Sreda, 20.07.2016.

09:43

I u Geoksu savetuju pampers radnicima

Posle bure koja se podigla zbog loših uslova rada u južnokorejskoj Juri, ovih dana mediji objavljuju da se nešto slično dešava i u vranjskoj fabrici Geoks.

Izvor: Danas

I u Geoksu savetuju pampers radnicima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

Milena

pre 7 godina

Za sve ovo su krivi nasi politicari, narocito oni koji se hvalisu navodnim uspehom otvaranja radnih mesta i stranim ulaganjima. Da, tako je, govorim o Velikom Premijeru izmedju ostalih. Gde je sada on da razgovara sa radnicima i d aim obeca oet svetlu buducnost? Gde je sada ta genijalna vlada (namerno pisem malim slovima) da kazni ovakvog poslodavca? Nema ih nigde. To je zato sto misle da ce im narod doveka tolerisati da uzimaju najvaznije polozaje u zemlji i da nas rasprodaju kao roblje za svoje nikad site dzepove.

T

pre 7 godina

Ne verujem da strani menadzment ima veze sa ovim,odnosno ima indirektno.Oni od nasih neposrednih menadzera traze rezultate a ovi,posto su nesposobni jer imaju malo iskustva,na ovaj nacin pritiskaju radnike.
(Andreja, 20. jul 2016 17:02)
Mislim da ste u pravu. Slicno se npr. desavalo u Bopalu, secate se one fabrike koja je proizvodila pesticide, pa je posle eksplozije izazvane nestrucnim vodjenjem lokalnih menadzera, nastaradalo hiljade ljudi.

@preduzetnik - ovo mozda jeste nemacki sistem, ali bi ovi radnici u Nemackoj imalo zastitnu masku koja bi ih zastitila od otrovnih isparenja.

@limun - ne verujem da smartfon moze da se unese u fabriku, na radno mesto.

Dusan

pre 7 godina

@ penzioner
ovo sto sad prezivljavamo i jeste posledica ponasanja koje si opisao, samo sto ti ocigledno mislis da je to tako moglo ici doveka...svet se razvijao dalje, Azija je krvavo radila budzasto i sad mogu da nam diktiraju uslove. A mi smo delili stanove koje je "neko" platio (ocigledno su moji roditelji 40 godina uplacivali da bi ti mogao da dobijes "dzabe" stan. A onda je dosao onaj nesretnik i u 90-im sve razlupao. I sad vi mastate o povratku te proslosti, budi Bog sa nama, i bice nam ovako dok se ne opasuljimo i vidimo da koren vecine nasih problema i lezi u nasem ponasanju u to "zlatno" doba.

BotKiller

pre 7 godina

Pade mi na pamet jedna ogavna stvar... Desilo se na mojoj eksurziji u IV srednje; moj drugar je mrtav pijan cucnuo i izvrsio veliku nuzdu sebi u ruku, a onda je pogodio drugog drugara u facu. Evo ideje da pocastite sefa koji vam ne dozvoljava u wc... Uzgred, ovakva pravila nas stavljaju u isti kos sa Tajvanom, S.Korejom i slicnim zemljama.

Dali bocek

pre 7 godina

Pa jel' imaju ruke ti ljudi? Jednom ili dva puta kada "provuku" kroz ruke te siledzije, sve ce da legne na svoje mesto. Nije lepo, ali je korisno.

Zoki

pre 7 godina

Radnici imaju pravo na dve pauze po 15 min i pauzu za ručak, tako je i u mnogim zapadnim zemljama. Te pauze su namenjene i da bi se otišlo u WC. Sigurno je da ponekad neko može da ima probleme sa stomakom ili bešikom, ali to postaje problem ako se radi o učestaloj pojavi. Neko ima potrebu da protegne noge, neko da zapali cigaretu. Zato pretpostavljam da bi se fiziološke potrebe zaposlenih smanjile ako bi se zabranilo pušenje u celom fabričkom krugu.

To sa pelenama je verovatno izvučeno iz konteksta. Postoje pelene za odrasle i nose ih stariji ljudi koji imaju problema sa bešikom. Nema ništa ponižavajuće u tome, nose ih i piloti borbenih aviona. Ukoliko neko normalno ne može da izdrži 2 sata bez odlaska u WC, onda treba da uradi nešto po tom pitanju.

Dikh tu kava

pre 7 godina

Hm da zaista okrutno, najbolje je da radnica da otkaz u toj fabrici i sa svojim kvalifikacima nađe bolji posao ili još bolje neka pokrene sopstveni biznis i obezbedi humanije uslove rada svojim zaposlenim, a na njeno mesto neka dodje neko kome je posao potrebniji, nisam shvatio da li je možda ona oteta i silom je drže u tom pogonu?
(milan, 20. jul 2016 11:00)

Prosto imam neopisivi transfer blama uvek kad posle komentara ljudi obolelih od BOTulizma moram iznova da se nateram da razumem kako najnesposobnija vlast u istoriji vlasti jedino može da vlada pomoću botova. Nikako drugačije. Za ovakve jedino da poželiš da je Erdogan na vlasti.

Meni neko da "ponudi" pelenu, tačno mislim da bih ga zalepio onim lepkom za đon za neku presu da se odlepi samo hirurškim putem.

A država da hoće, slala bi im inspekciju rada svaki dan dok im se život ne smuči. Ali neće, jer verovatno imaju "džentlmenski sporazum" da ih ne diraju dok ovi ne reše sami da odu. Ili dok ljudi ne počnu da padaju mrtvi. Ti isti ljudi, koji su za vlast i glasali. I glasaće ponovo. I ti posle budi pametan..

Andreja

pre 7 godina

Ne verujem da strani menadzment ima veze sa ovim,odnosno ima indirektno.Oni od nasih neposrednih menadzera traze rezultate a ovi,posto su nesposobni jer imaju malo iskustva,na ovaj nacin pritiskaju radnike.

Idemo

pre 7 godina

Jura u Raci ne postupa ni blizu kao Jura na jugu. Zasto ne znam, ali da su bolji uslovi jesu iako plata nije bajna. Poslodavac se ponaša u skladu koliko mu je dozvoljeno sto dalje implicira da država mora pritisnuti poslodavca i nece biti problema. Problem je u državi sto dozvoljava ovakve stvari i sto ne raci apsolutno nista da ih promeni. Plata je takva kakva je jer je standard celokupni takav kakav je, ali radni uslovi moraju biti dostojni coveka. Dok država tolerise ovo nece biti nikakve znacajnije promene i to je to. Evo isplatili su prekovremene sata kada su prijavljeni znaci poslodavac koji kada je pritisnut reaguje pozitivno samo mora neko da ga pritisne nece to samo od sebe.

Privatnik, radim sam

pre 7 godina

Potomci ljudi koji su ratovali u Prvom i Drugom Balkanskom ratu, probijali Solunski front, išli peške kroz Albaniju...nose pelene.Preci vam se u grobu prevrću.

Gullbis

pre 7 godina

Nije kriv ni strani posladavac, ni kapitalizam, vec jednostavno i jedino drzava... Ova vlast sopstveni narod tretira i reklamira kao stoku... Jadni, bedni, i samim ti jeftini... Glasali ste, uzivajte...

Goblin

pre 7 godina

Nisu mi jasni ovi ljudi, ne strajkuju, ne bune se, ne osnivaju sindikat sve zbog straha od gubitka posla. Pa ako cela fabrika strajkuje ne mogu vas sve otpustiti koliko god to oni zeleli, ko ce da im radi onda? Koga ce novog da prime ako se procuje za uslove? Koji su to onda gubici, izborite se za svoja prava a strajk je potpuno legitimno sredstvo za to.
(ffffddd, 20. jul 2016 13:37)

Mi imamo ogromnu nezaposlenost, prema zvanicnim podacima sa republickog zavoda za statistiku oko 900.000 ljudi trazi posao, neki hoce da promene ali dominiraju oni koji su nezaposleni. Odnosno mi imamo veliku ponudi radne snage a malu traznju za radnicima. I u takvim uslovima kada bi radnik rekao "NECU" poslodavac moze da mu odgovori "AKO TI NECES IMA KO OCE" jer mu se moze.

Nije resenje u pobuni radnika, nije resenje u organizovanju sindikata, nije resenje da drzava podigne minimalac na 500e...jer od toga nezaposleni nemaju nikakve koristi.

Resenje je u otvaranju novih radnih mesta i kada bi smo smanjili nezaposlenost da bi poslodavac zadrzao dobrog radnika on mora da mu poboljsa uslove rada.

Uglavnom se kuka na juru, geoks, leoni...ali osvrnite se oko sebe, pogledajte koliko ljudi radi po marketima, buticima, pekarama, hladnjacama za 20.000 dinara. Radno vreme im je isto ko u juri, benetonu...danas uglavnom samo u javnom sektoru se radi 40 sati nedeljom kod privatnika uglavnom vise.

MKD

pre 7 godina

Kad sam ovo procitao uhvatila me muka i ja znam da odsada necu kupovati proizvode ovog brenda , mozda je to kap u moru ali..Inace gde su inspekcije drzave Srbije u svemu ovome nazalost uslovi rada u vecini fabrika stranih investitora na Balkanu nisu nista bolji od onih tekstilnih fabrika u Bangladesu koji su pretpeli pozare i kojima su nastradali na stotine ljudi i u kojima ljudi rade za dva dolara dnevno..

sendvic sa marihuanom

pre 7 godina

@Zbunjen

Samo da ti covek pozeli da budes karika u tom lancu. Ja radim u servisu i odlicno sam placen, ali i dobro radim. Gazda zaradjuje bar 10x vise nego sto plati radnike, ali ih odlicno placa, sa svim doprinosima. Svasta sam cuo i svasta sam video, ali, vecina ljudi nisu lenji kako se ovde prica, vec nece da rade za mizerne pare, a narocito nece da rade ako vas neko vredja i ponizava. To nisu fabrike u kojima se napreduje. Jedom traka uvek traka. To je izuzetno beznadezna pozicija za mlade ljude. Narocito za mlade sa radnim iskustvom. Moj gazda ne ume svojim musterijama da objasni da ne treba da dolaze u 8 uvece da im se opravlja auto, iako sam odlicno placen meni to pocinje ozbiljno da ide na zivce, jer pare nisu zivot, ali posto mi je i dobar prijatelj ne pravim mu probleme, ali se brinem da ce ga drugi radnici jednog dana odjebati. Zna se sta je posao i zna se koliko se koj posao placa. Nema prava niko na planeti da vam trazi da radite u pelenama i da ne jedete i ne idete u WC. To je bolestan sistem napravljen iskljucivo za bolesno gramzivu stoku. Ko to podrzava taj je u nejblazu ruku bezuman, da ne kazem zao i proklet. Nema tu opravdanja. Ja se nadm da ce ljudi koji rade u Geoksu cija je roba uzgred besmisleno skupa, uspeti da se izbori za svoja prava, a ako ne uspeju, onda momci i devojke, stedite na lepku, savovima, zasivajte ukrivo, kradite sirovine i lomite alate. Brzo ce menadzment shvatiti da su dobri radnici zlata vredni!

VVV

pre 7 godina

Zasto bi nas stranac vise voleo od nas samih. Pa da svi radnici rese da osnuju sindikat istog trenutka, mislite da bi ih otpustili? Ma daaajte, pa ko bi radio? Sloga uvek pobedjuje, ali sloga odavno ne stanuje u Srbiji...

Aleksandar

pre 7 godina

Sledeće je da se uvedu 'korpe' koje drže radnike da ne padnu na proizvodnu traku od umora i 'menadžer' koji ide i drma radnike da ne bi zaspali, po ugledu na zlatno doba kineske industrije 90-ih...

Gajus Bonus

pre 7 godina

Sad će jedan od Vulina da izda sopštenje i kaže da ovo nije istina.
(dex, 20. jul 2016 11:43)

Ili će izjaviti kako to utiče pozitivno na prodaju pampers pelena i neko će imati koristi od toga. Dakle, ipak je čaša do pola puna.

unlimited

pre 7 godina

Ja sam pred par godina radio u jednoj firmi u Zagrebu za super plaću, imam fakultet, tečno pričam 3 strana jezika.
I jednom mi dođe gazda da idem pomoći istovarivati kamion. Dobro, ajde da malo dečkima pomognem. Ali kroz koji dan on bi opet da istovarujem kamion, dao sam momentalni otkaz!

miki

pre 7 godina

Zato nam je i zemlja propala jer niko nece da radi nego hoce 10 puta dnevno u wc da posedi po 10 minuta, za takve radnike savetuju pampers . raspitatjte se kako je u evropi u slicnim fabrikama koliko puta na dan je dozboljeno da ustanete od masine.

penzioner

pre 7 godina

Nije vam valjalo vreme kada ste imali sigurna radna mesta, kada ste išli tri nedelj na more u sindikalna odmarališta, kada ste dobijali stanove i kupovali automobile na kredit (samo sa ličnom kartom), išli na lažna bolovanja da okopavate svoje bašte, i.t.d...... Lupali ste u šerpe, sada lupajte glavom o zid i nosite pelene. I još nešto: Sada je Srbija duplo više zadužena nego cela Jugoslavija u ono vreme "mraka i jednoumlja". Srećno.

JPR23

pre 7 godina

Nisu mi jasni ovi ljudi, ne strajkuju, ne bune se, ne osnivaju sindikat sve zbog straha od gubitka posla. Pa ako cela fabrika strajkuje ne mogu vas sve otpustiti koliko god to oni zeleli, ko ce da im radi onda? Koga ce novog da prime ako se procuje za uslove? Koji su to onda gubici, izborite se za svoja prava a strajk je potpuno legitimno sredstvo za to.
(ffffddd, 20. jul 2016 13:37)

Sve to stoji, ali i pored toga mi nije jasno kako drzava dopusta ovakav "biznis".

slobo

pre 7 godina

Iz komentara moze se naslutiti zasto ovi radnici trpe ovakvo zlostavljanje.Za sve je ponovo kriva drzava.U nekim predhodnim komentarima rekao sam: blago nama kada nas drzava nudi kao jevtinu radnu snagu.Sve je pokriveno Zakonom o radu i koriste se odredbe koje odgovaraju poslodavcu.Ocigledno sto je negde u svetu normalno kod nas je to privilegija. primati redovno mlatu. Pa se svi pozivaju na taj luksuz. Da li neko razmislja u pravcu da izracuna koliko je potrebno minimalno novca da zivis pristojno kao normalan covek a ne kao stoka.Svaki pokusaj trazenja normalnog rada i pristojnog zivota postalo je nocna mora.Zamislite jos goru situaciju. Radis posteno,cuvas imovinu poslodavcu sprecis dalju kradju imovine i na kraju dobijes otkaz gde ne mozes da dokazes zasto si dao otkaz radniku. Sud razlaci predmet veruje lazima advokata poslodavcu na rec i tako u nedogled. Svako obracanje i zalba na tok sudskog spora sledi prost odgovor.Sudstvo je nezavisno. Zato ovi ljudi trpe i gutaju sve.Dokle se radniku smuci. A posle toga je sve kasno,jer ovaj poslodavac bice na dugoj destinaciji gde ce primeniti isti model uz pomoc nekog korumpiranog drzavnog funkcionera.

Ja sam

pre 7 godina

Prekovreneni sati se ne isplaciju u mnogim firmama.Kome se zaliti upravi za vodovod.Imas na primer 50 sati prekovremeno on ti isplati 20 itd....

Cacak

pre 7 godina

Citam komentare, pisali su i radnici i gazde, znam da se te 2 figure nikad ne mogu lepo sloziti. Gazda ma je malo koliko god da radis, a radnicima uvek mala plata... Kao prvo, drzava treba da stane iza radnika, ali 100%. Drugo, kutija nekih boljih cigareta je 300 dinara, pa hajmo da se izborimo da jedan radni sat bude 300 dinara, obicnom radniku? Shvatite da smo najskuplji u eu a sa najmanjim platama, drzava zivi na nas racun zato sto mi cutimo, skoro 80 din je akciza na gorivo po litru, zamislite sta bi bilo kad ne bi sipali na pumpama gorivo 24 sata??? Pala bi drzava bre!!!! Mi smo ti koji biramo i upravljamo, a ne Vucic, ne Geoxs, ne Jura i drugi.... Sta sve mozemo da uradimo samo kad bi se slozili mi Srbi...

ffffddd

pre 7 godina

Nisu mi jasni ovi ljudi, ne strajkuju, ne bune se, ne osnivaju sindikat sve zbog straha od gubitka posla. Pa ako cela fabrika strajkuje ne mogu vas sve otpustiti koliko god to oni zeleli, ko ce da im radi onda? Koga ce novog da prime ako se procuje za uslove? Koji su to onda gubici, izborite se za svoja prava a strajk je potpuno legitimno sredstvo za to.

+Savo

pre 7 godina

Ma, kakve pelene? Bitan je jedino rast BDPa - ej, veći nego u Nemaca(!) - i da je MMF zadovoljan. A u šta ćete vi da piš... to je vaš problem. Ko vas je terao da se zaposlite (na radno mesto koje smo platili 10.000€).

SM Ljubiša

pre 7 godina

Sindikat je čuvar zakonskih prava radnika. Ne bi ni nastajao da nije bilo potrebe jer kapital teži eksploataciji, to mu je suština. Kakve mu god slavopojke pevali placeni novinari i akademici, kapitalizam je jedna aždaja čija je jedina religija profit. Tamo gde nema sindikata da se bori za prava radnika, radnici su samo sredstva za prozvodnju i u potpunosti zavise od čovečnosti vlasnika. A sindikati ne mogu da se organizuju zato što je naš narod toliko osiromašio, a kapitalizam slobodnog tržišta potpomognut obezglavljenom državom toliko uzeo maha, da je radna snaga trenutno dospela u situaciju daj sta das, samo da platim racune i nahranim decu. Kod nas je radnik rob, nezavisno od plate, jer uglavnom nema izbora. Sitni preduzetnici takodje - robovi slobodnog tržišta, uglavnom bez prava i da se razbole. Oni sami sebe izrabljuju da bi održali glavu iznad vode. Za to vreme, politička klasa puni dzepove. Ne samo ovde, već svuda. Sve dok se politicke stranke budu finansirale iz privatnih izvora, svi ćemo biti taoci pohlepe najbogatijih.

Jaaa

pre 7 godina

Imaju pauze tako da imaju kada da odu na wc ,tako da mislim da zdravoj osobi ne treba cesci odlazak na wc.Da, u obucarstvu se koristi lepak i pored bilo kakve ventilacije radnici koji rade sa lepkom logicno je da ce ga udisati jednostavno to je proces proizvodnje obuce i drugacije ne moze...u obucarstvu se koristi puno masina koje svaka ima motor ili grejac tako da klima u letnjem periodu tu ne pomaze(ne mozete porediti sa kancelarijom gde masina nema)plata u toj bransi je prosek 25000din, jednostavno neki poslovi su vise placeni neki manje.Tvoje je da sa svojim ulaganjem u obrazovanje i svojim licnim razvojem izboris se za bolji posao.ukoliko si zavrsio samo osnovnu skolu kasno ti je da sada krivis druge za to sto nisi doktor, a provereno znam da je barem 60% u obucarstvu sa niskim stepenom strucne spreme .

Pantagruel

pre 7 godina

Izvinite ,ali ja ne razumem ovo sa pelenama ... lepo pise da imaju dve pauze koje su verovatno rasporedjene na 3sata ... da li neko zaista ima potrebu da cesce ide u wc ?!? Zaista ne vidim razlog zasto se oko toga dize tenzija , pa ko ima potrebu da cesce ide u wc taj treba da poseti doktora a ne da se zali na uslove rada ...
(Zbunjen, 20. jul 2016 11:38) И јеси збуњен, осим ако се не правиш луд. Као да никада у животу ниси имао изненадне стомачне тегобе услед реакције на неки оброк који твом стомаку није пријао. Оне су непредвидиве, а могу натерати човека да у размаку од два или три сата по 5-6 пута трчи у wc. Нико нормалан се не јавља лекару само бог тога, ако га тај проблем прође у року од једног дана. А да те неко у том тренутку понижава и тера да носиш пелене, признај да ли би га гађао првим што ти падне под руку.

leptirica

pre 7 godina

Nemacki sistem rada...
(preduzetnik, 20. jul 2016 11:29)

Da,al da takav odnos prema radnicima prolazi u Njemačkoj ili u ovom slučaju Italiji brzo bi bili ljudi na ulicama. To im u Srbiji prolazi jer im vlast dopušta i još se takvi izrabljivaci nagrađuju potocajima. Njemački sistem rada bi bio da se bolji radnici nagrađuju i napreduju,zato i naši ljudi odlaze u Njemačku jer su vrijedni i brzo napreduju.

Bojan Cimbaljević

pre 7 godina

Ово је прави проблем: "није да нам је неко забранио, него се људи плаше губитка посла", па сви су се увек тога плашили, али прошло је 120 година од чикашког штрајка 1. маја а радници се и даље плаше синдикалног организовања, то је само изговор за ћутање и трпљење а није разлог ни за шта.

Ja

pre 7 godina

Biram da budem klošar. Za ispod 60000 RSD ne radim. To je cifra za minimalnu mesečnu potrošačku korpu. Ljudi su izgubili kompas umesto da se udruže i RUŠE nakaradan sistem!
(Neko, 20. jul 2016 12:24)

Nemoj biti klošar, otvori nešto sam i podigni nakaradni sistem, pa zaposli mene za tih 60000 i normalnu potrosacku korpu!
Sa doprinosima mesecno odvoji samo na mene 100000, ili prodaj "nesto" u svom biznisu za 300000 mesecno ako ides na marzu od oko 30%! Sta je to? Sitnica? Samo 300 crvenih da bi promenio sistem i samo meni obezbedio platu! Kirije, roba, struja, porezi, tvoja zarada.. Za to ces se lako snaći ;)

Zbunjen

pre 7 godina

Znaci i doktor moze da se zali na mobing je ako mu operacija traje 5sati a on je pojeo obrok koji mu nije prijao ,ne moze ostaviti rasporenog pacijenta i trckati u wc ili vozac gradskog autobusa koji ima satnicu za svaku stanicu i ne moze stati na sred puta... pa to je rad na traci i svaki radnik pri zaposljavanju zna da ako si karika u lancu ne moze zbog tebe da stane cela proizvodnja

only fools and horses

pre 7 godina

Voleo bih da pročitaju moji radnici, jer njima ne valja redovna plata od 35000, prijavljeni, rade 5 dana u nedelji lagan posao. Nemaju šefa niti mene nad glavom da im pametujem. U wc idu koliko god treba, pa cak i koriste mibilne non stop. I opet im ne valja ništa!
PS. Nisam nikakav tajkun već slepac kao i oni i znaju da i meni ne ostane mnogo na kraju meseca!
Srbija-zamlja neradnika i pametnjakovica
(Ja, 20. jul 2016 11:47)


A vi ste očigledno veliki radnik kad u 12 h imate vremena da čitate i komentarišete vesti na B92.
I vidim strašno vas boli tih 35.000 koje dajete onima koji vam zarade vašu "crkavicu" od, pretpostavljam, destak puta veće sume.
Svim ovim "gazdama" najviše smetaju radnici, jer zaboga traže da budu plaćeni, da rade u ljudskim uslovima, da imaju odmor, pauzu. Pa otpustite ih gospodo, radite sve sami, ili vam se ta ideja ne dopada?

leptirica

pre 7 godina

nije kriv Geox. 
Njima ste predstavljeni kao jeftina radna snaga, najjeftinija u evropi. 
Zna Geox kako se postupa sa pakistancima, nigerijcima, i ostalim modernim robovima, a kako i mi sami spadamo u tu grupu, nemate sta da se zalite. 
Vucic umesto da je sa tih nekoliko miliona evra pomogao domace proizvodjace obuce, da stanu na noge i krenu sa izvozom, da se koristi domaca sirovina i da tu ostaje novac, PLATIO je strancu da dodje da izvlaci pare iz zemlje. 
Tako mali perica zamislja ekonomiju.
(dragan, 20. jul 2016 10:25)

Sve istina, druge zemlje potiču svoje firme da izvoze i šire se,samo Srbija potiče strane firme.

Neko

pre 7 godina

Biram da budem klošar. Za ispod 60000 RSD ne radim. To je cifra za minimalnu mesečnu potrošačku korpu. Ljudi su izgubili kompas umesto da se udruže i RUŠE nakaradan sistem!

marko

pre 7 godina

Plata, 30.000 dinara ali neto, plus zdravstveno, penzija...
I ovo je bolje nego da umru od gladi, zar ne, ili grešim? U Engleskoj su deca radila da prežive na početku kapitalizma.
Ti ljudi koji rade u GEOXu nemaju veštine da zaradjuju više, žao mi je, radi se o nestručnoj radnoj snazi.
Da li je dobro? Nije. Ali koje je rešenje?

Goran Norveška

pre 7 godina

Aleksandre Vučiću čoveče koji se zalažeš za Evropske standarde imaš li komentar na ove uslove pod kojima radnici rade znam ovo je bilo i za vreme demokrata ali brate nemamo u Srbiji adekvantne zakone i gde je sindikat.
Pitam se gde je sindikat?????
Sramota znao sam da se od Italijana neće mo usrećiti.
Radite sa Skandinavcima i Nemcima Germani samo traže kvalitet i nemaju komplekse niže vrednosti.
Italijani vas skidaju gole a ništa ne
uzvraćaju.
Aleksandre Vučiću gde je sindikat?

V.St.

pre 7 godina

Ovakvi uslovi rada su veći problem od odlaska u toalet, to se koristi kao udarna vest, pa mi " neograničeni," idemo toliko puta u WC. I kod naših velikih proizvođača nameštaja je bilo nenormalnih isparenja gde se lakira nameštaj, svi su ćutali, bio je to nikad prežljeni socijalizam.N eki srećnici sa fakultetom rade za te pare, svima nam je loše.Jug Srbije i ima priliku da se otvori neka fabrika, evo u Mladenovcu je mrtvo more, a navodno smo gradska opština.

h8r

pre 7 godina

Ovo je, naravno, uzas, ali prava radnika su ustanovljena jos u 19. veku, i to prvo u kapitalistickim drustvima. Ovo s kapitalizmom nema veze, vec sa nedostatkom regulative i korupcijom.

majtimajk

pre 7 godina

"Hm da zaista okrutno, najbolje je da radnica da otkaz u toj fabrici i sa svojim kvalifikacima nađe bolji posao ili još bolje neka pokrene sopstveni biznis i obezbedi humanije uslove rada svojim zaposlenim, a na njeno mesto neka dodje neko kome je posao potrebniji, nisam shvatio da li je možda ona oteta i silom je drže u tom pogonu?"
(milan, 20. jul 2016 11:00)

- kakav si ti genije! inace, posla ima na sve strane, moze da bira, a sto da ne, I da otvori firmu I zaposli druge!!? ..... ali u snu! istina je da, verovatno na desetine kilometara oko te firme nema ni p od nekog drugog posla, a da otvori firmu,..... cime!?

neutralni felsh

pre 7 godina

Zahvalite Vucicu na tome...
(Mitar, 20. jul 2016 10:58)


milosevicu, pre svega... on im je svima oborio cenu. dok su mu klicali... sad je kasno, opljackao vuk magarca pa ga ostavio da dirinci za male pare.

Ja

pre 7 godina

Voleo bih da pročitaju moji radnici, jer njima ne valja redovna plata od 35000, prijavljeni, rade 5 dana u nedelji lagan posao. Nemaju šefa niti mene nad glavom da im pametujem. U wc idu koliko god treba, pa cak i koriste mibilne non stop. I opet im ne valja ništa!
PS. Nisam nikakav tajkun već slepac kao i oni i znaju da i meni ne ostane mnogo na kraju meseca!
Srbija-zamlja neradnika i pametnjakovica

sve je relativno

pre 7 godina

@kolubara

I imate platu kao dr. koji svaki dan operiše. Ni ta vaša slika nije realna, jer su resursi svih građana Srbije, a Eps se ponaša kao da su to nasledili od očeva.

Neko iz mase

pre 7 godina

U svakom slucaju telefonom se mogu snimiti uvrede, a to je dovoljno da se podigne prasina i da se stvari malo promene. Ne treba cutati. Nego sta radi drzava?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ivon, 20. jul 2016 10:38)

1. Ovoj vlasti je važniji investitor od radnika
2. I kad bi htela nešto da uradi prvo radnici moraju da prijave zloupotrebe a ne da se žale kad daju otkaz
3. I kad bi država intervenisala radnici bi morali da potvrde navode iz prijave kada inspekcija izađe na teren i da postoje dokazi na licu mesta.
4. I kad bi se sve dokazalo da su radnici u pravu pogodi koliko bi još radili oni radnici koji su prijavili firmu?
5. Radnička dilema: prijaviti i izgubiti posao, deca trpeti, komunalije ne platiti, rate kredita ne plaćati ili junačke zube stisnuti i gazdama džepove puniti.

Boban

pre 7 godina

E pa, nije vam valjalo u vreme "crvene bande" kada si imao godišnji odmor, regres, kada si bio potpuno zaštićen i kada su ovakve stvari bile potpuno nezamislive. Hoćete "demokratiju", strane investitore.... Kako se ono kaze: tražili ste, gledajte.

milan

pre 7 godina

Hm da zaista okrutno, najbolje je da radnica da otkaz u toj fabrici i sa svojim kvalifikacima nađe bolji posao ili još bolje neka pokrene sopstveni biznis i obezbedi humanije uslove rada svojim zaposlenim, a na njeno mesto neka dodje neko kome je posao potrebniji, nisam shvatio da li je možda ona oteta i silom je drže u tom pogonu?

Zbunjen

pre 7 godina

Izvinite ,ali ja ne razumem ovo sa pelenama ... lepo pise da imaju dve pauze koje su verovatno rasporedjene na 3sata ... da li neko zaista ima potrebu da cesce ide u wc ?!? Zaista ne vidim razlog zasto se oko toga dize tenzija , pa ko ima potrebu da cesce ide u wc taj treba da poseti doktora a ne da se zali na uslove rada ...

Goci

pre 7 godina

SNS je na izborima dobio 48% glasova. Pritom je za njih glasalo jako malo doktora nauka, magistara i drugih sa fakultetskim obrazovanjem. Ovime dolazimo do toga da je sigurno više od 50% radničke klase, kakva radi na ovakvim mestima, glasalo za SNS. Čime dobijamo jedan lep paradoks, jer "ispada" da je radničkoj klasi zapravo dobro i ne želi promene.

Ovi problemi se, inače, na zapadu rešavaju tako što se vlasnici firmi toliko plaše drastičnih kazni za rad u uslovima koji ugrožavaju zdravlje radnika da i ne pomišljaju na gubitke koji nastaju ako radnik prekine posao i 5x dnevno ode do toaleta ili na trošak ugradnje sistema za provetravanje. U pitanju je čista matematika: kazna je tolika i biće naplaćena, a ovi gubicu su toliki i višestruko su manji.

Nažalost, u Srbiji ne rade inspekcije, ne radi sudstvo, plus je vrlo moguće da su firme sklopile prećutni dogovor sa vladom da ih inspekcija neće dirati, samo neka otvore fabriku, radna mesta i smanje nezaposlenost.

Đorđe

pre 7 godina

Radnik tumači kao slabost poslodavca bilo kakav dobrovoljni gest ili poklon kojim se poboljšavaju uslovi rada. Za vrlo kratko vreme to što ima ili dobije doživljava se kao normalno i kao zasluženo a juče je počeo da radi. Danas može dobiti bonus hiljadu evra a sutra ćeš u listingu zateći njegov poziv van radnog vremena od 45 minuta, odredište Nemačka. Ovo nije Japan a Srbi nisu Japanci zato imam razumevanje za Geox - crvene linije se postavljaju što dalje jer posle je kasno.

Asterix

pre 7 godina

Indikativno je da su oba slucaja i Jura i Geoks sa juga Srbije i da je oba slucaja "otkrio" dnevni list Danas. Rekao bih da ovde postoji sprega Danasa, odnosno Draze Petrovica i ovog iz NUNS-a, a inace urednika Vranjskih novina, Obradovica. Zaista je neverovatno kako su pojedinci spremni da rade protiv sopstvene drzave i da uniste sve, samo zato sto im se ne svidja onaj ko je na vlasti.

nitamoniovamo

pre 7 godina

Ja sa prostatom (nije invalidna kategorija) ovde nemam šta da tražim...ili bilo gde...osim na nekom od mostova.
Valjda će neko novo vreme pokazati sve efekte ovakvog zapošljavanja i "dovođenja stranih investitora"!Biće na kraju "skuplja dara nego mera",jer ni Geox Jura itd nisu ništa i neće ostaviti iza sebe...minorna ulaganja u tehnologiju.Proizvodnja bazirana samo na Jeftinoj RS.

dragan

pre 7 godina

nije kriv Geox.
Njima ste predstavljeni kao jeftina radna snaga, najjeftinija u evropi.
Zna Geox kako se postupa sa pakistancima, nigerijcima, i ostalim modernim robovima, a kako i mi sami spadamo u tu grupu, nemate sta da se zalite.
Vucic umesto da je sa tih nekoliko miliona evra pomogao domace proizvodjace obuce, da stanu na noge i krenu sa izvozom, da se koristi domaca sirovina i da tu ostaje novac, PLATIO je strancu da dodje da izvlaci pare iz zemlje.
Tako mali perica zamislja ekonomiju.

popeye

pre 7 godina

Па, јесте ли људи ил' мишеви? 1000 дин дневно можете и кући, на својим имањима да зарадите, а она стоје запарложена. Шта тражите "у граду" под тим условима?!

BgdSrb

pre 7 godina

Srbija, lider u regionu!...u eksploataciji radne snage. Dođite investitori. Radimo skoro za džaba, prekovremene ne evidentiramo, ako se neko onesvesti ima nas dovoljno da odmah sledeći uleti.

ivon

pre 7 godina

U svakom slucaju telefonom se mogu snimiti uvrede, a to je dovoljno da se podigne prasina i da se stvari malo promene. Ne treba cutati. Nego sta radi drzava?

Nislija

pre 7 godina

ajmo neka nasi poslanici u skupstini rade par dana sa mirisom lepka(pa da vide kako je),ajde reagujte da se pomogne ovin ljudima,alo Srbijo!

Kolubara

pre 7 godina

Mnogo mi je zao ovih ljudi koji rade u ovakvim uslovima za neki minimalac, tek kad ovako nesto procitas, pocnes vise da cenis svoj posao u drzavnoj firmi. Radim u klimatizovanoj kancelariji, krajnje opusten posao, bez ikakvog pritiska nadredjenih, za sasvim solidnu platu. Mozes da odes na pauzu kadgod hoces, godisnji odmor 34 dana. Zao mi je sto svuda nije kao kod nas, ljudi bi bili mnogo zadovoljniji

Tuga

pre 7 godina

Ovo je gore nego u Bangladesu!!!! A vladu verovatno boli uvo jer im fabrika Geoksa u Srbiji ide u promociju sopstvenog imidza... Stvarno zalosno

dragan

pre 7 godina

nije kriv Geox.
Njima ste predstavljeni kao jeftina radna snaga, najjeftinija u evropi.
Zna Geox kako se postupa sa pakistancima, nigerijcima, i ostalim modernim robovima, a kako i mi sami spadamo u tu grupu, nemate sta da se zalite.
Vucic umesto da je sa tih nekoliko miliona evra pomogao domace proizvodjace obuce, da stanu na noge i krenu sa izvozom, da se koristi domaca sirovina i da tu ostaje novac, PLATIO je strancu da dodje da izvlaci pare iz zemlje.
Tako mali perica zamislja ekonomiju.

popeye

pre 7 godina

Па, јесте ли људи ил' мишеви? 1000 дин дневно можете и кући, на својим имањима да зарадите, а она стоје запарложена. Шта тражите "у граду" под тим условима?!

BgdSrb

pre 7 godina

Srbija, lider u regionu!...u eksploataciji radne snage. Dođite investitori. Radimo skoro za džaba, prekovremene ne evidentiramo, ako se neko onesvesti ima nas dovoljno da odmah sledeći uleti.

Tuga

pre 7 godina

Ovo je gore nego u Bangladesu!!!! A vladu verovatno boli uvo jer im fabrika Geoksa u Srbiji ide u promociju sopstvenog imidza... Stvarno zalosno

Nislija

pre 7 godina

ajmo neka nasi poslanici u skupstini rade par dana sa mirisom lepka(pa da vide kako je),ajde reagujte da se pomogne ovin ljudima,alo Srbijo!

nitamoniovamo

pre 7 godina

Ja sa prostatom (nije invalidna kategorija) ovde nemam šta da tražim...ili bilo gde...osim na nekom od mostova.
Valjda će neko novo vreme pokazati sve efekte ovakvog zapošljavanja i "dovođenja stranih investitora"!Biće na kraju "skuplja dara nego mera",jer ni Geox Jura itd nisu ništa i neće ostaviti iza sebe...minorna ulaganja u tehnologiju.Proizvodnja bazirana samo na Jeftinoj RS.

Goci

pre 7 godina

SNS je na izborima dobio 48% glasova. Pritom je za njih glasalo jako malo doktora nauka, magistara i drugih sa fakultetskim obrazovanjem. Ovime dolazimo do toga da je sigurno više od 50% radničke klase, kakva radi na ovakvim mestima, glasalo za SNS. Čime dobijamo jedan lep paradoks, jer "ispada" da je radničkoj klasi zapravo dobro i ne želi promene.

Ovi problemi se, inače, na zapadu rešavaju tako što se vlasnici firmi toliko plaše drastičnih kazni za rad u uslovima koji ugrožavaju zdravlje radnika da i ne pomišljaju na gubitke koji nastaju ako radnik prekine posao i 5x dnevno ode do toaleta ili na trošak ugradnje sistema za provetravanje. U pitanju je čista matematika: kazna je tolika i biće naplaćena, a ovi gubicu su toliki i višestruko su manji.

Nažalost, u Srbiji ne rade inspekcije, ne radi sudstvo, plus je vrlo moguće da su firme sklopile prećutni dogovor sa vladom da ih inspekcija neće dirati, samo neka otvore fabriku, radna mesta i smanje nezaposlenost.

leptirica

pre 7 godina

nije kriv Geox. 
Njima ste predstavljeni kao jeftina radna snaga, najjeftinija u evropi. 
Zna Geox kako se postupa sa pakistancima, nigerijcima, i ostalim modernim robovima, a kako i mi sami spadamo u tu grupu, nemate sta da se zalite. 
Vucic umesto da je sa tih nekoliko miliona evra pomogao domace proizvodjace obuce, da stanu na noge i krenu sa izvozom, da se koristi domaca sirovina i da tu ostaje novac, PLATIO je strancu da dodje da izvlaci pare iz zemlje. 
Tako mali perica zamislja ekonomiju.
(dragan, 20. jul 2016 10:25)

Sve istina, druge zemlje potiču svoje firme da izvoze i šire se,samo Srbija potiče strane firme.

Boban

pre 7 godina

E pa, nije vam valjalo u vreme "crvene bande" kada si imao godišnji odmor, regres, kada si bio potpuno zaštićen i kada su ovakve stvari bile potpuno nezamislive. Hoćete "demokratiju", strane investitore.... Kako se ono kaze: tražili ste, gledajte.

Ja

pre 7 godina

Voleo bih da pročitaju moji radnici, jer njima ne valja redovna plata od 35000, prijavljeni, rade 5 dana u nedelji lagan posao. Nemaju šefa niti mene nad glavom da im pametujem. U wc idu koliko god treba, pa cak i koriste mibilne non stop. I opet im ne valja ništa!
PS. Nisam nikakav tajkun već slepac kao i oni i znaju da i meni ne ostane mnogo na kraju meseca!
Srbija-zamlja neradnika i pametnjakovica

Gullbis

pre 7 godina

Nije kriv ni strani posladavac, ni kapitalizam, vec jednostavno i jedino drzava... Ova vlast sopstveni narod tretira i reklamira kao stoku... Jadni, bedni, i samim ti jeftini... Glasali ste, uzivajte...

sendvic sa marihuanom

pre 7 godina

@Zbunjen

Samo da ti covek pozeli da budes karika u tom lancu. Ja radim u servisu i odlicno sam placen, ali i dobro radim. Gazda zaradjuje bar 10x vise nego sto plati radnike, ali ih odlicno placa, sa svim doprinosima. Svasta sam cuo i svasta sam video, ali, vecina ljudi nisu lenji kako se ovde prica, vec nece da rade za mizerne pare, a narocito nece da rade ako vas neko vredja i ponizava. To nisu fabrike u kojima se napreduje. Jedom traka uvek traka. To je izuzetno beznadezna pozicija za mlade ljude. Narocito za mlade sa radnim iskustvom. Moj gazda ne ume svojim musterijama da objasni da ne treba da dolaze u 8 uvece da im se opravlja auto, iako sam odlicno placen meni to pocinje ozbiljno da ide na zivce, jer pare nisu zivot, ali posto mi je i dobar prijatelj ne pravim mu probleme, ali se brinem da ce ga drugi radnici jednog dana odjebati. Zna se sta je posao i zna se koliko se koj posao placa. Nema prava niko na planeti da vam trazi da radite u pelenama i da ne jedete i ne idete u WC. To je bolestan sistem napravljen iskljucivo za bolesno gramzivu stoku. Ko to podrzava taj je u nejblazu ruku bezuman, da ne kazem zao i proklet. Nema tu opravdanja. Ja se nadm da ce ljudi koji rade u Geoksu cija je roba uzgred besmisleno skupa, uspeti da se izbori za svoja prava, a ako ne uspeju, onda momci i devojke, stedite na lepku, savovima, zasivajte ukrivo, kradite sirovine i lomite alate. Brzo ce menadzment shvatiti da su dobri radnici zlata vredni!

Pantagruel

pre 7 godina

Izvinite ,ali ja ne razumem ovo sa pelenama ... lepo pise da imaju dve pauze koje su verovatno rasporedjene na 3sata ... da li neko zaista ima potrebu da cesce ide u wc ?!? Zaista ne vidim razlog zasto se oko toga dize tenzija , pa ko ima potrebu da cesce ide u wc taj treba da poseti doktora a ne da se zali na uslove rada ...
(Zbunjen, 20. jul 2016 11:38) И јеси збуњен, осим ако се не правиш луд. Као да никада у животу ниси имао изненадне стомачне тегобе услед реакције на неки оброк који твом стомаку није пријао. Оне су непредвидиве, а могу натерати човека да у размаку од два или три сата по 5-6 пута трчи у wc. Нико нормалан се не јавља лекару само бог тога, ако га тај проблем прође у року од једног дана. А да те неко у том тренутку понижава и тера да носиш пелене, признај да ли би га гађао првим што ти падне под руку.

ivon

pre 7 godina

U svakom slucaju telefonom se mogu snimiti uvrede, a to je dovoljno da se podigne prasina i da se stvari malo promene. Ne treba cutati. Nego sta radi drzava?

majtimajk

pre 7 godina

"Hm da zaista okrutno, najbolje je da radnica da otkaz u toj fabrici i sa svojim kvalifikacima nađe bolji posao ili još bolje neka pokrene sopstveni biznis i obezbedi humanije uslove rada svojim zaposlenim, a na njeno mesto neka dodje neko kome je posao potrebniji, nisam shvatio da li je možda ona oteta i silom je drže u tom pogonu?"
(milan, 20. jul 2016 11:00)

- kakav si ti genije! inace, posla ima na sve strane, moze da bira, a sto da ne, I da otvori firmu I zaposli druge!!? ..... ali u snu! istina je da, verovatno na desetine kilometara oko te firme nema ni p od nekog drugog posla, a da otvori firmu,..... cime!?

Kolubara

pre 7 godina

Mnogo mi je zao ovih ljudi koji rade u ovakvim uslovima za neki minimalac, tek kad ovako nesto procitas, pocnes vise da cenis svoj posao u drzavnoj firmi. Radim u klimatizovanoj kancelariji, krajnje opusten posao, bez ikakvog pritiska nadredjenih, za sasvim solidnu platu. Mozes da odes na pauzu kadgod hoces, godisnji odmor 34 dana. Zao mi je sto svuda nije kao kod nas, ljudi bi bili mnogo zadovoljniji

VVV

pre 7 godina

Zasto bi nas stranac vise voleo od nas samih. Pa da svi radnici rese da osnuju sindikat istog trenutka, mislite da bi ih otpustili? Ma daaajte, pa ko bi radio? Sloga uvek pobedjuje, ali sloga odavno ne stanuje u Srbiji...

Privatnik, radim sam

pre 7 godina

Potomci ljudi koji su ratovali u Prvom i Drugom Balkanskom ratu, probijali Solunski front, išli peške kroz Albaniju...nose pelene.Preci vam se u grobu prevrću.

h8r

pre 7 godina

Ovo je, naravno, uzas, ali prava radnika su ustanovljena jos u 19. veku, i to prvo u kapitalistickim drustvima. Ovo s kapitalizmom nema veze, vec sa nedostatkom regulative i korupcijom.

Neko

pre 7 godina

Biram da budem klošar. Za ispod 60000 RSD ne radim. To je cifra za minimalnu mesečnu potrošačku korpu. Ljudi su izgubili kompas umesto da se udruže i RUŠE nakaradan sistem!

only fools and horses

pre 7 godina

Voleo bih da pročitaju moji radnici, jer njima ne valja redovna plata od 35000, prijavljeni, rade 5 dana u nedelji lagan posao. Nemaju šefa niti mene nad glavom da im pametujem. U wc idu koliko god treba, pa cak i koriste mibilne non stop. I opet im ne valja ništa!
PS. Nisam nikakav tajkun već slepac kao i oni i znaju da i meni ne ostane mnogo na kraju meseca!
Srbija-zamlja neradnika i pametnjakovica
(Ja, 20. jul 2016 11:47)


A vi ste očigledno veliki radnik kad u 12 h imate vremena da čitate i komentarišete vesti na B92.
I vidim strašno vas boli tih 35.000 koje dajete onima koji vam zarade vašu "crkavicu" od, pretpostavljam, destak puta veće sume.
Svim ovim "gazdama" najviše smetaju radnici, jer zaboga traže da budu plaćeni, da rade u ljudskim uslovima, da imaju odmor, pauzu. Pa otpustite ih gospodo, radite sve sami, ili vam se ta ideja ne dopada?

Cacak

pre 7 godina

Citam komentare, pisali su i radnici i gazde, znam da se te 2 figure nikad ne mogu lepo sloziti. Gazda ma je malo koliko god da radis, a radnicima uvek mala plata... Kao prvo, drzava treba da stane iza radnika, ali 100%. Drugo, kutija nekih boljih cigareta je 300 dinara, pa hajmo da se izborimo da jedan radni sat bude 300 dinara, obicnom radniku? Shvatite da smo najskuplji u eu a sa najmanjim platama, drzava zivi na nas racun zato sto mi cutimo, skoro 80 din je akciza na gorivo po litru, zamislite sta bi bilo kad ne bi sipali na pumpama gorivo 24 sata??? Pala bi drzava bre!!!! Mi smo ti koji biramo i upravljamo, a ne Vucic, ne Geoxs, ne Jura i drugi.... Sta sve mozemo da uradimo samo kad bi se slozili mi Srbi...

Goran Norveška

pre 7 godina

Aleksandre Vučiću čoveče koji se zalažeš za Evropske standarde imaš li komentar na ove uslove pod kojima radnici rade znam ovo je bilo i za vreme demokrata ali brate nemamo u Srbiji adekvantne zakone i gde je sindikat.
Pitam se gde je sindikat?????
Sramota znao sam da se od Italijana neće mo usrećiti.
Radite sa Skandinavcima i Nemcima Germani samo traže kvalitet i nemaju komplekse niže vrednosti.
Italijani vas skidaju gole a ništa ne
uzvraćaju.
Aleksandre Vučiću gde je sindikat?

unlimited

pre 7 godina

Ja sam pred par godina radio u jednoj firmi u Zagrebu za super plaću, imam fakultet, tečno pričam 3 strana jezika.
I jednom mi dođe gazda da idem pomoći istovarivati kamion. Dobro, ajde da malo dečkima pomognem. Ali kroz koji dan on bi opet da istovarujem kamion, dao sam momentalni otkaz!

Gajus Bonus

pre 7 godina

Sad će jedan od Vulina da izda sopštenje i kaže da ovo nije istina.
(dex, 20. jul 2016 11:43)

Ili će izjaviti kako to utiče pozitivno na prodaju pampers pelena i neko će imati koristi od toga. Dakle, ipak je čaša do pola puna.

leptirica

pre 7 godina

Nemacki sistem rada...
(preduzetnik, 20. jul 2016 11:29)

Da,al da takav odnos prema radnicima prolazi u Njemačkoj ili u ovom slučaju Italiji brzo bi bili ljudi na ulicama. To im u Srbiji prolazi jer im vlast dopušta i još se takvi izrabljivaci nagrađuju potocajima. Njemački sistem rada bi bio da se bolji radnici nagrađuju i napreduju,zato i naši ljudi odlaze u Njemačku jer su vrijedni i brzo napreduju.

Aleksandar

pre 7 godina

Sledeće je da se uvedu 'korpe' koje drže radnike da ne padnu na proizvodnu traku od umora i 'menadžer' koji ide i drma radnike da ne bi zaspali, po ugledu na zlatno doba kineske industrije 90-ih...

+Savo

pre 7 godina

Ma, kakve pelene? Bitan je jedino rast BDPa - ej, veći nego u Nemaca(!) - i da je MMF zadovoljan. A u šta ćete vi da piš... to je vaš problem. Ko vas je terao da se zaposlite (na radno mesto koje smo platili 10.000€).

Neko iz mase

pre 7 godina

U svakom slucaju telefonom se mogu snimiti uvrede, a to je dovoljno da se podigne prasina i da se stvari malo promene. Ne treba cutati. Nego sta radi drzava?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ivon, 20. jul 2016 10:38)

1. Ovoj vlasti je važniji investitor od radnika
2. I kad bi htela nešto da uradi prvo radnici moraju da prijave zloupotrebe a ne da se žale kad daju otkaz
3. I kad bi država intervenisala radnici bi morali da potvrde navode iz prijave kada inspekcija izađe na teren i da postoje dokazi na licu mesta.
4. I kad bi se sve dokazalo da su radnici u pravu pogodi koliko bi još radili oni radnici koji su prijavili firmu?
5. Radnička dilema: prijaviti i izgubiti posao, deca trpeti, komunalije ne platiti, rate kredita ne plaćati ili junačke zube stisnuti i gazdama džepove puniti.

neutralni felsh

pre 7 godina

Zahvalite Vucicu na tome...
(Mitar, 20. jul 2016 10:58)


milosevicu, pre svega... on im je svima oborio cenu. dok su mu klicali... sad je kasno, opljackao vuk magarca pa ga ostavio da dirinci za male pare.

penzioner

pre 7 godina

Nije vam valjalo vreme kada ste imali sigurna radna mesta, kada ste išli tri nedelj na more u sindikalna odmarališta, kada ste dobijali stanove i kupovali automobile na kredit (samo sa ličnom kartom), išli na lažna bolovanja da okopavate svoje bašte, i.t.d...... Lupali ste u šerpe, sada lupajte glavom o zid i nosite pelene. I još nešto: Sada je Srbija duplo više zadužena nego cela Jugoslavija u ono vreme "mraka i jednoumlja". Srećno.

Ja

pre 7 godina

Biram da budem klošar. Za ispod 60000 RSD ne radim. To je cifra za minimalnu mesečnu potrošačku korpu. Ljudi su izgubili kompas umesto da se udruže i RUŠE nakaradan sistem!
(Neko, 20. jul 2016 12:24)

Nemoj biti klošar, otvori nešto sam i podigni nakaradni sistem, pa zaposli mene za tih 60000 i normalnu potrosacku korpu!
Sa doprinosima mesecno odvoji samo na mene 100000, ili prodaj "nesto" u svom biznisu za 300000 mesecno ako ides na marzu od oko 30%! Sta je to? Sitnica? Samo 300 crvenih da bi promenio sistem i samo meni obezbedio platu! Kirije, roba, struja, porezi, tvoja zarada.. Za to ces se lako snaći ;)

MKD

pre 7 godina

Kad sam ovo procitao uhvatila me muka i ja znam da odsada necu kupovati proizvode ovog brenda , mozda je to kap u moru ali..Inace gde su inspekcije drzave Srbije u svemu ovome nazalost uslovi rada u vecini fabrika stranih investitora na Balkanu nisu nista bolji od onih tekstilnih fabrika u Bangladesu koji su pretpeli pozare i kojima su nastradali na stotine ljudi i u kojima ljudi rade za dva dolara dnevno..

Bojan Cimbaljević

pre 7 godina

Ово је прави проблем: "није да нам је неко забранио, него се људи плаше губитка посла", па сви су се увек тога плашили, али прошло је 120 година од чикашког штрајка 1. маја а радници се и даље плаше синдикалног организовања, то је само изговор за ћутање и трпљење а није разлог ни за шта.

Idemo

pre 7 godina

Jura u Raci ne postupa ni blizu kao Jura na jugu. Zasto ne znam, ali da su bolji uslovi jesu iako plata nije bajna. Poslodavac se ponaša u skladu koliko mu je dozvoljeno sto dalje implicira da država mora pritisnuti poslodavca i nece biti problema. Problem je u državi sto dozvoljava ovakve stvari i sto ne raci apsolutno nista da ih promeni. Plata je takva kakva je jer je standard celokupni takav kakav je, ali radni uslovi moraju biti dostojni coveka. Dok država tolerise ovo nece biti nikakve znacajnije promene i to je to. Evo isplatili su prekovremene sata kada su prijavljeni znaci poslodavac koji kada je pritisnut reaguje pozitivno samo mora neko da ga pritisne nece to samo od sebe.

ffffddd

pre 7 godina

Nisu mi jasni ovi ljudi, ne strajkuju, ne bune se, ne osnivaju sindikat sve zbog straha od gubitka posla. Pa ako cela fabrika strajkuje ne mogu vas sve otpustiti koliko god to oni zeleli, ko ce da im radi onda? Koga ce novog da prime ako se procuje za uslove? Koji su to onda gubici, izborite se za svoja prava a strajk je potpuno legitimno sredstvo za to.

slobo

pre 7 godina

Iz komentara moze se naslutiti zasto ovi radnici trpe ovakvo zlostavljanje.Za sve je ponovo kriva drzava.U nekim predhodnim komentarima rekao sam: blago nama kada nas drzava nudi kao jevtinu radnu snagu.Sve je pokriveno Zakonom o radu i koriste se odredbe koje odgovaraju poslodavcu.Ocigledno sto je negde u svetu normalno kod nas je to privilegija. primati redovno mlatu. Pa se svi pozivaju na taj luksuz. Da li neko razmislja u pravcu da izracuna koliko je potrebno minimalno novca da zivis pristojno kao normalan covek a ne kao stoka.Svaki pokusaj trazenja normalnog rada i pristojnog zivota postalo je nocna mora.Zamislite jos goru situaciju. Radis posteno,cuvas imovinu poslodavcu sprecis dalju kradju imovine i na kraju dobijes otkaz gde ne mozes da dokazes zasto si dao otkaz radniku. Sud razlaci predmet veruje lazima advokata poslodavcu na rec i tako u nedogled. Svako obracanje i zalba na tok sudskog spora sledi prost odgovor.Sudstvo je nezavisno. Zato ovi ljudi trpe i gutaju sve.Dokle se radniku smuci. A posle toga je sve kasno,jer ovaj poslodavac bice na dugoj destinaciji gde ce primeniti isti model uz pomoc nekog korumpiranog drzavnog funkcionera.

Dikh tu kava

pre 7 godina

Hm da zaista okrutno, najbolje je da radnica da otkaz u toj fabrici i sa svojim kvalifikacima nađe bolji posao ili još bolje neka pokrene sopstveni biznis i obezbedi humanije uslove rada svojim zaposlenim, a na njeno mesto neka dodje neko kome je posao potrebniji, nisam shvatio da li je možda ona oteta i silom je drže u tom pogonu?
(milan, 20. jul 2016 11:00)

Prosto imam neopisivi transfer blama uvek kad posle komentara ljudi obolelih od BOTulizma moram iznova da se nateram da razumem kako najnesposobnija vlast u istoriji vlasti jedino može da vlada pomoću botova. Nikako drugačije. Za ovakve jedino da poželiš da je Erdogan na vlasti.

Meni neko da "ponudi" pelenu, tačno mislim da bih ga zalepio onim lepkom za đon za neku presu da se odlepi samo hirurškim putem.

A država da hoće, slala bi im inspekciju rada svaki dan dok im se život ne smuči. Ali neće, jer verovatno imaju "džentlmenski sporazum" da ih ne diraju dok ovi ne reše sami da odu. Ili dok ljudi ne počnu da padaju mrtvi. Ti isti ljudi, koji su za vlast i glasali. I glasaće ponovo. I ti posle budi pametan..

Goblin

pre 7 godina

Nisu mi jasni ovi ljudi, ne strajkuju, ne bune se, ne osnivaju sindikat sve zbog straha od gubitka posla. Pa ako cela fabrika strajkuje ne mogu vas sve otpustiti koliko god to oni zeleli, ko ce da im radi onda? Koga ce novog da prime ako se procuje za uslove? Koji su to onda gubici, izborite se za svoja prava a strajk je potpuno legitimno sredstvo za to.
(ffffddd, 20. jul 2016 13:37)

Mi imamo ogromnu nezaposlenost, prema zvanicnim podacima sa republickog zavoda za statistiku oko 900.000 ljudi trazi posao, neki hoce da promene ali dominiraju oni koji su nezaposleni. Odnosno mi imamo veliku ponudi radne snage a malu traznju za radnicima. I u takvim uslovima kada bi radnik rekao "NECU" poslodavac moze da mu odgovori "AKO TI NECES IMA KO OCE" jer mu se moze.

Nije resenje u pobuni radnika, nije resenje u organizovanju sindikata, nije resenje da drzava podigne minimalac na 500e...jer od toga nezaposleni nemaju nikakve koristi.

Resenje je u otvaranju novih radnih mesta i kada bi smo smanjili nezaposlenost da bi poslodavac zadrzao dobrog radnika on mora da mu poboljsa uslove rada.

Uglavnom se kuka na juru, geoks, leoni...ali osvrnite se oko sebe, pogledajte koliko ljudi radi po marketima, buticima, pekarama, hladnjacama za 20.000 dinara. Radno vreme im je isto ko u juri, benetonu...danas uglavnom samo u javnom sektoru se radi 40 sati nedeljom kod privatnika uglavnom vise.

Ja sam

pre 7 godina

Prekovreneni sati se ne isplaciju u mnogim firmama.Kome se zaliti upravi za vodovod.Imas na primer 50 sati prekovremeno on ti isplati 20 itd....

sve je relativno

pre 7 godina

@kolubara

I imate platu kao dr. koji svaki dan operiše. Ni ta vaša slika nije realna, jer su resursi svih građana Srbije, a Eps se ponaša kao da su to nasledili od očeva.

SM Ljubiša

pre 7 godina

Sindikat je čuvar zakonskih prava radnika. Ne bi ni nastajao da nije bilo potrebe jer kapital teži eksploataciji, to mu je suština. Kakve mu god slavopojke pevali placeni novinari i akademici, kapitalizam je jedna aždaja čija je jedina religija profit. Tamo gde nema sindikata da se bori za prava radnika, radnici su samo sredstva za prozvodnju i u potpunosti zavise od čovečnosti vlasnika. A sindikati ne mogu da se organizuju zato što je naš narod toliko osiromašio, a kapitalizam slobodnog tržišta potpomognut obezglavljenom državom toliko uzeo maha, da je radna snaga trenutno dospela u situaciju daj sta das, samo da platim racune i nahranim decu. Kod nas je radnik rob, nezavisno od plate, jer uglavnom nema izbora. Sitni preduzetnici takodje - robovi slobodnog tržišta, uglavnom bez prava i da se razbole. Oni sami sebe izrabljuju da bi održali glavu iznad vode. Za to vreme, politička klasa puni dzepove. Ne samo ovde, već svuda. Sve dok se politicke stranke budu finansirale iz privatnih izvora, svi ćemo biti taoci pohlepe najbogatijih.

JPR23

pre 7 godina

Nisu mi jasni ovi ljudi, ne strajkuju, ne bune se, ne osnivaju sindikat sve zbog straha od gubitka posla. Pa ako cela fabrika strajkuje ne mogu vas sve otpustiti koliko god to oni zeleli, ko ce da im radi onda? Koga ce novog da prime ako se procuje za uslove? Koji su to onda gubici, izborite se za svoja prava a strajk je potpuno legitimno sredstvo za to.
(ffffddd, 20. jul 2016 13:37)

Sve to stoji, ali i pored toga mi nije jasno kako drzava dopusta ovakav "biznis".

Andreja

pre 7 godina

Ne verujem da strani menadzment ima veze sa ovim,odnosno ima indirektno.Oni od nasih neposrednih menadzera traze rezultate a ovi,posto su nesposobni jer imaju malo iskustva,na ovaj nacin pritiskaju radnike.

Dali bocek

pre 7 godina

Pa jel' imaju ruke ti ljudi? Jednom ili dva puta kada "provuku" kroz ruke te siledzije, sve ce da legne na svoje mesto. Nije lepo, ali je korisno.

BotKiller

pre 7 godina

Pade mi na pamet jedna ogavna stvar... Desilo se na mojoj eksurziji u IV srednje; moj drugar je mrtav pijan cucnuo i izvrsio veliku nuzdu sebi u ruku, a onda je pogodio drugog drugara u facu. Evo ideje da pocastite sefa koji vam ne dozvoljava u wc... Uzgred, ovakva pravila nas stavljaju u isti kos sa Tajvanom, S.Korejom i slicnim zemljama.

marko

pre 7 godina

Plata, 30.000 dinara ali neto, plus zdravstveno, penzija...
I ovo je bolje nego da umru od gladi, zar ne, ili grešim? U Engleskoj su deca radila da prežive na početku kapitalizma.
Ti ljudi koji rade u GEOXu nemaju veštine da zaradjuju više, žao mi je, radi se o nestručnoj radnoj snazi.
Da li je dobro? Nije. Ali koje je rešenje?

Zbunjen

pre 7 godina

Znaci i doktor moze da se zali na mobing je ako mu operacija traje 5sati a on je pojeo obrok koji mu nije prijao ,ne moze ostaviti rasporenog pacijenta i trckati u wc ili vozac gradskog autobusa koji ima satnicu za svaku stanicu i ne moze stati na sred puta... pa to je rad na traci i svaki radnik pri zaposljavanju zna da ako si karika u lancu ne moze zbog tebe da stane cela proizvodnja

milan

pre 7 godina

Hm da zaista okrutno, najbolje je da radnica da otkaz u toj fabrici i sa svojim kvalifikacima nađe bolji posao ili još bolje neka pokrene sopstveni biznis i obezbedi humanije uslove rada svojim zaposlenim, a na njeno mesto neka dodje neko kome je posao potrebniji, nisam shvatio da li je možda ona oteta i silom je drže u tom pogonu?

Đorđe

pre 7 godina

Radnik tumači kao slabost poslodavca bilo kakav dobrovoljni gest ili poklon kojim se poboljšavaju uslovi rada. Za vrlo kratko vreme to što ima ili dobije doživljava se kao normalno i kao zasluženo a juče je počeo da radi. Danas može dobiti bonus hiljadu evra a sutra ćeš u listingu zateći njegov poziv van radnog vremena od 45 minuta, odredište Nemačka. Ovo nije Japan a Srbi nisu Japanci zato imam razumevanje za Geox - crvene linije se postavljaju što dalje jer posle je kasno.

Jaaa

pre 7 godina

Imaju pauze tako da imaju kada da odu na wc ,tako da mislim da zdravoj osobi ne treba cesci odlazak na wc.Da, u obucarstvu se koristi lepak i pored bilo kakve ventilacije radnici koji rade sa lepkom logicno je da ce ga udisati jednostavno to je proces proizvodnje obuce i drugacije ne moze...u obucarstvu se koristi puno masina koje svaka ima motor ili grejac tako da klima u letnjem periodu tu ne pomaze(ne mozete porediti sa kancelarijom gde masina nema)plata u toj bransi je prosek 25000din, jednostavno neki poslovi su vise placeni neki manje.Tvoje je da sa svojim ulaganjem u obrazovanje i svojim licnim razvojem izboris se za bolji posao.ukoliko si zavrsio samo osnovnu skolu kasno ti je da sada krivis druge za to sto nisi doktor, a provereno znam da je barem 60% u obucarstvu sa niskim stepenom strucne spreme .

V.St.

pre 7 godina

Ovakvi uslovi rada su veći problem od odlaska u toalet, to se koristi kao udarna vest, pa mi " neograničeni," idemo toliko puta u WC. I kod naših velikih proizvođača nameštaja je bilo nenormalnih isparenja gde se lakira nameštaj, svi su ćutali, bio je to nikad prežljeni socijalizam.N eki srećnici sa fakultetom rade za te pare, svima nam je loše.Jug Srbije i ima priliku da se otvori neka fabrika, evo u Mladenovcu je mrtvo more, a navodno smo gradska opština.

Zbunjen

pre 7 godina

Izvinite ,ali ja ne razumem ovo sa pelenama ... lepo pise da imaju dve pauze koje su verovatno rasporedjene na 3sata ... da li neko zaista ima potrebu da cesce ide u wc ?!? Zaista ne vidim razlog zasto se oko toga dize tenzija , pa ko ima potrebu da cesce ide u wc taj treba da poseti doktora a ne da se zali na uslove rada ...

miki

pre 7 godina

Zato nam je i zemlja propala jer niko nece da radi nego hoce 10 puta dnevno u wc da posedi po 10 minuta, za takve radnike savetuju pampers . raspitatjte se kako je u evropi u slicnim fabrikama koliko puta na dan je dozboljeno da ustanete od masine.

Zoki

pre 7 godina

Radnici imaju pravo na dve pauze po 15 min i pauzu za ručak, tako je i u mnogim zapadnim zemljama. Te pauze su namenjene i da bi se otišlo u WC. Sigurno je da ponekad neko može da ima probleme sa stomakom ili bešikom, ali to postaje problem ako se radi o učestaloj pojavi. Neko ima potrebu da protegne noge, neko da zapali cigaretu. Zato pretpostavljam da bi se fiziološke potrebe zaposlenih smanjile ako bi se zabranilo pušenje u celom fabričkom krugu.

To sa pelenama je verovatno izvučeno iz konteksta. Postoje pelene za odrasle i nose ih stariji ljudi koji imaju problema sa bešikom. Nema ništa ponižavajuće u tome, nose ih i piloti borbenih aviona. Ukoliko neko normalno ne može da izdrži 2 sata bez odlaska u WC, onda treba da uradi nešto po tom pitanju.

Asterix

pre 7 godina

Indikativno je da su oba slucaja i Jura i Geoks sa juga Srbije i da je oba slucaja "otkrio" dnevni list Danas. Rekao bih da ovde postoji sprega Danasa, odnosno Draze Petrovica i ovog iz NUNS-a, a inace urednika Vranjskih novina, Obradovica. Zaista je neverovatno kako su pojedinci spremni da rade protiv sopstvene drzave i da uniste sve, samo zato sto im se ne svidja onaj ko je na vlasti.

Dusan

pre 7 godina

@ penzioner
ovo sto sad prezivljavamo i jeste posledica ponasanja koje si opisao, samo sto ti ocigledno mislis da je to tako moglo ici doveka...svet se razvijao dalje, Azija je krvavo radila budzasto i sad mogu da nam diktiraju uslove. A mi smo delili stanove koje je "neko" platio (ocigledno su moji roditelji 40 godina uplacivali da bi ti mogao da dobijes "dzabe" stan. A onda je dosao onaj nesretnik i u 90-im sve razlupao. I sad vi mastate o povratku te proslosti, budi Bog sa nama, i bice nam ovako dok se ne opasuljimo i vidimo da koren vecine nasih problema i lezi u nasem ponasanju u to "zlatno" doba.

Milena

pre 7 godina

Za sve ovo su krivi nasi politicari, narocito oni koji se hvalisu navodnim uspehom otvaranja radnih mesta i stranim ulaganjima. Da, tako je, govorim o Velikom Premijeru izmedju ostalih. Gde je sada on da razgovara sa radnicima i d aim obeca oet svetlu buducnost? Gde je sada ta genijalna vlada (namerno pisem malim slovima) da kazni ovakvog poslodavca? Nema ih nigde. To je zato sto misle da ce im narod doveka tolerisati da uzimaju najvaznije polozaje u zemlji i da nas rasprodaju kao roblje za svoje nikad site dzepove.

T

pre 7 godina

Ne verujem da strani menadzment ima veze sa ovim,odnosno ima indirektno.Oni od nasih neposrednih menadzera traze rezultate a ovi,posto su nesposobni jer imaju malo iskustva,na ovaj nacin pritiskaju radnike.
(Andreja, 20. jul 2016 17:02)
Mislim da ste u pravu. Slicno se npr. desavalo u Bopalu, secate se one fabrike koja je proizvodila pesticide, pa je posle eksplozije izazvane nestrucnim vodjenjem lokalnih menadzera, nastaradalo hiljade ljudi.

@preduzetnik - ovo mozda jeste nemacki sistem, ali bi ovi radnici u Nemackoj imalo zastitnu masku koja bi ih zastitila od otrovnih isparenja.

@limun - ne verujem da smartfon moze da se unese u fabriku, na radno mesto.

Asterix

pre 7 godina

Indikativno je da su oba slucaja i Jura i Geoks sa juga Srbije i da je oba slucaja "otkrio" dnevni list Danas. Rekao bih da ovde postoji sprega Danasa, odnosno Draze Petrovica i ovog iz NUNS-a, a inace urednika Vranjskih novina, Obradovica. Zaista je neverovatno kako su pojedinci spremni da rade protiv sopstvene drzave i da uniste sve, samo zato sto im se ne svidja onaj ko je na vlasti.

milan

pre 7 godina

Hm da zaista okrutno, najbolje je da radnica da otkaz u toj fabrici i sa svojim kvalifikacima nađe bolji posao ili još bolje neka pokrene sopstveni biznis i obezbedi humanije uslove rada svojim zaposlenim, a na njeno mesto neka dodje neko kome je posao potrebniji, nisam shvatio da li je možda ona oteta i silom je drže u tom pogonu?

Zbunjen

pre 7 godina

Izvinite ,ali ja ne razumem ovo sa pelenama ... lepo pise da imaju dve pauze koje su verovatno rasporedjene na 3sata ... da li neko zaista ima potrebu da cesce ide u wc ?!? Zaista ne vidim razlog zasto se oko toga dize tenzija , pa ko ima potrebu da cesce ide u wc taj treba da poseti doktora a ne da se zali na uslove rada ...

marko

pre 7 godina

Plata, 30.000 dinara ali neto, plus zdravstveno, penzija...
I ovo je bolje nego da umru od gladi, zar ne, ili grešim? U Engleskoj su deca radila da prežive na početku kapitalizma.
Ti ljudi koji rade u GEOXu nemaju veštine da zaradjuju više, žao mi je, radi se o nestručnoj radnoj snazi.
Da li je dobro? Nije. Ali koje je rešenje?

Đorđe

pre 7 godina

Radnik tumači kao slabost poslodavca bilo kakav dobrovoljni gest ili poklon kojim se poboljšavaju uslovi rada. Za vrlo kratko vreme to što ima ili dobije doživljava se kao normalno i kao zasluženo a juče je počeo da radi. Danas može dobiti bonus hiljadu evra a sutra ćeš u listingu zateći njegov poziv van radnog vremena od 45 minuta, odredište Nemačka. Ovo nije Japan a Srbi nisu Japanci zato imam razumevanje za Geox - crvene linije se postavljaju što dalje jer posle je kasno.

Jaaa

pre 7 godina

Imaju pauze tako da imaju kada da odu na wc ,tako da mislim da zdravoj osobi ne treba cesci odlazak na wc.Da, u obucarstvu se koristi lepak i pored bilo kakve ventilacije radnici koji rade sa lepkom logicno je da ce ga udisati jednostavno to je proces proizvodnje obuce i drugacije ne moze...u obucarstvu se koristi puno masina koje svaka ima motor ili grejac tako da klima u letnjem periodu tu ne pomaze(ne mozete porediti sa kancelarijom gde masina nema)plata u toj bransi je prosek 25000din, jednostavno neki poslovi su vise placeni neki manje.Tvoje je da sa svojim ulaganjem u obrazovanje i svojim licnim razvojem izboris se za bolji posao.ukoliko si zavrsio samo osnovnu skolu kasno ti je da sada krivis druge za to sto nisi doktor, a provereno znam da je barem 60% u obucarstvu sa niskim stepenom strucne spreme .

Zbunjen

pre 7 godina

Znaci i doktor moze da se zali na mobing je ako mu operacija traje 5sati a on je pojeo obrok koji mu nije prijao ,ne moze ostaviti rasporenog pacijenta i trckati u wc ili vozac gradskog autobusa koji ima satnicu za svaku stanicu i ne moze stati na sred puta... pa to je rad na traci i svaki radnik pri zaposljavanju zna da ako si karika u lancu ne moze zbog tebe da stane cela proizvodnja

miki

pre 7 godina

Zato nam je i zemlja propala jer niko nece da radi nego hoce 10 puta dnevno u wc da posedi po 10 minuta, za takve radnike savetuju pampers . raspitatjte se kako je u evropi u slicnim fabrikama koliko puta na dan je dozboljeno da ustanete od masine.

Zoki

pre 7 godina

Radnici imaju pravo na dve pauze po 15 min i pauzu za ručak, tako je i u mnogim zapadnim zemljama. Te pauze su namenjene i da bi se otišlo u WC. Sigurno je da ponekad neko može da ima probleme sa stomakom ili bešikom, ali to postaje problem ako se radi o učestaloj pojavi. Neko ima potrebu da protegne noge, neko da zapali cigaretu. Zato pretpostavljam da bi se fiziološke potrebe zaposlenih smanjile ako bi se zabranilo pušenje u celom fabričkom krugu.

To sa pelenama je verovatno izvučeno iz konteksta. Postoje pelene za odrasle i nose ih stariji ljudi koji imaju problema sa bešikom. Nema ništa ponižavajuće u tome, nose ih i piloti borbenih aviona. Ukoliko neko normalno ne može da izdrži 2 sata bez odlaska u WC, onda treba da uradi nešto po tom pitanju.

only fools and horses

pre 7 godina

Voleo bih da pročitaju moji radnici, jer njima ne valja redovna plata od 35000, prijavljeni, rade 5 dana u nedelji lagan posao. Nemaju šefa niti mene nad glavom da im pametujem. U wc idu koliko god treba, pa cak i koriste mibilne non stop. I opet im ne valja ništa!
PS. Nisam nikakav tajkun već slepac kao i oni i znaju da i meni ne ostane mnogo na kraju meseca!
Srbija-zamlja neradnika i pametnjakovica
(Ja, 20. jul 2016 11:47)


A vi ste očigledno veliki radnik kad u 12 h imate vremena da čitate i komentarišete vesti na B92.
I vidim strašno vas boli tih 35.000 koje dajete onima koji vam zarade vašu "crkavicu" od, pretpostavljam, destak puta veće sume.
Svim ovim "gazdama" najviše smetaju radnici, jer zaboga traže da budu plaćeni, da rade u ljudskim uslovima, da imaju odmor, pauzu. Pa otpustite ih gospodo, radite sve sami, ili vam se ta ideja ne dopada?

Ja

pre 7 godina

Voleo bih da pročitaju moji radnici, jer njima ne valja redovna plata od 35000, prijavljeni, rade 5 dana u nedelji lagan posao. Nemaju šefa niti mene nad glavom da im pametujem. U wc idu koliko god treba, pa cak i koriste mibilne non stop. I opet im ne valja ništa!
PS. Nisam nikakav tajkun već slepac kao i oni i znaju da i meni ne ostane mnogo na kraju meseca!
Srbija-zamlja neradnika i pametnjakovica

Ja

pre 7 godina

Biram da budem klošar. Za ispod 60000 RSD ne radim. To je cifra za minimalnu mesečnu potrošačku korpu. Ljudi su izgubili kompas umesto da se udruže i RUŠE nakaradan sistem!
(Neko, 20. jul 2016 12:24)

Nemoj biti klošar, otvori nešto sam i podigni nakaradni sistem, pa zaposli mene za tih 60000 i normalnu potrosacku korpu!
Sa doprinosima mesecno odvoji samo na mene 100000, ili prodaj "nesto" u svom biznisu za 300000 mesecno ako ides na marzu od oko 30%! Sta je to? Sitnica? Samo 300 crvenih da bi promenio sistem i samo meni obezbedio platu! Kirije, roba, struja, porezi, tvoja zarada.. Za to ces se lako snaći ;)

V.St.

pre 7 godina

Ovakvi uslovi rada su veći problem od odlaska u toalet, to se koristi kao udarna vest, pa mi " neograničeni," idemo toliko puta u WC. I kod naših velikih proizvođača nameštaja je bilo nenormalnih isparenja gde se lakira nameštaj, svi su ćutali, bio je to nikad prežljeni socijalizam.N eki srećnici sa fakultetom rade za te pare, svima nam je loše.Jug Srbije i ima priliku da se otvori neka fabrika, evo u Mladenovcu je mrtvo more, a navodno smo gradska opština.

neutralni felsh

pre 7 godina

Zahvalite Vucicu na tome...
(Mitar, 20. jul 2016 10:58)


milosevicu, pre svega... on im je svima oborio cenu. dok su mu klicali... sad je kasno, opljackao vuk magarca pa ga ostavio da dirinci za male pare.

Boban

pre 7 godina

E pa, nije vam valjalo u vreme "crvene bande" kada si imao godišnji odmor, regres, kada si bio potpuno zaštićen i kada su ovakve stvari bile potpuno nezamislive. Hoćete "demokratiju", strane investitore.... Kako se ono kaze: tražili ste, gledajte.

Kolubara

pre 7 godina

Mnogo mi je zao ovih ljudi koji rade u ovakvim uslovima za neki minimalac, tek kad ovako nesto procitas, pocnes vise da cenis svoj posao u drzavnoj firmi. Radim u klimatizovanoj kancelariji, krajnje opusten posao, bez ikakvog pritiska nadredjenih, za sasvim solidnu platu. Mozes da odes na pauzu kadgod hoces, godisnji odmor 34 dana. Zao mi je sto svuda nije kao kod nas, ljudi bi bili mnogo zadovoljniji

penzioner

pre 7 godina

Nije vam valjalo vreme kada ste imali sigurna radna mesta, kada ste išli tri nedelj na more u sindikalna odmarališta, kada ste dobijali stanove i kupovali automobile na kredit (samo sa ličnom kartom), išli na lažna bolovanja da okopavate svoje bašte, i.t.d...... Lupali ste u šerpe, sada lupajte glavom o zid i nosite pelene. I još nešto: Sada je Srbija duplo više zadužena nego cela Jugoslavija u ono vreme "mraka i jednoumlja". Srećno.

Neko

pre 7 godina

Biram da budem klošar. Za ispod 60000 RSD ne radim. To je cifra za minimalnu mesečnu potrošačku korpu. Ljudi su izgubili kompas umesto da se udruže i RUŠE nakaradan sistem!

popeye

pre 7 godina

Па, јесте ли људи ил' мишеви? 1000 дин дневно можете и кући, на својим имањима да зарадите, а она стоје запарложена. Шта тражите "у граду" под тим условима?!

dragan

pre 7 godina

nije kriv Geox.
Njima ste predstavljeni kao jeftina radna snaga, najjeftinija u evropi.
Zna Geox kako se postupa sa pakistancima, nigerijcima, i ostalim modernim robovima, a kako i mi sami spadamo u tu grupu, nemate sta da se zalite.
Vucic umesto da je sa tih nekoliko miliona evra pomogao domace proizvodjace obuce, da stanu na noge i krenu sa izvozom, da se koristi domaca sirovina i da tu ostaje novac, PLATIO je strancu da dodje da izvlaci pare iz zemlje.
Tako mali perica zamislja ekonomiju.

sve je relativno

pre 7 godina

@kolubara

I imate platu kao dr. koji svaki dan operiše. Ni ta vaša slika nije realna, jer su resursi svih građana Srbije, a Eps se ponaša kao da su to nasledili od očeva.

Pantagruel

pre 7 godina

Izvinite ,ali ja ne razumem ovo sa pelenama ... lepo pise da imaju dve pauze koje su verovatno rasporedjene na 3sata ... da li neko zaista ima potrebu da cesce ide u wc ?!? Zaista ne vidim razlog zasto se oko toga dize tenzija , pa ko ima potrebu da cesce ide u wc taj treba da poseti doktora a ne da se zali na uslove rada ...
(Zbunjen, 20. jul 2016 11:38) И јеси збуњен, осим ако се не правиш луд. Као да никада у животу ниси имао изненадне стомачне тегобе услед реакције на неки оброк који твом стомаку није пријао. Оне су непредвидиве, а могу натерати човека да у размаку од два или три сата по 5-6 пута трчи у wc. Нико нормалан се не јавља лекару само бог тога, ако га тај проблем прође у року од једног дана. А да те неко у том тренутку понижава и тера да носиш пелене, признај да ли би га гађао првим што ти падне под руку.

BotKiller

pre 7 godina

Pade mi na pamet jedna ogavna stvar... Desilo se na mojoj eksurziji u IV srednje; moj drugar je mrtav pijan cucnuo i izvrsio veliku nuzdu sebi u ruku, a onda je pogodio drugog drugara u facu. Evo ideje da pocastite sefa koji vam ne dozvoljava u wc... Uzgred, ovakva pravila nas stavljaju u isti kos sa Tajvanom, S.Korejom i slicnim zemljama.

Goran Norveška

pre 7 godina

Aleksandre Vučiću čoveče koji se zalažeš za Evropske standarde imaš li komentar na ove uslove pod kojima radnici rade znam ovo je bilo i za vreme demokrata ali brate nemamo u Srbiji adekvantne zakone i gde je sindikat.
Pitam se gde je sindikat?????
Sramota znao sam da se od Italijana neće mo usrećiti.
Radite sa Skandinavcima i Nemcima Germani samo traže kvalitet i nemaju komplekse niže vrednosti.
Italijani vas skidaju gole a ništa ne
uzvraćaju.
Aleksandre Vučiću gde je sindikat?

Gullbis

pre 7 godina

Nije kriv ni strani posladavac, ni kapitalizam, vec jednostavno i jedino drzava... Ova vlast sopstveni narod tretira i reklamira kao stoku... Jadni, bedni, i samim ti jeftini... Glasali ste, uzivajte...

majtimajk

pre 7 godina

"Hm da zaista okrutno, najbolje je da radnica da otkaz u toj fabrici i sa svojim kvalifikacima nađe bolji posao ili još bolje neka pokrene sopstveni biznis i obezbedi humanije uslove rada svojim zaposlenim, a na njeno mesto neka dodje neko kome je posao potrebniji, nisam shvatio da li je možda ona oteta i silom je drže u tom pogonu?"
(milan, 20. jul 2016 11:00)

- kakav si ti genije! inace, posla ima na sve strane, moze da bira, a sto da ne, I da otvori firmu I zaposli druge!!? ..... ali u snu! istina je da, verovatno na desetine kilometara oko te firme nema ni p od nekog drugog posla, a da otvori firmu,..... cime!?

Andreja

pre 7 godina

Ne verujem da strani menadzment ima veze sa ovim,odnosno ima indirektno.Oni od nasih neposrednih menadzera traze rezultate a ovi,posto su nesposobni jer imaju malo iskustva,na ovaj nacin pritiskaju radnike.

Dali bocek

pre 7 godina

Pa jel' imaju ruke ti ljudi? Jednom ili dva puta kada "provuku" kroz ruke te siledzije, sve ce da legne na svoje mesto. Nije lepo, ali je korisno.

Privatnik, radim sam

pre 7 godina

Potomci ljudi koji su ratovali u Prvom i Drugom Balkanskom ratu, probijali Solunski front, išli peške kroz Albaniju...nose pelene.Preci vam se u grobu prevrću.

h8r

pre 7 godina

Ovo je, naravno, uzas, ali prava radnika su ustanovljena jos u 19. veku, i to prvo u kapitalistickim drustvima. Ovo s kapitalizmom nema veze, vec sa nedostatkom regulative i korupcijom.

BgdSrb

pre 7 godina

Srbija, lider u regionu!...u eksploataciji radne snage. Dođite investitori. Radimo skoro za džaba, prekovremene ne evidentiramo, ako se neko onesvesti ima nas dovoljno da odmah sledeći uleti.

Goci

pre 7 godina

SNS je na izborima dobio 48% glasova. Pritom je za njih glasalo jako malo doktora nauka, magistara i drugih sa fakultetskim obrazovanjem. Ovime dolazimo do toga da je sigurno više od 50% radničke klase, kakva radi na ovakvim mestima, glasalo za SNS. Čime dobijamo jedan lep paradoks, jer "ispada" da je radničkoj klasi zapravo dobro i ne želi promene.

Ovi problemi se, inače, na zapadu rešavaju tako što se vlasnici firmi toliko plaše drastičnih kazni za rad u uslovima koji ugrožavaju zdravlje radnika da i ne pomišljaju na gubitke koji nastaju ako radnik prekine posao i 5x dnevno ode do toaleta ili na trošak ugradnje sistema za provetravanje. U pitanju je čista matematika: kazna je tolika i biće naplaćena, a ovi gubicu su toliki i višestruko su manji.

Nažalost, u Srbiji ne rade inspekcije, ne radi sudstvo, plus je vrlo moguće da su firme sklopile prećutni dogovor sa vladom da ih inspekcija neće dirati, samo neka otvore fabriku, radna mesta i smanje nezaposlenost.

Neko iz mase

pre 7 godina

U svakom slucaju telefonom se mogu snimiti uvrede, a to je dovoljno da se podigne prasina i da se stvari malo promene. Ne treba cutati. Nego sta radi drzava?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ivon, 20. jul 2016 10:38)

1. Ovoj vlasti je važniji investitor od radnika
2. I kad bi htela nešto da uradi prvo radnici moraju da prijave zloupotrebe a ne da se žale kad daju otkaz
3. I kad bi država intervenisala radnici bi morali da potvrde navode iz prijave kada inspekcija izađe na teren i da postoje dokazi na licu mesta.
4. I kad bi se sve dokazalo da su radnici u pravu pogodi koliko bi još radili oni radnici koji su prijavili firmu?
5. Radnička dilema: prijaviti i izgubiti posao, deca trpeti, komunalije ne platiti, rate kredita ne plaćati ili junačke zube stisnuti i gazdama džepove puniti.

Dusan

pre 7 godina

@ penzioner
ovo sto sad prezivljavamo i jeste posledica ponasanja koje si opisao, samo sto ti ocigledno mislis da je to tako moglo ici doveka...svet se razvijao dalje, Azija je krvavo radila budzasto i sad mogu da nam diktiraju uslove. A mi smo delili stanove koje je "neko" platio (ocigledno su moji roditelji 40 godina uplacivali da bi ti mogao da dobijes "dzabe" stan. A onda je dosao onaj nesretnik i u 90-im sve razlupao. I sad vi mastate o povratku te proslosti, budi Bog sa nama, i bice nam ovako dok se ne opasuljimo i vidimo da koren vecine nasih problema i lezi u nasem ponasanju u to "zlatno" doba.

ffffddd

pre 7 godina

Nisu mi jasni ovi ljudi, ne strajkuju, ne bune se, ne osnivaju sindikat sve zbog straha od gubitka posla. Pa ako cela fabrika strajkuje ne mogu vas sve otpustiti koliko god to oni zeleli, ko ce da im radi onda? Koga ce novog da prime ako se procuje za uslove? Koji su to onda gubici, izborite se za svoja prava a strajk je potpuno legitimno sredstvo za to.

Goblin

pre 7 godina

Nisu mi jasni ovi ljudi, ne strajkuju, ne bune se, ne osnivaju sindikat sve zbog straha od gubitka posla. Pa ako cela fabrika strajkuje ne mogu vas sve otpustiti koliko god to oni zeleli, ko ce da im radi onda? Koga ce novog da prime ako se procuje za uslove? Koji su to onda gubici, izborite se za svoja prava a strajk je potpuno legitimno sredstvo za to.
(ffffddd, 20. jul 2016 13:37)

Mi imamo ogromnu nezaposlenost, prema zvanicnim podacima sa republickog zavoda za statistiku oko 900.000 ljudi trazi posao, neki hoce da promene ali dominiraju oni koji su nezaposleni. Odnosno mi imamo veliku ponudi radne snage a malu traznju za radnicima. I u takvim uslovima kada bi radnik rekao "NECU" poslodavac moze da mu odgovori "AKO TI NECES IMA KO OCE" jer mu se moze.

Nije resenje u pobuni radnika, nije resenje u organizovanju sindikata, nije resenje da drzava podigne minimalac na 500e...jer od toga nezaposleni nemaju nikakve koristi.

Resenje je u otvaranju novih radnih mesta i kada bi smo smanjili nezaposlenost da bi poslodavac zadrzao dobrog radnika on mora da mu poboljsa uslove rada.

Uglavnom se kuka na juru, geoks, leoni...ali osvrnite se oko sebe, pogledajte koliko ljudi radi po marketima, buticima, pekarama, hladnjacama za 20.000 dinara. Radno vreme im je isto ko u juri, benetonu...danas uglavnom samo u javnom sektoru se radi 40 sati nedeljom kod privatnika uglavnom vise.

MKD

pre 7 godina

Kad sam ovo procitao uhvatila me muka i ja znam da odsada necu kupovati proizvode ovog brenda , mozda je to kap u moru ali..Inace gde su inspekcije drzave Srbije u svemu ovome nazalost uslovi rada u vecini fabrika stranih investitora na Balkanu nisu nista bolji od onih tekstilnih fabrika u Bangladesu koji su pretpeli pozare i kojima su nastradali na stotine ljudi i u kojima ljudi rade za dva dolara dnevno..

Dikh tu kava

pre 7 godina

Hm da zaista okrutno, najbolje je da radnica da otkaz u toj fabrici i sa svojim kvalifikacima nađe bolji posao ili još bolje neka pokrene sopstveni biznis i obezbedi humanije uslove rada svojim zaposlenim, a na njeno mesto neka dodje neko kome je posao potrebniji, nisam shvatio da li je možda ona oteta i silom je drže u tom pogonu?
(milan, 20. jul 2016 11:00)

Prosto imam neopisivi transfer blama uvek kad posle komentara ljudi obolelih od BOTulizma moram iznova da se nateram da razumem kako najnesposobnija vlast u istoriji vlasti jedino može da vlada pomoću botova. Nikako drugačije. Za ovakve jedino da poželiš da je Erdogan na vlasti.

Meni neko da "ponudi" pelenu, tačno mislim da bih ga zalepio onim lepkom za đon za neku presu da se odlepi samo hirurškim putem.

A država da hoće, slala bi im inspekciju rada svaki dan dok im se život ne smuči. Ali neće, jer verovatno imaju "džentlmenski sporazum" da ih ne diraju dok ovi ne reše sami da odu. Ili dok ljudi ne počnu da padaju mrtvi. Ti isti ljudi, koji su za vlast i glasali. I glasaće ponovo. I ti posle budi pametan..

Tuga

pre 7 godina

Ovo je gore nego u Bangladesu!!!! A vladu verovatno boli uvo jer im fabrika Geoksa u Srbiji ide u promociju sopstvenog imidza... Stvarno zalosno

leptirica

pre 7 godina

nije kriv Geox. 
Njima ste predstavljeni kao jeftina radna snaga, najjeftinija u evropi. 
Zna Geox kako se postupa sa pakistancima, nigerijcima, i ostalim modernim robovima, a kako i mi sami spadamo u tu grupu, nemate sta da se zalite. 
Vucic umesto da je sa tih nekoliko miliona evra pomogao domace proizvodjace obuce, da stanu na noge i krenu sa izvozom, da se koristi domaca sirovina i da tu ostaje novac, PLATIO je strancu da dodje da izvlaci pare iz zemlje. 
Tako mali perica zamislja ekonomiju.
(dragan, 20. jul 2016 10:25)

Sve istina, druge zemlje potiču svoje firme da izvoze i šire se,samo Srbija potiče strane firme.

ivon

pre 7 godina

U svakom slucaju telefonom se mogu snimiti uvrede, a to je dovoljno da se podigne prasina i da se stvari malo promene. Ne treba cutati. Nego sta radi drzava?

leptirica

pre 7 godina

Nemacki sistem rada...
(preduzetnik, 20. jul 2016 11:29)

Da,al da takav odnos prema radnicima prolazi u Njemačkoj ili u ovom slučaju Italiji brzo bi bili ljudi na ulicama. To im u Srbiji prolazi jer im vlast dopušta i još se takvi izrabljivaci nagrađuju potocajima. Njemački sistem rada bi bio da se bolji radnici nagrađuju i napreduju,zato i naši ljudi odlaze u Njemačku jer su vrijedni i brzo napreduju.

Bojan Cimbaljević

pre 7 godina

Ово је прави проблем: "није да нам је неко забранио, него се људи плаше губитка посла", па сви су се увек тога плашили, али прошло је 120 година од чикашког штрајка 1. маја а радници се и даље плаше синдикалног организовања, то је само изговор за ћутање и трпљење а није разлог ни за шта.

+Savo

pre 7 godina

Ma, kakve pelene? Bitan je jedino rast BDPa - ej, veći nego u Nemaca(!) - i da je MMF zadovoljan. A u šta ćete vi da piš... to je vaš problem. Ko vas je terao da se zaposlite (na radno mesto koje smo platili 10.000€).

unlimited

pre 7 godina

Ja sam pred par godina radio u jednoj firmi u Zagrebu za super plaću, imam fakultet, tečno pričam 3 strana jezika.
I jednom mi dođe gazda da idem pomoći istovarivati kamion. Dobro, ajde da malo dečkima pomognem. Ali kroz koji dan on bi opet da istovarujem kamion, dao sam momentalni otkaz!

sendvic sa marihuanom

pre 7 godina

@Zbunjen

Samo da ti covek pozeli da budes karika u tom lancu. Ja radim u servisu i odlicno sam placen, ali i dobro radim. Gazda zaradjuje bar 10x vise nego sto plati radnike, ali ih odlicno placa, sa svim doprinosima. Svasta sam cuo i svasta sam video, ali, vecina ljudi nisu lenji kako se ovde prica, vec nece da rade za mizerne pare, a narocito nece da rade ako vas neko vredja i ponizava. To nisu fabrike u kojima se napreduje. Jedom traka uvek traka. To je izuzetno beznadezna pozicija za mlade ljude. Narocito za mlade sa radnim iskustvom. Moj gazda ne ume svojim musterijama da objasni da ne treba da dolaze u 8 uvece da im se opravlja auto, iako sam odlicno placen meni to pocinje ozbiljno da ide na zivce, jer pare nisu zivot, ali posto mi je i dobar prijatelj ne pravim mu probleme, ali se brinem da ce ga drugi radnici jednog dana odjebati. Zna se sta je posao i zna se koliko se koj posao placa. Nema prava niko na planeti da vam trazi da radite u pelenama i da ne jedete i ne idete u WC. To je bolestan sistem napravljen iskljucivo za bolesno gramzivu stoku. Ko to podrzava taj je u nejblazu ruku bezuman, da ne kazem zao i proklet. Nema tu opravdanja. Ja se nadm da ce ljudi koji rade u Geoksu cija je roba uzgred besmisleno skupa, uspeti da se izbori za svoja prava, a ako ne uspeju, onda momci i devojke, stedite na lepku, savovima, zasivajte ukrivo, kradite sirovine i lomite alate. Brzo ce menadzment shvatiti da su dobri radnici zlata vredni!

Aleksandar

pre 7 godina

Sledeće je da se uvedu 'korpe' koje drže radnike da ne padnu na proizvodnu traku od umora i 'menadžer' koji ide i drma radnike da ne bi zaspali, po ugledu na zlatno doba kineske industrije 90-ih...

Nislija

pre 7 godina

ajmo neka nasi poslanici u skupstini rade par dana sa mirisom lepka(pa da vide kako je),ajde reagujte da se pomogne ovin ljudima,alo Srbijo!

SM Ljubiša

pre 7 godina

Sindikat je čuvar zakonskih prava radnika. Ne bi ni nastajao da nije bilo potrebe jer kapital teži eksploataciji, to mu je suština. Kakve mu god slavopojke pevali placeni novinari i akademici, kapitalizam je jedna aždaja čija je jedina religija profit. Tamo gde nema sindikata da se bori za prava radnika, radnici su samo sredstva za prozvodnju i u potpunosti zavise od čovečnosti vlasnika. A sindikati ne mogu da se organizuju zato što je naš narod toliko osiromašio, a kapitalizam slobodnog tržišta potpomognut obezglavljenom državom toliko uzeo maha, da je radna snaga trenutno dospela u situaciju daj sta das, samo da platim racune i nahranim decu. Kod nas je radnik rob, nezavisno od plate, jer uglavnom nema izbora. Sitni preduzetnici takodje - robovi slobodnog tržišta, uglavnom bez prava i da se razbole. Oni sami sebe izrabljuju da bi održali glavu iznad vode. Za to vreme, politička klasa puni dzepove. Ne samo ovde, već svuda. Sve dok se politicke stranke budu finansirale iz privatnih izvora, svi ćemo biti taoci pohlepe najbogatijih.

Cacak

pre 7 godina

Citam komentare, pisali su i radnici i gazde, znam da se te 2 figure nikad ne mogu lepo sloziti. Gazda ma je malo koliko god da radis, a radnicima uvek mala plata... Kao prvo, drzava treba da stane iza radnika, ali 100%. Drugo, kutija nekih boljih cigareta je 300 dinara, pa hajmo da se izborimo da jedan radni sat bude 300 dinara, obicnom radniku? Shvatite da smo najskuplji u eu a sa najmanjim platama, drzava zivi na nas racun zato sto mi cutimo, skoro 80 din je akciza na gorivo po litru, zamislite sta bi bilo kad ne bi sipali na pumpama gorivo 24 sata??? Pala bi drzava bre!!!! Mi smo ti koji biramo i upravljamo, a ne Vucic, ne Geoxs, ne Jura i drugi.... Sta sve mozemo da uradimo samo kad bi se slozili mi Srbi...

VVV

pre 7 godina

Zasto bi nas stranac vise voleo od nas samih. Pa da svi radnici rese da osnuju sindikat istog trenutka, mislite da bi ih otpustili? Ma daaajte, pa ko bi radio? Sloga uvek pobedjuje, ali sloga odavno ne stanuje u Srbiji...

Ja sam

pre 7 godina

Prekovreneni sati se ne isplaciju u mnogim firmama.Kome se zaliti upravi za vodovod.Imas na primer 50 sati prekovremeno on ti isplati 20 itd....

JPR23

pre 7 godina

Nisu mi jasni ovi ljudi, ne strajkuju, ne bune se, ne osnivaju sindikat sve zbog straha od gubitka posla. Pa ako cela fabrika strajkuje ne mogu vas sve otpustiti koliko god to oni zeleli, ko ce da im radi onda? Koga ce novog da prime ako se procuje za uslove? Koji su to onda gubici, izborite se za svoja prava a strajk je potpuno legitimno sredstvo za to.
(ffffddd, 20. jul 2016 13:37)

Sve to stoji, ali i pored toga mi nije jasno kako drzava dopusta ovakav "biznis".

slobo

pre 7 godina

Iz komentara moze se naslutiti zasto ovi radnici trpe ovakvo zlostavljanje.Za sve je ponovo kriva drzava.U nekim predhodnim komentarima rekao sam: blago nama kada nas drzava nudi kao jevtinu radnu snagu.Sve je pokriveno Zakonom o radu i koriste se odredbe koje odgovaraju poslodavcu.Ocigledno sto je negde u svetu normalno kod nas je to privilegija. primati redovno mlatu. Pa se svi pozivaju na taj luksuz. Da li neko razmislja u pravcu da izracuna koliko je potrebno minimalno novca da zivis pristojno kao normalan covek a ne kao stoka.Svaki pokusaj trazenja normalnog rada i pristojnog zivota postalo je nocna mora.Zamislite jos goru situaciju. Radis posteno,cuvas imovinu poslodavcu sprecis dalju kradju imovine i na kraju dobijes otkaz gde ne mozes da dokazes zasto si dao otkaz radniku. Sud razlaci predmet veruje lazima advokata poslodavcu na rec i tako u nedogled. Svako obracanje i zalba na tok sudskog spora sledi prost odgovor.Sudstvo je nezavisno. Zato ovi ljudi trpe i gutaju sve.Dokle se radniku smuci. A posle toga je sve kasno,jer ovaj poslodavac bice na dugoj destinaciji gde ce primeniti isti model uz pomoc nekog korumpiranog drzavnog funkcionera.

Gajus Bonus

pre 7 godina

Sad će jedan od Vulina da izda sopštenje i kaže da ovo nije istina.
(dex, 20. jul 2016 11:43)

Ili će izjaviti kako to utiče pozitivno na prodaju pampers pelena i neko će imati koristi od toga. Dakle, ipak je čaša do pola puna.

Idemo

pre 7 godina

Jura u Raci ne postupa ni blizu kao Jura na jugu. Zasto ne znam, ali da su bolji uslovi jesu iako plata nije bajna. Poslodavac se ponaša u skladu koliko mu je dozvoljeno sto dalje implicira da država mora pritisnuti poslodavca i nece biti problema. Problem je u državi sto dozvoljava ovakve stvari i sto ne raci apsolutno nista da ih promeni. Plata je takva kakva je jer je standard celokupni takav kakav je, ali radni uslovi moraju biti dostojni coveka. Dok država tolerise ovo nece biti nikakve znacajnije promene i to je to. Evo isplatili su prekovremene sata kada su prijavljeni znaci poslodavac koji kada je pritisnut reaguje pozitivno samo mora neko da ga pritisne nece to samo od sebe.

nitamoniovamo

pre 7 godina

Ja sa prostatom (nije invalidna kategorija) ovde nemam šta da tražim...ili bilo gde...osim na nekom od mostova.
Valjda će neko novo vreme pokazati sve efekte ovakvog zapošljavanja i "dovođenja stranih investitora"!Biće na kraju "skuplja dara nego mera",jer ni Geox Jura itd nisu ništa i neće ostaviti iza sebe...minorna ulaganja u tehnologiju.Proizvodnja bazirana samo na Jeftinoj RS.

T

pre 7 godina

Ne verujem da strani menadzment ima veze sa ovim,odnosno ima indirektno.Oni od nasih neposrednih menadzera traze rezultate a ovi,posto su nesposobni jer imaju malo iskustva,na ovaj nacin pritiskaju radnike.
(Andreja, 20. jul 2016 17:02)
Mislim da ste u pravu. Slicno se npr. desavalo u Bopalu, secate se one fabrike koja je proizvodila pesticide, pa je posle eksplozije izazvane nestrucnim vodjenjem lokalnih menadzera, nastaradalo hiljade ljudi.

@preduzetnik - ovo mozda jeste nemacki sistem, ali bi ovi radnici u Nemackoj imalo zastitnu masku koja bi ih zastitila od otrovnih isparenja.

@limun - ne verujem da smartfon moze da se unese u fabriku, na radno mesto.

Milena

pre 7 godina

Za sve ovo su krivi nasi politicari, narocito oni koji se hvalisu navodnim uspehom otvaranja radnih mesta i stranim ulaganjima. Da, tako je, govorim o Velikom Premijeru izmedju ostalih. Gde je sada on da razgovara sa radnicima i d aim obeca oet svetlu buducnost? Gde je sada ta genijalna vlada (namerno pisem malim slovima) da kazni ovakvog poslodavca? Nema ih nigde. To je zato sto misle da ce im narod doveka tolerisati da uzimaju najvaznije polozaje u zemlji i da nas rasprodaju kao roblje za svoje nikad site dzepove.