz, 18. avgust 2016 19:09)
Pocetna je 700e, a svi ti koji rade u drzavnoj u it-iju nisu programeri nego neki preko veze

moje iskustvo

pre 7 godina

Kada sam na intervjuu za posao (Java Junior) zatrazio 500 evra platu ljudi su prevrtali ocima. Inace mislim da imam vise znanja od juniorske pozicije, ali sam u ocaju snizio sve kriterijume ne bi li se bilo kako zakacio u taj IT sektor.
Kada me sada pitaju na intervjuu za koje bi pare radio, ja kazem 400 evra, i opet slaba vajda za zaposlenje.
Jos malo, pa cu najverovatnije dici ruke od trazenja posla u tom IT sektoru, posto se mora od necega ziveti, a konkurencija je zestoka i veoma brojna, a i stvarne potrebe za tim kadrovima su daleko manje od onoga koliko se o tome prica. Jedina stvar koja me i dalje tera da tu pokusavam je ogromna kolicina rada i truda koji sam ulozio u svo to ucenje te materije, pa mi se ne odustaje tako lako.
Ovo vam je stvarna informacija, bez foliranja, iz mog licnog iskustva. A vi verujte u novinske clanke, reklamne clanke i u sta god zelite.
Ovaj tip sto vam je napisao da radi u IT-u za 350 evra, vas nista nije slagao, verujem mu sve od reci do reci sto je napisao.
Naravno, imate vi azdaje koje tu rade i za 2000-3000 evra platu, al 97% vas nikada nece biti azdaja cime god da se bavi, nego ce uglavnom imati nekakve osrednje kapacitete (eventualno malo naprednije).

Milun

pre 7 godina

"IT sektor – minimum 700 evra" 
LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni.
(mufljuz, 18. avgust 2016 19:09)

A što nema šanse da promeniš posao? Ako si savetnik, to znači da si baš stručan, realno plata preko 2000€. Počni da šalješ CV.

Bilja

pre 7 godina

Direktor prodaje u firmi u kojoj radim ima platu 3.000 eur s' tim da u toku godine mora da proda robe najmanje 5.000.000 eur. Za sve preko te cifre dobija godišnji bonus pa na kraju godine izađe na još dve do tri plate. Naravno, gazdi je zaradio svoju zaradu puta deset. Prema tome, može i u Srbiji dobro da se zaradi samo treba znati svoj posao i vredno raditi.

Kobster

pre 7 godina

Zasto je B92 prestao da se bavi pravim novinarstvom? Lepo ste napisali prosecnu platu u kontroli leta, slazem se i da ti ljudi treba da imaju visoke zarade zbog izuzetnog stresa i ogromne odgovornosti sa kojom se susrecu. Ali zasto ne istrazite kada je kontrola leta objavila poslednji konkurs za posao? Naravno, u isto vreme mozete videti i koliko su ljudi primili u poslednjih, recimo, 5 godina i videti da nesto nije u redu. Tamo, ako nisi treca generacija kontrolora, nemas nikakve sanse da dobijes posao. Sticajem okolnosti, moja zena je na dokrtorskim studijama na Saobracajnom, smer avio saobracaj. Posao u struci ne moze naci naravno, ali oglase uporno proverava od pocetka osnovnih studija, i NIKAD nije videla konkurs za posao u kontroli leta. Zasto? Nije to njihova privatna svojina, svaki gradjanin ima jednako pravo da se bori za to radno mesto (naravno ko ima realne kvalifikacije).

paja

pre 7 godina

LAZ! Iz prve ruke: IT sektor, jedinstvena firma DRZAVNE sluzbe, visoka SS, 32 godine staza u struci, mesto savetnik, plata 350 evra. Znaju ovi u firmi da bih sutra otisao ali da u ovim godinama nema sanse da promenim posao. Zna to i vrlo dobro i vlada i zato mrtvi ladni snizavaju plate gde god im padne na pamet. SRAMOTNO. Nadam se da ce im se ovo vrlo skoro obiti o glavu. Vidimo to vec u zdravstvu, skolstvu, uskoro ce i inzenjeri biti deficitarni.
(mufljuz, 18. avgust 2016 19:09)

Zasto nema sanse da promenite posao u tim godinama? Znate da radite ili ne? Za kvalitetnog programera uvek ima posla, moze biti i deda.

Cirilo

pre 7 godina

Radim u IT sektoru skoro 5 godina. Plata 1700e. Kupio sam stan, vozim mercedesa, putujem gde hocu i kad hocu.

Jake su plate u IT-ju za one koji hoce da rade. Ali onda radno vreme od 8 sati i nije uvek 8 sati.

Tako da vi koji imate male plate, odvazite se, dajte otkaz, idite radite u nekoj privatnoj kompaniji i zaradite novac.

Sto bi rekli napustite svoju komfort zonu :)

as

pre 7 godina

@kobster Konkurs za kontrolore je bio proletos i bilo je na svim medijima, školovanje je samofinansirajuće, a cena je oko 30 000 eura, a može i na kredit.

Zivimo u letecem cirkusu Montija Pajtona

pre 7 godina

Info iz prve ruke, kopiloti u Er Srbiji imaju 1.800 evra i zbog toga ih oporezuju kao ekstraprofitere... sramota! Isti posao u firmi-majci u Emiratima se placa 15.000 dolara mesecno.

Dragan

pre 7 godina

Posao u IT-u, opis razgovora za posao. Stručni deo smo završili, hajde sad da razgovaramo o plati. Vaša željena plata? 400 eura. Znate to je mnogo za početnika u javi. Da slažem se ali ja sam veoma uspešno prošao vaše testove o stručnoj osposobljenosti, znači da imam znanje juniora početnika, osim toga imam završen fakultet. Jeste ali Vi imate privatan fakultet a to nije garancija da ste dobili neophodan minimum u vašem stručnom obrazovanju. A vaši testovi koje sam uspešno prošao? Vidite mi u principu ne primamo diplomce sa privatnih univerziteta nema veze što je akreditovan ali u vašem slučaju napravili bi izuzetak. Naravno ako pristanete za platu od 250 eura i 50 satnu radnu nedelju, za početak.

Gale

pre 7 godina

@Kobster. Već stoti put čitam kritike na račun "novinara B92" ispod tekstova koji vema jasno navode IZVOR. Dakle, ljudi samo prenose tekst sa drugih portala, kao što i ovi prenose sa B92 i tako ukrug. U ovom slučaju: 24 sata. Da li je moguće da toliki broj ljudi to ne vidi i ne shvata? Da se razumemo, i to moderno "link novinarstvo" je za punu osudu i po meni isto ne bi trebalo da ima mesta na ovome što je nekad bio ozbiljan portal. Ali to je već druga tema.

Nenad

pre 7 godina

Zašto novinari kada pišu o kontroli letenja nikad ne napišu da se ta agencija ne finansira iz budžeta Srbije nego Eurocontrol-a I da za njihove plate pa I sve druge troškove jedan jedini dinar ne ide iz našeg džepa?
Srbiji kao državi se isplati da oni dobijaju što veće plate.
Što se tiče CG, ide im 8% I to se Srbiji isplati.

A što se tiče nepotizma, to je istina. Nemoguće je zaposliti se tamo bez veoma jake veze.

stefan

pre 7 godina

Da li moze neko da mi navede a gde je to plata 46.000...ja sam radio na pumpi Eko za 24.000 dinara..moja supruga radi u shop&go ima 26.000 dinara...moj drug radi na obezbedjenju ima 22.000.. zena od mog druga ima kako gerontolog 25.000..itd itd..niko u nasem naselju nema vecu platu od 35.000 i sad mi recite a gde je taj prosek od 46.000...mozda u jugoimport sdpr...dajtw bre..koga oni lazu..

ScalaDev

pre 7 godina

Ajde kolege da se ne lazemo, svaki programer koji radi za manje oda 1200 evra u Srbiji je ili teska neznalica ili apsolutni pocetnik ili lud. Sada sam u Palo Altu i zaradjujem oko 170 hiljada bruto bez bonusa u Srbiji sam pre dve godine zaradjivao 2 hiljade mesecno cisto.

Profesor Doktor Magistar Kosarke

pre 7 godina

Dakle u Srbiji imaš 2 "prosečne" plate ako prodaješ maglu odnosno 850eur. Ako pošteno radiš, doprinosiš društvu i državi, onda imaš duplo manju platu od prosečne. Sramota me je koliko nam dobro ide.

sdf

pre 7 godina

@ stefan : evo ovako to nekako ide. ja zaradjujem oko 5-6000E, moj brat nesto malo manje, cale oko 1500E, moji drugari od 1000E do 2500E... tako da pokrijemo vas koji radite u shop&go. Ne mozes ako ne znas nista da radis, da ocekujes u propaloj zemlji kakva je Srbija, da te neko puno placa... Takvih kao ti ima verovatno 1000000 koji cekaju da se prijave za taj minimalac....

Милош

pre 7 godina

Када би се упоредило радно време и плата, сигурно би посланички сат рада испао најскупљи!

Sloba

pre 7 godina

@ moje iskustvo
Da ja vodim IT firmu i da mi dodje programer na razgovor za posao i proceni svoj rad na 400 -500 evra nikada ga ne bih primio. Cim tako malo vrednuje svoj rad onda ne vredi ni toliko .Odmah bih pomislio da taj nema pojma da radi. Mozda je u tome vas problem ,sami sebe ukopavate trazeci tako male pare,mozda prevrcu ocima jer trazite malo a ne puno. Sami sebe tako diskreditujete. U firmi gde ja radim pocetnici traze oko 700 evra a mi sa iskustvom imamo 1500-2500 evra kako ko. Osim ako radite u drzavnom sektoru onda razumem te plate . Ali onda sigurno nemate ni znanje ni iskustvo , jedan drugar tamo radi al to sto on radi to bi znao i laik da uradi.

Marko

pre 7 godina

U It-u i nema bas toliko posla koliko se istice, mnoge firme samo ponavljaju oglase, ocenjuju i testiraju kandidate i onda kao prave bazu podataka.
Plate u domacim IT firmama su ocajne i jos kasne jer zavise od eksternih klijenata kojima razvijaju softver. Malo je IT prenapumpan da se mladima zamazu oci.

Evroskeptik

pre 7 godina

Najvise se isplati narodni poslanik! Ne treba ti nikakva obuka, skola, pamet. Na poslu mozes da citas novine, spavas, igras igrice na telefonu i jedes u skupstinskom restoranu skoro za dzabe!!! I za sve to jos i dobijes 850 evra mesecno!!!

nikola

pre 7 godina

u lufthansi piloti koji su pred penzijom imaju 27hiljada mesecno.. od toga kad se plate razna cuda drzavi ostane nesto vise od polovine za zivot

mikojed

pre 7 godina

u itju je pocetna plata 500 evra ako ste dosli da trazite posao za zavrsenim fakultetom iz it-ja i dobro ste se pokazali. inace mozete da ocekujete oko 300

mrmlj

pre 7 godina

@(mikojed, 19. avgust 2016 00:13)
pa dobro, logicno je da imas na osnovu cega da trazis toliku i toliku platu.
to nije ograniceno samo na juniore, i seniori mogu da dodju i kazu da hoce platu od 4.000 koliko se pominje u ovom tekstu ali mora da je zasluzi znanjem, trudom i radom.
ako nemas zavrsen fakultet i, jos bitnije, nisi se dobro pokazao, dobar je rezultat ako uopste dobijes posao.
na kraju krajeva, odradi godinu dana za 300 evra pa promeni posao. mnogo je lakse sa iskustvom.

@(S70, 19. avgust 2016 09:27)
da makar otvori profil na linkedin-u ili nekoj slicnoj mrezi, i vukli bi ga za rukav.

@(stefan, 19. avgust 2016 09:10)
radnici na pumpi, u prodavnici, nocni cuvari i sl. nigde na svetu nemaju velike plate, pogotovo ne u zemlji gde je nezaposlenost 30%. doduse, u sredjenijim drustvima se od tih plata moze ziveti.
sto se tice "ne znam nikoga sa platom vecom od 35.000", ja mislim da ne znam nikoga sa platom manjom od toga. znam ljude koji su radili za manje, ali su vremenom napredovali i zasluzili vece pare.

Ljuba

pre 7 godina

Gde nadjete ove stručnjake sa tim izjavama? Kopiloti u evropi zaradjuju od 1500-2000€ ako imaju sreće pošto veliki broj njih čak plaća da bi leteli a platu uopšte ne primaju. I to je sve češća pojava i postaje praksa u sve većem broju kompanija. Plati da bi leteo, to je moto. I onda kad potrošiš 100.000-150.000€ tek onda možeš da juriš posao sa platom. I onda ponovo dodjemo na tih 1500-2000€ u većini evropskih kompanija, ne računajući nacionalne kao Air France, British i Lufthansu jer tamo i onako ne moze da se udje ako nisi francuz, englez ili nemac.

Vracarac

pre 7 godina

IT za 700 evra?? pa ti lezelebovici nece da ustanu iz krebeta za te pare. Vi, koji ste u toj industriji, ili mislite da se bavite tum poslom, a imate manje od ove sume, znaci da nemate pojma! Pitajte klince koji ubijaju, koliko zaradjuju. A plata ima od 20k do 1m mesecno..ako ste ucili, trudili u zivotu, borili..sada uzivate. Nema sedenja po kafanama , zavrsavanja srednjih skola i ocekivati da vam pare padaju s'neba. Prodajte se stranim kompanijama i dokazujte se!

Nenad

pre 7 godina

Direktor prodaje u firmi u kojoj radim ima platu 3.000 eur s' tim da u toku godine mora da proda robe najmanje 5.000.000 eur. Za sve preko te cifre dobija godišnji bonus pa na kraju godine izađe na još dve do tri plate. Naravno, gazdi je zaradio svoju zaradu puta deset. Prema tome, može i u Srbiji dobro da se zaradi samo treba znati svoj posao i vredno raditi.
(Bilja, 18. avgust 2016 19:53)
Al je neko tog tvog direktora prevario, dakle njegov provenat je manji od 1 % , ja radim u usluznoj delatnosti i procenti su naravno veci nego u prodaju, uz to radim u Kanadi pa mi bi sve zvuci suludo.
Imam samo jedno pitanje , sta covek koji moze i ume da proda robe godisnje za 5 miliona radi sa tricavih 35 hiljada ?

Gishka

pre 7 godina

Bicu direktan. Vi iz IT-a koji radite za manje od 700e, iskreno nijeste bas dobri u tom poslu. Iz licnog iskustva, proscecan developer (mislim na sebe) je placen bar 900+ eura. Jako dobar developer moze da racuna na 1500+ eura. Vrhunski developer moze da uzme mapu i bira gdje ce da radi za mnogo dobre pare. IT je kao sport. Talenat + rad. Ako si zavrsio fakultet za IT uopste ne znaci da si dobar u tome. Tacka.

ekonomik

pre 7 godina

"Greška hirurga jedan nastrada greška kontrolora nastrada gomila ljudi to je ipak puno stresnije zanimanje" - I kad pogreši vozač autobusa pa autobus sleti u provaliju nastrada gomila ljudi. To znači da kontrolor leta ima odgovornost, a samim tim treba da ima i platu, kao vozač autobusa u zemlji u kojoj radi.

Cammi

pre 7 godina

@moje iskustvo

isti slučaj i kod mene.
U NS-u je katastrofalna situacija povodom toga, svelo se na to ko koga poznaje.
Ja konkurišem za neku poziciju i dobijem odgovor nemam dovoljnog IT background-a. a neka osoba što je dobra sa tim istim HRom prođe sa daleko slabijim znanjem, i to glatko, pri čemu sam joj ja pokazivao.
A gde steći to iskustvo?
Baš mi se smučilo, napravili su mi neki fenseraj od svega toga....

sdf

pre 7 godina

@ Cirilo : "vozim mercedesa" ? Au brate ne brukaj struku, bolje cuti... Ti si verovatno od onih mrava koga gaze i placaju 1700E, a on vozi mercedesa i najveci baja u selo... hahaha

Reka Sava

pre 7 godina

Realno u IT sektoru ima dosta njih koji su sa platama od 2000-3000 eura....
Vrlo retko sretnem neke koji rade u IT-ju a da su na 700e to samo ili pocetnici ili tehnicka podrska.

hiavata

pre 7 godina

Kakva nebuloza ova cifra za IT...
(kafu, 18. avgust 2016 22:42)

Pa mora biti nebuloza kad je neukima sve vezano za racunare IT. Isto kao kad bi pilota prekookeanskih letova i onog na mopedu sto razvozi brzu hranu strpao pod isti naziv, vozac, jer oba opravljaju masinama sa motorom i dolaze od tacke A do tacke B.

Jos bolji su mi ovi sto komentarisu kako godinama rade u IT-u ili su java programeri a ne mogu da nadju posao za 400eur. Java programeri su trenutni najtrazeniji programeri u svetu a i kod nas. Nisu najvise placeni ali jesu trazeni. Samo neko ko je kompletno nesposoban nece uspeti da nadje posao u toj bransi.

Mufljuz

pre 7 godina

Ovi sto savetuju da u "tim godinama" nema problema promeniti posao ocito nemaju neko iskustvo. Mogu promeniti ali za istu platu! Koja je onda svrha promene posla? Ova je vlada poslodavcima dala odresene ruke - zar se ne reklamiraju kao drzava pametnih i obrazovanih ljudi koji malo kostaju?
I nije u IT-u jedino biti programer (kako vecina ovde misli) ... a posle toliko staza u IT-u otici nazad na mesto programera je kao kada bi ste specijalisti lekaru ponudili da bude lekar opste prakse.

ime

pre 7 godina

(Nenad-EU, 18. avgust 2016 19:09)

Moji drugovi hirurzi imaju duplo vecu platu od kontrolora letenja...prodajom viskija i parfema koje dobijaju.

IT Menadžer

pre 7 godina

Gubimo po nekoliko projekata mesečno, samo u mojoj firmi, jer ne možemo da nađemo ljude. Na oglas za juniora se jave dva ili tri kandidata, seniora isto tako.
Problem takođe predstavlja i to što se klinci upuštaju samo u one tehnologije koje su trenutno hype. Jednom prilikom nam je klijent iz SAD tražio 37 Erlang programera, za dugoročni projekat. U Srbiji nema 37 ljudi koji su čuli za Erlang.
Da zaposliš iOS/OSX programera? Nema šanse, ni za koju platu. Svi koji to rade imaju svoje firme i rade isključivo kao podizvođači.

Za one koji pametuju o kontroli letenja nekoliko informacija:
1. Da bi neko postao kontrolor letenja, mora da prođe iste zdravstvene kriterijume kao i za vojnog pilota.
2. Kontrolore letenja u Srbiji i Cg plaća Evropska kontrola leta, sa tim država Srbija nema ništa.
3. Kontrolor letenja odgovara za avion i 150-250 putnika u njemu. Obzirom na veličinu teritorije koju pokriva, ima svega nekoliko minuta da ga bezbedno prevede preko svoje teritorije ili dovede do aerodroma, a zatim omah preuzima sledeći.
4. Nema problema, smanjite im plate, pa će se pokupiti i otići u inostranstvo a vazdušnim saobraćajem iznad Srbije će upravljati Hrvatska ili Bugarska kontrola leta.

Paul Kersey

pre 7 godina

Када би се упоредило радно време и плата, сигурно би посланички сат рада испао најскупљи!(Милош, 18. avgust 2016 18:36)

Poslačnički sat rada? Kog rada?

Alessandro Florenzi

pre 7 godina

Sto se tice IT-sektora. Sve je ISTINA!!!
Samo ne u Srbiji XD. Imam brata koji je u Istanbulu i tek je zavrsio programerski fakultet I odmah se zaposlio ima platu 2.000 Turskih Lira tj. oko 700e.

mrmlj

pre 7 godina

Iz licnog iskustva, pocetna plata u IT-u u srbiji je oko 500€ uz mogucnost relativno brzog rasta. to je moje iskustvo i iskustvo mojih kolega sa fakulteta. garantujem da komentator sto je napisao da sa 32 godine staza radi za 350€ i kuka kako ne moze da promeni posao nije posteno ni probao inace bi nasao nesto za MINIMUM duplo toliko para ako je ista naucio za tih 32 godine. da ne pominjem ovog sto misli da zna za vise od juniorske pozicije ali jos nije uspeo da se "zakaci za taj IT sektor". bas bih voleo da cujem u kojim su mu to firmama zakolutali ocima kad je trazioplatu od 400-500€ za poziciju java junior developera.

milan

pre 7 godina

Ako je neko "IT strucnjak" i radi godinama za neku drzavnu firmu za 350 eura pored interneta gde bi opusteno mogao da nagura par hiljada radeci za inostrane klijente, onda je taj ili nesposoban i ne zasluzuje vise ili jako lenj.

SoftIng

pre 7 godina

@moje iskustvo i njemu slicnima: tako male plate u IT industriji i nemogucnost nalazenja bolje placenog posla imaju samo jaaaako losi i netalentovani inzenjeri. U firmi u kojoj ja radim pocetna plata za juniore (bez radnog iskustva) je nesto vise od 500 evra, a pri tom vecina primljenih su sasvim prosecni inzenjeri... Pri tom, moja firma bas i nije konkurenta drugim firmama po pitanju visine plata. Imam prijatelje programere koji zaradjuju i po nekoliko hiljada evra... tako da ako zaista mislite da ste talentovani i vredite vise, sredite taj CV i saljite ga na sto vise adresa.

dule

pre 7 godina

(Cirilo, 19. avgust 2016 09:22)

Evo ja radim u IT-u već 10 godina, stan sam nasledio a vozim auto od 3000 EUR. Plata oko 1000 EUR. I da, imam comfort zonu kako ti kažeš, radim 8h dnevno (tek ponekad prekovremeno ili neka intervencija) i posle toga manje-više mogu da zaboravim na posao do sledećeg dana.

Ono što ti ne razumeš je sledeće: ne žale se ljudi toliko na plate već tvrde da je ovih minimalno 700 EUR čista laž. 700 EUR minimalna plata znači da to dobija početnik i to za bilo koji posao u IT a to nema nigde u Srbiji.

To je LAŽ.

Inače, IT je mnogo širi pojam od programiranja. Ima tu mnogo programera (imamo gomilu firmi za outsourcing), ali ima i sistem administratora, db admina, mreže, ... a ima i servisera. I to je IT, a sumnjam da serviseri i posle deset godina iskustva imaju 700 EUR platu (možda i grešim, ali sumnjam).

Mikiriki

pre 7 godina

Citam komentare ovih IT-evaca (prvenstveno programera) i u neverici sam. Ukoliko mislite da niste dovoljno placeni vi lepo dajte otkaz i freelance sajtovi, oprobajte se na globalnom trzistu. Tu ne samo da cete morati da budete programer vec i dobar prodavac svojih usluga, pa da vidim kada posaljete preko 30 ponuda a dobijete jedan ili ni jedan posao, a saljete ponude po ceo dan. Ako imate vestine i smisla neba vam je granica!

Moje iskustvo dizajnera je da sam nakon dve godine usao i u vode marketinga, trenutno imam dva stalna klijenta (dizajn, jednog sam nasao putem freelancera a drugog na nekom sajtu malih oglasa) i jedan freelance full time posao (koji je 50% marketing a 50% dizajn) plata je od 800 do 1300$. Jos uvek ulazim u marketinske vode i verujem da cu nakon godinu dana imati platu do 2000$. Svaki dan odvojim barem 1-2h na slusanje audio knjiga ili citanje nekih clanaka ili radjenja tutorijala. Ucinite sebi uslugu i barem se finansijski izopstite iz ovog ludackog drustva, nemojte da zavisite od raznih gazdi i gazdica!

simke

pre 7 godina

samo beda radi za platu cak i ako je plata 4000 evra. Bogate ne rade za platu vec drugi rade za njih. Kostic zaradi 4 hiljade evra za sat vremena.

neko tamo

pre 7 godina

Kao prvo i prvo da se razumemo ne postoji fakultet za pilota, a jos manje drzavni u Srbiji. To sto se zove akademija u Vrscu ne znaci da je fakultet. To ima u Americi ali ne i kod nas.

Milan

pre 7 godina

@ moje iskustvo
Ja zbilja ne znam gde vi to radite i sta tacno radite u IT sektoru sa tom platom??? Jedino su u državnom sektoru u IT u takve plate ali realno tu se maltene nista ozbiljno ni ne radi. Probajte sa stranim firmama u Srbiji. Ako ste toliko stručni kako pišete firme ce se otimati oko vas. Ja radim već 14 godina u IT sektoru, programer sam, radio na raznim programima, zadnjih 4 godine sam na mobilnim aplikacijama. Počeo sa 450 evra sad imam 2500. I taj pocetak sa 450 evra je bila drzavna firma gde nista nije moglo da se nauci i usavsava. Samoinicijativno sam ucio iz knjiga i sa interneta i na prvom sledecem poslu sam imao pocetnu platu 700 evra koja je rasla za 6 meseci na 850 evra. Prosao razne intervjue i testove. Od tada je sve krenulo super. Promenio 6 firmi za to vreme- 14 godina. Stalno pristizu nove ponude od raznih firmi da radim za njih. Sto vise menjas vise ucis , stices iskustva na raznim projektima. Ko se od početka zakopa u samo jednu firmu on ce ostati bez većih znanja a i sa malom platom. U firmi gde ja radim početnici imaju oko 700 evra dok mi sa iskustvom svi imamo izmedju 1400-2800 evra, zavisi od znanja i iskustva.I u prošle dve firme ko god je radio bar 2 godine imao je 1000 evra. Al naravno imam jednog kolegu koji se zakopao u jednu firmu i on godinama ne mrda, ostaje na 700 evra godinama. Al isto tako ne mrda ni sa znanjem i iskustvom. Ne uci nista novo ne usavrsava se. Da mu pukne ta firma ne bi mogao naci posao godinama.

S70

pre 7 godina

@molim

Pa ako već imaš toliko znanja i iskustva, a radiš za tih 700 i kusur, postavlja se pitanje - šta nije u redu? Čekaš da te neko povuče za rukav i ponudi bolje plaćen posao? Ili je nešto drugo u pitanju?

antibiotik

pre 7 godina

programeri seniori, koji rade iz srbije za strane firme, imaju tih 4 soma, ali njih nije mnogo. ne znam sta i kome treba da pokazu ove (dez)informacije??

Savanova

pre 7 godina

LOL pa sta znaci ovo minimum za IT. Tako isto mozete da kazete minimum 200 eura za pekara pa sigurno ce ispasti vise od toga. Trebali ste barem prosek da napisete 1500e i ok.

Pogan

pre 7 godina

Sto se IT-a tice, plata tu zavisi od vise faktora, ali neke stvari su vrlo izvesne pa cu ih ovde navesti.
1) Strane kompanije koje posluju u Srbiji u 90c/o slucajeva daju znacajno vece plate za sve pozicije nego domace firme. Te sto nude plate kao nasi zaobidjite, jer su po pravilu robovlasnici koji ce vas kostati zivaca i vremena.
2) Osim gore navedenog, plata zavisi i od toga sta znas, ali i bas dosta od toga koliko dobro umes da se "prodas". Naravno, sto se cifre tice svaki poslodavac u glavi ima neki limit, ali ne treba da prihvatite da radite za kikiriki posebno ako znate nesto u ovoj bednoj Srbiji gde konkurencije u tom smislu trenutno ima vrlo malo. Verujte da su oni toga vrlo svesni.
3) Nisu svi u IT bransi programeri, niti je programiranje nesto cime se morate baviti da bi ste radili u IT-u.

sdf

pre 7 godina

@Profesor Doktor Magistar Kosarke : U Briselu i EU parlamentu je jos gore, dakle nije samo u Srbiji... a koga to briga, bitno je kako je u nasem selu i tako mora biti u celom svetu...

Lola

pre 7 godina

Zašto novinari kada pišu o kontroli letenja nikad ne napišu da se ta agencija ne finansira iz budžeta Srbije nego Eurocontrol-a I da za njihove plate pa I sve druge troškove jedan jedini dinar ne ide iz našeg džepa?Srbiji kao državi se isplati da oni dobijaju što veće plate.Što se tiče CG, ide im 8% I to se Srbiji isplati.A što se tiče nepotizma, to je istina. Nemoguće je zaposliti se tamo bez veoma jake veze.
(Nenad, 18. avgust 2016 21:30)

Zato što je to za temu irelevantno, niko ne spočitava da oštećuju budžet. Ma kako da su finansirani, oni su u tu poziciju došli preko monopola koji im je ta ista država omogućila po prirodi stvari. Nisu privatna kompanija koja se za poziciju izborila na tržištu medju konkurencijom. Nisu u sistemu Eurokontrola zato što su lepi i pametni nego zato što su jedini. A pošto zaradjuju od monopolističkog eksploatisanja prirodnog resursa države Srbije (kontrola vazdušnog prostora), dužni su da ne budu zatvorena nepotistička tvrdjava.

dipl.ing.

pre 7 godina

Čak i u Srbiji tržište u IT sektoru funkcioniše. Ima raznolikih plata, kao i razlika u kvalitetu onih koji se time bave. Lično sam pre 8 godina napustio posao u Srbiji sa prijavljenom neto platom od 1000E pošto nisam mogao se dogovorim za više napustio sam firmu i otišao u inostranstvo. Sada sa 15 godina radnog iskustva zaradjujem oko 6.000E neto.
U Srbiji, moji prijatelji sa sličnim znanjem i iskustvom zaradjuju od 1.500-4.000E. Zavisi ko u kakvoj firmi radi, kako zna da se proda, itd. Pozdrav svim poštenim ljudima koji žive od svog rada.

ivica

pre 7 godina

Posle 18 meseci rada u domaćoj IT firmi sam došao do 1400€, a počeo sam sa 500€. Trud, rad, učenje svakog dana i po koji zdravstveni problem vezan za struku. Kolege seniori bez problema zarade preko 2000€ mesečno.

boris

pre 7 godina

Mislim da je ovo zabluda... Mozda ta plata ali sa barem 6 godina iskustva, mozda bolje sa 8 godina i vise. Ovi ljudi sto komentarisu o fakultetu je to sto i ja kad sam zvarsio faks pa sam zaradjivao 200e dok ne naucis posao tako 2 godine onda drugi posao 500e pa nadalje. Fakultet jedino garantuje da znas da ucis ne garantuje znanje a u IT-u se racuna znanje a ne kvalifikacije. Najbolji programeri koje ja znam su ljudi koju su obrazovani i koji su u tome da kidaju a ne zbog para. Pare su dosle kao bonus kad dobro radis i puno znas. Inace u Beogradu, ne znam za sire, je jako tesko naci nekog ko zna i ima iskustva u IT-u vecina ljudi sa kojima sam pricao za posao i ne zna toliko kao sto se predstavljaju da znaju i jedina ogorman vecina koji su apsoluti pocetnici.

Petar

pre 7 godina

Zao mi je sta citam. Preko 10 godina zaradujem novac online. Bilo je i do 1500 ili 1700 dolara mesecno. Da li je to IT? Ne znam,ali znam da koristim wordpress, editujem slike i govorim engleski. Nazalost,profit mi je drasticno pao jer sam bio naivan i poceo da razvijam nesto ovde umesto da se sam se drzao interneta. Ali radim sada na tome da povratim i kamo srece da vise nikada ne moram ovde nista da radim jer ovo je agonija. Logisticka,organizaciona, ljudska.

Inace, sustina kvalitetnog zivota je pasivna zarada. A ne da mislite kako ste super zato sto za neki iznos sedite vezani za stolicu. To je robija,i to vecina ljudi na zalost ne zna,dok ne proba suprotno. Recurring billing,sta god da radite, nadam se da sam barem nekoga malo usmerio.

Rale

pre 7 godina

Poslaničke plate su velike,barem u inostranstvu, da bi se osigurala samostalnost i nepodmitljivost. Kod nas je potpuno neizvesna sudbina poslanika posle mandata, pa je i to razlog što su laki u preletanjima.

Voodoo

pre 7 godina

Samo ste zaboravili da napomenete da vecina poslanika ucestvuje u odborima i dobija dnevnice, kao i da radi jos ponegde, vode privatne firme i sta jos ne, sve to bez ogranicenja.

Savski Venac

pre 7 godina

Licno radim kao network (CCIE) remote za firmu iz Kalifornije u Beogradu. Oko $9.000 mesecno ali mi od toga uzmu za porez 45% i jos 15% kad ja moron hocu sve legalno.

;)

pre 7 godina

Radno mesto narodni poslanik ne postoji, to je listopadna funkcija, poput predsedničke, premijerske, savetničke, ministarske...Na jugu se ne biju ko će na poslaničku listu, nego ko ostaje na lokalu, jer poslanik sa juga dnevno svojim kolima pređe više od 500km, uništava auto, plaća održavanje, putarinu, nema službeni mobilni, nema piće na poslu za dž, nema kafanu za dž, poput svih ostalih funkcionera. Isplativije je biti levo smetalo na lokalu, imaš službeni auto, telefon, rad u komisijama, nakupi se više nego što poslaniku ostane...Kada upadneš bilo gde na lokalu, ostaješ na neodređeo tu gde si se uvalio, a poslanik nema takvu mogućnost.

Kosta

pre 7 godina

Malo je nabacan ovaj članak, a tek način obračuna plate instruktora.... ako radite po ceo dan, uz individualne treninge, kada je sezona i lepo vreme možda namaknete 1000€!?
Što se tiče IT sektora, informacija je netačna, početna plata uglavnom se odnosi na početnike i daleko su niže, kada preuzimate zaposlenog sa iskustvom, uglavnom se o plati pregovara, i stvar je pojedinca i potreba kompanije, kakve veštine i sertifikate poseduje, iskustvo...
Poslovi u IT sektoru zahtevaju dosta predanosti i posvećenosti kada se prebaci cifra od 700€, prekovremeni rad, fleksibilno radno vreme, intervencije sa godišnjeg odmora.... s tim da se podrazumeva da ste dostupni na mobilnom i van radnog vremena...
Ovo ne zvuči kao problem ali ako ste u tome godinama, pored usavršavanja i drugih obaveza može postati neizdrživo.
Uobičajeno je da u kompaniji gde radi više IT inženjera, svi imaju različite plate, zavisno od veština, statusa, preporuke, veze.... a rade naizgled isti posao!

flyer

pre 7 godina

Kobster,
nije ni cudo sto tvoja zena ne moze da nadje posao...Ako joj nije palo na pamet da klikne na sajt SMATSA-e onda i ne treba tamo da radi.
Ali evo, da ne kazes da sam drzak, stize pomoc...
http://www.smatsa.rs/Cyr/Konkurs.aspx
Inace, ako se kaze da je prosecna plata oko 3200eur to ne znaci da su sve plate, kako naslov nepismenog novinara kaze, od 3000eur. Ima tu i mnogo manjih.