Sreda, 22.06.2016.

17:33

"Da upišem Pravni pa da odem, da pratim korake predaka"

Predajom dokumenata, na sedam univerziteta u Srbiji, počeo je upis na fakultete.

Izvor: B92

"Da upišem Pravni pa da odem, da pratim korake predaka" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

C i n i k

pre 7 godina

Moj brat je upisao Pravni u Bg pa presao u Bec. Polaze jezik sada u oktobru. Sa Pravnog iz Bg mozete i u Italiju i Nemacku,takodje je besplatno studiranje. Sve je bolje nego ovde,to je zalosna istina.

duki

pre 7 godina

To sto se umni rad na Balkanu ne priznaje, nas je veliki problem. Pitanja tipa sta ce ti to znas koliko ih ima na birou, jeste tebe cekaju da im doneses diplomu i tako u nedogled, su metastazirajuci tumor. Da nije svako za fakultet, slazem se, zato i otprilike 10% generacije i diplomira u roku, 10% zavrsi malo kasnije a ostali ili odustanu, nadju neki posao, dobiju dete... Deca sama sebi biraju buducnost, ja znam momka koji je gimnaziju upisao u Becu, posle toga i fakultet. Da vi znate kakve su njihove zgrade fakulteta, biblioteke, nastavno i vannastavno osoblje, to je u najmanju ruku civilizacijski sok i u potpunosti opravdavam mlade ljude jer idu tamo gde im je bolje. Antilope i zebre migriraju a ne ljudi. Nasu zemlju ce naseliti oni kojima Srbija deluje kao pristojna zemlja (ima i toga verovali ili ne), Srbi idu u Nemacku, Nemci u Englesku, Englezi u USA i to je normalno. Matorci bi trebali da stave prst na celo jer realno ostavili su pustos, posle se cude sto niko normalan nece da ostaje. Ja sam bratu rekao da bih najsrecniji i najponosniji bio da ode iz ove prcije. Finansijski momenat i nije toliki problem koliko psiholoski, zdrava sredina, atmosfera nije napeta, ljudi ulazu u psihicko i fizicko zdravlje jednako.

Ana

pre 7 godina

Bože, pa ne možemo svi biti programeri. Nisu svi rodjeni za to , niti ih to privlači. Kada bi neko to i upisao samo zato sto je trazeno, verovatno ga ne bi ni zavrsio , zato sto se ne pronalazi u tome. Treba da studiramo ono sto volimo.

nezaposleni dipl.ecc

pre 7 godina

nije problem odnos drustveni/prirodni fakulteti, vec je sustina kakvo znanje nam daju nasi fakulteti. nije problem u 2500 ekonomista godisnje, vec koje znanje imaju ti ekonomisti? samo teoretsko i nista vise, a plus sto je zastarelo iz 50/60ih godina XX veka, sto znaci neupotrebljivo cak i ovde, a kamoli vani... Ekononske nauke na zapadu spadaju u prirodne, jer je akcenat na matematici, a kod nas na suvoparnom bubanju romana od udzbenika.

Don't kill the messanger, sto bi rekli Briti

pre 7 godina

Na zalost, vecina komentatora sagledava stvari ne emotivan, umesto na racionalan nacin, sto je donokle shvatiljivo, s obzirom na totalni socio-ekonomski-moralni sunovrat u kome se nalazimo poslednjih cetvrt veka. No, cinjenice su zapravo drugacije. Zapad je ostavio sve(t) iza sebe umnogome zato sto je izgradio sistem na vladavini prava (sa povremenim izuzecima). Trgovina nekretninama, prava zaposlenih, socijalna zastita, poslovni odnosi i berzansko poslovanje, zastita intelektualne svojine - sve je to posledica razvoja pravne nauke jos od antickih vremena. Trazenje pravnog saveta je sustinski deo ne samo poslovanja kompanija, nego i privatnih lica. Pitajte neobavestne koji negiraju znacaj prava, narocito nerdove sa tehnickih fakulteta, kako bi zastitili svoje patente i drugu intelektualnu svojinu, ili kako bi se obezbedili da ih neki IT gigant ne unisti ili ojadi pri kupovini da nema pravnika? Nije slucajno sto Sergei Brin nije napravio Google sa ortakom u Rusiji, nego u zemlji u kojoj postoji pravni okvir koji omogucava start-up kompanijama fer ekonomsku utakmicu kroz koju za par godina mogu da preteknu IBM. Bez pravnika, IT sektor ne bi postojao, nego bi IBM i Xerox zauvek vladali. Kod nas, sunovrat pravnog sistema i struke su vise posledica, a manje uzrok totalnog sloma. Kada se ovaj indikator stanja sistema, promeni, krenuce na bolje.

PS. I da, znam prilican broj nasih diplomaca sa PF-a koji su uspesni pravnici u instranstvu. Nije ni malo lako, ali je i te kako moguce.

mrmlj

pre 7 godina

zavrsio sam etf a jedan od mojih najboljih drugova pravni (odradio pripravnicki, polozio pravosudni, vec nekoliko godina radi kao advokat). na osnovu vidjenog tokom studiranja, odgovorno tvrdim da ja taj pravni nikada ne bih zavrsio isto kao sto ni on nikada ne bi zavrsio etf. razlicito razmisljamo, razlicito kapiramo stvari, na razlicit nacin ucimo. njegov nacin je bolji za pravni a moj za etf i to je to.

Znalac_

pre 7 godina

Interesantno je kako se pravi suluda borba izmedju drustvenih i tehnickih fakulteta.. Pa jedno bez drugog ne može. Ko voli trenutno aktuelnu nauku o šrafu i žici, upisuje to! Ko voli društvenu organizaciju, i pravo upisuje to... Mogu dodati svim tzv. pronalazačima i matematičarima, da će sve što rade raditi po zakonima i pravu, čak i kad im oblast rada zastari. Advokati će uvek biti potrebni.. Upisati fax radi bežanja iz zemlje je jednostavno bedno..

Dejan

pre 7 godina

Masovno ljudi upisuju Pravni fakultet,ali ga masovno i napustaju posle prve godine zbog suvoparnih knjizurina,bahatih profesora i ispolitizovanog studentskog parlamenta.Moj vam je savet,ako niste sto posto sigurni da bas tim zelite da se bavite u zivotu,nemojte upisavati Pravni jer ce vam bukvalno unistiti mladost.Lako ga je upisati i zbog toga je jako popularan,ali krv cete proliti dok ga zavrsite.Pozdrav!

Lik

pre 7 godina

Svi bi da rade "lezi lebu da te jedem" posao ali toga odavno nema. Društvene nauke su promašena zanimanja, poslovi od kojih će moći tek da se preživi. nikom to više ne treba.

Lajavi

pre 7 godina

Ljudi nemojte da se lažemo, godišnje sa Pravnog fakulteta u Beogradu ne izađe više od 200-300 diplomaca, a iz Kragujevca, Niša i Novog Sada, možda još 300-350 diplomaca.To što se upisuje toliko ništa ne znači, jer mali broj diplomira. Za privatne ne znam, ali ovo gore što sam napisao je tačno. A ovom dole što hvali Pravni fakultet u Novom Sadu mogu samo da poručim lako je imati najbolji prolaz na pravosudnom ispitu, kad se za Vojvodinu pravosudni organizuje u Novom Sadu i ne polaže pred Ministarstvom pravde, već pred pokrajinskim sekretarijatom što znači da da 90% prijavljenih jeste i završilo pravni u Novom Sadu. Po meni Pravni fakultet u Novom Sadu je sa čuvenim smerom unutrašnji poslovi, prvi počeo da devalvira pravnike još od 1980-ih.

Lela

pre 7 godina

@tool "Pa nisam mislio bukvalno da je pravosudni teži od samog fakulteta, ali je činjenica da je pravosudni ekstremno težak, pogotovo ako ga polažeš u Beogradu. Treba spremiti toliki broj ispita i položiti odjednom."

Pa pravosudni se i polaže samo u Beogradu.

Petar

pre 7 godina

Najveća greška koju sam u životu napravio jeste što sam upisao i završio ovaj Pravni fakultet u Beogradu. Najteži društveni fakultet u Srbiji definitivno i jedini fakultet pored medicine gde ne možeš da polažeš ispite sa godine na kojoj si, dok ne očistiš prethodnu godinu. A kad završite, jako su malo šanse da nadjete plaćen posao u struci, osim ako vam mama i tata nisu neki uticajni ljudi. Možete da VOLONTIRATE u adv. kancelariji ili sudu i to minimum dve godine. A ako položite pravosudni koji je teži od samog fakulteta, ni to vam ne garantuje da ćete naći posao. Znam pravnike i sa pravosudnim koji nemaju posao. A ako hoćete da budete advokat, morate da pljunete 4000 evra!!! To znači da advokati mogu da budu samo deca bogatih roditelja. Jednostavno ima previše nas pravnika, 5 državnih pravnih fakulteta u Srbiji, i pitaj boga koliko privatnih ima. A radnih mesta ima mnogo manje i u državnom i u privatnom sektoru.
(Tool, 22. jun 2016 18:32) Ovo je istina. Kako čujem od prijatelja koji su pravni završili, materija teška, pripravnički za džabe, posla nema, 4000 evra za upis u komoru je istina, pravosudni težak...

Pera

pre 7 godina

Pravni fakultet to nije. Faukultet je mesto gde se uci nauka, u Srbiji prava nisu nauka. Bez laze, PF ne vredi ni pisljiva boba van zemlje, ni evro vam nece dati za to. I da stavim jagodu na tortu, ekonomski i pravni fakultet su upropastili Srbiju; bilo bi najbolje da zatvore te fakultete.

Walter White

pre 7 godina

Nikako na pravni evo ja sam treca godina i to mi prilicno ok ide ali pitanje je da li bih danas ponovo upisao pravni,kvalitet nastave je zaista veoma los,studenti su uglavnom prepusteni sami sebi sto se tice gradiva,Bolonja se uopste ne primenjuje a profesori u dogovoru sa parlamentom sprovode samovolju odnosno menjaju i skracuju rokove kako im je volja,svuda su veze i protekcije.Danas kada razmislim ima puno mnogo bolje organizovanih fakulteta od pravnog koje bi upisao tipa fpn,fon pa cak i ekonomija.

Brenki

pre 7 godina

Te price 1500 pravnika su nebuloze, pre svega pokusajte da dodjete do podatka koja je prolaznost na Beogradskom Univerzitetu i prosek studiranja, pa onda filozofirajte. Druga je stvar sto taj fakultet prakticno vise nema nikakvu vrednost, jer postoje drugi "pravni fakulteti" na kojima se se stvari brzo resavaju i preko mamine/tatine/stranacke veze upada na posao. Istom brzinom moze i na drzavnom naravno, ali zavisi za koga. Sto se tice samog koncepta nastave i ispitivanja, svakako je drzavni pravni u kamenom dobu, sto donekle objasnjava slabu prolaznost, kao i ispitna literatura.

Victorinox

pre 7 godina

Problem sa Pravnim fakultetom je njihova upisna politika koja predstavlja sramotu za beogradski univerzitet (ovo sam više puta rekao u lice nekolicini prijatelja, inače nastavnika pomenutog fakulteta). Pored 600 budžetskih studenata, što bi otprilike bio realan kapacitet za kvalitetan rad, u odnosu na prostor i broj nastavnika, oni upišu i do 1000 samofinansirajućih studenata, uz prepostavku da deca neće ići na predavanja, pošto nemaju dovoljno mesta za sedenje; u suprotnom, kada bi se poštovao Statut po kome je prisustvo predavanjima obavezno, bila bi im potrebna beogradska Arena. E onda se na osnovu ubranih školarina koje su manje-više iste kao i za prirodne nauke (a troškovi nikakvi, nema laboratorije, hemikalija, održavanja instumenata, terenske nastave itd), plate profesora podignu na nivo od 2000 do 2500 evra, što je otprilike tri puta više od proseka na univerzitetu. Država im to godinama toleriše, pošto su njihovi đaci na vlasti (po rečima njihovog dekana, najbolji student u istoriji Pravnog fakulteta je naš aktuelni premijer), i imamo to što imamo.

Terenac

pre 7 godina

Da mogu, najverovatnije bi ukinuli Filozofski fakultet. Gospodo inzenjeri, developeri, programeri, testeri itd.: SJAŠITE vise sa nas! Razumite tu cinjenicu da postoje ljudi koje zele da upisu i takve "nebitne" fakultete pa eto neka ceo zivot rade za minimalac dok vi mlatite po 2000 eur mesecno, samo nemojte vise tako bahato omalovazavati celokupne drustvene nauke ako Boga milog znate.
(DNS, 22. jun 2016 17:58)

Razumem da ljudi upisuju pravo i ekonomiju, to su društvene nauke koje su primenjene. Filozofija nema nikakvu svrhu u savremenom svetu, nauka koja objašnjava stvari kojima se egzaktno bave druge nauke, astronomija npr.

Marko

pre 7 godina

Pravo je nauka,potrebno je mnogo uciti i raditi na svakom ispitu da bi neko stekao titulu pravnika,cinjenica je da vecina studenata koji upisu pravni fakultet nikada ga ne zavrsi a oni su i najglasniji poznavaoci pravne nauke pre upisa na fakultet,ali samo manjina upisanih zavrsi.Ja sam pre dve godine zavrsio pravni fakultet u nisu,drzavni,a ako gledamo kvalitet profesora,literature i drugo znajte da je nemacko ministarstvo nauke izjednacilo diplome pravnog fakulteta u nisu sa domacim diplomama dodelivsi im najvisu ocenu.

Tool

pre 7 godina

@ tool

Pola stvari koje si napisao nije tacno. Pocev od toga da je pravni fakultet jedan od najtezih do toga da je pravosudni tezi od fakulteta do toga da je tarifa za upis u imenik advokata 4.000 evra.
(Jovan, 22. jun 2016 18:47)

1. Nisam napisao da je Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu najteži fakultet, nego da je najteži DRUŠTVENI fakultet u Srbiji. A obrazložio sam zbog čega.
2. Pa nisam mislio bukvalno da je pravosudni teži od samog fakulteta, ali je činjenica da je pravosudni ekstremno težak, pogotovo ako ga polažeš u Beogradu. Treba spremiti toliki broj ispita i položiti odjednom.
3. Upis u imenik advokata košta 4000 evra, raspitaj se malo bolje. Ranije je bila tarifa 500 evra za one koji su pre pravosudnog volontirali u advokatskoj kancelariji, a 5000 evra za sve ostale. Danas više nije tako, nego je 4000 evra za sve, može da te advokatska komora oslobodi malog dela upisnine, ali kriterijumi za oslobodjenje nisu precizni. Evo moja drugarica je platila 3600 evra, i to su je oslobodili tih bednih 400 evra zato što je dokazala da je bila volonter svo vreme tj. da nije bila plaćena. Par meseci je samo volontirala u sudu, a sav ostali volonterski staž je odradila u adv. kancelariji.

Iz prve ruke

pre 7 godina

U CH je 6 ispita potrebno poloziti za nostrifikaciju diplome ako se ima diploma srpskog pravnog. Posle toga dve godine staza sa nekim minimalcem a onda veoma fina zarada i za CH uslove, za balkanske neumesno pominjati. Jedini uslov perfektno poznavanje ili nemackog ili francuskog jezika. I treba imati nesto u glavi da bi se polozilo tih 6 diferencijalnih ispita. Takodje skoro svaki pravni u CH daje stipendije kvalitetnim polaznicima pa koga zanima moze malo da obidje sajtove, ulozi par godina u jezike a ne sutra kad zavrsi fakultet da kuka ko Kalimero. Inace na zapadu se dva zanimanja cene- prava i medicina. A IT se outsourcuje u Indiju i deuge siromasne zemlje tipa Srbija gde je 3000 eur neverovatna plata a u CH ne moze ni kasirka da se plati. Tako da deco pamet u glavu i dobro osmislite svoju karijeru i sta hocete u zivotu jer vam u krilo nista nece pasti. A ovaj momak iz teksta je izgleda lepo osmislio i to pece propalitete.

bora

pre 7 godina

Samo nekoliko opaski
-Uporedjivati Pravni fakultet u Novom Sadu sa Pravnim u Beogradu je smešno i besmisleno!!
Jednostavno Pravni u Beogradu je za dve klase iznad svih drugih i to je činjenica.
-Nije tačno da na Pravnom u Beogradu godišnje diplomira 500!?? Obično to bude 120-150 studenata.
-Pravni fakultet daje takvo obrazovanje,da je pored pravosudja i privrede moguće raditi u niz drugih oblasti (mediji,žurnalistika,prosveta...)
-Onaj ko je uporan nadje posao u advokatskim kancelarijama
-Ko provede dve godine u advokatskim kancelarijama (pripravnik ili volonter,svejedno) i bude prijavljen u regionalnoj advokatskoj komori,ne plaća 4.000e nego 500 e!! Proverite!
-Veliki broj advokata u Beogradu korektno plaća svoje pripravnike i volontere,od momenta kada im svojim znanjem postanu korisni
-Član Advokatske komore Beograda,može postati samo onaj ko je završio Pravni fakultet u Beogradu!!Sa drugih pravnih fakulteta ne!! Tako se čuva kvalitet i ugled profesije!
Eto par opaski...

Mare

pre 7 godina

Ja sam završio Pravni fakultet u Novom Sadu i vrlo brzo sam našao posao. I mnoge moje kolege takođe, samo smo bili uporni svi mi i nismo kukali nikome. Činjenica je takođe da je novosadski najjači fakultet od svih pravnih kako zbog građe koja je vrlo obimna ali i kvalitetna, tako i zbog profesora koji se zaista maksimalno trude, a priznati su i stručnjaci. Uostalom, sama činjenica da studenti sa novosadskog najbolje prolaze na pravosudnim ispitima govori sama za sebe.
(Goran, 22. jun 2016 18:31)

Sa pravnim u Beogradu ne moze da se poredi ni jedan pravni fakultet u drzavi. Najeminentniji strucnjaci su na pravnom u Bg. A dovoljno govori i podatak da oni koji ne mogu pravni u Bg da zavrse prelaze na privatne ili u Novi Sad,Nis.

Goblin

pre 7 godina

Pravo i ekonomija su bili veomapopularni fakulteti. Jer smo svi mi kao srednjoskolci vidjali bankare, menadzere, advokate fino obucene, sa finim privatnim/firminim automobilom, u klimatizovanoj kancelariji. Tako da je masa zbunjenih srednjoskolaca upisivala pravo i ekonomiju.

Danas, svakodnevno citamo o bajkovitom zivotu IT strucnjaka, o platama preko 2000e gde se zaposljavaju i pre nego sto zavrse fakultet. Tako da danas masa zbunjenih srednjoskolaca, koji hoce lep zivot upisuju IT sektor. Vec ima i privatnih IT akademija, vremenom ce otvarati i isturena odeljenja po manjim gradovima. Da li su svi oni rodjeni za programiranje? Naravno da ne, uostalom takva je i situacija danas u pravu i ekonomiji. I pored velikog broja studenata i manje traznje za ekonomistima i pravnicima mi danas imamo i ekonomiste i pravnike koji su vrsni strucnjaci i koji zaradjuju 1000+ evra a ima i onih koji rade za 300e a i oni koji ne rade nigde.

U svakom slucaju, morate da budete najbolji u svom poslu. Poslodavac je kapitalista i ako ste vi dobar strucnjak i pravite mu profit on ce da se potrudi da vas zadrzi.

Goran

pre 7 godina

Zavrsio pravni, volontirao dve godine, sad razmisljam da li da polazem pravosudni ili odem u inostranstvo, izgubio sam volju za ucenjem. Ucis a novca nigde a godine prolaze. Najgore sto ljudi misle ako poloze pravosudni da su automatski sudije, advokati, tuzioci itd. I posle pravosudnog ponovo bez posla, dosude nesto malo vece sanse, ali ako ne poznajete ljude na pravom mestu, nista od posla. Da mi je ova pamet a da sam maldji bez razmisljanja u inostranstvo, ne misli da tamo cveta med i mleko, ali neki dinar kapa, ovde nista. Najgore sto posle fakulteta ne zna covek nista da radi, da nesto popravi, opravi, namesti ma nista, gomila gradiva koja udje i izadje posle nekog vremena, ako se bavite jednom te istom materijom pa ostane u glavi, ovako...

Jovan

pre 7 godina

Nemojte imati tremu. Dragi pravnici, posle faxa vas ceka samo 2 godine rmbacenja i nosenja papira u sudu ili kod advokata za 0 dinara mesecno, pa onda da vas ponovo preskace neki clan odbora na pravosudnom, pa tek posle svog tog stresa treba da se zaposlite... nemojte se nervirarati sad za dzabe, tek vas ceka nerviranje.

LHM

pre 7 godina

U Srbiji samo sa pravnog u Beogradu godišnje izađe oko 500 dipl. pravnika, a gde je tu Niš, Kragujevac, Novi Sad, Kosovska Mitrovica, privatni fakulteti itd. Da li iko u ovoj zemlji vodi računa o tome koliko nam stručnjaka treba i kojih profila?

Bitno je da "državni" i privatni fakulteti uzmu školarine, a to što kradu generacijama najlepše godine i daju im inflatorne diplome, nikoga nije ni briga.

Jovan

pre 7 godina

@ tool

Pola stvari koje si napisao nije tacno. Pocev od toga da je pravni fakultet jedan od najtezih do toga da je pravosudni tezi od fakulteta do toga da je tarifa za upis u imenik advokata 4.000 evra.

killa

pre 7 godina

Od danas mi je ostao jos ispit do diplome ovog fakulteta. Dovoljno je reci da je diplomirani kolega izabrao da radi na trafici jer mu u kancelariji nude 10 hiljada mesecno. Srecnici doguraju do 30 hiljada. A radno vreme barem 12 sati dnevno. Deco, ne upisujete ovaj fakultet, protracicete najbolje godine zivota, ako zelite da zavrsite u roku, a plate nikad manje, jer uvek "ima ko hoce". Ovaj komentar je malo da se spakuju sva zla iza ovog fakulteta.

Mici

pre 7 godina

Sistem kakav nam je na raspolaganju je krajnje deprimirajuci.
Student prava dok diplomira treba da polozi oko 35 ispita obimne literature koja ima oko 15 000 stranica. Nakon toga njegova diploma ne znaci nista bez pravosudnog ispita koji je uslovljen prethodnim iskustvom i praksi u pravnim poslovima, u sudu, advokaturi i tuzilastvu 2 godine, u lokalnoj samoupravi 3, a u pravnim licima 4 godine. Pritom ovi organi u kojima se vrsi praksa nastoje da prikupe diplomirane pravnike na bazi volontiranja, dakle bez davanja ikakve novcane naknade.
A na kraju kada polozite mukotrpan pravosudni ispit opet nemate radno mesto vec samo kvalifikaciju, a za advokata mora se dodatno poloziti advokatski ispit, obezbediti kancelariju i uplatiti skupu clanarinu Advokatskoj komori Srbije.
Pravnici znaju o cemu govorim.

odzi

pre 7 godina

Ja studiram Pravni fakultet u Beogradu, mnogi od upisanih odustanu jer ne znaju ni zašto su uopšte upisali PF, pogotovo kad vide građu koja treba da se sprema za ispite.

Goran

pre 7 godina

Ja sam završio Pravni fakultet u Novom Sadu i vrlo brzo sam našao posao. I mnoge moje kolege takođe, samo smo bili uporni svi mi i nismo kukali nikome. Činjenica je takođe da je novosadski najjači fakultet od svih pravnih kako zbog građe koja je vrlo obimna ali i kvalitetna, tako i zbog profesora koji se zaista maksimalno trude, a priznati su i stručnjaci. Uostalom, sama činjenica da studenti sa novosadskog najbolje prolaze na pravosudnim ispitima govori sama za sebe.

miki

pre 7 godina

Od njih 1600 barem 1000 ih je upisalo prava jer "ne zna sta dugo da upise"...inace greska je upisivati nesto sto je aktuelno u trenutku jer posao treba raditi do penzije,tj sledećih 40ak godina.

Dzo

pre 7 godina

@DNS,ne sekiraj se, tom sa ETF-a uvek zatreba pravnik. I ne samo njemu. :) Moj sin stazira u Visem, naravno besplatno. Upisao je Prava jer je jednostavno to voleo. Moja zena je advokat. Moj deda, otac i ja smo gradjevinski inzenjeri. I vise zaradjujem od zene. Naravno u inostranstvu. Najvaznije je upisati ono sto volis, a zivot? Zivot je cudo! :)

Marko

pre 7 godina

Zavrsio sam i ja pravni u Nisu,pa sad koliko ima posla na sve strane,razmisljam da polazem za kamion i da vozim po Evropi.Bar je plata dobra.

Tool

pre 7 godina

Najveća greška koju sam u životu napravio jeste što sam upisao i završio ovaj Pravni fakultet u Beogradu. Najteži društveni fakultet u Srbiji definitivno i jedini fakultet pored medicine gde ne možeš da polažeš ispite sa godine na kojoj si, dok ne očistiš prethodnu godinu. A kad završite, jako su malo šanse da nadjete plaćen posao u struci, osim ako vam mama i tata nisu neki uticajni ljudi. Možete da VOLONTIRATE u adv. kancelariji ili sudu i to minimum dve godine. A ako položite pravosudni koji je teži od samog fakulteta, ni to vam ne garantuje da ćete naći posao. Znam pravnike i sa pravosudnim koji nemaju posao. A ako hoćete da budete advokat, morate da pljunete 4000 evra!!! To znači da advokati mogu da budu samo deca bogatih roditelja. Jednostavno ima previše nas pravnika, 5 državnih pravnih fakulteta u Srbiji, i pitaj boga koliko privatnih ima. A radnih mesta ima mnogo manje i u državnom i u privatnom sektoru.

pravnica

pre 7 godina

Kolega, bezi odatle koliko te noge nose! Kako je otisao Mirko sa mesta dekana, pravni kao da je postao privatni fakultet, naravno u smislu placanja. Gradivo nikad obimnije, vecina profesora bahata, cast izuzecima. Veruj, prvo sto ces nauciti je broj ziro racuna fakulteta.

Powerslave

pre 7 godina

Meni stvarno nije jasno šta će nam toliko pravnika i ekonomista. Svi bi da budu neki advokati, sudije, menadžeri, direktori. Samo što što možda 2-3% uspe da i postane to. Ovo ostalo nema posla i onda mora ili da radi u trafici ili kod Kineza ili da beži u inostranstvo da radi to isto, za veće pare.

Sećam se pre nekoliko godina da je bio podatak (zvanično barem) da je samo 8 ljudi sa ekonomskog ili pravnog, ne sećam se, te godine našlo posao u struci. A od njih 8 samo 3 je ostalo da radi i sledeće godine. A gde je tu nekoliko stotina/hiljada ostalih i na šta su oni trošili vreme i novac?

65

pre 7 godina

Zasto danas neko studira prava i slicne fakultete kada za tu vrstu zanimanja nema dovoljno posla, a napolju neupotrebljivo ili uz doskolovavanje. Mlade generacije bi morale promeniti nacin razmisljanja i izbor zanimanja u skladu s potrebama trzista

ahahah

pre 7 godina

pravni se isplati, ali: studirate min. 4 godine, eventualno master godinu, dve godine volontiranja a onda godinu dana +/- za pravosudni. ako imate sreće i završite sve to u roku, treba vam još 5-6 godina u advokaturi da biste počeli da mlatite pare. ko misli da može da preživi tolike godine maltretiranja i cimanja neka upisuje slobodno, imaće posle toga više para od bilo kog programera ili inženjera. druga stvar, ako se ložite na pravdu, pravo i ostale gluposti, ne upisujte ovaj fakultet.

nemanja s.

pre 7 godina

Ni težeg, ni manje cenjenog posla! Obimna i komplikovana materija koja se neprestano menja. U inostranstvu se ne priznaje, jer svaka država školuje svoje pravnike, vojnike i policiju. Zato, gledajte neki drugi fax, sa kojim može da se radi i u inostranstvu.

Rudar

pre 7 godina

Opste je poznata cinjenica, da, ako bi se pravni ovog trenutka zatvorio, da Srbija ima pravnika i ekonomista za narednih 40+ godina unapred. Sve samo pravnici, mislioci, i treneri posle utakmica. Mnogo nam se servirala savrsena prica preko filmova i serija o tome sta znaci biti pravnik, sudija. U kranjem slucaju, koji god fakultet deco budete zavrsili, drzava Srbija ce svima obezbediti posao, nemo' se brinete. Ali zapamtite da pre diplome, morate da imate jednuuu maluu karticu sa svojim imenom, a to je partijska kartica. SRECNO!

DNS

pre 7 godina

Svaki ali svaki put ETF i ostali IT snobovi pisu ovde kako su oni superiorni u odnosu na pravo, ekonomiju i generalno drustvene nauke. Da mogu, najverovatnije bi ukinuli Filozofski fakultet. Gospodo inzenjeri, developeri, programeri, testeri itd.: SJAŠITE vise sa nas! Razumite tu cinjenicu da postoje ljudi koje zele da upisu i takve "nebitne" fakultete pa eto neka ceo zivot rade za minimalac dok vi mlatite po 2000 eur mesecno, samo nemojte vise tako bahato omalovazavati celokupne drustvene nauke ako Boga milog znate.

Eto

pre 7 godina

Sve pustiti da upisu fakultet na budzet prvu godinu, na fakultetu koji zele.
Ko ne da sve u roku u prvoj godini, naloziti da plati studiranje za tu godinu i odrediti cenu od 2-3 hiljade evra za sledecu godinu skolovanja.
Svi bi imali iste sanse, a sto se tice kampanjaca i lenjivaca, ako imaju para za rasipanje, neka ih rasipaju u drzavni budzet/

2+2=5

pre 7 godina

ако погледамо реалну ситуацију у Србији можемо доћи до закључка да су највећи проблеми : владавина права и економска ситуација, и да све лоше произилази из тога. ако се слажете са мојом констатацијом онда ће те се сложити да су та два факултета најгора те да су декан, ректор, професори, асистенти и ноћни чувар некомпетентни да врше своју дужност.

Zemun

pre 7 godina

Ljudi bezite od Pravnog,tolika bahatost i samovolja profesora nije prisutna ni na jednom drugom fakultetu,maksimalno ispolitizovan studentski parlament koji jedino zna zurke da pravi i da sklapa dogovore sa upravom na stetu studenata,literatura preobimna,veci deo nje nepotreban,broj ispita koji se moze poloziti preko kolokvijuma ne moze da stane na prste jedne ruke. Diploma u inostranstvu vredi isto kao diploma vase osnovne skole. U toj zgradi cete najmanje pravde videti.

Admiral Horatio Nelson

pre 7 godina

Zavrsio drzavni Pravni u Republici Srpskoj 2014, odvolontirao godinu dana i nikad posla vidjeti necu sto se tice te struke.... Nzm kakva je situacija u Srbiji sto se tice posla ali preporucujem svima ovde u RS da bjeze od toga. Tezeg faksa a manje perspektive za posao nema.

Zemun

pre 7 godina

Ljudi bezite od Pravnog,tolika bahatost i samovolja profesora nije prisutna ni na jednom drugom fakultetu,maksimalno ispolitizovan studentski parlament koji jedino zna zurke da pravi i da sklapa dogovore sa upravom na stetu studenata,literatura preobimna,veci deo nje nepotreban,broj ispita koji se moze poloziti preko kolokvijuma ne moze da stane na prste jedne ruke. Diploma u inostranstvu vredi isto kao diploma vase osnovne skole. U toj zgradi cete najmanje pravde videti.

DNS

pre 7 godina

Svaki ali svaki put ETF i ostali IT snobovi pisu ovde kako su oni superiorni u odnosu na pravo, ekonomiju i generalno drustvene nauke. Da mogu, najverovatnije bi ukinuli Filozofski fakultet. Gospodo inzenjeri, developeri, programeri, testeri itd.: SJAŠITE vise sa nas! Razumite tu cinjenicu da postoje ljudi koje zele da upisu i takve "nebitne" fakultete pa eto neka ceo zivot rade za minimalac dok vi mlatite po 2000 eur mesecno, samo nemojte vise tako bahato omalovazavati celokupne drustvene nauke ako Boga milog znate.

Mici

pre 7 godina

Sistem kakav nam je na raspolaganju je krajnje deprimirajuci.
Student prava dok diplomira treba da polozi oko 35 ispita obimne literature koja ima oko 15 000 stranica. Nakon toga njegova diploma ne znaci nista bez pravosudnog ispita koji je uslovljen prethodnim iskustvom i praksi u pravnim poslovima, u sudu, advokaturi i tuzilastvu 2 godine, u lokalnoj samoupravi 3, a u pravnim licima 4 godine. Pritom ovi organi u kojima se vrsi praksa nastoje da prikupe diplomirane pravnike na bazi volontiranja, dakle bez davanja ikakve novcane naknade.
A na kraju kada polozite mukotrpan pravosudni ispit opet nemate radno mesto vec samo kvalifikaciju, a za advokata mora se dodatno poloziti advokatski ispit, obezbediti kancelariju i uplatiti skupu clanarinu Advokatskoj komori Srbije.
Pravnici znaju o cemu govorim.

Marko

pre 7 godina

Zavrsio sam i ja pravni u Nisu,pa sad koliko ima posla na sve strane,razmisljam da polazem za kamion i da vozim po Evropi.Bar je plata dobra.

odzi

pre 7 godina

Ja studiram Pravni fakultet u Beogradu, mnogi od upisanih odustanu jer ne znaju ni zašto su uopšte upisali PF, pogotovo kad vide građu koja treba da se sprema za ispite.

Rudar

pre 7 godina

Opste je poznata cinjenica, da, ako bi se pravni ovog trenutka zatvorio, da Srbija ima pravnika i ekonomista za narednih 40+ godina unapred. Sve samo pravnici, mislioci, i treneri posle utakmica. Mnogo nam se servirala savrsena prica preko filmova i serija o tome sta znaci biti pravnik, sudija. U kranjem slucaju, koji god fakultet deco budete zavrsili, drzava Srbija ce svima obezbediti posao, nemo' se brinete. Ali zapamtite da pre diplome, morate da imate jednuuu maluu karticu sa svojim imenom, a to je partijska kartica. SRECNO!

mrmlj

pre 7 godina

zavrsio sam etf a jedan od mojih najboljih drugova pravni (odradio pripravnicki, polozio pravosudni, vec nekoliko godina radi kao advokat). na osnovu vidjenog tokom studiranja, odgovorno tvrdim da ja taj pravni nikada ne bih zavrsio isto kao sto ni on nikada ne bi zavrsio etf. razlicito razmisljamo, razlicito kapiramo stvari, na razlicit nacin ucimo. njegov nacin je bolji za pravni a moj za etf i to je to.

Admiral Horatio Nelson

pre 7 godina

Zavrsio drzavni Pravni u Republici Srpskoj 2014, odvolontirao godinu dana i nikad posla vidjeti necu sto se tice te struke.... Nzm kakva je situacija u Srbiji sto se tice posla ali preporucujem svima ovde u RS da bjeze od toga. Tezeg faksa a manje perspektive za posao nema.

pravnica

pre 7 godina

Kolega, bezi odatle koliko te noge nose! Kako je otisao Mirko sa mesta dekana, pravni kao da je postao privatni fakultet, naravno u smislu placanja. Gradivo nikad obimnije, vecina profesora bahata, cast izuzecima. Veruj, prvo sto ces nauciti je broj ziro racuna fakulteta.

ahahah

pre 7 godina

pravni se isplati, ali: studirate min. 4 godine, eventualno master godinu, dve godine volontiranja a onda godinu dana +/- za pravosudni. ako imate sreće i završite sve to u roku, treba vam još 5-6 godina u advokaturi da biste počeli da mlatite pare. ko misli da može da preživi tolike godine maltretiranja i cimanja neka upisuje slobodno, imaće posle toga više para od bilo kog programera ili inženjera. druga stvar, ako se ložite na pravdu, pravo i ostale gluposti, ne upisujte ovaj fakultet.

Victorinox

pre 7 godina

Problem sa Pravnim fakultetom je njihova upisna politika koja predstavlja sramotu za beogradski univerzitet (ovo sam više puta rekao u lice nekolicini prijatelja, inače nastavnika pomenutog fakulteta). Pored 600 budžetskih studenata, što bi otprilike bio realan kapacitet za kvalitetan rad, u odnosu na prostor i broj nastavnika, oni upišu i do 1000 samofinansirajućih studenata, uz prepostavku da deca neće ići na predavanja, pošto nemaju dovoljno mesta za sedenje; u suprotnom, kada bi se poštovao Statut po kome je prisustvo predavanjima obavezno, bila bi im potrebna beogradska Arena. E onda se na osnovu ubranih školarina koje su manje-više iste kao i za prirodne nauke (a troškovi nikakvi, nema laboratorije, hemikalija, održavanja instumenata, terenske nastave itd), plate profesora podignu na nivo od 2000 do 2500 evra, što je otprilike tri puta više od proseka na univerzitetu. Država im to godinama toleriše, pošto su njihovi đaci na vlasti (po rečima njihovog dekana, najbolji student u istoriji Pravnog fakulteta je naš aktuelni premijer), i imamo to što imamo.

LHM

pre 7 godina

U Srbiji samo sa pravnog u Beogradu godišnje izađe oko 500 dipl. pravnika, a gde je tu Niš, Kragujevac, Novi Sad, Kosovska Mitrovica, privatni fakulteti itd. Da li iko u ovoj zemlji vodi računa o tome koliko nam stručnjaka treba i kojih profila?

Bitno je da "državni" i privatni fakulteti uzmu školarine, a to što kradu generacijama najlepše godine i daju im inflatorne diplome, nikoga nije ni briga.

Tool

pre 7 godina

Najveća greška koju sam u životu napravio jeste što sam upisao i završio ovaj Pravni fakultet u Beogradu. Najteži društveni fakultet u Srbiji definitivno i jedini fakultet pored medicine gde ne možeš da polažeš ispite sa godine na kojoj si, dok ne očistiš prethodnu godinu. A kad završite, jako su malo šanse da nadjete plaćen posao u struci, osim ako vam mama i tata nisu neki uticajni ljudi. Možete da VOLONTIRATE u adv. kancelariji ili sudu i to minimum dve godine. A ako položite pravosudni koji je teži od samog fakulteta, ni to vam ne garantuje da ćete naći posao. Znam pravnike i sa pravosudnim koji nemaju posao. A ako hoćete da budete advokat, morate da pljunete 4000 evra!!! To znači da advokati mogu da budu samo deca bogatih roditelja. Jednostavno ima previše nas pravnika, 5 državnih pravnih fakulteta u Srbiji, i pitaj boga koliko privatnih ima. A radnih mesta ima mnogo manje i u državnom i u privatnom sektoru.

Goran

pre 7 godina

Zavrsio pravni, volontirao dve godine, sad razmisljam da li da polazem pravosudni ili odem u inostranstvo, izgubio sam volju za ucenjem. Ucis a novca nigde a godine prolaze. Najgore sto ljudi misle ako poloze pravosudni da su automatski sudije, advokati, tuzioci itd. I posle pravosudnog ponovo bez posla, dosude nesto malo vece sanse, ali ako ne poznajete ljude na pravom mestu, nista od posla. Da mi je ova pamet a da sam maldji bez razmisljanja u inostranstvo, ne misli da tamo cveta med i mleko, ali neki dinar kapa, ovde nista. Najgore sto posle fakulteta ne zna covek nista da radi, da nesto popravi, opravi, namesti ma nista, gomila gradiva koja udje i izadje posle nekog vremena, ako se bavite jednom te istom materijom pa ostane u glavi, ovako...

Eto

pre 7 godina

Sve pustiti da upisu fakultet na budzet prvu godinu, na fakultetu koji zele.
Ko ne da sve u roku u prvoj godini, naloziti da plati studiranje za tu godinu i odrediti cenu od 2-3 hiljade evra za sledecu godinu skolovanja.
Svi bi imali iste sanse, a sto se tice kampanjaca i lenjivaca, ako imaju para za rasipanje, neka ih rasipaju u drzavni budzet/

killa

pre 7 godina

Od danas mi je ostao jos ispit do diplome ovog fakulteta. Dovoljno je reci da je diplomirani kolega izabrao da radi na trafici jer mu u kancelariji nude 10 hiljada mesecno. Srecnici doguraju do 30 hiljada. A radno vreme barem 12 sati dnevno. Deco, ne upisujete ovaj fakultet, protracicete najbolje godine zivota, ako zelite da zavrsite u roku, a plate nikad manje, jer uvek "ima ko hoce". Ovaj komentar je malo da se spakuju sva zla iza ovog fakulteta.

nemanja s.

pre 7 godina

Ni težeg, ni manje cenjenog posla! Obimna i komplikovana materija koja se neprestano menja. U inostranstvu se ne priznaje, jer svaka država školuje svoje pravnike, vojnike i policiju. Zato, gledajte neki drugi fax, sa kojim može da se radi i u inostranstvu.

Mare

pre 7 godina

Ja sam završio Pravni fakultet u Novom Sadu i vrlo brzo sam našao posao. I mnoge moje kolege takođe, samo smo bili uporni svi mi i nismo kukali nikome. Činjenica je takođe da je novosadski najjači fakultet od svih pravnih kako zbog građe koja je vrlo obimna ali i kvalitetna, tako i zbog profesora koji se zaista maksimalno trude, a priznati su i stručnjaci. Uostalom, sama činjenica da studenti sa novosadskog najbolje prolaze na pravosudnim ispitima govori sama za sebe.
(Goran, 22. jun 2016 18:31)

Sa pravnim u Beogradu ne moze da se poredi ni jedan pravni fakultet u drzavi. Najeminentniji strucnjaci su na pravnom u Bg. A dovoljno govori i podatak da oni koji ne mogu pravni u Bg da zavrse prelaze na privatne ili u Novi Sad,Nis.

Dejan

pre 7 godina

Masovno ljudi upisuju Pravni fakultet,ali ga masovno i napustaju posle prve godine zbog suvoparnih knjizurina,bahatih profesora i ispolitizovanog studentskog parlamenta.Moj vam je savet,ako niste sto posto sigurni da bas tim zelite da se bavite u zivotu,nemojte upisavati Pravni jer ce vam bukvalno unistiti mladost.Lako ga je upisati i zbog toga je jako popularan,ali krv cete proliti dok ga zavrsite.Pozdrav!

2+2=5

pre 7 godina

ако погледамо реалну ситуацију у Србији можемо доћи до закључка да су највећи проблеми : владавина права и економска ситуација, и да све лоше произилази из тога. ако се слажете са мојом констатацијом онда ће те се сложити да су та два факултета најгора те да су декан, ректор, професори, асистенти и ноћни чувар некомпетентни да врше своју дужност.

miki

pre 7 godina

Od njih 1600 barem 1000 ih je upisalo prava jer "ne zna sta dugo da upise"...inace greska je upisivati nesto sto je aktuelno u trenutku jer posao treba raditi do penzije,tj sledećih 40ak godina.

Petar

pre 7 godina

Najveća greška koju sam u životu napravio jeste što sam upisao i završio ovaj Pravni fakultet u Beogradu. Najteži društveni fakultet u Srbiji definitivno i jedini fakultet pored medicine gde ne možeš da polažeš ispite sa godine na kojoj si, dok ne očistiš prethodnu godinu. A kad završite, jako su malo šanse da nadjete plaćen posao u struci, osim ako vam mama i tata nisu neki uticajni ljudi. Možete da VOLONTIRATE u adv. kancelariji ili sudu i to minimum dve godine. A ako položite pravosudni koji je teži od samog fakulteta, ni to vam ne garantuje da ćete naći posao. Znam pravnike i sa pravosudnim koji nemaju posao. A ako hoćete da budete advokat, morate da pljunete 4000 evra!!! To znači da advokati mogu da budu samo deca bogatih roditelja. Jednostavno ima previše nas pravnika, 5 državnih pravnih fakulteta u Srbiji, i pitaj boga koliko privatnih ima. A radnih mesta ima mnogo manje i u državnom i u privatnom sektoru.
(Tool, 22. jun 2016 18:32) Ovo je istina. Kako čujem od prijatelja koji su pravni završili, materija teška, pripravnički za džabe, posla nema, 4000 evra za upis u komoru je istina, pravosudni težak...

Jovan

pre 7 godina

Nemojte imati tremu. Dragi pravnici, posle faxa vas ceka samo 2 godine rmbacenja i nosenja papira u sudu ili kod advokata za 0 dinara mesecno, pa onda da vas ponovo preskace neki clan odbora na pravosudnom, pa tek posle svog tog stresa treba da se zaposlite... nemojte se nervirarati sad za dzabe, tek vas ceka nerviranje.

Goblin

pre 7 godina

Pravo i ekonomija su bili veomapopularni fakulteti. Jer smo svi mi kao srednjoskolci vidjali bankare, menadzere, advokate fino obucene, sa finim privatnim/firminim automobilom, u klimatizovanoj kancelariji. Tako da je masa zbunjenih srednjoskolaca upisivala pravo i ekonomiju.

Danas, svakodnevno citamo o bajkovitom zivotu IT strucnjaka, o platama preko 2000e gde se zaposljavaju i pre nego sto zavrse fakultet. Tako da danas masa zbunjenih srednjoskolaca, koji hoce lep zivot upisuju IT sektor. Vec ima i privatnih IT akademija, vremenom ce otvarati i isturena odeljenja po manjim gradovima. Da li su svi oni rodjeni za programiranje? Naravno da ne, uostalom takva je i situacija danas u pravu i ekonomiji. I pored velikog broja studenata i manje traznje za ekonomistima i pravnicima mi danas imamo i ekonomiste i pravnike koji su vrsni strucnjaci i koji zaradjuju 1000+ evra a ima i onih koji rade za 300e a i oni koji ne rade nigde.

U svakom slucaju, morate da budete najbolji u svom poslu. Poslodavac je kapitalista i ako ste vi dobar strucnjak i pravite mu profit on ce da se potrudi da vas zadrzi.

Lajavi

pre 7 godina

Ljudi nemojte da se lažemo, godišnje sa Pravnog fakulteta u Beogradu ne izađe više od 200-300 diplomaca, a iz Kragujevca, Niša i Novog Sada, možda još 300-350 diplomaca.To što se upisuje toliko ništa ne znači, jer mali broj diplomira. Za privatne ne znam, ali ovo gore što sam napisao je tačno. A ovom dole što hvali Pravni fakultet u Novom Sadu mogu samo da poručim lako je imati najbolji prolaz na pravosudnom ispitu, kad se za Vojvodinu pravosudni organizuje u Novom Sadu i ne polaže pred Ministarstvom pravde, već pred pokrajinskim sekretarijatom što znači da da 90% prijavljenih jeste i završilo pravni u Novom Sadu. Po meni Pravni fakultet u Novom Sadu je sa čuvenim smerom unutrašnji poslovi, prvi počeo da devalvira pravnike još od 1980-ih.

Iz prve ruke

pre 7 godina

U CH je 6 ispita potrebno poloziti za nostrifikaciju diplome ako se ima diploma srpskog pravnog. Posle toga dve godine staza sa nekim minimalcem a onda veoma fina zarada i za CH uslove, za balkanske neumesno pominjati. Jedini uslov perfektno poznavanje ili nemackog ili francuskog jezika. I treba imati nesto u glavi da bi se polozilo tih 6 diferencijalnih ispita. Takodje skoro svaki pravni u CH daje stipendije kvalitetnim polaznicima pa koga zanima moze malo da obidje sajtove, ulozi par godina u jezike a ne sutra kad zavrsi fakultet da kuka ko Kalimero. Inace na zapadu se dva zanimanja cene- prava i medicina. A IT se outsourcuje u Indiju i deuge siromasne zemlje tipa Srbija gde je 3000 eur neverovatna plata a u CH ne moze ni kasirka da se plati. Tako da deco pamet u glavu i dobro osmislite svoju karijeru i sta hocete u zivotu jer vam u krilo nista nece pasti. A ovaj momak iz teksta je izgleda lepo osmislio i to pece propalitete.

Dzo

pre 7 godina

@DNS,ne sekiraj se, tom sa ETF-a uvek zatreba pravnik. I ne samo njemu. :) Moj sin stazira u Visem, naravno besplatno. Upisao je Prava jer je jednostavno to voleo. Moja zena je advokat. Moj deda, otac i ja smo gradjevinski inzenjeri. I vise zaradjujem od zene. Naravno u inostranstvu. Najvaznije je upisati ono sto volis, a zivot? Zivot je cudo! :)

Walter White

pre 7 godina

Nikako na pravni evo ja sam treca godina i to mi prilicno ok ide ali pitanje je da li bih danas ponovo upisao pravni,kvalitet nastave je zaista veoma los,studenti su uglavnom prepusteni sami sebi sto se tice gradiva,Bolonja se uopste ne primenjuje a profesori u dogovoru sa parlamentom sprovode samovolju odnosno menjaju i skracuju rokove kako im je volja,svuda su veze i protekcije.Danas kada razmislim ima puno mnogo bolje organizovanih fakulteta od pravnog koje bi upisao tipa fpn,fon pa cak i ekonomija.

65

pre 7 godina

Zasto danas neko studira prava i slicne fakultete kada za tu vrstu zanimanja nema dovoljno posla, a napolju neupotrebljivo ili uz doskolovavanje. Mlade generacije bi morale promeniti nacin razmisljanja i izbor zanimanja u skladu s potrebama trzista

Ana

pre 7 godina

Bože, pa ne možemo svi biti programeri. Nisu svi rodjeni za to , niti ih to privlači. Kada bi neko to i upisao samo zato sto je trazeno, verovatno ga ne bi ni zavrsio , zato sto se ne pronalazi u tome. Treba da studiramo ono sto volimo.

Pera

pre 7 godina

Pravni fakultet to nije. Faukultet je mesto gde se uci nauka, u Srbiji prava nisu nauka. Bez laze, PF ne vredi ni pisljiva boba van zemlje, ni evro vam nece dati za to. I da stavim jagodu na tortu, ekonomski i pravni fakultet su upropastili Srbiju; bilo bi najbolje da zatvore te fakultete.

nezaposleni dipl.ecc

pre 7 godina

nije problem odnos drustveni/prirodni fakulteti, vec je sustina kakvo znanje nam daju nasi fakulteti. nije problem u 2500 ekonomista godisnje, vec koje znanje imaju ti ekonomisti? samo teoretsko i nista vise, a plus sto je zastarelo iz 50/60ih godina XX veka, sto znaci neupotrebljivo cak i ovde, a kamoli vani... Ekononske nauke na zapadu spadaju u prirodne, jer je akcenat na matematici, a kod nas na suvoparnom bubanju romana od udzbenika.

Don't kill the messanger, sto bi rekli Briti

pre 7 godina

Na zalost, vecina komentatora sagledava stvari ne emotivan, umesto na racionalan nacin, sto je donokle shvatiljivo, s obzirom na totalni socio-ekonomski-moralni sunovrat u kome se nalazimo poslednjih cetvrt veka. No, cinjenice su zapravo drugacije. Zapad je ostavio sve(t) iza sebe umnogome zato sto je izgradio sistem na vladavini prava (sa povremenim izuzecima). Trgovina nekretninama, prava zaposlenih, socijalna zastita, poslovni odnosi i berzansko poslovanje, zastita intelektualne svojine - sve je to posledica razvoja pravne nauke jos od antickih vremena. Trazenje pravnog saveta je sustinski deo ne samo poslovanja kompanija, nego i privatnih lica. Pitajte neobavestne koji negiraju znacaj prava, narocito nerdove sa tehnickih fakulteta, kako bi zastitili svoje patente i drugu intelektualnu svojinu, ili kako bi se obezbedili da ih neki IT gigant ne unisti ili ojadi pri kupovini da nema pravnika? Nije slucajno sto Sergei Brin nije napravio Google sa ortakom u Rusiji, nego u zemlji u kojoj postoji pravni okvir koji omogucava start-up kompanijama fer ekonomsku utakmicu kroz koju za par godina mogu da preteknu IBM. Bez pravnika, IT sektor ne bi postojao, nego bi IBM i Xerox zauvek vladali. Kod nas, sunovrat pravnog sistema i struke su vise posledica, a manje uzrok totalnog sloma. Kada se ovaj indikator stanja sistema, promeni, krenuce na bolje.

PS. I da, znam prilican broj nasih diplomaca sa PF-a koji su uspesni pravnici u instranstvu. Nije ni malo lako, ali je i te kako moguce.

Tool

pre 7 godina

@ tool

Pola stvari koje si napisao nije tacno. Pocev od toga da je pravni fakultet jedan od najtezih do toga da je pravosudni tezi od fakulteta do toga da je tarifa za upis u imenik advokata 4.000 evra.
(Jovan, 22. jun 2016 18:47)

1. Nisam napisao da je Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu najteži fakultet, nego da je najteži DRUŠTVENI fakultet u Srbiji. A obrazložio sam zbog čega.
2. Pa nisam mislio bukvalno da je pravosudni teži od samog fakulteta, ali je činjenica da je pravosudni ekstremno težak, pogotovo ako ga polažeš u Beogradu. Treba spremiti toliki broj ispita i položiti odjednom.
3. Upis u imenik advokata košta 4000 evra, raspitaj se malo bolje. Ranije je bila tarifa 500 evra za one koji su pre pravosudnog volontirali u advokatskoj kancelariji, a 5000 evra za sve ostale. Danas više nije tako, nego je 4000 evra za sve, može da te advokatska komora oslobodi malog dela upisnine, ali kriterijumi za oslobodjenje nisu precizni. Evo moja drugarica je platila 3600 evra, i to su je oslobodili tih bednih 400 evra zato što je dokazala da je bila volonter svo vreme tj. da nije bila plaćena. Par meseci je samo volontirala u sudu, a sav ostali volonterski staž je odradila u adv. kancelariji.

Brenki

pre 7 godina

Te price 1500 pravnika su nebuloze, pre svega pokusajte da dodjete do podatka koja je prolaznost na Beogradskom Univerzitetu i prosek studiranja, pa onda filozofirajte. Druga je stvar sto taj fakultet prakticno vise nema nikakvu vrednost, jer postoje drugi "pravni fakulteti" na kojima se se stvari brzo resavaju i preko mamine/tatine/stranacke veze upada na posao. Istom brzinom moze i na drzavnom naravno, ali zavisi za koga. Sto se tice samog koncepta nastave i ispitivanja, svakako je drzavni pravni u kamenom dobu, sto donekle objasnjava slabu prolaznost, kao i ispitna literatura.

Powerslave

pre 7 godina

Meni stvarno nije jasno šta će nam toliko pravnika i ekonomista. Svi bi da budu neki advokati, sudije, menadžeri, direktori. Samo što što možda 2-3% uspe da i postane to. Ovo ostalo nema posla i onda mora ili da radi u trafici ili kod Kineza ili da beži u inostranstvo da radi to isto, za veće pare.

Sećam se pre nekoliko godina da je bio podatak (zvanično barem) da je samo 8 ljudi sa ekonomskog ili pravnog, ne sećam se, te godine našlo posao u struci. A od njih 8 samo 3 je ostalo da radi i sledeće godine. A gde je tu nekoliko stotina/hiljada ostalih i na šta su oni trošili vreme i novac?

bora

pre 7 godina

Samo nekoliko opaski
-Uporedjivati Pravni fakultet u Novom Sadu sa Pravnim u Beogradu je smešno i besmisleno!!
Jednostavno Pravni u Beogradu je za dve klase iznad svih drugih i to je činjenica.
-Nije tačno da na Pravnom u Beogradu godišnje diplomira 500!?? Obično to bude 120-150 studenata.
-Pravni fakultet daje takvo obrazovanje,da je pored pravosudja i privrede moguće raditi u niz drugih oblasti (mediji,žurnalistika,prosveta...)
-Onaj ko je uporan nadje posao u advokatskim kancelarijama
-Ko provede dve godine u advokatskim kancelarijama (pripravnik ili volonter,svejedno) i bude prijavljen u regionalnoj advokatskoj komori,ne plaća 4.000e nego 500 e!! Proverite!
-Veliki broj advokata u Beogradu korektno plaća svoje pripravnike i volontere,od momenta kada im svojim znanjem postanu korisni
-Član Advokatske komore Beograda,može postati samo onaj ko je završio Pravni fakultet u Beogradu!!Sa drugih pravnih fakulteta ne!! Tako se čuva kvalitet i ugled profesije!
Eto par opaski...

Znalac_

pre 7 godina

Interesantno je kako se pravi suluda borba izmedju drustvenih i tehnickih fakulteta.. Pa jedno bez drugog ne može. Ko voli trenutno aktuelnu nauku o šrafu i žici, upisuje to! Ko voli društvenu organizaciju, i pravo upisuje to... Mogu dodati svim tzv. pronalazačima i matematičarima, da će sve što rade raditi po zakonima i pravu, čak i kad im oblast rada zastari. Advokati će uvek biti potrebni.. Upisati fax radi bežanja iz zemlje je jednostavno bedno..

Terenac

pre 7 godina

Da mogu, najverovatnije bi ukinuli Filozofski fakultet. Gospodo inzenjeri, developeri, programeri, testeri itd.: SJAŠITE vise sa nas! Razumite tu cinjenicu da postoje ljudi koje zele da upisu i takve "nebitne" fakultete pa eto neka ceo zivot rade za minimalac dok vi mlatite po 2000 eur mesecno, samo nemojte vise tako bahato omalovazavati celokupne drustvene nauke ako Boga milog znate.
(DNS, 22. jun 2016 17:58)

Razumem da ljudi upisuju pravo i ekonomiju, to su društvene nauke koje su primenjene. Filozofija nema nikakvu svrhu u savremenom svetu, nauka koja objašnjava stvari kojima se egzaktno bave druge nauke, astronomija npr.

duki

pre 7 godina

To sto se umni rad na Balkanu ne priznaje, nas je veliki problem. Pitanja tipa sta ce ti to znas koliko ih ima na birou, jeste tebe cekaju da im doneses diplomu i tako u nedogled, su metastazirajuci tumor. Da nije svako za fakultet, slazem se, zato i otprilike 10% generacije i diplomira u roku, 10% zavrsi malo kasnije a ostali ili odustanu, nadju neki posao, dobiju dete... Deca sama sebi biraju buducnost, ja znam momka koji je gimnaziju upisao u Becu, posle toga i fakultet. Da vi znate kakve su njihove zgrade fakulteta, biblioteke, nastavno i vannastavno osoblje, to je u najmanju ruku civilizacijski sok i u potpunosti opravdavam mlade ljude jer idu tamo gde im je bolje. Antilope i zebre migriraju a ne ljudi. Nasu zemlju ce naseliti oni kojima Srbija deluje kao pristojna zemlja (ima i toga verovali ili ne), Srbi idu u Nemacku, Nemci u Englesku, Englezi u USA i to je normalno. Matorci bi trebali da stave prst na celo jer realno ostavili su pustos, posle se cude sto niko normalan nece da ostaje. Ja sam bratu rekao da bih najsrecniji i najponosniji bio da ode iz ove prcije. Finansijski momenat i nije toliki problem koliko psiholoski, zdrava sredina, atmosfera nije napeta, ljudi ulazu u psihicko i fizicko zdravlje jednako.

Goran

pre 7 godina

Ja sam završio Pravni fakultet u Novom Sadu i vrlo brzo sam našao posao. I mnoge moje kolege takođe, samo smo bili uporni svi mi i nismo kukali nikome. Činjenica je takođe da je novosadski najjači fakultet od svih pravnih kako zbog građe koja je vrlo obimna ali i kvalitetna, tako i zbog profesora koji se zaista maksimalno trude, a priznati su i stručnjaci. Uostalom, sama činjenica da studenti sa novosadskog najbolje prolaze na pravosudnim ispitima govori sama za sebe.

Lela

pre 7 godina

@tool "Pa nisam mislio bukvalno da je pravosudni teži od samog fakulteta, ali je činjenica da je pravosudni ekstremno težak, pogotovo ako ga polažeš u Beogradu. Treba spremiti toliki broj ispita i položiti odjednom."

Pa pravosudni se i polaže samo u Beogradu.

Jovan

pre 7 godina

@ tool

Pola stvari koje si napisao nije tacno. Pocev od toga da je pravni fakultet jedan od najtezih do toga da je pravosudni tezi od fakulteta do toga da je tarifa za upis u imenik advokata 4.000 evra.

Lik

pre 7 godina

Svi bi da rade "lezi lebu da te jedem" posao ali toga odavno nema. Društvene nauke su promašena zanimanja, poslovi od kojih će moći tek da se preživi. nikom to više ne treba.

Marko

pre 7 godina

Pravo je nauka,potrebno je mnogo uciti i raditi na svakom ispitu da bi neko stekao titulu pravnika,cinjenica je da vecina studenata koji upisu pravni fakultet nikada ga ne zavrsi a oni su i najglasniji poznavaoci pravne nauke pre upisa na fakultet,ali samo manjina upisanih zavrsi.Ja sam pre dve godine zavrsio pravni fakultet u nisu,drzavni,a ako gledamo kvalitet profesora,literature i drugo znajte da je nemacko ministarstvo nauke izjednacilo diplome pravnog fakulteta u nisu sa domacim diplomama dodelivsi im najvisu ocenu.

C i n i k

pre 7 godina

Moj brat je upisao Pravni u Bg pa presao u Bec. Polaze jezik sada u oktobru. Sa Pravnog iz Bg mozete i u Italiju i Nemacku,takodje je besplatno studiranje. Sve je bolje nego ovde,to je zalosna istina.

Goran

pre 7 godina

Ja sam završio Pravni fakultet u Novom Sadu i vrlo brzo sam našao posao. I mnoge moje kolege takođe, samo smo bili uporni svi mi i nismo kukali nikome. Činjenica je takođe da je novosadski najjači fakultet od svih pravnih kako zbog građe koja je vrlo obimna ali i kvalitetna, tako i zbog profesora koji se zaista maksimalno trude, a priznati su i stručnjaci. Uostalom, sama činjenica da studenti sa novosadskog najbolje prolaze na pravosudnim ispitima govori sama za sebe.

Terenac

pre 7 godina

Da mogu, najverovatnije bi ukinuli Filozofski fakultet. Gospodo inzenjeri, developeri, programeri, testeri itd.: SJAŠITE vise sa nas! Razumite tu cinjenicu da postoje ljudi koje zele da upisu i takve "nebitne" fakultete pa eto neka ceo zivot rade za minimalac dok vi mlatite po 2000 eur mesecno, samo nemojte vise tako bahato omalovazavati celokupne drustvene nauke ako Boga milog znate.
(DNS, 22. jun 2016 17:58)

Razumem da ljudi upisuju pravo i ekonomiju, to su društvene nauke koje su primenjene. Filozofija nema nikakvu svrhu u savremenom svetu, nauka koja objašnjava stvari kojima se egzaktno bave druge nauke, astronomija npr.

DNS

pre 7 godina

Svaki ali svaki put ETF i ostali IT snobovi pisu ovde kako su oni superiorni u odnosu na pravo, ekonomiju i generalno drustvene nauke. Da mogu, najverovatnije bi ukinuli Filozofski fakultet. Gospodo inzenjeri, developeri, programeri, testeri itd.: SJAŠITE vise sa nas! Razumite tu cinjenicu da postoje ljudi koje zele da upisu i takve "nebitne" fakultete pa eto neka ceo zivot rade za minimalac dok vi mlatite po 2000 eur mesecno, samo nemojte vise tako bahato omalovazavati celokupne drustvene nauke ako Boga milog znate.

Lik

pre 7 godina

Svi bi da rade "lezi lebu da te jedem" posao ali toga odavno nema. Društvene nauke su promašena zanimanja, poslovi od kojih će moći tek da se preživi. nikom to više ne treba.

bora

pre 7 godina

Samo nekoliko opaski
-Uporedjivati Pravni fakultet u Novom Sadu sa Pravnim u Beogradu je smešno i besmisleno!!
Jednostavno Pravni u Beogradu je za dve klase iznad svih drugih i to je činjenica.
-Nije tačno da na Pravnom u Beogradu godišnje diplomira 500!?? Obično to bude 120-150 studenata.
-Pravni fakultet daje takvo obrazovanje,da je pored pravosudja i privrede moguće raditi u niz drugih oblasti (mediji,žurnalistika,prosveta...)
-Onaj ko je uporan nadje posao u advokatskim kancelarijama
-Ko provede dve godine u advokatskim kancelarijama (pripravnik ili volonter,svejedno) i bude prijavljen u regionalnoj advokatskoj komori,ne plaća 4.000e nego 500 e!! Proverite!
-Veliki broj advokata u Beogradu korektno plaća svoje pripravnike i volontere,od momenta kada im svojim znanjem postanu korisni
-Član Advokatske komore Beograda,može postati samo onaj ko je završio Pravni fakultet u Beogradu!!Sa drugih pravnih fakulteta ne!! Tako se čuva kvalitet i ugled profesije!
Eto par opaski...

Jovan

pre 7 godina

@ tool

Pola stvari koje si napisao nije tacno. Pocev od toga da je pravni fakultet jedan od najtezih do toga da je pravosudni tezi od fakulteta do toga da je tarifa za upis u imenik advokata 4.000 evra.

Eto

pre 7 godina

Sve pustiti da upisu fakultet na budzet prvu godinu, na fakultetu koji zele.
Ko ne da sve u roku u prvoj godini, naloziti da plati studiranje za tu godinu i odrediti cenu od 2-3 hiljade evra za sledecu godinu skolovanja.
Svi bi imali iste sanse, a sto se tice kampanjaca i lenjivaca, ako imaju para za rasipanje, neka ih rasipaju u drzavni budzet/

Mare

pre 7 godina

Ja sam završio Pravni fakultet u Novom Sadu i vrlo brzo sam našao posao. I mnoge moje kolege takođe, samo smo bili uporni svi mi i nismo kukali nikome. Činjenica je takođe da je novosadski najjači fakultet od svih pravnih kako zbog građe koja je vrlo obimna ali i kvalitetna, tako i zbog profesora koji se zaista maksimalno trude, a priznati su i stručnjaci. Uostalom, sama činjenica da studenti sa novosadskog najbolje prolaze na pravosudnim ispitima govori sama za sebe.
(Goran, 22. jun 2016 18:31)

Sa pravnim u Beogradu ne moze da se poredi ni jedan pravni fakultet u drzavi. Najeminentniji strucnjaci su na pravnom u Bg. A dovoljno govori i podatak da oni koji ne mogu pravni u Bg da zavrse prelaze na privatne ili u Novi Sad,Nis.

Marko

pre 7 godina

Pravo je nauka,potrebno je mnogo uciti i raditi na svakom ispitu da bi neko stekao titulu pravnika,cinjenica je da vecina studenata koji upisu pravni fakultet nikada ga ne zavrsi a oni su i najglasniji poznavaoci pravne nauke pre upisa na fakultet,ali samo manjina upisanih zavrsi.Ja sam pre dve godine zavrsio pravni fakultet u nisu,drzavni,a ako gledamo kvalitet profesora,literature i drugo znajte da je nemacko ministarstvo nauke izjednacilo diplome pravnog fakulteta u nisu sa domacim diplomama dodelivsi im najvisu ocenu.

Lela

pre 7 godina

@tool "Pa nisam mislio bukvalno da je pravosudni teži od samog fakulteta, ali je činjenica da je pravosudni ekstremno težak, pogotovo ako ga polažeš u Beogradu. Treba spremiti toliki broj ispita i položiti odjednom."

Pa pravosudni se i polaže samo u Beogradu.

Pera

pre 7 godina

Pravni fakultet to nije. Faukultet je mesto gde se uci nauka, u Srbiji prava nisu nauka. Bez laze, PF ne vredi ni pisljiva boba van zemlje, ni evro vam nece dati za to. I da stavim jagodu na tortu, ekonomski i pravni fakultet su upropastili Srbiju; bilo bi najbolje da zatvore te fakultete.

Rudar

pre 7 godina

Opste je poznata cinjenica, da, ako bi se pravni ovog trenutka zatvorio, da Srbija ima pravnika i ekonomista za narednih 40+ godina unapred. Sve samo pravnici, mislioci, i treneri posle utakmica. Mnogo nam se servirala savrsena prica preko filmova i serija o tome sta znaci biti pravnik, sudija. U kranjem slucaju, koji god fakultet deco budete zavrsili, drzava Srbija ce svima obezbediti posao, nemo' se brinete. Ali zapamtite da pre diplome, morate da imate jednuuu maluu karticu sa svojim imenom, a to je partijska kartica. SRECNO!

Zemun

pre 7 godina

Ljudi bezite od Pravnog,tolika bahatost i samovolja profesora nije prisutna ni na jednom drugom fakultetu,maksimalno ispolitizovan studentski parlament koji jedino zna zurke da pravi i da sklapa dogovore sa upravom na stetu studenata,literatura preobimna,veci deo nje nepotreban,broj ispita koji se moze poloziti preko kolokvijuma ne moze da stane na prste jedne ruke. Diploma u inostranstvu vredi isto kao diploma vase osnovne skole. U toj zgradi cete najmanje pravde videti.

65

pre 7 godina

Zasto danas neko studira prava i slicne fakultete kada za tu vrstu zanimanja nema dovoljno posla, a napolju neupotrebljivo ili uz doskolovavanje. Mlade generacije bi morale promeniti nacin razmisljanja i izbor zanimanja u skladu s potrebama trzista

Iz prve ruke

pre 7 godina

U CH je 6 ispita potrebno poloziti za nostrifikaciju diplome ako se ima diploma srpskog pravnog. Posle toga dve godine staza sa nekim minimalcem a onda veoma fina zarada i za CH uslove, za balkanske neumesno pominjati. Jedini uslov perfektno poznavanje ili nemackog ili francuskog jezika. I treba imati nesto u glavi da bi se polozilo tih 6 diferencijalnih ispita. Takodje skoro svaki pravni u CH daje stipendije kvalitetnim polaznicima pa koga zanima moze malo da obidje sajtove, ulozi par godina u jezike a ne sutra kad zavrsi fakultet da kuka ko Kalimero. Inace na zapadu se dva zanimanja cene- prava i medicina. A IT se outsourcuje u Indiju i deuge siromasne zemlje tipa Srbija gde je 3000 eur neverovatna plata a u CH ne moze ni kasirka da se plati. Tako da deco pamet u glavu i dobro osmislite svoju karijeru i sta hocete u zivotu jer vam u krilo nista nece pasti. A ovaj momak iz teksta je izgleda lepo osmislio i to pece propalitete.

ahahah

pre 7 godina

pravni se isplati, ali: studirate min. 4 godine, eventualno master godinu, dve godine volontiranja a onda godinu dana +/- za pravosudni. ako imate sreće i završite sve to u roku, treba vam još 5-6 godina u advokaturi da biste počeli da mlatite pare. ko misli da može da preživi tolike godine maltretiranja i cimanja neka upisuje slobodno, imaće posle toga više para od bilo kog programera ili inženjera. druga stvar, ako se ložite na pravdu, pravo i ostale gluposti, ne upisujte ovaj fakultet.

2+2=5

pre 7 godina

ако погледамо реалну ситуацију у Србији можемо доћи до закључка да су највећи проблеми : владавина права и економска ситуација, и да све лоше произилази из тога. ако се слажете са мојом констатацијом онда ће те се сложити да су та два факултета најгора те да су декан, ректор, професори, асистенти и ноћни чувар некомпетентни да врше своју дужност.

Lajavi

pre 7 godina

Ljudi nemojte da se lažemo, godišnje sa Pravnog fakulteta u Beogradu ne izađe više od 200-300 diplomaca, a iz Kragujevca, Niša i Novog Sada, možda još 300-350 diplomaca.To što se upisuje toliko ništa ne znači, jer mali broj diplomira. Za privatne ne znam, ali ovo gore što sam napisao je tačno. A ovom dole što hvali Pravni fakultet u Novom Sadu mogu samo da poručim lako je imati najbolji prolaz na pravosudnom ispitu, kad se za Vojvodinu pravosudni organizuje u Novom Sadu i ne polaže pred Ministarstvom pravde, već pred pokrajinskim sekretarijatom što znači da da 90% prijavljenih jeste i završilo pravni u Novom Sadu. Po meni Pravni fakultet u Novom Sadu je sa čuvenim smerom unutrašnji poslovi, prvi počeo da devalvira pravnike još od 1980-ih.

Admiral Horatio Nelson

pre 7 godina

Zavrsio drzavni Pravni u Republici Srpskoj 2014, odvolontirao godinu dana i nikad posla vidjeti necu sto se tice te struke.... Nzm kakva je situacija u Srbiji sto se tice posla ali preporucujem svima ovde u RS da bjeze od toga. Tezeg faksa a manje perspektive za posao nema.

Znalac_

pre 7 godina

Interesantno je kako se pravi suluda borba izmedju drustvenih i tehnickih fakulteta.. Pa jedno bez drugog ne može. Ko voli trenutno aktuelnu nauku o šrafu i žici, upisuje to! Ko voli društvenu organizaciju, i pravo upisuje to... Mogu dodati svim tzv. pronalazačima i matematičarima, da će sve što rade raditi po zakonima i pravu, čak i kad im oblast rada zastari. Advokati će uvek biti potrebni.. Upisati fax radi bežanja iz zemlje je jednostavno bedno..

Tool

pre 7 godina

Najveća greška koju sam u životu napravio jeste što sam upisao i završio ovaj Pravni fakultet u Beogradu. Najteži društveni fakultet u Srbiji definitivno i jedini fakultet pored medicine gde ne možeš da polažeš ispite sa godine na kojoj si, dok ne očistiš prethodnu godinu. A kad završite, jako su malo šanse da nadjete plaćen posao u struci, osim ako vam mama i tata nisu neki uticajni ljudi. Možete da VOLONTIRATE u adv. kancelariji ili sudu i to minimum dve godine. A ako položite pravosudni koji je teži od samog fakulteta, ni to vam ne garantuje da ćete naći posao. Znam pravnike i sa pravosudnim koji nemaju posao. A ako hoćete da budete advokat, morate da pljunete 4000 evra!!! To znači da advokati mogu da budu samo deca bogatih roditelja. Jednostavno ima previše nas pravnika, 5 državnih pravnih fakulteta u Srbiji, i pitaj boga koliko privatnih ima. A radnih mesta ima mnogo manje i u državnom i u privatnom sektoru.

Powerslave

pre 7 godina

Meni stvarno nije jasno šta će nam toliko pravnika i ekonomista. Svi bi da budu neki advokati, sudije, menadžeri, direktori. Samo što što možda 2-3% uspe da i postane to. Ovo ostalo nema posla i onda mora ili da radi u trafici ili kod Kineza ili da beži u inostranstvo da radi to isto, za veće pare.

Sećam se pre nekoliko godina da je bio podatak (zvanično barem) da je samo 8 ljudi sa ekonomskog ili pravnog, ne sećam se, te godine našlo posao u struci. A od njih 8 samo 3 je ostalo da radi i sledeće godine. A gde je tu nekoliko stotina/hiljada ostalih i na šta su oni trošili vreme i novac?

LHM

pre 7 godina

U Srbiji samo sa pravnog u Beogradu godišnje izađe oko 500 dipl. pravnika, a gde je tu Niš, Kragujevac, Novi Sad, Kosovska Mitrovica, privatni fakulteti itd. Da li iko u ovoj zemlji vodi računa o tome koliko nam stručnjaka treba i kojih profila?

Bitno je da "državni" i privatni fakulteti uzmu školarine, a to što kradu generacijama najlepše godine i daju im inflatorne diplome, nikoga nije ni briga.

Dzo

pre 7 godina

@DNS,ne sekiraj se, tom sa ETF-a uvek zatreba pravnik. I ne samo njemu. :) Moj sin stazira u Visem, naravno besplatno. Upisao je Prava jer je jednostavno to voleo. Moja zena je advokat. Moj deda, otac i ja smo gradjevinski inzenjeri. I vise zaradjujem od zene. Naravno u inostranstvu. Najvaznije je upisati ono sto volis, a zivot? Zivot je cudo! :)

Petar

pre 7 godina

Najveća greška koju sam u životu napravio jeste što sam upisao i završio ovaj Pravni fakultet u Beogradu. Najteži društveni fakultet u Srbiji definitivno i jedini fakultet pored medicine gde ne možeš da polažeš ispite sa godine na kojoj si, dok ne očistiš prethodnu godinu. A kad završite, jako su malo šanse da nadjete plaćen posao u struci, osim ako vam mama i tata nisu neki uticajni ljudi. Možete da VOLONTIRATE u adv. kancelariji ili sudu i to minimum dve godine. A ako položite pravosudni koji je teži od samog fakulteta, ni to vam ne garantuje da ćete naći posao. Znam pravnike i sa pravosudnim koji nemaju posao. A ako hoćete da budete advokat, morate da pljunete 4000 evra!!! To znači da advokati mogu da budu samo deca bogatih roditelja. Jednostavno ima previše nas pravnika, 5 državnih pravnih fakulteta u Srbiji, i pitaj boga koliko privatnih ima. A radnih mesta ima mnogo manje i u državnom i u privatnom sektoru.
(Tool, 22. jun 2016 18:32) Ovo je istina. Kako čujem od prijatelja koji su pravni završili, materija teška, pripravnički za džabe, posla nema, 4000 evra za upis u komoru je istina, pravosudni težak...

Don't kill the messanger, sto bi rekli Briti

pre 7 godina

Na zalost, vecina komentatora sagledava stvari ne emotivan, umesto na racionalan nacin, sto je donokle shvatiljivo, s obzirom na totalni socio-ekonomski-moralni sunovrat u kome se nalazimo poslednjih cetvrt veka. No, cinjenice su zapravo drugacije. Zapad je ostavio sve(t) iza sebe umnogome zato sto je izgradio sistem na vladavini prava (sa povremenim izuzecima). Trgovina nekretninama, prava zaposlenih, socijalna zastita, poslovni odnosi i berzansko poslovanje, zastita intelektualne svojine - sve je to posledica razvoja pravne nauke jos od antickih vremena. Trazenje pravnog saveta je sustinski deo ne samo poslovanja kompanija, nego i privatnih lica. Pitajte neobavestne koji negiraju znacaj prava, narocito nerdove sa tehnickih fakulteta, kako bi zastitili svoje patente i drugu intelektualnu svojinu, ili kako bi se obezbedili da ih neki IT gigant ne unisti ili ojadi pri kupovini da nema pravnika? Nije slucajno sto Sergei Brin nije napravio Google sa ortakom u Rusiji, nego u zemlji u kojoj postoji pravni okvir koji omogucava start-up kompanijama fer ekonomsku utakmicu kroz koju za par godina mogu da preteknu IBM. Bez pravnika, IT sektor ne bi postojao, nego bi IBM i Xerox zauvek vladali. Kod nas, sunovrat pravnog sistema i struke su vise posledica, a manje uzrok totalnog sloma. Kada se ovaj indikator stanja sistema, promeni, krenuce na bolje.

PS. I da, znam prilican broj nasih diplomaca sa PF-a koji su uspesni pravnici u instranstvu. Nije ni malo lako, ali je i te kako moguce.

killa

pre 7 godina

Od danas mi je ostao jos ispit do diplome ovog fakulteta. Dovoljno je reci da je diplomirani kolega izabrao da radi na trafici jer mu u kancelariji nude 10 hiljada mesecno. Srecnici doguraju do 30 hiljada. A radno vreme barem 12 sati dnevno. Deco, ne upisujete ovaj fakultet, protracicete najbolje godine zivota, ako zelite da zavrsite u roku, a plate nikad manje, jer uvek "ima ko hoce". Ovaj komentar je malo da se spakuju sva zla iza ovog fakulteta.

odzi

pre 7 godina

Ja studiram Pravni fakultet u Beogradu, mnogi od upisanih odustanu jer ne znaju ni zašto su uopšte upisali PF, pogotovo kad vide građu koja treba da se sprema za ispite.

Marko

pre 7 godina

Zavrsio sam i ja pravni u Nisu,pa sad koliko ima posla na sve strane,razmisljam da polazem za kamion i da vozim po Evropi.Bar je plata dobra.

Goran

pre 7 godina

Zavrsio pravni, volontirao dve godine, sad razmisljam da li da polazem pravosudni ili odem u inostranstvo, izgubio sam volju za ucenjem. Ucis a novca nigde a godine prolaze. Najgore sto ljudi misle ako poloze pravosudni da su automatski sudije, advokati, tuzioci itd. I posle pravosudnog ponovo bez posla, dosude nesto malo vece sanse, ali ako ne poznajete ljude na pravom mestu, nista od posla. Da mi je ova pamet a da sam maldji bez razmisljanja u inostranstvo, ne misli da tamo cveta med i mleko, ali neki dinar kapa, ovde nista. Najgore sto posle fakulteta ne zna covek nista da radi, da nesto popravi, opravi, namesti ma nista, gomila gradiva koja udje i izadje posle nekog vremena, ako se bavite jednom te istom materijom pa ostane u glavi, ovako...

Jovan

pre 7 godina

Nemojte imati tremu. Dragi pravnici, posle faxa vas ceka samo 2 godine rmbacenja i nosenja papira u sudu ili kod advokata za 0 dinara mesecno, pa onda da vas ponovo preskace neki clan odbora na pravosudnom, pa tek posle svog tog stresa treba da se zaposlite... nemojte se nervirarati sad za dzabe, tek vas ceka nerviranje.

Walter White

pre 7 godina

Nikako na pravni evo ja sam treca godina i to mi prilicno ok ide ali pitanje je da li bih danas ponovo upisao pravni,kvalitet nastave je zaista veoma los,studenti su uglavnom prepusteni sami sebi sto se tice gradiva,Bolonja se uopste ne primenjuje a profesori u dogovoru sa parlamentom sprovode samovolju odnosno menjaju i skracuju rokove kako im je volja,svuda su veze i protekcije.Danas kada razmislim ima puno mnogo bolje organizovanih fakulteta od pravnog koje bi upisao tipa fpn,fon pa cak i ekonomija.

Tool

pre 7 godina

@ tool

Pola stvari koje si napisao nije tacno. Pocev od toga da je pravni fakultet jedan od najtezih do toga da je pravosudni tezi od fakulteta do toga da je tarifa za upis u imenik advokata 4.000 evra.
(Jovan, 22. jun 2016 18:47)

1. Nisam napisao da je Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu najteži fakultet, nego da je najteži DRUŠTVENI fakultet u Srbiji. A obrazložio sam zbog čega.
2. Pa nisam mislio bukvalno da je pravosudni teži od samog fakulteta, ali je činjenica da je pravosudni ekstremno težak, pogotovo ako ga polažeš u Beogradu. Treba spremiti toliki broj ispita i položiti odjednom.
3. Upis u imenik advokata košta 4000 evra, raspitaj se malo bolje. Ranije je bila tarifa 500 evra za one koji su pre pravosudnog volontirali u advokatskoj kancelariji, a 5000 evra za sve ostale. Danas više nije tako, nego je 4000 evra za sve, može da te advokatska komora oslobodi malog dela upisnine, ali kriterijumi za oslobodjenje nisu precizni. Evo moja drugarica je platila 3600 evra, i to su je oslobodili tih bednih 400 evra zato što je dokazala da je bila volonter svo vreme tj. da nije bila plaćena. Par meseci je samo volontirala u sudu, a sav ostali volonterski staž je odradila u adv. kancelariji.

Dejan

pre 7 godina

Masovno ljudi upisuju Pravni fakultet,ali ga masovno i napustaju posle prve godine zbog suvoparnih knjizurina,bahatih profesora i ispolitizovanog studentskog parlamenta.Moj vam je savet,ako niste sto posto sigurni da bas tim zelite da se bavite u zivotu,nemojte upisavati Pravni jer ce vam bukvalno unistiti mladost.Lako ga je upisati i zbog toga je jako popularan,ali krv cete proliti dok ga zavrsite.Pozdrav!

Ana

pre 7 godina

Bože, pa ne možemo svi biti programeri. Nisu svi rodjeni za to , niti ih to privlači. Kada bi neko to i upisao samo zato sto je trazeno, verovatno ga ne bi ni zavrsio , zato sto se ne pronalazi u tome. Treba da studiramo ono sto volimo.

nezaposleni dipl.ecc

pre 7 godina

nije problem odnos drustveni/prirodni fakulteti, vec je sustina kakvo znanje nam daju nasi fakulteti. nije problem u 2500 ekonomista godisnje, vec koje znanje imaju ti ekonomisti? samo teoretsko i nista vise, a plus sto je zastarelo iz 50/60ih godina XX veka, sto znaci neupotrebljivo cak i ovde, a kamoli vani... Ekononske nauke na zapadu spadaju u prirodne, jer je akcenat na matematici, a kod nas na suvoparnom bubanju romana od udzbenika.

Mici

pre 7 godina

Sistem kakav nam je na raspolaganju je krajnje deprimirajuci.
Student prava dok diplomira treba da polozi oko 35 ispita obimne literature koja ima oko 15 000 stranica. Nakon toga njegova diploma ne znaci nista bez pravosudnog ispita koji je uslovljen prethodnim iskustvom i praksi u pravnim poslovima, u sudu, advokaturi i tuzilastvu 2 godine, u lokalnoj samoupravi 3, a u pravnim licima 4 godine. Pritom ovi organi u kojima se vrsi praksa nastoje da prikupe diplomirane pravnike na bazi volontiranja, dakle bez davanja ikakve novcane naknade.
A na kraju kada polozite mukotrpan pravosudni ispit opet nemate radno mesto vec samo kvalifikaciju, a za advokata mora se dodatno poloziti advokatski ispit, obezbediti kancelariju i uplatiti skupu clanarinu Advokatskoj komori Srbije.
Pravnici znaju o cemu govorim.

nemanja s.

pre 7 godina

Ni težeg, ni manje cenjenog posla! Obimna i komplikovana materija koja se neprestano menja. U inostranstvu se ne priznaje, jer svaka država školuje svoje pravnike, vojnike i policiju. Zato, gledajte neki drugi fax, sa kojim može da se radi i u inostranstvu.

pravnica

pre 7 godina

Kolega, bezi odatle koliko te noge nose! Kako je otisao Mirko sa mesta dekana, pravni kao da je postao privatni fakultet, naravno u smislu placanja. Gradivo nikad obimnije, vecina profesora bahata, cast izuzecima. Veruj, prvo sto ces nauciti je broj ziro racuna fakulteta.

miki

pre 7 godina

Od njih 1600 barem 1000 ih je upisalo prava jer "ne zna sta dugo da upise"...inace greska je upisivati nesto sto je aktuelno u trenutku jer posao treba raditi do penzije,tj sledećih 40ak godina.

C i n i k

pre 7 godina

Moj brat je upisao Pravni u Bg pa presao u Bec. Polaze jezik sada u oktobru. Sa Pravnog iz Bg mozete i u Italiju i Nemacku,takodje je besplatno studiranje. Sve je bolje nego ovde,to je zalosna istina.

mrmlj

pre 7 godina

zavrsio sam etf a jedan od mojih najboljih drugova pravni (odradio pripravnicki, polozio pravosudni, vec nekoliko godina radi kao advokat). na osnovu vidjenog tokom studiranja, odgovorno tvrdim da ja taj pravni nikada ne bih zavrsio isto kao sto ni on nikada ne bi zavrsio etf. razlicito razmisljamo, razlicito kapiramo stvari, na razlicit nacin ucimo. njegov nacin je bolji za pravni a moj za etf i to je to.

Brenki

pre 7 godina

Te price 1500 pravnika su nebuloze, pre svega pokusajte da dodjete do podatka koja je prolaznost na Beogradskom Univerzitetu i prosek studiranja, pa onda filozofirajte. Druga je stvar sto taj fakultet prakticno vise nema nikakvu vrednost, jer postoje drugi "pravni fakulteti" na kojima se se stvari brzo resavaju i preko mamine/tatine/stranacke veze upada na posao. Istom brzinom moze i na drzavnom naravno, ali zavisi za koga. Sto se tice samog koncepta nastave i ispitivanja, svakako je drzavni pravni u kamenom dobu, sto donekle objasnjava slabu prolaznost, kao i ispitna literatura.

Victorinox

pre 7 godina

Problem sa Pravnim fakultetom je njihova upisna politika koja predstavlja sramotu za beogradski univerzitet (ovo sam više puta rekao u lice nekolicini prijatelja, inače nastavnika pomenutog fakulteta). Pored 600 budžetskih studenata, što bi otprilike bio realan kapacitet za kvalitetan rad, u odnosu na prostor i broj nastavnika, oni upišu i do 1000 samofinansirajućih studenata, uz prepostavku da deca neće ići na predavanja, pošto nemaju dovoljno mesta za sedenje; u suprotnom, kada bi se poštovao Statut po kome je prisustvo predavanjima obavezno, bila bi im potrebna beogradska Arena. E onda se na osnovu ubranih školarina koje su manje-više iste kao i za prirodne nauke (a troškovi nikakvi, nema laboratorije, hemikalija, održavanja instumenata, terenske nastave itd), plate profesora podignu na nivo od 2000 do 2500 evra, što je otprilike tri puta više od proseka na univerzitetu. Država im to godinama toleriše, pošto su njihovi đaci na vlasti (po rečima njihovog dekana, najbolji student u istoriji Pravnog fakulteta je naš aktuelni premijer), i imamo to što imamo.

Goblin

pre 7 godina

Pravo i ekonomija su bili veomapopularni fakulteti. Jer smo svi mi kao srednjoskolci vidjali bankare, menadzere, advokate fino obucene, sa finim privatnim/firminim automobilom, u klimatizovanoj kancelariji. Tako da je masa zbunjenih srednjoskolaca upisivala pravo i ekonomiju.

Danas, svakodnevno citamo o bajkovitom zivotu IT strucnjaka, o platama preko 2000e gde se zaposljavaju i pre nego sto zavrse fakultet. Tako da danas masa zbunjenih srednjoskolaca, koji hoce lep zivot upisuju IT sektor. Vec ima i privatnih IT akademija, vremenom ce otvarati i isturena odeljenja po manjim gradovima. Da li su svi oni rodjeni za programiranje? Naravno da ne, uostalom takva je i situacija danas u pravu i ekonomiji. I pored velikog broja studenata i manje traznje za ekonomistima i pravnicima mi danas imamo i ekonomiste i pravnike koji su vrsni strucnjaci i koji zaradjuju 1000+ evra a ima i onih koji rade za 300e a i oni koji ne rade nigde.

U svakom slucaju, morate da budete najbolji u svom poslu. Poslodavac je kapitalista i ako ste vi dobar strucnjak i pravite mu profit on ce da se potrudi da vas zadrzi.

duki

pre 7 godina

To sto se umni rad na Balkanu ne priznaje, nas je veliki problem. Pitanja tipa sta ce ti to znas koliko ih ima na birou, jeste tebe cekaju da im doneses diplomu i tako u nedogled, su metastazirajuci tumor. Da nije svako za fakultet, slazem se, zato i otprilike 10% generacije i diplomira u roku, 10% zavrsi malo kasnije a ostali ili odustanu, nadju neki posao, dobiju dete... Deca sama sebi biraju buducnost, ja znam momka koji je gimnaziju upisao u Becu, posle toga i fakultet. Da vi znate kakve su njihove zgrade fakulteta, biblioteke, nastavno i vannastavno osoblje, to je u najmanju ruku civilizacijski sok i u potpunosti opravdavam mlade ljude jer idu tamo gde im je bolje. Antilope i zebre migriraju a ne ljudi. Nasu zemlju ce naseliti oni kojima Srbija deluje kao pristojna zemlja (ima i toga verovali ili ne), Srbi idu u Nemacku, Nemci u Englesku, Englezi u USA i to je normalno. Matorci bi trebali da stave prst na celo jer realno ostavili su pustos, posle se cude sto niko normalan nece da ostaje. Ja sam bratu rekao da bih najsrecniji i najponosniji bio da ode iz ove prcije. Finansijski momenat i nije toliki problem koliko psiholoski, zdrava sredina, atmosfera nije napeta, ljudi ulazu u psihicko i fizicko zdravlje jednako.