Četvrtak, 21.04.2016.

11:03

"Šminkanje" aviona Er Srbije za Njujork/FOTO

Prvi avion tipa “erbas” A330 avio-kompanije Er Srbija je skoro spreman za letove za Njujork, objavila je ta kompanija na društvenim mrežama.

Izvor: B92

"Šminkanje" aviona Er Srbije za Njujork/FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

Eleftherios

pre 8 godina

Charlie, 21. april 2016 21:45)
Sledeći put dobro pročitaj tekst, pa tek onda komentariši. Troškovi lizinga su 500.000 $ mesečno, a ne godišnje.

goran

pre 8 godina

Avion se ne "sminka",vec se prefarbava logo stare aviokompanije i stavlja logo srpske kompanije ,posto je u pitanju polovan i kako se vidi na strucnim sajtovima,poprilicno star i isluzen avion. Avion se ne kupuje na lizing, vec se samo iznajmljuje,kao i ostali Airbus avioni u floti nacionalnog avioprevoznika. Jedini avioni u vlasnistvu flote su jos preostali Boinzi 737 i ATR 72, koji su u kompaniji jos od vremena JAT-a.

Zekan

pre 8 godina

Lijep avion. Sretan vam pocetak letova i svako dobro! Air Serbia je sigurno u dobroj situaciji a s njom i Srbija ako se posao razvije. Ako ne, onda Srbija i njeni gradjani placaju razliku izmedju ostvarenog prihoda i prihoda koji je projiciran u tajnom ugovoru. Slicno kao i Bina Istra gdje Hrvatska garantira volumen prometa. U svakom slucaju, ovo je dobar iskorak. Ja se tim uslugama necu koristiti jer mi je Lufthansa pouzdanija od AS i velike vecine drugih, no sigurno ima puno onih koji se sa mnom nece sloziti. Jos jednom, sretno i bericetno!
PS Neso, Etihad u svojoj floti nema A350 pa stoga niti jedan ne ceka nigdje.

Charlie

pre 8 godina

Nema sanse da je godisnji lizing 500.000 usd a da avion kosta 240.000.000 usd. Ko je lud da ga kuoi i ceka povrat 40 godina. Rekao je profi bivsi jat/ov direktor da rent takvog aviona kosta cca 5 miliona evra sto ima smisla...a onda je profit nemoguca misija kao i mali gubitak...lepo napisa komsija iz Zg kako ih mi poreski obveznici Srbije subvencionisemo da lakse i jeftinije lete za USA

A330-200+

pre 8 godina

И ЈАТ је некада имао одлична полазна времена са Хитроу аеродрома. И данас их има захваљујући слотовима које је платио ЈАТ и који су коштали до данас преко 25 милиона долара НАС. Мање је битно када имаш полазак из Србије, јер је циљ ЕС, као и Етихада да у Енглеској купи што више путника, који путују за Америку. Зато ни не чуди то што је Етихад постао партнер ЈАТ/ЕС, јер су видели да на мала врата лако могу ући у Америку преко ЈАТ. Ти слотови се не продају тако лако нити неком додељују, да је тако била би одавно анархија у авио саобраћају. ЈАТ је и сами знате некада био поштована и прептознатљива авио компанија у свету која је прва добила авионе типа Б-737, после америчких компанија и била промотер истог за Европу.

То није Етихадов авион, веће је власнштво Џет Ервејза, који је исто тако изнајмио на лизинг један авион Етихаду типа А330-200. Џет ервејз је у сувласништву Етихада, од неких 40% ако се не варам. Етихад је паметном игром ушао у многе компаније и не чуди толики профит компаније, јермало улажу у те нове компаније а много добијају.

А330-200+

pre 8 godina

YU-ARA. Svi avioni Air Serbia nose oznaku YU. Treba to ispraviti u tekstu.

Да ли си ти свестан да ако промениш рецимо тај префикс YU у SRB, да аутоматски губиш слотове на аеродромима типа Хитроу у Енгелској. Ти слотови ти омогућавају да имаш боље време полетања са тог аеродрома, а то аутоматски значи и више путника. Да ли ти знаш колико је некадашњи ЈАТ упуцао пара у те слотове, како би пре више од 25 година летео до те Америке, са много више авиона него данашња Ер Србија. Мног нас је то коштало, а са променом тих прфикса све се то губи, не само на Хитроу већ и на други аеродромима. Да ли ти стварно мислиш да ови из Етихада то нису знали или си пак мислио да смо Југоносталгичаро када смо задржали тај префикс ЈУ. ЈАТ/ЕС има 6 слотова на Хитроу, сваки слот има свој код рецимо ЈУ-АРА, ЈУ-АНМ, небитно и мењање истих ти губиш право на њих.

Етихад се прек оЈАТ/ЕС домогао тих слотова, али му нису дали да лети са његовим авионима, па је приморан да нам изнајмљује своје авионе са нашим бојама, а он ће да купи кајмак, акда ови летови буду испалтиви, а биће са три и више авиона, са једним се ради бар годину дана у губитку, ако не и више....

Aca ludaja

pre 8 godina

Znaci na lizing koji Srbija placa ovim Indusima koji su u vlasnistvu Etihada. Super posao. I to po ceni koja je prava sitnica 550 hiljada evra mesecno.Nije li bilo govora da ce Air serbia iz kvote Etihada da nabavi nove avione?

Putnik

pre 8 godina

Kolika ce cena karte da bude? U to treba uracunati i gorivo,placanje fingera,rezervni delovi, ketering i ostalo.Ne vidim u cemu je problem da nekoide sa presedanjem. Prosle godine sam u Parizu cekao 1,5 sat a povratna karta 421 USD.Air France ima dobar termin sletanja i poletanja iz NY. Dobar termin i za onog ko te ceka u NY. Ne mora da da ustaje ko pekar.Air serbia ce iz Beograda da polece u 7,30 ujutro.Znaci u NY po local Time opet ujutro

Putnik

pre 8 godina

Lose racunaju mnogi ovde. 16 letova sa prosekom 200 putnika je 3200 putnika. Neka prosek povratne karte bude 700 eura (zbog skupljih mesta, karte u jednom pravcu i slicno). Dolazimo do 2 240 000 eura prometa. Neka bude 1 700 000 kada se odbije lizing. Sada je pitanje da li ostaje profita ili se ide u minus kada se odbiju svi troskovi poput goriva, aerodromskih taksi, hangara, osiguranja, odrzavanja, osoblja, administracije i slicno...

karte u prodaji

pre 8 godina

pa samo nek leti...evo Nis juce dobio destinaciju do Berlina a danas neko mesto 180km od Moskve juzno...e sto nisu izbori svaki mesec ...mozda bi leteli vec i na mesec :-)

sinko

pre 8 godina

Steta sto Vucko nije mogao da sredi da prvi let bude 23. aprila. Taman isplate penzije 3 dana ranije "zbog Uskrsa" i onda svi ti penzioneri u NY na kafu i da glasaju u konzulatu kad slete.

ten yard penalty

pre 8 godina

Ima 254 mesta, a nadležni su ranije najavljivali da je reč o najvećem avionu u ovom delu Evrope.

"Autor" ovog "pamfleta" i panegirika unapred propalom i gubitashkom "biznisu-leta za Ameriku!?",koji cce naravno platiti penzioneri,doktori i profesori svojim ukradenim platama i penzijama,ni u najludjem magnovenju nije mogao da sklopi tuplju i besmisleniju "rechenicu!...a da se povrh svega BAR MALO ne uputi u poznavanje struke,makar i preko 'Gugla'....a da se 'uputio',znao bi da je ovo manja "tristatridesetka"(interno po ICAO nomenklaturi oznachavan sa A332)znachi,-200,a da postoji i vecca verzija A330-300(a333),shto ovaj 'lizingovani' vazduPLOhov-NIJE!...i josh neshto,jel stvarno mislite da cce prihod/profit mesechno biti vecci od ulozzenog a to je pola miliona plus 'mejntenens'(odrzzavanje,A check,B check...pa kroz dve-tri godine i veliki C check u hangaru)!?????...

karte u prodaji

pre 8 godina

Povratna iz Copenhagena za New York moze se neci i za 400e , odem do Malmea za 20e wizzom , predjem most koj deli ova dva grada i hvatam avion za usa..sto da bacam pare...

NekoIzMase

pre 8 godina

koliko kosta povratna karta sa air serbijom bg-nyc ???
air france zg - frankfurt - nyc 481 eura
klm zg- frankfurt - nyc … 495 eura
(zagreb, 21. april 2016 13:36)..... Promo cena je 439eur., povratna naravno, ali treba racunati da ce biti 500 i nesto verovatno. Licno bih dao i 100/200 eur. vise da ne moram da habujem preko evropskih aerodroma. Ko putuje interkontinentalno zna o cemu pricam i koliko je smaranje kad moras da spajas i tumaras po aerodromima.

Mica

pre 8 godina

Prvo, noisam bot. Ne volim Vucica, i uzasno me nervira. Medjutim, mislim da je ovo jako dobar potez. Daleko od toga, da je ovo stvar od koje ce se obogatiti Air Serbia, ili bilo ko u Srbiji. Posto radim u avio industriju, mogu da kazem, da je ona vec nekoliko godina u krizi, i da gotovo svi posluju sa gubitkom. Ali, ovaj potez je neverovatno vazan za nas imidz. Verovatno samo neko ko nije putovao nigde, ne zna kako nam je imidz u svetu los. A kako kazu marketing strucnjaci ``imidz je sve``. Postoji jos mnogo polja gde cemo mi morati da ulazemo u imidz, bez ikakvog profita ili nagrade, ali to je dugorocno isplativno i mora biti tako.

NekoIzMase

pre 8 godina

Prosecna stopa profita kod avio karata je verovali ili ne oko 4%.

Sto znaci da cak i ako povratka karta bude 1000$ , zarada ErSrbije ce biti 40$ po putniku. Prosecna popounjenost je oko 70% , dakle 180 putnika u proseku po povratnom letu. 180*40= 7200 dolara po povratnom letu. 4 leta nedeljno , tj 16 letova mesecno ispada da ce zarada biti oko 120.000$.

Nas taj avion kosta 500.000.
... S' tim sto ti racunas ratu lizinga u profit, t.j. u tih 4% a zapravo ona se nalazi u troskovima, a to znaci u preostalih 96%

Rio

pre 8 godina

Apsolutno svoj . I ja mislim da je A-330 mozda i najlepsi avion , moze da mu parira jedino B-757 , mada on nije wide body nego usko narrow body .... pozz

Vlajko

pre 8 godina

Uporedite sa cenom ostalih aviona. Plaćaju se i oni svakog meseca, ne mislite valjda da su već vlasništvo Air Serbia. To su ozbiljne pare da li za lizing ili mesečni najam niko to nikada precizno nije objasnio. Ali, ništa nije do veka. Što veća glupost to više odjekne kada pukne.

Kosta

pre 8 godina

Er Srbija, valjda jedina avio-kompanija koja nema nikakvu imovinu. Kompletna flota je na lizingu (one "starce" preuzete od Jata ne računam), poslovni prostor iznajmljen, radnici angažovani preko agencija.

Panda's friend

pre 8 godina

Cena ovog aviona je 235 miliona evra, pa je stoga avion uzet na lizig koji iznosi 500 000 evra mesecno, odnosno 6 miliona godisnje. Ovolikom ratom, otplatili bismo ga za 40 godina, a do tada bi to bio star avion, prevazidjen, a sa druge strane lizing otplacuje sam sebe. Da smo dovoljno bogati, pa da kupujemo i iznajmljujemo drugima i izvlacimo novac u masi, ali to mogu retki kao Etihad pa ispada da drzava i Etihad placaju lizing Etihadu.

Ono sto je mnogo zanimljivije jeste koja ce biti cena karte. U Evropi imate na desetine letova do Njujorka kod kojih je povratna karta oko 550-600 evra, a ovde ne verujem da ce ici ispod 800-900e.

Pedu

pre 8 godina

@vitez
" Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno"
E ako se isplati aBsolutno, onda nema dalje.
Svaka čast velikom vođi na poslu milenijuma.

Nego, mene zanima zašto to nije moglo da se nabavi direkt od Airbus-a, nego preko neke indijske kompanije?

@Mile Car

pre 8 godina

@ Mile- ja se jos uvek smejem! Ne mogu samo da zakljucim dal ste ozbiljni ili se salite!?! Nazalost citajuci svakodnevne komentare Sendvicara raznih gluposti sam se nagledao! U slacuje da se salite zeznuli ste mnoge!:) Ako se ne salite onda ste ubedljivo najgluplji BOT na svetu!

košija

pre 8 godina

ovim putem bih se zahvalio Vladi Srbije što će svima iz susednih država omogućiti jefin i ugodan prevoz do amerike
zahvaljujem se i narodu Srbije koji će preko poreza plaćati deo cene karte

Qwerty

pre 8 godina

Ispade da ovi, sami sebi iznajmljuju avion.Etihad.
(Sinisa, 21. april 2016 11:51)

Ne, ispada da Srbija od Etihada kome je poklonila aviokompaniju iznajmljuje avione i pritom nadoknadjuje milonske gubitke Er Srbije, tj. Etihada! Pitanje je na koliko je tacno nivoa Er Srbija gubitaska kompanija. Necemo ni govoriti o tome da sta bi bilo da se jedini sirokotrupni avion pokvari...

Nenad Lukic

pre 8 godina

@dragan,

cena lizinga se ne placa iz "profita" nego iz ukupne cene kostanja karte a ulazi u tzv. troskove poslovanja. Kompanija moze da bude i u gubitku prvih 1-2 godine.

Mile

pre 8 godina

@254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (vitez, 21. april 2016 12:24):

Bravo, genije. Samo si zaboravio da uracunas da mora da se plati i gorivo, posada, hoteli, usluge kontrole letenja, aerodromske usluge, catering usluge, odrzavanje...

Neša

pre 8 godina

YU-ARA. Svi avioni Air Serbia nose oznaku YU. Treba to ispraviti u tekstu.
Ako se ovaj "pokvari", koriste se letovi partner avio kompanija, za ekstremne situacije Etihad ima stalno spreman jedan A-350 u rezervi na par sati leta od Beograda, pomenuo je to i Kondić u jednoj od ranijih izjava.
Neće Air Serbia ostati na jednom širokotrupnom avionu, krajem 2016/prvi kvartal 2017., stiže još jedan isti ovakav.

Milos

pre 8 godina

Muka mi je vise od pesimista!!! Sve vam smeta sto se desi i dobro i lose! Za neupucene a vidim da ih je dosta a330 se iznajmljuje od strane Jet Airways a ne Etihada. I dajte malo razmislite kako cemo samo mi napred sa tako napacenim narodom!!!

Juva

pre 8 godina

A koji A330 ?;200,300,????
(Gora, 21. april 2016 12:13)

200.
Bas ovaj: http://seatexpert.com/seatmap/587/Jet_Airways_Airbus_A330-200_(254_Seats)/

dragan

pre 8 godina

"254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo"

Sracunaj opet :D Cisto profit po prodatoj karti nije 1000$. Nije ni 100$. Cak nije ni blizu 50$.

Matematika

pre 8 godina

Za matematičare: prosečna cena karte BG-NYC je 734$ (a ne 1000€).
Od toga su aerodromske takse samo u NYC 460$. Ima tu i nešto malo goriva da se potroši na letu od 10,5 sati u jednom i 8,5 u drugom smeru. A tu su i plate, osiguranja i održavanje aviona.
Može i ovo da se proveri.

Cenim da je isplativost bazirana na zaradi na robnom transportu ali to ostavljam matematičarima Air Serbia ili Etihad.

BigBadWolf

pre 8 godina

@vitez a gde su operativni troskovi, troskovi odrzavanja, gorivo, posada, ketering? Po tebi, ako zarade milion mesecno (nerealno, al' ajde) plate lizing pola miliona a ostalo je profit???
Cisto botovsko razmisljanje, ne vidite dalje od nosa...

Dragan

pre 8 godina

Prosecna stopa profita kod avio karata je verovali ili ne oko 4%.

Sto znaci da cak i ako povratka karta bude 1000$ , zarada ErSrbije ce biti 40$ po putniku. Prosecna popounjenost je oko 70% , dakle 180 putnika u proseku po povratnom letu. 180*40= 7200 dolara po povratnom letu. 4 leta nedeljno , tj 16 letova mesecno ispada da ce zarada biti oko 120.000$.

Nas taj avion kosta 500.000.

Roar

pre 8 godina

"254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju Ponosni smo"
(vitez, 21. april 2016 12:24).

A troskovi goriva, osoblja, keteringa, preleta, odrzavanja aviona...? Tesko da se isplati za te pare. Drugo, ima do NY za manje para preko drugoh kompanija i nisam siguran da ce biti popunjenost 100%.

B737

pre 8 godina

@Da li je kupljen ili iznajmljen?Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (IspeciPaReci, 21. april 2016 11:35)Šta god. U svakom slučaju avioni sam nam bar dve decenije mlađi (a i ima ih više) nego dok je bio JAT.Seti se samo čime smo onda leteli?
(Vršac, 21. april 2016 11:53)

Trenutno letim te avione iz JAT-a stare trenutno 3 decenije i mogu da ti kazem da su i posle 30 godina u mnogo boljem stanju nego cela nasa "podmladjena" flota.
Da nema tih matorih "krseva" kako ih zovu putnici ne bi bi bilo kompanije jer bi se zatvorila posle 2 nedelje zbog otkazivanja letova!

Matematika2

pre 8 godina

Karata za letove prvi mesec i te kako i dalje ima u oba smera. Tako da navale - apsolutno nema.

U Nju Jorku definitivno ne živi dovoljno Srba za isplativost ove linije a u avion naših boja naše "komšije" iz principa neće da sednu. Razmislite o tome sledeći put kada birate robu na rafovima ali i kada letite. Domaće je uvek najbolje!

deki

pre 8 godina

" Ispade da ovi, sami sebi iznajmljuju avion.Etihad.
(Sinisa, 21. april 2016 11:51)"

Vučić je već najavio da se ta linija neće odmah isplatiti i da će Vlada pokrivati gubitke, verovatno iz budzeta. Dakle, ispada da su ga iznajmili gradjanima Srbije, tj poreskim obveznicima.

Zoran

pre 8 godina

(vitez, 21. april 2016 12:24)
Jos samo da nadjes prijatelju 4 puta nedeljno 254-oro ljudi koji su spremni da se izuju 1000 dolara za let do USA. Za Lufthanzine letove cena je povratne karte je oko 500 evra. Ali ti si patriota pa ces dati nasima 1000 dolara kako Air Serbia ne bi bila na gubitku.

socko

pre 8 godina

Sjajno! Kupili smo ga lizingom tako što Srbija i Ethiad plaća taj kupljeni lizing Etihadu, koji se ne zove tako nego Jet Airways. Čisto da ne mora da se uvodi u opticaj još neka firma sa Britanskih devičanskih ostrva. Ovako, Indijske firme su inače poznate po prepoštenom i nekorupcionom poslovanju, te tako Zaslužni PredizbornoUtišani Građani političke provencijencije neće ostati kratkih rukava. A ko j.... 6mil eur godišnje. Verovatno je i ugovor o lizingu na barem 3-5 godina, ...

Worthy

pre 8 godina

Za sve ne upucene u avio biznis.. Avioni se danas ne kupuju za keš nego se uzimaju u leasing. Ako bi ste danas kupovali potpuno nov avion, rok isporuke je minimum 5 do 6 godina.

Haos

pre 8 godina

254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo
(vitez, 21. april 2016 12:24)

Aerodromske takse ne postoje, avioni idu na vazduh i ljubav botova, održavanje nije potrebno - Mile samo da pogleda jednom mesečno da li pušta ulje na semeringu, nikakve plate se ne isplaćuju, hrana i piće su besplatni...

ne znam da li je nastavnik matematike u osnovnoj školi koju si pohađao ponosan na tebe?

ApsolutnoSvoj

pre 8 godina

Ljudi sto sve osporavate cak i ako se ne razumete u temu? Lizing je standardna praksa u ovakvim situacijama cak i kad je nov avion u pitanju a nov u ovako kratkom roku ne mozete da dobijete nikako.
A330-200 nije najbolji i najmoderniji avion, ali je idealan za AS i liniju koja tek pocinje i ne zna se koliko ce isplativa biti. Broj putnika koji ce koristiti ovu liniju nije veliki, stoga veci sirokotrupci kao sto je B747, A380 pa i B777 nisu opcija. Mozda bi B777 mogao da posluzi ali je skuplji a troskovi i vreme prebacivanja nasih pilota sa recimo A320 na A330 su manji. Sto nam ostavlja kao izbor B767, I skupe novajlije koje i ne mozemo da dobijemo B787 i A350.

Neko rece ne treba samo jedan avion uzimati za ovakvu liniju, istina je, nije pametno ali to ce trajati kratko vreme a posto smo deo citave grupacije, u slucaju kvara nase letelice, bilo koja druga u sastavu grupacije moze da obavi taj let.
Na kraju krajeva A330 je jedan odlican avion, sa prijatnom konfiguracijom sedista i jednom od najtisih kabina u klasi. I da, najlepsi avion kad ga posmatrate u final approach :)) Pozdrav svima!

Worthy

pre 8 godina

Avion se farba u boje AirSerbije ne šminka se. Radi se kompletno spoljašnje ribrendiranje, kompletna obnova enterijera i zamena motora.

Rio

pre 8 godina

Dubai . Naravno da postoje A- 350 , B-747-8 , B-787 takodje i A340-600 , ali ovo nam je prvi sirokotrupni avion posle cetvrt veka , makar on bio A-330-200 . Bitno je , da samo krenemo sa letovima preko bare .

hiavata

pre 8 godina

254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (vitez, 21. april 2016 12:24)

Karta ako bude 1000eur nece niko leteti jer je to dosta skuplje od ostalih. I nije absolutno nego apsolutno. Ovo samo potvrdjuje nepismenost botova. Zalosno.

Mene vise zanima kako ce da popune tih 254 mesta iz Beograda. Ako ne navale iz okruzenja tesko da ce da se isplati.

vitez

pre 8 godina

254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo

Vladimir Rolovic

pre 8 godina

@IspeciPaReci - lizing, kao kola za firmu, nije vas, rentirate ga a kada prodje rok lizinga mozete da ga otkupite i da bude stvarno vas pa da na njega placate porez na imovinu.

Dubai

pre 8 godina

Da li je kupljen ili iznajmljen?
(IspeciPaReci, 21. april 2016 11:35)

Uzet je na liznig, dakle praktično iznajmljen što i jeste praksa u ovakvim slučajevima, ali nije praksa imati u floti jedan jedini širokotrupni avion - šta ako se, na primer, pokvari? Nema letova do Njujorka dok se ne popravi?

Druga stvar, osiromašenim i neinformisanim građanima Srbije se prodaje priča da je ovo najmoderniji, najlepši, najbolji, jedini avion te vrste... što je veoma gnusna i podla laž.

Vršac

pre 8 godina

@Da li je kupljen ili iznajmljen?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (IspeciPaReci, 21. april 2016 11:35)

Šta god. U svakom slučaju avioni sam nam bar dve decenije mlađi (a i ima ih više) nego dok je bio JAT.

Seti se samo čime smo onda leteli?

Dubai

pre 8 godina

Da li je kupljen ili iznajmljen?
(IspeciPaReci, 21. april 2016 11:35)

Uzet je na liznig, dakle praktično iznajmljen što i jeste praksa u ovakvim slučajevima, ali nije praksa imati u floti jedan jedini širokotrupni avion - šta ako se, na primer, pokvari? Nema letova do Njujorka dok se ne popravi?

Druga stvar, osiromašenim i neinformisanim građanima Srbije se prodaje priča da je ovo najmoderniji, najlepši, najbolji, jedini avion te vrste... što je veoma gnusna i podla laž.

Haos

pre 8 godina

254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo
(vitez, 21. april 2016 12:24)

Aerodromske takse ne postoje, avioni idu na vazduh i ljubav botova, održavanje nije potrebno - Mile samo da pogleda jednom mesečno da li pušta ulje na semeringu, nikakve plate se ne isplaćuju, hrana i piće su besplatni...

ne znam da li je nastavnik matematike u osnovnoj školi koju si pohađao ponosan na tebe?

hiavata

pre 8 godina

254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (vitez, 21. april 2016 12:24)

Karta ako bude 1000eur nece niko leteti jer je to dosta skuplje od ostalih. I nije absolutno nego apsolutno. Ovo samo potvrdjuje nepismenost botova. Zalosno.

Mene vise zanima kako ce da popune tih 254 mesta iz Beograda. Ako ne navale iz okruzenja tesko da ce da se isplati.

Worthy

pre 8 godina

Za sve ne upucene u avio biznis.. Avioni se danas ne kupuju za keš nego se uzimaju u leasing. Ako bi ste danas kupovali potpuno nov avion, rok isporuke je minimum 5 do 6 godina.

Mile

pre 8 godina

@254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (vitez, 21. april 2016 12:24):

Bravo, genije. Samo si zaboravio da uracunas da mora da se plati i gorivo, posada, hoteli, usluge kontrole letenja, aerodromske usluge, catering usluge, odrzavanje...

košija

pre 8 godina

ovim putem bih se zahvalio Vladi Srbije što će svima iz susednih država omogućiti jefin i ugodan prevoz do amerike
zahvaljujem se i narodu Srbije koji će preko poreza plaćati deo cene karte

ApsolutnoSvoj

pre 8 godina

Ljudi sto sve osporavate cak i ako se ne razumete u temu? Lizing je standardna praksa u ovakvim situacijama cak i kad je nov avion u pitanju a nov u ovako kratkom roku ne mozete da dobijete nikako.
A330-200 nije najbolji i najmoderniji avion, ali je idealan za AS i liniju koja tek pocinje i ne zna se koliko ce isplativa biti. Broj putnika koji ce koristiti ovu liniju nije veliki, stoga veci sirokotrupci kao sto je B747, A380 pa i B777 nisu opcija. Mozda bi B777 mogao da posluzi ali je skuplji a troskovi i vreme prebacivanja nasih pilota sa recimo A320 na A330 su manji. Sto nam ostavlja kao izbor B767, I skupe novajlije koje i ne mozemo da dobijemo B787 i A350.

Neko rece ne treba samo jedan avion uzimati za ovakvu liniju, istina je, nije pametno ali to ce trajati kratko vreme a posto smo deo citave grupacije, u slucaju kvara nase letelice, bilo koja druga u sastavu grupacije moze da obavi taj let.
Na kraju krajeva A330 je jedan odlican avion, sa prijatnom konfiguracijom sedista i jednom od najtisih kabina u klasi. I da, najlepsi avion kad ga posmatrate u final approach :)) Pozdrav svima!

sinko

pre 8 godina

Steta sto Vucko nije mogao da sredi da prvi let bude 23. aprila. Taman isplate penzije 3 dana ranije "zbog Uskrsa" i onda svi ti penzioneri u NY na kafu i da glasaju u konzulatu kad slete.

deki

pre 8 godina

" Ispade da ovi, sami sebi iznajmljuju avion.Etihad.
(Sinisa, 21. april 2016 11:51)"

Vučić je već najavio da se ta linija neće odmah isplatiti i da će Vlada pokrivati gubitke, verovatno iz budzeta. Dakle, ispada da su ga iznajmili gradjanima Srbije, tj poreskim obveznicima.

Vladimir Rolovic

pre 8 godina

@IspeciPaReci - lizing, kao kola za firmu, nije vas, rentirate ga a kada prodje rok lizinga mozete da ga otkupite i da bude stvarno vas pa da na njega placate porez na imovinu.

Zoran

pre 8 godina

(vitez, 21. april 2016 12:24)
Jos samo da nadjes prijatelju 4 puta nedeljno 254-oro ljudi koji su spremni da se izuju 1000 dolara za let do USA. Za Lufthanzine letove cena je povratne karte je oko 500 evra. Ali ti si patriota pa ces dati nasima 1000 dolara kako Air Serbia ne bi bila na gubitku.

Matematika

pre 8 godina

Za matematičare: prosečna cena karte BG-NYC je 734$ (a ne 1000€).
Od toga su aerodromske takse samo u NYC 460$. Ima tu i nešto malo goriva da se potroši na letu od 10,5 sati u jednom i 8,5 u drugom smeru. A tu su i plate, osiguranja i održavanje aviona.
Može i ovo da se proveri.

Cenim da je isplativost bazirana na zaradi na robnom transportu ali to ostavljam matematičarima Air Serbia ili Etihad.

BigBadWolf

pre 8 godina

@vitez a gde su operativni troskovi, troskovi odrzavanja, gorivo, posada, ketering? Po tebi, ako zarade milion mesecno (nerealno, al' ajde) plate lizing pola miliona a ostalo je profit???
Cisto botovsko razmisljanje, ne vidite dalje od nosa...

B737

pre 8 godina

@Da li je kupljen ili iznajmljen?Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (IspeciPaReci, 21. april 2016 11:35)Šta god. U svakom slučaju avioni sam nam bar dve decenije mlađi (a i ima ih više) nego dok je bio JAT.Seti se samo čime smo onda leteli?
(Vršac, 21. april 2016 11:53)

Trenutno letim te avione iz JAT-a stare trenutno 3 decenije i mogu da ti kazem da su i posle 30 godina u mnogo boljem stanju nego cela nasa "podmladjena" flota.
Da nema tih matorih "krseva" kako ih zovu putnici ne bi bi bilo kompanije jer bi se zatvorila posle 2 nedelje zbog otkazivanja letova!

Kosta

pre 8 godina

Er Srbija, valjda jedina avio-kompanija koja nema nikakvu imovinu. Kompletna flota je na lizingu (one "starce" preuzete od Jata ne računam), poslovni prostor iznajmljen, radnici angažovani preko agencija.

Vršac

pre 8 godina

@Da li je kupljen ili iznajmljen?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (IspeciPaReci, 21. april 2016 11:35)

Šta god. U svakom slučaju avioni sam nam bar dve decenije mlađi (a i ima ih više) nego dok je bio JAT.

Seti se samo čime smo onda leteli?

Matematika2

pre 8 godina

Karata za letove prvi mesec i te kako i dalje ima u oba smera. Tako da navale - apsolutno nema.

U Nju Jorku definitivno ne živi dovoljno Srba za isplativost ove linije a u avion naših boja naše "komšije" iz principa neće da sednu. Razmislite o tome sledeći put kada birate robu na rafovima ali i kada letite. Domaće je uvek najbolje!

ten yard penalty

pre 8 godina

Ima 254 mesta, a nadležni su ranije najavljivali da je reč o najvećem avionu u ovom delu Evrope.

"Autor" ovog "pamfleta" i panegirika unapred propalom i gubitashkom "biznisu-leta za Ameriku!?",koji cce naravno platiti penzioneri,doktori i profesori svojim ukradenim platama i penzijama,ni u najludjem magnovenju nije mogao da sklopi tuplju i besmisleniju "rechenicu!...a da se povrh svega BAR MALO ne uputi u poznavanje struke,makar i preko 'Gugla'....a da se 'uputio',znao bi da je ovo manja "tristatridesetka"(interno po ICAO nomenklaturi oznachavan sa A332)znachi,-200,a da postoji i vecca verzija A330-300(a333),shto ovaj 'lizingovani' vazduPLOhov-NIJE!...i josh neshto,jel stvarno mislite da cce prihod/profit mesechno biti vecci od ulozzenog a to je pola miliona plus 'mejntenens'(odrzzavanje,A check,B check...pa kroz dve-tri godine i veliki C check u hangaru)!?????...

Qwerty

pre 8 godina

Ispade da ovi, sami sebi iznajmljuju avion.Etihad.
(Sinisa, 21. april 2016 11:51)

Ne, ispada da Srbija od Etihada kome je poklonila aviokompaniju iznajmljuje avione i pritom nadoknadjuje milonske gubitke Er Srbije, tj. Etihada! Pitanje je na koliko je tacno nivoa Er Srbija gubitaska kompanija. Necemo ni govoriti o tome da sta bi bilo da se jedini sirokotrupni avion pokvari...

Dragan

pre 8 godina

Prosecna stopa profita kod avio karata je verovali ili ne oko 4%.

Sto znaci da cak i ako povratka karta bude 1000$ , zarada ErSrbije ce biti 40$ po putniku. Prosecna popounjenost je oko 70% , dakle 180 putnika u proseku po povratnom letu. 180*40= 7200 dolara po povratnom letu. 4 leta nedeljno , tj 16 letova mesecno ispada da ce zarada biti oko 120.000$.

Nas taj avion kosta 500.000.

karte u prodaji

pre 8 godina

pa samo nek leti...evo Nis juce dobio destinaciju do Berlina a danas neko mesto 180km od Moskve juzno...e sto nisu izbori svaki mesec ...mozda bi leteli vec i na mesec :-)

NekoIzMase

pre 8 godina

koliko kosta povratna karta sa air serbijom bg-nyc ???
air france zg - frankfurt - nyc 481 eura
klm zg- frankfurt - nyc … 495 eura
(zagreb, 21. april 2016 13:36)..... Promo cena je 439eur., povratna naravno, ali treba racunati da ce biti 500 i nesto verovatno. Licno bih dao i 100/200 eur. vise da ne moram da habujem preko evropskih aerodroma. Ko putuje interkontinentalno zna o cemu pricam i koliko je smaranje kad moras da spajas i tumaras po aerodromima.

socko

pre 8 godina

Sjajno! Kupili smo ga lizingom tako što Srbija i Ethiad plaća taj kupljeni lizing Etihadu, koji se ne zove tako nego Jet Airways. Čisto da ne mora da se uvodi u opticaj još neka firma sa Britanskih devičanskih ostrva. Ovako, Indijske firme su inače poznate po prepoštenom i nekorupcionom poslovanju, te tako Zaslužni PredizbornoUtišani Građani političke provencijencije neće ostati kratkih rukava. A ko j.... 6mil eur godišnje. Verovatno je i ugovor o lizingu na barem 3-5 godina, ...

Roar

pre 8 godina

"254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju Ponosni smo"
(vitez, 21. april 2016 12:24).

A troskovi goriva, osoblja, keteringa, preleta, odrzavanja aviona...? Tesko da se isplati za te pare. Drugo, ima do NY za manje para preko drugoh kompanija i nisam siguran da ce biti popunjenost 100%.

А330-200+

pre 8 godina

YU-ARA. Svi avioni Air Serbia nose oznaku YU. Treba to ispraviti u tekstu.

Да ли си ти свестан да ако промениш рецимо тај префикс YU у SRB, да аутоматски губиш слотове на аеродромима типа Хитроу у Енгелској. Ти слотови ти омогућавају да имаш боље време полетања са тог аеродрома, а то аутоматски значи и више путника. Да ли ти знаш колико је некадашњи ЈАТ упуцао пара у те слотове, како би пре више од 25 година летео до те Америке, са много више авиона него данашња Ер Србија. Мног нас је то коштало, а са променом тих прфикса све се то губи, не само на Хитроу већ и на други аеродромима. Да ли ти стварно мислиш да ови из Етихада то нису знали или си пак мислио да смо Југоносталгичаро када смо задржали тај префикс ЈУ. ЈАТ/ЕС има 6 слотова на Хитроу, сваки слот има свој код рецимо ЈУ-АРА, ЈУ-АНМ, небитно и мењање истих ти губиш право на њих.

Етихад се прек оЈАТ/ЕС домогао тих слотова, али му нису дали да лети са његовим авионима, па је приморан да нам изнајмљује своје авионе са нашим бојама, а он ће да купи кајмак, акда ови летови буду испалтиви, а биће са три и више авиона, са једним се ради бар годину дана у губитку, ако не и више....

Mica

pre 8 godina

Prvo, noisam bot. Ne volim Vucica, i uzasno me nervira. Medjutim, mislim da je ovo jako dobar potez. Daleko od toga, da je ovo stvar od koje ce se obogatiti Air Serbia, ili bilo ko u Srbiji. Posto radim u avio industriju, mogu da kazem, da je ona vec nekoliko godina u krizi, i da gotovo svi posluju sa gubitkom. Ali, ovaj potez je neverovatno vazan za nas imidz. Verovatno samo neko ko nije putovao nigde, ne zna kako nam je imidz u svetu los. A kako kazu marketing strucnjaci ``imidz je sve``. Postoji jos mnogo polja gde cemo mi morati da ulazemo u imidz, bez ikakvog profita ili nagrade, ali to je dugorocno isplativno i mora biti tako.

goran

pre 8 godina

Avion se ne "sminka",vec se prefarbava logo stare aviokompanije i stavlja logo srpske kompanije ,posto je u pitanju polovan i kako se vidi na strucnim sajtovima,poprilicno star i isluzen avion. Avion se ne kupuje na lizing, vec se samo iznajmljuje,kao i ostali Airbus avioni u floti nacionalnog avioprevoznika. Jedini avioni u vlasnistvu flote su jos preostali Boinzi 737 i ATR 72, koji su u kompaniji jos od vremena JAT-a.

dragan

pre 8 godina

"254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo"

Sracunaj opet :D Cisto profit po prodatoj karti nije 1000$. Nije ni 100$. Cak nije ni blizu 50$.

Panda's friend

pre 8 godina

Cena ovog aviona je 235 miliona evra, pa je stoga avion uzet na lizig koji iznosi 500 000 evra mesecno, odnosno 6 miliona godisnje. Ovolikom ratom, otplatili bismo ga za 40 godina, a do tada bi to bio star avion, prevazidjen, a sa druge strane lizing otplacuje sam sebe. Da smo dovoljno bogati, pa da kupujemo i iznajmljujemo drugima i izvlacimo novac u masi, ali to mogu retki kao Etihad pa ispada da drzava i Etihad placaju lizing Etihadu.

Ono sto je mnogo zanimljivije jeste koja ce biti cena karte. U Evropi imate na desetine letova do Njujorka kod kojih je povratna karta oko 550-600 evra, a ovde ne verujem da ce ici ispod 800-900e.

Pedu

pre 8 godina

@vitez
" Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno"
E ako se isplati aBsolutno, onda nema dalje.
Svaka čast velikom vođi na poslu milenijuma.

Nego, mene zanima zašto to nije moglo da se nabavi direkt od Airbus-a, nego preko neke indijske kompanije?

karte u prodaji

pre 8 godina

Povratna iz Copenhagena za New York moze se neci i za 400e , odem do Malmea za 20e wizzom , predjem most koj deli ova dva grada i hvatam avion za usa..sto da bacam pare...

A330-200+

pre 8 godina

И ЈАТ је некада имао одлична полазна времена са Хитроу аеродрома. И данас их има захваљујући слотовима које је платио ЈАТ и који су коштали до данас преко 25 милиона долара НАС. Мање је битно када имаш полазак из Србије, јер је циљ ЕС, као и Етихада да у Енглеској купи што више путника, који путују за Америку. Зато ни не чуди то што је Етихад постао партнер ЈАТ/ЕС, јер су видели да на мала врата лако могу ући у Америку преко ЈАТ. Ти слотови се не продају тако лако нити неком додељују, да је тако била би одавно анархија у авио саобраћају. ЈАТ је и сами знате некада био поштована и прептознатљива авио компанија у свету која је прва добила авионе типа Б-737, после америчких компанија и била промотер истог за Европу.

То није Етихадов авион, веће је власнштво Џет Ервејза, који је исто тако изнајмио на лизинг један авион Етихаду типа А330-200. Џет ервејз је у сувласништву Етихада, од неких 40% ако се не варам. Етихад је паметном игром ушао у многе компаније и не чуди толики профит компаније, јермало улажу у те нове компаније а много добијају.

NekoIzMase

pre 8 godina

Prosecna stopa profita kod avio karata je verovali ili ne oko 4%.

Sto znaci da cak i ako povratka karta bude 1000$ , zarada ErSrbije ce biti 40$ po putniku. Prosecna popounjenost je oko 70% , dakle 180 putnika u proseku po povratnom letu. 180*40= 7200 dolara po povratnom letu. 4 leta nedeljno , tj 16 letova mesecno ispada da ce zarada biti oko 120.000$.

Nas taj avion kosta 500.000.
... S' tim sto ti racunas ratu lizinga u profit, t.j. u tih 4% a zapravo ona se nalazi u troskovima, a to znaci u preostalih 96%

Milos

pre 8 godina

Muka mi je vise od pesimista!!! Sve vam smeta sto se desi i dobro i lose! Za neupucene a vidim da ih je dosta a330 se iznajmljuje od strane Jet Airways a ne Etihada. I dajte malo razmislite kako cemo samo mi napred sa tako napacenim narodom!!!

@Mile Car

pre 8 godina

@ Mile- ja se jos uvek smejem! Ne mogu samo da zakljucim dal ste ozbiljni ili se salite!?! Nazalost citajuci svakodnevne komentare Sendvicara raznih gluposti sam se nagledao! U slacuje da se salite zeznuli ste mnoge!:) Ako se ne salite onda ste ubedljivo najgluplji BOT na svetu!

Putnik

pre 8 godina

Lose racunaju mnogi ovde. 16 letova sa prosekom 200 putnika je 3200 putnika. Neka prosek povratne karte bude 700 eura (zbog skupljih mesta, karte u jednom pravcu i slicno). Dolazimo do 2 240 000 eura prometa. Neka bude 1 700 000 kada se odbije lizing. Sada je pitanje da li ostaje profita ili se ide u minus kada se odbiju svi troskovi poput goriva, aerodromskih taksi, hangara, osiguranja, odrzavanja, osoblja, administracije i slicno...

Aca ludaja

pre 8 godina

Znaci na lizing koji Srbija placa ovim Indusima koji su u vlasnistvu Etihada. Super posao. I to po ceni koja je prava sitnica 550 hiljada evra mesecno.Nije li bilo govora da ce Air serbia iz kvote Etihada da nabavi nove avione?

Worthy

pre 8 godina

Avion se farba u boje AirSerbije ne šminka se. Radi se kompletno spoljašnje ribrendiranje, kompletna obnova enterijera i zamena motora.

Neša

pre 8 godina

YU-ARA. Svi avioni Air Serbia nose oznaku YU. Treba to ispraviti u tekstu.
Ako se ovaj "pokvari", koriste se letovi partner avio kompanija, za ekstremne situacije Etihad ima stalno spreman jedan A-350 u rezervi na par sati leta od Beograda, pomenuo je to i Kondić u jednoj od ranijih izjava.
Neće Air Serbia ostati na jednom širokotrupnom avionu, krajem 2016/prvi kvartal 2017., stiže još jedan isti ovakav.

Zekan

pre 8 godina

Lijep avion. Sretan vam pocetak letova i svako dobro! Air Serbia je sigurno u dobroj situaciji a s njom i Srbija ako se posao razvije. Ako ne, onda Srbija i njeni gradjani placaju razliku izmedju ostvarenog prihoda i prihoda koji je projiciran u tajnom ugovoru. Slicno kao i Bina Istra gdje Hrvatska garantira volumen prometa. U svakom slucaju, ovo je dobar iskorak. Ja se tim uslugama necu koristiti jer mi je Lufthansa pouzdanija od AS i velike vecine drugih, no sigurno ima puno onih koji se sa mnom nece sloziti. Jos jednom, sretno i bericetno!
PS Neso, Etihad u svojoj floti nema A350 pa stoga niti jedan ne ceka nigdje.

vitez

pre 8 godina

254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo

Vlajko

pre 8 godina

Uporedite sa cenom ostalih aviona. Plaćaju se i oni svakog meseca, ne mislite valjda da su već vlasništvo Air Serbia. To su ozbiljne pare da li za lizing ili mesečni najam niko to nikada precizno nije objasnio. Ali, ništa nije do veka. Što veća glupost to više odjekne kada pukne.

Rio

pre 8 godina

Dubai . Naravno da postoje A- 350 , B-747-8 , B-787 takodje i A340-600 , ali ovo nam je prvi sirokotrupni avion posle cetvrt veka , makar on bio A-330-200 . Bitno je , da samo krenemo sa letovima preko bare .

Nenad Lukic

pre 8 godina

@dragan,

cena lizinga se ne placa iz "profita" nego iz ukupne cene kostanja karte a ulazi u tzv. troskove poslovanja. Kompanija moze da bude i u gubitku prvih 1-2 godine.

Putnik

pre 8 godina

Kolika ce cena karte da bude? U to treba uracunati i gorivo,placanje fingera,rezervni delovi, ketering i ostalo.Ne vidim u cemu je problem da nekoide sa presedanjem. Prosle godine sam u Parizu cekao 1,5 sat a povratna karta 421 USD.Air France ima dobar termin sletanja i poletanja iz NY. Dobar termin i za onog ko te ceka u NY. Ne mora da da ustaje ko pekar.Air serbia ce iz Beograda da polece u 7,30 ujutro.Znaci u NY po local Time opet ujutro

Charlie

pre 8 godina

Nema sanse da je godisnji lizing 500.000 usd a da avion kosta 240.000.000 usd. Ko je lud da ga kuoi i ceka povrat 40 godina. Rekao je profi bivsi jat/ov direktor da rent takvog aviona kosta cca 5 miliona evra sto ima smisla...a onda je profit nemoguca misija kao i mali gubitak...lepo napisa komsija iz Zg kako ih mi poreski obveznici Srbije subvencionisemo da lakse i jeftinije lete za USA

Juva

pre 8 godina

A koji A330 ?;200,300,????
(Gora, 21. april 2016 12:13)

200.
Bas ovaj: http://seatexpert.com/seatmap/587/Jet_Airways_Airbus_A330-200_(254_Seats)/

Eleftherios

pre 8 godina

Charlie, 21. april 2016 21:45)
Sledeći put dobro pročitaj tekst, pa tek onda komentariši. Troškovi lizinga su 500.000 $ mesečno, a ne godišnje.

Rio

pre 8 godina

Apsolutno svoj . I ja mislim da je A-330 mozda i najlepsi avion , moze da mu parira jedino B-757 , mada on nije wide body nego usko narrow body .... pozz

vitez

pre 8 godina

254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo

Vršac

pre 8 godina

@Da li je kupljen ili iznajmljen?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (IspeciPaReci, 21. april 2016 11:35)

Šta god. U svakom slučaju avioni sam nam bar dve decenije mlađi (a i ima ih više) nego dok je bio JAT.

Seti se samo čime smo onda leteli?

Milos

pre 8 godina

Muka mi je vise od pesimista!!! Sve vam smeta sto se desi i dobro i lose! Za neupucene a vidim da ih je dosta a330 se iznajmljuje od strane Jet Airways a ne Etihada. I dajte malo razmislite kako cemo samo mi napred sa tako napacenim narodom!!!

Mica

pre 8 godina

Prvo, noisam bot. Ne volim Vucica, i uzasno me nervira. Medjutim, mislim da je ovo jako dobar potez. Daleko od toga, da je ovo stvar od koje ce se obogatiti Air Serbia, ili bilo ko u Srbiji. Posto radim u avio industriju, mogu da kazem, da je ona vec nekoliko godina u krizi, i da gotovo svi posluju sa gubitkom. Ali, ovaj potez je neverovatno vazan za nas imidz. Verovatno samo neko ko nije putovao nigde, ne zna kako nam je imidz u svetu los. A kako kazu marketing strucnjaci ``imidz je sve``. Postoji jos mnogo polja gde cemo mi morati da ulazemo u imidz, bez ikakvog profita ili nagrade, ali to je dugorocno isplativno i mora biti tako.

karte u prodaji

pre 8 godina

Povratna iz Copenhagena za New York moze se neci i za 400e , odem do Malmea za 20e wizzom , predjem most koj deli ova dva grada i hvatam avion za usa..sto da bacam pare...

Dubai

pre 8 godina

Da li je kupljen ili iznajmljen?
(IspeciPaReci, 21. april 2016 11:35)

Uzet je na liznig, dakle praktično iznajmljen što i jeste praksa u ovakvim slučajevima, ali nije praksa imati u floti jedan jedini širokotrupni avion - šta ako se, na primer, pokvari? Nema letova do Njujorka dok se ne popravi?

Druga stvar, osiromašenim i neinformisanim građanima Srbije se prodaje priča da je ovo najmoderniji, najlepši, najbolji, jedini avion te vrste... što je veoma gnusna i podla laž.

Neša

pre 8 godina

YU-ARA. Svi avioni Air Serbia nose oznaku YU. Treba to ispraviti u tekstu.
Ako se ovaj "pokvari", koriste se letovi partner avio kompanija, za ekstremne situacije Etihad ima stalno spreman jedan A-350 u rezervi na par sati leta od Beograda, pomenuo je to i Kondić u jednoj od ranijih izjava.
Neće Air Serbia ostati na jednom širokotrupnom avionu, krajem 2016/prvi kvartal 2017., stiže još jedan isti ovakav.

Rio

pre 8 godina

Apsolutno svoj . I ja mislim da je A-330 mozda i najlepsi avion , moze da mu parira jedino B-757 , mada on nije wide body nego usko narrow body .... pozz

Charlie

pre 8 godina

Nema sanse da je godisnji lizing 500.000 usd a da avion kosta 240.000.000 usd. Ko je lud da ga kuoi i ceka povrat 40 godina. Rekao je profi bivsi jat/ov direktor da rent takvog aviona kosta cca 5 miliona evra sto ima smisla...a onda je profit nemoguca misija kao i mali gubitak...lepo napisa komsija iz Zg kako ih mi poreski obveznici Srbije subvencionisemo da lakse i jeftinije lete za USA

Worthy

pre 8 godina

Za sve ne upucene u avio biznis.. Avioni se danas ne kupuju za keš nego se uzimaju u leasing. Ako bi ste danas kupovali potpuno nov avion, rok isporuke je minimum 5 do 6 godina.

Worthy

pre 8 godina

Avion se farba u boje AirSerbije ne šminka se. Radi se kompletno spoljašnje ribrendiranje, kompletna obnova enterijera i zamena motora.

ten yard penalty

pre 8 godina

Ima 254 mesta, a nadležni su ranije najavljivali da je reč o najvećem avionu u ovom delu Evrope.

"Autor" ovog "pamfleta" i panegirika unapred propalom i gubitashkom "biznisu-leta za Ameriku!?",koji cce naravno platiti penzioneri,doktori i profesori svojim ukradenim platama i penzijama,ni u najludjem magnovenju nije mogao da sklopi tuplju i besmisleniju "rechenicu!...a da se povrh svega BAR MALO ne uputi u poznavanje struke,makar i preko 'Gugla'....a da se 'uputio',znao bi da je ovo manja "tristatridesetka"(interno po ICAO nomenklaturi oznachavan sa A332)znachi,-200,a da postoji i vecca verzija A330-300(a333),shto ovaj 'lizingovani' vazduPLOhov-NIJE!...i josh neshto,jel stvarno mislite da cce prihod/profit mesechno biti vecci od ulozzenog a to je pola miliona plus 'mejntenens'(odrzzavanje,A check,B check...pa kroz dve-tri godine i veliki C check u hangaru)!?????...

ApsolutnoSvoj

pre 8 godina

Ljudi sto sve osporavate cak i ako se ne razumete u temu? Lizing je standardna praksa u ovakvim situacijama cak i kad je nov avion u pitanju a nov u ovako kratkom roku ne mozete da dobijete nikako.
A330-200 nije najbolji i najmoderniji avion, ali je idealan za AS i liniju koja tek pocinje i ne zna se koliko ce isplativa biti. Broj putnika koji ce koristiti ovu liniju nije veliki, stoga veci sirokotrupci kao sto je B747, A380 pa i B777 nisu opcija. Mozda bi B777 mogao da posluzi ali je skuplji a troskovi i vreme prebacivanja nasih pilota sa recimo A320 na A330 su manji. Sto nam ostavlja kao izbor B767, I skupe novajlije koje i ne mozemo da dobijemo B787 i A350.

Neko rece ne treba samo jedan avion uzimati za ovakvu liniju, istina je, nije pametno ali to ce trajati kratko vreme a posto smo deo citave grupacije, u slucaju kvara nase letelice, bilo koja druga u sastavu grupacije moze da obavi taj let.
Na kraju krajeva A330 je jedan odlican avion, sa prijatnom konfiguracijom sedista i jednom od najtisih kabina u klasi. I da, najlepsi avion kad ga posmatrate u final approach :)) Pozdrav svima!

hiavata

pre 8 godina

254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (vitez, 21. april 2016 12:24)

Karta ako bude 1000eur nece niko leteti jer je to dosta skuplje od ostalih. I nije absolutno nego apsolutno. Ovo samo potvrdjuje nepismenost botova. Zalosno.

Mene vise zanima kako ce da popune tih 254 mesta iz Beograda. Ako ne navale iz okruzenja tesko da ce da se isplati.

NekoIzMase

pre 8 godina

koliko kosta povratna karta sa air serbijom bg-nyc ???
air france zg - frankfurt - nyc 481 eura
klm zg- frankfurt - nyc … 495 eura
(zagreb, 21. april 2016 13:36)..... Promo cena je 439eur., povratna naravno, ali treba racunati da ce biti 500 i nesto verovatno. Licno bih dao i 100/200 eur. vise da ne moram da habujem preko evropskih aerodroma. Ko putuje interkontinentalno zna o cemu pricam i koliko je smaranje kad moras da spajas i tumaras po aerodromima.

Pedu

pre 8 godina

@vitez
" Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno"
E ako se isplati aBsolutno, onda nema dalje.
Svaka čast velikom vođi na poslu milenijuma.

Nego, mene zanima zašto to nije moglo da se nabavi direkt od Airbus-a, nego preko neke indijske kompanije?

Rio

pre 8 godina

Dubai . Naravno da postoje A- 350 , B-747-8 , B-787 takodje i A340-600 , ali ovo nam je prvi sirokotrupni avion posle cetvrt veka , makar on bio A-330-200 . Bitno je , da samo krenemo sa letovima preko bare .

košija

pre 8 godina

ovim putem bih se zahvalio Vladi Srbije što će svima iz susednih država omogućiti jefin i ugodan prevoz do amerike
zahvaljujem se i narodu Srbije koji će preko poreza plaćati deo cene karte

B737

pre 8 godina

@Da li je kupljen ili iznajmljen?Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (IspeciPaReci, 21. april 2016 11:35)Šta god. U svakom slučaju avioni sam nam bar dve decenije mlađi (a i ima ih više) nego dok je bio JAT.Seti se samo čime smo onda leteli?
(Vršac, 21. april 2016 11:53)

Trenutno letim te avione iz JAT-a stare trenutno 3 decenije i mogu da ti kazem da su i posle 30 godina u mnogo boljem stanju nego cela nasa "podmladjena" flota.
Da nema tih matorih "krseva" kako ih zovu putnici ne bi bi bilo kompanije jer bi se zatvorila posle 2 nedelje zbog otkazivanja letova!

socko

pre 8 godina

Sjajno! Kupili smo ga lizingom tako što Srbija i Ethiad plaća taj kupljeni lizing Etihadu, koji se ne zove tako nego Jet Airways. Čisto da ne mora da se uvodi u opticaj još neka firma sa Britanskih devičanskih ostrva. Ovako, Indijske firme su inače poznate po prepoštenom i nekorupcionom poslovanju, te tako Zaslužni PredizbornoUtišani Građani političke provencijencije neće ostati kratkih rukava. A ko j.... 6mil eur godišnje. Verovatno je i ugovor o lizingu na barem 3-5 godina, ...

Zoran

pre 8 godina

(vitez, 21. april 2016 12:24)
Jos samo da nadjes prijatelju 4 puta nedeljno 254-oro ljudi koji su spremni da se izuju 1000 dolara za let do USA. Za Lufthanzine letove cena je povratne karte je oko 500 evra. Ali ti si patriota pa ces dati nasima 1000 dolara kako Air Serbia ne bi bila na gubitku.

Matematika2

pre 8 godina

Karata za letove prvi mesec i te kako i dalje ima u oba smera. Tako da navale - apsolutno nema.

U Nju Jorku definitivno ne živi dovoljno Srba za isplativost ove linije a u avion naših boja naše "komšije" iz principa neće da sednu. Razmislite o tome sledeći put kada birate robu na rafovima ali i kada letite. Domaće je uvek najbolje!

dragan

pre 8 godina

"254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo"

Sracunaj opet :D Cisto profit po prodatoj karti nije 1000$. Nije ni 100$. Cak nije ni blizu 50$.

Dragan

pre 8 godina

Prosecna stopa profita kod avio karata je verovali ili ne oko 4%.

Sto znaci da cak i ako povratka karta bude 1000$ , zarada ErSrbije ce biti 40$ po putniku. Prosecna popounjenost je oko 70% , dakle 180 putnika u proseku po povratnom letu. 180*40= 7200 dolara po povratnom letu. 4 leta nedeljno , tj 16 letova mesecno ispada da ce zarada biti oko 120.000$.

Nas taj avion kosta 500.000.

Zekan

pre 8 godina

Lijep avion. Sretan vam pocetak letova i svako dobro! Air Serbia je sigurno u dobroj situaciji a s njom i Srbija ako se posao razvije. Ako ne, onda Srbija i njeni gradjani placaju razliku izmedju ostvarenog prihoda i prihoda koji je projiciran u tajnom ugovoru. Slicno kao i Bina Istra gdje Hrvatska garantira volumen prometa. U svakom slucaju, ovo je dobar iskorak. Ja se tim uslugama necu koristiti jer mi je Lufthansa pouzdanija od AS i velike vecine drugih, no sigurno ima puno onih koji se sa mnom nece sloziti. Jos jednom, sretno i bericetno!
PS Neso, Etihad u svojoj floti nema A350 pa stoga niti jedan ne ceka nigdje.

Haos

pre 8 godina

254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo
(vitez, 21. april 2016 12:24)

Aerodromske takse ne postoje, avioni idu na vazduh i ljubav botova, održavanje nije potrebno - Mile samo da pogleda jednom mesečno da li pušta ulje na semeringu, nikakve plate se ne isplaćuju, hrana i piće su besplatni...

ne znam da li je nastavnik matematike u osnovnoj školi koju si pohađao ponosan na tebe?

Kosta

pre 8 godina

Er Srbija, valjda jedina avio-kompanija koja nema nikakvu imovinu. Kompletna flota je na lizingu (one "starce" preuzete od Jata ne računam), poslovni prostor iznajmljen, radnici angažovani preko agencija.

Panda's friend

pre 8 godina

Cena ovog aviona je 235 miliona evra, pa je stoga avion uzet na lizig koji iznosi 500 000 evra mesecno, odnosno 6 miliona godisnje. Ovolikom ratom, otplatili bismo ga za 40 godina, a do tada bi to bio star avion, prevazidjen, a sa druge strane lizing otplacuje sam sebe. Da smo dovoljno bogati, pa da kupujemo i iznajmljujemo drugima i izvlacimo novac u masi, ali to mogu retki kao Etihad pa ispada da drzava i Etihad placaju lizing Etihadu.

Ono sto je mnogo zanimljivije jeste koja ce biti cena karte. U Evropi imate na desetine letova do Njujorka kod kojih je povratna karta oko 550-600 evra, a ovde ne verujem da ce ici ispod 800-900e.

Aca ludaja

pre 8 godina

Znaci na lizing koji Srbija placa ovim Indusima koji su u vlasnistvu Etihada. Super posao. I to po ceni koja je prava sitnica 550 hiljada evra mesecno.Nije li bilo govora da ce Air serbia iz kvote Etihada da nabavi nove avione?

Matematika

pre 8 godina

Za matematičare: prosečna cena karte BG-NYC je 734$ (a ne 1000€).
Od toga su aerodromske takse samo u NYC 460$. Ima tu i nešto malo goriva da se potroši na letu od 10,5 sati u jednom i 8,5 u drugom smeru. A tu su i plate, osiguranja i održavanje aviona.
Može i ovo da se proveri.

Cenim da je isplativost bazirana na zaradi na robnom transportu ali to ostavljam matematičarima Air Serbia ili Etihad.

deki

pre 8 godina

" Ispade da ovi, sami sebi iznajmljuju avion.Etihad.
(Sinisa, 21. april 2016 11:51)"

Vučić je već najavio da se ta linija neće odmah isplatiti i da će Vlada pokrivati gubitke, verovatno iz budzeta. Dakle, ispada da su ga iznajmili gradjanima Srbije, tj poreskim obveznicima.

Roar

pre 8 godina

"254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju Ponosni smo"
(vitez, 21. april 2016 12:24).

A troskovi goriva, osoblja, keteringa, preleta, odrzavanja aviona...? Tesko da se isplati za te pare. Drugo, ima do NY za manje para preko drugoh kompanija i nisam siguran da ce biti popunjenost 100%.

Mile

pre 8 godina

@254 mesta u avionu,ako prosecna povratna karta kosta €1,000 i avion leti 4 puta mesecno eto ti profita :) Sto znaci da se 500k mesecno isplati absolutno. Svaka cast za AirSrbiju
Ponosni smo
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (vitez, 21. april 2016 12:24):

Bravo, genije. Samo si zaboravio da uracunas da mora da se plati i gorivo, posada, hoteli, usluge kontrole letenja, aerodromske usluge, catering usluge, odrzavanje...

Qwerty

pre 8 godina

Ispade da ovi, sami sebi iznajmljuju avion.Etihad.
(Sinisa, 21. april 2016 11:51)

Ne, ispada da Srbija od Etihada kome je poklonila aviokompaniju iznajmljuje avione i pritom nadoknadjuje milonske gubitke Er Srbije, tj. Etihada! Pitanje je na koliko je tacno nivoa Er Srbija gubitaska kompanija. Necemo ni govoriti o tome da sta bi bilo da se jedini sirokotrupni avion pokvari...

NekoIzMase

pre 8 godina

Prosecna stopa profita kod avio karata je verovali ili ne oko 4%.

Sto znaci da cak i ako povratka karta bude 1000$ , zarada ErSrbije ce biti 40$ po putniku. Prosecna popounjenost je oko 70% , dakle 180 putnika u proseku po povratnom letu. 180*40= 7200 dolara po povratnom letu. 4 leta nedeljno , tj 16 letova mesecno ispada da ce zarada biti oko 120.000$.

Nas taj avion kosta 500.000.
... S' tim sto ti racunas ratu lizinga u profit, t.j. u tih 4% a zapravo ona se nalazi u troskovima, a to znaci u preostalih 96%

Putnik

pre 8 godina

Kolika ce cena karte da bude? U to treba uracunati i gorivo,placanje fingera,rezervni delovi, ketering i ostalo.Ne vidim u cemu je problem da nekoide sa presedanjem. Prosle godine sam u Parizu cekao 1,5 sat a povratna karta 421 USD.Air France ima dobar termin sletanja i poletanja iz NY. Dobar termin i za onog ko te ceka u NY. Ne mora da da ustaje ko pekar.Air serbia ce iz Beograda da polece u 7,30 ujutro.Znaci u NY po local Time opet ujutro

Vlajko

pre 8 godina

Uporedite sa cenom ostalih aviona. Plaćaju se i oni svakog meseca, ne mislite valjda da su već vlasništvo Air Serbia. To su ozbiljne pare da li za lizing ili mesečni najam niko to nikada precizno nije objasnio. Ali, ništa nije do veka. Što veća glupost to više odjekne kada pukne.

A330-200+

pre 8 godina

И ЈАТ је некада имао одлична полазна времена са Хитроу аеродрома. И данас их има захваљујући слотовима које је платио ЈАТ и који су коштали до данас преко 25 милиона долара НАС. Мање је битно када имаш полазак из Србије, јер је циљ ЕС, као и Етихада да у Енглеској купи што више путника, који путују за Америку. Зато ни не чуди то што је Етихад постао партнер ЈАТ/ЕС, јер су видели да на мала врата лако могу ући у Америку преко ЈАТ. Ти слотови се не продају тако лако нити неком додељују, да је тако била би одавно анархија у авио саобраћају. ЈАТ је и сами знате некада био поштована и прептознатљива авио компанија у свету која је прва добила авионе типа Б-737, после америчких компанија и била промотер истог за Европу.

То није Етихадов авион, веће је власнштво Џет Ервејза, који је исто тако изнајмио на лизинг један авион Етихаду типа А330-200. Џет ервејз је у сувласништву Етихада, од неких 40% ако се не варам. Етихад је паметном игром ушао у многе компаније и не чуди толики профит компаније, јермало улажу у те нове компаније а много добијају.

BigBadWolf

pre 8 godina

@vitez a gde su operativni troskovi, troskovi odrzavanja, gorivo, posada, ketering? Po tebi, ako zarade milion mesecno (nerealno, al' ajde) plate lizing pola miliona a ostalo je profit???
Cisto botovsko razmisljanje, ne vidite dalje od nosa...

Nenad Lukic

pre 8 godina

@dragan,

cena lizinga se ne placa iz "profita" nego iz ukupne cene kostanja karte a ulazi u tzv. troskove poslovanja. Kompanija moze da bude i u gubitku prvih 1-2 godine.

Vladimir Rolovic

pre 8 godina

@IspeciPaReci - lizing, kao kola za firmu, nije vas, rentirate ga a kada prodje rok lizinga mozete da ga otkupite i da bude stvarno vas pa da na njega placate porez na imovinu.

@Mile Car

pre 8 godina

@ Mile- ja se jos uvek smejem! Ne mogu samo da zakljucim dal ste ozbiljni ili se salite!?! Nazalost citajuci svakodnevne komentare Sendvicara raznih gluposti sam se nagledao! U slacuje da se salite zeznuli ste mnoge!:) Ako se ne salite onda ste ubedljivo najgluplji BOT na svetu!

karte u prodaji

pre 8 godina

pa samo nek leti...evo Nis juce dobio destinaciju do Berlina a danas neko mesto 180km od Moskve juzno...e sto nisu izbori svaki mesec ...mozda bi leteli vec i na mesec :-)

sinko

pre 8 godina

Steta sto Vucko nije mogao da sredi da prvi let bude 23. aprila. Taman isplate penzije 3 dana ranije "zbog Uskrsa" i onda svi ti penzioneri u NY na kafu i da glasaju u konzulatu kad slete.

Putnik

pre 8 godina

Lose racunaju mnogi ovde. 16 letova sa prosekom 200 putnika je 3200 putnika. Neka prosek povratne karte bude 700 eura (zbog skupljih mesta, karte u jednom pravcu i slicno). Dolazimo do 2 240 000 eura prometa. Neka bude 1 700 000 kada se odbije lizing. Sada je pitanje da li ostaje profita ili se ide u minus kada se odbiju svi troskovi poput goriva, aerodromskih taksi, hangara, osiguranja, odrzavanja, osoblja, administracije i slicno...

А330-200+

pre 8 godina

YU-ARA. Svi avioni Air Serbia nose oznaku YU. Treba to ispraviti u tekstu.

Да ли си ти свестан да ако промениш рецимо тај префикс YU у SRB, да аутоматски губиш слотове на аеродромима типа Хитроу у Енгелској. Ти слотови ти омогућавају да имаш боље време полетања са тог аеродрома, а то аутоматски значи и више путника. Да ли ти знаш колико је некадашњи ЈАТ упуцао пара у те слотове, како би пре више од 25 година летео до те Америке, са много више авиона него данашња Ер Србија. Мног нас је то коштало, а са променом тих прфикса све се то губи, не само на Хитроу већ и на други аеродромима. Да ли ти стварно мислиш да ови из Етихада то нису знали или си пак мислио да смо Југоносталгичаро када смо задржали тај префикс ЈУ. ЈАТ/ЕС има 6 слотова на Хитроу, сваки слот има свој код рецимо ЈУ-АРА, ЈУ-АНМ, небитно и мењање истих ти губиш право на њих.

Етихад се прек оЈАТ/ЕС домогао тих слотова, али му нису дали да лети са његовим авионима, па је приморан да нам изнајмљује своје авионе са нашим бојама, а он ће да купи кајмак, акда ови летови буду испалтиви, а биће са три и више авиона, са једним се ради бар годину дана у губитку, ако не и више....

goran

pre 8 godina

Avion se ne "sminka",vec se prefarbava logo stare aviokompanije i stavlja logo srpske kompanije ,posto je u pitanju polovan i kako se vidi na strucnim sajtovima,poprilicno star i isluzen avion. Avion se ne kupuje na lizing, vec se samo iznajmljuje,kao i ostali Airbus avioni u floti nacionalnog avioprevoznika. Jedini avioni u vlasnistvu flote su jos preostali Boinzi 737 i ATR 72, koji su u kompaniji jos od vremena JAT-a.

Juva

pre 8 godina

A koji A330 ?;200,300,????
(Gora, 21. april 2016 12:13)

200.
Bas ovaj: http://seatexpert.com/seatmap/587/Jet_Airways_Airbus_A330-200_(254_Seats)/

Eleftherios

pre 8 godina

Charlie, 21. april 2016 21:45)
Sledeći put dobro pročitaj tekst, pa tek onda komentariši. Troškovi lizinga su 500.000 $ mesečno, a ne godišnje.