Igor
pre 8 godina
@opax
Mongoli su osvajali ogromne teritorije i sa vise stotina hiljada konja pa im nije to predstavljalo nikakav problem.
Četvrtak, 07.04.2016.
11:46
Izvor: tportal.hr
pre 8 godina
@opax
Mongoli su osvajali ogromne teritorije i sa vise stotina hiljada konja pa im nije to predstavljalo nikakav problem.
pre 8 godina
@Scipion
Rimljani su dugo izbegavali sukob sa Hanibalom. On nije izgubio rat zbog nekog velikog poraza ili vise njih, kao Nemci u SSSR-u, vec zbog toga sto kako sam kazes nije imao podrsku plemstva Kartagine. On je potukao Rimljane kod Kane, i ne samo tu, nasao se bukvalno pred zidinama Rima, ali je od napada na grad odustao jer je ocekivao da ce iz Kartagine stici pojavanje kad cuju za njegov podvig. Medjutim, plemstvo nije slalo vojsku jer su se bojali prevelikog ugleda koji bi Hanibal dobio kada bi se u Kartaginu vratio kao covek koji je osvojio Rim. Zato su ga ostavili bez pomoci. On je tokom godina ratovanja na Apeninima i pored silnih pobeda imao gubitke koje nije mogao nadoknaditi bez pojacanja iz Kartagine. A konacnu bitku je izgubio jer su ga Kartaginjani postavili na celo vojske koja je bila dosta slabija od rimske, bitka se vodila na terenu koji nije odgovarao Kartaginjanima, a uz sve to, na drugoj strani se nalazio jos jedan genijalan vojskovodja.
pre 8 godina
@rupa u znanju
Zato sto vizantijskim istoricarima veruje citav svet, posto drugi nisu mnogo pisanih dokumenata ostavljali. A ti makedonski istoricari koji tvrde da je Aleksandar Veliki bio po nacionalnosti isto sto i Darko Pancev, mogu da opovrgavaju sta im volja, ali posto nemaju dokaze, niko ih ne shvata ozbiljno.
pre 8 godina
U tekstu se pominje da je Hanibal predstavljao pretnju za Rimsko carstvo, što nije tačno. Rim je tada još uvek bio republika, a u rang carstva je uzdignut tek sa Oktavijanom Avgustom 27.p.n.e. Inače, Hanibal je nesumnjivo jedan od najvećih vojskovođa antičkog sveta, zajedno sa Aleksandrom i Cezarom.
pre 8 godina
@rupa u znanju
Draga rupo, to za sto puta ponovljenu laz mozda vazi u svakodnevnom zivotu, ne u istoriji, istorijska istina je neprikosnovena. Ponavljaju i neki od nas da svi narodi vode poreklo od nas ili da smo dosli sa druge planete, ali ne znaci da ce to postati istina. A da bi mi sad mogli da raspravljamo ti mi moras navesti imena tih makedonskih istoricara, sta to oni tvrde i kako to "opovrgavaju" vizantijske istoricare? Nema u nauci rekla-kazala, to je sustina. I opet ti kazem, ne mesaj nauku i politiku, nije to lepo.
pre 8 godina
Kad tako za 2000 godina neki naučnici otkriju gde sam ja bio na Zlatiboru...
pre 8 godina
@Igor
To bi isto bilo kao kada bi rekao da je Nemacka vojska harala Rusijom i da im Rusi nista nisu mogli.
Jednostavno Hanibal je usao u rat koji nije mogao da dobije:
1. Od samog starta nije imao podrsku plemstva i Kartaginjanske vlasti
2. Previse je hteo odjednom, kao Hitler sto je hteo iz jednog rata da osvoji Rusiju
3. Njegova vojska bila je sacinjena od najamnika tj od placene vojske dok su Rimljani vodili odbrambeni rat
4. Samo je bilo pitanje vremena kada ce Hanibal da se nadje u nezavidnoj situaciji
5. Scipion je provalio kako da eleminise slonove i tu je bio kraj Hanibalove vojske
Svaka cast Hanibalu za takticko majstorstvo ali on taj rat nije mogao dobiti.
pre 8 godina
''15000 коња...ма, важи.
(орах, 07. april 2016 18:10)
+4 -7''
измеđу осталог, коњ висине 150 cm поједе дневно 12kg хране. за 15.000 грла то 180 тона сваки дан. ма, важи.
pre 8 godina
"све је то лепо. ханибал, александар, јулије цезар...али, једино је ЏИНГИС КАН умро у дубокој старости, у кревету са новом наложницом"
Cekaj druze, a sta je sa Josipom Brozom. Prica kaze da je i poslednjih dana zivota zavodio mladu bolnicarku u bolnici u Ljubljani. Ziveo je raskosnije nego Haniboal, Gaj Julije, Aleksandar i Dzingis Kan zajedno. I umro je u dubokoj starosti. Cak mu je i Margaret Tacer plakala na grobu a volela je komuniste manje od engleskih luckih radnika.
pre 8 godina
http://www.erepublik.com/sr/article/-ancient-serbian-history-in-serbian-amp-english-part-3-1970297/1/20
Nista ne prejudiciram, samo molim istoricare za komentar. Hvala
pre 8 godina
@neutralni felsh
Iskren da budem, nisam ni sumnjao da ste to znali, napomenuo sam samo zbog nekog ko mozda nije dovoljno upoznat sa temom, inace odlican komentar.
Pozdrav!
pre 8 godina
@Samolovac
Poenta je dragi istoricaru da Albanci insistiraju na tome da su Iliri. Zivim pored njih 20 godina. A sto bi se reklo 1000 puta izrecena laz postaje istina. Ja konkretno zivim u Makedoniji, Srbin sam, i cuo sam mnogo zanimljivih teza makedonskih istoricara, profesora, koji recimo opovrgavaju te tvoje vizantijske pisce i slicno. A valjda i oni nesto znaju, a ne samo ti. Sto bih verovao tebi a ne njima.
pre 8 godina
(Mića, 7. april 2016 20:58)
oces da kazes da je isto: kada te svestenik zakolje ko zivince da bi umirio bogove i citao buducnost iz tvojih iznutrica i kostiju i borba u areni ???
sem toga nova istrazivanja pokazuju da su borbama u areni ucestvovali i slobodni ljudi zbog slave
pre 8 godina
@neutralni felsh
Samo mala korekcija, Hitler je napao Moskvu ali je porazen u toj bitci. Izgubio je, ako se ne varam pola miliona vojnika. Nemacki generali su upravo poraz kod Moskve smatrali pocetkom konacnog poraza, sto su potvrdili na sudjenju u Nirnbergu.
(ja, 07. april 2016 20:57)
u pravu ste, hvala.
mada, imao sam to u vidu ali nisam hteo da sirim pricu. mislio sam zbirno, i na veliku prolecnu ofanzivu "obnovljenog vermahta" 1942. - nakon sto su u decembru i januaru odbaceni od moskve, jedno krilo u vermahtu je predlagalo ponovnu ofanzivu ka moskvi, svim snagama, ali se hitler opredelio za forsiranje juznog fronta i rat za naftna polja u kavkazu, prema staljingradu.
uostalom, i prva, zimska ofanziva na moskvu '41. nije bila sprovedena punim snagama, i fatalno je zakasnila jer je hitler oklevao sa napadom, troseci resurse i vreme na opkoljene sovjetske jedinice po vec okupiranoj teritoriji, npr. famozni "kotao vjazme", koji je iz potonje perspektive ispao prilicno pirova pobeda.
pred moskvom ih je prvo usporilo blato, zatim ukocio sneg i led, i konacno: odbila sovjetska protivofanziva.
pre 8 godina
Pouka za buduce ratnike, eto sta ce u istiriji ostati iza vas da se pronadje i zapamti.
pre 8 godina
@rupe u znanju
Vidi "momce", ja sam istoricar po struci, tako da o tome svakako znam neuporedivo vise od tebe. Ti ocigledno pabircis informacije po nekim sumnjivim medijima, ali to je tvoj problem. Ne znam ko to "prihvata" da su Albanci Iliri, u nauci ne postoji definitivan dokaz o njihovom poreklu, cak ni Peter Bartl, najpoznatiji albanolog, nije mogao reci nista konkretno o tome. To sto Balkanci misle da istoriju treba pisati u skladu sa patriotskim i politickim motivima, a bez naucnog metoda je drugi problem.
pre 8 godina
@Samolovac
Nacitani momce, ne interesuje me to sto pises, interesuje me ono sto sam primecujem. A primecujem da smo prihvatili to da su Albanci potomci Ilira, iako nemaju 10 reci vezanih za moreplovstvo, a za nazive riba da i ne govorim. kako to ako je Ilirija bila na moru. Objasni znalce.
pre 8 godina
Hanibal je bio Srbin, zvao se Hranislav nego je to Vuk promenio. A posle je pobegao ne Antiohiju III nego Amfilohiju III, da ga katolici iz Rima ne bi scepali. A ovaj ga predade Turcima i tu na putu iz Sirije nadjose na kamen na kome je napisano Srbija do Persepolisa, e tu shvatise da su pogresili planetu pa osedlase konje i odose u Nemacku i tamo se vode i danas ko veliki narod koji osedlava same sebe. Ok clanak btw!
pre 8 godina
мислеш зато што су имали обичај да приносе људске жртве !? барем сам тако чујо од ристе трактористе док смо млатели по пиву испред продавнице...
(хаџија, 07. april 2016 18:51)
Gladijatorske borbe su oblik ljudskog žrtvovanja nastao kao davanje počasti uglednim rimljanima i borbom do smrti ratnih zarobljenika.
pre 8 godina
@neutralni felsh
Samo mala korekcija, Hitler je napao Moskvu ali je porazen u toj bitci. Izgubio je, ako se ne varam pola miliona vojnika. Nemacki generali su upravo poraz kod Moskve smatrali pocetkom konacnog poraza, sto su potvrdili na sudjenju u Nirnbergu.
pre 8 godina
A kasnije, u 7. veku, jedan deo Srba, predodjen Burazerom Pagatovikovicem, koji se posvadjao s roditeljima i resio da pobegne od kuce, krece na istok. Od njih vode poreklo danasnji istocni Sloveni.
(dragaN, 7. april 2016 18:04)
Ja mislim da ni ti ne veruješ u ovo što si napisao. Tolika gomila besmislica gde je jedini argument etimološka sličnost određenih reči koje mogu da se nađu na raznim kontinentima a koja veze nema sa Srbijom i Srbima. Cilj Deretića nikad nije ni bio da pronalazi validne istorijske dokaze već da traži sličnosti u nazivima geografskih pojmova i toponima sa rečima Srbin, srpski i Srbija kako bi time hranio poprilično narušenu nacionalnu sujetu ostrašćenih "Srba po profesiji".
(Metalostrugar Dereta rides again, 07. april 2016 19:08)
ama salio se covek, zar ne vidis? sasvim primereno, jer takve stvari i nisu ni za sta drugo, do za komendiju ;)
pre 8 godina
Stalno se idealizuje uloga Starog Rima ali to je bila tvorevina koje je vrsila genocid po celom poznatom svetu. Kartaginu ne samo da su sravinili nego su pobili sve do jednog stanovnika Kartagine. I kao takav period Rimske vladavine bio je najgori period ljudske istorije.
(dragan, 7. april 2016 13:01)
Moras uzeti u obzir da se radi o periodu pre oko 2000 godina,
tada je to tako bilo.
Ali u 20. veku da neko slicno pravi to ti je Genocid.
Covecanstvo je Evoluiralo delimicno,ali opet ima onih koji su ostali na tom nivou nazalost.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
Nedavno je u Indiji pronadjen 5300 godina stari kamen na kom je napisano "sebur". Pre desetak godina, u Iraku su arhelozi pronasli fosil krave, star 3623 godine na cijoj je jetri bio zig sa pecatom "ser". na teritoriji danasnje Turske, pre oko 2900 godina ziveo je stari narod u cijem recniku je postojala rec "pogopt". Jasno je da je to isti koren reci kao i srpska rec "pogoditi". Mislim da je vise nego jasno da se radi o seobi Srba iz Indije, preko Iraka sve do Balkana gde smo se naslelili oko 500 godina pre nove ere! A kasnije, u 7. veku, jedan deo Srba, predodjen Burazerom Pagatovikovicem, koji se posvadjao s roditeljima i resio da pobegne od kuce, krece na istok. Od njih vode poreklo danasnji istocni Sloveni.
(dragaN, 7. april 2016 18:04)
Ja mislim da ni ti ne veruješ u ovo što si napisao. Tolika gomila besmislica gde je jedini argument etimološka sličnost određenih reči koje mogu da se nađu na raznim kontinentima a koja veze nema sa Srbijom i Srbima. Cilj Deretića nikad nije ni bio da pronalazi validne istorijske dokaze već da traži sličnosti u nazivima geografskih pojmova i toponima sa rečima Srbin, srpski i Srbija kako bi time hranio poprilično narušenu nacionalnu sujetu ostrašćenih "Srba po profesiji".
pre 8 godina
Ono malo sto znam iz istorije je to da smo sa Karpata dosli tu gde sada jesmo. Iskreno, ne secam se koji su dokazi za to ponudjeni. Molim poznavaoce, kao recimo ovog sto se deklarise kao doktor nauka, da me uputi gde da trazim navedene dokaze.
pre 8 godina
@Mihailo
Hanibal je ponizio Rim, pobio im skoro citavo plemstvo u bici kod Kane, mlatio ih gde je stigao. 12 godina je bio na Apeninskom Poluostrvu i nista mu nisu mogli. Gde je tada bio Scipio? Jedini razlog za konacni poraz bila je korumpirana vlast u Kartagini koja je odbijala da mu posalje vojnu pomoc za konacno osvajanje Rima. Posle su ga zvali da sa malom vojskom brani Kartaginu, nije uspeo.
Iz cinjenice da je on 12 godina harao po Apeninima se vidi da Rimljani nisu branili uspesno svoju drzavu.
(Igor, 07. april 2016 16:13)
hanibal jeste u pocetku pobedjivao rim, ali nije iskorostio sansu da valorizuje svoje pobede napadom na prestonicu. umesto toga, usao je sa rimljanima u igru iznurivanja, koju nije mogao da dobije, sa izduzenim linijama snabdevanja i sitnim ali konstantnim padom morala u vojsci.
uskoro, takticke prednosti njegove vojne doktrine su pocele da se tope (slonovi za frontalni udar i teziste na jaka krila, sa fingiranim centrom koji potom opkoljavaju "protivnika u atheziji") - jer su rimljani vremenom ucili kako se boriti protiv toga. konkretno, bas scipio je uvezbao centralne falange da se skupe i propuste pomahnitale slonove. tako su relativno neostecenog centra ulazili u tzv. kriticnu fazu bitke ("valorizacija inicijative"), uz takticku refleksiju: konstantno pritiskanje hanibalovih krila da stegnu klesta nad glavnicom. tako je dosao do kartagine.
slicno su se proveo i vermaht na istocnom frontu: umesto napada na moskvu, hitler se upustio u sirenje fronta i lokalno-kampanjsku igru iscrpljivanja koju nije mogao da dobije. rusi su vremenom naucili kako da se bore protiv blickriga, uz vece resurse.
naravoucenije: nista gore nego kad protivniku das vreme da se konsoliduje i procita ti taktiku. na njegovoj teritoriji, rastu sanse da ti slomis nogu a ne on.
pre 8 godina
"Stalno se idealizuje uloga Starog Rima ali to je bila tvorevina koje je vrsila genocid po celom poznatom svetu. Kartaginu ne samo da su sravinili nego su pobili sve do jednog stanovnika Kartagine. I kao takav period Rimske vladavine bio je najgori period ljudske istorije.(dragan, 7. april 2016 13:01)" A tek što je homosapiens (ona grupacija kojoj ti ne pripadaš)izvršio genocid nad neandertalcima!!! Majko mila u šta ova Srbija ode, za deceniju će paliti slepe miševe u lečenju bolesti.
pre 8 godina
Sta, pronasli su geo-sloj sa slonovskim izmetom i DNA od rimskih gusaka?
pre 8 godina
@rupe u znanju
Gotovo svi vizantijski istoricari od Prokopija do Konstantina VII pisu nasiroko o tome. Postoje i dokumenti, a postoje i arheoloski dokazi. Za ovo prvo potrazi ediciju Vizantijski izvori za istoriju naroda Jugoslavije, prvi i drugi tom, o arheologiji se mozes obavestiti u Istoriji srpskog naroda, prvi tom. Pa ako te ne mrzi...
pre 8 godina
Narod koji se suprostavio svakoj velikoj supersili koja postojala, od istocnog rimskog carstva( vizantije), osmanlija, austrougarske, nazi nemacke, pa sve do trenutnog zla amerike...
(Khfs, 07. april 2016 16:26)
blago nama! jos ih bole pesnice... od nase vilice.
pre 8 godina
@badjura
Hahaha, navedi mi taksativno dokaze za te tvoje fantazmagorije, tj. snovidjenja tih tvojih pseudoistoricara i verovacemo svi. Znas li ti uopste kako se u istorijskoj nauci dolazi do saznanja?
pre 8 godina
15000 коња...ма, важи.
pre 8 godina
Šteta što genijalni Hanibal nije uspeo da ostvari svoj san: da uništi Rim. Svet bi danas bio mnogo lepše mesto za život.
(oberin martel, 7. april 2016 17:00)
мислеш зато што су имали обичај да приносе људске жртве !? барем сам тако чујо од ристе трактористе док смо млатели по пиву испред продавнице...
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
Nedavno je u Indiji pronadjen 5300 godina stari kamen na kom je napisano "sebur". Pre desetak godina, u Iraku su arhelozi pronasli fosil krave, star 3623 godine na cijoj je jetri bio zig sa pecatom "ser". na teritoriji danasnje Turske, pre oko 2900 godina ziveo je stari narod u cijem recniku je postojala rec "pogopt". Jasno je da je to isti koren reci kao i srpska rec "pogoditi". Mislim da je vise nego jasno da se radi o seobi Srba iz Indije, preko Iraka sve do Balkana gde smo se naslelili oko 500 godina pre nove ere! A kasnije, u 7. veku, jedan deo Srba, predodjen Burazerom Pagatovikovicem, koji se posvadjao s roditeljima i resio da pobegne od kuce, krece na istok. Od njih vode poreklo danasnji istocni Sloveni.
pre 8 godina
," i šta bi bilo da su zoarali rim,
kao što su slali stoku da pase nad kartagom?"
pre 8 godina
Wow... fascinantno...
pre 8 godina
Istoriju pisu pobednici.Ko zna sta je prava istina sto se tice mnogih stvari
pre 8 godina
Razlika između Kartagine i Rima je bila samo u jedinstvu vladajuće elite. Dok su u Rimu shvatali da nema mesta unutrasnjim podelama dok se u borbi za nadmoć na mediteranu ne obračunaju da Kartaginom, Kartaginaje bil razjedinjena i veliki Hanibal Barka nije mogao da računa na podršku iz matice vec samo na podršku svog brata Hazdrubala iz Spanije.
Naravno i činjenica je Hanibal porazio 3 ogromne Romske armije i tako bukvalno uništio trecinu Rimskog vojno sposobnog stanovnistva i činjenica da je umesto marsa na Rim odlucio da i dalje opseda i pljačka provinciju dala je vreme Rimu da se konsoliduje. Toliki je bio strah id Hanibala ( Hanibal et Portas) da je retko ko hteo da mu izdaje na megdan tako da kada se pojavio dugokosi mladic pin sebe po imenu Scipio ( jasmine poznat kao Scipio Africanus) data mu je prilika da krene vojskom na Spaniju i porazi Hazdrubala i tako pomeri tržište borbe iz Italije nakon 17 godina.
Inače pored Hanibala, Aleksandra, Napoleona Scipio Africanus je jedan od najvećih vijskovodja svih vremena ali nažalost manje poznat od ostalih. Inače on je spasio Rim i udario temelje visevekovnoj dominaciji Rima
pre 8 godina
Šteta što genijalni Hanibal nije uspeo da ostvari svoj san: da uništi Rim. Svet bi danas bio mnogo lepše mesto za život.
pre 8 godina
Sto se mora znati istorija ?
Pa sve je isto kao nekad !
Nekad je Rim sravnio Kartagenu sa zemljom a dana se pod komandom Vasingtona, Pariza,Londona
unistava
Irak,Sirija,Libija .......a nema traga,niti slike,ni slova ni tona .
Kamere se zadnje vreme iskljucuju .
pre 8 godina
@Khfs
Nije slavna jer smo od svakog porazeni i okupirani. Kako moze biti slavna istorija ako smo vekovima bili robovi Osmanlija? Sta je onda osmanska istorija? Pre toga nas maltretirali Vizantinci, Madjari, Bugari... Nema tu niceg slavnog. Slavne istorije imaju Englezi, Francuzi, Rusi, Spanci... ne mi. Znam znam, sad ces da kazes da su oni iskoristavali druge narode, ali bolje je i to nego da robujes drugima.
pre 8 godina
Konačno malo prave istorije. Obično ljudima na našim prostorima kada spomeneš Rim oni odah to vežu za Italijane i za katoličanstvo, što nema nikakve veze sa Rimom :-) . Naslijednici Rimljana su Rumuni i ostali balkanski narodi. Al to je duga priča, pozdrav svima od jednog Vlaha.
pre 8 godina
@Mihailo
Hanibal je ponizio Rim, pobio im skoro citavo plemstvo u bici kod Kane, mlatio ih gde je stigao. 12 godina je bio na Apeninskom Poluostrvu i nista mu nisu mogli. Gde je tada bio Scipio? Jedini razlog za konacni poraz bila je korumpirana vlast u Kartagini koja je odbijala da mu posalje vojnu pomoc za konacno osvajanje Rima. Posle su ga zvali da sa malom vojskom brani Kartaginu, nije uspeo.
Iz cinjenice da je on 12 godina harao po Apeninima se vidi da Rimljani nisu branili uspesno svoju drzavu.
pre 8 godina
HANIBAL JE PRED VRATIMA! Ne otvarajte!
pre 8 godina
Sve nacije su izmislili ljudi,da se podele medjusobno.Jer jednostavno ako nije tako,recite doktoru da vam izvadi krv,i neka pomocu nje utvrdi da li ste Srbin ili Francuz?Svi imamo iste pretke,a istorija Srba i Srbije je vise sramna nego slavna.Bili smo sluge Turcina previse vremena i to je ostavilo trajne posledice.
pre 8 godina
@badjura
Nepostojeci likovi koji se ne pojavljuju ni u jednom jedinom istorijskom dokumentu. Izmisljeni od strane coveka koji nista sa istorijom nije imao.
pre 8 godina
све је то лепо. ханибал, александар, јулије цезар...али, једино је ЏИНГИС КАН умро у дубокој старости, у кревету са новом наложницом
pre 8 godina
Jadni ti slonovi...
pre 8 godina
@DaniLo
Molim te ne iznosi lazi, odnosno ne muti sliky, da Dereticevi klipovi, po koji imaju puno pregleda, ali taj broj pregleda nije srazmeran broju ljudi koji padaju na njegove glupposti , vec broju ljudi koji se njemu smeje, mislim ja se cerekam na njegove glupposti , prava komedija...
A srpska istorija jeste slavna...
Narod koji se suprostavio svakoj velikoj supersili koja postojala, od istocnog rimskog carstva( vizantije), osmanlija, austrougarske, nazi nemacke, pa sve do trenutnog zla amerike...
pre 8 godina
@badjura
Mi citamo pravu istoriju, ti citas bajke.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 07. april 2016 12:01)
Deretić stajl :D
pre 8 godina
Hannibal('s horse shit) ante portas! Bitka kod Kane, najpoznatija bitk u vojnoj istoriji
pre 8 godina
ne lozi se brate :)
(nbg, 07. april 2016 12:19)
procitaj nesto "brate"
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
@badjura
Prava istorija nisu skrabanja americkog metalo-strugara .. Takodje, ako u to verujes, patis od krize identiteta - toliko te je sramota nase istorije(koja je slavna, bez obzira sto nema neka bog zna kakva osvajanja), a i toga sto si Srbin, pa tako lako prisvajas licnosti iz istorije drugih naroda kao svoje ...
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
Znam za ovo i odgovorno tvrdim da ja za veću glupost nisam čuo a profesor sam istorije već 20 godina.
Papir trpi sve, pogotovo kada ne postoji ni jedan materiojalni dokaz.
pre 8 godina
Au citajuci ovaj tekst shvatio sam jos jedan aspekt tadasnjeg ratovanja...ti si pesak, i hodas iza 15000 konjanika tokom marsa (znaci formacija jedni iza drugih)...Konji povremeno k*njaju a ima ih 15000...Pa dok dodjes do odredista imas nekoliko slojeva skorenih konjskih g*vana na cizmama ili (tada) sandalama.
pre 8 godina
Ante portas!
pre 8 godina
O Hanibalu i njegovim pljačkaškim plaćeničkim hordama je poslednju reč rekao Scipion Afrikanac. Sve drugo je nebitno.
Pokvareni levantski trgovci i zelenaši, kako nekada tako i danas, se ne mogu porediti sa ozbiljnim silama i ratnicima spremnim da brane svoju zemlju i svoje porodice.
pre 8 godina
Gde se Hanibal istovari, tu trava ne raste
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
sta je to prava istorija? posto sam doktor istorijskih nauka, pa me cisto zanima... a za ovu dvojicu nikad cuo! znam samo za narodnu pricu o marku kravarevicu - jel na to mislis?
pre 8 godina
Nista Badjura, kad mi pokazes stare spise gde se takva imena uopste spominju, ili druge materijalne dokaze, pricacemo. I to direktne dokaze, a ne neka izvodjenja reci do totalnog izoblicenja. Posteno?
pre 8 godina
"Hannibal ante portas" ce se opet jednog dana sa strahom saputati burzoaskim hodnicima....
pre 8 godina
Plutarh je zapisao da je Hanibala pogubio Tit Flaminin kada je Hanibal vec bio star i za sta nije doziveo pohvale u Rimu, ubivsi lava bez zuba. Ko zna sta je istina.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL. Zaboravio si da stavis onaj sesir od alu-folije :-D
pre 8 godina
Verovatno najveci vojskovodja i strateg otkako pamtimo istoriju. U vecini bitaka protiv Rimljana Kartaginjani su bili znacajno brojcano slabiji, ali i pored toga Krtaginjani su zbog sjajne Hanibalove taktike odnosili pobede.
pre 8 godina
@badjura
Misliš da nas neuke treba da obrazuje "ekspert" Deretić?
pre 8 godina
Hanibal je insistirao da ne ratuje protiv italijana, vec protiv vojske koja je htela da unisti Kartaginu jer je imala brodove.
pre 8 godina
Stalno se idealizuje uloga Starog Rima ali to je bila tvorevina koje je vrsila genocid po celom poznatom svetu. Kartaginu ne samo da su sravinili nego su pobili sve do jednog stanovnika Kartagine. I kao takav period Rimske vladavine bio je najgori period ljudske istorije.
pre 8 godina
nekoliko stotina godina poslje...
Uostalom, mislim da Libiju treba razoriti. Sarkozy
pre 8 godina
Po snegu i ledu Hannibal je izgubio veći broj slonova, konja i više hiljada ratnika, ali švajcarske planine se same ruše i snižavaju, sve je pokriveno tonama kamena.
Unuk generala Publius Cornelius Scipio Africanus, takođe general Scipio, je 50 godina kasnije nakon duge opsade uništio Carthage i spalio sve živo u njemu, jer Rim nije podnosio da se bilo ko silom odupire njemu.
(Carthage je arapski grad "dans la Tunisie")
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 07. april 2016 12:01)
ne lozi se brate :)
pre 8 godina
@badjura, volim nasu istoriju, ali nema nista bolje od istorije Egipta, Grcke i Rimskog carstva.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
pre 8 godina
bandjura
Ja stvarno ne mogu da verujem koliki broj vas pada na te Dereticeve gluposti.Udjem na yt i covekove emisije imaju po 100 000 pregleda.Neverovatno.Kao da vam nije dovoljno slavna i znacajna srpska istorija pa ste utvrdili da su svi od Irske do Egipta Srbi ukljucujuci Isusa,Aleksandra Velikog.Sto je najgore ja verujem da se covek sprda sa vama,jer onakve gluposti ne moze neko pri cistoj svesti da izgovara.
pre 8 godina
bandjura
Ja stvarno ne mogu da verujem koliki broj vas pada na te Dereticeve gluposti.Udjem na yt i covekove emisije imaju po 100 000 pregleda.Neverovatno.Kao da vam nije dovoljno slavna i znacajna srpska istorija pa ste utvrdili da su svi od Irske do Egipta Srbi ukljucujuci Isusa,Aleksandra Velikog.Sto je najgore ja verujem da se covek sprda sa vama,jer onakve gluposti ne moze neko pri cistoj svesti da izgovara.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 07. april 2016 12:01)
ne lozi se brate :)
pre 8 godina
Au citajuci ovaj tekst shvatio sam jos jedan aspekt tadasnjeg ratovanja...ti si pesak, i hodas iza 15000 konjanika tokom marsa (znaci formacija jedni iza drugih)...Konji povremeno k*njaju a ima ih 15000...Pa dok dodjes do odredista imas nekoliko slojeva skorenih konjskih g*vana na cizmama ili (tada) sandalama.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
Znam za ovo i odgovorno tvrdim da ja za veću glupost nisam čuo a profesor sam istorije već 20 godina.
Papir trpi sve, pogotovo kada ne postoji ni jedan materiojalni dokaz.
pre 8 godina
"Hannibal ante portas" ce se opet jednog dana sa strahom saputati burzoaskim hodnicima....
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL. Zaboravio si da stavis onaj sesir od alu-folije :-D
pre 8 godina
Stalno se idealizuje uloga Starog Rima ali to je bila tvorevina koje je vrsila genocid po celom poznatom svetu. Kartaginu ne samo da su sravinili nego su pobili sve do jednog stanovnika Kartagine. I kao takav period Rimske vladavine bio je najgori period ljudske istorije.
pre 8 godina
Verovatno najveci vojskovodja i strateg otkako pamtimo istoriju. U vecini bitaka protiv Rimljana Kartaginjani su bili znacajno brojcano slabiji, ali i pored toga Krtaginjani su zbog sjajne Hanibalove taktike odnosili pobede.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
sta je to prava istorija? posto sam doktor istorijskih nauka, pa me cisto zanima... a za ovu dvojicu nikad cuo! znam samo za narodnu pricu o marku kravarevicu - jel na to mislis?
pre 8 godina
@badjura
Mi citamo pravu istoriju, ti citas bajke.
pre 8 godina
Hanibal je insistirao da ne ratuje protiv italijana, vec protiv vojske koja je htela da unisti Kartaginu jer je imala brodove.
pre 8 godina
nekoliko stotina godina poslje...
Uostalom, mislim da Libiju treba razoriti. Sarkozy
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 07. april 2016 12:01)
Deretić stajl :D
pre 8 godina
@badjura, volim nasu istoriju, ali nema nista bolje od istorije Egipta, Grcke i Rimskog carstva.
pre 8 godina
Gde se Hanibal istovari, tu trava ne raste
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
@badjura
Prava istorija nisu skrabanja americkog metalo-strugara .. Takodje, ako u to verujes, patis od krize identiteta - toliko te je sramota nase istorije(koja je slavna, bez obzira sto nema neka bog zna kakva osvajanja), a i toga sto si Srbin, pa tako lako prisvajas licnosti iz istorije drugih naroda kao svoje ...
pre 8 godina
све је то лепо. ханибал, александар, јулије цезар...али, једино је ЏИНГИС КАН умро у дубокој старости, у кревету са новом наложницом
pre 8 godina
@badjura
Misliš da nas neuke treba da obrazuje "ekspert" Deretić?
pre 8 godina
@Mihailo
Hanibal je ponizio Rim, pobio im skoro citavo plemstvo u bici kod Kane, mlatio ih gde je stigao. 12 godina je bio na Apeninskom Poluostrvu i nista mu nisu mogli. Gde je tada bio Scipio? Jedini razlog za konacni poraz bila je korumpirana vlast u Kartagini koja je odbijala da mu posalje vojnu pomoc za konacno osvajanje Rima. Posle su ga zvali da sa malom vojskom brani Kartaginu, nije uspeo.
Iz cinjenice da je on 12 godina harao po Apeninima se vidi da Rimljani nisu branili uspesno svoju drzavu.
pre 8 godina
Nista Badjura, kad mi pokazes stare spise gde se takva imena uopste spominju, ili druge materijalne dokaze, pricacemo. I to direktne dokaze, a ne neka izvodjenja reci do totalnog izoblicenja. Posteno?
pre 8 godina
Hannibal('s horse shit) ante portas! Bitka kod Kane, najpoznatija bitk u vojnoj istoriji
pre 8 godina
Plutarh je zapisao da je Hanibala pogubio Tit Flaminin kada je Hanibal vec bio star i za sta nije doziveo pohvale u Rimu, ubivsi lava bez zuba. Ko zna sta je istina.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
pre 8 godina
Po snegu i ledu Hannibal je izgubio veći broj slonova, konja i više hiljada ratnika, ali švajcarske planine se same ruše i snižavaju, sve je pokriveno tonama kamena.
Unuk generala Publius Cornelius Scipio Africanus, takođe general Scipio, je 50 godina kasnije nakon duge opsade uništio Carthage i spalio sve živo u njemu, jer Rim nije podnosio da se bilo ko silom odupire njemu.
(Carthage je arapski grad "dans la Tunisie")
pre 8 godina
@DaniLo
Molim te ne iznosi lazi, odnosno ne muti sliky, da Dereticevi klipovi, po koji imaju puno pregleda, ali taj broj pregleda nije srazmeran broju ljudi koji padaju na njegove glupposti , vec broju ljudi koji se njemu smeje, mislim ja se cerekam na njegove glupposti , prava komedija...
A srpska istorija jeste slavna...
Narod koji se suprostavio svakoj velikoj supersili koja postojala, od istocnog rimskog carstva( vizantije), osmanlija, austrougarske, nazi nemacke, pa sve do trenutnog zla amerike...
pre 8 godina
Šteta što genijalni Hanibal nije uspeo da ostvari svoj san: da uništi Rim. Svet bi danas bio mnogo lepše mesto za život.
pre 8 godina
Razlika između Kartagine i Rima je bila samo u jedinstvu vladajuće elite. Dok su u Rimu shvatali da nema mesta unutrasnjim podelama dok se u borbi za nadmoć na mediteranu ne obračunaju da Kartaginom, Kartaginaje bil razjedinjena i veliki Hanibal Barka nije mogao da računa na podršku iz matice vec samo na podršku svog brata Hazdrubala iz Spanije.
Naravno i činjenica je Hanibal porazio 3 ogromne Romske armije i tako bukvalno uništio trecinu Rimskog vojno sposobnog stanovnistva i činjenica da je umesto marsa na Rim odlucio da i dalje opseda i pljačka provinciju dala je vreme Rimu da se konsoliduje. Toliki je bio strah id Hanibala ( Hanibal et Portas) da je retko ko hteo da mu izdaje na megdan tako da kada se pojavio dugokosi mladic pin sebe po imenu Scipio ( jasmine poznat kao Scipio Africanus) data mu je prilika da krene vojskom na Spaniju i porazi Hazdrubala i tako pomeri tržište borbe iz Italije nakon 17 godina.
Inače pored Hanibala, Aleksandra, Napoleona Scipio Africanus je jedan od najvećih vijskovodja svih vremena ali nažalost manje poznat od ostalih. Inače on je spasio Rim i udario temelje visevekovnoj dominaciji Rima
pre 8 godina
@Khfs
Nije slavna jer smo od svakog porazeni i okupirani. Kako moze biti slavna istorija ako smo vekovima bili robovi Osmanlija? Sta je onda osmanska istorija? Pre toga nas maltretirali Vizantinci, Madjari, Bugari... Nema tu niceg slavnog. Slavne istorije imaju Englezi, Francuzi, Rusi, Spanci... ne mi. Znam znam, sad ces da kazes da su oni iskoristavali druge narode, ali bolje je i to nego da robujes drugima.
pre 8 godina
Sto se mora znati istorija ?
Pa sve je isto kao nekad !
Nekad je Rim sravnio Kartagenu sa zemljom a dana se pod komandom Vasingtona, Pariza,Londona
unistava
Irak,Sirija,Libija .......a nema traga,niti slike,ni slova ni tona .
Kamere se zadnje vreme iskljucuju .
pre 8 godina
Sve nacije su izmislili ljudi,da se podele medjusobno.Jer jednostavno ako nije tako,recite doktoru da vam izvadi krv,i neka pomocu nje utvrdi da li ste Srbin ili Francuz?Svi imamo iste pretke,a istorija Srba i Srbije je vise sramna nego slavna.Bili smo sluge Turcina previse vremena i to je ostavilo trajne posledice.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
Nedavno je u Indiji pronadjen 5300 godina stari kamen na kom je napisano "sebur". Pre desetak godina, u Iraku su arhelozi pronasli fosil krave, star 3623 godine na cijoj je jetri bio zig sa pecatom "ser". na teritoriji danasnje Turske, pre oko 2900 godina ziveo je stari narod u cijem recniku je postojala rec "pogopt". Jasno je da je to isti koren reci kao i srpska rec "pogoditi". Mislim da je vise nego jasno da se radi o seobi Srba iz Indije, preko Iraka sve do Balkana gde smo se naslelili oko 500 godina pre nove ere! A kasnije, u 7. veku, jedan deo Srba, predodjen Burazerom Pagatovikovicem, koji se posvadjao s roditeljima i resio da pobegne od kuce, krece na istok. Od njih vode poreklo danasnji istocni Sloveni.
pre 8 godina
@Mihailo
Hanibal je ponizio Rim, pobio im skoro citavo plemstvo u bici kod Kane, mlatio ih gde je stigao. 12 godina je bio na Apeninskom Poluostrvu i nista mu nisu mogli. Gde je tada bio Scipio? Jedini razlog za konacni poraz bila je korumpirana vlast u Kartagini koja je odbijala da mu posalje vojnu pomoc za konacno osvajanje Rima. Posle su ga zvali da sa malom vojskom brani Kartaginu, nije uspeo.
Iz cinjenice da je on 12 godina harao po Apeninima se vidi da Rimljani nisu branili uspesno svoju drzavu.
(Igor, 07. april 2016 16:13)
hanibal jeste u pocetku pobedjivao rim, ali nije iskorostio sansu da valorizuje svoje pobede napadom na prestonicu. umesto toga, usao je sa rimljanima u igru iznurivanja, koju nije mogao da dobije, sa izduzenim linijama snabdevanja i sitnim ali konstantnim padom morala u vojsci.
uskoro, takticke prednosti njegove vojne doktrine su pocele da se tope (slonovi za frontalni udar i teziste na jaka krila, sa fingiranim centrom koji potom opkoljavaju "protivnika u atheziji") - jer su rimljani vremenom ucili kako se boriti protiv toga. konkretno, bas scipio je uvezbao centralne falange da se skupe i propuste pomahnitale slonove. tako su relativno neostecenog centra ulazili u tzv. kriticnu fazu bitke ("valorizacija inicijative"), uz takticku refleksiju: konstantno pritiskanje hanibalovih krila da stegnu klesta nad glavnicom. tako je dosao do kartagine.
slicno su se proveo i vermaht na istocnom frontu: umesto napada na moskvu, hitler se upustio u sirenje fronta i lokalno-kampanjsku igru iscrpljivanja koju nije mogao da dobije. rusi su vremenom naucili kako da se bore protiv blickriga, uz vece resurse.
naravoucenije: nista gore nego kad protivniku das vreme da se konsoliduje i procita ti taktiku. na njegovoj teritoriji, rastu sanse da ti slomis nogu a ne on.
pre 8 godina
Jadni ti slonovi...
pre 8 godina
Konačno malo prave istorije. Obično ljudima na našim prostorima kada spomeneš Rim oni odah to vežu za Italijane i za katoličanstvo, što nema nikakve veze sa Rimom :-) . Naslijednici Rimljana su Rumuni i ostali balkanski narodi. Al to je duga priča, pozdrav svima od jednog Vlaha.
pre 8 godina
A kasnije, u 7. veku, jedan deo Srba, predodjen Burazerom Pagatovikovicem, koji se posvadjao s roditeljima i resio da pobegne od kuce, krece na istok. Od njih vode poreklo danasnji istocni Sloveni.
(dragaN, 7. april 2016 18:04)
Ja mislim da ni ti ne veruješ u ovo što si napisao. Tolika gomila besmislica gde je jedini argument etimološka sličnost određenih reči koje mogu da se nađu na raznim kontinentima a koja veze nema sa Srbijom i Srbima. Cilj Deretića nikad nije ni bio da pronalazi validne istorijske dokaze već da traži sličnosti u nazivima geografskih pojmova i toponima sa rečima Srbin, srpski i Srbija kako bi time hranio poprilično narušenu nacionalnu sujetu ostrašćenih "Srba po profesiji".
(Metalostrugar Dereta rides again, 07. april 2016 19:08)
ama salio se covek, zar ne vidis? sasvim primereno, jer takve stvari i nisu ni za sta drugo, do za komendiju ;)
pre 8 godina
Narod koji se suprostavio svakoj velikoj supersili koja postojala, od istocnog rimskog carstva( vizantije), osmanlija, austrougarske, nazi nemacke, pa sve do trenutnog zla amerike...
(Khfs, 07. april 2016 16:26)
blago nama! jos ih bole pesnice... od nase vilice.
pre 8 godina
Ante portas!
pre 8 godina
HANIBAL JE PRED VRATIMA! Ne otvarajte!
pre 8 godina
O Hanibalu i njegovim pljačkaškim plaćeničkim hordama je poslednju reč rekao Scipion Afrikanac. Sve drugo je nebitno.
Pokvareni levantski trgovci i zelenaši, kako nekada tako i danas, se ne mogu porediti sa ozbiljnim silama i ratnicima spremnim da brane svoju zemlju i svoje porodice.
pre 8 godina
@badjura
Nepostojeci likovi koji se ne pojavljuju ni u jednom jedinom istorijskom dokumentu. Izmisljeni od strane coveka koji nista sa istorijom nije imao.
pre 8 godina
ne lozi se brate :)
(nbg, 07. april 2016 12:19)
procitaj nesto "brate"
pre 8 godina
"Stalno se idealizuje uloga Starog Rima ali to je bila tvorevina koje je vrsila genocid po celom poznatom svetu. Kartaginu ne samo da su sravinili nego su pobili sve do jednog stanovnika Kartagine. I kao takav period Rimske vladavine bio je najgori period ljudske istorije.(dragan, 7. april 2016 13:01)" A tek što je homosapiens (ona grupacija kojoj ti ne pripadaš)izvršio genocid nad neandertalcima!!! Majko mila u šta ova Srbija ode, za deceniju će paliti slepe miševe u lečenju bolesti.
pre 8 godina
Stalno se idealizuje uloga Starog Rima ali to je bila tvorevina koje je vrsila genocid po celom poznatom svetu. Kartaginu ne samo da su sravinili nego su pobili sve do jednog stanovnika Kartagine. I kao takav period Rimske vladavine bio je najgori period ljudske istorije.
(dragan, 7. april 2016 13:01)
Moras uzeti u obzir da se radi o periodu pre oko 2000 godina,
tada je to tako bilo.
Ali u 20. veku da neko slicno pravi to ti je Genocid.
Covecanstvo je Evoluiralo delimicno,ali opet ima onih koji su ostali na tom nivou nazalost.
pre 8 godina
@neutralni felsh
Samo mala korekcija, Hitler je napao Moskvu ali je porazen u toj bitci. Izgubio je, ako se ne varam pola miliona vojnika. Nemacki generali su upravo poraz kod Moskve smatrali pocetkom konacnog poraza, sto su potvrdili na sudjenju u Nirnbergu.
pre 8 godina
Hanibal je bio Srbin, zvao se Hranislav nego je to Vuk promenio. A posle je pobegao ne Antiohiju III nego Amfilohiju III, da ga katolici iz Rima ne bi scepali. A ovaj ga predade Turcima i tu na putu iz Sirije nadjose na kamen na kome je napisano Srbija do Persepolisa, e tu shvatise da su pogresili planetu pa osedlase konje i odose u Nemacku i tamo se vode i danas ko veliki narod koji osedlava same sebe. Ok clanak btw!
pre 8 godina
Pouka za buduce ratnike, eto sta ce u istiriji ostati iza vas da se pronadje i zapamti.
pre 8 godina
@rupe u znanju
Vidi "momce", ja sam istoricar po struci, tako da o tome svakako znam neuporedivo vise od tebe. Ti ocigledno pabircis informacije po nekim sumnjivim medijima, ali to je tvoj problem. Ne znam ko to "prihvata" da su Albanci Iliri, u nauci ne postoji definitivan dokaz o njihovom poreklu, cak ni Peter Bartl, najpoznatiji albanolog, nije mogao reci nista konkretno o tome. To sto Balkanci misle da istoriju treba pisati u skladu sa patriotskim i politickim motivima, a bez naucnog metoda je drugi problem.
pre 8 godina
Istoriju pisu pobednici.Ko zna sta je prava istina sto se tice mnogih stvari
pre 8 godina
Ono malo sto znam iz istorije je to da smo sa Karpata dosli tu gde sada jesmo. Iskreno, ne secam se koji su dokazi za to ponudjeni. Molim poznavaoce, kao recimo ovog sto se deklarise kao doktor nauka, da me uputi gde da trazim navedene dokaze.
pre 8 godina
Šteta što genijalni Hanibal nije uspeo da ostvari svoj san: da uništi Rim. Svet bi danas bio mnogo lepše mesto za život.
(oberin martel, 7. april 2016 17:00)
мислеш зато што су имали обичај да приносе људске жртве !? барем сам тако чујо од ристе трактористе док смо млатели по пиву испред продавнице...
pre 8 godina
Sta, pronasli su geo-sloj sa slonovskim izmetom i DNA od rimskih gusaka?
pre 8 godina
@neutralni felsh
Samo mala korekcija, Hitler je napao Moskvu ali je porazen u toj bitci. Izgubio je, ako se ne varam pola miliona vojnika. Nemacki generali su upravo poraz kod Moskve smatrali pocetkom konacnog poraza, sto su potvrdili na sudjenju u Nirnbergu.
(ja, 07. april 2016 20:57)
u pravu ste, hvala.
mada, imao sam to u vidu ali nisam hteo da sirim pricu. mislio sam zbirno, i na veliku prolecnu ofanzivu "obnovljenog vermahta" 1942. - nakon sto su u decembru i januaru odbaceni od moskve, jedno krilo u vermahtu je predlagalo ponovnu ofanzivu ka moskvi, svim snagama, ali se hitler opredelio za forsiranje juznog fronta i rat za naftna polja u kavkazu, prema staljingradu.
uostalom, i prva, zimska ofanziva na moskvu '41. nije bila sprovedena punim snagama, i fatalno je zakasnila jer je hitler oklevao sa napadom, troseci resurse i vreme na opkoljene sovjetske jedinice po vec okupiranoj teritoriji, npr. famozni "kotao vjazme", koji je iz potonje perspektive ispao prilicno pirova pobeda.
pred moskvom ih je prvo usporilo blato, zatim ukocio sneg i led, i konacno: odbila sovjetska protivofanziva.
pre 8 godina
@Samolovac
Nacitani momce, ne interesuje me to sto pises, interesuje me ono sto sam primecujem. A primecujem da smo prihvatili to da su Albanci potomci Ilira, iako nemaju 10 reci vezanih za moreplovstvo, a za nazive riba da i ne govorim. kako to ako je Ilirija bila na moru. Objasni znalce.
pre 8 godina
"све је то лепо. ханибал, александар, јулије цезар...али, једино је ЏИНГИС КАН умро у дубокој старости, у кревету са новом наложницом"
Cekaj druze, a sta je sa Josipom Brozom. Prica kaze da je i poslednjih dana zivota zavodio mladu bolnicarku u bolnici u Ljubljani. Ziveo je raskosnije nego Haniboal, Gaj Julije, Aleksandar i Dzingis Kan zajedno. I umro je u dubokoj starosti. Cak mu je i Margaret Tacer plakala na grobu a volela je komuniste manje od engleskih luckih radnika.
pre 8 godina
@badjura
Hahaha, navedi mi taksativno dokaze za te tvoje fantazmagorije, tj. snovidjenja tih tvojih pseudoistoricara i verovacemo svi. Znas li ti uopste kako se u istorijskoj nauci dolazi do saznanja?
pre 8 godina
@rupe u znanju
Gotovo svi vizantijski istoricari od Prokopija do Konstantina VII pisu nasiroko o tome. Postoje i dokumenti, a postoje i arheoloski dokazi. Za ovo prvo potrazi ediciju Vizantijski izvori za istoriju naroda Jugoslavije, prvi i drugi tom, o arheologiji se mozes obavestiti u Istoriji srpskog naroda, prvi tom. Pa ako te ne mrzi...
pre 8 godina
(Mića, 7. april 2016 20:58)
oces da kazes da je isto: kada te svestenik zakolje ko zivince da bi umirio bogove i citao buducnost iz tvojih iznutrica i kostiju i borba u areni ???
sem toga nova istrazivanja pokazuju da su borbama u areni ucestvovali i slobodni ljudi zbog slave
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
Nedavno je u Indiji pronadjen 5300 godina stari kamen na kom je napisano "sebur". Pre desetak godina, u Iraku su arhelozi pronasli fosil krave, star 3623 godine na cijoj je jetri bio zig sa pecatom "ser". na teritoriji danasnje Turske, pre oko 2900 godina ziveo je stari narod u cijem recniku je postojala rec "pogopt". Jasno je da je to isti koren reci kao i srpska rec "pogoditi". Mislim da je vise nego jasno da se radi o seobi Srba iz Indije, preko Iraka sve do Balkana gde smo se naslelili oko 500 godina pre nove ere! A kasnije, u 7. veku, jedan deo Srba, predodjen Burazerom Pagatovikovicem, koji se posvadjao s roditeljima i resio da pobegne od kuce, krece na istok. Od njih vode poreklo danasnji istocni Sloveni.
(dragaN, 7. april 2016 18:04)
Ja mislim da ni ti ne veruješ u ovo što si napisao. Tolika gomila besmislica gde je jedini argument etimološka sličnost određenih reči koje mogu da se nađu na raznim kontinentima a koja veze nema sa Srbijom i Srbima. Cilj Deretića nikad nije ni bio da pronalazi validne istorijske dokaze već da traži sličnosti u nazivima geografskih pojmova i toponima sa rečima Srbin, srpski i Srbija kako bi time hranio poprilično narušenu nacionalnu sujetu ostrašćenih "Srba po profesiji".
pre 8 godina
мислеш зато што су имали обичај да приносе људске жртве !? барем сам тако чујо од ристе трактористе док смо млатели по пиву испред продавнице...
(хаџија, 07. april 2016 18:51)
Gladijatorske borbe su oblik ljudskog žrtvovanja nastao kao davanje počasti uglednim rimljanima i borbom do smrti ratnih zarobljenika.
pre 8 godina
U tekstu se pominje da je Hanibal predstavljao pretnju za Rimsko carstvo, što nije tačno. Rim je tada još uvek bio republika, a u rang carstva je uzdignut tek sa Oktavijanom Avgustom 27.p.n.e. Inače, Hanibal je nesumnjivo jedan od najvećih vojskovođa antičkog sveta, zajedno sa Aleksandrom i Cezarom.
pre 8 godina
," i šta bi bilo da su zoarali rim,
kao što su slali stoku da pase nad kartagom?"
pre 8 godina
Kad tako za 2000 godina neki naučnici otkriju gde sam ja bio na Zlatiboru...
pre 8 godina
@rupa u znanju
Draga rupo, to za sto puta ponovljenu laz mozda vazi u svakodnevnom zivotu, ne u istoriji, istorijska istina je neprikosnovena. Ponavljaju i neki od nas da svi narodi vode poreklo od nas ili da smo dosli sa druge planete, ali ne znaci da ce to postati istina. A da bi mi sad mogli da raspravljamo ti mi moras navesti imena tih makedonskih istoricara, sta to oni tvrde i kako to "opovrgavaju" vizantijske istoricare? Nema u nauci rekla-kazala, to je sustina. I opet ti kazem, ne mesaj nauku i politiku, nije to lepo.
pre 8 godina
15000 коња...ма, важи.
pre 8 godina
Wow... fascinantno...
pre 8 godina
@neutralni felsh
Iskren da budem, nisam ni sumnjao da ste to znali, napomenuo sam samo zbog nekog ko mozda nije dovoljno upoznat sa temom, inace odlican komentar.
Pozdrav!
pre 8 godina
@Igor
To bi isto bilo kao kada bi rekao da je Nemacka vojska harala Rusijom i da im Rusi nista nisu mogli.
Jednostavno Hanibal je usao u rat koji nije mogao da dobije:
1. Od samog starta nije imao podrsku plemstva i Kartaginjanske vlasti
2. Previse je hteo odjednom, kao Hitler sto je hteo iz jednog rata da osvoji Rusiju
3. Njegova vojska bila je sacinjena od najamnika tj od placene vojske dok su Rimljani vodili odbrambeni rat
4. Samo je bilo pitanje vremena kada ce Hanibal da se nadje u nezavidnoj situaciji
5. Scipion je provalio kako da eleminise slonove i tu je bio kraj Hanibalove vojske
Svaka cast Hanibalu za takticko majstorstvo ali on taj rat nije mogao dobiti.
pre 8 godina
@Samolovac
Poenta je dragi istoricaru da Albanci insistiraju na tome da su Iliri. Zivim pored njih 20 godina. A sto bi se reklo 1000 puta izrecena laz postaje istina. Ja konkretno zivim u Makedoniji, Srbin sam, i cuo sam mnogo zanimljivih teza makedonskih istoricara, profesora, koji recimo opovrgavaju te tvoje vizantijske pisce i slicno. A valjda i oni nesto znaju, a ne samo ti. Sto bih verovao tebi a ne njima.
pre 8 godina
@rupa u znanju
Zato sto vizantijskim istoricarima veruje citav svet, posto drugi nisu mnogo pisanih dokumenata ostavljali. A ti makedonski istoricari koji tvrde da je Aleksandar Veliki bio po nacionalnosti isto sto i Darko Pancev, mogu da opovrgavaju sta im volja, ali posto nemaju dokaze, niko ih ne shvata ozbiljno.
pre 8 godina
http://www.erepublik.com/sr/article/-ancient-serbian-history-in-serbian-amp-english-part-3-1970297/1/20
Nista ne prejudiciram, samo molim istoricare za komentar. Hvala
pre 8 godina
''15000 коња...ма, важи.
(орах, 07. april 2016 18:10)
+4 -7''
измеđу осталог, коњ висине 150 cm поједе дневно 12kg хране. за 15.000 грла то 180 тона сваки дан. ма, важи.
pre 8 godina
@Scipion
Rimljani su dugo izbegavali sukob sa Hanibalom. On nije izgubio rat zbog nekog velikog poraza ili vise njih, kao Nemci u SSSR-u, vec zbog toga sto kako sam kazes nije imao podrsku plemstva Kartagine. On je potukao Rimljane kod Kane, i ne samo tu, nasao se bukvalno pred zidinama Rima, ali je od napada na grad odustao jer je ocekivao da ce iz Kartagine stici pojavanje kad cuju za njegov podvig. Medjutim, plemstvo nije slalo vojsku jer su se bojali prevelikog ugleda koji bi Hanibal dobio kada bi se u Kartaginu vratio kao covek koji je osvojio Rim. Zato su ga ostavili bez pomoci. On je tokom godina ratovanja na Apeninima i pored silnih pobeda imao gubitke koje nije mogao nadoknaditi bez pojacanja iz Kartagine. A konacnu bitku je izgubio jer su ga Kartaginjani postavili na celo vojske koja je bila dosta slabija od rimske, bitka se vodila na terenu koji nije odgovarao Kartaginjanima, a uz sve to, na drugoj strani se nalazio jos jedan genijalan vojskovodja.
pre 8 godina
@opax
Mongoli su osvajali ogromne teritorije i sa vise stotina hiljada konja pa im nije to predstavljalo nikakav problem.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
pre 8 godina
O Hanibalu i njegovim pljačkaškim plaćeničkim hordama je poslednju reč rekao Scipion Afrikanac. Sve drugo je nebitno.
Pokvareni levantski trgovci i zelenaši, kako nekada tako i danas, se ne mogu porediti sa ozbiljnim silama i ratnicima spremnim da brane svoju zemlju i svoje porodice.
pre 8 godina
ne lozi se brate :)
(nbg, 07. april 2016 12:19)
procitaj nesto "brate"
pre 8 godina
Konačno malo prave istorije. Obično ljudima na našim prostorima kada spomeneš Rim oni odah to vežu za Italijane i za katoličanstvo, što nema nikakve veze sa Rimom :-) . Naslijednici Rimljana su Rumuni i ostali balkanski narodi. Al to je duga priča, pozdrav svima od jednog Vlaha.
pre 8 godina
Sve nacije su izmislili ljudi,da se podele medjusobno.Jer jednostavno ako nije tako,recite doktoru da vam izvadi krv,i neka pomocu nje utvrdi da li ste Srbin ili Francuz?Svi imamo iste pretke,a istorija Srba i Srbije je vise sramna nego slavna.Bili smo sluge Turcina previse vremena i to je ostavilo trajne posledice.
pre 8 godina
Šteta što genijalni Hanibal nije uspeo da ostvari svoj san: da uništi Rim. Svet bi danas bio mnogo lepše mesto za život.
pre 8 godina
@Khfs
Nije slavna jer smo od svakog porazeni i okupirani. Kako moze biti slavna istorija ako smo vekovima bili robovi Osmanlija? Sta je onda osmanska istorija? Pre toga nas maltretirali Vizantinci, Madjari, Bugari... Nema tu niceg slavnog. Slavne istorije imaju Englezi, Francuzi, Rusi, Spanci... ne mi. Znam znam, sad ces da kazes da su oni iskoristavali druge narode, ali bolje je i to nego da robujes drugima.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
Nedavno je u Indiji pronadjen 5300 godina stari kamen na kom je napisano "sebur". Pre desetak godina, u Iraku su arhelozi pronasli fosil krave, star 3623 godine na cijoj je jetri bio zig sa pecatom "ser". na teritoriji danasnje Turske, pre oko 2900 godina ziveo je stari narod u cijem recniku je postojala rec "pogopt". Jasno je da je to isti koren reci kao i srpska rec "pogoditi". Mislim da je vise nego jasno da se radi o seobi Srba iz Indije, preko Iraka sve do Balkana gde smo se naslelili oko 500 godina pre nove ere! A kasnije, u 7. veku, jedan deo Srba, predodjen Burazerom Pagatovikovicem, koji se posvadjao s roditeljima i resio da pobegne od kuce, krece na istok. Od njih vode poreklo danasnji istocni Sloveni.
pre 8 godina
Stalno se idealizuje uloga Starog Rima ali to je bila tvorevina koje je vrsila genocid po celom poznatom svetu. Kartaginu ne samo da su sravinili nego su pobili sve do jednog stanovnika Kartagine. I kao takav period Rimske vladavine bio je najgori period ljudske istorije.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 07. april 2016 12:01)
ne lozi se brate :)
pre 8 godina
bandjura
Ja stvarno ne mogu da verujem koliki broj vas pada na te Dereticeve gluposti.Udjem na yt i covekove emisije imaju po 100 000 pregleda.Neverovatno.Kao da vam nije dovoljno slavna i znacajna srpska istorija pa ste utvrdili da su svi od Irske do Egipta Srbi ukljucujuci Isusa,Aleksandra Velikog.Sto je najgore ja verujem da se covek sprda sa vama,jer onakve gluposti ne moze neko pri cistoj svesti da izgovara.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
Znam za ovo i odgovorno tvrdim da ja za veću glupost nisam čuo a profesor sam istorije već 20 godina.
Papir trpi sve, pogotovo kada ne postoji ni jedan materiojalni dokaz.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
sta je to prava istorija? posto sam doktor istorijskih nauka, pa me cisto zanima... a za ovu dvojicu nikad cuo! znam samo za narodnu pricu o marku kravarevicu - jel na to mislis?
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
@badjura
Prava istorija nisu skrabanja americkog metalo-strugara .. Takodje, ako u to verujes, patis od krize identiteta - toliko te je sramota nase istorije(koja je slavna, bez obzira sto nema neka bog zna kakva osvajanja), a i toga sto si Srbin, pa tako lako prisvajas licnosti iz istorije drugih naroda kao svoje ...
pre 8 godina
@DaniLo
Molim te ne iznosi lazi, odnosno ne muti sliky, da Dereticevi klipovi, po koji imaju puno pregleda, ali taj broj pregleda nije srazmeran broju ljudi koji padaju na njegove glupposti , vec broju ljudi koji se njemu smeje, mislim ja se cerekam na njegove glupposti , prava komedija...
A srpska istorija jeste slavna...
Narod koji se suprostavio svakoj velikoj supersili koja postojala, od istocnog rimskog carstva( vizantije), osmanlija, austrougarske, nazi nemacke, pa sve do trenutnog zla amerike...
pre 8 godina
"Hannibal ante portas" ce se opet jednog dana sa strahom saputati burzoaskim hodnicima....
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 07. april 2016 12:01)
Deretić stajl :D
pre 8 godina
Sto se mora znati istorija ?
Pa sve je isto kao nekad !
Nekad je Rim sravnio Kartagenu sa zemljom a dana se pod komandom Vasingtona, Pariza,Londona
unistava
Irak,Sirija,Libija .......a nema traga,niti slike,ni slova ni tona .
Kamere se zadnje vreme iskljucuju .
pre 8 godina
@Samolovac
Nacitani momce, ne interesuje me to sto pises, interesuje me ono sto sam primecujem. A primecujem da smo prihvatili to da su Albanci potomci Ilira, iako nemaju 10 reci vezanih za moreplovstvo, a za nazive riba da i ne govorim. kako to ako je Ilirija bila na moru. Objasni znalce.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
Nedavno je u Indiji pronadjen 5300 godina stari kamen na kom je napisano "sebur". Pre desetak godina, u Iraku su arhelozi pronasli fosil krave, star 3623 godine na cijoj je jetri bio zig sa pecatom "ser". na teritoriji danasnje Turske, pre oko 2900 godina ziveo je stari narod u cijem recniku je postojala rec "pogopt". Jasno je da je to isti koren reci kao i srpska rec "pogoditi". Mislim da je vise nego jasno da se radi o seobi Srba iz Indije, preko Iraka sve do Balkana gde smo se naslelili oko 500 godina pre nove ere! A kasnije, u 7. veku, jedan deo Srba, predodjen Burazerom Pagatovikovicem, koji se posvadjao s roditeljima i resio da pobegne od kuce, krece na istok. Od njih vode poreklo danasnji istocni Sloveni.
(dragaN, 7. april 2016 18:04)
Ja mislim da ni ti ne veruješ u ovo što si napisao. Tolika gomila besmislica gde je jedini argument etimološka sličnost određenih reči koje mogu da se nađu na raznim kontinentima a koja veze nema sa Srbijom i Srbima. Cilj Deretića nikad nije ni bio da pronalazi validne istorijske dokaze već da traži sličnosti u nazivima geografskih pojmova i toponima sa rečima Srbin, srpski i Srbija kako bi time hranio poprilično narušenu nacionalnu sujetu ostrašćenih "Srba po profesiji".
pre 8 godina
@badjura
Misliš da nas neuke treba da obrazuje "ekspert" Deretić?
pre 8 godina
Hanibal je insistirao da ne ratuje protiv italijana, vec protiv vojske koja je htela da unisti Kartaginu jer je imala brodove.
pre 8 godina
"Stalno se idealizuje uloga Starog Rima ali to je bila tvorevina koje je vrsila genocid po celom poznatom svetu. Kartaginu ne samo da su sravinili nego su pobili sve do jednog stanovnika Kartagine. I kao takav period Rimske vladavine bio je najgori period ljudske istorije.(dragan, 7. april 2016 13:01)" A tek što je homosapiens (ona grupacija kojoj ti ne pripadaš)izvršio genocid nad neandertalcima!!! Majko mila u šta ova Srbija ode, za deceniju će paliti slepe miševe u lečenju bolesti.
pre 8 godina
Plutarh je zapisao da je Hanibala pogubio Tit Flaminin kada je Hanibal vec bio star i za sta nije doziveo pohvale u Rimu, ubivsi lava bez zuba. Ko zna sta je istina.
pre 8 godina
A sta reci za Naseg Nina Belova ili Aleksandra Karanovica,malo citajte ljudi pravu istoriju!
(badjura, 7. april 2016 12:01)
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL. Zaboravio si da stavis onaj sesir od alu-folije :-D
pre 8 godina
15000 коња...ма, важи.
pre 8 godina
nekoliko stotina godina poslje...
Uostalom, mislim da Libiju treba razoriti. Sarkozy
pre 8 godina
Nista Badjura, kad mi pokazes stare spise gde se takva imena uopste spominju, ili druge materijalne dokaze, pricacemo. I to direktne dokaze, a ne neka izvodjenja reci do totalnog izoblicenja. Posteno?
pre 8 godina
@badjura
Mi citamo pravu istoriju, ti citas bajke.
pre 8 godina
@badjura, volim nasu istoriju, ali nema nista bolje od istorije Egipta, Grcke i Rimskog carstva.
pre 8 godina
све је то лепо. ханибал, александар, јулије цезар...али, једино је ЏИНГИС КАН умро у дубокој старости, у кревету са новом наложницом
pre 8 godina
Au citajuci ovaj tekst shvatio sam jos jedan aspekt tadasnjeg ratovanja...ti si pesak, i hodas iza 15000 konjanika tokom marsa (znaci formacija jedni iza drugih)...Konji povremeno k*njaju a ima ih 15000...Pa dok dodjes do odredista imas nekoliko slojeva skorenih konjskih g*vana na cizmama ili (tada) sandalama.
pre 8 godina
@badjura
Nepostojeci likovi koji se ne pojavljuju ni u jednom jedinom istorijskom dokumentu. Izmisljeni od strane coveka koji nista sa istorijom nije imao.
pre 8 godina
Verovatno najveci vojskovodja i strateg otkako pamtimo istoriju. U vecini bitaka protiv Rimljana Kartaginjani su bili znacajno brojcano slabiji, ali i pored toga Krtaginjani su zbog sjajne Hanibalove taktike odnosili pobede.
pre 8 godina
Šteta što genijalni Hanibal nije uspeo da ostvari svoj san: da uništi Rim. Svet bi danas bio mnogo lepše mesto za život.
(oberin martel, 7. april 2016 17:00)
мислеш зато што су имали обичај да приносе људске жртве !? барем сам тако чујо од ристе трактористе док смо млатели по пиву испред продавнице...
pre 8 godina
Narod koji se suprostavio svakoj velikoj supersili koja postojala, od istocnog rimskog carstva( vizantije), osmanlija, austrougarske, nazi nemacke, pa sve do trenutnog zla amerike...
(Khfs, 07. april 2016 16:26)
blago nama! jos ih bole pesnice... od nase vilice.
pre 8 godina
Ono malo sto znam iz istorije je to da smo sa Karpata dosli tu gde sada jesmo. Iskreno, ne secam se koji su dokazi za to ponudjeni. Molim poznavaoce, kao recimo ovog sto se deklarise kao doktor nauka, da me uputi gde da trazim navedene dokaze.
pre 8 godina
Hanibal je bio Srbin, zvao se Hranislav nego je to Vuk promenio. A posle je pobegao ne Antiohiju III nego Amfilohiju III, da ga katolici iz Rima ne bi scepali. A ovaj ga predade Turcima i tu na putu iz Sirije nadjose na kamen na kome je napisano Srbija do Persepolisa, e tu shvatise da su pogresili planetu pa osedlase konje i odose u Nemacku i tamo se vode i danas ko veliki narod koji osedlava same sebe. Ok clanak btw!
pre 8 godina
Po snegu i ledu Hannibal je izgubio veći broj slonova, konja i više hiljada ratnika, ali švajcarske planine se same ruše i snižavaju, sve je pokriveno tonama kamena.
Unuk generala Publius Cornelius Scipio Africanus, takođe general Scipio, je 50 godina kasnije nakon duge opsade uništio Carthage i spalio sve živo u njemu, jer Rim nije podnosio da se bilo ko silom odupire njemu.
(Carthage je arapski grad "dans la Tunisie")
pre 8 godina
@Mihailo
Hanibal je ponizio Rim, pobio im skoro citavo plemstvo u bici kod Kane, mlatio ih gde je stigao. 12 godina je bio na Apeninskom Poluostrvu i nista mu nisu mogli. Gde je tada bio Scipio? Jedini razlog za konacni poraz bila je korumpirana vlast u Kartagini koja je odbijala da mu posalje vojnu pomoc za konacno osvajanje Rima. Posle su ga zvali da sa malom vojskom brani Kartaginu, nije uspeo.
Iz cinjenice da je on 12 godina harao po Apeninima se vidi da Rimljani nisu branili uspesno svoju drzavu.
pre 8 godina
@rupe u znanju
Vidi "momce", ja sam istoricar po struci, tako da o tome svakako znam neuporedivo vise od tebe. Ti ocigledno pabircis informacije po nekim sumnjivim medijima, ali to je tvoj problem. Ne znam ko to "prihvata" da su Albanci Iliri, u nauci ne postoji definitivan dokaz o njihovom poreklu, cak ni Peter Bartl, najpoznatiji albanolog, nije mogao reci nista konkretno o tome. To sto Balkanci misle da istoriju treba pisati u skladu sa patriotskim i politickim motivima, a bez naucnog metoda je drugi problem.
pre 8 godina
@Samolovac
Poenta je dragi istoricaru da Albanci insistiraju na tome da su Iliri. Zivim pored njih 20 godina. A sto bi se reklo 1000 puta izrecena laz postaje istina. Ja konkretno zivim u Makedoniji, Srbin sam, i cuo sam mnogo zanimljivih teza makedonskih istoricara, profesora, koji recimo opovrgavaju te tvoje vizantijske pisce i slicno. A valjda i oni nesto znaju, a ne samo ti. Sto bih verovao tebi a ne njima.
pre 8 godina
Gde se Hanibal istovari, tu trava ne raste
pre 8 godina
Razlika između Kartagine i Rima je bila samo u jedinstvu vladajuće elite. Dok su u Rimu shvatali da nema mesta unutrasnjim podelama dok se u borbi za nadmoć na mediteranu ne obračunaju da Kartaginom, Kartaginaje bil razjedinjena i veliki Hanibal Barka nije mogao da računa na podršku iz matice vec samo na podršku svog brata Hazdrubala iz Spanije.
Naravno i činjenica je Hanibal porazio 3 ogromne Romske armije i tako bukvalno uništio trecinu Rimskog vojno sposobnog stanovnistva i činjenica da je umesto marsa na Rim odlucio da i dalje opseda i pljačka provinciju dala je vreme Rimu da se konsoliduje. Toliki je bio strah id Hanibala ( Hanibal et Portas) da je retko ko hteo da mu izdaje na megdan tako da kada se pojavio dugokosi mladic pin sebe po imenu Scipio ( jasmine poznat kao Scipio Africanus) data mu je prilika da krene vojskom na Spaniju i porazi Hazdrubala i tako pomeri tržište borbe iz Italije nakon 17 godina.
Inače pored Hanibala, Aleksandra, Napoleona Scipio Africanus je jedan od najvećih vijskovodja svih vremena ali nažalost manje poznat od ostalih. Inače on je spasio Rim i udario temelje visevekovnoj dominaciji Rima
pre 8 godina
@badjura
Hahaha, navedi mi taksativno dokaze za te tvoje fantazmagorije, tj. snovidjenja tih tvojih pseudoistoricara i verovacemo svi. Znas li ti uopste kako se u istorijskoj nauci dolazi do saznanja?
pre 8 godina
@Mihailo
Hanibal je ponizio Rim, pobio im skoro citavo plemstvo u bici kod Kane, mlatio ih gde je stigao. 12 godina je bio na Apeninskom Poluostrvu i nista mu nisu mogli. Gde je tada bio Scipio? Jedini razlog za konacni poraz bila je korumpirana vlast u Kartagini koja je odbijala da mu posalje vojnu pomoc za konacno osvajanje Rima. Posle su ga zvali da sa malom vojskom brani Kartaginu, nije uspeo.
Iz cinjenice da je on 12 godina harao po Apeninima se vidi da Rimljani nisu branili uspesno svoju drzavu.
(Igor, 07. april 2016 16:13)
hanibal jeste u pocetku pobedjivao rim, ali nije iskorostio sansu da valorizuje svoje pobede napadom na prestonicu. umesto toga, usao je sa rimljanima u igru iznurivanja, koju nije mogao da dobije, sa izduzenim linijama snabdevanja i sitnim ali konstantnim padom morala u vojsci.
uskoro, takticke prednosti njegove vojne doktrine su pocele da se tope (slonovi za frontalni udar i teziste na jaka krila, sa fingiranim centrom koji potom opkoljavaju "protivnika u atheziji") - jer su rimljani vremenom ucili kako se boriti protiv toga. konkretno, bas scipio je uvezbao centralne falange da se skupe i propuste pomahnitale slonove. tako su relativno neostecenog centra ulazili u tzv. kriticnu fazu bitke ("valorizacija inicijative"), uz takticku refleksiju: konstantno pritiskanje hanibalovih krila da stegnu klesta nad glavnicom. tako je dosao do kartagine.
slicno su se proveo i vermaht na istocnom frontu: umesto napada na moskvu, hitler se upustio u sirenje fronta i lokalno-kampanjsku igru iscrpljivanja koju nije mogao da dobije. rusi su vremenom naucili kako da se bore protiv blickriga, uz vece resurse.
naravoucenije: nista gore nego kad protivniku das vreme da se konsoliduje i procita ti taktiku. na njegovoj teritoriji, rastu sanse da ti slomis nogu a ne on.
pre 8 godina
http://www.erepublik.com/sr/article/-ancient-serbian-history-in-serbian-amp-english-part-3-1970297/1/20
Nista ne prejudiciram, samo molim istoricare za komentar. Hvala
pre 8 godina
''15000 коња...ма, важи.
(орах, 07. april 2016 18:10)
+4 -7''
измеđу осталог, коњ висине 150 cm поједе дневно 12kg хране. за 15.000 грла то 180 тона сваки дан. ма, важи.
pre 8 godina
@rupe u znanju
Gotovo svi vizantijski istoricari od Prokopija do Konstantina VII pisu nasiroko o tome. Postoje i dokumenti, a postoje i arheoloski dokazi. Za ovo prvo potrazi ediciju Vizantijski izvori za istoriju naroda Jugoslavije, prvi i drugi tom, o arheologiji se mozes obavestiti u Istoriji srpskog naroda, prvi tom. Pa ako te ne mrzi...
pre 8 godina
мислеш зато што су имали обичај да приносе људске жртве !? барем сам тако чујо од ристе трактористе док смо млатели по пиву испред продавнице...
(хаџија, 07. april 2016 18:51)
Gladijatorske borbe su oblik ljudskog žrtvovanja nastao kao davanje počasti uglednim rimljanima i borbom do smrti ratnih zarobljenika.
pre 8 godina
Stalno se idealizuje uloga Starog Rima ali to je bila tvorevina koje je vrsila genocid po celom poznatom svetu. Kartaginu ne samo da su sravinili nego su pobili sve do jednog stanovnika Kartagine. I kao takav period Rimske vladavine bio je najgori period ljudske istorije.
(dragan, 7. april 2016 13:01)
Moras uzeti u obzir da se radi o periodu pre oko 2000 godina,
tada je to tako bilo.
Ali u 20. veku da neko slicno pravi to ti je Genocid.
Covecanstvo je Evoluiralo delimicno,ali opet ima onih koji su ostali na tom nivou nazalost.
pre 8 godina
Ante portas!
pre 8 godina
Hannibal('s horse shit) ante portas! Bitka kod Kane, najpoznatija bitk u vojnoj istoriji
pre 8 godina
@neutralni felsh
Samo mala korekcija, Hitler je napao Moskvu ali je porazen u toj bitci. Izgubio je, ako se ne varam pola miliona vojnika. Nemacki generali su upravo poraz kod Moskve smatrali pocetkom konacnog poraza, sto su potvrdili na sudjenju u Nirnbergu.
(ja, 07. april 2016 20:57)
u pravu ste, hvala.
mada, imao sam to u vidu ali nisam hteo da sirim pricu. mislio sam zbirno, i na veliku prolecnu ofanzivu "obnovljenog vermahta" 1942. - nakon sto su u decembru i januaru odbaceni od moskve, jedno krilo u vermahtu je predlagalo ponovnu ofanzivu ka moskvi, svim snagama, ali se hitler opredelio za forsiranje juznog fronta i rat za naftna polja u kavkazu, prema staljingradu.
uostalom, i prva, zimska ofanziva na moskvu '41. nije bila sprovedena punim snagama, i fatalno je zakasnila jer je hitler oklevao sa napadom, troseci resurse i vreme na opkoljene sovjetske jedinice po vec okupiranoj teritoriji, npr. famozni "kotao vjazme", koji je iz potonje perspektive ispao prilicno pirova pobeda.
pred moskvom ih je prvo usporilo blato, zatim ukocio sneg i led, i konacno: odbila sovjetska protivofanziva.
pre 8 godina
"све је то лепо. ханибал, александар, јулије цезар...али, једино је ЏИНГИС КАН умро у дубокој старости, у кревету са новом наложницом"
Cekaj druze, a sta je sa Josipom Brozom. Prica kaze da je i poslednjih dana zivota zavodio mladu bolnicarku u bolnici u Ljubljani. Ziveo je raskosnije nego Haniboal, Gaj Julije, Aleksandar i Dzingis Kan zajedno. I umro je u dubokoj starosti. Cak mu je i Margaret Tacer plakala na grobu a volela je komuniste manje od engleskih luckih radnika.
pre 8 godina
@Igor
To bi isto bilo kao kada bi rekao da je Nemacka vojska harala Rusijom i da im Rusi nista nisu mogli.
Jednostavno Hanibal je usao u rat koji nije mogao da dobije:
1. Od samog starta nije imao podrsku plemstva i Kartaginjanske vlasti
2. Previse je hteo odjednom, kao Hitler sto je hteo iz jednog rata da osvoji Rusiju
3. Njegova vojska bila je sacinjena od najamnika tj od placene vojske dok su Rimljani vodili odbrambeni rat
4. Samo je bilo pitanje vremena kada ce Hanibal da se nadje u nezavidnoj situaciji
5. Scipion je provalio kako da eleminise slonove i tu je bio kraj Hanibalove vojske
Svaka cast Hanibalu za takticko majstorstvo ali on taj rat nije mogao dobiti.
pre 8 godina
@rupa u znanju
Draga rupo, to za sto puta ponovljenu laz mozda vazi u svakodnevnom zivotu, ne u istoriji, istorijska istina je neprikosnovena. Ponavljaju i neki od nas da svi narodi vode poreklo od nas ili da smo dosli sa druge planete, ali ne znaci da ce to postati istina. A da bi mi sad mogli da raspravljamo ti mi moras navesti imena tih makedonskih istoricara, sta to oni tvrde i kako to "opovrgavaju" vizantijske istoricare? Nema u nauci rekla-kazala, to je sustina. I opet ti kazem, ne mesaj nauku i politiku, nije to lepo.
pre 8 godina
Istoriju pisu pobednici.Ko zna sta je prava istina sto se tice mnogih stvari
pre 8 godina
Wow... fascinantno...
pre 8 godina
Sta, pronasli su geo-sloj sa slonovskim izmetom i DNA od rimskih gusaka?
pre 8 godina
A kasnije, u 7. veku, jedan deo Srba, predodjen Burazerom Pagatovikovicem, koji se posvadjao s roditeljima i resio da pobegne od kuce, krece na istok. Od njih vode poreklo danasnji istocni Sloveni.
(dragaN, 7. april 2016 18:04)
Ja mislim da ni ti ne veruješ u ovo što si napisao. Tolika gomila besmislica gde je jedini argument etimološka sličnost određenih reči koje mogu da se nađu na raznim kontinentima a koja veze nema sa Srbijom i Srbima. Cilj Deretića nikad nije ni bio da pronalazi validne istorijske dokaze već da traži sličnosti u nazivima geografskih pojmova i toponima sa rečima Srbin, srpski i Srbija kako bi time hranio poprilično narušenu nacionalnu sujetu ostrašćenih "Srba po profesiji".
(Metalostrugar Dereta rides again, 07. april 2016 19:08)
ama salio se covek, zar ne vidis? sasvim primereno, jer takve stvari i nisu ni za sta drugo, do za komendiju ;)
pre 8 godina
Pouka za buduce ratnike, eto sta ce u istiriji ostati iza vas da se pronadje i zapamti.
pre 8 godina
(Mića, 7. april 2016 20:58)
oces da kazes da je isto: kada te svestenik zakolje ko zivince da bi umirio bogove i citao buducnost iz tvojih iznutrica i kostiju i borba u areni ???
sem toga nova istrazivanja pokazuju da su borbama u areni ucestvovali i slobodni ljudi zbog slave
pre 8 godina
@neutralni felsh
Iskren da budem, nisam ni sumnjao da ste to znali, napomenuo sam samo zbog nekog ko mozda nije dovoljno upoznat sa temom, inace odlican komentar.
Pozdrav!
pre 8 godina
Kad tako za 2000 godina neki naučnici otkriju gde sam ja bio na Zlatiboru...
pre 8 godina
HANIBAL JE PRED VRATIMA! Ne otvarajte!
pre 8 godina
Jadni ti slonovi...
pre 8 godina
," i šta bi bilo da su zoarali rim,
kao što su slali stoku da pase nad kartagom?"
pre 8 godina
@neutralni felsh
Samo mala korekcija, Hitler je napao Moskvu ali je porazen u toj bitci. Izgubio je, ako se ne varam pola miliona vojnika. Nemacki generali su upravo poraz kod Moskve smatrali pocetkom konacnog poraza, sto su potvrdili na sudjenju u Nirnbergu.
pre 8 godina
U tekstu se pominje da je Hanibal predstavljao pretnju za Rimsko carstvo, što nije tačno. Rim je tada još uvek bio republika, a u rang carstva je uzdignut tek sa Oktavijanom Avgustom 27.p.n.e. Inače, Hanibal je nesumnjivo jedan od najvećih vojskovođa antičkog sveta, zajedno sa Aleksandrom i Cezarom.
pre 8 godina
@Scipion
Rimljani su dugo izbegavali sukob sa Hanibalom. On nije izgubio rat zbog nekog velikog poraza ili vise njih, kao Nemci u SSSR-u, vec zbog toga sto kako sam kazes nije imao podrsku plemstva Kartagine. On je potukao Rimljane kod Kane, i ne samo tu, nasao se bukvalno pred zidinama Rima, ali je od napada na grad odustao jer je ocekivao da ce iz Kartagine stici pojavanje kad cuju za njegov podvig. Medjutim, plemstvo nije slalo vojsku jer su se bojali prevelikog ugleda koji bi Hanibal dobio kada bi se u Kartaginu vratio kao covek koji je osvojio Rim. Zato su ga ostavili bez pomoci. On je tokom godina ratovanja na Apeninima i pored silnih pobeda imao gubitke koje nije mogao nadoknaditi bez pojacanja iz Kartagine. A konacnu bitku je izgubio jer su ga Kartaginjani postavili na celo vojske koja je bila dosta slabija od rimske, bitka se vodila na terenu koji nije odgovarao Kartaginjanima, a uz sve to, na drugoj strani se nalazio jos jedan genijalan vojskovodja.
pre 8 godina
@opax
Mongoli su osvajali ogromne teritorije i sa vise stotina hiljada konja pa im nije to predstavljalo nikakav problem.
pre 8 godina
@rupa u znanju
Zato sto vizantijskim istoricarima veruje citav svet, posto drugi nisu mnogo pisanih dokumenata ostavljali. A ti makedonski istoricari koji tvrde da je Aleksandar Veliki bio po nacionalnosti isto sto i Darko Pancev, mogu da opovrgavaju sta im volja, ali posto nemaju dokaze, niko ih ne shvata ozbiljno.
73 Komentari
Sortiraj po: