Četvrtak, 23.06.2016.

08:50

Šta vi kažete: Šetnja psa bez povoca - da ili ne?

Izvor: zivotinje.rs

Šta vi kažete: Šetnja psa bez povoca - da ili ne? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

ilovedogs12

pre 7 godina

Mene moj pas sve slusa ali bez obzira na to setam ga na povodcu. Jedino ga pustim kad ga setam rano ujutru, oko 6h, ili kasno uvece, kad na ulicama nema mnogo ljudi.

dusanmal

pre 7 godina

@OPG1 "Zavisi od vrste psa,stepena dresiranosti i karaktera vlasnika.
Sustinski,zivotinje ne treba vezivati." - Bas 100% naopako. Setanje na povodcu je paznja i respekt prema drugim ljudima. Iz tog razloga bez obzira na rasu, velicinu, treniranost, karakter psa ili vlasnika,... pitanje je dal' imate pravo da druge ljude opterecujete.
Domace zivotinje ne treba vezivati ali im se mora osigurati bezbedan prostor i za njih same i za druge ljude i zivotinje te osigurati 110% kontrolu u situacijama gde su susreti sa drugim ljudima, zivotinjama, infrastrukturomm i saobracajem neizbezni. Moj prakticni primer: decenijama drzim pse, manje i vece, nema veze. Nikada ni jedan u kuci i dvoristu nije bio vezan, skidam im i okovratnike. No PRVO sam osigurao da 110% ne mogu izaci iz tog bezbednog okruzenja (i kroz sve pse i decenije - ni jedan nikada nije) niti bilo ko ili sta moze uci unutra. Setam ih tipicno 5-10km dnevno, sunce, sneg ili kisa. I u urbanomm okruzenju i u divljini. Nikada, ni jedan moj pas nije nigde setao bez povodca, niti bio u problemu za njega, mene ili druge. Ja najvise koristim 8m dugacak "nepovratljiv" jednostavan povodac - dovoljno slobode psu, dovoljno kontrole za bilo koju priliku - ne mora uvek svih 8m biti slobodno.

Justicia

pre 7 godina

Ja sam jedna od onih koja se užasno i iracionalno bojala pasa. Nisu me roditelji tako naučili. To je bio moj osecaj. Puno je takvih. Ja sam se oslobodila tog straha tek kad sam udomila psa. On nam je ulepšao život i dao jednu novu dimenziju ljubavi. Kod kuce je sjajan ljubimac koji voli goste, a ne pravi nikakvu štetu. Tu je slobodan. Na ulicu izlazi na povocu. Tako nalazu propisi. Osim toga, imamo razumevanja prema onima koji se boje ili ne vole zivotinje. Posto je pas dominantni mužjak uvek je problem kada nadjemo na slobodnog mužjaka bilo koje rase, pa posto je pas srednje veličine uzimam ga u naručje, da izbegnemo sukob. Vrlo često me izgrebe ili isprlja. U kraju pistoji parkic za pse, sa svom opremom, ali je uglavnom prazan. Ljudi i dalje setaju svoje pse po kraju, ko puštene "s lanca"... Koga često vidjam sa psom bez pivoca, zamolim da veze psa, a ukoliko neće zapretio komunalnom policijom. Neki su počeli da ih setaju na povocu. Pas nema isti odnos prema povocu kao čovek. Njemu on znaci izlazak i nešto lepo, pa ga ne oseća kao neslobodu.

marko kraljevic

pre 7 godina

mesto je i ljudima i psima, ali uz vecu odgovornost ljudi. ziveo sam u Vasingtonu i nisam vidjao kucice, macice, ni napustene, ni vezane, a imaju ih mnogi. Sve zivotinje su cipovane, to je prvi uslov, koje nisu idu u azil, pa u hranu za druge zivotinje. U parkovima nije doz oljena setnja kucicima, vec ljudima i deci. Ako vodis kuce bez povoca, bez korpe ili vrsi nuzduna kavnoj povrsini, platices kaznu od vise stotina dolara (u zavisnosti od drzave, grad vasington je podeljen na tri drzave, Merilen, Virdziniju i Distrikt Kolumbiju). Mnogo kosta kuce u SAD, i mnogo odgovaraju vlasnici za njih. Inace, u SAD je priroda vrlo cista, imaju nacionalni park na 5 km od centra, a divlje zivotinje svuda. Cipuju cak i ribe u rekama! Cipovanje je spas i za nas. Sve se zna, da li si platio vakcinaciju, ko je kriv, ko je odgovoran. Nema cip, azil. Kraj.

phreak

pre 7 godina

Uopste nevolim roditelje koji poducavaju decu da se plase pasa bilo koje velicine ili rase.
(dbff, 23. jun 2016 14:44)

Ne nego će prepustiti tvom vučjaku da odluči šta će sa njihovom decom da uradi. "Neće on", kako da ne.

WTF

pre 7 godina

Mislim da generalno psima nije mesto u gradu!!! Idite ljudi na selo pa ce vam i vasi ljubimci imati prostora da trce do mile volje.
(123, 23. jun 2016 11:22


Mnogim ljudima nije mesto u gradu. Bacaju pikavce i uloške kao i kese sa đubretom u elitnoj opstini u Bgd. Da, Vračar je u pitanju, soliteri u Grčića Milenka 4a i 4b.

Zeljko

pre 7 godina

Apsolutno ne! Grad treba u svakom parku da obezbedi ogradjen prostor gde psi mogu biti bez povoca. Kad setam sa bebom kroz park za sekundu se pojave dva razigrana ili ljuta koji isprepadaju i mene i bebu. Kako da znam da nece pokusati da naleti na bebu? Da li treba da ga sutnem pa onda da razmišljam? Imam pse ceo zivot u dvoristu su bez povoca, na ulici nikad.

heavy

pre 7 godina

(goks, 23. jun 2016 09:51)

Strasno kakvih sve 'genijalaca'ima ovde.Bilo bi malo glupo da decu od preko 20 godina vodim u park,jel tako genije?
Neko ima veliku decu,nekome su deca kod kuce a izveo je psa,neko nema decu jer ne moze,ne zeli.....a tvoje nije da bilo kome odredjujes da li treba da radja ili ne.
Pse setam kada god mogu bez povodnika(kada nema dece,prolaznika,nepoznatih pasa i komunalnih ORGANA)i jako pazim da odnekud neko od pomenutih ne naleti.Propisi su losi,nema dovoljno parkova za pse a i postojeci su premali pa moramo da krsimo propise kako bismo pruzili psu malo setnje i trcanja a da to nije u ponoc.Sve je do odgovornosti vlasnika,ima nas odgovornih a ima i budala kao i u svakom drugom segmentu drustva.

bane

pre 7 godina

svog psa uvek i neizostavno šetam BEZ povoca. vlasnicima pasa koji drže svoje zivotinje uvek vezane, a koji se nisu potrudili da vaspitaju svoje pse pa su sad agresivne zveri kojima niko ne sme da priđe, mogu samo da kažem - udomi psa i nemoj više da uzimas životinju. NIKADA! ljudima koji žive u gradu od 2 miliona stanovnika i plaše se životinje koja je pripitomljema pre 15K godina kažem - obrazuj se, znanje je moć. onima koji misle da zakon mora striktno da se poštuje - get a life! u normalnim državama, dakle ne u ovoj našoj, svako ko uzme psa dužan je da prođe školu obuke pasa, u kojoj se uči kako se odnosi prema psu, kako se pas vaspitava, ali i šta su dužnosti jednog vlasnika. to ne kosta puno al je obavezno. i onda nema problema - psi šetaju slobodno, roditelji ne sklanjaju decu nego ih ohrabruju da nauče da vole životinje, niko ne drami, nema agresije.

ja

pre 7 godina

Pre par godina zgazio sam kolima jednu pudlu jer nije bila na povocu, naravno nije bila moja krivica, ali mi je bilo jako žao psa. Bio sam besan na vlasnicu, odbio sam da joj nadoknadim štetu, jer nije meni žao što je ona izgubila igračku, žao mi je što je to jadno kuče izgubilo život. Neodgovorni ljudi ne treba da imaju pse. Razmislite i o tome pre nego što pustite psa da jurca po ulici bez povoca.

Xxxxx

pre 7 godina

moj pas je male rase ,pudla od pet kg.setam ga i bez povodca i sa, kako kad. I smezno mi je kada se pojedini sklanjaju i boje, a od velikih pasa ga sklanjam ne zato sto se bojim. nego da mu ne bi povredili u igri operisane zadnje noge. Ali me nervira to sto kao savestan vlasnik psa uredno skupljam njegovo govance u kesu i onda jurim kantu za smece . jer u mom gradu korpe se nalaye samo u u strogom centru . a kuca ne bira gde kaki . svakog dana samo pretnje i kayne komunalne policije .

Goran

pre 7 godina

Postovanje zakona i gradskih odluka, u suprotnom beskompromisno kaznjavanje. Mozemo mi da pricamo sta hocemo, ali bez udaranja po dzepu, nece se ovo resiti nikada.

matori

pre 7 godina

Ja kazem NE! Ako vec pitate. Nemam nista protiv pasa ali te izmucene zivotinje su najmanje krive za incidente. Uvek su krivi vlasnici koji su u najvecem broju slucajeva pomodari koji svoje pse drze ne zato sto ih vole nego eto tako.

Љуба

pre 7 godina

Па зар нико не схвата. Ово није прича о псима, већ о повећању броја комуналних полицајаца.

ja

pre 7 godina

Uvek vodim psa na povodcu,tek iza 23 h ga puštam.Problem su mi vlasnici koji ženke u teranju puštaju slobodno a na mene galame da vežem psa.I to obično male pudle kao da su povlašćena rasa.

sitz-platz

pre 7 godina

@ doberman
ma,nije ni korpa optimalno resenje
veci pas ako nije socijalizovan i tako moze skokom nekoga povrediti,osim toga treba imati na umu da pas dise i iznojava na njusku..sta to unaci za psa mozes mislit po ovoj zegi a poznati su i slucajevi kad vlasnik psu skine korpu ovaj ga napadne..nema druge,samo razuman odabir psa,pravilna socijalizacija i povodac resavaju problem

Goblin

pre 7 godina

(Komša, 23. jun 2016 16:14)

Ne, nisam rekao da ograde prostor, nego da odvoje prostor. Odnosno,jedan prostor ne moze da bude i za decu i za pse. Posto setate parkom vise nego ja, imam dva pitanja:

1. Da li verujete da niko ne izvodi psa u park pre 22h?
2.Da li verujete da svi oni pokupe izmet svog psa iz tog parka gde se igraju deca?

mila

pre 7 godina

Pitam se samo kada ce biti reseno pitanje pasa lutalica.. strasno, da covek ne moze mirno da hoda gradom..mene su napali i sada sam istraumirana...prvo bi trebalo resiti taj problem, pa onda
problem sa psima koji imaju vlasnike..

Komša

pre 7 godina

@Goblin
Da tražimo od grada da nam ograde prostor za istrčavanje pasa jer deca i psi ne mogu da koriste isti park?
Imamo pravo da puštamo pse od 22h jer je zakonodavac uzeo u obzir da dece (a i ljudi) obično noću nema u parkovoma,pa mi nije jasno zašto bi bilo šta tražili?
Kao što vama smetaju moralisti koje ste naveli meni smetaju oni koji su poslednji put ušli u park sa učiteljicom u OŠ ali se slade time da zagorčavaju život ljudima.
Imam troje dece i nikada ih nisam vodio u park posle 22h ,niti znam nekog ko je to radio.
Takodje mi ne pada na pamet da izvodim psa iz dvorišta da bih ga strpao u nekav boks u parku (da,boks ,jer bi se ti specijalni prostori sveli na boksove).
Propis postoji.Poštujem ga,pas mi je na povodniku,čistim za njim,trči kada je propisano.Ako si rešio da šetaš dete u mračnom parku posle 22h i vidiš me ti zovi policiju a ja ću Centar za socijalni rad.
Pošteno,dušebrižniče.

Milan

pre 7 godina

Dakle, kada bi komunalci makar vrsili stalne kontrole po bilo kom kraju, mogli po deset kazni da napisu kroz sat vremena.Medjutim, mnogo je sladje i lakse da jure bake koje prodaju gace i carape na ulici.
Kad vidim ljude koji setaju staforde bez povoca stvarno se najezim.
Stariji sin se plasi pasa, a mladji ih obozava i stalno ukoliko vlasnik dizvoli sa istima se poigramo.

A pojedinim neodgovornim vlasnicima, koji masu kesama za izmet, ali ako nikog nema sve uredno ostave na trotoaru , bih odredio najgore kazne.
Mnoge gradske opstine i parkovi su postali ruglo
.
Elem, pse volim, ali smatram da istog treba cuvati u odgovarajucim uslovima.
Kod nas je malo parkova gde psi mogu da se istrce u za njoh predvidjenm prostoru, a o drzanju psa u stanu necu ni da pomisljam (sem ukoliko se radi o nekoj manjoj rasi, ali njih ne volim)

Trovach

pre 7 godina

Kada sam (70-ih) bio klinac, stalno sam vidjao pse na povocu, a oni veci su imali i korpu. Ne secam se kada sam zadnji put video da je vlasnik svom psu stavio korpu. Ustvari, lazem,secam se, bilo je to sedamdesetih.

Digo mi pritisak

pre 7 godina

@goks
A zasto jedno mora da iskljucuje drugo? Zasto ne i pas i dete? Uostalom odakle ti pravo da preporucujes takvu bitnu odluku kao sto je dete? Jel ti palo na pamet da mozda neko ne moze da ima dete? Ili verovao ili ne nece da ima dete iz bilo kog razloga? Nevaspitanje.

Goblin

pre 7 godina

Sve sami moralisti koji se zalazu za pseca prva, pa smatraju kako pas obavezno mora da seta bez povoca jer mora da se oseca slobodnim. A onda ti isti tog istog psa nabiju u stan, pa kada odu na posao ili izadju u grad u provod istog ostave samog. Pa jel to humano?

Licno meni je sve jedno da li setaju slobodno ili na povodac, ali razumite da postoje ljudi koji imaju fobiju od pasa i da to vase "Nece on" njima nista ne znaci. Takodje, morate da trazite od grada/opstine park za pse gde mozete da ga pustite i da se istrcava. Park za malu decu i pse MORA da bude odvojen.

dbff

pre 7 godina

Ne vidim nikakvu dilemu ovde bez obzira da li je mali ili veliki pas u pitanju i da li je vlasnik normalan ili ne, pas mora biti na povocu osim u ograđenim prostorima specijalizovanim za namenu da psi mogu da se slobodno istrče i druže sa drugim psima.
Na radi se samo o tome da li je neki pas agresivan ili ne, da li je mali ili veliki pošto su mali psi često agresivniji od velikih. Jednostavno ima mnogo ljudi koji se plaše pasa ili se osećaju vrlo nelagodno kada im u susret ide veliki, potencijalno opasan pas a vlasnik deset metara za njim. To kod tih osoba izaziva neuobičajeno ponašanje koje psi osećaju i mogu da reaguju agresijom.

Upravo tako.Ja kad sam isao zimus sa mojim crnim nemackim ovcarom od cetri ipo meseca po parku tasmajdanu skroz sve sasvim normalno i ide roditelj pored jednog malog deteta i samo odjednom roditelj skloni dete i dete pocne da place.Nista mu nije uradio nije ga ni onjusio cak.Uopste nevolim roditelje koji poducavaju decu da se plase pasa bilo koje velicine ili rase.

Dragoljub

pre 7 godina

Meni vise smeta sto niko ne cisti za svojim ljubimcem i sto ih pustaju i tamo gde postoji znak da je to zabranjemo. Aman ljudi, svakog dana perem deciju obucu jer su u parku ugazile u neciji "paketic".

Tanja

pre 7 godina

Važi, vodiću ga na povodniku kada grad Beograd obezbedi da svako naselje ima barem 5 do 10 dogi parkova, ili još bolje, kao London, hektare i hektare zemljišta pod šumom i travom. U gradu koji je praktično 90% pod betonom, i gde samo dve opštine: Zvezdara i Čukarica imaju veće zelene površine (Zvezdarska šuma i Košutnjak) psa vezujem samo i isključivo radi njegove sopstvene bezbednosti, dakle na ulici, da ga ne pregazi auto. Inače je pušten, doduše mi imamo sreće jer smo na Zvezdari pa nam je šuma blizu, a ispred zgrade je neuređena privatna parcela pa i tu istrčavam psa. Ljudi koji ne žive blizu reke ili pomenutih pošumljenih delova a imaju ljubimce stvarno ne znam kako izlaze na kraj. Pas mora da se istrči, a vlasnik mora da nauči psa osnovnim komandama tipa stani, pored, vrati se, i osnovno NE i to tako da pas bespogovorno sluša komande. I ne bi bilo problema. Vodim računa kada se susrećem sa drugim vlasnicima (odmah vraćam psa i vezujem) i kada su u blizini deca (zbog roditelja a i ako su veoma mala, pas može da ih u igri obori, a to neću). Ne mogu da pojmim da psa non stop držim vezanog i da ga puštam samo noću da se istrči. Onda ne bi ni držala psa. Osim ako se ne bih preselila na selo, ili u neku malo civilizovaniju zemlju. U ovoj zemlji se za mnogo ozbiljnije stvari niko ne kažnjava, nego će mene da jure zbog psa i to još usvojenog sa ulice. Samom činjenicom da sam ga udomila, ja sam ovom gradu učinila uslugu. Nek sada grad učini nama uslugu i ostavi nas na miru.

Komša

pre 7 godina

Postojeći propis je dovoljan i u potpunosti zadovoljava potrebe pasa,samo se mora poštovatiJa stvarno ne razumem ljude koji puštaju psa da se istrči preko dana u letnjem periodu.
Od 22h nema dece u parkovoma,skoro da nema ljudi.
Ulica- povodnik obavezno.
Ti parkovi za pse su dobra ideja koja se u praksi i nije pokazala najboljom jer ima asocijalnih pasa koji zauzmu kavez i od trčanja ništa.
Samo poštovanje propisa rešava problem.

i love rottweilers

pre 7 godina

svima bi trebalo biti jasno da ne postoji apsolutna sigurnost,pa opet,smatram da bi ipak bilo pametnije da SVI PSI budu na povocu,osim na predvidjenim i ogradjenim javnim povrsinama za pse

M

pre 7 godina

Stvarno mi je muka od tih priča "Pas veličine do koker spanijela može veći moraju na povocu", ako se niste sreli sa uplašenim agresivnim npr. Jazavicarem možete da lupate takve gluposti. Ako je pas stabilan i docilan neka ga, ali mi ne pada na pamet da se bakćem sa vašim malim neurotičnim psima kao da su posebni. Nemam psa, komšije imaju divnog staforda kojeg njihova devojčica od 10 godina opušteno izvodi napolje (blizu kuće samo), kada vidite kako je taj pas smiren, koliko je prati i sluša i kako ga ona kontroliše, znate da nemate čega da se plašite, a taj pas je svejedno na povocu. Svako malo vidim male pse kako se zaleću, reže i laju na velike pse koji si vezani a oni nisu.

Stevan

pre 7 godina

Ne treba povecavati broj komunalnih inspektora vec sprovoditi postojeci zakon. Kaznite bar jednog vlasnika po zakonu i videcete reakciju ostalih kerovodaca. Isto je i sa fekalijama koje ostavljaju psi i njihovi ljubitelji. Ulice su nam postale javni WC za "kucne" ljubimce. Opste ludilo.

Marina t i zivotinje

pre 7 godina

Ako zelite da pas bude zdrav i srecan, on mora da trci i bude slobodan. Ali, to podrazumeva da bude obucen i da vlasnik bude svestan psecih pravila ponasanja. To zmaci ako ja setam psa na povodniku, pogotovo ako su muzjaci, vlasnik drugog slobodnog psa treba da ga kontrolise i zabrani prilazak psu - mozda je pas ma povodniku agresivan, pod terapijom, ima zdravstveni problem a.ij os zilion razloga. Malo kulture i razmisljanja svojom gkavom i ne bi bilo potrebe postavljati ovakva pitanja.

Citizen X

pre 7 godina

Apsolutno sam ZA setnju psa sa povocem. I sam imam psa koji je uvek na povocu osim kada ga pustim sa drugim psima da trci i da se igra na nekoj poljani daleko od saobracaja i ljudi. Uzasno me nervira kada nam psi pritrcavaju a vlasnici jedno 100-200 metara iza njih. Iritira i mene i mog psa.
Jeste ideal da pas ide sam ali u urbanim sredinama to nije dobro. Nije ni sigurno za psa zbog saobracaja jer moze da istrci na ulicu isl.
Sto se tice parkova za pse, park treba da bude za sve pse i pitbula i maltezera. Na vlasniku je odgovornost i da proceni da li je njegov pas socijalizovan. Realnije je da ce vas ugristi civava nego pitbul tako da deliti pse na opasne i bezopasne je glupost.

ĐORĐE

pre 7 godina

Meni licno ne smeta, velika vecina njih oko 90% je naucila psa da ne trci da ne zapisava ne laje... Prosto ima pasa kao sto je Irski seter, oni su kao loptice skocice ne mozes ga okom pratiti ali su dobroćudni. Veci problem su neke vrste pudli i pekinezeri, oni imaju kompleks nize vrednosti i laju , reze i nasrcu i kad treba i kad ne treba.

V for Vendetta

pre 7 godina

Podržavam. A tamo gde je park ili livada namenjena za pse, puštaj ga do mile volje. Bar ja tako radim sa svojim psom.
Ali kada šetaju vučjaka bez povodca. Koliko god da je dresiran. Aman zaman.

radomir gajic

pre 7 godina

Pas je največi čovekov prijatelj,psi volje ljude, ispada da psi nisu tako pitomi i nisu čovekov največi prijatelj pa moraju da se vode sa korpon i na povodcu.Ili ljudi nisu više ono što su bili ili su se psi promenili od pitomih domačih zivotinja postili su divlji.

n

pre 7 godina

Grad mora da obeleži površine gde psi mogu da se istrče. Problem su i vlasnici koji ne čiste za svojim ljubimcima. Meni psi zaista ne smetaju, ali vlasnici se neodgovorno ponašaju i često možete videti da na Kalemegdanu puste pse da slobodno šetaju tamo gde je znak da je zabranjeno, naročito one površine pod cvećem kao što je ona kod velikog stepeništa. Mislim da u donjem gradu treba dozvoliti da psi slobodno šetaju, ali i da tamo bude češća kontrola da li vlasnici čiste za ljubimcima. Teenutno stanje je takvo da niko ništa ne poštuje.

Vax

pre 7 godina

Ne vidim nikakvu dilemu ovde bez obzira da li je mali ili veliki pas u pitanju i da li je vlasnik normalan ili ne, pas mora biti na povocu osim u ograđenim prostorima specijalizovanim za namenu da psi mogu da se slobodno istrče i druže sa drugim psima.
Na radi se samo o tome da li je neki pas agresivan ili ne, da li je mali ili veliki pošto su mali psi često agresivniji od velikih. Jednostavno ima mnogo ljudi koji se plaše pasa ili se osećaju vrlo nelagodno kada im u susret ide veliki, potencijalno opasan pas a vlasnik deset metara za njim. To kod tih osoba izaziva neuobičajeno ponašanje koje psi osećaju i mogu da reaguju agresijom.

Џо

pre 7 godina

Нема шта кога мирити. Само строго поштовање закона. Колико год се то некоме не допадало. Ја имам пса, великог... и најбоље знам колико му је потребно да буде слободан да трчи и игра се са другим псима. Просто, млад је, пун је снаге и мора да се троши. Али га увек водим на поводцу када у близини има деце, непознатих паса, пуно људи... и то радим не због закона него, просто сматрам да тако треба. Али га пуштам на зеленим површинама где се играју други пси... Паркови за псе су сјајни али их нема довољно. Онда заиста, град је препун луталица од којих не можете нигде да макнете са својим псом, јер вас чопори јуре и нападају... а са друге стране власнички пси, везани, корпе, казне... Мора ту нешто да се мења.

mrmlj

pre 7 godina

"Kad bi oni to sredili da tu ne dolaze stafordi, pitbulovi, kada ne bi bilo kamenja na podu, kad bi se to čistilo redovno, ja bih možda i otišla tamo."

1. kako to uvek neki "oni" moraju da srede bilo sta?
2. o zagovaranju zabrane za "staforde, pitbulove" bih samo citirao orvela: "sve zivotinje su ravnopravne ali su neke ravnopravnije od drugih".
3. sto se tice kamenja na podu, ne pricamo o kamenolomima nego o po kojem kamenu ovde i onde.
4. sto se tice ciscenja, sta kazete na to da vlasnici pasa pociste za svojim ljubimcima? i da se to ne ogranicava samo na te parkove nego da se to svuda radi?

limanboy

pre 7 godina

Ista dilema kao: voznja kola bez vezivanja sigurnosnog pojasa.
Svi mislimo da moze bez povodca/sigurnosnog pojasa u kolima, a zakon jasno kaza da mora da se korisi :)

MM

pre 7 godina

potpuno podrzavam! imamo psa koji je uvek vezan i bezbroj neprijatnosti sa odvezanim psima. poseban je slucaj kad deca setaju pse koje fizicki ne mogu da obuzdaju. vecinom su vlasnici vrlo neodgovorni po pitanju svojih pasa, ja bih to resavala cestim kontrolama, znaci da ne izlaze komunalci samo po prijavi, i velikim kaznama. takodje bih dozvolila setnju pasa oko ade ciganlije, nema razloga da bude zabranjeno, da ne pricam o tome da se vlasnicima svasta namece i brani sto je licemerno jer zivimo u gradu koji je preplavljen lutalicama pa ispade da vlasnicki
pas ne sme nigde a lutalice vrsljaju svuda
(Bg, 23. jun 2016 09:03)

Slažem se sa vama u svemu, osim oko šetnje pasa na adi ciganliji. Ne verujem da bi to bilo izvodljivo jer 95% vlasnika pasa ne skuplja izmet za istim, a opet nije prijatno videti pseći izmet na gradskom kupalištu

Inadžija

pre 7 godina

Podržavam postojeći zakon. Pored javnih površina u određeno vrijeme, odgovorni vlasnici mogu da puste psa s lanca bilo kuda u bilo koje vrijeme, ako su prethodno oboje uspješno prošli obuku u policiji. Veliki psi mogu u svojoj igri, jurcanju po parku slučajno da obore malo dijete, koje će razviti fobiju od pasa zbog drame koju će roditelji dići. Zato se treba držati ovih termina za puštanje pasa s povodaca u parkovima. Takođe, table koje propisuju koje je to vrijeme treba napraviti uočljivijim, da znaju i roditelji šta da očekuju u tom periodu i da ne drame na vlasnike, a pse da ne šutiraju kad priđu đetetu. Em izazivaju reakciju vlasnika, em pasa, em se podmladak istraumira doživotno. Ada Ciganlija i šetalište duž rijeka takođe trebaju biti dozvoljene površine za puštanje pasa. Dozvolio bih malim psima, do veličine Koker Španijela, a izuzev Terijera puštanje u svako doba dana. Komunalce sam vidio 2x za poslednjih 5 godina u parkovima - nije dovoljno, fine pare bi se uzele za gradsku kasu, svaki put po 50€ za puštenog psa. Jedan komunalac kazni 5-6 vlasnika, eto mu plate za mjesec, resto ide u budžet.

i

pre 7 godina

Evo ja npr imam malog bishona, desilo mi se da sam naletela na zenu sa nemackim ovcarom koji je bio pusten, moj na povocu...i lepo sam je zamolila da veze svog psa ona nije htela i desilo se to da je vucjak zgrabio mog psa za glavu , poprilicno je agresivan taj pas, prijavila sam komunalnoj ali naravno nista...taj pas i dalje ide stalno bez povoca.Najvise "volim" kad mi kazu NECE , otkud ti znas da li hoce ili nece to je zivotinja.Ja sam za to da svi psi budu na povocu.

goks

pre 7 godina

Nasem narodu,pogotovo u Beogradu preporucujem da bi im bilo bolje da setaju decu,a ne pse,jer ti danas na ulici i u parku vise vidis ljudi sa psima,nego roditelja sa decom.Strasno,kakvi smo mi ljudi,nasi roditelji nisu bili takvi.A sto se tice povodca,naravno da moraju stalno nositi,jer je to ipak zivotinja.

Android 17

pre 7 godina

Primer iz Sapca, gde po pravilniku ne smes psa da pustis sa povodca van za to predvidjenog prostora.
Potpuno normalno zar ne?
Ali ustvari nije!
Jer od 1995. kada je taj pravilnik uveden, nikada nije napravljen taj prostor.
Ja svog psa odvedem u park u kasnim vecernjim satima, tamo je pustim da se izjurca i izigra sa drugim psima, onda na povodac i kuci.

miris

pre 7 godina

Red mora da postoji, i to je ok. Ali iskreno, strasno mi je zao tih pasa na povodcu, toliko su ograniceni i skuceni prostorno.Pas treba da potrci, da se poigra sa drugim psom. Toliko su divni u toj svojoj igri i razdraganosti. Dobro je da makar postoji taj nocni termin u kome mogu da budu pusteni.

Bg

pre 7 godina

potpuno podrzavam! imamo psa koji je uvek vezan i bezbroj neprijatnosti sa odvezanim psima. poseban je slucaj kad deca setaju pse koje fizicki ne mogu da obuzdaju. vecinom su vlasnici vrlo neodgovorni po pitanju svojih pasa, ja bih to resavala cestim kontrolama, znaci da ne izlaze komunalci samo po prijavi, i velikim kaznama. takodje bih dozvolila setnju pasa oko ade ciganlije, nema razloga da bude zabranjeno, da ne pricam o tome da se vlasnicima svasta namece i brani sto je licemerno jer zivimo u gradu koji je preplavljen lutalicama pa ispade da vlasnicki
pas ne sme nigde a lutalice vrsljaju svuda

Vax

pre 7 godina

Ne vidim nikakvu dilemu ovde bez obzira da li je mali ili veliki pas u pitanju i da li je vlasnik normalan ili ne, pas mora biti na povocu osim u ograđenim prostorima specijalizovanim za namenu da psi mogu da se slobodno istrče i druže sa drugim psima.
Na radi se samo o tome da li je neki pas agresivan ili ne, da li je mali ili veliki pošto su mali psi često agresivniji od velikih. Jednostavno ima mnogo ljudi koji se plaše pasa ili se osećaju vrlo nelagodno kada im u susret ide veliki, potencijalno opasan pas a vlasnik deset metara za njim. To kod tih osoba izaziva neuobičajeno ponašanje koje psi osećaju i mogu da reaguju agresijom.

Bg

pre 7 godina

potpuno podrzavam! imamo psa koji je uvek vezan i bezbroj neprijatnosti sa odvezanim psima. poseban je slucaj kad deca setaju pse koje fizicki ne mogu da obuzdaju. vecinom su vlasnici vrlo neodgovorni po pitanju svojih pasa, ja bih to resavala cestim kontrolama, znaci da ne izlaze komunalci samo po prijavi, i velikim kaznama. takodje bih dozvolila setnju pasa oko ade ciganlije, nema razloga da bude zabranjeno, da ne pricam o tome da se vlasnicima svasta namece i brani sto je licemerno jer zivimo u gradu koji je preplavljen lutalicama pa ispade da vlasnicki
pas ne sme nigde a lutalice vrsljaju svuda

i

pre 7 godina

Evo ja npr imam malog bishona, desilo mi se da sam naletela na zenu sa nemackim ovcarom koji je bio pusten, moj na povocu...i lepo sam je zamolila da veze svog psa ona nije htela i desilo se to da je vucjak zgrabio mog psa za glavu , poprilicno je agresivan taj pas, prijavila sam komunalnoj ali naravno nista...taj pas i dalje ide stalno bez povoca.Najvise "volim" kad mi kazu NECE , otkud ti znas da li hoce ili nece to je zivotinja.Ja sam za to da svi psi budu na povocu.

Џо

pre 7 godina

Нема шта кога мирити. Само строго поштовање закона. Колико год се то некоме не допадало. Ја имам пса, великог... и најбоље знам колико му је потребно да буде слободан да трчи и игра се са другим псима. Просто, млад је, пун је снаге и мора да се троши. Али га увек водим на поводцу када у близини има деце, непознатих паса, пуно људи... и то радим не због закона него, просто сматрам да тако треба. Али га пуштам на зеленим површинама где се играју други пси... Паркови за псе су сјајни али их нема довољно. Онда заиста, град је препун луталица од којих не можете нигде да макнете са својим псом, јер вас чопори јуре и нападају... а са друге стране власнички пси, везани, корпе, казне... Мора ту нешто да се мења.

Marina t i zivotinje

pre 7 godina

Ako zelite da pas bude zdrav i srecan, on mora da trci i bude slobodan. Ali, to podrazumeva da bude obucen i da vlasnik bude svestan psecih pravila ponasanja. To zmaci ako ja setam psa na povodniku, pogotovo ako su muzjaci, vlasnik drugog slobodnog psa treba da ga kontrolise i zabrani prilazak psu - mozda je pas ma povodniku agresivan, pod terapijom, ima zdravstveni problem a.ij os zilion razloga. Malo kulture i razmisljanja svojom gkavom i ne bi bilo potrebe postavljati ovakva pitanja.

Komša

pre 7 godina

@Goblin
Da tražimo od grada da nam ograde prostor za istrčavanje pasa jer deca i psi ne mogu da koriste isti park?
Imamo pravo da puštamo pse od 22h jer je zakonodavac uzeo u obzir da dece (a i ljudi) obično noću nema u parkovoma,pa mi nije jasno zašto bi bilo šta tražili?
Kao što vama smetaju moralisti koje ste naveli meni smetaju oni koji su poslednji put ušli u park sa učiteljicom u OŠ ali se slade time da zagorčavaju život ljudima.
Imam troje dece i nikada ih nisam vodio u park posle 22h ,niti znam nekog ko je to radio.
Takodje mi ne pada na pamet da izvodim psa iz dvorišta da bih ga strpao u nekav boks u parku (da,boks ,jer bi se ti specijalni prostori sveli na boksove).
Propis postoji.Poštujem ga,pas mi je na povodniku,čistim za njim,trči kada je propisano.Ako si rešio da šetaš dete u mračnom parku posle 22h i vidiš me ti zovi policiju a ja ću Centar za socijalni rad.
Pošteno,dušebrižniče.

MM

pre 7 godina

potpuno podrzavam! imamo psa koji je uvek vezan i bezbroj neprijatnosti sa odvezanim psima. poseban je slucaj kad deca setaju pse koje fizicki ne mogu da obuzdaju. vecinom su vlasnici vrlo neodgovorni po pitanju svojih pasa, ja bih to resavala cestim kontrolama, znaci da ne izlaze komunalci samo po prijavi, i velikim kaznama. takodje bih dozvolila setnju pasa oko ade ciganlije, nema razloga da bude zabranjeno, da ne pricam o tome da se vlasnicima svasta namece i brani sto je licemerno jer zivimo u gradu koji je preplavljen lutalicama pa ispade da vlasnicki
pas ne sme nigde a lutalice vrsljaju svuda
(Bg, 23. jun 2016 09:03)

Slažem se sa vama u svemu, osim oko šetnje pasa na adi ciganliji. Ne verujem da bi to bilo izvodljivo jer 95% vlasnika pasa ne skuplja izmet za istim, a opet nije prijatno videti pseći izmet na gradskom kupalištu

V for Vendetta

pre 7 godina

Podržavam. A tamo gde je park ili livada namenjena za pse, puštaj ga do mile volje. Bar ja tako radim sa svojim psom.
Ali kada šetaju vučjaka bez povodca. Koliko god da je dresiran. Aman zaman.

Tanja

pre 7 godina

Važi, vodiću ga na povodniku kada grad Beograd obezbedi da svako naselje ima barem 5 do 10 dogi parkova, ili još bolje, kao London, hektare i hektare zemljišta pod šumom i travom. U gradu koji je praktično 90% pod betonom, i gde samo dve opštine: Zvezdara i Čukarica imaju veće zelene površine (Zvezdarska šuma i Košutnjak) psa vezujem samo i isključivo radi njegove sopstvene bezbednosti, dakle na ulici, da ga ne pregazi auto. Inače je pušten, doduše mi imamo sreće jer smo na Zvezdari pa nam je šuma blizu, a ispred zgrade je neuređena privatna parcela pa i tu istrčavam psa. Ljudi koji ne žive blizu reke ili pomenutih pošumljenih delova a imaju ljubimce stvarno ne znam kako izlaze na kraj. Pas mora da se istrči, a vlasnik mora da nauči psa osnovnim komandama tipa stani, pored, vrati se, i osnovno NE i to tako da pas bespogovorno sluša komande. I ne bi bilo problema. Vodim računa kada se susrećem sa drugim vlasnicima (odmah vraćam psa i vezujem) i kada su u blizini deca (zbog roditelja a i ako su veoma mala, pas može da ih u igri obori, a to neću). Ne mogu da pojmim da psa non stop držim vezanog i da ga puštam samo noću da se istrči. Onda ne bi ni držala psa. Osim ako se ne bih preselila na selo, ili u neku malo civilizovaniju zemlju. U ovoj zemlji se za mnogo ozbiljnije stvari niko ne kažnjava, nego će mene da jure zbog psa i to još usvojenog sa ulice. Samom činjenicom da sam ga udomila, ja sam ovom gradu učinila uslugu. Nek sada grad učini nama uslugu i ostavi nas na miru.

ĐORĐE

pre 7 godina

Meni licno ne smeta, velika vecina njih oko 90% je naucila psa da ne trci da ne zapisava ne laje... Prosto ima pasa kao sto je Irski seter, oni su kao loptice skocice ne mozes ga okom pratiti ali su dobroćudni. Veci problem su neke vrste pudli i pekinezeri, oni imaju kompleks nize vrednosti i laju , reze i nasrcu i kad treba i kad ne treba.

WTF

pre 7 godina

Mislim da generalno psima nije mesto u gradu!!! Idite ljudi na selo pa ce vam i vasi ljubimci imati prostora da trce do mile volje.
(123, 23. jun 2016 11:22


Mnogim ljudima nije mesto u gradu. Bacaju pikavce i uloške kao i kese sa đubretom u elitnoj opstini u Bgd. Da, Vračar je u pitanju, soliteri u Grčića Milenka 4a i 4b.

n

pre 7 godina

Grad mora da obeleži površine gde psi mogu da se istrče. Problem su i vlasnici koji ne čiste za svojim ljubimcima. Meni psi zaista ne smetaju, ali vlasnici se neodgovorno ponašaju i često možete videti da na Kalemegdanu puste pse da slobodno šetaju tamo gde je znak da je zabranjeno, naročito one površine pod cvećem kao što je ona kod velikog stepeništa. Mislim da u donjem gradu treba dozvoliti da psi slobodno šetaju, ali i da tamo bude češća kontrola da li vlasnici čiste za ljubimcima. Teenutno stanje je takvo da niko ništa ne poštuje.

Trovach

pre 7 godina

Kada sam (70-ih) bio klinac, stalno sam vidjao pse na povocu, a oni veci su imali i korpu. Ne secam se kada sam zadnji put video da je vlasnik svom psu stavio korpu. Ustvari, lazem,secam se, bilo je to sedamdesetih.

Android 17

pre 7 godina

Primer iz Sapca, gde po pravilniku ne smes psa da pustis sa povodca van za to predvidjenog prostora.
Potpuno normalno zar ne?
Ali ustvari nije!
Jer od 1995. kada je taj pravilnik uveden, nikada nije napravljen taj prostor.
Ja svog psa odvedem u park u kasnim vecernjim satima, tamo je pustim da se izjurca i izigra sa drugim psima, onda na povodac i kuci.

goks

pre 7 godina

Nasem narodu,pogotovo u Beogradu preporucujem da bi im bilo bolje da setaju decu,a ne pse,jer ti danas na ulici i u parku vise vidis ljudi sa psima,nego roditelja sa decom.Strasno,kakvi smo mi ljudi,nasi roditelji nisu bili takvi.A sto se tice povodca,naravno da moraju stalno nositi,jer je to ipak zivotinja.

mrmlj

pre 7 godina

"Kad bi oni to sredili da tu ne dolaze stafordi, pitbulovi, kada ne bi bilo kamenja na podu, kad bi se to čistilo redovno, ja bih možda i otišla tamo."

1. kako to uvek neki "oni" moraju da srede bilo sta?
2. o zagovaranju zabrane za "staforde, pitbulove" bih samo citirao orvela: "sve zivotinje su ravnopravne ali su neke ravnopravnije od drugih".
3. sto se tice kamenja na podu, ne pricamo o kamenolomima nego o po kojem kamenu ovde i onde.
4. sto se tice ciscenja, sta kazete na to da vlasnici pasa pociste za svojim ljubimcima? i da se to ne ogranicava samo na te parkove nego da se to svuda radi?

Goblin

pre 7 godina

Sve sami moralisti koji se zalazu za pseca prva, pa smatraju kako pas obavezno mora da seta bez povoca jer mora da se oseca slobodnim. A onda ti isti tog istog psa nabiju u stan, pa kada odu na posao ili izadju u grad u provod istog ostave samog. Pa jel to humano?

Licno meni je sve jedno da li setaju slobodno ili na povodac, ali razumite da postoje ljudi koji imaju fobiju od pasa i da to vase "Nece on" njima nista ne znaci. Takodje, morate da trazite od grada/opstine park za pse gde mozete da ga pustite i da se istrcava. Park za malu decu i pse MORA da bude odvojen.

Digo mi pritisak

pre 7 godina

@goks
A zasto jedno mora da iskljucuje drugo? Zasto ne i pas i dete? Uostalom odakle ti pravo da preporucujes takvu bitnu odluku kao sto je dete? Jel ti palo na pamet da mozda neko ne moze da ima dete? Ili verovao ili ne nece da ima dete iz bilo kog razloga? Nevaspitanje.

limanboy

pre 7 godina

Ista dilema kao: voznja kola bez vezivanja sigurnosnog pojasa.
Svi mislimo da moze bez povodca/sigurnosnog pojasa u kolima, a zakon jasno kaza da mora da se korisi :)

Љуба

pre 7 godina

Па зар нико не схвата. Ово није прича о псима, већ о повећању броја комуналних полицајаца.

Dragoljub

pre 7 godina

Meni vise smeta sto niko ne cisti za svojim ljubimcem i sto ih pustaju i tamo gde postoji znak da je to zabranjemo. Aman ljudi, svakog dana perem deciju obucu jer su u parku ugazile u neciji "paketic".

M

pre 7 godina

Stvarno mi je muka od tih priča "Pas veličine do koker spanijela može veći moraju na povocu", ako se niste sreli sa uplašenim agresivnim npr. Jazavicarem možete da lupate takve gluposti. Ako je pas stabilan i docilan neka ga, ali mi ne pada na pamet da se bakćem sa vašim malim neurotičnim psima kao da su posebni. Nemam psa, komšije imaju divnog staforda kojeg njihova devojčica od 10 godina opušteno izvodi napolje (blizu kuće samo), kada vidite kako je taj pas smiren, koliko je prati i sluša i kako ga ona kontroliše, znate da nemate čega da se plašite, a taj pas je svejedno na povocu. Svako malo vidim male pse kako se zaleću, reže i laju na velike pse koji si vezani a oni nisu.

dbff

pre 7 godina

Ne vidim nikakvu dilemu ovde bez obzira da li je mali ili veliki pas u pitanju i da li je vlasnik normalan ili ne, pas mora biti na povocu osim u ograđenim prostorima specijalizovanim za namenu da psi mogu da se slobodno istrče i druže sa drugim psima.
Na radi se samo o tome da li je neki pas agresivan ili ne, da li je mali ili veliki pošto su mali psi često agresivniji od velikih. Jednostavno ima mnogo ljudi koji se plaše pasa ili se osećaju vrlo nelagodno kada im u susret ide veliki, potencijalno opasan pas a vlasnik deset metara za njim. To kod tih osoba izaziva neuobičajeno ponašanje koje psi osećaju i mogu da reaguju agresijom.

Upravo tako.Ja kad sam isao zimus sa mojim crnim nemackim ovcarom od cetri ipo meseca po parku tasmajdanu skroz sve sasvim normalno i ide roditelj pored jednog malog deteta i samo odjednom roditelj skloni dete i dete pocne da place.Nista mu nije uradio nije ga ni onjusio cak.Uopste nevolim roditelje koji poducavaju decu da se plase pasa bilo koje velicine ili rase.

miris

pre 7 godina

Red mora da postoji, i to je ok. Ali iskreno, strasno mi je zao tih pasa na povodcu, toliko su ograniceni i skuceni prostorno.Pas treba da potrci, da se poigra sa drugim psom. Toliko su divni u toj svojoj igri i razdraganosti. Dobro je da makar postoji taj nocni termin u kome mogu da budu pusteni.

ja

pre 7 godina

Pre par godina zgazio sam kolima jednu pudlu jer nije bila na povocu, naravno nije bila moja krivica, ali mi je bilo jako žao psa. Bio sam besan na vlasnicu, odbio sam da joj nadoknadim štetu, jer nije meni žao što je ona izgubila igračku, žao mi je što je to jadno kuče izgubilo život. Neodgovorni ljudi ne treba da imaju pse. Razmislite i o tome pre nego što pustite psa da jurca po ulici bez povoca.

Stevan

pre 7 godina

Ne treba povecavati broj komunalnih inspektora vec sprovoditi postojeci zakon. Kaznite bar jednog vlasnika po zakonu i videcete reakciju ostalih kerovodaca. Isto je i sa fekalijama koje ostavljaju psi i njihovi ljubitelji. Ulice su nam postale javni WC za "kucne" ljubimce. Opste ludilo.

matori

pre 7 godina

Ja kazem NE! Ako vec pitate. Nemam nista protiv pasa ali te izmucene zivotinje su najmanje krive za incidente. Uvek su krivi vlasnici koji su u najvecem broju slucajeva pomodari koji svoje pse drze ne zato sto ih vole nego eto tako.

Goran

pre 7 godina

Postovanje zakona i gradskih odluka, u suprotnom beskompromisno kaznjavanje. Mozemo mi da pricamo sta hocemo, ali bez udaranja po dzepu, nece se ovo resiti nikada.

Xxxxx

pre 7 godina

moj pas je male rase ,pudla od pet kg.setam ga i bez povodca i sa, kako kad. I smezno mi je kada se pojedini sklanjaju i boje, a od velikih pasa ga sklanjam ne zato sto se bojim. nego da mu ne bi povredili u igri operisane zadnje noge. Ali me nervira to sto kao savestan vlasnik psa uredno skupljam njegovo govance u kesu i onda jurim kantu za smece . jer u mom gradu korpe se nalaye samo u u strogom centru . a kuca ne bira gde kaki . svakog dana samo pretnje i kayne komunalne policije .

heavy

pre 7 godina

(goks, 23. jun 2016 09:51)

Strasno kakvih sve 'genijalaca'ima ovde.Bilo bi malo glupo da decu od preko 20 godina vodim u park,jel tako genije?
Neko ima veliku decu,nekome su deca kod kuce a izveo je psa,neko nema decu jer ne moze,ne zeli.....a tvoje nije da bilo kome odredjujes da li treba da radja ili ne.
Pse setam kada god mogu bez povodnika(kada nema dece,prolaznika,nepoznatih pasa i komunalnih ORGANA)i jako pazim da odnekud neko od pomenutih ne naleti.Propisi su losi,nema dovoljno parkova za pse a i postojeci su premali pa moramo da krsimo propise kako bismo pruzili psu malo setnje i trcanja a da to nije u ponoc.Sve je do odgovornosti vlasnika,ima nas odgovornih a ima i budala kao i u svakom drugom segmentu drustva.

Citizen X

pre 7 godina

Apsolutno sam ZA setnju psa sa povocem. I sam imam psa koji je uvek na povocu osim kada ga pustim sa drugim psima da trci i da se igra na nekoj poljani daleko od saobracaja i ljudi. Uzasno me nervira kada nam psi pritrcavaju a vlasnici jedno 100-200 metara iza njih. Iritira i mene i mog psa.
Jeste ideal da pas ide sam ali u urbanim sredinama to nije dobro. Nije ni sigurno za psa zbog saobracaja jer moze da istrci na ulicu isl.
Sto se tice parkova za pse, park treba da bude za sve pse i pitbula i maltezera. Na vlasniku je odgovornost i da proceni da li je njegov pas socijalizovan. Realnije je da ce vas ugristi civava nego pitbul tako da deliti pse na opasne i bezopasne je glupost.

mila

pre 7 godina

Pitam se samo kada ce biti reseno pitanje pasa lutalica.. strasno, da covek ne moze mirno da hoda gradom..mene su napali i sada sam istraumirana...prvo bi trebalo resiti taj problem, pa onda
problem sa psima koji imaju vlasnike..

bane

pre 7 godina

svog psa uvek i neizostavno šetam BEZ povoca. vlasnicima pasa koji drže svoje zivotinje uvek vezane, a koji se nisu potrudili da vaspitaju svoje pse pa su sad agresivne zveri kojima niko ne sme da priđe, mogu samo da kažem - udomi psa i nemoj više da uzimas životinju. NIKADA! ljudima koji žive u gradu od 2 miliona stanovnika i plaše se životinje koja je pripitomljema pre 15K godina kažem - obrazuj se, znanje je moć. onima koji misle da zakon mora striktno da se poštuje - get a life! u normalnim državama, dakle ne u ovoj našoj, svako ko uzme psa dužan je da prođe školu obuke pasa, u kojoj se uči kako se odnosi prema psu, kako se pas vaspitava, ali i šta su dužnosti jednog vlasnika. to ne kosta puno al je obavezno. i onda nema problema - psi šetaju slobodno, roditelji ne sklanjaju decu nego ih ohrabruju da nauče da vole životinje, niko ne drami, nema agresije.

ja

pre 7 godina

Uvek vodim psa na povodcu,tek iza 23 h ga puštam.Problem su mi vlasnici koji ženke u teranju puštaju slobodno a na mene galame da vežem psa.I to obično male pudle kao da su povlašćena rasa.

Inadžija

pre 7 godina

Podržavam postojeći zakon. Pored javnih površina u određeno vrijeme, odgovorni vlasnici mogu da puste psa s lanca bilo kuda u bilo koje vrijeme, ako su prethodno oboje uspješno prošli obuku u policiji. Veliki psi mogu u svojoj igri, jurcanju po parku slučajno da obore malo dijete, koje će razviti fobiju od pasa zbog drame koju će roditelji dići. Zato se treba držati ovih termina za puštanje pasa s povodaca u parkovima. Takođe, table koje propisuju koje je to vrijeme treba napraviti uočljivijim, da znaju i roditelji šta da očekuju u tom periodu i da ne drame na vlasnike, a pse da ne šutiraju kad priđu đetetu. Em izazivaju reakciju vlasnika, em pasa, em se podmladak istraumira doživotno. Ada Ciganlija i šetalište duž rijeka takođe trebaju biti dozvoljene površine za puštanje pasa. Dozvolio bih malim psima, do veličine Koker Španijela, a izuzev Terijera puštanje u svako doba dana. Komunalce sam vidio 2x za poslednjih 5 godina u parkovima - nije dovoljno, fine pare bi se uzele za gradsku kasu, svaki put po 50€ za puštenog psa. Jedan komunalac kazni 5-6 vlasnika, eto mu plate za mjesec, resto ide u budžet.

Goblin

pre 7 godina

(Komša, 23. jun 2016 16:14)

Ne, nisam rekao da ograde prostor, nego da odvoje prostor. Odnosno,jedan prostor ne moze da bude i za decu i za pse. Posto setate parkom vise nego ja, imam dva pitanja:

1. Da li verujete da niko ne izvodi psa u park pre 22h?
2.Da li verujete da svi oni pokupe izmet svog psa iz tog parka gde se igraju deca?

radomir gajic

pre 7 godina

Pas je največi čovekov prijatelj,psi volje ljude, ispada da psi nisu tako pitomi i nisu čovekov največi prijatelj pa moraju da se vode sa korpon i na povodcu.Ili ljudi nisu više ono što su bili ili su se psi promenili od pitomih domačih zivotinja postili su divlji.

sitz-platz

pre 7 godina

@ doberman
ma,nije ni korpa optimalno resenje
veci pas ako nije socijalizovan i tako moze skokom nekoga povrediti,osim toga treba imati na umu da pas dise i iznojava na njusku..sta to unaci za psa mozes mislit po ovoj zegi a poznati su i slucajevi kad vlasnik psu skine korpu ovaj ga napadne..nema druge,samo razuman odabir psa,pravilna socijalizacija i povodac resavaju problem

i love rottweilers

pre 7 godina

svima bi trebalo biti jasno da ne postoji apsolutna sigurnost,pa opet,smatram da bi ipak bilo pametnije da SVI PSI budu na povocu,osim na predvidjenim i ogradjenim javnim povrsinama za pse

Komša

pre 7 godina

Postojeći propis je dovoljan i u potpunosti zadovoljava potrebe pasa,samo se mora poštovatiJa stvarno ne razumem ljude koji puštaju psa da se istrči preko dana u letnjem periodu.
Od 22h nema dece u parkovoma,skoro da nema ljudi.
Ulica- povodnik obavezno.
Ti parkovi za pse su dobra ideja koja se u praksi i nije pokazala najboljom jer ima asocijalnih pasa koji zauzmu kavez i od trčanja ništa.
Samo poštovanje propisa rešava problem.

Milan

pre 7 godina

Dakle, kada bi komunalci makar vrsili stalne kontrole po bilo kom kraju, mogli po deset kazni da napisu kroz sat vremena.Medjutim, mnogo je sladje i lakse da jure bake koje prodaju gace i carape na ulici.
Kad vidim ljude koji setaju staforde bez povoca stvarno se najezim.
Stariji sin se plasi pasa, a mladji ih obozava i stalno ukoliko vlasnik dizvoli sa istima se poigramo.

A pojedinim neodgovornim vlasnicima, koji masu kesama za izmet, ali ako nikog nema sve uredno ostave na trotoaru , bih odredio najgore kazne.
Mnoge gradske opstine i parkovi su postali ruglo
.
Elem, pse volim, ali smatram da istog treba cuvati u odgovarajucim uslovima.
Kod nas je malo parkova gde psi mogu da se istrce u za njoh predvidjenm prostoru, a o drzanju psa u stanu necu ni da pomisljam (sem ukoliko se radi o nekoj manjoj rasi, ali njih ne volim)

phreak

pre 7 godina

Uopste nevolim roditelje koji poducavaju decu da se plase pasa bilo koje velicine ili rase.
(dbff, 23. jun 2016 14:44)

Ne nego će prepustiti tvom vučjaku da odluči šta će sa njihovom decom da uradi. "Neće on", kako da ne.

Zeljko

pre 7 godina

Apsolutno ne! Grad treba u svakom parku da obezbedi ogradjen prostor gde psi mogu biti bez povoca. Kad setam sa bebom kroz park za sekundu se pojave dva razigrana ili ljuta koji isprepadaju i mene i bebu. Kako da znam da nece pokusati da naleti na bebu? Da li treba da ga sutnem pa onda da razmišljam? Imam pse ceo zivot u dvoristu su bez povoca, na ulici nikad.

marko kraljevic

pre 7 godina

mesto je i ljudima i psima, ali uz vecu odgovornost ljudi. ziveo sam u Vasingtonu i nisam vidjao kucice, macice, ni napustene, ni vezane, a imaju ih mnogi. Sve zivotinje su cipovane, to je prvi uslov, koje nisu idu u azil, pa u hranu za druge zivotinje. U parkovima nije doz oljena setnja kucicima, vec ljudima i deci. Ako vodis kuce bez povoca, bez korpe ili vrsi nuzduna kavnoj povrsini, platices kaznu od vise stotina dolara (u zavisnosti od drzave, grad vasington je podeljen na tri drzave, Merilen, Virdziniju i Distrikt Kolumbiju). Mnogo kosta kuce u SAD, i mnogo odgovaraju vlasnici za njih. Inace, u SAD je priroda vrlo cista, imaju nacionalni park na 5 km od centra, a divlje zivotinje svuda. Cipuju cak i ribe u rekama! Cipovanje je spas i za nas. Sve se zna, da li si platio vakcinaciju, ko je kriv, ko je odgovoran. Nema cip, azil. Kraj.

Justicia

pre 7 godina

Ja sam jedna od onih koja se užasno i iracionalno bojala pasa. Nisu me roditelji tako naučili. To je bio moj osecaj. Puno je takvih. Ja sam se oslobodila tog straha tek kad sam udomila psa. On nam je ulepšao život i dao jednu novu dimenziju ljubavi. Kod kuce je sjajan ljubimac koji voli goste, a ne pravi nikakvu štetu. Tu je slobodan. Na ulicu izlazi na povocu. Tako nalazu propisi. Osim toga, imamo razumevanja prema onima koji se boje ili ne vole zivotinje. Posto je pas dominantni mužjak uvek je problem kada nadjemo na slobodnog mužjaka bilo koje rase, pa posto je pas srednje veličine uzimam ga u naručje, da izbegnemo sukob. Vrlo često me izgrebe ili isprlja. U kraju pistoji parkic za pse, sa svom opremom, ali je uglavnom prazan. Ljudi i dalje setaju svoje pse po kraju, ko puštene "s lanca"... Koga često vidjam sa psom bez pivoca, zamolim da veze psa, a ukoliko neće zapretio komunalnom policijom. Neki su počeli da ih setaju na povocu. Pas nema isti odnos prema povocu kao čovek. Njemu on znaci izlazak i nešto lepo, pa ga ne oseća kao neslobodu.

dusanmal

pre 7 godina

@OPG1 "Zavisi od vrste psa,stepena dresiranosti i karaktera vlasnika.
Sustinski,zivotinje ne treba vezivati." - Bas 100% naopako. Setanje na povodcu je paznja i respekt prema drugim ljudima. Iz tog razloga bez obzira na rasu, velicinu, treniranost, karakter psa ili vlasnika,... pitanje je dal' imate pravo da druge ljude opterecujete.
Domace zivotinje ne treba vezivati ali im se mora osigurati bezbedan prostor i za njih same i za druge ljude i zivotinje te osigurati 110% kontrolu u situacijama gde su susreti sa drugim ljudima, zivotinjama, infrastrukturomm i saobracajem neizbezni. Moj prakticni primer: decenijama drzim pse, manje i vece, nema veze. Nikada ni jedan u kuci i dvoristu nije bio vezan, skidam im i okovratnike. No PRVO sam osigurao da 110% ne mogu izaci iz tog bezbednog okruzenja (i kroz sve pse i decenije - ni jedan nikada nije) niti bilo ko ili sta moze uci unutra. Setam ih tipicno 5-10km dnevno, sunce, sneg ili kisa. I u urbanomm okruzenju i u divljini. Nikada, ni jedan moj pas nije nigde setao bez povodca, niti bio u problemu za njega, mene ili druge. Ja najvise koristim 8m dugacak "nepovratljiv" jednostavan povodac - dovoljno slobode psu, dovoljno kontrole za bilo koju priliku - ne mora uvek svih 8m biti slobodno.

ilovedogs12

pre 7 godina

Mene moj pas sve slusa ali bez obzira na to setam ga na povodcu. Jedino ga pustim kad ga setam rano ujutru, oko 6h, ili kasno uvece, kad na ulicama nema mnogo ljudi.

goks

pre 7 godina

Nasem narodu,pogotovo u Beogradu preporucujem da bi im bilo bolje da setaju decu,a ne pse,jer ti danas na ulici i u parku vise vidis ljudi sa psima,nego roditelja sa decom.Strasno,kakvi smo mi ljudi,nasi roditelji nisu bili takvi.A sto se tice povodca,naravno da moraju stalno nositi,jer je to ipak zivotinja.

Tanja

pre 7 godina

Važi, vodiću ga na povodniku kada grad Beograd obezbedi da svako naselje ima barem 5 do 10 dogi parkova, ili još bolje, kao London, hektare i hektare zemljišta pod šumom i travom. U gradu koji je praktično 90% pod betonom, i gde samo dve opštine: Zvezdara i Čukarica imaju veće zelene površine (Zvezdarska šuma i Košutnjak) psa vezujem samo i isključivo radi njegove sopstvene bezbednosti, dakle na ulici, da ga ne pregazi auto. Inače je pušten, doduše mi imamo sreće jer smo na Zvezdari pa nam je šuma blizu, a ispred zgrade je neuređena privatna parcela pa i tu istrčavam psa. Ljudi koji ne žive blizu reke ili pomenutih pošumljenih delova a imaju ljubimce stvarno ne znam kako izlaze na kraj. Pas mora da se istrči, a vlasnik mora da nauči psa osnovnim komandama tipa stani, pored, vrati se, i osnovno NE i to tako da pas bespogovorno sluša komande. I ne bi bilo problema. Vodim računa kada se susrećem sa drugim vlasnicima (odmah vraćam psa i vezujem) i kada su u blizini deca (zbog roditelja a i ako su veoma mala, pas može da ih u igri obori, a to neću). Ne mogu da pojmim da psa non stop držim vezanog i da ga puštam samo noću da se istrči. Onda ne bi ni držala psa. Osim ako se ne bih preselila na selo, ili u neku malo civilizovaniju zemlju. U ovoj zemlji se za mnogo ozbiljnije stvari niko ne kažnjava, nego će mene da jure zbog psa i to još usvojenog sa ulice. Samom činjenicom da sam ga udomila, ja sam ovom gradu učinila uslugu. Nek sada grad učini nama uslugu i ostavi nas na miru.

radomir gajic

pre 7 godina

Pas je največi čovekov prijatelj,psi volje ljude, ispada da psi nisu tako pitomi i nisu čovekov največi prijatelj pa moraju da se vode sa korpon i na povodcu.Ili ljudi nisu više ono što su bili ili su se psi promenili od pitomih domačih zivotinja postili su divlji.

dbff

pre 7 godina

Ne vidim nikakvu dilemu ovde bez obzira da li je mali ili veliki pas u pitanju i da li je vlasnik normalan ili ne, pas mora biti na povocu osim u ograđenim prostorima specijalizovanim za namenu da psi mogu da se slobodno istrče i druže sa drugim psima.
Na radi se samo o tome da li je neki pas agresivan ili ne, da li je mali ili veliki pošto su mali psi često agresivniji od velikih. Jednostavno ima mnogo ljudi koji se plaše pasa ili se osećaju vrlo nelagodno kada im u susret ide veliki, potencijalno opasan pas a vlasnik deset metara za njim. To kod tih osoba izaziva neuobičajeno ponašanje koje psi osećaju i mogu da reaguju agresijom.

Upravo tako.Ja kad sam isao zimus sa mojim crnim nemackim ovcarom od cetri ipo meseca po parku tasmajdanu skroz sve sasvim normalno i ide roditelj pored jednog malog deteta i samo odjednom roditelj skloni dete i dete pocne da place.Nista mu nije uradio nije ga ni onjusio cak.Uopste nevolim roditelje koji poducavaju decu da se plase pasa bilo koje velicine ili rase.

Vax

pre 7 godina

Ne vidim nikakvu dilemu ovde bez obzira da li je mali ili veliki pas u pitanju i da li je vlasnik normalan ili ne, pas mora biti na povocu osim u ograđenim prostorima specijalizovanim za namenu da psi mogu da se slobodno istrče i druže sa drugim psima.
Na radi se samo o tome da li je neki pas agresivan ili ne, da li je mali ili veliki pošto su mali psi često agresivniji od velikih. Jednostavno ima mnogo ljudi koji se plaše pasa ili se osećaju vrlo nelagodno kada im u susret ide veliki, potencijalno opasan pas a vlasnik deset metara za njim. To kod tih osoba izaziva neuobičajeno ponašanje koje psi osećaju i mogu da reaguju agresijom.

phreak

pre 7 godina

Uopste nevolim roditelje koji poducavaju decu da se plase pasa bilo koje velicine ili rase.
(dbff, 23. jun 2016 14:44)

Ne nego će prepustiti tvom vučjaku da odluči šta će sa njihovom decom da uradi. "Neće on", kako da ne.

Zeljko

pre 7 godina

Apsolutno ne! Grad treba u svakom parku da obezbedi ogradjen prostor gde psi mogu biti bez povoca. Kad setam sa bebom kroz park za sekundu se pojave dva razigrana ili ljuta koji isprepadaju i mene i bebu. Kako da znam da nece pokusati da naleti na bebu? Da li treba da ga sutnem pa onda da razmišljam? Imam pse ceo zivot u dvoristu su bez povoca, na ulici nikad.

bane

pre 7 godina

svog psa uvek i neizostavno šetam BEZ povoca. vlasnicima pasa koji drže svoje zivotinje uvek vezane, a koji se nisu potrudili da vaspitaju svoje pse pa su sad agresivne zveri kojima niko ne sme da priđe, mogu samo da kažem - udomi psa i nemoj više da uzimas životinju. NIKADA! ljudima koji žive u gradu od 2 miliona stanovnika i plaše se životinje koja je pripitomljema pre 15K godina kažem - obrazuj se, znanje je moć. onima koji misle da zakon mora striktno da se poštuje - get a life! u normalnim državama, dakle ne u ovoj našoj, svako ko uzme psa dužan je da prođe školu obuke pasa, u kojoj se uči kako se odnosi prema psu, kako se pas vaspitava, ali i šta su dužnosti jednog vlasnika. to ne kosta puno al je obavezno. i onda nema problema - psi šetaju slobodno, roditelji ne sklanjaju decu nego ih ohrabruju da nauče da vole životinje, niko ne drami, nema agresije.

miris

pre 7 godina

Red mora da postoji, i to je ok. Ali iskreno, strasno mi je zao tih pasa na povodcu, toliko su ograniceni i skuceni prostorno.Pas treba da potrci, da se poigra sa drugim psom. Toliko su divni u toj svojoj igri i razdraganosti. Dobro je da makar postoji taj nocni termin u kome mogu da budu pusteni.

Inadžija

pre 7 godina

Podržavam postojeći zakon. Pored javnih površina u određeno vrijeme, odgovorni vlasnici mogu da puste psa s lanca bilo kuda u bilo koje vrijeme, ako su prethodno oboje uspješno prošli obuku u policiji. Veliki psi mogu u svojoj igri, jurcanju po parku slučajno da obore malo dijete, koje će razviti fobiju od pasa zbog drame koju će roditelji dići. Zato se treba držati ovih termina za puštanje pasa s povodaca u parkovima. Takođe, table koje propisuju koje je to vrijeme treba napraviti uočljivijim, da znaju i roditelji šta da očekuju u tom periodu i da ne drame na vlasnike, a pse da ne šutiraju kad priđu đetetu. Em izazivaju reakciju vlasnika, em pasa, em se podmladak istraumira doživotno. Ada Ciganlija i šetalište duž rijeka takođe trebaju biti dozvoljene površine za puštanje pasa. Dozvolio bih malim psima, do veličine Koker Španijela, a izuzev Terijera puštanje u svako doba dana. Komunalce sam vidio 2x za poslednjih 5 godina u parkovima - nije dovoljno, fine pare bi se uzele za gradsku kasu, svaki put po 50€ za puštenog psa. Jedan komunalac kazni 5-6 vlasnika, eto mu plate za mjesec, resto ide u budžet.

Trovach

pre 7 godina

Kada sam (70-ih) bio klinac, stalno sam vidjao pse na povocu, a oni veci su imali i korpu. Ne secam se kada sam zadnji put video da je vlasnik svom psu stavio korpu. Ustvari, lazem,secam se, bilo je to sedamdesetih.

ĐORĐE

pre 7 godina

Meni licno ne smeta, velika vecina njih oko 90% je naucila psa da ne trci da ne zapisava ne laje... Prosto ima pasa kao sto je Irski seter, oni su kao loptice skocice ne mozes ga okom pratiti ali su dobroćudni. Veci problem su neke vrste pudli i pekinezeri, oni imaju kompleks nize vrednosti i laju , reze i nasrcu i kad treba i kad ne treba.

marko kraljevic

pre 7 godina

mesto je i ljudima i psima, ali uz vecu odgovornost ljudi. ziveo sam u Vasingtonu i nisam vidjao kucice, macice, ni napustene, ni vezane, a imaju ih mnogi. Sve zivotinje su cipovane, to je prvi uslov, koje nisu idu u azil, pa u hranu za druge zivotinje. U parkovima nije doz oljena setnja kucicima, vec ljudima i deci. Ako vodis kuce bez povoca, bez korpe ili vrsi nuzduna kavnoj povrsini, platices kaznu od vise stotina dolara (u zavisnosti od drzave, grad vasington je podeljen na tri drzave, Merilen, Virdziniju i Distrikt Kolumbiju). Mnogo kosta kuce u SAD, i mnogo odgovaraju vlasnici za njih. Inace, u SAD je priroda vrlo cista, imaju nacionalni park na 5 km od centra, a divlje zivotinje svuda. Cipuju cak i ribe u rekama! Cipovanje je spas i za nas. Sve se zna, da li si platio vakcinaciju, ko je kriv, ko je odgovoran. Nema cip, azil. Kraj.

i

pre 7 godina

Evo ja npr imam malog bishona, desilo mi se da sam naletela na zenu sa nemackim ovcarom koji je bio pusten, moj na povocu...i lepo sam je zamolila da veze svog psa ona nije htela i desilo se to da je vucjak zgrabio mog psa za glavu , poprilicno je agresivan taj pas, prijavila sam komunalnoj ali naravno nista...taj pas i dalje ide stalno bez povoca.Najvise "volim" kad mi kazu NECE , otkud ti znas da li hoce ili nece to je zivotinja.Ja sam za to da svi psi budu na povocu.

limanboy

pre 7 godina

Ista dilema kao: voznja kola bez vezivanja sigurnosnog pojasa.
Svi mislimo da moze bez povodca/sigurnosnog pojasa u kolima, a zakon jasno kaza da mora da se korisi :)

Milan

pre 7 godina

Dakle, kada bi komunalci makar vrsili stalne kontrole po bilo kom kraju, mogli po deset kazni da napisu kroz sat vremena.Medjutim, mnogo je sladje i lakse da jure bake koje prodaju gace i carape na ulici.
Kad vidim ljude koji setaju staforde bez povoca stvarno se najezim.
Stariji sin se plasi pasa, a mladji ih obozava i stalno ukoliko vlasnik dizvoli sa istima se poigramo.

A pojedinim neodgovornim vlasnicima, koji masu kesama za izmet, ali ako nikog nema sve uredno ostave na trotoaru , bih odredio najgore kazne.
Mnoge gradske opstine i parkovi su postali ruglo
.
Elem, pse volim, ali smatram da istog treba cuvati u odgovarajucim uslovima.
Kod nas je malo parkova gde psi mogu da se istrce u za njoh predvidjenm prostoru, a o drzanju psa u stanu necu ni da pomisljam (sem ukoliko se radi o nekoj manjoj rasi, ali njih ne volim)

Bg

pre 7 godina

potpuno podrzavam! imamo psa koji je uvek vezan i bezbroj neprijatnosti sa odvezanim psima. poseban je slucaj kad deca setaju pse koje fizicki ne mogu da obuzdaju. vecinom su vlasnici vrlo neodgovorni po pitanju svojih pasa, ja bih to resavala cestim kontrolama, znaci da ne izlaze komunalci samo po prijavi, i velikim kaznama. takodje bih dozvolila setnju pasa oko ade ciganlije, nema razloga da bude zabranjeno, da ne pricam o tome da se vlasnicima svasta namece i brani sto je licemerno jer zivimo u gradu koji je preplavljen lutalicama pa ispade da vlasnicki
pas ne sme nigde a lutalice vrsljaju svuda

V for Vendetta

pre 7 godina

Podržavam. A tamo gde je park ili livada namenjena za pse, puštaj ga do mile volje. Bar ja tako radim sa svojim psom.
Ali kada šetaju vučjaka bez povodca. Koliko god da je dresiran. Aman zaman.

Digo mi pritisak

pre 7 godina

@goks
A zasto jedno mora da iskljucuje drugo? Zasto ne i pas i dete? Uostalom odakle ti pravo da preporucujes takvu bitnu odluku kao sto je dete? Jel ti palo na pamet da mozda neko ne moze da ima dete? Ili verovao ili ne nece da ima dete iz bilo kog razloga? Nevaspitanje.

Komša

pre 7 godina

@Goblin
Da tražimo od grada da nam ograde prostor za istrčavanje pasa jer deca i psi ne mogu da koriste isti park?
Imamo pravo da puštamo pse od 22h jer je zakonodavac uzeo u obzir da dece (a i ljudi) obično noću nema u parkovoma,pa mi nije jasno zašto bi bilo šta tražili?
Kao što vama smetaju moralisti koje ste naveli meni smetaju oni koji su poslednji put ušli u park sa učiteljicom u OŠ ali se slade time da zagorčavaju život ljudima.
Imam troje dece i nikada ih nisam vodio u park posle 22h ,niti znam nekog ko je to radio.
Takodje mi ne pada na pamet da izvodim psa iz dvorišta da bih ga strpao u nekav boks u parku (da,boks ,jer bi se ti specijalni prostori sveli na boksove).
Propis postoji.Poštujem ga,pas mi je na povodniku,čistim za njim,trči kada je propisano.Ako si rešio da šetaš dete u mračnom parku posle 22h i vidiš me ti zovi policiju a ja ću Centar za socijalni rad.
Pošteno,dušebrižniče.

mila

pre 7 godina

Pitam se samo kada ce biti reseno pitanje pasa lutalica.. strasno, da covek ne moze mirno da hoda gradom..mene su napali i sada sam istraumirana...prvo bi trebalo resiti taj problem, pa onda
problem sa psima koji imaju vlasnike..

Xxxxx

pre 7 godina

moj pas je male rase ,pudla od pet kg.setam ga i bez povodca i sa, kako kad. I smezno mi je kada se pojedini sklanjaju i boje, a od velikih pasa ga sklanjam ne zato sto se bojim. nego da mu ne bi povredili u igri operisane zadnje noge. Ali me nervira to sto kao savestan vlasnik psa uredno skupljam njegovo govance u kesu i onda jurim kantu za smece . jer u mom gradu korpe se nalaye samo u u strogom centru . a kuca ne bira gde kaki . svakog dana samo pretnje i kayne komunalne policije .

Goran

pre 7 godina

Postovanje zakona i gradskih odluka, u suprotnom beskompromisno kaznjavanje. Mozemo mi da pricamo sta hocemo, ali bez udaranja po dzepu, nece se ovo resiti nikada.

mrmlj

pre 7 godina

"Kad bi oni to sredili da tu ne dolaze stafordi, pitbulovi, kada ne bi bilo kamenja na podu, kad bi se to čistilo redovno, ja bih možda i otišla tamo."

1. kako to uvek neki "oni" moraju da srede bilo sta?
2. o zagovaranju zabrane za "staforde, pitbulove" bih samo citirao orvela: "sve zivotinje su ravnopravne ali su neke ravnopravnije od drugih".
3. sto se tice kamenja na podu, ne pricamo o kamenolomima nego o po kojem kamenu ovde i onde.
4. sto se tice ciscenja, sta kazete na to da vlasnici pasa pociste za svojim ljubimcima? i da se to ne ogranicava samo na te parkove nego da se to svuda radi?

Goblin

pre 7 godina

Sve sami moralisti koji se zalazu za pseca prva, pa smatraju kako pas obavezno mora da seta bez povoca jer mora da se oseca slobodnim. A onda ti isti tog istog psa nabiju u stan, pa kada odu na posao ili izadju u grad u provod istog ostave samog. Pa jel to humano?

Licno meni je sve jedno da li setaju slobodno ili na povodac, ali razumite da postoje ljudi koji imaju fobiju od pasa i da to vase "Nece on" njima nista ne znaci. Takodje, morate da trazite od grada/opstine park za pse gde mozete da ga pustite i da se istrcava. Park za malu decu i pse MORA da bude odvojen.

matori

pre 7 godina

Ja kazem NE! Ako vec pitate. Nemam nista protiv pasa ali te izmucene zivotinje su najmanje krive za incidente. Uvek su krivi vlasnici koji su u najvecem broju slucajeva pomodari koji svoje pse drze ne zato sto ih vole nego eto tako.

MM

pre 7 godina

potpuno podrzavam! imamo psa koji je uvek vezan i bezbroj neprijatnosti sa odvezanim psima. poseban je slucaj kad deca setaju pse koje fizicki ne mogu da obuzdaju. vecinom su vlasnici vrlo neodgovorni po pitanju svojih pasa, ja bih to resavala cestim kontrolama, znaci da ne izlaze komunalci samo po prijavi, i velikim kaznama. takodje bih dozvolila setnju pasa oko ade ciganlije, nema razloga da bude zabranjeno, da ne pricam o tome da se vlasnicima svasta namece i brani sto je licemerno jer zivimo u gradu koji je preplavljen lutalicama pa ispade da vlasnicki
pas ne sme nigde a lutalice vrsljaju svuda
(Bg, 23. jun 2016 09:03)

Slažem se sa vama u svemu, osim oko šetnje pasa na adi ciganliji. Ne verujem da bi to bilo izvodljivo jer 95% vlasnika pasa ne skuplja izmet za istim, a opet nije prijatno videti pseći izmet na gradskom kupalištu

Џо

pre 7 godina

Нема шта кога мирити. Само строго поштовање закона. Колико год се то некоме не допадало. Ја имам пса, великог... и најбоље знам колико му је потребно да буде слободан да трчи и игра се са другим псима. Просто, млад је, пун је снаге и мора да се троши. Али га увек водим на поводцу када у близини има деце, непознатих паса, пуно људи... и то радим не због закона него, просто сматрам да тако треба. Али га пуштам на зеленим површинама где се играју други пси... Паркови за псе су сјајни али их нема довољно. Онда заиста, град је препун луталица од којих не можете нигде да макнете са својим псом, јер вас чопори јуре и нападају... а са друге стране власнички пси, везани, корпе, казне... Мора ту нешто да се мења.

M

pre 7 godina

Stvarno mi je muka od tih priča "Pas veličine do koker spanijela može veći moraju na povocu", ako se niste sreli sa uplašenim agresivnim npr. Jazavicarem možete da lupate takve gluposti. Ako je pas stabilan i docilan neka ga, ali mi ne pada na pamet da se bakćem sa vašim malim neurotičnim psima kao da su posebni. Nemam psa, komšije imaju divnog staforda kojeg njihova devojčica od 10 godina opušteno izvodi napolje (blizu kuće samo), kada vidite kako je taj pas smiren, koliko je prati i sluša i kako ga ona kontroliše, znate da nemate čega da se plašite, a taj pas je svejedno na povocu. Svako malo vidim male pse kako se zaleću, reže i laju na velike pse koji si vezani a oni nisu.

Stevan

pre 7 godina

Ne treba povecavati broj komunalnih inspektora vec sprovoditi postojeci zakon. Kaznite bar jednog vlasnika po zakonu i videcete reakciju ostalih kerovodaca. Isto je i sa fekalijama koje ostavljaju psi i njihovi ljubitelji. Ulice su nam postale javni WC za "kucne" ljubimce. Opste ludilo.

Љуба

pre 7 godina

Па зар нико не схвата. Ово није прича о псима, већ о повећању броја комуналних полицајаца.

Citizen X

pre 7 godina

Apsolutno sam ZA setnju psa sa povocem. I sam imam psa koji je uvek na povocu osim kada ga pustim sa drugim psima da trci i da se igra na nekoj poljani daleko od saobracaja i ljudi. Uzasno me nervira kada nam psi pritrcavaju a vlasnici jedno 100-200 metara iza njih. Iritira i mene i mog psa.
Jeste ideal da pas ide sam ali u urbanim sredinama to nije dobro. Nije ni sigurno za psa zbog saobracaja jer moze da istrci na ulicu isl.
Sto se tice parkova za pse, park treba da bude za sve pse i pitbula i maltezera. Na vlasniku je odgovornost i da proceni da li je njegov pas socijalizovan. Realnije je da ce vas ugristi civava nego pitbul tako da deliti pse na opasne i bezopasne je glupost.

heavy

pre 7 godina

(goks, 23. jun 2016 09:51)

Strasno kakvih sve 'genijalaca'ima ovde.Bilo bi malo glupo da decu od preko 20 godina vodim u park,jel tako genije?
Neko ima veliku decu,nekome su deca kod kuce a izveo je psa,neko nema decu jer ne moze,ne zeli.....a tvoje nije da bilo kome odredjujes da li treba da radja ili ne.
Pse setam kada god mogu bez povodnika(kada nema dece,prolaznika,nepoznatih pasa i komunalnih ORGANA)i jako pazim da odnekud neko od pomenutih ne naleti.Propisi su losi,nema dovoljno parkova za pse a i postojeci su premali pa moramo da krsimo propise kako bismo pruzili psu malo setnje i trcanja a da to nije u ponoc.Sve je do odgovornosti vlasnika,ima nas odgovornih a ima i budala kao i u svakom drugom segmentu drustva.

Marina t i zivotinje

pre 7 godina

Ako zelite da pas bude zdrav i srecan, on mora da trci i bude slobodan. Ali, to podrazumeva da bude obucen i da vlasnik bude svestan psecih pravila ponasanja. To zmaci ako ja setam psa na povodniku, pogotovo ako su muzjaci, vlasnik drugog slobodnog psa treba da ga kontrolise i zabrani prilazak psu - mozda je pas ma povodniku agresivan, pod terapijom, ima zdravstveni problem a.ij os zilion razloga. Malo kulture i razmisljanja svojom gkavom i ne bi bilo potrebe postavljati ovakva pitanja.

Dragoljub

pre 7 godina

Meni vise smeta sto niko ne cisti za svojim ljubimcem i sto ih pustaju i tamo gde postoji znak da je to zabranjemo. Aman ljudi, svakog dana perem deciju obucu jer su u parku ugazile u neciji "paketic".

Goblin

pre 7 godina

(Komša, 23. jun 2016 16:14)

Ne, nisam rekao da ograde prostor, nego da odvoje prostor. Odnosno,jedan prostor ne moze da bude i za decu i za pse. Posto setate parkom vise nego ja, imam dva pitanja:

1. Da li verujete da niko ne izvodi psa u park pre 22h?
2.Da li verujete da svi oni pokupe izmet svog psa iz tog parka gde se igraju deca?

WTF

pre 7 godina

Mislim da generalno psima nije mesto u gradu!!! Idite ljudi na selo pa ce vam i vasi ljubimci imati prostora da trce do mile volje.
(123, 23. jun 2016 11:22


Mnogim ljudima nije mesto u gradu. Bacaju pikavce i uloške kao i kese sa đubretom u elitnoj opstini u Bgd. Da, Vračar je u pitanju, soliteri u Grčića Milenka 4a i 4b.

Android 17

pre 7 godina

Primer iz Sapca, gde po pravilniku ne smes psa da pustis sa povodca van za to predvidjenog prostora.
Potpuno normalno zar ne?
Ali ustvari nije!
Jer od 1995. kada je taj pravilnik uveden, nikada nije napravljen taj prostor.
Ja svog psa odvedem u park u kasnim vecernjim satima, tamo je pustim da se izjurca i izigra sa drugim psima, onda na povodac i kuci.

n

pre 7 godina

Grad mora da obeleži površine gde psi mogu da se istrče. Problem su i vlasnici koji ne čiste za svojim ljubimcima. Meni psi zaista ne smetaju, ali vlasnici se neodgovorno ponašaju i često možete videti da na Kalemegdanu puste pse da slobodno šetaju tamo gde je znak da je zabranjeno, naročito one površine pod cvećem kao što je ona kod velikog stepeništa. Mislim da u donjem gradu treba dozvoliti da psi slobodno šetaju, ali i da tamo bude češća kontrola da li vlasnici čiste za ljubimcima. Teenutno stanje je takvo da niko ništa ne poštuje.

i love rottweilers

pre 7 godina

svima bi trebalo biti jasno da ne postoji apsolutna sigurnost,pa opet,smatram da bi ipak bilo pametnije da SVI PSI budu na povocu,osim na predvidjenim i ogradjenim javnim povrsinama za pse

sitz-platz

pre 7 godina

@ doberman
ma,nije ni korpa optimalno resenje
veci pas ako nije socijalizovan i tako moze skokom nekoga povrediti,osim toga treba imati na umu da pas dise i iznojava na njusku..sta to unaci za psa mozes mislit po ovoj zegi a poznati su i slucajevi kad vlasnik psu skine korpu ovaj ga napadne..nema druge,samo razuman odabir psa,pravilna socijalizacija i povodac resavaju problem

ja

pre 7 godina

Uvek vodim psa na povodcu,tek iza 23 h ga puštam.Problem su mi vlasnici koji ženke u teranju puštaju slobodno a na mene galame da vežem psa.I to obično male pudle kao da su povlašćena rasa.

ja

pre 7 godina

Pre par godina zgazio sam kolima jednu pudlu jer nije bila na povocu, naravno nije bila moja krivica, ali mi je bilo jako žao psa. Bio sam besan na vlasnicu, odbio sam da joj nadoknadim štetu, jer nije meni žao što je ona izgubila igračku, žao mi je što je to jadno kuče izgubilo život. Neodgovorni ljudi ne treba da imaju pse. Razmislite i o tome pre nego što pustite psa da jurca po ulici bez povoca.

Komša

pre 7 godina

Postojeći propis je dovoljan i u potpunosti zadovoljava potrebe pasa,samo se mora poštovatiJa stvarno ne razumem ljude koji puštaju psa da se istrči preko dana u letnjem periodu.
Od 22h nema dece u parkovoma,skoro da nema ljudi.
Ulica- povodnik obavezno.
Ti parkovi za pse su dobra ideja koja se u praksi i nije pokazala najboljom jer ima asocijalnih pasa koji zauzmu kavez i od trčanja ništa.
Samo poštovanje propisa rešava problem.

dusanmal

pre 7 godina

@OPG1 "Zavisi od vrste psa,stepena dresiranosti i karaktera vlasnika.
Sustinski,zivotinje ne treba vezivati." - Bas 100% naopako. Setanje na povodcu je paznja i respekt prema drugim ljudima. Iz tog razloga bez obzira na rasu, velicinu, treniranost, karakter psa ili vlasnika,... pitanje je dal' imate pravo da druge ljude opterecujete.
Domace zivotinje ne treba vezivati ali im se mora osigurati bezbedan prostor i za njih same i za druge ljude i zivotinje te osigurati 110% kontrolu u situacijama gde su susreti sa drugim ljudima, zivotinjama, infrastrukturomm i saobracajem neizbezni. Moj prakticni primer: decenijama drzim pse, manje i vece, nema veze. Nikada ni jedan u kuci i dvoristu nije bio vezan, skidam im i okovratnike. No PRVO sam osigurao da 110% ne mogu izaci iz tog bezbednog okruzenja (i kroz sve pse i decenije - ni jedan nikada nije) niti bilo ko ili sta moze uci unutra. Setam ih tipicno 5-10km dnevno, sunce, sneg ili kisa. I u urbanomm okruzenju i u divljini. Nikada, ni jedan moj pas nije nigde setao bez povodca, niti bio u problemu za njega, mene ili druge. Ja najvise koristim 8m dugacak "nepovratljiv" jednostavan povodac - dovoljno slobode psu, dovoljno kontrole za bilo koju priliku - ne mora uvek svih 8m biti slobodno.

Justicia

pre 7 godina

Ja sam jedna od onih koja se užasno i iracionalno bojala pasa. Nisu me roditelji tako naučili. To je bio moj osecaj. Puno je takvih. Ja sam se oslobodila tog straha tek kad sam udomila psa. On nam je ulepšao život i dao jednu novu dimenziju ljubavi. Kod kuce je sjajan ljubimac koji voli goste, a ne pravi nikakvu štetu. Tu je slobodan. Na ulicu izlazi na povocu. Tako nalazu propisi. Osim toga, imamo razumevanja prema onima koji se boje ili ne vole zivotinje. Posto je pas dominantni mužjak uvek je problem kada nadjemo na slobodnog mužjaka bilo koje rase, pa posto je pas srednje veličine uzimam ga u naručje, da izbegnemo sukob. Vrlo često me izgrebe ili isprlja. U kraju pistoji parkic za pse, sa svom opremom, ali je uglavnom prazan. Ljudi i dalje setaju svoje pse po kraju, ko puštene "s lanca"... Koga često vidjam sa psom bez pivoca, zamolim da veze psa, a ukoliko neće zapretio komunalnom policijom. Neki su počeli da ih setaju na povocu. Pas nema isti odnos prema povocu kao čovek. Njemu on znaci izlazak i nešto lepo, pa ga ne oseća kao neslobodu.

ilovedogs12

pre 7 godina

Mene moj pas sve slusa ali bez obzira na to setam ga na povodcu. Jedino ga pustim kad ga setam rano ujutru, oko 6h, ili kasno uvece, kad na ulicama nema mnogo ljudi.