Sreda, 27.04.2016.

19:03

Novi potez Ubera kupio Hrvate, više ne voze kola

Uber će u Zagrebu biti jeftiniji za 25 odsto. Kako tvrde u Uberu, Uber X tako postaje najpovoljnija opcija kretanja u Zagrebu nakon javnog prevoza.

Izvor: Capital.ba

Novi potez Ubera kupio Hrvate, više ne voze kola IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Antisha

pre 8 godina

Koristio sam Uber gde god sam mogao. Lopovska drzava.
Hocemo Uber!
(Komentator, 28. april 2016 10:21)

Ja iskreno vise koristim Lift, rade po istom principu. Ove usluge nisu gulikoze i jebivjetri kao regularni taksisti, rade prema GPS, ali ako ti znas kraci put do destinacije onda idu tim putem. Ma koji taksi, ti nikad ne znaju tocno gdje vas voze i prave se mutavi samo vas oderu
Vecina Uber vozaca radi nesto drugo, ovako ako im treba extra cash ne rade prekovremene, ili neki drugi posao, nego odvoze par sati za Uber, ili voze samo na vikend. Posteno, to sto prosjecan taksista bi kruva bez motike, njihov problem

Inace tu jos zivi duh Tita, Slobe, i Tudjmana. Gledajuci komentare, impresivno je kako pojedinci na ovoj temi brane prava ugrozenih taksista u Hrvatskoj jer opasnost zvana Uber mozda dodje i u Srbiju.

Ne dajte se junaci, nece to zlo na balkan, ako dodje eto vam prilika da jos malo razbijate i bijete, da odu i vise se ne vrate. Zivila Jugoslavija

dzoni

pre 8 godina

WakeUpSheep
Kako ce ostati vise para ako 30% ide u ameriku.. Uostalom sve vise cete videti posledice tog neoliberalizma kad ne budete imali deci parce hleba da date niti smeti uvece da izadjete jer zivot nece vredeti nista.... 99% bivsih zapadnih kolonija zive u najgoroj bedi.. Sad su samo ekonomske kolonije nesto poput srbije danas samo sto u srbijo jos nije potpuno dovrsen taj proces ali bice uskoro.

Delfin

pre 8 godina

Svako ko nije htio nista u zivotu da radi poceo je da taksira. Ok, njihov izbor, ali taksista ne smije da zaradjuje vise od 250-300€. Zasto? Zato sto nemaju obrazovanje, nemaju neke bitne kvalifikacije, polozis vozacki ispit, naucis ulice i hoces 500€, a neko polozi 40ak ispita na faksu i nema toliko.

Harakiri

pre 8 godina

Koliko nas u Srbiji plaća račune preko telefona,možda par promila.Mene koliko razumem celu priču,najviše nervira kod Ubera što cene nisu konstantne,već ako nema guzve cene su jedne a spicevima(koje odredjuje tamo neki algoritam) cene idu gore.
A gospodin sa nikom Delfin ne zna sta priča. Ja sam fakultetski obrazovan ali nisam član stranke pa zato vozim taksi.

Aleksandar I

pre 8 godina

Svako ko nije htio nista u zivotu da radi poceo je da taksira. Ok, njihov izbor, ali taksista ne smije da zaradjuje vise od 250-300€. Zasto? Zato sto nemaju obrazovanje, nemaju neke bitne kvalifikacije, polozis vozacki ispit, naucis ulice i hoces 500€, a neko polozi 40ak ispita na faksu i nema toliko.
(Delfin, 28. april 2016 10:19)

Ok neka rade za 250-300 evra, ali vlasnici nek im obezbede automobile, placene godisnje odmore itd.I zaksidti svaki svoj dinar zarade bilo to 100 ili 700 evra.Neki taksiste rade i po 15 sati...

Komentator

pre 8 godina

(Sale, 28. april 2016 08:27) # Link komentara

Delatnost NIJE specificna. Vozite kola a ne Spejs Satl.
Svako ko polozi voznju moze da vozi kola.

Ne treba da budete Ivan Ivanovic ili Ceca i da zabavljate klijente.
Samo da vozite.

Ne treba da budete Svarceneger ili Dzeki Cen vec samo da imate osnovno vaspitanje i samo da vozite.

Ne treba da imate Ferari vec samo pristojan i cist auto.

Koju od ovih stavki gore imaju taksisti u Beogradu?

Koristio sam Uber gde god sam mogao. Lopovska drzava.
Hocemo Uber!

Posmatrac

pre 8 godina

Zato se u Beogradu pored predjenih kilometara naplacuje I vreme. Pritom nije u pitanju prevara vec je sve po zakonu-odluci grada Beograda od pre nekoliko godina.

Goki56

pre 8 godina

Potpuno mi je jasno da su mnogi privuceni idejom o jeftinijoj voznji ali UBER i nije tako jeftin. Zavisi kad ga trazis. Mnogi ljudi su se papreno opekli za Novu Godinu. Evo vam jedan primer (link ispod). Zena platila $213 za voznju UBER-om za Novu Godinu a ta ista voznja je sa regularnim taksijem kosta $35. Posto moras da registrujes svoju kreditnu karticu da bi mogao da koristis UBER mogu da ti naplate i da ti nisi svestan koliko.

http://www.smh.com.au/digital-life/smartphone-apps/sydney-new-years-eve-ubers-213-fare-from-city-to-coogee-20150101-12gjdq.html

Hvala bogu da ima pametnih zemalja poput Nemacke koji su zabranili UBER. Trnutno se vodi preko 170 sudskih parnica zbog UBER-a svuda po svetu ...

taxi su

pre 8 godina

izgleda da uber vodi reklamnu kampanju niskog intenziteta i priprema teren za dolazak u srbiju. po vazecem zakonu da bi se putnickim vozilom prevozili putnici vozac treba da ima dozvolu duze od 5 godina, lekarski pregled svake 3 godine, da je polozio poznavanje grada i da nije krivicno kaznjavan za dela protiv bezbednosti saobracaja. automobil mora biti sa euro 3 motorom i 5 vrata. vozac mora imati otvorenu preduzetnicku radnju ili doo koje generisu odredjene obaveze prema drzavi. auto treba da ide na tehnicki pregled svakih 6 meseci i treba da ima uplaceno osiguranje putnika u vozilu sto moze da uradi samo uz prikaz registracije radnje ili doo iz apr. takodje, dok radi treba da bude obelezen krovnom tablom sa natpisom taxi koja svetli dok je slobodan i gasi se kada se taksimetar upali. bazdareni (jednom godisnje) taksimetar je jedini zakonski moguc nacin odredjivanja cene vanlinijskog prevoza putnickim vozilom.

ako uber i njihovi vozaci zadovolje sve navedeno, plus mozda jos nesto sto sam zaboravio, nek se ukljuce u utakmicu i sretno. koliko ce se tu naci neko po zeli da radi samo par dana mesecno je drugo pitanje. koliko ce se naci vozaca sa kolima ne starijim od 3 ili 4 godine, preljubaznih i lepih kao bred pit da voze po srpskim cenama je trece. koliko ce uber sa placanjem unapred biti prihvacen u srbiji je cetvrto (pitanje). sto bi rekao moj prijatelj sa juga srbije, "ce vidimo".

Jovancha

pre 8 godina

Necemo Uber u Novom Sadu.
(Џафер, 27. april 2016 21:10)

Slobin duh jos zivi u nama. Necemo nista, ne damo se pokoriti. Necemo jeftin taksi, hocemo da nas pljackaju taksisti. Necemo racunar, hocemo pisacu masinu.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Uber je ogroman, oni imaju mogućnost damping cena tj. da spuste cene i unište konkurenciju na nekom tržištu. Oni mogu da voze ispod cene jedno godinu dana a za to vreme regularni taksisti ili gube posao ili prelaze u Uber. 
Oni su jeftiniji jer nemaju obaveze prema vozačima, i zbog toga što porez ne plaćaju. Oni porez plaćaju u SF .
(bg, 27. april 2016 20:43)
Ima i uber konkutenciju sirom sveta i nikad nece ostati kompanija. I kao drugo
http://forbes.hr/biznis/kako-uber-placa-porez-u-hrvatskoj/ procitaj ovaj link. U Hrvatskoj placa porez u Hrvatskoj drzavi. Morao je da registruje firmu u Hrv, a i u Srbiji bi isto uradili( pogotovu sto je porez na dobit mnogo veca u SF nego u Srbiji-15%)

Sale

pre 8 godina

Ovde u Novom Sadu taksista da bi radio mora da ima diplomu odnosno da polozi ispit za taksi vozaca. Sam izlazak ne ispit se placa 20.000 dinara. I meni je to skroz ok jer ne moze bas svako da bude taksista jer je delatnost specificna. Vozi se i nocu, u zatvorenom prostoru ste sa strankom tako da su uslovi poostreni. Ne mozete se baviti taksiranjem ako ste krivicno osudjivani ako vam je izrecena mera zabrane upravljanja vozilom i slicno. Na taksi ispitu se polaze poznavanje grada, zakon o preduzetnistvu i zakon o saobracaju. Dakle ne moze bas svako da sedne za auto i da vas vozi jer su kazne ako taksirate a nemate polozen taksi ispit i nemate orvorenu taksi firmu ogromne, cak se i augomobili konfiskuju. Da li je uber jeftiniji? Jeste. Da li je bolje resenje? Videcemo. Kako ce uber regulisati sve ovo sto sam napisao? Ne znam.

Zlopamtilo

pre 8 godina

"UBER nema nijednu obvezu prema vozačima savršen neoliberalni sistem, instaliraš aplikaciju i udri. Sve troškove snosi vozač(penzija, zdravstveno, osiguranje), popravke, benzin, održavanje automobila, još ti uzimaju 30% od svake vožnje."

U Beogradu je još savršenije trenutno .Osim tih pobrojanih troškova koje i u Beogradu plaćaju sami vozači ima još jedan , mesečna članarina u udruženju.

reziel

pre 8 godina

@ ubre

ne formira se cena samo na osnovu troškova, nego i na osnovu cene rada. hrvatski radnik je bolje plaćen od srpskog, pa i hrvatski Uber vozači mogu očekivati bolju zaradu shodno plateznoj moći svojih klijenata.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Ako su cene goriva, automobila i mobilnih telefona (sve što ti treba za uberovanje) iste u Novom Sadu i Zagrebu nije mi baš logično. Logično mi je da su npr. u zg-u jeftinije mandarine a u ns-u pecivo...
(ubre, 27. april 2016 22:24)
Vozac tog istog ubera je jeftiniji, ovo ti je usluga, a usluge su ti uvek skuplje gde je veci standard.

Srpski inat je u stvari sebicnost

pre 8 godina

Ovim taksistima sto se bune i predstavljaju kao branioci socijalizma, niko ne brani da se pridruze uberu i zaradjuju.

Ali nije to u pitanju, ne boje se oni da nece imati posla.
Boje se da ce i drugi imati posla.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Nije dobro za privredu jedne zemlje,jer sav profit kompanije istog momenta odlazi na Bermudska ostrva.Dobit ne ostaje taxistima,koji bo novac trosili u svojoj zemlji.
(Mico, 27. april 2016 21:51)
Dolazi do povecanja produktivnosti, znaci narod ce imati vise para da trosi na ostale stvari i u ostalim sektorima ce se zaposliti vise ljudi( tako je tehnologija uticala na zaposlenost npr kad dodju kola na samoupravljanje izgubice se milioni mesta, da li Srbija treba da ih uvede, da ukoliko smanjuje troskove).

Dovla

pre 8 godina

Necemo Uber u Novom Sadu. Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Џафер, 27. april 2016 21:10)

Slažem se. Grad je toliko mali da mi nikad neće biti jasno odkud toliko taksi vozila ima. Pre NS-a sam živeo u Šidu koji bukvalno možeš preći za 15 min i bilo je 20-30 taksista. Taksi u NS-u mi je uvek bio totalno neshvatljiv, a 16 godina sam već ovde.

hm

pre 8 godina

@Ako su cene goriva, automobila i mobilnih telefona (sve što ti treba za uberovanje) iste u Novom Sadu i Zagrebu nije mi baš logično. Logično mi je da su npr. u zg-u jeftinije mandarine a u ns-u pecivo...
(ubre, 27. april 2016 22:24

Pa ne sastoji se cijena samo od troškova, ljudi ponešto žele i zaraditi, ponekad se i nahraniti...

Achitwn

pre 8 godina

ije dobro za privredu jedne zemlje,jer sav profit kompanije istog momenta odlazi na Bermudska ostrva.Dobit ne ostaje taxistima,koji bo novac trosili u svojoj zemlji.
(Mico, 27. april 2016 21:51)
Uber placamporez u svakoj zemlji na osnovu prihoda kao GE, Apple Google, Siemens, Microsoft itd. Mislis li da buli Uber radio u drugim zemljama zapada a da ne placa porez. Si blesav bre!

002

pre 8 godina

Ja sam taksista i ovo je prvi put da citam izuzetno korektne komentare u vezi Ubera . Hvala sugradjanima u BG koji imaju vise poverenja u nas nego u Uber vozace.......

Achitwn

pre 8 godina

Oni su jeftiniji jer nemaju obaveze prema vozačima, i zbog toga što porez ne plaćaju. Oni porez plaćaju u SF .
(bg, 27. april 2016 20:43)

Uber ite kako placamporez prijatelju u svakij zemlji fde operise. Ne pricaj gluposti. Unernimambusiness model i samo oni kojima odgovara ce i da radi za njih. Ti pises kao da neko sili vozace da vize za njih. Koristimih stalno i ni jedan vozac sa kojim sam pricao nije se zalio. Naprotiv.

Achitwn

pre 8 godina

Ako vozač u SAD od Ubera ne može da zaradi više od minimalca pitam se kako će u HR ili SRB gde je benzin 3x skuplji i gde su gradovi ogoromni? Ti još uništavaš svoj auto ako voziš 5-6 dana po 8h...Cena vožnje varira od potražnje i nije fiksna kao kod legalnih taksista, tako je jednom u Londonu kad je bio štrajk u metrou Uber šišao sa cenama samo tako. I sad, ne mogu da shvatim koncept da me vozi neki tinejdžer koji je tek položio jer to vam je Uber obični ljudi vas voze, ipak su regularni taksisti bolji vozači...
(mare, 27. april 2016 20:38)

Nemoj da se trpujes i donosis zakljcke. Kao prvo niko od Uber vozaca sa kojim sa razgovarao dok su me vozili nema uber kao primarni posao od kijeg ce da doceka penIju. To samo moze biti koncept u ljudima iz naseg stpskog plemena. Uber je dizajniran da bude usputna zanimacuja za ljude da naprave dodatni dinar. Znam mnoge koji to rade samo kad idu na posao i sa posla, uber aplikacija omogucava nalzenje putnika koji idu u istom pravcu kao ti Uber vozac. Drugo, Uber proverava tvoj driving history itd tako da ako si tinejdzer sa malom iskustvom neces proci. Ne pricaj bez veze molim te.

Magnus

pre 8 godina

@Zanovetalo

Poenta price da ce po logici Ubera svi sutra biti zamenjeni sa jeftinijom opcijom. Sto bi placali programera u Beogradu 800 evra kada mogu da nadju coveka u Nisu za 400 evra. Na kraju ce svi raditi za 200 evra i biti srecni da imaju posao.
Isto je u EU, sto bi neko placao svabu 3000 evra mesecno kada moze da nadje roba u Srbiji za 300 evra mesecno. Ljudi probudite se spinuju vas kao malu decu pod parolom kapitalizma. Kapitalizam je umro vracamo se u robovlasnistvo gde ce robovi moci da se voze "dzaba" uberom...

Achitwn

pre 8 godina

tom istom njujorku strajkovali uberovi vozaci, @@@@@
Kakv bre strajk. Kako ce ubernvozac strajkovati. Ako strajkuje, ne vozi i nema prihoda. Uber vozaci su ljudi kao ja inti koji su odlucili da voze nekog za pare. Znam ljude koji to rade dok idu na i sa posla. Kakav Bre strajk!!?

Boki

pre 8 godina

Uber je smanjio plate vozacima. Taksisti su zaradjivali dobre novce, a sada po kanadi rade za 15 dolara na sat studenti i neka druga boranija. Skoro pa minimalac.

Komsijina Krava

pre 8 godina

Uber je za one koji ne vide dalje od nosa. Ameri su se uglavnom radovali jeftinoj kineskoj robi dok im nije unistila industriju i poslala milijune ljudi na socijalnu pomoc. Daleko da podrzavam bahate taksi sluzbe, ali podrzavam one koji placaju porez u drzavi gdje rade i one koji placaju doprinose svojim radnicima. U Zagrebu postoji jos jeftnih taksi sluzbi, gdje vozaci nisu bahati, ali koji placaju porez u drzavi u kojoj rade.

Milun

pre 8 godina

"Mnogo pametno. Zamislite da ste zavrsili neku skolu ili fakultet i dobili stalan posao gde placate doprinose, penziono plus razne takse. Polozili ste drzavni ispit i sada možete da potpisujete projekte ili ugovore. 
Onda jednog dana dođe neko ko je završio školu online i uzme vas posao."

Evo pomozi mi da zamislim, pokušavam i gadi mi se. Znaš zašto? Zato što ni jedan svoj posao nisam dobio, već sam morao da ga zaslužim. Nisam dobijao otkaze, ali sam ih delio, i spreman sam da dobijem otkaz u svakom trenutku, ako to zaslužim. Svestan sam da će za par godina mlađi programeri (koji možda nisu ništa završili) biti bolji od mene, jer mene vreme polako gazi. I vidi, već sada radim puno na tome da kada se to desi, mogu da obavljm drugi, zahtevniji posao. Što se tiče taksista, inače je poznato koliko su disciplinovani u izdavanju računa i plaćanju poreza...

Zoran

pre 8 godina

"To znači da uslugu vožnje preko Uber aplikacije mogu ponuditi samo licencirani taksi prijevoznici koji imaju vlastiti automobil.
Uber je u Hrvatskoj registrirao tvrtku te je obavezan plaćati sva porezna davanja državi, jednako kao i licencirani vozači koji su također obavezni plaćati sva davanja."

Svi branioci taxista ste taxisti, i boli vas uvo za poreze i dažbine jer ste paušalci, ne plaćate od prometa već fiksni porez. Problem je što imate monopol na posao kojim se bavite i želite da ga zadržite. Kupac ne želi monopol već nižu cenu. Umesto sa se prilagođavate plaćanju preko kartica, apikacija, da izbacite lopove iz svojih redova koje niko ne kontroliše vi trolujete o dažbinama državi, kao to kupca za..li. Zato i treba da dođe Uber. Pa da prestanu da dolaze smrdljivi automobili od duvana, kada stranac može biti siguran preko aplikacije da ga neće odrati...

MJ

pre 8 godina

.... izazove sudar, osiguranje ce samo da vas otera dodjavola. Zasto? zato sto nisu licencirani taksisti, bukvalno ista stvar kao i divlji taksi. Neka hvala, radije cu drndavog taksistu da placam, bar zna da dodje na mesto bez GPRSa.
(SAMO BAHATO, 27. april 2016 20:22)

Alal ti vera majstore. ..vidim koliko se razumes u nove tehnologije a uber je jedna od njih a vidim da je izgleda kod tebe gps i gprs isto.

jovan

pre 8 godina

Kako ljudi ne razumeju da to nije stalan posao, da neko vozi po gradu 8 sati cekajuci musteriju? Kao sto je nekad bio auto-stop podizanjem palca pa te sofer poveze >do nekledo nekle< se placa neku sicu...
To nije posao od 8 sati dnevno. Obicni taksisti, dok spartaju po gradu cekajuci musteriju, mogu da aktiviraju uber i pokupe nekog usput (po Uber ceni voznje, naravno).

ubre

pre 8 godina

Ali pogledaj brate kupovnu moć u Novom Sadu i Zagrebu. Službeno prosečna neto plata u NS krajem 2015. godine je bila 44.166 dinara (2708 kuna) a u Zagrebu 113513 dinara (6962 kuna). Logično je da je u većem i bogatijem gradu i veća cena.
(Nemam baš neki nicknejm, 27. april 2016 20:45)

Ako su cene goriva, automobila i mobilnih telefona (sve što ti treba za uberovanje) iste u Novom Sadu i Zagrebu nije mi baš logično. Logično mi je da su npr. u zg-u jeftinije mandarine a u ns-u pecivo...

Mico

pre 8 godina

Nije dobro za privredu jedne zemlje,jer sav profit kompanije istog momenta odlazi na Bermudska ostrva.Dobit ne ostaje taxistima,koji bo novac trosili u svojoj zemlji.

apokalipticar

pre 8 godina

liberalni kapitalizam na delu. Doci ce jedna firma, spustice cene i bice brzi, vozaci ce da rade za slicne novce kao i pre, poreza nece bito, (i ovako je od regularnih taksista slaba vajda), ali radice vise a "dobri gazda", izimace od svakog 15%, pa puta par stotina hiljada vozaca u svetu. Jedna firma drzi jedan posao, ali u celom svetu. Postoji jos jedan problem. Uberu se dozvoljava da radi tim sistemom, drugima ne. U liberalnom kapitalizmu pravda je iskrivljena.

Zanovetalo

pre 8 godina

@Magnus koju to skolu ili jos gore fakultet zavrsava taksista? Uostalom to je kapitalizam i mogu da sedenem i da vozim ljude besplatno ako hocu. Pri tom oni placaju.

Marija-Buje

pre 8 godina

Uber je fantastičan! Neki dan sam u Zagrebu platila vožnju 20 km 75 kuna (10 eura), a sad još pojeftinjuju. Kad se samo sjetim onih poznatih zagrebačkih šahista, tako prozvanih jer su cijele dane na haubama taxija igrali šah zbog urnebesnih cijena u vrijeme monopola, ovo je divno!

SAMO BAHATO

pre 8 godina

Necemo uber u Beogradu, pa ljudi jel vi razmisljate malo svojom glavom? Ako vozac ubera izazove sudar, osiguranje ce samo da vas otera dodjavola. Zasto? zato sto nisu licencirani taksisti, bukvalno ista stvar kao i divlji taksi. Neka hvala, radije cu drndavog taksistu da placam, bar zna da dodje na mesto bez GPRSa.

Nemam baš neki nicknejm

pre 8 godina

Nepunih 10 km za 500 dinara. Toliko naplaćuju i profesionalni vozači (taksisti) ovde u ns-u, a još i porez plaćaju...
(bure, 27. april 2016 19:53)

Ali pogledaj brate kupovnu moć u Novom Sadu i Zagrebu. Službeno prosečna neto plata u NS krajem 2015. godine je bila 44.166 dinara (2708 kuna) a u Zagrebu 113513 dinara (6962 kuna). Logično je da je u većem i bogatijem gradu i veća cena.

Lune

pre 8 godina

Živim za dan kad ću da sletim u bg i narucim uber kao u svakom gradu gde sam bio. A ne da me jure i vicu bato Taxi i da mi grabe torbe a nisam ni pristao na voznju

bg

pre 8 godina

Uber je ogroman, oni imaju mogućnost damping cena tj. da spuste cene i unište konkurenciju na nekom tržištu. Oni mogu da voze ispod cene jedno godinu dana a za to vreme regularni taksisti ili gube posao ili prelaze u Uber.
Oni su jeftiniji jer nemaju obaveze prema vozačima, i zbog toga što porez ne plaćaju. Oni porez plaćaju u SF .

mare

pre 8 godina

UBER nema nijednu obvezu prema vozačima savršen neoliberalni sistem, instaliraš aplikaciju i udri. Sve troškove snosi vozač(penzija, zdravstveno, osiguranje), popravke, benzin, održavanje automobila, još ti uzimaju 30% od svake vožnje. Ako vozač u SAD od Ubera ne može da zaradi više od minimalca pitam se kako će u HR ili SRB gde je benzin 3x skuplji i gde su gradovi ogoromni? Ti još uništavaš svoj auto ako voziš 5-6 dana po 8h...
Cena vožnje varira od potražnje i nije fiksna kao kod legalnih taksista, tako je jednom u Londonu kad je bio štrajk u metrou Uber šišao sa cenama samo tako.
I sad, ne mogu da shvatim koncept da me vozi neki tinejdžer koji je tek položio jer to vam je Uber obični ljudi vas voze, ipak su regularni taksisti bolji vozači...

Ivan

pre 8 godina

Kazu zarada vozaca partnera porasla za 50% u njujorku
Pa zasto su onda u tom istom njujorku strajkovali uberovi vozaci, pisalo je to i ovde na b92
Uberizacija je san svakog kapitaliste, zaposlis ljude a prema njima nemas nikakve obaveze ni zdravstveno ni penziono...ama bas nista, cak ne placas ni porez na ono sto oni zarade nego samo na procenat koji ide kompaniji, san svih kapitalista!
Pa tako moze i bilo ko da prodaje cigare ispred trafike 30-40% jeftinije

Дража

pre 8 godina

Oni te doprinose i penziono plaćaju za sebe valjda a ne za mene.
Dogod taksi mafija bude vedrila i oblačila po Beogradu, moderni načini komunikacije i poslovanja je biti suzbijani u koristi prošlosti koja će kad tad to morati i da postane. Dotle ćemo svi mi živeti u XIX veku dok svet juri XI.

Magnus

pre 8 godina

Mnogo pametno. Zamislite da ste zavrsili neku skolu ili fakultet i dobili stalan posao gde placate doprinose, penziono plus razne takse. Polozili ste drzavni ispit i sada možete da potpisujete projekte ili ugovore.
Onda jednog dana dođe neko ko je završio školu online i uzme vas posao. Ta osoba ne placa doprinose, članarine i ostale "trice i kucine" ali zato zarađuje vise od vas i košta manje od vas.
Koliko to može da traje?
Po toj logici regularni taxi prevoznici ne treba da plaćaju doprinose, članarine, takse i slično.

Lune

pre 8 godina

Živim za dan kad ću da sletim u bg i narucim uber kao u svakom gradu gde sam bio. A ne da me jure i vicu bato Taxi i da mi grabe torbe a nisam ni pristao na voznju

Marija-Buje

pre 8 godina

Uber je fantastičan! Neki dan sam u Zagrebu platila vožnju 20 km 75 kuna (10 eura), a sad još pojeftinjuju. Kad se samo sjetim onih poznatih zagrebačkih šahista, tako prozvanih jer su cijele dane na haubama taxija igrali šah zbog urnebesnih cijena u vrijeme monopola, ovo je divno!

Дража

pre 8 godina

Oni te doprinose i penziono plaćaju za sebe valjda a ne za mene.
Dogod taksi mafija bude vedrila i oblačila po Beogradu, moderni načini komunikacije i poslovanja je biti suzbijani u koristi prošlosti koja će kad tad to morati i da postane. Dotle ćemo svi mi živeti u XIX veku dok svet juri XI.

Nemam baš neki nicknejm

pre 8 godina

Nepunih 10 km za 500 dinara. Toliko naplaćuju i profesionalni vozači (taksisti) ovde u ns-u, a još i porez plaćaju...
(bure, 27. april 2016 19:53)

Ali pogledaj brate kupovnu moć u Novom Sadu i Zagrebu. Službeno prosečna neto plata u NS krajem 2015. godine je bila 44.166 dinara (2708 kuna) a u Zagrebu 113513 dinara (6962 kuna). Logično je da je u većem i bogatijem gradu i veća cena.

apokalipticar

pre 8 godina

liberalni kapitalizam na delu. Doci ce jedna firma, spustice cene i bice brzi, vozaci ce da rade za slicne novce kao i pre, poreza nece bito, (i ovako je od regularnih taksista slaba vajda), ali radice vise a "dobri gazda", izimace od svakog 15%, pa puta par stotina hiljada vozaca u svetu. Jedna firma drzi jedan posao, ali u celom svetu. Postoji jos jedan problem. Uberu se dozvoljava da radi tim sistemom, drugima ne. U liberalnom kapitalizmu pravda je iskrivljena.

Zanovetalo

pre 8 godina

@Magnus koju to skolu ili jos gore fakultet zavrsava taksista? Uostalom to je kapitalizam i mogu da sedenem i da vozim ljude besplatno ako hocu. Pri tom oni placaju.

Ivan

pre 8 godina

Kazu zarada vozaca partnera porasla za 50% u njujorku
Pa zasto su onda u tom istom njujorku strajkovali uberovi vozaci, pisalo je to i ovde na b92
Uberizacija je san svakog kapitaliste, zaposlis ljude a prema njima nemas nikakve obaveze ni zdravstveno ni penziono...ama bas nista, cak ne placas ni porez na ono sto oni zarade nego samo na procenat koji ide kompaniji, san svih kapitalista!
Pa tako moze i bilo ko da prodaje cigare ispred trafike 30-40% jeftinije

Magnus

pre 8 godina

Mnogo pametno. Zamislite da ste zavrsili neku skolu ili fakultet i dobili stalan posao gde placate doprinose, penziono plus razne takse. Polozili ste drzavni ispit i sada možete da potpisujete projekte ili ugovore.
Onda jednog dana dođe neko ko je završio školu online i uzme vas posao. Ta osoba ne placa doprinose, članarine i ostale "trice i kucine" ali zato zarađuje vise od vas i košta manje od vas.
Koliko to može da traje?
Po toj logici regularni taxi prevoznici ne treba da plaćaju doprinose, članarine, takse i slično.

mare

pre 8 godina

UBER nema nijednu obvezu prema vozačima savršen neoliberalni sistem, instaliraš aplikaciju i udri. Sve troškove snosi vozač(penzija, zdravstveno, osiguranje), popravke, benzin, održavanje automobila, još ti uzimaju 30% od svake vožnje. Ako vozač u SAD od Ubera ne može da zaradi više od minimalca pitam se kako će u HR ili SRB gde je benzin 3x skuplji i gde su gradovi ogoromni? Ti još uništavaš svoj auto ako voziš 5-6 dana po 8h...
Cena vožnje varira od potražnje i nije fiksna kao kod legalnih taksista, tako je jednom u Londonu kad je bio štrajk u metrou Uber šišao sa cenama samo tako.
I sad, ne mogu da shvatim koncept da me vozi neki tinejdžer koji je tek položio jer to vam je Uber obični ljudi vas voze, ipak su regularni taksisti bolji vozači...

jovan

pre 8 godina

Kako ljudi ne razumeju da to nije stalan posao, da neko vozi po gradu 8 sati cekajuci musteriju? Kao sto je nekad bio auto-stop podizanjem palca pa te sofer poveze >do nekledo nekle< se placa neku sicu...
To nije posao od 8 sati dnevno. Obicni taksisti, dok spartaju po gradu cekajuci musteriju, mogu da aktiviraju uber i pokupe nekog usput (po Uber ceni voznje, naravno).

bg

pre 8 godina

Uber je ogroman, oni imaju mogućnost damping cena tj. da spuste cene i unište konkurenciju na nekom tržištu. Oni mogu da voze ispod cene jedno godinu dana a za to vreme regularni taksisti ili gube posao ili prelaze u Uber.
Oni su jeftiniji jer nemaju obaveze prema vozačima, i zbog toga što porez ne plaćaju. Oni porez plaćaju u SF .

Mico

pre 8 godina

Nije dobro za privredu jedne zemlje,jer sav profit kompanije istog momenta odlazi na Bermudska ostrva.Dobit ne ostaje taxistima,koji bo novac trosili u svojoj zemlji.

SAMO BAHATO

pre 8 godina

Necemo uber u Beogradu, pa ljudi jel vi razmisljate malo svojom glavom? Ako vozac ubera izazove sudar, osiguranje ce samo da vas otera dodjavola. Zasto? zato sto nisu licencirani taksisti, bukvalno ista stvar kao i divlji taksi. Neka hvala, radije cu drndavog taksistu da placam, bar zna da dodje na mesto bez GPRSa.

ubre

pre 8 godina

Ali pogledaj brate kupovnu moć u Novom Sadu i Zagrebu. Službeno prosečna neto plata u NS krajem 2015. godine je bila 44.166 dinara (2708 kuna) a u Zagrebu 113513 dinara (6962 kuna). Logično je da je u većem i bogatijem gradu i veća cena.
(Nemam baš neki nicknejm, 27. april 2016 20:45)

Ako su cene goriva, automobila i mobilnih telefona (sve što ti treba za uberovanje) iste u Novom Sadu i Zagrebu nije mi baš logično. Logično mi je da su npr. u zg-u jeftinije mandarine a u ns-u pecivo...

Jovancha

pre 8 godina

Necemo Uber u Novom Sadu.
(Џафер, 27. april 2016 21:10)

Slobin duh jos zivi u nama. Necemo nista, ne damo se pokoriti. Necemo jeftin taksi, hocemo da nas pljackaju taksisti. Necemo racunar, hocemo pisacu masinu.

Zoran

pre 8 godina

"To znači da uslugu vožnje preko Uber aplikacije mogu ponuditi samo licencirani taksi prijevoznici koji imaju vlastiti automobil.
Uber je u Hrvatskoj registrirao tvrtku te je obavezan plaćati sva porezna davanja državi, jednako kao i licencirani vozači koji su također obavezni plaćati sva davanja."

Svi branioci taxista ste taxisti, i boli vas uvo za poreze i dažbine jer ste paušalci, ne plaćate od prometa već fiksni porez. Problem je što imate monopol na posao kojim se bavite i želite da ga zadržite. Kupac ne želi monopol već nižu cenu. Umesto sa se prilagođavate plaćanju preko kartica, apikacija, da izbacite lopove iz svojih redova koje niko ne kontroliše vi trolujete o dažbinama državi, kao to kupca za..li. Zato i treba da dođe Uber. Pa da prestanu da dolaze smrdljivi automobili od duvana, kada stranac može biti siguran preko aplikacije da ga neće odrati...

Milun

pre 8 godina

"Mnogo pametno. Zamislite da ste zavrsili neku skolu ili fakultet i dobili stalan posao gde placate doprinose, penziono plus razne takse. Polozili ste drzavni ispit i sada možete da potpisujete projekte ili ugovore. 
Onda jednog dana dođe neko ko je završio školu online i uzme vas posao."

Evo pomozi mi da zamislim, pokušavam i gadi mi se. Znaš zašto? Zato što ni jedan svoj posao nisam dobio, već sam morao da ga zaslužim. Nisam dobijao otkaze, ali sam ih delio, i spreman sam da dobijem otkaz u svakom trenutku, ako to zaslužim. Svestan sam da će za par godina mlađi programeri (koji možda nisu ništa završili) biti bolji od mene, jer mene vreme polako gazi. I vidi, već sada radim puno na tome da kada se to desi, mogu da obavljm drugi, zahtevniji posao. Što se tiče taksista, inače je poznato koliko su disciplinovani u izdavanju računa i plaćanju poreza...

MJ

pre 8 godina

.... izazove sudar, osiguranje ce samo da vas otera dodjavola. Zasto? zato sto nisu licencirani taksisti, bukvalno ista stvar kao i divlji taksi. Neka hvala, radije cu drndavog taksistu da placam, bar zna da dodje na mesto bez GPRSa.
(SAMO BAHATO, 27. april 2016 20:22)

Alal ti vera majstore. ..vidim koliko se razumes u nove tehnologije a uber je jedna od njih a vidim da je izgleda kod tebe gps i gprs isto.

Komentator

pre 8 godina

(Sale, 28. april 2016 08:27) # Link komentara

Delatnost NIJE specificna. Vozite kola a ne Spejs Satl.
Svako ko polozi voznju moze da vozi kola.

Ne treba da budete Ivan Ivanovic ili Ceca i da zabavljate klijente.
Samo da vozite.

Ne treba da budete Svarceneger ili Dzeki Cen vec samo da imate osnovno vaspitanje i samo da vozite.

Ne treba da imate Ferari vec samo pristojan i cist auto.

Koju od ovih stavki gore imaju taksisti u Beogradu?

Koristio sam Uber gde god sam mogao. Lopovska drzava.
Hocemo Uber!

Sale

pre 8 godina

Ovde u Novom Sadu taksista da bi radio mora da ima diplomu odnosno da polozi ispit za taksi vozaca. Sam izlazak ne ispit se placa 20.000 dinara. I meni je to skroz ok jer ne moze bas svako da bude taksista jer je delatnost specificna. Vozi se i nocu, u zatvorenom prostoru ste sa strankom tako da su uslovi poostreni. Ne mozete se baviti taksiranjem ako ste krivicno osudjivani ako vam je izrecena mera zabrane upravljanja vozilom i slicno. Na taksi ispitu se polaze poznavanje grada, zakon o preduzetnistvu i zakon o saobracaju. Dakle ne moze bas svako da sedne za auto i da vas vozi jer su kazne ako taksirate a nemate polozen taksi ispit i nemate orvorenu taksi firmu ogromne, cak se i augomobili konfiskuju. Da li je uber jeftiniji? Jeste. Da li je bolje resenje? Videcemo. Kako ce uber regulisati sve ovo sto sam napisao? Ne znam.

Zlopamtilo

pre 8 godina

"UBER nema nijednu obvezu prema vozačima savršen neoliberalni sistem, instaliraš aplikaciju i udri. Sve troškove snosi vozač(penzija, zdravstveno, osiguranje), popravke, benzin, održavanje automobila, još ti uzimaju 30% od svake vožnje."

U Beogradu je još savršenije trenutno .Osim tih pobrojanih troškova koje i u Beogradu plaćaju sami vozači ima još jedan , mesečna članarina u udruženju.

Achitwn

pre 8 godina

Ako vozač u SAD od Ubera ne može da zaradi više od minimalca pitam se kako će u HR ili SRB gde je benzin 3x skuplji i gde su gradovi ogoromni? Ti još uništavaš svoj auto ako voziš 5-6 dana po 8h...Cena vožnje varira od potražnje i nije fiksna kao kod legalnih taksista, tako je jednom u Londonu kad je bio štrajk u metrou Uber šišao sa cenama samo tako. I sad, ne mogu da shvatim koncept da me vozi neki tinejdžer koji je tek položio jer to vam je Uber obični ljudi vas voze, ipak su regularni taksisti bolji vozači...
(mare, 27. april 2016 20:38)

Nemoj da se trpujes i donosis zakljcke. Kao prvo niko od Uber vozaca sa kojim sa razgovarao dok su me vozili nema uber kao primarni posao od kijeg ce da doceka penIju. To samo moze biti koncept u ljudima iz naseg stpskog plemena. Uber je dizajniran da bude usputna zanimacuja za ljude da naprave dodatni dinar. Znam mnoge koji to rade samo kad idu na posao i sa posla, uber aplikacija omogucava nalzenje putnika koji idu u istom pravcu kao ti Uber vozac. Drugo, Uber proverava tvoj driving history itd tako da ako si tinejdzer sa malom iskustvom neces proci. Ne pricaj bez veze molim te.

002

pre 8 godina

Ja sam taksista i ovo je prvi put da citam izuzetno korektne komentare u vezi Ubera . Hvala sugradjanima u BG koji imaju vise poverenja u nas nego u Uber vozace.......

Magnus

pre 8 godina

@Zanovetalo

Poenta price da ce po logici Ubera svi sutra biti zamenjeni sa jeftinijom opcijom. Sto bi placali programera u Beogradu 800 evra kada mogu da nadju coveka u Nisu za 400 evra. Na kraju ce svi raditi za 200 evra i biti srecni da imaju posao.
Isto je u EU, sto bi neko placao svabu 3000 evra mesecno kada moze da nadje roba u Srbiji za 300 evra mesecno. Ljudi probudite se spinuju vas kao malu decu pod parolom kapitalizma. Kapitalizam je umro vracamo se u robovlasnistvo gde ce robovi moci da se voze "dzaba" uberom...

Achitwn

pre 8 godina

ije dobro za privredu jedne zemlje,jer sav profit kompanije istog momenta odlazi na Bermudska ostrva.Dobit ne ostaje taxistima,koji bo novac trosili u svojoj zemlji.
(Mico, 27. april 2016 21:51)
Uber placamporez u svakoj zemlji na osnovu prihoda kao GE, Apple Google, Siemens, Microsoft itd. Mislis li da buli Uber radio u drugim zemljama zapada a da ne placa porez. Si blesav bre!

Komsijina Krava

pre 8 godina

Uber je za one koji ne vide dalje od nosa. Ameri su se uglavnom radovali jeftinoj kineskoj robi dok im nije unistila industriju i poslala milijune ljudi na socijalnu pomoc. Daleko da podrzavam bahate taksi sluzbe, ali podrzavam one koji placaju porez u drzavi gdje rade i one koji placaju doprinose svojim radnicima. U Zagrebu postoji jos jeftnih taksi sluzbi, gdje vozaci nisu bahati, ali koji placaju porez u drzavi u kojoj rade.

hm

pre 8 godina

@Ako su cene goriva, automobila i mobilnih telefona (sve što ti treba za uberovanje) iste u Novom Sadu i Zagrebu nije mi baš logično. Logično mi je da su npr. u zg-u jeftinije mandarine a u ns-u pecivo...
(ubre, 27. april 2016 22:24

Pa ne sastoji se cijena samo od troškova, ljudi ponešto žele i zaraditi, ponekad se i nahraniti...

Achitwn

pre 8 godina

Oni su jeftiniji jer nemaju obaveze prema vozačima, i zbog toga što porez ne plaćaju. Oni porez plaćaju u SF .
(bg, 27. april 2016 20:43)

Uber ite kako placamporez prijatelju u svakij zemlji fde operise. Ne pricaj gluposti. Unernimambusiness model i samo oni kojima odgovara ce i da radi za njih. Ti pises kao da neko sili vozace da vize za njih. Koristimih stalno i ni jedan vozac sa kojim sam pricao nije se zalio. Naprotiv.

taxi su

pre 8 godina

izgleda da uber vodi reklamnu kampanju niskog intenziteta i priprema teren za dolazak u srbiju. po vazecem zakonu da bi se putnickim vozilom prevozili putnici vozac treba da ima dozvolu duze od 5 godina, lekarski pregled svake 3 godine, da je polozio poznavanje grada i da nije krivicno kaznjavan za dela protiv bezbednosti saobracaja. automobil mora biti sa euro 3 motorom i 5 vrata. vozac mora imati otvorenu preduzetnicku radnju ili doo koje generisu odredjene obaveze prema drzavi. auto treba da ide na tehnicki pregled svakih 6 meseci i treba da ima uplaceno osiguranje putnika u vozilu sto moze da uradi samo uz prikaz registracije radnje ili doo iz apr. takodje, dok radi treba da bude obelezen krovnom tablom sa natpisom taxi koja svetli dok je slobodan i gasi se kada se taksimetar upali. bazdareni (jednom godisnje) taksimetar je jedini zakonski moguc nacin odredjivanja cene vanlinijskog prevoza putnickim vozilom.

ako uber i njihovi vozaci zadovolje sve navedeno, plus mozda jos nesto sto sam zaboravio, nek se ukljuce u utakmicu i sretno. koliko ce se tu naci neko po zeli da radi samo par dana mesecno je drugo pitanje. koliko ce se naci vozaca sa kolima ne starijim od 3 ili 4 godine, preljubaznih i lepih kao bred pit da voze po srpskim cenama je trece. koliko ce uber sa placanjem unapred biti prihvacen u srbiji je cetvrto (pitanje). sto bi rekao moj prijatelj sa juga srbije, "ce vidimo".

Goki56

pre 8 godina

Potpuno mi je jasno da su mnogi privuceni idejom o jeftinijoj voznji ali UBER i nije tako jeftin. Zavisi kad ga trazis. Mnogi ljudi su se papreno opekli za Novu Godinu. Evo vam jedan primer (link ispod). Zena platila $213 za voznju UBER-om za Novu Godinu a ta ista voznja je sa regularnim taksijem kosta $35. Posto moras da registrujes svoju kreditnu karticu da bi mogao da koristis UBER mogu da ti naplate i da ti nisi svestan koliko.

http://www.smh.com.au/digital-life/smartphone-apps/sydney-new-years-eve-ubers-213-fare-from-city-to-coogee-20150101-12gjdq.html

Hvala bogu da ima pametnih zemalja poput Nemacke koji su zabranili UBER. Trnutno se vodi preko 170 sudskih parnica zbog UBER-a svuda po svetu ...

Posmatrac

pre 8 godina

Zato se u Beogradu pored predjenih kilometara naplacuje I vreme. Pritom nije u pitanju prevara vec je sve po zakonu-odluci grada Beograda od pre nekoliko godina.

Achitwn

pre 8 godina

tom istom njujorku strajkovali uberovi vozaci, @@@@@
Kakv bre strajk. Kako ce ubernvozac strajkovati. Ako strajkuje, ne vozi i nema prihoda. Uber vozaci su ljudi kao ja inti koji su odlucili da voze nekog za pare. Znam ljude koji to rade dok idu na i sa posla. Kakav Bre strajk!!?

reziel

pre 8 godina

@ ubre

ne formira se cena samo na osnovu troškova, nego i na osnovu cene rada. hrvatski radnik je bolje plaćen od srpskog, pa i hrvatski Uber vozači mogu očekivati bolju zaradu shodno plateznoj moći svojih klijenata.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Uber je ogroman, oni imaju mogućnost damping cena tj. da spuste cene i unište konkurenciju na nekom tržištu. Oni mogu da voze ispod cene jedno godinu dana a za to vreme regularni taksisti ili gube posao ili prelaze u Uber. 
Oni su jeftiniji jer nemaju obaveze prema vozačima, i zbog toga što porez ne plaćaju. Oni porez plaćaju u SF .
(bg, 27. april 2016 20:43)
Ima i uber konkutenciju sirom sveta i nikad nece ostati kompanija. I kao drugo
http://forbes.hr/biznis/kako-uber-placa-porez-u-hrvatskoj/ procitaj ovaj link. U Hrvatskoj placa porez u Hrvatskoj drzavi. Morao je da registruje firmu u Hrv, a i u Srbiji bi isto uradili( pogotovu sto je porez na dobit mnogo veca u SF nego u Srbiji-15%)

Dovla

pre 8 godina

Necemo Uber u Novom Sadu. Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Џафер, 27. april 2016 21:10)

Slažem se. Grad je toliko mali da mi nikad neće biti jasno odkud toliko taksi vozila ima. Pre NS-a sam živeo u Šidu koji bukvalno možeš preći za 15 min i bilo je 20-30 taksista. Taksi u NS-u mi je uvek bio totalno neshvatljiv, a 16 godina sam već ovde.

Srpski inat je u stvari sebicnost

pre 8 godina

Ovim taksistima sto se bune i predstavljaju kao branioci socijalizma, niko ne brani da se pridruze uberu i zaradjuju.

Ali nije to u pitanju, ne boje se oni da nece imati posla.
Boje se da ce i drugi imati posla.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Nije dobro za privredu jedne zemlje,jer sav profit kompanije istog momenta odlazi na Bermudska ostrva.Dobit ne ostaje taxistima,koji bo novac trosili u svojoj zemlji.
(Mico, 27. april 2016 21:51)
Dolazi do povecanja produktivnosti, znaci narod ce imati vise para da trosi na ostale stvari i u ostalim sektorima ce se zaposliti vise ljudi( tako je tehnologija uticala na zaposlenost npr kad dodju kola na samoupravljanje izgubice se milioni mesta, da li Srbija treba da ih uvede, da ukoliko smanjuje troskove).

Harakiri

pre 8 godina

Koliko nas u Srbiji plaća račune preko telefona,možda par promila.Mene koliko razumem celu priču,najviše nervira kod Ubera što cene nisu konstantne,već ako nema guzve cene su jedne a spicevima(koje odredjuje tamo neki algoritam) cene idu gore.
A gospodin sa nikom Delfin ne zna sta priča. Ja sam fakultetski obrazovan ali nisam član stranke pa zato vozim taksi.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Ako su cene goriva, automobila i mobilnih telefona (sve što ti treba za uberovanje) iste u Novom Sadu i Zagrebu nije mi baš logično. Logično mi je da su npr. u zg-u jeftinije mandarine a u ns-u pecivo...
(ubre, 27. april 2016 22:24)
Vozac tog istog ubera je jeftiniji, ovo ti je usluga, a usluge su ti uvek skuplje gde je veci standard.

Aleksandar I

pre 8 godina

Svako ko nije htio nista u zivotu da radi poceo je da taksira. Ok, njihov izbor, ali taksista ne smije da zaradjuje vise od 250-300€. Zasto? Zato sto nemaju obrazovanje, nemaju neke bitne kvalifikacije, polozis vozacki ispit, naucis ulice i hoces 500€, a neko polozi 40ak ispita na faksu i nema toliko.
(Delfin, 28. april 2016 10:19)

Ok neka rade za 250-300 evra, ali vlasnici nek im obezbede automobile, placene godisnje odmore itd.I zaksidti svaki svoj dinar zarade bilo to 100 ili 700 evra.Neki taksiste rade i po 15 sati...

Boki

pre 8 godina

Uber je smanjio plate vozacima. Taksisti su zaradjivali dobre novce, a sada po kanadi rade za 15 dolara na sat studenti i neka druga boranija. Skoro pa minimalac.

Delfin

pre 8 godina

Svako ko nije htio nista u zivotu da radi poceo je da taksira. Ok, njihov izbor, ali taksista ne smije da zaradjuje vise od 250-300€. Zasto? Zato sto nemaju obrazovanje, nemaju neke bitne kvalifikacije, polozis vozacki ispit, naucis ulice i hoces 500€, a neko polozi 40ak ispita na faksu i nema toliko.

dzoni

pre 8 godina

WakeUpSheep
Kako ce ostati vise para ako 30% ide u ameriku.. Uostalom sve vise cete videti posledice tog neoliberalizma kad ne budete imali deci parce hleba da date niti smeti uvece da izadjete jer zivot nece vredeti nista.... 99% bivsih zapadnih kolonija zive u najgoroj bedi.. Sad su samo ekonomske kolonije nesto poput srbije danas samo sto u srbijo jos nije potpuno dovrsen taj proces ali bice uskoro.

Antisha

pre 8 godina

Koristio sam Uber gde god sam mogao. Lopovska drzava.
Hocemo Uber!
(Komentator, 28. april 2016 10:21)

Ja iskreno vise koristim Lift, rade po istom principu. Ove usluge nisu gulikoze i jebivjetri kao regularni taksisti, rade prema GPS, ali ako ti znas kraci put do destinacije onda idu tim putem. Ma koji taksi, ti nikad ne znaju tocno gdje vas voze i prave se mutavi samo vas oderu
Vecina Uber vozaca radi nesto drugo, ovako ako im treba extra cash ne rade prekovremene, ili neki drugi posao, nego odvoze par sati za Uber, ili voze samo na vikend. Posteno, to sto prosjecan taksista bi kruva bez motike, njihov problem

Inace tu jos zivi duh Tita, Slobe, i Tudjmana. Gledajuci komentare, impresivno je kako pojedinci na ovoj temi brane prava ugrozenih taksista u Hrvatskoj jer opasnost zvana Uber mozda dodje i u Srbiju.

Ne dajte se junaci, nece to zlo na balkan, ako dodje eto vam prilika da jos malo razbijate i bijete, da odu i vise se ne vrate. Zivila Jugoslavija

Magnus

pre 8 godina

Mnogo pametno. Zamislite da ste zavrsili neku skolu ili fakultet i dobili stalan posao gde placate doprinose, penziono plus razne takse. Polozili ste drzavni ispit i sada možete da potpisujete projekte ili ugovore.
Onda jednog dana dođe neko ko je završio školu online i uzme vas posao. Ta osoba ne placa doprinose, članarine i ostale "trice i kucine" ali zato zarađuje vise od vas i košta manje od vas.
Koliko to može da traje?
Po toj logici regularni taxi prevoznici ne treba da plaćaju doprinose, članarine, takse i slično.

SAMO BAHATO

pre 8 godina

Necemo uber u Beogradu, pa ljudi jel vi razmisljate malo svojom glavom? Ako vozac ubera izazove sudar, osiguranje ce samo da vas otera dodjavola. Zasto? zato sto nisu licencirani taksisti, bukvalno ista stvar kao i divlji taksi. Neka hvala, radije cu drndavog taksistu da placam, bar zna da dodje na mesto bez GPRSa.

mare

pre 8 godina

UBER nema nijednu obvezu prema vozačima savršen neoliberalni sistem, instaliraš aplikaciju i udri. Sve troškove snosi vozač(penzija, zdravstveno, osiguranje), popravke, benzin, održavanje automobila, još ti uzimaju 30% od svake vožnje. Ako vozač u SAD od Ubera ne može da zaradi više od minimalca pitam se kako će u HR ili SRB gde je benzin 3x skuplji i gde su gradovi ogoromni? Ti još uništavaš svoj auto ako voziš 5-6 dana po 8h...
Cena vožnje varira od potražnje i nije fiksna kao kod legalnih taksista, tako je jednom u Londonu kad je bio štrajk u metrou Uber šišao sa cenama samo tako.
I sad, ne mogu da shvatim koncept da me vozi neki tinejdžer koji je tek položio jer to vam je Uber obični ljudi vas voze, ipak su regularni taksisti bolji vozači...

Mico

pre 8 godina

Nije dobro za privredu jedne zemlje,jer sav profit kompanije istog momenta odlazi na Bermudska ostrva.Dobit ne ostaje taxistima,koji bo novac trosili u svojoj zemlji.

Lune

pre 8 godina

Živim za dan kad ću da sletim u bg i narucim uber kao u svakom gradu gde sam bio. A ne da me jure i vicu bato Taxi i da mi grabe torbe a nisam ni pristao na voznju

apokalipticar

pre 8 godina

liberalni kapitalizam na delu. Doci ce jedna firma, spustice cene i bice brzi, vozaci ce da rade za slicne novce kao i pre, poreza nece bito, (i ovako je od regularnih taksista slaba vajda), ali radice vise a "dobri gazda", izimace od svakog 15%, pa puta par stotina hiljada vozaca u svetu. Jedna firma drzi jedan posao, ali u celom svetu. Postoji jos jedan problem. Uberu se dozvoljava da radi tim sistemom, drugima ne. U liberalnom kapitalizmu pravda je iskrivljena.

Zanovetalo

pre 8 godina

@Magnus koju to skolu ili jos gore fakultet zavrsava taksista? Uostalom to je kapitalizam i mogu da sedenem i da vozim ljude besplatno ako hocu. Pri tom oni placaju.

ubre

pre 8 godina

Ali pogledaj brate kupovnu moć u Novom Sadu i Zagrebu. Službeno prosečna neto plata u NS krajem 2015. godine je bila 44.166 dinara (2708 kuna) a u Zagrebu 113513 dinara (6962 kuna). Logično je da je u većem i bogatijem gradu i veća cena.
(Nemam baš neki nicknejm, 27. april 2016 20:45)

Ako su cene goriva, automobila i mobilnih telefona (sve što ti treba za uberovanje) iste u Novom Sadu i Zagrebu nije mi baš logično. Logično mi je da su npr. u zg-u jeftinije mandarine a u ns-u pecivo...

Ivan

pre 8 godina

Kazu zarada vozaca partnera porasla za 50% u njujorku
Pa zasto su onda u tom istom njujorku strajkovali uberovi vozaci, pisalo je to i ovde na b92
Uberizacija je san svakog kapitaliste, zaposlis ljude a prema njima nemas nikakve obaveze ni zdravstveno ni penziono...ama bas nista, cak ne placas ni porez na ono sto oni zarade nego samo na procenat koji ide kompaniji, san svih kapitalista!
Pa tako moze i bilo ko da prodaje cigare ispred trafike 30-40% jeftinije

Дража

pre 8 godina

Oni te doprinose i penziono plaćaju za sebe valjda a ne za mene.
Dogod taksi mafija bude vedrila i oblačila po Beogradu, moderni načini komunikacije i poslovanja je biti suzbijani u koristi prošlosti koja će kad tad to morati i da postane. Dotle ćemo svi mi živeti u XIX veku dok svet juri XI.

bg

pre 8 godina

Uber je ogroman, oni imaju mogućnost damping cena tj. da spuste cene i unište konkurenciju na nekom tržištu. Oni mogu da voze ispod cene jedno godinu dana a za to vreme regularni taksisti ili gube posao ili prelaze u Uber.
Oni su jeftiniji jer nemaju obaveze prema vozačima, i zbog toga što porez ne plaćaju. Oni porez plaćaju u SF .

jovan

pre 8 godina

Kako ljudi ne razumeju da to nije stalan posao, da neko vozi po gradu 8 sati cekajuci musteriju? Kao sto je nekad bio auto-stop podizanjem palca pa te sofer poveze >do nekledo nekle< se placa neku sicu...
To nije posao od 8 sati dnevno. Obicni taksisti, dok spartaju po gradu cekajuci musteriju, mogu da aktiviraju uber i pokupe nekog usput (po Uber ceni voznje, naravno).

002

pre 8 godina

Ja sam taksista i ovo je prvi put da citam izuzetno korektne komentare u vezi Ubera . Hvala sugradjanima u BG koji imaju vise poverenja u nas nego u Uber vozace.......

Nemam baš neki nicknejm

pre 8 godina

Nepunih 10 km za 500 dinara. Toliko naplaćuju i profesionalni vozači (taksisti) ovde u ns-u, a još i porez plaćaju...
(bure, 27. april 2016 19:53)

Ali pogledaj brate kupovnu moć u Novom Sadu i Zagrebu. Službeno prosečna neto plata u NS krajem 2015. godine je bila 44.166 dinara (2708 kuna) a u Zagrebu 113513 dinara (6962 kuna). Logično je da je u većem i bogatijem gradu i veća cena.

Marija-Buje

pre 8 godina

Uber je fantastičan! Neki dan sam u Zagrebu platila vožnju 20 km 75 kuna (10 eura), a sad još pojeftinjuju. Kad se samo sjetim onih poznatih zagrebačkih šahista, tako prozvanih jer su cijele dane na haubama taxija igrali šah zbog urnebesnih cijena u vrijeme monopola, ovo je divno!

Delfin

pre 8 godina

Svako ko nije htio nista u zivotu da radi poceo je da taksira. Ok, njihov izbor, ali taksista ne smije da zaradjuje vise od 250-300€. Zasto? Zato sto nemaju obrazovanje, nemaju neke bitne kvalifikacije, polozis vozacki ispit, naucis ulice i hoces 500€, a neko polozi 40ak ispita na faksu i nema toliko.

Komsijina Krava

pre 8 godina

Uber je za one koji ne vide dalje od nosa. Ameri su se uglavnom radovali jeftinoj kineskoj robi dok im nije unistila industriju i poslala milijune ljudi na socijalnu pomoc. Daleko da podrzavam bahate taksi sluzbe, ali podrzavam one koji placaju porez u drzavi gdje rade i one koji placaju doprinose svojim radnicima. U Zagrebu postoji jos jeftnih taksi sluzbi, gdje vozaci nisu bahati, ali koji placaju porez u drzavi u kojoj rade.

Jovancha

pre 8 godina

Necemo Uber u Novom Sadu.
(Џафер, 27. april 2016 21:10)

Slobin duh jos zivi u nama. Necemo nista, ne damo se pokoriti. Necemo jeftin taksi, hocemo da nas pljackaju taksisti. Necemo racunar, hocemo pisacu masinu.

Goki56

pre 8 godina

Potpuno mi je jasno da su mnogi privuceni idejom o jeftinijoj voznji ali UBER i nije tako jeftin. Zavisi kad ga trazis. Mnogi ljudi su se papreno opekli za Novu Godinu. Evo vam jedan primer (link ispod). Zena platila $213 za voznju UBER-om za Novu Godinu a ta ista voznja je sa regularnim taksijem kosta $35. Posto moras da registrujes svoju kreditnu karticu da bi mogao da koristis UBER mogu da ti naplate i da ti nisi svestan koliko.

http://www.smh.com.au/digital-life/smartphone-apps/sydney-new-years-eve-ubers-213-fare-from-city-to-coogee-20150101-12gjdq.html

Hvala bogu da ima pametnih zemalja poput Nemacke koji su zabranili UBER. Trnutno se vodi preko 170 sudskih parnica zbog UBER-a svuda po svetu ...

Sale

pre 8 godina

Ovde u Novom Sadu taksista da bi radio mora da ima diplomu odnosno da polozi ispit za taksi vozaca. Sam izlazak ne ispit se placa 20.000 dinara. I meni je to skroz ok jer ne moze bas svako da bude taksista jer je delatnost specificna. Vozi se i nocu, u zatvorenom prostoru ste sa strankom tako da su uslovi poostreni. Ne mozete se baviti taksiranjem ako ste krivicno osudjivani ako vam je izrecena mera zabrane upravljanja vozilom i slicno. Na taksi ispitu se polaze poznavanje grada, zakon o preduzetnistvu i zakon o saobracaju. Dakle ne moze bas svako da sedne za auto i da vas vozi jer su kazne ako taksirate a nemate polozen taksi ispit i nemate orvorenu taksi firmu ogromne, cak se i augomobili konfiskuju. Da li je uber jeftiniji? Jeste. Da li je bolje resenje? Videcemo. Kako ce uber regulisati sve ovo sto sam napisao? Ne znam.

Srpski inat je u stvari sebicnost

pre 8 godina

Ovim taksistima sto se bune i predstavljaju kao branioci socijalizma, niko ne brani da se pridruze uberu i zaradjuju.

Ali nije to u pitanju, ne boje se oni da nece imati posla.
Boje se da ce i drugi imati posla.

MJ

pre 8 godina

.... izazove sudar, osiguranje ce samo da vas otera dodjavola. Zasto? zato sto nisu licencirani taksisti, bukvalno ista stvar kao i divlji taksi. Neka hvala, radije cu drndavog taksistu da placam, bar zna da dodje na mesto bez GPRSa.
(SAMO BAHATO, 27. april 2016 20:22)

Alal ti vera majstore. ..vidim koliko se razumes u nove tehnologije a uber je jedna od njih a vidim da je izgleda kod tebe gps i gprs isto.

Zoran

pre 8 godina

"To znači da uslugu vožnje preko Uber aplikacije mogu ponuditi samo licencirani taksi prijevoznici koji imaju vlastiti automobil.
Uber je u Hrvatskoj registrirao tvrtku te je obavezan plaćati sva porezna davanja državi, jednako kao i licencirani vozači koji su također obavezni plaćati sva davanja."

Svi branioci taxista ste taxisti, i boli vas uvo za poreze i dažbine jer ste paušalci, ne plaćate od prometa već fiksni porez. Problem je što imate monopol na posao kojim se bavite i želite da ga zadržite. Kupac ne želi monopol već nižu cenu. Umesto sa se prilagođavate plaćanju preko kartica, apikacija, da izbacite lopove iz svojih redova koje niko ne kontroliše vi trolujete o dažbinama državi, kao to kupca za..li. Zato i treba da dođe Uber. Pa da prestanu da dolaze smrdljivi automobili od duvana, kada stranac može biti siguran preko aplikacije da ga neće odrati...

taxi su

pre 8 godina

izgleda da uber vodi reklamnu kampanju niskog intenziteta i priprema teren za dolazak u srbiju. po vazecem zakonu da bi se putnickim vozilom prevozili putnici vozac treba da ima dozvolu duze od 5 godina, lekarski pregled svake 3 godine, da je polozio poznavanje grada i da nije krivicno kaznjavan za dela protiv bezbednosti saobracaja. automobil mora biti sa euro 3 motorom i 5 vrata. vozac mora imati otvorenu preduzetnicku radnju ili doo koje generisu odredjene obaveze prema drzavi. auto treba da ide na tehnicki pregled svakih 6 meseci i treba da ima uplaceno osiguranje putnika u vozilu sto moze da uradi samo uz prikaz registracije radnje ili doo iz apr. takodje, dok radi treba da bude obelezen krovnom tablom sa natpisom taxi koja svetli dok je slobodan i gasi se kada se taksimetar upali. bazdareni (jednom godisnje) taksimetar je jedini zakonski moguc nacin odredjivanja cene vanlinijskog prevoza putnickim vozilom.

ako uber i njihovi vozaci zadovolje sve navedeno, plus mozda jos nesto sto sam zaboravio, nek se ukljuce u utakmicu i sretno. koliko ce se tu naci neko po zeli da radi samo par dana mesecno je drugo pitanje. koliko ce se naci vozaca sa kolima ne starijim od 3 ili 4 godine, preljubaznih i lepih kao bred pit da voze po srpskim cenama je trece. koliko ce uber sa placanjem unapred biti prihvacen u srbiji je cetvrto (pitanje). sto bi rekao moj prijatelj sa juga srbije, "ce vidimo".

Boki

pre 8 godina

Uber je smanjio plate vozacima. Taksisti su zaradjivali dobre novce, a sada po kanadi rade za 15 dolara na sat studenti i neka druga boranija. Skoro pa minimalac.

Achitwn

pre 8 godina

Oni su jeftiniji jer nemaju obaveze prema vozačima, i zbog toga što porez ne plaćaju. Oni porez plaćaju u SF .
(bg, 27. april 2016 20:43)

Uber ite kako placamporez prijatelju u svakij zemlji fde operise. Ne pricaj gluposti. Unernimambusiness model i samo oni kojima odgovara ce i da radi za njih. Ti pises kao da neko sili vozace da vize za njih. Koristimih stalno i ni jedan vozac sa kojim sam pricao nije se zalio. Naprotiv.

Komentator

pre 8 godina

(Sale, 28. april 2016 08:27) # Link komentara

Delatnost NIJE specificna. Vozite kola a ne Spejs Satl.
Svako ko polozi voznju moze da vozi kola.

Ne treba da budete Ivan Ivanovic ili Ceca i da zabavljate klijente.
Samo da vozite.

Ne treba da budete Svarceneger ili Dzeki Cen vec samo da imate osnovno vaspitanje i samo da vozite.

Ne treba da imate Ferari vec samo pristojan i cist auto.

Koju od ovih stavki gore imaju taksisti u Beogradu?

Koristio sam Uber gde god sam mogao. Lopovska drzava.
Hocemo Uber!

Milun

pre 8 godina

"Mnogo pametno. Zamislite da ste zavrsili neku skolu ili fakultet i dobili stalan posao gde placate doprinose, penziono plus razne takse. Polozili ste drzavni ispit i sada možete da potpisujete projekte ili ugovore. 
Onda jednog dana dođe neko ko je završio školu online i uzme vas posao."

Evo pomozi mi da zamislim, pokušavam i gadi mi se. Znaš zašto? Zato što ni jedan svoj posao nisam dobio, već sam morao da ga zaslužim. Nisam dobijao otkaze, ali sam ih delio, i spreman sam da dobijem otkaz u svakom trenutku, ako to zaslužim. Svestan sam da će za par godina mlađi programeri (koji možda nisu ništa završili) biti bolji od mene, jer mene vreme polako gazi. I vidi, već sada radim puno na tome da kada se to desi, mogu da obavljm drugi, zahtevniji posao. Što se tiče taksista, inače je poznato koliko su disciplinovani u izdavanju računa i plaćanju poreza...

Achitwn

pre 8 godina

Ako vozač u SAD od Ubera ne može da zaradi više od minimalca pitam se kako će u HR ili SRB gde je benzin 3x skuplji i gde su gradovi ogoromni? Ti još uništavaš svoj auto ako voziš 5-6 dana po 8h...Cena vožnje varira od potražnje i nije fiksna kao kod legalnih taksista, tako je jednom u Londonu kad je bio štrajk u metrou Uber šišao sa cenama samo tako. I sad, ne mogu da shvatim koncept da me vozi neki tinejdžer koji je tek položio jer to vam je Uber obični ljudi vas voze, ipak su regularni taksisti bolji vozači...
(mare, 27. april 2016 20:38)

Nemoj da se trpujes i donosis zakljcke. Kao prvo niko od Uber vozaca sa kojim sa razgovarao dok su me vozili nema uber kao primarni posao od kijeg ce da doceka penIju. To samo moze biti koncept u ljudima iz naseg stpskog plemena. Uber je dizajniran da bude usputna zanimacuja za ljude da naprave dodatni dinar. Znam mnoge koji to rade samo kad idu na posao i sa posla, uber aplikacija omogucava nalzenje putnika koji idu u istom pravcu kao ti Uber vozac. Drugo, Uber proverava tvoj driving history itd tako da ako si tinejdzer sa malom iskustvom neces proci. Ne pricaj bez veze molim te.

hm

pre 8 godina

@Ako su cene goriva, automobila i mobilnih telefona (sve što ti treba za uberovanje) iste u Novom Sadu i Zagrebu nije mi baš logično. Logično mi je da su npr. u zg-u jeftinije mandarine a u ns-u pecivo...
(ubre, 27. april 2016 22:24

Pa ne sastoji se cijena samo od troškova, ljudi ponešto žele i zaraditi, ponekad se i nahraniti...

dzoni

pre 8 godina

WakeUpSheep
Kako ce ostati vise para ako 30% ide u ameriku.. Uostalom sve vise cete videti posledice tog neoliberalizma kad ne budete imali deci parce hleba da date niti smeti uvece da izadjete jer zivot nece vredeti nista.... 99% bivsih zapadnih kolonija zive u najgoroj bedi.. Sad su samo ekonomske kolonije nesto poput srbije danas samo sto u srbijo jos nije potpuno dovrsen taj proces ali bice uskoro.

Dovla

pre 8 godina

Necemo Uber u Novom Sadu. Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Џафер, 27. april 2016 21:10)

Slažem se. Grad je toliko mali da mi nikad neće biti jasno odkud toliko taksi vozila ima. Pre NS-a sam živeo u Šidu koji bukvalno možeš preći za 15 min i bilo je 20-30 taksista. Taksi u NS-u mi je uvek bio totalno neshvatljiv, a 16 godina sam već ovde.

Magnus

pre 8 godina

@Zanovetalo

Poenta price da ce po logici Ubera svi sutra biti zamenjeni sa jeftinijom opcijom. Sto bi placali programera u Beogradu 800 evra kada mogu da nadju coveka u Nisu za 400 evra. Na kraju ce svi raditi za 200 evra i biti srecni da imaju posao.
Isto je u EU, sto bi neko placao svabu 3000 evra mesecno kada moze da nadje roba u Srbiji za 300 evra mesecno. Ljudi probudite se spinuju vas kao malu decu pod parolom kapitalizma. Kapitalizam je umro vracamo se u robovlasnistvo gde ce robovi moci da se voze "dzaba" uberom...

Achitwn

pre 8 godina

ije dobro za privredu jedne zemlje,jer sav profit kompanije istog momenta odlazi na Bermudska ostrva.Dobit ne ostaje taxistima,koji bo novac trosili u svojoj zemlji.
(Mico, 27. april 2016 21:51)
Uber placamporez u svakoj zemlji na osnovu prihoda kao GE, Apple Google, Siemens, Microsoft itd. Mislis li da buli Uber radio u drugim zemljama zapada a da ne placa porez. Si blesav bre!

reziel

pre 8 godina

@ ubre

ne formira se cena samo na osnovu troškova, nego i na osnovu cene rada. hrvatski radnik je bolje plaćen od srpskog, pa i hrvatski Uber vozači mogu očekivati bolju zaradu shodno plateznoj moći svojih klijenata.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Nije dobro za privredu jedne zemlje,jer sav profit kompanije istog momenta odlazi na Bermudska ostrva.Dobit ne ostaje taxistima,koji bo novac trosili u svojoj zemlji.
(Mico, 27. april 2016 21:51)
Dolazi do povecanja produktivnosti, znaci narod ce imati vise para da trosi na ostale stvari i u ostalim sektorima ce se zaposliti vise ljudi( tako je tehnologija uticala na zaposlenost npr kad dodju kola na samoupravljanje izgubice se milioni mesta, da li Srbija treba da ih uvede, da ukoliko smanjuje troskove).

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Uber je ogroman, oni imaju mogućnost damping cena tj. da spuste cene i unište konkurenciju na nekom tržištu. Oni mogu da voze ispod cene jedno godinu dana a za to vreme regularni taksisti ili gube posao ili prelaze u Uber. 
Oni su jeftiniji jer nemaju obaveze prema vozačima, i zbog toga što porez ne plaćaju. Oni porez plaćaju u SF .
(bg, 27. april 2016 20:43)
Ima i uber konkutenciju sirom sveta i nikad nece ostati kompanija. I kao drugo
http://forbes.hr/biznis/kako-uber-placa-porez-u-hrvatskoj/ procitaj ovaj link. U Hrvatskoj placa porez u Hrvatskoj drzavi. Morao je da registruje firmu u Hrv, a i u Srbiji bi isto uradili( pogotovu sto je porez na dobit mnogo veca u SF nego u Srbiji-15%)

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Ako su cene goriva, automobila i mobilnih telefona (sve što ti treba za uberovanje) iste u Novom Sadu i Zagrebu nije mi baš logično. Logično mi je da su npr. u zg-u jeftinije mandarine a u ns-u pecivo...
(ubre, 27. april 2016 22:24)
Vozac tog istog ubera je jeftiniji, ovo ti je usluga, a usluge su ti uvek skuplje gde je veci standard.

Zlopamtilo

pre 8 godina

"UBER nema nijednu obvezu prema vozačima savršen neoliberalni sistem, instaliraš aplikaciju i udri. Sve troškove snosi vozač(penzija, zdravstveno, osiguranje), popravke, benzin, održavanje automobila, još ti uzimaju 30% od svake vožnje."

U Beogradu je još savršenije trenutno .Osim tih pobrojanih troškova koje i u Beogradu plaćaju sami vozači ima još jedan , mesečna članarina u udruženju.

Harakiri

pre 8 godina

Koliko nas u Srbiji plaća račune preko telefona,možda par promila.Mene koliko razumem celu priču,najviše nervira kod Ubera što cene nisu konstantne,već ako nema guzve cene su jedne a spicevima(koje odredjuje tamo neki algoritam) cene idu gore.
A gospodin sa nikom Delfin ne zna sta priča. Ja sam fakultetski obrazovan ali nisam član stranke pa zato vozim taksi.

Achitwn

pre 8 godina

tom istom njujorku strajkovali uberovi vozaci, @@@@@
Kakv bre strajk. Kako ce ubernvozac strajkovati. Ako strajkuje, ne vozi i nema prihoda. Uber vozaci su ljudi kao ja inti koji su odlucili da voze nekog za pare. Znam ljude koji to rade dok idu na i sa posla. Kakav Bre strajk!!?

Posmatrac

pre 8 godina

Zato se u Beogradu pored predjenih kilometara naplacuje I vreme. Pritom nije u pitanju prevara vec je sve po zakonu-odluci grada Beograda od pre nekoliko godina.

Aleksandar I

pre 8 godina

Svako ko nije htio nista u zivotu da radi poceo je da taksira. Ok, njihov izbor, ali taksista ne smije da zaradjuje vise od 250-300€. Zasto? Zato sto nemaju obrazovanje, nemaju neke bitne kvalifikacije, polozis vozacki ispit, naucis ulice i hoces 500€, a neko polozi 40ak ispita na faksu i nema toliko.
(Delfin, 28. april 2016 10:19)

Ok neka rade za 250-300 evra, ali vlasnici nek im obezbede automobile, placene godisnje odmore itd.I zaksidti svaki svoj dinar zarade bilo to 100 ili 700 evra.Neki taksiste rade i po 15 sati...

Antisha

pre 8 godina

Koristio sam Uber gde god sam mogao. Lopovska drzava.
Hocemo Uber!
(Komentator, 28. april 2016 10:21)

Ja iskreno vise koristim Lift, rade po istom principu. Ove usluge nisu gulikoze i jebivjetri kao regularni taksisti, rade prema GPS, ali ako ti znas kraci put do destinacije onda idu tim putem. Ma koji taksi, ti nikad ne znaju tocno gdje vas voze i prave se mutavi samo vas oderu
Vecina Uber vozaca radi nesto drugo, ovako ako im treba extra cash ne rade prekovremene, ili neki drugi posao, nego odvoze par sati za Uber, ili voze samo na vikend. Posteno, to sto prosjecan taksista bi kruva bez motike, njihov problem

Inace tu jos zivi duh Tita, Slobe, i Tudjmana. Gledajuci komentare, impresivno je kako pojedinci na ovoj temi brane prava ugrozenih taksista u Hrvatskoj jer opasnost zvana Uber mozda dodje i u Srbiju.

Ne dajte se junaci, nece to zlo na balkan, ako dodje eto vam prilika da jos malo razbijate i bijete, da odu i vise se ne vrate. Zivila Jugoslavija