Sreda, 29.06.2016.

17:02

Hrvatima ultimatum? Zbog Bregzita uvode €

Osam zemalja članica EU koje ne koriste evro kao zvanično sredstvo plaćanja možda će zbog Bregzita morati da ga hitno uvedu.

Izvor: Tportal

Hrvatima ultimatum? Zbog Bregzita uvode € IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Darth Shone

pre 7 godina

EU se polako ali sigurno razotkriva kao ekonomsko politicka realizacija sna o ultra grosse Deutcheland, sto naravno ne mora da bude lose, cak naprotiv, ali ima jedna kvaka, a to su potezi Nemacke koja je i dovela do bregzita. Euro i jeste zasnovan na snazi marke, te toliko drage valute ovdasnjih prostora, ali i svih banana drzava evrope i balkana. Jer marku su voleli, ali i vole cak i vise od Nemaca kojima je ona nacionalni ponos, sto je i jedan od razloga zasto je ponovni uvodjenje marke nakon drugog svetskog rata i docekano sa odusevljenjem, Istovremeno, ta marka cijoj je restauraciji pomogao i americki FED, svoju moc nije dugovala samo evidentnoj snazi nemacke ekonomije i industrije, nego i americkom receptu da se svaki visak emitovanog novca ne koristi u unutrasnje svrhe, nego da se plasira u druge zemlje, naravno bez direktnog mesanja u neprikosnoveni dolar. Tako je ogroman visak maraka, a sa njime i kupovna moz preliven u ove ovdasnje prostore, sto direktno, a vise indirektno preko gastarbajtera. Iz tog razloga se i novcana jedinica protektorata BiH, ali i vaseg ceda RS zove konvertibilna marka. To samo govori da mi nismo sposobni da imamo svoj novac, jer ga u dubini duse i ne smatramo nacionalnim ponosom. Nemci naprotiv iako su imali gomilu bezvrednih rajshmaraka, jedva su cekali da se ponovo uvede marka. To isto rade i sa Eurom. Stvar je u verovanju, jer novac sam po sebi ne vredi, vredi samo poverenje u njega.

Coco Bill

pre 7 godina

Ma čisto da pitam moje Srbe koji ovde "mudruju" o EU. Eto mi imamo svoju "čuvenu" valutu, ali zašto onda, kad treba da obavite bilo koji posao od bilo koje prodaje ili kupovine do bilo kog majstorluka svi vam kažu cenu u Evru ?! Pa svako od nas bilo koji posao da obavlja kaže cenu u Evrima, a ne u dinarima !!! "Objasnite" mi to molim vas ?! Još nešta, kad bi Nemci sutra, vratili Marku kladim se da bi naši odmah sve pretvirili u Marku, a Evro ih ne bi više interesovao. Nigne nema većeg licemerja ili ti dvoličnossti nego što je ovde u Srbiji.
(Coco Bill, 30. jun 2016 09:12)


Evo da ti Objasnim, a ne "Objasnim": Zato što nešto što je SKUPO, kada se iskaže u evrima, ne IZGLEDA toliko skupo!
(samo 39.99 EUR, 30. jun 2016 12:02)

Nije mi jasno što svi izbegavate da priznate da neko za svoj rad, uslugu ili prodaju ne želi da izgubi i zato uzima za računanje stabilnu valutu. Sad je to Evro, nekad je bila Marka. Kažeš da izgleda jeftinije ! Pa evo recimo menio neko za svoj rad traži 100 Evra, ja mu to mogu platiti u dinarima ali on uvek, ako ga plaćam u dinarima, traži najviši kurs Evra, tako da meni isto to dođe skupo jer moram da kupim tih 100 Evra nikakva tu "psihologija" ne igra ulogu

leptirica

pre 7 godina

Da vam uprostim sa primerima koje svi znate,oni nama prodaju bmw,audi,mercedes,vw,opel i ostale proizvode bez carine a mi njima maline i dobijemo donacije par miliona da napravimo po koje igraliste,parkic i slicno. Ali pored nasih lopova i strucnjaka na vlasti eu je odlicna alternativa jer pored ovih nasih vozili bi se kaldrmom i slicno.
(sfrj, 30. jun 2016 11:30)

Pa carinu ti plaća onaj koji uvozi,odnosno na kraju kupac. Dobili ste tržište od 740 milijuna stanovnika na koje možete izvoziti svoje proizvode ,a samim tim da kupac iz EU ne plaća carinu na robu iz Srbije postali ste mu i konkurentni cijenom. Znanje imate,cijena rada u Srbiji je niska,a samim tim bi i proizvod trebao biti povoljniji i zanimljiviji za izvoz u EU... izvoz,tko se razumije imalo u Ekonomiju zna što znači za BDP. Otvorena su vam vrata,a vi bi da se zatvorite.

da da

pre 7 godina

Racio pobeđuje i to je suština Unije.
(cartman, 29. jun 2016 18:30)

Hahaha, Merkelova je bukvalno izjavila da je za nju EU emocionalno pitanje a ne racionalno.

samo 39.99 EUR

pre 7 godina

Ma čisto da pitam moje Srbe koji ovde "mudruju" o EU. Eto mi imamo svoju "čuvenu" valutu, ali zašto onda, kad treba da obavite bilo koji posao od bilo koje prodaje ili kupovine do bilo kog majstorluka svi vam kažu cenu u Evru ?! Pa svako od nas bilo koji posao da obavlja kaže cenu u Evrima, a ne u dinarima !!! "Objasnite" mi to molim vas ?! Još nešta, kad bi Nemci sutra, vratili Marku kladim se da bi naši odmah sve pretvirili u Marku, a Evro ih ne bi više interesovao. Nigne nema većeg licemerja ili ti dvoličnossti nego što je ovde u Srbiji.
(Coco Bill, 30. jun 2016 09:12)


Evo da ti Objasnim, a ne "Objasnim": Zato što nešto što je SKUPO, kada se iskaže u evrima, ne IZGLEDA toliko skupo!

Mika

pre 7 godina

Da su Grci imali svoju valutu (cak i fiksiranu za euro) prosle godine kada su se koprcali, imali bi vise sanse da nametnu kreditorima nekakve povoljnije uslove otplate. Ovako, kad si ne poslusan, samo ti zavrnu dotok kredita i onda mozes da places na ulici (kao Grcki penzioneri ispred banaka prosle godine). Ako si prezaduzen i jos nemas svoju valutu, onda si totalno puk'o. Ovo guranje u EUR znaci samo da ce Nemacka da kontrolise sve periferne drzave.

Posejdon

pre 7 godina

zašto ne? Ako se teži uniji evropskih zemalja, onda je ovo logičan potez. Kakva suverenost. Ni jedna zemlja ne može sama u globalizaciji privredno rasti, a najbolji dokaz je ogromna Rusija. EVROPA SE mora učvrstiti u politici, vojno, ekonomski ili će je pojesti Kiinez, Rusi ili Amerika. Bilo koja zemlja Evrope je premala da bi imala težinu i zato je čvršće povezivanje potreba.

sfrj

pre 7 godina

Da vam uprostim sa primerima koje svi znate,oni nama prodaju bmw,audi,mercedes,vw,opel i ostale proizvode bez carine a mi njima maline i dobijemo donacije par miliona da napravimo po koje igraliste,parkic i slicno. Ali pored nasih lopova i strucnjaka na vlasti eu je odlicna alternativa jer pored ovih nasih vozili bi se kaldrmom i slicno.

Coco Bill

pre 7 godina

Da objasnim ovo Cooco Bill-u
E moj Bill-e to je zato sto smo se nadali da cemo uci u EU.
Ali ima jedna mudra kineska poslovica koja kaze: "Lek za telo voda, a lek za dusu je vreme".
(Stojko Krivi, 30. jun 2016 10:57)

Za vreme SFRJ nije se "nadalo" da će se uću u EU pa se je sve opet izražavalo u Markama koja je onda bila naša "sveta" valuta. Dragi Stojko ekonomija je jedno a politika nešta drugo. U politici možeš da pričaš šta hoćeš i koliko hoćeš i normalo da lažeš koliko hoćeš u ekonomiji, ne jer će se to pre ili kasnije sve vratiti. Kao što reče, ona uzrečica, "nema besplatnog ručka" i to svako zna zato i gleda da uvek bude u dobitku.

Stojko Krivi

pre 7 godina

Da objasnim ovo Cooco Bill-u
E moj Bill-e to je zato sto smo se nadali da cemo uci u EU.
Ali ima jedna mudra kineska poslovica koja kaze: "Lek za telo voda, a lek za dusu je vreme".

satir und cenzur

pre 7 godina

Svedska i Danska mogu uvest euro jer su plate evropske. A Hrvatska, rumunjska i Bugarska mogu uvesti valutu koja bi se zvala recimo kukuruz ili paprika. Ako je razlika 7-8 puta u platama kako moze biti jedna valuta? Hr bug i rum trebaju uvesti normalne plate ko i zap evropa.

ultimatum

pre 7 godina

Jadni Hrvati, propašće u niskopadu EURa!
Nadajmo se da su dostigli i ekonomske uslove za ovu monetarnu vrednost, kao Srbija.

Coco Bill

pre 7 godina

Ma čisto da pitam moje Srbe koji ovde "mudruju" o EU. Eto mi imamo svoju "čuvenu" valutu, ali zašto onda, kad treba da obavite bilo koji posao od bilo koje prodaje ili kupovine do bilo kog majstorluka svi vam kažu cenu u Evru ?! Pa svako od nas bilo koji posao da obavlja kaže cenu u Evrima, a ne u dinarima !!! "Objasnite" mi to molim vas ?! Još nešta, kad bi Nemci sutra, vratili Marku kladim se da bi naši odmah sve pretvirili u Marku, a Evro ih ne bi više interesovao. Nigne nema većeg licemerja ili ti dvoličnossti nego što je ovde u Srbiji.

ekonomista

pre 7 godina

EUR bi spasao Srbiju samo ga mi nikada nećemo uvesti jer naši biznismeni biznismeni političari preko tih istih mogu da manipulišu valutom i rade insajderske radnje i režiraju ekonomsko stanje.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (RSD je klasična prevara sa divljeg zapada, 29. jun 2016 20:55)

ovaj komentar sam izabrao, u gomili bisera eufila, koji samo pokazuju koliko nemaju pojma ni šta je EU, a kamoli šta je moneta, monetarna politika, i čemu sve to služi...ukratko, EUR Srbiji uopšte ne treba, jer da treba, onda bi i sada bilo blagostanje, jer odnos RSD i EUR se ne menja godinama (kao i u Hrvatskoj), što praktično znači da mi već koristimo EUR, i sva ova naša sadašnja sreća i blagostanje je rezultat toga...domaći tajkuni, oni koji uvoze, svakako utiču, ali malo, jer uvoz svega i svačega je interes drugih tajkuna, iz EU, a ne naš, pa se domaći tajkuni koriste time kako Zapadni tajkuni režiraju! Tragi-komično nepoznavanje ekonomije, odnosa u EU, i našeg odnosa prema EU...

point_of_sale

pre 7 godina

оде британија оде музика и филм, остаде само ћерка сс пуковника! (2+2=5, 30. jun 2016 08:18)

Otac Angele Merkel je bio protestantski pastor, a za vrijeme WWII je imao 14-18 godina i teško da je mogao biti ss-pukovnik.

My name is Zlatan

pre 7 godina

E i da zajedničku poreznu politiku bi odmah pozdravio, iako je to ozbiljan udarac na financijsku suverenost drzave, 1000% sam siguran da bi porezna politika EU bila 1000% bolja i efikasnija nego ova sto nam naši Hr političari sprovode (osiguravaju place sebi i podobnoj stranačkoj javnoj upravi) i vode zemlju u propast

iznogud

pre 7 godina

@Zoki.
Šta te to čudi. EU je ponovljeni (za sada relativno uspešan) pokušaj ostvarenja sna o "Festung Europa" samo drugim sredstvima.
Kada se setim kako su najžešći EUfiličari nekada pljuvali sovjetsku teoriju "ograničenog suvereniteta" ne znam da li da se smejem ili da plačem.
P.S. Radoznalima toplo preporučujem knjigu "Hitler osvajač" anonimnog nemackog političara iz tridesetih godina prošlog veks.

mimica

pre 7 godina

Po mom skromnom mišljenju, da smo mi u stanju sami da opstanemo i izborimo se - nismo. Da ne navodim kakve sve probleme imamo koje svi znamo. Nama ne treba samostalnost koju i onako nemamo, nas treba Evropa da ustroji i to nam je jedina šansa da se izvučemo iz blata i spirale siromaštva gde se trenutno nalazimo. Mi smo ljudi deo Evrope, generacijama tamo odlazimo da živimo i radimo, zašto ne bi sve to bilo jednostavno, kao kad odemo iz BG u Niš recimo?

2+2=5

pre 7 godina

зар вам није јасна реченица од пре неки дан: сада морамо "спречити" друге да оду!
да ли је то демократија?
да ли стварно не видите?
да ли вам је шлем за варење преко главе?
оде британија оде музика и филм, остаде само ћерка сс пуковника!

Bilana

pre 7 godina

Da li znate zašto?
Pa teže se radružiti kad prihvatite evro nego kad imate svoju monetu. Isto kao Velika Britanija. Nemci pokušavaju da zadrže pomenute zemlje, da im ne bi slučajno palo na pamet da krenu stopama Velike Britanije.

Sumadin

pre 7 godina

Koliko god bolno zvucalo da nam Brisel odredjuje porez, iskreno, svidja mi se ideja... 
Znam da smo zajedno jaci i da moramo da udruzimo ekonomije zbog rastucih sila kao sto su Kina i Indija, kao i jugoistok Azije, koji ce za kartko vreme poceti da preuzimaju zapadnu civilizaciju
(Pancevac, 29. jun 2016 18:04)

Posteno, treba braniti ove nase, zapadne vrednosti. Ne dozvolimo sebi to sto cine istocne civilizacije. Taj ekonomski rast, privredni napredak i sve one ratove sto se odigravaju tamo vec stotinama godina. A ne, cekaj!?

..

pre 7 godina

Lošmi
Pa samo slep ne vidi da upravo ta ekonomska unija samo ide na ruku Nemačkoj .. Ne moraš da budeš ekonomski ekspert.. Samo pogledaj ekonomski rast EU zemalja i rast duga.. Po ekonomskom rastu sve na dnu svetske lestvice po rastu ali zato na vrhu po rastu duga.. Nemačka dobila veliko tržište jer imaju jaku privredu a i moć da uteraju ono što njima odgovara.. I na svaki način žele da unište konkurenciju..Sta ima srbin ili bugarin od toga što nemačka izveze 1300 milijardi godišnje.. Apsolutno ništa.. Npr Bugari njima je bilo bar jeftino da otvore nešto.. A danas.. Nemci im uzeli npr elektrodistribuciju i cena struje porasla neverovatnih 500% za nekoliko godina.. Samim tim bugari su manje konkurenti jer im skuplji input a nemcima puniji džep.. Ima još miliona primera.. Kao solarni paneli.. Kina je vodeći proizvođač i nemci koji isto proizvode ali nisu konkurenti sa cenom programu da svi u EU imaju visoke carine na kineske panele kao jer kinezi subvencionisu (a to sto mi siromašna Srbija subvencionisemo njihov prebogat bosh nikom nista) .. I onda u EU kupuju nemačke po mnogo većoj ceni.. I ko onda tu profitira pa nemačka dok drugi imaju samo veće troškove.

My name is Zlatan

pre 7 godina

Glupost nemoguce iz bezbroj razloga. Iako za Hr posve nebitno ionako HNB održava tečaj kune tako da prati tečaj eura +/- 5% , tako da ni nemamo suverenu monetarnu politiku. Možemo komotno uvest euro.

toma

pre 7 godina

junkeru onda predlozi i da .inimalna cena rada u rumuniji bugarskoj ceskoj slovackoj ....bude 1400 evra netto ....ipak red je da budete svi ravnopravni u uniji .
ili ste ipak neki malo ravnopravniji od drugih ?!

Zoki

pre 7 godina

Ova EU se polako pretvara u diktaturu. Lik za kojeg niko nije glasao, ni parlament EU, ni drzave clanice, dobija moc nad DRZAVAMA clanicama EU da im naredjuje.

kako bog zapoveda

pre 7 godina

Evropa se odriče svih Britanskih greha
Nije čedna ali je to ipak OGROMNO olakšanje, da ima pameti Evropi može svanuti sa istoka

DEDA CVETKO

pre 7 godina

@
(Pera, 29. jun 2016 18:33)
Upravo suprotno! Biti članica evrozone daje im sigurnost i monetarnu stabilnost od svetskih kriza. Grci su sami krivi jer su varali Brisel, sad piju ono šta su skuvali.

RSD je klasična prevara sa divljeg zapada

pre 7 godina

EUR bi spasao Srbiju samo ga mi nikada nećemo uvesti jer naši biznismeni biznismeni političari preko tih istih mogu da manipulišu valutom i rade insajderske radnje i režiraju ekonomsko stanje.

evropa danas

pre 7 godina

@ vlada
a,jel' onda i podrzavas da u eu svugde bude ista cena rada kao i ostale vrednosti,da mladi istocnoevropljani i ostali koje sila naterala ostanu kod svoje kuce,rade i zive, a ne da kucaju na tudja vrata lutajuci trbuhom za kruhom

Petar

pre 7 godina

Svako natezanje, i pritiskanje dovodi do pucanja. Osim naravno u Srbiji gde je dominantan poslusnicko servilni mentalitet formiran tokom 500 godina turske vladavine. Znate ono kada vam uzmu penzije,a vi im date glas.

zg232

pre 7 godina

sto ce nam Euro kad mozemo dostampavat kune koliko nam volja
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vip-tetka, 29. jun 2016 18:55)

Krivo. Kune se štampaju u Njemačkoj u kojoj su i kalupi za iste. Hrvatska narodna banka kontrolira udio kune na tržištu i određuje da se određene npr. oštećene novčanice zamijene novim. U protivnom, imali bi galopirajuću inflaciju. Ako se sjećate, kada je uvedena, odnos 1 euro = 7,7 kn, a tijekom ovih 15-tak godina ostao je gotovo isti. Danas je 1 euro = 7,5 kn.

Aleksa

pre 7 godina

Nije mi jasno da jedna odlicna ideja od Uglja i celika pa preko EEZ do EU danas dozivljava potpuni fijasko . Kada samo vidimo koje su velicine potpisivale ugovor u Rimu pa kada se setimo Mastrihta i politicara koji su osluskivali volju naroda, radili sve u funckiji da obicnom narodu bude bolje i da vide korist od EU , danas smo dosli u situaciju da nesposobni politicari vode EU . EU se pretvara u gomilu nesposobnih komesara, birokrata koji svoje postojanje opravdavaju recima, floskulama, smernicama i direktivama koje nikoga ne obavezuju. Totalno izgubljeni adiministrativci koji uzivaju u beneficijama svog polozoja bez dodira sa stvarnim svetom. Nikada politicari nisu bili daleko od obicnih ljudi kao danas, nikada nisu bili nesposobniji i neodgovorniji. Dosli smo u situaciju da EU vise ne moze da resi krupne probleme a sa poreskom unijom ce samo uleteti u jos vece probleme. Poreska unija je daleko vise od odredjivanja poreskih stopa svima u EU . Prvo ce se pobuniti gradjani, zatim sva srednja i mala preduzeca. Jednino velikim multi korporacijama ovo moze odgovarati . Jednostavno ne postoji vece pitanje razdora u EU od poreske politike. Migrantska kriza je mala beba sta nas ceka ukoliko poreska politika dodje na red.
Odakle nekome pravo da radi na rusenje najbolje ideje od rata koju su razvijali Mone, Konrad, Spak , De Gol i drugi u daleko gorem i tezem vremenu .

Nišlija

pre 7 godina

Ove glupe birokrate, žure da unište uniju. Plate tih ćata su od 30000e pa naviše, žive u nekom svom nadrealnom svetu a ako ih pogledate i čujete šta pričaju, videće te da teško da su normalni.

Mile delegat MZ

pre 7 godina

Ne mogu da izvalim nikako, jeli sve ovo ozbiljno??? Ili su birači u Engleskoj zaista u pravu! EU administracija je užasna i bez ikakvog kontakta sa stvarnošću! Pričaju neki prijatelji iz Nemačke da je najveća kradja ikada izvršena onoga dana kada je Marka ukinuta i uveden Evro: sve što je bilo 1 Marka, je toga dana vredelo 1 Evro, dakle duplo! I zarada je naravno bila dupla! Prema tome, biće tu svega još u budućnosti!

Briselski teror

pre 7 godina

Danska, Švedska, Bugarska, Hrvatska, Češka, Mađarska, Poljska i Rumunija mogle bi da se nađu pred ULTIMATUMOM koji će im nametnuti šef Evropske komisije Žan Klod Junker...

Nista nisu naucili iz Brexit-a. Ultimatumi, besramno mesanje u unutrasnju i spoljnu politiku clanica EU, kao i evropskih drzava koje to jos nisu, dovode do revolta...E zato ce se EU raspasti do kraja. A ovaj Junker, on nije zdrav. Covek gubi kontrolu nad sobom.

Lukas aus Agram

pre 7 godina

Spominje se u nekoliko komentara Danska i Švedska.
Puno sam putovao po Skandinaviji i stvarno je zaj... jer se svima novac zove kruna. I sad imam gomilu novčanica i kovanica na kojima piše kruna i otkud ja sad znam jel to iz Danske, Švedske ili Norveške, trebali bi makar onda oni uvesti neku skandinavsku valutu!

Dobronamernik

pre 7 godina

Mape Evropske Unije, evrozone, šengena i autonomne komande u okviru NATOa odnosno nezavisne bezbednosne strukture moraju da se podudare što je pre moguće. Izlazak UK iz EU je to omogućio. Izgleda da nakon toga odnosno paralelno sa tim slede briselski porez i institucije jakog predsednika, Vlade i Ustava EU.

Srbija u takvu, novu EU ne može ući još 20 godina, pa sve sutra da prizna Kosovo.

Spectator

pre 7 godina

[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mile delegat MZ, 29. jun 2016 18:11)

Da, upravo tako. Perlica koja je kostala 1000 DM danas kosta 400 €, televizor ista stvar. Kad sam ja 1970 kupovao zimi paradajz, pola kila je kostalo 3,99 DM, danas kila kosta 2,00 €. Meso ista stvar. Sto je naravno poskupilo su automobili, rezijski troskovi, usluzne djelatnosti. Ostale stvari su jeftinije nego prije 40 godina. Sada imamo deflaciju, sto je gore nego inflacija.

Pera

pre 7 godina

Uvođenje evra može biti ozbiljan problem za Hrvatsku, Bugarsku Rumuniju, jer ukida mogućnost primarne emisije. Lokalna ekonomija ostaje izložena svim lomovima na svetskim berzama bez mogućnosti da je zaštiti centralna banka njihove zemlje. Zbog prihvatanja ovakvog sistema Grčka je tu gde jeste, osuđena na dužničko ropstvo.

Pancevac

pre 7 godina

Koliko god bolno zvucalo da nam Brisel odredjuje porez, iskreno, svidja mi se ideja...
Znam da smo zajedno jaci i da moramo da udruzimo ekonomije zbog rastucih sila kao sto su Kina i Indija, kao i jugoistok Azije, koji ce za kartko vreme poceti da preuzimaju zapadnu civilizaciju

cartman

pre 7 godina

Suština i jeste da se diskutuje i prihvata ono što ima smisla. Ako EUR ima smisla, prihvatiće ga i Švedska i Danska. Ako nema, niko ih neće terati. Racio pobeđuje i to je suština Unije. Britanija se nije ponašala racionalno i sada će biti primer svima koliko je to loša odluka a EU neće propustiti svaku priliku, i već su to počeli da primenjuju, da pomognu Britaniji da bude taj primer. U tom i samo u tom smislu je izlazak Britanije pozitivna stvar, zbog njenog savezništva sa USA. Ako je neko morao da izađe, dobro je što je to bila Britanija. Žao mi je britanske omladine, ali kad pogledam šta smo mi preživeli na ovom svetu, misleći na sve normalne i nedužne iz SFRJ, to što će mladi Britanci je... mačiji kašalj.

Bojan

pre 7 godina

Logicno je da clanice neke organizacije budu ravnopravne sa pravima i obavezama pa prema tome i da evro bude jedina moneta u EU. Iz istog razloga, ako bi Velika Britanija jednog dana ponovo da bude clanica, morala bi posle celokupnog procesa pridruzivanja i dobijanja clanstva ne samo da prihvati evro nego i da pocnu da voze desnom stranom.
Moze i ovako, kako koja clanica hoce ali to nije cvrsta organizacija nego farsa i osudjena je na propast.

C i n i k

pre 7 godina

Pa ako ne bi bilo monetarne unije, Eu bi propala vrlo brzo u sukobu sa Dolarom ali i Jenom uskoro.
Samo jedna velika unija sa 400 ili 500 miliona potrosaca i jakim izvoznim privredama,moze biti konkurent Usa i Kini.
Zemlje same,bez Unije,osudjene su na propast. Ko to ne razume,zao mi je,ne zivi u 21. veku.
Pogledajte primer Srbije (samo molim da se to ne mesa sa Ch i Norge),mala drzava,siromasna,sa velikom br.nezaposlenih i malim platama,a svetskim cenama,e to svi gledaju da izbegnu. A ako si sam,to ti je neizbezna sudbina.
Zato moramo u Eu,na veliko trziste,i sa uredjenom pravnom drzavom.

steva

pre 7 godina

Čim ja ultimatum i požurivanje,tu su nečasne radnje u pitanju.Ja lično nikada nebih pristao da se menja valuta. A nemci su naoravili veliku glupost zamenom svoje tradicionalno i istorijski prepoznatljive marke.

Objavite komentar već jednom

pre 7 godina

Danska i Švedska to nikada neće prihvatiti i ne mogu da ih nateraju, a u Češkoj i Poljskoj je velika većina naroda protiv uvođenja evra. Za ostale ne znam.

Objavite komentar već jednom

pre 7 godina

Danska i Švedska to nikada neće prihvatiti i ne mogu da ih nateraju, a u Češkoj i Poljskoj je velika većina naroda protiv uvođenja evra. Za ostale ne znam.

Petar

pre 7 godina

Svako natezanje, i pritiskanje dovodi do pucanja. Osim naravno u Srbiji gde je dominantan poslusnicko servilni mentalitet formiran tokom 500 godina turske vladavine. Znate ono kada vam uzmu penzije,a vi im date glas.

toma

pre 7 godina

junkeru onda predlozi i da .inimalna cena rada u rumuniji bugarskoj ceskoj slovackoj ....bude 1400 evra netto ....ipak red je da budete svi ravnopravni u uniji .
ili ste ipak neki malo ravnopravniji od drugih ?!

Pancevac

pre 7 godina

Koliko god bolno zvucalo da nam Brisel odredjuje porez, iskreno, svidja mi se ideja...
Znam da smo zajedno jaci i da moramo da udruzimo ekonomije zbog rastucih sila kao sto su Kina i Indija, kao i jugoistok Azije, koji ce za kartko vreme poceti da preuzimaju zapadnu civilizaciju

Mile delegat MZ

pre 7 godina

Ne mogu da izvalim nikako, jeli sve ovo ozbiljno??? Ili su birači u Engleskoj zaista u pravu! EU administracija je užasna i bez ikakvog kontakta sa stvarnošću! Pričaju neki prijatelji iz Nemačke da je najveća kradja ikada izvršena onoga dana kada je Marka ukinuta i uveden Evro: sve što je bilo 1 Marka, je toga dana vredelo 1 Evro, dakle duplo! I zarada je naravno bila dupla! Prema tome, biće tu svega još u budućnosti!

Pera

pre 7 godina

Uvođenje evra može biti ozbiljan problem za Hrvatsku, Bugarsku Rumuniju, jer ukida mogućnost primarne emisije. Lokalna ekonomija ostaje izložena svim lomovima na svetskim berzama bez mogućnosti da je zaštiti centralna banka njihove zemlje. Zbog prihvatanja ovakvog sistema Grčka je tu gde jeste, osuđena na dužničko ropstvo.

C i n i k

pre 7 godina

Pa ako ne bi bilo monetarne unije, Eu bi propala vrlo brzo u sukobu sa Dolarom ali i Jenom uskoro.
Samo jedna velika unija sa 400 ili 500 miliona potrosaca i jakim izvoznim privredama,moze biti konkurent Usa i Kini.
Zemlje same,bez Unije,osudjene su na propast. Ko to ne razume,zao mi je,ne zivi u 21. veku.
Pogledajte primer Srbije (samo molim da se to ne mesa sa Ch i Norge),mala drzava,siromasna,sa velikom br.nezaposlenih i malim platama,a svetskim cenama,e to svi gledaju da izbegnu. A ako si sam,to ti je neizbezna sudbina.
Zato moramo u Eu,na veliko trziste,i sa uredjenom pravnom drzavom.

zg232

pre 7 godina

sto ce nam Euro kad mozemo dostampavat kune koliko nam volja
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vip-tetka, 29. jun 2016 18:55)

Krivo. Kune se štampaju u Njemačkoj u kojoj su i kalupi za iste. Hrvatska narodna banka kontrolira udio kune na tržištu i određuje da se određene npr. oštećene novčanice zamijene novim. U protivnom, imali bi galopirajuću inflaciju. Ako se sjećate, kada je uvedena, odnos 1 euro = 7,7 kn, a tijekom ovih 15-tak godina ostao je gotovo isti. Danas je 1 euro = 7,5 kn.

Nišlija

pre 7 godina

Ove glupe birokrate, žure da unište uniju. Plate tih ćata su od 30000e pa naviše, žive u nekom svom nadrealnom svetu a ako ih pogledate i čujete šta pričaju, videće te da teško da su normalni.

Zoki

pre 7 godina

Ova EU se polako pretvara u diktaturu. Lik za kojeg niko nije glasao, ni parlament EU, ni drzave clanice, dobija moc nad DRZAVAMA clanicama EU da im naredjuje.

Briselski teror

pre 7 godina

Danska, Švedska, Bugarska, Hrvatska, Češka, Mađarska, Poljska i Rumunija mogle bi da se nađu pred ULTIMATUMOM koji će im nametnuti šef Evropske komisije Žan Klod Junker...

Nista nisu naucili iz Brexit-a. Ultimatumi, besramno mesanje u unutrasnju i spoljnu politiku clanica EU, kao i evropskih drzava koje to jos nisu, dovode do revolta...E zato ce se EU raspasti do kraja. A ovaj Junker, on nije zdrav. Covek gubi kontrolu nad sobom.

RSD je klasična prevara sa divljeg zapada

pre 7 godina

EUR bi spasao Srbiju samo ga mi nikada nećemo uvesti jer naši biznismeni biznismeni političari preko tih istih mogu da manipulišu valutom i rade insajderske radnje i režiraju ekonomsko stanje.

Dobronamernik

pre 7 godina

Mape Evropske Unije, evrozone, šengena i autonomne komande u okviru NATOa odnosno nezavisne bezbednosne strukture moraju da se podudare što je pre moguće. Izlazak UK iz EU je to omogućio. Izgleda da nakon toga odnosno paralelno sa tim slede briselski porez i institucije jakog predsednika, Vlade i Ustava EU.

Srbija u takvu, novu EU ne može ući još 20 godina, pa sve sutra da prizna Kosovo.

evropa danas

pre 7 godina

@ vlada
a,jel' onda i podrzavas da u eu svugde bude ista cena rada kao i ostale vrednosti,da mladi istocnoevropljani i ostali koje sila naterala ostanu kod svoje kuce,rade i zive, a ne da kucaju na tudja vrata lutajuci trbuhom za kruhom

Aleksa

pre 7 godina

Nije mi jasno da jedna odlicna ideja od Uglja i celika pa preko EEZ do EU danas dozivljava potpuni fijasko . Kada samo vidimo koje su velicine potpisivale ugovor u Rimu pa kada se setimo Mastrihta i politicara koji su osluskivali volju naroda, radili sve u funckiji da obicnom narodu bude bolje i da vide korist od EU , danas smo dosli u situaciju da nesposobni politicari vode EU . EU se pretvara u gomilu nesposobnih komesara, birokrata koji svoje postojanje opravdavaju recima, floskulama, smernicama i direktivama koje nikoga ne obavezuju. Totalno izgubljeni adiministrativci koji uzivaju u beneficijama svog polozoja bez dodira sa stvarnim svetom. Nikada politicari nisu bili daleko od obicnih ljudi kao danas, nikada nisu bili nesposobniji i neodgovorniji. Dosli smo u situaciju da EU vise ne moze da resi krupne probleme a sa poreskom unijom ce samo uleteti u jos vece probleme. Poreska unija je daleko vise od odredjivanja poreskih stopa svima u EU . Prvo ce se pobuniti gradjani, zatim sva srednja i mala preduzeca. Jednino velikim multi korporacijama ovo moze odgovarati . Jednostavno ne postoji vece pitanje razdora u EU od poreske politike. Migrantska kriza je mala beba sta nas ceka ukoliko poreska politika dodje na red.
Odakle nekome pravo da radi na rusenje najbolje ideje od rata koju su razvijali Mone, Konrad, Spak , De Gol i drugi u daleko gorem i tezem vremenu .

cartman

pre 7 godina

Suština i jeste da se diskutuje i prihvata ono što ima smisla. Ako EUR ima smisla, prihvatiće ga i Švedska i Danska. Ako nema, niko ih neće terati. Racio pobeđuje i to je suština Unije. Britanija se nije ponašala racionalno i sada će biti primer svima koliko je to loša odluka a EU neće propustiti svaku priliku, i već su to počeli da primenjuju, da pomognu Britaniji da bude taj primer. U tom i samo u tom smislu je izlazak Britanije pozitivna stvar, zbog njenog savezništva sa USA. Ako je neko morao da izađe, dobro je što je to bila Britanija. Žao mi je britanske omladine, ali kad pogledam šta smo mi preživeli na ovom svetu, misleći na sve normalne i nedužne iz SFRJ, to što će mladi Britanci je... mačiji kašalj.

DEDA CVETKO

pre 7 godina

@
(Pera, 29. jun 2016 18:33)
Upravo suprotno! Biti članica evrozone daje im sigurnost i monetarnu stabilnost od svetskih kriza. Grci su sami krivi jer su varali Brisel, sad piju ono šta su skuvali.

Spectator

pre 7 godina

[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mile delegat MZ, 29. jun 2016 18:11)

Da, upravo tako. Perlica koja je kostala 1000 DM danas kosta 400 €, televizor ista stvar. Kad sam ja 1970 kupovao zimi paradajz, pola kila je kostalo 3,99 DM, danas kila kosta 2,00 €. Meso ista stvar. Sto je naravno poskupilo su automobili, rezijski troskovi, usluzne djelatnosti. Ostale stvari su jeftinije nego prije 40 godina. Sada imamo deflaciju, sto je gore nego inflacija.

steva

pre 7 godina

Čim ja ultimatum i požurivanje,tu su nečasne radnje u pitanju.Ja lično nikada nebih pristao da se menja valuta. A nemci su naoravili veliku glupost zamenom svoje tradicionalno i istorijski prepoznatljive marke.

Lukas aus Agram

pre 7 godina

Spominje se u nekoliko komentara Danska i Švedska.
Puno sam putovao po Skandinaviji i stvarno je zaj... jer se svima novac zove kruna. I sad imam gomilu novčanica i kovanica na kojima piše kruna i otkud ja sad znam jel to iz Danske, Švedske ili Norveške, trebali bi makar onda oni uvesti neku skandinavsku valutu!

Bojan

pre 7 godina

Logicno je da clanice neke organizacije budu ravnopravne sa pravima i obavezama pa prema tome i da evro bude jedina moneta u EU. Iz istog razloga, ako bi Velika Britanija jednog dana ponovo da bude clanica, morala bi posle celokupnog procesa pridruzivanja i dobijanja clanstva ne samo da prihvati evro nego i da pocnu da voze desnom stranom.
Moze i ovako, kako koja clanica hoce ali to nije cvrsta organizacija nego farsa i osudjena je na propast.

kako bog zapoveda

pre 7 godina

Evropa se odriče svih Britanskih greha
Nije čedna ali je to ipak OGROMNO olakšanje, da ima pameti Evropi može svanuti sa istoka

mimica

pre 7 godina

Po mom skromnom mišljenju, da smo mi u stanju sami da opstanemo i izborimo se - nismo. Da ne navodim kakve sve probleme imamo koje svi znamo. Nama ne treba samostalnost koju i onako nemamo, nas treba Evropa da ustroji i to nam je jedina šansa da se izvučemo iz blata i spirale siromaštva gde se trenutno nalazimo. Mi smo ljudi deo Evrope, generacijama tamo odlazimo da živimo i radimo, zašto ne bi sve to bilo jednostavno, kao kad odemo iz BG u Niš recimo?

Bilana

pre 7 godina

Da li znate zašto?
Pa teže se radružiti kad prihvatite evro nego kad imate svoju monetu. Isto kao Velika Britanija. Nemci pokušavaju da zadrže pomenute zemlje, da im ne bi slučajno palo na pamet da krenu stopama Velike Britanije.

..

pre 7 godina

Lošmi
Pa samo slep ne vidi da upravo ta ekonomska unija samo ide na ruku Nemačkoj .. Ne moraš da budeš ekonomski ekspert.. Samo pogledaj ekonomski rast EU zemalja i rast duga.. Po ekonomskom rastu sve na dnu svetske lestvice po rastu ali zato na vrhu po rastu duga.. Nemačka dobila veliko tržište jer imaju jaku privredu a i moć da uteraju ono što njima odgovara.. I na svaki način žele da unište konkurenciju..Sta ima srbin ili bugarin od toga što nemačka izveze 1300 milijardi godišnje.. Apsolutno ništa.. Npr Bugari njima je bilo bar jeftino da otvore nešto.. A danas.. Nemci im uzeli npr elektrodistribuciju i cena struje porasla neverovatnih 500% za nekoliko godina.. Samim tim bugari su manje konkurenti jer im skuplji input a nemcima puniji džep.. Ima još miliona primera.. Kao solarni paneli.. Kina je vodeći proizvođač i nemci koji isto proizvode ali nisu konkurenti sa cenom programu da svi u EU imaju visoke carine na kineske panele kao jer kinezi subvencionisu (a to sto mi siromašna Srbija subvencionisemo njihov prebogat bosh nikom nista) .. I onda u EU kupuju nemačke po mnogo većoj ceni.. I ko onda tu profitira pa nemačka dok drugi imaju samo veće troškove.

2+2=5

pre 7 godina

зар вам није јасна реченица од пре неки дан: сада морамо "спречити" друге да оду!
да ли је то демократија?
да ли стварно не видите?
да ли вам је шлем за варење преко главе?
оде британија оде музика и филм, остаде само ћерка сс пуковника!

Coco Bill

pre 7 godina

Ma čisto da pitam moje Srbe koji ovde "mudruju" o EU. Eto mi imamo svoju "čuvenu" valutu, ali zašto onda, kad treba da obavite bilo koji posao od bilo koje prodaje ili kupovine do bilo kog majstorluka svi vam kažu cenu u Evru ?! Pa svako od nas bilo koji posao da obavlja kaže cenu u Evrima, a ne u dinarima !!! "Objasnite" mi to molim vas ?! Još nešta, kad bi Nemci sutra, vratili Marku kladim se da bi naši odmah sve pretvirili u Marku, a Evro ih ne bi više interesovao. Nigne nema većeg licemerja ili ti dvoličnossti nego što je ovde u Srbiji.

iznogud

pre 7 godina

@Zoki.
Šta te to čudi. EU je ponovljeni (za sada relativno uspešan) pokušaj ostvarenja sna o "Festung Europa" samo drugim sredstvima.
Kada se setim kako su najžešći EUfiličari nekada pljuvali sovjetsku teoriju "ograničenog suvereniteta" ne znam da li da se smejem ili da plačem.
P.S. Radoznalima toplo preporučujem knjigu "Hitler osvajač" anonimnog nemackog političara iz tridesetih godina prošlog veks.

My name is Zlatan

pre 7 godina

Glupost nemoguce iz bezbroj razloga. Iako za Hr posve nebitno ionako HNB održava tečaj kune tako da prati tečaj eura +/- 5% , tako da ni nemamo suverenu monetarnu politiku. Možemo komotno uvest euro.

Sumadin

pre 7 godina

Koliko god bolno zvucalo da nam Brisel odredjuje porez, iskreno, svidja mi se ideja... 
Znam da smo zajedno jaci i da moramo da udruzimo ekonomije zbog rastucih sila kao sto su Kina i Indija, kao i jugoistok Azije, koji ce za kartko vreme poceti da preuzimaju zapadnu civilizaciju
(Pancevac, 29. jun 2016 18:04)

Posteno, treba braniti ove nase, zapadne vrednosti. Ne dozvolimo sebi to sto cine istocne civilizacije. Taj ekonomski rast, privredni napredak i sve one ratove sto se odigravaju tamo vec stotinama godina. A ne, cekaj!?

point_of_sale

pre 7 godina

оде британија оде музика и филм, остаде само ћерка сс пуковника! (2+2=5, 30. jun 2016 08:18)

Otac Angele Merkel je bio protestantski pastor, a za vrijeme WWII je imao 14-18 godina i teško da je mogao biti ss-pukovnik.

satir und cenzur

pre 7 godina

Svedska i Danska mogu uvest euro jer su plate evropske. A Hrvatska, rumunjska i Bugarska mogu uvesti valutu koja bi se zvala recimo kukuruz ili paprika. Ako je razlika 7-8 puta u platama kako moze biti jedna valuta? Hr bug i rum trebaju uvesti normalne plate ko i zap evropa.

ekonomista

pre 7 godina

EUR bi spasao Srbiju samo ga mi nikada nećemo uvesti jer naši biznismeni biznismeni političari preko tih istih mogu da manipulišu valutom i rade insajderske radnje i režiraju ekonomsko stanje.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (RSD je klasična prevara sa divljeg zapada, 29. jun 2016 20:55)

ovaj komentar sam izabrao, u gomili bisera eufila, koji samo pokazuju koliko nemaju pojma ni šta je EU, a kamoli šta je moneta, monetarna politika, i čemu sve to služi...ukratko, EUR Srbiji uopšte ne treba, jer da treba, onda bi i sada bilo blagostanje, jer odnos RSD i EUR se ne menja godinama (kao i u Hrvatskoj), što praktično znači da mi već koristimo EUR, i sva ova naša sadašnja sreća i blagostanje je rezultat toga...domaći tajkuni, oni koji uvoze, svakako utiču, ali malo, jer uvoz svega i svačega je interes drugih tajkuna, iz EU, a ne naš, pa se domaći tajkuni koriste time kako Zapadni tajkuni režiraju! Tragi-komično nepoznavanje ekonomije, odnosa u EU, i našeg odnosa prema EU...

Posejdon

pre 7 godina

zašto ne? Ako se teži uniji evropskih zemalja, onda je ovo logičan potez. Kakva suverenost. Ni jedna zemlja ne može sama u globalizaciji privredno rasti, a najbolji dokaz je ogromna Rusija. EVROPA SE mora učvrstiti u politici, vojno, ekonomski ili će je pojesti Kiinez, Rusi ili Amerika. Bilo koja zemlja Evrope je premala da bi imala težinu i zato je čvršće povezivanje potreba.

Coco Bill

pre 7 godina

Ma čisto da pitam moje Srbe koji ovde "mudruju" o EU. Eto mi imamo svoju "čuvenu" valutu, ali zašto onda, kad treba da obavite bilo koji posao od bilo koje prodaje ili kupovine do bilo kog majstorluka svi vam kažu cenu u Evru ?! Pa svako od nas bilo koji posao da obavlja kaže cenu u Evrima, a ne u dinarima !!! "Objasnite" mi to molim vas ?! Još nešta, kad bi Nemci sutra, vratili Marku kladim se da bi naši odmah sve pretvirili u Marku, a Evro ih ne bi više interesovao. Nigne nema većeg licemerja ili ti dvoličnossti nego što je ovde u Srbiji.
(Coco Bill, 30. jun 2016 09:12)


Evo da ti Objasnim, a ne "Objasnim": Zato što nešto što je SKUPO, kada se iskaže u evrima, ne IZGLEDA toliko skupo!
(samo 39.99 EUR, 30. jun 2016 12:02)

Nije mi jasno što svi izbegavate da priznate da neko za svoj rad, uslugu ili prodaju ne želi da izgubi i zato uzima za računanje stabilnu valutu. Sad je to Evro, nekad je bila Marka. Kažeš da izgleda jeftinije ! Pa evo recimo menio neko za svoj rad traži 100 Evra, ja mu to mogu platiti u dinarima ali on uvek, ako ga plaćam u dinarima, traži najviši kurs Evra, tako da meni isto to dođe skupo jer moram da kupim tih 100 Evra nikakva tu "psihologija" ne igra ulogu

leptirica

pre 7 godina

Da vam uprostim sa primerima koje svi znate,oni nama prodaju bmw,audi,mercedes,vw,opel i ostale proizvode bez carine a mi njima maline i dobijemo donacije par miliona da napravimo po koje igraliste,parkic i slicno. Ali pored nasih lopova i strucnjaka na vlasti eu je odlicna alternativa jer pored ovih nasih vozili bi se kaldrmom i slicno.
(sfrj, 30. jun 2016 11:30)

Pa carinu ti plaća onaj koji uvozi,odnosno na kraju kupac. Dobili ste tržište od 740 milijuna stanovnika na koje možete izvoziti svoje proizvode ,a samim tim da kupac iz EU ne plaća carinu na robu iz Srbije postali ste mu i konkurentni cijenom. Znanje imate,cijena rada u Srbiji je niska,a samim tim bi i proizvod trebao biti povoljniji i zanimljiviji za izvoz u EU... izvoz,tko se razumije imalo u Ekonomiju zna što znači za BDP. Otvorena su vam vrata,a vi bi da se zatvorite.

ultimatum

pre 7 godina

Jadni Hrvati, propašće u niskopadu EURa!
Nadajmo se da su dostigli i ekonomske uslove za ovu monetarnu vrednost, kao Srbija.

Coco Bill

pre 7 godina

Da objasnim ovo Cooco Bill-u
E moj Bill-e to je zato sto smo se nadali da cemo uci u EU.
Ali ima jedna mudra kineska poslovica koja kaze: "Lek za telo voda, a lek za dusu je vreme".
(Stojko Krivi, 30. jun 2016 10:57)

Za vreme SFRJ nije se "nadalo" da će se uću u EU pa se je sve opet izražavalo u Markama koja je onda bila naša "sveta" valuta. Dragi Stojko ekonomija je jedno a politika nešta drugo. U politici možeš da pričaš šta hoćeš i koliko hoćeš i normalo da lažeš koliko hoćeš u ekonomiji, ne jer će se to pre ili kasnije sve vratiti. Kao što reče, ona uzrečica, "nema besplatnog ručka" i to svako zna zato i gleda da uvek bude u dobitku.

Stojko Krivi

pre 7 godina

Da objasnim ovo Cooco Bill-u
E moj Bill-e to je zato sto smo se nadali da cemo uci u EU.
Ali ima jedna mudra kineska poslovica koja kaze: "Lek za telo voda, a lek za dusu je vreme".

My name is Zlatan

pre 7 godina

E i da zajedničku poreznu politiku bi odmah pozdravio, iako je to ozbiljan udarac na financijsku suverenost drzave, 1000% sam siguran da bi porezna politika EU bila 1000% bolja i efikasnija nego ova sto nam naši Hr političari sprovode (osiguravaju place sebi i podobnoj stranačkoj javnoj upravi) i vode zemlju u propast

sfrj

pre 7 godina

Da vam uprostim sa primerima koje svi znate,oni nama prodaju bmw,audi,mercedes,vw,opel i ostale proizvode bez carine a mi njima maline i dobijemo donacije par miliona da napravimo po koje igraliste,parkic i slicno. Ali pored nasih lopova i strucnjaka na vlasti eu je odlicna alternativa jer pored ovih nasih vozili bi se kaldrmom i slicno.

Darth Shone

pre 7 godina

EU se polako ali sigurno razotkriva kao ekonomsko politicka realizacija sna o ultra grosse Deutcheland, sto naravno ne mora da bude lose, cak naprotiv, ali ima jedna kvaka, a to su potezi Nemacke koja je i dovela do bregzita. Euro i jeste zasnovan na snazi marke, te toliko drage valute ovdasnjih prostora, ali i svih banana drzava evrope i balkana. Jer marku su voleli, ali i vole cak i vise od Nemaca kojima je ona nacionalni ponos, sto je i jedan od razloga zasto je ponovni uvodjenje marke nakon drugog svetskog rata i docekano sa odusevljenjem, Istovremeno, ta marka cijoj je restauraciji pomogao i americki FED, svoju moc nije dugovala samo evidentnoj snazi nemacke ekonomije i industrije, nego i americkom receptu da se svaki visak emitovanog novca ne koristi u unutrasnje svrhe, nego da se plasira u druge zemlje, naravno bez direktnog mesanja u neprikosnoveni dolar. Tako je ogroman visak maraka, a sa njime i kupovna moz preliven u ove ovdasnje prostore, sto direktno, a vise indirektno preko gastarbajtera. Iz tog razloga se i novcana jedinica protektorata BiH, ali i vaseg ceda RS zove konvertibilna marka. To samo govori da mi nismo sposobni da imamo svoj novac, jer ga u dubini duse i ne smatramo nacionalnim ponosom. Nemci naprotiv iako su imali gomilu bezvrednih rajshmaraka, jedva su cekali da se ponovo uvede marka. To isto rade i sa Eurom. Stvar je u verovanju, jer novac sam po sebi ne vredi, vredi samo poverenje u njega.

samo 39.99 EUR

pre 7 godina

Ma čisto da pitam moje Srbe koji ovde "mudruju" o EU. Eto mi imamo svoju "čuvenu" valutu, ali zašto onda, kad treba da obavite bilo koji posao od bilo koje prodaje ili kupovine do bilo kog majstorluka svi vam kažu cenu u Evru ?! Pa svako od nas bilo koji posao da obavlja kaže cenu u Evrima, a ne u dinarima !!! "Objasnite" mi to molim vas ?! Još nešta, kad bi Nemci sutra, vratili Marku kladim se da bi naši odmah sve pretvirili u Marku, a Evro ih ne bi više interesovao. Nigne nema većeg licemerja ili ti dvoličnossti nego što je ovde u Srbiji.
(Coco Bill, 30. jun 2016 09:12)


Evo da ti Objasnim, a ne "Objasnim": Zato što nešto što je SKUPO, kada se iskaže u evrima, ne IZGLEDA toliko skupo!

Mika

pre 7 godina

Da su Grci imali svoju valutu (cak i fiksiranu za euro) prosle godine kada su se koprcali, imali bi vise sanse da nametnu kreditorima nekakve povoljnije uslove otplate. Ovako, kad si ne poslusan, samo ti zavrnu dotok kredita i onda mozes da places na ulici (kao Grcki penzioneri ispred banaka prosle godine). Ako si prezaduzen i jos nemas svoju valutu, onda si totalno puk'o. Ovo guranje u EUR znaci samo da ce Nemacka da kontrolise sve periferne drzave.

da da

pre 7 godina

Racio pobeđuje i to je suština Unije.
(cartman, 29. jun 2016 18:30)

Hahaha, Merkelova je bukvalno izjavila da je za nju EU emocionalno pitanje a ne racionalno.

Pancevac

pre 7 godina

Koliko god bolno zvucalo da nam Brisel odredjuje porez, iskreno, svidja mi se ideja...
Znam da smo zajedno jaci i da moramo da udruzimo ekonomije zbog rastucih sila kao sto su Kina i Indija, kao i jugoistok Azije, koji ce za kartko vreme poceti da preuzimaju zapadnu civilizaciju

DEDA CVETKO

pre 7 godina

@
(Pera, 29. jun 2016 18:33)
Upravo suprotno! Biti članica evrozone daje im sigurnost i monetarnu stabilnost od svetskih kriza. Grci su sami krivi jer su varali Brisel, sad piju ono šta su skuvali.

C i n i k

pre 7 godina

Pa ako ne bi bilo monetarne unije, Eu bi propala vrlo brzo u sukobu sa Dolarom ali i Jenom uskoro.
Samo jedna velika unija sa 400 ili 500 miliona potrosaca i jakim izvoznim privredama,moze biti konkurent Usa i Kini.
Zemlje same,bez Unije,osudjene su na propast. Ko to ne razume,zao mi je,ne zivi u 21. veku.
Pogledajte primer Srbije (samo molim da se to ne mesa sa Ch i Norge),mala drzava,siromasna,sa velikom br.nezaposlenih i malim platama,a svetskim cenama,e to svi gledaju da izbegnu. A ako si sam,to ti je neizbezna sudbina.
Zato moramo u Eu,na veliko trziste,i sa uredjenom pravnom drzavom.

Mile delegat MZ

pre 7 godina

Ne mogu da izvalim nikako, jeli sve ovo ozbiljno??? Ili su birači u Engleskoj zaista u pravu! EU administracija je užasna i bez ikakvog kontakta sa stvarnošću! Pričaju neki prijatelji iz Nemačke da je najveća kradja ikada izvršena onoga dana kada je Marka ukinuta i uveden Evro: sve što je bilo 1 Marka, je toga dana vredelo 1 Evro, dakle duplo! I zarada je naravno bila dupla! Prema tome, biće tu svega još u budućnosti!

Objavite komentar već jednom

pre 7 godina

Danska i Švedska to nikada neće prihvatiti i ne mogu da ih nateraju, a u Češkoj i Poljskoj je velika većina naroda protiv uvođenja evra. Za ostale ne znam.

Lukas aus Agram

pre 7 godina

Spominje se u nekoliko komentara Danska i Švedska.
Puno sam putovao po Skandinaviji i stvarno je zaj... jer se svima novac zove kruna. I sad imam gomilu novčanica i kovanica na kojima piše kruna i otkud ja sad znam jel to iz Danske, Švedske ili Norveške, trebali bi makar onda oni uvesti neku skandinavsku valutu!

Pera

pre 7 godina

Uvođenje evra može biti ozbiljan problem za Hrvatsku, Bugarsku Rumuniju, jer ukida mogućnost primarne emisije. Lokalna ekonomija ostaje izložena svim lomovima na svetskim berzama bez mogućnosti da je zaštiti centralna banka njihove zemlje. Zbog prihvatanja ovakvog sistema Grčka je tu gde jeste, osuđena na dužničko ropstvo.

Spectator

pre 7 godina

[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mile delegat MZ, 29. jun 2016 18:11)

Da, upravo tako. Perlica koja je kostala 1000 DM danas kosta 400 €, televizor ista stvar. Kad sam ja 1970 kupovao zimi paradajz, pola kila je kostalo 3,99 DM, danas kila kosta 2,00 €. Meso ista stvar. Sto je naravno poskupilo su automobili, rezijski troskovi, usluzne djelatnosti. Ostale stvari su jeftinije nego prije 40 godina. Sada imamo deflaciju, sto je gore nego inflacija.

Briselski teror

pre 7 godina

Danska, Švedska, Bugarska, Hrvatska, Češka, Mađarska, Poljska i Rumunija mogle bi da se nađu pred ULTIMATUMOM koji će im nametnuti šef Evropske komisije Žan Klod Junker...

Nista nisu naucili iz Brexit-a. Ultimatumi, besramno mesanje u unutrasnju i spoljnu politiku clanica EU, kao i evropskih drzava koje to jos nisu, dovode do revolta...E zato ce se EU raspasti do kraja. A ovaj Junker, on nije zdrav. Covek gubi kontrolu nad sobom.

Zoki

pre 7 godina

Ova EU se polako pretvara u diktaturu. Lik za kojeg niko nije glasao, ni parlament EU, ni drzave clanice, dobija moc nad DRZAVAMA clanicama EU da im naredjuje.

steva

pre 7 godina

Čim ja ultimatum i požurivanje,tu su nečasne radnje u pitanju.Ja lično nikada nebih pristao da se menja valuta. A nemci su naoravili veliku glupost zamenom svoje tradicionalno i istorijski prepoznatljive marke.

cartman

pre 7 godina

Suština i jeste da se diskutuje i prihvata ono što ima smisla. Ako EUR ima smisla, prihvatiće ga i Švedska i Danska. Ako nema, niko ih neće terati. Racio pobeđuje i to je suština Unije. Britanija se nije ponašala racionalno i sada će biti primer svima koliko je to loša odluka a EU neće propustiti svaku priliku, i već su to počeli da primenjuju, da pomognu Britaniji da bude taj primer. U tom i samo u tom smislu je izlazak Britanije pozitivna stvar, zbog njenog savezništva sa USA. Ako je neko morao da izađe, dobro je što je to bila Britanija. Žao mi je britanske omladine, ali kad pogledam šta smo mi preživeli na ovom svetu, misleći na sve normalne i nedužne iz SFRJ, to što će mladi Britanci je... mačiji kašalj.

Nišlija

pre 7 godina

Ove glupe birokrate, žure da unište uniju. Plate tih ćata su od 30000e pa naviše, žive u nekom svom nadrealnom svetu a ako ih pogledate i čujete šta pričaju, videće te da teško da su normalni.

RSD je klasična prevara sa divljeg zapada

pre 7 godina

EUR bi spasao Srbiju samo ga mi nikada nećemo uvesti jer naši biznismeni biznismeni političari preko tih istih mogu da manipulišu valutom i rade insajderske radnje i režiraju ekonomsko stanje.

Aleksa

pre 7 godina

Nije mi jasno da jedna odlicna ideja od Uglja i celika pa preko EEZ do EU danas dozivljava potpuni fijasko . Kada samo vidimo koje su velicine potpisivale ugovor u Rimu pa kada se setimo Mastrihta i politicara koji su osluskivali volju naroda, radili sve u funckiji da obicnom narodu bude bolje i da vide korist od EU , danas smo dosli u situaciju da nesposobni politicari vode EU . EU se pretvara u gomilu nesposobnih komesara, birokrata koji svoje postojanje opravdavaju recima, floskulama, smernicama i direktivama koje nikoga ne obavezuju. Totalno izgubljeni adiministrativci koji uzivaju u beneficijama svog polozoja bez dodira sa stvarnim svetom. Nikada politicari nisu bili daleko od obicnih ljudi kao danas, nikada nisu bili nesposobniji i neodgovorniji. Dosli smo u situaciju da EU vise ne moze da resi krupne probleme a sa poreskom unijom ce samo uleteti u jos vece probleme. Poreska unija je daleko vise od odredjivanja poreskih stopa svima u EU . Prvo ce se pobuniti gradjani, zatim sva srednja i mala preduzeca. Jednino velikim multi korporacijama ovo moze odgovarati . Jednostavno ne postoji vece pitanje razdora u EU od poreske politike. Migrantska kriza je mala beba sta nas ceka ukoliko poreska politika dodje na red.
Odakle nekome pravo da radi na rusenje najbolje ideje od rata koju su razvijali Mone, Konrad, Spak , De Gol i drugi u daleko gorem i tezem vremenu .

Dobronamernik

pre 7 godina

Mape Evropske Unije, evrozone, šengena i autonomne komande u okviru NATOa odnosno nezavisne bezbednosne strukture moraju da se podudare što je pre moguće. Izlazak UK iz EU je to omogućio. Izgleda da nakon toga odnosno paralelno sa tim slede briselski porez i institucije jakog predsednika, Vlade i Ustava EU.

Srbija u takvu, novu EU ne može ući još 20 godina, pa sve sutra da prizna Kosovo.

Petar

pre 7 godina

Svako natezanje, i pritiskanje dovodi do pucanja. Osim naravno u Srbiji gde je dominantan poslusnicko servilni mentalitet formiran tokom 500 godina turske vladavine. Znate ono kada vam uzmu penzije,a vi im date glas.

kako bog zapoveda

pre 7 godina

Evropa se odriče svih Britanskih greha
Nije čedna ali je to ipak OGROMNO olakšanje, da ima pameti Evropi može svanuti sa istoka

2+2=5

pre 7 godina

зар вам није јасна реченица од пре неки дан: сада морамо "спречити" друге да оду!
да ли је то демократија?
да ли стварно не видите?
да ли вам је шлем за варење преко главе?
оде британија оде музика и филм, остаде само ћерка сс пуковника!

Bojan

pre 7 godina

Logicno je da clanice neke organizacije budu ravnopravne sa pravima i obavezama pa prema tome i da evro bude jedina moneta u EU. Iz istog razloga, ako bi Velika Britanija jednog dana ponovo da bude clanica, morala bi posle celokupnog procesa pridruzivanja i dobijanja clanstva ne samo da prihvati evro nego i da pocnu da voze desnom stranom.
Moze i ovako, kako koja clanica hoce ali to nije cvrsta organizacija nego farsa i osudjena je na propast.

toma

pre 7 godina

junkeru onda predlozi i da .inimalna cena rada u rumuniji bugarskoj ceskoj slovackoj ....bude 1400 evra netto ....ipak red je da budete svi ravnopravni u uniji .
ili ste ipak neki malo ravnopravniji od drugih ?!

satir und cenzur

pre 7 godina

Svedska i Danska mogu uvest euro jer su plate evropske. A Hrvatska, rumunjska i Bugarska mogu uvesti valutu koja bi se zvala recimo kukuruz ili paprika. Ako je razlika 7-8 puta u platama kako moze biti jedna valuta? Hr bug i rum trebaju uvesti normalne plate ko i zap evropa.

zg232

pre 7 godina

sto ce nam Euro kad mozemo dostampavat kune koliko nam volja
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vip-tetka, 29. jun 2016 18:55)

Krivo. Kune se štampaju u Njemačkoj u kojoj su i kalupi za iste. Hrvatska narodna banka kontrolira udio kune na tržištu i određuje da se određene npr. oštećene novčanice zamijene novim. U protivnom, imali bi galopirajuću inflaciju. Ako se sjećate, kada je uvedena, odnos 1 euro = 7,7 kn, a tijekom ovih 15-tak godina ostao je gotovo isti. Danas je 1 euro = 7,5 kn.

evropa danas

pre 7 godina

@ vlada
a,jel' onda i podrzavas da u eu svugde bude ista cena rada kao i ostale vrednosti,da mladi istocnoevropljani i ostali koje sila naterala ostanu kod svoje kuce,rade i zive, a ne da kucaju na tudja vrata lutajuci trbuhom za kruhom

Sumadin

pre 7 godina

Koliko god bolno zvucalo da nam Brisel odredjuje porez, iskreno, svidja mi se ideja... 
Znam da smo zajedno jaci i da moramo da udruzimo ekonomije zbog rastucih sila kao sto su Kina i Indija, kao i jugoistok Azije, koji ce za kartko vreme poceti da preuzimaju zapadnu civilizaciju
(Pancevac, 29. jun 2016 18:04)

Posteno, treba braniti ove nase, zapadne vrednosti. Ne dozvolimo sebi to sto cine istocne civilizacije. Taj ekonomski rast, privredni napredak i sve one ratove sto se odigravaju tamo vec stotinama godina. A ne, cekaj!?

mimica

pre 7 godina

Po mom skromnom mišljenju, da smo mi u stanju sami da opstanemo i izborimo se - nismo. Da ne navodim kakve sve probleme imamo koje svi znamo. Nama ne treba samostalnost koju i onako nemamo, nas treba Evropa da ustroji i to nam je jedina šansa da se izvučemo iz blata i spirale siromaštva gde se trenutno nalazimo. Mi smo ljudi deo Evrope, generacijama tamo odlazimo da živimo i radimo, zašto ne bi sve to bilo jednostavno, kao kad odemo iz BG u Niš recimo?

Mika

pre 7 godina

Da su Grci imali svoju valutu (cak i fiksiranu za euro) prosle godine kada su se koprcali, imali bi vise sanse da nametnu kreditorima nekakve povoljnije uslove otplate. Ovako, kad si ne poslusan, samo ti zavrnu dotok kredita i onda mozes da places na ulici (kao Grcki penzioneri ispred banaka prosle godine). Ako si prezaduzen i jos nemas svoju valutu, onda si totalno puk'o. Ovo guranje u EUR znaci samo da ce Nemacka da kontrolise sve periferne drzave.

iznogud

pre 7 godina

@Zoki.
Šta te to čudi. EU je ponovljeni (za sada relativno uspešan) pokušaj ostvarenja sna o "Festung Europa" samo drugim sredstvima.
Kada se setim kako su najžešći EUfiličari nekada pljuvali sovjetsku teoriju "ograničenog suvereniteta" ne znam da li da se smejem ili da plačem.
P.S. Radoznalima toplo preporučujem knjigu "Hitler osvajač" anonimnog nemackog političara iz tridesetih godina prošlog veks.

..

pre 7 godina

Lošmi
Pa samo slep ne vidi da upravo ta ekonomska unija samo ide na ruku Nemačkoj .. Ne moraš da budeš ekonomski ekspert.. Samo pogledaj ekonomski rast EU zemalja i rast duga.. Po ekonomskom rastu sve na dnu svetske lestvice po rastu ali zato na vrhu po rastu duga.. Nemačka dobila veliko tržište jer imaju jaku privredu a i moć da uteraju ono što njima odgovara.. I na svaki način žele da unište konkurenciju..Sta ima srbin ili bugarin od toga što nemačka izveze 1300 milijardi godišnje.. Apsolutno ništa.. Npr Bugari njima je bilo bar jeftino da otvore nešto.. A danas.. Nemci im uzeli npr elektrodistribuciju i cena struje porasla neverovatnih 500% za nekoliko godina.. Samim tim bugari su manje konkurenti jer im skuplji input a nemcima puniji džep.. Ima još miliona primera.. Kao solarni paneli.. Kina je vodeći proizvođač i nemci koji isto proizvode ali nisu konkurenti sa cenom programu da svi u EU imaju visoke carine na kineske panele kao jer kinezi subvencionisu (a to sto mi siromašna Srbija subvencionisemo njihov prebogat bosh nikom nista) .. I onda u EU kupuju nemačke po mnogo većoj ceni.. I ko onda tu profitira pa nemačka dok drugi imaju samo veće troškove.

ultimatum

pre 7 godina

Jadni Hrvati, propašće u niskopadu EURa!
Nadajmo se da su dostigli i ekonomske uslove za ovu monetarnu vrednost, kao Srbija.

Bilana

pre 7 godina

Da li znate zašto?
Pa teže se radružiti kad prihvatite evro nego kad imate svoju monetu. Isto kao Velika Britanija. Nemci pokušavaju da zadrže pomenute zemlje, da im ne bi slučajno palo na pamet da krenu stopama Velike Britanije.

Coco Bill

pre 7 godina

Ma čisto da pitam moje Srbe koji ovde "mudruju" o EU. Eto mi imamo svoju "čuvenu" valutu, ali zašto onda, kad treba da obavite bilo koji posao od bilo koje prodaje ili kupovine do bilo kog majstorluka svi vam kažu cenu u Evru ?! Pa svako od nas bilo koji posao da obavlja kaže cenu u Evrima, a ne u dinarima !!! "Objasnite" mi to molim vas ?! Još nešta, kad bi Nemci sutra, vratili Marku kladim se da bi naši odmah sve pretvirili u Marku, a Evro ih ne bi više interesovao. Nigne nema većeg licemerja ili ti dvoličnossti nego što je ovde u Srbiji.

point_of_sale

pre 7 godina

оде британија оде музика и филм, остаде само ћерка сс пуковника! (2+2=5, 30. jun 2016 08:18)

Otac Angele Merkel je bio protestantski pastor, a za vrijeme WWII je imao 14-18 godina i teško da je mogao biti ss-pukovnik.

ekonomista

pre 7 godina

EUR bi spasao Srbiju samo ga mi nikada nećemo uvesti jer naši biznismeni biznismeni političari preko tih istih mogu da manipulišu valutom i rade insajderske radnje i režiraju ekonomsko stanje.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (RSD je klasična prevara sa divljeg zapada, 29. jun 2016 20:55)

ovaj komentar sam izabrao, u gomili bisera eufila, koji samo pokazuju koliko nemaju pojma ni šta je EU, a kamoli šta je moneta, monetarna politika, i čemu sve to služi...ukratko, EUR Srbiji uopšte ne treba, jer da treba, onda bi i sada bilo blagostanje, jer odnos RSD i EUR se ne menja godinama (kao i u Hrvatskoj), što praktično znači da mi već koristimo EUR, i sva ova naša sadašnja sreća i blagostanje je rezultat toga...domaći tajkuni, oni koji uvoze, svakako utiču, ali malo, jer uvoz svega i svačega je interes drugih tajkuna, iz EU, a ne naš, pa se domaći tajkuni koriste time kako Zapadni tajkuni režiraju! Tragi-komično nepoznavanje ekonomije, odnosa u EU, i našeg odnosa prema EU...

samo 39.99 EUR

pre 7 godina

Ma čisto da pitam moje Srbe koji ovde "mudruju" o EU. Eto mi imamo svoju "čuvenu" valutu, ali zašto onda, kad treba da obavite bilo koji posao od bilo koje prodaje ili kupovine do bilo kog majstorluka svi vam kažu cenu u Evru ?! Pa svako od nas bilo koji posao da obavlja kaže cenu u Evrima, a ne u dinarima !!! "Objasnite" mi to molim vas ?! Još nešta, kad bi Nemci sutra, vratili Marku kladim se da bi naši odmah sve pretvirili u Marku, a Evro ih ne bi više interesovao. Nigne nema većeg licemerja ili ti dvoličnossti nego što je ovde u Srbiji.
(Coco Bill, 30. jun 2016 09:12)


Evo da ti Objasnim, a ne "Objasnim": Zato što nešto što je SKUPO, kada se iskaže u evrima, ne IZGLEDA toliko skupo!

da da

pre 7 godina

Racio pobeđuje i to je suština Unije.
(cartman, 29. jun 2016 18:30)

Hahaha, Merkelova je bukvalno izjavila da je za nju EU emocionalno pitanje a ne racionalno.

Darth Shone

pre 7 godina

EU se polako ali sigurno razotkriva kao ekonomsko politicka realizacija sna o ultra grosse Deutcheland, sto naravno ne mora da bude lose, cak naprotiv, ali ima jedna kvaka, a to su potezi Nemacke koja je i dovela do bregzita. Euro i jeste zasnovan na snazi marke, te toliko drage valute ovdasnjih prostora, ali i svih banana drzava evrope i balkana. Jer marku su voleli, ali i vole cak i vise od Nemaca kojima je ona nacionalni ponos, sto je i jedan od razloga zasto je ponovni uvodjenje marke nakon drugog svetskog rata i docekano sa odusevljenjem, Istovremeno, ta marka cijoj je restauraciji pomogao i americki FED, svoju moc nije dugovala samo evidentnoj snazi nemacke ekonomije i industrije, nego i americkom receptu da se svaki visak emitovanog novca ne koristi u unutrasnje svrhe, nego da se plasira u druge zemlje, naravno bez direktnog mesanja u neprikosnoveni dolar. Tako je ogroman visak maraka, a sa njime i kupovna moz preliven u ove ovdasnje prostore, sto direktno, a vise indirektno preko gastarbajtera. Iz tog razloga se i novcana jedinica protektorata BiH, ali i vaseg ceda RS zove konvertibilna marka. To samo govori da mi nismo sposobni da imamo svoj novac, jer ga u dubini duse i ne smatramo nacionalnim ponosom. Nemci naprotiv iako su imali gomilu bezvrednih rajshmaraka, jedva su cekali da se ponovo uvede marka. To isto rade i sa Eurom. Stvar je u verovanju, jer novac sam po sebi ne vredi, vredi samo poverenje u njega.

My name is Zlatan

pre 7 godina

Glupost nemoguce iz bezbroj razloga. Iako za Hr posve nebitno ionako HNB održava tečaj kune tako da prati tečaj eura +/- 5% , tako da ni nemamo suverenu monetarnu politiku. Možemo komotno uvest euro.

My name is Zlatan

pre 7 godina

E i da zajedničku poreznu politiku bi odmah pozdravio, iako je to ozbiljan udarac na financijsku suverenost drzave, 1000% sam siguran da bi porezna politika EU bila 1000% bolja i efikasnija nego ova sto nam naši Hr političari sprovode (osiguravaju place sebi i podobnoj stranačkoj javnoj upravi) i vode zemlju u propast

Stojko Krivi

pre 7 godina

Da objasnim ovo Cooco Bill-u
E moj Bill-e to je zato sto smo se nadali da cemo uci u EU.
Ali ima jedna mudra kineska poslovica koja kaze: "Lek za telo voda, a lek za dusu je vreme".

sfrj

pre 7 godina

Da vam uprostim sa primerima koje svi znate,oni nama prodaju bmw,audi,mercedes,vw,opel i ostale proizvode bez carine a mi njima maline i dobijemo donacije par miliona da napravimo po koje igraliste,parkic i slicno. Ali pored nasih lopova i strucnjaka na vlasti eu je odlicna alternativa jer pored ovih nasih vozili bi se kaldrmom i slicno.

Posejdon

pre 7 godina

zašto ne? Ako se teži uniji evropskih zemalja, onda je ovo logičan potez. Kakva suverenost. Ni jedna zemlja ne može sama u globalizaciji privredno rasti, a najbolji dokaz je ogromna Rusija. EVROPA SE mora učvrstiti u politici, vojno, ekonomski ili će je pojesti Kiinez, Rusi ili Amerika. Bilo koja zemlja Evrope je premala da bi imala težinu i zato je čvršće povezivanje potreba.

Coco Bill

pre 7 godina

Da objasnim ovo Cooco Bill-u
E moj Bill-e to je zato sto smo se nadali da cemo uci u EU.
Ali ima jedna mudra kineska poslovica koja kaze: "Lek za telo voda, a lek za dusu je vreme".
(Stojko Krivi, 30. jun 2016 10:57)

Za vreme SFRJ nije se "nadalo" da će se uću u EU pa se je sve opet izražavalo u Markama koja je onda bila naša "sveta" valuta. Dragi Stojko ekonomija je jedno a politika nešta drugo. U politici možeš da pričaš šta hoćeš i koliko hoćeš i normalo da lažeš koliko hoćeš u ekonomiji, ne jer će se to pre ili kasnije sve vratiti. Kao što reče, ona uzrečica, "nema besplatnog ručka" i to svako zna zato i gleda da uvek bude u dobitku.

Coco Bill

pre 7 godina

Ma čisto da pitam moje Srbe koji ovde "mudruju" o EU. Eto mi imamo svoju "čuvenu" valutu, ali zašto onda, kad treba da obavite bilo koji posao od bilo koje prodaje ili kupovine do bilo kog majstorluka svi vam kažu cenu u Evru ?! Pa svako od nas bilo koji posao da obavlja kaže cenu u Evrima, a ne u dinarima !!! "Objasnite" mi to molim vas ?! Još nešta, kad bi Nemci sutra, vratili Marku kladim se da bi naši odmah sve pretvirili u Marku, a Evro ih ne bi više interesovao. Nigne nema većeg licemerja ili ti dvoličnossti nego što je ovde u Srbiji.
(Coco Bill, 30. jun 2016 09:12)


Evo da ti Objasnim, a ne "Objasnim": Zato što nešto što je SKUPO, kada se iskaže u evrima, ne IZGLEDA toliko skupo!
(samo 39.99 EUR, 30. jun 2016 12:02)

Nije mi jasno što svi izbegavate da priznate da neko za svoj rad, uslugu ili prodaju ne želi da izgubi i zato uzima za računanje stabilnu valutu. Sad je to Evro, nekad je bila Marka. Kažeš da izgleda jeftinije ! Pa evo recimo menio neko za svoj rad traži 100 Evra, ja mu to mogu platiti u dinarima ali on uvek, ako ga plaćam u dinarima, traži najviši kurs Evra, tako da meni isto to dođe skupo jer moram da kupim tih 100 Evra nikakva tu "psihologija" ne igra ulogu

leptirica

pre 7 godina

Da vam uprostim sa primerima koje svi znate,oni nama prodaju bmw,audi,mercedes,vw,opel i ostale proizvode bez carine a mi njima maline i dobijemo donacije par miliona da napravimo po koje igraliste,parkic i slicno. Ali pored nasih lopova i strucnjaka na vlasti eu je odlicna alternativa jer pored ovih nasih vozili bi se kaldrmom i slicno.
(sfrj, 30. jun 2016 11:30)

Pa carinu ti plaća onaj koji uvozi,odnosno na kraju kupac. Dobili ste tržište od 740 milijuna stanovnika na koje možete izvoziti svoje proizvode ,a samim tim da kupac iz EU ne plaća carinu na robu iz Srbije postali ste mu i konkurentni cijenom. Znanje imate,cijena rada u Srbiji je niska,a samim tim bi i proizvod trebao biti povoljniji i zanimljiviji za izvoz u EU... izvoz,tko se razumije imalo u Ekonomiju zna što znači za BDP. Otvorena su vam vrata,a vi bi da se zatvorite.