Penzos
pre 7 godina
Isus je gladne nahranio ribom a ne hlebom.
Toliko o tome.
Sreda, 15.06.2016.
21:01
Izvor: zivotinje.rs
pre 7 godina
Isus je gladne nahranio ribom a ne hlebom.
Toliko o tome.
pre 7 godina
tu uopste nema polemike..
uzmite debelu udicu, dobro je progutajte, onda skocite u vodu pa zamolite prijatelja da vas ponovo izvuce na suvo, mozda vam bude malo jasnije zasto se nekome ova kretenska zabava ne svidja...
evo ja se javljam da budem taj 'prijatelj', pozive primam svakog radnog dana, ali i vikendom... strast je to :)
pre 7 godina
Eto , dodje i sportski ribolov na red . Ne valja ni on .
Nista , sutra brijem glavu , i nista necu da radim da se ne ogrjesim ( sta ja znam ?) .. po citave dane cu samo da pojem '' Hare Krisna , Hare Rama''..pa ponovo .
Ili cu si kupiti ovecu saksiju , u kojoj cu da postojim - i smijuljim se , dobrodusno i naravno , bezgresno .
Salim se , i dalje cu da lovim ribu , ocistim je guleci joj krljust , przim mucenicu na vrelom ulju jedem je , a onda podrigujem iz sve snage ( 40 dB)
pre 7 godina
"Uhvati i pusti" vazi samo u ovakvim drzavama, na zapadu se ne pusta nazad upecana riba, krivicno delo.
pre 7 godina
ribi koja je upecena pa vracena
u vodu je to mrcvarenje, a pecarosu
je to zabava.
ko ne jede ribu koju je upecao mrcvari
zivotinje da bi se zabavio.
(nebo, 16. jun 2016 06:37)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tko to peca ribu da bi je vračao
u vodu? "Uhvati i pusti" znači,
uloviš ribu, staviš je na gradele
i PUSTIŠ je na miru dok se ne
ispeče :-)
pre 7 godina
Udruženja ribolovaca sa Velike Morave
"Nikola Tesla" (struja),
"Boško Buha" (bombe i dinamit) i
"Dušan Bajatović" (plin)
pozdravlja ovaj tekst.
pre 7 godina
Ne mogu da verujem da je članak iz ljubimca došao na listu najkomentarisanijih članaka.
pre 7 godina
Pravda za ribe!
pre 7 godina
Koliko pecaroša čita B92, i svi se osetili prozvanim.Trk kod psihologa ubice iz zabave.
pre 7 godina
I dalje se ignorise cinjenica da zbog ovih "jao sto sam pazljiv, vidite me" egoista i hipstera, godisnje se "odstrani" mnogo zivotinja zbog cuvanja useva za njihovu vegansku i skupu "organsku" hranu. To nije problem? Pitajte ih slobodno ako ih i licno znate, sta cemo sa tim? Ja jos uvek nisam dobio konkretan odgovor jer krenu odmah da cmizdre kako ih provociram, a pitam potpuno legitimno pitanje o moralu. Mnogi od njih takodje ubijaju muve, komarce, insekte koji su vazan deo eko-sistema.
pre 7 godina
I dalje se ignorise cinjenica da zbog ovih "jao sto sam pazljiv, vidite me" egoista i hipstera, godisnje se "odstrani" mnogo zivotinja zbog cuvanja useva za njihovu vegansku i skupu "organsku" hranu. To nije problem? Pitajte ih slobodno ako ih i licno znate, sta cemo sa tim? Ja jos uvek nisam dobio konkretan odgovor jer krenu odmah da cmizdre kako ih provociram, a pitam potpuno legitimno pitanje o moralu. Mnogi od njih takodje ubijaju muve, komarce, insekte koji su vazan deo eko-sistema. Ja samo zelim da mi takvi ne drze predavanja sa belog konja.
pre 7 godina
Ali je i dalje bolje nego nositi kuci, bacati svinjama itd. zar ne??? Naravno da jeste.
Vi nama plasirate ovakve tekstove dok ljudi u Srbiji tamane ribu strujom? Eh da smo mi bar na nivou uhvati i pusti...
pre 7 godina
Po kolicini napisanih gluposti autor clanka kao da je iz vladajuce stranke.
Neka istrazi i napise nesto o krivolovu mrezama,strujom(kojom se pobije sve zivo),plinom,dinamitom i narocito vilama u mrestu i grabuljanjem tj klamfanjem.Grabuljasi,kojih nazalost ima i medju nekim poznatim i izvikanim ribolovackim imenima bukvalno kasape ribe.One koje ne uspeju da izvuku ostaju pokidanih ledja i peraja pa i takve ranjene prezive.Ribokradice u kradju idu tesko naoruzani pa im cuvari,ako vec nisu u dilu, ne mogu nista a cesto je i milicija bespomocna bez podrske zandarmerije.OGROMNE PARE SE TU OKRECU!
pre 7 godina
Prosvecenost nikada nije stigla u Srbiju, stoga su i komentari u stilu neandertalaca.
pre 7 godina
Mogu da razumem vegane, oni ne jedu ni životinjsko meso ni životinjske proizvode, svi ostali, oladite malo i bez lekcija molim dok usput tamanite roštilj ili suši.
pre 7 godina
Čovek je oduvek bio lovac.
I ja sam Ribolovac(varaličar) i obožavam da pecam i jedem ribu koju sam upecam.
NIKADA NISAM PONEO RIBU ISPOD MERE SA SOBOM.NIKADA NISAM PONEO RIBU UHVAĆENU U LOVOSTAJU.I NIKADA NEĆU TO RADITI.
A sina učim da poštuje svako živo biće i da ne ubija I NE MUČI BEZ RAZLOGA NIKADA NIJEDNO ŽIVO BIĆE.
U životu mi nije palo napamet da ribu koju upecam prodam da bih od nje zaradio novac.
A kolege koje se zalažu za strogi C&R pristup a omalovažavaju svakog ko ponese bilo koju ribu kući,neka stave prst na čelo i zamisle se nad ovim testom.
Bistro i pošteno na vodi!
pre 7 godina
Postovanom novinaru porucujem da ne brine! Uskoro necemo imati gde da pecamo! A ako mu je ZAISTA stalo moze da uradi istrazivanje gde idu pare od dozvola 6000RSD kosta,ne znam koliko se komada proda godisnje,a obala nije uredjena,niko nista ne poribljava o ekologiji i zastiti vode/obale necu ni da komentarisem, a ako ste iz BG-a nemate gde da zabacite ukoliko nemate splav (molim vlasnike istih da se ne osete prozvanim). O kolicini gluposti u tekstu necu da komentarisem,vec su rekli ljudi.
Ja pecam i uvek pustam ribu,cak je i ne jedem,nije poenta samo upecati ribu,vec i MIR! A kako su poceli bunice se i sto sisamo travu! I nju boli isto!
pre 7 godina
"Studije pokazuju da ribe koje su uhvaćene i bačene natrag u vodu trpe teške povrede i često uginu od šoka. Stručnjaci tvrde da je ribolov jedna od najvećih pretnji vodenim životinjama."
Apsolutna neistina. Kao prvo zavisi od vrste ribe kolike su joj sanse da prezivi, a procenti koji su dobijeni u zvanicnim istrazivanjima krecu se od 90%-97%.
pre 7 godina
Puno ljudi ovde komentarise kako je sportski ribolov mnog bolji od krivolova,zagadjivanja voda i slicno. Sve je to tacno,ali to ne znaci da je sporski ribolov bezgresna zabava i da to ribama ne smeta. Ako je nesto manje zlo od neced drugog,ne znaci da je dobro.
Ja ne znam sta je vam ljudima, ok ribe ostanu zive ali sigurno nisu uzivale u procesu ribolova, ne znam zasto se zavaravate i trazite izgovore za svoje aktivnosti.
Da se razumemo,i ja ponekad pecam a redje nesto i upecam, i nosim onda ribu kuci da je pojedem. Da uhvatim nekog kapitalca,kao sto necu,verovatno bi mi ga bilo zao pa bi ga vratio u vodu. Ali znam sta radim,mucim ribu radi svog zadovoljstva.
pre 7 godina
Nebuloze!!!!
pre 7 godina
Nalupaste s gluposti za medalju. Riba bol pamti manje od jednog minuta, a iso tako i da je bola van vode. Tako da se desi da u krstkom vremenu možete istu ribu da uhvatite više puta. Tako je inače sa svin hladnokrvnim životinjama. Još malo pa će i drvo da bude tužno kad uberemo plod sa njega.
pre 7 godina
Tacno, kad smo vec kod toga zašto ubijamo komarce? Oni doživljavaju veliku traumu kad ih vijamo sa peckalicom, a mnoge od njih i ubijemo.
Ili zašto hodamo? Koliko li smo samo buba i insekata zgazili svojom neopreznošću?
pre 7 godina
Molim da ne vredjate lovce. Lovac se postaje tako sto ucite iz knjiga i idete na polaganje lovackog ispita. Lovci ne ubijaju vec odstreljuju i to ne tako pausalno kako pisu oni koji nisu upuceni. Postoje sezone kada se i sta lovi sem stetocina. Lova je taj koji uklanja škart srndaća npr da bi onemogucio dalju reprodukciju sa losim genima. Itd itd
pre 7 godina
Ove godine sam postao svestan ovoga i zbog toga sam trenutno prestao da idem na reke. Promenila mi se percepcija.
pre 7 godina
A sta cemo sa poslodavcima koji prime na probni rad pa kad odrade posao otpuste ljude?
pre 7 godina
Koji paradoks, ironija, sarkszam, brzobrazluk i stosta drugo.. Pa pored milijarde ljudi gladnih i bijednih, pored ovog katastrofalnog sistema zivljenja i ko zna sve cega nismo ni svijesni, mi pricamo o pecarosima i ribama koje trpe bol i nepravdu. Pukli smo definitivno.
pre 7 godina
Stručnjaci koji tvrde da je ribolov najveća pretnja ribama mnogo greše. Pogotovo ako su iz Srbije. Mnogo veće pretnje su:
- zagađenja
- ilegalno kopanje šljunka iz korita
- krivolov mrežama, bombama i drugim alatima
A posebnu, dosad neviđenu opasnost, predstavlja izgradnja mini hidro elektrana, ali ne onih starih "dobrih" sa branama i jezerima, već novih "zlih", gde se bagerima preore priobalje u dužini 2-4 km, pa se postavi cevka ispod zemlje, pa se tu gurne 95% vode, a ostavi biloški minimum koji može da pređe gušter a da ne pokvasi noge.
Takvih 700 komada u ukupnoj dužini oko 2000 km planira da napravi Srbija, krijući se pod nazivom "zelena energija", dok je zapravo reč o najvećoj ekološkoj katasrofi koji je ikada pogodila našu zemlju.
Najnovija ludost je guranje reke Visočice u 2100 m dug tunel, a ostavljenje ostatka reke da presuši, i to u sred Stare planine, nacionalnog parka prve kategorije, pod strogom zaštitom države.
pre 7 godina
ribolovci stvarno otišli u aut :)
pre 7 godina
hahhaah....trauma ribe, neverovatno šta piše..
pre 7 godina
ma krije se politički korektno foliranje....
pre 7 godina
Jel to pravda samo za Recne ribe ovde a gde su morske njih ko sisa,Tuna,oslici,skuse,papaline a ovde ste svi sporski ribolovci kao imate savest za ribe,ma ima se love i jedu kolko hocemo dok ih ne nestane tako je bog reko tako ima i da bude.
pre 7 godina
Svaki pravi sportski ribolovac nakvasu ruku u vodi pre prihvatanja ulova, jer mokra ruka manje skida zastitnu sluz, a i temperaturni sok je manji, posto smo mi toplokrvni, pa kada vadimo ribu iz hladne vode, kvasenjem ruke malo je rashladimo.
pre 7 godina
Tako je, pravda i za ribe, nego sta. Nadam se da ce i stetocine dobiti pravdu za koju godinu...
pre 7 godina
Mi bar mozemo da vratimo u vodu ono sto nam je pruzilo neko zadovoljstvo. To ne bih mogao reci za kolege lovce.
pre 7 godina
Pecanje je boravak u prirodi, nadmudrivanje sa ribom i odusak od svakodnevnoh obaveza. Velika vecina sportskih/rekreativnih ribolovaca su i najbolji cuvari te iste prirode i ribe, koja bez 'straze' tih istih ribolovaca brzo strada od krivolovaca mrezama i strujom.
Nikad u zivotu nisam poneo kuci ribu ispod mere. Vracanje ribe ispod mere nije u nicemu drugacije od pustanja i odraslih primeraka sto se tice zdravlja ili stresa same ribe. A ribu volim i da pojedem po nekad, nikada je nisam prodavao.
Takodje, ko nije u tome, ne razume o cemu pricam. Resite jednog zagadjivaca prirode u Srbiji ili jednog veceg krivolovca sa mrezama i ribe ce imati mnogo vecu korist nego od pisanja ovako loseg teksta.
pre 7 godina
Tako je najveća riba su vam sportski ribolovci! To što se po Srbiji krade riba i ubija strujom, dinamitom i u sprezi sa takozvanim čuvarima to ne smeta!!! Uništen nam je riblji fond u poslednjih 30 godina, krađom i izlovljavanjem, inspekcije ne rade ništa, važno da će meni d atraži dozvolu ako na keju zabacujem varalicu! Onaj ko je napisao ovaj tekst je neinformisan, i maliciozan, da ne kažem gomila gluposti.
pre 7 godina
Istinski ribolovci brinu o ribljem fondu kao što i pravi lovci brinu o divljači. Problem su lov ribe dinamitom i krivolov.
pre 7 godina
Sta je onda resenje:psihoterapija?
pre 7 godina
A lovci oni su pa najgori uništioci životinja. Puštena riba sa udice i ima neku šansu da preživi a životinja pogodjena metkom nikakvu. Zato lovac nikad nebih bio, prirodu obožavam.
pre 7 godina
Becmensko jezero, preporucujem!
pre 7 godina
Ahahaha pa lozite vegane sa ovakvim testovina hahaha,a sta je sa "kricima" povrca dok ga seckate za salatu.... pravda za povrce,ribu,jagnjad,junad,dj krmka i ostale domace i divlje zivotinje :-)
pre 7 godina
Nas pravih sportskih pecarosa je malo i koji pecaju od malih nogu. Sta cemo da radimo sa onim finim ljudima koji pobise riblji fond strujom ili krivolovom-mrezama ili dinamitom? To ce unakaziti riblji fond. Tu se pobije i mladj i ostace nam mrtve reke. Znaju da naplate sportsku dozvolu godisnje 6000 din. dok je u Spaniji 11€. Ono sto mi vratimo povredjeno, to pojede grabljivo sto znaci vratis prirodi. Nije greh i pojesti sto upecas jer je mnogo zdravija od prasetine.
pre 7 godina
Ribu ko si ga pustio zaboravi sve posle 10 min sta je bilo i ne oseca bolove
pre 7 godina
a zamislite da ste crv ili glista...
pre 7 godina
Sportskim ribolovom strada jedna na sto riba! Da nije sportskih ribolovaca u reci bi plovilo samo djubre a riba i ne bi ni bilo.
Ribe se svake godine dodaju u vidu mladji a upravo od 50% novca koje ribolovci daju za dozvole .
Problem su mreze ,eksplozivi i struja a ne sportski ribolov !
pre 7 godina
ali je bitno da se naplati pecanje
pre 7 godina
ribi koja je upecena pa vracena u vodu je to mrcvarenje, a pecarosu je to zabava.
ko ne jede ribu koju je upecao mrcvari zivotinje da bi se zabavio.
pre 7 godina
uf al napljvaše ribolovce, a šta tek reći za one pijane seljačine s oružjem?
pre 7 godina
Neverovatno sta procitah! Sramota je sto u danasnje vreme svi mogu da iskazu svoje misljenje... Nisam pecaros, otac mi je pecaros i od njega sam naucio da postujem prirodu... Odemo na pecanje i naravno bude likova koji ovako nesto izgovaraju ili nemaju zivaca za pecanje, a onda bacaju pikavce i smece u vodu... Samo toliko!
pre 7 godina
a ovaj sto je napisao tekst nek zamisli da je paprika...pa nek zamisli kako je to kad te prskaju djubribom pa pesticidima..pa onda te seljak hvata i kida sa stabljike .kakav je to bol..pa onda je neki vegan secka u nekom super secku da bi je na kraju pojeo onako presnu...stvarno vise bre dosta sa glupostima....moje dete ide samnom i sa nanom i dedom na pecanje...provodi vreme na vodi i u prirodi..dete od 6 god uci koja je vrsta ribe..koji mamac..a kad mu dojadi..onda juris po prirodi..pentra se ..baca...uziva...ili doticni novinar misli da je bolje da provede vreme uz kompjuter?!
pre 7 godina
slazem se!
pre 7 godina
Пецао сам пре 5, 6. година, не знам да ли ћу икада моћи себи то да опростим, то је најбедбија и најпримитивнија забава, наравно уз лов.
pre 7 godina
riba ima bocnu liniju i toliko o nervnom siistemu, pamcenju i osecaju bola. 3 puta sam za 10 min izvukao istog smudja, pustim, on se vrati na svoj kamen, ja ga pokupim i tako u nedogled.
pre 7 godina
Ova prica nema veze sa zivotom. U ribolovu, za neke vrste ribe, postoji dozvoljena mjera. Ako upecam ribu ispod mjere naravno da cu je vratiti u vodu. Kao prvo, sta ce mi ribica, kao drugo kaznjivo je uzimati ulov ispod mjere. Uzgred budi receno, sta cemo sa siiiilnim pesticidima i herbicidima i ostalim otrovcinama koji se sljevaju u vodu? Od njih kao ribama nista nece biti. Ma daaaajte.
pre 7 godina
A toliko gladnih u svetu, a vi se uhvatili za ribe. OK. Sta je sa svinjama i kravama? Pilicima? Kokama nosiljama? Belim pilicima. Jel toliko dosadno ???
pre 7 godina
Krije se da je bolje da kupite tovljenu od mene nego da jedete prirodnu.
A sve to pod parolom humanosti.
pre 7 godina
Ok, nemojte vratiti istraumirane ribe u vodu, pojedite ih, najbolje reš pečene.
pre 7 godina
Sad ce da ispadne jos da ribe imaju emocije i da su istresirane. Pravda za ribe! Napravimo fish paradu na ulicama Beograda.
pre 7 godina
Ma kad ogladni opet ima da jede ko ludo i da zaboravi za traumu i strah.
pre 7 godina
Ako je pecanje mucenje zivotinja, sta je onda lov?
Izvin'te na pitanju.
pre 7 godina
A zamislite tek kakav šok i traumu doživi jadni komarac kad, u sred obroka, pokušate da ga udarite rukom i ugrozite mu život, a ne retko i pogodite pa mu nanesete veliku bol, povrede, često i smrtonosne! Studije bi pokazale da mnogi kasnije uginu od posledica šoka.
pre 7 godina
Ovaj tekst je krajnje komičan!!!
Šta ćemo onda sa Zoo vrtovima?
Da li je tigru uobičajeno da živi u 35 kvadratnih metara i da ga žvajzne struja kad god se približi ogradi !? O Cirkusima da ne govorim !!!
Te ribe su opreznije pri svakom sledećem uzimanju udice i to je to . Uzgred , pecaroši koji imaju tu svest , vraćaju matice pune ikre u vodu i tako doprinose da riblji fond bude veći.
Ne preterujte sa etikom ! Ima u ostalim segmentima društva mnogo realnih problema koje ne želite da vidite dušebrižnici !!!
Pozdrav za sve C&R pecaroše !
pre 7 godina
Dokle više sa tom vegunskom propagandom?
pre 7 godina
Ja sam ribolovac koji se drzi principa "uhvati i ubij". Upecam onoliko koliko mogu da ponesem i pojedem, ne vise. Autor ocito nikad nije pecao
pre 7 godina
isto je kad se zaposliš, pa te otpuste kao višak.. trpiš jad i bol... ali koga briga za tebe !? svijet se brine za životinje..
pre 7 godina
Upecam onoliko koliko pojedem.Nema prodajete.Ako bi svi lovili sportski i nosili koliko im prirodno treba nilada riblji fond ne bi osiromasio.Problem su mreze,eksplozivi i struja... A takve bar na Drini ribocuvari stite a zezaji srednjoskolce koji ne kupe dozvoliti.Ma ni ja im nikad necu kupiti dozvolu a za koji Drini se borim sportski ribolovom i ciscenjem mog cela reke od djubreta.Borba sa vetrenjacama ali nastavljam.
pre 7 godina
Ajde, upropastite mi jedno od poslednjih uzivanja u zivotu.
Prokleti dusebriznici, gledajte svoja posla!
pre 7 godina
Verovatno je u pitanju neki sadisticki nagon za izivljavanjem i demonstracijom moci pa kao fol milosti?
Zabranjeno na ljudima pa nasli zrtvu?
Verujem da psiholozi imaju dijagnozu za ovakav nacin ophodjenja prema zivim bicima?
pre 7 godina
"Postoje ozbiljne studije koje potvrdjuju da i biljke osecaju. Cak su i detektovane frekvencije na kojima placu od bola. U planu je digitalizacija i komercijalizacija istih (Android aplikacija)"
Ovo je samo isecak iz jednog od buducih tekstova gorepotpisanog "novinara".
pre 7 godina
Ja koliko znam, većina riba ima kratko pamćenje pa se često dešava da više puta ulovim istu.
pre 7 godina
Когод је икада пецао, имао је искуство да улови кедера, гргеча или бабушку који алаво прогутају удицу "до гузице". Када на такав начин упецану рибу скидаш са удице, покидаш јој црева, а не само уста. И кад је тако искасапљену вратиш у воду, мислим да су јој шансе за преживљавање изузетно мале.
pre 7 godina
Ako ovo nije neka ponovo zavera ,da bi nam uvalili neku novu GMO hranu,koja zamenjuje riblje meso...
pre 7 godina
Često zapalim na Savu, ubacim u gepek varaličarski štap, meredov, čuvarku zaboravim kući, malo varalica i novčanik za kafanu.
Usput kupim doručak koji pojedem čim dođem na vodu, đubre spakujem u kesu pa u gepek. Nakon pecanja odem u kafanicu na Tarzan Plaži (čukajte Progar, Tarzan plaža), popijem Koka kolu i nes kafu, ako sam još gladan riblju čorbu (odlična je), gledam još pola sata u reku i vratim se kući bez ulova naravno.
Štuka sam na desetine vratio u Savu i nisam video da mnogo njih pluta, a što kaže čovek desilo mi se da gde sam je spustio u vodu da istu ribu izvučem posle 3 min varaličarenja.
A povređivanje, ne verujem s obzirom da ribe istim tim ustima pretražuju hranu. Koliko hrane samo som i šaran provuku kroz usta pa pocrkali bi od bola :)
Ne mogu da dišu, pa ni ja ne mogu da dišem u vodi pa ipak ronim :)
pre 7 godina
Jos jedan dokaz da je covjek najveca stetocina na zemlji.Pa cak i moje dijete koje inace ide u drugi razred se pita zasto covjek lovi i ubija divlje zivotinje iz zabave.Tako pise u udzbeniku prirode i drustva.Ako ti ne treba za zivot ta riba,zasto je muciti.To ni bog ne opravdava!
pre 7 godina
Psihologija riba. ("zamislite da ste riba koja pliva vodama u potrazi za hranom").
Cevek je jedina zivotnja koja misli da oseca emaptiju prema drugim zivotinjama. To je licemerno.
pre 7 godina
Ma jeste bre ribolovci koji pecaju na dva ili tri štapa su najveci problem,oni su istrebili sve ribe po rekama,morima i okeanima.Pa ko bi drugi bio problem nego ribolovci,nije sigurno mreža,struja i plin,to je zdravije nego udica.Ovi po morima i okeanima hvataju po tonu i tonu ribe dnevno ali oni nisu problem nego je problem neki klinac koji je zabacio štap i udicom može da povredi ribu.U Srbiji su najpopularnije kod krivolovaca ribe koje su pune ikrom,kažu znaju tacno gde se mreste i tada hvataju po tonu ribe,ali oni nisu problem,problem sam ja što sam bio na pecanje i uhvatio tri ribe ali ih nisam pusti,a koliko sam para potrošio na hranu,benzin i ostale gluposti bolje da sam kupio od ovih finih ljudi što hvataju ribe bez udice.
pre 7 godina
Zato što su ljudi u osnovi izrazito destruktivni. Ogromnoj većini mnogo veće zadovoljstvo predstavlja uništavanje. Uostalom treba samo pogledati koliko je raznoraznih ratova vodjeno, koliko ih je u toku, a koji su u najavi. O ovome može jako mnogo da se piše. Svest ljudi mora da se podigne na potpuno drugi nivo, pod uslovom da se do tada medjusobno ne istrebimo.
pre 7 godina
Krije se potreba da se pobegne od žene i iskulira.
pre 7 godina
Poštenije je upecati ribu i pojesti je, nego je ovako maltretirati
pre 7 godina
Ne znam sta mi bi da procitam ovaj text..Zgadi mi se pecanje
pre 7 godina
Mozda su i u pravu, ali mnogo je stvari koje treba srediti pre udice koja nanosi bol ribi. Mozda prvo resiti sta pojedemo od vestacki uzgajane ribe.
pre 7 godina
priložio bih sad autoru sliku šarana od 21kg kog je ćale vratio i koji je i dalje tu.
i zamolio ga da promeni profesiju.
pre 7 godina
Studije pokazuju....kako su izvedene studije? Jesu li ribe pretrpele šok za vreme studije? Da li ste svesni koliko se jedan sportski ribolovac brine o prirodi i reci tokom boravka na njoj? Stvarno smo dokon svet.....
pre 7 godina
i sta cemo sutra kada istrazivanje pokaze da biljke osecaju bol. da li cemo svi na tibet i da ucimo tehnike zivljenja prikupljajuci sunceve zrake, sve dok se ne otkrije da i suncevi zraci imaju dusu i osecaju bol. e tada ce da izumremo. ribolovci i lovci su najmanje zlo, oni barem nesto vrate u prirodu, bilo prihranjivajuci ili pomazuci da se kontrolise broj stetocina jer to priroda sama ne moze da uradi. a znate li zasto zato sto kada perete sudove ta voda odlazi negde, kada se kupate sampon odlazi negde, kada se namirisete miris utice na ozonski omotac. zato predlazem dusebriznicima da ucine najvecu uslugu majci prirodi i prestanu da postoje.
pre 7 godina
Vidim na Adi safari sve plutaju šarani koji su uginuli posle vraćanja! Ma daj!
pre 7 godina
To sam se ja pitao ceo život. Glupi sport.
pre 7 godina
dakle upecanu ribu treba poneti kuci i pojesti? verovatno je autor ovog teksta vegan ili sl? ne znam da li je ikad video kako izgleda klanje svinje, praseta ili bilo koje druge zivotinje... to je sve sasvim prirodno... lose bi bilo dinamitom ili mrezom loviti ribu, ovako, dakle udicom, uhvatiti i poneti kuci.
pre 7 godina
Krije se neka psihicka bolest sitog dela covecanstva.
pre 7 godina
Ne znam sta mi bi da procitam ovaj text..Zgadi mi se pecanje
pre 7 godina
Zamislite da ste riba...
pre 7 godina
Ko bre vise placa ovakve tekstove? Lovac sam i ribolovac. Pa sta treba da radim, kao premijer u mladosti da idem po utakmice i da se bijem? Ili bi bio pozeljan clan drustva da sam ljubitelj istog pola? Ili da upisem ili laziram diplomu megatrenda? Mozda bi tada bio pozeljan? Ne znam , izgleda me vreme pregazilo, a jos nemam ni 4 banke.
pre 7 godina
Ja ih ne vracam. Odnesem ih kuci i ispecem za rucak.
Verovatno ovom hipsteru - novinaru ovo zvuci jos morbidnije.
pre 7 godina
Apsolutno....mozemo se tuci na tribinama. Ili ako se nasi furbaleri plasiraju na evopsko ili ne daj boze svetsko prvenstvo, mozemo nasu zabavu da internacionalizovati
pre 7 godina
Jedna od najglupljih zabava. Ako upecas ribu, pojedi je. Ako ti se ne jede riba, nemoj da je pecas. Idi igraj se nesto drugo.
pre 7 godina
vecu glupost nisam cuo nit pročitao....veoma mali procenat je uginuća pošto vratimo upecane ribe.dokaz su komercijalne vode koje su pune ribe.jedino se slažem vezano za mreže.
pre 7 godina
Па боље бити риболовац него ловац, и јесте да се ми некад мучимо и сат времена са рибом, али животиња бар остане жива, и њу рана прође, па настави са животом и даље се размножава- што се не може рећи за ловце, јер они кад се баве спортом (кад упуцају нешто)- ту живот онмах престаје.
А осим тога постоје и препарати у виду капи који се наносе на рану од рибе- па је рана брже прође (мада то није потребно, јер риба има своју слуз и имунитет).
А што се тиче најлона и гутања удица од стране птица и осталих- то је јако ретко...А и кад се удица случајно закачи за живо биће- ми се увек трудимо да је откачимо... а ако се најлон замрси за неку препреку у води- ми знамо како да тргнемо и то тако да се одвеже САМО удица- која на крају увек корозира и брзо се раствори тако да не угрожава никог, а најлон увек бива извучен.
pre 7 godina
Ma bežite bre! Ima da pecam i naravno,da puštam pa šta im bog da! Najbolje da ni travu ne gazimo...
pre 7 godina
aj oladite malo,moze?
pre 7 godina
Ауууу брате, ал су ови пукли!
pre 7 godina
Odličan tekst! Treba nam više ovakvih tekstova!
pre 7 godina
Ja ne verujem ocima sta citam? Sad je i sportski ribolov problem! Meni se desavalo da uhvatim jednu te istu ribu u toku pecanja 2 puta i opet sam je pustao. Zali boze miliona tona ribe koje su upecali mrezom, strujom, bombama ali ne probelm je u sportskom ribolovu...
pre 7 godina
Pa zato sto je i taj način ipak puno humaniji od "uhvati i strpaj u ranac' načina.
pre 7 godina
Sportski ribolov?
pre 7 godina
Tako je, kad upeceš ribu baci je na žar ili u kotlić.
pre 7 godina
Vrlo prizeman tekst. Sportski ribolovci "ne valjaju", a alasi koji love ribu na veliko i ljudi koji je jedu - valjaju. Tekst je i pun neistina. Puštena riba neće uginuti, takođe ne oseća ni bol u predelu usta, jer joj je taj organ prilagođen pretraživanju terena. Sportski ribolovci su i najefikasniji pasivni čuvari reke. Da nije njih, lopovi bi izlovili reku. Ovako su na oku, i bivaju prijavljeni. Gdegod je čovek osetio pare, fer plej je izgubio bitku. Catch&Release je borba čoveka sa samim sobom.
pre 7 godina
Ja ih ne vracam. Odnesem ih kuci i ispecem za rucak.
Verovatno ovom hipsteru - novinaru ovo zvuci jos morbidnije.
pre 7 godina
Ja ne verujem ocima sta citam? Sad je i sportski ribolov problem! Meni se desavalo da uhvatim jednu te istu ribu u toku pecanja 2 puta i opet sam je pustao. Zali boze miliona tona ribe koje su upecali mrezom, strujom, bombama ali ne probelm je u sportskom ribolovu...
pre 7 godina
Vidim na Adi safari sve plutaju šarani koji su uginuli posle vraćanja! Ma daj!
pre 7 godina
Vrlo prizeman tekst. Sportski ribolovci "ne valjaju", a alasi koji love ribu na veliko i ljudi koji je jedu - valjaju. Tekst je i pun neistina. Puštena riba neće uginuti, takođe ne oseća ni bol u predelu usta, jer joj je taj organ prilagođen pretraživanju terena. Sportski ribolovci su i najefikasniji pasivni čuvari reke. Da nije njih, lopovi bi izlovili reku. Ovako su na oku, i bivaju prijavljeni. Gdegod je čovek osetio pare, fer plej je izgubio bitku. Catch&Release je borba čoveka sa samim sobom.
pre 7 godina
vecu glupost nisam cuo nit pročitao....veoma mali procenat je uginuća pošto vratimo upecane ribe.dokaz su komercijalne vode koje su pune ribe.jedino se slažem vezano za mreže.
pre 7 godina
Ma bežite bre! Ima da pecam i naravno,da puštam pa šta im bog da! Najbolje da ni travu ne gazimo...
pre 7 godina
Ауууу брате, ал су ови пукли!
pre 7 godina
Studije pokazuju....kako su izvedene studije? Jesu li ribe pretrpele šok za vreme studije? Da li ste svesni koliko se jedan sportski ribolovac brine o prirodi i reci tokom boravka na njoj? Stvarno smo dokon svet.....
pre 7 godina
aj oladite malo,moze?
pre 7 godina
Tako je, kad upeceš ribu baci je na žar ili u kotlić.
pre 7 godina
Poštenije je upecati ribu i pojesti je, nego je ovako maltretirati
pre 7 godina
Ko bre vise placa ovakve tekstove? Lovac sam i ribolovac. Pa sta treba da radim, kao premijer u mladosti da idem po utakmice i da se bijem? Ili bi bio pozeljan clan drustva da sam ljubitelj istog pola? Ili da upisem ili laziram diplomu megatrenda? Mozda bi tada bio pozeljan? Ne znam , izgleda me vreme pregazilo, a jos nemam ni 4 banke.
pre 7 godina
Često zapalim na Savu, ubacim u gepek varaličarski štap, meredov, čuvarku zaboravim kući, malo varalica i novčanik za kafanu.
Usput kupim doručak koji pojedem čim dođem na vodu, đubre spakujem u kesu pa u gepek. Nakon pecanja odem u kafanicu na Tarzan Plaži (čukajte Progar, Tarzan plaža), popijem Koka kolu i nes kafu, ako sam još gladan riblju čorbu (odlična je), gledam još pola sata u reku i vratim se kući bez ulova naravno.
Štuka sam na desetine vratio u Savu i nisam video da mnogo njih pluta, a što kaže čovek desilo mi se da gde sam je spustio u vodu da istu ribu izvučem posle 3 min varaličarenja.
A povređivanje, ne verujem s obzirom da ribe istim tim ustima pretražuju hranu. Koliko hrane samo som i šaran provuku kroz usta pa pocrkali bi od bola :)
Ne mogu da dišu, pa ni ja ne mogu da dišem u vodi pa ipak ronim :)
pre 7 godina
To sam se ja pitao ceo život. Glupi sport.
pre 7 godina
Ajde, upropastite mi jedno od poslednjih uzivanja u zivotu.
Prokleti dusebriznici, gledajte svoja posla!
pre 7 godina
Tako je najveća riba su vam sportski ribolovci! To što se po Srbiji krade riba i ubija strujom, dinamitom i u sprezi sa takozvanim čuvarima to ne smeta!!! Uništen nam je riblji fond u poslednjih 30 godina, krađom i izlovljavanjem, inspekcije ne rade ništa, važno da će meni d atraži dozvolu ako na keju zabacujem varalicu! Onaj ko je napisao ovaj tekst je neinformisan, i maliciozan, da ne kažem gomila gluposti.
pre 7 godina
Ja koliko znam, većina riba ima kratko pamćenje pa se često dešava da više puta ulovim istu.
pre 7 godina
Когод је икада пецао, имао је искуство да улови кедера, гргеча или бабушку који алаво прогутају удицу "до гузице". Када на такав начин упецану рибу скидаш са удице, покидаш јој црева, а не само уста. И кад је тако искасапљену вратиш у воду, мислим да су јој шансе за преживљавање изузетно мале.
pre 7 godina
Pa zato sto je i taj način ipak puno humaniji od "uhvati i strpaj u ranac' načina.
pre 7 godina
Upecam onoliko koliko pojedem.Nema prodajete.Ako bi svi lovili sportski i nosili koliko im prirodno treba nilada riblji fond ne bi osiromasio.Problem su mreze,eksplozivi i struja... A takve bar na Drini ribocuvari stite a zezaji srednjoskolce koji ne kupe dozvoliti.Ma ni ja im nikad necu kupiti dozvolu a za koji Drini se borim sportski ribolovom i ciscenjem mog cela reke od djubreta.Borba sa vetrenjacama ali nastavljam.
pre 7 godina
isto je kad se zaposliš, pa te otpuste kao višak.. trpiš jad i bol... ali koga briga za tebe !? svijet se brine za životinje..
pre 7 godina
Zato što su ljudi u osnovi izrazito destruktivni. Ogromnoj većini mnogo veće zadovoljstvo predstavlja uništavanje. Uostalom treba samo pogledati koliko je raznoraznih ratova vodjeno, koliko ih je u toku, a koji su u najavi. O ovome može jako mnogo da se piše. Svest ljudi mora da se podigne na potpuno drugi nivo, pod uslovom da se do tada medjusobno ne istrebimo.
pre 7 godina
"Postoje ozbiljne studije koje potvrdjuju da i biljke osecaju. Cak su i detektovane frekvencije na kojima placu od bola. U planu je digitalizacija i komercijalizacija istih (Android aplikacija)"
Ovo je samo isecak iz jednog od buducih tekstova gorepotpisanog "novinara".
pre 7 godina
i sta cemo sutra kada istrazivanje pokaze da biljke osecaju bol. da li cemo svi na tibet i da ucimo tehnike zivljenja prikupljajuci sunceve zrake, sve dok se ne otkrije da i suncevi zraci imaju dusu i osecaju bol. e tada ce da izumremo. ribolovci i lovci su najmanje zlo, oni barem nesto vrate u prirodu, bilo prihranjivajuci ili pomazuci da se kontrolise broj stetocina jer to priroda sama ne moze da uradi. a znate li zasto zato sto kada perete sudove ta voda odlazi negde, kada se kupate sampon odlazi negde, kada se namirisete miris utice na ozonski omotac. zato predlazem dusebriznicima da ucine najvecu uslugu majci prirodi i prestanu da postoje.
pre 7 godina
Ma jeste bre ribolovci koji pecaju na dva ili tri štapa su najveci problem,oni su istrebili sve ribe po rekama,morima i okeanima.Pa ko bi drugi bio problem nego ribolovci,nije sigurno mreža,struja i plin,to je zdravije nego udica.Ovi po morima i okeanima hvataju po tonu i tonu ribe dnevno ali oni nisu problem nego je problem neki klinac koji je zabacio štap i udicom može da povredi ribu.U Srbiji su najpopularnije kod krivolovaca ribe koje su pune ikrom,kažu znaju tacno gde se mreste i tada hvataju po tonu ribe,ali oni nisu problem,problem sam ja što sam bio na pecanje i uhvatio tri ribe ali ih nisam pusti,a koliko sam para potrošio na hranu,benzin i ostale gluposti bolje da sam kupio od ovih finih ljudi što hvataju ribe bez udice.
pre 7 godina
Jedna od najglupljih zabava. Ako upecas ribu, pojedi je. Ako ti se ne jede riba, nemoj da je pecas. Idi igraj se nesto drugo.
pre 7 godina
priložio bih sad autoru sliku šarana od 21kg kog je ćale vratio i koji je i dalje tu.
i zamolio ga da promeni profesiju.
pre 7 godina
Ne znam sta mi bi da procitam ovaj text..Zgadi mi se pecanje
pre 7 godina
Pecanje je boravak u prirodi, nadmudrivanje sa ribom i odusak od svakodnevnoh obaveza. Velika vecina sportskih/rekreativnih ribolovaca su i najbolji cuvari te iste prirode i ribe, koja bez 'straze' tih istih ribolovaca brzo strada od krivolovaca mrezama i strujom.
Nikad u zivotu nisam poneo kuci ribu ispod mere. Vracanje ribe ispod mere nije u nicemu drugacije od pustanja i odraslih primeraka sto se tice zdravlja ili stresa same ribe. A ribu volim i da pojedem po nekad, nikada je nisam prodavao.
Takodje, ko nije u tome, ne razume o cemu pricam. Resite jednog zagadjivaca prirode u Srbiji ili jednog veceg krivolovca sa mrezama i ribe ce imati mnogo vecu korist nego od pisanja ovako loseg teksta.
pre 7 godina
Krije se potreba da se pobegne od žene i iskulira.
pre 7 godina
Mi bar mozemo da vratimo u vodu ono sto nam je pruzilo neko zadovoljstvo. To ne bih mogao reci za kolege lovce.
pre 7 godina
Apsolutno....mozemo se tuci na tribinama. Ili ako se nasi furbaleri plasiraju na evopsko ili ne daj boze svetsko prvenstvo, mozemo nasu zabavu da internacionalizovati
pre 7 godina
Čovek je oduvek bio lovac.
I ja sam Ribolovac(varaličar) i obožavam da pecam i jedem ribu koju sam upecam.
NIKADA NISAM PONEO RIBU ISPOD MERE SA SOBOM.NIKADA NISAM PONEO RIBU UHVAĆENU U LOVOSTAJU.I NIKADA NEĆU TO RADITI.
A sina učim da poštuje svako živo biće i da ne ubija I NE MUČI BEZ RAZLOGA NIKADA NIJEDNO ŽIVO BIĆE.
U životu mi nije palo napamet da ribu koju upecam prodam da bih od nje zaradio novac.
A kolege koje se zalažu za strogi C&R pristup a omalovažavaju svakog ko ponese bilo koju ribu kući,neka stave prst na čelo i zamisle se nad ovim testom.
Bistro i pošteno na vodi!
pre 7 godina
a zamislite da ste crv ili glista...
pre 7 godina
Odličan tekst! Treba nam više ovakvih tekstova!
pre 7 godina
Psihologija riba. ("zamislite da ste riba koja pliva vodama u potrazi za hranom").
Cevek je jedina zivotnja koja misli da oseca emaptiju prema drugim zivotinjama. To je licemerno.
pre 7 godina
Ako ovo nije neka ponovo zavera ,da bi nam uvalili neku novu GMO hranu,koja zamenjuje riblje meso...
pre 7 godina
Nalupaste s gluposti za medalju. Riba bol pamti manje od jednog minuta, a iso tako i da je bola van vode. Tako da se desi da u krstkom vremenu možete istu ribu da uhvatite više puta. Tako je inače sa svin hladnokrvnim životinjama. Još malo pa će i drvo da bude tužno kad uberemo plod sa njega.
pre 7 godina
a ovaj sto je napisao tekst nek zamisli da je paprika...pa nek zamisli kako je to kad te prskaju djubribom pa pesticidima..pa onda te seljak hvata i kida sa stabljike .kakav je to bol..pa onda je neki vegan secka u nekom super secku da bi je na kraju pojeo onako presnu...stvarno vise bre dosta sa glupostima....moje dete ide samnom i sa nanom i dedom na pecanje...provodi vreme na vodi i u prirodi..dete od 6 god uci koja je vrsta ribe..koji mamac..a kad mu dojadi..onda juris po prirodi..pentra se ..baca...uziva...ili doticni novinar misli da je bolje da provede vreme uz kompjuter?!
pre 7 godina
Jos jedan dokaz da je covjek najveca stetocina na zemlji.Pa cak i moje dijete koje inace ide u drugi razred se pita zasto covjek lovi i ubija divlje zivotinje iz zabave.Tako pise u udzbeniku prirode i drustva.Ako ti ne treba za zivot ta riba,zasto je muciti.To ni bog ne opravdava!
pre 7 godina
Ahahaha pa lozite vegane sa ovakvim testovina hahaha,a sta je sa "kricima" povrca dok ga seckate za salatu.... pravda za povrce,ribu,jagnjad,junad,dj krmka i ostale domace i divlje zivotinje :-)
pre 7 godina
Zamislite da ste riba...
pre 7 godina
uf al napljvaše ribolovce, a šta tek reći za one pijane seljačine s oružjem?
pre 7 godina
Sportskim ribolovom strada jedna na sto riba! Da nije sportskih ribolovaca u reci bi plovilo samo djubre a riba i ne bi ni bilo.
Ribe se svake godine dodaju u vidu mladji a upravo od 50% novca koje ribolovci daju za dozvole .
Problem su mreze ,eksplozivi i struja a ne sportski ribolov !
pre 7 godina
Stručnjaci koji tvrde da je ribolov najveća pretnja ribama mnogo greše. Pogotovo ako su iz Srbije. Mnogo veće pretnje su:
- zagađenja
- ilegalno kopanje šljunka iz korita
- krivolov mrežama, bombama i drugim alatima
A posebnu, dosad neviđenu opasnost, predstavlja izgradnja mini hidro elektrana, ali ne onih starih "dobrih" sa branama i jezerima, već novih "zlih", gde se bagerima preore priobalje u dužini 2-4 km, pa se postavi cevka ispod zemlje, pa se tu gurne 95% vode, a ostavi biloški minimum koji može da pređe gušter a da ne pokvasi noge.
Takvih 700 komada u ukupnoj dužini oko 2000 km planira da napravi Srbija, krijući se pod nazivom "zelena energija", dok je zapravo reč o najvećoj ekološkoj katasrofi koji je ikada pogodila našu zemlju.
Najnovija ludost je guranje reke Visočice u 2100 m dug tunel, a ostavljenje ostatka reke da presuši, i to u sred Stare planine, nacionalnog parka prve kategorije, pod strogom zaštitom države.
pre 7 godina
Sportski ribolov?
pre 7 godina
A zamislite tek kakav šok i traumu doživi jadni komarac kad, u sred obroka, pokušate da ga udarite rukom i ugrozite mu život, a ne retko i pogodite pa mu nanesete veliku bol, povrede, često i smrtonosne! Studije bi pokazale da mnogi kasnije uginu od posledica šoka.
pre 7 godina
Postovanom novinaru porucujem da ne brine! Uskoro necemo imati gde da pecamo! A ako mu je ZAISTA stalo moze da uradi istrazivanje gde idu pare od dozvola 6000RSD kosta,ne znam koliko se komada proda godisnje,a obala nije uredjena,niko nista ne poribljava o ekologiji i zastiti vode/obale necu ni da komentarisem, a ako ste iz BG-a nemate gde da zabacite ukoliko nemate splav (molim vlasnike istih da se ne osete prozvanim). O kolicini gluposti u tekstu necu da komentarisem,vec su rekli ljudi.
Ja pecam i uvek pustam ribu,cak je i ne jedem,nije poenta samo upecati ribu,vec i MIR! A kako su poceli bunice se i sto sisamo travu! I nju boli isto!
pre 7 godina
dakle upecanu ribu treba poneti kuci i pojesti? verovatno je autor ovog teksta vegan ili sl? ne znam da li je ikad video kako izgleda klanje svinje, praseta ili bilo koje druge zivotinje... to je sve sasvim prirodno... lose bi bilo dinamitom ili mrezom loviti ribu, ovako, dakle udicom, uhvatiti i poneti kuci.
pre 7 godina
Verovatno je u pitanju neki sadisticki nagon za izivljavanjem i demonstracijom moci pa kao fol milosti?
Zabranjeno na ljudima pa nasli zrtvu?
Verujem da psiholozi imaju dijagnozu za ovakav nacin ophodjenja prema zivim bicima?
pre 7 godina
Istinski ribolovci brinu o ribljem fondu kao što i pravi lovci brinu o divljači. Problem su lov ribe dinamitom i krivolov.
pre 7 godina
Nas pravih sportskih pecarosa je malo i koji pecaju od malih nogu. Sta cemo da radimo sa onim finim ljudima koji pobise riblji fond strujom ili krivolovom-mrezama ili dinamitom? To ce unakaziti riblji fond. Tu se pobije i mladj i ostace nam mrtve reke. Znaju da naplate sportsku dozvolu godisnje 6000 din. dok je u Spaniji 11€. Ono sto mi vratimo povredjeno, to pojede grabljivo sto znaci vratis prirodi. Nije greh i pojesti sto upecas jer je mnogo zdravija od prasetine.
pre 7 godina
Sta je onda resenje:psihoterapija?
pre 7 godina
A lovci oni su pa najgori uništioci životinja. Puštena riba sa udice i ima neku šansu da preživi a životinja pogodjena metkom nikakvu. Zato lovac nikad nebih bio, prirodu obožavam.
pre 7 godina
Ribu ko si ga pustio zaboravi sve posle 10 min sta je bilo i ne oseca bolove
pre 7 godina
Tacno, kad smo vec kod toga zašto ubijamo komarce? Oni doživljavaju veliku traumu kad ih vijamo sa peckalicom, a mnoge od njih i ubijemo.
Ili zašto hodamo? Koliko li smo samo buba i insekata zgazili svojom neopreznošću?
pre 7 godina
Krije se neka psihicka bolest sitog dela covecanstva.
pre 7 godina
Ok, nemojte vratiti istraumirane ribe u vodu, pojedite ih, najbolje reš pečene.
pre 7 godina
Udruženja ribolovaca sa Velike Morave
"Nikola Tesla" (struja),
"Boško Buha" (bombe i dinamit) i
"Dušan Bajatović" (plin)
pozdravlja ovaj tekst.
pre 7 godina
Sad ce da ispadne jos da ribe imaju emocije i da su istresirane. Pravda za ribe! Napravimo fish paradu na ulicama Beograda.
pre 7 godina
Neverovatno sta procitah! Sramota je sto u danasnje vreme svi mogu da iskazu svoje misljenje... Nisam pecaros, otac mi je pecaros i od njega sam naucio da postujem prirodu... Odemo na pecanje i naravno bude likova koji ovako nesto izgovaraju ili nemaju zivaca za pecanje, a onda bacaju pikavce i smece u vodu... Samo toliko!
pre 7 godina
Tako je, pravda i za ribe, nego sta. Nadam se da ce i stetocine dobiti pravdu za koju godinu...
pre 7 godina
Па боље бити риболовац него ловац, и јесте да се ми некад мучимо и сат времена са рибом, али животиња бар остане жива, и њу рана прође, па настави са животом и даље се размножава- што се не може рећи за ловце, јер они кад се баве спортом (кад упуцају нешто)- ту живот онмах престаје.
А осим тога постоје и препарати у виду капи који се наносе на рану од рибе- па је рана брже прође (мада то није потребно, јер риба има своју слуз и имунитет).
А што се тиче најлона и гутања удица од стране птица и осталих- то је јако ретко...А и кад се удица случајно закачи за живо биће- ми се увек трудимо да је откачимо... а ако се најлон замрси за неку препреку у води- ми знамо како да тргнемо и то тако да се одвеже САМО удица- која на крају увек корозира и брзо се раствори тако да не угрожава никог, а најлон увек бива извучен.
pre 7 godina
"Studije pokazuju da ribe koje su uhvaćene i bačene natrag u vodu trpe teške povrede i često uginu od šoka. Stručnjaci tvrde da je ribolov jedna od najvećih pretnji vodenim životinjama."
Apsolutna neistina. Kao prvo zavisi od vrste ribe kolike su joj sanse da prezivi, a procenti koji su dobijeni u zvanicnim istrazivanjima krecu se od 90%-97%.
pre 7 godina
Nebuloze!!!!
pre 7 godina
Ovaj tekst je krajnje komičan!!!
Šta ćemo onda sa Zoo vrtovima?
Da li je tigru uobičajeno da živi u 35 kvadratnih metara i da ga žvajzne struja kad god se približi ogradi !? O Cirkusima da ne govorim !!!
Te ribe su opreznije pri svakom sledećem uzimanju udice i to je to . Uzgred , pecaroši koji imaju tu svest , vraćaju matice pune ikre u vodu i tako doprinose da riblji fond bude veći.
Ne preterujte sa etikom ! Ima u ostalim segmentima društva mnogo realnih problema koje ne želite da vidite dušebrižnici !!!
Pozdrav za sve C&R pecaroše !
pre 7 godina
A toliko gladnih u svetu, a vi se uhvatili za ribe. OK. Sta je sa svinjama i kravama? Pilicima? Kokama nosiljama? Belim pilicima. Jel toliko dosadno ???
pre 7 godina
riba ima bocnu liniju i toliko o nervnom siistemu, pamcenju i osecaju bola. 3 puta sam za 10 min izvukao istog smudja, pustim, on se vrati na svoj kamen, ja ga pokupim i tako u nedogled.
pre 7 godina
I dalje se ignorise cinjenica da zbog ovih "jao sto sam pazljiv, vidite me" egoista i hipstera, godisnje se "odstrani" mnogo zivotinja zbog cuvanja useva za njihovu vegansku i skupu "organsku" hranu. To nije problem? Pitajte ih slobodno ako ih i licno znate, sta cemo sa tim? Ja jos uvek nisam dobio konkretan odgovor jer krenu odmah da cmizdre kako ih provociram, a pitam potpuno legitimno pitanje o moralu. Mnogi od njih takodje ubijaju muve, komarce, insekte koji su vazan deo eko-sistema.
pre 7 godina
Po kolicini napisanih gluposti autor clanka kao da je iz vladajuce stranke.
Neka istrazi i napise nesto o krivolovu mrezama,strujom(kojom se pobije sve zivo),plinom,dinamitom i narocito vilama u mrestu i grabuljanjem tj klamfanjem.Grabuljasi,kojih nazalost ima i medju nekim poznatim i izvikanim ribolovackim imenima bukvalno kasape ribe.One koje ne uspeju da izvuku ostaju pokidanih ledja i peraja pa i takve ranjene prezive.Ribokradice u kradju idu tesko naoruzani pa im cuvari,ako vec nisu u dilu, ne mogu nista a cesto je i milicija bespomocna bez podrske zandarmerije.OGROMNE PARE SE TU OKRECU!
pre 7 godina
Ali je i dalje bolje nego nositi kuci, bacati svinjama itd. zar ne??? Naravno da jeste.
Vi nama plasirate ovakve tekstove dok ljudi u Srbiji tamane ribu strujom? Eh da smo mi bar na nivou uhvati i pusti...
pre 7 godina
Mozda su i u pravu, ali mnogo je stvari koje treba srediti pre udice koja nanosi bol ribi. Mozda prvo resiti sta pojedemo od vestacki uzgajane ribe.
pre 7 godina
ali je bitno da se naplati pecanje
pre 7 godina
Koji paradoks, ironija, sarkszam, brzobrazluk i stosta drugo.. Pa pored milijarde ljudi gladnih i bijednih, pored ovog katastrofalnog sistema zivljenja i ko zna sve cega nismo ni svijesni, mi pricamo o pecarosima i ribama koje trpe bol i nepravdu. Pukli smo definitivno.
pre 7 godina
A sta cemo sa poslodavcima koji prime na probni rad pa kad odrade posao otpuste ljude?
pre 7 godina
Koliko pecaroša čita B92, i svi se osetili prozvanim.Trk kod psihologa ubice iz zabave.
pre 7 godina
Ova prica nema veze sa zivotom. U ribolovu, za neke vrste ribe, postoji dozvoljena mjera. Ako upecam ribu ispod mjere naravno da cu je vratiti u vodu. Kao prvo, sta ce mi ribica, kao drugo kaznjivo je uzimati ulov ispod mjere. Uzgred budi receno, sta cemo sa siiiilnim pesticidima i herbicidima i ostalim otrovcinama koji se sljevaju u vodu? Od njih kao ribama nista nece biti. Ma daaaajte.
pre 7 godina
Ne mogu da verujem da je članak iz ljubimca došao na listu najkomentarisanijih članaka.
pre 7 godina
Dokle više sa tom vegunskom propagandom?
pre 7 godina
Pravda za ribe!
pre 7 godina
Becmensko jezero, preporucujem!
pre 7 godina
Mogu da razumem vegane, oni ne jedu ni životinjsko meso ni životinjske proizvode, svi ostali, oladite malo i bez lekcija molim dok usput tamanite roštilj ili suši.
pre 7 godina
hahhaah....trauma ribe, neverovatno šta piše..
pre 7 godina
Ja sam ribolovac koji se drzi principa "uhvati i ubij". Upecam onoliko koliko mogu da ponesem i pojedem, ne vise. Autor ocito nikad nije pecao
pre 7 godina
Ma kad ogladni opet ima da jede ko ludo i da zaboravi za traumu i strah.
pre 7 godina
Svaki pravi sportski ribolovac nakvasu ruku u vodi pre prihvatanja ulova, jer mokra ruka manje skida zastitnu sluz, a i temperaturni sok je manji, posto smo mi toplokrvni, pa kada vadimo ribu iz hladne vode, kvasenjem ruke malo je rashladimo.
pre 7 godina
ma krije se politički korektno foliranje....
pre 7 godina
I dalje se ignorise cinjenica da zbog ovih "jao sto sam pazljiv, vidite me" egoista i hipstera, godisnje se "odstrani" mnogo zivotinja zbog cuvanja useva za njihovu vegansku i skupu "organsku" hranu. To nije problem? Pitajte ih slobodno ako ih i licno znate, sta cemo sa tim? Ja jos uvek nisam dobio konkretan odgovor jer krenu odmah da cmizdre kako ih provociram, a pitam potpuno legitimno pitanje o moralu. Mnogi od njih takodje ubijaju muve, komarce, insekte koji su vazan deo eko-sistema. Ja samo zelim da mi takvi ne drze predavanja sa belog konja.
pre 7 godina
Eto , dodje i sportski ribolov na red . Ne valja ni on .
Nista , sutra brijem glavu , i nista necu da radim da se ne ogrjesim ( sta ja znam ?) .. po citave dane cu samo da pojem '' Hare Krisna , Hare Rama''..pa ponovo .
Ili cu si kupiti ovecu saksiju , u kojoj cu da postojim - i smijuljim se , dobrodusno i naravno , bezgresno .
Salim se , i dalje cu da lovim ribu , ocistim je guleci joj krljust , przim mucenicu na vrelom ulju jedem je , a onda podrigujem iz sve snage ( 40 dB)
pre 7 godina
Ne znam sta mi bi da procitam ovaj text..Zgadi mi se pecanje
pre 7 godina
Пецао сам пре 5, 6. година, не знам да ли ћу икада моћи себи то да опростим, то је најбедбија и најпримитивнија забава, наравно уз лов.
pre 7 godina
Krije se da je bolje da kupite tovljenu od mene nego da jedete prirodnu.
A sve to pod parolom humanosti.
pre 7 godina
Prosvecenost nikada nije stigla u Srbiju, stoga su i komentari u stilu neandertalaca.
pre 7 godina
Puno ljudi ovde komentarise kako je sportski ribolov mnog bolji od krivolova,zagadjivanja voda i slicno. Sve je to tacno,ali to ne znaci da je sporski ribolov bezgresna zabava i da to ribama ne smeta. Ako je nesto manje zlo od neced drugog,ne znaci da je dobro.
Ja ne znam sta je vam ljudima, ok ribe ostanu zive ali sigurno nisu uzivale u procesu ribolova, ne znam zasto se zavaravate i trazite izgovore za svoje aktivnosti.
Da se razumemo,i ja ponekad pecam a redje nesto i upecam, i nosim onda ribu kuci da je pojedem. Da uhvatim nekog kapitalca,kao sto necu,verovatno bi mi ga bilo zao pa bi ga vratio u vodu. Ali znam sta radim,mucim ribu radi svog zadovoljstva.
pre 7 godina
Ako je pecanje mucenje zivotinja, sta je onda lov?
Izvin'te na pitanju.
pre 7 godina
slazem se!
pre 7 godina
ribi koja je upecena pa vracena u vodu je to mrcvarenje, a pecarosu je to zabava.
ko ne jede ribu koju je upecao mrcvari zivotinje da bi se zabavio.
pre 7 godina
ribi koja je upecena pa vracena
u vodu je to mrcvarenje, a pecarosu
je to zabava.
ko ne jede ribu koju je upecao mrcvari
zivotinje da bi se zabavio.
(nebo, 16. jun 2016 06:37)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tko to peca ribu da bi je vračao
u vodu? "Uhvati i pusti" znači,
uloviš ribu, staviš je na gradele
i PUSTIŠ je na miru dok se ne
ispeče :-)
pre 7 godina
Molim da ne vredjate lovce. Lovac se postaje tako sto ucite iz knjiga i idete na polaganje lovackog ispita. Lovci ne ubijaju vec odstreljuju i to ne tako pausalno kako pisu oni koji nisu upuceni. Postoje sezone kada se i sta lovi sem stetocina. Lova je taj koji uklanja škart srndaća npr da bi onemogucio dalju reprodukciju sa losim genima. Itd itd
pre 7 godina
Ove godine sam postao svestan ovoga i zbog toga sam trenutno prestao da idem na reke. Promenila mi se percepcija.
pre 7 godina
tu uopste nema polemike..
uzmite debelu udicu, dobro je progutajte, onda skocite u vodu pa zamolite prijatelja da vas ponovo izvuce na suvo, mozda vam bude malo jasnije zasto se nekome ova kretenska zabava ne svidja...
evo ja se javljam da budem taj 'prijatelj', pozive primam svakog radnog dana, ali i vikendom... strast je to :)
pre 7 godina
Jel to pravda samo za Recne ribe ovde a gde su morske njih ko sisa,Tuna,oslici,skuse,papaline a ovde ste svi sporski ribolovci kao imate savest za ribe,ma ima se love i jedu kolko hocemo dok ih ne nestane tako je bog reko tako ima i da bude.
pre 7 godina
"Uhvati i pusti" vazi samo u ovakvim drzavama, na zapadu se ne pusta nazad upecana riba, krivicno delo.
pre 7 godina
ribolovci stvarno otišli u aut :)
pre 7 godina
Isus je gladne nahranio ribom a ne hlebom.
Toliko o tome.
pre 7 godina
Odličan tekst! Treba nam više ovakvih tekstova!
pre 7 godina
To sam se ja pitao ceo život. Glupi sport.
pre 7 godina
Ne znam sta mi bi da procitam ovaj text..Zgadi mi se pecanje
pre 7 godina
Verovatno je u pitanju neki sadisticki nagon za izivljavanjem i demonstracijom moci pa kao fol milosti?
Zabranjeno na ljudima pa nasli zrtvu?
Verujem da psiholozi imaju dijagnozu za ovakav nacin ophodjenja prema zivim bicima?
pre 7 godina
Poštenije je upecati ribu i pojesti je, nego je ovako maltretirati
pre 7 godina
Ma bežite bre! Ima da pecam i naravno,da puštam pa šta im bog da! Najbolje da ni travu ne gazimo...
pre 7 godina
Sportski ribolov?
pre 7 godina
Jedna od najglupljih zabava. Ako upecas ribu, pojedi je. Ako ti se ne jede riba, nemoj da je pecas. Idi igraj se nesto drugo.
pre 7 godina
Ja ih ne vracam. Odnesem ih kuci i ispecem za rucak.
Verovatno ovom hipsteru - novinaru ovo zvuci jos morbidnije.
pre 7 godina
Ja ne verujem ocima sta citam? Sad je i sportski ribolov problem! Meni se desavalo da uhvatim jednu te istu ribu u toku pecanja 2 puta i opet sam je pustao. Zali boze miliona tona ribe koje su upecali mrezom, strujom, bombama ali ne probelm je u sportskom ribolovu...
pre 7 godina
Пецао сам пре 5, 6. година, не знам да ли ћу икада моћи себи то да опростим, то је најбедбија и најпримитивнија забава, наравно уз лов.
pre 7 godina
Zato što su ljudi u osnovi izrazito destruktivni. Ogromnoj većini mnogo veće zadovoljstvo predstavlja uništavanje. Uostalom treba samo pogledati koliko je raznoraznih ratova vodjeno, koliko ih je u toku, a koji su u najavi. O ovome može jako mnogo da se piše. Svest ljudi mora da se podigne na potpuno drugi nivo, pod uslovom da se do tada medjusobno ne istrebimo.
pre 7 godina
Vidim na Adi safari sve plutaju šarani koji su uginuli posle vraćanja! Ma daj!
pre 7 godina
Ko bre vise placa ovakve tekstove? Lovac sam i ribolovac. Pa sta treba da radim, kao premijer u mladosti da idem po utakmice i da se bijem? Ili bi bio pozeljan clan drustva da sam ljubitelj istog pola? Ili da upisem ili laziram diplomu megatrenda? Mozda bi tada bio pozeljan? Ne znam , izgleda me vreme pregazilo, a jos nemam ni 4 banke.
pre 7 godina
aj oladite malo,moze?
pre 7 godina
vecu glupost nisam cuo nit pročitao....veoma mali procenat je uginuća pošto vratimo upecane ribe.dokaz su komercijalne vode koje su pune ribe.jedino se slažem vezano za mreže.
pre 7 godina
Ауууу брате, ал су ови пукли!
pre 7 godina
Vrlo prizeman tekst. Sportski ribolovci "ne valjaju", a alasi koji love ribu na veliko i ljudi koji je jedu - valjaju. Tekst je i pun neistina. Puštena riba neće uginuti, takođe ne oseća ni bol u predelu usta, jer joj je taj organ prilagođen pretraživanju terena. Sportski ribolovci su i najefikasniji pasivni čuvari reke. Da nije njih, lopovi bi izlovili reku. Ovako su na oku, i bivaju prijavljeni. Gdegod je čovek osetio pare, fer plej je izgubio bitku. Catch&Release je borba čoveka sa samim sobom.
pre 7 godina
Jos jedan dokaz da je covjek najveca stetocina na zemlji.Pa cak i moje dijete koje inace ide u drugi razred se pita zasto covjek lovi i ubija divlje zivotinje iz zabave.Tako pise u udzbeniku prirode i drustva.Ako ti ne treba za zivot ta riba,zasto je muciti.To ni bog ne opravdava!
pre 7 godina
Ajde, upropastite mi jedno od poslednjih uzivanja u zivotu.
Prokleti dusebriznici, gledajte svoja posla!
pre 7 godina
Studije pokazuju....kako su izvedene studije? Jesu li ribe pretrpele šok za vreme studije? Da li ste svesni koliko se jedan sportski ribolovac brine o prirodi i reci tokom boravka na njoj? Stvarno smo dokon svet.....
pre 7 godina
Ne znam sta mi bi da procitam ovaj text..Zgadi mi se pecanje
pre 7 godina
Pa zato sto je i taj način ipak puno humaniji od "uhvati i strpaj u ranac' načina.
pre 7 godina
Koliko pecaroša čita B92, i svi se osetili prozvanim.Trk kod psihologa ubice iz zabave.
pre 7 godina
ribi koja je upecena pa vracena u vodu je to mrcvarenje, a pecarosu je to zabava.
ko ne jede ribu koju je upecao mrcvari zivotinje da bi se zabavio.
pre 7 godina
Često zapalim na Savu, ubacim u gepek varaličarski štap, meredov, čuvarku zaboravim kući, malo varalica i novčanik za kafanu.
Usput kupim doručak koji pojedem čim dođem na vodu, đubre spakujem u kesu pa u gepek. Nakon pecanja odem u kafanicu na Tarzan Plaži (čukajte Progar, Tarzan plaža), popijem Koka kolu i nes kafu, ako sam još gladan riblju čorbu (odlična je), gledam još pola sata u reku i vratim se kući bez ulova naravno.
Štuka sam na desetine vratio u Savu i nisam video da mnogo njih pluta, a što kaže čovek desilo mi se da gde sam je spustio u vodu da istu ribu izvučem posle 3 min varaličarenja.
A povređivanje, ne verujem s obzirom da ribe istim tim ustima pretražuju hranu. Koliko hrane samo som i šaran provuku kroz usta pa pocrkali bi od bola :)
Ne mogu da dišu, pa ni ja ne mogu da dišem u vodi pa ipak ronim :)
pre 7 godina
Puno ljudi ovde komentarise kako je sportski ribolov mnog bolji od krivolova,zagadjivanja voda i slicno. Sve je to tacno,ali to ne znaci da je sporski ribolov bezgresna zabava i da to ribama ne smeta. Ako je nesto manje zlo od neced drugog,ne znaci da je dobro.
Ja ne znam sta je vam ljudima, ok ribe ostanu zive ali sigurno nisu uzivale u procesu ribolova, ne znam zasto se zavaravate i trazite izgovore za svoje aktivnosti.
Da se razumemo,i ja ponekad pecam a redje nesto i upecam, i nosim onda ribu kuci da je pojedem. Da uhvatim nekog kapitalca,kao sto necu,verovatno bi mi ga bilo zao pa bi ga vratio u vodu. Ali znam sta radim,mucim ribu radi svog zadovoljstva.
pre 7 godina
Ako ovo nije neka ponovo zavera ,da bi nam uvalili neku novu GMO hranu,koja zamenjuje riblje meso...
pre 7 godina
Krije se neka psihicka bolest sitog dela covecanstva.
pre 7 godina
Tako je, kad upeceš ribu baci je na žar ili u kotlić.
pre 7 godina
isto je kad se zaposliš, pa te otpuste kao višak.. trpiš jad i bol... ali koga briga za tebe !? svijet se brine za životinje..
pre 7 godina
Па боље бити риболовац него ловац, и јесте да се ми некад мучимо и сат времена са рибом, али животиња бар остане жива, и њу рана прође, па настави са животом и даље се размножава- што се не може рећи за ловце, јер они кад се баве спортом (кад упуцају нешто)- ту живот онмах престаје.
А осим тога постоје и препарати у виду капи који се наносе на рану од рибе- па је рана брже прође (мада то није потребно, јер риба има своју слуз и имунитет).
А што се тиче најлона и гутања удица од стране птица и осталих- то је јако ретко...А и кад се удица случајно закачи за живо биће- ми се увек трудимо да је откачимо... а ако се најлон замрси за неку препреку у води- ми знамо како да тргнемо и то тако да се одвеже САМО удица- која на крају увек корозира и брзо се раствори тако да не угрожава никог, а најлон увек бива извучен.
pre 7 godina
Molim da ne vredjate lovce. Lovac se postaje tako sto ucite iz knjiga i idete na polaganje lovackog ispita. Lovci ne ubijaju vec odstreljuju i to ne tako pausalno kako pisu oni koji nisu upuceni. Postoje sezone kada se i sta lovi sem stetocina. Lova je taj koji uklanja škart srndaća npr da bi onemogucio dalju reprodukciju sa losim genima. Itd itd
pre 7 godina
Ove godine sam postao svestan ovoga i zbog toga sam trenutno prestao da idem na reke. Promenila mi se percepcija.
pre 7 godina
"Postoje ozbiljne studije koje potvrdjuju da i biljke osecaju. Cak su i detektovane frekvencije na kojima placu od bola. U planu je digitalizacija i komercijalizacija istih (Android aplikacija)"
Ovo je samo isecak iz jednog od buducih tekstova gorepotpisanog "novinara".
pre 7 godina
priložio bih sad autoru sliku šarana od 21kg kog je ćale vratio i koji je i dalje tu.
i zamolio ga da promeni profesiju.
pre 7 godina
Когод је икада пецао, имао је искуство да улови кедера, гргеча или бабушку који алаво прогутају удицу "до гузице". Када на такав начин упецану рибу скидаш са удице, покидаш јој црева, а не само уста. И кад је тако искасапљену вратиш у воду, мислим да су јој шансе за преживљавање изузетно мале.
pre 7 godina
i sta cemo sutra kada istrazivanje pokaze da biljke osecaju bol. da li cemo svi na tibet i da ucimo tehnike zivljenja prikupljajuci sunceve zrake, sve dok se ne otkrije da i suncevi zraci imaju dusu i osecaju bol. e tada ce da izumremo. ribolovci i lovci su najmanje zlo, oni barem nesto vrate u prirodu, bilo prihranjivajuci ili pomazuci da se kontrolise broj stetocina jer to priroda sama ne moze da uradi. a znate li zasto zato sto kada perete sudove ta voda odlazi negde, kada se kupate sampon odlazi negde, kada se namirisete miris utice na ozonski omotac. zato predlazem dusebriznicima da ucine najvecu uslugu majci prirodi i prestanu da postoje.
pre 7 godina
Apsolutno....mozemo se tuci na tribinama. Ili ako se nasi furbaleri plasiraju na evopsko ili ne daj boze svetsko prvenstvo, mozemo nasu zabavu da internacionalizovati
pre 7 godina
slazem se!
pre 7 godina
Eto , dodje i sportski ribolov na red . Ne valja ni on .
Nista , sutra brijem glavu , i nista necu da radim da se ne ogrjesim ( sta ja znam ?) .. po citave dane cu samo da pojem '' Hare Krisna , Hare Rama''..pa ponovo .
Ili cu si kupiti ovecu saksiju , u kojoj cu da postojim - i smijuljim se , dobrodusno i naravno , bezgresno .
Salim se , i dalje cu da lovim ribu , ocistim je guleci joj krljust , przim mucenicu na vrelom ulju jedem je , a onda podrigujem iz sve snage ( 40 dB)
pre 7 godina
ribolovci stvarno otišli u aut :)
pre 7 godina
"Uhvati i pusti" vazi samo u ovakvim drzavama, na zapadu se ne pusta nazad upecana riba, krivicno delo.
pre 7 godina
Tako je, pravda i za ribe, nego sta. Nadam se da ce i stetocine dobiti pravdu za koju godinu...
pre 7 godina
Nalupaste s gluposti za medalju. Riba bol pamti manje od jednog minuta, a iso tako i da je bola van vode. Tako da se desi da u krstkom vremenu možete istu ribu da uhvatite više puta. Tako je inače sa svin hladnokrvnim životinjama. Još malo pa će i drvo da bude tužno kad uberemo plod sa njega.
pre 7 godina
Ja koliko znam, većina riba ima kratko pamćenje pa se često dešava da više puta ulovim istu.
pre 7 godina
Psihologija riba. ("zamislite da ste riba koja pliva vodama u potrazi za hranom").
Cevek je jedina zivotnja koja misli da oseca emaptiju prema drugim zivotinjama. To je licemerno.
pre 7 godina
Koji paradoks, ironija, sarkszam, brzobrazluk i stosta drugo.. Pa pored milijarde ljudi gladnih i bijednih, pored ovog katastrofalnog sistema zivljenja i ko zna sve cega nismo ni svijesni, mi pricamo o pecarosima i ribama koje trpe bol i nepravdu. Pukli smo definitivno.
pre 7 godina
I dalje se ignorise cinjenica da zbog ovih "jao sto sam pazljiv, vidite me" egoista i hipstera, godisnje se "odstrani" mnogo zivotinja zbog cuvanja useva za njihovu vegansku i skupu "organsku" hranu. To nije problem? Pitajte ih slobodno ako ih i licno znate, sta cemo sa tim? Ja jos uvek nisam dobio konkretan odgovor jer krenu odmah da cmizdre kako ih provociram, a pitam potpuno legitimno pitanje o moralu. Mnogi od njih takodje ubijaju muve, komarce, insekte koji su vazan deo eko-sistema.
pre 7 godina
dakle upecanu ribu treba poneti kuci i pojesti? verovatno je autor ovog teksta vegan ili sl? ne znam da li je ikad video kako izgleda klanje svinje, praseta ili bilo koje druge zivotinje... to je sve sasvim prirodno... lose bi bilo dinamitom ili mrezom loviti ribu, ovako, dakle udicom, uhvatiti i poneti kuci.
pre 7 godina
Ahahaha pa lozite vegane sa ovakvim testovina hahaha,a sta je sa "kricima" povrca dok ga seckate za salatu.... pravda za povrce,ribu,jagnjad,junad,dj krmka i ostale domace i divlje zivotinje :-)
pre 7 godina
hahhaah....trauma ribe, neverovatno šta piše..
pre 7 godina
Postovanom novinaru porucujem da ne brine! Uskoro necemo imati gde da pecamo! A ako mu je ZAISTA stalo moze da uradi istrazivanje gde idu pare od dozvola 6000RSD kosta,ne znam koliko se komada proda godisnje,a obala nije uredjena,niko nista ne poribljava o ekologiji i zastiti vode/obale necu ni da komentarisem, a ako ste iz BG-a nemate gde da zabacite ukoliko nemate splav (molim vlasnike istih da se ne osete prozvanim). O kolicini gluposti u tekstu necu da komentarisem,vec su rekli ljudi.
Ja pecam i uvek pustam ribu,cak je i ne jedem,nije poenta samo upecati ribu,vec i MIR! A kako su poceli bunice se i sto sisamo travu! I nju boli isto!
pre 7 godina
Udruženja ribolovaca sa Velike Morave
"Nikola Tesla" (struja),
"Boško Buha" (bombe i dinamit) i
"Dušan Bajatović" (plin)
pozdravlja ovaj tekst.
pre 7 godina
Dokle više sa tom vegunskom propagandom?
pre 7 godina
a ovaj sto je napisao tekst nek zamisli da je paprika...pa nek zamisli kako je to kad te prskaju djubribom pa pesticidima..pa onda te seljak hvata i kida sa stabljike .kakav je to bol..pa onda je neki vegan secka u nekom super secku da bi je na kraju pojeo onako presnu...stvarno vise bre dosta sa glupostima....moje dete ide samnom i sa nanom i dedom na pecanje...provodi vreme na vodi i u prirodi..dete od 6 god uci koja je vrsta ribe..koji mamac..a kad mu dojadi..onda juris po prirodi..pentra se ..baca...uziva...ili doticni novinar misli da je bolje da provede vreme uz kompjuter?!
pre 7 godina
Mi bar mozemo da vratimo u vodu ono sto nam je pruzilo neko zadovoljstvo. To ne bih mogao reci za kolege lovce.
pre 7 godina
Tako je najveća riba su vam sportski ribolovci! To što se po Srbiji krade riba i ubija strujom, dinamitom i u sprezi sa takozvanim čuvarima to ne smeta!!! Uništen nam je riblji fond u poslednjih 30 godina, krađom i izlovljavanjem, inspekcije ne rade ništa, važno da će meni d atraži dozvolu ako na keju zabacujem varalicu! Onaj ko je napisao ovaj tekst je neinformisan, i maliciozan, da ne kažem gomila gluposti.
pre 7 godina
Jel to pravda samo za Recne ribe ovde a gde su morske njih ko sisa,Tuna,oslici,skuse,papaline a ovde ste svi sporski ribolovci kao imate savest za ribe,ma ima se love i jedu kolko hocemo dok ih ne nestane tako je bog reko tako ima i da bude.
pre 7 godina
Pravda za ribe!
pre 7 godina
Ma jeste bre ribolovci koji pecaju na dva ili tri štapa su najveci problem,oni su istrebili sve ribe po rekama,morima i okeanima.Pa ko bi drugi bio problem nego ribolovci,nije sigurno mreža,struja i plin,to je zdravije nego udica.Ovi po morima i okeanima hvataju po tonu i tonu ribe dnevno ali oni nisu problem nego je problem neki klinac koji je zabacio štap i udicom može da povredi ribu.U Srbiji su najpopularnije kod krivolovaca ribe koje su pune ikrom,kažu znaju tacno gde se mreste i tada hvataju po tonu ribe,ali oni nisu problem,problem sam ja što sam bio na pecanje i uhvatio tri ribe ali ih nisam pusti,a koliko sam para potrošio na hranu,benzin i ostale gluposti bolje da sam kupio od ovih finih ljudi što hvataju ribe bez udice.
pre 7 godina
Krije se potreba da se pobegne od žene i iskulira.
pre 7 godina
A zamislite tek kakav šok i traumu doživi jadni komarac kad, u sred obroka, pokušate da ga udarite rukom i ugrozite mu život, a ne retko i pogodite pa mu nanesete veliku bol, povrede, često i smrtonosne! Studije bi pokazale da mnogi kasnije uginu od posledica šoka.
pre 7 godina
Ribu ko si ga pustio zaboravi sve posle 10 min sta je bilo i ne oseca bolove
pre 7 godina
Prosvecenost nikada nije stigla u Srbiju, stoga su i komentari u stilu neandertalaca.
pre 7 godina
Mogu da razumem vegane, oni ne jedu ni životinjsko meso ni životinjske proizvode, svi ostali, oladite malo i bez lekcija molim dok usput tamanite roštilj ili suši.
pre 7 godina
tu uopste nema polemike..
uzmite debelu udicu, dobro je progutajte, onda skocite u vodu pa zamolite prijatelja da vas ponovo izvuce na suvo, mozda vam bude malo jasnije zasto se nekome ova kretenska zabava ne svidja...
evo ja se javljam da budem taj 'prijatelj', pozive primam svakog radnog dana, ali i vikendom... strast je to :)
pre 7 godina
Upecam onoliko koliko pojedem.Nema prodajete.Ako bi svi lovili sportski i nosili koliko im prirodno treba nilada riblji fond ne bi osiromasio.Problem su mreze,eksplozivi i struja... A takve bar na Drini ribocuvari stite a zezaji srednjoskolce koji ne kupe dozvoliti.Ma ni ja im nikad necu kupiti dozvolu a za koji Drini se borim sportski ribolovom i ciscenjem mog cela reke od djubreta.Borba sa vetrenjacama ali nastavljam.
pre 7 godina
A lovci oni su pa najgori uništioci životinja. Puštena riba sa udice i ima neku šansu da preživi a životinja pogodjena metkom nikakvu. Zato lovac nikad nebih bio, prirodu obožavam.
pre 7 godina
Zamislite da ste riba...
pre 7 godina
Sad ce da ispadne jos da ribe imaju emocije i da su istresirane. Pravda za ribe! Napravimo fish paradu na ulicama Beograda.
pre 7 godina
I dalje se ignorise cinjenica da zbog ovih "jao sto sam pazljiv, vidite me" egoista i hipstera, godisnje se "odstrani" mnogo zivotinja zbog cuvanja useva za njihovu vegansku i skupu "organsku" hranu. To nije problem? Pitajte ih slobodno ako ih i licno znate, sta cemo sa tim? Ja jos uvek nisam dobio konkretan odgovor jer krenu odmah da cmizdre kako ih provociram, a pitam potpuno legitimno pitanje o moralu. Mnogi od njih takodje ubijaju muve, komarce, insekte koji su vazan deo eko-sistema. Ja samo zelim da mi takvi ne drze predavanja sa belog konja.
pre 7 godina
riba ima bocnu liniju i toliko o nervnom siistemu, pamcenju i osecaju bola. 3 puta sam za 10 min izvukao istog smudja, pustim, on se vrati na svoj kamen, ja ga pokupim i tako u nedogled.
pre 7 godina
Neverovatno sta procitah! Sramota je sto u danasnje vreme svi mogu da iskazu svoje misljenje... Nisam pecaros, otac mi je pecaros i od njega sam naucio da postujem prirodu... Odemo na pecanje i naravno bude likova koji ovako nesto izgovaraju ili nemaju zivaca za pecanje, a onda bacaju pikavce i smece u vodu... Samo toliko!
pre 7 godina
Tacno, kad smo vec kod toga zašto ubijamo komarce? Oni doživljavaju veliku traumu kad ih vijamo sa peckalicom, a mnoge od njih i ubijemo.
Ili zašto hodamo? Koliko li smo samo buba i insekata zgazili svojom neopreznošću?
pre 7 godina
Nebuloze!!!!
pre 7 godina
"Studije pokazuju da ribe koje su uhvaćene i bačene natrag u vodu trpe teške povrede i često uginu od šoka. Stručnjaci tvrde da je ribolov jedna od najvećih pretnji vodenim životinjama."
Apsolutna neistina. Kao prvo zavisi od vrste ribe kolike su joj sanse da prezivi, a procenti koji su dobijeni u zvanicnim istrazivanjima krecu se od 90%-97%.
pre 7 godina
uf al napljvaše ribolovce, a šta tek reći za one pijane seljačine s oružjem?
pre 7 godina
Pecanje je boravak u prirodi, nadmudrivanje sa ribom i odusak od svakodnevnoh obaveza. Velika vecina sportskih/rekreativnih ribolovaca su i najbolji cuvari te iste prirode i ribe, koja bez 'straze' tih istih ribolovaca brzo strada od krivolovaca mrezama i strujom.
Nikad u zivotu nisam poneo kuci ribu ispod mere. Vracanje ribe ispod mere nije u nicemu drugacije od pustanja i odraslih primeraka sto se tice zdravlja ili stresa same ribe. A ribu volim i da pojedem po nekad, nikada je nisam prodavao.
Takodje, ko nije u tome, ne razume o cemu pricam. Resite jednog zagadjivaca prirode u Srbiji ili jednog veceg krivolovca sa mrezama i ribe ce imati mnogo vecu korist nego od pisanja ovako loseg teksta.
pre 7 godina
A sta cemo sa poslodavcima koji prime na probni rad pa kad odrade posao otpuste ljude?
pre 7 godina
Čovek je oduvek bio lovac.
I ja sam Ribolovac(varaličar) i obožavam da pecam i jedem ribu koju sam upecam.
NIKADA NISAM PONEO RIBU ISPOD MERE SA SOBOM.NIKADA NISAM PONEO RIBU UHVAĆENU U LOVOSTAJU.I NIKADA NEĆU TO RADITI.
A sina učim da poštuje svako živo biće i da ne ubija I NE MUČI BEZ RAZLOGA NIKADA NIJEDNO ŽIVO BIĆE.
U životu mi nije palo napamet da ribu koju upecam prodam da bih od nje zaradio novac.
A kolege koje se zalažu za strogi C&R pristup a omalovažavaju svakog ko ponese bilo koju ribu kući,neka stave prst na čelo i zamisle se nad ovim testom.
Bistro i pošteno na vodi!
pre 7 godina
Ja sam ribolovac koji se drzi principa "uhvati i ubij". Upecam onoliko koliko mogu da ponesem i pojedem, ne vise. Autor ocito nikad nije pecao
pre 7 godina
Ovaj tekst je krajnje komičan!!!
Šta ćemo onda sa Zoo vrtovima?
Da li je tigru uobičajeno da živi u 35 kvadratnih metara i da ga žvajzne struja kad god se približi ogradi !? O Cirkusima da ne govorim !!!
Te ribe su opreznije pri svakom sledećem uzimanju udice i to je to . Uzgred , pecaroši koji imaju tu svest , vraćaju matice pune ikre u vodu i tako doprinose da riblji fond bude veći.
Ne preterujte sa etikom ! Ima u ostalim segmentima društva mnogo realnih problema koje ne želite da vidite dušebrižnici !!!
Pozdrav za sve C&R pecaroše !
pre 7 godina
Nas pravih sportskih pecarosa je malo i koji pecaju od malih nogu. Sta cemo da radimo sa onim finim ljudima koji pobise riblji fond strujom ili krivolovom-mrezama ili dinamitom? To ce unakaziti riblji fond. Tu se pobije i mladj i ostace nam mrtve reke. Znaju da naplate sportsku dozvolu godisnje 6000 din. dok je u Spaniji 11€. Ono sto mi vratimo povredjeno, to pojede grabljivo sto znaci vratis prirodi. Nije greh i pojesti sto upecas jer je mnogo zdravija od prasetine.
pre 7 godina
Svaki pravi sportski ribolovac nakvasu ruku u vodi pre prihvatanja ulova, jer mokra ruka manje skida zastitnu sluz, a i temperaturni sok je manji, posto smo mi toplokrvni, pa kada vadimo ribu iz hladne vode, kvasenjem ruke malo je rashladimo.
pre 7 godina
Mozda su i u pravu, ali mnogo je stvari koje treba srediti pre udice koja nanosi bol ribi. Mozda prvo resiti sta pojedemo od vestacki uzgajane ribe.
pre 7 godina
A toliko gladnih u svetu, a vi se uhvatili za ribe. OK. Sta je sa svinjama i kravama? Pilicima? Kokama nosiljama? Belim pilicima. Jel toliko dosadno ???
pre 7 godina
Sportskim ribolovom strada jedna na sto riba! Da nije sportskih ribolovaca u reci bi plovilo samo djubre a riba i ne bi ni bilo.
Ribe se svake godine dodaju u vidu mladji a upravo od 50% novca koje ribolovci daju za dozvole .
Problem su mreze ,eksplozivi i struja a ne sportski ribolov !
pre 7 godina
Istinski ribolovci brinu o ribljem fondu kao što i pravi lovci brinu o divljači. Problem su lov ribe dinamitom i krivolov.
pre 7 godina
Becmensko jezero, preporucujem!
pre 7 godina
ribi koja je upecena pa vracena
u vodu je to mrcvarenje, a pecarosu
je to zabava.
ko ne jede ribu koju je upecao mrcvari
zivotinje da bi se zabavio.
(nebo, 16. jun 2016 06:37)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tko to peca ribu da bi je vračao
u vodu? "Uhvati i pusti" znači,
uloviš ribu, staviš je na gradele
i PUSTIŠ je na miru dok se ne
ispeče :-)
pre 7 godina
Ako je pecanje mucenje zivotinja, sta je onda lov?
Izvin'te na pitanju.
pre 7 godina
Ova prica nema veze sa zivotom. U ribolovu, za neke vrste ribe, postoji dozvoljena mjera. Ako upecam ribu ispod mjere naravno da cu je vratiti u vodu. Kao prvo, sta ce mi ribica, kao drugo kaznjivo je uzimati ulov ispod mjere. Uzgred budi receno, sta cemo sa siiiilnim pesticidima i herbicidima i ostalim otrovcinama koji se sljevaju u vodu? Od njih kao ribama nista nece biti. Ma daaaajte.
pre 7 godina
Krije se da je bolje da kupite tovljenu od mene nego da jedete prirodnu.
A sve to pod parolom humanosti.
pre 7 godina
Sta je onda resenje:psihoterapija?
pre 7 godina
Isus je gladne nahranio ribom a ne hlebom.
Toliko o tome.
pre 7 godina
Ma kad ogladni opet ima da jede ko ludo i da zaboravi za traumu i strah.
pre 7 godina
a zamislite da ste crv ili glista...
pre 7 godina
Stručnjaci koji tvrde da je ribolov najveća pretnja ribama mnogo greše. Pogotovo ako su iz Srbije. Mnogo veće pretnje su:
- zagađenja
- ilegalno kopanje šljunka iz korita
- krivolov mrežama, bombama i drugim alatima
A posebnu, dosad neviđenu opasnost, predstavlja izgradnja mini hidro elektrana, ali ne onih starih "dobrih" sa branama i jezerima, već novih "zlih", gde se bagerima preore priobalje u dužini 2-4 km, pa se postavi cevka ispod zemlje, pa se tu gurne 95% vode, a ostavi biloški minimum koji može da pređe gušter a da ne pokvasi noge.
Takvih 700 komada u ukupnoj dužini oko 2000 km planira da napravi Srbija, krijući se pod nazivom "zelena energija", dok je zapravo reč o najvećoj ekološkoj katasrofi koji je ikada pogodila našu zemlju.
Najnovija ludost je guranje reke Visočice u 2100 m dug tunel, a ostavljenje ostatka reke da presuši, i to u sred Stare planine, nacionalnog parka prve kategorije, pod strogom zaštitom države.
pre 7 godina
Ali je i dalje bolje nego nositi kuci, bacati svinjama itd. zar ne??? Naravno da jeste.
Vi nama plasirate ovakve tekstove dok ljudi u Srbiji tamane ribu strujom? Eh da smo mi bar na nivou uhvati i pusti...
pre 7 godina
Ne mogu da verujem da je članak iz ljubimca došao na listu najkomentarisanijih članaka.
pre 7 godina
ali je bitno da se naplati pecanje
pre 7 godina
ma krije se politički korektno foliranje....
pre 7 godina
Ok, nemojte vratiti istraumirane ribe u vodu, pojedite ih, najbolje reš pečene.
pre 7 godina
Po kolicini napisanih gluposti autor clanka kao da je iz vladajuce stranke.
Neka istrazi i napise nesto o krivolovu mrezama,strujom(kojom se pobije sve zivo),plinom,dinamitom i narocito vilama u mrestu i grabuljanjem tj klamfanjem.Grabuljasi,kojih nazalost ima i medju nekim poznatim i izvikanim ribolovackim imenima bukvalno kasape ribe.One koje ne uspeju da izvuku ostaju pokidanih ledja i peraja pa i takve ranjene prezive.Ribokradice u kradju idu tesko naoruzani pa im cuvari,ako vec nisu u dilu, ne mogu nista a cesto je i milicija bespomocna bez podrske zandarmerije.OGROMNE PARE SE TU OKRECU!
105 Komentari
Sortiraj po: