Petak, 15.04.2016.

10:22

Programer greškom "izbrisao" sopstvenu kompaniju

Izvor: Independent

Programer greškom "izbrisao" sopstvenu kompaniju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Nelex

pre 8 godina

Pogresio covek pa sta sad. Inace nije istina da ne moze da povrati obrisane fajlove. Obrisane fajlove i datoteke moze da restorira (da vrati) uz pomoc sledecih alata na Linux platformi: Ddrescue, Testdisk, Photorec i mnogi drugi. Prilikom koriscenja ovih alata vazno je da podatke koje spasavate sacuvate na drugoj particiji, a pozeljno je na drugom hard disku.

Anak1n

pre 8 godina

Trol. Kada ukucate rm -rf / dobicete upozorenje da je komanda opasna i ako ste tolika budala da hocete da nastavite mozete da ponovite ali sa argumentom --no-preserve-root

jock

pre 8 godina

Lik je zbog greske u skripti uradio "rm -rf /". Posto ne bi bio prvi kome se ovo desilo, a ta komanda brise ceo hard disk i sve prikacene (mountovane) diskove pride, rm ne dozvoljava ovo da se uradi bez navodjenja specijalne opcije. On je to navodno uradio na CentOS-u, a tamo se ta opcija po defaultu zahteva. Tako da lik po svoj prilici laze.

ivica

pre 8 godina

Vest nije kompletna pa otud i takvi komentari. Bekap je bio mountovan radi redovnog održavanja, ne na istoj mašini. Pored toga, nije ručno udario rm -rf nego je nesretno napisana automatika uprskala. On je kriv svakako.

Ivan

pre 8 godina

rm je naredba za brisasnje datoteka i direktorijuma. / je putanja koju je zadao za brisanje (root diska u ovom slučaju). -r je RECURSIVE, a ne kako novinar piše -f je FORCE, odnosno prinudno brisanje direktorijuma koji nisu prazni.

EU Citizen

pre 8 godina

Meni ovakvih likova stavrno nije žao, nisu prosto svi za to da budu preduzetnici i bave se ozbiljnim stvarima, ja nisam niakav IT stručnjak (osim znanja koje sam pokupio baveći se raznim privatnim poslovima za koje je uvek bio bitan kompjuter i internet preko dvadeset godina), i nemam pojma šta je, recimo, rm - rf, ali za sve što je iole važno imam 3-4 bekapa, i nisu svi ni na istoj fizičkoj lokaciji, a kamoli na istom, i to live serveru :)) Lepo kažu Amerikanci: bog pomaže onima koji pomažu sami sebi :))

pera

pre 8 godina

@Čini mi se da me gitara ne sluša

Zato sto je koristio configuration management tool - chef, ansible ili nesto trece. Procitaj malo o tome. Samim tim je spicio 'rm -rf /' na svim serverima.

Kaboom

pre 8 godina

Trolo-lolo.... ovo jednostavno ne može da bude stvarnost sem u nekoj MikaSoft firmi, pogotovo ne za "malu" kompaniju sa 1500 klijenata.
BTW, čak i ako uradiš rm -rf postoje alati koji mogu da spasu podatke sa EXT3-4.
Mada, sad me zanima kako će rm -rf raditi u BASHu koji će uskoro dodati u novi tabletoidni Windows (čitaj Win 10).

Turshija

pre 8 godina

Citao sam pre neki dan bas ovaj post na stackoverflow i zapravo je u pitanju jako glupava greska koja bi mogla bilo kome da se desi. Naime, covek je pisao skriptu za brisanje starih fajlova sa backup lokacije i trebala je rm komandi da se prosledi ovako neka putanja: {foo}/{bar} ali je imao gresku u skripti pa su i foo i bar bili prazni, i naravno skripta je dobila rm -rf /
Skripta mu je automatski mountovala remote disk na lokaciju tipa /backups, a zatim se izvrsavala rm -rf / koja je usput pobrisala i sve fajlove sa mountovanog remote diska. Eto kako jedna glupost moze da napravi haos.

djole

pre 8 godina

@Botila bič Vučićev
Cim logove zoves dnevnikom sve nam je jasno. Ovo sto si rekao je apsoltuna neistina. Da li si ikada seo za Unix server?

Pero

pre 8 godina

Svaki osrednji linuxaš zna šta radi komanda " rm -r" kucana u konzoli, a on ga je još i pojačao sa -f (force=prisili). Ako je ovaj lik iskusan onda je poštedeo njegove klijente muka. I neka mu profa vrati pare ...

csc

pre 8 godina

Nije backup bio na istom serveru...ali je scripta koja je sadržala rm -rf prethodno mountovala lokalno sve drajvove sa backup servera...i onda krenula da briše. :D Koliko sam razumeo, skripta je upravo i trebala da služili da bi se bekapovali sadržaji sa live servera... imala je samo mali bug. :D:D:D

Malinar

pre 8 godina

Pa svaki linux korisnik je u startu obavešten da ne koristi ovu komandu, koja u zavisnosti od mesta u hijerarhiji datoteka može biti manje ili više opasna. Uvek je savet da, ukoliko se nešto briše pomoću regularne ekspresije...
(Samo tako samo tako, 15. april 2016 11:02)

Slažem se, to je ispravna tehnika, ali imam malu zamerku na termin koji se koristi u komentaru. Ako se već koristi prevod za "regular expression", onda bi se trebao koristiti prevod "regularni izraz".

Čini mi se da me gitara ne sluša

pre 8 godina

"Ovom komandom on je čak obrisao i bekapovane fajlove koje je čuvao u slučaju katastrofe." - ma važi, kompanija koja ima 1500 klijenata drži bekapovane fajlove na istom serveru gde su i originali!? Meni ovo liči na trolovanje...

Botila bič Vučićev

pre 8 godina

Sve moze da se rekaveruje, a gdin troluje :). neko ko ima 1500 korisnika i uopšte zna šta je server ne bi ukucao to.
I samo budala drži kopije na istim serverima, čemu bekap ako pukne mašina na kojoj su kopija i original.
Dalje, serveri imaju algoritme za recovery koji iz Log-a (dnevnika) mogu da povrate veliku količinu podataka.
Mislite da pametujem ali učio sam na faxu zaštitu podataka i bezbednost baza podataka.

dr.doom

pre 8 godina

ako neko ima WEB kompaniju i ima gomilu klijenata mora da zna sigurnosne mere i cuvanje podataka u slucaju neke greske,pa ja sam obican korisnik racunara i znam za bekap a ne da sam profi,ma lik se bre sprda garant...jer je prosto nemoguce da to nezna ako se vec bavi tako odgovornim poslom,ja u ovu pricu neverujem

purple.c0mrade

pre 8 godina

Praktichno je nemoguce da neko ko se bavi ovakvim uslugama, ima pristup tako bitnim mogucnostima i zna za format ove komande... u stvari ne zna kakve posledice ta komanda moze da ima.

UNIXaš

pre 8 godina

"Gospodin Maršala vodi malu web kompaniju koja se brine o serverima i internet konekciji na kojima se čuvaju datoteke, a ima oko 1.500 klijenata. "

I dotični nije znao šta radi ta komanda? A "bavi" se brigom o serverima? Gospode... I treba da mu se smeju. Pretpostavljam da ni bekape nema.

Samo tako samo tako

pre 8 godina

Pa svaki linux korisnik je u startu obavešten da ne koristi ovu komandu, koja u zavisnosti od mesta u hijerarhiji datoteka može biti manje ili više opasna. Uvek je savet da, ukoliko se nešto briše pomoću regularne ekspresije, ta RE se prosledi komandi ls (jer će ona izlistati sve fajlove na koje se RE odnosi), a zatim samo strelica na gore (prva zadnja naredba iz istorije) i, ukoliko je prethodni izlaz zadovoljio korisnika, zamena ls sa rm.
No, posle ovoga ostaje još jedno pitanje: mogućnost povratka podataka. Može da se pokuša sa eksternim alatkama i dosta vremena (i živaca), ali ukoliko je ovaj korisnik pokrenuo ovu naredbu nad root direktorijumom (/) onda je malo teško verovati da će umeti da upotrebljava te alate.
Poenta je da, ko ne plati na drumu, plaća na ćupriji - ovaj je vodio firmu, a sam je administrator sistema (nije platio čoveka) i nije radio backup na sigurnu lokaciju (nije platio eksterni server/cloud i sl) - sada će platiti odštetu klijentima.

Nikola Radovanović

pre 8 godina

E, mašala Maršala. :)

Ovo je jedna od osnovnih komandi linux-a i skoro je fatalna kao u windows-u `format c:`, s tim što ne formatira particiju već rekurzivno briše fajlove.

Ako ovo ne zna, onda njegova kompanija i ne treba da postoji.

Nikola Radovanović

pre 8 godina

E, mašala Maršala. :)

Ovo je jedna od osnovnih komandi linux-a i skoro je fatalna kao u windows-u `format c:`, s tim što ne formatira particiju već rekurzivno briše fajlove.

Ako ovo ne zna, onda njegova kompanija i ne treba da postoji.

Čini mi se da me gitara ne sluša

pre 8 godina

"Ovom komandom on je čak obrisao i bekapovane fajlove koje je čuvao u slučaju katastrofe." - ma važi, kompanija koja ima 1500 klijenata drži bekapovane fajlove na istom serveru gde su i originali!? Meni ovo liči na trolovanje...

UNIXaš

pre 8 godina

"Gospodin Maršala vodi malu web kompaniju koja se brine o serverima i internet konekciji na kojima se čuvaju datoteke, a ima oko 1.500 klijenata. "

I dotični nije znao šta radi ta komanda? A "bavi" se brigom o serverima? Gospode... I treba da mu se smeju. Pretpostavljam da ni bekape nema.

Samo tako samo tako

pre 8 godina

Pa svaki linux korisnik je u startu obavešten da ne koristi ovu komandu, koja u zavisnosti od mesta u hijerarhiji datoteka može biti manje ili više opasna. Uvek je savet da, ukoliko se nešto briše pomoću regularne ekspresije, ta RE se prosledi komandi ls (jer će ona izlistati sve fajlove na koje se RE odnosi), a zatim samo strelica na gore (prva zadnja naredba iz istorije) i, ukoliko je prethodni izlaz zadovoljio korisnika, zamena ls sa rm.
No, posle ovoga ostaje još jedno pitanje: mogućnost povratka podataka. Može da se pokuša sa eksternim alatkama i dosta vremena (i živaca), ali ukoliko je ovaj korisnik pokrenuo ovu naredbu nad root direktorijumom (/) onda je malo teško verovati da će umeti da upotrebljava te alate.
Poenta je da, ko ne plati na drumu, plaća na ćupriji - ovaj je vodio firmu, a sam je administrator sistema (nije platio čoveka) i nije radio backup na sigurnu lokaciju (nije platio eksterni server/cloud i sl) - sada će platiti odštetu klijentima.

Botila bič Vučićev

pre 8 godina

Sve moze da se rekaveruje, a gdin troluje :). neko ko ima 1500 korisnika i uopšte zna šta je server ne bi ukucao to.
I samo budala drži kopije na istim serverima, čemu bekap ako pukne mašina na kojoj su kopija i original.
Dalje, serveri imaju algoritme za recovery koji iz Log-a (dnevnika) mogu da povrate veliku količinu podataka.
Mislite da pametujem ali učio sam na faxu zaštitu podataka i bezbednost baza podataka.

dr.doom

pre 8 godina

ako neko ima WEB kompaniju i ima gomilu klijenata mora da zna sigurnosne mere i cuvanje podataka u slucaju neke greske,pa ja sam obican korisnik racunara i znam za bekap a ne da sam profi,ma lik se bre sprda garant...jer je prosto nemoguce da to nezna ako se vec bavi tako odgovornim poslom,ja u ovu pricu neverujem

purple.c0mrade

pre 8 godina

Praktichno je nemoguce da neko ko se bavi ovakvim uslugama, ima pristup tako bitnim mogucnostima i zna za format ove komande... u stvari ne zna kakve posledice ta komanda moze da ima.

jock

pre 8 godina

Lik je zbog greske u skripti uradio "rm -rf /". Posto ne bi bio prvi kome se ovo desilo, a ta komanda brise ceo hard disk i sve prikacene (mountovane) diskove pride, rm ne dozvoljava ovo da se uradi bez navodjenja specijalne opcije. On je to navodno uradio na CentOS-u, a tamo se ta opcija po defaultu zahteva. Tako da lik po svoj prilici laze.

Turshija

pre 8 godina

Citao sam pre neki dan bas ovaj post na stackoverflow i zapravo je u pitanju jako glupava greska koja bi mogla bilo kome da se desi. Naime, covek je pisao skriptu za brisanje starih fajlova sa backup lokacije i trebala je rm komandi da se prosledi ovako neka putanja: {foo}/{bar} ali je imao gresku u skripti pa su i foo i bar bili prazni, i naravno skripta je dobila rm -rf /
Skripta mu je automatski mountovala remote disk na lokaciju tipa /backups, a zatim se izvrsavala rm -rf / koja je usput pobrisala i sve fajlove sa mountovanog remote diska. Eto kako jedna glupost moze da napravi haos.

Anak1n

pre 8 godina

Trol. Kada ukucate rm -rf / dobicete upozorenje da je komanda opasna i ako ste tolika budala da hocete da nastavite mozete da ponovite ali sa argumentom --no-preserve-root

csc

pre 8 godina

Nije backup bio na istom serveru...ali je scripta koja je sadržala rm -rf prethodno mountovala lokalno sve drajvove sa backup servera...i onda krenula da briše. :D Koliko sam razumeo, skripta je upravo i trebala da služili da bi se bekapovali sadržaji sa live servera... imala je samo mali bug. :D:D:D

EU Citizen

pre 8 godina

Meni ovakvih likova stavrno nije žao, nisu prosto svi za to da budu preduzetnici i bave se ozbiljnim stvarima, ja nisam niakav IT stručnjak (osim znanja koje sam pokupio baveći se raznim privatnim poslovima za koje je uvek bio bitan kompjuter i internet preko dvadeset godina), i nemam pojma šta je, recimo, rm - rf, ali za sve što je iole važno imam 3-4 bekapa, i nisu svi ni na istoj fizičkoj lokaciji, a kamoli na istom, i to live serveru :)) Lepo kažu Amerikanci: bog pomaže onima koji pomažu sami sebi :))

Ivan

pre 8 godina

rm je naredba za brisasnje datoteka i direktorijuma. / je putanja koju je zadao za brisanje (root diska u ovom slučaju). -r je RECURSIVE, a ne kako novinar piše -f je FORCE, odnosno prinudno brisanje direktorijuma koji nisu prazni.

ivica

pre 8 godina

Vest nije kompletna pa otud i takvi komentari. Bekap je bio mountovan radi redovnog održavanja, ne na istoj mašini. Pored toga, nije ručno udario rm -rf nego je nesretno napisana automatika uprskala. On je kriv svakako.

Pero

pre 8 godina

Svaki osrednji linuxaš zna šta radi komanda " rm -r" kucana u konzoli, a on ga je još i pojačao sa -f (force=prisili). Ako je ovaj lik iskusan onda je poštedeo njegove klijente muka. I neka mu profa vrati pare ...

djole

pre 8 godina

@Botila bič Vučićev
Cim logove zoves dnevnikom sve nam je jasno. Ovo sto si rekao je apsoltuna neistina. Da li si ikada seo za Unix server?

Kaboom

pre 8 godina

Trolo-lolo.... ovo jednostavno ne može da bude stvarnost sem u nekoj MikaSoft firmi, pogotovo ne za "malu" kompaniju sa 1500 klijenata.
BTW, čak i ako uradiš rm -rf postoje alati koji mogu da spasu podatke sa EXT3-4.
Mada, sad me zanima kako će rm -rf raditi u BASHu koji će uskoro dodati u novi tabletoidni Windows (čitaj Win 10).

pera

pre 8 godina

@Čini mi se da me gitara ne sluša

Zato sto je koristio configuration management tool - chef, ansible ili nesto trece. Procitaj malo o tome. Samim tim je spicio 'rm -rf /' na svim serverima.

Malinar

pre 8 godina

Pa svaki linux korisnik je u startu obavešten da ne koristi ovu komandu, koja u zavisnosti od mesta u hijerarhiji datoteka može biti manje ili više opasna. Uvek je savet da, ukoliko se nešto briše pomoću regularne ekspresije...
(Samo tako samo tako, 15. april 2016 11:02)

Slažem se, to je ispravna tehnika, ali imam malu zamerku na termin koji se koristi u komentaru. Ako se već koristi prevod za "regular expression", onda bi se trebao koristiti prevod "regularni izraz".

Nelex

pre 8 godina

Pogresio covek pa sta sad. Inace nije istina da ne moze da povrati obrisane fajlove. Obrisane fajlove i datoteke moze da restorira (da vrati) uz pomoc sledecih alata na Linux platformi: Ddrescue, Testdisk, Photorec i mnogi drugi. Prilikom koriscenja ovih alata vazno je da podatke koje spasavate sacuvate na drugoj particiji, a pozeljno je na drugom hard disku.

Botila bič Vučićev

pre 8 godina

Sve moze da se rekaveruje, a gdin troluje :). neko ko ima 1500 korisnika i uopšte zna šta je server ne bi ukucao to.
I samo budala drži kopije na istim serverima, čemu bekap ako pukne mašina na kojoj su kopija i original.
Dalje, serveri imaju algoritme za recovery koji iz Log-a (dnevnika) mogu da povrate veliku količinu podataka.
Mislite da pametujem ali učio sam na faxu zaštitu podataka i bezbednost baza podataka.

EU Citizen

pre 8 godina

Meni ovakvih likova stavrno nije žao, nisu prosto svi za to da budu preduzetnici i bave se ozbiljnim stvarima, ja nisam niakav IT stručnjak (osim znanja koje sam pokupio baveći se raznim privatnim poslovima za koje je uvek bio bitan kompjuter i internet preko dvadeset godina), i nemam pojma šta je, recimo, rm - rf, ali za sve što je iole važno imam 3-4 bekapa, i nisu svi ni na istoj fizičkoj lokaciji, a kamoli na istom, i to live serveru :)) Lepo kažu Amerikanci: bog pomaže onima koji pomažu sami sebi :))

Nikola Radovanović

pre 8 godina

E, mašala Maršala. :)

Ovo je jedna od osnovnih komandi linux-a i skoro je fatalna kao u windows-u `format c:`, s tim što ne formatira particiju već rekurzivno briše fajlove.

Ako ovo ne zna, onda njegova kompanija i ne treba da postoji.

Malinar

pre 8 godina

Pa svaki linux korisnik je u startu obavešten da ne koristi ovu komandu, koja u zavisnosti od mesta u hijerarhiji datoteka može biti manje ili više opasna. Uvek je savet da, ukoliko se nešto briše pomoću regularne ekspresije...
(Samo tako samo tako, 15. april 2016 11:02)

Slažem se, to je ispravna tehnika, ali imam malu zamerku na termin koji se koristi u komentaru. Ako se već koristi prevod za "regular expression", onda bi se trebao koristiti prevod "regularni izraz".

Anak1n

pre 8 godina

Trol. Kada ukucate rm -rf / dobicete upozorenje da je komanda opasna i ako ste tolika budala da hocete da nastavite mozete da ponovite ali sa argumentom --no-preserve-root

UNIXaš

pre 8 godina

"Gospodin Maršala vodi malu web kompaniju koja se brine o serverima i internet konekciji na kojima se čuvaju datoteke, a ima oko 1.500 klijenata. "

I dotični nije znao šta radi ta komanda? A "bavi" se brigom o serverima? Gospode... I treba da mu se smeju. Pretpostavljam da ni bekape nema.

dr.doom

pre 8 godina

ako neko ima WEB kompaniju i ima gomilu klijenata mora da zna sigurnosne mere i cuvanje podataka u slucaju neke greske,pa ja sam obican korisnik racunara i znam za bekap a ne da sam profi,ma lik se bre sprda garant...jer je prosto nemoguce da to nezna ako se vec bavi tako odgovornim poslom,ja u ovu pricu neverujem

Samo tako samo tako

pre 8 godina

Pa svaki linux korisnik je u startu obavešten da ne koristi ovu komandu, koja u zavisnosti od mesta u hijerarhiji datoteka može biti manje ili više opasna. Uvek je savet da, ukoliko se nešto briše pomoću regularne ekspresije, ta RE se prosledi komandi ls (jer će ona izlistati sve fajlove na koje se RE odnosi), a zatim samo strelica na gore (prva zadnja naredba iz istorije) i, ukoliko je prethodni izlaz zadovoljio korisnika, zamena ls sa rm.
No, posle ovoga ostaje još jedno pitanje: mogućnost povratka podataka. Može da se pokuša sa eksternim alatkama i dosta vremena (i živaca), ali ukoliko je ovaj korisnik pokrenuo ovu naredbu nad root direktorijumom (/) onda je malo teško verovati da će umeti da upotrebljava te alate.
Poenta je da, ko ne plati na drumu, plaća na ćupriji - ovaj je vodio firmu, a sam je administrator sistema (nije platio čoveka) i nije radio backup na sigurnu lokaciju (nije platio eksterni server/cloud i sl) - sada će platiti odštetu klijentima.

Čini mi se da me gitara ne sluša

pre 8 godina

"Ovom komandom on je čak obrisao i bekapovane fajlove koje je čuvao u slučaju katastrofe." - ma važi, kompanija koja ima 1500 klijenata drži bekapovane fajlove na istom serveru gde su i originali!? Meni ovo liči na trolovanje...

Kaboom

pre 8 godina

Trolo-lolo.... ovo jednostavno ne može da bude stvarnost sem u nekoj MikaSoft firmi, pogotovo ne za "malu" kompaniju sa 1500 klijenata.
BTW, čak i ako uradiš rm -rf postoje alati koji mogu da spasu podatke sa EXT3-4.
Mada, sad me zanima kako će rm -rf raditi u BASHu koji će uskoro dodati u novi tabletoidni Windows (čitaj Win 10).

purple.c0mrade

pre 8 godina

Praktichno je nemoguce da neko ko se bavi ovakvim uslugama, ima pristup tako bitnim mogucnostima i zna za format ove komande... u stvari ne zna kakve posledice ta komanda moze da ima.

pera

pre 8 godina

@Čini mi se da me gitara ne sluša

Zato sto je koristio configuration management tool - chef, ansible ili nesto trece. Procitaj malo o tome. Samim tim je spicio 'rm -rf /' na svim serverima.

Pero

pre 8 godina

Svaki osrednji linuxaš zna šta radi komanda " rm -r" kucana u konzoli, a on ga je još i pojačao sa -f (force=prisili). Ako je ovaj lik iskusan onda je poštedeo njegove klijente muka. I neka mu profa vrati pare ...

csc

pre 8 godina

Nije backup bio na istom serveru...ali je scripta koja je sadržala rm -rf prethodno mountovala lokalno sve drajvove sa backup servera...i onda krenula da briše. :D Koliko sam razumeo, skripta je upravo i trebala da služili da bi se bekapovali sadržaji sa live servera... imala je samo mali bug. :D:D:D

jock

pre 8 godina

Lik je zbog greske u skripti uradio "rm -rf /". Posto ne bi bio prvi kome se ovo desilo, a ta komanda brise ceo hard disk i sve prikacene (mountovane) diskove pride, rm ne dozvoljava ovo da se uradi bez navodjenja specijalne opcije. On je to navodno uradio na CentOS-u, a tamo se ta opcija po defaultu zahteva. Tako da lik po svoj prilici laze.

Turshija

pre 8 godina

Citao sam pre neki dan bas ovaj post na stackoverflow i zapravo je u pitanju jako glupava greska koja bi mogla bilo kome da se desi. Naime, covek je pisao skriptu za brisanje starih fajlova sa backup lokacije i trebala je rm komandi da se prosledi ovako neka putanja: {foo}/{bar} ali je imao gresku u skripti pa su i foo i bar bili prazni, i naravno skripta je dobila rm -rf /
Skripta mu je automatski mountovala remote disk na lokaciju tipa /backups, a zatim se izvrsavala rm -rf / koja je usput pobrisala i sve fajlove sa mountovanog remote diska. Eto kako jedna glupost moze da napravi haos.

djole

pre 8 godina

@Botila bič Vučićev
Cim logove zoves dnevnikom sve nam je jasno. Ovo sto si rekao je apsoltuna neistina. Da li si ikada seo za Unix server?

Ivan

pre 8 godina

rm je naredba za brisasnje datoteka i direktorijuma. / je putanja koju je zadao za brisanje (root diska u ovom slučaju). -r je RECURSIVE, a ne kako novinar piše -f je FORCE, odnosno prinudno brisanje direktorijuma koji nisu prazni.

ivica

pre 8 godina

Vest nije kompletna pa otud i takvi komentari. Bekap je bio mountovan radi redovnog održavanja, ne na istoj mašini. Pored toga, nije ručno udario rm -rf nego je nesretno napisana automatika uprskala. On je kriv svakako.

Nelex

pre 8 godina

Pogresio covek pa sta sad. Inace nije istina da ne moze da povrati obrisane fajlove. Obrisane fajlove i datoteke moze da restorira (da vrati) uz pomoc sledecih alata na Linux platformi: Ddrescue, Testdisk, Photorec i mnogi drugi. Prilikom koriscenja ovih alata vazno je da podatke koje spasavate sacuvate na drugoj particiji, a pozeljno je na drugom hard disku.