Četvrtak, 09.06.2016.

20:34

Šta Morgan Friman ne voli u "Bekstvu iz Šošenka"

Izvor: express.hr

Šta Morgan Friman ne voli u "Bekstvu iz Šošenka" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

110 Komentari

Sortiraj po:

Harun el Rašid

pre 7 godina

Ne smatram sebe filmofilom, ali je moje skromno mišljenje da je ovo jedan od najboljih filmova svih vremena. Priča jeste malo "nategnuta", međutim, ne bih se složio sa pojedinim komentarima da likovi nisu izgrađeni, da su dvodimenzionalni, naprotiv. Ono što filmu da je šmek i čini ga remek delom je u stvari pozajmljeno iz filozofije, književnosti uopšte, a to je arhetip bekstva, izbavljenja. Kad malo bolje pogledate, ta želja za bekstvom, za povratkom u raj je duboko usađena u svako ljudsko biće na ovoj planeti. Šošenk to odlično prikazuje.

Dzoni

pre 7 godina

@ Zasto to rade?

Kontam da neke stvari ne mogu da se prevedu, kao na primer Breaking Bad u bukvalnom prevodu, ali kad prevedu Tropic Thunder u "Evo vam je na!" stvarno se zapita covek...

12121

pre 7 godina

(Oposum Lorem, 10. jun 2016 11:25)

E ovakav kvazi intelektualizam ne podnosim. Zasto ne mogu oba filma da koegzistiraju kao vrhunska? Evo ja volim oba filma, i nikada mi nije palo na pamet da uporedjujem, niti imam problem ako je nekom ovaj ili onaj film najbolji. Ionako je to necije misljenje, a ne neka apsolutna kategorija.
I dela Kloda Monea su "prezvakana", nema tu sta puno da se misli, ali uzmi ti i naslikaj kao on. Sosenk je dobar ne samo zbog dobrog scenarija vec i zbog svega ostalog sto jedan film cini filmom, znaci gluma, rezija, muzika, itd...
Gde to pise da film da bi bio vrhunski mora da bude pun simbolike kao stalker? Nigde ja to nisam procitao.

Mifune

pre 7 godina

Film nije ni u najboljih 1000 svih vremena a kamoli najbolji. Lepa porodična zabava ali ništa više od toga. Stavljati takav film iznad ostvarenja ljudi kao što su Bergman ili Tarkovski je smešno.

Dzoni

pre 7 godina

@ Bekstvo iz NOŠEnka

IMDB generacija koja je pocela "devedeset i neke" je proglasila Kuma, film iz sedamdesetih kao najbolji ikad. Nema veze kada je otvoren sajt. Druga stvar, IMDB je najobjektivniji sajt za filmove i prema tome film sa ocenom od 9,1 od 10 kojem je dalo glas milion i trista hiljada ljudi moze da bude sve samo ne los. Druga stvar je da l' neko voli taj zanr ili ne ili zvezdani ratovi ciji je rejting trenutno napumpan zbog stare slave.

iz makedonije

pre 7 godina

Zaboravio sam malopre i The Deer Hunter, Eyes wide shut, Devils Advocate, Schindler list, E.T, The Longest Day, A Bridge Too Far, The Name of The Rose, Jaws a postoje i druge kinematografije

CATAPA

pre 7 godina

Najbolji ikad, ali ne i te godine. Forest Gamp realno spada u najveća ostvarenja kinematografije uopšte, a ne samo holivudske. Šošenk je sjajan film, ali ne iskače iz te autističke holivudske kategorije. Dakle precenjen iako odličan.

duledudule

pre 7 godina

dobro.ne moze biti najbolji.moze bigi svrstan u top 10 svakoga od nas.ali najbolji ne.ovde se vodi polemika i o titaniku...svega mi gledao ga nisam,niti cu.jednostavno nemam pojma...a ovaj sam gledao barem deset puta,uz jos neke tipa kum,lovac na jelene ali i gunise i warriorse na primer :-P

Oposum Lorem

pre 7 godina

Što neko spomenu, IMDB generacija. Šošenk nije ni blizu najboljeg filma, čak ni među najboljim američkim filmovima. Stiče se utisak da se filmovi snimaju samo na engleskom govornom području i da su samo oni vrednji gledanja. Istina je upravo suprotna. Bekstvo iz Šošenka je samo zabavan film, ne zabavan u smislu akcije ili salvi smeha, već u smislu zapleta radnje i tajminga, ali ispod tog prvog plana je jedno veliko ništa. Kako je neko dole spomenuo, sve je dato prežvakano, vaše je samo da se zavalite i odmorite 2 sata. Zaista, zar jedan takav film može da se nazove filmom pored jednog Stalkera, na primer? Ma dajte, ne budimo neozbiljni.

stoper4

pre 7 godina

Da da, jako uverljiv i realan. Naročito onaj deo gde je zatvorenik 20 godina u istoj ćeliji pa uspeva da iskopa tunel od nekoliko stotina metara. Nijednom za sve te godine nije premešten u drugu ćeliji, što je inače deo osnovne procedure u svim zatvorima.
(Dragan, 10. jun 2016 08:58)

Pa on je imao "vezu" kod upravnika i zato i nije premešten

Ivan

pre 7 godina

@Dzoni to je bio poster Rite Hejvort,a ne Rakel Velc
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (radeka bejbl, 9. jun 2016 22:12)

mislim da je Dzoni u pravu, da je tad bila Rakel na zidu, Rita je bila pre toga.

mikele

pre 7 godina

film je odlican , morganova naracija i glas neponovljivi.gledao sam ga par puta i sa vremena na vreme ga mogu pigledati ..stavio bi u klasike i let iznad kuk.gnezda..zatim bilo jednom u americi..

Alef

pre 7 godina

Odlican film i vrhunska inspiracija. Ocajan prevod i bolje ljudima koji mozda nisu gledali film, reci originalni naslov filma, pa da ga pogledaju. Inace, ako je neko film bolji od knjige, a u pitanju je Stiven King, u pitanju je po meni The Shining (Isijavanje) od Stenlija Kjubrika.

neutralni felsh

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo. 
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu. 
(Anasazi, 9. jun 2016 20:54) 



znajucu nase prevodioce, dobro kad ga nisu preveli "smekeri iz sosenka" ;)

Bekstvo iz NOŠEnka

pre 7 godina

Deco, prerastite bajke. Holivud ima odličnih ostvarenja, ali ovo je film koji je jako daleko od realnosti. Sve je skockano tako da ne morate ni trenutak da razmišljate ni o čemu. Sve vam je dato na tacnu. Samo razgoračite oči i pustite mozak na pašu i očekujte hepi end sa puno emocija u rangu mnogih filmova sa Džulijom Roberts i Ričardom Girom.
Ko je nekad pogledao emisije TV kanala I.D. (Investigation Discovery) i CI (Crime & Investigation), zna kakva realnost zapravo jeste.
Očigledno je da ovde komentariše IMDB generacija, kojoj je istorija filma počela devedeset i neke...

brana

pre 7 godina

Gledao sam ja jednom taj jedan film kad se mladi neki tamo druze i zaljubili se jedni i on je slagao nju i ona nije posle htela s njim i onda on je patio i ona ga prvo volela pa ga onda vise nije volela i sve i on je na kraju bio tuzan i ona ga je opet volela i ne znam kako se sad zove taj film ali nije dobio oskara.E nisam hteo da vam pricam o tim filmu nego o Lovcu na jelene koji za mene jeste najbolji film Americke kinematografije ako bi vec morao da se odlucim.Zasto?Eto zato sto jeste!

iz makedonije

pre 7 godina

A gde su Paton, The Great Escape, Close encounters of third kind, Contact, Breakfast at Tifany, Love Story, Grease - sto zbog sadrzaja sto zbog savrsene muzike, sto zbog dobrih glumaca.
pozdrav

Dragan

pre 7 godina

Da da, jako uverljiv i realan. Naročito onaj deo gde je zatvorenik 20 godina u istoj ćeliji pa uspeva da iskopa tunel od nekoliko stotina metara. Nijednom za sve te godine nije premešten u drugu ćeliji, što je inače deo osnovne procedure u svim zatvorima.

x

pre 7 godina

meni nije jasno kako je opet zalijepio poster?
(kaokakao, 09. jun 2016 21:56)

Pa mozda je ostavio poster zalepljen samo na gornjem kraju. Podigao ga, usao u rupu i iznutra ga vratio na mesto. Moja verzija :)

El Nebulozo

pre 7 godina

Jedan od retkih filmova koje mogu da pogledam beskonačan broj puta. Stiven King je sjajan autor i sve što je potrebno je dobar reditelj da to pretoči u film na pravi način.
Onima koji još nisu stigli da pogledaju toplo preporučujem "Misery" i "Dolores Claybourn".

Dzoni

pre 7 godina

Film je jednostavno kao matriks, svaka sekunda filma i svaka izgovorena rec ima toliko veliko znacenje da kada gledam film iznova tek ukapiram neke recenice sto prethodnog puta nisam razumek.

Inkognito

pre 7 godina

Samo mi nije jasno zasto King dozvoljava da se snimi toliko filmova koji su totalno van knjiga.Pa ako su ga par puta presli kada je bio na pocetku da ustupi prava za male pare,zasto to radi sada kao multumilioner?Najuzasniji primer je Dreamcatcher,fenomenalna knjiga,a film uzas.Pod kupolom je isto lose uradjena serija,Vreca kostiju takodje.Kapiram da se ne moze na filmu detaljisati,ali ako je lik od preko stotinu kila u knjizi,zasto na filmu ima 60?Ako u knjizi umire,zasto na filmu ostaje ziv?

Mad Max

pre 7 godina

to je bre film kad ostavi jak utisak pun emocija a ne ove gluposti i komercijale tipa warcraft ili x men dobijaju visoke ocene a ne bim im davo vise od 6 ce

bla

pre 7 godina

meni nije jasno kako je opet zalijepio poster?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kaokakao, 9. jun 2016 21:56)
Nije ga zalepio dole, samo na gornjim coskovima i pustio da padne preko rupe

Сића

pre 7 godina

Један од најбољих филмова свих времена, можда и најбољи. И слажем се да је наслов филма провидан, али то је зато што је тако преведен код нас, мада би било боље да је неки луђи наслов дат још у оригиналу. Често сам назив прода кафану као добру биртију или кафић као кул место, па тако и сам филм са интригантним насловом може да привуче гледаност, мада као и у свему у животу на крају, код свих нормалних људи, квалитет производа исплива на површину. Ово је филм, по више ставки, невероватно добар, а овде нажалост немам довољно карактера да их све набројим. Једна од њих која иде у прилог да је ово ремек дело, јесте та да просто ниједну глупу нелогичност нисам приметио у филму од преко два сата страшне мисаоно-акционе водиље која не јењава ни у једном тренутку, напротив. А о глуми, шта рећи, врх. Сценарио, кадрови, слика, тон, све је најбоље могуће. А редитељ је, колико сам као упућен мађарског порекла. И њему свака част, оскаровски посао. О Кингу не треба трошити речи. И једино што сам на оним силним Пинк каналима погледао јесте управо овај филм, а пустили су га више пута пре пар месеци.

Vladimir Ninkovic

pre 7 godina

Cale dosao sa posla, dok je nesto gricnuo i kavu srknuo, ja sam vec gledao zavrsne kadrove filma. Samo je rekao...."Ovaj film izgleda opasno, ocu i ja da ga gledam".
Stari dobri VHS, rewind na daljinskom, pa od pocetka.
Ma mogao sam i treci put da ga odgleam, bez blama.
A 9.3 na IMDB-u je sramota.
Zasluzuje bar 11 (na skali od 1-10).

alegorija

pre 7 godina

Ovaj film je alegorija Izbavljenja, zato se i zove Izbavljenje iz Sosenka. Svaki detalj filma govori o putu ka izbavljenju. Npr. Frimanov lik se zove Red ("because I'm Irish"), a u stvari je on Ready (spreman) za izbavljenje.

PrincNaZrnuGraska

pre 7 godina

I dalje tvrdim da je prvo mesto na IMDB-u plod rada neke hakerske ekipe kojoj ili je ovo omiljeni film ili je radjeno kao dokazivanje/opklada. Film je solidan, to stoji, ali na samoj IMDB Top 250 postoji jedno 200 boljih filmova. Kompletnijih, originalnijih, bolje reziranih i bolje odglumljenih. A slazem se sa komentarom da je originalni prevod "Iskupljenje" trebalo ostaviti, a ne sa varijantom "Bekstvo" otkrivati kraj/rasplet.

Goran

pre 7 godina

Nezaboravni Morgan Frimen: "I remember thinking it would take a man 600 years to tunnel through the wall with it. Old Andy did it in less than twenty. Oh, Andy loved geology".

Marko Banja Luka

pre 7 godina

Jedan od najboljih filmova.I djeca moje djece ce gledati ovaj film.Steta sto vise ne prave ovakve filmove,dosadile mi reprize!

Mozart

pre 7 godina

Film je ok ali nije kultni niti vrhunski. Kao kad neko nakon pop-roka ili narodnjaka čuje malo Vivaldija. Misli da je to vrh a nije ni čuo za Baha. Problem je što ljudi emotivno reaguju. Predlazem vam Solaris i Rubljova od Tarkovskog za početak

Ejbrehem

pre 7 godina

Koliko dobrih filmova ima za koje možda nikada nismo čuli a toliko su "snažni" da je potrebno dugo kopati da bi se našli. Posle Šošenka, Gampa, Američke Lepote i, da kažem, Interstelar-a u novije vreme, koji su postali odmah dostupni kao A klasa holivuda i koji ostavljaju snažan utisak na gledaoca, danas imamo Marvela i ostale koji se pogledaju i odmah zaborave, i nikada više nemate želju da ih pogledate. Ima i danas dobrih i kvalitetnih filmova ali su duboko ispod površine i tek poneki ispliva na površinu. Potrebno je zaroniti dublje.

dr.doom

pre 7 godina

pa takvi filmovi kao sto su sosenk,kum,gump...itd se vise nikada nece snimati...ulazimo u eru tehnologije,SF-a i mastanja o vanzemaljskom zivotu....tako da su sada SF filmovi o super herojima aktuelni, oni su block busteri i zaradjuju ogromne pare bez obzira sto su PRILICNO GLUPAVI! 1% gluma 99% special efekti ali prolaze kod gledalaca i ako su tesko smece...ali vremena se menjaju zato imate situaciju da je Sosenk koji je extra film "PROMASAJ" na osnovu zarade,a neki GLUPI film o super heroju je "USPESAN" jer je zaradio na stotine miliona dolara....

garymac

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo.
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu.
(Anasazi, 9. jun 2016 20:54)

To je slobodan prevod. Jos vecu glupost su napravili sa "Dobar, los, zao". Posto u originalnom nazivu nema zlog, vec ruznog.

Preferisco dirti adio

pre 7 godina

"Andy Dufresne, man who crawled through a river of shit and came out clean on the other side." Po meni, najjaca filmska recenica, jos kad je izgovori Morgan Frimen, covjek sa najjacim glasom za naraciju

Aleksandar

pre 7 godina

@Anasazi Eh moj prijatelju. Bilo je i jos gorih prevoda. Npr: Legends of the Fall, prevedeno Legenda o padu, umesto Legenda o (jednoj) jeseni.

džo

pre 7 godina

redemption nikako nije bekstvo i čemu insistiranje 20 godina na takvom nazivu kod nas... Ko je dozvolio da se tako distribuira film je obična neznalica ali to je moglo da se promeni kad je film stigao na dvd i na tv ali i dalje insistiraju na nazivu koji otkriva zadnjih 10 minuta filma....

DeFacto

pre 7 godina

King to kad napise... Steta sto sad pokusavaju da pretvore sve njegove knjige u filmove ili serije po nekim svojim idejama, a ne kako je on napisao

Ljube

pre 7 godina

Ovaj film je redak primer kako su nasi prevodioci zatajili. Nije bekstvo vec iskupljenje... Kroz ceo film se ne zna da li ce uopste da pokusa da pobegne a nama sam prevod naslova to kaze. Mi inace imamo sjajne prevode filmova i serija, npr prohujalo sa vihorom, mucke, petparacke price... Sa ovim prevodom su bas zeznuli stvar :(

Bg

pre 7 godina

A šta to hvali Titaniku?
Kada ste ga prvi put gledali svi ste cmizdrili i bili oduševljeni.
A sad posle toliko godina ismevate taj film.
Nije u rangu ovog filma, ali je i Titanik remek delo kinematografije!
To što je valjda moderno da se danas ismeva nema veze sa tim da je film vrhunski.

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

Јако добар, али и јако тежак филм., Јер превише је реалан, а има и неке сцене да се човек потресе, најежи, уплаши...И на крају оставља јак утисак.

Andrija

pre 7 godina

Pročitao knjigu na engleskom. Ne previše opširna (mislim da ima manje od 150 str, moje izdanje), a izuzetno isijava ideju koja se prenosi kroz ceo film. Knjiga je fenomenalna, kao i Stiven King....

Beatrix Kiddo

pre 7 godina

Po mom mišljenju najbolja ekranizacija neke Kingove knjige- sjajna adaptacija teksta, odličan izbor glumaca i naravno režija koja sve spaja u magičnu celinu.

djolea

pre 7 godina

mislim da je ovaj naslov i nije dobro preveden na Srpski. Pravilan prevod treba da bude Iskupljene u Sosenku ili Pokajanje u Sosenku, mislim da su tako Hrvati i preveli.. jer upravnik zatvora se upravljao po bibliji i terao ih da je citaju, na kraju se i ispostavilo da je u Bibliji spas, jer je u njoj bio sakriven cekic kojim je prokopao tunel. inace mnogo dobar film, meni uz Sedam i Forest Gamp najbolji koje sam gledao.

Maja, Zadar

pre 7 godina

Meni je ovaj film poznat kao "Iskupljenje u Shawshanku" pošto je kod nas tako doslovno preveden naslov filma. To mi je jedan od boljih filmova. Volim prvo pročitati knjigu, a tek onda pogledati film, ali u ovom slučaju mi ne bi smetalo i obrnuto. Uz ovaj film još bi spomenula "Fried green tomatoes", "Zelena milja", "Vrijeme ubijanja". Najbolji filmovi su oni od kojih su ti ujutro oči kao krafne. (Zbog plakanja) :)

kakav naslov takav komentar

pre 7 godina

Film ima gresku koja je izuzetno glupa. Sam je u celiji, kopa rupu u zidu preko koje je poster. Onda bezi kroz tu rupu a poster je i dalje zalepljen na sva cetiri coska. Kako?

Nina

pre 7 godina

Za mene dobar, ali " Kum" je bolji...

Kad god pogledam reprizu "Kuma", uvek kazem:" Samo cu malo da pogledam...", odgledam do kraja i uvek se cudim koliko je savrsen...

Che

pre 7 godina

Strani film kog sam ubedljivo najvise puta gledao...preko 30 puta sigurno, jednom se zadesilo da je za nedelju dana prikazivan svaki dan, na nekom od kanala.

Zasto to rade?

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo.
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu.
(Anasazi, 9. jun 2016 20:54)

Upravo tako! Kad covek malo bolje razmisli nasi su samo tacno preveli Titanik.

Dzoni

pre 7 godina

Kako je realno doktorski otplivao kroz kanalizaciju dok je baja skidao poster Rakel, ne znam ko moze da ne voli ovaj film, a verovatno spada medju najbolje filmove u americkoj produkciji.

Zena zelena

pre 7 godina

Nekad je stvarno bolje prvo pogledati film pa tek onda procitati knjigu. Knjige su `bolje` jer su jednostavno drugaciji medij od filma, govore drugacijim jezikom, pa detaljnije prenesu atmosferu, osecanja... i tako prvo uzivas u filmu, a onda se odusevis knjigom.
A ima i slucajeva kad je film bolji od knjige - Forest Gamp na primer.

bane

pre 7 godina

pa ako vam je ovaj film vrhunac kinematografije svaki komentar je suvišan. kao i u svakoj američkoj bljuvotini i ovaj film pati od opštih mesta i loše izgrađenih negativaca koji zagorcavaju život predobrim nevinim likovima. 3+

KORN

pre 7 godina

"Scarface" i "Šta sve možeš u Denveru kada si mrtav" su takođe loše prošli u bioskopskim blagajnama ali su kasnije postali kultni.Pogotovo sada najgledaniji su ovi crtani filmovi sa superherojima.

crazy processor

pre 7 godina

E moj Frimane kod nas je nazvan " Bekstvo iz Sosenka" i odmah smo znali o cemu se radi. Unistise nam nasi filmski genijalci efekat iznenadjenja na filmu koji je neponovljiv:(

Vaše ime

pre 7 godina

Možda jedini film snimljen po knjizi, a da je bolji od same knjige.
Remek delo!
Inače me nervira kada neko kuka kako je ta i ta knjiga bila bolja nego film.
Pa kako da snimiš svaku sitnicu kao iz knjige? Film bi trajao nedelju dana!
Normalno da je većini knjiga bolja nego film kad u knjizi ima milion detalja i sami kreirate maštom izgled likova i scene kako se vama sviđa...

napadaj

pre 7 godina

Imam 28 godina, film sam prvi put gledao sa 16. Otad sam ga odgledao barem deset puta, a neću ni da pominjem koliko sam puta na preskok gledao razne scene iz filma. Svaki put mi idu suze, posebno zbog poslednje scene i scene u kojoj Endi pušta muziku zatvorenicima.

Savršen film.

StokholmskiLemurOpasnihNamera

pre 7 godina

Za mene 4 najbolja filma svih vremena...Bekstvo iz Sosenka,Zelena Milja,Titanik i Forest Gamp.
(sinke, 09. jun 2016 21:01)

Koliko imas godina sine,17?

IT na ti

pre 7 godina

Za film je malo reći da je vrhunski! Gledao sam ga u jednom dahu barem 5 puta.
18mil zarade jednostavno ne oslikava vrednost i kvalitet filma. osim toga 9.3 na IMDB dovoljno govori.

Anasazi

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo.
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu.

Toni

pre 7 godina

Film koji na poseban nacin pronalazi put do srca svakog coveka. Brutalno iskreno, neponovljivo remek delo o samoj sustini covekove prirode. Potpuno se slazem sa misljenjem naroda sa IMDB-a. Najbolji film svih vremena!

Anasazi

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo.
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu.

Zasto to rade?

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo.
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu.
(Anasazi, 9. jun 2016 20:54)

Upravo tako! Kad covek malo bolje razmisli nasi su samo tacno preveli Titanik.

Dzoni

pre 7 godina

Kako je realno doktorski otplivao kroz kanalizaciju dok je baja skidao poster Rakel, ne znam ko moze da ne voli ovaj film, a verovatno spada medju najbolje filmove u americkoj produkciji.

Toni

pre 7 godina

Film koji na poseban nacin pronalazi put do srca svakog coveka. Brutalno iskreno, neponovljivo remek delo o samoj sustini covekove prirode. Potpuno se slazem sa misljenjem naroda sa IMDB-a. Najbolji film svih vremena!

Vaše ime

pre 7 godina

Možda jedini film snimljen po knjizi, a da je bolji od same knjige.
Remek delo!
Inače me nervira kada neko kuka kako je ta i ta knjiga bila bolja nego film.
Pa kako da snimiš svaku sitnicu kao iz knjige? Film bi trajao nedelju dana!
Normalno da je većini knjiga bolja nego film kad u knjizi ima milion detalja i sami kreirate maštom izgled likova i scene kako se vama sviđa...

crazy processor

pre 7 godina

E moj Frimane kod nas je nazvan " Bekstvo iz Sosenka" i odmah smo znali o cemu se radi. Unistise nam nasi filmski genijalci efekat iznenadjenja na filmu koji je neponovljiv:(

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

Јако добар, али и јако тежак филм., Јер превише је реалан, а има и неке сцене да се човек потресе, најежи, уплаши...И на крају оставља јак утисак.

Nina

pre 7 godina

Za mene dobar, ali " Kum" je bolji...

Kad god pogledam reprizu "Kuma", uvek kazem:" Samo cu malo da pogledam...", odgledam do kraja i uvek se cudim koliko je savrsen...

napadaj

pre 7 godina

Imam 28 godina, film sam prvi put gledao sa 16. Otad sam ga odgledao barem deset puta, a neću ni da pominjem koliko sam puta na preskok gledao razne scene iz filma. Svaki put mi idu suze, posebno zbog poslednje scene i scene u kojoj Endi pušta muziku zatvorenicima.

Savršen film.

IT na ti

pre 7 godina

Za film je malo reći da je vrhunski! Gledao sam ga u jednom dahu barem 5 puta.
18mil zarade jednostavno ne oslikava vrednost i kvalitet filma. osim toga 9.3 na IMDB dovoljno govori.

StokholmskiLemurOpasnihNamera

pre 7 godina

Za mene 4 najbolja filma svih vremena...Bekstvo iz Sosenka,Zelena Milja,Titanik i Forest Gamp.
(sinke, 09. jun 2016 21:01)

Koliko imas godina sine,17?

KORN

pre 7 godina

"Scarface" i "Šta sve možeš u Denveru kada si mrtav" su takođe loše prošli u bioskopskim blagajnama ali su kasnije postali kultni.Pogotovo sada najgledaniji su ovi crtani filmovi sa superherojima.

DeFacto

pre 7 godina

King to kad napise... Steta sto sad pokusavaju da pretvore sve njegove knjige u filmove ili serije po nekim svojim idejama, a ne kako je on napisao

Zena zelena

pre 7 godina

Nekad je stvarno bolje prvo pogledati film pa tek onda procitati knjigu. Knjige su `bolje` jer su jednostavno drugaciji medij od filma, govore drugacijim jezikom, pa detaljnije prenesu atmosferu, osecanja... i tako prvo uzivas u filmu, a onda se odusevis knjigom.
A ima i slucajeva kad je film bolji od knjige - Forest Gamp na primer.

neutralni felsh

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo. 
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu. 
(Anasazi, 9. jun 2016 20:54) 



znajucu nase prevodioce, dobro kad ga nisu preveli "smekeri iz sosenka" ;)

bane

pre 7 godina

pa ako vam je ovaj film vrhunac kinematografije svaki komentar je suvišan. kao i u svakoj američkoj bljuvotini i ovaj film pati od opštih mesta i loše izgrađenih negativaca koji zagorcavaju život predobrim nevinim likovima. 3+

mikele

pre 7 godina

film je odlican , morganova naracija i glas neponovljivi.gledao sam ga par puta i sa vremena na vreme ga mogu pigledati ..stavio bi u klasike i let iznad kuk.gnezda..zatim bilo jednom u americi..

Preferisco dirti adio

pre 7 godina

"Andy Dufresne, man who crawled through a river of shit and came out clean on the other side." Po meni, najjaca filmska recenica, jos kad je izgovori Morgan Frimen, covjek sa najjacim glasom za naraciju

x

pre 7 godina

meni nije jasno kako je opet zalijepio poster?
(kaokakao, 09. jun 2016 21:56)

Pa mozda je ostavio poster zalepljen samo na gornjem kraju. Podigao ga, usao u rupu i iznutra ga vratio na mesto. Moja verzija :)

stoper4

pre 7 godina

Da da, jako uverljiv i realan. Naročito onaj deo gde je zatvorenik 20 godina u istoj ćeliji pa uspeva da iskopa tunel od nekoliko stotina metara. Nijednom za sve te godine nije premešten u drugu ćeliji, što je inače deo osnovne procedure u svim zatvorima.
(Dragan, 10. jun 2016 08:58)

Pa on je imao "vezu" kod upravnika i zato i nije premešten

Goran

pre 7 godina

Nezaboravni Morgan Frimen: "I remember thinking it would take a man 600 years to tunnel through the wall with it. Old Andy did it in less than twenty. Oh, Andy loved geology".

Mad Max

pre 7 godina

to je bre film kad ostavi jak utisak pun emocija a ne ove gluposti i komercijale tipa warcraft ili x men dobijaju visoke ocene a ne bim im davo vise od 6 ce

Dzoni

pre 7 godina

Film je jednostavno kao matriks, svaka sekunda filma i svaka izgovorena rec ima toliko veliko znacenje da kada gledam film iznova tek ukapiram neke recenice sto prethodnog puta nisam razumek.

alegorija

pre 7 godina

Ovaj film je alegorija Izbavljenja, zato se i zove Izbavljenje iz Sosenka. Svaki detalj filma govori o putu ka izbavljenju. Npr. Frimanov lik se zove Red ("because I'm Irish"), a u stvari je on Ready (spreman) za izbavljenje.

Ljube

pre 7 godina

Ovaj film je redak primer kako su nasi prevodioci zatajili. Nije bekstvo vec iskupljenje... Kroz ceo film se ne zna da li ce uopste da pokusa da pobegne a nama sam prevod naslova to kaze. Mi inace imamo sjajne prevode filmova i serija, npr prohujalo sa vihorom, mucke, petparacke price... Sa ovim prevodom su bas zeznuli stvar :(

Alef

pre 7 godina

Odlican film i vrhunska inspiracija. Ocajan prevod i bolje ljudima koji mozda nisu gledali film, reci originalni naslov filma, pa da ga pogledaju. Inace, ako je neko film bolji od knjige, a u pitanju je Stiven King, u pitanju je po meni The Shining (Isijavanje) od Stenlija Kjubrika.

Vladimir Ninkovic

pre 7 godina

Cale dosao sa posla, dok je nesto gricnuo i kavu srknuo, ja sam vec gledao zavrsne kadrove filma. Samo je rekao...."Ovaj film izgleda opasno, ocu i ja da ga gledam".
Stari dobri VHS, rewind na daljinskom, pa od pocetka.
Ma mogao sam i treci put da ga odgleam, bez blama.
A 9.3 na IMDB-u je sramota.
Zasluzuje bar 11 (na skali od 1-10).

bla

pre 7 godina

meni nije jasno kako je opet zalijepio poster?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kaokakao, 9. jun 2016 21:56)
Nije ga zalepio dole, samo na gornjim coskovima i pustio da padne preko rupe

džo

pre 7 godina

redemption nikako nije bekstvo i čemu insistiranje 20 godina na takvom nazivu kod nas... Ko je dozvolio da se tako distribuira film je obična neznalica ali to je moglo da se promeni kad je film stigao na dvd i na tv ali i dalje insistiraju na nazivu koji otkriva zadnjih 10 minuta filma....

Ivan

pre 7 godina

@Dzoni to je bio poster Rite Hejvort,a ne Rakel Velc
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (radeka bejbl, 9. jun 2016 22:12)

mislim da je Dzoni u pravu, da je tad bila Rakel na zidu, Rita je bila pre toga.

dr.doom

pre 7 godina

pa takvi filmovi kao sto su sosenk,kum,gump...itd se vise nikada nece snimati...ulazimo u eru tehnologije,SF-a i mastanja o vanzemaljskom zivotu....tako da su sada SF filmovi o super herojima aktuelni, oni su block busteri i zaradjuju ogromne pare bez obzira sto su PRILICNO GLUPAVI! 1% gluma 99% special efekti ali prolaze kod gledalaca i ako su tesko smece...ali vremena se menjaju zato imate situaciju da je Sosenk koji je extra film "PROMASAJ" na osnovu zarade,a neki GLUPI film o super heroju je "USPESAN" jer je zaradio na stotine miliona dolara....

Inkognito

pre 7 godina

Samo mi nije jasno zasto King dozvoljava da se snimi toliko filmova koji su totalno van knjiga.Pa ako su ga par puta presli kada je bio na pocetku da ustupi prava za male pare,zasto to radi sada kao multumilioner?Najuzasniji primer je Dreamcatcher,fenomenalna knjiga,a film uzas.Pod kupolom je isto lose uradjena serija,Vreca kostiju takodje.Kapiram da se ne moze na filmu detaljisati,ali ako je lik od preko stotinu kila u knjizi,zasto na filmu ima 60?Ako u knjizi umire,zasto na filmu ostaje ziv?

Harun el Rašid

pre 7 godina

Ne smatram sebe filmofilom, ali je moje skromno mišljenje da je ovo jedan od najboljih filmova svih vremena. Priča jeste malo "nategnuta", međutim, ne bih se složio sa pojedinim komentarima da likovi nisu izgrađeni, da su dvodimenzionalni, naprotiv. Ono što filmu da je šmek i čini ga remek delom je u stvari pozajmljeno iz filozofije, književnosti uopšte, a to je arhetip bekstva, izbavljenja. Kad malo bolje pogledate, ta želja za bekstvom, za povratkom u raj je duboko usađena u svako ljudsko biće na ovoj planeti. Šošenk to odlično prikazuje.

Сића

pre 7 godina

Један од најбољих филмова свих времена, можда и најбољи. И слажем се да је наслов филма провидан, али то је зато што је тако преведен код нас, мада би било боље да је неки луђи наслов дат још у оригиналу. Често сам назив прода кафану као добру биртију или кафић као кул место, па тако и сам филм са интригантним насловом може да привуче гледаност, мада као и у свему у животу на крају, код свих нормалних људи, квалитет производа исплива на површину. Ово је филм, по више ставки, невероватно добар, а овде нажалост немам довољно карактера да их све набројим. Једна од њих која иде у прилог да је ово ремек дело, јесте та да просто ниједну глупу нелогичност нисам приметио у филму од преко два сата страшне мисаоно-акционе водиље која не јењава ни у једном тренутку, напротив. А о глуми, шта рећи, врх. Сценарио, кадрови, слика, тон, све је најбоље могуће. А редитељ је, колико сам као упућен мађарског порекла. И њему свака част, оскаровски посао. О Кингу не треба трошити речи. И једино што сам на оним силним Пинк каналима погледао јесте управо овај филм, а пустили су га више пута пре пар месеци.

El Nebulozo

pre 7 godina

Jedan od retkih filmova koje mogu da pogledam beskonačan broj puta. Stiven King je sjajan autor i sve što je potrebno je dobar reditelj da to pretoči u film na pravi način.
Onima koji još nisu stigli da pogledaju toplo preporučujem "Misery" i "Dolores Claybourn".

brana

pre 7 godina

Gledao sam ja jednom taj jedan film kad se mladi neki tamo druze i zaljubili se jedni i on je slagao nju i ona nije posle htela s njim i onda on je patio i ona ga prvo volela pa ga onda vise nije volela i sve i on je na kraju bio tuzan i ona ga je opet volela i ne znam kako se sad zove taj film ali nije dobio oskara.E nisam hteo da vam pricam o tim filmu nego o Lovcu na jelene koji za mene jeste najbolji film Americke kinematografije ako bi vec morao da se odlucim.Zasto?Eto zato sto jeste!

djolea

pre 7 godina

mislim da je ovaj naslov i nije dobro preveden na Srpski. Pravilan prevod treba da bude Iskupljene u Sosenku ili Pokajanje u Sosenku, mislim da su tako Hrvati i preveli.. jer upravnik zatvora se upravljao po bibliji i terao ih da je citaju, na kraju se i ispostavilo da je u Bibliji spas, jer je u njoj bio sakriven cekic kojim je prokopao tunel. inace mnogo dobar film, meni uz Sedam i Forest Gamp najbolji koje sam gledao.

Bg

pre 7 godina

A šta to hvali Titaniku?
Kada ste ga prvi put gledali svi ste cmizdrili i bili oduševljeni.
A sad posle toliko godina ismevate taj film.
Nije u rangu ovog filma, ali je i Titanik remek delo kinematografije!
To što je valjda moderno da se danas ismeva nema veze sa tim da je film vrhunski.

Bekstvo iz NOŠEnka

pre 7 godina

Deco, prerastite bajke. Holivud ima odličnih ostvarenja, ali ovo je film koji je jako daleko od realnosti. Sve je skockano tako da ne morate ni trenutak da razmišljate ni o čemu. Sve vam je dato na tacnu. Samo razgoračite oči i pustite mozak na pašu i očekujte hepi end sa puno emocija u rangu mnogih filmova sa Džulijom Roberts i Ričardom Girom.
Ko je nekad pogledao emisije TV kanala I.D. (Investigation Discovery) i CI (Crime & Investigation), zna kakva realnost zapravo jeste.
Očigledno je da ovde komentariše IMDB generacija, kojoj je istorija filma počela devedeset i neke...

Andrija

pre 7 godina

Pročitao knjigu na engleskom. Ne previše opširna (mislim da ima manje od 150 str, moje izdanje), a izuzetno isijava ideju koja se prenosi kroz ceo film. Knjiga je fenomenalna, kao i Stiven King....

Beatrix Kiddo

pre 7 godina

Po mom mišljenju najbolja ekranizacija neke Kingove knjige- sjajna adaptacija teksta, odličan izbor glumaca i naravno režija koja sve spaja u magičnu celinu.

Maja, Zadar

pre 7 godina

Meni je ovaj film poznat kao "Iskupljenje u Shawshanku" pošto je kod nas tako doslovno preveden naslov filma. To mi je jedan od boljih filmova. Volim prvo pročitati knjigu, a tek onda pogledati film, ali u ovom slučaju mi ne bi smetalo i obrnuto. Uz ovaj film još bi spomenula "Fried green tomatoes", "Zelena milja", "Vrijeme ubijanja". Najbolji filmovi su oni od kojih su ti ujutro oči kao krafne. (Zbog plakanja) :)

PrincNaZrnuGraska

pre 7 godina

I dalje tvrdim da je prvo mesto na IMDB-u plod rada neke hakerske ekipe kojoj ili je ovo omiljeni film ili je radjeno kao dokazivanje/opklada. Film je solidan, to stoji, ali na samoj IMDB Top 250 postoji jedno 200 boljih filmova. Kompletnijih, originalnijih, bolje reziranih i bolje odglumljenih. A slazem se sa komentarom da je originalni prevod "Iskupljenje" trebalo ostaviti, a ne sa varijantom "Bekstvo" otkrivati kraj/rasplet.

Dragan

pre 7 godina

Da da, jako uverljiv i realan. Naročito onaj deo gde je zatvorenik 20 godina u istoj ćeliji pa uspeva da iskopa tunel od nekoliko stotina metara. Nijednom za sve te godine nije premešten u drugu ćeliji, što je inače deo osnovne procedure u svim zatvorima.

Dzoni

pre 7 godina

@ Bekstvo iz NOŠEnka

IMDB generacija koja je pocela "devedeset i neke" je proglasila Kuma, film iz sedamdesetih kao najbolji ikad. Nema veze kada je otvoren sajt. Druga stvar, IMDB je najobjektivniji sajt za filmove i prema tome film sa ocenom od 9,1 od 10 kojem je dalo glas milion i trista hiljada ljudi moze da bude sve samo ne los. Druga stvar je da l' neko voli taj zanr ili ne ili zvezdani ratovi ciji je rejting trenutno napumpan zbog stare slave.

Marko Banja Luka

pre 7 godina

Jedan od najboljih filmova.I djeca moje djece ce gledati ovaj film.Steta sto vise ne prave ovakve filmove,dosadile mi reprize!

Aleksandar

pre 7 godina

@Anasazi Eh moj prijatelju. Bilo je i jos gorih prevoda. Npr: Legends of the Fall, prevedeno Legenda o padu, umesto Legenda o (jednoj) jeseni.

Ejbrehem

pre 7 godina

Koliko dobrih filmova ima za koje možda nikada nismo čuli a toliko su "snažni" da je potrebno dugo kopati da bi se našli. Posle Šošenka, Gampa, Američke Lepote i, da kažem, Interstelar-a u novije vreme, koji su postali odmah dostupni kao A klasa holivuda i koji ostavljaju snažan utisak na gledaoca, danas imamo Marvela i ostale koji se pogledaju i odmah zaborave, i nikada više nemate želju da ih pogledate. Ima i danas dobrih i kvalitetnih filmova ali su duboko ispod površine i tek poneki ispliva na površinu. Potrebno je zaroniti dublje.

garymac

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo.
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu.
(Anasazi, 9. jun 2016 20:54)

To je slobodan prevod. Jos vecu glupost su napravili sa "Dobar, los, zao". Posto u originalnom nazivu nema zlog, vec ruznog.

Che

pre 7 godina

Strani film kog sam ubedljivo najvise puta gledao...preko 30 puta sigurno, jednom se zadesilo da je za nedelju dana prikazivan svaki dan, na nekom od kanala.

Mozart

pre 7 godina

Film je ok ali nije kultni niti vrhunski. Kao kad neko nakon pop-roka ili narodnjaka čuje malo Vivaldija. Misli da je to vrh a nije ni čuo za Baha. Problem je što ljudi emotivno reaguju. Predlazem vam Solaris i Rubljova od Tarkovskog za početak

Oposum Lorem

pre 7 godina

Što neko spomenu, IMDB generacija. Šošenk nije ni blizu najboljeg filma, čak ni među najboljim američkim filmovima. Stiče se utisak da se filmovi snimaju samo na engleskom govornom području i da su samo oni vrednji gledanja. Istina je upravo suprotna. Bekstvo iz Šošenka je samo zabavan film, ne zabavan u smislu akcije ili salvi smeha, već u smislu zapleta radnje i tajminga, ali ispod tog prvog plana je jedno veliko ništa. Kako je neko dole spomenuo, sve je dato prežvakano, vaše je samo da se zavalite i odmorite 2 sata. Zaista, zar jedan takav film može da se nazove filmom pored jednog Stalkera, na primer? Ma dajte, ne budimo neozbiljni.

12121

pre 7 godina

(Oposum Lorem, 10. jun 2016 11:25)

E ovakav kvazi intelektualizam ne podnosim. Zasto ne mogu oba filma da koegzistiraju kao vrhunska? Evo ja volim oba filma, i nikada mi nije palo na pamet da uporedjujem, niti imam problem ako je nekom ovaj ili onaj film najbolji. Ionako je to necije misljenje, a ne neka apsolutna kategorija.
I dela Kloda Monea su "prezvakana", nema tu sta puno da se misli, ali uzmi ti i naslikaj kao on. Sosenk je dobar ne samo zbog dobrog scenarija vec i zbog svega ostalog sto jedan film cini filmom, znaci gluma, rezija, muzika, itd...
Gde to pise da film da bi bio vrhunski mora da bude pun simbolike kao stalker? Nigde ja to nisam procitao.

iz makedonije

pre 7 godina

A gde su Paton, The Great Escape, Close encounters of third kind, Contact, Breakfast at Tifany, Love Story, Grease - sto zbog sadrzaja sto zbog savrsene muzike, sto zbog dobrih glumaca.
pozdrav

CATAPA

pre 7 godina

Najbolji ikad, ali ne i te godine. Forest Gamp realno spada u najveća ostvarenja kinematografije uopšte, a ne samo holivudske. Šošenk je sjajan film, ali ne iskače iz te autističke holivudske kategorije. Dakle precenjen iako odličan.

Dzoni

pre 7 godina

@ Zasto to rade?

Kontam da neke stvari ne mogu da se prevedu, kao na primer Breaking Bad u bukvalnom prevodu, ali kad prevedu Tropic Thunder u "Evo vam je na!" stvarno se zapita covek...

duledudule

pre 7 godina

dobro.ne moze biti najbolji.moze bigi svrstan u top 10 svakoga od nas.ali najbolji ne.ovde se vodi polemika i o titaniku...svega mi gledao ga nisam,niti cu.jednostavno nemam pojma...a ovaj sam gledao barem deset puta,uz jos neke tipa kum,lovac na jelene ali i gunise i warriorse na primer :-P

kakav naslov takav komentar

pre 7 godina

Film ima gresku koja je izuzetno glupa. Sam je u celiji, kopa rupu u zidu preko koje je poster. Onda bezi kroz tu rupu a poster je i dalje zalepljen na sva cetiri coska. Kako?

Mifune

pre 7 godina

Film nije ni u najboljih 1000 svih vremena a kamoli najbolji. Lepa porodična zabava ali ništa više od toga. Stavljati takav film iznad ostvarenja ljudi kao što su Bergman ili Tarkovski je smešno.

iz makedonije

pre 7 godina

Zaboravio sam malopre i The Deer Hunter, Eyes wide shut, Devils Advocate, Schindler list, E.T, The Longest Day, A Bridge Too Far, The Name of The Rose, Jaws a postoje i druge kinematografije

bane

pre 7 godina

pa ako vam je ovaj film vrhunac kinematografije svaki komentar je suvišan. kao i u svakoj američkoj bljuvotini i ovaj film pati od opštih mesta i loše izgrađenih negativaca koji zagorcavaju život predobrim nevinim likovima. 3+

StokholmskiLemurOpasnihNamera

pre 7 godina

Za mene 4 najbolja filma svih vremena...Bekstvo iz Sosenka,Zelena Milja,Titanik i Forest Gamp.
(sinke, 09. jun 2016 21:01)

Koliko imas godina sine,17?

Bekstvo iz NOŠEnka

pre 7 godina

Deco, prerastite bajke. Holivud ima odličnih ostvarenja, ali ovo je film koji je jako daleko od realnosti. Sve je skockano tako da ne morate ni trenutak da razmišljate ni o čemu. Sve vam je dato na tacnu. Samo razgoračite oči i pustite mozak na pašu i očekujte hepi end sa puno emocija u rangu mnogih filmova sa Džulijom Roberts i Ričardom Girom.
Ko je nekad pogledao emisije TV kanala I.D. (Investigation Discovery) i CI (Crime & Investigation), zna kakva realnost zapravo jeste.
Očigledno je da ovde komentariše IMDB generacija, kojoj je istorija filma počela devedeset i neke...

Nina

pre 7 godina

Za mene dobar, ali " Kum" je bolji...

Kad god pogledam reprizu "Kuma", uvek kazem:" Samo cu malo da pogledam...", odgledam do kraja i uvek se cudim koliko je savrsen...

Dragan

pre 7 godina

Da da, jako uverljiv i realan. Naročito onaj deo gde je zatvorenik 20 godina u istoj ćeliji pa uspeva da iskopa tunel od nekoliko stotina metara. Nijednom za sve te godine nije premešten u drugu ćeliji, što je inače deo osnovne procedure u svim zatvorima.

Toni

pre 7 godina

Film koji na poseban nacin pronalazi put do srca svakog coveka. Brutalno iskreno, neponovljivo remek delo o samoj sustini covekove prirode. Potpuno se slazem sa misljenjem naroda sa IMDB-a. Najbolji film svih vremena!

Mifune

pre 7 godina

Film nije ni u najboljih 1000 svih vremena a kamoli najbolji. Lepa porodična zabava ali ništa više od toga. Stavljati takav film iznad ostvarenja ljudi kao što su Bergman ili Tarkovski je smešno.

Mozart

pre 7 godina

Film je ok ali nije kultni niti vrhunski. Kao kad neko nakon pop-roka ili narodnjaka čuje malo Vivaldija. Misli da je to vrh a nije ni čuo za Baha. Problem je što ljudi emotivno reaguju. Predlazem vam Solaris i Rubljova od Tarkovskog za početak

Oposum Lorem

pre 7 godina

Što neko spomenu, IMDB generacija. Šošenk nije ni blizu najboljeg filma, čak ni među najboljim američkim filmovima. Stiče se utisak da se filmovi snimaju samo na engleskom govornom području i da su samo oni vrednji gledanja. Istina je upravo suprotna. Bekstvo iz Šošenka je samo zabavan film, ne zabavan u smislu akcije ili salvi smeha, već u smislu zapleta radnje i tajminga, ali ispod tog prvog plana je jedno veliko ništa. Kako je neko dole spomenuo, sve je dato prežvakano, vaše je samo da se zavalite i odmorite 2 sata. Zaista, zar jedan takav film može da se nazove filmom pored jednog Stalkera, na primer? Ma dajte, ne budimo neozbiljni.

CATAPA

pre 7 godina

Najbolji ikad, ali ne i te godine. Forest Gamp realno spada u najveća ostvarenja kinematografije uopšte, a ne samo holivudske. Šošenk je sjajan film, ali ne iskače iz te autističke holivudske kategorije. Dakle precenjen iako odličan.

PrincNaZrnuGraska

pre 7 godina

I dalje tvrdim da je prvo mesto na IMDB-u plod rada neke hakerske ekipe kojoj ili je ovo omiljeni film ili je radjeno kao dokazivanje/opklada. Film je solidan, to stoji, ali na samoj IMDB Top 250 postoji jedno 200 boljih filmova. Kompletnijih, originalnijih, bolje reziranih i bolje odglumljenih. A slazem se sa komentarom da je originalni prevod "Iskupljenje" trebalo ostaviti, a ne sa varijantom "Bekstvo" otkrivati kraj/rasplet.

Dzoni

pre 7 godina

Kako je realno doktorski otplivao kroz kanalizaciju dok je baja skidao poster Rakel, ne znam ko moze da ne voli ovaj film, a verovatno spada medju najbolje filmove u americkoj produkciji.

Џејмс 007Bond

pre 7 godina

Јако добар, али и јако тежак филм., Јер превише је реалан, а има и неке сцене да се човек потресе, најежи, уплаши...И на крају оставља јак утисак.

Bg

pre 7 godina

A šta to hvali Titaniku?
Kada ste ga prvi put gledali svi ste cmizdrili i bili oduševljeni.
A sad posle toliko godina ismevate taj film.
Nije u rangu ovog filma, ali je i Titanik remek delo kinematografije!
To što je valjda moderno da se danas ismeva nema veze sa tim da je film vrhunski.

kakav naslov takav komentar

pre 7 godina

Film ima gresku koja je izuzetno glupa. Sam je u celiji, kopa rupu u zidu preko koje je poster. Onda bezi kroz tu rupu a poster je i dalje zalepljen na sva cetiri coska. Kako?

iz makedonije

pre 7 godina

A gde su Paton, The Great Escape, Close encounters of third kind, Contact, Breakfast at Tifany, Love Story, Grease - sto zbog sadrzaja sto zbog savrsene muzike, sto zbog dobrih glumaca.
pozdrav

Vaše ime

pre 7 godina

Možda jedini film snimljen po knjizi, a da je bolji od same knjige.
Remek delo!
Inače me nervira kada neko kuka kako je ta i ta knjiga bila bolja nego film.
Pa kako da snimiš svaku sitnicu kao iz knjige? Film bi trajao nedelju dana!
Normalno da je većini knjiga bolja nego film kad u knjizi ima milion detalja i sami kreirate maštom izgled likova i scene kako se vama sviđa...

brana

pre 7 godina

Gledao sam ja jednom taj jedan film kad se mladi neki tamo druze i zaljubili se jedni i on je slagao nju i ona nije posle htela s njim i onda on je patio i ona ga prvo volela pa ga onda vise nije volela i sve i on je na kraju bio tuzan i ona ga je opet volela i ne znam kako se sad zove taj film ali nije dobio oskara.E nisam hteo da vam pricam o tim filmu nego o Lovcu na jelene koji za mene jeste najbolji film Americke kinematografije ako bi vec morao da se odlucim.Zasto?Eto zato sto jeste!

Anasazi

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo.
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu.

napadaj

pre 7 godina

Imam 28 godina, film sam prvi put gledao sa 16. Otad sam ga odgledao barem deset puta, a neću ni da pominjem koliko sam puta na preskok gledao razne scene iz filma. Svaki put mi idu suze, posebno zbog poslednje scene i scene u kojoj Endi pušta muziku zatvorenicima.

Savršen film.

Zena zelena

pre 7 godina

Nekad je stvarno bolje prvo pogledati film pa tek onda procitati knjigu. Knjige su `bolje` jer su jednostavno drugaciji medij od filma, govore drugacijim jezikom, pa detaljnije prenesu atmosferu, osecanja... i tako prvo uzivas u filmu, a onda se odusevis knjigom.
A ima i slucajeva kad je film bolji od knjige - Forest Gamp na primer.

Zasto to rade?

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo.
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu.
(Anasazi, 9. jun 2016 20:54)

Upravo tako! Kad covek malo bolje razmisli nasi su samo tacno preveli Titanik.

IT na ti

pre 7 godina

Za film je malo reći da je vrhunski! Gledao sam ga u jednom dahu barem 5 puta.
18mil zarade jednostavno ne oslikava vrednost i kvalitet filma. osim toga 9.3 na IMDB dovoljno govori.

crazy processor

pre 7 godina

E moj Frimane kod nas je nazvan " Bekstvo iz Sosenka" i odmah smo znali o cemu se radi. Unistise nam nasi filmski genijalci efekat iznenadjenja na filmu koji je neponovljiv:(

Vladimir Ninkovic

pre 7 godina

Cale dosao sa posla, dok je nesto gricnuo i kavu srknuo, ja sam vec gledao zavrsne kadrove filma. Samo je rekao...."Ovaj film izgleda opasno, ocu i ja da ga gledam".
Stari dobri VHS, rewind na daljinskom, pa od pocetka.
Ma mogao sam i treci put da ga odgleam, bez blama.
A 9.3 na IMDB-u je sramota.
Zasluzuje bar 11 (na skali od 1-10).

Dzoni

pre 7 godina

Film je jednostavno kao matriks, svaka sekunda filma i svaka izgovorena rec ima toliko veliko znacenje da kada gledam film iznova tek ukapiram neke recenice sto prethodnog puta nisam razumek.

mikele

pre 7 godina

film je odlican , morganova naracija i glas neponovljivi.gledao sam ga par puta i sa vremena na vreme ga mogu pigledati ..stavio bi u klasike i let iznad kuk.gnezda..zatim bilo jednom u americi..

Alef

pre 7 godina

Odlican film i vrhunska inspiracija. Ocajan prevod i bolje ljudima koji mozda nisu gledali film, reci originalni naslov filma, pa da ga pogledaju. Inace, ako je neko film bolji od knjige, a u pitanju je Stiven King, u pitanju je po meni The Shining (Isijavanje) od Stenlija Kjubrika.

duledudule

pre 7 godina

dobro.ne moze biti najbolji.moze bigi svrstan u top 10 svakoga od nas.ali najbolji ne.ovde se vodi polemika i o titaniku...svega mi gledao ga nisam,niti cu.jednostavno nemam pojma...a ovaj sam gledao barem deset puta,uz jos neke tipa kum,lovac na jelene ali i gunise i warriorse na primer :-P

iz makedonije

pre 7 godina

Zaboravio sam malopre i The Deer Hunter, Eyes wide shut, Devils Advocate, Schindler list, E.T, The Longest Day, A Bridge Too Far, The Name of The Rose, Jaws a postoje i druge kinematografije

KORN

pre 7 godina

"Scarface" i "Šta sve možeš u Denveru kada si mrtav" su takođe loše prošli u bioskopskim blagajnama ali su kasnije postali kultni.Pogotovo sada najgledaniji su ovi crtani filmovi sa superherojima.

garymac

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo.
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu.
(Anasazi, 9. jun 2016 20:54)

To je slobodan prevod. Jos vecu glupost su napravili sa "Dobar, los, zao". Posto u originalnom nazivu nema zlog, vec ruznog.

DeFacto

pre 7 godina

King to kad napise... Steta sto sad pokusavaju da pretvore sve njegove knjige u filmove ili serije po nekim svojim idejama, a ne kako je on napisao

Ejbrehem

pre 7 godina

Koliko dobrih filmova ima za koje možda nikada nismo čuli a toliko su "snažni" da je potrebno dugo kopati da bi se našli. Posle Šošenka, Gampa, Američke Lepote i, da kažem, Interstelar-a u novije vreme, koji su postali odmah dostupni kao A klasa holivuda i koji ostavljaju snažan utisak na gledaoca, danas imamo Marvela i ostale koji se pogledaju i odmah zaborave, i nikada više nemate želju da ih pogledate. Ima i danas dobrih i kvalitetnih filmova ali su duboko ispod površine i tek poneki ispliva na površinu. Potrebno je zaroniti dublje.

bla

pre 7 godina

meni nije jasno kako je opet zalijepio poster?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kaokakao, 9. jun 2016 21:56)
Nije ga zalepio dole, samo na gornjim coskovima i pustio da padne preko rupe

Inkognito

pre 7 godina

Samo mi nije jasno zasto King dozvoljava da se snimi toliko filmova koji su totalno van knjiga.Pa ako su ga par puta presli kada je bio na pocetku da ustupi prava za male pare,zasto to radi sada kao multumilioner?Najuzasniji primer je Dreamcatcher,fenomenalna knjiga,a film uzas.Pod kupolom je isto lose uradjena serija,Vreca kostiju takodje.Kapiram da se ne moze na filmu detaljisati,ali ako je lik od preko stotinu kila u knjizi,zasto na filmu ima 60?Ako u knjizi umire,zasto na filmu ostaje ziv?

El Nebulozo

pre 7 godina

Jedan od retkih filmova koje mogu da pogledam beskonačan broj puta. Stiven King je sjajan autor i sve što je potrebno je dobar reditelj da to pretoči u film na pravi način.
Onima koji još nisu stigli da pogledaju toplo preporučujem "Misery" i "Dolores Claybourn".

neutralni felsh

pre 7 godina

Kao prvo, ni film ni knjiga u naslovu ne pominju "bekstvo", vec je to neko nas odlucio da prevede to tako katastrofalno i time prakticno otkrije kraj filma koji bi trebalo da bude neocekivan, a ovako pre nego sto pogledas ocekujes neko bekstvo. 
Inace je "iskupljenje u sosenku" u naslovu. 
(Anasazi, 9. jun 2016 20:54) 



znajucu nase prevodioce, dobro kad ga nisu preveli "smekeri iz sosenka" ;)

Maja, Zadar

pre 7 godina

Meni je ovaj film poznat kao "Iskupljenje u Shawshanku" pošto je kod nas tako doslovno preveden naslov filma. To mi je jedan od boljih filmova. Volim prvo pročitati knjigu, a tek onda pogledati film, ali u ovom slučaju mi ne bi smetalo i obrnuto. Uz ovaj film još bi spomenula "Fried green tomatoes", "Zelena milja", "Vrijeme ubijanja". Najbolji filmovi su oni od kojih su ti ujutro oči kao krafne. (Zbog plakanja) :)

dr.doom

pre 7 godina

pa takvi filmovi kao sto su sosenk,kum,gump...itd se vise nikada nece snimati...ulazimo u eru tehnologije,SF-a i mastanja o vanzemaljskom zivotu....tako da su sada SF filmovi o super herojima aktuelni, oni su block busteri i zaradjuju ogromne pare bez obzira sto su PRILICNO GLUPAVI! 1% gluma 99% special efekti ali prolaze kod gledalaca i ako su tesko smece...ali vremena se menjaju zato imate situaciju da je Sosenk koji je extra film "PROMASAJ" na osnovu zarade,a neki GLUPI film o super heroju je "USPESAN" jer je zaradio na stotine miliona dolara....

Сића

pre 7 godina

Један од најбољих филмова свих времена, можда и најбољи. И слажем се да је наслов филма провидан, али то је зато што је тако преведен код нас, мада би било боље да је неки луђи наслов дат још у оригиналу. Често сам назив прода кафану као добру биртију или кафић као кул место, па тако и сам филм са интригантним насловом може да привуче гледаност, мада као и у свему у животу на крају, код свих нормалних људи, квалитет производа исплива на површину. Ово је филм, по више ставки, невероватно добар, а овде нажалост немам довољно карактера да их све набројим. Једна од њих која иде у прилог да је ово ремек дело, јесте та да просто ниједну глупу нелогичност нисам приметио у филму од преко два сата страшне мисаоно-акционе водиље која не јењава ни у једном тренутку, напротив. А о глуми, шта рећи, врх. Сценарио, кадрови, слика, тон, све је најбоље могуће. А редитељ је, колико сам као упућен мађарског порекла. И њему свака част, оскаровски посао. О Кингу не треба трошити речи. И једино што сам на оним силним Пинк каналима погледао јесте управо овај филм, а пустили су га више пута пре пар месеци.

Mad Max

pre 7 godina

to je bre film kad ostavi jak utisak pun emocija a ne ove gluposti i komercijale tipa warcraft ili x men dobijaju visoke ocene a ne bim im davo vise od 6 ce

x

pre 7 godina

meni nije jasno kako je opet zalijepio poster?
(kaokakao, 09. jun 2016 21:56)

Pa mozda je ostavio poster zalepljen samo na gornjem kraju. Podigao ga, usao u rupu i iznutra ga vratio na mesto. Moja verzija :)

Ljube

pre 7 godina

Ovaj film je redak primer kako su nasi prevodioci zatajili. Nije bekstvo vec iskupljenje... Kroz ceo film se ne zna da li ce uopste da pokusa da pobegne a nama sam prevod naslova to kaze. Mi inace imamo sjajne prevode filmova i serija, npr prohujalo sa vihorom, mucke, petparacke price... Sa ovim prevodom su bas zeznuli stvar :(

Preferisco dirti adio

pre 7 godina

"Andy Dufresne, man who crawled through a river of shit and came out clean on the other side." Po meni, najjaca filmska recenica, jos kad je izgovori Morgan Frimen, covjek sa najjacim glasom za naraciju

Goran

pre 7 godina

Nezaboravni Morgan Frimen: "I remember thinking it would take a man 600 years to tunnel through the wall with it. Old Andy did it in less than twenty. Oh, Andy loved geology".

stoper4

pre 7 godina

Da da, jako uverljiv i realan. Naročito onaj deo gde je zatvorenik 20 godina u istoj ćeliji pa uspeva da iskopa tunel od nekoliko stotina metara. Nijednom za sve te godine nije premešten u drugu ćeliji, što je inače deo osnovne procedure u svim zatvorima.
(Dragan, 10. jun 2016 08:58)

Pa on je imao "vezu" kod upravnika i zato i nije premešten

djolea

pre 7 godina

mislim da je ovaj naslov i nije dobro preveden na Srpski. Pravilan prevod treba da bude Iskupljene u Sosenku ili Pokajanje u Sosenku, mislim da su tako Hrvati i preveli.. jer upravnik zatvora se upravljao po bibliji i terao ih da je citaju, na kraju se i ispostavilo da je u Bibliji spas, jer je u njoj bio sakriven cekic kojim je prokopao tunel. inace mnogo dobar film, meni uz Sedam i Forest Gamp najbolji koje sam gledao.

Beatrix Kiddo

pre 7 godina

Po mom mišljenju najbolja ekranizacija neke Kingove knjige- sjajna adaptacija teksta, odličan izbor glumaca i naravno režija koja sve spaja u magičnu celinu.

Marko Banja Luka

pre 7 godina

Jedan od najboljih filmova.I djeca moje djece ce gledati ovaj film.Steta sto vise ne prave ovakve filmove,dosadile mi reprize!

Ivan

pre 7 godina

@Dzoni to je bio poster Rite Hejvort,a ne Rakel Velc
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (radeka bejbl, 9. jun 2016 22:12)

mislim da je Dzoni u pravu, da je tad bila Rakel na zidu, Rita je bila pre toga.

Dzoni

pre 7 godina

@ Bekstvo iz NOŠEnka

IMDB generacija koja je pocela "devedeset i neke" je proglasila Kuma, film iz sedamdesetih kao najbolji ikad. Nema veze kada je otvoren sajt. Druga stvar, IMDB je najobjektivniji sajt za filmove i prema tome film sa ocenom od 9,1 od 10 kojem je dalo glas milion i trista hiljada ljudi moze da bude sve samo ne los. Druga stvar je da l' neko voli taj zanr ili ne ili zvezdani ratovi ciji je rejting trenutno napumpan zbog stare slave.

Dzoni

pre 7 godina

@ Zasto to rade?

Kontam da neke stvari ne mogu da se prevedu, kao na primer Breaking Bad u bukvalnom prevodu, ali kad prevedu Tropic Thunder u "Evo vam je na!" stvarno se zapita covek...

12121

pre 7 godina

(Oposum Lorem, 10. jun 2016 11:25)

E ovakav kvazi intelektualizam ne podnosim. Zasto ne mogu oba filma da koegzistiraju kao vrhunska? Evo ja volim oba filma, i nikada mi nije palo na pamet da uporedjujem, niti imam problem ako je nekom ovaj ili onaj film najbolji. Ionako je to necije misljenje, a ne neka apsolutna kategorija.
I dela Kloda Monea su "prezvakana", nema tu sta puno da se misli, ali uzmi ti i naslikaj kao on. Sosenk je dobar ne samo zbog dobrog scenarija vec i zbog svega ostalog sto jedan film cini filmom, znaci gluma, rezija, muzika, itd...
Gde to pise da film da bi bio vrhunski mora da bude pun simbolike kao stalker? Nigde ja to nisam procitao.

Andrija

pre 7 godina

Pročitao knjigu na engleskom. Ne previše opširna (mislim da ima manje od 150 str, moje izdanje), a izuzetno isijava ideju koja se prenosi kroz ceo film. Knjiga je fenomenalna, kao i Stiven King....

džo

pre 7 godina

redemption nikako nije bekstvo i čemu insistiranje 20 godina na takvom nazivu kod nas... Ko je dozvolio da se tako distribuira film je obična neznalica ali to je moglo da se promeni kad je film stigao na dvd i na tv ali i dalje insistiraju na nazivu koji otkriva zadnjih 10 minuta filma....

Aleksandar

pre 7 godina

@Anasazi Eh moj prijatelju. Bilo je i jos gorih prevoda. Npr: Legends of the Fall, prevedeno Legenda o padu, umesto Legenda o (jednoj) jeseni.

Che

pre 7 godina

Strani film kog sam ubedljivo najvise puta gledao...preko 30 puta sigurno, jednom se zadesilo da je za nedelju dana prikazivan svaki dan, na nekom od kanala.

alegorija

pre 7 godina

Ovaj film je alegorija Izbavljenja, zato se i zove Izbavljenje iz Sosenka. Svaki detalj filma govori o putu ka izbavljenju. Npr. Frimanov lik se zove Red ("because I'm Irish"), a u stvari je on Ready (spreman) za izbavljenje.

Harun el Rašid

pre 7 godina

Ne smatram sebe filmofilom, ali je moje skromno mišljenje da je ovo jedan od najboljih filmova svih vremena. Priča jeste malo "nategnuta", međutim, ne bih se složio sa pojedinim komentarima da likovi nisu izgrađeni, da su dvodimenzionalni, naprotiv. Ono što filmu da je šmek i čini ga remek delom je u stvari pozajmljeno iz filozofije, književnosti uopšte, a to je arhetip bekstva, izbavljenja. Kad malo bolje pogledate, ta želja za bekstvom, za povratkom u raj je duboko usađena u svako ljudsko biće na ovoj planeti. Šošenk to odlično prikazuje.