skorpija
pre 7 godina
Što su ovi sada sve potpisali!?
Četvrtak, 09.06.2016.
12:16
Kosovo i bombardovanje Jugoslavije bili su prekretnica za NATO, otad se zapadne vojne intervencije širom sveta više i ne preispituju, kaže istoričar Kurt Grič.
Izvor: Dojèe vele
pre 7 godina
Što su ovi sada sve potpisali!?
pre 7 godina
Pašće i ovaj poredak, kad tad...
pre 7 godina
1999te su mediji pisali da je na koaovo 500000 albanaca ubijeno,to je bio razlog za akciju nato pakta,to je bila laz koju je progutao citav svet.
pre 7 godina
Ne, bio je to kraj svetskog poretka i uvod u anarhiju cije plodove sada vidimo i osecamo. Da nije bilo mesanja u unutrasnje stvari ondasnje Jugoslavije sada bi i svet i Evropa a i mi bili mnogo bolje mesto za zivot.
pre 7 godina
Vlada M-Bravo za znanje i srocen komentar. Ti si jedan od retkih koji to uspeo da vidi ili zna.
pre 7 godina
Kada će se aktivirati tužbe za ratnu štetu i ratne zločine? Svi ćute.. A dugovi rastu. Jadni li smo mi..
pre 7 godina
Kosovo pocetak nekakvog poretka? Ne. Kosovo je pocetak haosa.
pre 7 godina
okupirali su nas sada bez ispaljenog metka
pre 7 godina
Ако може нато онда могу и Руси, Кинези, ма, било ко довољно јак !!!!
pre 7 godina
@jambo1 I to sve zato što je Gorbacov Reganu stalno govorio "slava bogu". Iz tog razloga su primetivši to Reganovi saveznici pomislili da je Goebacov religiozna osoba, pa su predložili Reganu da ubedi sovjerskog pretsednika da sruši " berlinki zid".A ostalo je istorija u kojoj mi prodjosmo kako prodjosmo.
pre 7 godina
Milošević je najveći srpski dušman (tj. neprijatelj) otkad postojimo. Kada je on došao na vlast živeli smo u najnaprednijoj zemlji Evrope van zapadnog bloka, svi u jednoj državi, i imali smo jedan problem -neorganizovani separatizam na Kosovu bez spoljne finansijske podrške. Umesto da je to rešavao npr tako da finansira neku projugoslovensku stranku među Albancima (zavadi pa vladaj) ili da im da republiku ali uzme pola teritorije, on se opredelio da uvede aparthejd i narednih deset godina krade albanske glasove na izborima i preglasava druge narode u predsedništvu (mogao je da uvede i samo jedan glas za jedinstvenu Srbiju). Zatim je narod zavadio sa svim ostalim narodima u Jugoslaviji iako je znao da se Jugoslavija ne može pravednije podeliti, a i da se podela nama ne isplati. Ipak je krenuo u konflikt. Iako nam do 1992 niko nije reč rekao ni za Vukovar ni za Dubrovnik, on je krenuo da deli i Bosnu umesto da je celu veže za nas povlasticama, i time navukao sankcije i osudu celog sveta sa sve Rusijom. U procesu je okrenuo naš narod protiv Evrope što nikada pre nije bilo, i uveo najstrašniju afričku otimačinu, kriminal i plutokratiju. Retki su vladari u istoriji koji su za deset godina zemlju toliko ojadili (Hitler je jedan primer). Bez njega Jugoslavija bi u najgorem slučaju bila grupa nezavisnih bliskih država u bescarinskoj uniji i cela u EU, gde bi svi Srbi živeli tamo gde im je dedovina i u svakoj državi bili ključni jezičak na vagi u svim vladama a Srbija bi imala i dalje ponos Pijemonta oslobodioca. Teško bi takvoj zemlji neko oduzimao Kosovo. Naprotiv sada se borimo sa njegovim nasleđem zaostalosti, poniženja i mržnje prema razvijenom svetu i demokratskim institucijama vlasti i rekao bih da tu bitku jasno gubimo.
pre 7 godina
Sve se to može svesti pod "bilo jednom na brdovitom Balkanu" ....
pre 7 godina
@stanoje
Slazem se za Kosovo, bolje da nam je ostalo ista nego nista, ali nikada u Vojvodini nisam cuo da neko zeli bilo kakve veze sa RS, i tako treba i da ostane. Ne smem ni da zamislim na cega bi to licilo, i ovako je zategnuta situacija sa doseljenicima iz tih krajeva.
pre 7 godina
UN treba da reaguje pri svakom krsenju ljudskih prava, inace ce svet postati jedno mracno i strasno mesto.
pre 7 godina
Pa čekaj,jel treba oped da nas bombarduju pa da budemo još pametniji.Niko nas neće braniti,sami smo! Jedini spas za nas je da udjemo u nato.Jer oni ako budu hteli da nas bombarduju onako iz šale,bombardovaće nas.Rusi će to naravno oštro osuditi i bombardovati tamo neke Čečeni ili slične njima.A mi opet u ruševinama.Zato pamet u glavu i u nato,jer ko ima mapu evrope ispred sebe nek pogleda koje su zemlje oko nas u NATOu.Sve u slučaju spora sa Hrvatskom,NATO će se umešati,sa Madjarskom,Rumunijom,Bugarskom,Albanijom,Crnom Gorom...Alo Ljudi pamet u glavu nestaće na!!!!!!!!
pre 7 godina
Bio sam aktivan učesnik u demonstracijama protiv Miloševića, očima nisam mogao da ga vidim i krivim ga zato što je uveo kriminal u Srbiju, što je opljačkao sopstveni narod, što je možda i najodgovorniji za raspad Jugoslavije i užasne ratove u Bosni i Hrvatskoj, ali za Kosovo ga ne krivim uopšte.
To je bila klasična agresija sa ciljem okupacije zemlje. I gledao sam neke jako dobre dokumentarce na tu temu, gde mnogi istaknuti zapadni političari tog doba ističu da NATO nije u potpunosti ostvario svoje ciljeve i da su zbog ogromnih pritisaka njihove javnosti i opozicije gledali samo da se što pre izvuku, ali i da zadrže dostojanstvo. Kao rezultat nekog kompromisa je i nastala rezolucija 1244 u kojoj se ne pominje nikakav ulazak NATO trupa u Srbiju.
Po istoj, nema menjanja granica i ona uopšte nije loša za nas, obzirom na tadašnju situaciju.
E što nisu dobili ratom, Vučić im je zadovoljstom dao.
pre 7 godina
Sve je to tačni...i? Sedi plači i kukaj, ili se prilagodi tako što ćeš da jačaš sopstvenu ekonomiju, a ne da pljačkaš sopstvenu državu. Tako što ćeš da daš mladima šansu ali stvarno, a ne na papiru, da ostanu i upregnu svoj rad i sposobnosti u razvoj zemlje, a ne da se raduješ što najsposobnijima gledaš leđa dok odlaze da jačaju upravu takve zemlje koje su nam umesto dolara na glavu istresale bombe. Neko 70 godina jača naoružanje, a ti mu mašeš papirima i poveljama. Pa koliko čovek mora da je naivan, odnosno glup da veruje da će ga to zaustaviti...
pre 7 godina
Прихватио и потписао Драшковић , убрзо после пуча и инсталирања марионетске владе .
Тим методама су се служили и у наредним " демократизацијама" и " хуманитарним" интервенцијама.
pre 7 godina
Vojno-tehnički sporazum potpisan u Kumanovu nije kapitulacija, Kosovo i Metohija će ostati u sastavu Srbije dokle god ga skupštinska većina ne izbaci iz ustava.
pre 7 godina
@Ivan KG Ja se nešto ne osećm slobodno niti sigurno a živim u sred Beograda. A kako se osećju Srbi na kosovu!? Da li su oni slobodni i sigurnu.
pre 7 godina
Što više prolazi vreme sve mi se čini verovatnijom teorija po kojoj sam Zapad zahteva od Srbije da se bori za Kosovo, t.j. da ni po koju cenu ga ne priznaje u postojećim okolnostima dok se ne osmisli nešto bolje od trenutno raspoloživih rešenja. Neke zemlje članice EU i NATO odbijaju da priznaju Kosovo iako nemaju nikakav razlog da to ne učine što pothranjuje ovu teoriju.
Razlozi za to se nalaze i na albanskoj strani. Skoro niko na Kosovu se ne oseća Kosovarom po etničkoj pripadnosti. Tamo ima Srba, Albanaca, Roma, Turaka itd ali Kosovara nema. Uostalom gde su rezultati popisa da vidimo to crno na belo? No dovoljno je što na mitinzima Albanaca, pri čemu ne mislim samo na Vetevendosje koji su albanski unionisti, već i na druge političke opcije - se skoro neizostavno maše samo albanskim, EU i USA zastavama dok kosovskih ima samo ponekad, a najčešće ih nema uopšte.
U dugom roku najizvesnija je podela Kosova izmedju Srbije i Republike Albanije u odnosu koji bi bio otprilike 75/25 u korist Albanije.
pre 7 godina
I sta sad?
pre 7 godina
Ne volim Aleksandra "2godine" Vucica ali ljudi nemate pojma. Boris Tadic je potpisao da se resavanje problema Kosova iz UN (gde bi veliku ulogu igrala Rusija i kocila neke stvari) prebaci na EU i tu se je zavrsila sva prica. Sada mogu samo da klimaju glavom i potpisuju sta jim podvale, bio to Vucic ili neko drugi (a da nije ekstremni desnicar koji ionako nemaju podrzku naroda). Boris Tadic je poklonio Kosovo i na papiru kad je dozvolio da se prenese problem iz UN na EU, nemojte to zaboraviti! Cak smem i da kazem da Vucic to nikada ne bi uradio, koliko god ga ne voleo.
pre 7 godina
Đorđe,
kakva je razlika u branjenju ili podršci Srbima u BiH i Hrvatskoj s jedne strane i Kosova s druge? U avnojevskim granicama? Nije mi jasno kako je opravdano braniti jedne a neopravdano druge. Nije stvar u teritoriji nego u narodu. Razmisli malo.
pre 7 godina
Zaboravio je da je PRVA Nato akcija bila bombardovanje Republike Srpske, kada je NATO avijacija 1994. udarila na položaje junačkog Hercegovačkog korpusa VRS, kod Goražda.
pre 7 godina
imao je milosevic dosta lufta u tome...barem 3 godine.zaista nije imao nikakvu viziju ni procenu.za dlaku u dejtonu rep.srpskoj nije dato pravo referenduma za 5 godina.milosevic je tada jos mogao da podeli kosovo i da dobije referendum za srpsku.tada bi to usa prihvatila.to i oni kazu.posle je bilo kasno.u sklopu dejtona,ili pored njega,moglo se resiti i kosovo.danas bi imali deo kosova i slobodnu rep.srpsku,mozda i u sastavu srbije.
pre 7 godina
I to sto nije Milosevic hteo potpisati,sad je potpisao neko drugi i dzaba bombardovali !
pre 7 godina
Dogadjaji oko KIM 1999. vratili svet u Srednji vek, povratka više nema, sunovrat se nastavlja, kamate još rastu. Ohole vrhuške, iz ličnih interesa,
pojedinih država, zloupotrebom svog položaja, iskoristivši demokratski deficit u kontroli vlasti, snose odgovornost za to.
pre 7 godina
И њима је потпуно јасно да су зликовачким бомбардовањем и отимањем Косова и Метохије од Србије починили злочин без преседана. Први у серији злочина НАТО-пакта.
pre 7 godina
Tačno mada Novi poredak počinje kada se ruši Berlisnki zid, odnosno nestaje SSSR 91. godine. NATO koji je tada imao svog neprijatelja morao je da traži novu svrhu, i nove ciljeve. Ako je do tada bio odbrambeni vojno-politički savez uskoro se redefinisao kao ''crisis management'', dakle intervencije.
Prva intervencija ''out of area'' je u R. Srpskoj, ''Deliberate force'', a onda i Kosmet. NATO treba shvatiti kao instrument američke politike, uostalom njegovi ciljevi su bili Rusija izvan, USA unutra, a Nemačka pod kotrolom. I tako je i danas USA mora da ostane u EU i da ovde komanduje.
pre 7 godina
svakako su odbranile albance od miloševića koji ih je bukvalno isterao sa kosova. naravno nato ima svoje interese. milošević ili je znao i pomogao im je u tome ili je stvarno bio lud.
pre 7 godina
ivane to sve sto milosevic nije prihvatio tada, prihvatio je vucic sada
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ThePeraCar, 9. jun 2016 12:49) # Link komentara
Ne, sve to sto milosevic nije prihvatio tada, prihvatio je 3 meseca kasnije...
pre 7 godina
Prihvatio ga je Vučić.
pre 7 godina
Konačno da se napiše (čuje) istina zašto smo bombardovani i zašto nismo prihvatili ultimatu ili takozvanu okupaciju. Zahvaljujući tome mi smo i dalje "na neki način" slobodni u svojoj zemlji.
pre 7 godina
džabe kad ovde u nemačkoj niko neće zvanično da prizna.
jedina nada da polako pojedinačno ljudi -sa malo izgradjenim intelektom- kapiraju zasto se to u stvari dogadjalo na kosovu
pre 7 godina
ivane to sve sto milosevic nije prihvatio tada, prihvatio je vucic sada
pre 7 godina
Prihvatio ga je Vučić.
pre 7 godina
ivane to sve sto milosevic nije prihvatio tada, prihvatio je vucic sada
pre 7 godina
Konačno da se napiše (čuje) istina zašto smo bombardovani i zašto nismo prihvatili ultimatu ili takozvanu okupaciju. Zahvaljujući tome mi smo i dalje "na neki način" slobodni u svojoj zemlji.
pre 7 godina
Bio sam aktivan učesnik u demonstracijama protiv Miloševića, očima nisam mogao da ga vidim i krivim ga zato što je uveo kriminal u Srbiju, što je opljačkao sopstveni narod, što je možda i najodgovorniji za raspad Jugoslavije i užasne ratove u Bosni i Hrvatskoj, ali za Kosovo ga ne krivim uopšte.
To je bila klasična agresija sa ciljem okupacije zemlje. I gledao sam neke jako dobre dokumentarce na tu temu, gde mnogi istaknuti zapadni političari tog doba ističu da NATO nije u potpunosti ostvario svoje ciljeve i da su zbog ogromnih pritisaka njihove javnosti i opozicije gledali samo da se što pre izvuku, ali i da zadrže dostojanstvo. Kao rezultat nekog kompromisa je i nastala rezolucija 1244 u kojoj se ne pominje nikakav ulazak NATO trupa u Srbiju.
Po istoj, nema menjanja granica i ona uopšte nije loša za nas, obzirom na tadašnju situaciju.
E što nisu dobili ratom, Vučić im je zadovoljstom dao.
pre 7 godina
И њима је потпуно јасно да су зликовачким бомбардовањем и отимањем Косова и Метохије од Србије починили злочин без преседана. Први у серији злочина НАТО-пакта.
pre 7 godina
Zaboravio je da je PRVA Nato akcija bila bombardovanje Republike Srpske, kada je NATO avijacija 1994. udarila na položaje junačkog Hercegovačkog korpusa VRS, kod Goražda.
pre 7 godina
I to sto nije Milosevic hteo potpisati,sad je potpisao neko drugi i dzaba bombardovali !
pre 7 godina
Vojno-tehnički sporazum potpisan u Kumanovu nije kapitulacija, Kosovo i Metohija će ostati u sastavu Srbije dokle god ga skupštinska većina ne izbaci iz ustava.
pre 7 godina
Dogadjaji oko KIM 1999. vratili svet u Srednji vek, povratka više nema, sunovrat se nastavlja, kamate još rastu. Ohole vrhuške, iz ličnih interesa,
pojedinih država, zloupotrebom svog položaja, iskoristivši demokratski deficit u kontroli vlasti, snose odgovornost za to.
pre 7 godina
Tačno mada Novi poredak počinje kada se ruši Berlisnki zid, odnosno nestaje SSSR 91. godine. NATO koji je tada imao svog neprijatelja morao je da traži novu svrhu, i nove ciljeve. Ako je do tada bio odbrambeni vojno-politički savez uskoro se redefinisao kao ''crisis management'', dakle intervencije.
Prva intervencija ''out of area'' je u R. Srpskoj, ''Deliberate force'', a onda i Kosmet. NATO treba shvatiti kao instrument američke politike, uostalom njegovi ciljevi su bili Rusija izvan, USA unutra, a Nemačka pod kotrolom. I tako je i danas USA mora da ostane u EU i da ovde komanduje.
pre 7 godina
Milošević je najveći srpski dušman (tj. neprijatelj) otkad postojimo. Kada je on došao na vlast živeli smo u najnaprednijoj zemlji Evrope van zapadnog bloka, svi u jednoj državi, i imali smo jedan problem -neorganizovani separatizam na Kosovu bez spoljne finansijske podrške. Umesto da je to rešavao npr tako da finansira neku projugoslovensku stranku među Albancima (zavadi pa vladaj) ili da im da republiku ali uzme pola teritorije, on se opredelio da uvede aparthejd i narednih deset godina krade albanske glasove na izborima i preglasava druge narode u predsedništvu (mogao je da uvede i samo jedan glas za jedinstvenu Srbiju). Zatim je narod zavadio sa svim ostalim narodima u Jugoslaviji iako je znao da se Jugoslavija ne može pravednije podeliti, a i da se podela nama ne isplati. Ipak je krenuo u konflikt. Iako nam do 1992 niko nije reč rekao ni za Vukovar ni za Dubrovnik, on je krenuo da deli i Bosnu umesto da je celu veže za nas povlasticama, i time navukao sankcije i osudu celog sveta sa sve Rusijom. U procesu je okrenuo naš narod protiv Evrope što nikada pre nije bilo, i uveo najstrašniju afričku otimačinu, kriminal i plutokratiju. Retki su vladari u istoriji koji su za deset godina zemlju toliko ojadili (Hitler je jedan primer). Bez njega Jugoslavija bi u najgorem slučaju bila grupa nezavisnih bliskih država u bescarinskoj uniji i cela u EU, gde bi svi Srbi živeli tamo gde im je dedovina i u svakoj državi bili ključni jezičak na vagi u svim vladama a Srbija bi imala i dalje ponos Pijemonta oslobodioca. Teško bi takvoj zemlji neko oduzimao Kosovo. Naprotiv sada se borimo sa njegovim nasleđem zaostalosti, poniženja i mržnje prema razvijenom svetu i demokratskim institucijama vlasti i rekao bih da tu bitku jasno gubimo.
pre 7 godina
džabe kad ovde u nemačkoj niko neće zvanično da prizna.
jedina nada da polako pojedinačno ljudi -sa malo izgradjenim intelektom- kapiraju zasto se to u stvari dogadjalo na kosovu
pre 7 godina
Прихватио и потписао Драшковић , убрзо после пуча и инсталирања марионетске владе .
Тим методама су се служили и у наредним " демократизацијама" и " хуманитарним" интервенцијама.
pre 7 godina
Sve je to tačni...i? Sedi plači i kukaj, ili se prilagodi tako što ćeš da jačaš sopstvenu ekonomiju, a ne da pljačkaš sopstvenu državu. Tako što ćeš da daš mladima šansu ali stvarno, a ne na papiru, da ostanu i upregnu svoj rad i sposobnosti u razvoj zemlje, a ne da se raduješ što najsposobnijima gledaš leđa dok odlaze da jačaju upravu takve zemlje koje su nam umesto dolara na glavu istresale bombe. Neko 70 godina jača naoružanje, a ti mu mašeš papirima i poveljama. Pa koliko čovek mora da je naivan, odnosno glup da veruje da će ga to zaustaviti...
pre 7 godina
Ne volim Aleksandra "2godine" Vucica ali ljudi nemate pojma. Boris Tadic je potpisao da se resavanje problema Kosova iz UN (gde bi veliku ulogu igrala Rusija i kocila neke stvari) prebaci na EU i tu se je zavrsila sva prica. Sada mogu samo da klimaju glavom i potpisuju sta jim podvale, bio to Vucic ili neko drugi (a da nije ekstremni desnicar koji ionako nemaju podrzku naroda). Boris Tadic je poklonio Kosovo i na papiru kad je dozvolio da se prenese problem iz UN na EU, nemojte to zaboraviti! Cak smem i da kazem da Vucic to nikada ne bi uradio, koliko god ga ne voleo.
pre 7 godina
@Ivan KG Ja se nešto ne osećm slobodno niti sigurno a živim u sred Beograda. A kako se osećju Srbi na kosovu!? Da li su oni slobodni i sigurnu.
pre 7 godina
okupirali su nas sada bez ispaljenog metka
pre 7 godina
UN treba da reaguje pri svakom krsenju ljudskih prava, inace ce svet postati jedno mracno i strasno mesto.
pre 7 godina
imao je milosevic dosta lufta u tome...barem 3 godine.zaista nije imao nikakvu viziju ni procenu.za dlaku u dejtonu rep.srpskoj nije dato pravo referenduma za 5 godina.milosevic je tada jos mogao da podeli kosovo i da dobije referendum za srpsku.tada bi to usa prihvatila.to i oni kazu.posle je bilo kasno.u sklopu dejtona,ili pored njega,moglo se resiti i kosovo.danas bi imali deo kosova i slobodnu rep.srpsku,mozda i u sastavu srbije.
pre 7 godina
Ако може нато онда могу и Руси, Кинези, ма, било ко довољно јак !!!!
pre 7 godina
Kosovo pocetak nekakvog poretka? Ne. Kosovo je pocetak haosa.
pre 7 godina
Pa čekaj,jel treba oped da nas bombarduju pa da budemo još pametniji.Niko nas neće braniti,sami smo! Jedini spas za nas je da udjemo u nato.Jer oni ako budu hteli da nas bombarduju onako iz šale,bombardovaće nas.Rusi će to naravno oštro osuditi i bombardovati tamo neke Čečeni ili slične njima.A mi opet u ruševinama.Zato pamet u glavu i u nato,jer ko ima mapu evrope ispred sebe nek pogleda koje su zemlje oko nas u NATOu.Sve u slučaju spora sa Hrvatskom,NATO će se umešati,sa Madjarskom,Rumunijom,Bugarskom,Albanijom,Crnom Gorom...Alo Ljudi pamet u glavu nestaće na!!!!!!!!
pre 7 godina
ivane to sve sto milosevic nije prihvatio tada, prihvatio je vucic sada
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ThePeraCar, 9. jun 2016 12:49) # Link komentara
Ne, sve to sto milosevic nije prihvatio tada, prihvatio je 3 meseca kasnije...
pre 7 godina
svakako su odbranile albance od miloševića koji ih je bukvalno isterao sa kosova. naravno nato ima svoje interese. milošević ili je znao i pomogao im je u tome ili je stvarno bio lud.
pre 7 godina
1999te su mediji pisali da je na koaovo 500000 albanaca ubijeno,to je bio razlog za akciju nato pakta,to je bila laz koju je progutao citav svet.
pre 7 godina
I sta sad?
pre 7 godina
Što više prolazi vreme sve mi se čini verovatnijom teorija po kojoj sam Zapad zahteva od Srbije da se bori za Kosovo, t.j. da ni po koju cenu ga ne priznaje u postojećim okolnostima dok se ne osmisli nešto bolje od trenutno raspoloživih rešenja. Neke zemlje članice EU i NATO odbijaju da priznaju Kosovo iako nemaju nikakav razlog da to ne učine što pothranjuje ovu teoriju.
Razlozi za to se nalaze i na albanskoj strani. Skoro niko na Kosovu se ne oseća Kosovarom po etničkoj pripadnosti. Tamo ima Srba, Albanaca, Roma, Turaka itd ali Kosovara nema. Uostalom gde su rezultati popisa da vidimo to crno na belo? No dovoljno je što na mitinzima Albanaca, pri čemu ne mislim samo na Vetevendosje koji su albanski unionisti, već i na druge političke opcije - se skoro neizostavno maše samo albanskim, EU i USA zastavama dok kosovskih ima samo ponekad, a najčešće ih nema uopšte.
U dugom roku najizvesnija je podela Kosova izmedju Srbije i Republike Albanije u odnosu koji bi bio otprilike 75/25 u korist Albanije.
pre 7 godina
Đorđe,
kakva je razlika u branjenju ili podršci Srbima u BiH i Hrvatskoj s jedne strane i Kosova s druge? U avnojevskim granicama? Nije mi jasno kako je opravdano braniti jedne a neopravdano druge. Nije stvar u teritoriji nego u narodu. Razmisli malo.
pre 7 godina
Kada će se aktivirati tužbe za ratnu štetu i ratne zločine? Svi ćute.. A dugovi rastu. Jadni li smo mi..
pre 7 godina
Ne, bio je to kraj svetskog poretka i uvod u anarhiju cije plodove sada vidimo i osecamo. Da nije bilo mesanja u unutrasnje stvari ondasnje Jugoslavije sada bi i svet i Evropa a i mi bili mnogo bolje mesto za zivot.
pre 7 godina
Sve se to može svesti pod "bilo jednom na brdovitom Balkanu" ....
pre 7 godina
@stanoje
Slazem se za Kosovo, bolje da nam je ostalo ista nego nista, ali nikada u Vojvodini nisam cuo da neko zeli bilo kakve veze sa RS, i tako treba i da ostane. Ne smem ni da zamislim na cega bi to licilo, i ovako je zategnuta situacija sa doseljenicima iz tih krajeva.
pre 7 godina
@jambo1 I to sve zato što je Gorbacov Reganu stalno govorio "slava bogu". Iz tog razloga su primetivši to Reganovi saveznici pomislili da je Goebacov religiozna osoba, pa su predložili Reganu da ubedi sovjerskog pretsednika da sruši " berlinki zid".A ostalo je istorija u kojoj mi prodjosmo kako prodjosmo.
pre 7 godina
Pašće i ovaj poredak, kad tad...
pre 7 godina
Što su ovi sada sve potpisali!?
pre 7 godina
Vlada M-Bravo za znanje i srocen komentar. Ti si jedan od retkih koji to uspeo da vidi ili zna.
pre 7 godina
svakako su odbranile albance od miloševića koji ih je bukvalno isterao sa kosova. naravno nato ima svoje interese. milošević ili je znao i pomogao im je u tome ili je stvarno bio lud.
pre 7 godina
Pa čekaj,jel treba oped da nas bombarduju pa da budemo još pametniji.Niko nas neće braniti,sami smo! Jedini spas za nas je da udjemo u nato.Jer oni ako budu hteli da nas bombarduju onako iz šale,bombardovaće nas.Rusi će to naravno oštro osuditi i bombardovati tamo neke Čečeni ili slične njima.A mi opet u ruševinama.Zato pamet u glavu i u nato,jer ko ima mapu evrope ispred sebe nek pogleda koje su zemlje oko nas u NATOu.Sve u slučaju spora sa Hrvatskom,NATO će se umešati,sa Madjarskom,Rumunijom,Bugarskom,Albanijom,Crnom Gorom...Alo Ljudi pamet u glavu nestaće na!!!!!!!!
pre 7 godina
ivane to sve sto milosevic nije prihvatio tada, prihvatio je vucic sada
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ThePeraCar, 9. jun 2016 12:49) # Link komentara
Ne, sve to sto milosevic nije prihvatio tada, prihvatio je 3 meseca kasnije...
pre 7 godina
Milošević je najveći srpski dušman (tj. neprijatelj) otkad postojimo. Kada je on došao na vlast živeli smo u najnaprednijoj zemlji Evrope van zapadnog bloka, svi u jednoj državi, i imali smo jedan problem -neorganizovani separatizam na Kosovu bez spoljne finansijske podrške. Umesto da je to rešavao npr tako da finansira neku projugoslovensku stranku među Albancima (zavadi pa vladaj) ili da im da republiku ali uzme pola teritorije, on se opredelio da uvede aparthejd i narednih deset godina krade albanske glasove na izborima i preglasava druge narode u predsedništvu (mogao je da uvede i samo jedan glas za jedinstvenu Srbiju). Zatim je narod zavadio sa svim ostalim narodima u Jugoslaviji iako je znao da se Jugoslavija ne može pravednije podeliti, a i da se podela nama ne isplati. Ipak je krenuo u konflikt. Iako nam do 1992 niko nije reč rekao ni za Vukovar ni za Dubrovnik, on je krenuo da deli i Bosnu umesto da je celu veže za nas povlasticama, i time navukao sankcije i osudu celog sveta sa sve Rusijom. U procesu je okrenuo naš narod protiv Evrope što nikada pre nije bilo, i uveo najstrašniju afričku otimačinu, kriminal i plutokratiju. Retki su vladari u istoriji koji su za deset godina zemlju toliko ojadili (Hitler je jedan primer). Bez njega Jugoslavija bi u najgorem slučaju bila grupa nezavisnih bliskih država u bescarinskoj uniji i cela u EU, gde bi svi Srbi živeli tamo gde im je dedovina i u svakoj državi bili ključni jezičak na vagi u svim vladama a Srbija bi imala i dalje ponos Pijemonta oslobodioca. Teško bi takvoj zemlji neko oduzimao Kosovo. Naprotiv sada se borimo sa njegovim nasleđem zaostalosti, poniženja i mržnje prema razvijenom svetu i demokratskim institucijama vlasti i rekao bih da tu bitku jasno gubimo.
pre 7 godina
@stanoje
Slazem se za Kosovo, bolje da nam je ostalo ista nego nista, ali nikada u Vojvodini nisam cuo da neko zeli bilo kakve veze sa RS, i tako treba i da ostane. Ne smem ni da zamislim na cega bi to licilo, i ovako je zategnuta situacija sa doseljenicima iz tih krajeva.
pre 7 godina
Ne volim Aleksandra "2godine" Vucica ali ljudi nemate pojma. Boris Tadic je potpisao da se resavanje problema Kosova iz UN (gde bi veliku ulogu igrala Rusija i kocila neke stvari) prebaci na EU i tu se je zavrsila sva prica. Sada mogu samo da klimaju glavom i potpisuju sta jim podvale, bio to Vucic ili neko drugi (a da nije ekstremni desnicar koji ionako nemaju podrzku naroda). Boris Tadic je poklonio Kosovo i na papiru kad je dozvolio da se prenese problem iz UN na EU, nemojte to zaboraviti! Cak smem i da kazem da Vucic to nikada ne bi uradio, koliko god ga ne voleo.
pre 7 godina
Vojno-tehnički sporazum potpisan u Kumanovu nije kapitulacija, Kosovo i Metohija će ostati u sastavu Srbije dokle god ga skupštinska većina ne izbaci iz ustava.
pre 7 godina
Konačno da se napiše (čuje) istina zašto smo bombardovani i zašto nismo prihvatili ultimatu ili takozvanu okupaciju. Zahvaljujući tome mi smo i dalje "na neki način" slobodni u svojoj zemlji.
pre 7 godina
Što više prolazi vreme sve mi se čini verovatnijom teorija po kojoj sam Zapad zahteva od Srbije da se bori za Kosovo, t.j. da ni po koju cenu ga ne priznaje u postojećim okolnostima dok se ne osmisli nešto bolje od trenutno raspoloživih rešenja. Neke zemlje članice EU i NATO odbijaju da priznaju Kosovo iako nemaju nikakav razlog da to ne učine što pothranjuje ovu teoriju.
Razlozi za to se nalaze i na albanskoj strani. Skoro niko na Kosovu se ne oseća Kosovarom po etničkoj pripadnosti. Tamo ima Srba, Albanaca, Roma, Turaka itd ali Kosovara nema. Uostalom gde su rezultati popisa da vidimo to crno na belo? No dovoljno je što na mitinzima Albanaca, pri čemu ne mislim samo na Vetevendosje koji su albanski unionisti, već i na druge političke opcije - se skoro neizostavno maše samo albanskim, EU i USA zastavama dok kosovskih ima samo ponekad, a najčešće ih nema uopšte.
U dugom roku najizvesnija je podela Kosova izmedju Srbije i Republike Albanije u odnosu koji bi bio otprilike 75/25 u korist Albanije.
pre 7 godina
imao je milosevic dosta lufta u tome...barem 3 godine.zaista nije imao nikakvu viziju ni procenu.za dlaku u dejtonu rep.srpskoj nije dato pravo referenduma za 5 godina.milosevic je tada jos mogao da podeli kosovo i da dobije referendum za srpsku.tada bi to usa prihvatila.to i oni kazu.posle je bilo kasno.u sklopu dejtona,ili pored njega,moglo se resiti i kosovo.danas bi imali deo kosova i slobodnu rep.srpsku,mozda i u sastavu srbije.
pre 7 godina
Bio sam aktivan učesnik u demonstracijama protiv Miloševića, očima nisam mogao da ga vidim i krivim ga zato što je uveo kriminal u Srbiju, što je opljačkao sopstveni narod, što je možda i najodgovorniji za raspad Jugoslavije i užasne ratove u Bosni i Hrvatskoj, ali za Kosovo ga ne krivim uopšte.
To je bila klasična agresija sa ciljem okupacije zemlje. I gledao sam neke jako dobre dokumentarce na tu temu, gde mnogi istaknuti zapadni političari tog doba ističu da NATO nije u potpunosti ostvario svoje ciljeve i da su zbog ogromnih pritisaka njihove javnosti i opozicije gledali samo da se što pre izvuku, ali i da zadrže dostojanstvo. Kao rezultat nekog kompromisa je i nastala rezolucija 1244 u kojoj se ne pominje nikakav ulazak NATO trupa u Srbiju.
Po istoj, nema menjanja granica i ona uopšte nije loša za nas, obzirom na tadašnju situaciju.
E što nisu dobili ratom, Vučić im je zadovoljstom dao.
pre 7 godina
И њима је потпуно јасно да су зликовачким бомбардовањем и отимањем Косова и Метохије од Србије починили злочин без преседана. Први у серији злочина НАТО-пакта.
pre 7 godina
Zaboravio je da je PRVA Nato akcija bila bombardovanje Republike Srpske, kada je NATO avijacija 1994. udarila na položaje junačkog Hercegovačkog korpusa VRS, kod Goražda.
pre 7 godina
Prihvatio ga je Vučić.
pre 7 godina
ivane to sve sto milosevic nije prihvatio tada, prihvatio je vucic sada
pre 7 godina
Đorđe,
kakva je razlika u branjenju ili podršci Srbima u BiH i Hrvatskoj s jedne strane i Kosova s druge? U avnojevskim granicama? Nije mi jasno kako je opravdano braniti jedne a neopravdano druge. Nije stvar u teritoriji nego u narodu. Razmisli malo.
pre 7 godina
Прихватио и потписао Драшковић , убрзо после пуча и инсталирања марионетске владе .
Тим методама су се служили и у наредним " демократизацијама" и " хуманитарним" интервенцијама.
pre 7 godina
UN treba da reaguje pri svakom krsenju ljudskih prava, inace ce svet postati jedno mracno i strasno mesto.
pre 7 godina
Dogadjaji oko KIM 1999. vratili svet u Srednji vek, povratka više nema, sunovrat se nastavlja, kamate još rastu. Ohole vrhuške, iz ličnih interesa,
pojedinih država, zloupotrebom svog položaja, iskoristivši demokratski deficit u kontroli vlasti, snose odgovornost za to.
pre 7 godina
Sve se to može svesti pod "bilo jednom na brdovitom Balkanu" ....
pre 7 godina
Ако може нато онда могу и Руси, Кинези, ма, било ко довољно јак !!!!
pre 7 godina
I to sto nije Milosevic hteo potpisati,sad je potpisao neko drugi i dzaba bombardovali !
pre 7 godina
@Ivan KG Ja se nešto ne osećm slobodno niti sigurno a živim u sred Beograda. A kako se osećju Srbi na kosovu!? Da li su oni slobodni i sigurnu.
pre 7 godina
okupirali su nas sada bez ispaljenog metka
pre 7 godina
1999te su mediji pisali da je na koaovo 500000 albanaca ubijeno,to je bio razlog za akciju nato pakta,to je bila laz koju je progutao citav svet.
pre 7 godina
@jambo1 I to sve zato što je Gorbacov Reganu stalno govorio "slava bogu". Iz tog razloga su primetivši to Reganovi saveznici pomislili da je Goebacov religiozna osoba, pa su predložili Reganu da ubedi sovjerskog pretsednika da sruši " berlinki zid".A ostalo je istorija u kojoj mi prodjosmo kako prodjosmo.
pre 7 godina
Kosovo pocetak nekakvog poretka? Ne. Kosovo je pocetak haosa.
pre 7 godina
džabe kad ovde u nemačkoj niko neće zvanično da prizna.
jedina nada da polako pojedinačno ljudi -sa malo izgradjenim intelektom- kapiraju zasto se to u stvari dogadjalo na kosovu
pre 7 godina
Vlada M-Bravo za znanje i srocen komentar. Ti si jedan od retkih koji to uspeo da vidi ili zna.
pre 7 godina
Ne, bio je to kraj svetskog poretka i uvod u anarhiju cije plodove sada vidimo i osecamo. Da nije bilo mesanja u unutrasnje stvari ondasnje Jugoslavije sada bi i svet i Evropa a i mi bili mnogo bolje mesto za zivot.
pre 7 godina
I sta sad?
pre 7 godina
Kada će se aktivirati tužbe za ratnu štetu i ratne zločine? Svi ćute.. A dugovi rastu. Jadni li smo mi..
pre 7 godina
Tačno mada Novi poredak počinje kada se ruši Berlisnki zid, odnosno nestaje SSSR 91. godine. NATO koji je tada imao svog neprijatelja morao je da traži novu svrhu, i nove ciljeve. Ako je do tada bio odbrambeni vojno-politički savez uskoro se redefinisao kao ''crisis management'', dakle intervencije.
Prva intervencija ''out of area'' je u R. Srpskoj, ''Deliberate force'', a onda i Kosmet. NATO treba shvatiti kao instrument američke politike, uostalom njegovi ciljevi su bili Rusija izvan, USA unutra, a Nemačka pod kotrolom. I tako je i danas USA mora da ostane u EU i da ovde komanduje.
pre 7 godina
Sve je to tačni...i? Sedi plači i kukaj, ili se prilagodi tako što ćeš da jačaš sopstvenu ekonomiju, a ne da pljačkaš sopstvenu državu. Tako što ćeš da daš mladima šansu ali stvarno, a ne na papiru, da ostanu i upregnu svoj rad i sposobnosti u razvoj zemlje, a ne da se raduješ što najsposobnijima gledaš leđa dok odlaze da jačaju upravu takve zemlje koje su nam umesto dolara na glavu istresale bombe. Neko 70 godina jača naoružanje, a ti mu mašeš papirima i poveljama. Pa koliko čovek mora da je naivan, odnosno glup da veruje da će ga to zaustaviti...
pre 7 godina
Pašće i ovaj poredak, kad tad...
pre 7 godina
Što su ovi sada sve potpisali!?
36 Komentari
Sortiraj po: