Četvrtak, 12.05.2016.

20:08

"Nisam neprijatelj Srbije, ali Kosovo je uslov za EU"

Potpredsednica EP i izvestilac za Kosovo Ulrike Lunaček, kaže da nije neprijatelj Srbije, ali da je sigurna da Srbija neće pristupiti EU bez priznanja Kosova.

Izvor: Tanjug

"Nisam neprijatelj Srbije, ali Kosovo je uslov za EU" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

129 Komentari

Sortiraj po:

Vojvodjan

pre 8 godina

Kosovo je (bilo) slepo crevo ove zemlje. Nikog više ne zanima Kosovo osim patriJote. Većina na Kosovu ne želi biti deo Srbije - rešena stvar. Nikoga se ne treba prisiljavati. Kosovo je do bespravnog oduzimanja autonomije bilo federalna jedinica SFRJ i ima pravo da odluči samo o sebi. Dosta Kosova! Vreme je za EU. Mislite o Vojvodini da vam ne bi i ona otišla jednog dana.

Mirko

pre 8 godina

Uslov za EU, ce biti Referendum gradjana Srbije....
(Nes, 13. maj 2016 08:17)

-------------
Referendum ?

Pa da li ti stvarno mislis da bi se brojali glasovi gradjana Srbije ?

Referendum bi bio namesten bas kao i ovi izbori, bas kao i referendum u CG.Ko jos normalan misli da izbori nisu namesteni.
Vidim neki spominju ovde kako ne smemo da odustanemo o EU jer cemo propasti.
Ne vidim da su propali Turci.
Takodje vidim da se ovde spominje demokratija kao jedna od vrednosti koja krasi EU.

Da li neko uopste zna sta je demokratija ?

Evo ja cu onako plasticno da objasnim:

skupilo se 50 ljudi na ulici i kaze jedan e ajmo idemo da polupamo stadione CZV i Partizana..njih 26 kaze ajde idemo sta ce nam stadioni..ovih 24 kaze jel ste normalni zasto da lupamo stadione...nema veze vecina je odlucila idemo da polupamo stadione.

Eto to je demokratija nista vise nego vladavina rulje !!!

istina

pre 8 godina

Ulrike Lunaček jeste u pravu. Situacija Srbije jeste još komplikovanija od Kipra jer Kosovo priznaju 23 članice EU dok Severni Kipar, koji se odvojio od Kipra, ne priznaje niko iz EU.

Srbija jednostavno može da odluči da ne prihvata realnost ali koje su opcije? Da li neko stvarno veruje da Kosovo može da se vrati u okrilje Srbije kada se zna da rezolucijom 1244 NATO ima NEOGRANICENO pravo da odbija svaki moguči vojni napad Srbije na Kosovo jer to stoji verlo JASNO u toj rezoluciji. To što zvaničnici Srbije stalno ponavljaju da ta rezolucija "garantuje Sdrbiji suverenitet nad Kosovom" jeste potpuno netačno jer MSP je to jasno objasnio - rezolucija 1244 ne garantuje ni u kom slučaju svuverenitet Srbije na Kosovo.

I šta je posledica neprihvatanja realnosti tj. da je Kosovo država s kojom Srbija mora da ima dobrosusedske odnose, KAO DVE DRZAVE, da bi pristupila EU?

Odgovor jeste jasan - Srbija ostaje i bez Kosova i bez EU. I ne samo to. U tom slučaju i srpska zajednica može biti u veoma nepovoljnom položaju jer svi dogovori padaju, medju njima i pozitivna diskriminacija Srba na Kosovo.

OldBone

pre 8 godina

Mislim da će Srbija pre ili kasnije morati da se otkači Kosova, nezavisno od ulaska u EU.
Prosuto mleko ne može da se vrati u lonac.

e

pre 8 godina

Verujem da je tako i žaomije zbog toga.Ja volim uniju i ono šta je ona napravila da prvi put u istoriji bude ujedinjena a bez ratova za sve ljude koji u njoj žive. Iz istih razloga nerazumem uniju koja nedozvoljava Srbiji da ujedinjena u svojim istorijskim granicama baš kao i Nemačka uđe u uniju i da joj se slobodno pridruži. Dakle Srbija sa obe svoje pokrajine. Do tada hvala Vam i pozovitenas ako nas želite.

RexLex

pre 8 godina

Želimo da se Kosovo i Metohija vrate u ustavni okvir Srbije, da se poništi odluka o nezavisnosti i da 1,8 miliona Albanaca koji tamo žive delegiraju svoje poslanike u Republički Parlament, gde će promovisati svoje interese. Jeli tako odgovara? Ili možda ne ipak ne?

seljadin

pre 8 godina

Mislim da za Srbiju ima mesta u EU, ali EU ne predvidja da Srbija udje u ovim granicama, cim priznamo Kosovo, veoma je moguce da cemo morati priznati i Vojvodinu.
Nek narod odluci sta hoce, a sta nece, meni je svejedno.

Temerinac

pre 8 godina

Prijatelj Srbije sigurno nisi! U administraciji EU, prijatelja Srbije, zasigurno nema, a ako ih ima njihov glas se nečuje. Mi želimo u EU, ali ona nas po činjenju ne želi, ovakve kakvi smo. Prihvati će nas kada ispunimo njihove želje, a one su gore od ultimatuma Srbiji 1914, od strane Austrije. Ulazak Srbije u EU, sigurno neće biti pre 2030.godine, a možda i mnogo kasnije. Pogledajmo istini u oči.

lapido

pre 8 godina

Meni kod gospođe najmanje smeta politički stav o Kosovu. Ona se ponaša kao najgori lobista, jer nije ni reč o oskrnavljenim grobljima i crkvama, smatra da Srbi i ne treba da imaju autonomiju, da ZSO mora da bude u skladu s Ustavom Kosova i da je i ovo mnogo, da je privatizacija Brezovice (predaja Albancima preko tobože francuskog investitora) izvanredan posao, rekla je da emotivno razume reakcije Albanaca kada Srbi dolaze na zadušnice. To je to austrijsko poznavanje Balkana, ta ekspertiza koja je počela pre 102 godine.

Aca

pre 8 godina

1.Bolivija je u ratu sa Cileom izgubila dobar deo obale.Kada su ih gotovo posle 1 veka zamolili da im PRODAJU SAMO 1 KM OBALE od 3000 km radi zeleznicke pruge glatko su odbijeni.
2.Britanija je izvrsila odbranu Foklanda i stupila u rat sa Argentinom zbog teritorije udaljene vise od 6.000 km
3.Francuska i dan-danas ne odustaje od Alzira koji je bio njena kolonija...3 atentata su pokusana na de Gola zbog toga.
3.Teritorija Srbije je definisana Rezolucujom 1244 UN - IZNOSI 15 % ( ! ) i ne postoji u pravnim terminima izuzetak od pravila...
4.Kada bi na to pristali ( pored toga sto bi se javilo unutar nacionalno razdiruce pitanje za sta su svoje zivote dale sve Srpske patriote od 1389 do danas )na red bi dosla Vojvodina , Sandzak ....jer NATO EU US Engleska....nikada ne odustaju ....sve sto dobiju im je + ( kao npr u Ukrajini ) , a mi smo samo mali izmedju velikih.
Ali i pored svega toga nikada necu potpisati da je Kosovo nezavisno , makar nikad i ne usao u EU !

ivan89

pre 8 godina

Treba raspisati referendum i otcepiti se od Kosova. Velika vecina gradjana bi podrzalo nezavisnost Kosova( SNS-vecina simpatizera, DS, LDP, DJB, SPS, JUL, SPO...), a samo deo glasaca SRS, DSS I Dveri bi glasao protiv ( ne vise od 15%). Dosta vise zatupljivanja gradjana, hocemo otcepljenje od Kosova!

Ja

pre 8 godina

Jeste to sve divno, sad ce gomila reci necemo u EU, ali mislim da ce "gospoda" iz EU reci u sebi, Ne morate ali zato ste naje...i i onda ce krenuti kampanja kao iz doba Milosevica, pa sankcije i sve ostalo sto prati tu situaciju. Svi znamo sta to znaci, ali i posle svog iskustva nasi politicari nisu ukapirali poentu, druzili se i posecivali EU, dok komsije nisu izlazile iz amerike. Da smo posle pada Slobe jurili amere, danas bi bila drugacija prica.
Ako hoces da izbegnes otkaz, druzi se sa gazdom, a ne sa njegovim slugama.
Sve je to nepravedno, ali sta je pravedno u ovom svetu, cela zapadna evropa juri te amerikance, a mi se pravimo pametni.

Danijel

pre 8 godina

Kakvu vlast imamo odrecicemo se i Kosova i Metohije i svega sto je srpsko zarad ulaska u instituciju koja ce uskoro da se pocepa po svim svojim šavovima. Mada, videcemo sta ce narod reci kada dodje dan referenduma.

Samo da dodam, sve naše vlasti od 2000 do danas pravile su i prave grdnu grešku. Svi se cimaju oko tih pristupnih pregovora za članstvo u EU, troše narodni novac i svoju energiju i vreme na nešto što će tek kasnije da pitaju narod da li želi. Valjda bi bilo normalnije da se prvo raspiše referendum i pita narod da li želi u EU, pa ako referendum prodje onda se ulaže energija i sve ostalo u pregovore za pristupanje EU. Ovi naši svi rade obrnuto, a nije ni čudo kad su svi neki preletači bez škole i morala.

dule

pre 8 godina

Odlično. Nama u ovom trenutku ne trebaju ni EU ni Kosovo.

Kosovo nam ne treba pošto niti imamo znanja, niti volje, niti para, niti energije, niti išta... da rešimo taj problem.

EU nam ne treba pošto je EU postala najbolji izgovor za gomilu gluposti koje vlast (i prethodne i sadašnja) sprovodi.

Sad imamo priliku da se odmorimo od obe ove tužne priče. Naravno uvek će tu biti nekih sastanaka i nekih pregovora i svašta nešto ali je najpametnije da pospremimo sopstveno dvorište. Pa za jedno 15 - 20 godina da vidimo šta smo i gde smo pa ako smo napredovali da aktiviramo neku od ovih priča. A ako nismo napredovali, pa onda za bolje i nismo.

Б

pre 8 godina

Нико нормалан није против вредности које је ЕУ промовисала осамдесетих,верујем да већина грађана Србије је за владавину права,демократију грађанске слободе али ЕУ својим деловањем показује да ништа од тога непоштује.Постављати услове које ниједна држава не може да испуни значи да нас не желе.Све то је виђено у прошлости.

džaba izbori

pre 8 godina

Na žalost Miloš Obrenović, donekle i Pašić su poslednji Srbi koji su znali šta je realnost trenutka, šta je dobro za Srbiju. Svi smo kolektivno izgubili kontakt sa razumnim, neobrazovanost nas sve više gura u najgoru srpsku osobinu: inat. Poslednjih 25 godina ima tek nekoliko dana koji su bili bolji od juče. Ovoj zemlji treba promeniti ime u Autodestrukcija. Ovde je lako biti prvi, samo treba biti najgori, bahat, nevaspitan, neobrazovan. Ovde još uvek ljudi veruju kako smo mi u pravu za sve, a ceo svet nas mrzi. Niko ne mari što je smeće svuda po ulici, prirodi i televiziji, a sve što ima iole obrazivanja preko srednje škole ode zauvek odavde, na žalost često ne zbog ekonomskih razloga. Počelo je tako što niko ne sme da nas bije, pa smo pobedili nato, pa smo tolerisali kraduckanje, a sada će nam biti bolje za 2 godine. Kada je ta druga godina niko ne zna. Mora neko da kaze ovom neobrazovanom narodu: niko nas ne mrzi, mi smo nebitni kao videorekorder, divljačka plemenska zajednica u kojoj se život gubi zbog prekog pogleda.

deda

pre 8 godina

@dr feelgood
slazem se da cilj ulazak u EU sam po sebi i nije toliko bitan koliko je za Srbiju bitan put kojim treba da prodje . Vreme je pokazalo da kriminal, korupciju i ostale drustvene probleme bez nekog takvog cilja kao drustvo nismo sposobni samostalno da sprovedeo.
Ali, bojim se kada sve prodjemo ostace na kraju "da potpisemo i to kada smo dovde stigli".
Setite se 5-tog oktobra, ja sam mislio da ce biti bolje vec 6-tog, sto se nije desilo. Samo Milosketa da skinemo i na konju smo, ali ne.

Laki78

pre 8 godina

Pustila je EU nas niz vodu odavno.Nije ni to najgore, najgore je što su podržali našu sadašnju garnituru na vlasti i to samo zarad nekih manjih spoljnopolitičkih interesa. U ostalim oblastima ostavili su im poprilično slobodne ruke i spremni su da zažmure na oba oka na stvari koje se rade kod nas.Žalosno.Bio sam godinama za ulazak u EU sada više nisam.Raspišu li referendum moj glas će biti protiv EU.

EU

pre 8 godina

Mnogo su jaki. Šešelj i Slobo su upozoravali još devedesetih kakav je zapad i da smo sa njima i tada bili u ratu-pre bombardovanja ali opozicija nije htela da sluša. Vuk, Đinđić, Koštunica, DOS....

veteran

pre 8 godina

Kosovo je davno izgubljena teritorija! Svaka druga prica o povratku drzave na Kosovo je bajka i to ona glupa ! Nikada se necemo vratiti tamo gde drzava (nasa) ne odlucuje ni o cemu. Kosovo ima tutora(zapad i amerika) i mi tamo nemamo apsolutno nikakve poluge vlasti! Mi sami ne zelimo da priznamo ono sto je realnost! Kosovo vise nije deo Srbije i to je kraj! Sto pre to budemo shvatili bice bolje za nas!

Za ciscenje cipela nam treba mi Angela

pre 8 godina

Prvi stepen ka EU treba da bude pronalazenje 30 maskiranih fantoma i njihovih nalogodavaca. Za to nam ne treba nikakav Svaba !

Sokrates

pre 8 godina

Ja živim u jednoj bogatoj zemlji u EU, zato mi je i lepo. Ircima, Portugal, Španija te zemlje koje su ušli rano u EU/NATO dobijaju velike pare, jer su ugovori drugačiji. Sve zemlje koje su došle kasnije, balkanske zemlje pogotovo i sa istoka evrope, plaćaju.
Moraju u NATO, trebaju im oružje sa tim standardom, nemaju pare, uzimaju kredit u NATO-zemljama, EU ima svoje uslove, treba opet kredit, po ugovorima moraju da uvoze jeftinu robu iz EU, domaća privreda propada. To se radi i u srbiji, samo što u srbiju prodaju najgori kvalitet, jer memoriju da poštuju standarde EU.
U zadnje 2 godine se toliko iselilo hrvata, poljaka, čeha, slovaka itd. u bogatije zemlje EU kao nikad pre.
Ma pustite EU/NATO, mnogo to košta. Neka ova "dobra", "poštena", lobistkinja etničkih albanaca sa kosova i "ljubiteljka" srbije dalje uslovljava.
Ako i budemo priznali Kosovo doći će drugi uslovi. Hrvati se setili nakon 2 godine da to mogu, kad su ih slovenci nagazili.
Bolje nama ovako, malo sa rusima, malo ameri, tu EU.
Niko od njih nam ne misli dobro, već kako može da nas iskoristi i upotrebi najbolje protiv drugog.

Kipar

pre 8 godina

Ta prica oko Kipra je foliranje, nikakve ozbiljne posledice u EU to nije imalo do sada niti ce, verovatno, imati. Od svih ozbiljnih problema koje EU ima, Kipar je NAJMANJI.

Dragan

pre 8 godina

Sta smo govorili "glupsonima" u vezi sa Kosovom. Cak i da ne daj Boze priznamo Kosovo opet ce naci razlog da nas kinje i mrcvare. Nego lepo da se oslonimo na sami sebe i krenemo ozbiljno da gradimo drustvo, no, to je proces.

Dragan S.

pre 8 godina

Kao prvo, biti običan (građanin) komentator i neko ko vodi državu, nije isto. Tek kada se zaista sretnete sa pravim problemima i pritiscima sa svih strana, shvatite da sve što osećate i mislite, ne funkcioniše onako kako biste želeli. EU je pred sraspadom, ovo je identična situacija kao u Jugoslaviji krajem 80-ih, pitanje dana je kad će sve kulminirati. Naš jedini zadatak je da NIKO, apsolutno NIKO ne sme da potpiše predaju, tj. priznanje Kosova i Metohije, a kad-tad će doći vreme kad će se stvari okrenuti u našu korist. Sada sve izgleda kao nemoguće, neverovatno, beznbadežno, ali zar nije mnogo gore bilo za vreme vladavine Otomanske imperije na našim prostorima, pa eto, ni njih nema više. Dakle, od KiM nema odustajanja, samo treba postaviti jasan i konačan cilj, a na njemu uporno raditi koliko god je potrebno, kao Jevreji koji nisu odustajali od svoje države, bila ona u nekim stvarima agresivna ili ne, tako i mi moramo da budemo uporni i radimo na našim intersima. U svakom slučaju, nama koji sve ovo čitamo i komentarišemo, mnogo je lakše nego onima koji su pod pritiscima belosvetskih moćnika. E sad, "jare i pare ne može", dobili su vlast, sad neka se znoje i neka paze šta rade i šta potpisuju jer će posledice loših ugovora imati dalekosežne posledice i za njih same, kad-tad!

hose

pre 8 godina

Lunacekova vec predugo zloupotrebljava svoju funkciju u EU za promovisanje i agitovanje za velikoalbanske interese. Postaje degutantno. Inace, u EU osim Kipra ima jos desetak teritorijalnih sporova i neresenih pitanja tako da je LAZ da je to razlog zasto bi Srbija trebala da prizna tu albansku tvorevinu ali ako je to problem, onda se isto tako moze traziti i od Albanaca da se odreknu te svoje "drzave" i integrisu se u sistem i unutar granica Srbije. Valjda je prece postovati medjunarodno pravo, Rezoluciju 1244 UN-a, sporazum o nepovredivosti i nepromenljivosti granica nego na silu, na mufte legalizovati jednu divlju gradnju.

eki

pre 8 godina

koliko piglu narod to je neverovatno....
na prvom mestu najveći problem u Srbiji je kupovna moć običnog čoveka(mala plata) pa onda pravosudni i kazneni sistem.....pa tek na 10 mestu je možda ali možda Kosovo i teritorijalni problemi. Pametnom dosta.....

ajd

pre 8 godina

ja samo da pitam sledece. EU zvanicno ne prima vise nove clanice, posle usvajanja tog dokumenta ukinuto je mesto komesara za prosirenje i promenjeno u mesto komesara za susedstvo. da li ovde vlada kolektivna paranoja ili ce ljudi konacno da shvate brutalnu realnost da mi nismo niciji clan niti prijatelj, mi smo mala okupirana teritorija bez nekih indicija i sansi da cemo se skoro osloboditi. nema nikakve magije koja ce tu stvarnost da izmeni.

xxx

pre 8 godina

Pa to svako, ko ima i malo inteligencije, zna jos odavno. Naravno, nasi politicari to nikad nece da priznaju ni sebi ni nama, mada i oni znaju, ali sa cime bi inace mogli da se hvale. Posto sve propada u ovoj zemlji jedini nacin da kazu da su nesto uradili je da su na dobrom putu, EU putu, cak smo otvorili i dva nova poglavlja.

vlada adamovic ub

pre 8 godina

Zabole me savršeno i za kosovo i za velike srbende sa kosova koji su prodali albancima imovinu za desetostruke pare, pokupovali po nekoliko stanova po Beogradu, Lazarevcu, Obrenovcu... nalešinarili se propisno na ovoj bolesnoj državi a sada našu decu drže kao taoce zbog tog istog kosova.

samo kažem...

pre 8 godina

Kosovo ne treba nikad priznati, jer na taj način legalizujemo sve ono što su nam uradili. Ako to ne može da razume, ne treba nam EU, hvala dovidjenja. Treba nam samo red u našoj zemlji, da nam sjašu s vrata Vučici i Dacici. Dosta je bilo!

Još Neko Kopa

pre 8 godina

Nakon priznavanja kosova koje se nadam se neće dogoditi bar sa naše strane slede neki novi uslovi zar ne?
Tako je bilo od kad istorija pamti tako će biti dok postojimo. Plitka je to priča gde ovaj svet ide i na koji način ali kad smo već kod politike sve je vrlo jasno. loze nas da operu sebe pravno a stići nećemo nigde. sudbina moj tata ili ih je možda onomad baš mnogo iznervirao jedan čovek i njegova politika. ah da jedan čovek. uvek je tako

djuro

pre 8 godina

to što je ova žena na poziciji da odlučuje o bilo čemu što ima veze sa Srbijom je ogromna uvreda za Srbiju. Kad naučimo da sami sebe poštujemo dovoljno da odbijemo bilo kakve pregovore sa EU dok su ovakvi ljudi u prilici da odlučuju o nama, možemo očekivati nekakvo poštovanje drugih. Pojedinačne izjave ne bih komentarisao, da ostanemo u okvirima civilizovanog.

Raspad

pre 8 godina

Uslovi za EU:
- priznanje Kosova
- clanstvo u NATO
- razbijanje ruske spijunske mreze i desnicarskih organizacija
Sve ostalo je zavaravanje. Jasno je da Srbija ne moze da ispuni ove zahteve.

al sam pametan

pre 8 godina

pa nije srbija srbija ni švajcarska ni norveška da može bez EU..pa dajte više, shvatite da smo mi jedna nebitna zemlja..nikog nije briga ni za nas ni za kosovo..sve je to tuđi interes..kontra rusiji..koja i sama trguje kosovom u zamenu za krim..a mi možemo da se busamo u prsa i vičemo da hoćemo ili nećemo u EU..niko nas ništa ne pita..

Gradjanin

pre 8 godina

Bice vama pametnije da Srbiju ubrzano primite u EU dok niste u sred EU dobili Rusiju u malom. I ovako ovde glave nisu kako treba kod polovine. Jos kad nastupi frustriranost kao kod turaka, necete nikad to moci ispraviti.
Kad vec nemaju plate i zivotni standard dajte bar postovanje, a ne priznanje onih divljaka.

Filip

pre 8 godina

Da li ce i Ukrajna morati da prizna Krim radi integracija?:) A kako se geopoliticka situacija menja i komplikuje i po samu EU ko zna sta je sve moguce da se desi, pa i da bezuslovno primite Srbiju ako vam je u interesu. Naravno da Srbija nece priznavati Kosovo radi tamo nekog clanstva u EU koja moze da se raspadne ocas posla.

Aleksa

pre 8 godina

ja bih sutra mogao da priznam Kosovo kao nezavisnu drzavu gledajuci interes srpskog živalja van te pokrajne u materijalnom smislu. Ali ne mogu preko nepravde pa ma kakvo joj ime namnili i obećanje dali. To je ono što nas je i pre sedam vekova koštalo puno, ali nas je i definisalo, ojačalo veru, i kroz pokolenja prenelo najbitniju poruku za buduće generacije i obezbedilo Vaskrs države i slobodu u vekovima kasnije. Ideja je jača od bilo kojeg mača.

biće bolje

pre 8 godina

Sutra da uđemo u EU, šta bi se promenilo, samo što bi moglo lakše da se pobegne odavde, mi ne možemo sami da napravimo sistem u kojem su ljudi zaposleni i rade, čak i za minimalne plate. Nemam ništa protiv ulaska u EU, ali to je samo parola, realnost je da mi kao društvo idemo putem bez povratka. Zapad ovde ima mnogo prljavog veša, i neće se smiriti dok ga u potpunosti ne opere, što znači vi srbi ste za sve krivi moraćete da pristanete na sve, u suprotnom možemo još malo da treniramo demokratiju nad vama.

aleksandra

pre 8 godina

Najbitnije je urediti zemlju da liči na nešto a ne haos koji sad vlada, a eventualno učlanjenje u EU treba ostaviti narodu da odluči na referendumu ,bolje i ne biti članica ali biti uredjeno po merilima koji tamo vladaju nego "biti" članica samo prividno a sistemski daleko od toga;
što se Kosova tiče šta nam vredi ako ne možemo efektivno da sprovodimo vlast još od 1999 kad je stavljeno pod medjunarodnu upravu, to je kao da neko ima kuću ali niti u njoj može da živi niti da ima neke koristi od nje samo se vodi na njega,šta mu ta kuća vredi, da, on može da se hvali da je njegova ,ali mu to ne donosi prihoda,jedino ako je bogataš pa mu prihoda ne fali,srbija bogata nije pa ne može sebi priuštiti teritoriju koja je samo deklarativno njena.

dr feelgood

pre 8 godina

Nema potrebe da se svi palite... pitanje priznanja Kosova za ulazak Srbije u EU je i dalje tema debate. Neki kažu da ne treba, neki kažu da samo treba da se uspostave redovni odnosi, a neki kažu da treba.

Ja bih radije da radimo PREMA EU, pa ako nam postave konkretan uslov za Kosovo, onda kažemo NE... ali da li će nam faliti nešto ako budemo uspostavili neke pametne stvari što EU ima? Ekonomska regulativa, sudstvo, ekologija? Naravno da ne.

tikva

pre 8 godina

Neka hvala onda necemo u EU.
(Aleksandar,12 maj 2016 20:20)


Mozda ti neces,mozda ja,a mozda i vecina Srbije,ali ona hoce kod nas i vec je stigla.Sve Banke su njihove,svi trgovinski lanci,sva proizvodnja hrane i naravno svi nasi politicari su njihovi.Prema tome,mozemo mi da se busamo ali u robovlasnickoj zemlji se nista ne pitamo.

Milutin

pre 8 godina

Nisam neprijatelj EU, ali Srbija bez uslovljavanja može da ostane nezavisna i slobodna zemlja. Nema upošte potrebu da bude članica EU. (Biti članica EU znači pristup dodatnim fondovima iz iste, ali ista te fondove puni uzimajući ta srestva od svojih članica. Brisel nije Bog da ta sredstva stvori od ničega. I naravno, on prikuplja mnogo više nego što daje. To vam se zove korupcija, koja postoji i na zapadu. Ja ne vidim razlog zbog kog bi Srpski seljak finansirao plate i korupciju u Briselu. A da mu usput isti naređuje šta sme a šta ne sme da radi. Dosta nam je što nosimo ove pijavice sa Dedinja na leđima, treba još samo da nam se natovare i oni iz Brisela. Neko kaže, da ćemo moći da glasamo za EU parlament. E za to me baš zabole). Hvala na pažnji.

Stevan

pre 8 godina

Za Ulrike bi bolje bilo da gleda sledeću karijeru jer je ova kriza sa izbeglicama i način na koji je EU "rešila" problem dobrano uzdrmala temelje EU. Ja predviđam još maksimum 5 godina za ovu ekipu korisnih idiota na vlasti u EU, ako stvari ne izmaknu kontroli i pre toga. Narod u Evropi je osetio strah za sopstveni život usled Merkelove odluke koju celu EU podržava i uporno odbijaju da priznaju grešku. Mogli ste da lažete Evropljane dok su bili lepo situirani i sigurni, ali tako očigledno lagati narod dok je u strahu samo ubrzava proces raspada.

A kad se Evropa ponovo bude ujedinjavala posle toga, videćemo kakvu će podršku imati muslimansko Kosovo.

Vasilije

pre 8 godina

još nas i potcenjuje...nismo sjajni ni bezgrešni, ali nismo ni glupi da bismo shvatili ko nam je prijatelj...ti to gospođo sigurno nisi!

Mean Machine

pre 8 godina

Priznavanje Kosova mi je kao npr. prodaja po kućama ili telemarketing. Ide se od vrata do vrata, zivka telefonom i nudi nešto. Pričaju priče, ubeđuju kako je to dobro, kako to treba..kako to nema niko drugi... Pa sada, neko nasedne i "kupi" priču (prizna), neki kažu "Ajde ne mogu danas, dođite sledeći mesec, možda ćemo tada biti zainteresovani...". I naravno što većina i uradi danas u svetu, "Ajde bežite mi s praga, dosadni ste..."!
E izem ti ja takvu "državu" i "narod" kada takve poslove rade! I nikada to država biti neće,a kamoli biti priznata sa naše strane!

Knez

pre 8 godina

Za nase primanje nikad nista nije formulosano, pod moranje i po statutu ali nekako se uvek provuce. Te predati jos samo ovoga i onoga, te samo priznati ovo i ono a sada i ovo. Nismo se tako dogovarali.

тхе кинг

pre 8 godina

Онај осећај када ти неко растури границе па ти каже да немаш јасно дефинисане границе. Не у ЕУ!

Vucicu reaguj

pre 8 godina

Pa rekoh ja da nisu oni HR zahtevi nista posebno i zapravo su lako ispunjivi naspram onog sto tek dolazi sa strane ostalih u EU. Hrvati su svoje posteno izneli na pocetku i to je to.

Kad pocnu zvanici zahtevi za priznanje Kosova (a pocet ce kad tad), da vidimo kako ce tad Vulin, Vucic, Dacic i Linta da prosipaju uvrede.

kosovar

pre 8 godina

@Vojvodjan

Bar nekih 70 do 80% gradjana Srbije i te kako je briga u vezi Kosova. I kakve veze ima da li je neko od njih bio na Kosovu ili nije? Vecina nije bila ni u Vranju, hocemo li i to da poklanjamo nekome? Sto s etice predsednika Albanca, kao da se Srbi ne bi ujedinili i glasali samo za svog kandidata ili partiju kada bi videli da ce Albanci da glasaju svi za jednog ili za samo jednu partiju? I sta onda? I o kakvoj ti buducnosti pricas? idi soli pamet tvojim Albancima o buducnosti i kako je vreme da se manu svojih 19. vekovnih monoetnickih, nacoskih projekata i podizanja granica.

Kesic

pre 8 godina

Zena je rekla sve sto je rekla veoma otvoreno i iskreno. EU nece zemlje sa teritorijalnim problemima. Kako cemo mi to u EU? Jel, kad udjemo u EU, i Kosovo ulazi sa nama, posto je to, jelte, nasa pokrajina?

ma kakva zloba i ti si prijatelj bas kao i Lunacek

pre 8 godina

@Haris

Gledaj svoja posla. Daje ta albanska tvorevina na Kosovu zaista nezavisna i medjunarodno priznata vec bi bila u UN-u i niko ne bi morao da placa razne lunacekove da lobiraju. Ima i Liberland i svoj pasos, i svoje granice, ako plati tamo nekim ostrvima moze da dobaci i do 50 medjunarodnih priznanja i onda sta?

Vojvodjan

pre 8 godina

Dosta više Kosova! Kakve veze gradjani ove zemlje imaju više sa Kosovom? Ko je ikad tamo išao, ko želi tamo ići? Ako je Kosovo deo ove zemlje, jeste li spremni da vam Albanac pobedi na izborima i bude predsednik Srbije (što bi čak bilo vrlo realno ako bi Albanci bili jedinstveni)? Vreme je za budućnost, a i granice nisu večne.

Haris

pre 8 godina

Vi stvarno jos uvijek vjerujete da je Kosovo sastavni dio Srbije? Kosovo je medjunarodno priznato. Uz to, imaju priznate i usvojene grb, zastavu i himnu. Kosovo kao drzava ima svoj pasos, ljudi koji tamo zive imaju svoje drzavljanstvo, imaju postavljenu granicu sa Srbijom. Kosovo je mozda jos uvijek u vasim srcima, ali realno i pravno govoreci nije. Kosovo samo koci Srbiju i EU to zna, kao i svi mi i to ce vam biti najveca "kocnica" za clanstvo. Ovim komentarom nemam nikakvu zlobu, samo sam realan. Pozdrav.

Gaston Glock

pre 8 godina

Ako se Srbi naljute na EU pa svi gastarbajteri kolektivno isele iz Evrope i vrate se u Srbiju, videće oni sa kim imaju posla. A onda ćemo prestati da kupujemo polovna nemačka auta i tako ćemo ih pobediti!

Meraklija77Nis

pre 8 godina

Ako cemo posteno,tj ni po babu ni po stricevima(mada u zapadnoj politici,ili politici uopste,nema niceg postenog),posteno je to sto je rekla,najzad neko da stavi karte na sto,ali je i posteno reci da ni sama unija,tj neke clanice nisu priznale tzv kosovo,pa posteno je i reci da je licemerno traziti od srbije da to uradi..Spasa nam nema,al propasti necemo...Mi trebamo da radimo na sebi,uvek,a svet se menja..pa videcemo dali ce da bude bas tako kao sto kaze ova gospodja.

sasa jokic

pre 8 godina

Tek kada mi sami budemo shvatili da treba da otkacimo Kosovo kao kamen oko vrata, moci cemo da racunamo na prosperitet.
Danas nas Rusija i njihove marionete "loze" (sa distance) da se borimo za njega, a od toga za nas nema vajde, sem da guramo prst u oko onome od koga ocekujemo pomoc.

nbgd

pre 8 godina

Grčki deo Kipra je ušao u EU bez turskog dela koji nikada nisu morali da priznaju, niti će ikada priznati taj deo za posebnu državu.
(Direko sa Kipra, 12. maj 2016 20:26) Da, ali taj deo Kipra koji ne priznaju Grci ne priznaje i niko drugi na svetu osim Turske!!! A Kosovo su priznale skoro sve članice EU i zapadne svetske sile... Mi bismo se samo poredili sa svima, ali nismo ni svesni toga koliko smo jadni i bedni... Tek kada to zaista shvatimo i prihvatimo i krenemo da radimo, učimo i trudimo se napredujemo kao društvo i nacija onda ćemo se i pomeriti sa mrtve tačke... Do tad možemo samo da zamišljamo da smo neki faktor iz '70-ih i '80-ih, i poredimo se sa Kinom (ej Kinom! to često čujem), Švajcarskom, Norveškom i tako nekim zemljama, koje su drugi univerzum za nas!!!

Novi Sad

pre 8 godina

Opstaju mnoge zemlje bez EU. Zasto ne bi i Srbija?

Nema tu prepreka, m noge zemlje jesu daleko ekonomski stabilnije u odnosu na vecinu zemalja iz EU. To dovoljno o njima govori i nisam za EU, sve dok uslov bude bilo Kosovo.
Srbija ga nikada nece priznati, jer je Kosovo Srbija.
Kratko i jasno drugovi.

DAVOR

pre 8 godina

Ova kao i Hrvati duva u jedra anti EU snagama. Dali znate da je kampanju HDZ sponzorisala jedna Ruska energetska i firma koja se bavi nekretninama. Kojoj su Finci uskratli investicije u toj zemlji zbog sumnje da radi u ime vladajuceg rezima. Mozda se i Lunacek negde grebe za "bratsku" apanazu.

Langus

pre 8 godina

Priznavanje Kosova bi znacilo mnogo gore stvari nego sto se to vidi u prvom momentu. Ne samo sto bismo izgubili svoju teritoriju itd., nego bi to automatski znacilo amnestiju Zapadu koji se na Kosovu bas lepo "iskazao". I tako nama svaka susa gura prst u oko a dokazani kriminalci a la Bler i Klinton i dalje glume velicine. Sramota.

TT

pre 8 godina

To znaci da ni "republjika kosova" nece uci u EU jer Ako Srbija nema reseno pitanje granica onda to tek nema "republjika kosova", koja osim tog pitanja granica nema reseno ni priznanje od svih clanica EU, nece nikada imati medjunarodno priznati status tj. nikada nece biti clan UN-a... Tako da Lunacekova bolje da brine o svojim mezimcima iz "republjike kosova" a Srbiju neka preskoci sa svojim "prijateljstvom".

Nicco

pre 8 godina

Cim se odreknemo Rusije kao najveceg prijatelja, taj uslov vise nece postojati. Ipak dokle god surujemo sa Putinom, EU ce uvek nalaziti nacina da nas uslovljava.

carapan

pre 8 godina

Ova zena nam jeste prijatelj. I to pravi prijatelj. Zasto to kazem? Zato sto nam govori istinu i od srca joj hvala na toj istini. Sa druge strane, mi imamo jasno definisane granice, a to sto oni dole rade ne priznajemo. Tehnicki, Srbija po rezoluciji 1244 jeste celovita i u njoj su Kosovo i Metohija. Problem je sto to zapad nece dozvoliti i sto ce raditi bez nase saglasnosti sta im je volja. A to su dvostruki standardi i zato Srbija ne treba uci u takvu organizaciju. Ne ni zbog Rusije, niti NATOa, niti Kosova vec zbog principa koje ta organizacija selektivno postuje.

Direko sa Kipra

pre 8 godina

Grčki deo Kipra je ušao u EU bez turskog dela koji nikada nisu morali da priznaju, niti će ikada priznati taj deo za posebnu državu.

Genije

pre 8 godina

Hahaha, crkoh od smeha... zbog granice. Vrlo pragmatično gospođo! Pa da jeste, na primer vidimo kao je Irska rešila granicu sa UK. Samo je Srbija izuzetak od svakog pravila, a pravila su uvek za najbednije. Za elitu pravila ne važe.

Uvek biramo između dva zla, između sirotinje i EU ropstva. Pa šta ti se više sviđa.

Razocaran u EK,EU i EP

pre 8 godina

Gde bi Srbiji bio kraj da je ovako lobira Kacin a sada Mekalister za Srbiju kao sto lobira vec godinama gdja Lunacek za Kosovo. I zar se ne kosi da je neko izvestilac za Kosovo i da je uz to i potpredsednik EP.
Ona je nasledila gdju Doris Pak u ostrini prema Srbiji . Tolio o dobrim zeljama Nemacke i Austrije prema Srbiji.
Zbog ovakvih izjava vlada Srbije treba da prekine fake pregovore sa EU tj da ih zamrzne kao Island i da se isto tako zamrznu i razgovori sa Kosovom. Mislim da se pregovori sa EU i Kosovom u Briselu koriste da bi se zarada fake clanstva u EU od kojeg nema nista ispunile sve zelej svih 28 clanica EU i zelje njihovih mezimaca Kosovara.

Vjerica

pre 8 godina

To su i vrapci sa grane znali a evo zasto: da bi Srbija isla u EU, mora da zna da li ide sa Kosovom ili ne posto je Kosovo neotudjivi deo Srbije. Vucic, Dacic i Toma ni pod kojim uslovima nisu smeli da potpisuju Briselski sporazum. Vucicu i nije stalo do EU vec mu je stalo do tog da ga prihvate Zapadni lideri posto je bio Radikal. A on je potpisao Briselski sporazum i dalje ga nista ne interesuje. Vucica interesuje da vlada.

NastyB

pre 8 godina

NAravno da je uslov, to se odavno zna, ali niko ne sme da pomene. Na kraju ćemo, po "starom, dobrom srpskom običaju" ostati i bez Kosova (već jesmo samo to ne sme da se javno kaže) i bez EU, jer oni imaju sjajan izgovor da budu što dalje od nas.
A ne shvataju da velika većina Srba želi da pobegne od ovakve Srbije. Samo što nismo glasni. Pokvaren točak najglasnije klopara.

dushan89

pre 8 godina

Nismo mi ni mislili drugacije..Doduse nasi politicari vole da nas malkice lazu,ne krivim ih, to valjda niko nema hrabrosti da kaze glasno.

carapan

pre 8 godina

Ova zena nam jeste prijatelj. I to pravi prijatelj. Zasto to kazem? Zato sto nam govori istinu i od srca joj hvala na toj istini. Sa druge strane, mi imamo jasno definisane granice, a to sto oni dole rade ne priznajemo. Tehnicki, Srbija po rezoluciji 1244 jeste celovita i u njoj su Kosovo i Metohija. Problem je sto to zapad nece dozvoliti i sto ce raditi bez nase saglasnosti sta im je volja. A to su dvostruki standardi i zato Srbija ne treba uci u takvu organizaciju. Ne ni zbog Rusije, niti NATOa, niti Kosova vec zbog principa koje ta organizacija selektivno postuje.

Direko sa Kipra

pre 8 godina

Grčki deo Kipra je ušao u EU bez turskog dela koji nikada nisu morali da priznaju, niti će ikada priznati taj deo za posebnu državu.

Vjerica

pre 8 godina

To su i vrapci sa grane znali a evo zasto: da bi Srbija isla u EU, mora da zna da li ide sa Kosovom ili ne posto je Kosovo neotudjivi deo Srbije. Vucic, Dacic i Toma ni pod kojim uslovima nisu smeli da potpisuju Briselski sporazum. Vucicu i nije stalo do EU vec mu je stalo do tog da ga prihvate Zapadni lideri posto je bio Radikal. A on je potpisao Briselski sporazum i dalje ga nista ne interesuje. Vucica interesuje da vlada.

TT

pre 8 godina

To znaci da ni "republjika kosova" nece uci u EU jer Ako Srbija nema reseno pitanje granica onda to tek nema "republjika kosova", koja osim tog pitanja granica nema reseno ni priznanje od svih clanica EU, nece nikada imati medjunarodno priznati status tj. nikada nece biti clan UN-a... Tako da Lunacekova bolje da brine o svojim mezimcima iz "republjike kosova" a Srbiju neka preskoci sa svojim "prijateljstvom".

Genije

pre 8 godina

Hahaha, crkoh od smeha... zbog granice. Vrlo pragmatično gospođo! Pa da jeste, na primer vidimo kao je Irska rešila granicu sa UK. Samo je Srbija izuzetak od svakog pravila, a pravila su uvek za najbednije. Za elitu pravila ne važe.

Uvek biramo između dva zla, između sirotinje i EU ropstva. Pa šta ti se više sviđa.

Langus

pre 8 godina

Priznavanje Kosova bi znacilo mnogo gore stvari nego sto se to vidi u prvom momentu. Ne samo sto bismo izgubili svoju teritoriju itd., nego bi to automatski znacilo amnestiju Zapadu koji se na Kosovu bas lepo "iskazao". I tako nama svaka susa gura prst u oko a dokazani kriminalci a la Bler i Klinton i dalje glume velicine. Sramota.

Razocaran u EK,EU i EP

pre 8 godina

Gde bi Srbiji bio kraj da je ovako lobira Kacin a sada Mekalister za Srbiju kao sto lobira vec godinama gdja Lunacek za Kosovo. I zar se ne kosi da je neko izvestilac za Kosovo i da je uz to i potpredsednik EP.
Ona je nasledila gdju Doris Pak u ostrini prema Srbiji . Tolio o dobrim zeljama Nemacke i Austrije prema Srbiji.
Zbog ovakvih izjava vlada Srbije treba da prekine fake pregovore sa EU tj da ih zamrzne kao Island i da se isto tako zamrznu i razgovori sa Kosovom. Mislim da se pregovori sa EU i Kosovom u Briselu koriste da bi se zarada fake clanstva u EU od kojeg nema nista ispunile sve zelej svih 28 clanica EU i zelje njihovih mezimaca Kosovara.

Vojvodjan

pre 8 godina

Dosta više Kosova! Kakve veze gradjani ove zemlje imaju više sa Kosovom? Ko je ikad tamo išao, ko želi tamo ići? Ako je Kosovo deo ove zemlje, jeste li spremni da vam Albanac pobedi na izborima i bude predsednik Srbije (što bi čak bilo vrlo realno ako bi Albanci bili jedinstveni)? Vreme je za budućnost, a i granice nisu večne.

dushan89

pre 8 godina

Nismo mi ni mislili drugacije..Doduse nasi politicari vole da nas malkice lazu,ne krivim ih, to valjda niko nema hrabrosti da kaze glasno.

kosovar

pre 8 godina

@Vojvodjan

Bar nekih 70 do 80% gradjana Srbije i te kako je briga u vezi Kosova. I kakve veze ima da li je neko od njih bio na Kosovu ili nije? Vecina nije bila ni u Vranju, hocemo li i to da poklanjamo nekome? Sto s etice predsednika Albanca, kao da se Srbi ne bi ujedinili i glasali samo za svog kandidata ili partiju kada bi videli da ce Albanci da glasaju svi za jednog ili za samo jednu partiju? I sta onda? I o kakvoj ti buducnosti pricas? idi soli pamet tvojim Albancima o buducnosti i kako je vreme da se manu svojih 19. vekovnih monoetnickih, nacoskih projekata i podizanja granica.

Haris

pre 8 godina

Vi stvarno jos uvijek vjerujete da je Kosovo sastavni dio Srbije? Kosovo je medjunarodno priznato. Uz to, imaju priznate i usvojene grb, zastavu i himnu. Kosovo kao drzava ima svoj pasos, ljudi koji tamo zive imaju svoje drzavljanstvo, imaju postavljenu granicu sa Srbijom. Kosovo je mozda jos uvijek u vasim srcima, ali realno i pravno govoreci nije. Kosovo samo koci Srbiju i EU to zna, kao i svi mi i to ce vam biti najveca "kocnica" za clanstvo. Ovim komentarom nemam nikakvu zlobu, samo sam realan. Pozdrav.

NastyB

pre 8 godina

NAravno da je uslov, to se odavno zna, ali niko ne sme da pomene. Na kraju ćemo, po "starom, dobrom srpskom običaju" ostati i bez Kosova (već jesmo samo to ne sme da se javno kaže) i bez EU, jer oni imaju sjajan izgovor da budu što dalje od nas.
A ne shvataju da velika većina Srba želi da pobegne od ovakve Srbije. Samo što nismo glasni. Pokvaren točak najglasnije klopara.

Novi Sad

pre 8 godina

Opstaju mnoge zemlje bez EU. Zasto ne bi i Srbija?

Nema tu prepreka, m noge zemlje jesu daleko ekonomski stabilnije u odnosu na vecinu zemalja iz EU. To dovoljno o njima govori i nisam za EU, sve dok uslov bude bilo Kosovo.
Srbija ga nikada nece priznati, jer je Kosovo Srbija.
Kratko i jasno drugovi.

Vucicu reaguj

pre 8 godina

Pa rekoh ja da nisu oni HR zahtevi nista posebno i zapravo su lako ispunjivi naspram onog sto tek dolazi sa strane ostalih u EU. Hrvati su svoje posteno izneli na pocetku i to je to.

Kad pocnu zvanici zahtevi za priznanje Kosova (a pocet ce kad tad), da vidimo kako ce tad Vulin, Vucic, Dacic i Linta da prosipaju uvrede.

Meraklija77Nis

pre 8 godina

Ako cemo posteno,tj ni po babu ni po stricevima(mada u zapadnoj politici,ili politici uopste,nema niceg postenog),posteno je to sto je rekla,najzad neko da stavi karte na sto,ali je i posteno reci da ni sama unija,tj neke clanice nisu priznale tzv kosovo,pa posteno je i reci da je licemerno traziti od srbije da to uradi..Spasa nam nema,al propasti necemo...Mi trebamo da radimo na sebi,uvek,a svet se menja..pa videcemo dali ce da bude bas tako kao sto kaze ova gospodja.

ma kakva zloba i ti si prijatelj bas kao i Lunacek

pre 8 godina

@Haris

Gledaj svoja posla. Daje ta albanska tvorevina na Kosovu zaista nezavisna i medjunarodno priznata vec bi bila u UN-u i niko ne bi morao da placa razne lunacekove da lobiraju. Ima i Liberland i svoj pasos, i svoje granice, ako plati tamo nekim ostrvima moze da dobaci i do 50 medjunarodnih priznanja i onda sta?

Kesic

pre 8 godina

Zena je rekla sve sto je rekla veoma otvoreno i iskreno. EU nece zemlje sa teritorijalnim problemima. Kako cemo mi to u EU? Jel, kad udjemo u EU, i Kosovo ulazi sa nama, posto je to, jelte, nasa pokrajina?

nbgd

pre 8 godina

Grčki deo Kipra je ušao u EU bez turskog dela koji nikada nisu morali da priznaju, niti će ikada priznati taj deo za posebnu državu.
(Direko sa Kipra, 12. maj 2016 20:26) Da, ali taj deo Kipra koji ne priznaju Grci ne priznaje i niko drugi na svetu osim Turske!!! A Kosovo su priznale skoro sve članice EU i zapadne svetske sile... Mi bismo se samo poredili sa svima, ali nismo ni svesni toga koliko smo jadni i bedni... Tek kada to zaista shvatimo i prihvatimo i krenemo da radimo, učimo i trudimo se napredujemo kao društvo i nacija onda ćemo se i pomeriti sa mrtve tačke... Do tad možemo samo da zamišljamo da smo neki faktor iz '70-ih i '80-ih, i poredimo se sa Kinom (ej Kinom! to često čujem), Švajcarskom, Norveškom i tako nekim zemljama, koje su drugi univerzum za nas!!!

sasa jokic

pre 8 godina

Tek kada mi sami budemo shvatili da treba da otkacimo Kosovo kao kamen oko vrata, moci cemo da racunamo na prosperitet.
Danas nas Rusija i njihove marionete "loze" (sa distance) da se borimo za njega, a od toga za nas nema vajde, sem da guramo prst u oko onome od koga ocekujemo pomoc.

Gaston Glock

pre 8 godina

Ako se Srbi naljute na EU pa svi gastarbajteri kolektivno isele iz Evrope i vrate se u Srbiju, videće oni sa kim imaju posla. A onda ćemo prestati da kupujemo polovna nemačka auta i tako ćemo ih pobediti!

DAVOR

pre 8 godina

Ova kao i Hrvati duva u jedra anti EU snagama. Dali znate da je kampanju HDZ sponzorisala jedna Ruska energetska i firma koja se bavi nekretninama. Kojoj su Finci uskratli investicije u toj zemlji zbog sumnje da radi u ime vladajuceg rezima. Mozda se i Lunacek negde grebe za "bratsku" apanazu.

Nicco

pre 8 godina

Cim se odreknemo Rusije kao najveceg prijatelja, taj uslov vise nece postojati. Ipak dokle god surujemo sa Putinom, EU ce uvek nalaziti nacina da nas uslovljava.

Aca

pre 8 godina

1.Bolivija je u ratu sa Cileom izgubila dobar deo obale.Kada su ih gotovo posle 1 veka zamolili da im PRODAJU SAMO 1 KM OBALE od 3000 km radi zeleznicke pruge glatko su odbijeni.
2.Britanija je izvrsila odbranu Foklanda i stupila u rat sa Argentinom zbog teritorije udaljene vise od 6.000 km
3.Francuska i dan-danas ne odustaje od Alzira koji je bio njena kolonija...3 atentata su pokusana na de Gola zbog toga.
3.Teritorija Srbije je definisana Rezolucujom 1244 UN - IZNOSI 15 % ( ! ) i ne postoji u pravnim terminima izuzetak od pravila...
4.Kada bi na to pristali ( pored toga sto bi se javilo unutar nacionalno razdiruce pitanje za sta su svoje zivote dale sve Srpske patriote od 1389 do danas )na red bi dosla Vojvodina , Sandzak ....jer NATO EU US Engleska....nikada ne odustaju ....sve sto dobiju im je + ( kao npr u Ukrajini ) , a mi smo samo mali izmedju velikih.
Ali i pored svega toga nikada necu potpisati da je Kosovo nezavisno , makar nikad i ne usao u EU !

Dragan

pre 8 godina

Sta smo govorili "glupsonima" u vezi sa Kosovom. Cak i da ne daj Boze priznamo Kosovo opet ce naci razlog da nas kinje i mrcvare. Nego lepo da se oslonimo na sami sebe i krenemo ozbiljno da gradimo drustvo, no, to je proces.

samo kažem...

pre 8 godina

Kosovo ne treba nikad priznati, jer na taj način legalizujemo sve ono što su nam uradili. Ako to ne može da razume, ne treba nam EU, hvala dovidjenja. Treba nam samo red u našoj zemlji, da nam sjašu s vrata Vučici i Dacici. Dosta je bilo!

Б

pre 8 godina

Нико нормалан није против вредности које је ЕУ промовисала осамдесетих,верујем да већина грађана Србије је за владавину права,демократију грађанске слободе али ЕУ својим деловањем показује да ништа од тога непоштује.Постављати услове које ниједна држава не може да испуни значи да нас не желе.Све то је виђено у прошлости.

Sokrates

pre 8 godina

Ja živim u jednoj bogatoj zemlji u EU, zato mi je i lepo. Ircima, Portugal, Španija te zemlje koje su ušli rano u EU/NATO dobijaju velike pare, jer su ugovori drugačiji. Sve zemlje koje su došle kasnije, balkanske zemlje pogotovo i sa istoka evrope, plaćaju.
Moraju u NATO, trebaju im oružje sa tim standardom, nemaju pare, uzimaju kredit u NATO-zemljama, EU ima svoje uslove, treba opet kredit, po ugovorima moraju da uvoze jeftinu robu iz EU, domaća privreda propada. To se radi i u srbiji, samo što u srbiju prodaju najgori kvalitet, jer memoriju da poštuju standarde EU.
U zadnje 2 godine se toliko iselilo hrvata, poljaka, čeha, slovaka itd. u bogatije zemlje EU kao nikad pre.
Ma pustite EU/NATO, mnogo to košta. Neka ova "dobra", "poštena", lobistkinja etničkih albanaca sa kosova i "ljubiteljka" srbije dalje uslovljava.
Ako i budemo priznali Kosovo doći će drugi uslovi. Hrvati se setili nakon 2 godine da to mogu, kad su ih slovenci nagazili.
Bolje nama ovako, malo sa rusima, malo ameri, tu EU.
Niko od njih nam ne misli dobro, već kako može da nas iskoristi i upotrebi najbolje protiv drugog.

lapido

pre 8 godina

Meni kod gospođe najmanje smeta politički stav o Kosovu. Ona se ponaša kao najgori lobista, jer nije ni reč o oskrnavljenim grobljima i crkvama, smatra da Srbi i ne treba da imaju autonomiju, da ZSO mora da bude u skladu s Ustavom Kosova i da je i ovo mnogo, da je privatizacija Brezovice (predaja Albancima preko tobože francuskog investitora) izvanredan posao, rekla je da emotivno razume reakcije Albanaca kada Srbi dolaze na zadušnice. To je to austrijsko poznavanje Balkana, ta ekspertiza koja je počela pre 102 godine.

Kipar

pre 8 godina

Ta prica oko Kipra je foliranje, nikakve ozbiljne posledice u EU to nije imalo do sada niti ce, verovatno, imati. Od svih ozbiljnih problema koje EU ima, Kipar je NAJMANJI.

džaba izbori

pre 8 godina

Na žalost Miloš Obrenović, donekle i Pašić su poslednji Srbi koji su znali šta je realnost trenutka, šta je dobro za Srbiju. Svi smo kolektivno izgubili kontakt sa razumnim, neobrazovanost nas sve više gura u najgoru srpsku osobinu: inat. Poslednjih 25 godina ima tek nekoliko dana koji su bili bolji od juče. Ovoj zemlji treba promeniti ime u Autodestrukcija. Ovde je lako biti prvi, samo treba biti najgori, bahat, nevaspitan, neobrazovan. Ovde još uvek ljudi veruju kako smo mi u pravu za sve, a ceo svet nas mrzi. Niko ne mari što je smeće svuda po ulici, prirodi i televiziji, a sve što ima iole obrazivanja preko srednje škole ode zauvek odavde, na žalost često ne zbog ekonomskih razloga. Počelo je tako što niko ne sme da nas bije, pa smo pobedili nato, pa smo tolerisali kraduckanje, a sada će nam biti bolje za 2 godine. Kada je ta druga godina niko ne zna. Mora neko da kaze ovom neobrazovanom narodu: niko nas ne mrzi, mi smo nebitni kao videorekorder, divljačka plemenska zajednica u kojoj se život gubi zbog prekog pogleda.

Temerinac

pre 8 godina

Prijatelj Srbije sigurno nisi! U administraciji EU, prijatelja Srbije, zasigurno nema, a ako ih ima njihov glas se nečuje. Mi želimo u EU, ali ona nas po činjenju ne želi, ovakve kakvi smo. Prihvati će nas kada ispunimo njihove želje, a one su gore od ultimatuma Srbiji 1914, od strane Austrije. Ulazak Srbije u EU, sigurno neće biti pre 2030.godine, a možda i mnogo kasnije. Pogledajmo istini u oči.

Laki78

pre 8 godina

Pustila je EU nas niz vodu odavno.Nije ni to najgore, najgore je što su podržali našu sadašnju garnituru na vlasti i to samo zarad nekih manjih spoljnopolitičkih interesa. U ostalim oblastima ostavili su im poprilično slobodne ruke i spremni su da zažmure na oba oka na stvari koje se rade kod nas.Žalosno.Bio sam godinama za ulazak u EU sada više nisam.Raspišu li referendum moj glas će biti protiv EU.

vlada adamovic ub

pre 8 godina

Zabole me savršeno i za kosovo i za velike srbende sa kosova koji su prodali albancima imovinu za desetostruke pare, pokupovali po nekoliko stanova po Beogradu, Lazarevcu, Obrenovcu... nalešinarili se propisno na ovoj bolesnoj državi a sada našu decu drže kao taoce zbog tog istog kosova.

dule

pre 8 godina

Odlično. Nama u ovom trenutku ne trebaju ni EU ni Kosovo.

Kosovo nam ne treba pošto niti imamo znanja, niti volje, niti para, niti energije, niti išta... da rešimo taj problem.

EU nam ne treba pošto je EU postala najbolji izgovor za gomilu gluposti koje vlast (i prethodne i sadašnja) sprovodi.

Sad imamo priliku da se odmorimo od obe ove tužne priče. Naravno uvek će tu biti nekih sastanaka i nekih pregovora i svašta nešto ali je najpametnije da pospremimo sopstveno dvorište. Pa za jedno 15 - 20 godina da vidimo šta smo i gde smo pa ako smo napredovali da aktiviramo neku od ovih priča. A ako nismo napredovali, pa onda za bolje i nismo.

Danijel

pre 8 godina

Kakvu vlast imamo odrecicemo se i Kosova i Metohije i svega sto je srpsko zarad ulaska u instituciju koja ce uskoro da se pocepa po svim svojim šavovima. Mada, videcemo sta ce narod reci kada dodje dan referenduma.

Samo da dodam, sve naše vlasti od 2000 do danas pravile su i prave grdnu grešku. Svi se cimaju oko tih pristupnih pregovora za članstvo u EU, troše narodni novac i svoju energiju i vreme na nešto što će tek kasnije da pitaju narod da li želi. Valjda bi bilo normalnije da se prvo raspiše referendum i pita narod da li želi u EU, pa ako referendum prodje onda se ulaže energija i sve ostalo u pregovore za pristupanje EU. Ovi naši svi rade obrnuto, a nije ni čudo kad su svi neki preletači bez škole i morala.

ivan89

pre 8 godina

Treba raspisati referendum i otcepiti se od Kosova. Velika vecina gradjana bi podrzalo nezavisnost Kosova( SNS-vecina simpatizera, DS, LDP, DJB, SPS, JUL, SPO...), a samo deo glasaca SRS, DSS I Dveri bi glasao protiv ( ne vise od 15%). Dosta vise zatupljivanja gradjana, hocemo otcepljenje od Kosova!

veteran

pre 8 godina

Kosovo je davno izgubljena teritorija! Svaka druga prica o povratku drzave na Kosovo je bajka i to ona glupa ! Nikada se necemo vratiti tamo gde drzava (nasa) ne odlucuje ni o cemu. Kosovo ima tutora(zapad i amerika) i mi tamo nemamo apsolutno nikakve poluge vlasti! Mi sami ne zelimo da priznamo ono sto je realnost! Kosovo vise nije deo Srbije i to je kraj! Sto pre to budemo shvatili bice bolje za nas!

EU

pre 8 godina

Mnogo su jaki. Šešelj i Slobo su upozoravali još devedesetih kakav je zapad i da smo sa njima i tada bili u ratu-pre bombardovanja ali opozicija nije htela da sluša. Vuk, Đinđić, Koštunica, DOS....

Milutin

pre 8 godina

Nisam neprijatelj EU, ali Srbija bez uslovljavanja može da ostane nezavisna i slobodna zemlja. Nema upošte potrebu da bude članica EU. (Biti članica EU znači pristup dodatnim fondovima iz iste, ali ista te fondove puni uzimajući ta srestva od svojih članica. Brisel nije Bog da ta sredstva stvori od ničega. I naravno, on prikuplja mnogo više nego što daje. To vam se zove korupcija, koja postoji i na zapadu. Ja ne vidim razlog zbog kog bi Srpski seljak finansirao plate i korupciju u Briselu. A da mu usput isti naređuje šta sme a šta ne sme da radi. Dosta nam je što nosimo ove pijavice sa Dedinja na leđima, treba još samo da nam se natovare i oni iz Brisela. Neko kaže, da ćemo moći da glasamo za EU parlament. E za to me baš zabole). Hvala na pažnji.

Dragan S.

pre 8 godina

Kao prvo, biti običan (građanin) komentator i neko ko vodi državu, nije isto. Tek kada se zaista sretnete sa pravim problemima i pritiscima sa svih strana, shvatite da sve što osećate i mislite, ne funkcioniše onako kako biste želeli. EU je pred sraspadom, ovo je identična situacija kao u Jugoslaviji krajem 80-ih, pitanje dana je kad će sve kulminirati. Naš jedini zadatak je da NIKO, apsolutno NIKO ne sme da potpiše predaju, tj. priznanje Kosova i Metohije, a kad-tad će doći vreme kad će se stvari okrenuti u našu korist. Sada sve izgleda kao nemoguće, neverovatno, beznbadežno, ali zar nije mnogo gore bilo za vreme vladavine Otomanske imperije na našim prostorima, pa eto, ni njih nema više. Dakle, od KiM nema odustajanja, samo treba postaviti jasan i konačan cilj, a na njemu uporno raditi koliko god je potrebno, kao Jevreji koji nisu odustajali od svoje države, bila ona u nekim stvarima agresivna ili ne, tako i mi moramo da budemo uporni i radimo na našim intersima. U svakom slučaju, nama koji sve ovo čitamo i komentarišemo, mnogo je lakše nego onima koji su pod pritiscima belosvetskih moćnika. E sad, "jare i pare ne može", dobili su vlast, sad neka se znoje i neka paze šta rade i šta potpisuju jer će posledice loših ugovora imati dalekosežne posledice i za njih same, kad-tad!

tikva

pre 8 godina

Neka hvala onda necemo u EU.
(Aleksandar,12 maj 2016 20:20)


Mozda ti neces,mozda ja,a mozda i vecina Srbije,ali ona hoce kod nas i vec je stigla.Sve Banke su njihove,svi trgovinski lanci,sva proizvodnja hrane i naravno svi nasi politicari su njihovi.Prema tome,mozemo mi da se busamo ali u robovlasnickoj zemlji se nista ne pitamo.

Raspad

pre 8 godina

Uslovi za EU:
- priznanje Kosova
- clanstvo u NATO
- razbijanje ruske spijunske mreze i desnicarskih organizacija
Sve ostalo je zavaravanje. Jasno je da Srbija ne moze da ispuni ove zahteve.

ajd

pre 8 godina

ja samo da pitam sledece. EU zvanicno ne prima vise nove clanice, posle usvajanja tog dokumenta ukinuto je mesto komesara za prosirenje i promenjeno u mesto komesara za susedstvo. da li ovde vlada kolektivna paranoja ili ce ljudi konacno da shvate brutalnu realnost da mi nismo niciji clan niti prijatelj, mi smo mala okupirana teritorija bez nekih indicija i sansi da cemo se skoro osloboditi. nema nikakve magije koja ce tu stvarnost da izmeni.

deda

pre 8 godina

@dr feelgood
slazem se da cilj ulazak u EU sam po sebi i nije toliko bitan koliko je za Srbiju bitan put kojim treba da prodje . Vreme je pokazalo da kriminal, korupciju i ostale drustvene probleme bez nekog takvog cilja kao drustvo nismo sposobni samostalno da sprovedeo.
Ali, bojim se kada sve prodjemo ostace na kraju "da potpisemo i to kada smo dovde stigli".
Setite se 5-tog oktobra, ja sam mislio da ce biti bolje vec 6-tog, sto se nije desilo. Samo Milosketa da skinemo i na konju smo, ali ne.

Za ciscenje cipela nam treba mi Angela

pre 8 godina

Prvi stepen ka EU treba da bude pronalazenje 30 maskiranih fantoma i njihovih nalogodavaca. Za to nam ne treba nikakav Svaba !

hose

pre 8 godina

Lunacekova vec predugo zloupotrebljava svoju funkciju u EU za promovisanje i agitovanje za velikoalbanske interese. Postaje degutantno. Inace, u EU osim Kipra ima jos desetak teritorijalnih sporova i neresenih pitanja tako da je LAZ da je to razlog zasto bi Srbija trebala da prizna tu albansku tvorevinu ali ako je to problem, onda se isto tako moze traziti i od Albanaca da se odreknu te svoje "drzave" i integrisu se u sistem i unutar granica Srbije. Valjda je prece postovati medjunarodno pravo, Rezoluciju 1244 UN-a, sporazum o nepovredivosti i nepromenljivosti granica nego na silu, na mufte legalizovati jednu divlju gradnju.

eki

pre 8 godina

koliko piglu narod to je neverovatno....
na prvom mestu najveći problem u Srbiji je kupovna moć običnog čoveka(mala plata) pa onda pravosudni i kazneni sistem.....pa tek na 10 mestu je možda ali možda Kosovo i teritorijalni problemi. Pametnom dosta.....

тхе кинг

pre 8 godina

Онај осећај када ти неко растури границе па ти каже да немаш јасно дефинисане границе. Не у ЕУ!

dr feelgood

pre 8 godina

Nema potrebe da se svi palite... pitanje priznanja Kosova za ulazak Srbije u EU je i dalje tema debate. Neki kažu da ne treba, neki kažu da samo treba da se uspostave redovni odnosi, a neki kažu da treba.

Ja bih radije da radimo PREMA EU, pa ako nam postave konkretan uslov za Kosovo, onda kažemo NE... ali da li će nam faliti nešto ako budemo uspostavili neke pametne stvari što EU ima? Ekonomska regulativa, sudstvo, ekologija? Naravno da ne.

Gradjanin

pre 8 godina

Bice vama pametnije da Srbiju ubrzano primite u EU dok niste u sred EU dobili Rusiju u malom. I ovako ovde glave nisu kako treba kod polovine. Jos kad nastupi frustriranost kao kod turaka, necete nikad to moci ispraviti.
Kad vec nemaju plate i zivotni standard dajte bar postovanje, a ne priznanje onih divljaka.

OldBone

pre 8 godina

Mislim da će Srbija pre ili kasnije morati da se otkači Kosova, nezavisno od ulaska u EU.
Prosuto mleko ne može da se vrati u lonac.

biće bolje

pre 8 godina

Sutra da uđemo u EU, šta bi se promenilo, samo što bi moglo lakše da se pobegne odavde, mi ne možemo sami da napravimo sistem u kojem su ljudi zaposleni i rade, čak i za minimalne plate. Nemam ništa protiv ulaska u EU, ali to je samo parola, realnost je da mi kao društvo idemo putem bez povratka. Zapad ovde ima mnogo prljavog veša, i neće se smiriti dok ga u potpunosti ne opere, što znači vi srbi ste za sve krivi moraćete da pristanete na sve, u suprotnom možemo još malo da treniramo demokratiju nad vama.

Vasilije

pre 8 godina

još nas i potcenjuje...nismo sjajni ni bezgrešni, ali nismo ni glupi da bismo shvatili ko nam je prijatelj...ti to gospođo sigurno nisi!

Ja

pre 8 godina

Jeste to sve divno, sad ce gomila reci necemo u EU, ali mislim da ce "gospoda" iz EU reci u sebi, Ne morate ali zato ste naje...i i onda ce krenuti kampanja kao iz doba Milosevica, pa sankcije i sve ostalo sto prati tu situaciju. Svi znamo sta to znaci, ali i posle svog iskustva nasi politicari nisu ukapirali poentu, druzili se i posecivali EU, dok komsije nisu izlazile iz amerike. Da smo posle pada Slobe jurili amere, danas bi bila drugacija prica.
Ako hoces da izbegnes otkaz, druzi se sa gazdom, a ne sa njegovim slugama.
Sve je to nepravedno, ali sta je pravedno u ovom svetu, cela zapadna evropa juri te amerikance, a mi se pravimo pametni.

istina

pre 8 godina

Ulrike Lunaček jeste u pravu. Situacija Srbije jeste još komplikovanija od Kipra jer Kosovo priznaju 23 članice EU dok Severni Kipar, koji se odvojio od Kipra, ne priznaje niko iz EU.

Srbija jednostavno može da odluči da ne prihvata realnost ali koje su opcije? Da li neko stvarno veruje da Kosovo može da se vrati u okrilje Srbije kada se zna da rezolucijom 1244 NATO ima NEOGRANICENO pravo da odbija svaki moguči vojni napad Srbije na Kosovo jer to stoji verlo JASNO u toj rezoluciji. To što zvaničnici Srbije stalno ponavljaju da ta rezolucija "garantuje Sdrbiji suverenitet nad Kosovom" jeste potpuno netačno jer MSP je to jasno objasnio - rezolucija 1244 ne garantuje ni u kom slučaju svuverenitet Srbije na Kosovo.

I šta je posledica neprihvatanja realnosti tj. da je Kosovo država s kojom Srbija mora da ima dobrosusedske odnose, KAO DVE DRZAVE, da bi pristupila EU?

Odgovor jeste jasan - Srbija ostaje i bez Kosova i bez EU. I ne samo to. U tom slučaju i srpska zajednica može biti u veoma nepovoljnom položaju jer svi dogovori padaju, medju njima i pozitivna diskriminacija Srba na Kosovo.

Stevan

pre 8 godina

Za Ulrike bi bolje bilo da gleda sledeću karijeru jer je ova kriza sa izbeglicama i način na koji je EU "rešila" problem dobrano uzdrmala temelje EU. Ja predviđam još maksimum 5 godina za ovu ekipu korisnih idiota na vlasti u EU, ako stvari ne izmaknu kontroli i pre toga. Narod u Evropi je osetio strah za sopstveni život usled Merkelove odluke koju celu EU podržava i uporno odbijaju da priznaju grešku. Mogli ste da lažete Evropljane dok su bili lepo situirani i sigurni, ali tako očigledno lagati narod dok je u strahu samo ubrzava proces raspada.

A kad se Evropa ponovo bude ujedinjavala posle toga, videćemo kakvu će podršku imati muslimansko Kosovo.

Aleksa

pre 8 godina

ja bih sutra mogao da priznam Kosovo kao nezavisnu drzavu gledajuci interes srpskog živalja van te pokrajne u materijalnom smislu. Ali ne mogu preko nepravde pa ma kakvo joj ime namnili i obećanje dali. To je ono što nas je i pre sedam vekova koštalo puno, ali nas je i definisalo, ojačalo veru, i kroz pokolenja prenelo najbitniju poruku za buduće generacije i obezbedilo Vaskrs države i slobodu u vekovima kasnije. Ideja je jača od bilo kojeg mača.

al sam pametan

pre 8 godina

pa nije srbija srbija ni švajcarska ni norveška da može bez EU..pa dajte više, shvatite da smo mi jedna nebitna zemlja..nikog nije briga ni za nas ni za kosovo..sve je to tuđi interes..kontra rusiji..koja i sama trguje kosovom u zamenu za krim..a mi možemo da se busamo u prsa i vičemo da hoćemo ili nećemo u EU..niko nas ništa ne pita..

djuro

pre 8 godina

to što je ova žena na poziciji da odlučuje o bilo čemu što ima veze sa Srbijom je ogromna uvreda za Srbiju. Kad naučimo da sami sebe poštujemo dovoljno da odbijemo bilo kakve pregovore sa EU dok su ovakvi ljudi u prilici da odlučuju o nama, možemo očekivati nekakvo poštovanje drugih. Pojedinačne izjave ne bih komentarisao, da ostanemo u okvirima civilizovanog.

xxx

pre 8 godina

Pa to svako, ko ima i malo inteligencije, zna jos odavno. Naravno, nasi politicari to nikad nece da priznaju ni sebi ni nama, mada i oni znaju, ali sa cime bi inace mogli da se hvale. Posto sve propada u ovoj zemlji jedini nacin da kazu da su nesto uradili je da su na dobrom putu, EU putu, cak smo otvorili i dva nova poglavlja.

Mean Machine

pre 8 godina

Priznavanje Kosova mi je kao npr. prodaja po kućama ili telemarketing. Ide se od vrata do vrata, zivka telefonom i nudi nešto. Pričaju priče, ubeđuju kako je to dobro, kako to treba..kako to nema niko drugi... Pa sada, neko nasedne i "kupi" priču (prizna), neki kažu "Ajde ne mogu danas, dođite sledeći mesec, možda ćemo tada biti zainteresovani...". I naravno što većina i uradi danas u svetu, "Ajde bežite mi s praga, dosadni ste..."!
E izem ti ja takvu "državu" i "narod" kada takve poslove rade! I nikada to država biti neće,a kamoli biti priznata sa naše strane!

Filip

pre 8 godina

Da li ce i Ukrajna morati da prizna Krim radi integracija?:) A kako se geopoliticka situacija menja i komplikuje i po samu EU ko zna sta je sve moguce da se desi, pa i da bezuslovno primite Srbiju ako vam je u interesu. Naravno da Srbija nece priznavati Kosovo radi tamo nekog clanstva u EU koja moze da se raspadne ocas posla.

RexLex

pre 8 godina

Želimo da se Kosovo i Metohija vrate u ustavni okvir Srbije, da se poništi odluka o nezavisnosti i da 1,8 miliona Albanaca koji tamo žive delegiraju svoje poslanike u Republički Parlament, gde će promovisati svoje interese. Jeli tako odgovara? Ili možda ne ipak ne?

seljadin

pre 8 godina

Mislim da za Srbiju ima mesta u EU, ali EU ne predvidja da Srbija udje u ovim granicama, cim priznamo Kosovo, veoma je moguce da cemo morati priznati i Vojvodinu.
Nek narod odluci sta hoce, a sta nece, meni je svejedno.

e

pre 8 godina

Verujem da je tako i žaomije zbog toga.Ja volim uniju i ono šta je ona napravila da prvi put u istoriji bude ujedinjena a bez ratova za sve ljude koji u njoj žive. Iz istih razloga nerazumem uniju koja nedozvoljava Srbiji da ujedinjena u svojim istorijskim granicama baš kao i Nemačka uđe u uniju i da joj se slobodno pridruži. Dakle Srbija sa obe svoje pokrajine. Do tada hvala Vam i pozovitenas ako nas želite.

Još Neko Kopa

pre 8 godina

Nakon priznavanja kosova koje se nadam se neće dogoditi bar sa naše strane slede neki novi uslovi zar ne?
Tako je bilo od kad istorija pamti tako će biti dok postojimo. Plitka je to priča gde ovaj svet ide i na koji način ali kad smo već kod politike sve je vrlo jasno. loze nas da operu sebe pravno a stići nećemo nigde. sudbina moj tata ili ih je možda onomad baš mnogo iznervirao jedan čovek i njegova politika. ah da jedan čovek. uvek je tako

Mirko

pre 8 godina

Uslov za EU, ce biti Referendum gradjana Srbije....
(Nes, 13. maj 2016 08:17)

-------------
Referendum ?

Pa da li ti stvarno mislis da bi se brojali glasovi gradjana Srbije ?

Referendum bi bio namesten bas kao i ovi izbori, bas kao i referendum u CG.Ko jos normalan misli da izbori nisu namesteni.
Vidim neki spominju ovde kako ne smemo da odustanemo o EU jer cemo propasti.
Ne vidim da su propali Turci.
Takodje vidim da se ovde spominje demokratija kao jedna od vrednosti koja krasi EU.

Da li neko uopste zna sta je demokratija ?

Evo ja cu onako plasticno da objasnim:

skupilo se 50 ljudi na ulici i kaze jedan e ajmo idemo da polupamo stadione CZV i Partizana..njih 26 kaze ajde idemo sta ce nam stadioni..ovih 24 kaze jel ste normalni zasto da lupamo stadione...nema veze vecina je odlucila idemo da polupamo stadione.

Eto to je demokratija nista vise nego vladavina rulje !!!

aleksandra

pre 8 godina

Najbitnije je urediti zemlju da liči na nešto a ne haos koji sad vlada, a eventualno učlanjenje u EU treba ostaviti narodu da odluči na referendumu ,bolje i ne biti članica ali biti uredjeno po merilima koji tamo vladaju nego "biti" članica samo prividno a sistemski daleko od toga;
što se Kosova tiče šta nam vredi ako ne možemo efektivno da sprovodimo vlast još od 1999 kad je stavljeno pod medjunarodnu upravu, to je kao da neko ima kuću ali niti u njoj može da živi niti da ima neke koristi od nje samo se vodi na njega,šta mu ta kuća vredi, da, on može da se hvali da je njegova ,ali mu to ne donosi prihoda,jedino ako je bogataš pa mu prihoda ne fali,srbija bogata nije pa ne može sebi priuštiti teritoriju koja je samo deklarativno njena.

Knez

pre 8 godina

Za nase primanje nikad nista nije formulosano, pod moranje i po statutu ali nekako se uvek provuce. Te predati jos samo ovoga i onoga, te samo priznati ovo i ono a sada i ovo. Nismo se tako dogovarali.

Vojvodjan

pre 8 godina

Kosovo je (bilo) slepo crevo ove zemlje. Nikog više ne zanima Kosovo osim patriJote. Većina na Kosovu ne želi biti deo Srbije - rešena stvar. Nikoga se ne treba prisiljavati. Kosovo je do bespravnog oduzimanja autonomije bilo federalna jedinica SFRJ i ima pravo da odluči samo o sebi. Dosta Kosova! Vreme je za EU. Mislite o Vojvodini da vam ne bi i ona otišla jednog dana.

Vojvodjan

pre 8 godina

Dosta više Kosova! Kakve veze gradjani ove zemlje imaju više sa Kosovom? Ko je ikad tamo išao, ko želi tamo ići? Ako je Kosovo deo ove zemlje, jeste li spremni da vam Albanac pobedi na izborima i bude predsednik Srbije (što bi čak bilo vrlo realno ako bi Albanci bili jedinstveni)? Vreme je za budućnost, a i granice nisu večne.

Haris

pre 8 godina

Vi stvarno jos uvijek vjerujete da je Kosovo sastavni dio Srbije? Kosovo je medjunarodno priznato. Uz to, imaju priznate i usvojene grb, zastavu i himnu. Kosovo kao drzava ima svoj pasos, ljudi koji tamo zive imaju svoje drzavljanstvo, imaju postavljenu granicu sa Srbijom. Kosovo je mozda jos uvijek u vasim srcima, ali realno i pravno govoreci nije. Kosovo samo koci Srbiju i EU to zna, kao i svi mi i to ce vam biti najveca "kocnica" za clanstvo. Ovim komentarom nemam nikakvu zlobu, samo sam realan. Pozdrav.

Nicco

pre 8 godina

Cim se odreknemo Rusije kao najveceg prijatelja, taj uslov vise nece postojati. Ipak dokle god surujemo sa Putinom, EU ce uvek nalaziti nacina da nas uslovljava.

sasa jokic

pre 8 godina

Tek kada mi sami budemo shvatili da treba da otkacimo Kosovo kao kamen oko vrata, moci cemo da racunamo na prosperitet.
Danas nas Rusija i njihove marionete "loze" (sa distance) da se borimo za njega, a od toga za nas nema vajde, sem da guramo prst u oko onome od koga ocekujemo pomoc.

carapan

pre 8 godina

Ova zena nam jeste prijatelj. I to pravi prijatelj. Zasto to kazem? Zato sto nam govori istinu i od srca joj hvala na toj istini. Sa druge strane, mi imamo jasno definisane granice, a to sto oni dole rade ne priznajemo. Tehnicki, Srbija po rezoluciji 1244 jeste celovita i u njoj su Kosovo i Metohija. Problem je sto to zapad nece dozvoliti i sto ce raditi bez nase saglasnosti sta im je volja. A to su dvostruki standardi i zato Srbija ne treba uci u takvu organizaciju. Ne ni zbog Rusije, niti NATOa, niti Kosova vec zbog principa koje ta organizacija selektivno postuje.

kosovar

pre 8 godina

@Vojvodjan

Bar nekih 70 do 80% gradjana Srbije i te kako je briga u vezi Kosova. I kakve veze ima da li je neko od njih bio na Kosovu ili nije? Vecina nije bila ni u Vranju, hocemo li i to da poklanjamo nekome? Sto s etice predsednika Albanca, kao da se Srbi ne bi ujedinili i glasali samo za svog kandidata ili partiju kada bi videli da ce Albanci da glasaju svi za jednog ili za samo jednu partiju? I sta onda? I o kakvoj ti buducnosti pricas? idi soli pamet tvojim Albancima o buducnosti i kako je vreme da se manu svojih 19. vekovnih monoetnickih, nacoskih projekata i podizanja granica.

Gaston Glock

pre 8 godina

Ako se Srbi naljute na EU pa svi gastarbajteri kolektivno isele iz Evrope i vrate se u Srbiju, videće oni sa kim imaju posla. A onda ćemo prestati da kupujemo polovna nemačka auta i tako ćemo ih pobediti!

TT

pre 8 godina

To znaci da ni "republjika kosova" nece uci u EU jer Ako Srbija nema reseno pitanje granica onda to tek nema "republjika kosova", koja osim tog pitanja granica nema reseno ni priznanje od svih clanica EU, nece nikada imati medjunarodno priznati status tj. nikada nece biti clan UN-a... Tako da Lunacekova bolje da brine o svojim mezimcima iz "republjike kosova" a Srbiju neka preskoci sa svojim "prijateljstvom".

ivan89

pre 8 godina

Treba raspisati referendum i otcepiti se od Kosova. Velika vecina gradjana bi podrzalo nezavisnost Kosova( SNS-vecina simpatizera, DS, LDP, DJB, SPS, JUL, SPO...), a samo deo glasaca SRS, DSS I Dveri bi glasao protiv ( ne vise od 15%). Dosta vise zatupljivanja gradjana, hocemo otcepljenje od Kosova!

nbgd

pre 8 godina

Grčki deo Kipra je ušao u EU bez turskog dela koji nikada nisu morali da priznaju, niti će ikada priznati taj deo za posebnu državu.
(Direko sa Kipra, 12. maj 2016 20:26) Da, ali taj deo Kipra koji ne priznaju Grci ne priznaje i niko drugi na svetu osim Turske!!! A Kosovo su priznale skoro sve članice EU i zapadne svetske sile... Mi bismo se samo poredili sa svima, ali nismo ni svesni toga koliko smo jadni i bedni... Tek kada to zaista shvatimo i prihvatimo i krenemo da radimo, učimo i trudimo se napredujemo kao društvo i nacija onda ćemo se i pomeriti sa mrtve tačke... Do tad možemo samo da zamišljamo da smo neki faktor iz '70-ih i '80-ih, i poredimo se sa Kinom (ej Kinom! to često čujem), Švajcarskom, Norveškom i tako nekim zemljama, koje su drugi univerzum za nas!!!

Novi Sad

pre 8 godina

Opstaju mnoge zemlje bez EU. Zasto ne bi i Srbija?

Nema tu prepreka, m noge zemlje jesu daleko ekonomski stabilnije u odnosu na vecinu zemalja iz EU. To dovoljno o njima govori i nisam za EU, sve dok uslov bude bilo Kosovo.
Srbija ga nikada nece priznati, jer je Kosovo Srbija.
Kratko i jasno drugovi.

Langus

pre 8 godina

Priznavanje Kosova bi znacilo mnogo gore stvari nego sto se to vidi u prvom momentu. Ne samo sto bismo izgubili svoju teritoriju itd., nego bi to automatski znacilo amnestiju Zapadu koji se na Kosovu bas lepo "iskazao". I tako nama svaka susa gura prst u oko a dokazani kriminalci a la Bler i Klinton i dalje glume velicine. Sramota.

veteran

pre 8 godina

Kosovo je davno izgubljena teritorija! Svaka druga prica o povratku drzave na Kosovo je bajka i to ona glupa ! Nikada se necemo vratiti tamo gde drzava (nasa) ne odlucuje ni o cemu. Kosovo ima tutora(zapad i amerika) i mi tamo nemamo apsolutno nikakve poluge vlasti! Mi sami ne zelimo da priznamo ono sto je realnost! Kosovo vise nije deo Srbije i to je kraj! Sto pre to budemo shvatili bice bolje za nas!

Kesic

pre 8 godina

Zena je rekla sve sto je rekla veoma otvoreno i iskreno. EU nece zemlje sa teritorijalnim problemima. Kako cemo mi to u EU? Jel, kad udjemo u EU, i Kosovo ulazi sa nama, posto je to, jelte, nasa pokrajina?

ma kakva zloba i ti si prijatelj bas kao i Lunacek

pre 8 godina

@Haris

Gledaj svoja posla. Daje ta albanska tvorevina na Kosovu zaista nezavisna i medjunarodno priznata vec bi bila u UN-u i niko ne bi morao da placa razne lunacekove da lobiraju. Ima i Liberland i svoj pasos, i svoje granice, ako plati tamo nekim ostrvima moze da dobaci i do 50 medjunarodnih priznanja i onda sta?

Razocaran u EK,EU i EP

pre 8 godina

Gde bi Srbiji bio kraj da je ovako lobira Kacin a sada Mekalister za Srbiju kao sto lobira vec godinama gdja Lunacek za Kosovo. I zar se ne kosi da je neko izvestilac za Kosovo i da je uz to i potpredsednik EP.
Ona je nasledila gdju Doris Pak u ostrini prema Srbiji . Tolio o dobrim zeljama Nemacke i Austrije prema Srbiji.
Zbog ovakvih izjava vlada Srbije treba da prekine fake pregovore sa EU tj da ih zamrzne kao Island i da se isto tako zamrznu i razgovori sa Kosovom. Mislim da se pregovori sa EU i Kosovom u Briselu koriste da bi se zarada fake clanstva u EU od kojeg nema nista ispunile sve zelej svih 28 clanica EU i zelje njihovih mezimaca Kosovara.

DAVOR

pre 8 godina

Ova kao i Hrvati duva u jedra anti EU snagama. Dali znate da je kampanju HDZ sponzorisala jedna Ruska energetska i firma koja se bavi nekretninama. Kojoj su Finci uskratli investicije u toj zemlji zbog sumnje da radi u ime vladajuceg rezima. Mozda se i Lunacek negde grebe za "bratsku" apanazu.

NastyB

pre 8 godina

NAravno da je uslov, to se odavno zna, ali niko ne sme da pomene. Na kraju ćemo, po "starom, dobrom srpskom običaju" ostati i bez Kosova (već jesmo samo to ne sme da se javno kaže) i bez EU, jer oni imaju sjajan izgovor da budu što dalje od nas.
A ne shvataju da velika većina Srba želi da pobegne od ovakve Srbije. Samo što nismo glasni. Pokvaren točak najglasnije klopara.

Direko sa Kipra

pre 8 godina

Grčki deo Kipra je ušao u EU bez turskog dela koji nikada nisu morali da priznaju, niti će ikada priznati taj deo za posebnu državu.

Genije

pre 8 godina

Hahaha, crkoh od smeha... zbog granice. Vrlo pragmatično gospođo! Pa da jeste, na primer vidimo kao je Irska rešila granicu sa UK. Samo je Srbija izuzetak od svakog pravila, a pravila su uvek za najbednije. Za elitu pravila ne važe.

Uvek biramo između dva zla, između sirotinje i EU ropstva. Pa šta ti se više sviđa.

vlada adamovic ub

pre 8 godina

Zabole me savršeno i za kosovo i za velike srbende sa kosova koji su prodali albancima imovinu za desetostruke pare, pokupovali po nekoliko stanova po Beogradu, Lazarevcu, Obrenovcu... nalešinarili se propisno na ovoj bolesnoj državi a sada našu decu drže kao taoce zbog tog istog kosova.

Vjerica

pre 8 godina

To su i vrapci sa grane znali a evo zasto: da bi Srbija isla u EU, mora da zna da li ide sa Kosovom ili ne posto je Kosovo neotudjivi deo Srbije. Vucic, Dacic i Toma ni pod kojim uslovima nisu smeli da potpisuju Briselski sporazum. Vucicu i nije stalo do EU vec mu je stalo do tog da ga prihvate Zapadni lideri posto je bio Radikal. A on je potpisao Briselski sporazum i dalje ga nista ne interesuje. Vucica interesuje da vlada.

Meraklija77Nis

pre 8 godina

Ako cemo posteno,tj ni po babu ni po stricevima(mada u zapadnoj politici,ili politici uopste,nema niceg postenog),posteno je to sto je rekla,najzad neko da stavi karte na sto,ali je i posteno reci da ni sama unija,tj neke clanice nisu priznale tzv kosovo,pa posteno je i reci da je licemerno traziti od srbije da to uradi..Spasa nam nema,al propasti necemo...Mi trebamo da radimo na sebi,uvek,a svet se menja..pa videcemo dali ce da bude bas tako kao sto kaze ova gospodja.

Vucicu reaguj

pre 8 godina

Pa rekoh ja da nisu oni HR zahtevi nista posebno i zapravo su lako ispunjivi naspram onog sto tek dolazi sa strane ostalih u EU. Hrvati su svoje posteno izneli na pocetku i to je to.

Kad pocnu zvanici zahtevi za priznanje Kosova (a pocet ce kad tad), da vidimo kako ce tad Vulin, Vucic, Dacic i Linta da prosipaju uvrede.

istina

pre 8 godina

Ulrike Lunaček jeste u pravu. Situacija Srbije jeste još komplikovanija od Kipra jer Kosovo priznaju 23 članice EU dok Severni Kipar, koji se odvojio od Kipra, ne priznaje niko iz EU.

Srbija jednostavno može da odluči da ne prihvata realnost ali koje su opcije? Da li neko stvarno veruje da Kosovo može da se vrati u okrilje Srbije kada se zna da rezolucijom 1244 NATO ima NEOGRANICENO pravo da odbija svaki moguči vojni napad Srbije na Kosovo jer to stoji verlo JASNO u toj rezoluciji. To što zvaničnici Srbije stalno ponavljaju da ta rezolucija "garantuje Sdrbiji suverenitet nad Kosovom" jeste potpuno netačno jer MSP je to jasno objasnio - rezolucija 1244 ne garantuje ni u kom slučaju svuverenitet Srbije na Kosovo.

I šta je posledica neprihvatanja realnosti tj. da je Kosovo država s kojom Srbija mora da ima dobrosusedske odnose, KAO DVE DRZAVE, da bi pristupila EU?

Odgovor jeste jasan - Srbija ostaje i bez Kosova i bez EU. I ne samo to. U tom slučaju i srpska zajednica može biti u veoma nepovoljnom položaju jer svi dogovori padaju, medju njima i pozitivna diskriminacija Srba na Kosovo.

eki

pre 8 godina

koliko piglu narod to je neverovatno....
na prvom mestu najveći problem u Srbiji je kupovna moć običnog čoveka(mala plata) pa onda pravosudni i kazneni sistem.....pa tek na 10 mestu je možda ali možda Kosovo i teritorijalni problemi. Pametnom dosta.....

Aca

pre 8 godina

1.Bolivija je u ratu sa Cileom izgubila dobar deo obale.Kada su ih gotovo posle 1 veka zamolili da im PRODAJU SAMO 1 KM OBALE od 3000 km radi zeleznicke pruge glatko su odbijeni.
2.Britanija je izvrsila odbranu Foklanda i stupila u rat sa Argentinom zbog teritorije udaljene vise od 6.000 km
3.Francuska i dan-danas ne odustaje od Alzira koji je bio njena kolonija...3 atentata su pokusana na de Gola zbog toga.
3.Teritorija Srbije je definisana Rezolucujom 1244 UN - IZNOSI 15 % ( ! ) i ne postoji u pravnim terminima izuzetak od pravila...
4.Kada bi na to pristali ( pored toga sto bi se javilo unutar nacionalno razdiruce pitanje za sta su svoje zivote dale sve Srpske patriote od 1389 do danas )na red bi dosla Vojvodina , Sandzak ....jer NATO EU US Engleska....nikada ne odustaju ....sve sto dobiju im je + ( kao npr u Ukrajini ) , a mi smo samo mali izmedju velikih.
Ali i pored svega toga nikada necu potpisati da je Kosovo nezavisno , makar nikad i ne usao u EU !

Ja

pre 8 godina

Jeste to sve divno, sad ce gomila reci necemo u EU, ali mislim da ce "gospoda" iz EU reci u sebi, Ne morate ali zato ste naje...i i onda ce krenuti kampanja kao iz doba Milosevica, pa sankcije i sve ostalo sto prati tu situaciju. Svi znamo sta to znaci, ali i posle svog iskustva nasi politicari nisu ukapirali poentu, druzili se i posecivali EU, dok komsije nisu izlazile iz amerike. Da smo posle pada Slobe jurili amere, danas bi bila drugacija prica.
Ako hoces da izbegnes otkaz, druzi se sa gazdom, a ne sa njegovim slugama.
Sve je to nepravedno, ali sta je pravedno u ovom svetu, cela zapadna evropa juri te amerikance, a mi se pravimo pametni.

al sam pametan

pre 8 godina

pa nije srbija srbija ni švajcarska ni norveška da može bez EU..pa dajte više, shvatite da smo mi jedna nebitna zemlja..nikog nije briga ni za nas ni za kosovo..sve je to tuđi interes..kontra rusiji..koja i sama trguje kosovom u zamenu za krim..a mi možemo da se busamo u prsa i vičemo da hoćemo ili nećemo u EU..niko nas ništa ne pita..

OldBone

pre 8 godina

Mislim da će Srbija pre ili kasnije morati da se otkači Kosova, nezavisno od ulaska u EU.
Prosuto mleko ne može da se vrati u lonac.

Dragan S.

pre 8 godina

Kao prvo, biti običan (građanin) komentator i neko ko vodi državu, nije isto. Tek kada se zaista sretnete sa pravim problemima i pritiscima sa svih strana, shvatite da sve što osećate i mislite, ne funkcioniše onako kako biste želeli. EU je pred sraspadom, ovo je identična situacija kao u Jugoslaviji krajem 80-ih, pitanje dana je kad će sve kulminirati. Naš jedini zadatak je da NIKO, apsolutno NIKO ne sme da potpiše predaju, tj. priznanje Kosova i Metohije, a kad-tad će doći vreme kad će se stvari okrenuti u našu korist. Sada sve izgleda kao nemoguće, neverovatno, beznbadežno, ali zar nije mnogo gore bilo za vreme vladavine Otomanske imperije na našim prostorima, pa eto, ni njih nema više. Dakle, od KiM nema odustajanja, samo treba postaviti jasan i konačan cilj, a na njemu uporno raditi koliko god je potrebno, kao Jevreji koji nisu odustajali od svoje države, bila ona u nekim stvarima agresivna ili ne, tako i mi moramo da budemo uporni i radimo na našim intersima. U svakom slučaju, nama koji sve ovo čitamo i komentarišemo, mnogo je lakše nego onima koji su pod pritiscima belosvetskih moćnika. E sad, "jare i pare ne može", dobili su vlast, sad neka se znoje i neka paze šta rade i šta potpisuju jer će posledice loših ugovora imati dalekosežne posledice i za njih same, kad-tad!

samo kažem...

pre 8 godina

Kosovo ne treba nikad priznati, jer na taj način legalizujemo sve ono što su nam uradili. Ako to ne može da razume, ne treba nam EU, hvala dovidjenja. Treba nam samo red u našoj zemlji, da nam sjašu s vrata Vučici i Dacici. Dosta je bilo!

EU

pre 8 godina

Mnogo su jaki. Šešelj i Slobo su upozoravali još devedesetih kakav je zapad i da smo sa njima i tada bili u ratu-pre bombardovanja ali opozicija nije htela da sluša. Vuk, Đinđić, Koštunica, DOS....

Sokrates

pre 8 godina

Ja živim u jednoj bogatoj zemlji u EU, zato mi je i lepo. Ircima, Portugal, Španija te zemlje koje su ušli rano u EU/NATO dobijaju velike pare, jer su ugovori drugačiji. Sve zemlje koje su došle kasnije, balkanske zemlje pogotovo i sa istoka evrope, plaćaju.
Moraju u NATO, trebaju im oružje sa tim standardom, nemaju pare, uzimaju kredit u NATO-zemljama, EU ima svoje uslove, treba opet kredit, po ugovorima moraju da uvoze jeftinu robu iz EU, domaća privreda propada. To se radi i u srbiji, samo što u srbiju prodaju najgori kvalitet, jer memoriju da poštuju standarde EU.
U zadnje 2 godine se toliko iselilo hrvata, poljaka, čeha, slovaka itd. u bogatije zemlje EU kao nikad pre.
Ma pustite EU/NATO, mnogo to košta. Neka ova "dobra", "poštena", lobistkinja etničkih albanaca sa kosova i "ljubiteljka" srbije dalje uslovljava.
Ako i budemo priznali Kosovo doći će drugi uslovi. Hrvati se setili nakon 2 godine da to mogu, kad su ih slovenci nagazili.
Bolje nama ovako, malo sa rusima, malo ameri, tu EU.
Niko od njih nam ne misli dobro, već kako može da nas iskoristi i upotrebi najbolje protiv drugog.

dushan89

pre 8 godina

Nismo mi ni mislili drugacije..Doduse nasi politicari vole da nas malkice lazu,ne krivim ih, to valjda niko nema hrabrosti da kaze glasno.

džaba izbori

pre 8 godina

Na žalost Miloš Obrenović, donekle i Pašić su poslednji Srbi koji su znali šta je realnost trenutka, šta je dobro za Srbiju. Svi smo kolektivno izgubili kontakt sa razumnim, neobrazovanost nas sve više gura u najgoru srpsku osobinu: inat. Poslednjih 25 godina ima tek nekoliko dana koji su bili bolji od juče. Ovoj zemlji treba promeniti ime u Autodestrukcija. Ovde je lako biti prvi, samo treba biti najgori, bahat, nevaspitan, neobrazovan. Ovde još uvek ljudi veruju kako smo mi u pravu za sve, a ceo svet nas mrzi. Niko ne mari što je smeće svuda po ulici, prirodi i televiziji, a sve što ima iole obrazivanja preko srednje škole ode zauvek odavde, na žalost često ne zbog ekonomskih razloga. Počelo je tako što niko ne sme da nas bije, pa smo pobedili nato, pa smo tolerisali kraduckanje, a sada će nam biti bolje za 2 godine. Kada je ta druga godina niko ne zna. Mora neko da kaze ovom neobrazovanom narodu: niko nas ne mrzi, mi smo nebitni kao videorekorder, divljačka plemenska zajednica u kojoj se život gubi zbog prekog pogleda.

Aleksa

pre 8 godina

ja bih sutra mogao da priznam Kosovo kao nezavisnu drzavu gledajuci interes srpskog živalja van te pokrajne u materijalnom smislu. Ali ne mogu preko nepravde pa ma kakvo joj ime namnili i obećanje dali. To je ono što nas je i pre sedam vekova koštalo puno, ali nas je i definisalo, ojačalo veru, i kroz pokolenja prenelo najbitniju poruku za buduće generacije i obezbedilo Vaskrs države i slobodu u vekovima kasnije. Ideja je jača od bilo kojeg mača.

Dragan

pre 8 godina

Sta smo govorili "glupsonima" u vezi sa Kosovom. Cak i da ne daj Boze priznamo Kosovo opet ce naci razlog da nas kinje i mrcvare. Nego lepo da se oslonimo na sami sebe i krenemo ozbiljno da gradimo drustvo, no, to je proces.

RexLex

pre 8 godina

Želimo da se Kosovo i Metohija vrate u ustavni okvir Srbije, da se poništi odluka o nezavisnosti i da 1,8 miliona Albanaca koji tamo žive delegiraju svoje poslanike u Republički Parlament, gde će promovisati svoje interese. Jeli tako odgovara? Ili možda ne ipak ne?

Vasilije

pre 8 godina

još nas i potcenjuje...nismo sjajni ni bezgrešni, ali nismo ni glupi da bismo shvatili ko nam je prijatelj...ti to gospođo sigurno nisi!

seljadin

pre 8 godina

Mislim da za Srbiju ima mesta u EU, ali EU ne predvidja da Srbija udje u ovim granicama, cim priznamo Kosovo, veoma je moguce da cemo morati priznati i Vojvodinu.
Nek narod odluci sta hoce, a sta nece, meni je svejedno.

Raspad

pre 8 godina

Uslovi za EU:
- priznanje Kosova
- clanstvo u NATO
- razbijanje ruske spijunske mreze i desnicarskih organizacija
Sve ostalo je zavaravanje. Jasno je da Srbija ne moze da ispuni ove zahteve.

hose

pre 8 godina

Lunacekova vec predugo zloupotrebljava svoju funkciju u EU za promovisanje i agitovanje za velikoalbanske interese. Postaje degutantno. Inace, u EU osim Kipra ima jos desetak teritorijalnih sporova i neresenih pitanja tako da je LAZ da je to razlog zasto bi Srbija trebala da prizna tu albansku tvorevinu ali ako je to problem, onda se isto tako moze traziti i od Albanaca da se odreknu te svoje "drzave" i integrisu se u sistem i unutar granica Srbije. Valjda je prece postovati medjunarodno pravo, Rezoluciju 1244 UN-a, sporazum o nepovredivosti i nepromenljivosti granica nego na silu, na mufte legalizovati jednu divlju gradnju.

aleksandra

pre 8 godina

Najbitnije je urediti zemlju da liči na nešto a ne haos koji sad vlada, a eventualno učlanjenje u EU treba ostaviti narodu da odluči na referendumu ,bolje i ne biti članica ali biti uredjeno po merilima koji tamo vladaju nego "biti" članica samo prividno a sistemski daleko od toga;
što se Kosova tiče šta nam vredi ako ne možemo efektivno da sprovodimo vlast još od 1999 kad je stavljeno pod medjunarodnu upravu, to je kao da neko ima kuću ali niti u njoj može da živi niti da ima neke koristi od nje samo se vodi na njega,šta mu ta kuća vredi, da, on može da se hvali da je njegova ,ali mu to ne donosi prihoda,jedino ako je bogataš pa mu prihoda ne fali,srbija bogata nije pa ne može sebi priuštiti teritoriju koja je samo deklarativno njena.

Temerinac

pre 8 godina

Prijatelj Srbije sigurno nisi! U administraciji EU, prijatelja Srbije, zasigurno nema, a ako ih ima njihov glas se nečuje. Mi želimo u EU, ali ona nas po činjenju ne želi, ovakve kakvi smo. Prihvati će nas kada ispunimo njihove želje, a one su gore od ultimatuma Srbiji 1914, od strane Austrije. Ulazak Srbije u EU, sigurno neće biti pre 2030.godine, a možda i mnogo kasnije. Pogledajmo istini u oči.

Mean Machine

pre 8 godina

Priznavanje Kosova mi je kao npr. prodaja po kućama ili telemarketing. Ide se od vrata do vrata, zivka telefonom i nudi nešto. Pričaju priče, ubeđuju kako je to dobro, kako to treba..kako to nema niko drugi... Pa sada, neko nasedne i "kupi" priču (prizna), neki kažu "Ajde ne mogu danas, dođite sledeći mesec, možda ćemo tada biti zainteresovani...". I naravno što većina i uradi danas u svetu, "Ajde bežite mi s praga, dosadni ste..."!
E izem ti ja takvu "državu" i "narod" kada takve poslove rade! I nikada to država biti neće,a kamoli biti priznata sa naše strane!

djuro

pre 8 godina

to što je ova žena na poziciji da odlučuje o bilo čemu što ima veze sa Srbijom je ogromna uvreda za Srbiju. Kad naučimo da sami sebe poštujemo dovoljno da odbijemo bilo kakve pregovore sa EU dok su ovakvi ljudi u prilici da odlučuju o nama, možemo očekivati nekakvo poštovanje drugih. Pojedinačne izjave ne bih komentarisao, da ostanemo u okvirima civilizovanog.

Milutin

pre 8 godina

Nisam neprijatelj EU, ali Srbija bez uslovljavanja može da ostane nezavisna i slobodna zemlja. Nema upošte potrebu da bude članica EU. (Biti članica EU znači pristup dodatnim fondovima iz iste, ali ista te fondove puni uzimajući ta srestva od svojih članica. Brisel nije Bog da ta sredstva stvori od ničega. I naravno, on prikuplja mnogo više nego što daje. To vam se zove korupcija, koja postoji i na zapadu. Ja ne vidim razlog zbog kog bi Srpski seljak finansirao plate i korupciju u Briselu. A da mu usput isti naređuje šta sme a šta ne sme da radi. Dosta nam je što nosimo ove pijavice sa Dedinja na leđima, treba još samo da nam se natovare i oni iz Brisela. Neko kaže, da ćemo moći da glasamo za EU parlament. E za to me baš zabole). Hvala na pažnji.

Još Neko Kopa

pre 8 godina

Nakon priznavanja kosova koje se nadam se neće dogoditi bar sa naše strane slede neki novi uslovi zar ne?
Tako je bilo od kad istorija pamti tako će biti dok postojimo. Plitka je to priča gde ovaj svet ide i na koji način ali kad smo već kod politike sve je vrlo jasno. loze nas da operu sebe pravno a stići nećemo nigde. sudbina moj tata ili ih je možda onomad baš mnogo iznervirao jedan čovek i njegova politika. ah da jedan čovek. uvek je tako

lapido

pre 8 godina

Meni kod gospođe najmanje smeta politički stav o Kosovu. Ona se ponaša kao najgori lobista, jer nije ni reč o oskrnavljenim grobljima i crkvama, smatra da Srbi i ne treba da imaju autonomiju, da ZSO mora da bude u skladu s Ustavom Kosova i da je i ovo mnogo, da je privatizacija Brezovice (predaja Albancima preko tobože francuskog investitora) izvanredan posao, rekla je da emotivno razume reakcije Albanaca kada Srbi dolaze na zadušnice. To je to austrijsko poznavanje Balkana, ta ekspertiza koja je počela pre 102 godine.

Danijel

pre 8 godina

Kakvu vlast imamo odrecicemo se i Kosova i Metohije i svega sto je srpsko zarad ulaska u instituciju koja ce uskoro da se pocepa po svim svojim šavovima. Mada, videcemo sta ce narod reci kada dodje dan referenduma.

Samo da dodam, sve naše vlasti od 2000 do danas pravile su i prave grdnu grešku. Svi se cimaju oko tih pristupnih pregovora za članstvo u EU, troše narodni novac i svoju energiju i vreme na nešto što će tek kasnije da pitaju narod da li želi. Valjda bi bilo normalnije da se prvo raspiše referendum i pita narod da li želi u EU, pa ako referendum prodje onda se ulaže energija i sve ostalo u pregovore za pristupanje EU. Ovi naši svi rade obrnuto, a nije ni čudo kad su svi neki preletači bez škole i morala.

Laki78

pre 8 godina

Pustila je EU nas niz vodu odavno.Nije ni to najgore, najgore je što su podržali našu sadašnju garnituru na vlasti i to samo zarad nekih manjih spoljnopolitičkih interesa. U ostalim oblastima ostavili su im poprilično slobodne ruke i spremni su da zažmure na oba oka na stvari koje se rade kod nas.Žalosno.Bio sam godinama za ulazak u EU sada više nisam.Raspišu li referendum moj glas će biti protiv EU.

e

pre 8 godina

Verujem da je tako i žaomije zbog toga.Ja volim uniju i ono šta je ona napravila da prvi put u istoriji bude ujedinjena a bez ratova za sve ljude koji u njoj žive. Iz istih razloga nerazumem uniju koja nedozvoljava Srbiji da ujedinjena u svojim istorijskim granicama baš kao i Nemačka uđe u uniju i da joj se slobodno pridruži. Dakle Srbija sa obe svoje pokrajine. Do tada hvala Vam i pozovitenas ako nas želite.

Stevan

pre 8 godina

Za Ulrike bi bolje bilo da gleda sledeću karijeru jer je ova kriza sa izbeglicama i način na koji je EU "rešila" problem dobrano uzdrmala temelje EU. Ja predviđam još maksimum 5 godina za ovu ekipu korisnih idiota na vlasti u EU, ako stvari ne izmaknu kontroli i pre toga. Narod u Evropi je osetio strah za sopstveni život usled Merkelove odluke koju celu EU podržava i uporno odbijaju da priznaju grešku. Mogli ste da lažete Evropljane dok su bili lepo situirani i sigurni, ali tako očigledno lagati narod dok je u strahu samo ubrzava proces raspada.

A kad se Evropa ponovo bude ujedinjavala posle toga, videćemo kakvu će podršku imati muslimansko Kosovo.

тхе кинг

pre 8 godina

Онај осећај када ти неко растури границе па ти каже да немаш јасно дефинисане границе. Не у ЕУ!

dr feelgood

pre 8 godina

Nema potrebe da se svi palite... pitanje priznanja Kosova za ulazak Srbije u EU je i dalje tema debate. Neki kažu da ne treba, neki kažu da samo treba da se uspostave redovni odnosi, a neki kažu da treba.

Ja bih radije da radimo PREMA EU, pa ako nam postave konkretan uslov za Kosovo, onda kažemo NE... ali da li će nam faliti nešto ako budemo uspostavili neke pametne stvari što EU ima? Ekonomska regulativa, sudstvo, ekologija? Naravno da ne.

Filip

pre 8 godina

Da li ce i Ukrajna morati da prizna Krim radi integracija?:) A kako se geopoliticka situacija menja i komplikuje i po samu EU ko zna sta je sve moguce da se desi, pa i da bezuslovno primite Srbiju ako vam je u interesu. Naravno da Srbija nece priznavati Kosovo radi tamo nekog clanstva u EU koja moze da se raspadne ocas posla.

Gradjanin

pre 8 godina

Bice vama pametnije da Srbiju ubrzano primite u EU dok niste u sred EU dobili Rusiju u malom. I ovako ovde glave nisu kako treba kod polovine. Jos kad nastupi frustriranost kao kod turaka, necete nikad to moci ispraviti.
Kad vec nemaju plate i zivotni standard dajte bar postovanje, a ne priznanje onih divljaka.

ajd

pre 8 godina

ja samo da pitam sledece. EU zvanicno ne prima vise nove clanice, posle usvajanja tog dokumenta ukinuto je mesto komesara za prosirenje i promenjeno u mesto komesara za susedstvo. da li ovde vlada kolektivna paranoja ili ce ljudi konacno da shvate brutalnu realnost da mi nismo niciji clan niti prijatelj, mi smo mala okupirana teritorija bez nekih indicija i sansi da cemo se skoro osloboditi. nema nikakve magije koja ce tu stvarnost da izmeni.

Б

pre 8 godina

Нико нормалан није против вредности које је ЕУ промовисала осамдесетих,верујем да већина грађана Србије је за владавину права,демократију грађанске слободе али ЕУ својим деловањем показује да ништа од тога непоштује.Постављати услове које ниједна држава не може да испуни значи да нас не желе.Све то је виђено у прошлости.

Za ciscenje cipela nam treba mi Angela

pre 8 godina

Prvi stepen ka EU treba da bude pronalazenje 30 maskiranih fantoma i njihovih nalogodavaca. Za to nam ne treba nikakav Svaba !

Mirko

pre 8 godina

Uslov za EU, ce biti Referendum gradjana Srbije....
(Nes, 13. maj 2016 08:17)

-------------
Referendum ?

Pa da li ti stvarno mislis da bi se brojali glasovi gradjana Srbije ?

Referendum bi bio namesten bas kao i ovi izbori, bas kao i referendum u CG.Ko jos normalan misli da izbori nisu namesteni.
Vidim neki spominju ovde kako ne smemo da odustanemo o EU jer cemo propasti.
Ne vidim da su propali Turci.
Takodje vidim da se ovde spominje demokratija kao jedna od vrednosti koja krasi EU.

Da li neko uopste zna sta je demokratija ?

Evo ja cu onako plasticno da objasnim:

skupilo se 50 ljudi na ulici i kaze jedan e ajmo idemo da polupamo stadione CZV i Partizana..njih 26 kaze ajde idemo sta ce nam stadioni..ovih 24 kaze jel ste normalni zasto da lupamo stadione...nema veze vecina je odlucila idemo da polupamo stadione.

Eto to je demokratija nista vise nego vladavina rulje !!!

Kipar

pre 8 godina

Ta prica oko Kipra je foliranje, nikakve ozbiljne posledice u EU to nije imalo do sada niti ce, verovatno, imati. Od svih ozbiljnih problema koje EU ima, Kipar je NAJMANJI.

tikva

pre 8 godina

Neka hvala onda necemo u EU.
(Aleksandar,12 maj 2016 20:20)


Mozda ti neces,mozda ja,a mozda i vecina Srbije,ali ona hoce kod nas i vec je stigla.Sve Banke su njihove,svi trgovinski lanci,sva proizvodnja hrane i naravno svi nasi politicari su njihovi.Prema tome,mozemo mi da se busamo ali u robovlasnickoj zemlji se nista ne pitamo.

deda

pre 8 godina

@dr feelgood
slazem se da cilj ulazak u EU sam po sebi i nije toliko bitan koliko je za Srbiju bitan put kojim treba da prodje . Vreme je pokazalo da kriminal, korupciju i ostale drustvene probleme bez nekog takvog cilja kao drustvo nismo sposobni samostalno da sprovedeo.
Ali, bojim se kada sve prodjemo ostace na kraju "da potpisemo i to kada smo dovde stigli".
Setite se 5-tog oktobra, ja sam mislio da ce biti bolje vec 6-tog, sto se nije desilo. Samo Milosketa da skinemo i na konju smo, ali ne.

Vojvodjan

pre 8 godina

Kosovo je (bilo) slepo crevo ove zemlje. Nikog više ne zanima Kosovo osim patriJote. Većina na Kosovu ne želi biti deo Srbije - rešena stvar. Nikoga se ne treba prisiljavati. Kosovo je do bespravnog oduzimanja autonomije bilo federalna jedinica SFRJ i ima pravo da odluči samo o sebi. Dosta Kosova! Vreme je za EU. Mislite o Vojvodini da vam ne bi i ona otišla jednog dana.

Knez

pre 8 godina

Za nase primanje nikad nista nije formulosano, pod moranje i po statutu ali nekako se uvek provuce. Te predati jos samo ovoga i onoga, te samo priznati ovo i ono a sada i ovo. Nismo se tako dogovarali.

biće bolje

pre 8 godina

Sutra da uđemo u EU, šta bi se promenilo, samo što bi moglo lakše da se pobegne odavde, mi ne možemo sami da napravimo sistem u kojem su ljudi zaposleni i rade, čak i za minimalne plate. Nemam ništa protiv ulaska u EU, ali to je samo parola, realnost je da mi kao društvo idemo putem bez povratka. Zapad ovde ima mnogo prljavog veša, i neće se smiriti dok ga u potpunosti ne opere, što znači vi srbi ste za sve krivi moraćete da pristanete na sve, u suprotnom možemo još malo da treniramo demokratiju nad vama.

dule

pre 8 godina

Odlično. Nama u ovom trenutku ne trebaju ni EU ni Kosovo.

Kosovo nam ne treba pošto niti imamo znanja, niti volje, niti para, niti energije, niti išta... da rešimo taj problem.

EU nam ne treba pošto je EU postala najbolji izgovor za gomilu gluposti koje vlast (i prethodne i sadašnja) sprovodi.

Sad imamo priliku da se odmorimo od obe ove tužne priče. Naravno uvek će tu biti nekih sastanaka i nekih pregovora i svašta nešto ali je najpametnije da pospremimo sopstveno dvorište. Pa za jedno 15 - 20 godina da vidimo šta smo i gde smo pa ako smo napredovali da aktiviramo neku od ovih priča. A ako nismo napredovali, pa onda za bolje i nismo.

xxx

pre 8 godina

Pa to svako, ko ima i malo inteligencije, zna jos odavno. Naravno, nasi politicari to nikad nece da priznaju ni sebi ni nama, mada i oni znaju, ali sa cime bi inace mogli da se hvale. Posto sve propada u ovoj zemlji jedini nacin da kazu da su nesto uradili je da su na dobrom putu, EU putu, cak smo otvorili i dva nova poglavlja.